PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Indootje
16 December 2009, 10:46
mocht even langs komen bij de verloskundige vandaag ( ivm hele erge steken gister in me doos..)

nou het hartje klopte goed en ze zei dat het groei is.., de ene heeft er meer last van dan de andere...

liefs

Nou, gelukkig was alles goed!!!

Bambi80
16 December 2009, 11:14
groei van je baarmoeder. da's beter nieuws leonec. Misschien bij mij dan ook wel. Ik heb vooral ook sochtend en snachts ook een gespannen zere buik (als er een beetje druk op komt voel je dat) erbij. zal dat ook van de groei zijn? kan nooit harde buik zijn, want ik doe niks! haha! ik weet wel dat mijn kindje ook errug goed en hard groeit.

wat leuk dat je je kindje voelt andrea en indootje. ik heb de laatste dagen van die bellen die ontploffen in je buik (zo lijkt het dan), maar zijn absoluut mijn darmen niet. Dus ik weet echt zeker dat dat de baby is. zo bijzonder. Voelde het gisteravond zelfs op 2 plaatsen in mijn baarmoeder.

draakje...ik hoop dat jij de baby ook snel gaat voelen! en kerstdiner...pfff! zie ik ook een beetje tegenop. Was zo boos op mijn familie. Ik zei dat ik niet bij een bepaald restaurant wilde eten omdat ik bang ben dat dat niet zo goed valt dan. Was ik gelijk een aansteller die het mezelf aanpraat. Nou ik ben alles behalve dat. Maar zei zouden is een langere periode 30x per dag moeten kotsen. Willen ze ook niet!!! Gelukkig gaan we niet naar dat restaurant maar neemt iedereen wat kleine hapjes mee en krijgen dan een soort tapasbuffet met chocoladefontijn met fruit toe.

Indootje
16 December 2009, 11:35
Hee Marieke,
Dat meen je niet van je familie, wat achterlijk zeg!!!
Totaal geen inlevingsvermogen. Zij zouden inderdaad constant moeten overgeven enzo.....grrr, kan ik dan zo kwaad om worden als anderen (en al helemaal familie) je gewoon niet willen snappen!

Andrea80
16 December 2009, 11:37
dat is idd stom van je familie zeg, marieke.

Maar het is maar goed dat het niet doorgegeaan is dan!

Fiemo
16 December 2009, 12:44
jeetje Marieke wat een rare en botte reactie van je familie!! Net of je voor je lol zo vaak in het ziekenhuis hebt gelegen de afgelopen maanden.. echt heel bizar zeg.
Moest je morgen nu terug naar de dokter om de medicatie te bespreken?? Ik hoop heel erg dat alles goed blijft gaan en dat je dan mag stoppen.

Wat leuk dat jullie je kleintjes beginnen te voelen.. ik vind het zooo geweldig en vooral nu. Ik heb allerlei aardverschuivingen en je ziet dan echt bulten en kuilen verschijnen als hij/zij zich beweegt. Ik blijf het bijzonder vinden dat het helemaal geen pijn doet, terwijl het zo golft hahaha. Dat is het enige wat ik ga missen na de bevalling :cry:

draakje78
16 December 2009, 13:07
leonec fijn dat alles in orde was!

marieke wat een rare reactie van je familie! blij voor je dat het gelukkig toch niet door gaat maar kan me voorstellen dat je er wel tegenop ziet ernaar toe te gaan!
enne op 2 plaatsen weet je zeker dat het er geen 2 zijn ha ha!
lijkt me zo bijzonder om te voelen
ach ik zal wat geduld moeten hebben maar het maakt me gewoon ook onzeker of alles nog goed is...

lonnekeleoni
16 December 2009, 16:43
Zometeen 20 weken echo...Laat jullie vanavond weten hoe het was en dan lees ik ook even bij....

tineke24
16 December 2009, 16:48
Zometeen 20 weken echo...Laat jullie vanavond weten hoe het was en dan lees ik ook even bij....

spannend! veel kijk plezier, deze echo duurt een kleine 30 min :) kun je vollop van de kleine genieten.
Hopelijk is alles goed! Gr Tineke

lonnekeleoni
16 December 2009, 18:26
Wow, was echt super! Alles was goed! Je kon echt veel zien, echt heel bijzonder! Heb ook heel veel foto's meegekregen zal ze binnenkort even inscannen en op mijn babysite zetten...

En ik heb mezelf in kunnen houden en ik weet niet wat het wordt (mijn vriend denkt wel iets gezien te hebben, dus is ook helemaal blij dat hij wel weet wat het wordt) Zo zijn we allebei weer tevreden:)

Groetjes Leoni

Lieke4
16 December 2009, 18:27
@lieke: Wat leuk jullie ook vrijdag de 20 weken echo, wij ook. Hoelaat moeten jullie? Wij al om 8:30 :D .

En oja wij hebben wat betreft flesjes van Avent deze is ons juist aangeraden, en we hebben er 2 voor de prijs van 1 van €16,-
Wij mogen om 11.15 u, dus ook lekker in de ochtend!

Lieke4
16 December 2009, 18:36
Leoni, helemaal super zeg dat jullie 20 weken echo goed was. Daar kan je weer lekker de aankomende tijd van genieten!! Gefeliciteerd!

leonec
16 December 2009, 18:52
Marieke wat stom zeg van je familie om zoiets te zeggen, tjonge jonge erg genoeg dat je zo vaak moet overgeven..dat je dat dan zegt over een restaurant denk je toch dat ze begrip hebben :shock:

lonnekeleoni wat goed zeg dat alles goed was, wat zullen jullie je gelukkig voelen .. :D

en nu de rest nog ;)

Indootje
16 December 2009, 19:40
Wow, was echt super! Alles was goed! Je kon echt veel zien, echt heel bijzonder! Heb ook heel veel foto's meegekregen zal ze binnenkort even inscannen en op mijn babysite zetten...

En ik heb mezelf in kunnen houden en ik weet niet wat het wordt (mijn vriend denkt wel iets gezien te hebben, dus is ook helemaal blij dat hij wel weet wat het wordt) Zo zijn we allebei weer tevreden:)

Groetjes Leoni

Oh heeeerlijk dat het goed was en zo bijzonder! Ik kan ook niet wachten totdat wij mogen!

Haha, nou, zou top zijn als hij het wel weet en jij niet, ieder zijn/haar wens :-)

bloemmie
16 December 2009, 20:55
jeetje marieke wat een stomme opmerking van je fam :roll:
kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt in een gezellig dineetje, meaar chocolade fontijn klinkt toch ook erg goed!

als je de beeb voeld, voeld t een beetje als kleine plopjes, alsof je lucht in je darmen aan het verschuiven zijn, miss als je een muziekje er tegen aan houd je t meer of vaker voeld. of je hand op je buik, als je plat op bed ligt.

de eerste keer dat ik de beeb voelde was met 15 weken in de auto nogwel je gaat dan zo twijfelen of je t je nu inbeeld of niet, mar als t vaker zo is dan weet je t snel genoeg. Manlief voelde de beeb met 17 weken.
Dus dames saampjes genieten!
Knap hoor Lonneke dat je t niet wilde weten, ik wou t wel, maar manlief niet, maar ja toen ik wilde spieken draaide de beeb zich om en benen over mekaar, mochten het beide dus niet weten :mrgreen:

Beebie_Wish
17 December 2009, 06:50
Jeeeej morgen onze 20 weken echo JOEPIEEE :D . Had vannacht gedroomd dat onze beeb al geboren is whahaha :)

En marieke wat vervelend dat je fam zo reageerde neem aan dat je toch zelf wel mag beslissen over wat je wel of niet wilt, binnen mijn fam is het ook lekker bezig en bah dan heb ik gewoon ff de behoefte niet om helemaal niet te reageren en dus een poos mezelf stil te houden, want anders word ik gewoon bozer (tsja mn hormonen spelen wel heel erg op), en mijn emo-buien zijn ook veel heviger geworden pff...

Andrea80
17 December 2009, 07:13
Goedemorgen dames,

Genieten jullie ook zo van die witte winterse wereld??

Ik vind het heerlijk!!

Lonnekeleonie, wat fijn dat alles goed was!

groetjes Andrea

da-silva
17 December 2009, 08:40
Hier in het zuiden (eindhoven) is het net pas begonnen met sneeuwen, dus hier is het nog niet wit. Ik vind het prachtig, maar ik zie wel op tegen het naar mijn werk fietsen. Ik ben toch een beetje banger dan normaal om te vallen en dan op mijn buik terecht te komen.
Verder heb ik goed nieuws... m'n vriend is de ALLERliefste! Hij heeft me namelijk gisteren gezegt dat hij het goed vindt als we het geslacht van de baby weten! Ik ben zoooooo blij! Hij wilde liever de verassing, maar zag dat ik het er moeilijk mee had. Ik droom er veel over en denk er elke dag wel aan. Ik ben zo nieuwsgierig, dat ik er soms gewoon van moest huilen, haha. Ik vindt het zo lief dat hij mij m'n zin geeft en kunnen we bij de 20 wk echo vragen wat het wordt. JEUJ!

bloemmie
17 December 2009, 08:59
wel voorzichtig da silva! nu vallen met de fiets is idd gevaarlijk.
Kun je niet de bus nemen ofzo?
Had al gehoord dat in Eindhoven bijna niks ligt(manlief werk daar) hier in Tilburg wel woei :mrgreen:
Maar ga morgen ook met de bus naar de vk, neem dat risico om te vallen emt de fiets nie hoor :?

BQ1986
17 December 2009, 09:49
Hier in Utrecht is het helemaal Wit... wat leuk!! :)
Hopelijk word het ook een witte kerst..... maar ja!

Hoe gaat het met alle inkopen? Komen jullie er een beetje uit wat jullie allemaal willen etc...?
We zitten nu bijna allemaal op de helft dus volgens mij het moment om hier goed over na te denken :D

Bambi80
17 December 2009, 10:29
lonnekeleonie...wat fijn dat je hebt kunnen genieten van de echo. Jammer dat je niet weet wat het wordt! ik ben ook wel nieuwsgierig wat het bij iedereen wordt. :D

da-silva...ik hoop dat je met de bus bent gegaan en anders veilig overkomt/overgekomen bent met de fiets.

ik ben gisteren bij de gynacoloog geweest en moet daar onder controle blijven. Heb ook een echo gehad. Hij lag met zijn buik naar het beeld toe. en ik zag weer een slurfje tussen de beentjes. Gynacoloog zei ook...ik denk een jongen. Alleen bij de 20 weken echo zal het denk duidelijker te zien zijn. Zal de foto van de echo als ie gescant is op hyves zetten. Kunnen jullie ook even kijken.

Bambi80
17 December 2009, 10:56
unknown.....had jij nou gisteren ook je 20 weken echo?

Unknown
17 December 2009, 11:14
Hallo allemaal,

Ik moest veel bijlezen want heb afgelopen dagen niet kunnen lezen. Ben harstikke ziek, heb griep, loop te niezen, hoesten en heb weeer hoofdpijn. Ben eigenlijk bang om te veel medicijnen in te nemen en dus als het echt moet neem ik 1 paracetamol maar in.

Gisteren had ik een afspraak bij de gyn. Nog niet de 20-weken echo. Maar vanwege het bloedverlies wat ik had, had ik regelmatig controles bij de gyn. Heb meteen aangegeven dat het bloedverlies eindelijk!!! gestopt is en ik hoef alleen nog de 20-weken echo via hun te doen en dan kan ik terug bij de vk... :D
Aan de ene kant ben ik daar wel blij mee, maar aan de andere kant had ik toch een geruststellend gevoel dat er extra controles waren.
Maar goed.....ze heeft het geslacht kunnen zien en ons ook duidelijk kunnen laten zien.....Zoals wij dachten wordt het een jongen!!!!!! Tenminste ze zei dat ze 99% zeker was, maar bij de 20-weken echo kunnen ze met zekerheid zeggen. We zijn nu dus volop met jongensnamen bezig :D
Nog drie weken en dan de 20-weken echo. Voor de rest was alles oke. Kindje was goed gegroeid, precies op schema.

VickyC: Ik heb tussen 7 weken en 10 weken flink helderrood bloed verloren. Ik liep wel dagelijks met maandverband of iets. Heb dagen bruinverlies gehad en dan ineens helderrood. Elke keer dachten we dat het fout was, maar bij de echo's bleek alles goed te zijn. Ze wisten ook niet wat de oorzaak ervan was. Maar het hoeft dus niet erg te zijn. Ik snap wel dat je je zorgen maakt...

