PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Lieke4
1 December 2009, 20:10
Maagzuur begint bij mij ook steeds meer op te komen. Vaak heb ik 's avonds ook geen trek in eten dan, maar ja, toch wat naar binnen werken he.

Marieke; ik hoop dat je snel weer opknapt en dat je de boel binnen houd!

Voel wel steekjes in m'n buik, maar heb nog niet echt de beeb gevoeld. Ga er ook eens meer op letten als ik in bed ligt..
Morgen 17 weken!!

Nadine
1 December 2009, 22:01
:D Baby gevoeld!!
Nu weet ik het zeker!
Gisteren voelde ik ook al iets, maar durfde niet te zeggen of dat de baby was.
Het voelt als een onwillekeurig spiertje, een zenuwtrekje zeg maar.
Ben benieuwd hoe mijn vriend reageert :mrgreen:

Beebie_Wish
2 December 2009, 07:00
Morguh dames,

Maar kijk ik weet het niet of ik onze uk zeg maar al voel. Even een vraag misschien weet iemand dit wel?!? Mensen die al overgewicht hebben en zwanger zijn betekend dit het dan ook dat je je kleine dan ook veel later kan voelen?!? Want als ik vele van hier hoor die plopjes of schopjes voelen, dat heb ik dus niet!! Bij mij is het maar soms wat gekriebel maar meer ook niet en tis ook niet heel vaak.

En als ik wat te lang heb gezeten heb ik beetje moeite met opstaan en doet het dan wat pijn in mijn onderrug. Ook de maagzuur dit begin ik eigenlijk alleen te krijgen zo rond de namiddag, en dus heb ik wat moeite met het avondeten, het lukt wel als ik maar rustig aan doe.

Andrea80
2 December 2009, 07:22
Hey dames,

Wat leuk dat jullie al van alles beginnen te voelen!

Ik voel nog niets.

Ik weet nog niet wanneer ik voor 20 weken echo mag. Het zal begin Januari zijn.
Ik moet volgende week bellen had ze gezegd.

Vandaag lekker jarig!!!
Lekker eerder naar huis en vanavond een klein beetje visite!

nou groetjes Andrea

Beebie_Wish
2 December 2009, 07:40
Gefeliciteerd met je verjaardag Andrea ;)

da-silva
2 December 2009, 07:53
Happy birthday Andrea!! Veel plezier vandaag :D

Unknown
2 December 2009, 09:08
Goedemorgen allemaal!

Andrea: gefelicteerd met je verjaardag!!! En een fijne dag vandaag.

Marieke: gaat het al wat beter met je?

Beebiewish: ik twijfel af en toe of dat wel de baby is wat ik voel. Heb een paar keer plopjes gevoeld en een kriebelend gevoel…nu heb ik het een paar dagen weer niet gevoeld en twijfel ik of dat wel het kindje was.

Indootje
2 December 2009, 09:18
Hey,

Vandaag alweer 18 weken! Nog 2 weken en een dag en dan kan ik eindelijk weer naar mijn uk kijken...

Gisteren naar de fysio geweest omdat ik pijn had en wat ik al dacht: bekkenpijn. Heb nu oefeningen meegekregen, het is nog niet heel erg, maar ik wilde nu graag weten hoe ik kan voorkomen dat het erger wordt, voordat ik zometeen bijna niet meer kan lopen....

Groetjes Leoni

Oh, hoop maar niet dat het erger voor je wordt, wat vervelend....

Overigens had ik gisteren best veel gelopen en voelde op een gegeven moment echt steeds steken aan beide liezen. Weet niet wat dat is, maar was ook niet zo fijn...

Indootje
2 December 2009, 09:20
Andrea, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! 8-) :lol: :P

Indootje
2 December 2009, 09:21
Marieke, hoe is het met je?? :roll:

Nadine
2 December 2009, 11:09
Gefeliciteerd Andrea!

Voor sommige vrouwen voelt de baby als gekriebel, voor anderen als vlinders in je buik en voor anderen weer als een luchtbelletje.
Ik merk duidelijk verschil met het gevoel van mijn darmen. Bij darmen voel ik het links of rechts in mijn buik en voel ik het aankomen en wegtrekken. De baby laat even van zich horen (na het opstaan of 's avonds) en is dan meteen weer weg. Ik voel hem dan een keer of vier schoppen en dan is het weer uren rustig.

@Leonie
Ik hoop dat je klachtenvrij blijft, want met 18 weken zou je je kwa vermoeidheid en misselijkheid toch steeds beter moeten gaan voelen.

@Indootje
Kan het bandenpijn zijn?

leonec
2 December 2009, 11:19
Andrea GEFELICITEED !!!!

Vandaag koppijn door de buren...zijn de hele dag al in hun huis bezig :cry: met boren ( volgensmij tegels van de muur halen....)

Wat een herrie... :x

Vandaag alweer 16 weken en 1 dag...wat klinkt dat lekker...

Voordat ik ga slapen luister ik altijd even heel kort naar een hartje heerlijk gevoel geeft je dat :D

Nadine
2 December 2009, 11:36
@Leonec
Heerlijk ja die bevestiging van een kloppend hartje. Doe je dat met zo'n doppler-apparaatje?
Mijn VK zei dat je dat niet te vaak moet doen, omdat zo'n apparaatje straling afgeeft.
Maar kan me goed voorstellen dat je het doet hoor ;)
Nog even en je kunt hem voelen :)

Unknown
2 December 2009, 11:44
Ik wilde van het weekend ook met de angelsound naar het hartje luisteren. En ik kon het hartje niet vinden. Ik raakte zo wat in paniek en kon echt janken.
Ik dacht dat men alleen in het begin moeite had met het vinden van het hartje en dat dat nu geen probleem zou moeten zijn….Had ook niet verwacht dat ik daardoor zo erg van slag kon zijn.
De volgende dag opnieuw geluisterd en toen kon ik het gelukkig wel vinden.

Maar ja denk dat ik het vanavond weer ga proberen…hopelijk vind ik het meteen

Maar over die steken…ik heb af en toe ook hier en daar steekjes.
Gisteren echt aan mijn linker- en rechterzij een zeurend rekkend gevoel.
Moet zegge dat in een week tijd mijn buik wel ineens veel is gaan groeien.

leonec
2 December 2009, 12:02
Nadine ik luister ook maar een minuutje..

mijn gynaecoloog zei dat de straling zo weinig was dat het niet schadelijk is... :roll:

de verloskundige van mij eens vragen dinsdag...( weer controle)

Unknown ik kon het hartje eerst ook niet vinden hoor pas sinds 2 weken..( goed opgelet waar de verloskundige het apparaatje neerzette)

Ze hadden mij ook gezegd dat het ook wel eens kon dat ik het helemaal niet ging horen omdat ik de placenta aan de voorkant heb...

Indootje
2 December 2009, 12:04
@Indootje
Kan het bandenpijn zijn?

Ja, ik denk inderdaad dat het bandenpijn is en de baarmoeder aan het groeien is. Begint nu echt wel een buik te zien enzo, dus ja, nu zal de groei wel gaan doorzetten :)

Beebie_Wish
2 December 2009, 12:07
Wij hebben ook over het luisteren naar het hartje met een angelsound gezocht op internet en staat er veelal dat het niet schadelijk is en het bijna zelfde is als wat ze in zknh of vk praktijk gebruiken alleen is zo´n angelsound veel minder sterk dan in het zknh of bij een vk praktijk.

We hebben eergister weer ff naar het hartje geluisterd en soms is het wel ff zoeken maar mn vriend gaat heel rustig ermee over mijn buik en dan echt net onder mijn navel, en dan heeft ie hem zo...En dan ff luisteren en is het weer zo´n mooi moment...

Nadine
2 December 2009, 14:22
@Unknown
Ik kon het hartje met 11 weken al horen, maar de avond voor de eerste echo (met 13 weken) kreeg ik hem niet gevonden :roll:
Dus toch nog met spanning naar de vk, maar daar was alles ok :D Soms hoor je het gewoon niet.

lonnekeleoni
2 December 2009, 17:44
@ Marieke: Hoe gaat het nu met je? Voel je jezelf alweer wat beter?

@BW: Pijn in de onderrug heb ik ook, hiervoor ben ik naar de fysio gegaan (kan je gewoon zelf een afspraak mee maken) dit komt deels doordat je spieren stijver worden en voor een deel omdat je bekken week (zachter)wordt, zodat de baby er straks makkelijker door kan. Tegen maagzuur schijnt vanillevla heel goed te helpen, dus misschien een tip... Het gekriebel in je buik dat je voelt is waarschijnlijk je baby en dit gevoel zal de komende weken steeds beter te voelen zijn, ik voel ook maar een heel klein beetje...

@ Andrea: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Beebie_Wish
3 December 2009, 06:58
Goedemorgen dames,

Goh wat is het toch best wel een stilte in ons gezellige topic? Heeft iedereen het zo ontzettend mega druk, of druk met aankopen doen voor sinterklaasavond hihi...Of nog beter baby-aankopen doen hihi :D

Hier bij ons gaat alles wel goed op maar paar ´´klachtjes´´ na dan hihi...Verder voel ik me topfit!

Wij vieren geen sinterklaas en met kerst hebben we lekker besloten om gezellig saampies te vieren (de laatste kerst wat we nog met zijn 2en hebben hihi)...En met oud en nieuw blijven we gezellig thuis misschien dat nog visite komt maar dat is niet zeker, ach we zien het allemaal wel.

Bente
3 December 2009, 11:59
hee dames,
wat leuk om te lezen dat er zoveel van jullie het kindje voelen!
ik voel vanalles, maar ik weet niet wat het is, laatst idd van die plopjes maar die kwamen van zo ver aan de zijkant, dat ik dacht dat kan m niet zijn toch?
nu heb ik idd af en toe een jeukend gevoel, zou het dan toch?
maandag eindelijk weer naar de VK, blijft toch steeds weer spannend, is alles nog steeds goed?
Morgen alweer 17 weken, wauw, de 20 komt in zicht.
Zaterdag gaan we babykamer, de wagen ed bestellen, leukleukleuk!
Begin wel zenuwachtig te worden voor maandag, stom he?
Ik heb trouwens nog een hele andere vraag:
over werk, ik heb een jaarcontract tot juni 2010, maar dan ben ik inmiddels al bevallen en ik wil graag 3 dagen gaan werken, dus 24 uur ipv 36, moet ik mijn contract in juni gewoon voor de 36 uur laten verlengen en dan wanneer ik weer aan het werk ga, de uren laten aanpassen in 24?
ik weet ook niet of ik recht heb op ouderschapsverlof, aangezien er in mijn beroepsgroep geen CAO van toepassing is, ik heb gelezen dat je dan 1 jaar vast dienstverband moet hebben gehad, dat heb ik dus niet.
maar ergens anders las ik weer dat je gewoon 1 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt moest hebben, dat heb ik dan weer wel.
Poeh weer een heel verhaal, ik hoop dat iemand het begrijpt.

groetjes

Spring
3 December 2009, 12:23
@ Bente: ik hoor hier niet, maar las je berichtje toevallig en heb een juridische achtergrond, dus wilde even reageren.

Iedereen heeft op grond van de wet recht op ouderschapsverlof van 26 keer je arbeidsduur per week (bij fulltime, dus eigenlijk gewoon een half jaar). Dat ouderschapsverlof is in beginsel onbetaald, tenzij in een CAO of elders anders is afgesproken. Het maakt niet uit of je een contract hebt voor bepaalde tijd: het gaat er inderdaad om dat je één jaar bij dezelfde werkgever werkt. Zie: http://www.intermediair.nl/artikel/ziek ... erlof.html (http://www.intermediair.nl/artikel/ziekte-verlof-en-vakantie/11016/ouderschapsverlof.html)

Wat de aanpassing van je contract betreft: wil je de 12 uur minder gaan werken door het opnemen van het ouderschapsverlof? Want dan hoef je je contract (nog) niet aan te laten passen. Als je je contract gewoon laat verlengen voor 36 uur, is dat ook het salaris dat je krijgt gedurende je bevallingsverlof en als je contract al per die datum is veranderd is dat misschien anders. Het ouderschapsverlof wordt ook berekend o.b.v. je contract geloof ik, dus ook daarvoor is het voordeliger dat je het pas later aan laat passen als dat nodig. Belangrijk is wel of je verwacht dat ze moeilijk gaan doen over de aanpassing en wat er precies in je contract staat over opzegging en aanpassing arbeidsduur. Als dat namelijk gedurende de looptijd contractueel niet mogelijk is en je baas weigert, dan kan het zijn dat je toch die 36 uren moet blijven werken... Tenzij je dan kunt regelen dat je d.m.v. het ouderschapsverlof minder werkt. Dat moet je zelf dus even afwegen.

Ik hoop dat je zo iets meer weet.

Fijne zwangerschap allemaal en leuk om jullie verhalen een beetje mee te lezen soms!

Unknown
4 December 2009, 08:16
Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het met jullie?
Voelen jullie je beter nu jullie in het tweede trimester zitten? En zijn de klachten afgenomen?
Waar ik nog het meeste last van heb is hoofdpijn en bandenpijn. Zelfs de vermoeidheid is minder geworden en kan nu in middag/avond wat meer doen dan op de bank hangen en slapen.

Het is wel rustig geworden hier…..hebben jullie het druk door de feestmaand?
Voorlopig zit k tot 5 uur nog op werk vandaag en dan lekker weekend!!!! :D

Bente
4 December 2009, 08:24
bedankt voor de info!

Beebie_Wish
4 December 2009, 08:41
Idd unknown het is wel heel erg verdacht stil hier in ons gezellige topic!! Wellicht weten degene die zich verdacht stil houden hier meer over http://www.nu.nl/binnenland/2136817/fli ... rpakt.html (http://www.nu.nl/binnenland/2136817/flitspalen-als-cadeautje-verpakt.html) ?? :D :D Want ze houden zich wel heel erg stil de laatste tijd!!

En bij mij voel ik mezelf ook uitermate goed nu in het 2e trimester maar behalve nog wel last van hoofdpijn en bandenpijn maar ook de vermoeidheid is nog wel bij mij blijven hangen, het lukt me heel erg met moeite om tot laat op te blijven. En het boeren dat houd ook maar niet op echt nu ik zwanger ben kan ik wel een hele dag achter mekaar lopen boeren, mijn vriend vraagt me dan wel eens van ´´Zo is het nu eens genoeg met dag geboer :D ´´ haha!!

Maar het maagzuur dat word wel steeds erger bij mij pff maja tis voor een goed doel he :)

En even een vraagje als jullie met de angelsound luisteren naar het hartje, hebben jullie dan ook wel eens dat je het hartje wat verder weg hoort en daar tussen door van allerlei geluiden we zouden graag willen weten of dat onze kleine uk is die dan bijv aan het bewegen is of is het puur afkomstig van mijzelf?? Het is na ff wel weer dan ff rustig en horen we het hartje wel goed maar dan hup horen we het weer het lijkt dan net alsof onze uk aan het bewegen/stoeien is ofzo...

Miesje78
4 December 2009, 09:38
Haha, volgens mij leest iedereen wel, maar gewoon geen tijd om te posten!

Ik voel me eigenlijk nog steeds 'gewoon' goed. Ik was gelukkig al niet al te moe 's avonds en kon gewoon nog lekker naar mijn paard. Dat doe ik nu nog steeds.
Wel heb ik na het middag- en avondeten een flinke dip, dan moet ik echt even uitrusten! Verder gelukkig geen echt klachten, behalve af en toe wat prikkelbaarder, maar dan geef ik de hormonen de schuld :D .

Ik luister niet naar het hartje met dat apparaat, dus kan er ook niks over zeggen.
Wij moeten komende woensdag weer naar de vk en dan horen we 'm weer. Ik moet ook zeggen dat ik 'm ook voel, meestal op vaste tijden ('s middags om een uurtje of 2 en 's avonds in bed), dus ik maak me niet al te veel zorgen eigenlijk.

Unknown
4 December 2009, 10:30
Ik heb dat eigenlijk altijd…dat ik het hartje verder op de achtergrond hoor. We horen meer gekraak en geruis. Ik weet eigenlijk niet of dat van mijzelf komt of van de bewegingen van het kindje.
Ik dacht eigenlijk dat het meer aan de angelsound lag
:oops:

Indootje
4 December 2009, 12:20
Hallo allemaal!

Tja, volgens mij is iedereen druk inderdaad :-)
Overdag op mijn werk lees ik af en toe wel, maar heb ik niet altijd tijd om wat te posten.... En als je dan 's avonds ook weg of druk bent is er zo weer een dag voorbij zonder dat je geschreven hebt :roll:

Ik begin me ook echt minder moe te voelen. Wel meer last van bandenpijn, vandaag veel steken helaas :-( Maar VK zei dat het bandenpijn zal zijn.... nou, daar vertrouwen we dan maar op. Ze zei dat je baarmoeder niet geleidelijk groeit maar hop in 1x ineens heel erg.

Over die angelsound en het hartje....
Ik hoor het soms duidelijk en dan wordt het weer minder duidelijk. Dat is echt dat de baby draait en beweest hoor, dus alleen maar leuk om te merken, toch :D ?

Wat zijn de plannen voor het weekend?
Mensen die Sinterklaas gaan vieren of juist iets anders gaan doen?

Beebie_Wish
4 December 2009, 12:26
Okee nou dan weten we dat ook weer :D . Dan was onze uk vanmorgen wel lekker druk in de weer :D .

En wij doen niet aan sinterklaas. Morgen hebben we afspraak staan om naar een auto te gaan kijken en natuurlijk uit te proberen. En verder hebben we vanavond een etentje, en verder het weekend lekker rustig hmm... :D

Bente
4 December 2009, 12:29
hee,
wij vieren geen Sinterklaas maar doen kadootjes met kerst, dus voor ons geen speciaal weekend.
zit nu op het werk, maar lag liever in mn bedje, pff ik ben nog steeds moe hoor, misschien nog wel meer dan voorheen, zou dat nu niet over moeten zijn bij 17weken!!!
ik heb een doptone te leen gekregen, maar we hebben hem nog niet gebruikt, ben bang dat wanneer we het hartje niet vinden, de paniek meteen toeslaat... dus maandag maar even afwachten of alles goed is bij VK en dan kunnen we dan ook af en toe zelf eens checken.
Alvast een fijne pakjesavond voor degenen die pakjesavond hebben en voor de rest fijn weekend!
Dinsdag weer een update na onze afspraak bij VK maandagavond..............

Bambi80
4 December 2009, 15:55
Inmiddels ben ik net thuis van mijn 5de opname. Ben 3 daagjes in het ziekenhuis geweest. Ze hebben mij nu verder onderzocht omdat het toch meestal na het eerste trimester wel afgelopen is met de misselijkheid en het braken. De internist en psycholoog hebben mij onderzocht. Internist kon niets vinden. Bij de psycholoog kwam wel wat ter sprake, maar heb duidelijk gemaakt dat ik daar totaal geen verband zie met het spugen. Ik denk hooguit dat het soppen van de keuken van afgelopen zondag teveel is geweest en verder vind ik het gewoon lastig om er een vinger op te leggen waarom het van goed ineens weer zo slecht kan gaan.

