PDA

View Full Version : huh? wel of niet??

Tini
2 August 2009, 11:56
Hoi Meiden,

Ik heb een vraagje.

Gisteren avond heb ik een test gedaan. Het streepje wat aangeeft dat je zwanger bent was licht maar duidelijk aanwezig, MAAR er was geen "control" streepje! Betekend dit dus Negatief? Daarna een tweede test gedaan.... negatief, met een duidelijke "control" streepje.
Vanochtend even naar de eerste test gekeken en is er een vage "control"streepje te zien... Dus test wel serieus nemen?? hmmm.. (?)
Het is de eerste maand dat mijn vriend en ik aan het proberen zijn, ik ben overtijd ( maar ongeveer 1 week), ben al 3 dagen de heeelllee dag misselijk, onzettend zure maag, heb gevoelige borsten, en pijn in mijn onderbuik.
Hmmm,.. wat denken jullie??

hoop1970
2 August 2009, 12:04
lees de gebruiksaanwijzing even goed na...

Vaak staat er in dat als de controle streep niet aanwezig is je de test als negatief moet zien...kan zijn dat de test zelf niet goed is geweest...
controle streep is ip altijd zichtbaar.
Verder moet/mag je na een x aantal minuten de test niet meer aflezen, dan is deze ook niet meer betrouwbaar.
De 2e test die je hebt gedaan lijkt me dan meer betrouwbaar.
Anders morgen gewoon nog een keer testen.
Succes

karen0128
2 August 2009, 12:09
Hoi Tini,

Ik denk dat je dan de test niet meer serieus kan nemen.
Als binnen de tijd die er voor staat geen streepje is gekomen in het controle venster dan is de test niet goed uitgevoerd en kun je je dus ook niet vast houden aan dat resultaat.
De tweede test gaf negatief aan dus denk ik daarom ook dat het negatief is...maaaaaaaaaar...wie ben ik!?;)

Ben je net van de pil af? Want de klachten die je hebt zouden dan ook met het ontpillen te maken kunnen hebben.

En als je wel net van de pil af bent is het niet gek dat je 1 week "overtijd" bent, sterker nog...je bent dan ook niet overtijd maar je lichaam moet dan nu alles zelf regelen en heeft simpelweg de tijd nodig om op gang te komen.

Maar ik weet nogmaals natuurlijk niet of je net van de pil af bent en verder nogmaals...tjha..wie ben ik;)

In ieder geval sterkte ermee!!!:D

sterretje37
2 August 2009, 12:13
@Tini: De eerste twee drie maanden nadat ik met de pil was gestopt, had ik precies dezelfde symptomen maar werd helaas toch ongi.
En wat de test betreft: geen controlelijn? Dan is de test inderdaad niet goed uitgevoerd. En het klopt wat Karen en Hoop zeggen: niet meer aflezen na de omschreven tijd in de gebruiksaanwijzing.
Veel succes.

Gr. Inge

Tini
2 August 2009, 12:18
Bedankt voor de goeie tips en informatie!

Oh, ik gebruikt wat langer dan twee jaar de pil niet meer. Mijn cyclus was ook best regelmatig, tot nu :-) .
Ik denk dat ik voor de zekerheid over een week nog een test ga doen.

groetjes
Tini

2 August 2009, 14:44
Er moet altijd een controle streep komen, anders geldt de test niet. Waarom haal je niet nieuwe van het kruidvat bijvoorbeeld? Ik zou echt niet nog een week gaan/kunnen wachten hoor! 8-)