PDA

View Full Version : Uitgerekend in december!!

Pagina's : [1] 2 3

Elisa20
29 March 2009, 19:15
Hallo dames,

Iedereen die is uitgerekend in december klets gezellig mee. ;)
Ik ben uitgerekend op 4 december.
:D

ran83
29 March 2009, 19:32
Hallo dames,

Iedereen die is uitgerekend in december klets gezellig mee. ;)
Ik ben uitgerekend op 4 december.
:D

He je mag ook nog wel mee praten in het november forum hoor, totdat er meer zijn in december. Ik zelf ben 21 november uitgerekend.

Helene37
30 March 2009, 12:37
IK ben ook uitgerekend in December 2009 en wel op ong. 19 december.
Gisteren pas de test gedaan. Kon het echt niet geloven. Laatste testen waren alleen maar negatief en nu eindelijk positief en had eigenlijk zoiets van het komt wel een keer.
We zijn helemaal in de wolken.
Voor mij was het al weer 15 /16 jaar geleden. Heb namelijk een zoon van een andere vader die al 15 is en op 10 december geboren is. Dus zit weer in de zelfde periode alleen dan 15/16 jaar later.
Er zal wel heel veel veranderd zijn geloof ik.

Gr. Helene37

Elisa20
30 March 2009, 13:50
Gefeliciteerd Helene!!
Al last van zwangerschapsverschijnselen of niet?

Helene37
31 March 2009, 07:59
Gefeliciteerd Helene!!
Al last van zwangerschapsverschijnselen of niet?
Dank je wel.
Soms wat lichte misselijkheid maar verder gaat het wel goed.
Zaten gisteren nog even goed na te rekenen van de uitgerekende datum en komen nu uit op 5 december.
:)
En heb gisteren wel voor de zekerheid bezoek gebracht aan de huisarts.
Want ik ben zelf migraine patient. En voor het geval ik een migraine aanval zou krijgen tijdens de zwangerschap wilde ik natuurlijk wel weten wat wel en niet mag in nemen.
Dat wordt een gewoon paracetamol maar die werken bij mij al heel lang al niet meer. Dat wordt misschien afzien. Maar ja hoor er bij.
Heb ook een chronische hernia dus daar hoop ik eigenlijk niet al te veel last van te krijgen. Gaat al jaren aardig goed zo.
Maar als die buik flink groeit en die rug lekker hol gaat staan dan hoop ik dat de last er niet al te veel van zou zijn.
Verder alles toppie tot nu toe.
Heb al eerder dus een zwangerschap meegemaakt dus daar zal ik wel wat baadt bij hebben.
Weet hoe weeen aanvoelen had toen er ook nog rugweeen bij.
(dit was voor mijn hernia) Die heb ik gekregen toen mijn zoon een half jaar was, door was opvouwen. Schoot het erin.
ben zo ong. 2 jaar bezig geweest om (via second opp.) het officieel te krijgen want ik bleef mijn gevoel in mijn benen kwijt raken. Zakte er letterlijk doorheen.
Ach we zien wel geen enkele zwangerschap is het zelfde.
Hoe is het overigens met jouw?
Hoor het wel.
groetjes Helene37

Elisa20
31 March 2009, 17:27
Jah gaat wel goed alleen beetje gestressd omdat ik bang ben dat het weer mis is.
Heb ongesteldheidsbuikpijn en verder eigenlijk nergens last van. Had vorige keer ook last van ongesteldheidsbuikpijn dus vandaar dat ik denk dat het niet goed is. Maar ik probeer positief te blijven.

brusje
1 April 2009, 20:13
hier 1 voor ongeveer 6 december!!

ook wat lichte misselijkheihsvlagen en hoofdpijnvlagen en soms een wat vreemd gevoel in de onderbuik..
verder erg blij..

Elisa20
1 April 2009, 20:44
Gefeliciteerd brusje!!! :D :D :D

riannetje
1 April 2009, 21:31
Gefeliciteerd dames!! Jullie mogen inderdaad ook wel mee kletsen in November hoor, als er nog maar weinig dames zich aan melden hier. Moeten jullie zelf maar even bekijken..

brusje
2 April 2009, 06:03
herkent iemand een beetje een gek gevoel onder in je buik?? is dit erg??
tis geen pijn beetje trekkerig gevoel..

Elisa20
2 April 2009, 07:59
Dit heb ik ook brusje. Had eerst ook hele tijd het gevoel dat ik ongesteld moest worden maar dat word gelukkig minder want maakte me behoorlijk zorgen.

riannetje
2 April 2009, 09:49

Ik herken dit wel!! Noem het zelf een spierpijn gevoel omdat het er bij mij op lijkt als of ik 30 keer mijn buikspieren heb aan gespannen. De ene dag is dit erger dan de andere..

brusje
2 April 2009, 16:01
ow oke..ik vind het meer lijken of een volle blaas gevoel ofzo..hihih

en idd soms is het even iets erger soms helemaal niet..

riannetje
2 April 2009, 16:21
O haha, nou ja grappig dat iedereen het anders ervaart!! Gelukkig ervaar ik het niet als volle blaas want ik moet al zo vaak plassen en dan zou ik helemaal hele dagen op de wc zitten!! :D

Mar22
2 April 2009, 18:50
Hoi Dames,

Dat spierpijn gevoel hoort er echt bij !

Liefs Mar

Ps Allemaal gefeliciteerd trouwens!

Helene37
5 April 2009, 14:16

Heb dat zelf gehad maar dat was toen bij mijn zoon.
Banden pijn want alles moet toch voorbereid worden op groter wordende baarmoeder.

Gelukkig ben ik al een beetje kwaaltjes lijkt het wel.
Is nog even wennen is voor mij ook al weer 15 jaar geleden.
Want was toen ook uitgerekend tussen 2 en 7 december en nu 5 december.
Mijn zoon is 10 december geboren toen.
Had gewone weeen en rugweeen erbij. Gelukkig was het toen overdag dus kon ik lekker naar buiten kijken om de weeen op te vangen.
Ben wel benieuwd aan het worden.
Maar zit momenteel nog volop in een verbouwing.
Komt goed.

gr. Helene37

lilian
5 April 2009, 17:17
hallo dames

we zijn er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben..

waarschijnlijk uitgeteld op 11 of 12 december.
en ikzelf ben 13 december jarig!
Een mooier verjaardagskadootje kan ik me niet wensen!

veel liefs van ons

Fiemo
5 April 2009, 19:15
@Lilian: Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!

Dat zou inderdaad een heel mooi verjaardagscadeautje zijn, geniet ervan!!

Elisa20
5 April 2009, 20:20
Gefeliciteerd Lilian!! :D

Sofia
6 April 2009, 09:58
Hoi allemaal,

Ik kom ook gezellig meekletsen met jullie. Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben! Heb er wel 6 tests tegenaan moeten gooien, voor ik het wilde geloven, maar het begint nu wat werkelijker te worden voor me. Ben ook uitgerekend op 12 december. Grappig, dit is de verjaardag van mijn zusje. Het kan ook altijd nog een kerstkindje worden. Grappig.

Zijn jullie gelijk naar de huisarts gegaan toen jullie positief getest hadden?

Liefs!

lilian
6 April 2009, 10:37
je hoeft niet perse naar de huisarts...

rond de 12e week naar de verloskundige..

gefeliciteerd meid...
tegelijk met mij!

veel liefs Lilian

Sofia
6 April 2009, 10:59
Jij ook van harte!

IK heb toch maar wel een afspraak met de huisarts gemaakt, wil nog even met haar bespreken welke medicijnen ik wel en niet mag gebruiken, die ik voor zo nodig voorgeschreven heb. Heb ze voor de zekerheid de afgelopen weken niet gebruikt. En vind het toch wel leuk om mijn huisarts het even persoonlijk te melden. En misschien heeft zij nog tips over welke verloskundige het beste bij mij past.

Elisa20
6 April 2009, 11:20
Gefeliciteerd Sofia!! :D
Ik ben de eerste keer naar de huisarts geweest maar dit keer niet.

brusje
6 April 2009, 16:21
lilian en sofia..gefeliciteeeerd!!!

welkom in het december topic..;)

spannend allemaal he..pff..ik kan niet wachten opd e eerste echo..pff

margie
6 April 2009, 20:02
hallo allemaal!!
ik heb per ongeluk ook zo,n topic aan gemaakt :oops:
ook ik weet sinds 1 week dat ik zwanger ben.
ben rond 11 of 12 december uitgerekend :D

iedereen van harte hier en hopen dat het goed blijft gaan.
ik zelf heb vorig jaar al een miskraam gehad en ben als de dood dat dit weer gebeurd..
hoe voelen jullie je?
ik moe en steeds wat lichte buikkrampjes, steekjes, links en dan weer rechts..
meer meiden die dit bekend voor komt?
groetjes margie

Sofia
6 April 2009, 23:08
Ik voel me prima, dank je. Wel lijkt mijn buik erg opgezet en blijf ik uren een vol gevoel houden na het eten. Ook een licht zeurderig gevoel in mijn buik en ook af en toe steekje. Was gisteravond licht misselijk, maar dat heb ik nu gelukkig niet meer. Mijn borsten zijn nog pijnlijk en tepels gevoelig. Morgenochtend naar de huisarts, spannend!
Hoe voelen jullie je allemaal?

Elisa20
7 April 2009, 06:49
Ik had de eerste keer dat ik zwanger was ook veel last van mijn borsten maar nu helemaal niet. Vind dat wel vreemd.

margie
7 April 2009, 09:22
elisa, verschilt misschien per zwangerschap?
ik ben bang dat t deze keer weer misgaat kan niet echt genieten nog..
durf t ook aan niemand te zeggen dat ik zwanger ben, durf zelf niet eens na dokter toe.
ben dr veel te veel mee bezig moet t van mij afzetten dat ik misschien weer een miskraam kan krijgen.
bij alles wat ik voel in mijn buik denk ik al, oh jee daar heb je t al..
pff wat een ellende is hier iemand die mijn angst begrijpt?
groetjes margie

angelangel
7 April 2009, 09:50
durf t ook aan niemand te zeggen dat ik zwanger ben, durf zelf niet eens na dokter toe.
ben dr veel te veel mee bezig moet t van mij afzetten dat ik misschien weer een miskraam kan krijgen.
groetjes margie

Hoi Margie,

Ik herken dit wel een beetje. Vorige keer ging het ook mis, en nu zijn we erg blij maar toch voorzichtig blij. Ik denk dat ik pas overtuigd blij kan zijn als ik t hartje heb gehoord.

Ik sluit me trouwens ook hier aan, wij zijn of 5 of 9 weken zwanger. Dat is nog een beetje onduidelijk. Naar mijn idee is het de vorige keer mis gegaan samen met een blaasontsteking, maar de huisarts twijfelt hierover. Moet nu een termijnepaling laten doen bij de verloskundige.

Al met al ga ik er vanuit dat we 5 weken zijn en dan zijn we rond 10 december uitgerekend.
Ook goed voor de lijn dat zwanger zijn, heb zin in eten en als ik het voor mijn neus heb krijg ik t niet weg. Eet nu telkens maar kleine beetjes en licht voedsel. Verder heb ik dan geen last van misselijkheid. Wel last van krampen in de buik en steekjes, maar ook dat is met vlagen. Heb dus eigenlijk niets te klagen, die krampjes laten me weer even weten dat er een wondertje in me zit.

liefs,

riannetje
7 April 2009, 15:40
groetjes margie

Ik herken dat wel, heb vorig jaar ook een mk gehad en daardoor mocht ik nou eerder komen. We hebben het hartje zien kloppen en alles was goed. Toch blijf ik angstig. Volgende week heb ik weer de 2e echo dus ik hoop dat dan weer alles goed is!!

brusje
7 April 2009, 15:57
vandaag ben ik volgens eigen berekening 5 weken.pfff hoe pril nog he..
voel me goed..duizelig als ik te snel opsta en zo nu en dan hoofdpijn en uiteraard..MOEH..ahahah

ausje
7 April 2009, 16:49
hallo,

Ik ben op 1 december uitgerekend. Vorige week bij huisarts geweest en mag de 28e voor het eerst naar de verloskundige... helemaal spannend dus allemaal :D
Vind het ook nog heel onwerkelijk, heb ook bijna geen klachtjes...afentoe een beetje steekjes of een beetje misselijk.

Groetjes Ausje

ran83
7 April 2009, 17:16
He ausje wat leuk ik heb de 28e mijn eerste afspraak bij de VK en echo.

angelangel
7 April 2009, 17:26
wij kunnen 29 april terecht bij de verloskundige voor een termijnbepaling. Spannend, als t goed is kunnen we dan ook het hartje horen. Dan geloof ik t pas echt.

Verder vroeg ze me of we het kindje op down wilde laten testen. Is dit jullie ook gevraagd, die bij de vk zijn geweest. Ik ben 31. Heb er eigenlijk niet zo over nagedacht.

margie
7 April 2009, 18:55
fijn te horen dat ik hier niet de enige onzekere ben. vandaag druk gewerkt nu wat buik en lage rugpijn hoort dit erbij die rugpijn?
vanmorgen de verloskundige gebeld voor een afspraak ik moet ook net als angel de 29ste erheen..
hoop dat zij mijn twijfel wat weg kan nemen..
ik vloei ook meer witte afscheiding en dit voel je soms en dan schrik ik weer, ren gauw na wc om te zien of t geen bloed is..(hoezo jezelf gek maken) :oops:

angelangel
7 April 2009, 20:46
Nou Margie, ik ren ook de hele tijd van schrik naar de wc, hahaha. Wat lijken wij vrouwen toch veel op elkaar.

Elisa20
7 April 2009, 20:55
Ik heb morgen een echo. Omdat het zo vroeg is weet hij niet zeker of die een hartje kan zien.
Vind het echt wel spannend!! :D Hoop zo dat ik een hartje te zien krijg.

riannetje
7 April 2009, 21:44
Spannend morgen Elisa!! Ik hoop voor je dat ze het hartje kunnen zien!!
@ margie: Ik heb ook erg veel last van afscheiding en ik voel het ook lopen, ik vind het erg smerig maar het hoort erbij helaas..

lady25
8 April 2009, 09:37
Hallo allemaal,
ik kom hier gezellig mee kletsen ik ben uitgeteld op 1 december, ik heb regelmatig last van misselijkheid vanmorgen nog moeten overgeven (sorry voor de ranzige details). ik wel alleen overtegeven meteen na het eten of drinken van iets waarvan ik dan eigenlijk van te voren al weet dat het niet goed gaat vallen.
verder zijn mijn borsten gevoelig en heb nu al het idee dat ze aan het groeien zijn!

@ angelangel ik heb die vraag ook gehad, ik wilde dit eerst wel laten doen, maar nu niet meer.
mijn vriendin had verteld dat haar zus dit heeft laten doen, bij haar kwam eruit dat ze een kleine kans had op een kindje met het syndroom van down, dus zij is hier de hele zwangerschap mee bezig geweest en uiteindlijk was er helemaal niets aan de hand.

liefs

Sofia
8 April 2009, 12:04
Hoi allemaal,

Sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik wel echt last van mijn buik. Hij is erg aan het rommelen en ik voel regelmatig wat steken. Herkennen jullie dit? Gisteren leek mijn buik ook ontzettend opgezet. Had een etentje bij een collega en wist af en toe niet hoe ik moest zitten. Mijn broek leek daardoor ook erg straks te zitten. Maar ik neem aan dat dit nog helemaal niet kan en dat dit alleen maar komt omdat ik wat last van mijn buik had?? Iemand ervaring? Ik zit de laatste dagen ook ontzettend snel en lang vol van eten. Normaal heb ik dit nooit en vreet alles wat los en vast zit :lol: , maar momenteel... Erg opgeblazen gevoel.
Vanavond gaan we het waarschijnlijk aan mijn moeder en mijn schoonouders vertellen! Ben erg zenuwachtig, maar wel op een leuke manier. Voor mijn moeder wordt het haar 1e kleinkind. Voor mijn schoonouders de 4e.

