Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-09-2010

hee Maria, geen spijt voor je lange mail. Vind het fijn om te lezen hoor en zoals Kim al zegt: het is fijn om hier er voor elkaar te zijn. Het is allemaal niet makkelijk: enigzins het grote verdriet nog om de engeltjes en dan de hoop van een bengeltje. BLij zijn, maar niet durven. Alsof je jezelf zo wilt beschermen, maar helaas is er geen bescherming. Het komt zoals het komt en we moeten hoop hebben dat alles goed komt. Die kans is immers vele vele malen groter. Helaas is het bij mij 2 keer mis gegaan na mijn meisje, maar beide keren waren zo anders. De ene keer weinig symptomen, de andere keer veel. Er is echt geen pijl op te trekken, want iedere zw is anders. We blijven hier duimen en hopen en over een aantal maanden dan praten wij hier over onze kindjes zo vol geluk net als Laura.......een boel zijn al onderweg en Kersje en ik volgen ook spoedig hoor, haha.

Nee hier, nog niet zo met mijn nod bezig. Zal pas de dagen ervoor zijn denk ik. We hebben wel kansen, maar heb nog niet alle kansen benut dus ga er nu zeker nog niet van uit. Wil er ook niet teveel mee bezig zijn, want dat helpt toch niet. Het is ook allemaal weer spannend genoeg om weer te beginnen enzo dus als het zo is ben ik dol-gelukkig en anders gaan we de keer erop er vol tegen aan hahaha. Gisteren naar de dierentuin geweest en er waren mega-veel ooievaren daar. Heb ze gelijk maar route-beschrijvingen gegeven hoor. Kan geen kwaad toch?
Verder gisteren ook lekker weer geknipt en gekleurd, want morgen een trouw de hele dag en ik moet toch wel netjes zijn. AL besef ik mee steeds heel geod vandaag dat ik anders oppas voor mijn meisje moest zoeken of anders gewoon met een dikke buik liep. Alles is en blijft dubbel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-09-2010

heb morgen geen tijd om op de site te komen, maar wil even laten weten dat ik aan kim denk morgen en dat ze maar een hele mooie echo mag hebben van haar ukje in de buik............knuffel van mij


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-09-2010

Kim, succes zo!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-09-2010

Kim, je hebt zo de echo toch? Heel veel succes meid, ik denk aan je (net als de andere meiden natuurlijk)!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 03-09-2010

Nou Lieve dames,

Vandaag heb ik de echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen.Het was nog wel heel pril, zit nu op 5 weken en 5 dagedn ongeveer...ze konden het nog niet duidelijk meten.Over precies 2 weken mag ik terug komen voor nog een echo om te kijken of ze dan precies kunnen meten hoever ik ben.Maar het hartje klopt, dus het belangrijke begin is gemaakt. Nu nog goed groeien, blijven groeien en gezond groeien!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-09-2010

wat een goed nieuws Kim! wat fijn dat het hartje al klopte!

[Afbeelding: 29xdor6.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Snow - 03-09-2010

ikkemikketje schreef:Nou Lieve dames,

Vandaag heb ik de echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen.Het was nog wel heel pril, zit nu op 5 weken en 5 dagedn ongeveer...ze konden het nog niet duidelijk meten.Over precies 2 weken mag ik terug komen voor nog een echo om te kijken of ze dan precies kunnen meten hoever ik ben.Maar het hartje klopt, dus het belangrijke begin is gemaakt. Nu nog goed groeien, blijven groeien en gezond groeien!

superr!! wil je dit zelf vertellen in het uiterekend in april topic? we zijn benieuwd naar je!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-09-2010

Kim, dat is al een hele hele belangrijke stap! Super meid! Toen ik gisteren thuis kwam gelijk gekeken of er nieuws over je stond. Ben erg blij.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-09-2010

Dag meiden,

Ik weet niet wat het betekent, maar dit heeft Uma ingetypt:
[;;;p[[[[[[[[;p[‘’ :-D
Ze wil de hele tijd op schoot en probeert nu op allerlei manieren mijn aandacht te krijgen, maar ik moet nu toch echt even op het forum! Zo, ze gaat zichzelf even vermaken. Ben benieuwd hoe lang dat duurt…

Kim, goed nieuws dat het hartje klopt! 5 weken en 5 dagen klopt toch ongeveer wel? Hoeveel wijkt het af van je eigen berekening dan? Hoe voel je je nu? Ben je een beetje opgelucht? Was je erg gespannen? Confusedhock:
Uma geeft heel veel afleiding, dat is echt fijn. Ze is nu wel een beetje ondeugend, ze moet even haar energie kwijt geloof ik, haha. We hebben niet echt veel gepland voor dit weekend. Gisteren zijn vrienden bij ons komen eten en voetbal komen kijken. En mijn schoonzusje kwam nog even langs met ons neefje (om DE POES) te bewonderen. Maar kleine Uma vond het allemaal veel te druk en spannend, dus die had zich verstopt. Gaan jullie nog iets leuks doen? Ik heb over een week trouwens 10 dagen vakantie. Ik ga een weekje met mijn moeder naar Vlieland, dus dan zal ik ook niet op het forum kunnen (slik) en je raadt het al: mijn nod valt precies in die week. Maar goed, ik reken erop dat ik gewoon weer ongi word (ook niet leuk op vakantie, maar ja).

Tam, goed dat je die ooievaars even de weg hebt gewezen, haha. Ook naar mijn huis? (nee, natuurlijk niet, want je weet niet waar ik woon!) Naar welke dierentuin ben je geweest? Dan ga ik ook even langs…:mrgreen:
Je bent nog niet met je nod bezig. Nog een weekje denk ik? Jullie hebben nog niet alle kansen benut, maar hebben wel een kansje, hè? Dan zal het tegen je nod toch wel weer spannend worden, denk ik.
Hoe was de bruiloft? Zag je er mooi uit? Wie weet mag je over een jaartje oppas gaan zoeken voor allerlei gelegenheden!

Jasmien, ben je nu in Nederland? Wat fijn dat je minder last hebt van misselijkheid! Ben je nog erg moe of valt dat mee? Ik hoop dat je een heerlijke vakantie zult hebben, meid. Is je man ook mee of ben je alleen? Je schreef een tijdje geleden dat je man naar werk in Nederland aan het zoeken was? Is dat nog steeds het plan? Je hebt trouwens gelijk: het knuffelen met Uma doet wonderen. Ze maakt me echt happy (zal wel een stofje aangemaakt worden bij mij!) Zit je nu wat beter in je vel, trouwens?

Maria, lukt het je om een beetje lief voor jezelf te zijn? Hoe gaat het verder? Heb je nog last gehad van die pijnlijke scheuten?:-o
Wat lief dat je trots op me was. Die vrienden zijn heel lieve mensen. Bij hun kindje was het bij de eerste echo duidelijk dat er iets niet helemaal goed was, maar het heeft nog maanden geduurd tot ze wisten wat er was. Ze hebben tussen hoop en vrees geleefd en uiteindelijk rond de 20 weken een definitieve uitslag gekregen van een zeldzame chromosomale afwijking en de zwangerschap af moeten breken. De afwijking bleek trouwens bij nader onderzoek niet erfelijk te zijn, gelukkig. En nu is ze dus weer zwanger. :-D Het ziet er goed uit, maar ze gaan wel een vruchtwaterpunctie doen eind van deze maand en dat wordt dus nog heel spannend. Ik hoop zo dat het goed zit!

Laura, hoe gaat het nu bij jou? Slaapt Semmy nog lekker op zijn buikje?

Sorry dat ik niet zoveel op het forum ben. Dat komt denk ik omdat ik nog steeds mijn eigen laptop niet kan gebruiken (dus moet altijd die van mijn vriend lenen) en Uma leidt mij ook best wel af. Die kleine zwaan-kleef-aan kan er wat van! Worden jullie al moe van mijn poezenpraat? Waar het hart van vol is…Smile
Nou nog even ei-praat: het ei (HET ei?) is gesprongen van de week en ik heb mijn nod rond 15 september. Ik ben er niet zoveel mee bezig geweest als de voorgaande rondes, waardoor we ook minder vaak (maar wel fijn :oopsSmile geklust hebben, maar we hebben natuurlijk wel een kansje gecreëerd. Het wordt dus weer afwachten (maar ik ga er niet op wachten).
We hebben net besloten om vandaag wat leuks te gaan doen, dus ik ga gauw douchen!

Liefs voor jullie, fijn weekend,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-09-2010

Hee kersje, je adres heb ik niet, maar heb de ooievaar gewoon je hyves gegeven dus zal binnekort wel contact opnemen, hihi. Mijn NOD is rond de 14e dus we lopen redelijk gelijk. Zou mooi zijn als we beide rond de zelfde tijd uitgerekend waren, maar ik ga er niet van uit. bij alle 3 mijn zwangerschappen merkte ik ruim van te voren verandering. Nou is het nog vroeg,maar toch..........afijn, we zien wel. Praat maar lekker veel hoor over Uma, het is ook een schatje.

Hier morgen gaan werken en ben best zenuwachtig. Kan ik het allemaal nog? Zeuren de ouders niet teveel? Ach, we zien wel. Eerst vandaag maar eens van de zon genieten. Vrijdag bruilogt gehad. Me weer eens lekker opgedirkt na lange tijd.....na mijn meisje soms niet echt de behoefte aan gehad. Het was best leuk. Gek hoe alles soms weer "gewoon" lijkt terwijl het niet meer gewoon is.

Hoe is het met de andere meiden? Beetje aan het genieten van de na-zomer?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-09-2010

Lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Jasmien, je bent als het goed is ergens in Nederland. Ik hoop dat je het naar je zin hebt, meis.

Kim, hoe gaat het met jou? Slaap je al wat beter?

Tam, hoe ging het op je werk? Hoe was het om weer voor de klas te staan? En hoe voel je je verder? Waren er trouwens nog lastige ouders? Fijn dat de bruiloft best leuk was. Raar hè, hoe alles soms bijna normaal lijkt, maar toch nooit meer hetzelfde is.

Laura, alles goed met jou en je lieve ventje?

Maria, hoe gaat het met jou, meid? Ben je nog een beetje lief voor jezelf? Knuffel van mij!

Ik had vanmorgen een moeilijk moment op mijn werk. Ik zat bij 2 van mijn zwangere collega’s, toen ze begonnen te praten over hun zwangerschap en vergeleken deze met hun vorige keer (ze hebben allebei al een zoontje). Eentje vertelde dat ze zo had gebaald toen het een keizersnee werd, dat had ze helemaal niet gewild. Ze was ook zo kwaad geweest toen ze na de keizersnee haar bed niet zelf uit mocht om haar kindje te pakken (ze moest dan de verpleging bellen om hem aan te geven). Maar ze vertelde dat ze vervolgens een kamergenote kreeg die een kindje in de couveuse had en die kon helemaal niet naar haar kindje toe, dus dat was dan erger. Ik voelde de tranen opwellen, want ik dacht: “Meid, weet je wat pas erg is? Als je kindje dood in je armen ligt en je haar vervolgens achter moet laten!” Cry Ik ben opgestaan en ben wat te drinken gaan halen. Ik moest echt even weg. Ik geloof niet dat iemand het gemerkt heeft, hoor, maar ik moest echt even tot mezelf komen. Gelukkig was het moment ook snel weer voorbij (we gingen vergaderen). Ik begrijp ook wel dat ze het niet verkeerd bedoelde, maar ik kon het gewoon niet aanhoren. Pas toen ik het thuis vertelde kwamen de tranen echt. Ik had ze ingeslikt, dus ze moesten er nog uit, denk ik dan maar. Oef wat is het soms moeilijk!
Verder gaat het best goed met me, hoor. Volgende week is mijn nod en ik merk dat ik af en toe stiekem een beetje dagdroom over zwanger zijn. Ik zou het geweldig vinden, maar dat is geen nieuwtje he meiden? Ik durf niet te hopen (net als de vorige keer), maar zou zoooooo graag weer willen!

Dag lieve meiden, ik hoop dat het goed met jullie gaat (het is een beetje stil op het forum?)

Liefs,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-09-2010

Lieve meiden,

Het is inderdaad stil kersje! :-D Ja, wat je beschrijft op je werk, wat valt zoiets dan rauw op je dak he? kan mij zo voorstellen dat je dan even wegloopt en alles wegslikt...als je thuis komt dan kan je inderdaad de emoties even laten gaan, dat moet wel. Ik vind het al heel sterk van je dat je je op je werk zo goed houdt. Al die zwangere om je heen, dat valt niet altijd mee voor je. Heb je er wel eens aan gedacht het een keer met ze te delen? of ben je nog niet echt vertrouwd met ze? je kent ze natuurlijk ook niet zo lang. Ja, het zijn momenten die voorlopig wel moeilijk zullen blijven denk ik, soms valt het niet mee om al die emoties onder controle te houden op je werk. Maar je doet het heel goed hoor meid.
Wat heerlijk dat je lekker vrij bent vanaf vrijdag, lekker een week uitwaaien.....lovely! Ik hoop op geweldig nieuws als je terug bent kersje! ik zit nu al te glimmen van plezier als ik aan die dag denk! :-D ik ga dan een feestje vieren in Amsterdam! :mrgreen:

Tam, kersje vroeg het al, hoe was het werk? ging het een beetje? hoe voel jij je onder je naderende nod? lukt het er een beetje relaxed onder te blijven? voor jou hoop ik ook op supergoed nieuws!!:-D

Kim, hoe gaat het? je bent ook stil (druk?) de laatste tijd meid. Ik hoop dat het goed met je gaat, je je gelukkig en fijn zwanger voelt. Ik kan mij ook voorstellen dat je soms bang bent, ik ben dat ook zo erg soms. Veel liefs!

Jasmien, ik hoop dat je een heerlijke tijd hebt hier!

Meiden, ik ga morgenochtend vroeg met vriendlief een dag of vijf naar Berlijn. Ik ben daar nog nooit geweest, heb er echt zin in! Ik hoop daar een beetje te kunnen uitrusten en kalmeren, ik ben namelijk niet echt mijzelf de laatste tijd. We hebben vanmiddag een Rough Guide gehaald en een mooi hotel MET BAD geboekt. (sinds ik zwanger ben verlang ik zoooo naar een bad!). Ik ben dus tot volgende week dinsdag niet online, ik spreek jullie daarna weer.

Veel liefs voor jullie, dikke knuffel!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-09-2010

Maria, je zult het niet meer lezen, maar wil je een paar super dagen wensen. Probeer wat te genieten, want dit alles kost zoveel energie. Een bad kan wonderen doen....wij hebben er thuis een en met mijn zw toen was dat ook een heerlijk moment steeds. Ik ben er ook nog nooit geweest, laat maar eens weten of het mooi is daar.

