Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-12-2012

Sabrina,
gefeliciteerd met je mannetje. en wie weet... het is nog geen 12 uur vannacht...

ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen.
ik hoop dat 2013 weer een vruchtbaar jaar mag worden Smile
ik zal aan onze engeltjes denken als ik vannacht naar de mooi verlichte hemel kijk.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-12-2012

Sabrina, gefeliciteerd met je man! De dag is nog niet voorbij!

Fijne jaarwisseling allemaal! Vast met een lach en een traan. Hier bracht 2012 in veel opzichten niet waar we op gehoopt hadden. Vooral de bouw zat enorm tegen en de grootste wens, een nieuwe zwangerschap kwam wel, maar verliet ons ook weer.... Laat 2013 maar komen! Het jaar van de verhuizing en hopelijk het jaar van nieuw leven!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-12-2012

Voor iedereen ook namens mij een hele goede jaarwisseling en dat 2013 alle mooie wensen uit mag laten komen!
Ik wilde eigenlijk per persoon een wens opschrijven hier maar kom er ff niet aan toe...
Dus ik laat het hierbij en spreek jullie in het nieuwe jaar!!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 31-12-2012

@ Laura we hopen absoluut nog een eigen kindje te krijgen. Maar ben er van overtuigd dat een eigen kindje en een pleegkinderen goed samen kunnen gaan..

@noortje balen dat het altijd zo uitloopt of niet? Ondertussen weet je misschien wel niet anders... Ik hoop dat 21 januari ons allebei alleen maar positief nieuws brengt!

@madelief ik hoop dat 2013 jou jaar wordt? Wanneer kom je op het wachtbankje? Mooie gezegde: als je vecht kan je verliezen, als je niet vecht heb je al verloren... Een mooie om het nieuwe jaar mee in te nemen.

@tam precies wat jij zegt: het wordt makkelijker, alleen door deze tijd heen komen is erg pittig.. Het liefst wil je een hele tijd verder zijn, maar tegelijkertijd overheerst soms ook het gevoel dat het alweer vergeten wordt.. De kleine dingen: kaarten stroom wat minder wordt, de bezoekers die afnemen...

@ Sabrina 03-01-2013 is ook wel een leuke datum...succes met de laatste loodjes.. Wie weet verras je ons..

@cyn hoe gaat het nu met Joëlla? Goed opgeknapt?

Hier lekker rustig oud en nieuw.. We zitten bij een vriend van manlief. Hij woont een stukje verder weg. Dus lekker met z'n 3tjes en niet veel mensen om ons heen.. Ik vind het ook een lastig moment en heb liever niet de hele familie dan bij me..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-12-2012

lieve dame's

2012....een jaar waarin sommige hun engeltje moesten laten gaan. Een jaar waarin bengeltjes geboren werden en brusjes warm in de buik mogen groeien. Een jaar van verdriet, vreugde. Een lach en een traan. Maar wat wij allen weten en geleerd hebben is dat deze naast elkaar kunnen bestaan.

2013...een jaar waarin hoop en dromen hopelijk vorm mogen krijgen. Dat wensen vervuld mogen worden en we met liefde in ons hart diegene levend houden die niet meer bij ons mogen zijn.

Onthoud: voor wie denkt dat het te laat is: ergens om de hoek wacht soms geluk.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - huisje_boompje_beestje - 31-12-2012

Ff reageren: wauw tam wat mooi geschreven!!!! Krijg er tranen van in m'n ogen!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-12-2012

Bedankt voor jullie felicitaties! Het blijft toch altijd een beetje een gekke dag om jarig te zijn... en nee de dag is nog niet voorbij inderdaad, maar dan zou er nu wel iets moeten beginnen denk ik ;-)

Tam, mooie woorden! Ik raak er helemaal ontroerd van!

Vanuit hier ook een fijne jaarwisseling voor iedereen! liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-12-2012

Mooie woorden tam!! Wauw!!

Huisje boompje beestje... Ik zie in je onderschrift dat het jullie ook alles behalve mee zit... Sterkte meis!


mijn lieve, lieve kleine schat - huisje_boompje_beestje - 31-12-2012

Nee idd geluk komt niet echt in ons woordenboek voor..... Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 31-12-2012

Madelief, dit jaar voelt oud en nieuw wat minder beladen, maar toch... Het is weer een jaar langer geleden, soms ben ik een beetje bang dat de herinnering gaat vervagen, al kan ik me dat niet voorstellen hoor, maar soms voelt het zo. En dan weer een jaar zonder hem tegemoet. Maar wel met zijn lieve zusje en dat maakt me heel blij. En wie weet mag er nog een kindje komen. Hopelijk voor jou ook! Spannend, al bijna naar de gyn.

Plusje, wat een rotopmerking van die vrienden. Niet echt over nagedacht, onbegrijpelijk dat mensen zo ongevoelig kunnen reageren. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat dit kindje eigenlijk niet zo gewenst is... Kan daar echt boos om worden. Wel lief van die vriendin, dat kaartje voor Sam. Dat is weer zo ontroerend, als er nog aan hen gedacht wordt...

Sabrina, gefeliciteerd met je man. Nog geen kindje in aantocht dus, maar wie weet, het kan zomaar ineens heel snel gaan. We wachten hier vol spanning af!

Rennie, op zich vind ik het nooit zo erg dat het uitloopt. Het scheelt denk ik, dat ik echt een superfijne gyn heb (al gaf ze de afspraak verkeerd door...) en het altijd de moeite van het wachten waard is. Ik kan me voorstellen dat je het nu fijn vindt niet teveel mensen om je heen, dat had ik ook en eigenlijk nog steeds. Al wordt het na verloop van tijd wat makkelijker. Ik hoop dat je deze dag en avond een beetje rustig doorkomt en dat er nog iets heel moois op jullie wacht, zodra je er aan toe bent.

Tam, heel mooi gezegd!!

Cyn, hoe gaat het met Joella? Is ze alweer een beetje de oude?

Laura, en hoe gaat het met het hoesten van Tess?

HBB, ik had het al gelezen dat het weer niet goed is gegaan... Even had ik goede hoop voor je, ik vond het echt rot om te lezen. Ik denk vaak aan je als ik het grafje van Thomas bezoek (toch wel 5 keer in de week), ik loop meestal niet langs je vader, maar denk wel aan je. Ik hoop dat het nieuwe jaar jullie meer geluk gaat brengen.

Vanavond gaan we naar een verjaardag en niet te laat weer naar huis. Lekker met z'n drietjes. Tessa slaapt eindelijk beter overdag, ze doet nu weer 2 slaapjes. Het was nog maar 1 keer per dag nog geen uur. Ze was dan zo moe de rest van de dag, logisch natuurlijk. Maar nu gaat het echt beter. 's Nachts spookt ze wel steeds, als ze wakker is houdt ze dat rustig een uurtje vol. Maar gisteren zeiden we nog tegen elkaar, toen we op de begraafplaats waren, veel liever dit dan dat ze naast Thomas was komen te liggen. Het meisje dat naast hem ligt, is 6 maanden geworden. Je moet er toch niet aan denken dat het dan alsnog misgaat... Vandaag is ze trouwens precies 7 maanden. Het gaat zo ontzettend snel. Het wordt al een echt mensje, soms vraag ik me af waar dat kleine babytje is gebleven.

Verder wil ik iedereen veel goeds wensen voor 2013, en hopelijk mogen er gezonde kindjes geboren worden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-01-2013

Lieve meiden, ik wens jullie een goed 2013, dat onze dromen maar uit mogen komen!

Hier super brak.... Hele leuke avond gehad, helaas is alleen Maria ziek. Die hoest zichzelf iedere twintig minuten wakker.... Nauwelijks geslapen dus.....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-01-2013

Ook ik wens iedereeneen fantastisch 2013! Dat er alleen maar bengeltjes mogen komen daar waar ze gewenst zijn!

Arme Maria dus ziek... Vervelend..

Hier ook super brak... Nu maar klaar maken voor de verplichte bezoekjes...

Oh en tess der hoesten is heel erg minder geworden!! Gelukkig!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-01-2013

happy newyear!


noortje,
ik vraag me nog dagelijks af waar die kleine baby is gebleven.. ze worden zo snel groot!
fijn dat Tessa goed slaapt overdag.
oh en wat erg van het kindje naast thomas*. ben daar stiekem toch altijd bang voor geweest. (en soms zelfs nog steeds)

HBB,
ik lees ook net je onderschrift. jeetje wat hebben jullie een jaar achter de rug..!
ik hoop voor jou dat 2013 wel wat geluk mee mag brengen. dat is jullie wel gegunt.

madelief,
wat zonde dat Maria ziek is. hoe is het nu met dr?


hier:
een rustig oud en nieuw achter de rug.
lekker met z'n drieën. samen gegourmet, joella vond het super.
Joëlla in bad, en nog even voor het slapen gaan kijken naar het vuurwerk wat speciaal voor joella werd afgestoken.
wonder boven wonder heeft Joëlla gewoon doorgeslapen.
Helaas sloeg de babyfoon steeds aan door het vele hoesten.. pff, het lijkt wel weer erger te worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-01-2013

ook voor jullie het beste lieve meiden,

hier ook een zieke meid. Ook flink hoesten, slijmen.....en weinig tot bijna niks willen eten. Ze wil wel heel veel slapen. Hoop dat ze daardoor wat opknapt. Gisteren van half 7 tot 9 uur in de ochtend aan een stuk slapen....ook niet wakker geweest. Het zou eens een keer goed moeten vriezen!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 02-01-2013

Oudjaarsavond was daarboven één groot feest,
al onze kindjes zijn even bij elkaar geweest.
Samen spelend in het geknal en al dat licht,
wetend dat hun moeders blik ook naar boven was gericht.

Britt* met een konijntje in haar armpjes was heel blij,
en trots op haar mama, zij en Myrthe krijgen er een broertje bij!

Kaylash* stoeide met Wesley* en riep luid,
oh, mijn zusje Shivani ziet er zo mooi uit!
En Wesley* riep uit boven het geruis,
mijn mama is zo blij, want Joëlla is weer thuis.

Meisje Noach* maakte zich wat ongerust,
haar mama was verdrietig, dus heeft ze haar stiekem wel honderd keer gekust.

Sonny* was trots en riep tegen ieder die het maar kon horen,
Semmy en ik hebben een zusje, kleine Tess is pas geboren!

Sonny* speelde met de kleintjes, ze grepen elkaars hand,
kleine Luca en kleine Sam, die hadden samen toch een band.
Voor hen was nog geen kleine broer of zus gekomen,
en ze weten hoe erg hun mama's hiervan dromen.
Lieve mama's verlies geen moed,
wij doen hier hard ons best en eens dan komt het goed.

Hannah Emile* speelde met Thomas* en hij gaf haar een kusje,
bijna komt jouw kleine broer en ik heb al een heel lief zusje.

Puck* en Olivia* hadden iets gemeen, zij kregen bijna tegelijk een kleine broer,
Puck* riep tegen Olivia* jij hebt al een zusje, ik heb nu 2 broers en oh, wat is dat stoer!

Florian* en Ilse* , broer en zus, bleven heel dicht bij elkaar,
waren constant samen aan het spelen, toch was er een maar...
Bij hun mama is nu geen broer of zus, zij heeft zo'n verdriet,
ze hopen beiden oh zo hard, dat er iets moois ligt in het verschiet.

Het vuurwerk is voorbij, alle kindjes zijn nu moe,
voor ze slapen gaan, gaan ze nog even naar hun papa's en hun mama's toe.
Zo is iedereen weer even bij elkaar,
geeuwend fluisteren ze welterusten mama, en een heel gelukkig nieuwjaar.



mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 02-01-2013

Noortje, je gedichtje is prachtig! Ik heb het afgedrukt en het komt terecht in Sam's* herinneringendoos! Zo ontroerend! Bedankt!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-01-2013

Jemig Noortje.... Wat onwijs mooi!!!!
Kreeg er kippenvel van! Echt super!

Helaas is het gedicht wel veeeeel te lang... Wat hebben we samen toch een hoop engeltjes... Dat maakt mij erg verdrietig...maar dan lees ik dat ze het naar hun zin hebben met elkaar en dan maakt het me iets minder verdrietig!
Echt heel mooi geschreven zeg!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-01-2013

ben even sprakeloos..
Noortje wat mooi, ik moest wel een traantje laten hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-01-2013

oh noortje....ook hier vol ontroering. Wat een ontzettend mooi en lief gedicht. Om het zo allemaal samen te zien...jee.
Ik ben er gewoon stil van. Heel erg bedankt hiervoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-01-2013

Ik heb hem ook aan mijn vriendinnen laten lezen en die vonden hem ook erg mooi!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 02-01-2013

Jeetje Noortje, tranen stromen over mijn wangen nu ik je gedicht lees! Nu ben ik de hele dag al erg emotioneel, maar dit raakt me ook enorm! Dankjewel voor dit mooie en lieve gedicht!

