Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - ruthje - 10-02-2013

Ik had ook een embryo van 5 dagen oud, een morula..bijna blastocyste. Je hcg kan wel aanwezig zijn, maar soms duurt het net wat langer voordat het ook in je urine traceerbaar is.
Ik hoop dat je gevoel onjuist is noortje. En dat je toch nog verrast word.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-02-2013

Ik hoop het ook Ruthje, maar het is ook een stukje zelfbescherming. Maar het was ook te mooi om waar te zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2013

Zolang er geen ongi is hou ik alle hoop voor je!!!

En ruth wat is de situatie bij jou nu? Heb je opeens een eigen eisprong ofzo? Las je onderschrift ff maar jeetje... Wat een hele lange tijd zijn jullie al bezig zeg... Respect hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - ruthje - 10-02-2013

ik heb altijd wel een eisprong maar door ellenlange cycli was besloten mijn cryo terug te plaatsen in een kunstmatige cyclus. Zonder eisprong dus. Kreeg pillen om mijn baarmoederslijmvlies te laten groeien en natuurlijke cyclus te onderdrukken. Pillen die 8x sterker zijn dan de zwaarste ac-pil.
En dan toch een eigen eisprong, follikel stond bij de echo op knappen dus heb ipv TP een IUI gehad na lang zeuren. We wachten maar weer af!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 10-02-2013

@madelief hele dikke knuffel vanaf deze kant! Je bent een sterke meid en hebt al heel wat doorstaan.. Hier kom je uiteindelijk ook doorheen en anders slepen we je dr doorheen.. Kom maar zo vaak klagen als je wil!

@noortje ik hou goede hoop voor je en blijf duimen!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 10-02-2013

@madelief hele dikke knuffel vanaf deze kant! Je bent een sterke meid en hebt al heel wat doorstaan.. Hier kom je uiteindelijk ook doorheen en anders slepen we je dr doorheen.. Kom maar zo vaak klagen als je wil!

@noortje ik hou goede hoop voor je en blijf duimen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2013

Oh wat bijzonder dat je dan evengoed een eigen eisprong heb!! Sterk lijf dus!
Maar wat vreselijk naar om te lezen dat het ng steeds niks opgeleverd heeft al die jaren voor jullie... Wat moet dat slopend zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 10-02-2013

Madelief een hele dikke knuffel voor jou meid!!
Ook hier kom je weer bovenop... We zijn er voor je


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-02-2013

Madelief, ik vind het zo erg, heb al de hele ochtend aan je gedacht. Sad Het zal nu wel zo moeilijk zijn voor jullie, ik ben in gedachten bij jullie en brand vandaag een extra kaarsje! Dikke knuffel. :'-(

Noortje, de info van Ruth geeft toch nog wat hoop, niet? Ik hoop het althans en duim toch voor 'n positieve test!!!

Ruth, ik duim ook voor jou!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-02-2013

Thanks. Weet niet wat te schrijven. Hoe moeten we nog hopen op een broertje of zusje voor Maria??


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-02-2013

madelief,
ik wil zoveel tegen je zeggen maar kan de juiste woorden even niet vinden.
Natuurlijk komt er nog een broertje of zusje voor Maria! daar moet je in blijven geloven!
een hele dikke knuffel voor jou meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2013

Madelief ik denk aan je...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2013

Rennie, ik lees nu in je onderschrift dat gister een jaar geleden Florian geboren is... Hoe heb je die dag ervaren meis?


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 10-02-2013

@laura toch wel lastiger dan ik dacht... Automatisch gingen mijn gedachten weer naar vorig jaar.. En had er ook steeds over met manlief... Bijv. op 7/2 dat we savonds zeiden: vorig jaar deze dag hadden we net het slechte nieuws gehoord hadden en 8/2 savonds zeiden we: vorig jaar lagen we nu net in het ziekenhuis. Het voelde alsof we alles weer even opnieuw doorgingen. Gisteravond hebben we een wensballon opgelaten.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-02-2013

Madelief, ik denk al de hele dag aan je, vind het zo ongelofelijk rot...

Rennie, alweer een jaar geleden dat jullie Florian kwijtraakten en daarna nog zoveel ellende... Wat mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten. Dat terugdenken herken ik wel, dat hadden wij ook. Ik denk dat iedereen hier dit wel herkent. Het blijven gewoon moeilijke dagen, dagen om extra stil te staan bij je kindje maar ook dagen die maar weer zo gauw mogelijk voorbij moeten gaan.

Tam, ik hoop dat het goed gaat met jullie kleine mannetje. Hopelijk horen we hier snel van je, maar je zult het vast erg druk hebben en zelf natuurlijk ook nog herstellend. Ik heb je kaartje trouwens niet gekregen, nu ga ik twijfelen of ik je toen wel een pb gestuurd had?

Sabrina, hoe gaat het met jou en de kleine Iwan?

Laura, hoe was je dagje dierentuin met je nieuwe gezinnetje? Ik heb trouwens ook ovutesten die steeds wat donkerder worden en dan positief. Hopelijk komt er snel een ei aan, maar zo te zien wel...

Heb net bijna de hele zolder opgeruimd, wat een karwei zeg. Maar we zitten nog in de verbouwing hier en binnenkort moeten er wat keukenspullen naar zolder, dus moest nu echt plek maken. Maar zo had ik wel even mijn aandacht ergens anders bij. Ik hoorde vandaag trouwens dat mijn broertje een genetische afwijking heeft en daardoor dus onvruchtbaar is. Ze gaan nog wel in Nijmegen kijken of er zaad te vinden is, maar ziet er niet zo goed uit. Het blijft altijd een heel bijzonder iets als er een gezond kind geboren wordt, al nemen zoveel mensen dit als iets vanzelfsprekends aan. Wij weten hier wel beter helaas...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-02-2013

Meiden, teken van leven. Ben leeg, ben op en heel verdrietig.... Ga nu slapen. X


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 10-02-2013

@madelief kan ik me voorstellen! Zo mooi de week begon, zo verdrietig begint de andere. Ik hoop dat je wat kan slapen.. Goede nachtrust kan je ook een beetje helpen.. Dikke knuf!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-02-2013

Oh Madelief!
Ik krijg zelf ook tranen in mijn ogen als ik je trieste berichtjes lees.
niet te weten wat te zeggen, een leeg gevoel... ik heb het echt met je te doen.
Dit was jullie zo gegunt!
dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-02-2013

Rennie,
wat mooi van die wensballon trouwens!
wij denken op de dagen van Wesley ook veel terug naar wat er is gebeurd en wat we hebben gedaan.
zo vind ik het nog steeds bizar dat ik in 2010 in het weekend met wesley in mijn armen lag,
en precies een jaar later met zijn zusje in mijn armen.


mijn lieve, lieve kleine schat - huisje_boompje_beestje - 10-02-2013

Ahhhhhh neeeee madelief, wat lees ik nou weer Cry GVD meid!!!!!!!! Weet dat ik aan je denk, hele dikke knuf!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2013

Oh nee! Madelief dat meen je niet! he verd%^&*!
Oh ik vind dit zo erg voor je meid…waar gaat dit toch heen…
Ik weet niet wat ik moet zeggen…ik wens je veel sterkte meid…en ik geef je een hele dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2013

Rennie,
Het is weer een jaar geleden dat jullie droom in een nachtmerrie veranderde…en daarna nog een keer..
Ik schrijf het zo op en krijg het ijskoud!
Ja, je gaat weer terug denken he.. wat je toen deed op dat moment…pff…
Wat mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten….
Hoe gaat het nu met je? Lukt het om op werk weer de draad op te pakken? Je ging weer therapeutisch aan de slag toch?
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-02-2013

O, Madelief, nee toch... Heel veel liefs voor jou.

Rennie, alweer een jaar geleden dat je Florian* moest laten gaan. Herkenbaar hoe je die tijd herbeleefd. Mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten. Knuffel voor jou.

Tam, ik hoop dat het goed gaat met je kleine man en met jou!

Noortje, ik duim nog even door, je weet nooit.

Verder reageer ik even niet meiden. Ik heb een beginnende borstontsteking, bah. Wat kan je je dan beroerd voelen, dat wist ik niet. Maar het gaat de goede kant op. Ik denk dat ik het op tijd ontdekte. Nu ga ik even mijn ogen dicht doen, want mijn mannetjes liggen lekker te dutten.

Knuffel voor alle meiden van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 11-02-2013

@devika het werken gaat goed gelukkig! Heb ook een leuke baan, met fijne collega's.. Dat scheelt een hele hoop!

