PDA

View Full Version : Forum clubje moeders 2008

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Vickypreg
14 March 2009, 17:30
Hier is het nieuwe topic dan!!

amy-baby
14 March 2009, 17:40
haha...gewoon even kijken en dan kan ik hem ook vinden :oops:
Nou ik hoop dat er meer " nieuwe" moeders bij komen.

cindydc
14 March 2009, 17:45
ik heb het ondertussen ook gevonden

:lol:

met kyran gaat alles goed en met mn 2e zwangerschap tot nu toe eigenlijk ook
ik ben nog nie zo ziek als toen met kyran , af en toe ben ik es misselijk maar voor de rest is alles nog goed

groetjess

Syl
14 March 2009, 18:16
Hoe zit het nu? Welk topic is nu voor ons? Als vervolg op het moeder deel in forum 2007? zie ook al een topic van moeders van aug sept en okt en eentje voor dec en januari?
Is het niet handiger als we gewoon met zijn allen in een topic gaan?

Syl
14 March 2009, 18:17
Wist niet dat je weer zwanger was Cindy? Hoe ver ben je nu?

Syl
14 March 2009, 18:17
Wist niet dat je weer zwanger was Cindy? Hoe ver ben je nu?
En gefeliciteerd uiteraard!!!

Klungeltje23
14 March 2009, 18:45
Heej cindy...Ben je weer zwanger?Dat is wel snel zeg!Vind je het niet zwaar zo vlug achter elkaar?
ohhhhhh lijkt me echt weer een heerlijk idee zwanger zijn.Hoever ben je nu?wanneer word het verwacht?had je het gepland?
Wij moeten helaas nog heel eventjes wachten.Moet 24e terug voor mijn hechtingen, ze gaan het helaas deze keer helemaal opnieuw openmaken en hechten, maar goed dan hoop ik er vanaf te zijn.

Ik hoop jullie weer snel te horen.

Groetjes Kim

amy-baby
14 March 2009, 18:52
@kim; wat voor een hechtingen heb je dan? heb je een keizersnee gehad? of....zit ik nu helemaal verkeerd....
Wij willen ook graag een 2e kindje maar wachten nog wel een half jaartje. Het is ook beter voor je lichaam om minimaal 9 maanden te ontzwangeren, en mijn lichaam heeft het wel echt nodig.

Groeten

Klungeltje23
14 March 2009, 19:01
Nee ik heb een knip gehad ivm de vacum.Deze wil niet goed genezen, dus moet het helaas opnieuw.

karin26
14 March 2009, 19:15
Wat leuk om nieuwe namen te zien.

En Cindy, hoever ben je nu????

Hier een rustige dag gehad. Mijn schoonmoeder op visite gehad, en het was gezellig.

Morgen komt een vriendinnetje met haar man en zoontje. Dus dat wordt gezellig.

Volgend weekend ga ik voor het eerst zonder Janneke weg. Ik ga naar een vriendin in Voorburg. En aangezien Janneke nu eindelijk weer een ritme heeft leek het mij verstandig om haar niet mee te nemen. Pfff ik heb er nu wel buikpijn van hoor. Mijn kleine meiske een weekend missen, en mijn mannetje natuurlijk ook. Maar Janneke nog het meest. Ik mag van mijn vriend maar 2 x bellen hahahahaha. Zondags komen ze mij met hun tweetjes weer ophalen. En ik heb zo'n gevoel dat ze dan uitgerekend dat weekend helemaal los gaat lopen. Ze durft nu nog niet goed. Ze loopt 2 pasjes los en gaat dan zitten hahahahahaha. Ik ben benieuwd wanneer ze "echt" gaat lopen.

Nou ik ga verder met zeg eens aaa kijken....

Vickypreg
14 March 2009, 19:20
Dit is het algemene topic voor ons allen! Ik had die andere aangemaakt omdat we die nog hadden van uitgerekend in sept/okt/nov en dat was het vervolg erop.
Maar hier kletsen we lekker allemaal!

Ik weet niet of ik het al had verteld maar ben vandaag begonnen met fruit. Lachen hoor, dat gezicht van Dani erbij haha. Hij vond het volgens mij wel oke, heeft een paar hapjes genomen (banaan) en de rest heb ik opgegeten :D

Kim hopelijk valt het mee en ben je daarna snel van de pijn af en geneest het nu wel op de goede manier. Vervelend allemaal hoor.

Cindy fijn dat je je goed voelt, hoe ver ben je nu?

Karin ik snap je helemaal hoor. Maar als je eenmaal weg bent is het toch anders, althans dat vond ik toen ik een dagje weg was. Je bent dan in een andere omgeving en lekker afgeleid. Dani gaat a.s. zaterdag voor het eerst logeren want wij hebben een bruiloft in Middelburg maar daar zie ik ook enorm tegenop. Ben blij als het zondag is haha.
Leuk dat ze bijna loopt, kan me voorstellen dat je dat niet wilt missen. Hopelijk doet ze gauw haar eerste stappen!

sofietje
14 March 2009, 22:02
Wat leuk om hier weer wat andere mama's te zien :)

Timon zegt sinds vandaag weer een nieuw woordje: 'uit'. Hij is veel boekjes aan het 'lezen' en iedere keer als 'ie hem dan dicht doet is het 'uit' :D

@Vickypreg: leuk h, die eerste hapjes ;) Wij hebben van Timon een hele serie foto's van z'n eerste keer worteltjes, hij vond er toen niks aan :lol:

@Cindy: gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoever ben je nu?

amy-baby
14 March 2009, 22:09
even een domme vraag, maar waarom heet het forum moeder 2008. We zitten toch al in 2009?? :oops:

karin26
15 March 2009, 07:49
Waarschijnlijk omdat we in 2008 zijn bevallen ;)

amy-baby
15 March 2009, 09:31
ja je wilt toch ook de moeders die nu bevallen zijn toch?

Hier scheen de zon net de hele tijd, maar nu weer even weg.....ohhh kan zo enorm genieten van het mooie weer.

sporty
15 March 2009, 09:58
je gevonden is goed gekomen zie je wel

zal ik de andere verwijderen is zijn we er erg aan ge hecht hihi

Vickypreg
15 March 2009, 10:55
Ja is goed sporty haha.

Amy ja ik had het gedaan niet echt bij nagedacht 2009, maar dat is waar ja.
Na ja iedereen is welkom hier te komen kletsen hoor!

Ja leuk dat fruit, vandaag at hij best veel vond ik. Het ging heel goed, maar hij snapt nog niet veel van het eten. Die tong gaat elke keer naar buiten en komt het fruit weer mee. Maar soms ging het wel in een keer goed, aldoende leert ie het wel :D

Ja hier is het ook helemaal bewolkt, vanochtend scheen eht zonnetje nog. HeerlijK!

sporty
15 March 2009, 13:04
zo ff schoon maak gehouden en oude topic's verwijderd

vanmorgen met djinn in de 3wieler de voor tuin aan geveegt ff naar de speeltuintje gelopen en strax lekker fietsen naar marko die moet werken dus daar op de koffie

Syl
15 March 2009, 13:07
Het is pas twee uur en wij hebben er een wandeling van een uur op zitten! Normaal gaan we als we geen afspraken hebben nu pas de deur uit als we weg gaan.

Tygo is helemaal brak. van vrijdag op zaterdag slecht geslapen,koorts..vannacht wel doorgeslapen maar hij ziet er erg brak uit en dat merk je ook aan hem. hij ligt nu in bed maar is nog niet van plan om te slapen....
Hij heeft bijna net zo een wallen onder de ogen als zijn moeder hahahah (valt wel mee hoor)

sporty
15 March 2009, 13:11
ach gossie zit niet mee he....

misschien een zet pilletje dat hij dan beter slaap

knuf voor tygo

amy-baby
15 March 2009, 14:05
@syl;wat vervelend dat tygo niet lekker is.

@vickypreg; ja dat is wel herkenbaar hoor. Dan zijn de kindjes er nog niet aan toe. Ik gaf lisa met 5 maanden en die deed hetzelfde. in ene keer bij 6 maanden ging heel goed echt happen, dan zijn ze er echt aan toe, vandaar dat het pas na 6 maanden hoeft.

Nou hier onze eettafel weer verkocht. We hebben gisteren naar een andere gekeken echt supermooie....ben helemaal blij.
Nou ik ga ook even wandelen want er zit er 1 mega te mopperen.

Groetjes

sporty
15 March 2009, 15:37
weer terug djinn sliep weer lekker heb haar om kwart voor 3 uit bed gehaald... ze was wel wakker maar anders kwamen we helamaal laat aan.

weer geweldig op de fiets ze gaat alles aan wijzen en zeg die die jaja en danmaar raden wat ze bedoel de auto, boom of misschien wel een vogel die ze ziet haha

amy-baby
15 March 2009, 16:19
@sporty; haha...ja grappig zeg. Wat heerlijk fietsen. Ik kan ook niet wachten, maar wil wel dat lisa eerst heel goed zit, ben veel te bang dat ze er iets aan over houdt. Wanneer ben jij met djinn gaan fietsen?

Louise 03
15 March 2009, 16:37
Hallo allemaal,

Ik ben Louise en ik ben 12 dagen geleden bevallen van een jongetje, we hebben hem a?atay Joey Emin genoemd (je spreekt zijn roepnaam uit als tjaataai)...

Het lijkt me leuk om hier wat ervaringen ed. te delen, aangezien we allemaal net moeder zijn geworden!

sporty
15 March 2009, 17:26
louise gefeliciteerd met je aan winst mooie naam hoor betekent het nog wat?

uhhh moet ik ff denken toen we zijn gaan babyzwemmen dat was met 6 maanden geloof ik djinn kon al goed zitten. en we kregen toestemming van de k.a omdat als ik werk marko met de fiets naar babyzwemmen moet.

maar je kan nu ook al hoor al is het maar een klein rondje rond het blokje zeg maar.

karin26
15 March 2009, 20:26
Wij hebben vanmorgen ook een uur gewandeld. Janneke vond het weer prachtig alleen waaide ze zowat uit de buggy op de dijk!!!

Daarna kregen wij visite.Janneke lag net op bed en werd pas om 15:15 wakker. Ze heeft nog lekker gespeeld en alle warme eten op + toetje. Wij aten bami. Normaal wilt ze dat niet (dus vandaag potje voor haar) maar ondanks dat ze al gegeten had wilde ze ook nog wat wij hadden. Dus had ik haar wat kale bamislierten gegeven. En een lol dat ze had ahahhahahahahahahaha.

Even een vraagje, hoe leer je je kindje aan dat ze zelf de lepel gebruikt???? Ze is nog aardig lui w.b. eten. Ze helpt wel mee met haar handjes, maar zodra ik haar een lepel geef gooit ze hem weg. Is de lepel helemaal schoon dan stopt ze hem wel in de mond :roll:

Van de zomer gaan we proberen Janneke zindelijk te maken, zover dat kan dan hahahahahha

sporty
16 March 2009, 07:08
hier eet djinn met de handjes en nu zijn we ook met de lepel bezig wij doen wat op de lepen en zorgen dat zij die vast pakt en wij begelijden de pap nar haar mond met warm eten doet ze het zelf gaat redelijk goed hoor.

maar van te vorgen had djinn ook geen interesse in de lepel dus ik denk dat dat van zelf komt

Lenteding
16 March 2009, 10:21
Hier nog maar niet begonnen om zelf de lepel vast te laten houden, want dan gaat alles per direct richting de grond :P Maar een vork met een stukje brood of banaan gaat wel al aardig, maar dat vind ik wel nog een beetje eng!

Alles weer een beetje op de rit hier en probeer nu weer lekker mee te kletsen. Met mn opa gaat het de goede kant op. Maar ben wel blij als hij van de IC af mag naar de zaal en van de beademing af is. Want dan betekend het dat hij het zelf allemaal weer aan kan.

Zometeen naar de kaakchirurg om 2 verstandskiezen te laten trekken. Ben er niet zo blij mee, maar ja, tandarts wil is wet!! Heb er eigenlijk geen last van en ze staan ook niet in de weg, maar heb in 1 een gaatje. En nu moet ik ze maar allemaal gaan laten trekken zei mn tandarts. Dus ..... We zullen zien, hoop dat ze er makkelijk uit gehaald kunnen worden.

Nu heb ik nog wel een nieuwtje, nu ik het hier weer over baby's zie gaan. Wij zijn weer gestopt met de pil sinds begin van dit jaar en dan zien we wel wat er komen gaat. Alleen vraag ik me nu af of die verdovingen bij de kaakchirurg kwaad kunnen?? Kan namelijk nu nog niet testen, moet nog eventjes wachten tot volgende week.

sporty
16 March 2009, 12:03
auw lenteding zal duimen voor goede afloop

sofietje
16 March 2009, 14:20
Lenteding, sterkte bij de kaakchirurg! En spannend hoor, bezig voor een broertje of zusje voor Niels ;)

Louise, welkom en gefeliciteerd met je zoon! Alles goed gegaan met de bevalling?

Wb eten met een lepel: dat is bij Timon ook nog niet zo'n succes, al vindt hij het zelf wel leuk om te proberen. Maar meestal is de boel al op de grond verdwenen voor de lepel zijn mond heeft bereikt :D
Brood eten is hier de laatste tijd drama, vanmiddag ook maar weer twee stukjes op :roll: Nou ja, als hij honger krijgt eet ie vanavond maar wat meer ;)

Vanmorgen lekker een eind met Timon gewandeld, ik wilde tuinplantjes kopen maar die waren op :( We hebben het dus maar bij een pot verf voor Timons nieuwe kamer gehoude ;)

bstipdonk
16 March 2009, 14:44
hallo allemaal.

Ik heet Bianca, en ben een week geleden bevallen van een dochtertje Zoey.
het lijkt me leuk nu ik een kersverse moeder ben. ook hier mee te babbelen.
Groetjes bianca

bstipdonk
16 March 2009, 14:49
lenteding. in het begin de eerste 5 weken van je zwangerschap deel je nog geen bloed met je kindje. Dus kunnen er ook nog geen schadelijke stoffen via jouw bloed bij de baby komen.
maar misschien voor de zekerheid nog even de huisarsts bellen ofzo?

maha
16 March 2009, 17:40
Oh hier zijn jullie.....
Wat gezellig allemaal nieuwe moeders...welkom allemaal!

Wij zijn net een lang weekend weg geweest naar een super luxe resort.....heerlijk gezwommen met de kleine man....hij vond het fantastisch!
Ze hadden een babysit service dus konden wij lekker saampjes uit eten helemaal toppie dus!

Wel een paar heftige weken gehad....van terug naar nederland...toch niet treug naar nederland....weer terug naar nederland!
Met andere woorden op 26 maart landen wij weer op nederlandse bodem...
Spannend...weer nieuwe baan zoeken...nieuw huis zoeken...
Heb gelukkig begin april al een gesprek gepland dus het begin is iig gemaakt!

Lenteding...spannend hoor weer aan het klussen!
En je hoeft absoluut niet bang te zijn dat de verdoving schade kan aanrichten hoor! Maar bij twijvel gewoon even informeren bij je kaakchirurg!

Met Maxx gaat het super...hij begint wel wat kuren met het eten te krijgen...als hij niet meer wil gan zijn oogjes dicht en zijn handje voor zijn mond...zo grappig!
Zijn 2 boventanden zijn er eindelijk door...daar heeft ie behoorlijk last van gehad...dus nu heeft ie 4 tanden!

Ga maar weer eens mijn bedje opzoeken vind het wel weer leuk geweest voor vandaag...

Liefs Maha

Klungeltje23
16 March 2009, 17:52
Nou mijn dochter is nu 4 en halve maand en die zat met de 3 maanden al hapbewegingen te maken.Ze krijgt nu sinds de 4 maanden om 11.00 uur fruithapje en om 19.00 uur groente en dat gaat er bijna knoeiloos in.En ze kauwt ook al.Ik denk dat dat per kindje anders is.

Lenteding
16 March 2009, 18:41
Nou zo ga je voor 2 kiezen en dan trekt hij ze gelijk maar alle 4. Ben ik er wel in 1 keer vanaf, maar voelde me wel beroerd door die verdoving!! Ging bijna tegen de vlakte toen we thuis waren, ben toen maar gauw mn bedje in gekropen en lekker 2 uur geslapen. Gelukkig was mn zusje er om op Niels te passen :) Nu gaat het allemaal wel goed, verdoving na 6 uur eindelijk uitgewerkt en de pijnstiller doet nu zn werk. Dus nu kan ik weer mn gang gaan :) Vond de verdoving eigenlijk nog erger dan het trekken zelf!!

Syl
16 March 2009, 18:42
Alle nieuwe moeders, gezellig dat jullie er zijn! welkom!

