PDA

View Full Version : negatieve uitslag

mamajonne
10 July 2009, 19:13
Hallo,

Ik heb berichten gelezen die lijken op die van mij, maar ik wil toch ook even mijn verhaal/vraag op schrijven.

Ik ben vorige maand gestopt met de pil en zou afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden. Tot op vandaag is dit niet het geval. Ik heb dinsdag en vandaag een zwangerschapstest gedaan en beide waren negatief. Ik was beide keren verbaasd aangezien ik sinds twee weken zwangerschapsklachten heb. Met name het moe zijn en pijnlijke tepels en borsten. Dit zou mijn tweede zwangerschap zijn en bij mijn eerste zwangerschap had ik ook deze klachten. Ook was ik bij mijn eerste zwangerschap direct zwanger na het stoppen van de pil.

Wie herkent dit? Zou ik toch zwanger kunnen zijn? Kan ik het beste naar de huisarts gaan of afwachten?

Alvast bedankt!!
MamaJonne

Joya
10 July 2009, 19:24
Heey

Het kan zijn dat je wel zwanger bent maar nog niet genoeg hcg aanmaakt zodat een test positief is... Hoelang heb je de pil gebruikt (sinds je vorige zwangerschap)? Het kan ook ontpillen zijn ondanks dat het de vorige keer wel meteen raak was... Misschien nog even een paar dagen afwachten en dan nog een keer testen... Hou je ons hier op de hoogte??

Liefs

josh
11 July 2009, 11:46
He mamajonne,

Misschien is je eisprong in deze maand later geweest? Waardoor alles weer een aantal dagen opschuift... Heb je ook je temp bijgehouden?
Gezien je 'klachten' zou je best zwanger kunnen zijn. Ik zou ook over een paar dagen nog eens testen.. Want niet ong betekend nog altijd een kans op zwangerschap...

Ik ben ook net wel net niet overtijd (onregelmatige cyclus) en hoop natuurlijk dat ik niet ong wordt.. Het is erg spannend, toch maar even afwachten nog...

Ik zal voor jou duimen!
Succes...

X Josh

mamajonne
11 July 2009, 12:10
Bedankt voor jullie reacties!

Ik wacht nog wel even af. Ik vind deze twijfel wel heel erg irritant hoor.........je weet niet waar je aan toe bent!
Het zou best eens kunnen dat mijn cyclus verschoven is. Wel lastig want dat zou ook betekenen dat ik een onregelmatige cyclus heb. Hoe bereken jij nu je meest vruchtbare dagen Josh? Of..........hebben jullie het elke avond gezellig in bed?!! :lol:

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen Josh!

xMamaJonne

josh
11 July 2009, 12:40
Mamajonne,

Voor mij is het best lastig te berekenen. Ik probeer nu sinds een halve maand het temperaturen erbij dat geeft een vrij duidelijk inzicht maar wel pas NA de eisprong en na een paar maanden om dat goed te kunnen inschatten.. Heb dat tot nu toe uitgesteld omdat ik er niet elke dag mee bezig wilde zijn.. Gewoon lekker vrijen en op die manier blij verrast worden!
Ik pak het gemiddelde van mijn cyclussen en tel daar 14 dagen op terug. Rond die dag kijk ik ongeveer een week mijn cervix slijm na.. Dat geeft een heel goed beeld. Als het helder en rekbaar is komt je eisprong eraan.. Verder toch goeie hoop bewaren en afwachten... Vind het vooral lastig dat ik niet exact weet wanneer ik 'overtijd' ben. Dan ga ik mezelf lekker zitten maken terwijl ik gewoon in een langere cyclus blijk te zitten.....
Het lijkt me het beste om gewoon in ieder geval om de dag te vrijen dan kun je er haast niet naast zitten.. Maar als de tijd vordert ga je toch wat berekeningen maken om je kans te vergroten....

Heel veel succes! En laat de uitslag even weten....

X Josh

josh
11 July 2009, 12:44
Oh, ik zou maandag nog eens testen! Dan ben je als ik het goed begrijp 7 dagen 'overtijd' toch? Het zwangerschapshormoon wat in je urine kan zitten is dan meerdere malen verdubbeld en zal voor je duim dat het dan zichtbaar is op je test....

X josh

Eva_697
11 July 2009, 12:51
je bent net gestopt met de pil, het kan even duren voor je cyclus weer op pijl is. Zwangerschapsklachten had ik ook na het stoppen met de pil. Maar dat was meer omdat je nu echt menstrueert ipv een onttrekkingsbloeding hebt. Ik zou volgende week nog eens testen.. en minimaal 2 weken wachten voor je naar de huisarts gaat. het kan ongeveer 4-8 weken duren na stoppen met de pil voor je ongesteld wordt. Tenzij je zwanger bent natuurlijk haha. Maar dat je bij de eerste meteen zwanger was wil niet zeggen dat dat nu weet het geval is. Ik was met mijne eerste zwangerschap binnen 2 maanden zwanger en dit keer duurde het 9 maanden..

Succes!

becky88
12 July 2009, 22:14
hallo,

ik heb precies hetzelfde zou afgelopen donderdag ongesteld moeten zijn geworden.
ondertussen al een aantal testen versleten en allemaal negatief.
heb wel alle klachten en toen ik terug ging tellen vanaf de dag dat de innesteling zou zijn geweest.
ik heb donderdag wel bloed laten prikken omdat ik toen al 1,5 week amper had gegeten en totaal geen energie meer heb.
maar ben bang dat hier ook niks uit zal komen....maar die onzekerheid pfff die maakt je ook kapot....

mamajonne
13 July 2009, 07:25
Helaas.......drukte om niets! Ik ben gisteren ongesteld geworden!! Op zich had ik gisteren wel zoiets van...nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben....die onzekerheid vind ik maar niets!

Ik herken ook wat jij zegt Becky88. Vanaf de vermoedelijke innesteldag had ik ook last van van alles, maar als ik het nu terug reken was dat waarschijnlijk mijn eisprong.

Wij gaan voor de volgende ronde en ik ben benieuwd of jij wel zwanger bent Becky88! En jij Josh? Heb jij al meer duidelijkheid?

xMamaJonne