Vandaag is de 'uitgerekende datum' maar de baby laat toch nog even op zich wachten blijkbaar... Ik was vanochtend eventjes een beetje in paniek, had het gevoel de baby bijna niet meer te voelen. Allerlei gedachten overvielen me dus de verloskundige maar even gebeld, ze zei ga maar even rustig zitten op de bank en kijken of de baby gaat bewegen ongeveer drie kwartier/uur en met streepjes registreren. Toen voelde ik de kleine weer gelukkig meerdere keren. Maar de hele dag denk ik al aan Hannah Emile* en moet ik steeds huilen. Mijn zus zegt dat het een teken is dat de bevalling er aan komt als je erg emotioneel wordt. Nou laten we het hopen, want ik ben er nu echt een beetje klaar mee! Ik wil onze kleine nu eindelijk wel vasthouden en knuffelen! Dus ik hoop maar op vannacht...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-01-2013

Sabrina,
vandaag je uitgerekende datum! oh en wat kan die spanning en onzekerheid toenemen he.
ik heb ook tot de dag voor de bevalling naar joella dr hartje geluisterd. ik kon ook zo in paniek raken.
maar vertrouw er op dat alles goed komt. nog heel even meid, en dan mag je eindelijke die kleine in je armen houden.
ik hoop dat je zus gelijk heeft en dat het snel gaat beginnen.

dikke knuffel voor jou.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 02-01-2013

Oooooooh Noortje wat een prachtig gedicht!!! Tranen schieten in mn ogen....
Dank je wel
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2013

Noortje, wat een prachtig gedicht! Ik was gisteren begonnen te lezen en hield het niet droog, vanmorgen nog een poging en weer huilen.... Echt heel mooi, hoe persoonlijk en vol liefde over al onze Ukkies.....

Sabrina! De uitgerekende dag is voorbij.... En dan bekruipt je helemaal het gevoel van: ze is af! Ze moet er nu uit! Als er weinig beweging is.... Ik hoop dat ze snel van in je buik naar op je buik gaat! Wat een heerlijk moment gaat dat zijn!

Laura, fijn dat Tess minder hoest! Ze is zo zo klein! Heel zielig als ze dan ziek is.

Hier nog steeds een ziek meisje.... Nachten zijn een groot drama... Ben gesloopt en zaterdag tentamen....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-01-2013

madelief, hier ook zo eentje die gesloopt is...
ik hoop dat je een beetje bij kunt tanken voordat je naar je tentamen toe moet zaterdag!

wanneer kun je weer eventueel testen meis? vind je het spannend of niet? volgens mij niet echt he? binnenkort de afspraak toch?

sabrina hoe is het nu met je? de uitgerekende datum voorbij... ben je er al klaar mee?

hoe is het verder met alle meiden?

ik ben echt zooooooo moe!!! Tess ligt nu lekker in mijn bed te slapen, want die wilde vanmorgen weer eens niet terug naar der eigen bed. maar dat geeft niet. ik heb van der genoten maar nu echt brak haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2013

Oh, jij ook al! Komt ze vaak in de nacht? Hoe voel jij je verder lichamelijk eigenlijk?

Ik hoop het ook. Vandaag studiedag, mijn zusje past op. Wel heel fijn. Vanmiddag maar even een dutje en duimen dat vannacht beter wordt. We draaien inmiddels shifts. Dus eerst gaat manlief 4 uur slapen en doe ik alles en dan andersom. En dan slaap je dus eigenlijk maar vier uur. Te weinig om helder te studeren.

Ik zit nu op 9 dpo. Testen doe ik niet voordat ik ver over mijn NOD ben. Dus eind volgende week ofzo, als temp hoog zou blijven. Maar ik vind het niet spannend, verwacht niets namelijk. Maandag de afspraak. Yes! Eindelijk!

Ga nu weer verder!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2013

Oh Noortje! Wat een prachtig prachtig prachtig gedicht heb je geschreven!
Ook hier komen de tranen hoor…waw..ben er echt stil van… dank je wel!
Ook ik print deze uit voor in de herinneringsdoos….


Lieve lieve lieve meiden,
Sorry dat ik hier zo lang niet ben geweest. Drukke dagen achter de rug, maar ik heb wel af en toe meegelezen.
Ik wens jullie allereerst een ontzettend mooi en vruchtbaar 2013 toe! Dat 2013 het jaar van heel veel nieuwe kindjes en heel veel nieuwe mama’s mag zijn.
Ik wens dat alle engeltjes in de hemel een brusje op aarde krijgen. En dat er geen engeltjes meer bijkomen.
Dat er een einde komt aan alle tegenslagen en wachten voor de meiden die al zooo lang op hun kindje wachten. ( andere topic) Dat hun kindjes eindelijk dit jaar geboren worden!
En dat er dit jaar een kerst is waar iedereen een kindje in de armen heeft. En dat we met een lach en een traan dit jaar afsluiten i.p.v. alleen met tranen…
Ja, dat wens ik, dat alle kinderwensen hier uitkomen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2013

ik ga zo verder lezen. dikke kus voor jullie allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 03-01-2013

@Laura: Ja ik ben er echt klaar mee. Gisteren en vannacht vooral. Vannacht ieder uur eruit geweest om te plassen en steeds een harde buik, maar verder niks geen weeen ofzo. Gisteren bijna de hele dag emotioneel geweest en had het echt ff gehad. Vanmorgen ook nog wel, maar ben mijn bed weer in gegaan en heb nog lekker even twee uurtjes geslapen. Nu ben ik weer aardig bijgetankt en de baby laat zich gelukkig weer lekker voelen. Morgen heb ik weer een afspraak bij de verloskundige dus ik ga wel even vragen of er al iets gedaan kan worden. Mijn geduld raakt gewoon een beetje op en ik heb geen zin meer in te wachten. Aan de andere kant wil ik ook gewoon de natuur wel zijn gang laten gaan en omdat ik me nu weer prima voel weet ik het ff niet zo goed of ik al wil laten strippen ofzo...

@Madelief: Wat vervelend dat je nachten zo slopend zijn, zeker met je tentamen in het vooruitzicht! Succes en sterkte!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2013

Ff terug lezen!

@ Myka,
Hoe gaat het met je? Je bent een beetje stil geweest zag ik.
Ben je de afgelopen dagen ook goed doorgekomen?

@ Cyn,
ik las dat Joella in het zh lag met kerst! Wat vreselijk meid! Gelukkig gaat het nu beter met haar. maar wat zul je weer geschrokken zijn!
hoe gaat het nu met je man? Ik las ook ergens dat Joella haar kiezen zijn doorgekomen! Waw! Bij Shivani komen de ondertandjes door. Echt grappig om te zien.


@ Tam,
Dank je wel voor de lieve complimenten!
Ohja ze steelt idd veel harten. En ze maakt toch zooo ontzettend veel goed!
Ze mocht een keer met haar neefjes en oom en tante naar het sinterklaasfeest op het werk van haar tante. Mijn man en ik waren die dag voor het eerst alleen thuis zonder haar.
Dat was zo gek! Zaten met z’n tweeen op de bank en het was gewoon raar dat er geen kindje op de grond speelde. Ze gaat nooit meer alleen op stap zei mijn man!
Haha.

Ooh je konijn is er niet meer…bah! Maar wel een mooie gedachte dat Britt* nu lekker met hem kan spelen! Wat zal ze blij zijn met haar nieuwe konijntje! Ik zie het al helemaal voor me!
Hoe is het met de kleine mannentje? Nog een dikke 10 weken te gaan he zag ik! hou je het een beetje vol?

@ Sabrina,
Oh je uitgerekende datum! Voel je al wat?
Oh ik lees over de paniek gisteren! Om wat vreselijk joh! fijn dat je meteen naar de gyn ging. Ja juist nu ga je extra aan Hanna Emile* denken he….
Zoveel emoties komt er ineens tegelijk bij kijken! Ik zeg dat je 5 januari gaat bevallen. Voor mij een bijzondere datum…de uitgerekende datum van Kaylash…

@ Madelief,
Ik las van de positieve ovu test! Super! Weet je al iets meer?
Oh ik las dat je denkt dat het niet gelukt is….nee! ik hoop zo dat je ongelijk heb!

@ Rennie,
Meid ik moest zo aan je denken de afgelopen dagen…pfff…hoe gaat het nu met je? Je mag vandaag naar de gyno las ik. hoop zo voor je dat je helemaal schoon ben van binnen!
Wat een nare dagen zo rond de feestdagen. Je klinkt ook zo sterk hoe je die dagen door bent gekomen!
En wat lief dat jullie een weekeindje weg hebben gekregen!ontzettend mooi gebaar, maar je had liever dat je dat het niet nodig was he…
In het jaar dat Kaylash was overleden kregen wij met kerst via mijn man zijn werk een attentie. Zij hebben een speciaal fonds op het werk. speciaal voor medewerkers die iets verdrietigs of naar hebben meegemaakt. In 2010 waren mijn man en ik door zijn collega’s voorgedragen zeg maar…heel lief, maar ik wou toen dat het niet nodig was geweest.
Pleegzorg klinkt inderdaad ook heel mooi! ik heb daar ook altijd interesse in gehad. mijn man helaas niet. daarom heb ik er nooit wat mee gedaan.
Fijn dat het jullie beide intereseert. Toch hoop ik echt uit de grond van mijn hart dat jullie nog een keer zwanger worden en dat je na 9 maanden een gezonde brusje krijgt voor Ilse* en Florian*!

@ plusje,
Ik lees van die “vrienden” die “blij”zijn met hun 3[SUP]e[/SUP] kindje op komst. Ik snap echt niet dat mensen soms zo tactloos kunnen zijn! Dat jij zo rustig bent gebleven! Ik zou echt uithalen denk ik.
Wel heel fijn dat je van een andere weer zo’n mooi persoonlijke kaart voor Sam* heb gekregen….zo fijn he dat mensen hem niet vergeten zijn!



@ Laura,
Tess aan het hoesten las ik! hoe gaat het nu met haar? naar he als die kleintjes ziek zijn!
En heerlijk hoor zo’n klein meisje bij je in het grote bed! Ik kon en kan daar nog steeds erg van genieten!


Ik vraag me trouwens wel af hoe het met Elise is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-01-2013

Hier even een ego-berichtje. Myrthe is nog best wel ziek (begint wat op te knappen) dus handen tekort. We hadden vandaag een 3-d echo gepland. helaas kon ze niet mee.
Ons mannetje lag lekker met zijn handen voor zijn gezicht, maar desondanks wel een paar mooie echo's.

Maar wat me meteen opviel en ontroerde. hij heeft precies hetzelfde kinnetje en mondje wat zo kenmerkend was bij mijn meisjes. Ik ben er gewoon even stil van. Zo bijzonder.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2013

Tam,
He balen dat Myrthe nog ziek is L
Jammer dat ze niet mee kon om naar haar broertje te zwaaien. Een troost, straks mag hij lekker live op schoot bij haar!
Zie et al voor me!
Ooohh wat mooi dat je nu al zoveel herkent van jullie mannetje en zijn zussen…prachtig!


@ Sabrina,
Hoe gaat het daar? vandaag mag je weer naar de vk he. Geniet nog van die paar dagen van jullie kleintje in je buik.!
Nog even en hij/zij ligt in je armen! Zucht, wat en mooi vooruit zicht is dat…

@ Rennie,
Hoe was het gisteren bij de gyno?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2013

Oh tekst had ik gisteren getikt maar niet aan toegekomen die te posten.