Wat trouwens heel leuk was, is dat ik tijdens mijn opname een groeiecho heb gehad. En wat ben ik trots op mijn wat lijkt op een zoon (echoscopiste wilde het niet met zekerheid zeggen, maar het leek toch echt op een balzakje tussen de beentjes). Hij groeit zo goed dat ie bovengemiddeld is in groei. Van kop tot kontje was ie gisteren 15,2 centimeter. Ondanks dat het met mama niet zo goed gaat, doet de baby het dus tot dusverre prima.

Indootje
4 December 2009, 16:23
Oh Mariek, wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis lag :-(
Maar gelukkig gaat het nu weer beter en ben je weer thuis!
En wat leuk, hoogstwaarschijnlijk een jongen dus, dacht je dat ook al? (kan even het lijstje niet zo snel terugvinden....)

Sterkte en rustig aan dit weekend hè! ;)

tineke24
4 December 2009, 16:28
Inmiddels ben ik net thuis van mijn 5de opname. Ben 3 daagjes in het ziekenhuis geweest. Ze hebben mij nu verder onderzocht omdat het toch meestal na het eerste trimester wel afgelopen is met de misselijkheid en het braken. De internist en psycholoog hebben mij onderzocht. Internist kon niets vinden. Bij de psycholoog kwam wel wat ter sprake, maar heb duidelijk gemaakt dat ik daar totaal geen verband zie met het spugen. Ik denk hooguit dat het soppen van de keuken van afgelopen zondag teveel is geweest en verder vind ik het gewoon lastig om er een vinger op te leggen waarom het van goed ineens weer zo slecht kan gaan.

Wat trouwens heel leuk was, is dat ik tijdens mijn opname een groeiecho heb gehad. En wat ben ik trots op mijn wat lijkt op een zoon (echoscopiste wilde het niet met zekerheid zeggen, maar het leek toch echt op een balzakje tussen de beentjes). Hij groeit zo goed dat ie bovengemiddeld is in groei. Van kop tot kontje was ie gisteren 15,2 centimeter. Ondanks dat het met mama niet zo goed gaat, doet de baby het dus tot dusverre prima.

Fijn dat je weer thuis bent. En dat het met je "waarschijnlijk zoon" goed gaat ondanks het vele spugen.
Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Ik snap zowieso de link van spugen en psycholoog niet echt eigenlijk.

Hopelijk gaat het wat beter met je, anders duren 40 weken wel erg lang he?!

Hier alles goed.. vandaag terug gekomen van een weekje vakantie. zijn naar aquadelta geweest in Bruinisse, was erg leuk!
Ga ik thuis op de weegschaal staan ben ik inmiddels 3 kilo aangekomen.
Hoeveel zijn jullie nu aangekomen? en mijn buik lijkt sinds de vakantie een stuk dikker.. waarschijnlijk van de rust :lol:
iedereen een goed weekend. Morgen sinterklaas vieren bij mn schoonfamilie.

Gr Tineke

Bambi80
4 December 2009, 16:29
ja mijn gevoel zegt ook een jongetje :D

da-silva
4 December 2009, 17:20
Hey allemaal,

Ik lees meer dan dat ik zelf mee schrijf, maar ik zal eens wat meer proberen te schrijven. De laatste week erg druk gehad met werk en personeel uitval (PFF!), hypotheekadviezen, gedichten maken, cadeautjes kopen enz. Wij hebben vanavond met vrienden dobbelspel en morgen met familie cadeautjes met gedichten. Erg gezellig, ik heb er veel zin in. Ik vind het ook een super leuk idee dat volgend jaar sinterklaas geviert kan worden met kleine beebs erbij.
Ik heb verder niet veel last van kwaaltjes. Ik heb steeds meer energie en ik voel me wel prima eigenlijk. Ik heb wel het idee dat mijn buik soms 'strak' zit. Alsof er een band omheen knelt. Dit heb ik vooral op momenten als ik het druk heb of als ik bijv een zwaar winkelkarretje moet duwen. Heeft iemand dit nog meer? Oja, nog zoiets stoms... ik ben echt een chaoot op het moment. Sta ik in de supermarkt, kom ik erachter dat ik al 3 artikelen in de verkeerde kar aan het stoppen ben. Ik ben vlug met dat karretje (en een rood hoofd) door de winkel gelopen om mijn eigen kar te zoeken. Stond hij helemaal aan de andere kant. Gelukkig zag ik niemand zoeken, dus ik heb ze snel omgewisseld. Ik voelde me echt een ei :oops: .
Marieke wat vervelend dat je alweer opgenomen moest worden. Raar dat je dat nog zo lang blijft houden.
Wel gaaf dat je waarschijnlijk weet dat het een jongetje gaat worden.

Sively
4 December 2009, 18:47
Hey Marieke, fijn dat je weer terug bent! Hopelijk was het nu echt wel de laatste keer!

Ik had woensdag een afspraak bij de gyn. Alles was gelukkig in orde! Ben wel nog bijna niets bijgekomen. De drie kilo die ik afgevallen was in het begin, zijn er ondertussen wel weer bij. Maar volgens haar ga ik echt wel een groeispurt krijgen. Mijn buik is nog niet echt groot en 'de gemiddelde mens' is nu al 4 kilo bijgekomen (die 3 kilo is dus normaal hé tineke24 ;) ). Merk ook wel dat deze week mijn buik echt gegroeid is ten opzichte van vorige week. Ook aan de bandenpijn :s
Vandaag dan weer heel ongerust geweest. Had ineens bloedverlies. Weer ff langs de gyn mogen gaan. Voelde me er zo ongemakkelijk bij, maar ze zei dat het echt niet nodig was. Ze vertelde dat zij dat ook gehad heeft bij de twee zwangerschappen en dan ook zo snel mogelijk controleerde of alles nog goed was. Ze vond het niet meer dan normaal dat ik even langskwam. Heb de kleine daardoor heel eventjes kunnen zien. Hij/zij was heel veel aan't bewegen en het hartje klopte heel goed. Er was ook geen bloed in de baarmoeder te zien, dus nu ben ik weer gerustgesteld. Hoop dat ik de beeb snel voel. Als ik dan nog eens bloedverlies is, weet ik tenminste dat er niets aan de hand is zolang ik hem/haar voel. Nu gaan we weer proberen te genieten van de zwangerschap!

Nog een leuke avond allemaal, en degene die iets voor sinterklaas doen, veel plezier met de cadeautjes!

draakje78
4 December 2009, 21:42
he bah marieke wat vervelend dat je toch weer in het ziekenhuis bent beland, ondanks dat het beter leek te gaan!

ik blijf trouwens ook echt aan het spugen en ik twijfel nu of het toch meer geen combi met de pijn van mn been te maken heeft. Gyn heeft me wel terug gebeld wat betreft de medicatie en ze blijven me toch echt morfine aanraden en dat blijf ik wel een struikelblok vinden

verder lees ik alles wel mee hoor en ook op de hyves, maar ben echt weinig online steeds!

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Beebie_Wish
5 December 2009, 10:18
JOEPIEEE :D 19 weken alweer :D

Nog 2 weken en dan EINDELIJK onze 20 weken echo...Alleen de maagzuur is erg vervelend die lijkt alleen maar erger te worden, en ik als eigenwijs wil niks er tegen in te nemen terwijl het wel zou mogen (speciale dingen ervoor), maar ik erg kieskeuriger ben nu ik zwanger ben hihi...

Fijn weekend allemaal :D

Indootje
5 December 2009, 12:16
Hee Tineke,
Fijn dat je even lekker een weekje er tussenuit bent geweest!
Ik heb vandaag gewogen en ben nu ook (al) 3 kilo aangekomen... :o

Hi Da-Silva,
Leuk als je probeert vaker te schrijven. Gezellig die Sinterklaas activiteiten he? Wij gaan ook zo de deur uit om het te vieren bij de familie. En inderdaad, volgend jaar zitten we met een kleine erbij :-)

Overigens heb ik juist het gevoel dat als ik in bed lig (met name met het wakker worden of draaien 's nachts) dat ik zo'n zware bal/bol draag....zoiets als dat ik enorm vol zit en dat als een baksteen (waarschijnlijk in je baarmoeder) ligt....hebben meerderen dat hier???? :?:

Indootje
5 December 2009, 12:18
Ik had woensdag een afspraak bij de gyn. Alles was gelukkig in orde! Ben wel nog bijna niets bijgekomen. De drie kilo die ik afgevallen was in het begin, zijn er ondertussen wel weer bij. Maar volgens haar ga ik echt wel een groeispurt krijgen. Mijn buik is nog niet echt groot en 'de gemiddelde mens' is nu al 4 kilo bijgekomen (die 3 kilo is dus normaal hé tineke24 ;) ). Merk ook wel dat deze week mijn buik echt gegroeid is ten opzichte van vorige week. Ook aan de bandenpijn :s
Vandaag dan weer heel ongerust geweest. Had ineens bloedverlies. Weer ff langs de gyn mogen gaan. Voelde me er zo ongemakkelijk bij, maar ze zei dat het echt niet nodig was. Ze vertelde dat zij dat ook gehad heeft bij de twee zwangerschappen en dan ook zo snel mogelijk controleerde of alles nog goed was. Ze vond het niet meer dan normaal dat ik even langskwam. Heb de kleine daardoor heel eventjes kunnen zien. Hij/zij was heel veel aan't bewegen en het hartje klopte heel goed. Er was ook geen bloed in de baarmoeder te zien, dus nu ben ik weer gerustgesteld. Hoop dat ik de beeb snel voel. Als ik dan nog eens bloedverlies is, weet ik tenminste dat er niets aan de hand is zolang ik hem/haar voel. Nu gaan we weer proberen te genieten van de zwangerschap!

Nog een leuke avond allemaal, en degene die iets voor sinterklaas doen, veel plezier met de cadeautjes!

Kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakte dat je bloed verloor, maar gelukkig is alles goed zeg!!!!

lonnekeleoni
5 December 2009, 20:43
JOEPIEEE :D 19 weken alweer :D

Nog 2 weken en dan EINDELIJK onze 20 weken echo...Alleen de maagzuur is erg vervelend die lijkt alleen maar erger te worden, en ik als eigenwijs wil niks er tegen in te nemen terwijl het wel zou mogen (speciale dingen ervoor), maar ik erg kieskeuriger ben nu ik zwanger ben hihi...

Fijn weekend allemaal :D

Hey,

Vannillevla schijnt ook nog weleens te helpen, dit kan in ieder geval geen kwaad. Is zelfs goed voor je beeb om veel zuivelproducten te eten, dus misschien een goede tip.....

leonec
5 December 2009, 21:25
Sively pff kan me voorstellen dat jer bent geschrokken zeg..gelukkig is alles goed...

Marieke je zal toch denken dat die ellende nou een keer over moet zijn...bah het zit je echt niet mee...
nu moet je je alleen nog maar kiplekker voelen ;)

Ik merk dat me buik begint te groeien...als ik iets straks aan doe kun je het zien :D

dinsdag weer controle verloskundige...

Fijn weekend

Lieke4
6 December 2009, 09:02
Goedemorgen allemaal,
Iedereen een leuke Sint avond gehad? Volgend jaar zullen de meeste cadeau's wel naar de kleine uk gaan.... :D

Hier alles goed, begin echt een buikje te krijgen. Kan de meeste eigen broeken echt niet meer aan, dus loop lekker al in de positiebroeken ;)

Sively; gelukkig is alles goed!!
Marieke; laten we het hopen dat het nu echt voor de laatste x is geweest he, op naar het genieten van je zwangerschap!

Allemaal fijne zondag gewenst :)

BQ1986
6 December 2009, 11:16
Naam-------------denkt--------------het is------------geslachtbepaling
Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja 29 december-------
Lonnekeleoni-----Meisje-------------???----------------Ja, 16 december
Lieke4-------------Meisje
Mariekepiek------Jongen--------------???---------------Ja, 21 december
Beebie_Wish-----Jongen--------------???---------------Ja, 18 december
Indootje-----------Meisje------------???----------------Ja, 6 januari
Tineke-------------Meisje------------???---------------Ja, 21 December
Sylverstertje------Jongen
Unknown----------Jongen ------------???--------------Ja, 16 december?
Jenny--------------???---------------???---------------Nee
Draakje------------?
Da-silva------------Meisje------------???---------------Nee
Sively--------------?-----------------???---------------Nee
MiniMe-------------Jongen------------???---------------Ja, 30 november!!
Bente--------------Jongen--------------???--------------Nee
Nadine-------------Meisje--------------???--------------16 december, 20wk echo
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen23----?????--------------JONGEN------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo
Naatje83---------??/??----------------??/??------------Ja, 11 december
Andrea80----------jongen------------????----------------nee

BQ1986
6 December 2009, 11:19
Hi meiden,

Afgelopen donderdag de geslachtsbepaling gehad en het is zo goed als zeker een jongen :D

23 december hebben we de 20 weken echo dus dan weten we het helemaal zeker hahah...

eergister ook die plopjes gevoeld maar voel nu niets meer dus weet niet wat het nou was.. hopelijk begint het te komen!
Volgens mij maakt dat het wel helemaal echt!

Iemand nog leuke ideeen voor onze minikamer van 2.20 x 1.15 m?
Wil er toch een klein kinderkamertje van maken al is het voor hooguit een half jaar!

Bambi80
6 December 2009, 12:16
Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja 29 december
Lieke4-------------Meisje
Mariekepiek------Jongen---------waarschijnlijk jongen--------Ja, 21 december
Draakje------------?
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen23----?????--------------JONGEN------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo

Indootje
6 December 2009, 12:34
Hi Beauty Queen, gefeliciteerd dat het een jongen wordt!

Gisteren Sinterklaas gevierd, was erg gezellig en ook al redelijk veel dingen voor de baby gekregen :-D

Ik heb dinsdagochtend weer controle bij de VK, maar helaas geen echo....

Unknown
6 December 2009, 14:37
Lieke4-------------Meisje-----------Meisje-------------
Draakje------------?

Beebie_Wish
6 December 2009, 14:47
Zo dames dan denken wij ff onze nieuwe auto te mogen halen in januari 2010 nee mogen we hem volgende week vrijdag al ophalen :) . Dus vandaag onze eigen auto maar gewassen en gestofzogen en mooie foto´s ervan gemaakt en nu op mp geplaatst. Nu maar afwachten...

En ik heb het lease contract van mijn paard beëindigd gister alleen ze reageren er maar niet op, terwijl diegene wel online geweest is...En ook hebben ze me 1x gebeld (maar was ik mijn foon vergeten)...Maar ik verwacht gewoon bevestigings email terug van ze!! Dat is toch meer als normaal, ik blijf maar piekeren en diep binnen in mij huil ik alleen maar om mijn paard dat ik hem mis...dus heb ik echt die beslissing gemaakt omdat ik ook aan onze uk moet denken niet waar!!

da-silva
6 December 2009, 16:24
Hey allemaal,

Ik heb een gezellige maar vermoeiende sinterklaas gehad. Vrijdag met 10 vrienden een dobbelspel gedaan en lag pas om 2 uur in bed. Het leek wel of ik een kater had de volgende dag hoewel ik niks had gedronken. Zaterdag moesten we heel NL doorrijden om bij de schoonfamilie sint te vieren. Ook erg gezellig, maar ik merkte vandaag dat het me wel zwaar viel. Twee dagen achter elkaar lag ik niet om 22.00 uur in bed en dat merkte ik wel goed. En normaal had ik altijd maar weinig slaap nodig, haha. We hebben allerlei leuke cadeautjes gekregen alvast voor Babe, wat een leuk gevoel geeft dat!
Verder heb ik een beetje last van steken in mijn buik. Ik ben benieuwd of dit de 'bandenpijn' is. Gek eigenlijk, je voelt vanalles en leest vanalles, maar je weet niet wat het is. Ik vindt het wel moeilijk om het aan elkaar te linken.

Bambi80
6 December 2009, 18:14
wij hebben ook sinterklaas gevierd gisteren. Niet zoveel gekregen voor de baby. Wel een speelgoedje en een rompertje en voor mij buikbalsem en buikolie. We hebben ook het ledikantje, de box, aankleedkussen, badje en badstandaard meegenomen bij mijn broer. Ledikantje is nog helemaal heel en alleen kaal, maar daar wilde we toch al verf overheen doen. Voor het ledikantje kopen we wel even een nieuw matrasje, want die zag er toch wel vies uit. De box ziet er nog prima uit. Voor het badje en aankleedkussen kopen we toch ook even een nieuwe, want die waren ook niet zo mooi meer. Maar goed...het ging om het ledikantje en de box.

Indootje
6 December 2009, 19:20
Pff, ik heb vandaag echt een off-day.... :(
Vrijdag kwamen vrienden eten, erg gezellig. Ging pas om 02:30 slapen ofzo.
Gisteren Sinterklaas gevierd, lange dag, druk, maar heel leuk hoor. En toen weer om 01:00 naar bed.

Dus vanmorgen werd ik helemaal met bonkende hoofdpijn wakker, duizelig enzo, bah.
Merk dan dat zo'n drukke fulltime werkweek en veel sociale dingen gecombineerd met laat naar bed gaan niet echt werkt voor mij.
Dit is namelijk al de 3e zondag op rij dat ik me zo voel...

Heeft de rest daar ook last van?

Indootje
6 December 2009, 19:21
Hee Mariek,

Hoe voel je je nu eigenlijk? :)

Bambi80
6 December 2009, 20:43
als je dan vandaag maar de tijd neemt om lekker bij te komen. Je ziet ook vaak dat zwangeren daardoor minder sociaal zijn. Ookal zit je in het 2de trimester, betekend niet dat je alles kan wat je voor de zwangerschap ook deed. Tuurlijk zijn we wel eerder moe.

Ik voel me nu wel weer goed. Ben alleen een beetje chagerijnig en verdrietig. Ik zit al zo lang thuis inmiddels.

naatje83
6 December 2009, 23:05
Draakje------------?
Naatje83---------jongen/meisje---------??/??------------Ja, 11 december

naatje83
6 December 2009, 23:12
Hey meiden,

Ben weer niet veel aanwezig geweest zoals jullie weten zijn we aan het verbouwen. Onze
slaapkamer is nu af dus daar kunnen we vanaf vandaag gaan slapen. Van de week gaan we
beginnen aan de andere twee kamers waarvan een de babykamer wordt. De gang en de zolder
moeten ook nog gedaan worden maar dat is minder belangrijk. We willen voor eind februari
zo veel mogelijk gedaan hebben zodat we nog lekker twee maanden kunnen relaxen voordat
jut & jul komen.

Zag dat een aantal van jullie al weten wat het geslacht wordt. Wij gaan vrijdag voor een 3d
echo en we hopen dat ze het kunnen zien. Voel de ukkies ook al regelmatig vooral als ik zelf
net in slaap lig te dommelen dan gaan ze herrie schoppen :lol: . Ik vind het echt een fantastisch
gevoel.

@Marieke hoe is het nu met jou? En met de misselijkheid?
@Leonec we gaan lekker gelijk op hoe is het met je?
@En hoe is het met iedereen natuurlijk?

Unknown
7 December 2009, 07:42
Gisteren Sinterklaas gevierd, lange dag, druk, maar heel leuk hoor. En toen weer om 01:00 naar bed.