Unknown
17 December 2009, 11:18
maart 2009 12:17
Berichten: 1263 Naam-------------denkt--------------het is------------geslachtbepaling
Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja 29 december
Lonnekeleoni-----Meisje-------------???----------------Ja, 16 december
Lieke4-------------Meisje-----------Meisje-------------
Mariekepiek------Jongen---------waarschijnlijk jongen--------Ja, 21 december
Beebie_Wish-----Jongen--------------???---------------Ja, 18 december
Indootje-----------Meisje------------???----------------Ja, 6 januari
Tineke-------------Meisje------------???---------------Ja, 21 December
Sylverstertje------Jongen
Unknown----------Jongen ------------Jongen--------------20 wk echo op 6 jan.
Jenny--------------???---------------???---------------Nee
Draakje------------?
Da-silva------------Meisje------------???---------------Nee
Sively--------------?-----------------???---------------Nee
MiniMe-------------Jongen------------???---------------Ja, 30 november!!
Bente--------------Jongen--------------???--------------Nee
Nadine-------------Meisje--------------???--------------16 december, 20wk echo
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen23----?????--------------JONGEN------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo
Naatje83---------jongen/meisje---------meisje/meisje------------Ja, 11 december
Andrea80----------jongen------------????----------------nee

Beebie_Wish
17 December 2009, 11:19
Wij hebben morgen na de 20 weken echo deze die gepland staat om 8:30, daarna om 10:10 intake bij de vk... Was in het ziekenhuis 4 weken terug aan ons al verteld van omdat alles zo goed verloopt we ook gerust voor verdere controles etc bij vk terecht mogen.

He bah moet eigenlijk zo nog de deur uit maar durf niet zo goed ben te bang om uit te glijden oid, en het is net weer begonnen met sneeuwen hieroo ... Ach ja een lekker warme choco houd het me en ukkie lekker warm ...

Tsja de auto pak ik nog maar niet want wil de 21e nog wel ff normaal mijn examen kunnen rijden, en echt begin al beetje nerveus ervoor te worden, maar een ding scheelt hoef geen bijzondere verrichtingen te doen maar gister had ik nog ff uurtje gelest en laatste 10min ging niet zo heel erg lekker, instructeur vond me beetje twijfelend overkomen hmm...Als dat maar goed komt de 21e :oops:

Bambi80
17 December 2009, 11:20
Naam-------------denkt--------------het is------------geslachtbepaling
Unknown----------Jongen ------------Jongen--------------Ja, 16 december?
Draakje------------?
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen23----?????--------------JONGEN------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo

Unknown
17 December 2009, 11:20
Unknown----------Jongen ------------Jongen--------------20 wk echo op 6 jan.
Draakje------------?

Unknown
17 December 2009, 11:25
Las dat het verder bij iedereen goed gaat, hier en daar klachtjes...maar die horen er bij he??? :D
Bijna iedereen zit bijna op de helft....en vandaag dan zal het ook sneller gaan denk ik.
Ik voel net als jullie ook plopjes/vlinderachtig gevoel in mijn buik, vooral :D als ik in bed....komende weken zal dat alleen maar meer worden. Ben echt benieuwd hoe dat zal zijn....

Miesje78
17 December 2009, 11:32
Zo, moest ff wat blz's terug om bij te lezen.. ;)

@lonnekeleonie; wat fijn dat de 20 weken echo goed was!

@Mariekepiek; leuk dat je al gezien hebt wat het wordt! Nu ff wachten op de 20 weken echo... Maar alvast gefeliciteerd met jullie zoon.

@Unknown; Fijn dat het nu beter gaat met je zwangerschap zeg! Wel balen dat je jezelf nu ziek voelt... Beterschap!
En natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zoon.

Krijgen de jongetjes nu de overhand al??

Hier (Leidschendam, werk) sneeuwt het nu ook weer en er lag al best een laagje. Leuk en mooi hoor. Ook al is het natuurlijk niet praktisch...
Vanmorgen toen ik de gordijnen opentrok werd (Westland, thuis) ik er al gelijk helemaal blij van en later met de kinderen (lopend natuurlijk!) naar school brengen helemaal. Lekker sneeuwballen gegooid met ze! Voelde mezelf ook weer ff kind, ;) .

Bambi80
17 December 2009, 11:41
Lonnekeleoni-----Meisje-------------een baby----------------Nee, 16 december
Lieke4-------------Meisje-----------een meisje-------------
Unknown----------Jongen ------------een jongen--------------Ja, 16 december?
Draakje------------?
Da-silva------------Meisje------------???---------------Ja
BeautyQueen23----?????--------------een jongen------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo
Naatje83---------jongen/meisje---------2 meisjes------------Ja, 11 december

draakje78
17 December 2009, 14:01
ik zag weer een goede 20wk echo!

Marieke was de controle verder wel goed? Vind je het jammer nu bij de gyn te moeten blijven? Is dat voor het spugen en welke heb je?

na overleg vorige week met de gyn heb ik morgen een belafspraak met de revalidatie arts, ik vind de sneeuw prachtig hoor maar mn been wordt echt niet meer warm (en dan ga ik al met pyjama broek, gewone broek en skibroek de deur uit)
eens kijken wat we kunnen doen!

verder lag ik gister om 1900 alweer in bed en praktisch hele avond geslapen, verjaardag vieren was toch te veel denk ik...
vraag me wel af hoe dat de feestdagen gaat!

Bambi80
17 December 2009, 14:13
Lonnekeleoni-----Meisje-------------een baby----------------Nee, 16 december
Lieke4-------------Meisje-----------een meisje-------------
Unknown----------Jongen ------------een jongen--------------20 weken echo 6 januari
Draakje------------?
BeautyQueen23----?????--------------een jongen------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo
Naatje83---------jongen/meisje---------2 meisjes------------Ja, 11 december

sorry unknown....we zitten lijstjes langs elkaar heen te sturen, maar kreeg tussendoor helemaal geen bericht dat jij hem al geplaatst had.
Gefeliciteerd met je zoon.

Bambi80
17 December 2009, 14:23
ik moet zeggen dat ik het wel een beetje eng vind om naar buiten te gaan. heb er een handje van om uit te glijden. Vind de sneeuw wel mooi en het gaat hier in apeldoorn steeds harder sneeuwen.

Kan me voorstellen dat je been niet meer warm wordt draakje... Ook ik vind het lastig weer warme benen te krijgen als ik buiten ben geweest, dus laat staan jij met je arme been. Helpt een pittenzak of kruik ook niet? Kruik onder een warme kraan met handdoek erover. Geen heet natuurlijk maar beetje 40 graden ofzo?
De echo was goed draakje...beebietje was alweer veranderd in 2 weken tijd. Hij was boller geworden. Echt heel schattig om te zien!!! meer baby!!! Ook de beentjes waren voller.
Ik moet in het ziekenhuis blijven/bevallen vanwege het overgeven maar met name omdat ik posttraumatisch stressstoornis had door mishandeling door mijn ex (en heb verder nog een hoop meegemaakt). Ze willen mij in de gaten houden omdat bij meiden met een verleden vaker depressies ontstaan tijdens of na de zwangerschap. Loop dus ook voor de zekerheid bij een maatschappelijk werker van het ziekenhuis en ik moet ook nog naar een psychiater toe om te kijken of zij mij nog extra moeten ondersteunen. Ik vind het zelf allemaal wat zwaar klinken en overdreven omdat ik lekker in mijn vel zit, maar ik vind het ook goed dat ze het wel in de gaten houden. Je weet maar nooit wat hormonen met je doen. Moet zeggen dat ik wel veel droom over geweld en verkrachting de laatste tijd sinds ik zwanger ben en daar word ik best vervelend van wakker omdat het net echt lijkt te gebeuren. Het heet ook wel POP poli waar ik loop. Ooit van gehoord?

Bambi80
17 December 2009, 14:28
overigens kan ik me voorstellen dat je tegen de kerstdagen opziet draakje. ikzelf ook! maar wil toch kijken of ik daarna kan afbouwen met de misselijkheidsmedicijnen. Wat ga je doen met kerst? Wij zijn eerste bij de ouders van steven en de 2de bij mijn moeder, dus als ik het niet trek ga ik even op bed liggen. Wel een contrast trouwens tussen de ene en andere familie. Die van steef vraagt of ik bepaalde dingen niet mag en die van mij vinden het moeilijk er rekening mee te houden. Mijn schoonzusje wil namelijk heel graag rosbief eten en mijn moeder had het over salades en carpaccio vooraf... Nou rauw/ rood vlees mag dus niet en salades moeten vers zijn dus als je salades 1 a 2 nachten laat staan kan dat ook niet. En ik moet dus iedere keer zeggen, dat mag ik niet, dat mag ik niet.....terwijl ze dus inderdaad hadden gezegd dat ik mij aanstel enzo. Ja........sorry dat ik zwanger ben en gewoon niet alles mag hoor!!!!!! Rare mensen!!! HAAH

draakje78
17 December 2009, 14:58
met een kruik ofzo wordt het weer te snel warm wat ook weer zeer doet
en een ander nadeel dat mn lichaam helemaal het idee krijgt het niet meer te hoeven doen
maar soms wil ik wel even op de elektrische deken gaan liggen hoor!

pfff wat een verhaal marieke, lijkt me allemaal niet niks! wel fijn dat je nu goed in je vel zit msaar nog beter te weten dat de controle er ook is, Dan is dat niet zo'n drempel hoop ik voor je!
wij gaan kerstavond naar de ouders van lief en eerste kerstdag naar het familiediner bij mijn oma waar mijn zus gelukkig ook komt
tweede kerstdag gelukkig met zn 2 en thuis.
wat betreft het diner bij oma, standaard vooraf garnalen cocktail of ham met meloen, dan soep en dan de kalkoen met groente en aardappels (iedereen neemt wat mee) en dan nagerecht
en bij mn schoonouders maakt iedereen kleine hapjes dus ik kan gelukkig kijken wat ik wel en niet ga eten!

Beebie_Wish
17 December 2009, 15:21
@marieke...Wat heftig zeg dus jij hebt ook eigenlijk wel soort van trauma over gehouden van je ex ... Pff ik zelf had er heel erg moeite mee toen ik dus 18 weken passeerde omdat toen ong 6.5 a 7 jaar terug mijn ex van de trap af had gegooid (toen ik op dat moment ook 18 wkn zwanger was)...

Het is en blijft altijd vervelend dat soort dingen ... Ik heb wel eens van die nare dromen dat onderweg naar huis ben en ineens aangevallen zou worden brrrr ... Maar vannacht had ik dus weer eens gedroomd maar dan over ´´Dat ik vannacht buiten in de sneeuw aan het bevallen was :oops: ´´...

