Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 12-01-2013

[Afbeelding: addvkj.jpg]
Hier een fotootje van mijn lieve kleine mannetje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-01-2013

jaaaaa!! Sabrina.
van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Iwan!
wat een mooi mannetje!

en wat een bijzonder verhaal!
geniet lekker van je gezinnetje! Ben zo blij dat alles goed is gegaan en dat hij er eindelijk is!
super!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-01-2013

YES!!!! Gefeliciteerd!!! Wat een mooi ventje! Heldere ogen! Super verhaal ook van je bevalling Sabrina, er straalt veel rust en kracht uit! Wat zullen jullie genieten, ondanks dat het natuurlijk heel hectisch en heftig is! Ben blij om van je te horen, ik moest iedere ochtend en avond weer aan jullie denken! x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2013

Wauw Sabrina!!! Van harte gefeliciteerd met je mooie mannetje!!!
En hij heeft precies hetzelfde geboorte gewicht als tess!! Grappig zeg!
Wat een mooi bevallings verhaal! Klinkt als of je het goed doorstaan heb! En je bent dus thuis bevallen? Wat mooi! Gelukkig geen complicaties ofzo en lekker genieten nu!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Prinses88 - 13-01-2013

Ik breek even in!

Sabrina, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Iwan! Mooie naam voor jullie ventje, wat zou jullie meisje trots zijn geweest! Klinkt als een fijne bevalling, ga lekker genieten van dit mooie wonder want ze zijn zo snel weer groot..

Breekt weer uit!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-01-2013

Sabrina, proficiat met je mooie zoontje! Wat een prachtig kindje, al zo fotogeniek. Smile Ik kon mijn tranen niet bedwingen bij je verhaal en vind het fantastisch dat je het aandurfde om thuis te bevallen. Dat is ook een droom van mij, maar ik weet niet of ik het nog zou durven. Jij hebt me weer wat moed gegeven. Smile Geniet van je wondertje!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-01-2013

Even heel snel, Tessa wordt net wakker...

Sabrina, gefeliciteerd met jullie mooie zoon!! Wat een mooie foto ook. Steeds weer heel ontroerend om een bevallingsverhaal te lezen, zo mooi. Geniet lekker van hem en kom maar lekker bij. En bedankt voor het mooie kaartje.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-01-2013

Heey meiden hier na lange tijd ook weer even een teken van leven van mij!!
Heb een paar rare dagen gehad en ook nu nog zit ik nog niet helemaal happy in mn velletje..
Afgelopen donderdag hebben we de uitslagen binnen gekregen van de onderzoeken en zoals jullie kunnen lezen in mijn onderschrift is het helaas niet zo positief als ik gehoopt had...
PCO is vastgesteld, maar ze zijn bang voor verklevingen waardoor ik een kijkoperatie moet ondergaan!!
Weer een nasleep, die ik graag bespaard gebleven was, maar wat moet dat moet..
Het positieve was dat de zwemmers van mn mannetje in topconditie waren en in overvloed aanwezig zijn, dus dat zal ons niet in de weg staan...
Nu maar even alles aan de kant gegooid om ons te richten op de operatie, en daarna kunnen we gaan starten met Clomid!!

Ppppfffff een heel verhaal, Sorry voor dit ego bericht

Sabrina: wauw gefeliciteerd, wat een ontzettend mooi kereltje!! Wat zou zijn zusje daar trots op zijn geweest...
Geniet lekker van je kraamtijd!!

Verder...... Ik zal snel alles eens terug lezen!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2013

Myka,
wat vervelend dat de uitslag niet zo positief was als gehoopt.
in je onderschrift lees ik dat je over 3 weken al een kijkoperatie hebt
aan de ene kant wel fijn dat je over 3 weken al terrecht kan, maar het lijkt me ook moeilijk.
zie je er tegenop?
je moet maar zo denken, het brengt wel meer duidelijkheid.
dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-01-2013

Jee, Myka, wat schrik ik van je bericht. Weer een hobbel voor jullie erbij. Gelukkig is het niet al te lang tot de operatie, maar ik begrijp dat je je moed weer bij elkaar moet schrapen.... Wel heel goed nieuws dat het zaad van je man meer dan goedgekeurd is!

Plusje, hie is het met jou?

Hier niet veel te melden. Ongi is voorbij, hopelijk niet meer dan een week tot eisprong. Lekker aan de studie en veel aan het wandelen met dit lekkere weer.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-01-2013

Myka, spijtig dat je die kijkoperatie nog moet doorstaan. Sad Veel moed ermee en ik hoop dat de weken vliegen en jullie snel terug voor een kindje kunnen gaan! Wat goed van die zwemmers!!

Madelief, ik hoop dat je eisprong niet te lang op zich laat wachten. Veel studie-genot! Smile Wanneer zijn jouw volgende tentamens?

Hier na 22 dagen eindelijk een eisprong "gespot". Smile Duurde lang, maar gelukkig veel minder lang dan toen we voor Sam* oefenden... De examens gisteren zijn ook goed gegaan, dus nu is het weer volop ontladen, mijn sociale kwaliteiten terug bovenhalen en op naar die NOD!!! Wel weer heel spannend! Hier zijn de zwemmers niet super, dus het is wel een dubbel gevoel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-01-2013

:-DJoepie:-D

Iwan is geboren!!!

Sabrina, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoontje! Wat kijkt hij wijs uit zijn oogjes, geweldig! Wat een mooi bevallingsverhaal en wat fijn dat je thuis kon bevallen en dat alles zo voorspoedig is gegaan. Geniet maar heerlijk van elkaar.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-01-2013

Myka he bah meis... Balen! Heel veel sterkte!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-01-2013

Myka, wat een naar bericht! Hopelijk ziet het er goed uit bij de operatie en kan je met clomid toch snel zwanger worden! Ik duim voor je!

Madelief, nog even tot de volgende eisprong en wie weet is dit ei HET ei! Dat wens ik voor jou. Super hoe gemotiveerd je met je studie bezig blijft, petje af.

Cyn, wat naar van Joella's voetjes! Je wilt zo graag dat alles goed is met je kindje en dan is zulk nieuws heel confronterend! Ik hoop dat het mee valt, meid. En ze is ook nog opgenomen geweest met het rs virus, las ik? Bah, zo zielig als de kleintjes ziek zijn! Ben je nog aan het vernevelen?

Tam, goed dat je eerder stopt. Het is zwaar zat! Goed voor jezelf zorgen en voor je kleine vent! Ik snap trouwens heel goed dat dit jullie laatste zwangerschap is. Vind je dat moeilijk of heb je er vrede mee? Ik vind het zelf wel moeilijk, maar ook wel een rustig idee.
O, mijn mannetjes hebben even aandacht nodig! Tot later lieve meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 14-01-2013

@sabrina gefeliciteerd!! fijn dat het goed gegaan is! Nu lekker genieten van de kleine man!

@tam je voelt zelf goed aan wanneer het teveel wordt. Goed om die beslissing te maken..

@madelief we hopen op een goed mooi ei!

@myka kwamen ze de verklevingen bij toeval tegen of had je klachten?

@plusje ik zal voor je duimen!!

@cyn valt het jezelf ook erg op van de voetjes? Misschien dat het ook nog wel wat bijtrekt...

@kersje alles goed met jullie gezinnetje? Lekker genieten van je verlof?

@hier vorige week ff bakkie op het werk gedaan.. Woensdag ga ik even paar uurtjes werken. Volgende week maandag gesprek met gyn. Afhankelijk daarvan langzaam aan het werk weer oppakken. Ik ben er wel aan toe om weer eens onder de mensen te zijn. Vind het gesprek met de gyn wel spannend.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-01-2013

even snel, mijn hoofd zit vol

rennie; ik kan me dat goed voorstellen dat het gesprek met de gyn spannend is.
Geef dat ook gewoon aan. Met je werk moet je idd doen wat je zelf goed voelt..en niet
wat andere verwachten.

myka; oh bah meid, wat een tegenslag. Dat maakt het vechten er niet makkelijker op.

sabrina; JAHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel erg gefeliciteerd met jullie mooie zoon.
Wat een prachtige foto en wat zal je trots zijn. Die gevoelens zijn zo heftig.
Geniet er zovee van als kan en in je hart is plek voor 2.

hier; dubbel...vrienden van ons zijn gisteren bevallen van een gezonde dochter met dik
40 wk. Een koppel bij ons in de straat heeft dit weekend hun dochtertje verloren terwijl
ze dik 40 wk zwanger waren.
Ik ervaar de emoties ook zeer heftig. Ken hun niet persoonlijk, maar voel de pijn zo.
Net een kaartje in de bus gedaan...wat meer kan je doen nu?
Bah...wat kan het leven toch oneerlijk zijn.
Wij morgen naar de gyn. Ze wil ook een keer praten met ons over onze verwachtingen en angsten.
Weet niet of ze dat morgen doet. Maar ik heb er wel behoefte aan.
Reageer vlug weer op de andere hoor. morgen eerst mijn man zijn verjaardag....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-01-2013

Tam,
wat vreselijk dat er weer een engeltje bij is gekomen.
ookal ken je elkaar niet persoonlijk, weet ik dat het je goed kan doen om een kaartje van iemand te krijgen als je zoiets overkomt.
ik denk dat iedere mama hier dat wel heeft gehad.
helaas kan je inderdaad ook niet meer doen.
natuurlijk voel je de pijn, we weten helaas maar al te goed wat hun nu meemaken.

morgen mag je naar de gyn. dit was bij die nieuwe gyn toch? voel je je goed bij haar?
als jij behoefte heb aan een gesprek over gevoelens en de angsten zal ik dat gewoon aangeven als ik jou was.

alvast gefeliciteerd met je man zijn verjaardag!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 14-01-2013

@Madelief: Fijn dat jullie weer verder kunnen voor een wondertje...

@Plusje: Dus even lekker in de relaxmodus... Leuke dingen doen, en voor je het weet is het alweer je NOD...

@Rennie: Tuurlijk is dat gesprek spannend... En idd je voelt zelf goed genoeg aan wanneer je weer toe bent aan je werk, en neem de tijd!!
dikke knufff

@Tam: Jeetje, wat ligt het leven en de dood dan weer dichtbij elkaar he!! Oooh wij weten zo goed hoe die ouders zich nu voelen... pppfffffff


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2013

He meiden!

Stil hier... Wil schrijven, maar ben zo ziek.... X aan allemaal en speciaal aan de kleine Iwan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2013

Beterschap madelief!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-01-2013

Beterschap Madelief! Heb je griep?

Ik had een heel stuk geschreven, maar helaas alles weg...ik heb nu geen tijd en zin meer om het nog een keer te doen...

Liefs voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-01-2013

Aha, toch niet alles weg! :mrgreen:hier komt mijn berichtje:

Beterschap Madelief! Heb je griep?

Het is inderdaad stil. Ik merk dat het wel heel druk is met twee kleintjes...de dagen vliegen om! Ik kom er vaak niet aan toe om te schrijven. Vandaag is Tobias een dagje bij oma, dat geeft me iets meer ruimte, maar je snapt dat er ook genoeg klusjes liggen te wachten, bah. En ik vind het heel belangrijk om wat extra aandacht aan Jesse te geven. Ik ben vandaag korte filmpjes aan het maken, dat deed ik met Tobias ook. Zo leuk!

Laura, jij wilt binnenkort voor nog een kindje gaan he? Petje af hoor, ik vind twee al heel druk! Ons huis is wel heel ongeschikt trouwens, want we hebben veel trappen (4 verdiepingen) en dat is wel wat gedoe zolang de kindjes klein zijn en nog geen trap kunnen lopen...extra vermoeiend. Ik hoop dat jullie huis handiger is ingedeeld :-D

Rennie, fijn dat je weer met je werk bezig kunt zijn. Hoe reageren je collega's? En maandag een gesprek met je gyn! Dat is zeker spannend. Hoe gaat het nu met je? Kan je goed slapen? Kan je afleiding vinden? Je vroeg hoe het met mij gaat: goed! Het is druk met twee jochies, maar ook vooral heerlijk. Ik begin mijn draai een beetje te vinden nu ik geen hulp meer heb en zelf de zorg weer draag. Heel fijn om mijn leventje weer terug te hebben! Ik ben trouwens niet met verlof. Ik heb tijdens mijn verlof bij Tobias mijn baan opgezegd met de intentie om een jaar thuis te blijven. Nu plak ik er nog een jaar aan vast voor Jesse. Ik had na het verlies van Puck* niet gedacht dat ik er nog geen 3 jaar later zo trots bij zou mogen zitten. Ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn over een tijdje.

Plusje, spannend, op het wachtbankje! Ik duim voor je! Fijn dat je examens goed zijn gegaan. Wat voor opleiding doe je ook alweer?

Tam, hoe was het bij de gyn? Heb je een goed gesprek gehad? Wat ontzettend erg van het overleden kindje! Wat zullen de ouders een vreselijk verdriet hebben. Lief dat je een kaartje hebt geschreven.