Dus vanmorgen werd ik helemaal met bonkende hoofdpijn wakker, duizelig enzo, bah.
Merk dan dat zo'n drukke fulltime werkweek en veel sociale dingen gecombineerd met laat naar bed gaan niet echt werkt voor mij.

Goedemorgen allemaal!

Indootje ik heb daar ook last van….drie weken geleden was het heel erg en dan blijft het echt 3/4 dagen aanhouden en zelfs paracetamol werkt dan niet.
Afgelopen donderdag begon het weer bij mij. Gisteravond leek het alsof ik zware koorts had en dan flinke koppijn. Paracetamol ingenomen en naar bed gegaan.
Vanochtend werd ik weer wakker met flinke hoofdpijn. Maar ja zit nu op werk met hoofdpijn. Drie weken geleden was ik ook al drie dagen ziek dus wilde nou niet ziek thuis blijven…

Unknown
7 December 2009, 07:58
Drinken jullie trouwens nog wel koffie? (degenen die uberhaupt koffie dronken)

Indootje
7 December 2009, 08:02

Goedemorgen allemaal!

Indootje ik heb daar ook last van….drie weken geleden was het heel erg en dan blijft het echt 3/4 dagen aanhouden en zelfs paracetamol werkt dan niet.
Afgelopen donderdag begon het weer bij mij. Gisteravond leek het alsof ik zware koorts had en dan flinke koppijn. Paracetamol ingenomen en naar bed gegaan.
Vanochtend werd ik weer wakker met flinke hoofdpijn. Maar ja zit nu op werk met hoofdpijn. Drie weken geleden was ik ook al drie dagen ziek dus wilde nou niet ziek thuis blijven…

Hmmm, klinkt inderdaad als hetzelfde.
Ik stond vanmorgen dus ook op met enorme hoofdpijn, ben thuis gebleven, heel vervelend en niets voor mij, maar ik ben zo ook niets waard. Moet morgen sowieso naar de VK, maar dacht: ik ga toch maar de huisarts bellen. Moet zo snel mogelijk komen, dat is om 10:10. Ben benieuwd hou je/jullie wel op de hoogte....

Koffie drinken ik in het weekend eigenlijk niet en op het werk probeer ik het toch 1 kopje te beperken.

da-silva
7 December 2009, 08:07

Ik dronk op mijn werk wel eens koffie, niet elke dag maar vooral tijdens vergaderingen enzo. Nu heb ik geen druppel koffie meer aangeraakt sinds mijn zwangerschap. Ik moet er op een of andere manier niet aan denken :lol:

Ik lees terug dat het rond deze tijd normaal is om ongeveer 3 tot 4 kilo aangekomen te zijn. Ik ben nog maar 1,3 kilo aangekomen. (Stom dat je over dit soort kleine dingen gaat nadenken he!) Ik neem aan dat het geen kwaad kan toch? Ik heb al wel een flinke buik, maar qua kilo's is dat niet te merken...

Andrea80
7 December 2009, 08:22
Hello ladies,

Hier alles goed.
Wel een vermoeiend weekend gehad met twee keer sinterklaas vieren enz.

Maar zondag lekker uit gerust.

Ik drink op werk 1 kopje cappucino en thuis in het weekend af en toe 1 kopje.

Verder drink ik veel rooibos thee en water.

groetjes

Bente
7 December 2009, 08:52

ja hoor ik drink koffie, voordat ik zwanger was dronk ik eigenlijk nooit koffie, maar nu drink ik af en toe een cappucino. ik drink nog gewoon cola light ed, maar niet meer zoveel als eerst.

vanmiddag ga ik voor de griepprik en vanavond naar VK, begin alweer zenuwachtig te worden, zou alles nog wel goed zijn....?

zaterdag hebben we het kamertje en de kinderwagen besteld, leuk!!

Morgen een update over onze afspraak bij VK, tot dan!

Unknown
7 December 2009, 09:03
Ik drink alleen op werk in de ochtend een cappucino, maar alleen om wakker te worden. Anders voel ik mij de hele dag zo suf. Maar ja voel mij dan wel schuldig en krijg dan opmerkingen dat koffie niet goed is…maar een kopje is toch geen ramp???

Indootje: Hou je ons de hoogte als je terug bent van de HA?

Bente: succes vanavond!

da-silva
7 December 2009, 09:30
Ik moet morgen de mexicaanse griepprik halen. De gynacoloog adviseerde om het toch echt te doen, dus daar vertrouw ik maar op. Het blijft wel een onzeker iets hoor...

BQ1986
7 December 2009, 09:45
Hi Da_silva...

Dat aankomen is slechts een indicatie... Ik nog helemaal niets aangekomen, alleen nog afgevallen door het regelmatig overgeven. Zolang de kleine goed groeit en dat merk je iedere echo weer, is het goed!
Mijn kleine bink groeit goed door dus maak me er geen zorgen om... Die kilos die komen nog wel de laatste maanden ;) dus doen maar even rustig aan hahaha

Weet dat ik het al eerder gevraagd hebt maar iemand ideeen voor een babykamer van 2.20 x 1.15 ?? :oops:
Vind het zo ontzettend moeilijk hoe je deze kan inrichten..

Jullie al nagedacht over een stijl in de babykamer?

Sively
7 December 2009, 10:05
Ik lees terug dat het rond deze tijd normaal is om ongeveer 3 tot 4 kilo aangekomen te zijn. Ik ben nog maar 1,3 kilo aangekomen. (Stom dat je over dit soort kleine dingen gaat nadenken he!) Ik neem aan dat het geen kwaad kan toch? Ik heb al wel een flinke buik, maar qua kilo's is dat niet te merken...
Hey, ik ben ook nog niet aangekomen hoor. Het enige wat er terug bij is, is hetgeen ik de eerste anderhalfmaand ben afgevallen. Maar dat telt blijkbaar niet. De gyn zei dat ik nu wel een groeispurt kan verwachten, zowel qua gewicht als qua buik. Over mijn buik had ze alleszins gelijk, die is in een week tijd fameus gegroeid. Ben ook bijna een halve kilo bijgekomen op een week, dus...

Beebie_Wish
7 December 2009, 10:29
Hallo dames,

Qua gewicht heb ik niet echt een beeld van dat ik aangekomen ben al...Maar mijn vriend ziet wel heel duidelijk een ´´bolletje´´ wat ie voorgaande jaren niet zo heeft zien zitten, het zit bij mij echt meer wat richting mijn navel en iets daarboven.

Ach ja we zien het wel he had gehoord of gelezen dat vanaf de 20 weken je wel eens een groeispurt kunt gaan krijgen, acht we wachten het maar af als onze uk maar gezond is...

Nou en nu sinterklaas weer voorbij is komt de kerst ook al dichterbij wij gaan volgend weekend het huis met kerstversieringen doen etc...Behalve dit jaar ff geen kerstboom dit omdat we met een verbouwing bezig zijn en we onze woonkamer nogal vol hebben staan dmv de verbouwing hihi...

Maar ach we laten de pret niet bederven en komt het allemaal wel goed. Heerlijk eten en dan is het zo januari en als we niet oppassen is het zo mei hihi...

Miesje78
7 December 2009, 10:40
Ik dronk al nooit koffie (vind het niet lekker) en nu dus nog steeds niet. Wel veel thee, vooral op mijn werk. Verder vooral aanmaak, van prik krijg ik last van mijn maag na 2 glazen...

@da-silva; ik denk ook dat dat aankomen bij iedereen anders is. Ik ben nog helemaal niks aangekomen, behalve inderdaad de 2 kilo die ik in het begin afviel (niet eens van het overgeven..) en dan nog niet eens helemaal.
Wel heb ik al een klein buikje, dus waar die kilo's gebleven zijn :?:

Sinterklaas hebben we dit jaar niet gevierd. De kinderen van mijn man waren bij hun moeder.
Wel zijn we zondag lekker aan de slag gegaan met de kerstversiering. Zo gezellig in huis!
Wel gelachen met de kerstboom kopen. Zaterdagmiddag bij een Hornbach, het was al superdruk in de winkel zelf, maar bij de kerstbomen was het gewoon chaos! Iedereen liep elkaar in de weg, beukte met karren tegen elkaar aan en kregen zowat ruzie om de mooiste bomen. Ik heb er gewoon eens bij staan kijken, was zoooo grappig om te zien. Maar ik had ook wel een beetje plaatsvervangende schaamte hoor, jee, het waren maar bomen, geen reden om je zo op te winden toch????? :roll:

Lieke4
7 December 2009, 18:08
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels zo'n 4 kg aangekomen, heb ook al echt een buikje gekregen.
Koffie drink ik nog steeds. Zo'n 2 kopjes cappucino op m'n werk en wanneer ik vrij ben zo'n 2 kopjes gewone koffie. Volgens mij mag je dat gewoon drinken, maar niet meer dan 4 koppen p.d dacht ik.

Ik ben nog steeds van mening om geen m.griepprik te halen omdat ze nog niet weten wat het doet met het ongeboren vruchtje. Zijn hier nog meiden die hem niet gaan halen??
B.Q: ik heb niet echt een goed idee voor het inrichten van het kamertje, maar zou wel de deur eruit laten.
Wij hebben het kamertje creme kleurig gesaust. Ik ga het zelf aankleden met sjablonen en figuren.

Verder ben ik niet meer zo moe als in het begin, maar ben ook niet zo fit meer als voor de zwangerschap. Heb nog altijd 's middags een mega dip.
Woensdag al 18 weken!

da-silva
7 December 2009, 18:24
Ik weet verstandelijk ook wel dat ik me geen zorgen moet maken. Maar af en toe merk ik dat ik rare sprongen maak met mijn gedachten, haha. Zullen de hormonen wel zijn...

Beebie_Wish
7 December 2009, 18:44
Ik ben helemaal ervan overtuigd om de mex.griepprik niet te gaan halen...Omdat: Er al bekend is dat wanneer onze uk geboren zal worden dat hele gedoe en rompslomp omstreeks de mex.griep weer weg is en dus niks aan de hand is, maar ook ben ik ervan overtuigd om niet zomaar rotzooii in me te laten spuiten heb van veel omstanders (LEES: buurtbewoners, collega´s etc) die hem allemaal gehaald hebben nu met flinke pijn en dikke bult van op de plek waar die prik geplaatst is terug te zien en ze ontzettend veel last ervan hebben...

Dus nee dank je ;)

Ik voel me goed en ben ook niet van plan om de mex.griep op te lopen!! Alvorens ook niet de gewone griep!!

Hebben er hier al dames de kdv al geregeld of ook nog niet?? Wij weten het nog niet kunnen nog moeilijk kiezen haha :)

Bambi80
7 December 2009, 18:57
zwangeren vrouwen ademen over het algemeen anders. Ze kunnen hoger in hun ademhaling zitten en dit lijkt een beetje op hyperventileren. Je ademt dus al sneller en minder diep (dit weet ik omdat de internist mij dit vorige week vertelde). Als je griep eroverheen krijgt, valt dat dus zwaarder. Vooral omdat de mexicaanse griep veel op de luchtwegen zit. Het kan dus zijn dat je daardoor eerder aan de beademing moet dan een gezond niet zwanger persoontje. Ik heb hem in ieder geval wel genomen en vind het erg overdreven wat ze zeggen over een bult en pijn aan je arm. Lage pijngrens blijkbaar of de boel een beetje opblazen en vind het ook erg jammer dat op deze manier anderen bang gemaakt worden om de prik te halen. Eigen keuzen, ieder zijn eigen pijngrens en ieder zijn eigen reden om het wel of niet te doen. Gelukkig zijn de meeste medici het er wel over eens dat je hem moet nemen. DUs die bronnen vind ik een stuk betrouwbaarder dan al die bangmakerij die er op internet over te lezen is. Daarmee wil ik jou niet aanvallen babywish.

Over de koffie. Ik drink het niet meer zoveel als voor de zwangerschap, maar af en toe heb ik toch ineens zin in een bakkie. Als er maar veel warme melk doorheen zit. Ik ben door het overgeven 10 kilo afgevallen, maar inmiddels is er ook weer 1,7 kilo bij gekomen daarna. Dus het gaat wel wat beter met mij wat dat betreft. Anders was er niks bijgekomen lijkt mij.

lonnekeleoni
7 December 2009, 19:01
BQ: Ik zag laatst een wandcommode, die kan je in- en uitklappen en moest meteen aan jou denken!

Ik ga ook geen MG prik halen. De reden waarom ze het zwangere vrouwen aanraden is dat ALS je het krijgt en ALS je dan longontsteking krijgt er maar 1 soort antibiotica is die een zwangere vrouw mag hebben ALS je dan niet goed/helemaal niet reageert op deze antibiotica heb je een probleem. Het is dus 3x als.....ik heb besloten dit risico te nemen, ook al blijf ik het wel een moeilijke beslissing vinden...

Hier ben ik ook nog steeds helemaal uitgeput en krijg ik behoorlijk last van mijn bekken.... Werkt iedereen hier nog gewoon fulltime, ik twijfel namelijk om minder te gaan werken omdat ik zo moe ben, maar ik vind het zo lastig om dit aan te geven op mijn werk....

Koffie drink ik nog steeds gewoon, meestal 2 kopjes per dag...

Ik begin ook echt twijfels te krijgen of ik volgende week wel echt wil weten wat het geslacht is. Mijn vriend wil dit heel graag weten, maar ik wil denk ik toch liever wachten.....

lonnekeleoni
7 December 2009, 19:01
BQ: Ik zag laatst een wandcommode, die kan je in- en uitklappen en moest meteen aan jou denken!

Ik ga ook geen MG prik halen. De reden waarom ze het zwangere vrouwen aanraden is dat ALS je het krijgt en ALS je dan longontsteking krijgt er maar 1 soort antibiotica is die een zwangere vrouw mag hebben ALS je dan niet goed/helemaal niet reageert op deze antibiotica heb je een probleem. Het is dus 3x als.....ik heb besloten dit risico te nemen, ook al blijf ik het wel een moeilijke beslissing vinden...

Hier ben ik ook nog steeds helemaal uitgeput en krijg ik behoorlijk last van mijn bekken.... Werkt iedereen hier nog gewoon fulltime, ik twijfel namelijk om minder te gaan werken omdat ik zo moe ben, maar ik vind het zo lastig om dit aan te geven op mijn werk....

Koffie drink ik nog steeds gewoon, meestal 2 kopjes per dag...

Ik begin ook echt twijfels te krijgen of ik volgende week wel echt wil weten wat het geslacht is. Mijn vriend wil dit heel graag weten, maar ik wil denk ik toch liever wachten.....

Beebie_Wish
7 December 2009, 19:41
@mariekepiek: Vele collega´s hebben het ook laten zien van hoeveel last ze wel niet hebben en dat nadat ze de mex.griep prik gehaald hadden, je kon ook goed zien waar de prik geplaatst is...Ook op het nieuws heb ik wel gehoord dat sommigen er nare bijwerkingen van die prik hebben opgelopen, maar dat geloof ik niet zo maar nu ik het van dichtbij heb gezien geloof ik het allemaal wel.

Maar ook ik heb een erge fobie voor naalden toen ik veel moest bloed prikken voor mijn progesteron gehalte ik verstijfde dan over mijn hele lichaam helemaal en zit me dan al helemaal druk te maken om die naald...Dit omdat ze bij mij vroeger al zovaak verkeerd geprikt hebben of waar ze erg lomp op mijn huid aan het pushen waren waardoor ik er een blauwe plekken aan over hield...Maar die naalden echt ik moet er ook absoluut niet naar kijken want dan val ik echt van mijn stokje!!

Bambi80
7 December 2009, 20:05
ik had niet eens op jouw verhaal moeten reageren want de discussie mexicaanse griepprik hangt me zo onderhand de keel uit en ik begin echt een emotionele achtbaan te worden. De ene keer super vrolijk, andere uur kan ik wel janken en dan weer ben ik zo chagerijnig.
Vervelend dat je angst hebt voor naalden. Ik heb het gelukkig nog niet. Maar had het wel kunnen hebben. Vorige week in het ziekenhuis was het bij de 4de keer infuus prikken pas raak. Mijn vriend viel echt bijna flauw omdat ie zag dat ik zoveel pijn had. Volgens mij gingen ze meerdere keren door een ader heen en ze hebben sowieso tegen een zenuw aangezeten, want het schoot me ineens in alle vingers (tintelingen die erg pijnlijk waren). Vervolgens is dat infuus dezelfde dag nog gesneuveld en lukte het iemand die wel kon prikken het wel ineenkeer om hem opnieuw te plaatsen. Maar dan aan de andere kant, want ik heb echt 3 grote blauwe plekken op mijn rechter arm. Met bloedprikken was het ook nooit in een keer raak. Een aantal keer was de derde keer pas raak, nadat er iemand anders bijgeroepen was met een dunner vlindernaaldje. En de vorige ziekenhuis bezoeken was ook een en al drama. Sommige die mij verkeerd geprikt hebben, gaan liever zelf al rechtsomkeerd als ze mij zien. Maar ik ga me niet bang laten maken door al die nare ervaringen. Ik vind prikken heel vervelend, maar het zal toch moeten gebeuren en dan zet ik me er maar over heen. Maar ik heb dus flink op mijn tanden moeten bijten vorige week.

naatje83
7 December 2009, 21:46
Ik lust geen koffie meer en ik dronk echt zoveel koffie op een dag was niet aan te
slepen bij ons thuis. Best raar hoe je smaak kan veranderen he!

naatje83
7 December 2009, 21:57
@mariekepiek ik ben ook zo'n probleemgeval met prikken. Ze zitten ook altijd of mis of ze gaan
dwars door mijn bloedvaten heen. Toen ik gecurreteerd moest worden kwam er een nacotiseur
ze keek en zei gelijk O daar begin ik niet aan. Uhh wat nou oke lekker dan he! Maar ik zet me er
ook altijd maar overheen want het moet toch gebeuren.

