PDA

View Full Version : Ervaringen met johannesbroodpitmeel?

22 December 2008, 09:27
We proberen nutriton (johannesbroodpitmeel) door de voeding heen te doen van onze 9 weken oude dochter ivm hevig spugen (reflux). Het lukt ons echter niet om de goede hoeveelheid te gebruiken (= 2 tot 4 schepjes per 100 ml voeding volgens gebruiksaanwijzing). Of de voeding wordt te dik, waardoor het niet door de speen past, of het blijft te dun, zodat het niet werkt tegen spugen. Ook wordt de voeding soms halverwege te dik tijdens het drinken, waardoor ik mijn dochter snel de fles leeg wil laten drinken voordat alles teveel indikt, maar te snel drinken is ook niet goed tegen spugen...
Ik heb ook al geprobeerd een papje ervan te geven voor en na de voeding, maar dit helpt ook niet voldoende tegen het spugen (N.B. ik heb bijna alles tips ook al geprobeerd: hoofdeinde bed omhoog, vaker laten boeren, kwartiertje rechtop na voeding, niet te volle flessen maar meer voedingen per dag, medicijnen tegen maagzuur).
Mijn vraag is dus hoe je het nutriton optimaal kunt gebruiken.

N.B. Ik heb dodie fles en difrax fles en 0-4 maanden spenen, 4+ maand spenen en 1-2-3 doseerspenen en papspenen gebruikt... of alles gaat te snel, of te langzaam, ik weet het allemaal niet meer!! (er is ook wel AR voeding te koop, maar die is zo ontzettend duur...)
Ik lees over mensen die tevreden zijn over johannesbroodpitmeel, graag zou ik willen weten hoe zij dit gebruikt hebben (bij gebruik van apart toevoegen aan de voeding).

karin26
22 December 2008, 12:43
Gebruik je gewoon nutrilon voeding?????
Ik deed bij 180 water. 4 schepjes nutrilon standaard en 4 schepjes nutrilon A.R. (dat is een oranje verpakking en daar zit het al bij in) en het werkte fantastisch....

22 December 2008, 15:29
karin26: ik gebruik similac standaard (hebben helaas geen AR variant), 90 ml met nu 1 schepje nutriton (= oranje pak johannesbroodpitmeel van nutricia).
totaal deed jij 8 schepjes voeding in 180 ml water?? dat is erg veel... of bedoel je nutriTon ipv nutriLon... bij de nutrilon standaard (wat ingewikkeld he die namen en kleuren die op elkaar lijken). En welke fles/speen gebruikte je daarbij? (Nutricia zegt me dat dat ook uitmaakt)

karin26
22 December 2008, 16:19
sorry bedoelde 3 om 3 haahhahaah. Ik zit nu op 210 water en doe 6 schepjes normaal en 1 a.r.
Dit omdat het pak op moet hahahaha

vj
31 January 2009, 16:32
tip: doe de poeder en de JBroodpitmeel in de fles. giet er eerst een klein beetje net gekookt water op tot ong 100 cc en dan gelijk goed roeren met een vorkje.
daarna vul je de fles aan met afgekoeld water.