Hoe is het met jullie? Erg veel last van kwaaltjes?

Liefs, Sofia

lilian
8 April 2009, 14:09
ik moet 12 mei voor de echo..

liever vandaag als dan..
wil weten of alles goed is met de kleine..
durf bijna niks zwaars te doen.. bang dat er iets mis kan gaan ofzo.

maar hopen van niet..

iedereen van harte en veel geluk in de zwangerschap..
ik heb gelukkig alleen nog maar last van mijn borsten.
verder hele lichte klachtjes..

veel liefs Lilian

brigitte77
8 April 2009, 14:15
Hallo dame's,

Ik kom bij jullie erbij zitten.
Heb gisteravond een testje gedaan en zoals jullie zien.....positief!!!!
Vanmorgen nog een gedaan en wat is het dan toch mooi om een + te zien he???

Jullie allemaal Van Harte Gefeliciteerd,en geniet ervan!!!!

Liefs Brigitte

brigitte77
8 April 2009, 14:15
heey :o mijn banner staat er niet bij hahahaha

riannetje
8 April 2009, 14:17
@ Elisa20: Ik hoop dat alles goed is gegaan met je echo!!
Ben benieuwd!!

@ angelangel: De vk heeft dat ook aan ons gevraagd. Ze zei er bij dat de aanwezigheid op down bij mij heel klein was omdat ik 28 ben. Ik denk niet dat ik het doe omdat het kindje altijd welkom is, met down of zonder. Maar dat is ieder zijn eigen keus.

riannetje
8 April 2009, 14:17
Welkom brigitte77!! Gefeliciteerd!!

Elisa20
8 April 2009, 15:53
@brigitte77 Gefeliciteerd en welkom!! :D

@riannetje Ik heb de echo vanavond om 19:00 dus begin behoorlijk zenuwachtig te worden. ;)
Ik laat het gelijk weten hoe het is gegaan.

riannetje
8 April 2009, 15:58
O ok! Nou veel plezier vanavond!!!

angelangel
8 April 2009, 17:30
Idereen bedankt voor de reacties. Ik blijf het moeilijk vinden, maar goed we hebben nog even om na te denken.

Verder Sofia: Ik heb dat nou ook. Zo'n opgeblazen gevoel de hele dag door. En soms rommelt het zo dat ik denk dat het mis is, maar er is dan gewoon niets aan de hand en zakt het weer af. Heb ook mijn knoop los als ik achter de pc zit of zo, . Heb t meeste last van mijn buik als ik net ga eten of wat heb gegeten want veel krijg ik er niet in, zit meteen vol of het staat me tegen. Verder heb ik t vandaag erg koud, ondanks dat de verwarming op 21 staat en ben ook niet zo moe vandaag als anders. Heel apart.

En alle nieuwe mensen welkom hier. Ben ook net hier actief.

Elisa20
8 April 2009, 19:19
Geen hartje zien kloppen....dinsdag moet ik weer voor een echo.
Stress slaat wel toe nu. Achteraf was het niet verstandig om nu al voor een echo te gaan maar hoopte gewoon dat we al een hartje konden zien. Ben bang dat het weer niet goed is.

riannetje
8 April 2009, 19:33
Och das klote zeg!! Maar is het niet nog wat te vroeg?
Ik mocht ook wat eerder komen en dat was met 8 weken omdat ze dan wel wat konden zien.
( ik heb de Vk ook met 6 weken gebeld om te vragen of ik mocht komen maar ze zei toen dat het nog te vroeg was)

Meid: ik hoop dat je toch nog goed nieuws krijgt!!

margie
8 April 2009, 19:50
elisa ik kan me voorstellen dat je je gestresst voelt hoor. je verwacht ander nieuws..
maar laat je niet gek maken hoor..

dat doe ik wel..
de druk van mijn borsten is weg dus ik ben bang voor een miskraam.
ik loop mezelf hele dag gek te maken, met deze gedachte, ik heb alweer zwangerschapstesten besteld , ik hoop ze morgen te hebben, om te zien of mijn lichaam mij nou vor de gek houd of ik zelf..
pffff word dr niet goed van.
heb dit vorig jaar ook al beleefd druk van de borsten weg en bingo 2 dagen later een miskraam.
mijn vriendin zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat ik dit afgelopen weekend ongestels moest worden, en t daarom wel kan wezen dat mijn borsten toen zo gevoelig waren..
in ieder geval ik hoop echt dat t deze keer goed zal gaan!!
liefs margie

angelangel
8 April 2009, 21:21
elisa ik kan me voorstellen dat je je gestresst voelt hoor. je verwacht ander nieuws..

dat doe ik wel..
ik loop mezelf hele dag gek te maken, met deze gedachte, ik heb alweer zwangerschapstesten besteld , ik hoop ze morgen te hebben, om te zien of mijn lichaam mij nou vor de gek houd of ik zelf..
heb dit vorig jaar ook al beleefd druk van de borsten weg en bingo 2 dagen later een miskraam.
mijn vriendin zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat ik dit afgelopen weekend ongestels moest worden, en t daarom wel kan wezen dat mijn borsten toen zo gevoelig waren..
liefs margie

Elisa, ik denk ook dat het nog vroeg is. Overal lees je dat je in de 6e week misschien al iets kunt horen. Wij mogen ook pas komen als we op 8 weken zitten, dan moet je wat kunnen horen. Volgende keer hoor je vast jullie wondertje.

Ow Margie: Ik begrijp je onzekerheid, ik hoop en duim voor je dat je ongelijk hebt en je gewoon een rustige dag hebt vandaag. Ik had eerst ook veel last van mijn borsten, maar nu helemaal niet meer. Wellicht is dat bij jou nu ook. Kop op positief blijven denken!!

Helene37
8 April 2009, 22:04
Hallo Allemaal,
Gefeliciteerd met de zwangerschap.
Ben zelf nu vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger.
Mijn buik is al aardig opgezet. Wel vroeg vind ik.
Heb ook dat opgeblazen gevoel, en steken hier en daar op z'n tijd.
Verder voel ik me prima.
27e april voor het eerst naar de verloskundige.

Helene37

Elisa20
9 April 2009, 09:08
@angelangel

Ik weet dat het vroeg is maar er was een kans dat die wel wat kon zien en daar hoop je natuurlijk op. :)
Ach jah, dinsdag gelukkig weer een echo en dan ben ik bijna 7 week dus dan kan die zoiezo zien of het goed is.

lady25
9 April 2009, 10:29
ik heb de 21 ste mijn eerste afspraak bij de verloskundige.

ik heb wel last van kwaaltjes heb ontzettend gevoelige borsten en ze lijken nu al groter.
ik ben ook erg veel misselijk en heb nu al twee ochtende achter elkaar mijn ontbijt niet binnen kunnen houden.
eten gaat ook moeizaam heb echt totaal geen eetlust.

liefs

lilian
9 April 2009, 10:42
ik zie mijn borsten ook groeien per dag...
en ze blijven gevoelig, pijnlijk..

verder weinig verschijnselen.

ben vandaag precies 5 weekjes..

veel liefs Lilian

lady25
9 April 2009, 10:47
ik dacht in eerste instantie dat ik het mezelf inbeelde ik dacht nu al. maar mijn vriend was het ook al opgevallen!
gelukkig ben ik een tijdje geleden 8 kilo afgevallen dus waren mijn borsten ook gekrompen, dus ik heb nog wat grotere bh's liggen die ik nu al weer aan kan. echt iet normaal.

liefs

RIESJANNELA
9 April 2009, 12:28
hallo dames

ook ik wil me hier even aan melde om mee tekletsen!!!

ik ben ook ZWANGER het is nog erg vroeg ben nu 4weekjes en 1 dag maar heb toch 2 dikke positieve testen liggen met zwanger!!!! ben zo gelukkig!!!!

ik was al een tijdje actief op dit forum maar heb me een tijdje terug getrokken!!! er waren wat familie om standig heden dus vandaar dat ik een hele tijd niet meer zo actief was hier!!! maar nu ik zwanger ben wil ik mijn kwaaltjes en ditjes en datjes graag met jullie dellen :D

iedereen natuurlijk van harte gefeliciteerd :!: :!:

groetjes riesjannela

margie
9 April 2009, 12:51
en hoe voelt iedereen zich vandaag?
hier alles goed beetje rug en buikpijn.
ik heb nu heerlijk weekend tot dinsdag ga lekker rustig aan doen!! :lol:

NoaM
9 April 2009, 12:57

dat doe ik wel..
liefs margie

Hey margie!

Ik las net van je onzekerheid over de gevoelige borsten die er niet meer zijn... Hoe is dat vandaag? Ik had dat ook hoor, en en een dag of twee later begonnen ze weer zeer te doen. Gaat een beetje af en aan. Trouwens die zwangerschapstesten kun je wel gebruiken maar of het nu goed zit of niet, er zit en blijft een tijd hcg in je urine zitten. Dus die test heeft nu niet veel zin om je zekerheid te geven... sorry.

Ik snap je onzekerheid die heb ik ook weken gehad, begint nu eindelijk minder te worden!

Succes!

NoaM
9 April 2009, 12:58
Helene en Riesjanella welkom en gefeliciteerd!!!!

Fiemo
9 April 2009, 13:12
Hallloooooo

Ik word een beetje gestoord van mezelf en zie van die reclamebanners voor Sensitest langskomen die zeggen dat je 6 dagen eerder kan testen. Klopt dit of is het zonde van de je geld? Ik mag over 4 dagen testen en heb vanmorgen met die van het Kruidvat getest.... natuurlijk nog negatief :cry:

Aaarrggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

NoaM
9 April 2009, 13:14
Geduld, geduld, geduld, geduld, geduld!! Wacht lekker tot de dag dat je ong moet worden, of de dag erna, anders zit er waarschijnlijk te weinig hcg in je bloed.

Succes!

Fiemo
9 April 2009, 13:16
:shock:

margie
9 April 2009, 13:18
fiemo als je t echt wilt weten. ik heb 6 dagen voor mijn NOD positief getest met de ultra van matcare, na mijn nod met een da huismerk nog steeds positief en ga nu de 5 de week in :)

margie
9 April 2009, 13:19
even offtopic. noam je komt uit leeuwarden zie ik, ik ook!!

NoaM
9 April 2009, 13:26
even offtopic. noam je komt uit leeuwarden zie ik, ik ook!!

O lache!! Haha waar woon je precies?

RIESJANNELA
9 April 2009, 13:56
hoi fiome

Ik heb op de dag van mijn nod getest (gisteren) dus met een test van etos eigen merk en die was binnen de minuut positief!!! En vandaag nog een x getest met de clear bleu test die van dat je ook kan zien hoeveel weken je zwanger bent en die was ook binnen de minuut met een mooie positieve zwanger!! Maar wat ikeigenlijk wil zeggen is dat je die van clearbleu al mag doen 4 dagen voor je nod!! Dus mischien is die wat voor je ? Ik hoop voor je dat je snel een positieve test mag hebben !!! Ik hoop dat ik niet te nega ofte positief voor je heb gereageerd in iedergeval heel veel sterkte

Liefs riesjan

RIESJANNELA
9 April 2009, 13:58
sorry ik bedoel natuurlijk fiemo ;)

margie
9 April 2009, 14:18
noam, ik woon in nylan ;) en jij?
ik heb wat last van rugpijn en ik ben aan t googelen en kom op bbz uit.
pff hoe kan je je zelf gek maken zeg..
gister al omdat de druk van mijn borsten was afgenomen, wat nu trouwens wel weer goed is..
maar bah wat kan je onzeker wezen zeg, en ik kan pas 29 april naar de vk. tot die tijd moet ik t zo maar uithouden..

RIESJANNELA
9 April 2009, 14:30
noam, ik woon in nylan ;) en jij?
ik heb wat last van rugpijn en ik ben aan t googelen en kom op bbz uit.
pff hoe kan je je zelf gek maken zeg..
gister al omdat de druk van mijn borsten was afgenomen, wat nu trouwens wel weer goed is..
maar bah wat kan je onzeker wezen zeg, en ik kan pas 29 april naar de vk. tot die tijd moet ik t zo maar uithouden..

Hoi hoi

He bah wat vervellend voor je!!! Ja iedereen heeft zo ze eigen klachten he!
ik heb weer geen last van rug of buikpijn maar heb wel last van bruin rosige afschijding?? Dusja ook erg vervelend!

Ik mag de27 komen maar ik loopbij de gyn vandaar!

Gr riesjan

Fiemo
9 April 2009, 14:36
Dames, dank jullie wel allemaal... ik zit mezelf gewoon een beetje gek te maken en geduld enzo is bij mij totaal niet aanwezig als ADHD'er zijnde hahaha..

Ik heb net die van MatCare besteld, die zouden dan morgen binnen moeten zijn, ik ben benieuwd.. Ik heb gewoon last van misselijkheid, erg pijnlijke borsten en een harde onderbuik. Mijn Mirena is er een paar weken geleden uit gehaald en ik had daarna behoorlijk last van buikpijn.
Het zou echt een wereldwonder zijn als ik direct zwanger zou zijn, ik wil dus eigenlijk gewoon weten waar die pijntjes nou vandaan komen.

Jullie veel plezier met de komende echo's etc.. geniet ervan!

Fiemo
9 April 2009, 14:38
@Riesjannela.... jeminee vergeet je helemaal te FELICIFLAPTAARTEN!!!!!!
heb je een groot rondedansje door je woonkamer gemaakt? Geniet er maar van, iedereen trouwens!!

RIESJANNELA
9 April 2009, 14:44
Hoi fiemo

Geef helemaal niks hoor :) ja hihi dat kan je wel zeggen!

Maar dankjewel

Maar hoe gaat het met je? En ga je nog is een test doen? Of wacht je nog een paar daagjes?

Liefs riesjan

Fiemo
9 April 2009, 14:51
Ik heb vanmorgen getest en toen was het negatief dus ga nu braaf wachten tot de testen van MatCare binnen zijn. Ik hoop dat de post door Goede Vrijdag niet uitgesteld wordt tot zaterdag...zucht.

RIESJANNELA
9 April 2009, 15:03
Ik heb vanmorgen getest en toen was het negatief dus ga nu braaf wachten tot de testen van MatCare binnen zijn. Ik hoop dat de post door Goede Vrijdag niet uitgesteld wordt tot zaterdag...zucht.

Ik hoop dat alles goed komt voor je meis!!!

Heel veel succes en ik zal voor je duimen!!!

