Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-08-2010

Tam:Mijn hart huilt telkens als ik lees hoe je je tijd moet doorstaan.Wat gun ik jou en je hart een mooi kindje om van te houden en om voor te zorgen en om mee te knuffelen. Het zal jou mooie meisje niet vervangen, maar ik hoop echt dat er snel een nieuw geluk voor jullie mag komen.Het zal vooral al weer beter nieuws zijn als je weer mag starten om zwanger te worden.Ik vind het knap dat je naar het museum bent gegaan, echt klasse meid!Hopelijk mag je volgend jaar nogmaals met een ander gevoel naar het museum, namelijk dat je met trots samen met je man en kindje er rond loopt!

Kersje:Klinkt hoopgevend de klachten die je hebt..ik duim voor je meid!
Ik klink soms sterker dan ik ben hoor!Het feit dat ik zo vroeg wil testen is juist de zwakte dat ik niet teleurgesteld wil worden door een niet hopende menstruatie.Ik test daarom liever negatief, dan dat ik ineens zie dat ik ben gaan vloeien.Die laatste week is zo zenuwslopend en de wens is verschrikkelijk groot...pfff


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-08-2010

Nou, meiden, voor mij weer een onrustige nacht. Maar waarschijnlijk heeft het niets met een zwangerschap te maken, want volgens mij gaat de ongi toch doorbreken. Je raadt het al, geen overduidelijk wit wcpapiertje meer. Ik heb wel demonstratief een witte onderbroek aan (kom maar op dan ongi :twisted:...ik krijg je nog wel!). Maar de hoop vervliegt vlug. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-08-2010

he kersje, bah!!! breekt het echt door? bah wat een teleurstelling.... stomme ongie! stom gedoe! :x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-08-2010

bah kersje ........... dat ie toch maar wegblijft. Wat is dat toch een spanning elke keer, maar waar hoop is is leven!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-08-2010

Hoi lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Lief dat jullie met mij mee balen! Ik vrees dat de ongi vandaag of morgen door gaat zetten. Onderbroekje is nog wit, maar alle voortekenen zijn er. We wachten nog even af. Sad Ik vertrouw erop dat het ooit goed gaat komen. Niet te geloven dat we al 10 maanden verder zijn (5 maanden sinds de bevalling) en dat er zoveel is gebeurd in die tijd. Ik weet wel dat dat nog helemaal niet zo lang is, maar het is zo moeilijk dat we alles 'zomaar' leken te krijgen wat ons hart begeerde en toen is alles in 1 klap weggenomen en sta ik met lege handen en een lege buik. Ik kan dat soms toch niet helemaal geloven. Maar jullie weten natuurlijk heel goed wat ik bedoel.

Kim, al getest??? Ik hoop op goed nieuws!

Fijne zondag meiden,
Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-08-2010

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt kersje, weet je dat ik het ook zo voel? ondanks dat ik zwanger ben? zo veel geluk, zo veel moois dat eraan kwam, en allemaal weg, je bent zo'n tijd verder en staat dan nog met lege handen. Het rare is dat de zwangerschap dat gevoel bij mij dus niet veranderd heeft, mijn vriend zei van de week dat het zo raar voelde, we moeten nog zo "lang" wachten op het kindje wat nu komt, alles in ons lijf en geest verwacht dat er al een kindje is, we zitten in een hele andere modus dan andere zwangeren, we waren die beginfase van de zwangerschap al voorbij, we zij al veel verder gegroeid in ons gevoel, we waren ons aan het voorbereiden op haar komst zoals je dat doet als je de zesde maand in zou gaan. Het feit dat je dan nog met lege handen staat is dan verdrietig en raar soms. En ik kan mij voorstellen dat dat gevoel nog veel groter is als je niet zwanger bent en ook niet weet wanneer je het kan verwachten. Ik zat net te denken :geek:, gezien de overeenkomsten die wij vaak hebben, ik ben de eerste keer in de vijfde maand zwanger geraakt, nu in de derde (totaal 8 rondes). Jij de eerste keer in de eerste ronde, nu dus nog zeven te gaan, je hebt er al vijf gehad, dus mijn verwachting is dat je binnen twee rondes zwanger zal zijn :mrgreen:, wat een koffiedikwijsheid he? :-D
maar je ongie is nog niet doorgezet kersje? :? of wel? wie weet...je weet het nooit meid!

Tam, wat je beschrijft in dat openluchtmuseum kan ik mij zo voorstellen, dat je weer terug dacht aan de dag dat je daar liep met je buik, geen idee nog wat voor betekenis dat tafereel voor jou zou krijgen nadien..De eerste keer dat ze bij jullie in huis was, waar ze hoorde, bij jullie. Wat een verdrietige herinneringen, misschien ook mooie, want ze was bij je, je kon haar ruiken en aanraken, zeggen hoeveel je van haar houdt. Ze was bij jullie. Het rare vond ik bij de dood van Olivia is dat het bijna irrelevant werd dat ze niet ademde....zolang ze maar in mijn armen lag was het goed...begrijp je wat ik bedoel? je leeft in zo'n roes, ik wilde alleen haar bij mij hebben, in welke staat dan ook. Na de crematie begon de echte leegte voor mij pas op te spelen. Praten jij en je man er nog vaak samen over? wij praten er wel over, maar lang niet zo vaak en zo lang als ik diep van binnen zou willen. Hoe zit het nu met het zwanger worden nu? wanneer heb je weer een afspraak met het ziekenhuis?

Kim, hoe is het meid? wanneer ga jij testen? ik hoop het zo voor je meid, je verdient het zo. (julie allemaal uiteraard). Heb je nog ongieklachtjes? heb je nog wat leuks gedaan dit weekend?


Jasmien meid, hoe is het met je buikje? zie je al wat? bij mij ging dat echt heel snel dit keer Smile. Wat ga je morgen met je hobbelweg doen, heb je het al besloten?

Laura, ik zet mijn eigen naam niet neer uit privacy overwegingen. Maar ik besef ook dat iedereen die mij kent, en mijn verhaal kent mij direct zou herkennen, het slaat helemaal nergens op, ik weet het :?. Hoe is het met Semmy? huilt hij al wat minder?

nou meiden, ik ga even douchen en aankleden, ben lekker lui vandaag merk ik!
liefs Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-08-2010

']rsje:Ik duim toch nog heel even dat de menstruatie uit zal blijven en dat je toch zwanger mag zijn.Ik heb nog niet getest.Ik heb zitten rekenen en mijn ovulatietest was geloof ik donderdags positief.Dat kan dus zijn dat het donderdag, vrijdag, zaterdag mijn ei heb gehad.Als ik dan uitga van zaterdag kan ik pas dinsdag positief testen, dus vantevoren testen heeft geen nut en is zonde van mijn geld hahah.

Maria:Ik ga proberen tot dinsdag of woensdag mijn geduld te bewaren...Al denk ik zelf dat er geen positieve test zal verschijnen.

Gister mijn verjaardagsfeest geviert.Ik heb een heerlijke verwenbon gehad om mij eens lekker te laten masseren en ze hadden een boek gemaakt waarin iedereen een verhaal had geschreven over dingen die ze mee hadden gemaakt met mij, hoe ze mij zaten en mij vonden.Was echt heel ontroerend!Ik heb een heerlijke avond gehad,alleen helaas wel met buikpijn.Het voelde alsof ik de menstruatie zou gaan krijgen, maar tot nu toe nog niets te zien(wat ook heel raar zou zijn als je naar de ovulatietesten Kijkkt).Ik heb nu alleen nog een zeurtje in mijn onderbuik.Hopelijk was het een ander teken.Ik ga nu even op de bank liggen, want ik ben vreselijk moe!

Ik kom vanavond weer even bij jullie terug.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 15-08-2010

Hoi lieve Kersje,
Ik baal ook ontzettend!! Niet te geloven voor mij! Ik wil het nieuws over je naderende ongi eigenlijk niet accepteren. Maar een andere keus heb ik niet SadSadSadSad
In elk geval blijf ik duimen dat het toch nog raak ik. Ik heb nog hoop!! Veel liefs....

Lieve dames, ik reageer wat later op jullie. Mijn energielevel is nihil. Vrijdag heb ik vanaf 6 uur 's middags tot 7 uur zaterdag ochtend geslapen. Onvoorstelbaar!

Tot later,
Liefs
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-08-2010

lieve lady's

kersje, duimen geef ik nog niet op hoor en voor kim ook. Ga gewoon door!
Verder lekker chillen hoor dames........maria wat lui en jazz ook moe, hoe zou dat allemaal komen hihi. Nou wij nog moe, haha. Alhoewel dat nooit een probleem is bij mij.
Baal wat van dit rot weer. Doet niet goed aan mijn humeur. Vandaag ook hier wat lui, echt zondag. Verder wat rot.......mijn man de vakantie weer voorbij en morgen de uitgerekende dag van ons sterretje en dan di ons gesprek waar ik zo bang voor ben.
Morgen wel lekker gaan wokken met vrienden dus dat is weer fijn.
Oh ja kim, wat een mooi verjaarscadeau. Heel orgineel en mooi. Fijn! Nog effe en dan echt 30, nu is het nog pre-30, haha.

nou, hou het kort, kruip lekker op de bank.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-08-2010

Tam:Ik zal een kaarsje opsteken voor goed nieuws bij jullie gesprek aankomende dinsdag meid...ow wat zou het super zijn als er goed nieuws uit mag komen en je weer mag gaan beginnen met zwanger worden!!!Ik duim voor je.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 16-08-2010

Lieve Dames,

Ik zit hier te trillen op de bank!Ik kon het niet laten om te wachten met testen hahah en tot mijn verbazing...
Hij is POSITIEF!Het tweede streepje is maar heel licht, maar hij stond er wel.Ik weet uit het verleden en met het lezen van dit forum, dat een streepje een streepje is.Ookal is hij maar licht...TOCH?
Hahaahaha...Dus ik denk dat ik toch ZWANGER ben.Ja toch?Ik ga woensdag nog een keer testen voor de zekerheid en om te kijken of hij donkerder is geworden.Wat zou het super zijn als ik op mijn verjaardag mijn ouders het mooie nieuws kan vertellen.Ik weet niet waar ik heen moet met mezelf vandaag haha.

Hoe is het bij jou kersje?Zou het zo leuk vinden zo samen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-08-2010

Lieve Kim,

GEWELDIG nieuws, meid!!! Wat zal je blij zijn!:-D:-D:-D
Bij mij helaas de ongi flink doorgebroken, maar dat mag de pret niet drukken (eentje per maand zwanger op ons forum is een mooi streven, toch?) Het was nu gewoon jouw beurt! Geniet ervan! Wat zei je man???

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-08-2010

Wow, kim, dat is goed nieuws ..... niet te geloven! Je zal wel helemaal perplex zijn. Dat de rest maar mag volgen hoor,en idd kersje.....volgende ronde gewoon. Anders zijn we hier allemaal tegelijk aan het bevallen hahaha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 16-08-2010

ikkemikketje schreef:Lieve Dames,

Ik zit hier te trillen op de bank!Ik kon het niet laten om te wachten met testen hahah en tot mijn verbazing...
Hij is POSITIEF!Het tweede streepje is maar heel licht, maar hij stond er wel.Ik weet uit het verleden en met het lezen van dit forum, dat een streepje een streepje is.Ookal is hij maar licht...TOCH?
Hahaahaha...Dus ik denk dat ik toch ZWANGER ben.Ja toch?Ik ga woensdag nog een keer testen voor de zekerheid en om te kijken of hij donkerder is geworden.Wat zou het super zijn als ik op mijn verjaardag mijn ouders het mooie nieuws kan vertellen.Ik weet niet waar ik heen moet met mezelf vandaag haha.

Hoe is het bij jou kersje?Zou het zo leuk vinden zo samen!

Lieve Kim, alvast voorzichtig............. GEFELICITEERD!!!!!!!!!!
Een streepje, hoe licht dan ook is positief bij een zwangerschapstest. Woensdag zal het zeker donkerder zijn. Supernieuws om de dag te beginnen hoor!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 16-08-2010

Hoi lieve dames,

Laura, hoe is het nu met Semmy? Hij is nu weer op de hypo allergene voeding zei je.

Maria zo gezellig dat je al bezig bent om spulletjes zoals kleertjes te kopen en dat je al met namen bezig bent en jij en je vriend er al zelfs bijna uitzijn! Wil jij vooraf weten wat jij krijgt of gaan jullie het een verrassing laten zijn tot bij de bevalling? Ik wil het deze keer een verrassing laten zijn. Weet wel niet als ik het zo lang ga kunnen volhouden.....
Ik heb afgezien van de hobbelige trip vooral omdat ik last van misselijkheid heb en de pilletjes mij niet echt helpen.
Wat flink van je dat je de stap naar de psycholoog hebt gezet, Maria! Hoe zeer je ertegen opziet, je bent eerlijk tegen jezelf om te weten dat je soms inderdaad niet alles alleen kan. En ik denk dat jij na je eerste gesprek ergens wel zal uitkijken naar je vervolg gesprek omdat je naast dat je erover kan praten ook geholpen zal worden met de verwerking. Ik ben ook trots op je lieve Maria!

Kersje, jammer en ook balen dat het niet is gelukt maar de kans dat het raak is wordt elke ronde groter. Zo zie ik het hoor. Daar geloof ik in. Je klinkt wel positief en dat vind ik heel flink van je. Ik ben ervan overtuigd dat jij heel snel zal volgen. Voor mij is het nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger ben. Dat ik bij vlagen last van misselijkheid heb en zo vermoeid ben is wel een bevestiging voor mij maar toch lijkt het nog onwerkelijk.

Tam, de 13e was een zware dag voor jou omdat het een jaar terug was dat jij jouw meisje mocht aanraken. Jouw beschrijving over die dag bij het openluchtmuseum geeft mij gewoon kriebels. Wat kan er heel veel in een jaar veranderen. Het ene moment ben je een gelukkig zwangere vrouw en plots ben je dat kwijt. Pijn, verdriet, ongeloof, verlangen zijn nu deel van jou. Sterkte hoor Tam!

Maria wat weet jij de modus waarin wij zitten zo goed te beschrijven! Inderdaad verwacht alles in ons lijf en geest dat er al een kindje is terwijl dat niet zo is. Aan de ene kant wil ik zo graag weer genieten van deze zwangerschap en dat doe ik ook wel, maar toch is er een donkere schaduw van het misgaan van de vorige zwangerschap aanwezig. Ik weet het niet, maar misschien zal het na de 12 weken wat verdwijnen. Heey Maria, tav de 2 rondes die Kersje maximaal nog te gaan zou hebben als jij kijkt naar jullie overeenkomsten......ik geloof het ook hoor, want jullie hebben inderdaad veel dingen met elkaar gemeen!
Mijn kleren zitten naar mijn gevoel al wat strakker maar echt iets zien aan mijn buik doe ik niet. Na mijn vorige zwangerschap is mijn buik toch nog een bol gebleven dus denk ik niet dat ik snel iets ga zien.