Hier gaat het wat minder met Tygo. Hij heeft al een paar dagen slecht gegeten en nu twee dagen geen nachtplasluier zeg maar.
Vandaag heeft hij ook niet veel gegeten. hij wilde geen pap vanochtend, heeft wel een broodje en een flesje gehad. Ook wat koek met thee maar daarna alleen nog wat sap en een soepstengel.
Vanavond thuis wilde hij ook niets eten en drinken....hij heeft ook veel geslapen vandaag en maakte soms een beetje een suffe indruk...
Hij had van vrijdag op zaterdag en zaterdag koorts.. Mijn vriend heeft net gekeken naar zijn huidje en hij is niet uitgedroogd.
Dus goed in de gaten houden maar en moet ie morgen ook zijn prikjes, mijn arme ventje....
Maak me best een beetje zorgen...

sofietje
16 March 2009, 18:55
Syl, als je het niet helemaal vertrouwt kan je de prikken gewoon uitstellen hoor. Je hebt best kans dat hij heftiger op de prikken gaat reageren omdat hij al niet helemaal lekker in zijn vel zit... In ieder geval hoop ik dat hij gauw opknapt!

@Bianca: gefeliciteerd met je dochter! Alles goed met jullie?

sporty
16 March 2009, 19:40
je kan het ook in overleg doen met de arts he of verpleegkundige

Vickypreg
16 March 2009, 20:24
Dani eet nu al een stuk beter fruit, hij hapt en slikt het in 1 keer door. Soms duwt hij nog wat terug, maar hij ivnd het wel lekker. Hij at aardig veel vond ik! Echt leuk om te zien!

Vickypreg
16 March 2009, 20:35
Syl wat vervelend dat hij ziek is, hij voelt zich duidelijk niet lekker. Maar je kunt inderdaad vragen of hij zijn prikjes anders volgende week mag als je je er niet prettig bij voelt.

Lenteding fijn dat je er vanaf bent nu haha. Dat is ook wat allemaal tegelijk. Ik had ze er allemaal uit toen ik pas 17 was ofzo.

Maha wat spannend dat je toch terug komt, zal wel weer even wennen zijn allemaal. Succes met het zoeken naar een baan!

Bianca leuk dat je hier ook komt kletsen! Gaat het goed, herstel je al een beetje?

amy-baby
16 March 2009, 20:37
Kreeg weer geen melding dus even bijgelezen.

Welkom kerverse moeders.....

@lenteding; wat leuk dat jullie er weer voor gaan, ben heel benieuwd. duurde de eerste keer lang?

@syl; wel goed in de gaten houden. En anders gewoon even naar de HA, want geen plasluiers meer, dan sta ik geloof ik gelijk bij de HA... :oops: Heel vaak mogen ze niet eens de prikjes he als ze zich niet lekker voelen of ziek zijn. Hou je jochie maar goed in de gaten...
Sterkte ermee!!!

@maha; wat lees ik nu....toch weer naar nederland? hoe dat zo? en had je je er net op in gesteld dat je weer daar bleef....ach...

Hier heb ik best een vrolijk meisje...heerlijk genieten dan hoor. Ze kruipt nu op haar rug naar achteren. ik had gelezen dat ze dan binnekort ook op hun buik gaan draaien en dan zo te kruipen, ik hoop het....Maar ze redt zich prima, dus...

Wie heeft hier nog meer ervaring met fietsen en vanaf wanneer? en zat je kindje toen heel goed? Ik heb namelijk gehoord dat ze schade kunnen oplopen als ze nog niet goed kunnen zitten. Heb zelfs gelezen dat een kindje (ja sorry voor de erger verhalen!) het nekje heeft gebroken na het fietsen van een rondje.... :(

Nou morgen een sollicitatiegesprek.....Ben benieuwd. ook voor 24 uur, ietsje verder dan nu rijden, maar ik krijg er wel betere werktijden voor, en ik ben dan tegen 17.00 uur thuis, dus kan ik lekker elke avond op tijd koken. Dat is wel zo fijn met lisa straks, als ze met de pot mee eet en niet meer de avondfles hoeft.

Groetjes Amy

sofietje
16 March 2009, 20:45
@Amy-baby: wij hebben met Timon het eerste rondje gefietst toen hij ruim 6 mnd was. Hij zat al best stevig toen. We hadden voor wat extra steun nog een kussentje in zijn rug gedaan en het de eerste tijd maar bij kleine rondjes gehouden, dat ging prima.

sofietje
16 March 2009, 20:46
Succes met je sollicitatiegesprek trouwens, ik hoop voor je dat het wat wordt!

Moi
16 March 2009, 20:49
haha wist het ff niet meer met al die topic\s...een beetje verwarrend allemaal ;)

Moi
16 March 2009, 20:51
@ amy veel succes he met je sollicitatie!!!

gebruiken jullie ook nog steeds de babyfoon? Onze deur en marissa dr deur zit altijd dicht, dus wij moeten wel een babyfoon..anders horen we dr niet. ja alleen als ze echt kijhard gaat gillen, maar dat wil ik nou net voorkomen haha

amy-baby
16 March 2009, 20:54
@moi; ja verwarrend he al die topics....maar je hebt ons weer gevonden....hihi...
Wij gebruiken altijd een babyfoon. Haar deur staat wel op een kiertje, maar de deur beneden zit dicht en de tv staat aan, en tegen de tijd dat iki haar hoor is ze helelmaal over haar toeren. Ze huilt ook vaak even 's avonds en dan ga ik kijken of beter gezegd ruiken en dan heeft ze gepoept. ze gaat dan niet heel erg huilen, want slaapt weer verder, maar dan wil ik haar natuurlijk zo snel mogelijjk verschonen...
Als je het over het duveltje hebt......hihi...ze begint te huilen...ff kijken

Vickypreg
16 March 2009, 21:15
Amy als je kindje gewoon goed zit mag ze in het fietsstoeltje, het gaat erom dat ze stevig genoeg zit en niet om kan vallen doordat ze haar evenwicht verliest omdat ze dit nog niet kan behouden. Wat erg een nekje breken, hoe kan dat joh! Erg hoor.

Lenteding, was vergeten te reageren op jullie tweede kinderwens maar leuk joh! Hou ons op de hoogte van je NOD :D

sofietje
16 March 2009, 21:28
Wij gebruiken de babyfoon nooit, maar we hebben een oud huisje wat niet geweldig geisoleerd is dus we horen hem altijd wel ;) . Ik had een jaar terug wel een babyfoon gekocht, maar die deed niets. Deze is twee keer opgestuurd naar de fabriek, de tweede keer waren ze hem kwijtgeraakt dus kregen we een tegoedbon om daar in de winkel te besteden. Nu wachten we nog maar even met weer eentje aanschaffen, dat doen we wel als de kleine uk er is, dan hebben we nog wat langer profijt van de garantie ;)

Syl
17 March 2009, 07:16
Lieve Dames,

Ik ga vanmorgen met Tygo naar de huisarts. vannacht heeft hij wel wat willen eten maar ook geen hele fles en vanochtend wilde hij weer niet eten...
CB zeg ik inderdaad zo maar af, dit is gewoon niet leuk meer! hij zit wel wat te spelen op het speelkleed maar erg enthousiast is hij niet. In ieder geval niet wat ik van hem gewend ben.

Sorry dat ik even niet op jullie allemaal reageer. Mijn hoofd zit even vol met andere dingen.
Ben al blij dat ik hier wat kwijt kan.
liefs!

amy-baby
17 March 2009, 09:18
Hey Syl,
Misschien ben je nu al geweest, maar heb je inderdaad goed dat je toch even naar de HA gaat, zou ik ook doen hoor.
Enne...dat moet je hier toch gewoon kwijt kunnen, je maakt je gewoon zorgen, kan ik me goed voorstellen....
Ik hoop dat het allemaal meevalt. We horen het straks wel....
Dikke knuffel voor tygo...

Syl
17 March 2009, 11:15
Hoi!

Tygo is gelukkig niet uitgedroogd. Hij heeft vanochtend wat sap gedronken en net meer dan een halve liga gegeten. ZIjn fles staat alweer meer dan de helft vol op tafel nu...dus echt gegeten heeft hij nog niet.
Hij heeft bronchitis en een virusinfectie. Ook heeft de ha vastgesteld dat hij bronciale hyperreactiviteit heeft. DIt kan door verschillende prikkels komen. Sigarettenrook, katten en hondenharen, verontreinigde lucht enz. Hij heeft geen astma of allergie maar is er als ik het goed begrepen heb wel gevoelig voor dit te ontwikkelen...
Hij heeft ventolin gekregen en een neusspray. Ventolin heeft hij al eerder gehad.
Als het volgende week niet over is moet ik terug.

Hij ligt nu eindelijk even lekker te slapen bij opa en oma..

sporty
17 March 2009, 11:27
wij gebruiken de baby foon ook fanatiek wij horen djinn ook niet huilen als die niet aan staat

amy-baby
17 March 2009, 11:31
@syl; fijn om te horen dat het redelijk gaat. Ik had al een berichtje op je hyves achtergelaten, maar net zag ik deze....

Nou ik spring onder de douche en ga me omkleden (met zo'n spugend kindje moet ik dat wel op het laatst doen ;) ) en me voor bereiden op mijn solli gesprek....

Groetjes Amy

bstipdonk
17 March 2009, 12:19
he sofie (en volgens mij maha) dankje wel. Met ons gaat alles prima. Zijn hard op weg d'r gebruiksaanwijzing uit te vogelen. Want die hadden ze er helaas niet bijgeleverd. ;)
mijn herstel gaat prima. heb eigelijk vrij weinig last.tot nu toe. Gelukkig.

sporty
17 March 2009, 12:26
amy my fingers crossed

karin26
17 March 2009, 15:08
@syl, dikke knuffel voor Tygo!!!!!

@Bstipdonk, Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter. En idd de gebruiksaanwijzing wordt helaas niet meegeleverd.

@Amy succes, maar volgens mij ben je al terug!!! Hoe is het gegaan????

Wij gebruiken de babyfoon ook

Volgende week ga ik eindelijk trouwjurken passen!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb ik zoooo zin in!!!!!!

Lenteding
17 March 2009, 16:16
Syl, fijn dat het weer beter gaat met Tygo. Is niks zo'n ziek kindje, zeker als je er niks aan kan veranderen!!

Amy, hoe was je gesprek??

amy-baby
17 March 2009, 17:51
Hey meiden,

Nou net gesprek gehad en was zoooo leuk, ben zo benieuwd. Misschien volgende week voor een volgend gesprek.
Ging om half 5 weg, en was om 5 uur thuis. DAt is ook de normale tijd dat ik zou werken, normaal ben ik om kwart voor 6 -6 uur thuis,scheelt enorm.

Syl
17 March 2009, 18:22
Ik hoop voor je dat deze baan wat wordt voor je!
Ik had op hyves ook al gereageerd ;)
Gaat nog steeds niet geweldig, hij wil niet eten en drinken..

Lenteding
17 March 2009, 19:05
Wat vervelend dat hij nog niet echt goed wilt eten en drinken. Laten we hopen dat hij zich met de medicijnen in ieder geval een stukje beter gaat voelen. En dat hij dan ook weer meer gaat eten.

Moi
17 March 2009, 20:32
@ syl hoe gaat het nu met Tygo??? Hoop dat het gauw weer beter gaat.

@ amy hoop dat je gauw hoort of je bent aangenomen..ik hoop het zo voor je!!

sporty
17 March 2009, 21:35
hebben jullie ook dat bericht gehoort van kind wil naar oma en ouders slapen kind gaat snachts op pad met pin pas

Syl
17 March 2009, 21:36
Hij ligt eindelijk rustig in bed. Hij had bij mijn schoonouders ook wel al geslapen en toen hij wakker werd zijn we meteen naar huis gegaan.

karin26
18 March 2009, 05:14
@Sporty ja dat was in Arnhem.Die mensen deden de deur nooit op de haak i.v.m als er brand uitbrak.
Dat kleine meisje dacht 's ochtends vroeg om naar oma te gaan met de trein hahahaahah.

@Syl ik hoop dat de kleine man zich snel weer beter voelt en dat hij weer goed gaat drinken en eten!!!!

sporty
18 March 2009, 05:50
heb het net gezien op sbs6 jeej....... nou ik woon met een branweerman en die doet de deur ook op slot. wel wil ik een noodsleutel bij de voor en achter deur (aan een spijker hoog bij de deur waar de schanieren zitten ander zit je weer met inbraak) voor als er brand uit breek mijn sleutel zin nl altijd in me jas zak en als marko werk aan de sleutel van de meterkast. en mocht daar brand uit breken kan ik niet langs achter want de sleutel ligt voor.

nee deur altijd op slot hoor. moet er niet aan denken dat djinn snachts op pad gaat en bij ons de eerste kroeg die snacht redelijk open is , is op zo'n dooie weg of in de stad 5 km verder op

hoe gaat het met de "zieken"? een rustige nacht gehad?

Moi
18 March 2009, 07:32
Zo bizar verhaal zeg!!! Bij ons zitten de deuren altijd op slot.als er brand is, kunnen we ook uit het raam klimmen beneden...bij wijze van dan

Moi
18 March 2009, 07:33
Zo marissa is lekker aan het spoken geweest...pfff 20.30 uur slapen..23.30 uur roepen...en om 02.30 uur roepen!! ben echt kapot zeg!

Syl
18 March 2009, 07:39
Tygo heeft vanochtend gelukkig wat gegeten. We hebben hem wel naar het kdv gebracht maar ik hoorde net alweer dat hij huilerig is. Ze leggen hem in bed en als het niet gaat ga ik m halen. Ergens snap ik niet eens van mezelf dat ik m gebracht heb.....

Moi
18 March 2009, 08:13
@ syl ben je nu gewoon thuis of aan het werk? Ik zou zelf persoonlijk als ik thuis was hem lekker halen ;)

amy-baby
18 March 2009, 08:42
@syl; snap je wel, je denkt gewoon proberen, maar ik zou hem ook gewoon lekker ophalen hoor meid! je kan hem zelf het beste in de gaten houden, en kijken of zijn situatie veranderd. Anders gewoon weer naar HA toe he?

Ik hoor waarschijnlijk volgende week pas wat over die vacature....Ik zit nu op mijn werk, maar vindt het toch wat minder heir worden, dus hoop eigenlijk wel dat het wat wordt. Het enige wat ik echt een nadeel vindt, is dat wij aan het eind van ditj aar voor een 2e kindje willen gaan, maar ik krijg daar natuurlijk een jaarcontract, ben zo bang dat het daarna niet verlengd zou worden.

Groetjes Amy

Moi
18 March 2009, 09:11
@ amy heb je nu een vast contract? Als je zeker weet dit jaar nog voor een tweede te gaan, zou ik blijven zitten waar je nu zit zegmaar. Anders hebje grote kans, dat ze je contract niet gaan verlengen denk ik..

Syl
18 March 2009, 09:20
Ik ben op mijn werk, heb net gebeld. Hij slaapt en ze belt me als hij wakker wordt en zich toch niet prettig voelt. Anders bel ik rond twaalf uur nog even om te kijken hoe het gaat.

Bedankt voor jullie steun meiden! Doet me erg goed!

Spannend Amy! hoop dat het wat wordt voor je!

amy-baby
18 March 2009, 09:33
@moi; ja vindt het ook wel een risico, maar niet elk bedrijf gooit je er natuurlijk uit bij een jaarcontract en een zwangerschap. Het bedrijf krijgt dit toch altijd vergoed dus in dat opzicht hebben ze er geen nadeel aan. Vindt het hier gewoon echt neit leuk meer, wat een zeikmutsen....haha....hangt gewoon geen goede sfeer.
De andere biedt en een hoger salaris en betere werktijde, ben daar al om 5 uur thuis en nu rond 6 uur, scheelt wel he? maar goed eerst maar afwachten of ik voor een 2e gesprek mag komen. Deze zou trouwens al volgende week plaatsvinde, dus heel lang hoef ik niet te wachten.

Syl
18 March 2009, 11:56
Klinkt wel goed amy, die evt nieuwe baan! zou wel fijn zijn als je die krijgt!
waar ik nu werk heb ik een vaste aanstelling gekregen op de dag dat ik met zwangerschapsverlof ging dus dat hoeft niet overal het geval te zijn ;)
misschien voor alle zekerheid wel even kijken hoe het gaat als het niet verlengt zou worden tegen die tijd. Bedoel kwa financien. of het dan wel kan dat jij zonder werk zit tijdelijk.....
Heb je enig idee of vermoeden hoe de cultuur in dat bedrijf is? Dan kan je vaak al inschatten hoe ze op een zwangerschap gaan reageren al is dat geen zekerheid natuurlijk.

ik ben inmiddels thuis met Tygo. Hij ligt nu lekker in bed.

maha
18 March 2009, 12:05
Syl, dat moet een fijn gevoel zijn weer lekker thuis met je mannetje! Hopelijk knapt ie nu weer snel op!

liefs maha

Vickypreg
18 March 2009, 15:12
@Amy, ik zou er gewoon voor gaan. Mocht het toch niet verlengd worden om die reden, dat zie je dan wel weer toch. Heb je in elk geval een tijd met plezier kunnen werken! Mijn contract is overigens om die reden idd niet verlengd, ik was ook net begonnen en raakte zwanger en toen kon ik na mijn verlof meteen thuis blijven. Maar niet overal zijn ze zo, het is belangrijk dat je het naar je zin hebt en als je daar gauw begint heb je je eerst nog kunnen bewijzen op de werkvloer. Bovendien als je pas eind dit jaar begint weet je nooit wanneer het lukt en werk je daar toch alweer een tijdje.
Hoop voor je dat je aangenomen word!