Hier gaat het goed. kerstdagen waren leuk met veel vrienden familie etc etc. 3 dagen kerst gevierd.
Heel fijn, maar het voelt toch nooit meer compleet. Iedereen weet nu dat mijn zus een jongen verwacht. Ik heb de afgelopen dagen wel 100x gehoord dat mensen zeggen “zooo leuk voor je ouders, 2 jongens en 2 meisjes”. nee nee nee! 3 jongens!
Ik ben ermee opgehouden om mensen te corrigeren… Kaylash is mijn zoon en dat van mijn man en broer van Shivani. En ik deel hem met niemand meer! Hij is geen neefje van of kleinkind van meer…ik schrijf dit en mijn keel knijpt weer samen. Doet mij pijn dat iedereen hem lijkt te zijn vergeten…
We hebben thuis hoog op een plank in de woonkamer een blauwe knuffel staan. Dat knuffeltje lag bij Kaylash toen hij overleed en staat symbool voor hem.
Niemand mag er mee spelen. Van de week wees Shivani naar dat knuffeltje en mijn schoonvader pakt em inderdaad voor haar om mee te spelen. Ik heb een hele lieve schoonvader hoor, maar toen werd ik wel even verdrietig en boos op hem. Dat hij vergeten is waar dat knuffeltje voor staat. Shivani hielt em wel heel stevig vast en knuffelde ermee. Dat vond ik wel weer fijn om te zien. Later hebben we samen dat knuffeltje terug gezet en heb ik haar vertelt waar et voor staat. Ze kijkt mij dan aan, net of ze echt begrijpt wat ik zeg…
Gelukkig weet mijn man wel dat dat knuffeltje mij heel dierbaar is. Hij vertelde toen ook aan iedereen die er zat dat wij die gekocht hebben in Amerika speciaal voor Kaylash, nog voor hij geboren was..
Mijn neefje van 6 praat ook weleens over Kaylash. Wat kunnen kinderen toch lekker eerlijk zijn he. Zijn ouders vallen hem altijd in de reden als hij over Kaylash begint. Maar ik zeg altijd dat ik het niet erg vind. tenminste iemand die hem niet doodzwijgt!

Ohja maandag moeten we met Shivani naar de uroloog…controle..
Dinsdag hebben we eindelijk de afspraak op de afdeling handafwijkingen…pfff…
Shivani moet eerst naar de klinische psygoloog! Hoe verzin je het! Tis waarschijnlijk standaardprocedure. Daarna mogen we naar de afdeling.
Tis nog niet zeker of ze haar duimpjes gaan operen of alleen oprekken en spalken. Ppfff…. Ik krijg van beide echt de kriebels! Bah!
Volgende week is et ook een jaar geleden dat ze de grote operatie onderging. Ppfff…ik hou er nu ff over op. zal blij zijn als et voorbij is..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-01-2013

Bedankt voor jullie reacties op m'n gedichtje, kreeg het er helemaal warm van. Mijn andere gedichtje trouwens, die ik hier ook een keer had geplaatst, is voorgelezen op een herdenkingsavond in het ziekenhuis.

Madelief, hoe gaat het met Maria? En hoe ging het vannacht? Erg vervelend zo en dan morgen tentamen. Heb je gisteren wel een beetje kunnen leren?

Devika, het lijkt me heel moeilijk als er niemand meer aan je kindje denkt... Hier lijkt hij soms vergeten te zijn, maar dan met kerst ofzo wordt er toch weer aan hem gedacht. Vraag me alleen wel eens af of ze zich daartoe verplicht voelen. Lastige situatie, dat je schoonvader die knuffel van Kaylash aan Shivani gaf. Kan me voorstellen dat je even moest slikken. En dan weer ziekenhuisafspraken voor Shivani... Raar, zo'n kleintje naar een psycholoog. Nou, succes ermee.

Tam, vervelend dat Myrthe nog ziek is en niet mee kon naar de echo. Wel bijzonder om te zien dat hij op zijn zusjes lijkt. Nog even geduld, en dan zien jullie hem in het echt!

Sabrina, nog geen baby intussen? Kan me voorstellen dat je het zat wordt, maar erg lang kan het niet meer duren. Echt heel spannend!

Hier lekker verkouden, nu slaapt Tessa goed en ben ik zelf steeds wakker... En Tessa is best aan het hoesten maar ziet er verder niet ziek uit. Alleen met zwemmen had ze het gisteren wel koud en vond ze het niet zo leuk, maar het water was ook best wel koud. Zit nog steeds te wachten op een afspraak bij de fertiliteitpoli, maar het kan best dat ze dicht waren deze weken. Als ik volgende week nog niets heb gehoord ga ik maar eens bellen...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2013

He noortje,
Ja volgens mij had je idd vertelt dat je andere gedicht was voorgelezen op de herdenkingsavond. Echt heel bijzonder!
Mmhh, ja soms denk ik dat mensen niet meer over Kaylash beginnen omdat ze zich geen houding weten of denken mij daar verdriet mee te doen of daarmee herinneringen boven halen. Oke ik huil niet meer elke dag om hem, maar sinds zijn geboorte is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet zijn naam genoemd heb of niet tegen hem gesproken heb.
Maar goed, ik leer et accepteren…
He balen die verkoudheid! En Tessa hoest. Echt zielig he die kleintjes die hoesten.
Ohja ik zou zeker zelf bellen hoor met de poli als het te lang duurt! Hoop dat jullie gauw langs mogen. Ooh vind et nu al spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-01-2013

Nou de baby is nog niet geboren hoor! Ik ben inderdaad naar de vk geweest vanmorgen en alles was goed. Ga zo door zegt ze, nou liever bevallen eigenlijk :-)
Als de baby er nog niet is maandag dan komt de vk naar mij toe en kan ik eventueel gestript worden. Baby is weer lekker bewegelijk gelukkig. Er is nog genoeg vruchtwater en bewegingsruimte, dus is natuurlijk ook wel heel fijn dat alles goed is. Dat vind ik ook het belangrijkste en het beste is als de baby zelf aangeeft dat hij wil komen denk ik dan maar...

@Noortje: Balen van die verkoudheid! Ik zou ook zelf bellen naar de poli hoor als het lang duurt, al is het alleen al dat je niet de hele tijd op hun reactie hoeft te zitten wachten.

@Devika: Dat is toch een vervelend iets he, dat mensen om je heen jullie zoontje 'vergeten'. Zo jammer dat dat zo makkelijk wordt afgedaan door sommige mensen. Het doet pijn, maar helaas kan niet iedereen dat begrijpen. Spannend met Shivani naar het ziekenhuis voor haar duimpje. Ik kan me voorstellen dat je daar weer de kriebels van krijgt, zeker na al jullie ervaringen. Je wil gewoon niet dat je meisje pijn heeft en op deze leeftijd is dat nog zo moeilijk duidelijk te maken he. Aan de andere kant misschien maar beter ook nu ze nog zo jong is. Hoe lang duurt het voordat het weer genezen is of hoor je dat allemaal nog? Goh alweer een jaar geleden dat ze die operatie onderging, de tijd vliegt toch wel zeg!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2013

He Sabrina nog geen baby? haha! nog ff volhouden meid! wel fijn dat alles goed is met de kleine.
Weten jullie het geslacht trouwens? Waarom denk ik steeds dat je hier een x gezegd heb dat je een jongen draagt?
Of heb ik dat gedroomd? haha

Ja geen idee hoe lang het geneest etc. horen we allemaal maandag. als ze geopereerd wordt aan haar duim vind ik dat eindelijk niet zo heel erg. Tuurlijk leuk is anders maar ik kijk meer tegen op tegen de algehele narcose die ze dan krijgt.
Maar goed, idd liever nu ze nog klein is, dan kan het allemaal mooi meegroeien.
Gelukkig zie je het niet echt. Er zijn mensen die het nu pas achter zijn gekomen dat ze een duim altijd gebogen heeft. Valt niet echt op.
Ja idd ze kunnen niet vertellen dat ze pijn hebben Sad
Toen ze vorig jaar geopereerd was. ze kreeg paracetamol tegen de pijn. een keer zuchte ze steeds en keek ze heel erg moeilijk. Ik dacht dat ze slaap had of niet lekker in haar vel zat.De zuster pakte meteen een spuit met paracetamol. Ze heeft heel veel pijn zei ze, de vorige dosis is al uitgewerkt.
Dat beeld is in mijn geheugen gegrift! Ik moest echt spontaan huilen. Vond het zo erg dat ik niet in de gaten had dat ze pijn had. Ze huilde namelijk niet! wat ik wel verwacht had als ze pijn zou hebben. echt een doorbijtertje! Gelukkig duurde de pijn ook niet al te lang.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-01-2013

Klopt hoor Devika! Het is inderdaad een jongen! Overigens zijn jullie meiden op het forum de enige die dat weten hoor (buiten mijn man en ikzelf en degene die heeft geholpen met behangen van het kamertje ;-))

Nou zeker een doorbijter die kleine meid van jullie! Ik kan me voorstellen dat je daar van moest huilen, je wilt gewoon niet dat je kind pijn heeft. Gelukkig is dat allemaal achter de rug en nadat ze geholpen is aan haar duimpje hoeft ze in principe niet meer naar het ziekenhuis toch?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2013

Hahaha! Dus toch een jongetje!Zie je wel ik ben niet gek haha. leuk hoor!!
Oke voor jullie omgeving is het dus een verrassing! Spannend! Ik zal morgen aan je denken en hopen dat jullie mannetje morgen komt. (mijn voorspelling)

Idd, na het duimpje is het boek ziekenhuis voorgoed gesloten! Yeah!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-01-2013

Ja haha je bent zeker niet gek ;-) Ik hoop ook op morgen, dat was mijn eigen berekening namelijk eerst (volgens mijn cyclus) en met termijnecho is dit naar 2 januari terug gezet. Dus wie weet!

Ja mooi zo! Klaar en afgesloten, fijn hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2013

Waaaaahaha, ik dacht dat jullie een meisje kregen! Haha, dacht dat gelezen te hebben, zat er naast! Lees later meer! Moest even spieken toen ik zag dat Sabrina gepost had! X


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 04-01-2013

@noortje geweldig, prachtig wat een gedicht!!! Ik ben niet snel in tranen, maar nu.....

Hier goed bericht: gister was alles schoon! Er was een eitje in de maak te zien. Ik zei dus: okay, dan kan ik over een paar weken mijn eerste menstruatie verwachten. De gyn: ja, of je bent dan zwanger, ik hoop dat je de volgende kerst met een babytje onder de boom zit. Erg optimistisch natuurlijk, maar wel fijne opbeurende berichten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2013

Yes! Een goed bericht Rennie! Wat fijn zeg, geen nasleep nu, je lijf doet het weer! Wrang natuurlijk, maar naast al het negatieve, is dat toch positief! Hoop stiekem ook dat het snel raak is voor jullie, maar wat zal dat spannend zijn! X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-01-2013

sabrina; een baby-boy, hihi. Wij zwijgen...maar niet voor lang, want hij gaat gewoon al
heel vlug komen.
rennie; dat is mooi nieuws...op naar de toekomst. Na de dood van britt* heb ik 2 ml een mk
gehad. Daarna had ik wat problemen met mijn menstruatie. Ik kreeg een echo en hij zag dat ik
gewoon een ei-sprong had gehad net. Knipogend zei hij: ik zie je misschien vlug terug.
En ja...dat eitje is mijn dochtertje myrthe. Dus ik hoop gewoon zo met je mee.
devika; oh meid, ik snap dat het allemaal spannend is. Jullie meisje heeft al zoveel te
verduren gehad. Maar ze is ook een echte kanjer...laat je wat weten?
hier; myrthe flink ziek. Vandaag bij de ha geweest en nog naar de hap gebeld.
Haar longen zijn schoon. Dat wel. Ze heeft een virale infectie en moet uitzieken.
Maar haar koorts blijft hoog (40,5) en ze eet niet en drink weinig. De dokter belde net
nog terug dat we het goed in de gaten moeten houden anders meteen komen.
Ze is nog wel helder en bij. Straks haar weer wakker maken en steeds de temp. controleren.
En haar gedwongen laten drinken.......amai. Hoe krijg je dat voor elkaar bij een kleine?
pff, ik maak me toch wel zorgen hoor. Hoop dat het vlug beter gaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2013

tam,
dat klinkt nog niet best met Myrthe. zeker met die hoge koorst.
gelukkig is ze wel helder. Hoop dat een bezoek aan de hap jullie gespaard blijft.

rennie,
wat een goed nieuws dat alles schoon is. dat is misschien toch wel een beetje een last die nu van je schouders af valt.
Nu kan je lichaam gewoon weer verder.

devika,
erg he als je kindje soms vergeten word. is hier ook herkenbaar en ik corrigeer sommige mensne ook niet eens meer.
Ook ik vertel joëlla over haar broer. wij hebben een plankje met een foto van joëlla, haar eerste schoentjes, Wesley* zijn eerste knuffeltje, een beertje met een shirtje met wesley zijn naam en een kaarsje. en als ik in het weekend thuis ben steek ik soms samen met joella dat kaarsje aan en vertel wel eens over haar broer.
Ergens heb ik het idee dat joëlla wesley wel eens kan zien in haar dromen.
ze word de laatste tijd wel eens huilend wakker, als ik even over dr wang wrijf slaapt ze weer verder.
Ik denk soms wel eens dat haar broer haar op zoekt en dat joella niet weet wat ze er mee aan moet ofzo.. herkent iemand dit?

ik snap goed dat je je schoonvader op dat moment even niet meer zo aardig vond.
wel lief dat Shivani de knuffel zo stevig beet pakte.

sabrina.
ja een jongen! ik hou het al een tijdje in de gaten maar je verklapt niks.. geen hij of zij, je spreekt vaak over de baby.
maar nu vandaag zag ik ook een hij! leuk!!
ik hoop dat je snel met je kleine man in je armen ligt!

hier even vluchtig gelezen, heb een lange dienst gehad vandaag en ga nu echt slapen. morgen is joella er weer optijd bij.
ik heb trouwens een electrisch vernevelaar besteld. deze is gister geleverd.
Ben vandaag door alle drukte alleen vergeten de medicatie aan te vragen bij de huisarts dus moet nog even wachten tot maandag.
ben zo benieuwd hoe ze erop gaat reageren. Woensdag weer terug naar de kinderarts.

sorry voor mijn spelfouten tussendoor, maar heb een beetje haastSmile ben moe.

fijn weekend x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-01-2013

Hè meiden,

Drukke dag, maar moet even melden dat ik al weer ongesteld ben geworden.... Gisteren al! Op dag 11! Echt bizar vroeg, vrees dat het door de MK toch van slag is. Voel me wel verdrietig, is confronterend....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-01-2013

Madelief,
een dikke knuffel voor jou.
Ookal had je er niet echt een gevoel bij deze ronde, het blijft toch confronterend.
Wanneer mag je ook al weer naar het ziekenhuis?

