PDA

View Full Version : Moeders feb, maart, april, mei

Pagina's : [1] 2 3

french
6 May 2009, 18:23
Hallo,

Zijn er meer mama geworden in 1 van deze maanden ?
Zag nog geen pagina hiervan, of heb ik er misschien overheen gelezen ??

Hopelijk snel meer mama's om mee te kletsen.
Ik ben sinds een goede week mama van Niek een heerlijk ventje dat bij zijn
geboorte 3880gram woog.

Vickypreg
6 May 2009, 18:50
French van harte!! Gaat alles goed? Er zijn vast nog meer mama's! Is misschien ook een idee om door te geven aan andere mama's dat ze hier moeten kijken. Heb het idee dat er veel bij zwanger zijn blijven hangen...

En je kan ook altijd meekletsen met het algemene topic voor moeders, ook hier in het lijstje (forum clubje moeders)

Vickypreg
6 May 2009, 18:51
o er staat ook nog 2008 bij maar dat maakt niet uit hoor!

anje
26 May 2009, 18:17
ik wil hier ook wel meekletsen hoor, dan zijn we al met 2 :lol:

en als het goed is volgen er nog wel meer mama's uit het mei-forum van zwangerzijn

anje
26 May 2009, 18:26
ik wil hier ook wel meekletsen hoor, dan zijn we al met 2 :lol:

en als het goed is volgen er nog wel meer mama's uit het mei-forum van zwangerzijn die in mei zullen bevallen ;)

french
28 May 2009, 22:25
he anja, de andere dames zullen straks ook wel volgen denk ik.

bstipdonk
29 May 2009, 20:50
hey jullie slaan maart over :cry: :cry: :cry: of willen jullie de maartmama's gewoon buitensluiten ;)

Zou ook graag meekletsen, is toch leuk allemaal zo ongeveer de zelfde leeftijd.

Zoey is van 9 maart.

groetjes bianca

french
29 May 2009, 20:54
hey jullie slaan maart over :cry: :cry: :cry: of willen jullie de maartmama's gewoon buitensluiten ;)

Zou ook graag meekletsen, is toch leuk allemaal zo ongeveer de zelfde leeftijd.

Zoey is van 9 maart.

groetjes bianca

:mrgreen: nee hoor, vergeten erbij te zetten haha.
maar tot nu toe is het hier erg rustig helaas ..

bstipdonk
30 May 2009, 08:08
wordt vanzelf wel drukker toch??? en anders niet, dan is het ook allemaal wat makkelijker te volgen. Klein voorstel rondje???

Ik heet bianca, moeder van Zoey. ik ben 24 jaar (nog heel even dan) werk op een buitenschoolse opvang en mag half juni weer beginnen.

Tja over Zoey die is 9 maart dus geboren. Hartstikke lieve meid, wel een pittige! ze groeit als kool, weegt nu al over de 6 kilo. en ze kan heel heel heel goed lachen!

french
30 May 2009, 18:36
ja jamilah je komt hier straks ook maar mee kletsen hoor ;)

Ik zal me ook even voorstellen ik ben Margriet, getrouwd en moeder van Niek.
Ik ben nog even 25 en werk in de zorg.
Op een psychogeriatrische afdeling in een verpleeghuis.
7 juli zal ik helaas mijn eerste werkdag weer hebben, kan er nog geen zin aan hebben
eigenlijk. Zie er enorm tegen op :(
Niek is een heel lief tevreden kindje, meestal dan :mrgreen:
Ben nu aan het afbouwen met borstvoeding en dat stemt hem soms wat minder tevreden helaas.

Bianca zie jij er ook enorm tegenop om weer te gaan werken ?
Of wel weer zin aan ? Ik ga 24 uur werken straks, hoeveel werk jij ?

amanda16
30 May 2009, 19:50
Nou dan sluit ik me ook maar aan he.

Ik ben Amanda getrouwd moeder van Damian 9 en Xander geboren 27-04-2009.
Ik ben 29 en werk bij een houthandel en doe daar de admin. voor 20 uur. Ik ga 6 okt pas weer beginnen met werken :D

Tijger1
30 May 2009, 20:06
hoop hier heel snel ook mee te kletsen!
wel leuk idee french dit topic!
kleine kans dat ik nog in mei beval, maar kan nog wel.

bstipdonk
31 May 2009, 14:00
ik heb eigelijk wel weer zin om te gaan werken. weer wat regelmaat in m'n leven enzo.
De eerste maand werk ik 2 middagen per week, en daarna 4 middagen. ik werk dan ongeveer 22 uur per week.

antoinette dan zul je toch op moeten gaan schieten ;)

french hou je helemaal op met bv. of minder voedingen per dag?

french
31 May 2009, 14:15
Amanda ben jaloers zeg ! Heb je extra onbetaald verlof genomen ??

Antoinet ook als je in juni bevalt mag je mee kleppen hoor ;)
Zal even kijken of ik de titel kan veranderen maar volgens mij kan dat niet?

bstipdonk; moet helaas stoppen met de bv vanwege een enorme cyste. Dus hoop met 2 weken helemaal over te zijn op de flesvoeding.

Tijger1
31 May 2009, 16:40
french fijn hoor.
mei lukt niet meer. nog niets aan de hand hier, of dan moet het nu beginnen en heel snel gaan.

amanda16
31 May 2009, 16:44
Yep heb 1 maand ouderschap verlof opgenomen. En natuurlijk me vakantie erbij. En nog wat vrije dagen.

Anders moet je ff aan de beheerders vragen te titel te veranderen.

Tijger1
31 May 2009, 16:59
amanda jij hebt lang vrij.
ik moet officieel als ik van de uitgerekende datum uit ga half augustus weer beginnen. maar heb nog 3 weken vakantie na de tijd. dus in september begin ik ergens weer.

amanda16
31 May 2009, 18:05
Ja heerlijk he,

was wel de bedoeling hoor om zolang met Xander thuis te blijven. Zeker met de bv.

Sanel
31 May 2009, 18:37
Nou dan meld ik me ook maar hier.

Ik ben Ellen,27 jaar en mama van Fenna. Ze is geboren op 17-05-2009.
Ik ben nog op zoek naar een leuke nieuwe baan. Ik begin met werken in augustus ergens.

Hiihi zitten we hier ook weer met elkaar!! ;)

french
31 May 2009, 18:40
Haha welkom Sanel ;)

Oh wat lekker zeg amanda zo lang vrij, ik moet dus 7 juli alweer beginnen. Dan 3 weken werken en dan weer 3 weken vakantie.
Dus kunnen we wel even rustig in het ritme komen zeg maar, en dan weer even lekker er tussen uit.
Gaan ook nog op vakantie naar de ardennen toe.

bstipdonk
31 May 2009, 18:57
lekker french, veel wandelen enzo. wij zijn vorig weekend ook een paar dagen naar belgie geweest, in een caravan. Heerlijk, zeker omdat het weer ook zo lekker was.
dus nu ben je rustig aan het afbouwen? gaat die cyste dan ook vanzelf weer weg?

he sanel waar zoek je iets in?

amanda zeker lekker en dan de hele zomer! , al moet ik zeggen dat ik ook wel weer echt zin heb om te werken. maar heb dit jaar nog vrij veel vakantie dus dat is ook lekker

pluis
31 May 2009, 19:18
Hier nog een mama.
Ik ben 30 jaar en de mama van Levi. Geboren op 06-05-09 en heb nog een dochter van 11 jaar.
Ik ben een tijd je van het forum weggeweest vanwege lastige zwangerschap en bevalling maar ben er weer.
Levi weegt nu 5500gr en is al een gezond kereltje.

pluis
31 May 2009, 19:19
oeps vergeten! Ben net jarig geweest. 31 jaar ben ik nu. word vergeetachtig haha

Sanel
31 May 2009, 19:48
Welkom Pluis!! Al een flink kereltje heb je al.

@bstipdonk
Ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik heb een breed werkervaring dus het kan van alles zijn. Ik heb wel wat leuks op het oog in de plaatselijke dierentuin hier maar ik ben bang dat die op korte termijn wat zoeken. Ik ben natuurlijk net 2 weken terug bevallen dus dat is nog wat te snel. Ik ga binnenkort als ik wat beter op de been ben wat gerichter zoeken. Ik ben nog niet optimaal van mijn bevalling herstelt.

amanda16
31 May 2009, 19:54
Ja heerlijk zo lang, Ook ivm met de zomer vakantie van me zoon.

Voor de mama's die al werken of binnenkort gaan werken hoe hebben jullie de oppas geregeld? Die van ons gaat naar de kdv voor 3 dagen.

pluis
31 May 2009, 20:10
Ik ben alweer aan het werk voor 23 uur per week. Aan de ene kant vind ik het jammer om weer te werken en aan de andere kant ook wel weer leuk. Mijn moeder en schoonmoeder passen op. Levi vind het hartstikke leuk dus ik kan met een gerust hart gaan werken. Heb altijd 35 tot 40 uur gewerkt dus heb nog steeds het idee dat ik vakantie heb ;).
En mijn kereltje is heel gemakkelijk je kunt hem overal mee naartoe nemen, eet goed slaapt goed en huilt nagenoeg nooit.
En ik mag ook de hele nacht van hem slapen zonder wakker geschreewd te worden. Wat wil een mama nog meer :P

amanda16
31 May 2009, 20:25
Zo pluis das echt heerlijk!!! Ik werk maar 20 uur maar mijn oudste zoon is nooit naar de kdv geweest. Heb de eerst 4 jaar thuis gezeten. Dat nooit meer. Vind het wel lekker om straks weer te werken zal wel weer wennen zijn.

Sanel
31 May 2009, 20:26
@pluis
Dan ben jij al weer snel aan het werk zeg!!! Je kind is nog geen maand oud toch?

french
31 May 2009, 21:11
Welkom hier Pluis, wat ben je idd al snel weer te werk ?
Of verkeerde datum neergezet misschien ..

bstipdonk, waarschijnlijk zal de cyste vanzelf weg gaan, maar dat is nog even afwachten. Hoop het wel.

Ik ga straks 24 uur werken, werkt 32 uur. Een vriendin van mij doet gastouderopvang en daar gaat Niek heen.
Verder past mijn moeder ook nog op. Ik heb geen vast rooster en wisselende diensten dus het zal misschien soms wel
een geregel worden. Maar dat zien we dan wel weer, komt vast wel goed.

Woensdag voor de 1e keer naar bureau toe. Spannend, heb wel wat vragen namelijk. Dus na een half uur zijn ze pas van me af ben ik bang :D

Sanel
1 June 2009, 12:34
@french
Hoelang duurt de eerste afspraak bij jouw? Bij mij een kwartier. Dan moet Fenna naar de arts. Wij moeten 23 juni. En dan 21 juli voor haar eerste prikjes.

french
1 June 2009, 14:50
Heb geen idee hebben ze niet gezegd eigenlijk, en de volgende afspraak voor de prikjes heb ik nog niet staan.

bstipdonk
1 June 2009, 18:50
volgens mij duurt z'n bezoek net zolang als dat je vragen hebt. maar ze plannen meestal een kwartiertje ofzo in. Er zijn altijd ouders die er langer zitten, en andere die zo weg zijn.

Zoey gaat dadelijk 2 middagen kdv, en 2 middagen naar de oma's.

Fench is wel lekker dat een vriendin oppast, van de andere kant misschien ook moeilijker maar datzelfde heb je natuurlijk met oma's (en dan misschien met name de schoonfamilie) Ben benieuwd hoe het bij ons allemaal gaat lopen dadelijk. Begin eigelijk in een shittijd want na een maandje begint de vakantie al, en dan moet ik hele dagen werken ipv. halve, dus dat word allemaal geregel met halen en brengen. (zeker omdat m'n wederhelft daarvan ook nog eens 2 weken weg is) zit nu al een beetje in de stress.

french
1 June 2009, 19:25
Dat is wel een geregel dan als je man/vriend ook weg is. Moet hij voor het werk weg dan ?
Ja misschien is het ook wel een nadeel een vriendin. Maar goed we zijn altijd wel heel direct naar elkaar
en als ik iets niet goed vind dan zeg ik het wel tegen haar.

Sanel
1 June 2009, 20:11
Fenna gaat 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar mijn schoonouders. Ik ga straks 24 uur werken en mijn vriend werkt nu nog maar 32 uur. Dus dan neemt hij een vaste vrije dag dat ik aan het werk ben en hoeft Fenna maar 2 dagen weg.

bstipdonk
2 June 2009, 06:42
mijn vriend is militair dus die is geregeld een weekje weg.

pluis
3 June 2009, 08:19
hoezo jezelf voor schut zetten! Er stond geen maart bij, dat zal het zijn. Nogmaals opnieuw dan maar.
Levi is geboren op 6 maart 2009.
Ik heb mijn zwangerschapsverlof er al weer op zitten dus.
Levi heeft zijn 1e prik al gehad en is er een beetje ziek van geweest. Beetje huilerig en iets verhoging.
Was wel apart dat huilen want hij huilt eigenlijk nooit alleen een keer jammeren als hij honger heeft.
Volgende week mag hij voor prik nr 2. We zien wel hoe dat gaat.

bstipdonk: Niet gaan stressen hoor. je moet zorgen dat je duidelijke afspraken maakt dat is het belangrijkste. Dan loopt de rest vanzelf

Sanel
3 June 2009, 12:33
@pluis
Hahaha ik dacht al jij bent al weer snel op de been!! Foutje dus. Kan gebeuren. ;) Wat sneu dat Levi een beetje ziek is geworden van zijn 1e prikje. Dat schijnt toch wel normaal te zijn? En volgende week voorprik nummer 2. Bah!! Ik hoop dat ie dat beter oppikt.
Fenna krijgt in juli pas haar 1e prikje. Dat duurt nog even gelukkig.

bstipdonk
3 June 2009, 15:05
zoey was ook een beetje huilerig van de prikjes. Die moet deze keer ook weer, vind je het gek dat kinderen een hekel aan het bureau krijgen haha!!!

amanda16
3 June 2009, 16:01
Geweldig de prikjes en cb he. Xander moet de 26ste voor zn eerste prikjes. Bij Damian deed ik altijd koude washandjes op zn beentjes. Hij had ook altijd wat verhoging. Maar meestal is dat de volgende dag weer weg. Ik merkte wel zodra ze in de armpjes prikken dat ze der wat minder last van hebben.

bstipdonk
4 June 2009, 08:21
maarja dan zijn ze ook al wat ouder he! ik neem de volgende keer ook een washandje mee, had ik nu niet gedaan. (wist ik niet)
Slapen die van julie ook al door? Zoey krijgt tussen half 9 en half 10 de laatste fles, en slaapt dan door tot smorgens een uurtje of 8. echt wel lekker.