@madelief Vannacht nog wat kunnen slapen? En tuurlijk komt er een broertje of zusje voor Maria!

@kersje pfff vervelend! Je kunt daar Idd ziek van zijn.. Beterschap!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-02-2013

Jemig... Kersje dat is ook weer wat..: beterschap meid!

Rennie mooi die wens ballon! Ja je herbeleefd alles weer.. Sterkte meissie...

Madelief oh liefje toch... Je bent op en leeg en verdrietig... Zo logisch!!! Dikke knuffel voor jou lieverd!!

Hier ook geen goed nieuws (niets vergeleken met andere slechte berichten hier) maar ik ben vannacht opeens zwaar ongi geworden .. Nu dus een cyclus van 13 dagen... Snap echt helemaal niks meer van dat klote lijf van me!! Ben zo teleurgesteld!! Het leek juist de goede kant op te gaan!!! Wat moet ik nou toch?!?!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 11-02-2013

@laura vreemd ja.. Vooral omdat de ovu- testen steeds donkerder worden. Ik denk dat je lichaam nog wat tijd nodig heeft. Maar je kan altijd de huisarts bellen! Beter voor niets en gerustgesteld dan ongerust voor niets..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-02-2013

Nou ja er is 1 positief ding en dat is dat mijn cyclus 1 dag langer geworden is Whahahaha!!
Nee ff zonder dollen, ik word er echt moedeloos van... En dat mijn lijf de tijd nodig heb geloof ik ook niet meer zo in... Na elke bevalling worden de cyclussen alleen maar korter bij me... Na de bevalling van Sonny had ik cyclussen van ongeveer 35 dagen? Na die van semmy werd het wisselend tussen 16 en 41 dagen en nu... Nu is het volledig waardeloos... Bleehh!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-02-2013

Hey lieve meiden!

Laura, wat vervelend dat je weer ongi bent geworden! Kun je niet overleggen met je gyn? Het lijkt me dat je geen eisprong hebt met zo'n korte cyclus, toch? Lijkt me echt een vraag voor een gyn! Ja, goed nieuws dat je cyclus 1 dag langer is, haha. Hoe gaat het met Tess? En Semmy? Hoe is hij als grote broer?

Madelief, hoe gaat het, meid? Ik vind het zo verdrietig...ik duim heel hard voor een lief brusje voor Maria. Ik weet zeker dat het gaat lukken! Dat voel ik aan mijn kersewater!

Noortje, hoe is het met jou? Heb je nog getest?

Tam, hoe gaat het met jou en Yaro?

Rennie, dank je! Ik voel me weer een stuk beter. Fijn dat je een leuke baan en collega's hebt, dat scheelt een hoop. Ik vond zelf veel afleiding in mijn werk na het verlies van Puck*. Toch waren er ook vaak moeilijke momenten, als een collega zwanger was bijvoorbeeld. Ik weet nog dat mijn collega een afscheidslunch kreeg toen ze met zwangerschapsverlof ging rond mijn eigen uitgerekende datum. Pfff, wat was dat moeilijk. Ik heb in mijn auto zitten huilen en me afgevraagd waarom ik mezelf zo zat te pijnigen. Ik had ook af kunnen zeggen. Maar soms kon ik niet goed inschatten wat ik wel of niet aan kon. En dat heb ik nog wel, dat het verdriet me soms ineens overspoeld. Ik vind jou zo sterk overkomen. En dat terwijl jij het twee keer hebt mee gemaakt! Ik heb echt respect voor je.

Hier gaat het weer een stuk beter, gelukkig. De borstontsteking is praktisch over. Nou heb ik ook echt geen zin meer in ziek zijn! Ben er wel klaar mee.

Liefs voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-02-2013

Hoi lieve meiden,

Ik heb het even moeilijk. Iedere dag is er wel een moment dat ik bang ben dat mijn jongens iets overkomt. Als ze liggen te slapen ben ik vaak bang om ze dood te vinden. Ik zit hier te huilen op de bank. jesse ligt bij me, hij ademt, hij leeft! Meestal zijn het maar korte momentjes, ze overheersen mijn geluk niet. Maar vandaag heb ik er meer last van. Stom!

Het gaat wel weer. Ik ga mijn tranen drogen en Jesse voeden.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-02-2013

Oh, Kersje! Ja, je geluk lijkt dan zo breekbaar en dan wordt je bang... Ik ben blij dat ze je geluk niet overheersen en ik hoop dat die nare momenten minder worden! Dikke knuffel van mij.

Thanks voor al jullie lieve opmerkingen vol hoop voor ons. Ik zoek zo veel mogelijk afleiding om er zo min mogelijk aan te denken. Weet dat het kop in het zand is, maar net alle drukte hier kan ik niet zo verdrietig zijn en ik wil het ook niet. Er zijn al zo veel tranen geweest....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-02-2013

Lieve Kersje... Ik kan het me voorstellen meis! Soms heb je gewoon ff van die angst momenten... Gelukkig heb je je tranen ff lekker laten gaan. En je heb het hier ff van je af geschreven... Hoe gaat het met al je mannen?
Blij ook te horen dat jij je war beter voelt wat betreft de borst ontsteking!

Madelief... Meisje toch... Je bent zo n lieverd die het zo gegund is om nog een gezond kindje te krijgen... Wanneer mag dat mooie geluk toch weer op jullie pad komen zeg?... Ik had zo gehoopt dat het niet waar was wat je zei... (Alsof je zou liegen tegen ons)... Moet je nou evengoed naar de gyn om te kijken of alles weg is?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-02-2013

Laura, ja, heel stiekem hoopte ik ook toen het bloeden begon dat het zo stoppen en daarbij zou blijven. Maar dat is helaas niet zo.... Nee, als het gewoon met een paar dagen stopt, gaan ze ervanuit dat het allemaal weg is.... En het is al bijna gestopt. Net als de vorige keer gaat het dus snel... Balen trouwens dat je weer zo snel ongesteld bent! lijkt er toch op dat je lijf nog aan het herstellen is... ik hoop dat dat snel klaar is voor je!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-02-2013

Op zich dan wel fijn dat het zo snel gaat maar jeetje meis... Ik denk echt veel aan je!

En ja ik baal enorm van die stomme rot cyclussen zo... Haat het!!! 7 dagen ongi, 5 dagen niet... Enz enz...


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 12-02-2013

Rennie, alweer een jaar geleden dat Florian* van jullie heenging. Fijn dat jullie het herdacht hebben met een wensballon! Wat goed dat je zo'n leuke collega's hebt, dat zal wel veel doen.

Noortje, wat jammer van je broer. Sad Hopelijk kunnen ze nog zaad vinden. Hoe gaat het nu met jou? Test je nog eens?

Laura, pff vervelend van die ongi. Ga je terug naar de gynaecoloog ervoor?

Kersje, goed dat de borstontsteking bijna voorbij is, ik heb gehoord van vriendinnen dat het zeer pijnlijk is. Sad Het gevoel dat je beschrijft heb ik sinds Sam* heel erg met mijn man. Als hij ergens naartoe gaat en wat lang wegblijft, denk ik soms het ergste en ben ik me al de begrafenis aan't voorstellen, echt waanzinnig. Maar elke dag dat we bij elkaar zijn, maakt me wel weer gelukkig. En dit alles zal waarschijnlijk nog wel erger worden met je eigen kind zeker?

Madelief, ik ben zoveel met jou bezig geweest de laatste dagen, ik vind het zo ontzettend jammer. Maar ook ik blijf erin geloven dat jullie vlug opnieuw terug zwanger worden.

Ikzelf ben weer wat onzekerder. Ik heb regelmatig wat bruin slijmverlies en dat vind ik maar eng. Ik moet soms moeite doen om te geloven dat het zwanger zijn werkelijkheid is, maar als ik het dan weer geloof, ben ik ook weer blij! Maandag ga ik bloed laten nemen bij de dokter en wie weet toch eens laten piepen. 27 maart is de eerste echo bij de gyn.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-02-2013

Rennie,
fijn dat je je zo in je werk kan storten.
Zeker een fijne baan en fijne collega's doen een hoop goed.
Ik ben zelf niet zo snel gaan werken. Nou ja, niet volledig. Ik heb een aantal maanden boventallig gewerkt. Ookal werk ik met kinderen, dat vond ik het fijnste om te blijven doen.