Sabrina, ben je lekker aan het genieten van Iwan? Heerlijk dat kleine grut. Ze worden zo snel groot, dus geniet er maar lekker van. Hier zitten we alweer in maatje 62...

Devika, ik zie helemaal voor me hoe Shivani daar zat, omringd door al die medici! Fijn dat ze niet geopereerd hoeft te worden! En wat is ze toch een mooi kindje...

Noortje, oef, wat je beschrijft, dat je even dacht dat Tess dood was, dat herken ik. Soms in milde vorm (als het wat lang stil blijft in de babyphone), maar soms ook als ik naar ze kijk als ze zo stil liggen te slapen! Dan luister ik met bonzend hart of ze wel ademen...wat schrik je als ze er zo bij liggen he? Gelukig was er niets aan de hand, meid. Hoe is het verder met jou? Volgende week heb je de afspraken toch? Ik vond jouw gedicht trouwens heel mooi. Hier ook tranen toen ik het las.

Cyn, hoe is het nou bij jou op het werk? Zijn er door de bezuinigingen minder kindjes of valt het mee? Hoe gaat het nu met Joella? Hebben meer kindjes het rs-virus gekregen op haar groep?

Maria, hoe gaat het met jou en je kindjes? Vast ook heel druk he? Hoe lang heb je nog verlof?

Myka, knuffel voor jou. Gaat de tijd een beetje snel of is hij aan het kruipen?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en zowel sorry!!!maar ik moet nu heeeeeel nodig plassen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-01-2013

Oeps, Noortje, moet natuurlijk Tessa zijn en niet Tess...:oops:

Over Tess gesproken, Laura, jij geeft de fles toch? Krijgt ze 's nachts dan ook een fles? Hier wisselt het heel sterk. De ene nacht komt Jesse 2 keer en de andere slaapt hij 7 of 8 uurtjes achter elkaar! Ik geef borstvoeding op verzoek, dus ik laat het helemaal van hem af hangen. Overdag trouwens vrij regelmatig om de 3 uur ongeveer, behalve als we wandelen of auto rijden, dan slaapt hij lekker door, haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2013

Hoi!

Even een opleving.... Griep ja, mijn hoofd voelt de hele tijd alsof het uit elkaar gaat klappen. Dat samen met een dochter die sinds een paar dagen niet in haar eigen bed wil, maakt mij Eem moeder-zombie....

Kersje, dat klinkt heerlijk, even tijd voor Jesse! En Tobias zal het vast ook erg goed hebben vandaag! Fijn dat Jesse in de nacht af en toe het doorslapen al snapt!

Rennie, hoe waren de eerste paar uurtjes op je werk? Ja, onder de mensen zijn en wat ritme is fijn, maar neem ook echt je tijd hè! Spannend, maandag het gesprek met de gyn. Krijg je dan ook nog uitslagen of had je die al?

Tam, wat heftig! Ja, herkenbaar dat je pijn voelt voor hen.... Het raakt dan zo aan je eigen pijn... Wat verschrikkelijk ook weer zeg, een kindje helemaal af en klaar voor de wereld die door de ouders losgelaten moet worden. Word er misselijk van als ik er aan denk. Wat zal hun wereld ingestort zijn.

Ik las dat je eerder stopt met werken, goed hoor. Als het te veel is, gaat de kleine en jij natuurlijk eerst voor. Heeft je werk niet moeilijk gedaan? E hoe was het bij de gyn?

Plusje, yes! Een ei!!! Nu weer op de wachtbank dus. Je schrijft dat de zwemmers niet top zijn, maar nog goed genoeg om geen actie van het ziekenhuis te willen? Ik duim voor je! Lekker dat jouw tentamens erop zitten. Mijn volgende zijn eind mei. Zaterdag weer gewoon les. Ik hoop dat het weer wel mee werkt trouwens. Heb geen zin om in sneeuwstormen op de weg te gaan zitten.

Laura, hoe is het bij jullie? Ik zag dat je lekkere koekjes had gebakken met Semmy! Gezellig hoor! En Tess slaapt lekker in de nacht zeg. Hoe is het met haar reflux, merk je verschil door het indikken van de voeding?

Hier dus echt goed ziek. Ineens kwam het maandag zo over me heen. Net toen ik zin had deze dagen lekker met Maria te rommelen en wandelen. Ze is wel heel lief aan het spelen steeds. Ze maakt steeds meer puzzels en bouwt met de duplo, heel leuk om te zien hoe hoog haar torens zijn als kiezen niet kijk. Van morgen was ze echt 1,5 uur in haar eentje aan het rommelen. Nu ook weer trouwens. Maar haar bed is een drama! Ineens wil ze er overdag en savonds niet meer in. Ze wil alleen bij mij zijn. Niet handig.

Verder vandaag dag 11 in cyclus en eerste ovutest gedaan. Licht streepje, dus het zal niet lang meer duren. Fijn, maar soms zakt de moed me ook in de schoenen hoor. Weer opladen, er weer voor gaan.... Hoopte echt in 2013 een brusje voor Maria en Noach te krijgen, maar de kans dat dat nog gebeurt is wel heel klein aan het worden....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2013

kersje je zegt dat je het erg druk vindt met twee ukkies. ik kan me er wat bij voorstellen maar heel eerlijk vind ik het tot nu toe nog wel mee vallen. komt ook omdat semmy en tess mekaar over het algemeen heel goed afwisselen. als hij wakker wordt slaapt zij alweer, en als zij wakker wordt slaapt hij nog of we zijn al aangekleed en wel beneden. dus tot nog toe denk ik, ik kan er nog wel twee bij hebben haha!
gaat het wel allemaal goed met je mannen? wat lekker dat tobias ff bij oma is. dat geeft idd wat ruimte en tijd voor klusjes en jesse.
hier vind ik dat een hoop aandacht al naar tess gaat dus ik wil juist af en toe echt wat extra tijd aan semmy kunnen geven. zo hebben we vanmiddag dus lekker samen koekjes gebakken. hij vond het prachtig!
en jeetje, jullie hebben vier verdiepingen! wat gaaf!! maar een hoop schoonmaak werk haha!
ja wij willen heel graag nog voor een kindje gaan en ik ben dan ook al begonnen met ovu testen. gewoon om mijn cyclus een beetje te snappen en als er ergens een kansje voorbij komt wil ik hem zeker niet onbenut gaan laten.
dat brengt mij op het volgende punt.
madelief, ik zag dat jij vandaag op dag 11 zit. ik zat gister op dag 11 en heb dan ook een ovu test gedaan. ik heb er een foto van. ben wel heel benieuwd hoe die van jou er uit ziet in vergelijking met de mijne.
[Afbeelding: i2sf9x.jpg]

rennie lieverd hoe is het met jou? je bent op je werk geweest zag ik. ben ook heel benieuwd hoe je collega's ermee om gaan. vragen ze wel naar de situatie? of lopen ze met een boog om je heen? dat vond ik toen zoooo moeilijk dat mensen me gingen negeren...

plusje hoe lang zit je nog op het wachtbankje? we zijn hier natuurlijk ook erg nieuwsgierig...

tam hoe was de verjaardag van je man gister? en hoe was het bij de gyn?
jemig ik lees van het ene meisje wat geboren is en het andere meisje wat overleden is... wat afschuwelijk he? je gunt dit echt niemand!!! wat een hel!

sabrina hoe gaat het met de kleine iwan? het is zo'n pracht kereltje!! kijkt zo lekker helder uit zijn oogjes! heerlijk.

alle andere meiden, ik denk ook zeker aan jullie maar ik moet het nu ff hierbij laten.. tess zal zo wakker worden en de fles willen, het eten moet zo opgezet worden en ik moet daarna omkleden om weer lekker een uurtje streetdance en een uurtje hiphop te doen!!

oh en kersje dacht ik, ja tess kreeg ook snachts een fles de eerste vijf weken, maar ze was net geen vijf weken oud toen ze besloot dat ze die niet meer nodig had en gewoon op zijn vroegst 6 uur wakker wordt! gister was het zelfs 7:10!! ze doet het zo onwijs goed! ze heeft met 4,5 weken oud voor het eerst van buik naar rug gerold en ze heeft dit daarna nog een paar keer gedaan. snelle dame! en ze lacht echt heel veel.. de schat!
en ja, sinds we dikkere voeding geven gaat het onwijs goed! 100 procent zeker dat het reflux is wat ze heeft, maar nu lijkt ze nauwelijks nog last te hebben en is het echt een vrolijke dame! alleen heeft ze nu een paar klaag dagen. maar ach, die horen er ook bij..

nu ben ik echt weg, anders kom ik in tijdnood.

madelief, ik ben dus erg benieuwd hoe jouw test eruit zag vandaag. en wat grappig dat we zo gelijk op gaan in de cyclus!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2013

Laura, de mijne is veel lichter! Maar die van mij lopen nooit zo op, vaak ineens heel donker. Ja, we lopen gelijk op, maar ik maak me geen illusies. Jij bent vast eerder weer zwanger dan ik! Zo kort na zwangerschap heb je meer kans geloof ik.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 16-01-2013

Beterschap Madelief, hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat eitje in aantocht kan gaan benutten....

Laura: Die OVUtest van jou gaat de goede kant op!!! Dus als je je kansen wil benutten zal ik vast beginnen als ik jou was....

Hier vandaag mn eerste tabletjes primolut gehad en moet zeggen dat ik ze wel merk... De hele dag een soort van opvliegers, hoop niet dat dat de hele week zo blijft


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2013

Myka, wat vervelend zeg, die bijwerking. Moet nu je ongi opgewekt worden voor de operatie?


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 16-01-2013

Ja moet idd ongi zijn geweest voor de operatie, dus een week die tabletjes slikken en dan hopelijk eind volgende week de bloeding....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2013

Madelief ook ik maak me geen illusies hoor... Bij semmy en tess heeft het ook een tijd geduurd door mijn vreemde cyclussen...
Ik geloof ook exht dat het hier nog wel een tijdje zal duren. Ik duim meer voor jou dan voor mezelf want ik heb er geen haast mee, maar als het wel snel zou gebeuren dan zijn we er mega blij mee!

Myka wat naar dat je goed merkt dat je wat slikt.. Maar we moeten zo denken, het is voor een goed doel... Je moet er ff doorheen..

Nu ben ik weg.. Op naar de dansschool!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-01-2013

Kersje,
fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie!
En Jesse zit alweer in maatje 62! wat gaat dat toch snel he.
Drukke mama zo te lezen! Heerlijk als je thuis kan zijn je hebt genoeg om handen met 2 kleintjes thuis Smile


Er zijn bij ons op het werk veel bezuinigingen. Helaas.
Zelfs mensen met vaste contracten zijn niet meer zeker van een vast contract.
Het kindaantal loopt wel af. Maar dat is op mijn locatie niet te merken.
Wij zijn denk ik een van de best draaiende locaties. Gelukkig!
Over een paar maandjes gaan we verhuizen naar een ander gebouw, daar is de ruimte berekend voor meer kindjes dus dat is voor ons alleen maar positief.
We hebben weer een babyboom binnen dus er zijn weer veel kleintjes van 3 / 4 maanden. Heerlijk!
Juist dan vraag ik me af waar mijn eigen kleine babytje is gebleven. Nu wandeld ze langs alle kastjes en tafels haha.
Met Joëlla gaat het verder goed. Ze puft nog maar 2x per dag als dat nodig is.
Er zijn inderdaad kindjes op het werk geweest met rs. 2 daarvan hebben nog voor joella in het ziekenhuis gelegen, dus daar heeft joella wat van opgepakt.


Ze is gisteren weer goed gekeurd op het cb. Ze is zelfs afgevallen.
In oktober woog ze 10 kilo en 100 gram. Nu 9 kilo 950 gram. En 79 cm.
Weer prikjes gehad, gelukkig is het weer even voor de laatste keer.




Madelief,
beterschap!


Rennie,
kan je je een beetje richten op andere dingen?
De vorige keer heb je je ook best snel op je werk gericht toch?


Tam,
hoe was het bij de gyn? Een goed gesprek gehad?


Laura,
wat een super mama, 2 kleintjes in huis en nog roepen dat je er wel 2 bij kan hebbenSmile
wat fijn dat het wat beter gaat met Tess sinds ze die dikkere voeding krijgt.
En je bent weer lekker aan het dansen he. Even een momentje voor jezelf, fijn!


Myka,
Ik hoop ook voor je dat je niet de hele week wat opvliegerig bent.
Kan je je zinnen een beetje op wat anders zetten of ben je er erg veel mee bezig?


Hier een gezellige maar drukke dame in huis.
Ze kletst de oren van mijn hoofd! Wel een dametje met een eigen wil hoor.
Die ondeugende blik in dr ogen zegt vaak al genoeg.