Sanel
4 June 2009, 12:52
Ja en of Fenna kan doorslapen. Ze slaapt 's nachts rustig 6 uur door. En dat kan ze overdag ook wel maar ik haal haar er overdag om de vier uit want anders krijgt ze te weinig voeding binnen en ze moet nog pittig wat bij groeien.

amanda16
4 June 2009, 13:44
Ja klopt dat ze wat ouder zijn als er in de armpjes wordt geprikt.

Nou die van mij slaapt niet door hoor. Merk duidelijk het verschil tussen een bv kind of een fles kind. Maar vannacht heeft hij goed geslapen. Ik heb hem ook nu zins 2 nachten op zn eigen kamer en het weer is natuurlijk een stuk aangenamer.

bstipdonk
4 June 2009, 18:20
dat scheelde bij ons ook heel erg (op het eigen kamertje slapen) anders werd ik heel snel wakker van haar, en dan dacht ik hup eten, dan kan ik daarna weer slapen. Merk nu dat ze wel vaker even wakker is, maar dan nog niet perse hoeft te drinken. en sinds ik ben gestopt met de bv slaapt ze ook veel langer door. krijgt die van jou bv?

zit ook vaak een verschil tussen jongens en meisje he, meisjes slapen over het algemeen sneller door. die hebben een tragere stofwisseling dan jongetjes.

Sanel, dat is lekker zeg! maar idd overdag nog wakker maken, ander word ook de suikerspiegel in het bloed te laag he!

Vickypreg
4 June 2009, 19:12
Ff meegelezen maar kan het beamen van het later pas doorslapen, ik heb een jongen en bij ons duurde het echt lang voor hij doorsliep! Ook met fles! Denk echt pas vanaf een maand of 3/4 en nog zijn we er vaak nog uit geweest, nu is het eindelijk echt doorslapen....

amanda16
5 June 2009, 08:13
[quote="bstipdonk"]dat scheelde bij ons ook heel erg (op het eigen kamertje slapen) anders werd ik heel snel wakker van haar, en dan dacht ik hup eten, dan kan ik daarna weer slapen. Merk nu dat ze wel vaker even wakker is, maar dan nog niet perse hoeft te drinken. en sinds ik ben gestopt met de bv slaapt ze ook veel langer door. krijgt die van jou bv?

zit ook vaak een verschil tussen jongens en meisje he, meisjes slapen over het algemeen sneller door. die hebben een tragere stofwisseling dan jongetjes.

Dat had ik dus ook hoorde een geluidje oh hij is wakker en moet eten. Die van mij krijgt inderdaad bv. Mijn oudste zoon heb ik de fles gegeven en die sliep heel snel s'nachts door. Bij hem was de truck s'avonds in bad fles er achteraan en slapen!!!

pluis
5 June 2009, 10:25
Meisjes slapen iid sneller door volgens mij. Mijn dochter was na 2 weken 10 uur laatste fles en tot 8.30 doorslapen. Bij levi maak ik hem om 24.00 wakker voor de fles en met een beetje geluk is het dan 5 uur. of half 6 als het meezit. Maar als ik hem als laatste voeding 22.00 aanhoud is hij ong 4.00 wakker. Hij houd zich nog steeds om de 4 uur de fles. Drinken doet hij nu wel iets minder. Was altijd 6 voedingen 180ml en nu is het 6voedingen en +-130ml maar soms ook maar 100ml.
Hij doet het er wel goed om maar maak me er af en toe wel zorgen over. Heb al wel fruitmoesje geprobeerd en dat lust hij ook wel maar er glijd meer er weer uit als dat er in blijft. Hij heeft eerder elke keer juist teveel gedronken omdat hij te klein was en nu drinkt hij te weinig. Hoe gaat dat bij jullie?

Sanel
5 June 2009, 11:01
@pluis
Fenna drinkt zo ongeveer 6/7 keer 80cc op maar zij is natuurlijk nog geen 3 weken. Dus echt vergelijken kan niet. Wij proberen Fenna om 12 uur de laatste fles te geven en dan komt ze meestal om 5/6 uur weer.

bstipdonk
5 June 2009, 11:03
zoey drinkt 5 flessen 200 cc, en dit drinkt ze eigelijk bijna altijd leeg.
Maar als ze genoeg groeien, en ze zijn tevreden dan hebben ze over het algemeen genoeg binnen toch? Maar ze mogen in totaal toch niet meer dan 1000cc?
fruithapjes is in het begin altijd knoeien.. dat moeten ze echt even leren.

bij mij op het bureau zeiden ze dat als je de laatste voeding na 10 uur geeft, ze vaak korter slapen, (snachts weer komen) en dat als je ze eerder geeft ze vaak 1 lange slaap maken, en het wel redden tot de ochtend.
Zoey gaf ik eerst ook het liefst zo laat mogelijk rond 23.00, nadat ik dit hoorde heb ik het uitgeprobeerd, en inderdaad ze slaapt zo langer. Zeg niet dat het altijd zo is hoor, maar bij Zoey hielp het.

amanda dat werkt ja, Dan zijn ze ook lekker moe van het badderen enzo. en lekker warm. WErkt bij mij nog wel ;) lekker in bad en dan in bed... mmm heerlijk.

bstipdonk
5 June 2009, 11:03
pluis hoe oud is die van jou?

Sanel
5 June 2009, 11:22
Hihi grappig bij mij werkt het wel om zo laat mogelijk de fles te geven. Fenna is echt een enorme snurker. Maar ja elk kind is weer anders natuurlijk. Dat lang slapen heeft ze van mij. ;)

bstipdonk
5 June 2009, 14:40
m dan hoop ik dat Zoey ook op mij gaat lijken, al hoe wel... nu ik rond een uurtje of 8 op ben, krijg je veel meer gedaan op een dag ;) (maar om 6 uur hoeft m'n dag niet te beginnen hoor, dan ben ik niet te genieten)

Sanel fenne is ook nog veel jonger he! Toen kreeg Zoey ook nog zo laat de fles (zo jong mogen ze toch ook nog niet 10 uur zonder voeding?) en dan moeten ze ook nog vaker op een dag drinken, dus anders komen de voedingen ook te snel op elkaar.

Sanel
5 June 2009, 15:05
O ik heb even verkeerd gelezen. Ik dacht dat jij Zoey vroeg de fles gaf dat ze nog jonger was maar zie nu dat je het over nu had. Nee zeker niet 10 uur zonder voeding. ;)
Het consultatiebureau zegt zelfs dat ik niet langer dan 4 uur mag wachten. Zelf 's nachts niet. Maar dat doen wij wel want als ik Fenna eruit haal als ze nog slaapt heeft ze minder honger. En dan slaapt ze gewoon verder. Dan krijgen we met moeite de fles leeg. Dus meestal komt ze dan om de 5 uur

amanda16
5 June 2009, 18:07
JA bij me oudste werkte het. Maar bij Xander dus helaas niet. :( Hier maakt het dus echt niet uit hoelaat ik hem voed standaard na 4 / 4,5 uur wordt hij wakker voor de volgende voeding. Maar goed we hebben nog de tijd voor ik weer aan het werk ga :D

Hmmm volgende moet dan maar een meisje worden zal eens een woordje met manlief moeten praten hahahahaa

bstipdonk
6 June 2009, 11:07
ow haha rare adviezen. wij hoorde dat ze snachts in het begin een uur of 6/7 zonder mochten. Was fenna erg klein met de geboorte? och ja de een zegt dit , de ander dat. Maar 10 uur is echt teveel ja. Maar Zoey kwam in het begin ook snachts hoor. dan sliep ze max 6 uurtjes.

he amanda das balen ;) zul je zien dat de volgende idd een meiske is, en dan nog niet doorslaapt haha

Sanel
6 June 2009, 12:42
Ja het lijkt overal weer anders te zijn met die adviezen. Fenna is niet gemeten maar we hebben haar zelf gemeten en we kwamen rond de 48cm uit. Ze woog daarentegen wel 3760 gram. En daar zat ze afgelopen dinsdag nog niet op. Ze was na de geboorte heel veel afgevallen. Nu gaan we dinsdag weer naar het inloopspreekuur om te wegen. Ze drinkt nu veel beter en ik denk dat ze pittig is aangekomen. Hoop ik dan.

pluis
7 June 2009, 08:59
bstipdonk: Levi is nu 3 maand oud. Hij is van 6 maart.
Ik zal eens proberen om 21.30 de fles te geven en dan kijken hoe het gaat.
Ze mogen inderdaad s nachts maar 6 uur tussen de voeding slapen. Met mijn dochter hadden ze het er niet over(11 jaar geleden.) Die sliep van +/-23.00 tot 9.00 s'ochtends. Er zijn wel meer dingen veranderd wat toen was en nu niet.
Ik had al een boel flessen gehaald en een sterilisatorbak(of zoiets) en nu blijkt dat je de voeding niet meer in 1 keer klaar mag maken voor een dag en in de koelkast zetten en dat de flessen in de afwasmachine mogen. ik heb nu dus 4 flessen over.Die kunnen gelukkig wel weer naar de oppasoma s. Hoef ik daar niets meer voor te kopen.

Vickypreg
7 June 2009, 10:32
Pluis, je mag wel water klaarmaken voor de hele dag hoor, dus gewoon koken laten afkoelen en in de koelkast zetten. Wij maakten het dan voor de hele dag en hoefden er dan nog alleen poeder bij te doen. En de sterilisator hebben wij heel veel gebruikt (elke dag!) tot een half jaar en nu doen we het nog maar een paar keer per week. De vaatwasser mag wel, maar steriliseren is nog beter en zeker in het begin. En alle nieuwe dingen moeten sowieso uitgekookt dus een sterilisator is echt heel fijn!

Sanel
7 June 2009, 10:39
Wij doen de flessen elke dag aan het eind van de avond in de sterrilistator. Ik vindt het een geweldig ding!!!

bstipdonk
7 June 2009, 12:36
Zoey heeft er nu soms wel 12 uur tussen zitten. maar als ik haar sochtends wakker maak/of als ze zelf wakker word is ze allert, dus tja ze zal het wel aankunnen. de eerste paar weken mocht dit niet (maar dan deed ze dat ook nog niet)

Ze krijgt bij ons gewoon kraanwater, ik kook dat niet eerst. Flessen doe ik wel elke dag even steraliseren. maar eerst deden ze dat idd gewoon voor de hele dag al maken he... och ja tijden veranderen.

Sanel dat was wel een flinke tante dan! ze vonden zoey met 3575 al zwaar voor een meid. Zoey is bijna niet afgevallen en was binnen 10 dagen alweer op geboorte gewicht. misschien dat ze daarom snachts langer dan 4 uur ertussen mocht hebben???

french
7 June 2009, 13:51
@amanda deed jij doe koude washandjes er direct bij het CB erop dan ? Dan neem ik dat ook even mee voor Niek
bij de volgende afspraak. Moet 18 juni heen, is op mijn verjaardag :evil: Ze hadden geen ander plekje meer.

Niek was woensdag goed gegroeid op het buro. Hij woog op de laatste dag in de kraamweek 3890 en woog nu met
goed 5 weken al 5360gram. Dus het wordt een echte flinkerd nou :mrgreen:

Lekker dat ze al doorslaapt bstipdonk, Niek slaapt nu de laatste nachten van 23.30 tot 5.30 en dan vind ik erggg fijn.
Die gebroken nachten breken soms toch wel een beetje op. Maar goed hoor erbij..

Ik doe de flessen elke keer naar gebruik in de sterrelisator. Ik neem ook gewoon kraanwater en dan even warm maken in de
magnetron en dan het poeder erbij.

pluis
7 June 2009, 14:20
ik steriliseer de flessen 3 of 4 keer per week. We hebben (toevallig) een waterkoker waar je de temperatuur in kunt stellen op 40 60 80 of 100 graden. En het flesje is 40 dus dat is wel ideaal. Levi groeit op zich ook goed. Zijn geboortegewicht was 2765 gram en nu met 3 maand weegt hij 5800 gram. Volgens mij is dit redelijk gemiddeld.

french
7 June 2009, 15:15
ik steriliseer de flessen 3 of 4 keer per week. We hebben (toevallig) een waterkoker waar je de temperatuur in kunt stellen op 40 60 80 of 100 graden. En het flesje is 40 dus dat is wel ideaal. Levi groeit op zich ook goed. Zijn geboortegewicht was 2765 gram en nu met 3 maand weegt hij 5800 gram. Volgens mij is dit redelijk gemiddeld.

Gooi je het flesje dan in de waterkoker ?

Sanel
7 June 2009, 17:08
Zoey heeft er nu soms wel 12 uur tussen zitten. maar als ik haar sochtends wakker maak/of als ze zelf wakker word is ze allert, dus tja ze zal het wel aankunnen. de eerste paar weken mocht dit niet (maar dan deed ze dat ook nog niet)

Ze krijgt bij ons gewoon kraanwater, ik kook dat niet eerst. Flessen doe ik wel elke dag even steraliseren. maar eerst deden ze dat idd gewoon voor de hele dag al maken he... och ja tijden veranderen.