Kersje, ook jij lekker bijna een weekje weg. Gaat Uma mee? Heftig hoor op je werk. Toen ik het las kreeg ik al een knoop in mijn buik.........kon zo goed begrijpen hoe moeilijk dat voor jou geweest moet zijn. Ik hoop op goed nieuws ook als je terug bent. Hier voel ik nog niks , denk niet dat het zover gaat zijn. Merkte dat in het verleden (en dat is al 3x.........jee, en nog geen kind om voor te zorgen) wel al vroeg. We zien wel.

Hier was het heftig. Heb genoten met de kinderen. DAt was best heel erg fijn. Was weer echt "juf". De moeilijke momenten kwamen al gelijk....de ouders mochten de eerste dag mee naar binnen. DAn zie je ze daar soms met zijn twee staan..........kindje plezier wensen en dikke knuffels. DAn breekt mijn hart dat ik mijn meisje nooit naar school zal zien gaan. En ook met het weer naar huisgaan en ieder het hek uitrent vol verhalen van de eerste dag. Ik hoop zo dat ik ooit aan de andere kant van dat hek mag staan!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2010

meiden,

weer ff snel een berichtje vanaf hier. het gaat erg goed met semmy en ja hij slaapt nog steeds heerlijk op zijn buikje! maar het gekke is, snachts slaapt hij wel gewoon op zijn rug. maf he?? ach, het is gewoon een uniek ventje en echt zo'n ander kind geworden!
gister ben ik weer begonnen met dansen! eindelijk!! het was heerlijk en vanavond ga ik weer en vrijdag ook weer. jaja ik heb er zin in haha.
dus zo langzamerhand begint het gewone ritme er weer in te komen. nog een paar weekjes, dan mag/moet ik ook weer aan het werk.. bah bah bah! maar ja, heb de centjes toch echt nodig! morgen intake op het kinderdagverblijf dus ben benieuwd!

ik las dat kim een goede echo gehad heb!! joehoe!! een kloppend hartje!! geweldig meis!

en kersje, kan me goed voorstellen dat je weggelopen ben bij dat gesprek. ik heb dezelfde ervaring hoor. vrouwelijke collega was toen zelf zwanger en mannelijke collega zijn vrouwtje was zwanger. allebei ongeveer gelijk uitgerekend dus heeeeeel veeeeeel zwangerpraat... daar zat ik dan... en ik kan niet zomaar van mijn werkplek weglopen..

twee nod's rond mijn verjaardag!! jeeuj!! hoop op goed nieuws! ik ben de 14e jarig en vier het de 11e. hopen op mooi weer want ik doe het met bbq!
ook is zondag twee jaar geleden dat ik van sonny beviel en hij dus ook overleed... lastig wel maar ik merk echt dat semmy een heleboel goedmaakt!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2010

tam, voor jou wordt het toch echt hoogtijd dat je nu gewoon eens een goede zwangerschap tegemoet gaat en een heerlijk gezond kindje op de wereld gaat zetten om lekker te mogen verzorgen en te knuffelen enzo!! je verdient het zo!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-09-2010

Nou hier ben ik weer een keer...

Pfff moet wel een hoop dingetjes bijlezen zie ik, want heb de laatste week alles zowat met mijn ogen dicht gelezen!!

Lieve Kersje:Wat knap van je dat je zo goed om kunt gaan met de zwangerschap van je vriendin.Natuurlijk gun je het haar verschrikkelijk, maar kan me voorstellen dat je ook zelf weer een beetje hoop wilt krijgen.Wat een verschrikkelijk rotmoment meid zo op je werk.Wat had ik graag naast je gestaan om je te steunen...bah.Ik kan me goed voorstellen hoe je je gevoelt moet hebben en dat je dan denkt ach...je hebt nog niks meegemaakt!Mijn schoonzusje heeft laatst haar nekplooimeting gehad en ze vertelde mij dat ze het zo moeilijk had, want ze zag een zwart plekje wat ze nog nooit had gezien en daar was ze zo van geschrokken.Blijkt het achteraf het maagje te zijn geweest.Ik dacht toen ook bij mezelf..."weet je wel tegen wie je het hebt"?Toen ze zei dat ze het zo eng vond heb ik heel bot gereageert en gezegt "Dan moet je je eens voorstellen hoe wij ons voelen"!Meer kon ik er niet van maken...helaas!
Hoe gaat het verder met je?Wanneer ga je naar vlieland?Komt Uma weleens lekker spinnen bij je?Ik vind dat zo heerlijk als die beestjes dat doen!

TamBig Grinat moet inderdaad moeilijk zijn geweest die eerste schooldag.Je geniet van je werk en wat je doet, maar wilt inderdaad aan de andere kant staan.Is het de rest van de week wel een beetje meegevallen verder?En hoe gaat het verder met jou?Durf je al weer een heel klein beetje voorzichtig te dagdromen over een nieuw geluk?Of ben je juist bang voor wat er nog komen gaat?

Maria:Heerlijk lekker weg met je ventje!Dat heb je af en toe gewoon nodig en zeker omdat je je niet prettig voelde de laatste tijd.Ik begrijp het goed hoor.Ondanks dat we ons gelukkig mogen prijzen dat we weer op weg zijn voor een nieuw wonder, blijft het toch moeilijk gelukkig te zijn!Ik ben heel blij dat ik weer zwanger ben, maar durf me niet toe te geven aan het ultieme geluk.Daarvoor is er ook helaas te veel gebeurt.Dus lekker genieten van je heerlijke vakantie...alles komt goed!

Jazzz:Hoe bevalt Nederland?En hoever ben je nu?Is het allemaal een beetje te doen met het reizen nu?

Laura:Goh reflexziekte...Dat is wel sneu voor die kleine knul.Heeft hij er nog veel last van?Ik ben blij te lezen dat je zo heerlijk van semmy geniet.Doe dat ook fijn, want je hebt het verdient!

Nou hier gaat alles op slakkenniveau...Ik ben ontzettend moe en er komt bijna niets uit mijn handen.
Verder heb ik gelukkig bijna geen kwaaltjes.Alleen het vele slapen dan.
Dat is wat ik nu ook weer ga doen,want mijn ogen hangen alweer bijna op mijn knieén haha.
Maar ik vond dat ik me even sterk moest houden om weer een keer lekker te komen babbelen.
Voor nu...Weltruste!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-09-2010

Tam: Ik zie dat ik een hele gekke domme fout heb getypt.Dat lachebekje was niet daar bedoelt! Sorry!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-09-2010

Hoi lieve meiden,

Maria, ik hoop dat je het heel leuk hebt in Berlijn.:-D Ik ben daar ook nog nooit geweest!

Tam, ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je was om die gezinnetjes bij het hek te zien staan. Wel fijn dat het prettig was om weer voor de klas te staan. En we hopen gewoon door voor een gezond bengeltje, he? Jammer dat je nog niets voelt voor je aanstaande nod, aangezien je dat de 3 (!) keren dat je zwanger was wel had. Ik voelde het de eerste keer ook, maar sinds de zwangerschap lijkt de periode voor mijn nod daar toch wel steeds sterk op. Ik heb dus geen idee.:? Hoeveel uren werk je per week?

Kim, je bent steeds zo moe dat je niet op het forum kunt komen schrijven! SadMeissie, doe het rustig aan en hopelijk heb je over een tijdje weer wat energie. Ben je ook aan het werk? Lukt dat wel? Ik lees dat je niet voor de volle 100% kunt genieten van deze zwangerschap, daarvoor heb je teveel mee gemaakt. Klinkt logisch hoor. Je staat er dan toch anders in, hè? Hoe gaat het met je lieve Dana? Heb je haar verteld van je zwangerschap?
Uma is echt een knuffelkat, hoor. Ze ligt iedere dag bij me en spint een end weg. Houdt ze uren vol (houden we uren vol haha).

Jasmien, heb je het naar je zin??? :-D

Laura, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om weer aan het werk te moeten. Confusedhock: Wat gaat de tijd snel joh! Hoeveel dagen ga je werken? Maar wat heerlijk dat je lekker aan het dansen bent! Wat doe je voor dans?
Hielden die collega’s dan geen rekening met jou? Bij mij weten ze het niet en wil ik het ook (nog) niet vertellen. Ik wil eigenlijk het liefst dat ze zelf onbevangen kunnen blijven, maar dat maakt het voor mijzelf wel eens lastig.
Zondag is de dag dat Sonny twee jaar geleden werd geboren en is gestorven. CryVeel sterkte meid. Ik ben blij dat Semmy een hoop goed maakt.

Morgen ga ik naar Vlieland, lieve dames. Uma en Kerseman blijven achter (ik ga samen met mijn moeder, een familietraditietje). Maar ze (man en kat) zullen zich best vermaken met elkaar! Ik ga ze wel missen natuurlijk. Lang leve de mobiel.
Mijn nod heb ik dus op Vlieland. Ik reken nergens op, want het kan uiteraard weer alle kanten op. Klachtjes genoeg, maar dat zegt niks.
Ik weet niet of ik voor ik vertrek nog kans heb om op het forum te komen, dus ik zeg vast: Tot volgende week, meiden! :-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-09-2010

kersje, heel veel plezier op vlieland!! en we duimen voor je!!!

ik doe streetdance en jazzballet. erg leuk! alleen heb ik nu wel megaspierpijn.. heb natuurlijk een jaar zowat niet gedanst dus het viel wel ff tegen maar ik heb wel weer genoten. vanavond mag ik weer!!

ik ga straks gelukkig nog maar twee dagen werken maar gister de intake op het kdv... dat wordt echt een drama met semmy daar.. hij slaapt natuurlijk op zijn buik want op zijn rug gaat hij echt brullen en daar leggen ze hem dus absoluut niet op zijn buik... drama!!!!!!!! heb al tegen ze gezegd, dan wens ik jullie heeeeeeeeeel veel succes met hem... maar ja, als ik elke keer moet horen dat hij weer vreselijk gehuild heb dan breng ik hem ook niet lekker weg... en ik vind het zielig voor hem. dit is wat hij lekker vindt en dan mag dat daar niet... snap het wel hoor, ze hebben wiegendoodbeleid. maar ja, als wij er nou op staan dat hij op zijn buik moet... en ons 100 procent beseffen dat het verhoogd risico op wiegendood geeft maar het even goed willen...nee hoor, doen ze niet!! dus ik zie er nu als een berg tegenop om hem weg te brengen. de 21e gaat hij voor het eerst heen... heeeeeel spannend dus...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-09-2010

hee dames

Laura, dank je wel voor je lieve woorden. Zal moeilijk zijn zo de eerste dagen, maar wetende dat die kleine man er lekker is als je weer thuis komt zal de dag sneller doen gaan. Wel vervelend zo dat ze hem niet op de buik willen laten slapen.........weet daar ook niks op te zeggen, maar hoop dat er een oplossing voor komt.

Kim, tja moe zijn hoort er wel bij, maar denk dat de spanning hier zeker ook een grote rol in speelt. Geef er aan over meid. Na een tijdje wordt dat vast beter enne........we weten heus wel dat je ons niet vergeet hoor.

kersje, veel plezier. Bijzonder zo met je moeder. Ja zal Uma wel missen denk ik (ok en je ventje ook haha). Geniet ervan en ik hoop dat als je terug komt je mooi nieuws voor ons hebt en zo niet.......dan is het van je mogen horen al mooi genoeg, hihi. Duim toch voor je. Duim ook voor mezelf, maar ik voel de krampjes al wat dus zit er niet in deze ronde voor ons denk ik.

Maria, lekker aan het genieten zo met je bolle buikje?

Jazz, hoop dat je het naar je zin hebt hier in nederland. Niet alle baby-winkels leeg schoppen he, haha.

Ga lekker op de bank liggen, was een ontzettend vermoeiende dag vandaag.......was blij dat de kinderen weer naar huis waren haha. Zit ook effe niet lekker in mijn vel......misschien wel door de naderende nod, daar word je toch altijd wat kriebelig van. Hoe dan ook...........nu effe loslaten: weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2010

hee lieverds,

tam, inmiddels al ongi?... hoop het echt niet voor je!

hier gister mijn verjaardag alvast gevierd en was echt een topdag!

vandaag dus twee jaar geleden van onze sonny... gelukkig is de dag weer bijna voorbij maar merkte echt duidelijk verschil met hoe het vorig jaar verliep.. toen was er nog niet eens een zwangerschap en nu hebben we semmy! wat kan er toch veel veranderen in een jaar! maar in gedachte heb ik wel extra veel aan sonny gedacht hoor! de lieverd. hoop dat hij trots neer kijkt op ons! en op zijn kleine broertje. tis echt een heerlijk ventje die semmy! hij heeft zich gister ook zo ontzettend goed gedragen tijdens het feest! heb lekker veel geslapen dus dat was voor ons ook echt lekker. weer ff lekker een borreltje gedronken! jammie!!! en iedereen heeft me ook zo ontzettend verwend! niet normaal!

meiden, ik ga slapen. het was vannacht half 5 dus ben bekaf haha!

slaap lekker en tot snel. liefs en ik denk aan jullie allemaal!!!

ik duim voor de nod dames!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Jootje82 - 14-09-2010

Hey meiden,

Ik had even een vraagje. Toen het forum is vernieuwd zijn toen alle gedichtjes ook verwijderd??

Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2010

Hey Jootje82, ik zie nu ook pas dat dit het enige actieve topic in de Sterrenhemel is! wat raar dat alles weg is!!! misschien omdat ze niet meer actief gebruikt werden? ik vind het alleen echt geen goed idee ze te verwijderen, helemaal niet in dit onderwerp. Na een verlies is het altijd zo fijn de reacties soms even terug te kunnen lezen bijvoorbeeld.....raar hoor :?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2010

Hey lieve meiden, ik ben weer thuis! Berlijn was echt leuk!!! wat een gemoedelijke stad is dat. We hadden voor alle dagen een fiets gehiuurd, we hebben echt heeeeeel veel gefietst. Berlijn heeft veel fietspaden dus dat is lekker. We hebben in die 5 dagen heel veel gezien en gedaan. Nog twee dagen aan het strand gelegen met onze boeken, het was van het weekend zo warm daar! :-D We hebben gewinkeld, in het Grunewald gefietst, bijna alle wijken van de stad gezien, musea, de Brandenburger tor bezocht, tweedehandsmarkt geweest (lieve retro babymutsje gevonden!) elke dag uit eten geweest, in bad geweest (jaaaahHHH!) kortom, wij hebben ons kostelijk vermaakt. Het is gewoon bijna een domper weer thuis te zijn..

Laura, gefeliciteerd met je verjaardag! hiep hiep hoeraaaaah!!!! Je hebt een heerlijke dag gehad lees ik, wat fijn! En alweer 2 jaar geleden dat Sonny jullie verliet, en inderdaad, wat is er in dat jaar veel gebeurt he? nu heb je zo'n prachtig kereltje, wat kan je leven dan veranderen in een jaar inderdaad. Alles lijkt zo ver weg als je je kind verloren bent en je ook nog niet zwanger bent, geen perspectief, geen vooruitzicht. Ik ben blij en trots voor je dat je na het verlies van jullie eerste liefde Sonny de " blessing" van een gezond mooi kindje mag ervaren. Het is je ook zo gegund.