Heel veel liefs riesjan

margie
9 April 2009, 15:36
fiemo, succes morgen met testen!
als de post inderdaad komt morgen.
t is wel ideaal hoor zo via internet bestellen, ik wist dit ook niet en stond steeds met een vuurrood gezicht in de drogist om een test te vragen :oops:
haha hoezo valse schaamte :D :D

RIESJANNELA
9 April 2009, 16:30
fiemo, succes morgen met testen!
als de post inderdaad komt morgen.
t is wel ideaal hoor zo via internet bestellen, ik wist dit ook niet en stond steeds met een vuurrood gezicht in de drogist om een test te vragen :oops:
haha hoezo valse schaamte :D :D

Hoi margie

Ook ik heb hier last van hihi schaamte!!

Ik ga gewoon steeds na een andere drogist hihi met de hoop dat ze me niet herkennen van bijvoorbeeld een paar maandjes er voor hihi maja stom eigenlijk!!!

Gr riesjan

Fiemo
9 April 2009, 17:11
hahaha, herkenbaar :)
Dit had ik vanmorgen ook toen ik nieuwe testen ging kopen (jawel...buiten de MatCare die ik vanmiddag besteld heb, ik heb nu echt genoeg in huis), zegt de verkoopster behoorlijk hard (of was dat my imagination) 'weet u hoe het werkt, want elke test werkt toch anders, hè' ... pfff... ik mompelde iets van ja ja en rende maar hard de winkel uit...

angelangel
9 April 2009, 18:51
Dit had ik vanmorgen ook toen ik nieuwe testen ging kopen (jawel...buiten de MatCare die ik vanmiddag besteld heb, ik heb nu echt genoeg in huis), zegt de verkoopster behoorlijk hard (of was dat my imagination) 'weet u hoe het werkt, want elke test werkt toch anders, hè' ... pfff... ik mompelde iets van ja ja en rende maar hard de winkel uit...

hahaha, soms zijn ze wel erg irritant ja die verkoopsters. Er zit toch een bijsluiter bij? Bij paracetamols vertellen ze het gebruik ook niet.
Ik ben vanacht ziek geweest, dacht dat ik flauw viel op de wc van de buikpijn en vreesde het ergste. Ik had zoveel kramp en een opgeblazen buik. Gelukkig zakte het naar een uur, het zweet brak me uit. Beetje gas ontsnapt en wat ontlasting. Ik denk dat het de stoelgang is die ontregeld is, heb de hele dag last van krampjes en soms steken in de buik en opgeblazen gevoel. Verder eigenlijk niet zo veel last, van mijn borsten al helemaal niet.

Nou dat was mijn belevenis weer vanacht,

margie
9 April 2009, 22:09
pff dan wil je ze ook wel over die balie sleuren, dat slaat nergens op.
en ik haalde ook in heel leeuwarden testen totdat ik erachter kwam dat t gewoon via internet kon :mrgreen:
had vanavond verjaardag echt iedereen aan de drank in auto of niet. en ik nuchtere geit ik zag dat allemaal, best humor eigenlijk :lol:
kreeg wel vragen'' huh moet je geen biertje?''
ik nee hoor ben bob.
hun weer ''ja 1 mag wel'' uhhh ja mag wel maar heb koppijn. ik lachen inwendig...
voel me vandaag opperbest heb maar 1 uur gewerkt en merk dus dat als ik rustig doe ik minder last van mijn rug en buik heb..
zou dat al kunnen met 5 weken?
ik deed trouwens van de week even gek met een collega even dansen en maakte zo,n heup beweging en t schoot me door t onderlijf heen.. heel apart kan t niet verklaren, maar dit gebeurd dus steeds als ik mijn bekken naar voren kantel.
iemand een logische verklaring??

RIESJANNELA
10 April 2009, 12:05
hoi margie

Nee sorry ik zal het niet weten!

Hier nog steeds nergens last van behalve bruine afschijding!
zo vervelend word er echt heel onzeker van !!!hoop zo dat het mag blijven zitten!!!!

margie
10 April 2009, 13:39
bah riesjanella daar is niks aan. zo lang t maar niet helder bloed word zeggen ze..
kan me voorstellen dat je er onzeker van word.
ik ben ook een mafkees eigenlijk, ik schreef hier eerder van de week dat ik niks voelde dus alweer testen bij matcare had besteld. nou die kwamen vanmiddag binnen.
dus ik weer een test doen en de strepen knallen haast van de test af..
neemt iets van mijn onzekerheid af. en hoop dat deze zwangerschap goed blijft gaan ;)

RIESJANNELA
10 April 2009, 14:25
bah riesjanella daar is niks aan. zo lang t maar niet helder bloed word zeggen ze..
kan me voorstellen dat je er onzeker van word.
ik ben ook een mafkees eigenlijk, ik schreef hier eerder van de week dat ik niks voelde dus alweer testen bij matcare had besteld. nou die kwamen vanmiddag binnen.
dus ik weer een test doen en de strepen knallen haast van de test af..
neemt iets van mijn onzekerheid af. en hoop dat deze zwangerschap goed blijft gaan ;)

hoi margie

ja dat is zo geen bloed is goed haha

o wat fijn :!: nou hoop voor jedat je een mooie december baby mag krijgen :D

hoe veel weken ben je :?:

liefs riesjan

lady25
10 April 2009, 15:23
nou bij mij eindelijk een dag zonder heel veel misselijkheid. wel een keer fijn. vanmorgen voor het opstaan in bed al een beschuitje gegeten daarna ben ik nog ff blijven liggen. en het lijkt wonderen te verrichten!!!

verder ben ik gister met 2 bh's aan gaan sporten :oops: (over schaam momenten gesproken) gelukkig dat niemand dat ziet!! ik had (heb)zo'n gevoelige borsten dus ik eerst mijn gewone bh aan en daarover mijn sport bh. het hielp wel!

liefs

margie
10 April 2009, 15:23
nu is week 5 alweer bijna om..
iedere avond als ik slapen ga denk ik even. zo weer een dag dichterbij..
ben ook bang hoor om t nu weer te verliezen..
t is zo klote he als t zo pril is, die onzekerheid...
ach ik mag niet klagen.
we zijn zwanger ,sommigen onder ons hebben hier echt moeite mee om zwanger te raken..
t enige wat wij kunnen doen is afwachten ;)

RIESJANNELA
10 April 2009, 16:34
hoi hoi

Jo 5weekjes nou was ik maar vast zo ver!ik kan de 5 dagen wel om kijken want dan ben ik5weekjes !!!! Hier word het smerige bruin roze steeds meer rood pfff maar geen buikpijn!!!!wel het gevoel of ik met mijn platte hand op mijn onderbuik druk!!! Word er echt depri van :cry: maja nog maar even afwachten of ik zwanger mag blijven of dat de ongie toch door gaat zetten :cry:

margie
10 April 2009, 20:04
riesjanella heb jij dan ook een zwangerschapstest gedaan? ben je nu net overtijd??
spannend allemaal hoor, weet precies hoe je je voelt..

RIESJANNELA
10 April 2009, 20:42
jaaaa ik hab op mijn nod getest dat was woensdag!en toen had ik getest met de test van etos eigenmerk.
En ik heb gisteren ook getest en dat was met de test van clearblue!!!en bijde stond er zwanger!!! Dus weet dat il zwanger ben! Was/ben ook helemaal blij maar ben nu ook wel heel onzeker om dat ik na het plassen bij het afvegen wat bloed op me papiertjehebt!!! Maar heb geen buikpijn verder dus moet het echt afwachten pfff

Xxx

brusje
11 April 2009, 08:13
pff dat lijkt me echt slopend..bah..ik ben er ook steeds bang voor..
ik hoop voor je dat het snel ophoud en je idd geen pijn erbij krijgt..

gister hier mvm geweest..super positieve test heerlijk gevoel was het..:D
dinsdag zou ik 6 weken zijn volgens mn cyclus..:D
volgende week ga ik de vk bellen en hoop op of net vor mn verjaardag temogen..maja ben dan pas 8 weken..dus weet niet..

Fiemo
11 April 2009, 08:22
:cry: gisteren de testen binnengekregen van MatCare en met alle moeite tot vanochtend (5.50 haha) gewacht met testen zodat het en een dag later zou zijn, en ochtendurine... maar helaas... wederom negatief.
Ik heb maandag/dinsdag mijn NOD en ik ga er nu maar vanuit dat ik ongesteld ga worden... :cry:

margie
11 April 2009, 09:20
riesjanella rustig afwachten.
je bent overtijd toch en een positieve test.
een beetje bloed kan geen kwaad maar erger moet t niet worden.
fiemo jammer dat de test negatief aangeeft. volgende ronde beter..

ik ben toch brak wakker geworden pffff zoo mistig in mijn koppie en dood moe.
doe lekker rustig aan boodschapjes even langs mijn paardje en de zon in...

lady25
11 April 2009, 11:01
@riesjanella, wat vervelend dat maakt het allemaal nog veel spannender. ze zeggen altijd dat helderrood bloed niet goed, maar mijn schoonzus heeft bij haar eerste kindje helder rood bloedverlies gehad en nu is ze zwanger van de tweede en was het nog veel erger, maar alles gaat goed en ze is wel nu al 15 weken.
duim voor iedereen hier dat het allemaal goed mag gaan en dat we binnen kort allemaal een hartje mogen horen kloppen.
liefs

RIESJANNELA
11 April 2009, 15:39
nou meiden hier is het mis! Ben vandaag toch ongie geworden dus een vroege miskraam!
Dinsdag doe ik voor de zekerheid nog een test en dan bel ik de gyn om tekijken wat we moeten doen!

Nou meiden fijne paasdagen en jullie horen het wel als er wat verranderd!!!

Heel veel liefs riesjan

lady25
11 April 2009, 15:51
jeetje, wat naar!
heel veel sterkte!

liefs

angelangel
11 April 2009, 16:23
[quote="RIESJANNELA"]nou meiden hier is het mis! Ben vandaag toch ongie geworden dus een vroege miskraam!
Dinsdag doe ik voor de zekerheid nog een test en dan bel ik de gyn om tekijken wat we moeten doen!

Gatver, ik ken het gevoel. Vorige ronde ging het bij ons precies zo.
Sterkte meid en vol goede moed door naar de volgende ronde.
Stieken hoop ik voor je dat je op mijn moeder lijkt: die werd namelijk drie maanden lang nog gewoon ongesteld bij alle zwangerschappen.

Fiemo: Je NOD is toch pas begin volgende week? Wellicht heb je gewoon nog niet genoeg hormoon aangemaakt en is het nog niet meetbaar.

fijne paasdagen allemaal

margie
11 April 2009, 16:33
riesjanella
wat jammer zeg!!
geen woorden voor
rustig aan hoor

Elisa20
11 April 2009, 16:44
Sterkte riesjanella!!

Elisa20
12 April 2009, 17:27
Wat is het hier rustig...komt zeker door dat mooie weer :D
Heb dinsdag echo dus hopelijk is het dit keer goed.

angelangel
12 April 2009, 18:45
Bij mij is het totaal niet rustig. Gelukkig wel een extra vrije dag. Heb zowat de hele dag krampen en steken in mijn buik.Of ik een riem om mijn middel heb die aangetrokken wordt. Met name komt het denk ik door de obstipatie, want daar heb ik al bijna twee weken last van. Zit soms een halve nacht op de wc voor niets. Verder voel ik me prima en heb weinig last van andere kwaaltjes.

lady25
13 April 2009, 10:22
nou hier is het inmiddels ook iets rustiger als ik op tijd iets eet gaat het best redelijk met de misselijkheid.

hebben jullie al moeite om je mond te houden of hebben jullie het al aan mensen verteld dat jullie zwanger zijn?
mijn schoonzussen zijn zwanger en als hun het over kwaaltjes hebben is het soms wel lastig om niet te zeggen o dat heb ik ook ofzo. vind het wel erg grappig want ik denk echt dat niemand ervan uit gaat dat wij zwanger zijn! wil over een paar weken die gezichten wel eens zien!!

liefs

Elisa20
13 April 2009, 10:27
De enige die weten dat ik zwanger ben zijn mijn ouders.
Ik houd het geheim omdat ik bang ben dat het straks weer mis gaat. Morgen heb ik echo dus dan weet ik of het dit keer wel goed is.

lady25
13 April 2009, 10:40
bij mij weet alleen een vriendin het en mijn fysiotherapeute, de ouders hebben we het nog niet verteld.
volgende week dinsdag moet ik voor het eerst naar de verloskundige.

mijn ouders gaan we het 5 mei vertellen want dan zijn ze 30 jaar getrouwd ( dus dan kunnen we ze een mooi cadeau geven) en de moeder van mijn vriend geven we het met moederdag cadeau.

liefs

angelangel
13 April 2009, 16:49
hier weet nog niemand het we hebben het ook niemand verteld dat we bezig zijn. Toch vreemd als je dan ineens de vraag krijgt of je zwanger bent want dat vertelde een betrouwbare bron? Zien ze het dan aan me of zo? Testen en middeltjes koop ik ook al bewust in de grote stad. We willen het gaag ook zo houden tot we drie maanden zijn.

Daphne1002
13 April 2009, 19:24
Hallo :D

Ik mag me hier ook melden!! En daar ben ik mega blij om :D :D Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben. Heb vanmorgen ook getest en het streepje was al meer zichtbaar. Officieel heb ik mijn NOD. Nog even spannend dus! Maar ik denk dat het goed zit ;)

In december 2008 zijn wij gestopt met anticonceptie; op 5 dec. heb ik mijn Mirena laten verwijderen. Sindsdien doen we het dus zonder en ik ben toch wel vrij snel zwanger geworden, vind ik :D

Volgens de calculators op internet ben ik rond 21 december uitgerekend. De korstte dag van het jaar :lol: Ik las hier al berichten op het forum dat er vrouwen zijn die december graag over willen slaan. Daar houden wij geen rekening mee, daarvoor wil ik TE graag zwanger zijn :D En mijn vriend staat er ook voor 200% achter.

Vanmiddag hebben we een paasbrunch gehad bij mijn familie, maar ik heb helemaal niets gezegd. Op de een of andere manier heb ik die drang ook niet zo.. het voelt wel lekker veilig om het nog even voor ons te houden. Morgenavond ga ik naar een nietsvermoedende goede vriendin van me. Heb haar beloofd op de hoogte te houden. Ze weet ook dat ik in december de Mirena heb laten verwijderen.

Nou wil ik het op een speciale manier vertellen.. weet alleen nog niet hoe :P

Is hier trouwens al een lijstje van de data waarop de dames in dit topic zijn uitgerekend? Vind ik wel leuk om te zien :D

Daphne1002
13 April 2009, 19:27
Naam + uitgerekende datum

Daphne1002 ---- 21 december 2009
...

brusje
13 April 2009, 20:02

Brusje-------------8 december 2009

gefeliciteerd daphne!!

Fiemo
13 April 2009, 20:07
Daphne, gefeliciteerd!!!!!!
Je kan kijken op het onderwerp "originele manieren om..." kan je kijken of daar een leuke manier tussen staat :)
Geniet er nog maar heeeeeeeeeeeeeeeerlijk van zo met zijn 2-tjes!

margie
13 April 2009, 21:12
)Naam + uitgerekende datum
margie ---------11 december 2009
Brusje-------------8 december 2009

leuk zo,n lijst, ik vertel het iedereen na mijn eerste bezoek van de verloskundige denk ik.
ook uit zelfbescherming..
alleen 2 goede vriendinnen weten het en 1 collega vanwege mijn werk..
vind t wel moeilijk hoor om mij stil te houden..
voor de rest voel ik me goed.ik was gister iets misselijk tijdens eten, soms rommeld mijn buik een beetje. en kan ik niet goed naar de wc(lees obstipatie :oops: )
voor de rest gaat t lekker..