Syl, fijn dat hij lekker slaapt daar nu. Gewoon afwachten, misschien valt het allemaal reuze mee en voelt hij zich straks een stuk beter.

Wat een heerlijk weer zeg, heb de tuin net weer even gedaan. Dani slaapt nog steedsn iet door, wat we ook doen het is een ramp. Zelfs met 210 forte komt hij weer om 4 uur. Snap er niets van, dit is alweer een week aan de gang :shock: en ik ben gesloopt :(

amy-baby
18 March 2009, 18:04
@vickypreg; dank je wel voor je advies. Denk er hetzelfde over. Denk dat ik er wel voor zou gaan. Ze hebben trouwens gebeld, heb een 2e gesprek en waren erg enthousiast over mij. Ze hebben zelfs de term gebruikt" de baan is haar lijf geschreven"...hihi...
Oh en over het doorslapen van dani. Meid heel veel geduld. Lisa sliep met 6 weken door, tot een maand of 3,5 en kwam toen elke avond meerdere keren tot 6 maanden, en toen sliep ze weer door. Het is mega vermoeiend, maar je kindje is dan waarschijnlijk met andere dingen bezig, het gaat over.....

Groetjes Amy

Syl
18 March 2009, 20:15
Dat klinkt goed Amy! En meid, gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Dat geldt niet alleen voor moeders :D

Hier een opluchting! Tygo net uit bed gehaald om te kijken of hij een flesvoeding wilde, en die wilde hij wel! Hij had m bijna helemaal op en is daarna weer lekker rustig in bedje gaan liggen alsof we hem helemaal niet wakker hadden gemaakt. Wel nog een pufje en schone broek gegeven natuurlijk.
Deze mama voelt zich effe helemaal blij!

sofietje
18 March 2009, 20:21
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met Tygo, hopen dat het doorzet!

@Amy: dat klinkt goed zeg, spannend verder hoor... Succes!

@Vickypreg: Timon sliep ook pas vanaf dat hij ruim 5 mnd was door. Het CB adviseerde ons toen om ipv van een voeding 's nachts hem een paar slokjes water uit een flesje te geven, omdat het gewenning is als ze rond die leeftijd nog steeds snachts komen. Maar Timon pikte dat niet, hij heeft het op een gegeven moment gewoon zichzelf afgeleerd ;)

amy-baby
18 March 2009, 20:50
@syl; dank je wel, denk ook dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen. Je krijgt toch nergens meer zekerheid toch?
En wat heerlijk dat je ventje weer een fles heeft leeg gedronken....ja dan kan je echt op dat moment de gelukkigste moeder voelen he?
nou hopelijk was dit het begin weer van opknappen, zou heel fijn zijn....

groetjes amy

Moi
19 March 2009, 07:21
@ amy met zoveel voordelen zou ik er ook voor gaan!

@ syl wat fijn dat je mannetje zich weer wat beter voelt.

@ vickypreg kan het geen sprongetje zijn? Marissa werd de afgelopen week steeds 2 keer wakker in de nacht en had het boek oei ik groei erbij gepakt..en bleek een spongetje te zijn.

vanacht heeft ze gelukkig weer doorgeslapen :)

Syl
19 March 2009, 07:49
hier een kindje wat goed geslapen heeft en vanochtend vroeg weer gegeten heeft. Nu zit hij met zijn eten te spelen maar hij heeft in ieder geval wel wat op!

bstipdonk
19 March 2009, 10:11
wie van jullie geeft borstvoeding, of heeft het gegeven? op welke leeftijd zijn jullie begonnen met het oefenen met een flesje?
Wil hier eiglelijk zo vroeg mogelijk mee beginnen. Heb ik ook weer wat meer vrijheid. en zijn we niet zo aan die voedingen gebonden, mochten we ergens heen gaan?

Syl m'n neefje heet ook Tygo.. mooie naam ;)

Moi
19 March 2009, 10:20
wie van jullie geeft borstvoeding, of heeft het gegeven? op welke leeftijd zijn jullie begonnen met het oefenen met een flesje?
Wil hier eiglelijk zo vroeg mogelijk mee beginnen. Heb ik ook weer wat meer vrijheid. en zijn we niet zo aan die voedingen gebonden, mochten we ergens heen gaan?

Syl m'n neefje heet ook Tygo.. mooie naam ;)

Hoi,

Ik geef nog steeds Borstvoeding. Marissa is nu 8,5 maand. Wil je gaan afkolven en dan met flesje geven??

Ik heb na 6 weken melk afgekolft en het met het flesje gegeven. Ze zeggen dat je het niet eerder moet doen ivm speenverwarring.

Volgende week ga ik bv uit eten met mn werk en dan kolf ik melk af en dat geeft mn vriend dat in de avond. Zo kan je toch weg zegmaar.

sporty
19 March 2009, 12:58
@bstipdonk. je kan het beste met 4 weken gaan oefenen dan kunnen ze geen last meer hebben van speel tepel verwarring.
maar als je gaat oefenen voor je werk strax moet je het wel in houden hoor elke avond of zo al is het maar 30 a 50cc.
en tegen dat je echt een keer de hele voeding per fles moet geven ook een hele fles oefenen ... zonder dat jij er bij ben
mijn dochter deed het supper maar toen ik ging werken dronk ze niet de 1e week als ik weg was. was gewoon protest. dus toen gewoon geprobeerd maar na 1 week was ik door me voorraad moeder melk heen.
op cb zeidien ze gewoon dan wacht ze maar tot je thuis ben.. ik werk diensten van 4 uur dus na max 6 uur ben ik thuis..
en dat lukte door mede ook de speen onder de kraan warm te maken dronk ze daar na alles tot bijna alles leeg.
de papa had het soms wel moeilijk om dat ze wel bleef huilen als ze de fles bleef weigeren

sofietje
19 March 2009, 13:15
Wanneer je kunt gaan oefenen is ook afhankelijk van hoe goed je kindje drinkt. Bij Timon ging de bv vanaf het begin heel goed, dus na een week hebben wij hem al een speentje gegeven terwijl dat meestal ook afgeraden wordt. Ik geloof dat ik met 3 weken voor het eerst gekolfd heb en hem een flesje heb gegeven, en ik heb nooit wat van tepel/speenverwarring gemerkt. Ik gebruikte wel de flesjes van Avent, door die brede speen lijkt dit meer op de borst.

Lenteding
19 March 2009, 17:24
Syl, fijn dat het al wat beter lijkt te gaan met Tygo!!

bstipdonk
19 March 2009, 19:48
Oke was inderdaad van plan rond de 4 a 5 weken te gaan oefenen. eerst met afgekofde melk. en tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken wil ik eigelijk dat ze dan gewoon kunstmelk drinkt. (dan wil ik de borstvoeding ook een klein beetje afbouwen, werk alleen middagen dus laat de middagvoeding dan gewoon vallen.
Wanneer moet ik eigelijk kolven? (tussen de voedingen door? of hoe werkt dat?) Is wel makkelijk als ik een klein vooraadje heb liggen. Mocht ik lekker een avond weg gaan ofzo. (kan m'n manneke lekker het flesje geven)

ben net voor het eerst even op stap geweest zonder de kleine... wat is dat raar, net of ik een deel van mezelf achterliet.
nou ja zal wel wennen. (ze heeft er trouwens niets van gemerkt, heeft de hele tijd geslapen)

marcha dat meebrullen ken ik. die van ons had krampjes, tel daar de hormonen na de bevalling bij op... :cry: dat was feest ja! Vind dat toch altijd zielig als kinderen ziek zijn.

amy-baby
19 March 2009, 20:39
Nou meiden, heb net een uitnodiging voor een 2e gesprek gekregen...hihi...en...ik ben de enige kandidaat en zij wilde mij hebben. Zoals zij in hun woorden zeiden, dat er niemand kon voldoen aan mijn kwaliteiten,. nou een groter compliment kan ik niet krijgen toch? Ben heel benieuwd, heb natuurlijk echt een megasalarisies neergelegd, waar ze mee akkoord gingen....haha...hou jullie op de hoogte.
Ik denk trouwens dat ik gewoon die gok neem, ook al willen we een 2e kindje. dit is de corporatiebranche en die heeft niet zo veel last van de kredietcrisis, dus.....zo snel zullen ze mij er dan niet uitgooien, tja tenzij ik er echt niets van bak....

Net lekker met mijn 2 lieve schatten in bad geweest. Doe we tenminste 1 keer in de week, maar dit is al de 2e keer.. ;) . Dan is het echt even genieten met z'n 3-tjes. Morgen heerlijk vrij, als het dan weer zo mooi is, lekker wandelen met de kleine.

@bstipdonk; van harte met de geboorte van je meisje. Maar na een week alweer op de been, goed hoor! pff...ik heb lang last gehad, maar heb ook 10 dgn in het ziekenhuis gelegen.

@marcha;wat vervelend dat hij oorontsteking heeft, en inderdaad je kindje pijn zien lijden is verschrikkelijk. Waarom krijgt hij geen antibiotica?

@syl; wat fijn dat het weer beter gaat met Tygo...

Groetjes Amy

Moi
19 March 2009, 21:01
@ bstipdonk Ik kolfte in het begin tussen de voedingen door om het extra op gang te brengen. Ook gaf ik per voeding 1 borst en kolfte dan de andere borst.

Werk je 4 uur in de middagen? Als je bv alkolft vlak voordat je weggaat, hoef je kleintje toch geen ''kunst'' voeding. 4 uurtjes is makkelijk te overbruggen..

Moi
19 March 2009, 21:02
@ amy wat gaaf zeg!!! als ik het zo lees, moet je er ook lekker voor gaan hoor!!! :)

sporty
20 March 2009, 05:22
@bstopdonk: na de voedring kolven is het beste om voorraad op te bouwen. en dan het liefst per 50cc is makkelijk uit de vriezer halen dan. en dan kolven tot je borsten leeg zijn . zo stimuleer je ook dat je meer gaat aan maken. en dan zou ik juist niet in d emiddag gaan kolven om dat je die voedingen wil afbouwen.

weet je hoe je een voeding moet afbouwen?

Vickypreg
20 March 2009, 10:59
Bpstipdonk (moeilijke naam hoor ;) ) wel een goed idee om het zo te gaan doen. Dani hield het echt geen 4 uur uit zonder melk en nog heeft hij er wel eens moeite mee. Natuurlijk kun je ook een voorraad opbouwen als je bv wil blijven geven. Dan kan dat gewoon gegeven worden.

Dani gisteravond niet wakker gemaakt voor de voeding en hij kwam uit zichzelf om 23.45 en na die voeding sliep hij mooi de hele nacht door tot 7.15 en lag hij lekker te spelen in bed. Ook niet meer eruit geweest voor de speen. Hmm misschien toch honger als we te vroeg een voeding geven, maar wel lastig hoor. Ik hoop dat hij over een tijd toch zonder die avondvoeding kan, maar dan moeten we eerst warm eten geven.
Hij eet nu al een hele banaan helemaal oP!! Het smaakt hem prima haha. Maar de melk liet hij daarna 80 cc over..toch buikje vol waarschijnlijk?
Morgen gaat hij logeren, zie er echt tegenop...maar ja het hoort erbij moet er een keer aan geloven! We hebben een bruiloft en het word prachtig weer dus dat is wel weer erg leuk.
Ben trouwens aan het kijken voor een mamafiets op marktplaats, heb wel een mooie gevonden incl zitje e.d. dus hopelijk gaat dat lukken.

Vickypreg
20 March 2009, 11:00
@Amy wat heerlijk zeg! En fijn van het salaris, als ze je echt willen dan doen ze dat zo ja haha. Lekker doen hoor!

amy-baby
20 March 2009, 11:34
@vickypreg; ik heb mijn mamafiets ook via marktplaats gekocht, scheelde enorm veel en hij was nog geen jaar oud. Nog even en wij kunnen gaan fietsen. Lisa zit nog niet goed genoeg rechtop, dus daar wacht ik nog even op, maar....het mooie weer is net begonnen dus komt nog genoeg mooie dagen...hihi....Heb net weer een uur met lisa gewandeld, heerlijk...Lekker de vogeltjes horen fluiten...ohh krijg er helemaal zomerkriebels van. Lisa ligt nu op bed, ga ik gauw me huissie beneden schoonmaken.

@bpstikdonk; ja inderdaad lastige naam..hih.. Kan je geen advies geven mbt bv, ik gaf altijd al, zoals het hier genoemd wordt " kunstvoeding".
Maar genoeg meiden die je kunnen adviseren ;)

groetjes Amy

karin26
20 March 2009, 12:30
Nou zometeen vertrek ik na mijn vriendinnetje in Voorburg. Zonder dochter :cry:
Maar het is nu tijd voor mama om even te genieten.

Ik heb net ook een mama fiets gekocht op MP. Scheelt enorm en volgende week ga ik hem samen met mijn papa ophalen. Jippie heb ik nu al zin in

En volgende week vrijdag trouwjurken passen... Ook heel erg zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot zondag avond!!!!!

amy-baby
20 March 2009, 12:46
Meid heel veel plezier, en helaas zonder meisje, maar die blijft toch bij haar papa thuis? Gewoon lekker genieten meis, en dan als je zondag weer thuis komt, lekker knuffelen met je meisje. En je hebt ook al iets leuks voor volgende week staan.
Welke fiets heb jij gekocht?
ik heb net hele gave fietstassen en zitting van Basil gezien, die wil ik wel hebben...haha...

groetjes Amy

Heidi
20 March 2009, 12:49
sofietje, dankje ;)

ik loop al heel wat achter zie ik stelletje theemutsen :D
ik ga het niet meer bijlezen ik ga zo met Noud een stukje lopen het is zo'n heerlijk weer

nou dames geniet ervan en tot snel

Moi
20 March 2009, 21:09
@ karin geniet ervan he!!

mn vriend en ik gaan 5 december (haha jaja is nog ver weg) naar het concert van Pink en dan gaat marissa uit logeren..wil dan ook een hotelletje boeken in Rotterdam.. en misschien na het concert nog een drankje pakken in de stad.. is echt al tijden geleden. En ik kijk er toch erg naar uit zeg!! :D

bstipdonk
21 March 2009, 15:49
hey meiden bedankt voor jullie adviezen. Makkelijk z'n forum. Ik werk idd 4 uur in de middag maar met reistijd erbij word het denk ik toch al gauw 5 a 6 uur. Dus dat is iets te lang. En ik vind het ook wel makkelijk denk ik. (en die kunstvoeding smiddags, dan hoef ik teminste niet altijd te kolven. (op het werk dat vind ik z'n gedoe (lijkt me)
Sporty afbouwen weet ik niet... denk gewoon stoppen????

Als jullie m'n naam zo moeilijk vinden mogen jullie me ook wel bianca noemen hoor!!!

amybaby m'n herstel gaat zo snel, heb vandaag al met m'n nichtje op de trampoline gestaan (dacht bij mezelf wie staat er nou binnen 2 weken na de bevalling op een trampoline.... nou ikke dus) Ben wel blij dat het snel gaat. ik ben echt niemand voor het stil/ binnen zitten. (heb zelfs een halve week voor de bevalling m'n gras nog staan te maaien met z'n duwding)

Moi m'n zusje is daar pas geleden heen geweest (in belgie) die zei dat het echt kei leuk was geweest, en een goede show.

Vickypreg
23 March 2009, 08:57
Wat is het hier rustig zeg! Heb gister de fiets opgehaald, mooi ding en alles erop en eraan. Kan ik hopelijk lang mee vooruit!
Dani had lekker gelogeerd bij mijn ouders, maar ik miste hem wel. Meer omdat ik tijdens de bruiloft andere baby's zag en dan wordt je er toch mee geconfronteerd zeg maar. Maar het ging goed en het was zo wel het beste voor hem en ons.
Hoe was jullie weekend?

Moi
23 March 2009, 19:56
Is zeker rustig hier! gaat goed hier..heb alleen donderdag avond een etentje met mn collega's bah!! echt geen zin in...hoop dat de avon snel voorbij is ;)

bstipdonk
23 March 2009, 19:59
Is ook relaxer toch, een bruiloft zonder dat je je zorgen hoeft te maken of ie wel slaapt enzo. En als je m helemaal niet zou missen, dat zou pas raar zijn!

hier een lekker rustig weekend. Merkte dat ik vorige week teveel gedaan had. dus heb nu toch maar een middagdutje gedaan! (ben nogal eigewijs, en meende dat dat echt niet nodig was) wel dus!!