Tam, hoe is het meid? is jouw nod niet vandaag? (of morgen?), hoe is het daarmee??? Ik hoop goed nieuws!!!!! :-D ik ben zo toe aan goed nieuws, ik wil ALLEEN nog maar goed nieuws! :mrgreen:
Zullen wel zwaar vallen die eerste weken school he? kost een hoop energie allemaal..

Kim, hoe is het met jou? nog steeds zo afgepeigerd of gaat het ietsje beter? wanneer mag jij weer naar je gyn eigenlijk?

Kersje, wat hebben jullie vandaag gedaan zo in de regen? gewoon "hup" regenpak aan en lopen? :mrgreen: Ik zie op de buienradar dat het komende drie dagen blijft regenen... oh oh :?
Zoals je al hebt gelezen, ik wil alleen nog maar goed nieuws dus wat je naderende nod betreft meid, ik wil een tweede streep zien!!! :mrgreen:

Jasmien meid, hoe bevalt Nederland je? en hoe gaat het verder, hoe voel je je?

Manlief heeft net heerlijk gekookt, we gaan nu eten, tot later meiden!

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-09-2010

Maria:Fijn dat je zo'n geweldige tijd hebt gehad in berlijn.Heerlijk is dat hé even weg!Ik merk dat wij dat veel te weinig doen!En wat leuk dat je zo'n grappig mutsje hebt gevonden haha...dat zijn leuke dingen.Nog 2 weekjes tot de 20 weken echo toch?Of heb je hem wat later?Zie je er tegen op?Ik ben er nu al bang voor en dat heb ik de 3 maanden nog niet bereikt.Verder hier alles rustig!Ik slaap veel.heb deze week gelukkig wat meer last van kwaaltjes.Pijnlijke borsten, trekken in de buik, stemmindswisselingen en een reuk van niet 100 maar 400%.Dat laatste is soms niet erg gemakkelijk, aangezien ik in een gaarkeuken werk en als heel die etensgeuren voorbij komen wil dat nog wel eens niet lekker gaan.Mijn collega's weten het niet op het werk, dus soms is het daardoor flink tanden bijten.Ik kan zoiezo moeilijk overgeven, dus als ik dan beroerd word kan ik het er niet uitgooien en dus krijg ik er 9 van de 10 keer vaak een flauwte van.Ben benieuwd hoe lang ik daar smoesjes voor kan verzinnen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 14-09-2010

Heeeeeeey lieve dames,

Vanavond zal ik even teruglezen en morgen zal ik reageren hoor!
Met mij gaat het goed. Geen last van misselijkheid meer en ik geniet van mijn vakantie.

Okee, tot morgen en welterusten straks
Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-09-2010

Kersje, Is het daar een beetje leuk met je mams? Mis je uma al? Stomme vraag natuurlijk. heb je je nod al gehad? Hoop op goed nieuws , echt!

Kim, vervelend en moeilijk. De eerste maanden zijn eigenlijk het moeilijkst qua misselijkheid enzo (al had ik dat bij mijn dochter ook op het laatst) en dan weet eigenlijk nog niemand het. Hoe moet je dat verbergen? Tja......lijkt me moeilijk zeker met je beroep. Hoop dat het wat te doen is en je ze het ook vlug kunt vertellen.

Laura, alsnog gefeliciteerd. Sorry dat ik niet eerder reageerde, was paar daagjes weg. Moeilijk ook de tweede jaardag van je mannetje. Je omschrijft het mooi....dat het nu toch anders aanvoelt met de kleine vent erbij, dat neemt het verdriet niet weg, maar je mag zorgen! Je bent een voorbeeld voor ons allen denk ik.

Maria, klinkt leuk die dagen. Volgens mij heb je voor 3 genoten (oh ja je was met 3, haha). Flink sportief ook. Maar ja, met al dat lekkere eten compenseert dat haha. En dan ook nog eens een bad. heerlijk he. Ga hier thuis ook met regelmaat, maar in het hotel waar we zaten was een grotere dus altijd fijn, heb ik wat meer plek voor mijn billen, haha.

Jazz, fijn dat je je goed voelt en zo aan het genieten bent. Heerlijk. Doe rustig aan hoor, we zien je hier wel weer. Laat je maar lekker verwennen door ieder hier.

Hier terug van weggeweest. Waren fijne dagen, maar wel vermoeiend. Ben ook flink verkouden en dan loop je ook niet erg lekker. De druk op mijn werk speelt ook mee. Maandag avond zijn we vroeg gaan slapen, maar vroeg mijn man voor de zekerheid een test te halen. Mijn nod was dinsdag, maar had geen zin de hele dag steeds daaro te kijken of er wat kwam en dan was ik ook zekerder in bepaalde atracties. Mijn man moest nog weg en normaal nemen we de test altijd samen, maar ik was er zeker van dat hij negatief zou zijn aangezien er niet echt iets meer was dan anders.......nou.........verbazing was groot: ZWANGER!!!!!
De test ingepakt met twee babysokjes die ik liggen had van ons meisje en aan mijn man gegeven. Vervazing wederom.
Heb dus een boel atracties voor de zekerheid maar niet gedaan haha, maar dat vind ik niet erg. Ik ben ontzettend blij. Moet niet vertellen dat er een keerzijde aan zit natuurlijk. Na twee missed abortions ben ik bang weer vlug slecht nieuws te krijgen en ook al blijft dit goed dan zit ik nog met een vlokkentest en 1 op 4 kans op de vreselijke ziekte. Maar ik probeer daar even niet aan te denken. Probeer maar gewoon te doen. Angst helpt niks! Ik ben wel blij natuurlijk dat we weer een kans hebben. Ooit moet het toch goed gaan? Kan het nog steeds niet geloven en we houden het ook nog voor ons hoor, maar.................raak in de 1e ronde. 17 aug te horen gekregen dat we er weer voor mochten gaan en dan nu.......mijn zw begint te tellen vanaf die datum. LAten we hopen dat dit goed nieuws is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 16-09-2010

Och Lieve Tam...Wat een heerlijk nieuws om de dag mee te beginnen hhahaha...heel erg gefeliciteerd meid...je verdient het.
Ik zit hier met kippenvel en tranen in mijn ogen, wat ben ik blij voor je!En zo goed meteen weer raak.Echt super.Ik weet dat het heel moeilijk voor je gaat worden.Probeer te genieten van de tijd, dat je het positieve wel inziet en ik wens met je mee dat alles deze keer wel goed mag verlopen!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-09-2010

oh Tam! :-D ik zit hier net Kim met een brok in mijn keel, jemig! JEAHHHHHH!!!!!!!!:-D:-D:-D
Wat een goed nieuws voor je zeg, ik kan mij voorstellen dat he het nog niet kan geloven, zwanger zijn is de eerste dagen (en daarna trouwens ook) zo onwerkelijk!
En ja, er kan van alles, niets is zeker, maar daar gaan we later aan denken en ons zorgen over maken. Nu is het feest!!!!!!:-D
Gefeliciteerd meid, ook voor je man. Ik ben heel erg blij voor je. Ik drink zo een kopje thee op jullie en zal proosten op een goede zwangerschap, een voldragen zwangerschap en een gezond kindje voor jullie.

liefs en knuffel,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-09-2010

hey Kim trouwens over die misselijkheid, mij hielp het echt heel goed om geen lege maag te hebben, altijd zorgen dat er iets in zit, dan ben je minder misselijk...Confusedhock:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-09-2010

jeetje Tam, ik kan aan niets anders meer denken! :-D wat een nieuws!

Ik hoop zo dat kersje ook goed nieuws heeft deze week......duim duim..


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 16-09-2010

Ik vind het ook heerlijk nieuws van Tam...Big Grin

Wanneer komt kersje terug...weten jullie dat?Ik hoop ook dat zij zich nu aan mag sluiten!

Maria:Wanneer heb jij het de mensen durven zeggen?Ik heb echt al een dikke buik en heb vandaag zelfs mijn zwangerschapsbroek al aan.
Wij denken erover om (als de echo morgen goed is) De mensen in te gaan lichten...maar vind het wel eng


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-09-2010

maria en kim, thanks! Fijn om te delen met jullie. Heb het alleen aan mijn moeder gezegd nog. Ze is steeds een grote steun voor me. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe en bekijk het maar dag voor dag. Heb wel de gyn gebeld en 5 okt heb ik een afspraak. Ben dan 7 wk.....eerder had niet veel zin volgens de assistente. We zien wel. Hoop dat het goede nieuws doorzet, maar vooral ook vast blijft.

Kim heel veel suc6 morgen. Je kan het best al zeggen hoor. Je wilt tocht steun hebben lijkt me van sommige. Het is allemaal niet meer gewoon voor ons. Begint al goed dat buikje van je moet ik zeggen dan hihi.
Hier nog steeds zo mega-verkouden. Voel me niet echt lekker. Heb dit weekend (nog voor het goede nieuws) ook een heel slecht weekend gehad op een verjaardag waar ik het allemaal niet meer aankon.....die drukte, die kinderen. Ben als het ware weggevlucht. Maar zoals ik al eerder zei: dag voor dag.

Enne, om de hoop erin te houden hebben we wel een slabbetje gekocht van stampertje in euro. Ligt nu in mijn meisje haar bedje. Wat de toekomst ook brengt: ik ben zowiezo al mama...........mama van een prachtig engeltje!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-09-2010

Kim, volgens mij komt kersje dit weekend weer thuis, zaterdag of zondag? ik weet het niet precies. Hopelijk met goed nieuws....jaaaahhh.
Ik heb mijn familie vanaf dag 1 op de hoogte gesteld, goede vrienden ook. Mijn collega's en kennissen rond de elfde week ofzo.. Mijn buik nam ook buitengewone proporties aan, ik moest wel! :-D Ik had het ook wel eerder willen vertellen, ik wil er dit keer ook vanuit gaan dat het goed gaat, zoiets....
Kim, je had eerst toch een banner van deze zwangerschap, waar is die gebleven? hoeveel weken ben je nu precies? Morgen de echo he? spannend! ik wens je heel veel succes meid, ik denk dat het een hele mooie echo wordt! zet morgen maar de foto van jullie lieve kleine frummel maar hier neer, ik ben nieuwsgierig! :mrgreen:

Tam, wat goed dat je al een slabbetje gekocht hebt!!! ik stel voor dat je zaterdag ook naar de hema of naar H&M gaat en koopt wat je wilt! :mrgreen:, echt! ik merk dat het heel goed werkt, het maakte het voor mij veel concreter, veel echter. (oke, ik moet nu wel stoppen met kopen.....hoeveel rompertjes maat 56 heeft een baby nodig? hihi) Het gaat vast goed, ik heb er vertrouwen in, het voelt goed.

Lieve kersje, heb je het naar je zin op Vlieland? ik hoop dat het gezellig is met je moeder. Mis je manlief? ik heb dat altijd als ik dan alleen moet gaan slapen, dat vind ik dan helemaal niet gezellig, ik mis hem dan zo. Kleine Uma zal wel blij zijn als je weer thuis bent, ik denk niet dat die er veel van snapt dat je er nu niet bent...kattenpsychologie :?
Nou meid, de laatste dagen daar, geniet ervan! ik denk aan je.

Jasmien, promises promises....:?
hihi....nee hoor. Fijn te horen dat je niet meer misselijk bent! dat scheelt he? geniet van je vakantie!

Oke, morgen lekker vrij, ik ga naar mijn zus. Ze is net weer thuis na een lange ziekenhuisopname, ik ben blij dat ze weer opknapt.

Liefs voor jullie allemaal en nogmaals een hieperdepiep hoera voor Tam!!!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-09-2010

Maria:Vandaag hoop ik te horen te krijgen hoever ik nu precies ben!Die banner die ik eerst had die liep niet door en toen heb ik zeker wel 30 x geprobeert een nieuwe te plaatsen, maar dat lukte niet.Dus toen ik de neiging kreeg mijn laptop door de ruit te gooien ben ik er maar mee gestopt hahaha.Ik hoop te horen dat ik 8 weken ben, een halve week minder zou niet helemaal kunnen kloppen.ik laat jullie het straks weten en zien...

ow en ik heb ons kindje trouwens vandaag AL kunnen horen via mijn dopler die ik thuis heb.Wilde eens uitproberen om te kijken hoe vroeg zo'n ding het kan laten horen.Op de verpakking staat namelijk 13 weken, maar bij onze Giel* heb ik het met de 9,5 weken al op kunnen vangen.En nu dus al veel vroeger hahah!


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 17-09-2010

Tam, wat een heerlijk nieuws! Gefeliciteerd hoor, ik ben zo blij voor je!!! Ik ben wel een dag later dan Maria, maar ook ik proost mee met haar op een hele goede zwangerschap en dat je over 8 maanden mag bevallen van een gezonde baby!

Kim, ook ik heb mijn zwangerschapsbroeken al aan, omdat mijn buik al aardig bol staat. Ik hoop dat je een mooie echo hebt en dat je zal genieten ervan om je kleine wonder weer te zien.

Kersje, ik zit te duimen voor jou dat het ook raak mag zijn voor jou! Het gaat echt fantastisch zijn als het zo is.

Laura, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en fijn dat het een topdag was!

Maria, fijn dat Berlijn leuk was en dat je zoveel hebt gefietst, heel wat hebt gezien en gedaan en dat het ook nog heerlijk weer was! Voel jij jouw wondertje nu duidelijker bewegen?
Met mij gaat het goed hoor, ik probeer mij niet al te veel bezig te houden met mijn zwangerschap wat ook wel een beetje lukt en ik probeer positief te blijven. Ik ben nu 11 weken en heb op pijnlijke boobs en constipatie na geen klachtjes. Verder geniet ik van mijn vakantie, ben nu op de helft. Wat gaat de tijd toch snel!

Zo lieve dames, dat was het voor nu.
Veel liefs en tot gauw!
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-09-2010

Nou ik kom net van het ziekenhuis af en alles was prima in orde.Ze konden het allemaal nog niet heel goed meten, maar de schatting is een paar dagen verder dan mijn eigen berekening.Ik zit nu op 8 weken en 3 dagen.Over 2 weken kunnen ze met iets meer zekerheid zeggen wat de uitgerekende datum is.
Nu maar eens even kijken of ik een mooie echofoto erop kan krijgen.
[Afbeelding: 85week.jpg]Onze frummel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-09-2010

Kim, wat een lieve frummel!!!! :-D wat fijn te horen dat alles er goed uitzag. Het is inderdaad met 8 weken nog zo inniemini, moeilijk op te meten inderdaad. Je frummel is ongeveer 2 cm lang! :-D Over 2 wekwn mag je weer op controle komen, het is fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten.
Wat grappig dat jij de dopler gebruikt hebt, ik heb er vandaag toevallig eentje gekocht!!! Ik wilde het eerst niet doen maar ik kon de verleiding niet weerstaan. Ik heb eerst een half uur zitten kloten ermee, ik kon het hartje niet vinden...grrrr!!! maar na wat gezoek en tips van het internet het ik het de tweede keer binnen een paar seconden. Wat bijzonder om te horen! Ik loop al de hele middag met een smile, ik vond het echt leuk, en een geruststelling.

