Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 16-10-2013

Hè madelief toch weer even slikken deze dag!!
Een hele dikke knuffel voor jou meid!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 16-10-2013

Hey Dames,

Zo das een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen! Ben erg druk, veel werken.. Maar goed kan nu aftellen..nog 5 weken. Enne heel belangrijk het gaat allemaal goed! Vandaag weer controle gehad en zag er prima uit!

@noortje wat naar dat het weer niet goed gegaan is.. Je kan evt. Ook nog overwegen om in België een gesprek aan te gaan en uiteindelijk de behandeling te doen daar waar jij het beste gevoel bij hebt.. Lastige dingen..

@madelief heb het echt met je te doen! Vind het zelf ook wel lastig.. We waren tegelijk zwanger,het was zo mooi geweest.. Moet vaak aan je denken..

@laura ik duim voor je! Fijn dat er een ei te zien was.. Nu afwachten. Duurt altijd zo lang hè..

@plusje gefeliciteerd met de kleine man! Leuke naam! Hoe gaat het nu met de bv? Je hoort wel vaker dat het met een Ks moeilijk op gang wil komen..

@myka hoe is het met jou? Slaat de medicatie al voldoende aan?

@kersje alweer 1 jaar, Jesse.. Times fly! Knap dat je nog steeds met bv. bezig bent.. Hoelang is je streven om door te gaan? Snap dat je het druk hebt zo..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-10-2013

Ha Rennie,

Wat fijn dat het goed gaat! En nog maar 5 weekjes te gaan!
Wanneer gaat je verlof in? En voor hoe lang?

Ja, ik geef nog borstvoeding aan Jesse. Tobias heeft een jaar gekregen en toen wilde hij niet meer ivm de zwangerschap van Jesse. Ik had nog maar weinig melk. Nu met Jesse wilde ik in ieder geval een jaar geven, maar ik denk dat we nog wel langer door gaan. In de winter is wat extra weerstand via de moedermelk niet verkeerd:-P
Wil jij borstvoeding gaan geven?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-10-2013

sorry, wij waren een midweekje weg dus niet op de site.
madelief; wil wel laten weten dat ik aan je gedacht heb. Ik weet nog precies de data van
mijn miskramen dat ik uitgerekend was. Dat blijft zoiets onwerkelijks.
rennie; wat fijn dat alles er weer goed uit zag. Nog 5 weken, schiet op. Nou ja...ik blijf
het na yaro raar vinden om te zeggen, omdat hij zo vroeg was.
kersje; fijn om af en toe wat te horen. Ik heb soms ook weinig tijd om te typen, maar lezen
doe ik altijd en vaak. Maar iedereen hier is idd belangrijk voor me.
noortje; bij jou naderd ook de datum van je miskraam. Pff, wat pittig zeker met in de gedachte
dat er weinig pogingen zijn. Maar...je hebt maar 1 poging nodig probeer ik optimistisch te zijn.
Daar ook zo zieken? Hier myrthe ziek. Van de vakantie? Van het zwembad misschien.
ga weer verder met de was. Het was een super midweekje. Myrthe geniet nu ook echt van de animatie
en de glijbanen in het zwembad vond ze super. In het water durft ze zoveel.
En ze sliepen daar ook zo goed haha. Alleen wij minder met die bedden auch.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Ff ego meiden, vanmorgen een super mega licht streepje op de zw test!! Zit nog een aantal dagen voor nod dus had het nog niet verwacht maar heb wel al een aantal dagen het idee dat het gelukt is...


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 21-10-2013

Ooooh Laura wat spannend!!!
Ik duim

Verder hou ik het daar even bij Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-10-2013

O wauw wat spannend Laura! Wanneer is je nod? Ik duim ook voor je!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Vrijdag of zaterdag pas dus het is echt nog mega vroeg haha!! Maar ja zo n streepje komt er ook niet zomaar lijkt mij... Morgen ochtend ga ik eens kijken of hij al donkerder wordt of dat het misschien toch echt gewoon niks zal zijn... We zien het wel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-10-2013

duim ook voor je laura...........


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Test van net was alweer iets donkerder dan vanmorgen! Kon me niet inhouden haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-10-2013

Hoeveel van die testen heb je liggen joh! Dan zal ie morgenochtend met ochtendurine nog donkerder zijn denk ik. Want je gaat dan vast weer testen, toch?haha
Ik hoop op veel knaltesten!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Haha ik heb er nu nog vier liggen!
Bestelde altijd van die xxl zwanger worden pakketten met ovu testen en daar kreeg je dan zw testen bij dus vandaar! Uiteraard ga ik morgen ochtend weer een testje doen! En dan woe do en vrij ochtend weer hihi! Tenzij ik opeens toch ongi ga worden want daar hou ik ook nog steeds goed rekening mee hoor maar voor nu lijkt het positief!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-10-2013

Ach ja, als je ze toch hebt liggen...zonde om niet te gebruiken dan! Ik hoop dat de ongi weg blijft!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-10-2013

Hier voelde ik vandaag voor het eerst sinds Jesse is geboren weer een duidelijke eisprong. Ben benieuwd of ik dan ongi zal worden over 14 dagen. Het gaat toch heel anders als je borstvoeding geeft. Voor mij hoeft het nog niet hoor, vind het wel prima zonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Ben ik dan ook heel benieuwd naar kersje! Kan me voorstellen dat je et wel prima vindt zonder! Als ik ook weer bevallen zou zijn dan ga ik daarna zeker aan de pil! Moet er niet meer aan denken dat ik zo vaak ongesteld ben als wat ik na de bevalling van Tess kreeg!! Pffff!! Maar voor nu hoop ik dat het weer negen maanden weg blijft hihi! Durf er echt nog niet veel zinnigs van te zeggen eerlijk gezegd... Ergens begon ik het een beetje te geloven maar al heel snel ging ik denken neeeeeee stop! Nog niet te blij doen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-10-2013

Laura.
Wat goed!! Een streep is een streep zeggen ze.
Ik duim mee!
Ik heb trouwens een spiraaltje laten zetten en menstrueer heel weinig.
Nu sinds 2 maanden niet meer. Zo fijn!

Kom snel verder reageren x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2013

Spiraaltje lijkt me eng... Kweet niet..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-10-2013

Meiden.. ik wil even mijn ei kwijt.
Behalve mijn beste vriendin heb ik niemand om het op dit moment mee te kunnen delen.
Mijn spiraaltje is er sinds vanmorgen uit. :-)
Nu is het afwachten en zien waar we uitkomen.
Bij Wesley duurde het best lang dus heb geen hoge verwachtingen.
Ik laat t wel op me afkomen.
Moest het even delen ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2013

[Afbeelding: zlp3xi.jpg]

Cyn aaaaaahhhh spannend meis!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-10-2013

Jaaaaa laura!
Dat is toch echt overduidelijk!
Gefeliciteerd meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-10-2013

Rennie, fijn te lezen dat het goed gaat! Je kan gaan aftellen.

Laura, gefeliciteerd!!! Die is heel duidelijk.

Cyn, oh wat spannend, hoop voor je dat het niet al te lang zal duren.

Ik zit nu op dat 23 ofzo en nog steeds geen positieve ovu test, stop er maar mee... Ik begin het echt een beetje zat te worden, al geef ik het niet op hoor, maar baal dat het allemaal zo moeizaam moet gaan. Verder nog niets besloten hoe en waar verder, wel heb ik een afspraak in Gent staan voor een second opinion. Maar dat is pas 6 januari. We zien wel, laat het maar even zo want kan die afspraak altijd nog afzeggen. Het lijkt nog zo ver weg... Verder beetje emo de laatste dagen, moet veel aan Thomas denken en over paar dagen uitgerekende datum van de 1e mk. Gelukkig kan Tessa me altijd wel weer opvrolijken.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 22-10-2013

Laura gefeliciteerd meis 😃

Oooooh Cyn spannend!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-10-2013

Tja, Laura, er staat toch echt zwanger...dus bij deze: GEFELICITEERD! Wel extra spannend misschien, omdat het nog voor je nod is. Maar spannend is het toch wel.

Cyn, wat leuk dat jullie voor een brusje gaan! Het kan lang duren, maar ook zo ineens raak zijn natuurlijk. Als je ervan uit gaat dat het lang gaat duren valt het hopelijk mee!

Noortje, wat vervelend dat je geen positieve ovutest hebt gehad. Heb je wel vaker een lange cyclus? Goed dat je voor Gent een afspraak hebt staan. Afzeggen kan inderdaad altijd nog.

Myka, hoe is het met jou? Helpt de clomid?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2013

Ik test altijd al vier dagen voor nod! Haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-10-2013

Laura, gefeliciteerd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-10-2013

Laura, geweldig dat het toch gelukt is, ondanks die gekke cyclussen! En als het allemaal goed mag blijven gaan komt je wens uit voor nog een brusje en weinig leeftijdsverschil met Tess. Heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 22-10-2013

Kersje lief dat je er naar vraagt...
Hier een rotronde achter de rug, wat waarschijnlijk allemaal door een griepje gekomen is...
Nu inmiddels de laatste pilletjes weer gehad, en volgende week weer een controle in het zkh
Hopelijk gaat deze ronde beter


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-10-2013

Wat vervelend Myka! Had je een heel lange ronde? Ik hoop ook dat het deze ronde beter gaat. Dat dit DE ronde wordt voor jou! Ik duim voor je!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 24-10-2013

Goedemorgen meiden!