Sanel dat was wel een flinke tante dan! ze vonden zoey met 3575 al zwaar voor een meid. Zoey is bijna niet afgevallen en was binnen 10 dagen alweer op geboorte gewicht. misschien dat ze daarom snachts langer dan 4 uur ertussen mocht hebben???

Het was idd een flinke tante. Maar na 3 dagen was ze alweer 170 gram kwijt dus ze heeft wat in te halen nu. En ik denk daarom dat we het advies kregen om er niet langer dan 4 uur tussen te laten zitten met de voeding.
Zoey was alweer snel op gewicht en zal misschien idd daarom wat langer mogen slapen. Maar elk cb heeft weer andere adviezen. Ik merkte al heel snel dat de kraamhulp,de vk en het cb allemaal wat anders zeggen.

french
7 June 2009, 17:29
Ik mocht Niek vanaf de eerste dag zelf laten komen en hoefde hem niet wakker te maken ook niet 's nachts.
En de vk en kraamverzorgster deelden daarin dezelfde mening.
Van het CB weet ik het eigenlijk niet.
Terwijl Niek 140 gram was afgevallen in de kraamweek, en dat vond de vk ook al wel veel.
Maar goed het zal overal wel anders zijn denk ik.

pluis
7 June 2009, 18:11
nee ik gooi de flesjes niet in de waterkoker. haha ;) Ik bedoelde daarmee dat ik niet eerst water voor de hele dag kook maar per keer in de waterkoker. Das ideaal want je hebt altijd de juiste temperatuur. Dat heb ik met de magnetron niet altijd. De flessen doe ik in zo n sterilisatiebak 4 min. in de magnetron.

french
7 June 2009, 19:18
nee ik gooi de flesjes niet in de waterkoker. haha ;) Ik bedoelde daarmee dat ik niet eerst water voor de hele dag kook maar per keer in de waterkoker. Das ideaal want je hebt altijd de juiste temperatuur. Dat heb ik met de magnetron niet altijd. De flessen doe ik in zo n sterilisatiebak 4 min. in de magnetron.

Ik dacht al je kan een waterkoker toch ook niet minuten lang laten koken ;)
Dat is makkelijk voor je flesvoeding zeg dat op temp koken van de waterkoker.

bstipdonk
8 June 2009, 08:48
pluis als je de waterkoker op 40 graden instelt, dan heeft het water toch nog niet gekookt???? dan is het alleen opgewarmd (niet dan koken moet hoor, maar ik bedoel maar)

idd echt vreemd die tegenstrijdige adviezen. och ja ze zullen allemaal het beste voor hebben met je kindje, en groot zullen ze allemaal wel worden ;)

pluis
8 June 2009, 10:14
Was vroeger anders inderdaad. Toen kookte ik water maakte de voeding ermee klaar en dan gingen alle flesjes kant en klaar in de koelkast en werd het later met de flessenwarmer opgewarmd. Nu mag je het kraanwater opwarmen in de magnetron en dan de voeding klaarmaken. En of ik het met de magnetron doe of de waterkoker doe maakt niets uit. Het kookt allebei niet. Ik wist het eerst ook niet ik wilde het op de oude manier doen maar toen zei de kraamverzorgster dat ik het zo moest doen. Ik moet zeggen het gaat een stuk sneller. Nou moet ik zeggen dat als de hardheid van het (kraan)water hier niet zo goed was ik het wel gekookt had.(ik weet niet goed hoe dat heet. in sommige gebieden is het zuurder of zit er meer ijzer of zo in).

french
8 June 2009, 10:57
Hardheid van het water heeft toch met kalk erin te maken.
Dat is hier gelukkig ook niet zo.

amanda16
8 June 2009, 11:38
Jeetje wat zijn de regels allemaal veranderd! hihih

Ik mocht echt geen kraanwater gebruiken. Had altijd pakken barle duc.En dat kookte ik ook nog. En ik maakte wel melk voor de hele dag. Dat deed ik in een grote kan.

@ French, nee ik deed de washandje thuis er op want je moet je kindje weer aankleden enzo (let wel dat was toen winter). Maar je kan kijken of het je lukt of iets anders kan verzinnen. Of met gaasjes / comperssen???

french
8 June 2009, 15:32
Jeetje wat zijn de regels allemaal veranderd! hihih

Ik mocht echt geen kraanwater gebruiken. Had altijd pakken barle duc.En dat kookte ik ook nog. En ik maakte wel melk voor de hele dag. Dat deed ik in een grote kan.

@ French, nee ik deed de washandje thuis er op want je moet je kindje weer aankleden enzo (let wel dat was toen winter). Maar je kan kijken of het je lukt of iets anders kan verzinnen. Of met gaasjes / comperssen???

Ga maar met de auto heen en dan snel naar huis
en in badje denk ik.
Dan de fles erachteraan. Moet om 9.00uur 's ochtends namelijk.
Daar slaapt hij normaal heel lekker op dus dan ook hoop ik.

amanda16
8 June 2009, 16:35
@ French,

misschien reageerd hij er helemaal niet op. Maar ga daar maar niet vanuit. Ik weet niet of een badje helpt omdat dat weer warm water is. En koud is juist lekker. Omdat het toch brand.

Sanel
8 June 2009, 17:14
Hmmm gelukkig hoeft Fenna voorlopig nog niet....maar als ze het een beetje van haar moeder heeft dan kan ze er heel goed tegen maar daar ga ik niet van uit.

french
8 June 2009, 18:24
Ja warm is dan ook weer niet prettig misschien.
Maar hij wordt altijd zo lekker rosig na zijn badje.
Dan maar een koud badje haha.
Oh nee arme stumper.

Ben heel benieuwd hoe hij op de prikjes reageert, moet nota bene op mijn eigen verjaardag
heen. Dus hou dat maar een dag later, want ik heb geen zin aan een ziek kindje als ik
ook mijn visite heb zitten. Dan heb ik helemaal geen tijd voor hem.

bstipdonk
8 June 2009, 18:30
ej vraagje als je baby boven de 6 kilo is, dan moetje volgens het schema op de melkpoeder terug naar 4 flessen. hoe doen jullie dit?

washandje hou ik er daar meteen op. gewoon eventjes. volgens m'n zus en collega's is dat genoeg. Thuis er pas op dan werkt het niet meer echt. dus ik ga het gewoon daar even doen, dan ben ik maar wat langer daar. Zit nu te denken, ik doe een nat washandje in een plastic zakje, en dan een losser broekje aan, dan kan het mooi even blijven zitten. ja dat ga ik doen. ;)

als je kindje last heeft van het prikje word het door in badje te gaan (warm water) alleen maar erger, want dan gaat het bloed sneller stromen enzo.

grappig van dat kraanwater, heb er pas geleden zowat voor op m'n kop gekregen van 2 oudere vrouwtjes. Ik was bij de v en d, en pakte gewoon water uit de kraan. en die vrouwtjes echt zo tegen elkaar van, moet je nou toch zien tsssssss... die dachten dus echt dat ik een of andere randdebiel was ofzo ;)

Vickypreg
8 June 2009, 19:46
Bianca jij hoeft voorlopig nog niet terug naar 4 flessen hoor! Dat hoeft pas later, wat op de verpakking staat is maar een richtlijn. Dani was al heel snel 6 kilo en ging pas met 4 maanden naar 4 flessen. Dat geven ze wel aan bij het CB! Wij geven er nu 3 vanaf dat hij 6 maanden is. Daar groeien ze ook naar toe in combinatie met de hapjes.

amanda16
8 June 2009, 19:58
Lekker op je verjaardag French, nou ja het moet maar. Xander moet de 26ste. Ik ga ook ff kijken hoe ik dat ga doen met washandjes enzo. Ik ben bang dat Xander er erg op gaat reageren. Gelukkig gaat manlief mee alleen die vindt het zo zielig dat ie geprikt wordt. Ik heb daar helemaal geen moeite mee.

Sanel
8 June 2009, 20:51
Fenna moet 21 juli pas! En 23 juni heeft ze haar eerste afspraak pas. Morgen even wegen en meten. Spannend!! Ben wel benieuwd wat ze aangekomen is in een week. Ze heeft super haar best gedaan met drinken dus dat moet goed komen!!

amanda16
8 June 2009, 21:40
Hebben jullie morgen inloop spreekuur?

Bij ons is dat woensdag tussen 1 en 2 geloof ik lekkere tijd als je andere kind om 12:30 uit school komt.

Sanel
8 June 2009, 22:20
Ja wij hebben dat morgen maar ook om een rottijd hoor!! Van 1 tot half 2. Maar op woensdag is dat helemaal rot als ze om kwart over 12 uit zijn. Morgen zitten ze dan weer op school maar het is wel weer me rustuurtje zeg maar. Niet dat daar nog veel van komt de laatste week....

french
8 June 2009, 23:01
bstipdonk Niek moet eigenlijk voor zijn gewicht ook flessen van 210cc weg drinken. Nou krijg er met moeite soms 175cc in.
Maar met die 210cc moet hij op 5 voedingen per dag en hij drinkt er nog 6. Meestal drinkt hij ook maar 150cc ofzo.
Maak me er maar niet te druk om zolang hij goed groeit, en tevreden is.
Maar of je je nou echt aan dat schema op de voeding moet houden ?? Goede vraag..

french
8 June 2009, 23:03
Amanda wat grappig dat je man er juist tegenop ziet. Misschien vraag ik mijn man ook nog wel mee.
Moet tenslotte al op tijd heen, dan begint hij maar wat later. Of neemt de hele dag vrij, ben ook
jarig natuurlijk :mrgreen:
Zal het eens vragen aan hem.

bstipdonk
9 June 2009, 07:21
ja is ook wel dat je naar je kindje moet kijken, maar Zoey zit al boven gemiddeld met gewicht, dus wil niet dat ze dadelijk zo dik word dat ze niet kan kruipen ofzo. Maar ik moet de 17de toch naar het bureau, dan zal ik het daar eens vragen. Dacht zelf ook wel dat dat in combi met hapjes enzo is, anders is het toch zo weinig.

ik hoef gelukkig nooit naar de inloopuurtjes, heb zelf z'n weegding. Maar nu maak ik me daar ook helemaal geen zorgen meer over . Alleen de eerste maand hield ik dat goed bij. Dus sanel succes haha!

amanda16
9 June 2009, 08:22
Ik ga ook niet naar z'n inloop spreekuur. Xander doet het goed. En we zijn al bijna uit de eerste kleertjes gegroeid. Hij heeft al een aantal dingen wat hij niet meer past. En zn toet wordt ook boller.

french
9 June 2009, 09:02
Ben ook niet naar zn inloopspreekuur geweest, dan moet ik naar Steenwijk en dat ligt hier toch zn 12km
vandaan. Niek groeit ook al uit zijn eerste kleertjes, heb hem regelmatig al maatje 62 aan nu.
Broekjes zijn wel wat te ruim, maar goed sla ik de boord een keer om en dan zit het ook prima.
En Niek krijgt ook zn lekker bol toetje en van die rilletjes in zijn beentjes :mrgreen:

Sanel
9 June 2009, 09:18
Ik had anders ook niet naar het inloopspreekuur gegaan hoor maar omdat de verpleegkundige haar nog een keer wilde zien vanwege haar gewicht. En omdat de voeding nog niet wilde vlotten. Nu gaat de voeding uitstekend en het gewicht moet haast wel goed zijn. Gelukkig is het hier maar 10 minuutjes vandaan.

french
9 June 2009, 10:38
Groot gelijk hoor Sanel dat je heen gaat. Zou ik ook doen in jou situatie.
Hoop dat ze goed gegroeid is.

bstipdonk
9 June 2009, 12:11
bij twijfel zou ik ook altijd gaan hoor. groot gelijk.

Sanel
9 June 2009, 16:31
Nou we hebben gewogen vanmiddag en ze was 110 gram aangekomen in een week tijd!! En nu dus over haar geboortegewicht. Gelukkig maar. Nu gaan we weer naar het cb als ze een afspraak heeft en dat is de 23e.

bstipdonk
10 June 2009, 08:11
mooi zo, dan weet je dat ze in ieder geval genoeg melk binnen krijgt he! is toch weer een hele geruststelling.

Sanel
11 June 2009, 12:06
Ja dat is waar. Het gaat nu de goede kant op!!! :D :D

anje
11 June 2009, 14:43
Zitten jullie hier ook?

In het begin van het topic had ik hier wel bericht geplaatst maar werd er nog niet zoveel geschreven hier en toen vergat ik hier eigenlijk te kijken :lol: :oops:

french
11 June 2009, 15:39
Haha ja wij zitten hier ook :mrgreen:

Sanel
11 June 2009, 15:51
Ja hoor ik ben ook van de partij!!! ;)

Tijger1
11 June 2009, 16:03
ik hoop over een aantal dagen hier ook mee te kletsen. hoop dan ons kindje wel een keer te hebben. ;)

french
11 June 2009, 18:32
Ja alleen jij nog antoinet en dan kunnen we allemaal over naar hier :mrgreen:
Duurt vast niet lang meer.
En jamilah natuurlijk, zou de kleine al geboren zijn ??
Keek net nog even op haar hyves maar nog niks..

anje
11 June 2009, 19:26
Ja alleen jij nog antoinet en dan kunnen we allemaal over naar hier :mrgreen:
Duurt vast niet lang meer.
En jamilah natuurlijk, zou de kleine al geboren zijn ??
Keek net nog even op haar hyves maar nog niks..

spannend h, ik zit ook al steeds te kijken :D

Van mij wel hoor Mili, gezellig :)

Sanel
11 June 2009, 19:27
Natuurlijk!!! Volgens mij heet jouw dochter Fenne toch? ;) Want dan ben ik je al eerder tegen gekomen.