Ik kan nog genoeg doorkletsen, maar moet nu echt even wat gaan doen. De tijd vliegt weer voorbij.
Liefs voor iedereen!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-01-2013

ben ik weer even.
zit net tv te kijken en zie het programma "kleine baby's grote zorgen" voorbij komen.
vorige week heb ik het ook gezien. ik vond het heftig maar ergens vind ik het wel bijzonder om naar te kijken.
ik kan het niet droog houden natuurlijk. snap soms ook niet waarom ik er naar kijk, maar toch wil ik het zien.

heeft iemand van jullie dit wel eens gezien?


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 16-01-2013

Ik kijk het programma bewust niet..... Ik zal het denk ik ook zeker niet droog houden..


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 16-01-2013

Madelief, dat lijkt goed op dag 11 al een streepje! Hopelijk heb je een "vlotte cyclus" en wie weet zitten we dan nog even samen op't wachtbankje. Smile Toch nog 2 maandjes tijd om in 2013 te bevallen, daar gaan we voor!!! Smile Voel je je al wat beter?

Laura, oh jij gaat er ook weer voor. Wat leuk dat we er samen voor kunnen gaan! Succes! Fijn gedanst?

Rennie, hoe was het op het werk?

Myka, hopelijk vliegen de weken voorbij, zodat we allemaal in de "running" zijn. Smile Veel moed!!

Sabrina, hoe is het met dat knap mannetje van je?

Het ziekenhuis raad ons al van de eerste zaadtest IVF aan, maar daarna ben ik 2 x spontaan zwanger geworden (weliswaar met een slechte afloop), dus geven ze ons toch nog een kans. In het begin wou ik zeker geen IVF, maar als het te lang blijft aanslepen draai ik misschien toch bij??? Hoe dan ook, hoop ik dat het toch snel spontaan lukt! Het wachten gaat nu nog goed, maar als die NOD (26/01) dichter bij komt, heb ik het toch steeds moeilijk. (de testen zijn al verstopt door mijn lieve man.)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-01-2013

nee dat snap ik.
het is ook erg confronterend.
maar hoe gek het ook klinkt.. toch trekt het me wel aan.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2013

Cyn vorige week kwam ik uit de les lopen bij dansen en toen zag ik zo n heel klein kindje in beeld wat ongeveer de grootte had van onze Sonny... Toen dacht ik ok ik heb net heerlijk gedanst, ik wil dit nu niet zien!
Maar ik snap jou helemaal! Ik wil het dan ook evengoed gewoon kijken maar op dat moment was ik er niet op voorbereid ofzo. Ik wil het zien maar dan wel wanneer het mij uitkomt en ik bijv weet dat ik alleen thuis ben. Dan kan ik er lekker bij gaan zitten janken.

Verder reageer ik morgen denk weer ff maar dan via de laptop. Jullie hebben weer lekker zitten kletsen terwijl ik stond te zweten in de les! Heerlijk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2013

Aaaaaahhhhhh!!! Ik ka n niet slapen met een dichte neus!! Wat is ziek zijn toch een drama als je mama bent zeg! Want overdag kun je niet ziek zijn en als de nacht dan zo gaat....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

Oh madelief!! Wat ontzettend balen zeg!!!
Ik zag je fb status al voorbij komen...

Hier.. Een drama nacht!! Tess werd om 3:30 wakker en tot 6 uur was het huilen speen erin stil huilen speen erin stil enz enz...
Nu slaapt ze gelukkig wel hoor maar jeetje ik zal dit straks wel voelen...


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 17-01-2013

Madelief wat vervelend meis dat je zo slecht kan slapen.... En idd overdag kun je je niet neergeven!! Hopelijk voel je je snel weer beter..

Laura, jij ook al een minne nacht zie ik!! Fijn dat Tess nu wel even lekker slaapt

Knufff


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 17-01-2013

Madelief, nog een beetje kunnen slapen? Beterschap!

Tam, wat erg van dat kindje bij jullie in de buurt. Lief dat je een kaartje hebt gestuurd ook al ken je ze niet. We weten zo goed hoe het voelt helaas... En je stopt eerder met werken, goed van je. Jij en de baby gaan nu voor.

Rennie, bijna je afspraak bij de gyn. Spannend die uitslagen, ik hoop dat er niks uitkomt wat een belemmering kan vormen voor een nieuwe zwangerschap (zodra je eraan toe bent).

Kersje, Jesse alweer in maat 62, dat gaat toch snel he? Kan me voorstellen dat het druk is met 2 kleintjes, ik vind het met 1 soms al druk... Wel fijn dat je thuis kunt blijven en lekker voor hen kan zorgen. Ik ben zelf wel blij dat ik besloten heb thuis te blijven voorlopig, zeker als er misschien nog eentje mag komen.

Cyn, gelukkig hebben ze bij jullie dan nog geen last van minder kinderen. En ja als je van die hele kleintjes ziet, zal ze wel groot zijn. Fijn te horen dat het goed gaat met haar.

Laura, zo te lezen heb je helemaal je draai gevonden met die 2 kleintjes. En er dan nog 2 bij willen... Ik hoop dat het gaat lukken. Die ovu test ziet er al goed uit en dan pas bevallen, dus lekker vruchtbaar. Goh, zou zomaar kunnen...

Myka, wat vervelend allemaal voor je. En dan binnenkort die kijkoperatie... Ik hoop echt voor je dat je snel weer zwanger mag worden.

Plusje, goh, ivf geadviseerd en dan toch 2 keer spontaan zwanger. Wij kwamen vanwege het zaad direct in aanmerking voor icsi en toch ben ik ook spontaan zwanger geworden. Helaas kan een zwangerschap door een behandeling net zo misgaan als een spontane zwangerschap... Spannend bijna je nod, ik hoop dat het raak is.

Ik heb vorige week ook dat programma gezien. Moest wel even slikken toen ik dat hele kleine babytje zag. Thomas was ongeveer net zo klein. Vraag me dan toch af waarom hij nou niet? Maar ja, hij was nog een stuk lichter als dat meisje... Kan me wel voorstellen Laura, dat jij dat gevoel nog sterker had. Gisteren heb ik niet gekeken, we wilden criminal minds zien, maar ga zondag de herhaling kijken. Hier gaat verder alles goed. Word wel een beetje zenuwachtig voor volgende week, heb alweer over dode baby's gedroomd.... dat was al weer heel lang geleden.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 17-01-2013

Laura, jij ook al een slechte nacht. Moest wel even lachen, stel dat je er 4 had... Maar over het algemeen slaapt Tess toch goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

Noortje dat zijn nare dromen... Bah!

En ja haha stel ik had er vier... Nou ja dan had ik geen tijd om moe te zijn gok ik! Hihi!

Ik heb nog weer een foto van mijn ovu test! Daar kan je ze meteen alle drie zien.
Het gekke van alles is alleen wel dat ik alweer twee dagen roze afveeg... Snap je toch niks van?!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

[Afbeelding: 15zscvd.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2013

Goedemorgen dames!

Cyn, gelukkig is het bij jou op het werk nog lekker druk dan! Fijn dat het weer steeds beter gaat met je kleine kletskous, haha.
En ze is weer goed gekeurd, mooi! Ze was zeker afgevallen door het ziek zijn? Hier gaan we dinsdag weer naar het cb, met beide ventjes dit keer. Ik ben heel benieuwd wat ze wegen en meten! En Jesse krijgt zijn eerste prikjes, ja het is alweer zover.
Dat programma durf ik niet echt te kijken. Ik word tegenwoordig al emo als ik naar een programma kijk waarin de kindjes helemaal gezond zijn, dus. Maar ik snap ook zeker dat het je aan trekt.

Laura, heerlijk hoor om te dansen. O, wat zal je moe zijn na zo'n nacht! Ik maak het mezelf 's nachts zo makkelijk mogelijk, wat betekent dat kerseman op het logeerbed slaapt en Jesse bij mij in bed. Ik hoef dan het bed niet uit voor een voeding of verschoning, want dat doe ik ook op bed. Zo slapen we heerlijk samen. En kerseman is ook uitgerust! Als Jesse de nachten goed door gaat slapen en in zijn eigen bedje kan mag kerseman weer terug komen, haha.

Madelief, wat vervelend, meid! Heb je al een ui onder je bed geprobeerd? Stinkt enorm, maar je kunt het dan tenminste wel ruiken!

Plusje, ik duim voor jullie dat het weer zonder medisch gedoe raak mag zijn! Ivf lijkt me erg heftig. Vrienden van ons zijn er nu mee bezig.

Myka, lastig die bijwerkingen! Hopelijk duurt het niet te lang.

Rennie, hoe was het op je werk?

Noortje, ik kan me voorstellen dat je moest slikken! En ja, ik vind het ook heel fijn dat ik thuis bij ze kan zijn. En weer naar gedroomd, vervelend!

Ik moet stoppen met kletsen, we gaan even naar de winkel. Liefs voor alle meiden, ook wie ik niet bij naam genoemd heb, natuurlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2013

Hoi! Ik ga nu even een dutje doen, maar zag de test van Laura. Heb je een zwangerschapstest liggen? Zu even checken of je niet al zwanger bent.....


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 17-01-2013

Nu al testen met een ZW test?? Waarom??
Mijn testen zag er de gehele cyclus altijd zo uit....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2013

Slapen lukt niet..... Nou, omdat een streep op een ovutest normaal donkerder wordt en ook kan duiden op zwangerschap. Bij mij is er altijd het grootste deel van de cyclus niets te zien en echt net voor de eisprong een licht streepje en dan ineens een donkere. Vandaar dat ik bij zulke testen vanalles zou denken. Maar Laura, zie ze er normaal ook zo uit bij jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

Haha nou zwanger kan ik echt nog niet zijn hoor! Hebben pas 1 x echt weer sex gehad na de bevalling en dat was afgelopen zaterdag net na de ongi!
Bij mij bouwen ze wel altijd een beetje op ja want zoals ik ze nu heb zou het bij mij betekenen dat ze over een paar dagen echt donker moeten zijn. Dus ik test nog stug door en hoop dat het roze verlies gewoon weg gaat blijven!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-01-2013

laura; tja...kan altijd. Tussen mijn zussen zit nog geen 11 mnd hihi.

madelief; zeg...dat was een kort dutje aan de tijden van reageren te zien.
Hoe voel je je nu?

kersje; is het wat te doen naar de winkel in die sneeuw? Of valt het daar wel mee?

noortje; het lukt me niet naar dat programma te kijken. Heftig allemaal. Maar het is wel
goed dat de mensen beseffen dat het niet allemaal vanzelfsprekend is.

plusje; ja...die datum van je nod is altijd zo spannend. Ik ken hiero genoeg koppels die
ook spontaan zwanger zijn geworden. Ook bv nadat de 1e ivf was.

cyn; wij hebben volgende week een afspraak op het cb om naar haar voetje te laten kijken.
Ze vonden wachten tot ze 2 jr was te lang.

hier; even kort. Myrthe slaapt nu korter tussen de middag dus tijd is schaars hihi. Vanmiddag
moet ik ook even naar de arbo-arts.
We hebben deze week wel een fijn gesprek gehad bij de gyn. De kleine deed het goed. 2200 gr al.
Ze denkt dus een dikke 4 kilo bij de 40 wk. Maar die wachten we niet af. als de kleine niet
eerder komt dan halen ze hem met 39 wk. Maar aangezien mijn meiden allebei spontaan eerder kwamen
is de kans nu ook wel groter.
Hoe dan ook hebben we in samenspraak voor een keizersnede gekozen.
Ook al vind ik dat best heftig (ik heb beide meegemaakt ) geeft het me wel rust.
hier is het wel afkicken van werken, maar lekker die rust. Ik heb ontzettende pijnen met slapen
in mijn bekken dus kan nu tussen de middag soms ook net een uurtje meeslapen. Dat scheelt.
Verder heeft myrthe lekker in de sneeuw gespeeld. Ik pas maar een beetje op met die gladheid.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

[Afbeelding: 34tbj9j.jpg]
Ze kijkt alleen niet opperbest want ze had honger en was net ff stil na een huil bui haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2013

Tam ook een lekker bulletje dus bij de geboorte!
Oeh en je krijgt een geplande keizersnede als hij niet eerder dan dat komt! Wat spannend! Weet je dan ook al wanneer?
En neem je rust nog ff daar waar het kan he? Vervelend dat myrthe nu korter gaat slapen...

Hier is de eerste cyclus zojuist een feit... 12 dagen maar!
Net zwaar ongi geworden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2013

Wat een korte cyclus, Laura! En dat terwijl de ovutesten donkerder werden, vreemd. Maar dat is bij jou wel vaker zo geweest, toch? Wat ziet ze er weer heerlijk uit, lekker mollig, hihi.

Tam, je gaat voor een keizersnee. Ook als de kleine zich eerder dan 39 weken aan dient neem ik aan? Hoe vind je het om weer een keizersnee te krijgen? Ik kan me wel voorstellen dat het rust geeft om het van te voren te weten, dan kan je er rekening mee houden. Ik heb ook van alles wat gehad, alleen nog nooit een natuurlijke bevalling! Met Puck* ben ik ingeleid, met Tobias een geplande ks, met Jesse ingeleid en uiteindelijk een ks.
Met de sneeuw ging het wel, want er was gestrooid op het fietspad.
Wat naar dat je zo'n last hebt van je bekken! Fijn dat je nu met Myrthe mee kan dutten.