Ooooh ik kijk er ook al helemaal naar morgen uit dan zullen we het weten of het een boy of een girl zou worden, over mijn droom van vannacht toen ik aan bevallen was in de sneeuw whaha was het een meisje, nou we zullen het zien haha :)

leonec
17 December 2009, 17:57
wat leuk zeg zoveel jongetjes ...ohhh ik ben ook zo benieuwd..dinsdag over een week :D

De mensen die morgen voor de echo moeten heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier ;)

cassie247
17 December 2009, 19:01
Hallo dames!
Ik ben al eventjes niet meer online geweest in verband met verhuizing/verbouwing. Wilde toch nog eventjes mee komen kletsen. Heb al wat bijgelezen maar natuurlijk nog niet alles!
Hier gaat het allemaal goed. Ik heb gisteren avond de baby voor het eerst gevoeld :) Dat is echt zooo bijzonder! Ik las dat sommige al het geslacht weten, wat leuk! Wij weten het 23 dec. , dus moeten nog eventjes geduld hebben!
De zwangerschap verloopt goed in combinatie met diabetes, dat is een opluchting. Het enige waar ik last van heb is dat mijn rug en bekken zo zijn verweekt dat ze compleet geblokkeerd zijn, dus nu naar fysiotherapie! Maar goed dat heb ik er allemaal wel voor over!
Ik ga nog snel eventjes bijlezen..
liefs!

cassie247
17 December 2009, 19:01
Hallo dames!
Ik ben al eventjes niet meer online geweest in verband met verhuizing/verbouwing. Wilde toch nog eventjes mee komen kletsen. Heb al wat bijgelezen maar natuurlijk nog niet alles!
Hier gaat het allemaal goed. Ik heb gisteren avond de baby voor het eerst gevoeld :) Dat is echt zooo bijzonder! Ik las dat sommige al het geslacht weten, wat leuk! Wij weten het 23 dec. , dus moeten nog eventjes geduld hebben!
De zwangerschap verloopt goed in combinatie met diabetes, dat is een opluchting. Het enige waar ik last van heb is dat mijn rug en bekken zo zijn verweekt dat ze compleet geblokkeerd zijn, dus nu naar fysiotherapie! Maar goed dat heb ik er allemaal wel voor over!
Ik ga nog snel eventjes bijlezen..
liefs!

da-silva
17 December 2009, 20:21
Hey allemaal,

Mijn vriend hoefde vandaag niet naar zijn werk en kon thuis werken ivm de sneeuw dus die heeft me naar mijn werk gereden. Ik hoefde dus nog niet te fietsen. Morgen wel helaas. De straat bij mij tegenover ligt helemaal open, dus zou ik een kwartier moeten lopen naar de bushalte. dan moet ik op het station overstappen en daarna weer een stuk lopen. Veel gedoe en met al die stukken lopen ook veel kans om te vallen. Ik denk dus toch dat ik op de fiets ga. Balen dat we nu maar 1 auto hebben :(
Wat leuk dat er weer meiden zijn die weten dat ze een jongetje krijgen. Gefeliciteerd!
Ik ben ook zo benieuwd!! Op 24 dec heb ik een controle bij de gynacoloog maar daar is mijn vriend niet bij. Op 4 januari is de 20 weken echo pas. Misschien vraag ik de 24e wel of de gyn het op een briefje kan schrijven als hij het geslacht al kan zien. Ik ben veelste nieuwsgierig!
Vanaf vandaag voel ik Babe ineens super goed! De afgelopen 2 weken voelde ik af en toe een borrel in mijn buik, maar dat kon ook van m'n darmen zijn. Vanaf vandaag voel ik een enorme kriebel- jeuk aan de binnenkant van mijn buik: GEWELDIG! Het lijken wel 100 vlinders die naar buiten willen. Ik krijg er steeds een lachbui van. Het is zo'n raar gevoel en ook echt heel sterk aanwezig!

naatje83
17 December 2009, 22:22
Iedereen gefeliciteerd met jullie goede echo's

En voor iedereen die morgen gaat heel veel plezier.

Het gaat wel gelijk op de tussenstand is nu 3 jongens en 3 meisjes :lol:

Bente
18 December 2009, 08:10
daar ben ik eindelijk weer eens!
heel veel bij te lezen, over het algemeen goed nieuws bij iedereen gelukkig maar.
bij mij ook nog alles goed, dinsdag gaan we voor de 20wkn echo naar het ziekenhuis en daarna de erkenning regelen bij de gemeente.
vind het allemaal nog steeds spannend, moet toch steeds weer gerustgesteld worden met een goede echo.
ik voel de kleine inmiddels ook wat beter, voelde al een paar weekjes wat, maar dacht idd zullen wel mn darmen zijn, maar nu voel ik toch echt het verschil tussen darmen en baby!
gisterochtend heb ik mn vriend laten weten dat het nu al een voetballer is dus die was helemaal blij haha, we weten nog niet wat het wordt, ik denk een jongetje, maar ik weet niet of ik me dinsdag kan beheersen om het niet te vragen tijdens de echo. We vinden het ook wel leuk als het een verrassing blijft.
Ik moet trouwens ook maar eens zwangerschapskleding gaan kopen, ik pas nog wel overal in, maar het ziet er niet echt mooi meer uit (het lijkt er dan meer op alsof ik 'gewoon' dik(ker) geworden ben) en aan het einde van de dag voelt het ook niet meer prettig, dus dit weekend weer shoppen hahaha
Nou dames ik laat jullie dinsdag zeker weer weten hoe de echo is geweest, duimen voor mij dan ok?

Bambi80
18 December 2009, 11:16
hihi! bente....wel vragen wat het wordt hoor dinsdag!!!!!!!!!!!!!! ik ben ook nieuwsgierig.

de stand is trouwens 4 jongens en 3 meisjes. Maar als jullie willen weten wie een jongen krijgt, moeten jullie op hyves kijken. Mag namelijk niet openbaar leesbaar zijn.

Lieke4
18 December 2009, 16:23
Vanmorgen de 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig goed :D :D Is toch weer een hele geruststelling. Echt super om het te zien allemaal, de kleine was lekker aan het bewegen. Nogmaals gevraagd wat het geslacht was (al bij 17 weken pretecho gevraagd, maar nu nogmaals voor bevestiging) en ja hoor, een meisje :lol:
Hier een link naar de foto's.

Lieke4
18 December 2009, 16:24
Vanmorgen de 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig goed :D :D Is toch weer een hele geruststelling. Echt super om het te zien allemaal, de kleine was lekker aan het bewegen. Nogmaals gevraagd wat het geslacht was (al bij 17 weken pretecho gevraagd, maar nu nogmaals voor bevestiging) en ja hoor, een meisje :lol:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KI6NJVGI-D.jpg

Lieke4
18 December 2009, 16:26
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KI6NJVGI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFIAS4J3-D.jpg

(sorry, ging ff niet goed)

leonec
18 December 2009, 17:00
Mooi lieke dat alles goed was , gefeliciteerd hoor...!!! :D :D

En een meisje leuk hoor !!!

Jenny89
18 December 2009, 17:03
Beebiewish!!!!! En weet je het al??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :D

da-silva
18 December 2009, 17:21
Gefeliciteerd babywish, SUPER!! ... en ik zal niks verklappen hoor!

Beebie_Wish
18 December 2009, 17:25
Goedeavond dames,

Onze 20 weken echo was helemaal super onze uk doet het nog steeds ontzettend goed en was ook lekker aan het bewegen dan weer handje voor het hoofdje en dan weer armpje langs zijn lichaam hihi en dat spartelen met z´n beentjes hihi...

En jaja we weten wat het gaat worden (heb vele van hier het geslacht van onze uk per pb aan de dames gestuurd, ben ik je vergeten laat het me dan maar even weten ;) ).

Nadat we klaar waren uit het zknh van de 20 weken echo hadden we nog wat tijd zat over en waren we maar ff naar Hans Textiel gereden en hebben we daar meteen ff gezellie weer wat kleertjes ingekocht hihi en voornamelijk rompertjes :) .

Helaas zal het bij mij wat later zijn dat ik onze uk echt zal gaan voelen ivm de moederkoek aan de voorwand gelegen ligt en onze uk daar wel degelijk tegenaan trappelt maar daardoor ik het niet zo goed voel.

Maar wij zijn ontzettend blij en blijven maar door genieten van onze uk maar vooral van deze zwangerschap :D ;)

Voor de rest wil ik iedereen die nog voor de 20 weken echo gaan heel veel succes wensen en veel kijk en fun plezier naar jullie uk ;)

Nu ga ik ff heerlijk eten koken (Spaghetti mmmmm) dus tot vanavond ;)

Bambi80
18 December 2009, 17:46
2 schattige voetjes en een mooie bol buik lieke!!! fijn dat alles goed was!!

tineke24
18 December 2009, 18:05
Goedeavond dames,

Onze 20 weken echo was helemaal super onze uk doet het nog steeds ontzettend goed en was ook lekker aan het bewegen dan weer handje voor het hoofdje en dan weer armpje langs zijn lichaam hihi en dat spartelen met z´n beentjes hihi...

En jaja we weten wat het gaat worden (heb vele van hier het geslacht van onze uk per pb aan de dames gestuurd, ben ik je vergeten laat het me dan maar even weten ;) ).

Nadat we klaar waren uit het zknh van de 20 weken echo hadden we nog wat tijd zat over en waren we maar ff naar Hans Textiel gereden en hebben we daar meteen ff gezellie weer wat kleertjes ingekocht hihi en voornamelijk rompertjes :) .

Helaas zal het bij mij wat later zijn dat ik onze uk echt zal gaan voelen ivm de moederkoek aan de voorwand gelegen ligt en onze uk daar wel degelijk tegenaan trappelt maar daardoor ik het niet zo goed voel.

Maar wij zijn ontzettend blij en blijven maar door genieten van onze uk maar vooral van deze zwangerschap :D ;)

Voor de rest wil ik iedereen die nog voor de 20 weken echo gaan heel veel succes wensen en veel kijk en fun plezier naar jullie uk ;)

Nu ga ik ff heerlijk eten koken (Spaghetti mmmmm) dus tot vanavond ;)

Hoi Beebie-Wish,
Fijn dat de echo goed was, en hopelijk heeft de spaghetti goed gesmaakt!
Ik wilde je een prive bricht sturen maar die blijft hangen in mijn postvak uit??! snap er niks van. Waar het op neer komt, ben ook erg nieuwsgierig wat het is geworden.

tineke24
18 December 2009, 18:08
@Marieke,
Nog 3 nachtjes slapen :lol: :lol:
Dan weten wij het ook! :D

Fijn weekend iedereen!
Nog leuke plannen? ik ga met een vriendin taart bakken en bekleden met marsepein en fondant, 2 weken terug een workshop gedaan en ga het nu eens thuis proberen. Ben benieuwd! :lol: Gr Tineke

da-silva
18 December 2009, 18:15
Wow, wat gaaf die echo voetjes!!

Lieke4
18 December 2009, 18:27
2 schattige voetjes en een mooie bol buik lieke!!! fijn dat alles goed was!!
Thanks !!

B.W. jij ook gefeliciteerd he met een mooie echo!

Bambi80
18 December 2009, 18:29
ja tineke! zo spannend! hoop dat alles goed is! maar tot nu toe leek het op de echo van 17 en 19 weken op een jongen dus als het een meisje blijkt te zijn kunnen ze me maandag opvegen van verbazing. Denk dat ik het dan niet meer geloof en op neutraal ga voor de baby.

Beebie_Wish
18 December 2009, 18:35
Bij deze een van onze vele 20 wkn echo´s :) .

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... G_0004.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/IMG_0004.jpg)

draakje78
18 December 2009, 18:37
Fijn weer goede echo's en weer wat geslachten bekend!
gefeliciteerd allemaal!

vandaag na overleg met de revalidatiearts toch doorverwezen naar de pijnpoli, maar wachttijden he....
ik krijg vanzelf een oproep ga er maar vanuit dat dat in het nieuwe jaar wordt

Bambi80
18 December 2009, 18:38
wat een schatje. wat zien ze er al helemaal uit om geboren te worden he?! van die bolle baby's alle. zo schattig die wangetjes en dat neusje!!!

Bambi80
18 December 2009, 18:39
ik hoop dat ze je goed kunnen helpen draakje!! jammer dat je nog zo lang zonder die hulp moet. Ieder dag pijn.....

Beebie_Wish
18 December 2009, 18:43
En deze echo foto vinden we ook wel erg leuk hihi ...

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... G_0001.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/IMG_0001.jpg)

lonnekeleoni
18 December 2009, 18:46
Hey allemaal,

Hier heb ik toch wel een beetje spijt dat ik niet wilde weten wat het wordt (pfff ik ben ook zo besluitloos door die hormonen) maar ik durf het nog niet toe te geven aan mijn vriend :oops:

Draakje, waarom loop je bij een revalidatie arts? Misschien heb je het al een keer verteld hoor, maar je zal begrijpen dat ik niet alle pagina's terug ga bladeren, hoop dat je snel minder pijn hebt in ieder geval!

Heb net heel veel pagina's gelezen wilde op een aantal dingen nog reageren, maar ben het alweer vergeten, moet toch echt met een kladblokje zitten als ik lees. Mijn excuses dus als ik niet heb gereageerd!

Zie dat ik een pb heb en ik denk van beebie wish en ik ben zo nieuwsgierig wat het wordt, dus ga snel kijken!

Groetjes Leoni

lonnekeleoni
18 December 2009, 18:47
Gefeliciteerd beebie wish!

Mooie echo ook, schattig met dat vingertje...

draakje78
18 December 2009, 18:49
ik hoop dat ze je goed kunnen helpen draakje!! jammer dat je nog zo lang zonder die hulp moet. Ieder dag pijn.....

ik heb meer het idee dat het spugen ook in relatie met de pijn bestaat
ook omdat het spugen gewoon niet minder wordt!