Sofia
13 April 2009, 21:30

Brusje-----------8 december 2009
Sofia-----------12 december 2009
Margie ---------11 december 2009
Daphne1002 ----21 december 2009

Zo, heb hem even op volgorde van datum gezet.

@ Daphne: Van harte gefeliciteerd en welkom bij de club!!!

Daphne1002
14 April 2009, 06:51
Daphne, gefeliciteerd!!!!!!
Je kan kijken op het onderwerp "originele manieren om..." kan je kijken of daar een leuke manier tussen staat :)
Geniet er nog maar heeeeeeeeeeeeeeeerlijk van zo met zijn 2-tjes!

Weet ik, dat is mijn eigen topic haha :D :D

Wij gaan er inderdaad van genieten! Vind het wel echt mega spannend... vooral omdat ik "nog maar" 23 ben en dan vind ik het wel een beetje eng wat de omgeving ervan vindt. Wij hebben goede redenen en we hebben er uiteraard goed over nagedacht. We zijn er klaar voor! :D

Had gisteren trouwens ineens erge darmkrampen.. pff! Op een gegeven moment zakten ze weg, gelukkig :D

Fiemo
14 April 2009, 07:27
hahhaha, suffe ik had dus niet erg opgelet :oops: leuke topic! Fijn dat de krampen gezakt zijn, hopelijk vannacht geen last van gehad?

Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, helaas wederom negatief... nu ga ik deze ronde niet meer testen, wordt een beetje duur.. :cry:

Elisa20
14 April 2009, 08:28
Hartje klopt!!! Ben zo opgelucht!!!
Alleen hartje klopt nog niet sterk dus heb volgende week maandag weer een echo om te zien of het sterker is gaan kloppen.

Fiemo
14 April 2009, 08:49
Oooh, gefeliciteerd!! Wat super nieuws en wat fijn om gelijk zo vroeg een echo te hebben, dan hoef je gelukkig niet de hele dag te wachten. Ik ga duimen dat het volgende week nog harder klopt!!

riannetje
14 April 2009, 09:38
Hartje klopt!!! Ben zo opgelucht!!!
Alleen hartje klopt nog niet sterk dus heb volgende week maandag weer een echo om te zien of het sterker is gaan kloppen.

O wat fijn voor je!! Wat een opluchting he?? ( ik weet er alles van)
Nou meid, lekker nu genieten he??

Helene37
14 April 2009, 10:48

Helene37--------5 december 2009

Heb ook mijn naam even toegevoegd.
Wordt langzaam steeds langer maar wel overzichtelijk.

Heb de afgelopen dagen veel last van mijn buik gehad.
Ondanks dat het nog zo pril is begint mijn buik al aardig te groeien, kan nu al veel kleding niet meer aan.
27e naar de verloskundige voor de eerste afspraak.
Ben benieuwd is voor mij al weer 15 jaar geleden dat ik daar voor het allereerst binnen liep.
Er zal wel heel veel veranderd zijn kwa wat wel en niet tegenwoordig mag.

En voor de nieuwelingen Van harte gefeliciteerd.
Ik ben niet zo vaak aanwezig hier op het forum. Want we zitten nog volop in een verbouwing + werk erbij.
Maar doe mijn best om alles een beetje bij te houden.

Groetjes Helene37

lady25
14 April 2009, 10:49
@Elisa wat fijn voor je, lijkt me echt super om voor het eerst het hartje te horen kloppen!

liefs

lady25
14 April 2009, 10:51

lady25-----------1 december 2009

ik heb mezelf ook even toegevoegd!
liefs

RIESJANNELA
14 April 2009, 11:12
hoi hoi

elisa 20 heerlijk voor je!!!! geniet maar lekker :!:

iedereen die erbij gekomen is natuurlijk gefelciteerd

hier nog steeds veel bloedverlies gistren na het ziekehuis geweest,maakte me toch wel zorgen dacht dat ik al wel het vruchtje zou zien verliezen als of mischien natuurlik on gemerkt al verloren ben! maar hun zeggen dat als ik het vruchtje verlies ik heel veel krampen zou krijgen nou heb wel wat last gehad van buikpijn maar geen echte krampen dat ik het niet meer zou uit houden van de pijn :roll: dus heb bloed laten prikken en volgende week weer ,en dan kunne ze zien of ik al een miskraam toch heb gehad of dat het vruchtje er nog zit. het is afwachten!!!! zelf had ik ook gistren een test gedaan en die was nog hartstikke positief dus weet het ook niet. hoe lang zou het hcg in je bloed blijven zitten of in je lichaam :?: :?: :?: en zal een test nog wel aan slaan als je niet zwanger meer bent :?: :?: :?:

gr riesjan

lilian
14 April 2009, 11:14

Lilian-----------10 december 2009

angelangel
14 April 2009, 11:40

Angelangel-------9 december 2009

Zo ik sta er ook tussen.
Elisa, wat spannend, maar geeft een heerlijk gevoel om t t horen. Kan niet wachten dat we twee weken verder zijn.

angelangel
14 April 2009, 11:41
oeps 1 regel te hoog gezet. sorry hoor, ben ook met van alles tegelijkertijd bezig

Elisa20
14 April 2009, 11:45
Bedankt dames!! Hopelijk zien jullie binnenkort ook een hartje kloppen!

Elisa20-----------4 december 2009

Sofia
14 April 2009, 11:46
Ik heb vanmorgen gebeld met de verloskundige. Ik mag 6 mei komen voor de intake en 8 mei heb ik mijn eerste echo! Zo spannend, kan niet wachten!

Daphne1002
14 April 2009, 12:13
Spannend zeg, zo'n echo! Daar kijk ik ook al wel naar uit :D

Heb zonet met de Digitale versie van CB nog een testje gedaan. Wil wel zeker weten dat we geen dingen zagen die er niet waren. Dit is het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6R4Q66G.jpg

:D :D :D

Zal zometeen de HA bellen.

angelangel
14 April 2009, 13:04
haha Daphne, ben je nu echt overtuigd. Ik heb ook heel wat testen gedaan hoor, kon het ook niet geloven.
Nou hier gaat t wat beter nu. Ben vanmorgen naar ha geweest voor de obstipatie, darmen lagen helemaal stil. Heb stroop gekregen om te laxeren en het werkt nu al gelukkig. Wat die hormonen al niet kunnen aanrichten, maar goed het is voor een goed doel zullen we dan maar denken.

Helene: Ik heb ook al last van mijn ondergoed dat de elastiek pijn doet, maar kan nu ook van de obstipatie komen.

Riesjannela: Wat een hel waar je inzit nu,, al die onzekerheid. Ik had weinig bloedverlies en geen pijn en stolsel, en een fikse blaasontsteking en kreeg direct een negatieve test(kon door de blaasontsteking komen) Ondanks de bloeding en negatieve test zegt de huisarts toch dat de mogelijkheid bestaat dat het vruchtje er van toen nog zit, vandaar dat we over 2 weken al naar de VK kunnen. Misschien is er 1 van een 2-ling verdwenen. Ik ga hier niet vanuit, maar we wachten het af.
Sterkte,

Sofia
14 April 2009, 14:34
Mijn broek lijkt ook al iets strak te zitten. Kan ook tussen mijn oren zitten, of omdat ik door de zwangerschap na het eten heel erg lang een vol gevoel blijf houden. Het lijkt me niet dat ik echt al dikker ben.

@ Daphne: Gaaf zijn die digitale testen he? Ik had er vorige weekend ook een gedaan en er stond op: Zwanger 2-3. Als ik hem nu weer zou doen zal er waarschijnlijk dan dus 3-4 op staan. Jammer alleen dat de tekst na 24 uur verdwijnt!

anoniempje
14 April 2009, 15:34
Hallo meiden,

Ik mag mij als ik het moet geloven hierbij gaan voegen.
Heb net nog geen half uur geleden voor het eerst in mn leven een test gedaan. Zo'n test die je voor je nod kunt doen. Nu wist ik niet precies wanneer mn nod zou zijn dus ik denk ik gok het erop.
Wat denk je, ik heb hem hier nog in handen er staat zwanger 2-3,dat zou dus betekenen dat ik 4 a 5 weken zwanger ben en als ik me niet vergis 24 december ben uitgerekend als de test klopt en de zwangerschap goed gaat natuurlijk.
Ik sta echt te trillen hier, weet niet wat ik nu moet doen!!! Ben geloof ik wel heel blij, want dit wilden we dolgraag, maar ik ben ook beduusd en verward.

Kan mn man ook niet bereiken.

groetjes

Daphne1002
14 April 2009, 15:36
@Angelangel: tussen de oren dringt het nog niet echt door nee ;) Maar het besef begint steeds meer te komen.. vind het nog wel echt heel onwerkelijk. Vooral ook, omdat je er in dit prille stadium nog zo weinig van voelt.

Door opgezette darmen kan je buik best uitdeien. Een kennis van me had al vrij snel een buikje, vooral door haar darmen die dwars waren.

Ik mag donderdagochtend naar de HA. Dan wordt er ook bloed afgenomen etc. Weet niet of ik daar blij mee ben :? Ben een beetje een watje als het gaat om pijn.

anoniempje
14 April 2009, 15:39
Het kan toch niet zo zijn dat die test omdat ik hem heb gedaan voor mn nod, het verkeerd heeft toch??
Staat op die test dat je hem eerder kan doen, maar is dat dan wel betrouwbaar??

Fiemo
14 April 2009, 16:02
Dat lijkt me niet maar je kan altijd over een paar dagen weer testen. heb je je man al kunnen bereiken?

anoniempje
14 April 2009, 16:40
Dat lijkt me niet maar je kan altijd over een paar dagen weer testen. heb je je man al kunnen bereiken?

dat ga ik zeker doen. Voor de zekerheid. haha.

Ja die heb ik bereikt, ook helemaal verbaasd en super blij!!

Daphne1002
14 April 2009, 16:44
Hallo meiden,

Ik mag mij als ik het moet geloven hierbij gaan voegen.
Heb net nog geen half uur geleden voor het eerst in mn leven een test gedaan. Zo'n test die je voor je nod kunt doen. Nu wist ik niet precies wanneer mn nod zou zijn dus ik denk ik gok het erop.
Wat denk je, ik heb hem hier nog in handen er staat zwanger 2-3,dat zou dus betekenen dat ik 4 a 5 weken zwanger ben en als ik me niet vergis 24 december ben uitgerekend als de test klopt en de zwangerschap goed gaat natuurlijk.
Ik sta echt te trillen hier, weet niet wat ik nu moet doen!!! Ben geloof ik wel heel blij, want dit wilden we dolgraag, maar ik ben ook beduusd en verward.

Kan mn man ook niet bereiken.

groetjes

Hee :D

Als er 2-3 staat, dan betekent dat, dat je 4 tot 5 weken zwanger bent :) Je bent dan dus wat eerder uitgerekend. Wanneer was je laatste menstruatie? Welke datum?

Gefeliciteerd trouwens!! :D :D :D :D

Elisa20
14 April 2009, 17:43
dat ga ik zeker doen. Voor de zekerheid. haha.

Ja die heb ik bereikt, ook helemaal verbaasd en super blij!![/quote]

Gefeliciteerd!!! Geniet ervan! :D

lady25
14 April 2009, 18:30
@anoniempje Gefeliciteerd en geniet ervan.
wij vonden het in het begin ook erg onwerkelijk. ik heb ook meerdere testen gedaan en er de eerste dagen ook regelmatig naar gekeken. nu begint het echt door te drinegn dat het echt is.

liefs

angelangel
14 April 2009, 18:57
Daphne: kom op dat prikje is voor een goed doel moet je maar denken. Je zult nog wel een keer meer je bloed moeten controleren.

Anoniempje: Als je geen hormoon hebt of te weinig dan is het negatief, anders is het echt wel zo hoor!! Lekker zweven nu en test over een paar dagen nog eens als je zo lang kunt wachten. hahaha.

Ik wordt echt gek van mijn darmen, het doet zo'n pijn. Durf haast niet meer te eten.

Sofia
14 April 2009, 22:09
@ Anoniempje: Leuk dat je je ook bij ons gevoegd hebt! Nogmaals van harte gefeliciteerd! Als de test positief aangeeft ben je gewoon zwanger hoor! Ik heb ook meerdere tests gedaan voor ik het kon geloven, maar allemaal net zo positief! Heel veel zwangerschapsplezier!

anoniempje
15 April 2009, 06:32
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
Het is allemaal nog wat onwerkelijk. Gaat allemaal zo snel.
Dit hadden we nooit verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn na 10 jaar pil gebruik.
15 maart was de eerste dag van mn laatste ongi. Volgens mij ben ik dan 24 december uitgerekend.
Eerst maar eens tot ons door laten dringen.
Ga zo werken.

groetjes

brusje
15 April 2009, 06:57
15 maart is volgens het lijstje dan 20 december! ;)

spanend he!

Sofia
15 April 2009, 09:48
@ Anoniempje: Ja, volgens mij is het ook 20 december dan. Ik ben 12 december uitgerekend en mijn laatste ongi was op 7 maart. Bij jou op 15 maart, dat is 8 dagen later.

brusje
15 April 2009, 11:45
ja en hier 3 mrt dus 8 december..hihi..

anoniempje
15 April 2009, 16:34
He hallo allemaal,

Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk, kan het eigenlijk gewoon niet geloven.
Zit te twijfelen, heb nog een gewone test hier liggen, maar ben bang om die te gebruiken straks geeft die negatief aan ofzo.
Wanneer hebben jullie met de verloskundigepraktijk gebeld??
Heb bij huisarts gemeld, maar die doet er verder niks mee, ik dacht dat ik daar heen moest ofzo.

groetjes bianca

angelangel
15 April 2009, 16:50
He hallo allemaal,

Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk, kan het eigenlijk gewoon niet geloven.
Zit te twijfelen, heb nog een gewone test hier liggen, maar ben bang om die te gebruiken straks geeft die negatief aan ofzo.
Wanneer hebben jullie met de verloskundigepraktijk gebeld??
Heb bij huisarts gemeld, maar die doet er verder niks mee, ik dacht dat ik daar heen moest ofzo.

groetjes bianca

Nou lekkere huisarts heb je, die zou je toch moeten begeleiden naar de vk toe. Die van mij deed dat in ieder geval wel en heeft meteen de bloeddruk en zo gemeten. Deze kun je altijd bellen, maar vaak kan je pas komen als je tussen de 8 en 12 weken bent. Of het moet zijn dat je iets afijkends in de familie hebt of een eerdere zwangerschap met problemen dan kan je eerder terecht. Bel ze gewoon en hoor wat ze zeggen.
Ik zou over een paar dagen nog eens testen als ik jou was of als er iets veranderd, maar als t er zit , dan zit het er.