Madelief, jammer dat het slapen niet lukte! Of ben je alsnog in slaap gevallen?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-01-2013

Noortje,
het lijkt me ook zeker confroterend als je eigen kindje net zo oud was. Waarom? Dat is de vraag die dan steeds sterker terug komt.
Balen dat je trouwens weer van die nare dromen heb gehad.


Madelief,
balen dat je je zo ziek voelt. En nee, mama's kunnen eigenlijk helemaal niet ziek zijn.


Laura,
jammer dat Tess er deze nacht geen zin in had. Hopelijk was het maar eenmalig.
En wat is het toch een schatje!


Kersje,
arme kerseman word gewoon op het logeerbed gelanceerd. Haha


Tam,
fijn dat je gesprek goed ging bij de gyn en dat je er tevreden op terug kijkt.
En het word een keizersnede. Knap besluit.
Afkicken van je werk.. haha maar het is wel beter zo.
Zeker als je zo'n last heb van je bekken. Gelukkig kan je tussen de middag een uurtje mee pakken.
Ik las dat je met Myrthe naar het cb mag voor dr voetje. Ik ben benieuwd.


Hier:
sorry, niet op alles en iedereen gereageerd.
Niet zoveel tijd voor.
Joella is net gevallen, tand door dr lip. Zo zonde!
Lip werd meteen dik dus ben benieuwd hoe ze morgen ochtend uit bed komt.


Ga nu ook snel slapen, morgen weer om 7.00 uur beginnen.


x


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 17-01-2013

Kersje, fijn dat jij en kerseman het zo hebben kunnen regelen! Ligt Jesse dan dicht tegen je, of hoe doen jullie dat? Succes op het cb met je kersemannetjes. Smile

Laura, raar dat je dan toch streepjes hebt op de ovu-test. Maar aangezien myka ook al zei dat ze heel de cyclus lang streepjes heeft... Ik stop meestal nadat ik een donkere streep gehad heb, dus heb geen ervaring hiermee. Wat een schatje, die Tess! En zo leuke kleertjes!

Cyn, hopelijk valt het mee met Joella haar lipje!!

Tam, ik hoop echt dat wij ook bij 1 van die koppels horen. We hebben al geluk gehad, daarna ongeluk, nu is het terug de beurt aan geluk... Fijn dat jullie duidelijke afspraken hebben kunnen maken.

Mijn vriendin in net terug van de 20 weken echo en alles was goed! Ik was denk ik zenuwachtiger als haar...wat gaat dat geven als ik zelf terug zwanger ben???


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 17-01-2013

Noortje, dus bij jou is het ook 2 x spontaan gelukt??? Had jij al extra onderzoeken gedaan? Succes voor volgende week!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-01-2013

plusje.
wat fijn dat de echo van je vriendin goed was.
haha ik herken het wel hoor dat je zenuwachtiger bent als haar.
maar dat is ook niet gek.

Ik was samen zwanger met mijn vriendin. voor haar de eerste, voor mij de 2e.
zij was zo vrolijk en genoot van elk moment. logisch zo moet dat ook. maar ik wist wel beter en was zo allert en voorzichtig.
iedere keer als zij een echo had dan belde we elkaar., ik zat echt op het puntje van mijn stoel totdat ze belde.

ik hoop dat het voor jullie ook snel zo mag zijn, misschien geeft zij straks het stokje wel aan je door.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2013

Plusje, Jesse ligt op het aankleedkussen naast me op bed. Zo kunnen we allebei niet gevaarlijk gaan rollen. Hij ligt iets hoger dan ik, want dan kan hij niet onder het dekbed verstrikt raken. Jesse ligt onder zijn eigen dekentje. Dus we liggen wel samen in bed, maar veilig! Ik vind het heel fijn op deze manier. En kerseman vindt het ook prima. Hij heeft een lekker bed voor zichzelf en kan gewoon de nacht door slapen. Ik vind het een uitkomst hoor. De eerste maanden na de geboorte van Tobias was ik veel vermoeider! En als ik uitgerust ben, ben ik een veel leukere mama en partner, hihi.

Fijn dat de 20 weken echo goed was! En ja, dat wordt nog heel spannend als je zelf weer zwanger bent. Maar stapje voor stapje kom je er wel. En wij steunen je hier natuurlijk!

Cyn, wat zielig voor Joella! Ze kunnen ook zo naar vallen he?

Laura, hier vraagt Tobias nu veel aandacht. Hij zit in een soort dreumespuberteit, haha. Ik denk dat het versterkt is doordat zijn leventje ineens heel anders werd. Ik was eerst altijd de hoofdverzorger en ineens namen anderen die rol over na de keizersnee. En dan nog een extra wezentje in huis die mama's aandacht krijgt! En nu doet mama de verzorging ineens weer...kwestie van heel consequent moeten zijn en hem weer vertrouwen geven. Als ik uit het zicht ben zet hij het op een gillen! En hij is me echt aan het uitproberen...en dat is dan net anderhalf! :-o Het wordt alweer beter gelukkig. Maar zo gaat er veel aandacht naar hem en naar mijn idee soms te weinig naar kleine broer, want hij is een heel makkelijk en lief baby'tje. Hij huilt bijna nooit. Maar hij kan wel boos zijn! Zo schattig als hij boos wordt omdat hij zijn speentje kwijt is! Maar dat duurt nooit lang. Ik wil gewoon niet dat hij aandacht te kort komt. Dus heb ik mijn handen wel vol aan die twee. Maar met heel veel plezier, er is niks leukers. :-D
Tess is ook zo'n lief kindje he? We boffen maar! En Semmy zit in de peuterpuberteit toch? Wat zijn ze toch grappig en koppig he? Ik snap best dat je er nog een paar wilt!

Ik ga zo mijn bedje opzoeken, lekker slapen :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-01-2013

Sabrina!!! Jaaa!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Iwan, wat een leuke naam!Wat een mooie bevallingsverhaal ook!
Waw! Toch een fijne voorspoedige bevalling zo! En een mooi kindje! Bedankt voor de foto.
Wat kijkt hij toch mooi helder uit zijn oogjes.! Smelt smelt!! Hihi. Ooh wat is hij mooi!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-01-2013

ik ga gauw verder lezen damens!
dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-01-2013

Tam, fijn dat je een goed gesprek met de gyn hebt gehad. Waarom krijg je eigenlijk een keizersnee? Ik weet niet hoe je vorige bevallingen geweest waren, toen kwam ik hier nog niet... En hoe ging het bij de arboarts? Een flinke jongen is het dus al.

Laura, wat een leuke foto van Tess. En leuke kleertjes heeft ze aan. Heeft ze vannacht weer wat beter geslapen?

Plusje, ik ben met bij Thomas door icsi zwanger geraakt en bij Tessa spontaan. Maar bij Tessa was het vlak na m'n bevalling en dan schijn je nogal vruchtbaar te zijn, dus dat was misschien net genoeg... Ik heb zelf alleen een bloedonderzoek gehad want het was al meteen duidelijk waarom het niet lukte bij die zaaduitslag. Die moest toen na 3 maanden herhaald worden en was toen net zo slecht. Daarna zijn we meteen met icsi gestart. Heb jij onderzoeken gehad? Of ook alleen het zaadonderzoek?

Cyn, is het nog meegevallen het lipje van Joella?

Kersje, goede oplossing zo met slapen, zo hebben jullie allemaal wel voldoende rust denk ik. Wel een idee voor als het hier nog een keer lukt. En slaapt Tobias overal doorheen?

Madelief, hoe gaat het, ben je al een beetje aan het opknappen? En lukt het nog met slapen?

Tessa begint een beetje met praten. Ze brabbelt nu af en toe wat dat op mama lijkt en vannacht ook papa (heel grappig, behalve het tijdstip, om half 4....).


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-01-2013

noortje; haha, om half 4 liggen kletsen. Ze kiest haar tijd wel. Britt* is natuurlijk geboren.
Bij myrthe had ik lange tijd weeen, weeenopwekkers, maar het schoot maar niet op qua centimeters.
Daarnaast ging haar hartje wat traag en er is toen alsnog een spoedkeizersnede geweest.
Ik denk vooral dat ik psychisch te bang was te bevallen, waardoor de centimeters niet vlotte.
Het schijnt dat dit kan.
Ik ben daar nu weer bang voor. DAT en het feit dat ik al eerder een keizersnede heb gehad...ik een
flinke jongen heb en bekkenproblemen...dat alles samen is de rede van wederom een keizersnede.
Ook al prefereer ik liever een normale bevalling...dit is voor mij gewoon het beste nu.

kersje; een vraagje. Jij had nu ook weer een keizersnede. Hoe deed jij dat met tillen?
Je zit toch ook met een andere kleine die al op gewicht is? Net zoals bv met trappenlopen?

cyn; ik herken dat ook wel dat je ook de zw van andere veel spannender vindt hoor.
Je ziet niks meer als vanzelfsprekend.

plusje; ik hoop het ook zo voor jullie. Ik luisterde veel naar muziek om me op te peppen.
Moed houden en hoop is moeilijk, maar het is wel datgenen wat je door laat gaan.

laura; zwaar ongi dus. Dan werkt het in ieder geval allemaal weer goed. Maar wat kan je daar ook
last van hebben na de bevalling he!

devika; hoe is hij daar met je prinsesje?

hier; de arbo zei alleen maar: jee...ik vind het knap dat je het zo lang volgehouden hebt met
werken. Veel suc6 met de bevalling. Een hele schappelijke man. Ik ken hem van na britt* dus hij
weet genoeg van mij.

Hier gisteren helemaal verrast. Na de dood van britt* hadden we een high-tea en op datzelfde moment
deden ze daar een baby-shower. Ik vond dat zo moeilijk toen. Met tranen in mijn ogen heb ik gezegd dat
ik hoopte dat ook ooit mee te mogen maken. Je kan maar beter genieten, want voor je het weet kan het niet
meer zei ik toen nog. Met myrthe ben ik in het ziekenhuis beland dus heb nooit van mijn laatste weken
kunnen genieten. En nu?......ze hadden dat onthouden. Ik kwam bij mijn man binnen met een smoes en de
keuken zat vol met mijn lieve naaste. We hebben lekkere high-tea gedaan (mijn zussen gebakken) en leuke
cadeaus gehad. We hebben ook slabbetjes versierd en baby-pictionari gedaan. Echt lachen!
Ik heb zo genoten en ja...ook wel een traantje gelaten. Maar ook van geluk.

En vandaag? Vandaag ligt onze grote meid voor het eerst in haar nieuwe grote bedje...
ze slaapt nu al een uur...spannend. Een hele stap weer al en ik ben vooral heel trots.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-01-2013

Tam, oh vandaar. Groot gelijk dat je voor een keizersnee kiest, maar wel pittig. Maar het zal vast rust geven dat dit geregeld is. Wat een leuke verrassing had jij gisteren, wat lief dat het onthouden is. En myrthe in haar nieuwe bed geslapen, wat goed! En ook nog een goed gesprek met de arboarts. Nu lekker rustig aan doen tot die kleine jongen er is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-01-2013

Lieve Tam,

Wat een heerlijke verrassing heb jij gekregen! Echt lief. Fijn dat je zo genoten hebt.
Ik vind het net als de arbo-arts ook knap dat je het zo lang vol gehouden hebt. Maar nu is het tijd om tot rust te komen en je rustig aan verder voor te bereiden op de komst van je zoontje!
Wat de keizersnee betreft, hebben wij heel veel hulp gehad, met name om voor Tobias te zorgen en om mij af en toe wat te eten en te drinken toe te stoppen en het huishouden een beetje draaiende te houden. Het advies om 6 weken niet zwaar te tillen heb ik tot 5 weken goed vol gehouden, maar toen werd kerseman ziek door buikgriep en moest iemand Tobias uit zijn bedje halen tot de hulptroepen (mijn moeder) er waren. Ik was toen inmiddels zelf ook ziek geworden, dus ik was heeeeeel blij toen ze er was!
Trappen lopen heb ik ook zo min mogelijk gedaan, wat erg lastig is in ons huis. Maar ik heb zelf het idee dat ik, door me zoveel mogelijk aan de regels te houden, wel beter en sneller hersteld ben dan wanneer ik eerder zou zijn gaan tillen enzo.
Ik heb eigenlijk een tijdje in mijn slaapkamer geleefd en rommelde op die verdieping wat aan (waar ook de badkamer en de slaapkamer van Tobias zijn). Dat was even mijn kleine wereldje. In het begin ging ik 1x per dag naar beneden. En vooral niet te snel weer naar boven, want dat is juist zwaar voor je lijf. Naarmate het beter ging, ging ik wat vaker.
Ik vond het wel heel moeilijk om de zorg voor Tobias uit handen te geven. Ik werd op een gegeven moment zelfs een beetje jaloers ("het is MIJN kind"), haha. En ik was en ben ook heel blij toen ik het zelf weer mocht gaan doen. Niets ten nadele van alle hulp die we gekregen hebben, maar ik wilde mijn leven weer terug. Misschien klinkt dit nu allemaal wat dramatisch en jij zult het misschien weer anders beleven. Maar mijn advies is wel om zoveel mogelijk hulp in te schakelen, met name wanneer je man weer gaat werken. Dan ben je des te sneller weer goed hersteld.
Het voordeel van de keizersnee (om het ook even van de positieve kant te bekijken) vond ik de rust om lekker met Jesse bezig te kunnen zijn en een band op te bouwen. Ik heb het gevoel dat ik hem door en door ken, haha. We zaten samen in een coconnetje. En hoewel het herstel met name de eerste weken heel pittig is, verbaas ik me er ook over hoe het met sprongen verbetert! Wat kan je als mens toch veel aan! Ik ben trots op mijn lijf, het is sterk, ik ben sterk. Net als jij, lieve Tam.