@lonneke ik heb dystrofie in mn rechter voet/onderbeen vandaar

draakje78
18 December 2009, 18:50
ow hihi ik zie dat ik lonnekeleoni verkeerd afkort
maar kan bericht niet meer wijzigen sorry :oops:

Beebie_Wish
18 December 2009, 18:51
Ja he wij vonden dat ook al zo´n leuk gezicht en mn vriend zei op dat moment ook echt van ´´Kijk schat ukkie waarschuwt je ukkie houd ons goed in de gaten haha :D ´´

Bambi80
18 December 2009, 18:54
ik kan me heel goed voorstellen dat de pijn een trigger is voor het kotsen!!!

lonnekeleoni....weet je vriend het wel of ook niet? misschien staat het wel in je dossier en kun je alsnog vragen en anders heb je voor 30 euro bij babyinbeeld een geslachtsbepaling gedaan. Of misschien kan dit ook wel bij je verloskundige.

tineke24
18 December 2009, 18:59
Mooie echo foto's beebie wish!! erg duidelijk.
Hopelijk krijgen wij ook mooie foto's mee, bij mijn zoontje kreeg ik een foto van een bovenbeen bot :shock:
2x alleen voetjes, en een heel onduidelijke van het hoofdje :cry:
Maar wat gaan die 30 minuten snel voorbij zeg..

Aanstaande woensdag word mijn zoontje 2 jaar, en dan vertellen we het geslacht aan naaste familie leden.
Had het volgende idee, taart bekleden met wit marsepein/fondant, aan de zijkant ballonnetjes, en bovenop een baby die ligt te slapen onder een blauw (jongen) of roze (meisje) dekentje.. Vond ik wel een leuk idee, wat vinden jullie?

Bambi80
18 December 2009, 19:09
wat lekker creabea bezig tineke!!! knap als je dat kunt maken hoor!! maak je een foto?? ben benieuwd of ze de hint begrijpen, denk dat het kwartje niet gelijk zal vallen.
Hoe kan het eigenlijk dat jij ook 19 weken en 5 dagen bent? jij bent toch 8 mei uitgerekend en dan zou je 19 weken en 6 dagen zijn toch?

tineke24
18 December 2009, 19:20
wat lekker creabea bezig tineke!!! knap als je dat kunt maken hoor!! maak je een foto?? ben benieuwd of ze de hint begrijpen, denk dat het kwartje niet gelijk zal vallen.
Hoe kan het eigenlijk dat jij ook 19 weken en 5 dagen bent? jij bent toch 8 mei uitgerekend en dan zou je 19 weken en 6 dagen zijn toch?

He wat raar.. als ik bij mijn profiel kijk staat er in de babybalk 19 weken en 6 dagen. :roll:
Waar die jij 5 dagen staan dan?
Zal de foto's van de taarten op mn hyves zetten woensdag, heb voor mijn zoontje een Bob de Bouwer taart gemaakt.
Vind gewoon echt leuk om te doen, wel samen met een vriendin, vind samen veel leuker dan alleen.
Voor de geboorte wil ik cupcakes gaan maken, uiteraard van tevoren, na de bevalling heb ik daar geen puf voor haha :lol:
Moet je maar eens googlen op geboorte cupcakes, zitten hele leuke tussen, en is eens wat anders dan beschuit met muisjes (al is dat ook lekker) :P

Bambi80
18 December 2009, 19:23
hmmmmm! uhm!!! misschien moet ik mijn bril gaan opzetten want nu zie ik ook 19 weken en 6 dagen :D

Bambi80
18 December 2009, 19:23
hmmmmm! uhm!!! misschien moet ik mijn bril gaan opzetten want nu zie ik ook 19 weken en 6 dagen :D

Indootje
18 December 2009, 19:40
BW, stuur je me ook nog een PB met het geslacht??? Ben natuurlijk heeeel benieuwd! :-D

Zo, daar ben ik weer. Gisteren helemaal niet geweest en vandaag overdag ook niet. Dit ivm drukte op werk en ik was gisteravond weg.
Zit tegenwoordig met een kladblok om te noteren naar wie ik wat wil antwoorden, want wil natuurlijk niet iemand vergeten!!!

Ik vind die gladheid ook enorm eng. Hier glijdt iedereen door de wijk heen, heb al redelijk wat mensen van hun fiets zien vallen en auto's die doorslippen, dus ik doe heel voorzichtig!!!!!!!

@BW, gave echofoto's hoor, heel mooi.

@Da-silva, wat leuk dat je het toch wel gaat weten wat het wordt en je vriend eindelijk overstag is!

@Marieke, goed toch eigenlijk dat je onder controle van een gynaecoloog blijft! Wel fijn, volgens mij.

@Unknown, een jongen, gefeliciteerd! En beterschap, hoe voel je je nu?

@Draakje: wat vervelend van je benen zeg en dat moet je zo lang wachten totdat je terecht kunt, bah! En dat overgeven zou inderdaad best van de pijn kunnen komen.

@ Tineke: wat leuk dat je zo creabea bent, lekker om taarten te bakken. Ben benieuwd naar je creatie!!!

@Cassie: welkom terug :-) Hoe is de verbouwing gegaan?

@Bente: alvast succes met de 20-wkn echo dinsdag hè en ben benieuwd wat het is in je buik!

@Lieke: wat grappig die echo en die voetjes, hihihihi! Fijn dat de 20-wkn echo zo goed ging.

Ze zeiden trouwens net op het weer dat er grote kans is op een witte kerst, dat is natuurlijk heel leuk :-)

Bambi80
18 December 2009, 19:47
haha! vandaag kwam ik een eigenwijs jongetje tegen. volgens hem was het kerst als het wit is buiten!!!

Indootje
18 December 2009, 19:49
BW, gefeliciteerd hoor, leuk!!!
Ik ben ook zooooo benieuwd wat het bij ons is :-) Nog een tijdje geduld.... :roll:

lonnekeleoni
18 December 2009, 19:56
Ik wilde al een 3-d (pret) echo laten doen, zag net dat dit het beste tussen de 25 en 30 weken kan, ik was er gewoon deze week nog niet uit of ik het wel/niet wilde weten, maar nu wel. Ik ga dus gewoon een 3-d echo laten doen. Schrok trouwens wel van de prijs 110 euro :shock: :!:

Indootje
18 December 2009, 20:05
haha! vandaag kwam ik een eigenwijs jongetje tegen. volgens hem was het kerst als het wit is buiten!!!

Haha, wat schattig! :-D

Indootje
18 December 2009, 20:08
@Lonnekeleoni, Ja, 3D echo's zijn heel duur....daarom doen de meeste mensen het ook maar 1x :-) En heb gehoord dat rond 28 weken het beste is omdat het kindje dan al lekker veel vet opgebouwd heeft. Maar goed, zal met 25 weken ook prima kunnen, toch!
Wel balen dat je het nu wel wil weten, maar er met de 20wkn echo nog niet over uit was. Maar goed, je kunt altijd ook alleen een geslachtsbepalingsecho doen he! Tenminste, dat kan ik hier bij een echocentrum in Utrecht, is €25,-.

Bambi80
18 December 2009, 20:19
ik had een webadres op hyves gezet leonie! 30 euro voor een korte echo in zwart wit.

Bambi80
18 December 2009, 20:27
wauw!!!!!! ik word echt ieder half uur getrapt door mijn kindje!!!!! als sinds vanmiddag. nu ben ik zelf ook een druk en opgetogen. Zal ie daar op reageren soms. Ik voel hem iedere keer op een andere plek in mijn baarmoeder.

Indootje
18 December 2009, 20:42
wauw!!!!!! ik word echt ieder half uur getrapt door mijn kindje!!!!! als sinds vanmiddag. nu ben ik zelf ook een druk en opgetogen. Zal ie daar op reageren soms. Ik voel hem iedere keer op een andere plek in mijn baarmoeder.

Echt? Wat super om dat steeds te voelen zeg :lol:

Bambi80
18 December 2009, 22:36
nou!!!!!! is dit wel gezond dan?????? nu heb ik het iedere 10 min.. die klein blijft maar doorgaan. Ooit gehoord dat teveel activiteit slecht kan zijn.

Lieke4
19 December 2009, 07:23
nou!!!!!! is dit wel gezond dan?????? nu heb ik het iedere 10 min.. die klein blijft maar doorgaan. Ooit gehoord dat teveel activiteit slecht kan zijn.
De echoscopiste zei dat de baby vanaf minuut 1 continu beweegt. Ook zei ze dat het heel goed is dat het kindje goed beweegt, het moet zich ontwikkelen en sterk maken. Dus....het is heel gezond dat jouw uk dit doet :D
De mijne voel ik nu ook steeds meer bewegen, en heel af en toe, als ik geluk heb, dan voel ik het ook met m'n hand op m'n buik... :lol:

Unknown
19 December 2009, 08:28
Goedemorgen allemaal!

Ik denk dat ik maar voortaan ook met een kladblok ga zitten...elke keer wil ik op iedereen reageren en dan vergeet ik het allemaal!!!

Voor iedereen die goede echo's hebben gehad: gefeliciteerd!!! :D

Ik voel nu ook steeds meer en best vaak plopjes. Alsof het kindje reageert op dingetjes. Gisteren op tv was een pasgeboren baby aan het huilen en voelde meteen drie plopjes :D
Mijn man meteen zijn hand op mijn buik en hij voelde het ook....
Hebben jullie dat ook? dat jullie het nu bijna de hele dag door voelen?
Bij de echo van afgelopen woensdag zeiden ze dat de placenta bij mij aan de achterkant ligt. Waarschjnlijk komt het daardoor dat ik wat meer voel en zo snel al ;)

lonnekeleoni
19 December 2009, 08:41
Goedemorgen allemaal,

Jeetje unknown, wat voel jij het snel inderdaad. Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, maar inmiddels voel ik de kleine wel regelmatig. Vannacht heb ik slecht geslapen en ik had zelfs het idee dat ik wakker werd door het gerommel in mijn buik.

Wat is het koud he vandaag? Ik denk dat ik zo maar even bij mijn opa en oma op bezoek ga, daar is het tenminste altijd warm haha..

Groetjes Leoni

BQ1986
19 December 2009, 10:18
BW... hier nog een nieuwsgierig iemand :D:D Hans heeft idd wel veel leuke dingetjes :)

Net als de rest vergeet ik ook steeds wat ik wilde typen hahaha... maar lonnekeleonie wil je zoiezo die 3d of alleen voor het geslacht? Anders is een geslachtsbepaling veel goedkoper natuurlijk!

Mensen al klaar met het kamertje en langzaamaan aan het inrichten??

Indootje
19 December 2009, 12:18
Ik ben eens gaan opletten of ik de baby al aan de buitenkant kan voelen, maar nog niet hoor....nog even afwachten, denk ik....

Nee, nog niets aan de babykamer gedaan, maar de meubels worden ook pas week 10 geleverd, dus tja. Maar wel al bezig met vanalles kopen, dus dat staat in kratjes in de kamer daar.

cassie247
19 December 2009, 18:26
Ik heb vandaag ons kleintje een x of drie gevoeld, het blijft een wonder!
We verhuizen nog deze week, en ons kamertje wordt 6 januari geleverd, ik hoef alleen nog even van te voren te schilderen dus het is zo gepiept! Mijn beste vriendin is vannacht bevallen van haar zoontje Jayson. Ze heeft er maar 5 uurtjes over gedaan! Dat gun ik ons allemaal wel! Haha
Nu begin ik de neiging te krijgen om de box al beneden te zetten ...erg he..maar daar wachten we voorlopig nog maar mee voordat het uit de hand loopt!
Liefs

lonnekeleoni
20 December 2009, 10:13
Wat is iedereen laat wakker zeg, ik heb alweer de babykamer geschilderd. De bovenkant (de lucht) is nu helemaal af, morgen gaan we de rest van de verf kopen en dinsdag ben ik vrij en dan ga ik verder. aan de onderkant komt een klein zandlaagje, dat ga ik dinsdag doen en dan hopelijk komend weekend het waterdeel en dan is het verven klaar, lijkt me zo leuk om alles te kunnen gaan inrichten, heb ik echt al zin in....

Ik weet dat je ook alleen een echo kan doen voor de geslachtsbepaling, maar het lijkt me wel heel leuk om een 3/d echo te laten doen, ik vind dat zulke mooie beelden, maar ben nu wel aan het twijfelen door de prijs, nog maar even overleggen met mijn vriend...