Sanel
11 June 2009, 19:52
De mijne Fenna maar dat wist je al.
Ik gebruik voor Fenna Infacol. Dat helpt tegen krampjes en lucht. Ze laat heel veel scheetjes. Poepen doet ze niet veel want ze zit aan de fles. Maar sinds ik het gebruik is het wel beter geworden.

french
11 June 2009, 19:58
Mili tuurlijk mag je hier mee komen kleppen.

Ik gebruik ook de infacol, Niek heeft daardoor ook een stuk minder krampjes vind ik.
Geef je flesvoeding ?
Bij de infacol staat dat je het voor de voeding in het mondje moet druppelen. Maar Niek vond
dat ontzettend vies. Dus je kan ook een druppel in het flesje doen, dan heb je geen lucht meer
in voeding zitten.
Zo ze slaapt al wel lekker door zeg, heerlijk !

Sanel
11 June 2009, 20:00
Cinababy is ook homeopatisch dus hoeft niet altijd te werken. Infacol heeft ook zijn tijd nodig hoor. Ik zag na een week pas verschil. Ja alles gaat goed en Fenna heeft al een aardig ritme te pakken gelukkig. Slaapt 's nachts lekker door.

Sanel
11 June 2009, 20:10
Is idd erg handig dat we elkaar tips kunnen geven.
Ik ben benieuwd of het helpt bij Fenne. Het duurt ongeveer een weekje waarschijnlijk.

french
11 June 2009, 20:19
Grappig Fenne en Fenna.
Allebei hele mooi namen !

french
11 June 2009, 20:53
Wat leuk dat je die op het lijstje hebt staan, of had staan ??

Wij vonden het een mooie hollandse stoere naam, maar je hoort hem niet vaak en dat maakt het wel weer een aparte naam.
Tenminste ik ken geen andere Niek.

Sanel
11 June 2009, 20:56
Ik vindt Niek ook erg stoer!! Heeft er bij mij niet op gestaan omdat mijn oom nico heet en dat vindt ik er teveel op lijken.
Maar je hoort die naam niet veel nee!!

pluis
12 June 2009, 07:01
Afgelopen woensdag heeft levi 2 prikjes gehad. Had alleen lichte verhoging. Verder ging alles goed. Hij was ook aangekomen. Hij weegt nu 6 kilo en is 64 cm. Hij is ruim 4.5 cm gegroeid in 1 maand. Hij zit met zijn gewicht precies goed en de lengte zit boven het gemiddelde. Ik heb levi in het begin ook infacol gegeven. Dat heeft goed geholpen en heb het nu niet meer nodig. Hij heeft maar heel kort krampjes gehad.

samantha18
13 June 2009, 20:06
hallo allemaal

ik kom ook even kletsen op deze forum als jullie het goed vinden
ik ben de mama van Shayenne geboren op 24 april 2009

amanda16
13 June 2009, 21:27
Samantha18 gezellig mee kletsen!

Pfff hebben jullie kleintjes ook weer zo last van het weer? Je weet af en toe gewoon niet wat je ze aan moet trekken. Xander heeft toch een romper met lange mouwen aan en zn slaapzak. Ik heb nog geen dekens over hem liggen. Doe ik straks wel na zn voeding.

jorina
13 June 2009, 23:02
hallo allemaal ben jorina en moeder van thomas geboren 04-05-06 maar dat is hier onder te zien natuurlijk klein tipje voor de prikjes er is een zalfje van vsm weet niet precies meer hoe het heet maar dat weten ze denk ik wel bij de drogist wel zon kleinschalige want bij etos e.d weten ze dat soort dingen niet dat smeer je na het prikken meteen op de prikplek dat is tegen en beurs worden en de plekjes worden altijd een beetje hard dat gaat het tegen scheelt een hoop ellende bij mij werkte een washandje niet altijd en dit wel

bstipdonk
14 June 2009, 12:18
he samantha gezellig hoe meer zielen hoe meer vreugde ;)

Jamilah dat kleintje komt zeker.. er is er nog nooit een blijven zitten ;) Maar kan me voorstellen dat het zo niet echt leuk meer is.

Amanda Zoey heeft op zich zelf eigelijk nooit last van het weer. Teminste niet dat ik er echt iets aan merk, alleen ik aaahhhh word altijd gek ervan wat ik haar aan moet doen. haha.

Zoey heeft de eerste 2 maanden ook infacol gehad, werkt echt super. Bij Zoey werkte het altijd heel snel. Als ze krampjes had gaf ik dat, en dan was het na een uurtje eigelijk altijd weer over.

anje
14 June 2009, 13:38
Samantha18 gezellig mee kletsen!

Pfff hebben jullie kleintjes ook weer zo last van het weer? Je weet af en toe gewoon niet wat je ze aan moet trekken. Xander heeft toch een romper met lange mouwen aan en zn slaapzak. Ik heb nog geen dekens over hem liggen. Doe ik straks wel na zn voeding.

Ik heb het idee dat WIllemijn er wel last van heeft, ze eet veel minder per keer, maar wel vaker en had ze vorige keer ook toen het zo mooi weer was. Haar kamertje is ook erg warm, daar staat overdag de zon op, we moeten dus nog goed verduisteringsgordijn oid kopen. Ik leg haar overdag zonder broek aan, alleen onder het lakentje. ;s nachts wel met dekentje

bstipdonk, Jamilah is inmiddels bevallen, die zal hier binnenkort wel mee komen kletsen denk ik

amanda16
14 June 2009, 18:21
hallo allemaal ben jorina en moeder van thomas geboren 04-05-06 maar dat is hier onder te zien natuurlijk klein tipje voor de prikjes er is een zalfje van vsm weet niet precies meer hoe het heet maar dat weten ze denk ik wel bij de drogist wel zon kleinschalige want bij etos e.d weten ze dat soort dingen niet dat smeer je na het prikken meteen op de prikplek dat is tegen en beurs worden en de plekjes worden altijd een beetje hard dat gaat het tegen scheelt een hoop ellende bij mij werkte een washandje niet altijd en dit wel

Ik denk dat je Arnikind bedoeld?? Er schijnen ook druppels te zijn Tujababy. Je kan trouwens ook gratis een tandenkaart aanvragen op vsm.nl

In Xander zn kamer is het ook erg warm. We hebben al andere gordijnen besteld. Hij ligt nu alleen in zn romper. Vannacht maar weer lekker in zn slaapzak.

Hij wil nu zin's gister een speen. (nou ja willen). Alleen de speen en fles van difrax wil hij niet.

amanda16
14 June 2009, 18:29
hahaha ja wel grappig. We hebben gister een speen van bibi uitgekookt en die pakte hij meteen. (Hij krijgt bv). Was benieuwd of hij die wel wou omdat hij de difrax meteen weer uit spugt, ook drinken uit die fles moet hij niet. Raar kind he

pluis
14 June 2009, 18:35
Levi heeft niet veel last van de warmte. Ik vind het alleen wel moeilijk om weer te kiezen wat ik hem aan moet trekken. Hij heeft nu een romper met lange mouwen aan en een broekje en dan onder een lakentje en deken. En vannacht romper met korte mouwen en pyama aan. De ene keer denk ik te warm en de andere keer te koud. Op zich is het hier binnen wel warm maar het heeft hier bijna de hele dag geregend. De overgang van buiten en binnenwamte is dan zo groot.

amanda16
14 June 2009, 18:38
oehhh het is hier nog steeds mooi weer de zon schijnt nog steeds! Xander slaapt in een slaapzak met romper (lange mouwen als het wat kouder is en korte als het nog warm is). Maar vannacht zn deken erover heen was denk ik toch te warm.

pluis
14 June 2009, 18:41
Wij gebruiken advent flessen met l ll lll speen. Anders wil de nutrilon omneo er niet door. En net na de geboorte de dodi fles.

pluis
14 June 2009, 18:43
ik ga ook in purmerend wonen. Het is hier de hele dag nat geweest en we wilden nog wel bbqen. En dat terwijl pietje paulusma nog wel zei dat het hier niet zou regenen en zo n 25 graden zou worden :cry:

amanda16
14 June 2009, 18:52
hihih er staan hier wat leuke huizen te koop hoor :D Het is hier nog zn 23 graden buiten.

Wij hebben de avent flessen. Maar die gebruiken we niet zo vaak omdat ik bv geef. Moet zeggen dat ik best tevreden er over ben.

amanda16
14 June 2009, 19:40
hihih er staan hier wat leuke huizen te koop hoor :D Het is hier nog zn 23 graden buiten.

Wij hebben de avent flessen. Maar die gebruiken we niet zo vaak omdat ik bv geef. Moet zeggen dat ik best tevreden er over ben.

hier ook, maar ik woon ook 2 dorpen verderop hahaha!

xxx

Ohhh je maakt me wel nieuwsgierig :D Wat doe jij je kleine vannacht aan? Schijnt toch nog 12 graden te blijven? De babyfoon geeft nog 29 graden aan. De zon staat nog steeds op zn kamer. Ik denk romper met korte mouwen. Vind het best wel moeilijk wil natuurlijk niet dat hij het koud krijgt.

amanda16
14 June 2009, 20:00
ahhh das inderdaad dicht bij, ben er geboren :D

Meneer wil nu niet slapen is nog lekker wakker :D

amanda16
14 June 2009, 20:07
Nee niet echt wel om de 4 uur komt hij. En s'nachts om de 5 uur. Wel ff afkloppen natuurlijk ander is hij vannacht weer lekker wakker.

Hij heeft overdag wel veel geslapen. Hij is toch zn 2 3 uur achter elkaar wakker.

french
14 June 2009, 20:22
Hoop hier ook snel een beetje ritme erin te hebben voordat ik weer aan het werk ga.

Amanda ik doe Niek een romper met korte mouwen en daarover een dun katoenen shirtje met lange mouwen.
En dan in een dun slaapzakje en onder de dekens 's nachts.
Maar ja als ik jou zo hoor 29 graden op het kamertje is ergg warm. Dan is en romper genoeg denk ik idd.

Gebruik hier ook de avent flessen en spenen. En de sabbelspenen van bibi.
Niek moet ook niks van de difrax hebben. Als je de sabbelspenen van difrax en bibi vergelijkt
zit er ook verschil in qua grote. De difrax is veel kleiner.

french
14 June 2009, 20:23
Mili wat leuk dat Niek nog op het lijstje staat :mrgreen:

amanda16
14 June 2009, 20:49
Je ziet toch duidelijk het verschil tussen fles kids en bv. Damian gaf ik ook de fles en die sliep ook snel door.

french
14 June 2009, 20:56
Hoop hier ook snel een beetje ritme erin te hebben voordat ik weer aan het werk ga.

Amanda ik doe Niek een romper met korte mouwen en daarover een dun katoenen shirtje met lange mouwen.
En dan in een dun slaapzakje en onder de dekens 's nachts.
Maar ja als ik jou zo hoor 29 graden op het kamertje is ergg warm. Dan is en romper genoeg denk ik idd.

Gebruik hier ook de avent flessen en spenen. En de sabbelspenen van bibi.
Niek moet ook niks van de difrax hebben. Als je de sabbelspenen van difrax en bibi vergelijkt
zit er ook verschil in qua grote. De difrax is veel kleiner.

Hangt ervanaf, Difrax heeft -2/2maanden en 0-6 maanden en die zijn wel vergelijkbaar met bibi! Ik heb alles van difrax, bevalt goed!!!

xxx

Oke ik heb alleen die spenen van -2/2 maanden geprobeerd.
Vind die van bibi wel erg lomp aan de voorkant, het stuk wat je ziet zeg maar.
Dus misschien dan nogmaals een speen van difrax proberen maar dan die van 0-6 maanden.

amanda16
14 June 2009, 21:21
Gebruikt Niek vaak zn speen?? Ik berg hem trouwens wel op als hij in slaap is gevallen of zn speen niet meer wilt.
En wil hem natuurlijk niet te vaak gebruiken maar is voor manlief wel erg handig als ik ff weg ben en hij krijgt hem moeilijk stil. Of als we weg zijn. ( op visite enzo).

french
14 June 2009, 21:37
Nee gebruik hem soms een hele dag niet.
Hij is soms een uur na een voeding een beetje huilerig
en dan geef ik hem zijn speen nog wel eens.
Of als ik zijn fles moet klaar maken en hij huilt dan geef ik hem ook
even.
Maar denk dat hij hem op een hele dag misschien 10 minuten in heeft totaal. En eigenlijk nooit in zijn bedje.
Wil hem er ook niet teveel aan laten wennen.
Maar las ergens dat het ook goed is als ze huilen en je
geeft ze de speen en zijn dan stil. Dan hebben ze een manier
om zich zelf te troosten. En dat is weer handig als papa of mama
niet in de buurt is natuurlijk.

amanda16
15 June 2009, 08:23
ahh das mooi toch. Xander vindt het schijnbaar toch lekker om nog ff op een speen te zuigen. Ik neem de speen straks ook mee moet naar Amsterdam Damian inschrijven voor zn nieuwe school en dat moet helaas in Amsterdam. Zn nieuwe school is wel in Purmerend.