Sabrina,
is er al wat aan het rommelen of zit de kleine nog lekker warm?

hier:
ik ben de hele dag al aan het bedenken wat ik voor mijn vriend zijn verjaardag moet halen.
ik ben erg laat, want hij is morgen al jarig. (we vieren het later dus ik heb nog even)
heeft iemand van jullie een idee?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-01-2013

tam, hoe is het nu met Myrthe? is de koorst toch wat gezakt dit weekend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-01-2013

@Tam: Hoe gaat het nu met Myrthe? Echt hoge koorts, eng hoor! Ik hoop dat het nu wel wat beter gaat met haar!

@Cyn: Klopt, ik heb het ook vaak over 'de baby'... Hihi, maar ja hoe meer je er over praat hoe makkelijker je jezelf verspreekt, ook naar familie toe enzo. Dat jullie het weten vind ik niet erg, maar naar mijn omgeving moet ik zo opletten met wat ik zeg! Nou nog niet echt rommelen hoor! Jammer genoeg. Wel steeds wat vaker een harde buik en gisteren had ik ff wat kramp gehad, maar was maar eenmalig jammer genoeg... morgen komt de verloskundige aan huis bij mij. Dan gaat ze kijken of ze me kan strippen. Wie weet brengt dat dan wat actie!

O en Devika, niet op 5 januari dus! En ook niet op 6... 7 dan maar doen? :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-01-2013

Sabrina, spannend hoor! Ik kan me zo voorstellen dat je erg ongeduldig wordt....

Tam, hoe is het met Myrthe? Hoop dat de koorts is gezakt! En wat een prachtige foto van de 3D echo op Facebook! Echt mooi! Wat is het toch een wonder hè!

Cyn, wat moeilijk! Ik ben altijd van de doe-cadeaus. Dus uit eten, weekend weg, concert, cabaret? Misschien samen een nachtje weg?
En afspraak is gelukkig morgen!

Oh, ga nu eten!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-01-2013

Goede morgen! Kersje, ik liep aan je te denken, is alles goed bij jullie? Je bent stil! Vast druk.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-01-2013

Hoe is je tentamen gegaan?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-01-2013

Sabrina,
Tik tak tik tak!
Nog geen baby? haha
Vandaag komt de vk. Spannend! Het zou dus vandaag al kunnen gebeuren!

@ madelief,
Ooohh meid balen dat je ongi ben geworden…he verdorie! Ik dacht echt dat het gelukt was…
Maar je gevoel klopte dus echt…hele dikke knuffel!

@ Rennie,
He meid wat ben ik blij voor je dat je toch nog goed nieuws heb. Fijn dat je helemaal schoon bent van binnen! ( wel een beetje dubbel he…Wink
En er is een eitje in de maak! Waaw! Wat hoop ik dat je dat eitje over 9 maanden in je armen heb! In de vorm van een brusje voor je twee engeltjes!
Net als Tam heb ik destijds bij de gyno ook een paar eitjes gezien. Een daarvan werd Kaylash. Ook bij Shivani kreeg ik een echo en zag ik haar als een eitje.
Wat hoop ik toch dat het jullie ook gegund is! ik vind het wel fijn dat je gyno zo lekker optimistisch is.
Maar ik kan me ook goed voorstellen hoor als je het nu even laat rusten. Het is niet niks wat jullie hebben moeten doorstaan..en nog steeds doorheen moeten…

@ Tam,
Meid, ik krijg spontaan tranen in mijn ogen als ik lees dat Myrthe niet eet en weinig drink. En ook nog koorts!
Hoe gaat het nu met haar? Houd haar goed in de gaten he! Ze zijn zo kwetsbaar op die leeftijd.
Moet ze ook spugen?

@ Cyn,
Heel mooi hoor zo’n herdenkingsplankje van Wesley*. Ja, ik vertel Shivani ook over haar broer. Ik wil dat ze weet dat hij bestaan heeft.
Ik steek ook elke maandag een klei lampje ( Indiase olielampje) voor hem aan. Soms samen met Shivani. Dan vertel ik haar waar dat lampje voor staat.
Ja ik denk wel dat Joella Wesley* kan zien. Het zou best kunnen dat ze daarom wakker schrikt.
Aan de andere kant, misschien ook niet…ik denk namelijk dat ze elkaar wel eerder ontmoet hebben, toen Joella nog niet geboren was.
Ik heb heel sterk het gevoel dat Shivani haar broer kent. Vooral toen ze alle 3 keren in het ziekenhuis lag gebeurden er hele kleine dingen die voor mijn gevoel geen toeval konden zijn.

Hoe gaat het nu met Joella. Oh je heb zo’n vernevelaar gekocht. Ik hoop dat ze er wat aan heeft!
Oh je man is jarig, gefeliciteerd! Heb je al een cadeautje gevonden? Doe-cadeau vind ik ook altijd fijn om te geven/krijgen.
Of anders iets wat hij zelf al heel lang wilt?
Ik vraag het tegenwoordig wat hij wil hebben. haha, lekker makkelijk.

Hier, straks afspraak bij de uroloog. En morgen bij de psygoloog en handchirurg. Spannend.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-01-2013

Hoi!

Laura, het is wel OK gegaan. Ik heb het zeker gehaald. Het waren 3 tentamens van 1 uur. Voor ieder onderdeel moet je een voldoende hebben. Ik heb bij een zeker een goed cijfer, de andere twee wel OK denk ik. Vooral heel fijn om er vanaf te zijn. Vandaag past mijn zusje op Maria, morgen mijn moeder. En nu heb ik tijd voor studie en kom ik eindelijk eens toe aan dingen in mappen doen enzo. En een klein beetje relaxen en genieten van de rust.

Hoe is het bij jou?

Devika, ik heb nu pas even tijd jouw bericht te lezen. De tranen schieten me in de ogen als je zegt dat Kaylash vergeten is... Is dat bij jouw naaste familie echt zo? Of alleen wat verder weg? Ik herken het heel erg...... En ook ik corrigeer maar niet meer. Het voelt hier vaak ook nog eens dubbel pijn. Mijn beide zusjes zijn zwanger. Dan roepen mensen: derde en vierde kleinkind volgend jaar voor mijn ouders.... Het steekt omdat ze Noach vergeten, maar het steekt ook omdat er ook bij ons een kindje op komst was en dat nu niet meer zo is.... Hard is het soms he, terwijl die mensen het ook niet kwaad bedoelen. Alleen onzorgvuldig zijn. En je neefje, wat is dat toch mooi dat zijn neefje gewoon nog onderdeel is van zijn leven. Hij vergeet het niet of stopt om erover te praten. Raar dat zijn ouders hem in de rede vallen. Denken ze dan dat het juist pijnlijk is voor jullie? Lijkt me juist fijn ook.

Vandaag weer een spannende dag voor jullie en morgen ook. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over haar duimpje. Het is ook fijn om te weten waar jullie aan toe zijn en waar je je op voor moet bereiden. Kan me voorstellen dat je maag omdraait, alleen al bij het idee! je kleine meisje! Er gaat een moment komen dat het allemaal klaar is en er geen bezoeken meer in de planning staan!

Hier blij dat het de 7e is en we naar het ziekenhuis gaan! Ik hoop dat we wat verder komen, ik vind het ook spannend. Ik hoop dat ze ons serieus behandelen. het is een nieuw ziekenhuis, maar ik hoop dat ze ons niet helemaal als nieuw zien.

Verder is Maria weer helemaal beter. Man en ik slapen weer gewoon de hele nacht in 1 bed. (vorige week gingen we om en om naar het logeerbed voor de helft van de nacht, het was echt niet te doen!) En Maria is haar vrolijke zelf weer. Ze wordt zo ontzettend groot! Gisteren waren we op een verjaardag en daar hebben we haar 2 uur lang niet gehoord. Ze zat lekker met de grote kinderen in de gang. Die zaten te computeren en daar zat ze dan lekker tussenin. Ze vonden haar heel leuk en lief. Ze kreeg af en toe een kusje, werd op schoot gepakt en kreeg wat chipjes. Echt, je zag haar stralen. Ze vond het heerlijk! Alle kindjes van haar leeftijd in de kamer, maar daar moest ze niks van weten. Ze houdt blijkbaar erg van die aandacht die ze dan krijgt! En in haar gezichtje wordt ze ook zo groot. Ze klets de oren van mijn kop. Echt ieder woord zegt ze na. Ik moet nu ook echt op gaan passen. Ik zei laatst potverdikkie! Zei: dikkie! dikkie! Ik was blij dat het potverdikkie was, want ik kan soms nog wel iets ergers roepen. Maar dat kan nu niet meer!

Nou, ik ga aan de slag, fijne dag allemaal!







mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-01-2013

En Cyn, gefeliciteerd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-01-2013

He Madelief,

Ja ook mijn naasten. Maar ik weet ook dat ze het onbewust doen…ik denk inderdaad dat mensen niet over Kaylash praten, bang om ons te kwetsen.
Als ik erover begin, dan praten ze wel mee. ( mijn zusjes dan). Maar lang niet iedereen.
Ergens snap ik dat misschien ook wel. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft in 2011 iets verschrikkelijks meegemaakt. Nu praat niemand meer erover. Ik ook niet…bang om haar te kwetsen of om herinneringen bij haar op te halen. Misschien denkt ze het zelfde bij mij…ik weet het niet…
Ik denk dat het in mijn geval voor mijn omgeving heel lastig is omdat niemand erbij was toen het gebeurde. Het inlevingsvermogen gaat dan met de tijd verloren..denk ik..
Het doet soms pijn maar ik heb me erbij neergelegd…

Oh jij heb 2 zusjes die zwanger zijn…jeetje…dat lijkt mij helemaal confronterend! Helemaal na de mk en jullie wens die nu zooo sterk is!
Kun je daar wel een beetje mee omgaan?

Ja ik geloof zeker dat we straks echt af zijn van het zk! De controles blijven nog wel tot ze 3 jaar is. Maar daar is heel goed mee te leven.
Wat haar zh verleden betreft ben ik zo blij dat ze in Nederland is geboren. Ik had er laats met iemand over. Haar grote operatie was zo delicaat. Als ze bijvoorbeeld in Suriname geboren was, zou ze misschien een levenslange stoma gehad hebben. Of een slordige afwerking. Moet er niet aan denken.
Ik ben die arts zo dankbaar die vanaf de geboorte van Shivani over haar gewaakt heeft en ons persoonlijk heeft bijgestaan en haar operatie heeft verricht. Tis zo’n wonder..zucht..

Oh jullie mogen vandaag naar het zh? Wat goed! Zou heel fijn zijn als jullie meteen al een behandelplan krijgen.
Als jullie dossier doorgestuurd wordt, zullen ze vast een herstart maken ipv van voor af aan beginnen.
Fijn dat Maria weer beter is! Ik zie het al helemaal voor me! Maria tussen al die grote kinderen chippies eten eten gamen op schoot. Zo schattig!
Je hart smelt er helemaal van he! ohja het gaat zo hard he. mijn zwager zei laats ook, er is helemaal niets meer baby aan Shivani he. en dat is echt zo.
Het baby is helemaal uit. Tis gewoon een mini klein meisje! En ze is zo lang geworden. Ze was maar 40cm bij geboorte, nu meer dan et dubbele.
Oh haha ik zou maar oppassen met wat je zegt! Haha, et zijn net papagaaien op die leeftijd he! maar wel heel lief!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-01-2013

Devika ik moest laatst toevallig nog aan datgene denken wat jouw zusje is overkomen toen!! Gek he?! Zo ineens wou ik ernaar vragen maar wist niet of dat kon op het forum...