Mijn vriend is nu weer naar zijn zus om haar te helpen met klussen, maar ik vind het maar eng dat hij met dit weer de weg op moet. Zijn er al meer mensen buiten geweest vandaag? Hoe was het onderweg?

Groetjes Leoni

Bambi80
20 December 2009, 11:08
zit nu te ontbijten! en wat ben jij al actief voor de zondagmorgen lonnekeleonie!!!
Ik ben vandaag 20 weken zwanger!!!!!!!!!!! Morgen 20 weken echo!!!
dinsdag gesprek met mijn leidinggevende over mijn werktijden en verlof!
wat gaan jullie straks doen met werk als de kleine er is?

Sively
20 December 2009, 11:32
Hey allemaal
't Is eventjes geleden dat ik hier iets van me heb laten horen, maar probeer wel nog steeds mee te lezen. Hier is alles goed! Voel de baby nu meerdere keren per dag, zo'n zalig gevoel. Gisteren was ik vijf jaar samen met mijn vriend. We wilden eerst gezellig naar de cinema omdat dat toen ons eerste echte afspraakje was, maar het weer heeft roet in het eten gegooid. Vond het iets te gevaarlijk om in die sneeuw rond te rijden. In plaats daarvan heeft mijn ventje voor me gekookt en hebben we het hier gezellig gemaakt met kaarsjes enz. Het mooist vond ik dat hij gisteren ons hummelke voor de eerste keer heeft voelen stampen. Mooie timing van de kleine ;)

Lonnekeleoni, wat leuk dat je kamer al wat vorm krijgt! Wij zijn nog ideetjes op aan't doen, maar willen de kamer ook wel geschilderd hebben voor het eind van't jaar. Over de 3D-echo. Mijn gyn heeft een echo-apparaat waarbij ze kan overschakelen tussen een gewone en een 3D-echo. Ik vond vorige keer (17w) de gewone eigenlijk mooier. Ons kindje had nog niet genoeg vet en de huid was ook nog heel dun, waardoor je ook vaak door zijn/haar huid heen keek. Daardoor leek de baby een enorm groot gat in zijn hoofd te hebben, terwijl er wel huid over zit. Las ergens dat 3D-echo's het mooiste effect hebben rond 28 weken, maar dat is natuurlijk nog lang wachten als je nieuwsgierig bent.

@Marieke: weer een mijlpaal bereikt! Zalig gevoel hé. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen als de kleine er is. Als de borstvoeding lukt, wil ik wel borstvoedingsverlof nemen en dan begin november weer voltijds beginnen werken. Als het niet lukt, weet ik het eigenlijk nog niet.

Groetjes
Silvy

BQ1986
20 December 2009, 14:49
@ lonnekeleonie, dat is idd erg actief voor de zondagochtend :D Hier flink aan het opruimen en alles in kasten aan het proppen zodat dat kamertje leeg komt te staan haha. Nu merk ik pas hoe klein het huisje is ;)

@ Marieke, zelf heb ik een eigen zaak met 2 stagiaires en vanaf februari 1 dame in dienst, die neemt ook 16 weken de zaak over. Daarna ga ik zelf 3 a 4 dagen werk dit ligt aan de drukte in de beautysalon. Al met al nog veel te regelen! pfff...

@ Cassie, wel fijn dat je in je nieuwe huisje alles kan inrichten :D Die kriebels begrijp ik helemaal hahah.. het liefst zet ik alles al klaar! Al moeten we de grote dingen nog kopen dus dat scheelt.. kan er nog niets mee ;)

Meiden al na aan het denken over BV of FV?

Bambi80
20 December 2009, 15:08
heeh bq, heb jij bedrijf aan huis of niet?
ben wel jaloers op je cassie!!! :D wij hebben ons huis al meer dan een jaar te koop staan. Ik had liever de babykamer ergens anders klaargemaakt, maar goed we moeten hier zo langzamerhand wel gaan beginnen.
Ik wil eerst borstvoeding proberen en heb daarvoor in januari een informatiebijeenkomst.

da-silva
20 December 2009, 16:18
Ik werk nu 32 uur verdeeld over 5 dagen in de week. Na mijn verlof (en aangeplakte vakantie) ga ik 21 uur werken verdeeld over 3 dagen in de week. De overige 11 uur neem ik ouderschapsverlof op. Zo hou ik mijn contract van 32 uur op papier nog bijna 1,5 jaar vast. Dan kan ik altijd weer meer gaan werken als ik zou willen...

naatje83
20 December 2009, 16:36
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen met mijn werk dat hangt een beetje van het contract van mijn vriend af als die wordt omgezet in een vaste aanstelling dan ga ik minder werken. Wordt hij ontslagen dan wordt hij huispapa.

Wij hebben afgelopen woensdag de babykamer besteld de mensen van de winkel vonden dat wij erg
laat waren omdat we een tweeling krijgen :roll: . Ikzelf vind dat we vrij vroeg zijn maar dat kan aan
mij liggen.

cassie247
20 December 2009, 17:59
@ naatje, ze vinden het misschien laat omdat op sommige kamertjes nogal een levertijd zit! Maar als dat niet zo is dan ben je toch lekker optijd? Dan kun je nog goed uit te voeten om alles in orde te maken :)

Ik ga trouwens proberen om de eerste 3-4 maanden borstvoeding te geven,, is het geen doen dan stappen we gewoon over op flesvoeding . Dus hopen op het beste!

Bambi80
20 December 2009, 18:46
tweelingen worden vaak eerder geboren, dus misschien dat ze het daarom laat vinden.

draakje78
20 December 2009, 21:33
marieke gefeliciteerd met je 20 wk mijlpaal!
en heel veel succes en plezier morgen!

Wat betreft werk, ik werk 4 uur voornamelijk vanuit huis en ben ook van plan dat te blijven doen!
en borstvoeding of flesvoeding ligt er allemaal maar aan hoe het gaat, of ik medicatie gebruik etc

wij hebben het weekend ook eindelijk helder hoe we het kamertje verder willen en ook maar meteen wat behang gekocht!
verder vooral rustig heel rustig aan

leonec
20 December 2009, 21:40
Marieke heeeeeeeel veel plezier morgen..

Wat betreft werk ik blijf de eerste tijd thuis...gelukkig is dat mogelijk bij ons...

Liefs

tineke24
20 December 2009, 21:45
Marieke veel plezier morgen bij de echo, jij hebt het toch het einde van de dag?
Ik morgen om 10.30.. ga duimen voor een goede echo!!
Vind het best spannend, ben benieuwd of ik gelijk heb met mn gevoel jongen/meisje :lol:
Gr Tineke

leonec
20 December 2009, 21:49
tineke24 jij natuurlijk ook heel veel plezier ;) spannend hoor

Ik moet nog wachten tot 29 dec...

Bambi80
20 December 2009, 21:54
jij ook veel succes en plezier morgen tineke.
wat voor behangetje heb je draakje? Moet je je mannetje weer aan het werk zetten zeker?! HAHA

tineke24
20 December 2009, 21:57
THANX!!
zullen naar het ziekenhuis gaan glijden :lol:
wat een weer zeg..

Zal morgen laten weten hoe de echo was..

29 Dec nog ff geduld Leonec, zit gelukkig kerst tussen dus denk dat de dagen voorbij zullen vliegen.
Maar ik weet kan niet snel genoeg he?! ;)

Ow ya, mijn zoontje slaapt vanacht voor het eerst op zn nieuwe kamer (soort van Bob de Bouwer)
hij straalde helemaal, en riep steeds mij mij kaamer ;)

Wiegje staat op de babykamer, wel gek.. lijkt nog maar zo kort geleden dat hij er zelf in lag.
WAT GAAT DE TIJD HARD.

ga nu naar bed.. is het eerder maandag haha TRUSTEN

Beebie_Wish
21 December 2009, 06:29
Goeiemorgen dames,

Voor degenen die vandaag allemaal hun echo´s hebben wil ik heel veel fun en plezier toe wensen ;)

Als onze uk er eenmaal is denk ik erover om dan denk 24uur te willen gaan werken (misschien 32uur) maar dat ligt eraan hoe de borstvoeding ook verloopt etc..En we ong 2a3 dagen voor kdv regelen (moeten nog steeds ergens aanmelden hihi). Wat betreft de dagen bekijken we dan en puzzelen we dan ff uit..Ivm mijn vriend een keer in de 2 weken elke vrijdagen vrij is..Misschien dat ie dat weer zal veranderen naar elke week een middag vrij..

nenske_1977
21 December 2009, 07:29
Hallo allemaal.

EINDELIJK ben ik er weer eens pfffff..
Sorry dat t zolang heeft geduurd, maar druk druk druk he haha
Zal ff korte up-date doen :

Vandaag zijn we 18weken en 4 dagen en heb om 14:00uur mijn 20weken echo.
Hopelijk kunnen ze dan ook duidelijk zien wat we krijgen, wil het van de daken kunnen afschreeuwen haha..

Wij zijn morgen precies een week getrouwd, het was echt een super daggggggggg !!

Hebben de hele dag zon gehad.
Me jurk paste nog net perfect ( had ik op de groei 2maten groter gekocht)
De kerkdienst wat echt heel mooi, zekers omdat de pastoor me mamsie er echt bij betrok (Helaas is zij al 3jaar een engeltje ), na afloop ook 2 witte duiven los gelaten als nagedachtenis aan me mamsie..
Savonds met het hele gezelschap gaan uit eten, hadden 3uur lang de hele ruimte alleen voor ons. en er kwamen 2 vuurspuwers, was echt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!
Voor de kids was er een clown die balonnen deed maken tot beesten enz.

Nou mijn buik is echt NIET normaal meer pffff, lijk alsof ik bijna uitgerekend ben hahahaha.
Vind het wel heerlijk hoor, al die blikken steeds erna.. al viel hij in me jurk bijna niet op :D

nou iedereen die nog de echo moet krijgen, heel veel succes !!
iedereen die het al weet, proficiat !!

voor de rest geniet overal van en hele mooie feestdagen alvast!

liefs Nancy

da-silva
21 December 2009, 07:42
Gefeliciteerd nenske met je bruiloft. Klinkt als een super dag! Ik had afgelopen week ewn feestje waarbij iedereen steeds naar mijn buik aan het gluren was, geweldig gevoel he!!

Ik ben nu tijd aan het rekken. Ik moet eigenlijk om 9.00 uur beginnen op mijn werk, maar ik heb mijn baas gebelt dat ik niet durf te fietsen met al die sneeuw. Ben toch bang om op mijn buik te gaan vallen. Ik ga dus 3 kwartier tot een uur lopen, grrr. Dat is de ellende als je op een groep met kinderen werkt, dan moet je wel komen werken, anders staan die er alleen voor...

Miesje78
21 December 2009, 08:30
@Marieke en Tineke; veel plezier en succes vandaag met de 20weken echo!!!

@BW; fijn dat jullie 20weken echo helemaal goed was!

@Nenske; nog gefeliciteerd!!! Klinkt inderdaad als een mooie dag.
En ook veel plezier en succes vandaag.

Wij hadden vrijdag de kerstborrel op het werk en ik had express een wat straker shirt aan met een half vestje waardoor je mijn buik wel zag. Echt leuk, al die reacties, hihi. Trots op mijn buikje!

Ik moet nog 2 nachtjes wachten... Woensdagochtend hebben wij onze 20weken echo! Ik kan niet wachten, ben zooo nieuwsgierig. Ik hoop wel dat ze ook echt even willen kijken. We hebben de echo in het ziekenhuis en vooral om het hartje na te kijken, die artsen daar zijn zo serieus en alleen maar daarmee bezig, dus misschien dat ze dat wel helemaal niet doen... Nou ja, we zien wel. En anders toch maar voor de pretecho :D .

Beebie_Wish
21 December 2009, 08:38
Hier wat foto´s van mijn stoere knappe paard ;) .

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... n/B062.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Poseidon/B062.jpg)
De linkse dat is nou mijn stoere knapperd!

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... n/B040.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Poseidon/B040.jpg)
En ja hoor, meneer heeft er de lol in lekker rollen in de sneeuw!

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... n/B02F.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Poseidon/B02F.jpg)
Is het ook eetbaar?