En ga denk ik ook meteen langs me werk ;)

jorina
15 June 2009, 10:08
wat grappig dat jullie allemaal zo dichtbij wonen ik woon in middenbeemster geboren en getogen thomas is geboren in het ziekenhuis van purmerend heb in purmerend op school gezeten (midelbare school)
lees af en toe ff mee jullie hebben het over dingen waar ik niet meer in zit ben van de spenen af eigelijk al dat thomas 1 was zijn we gaan afbouwen en dat ging heel erg goed, geen luiers meer maar vind het wel leuk om te lezen wat jullie zoal bezig houd
wij zijn bezig met een tweede kindje maar heb afgelopen maandag een miskraam gehad moet daarom ook vandaag naar het ziekenhuis in jawel PURMEREND
oja en thomas is ook geboren in mei alleen 3 jaar geleden en niet nu dus hoop dat jullie het niet erg vinden

jorina
15 June 2009, 10:11
oja en van dat arnikind zo best kunnen want volgens mij heette het arniflor maar dat ga ik ff navragen aan mijn schoonmoeder die heeft namelijk zon leuke kleinschalige drogist in de beemster en om maar meteen ff reclame te maken ze heeft ook onwijs leuke baby kleding tot maat 86 en soms ook nog 92

french
15 June 2009, 12:02
Amanda wat irri dat je dat in a'dam moet doen zeg. Maar dan meteen even op je werk langs. Is ook wel gezellie !!

Mili fijn dat de infacol werkt, werkt hier ook super. Doe je het op haar tong, of in het flesje ??

Niek heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen van 24.00 tot 7.15 ongeveer. Ben helemaal trots op hem !!
Ook drinkt hij nu veel beter met een anders speen op fles. Krijgt nu 4x 160cc en de laatste voeding voor de nacht
probeer ik 190cc te laten drinken. Daar kan hij dan lekker wat uurtjes op weg knorren :mrgreen:

amanda16
15 June 2009, 12:18
wat grappig dat jullie allemaal zo dichtbij wonen ik woon in middenbeemster geboren en getogen thomas is geboren in het ziekenhuis van purmerend heb in purmerend op school gezeten (midelbare school)
lees af en toe ff mee jullie hebben het over dingen waar ik niet meer in zit ben van de spenen af eigelijk al dat thomas 1 was zijn we gaan afbouwen en dat ging heel erg goed, geen luiers meer maar vind het wel leuk om te lezen wat jullie zoal bezig houd
wij zijn bezig met een tweede kindje maar heb afgelopen maandag een miskraam gehad moet daarom ook vandaag naar het ziekenhuis in jawel PURMEREND
oja en thomas is ook geboren in mei alleen 3 jaar geleden en niet nu dus hoop dat jullie het niet erg vinden

Nou das dan helemaal dichtbij. Su6 in het ziekenhuis (wou bijna zeggen doe ze de groeten want heb alle gyn al gehad uit het wlz).
Mijn oudste zoon is 9 dus helemaal anders. Maar gewoon mee kletsen hoor!

Welke school heb je gezetten??

jorina
15 June 2009, 12:34
heb van katwijk dat is wel een aardige gyn en de wit heeft bij thomas de keizersnee gedaan mijn vriend en zijn zusjes zijn alle drie geboren via een prinsensnee ( dokter prins) dus kan zeggen dat ik ook redelijk wat gynen ervaring heb daar

amanda16
15 June 2009, 13:55
ahhh van Katwijk hij heeft een leuke bijnaam van ons gekregen ;)

De Wit is toch mijn favo hij heeft Xander ook via een keizersnede gehaald en das dus niet zo lang geleden!

french
15 June 2009, 15:17
Je moet ook een beetje naar gewicht kijken met de voedingen denk ik.
Niek woog 2 weken terug op het bureau al 5360gram namelijk.
Ik doe een druppel van de infacol in de fles, hij vind het puur namelijk erggg vies.

french
15 June 2009, 16:56
Als je denkt dat ze genoeg hebben is het goed toch, en ze moeten groeien natuurlijk ;)
Niek kan het er 4 uur op doen, op die 1600cc. Dus dat hou ik maar aan dan.

jorina
15 June 2009, 17:06
ik heb op de ergste school gezeten van alle de koogmolen
ik dacht dat ik vanmiddag om 16.15 een afspraak had blijkt dat dus 15.45 te zijn nu heb ik volgende week maandag een afspraak om 9.05 (zo nu kan ik het niet meer vergeten lees gewoon het forum terug als ik dat wel doe)
heb jij ookm in purmerend op school gezeten en zo ja welke
oja en wat is de bijnaam van van katwijk dan maandag heb ik trouwens de wit

amanda16
15 June 2009, 17:13
heb op het Da vince gezetten.

Euhhh ik stuur je wel een pbtje

En doe de Wit de groeten van me hahaha. Niet te verstaan die man maar het is een top vent!

Gelukkig dat ze niet zo moeilijk doen alleen moet je nu langer wachten op je afspraak. Maar is er wat mis dat je naar de gyn moet na je mk?

jorina
15 June 2009, 17:54
nee hoor gewoon een nacontrole om te kijken of alles eruit is

amanda16
15 June 2009, 18:12
oke, ik hoop dat alles der uit is en je niet gecurreteerd moet worden. Maar je bent in goede handen daar! Ben ook zeer goed behandeld en de verplegers hebben goed voor ons gezorgd.

jorina
15 June 2009, 21:18
jahoor dat ik er lag voor mijn keizersnee werd ik ook heel goed verzorgt aardige verpleegsters en inderdaad de wit is niet verstaanbaar maar wel een goede vent heeft toen wel 4 x aan mijn bed gestaan omdat ik zo emotioneel was nadat thomas er was hij wou er zeker van zijn dat het wel blijdschap was en geen depressie nou blijdschap was het zeker

amanda16
15 June 2009, 21:38
hahaha hij heeft nog grappen met me man gemaakt. De volgende ochtend stond hij ook om 6 uur aan me bed :shock:

Echt een top kerel!

bstipdonk
16 June 2009, 08:33
tjonge jonge wat kunnen jullie lullen ;) moest wel 4 blz. terug lezen. haha!

Mili en French die van mij red het nooit 4 uur. (behalve s'nachts) is echt een hongerlapje. Maar dat is er dan ook wel vanaf te zien ;) . Maar meer voeding per keer mag ik niet geven, ze zit nu al op d'r max. Och ja zometeen komen de fruithapjes enzo.

french
16 June 2009, 11:54
tjonge jonge wat kunnen jullie lullen ;) moest wel 4 blz. terug lezen. haha!

Mili en French die van mij red het nooit 4 uur. (behalve s'nachts) is echt een hongerlapje. Maar dat is er dan ook wel vanaf te zien ;) . Maar meer voeding per keer mag ik niet geven, ze zit nu al op d'r max. Och ja zometeen komen de fruithapjes enzo.

Fruithapjes mogen vanaf 4 maanden toch ? Duurt hier nog even..

bstipdonk
16 June 2009, 12:15
ben nu al af en toe wat aan het laten proeven. Ze vind het allemaal erg lekker. vooral banaan.
denk dat ik over een week of 2 echt begin.

pluis
16 June 2009, 14:07
levi heeft ook al een paar keer banaan geproefd. De eerste keer kreeg ik een vies gezicht maar later vond ie het wel lekker. Over een week of 2 gaan wij ook beginnen met de hapjes. Word lekker soppen. Moeten we maar worgen dat we een supergrote slabber hebben haha :lol: ;)

french
16 June 2009, 15:09
Leuk die eerste gezichtjes bij de hapjes, gekke bekkies trekken haha
Mag dat al eerder dan, laten proeven ?
Dacht dat je dat echt pas vanaf 4 maanden mocht doen ?

bstipdonk
16 June 2009, 15:38
och mogen.. mogen... ze gaan er heus niet dood van. (maar dat is mijn mening)
Las trouwens pas ook ergens dat ze er alweer terug van aan het komen zijn. Blijkt dat het juist allergieen in de hand werkt als je pas later begint. Maar dat weet ik niet zeker hoor.
Ik laat gewoon af en toe wat proeven, en Zoey heeft er verder geen last van.

french
16 June 2009, 16:24
Dat is waar, beetje proeven zal wel geen kwaad kunnen.

Sanel
16 June 2009, 16:45
Fenna drinkt 6x zo rond de 100cc weg op een dag. Kan ook iets minder zijn. En dan slaapt ze ongeveer 4 uurtjes. 's nachts rond de 5/6 uurtjes.
Enne fruithapjes ben ik nog niet aan toe. Mijn vriendin gaf haar dochter met 3 maanden al fruithapjes. Ook om te proeven. Maar goed ook wat haar dochter vondt het in het begin niet echt een succes en nu lust ze er wel pap van. Ik ben van mening dat een beetje proeven niet kwaad kan.

jorina
16 June 2009, 20:17
ik ben thomas ook met 3 mnd al fruithapjes gaan geven omdat ie niet genoeg had aan z,n flessen ben ik hem iedere dag een half potje gaan geven tot ongv 4 en halve maand ging heel erg goed heeft nooit ergens last van gehad

amanda16
16 June 2009, 20:24
Damian kreeg ook rond de 3 maanden fruithapjes en s'ochtends pap. Ik merkte dat hij daar behoefte aan had. Ik ga ook rond de 3,5 maand met Xander proberen of hij fruit of pap wilt. Ik weet niet of banaan zo goed is omdat dat verstopt.

pluis
17 June 2009, 09:00
Op het consultatiebureau zeiden ze dat als je te vroeg begint de kinderen pukkeltjes op het gezicht kunnen krijgen maar ze ze zei ook je hebt al een kind je weet wel wat goed voor hem is. Hij heeft geen last van pukkeltjes dus proeven we gewoon. Anders was ik wel gestopt. Ieder kind is natuurlijk ook anders. De een is eerder dan de ander.

jorina
17 June 2009, 09:37
inderdaad proeven kan geen kwaad en heb je het idee dat het misschien toch nog niet helemaal goed gaat dan stop je toch gewoon weer en wacht je weer een paar weekjes of dagen de ontwikkeling van die kleintjes gaat zo ontzettend snel dat het bij wijze van de ene week niet goed gaat maar maar zomaar een paar dagen later wel

anje
17 June 2009, 11:27
zal per kind verschillend zijn lijkt me, als je kindje veel last heeft van krampjes is het misschien ook beter om te wachten Aan mijn zus hadden ze geadviseerd om te beginnen met groente omdat de darmen van fruit vaak meer last krijgen van krampjes en dat is goed gegaan. Hoeveel maanden Stan toen was, weet ik eigenlijk niet.

anje
17 June 2009, 11:28
Sanel gefeliciteerd met de ver-maand-dag van Fenna!!! Wat gaat het toch snel.....

Sanel
17 June 2009, 19:23
Dank je!!!! :D
Het gaat idd superhard.

bstipdonk
18 June 2009, 09:39
Mili kun je dat nu al merken? kan dadelijk ook in een keer bijtrekken hoor.

nu jullie over die pukkeltjes beginnen. Zoey heeft sinds gister een paar pukkeltjes erbij. mmm zou dat dan toch aan dat proeven liggen?

jorina
18 June 2009, 22:02
ik denk dat dat per kind verschillend is als je het zeker wil weten denk ik dat je gewoon een paar dagen moet stoppen met proeven als ze minder worden weet je dat het daarvan komt
babys hebben een heel erg gevoelige huid dus kan van een heleboel dingen komen als jij pittig eet en je geeft borstvoeding kan het ook daarvan komen dat had thomas ook ik lekker genoten van sateetje hij een dag later overal kleine pukketjes ik hysterisch naar het cb want kon toch niet goed zijn komt het door dat ene stomme sateetje daarna geen sate meer gegeten tijdens borstvoeding

bstipdonk
20 June 2009, 15:34
he allemaal ben vandaag wezen zwemmen met Zoey, heerlijk, en ze vond het ook meteen kei leuk. Vooral als ik haar door het water van links naar rechts "trok" helemaal schaterlachen. Hier een foto'tje..

http://img44.imageshack.us/img44/7313/dscf0049far.th.jpg (http://img44.imageshack.us/i/dscf0049far.jpg/)
lekker he.

jorina
20 June 2009, 15:42
super he met die kleintjes in het water het zijn zelfs dan al kleine waterratjes

french
20 June 2009, 17:31
Leuk dat ze het leuk vond :mrgreen:
Toch maar even afwachten of ze het niet eng vinden he.
Leuke foto met het gezin !

Ik wil vanaf sept. gaan babyzwemmen met Niek, lijkt me ook erg leuk.

jorina
20 June 2009, 19:13
baby zwemmen is een absolute aanrader zo heel erg lekker ontspannen voor je kindje maar ook voor jou zou alleen wel ff informeren of het zwembad waar je dat van plan was een babybad heeft want zo jong kunnen ze de hoeveelheid chloor in de gewone zwembaden nog niet zo goed aan de babybadjes hebben aanzienlijk minder chloor dat is beter voor de luchtwegen

Tijger1
20 June 2009, 19:34
ook ik kom hier gezellig mee kletsen.
ben 13 juni bevallen van een zoon, Robin.
hier loopt alles lekker.
vanavond even een klein blokje wezen lopen, wat was dat lekker zeg weer even eruit te zijn

french
20 June 2009, 20:26
Welkom antoinet ;)

Ze hebben hier op vrijdagochtend babyzwemmen, is het bad ook warmer.
Heb een paar lessen als kraamkado gekregen van een vriendin met daarbij een
heel lief zwembroekje.

Tijger1
20 June 2009, 21:16
ik wil misschien babymassage gaan doen.
heb robin afgelopen week een keer gemasseerd samen met de kraamverzorgster en hij vond dit zo lekker en ik vond het erg leuk om te doen.

jorina
20 June 2009, 21:25
gefeliciteerd antoinet met de geboorte van een mooie zoon en welkom
@french dan moet je vooral lekker gaan babyzwemmen want dat vinden die kleine hummels hartstikke lekker en ontspannen ik ga nu ook nog zeker 1 x in de maand zwemmen met thomas want als je het volhoud is dat een hartstikke goede basis voor als ze zwemles krijgen thomas is als een vis in het water

amanda16
20 June 2009, 22:08
Zo kom me ook maar weer eens melden,

wij gaan ook babyzwemmen met Xander mag geloof ik vanaf 3 maanden ofzo??

