Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-10-2014

Ach Laura wat een idioot ben ik ook! Ik had heb bij de verkeerde naam een sterretje gezet. Ik bedoel natuurlijk de rozen voor Sonny*. Niet voor Semmy. God behoede hem! (post van 23-10 ) ik bedacht me thuis ineens dat ik dat verkeerd geschreven had. dus meteen ff corrigeren.

En je bent stiekem toch niet weer zwanger las ik. Toch een beetje jammer he. Aan de andere kant, je zegt het zelf, je heb 3 mooie gezonde kindjes rondlopen. Een zegen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 30-10-2014

Kersje, ik las dat je nog steeds bv geeft! Wat geweldig! Ik heb tot 14 maanden bv gegeven en toen wou ze niet meer. Die momenten heb ik wel gemist hoor.
En voor jullie geen kindjes meer lees ik. Toch best definitief zo he. Maar je bent er happy mee lees ik. Dan is het ook goed he. Ik zie je al zitten op je 80 ste in je schommelstoel, mijmerend over nog een kindje haha.
Hier blijf ik ook nog stiekem fantaseren over een brusje. Ach ja, zolang dat deurje niet helemaal dicht is mag ik blijven fantaseren heb ik mezelf voorgenomen. En zo superoud ben ik ook weer niet …ahum 32…

Cyn, wat klinkt dat toch heerlijk, grote zus die zo trots is op haar zusje!
Hoe is het nu met jou? Oh wacht ik lees dat je op een roze wolk zit! Wat heerlijk!!!!! Geniet ervan meid!
En nog gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Joëlla ! heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Oh en vandaag is de dag van Wesley* bedenk ik me ineens…ik wens je heel veel sterkte vandaag….

Tam, hoe is het daar?

Plujse, wat vervelend dat je steeds bloedverlies heb! Misschien is de inspanning te veel en zou je echt meer moeten rusten? Kan me voorstellen dat je daar bang van wordt.
Een angelsound is echt een uitkomst hoor! ik had em ook en was fijn op de momenten dat ik twijfelde.
Oh ik lees dat de echo goed was en dat jullie nog een mannetje krijgen!!! Yeeeeh!!! Super meid! Wat klink je toch heerlijk dankbaar!
En nu goed bedrust houden he!

Noortje hoe is het met jou?
Myka hoe is het? Ik hoop zo op een vette knallende test voor jou!

Hier ben ik weer bedaard hoor. Ik ben inmiddels gewend aan het idee van de operatie. Mijn man heeft er wel nog steeds moeite mee. Gisteren zei hij uit het niets dat hij bijna zin heeft om de operatie te cancelen.
NEEEE! Dacht ik! Dat kan absoluut niet! Wij zijn het verplicht aan onze dochter om haar te helpen. Ze verdient die kans. Ik wil niet dat ze ons later verwijt dat we het nooit geprobeerd hebben.
Ze zal nu even pijn en last hebben van de operatie maar gelukkig hebben ze goede pijnbestrijding. En zo’n roze gipsje die je mag volplakken met stickers is toch ook echt bijzonder he. Niemand heeft dat en iedereen wil hem bewonderen haha. Ik heb me voorgenomen om er maar het beste van te maken. Ik heb die hele week verlof opgenomen en ik ga lekker met haar logeren in het ziekenhuis. Op haar verjaardag heeft ze een roze trunki ( kennen jullie dat?) gekregen. Die gaat mee naar het zh. Die stoppen we vol met speelgoed en knuffels en stickers en heel veel snoep. De hele familie heeft al aangegeven om ons op te zoeken in het zh. Dat wordt wat straks 20 man aan haar bed haha. Ik doe wel stoer, maar vind het ondertussen nog steeds eng en spannend hoor. maar goed, er zijn ergere dingen in de wereld. Ik ken een moeder via fb die dagelijks in het zh is met haar dochter en strijd voor haar leven…L … die zou maar al te graag willen ruilen. Dan mag ik niet klagen!
We moeten een dag eerder komen omdat ze nog bloed willen prikken en nog een keer alles doorspreken etc. maar ik ga wel vragen of het wat later op de dag kan zodat Shivani die ochtend nog naar de peuterspeelzaal kan.
Anders moet ze een hele week missen. Das niet leuk voor haar, ze gaat echt heel graag naartoe.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-11-2014

Devika ik had het idd gelezen maar op dat moment even geen tijd om erop te reageren. Kan gebeuren hoor meis. Het stond alleen wel heel gek bij semmy zijn naam...hihi
Goed hoe jullie er nu in staan met de operatie. Je zegt het mooi, jullie zijn het shivani verplicht. Maar kan me voorstellen dst het moeilijk blijft... Nog even meis...dan zijn jullie er alweer doorheen!!

Hier zitten we met een buikgriepje in huis...gelukkig is het miet heel ernstig maar treft wel 4 van de 5...pffff...
We kunnen het maar weer gehad hebben!

Hoe is het met alle meiden? Wisten jullie trouwens dat Maria nog een kindje verwacht? Misschien is het inmiddels wel al geboren hoor. Ik las het op fb laatst en toen was ze al 37 weken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-11-2014

Bedoel je madelief niet laura Wink

Ik wist er inderdaad van. Maar nog niet zolang.
toevallig dat ik een reactie op fb had gezien.

Hier een druk weekend dus even geen tijd om te reageren.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-11-2014

Daar ben ik weer.
Iets eerder dan verwacht.. Reageren op m'n gsm vind ik maar niks.
En ik zit nu toevallig met de iPad op schoot en de kindjes slapen.. Heerlijk.

Plusje,
Ik heb ook een angelsound gehad en vond dat zo fijn!
Het kon me altijd weer even gerust stellen als ik twijfels had.
Kan je je rust een beetje vinden?

Devika,
Wat leuk zo'n trunki! (Lang leven Google hahaha)
Jullie meisje zal genoeg vermaakt worden in het ziekenhuis.
Ik snap zo goed dat je er tegen op ziet.
Maar het is wat je zegt.. Het is het beste voor Shivani.
En showen met een gipsje is natuurlijk ook leuk.
Joëlla kreeg daar ook alle aandacht mee.

Laura,
De griep in huis.. Getver.
En toch niet zwanger. Ergens een opluchting.. Stiekem ook jammer,
Maar je hebt prachtige kindjes en wie weet.. Ooit nog een kleine of is het nu echt helemaal klaar?

Hier wel.. Ik heb 3 mooie kindjes.. Waarvan 2 totaal niet leuke bevallingen.
Ik vind het wel goed zo.
Ik ben blij met mijn gezonde meisjes en denk dat weer een zwangerschap mij lichamelijk ook geen goed doet.

Kersje,
Jij ook niet helemaal fit. Of ondertussen alweer wat opgeknapt.
Haha heb wel moeten lachen om de kleine Jesse met z'n krokodil!


Hier de moeilijke dagen weer achter de rug,
Mijn vriendin heeft het grafje opgeknapt wat voor ons een hoop verlichting gaf.
De kraamweken.. Verjaardag van Joëlla voor de deur en natuurlijk de emoties die alles met zich mee brengen.
We zijn afgelopen donderdag met z'n viertjes naar het grafje geweest.
Joëlla mocht ballonnen meenemen en samen met papa heeft ze 4 sterretjes afgestoken.
S avonds hebben we een wensballon opgelaten.. Het was erg helder dus hebben hem kunnen volgen tot dat hij te ver weg was.

Ik besef me wel dat Wesley nu naar school had gegaan..
En ook dat ik sommige van jullie hier al bijna 4 jaar ken! Wat vliegt de tijd..

Ik hoor iemand op,de babyfoon.. Honger!!!
Dus ga snel even kijken.

Tot snel! Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-11-2014

Oh idd madelief ja!! Wat stom hè? Haha
Jeetje voor jullie alweer 4 jaar geleden...excuus dat ik er niet aan gedacht heb...wat lief van je vriendin!! Das nou echte liefde! Mooi om te horen.

Nee hier is het ook echt wel klaar met kindjes krijgen. We zijn ook alles te koop aan het zetten waar we niks meer aan hebben en we voelen ons echt gezegend met wat we hebben. Geen stress en gedoe meer of een zwangerschap wel goed zal blijven gaan en idd ook mijn lijf zou een vijfde zwangerschap niet goed meer kunnen hebben denk ik...maar toch zal bij mij altijd die kriebel blijven denk ik...ach ja daar leer ik wel mee omgaan. Gaat het goed met je cyn? En met de meiden?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-11-2014

Het is zo definitief hè..
Weten dat het de laatste zwangerschap is geweest.
Maar ik laat het hier ook bij.
Ik ben trots op m'n drie wondertjes.

Met mij gaat het steeds beter.
Ben veel duizelig geweest in het begin en tot deze week nog wel hoofdpijn gehad.
Maar denk dat dat het herstel is. Zeker na het vele bloedverlies.

Met de meisjes gaat het super.
Zoë doet het super en Joëlla is trotse grote zus.

Joëlla heeft de waterpokken gehad.. Nu alleen nog korstjes op d'r lijfje.
Meisje zat van top tot teen onder! Geen plekje op d'r lijfje waar het niet zat.
Gelukkig is de jeuk weg en hopelijk verdwijnen de plekken ook snel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-11-2014

Cyn, fijn dat het steeds beter met je gaat! En dat het zo goed gaat met Zoe is heerlijk! En Joella zo trots, fijn is dat he. Wat vervelend van de waterpokken! Gelukkig is ze aan de beterende hand. Zo zielig als ze er zo onder zitten...

Bij jullie is het dus ook klaar (met kindjes krijgen bedoel ik). Gek om te beseffen dat je nooit meer zwanger zult zijn he?

Wat hebben jullie Wesley* mooi geeerd. Hij zal vast trots zijn op zijn lieve papa, mama en zusjes!

Ik ben nog niet helemaal opgeknapt en ben even met de kindjes bij mijn ouders aan het logeren. Word ik ook een beetje vertroeteld, haha.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-11-2014

Dat doe je goed kersje! Beterschap, hier ook afgelopen zaterdag een flinke buikgriep te pakken...gelukkig nu wel weer beter.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-11-2014

Kersje,
Ondertussen weer wat beter?
Heerlijk zo'n momentje dat ook mama even vertroeteld wordt. Lekker van genieten!

Het is inderdaad wel een gek idee.. Niet meer zwanger worden.
Nooit meer dat gevoel van een schoppend wondertje in mijn buik.
Maar ook geen weeën en bevalling meer.. (Niet dat ik die zo zou missen... Maar toch)
Maár het is goed zo.


Hoe is het met de jongens?
Alweer bijna feest in huis toch?