Kim wat een leuk verjaardagsfeest had je! Mooi idee, dat boek waarin iedereen een verhaal heeft geschreven over dingen die zij met je hebben meegemaakt!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-08-2010

waaaaaaat?????? :-D KIM!!!!!!!!! echt???? dat meen je niet! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!! :-D
Ik zit hier dus echt hardop achter de computer heel erg blij te zijn!!!!! ik zit echt met een smile van oor tot oor, ik kan mij voorstellen dat je niet weet wat je met jezelf aan moet vandaag! hahahaha! wat een mooi nieuws meid, wat een geschenk!

Ik ben nu aan het werk dus moet het kort houden, ik kom vanavond weer een kijken...

maar wauw....wat een nieuws! :-D aaaaaaaaawaaahhhh!!!

knuffel,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-08-2010

waaaaaaaattttt?!?!?!!?!?!?

ik kom weer ff een keertje buurten en er is weer een zwangere bij!!! van harte kim!! al is het nog wel een voorzichtige felicitatie idd maar goed, een streepje is een streepje. (heb het wel een keer bij mijn vriendin gezien, die had ook een heeeeeeeeel licht streepje en was dus echt niet zwanger) maar goed, we houden het er nu even op dat je zwanger bent...

kersje, wat klote voor jou zeg!! had het wederom zo gehoopt voor je. nou, dan vind ik dat jij volgende maand aan de beurt ben hoor!

semmy is weer terug op de vorige voeding, de omneo, tegen darmkrampjes enzo. morgen naar de fysio met hem, woensdag naar cb en vrijdag naar de kinderarts... dus ben benieuwd of het dan na deze week beter zal gaan... nu ligt hij overigens wel lekker in zijn bedje hoor en over een uurtje mag hij weer een flesje!! de rijstebloem hebben we ook maar weer in de kast gezet... was ook nog niet echt een succes.

hoe is het verder met jullie? ik ga zo lekker bietjes eten en hopen op een rustig avondje!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-08-2010

hey Laura, Semmy heeft een drukke agenda deze week! slaapt hij wel wat beter? hoe gaat het met jou eigenlijk? al lichamelijk hersteld van de bevalling? of nog moe?

Jasmien, toch maar afgezien van de trip? lijkt me verstandig, al helemaal als je zo misselijk bent, irritant voor je zeg! helpen de pilletjes een beetje?
Dank je wel voor je lieve woorden wat betreft mijn afspraak met de psych. dat doet mij goed! ik hoop dat het klikt, dat ik er wat mee kan en dat ik mij beter ga voelen hierdoor. Let jij maar ook goed op jezelf hoor, zo'n zwangerschap is niet niks na wat wij meegemaakt hebben. En je wil het geslacht niet weten van te voren? wij met Olivia ook niet, maar dit keer gaan we er wel voor denk ik, we zijn eigenlijk erg nieuwsgierig en ik denk dat het voor mij ook goed is, om mij echt op dit kindje te kunnen focussen. We gaan het alleen niet delen met de mensen om ons heen (sorry ladies!), ik vind het namelijk als buitenstaander altijd veel spannender na de bevalling te horen. Nou, dat buikje van je zal binnenkort komen, wacht maar een paar weekjes......leuk!

Tam, vandaag de uitgerekende dag van je sterretje, wat een rare dag om dan te horen dat er iemand zwanger is, toch? blijdschap en verdriet liggen erg dicht bij elkaar vandaag.
Maak je je erg zorgen over morgen? wat verwacht je te horen? of is het probleem dat je dat juist niet weet? Ik hoop in ieder geval dat je met goed nieuws komt. Hoe laat is de afspraak?

Kersje, ontzettend stom dat je ongie is doorgebroken. Dit zijn altijd de naarste dagen van je cyclus, het accepteren dat je niet zwanger bent en je dan lichamelijk ook niet top voelen, wat kan je dan balen van je lijf soms he? al die vage klachtjes, de vurige wens die maakt dat je opeens allerlei zwangerschap symptomen hebt. Binnenkort wil ik een bericht zien van een onzeker en verward kersje dat uitgilt dat ze een tweede streepje ziet, dat wil ik! :-D

Kim, hoe voel je je? ga je morgen of van de week weer testen? en net als kersje ben ik wel benieuwd hoe je man reageerde :-D
Wat een lief cadeau heb je zaterdag trouwens van je vriendinnen gehad zeg! wat een lieverds!

nou meiden, vriendlief heeft net Inglorious bastards opgezet, ik ga even meekijken.
Gaat er nog iemand naar Sail trouwens?

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 16-08-2010

Hoi Meiden...Mijn man was gek genoeg niet heel verrast haha.Hij zei dat hij alweer tekenen had gemerkt zoals mijn reuk, mijn kribbigheid en dat ik alweer op de bank lag te slapen.Achteraf gezien klopt dat inderdaad, maar heb het zelf niet in de gaten gehad.Hij zegt wel dat hij eerst nog even een woensdag een mooie test wil zien, al durft hij al wel een beetje blij te zijn.Toch zijn we beiden best bang voor alles wat weer komen gaat.Het is verschrikkelijk eng allemaal!Als ik woensdag weer getest heb en hij is donkerder dan bel ik even met het ziekenhuis van hoe of wat nu allemaal.Ik ga nu slapen, want ik heb veel spanningen gehad vandaag.Ik kom morgen weer bij jullie terug.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

pff kim, heb je een beetje kunnen slapen?? heb je nou niet de neiging om vandaag alweer ff te testen? ik zou echt niet kunnen wachten haha. vind het zo spannend voor je!!!! en ja, het is heel erg eng wat er weer komen gaat, maar ook wel weer heel leuk toch??


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-08-2010

hier net ongi geworden.....twee dagen te laat. Ook al was de kans eigenlijk nihil (maar ja,je hoort wel vaker verhalen over wonderen toch?) en mocht het helemaal niet en zou het ook niet goed zijn (heb vorige week pillen gerbuikt die niet mogen met zw) ben ik toch heel verdrietig. Ik had allemaal zw-kwaaltjes: het zuur, misselijk, pijne borsten. Ik weet ook dat na de curretage je lichaam ook niet gelijk helemaal stipt loopt en ik zou ook heel bang zijn als het wel zo was, maar waarom ben ik zo verdrietig? Gewoon het niet mogen zwanger worden, de vragen maakt het allemaal dubbel zo moeilijk. Ik heb veel te verwerken gehad, maar mag nu ook geen hoop voor de toekomst hebben en dat maakt me zo verdrietig. Straks ons gesprek. Je hebt half geen idee hoe bang ik daar voor ben. Ik wil zo graag dat ze de foutjes hebben......ze zijn al meer dan een jaar bezig......dat we weer mogen. Dat verminderd niet de kans op een kindje met deze ziekte en ook niet de kans op een mk,maar het geeft hoop en dat is iets wat ik zo hard nodig heb!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

jeetje tam, ik word helemaal een beetje sip van je berichtje.... heel veel sterkte voor straks! ik denk aan je en ga echt voor jullie duimen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-08-2010

Lieve Tam,

Ik weet niet hoe laat je de afspraak hebt vandaag, maar ik hoop op goed nieuws voor jullie! Ik duim voor jullie.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-08-2010

Lieve lieve meiden, heb goed nieuws! Ze hebben de foutjes gevonden. Na dik een jaar is het onmogelijk toch mogelijk geworden, want ze gaven het weinig kans meer. Kost veel geld en tijd en is een moeilijke materie. heb staan huilen van blijdschap. Dit geeft nog geen garantie op een gezond kindje,maar wel antwoorden. Zwart wit komt het er op neer dat ze bij een eventuele volgende zw met een vlokkentest er achter kunnen komen of het kindje ook die ziekte heeft. De kans 1 op 4 blijft hetzelfde. Als het zo is dan zullen we de zw moeten afbreken, want heeft het kindje geen kans............maar ze weten het dan wel op dat moment en dus niet pas na de geboorte.
Als het kindje de ziekte NIET heeft dan wordt ik weer overgedragen aan ons eigen ziekenhuis en is het een "normale" zwangerschap (al kan je daar niet meer van spreken vind ik na alles). We hebben dus groen licht gekregen en mogen weer zwanger worden.
Dit geeft in ieder geval hoop. Na mijn meisje twee mk dus je moet ook nog wel zover komen, maar we blijven hopen. Mijn ventje heeft nog even rust (vandaag mijn ongi aangebroken) en hoop ik dat ik (samen met kersje) de volgende ronde bij de andere dames mag aansluiten.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

oh tam!!! dat is wel positief!!! krijg er zelfs kippenvel van!!!!
gefeliciteerd met in ieder geval dit goede nieuws en idd, laten we hopen dat kersje en jij volgende maand de gelukkige nieuwe zwangeren onder ons zullen zijn!!!
joepie!! dit berichtje maakt me toch weer wat blijer dan je berichtje van vanmorgen!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-08-2010

Ow Tam wat een super geweldig bericht!Wat ben ik blij voor je meid!Het eerste lichtpuntje is er weer...De volgende zal snel volgen en daar zal ik ook voor gaan duimen.Laat het even bezinken en dan over een week flink er tegen aan!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-08-2010

Tam was een goed nieuws!!!!!! :-D jeahhh!!!! oh ben zo blij voor je!
Dit was het beste wat je in het ziekenhuis had kunnen horen vandaag, gefeliciteerd meid! dat maakt de ongie een stuk dragelijker he? :mrgreen: wat heerlijk dat jullie er weer voor mogen gaan. En ja, die kans van 1 op 4 blijft aanwezig, en de angst van de vorige miskramen ook, en het verdriet om Britt* ook. Alles bij elkaar is het alles behalve zorgeloos, maar ondanks dat alles hoop ik dat je droom maar snel uit mag komen, en dat jullie na een positieve test en voldragen zwangerschap een gezond bruusje voor jullie lieve kleine engel mogen vasthouden.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

jeetje maria!!! morgen alweer 14 weken zwanger!!! toch wel erg snel zo na je lieve kleine olivia* toch?
hoe voel je je? en begint je buik al te groeien? en ik had bij de tweede zwangerschap met 14 weken al dat ik het voelde. jij ook al? dat zou zo leuk zijn!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

en dat het snel is bedoel ik natuurlijk in positieve zin he???


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-08-2010

ja Laura, bizar snel he? alweer 14 weken, mijn buik is al best bol aan het worden :mrgreen:, leuk is dat. Ik voel me lichamelijk (behalve de vermoeidheid) erg goed! geen klachten verder. Oh ja wel, mijn (.)(.) die doen echt pijn! fietsen is echt vreselijk sinds een week, ook zijn ze echt huge! Confusedhock: zit gewoon al anderhalf cup groter dan normaal.
Wat betreft dat voelen, ik meende eergisteren iets te voelen, het leek op jeuk maar dat was het echt niet, volgens mij voelde ik hem/haar bewegen vanbinnen....maar ik weet het niet zeker, ik moet er even de tijd voor nemen als ik wat voel, even op focussen.
En ja, het is zeker snel allemaal, in positieve en negatieve zin, ik merk dat al het verdriet nog zo aan de bovenkant zit, dat is soms dan niet fijn. Daarentegen wil ik niets liever dan zwanger zijn, het is zo dubbel allemaal. Maar vooral positief hoor :-D, ik wordt er elke dag een beetje blijer van, wordt het "echter", we zijn ongeduldig!!! nog 26 weken ongeveer.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

ja een half jaartje!!! echt superleuk maar ik snap het dubbele gevoel heel erg goed! maar in dit topic snappen we dat allemaal!! ikzelf ben nogal positief ingesteld dus ik kon op een gegeven moment zelfs van heel vervelende dingen de positieve dingen eruit halen! en dat houdt mij sterk! tuurlijk soms ff een dipje maar daar geef ik ook zeker aan toe! dat hoort er ook bij en dat is helemaal niet erg!!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-08-2010

Hey lieve meiden,

Wat een positieve berichtjes allemaal! Tam, wat een geweldig nieuws, jullie kunnen er weer voor gaan. Dat is een hele grote stap in de goede richting!:-D

Maria, wat spannend dat je je kindje al denkt te voelen!
Kim, hoe gaat het met je, meid?
Jasmien en met jou? Begrepen ze op je werk dat je niet mee bent gegaan?
Laura, wat een gedoe met die voeding, zeg. Lijkt me echt lastig! Maar jij bent zo positief ingesteld, dat gaat allemaal best goed komen!

Met mij gaat het even wat minder. Sad Ik heb soms wat moeite om er nog in te geloven. Stom he. Ik hou het maar op de ongi-blues. Maar jullie: hou vast die positiviteit, dan probeer ik er wat van mee te snoepen...:geek:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-08-2010

Kersje:Ik kan me voorstellen dat je je kl*te voelt.Ik herken het nog van voor Dana...dat wachten en de onzekerheid, maar er komt weer een dag dat ook jij positief zult testen.En zelfs dan blijft de onzekerheid, want dat merk ik nu ook.Ik heb nu weer last van menstruatiepijn en ben bang dat het ondanks de mooie test misschien wel weer fout kan gaan.Ik denk dat dat gevoel, de angst en verdriet zal blijven tot er weer een kindje in je armen ligt.

Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld om te vertellen dat ik weer zwanger ben.Het gekke is dat ze heel laks deden en ik pas met 11 weken mag komen voor de echo en een afspraak met de gynaecoloog.Ik vind het echt heel raar dat ze met heel mijn verleden zo stom reageren.De moeilijke tijd van de eerste 3 maanden moet ik zelf door zien te komen, met onwetendheid, onzekerheid en angst.Ik ga daarom deze week met mijn eigen huisarts praten om te kijken of hij mij ergens mee kan helpen!
Ik kon nit wachten met de test tot morgen en de test vandaag was al een stuk positiever, dus dat is wel een fijn idee!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-08-2010

Lieve Kim,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Er is ook zoveel gebeurd. En wat ontzettend vervelend dat het ziekenhuis zo reageert! Dat vind ik dus echt een slechte zaak. Ze zouden je moeten helpen door je extra te begeleiden en niet je laten afwachten tot 11 weken! Goed idee om naar de huisarts te gaan, meid.
Je bent bang dat je morgen toch ongi wordt. Het is ook zo onzeker allemaal, maar het zit vast goed. Hou de moed erin, stapje voor stapje, dag na dag gaan we allemaal de eindstreep halen!

