PDA

View Full Version : Is dit nou een tweede streepje?

Daphne1002
17 March 2009, 10:23
Wat een onzekerheid!

Had gisteren mijn NOD. Heb wel een tikje bruinverlies, maar een echte menstruatie blijft tot nog toe uit. Normaal gesproken volgt er een heuse lading vers bloed en is mijn bruinverlies ook beduidend donkerder als het eenmaal start (sorry voor het vieze verhaal ;) ). Nu is mijn bruinverlies meer licht oranje/rose te noemen en het is er minimaal.

Heb zojuist een test gedaan met een Kruidvat-test. Dit kwam eruit binnen 2 minuten:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYPQGKGP.jpg

Zien jullie ook dat vage tweede streepje wat ik hier thuis zie?

Tijger1
17 March 2009, 10:31
volgens mij zie ik een licht plusje

rheetje
17 March 2009, 10:37
denk dat je zwanger bent!!

streepje = streepje

denk dat je over een paar dagen een dikke vette streep kan zien ;)

rheetje
17 March 2009, 10:39
Van harte gefeliciteerd Daphne

dadelijk lekker van gaan genieten!!!!

Daphne1002
17 March 2009, 11:22
Woehaa! Thanks! Natuurlijk is het nog even afwachten of dit streepje (of plusje ;) ) ook echt een dikke streep wordt, maar dat hoop ik natuurlijk heel erg! :D

Nog steeds spannend!

rheetje
17 March 2009, 14:47
ik vond het een vrij duidelijk streepje hoor!!!

maar zou voor de zekerheid ook nog een paar daagjes wachten en dan weer testen ;) en dan zie je twee hele dikke strepen staan ;)

dusse heel veel succes met testen en nogmaals gefeliciteerd :D

naatje83
17 March 2009, 17:58
Hey,

Ik zou voor de zekerheid toch nog een nieuwe test doen maar volgens mij...... HOERA.

Greetz

Daphne1002
17 March 2009, 18:33
Ik ga ook eerst nog testen. Wil graag die dikke streep kunnen zien voordat ik echt een gat in de lucht spring :D

Heb mijn vriend de foto laten zien en die vond ook dat de + duidelijk te zien was ;)

Wordt vervolgd :D

naatje83
17 March 2009, 19:59
Ik ben benieuwd. spannend hoor!!!!

sterretje37
17 March 2009, 22:15
@Daphne1002: ik kan me vergissen maar zie toch echt een lichte plus.
Dus alvast een voorzichtige proficiat.

Gr. Inge

Daphne1002
18 March 2009, 07:24
:D

Heb tot nog toe ook nog geen druppel bloed verloren en mijn bruinverlies is inmiddels ook weg. Ben zo benieuwd! Morgen staat er weer een test op de planning. Vandaag even niets ;)

Kan het haast niet geloven. Mijn tepels doen soms ook ineens erg zeer, alsof er 1.000 naalden in geprikt worden! :shock: :? Maar dat zal er wel bij horen.

naatje83
18 March 2009, 10:37
Hey,

Heb je alweer getest. Ben wel benieuwd ;)

Daphne1002
18 March 2009, 11:31
Hoi Naatje :D

Nee heb nog niet getest. Wil graag morgenochtend testen ;) Dan krijgt mijn HCG-waarde ook de kans om te verdubbelen, indien ik echt zwanger ben. En anders vind ik het zo zonde van die test.. :oops:

naatje83
18 March 2009, 12:19
Dan ga ik het je morgen nog een keer vragen. ;) Hoop het echt voor jullie.

rheetje
19 March 2009, 06:55
en daphne??? is het streepje dikker??? :?

kaka888
19 March 2009, 08:51
Dafhne je laat ons in spanning!!! :P Weet je al wat meer ????

Groetjes Kaka

Eva_697
19 March 2009, 09:13
als je haar onderschrift bekijkt, staat er woensdagmiddag negatief getest..

Wat vreemd.. ik zou alsnog gewoon nog een keer testen? je lichaam heeft sowieso hcg aangemaakt ik zie namelijk ook duidelijk een plusje!

kaka888
19 March 2009, 09:22
Hoi Eva, ze zou ook vanochtend nog gaan testen... Staat in een andere topic :D

rheetje
19 March 2009, 09:52
als je haar onderschrift bekijkt, staat er woensdagmiddag negatief getest..

Wat vreemd.. ik zou alsnog gewoon nog een keer testen? je lichaam heeft sowieso hcg aangemaakt ik zie namelijk ook duidelijk een plusje!

vind het idd ook een beetje raar, woensdag middag negatief getest :? ??

naatje83
19 March 2009, 11:18
Hey Daphne,

Laat even wat we zijn benieuwd hoor!!

Daphne1002
19 March 2009, 14:11
Sorry dames, dat ik nog niet gereageerd had. Super lief dat jullie zo geinteresseerd zijn!

Helaas ben ik ongesteld geworden :( We (mijn vriend en ik) hebben het vermoeden dat ik wel heel even zwanger was, maar dat het mis gegaan is. We gaan nu dus gewoon voor de volgende ronde.

Gisteravond voelde ik me zwaar ***! Toen was ik nog niet ongesteld. Vanmorgen werd ik wakker en toen voelde ik al wat nattigheid.. ja hoor: bloed! Nou ja, niets aan te doen.

mdtje
19 March 2009, 14:35
Balen, Daphne! Sterkte en zet hem op de volgende ronde! ;)

rheetje
20 March 2009, 12:11
owh ehh sorry daphne :oops:

voel me schuldig dat ik tegen je gezegd had van het zwanger zijn :oops:

wel heel erg jammer meid :(

Eva_697
20 March 2009, 12:48
je bent ook zeker weten wel heel eventjes zwanger geweest, anders kan je geen hcg in je urine hebben. Ik heb dat tot nu toe ook 2keer gehad.. de tweede en de derde maand na mijn MK met 10weken... De innesteling is dan niet goedgegaan en de eicel verlaat je lichaam via de menstruatie.. Daarom wacht ik tegenwoordig met testen tot ik een week overtijd ben! om teleurstelling te voorkomen :(

rheetje
20 March 2009, 12:51
is een heel goed idee eva!! ;)

doe ik in april denk ik ook, als ik het vol kan houden ;)

juffie79
20 March 2009, 15:06
ik zie een streepje.

Dit had ik ook in het begin, al je nu een paar dagen wacht en dan nog eens probeert dan heb je waarschijn meer hormoon.

Ik had ook een paar dagen er tussen en toen had ik ook een duidelijkere streep.

Groetjes Juffie

Eva_697
21 March 2009, 10:19
juffie, beter lezen, ze is ongesteld geworden... :(

ik nam het mezelf ook al maanden voor om later te testen, maar telkens voelde ik vanalles en dacht, toch maar stiekem eerder testen :oops: maar nu ben ik echt genezen van mijn nieuwsgierigheid en test ik pas minimaal na 2dagen overtijd, ik dwing mezelf gewoon :D en anders vertel ik mijn vriend dat ik van plan ben te testen en dan houdt hij me wel tegen haha!

naatje83
21 March 2009, 13:58
Hey daphne,

Balen zeg. Nou op naar de volgende ronde en hopen dat deze jullie wel geluk brengt.

Greetz

Daphne1002
22 March 2009, 09:51
@Rheetje: je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! ;) Er stond een vage plus dus op zich logisch dat je me feliciteerde! Ik voel me nu echt prima en ik ben alleen maar blij dat je zo meeleeft :D Erg lief!