Oh kersje,
die momenten heeft iedere mama hier wel denk ik.
Ik luister 's avonds voor het slapen gaan ook nog altijd even bij joëlla.
Zelfs als ik 's nachts wakker word luister ik of ik haar hoor ademhalen.
Maar net wat Plusje zegt, ik heb dat ook als mijn vriend lang weg is. Dan kan ik me vanalles in mijn hoofd halen. Gek he!


Wat fijn trouwens dat het beter gaat en dat de ontsteking bijna over is! Lijkt me inderdaad geen pretje!


Plusje,
had je bij Sam ook bruin slijmverlies?
Ik heb dat zelf nooit gehad, maar ken wel meiden om me heen die dat hebben gehad.
En je heb een datum voor de echo, 27 maart, is nog ver weg maar de tijd gaat snel genoeg voorbij. Durf je toch een beetje genieten?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-02-2013

Kersje, naar van die borstontsteking, gelukkig gaat het al beter. Oh, en die momenten heb ik ook. Wel minder dan toen ze net geboren was, maar het overvalt me echt nog wel eens. Die angst zit er denk ik bij iedereen van ons toch wat meer in.

Madelief, ik vind het nog zo rot voor je. Maar verlies niet de hoop, dat broertje of zusje voor Maria komt er echt. Dat moet gewoon.

Laura, wat irritant die cyclussen, daar word je ook niet echt vrolijk van.

Plusje, dat blijft toch wel eng, bruinverlies of bloed in de zwangerschap. Ik had het bij Thomas de 1e 8 weken ofzo, telkens bloedverlies. Dat bleek een kapot bloedvaatje te zijn. En toch al wist ik waar het door kwam, toch schrok ik iedere keer. Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid en vertrouwen.

Cyn, hoe gaat het met de nek van je vriend?

Ik vind het een beetje rot om nu te vertellen, omdat Madelief zo'n verdriet heeft. Maar ik heb vanochtend opnieuw getest, omdat ik me toch nog best zwanger voelde, ondanks de eerdere neg test en toch ook krampen zo nu en dan. Maar ik voelde vanochtend iets dat op bandenpijn leek en nu was de test positief...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-02-2013

Hier een klein slaap probleempje.
Joëlla slaapt nu anderhalve week maar 1x per dag.
Als ik haar 2x laat slapen is het 's ochtends groot feest in bed, slapen ho maar.
soms sliep ze maar een uurtje of anderhalf uur per keer.
dat is niet erg, want ze ging toch 2x slapen.

maar nu ze maar 1x gaat slapen slaapt ze nog maar anderhalf uur, en dan is ze wakker!
ze houd het wel vol tot 's avonds, maar ik merk aan het einde van de dag dat ze toch moe word.

komt dit bij iemand van jullie bekend voor?
slapen tobias, maria of shivani wel goed? en lang? (volgens mij zitten deze kindjes rond de leeftijd van joella haha)




hier trouwens al weer bijna op de helft van de werkweek.. heb nog 27 uur te gaan deze week haha.
(het is vakantie hier, dus volle werkdagen)

Ik heb trouwens vorige week een mailtje binnen gehad, ik had via jonge gezinnen een kijk- en luisterboek pakket gewonnen.
vandaag werd het bezorgd!
echt super leuk! 9 boeken met cd en/of dvd.
nu nog even wachten tot joëlla zit gaat interesseren in boekjes lezen haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 12-02-2013

Kom even een hele.dikke knuffel brengen voor Madelief!!

Wow Noortje wat super!!
Dit nieuws horen we natuurlijk graag, oooooh wat draaien mijn duimen hier dat het goed gaat met dit wondertje
Gefeliciteerd...

Laura wat ontzettend balen die korte cyclus!!
Hopelijk is alles snel weer wat op orde

Kersje: Borstontsteking :-(
Fijn dat het zo goed als.over is


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-02-2013

Noortje!! Wat geweldig! Oh, wat een prachtig nieuws! Niet lullig over voelen naar mij, ik vind het heel fijn voor jullie. Dit is zo bijzonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-02-2013

Wow Noortje!!! Is dat even een geweldig mooie verrassing!!!! Van harte gefeliciteerd lieverd!!! En ja dit is nou eenmaal een topic met erg veel lief en leed... Het gaat op en neer hierzo maar dat weten we hier... Ik snap je heel goed hoor maar een ieder hier (en iedereen met deze wens) verdient gewoon goed nieuws!!
Oh wat ben ik ongelooflijk blij voor je!!

Cyn Joëlla gaat dus over op 1 slaapje! Ik denk, als ik naar semmy kijk van toen, dat ze vanzelf weer iets langer door gaat slapen overdag en anders gewoon s avonds een half uurtje eerder naar bed gooien joh! Je merkt vanzelf of ze daar aan kan wennen.
Uiteindelijk gaat ze natuurlijk helemaal niet meer slapen.. Ze pakt wat ze nodig heb hoor. Tenminste, zo denk ik er over.

Over mijn cyclussen... Tja ik weet niet zo goed wat ik ermee moet... Wel of niet de huisarts bellen.. Denk toch dat ze zegt dat het komt door de bevalling en het nog moet herstellen maar ik geloof daar zelf gewoon echt niet in omdat het na semmy ook waardeloos gebleven is al die tijd, alleen nu nog vele malen waardelozer... Maar aan de andere kant denk ik ik kan het maar beter nu vast melden, dan krijg ik over een tijdje ook sneller hulp als het niet verandert... Lastige kwestie dit. En ik wil gewoon echt niet aan de pil want dan weet ik tenminste zeker dat er geen kans op een kindje is.. Stommmm!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-02-2013

Goedemorgen meiden!

Bedankt voor jullie lieve woorden. Het heeft geholpen. Smile Het voelt allemaal zo kwetsbaar soms. Maar goed, het heeft geen zin om constant in angst te leven. Soms overvalt het me even. En dan is het wel heel fijn dat ik hier mijn hart even kan luchten!

Noortje, GEFELICITEERD :-D:-D:-D super nieuws, dat konden we wel even weer gebruiken, hoor! Ik duim dat het goed mag blijven gaan!

Laura, waarom zou je eerst naar de huisarts gaan? Of heb je dan weer een verwijzing nodig? Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken...zo vaak ongi zijn is ook geen pretje!

Cyn, toen Tobias ongeveer 12 maanden was ben ik zelf gestart met 1 slaapje per dag, omdat hij steeds korter ging slapen. Hij slaapt nu altijd na het middageten, meestal 2 uurtjes, soms iets langer. Als hij erg moe is doe ik hem in de ochtend ook even naar bed. Maar dat is zelden. Ik denk dat ze vast straks wat langer gaat slapen als ze dat nodig heeft.
Wat leuk van die boeken! Tobias is echt een boekenwurm. Hij leest al zijn boekjes bijna dagelijks. Hij zit dan op de grond tussen zijn boekjes zelf te lezen. Hij wil ook graag voorgelezen worden, vooral uit 'gonnie het gansje', zo schattig. Of hij komt mij voorlezen, heel koddig...

Plusje, bruinverlies schijnt niet erg te zijn, omdat dit oud bloed is. Maar ik kan me voorstellen dat het eng is. Ik heb het bij Jesse ook gehad vroeg in de zwangerschap. Ik wist toen alleen nog niet dat ik zwanger was, dus was het niet eng. Ik dacht dat mijn eerste ongi eraan zat te komen.

Myka, hoe is het met jou? Heb je al een definitieve datum voor de operatie?

Tam, dank je voor het kaartje, het kwam gisteren pas bij ons. Ik zag ook een foto op fb. Een mooi ventje. Wel heel kwetsbaar, moeilijk! Maar het is vast een vechter en hij vecht zich naar huis, naar zijn mama, papa en zussen. Knuffel voor jou en een knuffeltje voor Yaro. Hou je het nog een beetje vol?

Madelief, voor jou weer een flinke knuffel, het valt allemaal niet mee! Maar de volgende keer is het vast goed raak! En krijgt Maria een heel lief broertje of zusje. Daar duim ik voor (ik sta altijd paraat met die duimen).

Verder weet ik het even niet meer. Ik ben al vroeg uit de veren vandaag, want Tobias is weer een dagje naar oma. Ik heb hem uit bed gehaald en even met hem ontbeten. Nu is hij met kersepapa mee. Zo lief toen ik vanmorgen tegen Tobias zei dat hij naar oma ging zei hij "oma boem" en maakte daar een gooi-gebaar bij. Oma gooit de broodkruimels altijd naar de vogels en dat vindt hij prachtig. Dus nu heet oma 'oma boem' haha! Jesse en ik hebben weer een rustig dagje samen. Misschien kruip ik zo nog wel even terug onder de wol....hmmmm lekker....