Tam, klinkt heerlijk jullie midweekje weg! Lekker genoten zo te lezen met je gezin.

Rennie, nog even en dan kan je je kleine in je armen houden! Echt fijn!

Laura, wat goed! Een positieve test! Gefeliciteerd meis, ik ben heel blij voor je dat het nu gelukt is! Al blijft het spannend zo vroeg testen, maar ik duim echt dat het goed gaat!

Kersje, wat goed dat je nog bv geeft. Ik geef Iwan ook nog bv, s'ochtends en s'avonds. S'middags krijgt hij sinds twee weken opvolgmelk, ivm kolven op mijn werk en het teruglopen van mijn melk ben ik daar mee gestopt. Iwan begon me wel te bijten vorige week, toen dacht ik ook wel even als dit doorgaat ben ik er klaar mee, maar nu doet hij het eigenlijk niet meer. Ik denk dat er een tandje door aan het komen was. Wat heerlijk dat je ongi uit bleef trouwens, bij mij begon dat (ondanks de bv) na 6 maanden gewoon weer helaas.

Cyn, wat spannend dat je spiraal eruit is gegaan. Leuk dat jullie voor een brusje gaan. Wij gebruiken sinds een maand ook geen voorbehoedsmiddelen meer. Bij Iwan heeft het ook een tijd geduurd voor ik zwanger was (en bij Hannah-Emile ook). Dus ik verwacht nu ook niet dat het snel gaat, maar nu zit er voor mij totaal geen druk achter, ik geniet zo van ons mannetje en ben zo blij met hem. Maar een nieuwe zwangerschap zou natuurlijk een enorm cadeau zijn!

Madelief, hoe gaat het met jou? Je hebt wel enorm veel tegenslagen te verduren gehad. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Noortje, wat onzeker moet het voor je zijn, ik weet er niet zoveel van hoe dat gaat met trajecten in het ziekenhuis, maar het lijkt me ongelofelijk rot dat de wens voor een brusje heel groot is en de hoop en mogelijkheden dat het gaat lukken steeds kleiner wordt. De wonderen zijn de wereld zeker niet uit (kijk maar naar je eigen dochter). Dus ik hoop dat jullie daar ook op mogen vertrouwen.
Devika, hoe gaat het met jou? Je bent terug geweest naar Amerika, erg mooi hoe je omschrijft dat jullie alles opnieuw konden beleven. En heel bijzonder dat jullie daar nu met z’n drieen zijn geweest. Wat een rijkdom is dat dan als je beseft wat een verdriet je daar hebt mee gemaakt en dat je nu vol trots met je mooie meisje mocht rondlopen daar. Je kan het nu beter een plek geven misschien nu jullie terug zijn geweest. Het is toch jammer dat je er niet zo even naartoe kan gaan lijkt me.
Pinkymeid, ik ken jou nog van een ander topic, het eerste topic op dit forum waar ik kwam (meiden van 1984, ik weet de titel niet eens meer). Wat is er in de tussentijd een hoop gebeurt! Ik heb ook wel gelezen van het verlies van je zoontje. Nu hebben jullie een dochter gekregen gelukkig. Heftig wat ze al mee heeft moeten maken qua operaties etc. Spannend voor jullie dat ze misschien het syndroom van Noona heeft. Bij onze zoon leek op de echo de nekplooi van Iwan iets dikker dan gemiddeld en dachten ze ook aan Noona. Ik heb het toen opgezocht wat het was, uiteindelijk hebben ze nog een keer gemeten en toen was het wel onder de grens, dus goed.
Wat lastig dat jullie zo lang moeten wachten op uitslagen en dat de wens of er een brusje mag komen hier ook vanaf hangt.

Plusje, hoe gaat het met jou en de kleine?

Myka, ik hoop echt dat je snel met goed nieuws mag komen!

Met mij gaat het goed, wel snipverkouden op het moment en Iwan ook. Het heerst ook wel volgens mij, ik las hier ook dat er een aantal kindjes verkouden zijn geweest. Iwan groeit lekker door en staat sinds vorige week in de box. Het gaat zo snel, in een maand tijd kruipen, zitten en nu ook staan. Het baby zijn is er nu wel vanaf, hij wordt al echt een peuter :-)
Ik hoor hem nu weer kletsen in zijn bed. Ze houden je lekker bezig die kleintjes ;-)
Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 24-10-2013

hmm een aantal regels zijn een beetje dicht op elkaar gekomen, sorry dat leest niet echt makkelijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-10-2013

Noortje.
Balen dat het allemaal zo moeizaamloopt.
En 6 januari pas naar gent. Ik benbenieuwd.

myka,

het zit bij jullie ook niet helemaal mee he.. Sad


Sabrina,
fijn dat jullie kleine man het zo goeddoet.
En wat gaat het hard he!




Laura,
kan je het allemaal een beetje bevattenSmile


heb verder niet zoveel tijd om verderte reageren. Sorry meiden.


Hier net thuis gekomen met een ziekmeisje. 39,2 koorts. Zo zonde
hopen dat ze snel opgeknapt is wantzaterdag vieren we d'r feestje.


Nu lekker een weekje rust want heb eenweek vrij.


Tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-10-2013

Cyn hoe gaat het nu met joella?
Nee kan het nog niet echt bevatten eerlijk gezegd... Maar ja als het goed is nog tijd zat om dat wel te doen hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-10-2013

Sabrina spannend meissie!! Hoop dat jullie gewoon lekker snel zwanger mogen zijn maar toch fijn als er geen druk bij zit. Dat hadden wij nu ook. Het zou leuk zijn maar mocht van mij ook best een jaar duren voordat ik zwanger zou zijn. Hier is het echt bizar snel gegaan als ik achteraf kijk want van de 10 maanden die tess nu oud is heb ik drie maanden pil geslikt en dan ook nog eens eerste zes weken na de bevalling geen sex gehad natuurlijk en dan ook nog eens heel veel bloedingen gehad... Dus toch best heel bijzonder als je het zo opsomt! Vandaag mijn nod hihi!

Noortje wat ontzettend vervelend dat het zo moeizaam moet gaan zeg... Als die wens er is dan is het ook gewoon fijn als het zo mag zijn maar ja je heb natuurlijk ook alweer wat tegenslagen voor je kiezen gehad... Ik duim voor een brusje voor jullie!!
Pfff 6 januari klinkt echt ver weg ja!

Madelief hoe gaat het nu met jou meissie? Ik vind het naar jou (en anderen uiteraard) zo wrang dat ik nu blij zit te zijn dat ik weer zwanger ben... Maar goed ook hier is het afwachten en duimen dat het goed zal gaan natuurlijk...

Hoe gaat het met alle andere meiden en al onze forum nichtjes en neefjes??


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 25-10-2013

Laura, aah voor jou vandaag je NOD dag! Weet je nu eigenlijk hoe het kan dat jouw cyclussen steeds zo kort waren? En heb je dan wel iedere keer een eisprong gehad?
Ja best wel spannend idd! Ik heb maandag mijn NOD :-) ik wacht gewoon af of ik ongi wordt of niet. Ik heb geen zin om eerder te testen, om teleurstellingen te voorkomen. Ik moet zeggen dat dat gevoel af en toe wel wisselt, vorige maand ovutesten gedaan en deze maand gewoon op zijn beloop laten gaan. Maar mijn cyclus is wel aardig regelmatig dus ik kan mijn eisprong wel redelijk inschatten (denk ik ;-)) Maar het kan zomaar zijn dat ik als ik nu weer ongi wordt het op mijn heupen krijg en toch weer ovutesten ga gebruiken komende maand.
Tja we hebben het toch niet zelf in de hand, ookal zouden we dat af en toe echt willen, maar dat weet iedereen hier maar al te goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 26-10-2013

laura; gefeliciteerd meid. Zo zie je maar...kan ineens raak zijn.Spannend hoor maar vooral
genieten.

sabrina; spannend, ik hoop dat jullie vlug zwanger mogen worden van een brusje.
Na mijn eerste bevalling tot nu toe voel ik altijd de eisprong ontzettend (heb er zelfs
last van), wel handig als je zwanger wil worden. Ondanks alle ellende met onze zwangerschappen
en bevallingen hebben we wel het geluk gehad (na britt* dan) dat we vlug zwanger waren.
Helaas is dit niet vanzelfsprekend voor iedereen en dat is zo erg.

noortje; idd de dagen maar afwachten. Dus dan naar GEnt. Daar is onze britt* overleden.
Blijft voor mij een nare plek, maar ik weet ook dat ze daar veel kunnen. Ze hebben britt*
haar foutje gevonden. Iets wat ze in nederland niet eens naar wilde zoeken.

cyn; ik wens je een super feestweekend toe en alvast van harte met je meisje.
Ik zag de traktatie al op fb, zo gaaf! Verwen ze maar lekker. En ik hoop ook bij jullie dat
er een prachtig brusje mag komen. Voor iedereen met die wens hier. Oh bah...ik wou dat hoop
genoeg was!

myka, hoop het ook voor je. Een griepje kan heel je lijf ontregelen. Succes van de week
in het ziekenhuis.

hier; myrthe is al zo groot joh ineens. Doet zoveel zelf, zelfs haar jas zelf (nu alleen nog
zelf op het potje hihi). Met zwemles fietst ze door het water met haar bandjes zelf.
Yaro heeft nog steeds veel last van de schimmel in zijn nek en borst. Nu andere zalf gekregen.
Vieze troep, maar hoop dat het helpt.
Volgende week is de doop dus hoop dat het wat mooier staat.
Verder is mijn man naar de boom van britt*. Het is klusdag en dan snoeien ze de hele dijk enzo.
We hebben altijd al mooi weer gehad..daar zorgt ze voor.Ik nu op de pc...sint voorbereiden voor
school al en de registratie van de rapporten. De drukke tijd komt eraan.
Fijn weekend


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-10-2013

Sabrina nee echt geen flauw idee hoe het komt dat mijn lijf zo raar deed... Maar uiteindelijk maakt het dus allemaal niets meer uit!! Het is gelukt!!
Ooohhhh morgen jouw nod!!! Ben je nog niet ongi geworden?