@Eva: ik was een dag overtijd. De volgende keer weet ik niet wat ik doe.. heb ook het idee dat ik mijn cyclus nog niet op en top ken. Daarom was het extra spannend en onzeker allemaal ;) We hopen gewoon dat het deze ronde wel goed komt :D

Eva_697
22 March 2009, 09:55
nou daphne spannend hoor! deze maand brengt vast geluk:D vervelend dat je cyclus nog niet regelmatig is, maar zou gewoon 34 dagen aanhouden zo te zien:) je eerste cylcus zou ik niet meeberekenen, dat was duidelijk een uitschieter ;) succes met klussen deze maand :D

Daphne1002
23 March 2009, 07:31
De eerste cyclus neem ik ook niet mee ;) Toen moest mijn lijf echt helemaal weer haar weg vinden met mijn eigen hormonen ipv die van de Mirena spiraal.

Zat net wat te googlen en toen kwam ik tot de ontdekking dat deze maand mijn "natuurlijke" ovulatie en de kosmobiologische samen vallen! Hopen dat het geluk brengt :D

brusje
25 March 2009, 11:56
heb net op 5 dagen voor NOD een test gedaan die evt 4 dagen voor NOD zou kunne..voor mn gevoel was ie duidelijk negatief...wat ook te verwachten is..
maar als ik nu kijk zie ik wel waar het 2e streepje zou moeten staan..zou dit een voorteken kunnen zijn..er staan toch geen voorgedrukte streepjes??

ja ik weet het..ben ongeduldig..

mdtje
26 March 2009, 09:17
@brusje: was dat na het verstrijken van de maximum tijd? Wil je niet je hoop ontnemen, maar het is niet voor niks dat ze zeggen dat hij dan niet meer geldig is. Maar gewoon nog even een paar dagen geduld hebben (moeilijk, weet ik ;) ) en dan weer testen. Succes!

Tammie78
26 March 2009, 11:49
Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn nu 11 maanden bezig om zwanger te worden. Nu had ik gisteren iets vreemds. Ik deed een test van clearblue waar zo'n pluskje moet komen. En tja welliswaar heeeeeeel licht (wel blauw), maar je ziet het verticale streepje (van de plus dan he) Waarom is dit vreemd? Omdat mijn menstruatie net was afgelopen! Ik denk zo'n 2 dagen voordat ik de test deed! En waarom deed ik de test? Omdat ik die ochtend ineens een vreemde druk/pijn in mijn buik voelde. Ook als ik op bepaalde plekken drukte. Afijn, ik deed wat later ook een test van een ander merk en die was negatief. Vamorgen een van mat-care en ook negatief. Ik ga morgen naar de dokter om daar ook te laten testen. Ik ga uit van nagatief, want het kan toch niet positief zijn terwijl je gewoon een mentruatie hebt gehad!

Eva_697
26 March 2009, 12:48
misschien ben je eventjes zwanger geweest maar is het al heeeel snel misgegaan.. dat je daarom met de clearblue toch nog licht positief testte maar later niet meer. Heb je met de speciale van matcare getest? van 6dagen voor je NOD? die is heel erg gevoelig en als die negatief is, zou ik er van uitgaan dat het niks is helaas :( maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Tammie78
26 March 2009, 14:27
Nee ik denk ook niet dat het iets is hoor. Dat het misschien idd heel eventjes zwanger was ofzo. Ik heb de afspraak bij de dokter ook afgezegd, omdat ik er toch niets van verwacht. Ik ga zaterdag nog een test doen om zeker te zijn en dan maar weer op naar de volgende ronde ;) Het rare is wel dat ik nu wel hele andere dingen voel dan anders. Af en toe die druk in mijn buik, echt veel meer honger hebben en moeier dan anders. Maar zal allemaal wel loos alarm zijn. Heb vaker verschijnselen gehad waarbij ik ook dacht dat ik zwanger was en toen was het ook niet zo. Maar ook al zou ik toch heel even zwanger zijn geweest, dan zie ik dat wel als een positief teken. Je gaat namelijk steeds meer denken: Ik word toch niet zwanger.

mdtje
26 March 2009, 16:44
Tammie, heb je goed op de gebruiksaanwijzing gekeken? Ik dacht dat er echt een plusje moest komen bij clearblue en dat alleen een horizontaal streepje niks zegt. Oh, je zag het verticale streepje, lees ik nu. Tjee, dan weet ik het niet. Misschien stiekem even iets geweest, ja, dat kan altijd voor je nod. Hopelijk is het een volgende keer goed raak!

Lunanoa
26 March 2009, 17:11
Ik ben zelf zwanger geweest, had hele lichte streepjes maar was wel te zien. Naar dokter geweest, ik was zwanger! Toch wou ze dat ik een week later terug kwam om te kijken of ik een donkerder streepje had.
Die middag is het mis gegaan, toen heb ik een miskraam gehad.

Het kan zijn dat je nog maar net bevrucht bent, dan is er nog maar weinig HCG hormoon in je urine te vinden. Ook kan het zijn dat je heel kort zwanger bent geweest....

naatje83
26 March 2009, 17:19
Bij clear blue verschijnt er een plusje als je zwanger bent en geen streepje.
Heb even een vraagje tussendoor hoor! Heeft iemand wel eens last gehad van
een rommelende buik en steken in de zij na haar ei sprong?

Tammie78
27 March 2009, 09:29
Nee, het was ook een plusje. Ik bedoelde dus dat de verticale streep ook heeeeel licht verscheen. De horizontale staat er altijd wel. en dan heb ik het echt over het testvenster. Niet over het controle streepje in dat kleine ruitje. Ik heb wel vaker tests gedaan, dus ik weet hoe clearblue werkt :) Maar goed vanmorgen weer getest en negatief. Dus of het was een fout in de test, wat bijna niet kan, want het is 99% nauwkeurig, of ik was idd heel even zwanger, maar het heeft niet doorgezet.

Tammie78
27 March 2009, 09:34
Oh en Naatje83, jazeker ik heb dat de laatste maanden bijna altijd wel tijdens en vlak na de eisprong. Ik voel het dan ook echt. En dat ik dus heel even een positieve test zag, zie ik wel een beetje als positief. Dan heeft mijn lichaam het dus eindelijk een keer geprobeerd denk ik maar. Mijn man en ik hebben alle fertiliteitstesten al gehad. Alles positief. De gynaecoloog schat onze kans om dit jaar zwanger te worden (dus vanaf nu een jaar) op 44%. Daar kunnen ze met vrchtbaarheidsbehandelingen niet tegen op zei ze.

naatje83
27 March 2009, 18:13
O oke dan ben ik gelukkig niet de enige. Best wel een irritant
gevoel. Tammie balen hoor dat het niet zo is. We gaan gewoon lekker duimen
dat het allemaal helemaal gaat goed komen dit jaar ;)

Tammie78
28 March 2009, 02:24
Bedankt! :)

brusje
29 March 2009, 07:54
oke oke..tis heel licht maar er zijn toch echt streepjes..mn man is overtuigd..ik vind het nog lastig had liever een dikke streep gezien..dus g morgen of overmorgen toch weer testen.:S

kijk..

http://img21.imageshack.us/img21/8772/dscf0524a.jpg

brusje
29 March 2009, 07:55
oja.vandaag volgens ovu test NOD..en ze zijn iets duidelijker ietsje maar dan op de foto..