Dat het maar een mooie hoopvolle dag mag zijn, meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2013

Bah... Opgestaan met tranen die achter mijn ogen prikken.... Voel me zo verdrietig en alleen. Waar is ons geluk? Waarom al deze pijn weer voelen? Ben het zo zat...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-02-2013

Lieve Madelief,

Ik weet niet waarom dit weer gebeurt. Het is zo shit! Ik vind het zo naar om te lezen dat je zo verdrietig bent. Ik wou dat het anders was!
Ik denk, geloof, hoop dat jullie geluk vlakbij is (it's waiting for you around the corner). Je kunt het nog net niet aanraken, maar het is er wel...hopelijk vind je het snel, mag je je erin wentelen en lijkt deze tijd een nare droom van lang geleden.

Liefs voor jou van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-02-2013

Sluit me aan bij Kersje... Vind het zo moeilijk de juiste woorden te vinden voor je... Ik hoop ook exht met heel mijn hart dat het geluk jullie heel snel weer toe lacht!! Dikke knuffel meis!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-02-2013

Madelief, ik denk steeds aan je. Kan helaas geen woorden vinden waardoor je je beter zult voelen... Maar ik geloof wat Kersje zegt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2013

Jullie zijn lief.....


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-02-2013

Noortje, wat ben ik blij voor jou! Gewoon geweldig!!!! P R O F I C I A T ! ! !

Cyn, leuk van het pakketje dat je kreeg! Jij zal er misschien al van kunnen genieten? Smile

Kerje, dus jij ook bruinverlies, maar jij hebt een gezond zoontje gekregen, dus dat geeft hoop. Smile Was het een fijn dagje met je kleinste ventje?

Madelief, ik moet veel aan je denken en hoop dat jullie snel gelukkig kunnen zijn met een nieuwe zwangerschap. Kunnen jullie goed bij elkaar terecht?

Zo, daar gaan we weer... Bloedverlies is ook weer van de partij. Net zoals bij Sam*, toen duurde het 2 weken. Onbezorgd zwanger zijn zal er niet in zitten. Sad Toch maar blijven hopen zeker!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-02-2013

Plusje ik heb bij Sonny en semmy bloed verlies gehad. Alleen bij tess niet. Ik hoop voor je dat het heel minimaal blijft en dus niks betekent!

Madelief jij bent ook lief...
Jullie allemaal teouwens!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-02-2013

Ik ben ook zo blij dat ik hier terecht kan, het geeft zo'n warm gevoel om begrepen te worden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-02-2013

Ik denk dat dat voor ons allemaal geldt! We kletsen al bijna drie jaar met mekaar (een aantal van ons dan) en het voelt nog steeds zo goed!!
Echt heel fijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 13-02-2013

Hoi meiden,
Ik volg jullie regelmatig via mijn telefoon, maar ik kom er eigenlijk niet aan toe om te reageren dat moet namelijk op mijn laptop en mijn kleine man wil graag veel aandacht van mama :-) Sorry hiervoor. Er is zoveel gebeurt hier de afgelopen tijd!

Tam bevallen van haar zoon, gefeliciteerd meis, ik hoop dat alles goed gaat! Wel spannend, hij is erg vroeg geboren toch?

Madelief, eerst zo'n blij en mooi nieuws en dan... jeetje wat een verdriet, ik vind het zo erg voor je! Ik hoop ook dat het geluk jullie snel weer tegemoet komt hoor!
Hoe is het eigenlijk met de bouw van jullie huis? Kunnen ze nu wel wat doen met die sneeuw steeds?

Noortje, wat een spannende tijd was dit voor jou en nu lees ik fantastisch nieuws, geweldig!!! Van harte gefeliciteerd!!! Nog bedankt voor je lieve kaart!

Ook plusje heeft goed nieuws, gefeliciteerd! En nu lees ik je spanning over bruin bloedverlies. Ook ik heb dat gehad in het begin van mijn zwangerschap van Iwan, misschien kan dat je ook een beetje gerust stellen. Bij Hannah-Emile* had ik dit niet. En Iwan is gezond geboren! Het hoeft dus niets te betekenen en is waarschijnlijk oud bloed wat je lichaam nog kwijt moet. Maar ik kan me voorstellen dat het spannend is voor je, dat vond ik ook. Bij mij heeft de spanning tot en met de 20 weken echo geduurd, daarna toen ik hem dagelijks voelde werd het beter. Maar spannend blijft het toch! Hoop en vertrouwen blijven houden en proberen toch ook te genieten van je zwangerschap!

Laura, wat vervelend dat je cyclussen zo van slag zijn steeds! Maar begrijp ik nu goed dat als de kans er is jullie deze willen benutten? Ik bloed nog steeds, wel voornamelijk bruinverlies, maar heb nog dagelijks wel een maandverband vol. Het mag van mij weleens over zijn nu! Geef jij geen borstvoeding?
Ik had het met mijn man erover of we voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken of niet. Bij ons duurde het steeds erg lang voor ik zwanger was dus mijn man vind het niet nodig en ook omdat ik borstvoeding geef is de kans kleiner dat ik zwanger wordt. Maar ik weet nog niet wat ik wil...

Kersje, borstontsteking lijkt me vreselijk! Ik ben ook erg voorzichtig, lijkt me echt geen pretje, gelukkig ben je er op tijd bij! Ik kan me je angst goed voorstellen trouwens. Ik luister s'nachts ook vaak of ik Iwan nog wel hoor ademen en ik schrik vaak wakker dat ik denk dat ik in slaap ben gevallen tijdens het voeden en dan kan ik Iwan niet vinden onder de dekens. Mijn man wordt dan wakker en zegt, hij ligt in zijn bedje, dan heeft mijn hart echt drie keer over geslagen geloof ik...
Je had toch pas de naam van je jongste zoon per ongeluk opgeschreven? Mooie naam! mijn zwager heet ook zo. Om die reden konden wij de naam niet kiezen vonden we, misschien in de toekomst een keer als 2e naam :-)

Met Iwan en mij gaat het erg goed! We zijn zo dankbaar en blij met hem! Hij groeit ook als kool! Vorige week vrijdag woog hij 5600 gram (met vier weken op cb), terwijl hij bij geboorte 4140 gr was. Ver boven het gemiddelde lijntje dus met zijn gewicht! Lengte was gemiddeld, hij was nu 55,5 cm (52 cm bij geboorte). Hij spuugt wel veel, maar de voeding spuit af en toe uit mijn borsten, hij kan het gewoon niet goed bij drinken.
We hebben afgelopen zaterdag een babyborrel gehouden voor Iwan, was onwijs leuk! Heel druk, wel meer dan 100 mensen! Maar wel ideaal anders zitten we over vier maanden nog steeds met kraamvisite ;-) Zometeen krijgen we ook visite, dus ik moet me nog even gauw klaarmaken.

Meiden heel veel liefs voor jullie! Ook al ben ik hier niet veel, ik leef wel met jullie mee hoor en denk aan jullie!!! Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-02-2013

Noortje,
Oh meid wat een goed nieuws!
De test is dus toch wel positief!


Laura,
je hebt inderdaad gelijkt. Ze pakken wat ze nodig hebben.
En af en toe wat eerder in bed leggen heb ik ook al eens geprobeerd.
Ik was dan altijd bang dat ze dan ook veel te vroeg wakker was 's ochtends, maar dat valt gelukkig mee haha.


Kersje,
hoe geweldig is dat als je voorgelezen word door je kleine! Haha
ik mag daar nog even mee wachten want moet eerst joella dr intresse trekken haha.
Het zijn inderdaad super leuke boeken! Neem er morgen alvast een mee naar het werk, waar wel kindjes zitten die er geduldig genoeg voor zijn. Haha


lekker genoten met Jesse vandaag?




fijn dat je je weer wat beter voelt.
Zulke momentjes zullen inderdaad blijven. Gelukkig zijn het maar momenten toch!


Tam,
hoe is het meid? Hou je het nog een beetje vol?
Slaap je zelf ook in het ziekenhuis? Oh meid, ik denk echt dagelijks aan je.
Je had zo'n andere kraamperiode moeten hebben!
Geef Yaro een dikke knuffel.
Ik vond trouwens wel dat hij met een mooi gewicht is geboren, en dat terwijl hij 6 weken te vroeg is geboren!


Madelief,
Oh meid wat denk ik veel aan je!
Net zoals meerdere al hebben gezegt, er zijn even geen woorden voor.
Als je om de hoek zou wonen zou ik je bij wijze van een hele dikke knuffel willen geven haha.
We geven je hier gewoon dagelijks een knuffel, net zo lang tot jij de hoop heb teruggevonden!