Oh madelief een spannende dag!!! Succes!!

Sorry meiden ik ben een beetje kort... Beetje druk.. En via tel op zoveel dingen reageren lukt me gewoon echt niet...

Tam hoe is het met myrthe?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-01-2013

Oh en Devika voor jullie ook een spannende dag zie ik!! Ook voor jullie succes!!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 07-01-2013

@madelief Bah, toch ongi... Ook al had je al het gevoel dat het niet raak was.. Ik weet dat zolang je niet ongi bent, altijd een sprankje hoop hebt.. Succes vandaag! Hoop dat je een goed gesprek hebt!

@devika Jullie ook veel succes in het ziekenhuis.. Het is altijd lastig om over zulke dingen te praten, omdat je nooit weet hoe mensen erop reageren. Maar mijn ervaring is dat ze het meestal wel prettig vinden dat ze er naar vragen. Ik zeg zelf ook altijd tegen de mensen om me heen: je mag me alles vragen, als ik er op dat moment geen zin in heb, zal ik dat aangeven of als ik er geen antwoord op wil geven. Mensen begrijpen dat ook. Ik voel ook altijd klakkeloos aan, welke mensen zelf wat meegemaakt hebben. Deze mensen zijn heel anders naar je toe.
Net als gister bijv: Sprak een oude buurmeid van mijn man. (voor het eerst na de bevalling van Ilse*) Ze zei: nou hoe ist? Ja je moet verder he, de tijd gaat ook door.
Nou toen was het klaar... Had toen ook zoiets: nou, ik kan wel merken dat jij nooit wat meegemaakt hebt.. Verder nergens over gehad: hoe het gegaan was met de bevalling etc.
Wel appart he, dat het eitje wat je toen zag, daarna je kindje was. Ergens hoop ik z.s.m weer zwanger te zijn, maar ik ben er ook erg huiverig voor. Ik heb een kindje in me gevoeld en bij me gehad. Ondanks dat het niet bij me mocht blijven zijn de moeder- gevoelens alleen maar sterker geworden en de drang naar een kindje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 07-01-2013

Even een update van mij. De vk is net geweest! Alles ok met baby en ze had goed nieuws, al 4 cm ontsluiting! Ze heeft me gestript en ik heb nu steeds wel wat ongi-achtig gevoel, maar met af en toe maar een harde buik, dus weet niet of het weeen zijn... Ze zei dat ik gewoon mijn dingen kan gaan doen, boodschapjes enzo, dus dat ga ik zo eerst maar even doen :-) Ben erg benieuwd of het gaat gebeuren komende nacht! I hope so! Ik heb de laatste berichtjes van jullie nog niet gelezen, maar wilde dit even laten weten!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-01-2013

Tam, hoe gaat het met Myrthe, ik hoop dat ze al wat meer opknapt.

Sabrina, hoe gaat het, is er al een baby op komst? Vandaag werd je misschien gestript toch? Spannend!!!

Madelief, fijn dat je tentamens goed gingen voor je gevoel en heel erg balen van je ongi. En succes in het ziekenhuis.

Verder lukt het nu even niet om te lezen en te reageren. De schilder is hier bezig en erg fanatiek aan het schuren. Pff wat een herrie. Kom vanavond terug, maar wilde even kijken of er al een baby bij Sabrina was...


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 07-01-2013

Madelief, je cyclus leek veel op mijn cyclus (eisprong dag 19 en 11 dagen later ongi)... Hopelijk hebben we snel een gezond kindje in onze buik (en alle andere mama's met babywensen natuurlijk). Hoe was het in't ziekenhuis? En proficiat met je tentamens!

Sabrina, hopelijk komt hij op jouw uitgerekende dag!!! Smile Veel succes. Spannend!!! (woaw, al 4 cm) Smile

Rennie, niet leuk van die vrouw! Daarom is het zo leuk dat we elkaar hier kunnen begrijpen hé. Zo lief van de gynae dat hij positief was. Ik duim ook voor jou!

Whaa, jullie schrijven zoveel...ik kan niet volgen! (Als ik wil antwoorden, kan ik dan alle voorgaande teksten lezen, of enkel de 10 laatste???)

Wij hebben net een heerlijk weekendje Nederland achter de rug. Iedereen was zo vriendelijk. Ook nog naar de winterefteling geweest! Ik ben nu aan't wachten op de eisprong (ondertussen CD 16), ben eens benieuwd hoe lang het deze keer duurt! Ik hoop niet te lang, want de kinderwens is hier zooooo groot! In de efteling vond ik ons soms zo zielig, zonder kindjes, terwijl overal rondom ons gelukkige gezinnetjes rondliepen... We zijn wel blij met elkaar, maar missen de kindjes! Deze week nog goed studeren, zaterdag examen. (zorgt voor wat afleiding!)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-01-2013

Hoi!

Even een kort berichtje, net terug uit het ziekenhuis. Fijne gyn. Hij zij dat het goed was dat we er nu waren en niet langer gewacht hadden. Hij gaf aan eerst zaadonderzoek te willen voor we allerlei dingen gaan herhalen die niet nodig zijn. Dus potje mee en over 3 weken terug. dan horen we hoe de uitslag is en of er verder onderzoek komt, behandeling of afwachten. Ik ben er wel blij mee, maar toch ook weer spannend! 30 jan terug... aftellen maar weer! tot later!

Sabrina, spannend! het is nu echt bijna zo ver!!! Die 4cm had ik om 11 uur en om 18:18 was ze geboren... Kan snel gaan!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-01-2013

lieve rennie, wat fijn trouwens dat we goed bericht van jou hebben kunnen lezen. ik ben erg blij voor je. al hadden we het natuurlijk liever anders gehad...hoe voel je je? het nieuwe jaar is begonnen, zie je dat ook als een nieuw begin? het is allemaal nog zo kort geleden lieverd... ik vind het zo erg voor je!

lieve tam, hoe is het nu met myrthe? ik had het geloof ik eerder vandaag al gevraagd maar ik ben nu ff uitgebreid op iedereen aan het reageren. ben van twee pagina's terug aan het lezen.. dus vandaar.. ik hoop dat je kleine meid weer wat opgeknapt is! en hoe gaat het met de kleine jongen in je buik? ik zag op fb mooie foto's voorbij komen!

lieve devika, wat naar dat ze je kleine mannetje lijken te vergeten... dat vind ik erg om te horen maar helaas is het wel herkenbaar..

lieve madelief, wat vervelend dat je alweer ongi geworden bent. ik hoop voor je dat je lijf het straks weer gewoon oppakt.
jullie zijn vandaag naar de arts geweest. fijn dat de arts jullie serieus neemt en niet van voor af gaan wil beginnen met jullie! pfff drie weken... duurt lang!! maar wij hebben voor hetere vuren gestaan denk ik maar...

lieve cyn, van harte met je mannetje! wat heb je nou uiteindelijk voor hem gekocht? hebben jullie een leuke dag? of nee, hij viert het een andere keer zei je he?

lieve sabrina, wauw!! de eerste 4 cm zijn een feit!!! ik had na het strippen ook last van harde buiken enzo maar helaas zakte dat weer weg. uiteindelijk ben ik ingeleid met 41 weken. ik hoop voor je dat het door gaat zetten meis! zet hem op!!!

lieve noortje, pfff je zit in de herrie en de troep... succes ermee. altijd fijn als dat weer voorbij is he?

lieve plusje, wat heerlijk dat jullie er ff tussenuit geweest zijn. en ik kan me zo goed voorstellen dat jullie kindjes missen in jullie leven. en zeker als je er eentje heb moeten laten gaan... ik duim voor een hele mooie toekomst voor jullie met net zoveel gezonde kindjes als dat jullie wensen!! en alvast succes met je examen meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 07-01-2013

lees vlug bij...gewerkt en helemaal op. Dit is echt niet meer te doen.
Wou alleen even zeggen dat het goed gaat met myrthe. Ze eet nog niet zo heel veel, maar drinkt nu goed en de koorts is weg.
Maar die ene avond was wel spannend....ze veel wakker gemaakt, lipjes natgemaakt enz. Ben blij dat ze niet opgenomen moest worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-01-2013

Daar ben ik ook blij om tam!! Goed te horen dat het beter gaat met der!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-01-2013

wat is er veel gekletst!
even snel reageren..

plusje, je kan alles terug lezen hoor.
fijn dat jullie hebben genoten van het weekend.
De wens is zo groot.. ik hoop dat die wens snel uit mag komen!!

sabrina,
4 cm! yes... dat is een begin. lekker blijven bewegen en hopen dat de cm vorderen.
ik kwam met 4 cm binnen om 8 uur, 11.50 uur was Joëlla er! haha (maar mijn vliezen zijn wel gebroken in het ziekenhuis)
ik denk dat het vannacht of morgen gaat gebeuren. Succes!

kersje en maria,
hoe gaat het met de drukke mama's?

madelief,
wat fijn dat jullie gesprek goed ging bij de gyn. en dat je toch met een gerust hart thuis zit.
nog even wachten tot het einde van de maand maar van daaruit weten ze wel meer. spannend!
wat zijn de kids toch snel groot geworden he!
En Maria is ook al zo'n aandachtspoppetje. Joëlla ook! als ze maar aandacht krijgt dan is ze dolblij!
zeker bij de "grotere" kinderen krijgt ze alle aandacht en daar geniet ze van.
fijn dat de nachten weer goed gaan. dat geeft jullie ook meer rust.
en je tentamen is achter de rug. gelukkig! je hebt er een goed gevoel over. dan komt het vast helemaal goed.

Devika,
hoe was het in het ziekenhuis vandaag?

rennie,
ik zeg precies hetzelfde als jij. vraag a.u.b. gewoon. als ik er geen zin in heb of geen behoefte aan heb dan geef ik dat vanzelf wel aan.
pff.. sommige mensen kunnen zo dom reageren!
zo van, "ik doe even geintresseerd, maar je moet toch door.." dan ben ik vaak ook al uitgepraat.
kan je er verder met je man en vrienden goed over praten?
gek om toch weer een eitje te zien.. je had er zo anders bij moeten zitten nu, zal best confronterend zijn denk ik.

verder even niet terug gelezen.
Joëlla ligt net in bed, ben al 2x naar de winkel gereden vanavond, dus nu ga ik eten en languit op de bank.

oh ja...
bedankt voor de felicitaties!
ik heb nog niks gegeven! erg he!
hij mag kiezen, of we gaan voor onze verjaardagen samen een weekje weg dit jaar, of hij krijgt van mij een tattoo van Joëlla.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-01-2013

oh tam! jou reactie was nog niet zichtbaar toen ik aan het lezen was.
maar goed.
Fijn dat het beter gaat met myrthe. zolang de koorts weg blijft en ze goed drinkt is het goed.
ga jij maar lekker met je beentjes omhoog!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-01-2013

Zo, het is weer rustig hier in huis. Tot morgen dan... Gelijk weer een hoop terug te lezen hier.

Tam, fijn dat het weer goed gaat met Myrthe. En denk ook aan jezelf.

Madelief, een goed gesprek gehad bij de gyn lees ik, dat is fijn. Ben wel heel nieuwsgierig naar de zaaduitslag van je man. Of het nu ineens beter kan zijn dan toen, vraag me hier ook wel eens af of er verbetering zou zijn. Zeker omdat Tessa zo gemakkelijk kwam. Nu heb je in ieder geval wat om naar toe te leven en dan weet je ook weer een beetje waar je aan toe bent. Ik hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren voor jullie. Grappig dat je nu op je woorden moet gaan letten. Hier voorlopig nog niet. Ze zegt alleen maar hee en maakt allerlei geluidjes, dus kan nog zeggen wat ik wil.

Devika, hoe ging het met Shivani in het ziekenhuis vandaag?

Cyn, gefeliciteerd. En, heeft hij al een keus kunnen maken?

Sabrina, ik had jouw berichtje eerder vandaag gemist. Jee, al 4 cm dat is al een lekker begin. Hopelijk is het nu aan het doorzetten. Zet hem op!

Rennie, sommige mensen snappen er ook helemaal niks van he? Of misschien willen ze dat ook niet. Vragen hoe het gaat omdat zij zich er verplicht toe voelen, niet omdat ze echt willen weten hoe het met je gaat. En de wens wordt alleen maar sterker, de angst ook. Dat had ik al na één verlies, laat staan na nog zo'n klap.