Jasmien, die pijnlijke boobs had ik zo, ik ben ze nu kwijt! (niet de boobs dan he? maar het pijnlijke ;-)), al een paarweken, echt fjin! Dus nog even doorzetten meid, vanaf een week of 16 wordt het echt veel minder. Fijn da je zo geniet van je vakantie. Het is ook heerlijk om een maand vrij te zijn vind ik, dan kan je echt even ontspannen.
En ja, ik voel de kleine steeds duidelijker. Het is nog steeds bubbelachtig, nog geen ferme schopjes, maar ik voel hem bewegen, draaien... Heerlijk! ik kan niet geloven dat ik volgende week alweer 19 weken ben..Confusedhock:

Tam, hoe is het meid, lekker weekend nu!

Kersje, ik mis je, kom terug!

Ik ga zo naar een vriendin toe, we gaan samen met wt anderen naar het theater, eerst even samen daar wat eten, gezellig.

tot later!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-09-2010

Maria:Ik had dat bij Dana ook.Kon telkens maar niets vinden...tot ik erachter kwam dat je gel moet gebruiken al geleider hahah.Weet ik veel.
Dus nu ben ik ontertussen zowat een expert in het gebruik van de dopler.Vond het ook wel heel super om onze frummel zo vroeg te vinden!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-09-2010

Kim, wat een lief frummeltje...............super nieuws hoor dat het hartje weer fijn klopte. Ik begreep op hyves dat je het bekend gemaakt hebt.........de vele lieve reacties zullen je goed doen. Ik hoop dat die tijd voor mij ook zal komen. probeer ik maar even niet mee bezig te zijn. Nogmaals super!

Jazz, thanks. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt en ook daar al een bollent buikje.

Maria, maak je niet te vlug zorgen als je het niet hoort he met zo'n dopler. DAar ben ik altijd zo bang voor. Mijn zus had er ook een en zij vond het wel fijn. Heb er nooit een gehad moet ik zeggen. Maar het lijkt me heerlijk te horen.

Kersje...........mis je ook zo. Het voelt hier niet compleet zonder mailtjes van jou.

Hier moe, drukke dag op mijn werk weer. Verder vannacht veel gepiekerd wat er allemaal komen gaat en dat is niet goed. Probeer maar gewoon verder te gaan met de normale dag. Zondag jarig! Ik vier het niet, geen zin in. GEwoon met de ouders en de blubs. Tot later.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-09-2010

Kim, ik vind het inderdaad ook wel bijzonder dat je het hartje al zo vroeg zelf kan horen....wauw! :-D echt fijn!

Lieve Tam, meid niet piekeren hoor, probeer te genieten van die prachtige positieve test. Ik snap heel goed dat je er wakker van kan liggen, onzeker over wat komen gaat. Fantaseer maar mooie dingen, wat komen gaat is en mooi groeiende frummel, goede testuitslagen, een mooie 20-weken echo, een gezond trappelend kindje in je buik en dan in mei (wordt het mei?) volgend jaar een wolk van een baby, gezond en schreeuwend in je armen. Fantaseer daar maar over! :-D

Kersjuhhhh.......kom terug...Cry

Ik heb net twee tompouces naar binnen gewerkt :mrgreen:, en it feels good!!!
Ik ga even een beetje schoonmaken hier.

Later!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-09-2010

Lieve lieve meiden,

Wat lees ik nou toch een geweldig nieuws! Tam is zwanger, meteen raak! Helemaal geweldig, ik had al zo’n voorgevoel…Ik ben zo blij voor je lieve Tam! :-D

Ik wou dat ik jullie ook blij kon maken met goed nieuws, maar bij mij is het helaas nog niet raak. Ik had het ook niet echt verwacht (maar natuurlijk wel gehoopt…). Mijn ongi kwam op dinsdag en is nu weer voorbij, dus ik denk dat dit DE ronde gaat worden, haha. Ik zal de hekkensluiter zijn!

Vlieland was heerlijk, ondanks de ongi. Ik heb wel mijn meisje gemist (op de 16e was het een half jaar geleden dat Puck werd geboren). Cry Ik had het die dag wel moeilijk, maar ik heb een prachtige strandwandeling gemaakt en mijn meisje kwam me even gedag zeggen met een regenboog. Toen gingen de scherpe randjes van mijn droefheid af. De eerste dag dat ik op het eiland was heb ik ook veel vlindertjes gezien. Ik stelde mij zo voor dat het al onze sterrekindjes waren die even kwamen buurten! Echt leuk. Smile

Maria, wat fijn dat het zo leuk was in Berlijn! Daar zou ik ook wel naar toe willen! Wat vliegt de tijd, meid. Alweer bijna 19 weken… Ik ben zo blij dat je je goed voelt. En wat heerlijk dat je zelf naar het hartje kunt luisteren!

Kim, naar van die luchtjes en de misselijkheid op je werk! Hopelijk zal de misselijkheid niet al te lang duren. Wanneer ben je van plan om het je collega’s te vertellen? Dan kunnen ze misschien wat rekening met je houden? Wat goed dat je al 8 weken bent!

Laura, wat is er inderdaad een hoop gebeurd in een jaar tijd! En wat ben ik blij dat het leven jullie weer toe lacht. Jij bent mijn voorbeeld. Ik hoop dat ik ook zo’n mooi jaar mag beleven.

Jasmien, fijn dat je een heerlijke vakantie hebt, meid! Geniet er nog even van! En je bent alweer 11 weken? Wauw!

Lieve meiden, wat fijn te lezen dat jullie zo voor me hebben gehoopt dat het raak zou zijn en dat jullie mij gemist hebben op het forum! Dat geeft me een heel goed gevoel. Dank lieve dames. Ik zit nu lekker met Uma op schoot en mijn vent naast me, dus ik ben weer heerlijk op mijn plek. :mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-09-2010

lieve lieve kersje............dank je voor je lieve woorden. Dan had je meer voorgevoel dan ik! Maar dat zegt wel dat je voorgevoel goed klopt en dan is het ook deze ronde jouw ronde. We volgen elkaar steeds een beetje op dus dat kan dan goed kloppen. Lekker weer bij je ventje en Uma nu.....dat wordt een hele avond kroelen met beide meid.
Moeilijk het halve jaar zo, maar ik lees dat de wandeling goed gedaan heeft. En die vlinders.........wat een mooi idee. Ik herken dat. Gisteren ben ik bij haar boom geweest om een ballon op te hangen aangezien ik jarig ben vandaag (niet gevierd hoor, effe nog geen zin in) en daar vliegen altijd zoveel vlinders. Geeft toch altijd een warm gevoel..........een schrale troost.

Hoe dan ook ben ik blij dat je terug bent. Nu zijn we weer compleet hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-09-2010

wauwie!!!!!!!!!!!!!!! tam!!!!!!!!! wat goed!!!!!!! van harte meis!!!!!!! ik ben zo blij voor je!!!
voel je je wel ok?

kersje, wat naar dat jij helaas nog niet aan mag sluiten maar idd, laat jij dan deze ronde aan de beurt zijn!!! ben blij dat je het naar je zin gehad heb op vlieland!!

hier ligt semmy nu al drie kwartier in zijn box te spelen. hij houdt het echt lang vol joh!! wel merk ik dat hij weer meer huilt. sinds vrijdag ook geen medicijn tegen het maagzuur dus denk dat het daar aan ligt. vanmorgen maar weer een nieuw recept besteld. gelukkig had de kinderarts die voor de zekerheid geschreven dus kan het morgen zo ophalen. en het is meteen voor twee maanden ook dus dat is wel fijn. hopelijk gaat het dan weer beter. morgen om 10 uur is het dan zover, dan gaat semmy voor het eerst naar het kinderdagverblijf... ik vind het zo spannend!!!!!!!!! ik hoop echt dat het gaat werken met hem daar. wel gek hoor dat ik hem weg breng terwijl ik gewoon nog vrij ben.. nou ja, so be it!!

oh, semmy begint te huilen dus ik ga hem naar bed brengen. hopen dat hij gaat slapen...

doei lieverds!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-09-2010

hey lieve meiden,

Kersje, welkom terug meid! ben bij dat je er weer bent! :-D Zo te horen het je het naar je zin gehad op Vlieland, wat fijn. Jammer dat het niet raak is deze ronde, weer een maand verder.....dat is niet leuk he? die stomme teleurstelling. Ik moest elke maand altijd een beetje huilen ervan. Maar goed, oktober is een mooie maand, volgens jouw DE maand. Ik hoop het zo.
En de 16e een half jaar geleden dat je lieve meisje werd geboren, zo midden in de nacht, doodstil in het ziekenhuis, en jij met je kleine frummel in de armen, met jullie kleine Puck. Voor mij lijkt de bevalling een eeuwigheid geleden....heb jij dat ook? Ik begrijp dat je die dag best verdrietig was, ik had dat ook zo. Fijn dat je zo heerlijk over het strand kon lopen, met een mooie regenboog....kan je het er goed met je moeder over hebben?
Berlijn moet je echt eens doen, dat is echt superleuk! het is 6,15 uur rijden, hotels en verblijf is goedkoop en er is zoveel te doen! misschien gewoon plannen, dan heb je iets leuks in het vooruitzicht. Nou fijn dat je weer met Uma en kersjesman herenigt bent, je zal ze allebei best wel gemist hebben denk ik. Vee liefs voor jou!

Laura, morgen gaat Semmy voor het eerst naar het kdv! oehh, spannend zeg! dat lijkt mij echt super raar om de eerste keer je kind achter te laten Sad. Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft morgen en alles goed gaat. Gaat hij meteen een hele dag?

Tam, gefeleiciteerd nog met je verjaardag meid! voelde je je toch nog een beetje jarig?
Heb jij het eigenlijk al aan vrienden/familie verteld dat je zwanger bent? hoe voel je je verder?

Kim, hoe gaat het meid?

Jasmien, heb je nog leuke dingen gedaan hier in Nederland? hoe gaat het verder met je?

Ik ben een beetje gaar, er is een vriendin komen eten vanavond, gezellig. Ik ga even lekker de krant lezen op bed zo meteen. Vandaag besef ik opeens dat ik alweer bijna op de helft zit, ik kan niet geloven hoe hard de tijd gaat. Het verheugd en beangstigd me.

Lieve meiden, fijne avond en dikke knuffel voor jullie allemaal.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-09-2010

maria11 schreef:mijn allerliefste kleine schat, mijn lieve kind,

Ik heb je 21 weken en 5 dagen in mijn warme buik gedragen. De eerste dag dat ik erachter kwam zwanger van je te zijn heb ik zo gehuild van geluk, wat waren papa en ik blij. Elke dag fantaseerde ik over je komst, hoe je eruit zou zien, hoe lief je zou zijn.
De prachtige 20 weken echo, papa, ik en oma zagen je schoppen en springen in mijn buik, jij lieve kleine druktemaker. En de week erna was je stil, zo rustig. Zo rustig dat ik het er benauwd van kreeg. Afgelopen vrijdag voor de geruststelling toch maar even langs de verloskundige, naar je hartje luisteren. Geen harttonen.....oh mijn lieverd mijn hart stond ook stil. Naar het ziekenhuis, je was er niet meer....mijn lieve kleine drol, mijn kind, je lag stil. Papa en ik verscheurde.
Thuis hebben papa en ik weer samen met je gedoucht, lekker met de buiken tegen elkaar gestaan en geknuffeld, mijn buik voor de laatste keer ingesmeerd en met z'n drieen geslapen.
Zondagavond om zeven uur ben je geboren, mijn lieverd. Oh wat was je mooi, mooier dan ik mij ooit voor had kunnen stellen. De perfectie. Je prachtige handjes, je lieve lieve voetjes, je lieve gezichtje. Ik ruik je nog, je rook zo lekker, pappa ruikt je ook nog. Je hebt heerlijk bij mij en papa gelegen, ik heb met je gepraat, je geknuffeld. En toen moest ik je achterlaten, het spijt me zo kleine schat, het spijt me zo. Ik mis je nu zo, ik wil je zo graag weer in mijn armen voelen, ik wil je voelen, ruiken. Ik hou zo veel van je.
Morgen halen we je weer op, dan ga je naar de hemel, of ben je er al? morgen zijn we voor de laatste keer nog even met z'n drieen.
Ik zal het je morgen ook vertellen lieverd, hoeveel ik van je hou, hoe inmens veel papa en ik van je houden. Hoe welkom je was, je bent een liefdesbaby, de liefde die papa en ik voor elkaar voelen is zo groot.

Ik hou van je schat,
kus mama

tranen met tuiten heb ik gehuild toen ik dit berichtje las...
3 weken geleden heb ook ik mijn zoontje verloren met 21 weken en 6 dagen zwangerschap...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-09-2010

Lieve Devika,

Het spijt mij zo dat je je zoontje verloren hebt, wat vreselijk voor je. Het is nog zo kort geleden voor je, nog maar drie weken. Mag ik vragen wat er gebeurt is?
Het verlies van mijn kindje heeft zo'n impact op mij gehad...ik wist niet dat ik zo veel kon huilen. Het verdriet is zo immens groot, tot de dag van vandaag. Hoe gaat het met je? ben je lichamelijk al een beetje hersteld van de bevalling?
Ik (en de andere meiden hier) hebben de eerste weken na de bevalling behoorlijk verdoofd doorgebracht, zoveel emoties, zoveel verdriet. We hebben erg veel aan elkaar gehad hier, als je erover wilt praten staan we voor je klaar. We weten als geen ander hoe je je voelt. Ik word er emotioneel van als ik eraan denk hoe jij je moet voelen nu, terugdenkend aan de tijd dat ik er zelf in zat. Het valt niet mee, het is gewoon erg verdrietig.
Heel veel liefs voor jou.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2010

Lieve Devika, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van maria. De meiden hier zijn heel belangrijk voor me geworden, want het is moeilijk voor andere om het te begrijpen. Voel je dus gerust vrij om je gevoelens te uiten. Het is ook zo onwerkelijk allemaal. Heel veel sterkte.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2010

Dag meiden, even kort, want het is erg druk om mijn werk. Werk nu ook meer dan met de arbo is afgesproken eigenlijk en merk dat ik wel echt aan mijn top zit. Morgen weer naar de psych........er is genoeg gebeurd dus zal me goed doen.
Hier heel onzeker steeds. Niet echt overdreven klachten dus ben zo bang dat het weer mis is. Probeer dat weg te drukken door druk bezig te zijn, maar komt toch steeds boven in de stille momenten. Lijkt soms alsof ik niet meer durf te hopen. Alleen mijn vader en moeder weten het. Natuurlijk zijn ze blij, maar ook voorzichtig blij.........ik mis die keer bij mijn dochter dat de emoties zo groots waren dat het leek alsof ze er al was toen we het vertelde. Moeilijk dat het allemaal neit meer "normaal" kan zijn. Hou me vast aan de goede dingen. Heb een vrouw leren kennen die haar zoon overleden is aan ongeveer dezelfde ziekte als onze dochter en ze is net bevallen..........wie weet mag ik me in mei ook zo gelukkig rekeken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-09-2010

Lieve Devika,

Wat vreselijk dat je je zoontje moet missen. Cry Ik zei vorige week nog tegen mijn moeder dat ik blij was dat er geen nieuwe meiden op dit topic meer bij waren gekomen. Niet omdat je niet welkom bent, maar omdat ik niemand het verdriet gun van dit verlies. Je bent heel welkom, maar ik wou dat het anders was gelopen voor je. Als je wilt kan je natuurlijk hier je verhaal doen. Wij leven met je mee.