Laura,
De buikgriep ondertussen het huis al uit?


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 10-11-2014

Hoi dames, ik had een nieuw topic geopend omdat ik zag dat jullie al heel lang met elkaar praatten. Maar devika wees me er op dat jullie allemaal heel goed weten waar ik momenteel doorheen ga en ik hoop dan ook een beetje aansluiting te vinden.

Op 5 juli van dit jaar is na bijna 19 weken zwangerschap ons mannetje geboren. Hij was door een ernstige hersenafwijking in mijn buik overleden. Het is een zware periode geweest, en doordat na de bevalling mijn placenta niet losliet was mede door de daarop volgende operatie ook het lichamelijke herstel zwaar. We hebben hem inmiddels een plekje in ons hart kunnen geven en durven het nu ruim 4 maanden later weer aan om weer te proberen zwanger te worden. Het is weer net zo spannend als de eerste keer maar mijn hart is verzwaard en soms ben ik verdrietig omdat ik het gevoel heb dat ik ons mannetje ga vervangen.

In alle andere topics is het zo moeilijk om dit gevoel uit te leggen, de kinderwens is alleen maar groter geworden maar de angst dat het mis gaat ook...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-11-2014

Laura, is de buikgriep weer uit huis vertrokken? Zo naar, bah!
Het was inderdaad wel even prettig om een keertje uit te kunnen zieken bij mijn ouders...wat een luxe!

Cyn, zijn de waterpokken alweer aan t wegtrekken bij Joella? En hoe gaat het met kleine zus?
Ja, Jesse is over twee weken jarig en dan wordt hij alweer 2 :o Niet te geloven! Het is ook zo'n pienter en eigenwijs ventje, haha. Ik vraag aan hem: 'is papa lief?' Hij antwoordt volmondig JA! 'Is mama lief?' JA! 'Is je broer lief?' Hij denkt even na, kijkt me heel ondeugend aan met zijn pretoogjes en zegt heel resoluut 'NEE!' En begint heel hard te lachen! Wij lagen ook allemaal in een deuk :mrgreen:

Tobias is 3 en dat is ook echt een leuke leeftijd vind ik. Als je met hem in het bos bent is hij helemaal enthousiast als hij een paddestoel ziet. Hij gaat dan meteen naar de kabouter zoeken die er woont en liedjes zingen. Echt schattig. Sinterklaas wordt vast leuk dit jaar!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-11-2014

Sunshine, welkom! (Ik had al gereageerd op je berichtje in het andere topic)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2014

Lieve sunshine. ..gefeliciteerd en gecondoleerd met de geboorte en het verlies van jullie mannetje....Helaas weer een sterretje aan de hemel erbij.
Wees idd welkom in dit topic. Hier krijg je alle steun en begrip die je misschien zoekt. Ik zelf heb ook enorm veel aan deze lieve meiden gehad en nog steeds. Gelukkig delen we hier nu ook veel vreugde met elkaar maar nog regelmatig komen de Namen van onze engeltjes voorbij.
Hoe heet jullie mannetje? En hoe zijn jullie met het verlies en afscheid omgegaan? Hebben jullie veel steun van vrienden en familie gehad?
Ik ben mijn zoontje verloren na een geboorte met 24 weken en 6 dagen. Hij heeft nog een uurtje geleefd en is in mijn armen overleden. Geen oorzaak voor..
Is de hersenafwijking die jullie mannetje had erfelijk? Of kunnen ze daar niets over zeggen?
Een eventueel volgend kindje zal nooit maar dan ook nooit een vervanging zijn! Jullie hebben een eerste kindje gekregen en helaas mocht die niet blijven. Nu proberen jullie voorzichtig aan een tweede kindje te denken met jullie eerste altijd in gedachte!
Sterkte meis en ik hoop dat jullie snel opnieuw zwanger mogen zijn en dat het dan wel goed mag gaan. In die tussentijd zullen wij hier proberen je te steunen en je er doorheen te slepen...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2014

Kersje wat een boef die jesse haha! Heerlijk hè dat ondeugende!
Tess is ook echt een dondersteentje hihi.

Ps sunshine....vreugde en verdriet lopen hier echt dwars Door elkaar heen in dit topic. Hopelijk kun je daar je weg in vinden en blijf je met ons mee kletsen. Het valt niet mee om nu veel vrolijke berichten te lezen lijkt me...


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 11-11-2014

Dag iedereen

Oh Madelief terug zwanger Smile Smile Smile. Wat ben ik blij voor haar!!! Heeft iemand nog contact met haar?? Ik zou haar zo graag hier terug zien...(maar heb natuurlijk respect voor haar keuze!).

Kersje, wat fijn dat je zo vertroeteld werd door je ouders Smile. Ben je er weer bovenop? Oh wat schattig van Jesse!!! Moet zo fijn zijn als ze wat praten Smile.

Hier gaat het goed. Het bloedverlies is al een paar dagen weggebleven en dat terwijl ik nu alleen thuis ben en vorige week geen hulp heb kunnen krijgen van familie omdat ze allemaal ziek waren... Wat voel ik me gelukkig, maar toch hoop ik dat het vele bloedverlies geen invloed heeft gehad op ons mannetje!! Het blijft onzeker zo'n zwangerschap, maar ik heb al een paar keer mogen genieten van een schopje in m'n buik en dat maakt het weer allemaal wat draaglijker. Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 11-11-2014

Sunshine, zo jammer dat je je bij ons moet voegen, maar je bent zo welkom! Ik heb het als een enorme steun ervaren om hier terecht te kunnen met mijn verhaal en nog steeds voel ik me heel erg begrepen door iedereen. Ik sluit me aan bij de woorden van Laura en weet dat je hier altijd terecht kan! Het liefste wat ik persoonlijk wilde, was zo snel mogelijk opnieuw zwanger zijn. Mijn verlangen naar een kindje was zo groot. Maar Sam*, ons eerste zoontje blijft z'n eigen plaatsje hebben in ons gezinnetje. We praten regelmatig over hem en staan stil bij de dingen die hij ons heeft bijgebracht. Ik wens je veel sterkte toe en hoop je verhalen hier te kunnen volgen over het verlies van je kindje en een nieuw begin van een volgend kindje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2014

Plusje wat fijn dat het bloed verlies sinds een paar dagen weg blijft. Hopen dat het zo blijft! Oh en je voelt af en toe een schopje! Wat blijft dat toch bijzonder hè? ?

Vanmorgen gen ik bij de huisarts geweest en het spiraaltje wordt besteld...ik zie er echt tegenop om hem te laten plaatsen maar ga er nu toch echt aan geloven. Volgens mij begint mijn ongi al op te komen dus over een weekje zal het zover zijn...help!! Heeft een van jullie er ervaring mee??


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-11-2014

Plusje, wat fijn dat je niet meer gebloed hebt! Waar denken ze dat de oorzaak ligt eigenlijk? En je hebt al wat beweging gevoeld in je buik! Wat heerlijk! Dat gevoel mis ik wel eens hoor.
Is je familie weer opgeknapt?

Een aantal van ons hebben Madelief op Facebook. Heerlijk he, dat ze toch nog een kleintje krijgt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-11-2014

Hoi Laura,

Wat toevallig, ik ben ook net met een spiraaltje bezig! Ga je voor mirena of koper? Ik mirena. Volgens mij zit mijn menstruatie er aan te komen en zal ik de afspraak voor het plaatsen kunnen maken. Het plaatsen is wel even vervelend schijnt, maar verschilt per persoon hoe je het ervaart. Mijn beste vriendin heeft er nu 2 x een laten zetten en vond het bij de gyn prettiger dan de huisarts, maar wel te doen.

Mijn huisarts adviseerde om een uurtje van tevoren ibuprofen te nemen. Ik zal blij zijn als het achter de rug is hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 11-11-2014

Ik voel me ongelofelijk welkom bij jullie. Zoals ik al zei voor iemand die dit niet heeft meegemaakt is het niet te begrijpen wat we voelen. Ons mannetje was al enkele dagen overleden toen we er tijdens een echo achter kwamen dat zijn hartje niet meer klopte. Na zijn geboorte hebben we hem gezien en toen besloten om hem geen naam te geven. Vanaf het momoemt dat we wisten dat ik zwanger was heette ons kleintje Ukkie en zo heet hij nog steeds voor ons. We hebben overweldigend veel steun gekregen zowel voordat het mis ging als daarna. Bij de twaalf weken echo was er al iets in de hersentjes te zien, de daarop volgende vlokkentest wees geen chromosoom of genetische afwijkingen uit, bij 17 weken werd de afwijking in de hersenen geconstateerd (encephalocele) en negen dagen later bij een vervolgecho met klinisch geneticus en kinderneuroloog bleek het hartje niet meer te kloppen). We gingen bij die laatste echo eigenlijk naar het ziekenhuis met het idee dat we de keuze moesten gaan maken of we de zwangerschap wilden voortzetten omdat ons kindje (als het al levend geboren zou worden) zeer zwaar gehandicapt zou zijn. Hoe overdonderd en verdrietig we ook waren, het was een bepaalde vorm van opluchting dat de natuur had ingegrepen en dat we dat niet zelf hoefden te doen. We hebben onze kleine in het ziekenhuis achtergelaten voor uitgebreid onderzoek en gelukkig is er geen genetische of erfelijke connectie gevonden, we hebben simpelweg heel erg veel pech gehad. Volgens de artsen hebben we dus net zoveel kans op een gezond kindje als ieder ander, maar de angst zit er wel goed in.