Plusje,
Ik hoop dat je deze eerste weken erin blijft geloven. Zo lijkt de eerste echo toch weer ver weg he.
Maar dit komt goed! Kan je je toch een beetje bezig houden?


Laura,
Ik zat er van de week nog aan te denken.. dat we hier al zo lang met elkaar kletsen.
Ik ken sommigen van jullie al dik 2 jaar! En dat doet me zo goed! Ik ben jullie zo dankbaar dat jullie me er echt doorheen hebben gesleept.


Sabrina,
wat leuk om van je te horen!
Gelukkig gaat het goed met jullie! Leuk een babyborrel! Is inderdaad wel ideaal.
Ben je er in een keer vanafSmile Hoe voel je je zelf?


Hier kan ik soms zo lachen om joëlla!
Joëlla heeft een soort houten bus met allemaal dieren erin.
Die kan ze dan ook door de vormpjes terug in de bus stoppen.
Ik vraag haar vaak waar de koe is. Dat is een van de eerst die ik haar aanleer.
Ik maak er dan een geluid bij en dan schatert ze van het lachen.
Als ik nu vraag, waar is je koe? Of waar is je bal?
Dan zegt ze alleen maar “beeeehh!”. Geweldig.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2013

Sabrina gaat alles goed met je kleine ventje? Oh ik lees net dat ie flink gegroeid is!! Tess woog ook 4140 gram bij de geboorte maar na vier weken zat zij op 4715!
Wat leuk om weer een berichtje van je te lezen! Hoe voel jij je nu?
Wat een drukte heb je gehad met die borrel zeg!! Maar idd vier maanden lang met visites zitten is ook waardeloos hoor!
Bij ons komen zaterdag nog mensen en dan hoop ik er zo goed als klaar mee te zijn!

Cyn oh wat heerlijk hoe Joëlla bezig is met de dieren geluidjes en dan met name de koe! Hihi! Ze kunnen soms zo onder de indruk zijn van iets he? Echt van genieten hoor!!
Willen jullie met de tijd nog een kindje of houden jullie het hierbij? Misschien heb je het weleens gezegd hoor... Ben een vergiet...

Tam hoe gaat het met jullie mannetje??


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2013

En Noortje al een beetje bekomen van het goede nieuws??


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-02-2013

Sabrina, wat leuk om je verhaal te lezen! En wat is Iwan goed gegroeid, wauw! Jesse woog 3900 gram bij de geboorte bij 53 cm en 4 weken later 4995 gram bij 56 cm, dat vond ik al super. En met 2 maanden woog hij 5900 gram. Dinsdag gaan we weer, dus ben benieuwd! Hij krijgt dan ook weer prikjes, dat is minder leuk, maar wel fijn dat het kan natuurlijk.
Ik vind Iwan een hele stoere naam. Ja, de eerste naam van Jesse vind ik ook heel mooi (uiteraard) maar je hoort hem niet zo vaak. Grappig dat jullie dat dan ook een mooie naam vinden.
Logisch dat je geen tijd hebt om hier te schrijven, hoor. Het is onwijs druk met zo'n kleintje. Kom hier maar lekker wanneer je kunt en zin hebt.

Laura, Tess groeit toch ook hartstikke goed? Ze begon natuurlijk al met een prachtig gewicht! Borstvoedingskindjes schijnen de eerste maanden sneller bij te komen en worden dan later weer ingehaald door de flesgevoede kindjes.

Cyn, heerlijk he, hoe de kleintjes bezig zijn met dierengeluiden! Ik vind het zo schattig. Koe is hier ook favoriet. Tobias kent al onwijs veel dierengeluiden, want die oefent hij op de ipad, haha. Zo gek om een jochie van anderhalf al zo zelfstandig bezig te zien op zo'n ding...

Plusje, zeker blijven hopen, meid! Bloedverlies komt heel vaak voor. Ja, ik heb een heel ontspannen dagje gehad met onze jongste. Lekker rustig aan zonder grote broer met zijn (gezellige) kletspraatjes, haha.

Noortje, hoe gaat het nu? Kan je het al een beetje geloven? Ik vind het heel bijzonder dat de kiem van dit frummeltje tegelijkertijd met Thomas* en Tessa is ontstaan...

Tam, ik hoop dat alles goed gaat met jou en Yaro. En ik ben heel benieuwd hoe Myrthe het allemaal vindt. Maar dat horen we allemaal mettertijd wel, als jij weer lekker ontspannen kunt met je gezinnetje. Eerst maar even aansterken allebei.

Madelief, hier ook een knuffel voor jou! Ik hoop dat je een goede dag hebt. En zo niet, dan NOG een knuffeltje!

Lieve meiden, ook ik vind het heel prettig en bijzonder hoe we elkaar hier steunen. Ik weet niet wat ik zonder jullie steun had gemoeten. Het is een fijn hoekje van het forum hier, ook al is het dan de sterrenhemel en was ik hier liever nooooooit verzeild geraakt natuurlijk, net als jullie allemaal. Maar sinds het nou eenmaal zo is gelopen ben ik dankbaar dat we er hier voor elkaar kunnen zijn.

Liefs voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2013

Dat heb je mooi gezegd Kersje!! Ik ben sinds een paar dagen weer alles vanaf het begin terug gaan lezen van hier... Jeetje wat een ellende en verdriet zag je hier toen voorbij komen... Dat is gelukkig een stuk minder geworden, al is het er helaas nog steeds wel natuurlijk.. Vooral onder de nieuwere meiden hier.. Bah bah!
Maar Maria jij en ik kletsen hier al vanaf maart 2010 en kort erna kwam Devika ook... En ikke... Hoe zou het met haar zijn? En jazz?...
Wat heerlijk dat je lekker heb kunnen genieten van je jongste moppie!
En bizar he hoe handig die ukkies zijn met die iPad en iPhone!! Hier ook hoor! Gewoon niet te bevatten eigenlijk.. Zo zie je maar weer dat ze veel slimmer zijn dan we denken...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-02-2013

Laura,
Ik zie dat je alles vanaf het begin weer aan het terug lezen bent.. dan ben je vast wel even bezig. haha
Ik heb dat ook wel eens een stukje gedaan, vanaf dat ik hier kwam meeschrijven enzo.

Hhah, zo'n vergiet ben ik hier ook hoorWink
maar wij weten wel dat joëlla zeker niet de laatste is.
ik wilde mijn lijf laten rusten, 2 zwangerschappen achter elkaar gaf toch best een klap.
niet alleen lichamelijk, maar ook vanwege de stress tijdens de zwangerschap van joëlla.
we hebben het er wel eens over, maar nu nog niet.
misschien als joella 2,5 jaar is? ik wil wel dat ze een beetje zelfstandig is.
wie weet...


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 14-02-2013

Fijne valentijnsdag allemaal lieve meiden!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2013

Aaahhh myka lieverd!! Jij ook een fijne Valentijnsdag...

Cyn oh leuk dat jullie nog zeker de wens hebben!!! Ben benieuwd tegen die tijd!
En ja dat teruglezen duurt idd een tijd maar het is wel bijzonder om weer terug te lezen! Maar ook aangrijpend hoor... Je leest al het verdriet van toen met de kennis van nu erbij... Best apart!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2013

Hè lieve meiden,

Ik lees wel, maar heb even geen puf te reageren. Voel me helemaal niet lekker, ziek geloof ik, maar geen tijd voor. Er moet zo ve gebeuren voor het huis. Verder is het bloedverlies helemaal voorbij en hoop ik dat er snel weer een kans is.....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 15-02-2013

Oef, een hele tekst getypt en de pc begint met updates...

Madelief, ik hoop dat je snel herstelt en dat jullie dan weer voor een kindje kunnen gaan! Dikke knuffel.

Noortje, hoe voel je je?

Sabrina, spuitmelk Smile Fijn dat het zo vlotjes gaat!

Cyn, leuk dat je je meid zo ziet genieten en lachten!

Myka, fijne valentijn gehad? Hoe gaat het met je?