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-01-2013

Noortje,

Wat lief dat Tessa mama en papa zegt, jammer van het tijdstip, haha. Tobias slaapt de laatste tijd wat lichter, maar van Jesse wordt hij bijna nooit wakker. Nou is Jesse ook wel een rustige baby. Hij zet het niet zo heel snel op een gillen, hihi.
Hoe gaat het slapen nu bij jou? Nog nare dromen gehad of is het bij die ene nacht gebleven?
Morgen ga je naar de gyn toch? Veel succes!

Ik hoor Tobias wakker worden. Hij is niet lekker, het arme ding. Snotverkouden en hangerig. Wel een flinke dut gedaan!

Liefs, ook voor de andere meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-01-2013

even snel een plaatje van mijn sneeuwmonstertje.
ik kom snel reageren maar Joëlla breekt de tent af haha. x

[Afbeelding: 2rg0rvl.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-01-2013

Kersje,
klinkt echt fijn zo met je kleine man in bed.
En een goede oplossing dat aankleedkussen.


Devika,
hoe is het met jou en je kleine meid?


Noortje,
Joella d'r lip viel gelukkig mee.
Oh Tessa kiest wel de fijne tijd uit om te kletsen haha.
Joëlla doet dat ook, maar valt daarna weer in slaap.
Gaat Tessa ook weer snel slapen of is ze dan ook echt wakker?


Tam,
dat was een kort gesprekje dus bij de arbo.
Gelukkig kende hij de situatie van Britt. Ik vind dat altijd wel prettig dat ik iemand spreek die mijn situatie kent.
Myrthe ligt in dr grote bed! Nu word de kleine meid echt groot he.
Oh wat een super verassing! Wat lief dat ze dat hebben onthouden.


Maria,
wat kwam er een prachtige foto voorbij op fb van jullie meisje!


Hier:
ik moest en zou een foto hebben van joëlla in de sneeuw,
dus heb mevrouwtje dik aangekleed en in de sneeuw gezet haha.
Ze vond het prachtig!
Joella is wel weer aan het hoesten dus ik ben weer begonnen met puffen..
pff.. dacht er eindelijk vanaf te zijn.


Is het bij jullie ook zo wit? Hier lijkt het niet op te houden met sneeuwen.
En ik moet er morgenochtend om half 7 doorheen!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 21-01-2013

@cyn wat een leuke foto!!

@wat een leuke verrassing, fijn dat je zo genoten hebt.

Hier ff baalmomentje: vandaag afspraak voor de uitslagen, belde zkh net dat gynaecoloog ziek is en afspraak dus niet door kan gaan... Nu volgende week dinsdag heen.. Duurt gelukkig niet heel lang.. Maar keek zo uit na vandaag: weer een stukje wat ik af kon sluiten, maar helaas...

Het werken vorige week was goed bevallen, ben vrijdag weer heen geweest.

@noortje succes met je afspraak vandaag!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-01-2013

cyn; oh...wat geniet ze ervan zeg. Myrthe vindt op de slee heerlijk, maar in de sneeuw zelf
heeft ze vlug gezien. Dat is maar BAH haha

rennie; he bah...je laad je zelf op voor zo'n bezoek en dan gaat het niet door.
Kan me erg goed voorstellen dat dit balen is. Een week lijkt dan idd weer lang.
Fijn dat het werken wel goed gaat. Hou jezelf goed in de gaten hoor.

kersje; bij de vorige bevalling had ik eigenlijk niet zo goed door hoe gevaarlijk het kan
zijn als je weer vlug in de weer bent. Ik liep trappen...lag na een week al niet meer in bed
overdag etc. Het tillen van de maxi-cosi deed ik niet...van de baby wel.
Achteraf met iemand over gehad die er verstand van heeft en die heeft me wel op de gevaren
gewezen. Ik voelde me lichamelijk redelijk vlug weer goed en dacht dan ook dat alles wel
weer gewoon kon.
Nu ben ik toch wel voorzichtiger. Myrthe is natuurlijk een stuk zwaarder om te tillen
(nu kan ze wel lopen, maar op de trap bv niet) en nu zou de wond voor een 2e keer opengaan.
Lijkt mij toch dan wel wat minder sterk.
GElukkig kan mijn man regelen tegen die tijd dat hij geen nachtdiensten moet draaien, want
dat kan ik echt niet aan. Ach...we zien wel. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Bedankt voor de info.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-01-2013

als er meiden zijn die een geboortekaartje van mijn baby-boy leuk zouden vinden....stuur me een pb-tje met adres aub of via fb.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 21-01-2013

Cyn, oh zo'n schatje, en wat een mooie lach!

Rennie, pff, dan ben je zo ingesteld op die datum, die zo belangrijk is voor jullie en dan gaat het niet door. Sad Ik hoop voor je dat de week snel gaat! Hoe gaat het verder? Ik denk veel aan jullie!

Kersje, wat een goed idee (ivm jesse in jullie bed)! Dat ga ik onthouden. Smile

Noortje, dat zal je hart wel laten smelten denk ik hé, als ze mama en papa zeggen! Hoe was het bij de gynae of moet je nog gaan? Ik duim voor je! Ik had 14 maanden na het stoppen van de pil nog steeds geen ongi, daarna weer wel, maar toen had ik een heel onregelmatige cyclus. Mijn man zijn zaadkwaliteit was ook niet goed en ze stelde IVF voor, maar we wilde nog even spontaan proberen. Dat was dus gelukt. Na de bevalling duurde het weer even voor in ongi werd en nu zijn mijn cylussen iets normaler dan voorheen. En we zijn weer zwangergeraakt, weliswaar een miskraam, maar daarom heb ik het moeilijk om nu meteen voor IVF te gaan. Voorheen zei ik dat ik het nooit wilde, maar we worden natuurlijk ouder en de wens naar een uitgebreid gezinnetje in zooo groot... Mijn man zijn zaad is sinds de laatste test ook wel beter geworden, maar nog steeds enkel goed genoeg voor IVF. Ik heb al meerdere keren gehoord dat met een mindere zaadkwaliteit, koppels toch spontaan zwanger worden, maar momenteel weten we niet goed wat denken! Zelf heb ik nog geen onderzoeken gehad. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen nu! Succes ermee!

Tam, zo lief dat ze aan jullie denken en een leuke dag voor je hebben georganiseerd!!! Hoe is het met Myrthe in het grote bed? Is ze fier??

Hier aan het wachten. Ik had nog een ovulatietest en die heb ik gisteren gedaan (stom, want je mag er niet van uitgaan dat de uitslag iets betekent!) en deze was negatief. Het streepje was iets lichter dan de controlestreep. Het is nog maar 4 dagen volhouden en als ik dan nog niet ongi ben, mag ik testen. Maar het duurt oh zooo lang!!! En dan is dit "nog maar" de 2e ronde na de miskraam.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-01-2013

Kersje, fijn dat Tobias niet wakker wordt van Jesse, anders wordt het denk ik wel lastig als ze allebei gaan huilen... Gelukkig geen nare dromen meer gehad. Ach, Tobias verkouden, altijd vervelend als zo'n kleintje ziek is, hopelijk steekt hij zijn broertje niet aan.

Cyn, leuk die foto in de sneeuw. Ging het nog een beetje vanochtend vroeg? Als Tessa 's nachts wakker is, dan duurt het vaak wel een tijd voor ze weer slaapt. Soms leggen we haar maar tussenin om weer te kunnen slapen. Ach, wel gezellig zo nu en dan.

Rennie, wat rot dat die afspraak niet door kon gaan. Je leeft er toch naartoe. Balen dat je nu een week moet wachten. Fijn dat het werken goed ging, maar pas wel een beetje op jezelf.

Tam, stuur je een pb. Leuk!

Plusje, lastig om dan te beslissen wat het beste is he? IVF is niet niks, en als je dan al 2 keer spontaan zwanger bent geraakt... Oh, en bijna je nod, jee blijft zo spannend. Ik duim voor je!

Vanochtend naar het zkh geweest. Besproken dat ik bij een evt 3e zwangerschap weer bij haar onder controle blijf en weer geregeld echo's en bloedverdunners en ook weer thuisctg. Dat is fijn. Morgen naar de fertiliteitpoli, horen hoe of wat met de cryo's, echt heel spannend. En volgende week weer naar een andere gyn om te bespreken als cryo's niet lukt, hoe verder. Misschien weer zaadonderzoek om te zien of het zin heeft om eerst zelf te proberen. We zien wel, eerst morgen maar afwachten. Laat het even hierbij, er ligt er boven een luidruchtig te mopperen, ze wil niet slapen... zucht.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-01-2013

Zo, ik ben ook weer boven water! Oef, wat is dat toch zuur zeg, ziek zijn als je niet ziek kunt zijn... Eerst eens een heleboel bij schrijven!!

laura, hihi, ik met mijn zwangerschapstest! Zou inderdaad wel heel snel na bevalling zijn. Maar jouw testjes zien er blijkbaar heel anders uit dan die van mij. Maar ik las dat je al ongi bent geworden! Blijkbaar is je lijf nog even aan het herstellen. Misschien nu een normale ronde? En wat een heerlijk meissie is Tess zeg! Ze wordt al weer groot!

Tam, wat fijn dat gesprek met de gyn! En de kleine is al zo groot nu! Dat stelde mij heel erg gerust. Dat jullie mannetje mocht hij nu al komen als sterk een groot is. En wat een rust voor jou, je weet dat hij gaat komen met een keizersnee en wanneer. En je hoeft niet meer te werken! Ik las de reactie van de Arboarts en dat is fijn zeg. Het is ook een hele opgave. Niet alleen lichamelijk, zoals zwanger zijn voor iedere vrouw is, maar vooral ook geestelijk. Bewust en onbewust draag je toch spanning met je mee. En die is slopend. Heel goed dat je nu rust pakt, je hebt nog een heel aantal weken om echt helemaal voorbereid te zijn op zijn komst!

En je babyshower!!! Wat super leuk voor je!!! Goed dat ze het lekker vroeg hebben gedaan nu! En Myrthe in een groot bed!! Een echt groot bed? Zonder zijkanten? Of toch iets anders?

En ja! ik wil graag een kaartje! Ik vond die van Myrthe ook zo mooi toen! Ik stuur je even een pb!

Noortje, haha, lief dat papa en mama!!! Maar ze is wel een nachtbrakertje zo! Slim van haar trouwens, om op dat uur jullie bij de naam te noemen. Dan moet je toch wel reageren? Ik smolt helemaal in het begin als ze mama zei! Zo lief! Ga dan nog maar eens streng zijn!

Cyn, ik las over de tand door de lip van Joella! Arm meisje! Hoe was de lip de volgende dag? Ik vind Joella zo'n geweldig vrolijk gezicht hebben!!! Ze heeft echt iets wat ik normaal een lach-hoofd noem. Dat staat altijd op lachen voor mijn gevoel! Dat lokt om mee te lachen. Ik vind haar super lief!! En hoe is je rit naar het werk vanmorgen gegaan?

Plusje, ik las over de 20 weken echo van je vriendin! Heel fijn dat alles goed was. Maar zo herkenbaar! Ik zit dan echt in de spanning voor vriendinnen en mijn zusjes. terwijl zij dat helemaal niet zo hebben.... Ik vrees dat dat altijd zal blijven. Volgens mij zelfs als Maria later zwanger zou zijn....