Heel fijn dat ik met jullie mee mag kletsen en dat vreugde en verdriet elkaar afwisselen is alleen maar mooi, zo is het leven ook. Ik klets ook nog steeds in het topic waar ik een jaar geleden begon toen ik met de pil stopte en hoewel ze stuk voor stuk de liefste schatten zijn, voel ik me hier toch meer begrepen. Zij zijn inmiddels bijna allemaal zwanger en in de komende maanden uitgerekend en leven ook enorm met me mee nu we het weer gaan proberen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-11-2014

Sunshine, wat een geluk dat jullie zoveel steun hebben ervaren. Dat is echt heel belangrijk en fijn!
Ik kan me je opluchting voorstellen toen je de keuze niet zelf meer hoefde te maken. Dat lijkt een beetje op onze situatie. Wij hadden al wel voor zwangerschapsafbreking 'gekozen', maar toen bleek bij de echo dat ons meisje al was overleden in mijn buik. Dat gaf mij op een bepaalde manier ook een soort rust.
Fijn dat je in je 'eigen' topic ook nog lekker mee kletst. Nu heb je er nog een topic bij! (Liever was het niet nodig geweest natuurlijk.) En wie weet binnenkort nog een topic: 'uitgerekend in.....'
Lieve groet van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-11-2014

lieve sunshine,
welkom! ookal loopt verdriet en geluk hier door elkaar, ik hoop dat je je verhaal kwijt kan.
iedereen weet wat je meemaakt en hoe je je voelt... helaas...

ik ben 4 jaar geleden mijn eerste kindje verloren.
Wesley* is overleden in mijn buik na een zwangerschap van 38,5 week.
een groot gemis.. en nog steeds.
3 maanden later stond ik verbaasd met een positieve zwangerschapstest in mijn handen.
dubbele gevoelens...
zo blij dat het ons weer gegund was.. maar het was zo snel na het overlijden van Wesley*.
het gevoel was zo sterk om weer zwanger te worden, maar het voelde ergens niet goed.
omdat het geen vervanging moest zijn van..
bijna 9 maanden lang had ik me erop voorbereid.. een kindje van ons samen om voor te zorgen, te zien opgroeien, van te genieten... etc..
en ineens was dat weg! ik was ineens mama.. maar niet op de manier hoe het hoort te zijn.
ik was een mama die ineens afscheid moest nemen van dat kleine wonder.
je gevoelens zijn zo herkenbaar!
maar dit kindje heeft jou voor het eerst mama gemaakt! en zal een speciaal plekje hebben in je hart!
een volgend kindje zal dit nooit kunnen vervangen.

ik kreeg kippenvel toen ik las dat de natuur zelf had ingegrepen.
en hoe hard dat ook klinkt.. het heeft zo moeten zijn.
jullie hebben zelf die moeilijke keuze nooit hoeven maken.
Wel erg fijn dat je bij een volgende zwangerschap net zoveel kans heb op een gezond kindje als ieder ander.

vind je het niet moeilijk met alle zwangere om je heen? (op het andere forum)
heb je prive ook mensen om je heen die zwanger zijn?
ik weet nog dat ik dat zelf zo pijnlijk vond.
een oud klasgenootje condoleerde mij met het verlies van wesley* en ik kon haar feliciteren met de geboorte van haar dochter.
(28 okt. hoorde wij dat het hartje niet meer klopte, en zij was die dag bevallen)




laura en Kersje
ik heb na de bevalling van Joëlla een spiraaltje laten zetten. (mirena)
ik wacht zelf nog tot eind van de maand, dan heb ik mijn nacontrole bij de gyn, maar ik ga er zeker weer voor.
ik vond het inbrengen erg spannend omdat je er veel verschillende verhalen over hoort, maar ik vond het erg meevallen.
pijnlijk was het niet..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2014

Cyn, wat heftig van die oud klasgenoot...zo moeilijk!
Ik zag overal zwangeren om me heen! Ik weet nog goed dat ik twee maanden na de bevalling van Puck* op een verjaardag was met een 4 maanden zwangere kennis...ik kon mijn ogen niet van haar zwangere buikje afhouden. En dan proberen om 'normaal' te reageren...tja

Bedankt voor je reactie op het spiraaltje. Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt.

Laura, heb jij al een afspraak gemaakt?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Cyn ook namens mij bedankt voor je reactie over het spiraaltje. Ook ik ga voor de mirena. Als het goed is lan ik hem ophalen bij de apotheek en zal denk ongeveer woensdag mijn laatste dsg van de menstruatie zijn. Al heb ik mijn twijfels want ik ben echt minimaal ongesteld op het moment. Misschien komt dat ook omdat ik al twee dagen ziek op bed lig...dit keer de normale griep in al zijn hevigheid...weerstand is heel ver te zoeken de laatste tijd. Dus ik heb nog geen afspraak gemaakt...
Heb wel alvast de chlamydia test laten doen. Wist niet eens dat dat er ook bij hoorde. Haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Zie je er tegenop kersje?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Sunshine ik snap heel goed dat het ergens een opluchting was dat jullie zelf niet de keuze hebben hoeven maken!! Dat zijn exact onze woorden toen onze sonny* geboren werd en hij het na een uurtje opgegeven heeft. Wij hebben niet over zijn leventje hoeven beslissen. Jullie wisten ook nog eens dat hij zwaar gehandicapt zou zijn als hij al een kans van leven had...wat moeilijk zeg!! En jullie hebben het gehouden bij ukkie. Dat is ook helemaal goed,zolang het voor jullie goed voelt is alles prima.


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 13-11-2014

Het lezen van jullie verhalen van toen het mis ging brengen de emoties weer goed naar boven, maar tegelijkertijd voelt het zo ongelofelijk fijn om niks uit te hoeven leggen. Ik heb vrij veel zwangere dames in mijn omgeving. Ik heb een baan waarbij ik met heel veel van mijn collega's te maken heb op dagelijkse basis en aangezien er dat ongeveeer 300 zijn, zijn er altijd wel een paar zwangere dames. Gelukkig heb ik er nu geen moeite meer mee. In het begin vond ik het erg moeilijk omdat het me steeds confronteerde met datgene dat ik niet meer had. Het moeilijkst vond ik de collega die ongeveer op dezelfde datum is uitgerekend, haar buik zien groeien vond ik heel erg zwaar, maar dat heb ik met haar besproken en toen zijn we elkaar gewoon even uit de weg gegaan en inmiddels is ze met verlof.

Sinterklaas zal voor mij dit jaar ook wel heel erg vreemd zijn (ik was 5 december uitgerekend). Gelukkig voel ik me op dit moment erg goed, een paar weken geleden toen mijn oorspronkelijke verlof datum naderde had ik het zwaar maar inmiddels gaat het weer stukken beter.

Deze week voor het eerst weer officieel aan de klus, ik denk vandaag of morgen mijn eisprong. Spannend en moeilijk tegelijk, ik wil het zo graag maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje bang voor. Begrijpen jullie dat?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Dat begrijpen wij allemaal als geen ander...het is altijd spannend een zwangerschap, gaat het wel of niet goed. En zeker na onze verliezen is het des te moeilijker om er vertrouwen in te hebben. Hopelijk kun je je vasthouden aan het feit dst bijna iedereen hier (helaas niet iedereen) na het verliezen van een kindje ook nog gezonde kindjes hebben mogen krijgen.
Het is een moeilijk proces waar je doorheen moet, maar je komt er, geloof me! Je bent al erg op de goede weg. Jullie durven de stap weer te nemen, hoe moeilijk die ook is. En jullie sullen je mannetje altijd in je hart mee dragen. Hij heeft jullie papa en mama gemaakt en hij heeft jullie leven doen veranderen.
Sint zal idd heel moeilijk worden, net als kerst en Moederdag om maar een paar voorbeelden te noemen. Het hele eerst jaar maak je alles mee zonder jullie kleine vent die er bij had moeten horen...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-11-2014

Laura,
Ik wist ook niet dat die test erbij hoorde hoor ..

Sunshine,
Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Laura.
Sint en alle andere "bijzondere dagen" zullen moeilijk zijn.
Ik vond dat het eerste jaar het zwaarste. Zeker met de kerst had ik het erg moeilijk en heb ook bijna niks gedaan toen.

Ik begrijp de spanning en de angst zo goed.
Helaas heb je nu meegemaakt dAt het mis kan gaan.
Een volgende zwangerschap zal ook zo veel anders zijn.
Het zal moeilijk worden om te kunnen genieten.. En vertrouwen te hebben.
Ik ben na Wesley* snel weer zwanger geraakt en ik vond die zwangerschap zo eng!
Maar door erover te praten met mijn vriend en de gynaecoloog, de vele controles etc. Durfde ik steeds iets meer te genieten.
Ook heeft een angelsound mij erg geholpen, zo kon ik thuis het hartje beluisteren.
Ik was zwanger met mijn beste vriendin.. Zij kon zo lekker genieten van alles.. En ik durfde dat echt niet.
Uiteindelijk ben ik 3 jaar geleden bevallen van een prachtige dochter.
En 4 weken geleden zijn we weer papa en mama geworden van ons 3e kindje.
Gelukkig is de wens om weer voor een kindje te durven gaan groter geweest dan de angst.

5 december zal voor jullie nooit meer hetzelfde zijn.. Wil je iets speciaals doen op die dag?
Ik weet niet meer of je het al verteld heb, maar is jullie kindje begraven of gecremeerd?

Je bent ook al weer aan het werk? Ben je snel weer gaan werken?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2014

Sunshine,
Ik kan me voorstellen dat onze verhalen jouw eigen verdriet weer wat meer naar voren brengt. Dat is wel confronterend. Aan de andere kant begrijpen we inderdaad wel beter hoe je je voelt dan iemand die het niet zelf heeft meegemaakt. Het is dubbel.

Oei, al die zwangere collega's...Ik kan me nog wel een paar keer herinneren dat ik stond te huilen op het toilet op mijn werk. Ik vond dat zo moeilijk! Wat goed van je dat je het met die collega hebt besproken dat je het moeilijk vond dat jullie gelijk opliepen! Echt heel knap!
Die momenten van verlofdatum en uitgerekende datum zijn zwaar. Het is zo confronterend allemaal. Ik ben blij dat het nu goed met je gaat. Ik verwacht dat het rond de uitgerekende datum wel moeilijk zal zijn. Ik weet nog dat ik met mijn vriend (ook wel kerseman genoemd) uit eten ben gegaan op de uitgerekende datum. Ik wilde zo graag dat het niet alleen een verdrietige dag zou zijn. Maar een dag voor haar. Puckdag. Inmiddels is Puckdag verplaatst naar haar echte geboortedag. Maar die eerste keer, op die beladen datum, vond ik het fijn om op een positieve manier met haar bezig te zijn. Maar iedereen doet wat het beste bij je past. En alles is goed!

Je zit rond je eisprong, wat spannend! En ook weer heel eng! Die wachtweken vond ik killing. Als het niet gelukt was, was ik altijd blij dat ik zeker wist dat ik niet zwanger was, dan kon ik me even ontspannen (als de teleurstelling van niet zwanger zijn weer een beetje weg was). Het duurde bij mij 8 rondes voor ik weer zwanger was en dat vond ik toen zooooooo lang! Achteraf niet natuurlijk, naar dat is altijd makkelijk praten.
Ik hoop dat je er rustig onder kunt blijven. En zo niet, dan schrijf je het maar lekker van je af. Hoe lang duurde het bij ukkie voor je zwanger was?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2014

Laura, ook ik weet niets van een chlamydia-test?
Op dit moment ben ik niet zenuwachtig eigenlijk. Vergeleken bij de meeste, laten we zeggen, vrouwendingen die ik heb ondergaan, zal dit wel mee vallen (denk ik en hoop ik haha). Maar ik zal je natuurlijk laten weten hoe het was!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Heb je die niet mee gekregen dan Van je huisarts? Ik wel namelijk en die uitslag moest echt eerst binnen zijn en natuurlijk positief of is het juist negatief haha voordat het spiraal gezet kan worden...
Ja ik denk ook bij mezelf, ik heb 4 bevallingen gedaan, hoe erg kan dit zijn?? Maar ja het is het onbekende....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-11-2014

Grappig dat daar toch weer een verschil in zit.
Ik heb ook nooit zo'n test hoeven doen.