@ Jorina zwemmen jullie in Purmerend??

jorina
21 June 2009, 00:19
ja purmerend of hoorn vind purmerend eigelijk te koud voor kleintjes hoorn is warmer dus als ik meer tijd heb ga ik naar hoorn anders naar purmerend ga meestal 2 uurtjes op woensdag middag want dan ben ik vrij

pluis
21 June 2009, 09:48
Ik ga nog wel zwemmen met levi maar niet op babyzwemmen. Af en toe op zondagmorgen als het water lekker warm is.
En ik hoop dat het wat warmer word buiten zodat we lekker in de tuin in het zwembad kunnen. En dan een tuindouche erboven want onder de douche vind ie helemaal geweldig.

jorina
21 June 2009, 09:58
haha nee hoor doe ook niet aan babyzwemmen denk niet eens dat we nog mee mogen doen thomas is daar al te oud voor

french
21 June 2009, 12:50
Ik begin denk ik in september ermee.
Dan is hij alweer wat ouder en een stukje groter. Kan zich dan ook beter op
temp. houden in het bad denk ik.

Vriendin van mij deed ook babyzwemmen, kindje is nu 3 jaar. Maar ze doet het nog steeds.
Is nu peuterzwemmen geworden. Je hebt hier groepen tot 4 jaar.
Loopt door van baby tot 4 jaar.
Kindje kan nu al heel goed "zwemmen", als hij 4 is gaat hij al op zwemmen voor dilpoma.
Hij kan het echt super goed al, echt een waterratje.
Is erg leuk om te zien.

Sanel
21 June 2009, 14:11
Ik ga straks ook lekker babyzwemmen denk ik. Ben zelf ook gek van water dus ga ik er vanuit dat Fenna het ook helemaal geweldig vindt. Ik moet maar eens gaan informeren hier en daar.

@antoinet
Hihihi ook welkom hier!!! ;)

amanda16
21 June 2009, 21:13
ja purmerend of hoorn vind purmerend eigelijk te koud voor kleintjes hoorn is warmer dus als ik meer tijd heb ga ik naar hoorn anders naar purmerend ga meestal 2 uurtjes op woensdag middag want dan ben ik vrij

Ja ik vind het water ook altijd koud dacht dat het aan mij lag hahaha.

Ik moet wel zeggen ik heb zwangerschapzwemmen gedaan (in het leeghwaterbad) en dat beviel me toch erg goed!

jorina
21 June 2009, 23:01
ja ik heb ook zwangerschapszwemmen gedaan maar ben volgens mij maar 4 of 5 keer geweest was een beetje moeilijk te combineren met werk

bstipdonk
22 June 2009, 08:16
Ik dacht in het begin dat het water ook te koud voor Zoey zou zijn. Maar ze is er toch 2 keer zowat een kwartier ingeweest, en d'r handjes enzo waren nog gewoon mooi rose.
Thuis vind ze het niet leuk als het water kouder als 38 graden is, maar in het zwembad gelukkig niet.
Ik ga niet op babyzwemmen, gewoon lekker zelf. maar idd wel geregeld, dan blijft ze het hopelijk leuk vinden.

antoinet lekker he er weer even uit zijn, ik werd ook echt gek van het binnenzitten.
Was het allmeaal goed gegaan? de bevalling enzo?, en hoe bevalt het moederschap je?

amanda16
22 June 2009, 10:16
Wij gaan met een paar meiden naar babyzwemmen dus das wel leuk. Maar we zien wel hoe we dat allemaal gaan doen ;)

Tijger1
22 June 2009, 10:45
[quote="bstipdonk
antoinet lekker he er weer even uit zijn, ik werd ook echt gek van het binnenzitten.
Was het allmeaal goed gegaan? de bevalling enzo?, en hoe bevalt het moederschap je?[/quote]

heerlijk was het om er even uit te zijn.
het moederschap bevalt goed, hij is niet meer weg te denken bij ons.
bevalling is heel zwaar geweest, maar goed heb er iets moois voor terug gekregen

jorina
22 June 2009, 11:44
zwaar qua tijd of gewoon helemaal lichaamlijk ook zwaar ik hoop dat je nu wel helemaal lekker aan het genieten bent want de tijd gaat veel te hard thomas is 3 en ik kan me de bevalling en alles er omheen nog zo goed herinneren keizersnee moment dat ze hem ff bij je houden zelfs de uitslaapkamer staat nog in mijn geheugen thuiskomst kraamhulp echt alles en nu is ie alweer 3 gaat volgend jaar naar school en natuurlijk heeft ie dan een broertje of zusje om mee te pronken en natuurlijk te beschermen want hij blijft wel grote broer

jorina
22 June 2009, 11:45
tenminste dat hopen we natuurlijk

Tijger1
22 June 2009, 12:06
ik ben om 9.00 's morgens ingeleid. had toen al 2 tot 3 cm ontsluiting. vliezen zijn toen gebroken en ik heb infuus met wee opwekkers gekregen.
om 19.00 had ik nog maar 4 tot 5 cm ontsluiting. en de weeeen kwamen achter elkaar, zat geen rust moment tussen. heb toen ruggenprik gehad omdat ik verkrampt in het bed lag, kon geen kant meer op , en 1,5 uur daarna had ik volledige ontsluiting. was door de ruggenprik helemaal ontspannen.
maar heb toen 2 uur moeten persen. er was al sprake dat de vacumpomp nodig zou zijn, stond ook al klaar en dat het anders als nog een keizersnee zou worden. de gyn had niet verwacht dat hij nog op eigen kracht geboren zou kunnen worden
maar heb een knip gehad en toen kwam robin gelukkig ook. dus gelukkig nog helemaal op eigen kracht.
hij is om 23.58 geboren.
dus zwaar in lichamelijke zin vooral.

amanda16
22 June 2009, 15:02
zwaar qua tijd of gewoon helemaal lichaamlijk ook zwaar ik hoop dat je nu wel helemaal lekker aan het genieten bent want de tijd gaat veel te hard thomas is 3 en ik kan me de bevalling en alles er omheen nog zo goed herinneren keizersnee moment dat ze hem ff bij je houden zelfs de uitslaapkamer staat nog in mijn geheugen thuiskomst kraamhulp echt alles en nu is ie alweer 3 gaat volgend jaar naar school en natuurlijk heeft ie dan een broertje of zusje om mee te pronken en natuurlijk te beschermen want hij blijft wel grote broer

Ben je al bij de gyn geweest?? of moet je straks nog?

Sanel
22 June 2009, 17:02
Het is wel grappig dat hier een paar meiden zitten die dicht bij elkaar wonen. Volgens mij nu al 4 want ook ik woon in de buurt van Amanda.

amanda16
22 June 2009, 18:25
Het is wel grappig dat hier een paar meiden zitten die dicht bij elkaar wonen. Volgens mij nu al 4 want ook ik woon in de buurt van Amanda.

Jorina woont bij mij om de hoek! En haar zoon is door de zelfde gyn gehaald als die van Xander wel grappig.

Sanel
22 June 2009, 18:53
Ja klopt ik zag al dat ze ook hier in de buurt woont!! Mili ook al. Grappig zeg al die Noord-Hollanders hier!!!

jorina
22 June 2009, 21:51
ja ben vanmorgen bij de gyn (de wit uiteraard) geweest en kan met enige trots zeggen dat mijn lichaam zn werk goed gedaan heeft ben helemaal schoon en kunnen nu voor 100% gaan voor een tweede wonder binnen 4 tot 6 wken moet ik mijn ongi weer verwachten maar stiekem hoop ik dat die niet komt en dat ik gewoon meteen weer zwanger ben dan kan ik waarschijnlijk volgend jaar met jullie meekletsen over flesvoeding newborn luiers eerste prikjes e.d.
en ja grappig he dat er zoveel in de buurt wonen
waar komen jullie dan vandaan sanel en mili

jorina
22 June 2009, 21:55
ik voel me heel erg alleen heb vanmorgen mijn banjertje naar opa en oma gebracht op texel daar zijn ze op vakantie en hij komt vrijdag pas weer thuis :cry: :cry: :cry:
maaaaaaar ook wel ff lekker want we gaan morgen voor het eerst in tijden weer eens lekker met zijn 2tjes uit eten en ook niet geheel onbelankrijk kunnen onbeperkt klussen in elk hoekje van het huis oja en ik kan een beetje uitslapen :D :D
maar ik MIS HEM NU AL

amanda16
22 June 2009, 21:55
ja ben vanmorgen bij de gyn (de wit uiteraard) geweest en kan met enige trots zeggen dat mijn lichaam zn werk goed gedaan heeft ben helemaal schoon en kunnen nu voor 100% gaan voor een tweede wonder binnen 4 tot 6 wken moet ik mijn ongi weer verwachten maar stiekem hoop ik dat die niet komt en dat ik gewoon meteen weer zwanger ben dan kan ik waarschijnlijk volgend jaar met jullie meekletsen over flesvoeding newborn luiers eerste prikjes e.d.
en ja grappig he dat er zoveel in de buurt wonen
waar komen jullie dan vandaan sanel en mili

Mooi dus jullie kunnen er weer tegen aan! En inderdaad wel grappig en dat wij de zelfde gyn hebben ;)

Tessa20
22 June 2009, 21:58
he dames,,

ik ben 20 jaar en ben 4 april 2009 moeder geworden van een Zoon.. het gaat echt super goed met hem !! stiekem denken we aan een 2e :oops:

jorina
22 June 2009, 22:00
oja @antoinet dat is inderdaad best heftig
is inderdaad best grappig inderdaad dat we dezelfde gyn hebben heb de wit trouwens niet de groeten gedaan hoor was echt erin en eruit voor een kwartje
kweed jwe mwaar uiwt ga mwaar liggen benen wwwijd dwit is je bwaarmoeder en dwie is mwooi leeg vwolgende zwangerschwap kwijg je een cwontrole echwo dwoeg

is best moeilijk om zo te typen maar zo ging het ongv binnen tien min stond ik weer buiten met de slappe lach en een goed gevoel
maar ondanks zijn spwaakgebwek best een goede vent die de wit

jorina
22 June 2009, 22:03
gefeliciteerd met de geboorte van je zoon hoe heet hij wij zijn ook bezig met nummer twee kan ik wat inspiratie opdoen en misschien heeeeeeel erg bijdehand :oops: is wel snel nu al een tweede tenzij jullie dit natuurlijk altijd zo gewil hebben dan zeg ik you go girl :D

Tessa20
22 June 2009, 22:06
onze zoon heet " Djamil " .. ja het is wel erg snel,, maar we wisten altijd al wel dat we ze dicht op elkaar wilden ! omdat we graag in de toekomst een groot gezinnetje willen ! Als alles goed mag gaan in iedergeval ! en ja je weet nooit hoelang het weer duurt voordat je weer zwanger raakt.. hoelang zijn jullie nu bezig voor nr 2

amanda16
22 June 2009, 22:07
hahaha ja geweldige man die de Wit.

euhhh wij hebben het ook al over een 3e (voor mij dan). Voor mijn zou het de 2de worden. En dan graag wel een meid.

amanda16
22 June 2009, 22:09
@ Tessa welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

Tessa20
22 June 2009, 22:11
@ amanda

bedankt voor je felictatie ;)

ik zou het ook super leuk vinden als onze 2e een meisje zou worden hihi :lol:

amanda16
22 June 2009, 22:21
hahaha ja geweldige man die de Wit.

euhhh wij hebben het ook al over een 3e (voor mij dan). Voor mijn zou het de 2de worden. En dan graag wel een meid.

moest nog man tussen voor mij de 3de voor mijn man de 2de hahahah

Ja als ik zekerheid zou hebben voor een meid dan teken ik er voor hahaha

jorina
22 June 2009, 22:26
ik ben nov gestopt met de pil mei zwanger geweest helaas misgelopen dus we zijn wel al weer ff bezig ja
wij houden het waarschijnlijk bij 2 en nee maakt me echt niet uit wat het gaat worden vind een mannengezin ook prachtig maar een klein prinsesje zou natuurlijk ook wel erg leuk zijn kan thomas haar een beetje beschermen als ze uit gaan :mrgreen:
groot gezin wat moet ik me daarbij voorstellen 4 of meer heb altij erg veel respect voor mensen met veel kinderen vind het af en toe al moeilijk om thomas te handelen kun je nagaan hoe het zal zijn met 4 of meer van zulke banjers
oja en wat een mooie bijzondere naam komt het ergens vandaan

jorina
22 June 2009, 22:28
als ik zo bijdehand mag zijn hoe oud zijn jullie :oops: :oops:
ik ben 26 word 16 aug 27

Sanel
22 June 2009, 22:33
Tessa welkom en nog gefeliciteerd met je zoontje.

@jorina
Ik woon in een dorpje tussen schagen en alkmaar in. Dus ook niet echt ver van jullie.

Ik riep tijdens me bevalling nog dat ik geen tweede wilde maar langzaam begint het alweer te kriebelen :shock: . Nu al na vijf weken. Had ik niet verwacht. Ik ga dan voor een jongetje. En ik ben in maart 27 geworden.

jorina
22 June 2009, 22:43
dat is inderdaad ook niet ver weg ik ga altijd zeker 1 x per maand winkelen in alkmaar vind het zon leuke stad om te winkelen

pluis
23 June 2009, 08:30
Ik heb een klein mopje van 15 weken levi en een groot mopje van 11 jaar esma. Ik was ook heel vroeg zwanger. Was 19 toen ik zwanger raakte. Ze kwam door de pil heen. Ik heb toen bewust voor haar gekozen maar je mist echt een heel stuk van je jeugd. Vooral als je alleen bent. Toen ze wat groter was heb ik ook nog wel wat schade ingehaald. Uitgaan en zo. Want dat zit er natuurlijk niet in met een pasgeboren mensje. Ik ben toen aan de prikpil gegaan dat werkte wel. Toen ze 3 maand was ben ik uit elkaar gegaan met mijn ex en ben toen esma 5 jaar was heb ik mijn huidige man ontmoet en nu is levi er. Ik ben nu 31.