Elisa20
15 April 2009, 17:13
@anoniempje

Meestal maak je rond de 6e week een afspraak bij de verloskundige.
Wel raar van je huisarts dat die je niet geholpen heeft. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook naar de huisarts gegaan omdat ik niet wist dat je gelijk een afspraak kon maken met de verloskundige maar de huisarts heeft gewoon al mijn vragen beantwoord en me goed geholpen.

anoniempje
15 April 2009, 17:37
Ja ik weet het ook allemaal niet zo goed. Voor mij ook de eerste keer. Dus ik weet ook niet wat normaal is.
Word wel gek van mn eigen onzekerheid. Moet gewoon nog een paar dagen wachten en dan nog eens testen denk ik.

groetjes

Daphne1002
15 April 2009, 18:13
Volgens mij verschilt het per HA. De verloskundige neemt het denk ik al gauw over, die is erin gespecialiseerd ;)

Ik ga morgenochtend en krijg dan idd een uitgebreide uitleg over nekplooimetingen en weet ik het wat nog meer. Helaas kan mijn vriend niet mee, die zit voor zijn werk een end verderop en hij komt 's avonds pas laat weer thuis. Dat vind ik wel jammer, maar goed, alleen red ik het ook wel :D

Heb het gisteren aan een goede vriendin verteld, zij was razend enthousiast! :D Leuk is dat!!

Merk nu wel dat mijn darmen wat trager gaan... en ik voel steeds wat getrek in mijn liezen en achter mijn schaambeen. Soms doet het best wel pijn.. Ben er wel van overtuigd dat ik echt zwanger ben. Voelt rustiger nu :D

brusje
15 April 2009, 20:17
ik heb met 6 weken de vk gebeld voor een afspraak..
huisarts laat ik t wel weten als ik 1e echo heb gehad..haha heb de brief van de gyn. nog neti eens daar afgegeven van toen ik mn mirena liet uithalen, kan ik mooi tegelijk doen

angelangel
15 April 2009, 20:38
Daphne: Ik ken het van die darmen, heb nu lactulosestroop, had de darmen zo goed als stil liggen dinsdag zei de ha. Veel kiwi's eten geven je energie en houden je darmen op gang.

margie
15 April 2009, 20:46
hallo!
ik was even een paar dagen niet actief geweest, direct al veel bij lezen :mrgreen:
anoniempje welkom en van harte!
hoe voelen de andere zwangere dames zich?
ik ben al verder dan de vorige keer(toen miskraam bij 5 weken) ben nu de 6 de week in gegaan.
ben heel erg moe, slaap veel en lang, rommelende buik en last van constipatie.
vind t wel moeilijk om t nog geheim te houden, wil t toch proberen tot 12 weken rekken.. zal ook blij wezen dat het zover is dan neemt de gevaren zone ook af...
groetjes margie ;)

Daphne1002
16 April 2009, 10:17
Hier minder goed nieuws :(

Ben zojuist bij de HA geweest. Daar heb ik een test gedaan en dat streepje was uitermate licht. Ze kan niet zeggen of ik nou wel of niet zwanger ben. Thuis nog een test van de KV gedaan.. en dat streepje is ook maar licht...

Ik voel me nu zwaar k*t en ik denk dat het toch niet geslaagd is... vrees dat ik binnen nu en een paar dagen gewoon ongesteld word. Gadver! Ben ook nog eens helemaal alleen thuis en al mijn vriendinnen zitten op stage of op hun werk..

RIESJANNELA
16 April 2009, 10:31
Hier minder goed nieuws :(

Ben zojuist bij de HA geweest. Daar heb ik een test gedaan en dat streepje was uitermate licht. Ze kan niet zeggen of ik nou wel of niet zwanger ben. Thuis nog een test van de KV gedaan.. en dat streepje is ook maar licht...

Ik voel me nu zwaar k*t en ik denk dat het toch niet geslaagd is... vrees dat ik binnen nu en een paar dagen gewoon ongesteld word. Gadver! Ben ook nog eens helemaal alleen thuis en al mijn vriendinnen zitten op stage of op hun werk..

o dat is ballen!!

neem even de tijd voor jezelf :!:

ik hoop voor je dat je over een paar dagen een vette streep krijg,2 vette streppen :D

hier gaat alles ook niet lekker :!: :!: :!:

vanmorgen weer getest niet eens met de eerste ochtend urine een nog steeds positief en heb pijnlijke borsten pff niet normaal.

weet het nu echt niet meer ben ik nu zwanger of niet :cry:

:!: :!: :!:

lady25
16 April 2009, 10:56
@riesjannela, wat vervelend voor je die onduidelijkheid, hoe is nu met het bloedverlies?

@dapne1002, balen dat de ha niet kon zeggen of je zwanger bent hoop voor je dat je over een aantal dagen twee dikke strepen test!

@anoniempje, ik heb ook eerst de huisarts gebelden ben bij haar geweest zij heeft mij doorverwezen naar de verloskundige ze heeft verder geen ondezoeken gedaan. maar gaf wel aan dat als ik nog vragen had of buikpijn kreeg die ik niet kon plaatsen ik altijd kan bellen.

verder hier alles goed ben inmiddels iets minder misselijk, heb ook wel wat last van obstipatie en s´avonds zwelt mijn buik wat op. had gister avond wat last re onder in mijn buik ek had niet het idee dat het mijn baarmoeder was maar eerder een spier of band? herkent iemand dit en kan dit al?

liefs

lady25
16 April 2009, 12:58
net bij mijn fysiotherapeute geweest, haar gevraagd ofdat ze wist wat dat gevoelige plekje onderin mijn buik was en volgens haar was het idd een band of een spier die ik voelde.

wieke
16 April 2009, 14:40
Daphne,

een streep is toch een streep en toch zwanger ?? Het kan toch best zijn dat hij over een paar dagen donkerder is ?
waarom twijfelt je huisarts eigenlijk ?

NoaM
16 April 2009, 14:55
hallo!
ik was even een paar dagen niet actief geweest, direct al veel bij lezen :mrgreen:
ik ben al verder dan de vorige keer(toen miskraam bij 5 weken) ben nu de 6 de week in gegaan.
vind t wel moeilijk om t nog geheim te houden, wil t toch proberen tot 12 weken rekken.. zal ook blij wezen dat het zover is dan neemt de gevaren zone ook af...
groetjes margie ;)
Hoi Margie, jij woonde toch ook in Leeuwarden??Waar??

Shiley
16 April 2009, 14:59
hoi allemaal,

ik denk dat ik me ook aan kan melden bij dit forum.
Heb 15/16 maart een miskraam gehad. was 8.5 week zwanger (vruchtje was mar 6 weken en 2 dagen)
1 week na de miskraam teste ik nog heel licht positief.
vanmorgen een test van matcare gedaan en deze was positief. vanmiddag nog een test van kruitvat gedaan en ook deze was positief!! (heb bewust nog een kruitvat test gedaan omdat ik daarmee ook had getest na de mk. kon ik beter vergelijken)
Ben weer zwanger!!

groetjes mippie

Lindy
16 April 2009, 18:44
Meiden ik kom jullie clubje versterken, heb net een test gedaan en zwanger :D :D :D
Ga het even verwerken, maar klets hier snel volop mee!!!
Sofia het is gelukt, dank voor het duimen!!!
X Lindy

Elisa20
16 April 2009, 19:14
Gefeliciteerd Lindy!!! :D

Shiley
16 April 2009, 20:29
Naam + uitgerekende datum:

Mippie1987------21 december 2009

anoniempje
16 April 2009, 21:11
gefeliciteerd lindy,

Ik kom hier ook nog maar net kijken. dinsdag positief getest.

groetjes

margie
16 April 2009, 22:03
hallo!
groetjes margie ;)
Hoi Margie, jij woonde toch ook in Leeuwarden??Waar??
noam ik woon in de wijk nylan :mrgreen:

Linda-1982
16 April 2009, 22:13
Als eerste wil ik iedereen in dit forum feliciteren met hun zwangerschap.

Ook ik ben afgelopen zaterdag erachter gekomen dat ik zwanger ben :D .
Zaterdagochten getest, zag een + maar een streep was een stuk vager dan de andere.
S'avonds nog een weer een + maar toen nog onduidelijker. Ik dinsdag de HA gebeld voor een afspraak. Maar omdat ik bleef twijfelen dinsdag na mijn werk nog een test gedaan, maar nu een digitale, en die zei duidelijk zwanger 2-3 weken. Wat dus inhield tussen de 4-5 weken.
Woensdag bij de HA geweest. En teruggeteld ben nu 5 weken zwanger :lol: . En mijn uitgerekende datum is 16 december 2009.

Had niet gedacht dat ik zo snel zwanger. Wij hadden besloten om te stoppen met de pil. En gelijk in de eerste ronde zwanger :lol: . En dat terwijl ik de eerste 2 pillen van de strip nog gepakt had.

IK heb ook veel last van buikpijn, een soort zwaar gevoel in mijn onderbuik. En regelmatig steken. Vooral nadat ik gegeten heb. Ben voornamelijk vaak s'avond misselijk. En ben heeeeeeeeeeeeeel erg moe. Verder heb ik nog niet zoveel klachten.

Wel ben ik bij de steken/krampen vaak bang dat het mis gaat. Weet dat ik hier niet vanuit moet gaan. Maar is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben. En ben erg onzeker.
Ook heb ik sinds gister meer last van afscheiding. Hoop niet dat dat kwaad kan?

Liefs, Linda

http://www.zwangerschapspagina.nl/banner/1/11/59/161209/Baby/zwanger.png (http://www.zwangerschapspagina.nl)

Linda-1982
16 April 2009, 22:19

Linda-1982------16 december 2009

Heb me effe toegevoegd in het lijstje.

Liefs, Linda

http://www.zwangerschapspagina.nl/banner/1/11/59/161209/Baby/zwanger.png (http://www.zwangerschapspagina.nl)

Lindy
17 April 2009, 08:29
Anoniempje was jij degene die zei dat je een bittere smaak ik je mond had steeds en later zwanger bleek.
Toen ik dat las kreeg ik hoop want dat had ik ook....
Onwerkelijk nog he. Allemaal gefeliciteerd!!!
X Lindy

Lindy
17 April 2009, 08:31

Margie----------11 december 2009
Linda-1982-----16 december 2009
Lindy------------22 december 2009

Lijstje groeit al mooi zo!!

margie
17 April 2009, 10:52
dames, ik ben bang dat ik mij kan afmelden in dit topic.
ik verlies bloed.. :o
ik heb geen kramp t voelt alleen als ongi pijn.
vdorie.. was denk te mooi om waar te wezen..
doe even rustig aan nu heb een stuk maandverband in de broek gedaan kan ik precies zien wat ik verlies(sorry voor de ranzige details)

Fiemo
17 April 2009, 10:55
oooh nee, zeg. Is het veel of valt dat nog mee? Ik heb ook wel gelezen dat er vrouwen zijn die de eerste maanden gewoon ongesteld worden en iemands moeder was dat ook hier op het forum (sorry weet even niet meer van wie). Heb je je ha al gebeld om het na te vragen?
Ik hoop dat het niets is, heeel veel sterkte!

liefs

margie
17 April 2009, 10:58
ik weet dus niet wat ik moet doen ben nog maar 6,5 week..
bij mijn vorige miskraam had ik 2 dagen van te voren enorme krampen..
en dat heb ik niet. ik vind zelf dat t wel aardig bloed soms met klontjes(niet grote)
maar ben bang dat dit finaal verkeerd loopt.

NoaM
17 April 2009, 10:58
dames, ik ben bang dat ik mij kan afmelden in dit topic.
ik verlies bloed.. :o
ik heb geen kramp t voelt alleen als ongi pijn.
vdorie.. was denk te mooi om waar te wezen..
doe even rustig aan nu heb een stuk maandverband in de broek gedaan kan ik precies zien wat ik verlies(sorry voor de ranzige details)
Margie wat erg! Ik hoop dat het meevalt.... Is het helder bloed of bruinig? Hoelang ben je nu zwanger?
Niet dat dit nu belangrijk is maar ik woon in Camminghaburen.

Succes en blijf wel meekletsen hoor!!
Liefs NoaM

erykah
17 April 2009, 10:59
Hallo allemaal,

Ik ben ZWANGER!!! Whaaaaa...
Ik ben Erykah, 24 jaar en heb eind januari mijn mirena laten verwijderen. Nu voelde ik me gistermiddag niet echt lekker. Beetje vreemd gevoel in mijn maag. Ik dacht laten we eens een testje proberen. En binnen 30 sec stond er ZWANGER. Mijn vriend was erbij, ik stond helemaal te trillen en toen kwamen de tranen. We zijn super blij. 25 december ben ik uitgerekend! Een kerstkindje Heb gelijk de verloskundige maar gebeld. 20 mei mogen komen voor het intake gesprek. Ben benieuwd. Maar geloof het nog steeds niet hoor! Zo onwerkelijk allemaal! Hebben jullie dat ook? En voor iedereen nog gefeliciteerd!!!

Groetjes, Erykah

NoaM
17 April 2009, 10:59
Bel je wel even de vk? Misschien willen ze een echo maken...?

Vind t echt rot voor je hoor.... Dit is waar we allemaal bang voor zijn....

margie
17 April 2009, 11:00
noam t is donkerrood bloed. niet bruin ofzo.
en ik was/ ben 6.5 week. weet niet wat ik moet doen HA bellen die kan toch niks doen lijkt mij.. ik denk dat ik moet afwachten

NoaM
17 April 2009, 11:00
Als eerste wil ik iedereen in dit forum feliciteren met hun zwangerschap.

Ook ik ben afgelopen zaterdag erachter gekomen dat ik zwanger ben :D .
Zaterdagochten getest, zag een + maar een streep was een stuk vager dan de andere.
S'avonds nog een weer een + maar toen nog onduidelijker. Ik dinsdag de HA gebeld voor een afspraak. Maar omdat ik bleef twijfelen dinsdag na mijn werk nog een test gedaan, maar nu een digitale, en die zei duidelijk zwanger 2-3 weken. Wat dus inhield tussen de 4-5 weken.
Woensdag bij de HA geweest. En teruggeteld ben nu 5 weken zwanger :lol: . En mijn uitgerekende datum is 16 december 2009.

Had niet gedacht dat ik zo snel zwanger. Wij hadden besloten om te stoppen met de pil. En gelijk in de eerste ronde zwanger :lol: . En dat terwijl ik de eerste 2 pillen van de strip nog gepakt had.

IK heb ook veel last van buikpijn, een soort zwaar gevoel in mijn onderbuik. En regelmatig steken. Vooral nadat ik gegeten heb. Ben voornamelijk vaak s'avond misselijk. En ben heeeeeeeeeeeeeel erg moe. Verder heb ik nog niet zoveel klachten.

Wel ben ik bij de steken/krampen vaak bang dat het mis gaat. Weet dat ik hier niet vanuit moet gaan. Maar is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben. En ben erg onzeker.
Ook heb ik sinds gister meer last van afscheiding. Hoop niet dat dat kwaad kan?

Liefs, Linda

Beste linda.

Ik had ook last van krampjes net boven mijn schaambeen, alsof er constant iets op drukte. Verder is mijn afscheiding ook enorm toegenomen, nu nog steeds trouwens! Niet dat het nog toeneemt, maar het is nog steeds veel.

Succes verder!

NoaM
17 April 2009, 11:03
noam t is donkerrood bloed. niet bruin ofzo.
en ik was/ ben 6.5 week. weet niet wat ik moet doen HA bellen die kan toch niks doen lijkt mij.. ik denk dat ik moet afwachten
Hmm nee dat klinkt niet goed meis....
Nee als je er behoefte aan hebt moet je bellen... En als er een vruchtje uitkomt, moet je dit dan niet laten onderzoeken? Klinkt een beetje luguber, maar omdat dit je tweede(?) miskraam is.... Misschien ontwikkeld er iets niet goed....
Vandaar dat ik even zou bellen. Maar goed....