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... n/B073.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Poseidon/B073.jpg)
Hmm..nu even bij komen van het rollen hoor, het sneeuw ligt wel lekker

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... n/B050.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Poseidon/B050.jpg)
Wat een schatje is het toch!

En wat vinden jullie van mijn knappe stoere vent ?

Indootje
21 December 2009, 09:23
Zo Leoni, jij bent vroeg wakker zeg!!! Pfff, nee, dat doe ik je niet na. Ben nu bewust nog aan het genieten van het uitslapen, want dat is straks wel over, denk ik ;-) En mijn lichaam geeft blijkbaar aan dat ik de slaap nog nodig heb, dus geef er maar aan over, hahaha.

Marieke, gefeliciteerd met je 20 weken en succes straks hè!
Over werktijden. Ik werk nu 40 uur en ga straks proberen het zo te doen dat ik 4 dagen werk (dus 32 uur) en daarvan dan 1 dag standaard thuis ga werken. Anders wordt het me wat teveel, denk ik. Maar het is echt veel geld wat je minder aan inkomsten krijgt :( .

Nou, gisteren niet naar buiten geweest en nu ben ik thuis aan het werken. Was echt geen doen om op het werk te komen, dus kan gelukkig thuis werken.

Ik heb ook gehoord dat een 3D echo pas mooi is rond de 28 weken. Als je het nu zou doen ziet het kindje er nog als een scharminkel uit omdat er nog weinig tot geen vet op de baby zit.

Tja, BV of FV? Ik heb bijna 9 jaar geleden een borstverkleining gehad, dus bij mij is het nog maar de vraag of BV gaat lukken..... Zou het wel graag willen, maar ja :roll:

Tineke, spannend hoor nu de 20-wkn echo. Laat je weten hoe het was en wat het wordt!!!

Nenske, wat fijn dat je zo'n heerlijke en zonnige dag gehad hebt :-D Gefeliciteerd nog!
Trouwens, je hebt je 20-wken echo echt vroeg. Bij mij deze ze heel moeilijk toen ik graag met 19+4 dagen wilde komen. Nee, het moest echt minimaal 20-wken zijn... Maar ik wilde graag nog voor oud&nieuw. Ach ja, helaas....

Da-silva: doe je ajb voorzichtig buiten, want het is volgens mij echt gevaarlijk!!!

Indootje
21 December 2009, 09:26
BW, mooie foto's hoor!

tineke24
21 December 2009, 10:28
Hallo allemaal,

De ECHO WAS GOED!!!
alles goed bekeken :lol:
Ging toch met zenuwen erheen, blijft een medische echo.
Enne het is ............................... en JONGEN.
Dus straks 2 boys, de baby had wel een kleinere hoofd in verhouding met zn lijfje, maar das alleen fijn met de bevalling.
Bij mn eerste (lekker smakelijk) was ik behoorlijk uitgescheurd :shock:

Willen toch de baby kamer wel wat aanpassen, anders is het zo'n kopietje van de eerste.
Baby was trouwens bewegelijk joh, eerst in stuit dan ondersteboven en dan weer recht.
Zal de foto's op mn hyves zetten.

Fijne dag iedereen, en Mariek zal voor je duimen!!

X Tineke

draakje78
21 December 2009, 11:33
Nenske dat klinkt als een mooie fijne dag! Nog gefeliciteerd!

Tineke wat fijn dat de echo vandaag goed was en een jongen! Gefeliciteerd!

marieke nogmaals succes en plezier vanmiddag!

Hier niet echt nieuws

Indootje
21 December 2009, 11:41
Oohhh, te gek hoor dat de 20 weken echo helemaal goed was, heel blij voor jullie!
En een jongen weer, wat dacht je ook alweer dat het zou worden?
Gefeliciteerd :-D

tineke24
21 December 2009, 11:47
Oohhh, te gek hoor dat de 20 weken echo helemaal goed was, heel blij voor jullie!
En een jongen weer, wat dacht je ook alweer dat het zou worden?
Gefeliciteerd :-D

Een meid, moet zelf wel even wennen als ik eerlijk ben.
Uiteraard is het belangrijker dat het goed is, maar goed je hebt toch een plaatje in je hoofd.
Maar voor mijn zoontje vind ik het wel 10x leuker dat hij een broertje krijgt.
Dan maar bij mn zussen uitleven bij de meidenkleren haha

Indootje
21 December 2009, 11:50
Nou, je mag zeker eerlijk zijn hoor! Uiteindelijk gaat het er om dat het kindje gezond is enzo, maar iedereen heeft stiekem toch wel voorkeur. En dat wil niet zeggen dat je er niet blij mee bent, integendeel, toch!

Zag net je 20 wkn echofoto's, die 2e is echt gaaf, wauw. Ik ben aan het aftellen, maar duurt nog heeel lang vind ik, hahaha.

Bambi80
21 December 2009, 13:16
Lonnekeleoni-----Meisje-------------een baby
Lieke4-------------Meisje-----------een meisje
Beebie_Wish-----Jongen--------------een baby
Tineke-------------Meisje------------een jongen
Unknown----------Jongen ------------een jongen--------------20 weken echo 6 januari
Draakje------------?
MiniMe-------------Jongen------------een baby
BeautyQueen23----?????--------------een jongen--------23 december 20 wkn echo
Naatje83---------jongen/meisje---------2 meisjes

Nadine
21 December 2009, 13:19
Ook wij hebben de echo gehad. Alles was goed en het is een MEISJE! :D
Dat laatste hadden we al gedacht en stiekem ook gehoopt.
Nu lekker met de foto's showen, want voor vreemden is er nog steeds weinig aan mijn buik te zien.
Ik zie dat maar als een compliment en zeg dan vaak dat mijn buik toch echt al 2X zo dik is :!:
Keb net zwangerschapskleding van de Hema besteld.

@Marieke
Spannend hoor, nog even wachten voor je weet wat het wordt.. verder alles goed?

@Tineke
mijn neefje wist te vertellen dat hij een broertje zou krijgen, want een zusje had hij al ;)
Gefeliciteerd met de goede echo.

@Nenske
Gefeliciteerd met de bruiloft, wij gaan ook binnenkort trouwen :D

@Indootje
Hoe is het met de zwangerschap?

Fijne feestdagen iedereen!!

Bambi80
21 December 2009, 13:25
Lonnekeleoni-----Meisje-------------een baby
Lieke4-------------Meisje-----------een meisje
Beebie_Wish-----Jongen--------------een baby
Tineke-------------Meisje------------een jongen
Draakje------------?
MiniMe-------------Jongen------------een baby
Nadine-------------Meisje--------------Meisje
BeautyQueen23----?????--------------een jongen--------23 december 20 wkn echo
Naatje83---------jongen/meisje---------2 meisjes
Nenske------------???----------------???----------------21 december 20 wkn echo

gefeliciteerd met een zoon tineke!!!! Kan me voorstellen dat je nu wel een lichte voorkeur had voor een meisje hoor. Heb ik ook voor de 2de. Maarja....we hebben er niets over te zeggen en uiteindelijk is het allemaal leuk. Even wennen! De jongens blijven het goed doen hier en zijn nog steeds in de meerderheid.

Nenske gefeliciteerd met je huwelijk! en succes vanmiddag!!! je ligt op dit moment waarschijnlijk te genieten van de beelden van jullie baby. Ik ben erg benieuwd of het goed is en wat jullie krijgen. Hopelijk maak je dat dan wel bekend natuurlijk. HAHA!

Ik heb maar gelijk de volgende echo-afspraak gemaakt, want je moet toch weer wat hebben om naar uit te kijken als die vandaag weer geweest is. 12 februari heb ik de 3D echo. Deze kost 110 eur in apeldoorn en is incl.3 kleurfoto's, 3 zwartwitfoto's, DVD en geslachtbepaling. Deze kun je het beste doen tussen de 6 en 30 weken. Dus misschien is dit wat voor jou lonnekeleonie. Je moet wel snel een afspraak maken want ze zitten snel vol.

Bambi80
21 December 2009, 13:28
heeh nadine!!!!
ik zat net het lijstje bij te werken en zag dat je de 16de al je echo hebt gehad en wilde net PB'en hoe het was geweest. Wat leuk een meisje!!! Gefeliciteerd!!! en alles goed dus!!! Kun je de baby al voelen?

Hier gaat het wel goed! Sinds 1 1/2 week ben ik echt veel minder aan het spugen. Niet meer elke dag en als ik een dagje wel spuug, is het maar 2 keer ofzo. Na de kerst ga ik afbouwen met medicatie.

Nadine
21 December 2009, 13:38
De echo was verzet naar vanochtend. Dus we weten het zelf ook pas net.
De baby voelde ik al in week 18, zeer actief schreef de VK nog op :D

Fijn dat je nu vrijwel 'spuugvrij' bent zeg! Zo naar om over te moeten geven..

Ik heb nu regelmatig last van maagzuur en ook zo'n moeite met in slaap vallen.
Hebben jullie dat ook??

Beebie_Wish
21 December 2009, 13:42
Hier nog zo een die ontzettend moeite heeft met in slaap te vallen ik draai het hele bed dan bij mekaar zowat haha waardoor vriendlief er wakker van word hihi...

Maar zoals gisteravond zaten we ff saampies gezellie knus op de bank en waarbij mn vriend ineens ernaar vroeg zo van ´´Schat en wat nou als het eenmaal zo ver is komt er dan eerst nog de vk bij je kijken en het is toch niet dan meteen al gebeurd he? Want wil er wel graag bij zijn, en omdat half uurtje rijden is vanuit werk naar huis hoop ik wel dat ik op tijd bij je ben´´. Vond dat toch echt zo lief he ;) .

Hij maakt zich daar nu al zorgen om hihi :)

En voor degene die die lijst heeft bij gewerkt dank je wel om het bij mij ook aan te passen (was ik zelf ff vergeten) :oops:

Nadine
21 December 2009, 13:44
Lijkt me ook leuk zo'n 3D echo Marieke. Zeker iets om naar uit te kijken!
Met de beeb ook alles goed?

leonec
21 December 2009, 13:45
Nadine GEFELICITEERD !!! mooi dat alles goed was ...

tineke24 jij ook GEFELICITEERD OOK HARTSTIKKE GOED DAT ALLES GOED IS :D

Hoe laat moet jij marieke ?

Unknown
21 December 2009, 13:50
Hallo allemaal,

Het gaat allemaal zo snel ineens. Iedereen die de 20 weken echo's gehad hebben en/of het geslacht weten gefeliciteerd!!!
Iedereen die binnenkort de echo's krijgen: succes en heel veel plezier!!

Ik werk nu 40 uur en ben wel van plan om straks 32 uur te gaan werken. Ik neem dan 8 uur ouderschapsverlof op.
Twee dagen gaat het kindje dan naar de kdv, twee dagen naar oma en 1 dag ben ik dan zelf thuis.... :D

Over de bv of fv ben ik nog niet uit. Wil de eerste drie maanden bv geven en wanneer ik weer aan het werk ga dan overstappen op fv. Kijken of dat ook zal lukken

@nenske gefeliciteerd met je bruiloft...ik hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad!!!!

@nadine: jij ook veel plezier op je bruiloft....!!!!

Indootje
21 December 2009, 14:10
Nadine, gefeliciteerd een meisje! Leuk dat jullie dat ook al dachten :-) En jij krikt de stand weer een beetje op!

Marieke, wat fijn dat je bijna niet meer hoeft te spugen en hopelijk binnenkort helemaal van de medicijnen af :-D

Hier gaat het allemaal wel goed, gelukkig praktisch geen hoofdpijn meer gehad, dus dat is echt een verademing.
Verder vorige week zondag voor en het eerst de baby zelf echt, echt, echt gevoeld en vandaag (!) zelf de baby aan de buitenkant gevoeld, wauw, echt gedenkwaardig moment. Ook omdat mijn vriend thuis is vandaag (ivm het weer) en hij het net zelfs ook voelde. Raar vond 'ie het maar, hahaha. Spannend hoor!

Bambi80
21 December 2009, 14:25
nadine....met de baby gaat het ook goed! ligt zo voor op groei dat ze bij de groeiecho 2 1/2 week terug vroegen of de termijn wel klopt. Nou je weet hoe ik met tempen ben bezig geweest dus ja....die klopt wel. Dus die heeft er niet onder te leiden. Hoorde trouwens dat meisjes actiever zijn dan jongens in de buik. Dat zou bij mij en nadine dan al kloppen. Die van mij was alleen vrijdag overactief maar nu wel weer heel rustig als anders en nadine heeft een druktemakertje! ben benieuwd of die theorie klopt!