Ik hoop dat je vannacht toch lekker zult slapen, meis.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-08-2010

Hey meiden,

Even een ego-berichtje: Weten jullie nog dat het best een tijdje duurde tot ik een reactie kreeg op mijn sollicitatiebrief en dat ik toen ook nog maar op een andere vacature heb gereageerd? Nou krijg ik vandaag een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek!:-o Ik zat een beetje raar te kijken, maar toch wel leuk natuurlijk. Ik heb het uiteraard afgezegd, want ik zit nu prima op mijn plek. Met mijn loopbaan gaat het in ieder geval goed, hihi.:oops:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-08-2010

kersje, ik barst van de positiviteit dus bij deze straal ik jou ff wat toe>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kim, woon je bij amsterdam in de buurt? want dan zou ik je het amc kunnen aanbevelen! dat is echt een geweldig goed ziekenhuis met perfecte begeleiding en heel erg veel begrip voor je verleden!!! wat goed dat de test vandaag al een stuk duidelijker was! dan is het in ieder geval ECHT!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-08-2010

Laura:Amsterdam is ver van mijn bed meid haha, ik woon in Tilburg!
Ik ga morgen even met een nichtje van mijn man bellen...die is vk en misschien kan zij mij wegwijs maken, hoe ik het het beste aan kan pakken enof zij mij erdoorheen kan leiden.
We zullen eerst zien hoe de aankomende week verloopt.En zo elke dag erbij, elke week een stap verder.ppffff...wat een zeur ben ik hé haha...zou helemaal blij moeten zijn, maar het is zo eng allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-08-2010

Nou ik heb het nichtje van mijn man gebeld vandaag en nu mag ik eerst even proberen om bij mijn huisarts een echo te laten maken met de 7 a 8 weken.Als dit niet lukt dan krijg ik van haar met de 7 en 9 weken een echo toegewezen.Lieve meid is het!Zij zegt dat ik altijd bij haar terecht kan voor vragen etc., want ze wil dat ik me niet te veel druk hoef te maken, aangezien het toch al niet makkelijk zal worden!Ik ben weer een klein beetje meer opgelucht!:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-08-2010

kersje, je ligt goed in de arbeidsmarkt meid! :-D altijd goed voor je ego dat soort post he? Wie weet komt die uitnodiging nog ooit van pas, je weet het niet!
Hoe is het met de ennouishetgenoegikwilookblues? gaat het al wat beter? ik kan me die gevoelens zo goed voorstellen, als je nou even in de toekomst kon kijken, weten dat het eraan komt maar dat je nog gewoon eventjes moet wachten, dan kan je er wat mee. Maar niet weten of het lukt, wanneer het lukt is gewoon killing en maakt de mens onzeker. En dan kunnen wij met z'n allen heel hard roepen dat het je vast gaat lukken binnenkort (en dat denk ik ook), maar daar heb je gevoelsmatig weinig aan, wij kunnen niets weten, het is een lot uit de loterij (met een veel hogere winkans, dat wel ;-)). Het is soms moeilijk als je weer ongesteld wordt te denken dat het goed komt, dat je ooit zwanger zal raken.....het lijkt dan zo ver weg. Feit is dat het eigenlijk al om de hoek ligt te loeren naar je :-D Ik denk dat je je over een week veel beter voelt, dan komen de "kansen" weer, de hoop komt terug. Tuurlijk komt dat terug, je bent een optimist van aard, het komt allemaal goed.

Kim, wat fijn dat de test donkerder is geworden, mijn hemel meid, het is echt zo!!!! :-D En wat handig dat jij een verloskundige in de familie hebt, dat wil ik ook! hihi. Erg geruststellend ook dat je over een paar weken naar je kindje mag kijken. Daar wordt de mens rustig van. Is het nieuws al een beetje gezonken? en heb je het al aan familie of vrienden verteld? hoe reageerde ze?

Tam, hoe gaat het met je meid? is het goede nieuws bij jou ook al een beetje aangekomen en verwerkt? ik kan mij voorstellen dat je je gelukkiger voelt nu, wetende dat jullie er weer voor mogen gaan. Dat maakt je toekomstperspectief een stuk rooskleuriger denk ik. Jij gaat volgende week ook aan de klus! hebben kersje en jij dezelfde cyclus eigenlijk? dan kunnen we namelijk simultaan gaan duimen, ook leuk! :mrgreen:

Laura meid, hoe is het met Semmy?

Jasmien, waar zit je? zijn je boobs al aan het groeien? :-D wanneer ga je naar je gynaecoloog? zal wel spannend zijn! :?, ik was best nerveus....


nou meiden, ik ga niet koken, heb er geen zin in vandaag. Ik ga even in de koelkast kijken wat ik bij elkaar kan sprokkelen.

veel liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-08-2010

Hey lieve meiden,

Kim, wat lief van de nicht van je man! Hoe voel je je verder vandaag? De ongi is niet gekomen he? :-D
Jasmien, hoe is het met jou?Smile
Maria, dank je voor je bemoedigende woorden, het is zoals je zegt, het ligt om de hoek! Ik ben vandaag al weer wat over mijn ongidip heen. Weer op naar de volgende kans! En ja, op de arbeidsmarkt gaat ie lekker, haha. Hoe voel jij je verder? Het begint nu toch al een beetje op te schieten bij jou (ook al vind je zelf dat het allemaal nog zooooooo lang duurt, hihi). Nog steeds last van 'de boobies'? Passen ze nog in je bh of heb je nieuwe gekocht (bh's bedoel ik)???:-?
Laura, ik heb wat positiviteit gevangen, hoor!:-D
Tam, hoe is het vandaag met jou? Al een beetje bekomen van het goede nieuws?:-D

Ik ga zo even een lekkere wandeling maken met mijn lekkere vent. :mrgreen:

Dag meiden, liefs,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-08-2010

Maria,

wel gezond blijven eten he?? haha, nee hoor meis, je mag af en toe gerust wat minder gezonds eten. wat is het uiteindelijk geworden?

kersje,

lekker ff een wandeling. dat doe je goed. waai maar ff lekker uit! en dan over twee weken weer je nieuwe kans benutten.. en dan ga ik als een bezetene voor je duimen!!

verder gaat alles op zich wel ok hier. vandaag met semmy naar cb geweest. hij woog 5705 gram en was alweer 59 cm! het gaat zo snel!!
zijn prikjes vond hij niet zo leuk, daar was hij flink aan het brullen maar hij leek het ook snel weer vergeten te zijn want hij kon daarna ook alweer lachen!
hij slaapt wel al vanaf vanmiddag kwart over 4 en het lijkt er nog steeds niet op dat hij wakker wordt... check wel af en toe of hij geen koorts heeft ofzo hoor.

alvast welterusten lieverds xxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-08-2010

Hoi dames,

Kim, jee wat raar dat je zo laat maar mag komen. Gelukkig heb je er zelf werk van gemaakt. Gefeliciteerd trouwens vandaag he met je 30e! Hiep hiep hoera, en dan ook nog eens zulk nieuws. Dat is wel fijn zo na alles. Ga je het al vertellen aan je ouders?
Maria, wat is het nog geworden met eten? Gaat het allemaal wat? Je buikje is vast al goed aan het groeien, moet een fijn (maar dubbel) gevoel zijn.
Jazz, goed dat je de rit uitgesteld hebt denk ik met je gevoel erbij. Hoop dat de misselijkheid minder is. Bij mijn meisje was ik ook zo ontzettend misselijk en veel afgevallen in het begin, maar pillen van de dokter hielpen later.
Laura; Jee, die semmy begin al te groeien zeg.
Kersje, jee bij bent populair op de banenmarkt (en hier ook hoor, hiih), maar je hebt gelukkig al een goede keuze gemaakt. Lekker he effe wandelen, doet een mens goed.

Hier toch wat zorgen maken. dit is tot de tweede keer toe dat mijn menstruatie maar een dag duurt. Heb een tert gedaan om te zien dat er nog hormonen zitten van mijn vorige mk ,maar dat was niet zo. 1 dag is toch niet normaal? Normaal altijd 3 tot 4 dagen. Het is wel een redelijke hoeveelheid nieuw bloed met stukjes (sorry als ik dat zo zeg). Na mijn laatste curretage heb ik geen echo meer gehad en nu maalt het gelijk weer al dat er iets niet goed zit. STom he! Misschien omdat ik bijna niet durf te geloven dat het nu eens de goede kant op gaat. Mijn huisarts is ook nog eens net met vakantie. Effe afwachten en als ik er mee blijf zitten dan toch maar eens langs de gyn, weet dat ik daar altijd terrecht kan na alles wat we meegemaakt hebben,maar toch..........


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-08-2010

Tam:Wel appart dat je maar zo weinig menstrueert en dat het allemaal een beetje raar loopt.Misschien inderdaad toch even met de gyn bellen om te vragen of het kwaad kan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-08-2010

Ik ga even proberen om de positieve test te laten zien haha.Ben er toch best trots op!Ondanks de angst.

[Afbeelding: CIMG2377.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-08-2010

Happy birthday Kim!!!!! :-D :-D :-D HIEP HIEP HOERAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!! :-D :-D :-D
Je hebt al het mooiste cadeautje van de wereld gehad, fantastisch. Leuk je test te zien! hij is inderdaad echt, echt, echt positief! heb je nog iets leuks gedaan vandaag?

Tam, een dag vind ik ook echt te kort, dat klopt toch niet :?, ik zou inderdaad gewoon naar een vervanger gaan als je huisarts er niet is, of meteen naar je gyn. kan ook. Anders blijft het ook maar in je hoofd rondmalen, da's ook niets....toch?

Nog lekker gewamdeld kersje? hoe is het nu?

Laura, ik heb toch nog verse tomatensoep gemaakt, met een broodje kaas, valt mee he?:-D

Jasmien, hoe is het met je?

Ik ga vanavond met vrienden naar Sail, even daar wat eten, dansen en vuurwerk kijken, ik hoop dat het niet te druk is! maar dat zal wel...:?

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-08-2010

Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is zij ....(met die vette positieve test):-D

Gefeliciteerd Kim!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-08-2010

Lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Kim, heb je een leuke verjaardag? Wat een duidelijke test, zeg! Daar mag je zeker trots op zijn, hoor! Wie heb je het al verteld???:-D

Tam, 1 dag lijkt mij ook weinig. Ik zou het ook gewoon voor de zekerheid even na laten kijken. Het lijkt me dat de gyn de aangewezen persoon daarvoor is?

Maria, wat leuk naar de Sail! Lijkt mij ook heel gaaf, maar de drukte houdt mij tegen...En zelf gemaakte tomatensoep, wat heerlijk! Ja, het wandelen was fijn. We kunnen dan altijd goed praten (zo lopend). Gaat altijd beter dan op de bank, ofzo. Smile

Laura, wat fijn dat Semmy zo goed groeit! En wat zielig als hij zo moet huilen van de prik. Sad Gelukkig lacht hij snel weer!

Jasmien, hoe gaat het met jou?

Hier alles goed, ik ben weer lekker druk aan het werk, prima afleiding. Geen tijd om mezelf zielig te vinden, haha. Ben ik ook niet, want de wereld ligt voor mij (ons allemaal) open! Maar ik ben wel blij dat het morgen weer vrijdag is (bijna weekend), want ik ben snipverkouden en merk dat ik me hier toch wel wat ziekjes door voel. Lang leve de paracetamol, haha.:geek:

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 20-08-2010

Hoi lieve dames,

Kim, alsnog van harte (dubbel natuurlijk!) gefeliciteerd meid!! Jij hebt het mooiste cadeau voor je verjaardag gehad :-D Hoe voel jij je? Fijn dat je gauw voor een echo langs mag. Wat laks van het ziekenhuis. Zij wilden dat je pas met 11 weken een echo geven, ondanks je verleden. Bah. Gelukkig dat het toch nog is goedgekomen en dat je ergens anders eerder kan.

Kersje, wat erg dat je zo verkouden bent. Ik hoop dat het gauw beter zal gaan. Net als jij ben ik heel erg blij dat het weekend is. Ik voel mij zo moe.Goed dat je zo positief bent ingesteld hoor en dat jij je, naast dat je geen tijd hebt om jezelf zielig te vinden, jij ook niet zo bent ingesteld. Natuurlijk mag je ook off-periodes hebben, dat is heel normaal. Net als Maria ben ik ervan overtuigd dat jouw kans om zwanger te raken vlakbij is. Aan de ene kant lijkt het nu alsof wij misschien makkelijk praten. Maar het feit dat jij zo regelmatig je ongi hebt en ook nog je ei voelt zegt mij dat het een kwestie van tijd is voor het weer raak is :ugeek:.

Maria, hoe was Sail? Heb je genoten en lekker gedanst? Hier lijken mijn boobs inderdaad te groeien. Ze voelen zo zwaar aan. Gelukkig doen zij niet teveel pijn. Gisteren ben ik naar de gyn geweest en ik was inderdaad nerveus. Ik had om 10 uur een afspraak maar toen bleek dat mijn naam niet was genoteerd. Moest ik om 15.20 teruggaan. Gelukkig voelde ik mij tegen de middag een stuk relaxter. De gyn was blij dat ik mij zo vroeg ben komen aanmelden en heeft toen een echo gemaakt. Precies 7 weken en een aardig kloppend hartje!
Jij bent nu alweer 14 weken! Het lijkt wel aardig snel te gaan. Voelt dat bij jou ook zo aan? Of nee, ik lees net dat je ongeduldig bent Smile Heel begrijpelijk hoor, dat ben ik ook. Spannend dat je een van de dagen iets meende te voelen! Hoe was de film Inglorious Bastards?

Tam, GEFELICITEERD meid!!!! :-D:-D Wat doet het nieuws dat de foutjes gevonden zijn en dat dit vroeg in de zwangerschap kan worden opgespoord en.....dat jij nu weer zwanger mag worden mij ontzettend goed!! 1 dag ongi lijkt mij ook weinig. En dat heb je nu al voor de 2e keer. Voorheen was dat niet zo. Ik zou toch even langs de gyn gaan hoor. Het is helemaal niet fijn om ermee te zitten. Zit je misschien in de stress? Vorig jaar had ik vanwege stress ook 2 periodes waarbij ik maar 1 dag mijn ongi had. Ik hoop dat je gauw opheldering krijgt.

Laura, wat is Semmy gegroeid en mooi in gewicht aangekomen! Zielig dat hij zo moest huilen van de prikjes maar wel goed dat hij daar wel gauw overheen was. Flinke en stoere vent is hij!