Shiley
17 April 2009, 11:03
he margie wat erg meid. ik zou idd de ha of de vk bellen hoor.
bij mijn miskraam kreeg ik diezelfde dag nog een echo. ze kunnen je niet heel het
weekend zo laten zitten met de vraag of het nu wel of niet goed is.
bij mijn miskraam had ik ook geen krampen in het begin. (niet rot bedoeld)
leef met je mee meid. in ieder geval sterkte

brusje
17 April 2009, 11:38
margie... :cry: sjitt!!

enne erykah...gefeliciteerd!! welkom..leuk een kerstkindje!

margie
17 April 2009, 12:16
nou ik heb de verloskundige gebeld, en die zegt dat ik na het weekend maar een echo moet komen maken. en dat t misschien meevalt omdat ik geen kramp of buikpijn heb en geen helder rood bloed verlies, dat t vruchtje zich misschien in de baarmoeder nesteld en daarom ik oud bloed verlies..
ik hou t dus goed in de gaten wat eruit komt.
ik zal zo een afspraak maken voor een echo, maar steeds zijn die mensen in gesprek.pffff wat een ellende..

lady25
17 April 2009, 12:26
@margie, wat erg en wat een onzekerheid, ik duim voor je dat alles goed is en blijft gaan! bloedverlies wil niet altijd wat zeggen mijn schoonzus had ook bloedverlies zelfs helder rood en daar is ook alles goed :!: inmiddels is ze nu al een week of 16!

heel veel sterkte!
liefs

lady25
17 April 2009, 12:27
Gefeliciteerd, alle nieuwe dames!!!!

liefs

Linda-1982
17 April 2009, 12:31
ik weet dus niet wat ik moet doen ben nog maar 6,5 week..
bij mijn vorige miskraam had ik 2 dagen van te voren enorme krampen..
en dat heb ik niet. ik vind zelf dat t wel aardig bloed soms met klontjes(niet grote)
maar ben bang dat dit finaal verkeerd loopt.

Wat erg. Hopelijk is het niet weer een miskraam.
Ik zou toch effe de HA bellen.

Heel veel sterkte in iedergeval.

Liefs, Linda

Linda-1982
17 April 2009, 12:35
Hallo allemaal,

Ik ben ZWANGER!!! Whaaaaa...
Ik ben Erykah, 24 jaar en heb eind januari mijn mirena laten verwijderen. Nu voelde ik me gistermiddag niet echt lekker. Beetje vreemd gevoel in mijn maag. Ik dacht laten we eens een testje proberen. En binnen 30 sec stond er ZWANGER. Mijn vriend was erbij, ik stond helemaal te trillen en toen kwamen de tranen. We zijn super blij. 25 december ben ik uitgerekend! Een kerstkindje Heb gelijk de verloskundige maar gebeld. 20 mei mogen komen voor het intake gesprek. Ben benieuwd. Maar geloof het nog steeds niet hoor! Zo onwerkelijk allemaal! Hebben jullie dat ook? En voor iedereen nog gefeliciteerd!!!

Groetjes, Erykah

Van harte gefeliciteerd. Geniet er lekker van.

Liefs, Linda

NoaM
17 April 2009, 12:54
nou ik heb de verloskundige gebeld, en die zegt dat ik na het weekend maar een echo moet komen maken. en dat t misschien meevalt omdat ik geen kramp of buikpijn heb en geen helder rood bloed verlies, dat t vruchtje zich misschien in de baarmoeder nesteld en daarom ik oud bloed verlies..
ik hou t dus goed in de gaten wat eruit komt.
ik zal zo een afspraak maken voor een echo, maar steeds zijn die mensen in gesprek.pffff wat een ellende..
Ja idd ff in de gaten houden wat eruit komt, en ik hoop dat het bloeden stopt. Meid wat ga je een onzeker weekend tegemoet!! Hou ons op de hoogte....

Veel sterkte meid!

Liefs NoaM

margie
17 April 2009, 13:20
nou zeg t gaat hier vandaag erg vreemd!!
ik had de echo man gebeld, en alles uitgelegd, vroeg die waar ik woonde(is nog geen 50 meter van mijn huis)
zegt ie nou kom nu maar hier dan!!
ikke huh nu??
hij ja. nou goed ik daar heen eerst uitwendige echo daar zag hij alleen een zwangerschapsring, dus vroeg hij of ik een uitwendige wou. zo gezegd zo gedaan, en hij hoorde hartactiviteit! t klopte nog langzaam en na een kort rekensommetje vertelde die dat t hartje gister of vanmorgen begonnen is met kloppen..
pffffff hij zei dit is nu geen miskraam maar waar t bloed weg komt kon hij mij niet zeggen..
we hebben afgesproken dat ik maandag bel en wanneer ik een echo wil dan kan ik een afspraak maken.
wat moet ik hier nu weer van denken?? ze hebben wel gewaarschuwd dat deze echo geen garantie is voor een goed afloop. maar hij was wel optimistisch(meer dan ik zelf, nu nog steeds)
groetjes margie

Shiley
17 April 2009, 13:42
he margie,
even alles op een rij. bij inwendige echo was er licht een hartactiviteit. maar je bloed nog wel.
hoop voor je dat het toch goed mag zitten dan en dat het bloeden snel op mag houden.
mag je nu volgende week nog een keer voor een echo? of moet je nu een paar weken wachten?

NoaM
17 April 2009, 13:42
Wauw! Wat een onverwachte wending!!!!
Maar je bent nu 6,5 week, dus het zou idd kunnen dat het hartje net is begonnen met kloppen! Misschien ben je dan net iets korter, maar ach... Meid wat een opluchting!!!!! Je mag dus na het weekend terugkomen??

Liefs NoaM

lady25
17 April 2009, 14:14
wat fijn om te horen dat het hartje klopt!
hoop voor je dat je nu wat rust krijgt, en dat het bloeden stopt!
ik blijf voor je duimen dat het allemaal goed mag blijven gaan!

dat laatste hoop ik natuurlijk voor ons allemaal :!:

liefs

Linda-1982
17 April 2009, 14:18
nou zeg t gaat hier vandaag erg vreemd!!
ik had de echo man gebeld, en alles uitgelegd, vroeg die waar ik woonde(is nog geen 50 meter van mijn huis)
zegt ie nou kom nu maar hier dan!!
ikke huh nu??
hij ja. nou goed ik daar heen eerst uitwendige echo daar zag hij alleen een zwangerschapsring, dus vroeg hij of ik een uitwendige wou. zo gezegd zo gedaan, en hij hoorde hartactiviteit! t klopte nog langzaam en na een kort rekensommetje vertelde die dat t hartje gister of vanmorgen begonnen is met kloppen..
pffffff hij zei dit is nu geen miskraam maar waar t bloed weg komt kon hij mij niet zeggen..
we hebben afgesproken dat ik maandag bel en wanneer ik een echo wil dan kan ik een afspraak maken.
wat moet ik hier nu weer van denken?? ze hebben wel gewaarschuwd dat deze echo geen garantie is voor een goed afloop. maar hij was wel optimistisch(meer dan ik zelf, nu nog steeds)
groetjes margie

Wat fijn dat je hartactiviteit hoort. En dat je zo snel de echo kon laten maken.
Ik hoop dat het bloeden snel stopt. En je weer kunt genieten van je zwangerschap.

Liefs, Linda

margie
17 April 2009, 14:38
Wauw! Wat een onverwachte wending!!!!
Maar je bent nu 6,5 week, dus het zou idd kunnen dat het hartje net is begonnen met kloppen! Misschien ben je dan net iets korter, maar ach... Meid wat een opluchting!!!!! Je mag dus na het weekend terugkomen??

Liefs NoaM

noam klopt ik ben zondag 6 weken volgens zijn berekening dus klopt het inderdaad dat het hartje om deze tijd begint te kloppen ;)
ik bloed alleen tijdens t plassen en afvegen.
en ik mag altijd bellen als ik weer een echo wil.
echt deze meneer is super lief!!!
ik vertelde dat ik alleen was omdat mijn vriend vrachtwagen chauffeur is, en door de week weg is en soms s,avonds thuis komt. toen stelde hij voor om dan s,avonds te komen. echt toppie.
ik hoop dat t bloedden gauw stopt want ik vind dat maar niks. t kan bij mij ook nooit normaal gaan zeg...pfff

brusje
17 April 2009, 15:08
ik zou de komende dagen erg rustig aan doen en er t beste van hopen..tot nu lijkt het nog goed te ontwikkelen als je hartactiviteit zag!!

succes!!

NoaM
17 April 2009, 15:46
Margie heb je geen blaasontsteking dan?? Dan kan je ook bloed in je urine hebben, en met afvegen. Tijdens een zwangerschap voelt een blaasontsteking anders dan normaal... Dus zou ook nog kunnen.
Óf je hebt een geknapt adertje ergens binnenin...?
Mijn moeder heeft ook een paar keer gevloeid toen ze van mij zwanger was, haar baarmoedermond stond iets open vandaar...

Naja genoeg gespeculeert, zolang het goed is is het goed!!!!

Elisa20
17 April 2009, 16:56
Margie wat fijn dat het toch allemaal goed is pff wat zul je geschrokken zijn!!
Je woont toch in Leeuwarden? Heb je die echo toevallig bij Jurjen gehad?
Hopelijk stopt het bloeden snel!

Erykah gefeliciteerd!!!

margie
17 April 2009, 17:05
elisa ja ik ben bij jurjen geweest!
woon je ook al in leeuwarden net zoals ik en noam?
ik had al veel goed verhalen over hem gehoord, en ik vind hem echt top!!
dat ik zo terecht kon echt super. ik doe nu heel rustig aan en hopelijk komt t goed.

NoaM
17 April 2009, 17:28
Hey toevallig hoor! Nog een uit Leeuwarden! He wij hadden mooi weer gister, vandaag en morgen weer! Althans het zonnetje is er! In het midden en zuiden is het slecht!

Maar Elisa waar woon jij precies?

Margie, succes t weekend!

Liefs NoaM

Elisa20
17 April 2009, 19:04
Ik woon in het centrum. Vlakbij het station.
Jurjen is idd een hele aardige man je kan er altijd terecht als je bloed verliest of als er wat anders is.
Ik heb maandag bij hem een echo.

margie
17 April 2009, 19:10
friesland boppe!! :mrgreen:
haha. ik ben niet helemaal opgelucht hoor, ik bloed nog steeds een beetje met plassen. net 2 druppels in broekje. t is gelukkig nog steeds donker bloed dat schijnt positief te wezen..
ik bel maandag weer voor een echo hij dacht dat ik woensdag maar terug moest komen.misschien ziet hij dan nog meer.
mijn bekken was helemaal naar achteren (was normaal in deze fase vertelde hij)
dus best moeite om dat hartje te vinden.
trouwens dit was mijn eerste inwendige echo.
vond t eerst maar helemaal niks..
voelde mij totaal niet op gemak,maar later viel dat mee. je geeft je er wel aan over en pijnlijk was het totaal niet gelukkig!!!

margie
17 April 2009, 19:12
ERYKAH! sorry door mijn eigen hectische dag, lees ik over jou bericht heen en vergeet je te feliciteren. :oops: :oops:
dus bij deze van harte gefeliciteerd en welkom hier!!! :lol:

RIESJANNELA
17 April 2009, 22:01
hai hai

Iedereen die nieuw is super! Gefeliciteerd!

Margie wat fijn voor je meid,en zo lang het hartje klopt is het allemaal goed!!!!

Hier gaat het nog steeds onzeker!!!
Vandaag na de gyn geweest,nou een zwangerschaps test gedaan. Natuurlijk stond er zwanger dus dat was goed, toen een inwendige echo gehad om tekijken hoe dik het slijmvlies is, nou dat was wel verdikt maar ze had het liever wat dikker gezien maar goed hij is verdikt, dus ja een miskraam heb ik dus nog niet gehad zij ze! En we hebben weer bloed geprikt en die was maar iets meer verhoogt als de vorige x maja hij was wel wat verhoogt! Dusja al met al het vruchtje zit er nog, heb nog geen miskraam gehad maaaaar hij kan er wel aan komen zij ze dus volgende week weer terug voor bloed teprikken, en als die dan erh verhoogt is is het goed,en kan het nog een goede zwangerschap worden/zijn. Of ik krijg wel een
miskraam en blijf het ook zitten en moet het weg gehaald worden!

Hooop zo dat mijn hcg stijgtttttt echt kan wel blijven bidden!!!!! Pff ben echt bang
verder voel ik me zelf we goed pijnlijke borsten,en last van wat wittevloed meer niet!

Voor iedereen weltrusten!!! Liefs
riesjan

margie
18 April 2009, 08:02
hallo allemaal.
riesjanella jij leeft dus ook in een onzekere tijd. niks aan he.
ik verlies nu wel wat meer bloed is ook iets helder, maar geen kramp of buikpijn.
wel viel me op dat mijn borsten minder gevoelig waren ze waren vorige week keihard, waren net siliconen :lol:
t enige wat ik kan doen is afwachten. loop met een spatlap in de onderbroek zodat ik kan zien wat ik verlies(en wat niet :cry: )
wel goor maar t moet maar even zo :x

erykah
18 April 2009, 08:17
@ margie. Dank je wel! Pfff je zal wel goed geschrokken zijn. Hoop voor je dat het bloedden snel stopt. Maar wel super dat je het hartje al gehoord hebt. Maar kan me voorstellen dat je je niet eerder rustig voelt als het bloedden gestopt is. Duim voor je!!!

Pfff.. ik snap er niks van. Ben nog maar 4 weken zwanger en ben al super misselijk. Loop de hele dag te kokhalzen en heb gisteren ook al 2 x overgegeven. :| Eten lukt ook bijna niet. Zijn er misschien meer mensen hier die daar last van hebben? Vraag me af of dat wel normaal is zo vroeg al? Heb ff gegoogeld en ik vind dat steeds dat dat vanaf 6 weken vaak is.

margie
18 April 2009, 08:28
erykah wees blij dat je iets voelt!
misschien wel vroeg,maar vergeet niet dat je lichaam al vanaf t begin veel aan t veranderen is..
ik heb t zelf niet,maar ik hoor jou klachten wel vaker in een vroeg stadium..

Linda-1982
18 April 2009, 09:11
hai hai

Iedereen die nieuw is super! Gefeliciteerd!

Margie wat fijn voor je meid,en zo lang het hartje klopt is het allemaal goed!!!!

Hier gaat het nog steeds onzeker!!!
Vandaag na de gyn geweest,nou een zwangerschaps test gedaan. Natuurlijk stond er zwanger dus dat was goed, toen een inwendige echo gehad om tekijken hoe dik het slijmvlies is, nou dat was wel verdikt maar ze had het liever wat dikker gezien maar goed hij is verdikt, dus ja een miskraam heb ik dus nog niet gehad zij ze! En we hebben weer bloed geprikt en die was maar iets meer verhoogt als de vorige x maja hij was wel wat verhoogt! Dusja al met al het vruchtje zit er nog, heb nog geen miskraam gehad maaaaar hij kan er wel aan komen zij ze dus volgende week weer terug voor bloed teprikken, en als die dan erh verhoogt is is het goed,en kan het nog een goede zwangerschap worden/zijn. Of ik krijg wel een
miskraam en blijf het ook zitten en moet het weg gehaald worden!