Liefs,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-09-2010

Tam, nog gefeliciteerd met je verjaardag (ik had erover heen gelezen, sorry)! :oops:
Ik kan me voorstellen dat je bang bent, meid. Een dag tegelijk, meer kan je niet doen. Je houdt jezelf bezig, dat begrijp ik. Geen tijd om na te denken! Wat fijn dat je die vrouw ontmoet hebt en dat zij een gezond kindje heeft gekregen. Jouw voorbeeld, jouw voorland. Ik duim voor je dat alles goed is dit keer en dat je in mei je gezonde kindje mag krijgen. Blijf je vast houden aan de goede dingen, lieve Tam.

Laura, hoe ging het met Semmy op het KDV? En hoe ging het met jou???
Helpt het medicijn weer tegen het maagzuur?

Maria, wat beschrijf je de nacht dat Puck geboren was mooi. Ja, voor mij lijkt de bevalling ook ver weg. Gelukkig, zou ik bijna zeggen, want het is een mooie maar ook heel moeilijke herinnering van een bijzonder mooi en verdrietig moment. Dat het nu wat langer geleden is maakt het (meestal) iets draaglijker. Maar ik weet nog goed hoe moeilijk het was en weet dus ook (net als wij allemaal hier) hoe moeilijk het nu voor Devika moet zijn. Ik kan het er redelijk goed met mijn moeder over hebben, maar ik hou veel van mijn gevoelens voor mijzelf op zo’n moment. Toen mijn moeder ernaar vroeg heb ik ook eerlijk gezegd dat ik er geen woorden voor heb. Ja, zo op ‘papier’ schrijven naar jullie gaat het goed, maar praten over vind ik moeilijker, zeker met mijn moeder. Dat komt omdat ik weet dat zij verdrietig wordt van mijn verdriet en daar kan ik dan weer niet tegen (volg je het nog???).Confusedhock:
Hoe voel je je verder? Ongelooflijk dat je alweer bijna op de helft zit…verheugend en beangstigend, ja, daar kan ik me wel wat bijvoorstellen.

Kim, hoe is het met jou? Nog misselijk boven de pannen gehangen? Hoe gaat het met Dana?

Jasmien, beetje van het Hollandse herfstzonnetje kunnen genieten vandaag?:ugeek:

Ik was vandaag op huisbezoek voor mijn werk, zei de vader: “Kinderen krijgen was gemakkelijk, maar de puberteit is echt moeilijk!” Hij bedoelde het grappig en ik moest er ook om lachen, maar ik dacht er wel het mijne van. Maar deze mensen hebben het ook zeker niet gemakkelijk en dat weet ik ook. Iedereen krijgt moeilijke dingen op zijn pad en we moeten allemaal onze weg daarin vinden.

Dag lieve meiden, ik ga even met Uma op de bank hangen.:mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2010

ach nee he??? weer een nieuw lid in deze topic... wat afschuwelijk!! wat vreselijk verdrietig kan ik daar toch van worden... heel veel sterkte lieve devika en wat de andere meiden al gezegd hebben ben ik het helemaal mee eens!! je mag altijd je verhaal hier doen en wij steunen je op afstand.
we hebben allemaal ons kindje verloren hier, alleen wel allemaal in een ander stadium van de zwangerschap en diverse oorzaken.

toevallig kwam ik er gister achter dat een meisje die ik ken der dochtertje verloren is met 30 weken zwangerschap. en dat was nog wel op de dag dat ze gingen trouwen ook!!! das helemaal bizar!

kdv met semmy ging op zich wel redelijk. hij heeft meteen ff zijn eigen karakter en zijn eigen willetje laten zien want ze legden hem op zijn buik in de box om te spelen en meneer viel in slaap terwijl ze daarvoor al meerdere pogingen gedaan hadden om hem op zijn rug te laten slapen hahahahah!! you go semmy!!! dus nu willen ze vrijdag kijken of op zijn zij gaat werken en anders krijgen we hopelijk toch het contract voor het buikslapen! ik hoop het zo. hij was er gister drie uurtjes waarvan we zelf het eerste uurtje mochten blijven. ik moet zeggen dat het achterlaten me erg mee viel. mijn mannetje had er denk ik meer moeite mee. haha! maar het was wel heel gek om ineens weer ff lekker de fiets te kunnen pakken hoor.
ben benieuwd hoe het vrijdag zal gaan, dan moet hij namelijk van 9 tot 3 en als hij dan ook maar blijft huilen dan denk ik dat ze snel om zijn met het contract haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-09-2010

lieve dames,

dank je wel voor de troostende woorden..
ik wil heel graag mijn verhaal hier doen, alleen heb ik nu even niet de moed om het nog een x te tikken.
vandaar dat ik mijn verhaal die ik in een ander topic had getikt ff heb gekopieerd en geplakt. dan weten jullie wat er is gebeurd...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-09-2010

1. hallo dames,

met pijn in mijn hart kom ik hier terug.

op vakantie een miskraam gehad. helaas was 22 weken te weinig voor onze lieve ventje om te kunnen overleven.
10 min heeft onze jongen in ons armen geleefd....






1. Lieve dames,

Dank jullie wel voor alle medeleven en lieve woorden.
Sorry dat ik alle mooie ervaringen hier verstoor met die van mij…
Maar ik wilde het jullie graag vertellen. Ook omdat jullie net zo lang zwanger zijn als ik was.

Wat er is gebeurd.
2 dagen voor het drama had ik veel slijm verlies. Geen pijn ofzo, maar wel veel dikke slijm.
Ik dacht dat het erbij hoort. 2 dagen later pijn in mijn onderbuik. Een paar uren later hevige weeën. ( ik wist niet dat dat weeën waren!!!!)
Om een lang verhaal kort te maken, na een lange nacht met weeën en uiteindelijk heel veel bloed verlies hebben we de ambulance gebeld en werd ik naar het ziekenhuis gebracht.
Paar uur later werd mijn zoontje levend geboren.

Normaal gesproken, als ik in ned. Was had ik meteen de verloskundige gebeld. wij zaten in amerika. Dan denk je daar niet meteen aan. je hoop dat de pijn overgaat..
Bij de onderbuik pijn dacht ik dat het bandenpijn was. bij de weeën dacht ik aan hevige kramp. Zelf tijdens het bloeden gingen er geen bellen rinkelen…
Dacht dat alles aan het oprekken was..en dat er een adertje geknapt was..
De slijm verlies die ik had, achteraf blijkt dat het daarmee begon. De baarmoeder wand is afgesloten met een dikke laag slijmvlies. Die verloor ik…

Wat ik wil zeggen dames, als jullie ook maar even twijfelen tijdens je zwangerschap, trek AUB meteen aan de bel!
Echt, ook als je extreem slijm verlies heb, zonder pijn, bel aub de verloskundige…en bij bloed verlies helemaal.

Niemand mag ooit nog meemaken wat ik heb meegemaakt.
Ik hoop echt van harte dat jullie zwangerschap gezegd is tot aan de 9 maanden en dat alle kindjes gezond en wel ter wereld komen!



Even alle vragen beantwoorden:

Ja, we hebben onze zoontje meteen een naam gegeven. Kaylash. Dat was ook de naam wij van te voren hadden bedacht. ( is een Indiase naam, ik ben zelf ook Indiaas)
Op het moment dat wij hem in ons armen kregen gaven we hem idd die naam.
Achteraf bleek dat wij dat idd ook moesten doen. we zaten in Amerika en daar heeft hij andere rechten. Zijn geboorte aangifte moest ook officieel gedaan worden..
En meteen daar achteraan de aangifte van overlijden…

Wat er is mis gegaan zullen we nooit echt weten. De placenta kwam nl in stukken eruit ( moest handmatig verwijderd worden)
Maar volgens de arts die de echo had gedaan was er een fout in de placenta. Die gaf een verkeerde signaal door waardoor de baarmoeder de bevalling in gang heeft gezet..

Dit wat echt het meest verschrikkelijke gebeurtenis uit ons leven.
Ver van huis, niemand om je te troosten.
Gelukkig waren de artsen in het ziekenhuis echt super voor ons. Ze hebben hun uiterste best gedaan. kregen veel aandacht van hen en ze deden er alles aan om ons verblijf in het ziekenhuis enig zins aangenaam te laten verlopen.
We moesten die dag ook uitchekken uit ons hotel, maar omdat we nergens naar toe konden hadden we besloten om nog een nacht te boeken.
Een van de artsen bood toen aan dat wij beide in het ziekenhuis konden blijven slapen. Net zo lang tot we een vlucht terug naar huis hadden. echt super.
Kregen ook meteen een maatschappelijke werker toegewezen. En controle elke 2 uur.

Ons kindje heeft ook heel de middag bij ons op de kamer gelegen. We hebben hem vast gehouden en mooie foto’s gemaakt.
Uiteindelijk hebben we hem in Amerika laten cremeren en zijn as naar ned. Laten versturen. Afgelopen donderdag kwam hij dan eindelijk thuis.
Zaterdag hebben wij zijn as ritueel uitgestrooid in zee ( Indiase traditie)

2 dagen voor de drama hadden wij een knuffel en kleren voor hem gekocht. Met zijn knuffel hebben we foto’s van hem gemaakt.
Zijn knuffel is nu ons aandenken van hem…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-09-2010

bovenstaande bericht zijn mijn reacties uit topic "uitgerekend jan 2011 "
( was nl uitgerekend op 5 jan)


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-09-2010

Devika:Wij weten precies hoe je je voelt.We weten ook dat het een verschrikkelijke zware tijd voor je zal worden, met verschillende gevoelens en periode.Kom met je verhaal hier naartoe, we kunnen luisteren als je praten wil.We kunnen je eventueel ook proberen je een klein beetje te helpen...al zal je helaas het grootste gedeelte zelf weer moeten proberen om jezelf een beetje terug te vinden. Voor mij is het 3 maanden geleden dat ik mijn zoontje giel* verloor.Het voelt als heel kort, maar tevens ook lang geleden dat ik hem hem mogen aanraken!Ondanks dat er hier alweer een aantal een eind op weg zijn en weer zwanger zijn, zul je merken dat het verdriet blijft hangen. Het snijdende verdriet word minder met de tijd, maar laat je verdriet wel toe...want heb je nodig om daarna de draad op te kunnen pakken.
Heel veel sterkte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-09-2010

Lieve meiden...ik kreeg geen email meer binnen dat er nog reacties geplaatst waren...slaat nergens op toch?
Haha...maar goed dat ik even keek.

Kersje:Ik zie dat je weer terug bent...gelukkig, want we hebben je gemist hier!Fijn dat je zo'n leuke week hebt gehad en dat je het gevoel hebt dat je volgende maand je bij ons mag voegen. Dat zou echt super zijn!Het is ook heel goed om te horen dat de harde randen van het verdriet een beetje zijn gaan vloeien, ookal is het nog best aanwezig.

Tam:Ik begrijp wat je bedoelt.Ik ben ook blij met de zwangerschap, maar je schreeuwt het op één of andere manier gewoon niet zo van de daken.En zelfs als ik probeer om positief bezig te zijn met dit nieuwe kindje, is er iets wat heel anders voelt als bij mijn allereerste zwangerschap. Maar moet ook eerlijk zijn, dat een eerste zwangerschap zoiezo meer zweverig is.

Maria:Ik voel me best goed...zie alleen op tegen aankomend weekend, omdat de uitgerekende datum van Mijn kleine lieve Giel* er aan zit te komen.Ik moet nog op pad voor een mooie lampion die naar de sterren mag gaan vliegen. Verder doe ik mijn best om alles een beetje kleurrijk in te zien, al komt er zo nu en dan een donkere wolk overheen gevlogen. Ik laat het maar komen zoals het komt en dan zien we straks wel weer verder!

Hoe voel jij je? Niet zo lang meer tot de 20 weken echo toch?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-09-2010

kersje, dank je wel voor je lieve lieve woorden. Fijn dat je er weer bent, lekker knuffelen met uma en je ventje haha. Krijg kippevel hoe je omschrijft van je bevalling meid. Ondanks ook mijn grote gemis is het voor mij natuurlijk heel anders aangezien ik een gewone bevalling had en een normaal begin. Lijkt me erg moeilijk om in stilte te je kind geboren te laten worden. Praten erover is idd moeilijk omdat je dit alleen vaak met je naaste kan en je die juist ook wil besparen. Ik herken dat. Van me afschrijven doet mij goed. Over een paar weekjes komen zelfs mijn gedichten uit...spannend! Ik merk dat het praten met mijn psych zo af en toe me ook goed doet....hij bekijkt het echt van buitenaf. Ga jij daar nog naar toe Maria? of heb ik het verkeerd begrepen?

Kim, ja...onbezorgd zijn we niet meer en negatief denken helpt ook niet. Het is bij mij ook met momenten hoor. Heb ook nog niet echt kwaaltjes dus soms vraag ik me wel eens af: is het wel zo? Een moeilijke tijd komt eraan, maar er zijn veel mensen die naast je staan om er een mooie herinnering van te maken.

Jazz......lekker weer hier he! Valt je wel mee zeker haha. Laat je lekker verwennen hoor. WAnneer ga je terug? (nog niet te veel aan dneken hoor)

Laura,
die semmy....een ventje met een eigen willetje. LAat je weten hoe het vrijdag gegaan is?

Maria, wat ik je nog vragen wou......lees wel eens wat over tompouchen, ben je daar zo gek van? hihi. Benieuwd of de kleine dat later ook is....duh!