Vandaag m'n eerste dag "alleen" met Zoey gehad. Wel raar zo de hele dag thuis. Morgen ga ik denk ik s middags toch ff naar m'n ouders. (ben niet z'n thuiszitter)

vraagje hoe gaan jullie/ gingen jullie om met het huiluurtje??? laten huilen, of de hele tijd ermee gaan zitten/rondlopen?
Vind dat namelijk een beetje moeilijk. je ziet dat ze moe is, maar toch huilt ze. En als ik dr dan constant op de arm houd, ben ik ook weer bang dat ze dat dan aanleert.

Moi
23 March 2009, 20:06
Als ze zo huilt als ze zo moe is, zou ik dr in slaap wiegen..ik deed dat in het begin heel erg vaak en marissa is het ook niet aangeleerd...

Heb gelezen dat als je je kindje lang laat huilen(en vaak) dat ze het vertrouwen in zijn/haar ouders kan verliezen. En kroelen is voor jezelf toch ook leuk ;)

amy-baby
23 March 2009, 20:22
Oh ik heb juist gehoord, dat je kindje best even mag huilen, want zo kan hij/zij alle indrukken verwerken van die dag. Maar ik kon daar ook niet echt tegen, en lisa huilde ook niet veel hoor, dus als ze huilde dan maar even vasthouden. Volgens mij krijgen ze dat besef pas later hoor, als ze boven de 3 a 4 maanden zitten, maar dat weet ik ook niet zeker. gewoon doen waar je je het beste bij voelt meid!!! dat is vaak het beste. wat ben je trouwens actief zeg voor iemand die net 2 weken bevallen is....

Morgen 2e gesprek, ben zo benieuwd. maar hou jullie op de hoogte...hihi... misschien kan ik deze week wel mijn huidige baan opzeggen...

Groetjes Amy

Vickypreg
24 March 2009, 08:37
Bianca, ik denk idd dat het ook een beetje van je kindje af hangt. Dani huilt eigenlijk niet veel, behalve als er echt wat is. WIj hebben ook wel eens met hem rondgelopen, maar dat is eigenlijk zelden gebeurd. Hij heeft nooit echt een huiluurtje (gehad) dus wij troosten hem altijd. De speen helpt vaak of hij is moe en dan leggen we hem in bed, mocht hij dan overstuur raken dan halen we hem er wel weer uit maar pas na een tijdje proberen. Meestal is hij dan weer rustig of hij wil een fles. Je moet doen waar je je goed bij voelt, als je haar wil troosten gewoon doen. Wandelingetje maken of iets dergelijks helpt vaak wel, ik denk ook niet dat je haar echt kunt verwennen hoor, dus lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Amy veel succes alvast, spannend hoor!

Moi, balen dat je daar zo tegenop ziet. Ben je nog op zoek naar wat anders? Weet je de tijd gaat zo hard, voor je het weet is het alweer voorbij. Dat merk ik wel, ik heb volgende week mijn eerste werkdag (middag) en zie er ook tegenop maar ja volgens mij is het zo weer voorbij en voor je het weet werk je er alweer een tijd.

Het lijkt erop dat Dani nu toch echt weer doorslaapt. We zijn er zelfs al een aantal nachten helemaal niet meer uit geweest voor de speen!! Gelukkig!! Vanochtend netjes om 7 uur een fles, lekker hoor.

bstipdonk
24 March 2009, 09:08
hey bedankt voor jullie meningen. Maar het gekke is. Dat als ze s avonds dat huiluurtje heeft, en je legt haar in bedje. Ze even slaapt. een paar minuten, dan even huilt, dan weer even slaapt. en zo gaat dat door. Ze huilt dan niet echt heel hard, alleen een beetje jammeren. Zou dit dan die indrukken verwerken zijn? Als ze overstuur raakt haal ik haar er ook uit, of ga even ernaast zitten en lekker over d'r bolleke aaien. Gelukkig huilt ze niet veel. Ik kan absoluut niet tegen babygehuil ;)

vickeypreg wat heerlijk dat ie doorslaapt... wil ik ook!!!! Heb al tegen m'n liefje gezegt zogauw ze de fles goed doet. Ik een hele nacht door wil slapen ;) en hij dan lekker eruit mag. (zal ik wel lekkende borsten :oops: hebben, maarja je moet er iets voor over hebben) :D

amy succes...

zo krijg dadelijk een collegaatje op bezoek, gezellig mis het werk eerlijk gezegt wel een beetje. Heb nog nooit langer dan 2 weken aan een stuk vrij genomen. en ben nu al 5 weken thuis. Maar dadelijk weer lekker bijkletsen (lees roddelen ;) )

Vickypreg
24 March 2009, 10:19
Haha Bianca, nou dat doorslapen mocht ook wel eens. Dat doet ie pas vanaf 3 maanden en dan nog wisselvallig! Maar geduld loont ;)
Wat grappig dat jij je werk juist mist, wel leuk dat betekend dat je het erg naar je zin hebt. Wat doe je voor werk?

Klungeltje23
24 March 2009, 10:29
Hoi moeders,

Ik heb al even niet meer gereageerd sorry.Het was allemaal druk om me heen en nog zo even onze eerste trouwdag ertussendoor(Wat overigens echt een super leuke dag was).Ben vollop aan het solliciteren..wat niet lukken wil.Ik heb mijn baas gevraagd of ik minder kon werken..die werkt ook al niet mee, dus nu moet ik voor ouderschapsverlof gaan en ik heb vandaag ook nog even te horen gekregen dat ze mij niet met een kleine ingreep konden helpen(ivm mijn hechtingen), maar dat ik volgende maand geopereerd word.Lekker dus.Dat betekent dus weer een hoop gerompslomp de aankomende tijd.Maar goed, onze dochter is super geweldig, dus dat geeft weer wat positiefs natuurlijk.
Hoe gaat het verder met jullie?Heeft nog niemand gehoord hoe ver cindy nu is in de zwangerschap en of alles nog goed met haar gaat?Ben echt benieuwd hoor!Nou ik hoor het nog wel.

Liefs Kim

Vickypreg
24 March 2009, 10:37
Kim op de hyve schrijft Cindy wel eens, daar zit jij toch ook? Volgens mij is ze inmiddels 10 weken. Wat vervelend dat je werk zo moeilijk doet het niet lukt met solliciteren. Wat een gedoe he al die brieven schrijven en maar weer op gesprek komen. Wens je toch veel succes, hopelijk gaat het gauw lukken! Naar ook van je hechtingen, wat gaan ze precies doen in de operatie? Je meisje is ook alweer 5 maanden!! Wat gaat het hard he!

Klungeltje23
24 March 2009, 11:19
Heej vicky, Ze gaat een gedeelde van de hechting opnieuw openmaken en dichthechtem.Er is iets niet goed gegaan met dat gedeelte en heb er ontzettend veel last van.Ze hebben in de afgelopen maanden met andere spullen een oplossing geprobeerd te vinden,maar helaas is dat niet gelukt en krijg ik een dagopname.Ik zal welleens proberen op hyves wat te lezen en reageren.
Gaat snel die tijd h voor je het weet zijn ze alweer een jaar.Ook wel weer leuk om dan een feestje te geven natuurlijk.
Verder alles goed met jou en je kindje?

Liefs Kim

bstipdonk
24 March 2009, 11:47
auw Kim dat klinkt niet lekker. Hoop dat je erna er geen last meer van hebt!

Vickey ik werk op een kinderdagverblijf (buitenschoolse opvang leeftijd 4-8 jaar) En dat is super leuk werk. En leuke collega
s dat werkt natuurlijk ook wel mee.

Vickypreg
24 March 2009, 12:10
Kim, he bah dat is vervelend dat het zo moet nu dan. Hopelijk kun je snel terecht. Ja met ons gaat het heel goed, geniet er echt van. Vind het zo leuk te zien dat hij lekker groeit en steeds meer kan.

Bianca, wat grappig ik ga dat ook doen! Volgende week begin ik in de BSO, lekkere werktijden he. Ik heb hiervoor op een kdv gewerkt bij de peuters dus dit is wel weer ff wat anders.

Moi
24 March 2009, 20:04
@ vickypreg Als ik iets leuks tegenkomt, ga ik er zeker op schrijven. Maar ik wil wel in de buurt werken en daar staan bijna alleen maar fulltime banen voor in de krant. Ook ben ik nu hoofd debiteuren bewaking en wil eigenlijk graag dit werk voortzetten. Vind debiteuerenwerk heel erg leuk.

@ amyveel succes he, maar ik denk wel dat het gaat lukken...denk het niet..hihi weet het bijna zeker!! :D

amy-baby
25 March 2009, 08:43
Hey meiden,

als we er vanmiddag uitkomen, dan heb ik de baan. Dus in principe door hun al aangenomen. Vanmiddag arbeidsvoorwaardengesprek....hou jullie op de hoogte. Vind het op de een of andere manier heeeeel eng...haha....Mijn man zei nog tegen mij "jij eng? de jobhopper???

sofietje
25 March 2009, 12:27
Wow Amy! Succes joh vanmiddag! Jullie komen er vast wel uit ;)

bstipdonk
25 March 2009, 12:28
he vickey ja zeker lekkere werktiijden. En heel leuk werk!!! Je kunt al zo lekker veel met die kinderen he! Maar is wel helemaal anders dan een dagopvang. WErk je voor een grote organisatie? Ikke wel Korein weeet niet of je dat kent. Maar in brabant/limburg is dat de grootste organisatie voor kinderopvang.

amy idd alvast een beejte gefeliciteerd. maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen. zo te horen.

Vickypreg
26 March 2009, 12:02
@Amy, hoe is het gegaan??

@Bianca, nee ik zit niet bij een grote organisatie. Woon in een dorp en daar de plaatselijke kinderopvang zit ik dan.

Pff had net even geoefend in de auto waarin ik straks moet rijden op mijn nieuwe werk, is namelijk een busje. Ging wel goed, maar moest Dani natuurlijk even bij de oppas brengen. Kom ik daar aan, is ie helemaal over zijn toeren in bed...ik vond het zo zielig! Hij huilt zelden zo, hij had ook zijn speen niet en die heeft hij echt nodig als hij zo is. Toen hij bij mij was was het snel over met speentje, ben er nu nog een beetje van slag van. Is dat gek? Ik vind het dan zo moeilijk hem uit handen te geven he, maar ja het moet toch echt af en toe. Heb hem mee naar huis genomen en nu ligt hij lekker te slapen. Zou hij het dan nu al aanvoelen dat ik er ben en dat hij daar ergens anders was?

Vickypreg
28 March 2009, 09:36
Waar is iedereen :(

Klungeltje23
28 March 2009, 11:24
Vicky:Dat is echt heel normaal hoor dat je dan overstuur. Ik kan daar ook niet tegen als Dana zomaar ineens vanuit het niets zo gaat doen en die heeft dan ook echt haar tut nodig. Elke moeder zou lijkt mij hetzelfde reageren. Maak je niet druk... is gewoon een gezonde reactie. Weet je in elk geval zeker dat je gevoel op de goede plek zit.

Liefs Kim

bstipdonk
29 March 2009, 13:17
he vickey is toch ook een beetje raar als hij z'n speentje niet heeft dan? Zou dat toch bespreken met de oppas hoor. Want zo is het voor hem en voor jou niet leuk.

Vickypreg
29 March 2009, 14:59
He bedankt voor jullie reacties. Het is geen vaste oppas hoor, gewoon mijn zwager dus geen probleem ofzo. Ik vond het gewoon moeilijk op dat moment. Het gebeurd thuis gewoon nooit.
Hoe is het met jullie allemaal?

amy-baby
29 March 2009, 19:15
Nou meiden, kreeg weer geen melding.
Hier positief nieuws, maar ook ontzettend verdrietig nieuws.
Ik heb de baan! begin per 1 mei.

Het verdrietige nieuws is dat wij vandaag naar mijn man's oom toe wilde, en wij bellen of we vanmiddag konden komen, en bleek hij net overleden te zijn.... :cry: Ik voel me zoooo K.T (sorry). hij had kanker en ging al een jaar niet zo goed, maar dat het zo slecht ging, was pas sinds 2 dagen. Wij waren voor het laatst in oktober geweest, met lisa, en zijn al die tijd niet geweest. voel me zo'n trut, helemaal omdat hij vorige week naar lisa had gevraagd zei mijn tante....We zijn vanmiddag alsnog geweest, want hij ligt thuis opgebaard, maar ben zoooo ontzettend verdrietig....ik had hem lisa nog een keer willen laten zien, maar nu is het te laat. Ik ben soms zo met mijn eigen dingen bezig, kan mezelf wel voor de kop slaan.....

Sorry moest ik even kwijt....

Lenteding
30 March 2009, 12:22
Amy, wat erg!! Gecondoleerd en heel veel sterkte!!! Neem het jezelf niet teveel kwalijk dat jullie niet meer zijn geweest!!!
(toch ook nog gefeliciteerd met je nieuwe baan ;) )

Hier een hele trotse mama!!! Niels loopt :):):) Hij deed al een maandje of 1,5-2 af en toe een paar losse stapjes. Maar toen hij door had dat kruipen sneller ging, had hij daar geen zin meer in. En vanmorgen kwam meneer zo van de keuken de kamer in lopen terwijl ik op de bank zat. Schitterend om te zien. Daarna ging hij me zo van de ene kant van de kamer achterna naar de andere kant van de kamer. Lekker wachelen, maar hij bleef mooi staan!! Was zo blij, dat we gelijk maar even papa opgebeld hebben om het te vertellen :)

amy-baby
30 March 2009, 12:42
@lenteding; dank je wel. En wat geweldig van Niels....en wat snel :shock: maar super hoor. Kan me voorstellen dat ja beretrots zijn. Ik bel mijn man ook altijd als lisa wat nieuws doet...hihi...

Het wordt a.s. weekend gewoon 20 graden, kijk er nu al naar uit. heerlijk. Wel eerst een crematie....waar ik enorm tegen op zie. maarja hoort erbij. Heb tenminste de oppas al geregeld ...

Vickypreg
30 March 2009, 13:00
@Amy, wat vreselijk zeg! En toch zo plotseling voor jullie. Wat lenteding al zegt, probeer jezelf niets kwalijk te nemen. Jullie wilden net gaan en het is helaas te laat geweest, maar dat konden jullie nooit weten! Heel veel sterkte, ook komend weekend met de crematie. En ook van harte met je baan, fijn dat je hebt gekregen wat je wilde!

@Lenteding, wat geweldig leuk zeg!! En snel hoor!

sofietje
30 March 2009, 14:45
Ach Amy.. gecondoleerd en sterkte joh! En ondanks het verdriet toch ook van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Lenteding: sjonge, die zoon van jou is vlot zeg! Wat worden ze dan ineens groot h, als ze gaan lopen...

Zo, ik heb vanmorgen een zandbak voor Timon gekocht :D Gewoon zo'n blauwe schelp, via marktplaats. Ik wacht nog maar even met zand erin doen denk ik, Timon vindt hem nu leeg al interessant genoeg ;)

bstipdonk
30 March 2009, 21:06
hey amy-baby wat een verschrikkelijke samenloop dan. gecondoleerd. Kan je gevoel wel begrijpen. helaas kun je er niets meer aan veranderen.

Hier gaat alles goed. Zoey doet het prima, en gister en eergister (al was dat ook mede omdat de klok verzet was) doorgeslapen. Gister van 12 tot half 8 vanochtend, knap he..... en vooral heel erg lekker.

amy-baby
30 March 2009, 21:30
dat is zeker knap hoor, 3 weken oud (jong ;) ) en dan al zo goed slapen...heerlijk...Lisa sliep ook met 6 weken door, maar vanaf 3 maanden kwam ze 's nachts dat heeft ongeveer 3 maanden geduurd....en nu slaapt ze van 7 tot 8 uur ' sochtends...wat een schat he?wat kan je je goed voelen met een beetje goede nachtrust he?

Vickypreg
31 March 2009, 08:15
@Bianca, wat lekker dat je meisje zo goed slaapt zeg!! Ik prees mezelf al toen Dani de eerste weken maar 1 keer kwam en gewoon lekker sliep 's nachts maar heb wel tot zeker 3 maanden moeten wachten voor hij doorsliep en pasgeleden was het weer een week rommelig. Ach zo is dat met kinderen, maar beetje nachtrust is wel lekker!

Ben nu weer heel trots want hij heeft al nachten geslapen met de laatste fles om 21.00 en hij komt nu pas om 7 uur. Wat heerlijk! En hij heeft dus nog maar 4 flessen (wel van 210 water+7schepjes) en eet nu goed fruit en groente. Hij zeurt ook niet meer om de speen 's nachts, weet ook niet waarom nu ineens niet maar het is zo gelukkig!

