Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-06-2014

Cyn, wat een goed nieuws, een goede echo en een zusje voor Joella! Hoe vind je het om er nog een meid bij te mogen krijgen?

Laura, echt de laatste loodjes nu he? En vals alarm dus...nog even en het is echt zover!

Noortje, hoe gaat het nu met jou, meis?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-06-2014

Waaaaahhhh cyn ik had gelijk, een zusje!!
Waw! Super dat de echo goed was! Gefeliciteerd!

Laura, jij huppeld ook nog vrolijk rond! Hoe is het? Hou je het nog een beetje uit met dit weer?

Sabrina jij bent ook bijna aan de beurt he! Alles goed daar?

Hier gaat het goed. Mijn zusje heeft morgen 20 weken echo. Dan weten we ook wat ze krijgt. Krijg er de kriebels van, zo spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-06-2014

Kersje,

lief dat je het vraagt, je bent de eerste.
Ik ben erg blij dat alles er goed uit ziet en dat het kindje gezond is.
een meisje vind ik helemaal geweldig, kan ook al zo lekker tutten met joëlla en ik denk dat joëlla een zusje geweldig vind.
als het een broertje was geweest, had het toch iets speciaals gehad denk ik.
we hebben een prachtige zoon, maar we hebben hem niet mogen leren kennen en ik denk dat als het nu een jongen was geweest, hadden we dat ook mee mogen maken. het doet me toch wel wat, maar vind het nog altijd zo bijzonder dat dit kleine meisje ons is gegund.
het is toch de laatste zwangerschap, dus dat maakt het ook speciaal.

noortje, hoe is het met je meid?

laura,
wat spannend!! maar volgende week zou je toch al gestript worden?
haha misschien haal je die datum niet eens Smile
geniet nog even van je mooie bolle buik en succes straks!

devika,
spannend van je zus! gaat ze het geslacht ook verklappen of wil ze het niet weten?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-06-2014

Cyn ik vroeg mij idd ook al af hoe je het ervaart om nog een meisje te krijgen...
Zelf weet ik namelijk dat ik dolblij was toen de 1e zwangerschap na die van sonny een jongen bleek te zijn. Ik kreeg toch nog wat ik had moeten hebben... Dat deed mij goed. Het lijkt mij erg wrang als je een bepaald geslacht verloren ben en dit geslacht helemaal niet meer opnieuw krijgt. Kersje hoe ervaar onder andere jij dat? Jullie eerste was een meisje en daarna twee binken..
Nou weet ik wel dat we blij mogen zijn dat ze in goede gezondheid alsnog bij ons mochten komen maar toch, jullie snappen me wel denk...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-06-2014

He laura ja kan me voorstellen dat het afzien is met dit weer!
Maar straks hebben jullie wel mooie en kleintje dat lekker hartje zomer jarig is!
Oeh vals alarm! Et zit er dus toch al aan te komen he!
Haha ja dat wordt straks me die twee lieve draakjes van je! Ik denk juist dat ze hartstikke leif zullen zijn voor kleine broer.

He en ik snap het wel hoor wat je zegt. Dat je graag hetzelfde geslacht terug wil als wat je verloren heb…
Ik weet dat ik bij Shivani stiekem hoopte op een zoon..omdat ik een zoon kwijt was…even, heel even was ik een beetje teleurgesteld dat ze een meisje bleek.
Maar dat herstelde gelukkig heel snel! Dat gevoel kwam nl puur door mijn verdriet om Kaylash.
Nu ben ik de hemel op mn blote knieen dankbaar voor mijn prachtige dochter! Ik zou niet anders willen…
Ja ik zou mijn zoon erbij willen..maar goed…das een ander verhaal.



He cyn, achteraf bedacht ik me idd ook..hoe zou dat zijn om weer een meisje te krijgen…
Kan me voorstellen dat het stiekem toch wel wat met je doet. Maar een gezonde dochter is veel belangrijker!
Wat je zegt, het is jullie gegund!
ik schiet er ff vol van als ik het zo lees…je laatste zwangerschap…klinkt zo definitief..

ja mijn zusje gaat het vertellen. Ik kan niet wachten haha.
Toch zet ik me onbewust ff schrap. Toen mijn oudste zus destijds vertelde dat ze een zoon kreeg had ik er inwendig ff moeite mee…
Het was nl het eerste jongetje na Kaylash in de familie…ik ben wel weer bang voor dat gevoel..
Maar goed, ik ben ook vooral blij voor hun!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-06-2014

Cyn, het is zo fijn dat de echo goed was (wat een prachtige foto trouwens op fb!) en dat Joella een zusje krijgen mag. En jullie nog zo'n mooie dochter!
Het was zeker speciaal geweest als het een jongen was geweest, want dat is toch wat je ook graag had mee gemaakt. Ik heb dat andersom zelf ook. Ik zal niet ervaren hoe het is om voor een dochter te mogen zorgen. Tegelijkertijd doet dat gevoel niets af aan de liefde die ik voel voor mijn beide jochies. Die ik voor geen goud zou willen missen! Het zijn twee gevoelens die naast elkaar bestaan, net als de vreugde en het verdriet die vaak samen gaan.
Ik geniet van mijn kinderen en ben ontzettend blij dat ze er zijn. We weten hier allemaal dat dat niet vanzelfsprekend is...en tegelijkertijd blijft er een klein plekje in mijn hart dat zich afvraagt hoe het zou zijn met een meid. En dat is denk ik ook normaal.

Laura, ik snap wat je zegt over het gevoel dat je toch nog kreeg wat je had moeten hebben. Wrang vind ik het zelf niet, omdat ik zo blij ben met mijn jongens. Maar zoals ik net al zei, ik vraag het me wel soms af hoe het zou zijn met een meisje. Heerlijk dat jij het beide ervaren mag en heel snel zelfs nog een ventje erbij!
Ik denk eigenlijk dat ik heb gekregen wat ik 'zou moeten hebben' . :-)

Sabrina, voor jou ook de laatste loodjes! Spannend hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-06-2014

Kersje, ik snap zo goed wat je zegt! Ik voel het gewoon!
Dat kleine plekje voor Puck* zal er altijd zijn…
Maar je mannetjes maken het meer dan goed!
Zo denk ik ook over Shivani.
Wat je zegt denk ik soms ook… “gekregen wat ik zou moeten hebben”


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-06-2014

He meiden geloven jullie in readings van helderzienden enzo?
Ik zat dus dinsdag tv te kijken. En toen kon je bellen en krijg je een reading.
Astro tv ofzo. Is dus echt oplichterij! Tuurlijk wis ik dat astro t niet echt is, maar ik dacht je weet maar nooit..
Dus ik belde… in de hoop dat hij iets kon vertellen over Kaylash….
Kreeg ik iets te horen over een heel oude vrouw met een knotje en ook nog een man die heel close was.
Nou geen van beide kwamen in de buurt. Ik zei toen dat ik hoopte op mijn zoontje…maar daar konden ze niets over vertellen…
Ik was toch een beetje teleur gesteld…stiekem had ik gehoopt dat het echt werkte en dat ze echt mijn kindje konden voelen…
Weer een mysterie de wereld uit!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-06-2014

Oh meid, die astro tv is zo'n onzin.
snap niet dat die oplichting nog op tv mag.
maar snap wel dat je hoopte op iets bijzonders.