Jullie hebben me wel wat kunnen geruststellen met het bruinverlies, heel erg bedankt daarvoor! Het is er vooral als ik druk zet, zoals niezen. Vandaag 7 weekjes. Smile Morgen weekendje weg en maandag naar de dokter. Vandaag van een collega gehoord die hun kindje twee weken geleden verloren hebben rond de uitgerekende datum, pff, weer een sterretje erbij. Ik weet nog dat hij zei dat hij niet wou meemaken wat wij hadden moeten doormaken. Sad Dan ben ik toch weer blij dat ik met lieve mensen hier en in mijn omgeving erover kan praten! Fijn weekend!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 15-02-2013

Madelief, een dikke knuffel xxx

Plusje fijn dat je gerustgesteld werd door ons, daar zijn we tenslotte ook voor ;-)
en nu lekker proberen te genieten...
En bah, weer een sterretje :-( zoiets mag niemand meemaken!!

Hier zouden we niets doen aan Valentijn, maar mn lief kwam toch thuis met een kadootje...
heel lief, een fotolijstje met hart en een rode roos!!
Deze staat op het plekje van Luca*


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-02-2013

Heb maar heel eventjes, moet zo naar een verjaardag... Maar ik wilde dit toch even kwijt. Ik heb nu elke 2 dg een test gedaan en het streepje wordt nauwelijks donkerder, klein beetje maar. Dit maakt me echt bang. Bij Thomas en Tessa werden ze na een paar dagen veel donkerder. En na Madelief ben ik zo bang dat het hier ook misgaat. Ik wilde ervan genieten maar maak me nu alleen maar zorgen.

Kom later terug, moet nu echt haasten.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2013

Oh lieve Noortje ik wou dat ik je gerust kon stellen maar helaas kan ik dat niet... Laten we met zijn allen heel hard duimen!!!
Dikke knuffel voor jou meissie!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-02-2013

Thanks Laura. Dit zijn zulke rotweken... Maar heb net mailtje van mijn gyn gehad, ik had vanochtend even foto van de testen gemaild en zij ziet geen reden tot ongerustheid. En trouwens, ik mag donderdag al bij haar komen voor echo. Want vanaf vrijdag ging ze weekje op vakantie...

Ben net terug van verjaardag en straks komt mijn zusje en morgen weer verjaardag. Maar kom snel weer op jullie reageren.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-02-2013

Noortje,
We blijven gewoon duimen dat alles goed blijft gaan!
een druk weekend voor de boeg, maar dat is misschien wel lekker, dan ben je er even niet zo veel mee bezig.
wel fijn dat je al zo snel terecht kan bij je gyn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2013

Noortje, ik duim heel hard door!
Fijn dat je al zo snel terecht kunt bij je gyn.

Hou vol, meid! Knuffel voor jou


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-02-2013

Noortje verder geen bloed verlies meer gehad? En wat fijn dat je al zo snel voor een echo mag komen!! Ik duim!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-02-2013

lieve dame's

even een momentje kunnen vinden om te reageren. Mijn man slaapt vanavond een avondje in het ziekenhuis, Ik ben bij mijn ouders (waar myrthe ook steeds is) en had dus even tijd om te kunnen reageren.
Morgen is hij 2 wk oud of zoals ze in het ziekenhuis rekenen: 35 wk en 6 dg.
Het is echt heel spannend geweest en ik ben echt bang geweest om ook hem te verliezen. Ik kan niet uitleggen wat een angst ik beleefd heb....alles kwam weer boven. Hij heeft zich letterlijk door de eerste dagen moeten vechten. Hij had ontzettend veel vocht (woog dik 2800...waarvan een groot gedeelte vocht) en ook in zijn longen. Dat vocht moest eerst weg met medicijnen. Hij lag aan flink wat zuurstof, had een sonde voor voeding en had allerlei medicatie. Wat breekt je hart dan.
De bevalling was begonnen doordat mijn vliezen braken. Ik bleek met een infectie te zitten. ze hebben er alles aan gedaan het uit te stellen, maar toen kreeg ik weeen. achteraf gezien heel erg goed. Mijn man was maar net op tijd bij de keizersnede. Was hij iets later geboren dan had de infectie hem bereikt en waren we verder van huis. Hij had dus echt een beschermengeltje.
Nu gaat het goed met hem. Hij is zonder zuurstof, eet zelfstandig en heeft geen medicatie meer. Wel wordt hij nog goed bijgehouden aan de monitor. Als alles goed blijft gaan mogen we hem over 1 wk mee naar huis nemen.
De dagen in het ziekenhuis zijn zwaar. De nachten kort (ik mag bij hem op de kamer slapen gelukkig). Zelf ben ik nu wel redelijk opgeknapt, maar ik mis mijn zwangere buik...ik mis mijn kraamtijd. Ik leef op de automatische piloot.
Ik denk dat ik wel even nodig ga hebben om dit ook allemaal een plekje te geven. Maar ik ben ook dankbaar dat het nu goed met hem gaat.
Ik lees wel met jullie mee in het ziekenhuis, maar kan daar niet reageren. Sorry. WEet dat ik aan jullie denk en meeleef.
Het verdriet van een zw die niet door mocht gaan, de spanning of zw goed gaan, de hoop zwanger te worden.
We moeten er allemaal heel hard voor vechten hier., maar het is ook zo fijn dat we er zijn voor elkaar en elkaar kunnen steunen.
We zijn een bijzonder groepje en idd...ik had hier liever niet getypt, maar het is zoals het is.
Ik breng jullie vlug op de hoogte weer als ik kan en lees en leef mee.
Maar mijn wereldje is nu heel klein zo in dat ziekenhuiskamertje.
Jullie zijn kanjers,
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-02-2013

Lieve Tam, wat enorm heftig... Wat en angst voor jullie en wat geweldig dat het nu goed gaat. Ik duim mee dat hij over een week mee naar huis mag en je tot rust kunt komen. Want er is veel gebeurd...

Noortje, die klote testen ook! Je zoekt de bevestiging en dat komt dan niet via die weg en dat maakt je onzeker en angstig.... Ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan en je snel een vele malen grotere bevestiging krijgt, namelijk die echo.

Hier druk geweest met andere dingen. Ik probeer zo min mogelijk te denken aan wat er was, gewoon omdat ik het er niet bij kan hebben. Het gevoel van totale teleurstelling zit zo diep, als het wel omhoog komt is het te groot voor nu.....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2013

lieve tam,
wat fijn om wat van je te lezen!
gelukkig doet jullie mannetje het goed! hij heeft zeker weten een eigen beschermengeltje.
oh meid wat hebben jullie heftige weken gehad!
Heeft Myrthe haar kleine broer al mogen zien? (aangezien ik pas las dat de opa's en oma's er ook later bij mochten)
Oh en dan zat ik te klagen dat ik voor een week aan dat ziekenhuis vast zat!
en het is inderdaad een klein kamertje!

Ik hoop dat hij over een weekje mee naar huis mag!
mijn duimen draaien!

hou je taai meid.


madelief,
even een knuffel voor jou Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-02-2013

Oh jeetje lieve tam... Ik ben zo blij dat alles nu stukken beter met hem gaat!! Maar jemig wat een angst heb je weer moeten doorstaan... En wat heftig dat je dus een infectie had en hij op het nippertje op tijd geboren is!! Je moet er toch niet aan denken he?! Pfff krijg het er benauwd van!
Ik ga heel hard hopen dat hij over een week mee naar huis mag en jullie alles een plaats kunnen geven en het leven met elkaar als gezin kunnen beginnen...

Madelief meisje... Ik denk ook aan jou! Ik gun je zo hard een goede zwangerschap!! Ik snap dat je er liever niet aan denkt wat je allemaal weer heb mee moeten maken...

Hoe gaat het met alle andere lieve meiden hier?
Hier gaat het goed! Alleen tess slaapt overdag niet zo heel erg veel dus ik heb mijn handen vol aan die twee sterke eigen karaktertjes haha! Maar ja das de uitdaging van het moederschap denk ik dan maar!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 18-02-2013

Noortje, nog 3 nachtjes slapen en dan mag je voor een echo!!! Wat een verjaardagsfeestjes, heeft het je een beetje kunnen afleiden?

Madelief, wat denk ik veel aan je. Ik hoop echt zo hard dat jullie snel terug het geluk tegemoet gaan!!!! dikke knuffel.

Tam, wat hebben jullie alweer moeten doorstaan. Sad Aan de ene kant geweldig dat jullie schatje er is, maar het zal wel heel spannend geweest zijn... Goed dat hij zo flink is en hopelijk mag je hem snel jullie thuis laten zien. Veel moed daar!

Laura, je bengeltjes houden je daar goed bezig dan? Smile

Hier heb ik super nieuws. De huisarts heeft gepiept en we zagen het hartje kloppen, en ook 7 weken en 3 dagen. Ik geniet nu echt en probeer me geen doemsenario's in te beelden! Smile We zijn zo blij!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-02-2013

Jeeejjj plusje!!! Wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd!!
Ik ben echt heel blij voor je meid!