@Amy, wat lekker dat je meisje ook zo goed slaapt. Hoe is het nu met jouw nachtrust (ivm het overlijden)? Kan je het allemaal een beetje bevatten?

amy-baby
31 March 2009, 10:39
@vickypreg; ik heb gisterennacht heel slecht geslapen, maar gelukkig vannacht weer goed hoor. Ik kan me best bij neerleggen, alhoewel ik nu heel erg op zie tegen vrijdag. Ik zal hem enorm missen, en hij was nog veel te jong, maar hij heeft echt heel erg pijn gehad, en dat heeft hij nu gelukkig niet meer.

Ik ga nu even met mijn mams en de kleine meid de stad in, even genieten van het weer....Dat is soms wel vreemd er is een dierbaar iemand overleden, maar je pakt eigenlijk je leven zo weer op....maar hoort toch ook.

groetjes Amy

bstipdonk
31 March 2009, 13:22
haha te vroeg gejuicht... vanacht was het 12 uur. 2 uur en half 6 ... toen weer om half 9. ochja we hebben wel lekker uitgeslapen tot half 12.... Dat is dan weer het voordeel met hele jonge baby's he. die slapen zowat van voeding tot voeding. Nu ligt ze lekker buiten in de kinderwagen te slapen.

lekker weertje he... zo mag het wel blijven. heerlijk!

amy-baby
31 March 2009, 14:18
Ja lisa sliep dan ook de ochtend vaak, was echt wel lekker. Vanochtend kwam lisa om kwart over 7, dus ik naar beneden met haar en om kwart voor 9 was ik nog zo moe, en zij een beetje huilerig, heb ik haar in bed gelegd, en werden we pas om half 11 wakker....heerlijk weer helemaal bijgetankt, net naar de stad geweest, en een babybanz zonnebril voor lisa gekocht, want we willen van het weekend gaan fietsen.... :D .

Zijn er al andere mensen die hebben gefietst met de kleine???

Groetjes Amy

Syl
31 March 2009, 15:01
Heel veel sterkte amy...

bstipdonk
1 April 2009, 11:51
ik kan niet wachten om te kunnen fietsen (jammer dat dat deze zomer nog niet gaat) Lijkt me zo leuk. Heel veel plezier in ieder geval.

Sochtends mag ze lekker altijd bij mij slapen. Heerlijk nog met z'n tweetjes. Dat is echt ons momentje... Vanochtend had ze helaas een beetje last van krampjes. Ik vind dat altijd zo zielig.

Vickypreg
1 April 2009, 16:15
Heb ook al zin in fietsen maar moet ook nog een tijd wachten. Denk dat wij het pas eind van de zomer kunnen doen (september of misschien augustus). Wat een heerlijk weer he! We hebben wel even buiten gezeten vandaag. Dani wilde helemaal niet slapen bij mijn ouders, echt ik snap er niets van. Hij was super moe maar een 3 kwartier was genoeg voor meneertje...

@Amy, Wij hebben ook zo'n zonnebril gekocht, grappig ziet dat eruit haha. Was vandaag de crematie of morgen?

Lenteding
1 April 2009, 18:34
Amy, veel sterkte vrijdag!! Heb het zo druk de komende dagen, denk post het alvast!!

Hier druk met Niels zn verjaardag, gaan zo nog even taarten maken en de hele woonkamer versieren :)

Vickypreg
1 April 2009, 18:47
@Amy, sorry besef me nu ineens dat het geen vrijdag is oeps haha. Ik was helemaal in de ban dat het al vrijdag was! :oops:

amy-baby
1 April 2009, 19:29
Dank je wel meiden, en Vickypreg geen probleem hoor, ik ben ook heel vaak door de war met de dagen.
Morgenavond het afscheid, en vrijdag de crematie.

@lentedingl; wanneer is niels precies jarig? nog 4 dagen? spannend hoor, maar ook wel heel leuk echt een mijlpijl of niet?

Groetjes Amy

Lenteding
2 April 2009, 09:41
Niels is vandaag jarig!! Hij was helemaal verwonderd van alle ballonnen en slingers die er beneden hingen. En helemaal zn stoel die versierd was, hij ging alles even aanraken!! En zn box gevuld met ballonnen was helemaal het einde :) Hij is helemaal gek van ballonnen, dus dat was al genoeg voor hem :P
Nu is hij nog even op de creche vanmorgen, dan kan hij trakteren en dan vanmiddag mee naar huis. Dan zijn opa en oma er ook!! Ga denk ik alleen bellen of ik hem wat eerder op mag halen. Want mn ouders komen niet zo heel erg lang, omdat opa een terugval heeft gehad. En dan willen ze toch liever in de buurt zijn, mocht er iets gebeuren. Ben allang blij dat ze in ieder geval wel nog komen!!

Vickypreg
2 April 2009, 12:31
Lenteding van harte gefeliciteerd met Niels! Wat leuk he zo'n eerste verjaardag! Veel plezier!

sofietje
2 April 2009, 20:30
Niels, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!

bstipdonk
3 April 2009, 08:44
he lenteding gefeliciteerd met de kleine... en eerder ophalen mag toch altijd????? is toch jou kind...

Zoey is sinds eergister echt gericht aan het glimlachen zo lief!!!!!!! Als ze dat doet smelt ik helemaal.

Vickypreg
5 April 2009, 15:44
Amy hoe was de crematie?
Bianca, ja geweldig he! Dani lachte ook vanaf 3 weken, echt een big smile zo lief. Hij lacht nu nog steeds heel veel, heerlijk!
Hoe is het met iedereen? Hoe was de verjaardag van Niels Lenteding?

Syl
5 April 2009, 19:12
Lenteding,nog van harte met de eerste verjaardag van Niels! Ik zat in Berlijn dus vandaar mijn late felicitatie maar zeker niet minder gemeend!!!

Lenteding
6 April 2009, 09:53
Bedankt voor de felicitaties!! Was heel erg leuk de verjaardag van Niels, maar ben ook weer blij dat het voorbij is. Ben vanaf woensdagmiddag tot gisteravond in de weer geweest, met aparte feestjes, mensen die blijven slapen enz. Werd helemaal gek op den duur, maar we hebben het weer overleefd!! Nu nog alle troep weer opruimen, wat een rotzooi kunnen mensen in zo'n korte tijd maken zeg!!
Maar Niels is heel erg verwend, moeten een nieuwe kist aanschaffen voor al het speelgoed!! Heel veel dingen met lichtjes en geluidjes, jammer genoeg niet overal een uit-knop op ;)

Syl, bij jullie ook bijna een feestje :) Tygo is nu aan de beurt :)

bstipdonk
6 April 2009, 13:36
He lenteding. dat is altijd de keerzijde van die leuke feestjes he... alles weer opruimen.
Ej maar geen uitknopjes!!! batterijen eruit kan ook nog altijd he... ongeloofelijk dat ook tegenwoordig alles herrie moet maken. Soms word je er helemaal gek van.

Zoey zit al vanaf vrijdagavond niet lekker in d'r vel. vaak komen voor een voeding, en moeilijker in slaap komen. Ben bang dat ze misschien spruw heeft. Morgen even de dokter bellen. Word er momenteel een beetje moe van om de 2 uur voeden. Ben bijna zover dat ik aan de flesvoeding ga denken.

Moi
6 April 2009, 20:48
He lenteding. dat is altijd de keerzijde van die leuke feestjes he... alles weer opruimen.
Ej maar geen uitknopjes!!! batterijen eruit kan ook nog altijd he... ongeloofelijk dat ook tegenwoordig alles herrie moet maken. Soms word je er helemaal gek van.

Zoey zit al vanaf vrijdagavond niet lekker in d'r vel. vaak komen voor een voeding, en moeilijker in slaap komen. Ben bang dat ze misschien spruw heeft. Morgen even de dokter bellen. Word er momenteel een beetje moe van om de 2 uur voeden. Ben bijna zover dat ik aan de flesvoeding ga denken.

Hoi,

zou ze geen regeldag hebben?? Dat is altijd om de zoveel tijd bij BV ;)

Vickypreg
7 April 2009, 09:51
Het klinkt ook meer als een regeldag. Bij spruw willen ze juist vaak niet drinken omdat de melk zeer doet aan het mondje. Je ziet dan ook witte puntjes op de tong en in de wangetjes.

amy-baby
7 April 2009, 12:26
Nou meiden ben ik weer een keertje.....

@lenteding; sorry ben een tijdje niet op het forum geweest, maar natuurlijk nog van harte met Niels zijn verjaardag. Wat heerlijk dat hij zo verwend is.

@vickypreg; crematie was heftig,maar wel mooi. Ik zie er altijd zo tegen op, want ik moet sowieso altijd huilen, Kan echt niet tegen het verdriet van iemand anders. Helemaal omdat 2 jongens (van 15 en 18) hun opa kwijt zijn. En natuurlijk de vrouw en dochter niet te vergeten...ppfff....was wel ff heftig, maar het is alweer achter de rug. Zal hem niet vergeten maar het is wel goed zo.

Lisa wil weer niet slapen, 's avonds neit, maar nu ook niet. Volgens mij heeft ze of een sprongetje of ze krijgt weer tandjes. Want als ze boven het bedje zweeft gaat ze al helemaal over de rooie.....Wacht nog 10 min en anders haal ik haar er weer uit...pff..ga ik wel wandelen, want het is prachtig mooi weer.

Groetjes Amy

Syl
7 April 2009, 15:12
pfffff zit even enorm te balen hier! voel me helemaal opgesloten. tygo heeft het buikgriepvirus en mag een week niet naar buiten. nu ben ik zondagavond teruggekomen van vier dagen berlijn en sindsdien kan ik alleen naar buiten als mijn vriend thuiskomt van zijn werk....
natuurlijk is het voor tygo nog minder leuk, die voelt zich niet lekker en weet niet wat aan hem is maar ik word hier wel kregel van....

amy-baby
7 April 2009, 15:51
@syl; oh wel herkenbaar hoor. Lisa wil niet slapen vandaag....heb net 3 uur gewandeld, en pas het laatste half uurtje /3-kwartier is ze in slaap gevallen. Leg ik haar net in bed, begint ze weer keihard te krijsen. En mijn man komt pas laat thuis.....ik ben soms blij als ik haar even aan mijn man kan geven. Wel vervelend dat Tygo met een buikgriep zit. hopelijk krijgen jullie het niet. Hoezo moet hij dan een week binnen blijven. Mijn HA zegt altijd dat de frisse lucht goed is voor kindjes, ook al hebben ze griep of zo....
Wanneer ik lisa op bed wil leggen, dan begint ze te krijsen als ze er boven hangt....net of er wat mis is met haar bedje. Zo vreemd want ze sliep altijd geweldig. Ga er maar weer van uit dat het een fase is.

Sterkte he Syl en gewoon je hart hier luchten.....
Groetjes Amy

Syl
7 April 2009, 17:50
Hoi Amy,

Bedankt voor je lieve bericht!
Tygo moet binnen blijven omdat het besmettelijk is en hij heel snel weer ziek kan worden. Hij was net aan het opknappen van weer een bronchitis die hij had dus zijn weerstand is erg laag. Hij begint ook alweer te reutelen dus als het effe tegenzit krijgt hij ook weer last van zijn longetjes..
We moesten hem in ieder geval zeven dagen binnenhouden. Dus als we geluk hebben mag hij op zijn verjaardag weer naar buiten donderdag.

Heeft lisa inmiddels een dutje gedaan?

Liefs!

amy-baby
7 April 2009, 19:13
neee hoor geen dutje meer voor haar. Mijn man kwam pas om kwart over 7 thuis (heeft therapie voor zijn geschreurde spier) en ik heb haar alvast in bad gedaan, en hij heeft zojuist de fles gegeven en gaat haar zo in bed leggen. Ben benieuwd of ze gaat slapen. Maar mijn man krijgt haar sowieso wel rustig, ik weet niet hoe hij het doet..... ;)

Wat vervelend dat hij zo ziek is....en inderdaad met brochites maar even binnen houden, en helemaal als je het weer hoort bij zijn longetjes. Hij moet wel beter zijn op zijn 1e verjaardag, dat zou wat zijn.... :cry: , Wanneer is hij precies jarig? nog een paar dagen of niet?
spannend hoor......Ga je nog wat doen? en koop je ook een kadootje voor hem? wat dan? Ik zit nu al te denken wat voor lisa te kopen over 2 maandjes...hihi....Wat gaat het hard he? kan me nog precies indenken dat ik achter de laptop zat met een dikke buik en dat jij al bevallen was...en zie nu...nu worden ze alweer 1... :D :cry: dubbel gevoel....haha....

He ik zat te denken dat we helemaal niets meer horen van Kyra....en ISa dan? jammer dat er mensen weggaan, dna weet je neit meer hoe het met ze gaat.....

groetjes Amy

sofietje
7 April 2009, 19:49
Beterschap voor Tygo, ik hoop zowel voor hem als voor z'n mama dat hij gauw opknapt ;)

Vickypreg
7 April 2009, 20:46
Agos die arme Tygo! Beterschap hoor, hopelijk knapt ie snel op. 9de is hij jarig he? Dani hoest ook onwijs, maar hoop eigenlijk dat het vanzelf overgaat. Het reutelt nog niet ofzo, maar gewoon erg hoesten.

Amy dat is ook heel dubbel, het is zo leuk ze te zien groeien en ontwikkelen, maar het gaat ook zo snel en soms wil je de tijd eventjes stilzetten he. Toevallig zag ik vandaag dat we morgen een jaar geleden de eerste echo kregen. Dat lijkt ook alweer zo lang geleden he, maar ook weer alsof het gister was.

Ja idd, Isa en Kyra waar zijn ze??

Syl
7 April 2009, 21:17
Hij moet inderdaad maar snel beter worden! Word er soms verdrietig van, arm mannetje... Donderdag word hij een jaar. Vorig jaar om deze tijd was ik in het ziekenhuis om te kijken of er genoeg activiteit in mijn buik was en hoorde ik dat het inderdaad aan het rommelen was. Gek hoe je denkt aan hoe het toen allemaal was...

We hebben een smart trike voor hem gekocht, die waren afgelopen vrijdag en zaterdag in de aanbieding bij de intertoys. morgen gaan we hier versieren. Heb allemaal slingers van sesamstraat. En zaterdag feest!
Ben nog niet echt in de feeststemming. HEt is heel dubbel. Van de ene kant een grote mijlpaal, van de andere kant wordt hij al zo snel groot!
Ik ben afgelopen week 4 dagen in Berlijn geweest met mijn werk. Toen ik terugkwam zag ik een bijna heel ander kindje!
Vier tandjes in zijn mondje, mondje al helemaal anders dan ik gewend ben. nieuwe dingen die hij deed. De manier waarop hij op schoot zit enzo. Al zo een grote jongen...Geen baby meer..

Ik ga slapen, lekker uitrusten voor morgen. Fijn dat jullie zo meeleven!

Ik hoop dat Lisa een goede nachtrust heeft en jullie ook!

liefs!

bstipdonk
8 April 2009, 10:46
hallo,

he syl erg he dat binnen blijven, ik had dat ook in m'n kraamweek. Verschrikkelijk, ik ben ook echt een buitenmens. Hopen dat de "grote" kleine snel opknapt, en op z'n verjaardag toch weer een lekker taartje kan eten. ej maar anders ga je toch lekker even naar buiten als hij slaapt (of hebben jullie geen tuin?)

amy vervelend, wist je maar wat er in die kleine koppies omging he! dan zou het een stuk makkelijker zijn.

nee het was toch echt spruw (had ook witte plekjes in d'r mond) Dat ze dan vaker komt, komt omdat ze telkens net genoeg drinkt om d'r ergste honger te stillen. (ivm. de pijn) dus krijgt ze al weer veel sneller honger.
Nu krijgt ze medicijnen, en het gaat alweer beter (weet niet of dat al aan de medicijnen ligt of dat ze zowiezo al aan de beterende hand was?)
Gisteravond had ze d'r eerste afgekofde flesje gehad, en dat ging erin... ze had er helemaal geen moeite mee. mijn vriend vond het geweldig.

groetjes bianca

Syl
8 April 2009, 17:20
We hebben geen tuin, alleen balkon. Zat er net helemaal doorheen. moet vanavond nog heel veel doen en nu moest mijn vriend ook nog ene uur langer werken...Tja het is maar een uurtje maar het voelde als een kleine ramp!

Ben blij dat hij onderweg is en zo thuis is! EN nog blijer ben ik dat Tygo morgen weer naar buiten mag!!! Het gaat weer best goed met hem. Hij begint weer goed te eten en houdt het goed binnen. alleen is zijn poep nu zo hard dat het zeer doet....en hij moet spugen als hij moet poepen...

he shit, ben ik ook nog het kaarsje voor op de taart vergeten voor morgen....nou ja, morgen maar eerst snel even naar de winkel..

Amy hoe is het met Lisa?