Plusje, oh ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie daar in de efteling rondliepen. Overal kinderen om je heen... Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten op een volgend kindje. Kom op met je ei!

Laura, hoe gaat het bij jullie? Is het hoesten al over? En hoe doet de kleine Tess het met slapen?

En Kersje en Maria, hoe gaat het met jullie jongetjes?

Vanochtend toch maar het zkh gebeld, kreeg toen te horen dat ze geen verwijzing van de gyn hadden gekregen... Mailtje naar de gyn gestuurd, maar die had juist van de fertiliteitarts gehoord dat het in orde was. Toen heeft ze mijn mail weer daarheen gestuurd, maar toen ik haar antwoord las, was het telefonisch spreekuur van de poli alweer voorbij, dus morgen maar weer bellen hoe het zit. Zo blijf je weer lekker bezig. Ik heb nu ongeveer m'n eisprong dus wil wel graag voor de volgende een afspraak, anders zijn we weer een maandje verder. Verder zitten we lekker in de rommel. Een paar weken geleden is de badkamer helemaal vernieuwd en vandaag de schilder begonnen. De stucer komt ook nog in maart of april en daarna moet de schilder weer verder. In mei komt de nieuwe keuken en dan zou het met Tessa's verjaardag helemaal af moeten zijn. Tot die tijd dus lekker rommelig, blijf maar opruimen en schoonmaken hier...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-01-2013

Jeetje Noortje daar ben je toch ook maar weer mooi klaar mee... Zo blijf je idd bezig...
En irritant he zo in de rommel zitten... Wij willen over een aantal jaren(zodra we het geld hebben maar is nogal duur haha) ook een complete verbouwing hier gaan doen. Maar dan zitten we denk ook wel twee of drie maanden in de puin zooi.. Bleehh!! Maar gelukkig duurt dat nog een hele tijd. Al kan ik niet wachten hoor want het lijkt me zo vet!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-01-2013

Laura, is idd duur zo'n verbouwing... Maar wel fijn als het gebeurd is, nog maar even in de troep zitten. Echt lekker, we hebben nu een bubbelbad. Hmmm, hiervoor hadden we helemaal geen bad en nu kan ik lekker met Tessa gaan bubbelen. Ook handig als ze wat groter gaat worden.

Eindelijk heb ik een afspraak!! Vanochtend weer gebeld, maar was allemaal al geregeld, post was al onderweg. Heb nu de 22e een afspraak, de 21 nog bij de gyn. Dat is wel lekker, want die wilde ik ervoor en dat is nu ook zo. Alleen de 22e moeten we samen komen bij fertiliteitarts, dus m'n man moet wat regelen op z'n werk. Hij werkt dus alleen met familie en die hoeven nog nergens wat vanaf te weten, dus hij moet maar een smoes bedenken. Wel spannend dat het weer bijna gaat beginnen. Net bij de post zaten vragenlijsten voor die afspraak. Dezelfde vragen als een paar jaar geleden. Maar toch wel een hoop veranderd... Twee kinderen gekregen, curettage ondergaan en nu ook vruchtbaarheidsproblemen in de familie. En... shit nog 2 kg boven mijn normale gewicht. Ach, als dat het ergste is. Maar toch kan er een hoop gebeuren in 2 jaar he?

Ben nu wel heel erg benieuwd hoe het met Sabrina gaat!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-01-2013

noortje.
wat fijn dat de afspraken nu echt vast staan.
ja meid, in 2jaar kan er zoveel gebeuren!
en die 2 kilo dat is niet erg hoorSmile

en in de verbouwing. herkenbaar. hier zijn wij ook bezig.
nog veel meer plannen voor de toekomst maar daar moet eerst eens voor gespaard worden.

laura,
ik las dat Tess de nachtjes onder de knie krijgt.
zal wel lekker zijn, kunnen jullie ook even genieten van je nachtrust.
'hoe is het met Semmy? heeft hij het naar zijn zin op de psz?
en is hij lief voor zijn zusje?
wat kwam er weer een leuke foto voorbij op fb. meisje lag helemaal uitgeteld op je buik. heerlijk!

sabrina,
ik hoop zo dat je nu lekker met je kleintje in je armen ligt! denk aan je

Hier:
ben vandaag begonnen met het vernevelen.
joella vind er niks aan het is een groot drama. (waar ik al bang voor was)
vanavond moet ze nog een keer dus bereid me nu al voor.
morgen moeten we naar de kinderarts. ik ben benieuwd.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-01-2013

Cyn misschien een domme vraag maar waar is dat vernevelen voor?
Ja lieve foto he? Heb je die van der haartjes ook al gespot? Die is ook zo schattig! Vind ik dan haha!
Ja semmy is heel lief voor zijn zusje. Vandaag psz was weer even wennen wan het is natuurlijk vakantie geweest maar hij vindt het echt geweldig! En ik ook! Ff rust in huis! Wat een wervelwind is dat mannetje zeg!

Noortje ja jemig er kan zeker veel veranderen in twee jaar... Maar wie weet wat er in de komende twee jaar weer veranderd! En dan bedoel ik wel in positieve zin natuurlijk!!
Wat heerlijk nu een bubbelbad! Wij hebben gewoon een lig bad maar man man wat geniet ik daar toch van!

Ben net bij de dokter geweest met tess. Moet nu eerst proberen der voeding in te dikken en als dat niet helpt mag ik weer terugkomen. Ben benieuwd...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-01-2013

haha is geen domme vraag hoor.
vanwege die rs moet joella nu thuis puffen. dat is met zo'n voorzet kamertje op d'r mond.
maar dat is dus een groot drama. vorige week hebben ze een electrisch vernevelapparaat geleverd.
De medicijnen heb ik gisteren pas op kunnen halen, dus ik ben vandaag pas gestart.
ze krijgt nu een kapje op dr mond en dat apparaat blaast een soort stoom.
zo neemt ze de medicatie sneller op in de luchtwegen. het maakt de luchtwegen vrijer.
ook dit was vanmiddag een drama maar ik denk dat we daar even doorheen moeten prikken.

nu een stomme vraag aan jou hahaha
waarom moet je de voeding indikken? ik denk dat ik wat over het hoofd heb gezien.
geeft ze veel voeding terug ofzo?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-01-2013

Haha is ook geen domme vraag!!
Ik heb zeer sterk het vermoeden of weet eigenlijk wel zeker dat tess net als semmy verborgen reflux heeft. We horen elke keer de voeding omhoog komen en zij slikt het dan weer weg.. En zo zijn er nog vele symptomen die ik herken. De voornaamste is wel het steeds vaker gillen van de pijn ipv huilen om aandacht of honger.. Bij semmy hebben we toen veel te lang gewacht, wisten wij veel.. Die moest aan de medicijnen. Bij tess ben ik er nu erg vroeg bij dus hopen dat dit gaat werken! Anders mag ik direct terug komen!

Oh ja daar moet je dan idd ff doorheen prikken maar jeetje dat zal niet mee vallen... Arm meisje!
Succes ermee!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-01-2013

ooh ok.
't is zonde als ze zo'n pijn hebben. zeker als ze zo gilt. je kan er zelf zo weinig aan doen.
gelukkig ben je er vroeg bij en hoop ik dat ze er snel wat aan kunnen doen.

ja joëlla is even niet blij met mijSmile maar ik heb al een trucje gevonden waardoor ik er een spelletje van maak.
dus dat is beter te doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-01-2013

Kijk eens! De creatieve mama komt naar boven! Goed bezig meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-01-2013

Hey lieve meiden, ben hier al een tijdje niet actief geweest! Af en toe wel kunnen lezen, maar niet kunnen reageren door combinatie van drukke feestdagen, buikgriep en zelf de volledige zorg voor mijn jongetjes weer (kunnen en mogen) dragen. DRUK dus. Maar wel heerlijk om weer echt mama te zijn!

Ik ga proberen om hier weer in te springen en het weer bij te houden. Ik las in ieder geval dat Sabrina 4cm ontsluiting had en daarna geen berichtje meer. Zal ze inmiddels bevallen zijn? Ik hoop het!

Hier gaat het goed. Mijn mannen zijn geweldig, ik geniet enorm van ze. Wat een lekkere ventjes zijn het! Jesse ligt heerlijk naast me in zijn reiswieg op de bank en Tobias draaft met zijn speelgoed door de kamer. Zo schattig als hij Uma blokjes gaat brengen, haha.

Ik ben zelf nog wel extra emotioneel, maar zit over het algemeen goed in mijn vel. Toen we met kerst naar mijn schoonmoeder reden kwamen we langs de begraafplaats en toen begonnen de tranen te stromen. Ik heb ze weggeslikt, want ik wilde het trotse en blije gevoel van voor het eerst op stap zijn met mijn gezin laten overheersen. Dan heb ik mijn eigen verdrietmoment in stilte. Want zij hoort er natuurlijk ook bij. En ik mis haar.

Verder heb ik de nacontrole gehad bij de gyn. Ik ben weer gezond verklaard! Ik zou zelfs nog een kindje mogen/kunnen krijgen, maar dan wel met een keizersnee. Nou, dat zien we hier niet zitten. Dit was het dus echt qua zwangerschappen! Het is een heel dubbel gevoel, want hoewel het goed is zo, moet ik ook afscheid nemen van het zwanger worden/zijn. Ik ben wel blij om die spanning niet meer te hebben of alles wel goed gaat. Hoewel je die met kinderen op een andere manier altijd wel houdt.

Lieve meiden, alsnog de beste wensen voor dit jaar. Dat alle dromen maar uit mogen komen, dat er gezonde kindjes verwelkomd mogen worden door de mama's die zwanger zijn of graag willen worden! Dat het goed mag blijven gaan met de kindjes die bij ons mogen zijn en dat we met liefde in ons hart mogen blijven denken aan onze schatjes die tussen de sterren op ons wachten.

Maar nu ruik ik hier een poepluier (jullie willen niet weten hoeveel luiers ik dagelijks verschoon,haha)! Smell you later :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Hahaha Kersje wat schrijf je dat toch weer heerlijk!! Ik zie het dan ook allemaal helemaal voor me!! Die kleine Tobias met de poes. Geweldig!
Ik kan me goed voorstellen dat je je meisje mist maar wat ga je er knap mee om!!
En ja hier ook flink wat luiers per dag maar jij zal er nog wel iets meer hebben dan ik!
Geniet je ook zo van het fulltime moederen? Ik wel hoor! Alleen semmy is een zware puberende peuter.. Pfoeh!!! Dat valt niet altijd mee!
Wat naar om te horen dat je dubbele gevoelens heb bij het afsluiten van de zwangerschappen enzo.. Ik moet er nog niet aan denken dat ik niet meer zwanger zou zijn... Sterker nog... Ik ben nu ongi en wil er hierna toch gewoon weer voor gaan! Dit vooral omdat ik natuurlijk hele gekke cyclussen heb.. En hierdoor geen eventuele kans voorbij wil laten gaan zonder hem te proberen te benutten! Zeker omdat we het liefst nog wel twee kindjes erbij willen..
Wel spannend hoor want ik heb ondertussen drie zwangere vriendinnen (van de vier die ik heb). Ze verwachten allemaal dit jaar nog een kindje! Voor twee is het de eerste, voor de ander is het de tweede!
Dus het zou toch wat zijn als ik me snel in dit rijtje mag voegen!

Sabrina waar ben je???? Heb je je prachtige baby boy al in je armen? Het zal vast wel!

