PDA

View Full Version : uitwasbare luiers?

anje
26 January 2009, 19:42
Door een topic bij het hoofdstuk bevalling, ben ik na gaan denken over uitwasbare luiers.

Zijn er hier mensen met ervaring hiermee? Ken niemand die ze ook gebruikt en heb geen idee of ze prettig zijn, of het veel meer werk is, of ze snel doorlekken, of ze erg smerig worden, enz, enz. Voorlopig ben ik nog voor het gemak van wegwerpluiers, maar wie weet ben ik te overtuigen.

kaatje85
27 January 2009, 08:33
Mijn ouders hebben ze gebruikt bij mij omdat er toen geen wegwerpluiers waren, die kwamen een aantal maanden daarna wel toen zijn ze gelijk overgestapt omdat die wasbare luiers echt geen doen waren volgens hun, het enige voordeel wat zij vonden was dat er minder kosten aan zaten!

Wij gaan gewone wegwerpluiers gebruiken, wel zo gemakkelijk!

Vickypreg
29 January 2009, 15:31
Ik heb er ook over gelezen maar moet er zelf niet aan denken. De kwestie goedkoper en beter voor het milieu zijn eigenlijk minimaal aan de orde daar je ook veel wast en het kost veel meer tijd. Ik vind dit wel erg fijn zo, hup die vieze luier de prullenbak in en uitwassen van poepluiers...brrr lijkt me niks!! Maar ieder voor zich natuurlijk!

amanda16
29 January 2009, 15:34
Euuhh Kaatje hoe oud ben jij dan?

Want toen ik een baby was hadden we al wegwerp luiers jawel de pampers!! Bij mijn zus had den ze nog wel katoenenluiers.

anje
29 January 2009, 17:03
dank jullie wel allemaal voor het delen van je ervaringen, ik denk dat het voor mij ook de gewone wegwerpluiers worden, maar ben er nog neit helemaal uit

hoop1970
29 January 2009, 20:58
er zijn ook service bedrijven voor katoenen luiers, die komen de vuile ophalen en brengen schonen en gestreken luiers terug...
Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar heb er wel goede dingen over gehoord, moet je maar eens googelen.
Hoop

Vickypreg
31 January 2009, 08:36
Mijn moeder heeft bij mij ook nog katoenen gebruikt hoor en ik ben van '82 (dus 26). Neem dan idd aan dat ze toen nog erg duur waren, maar hoor het wel meer van meiden en jongens uit mijn jaar en voor mijn jaar hoor (mijn vriend is uit 79 en heeft ze ook gehad). Dus zo gek is het niet volgens mij.