Flesje is wel fijn! kan je vriend af en toe ook eens voeden! Voor hem heel leuk en voor jou wat rustiger ;)

Vickypreg
8 April 2009, 17:55
@Syl, wat is een smart trike??? Gelukkig kan je er weer uit morgen, op zich vind ik binnen zijn niet erg maar niet weg kunnen gaan lijkt me heel onhandig. Ben er bijna elke dag wel even uit en ja soms moet je toch boodschappen halen he! Maar wat zielig dat hij moet spugen als hij poept, dan doet het wel heel zeer bij hem. Misschien wat vaseline smeren rond de opening??

Bianca wat vervelend he die spruw, goed alles uitkoken en wassen. Dani heeft het ook gehad, vies spul he die zalf.

Dani hoest nog steeds ontzettend dus ik naar de dokter, maar er is niet aan de hand. Beetje reactie van de longen en hij piept wel maar het moet vanzelf overgaan.

Syl
9 April 2009, 11:07
dit is m:

http://www.e-broucek.cz/images/sklady/OF-126DX_i.jpg

Vickypreg
9 April 2009, 12:15
Syl gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Tygo!! Mooi kado hoor!

sofietje
9 April 2009, 13:05
Tygo, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!

Moi
9 April 2009, 13:31
@syl gefeliciteerd met de berjaardag van tygo! wat een gaaf kado zeg!!! :)

bstipdonk
9 April 2009, 15:44
Hey Tygo (Syl) gefeleciteerd!!!! germ menneke dan moet het wel echt pijn doen!

flesje is idd wel erg fijn, en handig hoef je niet steeds rekening te houden wanneer je moet voeden icm. winkelen ofzo en op feestjes. En.... dan kan m'n vriend er snachts ook eens uit haha ;)

vickey is zeker niet fijn.. maar ze is alweer aan de beterende hand gelukkig. En dat uitkoken ja, gelukkig heb ik een magnetronsterilisator dus heel veel werk is het niet.

Vickypreg
9 April 2009, 19:47
Bianca, die sterilisator is echt ideaal he!!

Dames hebben jullie een nieuw fietszitje gekocht of tweedehands? En welke zijn betaalbaar?

sofietje
9 April 2009, 21:09
@Vickypreg: wij hebben een 2ehands stoeltje van GMG. Bij Bobike-stoeltjes moet je weer een aparte adapter op je fiets zetten, dus daarom wilde ik liever GMG. Nieuw zijn die stoeltjes best duur, nu hadden we hem compleet met windscherm ed voor 17,50, en hij ziet er nog perfect uit.

Lenteding
9 April 2009, 22:44
Nog net op het nippertje: Syl, gefeliciteerd met de verjaardag van Tygo!!

Lenteding
11 April 2009, 08:13
Zo lekker rustig hier sinds donderdag :) Iedereen zal wel van het lekkere weer aan het genieten zijn !! Mn man heeft gisteren met wat hulp ook alles uit de achtertuin gehaald, behalve de 2 terassen, want die hadden we net nieuw gelegd. En toen hebben ze weer nieuwe grond erin gereden. Moet zeggen dat het al een hele verandering is :P En nu is hij op weg om de graszoden op te halen, hebben geen zin om het zelf te zaaien. Wil het gewoon lekker af hebben en dan van mn tuin genieten :P:P:P Alleen nog een keertje planten uitzoeken, maar we weten nog niet precies wat we willen, dus dat laten we voorlopig nog eventjes achterwege :)
Nu heerlijk rustig hier in huis, Niels was beetje vroeg wakker vanmorgen. Denk toch dat het aan de creche ligt, omdat hij op die 2 dagen eerder wakker moet worden en eten. En als hij 's morgens later eet, dan slaapt hij vaak de volgende morgen ook iets langer. Maar dit is ook wel lekker, nu ligt hij gewoon weer even een uurtje in bed :)
Prettig weekend allemaal !!

bstipdonk
11 April 2009, 14:30
ja dit weertje begint er weer op t elijken. jammer van de regenbuitjes.
Lenteding dat is idd veel makkelijker graszoden. hebben wij afgelopen jaar ook gedaan. Ben je gewoon meteen klaar, en alles is netjes.
Hier is net de kapper geweest, dus nu zitten m'n haartjes weer netjes.
Vannacht heeft Zoey weer lekker doorgeslapen.. heerlijk.

nou fijne pasen allemaal... en veel succes met de eitjes zoeken.

Vickypreg
11 April 2009, 15:52
@Lenteding, wij hebben idd ook graszoden gelegd vorig jaar. Ging prima en goed te doen, het ziet er meteen netjes en af uit.

@Bianca, lekker dat ze heeft doorgeslapen vannacht! Wij hadden Dani weer om 4 uur om een fles...snap er niets van! Hij wil vandaag ook al de hele dag niet slapen, soms heeft hij daar overdag echt veel moeite mee. Hij gaat gewoon in bed liggen spelen! Hij heeft nu vanochtend maar een half uurtje geslapen in de maxi cosi tijdens het boodschappen doen en vanmiddag ook maar een half uurtje in bed! Mijn vriend is nu even aan de wandel met hem misschien valt hij dan wel in slaap.

Fijn pasen allemaal!!

bstipdonk
12 April 2009, 08:29
hey vickey ja heerlijk. jammer genoeg is het nog niet elke nacht. maar gelukkig slaap ik daarna altijd weer snel in.
Maar dan heeft dani idd weinig geslapen. word ie dan ook vervelend? of dat helemaal niet. Misschien heeft ie gewoon niet zoveel slaap nodig. Mijn neefje sliep als baby ook amper, af en toe een uurtje ofzo. Als ik dat vergelijk met Zoey... die slaapt echt veel nog.

Ej wie weet dat. Zoey heeft spruw, en heeft er sinds donderdagmiddag medicijnen voor. Maar nu heb ik gezien dat het niet minder, maar juist erger word. is dit normaal, of moeten alle plekjes weg zijn? Ze heeft er met het drinken wel minder last van als eerst.

Vickypreg
12 April 2009, 15:09
Bianca, het moet niet erger worden lijkt mij...gewoon doorgaan met smeren. En hopelijk gaat het gauw over! Bij Dani werd het steeds wat minder en ineens was het helemaal weg. Dani was heel vervelend gisteravond, heel hard huilen en 's nachts ook vaak wakker. Mijn vriend is zelfs maar gaan wandelen om 6 uur vanochtend!!
We hebben de kinderwagen net omgebouwd tot wandelwagen, daar kan hij ook in liggen maar wel wat meer zien. Wel jammer dat ik hem zelf nu niet zo goed meer kan zien...

bstipdonk
13 April 2009, 10:41
Vervelend dat Dani zo veel huilde. Weet je ook hoe het kwam? Kun je het zitje niet naar jullie toe draaien? bij mij kan ik namelijk alle 2 de kanten op laten zitten.

denk dat ik morgen maar even terug ga naar de dokter. Het spulletje dat ik haar moest geven is na vandaag ook op.

Schandalig he... Zoey heeft al chocola geproeft. Ze moest gister met de chocolade kip op de foto die ze van mijn ouders had gekregen. Begint ze er in een keer aan te likken. (mijn zusje had d'r vast) ze vond het wel lekker! Maar mocht van mij toch eigelijk nog niet hoor! Amper een maand oud, en nu al verpest ;) hoe moet dat ooit nog goed komen.

bstipdonk
13 April 2009, 11:09
vraagje hoe kan je bij lilypie een foto'tje in de hoek plaatsen. Hij geeft aan dat die van mij te groot is. maar hoe kan ik m kleiner maken?

karin26
13 April 2009, 12:59
Wat leuk en lief dat ik ook gemist wordt zeg :roll:

maarre als het goed is ben ik er vanaf morgen weer. Mijn internet was afgesloten doordat ik een giga groot virus op de comp had.

Nou ik ga niet alles terug lezen maar zag wel de foto van de driewieler staan en die heeft Janneke ook maar dan in het roze!!!

Nou tot sinas maar weer..

Syl
13 April 2009, 22:34
Hee Karin!

Hoe vind janneke m? Tygo vindt m helemaal geweldig! Ik had geen tijd om je te missen, ben er zelf amper geweest ;)

Bedankt voor jullie felicitaties, ook namens tygo hihihi
We hebben een heel druk maar erg leuk weekend gehad! Gelukkig heeft tygo er bijna geen last van gehad. alleen tegen de tijd dat de taart werd aangesneden had hij er genoeg van. Gauw wat taart gegeten en daarna lekker zijn bedje in en wij hebben nog gefeest tot half twaalf in de avond.

karin26
14 April 2009, 10:37
Yes ik heb nu mijn internet terug!!!

Ja Janneke vind hem helemaal geweldig hahahaha. Ze wilt er steeds op klimmen.

Ik moet zo alweer naar de huisarts, ik blijf maar aan het klooien met mijn oren. Eerst middenoorontsteking nu weer een ontsteking achter mijn trommelvlies en het is nog niet over. Pfff even een verwijsbrief vragen voor de KNO arts....

Nou ik ga de was ophangen...

sporty
14 April 2009, 12:16
kreeg weer geen mail sorry ben ik weer

sofietje
14 April 2009, 12:28
Beterschap Karin! En welkom terug ;)

Hier zit Timon weer in de lappenmand. Af en toe koorts, hangerig, slecht eten. Ik denk dat er een doorkomende kies dwarszit ofzo, hij heeft ook erg vieze poepbroeken. Vanmiddag mag z'n papa dus lekker de hele middag met hem op schoot zitten, ik moet zo aan het werk ;)

Vickypreg
15 April 2009, 07:38
Over koorts en tanden krijgen, ik las net dat als je kindje koorts en/of diarree heeft het niets te maken heeft met tanden maar gewoon ziek is. Maar ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, maar toch schijnt het niets te maken hebben met tanden krijgen want daar krijgen ze dus geen koorts van. Die vieze broeken (geen diarree) weer wel dus wie weet is het ook net een combinatie.

Karin vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent, veel sterkte hopelijk is het nu gauw over.

Dames wat trekken jullie de kleintjes aan op zo'n dag als vandaag? Al een t-shirt? Ik heb hem nu een lange mouwen romper met broek aan gedaan en dus niks verder over de romper. De andere dagen deed ik er nog een t-shirt overheen, maar het word vandaag erg warm schijnt.

sofietje
15 April 2009, 12:53
Ik heb idd ook weleens gehoord dat koorts niet komt van doorkomende tanden, maar bij Timon is het toevallig wel zo dat hij altijd als er een tandje doorkomt hij wat koortsig is/verhoging heeft. Dus voor mij is het wel een signaal. ik zag net trouwens 2 vuurrode plekken waar z'n hoektanden moeten komen, dus ik denk dat die het gaan worden.

Ik heb Timon nog maar wel gewoon een (dun) truitje aan gedaan. Er staat nog best wat wind en omdat hij toch al niet helemaal lekker is leek me dat beter.
Morgen gaan we maar eens op zoek naar een zomerjasje voor hem, daar wordt het inmiddels ook wel tijd voor.

Moi
15 April 2009, 15:48
Hoii,

ben ik ook weer! :) Over het geen koorts kunnen hebben en diarree bij het doorkomen van tandjes... ze zeggen van niet..

maar bijna alle moeders maken het wel mee. Zo heeft marissa heel veel dagen koorts en heeeeellll veel diarree stinkende poepluiers gehad en ja hoor..vandaag is dr 5e tandje doorgekomen....

Heidi
16 April 2009, 12:11
ik kreeg ook weer geen melding :shock:

Noud heft sinds vorige week ook zijn eerste tandjes ze kwamen met 2en tegelijk :D maar hij heeft gelukkig nergens last van gehad

sofie hoe gaat het met jou en je zwangerschap je bent al weer een heel eind, :oops: en ik ben zo jaloers

een beetje laat maar Syl gefeliciteerd met Tygo

liefs

karin26
16 April 2009, 18:54
Nou heb ik eindelijk een verwijsbrief voor de KNO arts kan ik pas 19 meiterecht :evil:

Heb met de dokter afgesproken dat als het erger word ik meteen doorgestuurd word.

Janneke slaapt sinds 2 weken weer eindelijk door. Dus gaat weer goed.

Nou ik ga lekker voor de buis hangen......

Moi
16 April 2009, 20:17
@ karin dat is niet best! Ik weet een hele goede KNo arts en als je die belt, kan je best snel terecht. Hij zit in dordrecht en in zwijndrecht. Weet niet of dat te doen is voor jou??

Ik zit al vanaf mn 4e jaar bij die man en ben nu bijna 28. Toen ik in groep 6 zat heb ik soort ''nieuwe trommelvliezen'' gekregen. Er zaten allemaal gaten in en hij heeft toen een nieuwe gefrabiceerd zegmaar. Paar weekjes terug heb ik weer een buisje in mn oor gekregen. was er al jaren niet meer geweest, maar rechts hoorde ik niet zo goed meer en had toen gebeld voor een controle.

Laat me het ff weten, dan geef ik je het telefoonnummer en naam waar je dan naar moet bellen.

karin26
16 April 2009, 21:45
Lief dat je meedenkt, maar voor mij is het helaas te ver :(

De huisarts zat zelfs te denken ommijn neus en keel amandelen te laten knippen :shock:
Of om buisjes te laten plaatsen. Dus ik wacht eerst af of de neusspray toch nog zijn vruchten af gaat werpen.

Nou morgen het werk maar bellen dat ik zaterdag ook nietkom werken. Ik hoor nog heel slecht en als bij ons het obri raam (kogelvrij glas) dicht gaat dan kan ik de klanten niet horen en dan kost het mij zoveel moeite om te luisteren dat ik barstende hoofdpijn krijg.

Nu ga ik lekker slapen!!!

sofietje
16 April 2009, 23:07
@Heidi; hier gaat alles prima, al heb ik de laatste tijd wel weinig energie terwijl er nog zoooooveel moet gebeuren :o
Enne... Timon was 11 mnd. toen ik zwanger raakte, dus wie weet heb jij hier binnenkort ook weer wat te melden?!? ;) :mrgreen:

@Karin; bah, wat vervelend allemaal. Beterschap joh!

Heidi
17 April 2009, 09:40
het advies voor ons was om een jaar te wachten ivm het herstel van de keizersnee,
en ik wil graag dat noud kan lopen maar we kunnen bijna niet wachten lijkt me weer heerlijk zo'n zwangerschap en alle gezonde spanningen daar omheen

Lenteding
17 April 2009, 18:33
Zie dat er hier ook weer wat meer gekletst wordt :P Ben niet veel aanwezig geweest de laatste tijd, beetje druk. Of misschien beter gezegd jezelf te druk maken :P
En dan heb ik 's avonds geen zin meer op te computeren, ga ik lekker op tijd naar bed en mn boekje lezen :)
Hier krijgt er ook weer eentje een 2 hoektanden of kiezen, kon het nog niet helemaal plaatsen. Maar er waren al 2 puntjes te voelen, zn ene wang was vuurrood! Hopen dat hij er niet teveel last van heeft. Hebben morgen namelijk familiedag van mn man zn kant. Dus zitten weer tijdje in de auto en dat is niet leuk met een hangerig kind :(

Vickypreg
17 April 2009, 20:13
@Lenteding, ja lijkt me ook vervelend hopelijk heeft ie morgen dan niet veel last he! Hoe lang zijn jullie trouwens nu bezig voor de tweede en hoe lang was dat bij Niels? Je moet je banner trouwens nog even aanpassen :-)

@Heidi, geduld haha, maar voor je het weet is het weer zover! Het is wel erg lekker als hij al kan lopen denk ik!

Hier nog geen tandjes op komst, niks te voelen of te merken. Hij eet nu lekker zijn groente en fruit, leuk hoor! En er is toch enigzins een ritme, al gooit hij dat af en toe nog overhoop door 's nachts te rommelen maar over het algemeen gaat het nu goed. Heerlijk. En hij kan sinds deze week van rug naar buik rollen!! En speelt met zijn voetjes. Echt super leuk om te zien!

sofietje
17 April 2009, 20:41
Met Timon wil het nog niet echt. Hij heeft vandaag alleen maar een fles brinta en een paar hapjes fruithap op. Verder erg hangerig en huilerig. Ik zit zelf nu ook effe helemaal niet lekker in mijn vel, dus ik ben blij dat het weekend is, dan kan papa z'n zoon vermaken ;)

Lenteding
17 April 2009, 20:46
Sofietje, is altijd lekker dat je dan even papa in kunt schakelen of niet :P Vind ik ook wel eens als het druk geweest is en Niels niet lekker was. Dan moet papa maar eventjes iets meer aandacht aan het schenken in het weekend :)

Vickypreg, wist eerst niet was je bedoelde, maar heb het ontdekt. Heb hem aangepast!!
Ben eind december gestopt met de pil. En bij Niels was ik eind maart gestopt en eind julie zwanger, maar moet zeggen dat het toen ook wel snel was voor ons gevoel. Hebben nu zo iets van we zien wel. Zou leuk zijn weer zo snel, maar zo niet maakt het ook niet uit. Hebben de tijd :)

Lenteding
17 April 2009, 20:48
Trouwens wat leuk dat dani zich op zn buik rolt :)

Sofietje, zeker als je zelf niet lekker in je vel zit, lekker even tijd nemen voor jezelf. Voor zover dat natuurlijk mogelijk is.