Een heel fijn weekend en veel liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-08-2010

Sorry even voor mijn ego-berichtje meiden, heb het effe moeilijk. Onze buren hebben een dochter gekregen en onze overburen een tijdje terug een zoon dus het is hier een en al feest in de straat.....best moeilijk.Is het eindelijk mooi weer om lekker in de tuin te zitten hoor je steeds heerlijke kraamvisite en oooh's en aaah's, kan ik efe niet tegen. Kwam mijn nicht tegen vandaag......ook met dikke buik (heb ze niet meer gezien na de dood van onze dochter, groot deel van de familie kan niet zo met slecht nieuws omgaan blijkt) en daarboven op vertelde mijn zusje dat ze deze week een mk heeft gehad......de tweede sinds februari ook. Vind dat zo erg weer. Pfff, toch effe heftig op een dag!
Maak me ook zorgen om mijn menstruatie, het voelt gewoon niet goed. Heb de gyn gebeld, maar was vrij vandaag. Maandag bellen ze terug voor evt een afspraak op korte termijn. Eidenlijk het nieuws dat we weer mogen en dan zal je zien dat er straks weer iets is waardoor het niet kan.
Ik ben normaal echt geen negatief persoon........voor mijn meisje was het leven een feest, maar het leven is sindsdien erg hard en vind het toch moeilijk om daar mee om te gaan. Sorry dat ik dus niet reageer...........moet weer effe de kracht vinden.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-08-2010

Lieve Tam, wat een dag voor je gisteren, het viel je zwaar he meid? en wat naar te horen dat je zusje weer een miskraam heeft gehad, wat verdrietig Cry. Vond je het wel fijn dat je nicht er was, ondanks haar grote buik? het is naar voor je geweest dat een deel van je familie weinig heeft laten horen na de dood van jullie meisje. Bij mij was dat ook, sommige familieleden hebben niets laten horen, maar ik weet ook dat het niet komt doordat ze niet aan je denken of met je meevoelen, ze weten gewoon niet zo goed wat ze moeten zeggen, durven gewoon niet zo goed, vaak bang om wat fout te doen. Deze ervaring heeft mij geleerd hoe ik met zulk groot verdriet bij anderen om moeten gaan, dat mensen echt behoefte hebben aan steun ook al denk je dat ze met rust gelaten willen worden.
Maandag word je teruggebeld door je gyn, dat is fijn. Ik vermoed dat niets jullie in de weg zal staan voor een kindje straks, heb maar vertrouwen. Het gaat echt lukken meid. Ik begrijp heel goed dat de moed je soms in de schoenen zakt, het vertrouwen dat alles goed komt is beschadigd, maar het komt echt goed Tam.
Dagen zoals gisteren leggen het gemis en de pijn weer zo bloot, en dat met de onzekerheid over je lijf, of dat wel goed zit met die menstruatie maakt dat je je echt verloren kan voelen, ik snap dat heel goed. Kop op tam, het gaat goed komen. Eerst maar maandag, kijken of je snel terecht kan bij je gyn.
Veel liefs en een dikke knuffel voor jou.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-08-2010

Hey Jasmien meid, gefeliciteerd met je mooie echo! wat fijn te horen dat alles er goed uit zag. Waren ze je vergeten te noteren voor je ochtendafspraak! Confusedhock:, echt erg! was je man mee? Sail was leuk! het was druk maar we hadden een heel mooi plekje aan de kade voor het vuurwerk. Dat vuurwerk is echt te gek!!! echt niet normaal, kersje Tam, Kim en Laura ik adviseer jullie: ga een van de Sailavonden om 22 uur 15 naar het Java-ailand, je ziet daar echt het mooiste vuurwerk in jaren. Ik kan mij herinneren als kind dat het altijd al zo'n indruk maakte, maar het is in al die jaren niet minder geworden, het is nog even spectaculair. Ze geven er een vermogen aan uit iedere keer. Zorgen dat je dichtbij komt te staan, het is zooooo mooi! :-D
Wat betreft de zwangerschap Jasmien, ik vind het nu best wel hard gaan, ik besef opeens dat ik over ruim een maand alweer voor de 20-weken echo mag.....raar idee. Ik geniet er echt van nu, ik praat veel met het kindje, geef hem peptalk, dat hij zijn best moet doen, dat ik mijn best ga doen en dat ik heel goed voor hem ga zorgen, dat ik hem heel veel ga knuffelen. Op andere momenten kan ik mij niet voorstellen dat ik een kind ga krijgen....zo bizar, dan denk ik dat het mij nooit gaat overkomen. Raar zitten de hersenen in elkaar soms :?. De film was rouwens erg geweldadig, ik heb maar half gekeken, ik ben maar vroeg naar bed gegaan.

En hoe is het onze kannibalistische snothoestparacetamolkersje? knap je al wat op meid? Lekker dat het weekend is he? lekker uitslapen met vriendlief. Ga je nog iets leuks doen dit weekend? gisteren was mijn vriend jarig, we vieren het vandaag, we hebben net 25 tompoucen bij de Hema gehaald..hihi :-D Hij is nu hartige taarten aan het bakken, dat kan hij goed, hij maakt heerlijk deeg altijd. Ik ga even het terras opruimen en mij geestelijk voorbereiden op heel veel mensen. Is je ongie bijna over? ik hoop het. Rust maar lekker uit en knap maar goed op.

Kim, hoe is het? hoe voel je je? heb je al "last" van kwaaltjes?

Laura, dikke kus vor jou en Semmy! gaat het goed?

Ik spreek jullie later meiden, fijn weekend!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 21-08-2010

Hoi Lieve meiden...het was hier even weer druk druk druk sorry!

Tam:Wat verschrikkelijk van je zusje weer!En dan de dikke buik van je nicht, dat hakt er weer even in hé meid.
Heb je buiten het weinige bloeden ook buikklachten?Meestal blijf je buikklachten houden als het niet helemaal schoon is vanbinnen en (misschien een beetje vies)Een vieze geur van onder.Komt allemaal goed meisje!Heb hoop!!!

Kersje:Hoe gaat het nu met je?Is de menstruatie weer voorbij?Ik ga weer voor je duimen deze maand hoor...je verdient het!

Maria:Ik weet niet goed hoe ik me voelen moet.Ik ben blij met de zwangerschap, maar heel terughoudend.Heb al een paar keer echt serieuze menstruatiepijn gehad en ik blijf een zeur onderin mijn buik voelen.Vandaag voelt het net als wanneer je een buikgriep gaat krijgen.Verder alleen veel moe.Kan de hele dag wel slapen.Mijn borsten doen niet echt pijn.Ik voel heel af en toe een wat prikkelend gevoel in mijn borsten maar meer ook niet.Wel heb ik alweer een buik, alsof ik alweer 3 maanden zwanger ben.Das echt niet normaal.Was jij ook zo angstig?Bang voor een miskraam? ik probeer positief te denken en te hopen dat het oed zit, maar heb er veel moeite mee.

Jazz:Wat fijn dat je al een echo hebt gehad en dat alles goed was!Super goed nieuws is dat meid.Hoe voel je je verder?

Hier ondertussen de ouders het nieuws verteld...Mijn ouders waren blij, maar voorzichtig.Ook hun willen net als wij eerst zien hoe alles gaat verlopen, voordat ze het van de daken schreeuwen.Mijn schoonouders en mijn schoonbroertje en zusje, waren over de top blij!Ze begonnen meteen met een voorstelling te maken hoe het er volgend jaar uit zal zien met twee kleinkindjes zo kort op elkaar en dat alles nu weer goed komt en dat ze blij zijn dat ze nu open over de situatie kunnen doen!Ik voelde me echt in een hoekje gedrukt, met een flinke last op mijn schouders.En "Zijn ze mijn Giel* al zo snel vergeten"? Zijn ze vergeten wat er allemaal al is gebeurt?Hoe kunnen ze nou al zo fantaseren over de toekomst, na alles wat wij hebben gehad in het verleden!Mijn schoonzusje ging al meteen uit zitten rekenen dat als ik 4 weken zwanger ben er net een week tussen kan zitten als zij helemaal uitloopt en ik met de 37 weken beval.Toen ik zei dat ik ook 5 weken zwanger kan zijn, omdat ik nu totaal niet meer weet hoe mijn cyclus gelopen heeft en ik dat pas met de echo zal weten was ze geïrriteert.Ze zei dat het dan mogelijk is dat ik nog eerder beval als haar en aan haar gezicht te zien, vond ze dat niet tof!Wat interreseert het mij toch wanneer ik beval en wie de eerste is!!!!Als het maar goed mag blijven gaan toch?Ik word soms niet goed van die mensen!!!
Mijn vriendin heb ik het ook verteld.Die was in de wolken en peilt dagelijks hoe het met me gaat!Nou ik he weer genoeg gezeurt of niet?Ik laat het nu weer even aan jullie over Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-08-2010

Lieve meiden, dank je wel voor de lieve woorden. Heb ik echt even nodig. Vorig jaar na de dood van mijn meisje kon ik me niet voorstellen dat ik over een jaar nog niet gelukkiger zou zijn....nu zijn we een jaar verder met nog veel meer ellende. Maar we gaan van het positieve uit, praat mezelf steeds toe dat ook ons een keer gegund moet zijn, maar het is denk ik niet gek dat ik diezelfde tam niet meer ben, ik heb gewoon wat goed nieuws nodig om erin te geloven en deze week hebben we toch al een hele belangrijke stap gekregenm een die bijna onmogelijk leek dus.......heb mijn ventje al gewaarschuwd dat de rust voorbij is, haha. Maar toch blijft een stemmetje zeggen: juig niet te vroeg!

Jazz, wat geweldig een goede echo, dat is al een belangrijke stap. Meid, wat moet je zenuwachtig zijn geweest, zeker toen het nog een keer uitgesteld bleek. Geniet ervan.

Maria, ja heb veel op tv gezien van sail. Amsterdam is wat ver voor me. Maar ben wel een keer naar sail antwerpen geweest en daar was toen ook een prachtige vuurwerkshow met muziek enzo, was dat daar ook? Geniet nog verder van je weekend en dat kleine ukkie in de buik. EN van de verjaardag van je ventje, hiep hiep hoera nog.

Kersje, al wat opgeknapt? Hoop het meid, we lopen volgens mij ongerveer gelijk met de ongi........moeten we ook maar samen er voor gaan niet? haha

Laura, hoe is het me de kleine semmy, geen last van de warmte?

Kim, leek me emotioneel om te vertellen na alles. Ik snap je angst goed. Maar helaas helpt het niks dus gaan we van het positieve uit. TJa, en je schoonzusje.....mensen die het niet meegemaakt hebben snappen het echt niet! Soms denk ik wel eens: met wat helder nadenken kan je het toch wel enigzins begrijpen, maar helaas.....Maar meid, je hebt een prachtig verjaarscadeau gekregen, nieuw leven. Ik ben volgende maand jarig net na mijn nod dus hoop op hetzelfde cadeau.

Hier wel weer wat rust, maar het is een en al kraamfeest in de straat en dat is moeilijk. Voor mijn moeder ook zo rot, nu mijn zusje wederom. We hebben zo'n ontzettend grote familie met nooit geen problemen en nu dit allemaal.......de band tussen mijn zusje en mij is wel sterk. Ook al schelen we 5 jaar we lijken erg op elkaar, hebben zelfs hetzelfde beroep. Ik droom wel eens dat we beide zwanger zijn en dat het bij beide goed gaat........dromen mag toch?
Fijn weekend dames en ook al die kleine ukkepukkies


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-08-2010

Wat is het hier rustig.....:-?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-08-2010

iedereen heeft lekker weekend gehouden denk ik. Hier effe een kort berichtje, want straks vertrekken we naar de kust (nou ja, de overkant dan, vlissingen)......hebben nog een hotelletje voor een avond geboekt. Lekker met dit but-weer. Flink aan het waaien en regenen hier. Maar ja....net terug gebeld door de assisitente van de gyn en mag volgende week maandag effe langs komen voor een echo. Zijn eerste reactie van mijn symptomen waren dat ik weer zwanger was, maar heb een test gedaan en die zei duidelijk van niet dus dat is het niet (en dat wist ik wel). Volgens hem kon het geen kwaad na alles wat ik meegemaakt heb moet ik het niet forceren en heeft mijn lichaam even tijd nodig om weer op orde te komen. Tja, klinkt logisch, maar ben toch blij als hij straks wat dingen kan uitsluiten. Tja, tijd.......dat is iets wat ik juist niet nodig heb, zijn dik een jaar verder, maar snap wel dat hij het puur lichamelijk bekijkt. Nou meiden, je hoort me morgen of zo wel weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-08-2010

hey meiden,

even kort vanaf mijn werk :geek:, het is inderdaad stil hier!

Tam, fijn dat je volgende week naar je gyn mag gaan, en wat lekker dat jullie even weg gaan! ookal regent het, dan maar lekker in een hotelletje samen in bed liggen boekjes lezen, knuffelen, roomservice bestellen en tv kijken.....heerlijk! die regen is juist een goed excuus helemaal niets te doen! :mrgreen:

Kim, wat betreft die angsten en de angst die je hebt voor een miskraam, ik had en heb die ook hoor. Ik snap heel goed dat je terughoudend bent, ik had dat ook. Ik had ook de eerste weken net als jij veel menstrutatieachtige pijnen en een zeurend gevoel in mijn buik, dat is nu zo goed als weg. ik controleerde elke keer het toiletpapier, ik heb dat nog steeds! in mindere mate maar ik heb het echt nog elke dag wel een keer. Geef het gewoon tijd, die eerste weken van de zwangerschap zijn best heftig, zowel lichamelijk als emotioneel. En je buik, hahaha, ik had precies hetzelfde! mijn buik was echt heel snel erg groot (veeeel sneller dan bij de 1e), alsof mijn baarmoeder weer indezelfde stand ging staan als een paarmaanden terug, het zal wel normaal zijn :-D. Ik vind het wel leuk dat mijn buik zo hard groeit eigenlijk. wanneer mag je ook alweer naar je gyn?
En ja, je familie, ik snap dat je je niet gemakkelijk voelde daarbij, niet begrepen. Het is voor ons als mama ondenkbaar om bepaalde uitspraken te doen, het ligt zo enorm gevoelig bij ons. Als ik iets geleerd heb van afgelopen maanden is dat de familie en vrienden het allemaal echt goed bedoelen, ze mijn kleine meid niet vergeten zijn, maar dat ik er meer dan wie dan ook mee bezig ben, met het feit dat ze hier niet meer is, dat ze er had moeten zijn, dat ik haar zo mis. Mijn eindconclusie is dat iedereen om mij heen enorm zijn best doet maar dat dit verdriet iets persoonlijks is, en niemand echt weet hoe ik mij voel en hoe vaak ik aan haar denk. Dat is ook de reden geweest dat ik met iemand erover wilde praten die er objectief en onafhankelijk naar kan kijken en naar mij luistert. Ik voelde mij onbegrepen en heb echt het gevoel dat niemand in mijn directe omgeving tot in de kern snapt hoe ik mij voel. Misschien is het ook wel wat voor jou Kim, denk er maar eens over..Wel fijn trouwens dat je zo'n lieve vriendin hebt.

Kersje meisje, hoe gaat het? ben je al helemaal beter? ben je vrij vandaag? lekker met de regen lang in bed gelegen? :-D

jasmien, hoe is het met jou en je kleine frummel? heb je trouwens een foto van de echo meegekregen? ik wil die kleine boon van jullie wel graag zien hoor! je gaat bijna naar Nederland he? lekker hoor! heerlijk vrij.