Daphne1002
29 March 2009, 09:23
@Brusje: deze strepen zijn duidelijk zat!! PROFICIAT!!! :D :D :D

sterretje37
29 March 2009, 09:34
@Brusje: ik heb goede ogen en zie ook wel degelijk twee strepen, dus van harte gefeliciteerd.

Gr. Inge

brusje
29 March 2009, 12:03
pff gelukkig..hihi mn man zegt ook dat ie niet snapt waarom ik nou twijfel..hij zegt anders had er toch helemaal niksgestaan?

Vickypreg
29 March 2009, 15:05
Ik zie ze ook!! Gefeliciteerd! Gewoon over een paar dagen opnieuw doen, dan zijn ze zeker beter te zien. Bij mij knalden ze van het scherm binnen 3 sec (ik was een week overtijd) dus dat zal bij jou ook zo zijn als je wat verder bent hoor!

Elisabeth22
29 March 2009, 15:09
Gefeliciteerd brusje! Die is duidelijk hoor!

mama2007
30 March 2009, 14:21
hey

je bent zwanger
al is het streepje maar ligt ben je zwanger
heb gistere ook testje gedaan en ook 2 strepen
vandaag naar dokter geweest en straks uitslag

grtjes
an

brusje
30 March 2009, 15:53
ja ik ben inmiddels wel overtuigd..en blij..en..vanmiddag hardstikke misselijk op mn werk..:S haha

maarre als ik vragen mag..waarom naar de dokter?

Lunanoa
30 March 2009, 18:46
BRUSJE = ZWANGER!!!
Duidelijk, en dat nog wel in twee testen!

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd!

Lunanoa
30 March 2009, 18:49
Daphne. Sterkte. Zal toch een tegenvaller zijn :(
Ben zelf ook 4/5 weken zwanger geweest. Licht positieve testen & daarna "ongesteld". Dokter noemde dit wel een miskraam dus denk dat je ook zoiets had.
Jammer, op naar de volgende kans ;)

brusje
30 March 2009, 19:50
dank je!!!!

enne dat van de lichte testen en daarna ongi lees ik maar even niet nu..;)

Lunanoa
30 March 2009, 19:53
hahaha nee dat was ook niet voor jou bedoelt!
Mijn testen waren lichter hoor. So don't worry
dank je!!!!

enne dat van de lichte testen en daarna ongi lees ik maar even niet nu..;)

Daphne1002
2 April 2009, 07:04
Daphne. Sterkte. Zal toch een tegenvaller zijn :(
Ben zelf ook 4/5 weken zwanger geweest. Licht positieve testen & daarna "ongesteld". Dokter noemde dit wel een miskraam dus denk dat je ook zoiets had.
Jammer, op naar de volgende kans ;)

Ja dat denk ik ook ;) Vind het alleen wat overdreven om dat ook in mijn onderschrift te zetten :oops: Het is wel een hele vroege miskraam dan. Heb nu het gevoel dat mijn lijf zich helemaal klaar maakt voor een goede zwangerschap! Heb net mijn vruchtbare dagen gehad en we hopen natuurlijk heel erg dat het deze keer allemaal goed gaat :D

Tammie78
10 April 2009, 17:40
Ik heb gisteravond een test gedaan van matcare. Die gevoelige. BIjna niet met het blote oog te zien, maar er was/is dus een heeeeeeel licht streepje te zien. Tis ongeveer een week na de bevruvhting oftewel een week voor mijn volgende menstruatie. Ik heb gelezen dat matcare geen voorgedrukte streepjes heeft, dus dat kan het niet zijn. Maar ik kan niet goed zien of het streepje nu heel licht roze is toch grijs en dus misschien een indroog streepje. Maar ook dat laatste denk ik niet, want heb vaker van matcare gedaan en dan zag ik ook na uren echt helemaal niets. Maar zelfs al zou het een lichte positieve test zijn, dan is het natuurlijk heel kwetsbaar. In die zin, dat zwangerschappen vaak wel beginnen, maar niet doorzetten, wat vrij normaal is. En wordt je dan toch ongesteld (ondanks de vroege positieve test) dan denk je dat het mis is gegaan. Wat aan de ene kant ook wel zo is, maar aan de andere kan is het vrij normaal. Denk zelfs dat je misschien vrij vaak zo'n lichte positieve test krijgt als je zo vroeg test.

Daphne1002
11 April 2009, 07:33
Ik heb maandag of dinsdag mijn NOD. Heb allemaal dingen die ik niet ken, zoals mijn borsten die vanaf donderdag steeds voller worden. Verder trekt het in mijn onderbuik.. heel apart. Heb vanmorgen gestest en zag een lichte streep :D Heb getest met een test van Sensitest en mijn vriend kon de streep ook zien! :D :D Maandag ga ik weer testen en dan hopen we op een nog dikkere streep ;)

In de beginpost van dit topic is een test van mij te zien, van de vorige maand. Dat streepje was iets dunner dan de controlestreep. De streep die ik vanmorgen op de test had staan was even breed als de controlestreep :D

brusje
11 April 2009, 08:05
spannend meiden ik hoop voor jullie snel een nog donkerdere test..maar als t allemaal goed gaat is een streepje een streepje..bij mij was t ook heeeeel licht eerst!

Daphne1002
11 April 2009, 08:26
spannend meiden ik hoop voor jullie snel een nog donkerdere test..maar als t allemaal goed gaat is een streepje een streepje..bij mij was t ook heeeeel licht eerst!

Hoeveel dagen voor je NOD had je getest? En wanneer deed je je 2e test.

Ik zit nu te twijfelen of ik morgen niet gewoon nog een test moet doen.

Tammie78
11 April 2009, 19:21
Ik was ongeduldig en heb nu (2 dagen na vorige test) weer getest. Blijft even ligt, dus ga je toch twijfelen of het niet gewoon een indrooglijntje is. Ontstaat die bij de matcare ultra? Of is het logisch dat het 2 dagen later nog steeds even licht is? Ik ben ook wel vroeg, heb mijn nod pas vrijdag. Maar wat wil je als je al een jaar bezig bent!

Daphne1002
12 April 2009, 06:44
Ik was ongeduldig en heb nu (2 dagen na vorige test) weer getest. Blijft even ligt, dus ga je toch twijfelen of het niet gewoon een indrooglijntje is. Ontstaat die bij de matcare ultra? Of is het logisch dat het 2 dagen later nog steeds even licht is? Ik ben ook wel vroeg, heb mijn nod pas vrijdag. Maar wat wil je als je al een jaar bezig bent!

Geen idee.. ik test niet met de MatCare Ultra ;)

Lijkt me inderdaad energieslopend, al dat wachten. Zeker als je al een jaar bezig bent.

Ik heb vanmorgen nog een keer getest, maar het lijntje is nog even licht als gisteren. Denk dat aankomende nacht mijn HCG pas weer omhoog gaat, als alles nog in orde is. Dat merkte ik ook aan mijn borsten. Donderdag werden ze voller en toen zaterdagochtend weer. Zit precies 48 uur tussen en zolang doet het HCG er ook over om te verdubbelen.

Nu weet ik niet precies wat ik moet verwachten... Vraag me steeds af of ik wel echt zwanger ben. En of alles wel in orde is... pfff!!

Tammie78
12 April 2009, 12:56
Nou ikzelf ga er absoluut niet vanuit dat ik zwanger ben. Ik merk namelijk helemaal niets. Althans naar mijn idee the weinig. Wel soms steken in mijn borsten en buik, maar ik moet over 5 dagen ook ongesteld worden, dus kan ook daardoor komen. En die streepjes waren m.i. toch gewoon schaduw- of indrooglijntjes. Je zag ze nl echt niet meteen.