Indootje
21 December 2009, 14:45
Nou, als het bij mij een meisje blijkt te zijn dan klopt de theorie wel, want sinds een paar dagen voel ik (bijna) constant beweging in mijn buik. Wel erg leuk! Ben benieuwd ;-)

nenske_1977
21 December 2009, 15:19
:(

echo net gehad, helaas te weinig op te zien.
moet woensdag terug want hebben niet kunnen beoordelen of aangezicht/hersens en hartje helemaal goed in orde zijn.(kloppen en 4 kamers wel maar niet of het een geheel is enz ) en geslacht was al helemaal NIET te zien..

Dit komt omdat ik flink veel vel overschot heb ,ben dmv maagbandje 40kilo kwijt, maar daarom wel flink wat vel. en daarom niet goed te zien alles. ze zei ook kon beter nog voller zijn, dan was t wel weer beter :? terwijl me buik echt giga gegroeit is door de zwangerschap al ..

moet nu dus weer voor nieuwe, en dan in maastricht, is academisch en betere apparatuur..
hopelijk is dan wel alles goed te zien, vind ik nog belangrijker om dat te weten dan t geslacht, hoe graag we dat ook willen weten..

liefs, een verdrietige onzekere aanstaande mama.....

Bambi80
21 December 2009, 15:51
volgens mij is dit nou precies de reden dat ze bij de meeste van ons moeilijk doen over de 20 weken echo voordat je 20 weken bent. Ik had met 17 1/2 week ook een uitgebreide echo en daar konden ze ook nog niet genoeg zeggen over de hartkamers. Maak je geen zorgen, het komt goed!!!

Bambi80
21 December 2009, 15:52
overigens kan ik me de teleurstelling wel goed voorstellen hoor!

Indootje
21 December 2009, 16:20
Hè bah Nenske, dat is niet leuk! Hoe ver ben je nu dan eigenlijk? Zie geen banner, vandaar mijn vraag :-)
Nou, heel veel sterkte en het zal vast wel goed zijn, maar kan je onzekerheid goed voorstellen hoor!!!
Knuffel!

Nadine
21 December 2009, 17:12
@Nenske
Dat is niet leuk nee.. Het vraagt nogal wat van je geduld, maar het komt vast en zeker goed. Al hartstikke goed dat je zoveel bent afgevallen!

leonec
21 December 2009, 17:23
Mariekepiek
heb ik er nu over heen gelezen ? je had toch ook de 20 weken echo ?

cassie247
21 December 2009, 17:56
Hallo dames!
Nenske..Wat vervelend dat het niet allemaal goed te zien was, maar dat betekend niet perse dat er iets mis is!! Het komt vast goed, al is de onzekerheid niet leuk!
Tineke..Gefeliciteerd met een gezonde ZOON!
Nadine..En jij met een gezonde Dochter!
Helemaal geweldig, bij mij kriebelt het nu zoooo erg, ik moet woensdag :) En ook ik ben benieuwd of de theorie klopt, ik voelde onze frummel met 18 weken maar heb een voorliggende placenta en de gyn had gezegd dat ik hem/haar pas na de 20 weken zou voelen. Ik kan het jullie bijna vertellen!
Marieke...Ik heb vast over jou verslag heen gelezen ga het nog eens opzoeken :)

lonnekeleoni
21 December 2009, 19:13
Het kan zijn dat Marieke 's avonds gaat voor haar echo, want dat doen ze hier in Apeldoorn, dus ik zal vanavond nog eens kijken, want ben wel benieuwd!

nenske_1977
21 December 2009, 19:31
@ Indootje: Ik ben komende donderdag 19weken, en volgens mijn gyn was dat de beste tijd voor de 20weken echo.
maar ben dus net nog iets eerder.

@all :

echt druk maak ik me nu niet meer zo, was gewoon ff schrikken vanmiddag.
Ik ga er gewoon vanuit dat woensdag alles te zien is ( op t geslacht na/naar :?: )
en t geslacht zal wel een verrassing blijven (helaas) tot dat ons spookje op me ligt...

maar tis gewoon niet fijn te horen dat je alsnog gestraft word nadat je zoveel kilo's al kwijt bent.. pffff..

Maar ik ben super blij voor iedereen die een kei goede echo gehad heeft, en die ook weten wat ze krijgen/ dat de kleine gezond is..

knufffff ikke

Indootje
21 December 2009, 19:33
Volgens mij moest Marieke vanavond inderdaad voor de 20 weken echo, dus misschien komt ze zo nog wel online :-)

Indootje
21 December 2009, 19:37
Cassie, spannend woensdag! Wat denk je dat het wordt? Heb je jezelf nog niet in het lijstje gezet?

Misschien een goed idee voor de volgende die de lijst als eerst bewerkt het meteen op volgorde van tijd te zetten wanneer 20 wkn echo's zijn?

cassie247
21 December 2009, 20:08
Ja het is inderdaad spannend! Ik heb heel de tijd gedacht dat ik een jongetje kreeg en nu de laatste week weet ik bijna zeker dat het een meisje is...Vooral als ik naar mijn uiterlijk kijk, dat wordt alleen maar erger haha en bij ons in de familie is dat bij de meisjes - dragers! Plus mijn vriend is toch wel echt een meisjes papa maar ik laat het jullie woesndag meteen weten :)
Hoop inderdaad dat marieke zichzelf nog even meld vanavond!

draakje78
21 December 2009, 21:03
nenske dikke knuffel en ik vind het heel knap zoveel afgevallen!
hoop dat woensdag alles te zien is en gewoon prima werkt!

Ik weet niet meer of ik jullie allemaal nou ja diegene die de echo hebben gehad hebben dan gefeliciteerd hebben dus bij deze!

Volgens de agenda op hyves had marieke idd vanavond de echo! mn duimen draaien voor haar

ik moet nog 2 weken wachten!

Bambi80
21 December 2009, 21:16
heeh!!!!!!
ben ik dan! ik had de echo om half 7!! duurde een half uur maar leek wel 10 min. zo snel was het voorbij. Met de baby is alles in orde en dus voor zover te zien gezond en het is en blijft definitief een JONGEN!!!!! Ben heel blij. Ik zal de foto's zo op hyves zetten! Daarna nog even bij de trotse opa en oma geweest, want die zaten ook vol spanning te wachten op nieuws over de echo.
Was trouwens zo grappig!!!! Mijn/onze ZOON (wat klinkt dat he!!!) was de hele tijd lekker aan het wiebelen aan draaien!!! Dacht ze te weten hoe die ligt, was ie weer weggedraaid met zijn rug. HAHA! Hij zit nu qua groei nog steeds bovengemiddeld en wel al op 21 weken en 5 dagen terwijl ik dus 20 en 1 dag ben!!! wat een groot kind he?! Hoe moet ik die eruit persen straks!!!! Kan me niet voorstellen dat als ie zo voor blijft lopen ze me lang overtijd laten lopen toch??

draakje78
21 December 2009, 21:22
heeh!!!!!!
ben ik dan! ik had de echo om half 7!! duurde een half uur maar leek wel 10 min. zo snel was het voorbij. Met de baby is alles in orde en dus voor zover te zien gezond en het is en blijft definitief een JONGEN!!!!! Ben heel blij. Ik zal de foto's zo op hyves zetten! Daarna nog even bij de trotse opa en oma geweest, want die zaten ook vol spanning te wachten op nieuws over de echo.
Was trouwens zo grappig!!!! Mijn/onze ZOON (wat klinkt dat he!!!) was de hele tijd lekker aan het wiebelen aan draaien!!! Dacht ze te weten hoe die ligt, was ie weer weggedraaid met zijn rug. HAHA! Hij zit nu qua groei nog steeds bovengemiddeld en wel al op 21 weken en 5 dagen terwijl ik dus 20 en 1 dag ben!!! wat een groot kind he?! Hoe moet ik die eruit persen straks!!!! Kan me niet voorstellen dat als ie zo voor blijft lopen ze me lang overtijd laten lopen toch??

gefeli!
ik heb inmiddels w el begrepen dat alles zo kan veranderen, qua groei maar ook qua uitsspraken wat ze dan eventueel doen
ligt er allemaal aan hoe het tegen die tijd met moeder en kind gaat
of in jou geval met moeder en ZOON hihihi

Bambi80
21 December 2009, 21:24
http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ
hier ook de foto's dan!!!

draakje78
21 December 2009, 21:37
http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ
hier ook de foto's dan!!!
hihi ik had al op de hyves gespiekt!
klopt het dat ik ze wat onduidelijker vind dan je mooie 17 wk echo, of komt dat ook omdat je zoontje al zoveel groter is?want ik zie idd wel duidelijk verschil in grote!

cassie247
21 December 2009, 21:47
gefeliciteerd marieke met een gezonde zoon! Wat fijn om het nu zeker te weten! en zo te horen een lekker stevig ventje...haha

Bambi80
21 December 2009, 22:08
Lonnekeleoni Meisje Baby
Mariekepiek Jongen Jongen
Beebie_Wish Jongen Baby
Lieke4 Meisje Meisje
Tineke Meisje Jongen
MiniMe Jongen Baby
Nadine Meisje Meisje
Naatje83 Jongen/meisje 2 meisjes
Cassie Meisje ??? Ja, 23 december
Miesje78 Jongen ??? Ja, 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen23 ??? Jongen 23 december 20 wkn echo
Leonec Meisje ??? Ja, 29 december
Nenske ??? ??? Ja, ?? december nieuwe20 wkn echo
Indootje Meisje ??? Ja, 6 januari
Unknown Jongen Jongen 20 weken echo 6 januari
Jenny ??? Baby Nee, ???
Draakje ??? ??? ???
Sylverstertje Jongen ??? ???
Da-silva Meisje ??? Ja
Sively ??? Baby Nee
Bente Jongen Baby Nee
Andrea80 Jongen Baby Nee

Bambi80
21 December 2009, 22:09
pffff denk ik het netjes uitgelijnd te hebben komt het er zo uit. Nou voor de volgende om er weer streepjes ofzo tussen te zetten.

leonec
21 December 2009, 22:10
marieke mooi een jongen en dat alles goed is ...gefeliciteerd !!!!

Liefs

Beebie_Wish
22 December 2009, 06:13
Marieke, wat goed dat ook bij jullie alles nog steeds goed zit en gefeli met jullie ZOON ;) . Marieke geloof dan dat onze ukkies goed op de groei voor liggen want ook die van ons ligt goed voor op de groei 3a4 dagen hihi..Ach ja wie weet word onze beide bevallingen wel niet zo lastig en is het zo gepiept haha..Maar ook ik dacht wel zo van hoe pers ik dat straks eruit :) .

Bambi80
22 December 2009, 07:41
ja als ze me maar niet te lang laten doorlopen met dat lieve grote kind. Van mij mag het ook eind april worden hoor! HAH! zeker omdat ik ook opzie tegen het 3de trimester. Dan mag ik mijn medicijnen tegen de misselijkheid niet meer en ben zo bang dat ik eigenlijk nog niet zonderkan.

Andrea80
22 December 2009, 07:44
Goedemorgen,

Alle dames gefeliciteerd met de goede echo's.

Ik mag morgenochtend weer voor controle naar de VK.

Zal dan wel laten weten hoe het er voor staat.

groetjes Andrea

Bambi80
22 December 2009, 07:47
hoop dat alles weer goed is, maar wanneer heb jij je 20 weken echo andrea?

Beebie_Wish
22 December 2009, 07:57
Hihi ja ik vind het ook niet erg hoor om eind april al onze lieve grote ukkie in onze armen dan al te hebben hihi.. :)
Maar het spugen is wel verminderd marieke?? Misschien komt dat wel dat je zo erg moest spugen dat jullie ukkie gewoon zo ontzettend druk is, die van ons is lekker rustig ons ukkie beweegt wel genoeg maar voel onze uk nog niet echt doordat de moederkoek aan de voorwand ligt.

Geloof dat al dat sneeuw nog wel ff blijft liggen nou dat word zomenteen echt niet fietsend naar de winkel toe maar gewoon lekker rustig lopend :) . En nu mag ik pas 11 jan op examen pfffff en dat allemaal door die *** sneeuw en bagger troep :evil: .

lonnekeleoni
22 December 2009, 08:18
BW: 11 januari zijn mijn broertjes jarig, dus dat is een mooie datum, hoop voor je dat je het dan gaat halen!