Ja ze houden me bezig Hihi! Maar dat is alleen maar goed! Ook geen tijd om te vervelen haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-02-2013

Yes! Plusje, wat een super nieuws!! Genieten nu!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-02-2013

plusje wat fijn!!
oh ben zo blij dat je eindelijk het hartje heb gehoord! dat maakt al een hoop goed he!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-02-2013

Tam, wat een verhaal meid! Gelukkig gaat het de goede kant op met je ventje. Wat zal je blij zijn om hem mee naar huis te nemen straks...
Zo jammer inderdaad dat je geen blije kraamtijd hebt mogen hebben en met zorgen in het ziekenhuis zit. Ik kan me heel goed indenken dat je alles nog een plek zal moeten geven. Je kunt het, je bent sterk, maar soms wil je niet sterk hoeven zijn.
Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen! Knuffel voor jou en Yaro!

Plusje, super nieuws!

Hier alles goed, maar ik ben wel snel moe. Ik voel me soms zo uitgeput. Het zal wel slijten. Met de mannetjes gaat het heel goed. We hebben onze draai wel gevonden. Ik geniet van hun grappen en grollen. Heerlijk om voor ze te mogen zorgen.

Ik ga gauw mijn bedje weer opzoeken.

Liefs voor alle meiden van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-02-2013

Kersje slaap lekker meis!
Ja wat een zegen he om voor die moppies te mogen zorgen? Vind ik ook hoor! Ik heb net nog ff lekker boven tess der bedje staan genieten! Wat een heerlijk ding is dat toch ook zeg! Ik sta soms te kort stil bij dit hele kleine. Dan besef ik me opeens dat deze fase zo snel voorbij gaat... Ik zal dat straks echt weer gaan missen...
Oh wat hou ik toch van mijn kindjes!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2013

Goede morgen!
Hier eindelijk een vrije dag. heerlijk!
Nu hopen dat het weer mee zit, dan kan ik nog even met joëlla naar buiten.

myka,
je gaat lekker op vakantie he!
leuk! ben ik ook geweest! waar ergens zit je?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-02-2013

Cyn hier ziet het er uit of het elk moment kan gaan regenen... Maar ik ga evengoed lekker wandelen hoor! Ga even naar mijn moeder en loop dan bewust een stuk door het park hier.
Ook meteen even langs het politie bureau want voor de tweede keer in een week tijd ben ik mijn pinpas kwijt.. Vorige week had ik de mazzel dat ie terug gebracht was.. Zal nu wel niet weer zo zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-02-2013

Het gaat niet goed. Testen werden niet donkerder, gisteravond flinke krampen en nu is het bloeden begonnen... En zo zijn ze alledrie weer samen.

Plusje, wat fijn voor je dat de echo goed was.
Tam, wat een heftige tijd voor jullie en wat een angst weer. Gelukkig dat het beter gaat en ik hoop dat hij heel snel naar huis mag.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-02-2013

Tam, wat een spannende tijd was het voor jullie en wat een angst weer. Fijn te horen dat het nu beter gaat en ik hoop dat hij snel naar huis mag. En nog bedankt voor het mooie kaartje.

Plusje, wat een fijn nieuws, gefeliciteerd!

Hier gaat het niet goed... De testen werden niet donkerder, gisteravond flinke krampen en nu is het bloeden begonnen. En zo zijn ze alledrie weer samen.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-02-2013

Oh, stond er toch al op.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2013

laura,
Ik las het op fb van je pinpas! balen joh!
hier ligt joella lekker te slapen, als ze wakker is gaan wij ook nog even een stuk de polder inSmile

noortje,
oh nee! balen meid!
verdorie waarom gaat het niet gewoon goed?! en het bloeden zet door of niet?
dikke knuffel voor jou


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-02-2013

O, Noortje, nee toch! Ik had het zo gehoopt voor je!
"En zo zijn ze alle drie weer samen." Je verwoordt het mooi. Ik word er wel heel verdrietig van... Hoe gaat het nu met jou? Hou je je nog een beetje staande? Dikke knuffel van mij


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 19-02-2013

@noortje neeeee...! Vloei je al veel of is er hoop op een tussentijdse bloeding?? Hoop echt dat het meevalt!

@madelief hoe is het bij jullie? Kun je je alweer wat bij elkaar pakken of gaat dit moeilijk?

@tam wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan met jullie mannetje!! Wat zul je doodsangsten hebben uitgestaan! Je ziet de film weer opnieuw voorbij gaan van toen het niet goed afliep... Heel comfronterend lijkt me dat.. Er is vast goed over hem gewaakt... Wel bijzonder dat je het van te voren (ongemerkt) al aanvoelde en je de tas al (te vroeg) had gepakt..

@laura haha hoe krijg je het voor elkaar?? 2x in de week!!! Zwangerschapshormonen!? Hoe is het met je cyclus?

@cyn lekker gewandeld?

@plusje wat fijn dat het goed lijkt!!! Nu lekker proberen te genieten..

@myka weer je al wat meer?

Hier nog met een cyclus wat van slag is... Zit nu op dag 33 en nog steeds geen ongi.. Zal wel een lange cyclus worden gezien ik ook totaal nog niet het gevoel heb ongi te gaan worden.. Had vrijdag nog een zw. Test gedaan maar deze was negatief.. Heb ook in verschillende info folders gelezen dat het tijd nodig heeft.. 9 maand zwanger= 9 maand ontzwangeren.. Ik was 5 maand zwanger, dus 5 maand ontzwangeren... Dus is "normaal" dat het nog niet helemaal op ritme is..


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 19-02-2013

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!

Noortje, zo moeilijk om dit nieuws van je te lezen. Sad Wel mooi hoe je het verwoordt. Veel moed.

Kersje, moe, maar voldaan klinkt het zo, met al die kersemannen in huis...

Laura, pinpas is dat een betaalkaart? Hoe komt het dat je hem kwijtgeraakt? Er is toch geen kwaad opzet?? Fijn gewandeld?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-02-2013

Oh, Noortje.... Wat erg... Ik denk aan jullie en voel mee...

Hier erg van de kaart. Slecht nieuws vandaag. Voorlopig moet zwanger worden even wachten voor ons. Ben er erg verdrietig over. Als ik puf heb mail ik komende dagen hoe en wat. X


mijn lieve, lieve kleine schat - huisje_boompje_beestje - 19-02-2013

Ahhhhhh bah wat een vervelend (heel zacht uitgedrukt) nieuws hier Sad

Heel veel sterkte noortje!!!!!!

Madelief: he bah voorlopig even niet??? Verdomme!!!!! Weet gewoon even niet wat ik erop moet zeggen, terwijl jij voor mij altijd van die krachtgevende woorden hebt...... Alleen een hele dikke knuffel!!!!!!!!!!! En denk aan je!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2013

Madelief,
getver wat een rotnieuws!
als je wil gooi je het er hier uit he! denk aan je meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-02-2013

Ja, besef me ook dat een beetje uitleg wel zo handig is. Vandaag bij een arts geweest die ik heel hoog heb staan. Om met hem te bespreken of ik iets kan doen (homeopathisch) aan de miskramen. Hij ging zoeken en kwam op een probleem in mijn eierstok en dat kwam neer op een voorstadium van kanker...ik schrok me te pletter... Tot we dit weg hebben moet ik niet zwanger worden, want juist die hormonale invloed kan het versnellen. Eerst behandelen dus. En hoe lang het kan duren weet hij niet. Hij is arts, maar dus ook alternatief arts. Ik zou het graag willen negeren, maar ik weet dat hij al mijn hele leven gelijk heeft.... En dat maakt me bang. Want wat is een kindje zonder mama? We zullen dus even moeten wachten. Over twee weken moet ik terug. Deze ronde laten we dus voorbij gaan en dat voelt verschrikkelijk, maar we nemen het zekere voor het onzekere....


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-02-2013

Laura, oh dat is niet zo handig je pinpas alweer kwijt...

Rennie, balen van je cyclus. Het zou zo fijn zijn als dat gewoon normaal was, dan kun je er tenminste wat mee... Ik heb nooit problemen met mijn cyclus gehad, dus dat scheelt weer. Hoe gaat het verder met je? Lukt het met werken een beetje?

Madelief, wat naar om te horen, bah.

HBB, gaat het met jou nog een beetje?