Dat spiraaltje is echt een meevaller hoor.. Zeker na de bevallingen Wink
Voor je het weet zit het erin en kan je er voor 5 jaar tegen. Komt allemaal goed Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2014

Wat apart...ik moest dus thuis zo n test doen en dat staafje in een speciaal buisje in een aparte envelop naar het medisch lab ofzo opsturen...nou ja maakt verder ook niet uit. Weet toch wel dat ik geen chlamydia heb.
Nou ik las dus in een ander topic weer een heel nare ervaring dus het wisselt echt enorm...ach ik zie het wel...misschien moet ik ook wel een afspraak voor maandag maken. Morgen maar doen dan


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2014

Afspraak is gemaakt en staat voor woensdag om 9 uur....aaahhh! !!
Straks om 11.30 ook weer naar de dokter want ik heb toch het gevoel dat er meer gaande is dan alleen de griep...voel me echt belabberd gatver!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2014

Wat vervelend dat je nog ziek bent, Laura! Straks maar even uit laten zoeken bij de huisarts dan.

Jij hebt woensdag een afspraak voor het spiraaltje. Ben je dan nog ongi dan? Want anders is de baarmoedermond weer gesloten (begreep ik).

Beterschap!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2014

Nou ik wilde een afspraak voor dinsdag maar dan was het vol dus nu maar hopen dat het woensdag nog kan. Mijn ongi is sinds gisteren pas echt los gebarsten dus ik heb een klein beetje goede hoop..we zullen zien


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-11-2014

Sunshine, welkom. Wat een verdriet...een kindje dat zo gewenst was. Moeder, maar met lege armen. Wij kennen het allemaal zo goed helaas. Ik hoop dat jullie ook het geluk van een gezond kindje mogen ervaren zoals vele van ons inmiddels. Het neemt het verdriet niet weg, maar maakt dat je ernaast ook geluk weer mag ervaren.

Onze dochter Britt* is gestorven 5 dagen na de geboorte. De eerste dagen leek alles goed, maar daarna ging het snel. Om een lang verhaal kort te maken. ZE had een stofwisselingsziekte en ze konden niks voor haar doen. Er was geen medicijn voor. precies...op de minuut af...is ze 5 dagen later in mijn armen overleden. De grond voelde letterlijk onder mijn voeten wegzakken.
Wij bleken achteraf drager en na onderzoek bleek dat we 25% kans op herhaling hadden. 2 miskramen later waren we zwanger van een gezonde dochter volgens de vlokkentest. Anderhalf jaar daarna van een gezonde zoon. Spannende zwangerschappen en zeker met Yaro die dik 6 weken te vroeg kwam en veel problemen had.

Nu gaat het prima met ze en geniet ik van de drukte. Het gemis is altijd aanwezig...meestal op de achtergrond, soms zomaar ineens komt het heel hard aan....tranen zijn mijn antwoord.

Veel liefs.........herkenning is zo fijn. Het lijkt soms dat je de enige bent. Helaas is dat niet zo.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-11-2014

Hier net lekker sint gekeken met myrthe. Druk op school met rapporten, sint voorbereiden en ook al kerst steek je al veel werk in. Waarom was ik ook al weer juf? hihi

Met de kids gaat het goed. Al zou ik wel wat meer slaap kunnen gebruiken. Yaro blijft wakker worden in de nacht e myrthe.....een veel te vroege vogel. Ze is nu weer Frozen aan het kijken.....beetje verslaafd daaraan geloof ik, zucht.....

Een spiraaltje heb ik geen ervaring mee, maar na een bevalling zal dat vast wel meevallen denk ik.


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 16-11-2014

Wat een ontzettend heftig verhaal Tam. Dit bijzondere meisje voor altijd in jullie hart, zo speciaal en verdrietig tegelijk. Mooi hoe je omschrijft dat tranen het antwoord zijn op het gevoel van gemis. Dat is precies hoe ik ermee om probeer te gaan. Ik stop het niet weg maar laat de emotie gewoon toe als het hoog zit.

Het gaat eigenlijk alweer twee weken best goed met me, nu we weer proberen zwanger te worden heb ik soms dubbele gevoelens maar omdat de kinderwens alleen maar groter is geworden ben ik ook heel erg blij dat we er weer aan toe zijn om het te proberen. Ik denk dat ik mijn eisprong eind vorige week heb gehad en het eitje is in ieder geval goed benut 😉. Nu dus voor het eerst weer op het wachtbankje. De vorige keer duurde het 5 rondes voor ik een positieve test in handen had dus heb niet te veel verwachtingen dat het deze keer meteen raak zal zijn, maar hoop heb ik natuurlijk wel.

Ook wij hebben gisteren de sinterklaasintocht gekeken, heb een grote volwassen sint fan in huis, haha. Gisterenmiddag zijn we op cadeautjesjacht gegaan voor onze nichtjes en neefje. Wat een walhalla zo'n speelgoedwinkel, hopelijk volgend jaar voor onze eigen kleine op pad. Hoewel 5 december mijn uitgerekende datum was hoop ik dat het niet een te grote schaduw zal werpen op dit mooie kinderfeest, maar Sinterklaas zal voor ons nooit meer helemaal hetzelfde zijn..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-11-2014

Lieve Shunshine,


Ik had al in de andere topic gereageerd. Fijn dat je hier je verhaal komt doen.
Welkom…ook al had ik je liever hier niet gezien maar in een andere gezellige zwangerschapstopic....
Wat verschrikkelijk verdrietig dat ook jullie je mooie kindje hebben moeten afstaan….wat een hel waar je doorheen moet…
Bij jullie is dus ook niet bekend waarom het mis ging..
Ik hoop dat je hier alle steun vind die je nodig heb. En dat je gauw weer zwanger mag worden.

Ik ben in 2010 met 22 weken bevallen van een zoontje Kaylash*. Wij waren toen op vakantie in Amerika. Net 4 dagen vakantie, toen ik ineens spontaan weeen kreeg.
Ambulance gebeld en met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Daar bleek onze zoon nog te leven alleen lag hij al in de geboorte kanaal.
Ze konden niets meer doen dan hem geboren laten worden. ze hebben hem nog gereanimeerd maar dat mocht niet baten. 20 minnuten heeft hij geleefd en is daarna in mijn armen overleden…
Et meest verschrikkelijke wat ik ooit meegemaakt heb in mijn leven. Hij was zo’n mooie baby…ik moet nog steeds huilen als ik er weer aan denk…
We hebben daar zijn crematie geregeld en zijn as naar nederland laten overkomen. Wij zijn zelf 2 dagen later terug gevlogen. We hebben zelf geen obductie laten doen.
Er moesten veel beslissingen gemaakt worden. en ik wou niet dat ze in hem gingen snijden. Waarom het mis ging zullen we dus nooit weten….waarschijnlijk domme pech.
Een jaar laten werd onze mooie dochter geboren. Ook niet zonder slag of stoot. Met 35 weken en te klein en met een aandoening. Toen ze 3 maanden was is ze geopereerd. Ze groeit nu als kool en heeft totaal geen last vd operatie. En zo dankbaar dat ze bij ons is!
Ze vervangt ons eerste kindje niet, maar maakt dat verdriet een stuk dragelijker. Zij heeft ons leven weer kleur gegeven.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-11-2014

lieve meiden ik reageer vanavond verder.
vandaag om 1 uur moeten we ons melden in het ziekenhuis.
morgen om 10 uur is de operatie. pfff...wordt et toch emo van hoor.. bah!
maar goed, tis maar 1.5 uur en dan hebben we dat ook weer gehad.
ze krijgt een pen in haar duim en een spalk.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2014

Succes voor de operatie!! We zullen aan jullie en vooral aan shivani denken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2014

Kersje??? Ben je al geweest??


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-11-2014

Devika, ik denk aan jou en je meisje! Ik hoop dat het allemaal mee valt xxx

Laura, ik moet vanmiddag om half drie.

Sunshine, nee 5 december zal nooit meer hetzelfde zijn. Geen enkele feestdag, maar in jullie geval deze in het bijzonder. Het komt dichterbij. Ik hoop dat je op een voor jullie goede manier invulling kunt geven aan die dag en periode.
Ik was zo blij dat ik toen met de feestdagen weer zwanger was! Ik zag er zo tegenop om die tijd met een lege buik mee te maken. Het gaf mij toen weer hoop. Ik was toen 'al' 8 rondes weer aan het proberen zwanger te worden. En gelukkig in november dat jaar was het weer raak.
Jij zit nu op het wachtbankje toch? Wat een raar idee he? Dat was helemaal niet zoals het had moeten lopen! Je had nu lekker van je verlof moeten genieten! Liefs x

Tam, wat vermoeiend als ze niet goed slapen he! Is Yaro vaak wakker? Komt hij dan moeilijk weer in slaap?

Hier 'geniet' ik deze ochtend van twee spugende en poepende kindjes...lang leve de douche en de wasmachine! Gelukkig lijken ze zich alweer beter te voelen, want ze zeuren om koekjes...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-11-2014

devika; wilde even laten weten dat ik aan jullie denk hoor morgen. Ik kan me je gevoel erg goed voorstellen....Maar die meid van jullie is een toppertje. Dikke knuffel

kersje; he bah....kindes ziek is niet leuk. Maar misschien idd maar kort. Hier ben ik zelf al een tijd aan het kwakkelen met verkoudheden...en veel slijm op de longen. Heel de klas doet met me mee dus kans om op te knappen heb ik niet lijkt wel.

sunshine; nee...5 dec is idd nooit meer hetzelfde. Voor mij zowiezo de feestdagen niet meer zo, hebben hun glans wat verloren. Maar met een uitgerekende datum is dat helemaal anders. Maar ik vind je instelling super knap. Ik had voor mezelf de tekst: wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren! op mijn krijtbord in de wc gezet om me kracht te geven.
Britt* is met 38 wk zwangerschap geboren. Toen de uitgerekende datum er was, was ze al dood. We hebben toen een wensballon opgelaten. Het voelde zo raar.
Bij Myrthe kreeg ik weeen met 29 wk, maar die hebben ze kunnen stoppen gelukkig met 10 dagen ziekenhuis en rust daarna is ze met 37 wk geboren. Yaro met dik 33 wk en hij was er echt nog niet klaar voor...met slangen en toeters en medicijnen vocht ons ventje zich na 3 weken naar zijn eigen huisje. Uitgerekende datums zeggen dus niks, maar je moet je toch ergens aan vastklampen nietwaar?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-11-2014

Tam, vervelend van je gezondheid! Hier kwakkel ik ook al wat langer. Mede door migraine steeds. Maar ik hoop dat de mirena daar tegen zal helpen.
Beterschap!