Laura, hoe is het met jullie? ben je nog naar Sail geweest?

Het is weer een heel verhaal geworden, ik ga weer verder hier, fijne dag meden!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 23-08-2010

MariaBig Grine buikklachten zijn nu ver weg.Bleek iets in de weg te zitten.Heb gister heel de dag op het toilet gezeten en nu zijn die heftige krampen over. Heb nu zo nu en dan een lichte zeur in mijn buik en dat is echt van de zwangerschap.Verder nog niet veel klachten.Wel moe en duizelig.Ook snacht's zweet ik me rot en heb met vlagen een klein beetje last van mijn borsten maar niet veel.Ik mag bij de gyn pas komen 1 oktober als ik 11 weken ben, maar met behulp van mag ik als het goed is over 2 weken ergens mijn eerste echo laten maken.

Hier vandaag weer wezen werken. Viel best mee!
Woensdag weer!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-08-2010

Fijn dat je je beter voelt Kim! en ja, dat warm hebben is wel herkenbaar, je bent een kleine broedmachine! :-D je temperatuur ligt nu hoger dan normaal.

Maar kersje en Jasmien, waar zitten julie??? Sad begin mij bijna zorgen te maken...


liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 23-08-2010

Inderdaad maria...wat je zegt...Waar is de rest gebleven?

Wat ik trouwens ben vergeten te vertellen...Ik heb een heerlijk weekend achter de rug.
We zijn vrijdag naar burgers zoo geweest met Dana, wat heeft ze genoten daar!
Daarna is Dana bij opa en oma gaan logeren en zijn wij naar een feestje geweest...ook gezellig.Zaterdag hebben we bij ons pap en ons mam gebarbequed, dat was ook lekker.
Al met al een mooie afsluiting van de vakantie.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-08-2010

Kim, wat fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad! :-D

Hier ook echt leuk, ik voel de kleine bewegen!!! :-D:-D:-D het zijn hele lichte bijna niet waar te nemen bewegingen maar ik herken het van de vorige keer!!! Ik moest er gewoon een beetje van huilen, vind het zo mooi.

Kersje, Tam en Jasmien where are you guys?????? nog een dag en ik ga de politie bellen hoor...:geek:

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor een controle. Ik ben zo nerveus als de pest. Pffff....Sad Ik begin een beetje een hekel te krijgen aan echo's. Ik merk dat ik zolang ik niet op controle hoef of een echo krijg ik veel rustiger ben. Dit wordt al de vijfde echo! Confusedhock:


liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 24-08-2010

Mariaaaaaaaaaa, zulk mooi nieuws! Je voelt jouw kleine al bewegen!!! Mooie momenten beleef je nu en natuurlijk ook emotionele momenten. Wat een flinkerd heb jij in je buik. Ik ben zo heel blij en ik las jouw bericht met een smile van oor tot oor :-D
Morgen naar het ziekenhuis, ja dat blijft enerverend elke keer. Jij hebt om de 2 weken ongeveer controle no? Dat is heel goed hoor.

Zelf heb ik elke ochtend en avond last van misselijkheid en ben ik steeds moe. De misselijkheid neemt steeds toe. Ik moet echt moeite doen om tijdens het eten (op kantoor) niet te kokhalzen. Helaas ben ik vergeten om een fotootje te vragen van mijn frummeltje, ik was opgelucht en blij een kloppend hartje gezien en heb er niet verder meer aan gedacht. Bij mijn volgende controle zal ik er zeker om vragen!

Kim, heel leuke afsluiting van je vakantie heb jij gehad! En je hebt tot nu toe weinig kwaaltjes, fijn!

Tam, hoe is het aan de kust. Volgende week maandag ga je naar de gyn, goed hoor. En ook heel goed.......je mag al beginnen met zwanger worden! Jippie!!!

Kersje, lieve meid, hoe is het met je? Laat je wat van je horen? Anders gaat Maria als zij morgen nog niets heeft gehoord terecht de politie inschakelen hoor....

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-08-2010

Niet de politie bellen!

Alles is oke hier, geen zorgen! Heb nu geen tijd om te reageren (in de baas zijn tijd, he), maar vanavond ben ik weer van de partij! Ik zal een tipje van de sluier oplichten: we hebben een heel lief klein katje...

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Susanna - 24-08-2010

Lieve meiden, ik lees al een heel tijdje met jullie mee. Schitterend dat er nu een aantal weer zwanger mogen zijn, ik hoop zó dat de rest binnenkort mag volgen!

Ik wil even wat zeggen over de 'andere kant'. Mijn zus heeft ook een miskraam gehad, alweer 7 jaar geleden. (Jeetje, als ik het opschrijf moet ik al huilen.) In de kraamweek ben ik, net als m'n broer en zus, een paar keer op bezoek geweest. We hebben als familie heel intensief de dag van de begrafenis beleefd. En daarna heb ik het er eigenlijk nooit meer met m'n zus over gehad. 11 maanden later kreeg ze een tweeling en we zijn eigenlijk alleen maar druk geweest met dat nieuws. Als ik jullie verhalen zo lees, denk ik wel eens dat ik wat meer had moeten doen, om er voor mijn zus te zijn.

We hebben het nog maar heel soms over haar meisje, en dan eigenlijk alleen als we het over haar grafje hebben (we zijn destijds druk bezig geweest met een monumentje, maar recentelijk bedacht mijn zus dat ze toch een andere steen wil, omdat deze niet zo mooi blijft).

Het is alleen niet zo dat we haar vergeten zijn (jemig, begint nu echt hard te stromen hier). Ik heb het één keer over de 'zes'' kleinkinderen gehad, en werd meteen terecht gewezen door m'n moeder (terwijl m'n zus er niet eens bij was), want haar nummer één vergeet ze niet. En ik ook niet. Sindsien heb ik het ook altijd over 'veel' kleinkinderen, en tegen m'n zus over 'je' kinderen, niet over 4 of 5. Op kaarten durf ik niet alle namen te schrijven, en daar er in het gezin inmiddels 3 achternamen zijn, gebruik ik meestal zus+vriend en kids.

Ik vind het knap hoe zij en jullie met het verlies omgaan, en hoe jullie de mooie dingen in het leven niet vergeten. Ik wil jullie bij deze nog eens heel veel geluk, liefde en plezier in jullie leven toewensen. Veel liefs,


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-08-2010

Maria:Jaaaaaaaaa, zo leuk haha.Ow wat moet dat een fijn gevoel zijn geweest.Heb je dat ook zo gemist de laatste tijd?

Jazz:Wat jammer van het fotootje, maar goed het is niet het allerbelangrijkste hé?Als alles maar super goed gaat.toch?Wanneer heb je weer een echo?Want dan willen we toch echt een foto zien!Verder inderdaad wel fijn dat ik niet veel klachten heb, maar had liever hartstikke ziek geweest want voel me niet echt zwanger nu en maak me dan weer druk!

Kersje:Ooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhh een lief klein katje(kwijl).Leuk zijn ze hé?Mijn adje(kater)Is alweer 3 jaar oud en weet nog goed hoe hij hier binnenkwam.Zo snoezelig!En het helpt een klein beetje om dingetje te vergeten!!!(tenminste dat was bij mij toen wel).Zorg lekker voor dat snoesje en eh..........ook Daar willen we een foto van zien hé!!!En de naam?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-08-2010

Kersje!!! je hebt een lief klein katje in huis? :-D awwww........wat leuk!!! foto! foto!

Lieve Jasmien, vervelend dat je zo misselijk bent meid, ik weet wat het is... bij mij hielp het om nooit een lege maag te heben, dus echt je maaltijden over de dag spreiden, steeds kleine hapjes. En brood helpt altijd goed vind ik. Wat lief dat je een smile van oor tot oor hebt met mijn verhaal, jij kan aftellen tot je jouw kleine boon voelt! nog een week of 12..

Kim, die beweging in je buik heb ik in het begin verschrikkelijk gemist, maar dat ging over na een maand of drie, vier. Toen kon ik het mij niet meer voorstellen dat ik het ooit gevoeld had....raar he? :-? hoe het voelde om zwanger te zijn. Het is grappig dat het vanaf dat je die streep ziet staan op de test weer helemaal 180 graden omdraait, je jezelf niet meer niet- zwanger voor kunt stellen....(volg je hem nog? :-D)

Ik had gisteren echt een hormonale huilbui zeg! mijn hemel, echt niet normaal. Manlief en ik kregen onenigheid om iets lulligs en ik barstte in janken uit en kon niet meer stoppen! ik bleef erin......jeetje mina, die hormonen man.....echt heavy spul! Confusedhock:

Tam, hoe was jullie nachtje en dagje aan de kust? heb je het leuk gehad?

oké, manlief is op de fiets naar huis, ik heb de bietjes klaar, aardappelpuree maken en kaasburgers. Hoe Hollands allemaal, heerlijk.

tot later meiden!
Liefs, Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-08-2010

Susanna, dank je wel voor je lieve berichtje.
Wat verdrietig dat je zus en jullie als haar familie dat mee hebben moeten maken. Ik begrijp dat het je tot de dag van vandaag nog raakt en verdriet doet.

Als we van te voren wisten wat we nu weten hadden we misschien dingen anders aangepakt, maar dat weten we niet. Je zegt dat je er vaker voor je zus in die periode had willen zijn, misschien moet je dat eens tegen haar zeggen? ik denk dat ze dat echt heel fijn zou vinden. (ik wel in ieder geval). Ik vind het heel logisch dat je pas achteraf beseft wat voor impact dit op haar heeft gehad (en misschien nog heeft), en dat je er meer voor haar had willen zijn. Ik zou haar dat precies zo vertellen, en zeggen dat je er nu ook voor haar bent als ze het over haar kleine meisje wil hebben. Ik denk dat het heel voor haar betekent dat jullie haar niet vergeten zijn en nog regelmatig aan haar denken.

Fijn te horen dat je zus na al dat verdriet toch weer zwanger is geraakt en nog mooie kindjes gekregen heeft.
Ik heb gezien dat het verlies van een kind voor de hele familie erg moeilijk is. Een oma en opa verliezen hun kleinkind, jij verliest een lief nichtje en jullie zien het enorme verdriet van je dochter/zus en zwager. Verdriet die voor de ouders van het kindje op dat moment te groot is om weg te kunnen nemen....het lijkt mij op dat moment best een onmachtig gevoel voor jullie.

Nou, dank nogmaals voor je berichtje, je lieve woorden troosten mij en geven mij persoonlijk het gevoel dat ik goed op weg ben, en dat is fijn. Ik zie dat je ook een hele mooie dochter hebt, ze ziet er erg lief uit! :-D
Ook alle goeds voor jullie.

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-08-2010

Hoi dames, ik is back.

Jazz, kan me voorstellen dat je zo blij bent dat je dan niet denk aan een foto'tje, maar ze hebben hem wel bewaard dan of niet? Volgende keer weer een mooie met een nog groter frummeltje. Vervelend dat je zo misselijk bent, maar het hoort er bij en daar mag je best lekker over "klagen", want wij weten hier allemaal maar al te goed dat we dat er allemaal meer dan voor over hebben.

Kim, je weekend klinkt leuk. Kan ook niet anders na al dat goede nieuws toch? Weet je kleine meid het al of ga je daar mee wachten?

Kersje, wow een kitten. Cool! we wachten met smart op de details..........kleur, leeftijd, naam, kattekwaad etc.

Maria, wat is dat gaaf he dat je je kleine kunt voelen. Ik heb mijn meisje altijd slecht gevoeld in het begin daar mijn placenta van voor lag, volgens de gyn scheelt dat veel. Nog even en je hele buikje gaat bewegen hihi. MAg ik daar een klein beetje jaloers op zijn? wel toch?

susanna, bedankt voor je woorden. Het is ook niet makkelijk en misschien had je zus ook niet zo'n behoeft om over haar te praten. Ik heb dat heel veel en mijn ene zus vindt dat ook moeilijk. Mijn andere praat er wel veel over. Ik weet dat mijn ene zus er wel aan denkt op haar manier, dat respecteer ik. Iedereen is zoals ie is en je zus weet zeker dat je je kleine nichtje nooit vergeet.

Hier een heerlijk uitje achter de rug. Het hotel was recentelijk opgeknapt (de kamers dan) en heel erg mooi. Waren er nog wel eens geweest maar dat was bijna 4 jaar terug. Kamer was heel mooi en uitzicht op de duinen (uit het hotel de duinen over en aan strand). Lekker gegeten en het was droog met een lekker zonnetje. Wel veel wind, maar dat had ook wel wat, haha. Overal zand! Vandaag lekker nog naar domburg en naar het watersnoodmuseum (als echte zeeuw nog nooit geweest, schaam). Nog wel een moeilijk moment op het terras. Er kwam een hoogzwangere achter ons zitten en haar man had net met vrienden gebeld die bevallen waren. Die hadden daarvoor een kindje verloren in de zw. Ze begonnen over dode kindjes en wat zei dachten wat wel en niet moeilijk was en bla bla bla. Ze praatte ook zo hard! Ze maakte allemaal veronderstellingen terwijl ze er niks van wisten..........ik heb mijn drinken opgedronken en ben vlug gaan lopen. Mijn man niet mee eens, want die vind dat ik me daar maar tegen moet weren, maar hij snapt me wel hoor. Wij zijn hier gewoon anders is. Afijn, ga nog wat foto's op haar site zetten, hebben haar naam nog mooi in het strand gezet en een roze kaarsje met vlinder gekocht, haha. Mijn gedachte waren in ieder geval even lekker leeg. Heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-08-2010

[Afbeelding: foto.JPG]ze is 3 maandjes en heet Uma (je zegt Oema) en ze is zooooooo lief!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-08-2010

oehhhh! :-D wat is ze lief!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-08-2010

Hoi lieve meiden,

Ik ben echt dagen niet op het forum geweest, ik schaam me diep…:oops:ik had zondagavond wel een heel stuk geschreven (maar niet opgeslagen, dom, dom) en ja hoor, alles weg toen ik het wilde plaatsen! Toen lukte het me vervolgens ook al niet meer om in te loggen en toen had ik gewoon even geen zin meer.:evil: Maar hier ben ik weer hoor. En het is zo leuk om Uma in huis te hebben! Wat een lief knuffeltje is dat, zeg. Ze zorgt ook echt voor een vrolijke noot hier in huis. Ze komt van een boerderij uit Drenthe. De boer is overleden en nu woont ze dus bij ons. Ik wilde al langer een kat, maar toch maar niet, omdat het ook weer een hele verantwoordelijkheid is, maar nu Uma er is ben ik echt blij met haar. Heerlijk zo’n klein poesje.Smile

Tam, je bent lekker in een hotel geweest met je man. :-DFijn om er even tussenuit te zijn. Inderdaad moeilijk als je mensen dan zo hoort praten op het terras. Je man vindt eigenlijk dat je daar niet voor weg moet lopen, begrijp ik? Maar hij snapt je wel, gelukkig. Ik ook, hoor. Dat soort dingen zijn ‘gewoon’ heel confronterend. Mooi hoe je je lieve meisje met je mee neemt op zo’n uitje, door haar naam in het zand te schrijven en een kaarsje te kopen. Ze gaat altijd met je mee door het leven. Heeft je gyn je trouwens nog gebeld?