Kersje,
Mooi verwoord..
Het was speciaal geweest als dit een jongen was, zeker omdat ik dat zo mis.
maar het neemt inderdaad niet weg dat ik zo blij en trots ben op mn meisje en dit meisje in mn buik.
ik zou het ook voor geen goud willen missen.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 14-06-2014

Cyn, fijn een meisje! Smile Wij waren thuis met 2 meisjes en mijn zus heeft ook 2 meisjes gekregen. Mijn vader hoopte zo op eindelijk een jongentje en Sam* kreeg dan ook een speciaal plaatsje in zijn hart. Bij Max leek het alsof hij wist dat het weer een jongentje was en ergens hoopte ik dat ook. Ik zou eerlijk gezegd weer graag een jongentje hebben, dat is een gevoel wat ik niet kan ontkennen. Maar als het ons gegund is om nog een wondertje te mogen krijgen dan ga ik ook helemaal in de wolken zijn met een meisje. Smile Voel je je meisje al veel trappelen? En hoe gaat de zwangerschap verder?

Ik wil nog eens zeggen dat ik zo blij zijn dat jullie er zijn, het geeft zo'n gevoel van steun om over onze engeltjes te kunnen praten. Smile

Ik had vandaag examen en heb er een redelijk goed gevoel bij Smile. Nu nog een stageplaats zoeken en in de maand juli doe ik NIKS voor de studies!!!!! Even relaxen. Verder heb ik loopbaanonderbreking aangevraagd vanaf september (YESSSS). Nu nog wachten op de goedkeuring! Fijn weekend nog meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-06-2014

Cyn, fijn dat de je een goede echo hebt gehad!
Heel herkenbaar allemaal. Na Thomas hoopte ik stiekem op nog een jongetje, terwijl het me altijd zo leuk leek een meisje... En van de laatste miskraam had ik het gevoel dat het een jongetje was, al leek het me voor Tessa juist leuk als het weer een meisje was.

Laura, spannend, kan nu zomaar gaan beginnen! Ben heel benieuwd, geniet nog even van het zwanger zijn.

Sabrina, geldt ook voor jou!

Plusje, fijn dat je een goed gevoel hebt over je examen.

Hier gaat wel goed, alleen heel frustrerend, blijf misselijk en nog een zeer pos zwangerschapstest... O jee, Tessa huilt, tot later


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-06-2014

Is de curettage wel een beetje goed verlopen? En was alles schoon?
Wat vervelend dst je nog steeds zo misselijk bent en dus nog steeds knal testen heb!! Zooooo frusti lijkt me!

Hier rommelt het weer lekker. Harde buiken die soms best zeer doen, slijm verlies af en toe, voel me heel raar...eten en drinken smaakt me niet echt... Zette het dan maar gewoon goed door, dan hadden we het maar weer gehad. Deze onzekerheid vind ik echt niks... Twijfel af en toe echt of het serieus zal zijn of toch weer vals alarm...


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 16-06-2014

Hoi meiden,

Voor mij is het voornamelijk ook blijdschap en het gevoel van enorme rijkdom dat ik een zoon mag hebben en dat er zometeen een broertje bij is. Tegelijkertijd moeten wij ook een meisje missen, maar ik denk dat het niet zozeer het geslacht is, maar vooral het missen van een kind dat er gewoon had moeten zijn en die we helaas niet hebben mogen leren kennen hier op aarde. Voor ons is het nog helemaal niet zeker of dit de laatste zal zijn (voorlopig wel hoor, maar dat moeten we nog maar zien ;-)) maar uiteindelijk is het natuurlijk nooit een vervanging van het kind dat we verloren zijn, maar zelf heb ik ook wel de 'nieuwsgierigheid' hoe het was geweest om een dochter te hebben. Tegelijkertijd vind ik het ook wel speciaal dat we juist twee jongens hebben/krijgen.

Plusje, fijn dat je een goed gevoel hebt bij je examen, zou lekker zijn als je straks even 'pauze' kan nemen. Wat voor studie doe je?

Devika, ik geloof niet in readings en daar wil ik me ook helemaal niet mee bezig houden. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom dit nog op tv komt. Het geeft mensen alleen maar valse hoop, waar grof geld aan wordt verdient. Goed dat je daar nu achter bent gekomen dat het onzin en oplichterij is.
En buiten dat geeft het mij sowieso de kriebels, dat mensen zich met geesten e.d. bezig houden en denk echt dat je je verre van dit soort dingen moet houden, maar dat vind ik persoonlijk, omdat ik een christelijke achtergrond heb. Je moet je absoluut niet aangevallen voelen hoor, ik respecteer ieder zijn keuzes. Maar persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat het niet goed is om je daar mee bezig te houden.

Hier ook de laatste loodjes inderdaad. Ik heb nog geen last van gerommel gelukkig :-) kleine moet nog maar even blijven zitten, want we zijn nog niet klaar met de kamer :-) Maar het wordt allemaal wel wat zwaarder voor mij. In mijn hoofd kan ik alles nog aan, maar lichamelijk is dat wel even anders... Mijn energielevel is erg laag zo nu en dan.. Gelukkig wordt het weer iets koeler buiten, ik had een aantal dagen last van vocht in mijn benen/voeten, maar dat is nu weer weg gelukkig. Iwan ga ik zometeen even naar de oppas brengen, dat laat ik toch nog maar even doorlopen ook al heb ik verlof. Dan heb ik mooi de tijd om het e.e.a. in huis te doen. Schiet het toch wat meer op dan dat ik hem om me heen heb drentelen ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-06-2014

Ik bedoel het uiteraard ook niet als vervanging van het kindje wat we verloren zijn. ..
Maar ik denk wel serieus dst het altijd aan mij had blijven knagen als ik niet alsnog een zoon gekregen zou hebben. Ik denk echt dat ik me altijd äfgevraagd zou hebben hoe dst geweest zou zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-06-2014

Laura, ik snap dat je het niet als vervanging bedoelde, hoor. Of je nou hetzelfde geslacht of het andere geslacht hebt mogen krijgen, het verzacht de pijn, ook al neemt het die nooit helemaal weg. Dat hoeft ook niet, wat mij betreft. Het is een soort nieuwsgierigheid naar hoe het zou zijn, gemengd met het gemis. Of wordt het nu heel onduidelijk wat ik zeg ;-)

Het klinkt alsof de kleine bij jou er snel aan zit te komen, maar ja, je weet het nooit natuurlijk. Lastig die onzekerheid. Hopelijk heb je niet teveel last voor het toch door gaat zetten. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om nu hoogzwanger rond te lopen! Tess en Jesse zijn bijna even oud natuurlijk Big Grin

Plusje, wat fijn dat het examen achter de rug is! Wanneer krijg je de uitslag? En heerlijk hoor die loopbaanonderbreking! Ik zelf zit eraan te denken om weer voor een paar uurtjes te gaan werken. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek...even kijken wat daar uit komt en of het goed te combineren is met de kindjes!
Ik kan me voorstellen dat je graag jongens krijgt, ze zijn ook zooooooo leuk he! Wie weet nog een broertje in de toekomst voor Sam* en Max...

Noortje wat naar dat je nog misselijk bent! Is je baarmoeder wel goed 'schoon' dan? (Rare term eigenlijk) Of is het normaal dat dit nog aan houdt?
Ik snap dat je stiekem op een jongetje hoopte hoor. Natuurlijk hou je van ieder even veel, maar het zou leuk zijn toch?

Sabrina, twee jongens is inderdaad heel leuk! Zeker zo kort op elkaar Confusedmile: En die nieuwsgierigheid naar een meisje begrijp ik maar al te goed. Maar wie weet, als het bij jullie niet zeker is dat dit jullie laatste kindje is...

Devika, het is volgens mij inderdaad oplichting hoor die astro tv. Toch een teleurstelling he, dat er niets over Kaylash werd gezegd. Het zou wel heel fijn zijn geweest.

Cyn, hoe voel jij je? Last van kwaaltjes?