Hier, tess begint het doorslapen snachts echt door te krijgen!! Al drie nachten op rij! Hopen dat ze volhoudt!!
Ik heb net nutriton gehaald om haar voeding in te dikken en om 13 uur krijgt ze de eerste fles hiermee! Hopen dat het snel gaat werken!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-01-2013

ff update. ga zo verder lezen hoor meiden!
Controle bij de uroloog maandag ging goed. blaas en nieren zag er goed uit. Shivani moet wel jaarlijks terug voor controle. Iig tot ze zindelijk is.
Gisteren eerst een gesprek bij de Psygoloog en toen door de de afdeling handafwijkingen. Psygo gesprek bieden ze standaard eenmalig aan. Die wilde weten hoe het met ons gaat en hoe wij erin staan. Ons verleden kwam er ook bij. Moest wel even een traantje wegknipperen. Maar was wel weer fijn om het over onze mannetje te hebben.
Daarbij naar de afdeling. Team van 5 specialisten bogen zich over dat ene kleine duimpje van Shavani!!! We zaten met z’n allen in een kring, Shivani in het midden op de grond. Ze kreeg wat speelgoed om te laten zien wat ze met haar duimpjes kan. Ze liet zich van haar beste kant zien! Artsen waren tevreden. Een operatie is niet nodig!
Linkerduim staat recht en buig niet mee. Dat laten ze even voor wat et is. Ze houden de ontwikkeling daarvan in de gaten.
Rechterduim met de dwangstand beweegt nu iets meer omhoog. Die gaan ze spalken. Over een paar weken krijgen we daar een oproep voor.
Wat een opluchting!! Ze denken dat enkele pezen in haar duim niet (goed) zijn aangelegd waardoor ze die duimen niet vlot beweegt. Maar goed, valt mee te leven.
Omdat ze ermee geboren is en niet beter weet, leert ze zichzelf een andere werkwijze met haar duimpjes aan.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-01-2013

devika,
wat een opluchting dat er geen operatie op de planning komt.
ze gaan wel d'r duimpje spalken, daar kan het alleen maar beter van worden toch.
ik zie shivani al helemaal zitten op de grond met al die artsten om haar heen haha.
ze stal vast de show!

kersje,
fijn dat je weer gezond bent verklaard. en nu fulltime mama! heerlijk.
iedere dag kunnen genieten van je mooie mannen.
en het onderwerp zwanger worden moet je proberen af te sluiten.
lijkt me wel moeilijk maar je moet inderdaad doen wat goed is voor jou en je lijf.
ik zie tobias al voor me met uma. haha wat zal dat een leuk gezicht zijn.
Joëlla mag ook bij de kat komen. die laat veel toe, maar ze begint al snel te gillen omdat ze het zo leuk vind.
de kat vind dat alleen niet zo leuk. haha
natuurlijk mis je je meisje. zij hoort ook bij jullie gezinnetje. ik vind het knap dat je je tranen weg kon laten.
en je toch kon richten op het moment dat je voor het eerst met beide mannetjes op stap was.

laura,
ben benieuwd hoe Tess op dr fles reageerd.
en ze begint het door te krijgen he! heerlijk als ze 's nachts lekker door slaapt.
en je mag weer gaan dansen zag ik! leuk!! geniet ervan.
en jullie willen weer voor een kindje gaan! super!
hou je je er gericht mee bezig of laat je het de komende tijd gewoon gebeuren?

straks met joella naar de kinderarts. ik ben benieuwd.
ik hoop stiekem dat we die vernevelaar weer terug mogen sturen. het is wel een heel gedoe hoor.
na 2 vrije dagen mag ik morgen ook weer gaan werken. nog 2 dagen en dan is het weer weekend haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Cyn succes bij de kinderarts!! Ik hoop het ook voor je dat ie terug gestuurd mag worden!!

Devika wat een goed nieuws zeg!! Geen operatie! Jeeejjj!! En idd ze leert er wel mee leven joh! Ze weet niet beter!

Uhm... Nou ik wil wel met ovu testen kijken hoe mijn cyclus loopt en als ik dan toch weet wanneer mijn eisprong is... Hihi!
Wil alleen die testen niet doen waar mijn man bij is want die wil eigenlijk niet direct al maar ik heb hem het verhaal uitgelegd ivm mijn rare cyclussen en dat snapt hij wel dus heeft hij zoiets van dan zien we wel hoe het loopt. Van hem hoeven die ovu testen niet zo nodig... Maar daarom doe ik ze gewoon zonder dat hij het weet. Tenminste, hij weet wel dat ik dat wil en ga doen maar wil niet dat hij mijn cyclus ook weet zeg maar. Laat hem maar in de waan van we zien wel! Hihi! Dus ja wel een beetje gericht maar wel relaxed zeg maar. Ik hoef niet per se direct zwanger te zijn maar wil wel elke kans die zich voordoet benutten.

Tess heeft der fles net op.. In 10 min tijd! Hmmzz... Das ook niet de bedoeling.. We gebruikten altijd de s speen maar haalde nu de L. Die was veeeeel te groot!! Gelukkig vond ik in de kast nog een M speen dus die gebruikt maar ook daarmee ging het dus erg vlug! Maar ben bang dat de s te klein is voor die dikkere voeding.. Ze ligt nu wel in coma direct na der fles.. Ga der zo maar ff proberen in bed te leggen... Meestal gaan dan meteen die ogen weer open haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Hmmzz... In bed was het weer brullen. Ging op een gegeven moment maar kijken en toen bleek ze gepoept te hebben. Dus schone luier en meteen maar ff schone kleertjes aan gedaan. Ff getroost en hoorde weer heel veel voeding omhoog komen en ze slikte alles ook weer weg.. Arm ding!
Maar daarna op der buik in bed terug gelegd en nu ligt ze al ruim een kwartier lekker te slapen! Ze huilde nog wel wat hoor maar was meer klagen en zeker geen gillen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-01-2013

Hè lieve meiden! Even zeggen dat ik alles heb gelezen! Maar oef, wat een berg! Even te druk om te schrijven nu. Er draaft hier een neefje door de kamer en samen met Maria hebben ze even al mijn aandacht nodig! X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Hoe gaat het met je meis?
Hoe zit je in je cyclus? Succes met die twee donderstraaltjes!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Oh sorry!!! Was ff vergeten dat je op dag 11 ongi geworden was... Vergeet mijn vraag maar!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-01-2013

nou hier goed en minder goed nieuws.
het goede nieuws is dat de longen schoon waren, dus mocht joella nog veel hoesten dan mag ik nog 1x per dag vernevelen.
maar...
joella staat en stapt langs de tafel etc. nu is het me opgevallen dat ze veel aan de binnenkant van dr voetjes staat, en dat haar voetjes heel flexibel zijn.
als baby vond ik het eng om haar schoenen aan te doen omdat haar voetjes niet meegeven. nu gaat dat beter, maar nog niet zoals het moet.
ik heb haar laten staan bij de kinderarts en die stond ook wel even te kijken.
haar heupgewrichten zijn goed. de knieën zijn een beetje flexibel maar dat is niet erg.
de voetjes daarintegen zijn wel erg flexibel. te...
de arts had het over een slappe agillispees.
en wat nu? we gaan nu aankijken hoe ze loopt. dat is pas te zien als ze zelfstandig loopt.
ik moet dus pas over 5 maanden terug.
er word dan gedacht aan steunzooltjes. omdat die agillispees zo slap is nemen dr spiertjes meer over. dus ze kan alleen sneller moe worden als ze veel loopt.
wat is er aan te doen? misschien in de toekomst een operatie. maar zover is het nog niet.
we kijken eerst aan hoe ze zich ontwikkeld en hoe ze het over 5 maanden doet.

pff.. was me het dagje weer wel.


madelief,
een drukte in huis zo te lezen. wel een gezellige drukte tochSmile

laura,
ik moet wel lachen om je bericht. als jij eenmaal wat in je hoofd heb zitten dan ga je er ook voor volgens mij.
geweldig.
vind het knap dat je er al zo snel weer voor wilt gaat. you go girl!

arme Tess. nog steeds de voeding die omhoog komt. gelukkig was ze verdrietig om de poepbroek en is ze daarna lekker in slaap gevallen.
of duurde het slaapje niet langer dan een kwartier haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-01-2013

Zit op dag 4! Nog een paar daagjes en dan weer aan de ovutesten. Nieuwe ronde nieuwe kansen..... Gaat wel OK. Voel me een beetje dipperig, ook al zijn er heel veel dingen om blij over te zijn. De tranen komen vaak. Gisteravond in bed weer zo liggen huilen om alles....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-01-2013

Er is zo veel waarop ik wil reageren! Heel kort!

Kersje, ben blij om van je te horen! En het afscheid van zwanger zijn/worden is moeilijk! Hoe blij je ook bent met de jongens, er sluit iets af wat je wellicht anders had willen zien als je de keuze had. Dat is toch heftig... Knuffel van mij!

Laura, die arme Tess! Goed dat jullie snel actie ondernemen als je iets vermoedt! En vanavond ga je al weer dansen zag ik op FB! Succes en geniet ervan!

Cyn, fijn dat de longetjes van Joella schoon zijn. Maar haar voetjes, jee, wat een onzekerheid. Afwachten nu dus, lijkt me moeilijk....

Sabrina, ik moest vanmorgen vroeg ineens heel erg aan je denken. Mijn gevoel zegt dat je gisteren/afgelopen nacht bevallen bent.....

Devika, alles goed bij de uroloog, yes! En haar duimpje, geen operatie, fijn! Heb jij het gevoel dat ze er zelf last van heeft trouwens?

Noortje, ik zat gisteren weer te huilen bij je prachtige gedicht! Fijn dat de afspraken in het ziekenhuis nu staan. Spannend hoor, je zou maar zo over ruim een maand zwanger kunnen zijn! Je schreef nog dat je nieuwsgierig bent naar of zaadkwaliteit ineens beter kan zijn. Volgens gyn is die kans heel erg klein. Iets beter kan wel, maar als het echt dramatisch is, dan wordt het niet ineens goed.....

Maria, hoe is het met je?

Plusje, bij jou dus ook zo'n cyclus. Hoe is het daarna gegaan? En hoe voel jij je verder?

Rennie, lieverd, hoe is het met je?

Ik vergeet nu vast nog iemand.....hier even de ravage opruimen, neefje wordt zo opgehaald. Vanavond lekker drankje doen bij een vriendin!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2013

Jeetje Cyn!!! Gelukkig is het voorlopig nog niet aan de orde om te opereren en moeten jullie het eerst aankijken! Wel goed van je dat je de arts er naar heb laten kijken!!
En dat vernevelen.. Helaas mag je het apparaat niet terug sturen maar ja.. Gelukkig viel dat wel mee!

Madelief, ik kan me voorstellen dat je zo af en toe om alles kan en wil huilen. Zolang je het maar niet opkropt maar dat zie ik nier gebeuren bij je! Oeh je zit nu op dag 4.. Nog d en geduld en wie weet is je lijf er dan nu weer klaar voor!

Tess heeft bijna twee uur geslapen! Boven in bed op der buik! Net weer een fles op en vooralsnog hoor ik niks omhoog komen ofzo. Ze ligt ook alweer te slapen bij me.. Slaapkopje..
En ja als ik het in mijn bol heb hihi! Maar meen et echt dat ik niet per se binnen twee maanden weer zwanger hoef te zijn hoor maar zou het wel heel leuk vinden! Mijn beste vriendin is ook net weer 4 weken zwanger dus zou super zijn als ik weer samen met haar mag lopen! Maar we zien het wel. Ik ben er wel vrij relaxed in gelukkig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-01-2013

Hoi! Hier is het potje zaad net bij het ziekenhuis gebracht! Yes! Gelukt en geregeld! Fijn dat dat er nu weer op zit. Wachten tot de afspraak nu....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-01-2013

Goed nieuws!! We wachten af...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-01-2013

Madelief, spannend nu op de uitslag wachten. Het zal ook wel niet van heel slecht opeens heel goed zijn, maar vraag me wel af of het van heel slecht naar goed genoeg om zwanger te worden zonder zkh gedoe zou kunnen... Ik begin wel al uit te kijken naar de komende afspraken.

Laura, goh jij hebt er zin in zeg. Maar bij mij kriebelt het ook steeds erger nu. Wat goed van Tess dat ze zo lekker slaapt. Daar bof je maar mee. Wel vervelend voor haar dat de voeding steeds terugkomt.

Kersje, fijn weer wat van je te horen. En goed dat je nu zelf weer voor je kindjes kunt zorgen, maar daar zul je het wel lekker druk mee hebben. En het was je laatste zwangerschap, best even slikken. Als het bij ons nog een keer mag lukken, zal het ook de laatste keer zijn denk ik. Ik kijk er aan de ene kant naar uit het nog een keer mee te mogen maken, maar aan de andere kant kijk ik er ook wel naar uit als het klaar is, niet meer die stress van of het allemaal wel goed gaat...

Cyn, wat naar van haar voetjes, ik hoop dat ze er niet aan geopereerd hoeft te worden. Zo val je weer van de ene zorg in de andere. Wel fijn dat het verder beter met haar gaat.

Devika, en fijn dat het met Shivani ook allemaal goed was bij de uroloog en geen operatie nodig voor haar duimpje.