Ik lees dat de meeste van jullie nog niet veel zijn aangekomen. Nou daar kan ik dus niet over
mee praten ik ben de afgelopen week weer 1.5kg aangekomen en daarmee komt de teller voor
mij dus op totaal 8.5kg. Pfff en nou moet het er straks ook nog af :lol:

draakje78
7 December 2009, 22:04
Hier ook geen held met naalden en infuus/bloedprikken etc
meestal brengen ze me nu naar de verkoever om te prikken, aders lijken inmiddels lek geprikt en heb er rollende aders bij gekregen dus die krijgen ze vaak moeilijk te pakken en dan zelf ook nog zenuwachtig dus dubbel op

ik heb woensdag kennismakings gesprek bij de verloskunde praktijk, vond het toch wel even fijn om te zien wie straks de controles thuis komt doen!
nu maar eens terug lezen

draakje78
7 December 2009, 22:08
Ik weet verstandelijk ook wel dat ik me geen zorgen moet maken. Maar af en toe merk ik dat ik rare sprongen maak met mijn gedachten, haha. Zullen de hormonen wel zijn...over rare gedachte gesproken

ben gister naar rammstein geweest en toen vanmorgen dacht ik ineens even zoiets van als ik de baby zich maar geen hartaanval heb bezorgd!
Maar volgens mij kan ie helemaal nog niet zoveel van buitenaf horen en ik heb het naar mn zin gehad dus 1 en al positiviteit!

over aankomen/afvallen betreft, ik ben nog niet terug op het gewicht waar ik op zat terwijl ik niet eens zoveel ben afgevallen, vind het niet zo erg! komt allemaal vanzelf wel

naatje83
7 December 2009, 22:10
Van rammstein krijgen ze geen hart verzakking hoor :lol: alhoewel misschien houdt
hij/zij helemaal niet van die muziek en houdt hij/zij de handen voor de oren ;)

draakje78
7 December 2009, 22:15
Van rammstein krijgen ze geen hart verzakking hoor :lol: alhoewel misschien houdt
hij/zij helemaal niet van die muziek en houdt hij/zij de handen voor de oren ;)
ha ha ja dat kan ook nog
moest ook daarna heel hard om mezelf lachen :lol:

leonec
7 December 2009, 22:16
Las dat vanaf 17 weken de baby kan horen...en dat je hem of haar er niet echt een plezier mee doet dan...

draakje78
7 December 2009, 22:22
maar goed dat ik dan morgen pas 17 wk ben
ach en het is nu toch al gebeurd en zoals ik schreef heb ik het naar mn zin gehad
heb met mn zus toen ze zwanger was (zo'n 6 mnd) ook 3 dagen op graspop rond gesjouwt

leonec
7 December 2009, 22:28
ja gelijk met mij ;)

morgen moet ik weer naar de verloskundige...denk niet dat ze een echo doen al hoop ik het wel :D

draakje78
7 December 2009, 22:30
ja gelijk met mij ;)

morgen moet ik weer naar de verloskundige...denk niet dat ze een echo doen al hoop ik het wel :D
ja grappig vind ik dat steeds dat we hetzelfde zijn!

moet ook nog tot volgend jaar wachten tot de volgende echo....
wanneer heb jij de 20 wk echo?

Morgen dus 17 weken ik vind het echt snel gaan

verdorie had ik een leuke ticker is ie te groot voor hier zegt ie

leonec
7 December 2009, 22:52
Ik heb hem precies wanneer ik 20 weken ben..dinsdag 29 dec :D

naatje83
7 December 2009, 23:15
Nou als ze nu al kunnen horen. Dan hebben die van mij mooi een probleem
qua muziek. Zeker met zo'n moeder als ik en hun opa (mijn vader) wij zijn
allebei gek op muziek. Ik heb er echt een houtje van om muziek altijd keihard aan
te zetten.

Beebie_Wish
8 December 2009, 08:39
Goeiemorgen dames,

Over muziek gesproken wij zijn beiden die absoluut niet van harde muziek houd dus dat scheelt dan alweer voor onze uk hihi :) .

En @mariekepiek: Sorry als ik misschien toch wat Discussieerde was niet zo mijn bedoeling meiss natuurlijk moet iedereen zijn haar eigen ding doen en wat hem/haar keuze daar ook over is is aan diegene. Ik schrok er gewoon van toen mn collega´s het zo lieten zien maar goed kom daar ook wel weer overheen. Hoe gaat het verder met je en de misselijkheid word dat al minder of nog niet heel echt?

Unknown
8 December 2009, 08:46
Goedemorgen allemaal!

Ik werk ook nog steeds fulltime en vindt het ook best zwaar. De eerste drie dagen gaan nog wel maar dan donderdag en vrijdag vallen echt tegen. Zit eerder te suffen dan dat ik echt aan het werk ben. En nu met hoofdpijn is het nog vervelender.
Heb wel geregeld dat ik de hele maand december vier dagen in de week werk en heb dus zelf een dag in de week verlof opgenomen.
Eind december met kerst en oud&nieuw heb je in ieder geval kortere weken.
Vanaf januari maar eens kijken hoe dat gaat…fulltime werken.

Bente
8 December 2009, 08:59
toch nog ff snel een reactie op de mex.griep en dan houden we erover op, afgesproken?!
ik heb de prik gisteren wel gehaald, VK en huisarts raden het niet voor niets aan, toch?
voelt nu een beetje als een blauwe plek, mar heb geen bult of iets anders raars, nergens last van dus.
ben ook als de dood voor spuiten, maarja daar moet je je dan maar overheen zetten, tijdens een zwangerschap zal er nog wel meer in me geprikt gaan worden.............................

zo nu verder met de rest, ben gisteren bij VK geweest, geen echo deze keer helaas, maar wel mooi het hartje horen kloppen en ze heeft via mn buik gemeten, 13 cm, mijn bloeduistlag was ook binnen en moeder en kind zijn weer helemaal goedgekeurd hahaha, toch weer een opluchting.
de 22e hebben we 20 wkn echo!!
Het gaat toch wel snel ineens, ik ben overigens niet echt veel bijgekomen, misschien 1 of 2 kilo denk ik en ik heb nog mn eigen kleren aan, sommige broeken beginnen wat strak te zitten, maar het gaat nog.

Vanmiddag ga ik met mn moeder shoppen dus misschien dat ik iets leuks vind, dat zit er dik in natuurlijk haha.
Dames geniet ervan!

ps. ik werk ook nog 36 uur, en af en toe 40 valt best tegen idd, bah, ben nog steeds moe hoor!

Miesje78
8 December 2009, 09:17
Ik werk nu ook nog mijn normale uren, 32 uur verdeeld over 4,5 dag. Soms is dat best veel, ik moet wel elke dag vroeg op en naar mijn werk. Ik heb gisteren dus wat langer geleden en ben een uurtje later begonnen, gelukkig kan dat hier (niet elke dag natuurlijk).
Ik blijf werken tot en met 1 april (nee, geen grap) en heb dan lekker 5 weken van tevoren verlof, terwijl het me maar iets meer dan 4 weken kost. Pasen zit er namelijk tussen! Komt mooi uit dus. Nou ja, als het allemaal zo loopt natuurlijk.

Morgen moeten wij weer naar de vk, leuk! Ook geen echo verwacht ik, maar wel weer even luisteren. Verder ben je toch meestal zo klaar.
Over 2 weken hebben we de 20weken echo, dan ben ik al bijna 21 weken! Maar goed, kon helaas niet eerder in het ziekenhuis (moet daar omdat we een GUO krijgen om even extra het hartje te controleren). En hopelijk kunnen ze dan zien wat het wordt!
In het begin dacht ik zelf een jongen, maar de afgelopen 2 weken heb ik veel meer het gevoel dat het een meisje is... Raar dat je gevoel zo kan switchen!

Ik pas mijn gewone kleren ook nog wel, maar moet zeggen dat ik die positiebroeken echt veeeel lekkerder vind zitten! Die knellen niet en je ziet het niet eens dat je ze draagt.

Sively
8 December 2009, 10:07
Ik heb de mexicaanse griepprik vorige week gehaald en heb er helemaal geen last van gehad, buiten een dag een wat stijve arm. Maar dat heb ik bij de gewone griepprik ook meestal. Zowel mijn huisarts en gyn raadden het aan. Gisteren was het hier in België trouwens nog op het nieuws: een zwangere vrouw gestorven aan de gevolgen van de mex. griep en bij twee andere zwangere vrouwen hebben de baby's hersenletsel opgelopen. Als dat in je eigen land gebeurt, komt het toch wel dichtbij naar mijn gevoel.

Bambi80
8 December 2009, 10:10
vervelend dat jullie zo moe zijn. Ik kan het me wel voorstellen. Zijn toch lange weken.

Ik heb de laatste 2 nachten last van mijn buik. Kramp in mijn darmen en dan moet ik echt naar de WC. Vervolgens lig ik dande laatste paar uur wakker van dat vervelende gevoel in mijn buik. Nu ben ik ook moe en moet weer wat meer overgeven en heb an die bonkende hoofdpijn af en toe. Om 12 uur even naar de kapper en daarna plof ik op de bank om er niet meer vanaf te komen.

Indootje
8 December 2009, 10:57
Hi allemaal,

Even bijgelezen, in 1 middag en avond weer veel geschreven door iedereen, leuk :-)

Wauw, dat sommige van jullie nog in eigen kleding passen, ik pas echt al een aantal weken niet meer in mijn broeken hoor.

En Naatje, dat jij meer bent aangekomen dan de rest komt natuurlijk ook omdat je een tweeling met je meedraagt.
Ikzelf ben denk ik nu bijna 4 kilo ben aangekomen :shock: , ach ja...hoort er bij he...

Ik heb géén mexicaanse griepprik gehaald. Nog steeds niet van plan om te halen, maar wie weet denk ik toch binnenkort ineens van: ik ga hem halen :roll:

Volgens mij las ik gisteren toevallig dat vanaf 17 weken de baby geluid hoort en het verstandiger is om niet naar concerten of feesten te gaan. Maar tja, iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen, toch :!:

Ik werk ook fulltime (officieel 40 uur, maar altijd meer) en dat is best pittig, moet ik zeggen...Heb een enorme stressvolle baan waar veel druk en verantwoordelijkheid bij mij ligt, dus dat merk ik nu best wel.

Vanmorgen wéér (4e dag op rij!) met enorm bonkende hoofdpijn opgestaan, niet normaal :o Maar moest sowieso eerst naar de VK toe. Geen echo gekregen helaas. Wel gekeken naar baarmoeder en die was heel erg gegroeid, zat al 2 vingers onder mijn navel en het hartje klopte hard. Alles met de baby gaat dus prima. Toen gehad over de hoofdpijn. De VK denkt dat het zwangerschapsmigraine is, er werd me absoluut afgeraden om te werken. Ik zei dat ik me een beetje een aansteller voelde als ik zeg dat ik hoofdpijn heb en daarom niet kan werken, maar ze werd (gelukkig) een beetje boos dat het in het belang van de baby is dat ik echt zoveel mogelijk moet gaan rusten en niet mag werken. Wel fijn dat als een prof het zegt je het meer gaat geloven.
Dus voor degenen die hier ook last van hebben, luister er serieus naar een raadpleeg eventueel je VK!

draakje78
8 December 2009, 11:30
he balen marieke dat je je toch nog zo beroerd voelt
als dat spugen nou eens ophield, over de hoofdpijn die heb ik ook echt, maar dacht dat het door het spugen kwam!

Ik pas ook nog mn eigen kleren, maar dat komt meer omdat ik nooit nieuwe kleren nog had gekocht toen ik 12 kg was afgevallen (plan was namelijk om er nog 8 kwijt te raken en dan nieuwe kleren te kopen!)

Merk wel dat mn buik wat strakker wordt!

Fijne dag allemaal trouwens

leonec
8 December 2009, 11:37
Hoofdpijn heb ik ook soms heel erg..

2 weken terug was het niet normaal merk wel dat het wat beter wordt nu...

net naar de verloskundige geweest ( helaas geen echo :cry: ) maar alles was goed, bloeddruk hartje klopte mooi en de baarmoeder was goed gegroeid...

Liefs

Beebie_Wish
8 December 2009, 15:25
4 weken terug had ik die controle...En daarop bleek ook dat alles goed is, bloeddruk goed, baarmoeder zat/lag al op een 1/3e zo ong bij mijn navel...Nu nog een weekkie wachten en dan weeer heerlijk naar onze uk kijken joehoeeee :D ...En nog wel op mijn moeders verjaardag.

BQ1986
8 December 2009, 15:49
@ Lonnekeleonie... waar had je deze gezien? Want dat is natuurlijk ideaal :D

Wat beftreft de mex. griepprik.. ik haal hem zelf niet, waarom? Tja eigenlijk geen idee maar geen goed gevoel om het wel te doen.. Overigens hebben bij de VK praktijk waar ik loop, 2 het wel gedaan en 2 niet.. zij raden het niet aan maar ook niet af! Vind het ook raar dat mensen het wel aanraden terwijl er nog altijd niets helemaal 100% duidelijk is.
Ach ja.. volg je gevoel, dat is meestal het beste ;)

Zelf ben ik niets aangekomen, alleen nog afgevallen maar paste ik met 7 weken mijn eigen broeken al niet meer en zit er een aardige buik. Die kilo's zeggen ook niet alles dus :P

lonnekeleoni
8 December 2009, 18:52
BQ: je kan gewoon even googelen op wandcommode, zag er in ieder geval 1 bij de IKEA en en van ByBo.

draakje78
8 December 2009, 21:16
morgen heb ik kennismaking bij de vk
maar ja da's maar een formaliteit en toch hoop ik dat ze even wil luisteren ofzo

Bambi80
8 December 2009, 22:04
hartje luisteren doen ze volgens mij standaard bij de controle. Net als voelen hoe groot je baarmoeder is. Misschien krijg je ook wel een echo, omdat het je eerste keer daar is. Naar wie ga je? Ik zit bij doevendans.

naatje83
8 December 2009, 22:27
ondanks dat ik 8,5kg ben aangekomen pas ik mijn heupbroeken nog wel
mijn buik zit een beetje hoog :lol: . Maar ga volgende week toch shoppen
voor de kerst gelijk maar even naar binnen bij de prenatal.

draakje78
9 December 2009, 07:46
hartje luisteren doen ze volgens mij standaard bij de controle. Net als voelen hoe groot je baarmoeder is. Misschien krijg je ook wel een echo, omdat het je eerste keer daar is. Naar wie ga je? Ik zit bij doevendans.

ik ga naar ezra
maar ik denk echt dat ze weinig gaan doen aangezien dit echt alleen een kennismaking voor mij is, aangezien ik alle controles enzo in het ziekenhuis heb
maar je moet wel bij een vk aangemeld zijn voor de nacontroles straks thuis na de bevalling, ik hoefde van de vk niet eens langs te komen, maar ik wil wel graag even een gezicht zien wie er staks bij me thuis komen!

Unknown
9 December 2009, 08:54
Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het met jullie?
Nog ongeveer drie weken dan leven we in 2010…en komt de maand waarin wij mama worden dichterbij!!!!!! :D
Ben nu meer bezig met de inrichting van de kamer en de familie die allemaal spulletjes heeft die we mogen lenen…..
Voor de rest vandaag weer knallende koppijn…:cry:
Enne volgende week echo!!! Kijk er echt naar uit!
:D

Jenny89
9 December 2009, 09:16
ondanks dat ik 8,5kg ben aangekomen pas ik mijn heupbroeken nog wel
mijn buik zit een beetje hoog :lol: . Maar ga volgende week toch shoppen
voor de kerst gelijk maar even naar binnen bij de prenatal.

ik ben ook zoveel aangekomen pfff. vanaf het begin van de zwangerschap in totaal 9 kilo! woog eerst 50, nu dus 59!!! ik moet hier echt iets aan doen! want als het zo doorgaat.. nou dan wil ik niet weten hoe ik er aan het eind van de zwangerschap uitzie!

Nadine
9 December 2009, 09:41
Ik ben 3 kg aangekomen!! Dat is voor mij echt ongelooflijk: heb altijd moeite gehad met aankomen.
Van alle vetrijke dieten en calorierijke shakes werkt zwanger worden nog het beste ;)

Mijn broeken pas ik al weken niet meer. Ik heb extra lange shirts gekocht en gebruik een elastiekje.
Want zwangerschapsbroeken zijn nog te groot.

Leuk om te lezen hoeveel jullie zijn aangekomen :D

P.S. Van de mexicaanse griepprik kon ik drie nachten niet op mijn ene zij slapen :|
De prik zelf viel wel mee.

Indootje
9 December 2009, 12:04
Ja, nu gaat de tijd snel in de decembermaand. Nog maar 3 weekjes dan zitten we inderdaad al in 2010 en dan gaat het héél snel. Moet zeggen dat sinds de 12 weken de tijd sowieso wel sneller lijkt te gaan. Misschien ook omdat je nog vanalles moet regelen natuurlijk :-)

Als ik me goed genoeg voel gaan we donderdagavond de babykamer en kinderwagen definitief bestellen en dan ook de box en autostoeltje.
Dan begint het langzaam echt te worden en kan ik me op de rest gaan storten! hihi.

Oh ja, heeeeeel misschien weet ik as maandag wat het gaat worden. Een vriendin van mijn is in opleiding voor gynaecoloog en die wil graag een echo bij me doen. Dat gaat waarschijnlijk maandag gebeuren. Maar ze kon niet met zekerheid zeggen dat ze kon zien wat het wordt. Spannend!

Vandaag heb ik iets minder heftig bonkende hoofdpijn gelukkig. Maar zodra ik wat doe wordt het weer erger helaas :-S

Nadine, supergoed dat je 3 kg bent aangekomen inderdaad. Kan me nog herinneren dat je ondergewicht had en daardoor bang was dat je niet zwanger kon raken, dus dit is echt megaveel voor je, goed man!

Hoe is het met de rest???

Beebie_Wish
9 December 2009, 12:19
Dames ik wil jullie allen dit even melden...Voor degenen die nog geen maxicosi en/of auto stoeltje heeft aangeschaft let dan vooral op dit:

Zorg dat de maxicosi/autostoel in ligstand kan dit is veel beter voor het kind zijn rug als het erin slaapt, ipv zittend slapen.

Wij hebben dit ook alleen maar op advies opgevolgd door een erkende fysioterapeut die ons dit echt aan raadde...Wij hebben een maxicosi/autostoel in een, en in de auto moet hij bevestigd worden op zo´n manier dat het kind niet naar voren kan kijken maar naar achteren, dus de leuning ervan naar de bijrijder stoel gericht.

Dit is ons op advies aangeraden en hebben het ook maar opgevolgd. We hebben dus nu een maxicosi/autostoel in een van het merk Ellermeyer.

Indootje
9 December 2009, 12:26
Thanks voor de tip!

Andrea80
9 December 2009, 12:31
Hello ladies,

Ik heb net de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo!

Ik mag op 6 januari om 8.30!!!

Ik vind het wel weer spannend!!!

Wat mij betreft kan de tijd niet snel genoeg gaan.

Ik ga van het weekend kijken naar een mooie maxicosi die ik had gezien op marktplaats.
Als hij bevalt kan ik hem meteen meenemen!!

Ook de wagen hebben we al uit gezocht moeten hem alleen nog bestellen.

Over het kamertje zijn we nog niet uit, er is zoveel keus!!!

groetjes Andrea

Nadine
9 December 2009, 15:17
@Indootje
Ik herken dat soort hoofdpijn ja. Ik probeerde dan de rusten, niet dat dat altijd hielp :|

Maandag krijgen we de kinderwagen :D
Maar de 20 wk echo wordt verzet naar de 21ste.. langer wachten..
Mijn vriend krijgt er geen vrij voor..