Hier gaat het goed. De jongens zijn heel lief en grappig en drakerig! Vooral Tobias heeft zijn buien, maar het hoort erbij geloof ik :mrgreen: Hij is nu bijna 3 en Jesse is 1,5. Ik heb mijn handen vol, haha.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-06-2014

Kersje ik snap wat je bedoelt hoor meis hihi
Hoe het voelt om nu hoogzwanger te zijn... best zwaar haha! Die buik is echt mega, alles doet zeer, kan de hele dag wel slapen..gister kwam het er ff flink uit dat ik mentaal niet zo goed kan handelen dat ik fysiek nog maar zo weinig kan.. bah bah! Semmy wordt overmorgen 4 jaar dus ook die verjaardag nog ff lekker tussendoor...het wordt langzaam aan echt tijd om te gaan bevallen. ..al heb ik daar ook weer de gezonde "angst" voor. .haha! Emotionele rollercoaster hier dus! Ja jesse en tess zijn ongeveer even oud. Tess is net 1.5 jaar ook. En heb ook echt aan beide mijn handen vol.
Semmy gaat deze week voor het laatst naar psz dus ook weer traktaties in huis gehaald maar ik ga nu niet zitten freubelen hoor. Genoeg te doen hier dus. Na de vakantie gaat hij gewoon naar de basisschool. ..ook weer een heel nieuw leventje in dus! Maar eerst maar even op het gemakje wennen aan de nieuwe gezinssituatie straks.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-06-2014

lieve dames, sorry dat ik even niet veel tijd heb. Zit met twee kinderen met de waterpokken.....handen vol dus haha.
Wou even laten weten dat ik aan laura denk. De laatste loodjes. Geniet ervan ook al is het zwaar. Ik heb er nog steeds moeite mee dat ik met Yaro zo vroeg bevallen ben en er eigenlijk helemaal nog niet klaar voor was. Afijn....dat ben jij vast wel al haha.

noortje, wat kan je lichaam toch raar reageren he. Al die symptomen. Ik hoop dat die vlug voorbij zijn.

hier: ik was ook wel blij dat ik na britt* zwanger was van een meisje. Ook al begrijpen jullie maar al te goed dat ik al lang blij was dat het gezond was. Maar alles was in gereedheid...alles had ik roze....ik ben wel blij dat ik alles bij myrthe heb kunnen gebruiken. Bij Yaro vond ik het raar een jongen. HAd ik toch geen verstand van haha. Maar ik merk nu goed de verschillen. Wat ik wel eens moeilijk vind is dat ik nu dus les geef aan kinderen rond de leeftijd van britt* en dan heb ik toch wel eens momenten dat ik denk: zou ze dat ook al kunnen? Zou ze veel vriendjes hebben gehad enzo?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-06-2014

Hoi Tam,

Ach gossie, de waterpokken...hebben ze veel last?

Wat je schrijft ontroert me. "Zou ze dat ook al kunnen?" Britt* gaat in jouw leven mee en in het leven van je andere kindjes.
Laatst zag ik een meisje van een jaar of vier met twee staartjes in het haar en toen vroeg ik me af hoe Puck eruit gezien zou hebben en of ze ook zo fijn in de zandbak zou spelen. Ik heb toen stiekem een traantje weggepinkt.

Ach, ze waren zo gewenst he, al onze sterrenkindjes!

Wat je zegt over het abrupte einde van je laatste zwangerschap begrijp ik denk ik wel. Zo kan ik er soms nog moeite mee hebben dat ik Tobias en Jesse niet direct na de geboorte bij me heb gehad, in mijn armen. Zo onnatuurlijk! Die eerste kennismaking tussen moeder en kind is zo bijzonder en het is dan raar als er een uur tussen zit, waarin ze ook nog in een andere ruimte verblijven (gelukkig wel met de papa, maar toch). Puck heb ik wel bij me gehad en het is misschien raar om te zeggen, maar daar heb ik echt van genoten. Ik kon haar helemaal in me opnemen en haar handje vast houden. Dat moment had wel eeuwig mogen duren.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-06-2014

Lief van je tam!!
En jeetje ik zag net je mannetje voorbij komen met zijn spikkels... hopelijk zijn ze er snel weer vanaf! !
Ja jeetje meis je had natuurlijk alles al helemaal klaar... jullie meisje was gewoon al helemaal voldragen. ..

En ja het is zeker zo dat onze sterretjes allemaal zooooo gewenst waren...wij hebben een neefje die maar 2 weken had moeten schelen met onze sonny* dus die herinnert ons sowieso altijd aan hem. Merk wel aan mezelf dat ik niet extra denk aan hem als ik mijn neefje zie. Heb wel met de bepaalde mijlpalen in hun jonge leventje dst ik extra stil sta bij hem. Bijv Hoe hij de eerste keer psz of basisschool zou ervaren. En hoe hij er idd uit gezien zou hebben enzo. Al heb ik heel sterk het gevoel dat semmy erg op hem lijkt en kan me er dus wel een bepaalde voorstelling bij maken. Maar ja dat blijft altijd gissen. .
Laatst was ik in een winkel en had alleen tess bij me. De verkoopster vond mijn buik nogal groot en zei tja bij een tweede gaat het ook veel harder. Ik zeg sterker nog het is de vierde al. Dus toen vroeg ze Hoe oud mijn kindjes waren. In de meeste gevallen noem ik sonny* niet omdat een hoop mensen het niet begrijpen als je hem mee rekent maar bij haar voelde het wel gewoon goed zeg maar en toen besefte ik me weer dat hij gewoon al 5.5 jaar had moeten zijn!! Heel bizar!
Hebben jullie het ook dat jullie de 1e niet altijd meer noemen? Ik doe dit niet om hem te vergeten ofzo maar puur omdat mensen er niet altijd leuk op reageren en ik dat dus nog vervelender vind dan hem "gewoon" maar niet te noemen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-06-2014

kersje; dat herken ik. Britt* is natuurlijk bevallen. Ik heb haar gelijk bij me gehad. Ik heb een nacht en ochtend met haar door mogen brengen gelovende dat alles goed was (heb er nog filmpje van). Die momenten zijn me zo dierbaar. Maar gek genoeg heb ik moeite die op te roepen.
Bij de andere had ik een keizersnede. Bij myrthe was ik zo ver heen dat ik eerst naar de uitslaapkamer ben gebracht. Pas daarna had ik haar bij me (1,5 uur later)...maar ik had zoveel bloed verloren dat ik geen enkele puf had.
Bij yaro ben ik gelijk naar de kinderafdeling gebracht waar ik hem kon aanraken door de couveuse. Het heeft anderhalve dag geduurd voordat ik hem voor het eerst mocht vasthouden en dat vond ik erg er moeilijk. Maar toen heerste alleen maar: als hij maar blijft leven.

laura: ja, soms zeg ik: ik heb thuis twee kindjes. Op die manier voel ik niet dat ik lieg ofzo. Soms heb ik idd geen zin het uit te leggen of vind ik de situatie niet passend.
De kinderen in mijn klas vragen wel eens: juf? Jij hebt drie kindjes aan je ketting hangen. En dan zeg ik dat dit myrthe en yaro zijn en dat mijn eerste kindje dood is. Ze weten ook dat ik daarom een sterrentattoo heb. Verder vragen ze niet en verder leg ik ook niks uit. Het is gewoon zo voor hun.
DAt vergelijken doe ik ook niet dagelijks hoor. DAt is idd met momenten. Als ik bv een geboortedatum van een leerling moet invullen of met de rapporten bezig ben, rondom verjaardagen etc.