En ik las over de zaadkwaliteit bij jouw man. Hier ook zo'n verhaal als bij Noortje. Wij waren bezig met de onderzoeken toen ik zwanger bleek. Toen kregen we de uitslag: heel weinig levende zaadcellen. het kon ons niets schelen, want ik was zwanger. Dat was Noach en dat ging dus mis. Toen dachten wij, misschien is het beter geworden omdat man niet meer in de sauna ging. Dus zaad nog eens laten onderzoeken toen ik bevallen was. Nog veel slechter!!! Ze gaven ons 1-2% kans om natuurlijk zwanger te worden en 3 maanden later was ik zwanger! En na de bevalling duurde het lang voordat mijn cyclus op gang kwam door BV. En na 2 keer ongesteld was ik dus in november weer zwanger... 3 keer met super slecht zaad! Nu hebben we weer zaad in geleverd bij het ziekenhuis en krijgen volgende week de uitslag. Ik ben benieuwd. Maar ons verhaal laat ook zien dat het echt kan... En bij jullie dus een beetje hetzelfde, ook al 2 keer zonder hulp toch? Weet je ongeveer wat de uitslag van de testen was? Oh, wat spannend weer zeg. Ik hoop zo voor je dat het raak mag zijn.... Maar die ovutest... geen idee hoor, maar ik zou er door gaan hopen!

Kersje, heerlijk te lezen dat Jesse zo lekker bij jullie slaapt. Hier doen we dat nog steeds heel vaak. Wat zeg ik, Maria slaapt nu weer iedere nacht bij ons. Niet de hele nacht, ze slaapt weer goed in haar bedje. Maar rond 4 uur wordt ze wakker en huilt ze veel. Dan komt ze bij ons en slaapt dat lekkere warme meisje tegen me aan verder. Ik geniet er heel erg van moet ik zeggen! Ik lees over hoe Tobias je uitprobeert en ik herken het helemaal! Je denkt echt: zo klein en dan al zo duidelijk en sneaky! Je schrijft dat je je handen vol hebt aan je twee mooie mannen. Maar het klinkt heerlijk! geniet er maar lekker van hoor!

Devika, hoe is het met je?

Rennie, jee wat balen! Ik zou eerlijk gezegd even een potje janken als ik jou was. Daar kijk je naar uit, daar tel je naar af. Dit zijn momenten die zo belangrijk zijn. Wordt het uitgesteld.... Gelukkig inderdaad maar een week vooruit... Fijn trouwens dat het werken goed bevallen is. Hoeveel ga je nu?

Hier dus weer beter. Ik ben echt bijna een week zoet geweest met ziek zijn. Maar gelukkig dit weekend weer een beetje opgeknapt. En ik heb mijn tentamen van 5-1 gewoon heel goed gehaald! De dagen ervoor zat ik er zo over in. Maar ik had een 7,9 een 8,6 en een 9,6.... Heel erg goed dus. Was echt enorm blij!

Gisteren echt een baalmoment. Schoonmoeder was jarig. En ik vind haar helemaal niet leuk. Ga het liefst niet. Dus sneeuwbericht in de gaten gehouden, want we hadden het er echt niet voor over om door de sneeuw te gaan daarvoor. Leek de sneeuw later te komen, dus wij erheen. begint het veel eerder heel hard te sneeuwen! Moesten we 45 minuten terug rijden door de sneeuw! Drama, stapvoets rijden, ongelukken onderweg bij anderen. Baalde er goed van.

Verder ben ik al dagen in de ban van mijn ei, haha. Echt al sinds dag 11 slijmverlies alsof ik een eisprong heb. Mijn temp gaat op en neer. Maar ovutesten waren steeds negatief. Maar dat slijmverlies bleef maar. Zo gek! Ik dacht, hebben we 'm nou gemist? Ondertussen maar doorklussen om zekere voor het onzekere te nemen. En toen vandaag toch een positieve! Helaas wel pas op dag 16. Dus eisprong op 17 of 18. echt lang voor mij. maar goed, weer een kans. Heb er wel een goed gevoel over deze ronde. Spannend, want volgende week ook de afspraak voor de uitslagen in het ziekenhuis. Daar kijk ik ook zo naar uit!

Ik vind het allemaal heel moeilijk van me af te zetten. Blijf maar malen over hoe het allemaal loopt. Het idee dat ik nu al meer dan 12 weken zwanger zou zijn geweest doet zo'n pijn... Kan er niks mee, het was niet goed en dan is het beter dat het vroeg mis gaat. maar toch, het spookt maar door mijn hoofd.....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-01-2013

Oh meiden ik moet echt via de laptop op jullie gaan reageren... Heb alles bijgelezen maar echt teveel via tel... Ik hoop snel ff tijd te vinden!! Sorry lieverds! Maar ik denk echt aan jullie allemaal!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-01-2013

Rennie,
wat fijn dat het goed ging op het werk.
Balen van die ziekenhuis afspraak! Hopen dat deze week snel voorbij is Smile


plusje,
ik duim voor je


tam,
je hebt er een pbtje bij Smile


madelief,
bedankt! ik heb ook een lachbaby! (nou ja, baby...) Dat is ze al van jongs af aan. (al kan ze ook wel eens heel boos zijn hoor)
ze ging er vaak ook echt voor zitten als ik met mijn camera aan kwam. Nu niet meer, dan denkt ze “daar is ze weer met die camera!”.
Joella dr lipje was wat dik maar werd niet dikker dan dat het was.
Vanmorgen heb ik het overleefd. Vriendlief was ook wakker en had mijn auto sneeuwvrij gemaakt dus we stapte in een warme auto vanmorgen. Hier in de straat was het glibberen en glijden. De grote wegen zijn goed gestrooid gelukkig.


Wat een mooie cyfers van je tentamen! Petje af hoor.
Balen van je sneeuwritje gisteren.
Oh meid natuurlijk is het moeilijk om van je af te zetten. Bij elke termijn zal het helaas je er aan blijven herinneren. Ik hoop dat je snel je ei kan benutten. Het is je zo gegunt!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-01-2013

Madelief, fijn dat je bent opgeknapt en goede cijfers hoor! Wordt weer spannend, ei op komst en volgende week naar het zkh. Hopelijk is het deze ronde raak!!

Vanmiddag zijn we bij de fertiliteitarts geweest. We gaan dus in deze cyclus voor de cryo's, zo spannend nu... Het gaat in eigen cyclus, dus gelukkig niet spuiten. Maar ze zitten met z'n 2en in 1 rietje ingevroren en dus moeten allebei ontdooid worden. Het kan zijn dat ze allebei niet goed ontdooien, er kan er 1 goed zijn of allebei. Nu moeten we beslissen of we ze dan evt allebei terug laten plaatsen. Als ze beide goed zijn, die kans is niet zo heel groot maar zou kunnen, kan er ook weer 1 opnieuw ingevroren worden. Lastig allemaal. Ik zit niet te wachten op een tweelingzwangerschap met alle risico's vandien, maar het wordt wel weer een gevoelskwestie als de keuze dan wordt om er 1 weg te gooien... In ieder geval moet ik nu op dag 12 van m'n cyclus beginnen met ovu testen en bellen als ie positief is. Dan na 5 of 6 dagen gaan ze ontdooien.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-01-2013

Thanks Cyn!

Noortje, wat spannend allemaal!! Dat is al zo snel! Echt heel snel een hele goede kans op een zwangerschap voor jullie! Moeilijk zeg die keuze. Eerst afwachten of ze beiden goed ontdooien, maar ik kan me voorstellen dat je het niet kunt verkroppen er 1 weg te laten gooien. Er is dan altijd een kans dat maar 1 tot een zwangerschap wordt. En als ze allebei blijven..... Zou het dan niet zo moeten zijn?

Verder is mijn ei echt gisteren geweest. Prima benut dus, maar wat is het waard? Afwachten maar.... Oh en even een heel trots momentje. Onze kleine uk maakt puzzels! Echt ineens legt ze zo'n houten puzzel met allemaal vakjes met verschillende auto's neer. Echt zonder te proberen, gewoon gericht in het goede vakje. Misschienis het helemaal normaal hoor, maar ik ben echt onder de indruk!!!

Ga nu vroeg mijn bed in....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-01-2013

Wat is het stil zeg!!! Hier studiedag... en meestal kan ik dan lekker jullie berichten lezen als ik me niet kan concentreren, helaas! Vandaag niet!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 24-01-2013

Ik heb vannacht een testje gedaan...en het was de uitslag waar ik zo naar uitkeek. Ik tril er nog van en er raast zoveel geluk doorheen me. Ben er helemaal ondersteboven van...

Ik werd wakker om 01u40 en ik dacht dat het al 6u was en vroeg aan mijn ventje of ik al mocht testen (hij had de test verstopt om mijn "testdrang" tegen te gaan). Ik heb echt geen oog meer kunnen dichtdoen!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 24-01-2013

Wauw plusje wat super zeg!! Gefeliciteerd...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-01-2013

He lieve meiden,

Er is zoveel geschreven! Ik loop achter met lezen. Vandaar ff de laaste pagina’s reageren.

@ cyn,
Wat een schattige foto van Joella!! Wat een mooi popje in de sneeuw! Heerlijk! ze geniet ervan zo te zien!
Hoe is het afgelopen bij de kinderarts. Ik las iets over haar voetjes. Wat naar joh!
He wat jammer dat ze weer hoest..balen! ben je weer begonnen met puffen enz?

@ kersje,


@ Tam,
Ik las dat je ook deze keer bewust heb gekozen voor een keizersnee. Ik snap die keuze echt weet je dat!
Hoe pijnlijk het ook achteraf is, ik zou graag de volgende keer ook een ks willen mocht ik weer zwanger worden.
Ik heb me bij shivani zorgen gemaakt over de bevalling omdat ze zo klein was. ik was zo blij toen het een kz werd. Ik werd daar zo rustig van.
Het idee dat mijn kindje geen moeite hoefde te doen en de kans op complicaties dus kleiner was.
Maar bij jou zit het hem dus in de angst om te bevallen en jullie mannetje is behoorlijk groot.
Weet je, het komt goed! je heb voor veeel hetere vuren gestaan!.
En alweer 32 weken lees ik! wow! Gaat dat ineens hard!
Hee en wat leuk van de higtea! Super! Wat heerlijk dat je zo verwend en verrast bent! Heb je dik verdient! Klinkt heel gezellig.
In feb. organiseer ik een babyshower voor mijn zus. Heb er nu al zin in hihi. Ze weet er ook niets van af.
Oh kaartje, mag ik er weer een digitaal? Dank je!


Noortje, hoe is het met kleine Tess.
Oh ik lees dat ze mama en papa zegt! Waw! Om te smelten he!

Kersje, drukke mama.! Wat fijn dat je ook even de positieve kant van een ks benadrukte. Hihi, ja er zijn id ook positieve kanten aan verbonden!
Je mag terecht trots zijn op je lijf. 1 natuurlijke bevalling en 2x ks! Petje af!
Oh Tobias verkouden?? Erg he! ik heb thuis ook een snotverkoude en hoestende meisje zitten. zo zielig!

@ rennie,
Hoe gaat het met je meidn?
Oh ik lees over je baalmoment! He verdorie je afspraak ging niet door! Volgende week nieuwe poging.
Kun je je een beetje staande houden tegenwoordig? Dikke knuffel!

Plusje,
Lees ik nou dat je zwangerschap probeerde te testen met een ovu test? Haha, dat wil zeggen dat je dus op het wachtbankje zit!
Meid, haal een echte test in huis en ga ervoor! Hihi. Of toch maar nog ff je nod afwachten.
Ik ga heeeel hard voor je duimen dat je hartstikke zwanger bent!

Aaahhh! Nu lees ik dat de test positief was!!! SUPER!!! Gefeliciteerd lieverd!!! Ooh wat vind ik dit geweldig! Ben heeel blij voor je!


Madelief,
he wat een onzekerheden over wel of geen ovulatie lees ik. weet je, ik had echt baad bij digitale ovutesten van clear blue.
Dan weet je zeker of je wel of geen eisprong heb en ben je meteen van die onzekrheid af.
Ik kan me voorstellen hoor dat je diep van binenn toch verder gaat rekenen…hoe lang je nu zwanger zou zijn…ik denk dat je dat blijft houden tot je weer zwanger raakt
Ik hoop zoooooo voor je dat het heeeel gauw raak mag zijn! dikke knuffel!!


Laura,
Hoe is het? Heb je nog fotos van je mooie meisje?

Myka,
Hoe is het meid?
Ik las over je kijkoperatie…wat erg dat je daar ook nog doorheen moet Sad
Is dat volgende week al? ik wens je alvast heel veel sterkte lieverd!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-01-2013

Hier: shivani hoest en is hartstikke verkouden..
Ohja we hebben een oproep gekregen van het zh. 5 februari krijgt ze haar spalkje..slik…
Ik probeer er niet over na te denken want ik vind het eigenlijk ook wel eng.
Gisteren kwam ze met haar vingertje tussen de keukenkastje. Gelukkig niet hard want er zit een stop op.
Maar ze huilde wel heel erg. Straks wordt ze dus aan haar duim behandeld en doet et ook zo pijn. wat dan??
Pfff… we zien et wel.
Verder gaat het gelukkig wel goed met haar. ondanks verkouden enzo is ze wel vroolijk! Ze brabbeld zooooveel de laatste tijd. Echt hele verhalen komen eruit. Zoo schattig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-01-2013

Waaaahhhh!!! Plusje! Gefeliciteerd! Oh, wat ben ik blij voor jullie! Wat geweldig zeg, ondanks de kleine kansen is het bij jullie weer gelukt! Nu heel hard duimen dat dit allemaal goed mag gaan!! Het moet gewoon!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-01-2013

Devika, fijn dat het zo goed gaat met Shivani! Wel verkouden dus, niet gek met dit weer. En de afspraak voor het spalkje.... Denken ze dat het pijn zal doen? Gezellig zeg, zo'n kletskous. Hoe is het met jou zelf? En ik gebruik idd voor de duidelijkheid die met die smiley van CB.