Hoe zit dat bij jullie? Krijgt je partner vrij voor een termijnecho?

draakje78
9 December 2009, 15:32
kennismaking was inderdaad gewoon even wat op papier zetten
dus echt niks wat met cotroles, hartje luisteren etc lijkt!
Wel een hele lijst van alle soorten mogelijke zwangerschaps gym enzo meegekregen!

ben wel halverwege stil met de scootmobiel komen te staan, accu leeg gebeurd me echt nooit!
Met extra nadeel dat ik net de hond ook op mn krukken moest uitlaten!
nu maar extra rust op de bank

draakje78
9 December 2009, 15:34
@ nadine mn lief is productie chef en zijn baas zegt jij plant maar zodat je weg kan, aangezien hij regelmatig overwerkt neemt ie voor dit soort dingen tijd voor tijd
wij maken wel ver van te voren de afspraken zodat hij dat op het werk wel goed kan plannen
tot nu toe is ie alle afspraken bij de gyn mee geweest

Unknown
9 December 2009, 15:39
Nadine: mijn man probeert op tijd zijn verlof aan te vragen en moet natuurlijk ook overleggen wie wanneer vrij is.
Hij wil ook bij alle afspraken aanwezig zijn. Tot nu toe is dat gelukt….alleen bij de 20-weken echo is het nog onzeker of hij erbij kan zijn…

Indootje
9 December 2009, 15:40
Daarom probeer ik ook maar zoveel mogelijk te rusten inderdaad.... :roll:

Doordat alle afspraken ver van te voren gemaakt worden plan ik alles zo vroeg mogelijk. Zo heb ik de 20 weken echo om 08:30, dan kan hij gewoon mee en begint hij later. Daar heb je recht op. Maar dan niet zo dat je er "misbruik" van maakt dat je om 11:00 een controle doet en je vriend/jezelf dan om 13:00 op het werk komt. Dat hebben ze natuurlijk liever niet. Dus echt vrij er voor krijgen...nee...

Oh Draakje, wat vervelend van je scootmobiel. Zal je altijd zien! Grrrr. Nu maar goed uitrusten en niets meer doen, beloofd?

Ik ga zo toch maar proberen naar zwangerschapsyoga te gaan, misschien dat het mijn hoofdpijn juist wat goed doet, hopelijk wel natuurlijk :!:

leonec
9 December 2009, 16:26
Mijn vriend werkt die dinsdag vanaf 15.00, om 14.00 de echo... :D

Beebie_Wish
9 December 2009, 17:19
Mijn vriend kan gewoon vrij krijgen en is tot nu toe elke keer nog gewoon mee geweest naar elke echo.
Volgende week vrijdag komt helemaal mooi uit dan zijn we beiden hele dag vrij en om 8:30 hebben we de 20 weken echo, lekker als eersten dus niet dat we lang hoeven wachten.

Nadine
9 December 2009, 17:54
ben wel halverwege stil met de scootmobiel komen te staan, accu leeg gebeurd me echt nooit!
Met extra nadeel dat ik net de hond ook op mn krukken moest uitlaten!
nu maar extra rust op de bank

Hoe oud zijn je accu's? Als ze ouder worden lopen ze sneller leeg.

draakje78
9 December 2009, 18:37
accu is nog geen jaar! ding staat nu lekker op de oplader, kan ik morgen weer rond crossen!

ondanks dat manlief dus vaak zo mee kan proberen we idd wel vroeg in de ochtend of laat in de middag zodat hij het minst mist!

leonec
9 December 2009, 20:17
Gisteren is mijn tas gejat... :roll:

Nog wel uit het netje wat achter de rolstoel zit van mijn moeder...we kwamen er in de parkeergarage pas achter..

sleutels van de bus van mijn moeder erin, mijn huissleutels een irischeque 20 euro, miss etam bon van 20 euro..make up..en mijn telefoon :cry:

Tja die mensen zijn er dus...eikels...

Bambi80
9 December 2009, 20:56
lekker dan!!!! vooral ongemakkelijk van je telefoon en sleutels van de bus.

leonec
10 December 2009, 07:06
lekker dan!!!! vooral ongemakkelijk van je telefoon en sleutels van de bus.

ja een telefoon van 400 euro !!!! :shock:

Indootje
10 December 2009, 07:40
Pfff, wat vreselijk zeg dat je tas gestolen is. Sterkte!!!

Beebie_Wish
10 December 2009, 10:15
Pff leonec dat is pas echt vervelend dat je tas gestolen is. Wat een debielen lopen er hier toch rond in nederland pff. Hoop dat je tas nog terug gevonden word of dat iemand zo netjes is je tas netjes af te leveren op politie bureau.

Ik ben net thuis aangekomen ik hield het niet meer uit zeg heb zo´n last van de bandenpijn niet normaal, lopen gaat echt niet zo heel soepel moet echt iets vast houden om bij wijze van niet door mn benen te zakken.

Unknown
10 December 2009, 10:23
Hey BW: Kan het niet je bekken zijn?
Mijn schoonzusje kon tijdens haar zwangerschap ook niet goed meer lopen. Ze had zo een pijn en moest op een gegeven moment alleen bedrust houden omdat ze te lang liep met haar klachten e.d.

Beebie_Wish
10 December 2009, 10:27
Unknown: Dat kan natuurlijk ook heel goed tsja bandenpijn/bekkenpijn pff had ff niet aan bekkenpijn gedacht hihi...Maar hoop dat ik niet bedrust hoef te houden want ben daar wel errug slecht in haha...Ik kan namelijk echt niet stil zitten en ik ging ook met tranen in mijn ogen van het werk af :cry: . Omdat ik altijd een doorzetter ben en mezelf niet snel op laat geven voor iets...Maar goed ik moet nu eigenlijk niet aan mezelf denken maar ook aan onze uk.

Ben al weer reuze benieuwd naar hoe onze uk gegroeid is volgende week vrijdag mmm ;)

Miesje78
10 December 2009, 10:48
@ Nadine; wij zorgen ook dat we het een beetje gunstig plannen en dan maar een uurtje weg zijn ofzo, wij krijgen er wel allebei vrij voor. De afgelopen keren waren de afspraken op woensdag en dan is mijn man toch al thuis (papadag met zijn 2 kindertjes!), dus kwam mooi uit, want zij zaten dan op school.
Mijn werkgever doet er helemaal niet moeilijk over, maar ik probeer daarom dus ook weer rekening te houden dat het zo gunstig mogelijk uitkomt, ook voor mijn werk. Werkt 2 kanten op natuurlijk!

@ Leonec; Zo, wat balen van je tas! En inderdaad, wat asociaal!!! Ik vind het altijd heel erg als mensen met hun poten aan jouw spullen zitten.. En het wordt alleen maar erger, lijkt wel.
Dat soort waarden en normen wil ik toch juist wel aan mijn kinderen meegeven!

@ BW; vervelend van die pijn en inderdaad, wel rust nemen...

Wij zijn gisteren naar de vk geweest en alles was prima! Hartje weer gehoord, goed snel en hard! Mijn baarmoeder was ook goed gegroeid en ligt nu tot net onder mijn navel.
Nu wachten op de 20 weken echo, 23 december. Nog 2 weken dus.....

Unknown
10 December 2009, 11:47
Bw: dat begrijp ik hoor dat je gewoon bezig wilt blijven. Maar als je lichaam het aan geeft…wel goed rusten hoor!!
Misschien kan je aan je vk/gyn. aan geven dat je heel erg last hebt van je bandenpijn en dat je moeilijk loopt er door….dan kan zij zeggen of het je banden en/of bekken zijn?

Vooral in deze drukke maand merk ik dat ik minder rust heb, ben nu ook erg moe en heb slaap te kort…maar ja waarschijnlijk heb ik zondag pas tijd om echt te rusten.

Jenny89
10 December 2009, 11:59
Hallo dames!

Ik hoop echt dat jullie me kunnen troosten want ik maak me heel erg zorgen over onze uk.
Sinds 3 dagen voel ik hem helemaaaaaaaaal niet meer. Terwijl ik daarvoor gewoon echt regelmatig steeds duidelijk wordende trapjes voelde. en nu al 3 hele dagen helemaal niet meer!!! ik maak me kapot zorgen! ik heb eergisteren nog laat in de avond naar fotos van dooie babys zitten kijken en die fotos krijg ik niet uit mn hoofd!!! dat doe je toch niet als je weet dat je er niet tegenkan, ik moet toch echt wel gek zijn.

pfff.. :( I'm so scared! heb ook allemaal verhalen zitten lezen van vrouwen bij wie de kindjes in de buik overleden zijn. ik ben zoo bang :cry:
waarom voel ik m niet meer???!!!
of zou het misschien nog een beetje te vroeg zijn om het regelmatig te kunnen voelen, aangezien ik pas 18 weken ben? ik hoop dat dat het is!

kunnen jullie me een beetje geruststellen? :(

leonec
10 December 2009, 12:13
Ik snap dat je je zorgen maakt...maar ik denk dat je baby gewoon helemaal gezond is hoor..

kan zo maar zijn dat de kleine draait, en dan voel je hem of haar minder...(las ik ergens)

maar als je toch twijfeld dan gewoon even bellen hoor...daar zijn ze voor !!!!

Mijn verloskundige denkt dat ik de kleine pas ga voelen met 20 a 22 weken (ivm met voorliggende placenta)

Ik luister wel elke avond heeeeel kort even naar het hartje(is een heel gerusstellend gevoel)

am
10 December 2009, 12:19
Jenny, ikzelf voelde de baby pas echt met 21 weken en ook niet iedere dag, nog steeds niet hoor. en ik heb geen voorliggende placenta.
kan idd zoalsleonec al zegt dat de kleine is gedraaid. als het goed is moet je de baby pas met 27 weken iedere dag voelen. vriendinnen van mij voelde de kleine pas met 24 of 25 weken.
Anders gewoon even de vk bellen of je het hartje kan horen.
Enne, niet meer op i.net kijken naar zulke plaatjes he!! maak je jezelf gek mee, ga lekker naar buiten of even met iets anders bezig zijn!!

Beebie_Wish
10 December 2009, 12:52
Heeej jenny...Ik voel onze uk eigenlijk helemaal nog niet (of had ik misschien gisteren toch ff dat eerste moment van wel hmm alleen weet ik dat niet zeker). Maar de echo scopiste vertelde ons dat ik onze uk zal kunnen voelen echt rond de 21 a 24 weken ze zei dat dat ook wel heel normaal was.

Verder hebben wij gisteravond nog ff naar onze uk geluisterd en dat geeft zo´n geruststellend gevoel, ik snap dat je best wel wat bang word. Ik zelf ben ook hartstikke benieuwd naar de 20 weken echo volgende week vrijdag, terwijl we 3 weken terug onze controle hadden waarbij alles nog goed zat en ook het hartje netjes kunnen horen, en waarbij de assistent ons vertelde dat de baarmoeder ook wel goed gegroeid is en de uk toen bij de controle zo al op 1/3e zat/lag (en daar kan je vanuit gaan dat dat net onder mijn navel is) en toen was ik 14 + 6 dagen...

Ik hoop en duim ook gewoon of dat alles nog helemaal goed zit en goed blijft gaan, maar goed ik wil me ook wat van mijn onzekerheid af gaan want dan kan ik me net zo goed de hele zwangerschap druk gaan lopen maken...

Buiten dat om beginnen sinds vandaag mijn borsten ontzettend pijn te doen en rondom mijn tepels blijven donkerder gekleurd en mijn tepels zijn s´avonds goed hard...En ook de hoofdpijn komt weer terug helaas maja alles voor het goeie doel ;)

Andrea80
10 December 2009, 13:16
Jenny,

Ik zou gewoon je VK bellen als ik jou was!
En je moet jezelf idd niet zo bang maken door naar foto's van dode baby's te gaan kijken!

Ik voel zelf nog neits maar dat duurt denk ik nog wel even, ik zit pas op 16wk 2d.

groetjes

Miesje78
10 December 2009, 13:16
@jenny: Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ik denk ook dat dat neit echt nodig is hoor! Ik voel 'm ook af en toe bewegen, maar heel vaak ook niet. Dus je moet nog even geduld hebben denk ik.
En als je het echt niet vertrouwd, gewoon bellen!!! Daar zijn ze voor (en dat hebben ze mij ook op het hart gedrukt!)

Ik was vanmorgen even bij de huisarts voor mijn oren. Heb er de laatste week (weer) last van. Zitten dicht en doen af en toe een beetje pijn. Helaas is het door een krappe buis van Eustachius en kan je er niet veel aan doen, behalve neusspray inspuiten. De huisarts zei dat ik gewoon Otrivin kon gebruiken, ook al staat er in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent :? . Want dat was maar achterhaald.
Ik heb voor de zekerheid de vk toch maar even gebeld om dit na te vragen en die zeiden dat ik alleen die Otrivin baby mag gebruiken. (en die heb ik al, want dat is gewoon zoutoplossing. Helaas werkt die dus niet) Wel vervelend dat deze info zo verschild... Ik ga maar uit van de vk. Wat zouden jullie doen?

Indootje
10 December 2009, 13:25
@BW, het klinkt inderdaad meer als bekkenpijn dan bandenpijn, maar goed, er is er maar één die hier antwoord op kan geven: de VK/Gyn. En doe rustig aan, vooral in het belang van je ukkie!

@Miesje, wat fijn dat het allemaal weer goed was bij de VK met de kleine, heerlijk!

Indootje
10 December 2009, 13:28
@Jenny, ik heb nog helemaal de baby niet gevoeld, maar volgens mij is het heel normaal dat je de baby nog niet elke dag echt voelt hoor. Maar als je je zorgen maakt zou ik niet te lang wachten en gelijk de VK bellen en zeggen dat je je heel erge zorgen maakt. Dan kan je vast snel terecht. En niet naar enge plaatjes, verhalen, filmpjes en dat soort dingen kijken hoor!!!!

Indootje
10 December 2009, 13:32
Ik was vanmorgen even bij de huisarts voor mijn oren. Heb er de laatste week (weer) last van. Zitten dicht en doen af en toe een beetje pijn. Helaas is het door een krappe buis van Eustachius en kan je er niet veel aan doen, behalve neusspray inspuiten. De huisarts zei dat ik gewoon Otrivin kon gebruiken, ook al staat er in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent :? . Want dat was maar achterhaald.
Ik heb voor de zekerheid de vk toch maar even gebeld om dit na te vragen en die zeiden dat ik alleen die Otrivin baby mag gebruiken. (en die heb ik al, want dat is gewoon zoutoplossing. Helaas werkt die dus niet) Wel vervelend dat deze info zo verschild... Ik ga maar uit van de vk. Wat zouden jullie doen?

Ik heb dat ook een tijdje geleden aan mijn huisarts gevraagd omdat mijn neus vaak verstopt zit en alleen de Otrivin menthol helpt, zoutoplossing niet. Twee huisartsen zeiden dat je het kort (max.5 dagen) mag gebruiken als je zwanger bent. Niet langer. Maar dat die 5 dagen geen kwaad kunnen....

Miesje78
10 December 2009, 13:53
En mijne zegt dat je het gerust 3 weken kan gebruiken, ook als je zwanger bent. :roll:
Heel vervelend, al die verschillende info van mensen die je eigenlijk zou moeten kunnen vertrouwen op hun woord.
Ik geloof dat ik het maar gewoon even uitzing en dan toch maar zoutoplossing gebruik als het nodig is.

Beebie_Wish
10 December 2009, 14:19
Echt ik word helemaal lam gebeld pfff niet normaal meer !! We hebben de auto te koop staan en als prijs neergezet bieden maar wel in de tekst ook erbij gezet biedingen vanaf ***** zullen worden geaccepteerd !!
En het lijkt er wel op alsof mensen niet kunnen lezen of wat dan ook een beetje 2000euro bieden voor een zeer goede en nette onderhouden auto van 2002 die dit jaar volledig ververst is met alles en nieuwe banden en nieuwe remmen eronder heeft...Tsja maja schijnt erg moeilijk te wezen LEZEN !! haha...

En verder ben ik door al dat gebel uit mijn tukkie gehaald :( , maar goed heb wel even lekker gelegen en met mijn oogies dicht hmm voelt toch wel lekker.

Bambi80
10 December 2009, 15:00
Bw...zo snel mogelijk actie ondernemen voor je banden of bekken. Je kunt ook rechtstreeks naar de fysio, maar bij de vk weten ze vast een adres van eentje die gespecialiseerd is in zwangere dames. Wat voor auto heb je dan?

Jenny....ik voel mijn baby ook niet elke dag. Nu als 3 of 4 dagen niet meer. Ik maak me er niet echt zorgen om, omdat mijn placenta voor licht en omdat het nog vroeg is. Maar ter geruststelling voor jou zou ik toch de verloskundige bellen of je naar het hartje mag luisteren. Kan me voorstellen dat je je gek laat maken door zulke dingen op internet te zien.

Over zere borsten gesproken. Ik had van het weekend iedere keer groeipijn in mijn linkerborst en toen zat er ook echt verschil in maat tussen links en recht en sinds gisteren heb ik echt van die venijnige speldenprikken in mijn rechterborst.
Ik heb me zojuist opgegeve voor de cursus 'Samen bevallen'. 10 bijeenkomsten van in totaal 160 euro met de volgende onderwerpen:
•Diverse ademhalingstechnieken.
•Ontspanningsoefeningen.
•Massage.
•Perstechniek.
•De oefeningen worden gedaan in verschillende houdingen.
•Anatomie. Wat verandert er in je lichaam als je zwanger bent.
•Pijn tijdens de bevalling. Wat is pijn en hoe ga je er mee om?
•Begin van de bevalling. Wat zijn weeën?
•Ontsluitingsfase.
•Persfase en de geboorte van je kindje. Geboorte placenta.
•Eerste contact met je kindje.
•Complicaties tijdens de bevalling.
•Borst- en flesvoeding.
•Kraamtijd.

Ik vind het vooral heel leuk dat het samen met je partner is, want je krijgt toch samen een kindje.

In januari heb ik ook een informatiebijeenkomst over borstvoeding in het ziekehuis. Ik wil ook nog gaan zwangerzwemmen.

Hebben jullie al naar cursussen gekeken?

Jenny89
10 December 2009, 15:04
bedankt allemaal voor de positieve berichten!

jullie hebben vast wel gelijk, ik moet me gewoon geen zorgen maken.
het zal wel allemaal goed zijn met mn uk.. (hopelijk)
maar dat zullen we pas 24 december weten.

ik zal proberen om daar niet meer aan te denken en genieten van het zwanger zijn!

Beebie_Wish
10 December 2009, 15:16
@mariekepiek: We hebben een Opel Corsa C sportuitvoering...We hebben juist naar anderen gekeken zoals op mp als ook op autotrader naar prijsklasses etc...en op autotrader staat er een dezelfde alleen met meer km (die van ons heeft nog maar 123475km) en die andere heeft veel meer km en daar vragen ze over de 6000euro voor en das ook een particulier, en wij zijn juist onder die prijs gaan zitten, hebben als vraagprijs (jaja lees goed VRAAAAAAAGPRIJS 5600euro), maar mensen mogen ook bieden alleen dan wel biedingen vanaf de 4850euro...

Verder heb ik nog niet echt opgegeven voor cursussen en ik zal eens kijken om contact op te nemen met gyn/vk, volgende week vrijdag hebben we de 20 weken echo of moet ik niet zolang wachten (ik wil niet zo als een klaag-miep overkomen nml)...

We gaan binnenkort wel regelen om bij een kdv in te schrijven...

Indootje
10 December 2009, 16:49
@Mariek,
Ik zit sinds 3 weken op zwangerschapsyoga. Erg goed, vind ik zelf.
En ik wil binnenkort (denkt dat het door de drukte januari wordt) op zwangerschapszwemmen, dat lijkt me ook wel wat.
Vanaf eind februari ga ik een "echte" zwangerschapscurus doen (zo'n traditionele pufclub, volgens mij) waarbij de man ook 2 keer aanwezig is.