Pas was er iemand bij ons in huis vanwege een eventuele verbouwing. Hij was met mijn man in gesprek en zei: sorry dat ik het vraag, maar ik zie een urn staan met een babyfoto. Gewoon heel oprecht. Mijn man heeft zo fijn met die man kunnen praten. Soms gewoon fijn om je verhaal nog eens kwijt te kunnen aan iemand die het niet kent en oprecht durft te vragen.

Afijn, ik ga eens stoppen. Yaro slaapt zo slecht. Heeft verhoging en zit zo onder de waterpokken. Niet normaal!! Myrthe is aan de betere hand en heeft er geen last meer van.

Verder aftellen....nog een paar weken voor we op vakantie gaan, zo zin in!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-06-2014

Laura, erg herkenbaar.
thuis en bij familie en vrienden hoort wesley er gewoon bij.
maar de mensen daarbuiten hou ik er ook wel eens vanaf.
veel ouders op het werk (werk in de kinderopvang) zeggen vaak "wat leuk, een 2e kindje!"
Ergens wil ik er niet over beginnen.. mensen reageren vaak zo geschokt.
maar aan de andere kant wil ik mensen wel corrigeren! Nee! Dit is mijn 3e kindje!
Kan daar ook erg emotioneel op reageren. Maarja dat kan ook komen door de zwangerschap.

Ik vraag me ook vaak af hoe wesley er nu uit zou zien.
Zou hij ook dezelfde ondeugende pretoogjes hebben als zijn zusje.
en ja.. eind oktober zou hij 4 jaar worden en had hij naar school gegaan. Jeetje.
ik had 3.5 jaar geleden ook nooit verwacht dat ik mijn leventje weer zou oppakken.
ik ben er met mijn vriend doorgekomen en heb durven kiezen voor een gezin.
wesley word nooit vergeten en heeft een speciaal plekje in mijn hart. En ik weet zeker dat hij trots op ons en zijn zusjes is!

Met de zwangerschap gaat het goed. Morgen 21 weken.
Ik voel de kleine meid dagelijks. Ze is erg actief.
lichamelijk merk ik dat het zwaarder word. Mijn rug is erg gevoelig.

Tam.
beterschap met de kids!
Hopelijk is het snel voorbij.

laura.
Het schiet al op he!! Spannend!
Je zou de 19e toch gestript worden of niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-06-2014

Hoi lieve meiden,
Sorry voor mijn ego berichtje. Hier een beetje verdrietig. Shivani is weer ziek…
Hoesten verkouden piepen en zwaar ademen.
Wat doe ik verkeerd???? Waarom is ze zo vaak ziek?? Ik voel me zo machteloos!
Mn schoonmoeder belde net (shivani is bij haar). Of ik toch de huisarts willen bellen omdat ze denkt dat shivani misschien weer een luchtweginfectie heeft.
Dat voelt echt als een klap in mn gezicht! In feb. Had ze ook al een lichte longontsteking opgelopen en is ze 2 weken goed ziek geweest. Antibiotica enzo gehad.
Nu kan et ook zo zijn dat mn schoonmoeder overdrijft, want ik vond het vanmorgen wel meevallen.
Maar voel me toch schuldig. Voelt echt als falen! Ik kan dat gevoel niet van me afschudden en heb zin om heel hard te huilen!
Heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Morgen kunnen we terecht…

Afgelopen zaterdag zijn we naar een feestje geweest. Het was heel lekker buiten en shivani had dus een mouwloos jurkje aan en geen maillotjes.
Nu denk ik, was het toch te fris voor haar? Zou het daardoor komen? Ik weet het niet…
Ik moest dit gewoon ff kwijt… Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-06-2014

Oh lieverd dat heb ik ook.
joella piept ook snel en hoest alsof het uit dr tenen komt.
Van t weekend had ze even in dr hemd buiten gelopen en denk dat het toch daar aan ligt.
je moet jezelf niet de schuld geven.
Je meisje is vroeg geboren en daarom misschien meer vatbaar.
merk dat bij joella ook.

het is vervelend voor haar dat ze zo ziek is.
Hopelijk valt het mee. Wacht de huisarts even af.
laat je het even weten?

Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-06-2014

Lieve Devika,

Volgens mij ben je een heel lieve zorgzame mama!
Tobias heeft ook gevoelige luchtwegen. Wij hebben een pufje gekregen van de huisarts om te geven als hij benauwd is en dat is best regelmatig, hoor. Helpt hier super! Maar wat ik maar wil zeggen: het ligt niet aan jou! Vaak groeien kindjes er nog overheen.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-06-2014

Devika Beterschap voor je kleine meisje...ik sluit me aan bij de woorden van kersje

hier vanmiddag gestript. Ik had al bijna 3 cm ontsluiting, de boel is al heel week en ze kon zijn hoofdje al voelen. Mijn lijf is er duidelijk klaar voor.
Als het strippen niets uithaalt (wat ik vermoed) dsn word ik zondag ingeleid!! Spannend dus


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 19-06-2014

Ach jee, wat vervelend die zieke kindjes! De waterpokken lijkt me ook echt zo rot, sterkte Tam met de kleintjes! Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de vakantie!

Devika, je moet je absoluut niet schuldig voelen, alsjeblieft niet! Je doet toch alles voor je lieve meisje! Sterkte meis, ook morgen bij de dokter, wel goed dat je hebt gebeld, hopelijk valt het mee.

Cyn, jij ook beterschap met Joella, het is ook wel verradelijk he dit weer, ik vind het ook lastig hoor met kleden, maar ja, je weet het niet of het daar aan ligt he.

Vandaag is het alweer drie jaar geleden dat ik bevallen ben en dat we afscheid hebben genomen van onze lieve Hannah Emile. Vandaag zijn we met ons gezinnetje naar het grafje geweest en hebben het weer mooi gemaakt met allerlei bloemetjes. Alleen werd mijn man vanmiddag plotseling niet lekker, steken in zijn buik en hij bleef maar last houden en is op bed gaan liggen. Hij ligt nog steeds en heeft niet gegeten vanavond. Slapen lukte vanmiddag niet vanwege de pijn in zijn buik. Ik ga zo maar weer even kijken bij hem. Ik had de dag toch iets anders voorgesteld, maar helaas niks aan te doen. Hopelijk is hij snel weer beter!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-06-2014

Wat spannend Laura! Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan en hoe het voor je zal zijn om nog zo'n heerlijk lief kleintje in je armen te mogen houden!
Jou een beetje kennende hou je ons wel op de hoogte, haha :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-06-2014

Lieve Sabrina, wat mooi dat jullie samen bloemetjes bij het grafje van je dochtertje hebben gebracht.
Jeetje, is het alweer drie jaar geleden...de tijd schijnt alle wonden te helen. Dat geloof ik eigenlijk niet, maar gelukkig is er wel een lief broertje geboren, wat de pijn verzacht. En nu is het bijna tijd voor nog zo'n lieverdje erbij! Ze zullen hun zusje nooit vervangen natuurlijk. Het is zo fijn dat jullie met haar broertjes samen het leven mogen vieren en dat ze trots kan zijn op haar papa, mama en broertjes.
Vervelend dat je man ziek is geworden. Hopelijk is hij snel weer beter.
Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-06-2014

Sabrina jou heb ik al gesproken in ons andere topic...

kersje uiteraard hou ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte en ook zsm als de kleine geboren is!! Tot nog toe is er geen reactie op het strippen dus ik zelf verwacht gewoon zondag ingeleid te worden. Maar we zullen het zien!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-06-2014

devika; och, arm meisje. Je moet jezelf niks verwijten. De kindjes die het meeste sukkelen in het begin kunnen later echt de beste weerstand hebben. Dat ligt niet aan jou. Myrthe had voorheen ook zo vlug last van kroep. Ook een puffer enzo en zelfs toen ze klein was in het ziekenhuis. Nu (afkloppen) gaat het goed. Gewoon je meisje vertroetelen, liefde geven, en hopen dat het vlug voorbij is. Dikke knuffel.

sabrina; 3 jaar! Jee. Ik vraag me af waar de tijd soms heen is. Ik denk vaak terug aan die tijd en denk dan dat ik nooit had durven dromen nu met mijn bengeltjes ons meisje te missen. Het verdriet blijft, maar we hebben ook zoveel moois ernaast gekregen. Dikke knuffel ook voor jou.