Hier een rustig dagje, lekker op de koffie in het zonnetje. Zowaar bijgebruind. Wie had dat verwacht nog laat september. Van mij mag het zo blijven hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-09-2010

devinka, wat een heftig verhaal meid. En zo pril nog. Met een traan in mijn ogen gelezen......net als kersje eerder zei zien we hier liever geen nieuwe meiden (al ben je wel welkom, maar je begrijpt me wel). Dit zal zijn tijd nodig hebben. de eerste periode is zo onwerkelijk. En dan ook nog in het buitenland zitten....al begreep ik wel dat ze daar erg lief waren.

Bij mij is het iets meer dan een jaar geleden dat mijn dochter geboren is na 38 wk. Alles leek in orde tot een dag na haar geboorte haar temp wat laag bleef. Lang verhaal kort: 5 dagen later stierf ze in mijn armen aan een stofwisselingsziekte. Na haar dood tot 2 maal een missed abortion.........je kind is een deel van je zelf en als hij/zij sterft sterf je zelf ook een stukje.......zo ervaar ik het. Maar we zijn vechters en jij ook!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2010

meiden die me op hyves hebben, check de laatste foto van semmy!! die wou ik echt graag met jullie delen. vind hem zo geweldig!!
sorry voor mijn ego berichtje...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-09-2010

lieve meiden,

even kort vanaf mijn mobiel, ik lig nu in het zh. Gisteren last van krampen (weeen?
), en vannacht veel bloedverlies, met spoed naar zh, baby doet het goed, geen ontsluiting. Nu geen bloedingen meer gelukkig en ook geen weeen meer. Mijn buik voelt nog niet goed, straks komt de arts. Bah! Ik hoop dat ik snel naar huis mag.

Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-09-2010

oh, maria, wat schrik ik hiervan! Meid, ik hoop echt dat het allemaal meevalt.....fijn dat de baby het nog goed doet, maar hoop wel dat ze tot een oplossing kunnen komen..............denk aan je, duim voor je.Bah, dit mag niet. Hele dikke knuffel van hier, helaas kan ik meer effe niet doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2010

maria11 schreef:lieve meiden,

even kort vanaf mijn mobiel, ik lig nu in het zh. Gisteren last van krampen (weeen?
), en vannacht veel bloedverlies, met spoed naar zh, baby doet het goed, geen ontsluiting. Nu geen bloedingen meer gelukkig en ook geen weeen meer. Mijn buik voelt nog niet goed, straks komt de arts. Bah! Ik hoop dat ik snel naar huis mag.

Liefs

jeetje maria, de schrik slaat me om het hart.
ik hoop echt van harte dat je vandaag nog naar huis mag met positief nieuws!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2010

lieve meiden,

dank voor alle lieve berichten..
ja ik probeer zo goed en kwaad als maar kan weer terug te keren in mijn dagelijkse ritme..
valt niet mee..
er gaat van alles door je heen..boosheid, woede, verdriet,ontmacht..
heb nu ff zin om keihard te janken..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2010

@ tam,
jeetje! wat verschrikkelijk! 38 weken en dan nog overleden..
ik heb er geen woorden voor...

blijkbaar kun je dus 9 maanden lang niet gerust adem halen...verdorie!
hier word ik dus echt boos om!!!!

wat je zeg, als je kind sterft, sterft er ook een stukje van jou..
ik ken dat...
de devika die ik was voor en tijdjes mijn zwangerschap, die is ook echt gestroven, samen met mijn kind..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-09-2010

Maria, lieve meid, wat gebeurt er allemaal!

Hoe gaat het nu met je? Wat zul je geschrokken zijn! Weet je al wat meer? Had je veel bloedverlies en krampen? Och, meid, ik heb het zo met je te doen! Ik wou dat ik iets voor je kon doen...

Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je snel naar huis mag om weer een beetje bij te komen van de schrik. Hou ons op de hoogte als het lukt!

Veel liefs voor jou en je frummel,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-09-2010

lieve meiden, het gaat best goed. Ik verlies alleen nog maar oud bloed en heb bijna geen krampen meer. Ze onderzoeken nu of ik antistoffen heb aangemaakt ivm mijn resusfact. , we wachten op die resultaten. Ik hoop dat ik daarna naar huis mag. De schrik zit er goed in, ik dacht vannacht echt dat ik ging bevallen, de weeen, die enorme bloeding.....ik dacht dat ik gek werd. Dit kon toch niet waar zijn? Ik was zo blij dat ik geen ontsluiting had.....mijn hemel. Ik ben er nog niet gerust op......ik heb menstruatiekrampen nu, alsof de bevalling eraan komt, weten jullie wat ik bedoel? Stom gezeik.....ik wil zo graag dat het goed gaat, ik kan het niet nog een keer, ik wil dat niet.
Veel liefs voor jullie
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-09-2010

Lieve Maria,
Hou vol meis! En je kleine ook! Hopelijk valt het allemaal mee en mag je straks naar huis (hoewel ik het zelf wel een prettig idee vind dat je nu in het ziekenhuis bent, maar ik weet ook dat dat geen garantie geeft natuurlijk). Ik kan me voorstellen dat je helemaal gek werd en dat je het niet nog een keer kunt! Wat een nachtmerrie. Dat mag ook helemaal niet! Laat het alsjeblieft goed gaan. Ik ben de hele dag al het forum aan het checken en aan het duimen dat het allemaal goed gaat. Ik krijg de neiging om in de auto te stappen en naar je toe te rijden (alsof dat iets zou helpen)!
Lieve Maria en frummel (en vriend) ik denk aan jullie en stuur jullie heel veel knuffels en positieve energie!

Veel liefs, Kersje (en Kersjesman, want die leeft ook met jullie mee)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-09-2010

Nou ze hebben mij ontslagen, ben net weer thuis. Ben blij maar ook bezorgd.
Ze weten niet waar de bloeding en kramp vandaan kwam...het kan zijn dat er om wat voor reden dan ook een bloeding vanuit de placenta plaatsvond, soms reageert het lichaam dan door het dmv weeën weer af te stoten. Ze weten het gewoon niet. De artsen geven toe dat ze het zorgelijk vinden maar gezien het feit dat mijn bmh lang genoeg is en de baby het goed doet zien ze geen reden mij daar te houden. Ze gaf ook aan dat indien een bevalling toch door zou zetten ze niets kunnen doen. Ze grijpen in dit termijn niet in met weeënremmers oid. Ze gaan er dan van uit dat het lichaam het om een "goede" reden afstoot.
Mijn buik voelt nog niet goed, nog steeds een beetje hard onderin. Ik ben bang om te gaan slapen, dan merk je niets van eventueel bloedverlies....ik had al moeite met vertrouwen hebben dat het allemaal wel goed zou komen met deze zwangerschap, nu is het helemaal ver te zoeken...hoe kan ik nou gerust zijn? er gebeurt van alles, en ze weten niet waarom. Ik baal dat ze niet weten wat er aan de hand is, ik ben gewoon bang.
Ik weet het ook allemaal niet meer zo.
Ik lag op de kraamafdeling, alle dames uit mijn kamer gingen 1 voor 1 naar verloskunde.....blij en opgetogen dat ze hun kindje mochten baren, ik lag daar alleen maar te denken" niet geboren worden, blijf erin, blijf bij me" . Ik was zo verdrietig Cry
Ik ben gewoon een beetje overstuur ervan, ik heb me groot gehouden de hele dag. Ga zo maar even heel hard huilen denk ik.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-09-2010

en wat lief dat je in de auto wilde stappen kersje, ik had het helemaal niet erg gevonden Smile
Lief dat jullie allemaal zo meeleven, dat doet mij goed.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-09-2010

lieve lieve maria, met een knoop in mijn buik je berichtje openen. Bang om slecht nieuws te lezen (al ga ik daar echt niet vanuit hoor meid), hoe moet dat voor jou zijn. Ik heb er gewoon geen woorden voor.........de angst die je ondergaan moet hebben, maar ook nu niet helemaal weg genomen kan worden doordat ze het niet weten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent.........dit niet nog een keer! Ik brand een kaarsje voor je kindje maria, ik weet dat het niet helpt ,maar het geeft moed te weten dat er mensen zijn die het beste met jullie voor hebben.....en dat zijn er veel.
Gelukkig lees ik dat er veel dingen toch goed zijn die ze bekeken hebben. Dat geeft moed. Ze houden je nu toch wel nog beter in de gaten? Neem je rust meid. Er is boven een prachtig beschermengeltje dat haar best doet. Het moet gewoon goed komen. Dat kan niet anders. Het kan idd gewoon een onschuldige reden hebben. Dit kindje blijft gewoon nog even zitten om op zijn/haar tijd er uit te komen en via het forum vertroeteld te worden door al haar forum-tantes. Denk aan jullie......laat vlug weer wat weten.

Heel veel liefs..............


mijn lieve, lieve kleine schat - sonja2009 - 23-09-2010

maria11 ik hoor hier helemaal niet maar lees stiekem wel eens mee en wou je toch even een dikke knuffel geven ik zal vanavond ook een kaarsje branden

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 23-09-2010

Nee.......Maria, wat verschrikkelijk!! Ow meisje wat moet jij je Belabbert voelen. het kan toch niet zo zijn wel? nee...dat mag niet hoor!
Begrijp heel goed dat je bang bent...en dat je het niet aan zou kunnen als het weer gebeurt. Laten we er nog gewoon vanuit gaan dat het goed gaat komen en heel hard duimen en wensen met zijn allen. ik hoop voor je dat de bloeding wegblijft en de krampen zakken. ik kan niet veel anders zeggen dan hou je sterk en hou je taai. Ik ga heel hard voor je duimen...xxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 23-09-2010

maria11 schreef:Nou ze hebben mij ontslagen, ben net weer thuis. Ben blij maar ook bezorgd.
Ze weten niet waar de bloeding en kramp vandaan kwam...het kan zijn dat er om wat voor reden dan ook een bloeding vanuit de placenta plaatsvond, soms reageert het lichaam dan door het dmv weeën weer af te stoten. Ze weten het gewoon niet. De artsen geven toe dat ze het zorgelijk vinden maar gezien het feit dat mijn bmh lang genoeg is en de baby het goed doet zien ze geen reden mij daar te houden. Ze gaf ook aan dat indien een bevalling toch door zou zetten ze niets kunnen doen. Ze grijpen in dit termijn niet in met weeënremmers oid. Ze gaan er dan van uit dat het lichaam het om een "goede" reden afstoot.
Mijn buik voelt nog niet goed, nog steeds een beetje hard onderin. Ik ben bang om te gaan slapen, dan merk je niets van eventueel bloedverlies....ik had al moeite met vertrouwen hebben dat het allemaal wel goed zou komen met deze zwangerschap, nu is het helemaal ver te zoeken...hoe kan ik nou gerust zijn? er gebeurt van alles, en ze weten niet waarom. Ik baal dat ze niet weten wat er aan de hand is, ik ben gewoon bang.
Ik weet het ook allemaal niet meer zo.
Ik lag op de kraamafdeling, alle dames uit mijn kamer gingen 1 voor 1 naar verloskunde.....blij en opgetogen dat ze hun kindje mochten baren, ik lag daar alleen maar te denken" niet geboren worden, blijf erin, blijf bij me" . Ik was zo verdrietig Cry
Ik ben gewoon een beetje overstuur ervan, ik heb me groot gehouden de hele dag. Ga zo maar even heel hard huilen denk ik.

liefs,
Maria

Wat lees ik allemaal Maria!! Ik ben enorm geschrokken van jouw berichtjes en hoop dat het weer goed zal gaan. Ik hoop dat je buik weer normaal zal aanvoelen en de bloeding definitief wegblijft. Ik denk aan je en blijf voor je duimen. Sterkte en heel veel liefs van mij.

Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 23-09-2010

Lieve dames,
Ik reageer gauw op jullie allemaal. Hopelijk gaat het goed met jullie.

Groeten,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-09-2010

Lieve Maria,

Je bent weer thuis en na je verhaal gelezen te hebben over de afdeling waar je lag, lijkt me dat veel prettiger...Ik vind het echt heel erg voor je dat het nu zo loopt, meid. Ik moet er gewoon van huilen. Ik hoop dat je een beetje zult kunnen slapen vannacht en dat je kleintje rustig blijft zitten waar hij/zij hoort. Wat moet het nu ongelooflijk moeilijk zijn voor jou en je vriend. Hou vol lieve Maria. En als je wilt kom ik echt naar je toe, hoor!

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-09-2010

Maria...Hoe is de nacht gegaan meid?Heb heel veel aan je gedacht!!!xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-09-2010

pfff maria,

wat kan ik me goed voorstellen hoe bang je nu zult zijn!!! je was natuurlijk al niet gerust maar nu de komende 20 weken (want daar gaan we wel vanuit) zullen helemaal in angst zijn... wat zal ik blij zijn voor jou als we die 20 weken verder zijn!
hoe is je nacht geweest? oh wat heb ik met je te doen zeg!! gatverdamme!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-09-2010

Lieve Maria,

Hoe gaat het met je? Ik maak me zorgen!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-09-2010

hey lieve meiden,
Ik heb best een onrustige nacht gehad. Vannacht rond drieën weer een bloeding gehad. Deze was weliswaar kleiner en hield meteen op. Ik ben niet naar het zh gegaan. Ik had er geen krampen bij, wel een paar harde buiken....ze kunnen daar toch niets doen. Ik ben even wakker gebleven om te kijken of het doorzette, gelukkig stopte het. Nu alleen oud bloed. Ik sta wel helemaal alert merk ik, bij alles wat ik voel ren ik naar het toilet (flasback!), weer dat eeuwige toiletpapiertje controleren.
Manlief is vandaag aan het werk gegaan, ik mis hem merk ik. Om 13 uur heb ik mijn eerste afspraak met mijn psych. Ik denk dat dat goed is...ik loop over.

Ik zit eraan te denken om miv volgende week halve dagen te gaan werken, wat denken jullie ervan? ik heb gewoon meer rust nodig denk ik. Ik (en de artsen) vermoeden dat de bloeding vanuit de placenta komt. Volgens mij moet je dan meer rusten...ze hebben mij in het zh daar geen advies over gegeven en ik ben het vergeten te vragen eigenlijk...

nouja, eerst maar even douchen. Dank voor jullie bezorgdheid, jullie zijn mij dierbaar.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-09-2010

Lieve Maria,

Gelukkig is de bloeding weer gestopt! Wat een zenuwslopende toestand, meid. Veel succes bij de psych (dat komt wel even heel goed uit). Als ik jou was zou ik de gyn bellen om advies te vragen over wel/niet rust nemen. Je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt en als dat halve dagen werken is moet je dat gewoon doen (ik denk dat ik helemaal niet zou gaan werken, maar ik kan me ook voorstellen dat je dan te weinig afleiding zou hebben?).