Hooop zo dat mijn hcg stijgtttttt echt kan wel blijven bidden!!!!! Pff ben echt bang
verder voel ik me zelf we goed pijnlijke borsten,en last van wat wittevloed meer niet!

Voor iedereen weltrusten!!! Liefs
riesjan

Wat erg dat je zo in de onzekerheid zit. Er zit in iedergeval een stijging in, dus opzich is dat een goed teken. Ik hoop met je mee dat de uitslagen volgende week goed zijn.
Veel sterkte ermee.

Liefs, Linda

Linda-1982
18 April 2009, 09:13
hallo allemaal.
riesjanella jij leeft dus ook in een onzekere tijd. niks aan he.
ik verlies nu wel wat meer bloed is ook iets helder, maar geen kramp of buikpijn.
wel viel me op dat mijn borsten minder gevoelig waren ze waren vorige week keihard, waren net siliconen :lol:
t enige wat ik kan doen is afwachten. loop met een spatlap in de onderbroek zodat ik kan zien wat ik verlies(en wat niet :cry: )
wel goor maar t moet maar even zo :x

Wat vervelend dat je meer bloed aan het verliezen bent. Hopelijk stopt het snel.
Probeer je een beetje vast te houden aan de uitslag van de echo. Weet dat dat moeilijk is.
Ik duim met je mee dat alles goed gaat en het bloeden snel stopt.

Liefs, Linda

Wantjes
18 April 2009, 10:01
Ik kom hier ook meepraten en lezen. Ben 28-11 uitgerekend, maar heb 11 mei pas de termijnecho en aangezien in een onregelmatige menstruatie had, kan dat nog veranderen (al weet ik precies wanneer mijn ovulatie was).
11 mei pas voor de echo, dan ben ik 11,5 week, dat duurt zo lang. Ik voel nl vrij weinig, wel kleine klachtjes maar minimaal. Doe zo'n beetje elke week een nieuwe test, al weet ik dat het niets zegt.
Margie en Riesjanella, wat naar die onzekerheid voor jullie. Ik leef erg met jullie mee en hoop dat alles goed blijkt te zijn/gaan.

margie
18 April 2009, 10:10
hee wantje welkom hier.
je bent dus of november of december?
spannend zeg, en je hebt bijna geen klachten?
jeetje..
ik heb ook wel tig keer een zwangerschapstest gedaan hoor ,dat is denk ik heel normaal :mrgreen:
ik heb zelfs vanmorgen 1 gedaan omdat ik bloed.
slaat nergens op maar je zoekt iets om je onzekerheid weg te nemen.
tenminste zo zit dat bij mij..

lady25
18 April 2009, 10:13
@erykah, ik was ook al voor de 6 weken misselijk en heb ook voor die tijd al overgegeven, dacht er van de week al vanaf te zijn maar vanmorgen is wederom mijn ontbijt in de wc beland.
bij mij hielp het wel om s´morgens in bed al een cracker of rijstwafel ofzo te eten en dan nog even te blijven liggen en zorgen dat je regelmatig op de dag kleine beetjes eet. ongeveer iedere twee uur.
Hoop dat het bij jou ook helpt, want ook al vond ik het in het begin wel grappig dat ik het moest overgeven en misselijk was dat maakt het echt, maar de hele dag misselijk zijn en je eten niet binnen houden is niet echt fijn.

@margie en riesjanella, hoop zo dat het goed blijft gaan bij jullie! ik blijf voor jullie duimen.

liefs

Elisa20
18 April 2009, 10:18
@margie...verlies je veel bloed of zijn het een paar druppels op een dag? En heb je buikpijn?
Ik had tijdens mijn miskraam namenlijk heel veel buikpijn en heb anderhalf week bloed verloren waarvan een week lang echt heel veel bloed.
Erg die onzekerheid. Probeer positief te blijven en zo min mogelijk stress (is natuurlijk heel erg moeilijk op dit moment) dat is beter voor je kindje.

Nog twee nachtjes en dan heb ik zekerheid.

Wantjes
18 April 2009, 10:19
hee wantje welkom hier.
je bent dus of november of december?
spannend zeg, en je hebt bijna geen klachten?
jeetje..
ik heb ook wel tig keer een zwangerschapstest gedaan hoor ,dat is denk ik heel normaal :mrgreen:
ik heb zelfs vanmorgen 1 gedaan omdat ik bloed.
slaat nergens op maar je zoekt iets om je onzekerheid weg te nemen.
tenminste zo zit dat bij mij..

Ja precies! Ookal weet ik dat het niets zegt, de eerste twee dagen na een nieuwe test ben ik toch iets gerustgestelder. En daarna begint het weer opnieuw.

lady25
18 April 2009, 10:21
ik heb ook al een aantal testen gedaan, van de week nog het blijft mooi on dat tweede streepje te zien!!!

lady25
18 April 2009, 10:23
ik heb dinsdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige! spannend

liefs

Linda-1982
18 April 2009, 10:24
Ik kom hier ook meepraten en lezen. Ben 28-11 uitgerekend, maar heb 11 mei pas de termijnecho en aangezien in een onregelmatige menstruatie had, kan dat nog veranderen (al weet ik precies wanneer mijn ovulatie was).
11 mei pas voor de echo, dan ben ik 11,5 week, dat duurt zo lang. Ik voel nl vrij weinig, wel kleine klachtjes maar minimaal. Doe zo'n beetje elke week een nieuwe test, al weet ik dat het niets zegt.
Margie en Riesjanella, wat naar die onzekerheid voor jullie. Ik leef erg met jullie mee en hoop dat alles goed blijkt te zijn/gaan.

Welkom en proficiat met je zwangerschap.
Als je weinig voelt zul je idd blij zijn met de echo om bevestiging te krijgen.
Zelf heb ik wel genoeg klachten. Buikpijn in de onderbuik, zwaar gevoel met soms steken. S'avonds wordt ik eigenlijk altijd misselijk. En ben extreeeeeeeem moe.
Maar die steken in de buik maak ik me wel vaak zorgen om. Maar ja. Volgens mij als je wel iets voelt maak je je zorgen en als je niks voelt maak je je ook zorgen.
Tenslotte willen we allemaal dat de baby zich goed ontwikkeld en groeit en dat we in december (jij misschien al in november) een gezond dochtertje of zoontje in de armen kunnen sluiten.

Het is echt zo raar allemaal, weet niet of iemand van jullie ook dat gevoel heeft. Maar ik voel me al zo verbonden. Ik zeg al regelmatig tegen mijn buik (Als ik alleen ben natuurlijk) papa en mama houden nu al heel veel van je. Zo raar dat je al zoveel om iemand kunt geven terwijl je hem nog niet gezien hebt.

Liefs, Linda

margie
18 April 2009, 10:25
@margie...verlies je veel bloed of zijn het een paar druppels op een dag? En heb je buikpijn?
Ik had tijdens mijn miskraam namenlijk heel veel buikpijn en heb anderhalf week bloed verloren waarvan een week lang echt heel veel bloed.
Erg die onzekerheid. Probeer positief te blijven en zo min mogelijk stress (is natuurlijk heel erg moeilijk op dit moment) dat is beter voor je kindje.

Nog twee nachtjes en dan heb ik zekerheid.

elisa ik verloor gister alleen bij het plassen donker bruin bloed.
vandaag is het wat helderder en iets meer, moet wel een verbandje gebruiken, want ik vloei heel lichtjes.
en verders heb ik totaal geen buikpijn oid.
heel vreemd,ik klamp gwoon aan vast dat dr gister hartactiviteit was en t wel goed komt,maar steeds als je dan gaan plassen en je ziet dat bloed, dan zinkt de moed me in de schoenen.
t liefst zou ik vandaag nog zo,n echo maken.maar moet toch even tot woensdag wachten.
maandag zou ook wel kunnen maar wil liever nog even 2 dagen wachten want dan zou ik 6,5 week wezen.
en is er misschien meer te zien, dan ik de echo maandag al zou doen..

Linda-1982
18 April 2009, 10:26
ik heb dinsdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige! spannend

liefs

Succes dinsdag bij de verloskundige. Ik moet maandag bloed laten prikken bij de HA. Nadat ik daar de uitslagen van heb bel ik de verloskudige op.

Hoop dat ik er met 8 weken naartoe mag. Want wil toch wel graag de bevestiging dat alles goed is met de kleine in mijn buik :lol:

Liefs, Linda

lady25
18 April 2009, 10:32
dank je, bij mij is nog geen bloedgeprikt.
ben wel erg benieuwd!
ik voel me ook al verbonden met die kleine in mijn buik heb s´avonds ook steeds een enorme buik al, krijg dan ook echt een soort van verliefd gevoel!
krijg nu ook wel steeds meer moeite om mijn mond te houden en ga steeds meer stralen!

hebben jullie het idee dat je al dingen kunt zien?

liefs

Linda-1982
18 April 2009, 10:51
dank je, bij mij is nog geen bloedgeprikt.
ben wel erg benieuwd!
ik voel me ook al verbonden met die kleine in mijn buik heb s´avonds ook steeds een enorme buik al, krijg dan ook echt een soort van verliefd gevoel!
krijg nu ook wel steeds meer moeite om mijn mond te houden en ga steeds meer stralen!

hebben jullie het idee dat je al dingen kunt zien?

liefs

Ik heb zelf het gevoel al iets dikker te zijn (niet veel natuurlijk) Maar heb het idee dat mijn broeken net iets moeilijk dicht zijn. Vaak irriteert de knoop of riem me vaak. Vooral op het einde van de dag. Maar volgens mij kan dit nog niet na 5 weken.
Maar zou in principe niet bij kunnen zijn gekomen van het eten. Want sinds ik vorige week erachter ben gekomen dat ik zwanger ben. Ben ik gelijk een stuk gezonder gaan eten dan normaal.

Verder heb ik idd wel het idee dat ik de hele dag straal, of altans krijg de lach moeilijk van mijn gezicht af. hihi.

Liefs, Linda

lady25
18 April 2009, 10:54
ik heb ook al het idee dat mijn buik echt al wat groeit, maar dat zou wel erg vroeg zijn.
in het begin was het steeds wat hoger in mijn buik dat het dikker was (opgezette darmen), maar nu lijkt het ook onder in mijn buik al wat dikker te worden.
en mijn borsten zijn ook al ongeveer een cup maat gegroeit.

liefs

margie
18 April 2009, 11:21
dat kan hoor dat je buik al opgezet is, vaak zijn dat indd je darmen.
ik kon mijn strakke spijkerbroek wel aan maar zat absoluut niet lekker..

ik kom net weer van de wc en ik bloed steeds erger nu ook echt helder. geen buikpijn ofzo, snap dr niks van.
maandag maar weer bellen.
niks aan al die onzekerheid, als t mis is laat t dan ook nu komen met de bijhorende krampen, want dit is ook niks..

brusje
18 April 2009, 11:24
nee dat kan ik me voorstellen meis..pfff sterkte..t klinkt toch niet goed..maja..:S

Wantjes
18 April 2009, 11:32
dat kan hoor dat je buik al opgezet is, vaak zijn dat indd je darmen.
ik kon mijn strakke spijkerbroek wel aan maar zat absoluut niet lekker..

ik kom net weer van de wc en ik bloed steeds erger nu ook echt helder. geen buikpijn ofzo, snap dr niks van.
maandag maar weer bellen.
niks aan al die onzekerheid, als t mis is laat t dan ook nu komen met de bijhorende krampen, want dit is ook niks..

Sterkte Margie..

margie
18 April 2009, 11:46
dank je dames ik zal jullie op de hoogte houden. en voor de zwangere dames daar, geniet ervan.
ik ga aan de zuip vanavond...

Linda-1982
18 April 2009, 12:16
dank je dames ik zal jullie op de hoogte houden. en voor de zwangere dames daar, geniet ervan.
ik ga aan de zuip vanavond...

He meid, het klinkt idd niet echt goed. Maar probeer hoe moeilijk het ook is hoop te houden. En bel maandag gelijk voor een nieuwe echo. Hopelijk krijg je dan mee zekerheid.
Heb je ook klonters in je bloed. Want dat had ik ergens gelezen dat je dat hebt bij een miskraam?

Ik zou nog even wachten met het op een zuipen zetten. Misschien dat je geen miskraam hebt. En dan is alcohol helemaal niet goed voor de kleine.

Heel veel sterkte dit weekend en duim met je mee dat het allemaal meevalt.

Liefs, Linda

Elisa20
18 April 2009, 14:56
Margie niet gelijk aan de alcohol gaan straks is het nog wel goed!
Ik weet dat het heel erg moeilijk is maar wacht eerst je echo af want dan weet je pas zeker of je een miskraam hebt.
Heel veel sterkte!!

angelangel
18 April 2009, 15:29
Zo dat was weer even bijlezen. Een dagje niet op t forum geweest.

Margie en Riesjanelle: Sterkte, ik leef heel erg met jullie mee. Hopelijk blijft het vals alarm, maar herken je onzekerheid. En die alcohol lijkt me ook niet zo'n goed plan.
Alle nieuwe zwangeren : welkom en gefeliciteerd.

O ja mijn moeder was dat die tot 4 keer toe, 3 maanden nog ongesteld werd. Mijn zus en ik hebben dit niet.
Ik las hier en daar wat over dikkere buiken, nou ik heb dat ook hoor. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik vreselijke last heb van obstipatie, ben namelijk ook sinds kort gestopt met roken en dat gaat op zich goed, krijg alleen mijn darmen niet op regel en dat zal nog wel even duren denk ik nu we zwanger zijn. Het zit me nu echt in de weg, omdat ik er echt pijn aan heb.

margie
18 April 2009, 16:53
okee geen bier vanaaf...
ik bloed nog een beetje helemaal geen klonters en ook geen kramp oid..
word dr gek van zeg gadver..
wist ik maar waar ik aan toe was.
ga zo uit eten met vriend even de zinnen verzetten..
groetjes margie

Lindy
19 April 2009, 02:08
Hey meiden,
Ik heb donderdag ontdekt dat ik zwanger was. Ben inmiddels beetje aan het idee gewend. Vorige maand hadden we nog erg slecht nieuws, zaad van mn mannetje bleek niet echt goed te zijn. En nu dit geweldige nieuws, ben er nog helemaal van ondersteboven. Ik voel ook wel heel veel in mn buik hoor, mn darmen zijn vooral 's avonds steeds aan het borrelen...
Hebben jullie het al aan je ouders enzo verteld?

Margie en riesyanella, gatver die onzekerheid is verschrikkelijk. Ik hoop dat het goed voor jullie afloopt!!!

X Lindy

Daphne1002
19 April 2009, 07:46
@Lindy: welkom en van harte!!

@Dames met onzekerheid: veel sterkte!!

Hier weinig nieuws. Ben nog steeds zwanger :D Voel het rekken en trekken in mijn onderbuik, soms zelfs wat lichte krampen. Maar dat schijnt erbij te horen. De klieren in mijn borsten zetten op en dat doet best pijn. Het voelt als een soort spierpijn. Mijn BH met Cup A is wat te klein aan het worden :oops:

Ik moet donderdag weer naar de HA (vorige keer was het streepje volgens haar te licht) en dan hoop ik dus op twee hele vette strepen ;) Een vriendin van me is overigens dokters assistente en zij vertelde dat de dokter waar zij voor werkt ook een lichte streep gewoon positief noemt. Dat was wel even heel fijn om te horen! Haar zus is verloskundige in opleiding en die vertelde dat een test pas 8 dagen na het uitblijven van de menstruatie echt voor 100% betrouwbaar is. Ik hoop zo vreselijk dat de test dik positief is! Zelf heb ik geen testen in huis, vandaag zijn de winkels dicht en morgen mag ik de hele dag aan het werk. Dinsdag maar even 1 halen denk ik...