Laura, spiraal zetten was zo gepiept eigenlijk. Even een gemeen prikje en een krampje en verder geen last eigenlijk. Ja alleen daar zo liggen met je billen bloot is wel wat minder, haha. Dat went toch nooit hoor.

Devika, alles oke in het ziekenhuis?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-11-2014

Meiden het komt weer ff allemaal naar boven als ik weer lees over al onze engeltjes. Hoe jullie het allemaal weer aan sunshine vertellen. Wat een hoop verdriet hebben wij hier toch met elkaar gedeeld. Maar gelukkig hebben we ook bijna allemaal het geluk ook weer gevonden.

Kersje, ziekenboeg bij jouw thuis lees ik. Ach zo naar he als ze ziek zijn. Maar er wordt om koekjes gevraagd. Das een teken van beterschap he hahaha
En Jesse is ook bijna jarig he! Wat gaat dat hard! Gaan jullie wat leuks doen? Vast wel he!
En zo lief dat gekwebbel van Tobias het bos. Daar kun je uren naar luisteren he! Om vrolijk van te worden!


Plusje, je zit alweer op 18 weken zie ik. Jemig waar blijft de tijd.
Fijn dat je niet meer bloed!

Laura ik lees dat je aan de spiraal gaat. He en kerkje ook. En cyn ook haha. Nieuwe trend hier haha

Cyn hoe is het met je? En met je meiden.
He ik was nog benieuwd naar het gedichtje op het geboorte kaartje!
Was die net zo bijzonder als van joella?

Tam drukke boel bij jou op school?
Ik snap myrthe wel hoor, frozen blijft leuk haha!
En en verkouden? Das minder! Beterschap!

Sunshine, ik lees dat 5 dec jullie uitgetekende dag was....die dag krijgt nu een ander betekenis helaas. Ik was 5 jan uitgerekend. Maar m'n gevoel zei dat hij met kerst geboren zou worden. En ineens was er geen kindje met kerst....dat was vreselijk. Alles kon mij gestolen worden die december. Op de uitgerekende dag zijn mijn man en ik samen naar het gemeente huis gegaan en hebben we onze zoon laten bijschrijven in onze trouwboekje. Het voelde goed om hem zo officieel te erkennen. Want in Amerika moesten wij ook zijn geboorte aangifte doen( omdat hij levend geboren was) maar meteen daarnaast ook zijn aangifte v overlijden invullen.....
Goed om te lezen dat je weer aan het werk ben. Moeilijk wel om dan zwangere collega's tegen te komen. Vind het echt dapper van je dat je zo je gevoel heb uitgelegd aan die collega!
Ik ben 3 weken na het overlijden weer aan het werk gegaan. Ik kwam binnen en Een collega vroeg hoe het gaat. Ik moest zo hard huilen, kon gewoon niet stoppen. Gelukkig heb ik hele lieve collega's die altijd klaarstonden. Net als de Fam. En de meiden hier natuurlijk!

He ik lees nu trouwens dat je op het wacht bankje zit! Spannend!!!! Ik duim heel hard voor jullie dat het raak is!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-11-2014

Bedankt voor jullie berichtjes lieve meiden!
Vandaag lange lange dag in het zh gehad. Zitten vanaf 1 uur hier. Pfff ze lijken het nog enger te maken dan het is! Horde aan artsen n assistentes die langs konen. Wordt echt n uitdaging morgen met het gipsje.
Shivani is net met moeite in slaap gevallen. Ik ben maar in haar kinderbedje gekropen tot ze eindelijk in slaap viel. Ja je moet wat he. Ze wordt ook steeds wakker en zoekt nr mij.
Morgen mag ze 6 uur van te voren voor t laatst eten. Pffff hoe leg je dat een kleuter uit???
Ik kijk zo tegen op naar morgen. Ik kan wel janken als ik denk wat haar te wachten staat. Shivani is net 3 jaar oud en dit is al de 4e x dat ze in het zh logeert. Ik wou dat dit niet nodig was. Waarom zij en niet ik. Pffff
Sorry voor m'n emo gejank. Maar et voelt zo oneerlijk allemaal. En tis donker buiten en et regent. Dat werkt ook niet mee voor n goed gevoel...
Als ze het gipsje tot haar elleboog goed verdraagt dan mogen we waarschijnlijk woensdag naar huis. En anders moeten z wat anders verzinnen en zitten we nog langer hier.
Ik hoop zo dat het allemaal de moeite waard is en dat ze echt baad heeft bij deze operatie. Want de kans dat we over een tijdje terug bij af zijn is groot. Pfff


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-11-2014

Zo.. Joëlla houd zich bezig met klei, en Zoë ligt om zich heen te kijken in de box.
Nu even tijd vinden voor jullie..


Kersje,
Zijn de koekjes binnen gebleven?
Z zielig als de kindjes ziek zijn..
Ik moest wel even lachen om je verhaal van Tobias in het bos.
Joëlla is precies hetzelfde!!
Bij het bos hier in de buurt staan kleine kabouters.. Joëlla moest ze allemaal een kusje geven.
En ze ging samen met papa op zoek naar roodkapje en de wolf.. Haha
De sprookjesboom is hier helemaal in.. Zo leuk om te zien die rijke fantasie!
Al klaar met de voorbereidingen voor de verjaardag van Jesse?
Gelukkig viel het spiraaltje zetten mee..
Nee, het blijft toch ongemakkelijk om in die stoel plaats te nemen.. Maarja, nu ben je voor 5 jaar zoet Wink

Lieve Devika,
Sorry dat ik gister niet meer ben geweest. Had het hier zo druk!
Op dit moment is de operatie al achter de rug..
Ik hoop dat je vanmorgen wat afleiding heb kunnen vinden en niet de minuten af heb zitten tellen op de klok.
Hopelijk is alles goed verlopen en voelt Shivani zich niet al te beroerd..
Veel sterkte meid!

Hier gaat het goed hoor. Ik geniet volop van de meisjes.
Ik weet niet meer hoe ik hier een foto moet plaatsen, anders had ik m'n kaartje hierop gezet.
Ons gedichtje was:
"Dag klein nieuw wonder,
Wat ben jij toch bijzonder!
Wesley zal 's nachts over jou waken,
En je grote zus Joëlla zal jou overdag goed vermaken!"

Tam,
Bij jullie ook de verkoudheid die weer voor de deur staat.
En ja, die sintperiode.. Ik vind het zo leuk maar ook erg druk op het werk.
Ik heb weer geluk dat ik rond deze periode weer verlof heb.

Sunshine,
Ookal word 5 december nooit meer zoals het was, het is wel fijn om het sintfeest toch door te laten gaan.
Wij hebben het ook met de nichtjes "gevierd" de eerste keer. Een dag met een lach en een traan.
Ik hoop dat jullie kunnen genieten van de nichtjes en neefje en dat er volgend jaar een kleine van jullie bij mag zijn.

Hier:
Het is druk en gezellig hier in huis.
Al moet ik nog wel even wennen hoor.
Afspraken maken lukt prima.. Maar optijd komen moet ik nog leren met 2 kids.. Haha
Ik moet toch iets eerder beginnen met vertrekken Wink

Gisteravond verplicht een Nederlandse toets moeten maken voor het werk.
Da is weer nieuw..
Ik denk dat ik me mag inschrijven voor de herkansingen want ik vond het erg pittig.

Ook is Zoë vandaag weer goedgekeurd op het cb.
Ze is 53,5 cm en weegt nu 4350 gram. (50 cm en 3412 gram bij de geboorte)
Dus wij zijn tevreden.

Ga nu snel voeden.. Want er is iemand boos in de box Wink
Tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 18-11-2014

Devika, hoewel ik je verhaal niet volledig ken toch even laten weten dat ik aan je denk! Moet verschrikkelijk zijn om met je kleine meisje in het ziekenhuis te zijn. Ik hoop dat de operatie goed is verlopen en dat jullie heel snel weer naar huis mogen.

En wat heb ook jij een heftig verhaal meegemaakt en dan ook nog in het buitenland. Bij ons is wel bekend waarom het mis ging alleen niet wat de hersenafwijking veroorzaakt heeft. Maar dat zien we nu eigenlijk als een zegen omdat we gewoon weer net zoveel kans hebben op een gezond kindje als de eerste keer. Ik heb na mijn bevalling heel veel troost gehad aan een gedichtje dat ik van mijn vriendinnetje kreeg; An angel in the book of life, wrote down an infants birth, and mentioned as she slosed the book, too beautiful for earth... Ik heb uiteindelijkeen heel mooi antiek kistje gekocht en een plaatje laten maken met dit gedichtje dat ik op het kistje heb bevestigd. In dat kistje zitten alle herinneringen aan onze Ukkie zoals zwangerschapstest, echo foto's alle kaartjes die we hebben gekregen, een vlindertje etc. Dat kastje staat in onze boekenkast en zo kan ik elke dag even aan hem denken als ik naar dat kistje kijk.

Kersje, ik hoop dat je kleintjes weer zijn opgeknapt.

Tam, je hebt helemaal gelijk. Ik had net zo goed nu al of pas eind december kunnen bevalen, maar die datum staat toch overal op de papieren vermeld. Ik hoop dat ik de komende weken gewoon goed doorkom en met de afleiding van neefje en nichtjes zijn we in ieder geval omringd door liefde. En wie weet heb ik tegen die tijd gewoon een positieve zwangerschapstest in handen, ik hou er geen rekening mee maar wie weet is het deze keer in 1 keer raak. Ze zeggen toch dat een tweede keer zwanger worden sneller kan gaan? Of is dat een fabel ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-11-2014

Dag lieve meiden,
De operatie achter de rug. Iets langer dan verwacht maar het is goed gegaan. Maar wat n vreselijke dag dit!
Ik mocht met Shivani mee de operatie kamer in. Bij mij op schoot kreeg ze het mondkapje op voor de narcose. Ze raakte in paniek n huilde. En ik ook want het duurde zo lang en ze sliep maar niet. Bleek een slang eruit te zijn! Lucht ging niet bij haar naar binnen. Slang aangesloten n 2 sec later sliep ze. Ik mocht haar zelf op het operatie bed tillen. Daarna moest ik weg. De artsen waren zo lief ze drukten mij op het hart dat ze goed op haar letten. Ik zei ook ja alsjeblief. Zij is het aller dierbaarste wat ik heb. Nou toen hield ik het niet meer droog!
Vond zo verschrikkelijk om haar zo achter te laten. M'n schoonmoeder is operatie assistent en die was gelukkig bij de operatie.
Mijn man en ik zijn nog samen gaan lunchen en raakte aan de praat met een andere moeder. Die was al 4 jaar vaste klant in het zh. Haar verhaal vele malen schrijnender dan dat van ons. Toen dacht ik ineens waarom ben ik zo verdrietig! Bij ons komt het goed! Shivani wordt hier alleen maar beter van.
Toen we haar op mochten halen was ze vreselijk aan het huilen. Ze wou alleen haar mama! N de gips wou z eraf. Bleek z ook nog pijn t hebben. Gelukkig meteen morfine gekregen n dat sloeg aan.
Ze is zooooooo dapper! Na haar dutje was ze vrolijk! Ze heeft wel last van haar gips n infuus maar ze doet het geweldig! En daarom mag ze morgen al naar huis!!!!
Ik heb me zo verschrikkelijk schuldig gevoelt om wat we haar aandoen. Tis toch allemaal groter n ingrijpender dan we dachten. Maar nu ben ik vooral trots op haar. Ze had het niet beter kunnen doen!
Ze heeft hele rechterarm tot schouders in gips. Zodat z het er niet aftrekt. Over 10 dagen mag die eraf n krijgt z een kortere gips.

@sunshine, Shivani is geopereerd aan haar rechterduim. Die stond vanaf haar geboorte krom en groeide ook krom.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-11-2014

Sunshine, dat gedichtje is zooo mooi he! Dat is toevallig ook onze gedicht voor Kaylash. Had ik gekregen Vd zuster in Amerika die mijn bevalling begeleide. Ik ben toen ook veel gedichten gaan verzamelen. Allemaal in het Engels, want Kaylash voelde echt als een Amerikaans kindje. Amerika is zijn geboorte land. Sindsdien heb ik iets speciaals met dat land. Toen we terug kwamen in Nederland zei ik tegen mijn man dat ik ooit die reis op nieuw wil doen als we ooit weer het geluk mogen vinden. Vorig jaar hebben we dezelfde reis weer gemaakt met Shivani. En deze keer ook afgemaakt. We zijn naar dezelfde plekken geweest waar we ook geweest waren toen ik zwanger was van Kaylash. In het zelfde restaurant gegeten zelfde menu besteld als toen. N zelfde foto's gemaakt. Maar nu met onze dochter erbij en onze zoon in ons hart....
Dat was een hele mooie maar ook emotionele reis.

Wat mooi dat je z'n herdenkingskist heb met dat gedichtje.
Wanneer is trouwens je nod?

Cyn, leuk he dat kleien! Vooral als het in kleine stukjes over de vloer licht haha. Shivani is ook dol op kleien!
He en wat een mooi gedichtje!!! Kort en krachtig maar je zegt er ook zoooo ontzettend veel mee!
En wat groeit Zoë lekker! Wat is dat genieten he weer z'n klein mensje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-11-2014

Oh Devika,
Tranen in mijn ogen..
Ik zie je zo voor me staan hoe je zegt dat ze goed moeten passen op je dierbaarste bezit!
Ik heb weer een bevalling achter de rug.. Dus ben weer mega emotioneel haha
Wel een beetje slordig van het slangetje wat niet aangesloten was.
Je zit daar al niet gemakkelijk en dan gaat het ook niet helemaal zoals het hoort.
Gelukkig hielp de morfine snel en was Shivani snel vrolijk.
Ewat een goed nieuws dat ze al zo snel mee naar huis mag.
Het gips zal even wennen zijn maar ik denk dat ze het gips snel genoeg is vergeten als ze ergens mee bezig is.
Joëlla had dat ook toen ze in het gips moest.. Maarja dan was ze wel jonger natuurlijk.

Oh meid,
Zo'n rotgevoel.. Maar ik ben trots op je hoor.
Je hebt een juiste keuze gemaakt.
Waar jullie meisje in de toekomst echt baat bij heeft.
En ze is sterk.. Dat heeft ze vanaf het begin al laten zien!

Dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-11-2014

Devika fijn dat alles achter de rug is. Ze zal jullie later enorm dankbaar zijn gok ik!
Jeetje ook ik zie je zo staan...je dierbaarst bezit! Poeh het lijkt me echt waardeloos om je kind zo achter te moeten laten...
Beterschap voor shivani!

Cyn wat heerlijk Hoe joella zo met klei in de weer is. Leuk hoor. Hoe doet zoë het?

Kersje alles weer beter bij jullie? Wat voor gemene prik voelde jij bij het plaatsen van het spiraal?
Ik ben net terug en ik voelde alleen een beetje druk maar niks wat pijn te noemen is! Viel echt alles mee! Ben echt blij dat ik dit gedaan heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-11-2014

Devika, ik ben blij dat het weer achter de rug is voor Shivani (en voor jou en je man natuurlijk)! Ik denk ook dat ze later blij zal zijn dat je dit hebt laten doen. En wat fijn dat jullie vandaag alweer naar huis mogen!

Sunshine, ja mijn kleintjes zijn weer opgeknapt. Tobias is gisteren weer naar de peuterspeelzaal gegaan. Jesse wordt zaterdag 2 en Tobias is 3. Ze zitten lekker dicht op elkaar. Dat betekent dat ze leuk samen kunnen spelen, keten en ruzie maken...
Hebben jij en je man een bepaalde droom voor je gezin? Wij wilden onze kindjes graag kort op elkaar krijgen en dat is gelukkig ook zo gegaan. Maar we kunnen plannen wat we willen, we hebben ook een dosis geluk nodig.
Hoe gaat het op het wachtbankje? Lukt het je om rustig te blijven?

Laura,
Ik weet het niet precies, maar het prikje was geloof ik toen de baarmoedermond vast gepakt werd? Volgens mijn huisarts voelen de meeste vrouwen dit wel, dus je hebt denk ik geluk gehad. Of mijn huisarts kan het niet zo goed, haha! Het was niet heel heftig hoor, een beetje zoals een verdoving bij de tandarts.
Fijn dat het zo goed ging!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-11-2014

Oh ja dat momentje voelde ik idd ook wel maar dat bedoelde ik meer met druk voelen. Die tang blijft er natuurlijk ook even aan zitten en dat drukkende gevoel is eigenlijk het enige. Verder totaal niks bijzonders. Wat een opluchting zeg!
Fijn dat je kindjes weer opgeknapt zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-11-2014

Goed om te horen dat het zetten van het spiraaltje is meegevallen Smile

Met Zoë gaat het goed hoor.
Soms nog wat onrustig en komt om de 3 à 4 uur om een voeding.
'S nachts is ze stipt na 3 uur wakker.. Dus we moeten d'r nog even leren dat ze dan ook iets langer mag doorslapen haha.

Ja, Joëlla en kleien.. Daar kan ze zich lang mee vermaken.
Ze vind knutselen ook helemaal top. Geef d'r een schaartje en kleurtjes en ze is vertrokken. Haha


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-11-2014

Ik klikte te snel weg..

Hoe is het met de kleine man Laura?

Sabrina hoe is het met jou? Heb al even niks van je gelezen.


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 19-11-2014

Devika, fijn dat het goed gaat met je meisje en ik hoop heel ergde operatie het gewenste effect gaat hebben. Mijn NOd verwacht ik rond 28 november. Ik had voor mijn eerste zwangerschap een hele regelmatige cyclus van 28 dagen maar sinds mijn bevalling was het 28 - 35 - 32 - 26, niet heel erg regelmatig dus en moeilijk om eisprong en NOD te bepalen. We hebben dus lekker ruim geklust en ik ga maar even uit van een cyclus van 28 dagen. Ik denk dat als ik op 30 november nog niet ongi ben dat ik dan ga testen. Ik ben niet zo van de vroegtest, heb bij onze eerste poging om zwanger te worden ook maar een keer een test gedaan en door mijn regelmatige cyclus wist ik toen eigenlijk al wel dat het raak was ;-). Wil gewoon niet de teleurstelling van negatieve testen en heb daarom maar gewoon geduld. We hebben eigenlijk altijd het idee gehad dat we ėėn kindje zouden krijgen. We reizen heel graag en hebben het idee dat we dat leven mooi kunnen combineren met eentje omdat je 1 kindje vrij gemakkelijk mee op reis kunt nemen (vanaf een bepaalde leeftijd uiteraard). Ik ben ook al ruim 38 en na de ervaring met Ukkie zijn we al helemaal blij als we 1 gezond kindje op de wereld mogen zetten.

Het lukt me redelijk om rustig te blijven op het wachtbankje. Ben ook niet zo bezig met wat ik voel of zou kunnen voelen, dat is vooral omdat ik de vorige keer 4 rondes vanalles voelde en de ronde dat het raak was had ik helemaal nergens last van dus ik probeer heel verstandig om mezelf niet gek te maken. Ben benieuwd if dat volgende week ook nog lukt, haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 23-11-2014

Oei, 5 pagina's gemist, een heleboel getypt en nu ben ik het kwijt, grrr! Dan maar even in het kort...

Sunshine, bijna je NOD, ik duim voor je!!!

Devika, hoe is de operatie verlopen? En hoe geraak jij nog in een kinderbedje? Wink Zou ik ook doen om m'n kleintje te troosten...

Cyn, ik ben ook benieuwd naar het combineren van 2 kindjes! Fijn dat Zoë het zo goed doet! Joëlla en Zoë, toch echt leuke namen hé!

Dames met de spiraaltjes, proficiat Wink. Wat deden jullie daarvoor als anticonceptie? En willen jullie mannen zich ooit laten steriliseren?

Wij zijn uit de naam en ik heb hem al verklapt aan m'n ouders, oops. Ik wil graag een muziekbeertje kopen zei ik tegen mijn ouders terwijl we aan tafel zaten. Voor wie? vroeg mijn moeder. Voor .... en ik wees vol trots naar m'n buik, tja. Maar ze ging het niet doorvertellen Smile. Ik ben bijna op de helft, dat het maar goed snel gaat en alles goed verloopt! Ik voel ons kleintje nu ook regelmatig bewegen, heel leuk, maar toch ook spannend. Ben benieuwd voor dinsdag, de 20 weken echo.


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 24-11-2014

Is het raar dat in mijn hoofd alsmaar 5 december blijft spoken (mijn uitgerekende datum) en dat ik bijna continue denk aan wat als...

Ik blijf maar horen dat mensen tegen me zeggen (goedbedoeld) dat 5 juli nu bij Ukkie hoordt en dat ik 5 december moet loslaten. Dat kukt dus helemaal niet...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-11-2014

Sunshine nee dat is niet raar!! Luister vooral niet naar wat anderen daarover tegen je zeggen als dit tegen je eigen gevoel in gaat! Jij hebt dit meegemaakt en jij moet dit verwerken zoals dat bij jou hoort! Natuurlijk is de uitgerekende datum een dag die je niet los kan laten. En zeker niet zolang die dag nog voor je ligt! Ik hoop voor je dat die dag een beetje goed zal verlopen voor je en zo niet, dan niet..dan is dat ook goed. Je had op die dag of ergens in die buurt moeten bevallen en niet op 5 juli al! Wat wel bijzonder is, je heb iets met een 5! Maar serieus, jij verwerkt alles op jouw manier. Er is geen goede of foute manier en er is ook geen manier die een ander voor je bepaalt! Punt!

Plusje succes morgen met de 20 weken echo meis!
Over anticonceptie, ik heb voorheen de pil geslikt maar mijn man laten helpen heeft voor mij geen effect. Ik moest echt iets laten doen aan die hevige menstruaties dus ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn. Sinds het plaatsen vorige week geen bloed gezien en merk ook totaal niets van het spiraaltje.hoe zit dat bij jou kersje?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-11-2014

Lieve Sunshine,

Ik vind het heel herkenbaar dat de uitgerekende datum zo belangrijk voor je is. Helemaal niet raar. Je had rond die dag mama moeten worden en niet in juli. Het is logisch dat je daar mee bezig bent. Ik geloof dat we dat hier allemaal zo ervaren hebben.

Inmiddels staat voor mij de daadwerkelijke geboortedatum meer op de voorgrond dan de uitgerekende datum, omdat ik daar meer herinneringen aan heb. Het was het moment van de ontmoeting met mijn dochter, ookal was ze al overleden. Maar nadat ze geboren was ben ik de zwangerschapsweken door blijven tellen. 'Ik was nu zoveel weken geweest.' Dat eerste jaar na de geboorte heb ik zo vaak gedacht aan hoeveel weken zwanger ik zou zijn geweest of hoe oud mijn dochtertje zou zijn geweest. En dat doe ik nog steeds af en toe. En die uitgerekende datum is echt zo'n dag waarop je je vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent op gericht hebt! Helemaal niet raar dus.

Knuffel voor jou x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-11-2014

Laura, hier hetzelfde met het spiraaltje! Ik merk er niks van en geen bloed...zit ie er wel? Haha

Plusje, de spiraal heb ik mede laten zetten om hopelijk wat minder vaak migraine te krijgen (heb ik de laatste tijd heel vaak rond eisprong en menstruatie).
Succes bij de echo morgen! Spannend!

Devika, hoe gaat het met Shivani?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-11-2014

Ja idd zit ie er wel!!! Heb net even gecheckt...en voelde de draadjes niet!!! Toch even grondiger gezocht (whahahahaha) maar diep verstopt voelde ik toch nog wat gelukkig!! Kan het zijn dst die draadjes nu al aan het opkrullen zijn? Wanneer moet jij terug voor controle? Ik 30 dec. Wil dan ook meteen mijn eerste uitstrijkje laten doen voor baarmoederhals kanker...mag een half jaar na de bevalling pas en ben dan net een half jaar geleden bevallen. Mooi combineren die handel.

Ik vraag me ook af hoe het met shivani gaat!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-11-2014

Laura, ik zou het niet weten of die touwtjes opkrullen :???:
Ik heb het niet gecontroleerd! Ik moet nadat ik mijn volgende menstruatie heb gehad even laten checken of ie nog goed zit. Schijnt dat ie soms door de krampen eruit wordt geduwd.

Plusje hoe laat heb je de echo?

Sunshine, hoe gaat het met je? Heb je nog last gehad van goedbedoelde adviezen? Mensen hebben er vaak geen idee van hoe kwetsend iets over kan komen. Het is denk ik ook heel moeilijk om je er echt een voorstelling van te kunnen maken als het je niet zelf overkomen is. Maar het kan wel heel lastig zijn als mensen denken dat ze weten hoe jij het zou moeten verwerken of beleven. Hopelijk zullen ze het nooit zelf hoeven mee maken!
Kun je nog een beetje rustig blijven voor je nod?

Hier is het weer ziekenboeg pfff! Buikgriep, verkoudheid en ontstoken oogjes doen ons huis aan samen met de Sint!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-11-2014

"Zoek de draadjes".. Haha moest er zo om lachen.
Gelukkig valt het allemaal mee met de spiraaltjes.

Ik werd er vanmorgen ook mee verrast.
Ik ging op Nacontrole bij de gynaecoloog. Alles was goed en heb m'n frustraties nog even geuit over de naweeën.
Hij vroeg naar m'n voorkeur voor anticonceptie. Toen ik aangaf weer te gaan voor een spiraaltje vroeg hij of ik dat nu wilde of er voor terug wilde komen.
Dus ik heb het maar meteen laten zetten. Ben ik daar ook weer vanaf.

Sunshine,
Zoals er al word gezegd hier, het is niet zo gek dat je alleen maar denkt aan 5 december.
Ik heb er niet al te veel ervaring mee omdat mijn uitgerekende datum dichtbij de geboortedatum lag.
Ik was natuurlijk al op het eind.
Maar toch blijft 8 november een aparte dag.
Ik ben er nu wel veel mee bezig over hoe oud hij nu zou zijn.

Kersje,
Beterschap met de ziekenboeg.
Hoe vind Tobias de Sint en piet?
En Jesse?

Plusje,
Hoe was je echo?


Oh ja,
Madelief schrijft hier niet meer mee
Maar voor degene die haar nog kennen, ze is bevallen van een dochtertje

Devika,
Hoe is het met je meisje?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-11-2014

Cyn wat heerlijk zeg, meteen de spiraal er weer in! Ik moest hem helemaal laten bestellen en ophalen bij de huisarts.
Was de controle verder goed?

Kersje bah jullie treffen het wel...hier is het ook 2 keer in huis geweest. Beterschap!

Plusje ben je al geweest? Hoe was het??

Madelief dus weer bevallen! Heb het bericht gemist op fb denk


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-11-2014

Ja hier was het de vorige keer ook anders.
Hij overviel me een beetje Maarja, dan is het maar gelijk gedaan.
de vorige keer moest ik er eerst om bij de apotheek en moest ik ongesteld zijn.
Maar het is allemaal veranderd zei hij, en omdat ik nog maar net ben bevallen zou het plaatsen ook goed moeten lukken.
Heb er niks van gevoeld. Het was alleen koud haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-11-2014

Nou beter dan!
Hier heb ik voor het eerst sinds plaatsen bloed gespot. Nou weet ik niet of het gewoon spotting is of dat het komt van sex gisteravond ..was de eerste keer na plaatsen...vond het toch een beetje eng in het begin vanwege die touwtjes die er nog zouden zitten...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-11-2014

Volgens mij heb ik die touwtjes altijd wel kunnen voelen hoor.
Is alweer een jaar geleden dat ik het eruit heb laten halen..
PFf.. En kijk nou wat er hier in de wieg ligt. Haha waar gaat de tijd heen.

Nog even en Tess is jarig.. Al bezig met de voorbereidingen?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-11-2014

Ja bizar Hoe snel die tijd gaat hè? ? Daar ligt weer een knappe prinses in de wieg. Hier onze kleinste alweer 5 maanden...
Ja volgende week dinsdag is ze jarig. We vieren het zaterdag. Heb gisteren alvast een deel boodschappen gedaan. Zaterdag ochtend de rest....
Oh mijn huisarts zei dat die touwtjes op een gegeven moment gaan opkrullen ofzo. Nou ik zie het allemaal wel. Voor nu ben ik iig super blij dat ik het heb laten doen!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 26-11-2014

Even laten weten dat de echo goed was Smile.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-11-2014

Gefeliciteerd Plusje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-11-2014

Gefeliciteerd plusje!!
Stelt toch altijd weer gerust die 20 wk echo.
hoe is het met het bloedverlies?
Kan je wel een beetje genieten?


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 26-11-2014

Plusje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Hier vliegen de emoties alle kanten op deze week. Ik kan het niet van me af zetten en laat het ook maar gewoon zo. Vandaag lekker veel afleiding. Ben vrij en heb mijn neefje van 9 maanden de hele dag, dus vermaak me op en top, wat een lekker ventje is het. Zo kan ik hopelijk ook een beetje mijn gedachten verzetten. Wanneer ik mijn vorige cyclusduur aanhoud, zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Gekke is dat ik geen symptomen heb, alleen dat sinds afgelopen zondag mijn borsten heel langzaam gevoeliger worden... Ik kan mezelf natuurlijk ook weer gewoon gek aan het maken zijn. Denk dat ik morgen een testje waag als ik dan nog niet ongesteld ben geworden... Zenuwen gieren door mijn lijf, zo erg heb ik het nog nooit gehad.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-11-2014

Gefeliciteerd plusje met de goede echo!!

Sunshine heel goed, laat alles maar lekker zoals het is...oh en wat spannend!! Ik duim voor je!!


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 27-11-2014

Even een snel berichtje op de vroege ochtend. Mede op aansporen van vriendlief gisterenavond al een testje gedaan en die was negatief. Vind het jammer, maar niet erg. Ga me de komende weken even op mezelf richten en wacht rustig mijn menstruatie af, ben benieuwd waar mijn cyclus deze keer op uitdraait. Vind het wel erg fijn om hier mijn hart te luchten, jullie begrijpen me ten minste.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-11-2014

Sunshine, jammer dat de test negatief was. Maar geen bloed nog? Misschien nog eens testen met ochtendurine als ongi weg blijft?

Ik ben blij dat je het gevoel hebt dat je hier je hart kan luchten! Je klinkt rustig en sterk (ookal voel je je misschien anders, dat weet ik niet). Hou vol, je doet het hartstikke goed! Op een dag gaat de zon voor jou ook weer schijnen. Dat weet ik zeker.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-11-2014

Hier heb ik vannacht op een matrasje bij Tobias geslapen. Hij was gisteravond ontzettend aan het spugen! Op een gegeven moment zo erg dat we samen onder de douche hebben gestaan...Ik wou bijna de huisartsenpost gaan bellen! Maar toen stopte het gelukkig. Sindsdien niet meer gespuugd. Hij ligt nu als een ziek vogeltje met een dekentje op de bank.
Gelukkig is Jesse opgeknapt!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-11-2014

Sunshine balen dat de test negatief was. Maar wie weet meis! Ik ben blij dat je je hier thuis voelt...al hadden we je liever niet hier gehad natuurlijk maar ja, dat is nu eenmaal wel zo..