Fijn wat van je te horen in ieder geval!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-09-2010

lieve Maria,

ik durfde vanochtend deze topic niet te openen. was zoo bang voor de afloop.
huilend heb ik je post gelezen. dat gevoel kwam weer terug.
geloof me als ik zeg dat ik precies weet hoe je je voelt. ik zag mezelf daar weer liggen..
meteen op je post reageren lukte niet. ben weggegaan en nu terug gekomen.

en ik ben zoooooooooooo ontzettend blij dat het goed gaat met je. dat je naar huis mocht gaan, en dat je baby er nog is.
ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat het nu alleen maar de goede kant op gaat en dat de resterende tijd tot de 9 maanden vlekkeloos verloopt.
maar ook dat je gauw weer kan genieten van je zwangerschap!

veel liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-09-2010

Lieve meiden,

Ik heb vanmiddag toch maar met het zh overlegd, verteld wat er gebeurt is vannacht. Ze vroegen mij langs te komen. Ze hebben weer een echo gemaakt, placenta bekeken en dmv een inwendige echo weer de bmh bekeken. Alles zag er goed uit. Ze lieten de keuze aan mij over, ze willen mij wel weer opnemen of ik kon naar huis en afwachten. Ik heb ervoor gekozen naar huis te gaan, ze geven zelf ook aan het niet goed te weten en ze kunnen toch niets doen. De psych. vind dat ik te veel werk en adviseert het rustiger aan te doen. De gyn, zegt dat ik moet doen wat mijn lijf aangeeft, dus bij kramp rusten.
Hopelijk is het vannacht rustiger. Het gesprek bij de psych was goed en constructief. Ik heb wat ontspanningstechnieken geleerd die ik nu meteen toe kan passen, dat is fijn. Ze wil mij volgende week weer zien.

Devika, ik kan mij voorstellen dat mijn toestand enorm veel emoties bij jou oproept en heel veel nare herinneringen doet herbeleven. Het moet niet makkelijk voor jou zijn om te lezen..het is zo kort geleden voor je. Ik hoop dat je een hoop lieve mensen om je heen hebt waar je je verdriet kwijt kan, mee kan praten over jullie lieve kind. Ik vond het ook erg emotioneel te lezen wat je overkomen is, zo ver weg van huis. Veel liefs en sterkte voor jou.

Ik hoop dat ik op de rest van de meiden weer snel kan reageren op alles wat er bij jullie gebeurt, vergeef mij dat ik het alleen over mijzelf heb (ach, dat snappen jullie ook wel). Ik denk wel veel aan jullie allemaal.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-09-2010

Lieve Maria: Ik zet mij graag even achteruit voor je hoor..no problem!Zorg maar dat het goed gaat met je en goed blijft met je kindje, dan ben ik tevreden. de rest komt later wel weer. Denk aan jezelf, want als je goed bent voor jezelf ben je goed voor anderen!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-09-2010

maria, ik denk dat wij beter dan alle weten dat dit nu eenmaal voorgaat. Wat onzeker allemaal. Meid, ik denk dat het erg verstandig is dat je minder gaat werken. Het is niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch zwaar. Zou er geen moment aan twijfelen (ik weet dat ik dit wel deed toen ik bij mijn meisje minder moest hoor)......maar je moet je er wel goed bij voelen. Denk nu aan jezelf en aan dat kleine hummeltje........wij zijn er voor je nu, morgen en later!

Meiden, ik heb een vermoeide dag gehad........ben op..........mail later weer. Weet ook even weinig te zeggen, op het forum zijn al mijn gedachte even voor Maria meisje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-09-2010

Lieve meiden,

Hoe gaat het nu met iedereen?

Maria, fijn dat de psych je wat ontspanningsoefeningen heeft geleerd. Hoe gaat het nu? Heb je een goede nacht gehad? Gelukkig maakt je kindje het nog steeds goed in je buik. Ik hoop echt dat je frummel lekker bij je blijft en goed gaat groeien. Je kunt zelf niets doen, behalve goed voor jezelf zorgen, meid. Neem je rust. Doe wat je hart je ingeeft en ga zonodig minder werken (zou ik zeker doen, werk is maar werk, maar dat ben ik). Goed dat je advies hebt gevraagd aan de gyn. En wat ben je toch een lieverd, dat je ook nog aan de anderen denkt hier op het forum. Smile

Devika, ik heb het enorm met je te doen. Het lijkt me echt vreselijk om in het buitenland te zijn, terwijl je zoiets verschrikkelijk verdrietigs mee moet maken. Je hebt je kindje verloren en dan sterft er ook iets van jezelf. Sad Hoe gaat het nu met je? Vloei je nog? Heb je last gekregen van stuwing of niet? Hoe gaat het op emotioneel gebied? Ik was de eerste weken na de bevalling zo ontzettend verdrietig dat ik soms dacht dat ik gek werd. Voor mijn vriend was het ook erg moeilijk, want hij wist niet hoe hij me kon helpen. En hij had natuurlijk ook zijn eigen verdriet, wat hij een tijd grotendeels opzij heeft gezet. Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt die er voor je kunnen zijn en die je helpen met het verdriet om te gaan. Sta je nu trouwens onder controle bij een gyn? Sterkte en liefs voor jou.

Tam, je hebt een vermoeiende dag gehad? Hoe gaat het verder? Kun je de onzekerheid nog een beetje aan? Het duurt nog eventjes voor de eerste echo hebt, hè? Moeilijk, meid. Ik hoop dat het goed zit. Je hebt het verdiend (hoewel ik ook wel weet dat het niet zo werkt dat de mensen die het het meest verdienen het geluk mogen hebben. Cry Zo eerlijk is het leven niet, het loopt zoals het loopt). Maar hopen doe ik zeker en duimen ook!

Laura, ik heb nog niet op Hyves gekeken, maar dat zal ik zeker doen! Je zult wel heel trots zijn op je kleine vent. Hoe is het verder gegaan op het kinderdagverblijf? Mag Semmy al op zijn buikje slapen of doen ze nog moeilijk?

Kim, hoe gaat het met jou? Ik merkte dat jij ook erg aangedaan bent door wat er bij Maria is gebeurd (net als wij allemaal natuurlijk). En het verhaal van Devika maakt ook weer veel los, hè? Gelukkig kunnen we elkaar steunen hier, maar het drukt ons wel weer erg met de neus op de feiten over hoe kwetsbaar het leven is. Ik hoop dat het goed met je gaat, meis.

Jasmien, ook voor jou geldt dat het zwaar is om te lezen wat er allemaal gebeurt, hè? Lastig dat we niets kunnen doen, hè? Hoe gaat het verder met jou? Voel je je goed of heb je last van klachtjes? Liefs voor jou en je kleintje.

Hier gaat alles verder goed. Ik ben natuurlijk ook erg geschrokken en merk wel dat ik dan van slag ben en me erg zorgen maak. Nu ben ik wel weer wat rustiger, omdat het goed gaat met het kleintje van Maria. Ik had Devika graag een warmer welkom willen geven en extra aandacht, maar dat is er helaas wat bij ingeschoten. Ik hoop echt dat iedereen een goed weekend zal hebben (zo goed als mogelijk onder de omstandigheden). Heel veel liefs, ik denk aan jullie.

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-09-2010

Zo, daar ben ik weer even.
pfff...Confusedhock:ben moe van deze week, wat een toestanden!
Wel een goede nacht gehad, zo fijn. Alleen nog oud bloed verloren en geen krampen meer. Gelukkig! merk wel dat het er wel behoorlijk heeft ingehakt, we zijn allebei op.
Ik ga miv volgende week halve dagen werken, dat vind ik een fijn idee, ik heb het gevoel dat er een lading van mijn rug af is, een duidelijk teken dat het inderdaad te veel van het goede is om fulltime te werken nu. Eerst maar even mentaal en fysiek opknappen.
Mijn nichtje (9jr) was net hier, ze vroeg nog naar Olivia, waarom de artsen nou niet wisten waarom ze dood was gegaan, ze vond dat vervelend, want dan kon ik er niets aan doen nu om het te voorkomen, hoe wist ik dan of dit kindje blijft leven? Tja....je weet nooit iets zeker in het leven he? kinderen zijn zo lekker open en oprecht. echt een reality-check.

Kersje meid, ik had Devika ook meer aandacht willen geven, we weten allemaal in wat voor rotperiode ze nu zit. Hoe gaat het verder met jou? heb je nog tijd gehad om aan je eigen ei te denken? Smile Uma zal trouwens wel groeien als kool denk ik! ik vond wat ze getyped had trouwens heeeeel lief :-D, ze mag ons vaker schrijven hoor.

Tam, wanneer mag je naar je gyn? hoe voel je je verder? zal best wel onzeker zijn allemaal. Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk voor je is te geloven dat het allemaal goed zit en goed komt. Ik hoop dat je je rustig voelt in ieder geval en dat je soms fijne dromen hebt over die kleine frummel in je buik. Ik vind eigenlijk dat je een banner moet nemen, het moet gewoon goed gaan.

Kim, hoe is het meid? hopelijk niet te erg geschrokken van mijn nieuws deze week. Het is voor jullie al zo moeilijk vertrouwen te hebben in het feit dat alles goed gaat, ik baalde gewoon ook voor jullie dat het bij mij deze week zo slecht ging. Ik wil dat jij en de andere meiden geen zorgen hebben, ik gun jullie rust en goed nieuws. Hoe voel je je verder? voel je je nog onrustig?

Jasmien, ben je nog in Nederland of alweer thuis? volgens mij ben je nog hier...:?
Hoe gaat het met je meid? als ik het goed heb schreef je dat je je positiekleding weer aanhebt, dat je buik lekker groeit! fijn hoor. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt hier.

Laura, hoe is het met jou en je eigenwijze buikslaper? hopelijk goed! dank je wel nog voor je lieve berichtje, jullie zijn echt lieve meiden allemaal!

Devika, hoe gaat het met je? ik heb aan je gedacht. Je zal wel heel verdrietig zijn...Lukt het een beetje de dag door te komen? wat doe je zoal?

Oke meiden, ik ga verder hier, fijn weekend jullie allemaal!
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-09-2010

pfff, ik schrok echt heel erg toen ik dit topic opende... het eerste bericht wat ik las was dat je weer een bloeding had.. ik dacht echt, nee he?!?!?!?! maar gelukkig zit het nog steeds goed.. ik vind het wel echt heeeeel spannend nu voor je. hoop ook echt dat je extra controles krijgt en ik geef je groot gelijk dat je minder gaat werken. ik denk echt dat ik zelf helemaal gestopt was hoor maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. ik zal echt superblij zijn als jouw kindje over 20 weken gezond en wel op de wereld is!!

sorry voor alle andere meiden, maar mijn gedachtes gaan nu echt ff naar maria... ik denk echt aan je en ook aan alle anderen hier natuurlijk maar jullie snappen het wel... hoef het ook niet uit te leggen eigenlijk.

semmy mag nog steeds niet op zijn buik slapen daar want gister op zijn zij ging redelijk dus ze willen het nog ff aankijken op die manier. nou ja, ik vind het prima. als het echt niet gaat krijgen we gelukkig toch heel snel het contract dus das wel fijn om te weten.

meiden, ik hoop dat jullie een beetje kunnen slapen en dan met name maria... my thoughts are with you!!!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-09-2010

Hoi lieve meiden,

Kim, ik las dat gisteren de uitgerekende dag van Giel* was…Heb je het erg moeilijk gehad?Cry Hoe is de dag verlopen?

Maria, hoe is het nu? Alles nog steeds goed, hoop ik? Ik was inderdaad erg geschrokken :-o van jouw verhaal, maar ik merk dat ik nu veel rustiger ben, nu alles toch goed lijkt te gaan. Heb jij dat ook? Goed dat je halve dagen gaat werken, meid. Neem je rust, je hebt het nodig. Het lijkt bijna alsof je je schuldig voelt dat je ons hebt laten schrikken, gekke meid. We doen hier niet alleen aan mooi-weer-praatjes, hè? En dat we soms wat van slag raken hoort daar nou eenmaal bij. Ik vind dat helemaal niet erg, omdat ik weet dat jij mij net zo goed steunt als ik het moeilijk heb en dat je ook met mij mee leeft. Smile
Je vroeg of ik nog aan mijn ei heb gedacht: nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik deze ronde veel minder van mijn ei voel dan normaal…ik hoop dat hij wel gaat springen deze keer? Misschien een stiekeme jumper! Of een late, kan ook.
Wat ik wel voel is mijn stuitje…:?Tijdens de zwangerschap heb ik veel last gehad van mijn stuitje (schijnt door de skeletverweking te komen) en naderhand heb ik dit ook lang gehouden, maar het lijkt nu weer terug te komen. Het voelt heel beurs en ik kan niet zo lang zitten, staan of lopen. Liggen op mijn zij gaat wel goed. Het is na een feestje erger geworden (vorige week hadden we een feestje in het park, waar ik lang op de grond heb gezeten en later ook nog in de kroeg op een houten stoel). Gisteravond hadden we weer een feestje, maar ik ben niet mee gegaan, bang als ik ben dat ik mijn stuitje dan weer overbelast. Wel jammer, want ik had er wel zin in.
Uma groeit inderdaad als kool. Ze is nog steeds heel lief en knuffelig, maar ook steeds ondeugender! :twisted: Ze vindt het leuk om me te bespringen, nou ja, zeg! Bij mijn vriend doet ze dat niet, haha. Volgens mij heeft hij meer natuurlijk overwicht…

Devika, hoe gaat het met jou? Kom je de dagen een beetje door? Lukt het je om te slapen? Ik weet dat het een heel moeilijke tijd voor je is, meid. Het is allemaal nog maar zo kort geleden. Je schreef dat jullie op vakantie waren in Amerika, toen het mis ging. Waren jullie al een tijdje weg of was het aan het begin van de vakantie? Waren jullie in de buurt van een ziekenhuis toen het gebeurde? Het is allemaal al zo verschrikkelijk, maar om dan ook nog in het buitenland te zijn, lijkt me echt een ontzettende nachtmerrie. Heel veel sterkte, meid.

Tam, hoe voel jij je? Ben je al weer een beetje bij gekomen van de vermoeidheid?

Jasmien, hoe is het met jou, meid? Wat heerlijk dat je je positiekleding weer draagt. Dat lijkt me zo fijn. Ik verheug me daar nu al op, haha!:-D

Laura, fijn dat het goed gaat met Semmy op het KDV. Heel begrijpelijk dat je vooral met je hoofd bij Maria bent op het forum, dat hebben we allemaal geloof ik.

Veel liefs en knuffels voor jullie,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2010

kersje, ik heb je toegevoegd op hyves!!! leuk voor de uitnodiging!
ik hoop dat doordat je nu niet zo met je ei bezig bent dat je deze keer zwanger raakt!!! dat zou leuk zijn!!

devika, gaat het een beetje met je? wat alle anderen ook zeggen, het is voor jou nog zo kort geleden!! wat zul jij nog ontzettend verdrietig zijn zeg!

maria, hoe is het vannacht gegaan lieverd?

tam en jazz, voelen jullie je een beetje ok?

kim, blij dat giel zijn uitgerekende datum weer voorbij is? en hoe voel je je er nu onder? ik heb wel echt extra aan hem en aan jou gedacht hoor meis!!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-09-2010

Wauw, Laura, ik heb net gekeken naar de foto's van Semmy op Hyves: WAT EEN KLEINE HARTENBREKER!!!
:-D:mrgreen::-D Supermooi ventje, wat zal je trots zijn...