Nou, dat is wel genoeg, toch :lol:

Indootje
10 December 2009, 16:50
Oh Mariek, hoe gaat het trouwens met je???? :roll:

Bambi80
10 December 2009, 16:52
goed bezig indootje!!!!

met mij gaat het nu wel! moet nog wel eens overgeven, maar kan goed eten. Is goed te doen zo! maar moet net als jij echt rustig aan doen anders word ik afgestraft.

hoe gaat het met jou dan?

Bambi80
10 December 2009, 16:55
bw.... 5000 euro voor een opel corsa sport uit 2002???? ik weet niet...misschien wel wat veel. Ik heb zelf maar 6000 a 7000 euro voor een peugeot quiksilver uit 2004 teruggekregen met 80000 op teller. Maar dat was via de garage en niet particulier. Heb je ook op de anwb site gekeken wat zo'n auto bij particuliere verkoop opleverd? is betrouwbaarder dan autotrader, want dan zie je misschien ook prijzen die mensen er voor willen hebben maar er niet voor kunnen krijgen.

Indootje
10 December 2009, 17:09
Tja, met mij gaat het.... nog steeds bonkende hoofdpijn. Vanmorgen er weer mee opgestaan....wel minder heftig dan afgelopen dagen, maar toch. Zodra ik wat doe wordt het erger. Wilde eigenlijk vandaag weer proberen te werken, maar lukte echt niet. Misschien morgen :roll: ?

Beebie_Wish
10 December 2009, 17:23
Uhm mariekepiek: Het is maar een vraagprijs hoor en we krijgen alleen maar biedingen van 2000 of 2500euro en niet meer, maar zoveel is ie echt niet waard we zijn bij een goede dealer geweest en die wil hem als inruil koopprijs €4500,- voor geven, nou sorry hoor maar dan is 2000 a 2500euro echt bar weinig en zijn die mensen niet goed snik...

En als iemand serieus €4850 bied dan willen we er wel serieus over nadenken...We willen hem liever toch maar niet inruilen omdat we bij de nieuwe auto meer kunnen krijgen als we niks inruilen zeg maar...

En €4850,- is een hele normale prijs voor onze corsa hoor...En autotrader is zeker wel betrouwbaar, anwb vertrouwen wij juist niet meer!!

Maar goed dat is onze mening

Bambi80
10 December 2009, 18:33
2000 a 2500 euro is ook belachelijk inderdaad. Daar moeten ze maar een corsa van 10 jaar voor kppen ofzo.

Beebie_Wish
10 December 2009, 18:46
Ja en dat heb ik ze ook verteld door de telefoon want ik werd voornamelijk plat gebeld door buitenlanders etc..Die hem dan morgen wel willen komen halen voor 2000 a 2500euro !! Naja sorry maar dan wachten we nog wel ff, want er is ook iemand die er 4000euro voor overheeft dus zal er vast en zeker wel iemand tussen zitten die er 4850euro voor over heeft..

lonnekeleoni
10 December 2009, 18:49
BW: Je moet gewoon een bekende van je laten bieden voor de advertentie (bijvoorbeeld 4800 euro) dan denkt iedereen dat je al een bod hebt gehad en zullen ze je niet meer lastig vallen met die lage bedragen.

Voor je bekken: echt gewoon meteen actie ondernemen, ik heb ook heel erg last en loop al 2 weken bij een fysio om te voorkomen dat ik zometeen helemaal plat lig. Je mag gewoon zelf bellen naar een fysio..

Groetjes Leoni

Bambi80
10 December 2009, 20:09
ik had gisteren de arboarts gebeld. Vandaag stuurde al een verslag van ons gesprek. Daar stond in dat de kans dat ik voor mijn verlof nog zou werk er erg ongunstig uitzag. Het rare is dat ik die ene dag voordat ik ziek werd nog door mij hoofd had spoken dat het misschien wel mijn laatste zou zijn daar. Nou had ik de voicemail ingesproken van mijn leidinggevende om een afspraak te maken voor verlof en werktijden, maar ze belt gewoon niet terug en ik heb ook al eerder gebeld en dat kan ze zien aan haar tel.nr. herkenning. Even negatief doen hoor....maar waarom ik zou ik daar nog willen werken als ze al ze nooit eens contact met mij opneemt om te vragen hoe het met mij gaat. Vind het erg teleurstellend.

leonec
10 December 2009, 20:20
ik had gisteren de arboarts gebeld. Vandaag stuurde al een verslag van ons gesprek. Daar stond in dat de kans dat ik voor mijn verlof nog zou werk er erg ongunstig uitzag. Het rare is dat ik die ene dag voordat ik ziek werd nog door mij hoofd had spoken dat het misschien wel mijn laatste zou zijn daar. Nou had ik de voicemail ingesproken van mijn leidinggevende om een afspraak te maken voor verlof en werktijden, maar ze belt gewoon niet terug en ik heb ook al eerder gebeld en dat kan ze zien aan haar tel.nr. herkenning. Even negatief doen hoor....maar waarom ik zou ik daar nog willen werken als ze al ze nooit eens contact met mij opneemt om te vragen hoe het met mij gaat. Vind het erg teleurstellend.

Nou dat vindt ook eigenlijk ook, ze kan jou toch ook wel eens bellen ? stom hoor...

Maar nooit zomaar weg gaan he...gewoon ziektewet en zwangerschapsverlof hoor anders mis je een hoop geld ;)

Bambi80
10 December 2009, 20:39
ja hehe! gelijk na mijn verlof ontslag nemen. terwijl ik dan 11 maanden thuis ben geweest. Die is goed!
Nou dit moet natuurlijk niet DE REDEN zijn om op te stappen....da's een beetje een heftige uitsprak. Maar ik word ook niet echt enthousiast ervan en minder flexibel en gemotiveerd.

Beebie_Wish
11 December 2009, 06:11
Goedemorgen dames,

Zo ik ben alweer lekker vroeg op pff en dat terwijl ik vannacht alleen maar wakker word en dus dan niet goed meer lig, en dan duurt het wel erg lang voordat ik weer in slaap gevallen ben pff..

Van mn mannetje moet ik vandaag sowieso thuis blijven en nog lekker goed rust houden (hij is ook zo bezorgd om me he hihi zo liefff) :)

Indootje
11 December 2009, 08:04
@BW: inderdaad gewoon een bekende laten bieden op je auto. Irritant dat er allemaal van die idioten gaan bellen en belachelijk lage prijzen gaan noemen....

@Mariek, wat een rare manager heb jij zeg, tsss! En wat leonec zegt, zeker niet zomaar weggaan, voorlopig tot na je zwangerschapsverlof aan blijven en tegen die tijd zie je wel weer verder, toch!

Hier gaat het ietsjes beter met mijn hoofdpijn. Dus rust helpt dan weldegelijk :roll: :!:
Maar net naar fysio geweest omdat de huisarts dat had gezegd, maar zij zegt (is gespecialiseerd in zwangere vrouwen) dat het niet zozeer met spanning te maken heeft, maar (bijna) puur hormonaal is en dat heel veel vrouwen tussen de 16 en 22 weken last hebben van enorme hoofdpijn. Het gaat uiteindelijk vanzelf over, maar rust is natuurlijk het beste.

Mensen nog plannen voor het weekend?

Beebie_Wish
11 December 2009, 08:10
Wij gaan dit weekend ons huissie heel knus en gezellig maken voor de kerst mmm heb er al helemaal zin an !! :D

Onze laatste kerst en oud en nieuw met zijn tweetjes mmm gaan we uitgebreid van genieten natuurlijk :) , volgende week vrijdag 20 weken echo JOEPIEEE :mrgreen: . Enne morgen alweer 20 weken pff ben benieuwd of ik dan ineens een groeispurt ga krijgen hihi, want ik zie enkel een bolletje zeg maar zo rond mijn navel en iets daarboven...

Enne indootje...We hebben nu juistem in de titel op mp aangepast en daar een prijs bij neergezet, want mensen lezen geloof ik de advertentie absoluut niet en al helemaal niet als ze het woordje bieden zien staan, bij zo´n mooie opel corsa sport uitvoering...Wel jammer dat ie weg moet maja tis kiezen of delen he, en volgende week vrijdag halen we de nieuwe auto al op !!

Indootje
11 December 2009, 08:22
Trouwens gisteren echt veel spullen gekocht bij de BabyDump:
- babykamer
- box
- kinderwagen
- autostoeltje
- badspullen

Dus veelal de grote dingen. Wordt pas in maart geleverd, dus duurt nog even.
Echt leuk!

Oh ja, ik zou maandag waarschijnlijk een echo door een vriendin hebben, maar ze kan dan toch niet, dus moeten wat anders gaan prikken, jammer :(

leonec
11 December 2009, 10:48
Je begint het bij mij goed te zien mijn buik :D

Zo nu en dan ook nog hoofdpijn...maar verder voel ik me toppie ;)

leonec
11 December 2009, 10:54
ja hehe! gelijk na mijn verlof ontslag nemen. terwijl ik dan 11 maanden thuis ben geweest. Die is goed!
Nou dit moet natuurlijk niet DE REDEN zijn om op te stappen....da's een beetje een heftige uitsprak. Maar ik word ook niet echt enthousiast ervan en minder flexibel en gemotiveerd.

Ja hoezo niet als je er op een gegeven moment echt wel wil...

ik was iemand die altijd rekening hield met me ex baas...maar ik ben er achter gekomen dat als het om geld gaat de meeste je gewoon laten zakken..

in 2000 hebben me ouders een ongeluk gehad, me vader overleden en me moeder een dwarsleasie..dus ik in de ziektewet..

het duurde me baas te lang en ik moest maar ontslag nemen, dit wou ik niet..

toen het uiteindelijk om geld ging, zei ie letterlijk ik had op die motor moeten zitten en niet mijn vader !!!!

Indootje
11 December 2009, 11:03
Leonec, leuk dat je je buik echt begint te zien. Bij mij begint het ook aardig te groeien, hihi.
Wat een K-baas had je zeg!!!! Ongelofelijk!! GRRRR :twisted:
Maar het klopt wel wat je zegt dat het een werkgever uiteindelijk om het geld draait en dat ze een persoon missen die kan werken en ook nog eens geld kost. Klinkt hard, maar zo is het leven wat werkgevers betreft wel meestal....

Beebie_Wish
11 December 2009, 11:08
Ergens anders in het topic las ik (volgens mij in het augustus uitgerekend) dat daar gezegd werd dat wij als allemaal zwangeren met teveel hoofdpijn moeten oppassen, ivm dat ook tot een zwangerschapsvergiftiging kan duiden, nou lekker dan...Ik zal volgende week vrijdag de echo scopiste er gelijk eens over vragen...

Bambi80
11 December 2009, 11:19

Ja hoezo niet als je er op een gegeven moment echt wel wil...

ik was iemand die altijd rekening hield met me ex baas...maar ik ben er achter gekomen dat als het om geld gaat de meeste je gewoon laten zakken..

in 2000 hebben me ouders een ongeluk gehad, me vader overleden en me moeder een dwarsleasie..dus ik in de ziektewet..

het duurde me baas te lang en ik moest maar ontslag nemen, dit wou ik niet..

toen het uiteindelijk om geld ging, zei ie letterlijk ik had op die motor moeten zitten en niet mijn vader !!!!

wat een hufter! zacht uitgedrukt! misschien had hij op die motor moeten zitten, wat een klootzak. En wat naar van je ouders. Mijn vaders is ook in 2000 overleden, maar dan aan een hersenbloeding. Ook heel plotseling.
maar doordat ze geen contact met me opnemen, begin ik ook te denken dat ze me niet meer terug willen. Ze zijn ook nog eens met een project bezig, waarbij alle werkprocessen efficienter moeten en ze dus waarschijnlijk daardoor ook minder personeel nodig hebben.

Bambi80
11 December 2009, 11:26
Ergens anders in het topic las ik (volgens mij in het augustus uitgerekend) dat daar gezegd werd dat wij als allemaal zwangeren met teveel hoofdpijn moeten oppassen, ivm dat ook tot een zwangerschapsvergiftiging kan duiden, nou lekker dan...Ik zal volgende week vrijdag de echo scopiste er gelijk eens over vragen...

als je het verhaal van indootje hebt gelezen, is het vaak zo dat vrouwen tussen de 16 en 22 weken hoofdpijn hebben door de hormonen. Zwangerschapsvergiftiging komt meestal pas voor na de 24ste week.
Wat zijn de symptomen?
Er zijn een aantal klachten die erop kunnen wijzen dat je een zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit zijn:
opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem)
pijn rechts onder de ribben
tintelingen in de vingers
gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien
een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik

maar pre-eclamsie en zwangerschapshoge bloeddruk hebben ook kenmerken van zwangerschapsvergiftiging.
Dus ik zou me maar niet druk maken. Die hoofdpijn heeft daarbij trouwens meestal te maken met hoge bloeddruk. Is dus even heel anders dan de hoofdpijn die wij hebben. Maar als je het niet vertrouwd de verloskundige vragen. Ik denk niet dat een echoscopiste de juiste persoon is voor dit soort vragen.

Bambi80
11 December 2009, 11:28
Je begint het bij mij goed te zien mijn buik :D

Zo nu en dan ook nog hoofdpijn...maar verder voel ik me toppie ;)

heb je al buikfoto's gemaakt, want ik ben wel benieuwd hoor!
weten ook de meiden die niet zo actief zijn op hyves, dat daar al een hoop foto's zijn geplaatst met echo's en buikfoto's?

had ik hier mijn link met buikfoto al laten zien?
http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ

Indootje
11 December 2009, 11:34
Marieke, ik had je buikfoto's net bij BUIKFOTO'S gezien. Echt supermooie buik hoor, zowel voor- als zijkant, echt een zwangere buik.
Hopelijk zie je bij mij ook over 2 weken die contouren :-)

Bambi80
11 December 2009, 18:33
dankje!
ik ben benieuwd naar jou buik

naatje83
11 December 2009, 20:10
@Leonec wat een k*t opmerking zeg en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

Weet niet wie er over hoofpijn begon maar dit kan ook duiden op een te hoge bloeddruk
heb het er toevallig gisteren met de gynaecoloog over gehad omdat ze natuurlijk iedere
keer mijn bloeddruk controleren heb ik gevraag aan wat voor dingen ik kan merken dat
mijn bloddruk te hoog wordt en dit was een vn de dingen die hij noemde. Verder alles
goed bij de gyn had al drie dagen krampen dus hij heeft gelijk alles opgemeten en nagekeken
alles was prima ze lopen voor op de groei dus dat is alleen maar goed.

En o ja we krijgen twee MEIDEN!!!!!!!

naatje83
11 December 2009, 20:13
Draakje------------?
Naatje83---------jongen/meisje---------meisje/meisje------------Ja, 11 december

Bambi80
11 December 2009, 20:14
Draakje------------?
Naatje83---------jongen/meisje---------meisje/meisje------------Ja, 11 december

ik heb hem even aangepast voor je naatje! gefeliciteerd met je 2 meiden!!!!!!!!!!!! blij mee?

Bambi80
11 December 2009, 20:15
haha!
zie dat je hem al gevonden hebt!

naatje83
11 December 2009, 20:24
haha ja maar moest wel even zoeken. Heb wel even een traantje weggepinkt
toen ik het hoorde zo mooi moment weer.

Bambi80
11 December 2009, 20:37
bijzonder hoor! 2 meiden, maar dan wel 2 eiig! wat zul je nieuwsgierig zijn hoe ze er beiden straks uit zien.

naatje83
11 December 2009, 20:40
Inderdaad wel twee eiig. Ze hebben allebei een eigen placenta en het tussenschot
is ook heel breed dus dat duid echt op twee eiig kunnen we ze in ieder geval uit elkaar
houden :lol:

Bambi80
11 December 2009, 20:47
ga je ze ook ieder een eigen jurkje of iets geven dat ze ook allebei wat anders aan hebben of vind je het leuk om ze hetzelfde te kleden

naatje83
11 December 2009, 20:49
Ik ga ze allebei anders kleden dat vinden mijn vriend en ik allebei leuker.

Lieke4
11 December 2009, 20:52
Marieke; mooi buikje !! Ik probeer volgende week ook eens om een foto te plaatsen.

Naatje; Gefeliciteerd, wat geweldig zeg :D

naatje83
11 December 2009, 20:58
dank je wel.

Bambi80
11 December 2009, 21:04
vind ik eerlijkgezegd ook leuker als ze ieder anders gekleed zijn. Hoewel het af en toe wel eens grappig is hetzelfde. Denk dat het voor de ontwikkeling van de eigen identiteit ook wel belangrijk is.

Lieke....heb je al een buikje!!!! wel foto's plaatsen inderdaad. Is leuk!!!

naatje83
11 December 2009, 21:40
Ja wij ook het zijn toch twee individuen he! Misschien voor de eerste foto of zo
is het leuk maar verder niet hoor!

Bambi80
11 December 2009, 21:43
helemaal met je eens

Bambi80
11 December 2009, 21:43
wij gaan morgen naar veenendaal naar de babydump en babymax. Even kijken voor een commode en natuurlijk even neuzen voor andere dingetjes.

lonnekeleoni
12 December 2009, 10:33
Gefeliciteerd Naatje, met je 2 meiden!!!!!

Beebie_Wish
12 December 2009, 10:34
Goeiemorgen dames,

Alles goed hier met jullie??

Met mij niet zo ik voel me echt ontzettend KUT !! Had vandaag weer rijles gehad en ging weer is niet zo heel lekker pffffffffff...Afgelopen woensdag in de les ging het ook al niet zo lekker, ik dacht dat dat aan de hoofdpijn lag die ik had...Maar juist vandaag ging het soms ook niet helemaal lekker !!

En de 21e moet ik nog wel afrijden aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhh !! Heb wel mijn vrijstelling voor bijzondere verrichtingen etc...Maar ik ben ook zo ontzettend onzeker over van alles en nog wat !!
Wie weet wanneer de kerstvakantie begint?? Hoop dat dat de 21e al begonnen is de kerstvakantie, doordat wat rustiger op de weg is zeg maar...

Of weet iemand hier wat ik bijv in kan/mag nemen tegen de ontzettende zenuwen?? Wel dan iets wat ook gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap dan he??

Echt ik voel me onzettend naar en loop gewoon met dat gevoel rond dat ik ga zakken etc pffffffffffffffffff denk alleen maar nega over mezelf !!

leonec
12 December 2009, 13:05
Mijn bloedgroep is helemaal oke..

Naatje wat leuk 2 meiden..GEFELICITEERD !!!Mijn zus heeft ook 2 meiden (ook 2 eigen)

Beebie- wish tja ik kan wel zeggen dat je je niet druk moet maken , maar dat helpt denk ik niets...

hoop dat je iets positiever wordt ;) gewoon denken dat doe ik even en anders pech..

Beebie_Wish
12 December 2009, 13:18
Naja leonec, mijn vriend zegt me dat ook telkens en keer op keer. Maar hoe ik ben heeft allemaal met mijn verleden te maken, dmv mijn verleden heeft dat bij mij tot een onzeker mens gemaakt. Maar goed ik moet gewoon met afrijden doen hoe ik ook gewoon netjes in elke normale les doe...Ik wil mezelf ook echt absoluut niet te druk maken dat echt niet want denk echt wel heel erg veel aan ons kleine ukje die in me aan het groeien is.

naatje83
12 December 2009, 14:00
@beebie-wish ik kreeg toen als tip van de instructrice thee met honing drinken en pannekoeken
met suiker eten om rustiger te worden maar om nou te zeggen dat het geholpen heeft. Mijn
schoonzusje had pilletjes gehaald op homeopatische basis want die was ook zwanger toen ze af moest
rijden en zij voelde zich ontzettend relaxed en is ook in 1 keer geslaagd.