Maria, was het eten lekker? Klonk in ieder geval weer goed! En gisteren had je een enorme huilbui door de hormonen. Raar spul, hè? Je bent er gewoon aan over geleverd…Wat heerlijk dat je je kindje al zo goed voelt. Ik kan me er zelf momenteel heel weinig bij voorstellen. Ik sta nu gevoelsmatig alweer zo ver van het zwanger voelen af, dat ik dat niet meer goed terug kan halen.:? Hopelijk mag ik het binnenkort zelf weer ervaren en roep ik dan heel hard: O, ja, natuurlijk!!! Succes morgen bij de echo, kan me voorstellen dat je daar nu tegen op gaat zien, terwijl het eerst veel meer ontspannen was. Was de verjaardag van je vriend trouwens nog leuk? Zijn alle tompoucen op??? Wat goed dat je je kindje en jezelf moed inspreekt. Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat. En de Sail klonk echt geweldig. Misschien ga ik de volgende keer wel met mijn gezin…:geek: En wat moet het een fijn gevoel zijn om je buik weer zo te zien groeien.

Jasmien, wat naar dat je zo misselijk bent, meid! Dat kan ik me dan nog wel heel goed herinneren, haha. Ja, zoals Maria al zei, kleine beetjes eten. Brood hielp mij ook en soepstengels ook! En kaneelbroodjes (hoewel kaneel dan weer niet zo goed schijnt te zijn). En wat heerlijk dat de echo goed was! :-DGa je nog naar Nederland komen in je vakantie?

Kim, ik kan me voorstellen dat je nog een beetje terughoudend bent in deze zwangerschap. Hopelijk zal je je steeds zekerder gaan voelen, naarmate de tijd vordert. Wat jammer dat je schoonfamilie niet in kan schatten dat hun reactie niet aan sluit bij hoe jij je voelt. SadJe buikkrampen zijn over gelukkig (zat er gewoon iets anders dwars, haha). En fijn dat je zo’n leuk weekend hebt gehad.

Laura, met jou en Semmy alles goed?

Susanna, dank je voor je reactie. Het is inderdaad heel ingrijpend voor je zus en voor jullie allemaal in de familie. Lief van je dat je nog zo aan je nichtje denkt. Ik denk ook dat je zus dat heel fijn vindt om te horen. En wat fijn dat ze alsnog gezonde kindjes heeft gekregen.

Uma ligt lekker tegen me aan. Ze is echt een heel leuk katje. Ze is heel sociaal (loopt de hele tijd achter je aan, nou ja, voor je voeten eigenlijk) en speels (met balletjes en een muisje rent ze als een bezetene door het huis) en er zit eigenlijk geen kwaad in. Echt een lief knuffelbeestje. Ik merk dat ik het heerlijk vind om haar warme lijfje vast te houden en dat doe ik dus ook lekker veel!:-D

Dag lieve meiden, het is weer laat, ik ga naar bed.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-08-2010

oh kersje.........ik ben verliefd. wat een schatje. Snap wel dat je dan geen tijd hebt om te komen mailen want je moet heel veel kroelen, haha. Nu lekker met dat poesje, maar we duimen dat dit over een paar maand met je kleintje is. Is ze wat speels? Leuke naam trouwens. oh, ik moet maandag trouwens naar de gyn voor een echo voor de zekerheid. Afijn, ga verder met mijn werk en straks ook al eens naar mijn werk toe, al wat voorbereiden. Tot later.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 25-08-2010

Ben ik weer!!!

Maria:Hoe was de echo meid?Is het een beetje meegevallen?

Kersje:Wat een snoesje...ooooooooooooh, zou het zo op kunnen eten haha...maar dat doe ik niet want dat heb je uma niet meer.Leuke naam trouwens..van Uma turman?Je hebt je ei rond dezelfde tijd als Tam is het niet?

Tam:Hoe gaat het verder?Zenuwachtig voor maandag?Wanneer heb je ongeveer je ei?

Hier is de eerste echo in zicht...volgende week vrijdag de 3e mag ik komen voor de eerste echo.Hoop voor die tijd toch al wel wat meer te merken dat ik zwanger ben.Onze ouders weten het niet...wil ze niet met ongerustheid opzadelen.Mijn man kan geen vrij krijgen, omdat hij begin volgende week al vrij moet zijn voor de notaris.En dan over 4 a 5 weken 2 weken vrij is, want dan start de opbouw!Nog iets meer als een weekje in spanning...Hopelijk is er dan al een hartje te zien!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-08-2010

Kim, spannend hoor die eerste echo. Ik snap je onzekerheid. Maar gelukkig is het niet meer zo lang ,omdat eerst je langer moest wachten. Ik snap dat je het je ouders nog niet verteld hebt. De tweede keer na Britt* hebben we dat toen ook niet gedaan. Tja, en kwaaltjes...........dat is bij iedere zw weer anders hoor en meestal zeggen ze toch dat je rond de 6e week het pas vaak echt gaat merken?

Mijn ei is ongeveer maandag. Dus met wat mazzel zie ik hem wel springen haha? Vind het toch wel spannend maar probeer er maar niet te veel aan te denken hoor. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-08-2010

Lieve meiden,

Kim, wat fijn dat je volgende week donderdag voor een echo mag gaan! Ik begrijp dat je het je ouders nog niet wilt vertellen, ik had dat zelf niet moet ik zeggen. Juist na alles wat gebeurt is wilde ik het geen dag voor me houden. Maar gaat er iemand die vrijdag met je mee? ik hoop ook dat je het hartje al kan horen! :-D

Tam, maandag je ei? spannend!!!:-D wel even een ander gevoel dan afgelopen maanden he? nu mag er echt wat mee doen!!! jehoe! gebruik je iets van ovutesten ofzo? of voel je hem springen?
Ben je nu al aan het werk? je zegt dat je iets ging voorbereiden, beginnen de klassen maandag?

Kersje, je hoeft je niet te schamen dat je niet p het forum was hoor...hihi, je hebt een heel goed en vooral erg schattig excuus. Wat een dropje! en lieve naam ook. Ik kan mij zo voorstellen dat je verliefd bent op zo'n kleine druktemaker. Dat is leuk thuiskomen!
Hoe hebben jullie dat zo besloten? kwam ze op jullie pad of heb je haar echt gezocht?
De verjaardag van vriendlief was erg gezellig. Na middernacht waren de meeste vrienden weg en waren er 6 tompoucen over. We hebben deze, 2 per persoon, samen met een vriend nog naar binnengewerkt...hahaha! (burp). Hey, jouw ei komt er ook aan he?

Jasmien, hoe is het de misselijkheid meid? wordt het erger? had je dat bij je eerste ook eigenlijk?

Nou hier was de echo prima, het ukje lag letterlijk te zwaaien toen het echo-apparaat op mijn buik werd gezet, het was zo grappig te zien! Kindje was goed gegroeid, nu 110 gram. Helemaal volgens schema. Ik moet 1 sept. terugkomen voor de 20-weken echo. Ze vroeg of ik behoefte had aan een controle voor die tijd. Ik heb "nee" gezegd. Ik vind het leven zonder echo's en controles een stuk rustiger. Dus nu 5 weken rust, daar kijk ik naar uit. Ik ben benieuwd hoe ik mij ga voelen rond die 20, 21 weken, toen het vorige keer zo verschrikkelijk mis ging. Ik hoop dat ik mijn rust kan behouden dan, wel'll see.

Nu mijn bedje in, ik ben met manlief heerlijk uit eten geweest, was fijn.

liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 25-08-2010

Moet even duidelijk schrijven haha.
Onze ouders weten dat we zwanger zijn...Ze weten alleen niet dat we volgende week de eerste echo hebben!Ik wil ze niet opzadelen met of het hartje wel of niet zal kloppen.
Daarom heb ik niets gezegt.Mijn vriendin gaat met me mee, dus ik hoef gelukkig niet alleen!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-08-2010

aha!!! ik meende al te hebben gelezen dat je ouders "voorzichtig blij waren" :-D
Nu snap ik het! Het gaat helemaal goed komen vrijdag! wel nog een hele week wachten...geduld is een schone zaak. Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-08-2010

en hier is ons kleine kuikentje! :-D
[Afbeelding: 9kqp1c.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 26-08-2010

oohhh, maria, wat een mooi kindje. Die zit daar lekker daar bij jou in de buik. Geniet maar van zo'n mooie echo weer meid, klets later wel meer, mijn zus komt zo koffieleuten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-08-2010

Ha lieve meiden!

Maria, wat een mooie echo!:-D En nu lekker 5 weken rust voordat je de 20 weken echo hebt. God, wat gaat de tijd snel…En de weken daarna zullen jullie misschien in spanning zitten. Hopelijk valt het mee. Maar in ieder geval heel mooi dat je hebt gezien dat het goed gaat met je kindje.
We waren al wat langer aan het nadenken over een kat, maar echt besloten hadden we nog niet (toch een hele verantwoordelijkheid). Maar toen Uma op ons pad kwam hebben we geen moment getwijfeld. Ze is geboren op de boerderij waar mijn schoonvader de zomer altijd door brengt (kamperen bij de boer). Ze kwam steeds bij hem zitten en bleek heel knuffelig en lief te zijn. De boer is pas geleden overleden en de boerin heeft geen energie om voor de katjes te zorgen, vandaar dat mijn schoonvader ons vroeg of we interesse hadden in een kat. En zo is ze bij ons terecht gekomen, de kleine deugniet! :-D Mijn vriend werkt vanuit huis, dus ze hebben mooi gezelschap aan elkaar.
Ja, ik heb mijn ei ergens volgende week, dus dat schiet alweer op. Ach, we zien het wel deze maand.

Tam, spannend dat je je ei maandag hebt! Hoe voel je je eronder? Wel heel fijn dat jullie het weer kunnen proberen, hè? Toch een heel belangrijke stap! Hopelijk is het snel raak voor jullie en krijgen jullie een gezonde zoon of dochter. Dat zou ik geweldig voor je vinden! Hoe gaat het op je werk? Heb je het druk? Hoeveel uren ga je nu werken?

Kim, volgende week de eerste echo alweer! Hopelijk een kloppend hartje, meid. Wat een spannende momenten zijn dat toch. Ik heb echt de neiging om zelf ook zenuwachtig te worden als 1 van jullie weer een echo heeft…hoe moet dat nou als ik zelf aan de beurt ben? Dat wordt echt een ramp! Confusedhock: Nou, ja, dat zie ik dan wel weer. Eerst maar weer eens zwanger worden voordat ik die richting uit ga denken…

Jasmien, hoe is het met jou? Nog erg misselijk?

Laura, hoe gaat het nu met jou en Semmy?

Hier gaat het verder goed, krijg het wel steeds drukker op mijn werk, maar dat is ook allemaal nog goed te doen. Op mijn werk is een van mijn zwangere collega’s weer terug van vakantie. Ze gaat over 6 weken met verlof. Haar grootste zorg op dit moment is dat ze niet op 5 december bevalt (ze is begin december uitgerekend). Ik vind dat wel moeilijk. Ik denk dan dat ze blij mag zijn als het allemaal goed gaat. Maar ik weet ook wel dat het voor haar gewoon heel anders is. Gelukkig kan ze zich daar druk om maken!

Nou, meiden, ik begin een beetje te wennen aan het idee dat er alweer drie zwangeren onder ons zijn.:-? Maar ik zou het helemaal geweldig vinden als we straks allemaal zwanger zijn/een gezond kindje in onze armen mogen houden!:-D

Fijne avond, liefs,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 26-08-2010

Lieve dames...ik kom morgen weer reageren hoor.Slaap al een paar nachten heel onrustig.Zal wel de angst zijn.Ga vandaag maar eens vroeg erin.tot morgen.liefs kim


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-08-2010

hey Kim, loop je te malen ipv slapen in bed? ik begrijp je angst heel goed, het is een mooie en moeilijke tijd voor je. De vanzelfsprekendheid dat het goed zit met je kindje is er niet meer, het vertrouwen zal je ergens anders vandaan moeten halen. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over, het komt goed vrijdag.
Heb je het met je man over je angsten? het helpt mij wel echt om het erover te hebben, het uit te spreken. In het begin vond ik dat erg moeilijk, dacht dat ik dan het lot tartte ofzo...maar ik merk dat als ik ze niet uitspreek, ze groter en groter worden in mijn hoofd.
Praat erover meid.

liefs en knuffel en heel veel goede slaapuurtjes voor jou,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-08-2010

ik kom vanmiddag nog even op de rest reageren, ik heb net 4 uur schoongemaakt....man....ik ben moe!!! Confusedhock:

maar.....wel lekker fris hier.....dat is zo fijn! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-08-2010

Jee Maria, als je wilt mag je bij mij ook komen poetsen hoor. Lekker is dat he als alles weer spin en span is. Had dat bij mijn eerste zw trouwens heel erg, zal wel nesteldrang zijn haha. Wilde alles de laatste weken ook nog eens extra goed schoon, want anders zou de kraamhulpt ook wel denken! Stom he, helaas heeft de kraam nooit mogen zijn. Had daar trouwens wel recht op, maar wilde dat zelf niet......vond dat beetje raar toen.

Kim, hoop dat je vlug wat beter kan slapen. Misschien als je vrijdag een goede echo hebt dat dit al een stap is.

Kersje: wat mooi te lezen hoe dat kleine hondje op jullie pad is gekomen, wel bijzonder. Je bent hem toch niet helemaal aan het verwennen he, haha. Vast wel.

Jazz, hoe gaat het me je meis?

Laura, alles goed met de kleine Semmy? Slaapt ie wat goed en met zijn eten nu?

Hier een beetje een saaie dag. Vies weer ook steeds bah, je zal zien dat als de vakantie voorbij is het ineens mooi weer is. Hier ook wat gepoetst, wat bank hangen en de konijnen (heb er 3, 1 binnen en 2 buiten) hun hokken eens goed gedaan. Daarnaast ook weer lezen voor mijn werk. Officieel is het pas over een week school, maar er zit een hoop voorbereiding aan vast.
Ook wel nog steeds wat angstig voor het bezoekje maandag aan de gyn.

Zie er wel een beetje tegen op dat het steeds slechter weer wordt en vroeger donker. De herfst en winter kan gezellig zijn maar merk dat ik mijn meisje dan nog meer mis.....het is zo leeg dan binnen. Afijn, misschien krijgen we nog wel een na-zomer.
Fijne avond nog dames................en alle kleine ukkies.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-08-2010

Lieve dames...