Nu 2 berichten achter elkaar, maar was nog helemaal niet klaar en toen plaatste ik het bericht al per ongeluk. Jammer genoeg kun je dan niet meer wijzigen :(

bstipdonk
19 April 2009, 13:42
he lenteding hoe heb jij die foto'tjes bij lilipy erbij gekregen. bij mij geeft ie steeds aan dat m'n foto te groot is.

Lenteding
19 April 2009, 21:14
Ik heb de foto gewoon geopend in paint. En toen boven in de balk op afbeelding geklikt en daar uitrekken/hellen geselecteerd. Daarna heb ik de waardes van uitrekken van allebei 100% naar 50% veranderd. En dan toepassen en de foto opslaan. Toen pakte hij bij mij in ieder geval wel de foto :)

karin26
19 April 2009, 21:32
Nou Janneke kan alvanaf 9,5 maand aan de hand lopen, maar ze heeft vandaag maarliefst 6 stappen alleen gezet..
Ook staat ze nu vaker los. Nu ishetalleen zo dat als ze valt, ze niet meer durft te lopen. Dus het gebeurd vandaag of morgen dat Janneke echt helemaal alleen gaat lopen.

Morgen krijgt ze de 14 maanden spuit en ik heb tegen vriendlief gezegd dat hij mee MOET. Ik vind het erg zielig. En dat voelt ze aan. Dus papaJanneke mag haar morgen vasthouden.

Voor de mama;s onder ons waarvan de kleintjes de 1 zijn gepasseerd.Hebben njullie al echte strijd met jullie kleintjes gehad????
Ik had het namelijk afgelopen donderdag voor het eerst. Ik was pannenkoeken aan het bakken en mevrouw begint te krijssen en te schreeuwen etc etc etc. ZO erg dat ik haar het liefst een tikje wilde geven. Dit heb ik niet gedaan.Ik heb haar uitgelegd dat ik het niet zo leuk vond dat ze zo doet en heb haar gezegd dat ze op de gang maar even moest uitrazen.Dus ik heb haar met kinderstoel en al op de gang gezet.

We hebben de dag wel goed afgesloten want we zijn lekker in bad geweest met z'n tweetjes en hebben heerlijk gelachen.
Ook lekker geknuffeld. Daarna het flesje en toen lekker naar bed..

Vickypreg
20 April 2009, 08:23
@Karin, lastig lijkt me maar volgens mij heb je het wel goed opgelost met Janneke. Op het gedrag aanspreken is altijd het beste en nu zal ze nog niet alles helemaal begrijpen maar je hebt in elk geval duidelijk gemaakt dat je het niet leuk vond. Leuk dat ze al wat los loopt! Lijkt me zo leuk om te zien bij je kleintje. Ik ben nu al zo trots als hij wat nieuws kan hihi.

@Bianca, je moet hem idd verkleinen. Ik doe dat altijd met http://www.fotoverkleinen.nl. Dat is heel makkelijk, dan krijg je hem er wel in. Er staat bij hoe groot hij max mag zijn (bij kopje avatar).

@Lenteding, ja lekker is dat he nu je er al eentje rond hebt lopen is het toch wat minder stressvol om zwanger te raken denk ik. Al is het natuurlijk elke maand nog wel spannend, het is niet meer zo dat je er constant mee bezig bent.

@Sofietje, hoe gaat het nu met Timon?

@Amy hoe is het met jou? Weet je al iets over de operatie?

Wat een lekker weer he! Vanmiddag weer aan het werk. Bianca wanneer moet jij eigenlijk beginnen?

Dani was vannacht weer wakker en huilen. Kregen hem weer alleen stil met een fles. We zijn van plan hem vanaf 6 maanden nutrilon goede nacht te geven. Maar ik vraag me soms echt af of het honger is of wat anders. Maar het enige wat helpt (op zijn buik bij mij leggen) dat is niet handig want hij wordt meteen weer wakker en gaat huilen als we hem weer in bed willen doen. En anders slaap ik ook niet...Iemand nog tips? Muziekje helpt ook niet. Bij hem blijven, hand op zijn hoofd ook niet. Anders neerleggen niet.

sofietje
20 April 2009, 15:36
Timon heeft afgelopen weekend een aantal keer overgegeven, vandaag gaat het gelukkig wel weer. Hij eet nog zowat niks (vandaag 200cc Brinta, een kinderkoekje en 2 hapjes banaan :roll: ), maar hij is in ieder geval weer een stuk vrolijker.

@Karin: Timon begint ook steeds meer 'peuterkuren' te krijgen. Als hij iets wil hebben gaat hij staan wijzen en keihard gillen, net zolang tot hij zijn zin krijgt. De verleiding is dan erg groot om er maar aan toe te geven, maar we doen toch maar ons best om te leren dat nee ook echt nee is.
Leuk dat Janneke los begint te lopen, wat worden ze dan ineens groot h!

@Vickypreg, jij had toch een nieuwe baan? Bevalt het?

bstipdonk
21 April 2009, 15:33
vraagje hoe deden/doen jullie dat om wat meer regelmaat in de voedingen enzo aan te brengen. Zoey is zeer onregelmatig. ergens tussen de 2 en 4 uur heeft ze tussen de voedingen zitten. of is dit normaal? Zou het zo makkelijk/fijn vinden als ze om de 4 uur komt. of is dit gewoon een onhaalbaar ideaal beeld?

Karin leuk he die kuren... zie het bij m'n neefje, dat is me een pittige. Die gaat al gerust op de grond liggen te trappelen als die z'n zin niet krijgt. (is pas anderhalf)

bstipdonk
21 April 2009, 15:37
joepie foto is gelukt, lenteding bedank!!!!

en knap meiske he ;)

karin26
21 April 2009, 18:02
ik zie geen foto :(

karin26
21 April 2009, 18:03
Nu wel :roll:

Wat een scheetje!!!!

Vickypreg
21 April 2009, 19:00
@Bianca, ik denk echt dat je nog wel even geduld moet hebben wat regelmaat betreft. Bij ons is het nu nog wel eens een chaos, maar pas na 4 maanden kwam er enigzins wat ritme in. Die 4 uur tussen de fles was echt pas vanaf 3/4 maanden en dat ging eigenlijk ineens vanzelf (behalve 's nachts daar liet hij er altijd 5/6 uur tussen). Je kunt wel proberen als ze al om de 2 uur komt het wat uit te stellen, dat deden wij ook in het begin zodat er wel ongeveer 3 uur tussen zat.
Wat een lieve foto zeg!! Misschien kan je er ook wat neerzetten onder het topic foto's van de kids?

@Sofietje, ja de baan bevalt heel goed maar erg wennen wel! Mis Dani soms best wel en ben altijd blij als ik weer naar huis kan gaan. Maar ja dat heeft iedereen vast. Moet er ff doorheen.

Vickypreg
22 April 2009, 11:43
Maha hoe is het met jou eigenlijk?? Heb al lang niets gehoord!
Alles goed met alle andere mama's?!

Dani vind het nu lekker op zijn zij te slapen sinds hij goed kan omrollen. Naar zijn buik draaien lukt gelukkig nog niet met slaapzak.
Slapen jullie kindjes allemaal nog op de rug of anders?

Lenteding
22 April 2009, 12:13
Niels slaapt nu steeds op zn buik. Hebben hem steeds weer terug gedraaid op zn rug, maar soms is hij dan alweer terug gedraaid op zn buik voordat je de kamer uit bent. Dus sinds een week ofzo leggen we alleen weer zn dekentje over hem heen.

Bianca, leuke foto :) Fijn dat het gelukt is!!

Sofietje, dat is nooit leuk als ze beetje ziek zijn. Maar gelukkig gaat het alweer wat beter met hem. Was er nog een reden dat hij moest overgeven dan?? Of gewoon een beetje zn maagje van streek?

Karin, leuk dat Janneke nu steeds meer los loopt. Schitterend om te zien of niet :P Kan er hier ook echt van genieten als Niels door de kamer stapt :P En Niels heeft nu ook wel wat kuurtjes. Voornamelijk als iemand aan het eten/drinken is en hij heeft niks. Dan gaat hij er naast staan en lief lachen en dan gaat zn mond open. Staat hij echt te kijken van krijg ik nog wat? En als hij dan niks krijgt gaat hij een beetje huilen en aan je trekken.

Hier gaat verder alles goed. Niels rent hier het huis rond en vind het wel heel erg leuk om te lopen. Alleen word ik niet goed van mensen die menen te moeten zeggen dat hij een dikkertje is. Want dat is hij helemaal niet, maar ja meneer is nou eenmaal groot voor zn leeftijd en ook wel snel met nieuwe dingen leren. Dus dan schatten ze hem al iets ouder. Maar hij is gewoon normaal qua postuur. En dan haat ik het als mensen iets anders menen te moeten beweren!!!!
Moest ik even kwijt, kan ik me echt aan ergeren. Maar ja, zijn niet altijd mensen waar je dan een weerwoord aan kunt geven. (zoals schoonmoeder van je beste vriendin)
Verder hier in afwachting van mn nod. We zullen zien!

sofietje
22 April 2009, 12:52
Spannend Lenteding!

Timon is weer helemaal beter, lijkt het. Hij is echt zijn schade aan het inhalen en eet heel goed, we proberen hem dus maar lekker even vet te mesten ;) Hij is in een week tijd echt een mager mannetje geworden. Verder is ie ook weer supervrolijk en hij kletst de oren van mijn hoofd, erg gezellig :D

@Bianca: wat een schatje! Geef je haar eigenlijk ook een speentje? Dan zou je kunnen proberen om met het speentje wat te rekken, om er zo wat meer regelmaat in te krijgen, eerst om de 3 uur bijv. en dit langzaam rekken naar 4 uur. Dit kost wel een poosje wat energie, maar bij Timon werkte het toen wel.

@Vickypreg: Timon slaapt ook altijd op zijn buik. Ik maak er geen punt van, volgens mij 'mag' het ook gewoon als ze zelf ook weer terug kunnen rollen.

Ik moet zo weer aan het werk tot vanavond 23 uur, heb eigenlijk geen zin met dit mooie weer... Papa gaat lekker met Timon met de trein naar opa en oma.

Amber wagner
22 April 2009, 14:02
of moet ik hier?

Vickypreg
22 April 2009, 14:47
Amber dit is het algemene forum! Welkom hier en kom gezellig meekletsen.

@Lenteding, mensen hebben altijd iets te zeggen over je kind. De een vind het te dik, de ander te groot/te klein of weet ik veel wat. Het begint al als je zwanger bent met opmerkingen over je buik en daarna gaat het zo door. Wij horen ook al eens dat Dani bol is, maar ik vind het helemaal niet en gewoon lekker babyvet. Ene oor in andere oor uit maar irritant is het wel ja.

Amber wagner
22 April 2009, 14:51
[quote="Vickypreg"]Amber dit is het algemene forum! Welkom hier en kom gezellig meekletsen.

maar hier zitten toch ook veel moeders van toen? (uitgerekend 2008?)

Vickypreg
22 April 2009, 14:52
Ja klopt!

Amber wagner
22 April 2009, 14:54
nou hoi dan maar! hahahahaha

Amber wagner
22 April 2009, 15:06
vicky hoe is het met je zoon? gaat alles goed, ik heb echt veel gemist heb nog steeds geen internet thuis en werk maar 3 dagen...maud wordt alweer bijna 8 maanden heeft 2 tanden en is echt hartstikke zoet!

Elle
22 April 2009, 16:43
hahaha, nu zitten jullie overal en nergens.
Heb het enorm druk maar kom binnenkort hopelijk weer wat meer meekletsen hier en op hyves.
Dikke knuf voor allemaal.

Kusssss

Moi
22 April 2009, 21:07
Had ook makkelijker geweest als we gewoon 1 forum hadden ;)

Vickypreg
23 April 2009, 08:45
Dit is in principe toch gewoon het forum voor ALLE moeders, dus iedereen is welkom!
En de andere kleine forums zijn opgesplitst op geboortedata van de kids, maar dat komt doordat we eerst forums hadden uitgerekend in en dan dus die maanden. Beetje verwarrend misschien maar zo misschien duidelijker? Dus uitgerekend in december is nu moeders van december geworden en daar zijn ze verder gaan kletsen net als uitgerekend in aug/sept/okt/nov die zijn nu moeders van aug/sept/okt/nov.

Moi
23 April 2009, 10:50
ja natuurlijk is het voor alle moeders...maar vond persoonlijk ''makkelijker'' gewoon 1 forum te hebben..nu is alles geslpitst zegmaar..

maar nogmaals.dat is persoonlijk :)

bstipdonk
25 April 2009, 15:52
ben nu idd wat aan het rekken met en fiepje, en moet zeggen af en toe pikt ze het!!! dus komt allemaal goed.
vannacht eerste nacht zonder m'n meissie, ik en m'n vriend gaan op stap, en Zoey slaapt bij m'n zus. best wel spannend moet ik zeggen. och ja zal allemaal goed komen. maar toch!

Vickypreg
25 April 2009, 16:10
Bianca, met speen kun je idd goed uitstellen. Zo deden wij het ook en dan hield hij het soms wel een uur vol! Nu krijgt ie om de 4 uur, en de laatste fles rond 21.00.
Veel plezier vanavond!! Geniet er lekker van!

Amber, het gaat heel goed met Dani! Hij groeit als kool, loopt wat voor en ontwikkeld zich nu echt als een razende. Heel leuk om te zien! En hoest met jouw kleintjes?

bstipdonk
26 April 2009, 14:48
nou het op stap gaan was super leuk, wel moeilijk om Zoey achter te laten. Maar het is allemaal super goed gegaan.

Vickypreg
26 April 2009, 15:20
Fijn dat je het naar je zin gehad hebt. Daar doe je het voor he! Ik snap je gevoel wel, heel dubbel, de ene kant lekker wat voor jezelf en de andere kant wil je het liefst bij je kindje zijn. Nu moet ik zeggen dat wij het pas 1 keer gehad hebben maar toch. Morgen moet ik voor het eerst een hele dag werken en dus voor het eerst een hele dag zonder hem tijdens werk...vind het maar niks maar ja het hoort erbij.
Jij ook een hele dag werken morgen Bianca (jij werkt toch ook in de naschoolse opvang?)?

Vickypreg
26 April 2009, 15:21
O sorry jij hebt natuurlijk nog verlof haha!

Moi
26 April 2009, 21:02
Fijn dat alles goed is gegaan! Ben je lekker naar de film geweest of lekker uit geweest?

bstipdonk
27 April 2009, 14:40
ik heb idd nog lekker verlof, tot half juli nog. ik werk idd op de bso
maar heb je het volgehouden? de hele dag?

Wij zijn eerst wezen bbqen en daarna op stap (neven en nichtendag van m'n vriend z'n familie)
Ik moet zeggen de alcohol smaakte me goed ;) heb wel gister telkens gekolft en daarna de melk weggegooit, was volgens mij pure malibu haha. pas de laatste voeding om 10 uur heb ik weer durven te geven.

Moi
27 April 2009, 21:14
Hoii,

Over alcohol en BV geven... ik houd bv erg van rode wijn. En tijdens mn zwangerschap uiteraard geen druppel gedronken. Toen ik bevallen was wilde ik graag weer wat rode wijn drinken.

Toen vertelde een lactatiekundige mij, dat 1 glas wijn na 2 uur al uit je melk is. marissa slaapt vaak 7 uur achter elkaar en dan neem ik na de laatste voeding lekker 2 glazen wijn in het weekend en soms ook een keertje doordeweeks :)

Vickypreg
28 April 2009, 20:28
Goed dat je het nog steeds geeft Moi! Ik vind het zo wel lekker makkelijk maar af en toe zou ik wel weer eens willen weten hoe het voelde, gek is dat dat je dat zo gauw niet meer weet.

Ik ben trouwens zo enorm emotioneel, hebben jullie dat ook? Kan echt niets meer zien wat met kinderen te maken heeft wat zielig is of juist weer heel mooi. Meteen brullen! En trouwens sowieso mooie dingen of wat dan ook...
Soms denk ik wel eens dat ik weer zwnger ben, droom ook weer zo heftig, denk wel eens dat mijn borsten groter zijn en af en toe steken, maar ben gewoon aan de pil (kan het daar ook van komen?).

sofietje
28 April 2009, 20:44
@Vickypreg: ik heb dat ook gehad, dat ik extreem emotioneel was. Ik las zelfs de krant niet meer omdat ik mij alles zo enorm aantrok... Volgens mij heeft dat ook wel met het ontzwangeren te maken, na een aantal maanden werd het (gelukkig) weer minder. Ik vond dat ontzwangeren achteraf toch veel heftiger als ik verwacht had, daar zie ik nu na de bevalling dus ook best wel tegenop.

Grr.. ik ben verkouden en nu zitten sinds een paar uur m'n oren potdicht. Errug lastig!