Daphne1002
13 April 2009, 07:34
Hier een foto van mijn test van vanmorgen, zie je de teststreep?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UOEC3GI7.jpg

Ik wel :D

@Tammie: sommige vrouwen voelen helemaal niets als ze zwanger zijn, anderen hangen vrijwel direct boven de WC of ze zien hun borsten echt groeien. Het verschilt per persoon.. Ik merkte het aan mijn borsten en de lichte golven van misselijkheid. Dat had ik normaal niet. Ik hoop echt dat ook jij heel snel een positieve test in handen mag hebben :D :D

brusje
13 April 2009, 17:13
ja hier was hij ook zo licht hoor..en pas 2 dagen na mn nod was ie echt donker..

Tammie78
13 April 2009, 20:00
Hoi Daphne,

Zo'n licht streepje had ik ook ongeveer. Maar misschien ook nog wel lichter. Heb gisteren getest met clearblue. Maar die gaf uiteraard niets aan (oftewel negatief), maar die is dan ook veel minder gevoelig, dus ik denk dat ik met een clearblue test echt pas na mijn nod kan testen :cry: Ach het is afwachten. Moet over 4 dagen ongesteld worden.......

Lunanoa
13 April 2009, 20:05
Dit is een echte streep! Super!
Gefeliciteerd!
Hier een foto van mijn test van vanmorgen, zie je de teststreep?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UOEC3GI7.jpg

Ik wel :D

@Tammie: sommige vrouwen voelen helemaal niets als ze zwanger zijn, anderen hangen vrijwel direct boven de WC of ze zien hun borsten echt groeien. Het verschilt per persoon.. Ik merkte het aan mijn borsten en de lichte golven van misselijkheid. Dat had ik normaal niet. Ik hoop echt dat ook jij heel snel een positieve test in handen mag hebben :D :D

Daphne1002
14 April 2009, 06:55
Hoi Daphne,

Zo'n licht streepje had ik ook ongeveer. Maar misschien ook nog wel lichter. Heb gisteren getest met clearblue. Maar die gaf uiteraard niets aan (oftewel negatief), maar die is dan ook veel minder gevoelig, dus ik denk dat ik met een clearblue test echt pas na mijn nod kan testen :cry: Ach het is afwachten. Moet over 4 dagen ongesteld worden.......

Je hebt met de Digitale van CB getest? En dan die met de indicator of die alleen aangeeft of je zwanger bent? De laatste is inderdaad minder gevoelig. Daarmee ga ik ook nog niet testen ;)

Straks ga ik even naar de stad om een boek te halen en een digitale zwangerschapstest met indicator. Ik denk dat die wel positief uitslaat en dan kan ik daar mooi een goede foto van maken :D

Tammie78
14 April 2009, 10:26
Nee ik heb niet met de digitale getest. Dat doe/durf ik pas als ik met een normale test echt een duidelijke streep krijg. De digitale heeft inderdaad veel HCG nodig, maar ook de gewone van clearblue zijn niet erg gevoelig en kun je eigenlijk pas gebruiken op je nod.

Tammie78
14 April 2009, 10:29
De gewone van clearblue is af en toe sowieso maar vaag. Krijg ik soms van die rare blauwe spikkeltjes onder en boven het horizontale lijntje :roll: Of wat ik dus eerder had toch een heeeeeeeele lichte verticale streep door de horizontale. Maarja ik ben dan ook nog nooit zwanger geweest dus ik kan ook niet echt bepalen of ie dan wel duidelijk zal zijn!

Daphne1002
14 April 2009, 12:15
@Tammie: kan je er geen foto van maken?

Ik heb zojuist getest met de Digitale van CB, met zwangerschapsindicator. Dit kwam eruit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6R4Q66G.jpg

Zal zo de HA bellen :D

Elisabeth22
14 April 2009, 12:30
jeeej!! das pas duidelijk! genieten nu!

Tammie78
14 April 2009, 19:08
Gefeliciteerd Daphne! En nee, onze camera is niet goed genoeg om er een duidelijke foto van te maken. Dan moet het streepje echt donkerder zijn denk ik. We hebben het geprobeerd, maar het was zelfs op de gewone manier nog beter te zien. Voor zover je het kon zien, want je moest um wel op een bepaalde manier houden. Nogmaals het kan net zo goed een indrooglijntje of schaduwlijntje geweest zijn. We hadden het er net nog over en we gaan er ook weer voor dee keer vanuit dat het weer niet raak is. Zo tegenstrijdig, want ergens hou je natuurlijk wel die hoop dat het wel een keer raak is, maar aan de andere kant denk je" het zal ook nu wel weer niet. Daphne, mag ik vragen hoe lang jullie voor dit kleine wonder bezig zijn geweest?

Tammie78
15 April 2009, 05:58
Oke, weird! Ik heb de hele nacht niet geslapen. Komt wel vaker voor. Maar voelde (net als vorige maand een rare druk in mijn buik. Dus ik dacht vanmorgen vroeg: Laat ik maar weer eens testen. Met clearblue. Twee dagen voor mijn nod en dat schijnt met de gewone te kunnen. (dacht ik :| )

Ik geloof het zelf bijna niet, maar zie hier het resultaat:

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... chapstest# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/Zwangerschapstest#)

Heb het natuurlijk meteen mijn man verteld, maar we zijn allebei nog kalm. Als je al zo lang bezig bent, heb je zoiets van, nou dan zet het vast niet door en dus wordt ik vrijdag gewoon ongesteld. Aan de andere kant is dit voor ons beide wel een overtuigende positieve test. (ook al is ie nog licht, maar das logisch) Dus al wordt ik toch ongesteld, dan weet ik bijna wel zeker dat ik zwanger ben geweest en dus ook kan worden en dat is opzich wel weer een positieve gedachte.

Tammie78
15 April 2009, 06:01
Ow ja, je gaat natuurlijk weer eens meteen twijfelen, want het streepje gaat vervagen. Maar ik las in de bijsluiter dat je het resultaat niet meer na 10 minuten moet/kan aflezen. Dus ik neem aan dat hij na een aantal uur idd kan vervagen? Overigens was het positieve resultaat binnen een minuut (ok misschien 2) zichtbaar.

Tammie78
15 April 2009, 17:14
Zojuist getest met matcare en nu is ie nog duidelijker!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... hapstest2# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/Zwangerschapstest2#)

Daphne1002
15 April 2009, 18:15
Zojuist getest met matcare en nu is ie nog duidelijker!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... hapstest2# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/Zwangerschapstest2#)

OVERDUIDELIJK ZWANGER!! :D :D :D :D :D VAN HARTE MEIS!!!

tweety27
15 April 2009, 19:09
Dat is echt een duidelijke streep hoor!! Van harte gefeliciteerd :!: :!: :!: :D :D

brusje
15 April 2009, 20:11
tammie gefeliciteerd!!!

Prinses78
15 April 2009, 20:13
JOEHOE GEFELICITEERD!!

ladyd
15 April 2009, 20:58
Tammie van harte, geniet er van!