Ik heb nog steeds niet de puf om lang te reageren...ik word met de dag vermoeider.Slaap nog steeds onrustig, met veel dromen over dit kindje en Giel* die elkaar kruisen.Zwetend word ik dan wakker en kan dan mijn rust niet meer vinden.Ik ben blij toe als we een eindje verder zijn!Morgen alweer 3 maanden geleden dat onze giel geboren en gestorven is.Vanaf deze week zal het steeds iets zwaarder worden.Aankomende week de eerste echo, maar ook de eerste dag dat ik had mogen gaan bevallen van Giel*.Dan de uitgerekende datum en ook het punt dat waneer alles goed mag gaan ik de stap weer moet nemen om het iedereen te vertellen.Angstig voor alle reacties.

Maria:Heerlijk dat je zo lekker kunt poetsen...stuur wat energie deze kant op, want ik heb er totaal geen puf voor nu haha!

Tam:Ben je al aan het klaarstomen voor je ei?Lijkt me voor jou ook dubbel om er weer voor te gaan niet?Ik zie ook op tegen de donkere maanden...krijg er altijd een beetje een dip van!

Kersje:Hoe gaat het meid?Gaat alles goed met uma?Haalt ze al kattenkwaad uit?

Jasmien:Hoe gaat het met de misselijkheid?En hoe ver ben je nu?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-08-2010

Lieve Kim, die heftige dromen had ik ook! Ze zijn nu al een stuk minder. Ja, het is echt een heftige tijd...en komende tijd wordt niet makkelijk zoals je schrijft. Vandaag drie maanden geleden dat je kleine knul geboren werd, voelt het als lang geleden? of is het voor je gevoel korter? Ik herken wat je zegt over angstig zijn voor reacties, ik had dat ook. Ik merk dat ik mij soms tov anderen al soort van excuses maak voor het feit dat ik wel weet dat ik weer snel zwanger ben, dat ik ook nog in een rouwproces zit, dat het erg snel is gegaan...blablabla.. Ik maak me soms veel te druk wat mensen daarvan vinden. dat ze het misschien onverstandig vinden.. Ik probeer dat echt los te laten maar dat is soms echt moeilijk.

Lieve Tam, ja, tuurlijk ben je best nerveus voor maandag, ik zou dat ook hebben! maar ik denk dat je goed nieuws krijgt hoor. Ga je nog iets leuks dit weekend doen? wel leuke dingen blijven doen hoor! ook al werkt het weer niet mee. Lekker naar de film enzo...

Lieve kersje, fijn dat je man vanuit huis werkt, dat is voor Uma ook veel gezelliger! komt hij wel aan werken toe? :? Ik zou dus echt de hele dag aan het spelen zijn denk ik!
Fijn dat ze zo'n goed huisje heeft gekregen bij jullie, jullie gaan vast heel goed voor haar zorgen! :-D heerlijk zo'n klein warm wurmpje dat altijd blij is je te zien en heel erg van knuffelen houdt.....ik wil dat ook!!!
En ja, die zwangere collega, ik snap helemaal wat je bedoelt...als dat je grootste zorg is, of je wel of niet op 5 december bevalt. Ik word er jaloers van....zo onbezorgd en uitgaande van het beste, hadden wij dat maar ook nog, dat onbevangen gevoel.
Lukt het een beetje om niet te veel met je ei bezig te zijn? (k zal er ook meteen over ophouden trouwens)

Jasmien meid, hoe voel je je?

Laura, hoe gaat het nu met Semmy?

Voor mij is het vandaag, 28 augustus, 6 maanden geleden dat ik van Olivia beviel. Ik had gisteren een donkere dag, ik kan er nog steeds niet goed over uit, ik voel geen understanding. Zou dat ooit over gaan?

Lifes,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-08-2010

Lieve maria, 6 mnd vandaag en bij kim 3 maanden toch? Sterkte. Of het ooit overgaat? Ik denk het niet. Ik ben nu al meer dan een jaar mijn meisje verloren en soms lijkt het gemis alleen maar erger te worden. Maar je leert weer wel deelnemen aan het leven. Zoals mijn man altijd zegt: het komt nooit meer goed, maar het komt wel beter!
En daar zullen we het mee moeten doen. Onze kindjes zullen nooit vergeten worden........altijd bij ons zijn.

Ik weet niet of ik dit ooit verteld heb, maar mijn oma is ook een van haar kinderen verloren aan kanker op zeer jonge leeftijd (3 geloof ik). Ze heeft daar nooit over gepraat (dat was zo in die tijd), ze heeft nog 14 (ja je leest het goed) kinderen gehad daarna met wie het allemaal goed is, maar tot op de dag van haar dood heeft ze veel verdriet gehad over haar ene dochter................ze had geen 14 kinderen............nee, ze had er 15.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-08-2010

Goedemiddag lieve meiden,

Tam, wat heeft jouw oma veel kinderen gekregen! En ik kan goed begrijpen dat ze haar kindje altijd is blijven missen. En je man heeft gelijk. Het komt nooit goed, het komt wel beter. Mooie uitspraak. Hoe gaat het nu met je man? Mijn vriend zei gisteren dat hij het moeilijk vond dat we nu geen gezinnetje zijn. Hij had zich er ook erg op verheugd. Ik vind het eigenlijk wel fijn als hij zulke dingen zegt (doet hij niet zo vaak).
Morgen begint de school weer, hè? Ben je al helemaal voorbereid? Zie je het een beetje zitten? En je ei verwacht je ook morgen, toch? Ik ook ergens deze week. Spannend weer. Het is toch weer een kans. Ik probeer me er zelf niet al te veel op te richten deze ronde, ik wil het even wat rustiger aan doen. Ik was er iets te veel mee bezig, vond ik zelf. Maar of het me zal lukken? Tot nu toe gaat het goed. :geek:
Sterkte morgen bij de gyn, hopelijk is alles in orde.

Maria, het was gisteren precies een half jaar geleden dat Olivia is geboren. Je had het er moeilijk mee. Logisch, hoor. Sommige dagen zijn gewoon moeilijker (en donkerder) dan andere. Cry Of het ooit over gaat, dat weet ik niet. Ik hoop dat het steeds beter gaat. Maar moeilijke dagen horen er misschien wel blijvend bij. Hoe gaat het nu met je, meid?
Ik ben wel iets minder met mijn ei bezig, volgens mij. Het helemaal vergeten doe ik niet (hoeft ook niet), maar ik heb geen zin om een klusschema aan te gaan houden. Ik laat het deze maand zoveel mogelijk los. Ik hoop natuurlijk wel dat ik snel zwanger zal zijn (en daar moet wel voor geklust worden), maar het voelde wel heel erg berekenend en dat werkte toch niet, dus daar heb ik even geen zin meer in. Misschien duurt het nog wel een half jaar, nou ja, dan moet dat maar. Ik kan het toch niet forceren (weet ik inmiddels).

Kim, het lijkt me nu een moeilijke tijd voor je. Je voelt je onzeker over deze zwangerschap en hebt verdriet om het verlies van Giel. Kon je de tijd soms maar even doorspoelen hè? Dat gevoel heb ik wel eens. Ben je nog zo moe? Kom je wel een beetje aan je rust toe nu het slapen niet zo goed gaat?

Jasmien, hoe gaat het met jou, meid?

En Laura, hoe gaat het met jou en Semmy?

Hier alles verder oké. Ik geniet van kleine Uma, ze ligt bij me te slapen op de bank. Het is een echte zwaan-kleef-aan. Maar daar hou ik wel van. Ze ligt vooral bij mij. Mijn vriend zegt dat dat ook moet, want ze is mijn ‘troostkat’:-?. Ach arm beestje, haha. Maar het geknuffel doet me inderdaad goed.

Dag lieve dames

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-08-2010

Kersje, de school begint over een week,maar morgen ben ik wel al aan het voorbereiden.......en deze week nog een paar keertjes langs. ben wel wat bang voor morgen. Mijn ei heb ik denk ik gisteren gehad. Sinds de curretage's voel ik hem heel goed. Heb zelfs wat pijn en kan zeggen of ie van links of rechts komt. We hebben ons best gedaan, maar nog niet overdreven precies. Het is toch weer wennen en zeker omdat we maandag naar de gyn moeten en wie weet is er nog iets niet goed? HAd liever gehad dat mijn ei daarna was, dan was ik wat geruster..........maar anders is de volgende ronde er weer een van nieuwe kansen.
Wel nog een nachtje euro disney geboekt voor over 2 weekjes dus weer iets om naar uit te kijken. Knuffel aan Uma


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 30-08-2010

hey lieve meiden,

Tam, ben je al bij je gyn. geweest? hoe was het daar? ik hoop dat het meeviel en je goed nieuws voor ons hebt.
Wat je schrijft over je oma, wat een verlies moet dat ook voor haar zijn geweest, het was inderdaad een hele andere tijd, er werd niet over gesproken. Mijn oma is ook haar eerste kind verloren, hij was nog maar een paar maanden oud, ze weten niet waar aan...hij werd ziek. Ik ben mijn oma verloren toen ik 17 was, ik wou dat ik het er met haar over kon hebben nu. Ik heb het haar wel verteld vorige maand. Ik ben naar haar graf gegaan en heb het verteld. Sta je dan, tegen een steen aan te praten..:? ach ja. Maargoed meid, ik ben nieuwsgierig hoe het gegaan is vandaag.

Kersje, je kan het zwanger worden inderdaad niet forceren, ik vind het knap van je dat je probeert er minder mee bezig te zijn. Je hoeft er niet dagelijks voor te klussen (heb ik ook niet gedaan), het komt wanneer het komt. Toch mis ik die klusperiodes wel een beetje :oops:, we deden het toen veel vaker! hihi, ik merk dat mijn hoofd er nu helemaal niet naar staat.
Maargoed meid, hoop toch stiekem dat het snel raak is voor jou en tam. Hoe is het met je kleine lieve Uma? vind je het nog steeds leuk een kattenbak verschonen? :mrgreen: ach, wie weet hoef je dat over een tijdje niet meer te doen...:-D

Kim, hoe voel je je? nog steeds zo onrustig of gaat het beter? het valt ook allemaal niet mee voor je. Wanneer heb je je volgende afspraak? ergens deze week toch?

Jasmien, wat ben je stil! ik hoop niet dat je weer zo belachelijk hard aan het werk bent want anders moeten we je weer streng gaan toespreken, dat begrijp je :geek:. Hoe gaat het?

Nou hier gaat het knudde eigenlijk. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik me heerlijk voel, vol vertrouwen en happy maar het omgekeerde is waar. Ik voel me sh*t. Ik voel me verdrietig, ik slaap slecht en kan mijzelf bijna niet tot kalmte wanen. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik met mijzelf aan moet de laatste week. Ik weet niet meer wat ik voel. Ik weet even niet meer hoe ik van alles moet genieten, terwijl alles mij aan die fatale weken doet denken. Ik ben gewoon bang en zie op tegen de komende 24 weken. Ik baal van mijzelf. Ik wil het wel allemaal aankunnen, ik wil sterk zijn. Vrienden, familie en collega's vragen de hele dag door aan mij hoe het gaat, ik zeg dan "goed!" . De hele dag door zeg ik tegen iedereen dat het goed gaat maar het gaat helemaal niet goed Cry.

ah ja. Ik ga maar even een kopje thee zetten, en relaxen. Ik ben net naar de boekhandel geweest in het centrum. Ik heb wat boeken gekocht over rouwverwerking, ga toch maar proberen het constructief te benaderen allemaal. Misschien helpt het.

Liefs voor jullie,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-08-2010

hee lieve meiden,

ik plaats weer ff een klein ego berichtje...
we zijn natuurlijk met semmy naar de kinderarts geweest en die denkt dat hij refluxziekte heeft. hij heeft maagzuurremmende medicijnen gekregen en het lijkt echt een stukje beter te gaan. het hysterische gehuil is er wel grotendeels vanaf. ook hebben we ontdekt dat semmy een buikslapertje is en daardoor slaapt hij nu ook veel meer dan voorheen! echt heerlijk! eerst sliep hij overdag dus helemaal niet meer... en nu... nu slaapt hij alweer vanaf kwart over 12 en het lijkt er nog niet op dat hij wakker wordt. de nachten leggen we hem nog wel gewoon op zijn rug want dat is altijd goed gegaan. behalve zaterdagnacht, toen wilde hij ineens ook snachts op zijn buik. nou, zo gezegd zo gedaan. daardoor heb ik zelf natuurlijk wel wat onrustiger geslapen... steeds ff bij hem kijken als ik wakker werd... maar het gaat echt een heel stuk beter hier. verder heb ik het zo onwijs druk dat ik echt ff weinig tijd voor het forum vind..

ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje volhouden... ik las berichtjes over dat het 6 maanden geleden was dat giel geboren en overleden is.. erg sneu! ik denk echt aan jullie allemaal hoor meiden!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-08-2010

effe kort, klets later wel meer. Heb mijn echo gehad vanmorgen. Al mijn symtomen wijzen op een verkleving, maar hij kon geen vinden. Het zag er goed uit. Mijn ei was gesprongen (afgelopen za, ik voel dat goed) en het baarmoederslijm zag er dik uit. Prima dus. Het kon zijn dat de verkleving dan in de ei-gang zou zitten, maar dan zou het een kleine zijn. Daardoor kan bloed afgevoerd worden via je buikwand en heb je dus die korte ongi. Maar hij kon zo niks zien en vond verder onderzoek nog niet nodig. Ik moest maar vertrouwen hebben in het feit dat ik in het verleden vlug zwanger werd (maar dat wil niet zeggen nu ook weer denk ik dan) en het even afwachten. Over 2 weken mijn ongi of niet knipoogde hij, maar als ie komt....laat hem dan graag weer gewoon zijn.
Stress speelt ook een grote factor zegt hij. Dus doe het rustig aan en forceer niks, tja........we zullen wel zien!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 30-08-2010

Tam, een goede uitslag dus! goed zo meid. Fijn dat je baarmoederslijmvlies er goed en dik uit zag, dat is belangrijk. Fijn dat het goed ging.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-08-2010

Hoi meiden,

Tam, het komt erop neer dat er niks te zien is en dat je af moet wachten. Jeetje, altijd maar dat afwachten! Stress zal best meespelen (dat speelt altijd met alles mee), maar kan stress er dan ook voor zorgen dat je ongi maar 1 dag duurt? Dat wist ik niet. Hopelijk zal het de volgende keer weer de normale lengte hebben (en ben je eerst zwanger, nog beter). Je eisprong heb je in ieder geval wel, dat is heel belangrijk.