Tijger1
23 June 2009, 09:00
tessa gefeliciteerd nog!

wij denken nu nog niet aan een tweede.
willen ooit wel een tweede maar willen ze niet te kort op elkaar hebben.
en moet nu even nog helemaal niet aan een zwangerschap denken.
ik ben 29.

amanda16
23 June 2009, 14:58
Nou ik ben 29 en mijn oudste is 9 was er ook vroeg bij. Xander heb ik met me huidige man.

jorina
23 June 2009, 21:40
vind ik ook hoor eerst genieten er komt nu zoveel op je af en dat blijf je houden thomas is 3 en nog iedere dag komt weer met wat raars aanzetten volgens mijn moeder begint ie steeds meer op mij te lijken ik had ook altijd van ie rare dingen
kreeg net een berichtje van mijn moeder onvermoeibaar ventje hele dag op het strand gerent en in zee daarna naar het zwembad ,pannenkoeken gegeten om half zeven lag ie in bed helemaal compleet van de wereld HALF ZEVEN de dag dat wij dat voor elkaar krijgen moet nog komen en oja ben slechte moeder of een hele slechte inpakster want ik ben gewoon vergeten om zijn eendje in te pakken moet dat arme kind gewoon 5 dgn zonder eendje slapen :cry:

jorina
23 June 2009, 21:42
@mili zaandam is ook lekker in de buurt heb er een goede vriendin wonen en mijn collega woont er ook dus kom er nog wel geregeld

bstipdonk
24 June 2009, 08:07
nou ik woon absoluut niet in de buurt, woon onder eindhoven. maar goed dat de typtaal overal hetzelfde is, anders konden jullie me niet verstaan haha.

ik weet niet of er bij ons nog een 2de komt. en als er al een komt, dan toch pas over een tijdje.

Jorina.. och germ. kan hij dat wel? Ik weet dat dat vroeger bij m'n zusje een drama was. die ging dan echt niet slapen. Scheeld dat ie de hele dag mag rennen enzo,d an is ie zo moe dat ie m niet eens mist.

jorina
24 June 2009, 10:07
nou gelukkig wel ik was al bang voor dramas terug moeten naar texel ofzo alhoewel dat voor ons niet het eind van de wereld is heb ook al tegen mijn moeder gezegt put hem maar lekker uit dan heeft ie het waarschijnlijk niet eens door

jorina
24 June 2009, 10:09
en nee eindhoven is zeker niet in de buurt maar wel gezellig zeker rond carnaval

Sanel
24 June 2009, 16:44
@jorina
Hihihi ik zit wel zo op texel. En idd hij zal hem waarschijnlijk niet eens missen zo moe als ie is.

@bstipdonk
Dat is niet in de buurt nee. Enne als je mij zou horen praten zal het ook wel vreemd zijn. Wordt hier erg Westfries gepraat.
Lekker plat.

jorina
24 June 2009, 18:05
oja dat westfries ken ik bij ons is het neit zo heel erg maar meer een beetje van beide amsterdams en westfries erg leuke combi al zeg ik het zelf mijn hele fam komt uit grootschermer dus ben wel wat gewend mijn vader is er geboren maar woont al weer 30 jaar in de beemster dus daar hoor je het niet zso erg meer aan

Sanel
24 June 2009, 19:15
Het wordt hier ook wel minder hoor maar als we met een lekker koppeltje zitten die hier allemaal vandaan komen dan wil het weleens gebeuren. Als buitenstaander versta je er ook geen bal van. ;)

jorina
24 June 2009, 21:40
ik heb heel lang met volendammers gewerkt die zijn pas erg maar wel bijzonder grappig taaltje en als je er vaak tussen zit leer je het wel

jorina
25 June 2009, 22:57
gezellig jamilah heb je foto ff bekeken wat een lekker ventje zeg
naar dat de bevalling zo zwaar gevallen is hoop dat het herstel een beetje voorspoedig gaat

wat is het hier trouwens absurd rustig geweest vandaag denk heb wel een paar paginas bij te lezen maar dat viel mee

bstipdonk
26 June 2009, 08:30
het was dan ook super lekker weer he..
Zoey had gister veel last van d'r prikkies gehad. M'n zus heeft er zowat de hele middag maar wat mee gewandeld enzo. (ik was werken) savonds ging ze wel goed slapen, en nu heeft ze volgens mij nergens meer last van.

Gisteren bij het consultatiebureau geweest. en ik mag gaan proberen om ze voortaan op 4 voedingen te zetten. Haar gewicht was hoog genoeg (6860 gram) Ben benieuwd of dat ook gaat lukken.

Jamilah herstel ze... en leuk dat je hier mee komt kletsen. Wat een apparte naam trouwens.

Sanel
26 June 2009, 09:44
@bstipdonk
Ahhh wat sneu dat Zoey er zon last van heeft gehad. Ze had gewoon behoefte aan haar moeder waarschijnlijk. Als ze bij je zus er zon last van had en bij jouw 's avonds niet ;) .

Sanel
26 June 2009, 09:50
Ik was helemaal vergeten te vertellen dat Fenna 300 gram was aangekomen afgelopen dinsdag!!! Ze weegt nu 4115 gram en is 52,5 cm. Alleen kwamen ze erachter dat haar spreidstand niet goed is en veel naar rechts afwijkt. Het rechterbeentje komt wel tot beneden en links iets minder. Waarschijnlijk is het een spierenkwestie en krijgt ze een fysio aan huis. En anders wordt het een spreidbroek. Ze moet 18 augustus voor een echo.

bstipdonk
27 June 2009, 10:30
nou sanel hopen dat het met fysio over gaat.

denk niet dat het aan mij lag hoor (ik was namelijk savonds zwemmen) denk eerder dat ze gewoon erg moe was van het niet slapen overdag ;)

jorina
29 June 2009, 16:48
wat een rust hier al een paar dgn is er niemand die nog wat leuks te melden heeft over de pas geboren kinders

pluis
29 June 2009, 21:18
Mijn mannetje kan sinds een dag zelf op zijn buik draaien en terug. En daar is ie heel blij mee. Moet dan heel hard lachen en gaat dan tig keer achter elkaar heen en weer. Zodat ik dan ok weer moet lachen en hij dan nog harder lacht. ;)

jorina
29 June 2009, 21:22
mooi he die kleintjes geniet van iedere sprong die hij maakt ze lijken nu klein maar het zijn allemaal kleine beginnetjes naar het lopen en vanaf dat moment ga je heel erg hard werken aan je conditie want dan is het rennen geblazen om hem bij te houden die van mij is drie en aan het fietsen heb echt moeite om hem bij tehouden want er zit bij die kleintjes geen rem op (wel op de fiets maar probeer ze dat maar eens duidelijk te maken)

pluis
30 June 2009, 06:46
Dat is leuk inderdaad. Ik besefte pas hoe groot mijn dochter(11) eigenlijk al was toen levi werd geboren. Toen was ze opeens best groot. Ze begint ook al een beetje te puberen. We woonden toen esma net kon fietsen middenin het centrum en de school was om de hoek. En weinig tuin. Dus duurde erg lang voor ze echt goed fietsen kon. Woon nu nog steeds in centrum maar nu met grote tuin dus kan levin straks in ieder geval naar hartelust oefenen. Hoop dat het dan sneller gaat.

jorina
30 June 2009, 09:02
ze zeggen we altijd dat jongens met bepaalde dingen sneller zijn waaronder dingen als fietsen en zindelijk worden maar ja dat zijn natuurlijk allemaal praatjes wat je ook veel hoort is datg een tweede vaak sneller is omdat ie al een voorbeeld in huis heeft dus wie weet is ie inderdaad sneller nu
het blijft altijd leuk he puberende meiden heb er nog geen ervaring mee maar weet wel dat ik zelf echt een vreselijke puber was maar ben dat nu weer allemaal aan het goed maken maar hou wel mijn hart vast want ze zeggen dat thomas best wel op mij lijkt gelukkig heb ik nog een paar jaar om me voor te bereiden (jaartje of 13 hoop ik) :D en jan was ook geen schatje dus hopelijk heeft ie op dat gebied het goede van ons beide meegekregen

pluis
30 June 2009, 10:50
Als esma zo word als mij dan houd ik mijn hart vast. Nu weet je pas wat voor impact het heeft op je ouders als je zelf mama bent. :D

bstipdonk
30 June 2009, 21:30
Mili dat weet ik eigelijk ook niet. ze gooide het bij het cb daarop? maar het hoefde nog niet perse. met de 5 maanden moest die volgens hun op 4 voedingen zitten. Ze red het nu best goed. Alleen sindsdien word ze wel vroeger wakker. Maar als ik haar dan lekker bij mij neer leg dan slaapt ze toch tot 8 uur door. Wil het niet aanwennen om d'r vroeger te geven.

Heb vandaag lekker gezwommen met Zoey, gewoon bij m'n tante buiten. Het was maar 24 graden ofzo, maar ze vond het toch lekker. Moest er wel even doorheen, maar daarna kei lache enzo.

jorina
30 June 2009, 21:50
@bstipdonk misschien is het een idee een papfles te proberen als laatste fles dat werkte bij thomas heel erg goed dat ie een fles terug ging die was namelijk ook heel vroeg wakker en met de papfles werd ie al gauw ander half uur later wakker

Sanel
30 June 2009, 22:04
@mili
Oei dat is minder dat je zusje er 7 weken voor in het ziekenhuis heeft gelegen en dat jij een spreidbroekje hebt gehad. We gaan er nu vanuit dat het nog een spierenkwestie is. Ik kan het beentje wel helemaal naar beneden duwen. Zelf lukt het haar nog niet.
Ik ga in augustus pas weer te werk.

french
30 June 2009, 22:05
Was deze pagina een beetje vergeten :oops:

Ik moet dinsdag weer werken zie er wel tegen op maar zal wel moeten helaas.
Niek heeft wel 2 dagdelen proef gedraaid bij de oppas.
En dat is hel goed gegaan gelukkig.

pluis
1 July 2009, 07:23
Levi zit nu ook op 4 voedingen en 1 fruithapje. Van het cb moest het al eerder maar ik ga levi niet dwingen. Hij was overal later mee met de voedingen. Hij is nu 4 maand. Als ze zelf niet om meer vragen en ze krijgen voldoende binnen dan is het goed. Levi moet ook nog een echo voor de heupen omdat ik zelf een spreidbroekje heb gehad. Maar denk dat er niets is. Is uit voorzorg.

Sanel
1 July 2009, 08:06
Ik hoor steeds vaker over spreidbroekjes. Ik vindt het zon zielig gezicht. Ik hoop niet dat Fenna er 1 hoeft. Het is echt een tantetje met een eigen willetje en als haar iets niet zint dat zet ze het op een schreeuwen. Ze is net haar moeder. Ik zie me geest al dwalen straks. Jullie hadden het over het puber zijn maar ik was zeker ook geen makkelijke. Nu soms nog niet hoor ;) Fenna moet 18 augustus voor de echo. Ik hoop zo dat het een spierenkwestie is.

bstipdonk
1 July 2009, 08:38
Zoey heeft ook een echo van de heupjes gehad. volgens mij doen ze dat ook snel uit voorzorg. Om zeker te zijn dat er niets mis is. En als ze er op tijd bij zijn dan heeft z'n babytje ook minder achterstand he. Vroeger moesten ze dan nog vaak rond het jaar een spreidbroekje als met het lopen/staan bleek dat er iets niet goed zat. Nu zijn ze er veel eerder bij (zeker bij risico gevallen) en dan loopt je kindje weinig achterstand op.

Pluis je moet toch ook naar je eigen kindje kijken. Het cb ziet ze maar een kwartiertje, wij de hele dag. Zoey is met alles vrij snel volgens mij.

Jorina ze krijgt idd sinds die tijd de laatse fles een papfles. En hoera vanmorgen was ze om half 8 wakker. Dus moest er denk ik gewoon even aan wennen. Ben wel blij, want was toch wel een beetje moe van dat vroege wakker worden (ben niet z'n ochtendmens)

Ik ben sinds 2 weken ook weer aan het werk. Ik zag er heel erg tegenop om haar weg te brengen, maar eenmaal op het werk vond ik het weer kei lekker om er te zijn. Alleen over 2 weken moet ik 4 middagen werken :cry: dan moet ik m'n schatje meer missen.

french hoe was je eerste dag?

french
1 July 2009, 21:54
bstipdonk ik hoef aanstaande dinsdag pas te beginnen.
Dus het werken bevalt je wel weer ? het werken op zich heb ik ook wel weer zin aan maar alleen de hele dag zonder hem doorbrengen.
Poeh daar zie ik zo tegenop. Gelukkig brengt mijn man hem 's ochtends weg, ik moet al vroeg weg namelijk voor mijn werk om 6.15.
En mijn man pas om 7.15. Dus hoef hem gelukkig niet ri oppas te brengen. Als ik weg ga ligt hij nog lekker in zijn bedje te maffen.
En ga de eerste dagen heel veel bellen naar mijn oppas denk ik haha :mrgreen: totdat ze er zat van wordt haha.

bstipdonk
1 July 2009, 22:11
french dat heb ik dan verkeerd gelezen.
De eerste keer weg brengen vond ik ook echt niet leuk. Ik heb wel het geluk dat ik alleen maar middagen werk. dus hoef haar niet de hele dag te missen. sochtends doe ik dan altijd lekker veel knuffelen.

jorina
1 July 2009, 22:21
ik doe ook altijd lekker knuffelen smorgens met thomas dat hebben we echt een uurtje met zn tweetjes in bed zo gezellig
en als je echt een uitslaper bent hoop ik dat je kindje er net zo een word als die van mij die heeft tot een paar mn terug altijd lekker uitgeslapen tot gem 9 a 10 uur
hij werd altijd wel wakker van jan maar toen kon ie zijn bed niet uitkomen en ging ie altijd gewoon weer lekker slapen maar dat is verleden tijd hij staat nu vrolijk om half zeven naast mijn bed MAMA KLAAR SLAPEN staat ie daar zo lief met zijn eendje kruipt lekker bij me onder de dekens zo lekker knuffelen na het knuffelen gaat hij tv kijken en dommeld mama nog ff lekker door totdat ie het zat is dan gaan we doucehn of naar beneden
(ok wou kort antwoord geven maar nu weten jullie mijn hele ochtend ritueel :D :D )

pluis
2 July 2009, 07:00
Esma wil niet echt meer knuffelen. Dat is kinderachtig.(wat wil je als je al! 11 bent) en levi laat zich zalig knuffelen. Hij ligt nog bij ons s nachts op de slaapkamer en als we dan s morgens wakker worden dan lacht ie en houden we elkaars hand vast. En dan geniet ik nog even van het feit dat hij nog zo lief klein is en dat je daar van moet genieten want ze zijn zo snel groot. Het werken bevalt me wel weer. Ik moest even wennen maar helemaal niet werken zou ik ook niet kunnen. Maar ik werk nu wel eindelijk!!!! parttime. 23 uur waarvan ook veel s avonds zodat ik overdag wel lekker thuis ben. Toen esma geboren was heb ik 40 uur per week gewerkt omdat ik alleen was en ook nog de schulden die mijn ex had gemaakt moest afbetalen. Dus het voelt nu als een vakantie met zo weinig werk. En de oma s passen om en om op en levi vind dat helemaal geweldig want hij schaterlacht als hij een oma ziet. Dus ik laat hem met een gerust hart achter.