Laura: jee....het is echt nog maar even! En dan die grote vent voor jullie al op school. We wachten met smart je berichtjes af!

hier; vanmiddag naar het ziekenhuis geweest met yaro. Wat brengt dat toch veel herinneringen naar boven, gelukkig ook mooie. We moesten zijn navelbreuk laten zien waarvan ze de vorige keer zeiden dat hij daaraan geopereerd moest worden. Wat blijkt...het is nagenoeg dicht. Nog maar 1 cm!?! Dat hadden ze nooit verwacht, maar hij moet niet geopeerd worden. Tenzij hij last krijgt, maar ze volgen hem niet meer.

MEt myrthe gaat het goed maar yaro heeft echt wel last gehad van de waterpokken, verhoging...diaree etc. Hij ziet er niet uit, een echt krentenbolletje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-06-2014

Wat goed van yaro zijn navelbreuk zeg!!! Altijd fijn om zulke berichten te lezen!
En vervelend dat hij zo n last heeft van de pokken... Is het nog steeds zo n spikkeltje? De arme schat!
Gelukkig gaat myrthe wel weer goed!!

Hier nog helemaal geen ontwikkelingen verder hoor dus we gaan gewoon voor de inleiding zondag! Morgen moet semmy optreden in het theater met de dansschool dus ik zit smiddags in de zaal voor hem en savonds opnieuw in de zaal voor mijn vriendinnen! Baal wel heel erg dat ik het dit jaar zelf weer moet missen maar ja we krijgen dit weekend ons nieuwe wondertje in ons midden!!
Verder ben ik vandaag gebeld door de basisschool en vanaf maandag gaat semmy dus gewoon mee draaien.. Eerst zondag een broertje krijgen en vervolgens voor de laatste twee weken ofzo naar school... Dat kind zal straks denk bekaf zijn van alle nieuwe indrukken en de nieuwe thuis situatie... Ben toch benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen verder..


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 21-06-2014

Sabrina, ik studeer gezinswetenschappen, een hele leuke opleiding waarin ik al veel heb geleerd over mezelf en mijn omgeving Smile. Hoe gaat het nu met je man?

Devika, ik voel me ook soms schuldig als Max ziek is. Hij had vorige week keelontsteking en moest antibiotica nemen. Dat vond ik vreselijk. Sad Ik vind het wel fijn dat medicatie bestaat als het nodig is, maar ikzelf probeer er zoveel mogelijk af te blijven. Ik had echt gehoopt om hem een antibiotica-vrij jonge leventje te geven, maar het is dus niet gelukt... Maar het belangrijkste is dat je erbij stilstaat en jezelf vragen stelt. Je bent zoooo'n goeie mama Smile. Wat zei de huisarts en hoe gaat het nu met je lieve meid?

Laura, heeeeel veel succes met de bevalling! Toitoi.

Max laat van zich horen... Ik kom vlug terug meekletsen Smile.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-06-2014

[Afbeelding: 2z58wgo.jpg]
12.28 is onze Jari geboren! 4060 gram en geen knip of scheur! Alles echt top verlopen!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 22-06-2014

Woaw proficiat. Wat n mooi kindje. Ben zo blij voor je dat alles goed verlopen is. Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-06-2014

Ook hier nogmaals gefeliciteerd met dit mooie wondertje!
Geniet er lekker van!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 22-06-2014

Nogmaals gefeliciteerd met je mooie zoon!! Heerlijk dat hij er nu is.

Mijn man is gisteren geopereerd, hij bleek een blindedarmontsteking te hebben. De operatie is goed verlopen, maar hij heeft nog veel pijn dus hij is nog in het ziekenhuis. Morgenochtend mag hij naar huis. Wel een beetje rot nu ik op het einde loop, maar goed, ik ben blij dat het niet in de kraamweek is gebeurt, beter nu. Hij mag twee weken niet werken, dus ik ben benieuwd hoe het verder verloopt. We waren ook nog niet helemaal klaar met de babykamer, maar er zijn heel veel lieve mensen in onze omgeving die hulp hebben aangeboden, dus dat is wel fijn. Zaterdag hebben twee zwagers van mij het bed omhoog gezet en morgen komt mijn zus helpen met het e.e.a. schoonmaken en de wieg klaarmaken. Mijn vader gaat het laatste stukje laminaat en de plinten in het kamertje maken en dan kan ik daar ook gaan inrichten. Het gaat dus allemaal wel goed komen waarschijnlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-06-2014

Laura, wat is hij mooi! Wat heerlijk dat hij er is! Wat een prachtig gezin heb je meid!

Sabrina, ach wat naar nou...heel veel beterschap voor je man! Met alle hulp zal het vast goed komen met de voorbereidingen voor de kleine.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-06-2014

[Afbeelding: ae6tz4.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 26-06-2014

JAAAA!!!! Laura van harte gefeliciteerd met jullie mooie mannetje!!! wat is hij mooi!
en wat een leuke vlotte naam!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-06-2014

Dank je wel!
Het gaat echt heel erg goed met ons. Jari is zo n tevreden ventje die je alleen hoort als ie honger heeft! Echt wat een genot en een bijzonder gevoel weer dit! Zo ontzettend trots op mijn mooie gezinnetje!

Hoe gaat het met jullie meiden?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-06-2014

Laura, wat fijn dat het zo goed gaat en voelt! Hoe gaat het met je herstel na de zwangerschap en bevalling? En hoe vind je het om niet meer zwanger te zijn? Wat een heerlijk ventje is Jari :-D

Sabrina hoe gaat het met je man? Knapt hij al wat op? En hoe gaat het nu met jou? Hou je het nog een beetje vol?

Hier gaat het goed. Tobias wordt volgende maand alweer 3 (en ik 39 :???Smile. Tobias en Jesse zijn echt lief samen, maar de rivaliteit begint nu ook te komen ('ook, ook!'). Het is weer een nieuwe fase, met nieuwe uitdagingen. Zij groeien en ik groei hard mee in t moederschap, haha. Vooral rustig blijven en de humor ervan in blijven zien werkt hier het beste. En regelmatig knuffelen en vertellen hoeveel ik van ze hou (allebei :-D). Nou, dat is geen probleem, hoor. Ik zou ze op kunnen vreten zo dol ben ik op ze!

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-06-2014

Sabrina; jee, dat is toch altijd wel pittig een blindedarmontsteking. Hoe gaat hetnu? Dat hij maar vlug mag opknappen, want het begint idd op te schieten bij jou. Spannend hoor.

Laura; wat is het toch een mooi mannetje Ik mis dat wel hoor dat kleine baby-knuffelen. Mooie naam ook, klinkt net iets anders dan Yaro maar heeft er ook wel wat weg van. Kort maar krachtig.
Kersje; bijna 3 weer al. Gaat snel. Myrthe is nu sinds mei 3 en ik vind echt dat het kleine weg is. Ze lijkt zo wijs (dat vind ze ook van zichzelf). Yaro is helemaal weg van haar, maar soms willen ze natuurlijk ook net met hetzelfde spelen en hij geeft niet af hoor haha.