Tammie78
15 April 2009, 21:38
Heel erg bedankt allemaal. Toch vreemd op de een of andere manier maak je je toch zorgen. Zal de menstruatie toch doorbreken vrijdag? Terwijl ik tich inderdaad vet positief getest heb!

ultra
16 April 2009, 10:08
pfff, ik zit ook in de zenuwen. 2 dagen licht positief getest, maar heb wel een beetje het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar ook weer niet. Ik voel helemaal niets bijzonders, dus ik wacht de vette paarse streep af. Heb al eerder een misrekening gemaakt door een lichte streep, dus daar ga ik maar niet voor. wat een zenuwengedoe he

ultra
16 April 2009, 10:13
maar ja, de lichte streep was gisteren na 10 minuten zichtbaar en vandaag na 5

rheetje
16 April 2009, 10:47
van harte gefeliciteerd tammie

nou lekker van gaan genieten he!!!!
:D

rheetje
16 April 2009, 10:48
maar ja, de lichte streep was gisteren na 10 minuten zichtbaar en vandaag na 5

misschien toch zwanger ;)

Tammie78
16 April 2009, 12:52
Ik kon het niet laten om ook maar even digitaal te testen. Zojuist op m'n werk gedaan en het is nu toch wel echt definitief: Zwanger! maar kan er nog geen foto van laten zien, omdat ik dus op m'n werk ben en er geen foto van kan maken. Doe ik vanavond. resultaat blijft toch 24 uur zichtbaar.

Miesje78
16 April 2009, 13:02
Gefeliciteerd Tammie!!! :D :D

ultra
16 April 2009, 17:06
gefeliciteerd!!!!

Tammie78
16 April 2009, 17:34
Bedankt!

En hier het resultaat van de digitale. Ben nu wel echt overtuigd hoor!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... hapstest3# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/Zwangerschapstest3#)

Ik voel het ook echt. Sinds vandaag zijn geurene cht tig keer sterker. Voorheen had ik juist helemaal geen sterke geur! En ik voel constant die druk/krampen in m'n buik. Die baarmoeder is dus al van alles aan het doen. Maar voel nog niets aan m'n borsten/tepels en ben ook niet misselijk. Zou fijn zijn als ik daar helemaal geen last van zou krijgen!

ultra
16 April 2009, 22:04
helemaal duidelijk!
Tof man!

vlindertje23
17 April 2009, 12:23
Gefeliciteerd Tammie! De test is overduidelijk! :mrgreen:

Tammie78
17 April 2009, 17:27
Heb me opgegeven voor moeders voor moeders end aar is vandaag iemand voor langsgeweest. Vanaf volgende week woensdag t/m 8 juli kan/mag ik urine verzamelen. Geen leuke klus, maar als je weet dat er anderen ook zo'n grote kinderwens hebben, maar bij wie het niet vanzelf gaat, dan heb je het er voor over. Ikzelf zou ook geholpen willen worden als vruchtbaarheidsproblemen had.

ultra
17 April 2009, 21:52
Hier een dikke streep vandaag!

Hoerahoerahoera!

Na 1,4 jaar wachten is het spontaan gekomen, wat een geluk!
Tammie, leuk, dan gaan we samen op :)

elmootje21
17 April 2009, 22:03
hoi ultra en tammie.

van harte gefeliciteerd,ga er lekker van genieten.
en hoop dat jullie geen vervelende klachten krijgen zoals misselijkheid enzo,want dat is heel vervelend.

liefs

Tammie78
18 April 2009, 15:19
Hoi Ultra,

Van harte! Gaan we idd samen op. Spannend he? Ik heb geen last van misselijkheid, maar wat mij nu vooral in mijn greep houd is niet meer kunnen slapen. Ik snap niet hoe ik het volhoud. Heb al iets va 3 nachten echt helemaal niet geslapen. Kom niet in de diepe slpaa terecht. Het breekt me op.

ultra
19 April 2009, 08:43
Ja dat heb ik ook! Maar ik denk dat het bij mij van de verkoudheid is. Lig maar te proesten en te snotteren en heb een droge keel. Misschien een glaasje warme melk met honing voor het slapen gaan?

Tammie78
19 April 2009, 19:53
Ook ik heb ineens last ven een neus die vaak dicht zit! maar geloof me ik heb dan alles geprobeerd om te gaan slapen, niets helpt om in slaap te vallen. Ga disndag dan ook naar de dokter. Om te zeggen dat ik dus zwanger ben, maar ook om het over het slaapprobleem te hebben. Ik was gisteren echt een zombie. Maar misschien is nu de grootste oorzaak de zwangerschap oftewel zwangerschapsslapeloosheid en dan zal ik me er misschien ook een beetje bij moeten neerleggen. Ik werd gisteravond wat rustiger van een kalmerende thee. Ook heb ik bij m'n ouders een ander kussen gehaald. Lag ik ook lekkerder op. Ik heb trouwens verder niet echt veel last/kwaaltjes. Ja moeheid, maar wat wil je als je nachten niet slaapt! En ik ruik ineens alles en dan ook supersterk. Niet echt fijn, soms is het niet om te harden! En ja meer honger en ook dorst. Ik was een slechte drinker, maar das ineens over! En tja ''snachts vaak moeten plassen, maar komt dat door de zwangerschap of door mijn onrust van het niet kunnen slapen?

Vanavond trouwens weer 'n testje gedaan. Ook van matcare, maar bij deze kun je met een pipetje wat urine indruppelen. Ook wel makkelijk.

Dit keer een vette streep!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... estZoveel# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/ZwangerschapstestZoveel#)

ultra
19 April 2009, 21:45
Ja moooooi, die streep. Die is duidelijk zeg! Leuk he?! Ik vind het zo gek joh, dat het nu zover is.

Wij hebben vanmorgen ook weer getest. (Test 4), maar ik was zo bang dat het zoals een paar maanden terug een vals positieve test zou zijn, hihi. Dus ik (die toch 9 testen net in huis gehaald had van matcare) nog een keer getest, haha! Ik zal blij zijn als de 6 weken voorbij zijn, dan is het veilig ingenesteld :)

Ik ben ook echt doodop, iedereen zegt dat ik zo wit zie, maar ik hou het op de verkoudheid, wel een makkelijke smoes :mrgreen: .

Hopelijk is dat slaapgebeuren van jou snel over! Ik heb ook meer dorst trouwens. Klein beetje gerommel in mijn buik, maar vooral veeeel slaap, haha! Liefs!

Tammie78
20 April 2009, 01:10
Maar slaap jij ook zo slecht of zo goed als niet dan?

Tammie78
20 April 2009, 10:20
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Kan ik pas 19 mei terecht! Dan ben ik al 10 weken! Best laat lijkt mij. Maar ach dan zie je tenminste alles op de echo. Ben vanmorgen bij huisarts geweest omdat ik dus lijd aan acute slapeloosheid en angst/paniekaanvallen. Zenuwen die dor m'n lijf, maar vooral buik gieren. Hormonen? Angst voor de zwangerschap? Anst om in slaap te vallen? ik weet het niet. De kip of het ei. Hij heeft me iig iets gegeven waar ik rustiger van moet worden en waardoor ik ook beter zou moeten slapen. Iets tegen nervositeit. Natuurlijk ben je in eerste instantie blij met je zwangerschap, maar dat niet slapen en de nervositeit die erbij komt overschaduwd het helemaal. terwijl het waarschijnlijk wel door de zwangerschap komt. Ik zal wel een extreem geval zijn. Al vertelde de arts wel dat meer vrouwen dit soort klachten ervaren in het begin van de zwangerschap.

elmootje21
20 April 2009, 10:43
hoi tammie.

dat is niet echt laat hoor als je 10 weken bent en dan pas bij de gynecaloog kunt, de 1 doet met 8 weken en de ander met 10 weken en sommige zelfs pas met 12 weken,dus het valt opzich nog wel mee.
maar voor je gevoel duurt het wel lang,want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk voor een echo.
maar als je te vroeg gaat kun je nog niet veel zien.

dat jullie een sterkere ruikvermogen hebben ken ik,want dat had ik ook en dat was idd soms best wel vervelend.
ik had het ook heel erg met vlees,als ik soms vlees rook ging ik gewoon kokhalzen en dat heb ik nu soms nog ook al ben ik nu al 30 weken.

maar geniet lekker van de zwangerschap.

liefs

Tammie78
20 April 2009, 15:09
Het is vreselijk, maar het genieten is er zoals je in mijn vorige verhaal hebt kunnen lezen nog niet bij. Naast het middel tegen nervositeit en een psycholoog, zal ik ook naar een speciale acupuntist gaan (heet dat zo?) ook zij bestrijd onrust en nervositeit. Pas als ik wat rustiger ben en maar iets beter slaap zal ik kunnen gaan genieten van de zwangerschap of dat iig leren.

Ik dacht trouwens laat ik vandaag nog eens even een test doen met clearblue. dat was ook mijn eerste test, maar die was toen dus nog heel licht. Nu 5 dagen later een vette streep die al meteen tevoorschijn kwam!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... Clearblue# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/Clearblue#)

ultra
20 April 2009, 20:48
Lieve Tammie,

Wat vervelend dat je het zo ervaart. Grappig dat je ook weer een test gedaan hebt, ik heb er ook al 4 achter de rug en telkens weer denk ik toch dat ik misschien ineens ongesteld zal worden. Sinds vandaag heb ik echt een beetje last van m'n borsten en dat stelt me eigenlijk gerust. Want weet je: we gaan er steeds een beetje meer van merken, en dat is ook goed!
Ik begrijp wel dat je ineens van slag bent, dat het je overvalt, en ik merk ook bij mezelf stemmingswisselingen. Maar aan de andere kant moet je wel positief blijven hoor, want het mag leuk zijn. Snuif lekker aan een beetje zwitsal en koop piepkleine sokjes bijvoorbeeld.

Probeer het een beetje over je heen te laten komen, ondanks dat je zo van slag bent. Je zult een lieve moeder worden, met een prachtige baby op een mooi kamertje, maar het is niet van het ene op het andere moment zo! Gelukkig krijgen we 9 maanden de tijd om aan dat idee te wennen. Dat is niet voor niks hoor! Geen enkele vrouw stapt zomaar zonder twijfels in een zwangerschap. Iedereen is blij, schrikt, huilt, slaapt er niet van, is angstig. Maar geen nood, de tijd leert je er mee omgaan. En ook bij jou komt dat goed, daar ben ik echt van overtuigd.

Lieve Tammie, hou je taai, ook jij kunt het! Je hormonen sollen met je, probeer het een beetje te corrigeren als dat lukt. Goed dat je hulp zoekt, zij kunnen je helpen sturen. Maar ik weet zeker dat je het prima redt!

Liefs,
Ultra

Tammie78
21 April 2009, 16:35
Lieve Ultra,

Bedankt voor je lieve woorden en ik vind ook dat je gelijkt hebt. Gelukkig vanacht een turbo goede nacht gemaakt. Welliswaar met kalmeringtebletjes, maar wat maakt het uit. Dan voel ik me ook meteen beter. Grappig dat jij soms nog het gevoel hebt ongesteld te worden. Voor mij is het echt helemaal duidelijk hoor! Vooral met alles wat ik voel. Vanmorgen toen ik waker werd inene pijn in onderrug. Had ik een paar dagen geleden ook. Dat is voor mij ook weer een teken dat het goed zit. Fijn is anders :) Misschien zou ik inderdaad eens af en toe iets kleins moeten kopen wat alvast voor de baby is. Maar weet je zo'n test doen en dan een mega streep zien doet me vaak ook weer even goed! Pfff wat een gevoelens allemaal ineens als je zwanger bent! Hoe oud ben jij eigenlijk Ultra als ik vragen mag? Ik ben 30. Als het kindje geboren wordt ben ik net 3,5 maand 31. Ons kindje heeft wel een grappige uitrekendatum: 25 december! Een kerstkindje. Maar eerst maar eens op de eerste echo wachten en kijken of dat wel echt klopt. Misschien zitten we er een of meer weken naast. Maar ik denk het niet want ook de digitest zei het aantal weken dat wij ook dachten.

ultra
21 April 2009, 19:56
Hé Tammie,
Ik ben 26 en 27 als de baby wordt geboren.
Goed dat je lekker geslapen hebt zeg! Daar knapt een mens van op!
We moeten het gewoon een beetje de tijd geven, maar dat komt goed!!

Liefs,

Ultra

Tammie78
22 April 2009, 09:15
Dan ben je nog lekker jong! Vanacht ook geslapen. Ging er al om 9 uur in, maar sliep pas om 00.45! toen 3 uur geslapen, wakker, 3 uur geslapen, wakker, 2 uur geslapen en net 9.45 eruit. Vrij gebroken, maar gelof me dit is voor mij gezien de laatste nachten een vrij goede nacht! Werd om 6.30 wakker met een flinke lage rugpijn! Gelukkig mag je ibuprofen tijdens je zwangerschap. Dat helpt redelijk namelijk.

ultra
22 April 2009, 22:37
Goed zeg, dat je zoveel beter slaapt. Rustig aan ook overdag he? Heb je een drukke baan?
Lukt het je een beetje om afleiding te vinden?

Tammie78
23 April 2009, 10:53
Nou ik heb me deze week even ziekgemeld. Ik denk dat het zwanger zijn mij nogal overrompeld/overvalt. Maar pak die gevoelens ook wel meteen aan. Zo ben ik gisteren bij een acupuncturist geweest en vandaag bij een psycholoog. Ik heb last van angstgevoelens/gedachten en die moet ik dus op orde zien te krijgen/brengen en vooral relativeren. Gelukkig lees ik wel op internet dat er meer vrouwen zijn die wat depressieve gevoelens hebben tijdens de zwangerschap. Met name het eerste trimester. Ik hoop dan ook zo dat het puur de hormonen zijn die bij mij even alles op z'n kop zetten. Dat geeft me aan de ene kant ook wel rust en dan denk ik: nu dan moet ik de komende 2 maanden dus gewoon even door. Ook al kan dat best moeilijk worden. De laatste 2 dagen gaat het slapen wel wat beter. En al is het iets, voor mij is dat heel wat. Eergisteren ging hetw el beter dan afgelopen nacht. Ik sliep gisteren namelijk pas om 3.00 ofzo en toen telkens na 2 of 1,5 uur wakker. Maar als ik maar in slaap val, dan is dat al heel wat.

Prinses78
23 April 2009, 18:43
Nou ik heb me deze week even ziekgemeld. Ik denk dat het zwanger zijn mij nogal overrompeld/overvalt. Maar pak die gevoelens ook wel meteen aan. Zo ben ik gisteren bij een acupuncturist geweest en vandaag bij een psycholoog. Ik heb last van angstgevoelens/gedachten en die moet ik dus op orde zien te krijgen/brengen en vooral relativeren. Gelukkig lees ik wel op internet dat er meer vrouwen zijn die wat depressieve gevoelens hebben tijdens de zwangerschap. Met name het eerste trimester. Ik hoop dan ook zo dat het puur de hormonen zijn die bij mij even alles op z'n kop zetten. Dat geeft me aan de ene kant ook wel rust en dan denk ik: nu dan moet ik de komende 2 maanden dus gewoon even door. Ook al kan dat best moeilijk worden. De laatste 2 dagen gaat het slapen wel wat beter. En al is het iets, voor mij is dat heel wat. Eergisteren ging hetw el beter dan afgelopen nacht. Ik sliep gisteren namelijk pas om 3.00 ofzo en toen telkens na 2 of 1,5 uur wakker. Maar als ik maar in slaap val, dan is dat al heel wat.

Tammie wat goed en dapper van je. Hoop dat zij je kunnen helpen om alles op een rijtje te zetten. Ik denk dat het vast binnenkort goed komt en je er lekker van kan genieten. Er verandert ook erg veel in je lichaam en leven vergeet dat niet, Dus gek is het zeker niet.

liefs

Tammie78
23 April 2009, 19:28
Bedankt! Ik ben in het verleden depressief geweest en dat lijkt nu dus weer even op te komen. Alles word erger door hormonen. Ik vind alleen dat ik voor bijna 5 weken zwangerschap (vaak testen mensen dan pas!) wel erg veel van het hcg hormoon heb. Echt het streepje knalt ervan af. Dus zei ik vanavond tegen mijn man, ik wil nog zo'n digitest doen. Misschien ben ik toch langer zwanger. Precies 1 week geleden gaf de digi 1-2 aan. Zojuist weer getest en wat denk je? 3+! dus of ik ben toch langer zwanger of ik heb zoveel hcg hormoon dat de test denkt dat ik langer zwanger ben. In ieder geval maken we morgen een afspraak met verloskunde. Hopelijk kunnen we daar eerder terecht voor een echo en ook voor een gesprekje. Over mijn gevoelens met name. Ben nou toch wel benieuwd hoe lang ik zwanger ben!

http://picasaweb.google.nl/dionnevijfli ... eDigitest# (http://picasaweb.google.nl/dionnevijflingverzamelaar/2eDigitest#)

brusje
24 April 2009, 08:12
maar dat kan toch..als het vorige week 2 was kan het nu toch 3 zijn?

Tammie78
24 April 2009, 08:44
Nee, dan zou er nu dus 2-3 moeten staan! 1 week verder dan 1-2 is 2-3 en niet 3+. 3+ zou betekenen dat ik al minstens 5,5 week zwanger ben. Misschien dus wel 6 ipv 5.

Tammie78
24 April 2009, 12:25
Wat een geluk en geruststelling! Ik mag aankomende dinsdag al voor een echo komen (om toch te kijken hoe ver ik daadwerkelijk ben) en om even met een arts/gynaecoloog te praten over mijn gevoelens/angsten enz. Vind ik wel fijn.

nummer 4
24 April 2009, 18:09
Hey Tammie,

Even een hart onder de riem steken voor je.......

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dat heel erg gehad, de hormonen gieren door je lijf. Het moeilijke is idd er mee omgaan. Als het bij mij te erg was nam ik een lekker lange warme douche......(als het uitkomt natuurlijk)..... En ik kon vaak drifitg worden omdat ik niet wist wat ik ermee moest, het gevoel dat er iets door mijn lijf raasde waar ik geen controle over had. Vooral de eerste drie maanden, daarna is je lichaam er min of meer aan gewend. Meid, het is die hormoonhuishouding die alles op tilt laat slaan.

Bij mijn tweede zwangerschap wist ik wat er ging / kon komen dus dan heb je het heel snel onder controle. Daar heb jij nu niets aan natuurlijk maar ik hoop dat het je wat gerust stelt. Nu moet je proberen om als je wordt overvallen door die rare gedachten en gevoelens te realiseren dat het over zal gaan en dat het "gewoon" je zw.schap is.

Oja, over rare gedachten gesproken er is me van mijn eerste zwangerschap 1tje bijgebleven nl deze:ik zat op het toilet en keek naar het kleine wasbakje en dacht....." stel je voor dat ik keihard met mijn tanden :shock: tegen die wasbak aanknal"

hahaha nu kan ik erom lachen maar toen dacht ik meteen..."huh, ben ik nu door aan het draaien of wat?" :roll:

Kun je nagaan, misschien zijn die gedachtes van jou niet eens raar tegenover die van mij :mrgreen:

Tammie78
24 April 2009, 19:07
Hoi Nummer 4!

Heel erg bedankt voor je peptalk. Ja ik denk zelf ook dat het echt even de hormonen zijn. Moet bijna wel, want voor mijn zwangerschap was ik absoluut niet down. Het voelt nu soms zo alsof ik mezelf niet ben. Alsof ik soms in een soort roes of droom leef. Maar dat doet die vermoeidheid en duizeligheid ook wel met je! Ik zal je zeggen ik had vandaag een redelijk goede dag. Voelde ik me gisteren zwaar angstig en ineens ook deprie, dat ging vandaag een stuk beter. Ben wel met mijn man mee gegaan naar het werk. Durfde en wilde even niet alleen te zijn. God je bent ineens ook zooooo aanhankelijk he. Zo ben ik normaliter ook niet echt. Maar mijn man geniet daar wel van haha! Ik zelf denk wel dat mijn lichaam of ikzelf nu beetje bij beetje steeds meer begin te accepteren en te beseffen dat ik zwanger ben. Doordat ik dus beetje bij beetje beter slaap en me vandaag al minder angstig voelde. Vannacht voor mijn doen alweer een redelijke nacht gemaakt. sliep in een uur en toen ook 5 uur achter elkaar. (was 6.00 wakker) helaas daarna niet meer, maar ik moet nu gewoon met kleine beetjes al blij zijn. Toen mijn man en ik naar huis gingen was ik zoooooo moe. Half 5 lag ik in bed en denk dat ik 10 minuten later echt sliep! Ik ging ook slapen zonder angsten/hartkloppingen. Toen heb ik heerlijk even 2 uur geslapen en nog even 3 kwartier gedoezeld. Ik was er echt even van opgeknapt! Nog steeds wel moe natuurlijk, maar ik kon mijn ogen weer openhouden en weer normaal lopen! En dit was ook even heel goed voor mijn gemoedstoestand zoals je zult begrijpen! Ik krijg op deze manier ook steeds meer vertrouwen in het slapen en ook in dat het over een aantal weken ook weer beter zal gaan.

ultra
25 April 2009, 17:40
Goed bezig Tammie!

Tammie78
25 April 2009, 18:10
Bedankt. Toch vraag ik me af of dat nou normaal is hoe ik me voel. Kijk dat vrouwen zich emotioneler voelen of stemmingswisselingen hebben of humeurig kunnen zijn, oke. Maar ik ervaar echt depressieve gevoelens en angst. Maar deze gevoelens gaan wel op en af met meer goede geachten en gevoelens, maar dat angstige depressieve lijkt wel te overheersen. Oh God ik hoop zooooo dat dit echt hormonen zijn en dat het na week 10 echt af zal nemen. Ergens hoop ik dus ook dat ik verder ben ik de zwangerschap. Al is het maar 1 week, dan ben ik eerder bij het punt waar het hcg hormoon weer afneemt!

nummer 4
26 April 2009, 10:07
Hey Tammie,

Ik denk dat je slaaptekort ook een cruciale rol speelt hoor. Je hebt het nu dubbelop, slaaptekort en een hevige hormoonreactie.
Door slaaptekort kun je ook paranoia worden hoor, kijk maar naar die mensen die door (sorry extreem voorbeeld) drugs zolang wakker zijn, die worden daar helemaal paranoia en angstig van.