Gisteren voelde ik me trouwens erg labiel en onzeker.. moest ook zomaar huilen.

Shiley
19 April 2009, 09:55
He margie hoe gaat het met jou meid? is het bloeden al minder geworden? hoop het zo voor je dat het allemaal goed zit en je bij de volgende echo nogsteeds het kloppende hartje mag zien.

vanmorgen heb ik nog een test gedaan, wilde echt zekerheid dat dit niet van de mk is.
maar volgens mij is het streepje echt duidelijker geworden. wat denken jullie?
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZS83HL7Z
(de laatste foto)

Shiley
19 April 2009, 09:56
@ lindy: zo zie je maar, ook met minder goed zaad is het toch mogelijk zwanger te worden!
mijn ouders kennen iemand en die man heeft zaad dat rondjes zwemt. volgens het ziekenhuis zou de kans op een zwangerschap heel erg klein zijn..... .maar ze hebben wel 3 kindjes.

margie
19 April 2009, 10:06
mippie wanneer heb jij een miskraam gehad dan?
ik bloed nog steeds t lijkt op een menstruatie.
nog steeds geen kramp of stolsels in t bloed alleen beetje ongipijn en hoofdpijn.
word gek van onzekerheid man.
hier is echt niks aan..

Shiley
19 April 2009, 10:15
ik had op 12 maart licht roze bij afvegen. meteen ongerust (1e zwangerschap) dus gelijk de verloskundige gebeld. die dacht dat het wel mee viel maar omdat ik zo ongerust was mocht ik een echo gaan laten maken (45 min. later al) en op de echo was te zien dat het kindje met 6 weken en 2 dagen gestopt was met groeien. (zou 8.5 week moeten zijn) die donderdag is het niet erger geworden. ook vrijdag heb ik alleen bij afvegen wat roze gezien. zaterdag werd het ietsje meer maar nog niet "echt bloeden" te noemen. zondag werd het nog wat erger en vanaf zondag avond 18.00 ongeveer kreeg ik wat krampjes. om 22.00 werden die erger en rond 23.15 uur is het vruchtje er toen uitgekomen. die nacht om 02.00 uur ongeveer is de rest eruit gekomen en 2 dagen later stopte het vloeien. ben nu gelijk na de mk weer zwanger. kan het nog erg moeilijk geloven en ben steeds bang dat het nog een restje hcg van de vorige zwangerschap is maar het streepje is echt duidelijker geworden dus het moet wel goed zitten. ben nu ook bij alles wat ik voel bang dat het weer mis gaat.

angelangel
19 April 2009, 11:08
he mippie, een duidelijke streep hoor. Verder had ik vorige keer ook alleen licht bloedverlies zonder stolsels of kramp, maar kreeg daarna wel negatieve test, icm fikse blaasontsteking. Ik ga ervanuit dat het een mk was, maar de huisarts twijfelt hier toch over. Volgende week echo en dan weten we het of 8 weken of 12.

En Margie hoe gaat het nu met jou?

margie
19 April 2009, 11:58
mippie dat is snel gegaan!!
ik hoop echt voor jou meid dat dit goed gaat.. ik gun het iedereen zo erg!
hier gaat het niet goed, ik heb buikpijn en verlies nu ook stolsels.
dit gaat fout.
ik hoop dat ik wel in 1 keer schoon blijk te zijn, heb echt geen zin in een curetage oid..
en ik hoop dat ik net als mippie snel weer zwanger mag raken en t nu wel goed gaat.
vdomme zeg dit is nu de 2de keer en weer rond de 6 weken..
misschien tijd voor onderzoeken?
ik weet t niet wat ik hier mee aan moet..

Lindy
19 April 2009, 12:16
Margie heel veel sterkte meid!!!
X lIndy

Shiley
19 April 2009, 12:44
He margie, echt rot voor je zeg. En dan al de 2e x dat het op dit punt mis gaat. ik weet niet of ze hier echt een onderzoek naar kunnen doen. het kindje later onderzoeken, als je het op kan vangen, is wel mogelijk maar weet niet wanneer ze dat allemaal wel en niet doen. maar je zou het na kunnen vragen. Hoop ook echt voor je dat je, net als ik, weer snel zwanger mag zijn en dat het dan wel goed gaat bij je. 2x is toch echt genoeg hoor! 1x is eigenlijk al teveel.

ik ben er ook zo bang voor dat het weer mis gaat. straal ook nog niet van geluk. denk er wel veel aan en zorg dat ik goed en gezond eet, maar de vorige keer moest ik me inhouden om het niet te vertellen nu... heb die behoefte helmaal niet. eerst een kloppend hartje, dan vreugde en vertellen.

Elisa20
19 April 2009, 12:53
Margie heel veel sterkte!!

lady25
19 April 2009, 14:08
margie heel veel sterkte

een dikke knuffel

Linda-1982
19 April 2009, 14:23
mippie dat is snel gegaan!!
ik hoop echt voor jou meid dat dit goed gaat.. ik gun het iedereen zo erg!
hier gaat het niet goed, ik heb buikpijn en verlies nu ook stolsels.
dit gaat fout.
ik hoop dat ik wel in 1 keer schoon blijk te zijn, heb echt geen zin in een curetage oid..
en ik hoop dat ik net als mippie snel weer zwanger mag raken en t nu wel goed gaat.
vdomme zeg dit is nu de 2de keer en weer rond de 6 weken..
misschien tijd voor onderzoeken?
ik weet t niet wat ik hier mee aan moet..

Heel veel sterkte.

Liefs, Linda

RIESJANNELA
19 April 2009, 15:05
margie heel veel sterkte!

Maar ik had ook last van ong en ik heb vandaag,weer een test gedaan en die was weer positief! Dus ja ... Wel heel onzeker maar ik weet nu wel dat toen ik ongie werd ik niet het vruchtje ben verloren! Het zit er gelukkig nog!!!! Maar dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn! Of ben je het vruchtje al verloren? Ik hoop voor je dat alles goed komt en dat je kindje nog lekker warm bij jou in je buikje mag zitten!!!

Heel veel liefs riesjan

brusje
19 April 2009, 15:25
margie ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt..al zegt t eigenlijk wel genoeg he..:(

en riesjanella..niet om je te ontmoedigen hoop dat alles goed is natuurlijk maar als je net een mk hebt gehad kan je test ook nog positief zijnhe duurt even voor het hormon uit je lichaam is..

RIESJANNELA
19 April 2009, 16:43
margie ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt..al zegt t eigenlijk wel genoeg he..:(

en riesjanella..niet om je te ontmoedigen hoop dat alles goed is natuurlijk maar als je net een mk hebt gehad kan je test ook nog positief zijnhe duurt even voor het hormon uit je lichaam is..

Hoi brusje

Ja dat weet ik dat het even duurt , maar ik ben ook bij de gyn zelf geweest en heb bloed laten prikken en mijn hcg stijgt nog steeds en mijn slijm vlies is ook verdikt dus vandaar dat ik wist dat ik het vruchtje nog niet verloren ben! Ik had het ook al een paar pagina's terug verteld! Mischien dat je dat niet gelezen hebt? Dus vandaar ! Maja het is voor mij nog niet zeker of het allemaal goed gaat , het is maar de vraag blijf gewoon hopen dat als ik woensdag moet komen dat mijn hcg omhoog gaat!!!

Gr riesjan

angelangel
19 April 2009, 20:04
Riesjanella: Ik duim voor je dat het van de week weer is gestegen.

Margie: Wat een elende, ik heb navraag gedaan over onderzoeken toen het bij ons misging. Ik kwam pas in aanmerking als ik 3 keer een mk kreeg voor onderzoek. Het vruchtje kunnen ze onderzoeken, maar geeft meestal geen resultaten. Wellicht kun je eens bellen met een chyn. of er bloed geprikt kan worden, ook bij een volgende zwangerschap of ze hier iets uit kunnen halen. Ik weet het ook niet zo goed, maar leef in ieder geval met je mee.

Mippie: Ook wij zijn voorzichtig blij hier.We denken er net zo over, eerst resultaat zien en dan zelf met volle teugen genieten en bij 12 weken vertellen.

Shiley
19 April 2009, 21:34
angelangel: kan ik best begrijpen. het voelt echt zo dubbel gewoon. je wilt zo graag blij zijn maar neemt jezelf ook in bescherming. heb ook gewoon nog niet de drang om het te vertellen. had ik de vorige keer echt wel. wanneer krijg je een echo? ik wil deze denk ik met 7 a 7.5 week laten doen zodat ik zeker weet dat het hartje het dan toch moet doen.

NoaM
19 April 2009, 21:49
Nou Margie das mooi kl*te zeg! Ik hoop dat t meevalt, maar dat zal wel niet meis sorry...
Ik zou idd proberen het vruchtje op te vangen, en met je vk of ha contact opnemen of het ook onderzocht kan worden. Want ik vind t wel vreemd dat t twee keer rond dezelfde periode gebeurd.
Heel veel sterkte ik leef met je mee!

Liefs NoaM

NoaM
19 April 2009, 21:55
Hallo onzeker dames ik weet precies hoe jullie je voelen! Mijn vriend was helemaal blij en enthousiast, ik was ingetogen, en kon niet echt genieten. Ik heb het eerst aan mijn ouders en schoonouders verteld, de dag na de positieve test. Ik was toen 4 weekjes.

Een week later verteld aan de zussen (schoonzus en eigen zus). Dit waren de mensen waar ik zowel de vreugde als het verdriet wilde delen (mocht er een mk komen).

Met 7 weken hebben we het onze beste vrienden verteld, eigenlijk met dezelfde insteek.

Na de eerste echo 9 weken, hebben we het de familie en andere vrienden verteld. Want alles was goed, en we gingen ervan uit dat dat het ook bleef.

Na de tweede echo (nekplooimeting) hebben we het gewoon aan iedereen verteld! Die was zo goed dat we niet meer twijfelen.

Kijk maar hoe jullie het zelf oplossen, maar soms is het wel fijn dat je het al zo vroeg kan delen. Ook je onzekerheden. Mensen die dan weten dat je zwanger bent, als het dan misgaat, kunnen je ook beter steunen.

Succes dames!!
Liefs NoaM

angelangel
20 April 2009, 06:32
Mippie: 29 april hebben we intake en echo. Dan zijn we 8 weken of misschien al 12. Als het geen mk is geweest, waar wij niet vanuit gaan. Zou anders alleen maar mooi meegenomen zijn, hoeven we niet meer te zwijgen en is de onzekere tijd sneller voorbij. Volgende week woensdag dus. Kan niet wachten.

Lindy
20 April 2009, 07:41
He meiden,
vrijdag de huisarts gebeld dat we zwanger zijn (hij wist dat we bezig waren) en ik heb zo een afspraak. Weet eigenlijk niet wat hij gaat doen, misschien gewoon een beetje vertellen hoe en wat verder. Voor de zekerheid heb ik nog niet geplast vanochtend dus sta nu op knappen haha...
Daarna aan het werk, mijn eerste dag als bewust zwangere, heb het gevoel dat iedereen het aan me kan zien... stom he...
Hebben jullie je eigenlijk aangemeld bij moeders voor moeders? Ik wil dat iig wel gaan doen, denk zo snel mogelijk...
Werk ze allemaal of misschien nog beter geniet van het gewelsige weer...
X Lindy

lady25
20 April 2009, 11:50
ik heb morgen om 15.00 mijn eerste afspraak bij de verloskundige, vind het nu wel spannend worden!
ben erg benieuwd!

@lindy, ik heb ook steeds het idee dat mensen aan me kunnen zien dat ik zwanger ben. krijg nu ook steeds meer het idee dat het aan mijn lijf al te zien is.

liefs

anoniempje
20 April 2009, 13:46
Riesjanella: Ik duim voor je dat het van de week weer is gestegen.

Margie: Wat een elende, ik heb navraag gedaan over onderzoeken toen het bij ons misging. Ik kwam pas in aanmerking als ik 3 keer een mk kreeg voor onderzoek. Het vruchtje kunnen ze onderzoeken, maar geeft meestal geen resultaten. Wellicht kun je eens bellen met een chyn. of er bloed geprikt kan worden, ook bij een volgende zwangerschap of ze hier iets uit kunnen halen. Ik weet het ook niet zo goed, maar leef in ieder geval met je mee.

Mippie: Ook wij zijn voorzichtig blij hier.We denken er net zo over, eerst resultaat zien en dan zelf met volle teugen genieten en bij 12 weken vertellen.

Hoi margie: heel veel sterkte gewenst.

angelangel; ik weet precies wat je bedoeld. Ik ben voorzichtig blij, maar o zo bang dat het mis gaat of dat er geen hartje is wat klopt. Dat gevoel overheerst bij mij nog enorm. En dan is de 12 weken nog best ver weg.

groetjes

Shiley
20 April 2009, 18:03
angelangela: heb vanmiddag de verloskundige gebeld. helemaal verrast dat ik weer zwanger ben. krijg deze week een brief met daarin de aanvraag voor een echo. dan kan ik gaan bellen. hoop m rond 6 a 7 mei te krijgen. moet dan 7 weken en 2 a 3 dagen zijn. ben benieuwd. nu al spannend!

margie
20 April 2009, 19:17
hallo
eerst wil ik iedereen bedanken die meeleeft en mij pb,s stuurt, dat doet me goed.
was vandaag erg verdrietig, ik heb contact gehad met de verloskundige, en die belde later terug. en ze vroegen of ik vrijblijvend een onderzoek wou bij de gyneacoloog.
dus ik heb ja gezegd.
ik heb begrepen van sommigen op dit forum dat je automatisch na 3 mk,s word door verwezen.
maar ik mocht nu al
waarschijnlijk word ik morgen gebeld wanneer ik terecht kan, en dr zal wel bloed geprikt moeten worden(enggggggg )
ik vind t erg dubbel heb dr aan de ene kant heel erg zin in want misschien is het iets simpels..
maar aan de andere kant vind ik het ook erg beangstigend. voor wat er komen gaat eventuele pijnlijke onderzoeken. misschien komt er slecht nieuws uit?!!
eerst moet ik dit een plekje gaan geven, ik ben t vruchtje nog niet verloren. en heb niet eens zo,n erge kramp. maar ik wou wel dat het weg was, hoe eerder hoe beter, dan kan ik dit achter me laten
voor de rest wens ik hier iedereen een zorgeloze zwangerschap toe!!
groetjes margie

angelangel
20 April 2009, 19:39
Margie: goed zeg dat je gebeld hebt en al zo snel terecht kunt. Ik vind het erg knap van je hoe je jezelf er doorheen slaat.

Mippie: Ow wat spannend, ik kan ook niet wachten tot we de echo krijgen. Stom maar heb net nog een test gedaan om me nogmaals te overtuigen dat er echt een wondertje in me groeit, en ja nog steeds een dikke vette streep binnen 3 seconden nog wel.

Lady: spannend je eerste afspraak, laat je weten hoe het ging?

en Lindy: is het gelukt die grijns van je gezicht een beetje te verbergen? hihihi

groetjes