Hier gaat het redelijk. Af en toe komen de tranen wel, maar op zich gaat het. De kleine Tessa kan me wel weer opvrolijken, als ik haar toch niet had.... Alleen heeft ze vanmiddag bijna niet geslapen en uren aan het jengelen geweest, ik was zooo moe. Het zet nog niet erg door, wel de hele dag buikpijn. Ik hoop dat het snel voorbij is. En dan gaan bedenken hoe verder. Ik had haar zo graag een broertje of zusje gegeven. Vanmiddag zijn we bij Thomas maar 2 kaarsjes aan gaan steken.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-02-2013

Oh Madelief, ik had je bericht nog niet gelezen. Wat eng. Jouw gezondheid gaat nu echt voor, hoe moeilijk het ook voor je is om kansen voorbij te laten gaan. Ik leef met je mee en ik hoop zo dat het allemaal mee gaat vallen. Wat een tegenslag...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2013

madelief,
oh meid wat een rotnieuws!
dit nieuws wil je inderdaad niet horen en het liefst negeren.
balen dat je het nu op een laag pitje moet zetten maar jou gezondheid gaat zeker voor.
ik hoop dat het snel te behandelen is.
het zit niet mee he meid..


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 19-02-2013

Wow meiden wat een rotnieuws hier weer :-(

Noortje, ik geef je een dikke knuffel...
Wat heb je dat mooi verwoord

Madelief, bah wat zou jij geschrokken zijn zeg!!

Ik weet verder even niet wat ik moet zeggen,
de tranen hebben hier nu even de overhand.....
Wou dat ik iets kon doen


mijn lieve, lieve kleine schat - huisje_boompje_beestje - 19-02-2013

Ooh madelief, ik zit hier gewoon te rillen met klamme handje van je verhaal. Van alles wat het zou kunnen zijn verwacht je dit toch niet........ Zoals de andere meiden hier al zeiden, jij gaat nu even voor op de wens!!!!!! Hou je vast aan elkaar, dan vechten jullie je er samen doorheen!!!!!!!! Nog een heeeeele dikke knuffel!!!!!!

@ noortje: je kan bij lezen op m'n eigen topic: http://www.zwangerworden.nu/showthread.php/8323-En-dan-is-miskraam-nummer-3....-Voor-alle-lieve-meiden-die-me-steunen!!!/page21


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-02-2013

Oh jemig lieve meiden... Ik dscht ik kom ff snel gluren voordat ik ga slapen en wat lees ik toch allemaal voor rot nieuws?!

Noortje lieverd, wat ontzettend klote dat het toch niet zo mag zijn... Is er echt geen hoop meer?... Ik denk aan je.. Sterkte...

Madelief, nee meissie toch!! Wat heftig wat je vandaag te horen gekregen heb!! Dikke knuffel ook voor jou meid! En sterkte...

Pfff ik ben ook een beetje van slag door jullie nieuws..

Weet niet wie het vroeg maar idd een pinpas is een betaalkaart.. Ik heb hem vandaag laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Politie had hem niet, gemeente niet, degene waar ik voor het laatst gepind heb was ie niet.. Ik weet niet wat ik de laatste tijd heb maar ik verlies alles, laat alles vallen, ben heel onhandig en stuntelig en ik vergeet echt alles...

Vandaag weer met tess naar de dokter geweest en kan morgen een medicijn ophalen wat maagzuur remmend werkt... Ze bleef maar gillen gillen en nog meer gillen... De hele dag door.. Dus nou ga ik morgen de hele dag naar de dierentuin en daarna haal ik het medicijn op en dan vanaf morgen avond krijgt ze het, dan ongeveer een dag of zes aankijken of het aanslaat en over twee weken even de dokter bellen hoe het gaat. Vandaag zat ik er echt ff doorheen met der.. Ze stopte ook gewoon echt niet met brullen en had weer een flashback naar semmy toen.. Ik ga nu naar mijn bed want ik ben echt gaar en wil morgen fit zijn voor de dierentuin!

Meiden ik denk aan jullie... Dikke knuffel!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-02-2013

och meiden wat een verdriet hier allemaal! Ik dacht ik ga er lekker voor zitten na zo’n lange tijd. Pfff..

noortje nee! Waarom nou?? is het echt klaar? Ik hoop zo dat er toch nog een sprankje hoop is lieverd. Zou het niet een innestelingsbloeding kunnen zijn? ik hoop het zoooooo voor je!
Oh en ik lees nu dat jullie 2 kaarsjes hebben aangestoken…lieverd ik hoop echt voor je dat dat andere kaarsje niet nodig is….

Madelief meid wat een verschrikkelijk bericht! Ik krijg het er ijzig koud van!
Wat een rotberichten allemaal. Maar weet je lieverd, je gezondheid gaat voor!!!
Kan me voorstellen dat je het zonde vind om deze ronde te laten gaan. Maar er komen nog meer rondes! Echt waar! Je moet hier even doorheen. Ik geef je een hele hele hele dikke knuffel!

Tam,
Och lieverd je bericht raakt mij echt. Ik kan me echt als geen ander voorstellen hoe het is al die slangetjes en toeters en bellen in het zh. Maar wat ben ik ook blij om te lezen dat het goed gaat met Yaro. Nog even volhouden lieverd, en straks mag hij mee naar huis! Hij wel! Echt!
En hij had vocht? Bah! Shivani had dat ook. Gelukkig is het goed te verhelpen met med. He.h
Ik las over je kleine wereldje en moest echt spontaan huilen. Precies mijn woorden destijds! Dat gevoel komt weer terug. Onze wereld bestond ook 5 weken lang uit 4 gordijnen, 2 stoelen en een couveuse. En de hormonen werkten ook al niet mee. Wat moet je het zwaar hebben dat heen en weer gepeddel met een keizersnee!
En ik mag het niet zeggen maar ik ben wel even jaloers op je geweest hoor toen ik las dat jij wel bij Yaro mag blijven slapen. Wat fijn dat jij dat wel mag! Dat maakt ook een beetje goed he. Jullie doen het heel goed! Ik ben trots op je! Nog even volhouden en dan mag jullie mannetje eindelijk mee naar huis! Dikke knuffel!

Plusje! Geweldig dat jullie even hebben mogen gluren naar jullie beeb! Heerlijk meid! Geniet ervan!

Kersje, wat klinkt je toch altijd als een heerlijke drukke mama die geniet van haar kindjes! Heerlijk om te lezen!

Laura, Wat klink je toch ook heerlijk positief! Ja wat groeien ze hard he! Et gaat mij soms echt veels te snel! Ik mis de babytijd van shivani nu alweer hoor! Ze is een kleine eigenwijs dametje die wel even haar eigen boontjes dopt ipv dat mama dat voor haar doet. Haha. Heerlijk! Dreumespuber. Bestaan dat ook? Want daar lijkt et veel op.
Oh lees ik nou pinpas kwijt? Hoe krijg je dat voor elkaar? Nog wat van je cyclus gehoord?
He wat naar dat tess zo huilt! En ze krijg med tegen maagzuur? Jeetje..
Veel plezier morgen in de dierentuin


Rennie, balen meid van je onzekere cyclus! Het kan idd dat je lichaam zich moet herpakken. Na de geboorte van Kaylash had ik ook een hele rare cyclus. Ene keer 30 dagen, dan weer 50 en toen een keer 70. Wel elke keer een eisprong, en een keer een “oude “ei ( aldus het zh)
Maar na 5 maanden was het weer raak. Maar ik liep ook in het zh voor mijn cyclus. Mss kun je het ook even laten chekken? Anders duurs het wachten altijd zo lang he…

Myka hoe is het met jou? Nog een paar weken voor je operatie he. Ben je er veel mee bezig?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-02-2013

cyn hoe is het? heb je lekker vakantie? hoes met joella?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-02-2013

hier een paar daagjes alleen met shivani. papa is op reis en komt vrijdag terug. mijn moeder komt een paar dagen logeren. alleen wil shivani niet bij haar op schoot. huilt steeds als mijn moeder haar oppakt. zo zielig. ze is de laatste tijd heel eenkennig. en ze ziet mijn moeder veels te weinig om haar goed te kennen. ( 1x in de 1 a 2 maanden) zo vervelend. dan baal ik echt dat ik zo ver woon en dat mijn dochter geen band heeft met haar oma...hoop dat het later anders wordt. haar spalkje is ook een drama. ze haalt em soms in haar slaap eruit. pfff...we kijken het nog even aan. shivani is nu ook net weer genezen van 2 weken flink ziek zijn. hoesten, verkouden, veel huilen, gebroken nachten en weinig eetlust. pfff...ze was ook afgevallen. gaat nu gelukkig weer de goede kant op