Sanel
2 July 2009, 16:59
Poe ik zie er wel een beetje tegenop om weer te gaan werken. Niet zozeer het werken maar dat ik mijn meisje moet weg brengen...... Naar mijn moeder vindt ik het niet zo erg maar naar mijn schoonmoeder.....
Gelukkig ga ik pas half augustus weer te werk.

french
2 July 2009, 22:12
Poe ik zie er wel een beetje tegenop om weer te gaan werken. Niet zozeer het werken maar dat ik mijn meisje moet weg brengen...... Naar mijn moeder vindt ik het niet zo erg maar naar mijn schoonmoeder.....
Gelukkig ga ik pas half augustus weer te werk.

haha dat heb ik hier ook. Mijn oppas kan een dag niet omdat ze naar het ziekenhuis moet in Groningen.
Nou wou ze Niek desnoods wel meenemen maar dat zie ik ook niet zitten.
Dus toen mijn schoonmoeder maar gevraagd.
Maar ze is heel lief voor Niek dat komt vast wel goed.
Maar voelt toch anders dan mijn eigen ouders.
Ben je al aan het solliciteren nou ?

bstipdonk
3 July 2009, 07:05
Ik vond dat in het begin ook erger om naar m'n schoonmoeder te brengen. Maar moet zeggen dat ik er nu geen moeite mee heb. En natuurlijk doen ze dingen anders als je zelf zou doen, maar zolang het geen kwaad kan voor Zoey laat ik het maar.
Je meot maar denken, die heef er ook opgevoed, en waarschijnlijk ook niet zo verkeerd, want anders zou haar zoon/ jouw man niet z'n schatje zijn toch!
En bij mij een voordeel, ons mam meent het altijd beter te weten, en dat heb ik met smam niet.

vandaag weer lekker zwemmen met Zoey. heb er z'n zin in. ga met een vriedinnetje, die heeft ook een kindje.

Pluis gek he, ik kan me nog niet eens voorstellen dat Zoey dadelijk (of ja over 11 jaar) ook zo oud is. ik zou haar het liefst op een jaar of 6 a 8 houden ;)

jorina
3 July 2009, 09:15
wat betreft het wegbrengen naar ouders of schoonouders als je ziet dat er dingen niet gaan zoals jij wilt kun je r gewoon over praten
natuurlijk niet over dingen als een uurtje korter slaap of een snoepje extra per dag of gewoon dat je kindje daat meer mag als bij jou hun zijn opa en oma dat is hun taak kleinkinderen verwennen
maar jij blijft de ouder
ik heb het zelfde meegemaakt bij mijn schoonouders (die ook 3 kinderen opgevoed hebben en dat uiteraard goed gedaan hebben ) bij mij is de regel een koekje of snoepje per dag maar mijn schoonmoeder heeft een drogisterij met alle bij behorende droppotten zodra thomas daar binnen kwam rende hij meteen naar de droppotten en daar kwam niet een dropje uit wat ik natuurlijk niet erg had gevonden maar meteen een hele hand en later hoorde ik dat hij daar eigelijk heel veel snoep eet toen zijn wel ff met ze rond de tafel gaan zitten dat dat niet echt de bedoeling is en dat begrepen ze nu mag thomas bij binnenkomst 2 dropjes pakken een voor hem een ook altijd een voor mama en daar blijft het bij
als je er goed over praat met de opas en omas begrijpen ze dat echt wel
heb het bij mijn ouders ook gehad die gaven vlak voordat thomas opgehaald werd altijd nog een koekje mee met als gevolg dat hij thuis niet meer at
kort samengevat als je ziet dat zijn gedrag daar of datgeen wat ie eet invloed heeft op de situatie thuis kun je r best wel wat van zeggen at begrijpen ze echt wel

pluis
3 July 2009, 09:21
Ik vond het ook wel moeilijk om mijn schoonmoeder op te laten passen in het begin. Die is ook weer totaal anders kwa
opvoeding. Maar je kunt het ook zo bekijken, het kind leert bij iedereen iets. Maar ik heb wel duidelijke afspraken gemaakt
i.v.m. veiligheid. Met het bedje, speeltjes e.d. En ze bedoelt het goed. Ze zal de eerste zijn die voor ons klaarstaat als er wat is. En voor mijn dochter is ze een volwaardige oma ondanks dat ze stiefoma is. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt en gehoord. Soms denk ik zel eens grrrrrrr.... Maar bedenk dat als je kind naar de kinderopvang is je ook niet weet wat ze precies doen. Je bent er niet bij.

jorina
3 July 2009, 09:33
inderdaad je kunt niet alles in de gaten houden
en overal waar ze komen leren ze weer nieuwe dingen
bij ons bijvoorbeeld mijn schoonvader is beijvoorbeeld heel erg ouderwets soms is dat niet zo leuk zoals laatst met kerst hij had wel ff het plan bedacht dat thomas de zaak over moest nemen hij is constructeur en architect( HIJ IS 33333333333333333) NOU DAN MOET JE NET MIJ :evil:
wat mij betreft word ie putjesschepper als hij maar gelukkig is en zijn gezinnetje kan onderhouden als die er komt
maar het heeft ook een goede kant wij zijn het er gelukkig over eens dat thomas mensen ook op deze leeftijd moet aanspreken met u en niet jij dat zijn we hem al gaan leren vanaf dat ie begon met praten en daar heeft opa wel een flink aandeel in gehad dat ie dat nu us ook doet :lol:
hij is streng maar rechtvaardig en daar hou ik wel van maar hij moet het niet doordrijven dan krijgt ie met mij aan de stok

jorina
3 July 2009, 09:39
oja zal er wel ff bijzetten dat mijn schoonvader 3 x een hersensinfarct heeft gehad bijzonder emotioneel ,depresief soms,bijna lamme linkerkant, en dus ook niet zo goed is in relativeren wat er wel eens toe leid dat thomas ineens 30 is in plaats van 3
het is een goede man moet af en toe alleen ff erop geattendeerd worden dat ie hier te maken heeft met een klein kind en niet met een volwassene gelukkig vind ie het niet erg dat ik hem af en toe op zijn plaats zet wat thomas betreft dan weet hij ook dat ie weer te ver is gegaan

Sanel
3 July 2009, 09:49
@french
Ik ben al het solliciteren idd. Even afwachten nog.

Mijn schoonouders zijn echt de verkeerde niet maar sinds ik bevallen ben zijn ze heel anders geworden. Ze zijn heel makkelijk in dingen. Terwijl ik hier druk bezig ben met rust en regelmaat willen hun het liefst Fenna de hele dag wakker zien en met haar friemelen. Dat wil ik gewoon niet hebben en Fenna ook niet. Ook nemen ze de hygiene niet echt in het nauw bij hun thuis. Ze laten hun katten met een vieze sik gewoon aan mijn kind snuffelen. Laten ook de katten rustig in de kinderwagen springen. Er wordt gerookt bij hun thuis en mijn schoonvader is er niet vies van om een biertje te drinken op een vroeg tijdstip.Ik zie het nog niet echt zitten om Fenna daar heen te brengen. Het liefst breng ik Fenna 2 dagen naar mijn moeder maar ben bang dat ik mijn schoonmoeder tegen haar schenen trap...

pluis
3 July 2009, 13:02
@sanel:
Je kunt vragen als ze willen oppassen, om die dingen niet te doen waar zij bij is. Katten kunnen een kind laten stikken. Ik heb zelf 2 katten en die mogen van mij nergens in liggen waar levi ook in ligt. En ik laat hem ook NOOIT met ze alleen. Ze zoeken de warme plekjes op en kunnen op een babys keel gaan liggen. Ik snap dat het niet makkelijk is om het tegen ze te zeggen maar dan voelen ze zich niet achtergesteld. Ik heb zelf een lieve maar zeeer dominante schoonmoeder en vond het ook eng om sommige dingen te zeggen. Maar levi staat voorop. Dus doe het toch maar. En 9 van de 10 keer reageert ze beter als ik dacht.

Sanel
3 July 2009, 15:14
@pluis
Dat moeten we ook nog duidelijk overleggen want ze hebben 7 katten en je kan ze helaas niet allemaal in de gaten houden. Ik heb er zelf 3 en die weten dondersgoed dat ze bepaalde dingen niet mogen. En hun laten hun katten heel veel toe. Ik laat Fenna ook zeker niet alleen als ze beneden is. Ik heb al eens gezegd dat ik het niet fris vond maar daar trokken ze niets van aan. Het antwoord was dat dat geen kwaad kon en dat de katten alleen willen ruiken. 1 verkeerde beweging en ze bovenop haar. Me mannetje moet maar eens een hartig woordje met ze spreken denk ik. Mijn schoonvader wordt over een paar weken 50 en viert dus een feest. ME schoonmoeder vindt het ook heel normaal dat ik haar meeneem en in huis neerleg. Met al die herrie zeker en die mensen die even lekker bij haar willen kijken. Nou mooi niet. Dat zijn allemaal dingen die hun niet begrijpen. Ze begrijpen ook maar slecht dat Fenna nog veel slaapt want ze willen haar altijd wakker zien. Ze bellen om de haverklap om te vragen hoe laat ze wakker is en dat ik dan even wil bellen...

jorina
4 July 2009, 01:01
het aller belangerijkste blijft dat jullie de ouders zijn en jullie dus altijd het laatste woord hebben houd dat goed in je achterhoofd
jullie bepalen de regels en niet de opa en oma
je kan ze wat versoepelen ten aanzien van opa en oma maar nooit zodat jij als ouder er onder lijd
opa en oma zijn er om kindjes (kleinkindjes) te verwennen maar wel met de regels van papa en mama in het achterhoofd

pluis
4 July 2009, 06:52
@sanel:
Laat je man iid met je schoonouders praten of stel als regel dat ze bij jou thuis oppassen. Ik zorg zelf dat alle flesjes schoon zijn bv en dat ze elke keer een nieuwe kan pakken. Dat is de manier zodat ik zeker weet dat levi uit een schoon flesje drinkt. Schoonmaken doe ik dan wel weer als ik thuis ben. Zo doe ik het ook met andere dingen. Ik ben namelijk ook precieser ipv met een beetje water omspoelen, doe ik het met dubro en kook ze uit. Je moet met sommige dingen iets toegeven (anders heb ik binnen de kortste keren ruzie). Maar zoals ik al eerder zei met veiligheid, slapen ed wil ik dat ze zich daaraan houd.

jorina
4 July 2009, 09:30
en hetzelfde geld ook voor honden mijn ouders hebben er 2 maar hoe lief en aardig ze ook zijn je kunt een hond nooit vertrouwen als het om kleine kinderen gaat

Sanel
4 July 2009, 15:24
Jullie hebben gelijk hoor meiden!! We moeten het er maar eens stevig over hebben met ze en als ze het er dan niet mee eens zijn dan gaat ze daar gewoon niet heen. Dan komen ze maar hier. Fenna kan nog weleens prikkelbaar reageren op dingen die ze niet kent. Dus als ze een ander ritme krijgt ben ik bang dat ik een jengelend kind ophaal. Maar het komt vast allemaal wel goed. Ik hou jullie op de hoogte.

french
4 July 2009, 18:35
Sanel gaat vast wel goed komen, ik merk dat ik Niek nu ook al wat meer kan loslaten.
Hoe dichterbij het werken nu komt hoe makkelijker het wordt lijkt het wel.
tenslotte zullen we wel moeten, of je moet huismama worden.
Maar dat zit er hier niet in, kunnen we ons niet veroorloven helaas.
Maar het zal allemaal wel goed komen met oppassen.
gewoon op je strepen blijven staan.
Het is jou kindje tenslotte !

pluis
5 July 2009, 16:11
Zijn jullie mopjes ook zo vroeg wakker s morgens? Levi sliep lekker door totdat het warm werd buiten. En nu hij kan draaien eindigt hij op zijn buik om vervolgens wakker te worden en erachter te komen dat hij niet terug kan draaien en dan gaat hij huilen. Weg nachtrust van mama. :shock: