Discussie gesloten
Pagina 1 van 6 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54

Discussie: Wanneer zwanger na (Mirena)spiraal?

titusenherbie
    Guest

Wanneer zwanger na (Mirena)spiraal?

Hallo!

1 februari is bij mij het spiraaltje verwijderd (Mirena) en nu vroeg ik mij af wie er ervaring mee heeft hoe snel je zwanger werd na het verwijderen? Gewoon uit intresse; ik weet nl. dat wanneer je hormonen (langere tijd) in je lichaam hebt gehad, het even kan duren voor je cyclus weer 'normaal' is.
    Uit nieuwsgierigheid wil ik weten wat jullie ervaring is. Ik ben nl. meteen de 5 dagen opvolgend op het verwijderen van het spiraaltje ongesteld geworden en nu, 26 dagen later (heb een cyclus van ca. 26 dagen), ben ik nog niet ongesteld en ga zaterdag testen. Mijn schoonzusje is ook zwanger geraakt meteen nadat ze het spiraaltje had laten verwijderen (helaas na 7 weken miskraam).

Dus laat het even weten...

groetjes Laura.

Re: Wanneer zwanger na (Mirena)spiraal?

Hoi Laura,

Ik heb 10 juli 2007 mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik kreeg ook na een paar dagen bloeding maar heel licht daarna na 26 dagen en toen na 2 weken. In september 2007 ben ik zwanger geraakt dus zn 2 maanden na het verwijderen. Helaas is deze zwangerschap mis gegaan en had ik na 7 weken een miskraam. Ik zelf heb de spiraal 4 jaar gehad. Helaas ben ik nu nog steeds niet zwanger maar dat is een ander verhaal.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je gauw zwanger bent.

Veel liefs van Amanda

Marjon_83
    Guest

Hoi Laura,

Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen op 16 jan. Nu heb ik last van allerlij zwangerschaps kwaaltjes dus ben misschien nu zwanner(maandag testen). Mijn zus was ook na een maand zwanger en heeft een supper leuk ventje op de wereld gezet.

Succes!

Groetjes Marjon

titusenherbie
    Guest

Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus ga voor de 2e ronde en ben optimistisch. Ik hoop voor jou Amanda dat je snel weer 'positief' nieuws hebt. Deze bloeding is inderdaad heviger dan die net na het verwijderen, zal nu dus pas een echte cyclus worden denk ik (ook al was deze precies 26 dagen net zoals in de periode voor ik zwanger werd van mijn eerste kindje).

Nogmaals bedankt

Laura.

Graag gedaan

kims-mama
    Guest

Hai,

Ik heb afgelopen maandag de spiraal laten verwijderen. De dag zelf had ik licht bloedverlies. Gisteren niks en vandaag met afvegen best veel. Herkenbaar? Zou ik nu al ongesteld worden? Ik heb ook behoorlijke krampen, vooral rechts onderin.

Zou ik al kunnen uitrekenen wanner ik vruchtbaar ben? Of moet je dan eerst wachten tot je menstrustie?
    Alvast bedank!

Groetjes Ingrid

desi08
    Guest

Hoi Allemaal,

Ik heb vorig jaar januari mijn spiraal(mirena)laten verwijderen en sindsdien heb ik alleen maar problemen.mijn menstruatie gaat niet goed en ik ben ook nog steeds niet zwanger.en iedereen om me heen zegt dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn,maar hun hebben makkelijk praten hun zijn al moeder geworden vorig jaar(er waren 18 vrouwen om me heen die zwanger en bevallen waren)In het begin dat ik mijn spriaal eruit had laten halen had ik geen menstruatie het heeft zeker meer dan een half jaar op moeten wachten.Ik had wel van die tussentijdse bloedingen en dat was meestal bruin bloed.Is er niemand die deze situatie ook heeft of had gehad en die nu wel zwanger zijn?

Groetjes van Desi08

titusenherbie
    Guest

HI allemaal

Susanne, dat is erg nuttige info; wist ik niet en is mij ook niet verteld. Verklaart wel een hoop (miskraam van mijn schoonzusje en het beperkte bloedverlies net na het verwijderen).
    Had inderdaad een beetje bloedverlies net na het verwijderen, maar dag erop ook meer gedurende een dag of 4. Nu ben ik 3 dagen flink ongesteld met krampen in mijn buik, pijn in mijn rug en veel bloedverlies, wat ik niet had net na het verwijderen van mijn spiraaltje. Dit komt meer overeen met de ervaringen die ik heb met ongesteldheid wanneer ik geen anti-conceptie gebruik.

Bedankt voor de antwoorden en succes allemaal die zwanger willen worden!

Groetje Laura.

adorable
    Guest

Goedenavond dames...oh oh wat spannend allemaal om te lezen...spannend, omdat ik bijna zes weken geleden de Mirena heb laten verwijderen, direct bloedverlies had, gedurende ongeveer een week, en nu wacht op de 'eerste echte menstruatie'. Ik heb ruim tien jaar een Mirena spiraal gehad en de volgende lag eigenlijk al klaar voor plaatsing, maar dat was nog niet mogelijk omdat ik gelijktijdig een inwendige behandeling onderging.
    Ik wacht 'met smart' op die menstruatie aangezien ik ook twijfel of ik zwanger ben...wat dus echt niet de bedoeling was.
    Over drie dagen kan ik als het goed is een test doen... toch.....twee weken nadat ik eigenlijk weer ongesteld had moeten worden?!?! Pffffff
    Groeten iedereen en een sunny weekend!

roosje
    Guest

hoi adorable,

Ik heb zelf geen ervaring met de mirenaspiraal, maar een zwangerschapstest kun je al doen 1 dag nadat je ongesteld had moeten worden. Ik weet wel dat hormonen rare dingen kunnen doen met je lijf en de symptomen kunnen lijken op die van een zwangerschap. Kan ook lang duren voordat je weer ongi word. Dus alleen een test doen of ongi worden brengt zekerheid.
    Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee.

Groetjes Roos

Discussie gesloten

Regels voor berichten