Maar meid, probeer jezelf niet op te jutten. Probeer je te vermannen hoe moeilijk het ook is en zeg.....al is het hardop elke keer tegen jezelf "dit gaat over, ik hoef niet bang te zijn, ik kom hier overheen".

Geef jezelf dagelijks die peptalk en geef desnoods aan je partner aan dat je er ook behoefte aan hebt als hij je eens moedigend toespreekt......Ook al helpt dit volgens jou nu niet.......niet geschoten is altijd mis, dan heb je het tenminste geprobeerd!!

Sterkte en meid........je kunt het!!

ultra
26 April 2009, 13:35
Natuurlijk komt dit wel vaker voor. Misschien speelt het ook nog mee doordat je emotioneler bent, je ook meer bang bent om terug te vallen in een depressie van eerder. Maar dit gaat echt over, lieverd!
Hou je taai, en zoek iets op waar je van kunt genieten om je gedachten even te verzetten, misschien helpt dat ook.

Tammie78
29 April 2009, 15:04
Bedankt! Het gaat nu beetje bij beetje alweer iets beter. Maar zo vanf afgelopen donderdag ging het even nogal slecht. Angstaanvallen, hartkloppingen, idee dat ik niet meer van de wereld was. Zondag ook naar de spoedhuisarts geweest. Toen die een bloeddruk van 160/100 had gemeten heeft hij meteen de crisisdienst van altrecht gebeld. Daar 's avonds een gesprek gehad met 2 psychiaters. Ik zat (gelukkig) niet in een (zwangerschaps)psychose, waar de arts in eerste instantie bang voor was. Waarschijnlijk komen al mijn klachten van hyperventilatie en dat komt waarschijnlijk weer van onderliggende angsten. Heb ook gesprekken met een psycholoog en die heeft ook hyperventilatie vastgesteld. En ik ben bezig met acupunctuur. Hopelijk gaat dat ook z'n werk doen om me wat rustiger te laten voelen. Maar zoals ik al zei het gaat al weer wat beter dan een paar dagen terug. Ik slaap ook weer wat beter. Ik maak geen nachten van 8 uur achter elkaar, maar zo is het bij mij eigenlijk nooit geweest. Soms duurt het nog wel een paar uur voordat ik slaap, maar dan slaap ik wel 4-5 uur achter elkaar. En dan daarna vaak nog een uur of 2-3. Afgelopen nacht ging eigenlijk best aardig. We lagen er laat in. 00.30. Om 2 uur moest ik naar de wc, maar had het idee dat ik al wel licht was weggeweest. Sliep daarna wel heel snel. Om 6 uur weer naar de wc, maar ook weer snel ingeslapen. Heb mijn man er niet uit horen gaan om 6.30. Toen ongeveer om 9.15 uur wakker. Eruit gegaan, wat gegeten, gedronken en ben er om 10.30 ofzo weer ingegaan. toen heb ik denk ik nog even geslapen van 11.00 tot 12.30. Elke keer wat uurtjes dus, maar ik slaap tenminste weer!

Chartje
4 May 2009, 21:14
Meis zet m op, je kunt het :-).

Ik had vanmiddag een freak moment! Deed een test; over 5 dagen pas mijn NOD, dus slaat eigenlijk nergens op, hihi, maar er kwam een wit streepje! Ik snapte er niks van. Na een uur was ook het witte streepje weg, dus waarschijnlijk niks, maar ik vond zo gek! Is dat nou gewoon het streepje wat roze had moeten kleuren, of was het nou wel iets..

Volgens mij zie ik ze vliegen...hihi...

Kus Chartje

Tammie78
5 May 2009, 09:35
Ik wil je je hoop niet ontnemen, maar ook ik heb voordat ik eindelijk zwanger was vaak zulke testen gehad. Van die witte streepjes. Dat zijn indrooglijntjes of schaduwstreepjes. Wijst in principe niet op een eventuele positieve test. Ik had 2 dagen voor mijn nod een lichte positieve test. Met clearbue nog wel. Die is niet bepaald gevoelig. Ik wist gewoon dat het raak was en ging testen. Dus ik zou bijna willen zeggen je weet/voelt het als het zover is en dan kun je testen. Maar dat geldt weer niet voor iedereen. Sommigen merken kennelijk niets. Ik zou iig voor de matcare ultra gaan.

Chartje
5 May 2009, 18:19
Bedankt voor de tip, heb idd matcare gedaan en die was overduidelijk negatief...snik :-(. Maar goed, zaterdag pas mijn NOD, dus er kan nog van alles gebeuren (toch?)....

x Chartje

Tammie78
5 May 2009, 20:41
Ja hoor zeker. Ook ik deed iets van 5 of 6 dagen voor mijn nod een matcare test. Die was toen nog negatief. Alhoewel ik dacht wel een heeeeeeeel licht streepje te zien, maar of dat nou al beginnend positief was? Kon dus ook nog gewoon een indrooglijntje zijn.

Tammie78
8 May 2009, 21:19
En Chartje, heb je al opnieuw getest? Ben wel beniewd!

Tammie78
9 May 2009, 16:40
Ik voel me de laatste dagen al een stuk beter. Nu heb ik vandaag weer een test gedaan en het streepje was ineens een heel stuk lichter. Niet meer zo'n superdikke streep, maar een lichtroze streep. Net zo dik als de controlestreep. Dus ik denk dat HCG hormoon al aan het afnemen is. Dat zou misschien ook verklaren waarom ik me al wat beter voel. Maar ik vind het wel een beetje vreemd, want ik ben pas 7 weken. Ik dacht dat het pas na 9-10 weken afnam. Dat daar de piek ligt. Ik lijk die al gehad te hebben :roll:

Prinses78
9 May 2009, 16:44
geen idee tammie......wel fijn dat je je beter voelt

Tammie78
13 May 2009, 17:43
Is hier niemand meer aanwezig?

ultra
13 May 2009, 17:47
he tammie, kom ook naar het forum "uitgerekend in december". Hoe is het verder met je?

Tammie78
13 May 2009, 18:58
Oh, is er een nieuw forum? Tja daar moet ik dan ook maar op he. Mijn uitrekendatum is 25 december! Vandaag 2e echo gehad van 7 weken en 5 dagen. Nog niet veel detail te zien, behalve dat het dus groter was dan met 5,5 weken. En we zagen het hartje kloppen! gaaf moment. Het gaat met mij over het algemeen wel wat beter, maar soms wel wat op en af hoor. We gaan maandag naar een verloskundige, waar we (als het klikt) mee verder zullen gaan. Dus tja dan krijg ik weer een echo. Ach noem het een mazzeltje! Volgens de echo ben ik trouwens 7 weken en 4 dagen, maar de gynaecoloog vond het niet nodig om de datum bij te stellen. (ach tis maar 1 dag). Ik heb denk ik soms gewoon nog erg veel last van de hormonen. Dus tis nu gewoon ff die laaste paarw eken van het eerste trimester door en dan hoop ik dat het beter zal gaan. Maar opzich gaat het nu al beter in vergelijking met 2 weken terug.

Ik ga eens kijken of ik op het andere forum kan komen!

ultra
14 May 2009, 13:56
Ja doe dat! Gezellig!
Wat gaaf dat je al twee echo's heb gehad zeg!
Ik moet morgen!

Goed dat het al zoveel beter gaat! Leuk een kerstkindje :)