Ik was zondag toch zo geschrokken. We waren naar het strand gegaan om lekker te wandelen en toen ik Tessa uit de auto wilde halen lag ze helemaal met haar hoofdje slap naar voren. Ik dacht echt dat ze dood was, maar ze sliep alleen. Maar jee, als ik er weer aan denk klopt mijn hart in mijn keel. Zo stom, er was niets aan de hand...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-01-2013

Oh Noortje toch!!! Dan schrik je idd ff flink he?! Gelukkig sliep ze gewoon haha!!
En bij jou ook steeds meer de kriebels dus! Leuk hoor!!
Ja ik had het direct na de bevalling alweer... Ik wilde zo graag dat tess geboren zou worden maar daarna miste ik alles alweer haha! En wij hebben gewoon de wens voor een groot gezin.. Dus sta niet raar te kijken als ik al vrij snel weer zwanger ben Hihi! Hoop dat de natuur het me gunt.. En voor jullie hoop ik ook dat het nog eens zo mag zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - hanse - 10-01-2013

*breek even in*

cyn87, wij moeten onze dochter 4x daags vernevelen en was eerst ook een strijd, maar nu ze ondertussen naar tv/filmpje ipad mag kijken vind ze het minder erg, weet niet hoe oud je dochter is, onze dochter is voor haar eerste jaar er mee begonnen en toen snapte ze het nog niet en nu merkt ze zelf dat ze er baat bij heeft, soms vraagt ze er zelf om haha
hopenlijk is het van korte duur, las dat het al beter ging toch? succes in ieder geval

*breek weer uit*


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-01-2013

jee, wat is er veel geschreven. Ga proberen er wat op te reageren:

laura; ja..dat snap ik wel met zo'n dotje dat je er graag nog meer van wilt hihi.
Zie de ene na de andere mooie foto. Volgens mij is haar kledingkast net zo vol als die
van myrthe.
Als alles goed mocht blijven gaan dat is dit voor ons de laatste. Ik durf het lot niet nog
eens te tarten. Maar ik vind het ook wel raar hoor...probeer er nog heel erg van te genieten
voordat deze fase voorbij is.

noortje; he bah...wat een schrik. Kinderen kunnen ook op zo'n rare manier slapen.
Mijn man heeft britt* vastgehad terwijl ze bijna stikte en als myrthe iets wat problemen heeft
dan is hij daar ook heel erg vlug weer bang voor.

madelief; nou...daar zit al shot in hoor. potje weg...en wachten.
Maar ik heb het gevoel dat het wachten echt tot een mooie beloning gaat lijden met der tijd.

sabrina; ben toch wel erg nieuwsgierig.

rennie: hoe is het met jullie? knuffel....

cyn; fijn te horen dat het vernevelen al naar beneden mag (myrthe wordt trouwens ook hysterisch
met de puffer die wij hebben...heb hem toen gebruikt met ziek zijn overlaatst).
Oei, maar nu dus haar voetje. Heb het er nog met mijn man over gehad.
Myrthe loopt heel erg met haar linkervoetje op de buitenkant juist. Het is wel al iets minder
aan het worden nu ze wat zekerder loopt, maar ik vroeg me af of ik er eens naar moet laten kijken.
Misschien toch maar eens doen. Misschien valt het allemaal wel mee met haar. Straks lekker op de blote
voeten laten lopen buiten. ze zeggen toch dat dat goed is?

myka; hoe is ie?

devika; jullie hebben al zoveel meegemaakt. GEen wonder dat het emotioneel is.
Ik zie haar daar al zitten met al die dokters er om heen. Ach..steelt ze op haar manier weer de show
moet je maar denken. Fijn dat ze er zo goed mee overweg kan. Dus als ik het begrijp dan hoeven ze er
niks aan te doen?

maria; hoe is het met jullie wonderboy?

kersje: jij kan het idd zo leuk beschrijven haha. Zie je daar al de ene luier na de andere doen.
Ik was overlaatst met mijn neefje bezig. Moest toch maar even wennen aan dat piemeltje hihi.
Zal weer heel anders zijn. Ik ben hier ook zo emo: noem mezelf emotioneel incontinent!

hier; myrthe weer de oude. Ze eet weer als vanouds de oren van mijn hoofd.
Wel zit ze heel erg in de uitdaag-fase. Dan kijkt ze me aan joh...moet echt mijn best doen niet te lachen.
Tja...en dan zet ze me een keel op! Echt drama: huilen zonder tranen. Als ze dan eenmaal beseft dat mama
echt niet toegeeft dan is het in mum van tijd weer goed.
Wel heeft ze de laatste dagen heel erg haar mama-momenten. Ik weet niet waarom zo ineens. Papa is goed en lief
,maar niet als mama er bij is. Vanmorgen gingen we zwemmen en de laatste tijd doet papa dat altijd.
Nee hoor...ze brulde heel het zwembad bij elkaar: mama mama mama.
Volgende week gaat papa maar alleen hihi. Zal wel een fase zijn.
Verder besloten vanaf volgende week te stoppen met werken. 3 weken eerder dan afgesproken.
Maar het is echt niet meer te doen met zo'n volle klas kleintjes. Ik had ook steeds harde buiken. Zal het wel
missen...echt afkicken hoor. Moet dan pas begin aug weer. Gek.
Ook hebben we een vakantie geboekt in juli met de hele familie. We hebben een prachtig huis in de ardennen met
binnenzwembad!! Zo cool. heb er al zin in. Dit jaar dus niet zo ver, maar we vermaken ons evengoed wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-01-2013

tam het maakt toch ook geen zak uit of je ver weg gaat of niet? zolang je maar kan genieten van je mooie gezin!! wij gaan dit jaar met zijn viertjes naar italie! vandaag over vier maandjes al! jeeejjj zo n zin in!
en ja kan me voorstellen dat het voor jou erg wennen is met een piemeltje haha! hier zijn we natuurlijk begonnen met een piemeltje!
wat super fijn dat ze weer helemaal opgeknapt is en weer helemaal de oude! en lekker mama uitdagen. heerlijk! kan ook mega vermoeiend zijn maar ach, het heeft ook zeker zijn charmes.
dank je voor het compliment. het is ook idd een dotje hoor. ze is zo lief! zeker nu ze dikkere voeding krijgt. het is echt weer een heel tevreden zoet meisje. slaapt stukken beter overdag. ze ligt nu ook alweer een tijd te slapen in bed. moest semmy brengen en halen van psz en heb tess tussendoor dus uit bed moeten plukken en mee moeten nemen maar daarna gewoon weer terug in bed gelegd en dat accepteert ze gelukkig gewoon! wel een gedoe hoor.. maar ja, hoort erbij.
semmy heeft gister zomaar vanuit het niets op het potje geplast!! zo trots op hem! hij moest er echt totaal niets van weten. zelfs afgelopen maandag nog niet! en nu.. nu wil ie eigenlijk niet meer van het potje af haha!

hoe gaat het met alle andere meiden??


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2013

Hanse.
Bedankt voor je tip. Joëlla is 14 maanden. het is dus wel een lange zit.
ik pak er nu een liedjes boek bij en dat gaat wat beter. tv is ze niet in geintresseerd hahah dus dat is geen optie.

tam,
klopt, we kunnen nu nog niks doen. de enige tip die we kregen was op blote voeten laten lopen.
ik zag op je fb trouwens ook dat je zo emotioneel incontinent bent. haha (vind het nog steeds een leuke uitspraak)
voel je je verder goed?
oh ik lees dat je toch de knoop hebt doorgehakt.
Tuurlijk ga je de kids missen, maar je moet echt denken aan jezelf.
je hebt een goede keuze gemaakt. nog even door en dan kan je lekker op het gemak doen. (voor zover myrthe dat toelaat hahah)
en myrthe is weer de oude. gelukkig!!
leuk! naar de ardennen. het hoeft inderdaad niet ver weg te zijn, plezier kan je overal hebben.
leuk vooruitzicht!

sabrina,
ik ben zo benieuwd.
ik hoop dat jullie nu volop aan het genieten zijn en dat alles goed gaat met jullie.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-01-2013

Ik zit steeds te spieken of er al nieuws is van Sabrina...nog niet. Ik ben ook zo benieuwd!

Liefs voor alle meiden


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 12-01-2013

Sorry meiden dat ik al een aantal dagen niets heb laten horen!!! Maar dat is niet zonder reden, want we hebben afgelopen dinsdag een zoon gekregen!!! Madelief, je gevoel klopte inderdaad! 8 januari om 8:48 uur ben ik bevallen van Iwan.
Door alle drukte met luiers, voeden en kraamvisite was ik er nog niet aan toe gekomen op het forum te komen en jullie op de hoogte te stellen, maar nu dan eindelijk een berichtje van mijn kant. Het gaat gelukkig heel erg goed met ons en de bevalling ging ook erg voorspoedig.
Hieronder mijn verhaal:
Maandag had ik een afspraak met de verloskundige voor een thuisvisite en zou ze kijken of ze me eventueel kon strippen. Ik weet niet zeker of ik dat hier heb verteld, maar toen ze ging kijken of het kon bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Ze heeft me daarna inderdaad gestript. Ik had wel wat menstruatie achtige pijn in mijn onderbuik en af en toe wat harde buiken, maar verder nog niet zoveel. Ik ben die middag gewoon nog naar de supermarkt gegaan en daarna langs mijn moeder een kopje koffie gedronken en samen met de hond gewandeld. Onderweg met wandelen kreeg ik wel twee keer kramp, dus ben maar weer naar huis gegaan. Tijdens het eten s'avonds had ik wat vaker een harde buik, maar na het eten was dat eigenlijk weer weg. Manlief en ik zijn samen lekker een filmpje gaan kijken en op tijd naar bed gegaan. Om half twee werd ik wakker van een flinke wee en ben ik naar de wc gegaan. Toen weer in bed en weer in slaap gevallen. Om half drie werd ik weer wakker van een flinke wee en tot drie uur had ik onregelmatig flinke weeen. Vanaf drie uur werd het regelmatig en is mijn man de tijd gaan bijhouden. Om tien voor 4 zei hij zal ik de verloskundige maar bellen? Toen zei ik heb je al een uur geklokt dan? Toen zei hij nou nog tien minuten dan zitten we op een uur met weeen wisselend van om de twee en om de vier minuten. Toen kreeg ik weer een flinke wee en zei ik gelijk, nou bel toch maar! Voordat de verloskundige er was moest ik weer naar de wc en had ik flink veel ontlasting. Daarna werden de weeen wat minder krachtig dus dacht ik echt o jee misschien hebben we toch te vroeg gebeld! Toen de verloskundige ging kijken had ik 7 cm ontsluiting en stelde ze voor dat ik onder de douche zou gaan. Dat was erg fijn om even te doen. Daarna weer afgedroogd en aangekleed en samen met mijn man de weeën opgevangen. Ik werd tijdens de weeën opeens heel erg misselijk en moest flink overgeven. De verloskundige stelde voor om op de baarkruk te gaan zitten om de weeën op te vangen en de ontsluiting verder te laten vorderen. Toen ik op de kruk zat en ze keek hoeveel ontsluiting ik had braken met dat ze dit deed mijn vliezen. Mooi helder vruchtwater en ik had tien cm, ik mocht dus gaan persen (dit was rond 7:00 uur). Het persen op de baarkruk bleef een beetje hangen dus ben ik op mijn knieën op de grond gaan zitten leunend voorover met mijn armen op mijn bed, ook hierbij kwam het niet veel verder met persen, dus toch maar op bed gaan liggen. Dit ging meteen eigenlijk een stuk beter. Het laatste stukje was even flink pijnlijk en ik ben ook wat uitgescheurd maar na drie flinke persen kon ik hem zo aanpakken en op mijn buik leggen. De kraamhulp heeft er foto's van gemaakt waarop je dat heel goed in stappen kan zien, zo bijzonder! Toen lag hij op mijn buik, wat een geschenk! Echt geweldig! Hij heeft een heel poosje op mijn buik gelegen zodat mijn man en ik hem samen helemaal konden bewonderen. Vlak daarna hielp de kraamhulp met aanleggen en ook dat lukte. Toen ik werd gehecht heeft mijn man hem vast gehouden. Daarna werd Iwan gewogen en zijn geboortegewicht is 4140 gram, een flinke jongen :-) en 52 cm lang. De eerste nacht was erg wennen met aanleggen aan de borst en slapen van Iwan, maar ook van mij. Bij elk kikje dacht ik, gaat het wel goed? De tweede nacht was ook nog erg wennen, maar inmiddels hebben nu twee goede nachten achter de rug, dat is zo fijn, dan voel je jezelf gelijk ook een heel stuk beter. Lichamelijk gaat het ook goed met me. De hechtingen zijn niet meer zo pijnlijk. Ik heb wel een kleine aambei overgehouden aan het persen en een heel pijnlijk stuitje. Die aambei trekt nog wel weg zegt de vk, het pijnlijke stuitje kan nog een tijd duren. Maar als dat alles is... we hebben een fantastisch mooi wonder gekregen, waar we ongelofelijk dankbaar en gelukkig mee zijn! Voor nu laat ik het hier even bij, heel veel liefs voor jullie meiden! en een kusje van Iwan.