@Allemaal bedankt voor jullie felicitaties wij zijn echt ontzettend trots dat het twee meiden zijn lopen
nu ook allebei al heel de dag te glunderen. :lol:

Bambi80
12 December 2009, 14:10
heeeh!

hier niet aan naar de babydump en babymax vandaag. Mannetje is ziek! of eigenlijk...nog niet beter! en die heeft dus de hele nacht liggen hoesten waardoor ik ook uren wakker heb gelegen. Was ik om half 11 mijn bed weer ingedoken en kwam er net om half 3 pas weer uit :shock: . Gewoon weer een halve nacht gemaakt overdag!!!!!! wat een luilak!!! Verder heb ik dus gisteren en vandaag nog niet over gegeven. Da's wel heel bijzonder! Zal ik er dan vanaf zijn????? Hoop het zo!!!

naatje83
12 December 2009, 14:14
Hey,

Ik hoop ook dat je nu van de misselijkheid af bent dan kan je echt gaan genieten want anders
ben je alleen maar bezig met het misselijk zijn en dat is zeker niet leuk. Wel jammer dat je vandaag
niet ben wezen shoppen was wel nieuwsgierig. Wij willen volgende week gaan kijken naar een
kamer voor de meiden (zo leuk om te zeggen) en lekker gericht kleertjes gaan kopen zo leuk!
Wij lopen hier nog steeds met een smile van oor tot oor :lol:

Bambi80
12 December 2009, 15:11
ja jij kunt aan de roze en de jurkjes!!! ze hebben volgens mij voor meiden meer leuke kleren dan voor jongetjes.
Ik kan gelukkig ondanks de misselijkheid en het braken ook nog wel genieten. Was zo beretrots na de groeiecho vorige week.

naatje83
12 December 2009, 15:15
Je bent in ieder geval heel erg positief.

Wij zeiden dat ook al tegen elkaar dat ze meer hebben voor meiden maar het wordt niet alleen
roze en jurkjes hoor!

Bambi80
12 December 2009, 16:38
als ik een meisje zou krijgen (wat ik waarschijnlijk niet krijg) dan heb ik al zo'n leuk rokje gezien. Met van die stroken!!!!! vind ik helemaal geweldig.

Fiemo
12 December 2009, 16:52
Hoi Mariekepiek,

Ik lees wel vaker met jullie forum mee maar heb niet echt gereageerd tot nu!
Ik lees dat je al 2 dagen niet hebt overgegeven, wat een fantastisch nieuws!!! ik hoop heel erg voor je dat het nu zo blijft en dat je eindelijk mag gaan genieten van je zwangerschap of in ieder geval even medicatie en pijnvrij door je zwangerschap mag gaan!
Geniet er van!

liefs

Bambi80
12 December 2009, 17:04
dankje!!! als dit een week zo blijf, ga ik stoppen met de medicatie. Hopelijk kan ik dan zonder. Heb alleen de ervaring dat je niet te snel moet stoppen met de mecatie. Maar het zou erg fijn zijn zonder, want mag het niet gebruiken in het derde trimester.

Leonec...maaakte je je dan zorgen over je bloedgroep?

leonec
12 December 2009, 21:20
nee sorry bedoelde bloeddruk :oops:

Bambi80
12 December 2009, 21:46
hihi! mooi dat die goed was!

naatje83
13 December 2009, 06:04
zo ik zit weer op mijn werk gisteren al tot 23.00 gewerkt en nu weer
om 07.00 begonnen ben nu al helemaal versleten dus zal wel een ellendig
lange dag worden.

@Leonec goed dat je bloeddruk normaal was.
@Marieke wanneer weet jij wat het wordt? Of willen jullie het niet weten?

draakje78
13 December 2009, 09:04
goede morgen

Hier vandaag een lekkere bankhangdag na 2 drukke dagen!
Vrijdag alvast veel voorbereidingen qua eten voor gister gedaan, smiddags fysio en gezellig bezoek van marieke!
Vond het echt heel gezellig de tijd vloog voorbij!
en savonds kerstbingo op het werk, ik was rond 23.30 thuis, meneer had ook bedrijfsuitje maar die kwam zo stomdronken thuis dat ik eerst dacht dat we een inbreker hadden ha ha (maar ja wel zelf ook weer wakker dus)

en gister hele huis vol visite overdag vanaf 15.00 vooral familie (inclu 16 kida van 1 tot 13 jaar) heel veel knuffels van 1 van mn neefjes gehad was heerlijk!
en savonds groep vrienden! was ook bere gezellig en mensen zeiden dat ze het nu wel begonnen te zien en dat ik nog steeds straal! altijd leuk om te horen!

Hoe gaat het hier met de dames, ik las 2 meiden voor naatje! leuk hoor!
en goede bloeddruk voor leonec
en marieke 2 dagen niet gespuugd meer is toch super nieuws!

goed weekend nog allemaal

lonnekeleoni
13 December 2009, 09:06
nee sorry bedoelde bloeddruk :oops:

Haha, ik heb ook telkens dit soort versprekingen en soms kom ik helemaal niet meer uit mijn woorden...

Naatje, dat klinkt niet echt goed, hoeveel uur werk je? Je moet er wel op letten dat je voldoende rust neemt hoor! Ik ben ook kapot na een werkdag en na een week helemaal, maar ik werk gewoon van half9 tot half 6, onregelmatige tijden zou ik nu echt niet trekken! En jij hebt nog wel 2 kleintjes in je buik ipv 1! Wat voor werk doe je?

da-silva
13 December 2009, 09:13
wow Naatje, 2 meiden, wat geweldig!
Bizar, maar ik moest gewoon huilen toen ik het las. HORMOONEEN!! :roll:

Bambi80
13 December 2009, 11:41
heftig naatje!! heb je nog wel een beetje kunnen slapen dan? wat voor werk doe je?
draakje...dus wel een leuke dag gehad gisteren!! en heeft het eten gesmaakt? was gezellig hoor vrijdag.
haha da-silva....wat een emobui. heb je dat vaker? ik heb het ook wel sneller hoor!
ik weet over een week of het een jongejte of meisje is!!! over spugen...vanochtend toch een beetje gespuugd.

naatje83
13 December 2009, 13:22
@lonnekeleoni weet dat het heel erg fout is ben om 10.15 ook even naar huis
gegaan woon 5 minuten vanaf mijn werk dacht ga even op mijn gemakkie eten
ben ik in slaapn gevallen om 12.00 belde mijn collega of alles wel goed was :lol:
maar heb wel even lekker geslapen. Werk trouwens op een containerterminal normaal
gessproken werk ik ook maar 3 of 4 dagen maar 1x in de 10 weken heb ik er een week
van 6 dagen tussen zitten en dat is dus nu.
@Marieke heb vanacht wel geslapen als een roos. Wel balen dat je vanochtend weer
een beetje gespuugd hebt. Nu maar hopen dat het ook bij dat beetje blijft.
@Da-silva vind het wel lief dat je moest huilen. Ik had het ook hoor toen ik het hoorde
moet zeggen het lucht wel op om af en toe flink te huilen.
@Draakje ze zeggen dat ik rustig moet doen maar jij neemt ook aardig wat hooi op je vork
hoor! Ook jij moet rustig aan doen he!

leonec
13 December 2009, 13:30
IK werk 2 dagen..zat en zondag..

vanaf februarie werk ik niet meer .. :D

Indootje
13 December 2009, 14:57
Hi allemaal,

Daar ben ik weer.... vrijdagavond een avondje met mijn mannetje gehad, dus geen laptop met internet ;)
Zaterdag was de eerste dag dat ik slechts met een lichte hoofdpijn wakker werd, heerlijk! En gelukkig maar, want we hadden de 2 moeders (dus mijn eigen en schoonmoeder) beloofd om naar Oberhausen te gaan: naar CentrO, het megawinkelcentrum, en de kerstmarkt. Jeetje, wat was het druk en wat heb ik veel gelopen. Het was erg gezellig, maar enorm vermoeiend!!! Pffff.
Vandaag wat uitgeslapen en daarna met z'n tweetjes het huis geschoongemaakt enzo. Dus dat is wel fijn, maar ben kapot nu. Dus nu lekker op de bank en hier bijlezen :-D

@Naatje, wat leuk 2 meiden. En grappig dat ze 2-eiig zijn, ben enorm benieuwd hoe anders ze er uit zullen zien en hoe anders hun karakter zal zijn. hihi.

@Marieke: wauw, wat goed dat je al eventjes niet heb overgegeven, wie weet is dit het einde van die malaise :roll:

@Draakje: nou, je hebt leuke dagen gehad dus, mooi zo! En wat leuk dat Marieke bij je langs was gekomen, leuk als je dicht bij elkaar in de buurt woont :-)

@BW: niet zo onzeker hoor, luister maar heel goed naar je vent, volgens mij probeert hij je enorm te helpen om je onzekerheid weg te nemen. Het kost tijd, maar het zal je uiteindelijk wel lukken, en dat rijbewijs komt ook wel goed!

Ik heb nog geen buikfoto's geplaatst omdat mijn vriend die met de digitale spiegelreflexcamera maakt en ik steeds vergeet dat geheugenkaartje over te zetten naar de computer, maar ik doe het zo snel mogelijk!

lonnekeleoni
13 December 2009, 16:24
Hmm ben net wakker gebeld door mijn vriend, hij was zijn zus aan het helpen met verhuizen en ik heb besloten dan maar alleen de babykamer te gaan verven. Ik heb 1 muur gedaan en was helemaal kapot en ben (even) gaan liggen tot ik wakker schrok van de telefoon. Heb bijna 3 uur geslapen....

Sylverstertje
13 December 2009, 16:37
Wel goed luchten met dat verven he? Schijnt gevaarlijk te zijn die verfluchten...
Nog 1 weekje en dan weten we wat het wordt.
2 meiden voor naatje, leuk zeg!

Beebie_Wish
13 December 2009, 16:43
Idd met verfen moet je wel heel erg goed gaan luchten omdat verf lucht heel gevaarlijk kan zijn voor het ongeboren kind.

Enne dames wie van hier heeft ook dat waarneer je tanden hebt gepoetst ontzettend daarna gaat bloeden?? In het begin van de zwangerschap heb ik dit helemaal niet zo erg gehad maar nu nu merk ik het na elke keer tanden poetsen op...

Fiemo
13 December 2009, 17:43
@bw: Hier wat websites waar al je vragen op terug te vinden zijn. Misschien wel handig om door te lezen? Bloedend tandvlees staat er ook tussen, dat betekent dat veel vrouwen hier tijdens hun zwangerschap last van hebben, ik ook!!
http://www.peuteren.nl/zwanger/kwaaltjes.php
http://www.oeiikgroei.nl/zwangerschapinfo.asp?id=90
http://www.zijgezond.cz.nl/%7B989e27e4- ... 55db323%7D (http://www.zijgezond.cz.nl/%7B989e27e4-2aef-4e9b-aac3-e207655db323%7D)

Tinkerbell79
13 December 2009, 18:07
Kom even buurten...Vind het wel leuk om bij iedereen even mee te lezen hoe alles gaat!

maareh bloedend tandvlees had ik veel last van tijdens mijn zwangerschap.
idd ook uitkijken met verflucht. Ik ben verhuisd en toen hebben we ook geverfd (was toen zo'n 17 weken zwanger). Tis allemaal goed gekomen, had wel een mondkapje op!

dames, geniet allemaal van jullie zwangerschap!!

Liefs Tink

naatje83
13 December 2009, 19:17
@BW ik heb ook last van bloedend tandvlees was agelopen donderdag en hij
heeft me gelijk een verwijzing voor de mondhygieniste gegeven want het was
in het begin van mijn zwangerschap al erg maar nu gaat bij mij alles ontsteken
dus moet eind januari weer terug om alles schoon te laten maken.

draakje78
13 December 2009, 19:53
ben bang dat het toch allemaal te veel is geweest, ben ook weer helemaal aan het spugen geslagen maar weiger om te bellen, gelukkig ook veel kunnen slapen
morgen even aankijken!

qua verflucht ligt het er toch ook aan of het op waterbasis ofzoiets is?

En bloedend tandvlees is een algemeen herkenbaar (zwangersschap) verschijnsel hier

Bambi80
13 December 2009, 20:00
hier gelukkig geen last van bloedend tandvlees. Net wel weer mijn avondeten eruit gegooid, maar heb maar gewoon nieuw gepakt en dat bleef weer binnen. Had ook hoofdpijn net, maar denk dat de paracetamol mijn buik irriteerde. Hoop niet dat ik hetzelfde als mijn partner krijg.

ben je de hele dag zo aan het overgeven draakje? morgen even aankijken en anders wel bellen hoor!!

ik dacht dat vooral verf op terpentinebasis slecht is. Latex is volgens mij op wa terbasis. Ik zou voor de zekerheid wel goed luchten maar denk dat het geen kwaad kan.

lonnekeleoni
13 December 2009, 20:23
Ik gebruik gewoon muurverf op waterbasis, heb vandaag niet gelucht tijdens het verven omdat het zo koud was buiten, dacht ook dat dit alleen nodig was bij verf op terpetine basis, maar net even gegoogled na alle opmerkingen en zag dat je ook bij verf op waterbasis goed moet luchten, dus dat zal ik de volgende keer braaf doen...

Draakje en Marieke, sterkte allebei en ik hoop dat het snel stopt!

da-silva
14 December 2009, 09:59
Hey allemaal,

Ik heb gewoon de klok rond geslapen, pfff! Gisteren om 22.30 naar bed gegaan en vanmorgen om 10.00 pas weer wakker geworden (natuurlijk wel weer 2 x eruit geweest om te plassen). Ik heb een gezellig weekend gehad, maar merk wel dat ik dan weer even moet bijtanken. Ik voel me verder wel goed, geen last van kwaaltjes behalve koppijn sinds een week en ook bloedend tandvlees bij het poetsen. Maar verder mag ik niet klagen. Ik heb dit weekend weer nieuwe foto's gemaakt, nu een keer met kleding aan en ik schrok wel een beetje van hoe dik er dan uitzie. Aan de ene kant ben ik er trots op, maar aan de andere kant toch wel een beetje bang dat ik straks echt maatje walrus ga worden. Ik zal de foto's zo meteen op hyves zetten. Ik weet niet goed hoe ik het anders aan jullie kan laten zien.

Die emo-bui die ik had bij het lezen van het 2 meiden nieuws bij Naatje, was een voorteken van de rest van de dag. het was lang geleden, maar ik moest echt om alles janken die dag :lol: Ik vond het zo mooi om te lezen dat Naatje zo'n geweldig nieuws had gekregen. Raar dat je met iemand kan meeleven die je helemaal niet kent.
k merk dat ik het zelf steeds moeilijker heb om straks niet te weten of het een jongen of een meisje zal worden. Ik wil het zo graag weten, maar vriendlief niet. Ik heb echt momenten dat ik er om moet huilen... Wat vinden jullie? Kan/ mag ik hier mijn zin in doorzetten? Ik vind het eigenlijk egoistisch van mezelf om hierin door te drammen, maar aan de andere kant vind ik ook wel dat hij aan mij mag toegeven. Het is geen optie dat ik het wel weet en hij niet, want ik ben zo'n flapuit dat ik het geen 3 dagen voor me zou kunnen houden.

Beebie_Wish
14 December 2009, 10:18
Hallo dames,

Nou ik ben weer een beetje uitgerust en ga er ook gewoon volgende week helemaal er tegen aan (kan niet meer als mijn best doen) en kreeg vanmorgen ook ff een oppepper van mn instructrice wat me ook wel weer goed doet, ik kan het en ik kan het dat is vooral wat ik in mezelf moet plaatsen en niet negatief over mezelf mag denken..Dus deze week weet ik waar ik op ga letten want ik rij echt ontzettend goed maar moet niet zo zijn dat ik op laatste moment bijv de nacontrole doe !!

Maar het moet helemaal goed komen en ik ga dat ook echt aan mezelf bewijzen. Verder weet ik waarom het afgelopen 2 lessen minder ging ik had op ene les knallende koppijn, en bij de andere keer was ik ontzettend moe moe moe en nog eens moe pff... Dus vanaf nu af aan zorg ik dat ik extra goed uitgerust ben hihi !!

Maar verder gaat het hier wel goed hoor geniet nog steeds in volle teugen...Nog 4 nachtjes slapen en dan de 20 weken echo alweer gaat echt hard zeg !! :D Dan zullen wij als het goed is te weten gaan komen of het een girl of toch een boy zal worden hihi...

leonec
14 December 2009, 10:58
Hey allemaal,

Ik heb gewoon de klok rond geslapen, pfff! Gisteren om 22.30 naar bed gegaan en vanmorgen om 10.00 pas weer wakker geworden (natuurlijk wel weer 2 x eruit geweest om te plassen). Ik heb een gezellig weekend gehad, maar merk wel dat ik dan weer even moet bijtanken. Ik voel me verder wel goed, geen last van kwaaltjes behalve koppijn sinds een week en ook bloedend tandvlees bij het poetsen. Maar verder mag ik niet klagen. Ik heb dit weekend weer nieuwe foto's gemaakt, nu een keer met kleding aan en ik schrok wel een beetje van hoe dik er dan uitzie. Aan de ene kant ben ik er trots op, maar aan de andere kant toch wel een beetje bang dat ik straks echt maatje walrus ga worden. Ik zal de foto's zo meteen op hyves zetten. Ik weet niet goed hoe ik het anders aan jullie kan laten zien.

Die emo-bui die ik had bij het lezen van het 2 meiden nieuws bij Naatje, was een voorteken van de rest van de dag. het was lang geleden, maar ik moest echt om alles janken die dag :lol: Ik vond het zo mooi om te lezen dat Naatje zo'n geweldig nieuws had gekregen. Raar dat je met iemand kan meeleven die je helemaal niet kent.
k merk dat ik het zelf steeds moeilijker heb om straks niet te weten of het een jongen of een meisje zal worden. Ik wil het zo graag weten, maar vriendlief niet. Ik heb echt momenten dat ik er om moet huilen... Wat vinden jullie? Kan/ mag ik hier mijn zin in doorzetten? Ik vind het eigenlijk egoistisch van mezelf om hierin door te drammen, maar aan de andere kant vind ik ook wel dat hij aan mij mag toegeven. Het is geen optie dat ik het wel weet en hij niet, want ik ben zo'n flapuit dat ik het geen 3 dagen voor me zou kunnen houden.

Hoi hoi,

Tja als je het voor je kunt houden dan zou het wel eerlijk zijn hoor dat jij het wil weten, maar ik kan me voorstellen als je vriend het niet wil weten en dat je een flapuit bent het ook niet eerlijk is voor hem..