Tam jij dus veel last van je eisprong.. Dat lijkt me ook vervelend hoor. Myrthe wordt dus al een echte grote meid!! Wat zul je trots zijn dan hè?
Yaro nog steeds last dus. En hij heeft nieuwe zalf gekregen, lijkt ie al te werken? Staan de bomen op de dijk er weer mooi bij? Succes met alle Sint voorbereidingen, rapporten en aansluitend kerst!! Pfffff druk druk!!

Cyn hoe was jullie weekend? Ze is weer verwend hè? Wanneer kan jij je eerste menstruatie verwachten?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-10-2013

Hier een top weekend gehad. De laatste visite kwam vandaag en zijn net weg.
Joella is flink verwend. Dinsdag is ze echt 2 en krijgt dan ons cadeau.
Morgen 3 jaar geleden dat we hoorde dat wesley was overleden..
Geeft wel weer een dubbel gevoel.

Ik ben 2 dagen geleden ongesteld geworden. Dus ben benieuw :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-10-2013

cyn, vandaag de dag van wesley*. Dagen omringd nu met feest, maar ook voor hem omdat hij er is geweest. Heel veel liefs en met die harde wind komen onze vlinderkussen vlug aan


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-10-2013

Cyn, wat een dagen... Jullie mooie meisje wordt 2 en het is ook al weer 3 jaar geleden dat jullie het verschrikkelijke nieuws van Wesley kregen... Dubbele dagen met heel veel te vieren, maar ook een groot verlies. Ik denk aan jullie! x


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 28-10-2013

Lieve Cyn, vandaag brandt er een kaarsje hier voor jullie Wesley*


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-10-2013

Zit in de auto maar wil toch ff reageren op cyn
Vandaag de dag van wesley....ik denk aan je en vandaag brand ook hier een kaarsje extra...
Wat ligt blijdschap en verdriet toch zo dicht opgeklaard he
Morgen de verjaardag van jullie meisje. Ik wens je vana
Daag heel veel sterkte toe. Gaan jullie nog wat speciaals doen?
Dikke knuffel!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-10-2013

Laura van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Super!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-10-2013

Hier,

Vorige week was shivani jarig. Donderdag thuis in het klein haar verjaardag gevoerd. Die dag waren mijn man en ik oom 10 jaar getrouwd!
Vorig week zaterdag hebben we haar verjaardag met de g
Hele Fam gevierd. Super mooie verjaardag gehad. Dat maakt echt een hoop goed.,..
Dit weekeind zijn we lekker een paar daagjes weg. Heeink'
Ik kom gauw weer reageren hoor meiden.
Dikke kus voor allemaal xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-10-2013

Omg wat een stomme fouten in de tekst
Gevierd, ook en heerlijk moet et zijn
Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-10-2013

Cyn, vandaag is het 3 jaar geleden, dat de grond onder je voeten werd weggevaagd. De dag dat het afscheid moeten nemen van Wesley* begon.

En morgen is Joella jarig! De dag dat je je lieve meisje 2 jaar geleden mocht verwelkomen. O, hoe dubbel inderdaad.

Een extra dikke knuffel van mij.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-10-2013

bedankt voor jullie lieve woorden.
gek genoeg gaat het wel vandaag.
zeker met Joëlla gaat de dag gewoon door.
Nu ligt ze op bed en besef ik wel dat ik 3 jaar geleden op deze tijd langs de zeedijk liep met mijn ventje.
we hadden toen net het slechte nieuws gehad.
Ik heb voor woensdag een wensballon besteld. (zullen we vandaag maar niet doen met die storm :wink: )

Morgen is mijn meisje echt 2! onvoorstelbaar dat zij 2 jaar geleden ons leven weer een doel heeft gegeven.



devika,
volgens mij ben ik je vorige week helemaal vergeten te feliciteren!
ik ben dan wel niet veel hier geweest maar toch! zo stom! sorry!
hoe was Shivani d'r feestje? is ze flink verwend?
alsnog van harte gefeliciteerd met je kleine peuter! haha
en natuurlijk gefeliciteerd met jullie 10 jarig huwelijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-10-2013

Cyn, ook een knuffel van mij voor jou vandaag! Mooi dat jullie een wensballon hebben besteld. Dat hadden wij ook gedaan in juni en op het strand aangestoken, maar hij werkte toen helaas niet, uiteindelijk maar uit laten gaan. Tja wat een storm he vandaag! Drie jaar geleden alweer, het is wat! En morgen je kleine meisje 2, wat maakt dat een hoop goed he dat je van haar kan genieten. Een hele fijne dag morgen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-10-2013

Devika, ook van mij nog gefeliciteerd met je meisje en je jubileum! Fijn dat het zo leuk was!

Cyn, ik ben blij te lezen dat het wel gaat vandaag! Ja, wat een zegen zo'n kleine meid om je heen. Mooi dat jullie een wensballon op gaan laten. Dat zal Wesley* vast mooi vinden! En Joella ook!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-10-2013

Cyn, mijn kaarsje brandt vanavond ook voor Wesley.

Devika, gefeliciteerd nog met Shivani, ze is vast heel erg verwend.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-10-2013

Oh Devika, ook van mij nog gefeliciteerd met je meisje!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-10-2013

Cyn ik ben een beetje laat maar ben druk geweest vandaag, evengoed denk ik aan jou en je mooie lieve ventje die niet mocht blijven... Mooi dat jullie een wens ballon hebben besteld! Nee vandaag maar niet doen met die storm... Jemig wat een weer zeg!!
Alvast gefeliciteerd met je meisje morgen!! 2 jaar alweer...

Devika ook jij nog gefeliciteerd met shivani! Ook ik kan me niet heugen je gefeliciteerd te hebben.. Fijn dat jullie een leuke dsg gehad hebben! En nu dit weekend dus lekker weg! Waar gaan jullie heen?

Verder gaat hier alles ok, begin de vermoeidheid nu langzaam aan te voelen maar dat geeft niet, alles voor een goed doel, een laatste gezond wondertje! Morgen komt mvm bij me langs dus ik ben benieuwd of ik al genoeg hcg aan maak om te mogen starten! Het is natuurlijk nog zeer pril maar ze wilde evengoed al langs komen dus nou ja ok dan!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-10-2013

Oh ja nog geen ongi trouwens Laura ;-) Maar toch heb ik wel het gevoel dat het eraan zit te komen. Nog maar even afwachten!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-10-2013

Oh spannend Sabrina!! Ik had anderhalve week het gevoel dat het eraan kwam, constant krampen onderin mijn buik maar toen er na een week nog steeds niks kwam begon ik steeds meer te denken dat het raak was en zie mij nu!!kan het nog steeds niet helemaal geloven hoor... Wanneer wil je evt gaan testen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-10-2013

Cyn, gefeliciteerd met Joella! Hieperdepiep hoera!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-10-2013

Laura, is mvm al geweest?

Sabrina, spannend! Ik hoop dat de ongi weg blijft!

Hier is alles goed. Vandaag weer naar het cb geweest met Jesse. Hij is weer goed gekeurd. Hij heeft weer prikjes gehad, dus ik ben benieuwd of hij er nog last van zal krijgen. Hij ligt nu heerlijk te slapen.
Met Tobias gaat het ook super. Hij babbelt er flink op los. En liedjes zingen is ook al zo leuk!
Het is zo leuk om te zien hoe de jongens samen spelen. Gisteren waren ze samen kruipend achter Uma aan aan het racen. En dat gaat hard hoor! Die gekke kat kan gemakkelijk een plekje vinden waar ze niet bij kunnen, maar nee, mevrouw blijft liever rondjes rennen door de kamer met twee koters achter d'r aan...
Jesse staat en hij loopt langs de bank en tafel. Hij vindt het geweldig om aan het handje te lopen. Hij kirt dan de hele tijd heel enthousiast. Het slapen gaat ook beter, nu meestal nog maar 1 nachtvoeding.

Ja, ik ben een trotse mama. En ik denk ieder dag nog aan Puck. Niet op een verdrietige manier, maar ze is er voor mij ook altijd bij. We hebben het ook nog vaak over haar. Dat doet me echt goed.

Lieve meiden, jullie krijgen allemaal een knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-10-2013

Gefeliciteerd Cyn met Joella!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-10-2013

Laura, ik kan het me wel voorstellen dat je het nog steeds niet zo goed kan geloven.

Ja best wel spannend eigenlijk, nog steeds geen ongi vandaag, maar nog steeds denk ik wel dat het er nog aan komt. Niet zozeer krampen maar gewoon tussen mijn oren zeg maar. Dus voorlopig test ik ook niet (stukje zelfbescherming, ik vind het teleurstellender om een negatieve test te zien dan dat ik ongi wordt nu, haha gek he!).

Kersje, het klinkt wel heerlijk gezellig bij jouw thuis :-). Ik zie het al helemaal voor me hoe ze allemaal achter elkaar aan gaan haha. Heerlijk toch dat je zo van je gezin kan genieten! En ik deel dat gevoel wel, er gaat geen dag voorbij dat je haar vergeet, ze hoort er gewoon bij. Voor ons voelt dat net zo.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-10-2013

hallo meiden

bedankt voor jullie berichtjes.
Joëlla is nu echt een peuter Smile
vanmorgen heeft ze van ons een speelkeukentje gehad en ze is er niet meer bij weg te slaan.
samen een taartje gegeten van de bakker en vanavond als afsluiting frietjes gegeten.
helaas liep de avond af in een bezoekje hap. Joëlla was gevallen en liep niet meer.
ze huilde veel en steunde niet meer op dr linkerbeen. toch maar even gebeld en er is naar gekeken.
uiteindelijk wandelt ze zo de wachtruimte uit hahaha.
maarja, toch maar beter het zekere voor het onzekere.

kersje,
wat heerlijk om te lezen hoe je geniet van je mannen. (en Uma)
wat word Jesse toch groot!

sabrina,
spannend voor jullie! wanneer wil je evt. testen?

laura,
ben zo blij voor je dat je droom waar word! jullie 4e kindje!
kan je al starten voor MvM? dat gesprek had je vandaag toch?
en beter dat je wat vermoeid bent dan dat je spugend boven de wc hangt. haha

verder even niet zo ver terug gelezen.

tot snel! x

denk aan jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-10-2013

Klinkt als een leuke verjaardag! Jeetje dat is wel even schrikken zeg! Jammer dat zo'n leuke dag zo moest aflopen, maar gelukkig viel het uiteindelijk mee!
Morgen moet ik werken als ik dan nog niet ongi ben geworden test ik denk ik donderdag ochtend. Ik heb 1 test liggen, deze heb ik van mijn zus gehad (zij is nu 24 weken zwanger van hun derde kindje) en had deze over. Ik zat al te denken als ik positief test geef ik hem terug aan haar en zeg ik bedankt voor het lenen haha, lijkt me wel grappig :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-10-2013

Aaahhhh Sabrina dat is idd leuk!!!

Cyn dat klinkt seker als een leuke dag!! Ik zag de foto's al! Vervelend dst jullie daar eindigden maar gelukkig niks aan de hand!

Ja mvm is vanmorgen geweest en ik mag morgen gewoon al starten!! Wow! Ben dan pas 4 weken en 5 dagen!!
20 nov mijn eerste echo!! Jeeejjjj


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-10-2013

cyn; nogmaals gefeliciteerd hoor. Ze zag er geweldig uit op de foto's.
Een hele leuke dag zo met helaas een minder einde. Maar al met al wel goed en dan beter
safe dan sorry.

sabrina; dat zou idd heel erg mooi zijn als je hem met mooi nieuws terug kon geven
aan je zus.

laura; wat mooi dat je al met mvm mag beginnen. Wat een super nieuws is het toch.
Ik snap je wel..mijn hart verlangt ook naar een 4e hoor, maar in ons geval beter bij
3 te houden.

kersje; oh wat is dat heerlijk lezen zo met die mannetjes. Ik hoop dat ze bij ons ook zo
lekker samen gaan spelen. Myrthe doet alles voor yaro en hij reageert heel sterk op haar.
Heb er al mooie filmpjes van. Als ze dan later de haren uit elkaars hoofd trekken kan ik laten
zien dat ze ook lief voor elkaar kunnen zijn wahahaha.

devika; ben hier wat minder...foei. Volgens mij heb ik ook niet neergetypt dat ik je wil
feliciteren met jullie mooie meid. Hoe was het weekend geweest? Vandaag ook weer zo'n lekker
weertje. Was afgelopen maandag wel minder.

Zo; kids slapen dus effe weer op de pc voor school.
Met yaro gisteren even naar bureau geweest. Hij is nu 9400 kg. Grote bonk dus.
Yaro wil zijn fles bijna niet meer. Daardoor is hij nog vroeger wakker s'nachts.
Daarnaast is hij elke morgen om 5.30 klaar met slapen nu met dat uur. Ik ga er echt een
beetje aan onderdoor zo met altijd nog die nachtfles.
Wat tips gehad. Hij is zijn fles gewoon beu. En idd. Gaf hem gisteren een papje ipv de fles
voor het slapen en dat is geen enkel probleem.
Nu dus een paar nachten gaan proberen cold turkey van de nachtfles af te komen.
Myrthe slaapt vannacht bij oma. Ik weet dat yaro een volhouder is dus verwacht pittige nachten
en dat met mijn werkdagen. Duim maar dat hij er wat doorheen valt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-10-2013

Wow yaro nog steeds nacht voedingen.... Pfff moet er niet aan denken zeg!!
Tess is der fles al twee maanden zat, ze krijgt hem dan ook in feite niet meer maar op een enkel moment geef ik er toch nog wel eentje per dsg hoor, zoals vandaag heeft ze der prikken gehad en dan geef ik voor der slaapje een flesje ipv een broodje maar verder krijgt ze hem nauwelijks meer. Ze was vandaag 77 cm en 9,5 kilo! Lekker gegroeid dus weer.

Verder gaat het hier goed! Sinds vanmorgen dus in kannen aan het plassen haha! Tot 9 januari en dan ben ik er weer vanaf hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 30-10-2013

Zo even weer verder reageren op de rest. Even terug lezen
Dank je wel voor de felicitaties meiden! Deze heb ik zelf gemaakt! haha
Ja ze is lekker verwend op beide dagen. ik vond haar 2[SUP]e[/SUP] verjaardag leuker dan haar 1[SUP]e[/SUP]. bij haar 1[SUP]e[/SUP] was ze zo ziek..pfff..
Nu heb ik zo genoten van haar dag(en).
Daagjes wel was leuk! we zijn naar preston palace in almelo geweest. zoo leuk!



[Afbeelding: 292usfb.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 30-10-2013

Tam,
Hoe is het nu met Yaro. Nog steeds last van uitslag?
Shivani heeft nu ook zo’n stoeltje als wat Myrthe heeft ( of eigenlijk Britt*, ja toch was toch van haar?).
Dat roze prinsessen barokstoelje. Gekregen voor van opa/oma. Zo lief!
He en wat een strijdvoering met Yaro! Van zijn flesje af! knap hoor!
Misschien savond idd bordpapje ipv flesje. Dat krijgt shivani ook. maar die lust ook nog steeds een fles hoor.
En dat krijgt ze ook nog steeds van mij. maar ook gewoon grote mensen hapjes hoor, haha


Cyn,
Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Joella! En wat naar dat ze is gevallen! Jeetje! Goed dat je naar de hap bent geweest!
Zo’n keukentje is leuk he! Shivani heeft er ook een, kan ze heel de dag mee spelen!
Net voor ze 2 werd kreeg ze ineens behoorlijke interesse in poppen en beren! Voorheen liet ze poppen links liggen.
Nu gaat ze er mee op schoot zitten en geeft ze haar poppen de fles! En beren krijgen een stukje brood. Zo lief om te zien!
Jullie gaan vandaag de wensballon oplaten las ik…prachtig om dat zo te doen…waar laten jullie em op? aan de zeedijk? Of bij zijn grafje?
iig ook vandaag veel sterkte!
Oh en jullie gaan ook voor nr 3 lees ik! waw! Hopelijk is het ook voor jou heel gauw raak!

Kersje,
Wat kun je heerlijk beeldend schrijven over je mannetjes! Ik zie het dan echt helemaal voor me! Je zie je ook stralen door de woorden heen!
En ik vind zo top dat je nog steeds bv geeft!
En mooi dat jullie nog steeds voer Puck praten! ja, ze al er altijd bij horen!

Laura,
Super dat je weer aan de slag gaat met MvM!
En vermoeidheid slaat toe? Jeetje, sterkte ermee haha. maar je weet waar et goed voor is!
En tess ook bijna geen fles meer! waw! Wat goed! doe ik dan iets verkeerd? Eehhh…

Plusje,
Wat naar dat het niet zo goed gaat met de bv. Ik vind ook echt knap van je dat je koste wat koste gaat voor de bv!
Heb je baad bij de lactatiekundige? Ik merkte destijds dat ik ook te weinig kreeg als ik te weinig dronk en weinig rust had.
Huis tuin en keuken middeltjes geprobeerd? Een Surinaamse gebruik is om tijdens de bv 1 flesje stoutbier ( alcoholvrij!) per dag te drinken. (bruin bier)
Mijn kraamhulp raadde mij aan elke dag een beschuit met muisjes te eten. Muisjes zouden ook goed zijn voor aanmaak van bv.

Madelief,
He lieverd ik heb zo met je te doen. vind zo erg voor je al die tegenslagen en verdrietige berichten.
Ppff, ik wou dat ik je zo een mega dosis moed kon geven! Maar enige wat we kunnen doen is er op onze manier voor je zijn… ik vind je echt een kanjer!
En wat naar van die uitslagen van het zh…gaat je niet in de koude kleren zitten…. ik hoop zo voor je dat er gauw (waar nodig) een passende behandeling gevonden wordt en dat je weer zwanger mag raken en een gezonde brusje op de wereld zet!
Och…dat knagende lege gevoel en verlangen naar nog een kindje…wat ken ik dat maar al te goed…
Maar daar ga ik je nu even niet mee lastig vallen…
Dikke knuffel!

Noortje, hoe is het daar?

Sabrina,
Leuk om weer eens van je te horen! En je mannetje is alweer 9 maanden ! jeetje! Voor mij gevoel is hij net een paar maanden geleden geboren!
Gaat hard he! ben je al bezig met zn verjaardag?
En ik lees dat ook jullie voor een brusje gaan! zet em op! ik hoop ook zo voor je dat het gauw raak is!

Rennie, hoe is het daar?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 30-10-2013

Mooie taart Devika! Leuk dat je zo hebt kunnen genieten van de verjaardag van Shivani. Ja ik ben erg benieuwd of het snel raak zal zijn. Ik ben nog steeds niet ongi geworden vandaag, dus morgen of overmorgen ga ik testen (durf niet zo goed, beetje bang om teleurgesteld te worden). Ik ben inderdaad al een beetje bezig met z'n verjaardag :-) Vandaag heb ik zijn cadeau alvast opgehaald haha beetje snel misschien.. Ik had een loopauto via marktplaats gekocht. Zo'n retro auto, zilver met rond stuur en bruin zadel. Hij ziet er nog super nieuw uit! Echt leuk! Hij is op een woensdag jarig en dat is normaal een werkdag voor mij, dus ik heb alvast geruild met een collega zodat ik vrij ben die dag. Neefjes en nichtjes hebben bijna allemaal woensdagmiddag vrij, dus ik vind het wel leuk om zijn eerste verjaardag op de dag zelf te vieren.

Laura, o jee het plassen is begonnen :-) Tijdens de zwangerschap van Iwan heb ik het niet gedaan (MvM). Bij de zwangerschap van Hannah-Emile wel en twee weken nadat ik klaar was ging het mis. Het deed me er teveel aan denken, te confronterend. Plus dat ik ze zelf weg moest brengen en het is niet naast de deur bij mij, dus besloten om het niet te doen. Ik weet niet of ik het weer zou doen (vanwege dat wegbrengen iedere keer). Wauw, mooie lange dame is Tess :-) Iwan was de laatste keer al 10,5 kilo aaahh big boy!

Tam, jeetje dat is wel zwaar dan die gebroken nachten. Hier gaat het eigenlijk wel goed, lijkt alsof Iwan juist langer slaapt nu gek genoeg (niet te hard roepen natuurlijk;-)) Eindelijk slaapt hij weer door sinds vrijdag. Ik geef nog bv s'ochtends en s'avonds voor het slapen gaan, maar vanavond beet hij me (had hij wel al eens eerder gedaan). Ik heb hem even boos toegesproken, vond hij niet leuk, maar ja ik vind bijten ook echt niet leuk. Daarna toch nog aangelegd en nu slaapt hij. Het weet wat die kleintjes.. Sterkte, ik ben benieuwd hoe het gaat de komende nachten! Hopelijk geeft hij gauw op en gaat hij lekker doorslapen! Met werken is het inderdaad vervelend als je weinig slaap hebt, daar kan ik over meepraten, ik heb ook niet zoveel geduld s'nachts.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-10-2013

Sabrina,
morgen ochtend kan je testen! ben erg benieuwd!

tam,
balen dat de nachten nog niet goed gaan. dat zal wel opbreken.
zeker met dat uur achteruit. Joëlla heeft d'r klok ook nog steeds niet verzet.

Devika,
wat een mooie taart! ik doe het je niet na! haha
fijn dat Shivani zo genoten heeft van dr feest! wat heeft ze van jullie gekregen?
Joëlla heeft de poppen ook ontdekt! ze heeft hier een winkeltje met een winkelwagentje en loopt de hele dag met pop in de winkelwagen door de kamer.
maar ik wil me daar volgend jaar op richten. misschien dan een poppenwagen/bed/ stoel etc. maar heb nog een jaar haha.

Ik heb er bij Wesley* een jaar over gedaan dus ik zie wel wat er gebeurd. wil wel begin volgend jaar even een break. wil namelijk niet nog een kindje dat in de moeilijke periode rond oktober geboren word.
Gaan jullie nog voor een brusje? of krijg je je man nog niet zover?

laura,
petje af hoor om tot januari in een fles te plassen haha
ik heb het bij de zwangerschap van wesley* wel gedaan. bij Joëlla niet.
eigenlijk een beetje dezelfde reden als Sabrina. ik moest het zelf wegbrengen.

hier:
de geboorte dag van Wesley.
voor het eerst ben ik gaan werken. naja, ik had cursus die ik niet mocht missen.
Ik zat liever thuis maar wilde het toch proberen. als het niet zou gaan had ik naar huis gegaan.
had gelukkig een hoop begripvolle collega's om me heen en ben de dag doorgekomen.
eerlijk gezegd ging het beter dan verwacht.
Eenmaal thuis ben ik nog even langs Wesley geweest. (joella was met papa op pad)
en kort daarna werd de wensballon geleverd. dus bij schemering hebben we een blauwe wensballon opgelaten met z'n 3tjes.
gewoon achterin de tuin. (wij wonen aan de polder dus konden hem volgen tot het nog maar een klein stipje was) joella bleef hem maar volgen..
nu is de dag voorbij. en het is goed zo.. ik besef dat we door moeten en dat ik voor joella niet in een hoekje kan zitten op deze dagen.
mijn tranen zijn weg.. maar in gedachte is hij altijd bij ons en hij waakt over zijn zusje. zeker met deze dagen denken we extra aan hem.

nu deze dagen weer voorbij zijn kan ik proberen om me een beetje te richten op mijn vakantie. tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

Hoi meiden, ik heb goed nieuws! Vanmorgen getest en ik heb een lichte tweede streep! Ik ben nog een beetje voorzichtig met juichen, maar het is een streep :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2013

Jaaa wat leuk!!
Gefeliciteerd sabrina!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

Dankjewel Cyn, nog erg onwerkelijk hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 31-10-2013

He Cyn,
Gisteren de moeilijke dag …jeetje…ik schoot echt ff vol toen ik het las…wat mooi van de wensballon…ie zie em echt de lucht ingaan en jullie nakijken…ik krijg er echt een brok van in mn keel…
Maar de dagen zijn nu voorbij…valt er een last van je schouders?

Ja de taart, ik was er zo happy mee! super trots! Maar wat een pokkewerk! Uren aan besteed pff!
Hoe was jouw kunstwerkje voor de verjaardag van Joella? Je ging ook wat zelf maken toch?
Kan me voorstellen dat je probeert te vermijden om in de moeilijke maanden weer uitgerekend te zijn…
Toch hoop ik dat het gauw raak mag zijn hoor!
Hier…nee…ik denk niet dat er ooit een brusje komt…maakt me wel verdrietig…maar goed…tis iets wat je samen moet doen…


Sabrina!!!!!! Jaaaa!!! Super! Ik ga wel even een dansje doen hoor! Gefeliciteerd met je positieve test! Ik ga heel hard duimen dat er na 9 maanden een mooie gezond kindje geboren wordt!
Oh leuke kado voor iwam, een loopauto! Die is hier nog steeds geliefd haha
Och de eerste verjaardag is toch zo bijzonder he!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 31-10-2013

hoe zou et met rennie zijn? zal ze intussen al een kleintje in dr armen hebben? et kan wel he!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2013

Sabrina jaaaaaa!!!! Ik had al zo n gevoel!!!
Gefeliciteerd meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

Dankjewel Laura! Leuk dat we rond dezelfde tijd zijn uitgerekend!
Echt waar? Ik had het gevoel helemaal niet, zelfs niet toen ik ging testen, dus ik was toch wel enigszins verbaasd :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2013

Ja omdat je op je nod ook nog niet ongi was dacht ik echt die is zwanger! Jaaa leuk!! Wanneer ben jij ongeveer uitgerekend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

Haha, ja gek he, zelf twijfelde ik erg, soms kan het dan toch een dag of twee later zijn dat ik toch ongi wordt, maar gelukkig niet :-)
Als ik het goed heb berekend 6 juli


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2013

en nu de test terug naar je zus sabrina Smile die zal raar opkijken haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

haha, ja inderdaad! Eerst maar even overleggen of manlief het daar ook mee eens is ;-) Je schijnt er ook blanke nagelak op te kunnen doen dan blijft ie een tijdje goed.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-10-2013

Cyn, wat mooi zo met z'n drietjes de wensballon oplaten in de schemering... In gedachten zie ik jullie staan.
Wat een schrik op Joella's verjaardag! Gelukkig was het vals alarm, maar wat zullen jullie vreselijk geschrokken zijn, pfff!

Sabrina, gefeliciteerd! Ik had ook al zo'n gevoel dat het raak zou zijn bij jou, haha.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Rennie is! Zou de kleine er al zijn?

Mooie taart Devika! Ik hoop voor jou dat je man toch ook nog voor een derde durft te gaan.

Tam, wat zwaar zo de nachten (ik ken het). Zeker met je werk erbij! Ik kan tenminste nog besluiten om het rustig aan te doen na een zware nacht, voor zover mogelijk met 2 van die spring-in-t-veldjes. Ik merk zelf wel dat Jesse langer slaapt als zijn buikje gevuld is met een flinke bak yoghurt met geprakte banaan! Hij vindt het heerlijk...hij krijgt het nu elke avond, haha.

Madelief, hoe is het met jou? Ik zou zo graag ook voor jou zo blij zijn...

Laura, jij mag lekker in een potje gaan plassen! Dat heb ik bij de zwangerschap van Jesse ook gedaan. Ik bracht het toen zelf weg, maar het was niet zo ver. Ik wilde niet dat onze lieve maar ook zeer nieuwsgierige buurtjes het al zouden weten :mrgreen:. Vandaar dat ik het niet op liet halen. Wanneer ben je ongeveer uitgerekend? En heb je het goede nieuws al gedeeld? Hoe gaat het nu met je nieuwe baan? Lukt dat met de vermoeidheid? Vragen, vragen...

Plusje, hoe gaat het met jou en de kleine Max? Lekker druk zeker? Ik ben benieuwd of je nog borstvoeding geeft?

Noortje, hoe gaat het met jou en lieve Tessa?

Ik denk er vaak aan hoe het zou zijn als ik nog een dochter had gekregen. Ik vind mensen die een jongen en een meisje hebben gekregen zulke bofkonten! Ik weet dat het suf is, want het is al zo'n geschenk om een kindje te mogen krijgen, dat het geslacht niet uit maakt. En ik ben zo blij dat Tobias en Jesse er zijn, daar gaat het ook niet om. Het zal zijn omdat Puck er niet is, tenminste niet in levende lijve! Nu heb ik bedacht dat ik misschien wel een lieve kleindochter mag krijgen als ik oud en grijs ben...en dat ik haar dan heel erg ga verwennen, haha! Wat je als mens toch al niet kan bedenken he?

Knuffels en liefs xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 31-10-2013

He kersje,
Ik snap je gedachte hoor…hoe het zou zijn als…
En et klinkt misschien stom maar et lijkt me zwaarder om een meisje te verliezen dan een jongen…
Bij meisjes krijg je toch snel et gevoel dat je ze wil beschermen…en jongetjes zijn stoer…die komen wel voor zichzelf op…
Beetje achterhaalt…dat weet ik ook wel…tis een beetje stereotyperende gedachte…
Want stoer of niet…ik had mijn kleine Kaylash maar al te graag bij me hier willen houden!...zucht…

Pff…deze donkere dagen maken ook weer depressief he..bah!
Ik merk dat ik de afgelopen dagen weer veel aan Kaylash denk…ik denk zoiezo elke dag aan hem…maar laatste tijd weer op een verdrietige manier…
Komt mss ook omdat shivani haar verjaardag voorbij is…en nu ligt er ff niets in et verschiet…ja kerst maar dat duurt nog ff….
En ik heb heel lang gedacht dat we misschien toch wel voor een brusje gaan als shivani 2 is…maar dat gaat dus niet gebeuren....
Voor nu heb ik daarom de hoop laten varen…van mijn omgeving krijg ik steeds het advies om per ongeluk zwanger te worden…maar dat wil ik niet…
Terwijl het makkelijk zou kunnen, ik slik al jaren geen pil…maar zo wil je ook niet aan een kindje beginnen….toch?

Mijn 3 zussen hebben nu ook allemaal 1 kindje. De mannen kunnen het onderling goed met elkaar vinden…wie weet als zij ooit voor een 2[SUP]e[/SUP] gaan dat mijn man ook weer geprikkeld wordt.
Monky see monky do toch. Haha
We zien et wel…als et voorbestemd is komt et wel…en zo niet…dan niet…ik heb nu een prachtige gezonde dochter…sommige mensen hebben zelfs dat niet…


sabrina en laura wat leuk dat jullie bijna gelijk oplopen! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-10-2013

Sabrina, jij ook gefeliciteerd.

Meiden, lief dat sommigen nog wel naar me vragen. Maar ik trek me terug van het forum. Eerlijk gezegd zijn de klappen voor mij wat te veel aan het worden en trek ik de oneerlijkheid echt niet meer. Het zal ongetwijfeld kinderachtig zijn, maar door het te ontwijken hoef ik er iig geen pijn van te voelen en daarmee bescherm ik voor nu mezelf.

Liefs,

Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2013

Madelief,
Dit is echt niet kinderachtig. ik begrijp je maar al te goed.
zeker met de vrolijke berichten van afgelopen dagen snap ik dat dat bij jou pijn doet en dat je nu voor jezelf kiest.

ik ben hier bijna 3 jaar geleden terecht gekomen en heb super veel gehad aan het clubje meiden die mij hier begrijpen.
daarom wil ik je in ieder geval bedanken voor je steun hier al die tijd.

Ik wens je veel succes en hoop echt dat jullie wens nog een keer uit mag komen.
dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-10-2013

Madelief, ik snap het. Ik vind er niets kinderachtigs aan. Je moet doen wat het beste is voor jezelf! Ik sluit me bij de woorden van Cyn aan. Bedankt Madelief! Ik hoop ook dat er nog een brusje komen mag! En ik volg je op fb, dus afscheid neem ik niet.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-10-2013

Madelief, zeker niet kinderachtig! Ik kan het me heel goed voorstellen. En als afstand nemen helpt voor je gevoel vind ik dat een heel wijs besluit. Ik hoop ook echt dat er nog een brusje mag komen bij jullie en ik wens je heel veel succes en geluk bij alles! Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2013

Madelief ook ik snap je maar al te goed meis... Ik voel me ook echt best heel schuldig naar bijv jou toe...ik weet wel dat dat nergens op slaat maar ik ben zoveel om jullie gaan geven in de loop der jaren...ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie nog een gezond kindje mogen krijgen en ik hoop ook echt dat je je dan weer komt melden hier... Voor nu wens ik je ongelooflijk veel sterkte en ik denk elke dag haast wel aan je!! Bedankt voor alles wat je met ons gedeeld heb!! Je bent een kanjer!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2013

Kersje ik voel mij ook echt gezegend met een jongen en een meid!! Het is zoiets bijzonders!!
En ja heb het al gedeeld met de familie en vrienden!
De vermoeidheid valt me nog erg mee moet ik zeggen. Gister heb ik bloed verlies gehad en vandaag nog wat bruin met af en toe een beetje rood dus hoop maar dat het niks betekent..
Haha ja ik mag weer in kannen plassen... Bij tess ook de volledige periode mee gedaan maar werd het op een gegeven moment wel zat en vind er nu ook al niks aan na twee dagen haha maar ja het is voor een goed doel dus ik doe het zeker!! Tot 9 januari hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 01-11-2013

Sabrina, gefeliciteerd!

Madelief, ik begrijp je heel goed. Ik hoop echt heel erg dat er voor jou weer betere tijden komen. Echt waar.

Moet het even heel kort houden, moet zo weg. Nogal druk gehad met uitzoeken of we echt de laatste poging in Gent willen doen, maar dit hebben we nu definitief besloten. Dus nog 2 maanden wachten... Verder flink verkouden geweest hier met z'n allen en Tessa paar nachten aan het spoken geweest. Maar kom heel snel weer op jullie reageren!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 01-11-2013

Madelief, vind het heel erg dat je zo’n besluit heb genomen. Maar ik snap het wel hoor. Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal te veel wordt.
Ook ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie nog een keer zo’n wonder mogen meemaken! Dat een mooie nieuw gezonde zwangerschap en een gezonde brusje jullie gegund is.
Maar bovenal dat het goed met jou gaat. Dat je gezond bent en er een goede behandelingsplan gevonden wordt voor de nare medische situatie waar je nu in zit.
Dat hoop ik echt van harte! Ik ken je niet op fb en hoop dus stiekem dat dit niet definitief afscheid is. Stiekem hoop ik dat hier over een paar maanden komt prachtig nieuws komt brengen.
Voor nu, het gaat je goed! Bedankt voor alles! Hele dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 01-11-2013

Noortje wat goed dat jullie toch voor die poging in Gent gaan! Ben trots op je! Niet geschoten is altijd mis he! Nu heb je toch een mooie kans zo!

Laura, aaah de hele wereld weet et al dus,haha. hoe het je het verteld?
Oh bloed bah! Maar meestal is dat innesteling oid toch? ja, daar gaan we van uit!

Hier, vandaag de eerste dag op de peuterspeelzaal voor Shivani. omg! Ochtend ging het goed, we samen ons meisje wakker gemaakt en aangekleed enzo.
Ze was heel vrolijk. Onderweg naar haar klasje moest ze toch even op de glijbaan. Papa alles gefilmd natuurlijk haha. in haar klasje meteen naar de speelgoed. Ze pakte een grote beer en speelde ermee.
Na een kwartier zei de juf dat we konden gaan. kusje gegeven maar toen we wegliepen begon ze te huilen!
Stond ze voor het raampje te kijken en huilen. Zo zielig! Maar we mochten niet terug. Kwartier later de juf gebeld, bleek dat ze een minuut verdrietig was en daarna weer spelen.
Om kwart voor 12 mogen we haar weer ophalen. Pfff…wat duurt dat lang…
Vinden jullie mij overdreven? Ik vind dit nl zooooooo’n gigantisch mijlpaal! Houd me al dagen bezig en kon er niet van slapen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-11-2013

Hahaha devika het is ook een hele mijlpaal hoor! Ik zelf ben er erg nuchter in met mijn kindje achterlaten ergens maar je bent zeker niet de enige die dit ervaart zoals jij hoor. Een hoop mama's vinden het nogal een ding zeg maar. Heerlijk om te horen dat ze dan zo lekker aan het spelen is hè? Leuk hoor meis!

Haha ja d hele wereld weet het hihi. Nee zoals op de dans school zeg ik nog niks en andere mensen om me heen hoeven het ook nog niet te weten maar de belangrijkste mensen weten het wel. Het bloed is weer verdwenen gelukkig!! Zelfs geen bruin verlies meer. Maar ik blijf wel op mijn hoede moet ik zeggen... Was het maar vast 20 nov...hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-11-2013

Kersje,
Ik snap heel goed dat je denkt aan hoehet zou zijn als er nog een meisje bij was gekomen.
Zeker omdat jullie meisje er niet meeris.
Ik denk daar ook aan hoor. Als wij nogeen keer het geluk mee mogen maken om zwanger te worden zou ik hetsuper vinden als wij nog een jongentje mogen krijgen.
Alleen omdat ik me zo had voorbereid opeen jongen en dat nooit waar heb mogen maken.
Maar geslacht maakt mij niet meer uit.Als het maar gezond is.
Ik vind je gedachte over eenkleindochter ook wel grappig. Je denkt al vooruit haha.


Devika,
jammer dat er voorlopig geen brusje bijkomt maar snap het wel.
Jullie hebben al zo veel meegemaakt.
En ja, het per ongeluk zwanger rakendaar zou ik ook niet zomaar aan beginnen denk ik.
Het is toch iets waar je beide achterstaat en een keuze die je samen maakt.
Wie weet.. als je zussen voor eenvolgende gaan Wink


spannend! Voor het eerst naar depeuterspeelzaal!
Hoe heeft Shivani het gehad?
En nee! Je bent niet overdreven. De eneouder heeft er meer moeite mee dan de ander om zijn/ haar kind achterte laten.
Ik werk zelf in de kinderopvang (ookpeuterspeelzaal) en kom het vaak tegen dat ouders het afscheid nemenmoeilijk vinden.
En het is vaak echt waar wat ze zegt..de kinderen huilen even als papa en mama weg gaan, maar dat is zoover! En voel je niet tegen gehouden om te bellen he.
Ik raad dat ouders vaak ook aan om evente bellen. Juist zodat je zelf gerust gesteld bent!


laura,
toch wel even schrikken datbloedverlies. Heb je dat bij de vorige zwangerschappen ook gehad?


Noortje.
Wat goed dat jullie doorgaan naar Gent.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-11-2013

Cyn bruin verlies wel ja maar geen rood en dit was echt rood... Als het maar gewoon goed zit... Zucht... Duurt nog zo lang hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-11-2013

gelukkig is het daarbij gebleven. ik weet dat mijn vriendin dat ook heeft gehad.
die kreeg bij de hap (in t weekend) ook gewoon even te horen dat ze maar met een miskraam rekening moest houden
en kijk nu.. nu loopt er een 2 jarige ventje rond. dus zegt niks!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-11-2013

Ja het is echt irritant dat je niet ff naar binnen kan kijken of het gewoon goed zit,.. Heb verder vandaag niks meer gespot en de vermoeidheid begint opeens echt wel toe te slaan, ben net gewoon in slaap gevallen op de bank. Tess ligt op bed maar semmy is wel gewoon beneden... Oepsie...


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 02-11-2013

Laura, dikke proficiat!!!!!!!! Ben heeeel blij voor je.

Als ik nog es achter mijn pc zit, reageer ik weer! Verder gaat het goed hier. Wem moeten we max na de voeding een halfuur rechtop houden, anders komt de voeding er terug uit. Bv blijft maar 25 ml per keer... lactatizseqkundige raad nog een kuur motillium aan, maar daar pas ik voor. Dikke knuffel voor iedereen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-11-2013

plusje; fijn dat het goed gaat met je kleine prins. Alleen wel jammer van het eten, maar
dat komt vast ook wel. hoop snel voor jullie. Geniet.

laura; hoe is het nu met je? Geen gekleurde afscheiding meer gehad? Al zegt dat idd weinig.
En verder qua vermoeidheid? Dat kan soms ook zo verschillen.

devika; oh..de peuterspeelzaal. Voor ouders idd moeilijker. Als juf zijnde van de kleuters
dacht ik vroeger altijd: ach die ouders...loop nu gewoon door.
Maar nu ik het zelf meemaak...haha. Snap het helemaal. Ik moest myrthe huilend achter laten en
vond dat erg moeilijk. Nu gaat ze met plezier en zegt ze steeds: myrthe niet gehuild hoor mama haha

kersje; ik snap je wel. Je bent trots op je kersenmannen, maar je kan de gedachte niet uitzetten:
wat als.. Ik moest erg wennen toen yaro een jongen bleek. Was zo in de meiden.
En die kleindochter haha. Laten we daar nog maar ff mee wachten.

madelief; je zult het niet meer lezen, maar weet dat ik meeleef en het herken.
Na de dood van britt* en mijn miskramen heb ik zelf een boel mensen met kinderen van fb gegooid..
gewoon omdat ik het even niet aankon. Ik hoop idd zo dat we over een tijd toch hier mooi nieuws
van je mogen krijgen. Dikke knuffel.

noortje; hoe is het met de spooknachten? Ken je Gent trouwens als ziekenhuis verder?

sabrina; hoe is het nu? Wat een super nieuws


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-11-2013

hier;

Vandaag onze vent 9 mnd. Waar gaat de tijd heen. Hij is nog zo klein in alles. Ik merk zo goed dat hij zo tevroeg was. Hij zit bijvoorbeeld nog niet eens.
Soms maak ik me er zorgen om, maar op het bureautje zeggen ze dat dit echt vaker voor komt met vroeggeboorte dus hou me er maar aan vast. Met zijn 9400kg is hij in ieder geval zeker niet klein.

Gisteren is hij gedoopt. Een mooie losse kinderdienst. Myrthe mocht zijn haartjes afdrogen en was zo trots. Ik moest verwoorden waarom we hem lieten dopen in de kerk. Ik heb het over britt* gehad en hoe haar doop was. Even emotioneel om te doen, maar het voelde goed. Zo was ze er ook bij.
Daarna zijn we naar het cafe er tegenover gegaan waar we heerlijk gefeest en gegeten hebben met onze dierbaren. Wat was het super.

Sinds zijn andere eetscheme wordt hij nog wel wakker s'nachts, maar met een paar keer de tuut gaat hij slapen en kan ik de ochtendfles rekken tot 6.00. Daar ben ik al blij mee en hoop langzaam op later qua tijd.

Myrthe is een wijsneus. Als ik vraag of ze haar schoenen aan wil doen wijst ze me er even op dat het toch laarsjes zijn ipv schoenen en vorige week moest ik van de rand van de bank af gaan, want dat was toch wel gevaarlijk. ahum.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-11-2013

Tam, Iwan kroop eerst en ging daarna pas zelf zitten. De laatste keer was ik bij het cb met 9 maanden en toen vroeg de verpleegkundige of hij al zelfstandig kon zitten. Dat kon hij toen nog niet. Een week later ging hij kruipen en 3 dagen daarna pas zelf zitten. Elk kind doet het toch op zijn eigen tempo en op zijn eigen manier. Twee weken nadat hij veel had geoefend met kruipen en zitten trok hij zichzelf op in de box, nu trekt hij zich overal aan op. Het kan opeens heel snel gaan! Ik kan me goed voorstellen dat je er soms zorgen over maakt, maar ik denk wel dat het goed komt hoor! Ik zette Iwan bijvoorbeeld vaak zittend neer op ons bed om een beetje te 'oefenen' dan viel hij tenminste zacht. Of ik ging achter hem zitten op de grond, maar dat ging ook een keer fout en toen viel hij voor ik het wist toch voorover.
Haha, wat grappig dat Myrthe zo'n wijsneusje is, weer een andere fase, leuk hoor!