Hier druk. Nog twee weken en dan begint de vakantie en dan vertrekken we ook gelijk naar hongarijke. Het einde van het schooljaar is toch ook altijd weer even doorwerken met veel extra’s. Moet ook nog aan zoveel denken om te halen voor de vakantie. Yaro is eindelijk weer een beetje zichzelf. Hij zou naar de kapper moeten, maar hij heeft nog zoveel korstjes onder zijn haar van de waterpokken. Zal wel even duren tot ze er weer wat toonbaar uit zien haha , maar ben blij dat ze het gehad hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-06-2014

Het was een meisje, ze had het syndroom van Turner... 98% overlijdt tijdens de zwangerschap.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-06-2014

Oohh noortje. Krijg tranen in mn ogen!
Dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-06-2014

Oh lieve noortje toch. ...wat een verdrietig berichtje
Hoe voel je je erbij?

Cyn Hoe gaat het met jou? Groeit je buik goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-06-2014

Oh Noortje, knuffel voor jou!!!

Met mijn man gaat het gelukkig steeds een beetje beter. De wond is mooi dicht en heeft hij minder last van. Wel is hij nog snel vermoeid door de narcose. Maar het gaat iedere dag een beetje beter. Hij tilt Iwan nu toch ook weer af en toe, dat is voor mij ook wel fijn aangezien dat erg zwaar wordt voor mij. Hij loopt wel veel, maar toch til ik hem nog best vaak merk ik. Verder is in huis eigenlijk nagenoeg alles klaar. Vandaag ook eindelijk een matras beschermer om het bed gedaan en mijn ziekenhuistas klaar gezet. De meeste kleertjes liggen nu ook in de commode, op een paar dingen na heb ik alles gewassen en gestreken. Hoef ik nog niet helemaal stil te gaan zitten ;-) Maar in principe zijn we klaar om de kleine te verwelkomen :-)
Ik heb sinds donderdag harde buiken zo nu en dan, dus er begint nu een beetje wat voorwerk te komen. Ik ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient, maar we wachten geduldig af, aangezien Iwan ook even op zich heeft laten wachten ga ik er nu maar niet vanuit dat deze voor de 40 weken komt. Ook al zou ik dat niet erg vinden ;-) Iwan slaapt sinds donderdag op zijn nieuwe kamer en vind het helemaal leuk. We hebben een muursticker op de muur geplakt en hij vind het geweldig. Hij taalt helemaal niet meer naar zijn oude kamer, dus daar ben ik wel opgelucht van dat hij het zo goed accepteert. Ik merk dat hij het erg leuk vind om 'groot' te zijn.



mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 29-06-2014

Nootje, het is zo hard om jouw berichtje te lezen. Ik word er verdrietig van en leef met je mee. Ik hoop dat je je gevoelens kwijt kan en je verdriet kan delen. Veel moed en dikke knuffel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-06-2014

O Noortje wat moeillijk...
Ik wou dat ik troostende woorden kon vinden. Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik aan je denk en hoop dat er lieve mensen zijn die je een knuffel geven als je daar behoefte aan hebt.
Een virtuele knuffel van mij x


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 29-06-2014

Lieve Noortje, een dikke knuffel voor jou
Ik kon het niet droog houden bij het lezen van je berichtje
X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-06-2014

Lieve Noortje, Ook hier een brok in mijn keel , een meisje. Niet levensvatbaar, maar zo gewenst. Oh meid.....troosten kan ik niet. Dikke dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 29-06-2014

Sabrina, goed dat het beter gaat met je man. Het zal toch wel zwaar zijn zonder zijn hulp nu... Wat fijn dat bijna alles klaar is in huis. En goed ook dat jullie Iwan z'n kamer zo mooi hebben gemaakt! Oh, zo spannend, ben ook benieuwd wanneer het echt doorzet bij jou!! Hoe voel je je nu?

Tam, leuk dat Mirthe zichzelf ook zo wijs vindt! Smile Zelfkennis is belangrijk hé Wink. En Yaro laat zich niet doen. Dat doet me denken aan mezelf. Mijn zus was 8 jaar ouder, maar ze moest toch ook soms oppassen Wink. Succes nog met de drukke dagen op school.

Kersje, wat vertel je mooi over je knappe zoontjes! Ik zou Max ook zo graag willen opeten, hihi!

We zijn dit weekend een weekendje weg geweest, was super! Max had zoveel nieuws te bekijken en was helemaal weg van (alle) opdiensters in de restaurants. En hij kiest precies de knapste eruit?? Geen aandacht meer voor mama en papa, geef mij maar een mooie jongedame...Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 30-06-2014

Plusje, wat heerlijk zeg dat jullie een weekendje weg zijn geweest. Wat schattig van Max dat hij zo aan het sjansen was! Die kleintjes weten al vroeg hoe het werkt om aandacht te krijgen :-)

Het is inderdaad fijn dat het beter met hem gaat. Gisteren zat ik er even helemaal door, ik was zo kapot van vermoeidheid. Ik had die nacht al slecht geslapen (wat de laatste tijd toch al niet zo makkelijk gaat) maar daardoor erge hoofdpijn. Gisteren dus zowat de hele middag op bed gelegen. Vannacht wel iets beter geslapen gelukkig en mijn man heeft iwan vamorgen naar de oppas gebracht dus kon ik mooi nog weer even mijn bed induiken. Nu ben ik net pas wakker en ik voel me weer een heel stuk uitgeruster. Echt fijn, ik moest even bijtanken van afgelopen week denk ik.. Harde buiken blijven iedere dag en nacht wel een beetje terugkomen, maar het is nog niet pijnlijk dus het zal nog wel even duren vermoed ik. Maar goed, je weet nooit natuurlijk :-) Mijn man hoopt er nu alles klaar is iedere dag al op :-) Vandaag lekker een beetje rommelen in huis, heerlijk even een dagje voor mezelf waarin even niets 'moet'. Vanmiddag komt mijn vader traphekjes ophangen (haha, die gaan we nu pas ophangen ja.. lijkt me wel handig straks als ik in mijn kraambed lig en Iwan lekker aan het rondhuppelen is ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-06-2014

[Afbeelding: 28u2tmu.png]
Hier de tekst op het geboorte kaartje.
Wilde ik graag even met jullie delen

Reageer later weer meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-06-2014

Wow laura,
Echt super gedaan zo.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 01-07-2014

Laura, ik vind het zo prachtig om die 4 namen daar onder elkaar te zien staan! Wat mag je trots zijn op je grote gezin!

Sabrina, goed dat je hebt kunnen bijtanken! Heb je een gezellig "niets-moet-dagje" gehad? Nog veel harde buiken gehad?

Madelief, mijn gedachten zijn nog steeds bij jou! Ik wil je even een virtuele knuffel geven.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-07-2014

Dank jullie wel meiden. Ben er zelf ook echt zo tevreden over en we krijgen er zulke lieve en mooie reacties op!
Mijn huisarts belde me zelfs helemaal op om te zeggen dat ze er kippenvel van kreeg! Echt lief!

Plusje gaan jullie weer voor een kindje? Ik zie dat je je cyclus weer aan het bijhouden bent..

Hoe gaat het met jullie lieverds?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-07-2014

Waw laura! Ik krijg het er heelmaal warm van, kippenvel en schiet ff vol.
Wat een prachtige tekst op de geboorte kaart! Echt heel bijzonder zo alle namen van je kindjes op een rij!