Kersje jeetje wat heftig hoe Tobias aan het spugen was...gelukkig wel weer gestopt dus. Vervelend dst hij zo ziek is joh. Beterschap!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-11-2014

hallo lieve meiden!

Ff een update. Shivani haar gips is er vandaag af! Althans de grote. De artsen waren tevreden hoe het eruit zag. Ik vond het maar eng.
Zat onder de draden en hechtingen en je zag de pennen zitten. Bah! Gelukkig heeft shivani geen pijn. Ze heeft een nieuwe gips gekregen. Maar deze keer alleen haar duim en pols. Scheelt weer
Over een paar weken terug en dan gaan de pennen eruit. Ze heeft nu een zuurstokrose gips haha!
Wat een dapper meisje is het toch! Ze heeft na de operatie nooit meer geklaagt over haar gips. Alles deed ze zoals het moest. Haar mitella op tijd aan zonder te klagen.
Vandaag toen de gips er af ging en de andere weer op heeft ze heel rustig ops schoot gezeten en gekeken wat er gebeurde. Ben echt super trots op mijn kleine meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-11-2014

Wauw, ik ben een super trotse forumtante! Wat goed van Shivani!
Zo zie je maar wat een kindje kan hebben als ze zo geliefd zijn en zich zo veilig voelen bij papa en mama. Goed gedaan Devika!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-11-2014

Sunshine
balen van je negatieve test.
wel fijn om te horen dat je je hier op je plek voelt.
ik vind dat dit clubje me voor het grootste deel heeft geholpen.
iedereen wist hoe ik me op dat moment voelde.
hier had ik het gevoel dat ik echt begrepen werd.
ik hoop dat jij dat ook zo mag ervaren.

Kersje
Jeetje wat een nacht!
Heeft tobias nog moeten spugen? Knapt hij alweer een beetje op?

devika
wat een opluchting.
wat fijn dat shivani het zo goed doet en dat de artsen zo tevreden waren.


Ik kom later terug reageren.
op mn gsm is dat niet zo handig.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-11-2014

Jeetje wat knap van de stoere shivani! Ook hier mega trots!! Je bent een dapper toppertje shivani!


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 01-12-2014

Pffff, wat een klote week! Ik kan de "wat als het niet was misgegaan..." gedachte helemaal niet niet loslaten en zit elke dag wel een paar keer te huilen. We hebben besloten om vrijdag toch allebei vrij te nemen en gaan dan 's middags samen naar de begraafplaats om Ukkie te herdenken. Daarna gaan we met zijn tweetjes lekker uit eten en even samen genieten.

Hopelijk is de heftigste emotie weer wat minder zodra 5 december voor bij is. Vanochtend ook ongesteld geworden, dus duidelijkheid over hoe we ervoor staan. Kan niet wachten tot 2014 voorbij is en dan gaan we vol goede moed op naar een brusje voor onze Ukkie.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-12-2014

Helemaal logisch sunshine!! Goed dat jullie vrij genomen hebben. Ik hoop dat 2015 een mooier jaar mag worden voor jullie. Dikke knuffel voor jou!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 01-12-2014

Lieve Sunshine,

Mijn beste vriendin zei ooit tegen mij dat mijn kindje al mijn tranen waard is. Dat vond ik een mooie gedachte op die momenten dat ik niet veel meer deed dan huilen.

Jouw kindje is ook al jouw tranen waard. Jij bent de mama van je ukkie. Een lieve mama die haar kindje mist. Het is een extra confronterende tijd nu zo rond de uitgerekende datum en met de feestdagen er ook nog bij.

Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik duim dat het snel raak mag zijn!

Mooi hoe jullie invulling gaan geven aan de uitgerekende dag. Heel veel kracht samen.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-12-2014

Lieve Sunshine,

Ik zat aan je te denken. Hoe is het gegaan deze afgelopen week en vandaag?


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 06-12-2014

Het was een emotionele maar hele fijne dag. We zijn 's middags naar Westgaarde gegaan, naar het plekje waar de as is verstrooid. Dat was een super emotioneel moment maar heeft me ook heel veel rust gebracht. 's avonds zijn we heerlijk met z'n tweetjes uit eten gegaan en hebben we op die manier de dag mooi af kunnen sluiten. Toen ik vanochtend wakker werd scheen de zon en dat typeert hoe ik me vandaag voel. Opgelucht dat 5 december voorbij is en blij dat we op een mooie manier bij ons ventje hebben kunnen stilstaan gisteren.

Op naar een mooie toekomst met hopelijk een brusje in het verschiet. Dit kleintje zal voor altijd in ons hart blijven zitten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-12-2014

Sunshine, ik ben blij dat jullie zo'n mooie invulling hebben kunnen geven aan deze bijzondere dag. De dag dat jullie ukkie bij jullie zou komen. Je zegt het mooi, hij blijft voor altijd in jullie hart. Hij zal je nooit verlaten. Hij blijft voor altijd bij jullie, omdat jullie van hem houden en aan hem denken. Zo voel ik het tenminste.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-12-2014

ik kwam even kijken hoe het is gegaan gisteren..
wat hebben jullie samen mooi de dag doorgebracht.
bijzonder om te lezen dat je al zo vooruit kan kijken. erg knap!
Ik hoop dat er snel een brusje bij mag komen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2014

Lieve sunshine,
Ook ik heb heel erg aan je gedacht gisteren. Het is heel fijn om te lezen dat jullie 5 dec een mooie invulling hebben gegeven...
Mooi dat jullie op deze manier stil hebben gestaan bij jullie lieve ukkie. Dit kindje blijft altijd jullie eerste!
Iedereen hier begrijpt als geen ander wat deze dag voor jullie betekent.
Ik hoop dat 2015 een prachtige gezonde brusje mag brengen voor jullie lieve ukkie. Xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2014

Hoe is he met de andere dames?
Hier beetje drukke rare week gehad. Ik kom gauw weer reageren.

We zijn nu onderweg naar een feestje.
Lekker Q-time met mijn gezinnetje. ^^


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-12-2014

Sunshine ook ik heb zeker aan jullie gedacht gister!! En jeetje idd mooi hoe jullie de dag doorgebracht hebben!
Kan me voorstellen dat dit rust geeft. 5 dec is geweest...de uitgerekende datum ligt achter je, wat niet betekent dat daarmee al het verdriet achter je ligt maar je bent wel weer een klein stapje vooruit.

De reden dat ik gister niet gereageerd heb is puur doordat er in de familie geen leuk nieuws kwam. Mijn tante, waar ik echt dol op ben en heel veel om geef, heeft een herseninfarct gehad. Enorm schrikken natuurlijk. Gelukkig is ze opgenomen in het ziekenhuis en lijken der krachten in der rechterkant weer terug te komen maar goed het is even afwachten of ze er niets aan over zal gaan houden. Ben vanmiddag even bij der op bezoek geweest. Paste totaal niet in mijn te drukke schema maar ja voor zoiets maak je plaats...

Hoe hebben jullie (behalve sunshine) pakjesavond doorgebracht? Onze kindjes zijn weer enorm verwend en morgen doen we het nog eens dunnetjes over. Gister met schoonfamilie, morgen mijn familie. Heb net nog een zooitje pannenkoeken staan bakken.
Devika hoe is het met shivani?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-12-2014

Lieve sunshine, ook ik heb aan je gedacht ook al typ ik het wat laat. Een emotionele maar mooie dag. Zo ervaar ik het bij ons meisje elk jaar. Elk jaar zie ik er tegenop en zijn de dagen ervoor erger dan de dag zelf. DAarna een gevoel van opluchting. Dat 2015 maar een mooi jaar mag worden.

Ik moet steeds denken aan een paar jaar terug. 4 jan 2010. Ik lag in de uitslaapkamer van het ziekenhuis. Ik had net een curretage gehad...een brusje* na Britt*. Iedereen wenste elkaar de beste wensen en ik kon alleen maar huilen. Hoop lag ver weg...ik zag het niet meer zitten.....
En nu....twee gezonde kinderen. Verdriet blijft, maar geluk heb ik ook en dat overheerst het verdriet. Ook op de mometen dat je denkt dat het nooit meer goed komt......er is altijd een morgen!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-12-2014

Laura, hoe is het met je tante?
dat klinkt als een gezellige pakjesavond. (avonden)
Wij zijn naar m'n schoonzus gegaan en hebben daar pakjesavond gevierd. zij hebben 3 kinderen dus dat was dolle boel.

tam,
nieuwjaar zal nooit meer hetzelfde zijn. zoiets blijft je gewoon bij.
gelukkig kan je nu weer genieten.. genieten van die 2 mooie kindjes die je bij je heb.
zo onvoorstelbaar dat dat alweer 4 jaar geleden is.

Sunshine,
hoe is het met jou?
zie je erg op tegen de feestdagen?


hoe is het met de andere meiden?


hier:
een 9 weken oude baby.. die alleen maar drinkt, slaapt, lacht en de tijd vliegt voorbij.
het is een tevreden meisje waar ik volop van geniet.
ze is weer goed gekeurd op het cb. 56 cm, 5242 gram en de eerste prikjes heeft ze weer gehad. (zo zielig!)
nog 6 weken en ik moet weer werken... nog even niet te veel over nadenken.

komende week is het erg druk, visite, famlie bezoekjes.. laat die kerstdagen maar snel voorbij gaan.
ik vind het wel gezellig.. maar toch zijn het dagen met een donker randje.

fijne dagen allemaal!
en ik hoop dat 2015 het jaar gaat worden voor een brusje voor de meiden hier die ik het zo erg gun!


mijn lieve, lieve kleine schat - -sunshine- - 24-12-2014

Het gaat goed met me, merk dat nu 5 december voorbij is, er een soort rust over me gekomen is. Ik was vorige maand ook heel erg bezig met het weer zwanger willen worden en nu heb ik ook dat iets meer los kunnen laten. Het voelt nu goed, ons kleine mannetje hoort voor altijd bij ons en een brusje is op geen enkele manier vervanging, maar is wel heel erg gewenst. We hebben besloten om dit jaar niet meer te testen, mocht ik niet ongesteld worden. Als het zo is dan zullen we daar het nieuwe jaar mee starten.

Ik hoop dat jullie allemaal mooie kerstdagen zullen hebben, een moment van reflectie voor ons allemaal denk ik. Ik ben klaar om 2014 achter me te laten en kijk enorm uit naar 2015 en hoop dat onze allergrootste wens dan uit mag komen.