Lenteding
29 April 2009, 08:29
Vicky, kan idd nog met ontzwangeren te maken hebben. Moet zeggen dat ik er in het begin na de zwangerschap ook niet zoveel last van had, maar na een paar maanden wel :) Bedenk ik me eigenlijk ook nu pas dat het zo was :P Zat namelijk even na te gaan of ik dat ook heb gehad na de geboorte van Niels.

Toch gek dat je idd bepaalde dingen zo snel weer vergeet. Heb Niels ook borstvoeding gegeven en daar zoveel problemen mee gehad. Maar nu we bezig zijn voor een 2e denk ik er toch weer over om weer borstvoeding te gaan geven. Ondanks dat ik van de 7 weken, 6 weken een ontsteking heb gehad en toen nog eens bijna 7 weken heb moeten kolfen om de borstvoeding gestopt te krijgen. Raar he!!

Sofietje, balen dat je ziek bent, beterschap!!

Heb niet alles teruggelezen. Zal nu weer netjes op tijd lezen, kan ik tenminste ook weer lekker overal op reageren. Maar hadden even een erg druk weekje. Zijn van het weekend ook nog naar Limburg geweest. Mn opa was na 7 weken ziekenhuis eindelijk weer thuis. Ben toch wel beetje geschrokken, want hij kan echt bijna niks meer en is 14 kilo afgevallen. Maar hij was wel blij om thuis te zijn en zeker om Niels weer te zien. Als Niels iets deed of lachte, dan kon mn opa ook lachen. Anders zat hij alleen maar een beetje sip voor zich uit te kijken. Had hem ook al 7 weken niet gezien, want toen mn opa op de IC lag hadden ze afgesproken alleen vrouw en kinderen met aanhang. En als familie was er beslist om de kleinkinderen niet te laten komen. Omdat het er natuurlijk wel akelig uitzag en er nog meer mensen op de IC liggen die er nog veel slechter aan toe zijn. Voor de meeste kleinkinderen achtten ze het dus verstandiger om niet te komen, vandaar dat niemand mocht komen, ze wilden geen uitzondering maken. Achteraf hoor ik van mn oom dat ik van hun best had mogen komen, maar dus vanwege de rest van de kinderen niet. Daar baal ik wel een beetje van!! Want de rest woont zo dichtbij dat als er wat mocht gebeuren dat iedereen als nog heel snel op de stoep kan staan en wij niet!! En de weken nadat opa naar de afdeling was gegaan, hadden we hier een aanval van verkoudheid en hoesten. En dan moet je niet bij mn opa in de buurt komen met zn slechte longen. Die pikt alles op en een simpele verkoudheid kan hem zo de das om doen :(
Maar gelukkig opa even gezien en lekker geknuffeld!! Merkte wel dat hij een beetje bang was geweest om ons en Niels niet meer te zien hier op aarde :(
Zo wat een verhaal :P Wilde alleen maar even kort schrijven hoe het met hem ging. Maar werd iets meer :) Ben ik het weer eventjes kwijt :P

Lenteding
29 April 2009, 08:38
Zie dat mn banner alweer opnieuw is begonnen :P Maar ik zou vandaag pas ongi moeten worden :) Maar nog niks te zien of te merken!!

Elle
29 April 2009, 10:23
Bianca, wat spannend!!!
Ben benieuwd meid!
Ik ben het vandaag ook weer geworden, en was zeer opgelucht..haha. ;)
Kreeg het al benauwd want zou het nog niet trekken.
Wat rot van je opa. Dikke knuf voor je.

Vicky, ik heb dat ook nog steeds hoor. Emotionele muts... :D
Als het bij jou minder word moet je het zeggen, heb je voor mij nog wel tips tegen die tijd. :P

Kusss

bstipdonk
29 April 2009, 14:48
he elle kan je niet helemaal volgen.. wat is er spannend?
(of heet hier nog iemand bianca?)

Moi ik weet dat je idd wel wat kunt drinken icm. borstvoeding. s avonds pak ik ook wel eens lekker een wijntje ofzo.
Maar van afgelopen weekend was veel te veel om nog de borst te kunnen geven. Had ongeveer 10 glazen op, dus tja dat duurt wel even voordat dat allemaal je bloed uit is.

ik heb persoonlijk eigelijk nog niks gemerkt van het ontzwangeren. of teminste heel weinig, idd ook iets emotioneler maar niet heel erg.

vickey als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een test doen. (pil kan het soms ook af laten weten he)

lenteding fijn dat je opa weer thuis is. is toch veel beter voor die oude mensen he... lekker in hun eigen omgeving.
trouwens dat is beter voor iedereen denk ik.

Lenteding
29 April 2009, 16:10
bstipdonk, ja ik heet in het dagelijkse leven ook Bianca. Dus vandaar dat Ellen dat zo zegt :P Heb hier niet onder mn eigen naam geregistreerd in het begin. Idd ook blij dat mn opa weer thuis is. Want ze wilden hem eerst in een verpleegtehuis zetten, maar dat wilde hij echt niet hebben. Zou voor hem ook niet goed zijn geweest. Dus nu hebben ze thuiszorg om te helpen met opa!

Ellen, zeker spannend :P Maar wacht toch even met mn test tot vanavond of morgenochtend. Wel leuk als mn mannetje er ook is!! Dan kun je het tenminste evt met iemand delen ipv ons jochie van 1 jaar :P:P:P Ondanks het feit dat ik dingen het die er op wijzen dat ik zwanger zou zijn, heb ik wel goede hoop :) Is misschien ook dat je het teveel vergelijkt met je eerste zwangerschap. Toen had ik namelijk wel al last van misselijkheid voordat mn NOD kwam.
Maar snap je opluchting dat je ongi kwam als je eigenlijk nog niet klaar bent voor een 2e. En dat doet natuurlijk niks af aan het feit of je wel een 2e wilt. Als er een kindje komt, ben je er altijd heel erg blij en dankbaar om!!

Lenteding
29 April 2009, 18:55
Kon het niet laten, toch test gedaan vanavond!! En hij was positief!! We zijn er weer erg blij mee!!!

Vickypreg
29 April 2009, 20:02
GEFELICITEERD LENTEDING!! Wat een geweldig mooi nieuws! Januari uitgerekend denk je? Wat leuk zeg! (en sterkte met je opa, fijn dat jullie hem weer gezien hebben)

Bianca, ik vind die testen altijd zo duur en daarom zonde er eentje te doen terwijl het eigenlijk niet kan. Heb het idee dat die verschijnselen door de pil komen, ben wel gewoon ongesteld geweest na alle pilstrippen. En het ontzwangeren kwam bij mij ook pas later, denk vanaf een maand of 3. Toen begon ook de haaruitval :shock: maar heb alles er heel erg voor over hoor! Want ben dolblij met m'n ventje!

Ellen, snap je helemaal! Heb dus ook een idee van zou ik zwanger zijn, maar zit denk ik tussen m'n oren hoor (hoop ik!) want moet er zelf ook NOG niet aan denken. Natuurlijk zou het wel harstikke welkom zijn als het wel zo is. Maar liever op een moment dat we er zelf weer klaar voor zijn.

Moi
29 April 2009, 20:45
@ lenteding, Wat vervelend van je opa!

Wat fijn dat je een positieve test had! Wanneer ben je dan precies uitgerekend?

sofietje
29 April 2009, 21:03
Gefeliciteerd Lenteding!! Wat leuk!!

karin26
30 April 2009, 07:25
Gefeliciteerd LENTEDING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou hier gaat het met Janneke 's nachts een stuk beter. Ik doe haar nu een uurtje later naar bed en voila ze slaapt door. Ze ligt nu nog te pitten.

Sorry dat ik niet zoveel op het forum ben, maar ben hartstikke druk met de voorbereidingen van ons huwelijk.
Jurk is in bestelling.Teksten voor op de trouwkaart zijn klaar. Gastenlijst bijnaaf. Muziek geregeld.
Alleen onze koets nog. De man die voor ons zou koetsen, is ernstig ziek geworden. Dus nu gaan we opzoek naar een andere koetsier. Best jammer eigenlijk. Want het was de vader vaneen van de vrienden van mijn vriend.
Maar het belangrijkste is dat de goede man weer goed uit het ziekenhuis komt.

Vandaag gaan we eerst ;sochtends hier over de markt lopen, dan eten we een boterhammetje op. Dan gaat Janneke slapen, en als ze haar slaapje uitheeft dan gaan we naar mijn ouders, mijn vader isnamelijk jarig...

Nou ik ga er eentje wakker maken en in bad doen....

bstipdonk
1 May 2009, 14:06
He lenteding/bianca gefeliciteerd!!!!! (nu snap ik hem ook) ;)

afschuwlijk wat er gister gebeurd is he (konningendag) mooi dat die vent dood is. hoeven we ons ook geen zorgen te maken dat de straffen ed te laag zouden zijn.

ik ben sinds vandaag gestopt met de borstvoeding. en ik moet zeggen er valt een last van m'n schouders. M'n melk liep terug (dus moest de hele tijd nog een flesje erachteraan geven) en sinds vandaag wilde ze de melk niet meer. ook niet uit een flesje. NOu mooi moment om het stop te zetten dan vind ik.

Vickypreg
1 May 2009, 18:42
@Bianca, snap goed dat je gestopt bent. Je moet je zelf ook prettig voelen bij het voeden! Ik vond het ook heerlijk een fles te geven uiteindelijk. Overigens idd een groot drama in Apeldoorn, vreselijk! Hopelijk komen ze er nog achter wat de aanleiding was, want nu hij dood is kan hij het zelf niet meer zeggen. Dat is dan weer het nadeel daarvan...

@Lenteding, hoe voel je je??

@Karin, fijn dat ze weer lekker doorslaapt! hier hetzelfde, denk dat het weer een sprongetje geweest is die nachten dat hij niet doorsliep.
Wanneer ga je eigenlijk trouwen??

Dani sliep vannacht weer op zijn buik en vandaag de hele dag ook....ik denk dat ik het maar zo laat. Wat moet je anders? Toen ik hem eergister terug legde op zijn rug werd hij kwaad en ging keihard huilen.

Moi
1 May 2009, 20:23
jazeker erg wat er is gebeurd. baal ervan dat die vent dood is, komt die dan makkelijk vanaf zo. Poging op doodlsag op de koninklijke familie staat 15 jaar plus wat hij dan nog erbij zou krijgen voor die 5 mensen... dan had die misschien wel de rest van zn leven in de gevangenis moeten zitten. Nu weten we ook de aanleiding etc niet.

@ bstipdonk ja als je er zelf niet meer prettig bij voelt, is het beter om te stoppen, anders voelt je kindje het ook en dat werkt niet.

Ik geef nu 10 maanden bv en ik denk dat ik na de vakantie in juni ook ermee gaat stoppen. Wil zowiezo nog in de vakantie bv geven, lijkt me makkelijk. hoef ik niks mee te nemen :) .

zo vind de dagen echt voorbij vliegen zeg! marissa wordt over 2 maanden alweer 1 jaar :)

amy-baby
1 May 2009, 21:03
Nou ik kan niet mee praten over borstvoeding want heb altijd flesvoeding gegeven, maar het lijkt me ook, dat als het goed voelt om te stoppen gewoon doen hoor.

@moi; geef jij al zo lang borstvoeding, knap hoor. Hoe vaak krijgt ze nog dan? Want lisa drinkt bijna geen melk meer, wil ze niet meer, eet wel goed haar boterham en avondeten en toetje, maar melk, krijg er met moeite 300cc per dag in (en dat is veel dan) maar goed ze is bijna 11 maanden en met 12 maanden hoeven ze nog maar rond de 300cc te hebben....
Hier alleen maar huilen met slapen, denk ook een sprongetje. Althans dat hoop ik want wat is dit vermoeiend zeg. Ik kan ook niet heel rustig blijven.....vindt het zo erg, maar wordt gewoon een beetje gefrustreerd. gelukkig neem mijn man het dan even over.....maar vind het zo jammer dat ik niet heel rustig kan blijven.....herkent dit iemand???

Nou ga mijn spullen even bij elkaar pakken, want morgen vrijgezellenfeestje van een vriendin.....Druk programma van 's ochtends tot 's avonds met stappen.....zie ik de hele dag mijn meisje niet. Mijn man is gelukkig bij haar, maar toch....

groetjes Amy

amy-baby
1 May 2009, 21:05
Oh inderdaad vreselijk wat in apeldoorn is geweest. En waarom? is heel simpel, een wanhoopsdaad..... en inderdaad komt hij er makkelijk vanaf, maar aan de andere kant, waarom nog tijd en geld aan deze man besteden? toch komt er weer een proces....kost een hoop geld,....weer een cel die vol zit....Aan de andere kant had hij gerust 30 jaar mogen zitten zodat hij echt gestraft wordt....beetje dubbel gevoel.... Maar het zou je kind/man/vrouw of vader of moeder, broer/zus maar zijn die geraakt is....

Vickypreg
2 May 2009, 10:28
@Moi, respect hoor dat je het zo lang vol houdt! Ik zat er idd ook aan te denken, binnenkort gaan we een week naar Texel en moet zoveel meezeulen, BV is dan veel makkelijker en altijd op temperatuur als je ergens heen gaat. Nu moeten we er altijd rekening mee houden.

@Amy, veel plezier morgen! Ik had in feb ook een vrijgezellendag, is idd heel leuk maar heel dubbel he als je je kindje zo'n hele dag dan niet ziet.

Geeft iemand hier Nutrilon Goede nacht? Wij willen dat gaan doen, we geven nu de laatste fles Forte en hij slaapt wel door. Zat te denken over 1,5 week is hij 6 maanden om dan die Nutrilon goede nacht te gaan geven in de laatste fles, dat is opvolgmelk en dan hoeven we geen forte meer te geven. Volgens mij is dat wel ongeveer op hetzelfde gebaseerd (langer verzadiging).

Lenteding
3 May 2009, 16:15
Bedankt voor de felicitaties :D Heb nog nergens last van, maar zit wel een beetje te wachten op de misselijkheid. Had ik namelijk met Niels ook last van :P

Hier hele weekend weggeweest om tuin van mn zwager te betegelen. De mannen dan in ieder geval :P Blij dat we weet thuis zijn!!

Syl
3 May 2009, 16:31
Hee lenteding, wat lees ik nu! Wat cool voor jullie! Van harte gefeliciteerd meid! Enne, ik zou er niet op wachten hihihih zo leuk is dat niet :D

Lenteding
3 May 2009, 16:35
Dat niet nee, maar is alleen zo vreemd om nu niet misselijk te zijn :P

Hoe gaat het bij jullie?? En met Tygo??

Syl
3 May 2009, 16:37
Hoi!

Hier gaat het goed. Met Tygo gaat het ook erg goed! Hij ligt nu alweer in bed. Dat mannetje verbruikt zoveel energie dat hij ook meer slaapt nu. Had je dat met Niels ook toen hij pas kroop/liep?
Ook als hij van het kdv thuis komt is hij zoo moe. Dan kan hij vrijwel meteen na het eten naar bed.

liefs!

Lenteding
3 May 2009, 18:24
Niels was in het begin ook echt kapot. Dan was je blij dat het avondeten al op de creche gegeven was en hij alleen nog maar pap hoefde. Want dat hapte hij zo weg, maar avondeten wilde hij nooit als hij moe was. En nu merk ik dat hij ook af en toe iets meer slaap nodig heeft. Zal wel komen omdat hij het lopen helemaal ontdekt heeft. Kan nu ook als hij zit, zelf gaan staan zonder zich ergens aan op te trekken. Maar vaak proberen we hem toch rond half 7 - 7 uur in bed te leggen, omdat meneer anders 's morgens vaak eerder wakker wordt.

Moi
3 May 2009, 20:49
@ amy ik geef nog +/- 4 keer per dag BV. ga het denk wel na de vakantie afbouwen. Vind het aan de ene kant mooi geweest zo en aan de andere kant wordt ik verdrietig als ik eraan denk te stoppen. Want ik vind het ook leuk om te doen. Alelen kolf ik nog steeds twee keer per dag als ik ga werken en ik doe het nu in mn eigen tijd en begin dan steeds eerder. Ook heeft ze nu 5 tandjes en af en toe is dat geen pretje ;) ..

maar wat ik mij dus afvroeg hoe vaak moet je kindje eigenlijk nog melk op deze leeftijd. Toch niet meer zoveel. En wat geven jullie ipv melk qua drinken? Ik geef nu steeds een tuitbeker met water, maar daar drinkt ze wel steeds een beetje van..

karin26
3 May 2009, 21:34
Hehe eindelijk loopt Janneke helemaal los. Na dik 3 maanden aan de hand lopen en steeds 1 a 2 pasjes los, durft ze nu eindelijk rond te stappen. Zal binnenkort ff foto's plaatsen.

Janneke krijgt alleen 's avonds een kant en klare pyama papje. verder krijgt ze diksap, yogi of water.