Hier tranen. Maria loopt veel met het ingelijste kaartje van Noach. Nu zeg ik vaak: dat is het handje (foto) van Noach, je zus! Nu zegt ze inmiddels zus.... En geeft ze er kusjes op! Zo ontroerend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-01-2013

Jaaaaaaaaaaaa Plusje heeft een plusje, joehoe!!! :-D:-D:-D
Wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd meid.

Madelief, wat ontroerend...

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 24-01-2013

Devika: de datum van de spaak komt dus aardig snel dichtbij!!
Hoop dat de kleine meid er niet teveel last van heeft, wany als kleintjes pijn hebben kan je je zo hulpeloos voelen...
Fijn dat ze ondanks haar verkoudheid zo lekker vrolijk is!!

Madelief oooooh wat ontroerend te lezen dat jullie kleine meid zo omknuffeld met de foto van haar grote zus*

Hier nog een week te gaan tot de operatie,
Ben er erg rustig onder, maar heb soms momenten dat ik wel kan schreeuwen en vloeken WAAROM??
Luca* had hier moeten zijn, hier hadden we helemaal niet doorheen gemoeten...
Maar alles gebeurd met een reden......


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 24-01-2013

Madelief, fijn dat je genezen bent! Woaw, ook zo'n verhaal met minder goed zaad! Toch maar een raar gevoel vind ik, die slechte zaadtesten en toch lukt het. (nu ja, het is natuurlijk nog maar heeeel pril bij ons nu!). Ik ben blij dat jullie je ei goed benut hebben en wacht je op om me te vergezellen hé, ik duim heel hard!!!! Wat heb je gescoord zeg op je tentamen!!! Dat zal wel veel voldoening geven! Je kleine meid scoort mee met haar puzzels. Smile Ontroerend van haar lieve zusje...Sad

Noortje, oef, jullie moeten ook weer een moeilijke keuze maken, komen jullie er in overeen? Nog even aftellen.

Devika, veel beterschap met de verkoudheid van Shivani!!! Ze zal wel heel veel aan haar mama en papa hebben als het spalkje wordt gezet, maar ik kan me inbeelden dat het hartverscheurend moet zijn. Sad Wat leuk dat ze zoveel babbelt!

Myka, ik duim ook voor jullie! Dat de week echt voorbijvliegt!!!

Bedankt voor de felicitaties. Ben echt in de wolken.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-01-2013

Plusje, jeeej gefeliciteerd!! Ben echt superblij voor je. Ik geloof niet dat je ivf nodig hebt... Ik duim voor je dat dit een hele mooie zwangerschap gaat worden. Waarschijnlijk hoeven we niet eens die keuze te maken, want de kans dat ze beiden goed zijn is heel erg klein, maar het zou kunnen. Tja, m'n man zegt we zien het dan wel op dat moment, maar ik wil er toch wel over nagedacht hebben. Maar een evt tweelingzwangerschap geeft weer extra risico's, stel dat het misgaat dan had ik het kunnen voorkomen. Dus ik zal toch wrs voor 1 kiezen, mocht de keuze er zijn.

Myka, nog een week, wat zal die lang duren voor je. Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is en dat je verder kunt.

Madelief, ach, Maria zegt zus, ik kan me voorstellen dat dan de tranen komen. Maar wel heel mooi, ze heeft ook een grote zus. Ik loop weleens met Tessa langs de foto's van Thomas, zeg dan dat is je broer. Ze moet erom lachen...

Devika, beterschap met Shivani's verkoudheid. En bijna krijgt ze dat spalkje, ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt. Oh en wat leuk al dat brabbelen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-01-2013

Madelief,
wat leuk dat Maria zo lekker aan het puzzelen is!
En je hebt je ei weer benutSmile ben benieuwd!


Wat lief dat Maria een kusje geeft op de foto van d'r zus.
En helemaal een kippenvel momentje als ze dan “zus” zegt.


Plusje,
Wow wat een goed nieuws!!
gefeliciteerd meid!


Devika,
Joëlla moet over 5 maanden pas terug naar de kinderarts. Er kan pas goed naar worden gekeken als ze zelfstandig loopt. Haar agillispees is te slap. Aan beide voetjes.
Nu veel op blote voetjes laten lopen en meer kunnen we niet doen.
En het puffen is hier ook weer van start hoor. Maar gelukkig vind ze het niet erg.


Wat balen dat Shivani ook zo verkouden is!
En je heb een oproep gehad. 5 feb. dat is al dichtbij! Spannend!
Zo zonde he als ze tussen een kastje zitten met de vingertjes.
Wij hebben op het werk een speelkeukentje, en daar zit joella ook regelmatig tussen met dr vingers.


Myka,
knap dat je er nog rustig onder bent.
Maar snap de schreeuw naar het waarom ook heel goed! Natuurlijk had Luca bij jullie moeten zijn.
Ik hoop dat de kijkoperatie een positieve uitslag brengt. Komt allemaal goed meid!


Hier:
morgen terug naar het ziekenhuis in Brugge.
Helaas gaat het nog niet helemaal zoals gehoopt. Dus ben benieuwd wat de arts zegt.
Joella lag al lekker op tijd in ben vanavond dus heb even een momentje voor mezelf.
Heerlijk want mijn weekend is begonnen Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-01-2013

Even alleen reageren op plusje... Meid wat een geweldig goed nieuws!!! Van harte gefeliciteerd lieverd!! Ben ontzettend blij voor je!! Ga er proberen van te genieten he meis?? Super!!

Hier nog een geweldige foto van mijn kleine kanjertje!! De mensen die ik op fb heb hebben hem al gezien...
[Afbeelding: 2qkqb60.jpg]

Ik kom echt snel weer via de laptop terug hoor.. Hoop morgen ff tijd te vinden als semmy naar school is en tess ligt te slapen...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-01-2013

Hee madelief,
Ooh wat lief dat Maria zo met het kaartje van haar zus loopt! Shivani wil de laatste tijd alleen maar met het knuffeltje van Kaylash spelen.
Elke dag als we thuis komen wijst ze ernaar, die die! En dan drukt ze hem stevig tegen zich aan. zo bijzonder om te zien…
Wat lief dat ze ook echt zus zegt en kusjes geeft… ik denk dat kinderen wel meer in de gaten hebben dan wij vermoeden..

Oh geen idee of dat spalkje pijn doet…heb ik niet gevraagd. we zullen et merken. En anders geef ik haar een paracetamolletje heb ik me voorgenomen.

Myka,
Nog een weekje voor jou zie ik. ppff..kan me heel goed voorstellen dat je hier heel boos en verdrietig om wordt..
Idd dit had je niet mee mogen maken…jullie mannetje had hier moeten zijn! zo’n operatie voelt dan zo tweestrijdig aan he…
Mag je na de operatie ook weer naar huis? Weet je ook hoe lang et allemaal duurt?

Plusje, is het goede nieuws al geland? Ben echt super super super blij voor je!

@ noortje,
He ik lees nu dat jullie in deze cyclus al een poging met de cryo’s gaan wagen! Wat spannend!
Oh maar wat een lastige keuzes ook! kan me voorstellen dat het gevoelsmatig lastig is…

Cyn,
Ja ik las idd van haar agillispees. Jeetje, daar schrik je toch van he.
Maar ik las ook dat het eventueel operatief te behandelen is? dat is iig een laatste redmiddel toch.
Jeetje wat een toestanden ook he met die kleintjes! Pfff…wordt je er niet een beetje moe van?
Oh vandaag naar brugge las ik. veel sterkte!


@ Laura,
Wat een popje!! Wat kijkt ze lief uit haar oogjes! Hier word ik helemaal blij van! Prachtige foto van kleine Tess!


Hier: shivani houd er van om op bed te springen. Of trekt zich op aan de rand van ons bed en laat dan los zodat ze omvalt. Vind ze geweldig!
Voor veel ouders de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind dat zoooo bijzonder dat mijn meisje zoiets simpels kan!
Tijdens de zwangerschap, toen er gebreken aan haar wervel werden ontdekt heb ik me zo zorgen gemaakt of ze wel ooit normaal zou kunnen lopen, staan en springen.
Er werd gesproken over het inbouw van pennen in haar wervel ter ondersteuning etc etc.
Ik denk de laatste tijd heel vaak terug aan de laatste helft van mijn zwangerschap en de geboorte. En ik kan er zo boos om worden dat wij vaak, echt te vaak slecht nieuws hebben gehad terwijl er eindstand niet heel veel aan de hand was. of iig niet zo erg als dat er werd voorgehouden.
Als ik hartpatiënt was had ik dit echt niet overleefd. Pfff…

Verder, ik moet zeggen nu het einde van alle zh bezoeken nadert gaat het hier toch wel weer behoorlijk kriebelen om weer zwager te worden…
Een paar dagen geleden heb ik gedroomd dat ik een zoon kreeg. En ik zocht naar een naam die ik voor hem had verzonnen maar ik kwam er maar niet op, dus noemde ik hem Kaylash..dat was zo bijzonder. Zijn gezichtje zie ik nu nog voor me, zo duidelijk was dat in mijn dromen. Zelfs de kleertjes die hij aan had…
En ik liet hem aan iedereen zien…
Mijn man staat gelukkig wel open voor een 3[SUP]e[/SUP] kindje. Maar dat heeft ook lang geduurd..pff..volgens de uitkomst van de genetische testen is de kans op herhaling van een kindje met aandoening 2%. Dat geeft iig wat rust. Maar soms ga ik er ook wel van twijfelen… zouden wij dat nog een keer aankunnen? Ik weet et niet…
Pfff…misschien dat we het over een tijdje toch nog proberen. en tot die tijd genieten we lekker van onze lieve kleine meid!
En straks in april wordt mijn neefje geboren! Verheug mij nu al op zijn komst, haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-01-2013

Oh Devika wat een heerlijk bericht van je dat ze zich zo optrekt en weer laat vallen enzo! Dan zit het vast wel snor met eer werveltjes!! En wat leuk om te horen dat het stiekem toch weer kriebelt voor een 3e kindje!
Ik bedenk me opeens dat jij ons kaartje digitaal wilde hebben he? Zal eens kijken of ik dat voor mekaar kan krijgen want ik heb ze niet meer in mijn mail staan...

Madelief... Wat ontroerend dat ze dan zo met die foto lijst rond loopt he? Zie dat al helemaal voor me...
Jeetje wat een cijfers heb je gehaald meis!! Trots op je!!
En je ei dus weer benut! Ik duim weer voor je hoor!

Myka meis ik kan me zo goed voorstellen dat je boos en verdrietig ben... Wij allemaal trouwens...
Zie je heel erg tegen de operatie op?

Noortje jemig wat spannend met de cryos he?! Zijn jullie er al over uit wat te doen in welke situatie?
Ik zou denk zelf beide terug laten plaatsen als die optie zich voordoet.. En dan in het "ergste" geval een tweeling mogen krijgen... Ben benieuwd wat jullie besluiten te doen!

Cyn hoe was het in Brugge? En hoe gaat het verder met Joëlla?

Ik heb nu toch weer via mijn tel gereageerd dus het is een beetje kort en bondig hoor meiden...
Wij hebben opeens een dikke barst in onze voorruit van de woonkamer maar gelukkig krijgen we alles vergoed!
Hier gaat het verder erg goed. Tess slaapt echt onwijs goed en ze eet super goed, ze gaat lachen met geluidjes en probeert te kletsen! Zooooo schattig weer allemaal! Zo dol op mijn moppies!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-01-2013

He laura,
Heerlijk zo hoor die moppies van je! Wat lief dat tess zo lekker kletst!
Oh bars in de voorruit! Met dit weer ook nog! Mooi dat et vergoed wordt.
Ja hoor met haar wervel is uiteindelijk niets aan de hand! Ik weet niet waarom ze zeiden dat ze een paar “blokjes”mist!
Wat ze wel heeft is een verkorte staartbeen. Maar ja, wat doe je met een staartbeen?? Niet veel meer!
Belangrijkste is dat haar bekken en heupen in verhouding goed groeien. Dat lijkt tot nu toe goed te gaan gelukkig.