Tja als je het echt zou willen weten dan zou ik zo sterk zijn om het voor me te houden, dan hebben jullie allebei je zin ;)

Wel spannend hoor binnenkort allemaal 20 weken echo s :D

draakje78
14 December 2009, 12:38
mn flesje is vanmorgen weer binnen gebleven dus ik ga niet bellen!
verder vandaag ook gewoon nog lekker bijkomen!
en ik heb net een nieuw fototoestel (alles van verjaardagen bij elkaar gelegd) besteld en als het goed is krijg ik die morgen (op mn verjaardag) binnen!
beter cadeau kon ik niet bedenken!

marieke verder ook niet meer aan het spugen?

en ik zag op de hyves leuke foto staan van da silva, jou buik begint ook echt te komen he?!

ik moet nog 3 wk wachten voor de 20 wk echo maar ik leef gewoon met jullie mee
gaat de tijd ook sneller ha ha

Bambi80
14 December 2009, 12:54
en heel goed op je drinken letten he draakje!!!! 1 flesje binnenhouden is niet voldoende!!!! :D Wat leuk dat je een nieuwe fotocamera kunt kopen voor je verjaardag. Komt straks mooi uit als de baby er is en voor de buikfoto's ook.

mooie buik heeft da-silva. Daar kun je niet meer omheen. Dat is geen vraagteken meer of ze gewoon teveel cholade heeft gegeten of zwanger is. Die emobuien komen bij mij af en toe ook opzetten. Ze houden gelukkig niet de hele dag aan. Moet er altijd om lachen!! haha! dan vind ik mezelf een maf mens dat ik om niks zit te janken. :D

Hier vanochtend echt gigaveel gal en maagsap eruit gegooid!! nu gaat het wel weer. Kon weer mijn bed niet uitkomen. Heb echt veel geslapen van het weekend. Mijn mannetje is ook nog steeds thuis. Moet zo wel naar een verjaardag toe.

Unknown
14 December 2009, 13:56
Hallo allemaal,

Ik zal vanavond eens op hyves kijken hoe jullie buiken gegroeid zijn. Vind de mijne eigenlijk best wel klein voor bijna 17 weken, maar ja ben ook maar een kleine persoon :D
Ik zal ook eens foto’s maken en op hyves zetten

Overmorgen eindelijk weer een echo…kan niet wachten tot het woensdag is.

Miesje78
14 December 2009, 15:02
Als ik sommige van jullie hoor ben ik echt heeeel dankbaar dat het bij mij allemaal zo 'makkelijk' gaat! Ik heb wel wat klachtjes, maar niks vergeleken met sommige hoor... Dus mij hoor je niet klagen! En succes/sterkte voor degene die het zwaarder hebben.

Ik moet nog 1,5 week wachten op de 20 weken echo en gelukkig willen wij allebei weten wat het wordt! Ik zou het nooooit voor mijn man geheim kunnen houden. Ik moet dalijk al mijn best doen het verder voor onszelf te houden....

Volgens mij kan dat verven wel, met inderdaad de voorwaarden die al genoemd werden. Ik heb van het weekend ook de babykamer (knalgroen) geverfd, met muurverf op waterbasis en het raam open (en een dikke trui aan, brrrr).
Vanavond weer even verder. We hebben zo'n sjabloon met Winney en tijgertje enzo, maar dan om de figuurtjes er helemaal in het wit op te verven. Snappie 'm nog??? En mijn man gaat op zolder nog ff verder, als we toch bezig zijn....

Zijn jullie ook met jullie kamertje bezig??

Indootje
14 December 2009, 18:24
Ik heb ook last van bloedend tandvlees! Schijnt normaal te zijn....

@Mariek, vervelend dat je weer hebt overgegeven, bah!

@Da-Silva, nou, ik ga zo ff op Hyves kijken naar je buikfoto! En tja, over het wel of niet willen weten....wat is zijn grootste reden dat hij het NIET wil weten? Leg hem anders uit dat jij het heel graag wil weten met allerlei redenen erbij, waaronder dat het praktisch is bij babykamer en dergelijke. Mannen zijn meestal wat praktischer ingesteld. Wie weet werkt het?!

@BW, zie je wel dat het goed gaat komen met je rijlessen en examen!

Spannend al die aankomende 20-weken echo. Jeetje, jongens, we zitten binnenkort allemaal al op de helft :-D Ik moet nog wel tot 6 januari wachten, duurt nog zoooooo lang! Pffff :(

da-silva
14 December 2009, 19:22
Thanks voor de tips, maar ik heb alle argumenten al in de strijd gegooid. Hij vindt de verassing gewoon leuker terwijl ik bijna obsessief steeds moet denken aan wat het zal worden. Ik vind ook dat we het of allebei wel moeten weten OF allebei niet. Ik zou het niet leuk vinden als de ene het wel weet en de ander niet, omdat je toch samen een kind gaat krijgen. Maar ja... wie krijgt z'n zin in deze situatie. Erg lastig!

Thanks voor de leuke reacties op mijn buikfoto op hyves. Je kan er inderdaad echt niet meer omheen. Op foto lijk ik toch ineens een stuk dikker als dat je van bovenaf erop kijkt. Ik vind het nog steeds een bizar idee, vooral omdat ik soms echt vergeet dat ik zwanger ben. Ik voel me zo goed, dat ik soms mijn buik zie en dan ineens denk: oja, ik ben zwanger, haha!

Miesje, wij zijn nog niet bezig met de kinderkamer omdat we nog steeds denken om misschien te gaan verhuizen. (en ik natuurlijk wil weten wat het wordt ;) ) Maar ik had de kleur lime groen ook in mijn gedachte om als extra kleur te gebruiken. Ik denk dat we verder de basis gewoon neutraal willen houden.

BQ1986
14 December 2009, 19:43
Hi meiden!

Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met iedereen!

Naatje gefeliciteerd met je 2 meiden, super joh :)

Hebben jullie allemaal al nagedacht over de soorten flessen die jullie gaan gebruiken?

draakje78
14 December 2009, 22:33
de hele dag ging het drinken eigenlijk ook wel goed
alleen vanavond niet, maar dat was denk ik maar 1 glas ofzo, heb wel een extra flesje gedronken vandaag,
normaal doe ik er 2 vandaag dus 3

verder ben ik weer eens in slaap gevallen tijdens het film kijken dus nu maar naar bed verhuisd en hopen dat ik zo nog kan slapen!

VickyC
15 December 2009, 09:16
Hey meiden, ik kom hier even binnenvallen. Ik ben uitgerekend juli 2010 en ben ondertussen 7 weken en 4 dagen zwanger.

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds vorige vrijdag last van bruin verlies. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! groetjes, Vicky.

Beebie_Wish
15 December 2009, 09:44
VickyC: Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap ;) .

En over bruin verlies dit is heel normaal in het begin van de zwangerschap. Ik zelf heb het niet gehad bij mij was het alleen maar ontzettend nat van onder en mega veel wit slijm...Nu heb ik dat wit slijm nog steeds.

Maar bruin verlies is normaal dat kan met innesteling te maken hebben geloof ik...

Maar er is vast nog wel iemand anders hier die het beter kan omschrijven hihi..

VickyC
15 December 2009, 09:47
Bedankt BeebieWish.

Nog iemand?

Andrea80
15 December 2009, 10:20
Vicky,

Gefeliciteerd!!

Dat bruin verlies heb ik ook gehad in de zelfde periode.

Volgens mijn VK kon dit te maken hebben met het feit dat ik rond die tijd normaal ongesteld had moeten worden.

Nu is alles gewoon goed bij mij. Ik ben nu 17 weken zwanger.

Het hoeft dus helemaal niets te betekenen. Houdt het wel even in de gaten en als je het niet vertrouwt bel dan even de VK.

sterkte!!

groetjes Andrea

Bambi80
15 December 2009, 10:37
vicky....heb het ook een heel klein beetje gehad en dat was precies rond de periode dat ik ongesteld moest worden. Maar soms is het ook gewoon nog wat oud bloed wat je kwijt raakt of een adertje wat gesprongen is bij je baarmoedermond waarbij je het nu pas terugvind in je afscheiding. Als het maar een beetje is, zou ik me geen zorgen maken. Helderrood bloedverlies en krampen zijn wel verontrustend.

Over de flesjes BQ....goeie vraag. Ik denk dat ik zou gaan voor de flesjes van dr brown. Schijnt dat kindjes daardoor goed gedosseerd te drinken krijgen en geen last van krampjes. Dus zelf denk ik dat ik die zou doen. Maar ga het eerst met borstvoeding proberen.

3 flesjes nutridrink op draakje....dat is in ieder geval al 600 ml vocht. Daar kan nog wel een litertje bij!!! haha!

raar iets trouwens....ik heb de hele tijd steken in mijn doos en hoorde eigenlijk alleen de meiden die aan het eind lopen daarover. Wat kan dit zijn? of moet ik even na laten kijken op blaasontsteking??? Verder weer een dag kostvrij begonnen. Onvoorstelbaar. Misschien ben ik er dan toch bijna van af. Morgen naar de gynacoloog voor controle. Dan ga ik even overleggen of ik kan stoppen. Hoop dat het zonder medicijnen ook goed gaat.

VickyC
15 December 2009, 10:44
Bedankt voor de geruststelling, Andrea en Mariekepiek! Ik zal proberen om me er geen zorgen om te maken en maar hopen dat mijn echo van donderdag goed is.

leonec
15 December 2009, 15:10
nou Mariekepiek dat heb ik ook die steken...
heb de verloskundige gebeld, want had het zo erg dat ik niet meer kon lopen...kon blaasonsteking zijn ( of de banden)

Mag waarschijnlijk morgen voor een extra controle..morgen om 9 uur even bellen..

moest vandaag helemaal rust houden...

Liefs

Bambi80
15 December 2009, 15:12
ik zat ook in die richting te denken. Maar las op internet over begginende bekkenklachten. Lekker dan!!!!!

leonec
15 December 2009, 15:15
ik zat ook in die richting te denken. Maar las op internet over begginende bekkenklachten. Lekker dan!!!!!

Pfff bah nee zit ik ook niet op te wachten....ik heb al een zwakke rug hernia operatie gehad en er zit aardig wat littekenweefsel)

een hele dag winkelen is voor mij al moeilijk ( moet veel zitten dan) anders ben ik kapot de volgende dag

Bambi80
15 December 2009, 16:29
ik heb een hele holle rug en winkelen en lang staan is voor mijn rug ook heel zwaar. Zit sowieso wat los in de banden.
maar als je morgen gaat, ben je er in ieder geval lekker op tijd bij. Je kunt een hoop preventief doen hoor.
Heb je een wii met balanceboard? daar hebben ze een hoelahoepen!!! is goed voor je bekken.

BQ1986
15 December 2009, 18:51
Hoor zelf veel positieve verhalen over de difrax flesjes... maar twijfel nog steeds :P

Weet iemand trouwens waar ze witte houten babyhangers verkopen maar dan ook waar je een broekje aan op kunt hangen?

draakje78
15 December 2009, 22:47
vandaag weer al mn drinken binnen gebleven! alleen eten nog niet maar ja da;s niks nieuws

ik heb trouwens bij wk 6 bruin/helderbloed verloren gelukkig maar heel iets in mn slipje en bij afvegen
en geen krampen dus het kan er allemaal bij horen!

over flesjes heb ik nog niet nagedacht en ook niet over kleerhangers

ook geen steken in/richting doos maar wel een enorm pijnlijke onderrug wat wel wil uitstralen naar bil/dijbeen en af en toe zak ik door mn been. heb oefeningen van de fysio maar die lukken me niet zo goed net nu ze 4 wk op vakantie is!
nog maar even aanzien en anders toch maar een collega van haar bellen ofzo
leonec (?) hoop dat de rust geholpen heeft en je niet voor extra controle moet....

vandaag wel echt lekkere zwangerschapsolie van weleda gekregen! morgen maar eens lekker smeren!

Beebie_Wish
16 December 2009, 06:34
Goedemorgen dames,

@ draakje: Jij ook al zo aan het spugen he bah ... Hopelijk voel je je snel weer beterder om nog meer te kunnen genieten van de zwangerschap.

@ de rest: Hoe is het allemaal bij jullie ??

@ Hier: Met mij gaat alles wel goed ik heb ook geen last van steken rondom of in m´n doos, behalve heb ik wel weer sinds deze week bonkende hoofdpijn en soms is ie dan ook echt niet te houden, ik hoop dat het de hormonen zijn en niet door een te hoge bloeddruk.
Vrijdag (om 8:30) zullen we het als het goed is (tenminste als onze uk zich tussen de benen laat kijken hihi) of het een girl of een boy zal worden we zijn wel benieuwd !!
En vrijdag(10:10) ook eerste intake bij de vk dit omdat we na onze laatste bezoek in zknh bij 20 weken echo alles gewoon goed verloopt en we dus konden kiezen of in zknh blijven of naar vk, naja vind bij vk ook wel goed maakte ons niet zoveel uit beiden zit goed om de hoek en dus niet zover.
En vrijdagmiddag onze nieuwe auto ophalen :D

Lieke4
16 December 2009, 07:40
Over flesjes en kledinghangers ook nog niet over nagedacht.

Ik heb af en toe steken in m'n doos, voel het dan echt in mijn vagina...
Verder gelukkig niet al te veel klachten hier gelukkig.

Ik krijg vrijdag de 20 weken echo (ben dan nog geen 20 weken maar dat gaf niet zeiden ze). Vind het wel héél spannend weer. Hopelijk is alles goed... Jullie horen!

Deze week lekker weekje vakantie, heerlijk. Vandaag met m'n moeder lekker daagje winkelen.

Beebie_Wish
16 December 2009, 07:44
@lieke: Wat leuk jullie ook vrijdag de 20 weken echo, wij ook. Hoelaat moeten jullie? Wij al om 8:30 :D .

En oja wij hebben wat betreft flesjes van Avent deze is ons juist aangeraden, en we hebben er 2 voor de prijs van 1 van €16,-

Indootje
16 December 2009, 07:58
Vicky, ik had bij 5 en rond de 6 weken last van bruin bloed verlies en bij die 6 weken ook wat helderrood, maar zonder krampen of iets dergelijks. Uiteindelijk dus niets aan de hand zoals je aan mijn banner ziet :-D Maar als je het niet vertrouwd, bel de VK, dan kan je meestal eerder komen!

Ik heb nog geen idee welke flesjes ik ga gebruiken. Moet ik me maar eens in gaan verdiepen dan de komende tijd :!:

Ook ik heb daar bij mijn doos soms last van steken hoor! Maar het is geen blaasontsteking, want vorige week is mijn urine nog gecheckt bij de huisarts (ivm mijn enorme hoofdpijn toen). Wat ik zo heb gehoord en gelezen kan het je bekken zijn (of bandenpijn).

@Mariek, wat fijn dat je bijna niet meer overgeeft!

@Draakje, hoe gaat het nu met jou....??

@BW, hebben jullie die andere auto al verkocht?

Hier gaat het met mij gelukkig stukken beter sinds zaterdag. Alleen hele lichte hoofdpijn, wat een verademing! Dus maandag weer gaan werken. Merkte gisterochtend bij het opstaan wel wat hoofdpijn, maar moet echt tegen mezelf zeggen dat ik op het werk moet proberen rustiger aan te doen (ik heb nogal een stressvolle/drukke job, dus kan eigenlijk niet)....
En ik denk dat ik sinds zondag de kleine in mijn buik voel :-D

Beebie_Wish
16 December 2009, 08:04
@Indootje: Onze andere auto hebben we nog niet verkocht. We hebben bij onze andere auto nu meerdere opties erbij geplaatst. Namelijk

Auto + Aanhanger + Fietsendrager + Dakdragers dit alles voor een prijs van €4900,- En we hebben een bod van €4350,- al gekregen...Maar mn vriend wil er nog ff mee wachten want wie weet hapt er wel iemand toe in het nieuwe jaar oid je weet maar nooit...

Maar goed, als mensen alleen de auto willen dan is onze echte minium prijs toch echt €4750,-

Andrea80
16 December 2009, 08:32
Hello ladies,

Ik denk dat ik gisteravond in bed voor het eerst het kindje voelde!

Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren maar later dacht ik dat voelt toch anders...
Het leek net als of er een soort van vlindertje in mijn buik zat!!!

grappig hoor!!

groetjes Andrea

draakje78
16 December 2009, 08:41
wat leuk dat er een aantal zijn die de baby nu echt beginnen te voelen
ik helaas nog niet maar dat komt vanzelf!
Spannend ook al de aankomende 20 weken echo's! we gaan gewoon allemaal richting de helft

@beebie wish, ik snap je vriend ook wel om even af te willen wachten, maar ergens vind ik het lot ook wel tarten als je al zoveel moeite moet doen om er een beetje prijs voor te krijgen...
wat het spugen betreft, ach dat is al een week of 8 zo dus zo nieuw is het niet meer ;)

@indo (dacht ik) lief dat je erna vraagt, op zich is het allemaal wel vol te houden, de hoofdpijn is wisselend aanwezig
spugen dus alleen met vast voedsel, dus ik dwing mezelf niet meer om alle maaltijden te eten maar minstens 1 per dag hoop alleen dat het met het kerstdiner wel over is!
en mn rug doet wisselend mee. Alleen de kou is voor mn been echt not done, ik pas mn skibroek niet meer, maar doe hem toch maar aan en laat de rits open ziet toch niemand!

Beebie_Wish
16 December 2009, 08:48
Draakje: Ik voel onze uk ook nog niet zo (of juist wel hmmm geen idee) heb zo af en toe wel steeds jeuk in of op mijn buik. Maar ach we wachten het wel af, misschien is onze uk wel helemaal geen feestbeest :D en is ie lekker rustig ...

Wel boer ik s´morgens en s´avonds een heel eind weg eenmaal begonnen is niet kunnen stoppen :D . Daarom ga ik liever s´ morgens niet naar de winkel toe hihi maar probeer ik dat s´middags te doen maar soms lukt dat niet en word het altijd s´avonds, en dat stond ik wel keertje aan de kassa waarna er een boer op kwam zetten en ik hem niet meer kon tegen houden :oops: .

En ja, we wachten ook liever wel ff met de auto te verkopen...Als er iemand al is die 4500euro ook ervoor over had dan is er vast ook wel iemand die er 4900 voor wil neer tellen !!

Indootje
16 December 2009, 09:06
Hello ladies,

Ik denk dat ik gisteravond in bed voor het eerst het kindje voelde!

Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren maar later dacht ik dat voelt toch anders...
Het leek net als of er een soort van vlindertje in mijn buik zat!!!

grappig hoor!!

groetjes Andrea

Maf gevoel hè!!!!

Indootje
16 December 2009, 09:15
Nou Draakje, rustig aan hè!

Ja, we zitten/gaan allemaal al richting de helft toe, ongelofelijk eigenlijk :lol: !

Andrea80
16 December 2009, 09:54
tis inderdaad een maf gevoel!

ik let er overdag niet op heb ik geen tijd voor.

Maar nu was mijn vriend er wel bij toen ik het voelde!!

leonec
16 December 2009, 10:21
mocht even langs komen bij de verloskundige vandaag ( ivm hele erge steken gister in me doos..)

nou het hartje klopte goed en ze zei dat het groei is.., de ene heeft er meer last van dan de andere...

liefs

VickyC
16 December 2009, 10:35
Indootje en alle anderen, bedankt voor jullie geruststellende reacties!