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2010

aaah wat leuk!!! ja we zijn ook zeer zeker trots op ons mannetje!!! jij bent ook snel hoor haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-09-2010

Hey meiden,

Kim, gisteren was de uitgerekende datum van Giel*? jeetje meid, heb je nog iets gedaan die dag? ik weet dat ik erg verdrietig was. Het is maar een datum maar hij deed mij zo veel... De dag dat je kleine lieverd voldragen ter wereld had moeten komen. Heel naar meid, dat zijn moeilijke dagen. Ik denk aan je.

kersje, wat gek dat je last van je stuitje hebt :?, weet je waar het vandaan komt? ik heb het soms als ik niet lekker ben en te veel zit en te weinig loop. Misschien dat zo'n dagje parkzitten er wel in hakt......we zijn ook geen 16 meer he? :mrgreen: Wel vervelend dat je er dingen voor moet afzeggen nu.
Misschien is het maar goed dat je minder aan je ei hebt gedacht, of hem minder voelt, dan staat er misschien ook minder druk op, kan je je misschien beter ontspannen. (ik noem het ei "hem" hahaha! zou dat een teken zijn? :?) En die Uma.....met je naderende ei zou ik liever zien dat kersjeman je bespringt ipv Uma! :mrgreen: gek beest!

Laura, ik heb geen hyves, volgens mij moet je lid zijn van hyves om te kunnen kijken he? Ik wil die foto's ook wel zien!!:-D ben zo benieuwd!

Mijn nacht was niet echt super, ik heb geen nieuw bloedverlies meer gehad maar wel harde buiken, die baren mij toch wel zorgen hoor. Ik heb ze vandaag ook af en aan, zit geen regelmaat in. Soms een paar uur niks en dan weer een paar achter elkaar. Vind dat niet echt normaal met 19,5 week. Misschien is het van de stress, de artsen weten ook niet hoe het komt. Ik heb ook een onbehagelijk gevoel in mijn buik als ik op mijn zij lig. Misschien zit ik mijzelf wel helemaal gek te maken Confusedhock:, ik weet het ook niet meer. Ik voel de kleine wel bewegen en heel af en toe schoppen. (ik heb een voornamelijk voorliggende placenta trouwens). Dat ik hem/haar voel is wel heel erg fijn. Maargoed, ik maak mij gewoon zorgen! ben zo bang dat er weer iets staat te gebeuren, bah. En zolang mijn buik nog zo trekt en reageert ben ik er niet gerust op.
De artsen schetste een scenario dat mijn baarmoeder een groeispurt gemaakt kan hebben, de placenta kan die groei/rek soms niet goed bijhouden, met name als die in een bocht ligt. Daardoor kunnen bloedingen ontstaan. Dat zou mijn pijn in de buik vooraf verklaren en de bloeding daarna. De harde buiken die ik sindsdien heb zouden er zijn om "oud" bloed uit het lichaam te drijven. Nou, als jullie allemaal dit scenario nou volmondig beamen dan ga ik proberen het allemaal te geloven :mrgreen:.

Manlief is soep aan het maken en gaat zo lekker verder koken, mijn schoonouders komen eten.

veel liefs voor jullie en ook aan alle andere meiden en fijne zondag!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 26-09-2010

maria, fijn dat de bloedingen weg blijven, maar kan me voorstellen dat je je nog steeds zorgen maakt. Stress kan idd harde buiken veroorzaken. En het lijkt me dat je dat wel hebt...duh. Het scenario dat de artsen schetsen klinkt logisch. Hoop dat het dit is.....nu gewoon wat rust nemen (goede keus om minder te werken) en hopen dat die harde buiken ook verdwijnen en de rust weerkeert voor zover dat kan. Die kleine laat zich goed voelen om mama gerust te stellen lijkt me.....lief van hem (haha of haar). Laat vlug weer wat van je horen meid, want het eerste wat ik doe als mijn pc aan is is kijken of er nieuws van jou is. Ga eens een keer kijken na een banner hoor, maar lukte eerst niet. Wel een goed idee van je.

Kersje, wat minder met je ei bezig zijn kan zeker geen kwaad........daar komen soms mooie kindjes uit (duim duim). Na mijn bevalling van mijn dochter heb ik een scheve bekken rechts en om de zoveel tijd laat ik dat kraken (moet er toch zijn voor mijn rug).....vervelend is dat als ik veel moeten lopen heb. WEl balen dat je daardoor niet mee kan........dan maar een stoeltje meenemen naar het park?

Kim, hoe is het meid? De moeilijke dag wat doorgekomen met toch mooie herinneringen aan Giel*? En met de baby in de buik?

Jazz, hmmm het weer wat minder hier nu niet? MAar dat moet de pret niet drukken.

Laura, zal ook eens kijken op hyves hoor om je aan te melden. Kan ik de foto;s ook eens zien.

Davinka, hoe is het? Die eerste periode is alsof eht een droom allemaal is........een nachtmerrie eigenlijk. Heb je wat lieve mensen om je heen?

Hier weer wat drukke dagen voor de boeg. Heb ook steeds wat last van mijn rug en krampjes vandaag.......probeer er niet te veel aan te denken, maar toch... Nog een dik weekje. Zou nog graag in de illusie blijven leven. Maar hoop dat het gewoon werkelijkheid wordt. Heb weer een nieuwe spreuk op mijn bord: wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren!
Lees dit vaak, geeft me weer even kracht.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 26-09-2010

Maria:Wat ben ik blij te horen dat het beter gaat met jou en de kleine uk.Het doet me wel verdriet dat je geen onbezorgde zwangerschap mag hebben, maar goed...als op het eind alles maar goed mag zijn!Hou je rustig meid, denk aan jezelf!

Tam:Wanneer mag je naar de gynaecoloog?en staat je eerste echo al gepland?

Kersje:Hoe gaat het verder met jou meid?Ik heb bij dit kindje mijn ei ook niet gevoeld, alleen onderschept met de ovulatietesten.Ik duim mee voor je lieverd, want je verdient het!

Heb me gister even letterlijk en figuurlijk terug getrokken.Heb mezelf de hele dag opgesloten in huis.niemand binnen gelaten en gedaan wat ik dacht dat ik moest doen.Ik was kwaad...kwaad omdat ik een wenslampion voor mijn lieve Giel* wilde oplaten, maar na stad en land te hebben afgezocht heb ik het maar opgegeven dat ze werkelijk moeilijk te verkrijgen zijn sinds ze illegaal zijn verklaart.Toen wilde ik een groot hart maken op de plaats van theelichten, zodat mijn lieve ventje kon zien dat ik van hem hou. Maar de regen liet het niet toe, dus ook dit viel in het niets.Dus heb ik genoegen moeten nemen met mijn gedachten aan hem en twee kaarsjes naast zijn mooie foto.Ik ben begonnen aan een mooi schilderijtje voor hem, die ik straks in huis wil hangen als een klein aandenken!Verder viel het mij op dat ik iets of wat een muur om mijn hart heb geplaatst, waardoor mijn verdriet er niet helemaal uit wil deze week en dat terwijl ik voel dat er een golf op komst is.Ik zie wel wanneer de golf de muur omver gooit, maar weet wel dat het dan een harde knal gaat worden. Maar ook dat komt wel weer goed...we hebben tenslotte grotere klappen opgevangen...toch?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2010

Nee volgens mij hoef je geen lid van Hyves te zijn om de foto's te kunnen zien! Mijn naam is Laura de pagter-mouthaan. Kan niet missen!

Maria, blij te horen dat de baby nog lekker zit daar maar ik check idd ook meteen of er bericht is van jou... Sterkte meis!

Ik ga nu slapen, ben echt op! Geen idee hoe dat nou toch weer kan, heb twee dagen heerlijk uitgeslapen...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-09-2010

Hallo lieve dames,

Ja, mijn man en ik waren net 5 dagen op vakantie in Amerika.
Ik heb mijn hele zwangerschap nergens last van gehad. Het was echt een en al rozengeur en maneschijn. Echt, ik was zooooo ontzettend gelukkig.
Ik ben 7 jaar gelukkig getrouwd, maar heb me nog nooit eerder zoo happy gevoeld als in die 22 weken..
Ik heb vroeger geroepen dat mijn trouwdag en de aanloop naar mijn trouwdag de mooiste tijd in mijn leven is geweest.
Nou, niet dus, dat was mijn zwangerschap!! Ja echt, het was picture perfect!
Ik huil nu echt terwijl ik dit allemaal schrijf..
Zo mooi als dat mijn zwangerschap begon en was, zo’n nachtmerrie was het einde en nu!

Ik kreeg zomaar van de een op ander dag in de avond uren buikpijn. Dacht dus eerst dat het bandenpijn was.
En op vakantie bel je ook minder snel de dokter. Ik zou niet weten hoe en wat.
Heel de avond pijn gehad en tegen 2 uur snachts begonnen de weeën ( wist ik veel)
3 uur begon de bloedingen. Echt zoo stom, er gingen maar geen belletjes rinkelen!
Rond 5 uur werd het allemaal ondragelijk. Nooit geweten dat weeën zo’n pijn konden doen.
Wist me er echt geen raad en houding mee. ik had nog geen pufcursus etc gehad, dus wist ook niet dat het weeën waren..
We zaten in een heel klein plaatsje maar God zij dank was het ziekenhuis 10 min verderop. Nooit eerder van mijn leven een ambulance van binnen gezien en ineens lag ik er zelf in.
Kreeg meteen zuurstof en allerlei apparaten om me heen.
Echt afschuwelijk! Dat soort taferelen zie je altijd in een film!

Ja, ik miste vooral mijn moeder verschrikkelijk. Ik wilde haar ook niet bellen, bang dat ze zich zorgen zou maken.
Waren te ver van huis, dus niemand kon zo 123 langskomen. Dat is verschrikkelijk. Ik heb veel zussen, maar op dat moment was er niemand.
Gelukkig was mijn man er continu bij. hij is echt mijn held geweest. samen hebben we verschrikkelijk gehuild. Maar hij heeft ook op momenten zijn verdriet opzij gezet om mij te kunnen troosten.

Daarna komt er zooooooveel op je af he. veel papier werk gehad. Er moet van alles geregeld worden, bellen naar huis, tickets omboeken, calamiteiten fonds inschakkelen, crematie regelen etc etc.

De verderiet van die eerste paar dagen…mijn hemel! Echt onbeschrijfelijk!!
We wilden meteen naar huis vliegen maar dat kon niet. de eerst volgende vlucht was 2 dagen later.
Maar waar wij zaten was het nog 10 uur rijden naar los angeles waar wij vandaag zouden vliegen.
Was ik net 1 dag bevallen, kind weg, en ook nog eens 10 uur in de auto rijden. Dat konden we gelukkig verdelen over 2 dagen. We zaten in arizona, zijn toen vandaar 5 uur gereden naar las vegas, daar overnachten en de volgende dag 5 uur gereden naar LA. Daar een nachtje geslapen en vandaar naar huis.
Terug reis was ook weer iets van 12 uur vliegen. En oh ja, alsof de ellende niet compleet was moesten we ook nog een x overstappen.

2 dagen na de bevallig had ik inderdaad last van stuwingen. Dat was zo verschrikkelijk. De borstvoeding kwam echt op gang, en geen kind die ik kon voeden.
Heb me echt ellendig gevoeld…stuwing was echt pijnlijk. Uiteindelijk heb ik steeds pijnstillers geslikt.

Eenmaal thuis zijn we heel goed opgevangen. Veel gehuild en dagen in bed gelegen.
Heb er ook heel veel over gesproken. Dat helpt merk ik.

Nu 4 weken later, proberen wij weer de draad op te pakken. Ben sinds vorig week op therapie basis weer begonnen op het werk. halve dagen.
Ik moet zeggen dat het echt helpt. Op het werk heb ik afleiding. Thuis zou ik alleen maar zitten huilen en piekeren.

Binnenkort mag in naar de gynocoloog. Dan krijg ik een inwendig onderzoek.
En extra begeleiding bij een volgende zwangerschap.
Want dat wil ik graag. Weer zwanger worden…




mijn lieve, lieve kleine schat - Nirak - 27-09-2010

@devinka

Jeetje meid, wat een verdriet Sad
ik kan niet meer voor je doen dan zeggen dat ik met je mee leef.
Heel veel sterkte de komende tijd.
K


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-09-2010

@ Maria, heb heel het weekeind aan je gedacht. Zooo blij om te horen dat alles nog goed zit! Goed idee om halve dagen te werken!
En ach joh, het is prima dat je alleen over jezelf wilt praten. Dat hoef je niet uit te leggen meis! Alle begrip voor!
En ja het klinkt allemaal logisch dat je oude bloed verlies.! Hopelijk is dat allemaal gauw voorbij en zijn ook de harde buiken weg.
En dat je nu eindelijk lekker onbezorgd kan genieten van je zwangerschap!


@ kim: ooh jeetje, wat erg dat je zo kwaad en verdrietig was op die dag… heb echt met je te doen..
Maar weet je, je ben in gedachte bij hem. en een kaarsje aansteken is ook een mooie gebaar…
Ik hoop dat je toch nog je verdriet kan uiten en dat het uiteindelijk ook oplucht!





mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-09-2010

Weet je, soms ben ik echt intens verdrietig om mijn kleine Kaylash*. Hij was zoo’n mooie jongen, en het is zoo zonde dat hij er niet meer is..
Ik voel zo ontzettend veel liefde voor hem… en dat kan ik maar niet kwijt.. verdorie!

Weet je wat mij op de been houd?
In mijn geloofd ( ik ben indiaas/ hindoe) zeggen ze, dat kinderen die overlijden door een miskraam/vroeg geboorte,die komen terug.
Als de volgende zwangerschap hetzelfde verloopt ( iig aantal weken van de vorige zwangerschap), dat kan je er vanuit gaat dat je hetzelfde kindje/zieltje terug krijgt.
Ook wordt er gezegd, dat je je kind aan God terug kunt vragen, door tot hem te bidden.
Ik ben heel gelovig. Ik bid dus ook veel voor mijn kleine Kaylash. Dat hij op een dag terug komt….
Alleen daardoor kan ik dit alles aan….
Daarom wil ik ook weer meteen proberen om zwanger te worden. Dat is mijn manier om Kaylash terug te brengen….

Voor vele van jullie zal dit allemaal misschien heel onzinnig klinken…maar je moet toch iets hebben om aan vast te houden…
Voor mij werkt dit… ja echt, want anders sterf ik echt van verdriet..