Ja dat gekriebel. Ppff…alleen als we echt besluiten om voor een 3[SUP]e[/SUP] te gaan moet ik toch eerst ff langs het ziekenhuis.
Eerst een paar maanden mijn trage schildklier op orde krijgen. Merk dat ik er weer last van heb, mijn cyclus komt nu weer maar eens in de 3 maanden.
Maar goed, we zien et wel.
Jaa! Mag ik je kaartje idd nog digitaal. Ik stuur je zo nog ff mijn mailadres, dank je!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-01-2013

Devika,
het is inderdaad operatief te behandelen. Maar zo ver is het nog lang niet.
We gaan stap voor stap en de eerste stap is wachten tot ze zelfstandig loopt.
Ja alsof het niet ophoud! Wat word het volgende ..


ik begrijp heel goed dat je soms boos word om het feit dat jullie zoveel negatieve info hebben gehad over de kleine shivani. Maar bekijk het ook van de andere kant, als ze wel met complicaties werd geboren dan ben je misschien achteraf wel blij dat ze je zo vroeg al hebben geinformeerd en voorbereid. Stel dat ze niks hadden gezegt en ze zou wel meer zorg nodig hebben dan voelt het misschien alsof ze tekort hebben gedaan.


Maar jullie zijn sterk! Jullie hebben elkaar die laatste maanden er doorheen gesleept. En kijk nou wat een prachtige meid jullie hebben ! En een sterke meid niet te vergeten. Het is een vechtertje!


En het kriebelt weer.. haha
fijn dat je man er ook voor open staan. En shivani is nog jong.. misschien over een jaartje. Er zijn een aantal meiden hier die niet zoveel “tijd” meer hebben. (ivm leeftijd) jij was nog maar 30 toch? (of zit ik er helemaal naast?)


ik merk wel aan mezelf dat ik soms wat jaloers kan zijn.
Nou ja, jaloers vind ik een groot woord.
Als er bekenden zijn in mijn omgeving die zwanger zijn van een jongen denk ik vaak terug aan Wesley*. Ik denk dan vaak: “ik heb ook een jongentje gedragen! Ik heb ook jongens kleding mogen kopen etc. etc. )


laura,
wat balen van die barst in je voorruit! Hoe komt dat?
Wat fijn om te lezn dat je zo geniet van je kindjes!! trotse mamaSmile
die kleine tess is echt om op te vreten!




Hier:
gisteren goed nieuws gehad in Brugge.
De nekkraag mag af. Hij krijgt nu 7 weken 3x per week fysio.
Medicatie heeft ie ook gekregen maar slikt tot nu toe niks na de operatie.
Hij heeft wel last van zijn rug en armen. Weinig kracht.
Maar dit kan een spierpijn zijn.
De foto's zagen er goed uit. Is raar om te zien joh!
Hij mag nu alles. Maar moet het wel rustig opbouwen.


Met joella gaat het goed. Vernevelen ben ik mee gestopt.
Nog 2x puffen per dag als het nodig is, anders niet.
Joella heeft wel enorm veel dunne broeken. Is maar goed dat er nog genoeg luiers in voorraad zijn. En de wasmachine draait overuren Smile


Sabrina hoe is het met de kleine man? En met jou natuurlijk?
Geniet je een beetje op je blauwe wolk of word je veel herinnerd aan alles wat je heb mee moeten maken.


Maria,
hoe is het met jou en de kindjes??


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-01-2013

Devika, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Shivani, na al die zorgen en ongerustheid. En wat moet het een lekker gevoel zijn dat het einde in zicht komt wat betreft alle ziekenhuisbezoekjes. Nog even en ze is overal vanaf. Oh, en misschien een 3e kindje? Wat goed dat die mogelijkheid weer openstaat voor jullie, het zou wel erg leuk zijn he? Maar nu eerst in april tante worden!

Laura, wat een schattige foto kwam er weer voorbij. En wat een mazzel heb je toch met die kindjes van je die zo heerlijk slapen. Balen trouwens van die barst in de ruit, lekker met dit weer... Maar weet je, in het ergste geval een tweeling krijgen, is echt niet erg hoor. Maar waar ik mee zit, is een tweeling verliezen. Daar had de fertiliteitarts ons voor gewaarschuwd toen we begonnen, we mochten toen absoluut geen 2 terugplaatsingen. Ze zei toen dat ivf kindjes nogal eens de neiging hebben te vroeg te komen en zeker een tweeling en dat ze ons wilde besparen om een kind te verliezen. Nou, dat is dan niet gelukt, maar dit blijft toch in mijn hoofd zitten. Dus het wordt er waarschijnlijk toch een, al ben ik er nog niet helemaal over uit.

Cyn, dat gevoel herken ik wel, van dat je denkt ik heb ook een jongetje gedragen. Die gedachte hier ook wel eens. Ik moet altijd wel even slikken als iemand zwanger is van een jongetje. Fijn zulk goed nieuws voor je vriend, hij zal wel opgelucht zijn. Dat is dan al vrij snel dat hij alles weer mag. En met Joella gaat het ook goed lees ik, fijn dat je met vernevelen kon stoppen.

Plusje, hoe gaat het?

Hier de laatste week steeds opeens 's avonds wordt Tessa wakker en gaat heel hard huilen, nu al elke avond. Meestal als we net slapen... Gisteravond ook en het duurde al tot half 1 en toen toch maar weer tussenin gelegd, toen ging ze wel gelijk slapen. Maar ja, is toch niet helemaal de bedoeling. Vanmiddag naar consultatiebureau, zal het eens vragen daar.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-01-2013

Cyn,
Ja idd stap voor stap! Hopelijk verstevigd et naar mate ze groter wordt en alles meeontwikkeld!
Oh ja ik probeer et ook positief te bekijken. Ik word er bijvoorbeeld soms verdrietig van dat ik haar niet meteen na de geboorte mee naar huis kon nemen.
Maar aan de andere kant kwam het ook goed uit. door de ks zou ik zelf niet voor haar kunnen zorgen. Zo kon ik zelf even aansterken. Toen ze eindelijk naar huis mocht blaakte in van de energie en kon er 24 uur voor haar zijn.
En idd..het was een geruststelling dat ze er bovenop zaten..dat zeker…et zijn alleen heel soms van die momenten als ik stilsta.
Maar goed, ik heb er iets onbetaalbaar moois aan overgehouden, das alles wat telt.
Haha, idd ik heb nog wel “tijd” kwa leeftijd. Ben idd 30 dus kan ik het me nog even permitteren om te wachten.
Lijkt me wel heel gek, een 3[SUP]e[/SUP] kindje. Kan et me eigelijk niet voorstellen. Ik hou zoooo ontzettend veel van Shivani, ik kan me het niet voorstellen dat ik dat bij een ander kindje zou hebben. of dat ik mijn aandacht zou moeten verdelen.
Maar goed, toen Kaylash stierf kon ik me ook niet voorstellen dat ik ooit van een ander kindje zoveel kon houden als van hem…

Ohja, dat “jaloerse”gevoel ken ik maar al te goed…
Ik vertelde mijn schoonzus dat mijn zus een jongetje verwacht. Zeg ze” oh wat leuk! Wat zullen haar schoonouders trots zijn, hun zoon die een zoon krijgt!
Dat is toch mooi, een stamhouder!”
Ik kan dan zo boos worden om zulke domme opmerkingen! Net of je het daarvoor doet. Mijn zus en zwager waren net zo dankbaar als ze een dochter kregen.
Op zo’n moment denk ik ook weer, ja ik heb ook een zoon (gehad)…

He wat fijn dat jullie goed nieuws kregen in Brugge! En fijn dat hij ook zo snel lijkt op te knappen.
En Joella nog steeds dunnen broeken? Hoe komt dat? nog steeds niet helemaal fit?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-01-2013

Noortje,
Ja tis een heerlijk vooruitzicht hoor dat er een einde aan alle zh bezoeken komen! straks alleen nog maar controles. Maar das verder prima.
He wat naar dat Tessa zo sávonds huilt! Het zou best kunnen dat dat tijdelijk is hoor. Shivani heeft dat ook gehad toen ze een paar maanden was.
Zelfs toen ze al een jaar was heeft ze een paar weken gehad dat ze savonds huilend wakker werd! Maar dat ging na een tijdje ook weer over.
Hoop dat het bij Tessa ook gauw over is. Tis ook best vermoeiend dan he die gebroken nachten.
Ja ik zou het idd ook nog even aan het cb voorleggen, misschien dat ze wat tips hebben.

Oh en wat een lastige beslissing lijkt me dat van de ivf..
Toen ik zwanger was van shivani dachten de artsen eerst aan een 2-ling en toen aan een 3-ling. Ik heb er zo over lopen malen…
Niet omdat ik geen 2 of 3 ling wilde, maar mijn gevoel heeft altijd gezegd dat ik weer te vroeg zou bevallen. En een meerling brengt risico’s met zich mee.
Toen uiteindelijk bleek dat ik maar 1 kindje droeg was ik echt opgelucht. En achteraf gezien klopte mijn gevoel ook echt!
Shivani kwam veels te vroeg en ze was te klein voor haar leeftijd. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze een 2 of 3 ling was…
Je angst begrijp ik echt heel goed! ik hoop dat jullie hier samen een goede beslissing over kunnen nemen.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 28-01-2013

Noortje wat naar dat Tessa elke avond zo overstuur is!
Ben benieuwd wat ze er bij de cb over te zeggen hebben..

Cyn fijn zeg dat het nieuws in Brugge goed was :-)
Kan je mannetje zich weer vrij bewegen!
En met Joëlla ook alles goed dus, fijn hoor zulke berichten

Devika ik kan me heel goed voorstellen dat je soms boos bent over de uitspraken die toen gedaan zijn!! Wat een stress, die uiteindelijk best is meegevallen nu jullie jullie prinsesje op het bed zien springen!
En wat een mooie droom :-) jullie merken vanzelf wanneer jullie er weer klaar voor zijn..

Hier ontzettend beu van alles!
De medicatie is niet aangeslagen om op tijd ongi te zijn voor de operatie.
Nu gaat de operatie niet door en moet ik vanmiddag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken waarom.mijn ongi niet doorkom
Ik ben er zo klaar mee, het slaat bij mij op mn lichaam dus lig weer ziek in bed


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 28-01-2013

Noortje, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om voor die beslissing te staan. Oh, jammer dat Tessa zo moet huilen! Hopelijk weten ze raad op het consultatiebureau.

Laura, in die oogjes kan je wel verdwalen!!! Wat een schatje. En zo'n flinke en brave meid!

Devika, fijn voor je dat je meisje zich in haar bedje zo kan uitleven!! Het zal wel heel bijzonder voor je zijn te weten dat ze zo beweeglijk is. Smile Fijn dat jullie spreken over een derde kindje! Toch jammer dat vele mensen zich niet in de plaats stellen en er zomaar dingen uitflappen die ons zo pijn kunnen doen. Sad En wat een raar verhaal dat ze dachten dat je en 2 of 3ling droeg??!

Cyn, fijn dat je man verlost is van de nekkraag! Mag je hem wel masseren? Smile

Ik geraak ondertussen gewend aan het gevoel van zwanger zijn, en toch kan ik het soms niet vatten. Ik probeer er van te genieten maar diep in mijn binnenste heb ik toch angst! Met de miskraam hebben we het niet meteen verteld aan de close family en die fout wilden we niet meer maken (ik kon bij hun toen niet terecht met mijn gevoelens), dus hebben we het gisteren al aan mijn ouders en zus verteld. Ze waren zo blij!!! Verder wil ik nog wachten met een afspraak te maken voor de eerste echo, want bij de miskraam hadden we 3 weken na elkaar echo's met steeds veel twijfel en ook dat schrikt me af!! Vandaag een dagje vrij en veel tijd voor mezelf, zalig!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-01-2013

Myka,
Verdorie ik moet echt janken van je bericht. Wat ontzettend vervelend dat de operatie niet doorgaat.!
Balen dat de medicijnen niet aan sloegen…pfff…wat een nasleep allemaal…
Kan me zo goed voorstellen dat je er even klaar mee bent! Tis ook niet niks!
Ik hoop zo dat ze in het zh meer kunnen vertellen. Succes ermee lieverd!
Ik geef je een hele dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-01-2013

Plusje,
Ben zoo blij voor je dat je weer zwanger bent! Eindelijk weer wat positiefs he!
Maar zo herkenbaar dat je blij maar ook ongerust bent. Hoort erbij…ik denk dat je dat gevoel 9 maanden lang zult hebben…
Fijn dat je het aan je naasten verteld heb! Het is fijn te weten dat je bij heb terecht kan he.
Bij shivani hadden we dat ook vroeg verteld, met 7 weken al. Vooral ook om ons verleden ja. En omdat onze start al heel turbulent begon.
Bij de 1[SUP]e[/SUP] echo zagen de artsen 3 lege vruchtzakjes. Vandaar dat ze aan een meerling dachten, of juist helemaal niets.
Daarna zagen ze 1 hartje en 3 lege zakjes! Toen dachten ze aan 3 kindjes. Pas bij 9 weken kregen we te zien dat de lege zakjes verdwenen waren en er maar 1 hartje klopte.
Ik kan me ook voorstellen dat je wilt wachten met de echo afspraak. Maar wacht niet al te lang oke! Soms is zo’n extra bevestiging juist heel fijn.
Heerlijk zo’n vrije dagje voor jezelf! Geniet ervan!