Sarbrina, voor jou de laatste loodjes! En wat naar dat je man is geopereerd! Best heftig. Toen ik las over zijn symptomen dacht ik meteen aan blindedarm of niersteen.
Mijn man heeft nl beide gehad en is geopereerd aan blindedarm. Bijna te vergelijken met een keizersnee zeg ik soms.
Hoe gaat het met zijn herstel? Jij veel succes met de laatste daagjes. Geniet nog ff van dit kindje in je buik!


Lieve meiden ik ga zo weer lezen en reagern.
Met Shivani gaat het goed! Pff, vorig keer was het dus echt vals alarm hoor. Ze had geen longontsteking oid. Overdreven reactie van mijn schoonmoeder.
En daar ben ik dus echt heel gevoelig voor. Allee alarm bellen gaan bij mij meteen af!
Ik heb zelf de huisarts afgebeld omdat er niet veel aan de hand was behalve een huis tuin en keuken verkoudheidje met hoesje.
Pfff…na een paar dagen was ze ook weer helemaal de oude. En vandaag is ze lekker vrolijk op school.
Maar oh wat was ik die dag verdrietig.. Sad . Shivani is echt mijn sterkste maar ook meteen mijn zwakste punt…
Dat herkennen jullie natuurlijk allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-07-2014

Oh meiden..ik vind jullie reacties zo speciaal!! Jullie begrijpen als geen ander hoe belangrijk een goede tekst is!


Devika ik ben blij te horen dat shivani geen longontsteking oid had maar gewoon de standaard verkoudheid! ! En nu weer helemaal de oude gelukkig.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 02-07-2014

Hoi meiden, na een supersnelle bevalling van 2,5 uur vannacht zijn wij trotse ouders geworden van Micha! Het gaat erg goed met ons. Hij wil al goed drinken is alleen nog wel wat misselijk van de bevalling. Hij weegt 3700 gr dus in vergelijking met iwan echt een kleintje, maar ja het scheelt ook wel twee weken. Maar helemaal geen huidvet meer dus hij was er echt klaar voor! We zijn super blij :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-07-2014

Jaaaaaaaaaaa Sabrina!!!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van micha!!!
Wat een leuke stoere naam ook!!! Wat ben ik blij voor jullie! Klinkt als een goede bevallig!
Echt super meid! Wat is dit leuk!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-07-2014

Sabrina ook hier uiteraard van harte gefeliciteerd meis!! Wij zijn beide bevallen met 38.6 zie ik. Wat grappig zeg!!
Geniet lekker van de kleine man en je gezin! !


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 03-07-2014

Sabrina gefeliciteerd
Geniet van je gezinnetje!!

En wauw super mooie tekst op jullie kaartje Lau..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-07-2014

Dank je wel meis!
Hoe gaat het met jullie?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-07-2014

Sabrina, van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat kleine broer er is en dat de bevalling zo vlot is gegaan! Hieperdepiep hoera!!!

Hou hem lekker veel dicht tegen je aan en geniet ervan om in zijn oortje te fluisteren hoeveel je van hem houdt. Dat doe ik nog steeds iedere dag bij mijn jongens :razz:

Wat een feest!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-07-2014

Laura, hoe gaat het met Jari? En met jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-07-2014

Hier gaat alles super! Ik voel me goed, jari is net weer gewogen en weegt inmiddels weer 4 kilo. Nog 60 gram en dan zit hij weer op zijn geboorte gewicht. Heb net een heerlijk stuk gewandeld en ga nu even mijn slag slaan met de kinderbijslag haha!

Hoe gaat het met jouw binken? En de lieve uma niet te vergeten?


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 03-07-2014

Hier gaat alles z'n gangetje!!
Hoop dat ons geluk ook snel eens mag gaan komen
Gisteren zeer waarschijnlijk mijn eisprong gehad en we hebben ons best gedaan
Dus nu weer 2 weken in spanning


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-07-2014

Heb je de controle al gehad voor je eisprong? Ik hoop ook echt dst jullie snel zwanger mogen zijn...het duurt nu wel al erg lang...


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 03-07-2014

Nee vanmiddag 16:00uur heb ik controle
Al denk ik wel dat ie gesprongen is!

Bij jullie ook alles goed lees ik!!
Super hoor


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-07-2014

Laura, top dat het zo goed gaat! En alweer lekker actief!

Myka, ik duim voor je meid! Iedere keer hoop ik op goed nieuws van jou. Je klinkt nog steeds zo positief, dat vind ik zo knap! Het duurt nu al zo lang voor jullie!

Hier heeft Tobias de waterpokken, zo zielig. Ik verwacht dat Jesse het binnenkort ook wel zal krijgen. Waarschijnlijk net als we vakantie hebben...
Gisteren ben ik met Jesse naar de begraafplaats geweest (ik kom er niet zo vaak). En ik vind het fijn te kunnen zeggen dat ik me voornamelijk blij voelde om daar te mogen zijn met mijn vrolijke jongste lieverdje. Hij zwaaide naar het sterretjesveld en zei 'dag zus!' Zo schattig. En de vlindertjes vlogen met ons mee.
En Uma, tja, ze laat zich 'aaien' door de jongens en snuffelt graag aan hun neusjes. Maar vaak vindt ze het te druk en gaat ze op een rustig plekje liggen dutten om weer tevoorschijn te komen als de jongens op bed liggen:mrgreen:
Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-07-2014

Jaaa Micha!
Wat een supersnelle bevalling! En een leuke naam!

Geniet ervan meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 04-07-2014

YES, ben zooooo blij voor jullie Sabrina! xxx

Myka, hopelijk vliegen de 2 weken voorbij en breng je ons goed nieuws Smile. Ik duim heeeeel veel voor je.

Kersje, oh wat een mooi moment op de begraafplaats. Zelfs met vlindertjes erbij Smile. Fijn dat je zoontje zo lief dag zegt tegen z'n zus. *smelt*

Laura, fijn dat je al op wandel bent!!

Hier de laatste dag werken en dan 2 weekjes verlof, woohoow! Fijn genieten van m'n mannetjes Smile.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 04-07-2014

Laura, we moeten een jaartje wachten na de keizersnede om opnieuw zwanger te worden, maar ik begin alvast met mijn cyclus bij te houden. Ik heb er al zooooveeeel zin in! Smile En heel benieuwd hoe het zal lopen. Ik ben wel veel relaxter nu Max er is. Hij zal ons wel voldoende afleiden denk ik zo...Wink.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-07-2014

Oh maar dat jaar is al bijna om!! Het is zo leuk om meerdere kindjes te hebben maar 1 kindje al je aandacht kunnen geven is ook echt heerlijk dus geniet daar nkg maar lekker van!! Hier valt het soms niet mee hoor met 3...wat een verschil is dat van 2 naar 3 zeg! En dan sta ik er nu nog niet eens alleen voor...Volgens mij ben ik straks de hele dag bezig met flesjes luiers en andere zaken omtrent de kindjes hihi. Wordt wel een uitdaging!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-07-2014

Lieve Sabrina

GEfeliciteerd hoor, wat zal het genieten zijn. Hoop dat alles goed gaat.

Hier even iets minder. De laatste loodjes op mijn werk en daarna op vakantie dus even niet reageren. Probeer waar het kan wel bij te lezen. Wens jullie alvast een mooie zonnige periode (letterlijk en fuguurlijk)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-07-2014

Tam alvast een fijne vakantie maar eerst nog veel succes met je werk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-07-2014

Sabrina, hoe gaat het met jou en je zoontjes?

Tam, laatste loodjes voor de vakantie, zet m op!