Het gaat goed met me. Dankje dat je het vraagt :-) Morgen ga ik bellen met de verloskundige, wel gek hoor! Maar ook erg leuk! Het voelt als zo'n groot cadeau! Ik had nooit verwacht dat we zo snel in verwachting zouden zijn. We hebben er vorige keren best lang over gedaan dus ik verwachtte dat nu weer.

Iwan is nog steeds verkouden, hij hoest nog steeds. Je hoort echt slijm zitten als hij ademt. Vanmorgen ook geprobeerd urine op te vangen want het rook nogal sterk het weekend. Is niet gelukt helaas. Mijn man heeft plaszakjes gehaald vanmorgen en na het badje vanavond heb ik er een omgedaan. Morgenochtend even wegbrengen naar de ha om blaasontsteking uit te sluiten. Hij heeft verder geen verhoging en is wel heel vrolijk verder. Ik denk dat hij te weinig vocht kreeg. Gisteravond en vanmorgen extra bijgevoed (naast bv). Ik voedde hem nog s'ochtends en s'avonds zelf maar omdat het zo erg is teruggelopen ga ik dat toch maar afbouwen. Vanavond bv overgeslagen, morgen ga ik het cb nog maar even bellen om te overleggen. Maar met mijn zwangerschap nu is het denk ik wijs om te stoppen.

Fijne avond meiden! Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-11-2013

Laura, hoe is het nu met je? Geen bloedverlies meer gehad sinds de laatste keer?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-11-2013

Wat is er een hoop geschreven de laatste dagen, heb even alles teruggelezen... Ben hier even wat minder geweest, ik vond het wat confronterend al dat vrolijke nieuws. Al ben ik wel heel blij voor Laura en Sabrina natuurlijk, maar was even slikken. En ook zoveel bezig geweest met nadenken over die laatste behandeling. Nog maar 1 kans. Vind dat best moeilijk.
Laura, wat schrikken dat je wat bloedverlies gehad hebt, gelukkig is het weg. Hopelijk snel een goede echo.
Kersje, ik herken wel wat jij schrijft over jongetjes en meisjes. Het maakt echt niets uit wat het geslacht is, maar toch droom ik stiekem over kleine jongetjes sinds we Thomas verloren. Ik hoop zo dat we nog een kindje kunnen krijgen, 2 meiden lijkt me ook superleuk, al zal ik altijd dat kleine jongetje missen... En wie weet hoeveel kleindochters je nog gaat krijgen.
Devika, moeilijk hoor als jullie er allebei anders over denken wat betreft een 3e kindje. Ik hoop voor je dat hij er nog eens anders over gaat denken. Oh, en Shivani naar de psz, dat zou ook niks voor mij zijn hoor. Alleen de gedachte al om haar achter te laten. Maar zal er toch eens van moeten komen he?
Cyn, wat mooi dat jullie een wensballon voor Wesley hebben opgelaten. Wij wonen ook aan de polder en het lijkt me dan wel een heel mooi gezicht. Kan me wel voorstellen dat je niet nog een kindje in die periode wilt, maar misschien is het voor die tijd wel raak, zou erg leuk zijn.
Tam, met 9 maanden kon Tessa ook nog niet zitten, niet zelfstandig tenminste. Ze kon alleen op haar buik liggen en een beetje naar achteren schuiven. Ik was toen op het cb in een groepje met allemaal kindjes van dezelfde leeftijd en die gingen zitten, kruipen en zich optrekken. Tessa deed nog niets van dat alles en maakte me daar wel wat zorgen om, maar ze doet het gewoon op haar eigen tempo. Yaro komt er ook wel. Wel een flinke jongen trouwens, Tessa woog een paar weken terug 9,5 kg. Sinds we besloten hebben naar Gent te gaan, moet ik steeds aan Britt denken, dat ze daar is overleden. Gek he? Fijn dat jullie gisteren zo'n mooie dag gehad hebben.
Sabrina, fijn dat het goed gaat. Wel weer spannend allemaal, maar leuk spannend. Ach en Iwan verkouden, altijd zielig voor die kleintjes. Tessa heeft ook een paar keer gehad dat de urine erg sterk rook, maar toen had ze koorts. De huisarts zei nog dat dan de urine geconcentreerder is, dat kan dus ook door wat minder drinken komen. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
Plusje, fijn te horen dat het goed gaat. Ik zou ook geen motillium geven. Jammer dat het nog niet lekker gaat met de voeding.
Hier dus eindelijk het besluit genomen. Heb veel gelezen over ervaringen van anderen mbt tot miskramen en ICSI die naar Gent gingen, en lees heel veel positieve berichten. Ik heb heel lang getwijfeld, maar ik denk dat als ik het niet doe en het lukt weer niet, dat ik er spijt van krijg. Nu heb ik er voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Ben wel heel benieuwd, maar duurt nog 2 maanden. We proberen het intussen zelf, maar m'n cyclus is van slag. Zit nu op dag 36, nog nooit gehad... Verder gaat alles prima, we zijn weer van de verkoudheid af en Tessa slaapt weer als een roosje. Ze is alleen zo driftig aan het worden, ze is nog niet eens 2. Heeft dus al een keer krijsend op de grond gelegen buiten omdat ze iets niet wilde. En ze is me de laatste tijd steeds aan het knijpen en soms bijten, erg lastig want als ik boos word, kijkt ze me strak aan en doet het gewoon nog een keer. Iemand tips?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-11-2013

Oei, ik wil graag even op iedereen reageren, maar dat ga ik misschien niet redden!

In ieder geval wil ik Tam feliciteren met de doop van Yaro! Fijn dat je over Britt* hebt verteld en dat ze er daardoor nog meer bij was (want voor jullie zal ze er altijd bij zijn natuurlijk).
En ik denk ook dat Yaro zich op zijn eigen tempo ontwikkelt. Daarbij moet je zijn ontwikkelingsleeftijd eigenlijk rekenen vanaf de uitgerekende datum toch?

Devika, o, de psz...Ik moet nog even verder zoeken. Ik ben bij een wezen kijken, maar de sfeer stond mij niet aan. Ik zit er zelf niet echt om te springen om Tobias er naartoe te brengen, maar het lijkt me goed voor hem. Tenminste, eentje waar ik een goed gevoel bij heb!

Sabrina, beterschap voor Iwan! En wat een cadeau inderdaad dat je nu alweer een brusje mag verwachten!

Noortje, ik heb geen ervaring met bijten of knijpen (bij Tobias dan, wel op mijn vroegere werk). De orthopedagoog gaf toen als tip: benoem de emotie die het kindje heeft. En vertel wat het kindje juist wel mag doen. Het bijten of knijpen zou ik denk ik kort benoemen dat dat niet mag en verder proberen om haar er niet extra aandacht mee te geven. Driftbuien heeft Tobias trouwens ook hoor. En hij kan echt heel hard gillen! Ik merk zelf dat hij het snelst kalmeert als ik rustig blijf en niet ook in een emotie schiet. Ik geef wel duidelijk eeen grens aan, maar laat het me niet raken. Dan is het bij ons vaak zo weer over. En ik kijk wel steeds of Tobias er iets mee kan. Soms is hij gewoon zo moe, dat het niet helpt om 'op te gaan voeden' , want dat komt dan echt niet meer aan. Dan heeft hij meer aan een knuffel van mama en gauw naar bed. Het verschilt dus per situatie hoe ik reageer eigenlijk. Geen idee of je er iets aan hebt, haha. Een gouden tip heb ik niet! Fijn dat je eruit bent dat je voor Gent wilt gaan voor een brusje.

Plusje, super dat je je zo voor de bv in zet. Ik kan me voorstellen dat je niet nog een keer medicatie wilt nemen. Heb je vertrouwen in deze lk? Je kunt altijd een second opinion vragen. Dit kan ook een telefonisch consult zijn. Ik heb zelf op aanraden van een lk bij Jesse zijn lipbandje en tongriempje laten klieven. Sindsdien drinkt (en eet!) hij weer super. Ik hoop dat er voor jou ook een oplossing komt! Het is zo naar als de bv niet lekker loopt! Heb je wel genoeg melk? Geef je kunstvoeding bij? Mocht je echt zelf niet genoeg hebben kan je ook donormelk overwegen als je geen kunstvoeding wilt geven. Maar daar moet je je wel goed bij voelen natuurlijk.

Cyn, ik snap het helemaal dat je het graag mee wilt maken om een jongetje te krijgen. En ja, mijn kleindochterfantasie is wat vergezocht en duurt nog heel lang voor het uit zou kunnen komen, haha. Maar ach, je weet maar nooit!

Laura, inderdaad zou het fijn zijn om even te mogen spieken om gerust gesteld te worden! Jammer dat dat niet kan he? Tenminste, nu nog niet. Maar voor je het weet is het zover en ik duim dat je dan een mooi hartje ziet kloppen!

Nou moet ik echt stoppen, anders ben ik morgen te moe om een leuke mama te zijn!

Liefs!