Maria, wat naar dat het niet goed met je gaat. En zo lastig dat je iedere dag ‘moet’ zeggen dat het goed met je gaat, terwijl dat niet zo is. Maar ik begrijp dat wel, je wilt misschien graag dat het goed gaat of je wilt niet ‘zeuren’, of anderen ermee ‘opzadelen’. Tenminste, dat denk ik? Het maakt wel eenzaam, denk ik, om niet eerlijk te kunnen zijn over je gevoelens. En als anderen niet weten wat er werkelijk in je om gaat, kunnen ze je niet steunen of begrip tonen. Daarom is het ook goed dat je het met ons kunt delen. Dan sta je niet alleen!
Knap dat je boeken hebt gehaald en je gaat inlezen over rouwverwerking. Misschien helpt het wel om je er wat over in te lezen. Je zegt -logisch- dat je bang bent voor de komende 24 weken. Het gaat niet alleen om de rouwverwerking (wat al heel moeilijk is), maar ook om de angst dat het mis kan gaan. Dat zijn heel heftige gevoelens. Sad Lieve Maria, ik weet dat je vindt dat je sterk moet zijn, maar soms kan dat even niet (en hoeft het ook even niet). Dat is makkelijk praten van mij (ik vind ook altijd dat ik sterk moet zijn) maar soms is het gewoon even te veel en is het niet erg om moeilijke situaties even uit de weg te gaan (als je dat kunt voorzien ten minste) en om even wat liever voor jezelf te zijn. Misschien ben je te streng? Dat kopje thee klinkt heel goed, wees lief voor jezelf, dat is belangrijk.

Kim, hoe is het nu met jou? Ik hoop dat je wat rust hebt kunnen vinden?

Jasmien, wat Maria ook zegt, niet weer hard aan het werk, hoop ik? Hoe gaat het met je, meid?

Laura, fijn dat de maagzuurremmers werken en dat je ontdekt hebt dat Semmy een buikslaper is en dat hij nu weer zijn slaap krijgt! Hoe gaat het verder met jou (behalve dat je het zo druk hebt natuurlijk)?

Meiden, lief dat jullie zo geïnteresseerd zijn in kleine Umapoes. Zewordt steeds ondeugender (dat vind ik wel grappig) en nog liever (is dat mogelijk?). Ze ligt nu weer naast me op de bank. Dat kan ze namelijk uren vol houden (en ik ook).:-D

Gisteren zijn we gaan eten bij vrienden van ons die sinds kort weer zwanger zijn (bij hun is de zwangerschap ook misgelopen de vorige keer rond de 20 weken) en het was (gelukkig) heel gezellig. Ik zag er een beetje tegenop, omdat ik het toch wel moeilijk vind dat ik nog niet zwanger ben. Maar ik gun het hun enorm en het gevoel van blijdschap overheerste absoluut. Dus ik kan weer een beetje trots op mezelf zijn.Smile

Dag meiden, slaap goed jullie allemaal!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-08-2010

kersje, je mag absoluut trots op jezelf zijn. Zo oprecht blij zijn voor een ander is al een hele stap. Niet dat je dat anders niet was hoor, maar dan kan soms die jaloezie overheersen.....ben ook trots op je. En de volgende keer dat jullie gaan eten kunnen ze misschien ook wel al blij zijn voor jullie, dat zou mooi zijn. Enne, uma lijkt me een echte kroeler.Die zit goed daar.

Maria, meid, het is ook allemaal wat. Ik heb wel geleerd dat je grenzen verlegt door alles wat je meemaakt en dat een mens sterker is dan ie zelf denk. En sterk zijn wil niet zeggen dat alles "goed" is. DAt kan ook niet zomaar. Door die verwerking moet je toch heen.....en soms helpt het om te lezen. Heb ik ook gedaan. En dat kleine ukkie in je helpt ook. Heb vertrouwen, heb hoop.........ik ben er van overtuigd dat je kleine meid daarboven een goede beschermengel is. En klets maar tegen ons aan hoor, wij zijn hier om elkaar te helpen en ook wij wensen het beste voor elkaar. Dikke knuffel voor je vanaf mijn pc

nou, groeten ook aan de andere dames. Ik ga slapen. Heel de dag gewerkt (al is het nog zonder kinderen) en morgen ook weer voorbereiden. EN iedereen altijd maar zeggen dat juf zijn zo makkelijk is, haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 31-08-2010

Dag lieve dames,

Wat ben ik een slechte forumschrijfster, he. Ik zat de laatste dagen niet zo lekker in mijn vel. Nu gaat het weer wat beter.

Kim, hoe is het met je. Heb je nog last van die onrustige dromen. De 28e was het 3 maanden terug dat Giel geboren en gestorven is. Zware dagen voor jou. Ik hoop dat het je een beetje lukt hier doorheen te komen en dat je de komende vrijdag een frummeltje met mooi kloppend hartje mag bewonderen.

Maria, de 28e was ook voor jou een donkere dag. Het was een halfjaar terug dat je van Olivia beviel. Ik denk dat het in onze situatie zo is dat wij het nooit echt zullen begrijpen dat dit ons heeft kunnen overkomen. Na de 12 weken dacht ik en nu ben ik voorbij de gevarenzone maar nooit had ik kunnen vermoeden dat mijn hele zwangerschap een gevarenzone zou blijken te zijn. Ik ben voorlopig gestopt op het uitgerekend in april topic, omdat ik nog moeite heb om vrij en enthousiast mee te gaan met de zwangerschappen van de aardige dames daar. Van tijd tot tijd lees ik wel bij. Misschien dat als alles goed blijft gaan ik weer eens zal beginnen te posten daar.
Je hebt boeken gekocht over de rouwverwerking, Maria! Wat goed! Ik hoop dat jij hiermee geholpen kan worden aan het verwerken van jouw verlies.

Kersje, zo leuk dat je Uma hebt! Ze is echt een schatje. Het geknuffel kan wel eens wonderen doen denk ik. En zo lief dat zij vooral bij jou ligt, hahaha. Het is goed dat jij je een stuk minder bezig houdt met jouw ei. Natuurlijk zal je weten wanneer je hem ongeveer kan verwachten en probeer je in de buurt daarvan te klussen, het liefst omdat jullie in de mood zijn. Bij mij is het volgens mij gelukt omdat ik er juist minder mee bezig was. Kersje, ik blijf voor je duimen dat je wel gauw ook lekker zwanger mag zijn, meid! Ik vind je flink dat je naar vrienden bent geweest die sinds kort weer zwanger zijn, ondanks dat het moeilijk voor jou moet zijn geweest. Je mag echt trots op jezelf zijn hoor!

Tam, lieve meid, jij maakt goede kansen om snel zwanger te worden. Wat een opluchting zal dat zijn. Ik vermoed dat de vorige ongi’s zo weinig waren vanwege de stress, omdat ik dit ook heb meegemaakt voor mijn eerste zwangerschap. Ik heb goede hoop! Mooi nieuws hoor!

Laura, ik ben blij dat de maagzuurremmende medicijnen jouw lieve Semmy schijnen te helpen en dat hij nu beter slaapt doordat hij op zijn buik ligt.

Met mij gaat het stukken beter. Ik heb nu minder last van misselijkheid. Soms komt het nog in vlagen en licht pijnlijke borsten. Dus ik mag helemaal niet klagen.

Lieve meiden, vandaag is mijn laatste werkdag. Vrijdag kom ik in jullie land aan voor een maandje vakantie. Heeeeerlijk!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 31-08-2010

het spijt me lieve Dames dat ik zo slecht reageer op jullie berichten...ik doe niets anders als slapen zodra ik een gaatje over heb!Hopelijk heb ik snel even wat meer fut om weer eens lekker met jullie te babbelen!
Hou jullie goed en geniet van alles wat goed is.Weltruste!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-09-2010

hey meiden,

Jasmien, waarom zat je niet lekker in je vel meid? was het pre-vakantie stress? of misschien de spanningen die de zwangerschap met zich meebrengen? Vandaag vertrek je denk ik richting Nederland? leuk hoor! :-D en voor een maand nog wel! na al dat harde werken heb je dat zo verdiend! gaat je man ook mee? en hoe voel je je verder? Jammer te horen dat je gestopt bent met schrijven op het uitgerekend in april topic, ik vond het juist zo goed van je. Ik begrijp je ook wel...waren we nog maar zo vrij en enthousiast als die meiden daar, zonder bagage (althans er zulen er ook vast meiden bijzitten die het een en ander hebben meegemaakt), maar je weet wat ik bedoel. Wie weet komt het weer! als je je weer wat beter voelt en rustiger onder alles. Goed te horen dat je niet meer zo misselijk bent! dat scheelt een hoop he? Fijne vakantie meid, geniet ervan!!! ik vind het een leuk idee dat je straks zo dichtbij bent :-D

Kim, slapen, slapen slapen....ik herken het wel. Over een paar weken ga je je vast beter voelen. Het lijkt erop dat de meeste van ons zich niet echt goed voelen de laatste tijd...zou dat de beginnende winterblues zijn? hoe gaat het verder met je? hoe voel je je lichamelijk en geestelijk? heb je het nog mensen verteld?

Kersje meid, nee hoor je bent niet te streng ;-), ik snap wat je zegt. Het is eigenlijk wel een belangrijke die je noemt "wees lief voor jezelf", ik merk dat ik, mede door opvoeding en karakter, al snel vind dat ik niet moet zeuren, mij niet aan moet stellen. Ik zit het verdriet dan zo ontzettend tegen te werken, in te slikken. Ik moet inderdaad wat meer geduld voor mijzelf en mijn gevoelens gaan opbrengen, en mijzelf niet stom vinden als ik niet helemaal de sterke en uitgebalanceerde zelf ben. Goed punt :geek:. Dat etentje bij vrienden, ik kan mij voorstellen dat je niet stond te springen om daarheen te gaan, het is inderdaad zo confronterend he? wat fijn dat je blij en trots op haar was! ik word er ook helemaal blij en trots op jou van! :mrgreen: Het zijn denk ik ook vrienden die weten wat je mee hebt gemaakt, ik denk dat zij heel goed begrijpt hoe jij je voelt, en dat lijkt me fijn. Wat rot dat zij trouwens ook hun kindje verloren hebben Cry, maar heel fijn dat ze weer zwanger is....dat schept hoop. Binnenkort zijn jullie aan de beurt, eerst nog even spelen met umapoes, die heeft veel aandacht nodig :-D

Tam, je hebt gelijk, wat een wijze woorden hier allemaal! "sterk zijn wil niet zeggen dat alles "goed" is" . Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk ben je ook een beetje met jezelf getrouwd, moet je jezelf ook accepteren en steunen in good and bad times.
En nee, juf zijn is echt niet makkelijk, ik heb ook familie die voor de klas staat, het is alles behalve makkelijk. Moet je nog veel voorbereiden deze week of ben je klaar voor maandag? wel spannend weer iedereen te zien he? Hoe voel jij je verder? ben je rustiger dan een een paar weken terug nu je weet dat jullie er weer voor mogen gaan? ik hoop het maar. Wanneer is jouw nod? dan gaan we aftellen en duimen.

Laura, wil dat kereltje van je lekker op zijn buik slapen! :-D wat goed dat je daar achter gekomen bent! wel vervelend te horen dat hij toch nog wel veel huilt, het lijkt mij zo frustrerend voor de ouders als je niet weet hoe je je kleine man moet helpen! goed dat de medicatie wat aanslaat, ik hoop dat het binnenkort helemaal goed gaat en je een beetje kan ontspannen met hem.

Ik las op het tweeling-topic dat een dame die ruim 25 weken zwanger was bevallen is van haar tweeling deze week...mijn hemel. Ik moest aan mijn kindje denken, hoe klein ze was, en dan ben je een maandje verder, die kindjes zijn ook zo klein en teer! De tweeling doet het wel goed, wat een schrik, wonder en een geschenk moet dat voor ze zijn. Ik hoop dat de kindjes het zo goed blijven doen.

Nou meiden, zoals jullie zien is het weer een ENORM verhaal geworden, excuus daarvoor.

Liefs voor jullie!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 01-09-2010

Ff snel....Maria:Ik kan niet zeggen dat ik me heel gelukkig voel.Vind dat zo egoïstisch van me, zeker om dat ik weer heel snel zwanger mag zijn maar het voelt helaas niet zo.Ik heb het verder nog niet aan anderen verteld.Ik merk nog maar heel weinig verandering in mijn lichaam, waardoor ik me afvraag of het wel goed gaat.MMisschien dat ik daarom een beetje een dip heb.Ik heb heel af en toe maar een klein zeurtje in mijn buik en ook heel af en toe een lichte zeurin mijn borsten, maar niet dat je zegt au wat doen ze zeer.Wel ben ik veel moe, maar ja ik slaap dan ook nog steeds heel slecht dus daar kan het ook van zijn!Ik ben blij als het vrijdag half 1 is...dan weet ik in elk geval of er een beginnetje is om gelukkig mee te zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-09-2010

Ik snap helemaal hoe je je voelt Kim, ik herken het wel. Het zou inderdaad fijn zijn als het al vrijdag was...hoe laat moet je? Het stomme is dat ik in het begin ook vrijwel geen symptomen had, en toen wilde ik ze graag, ik wilde bevestiging dat het kindje aan het groeien was en dat alles goed zat. Na al de echo's en mijn buik die nu groeit maakt het weer plaats voor andere onzekerheid,vandaag bijvoorbeeld heb ik pijnlijke scheuten in mijn buik, ik denk dan meteen Oh jee! zit het wel goed, gaat het wel goed? We zijn gewoon zo onzeker geworden van alles wat we hebben meegemaakt...Voel je niet schuldig of vind jezelf niet egoistisch door het feit dat je niet optimaal kan genieten nu. We weten allemaal hoe blij je bent met de zwangerschap en hoe je het waardeert, we weten dat je geen zeur bent. Jij moet denk ik net als ik wat liever voor jezelf zijn Wink, geduld met jezelf hebben, en jezelf toestaan je soms gewoon ellendig en onzeker te voelen eronder. Het feit dat je bang, onzeker en rusteloos bent maakt niet dat je minder blij bent met het feit dat je zwanger bent, al die nare gevoelens komen er gewoon nog bovenop. En dat is soms best zwaar, dat begrijp ik heel goed. Nog twee dagen meid, dan mag je!

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 01-09-2010

ik ben zo blij dat dit kleine groepje bestaat...Dat er mensen zijn waar je met heel je gevoelens heen kan!Al had ik het liever niet onder alle omstandigheden gezien.

Tam:Fijn dat je goed nieuws hebt gehad...hoe voel je je nu?nog ongeveer anderhalve week wachten tot je Nod is het niet?Ik duim voor je meid!Al zal het dan niet makkelijk worden!

Kersje:Hoe gaat het bij jou?Heb je veel afleiding door Uma?Heb je nog wat leuks gepland staan voor het weekend?

Ik ga mijn oogjes weer sluiten...Nog twee nachtjes slapen, dan weten we wat meer!

Bedankt voor de fijne berichtjes Wink