PDA

View Full Version : eisprong eerder ? maar wel 28 daagse cyclus! Help!

mama1988
21 December 2008, 13:20
Het lijkt wel hoe langere we bezig zijn hoe onzekerder ik wordt.

Ik heb ik weer een vraag over mijn ovulatie.

Ik heb een cyclus van 28 daags. Overal op internet staat beschreven dat 14 dagn voor je nod je klusdagen zijn..
Ik heb sinds voor jaar november bij gehouden in een boekje hoe mij cyclus gaat. Toen ik ovtesten gebruikte de eerste keer toen ik zwanger werdt. Was mijn eitje op de 11de dag van mijn cyclus.. Vorige maand hebben we op dag 12,14,16 geklust. en ik ben toch ongi geworden....

Nu zit ik op dag... 9 van mijn cyclus en volgens mij komt een deze dag mijn eisprong al..
Zou dit kunnen?? dat ik wel gewoon een 28 daagse cyclus hebt. maar eerder mijn eisprong krijg..??

hoop1970
21 December 2008, 13:28
ja dat kan...

enneh...als je de vorige keer op dag 11 je ei hebt gehad en dan dag 12 etc. gaat klussen ben je te laat...
Je moet voor je ei klussen, dan heb je de meeste kans.
Gebruik je ook ovu testen? kun je kijken wanneer je ei ongeveer komt.
Succes

mama1988
21 December 2008, 13:51
ik heb hier voor bij de eerste zwangerschap ov testen gebruikt. (net heb ik gauw mijn boekje erbij gepakt) en ik zag dat ik steeds op dag 11 van mijn cyclus mijn eitje had. Zo ben ik dus in 1x klussen op dag 11 zwanger geraakt in die maand.

En ik weet dat je voor je eitje moet klussen anders je te laat bent. Afgelopen maanden geen ovtesten gebruikt. Ik wilde ze nu wel op nieuw bestellen maar ja dat lukt niet meer voor de feestdagen dat ze binnen zijn dus het heeft nu weinig zin. We gaan maar gewoon klussen wanneer we zin hebben uiteraard. Ik hou er nu rekening mee dat morgen of overmorgen mijn eitje komt.

Maar omdat als ik mijn cyclus bereken op babybrabbel.nl dan zegt die dat ik op dag 14 mijn eitje hebt. Maar volgende de eerder gebruikte ov testen heb ik op dag 11 er al eentje. Vandaar dat we vorig maand keurig op dag 12, 14 en 16 klusde. (omdat het goed was volgens internet) Maar toen niet zwanger geworden.. Dus beginnen we nu maar wta eerder met klussen hopelijk raak ik nu wel zwanger.

roosje
21 December 2008, 17:09
Hoi,

Dat je ei 14 dagen voor je ongi komt is een gemiddelde, dus geen vaststaand feit. Ik had altijd een cyclus varierend van 28-32 dagen en mijn ei kwam vaak pas op dag 18/19. Ik zou gewoon vanaf dag 10 beginnen met klussen en dan tot dag 18 of 20 doorgaan (om de dag dan he) Dan zit je bijna altijd goed, ook als je ei onverwachts eerder of later is. En als je dan niet zwanger blijkt wil dat niet gelijk zeggen dat er iets mis hoor. Er moeten zoveel factoren op het juiste moment goed zijn, dus op het juiste moment klussen is geen garantie voor een zwangerschap. Was dat maar zo, dat zou een stuk makkelijker zijn! Succes!

Liefs
Roos

mama1988
21 December 2008, 18:07
we zijn vandaag begonnen.. we zullen zien hoever we komen.

Noor
21 December 2008, 18:09
Veel succes mama1988!!!

mama1988
21 December 2008, 18:19
Veel succes mama1988!!!

dankjewel :D . We zullen zien als het lukt. We willen er niet te veel mee bezig zijn al moet ik zeggen dat k het soms heel moeilijk vind hoor. Maar de feestdagen komen er weer aan de romantische tijden.. Dus het moet goed komen.. hopen we.

Bedankt voor jullie antwoorden,