Laura, lijkt me onwijs druk met 3 kindjes (4 natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)! Maar vast ook heel leuk :-D

Plusje, het jaar is al bijna voorbij...spannend! Heeft je man er inmiddels ook zin in? Wij hoefden maar een half jaar te wachten na de keizersnee. En dat vond ik toen al lang met die rammelende eierstokken :-? Nu rammelen ze (meestal) niet meer, hoor :mrgreen:

Tobias wordt volgende week alweer 3 !!! Wat vliegt de tijd toch. We zijn hier druk bezig met de voorbereidingen Smile
Jesse is nu alweer 19 maanden. Hij is een echte kletskous, babbelt er vrolijk op los. Zijn favoriete woorden zijn nu 'moluh' (molen), 'broere Tojas', 'mamamamamama', 'koekie lekkuh' en 'jocola' (chocola). En 'tofzuige' natuurlijk :mrgreen:
En hij maakt ook zinnetjes 'konijn is weg' en 'hier is konijn'. 'Falle, o jeee' (gevallen). Zo schattig.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-07-2014

meisjes, meisjes!!!!
Ik moet dit even met jullie delen...
[Afbeelding: 8wigeg.jpg]
Luca* krijgt een brusje, eindelijk!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-07-2014

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! Myka!!!!!!!

Wat een GEWELDIG nieuws!!! O, je hebt er zo lang op moeten wachten! En het is je zo gegund!
Ik ben heeeeeeel BLIJ!!! Een brede lach op mijn gezicht :p

Gefeliciteerd, meid!

Heel veel liefs xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-07-2014

Oh wauw myka! !!! Kippenvel! Van harte gefeliciteerd lieverd! Het heeft lang genoeg geduurd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - belle - 14-07-2014

*breakjy breaky*

Waaaaaaaaaaauuuuuuuuwwww Myka!!!!! Ont-zet-tend gefeliciteerd!!! Wat heerlijk!! Ik ben zoooooo blij dat t zo ver is bij jullie...... wat fijn meid!!! Dit is je zoooo gegund en wat heb je moeten vechten en wachten..... Maar nu niet meer, tijd om er dubbel van te genieten..... Een hele fijne tijd toegewenst meid!!!!
Knuffel van Belle


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 14-07-2014

Ooooooooooooooh super. Yes yes yes!! Fijn dat we jouw zwangerschap kunnen volgen. Proficiat!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-07-2014

Jaaaa myka!!

Kippevel momentje.. oh wat ben ik blij voor jullie.
het lange wachten word beloond!!
Helemaal super!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-07-2014

Myka, hoe voel je je? Is het nieuws al een beetje geland? Wanneer denk je dat je uitgerekend bent?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-07-2014

Myka, gefeliciteerd! Eindelijk, ik hoop dat alles goed mag gaan dit keer!

Sabrina, jij ook nog gefeliciteerd met Micha. Gaat alles goed met jullie?

Laura, hoe gaat het nu met Tess haar armpje?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 15-07-2014

Woehoe Myka, wat een super nieuws!!! gefeliciteerd, wat ontzettend fijn!!!

Bedankt voor jullie felicitaties meiden! Het gaat heel goed met ons. Vandaag voor het eerst een paar uurtjes 'alleen' geweest met mijn beide mannetjes. Ik zag daar een beetje tegenop omdat ik nog niet volledig ben aangesterkt, maar het ging eigenlijk heel goed. Mijn schoonmoeder heeft Iwan net opgehaald, hij mag daar nog een paar uurtjes spelen en mee eten. Dan brengt ze hem vanavond weer thuis. Mijn man is namelijk pas laat thuis, hij is weer begonnen met werken. Hij maakt nog geen hele dagen, maar wel een beetje rare tijden. Rond etenstijd vind ik het wel fijn als ik niet alleen ben, zeker als Iwan een beetje moe is dan kost het me erg veel energie. Maar ik merk dat ik al steeds sterker wordt dus dat is fijn!! Ik geniet enorm van mijn mannetjes :-) Iwan is zo dol op zijn broertje, hij wil hem steeds kusjes geven en roept steeds 'baby' als hij hem hoort, zo schattig! Micha wil op het moment wel vaak drinken. Nu slaapt hij al een poosje, maar soms wil hij na een uur al weer drinken. En vannacht was het iedere twee uur dat hij wilde drinken, dus mijn oogjes hangen wel een beetje na twee van zulke nachten. Nu Iwan bij Oma is heb ik mooi de gelegenheid om even te gaan liggen ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-07-2014

JAAAAA!!!! MYKA!!!! WAT FANTASTISCH!!!!!! GEWELDIG MEID GEFELICITEERD!!!
dit is je zoooo gigantisch gegund! wat ben ik echt super blij voor je!
op naar een mooi gezond brusje voor Luca*


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 21-07-2014

ƸӜƷ helaas een klein vlindertje erbij Cry


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-07-2014

Waaaattt? ??? Dat meen je niet!!!! Sterkte meissie....gatver, even geen woorden voor...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-07-2014

Ah nee Myka, wat erg voor je...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-07-2014

Oh nee! Myka... :'(

Het was jullie zo gegunt na zolang geduld te hebben gehad.

Dikke knuffel voor jou


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 22-07-2014

Oh Myka, ik hoop dat dit vlindertje je vlug een busje stuurt! Heel veel moed en dikke knuffel.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 22-07-2014

Brusje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-07-2014

Lieve lieve Myka, wat een verdrietig nieuws...hele dikke knuffel voor jou xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 22-07-2014

Oh nee, wat een verdrietig nieuws Myka, ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, ik vind het zo naar voor je. Ik wens je veel sterkte en hoop echt dat er gauw weer een brusje onderweg mag zijn en blijven! liefs xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-07-2014

ah nee!!! lieve myka ik vind dit zooooo verschrikkelijk voor jullie...zo lang gewacht...en dan dit...Sad
veel sterkte en ik geef je een dikke knuffel.
en ik hoop echt met hart en ziel dat er gauw een brusje opkomst zal zijn!!
ik hoop echt dat je gauw de moed bij elkaar kunt rapen en weer voor een nieuwe ronde kunt gaan. dikke dikke dikke knuffel voor jou


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-07-2014

hoe is het met de rest van de meiden?

sabrina en laura hoe is het daar met jullie mooie nieuwe mannetjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-07-2014

@ Tam, heb je mijn pb-tje gekregen Sad
lijkt erop dat ze niet aankomen...ik kan ze ook niet terug vinden in mijn verzonden items...terwijl ik toch 2x gestuurd heb (denk ik)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-07-2014

Hoe is het hier lieve meiden?

Met mij alles goed alleen mijn bekken blijft nog een klein probleem gevalletje. ..het wordt wel steeds beter hoor maar ben er nog niet helaas.
Jari is morgen alweer 5 weken oud! Hij doet het erg goed. Is in 4 weken 500 gram en 4.5 cm gegroeid. Het wordt echt al een klein ventje. Kijkt al behoorlijk wijs uit zijn oogjes en lacht breed uit als je tegen hem kletst.
Semmy en Tess sliepen beide met 5 weken door maar vrees dat deze meneer daar anders over denkt. Die vindt het snachts allemaal nog veel te gezellig haha.
Vandaag zijn we naar de dierentuin ggeweest.daarna ben ik even een uurtje kleding gaan shoppen voor mezelf. Heb eindelijk weer een spijkerbroek waar ik me goed in voel!! Heb nogal wat kilo's teveel dus tegen de tijd dat ik weer terug ben op het gewicht wat ik wil zijn we een eeuw verder dus mijn oude spijkerbroeken laat ik nog maar even voor wat het is haha...nog 13 kilo te gaan...pfffff


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-07-2014

Lieve myka, vanwege de vakantie niet eerder kunnen reageren, maar ik wil je laten weten hoe erg ik het vind. Hoeveel kan een mens hebben?!?
Ik blijf hopen voor jullie meer kan ik helaas niet, liefs