Marieke: Fijn dat je je echo hebt gehad en dat alles goed was en gefeliciteerd met je zoon!!!!!

Ik heb waarschijnlijk een blaasontsteking te pakken, baal er echt van....als het goed is krijg ik vanmiddag de uitslag, maar duimen dat het meevalt, maar eigenlijk weet ik de uitslag al! Verder ben ik lekker een dagje vrij vandaag, heerlijk....gisteren was het zo druk op mijn werk, vandaag dus lekker de hele dag ontspannen!

Beebie_Wish
22 December 2009, 08:33
Ja ik hoop ook dat ik 11 jan dan in een keer mag slagen.. :) Ach ja met mijn TTT reed ik een ontzettend goed en nette rondje behalve de bijzondere verrichtingen gingen niet zo heel netjes maar doordat ik goed keek toch de vrijstelling daarvoor gekregen :) ..

Maar ik maak mezelf zo zorgen he van stel dat de examinator die ik krijg geen goeie dag heeft en me expres laat zakken...Net zoals ik van iemand anders gelezen had dat diegene gezakt is omdat ze te goed keek (mijn vriend zij toen al meteen aan me van dat is onmogelijk en moet ik ook niet geloven want omdat je te goed kijkt kan je niet zomaar op zakken, dan moet er meer aan de hand zijn geweest oid)..

Naja we zullen wel zien :)

lonnekeleoni
22 December 2009, 09:40
Shit, inderdaad blaasontsteking, dus mag zo medicijnen halen....

Bambi80
22 December 2009, 10:05
balen lonnekeleoni! hoe voelde je het?

Andrea80
22 December 2009, 10:49
hey Marieke,

Ik mag op 6 januari voor 20 weken echo.

duurt nog even maar met alle feestdagen zal het wel snel gaan.

groetjes

lonnekeleoni
22 December 2009, 10:54
Ik heb het wel vaker gehad, dus ik weet wel hoe het voelt, was er gelukkig wel vroeg bij dit keer, maar ik voelde lichte steken bij het plassen en had constant het gevoel dat ik naar de wc moest en als ik dan ging plassen kwam er vaak niets/een klein beetje uit....

da-silva
22 December 2009, 11:07
Gefeliciteerd met weer een paar goed echo's!! Wat gaaf dat er weer 2 jongens en een meid bij zijn gekomen!! Ik kan ook echt niet wachten....
@lonnekeleoni: ik heb ook heel vaak last van blaasontsteking gehad, meestal wel 3 keer per jaar: ERG vervelend! Sinds een klein jaartje neem ik elke dag een cranberriecapsule van sunwell (bij de kruidvat). Deze werken super en zijn niet schadelijk voor onze babys. Sommige andere cranberrie pillen mag je niet nemen als je zwanger bent, deze wel. Misschien een tip, omdat je bij een zwangerschap meer kans hebt op blaasontstekingen.

lonnekeleoni
22 December 2009, 11:44
Thanks da Silva, ik probeer iedere dag een glas granberrysap te nemen omdat ik het ook regelmatig heb, maar die was ik alweer een paar dagen vergeten....

Indootje
22 December 2009, 11:48
Marieke, wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was! En dus zeker weten een zoon nou, wauw!
Leuk altijd weer die echofoto's!

lonnkeLeoni, wat vervelend van je blaasontsteking, hopelijk is het snel over! Je hebt toch wel medicijnen die je gewoon met je zwangerschap mag innemen?

Ben vandaag uiteindelijk wel op mijn werk gekomen door met een collega mee te rijden. Hij kwam de wijk niet in, maar eerst heb ik een stuk gelopen en toen kon hij daar wel komen. Wat een gedoetje zeg.....

Bambi80
22 December 2009, 11:59
Lonnekeleoni Meisje Baby
Mariekepiek Jongen Jongen
Beebie_Wish Jongen Baby
Lieke4 Meisje Meisje
Tineke Meisje Jongen
MiniMe Jongen Baby
Nadine Meisje Meisje
Naatje83 J en M 2 meisjes
Cassie Meisje ??? Ja, 23 december
Miesje78 Jongen ??? Ja, 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen ??? Jongen 23 december 20 wkn echo
Leonec Meisje ??? Ja, 29 december
Nenske ??? ??? Ja, ?? december nieuwe20 wkn echo
Indootje Meisje ??? Ja, 6 januari
Unknown Jongen Jongen 20 weken echo 6 januari
Andrea80 Jongen Baby Nee, 20 weken echo 6 januari
Jenny ??? Baby Nee, ???
Draakje ??? ??? ???
Sylverstertje Jongen ??? ???
Da-silva Meisje ??? Ja
Sively ??? Baby Nee
Bente Jongen Baby Nee

Bambi80
22 December 2009, 12:11
lonnekeleonie....ik vraag het omdat meestal bij een zwangerschap het anders voelt, maar bij jou was het dus hetzelfde als voor de zwangerschap. Ik moest gisteren ieder half uur een klein beetje, maar da's gelukkig vandaag weer over dus zal het wel goed zijn denk ik. Hoop dat je het maar 1 x hebt deze zwangerschap, want je gebruikt natuurlijk liever geen medicijnen of ze nou veilig zijn of niet.

het is nog steeds heftig buiten he? ik ben erg benieuwd hoe het met de kerst is!!!

da-silva..wanneer heb jij je echo?

ik heb vanmiddag een gesprek met mijn leidinggevende over verlof en werktijden na de bevalling. spannend!! ik wil eigenlijk 18 uur werken over 3 dagen verspreid, maar moet waarschijnlijk dit van mijn werk over 4 dagen verdelen.
ik heb overigens het lijstje verknalt, maar zal hem binnenkort even opnieuw maken zodat ie weer overzichtelijk is. Doe geen moeite met spaties plaatsen, want dit werkt niet meer.

Beebie_Wish
22 December 2009, 12:17
Nou ik ben zojuist net weer veilig en wel binnen pfff.. En wel voor die aardige regenbui die nu hier bij ons uit de lucht komt (ben ik blij dat ik eerder gegaan was hihi)...

En ik gebruik liever ook helemaal geen medicijnen heb nu maar 2x nog gehad dat ik 2x per dag 1 paracetamol heb ingenomen maar ook die gingen met veel moeite naar binnen, omdat ik het liever helemaal niks naar binnen wil werken alleen maar goede en gezonde dingen..

Ga nu zo maar eerst ff een broodje eten rustig en dan de boel ff uitpakken...

Unknown
22 December 2009, 12:28
Ik dacht je te kunnen helpen Mariekepiek, maar het schiet echt niet op met dat lijstje :(

Ik ben nog steeds zwaar verkouden en heb sinds drie dagen een bloedneus. Komt waarschijnlijk door mijn verkoudheid...hoop maar dat het snel over gaat.
Ik probeer ook zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, gebruik nu alleen hoestdrank...want door al dat hoesten kreeg ik veel steken in mijn onderbuik.

Beebie_Wish
22 December 2009, 12:30
Weet iemand misschien of je van die beenham/honing/mosterd salade mag hebben?? Dacht het toch wel toch??

da-silva
22 December 2009, 14:18
@ marieke: Ik heb op donderdag de 24e controle. Ik probeer dan het geslacht al op een papiertje mee te kunnen krijgen, want mijn vriend kan niet mee. Ik kan eigenlijk niet wachten op 4 januari, dan hebben we de 20 weken echo pas....

Sively
22 December 2009, 16:11
Thanks da Silva, ik probeer iedere dag een glas granberrysap te nemen omdat ik het ook regelmatig heb, maar die was ik alweer een paar dagen vergeten....
Ik neem uricran in (apotheek). Kan ook totaal geen kwaad voor de zwangerschap. Volgens mijn huisarts moet je echt veel van dat sap drinken voor het effectief helpt en daarom heeft hij me dat voorgeschreven in samenspraak met de gyn. Hopelijk ben je er snel vanaf!

Sively
22 December 2009, 16:19
...........................Denkt?.........Krijgt?
Lonnekeleoni .........Meisje ..........Baby
Mariekepiek ..........Jongen .........Jongen
Beebie_Wish .........Jongen .........Baby
Lieke4 .................Meisje ..........Meisje
Tineke .................Meisje .........Jongen
MiniMe .................Jongen .........Baby
Nadine..................Meisje...........Meisje
Naatje83 ..............J en M .........2 meisjes
Cassie .................Meisje ??? .....Ja, 23 december
Miesje78 ..............Jongen ??? ....Ja, 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen ........??? Jongen ....23 december 20 wkn echo
Leonec ................Meisje ??? .....Ja, 29 december
Nenske ................??? ??? .........Ja ?? december nieuwe20 wkn echo
Indootje ...............Meisje ??? .....Ja, 6 januari
Unknown ..............Jongen .........Jongen 20 weken echo 6 januari
Andrea80 ..............Jongen .........Nee, 20 weken echo 6 januari
Jenny ...................??? ..............Nee, ???
Draakje .................??? ..............??? ???
Sylverstertje .........Jongen ..........??? ???
Da-silva ................Meisje ...........Ja
Sively ...................??? ..............Nee, 20 weken echo 28 dec
Bente ...................Jongen..........Nee

Bambi80
22 December 2009, 16:24
dankje sively!!! was er net weer aan begonnen. Maar zo ziet het er weer overzichtelijk uit

Da-silva ................Meisje ...........Ja, VK 24-12 of bij 20 weken echo 4-1
Nenske ................??? ??? .........Ja ?? december nieuwe20 wkn echo

cassie247
22 December 2009, 17:43
@lonnekeleonie Beterschap met de blaasontsteking! Ik heb er ook vaak last van en ben allergisch voor de antibiotica! Vorig jaar met kerst daardoor in het ziekenhuis gelegen met falende nieren, dus weet hoe vervelend het kan zijn!
Ik dacht dus vorige week er ook weer een te pakken te hebben, ik netjes naar dokter met urine, hy het test stripje erin, niets! Blijkt het dus dat die kleine gewoon de hele tijd op mijn blaas zit te drukken en dat het daarom zon vervelend gevoel geeft, hy zal wel hebben gedacht wat een aanstelster! Haha

Ik zal vanavond weinig slapen denk ik, ben zoo zenuwachtig voor morgen!!
liefs

cassie247
22 December 2009, 17:43
@lonnekeleonie Beterschap met de blaasontsteking! Ik heb er ook vaak last van en ben allergisch voor de antibiotica! Vorig jaar met kerst daardoor in het ziekenhuis gelegen met falende nieren, dus weet hoe vervelend het kan zijn!
Ik dacht dus vorige week er ook weer een te pakken te hebben, ik netjes naar dokter met urine, hy het test stripje erin, niets! Blijkt het dus dat die kleine gewoon de hele tijd op mijn blaas zit te drukken en dat het daarom zon vervelend gevoel geeft, hy zal wel hebben gedacht wat een aanstelster! Haha

Ik zal vanavond weinig slapen denk ik, ben zoo zenuwachtig voor morgen!!
liefs

Bambi80
22 December 2009, 18:11
haha cassie!! zo'n stuiterende baby had ik dan gisteravond ook denk ik. Alvast veel succes voor morgen.

bw....die salade mag je gewoon nemen. maar als ie open is, zou ik er voorzichtig mee zijn.

pffffff. ik heb vanmiddag een gesprek met mijn leidinggevende gehad.
ik werk op een grote afdeling en van die afdeling moet begin volgende jaar 25-30 % weg omdat ze overbodig worden. Nu gaan ze eerste de gedetacheerde, dan de tijdelijke contracten beeindigen en daarna toch ook de vaste krachten. Dit gaat op basis van leeftijdcatogerien, salarisschaal, volgorde van binnenkomst en leeftijd. Een grote casino....kan zijn dat ik ook ontslagen word dan. Best wel een beetje spannend. Het komt allemaal uiteindelijk wel goed want ze gaan je nog 8 maanden helpen met herplaatsen en anders heb ik lekker tijd voor de baby.

Beebie_Wish
22 December 2009, 18:48
Oke dank je wel marieke ;) , ondertussen had ik vanmiddag ook ff opgezocht op google daarover, ik had namelijk dat opgehaald vanmiddag uit de supermarkt..En zwangeren mogen het idd wel hebben maar niet te vaak en je mag het bijv niet hebben bij een te hoge bloeddruk..

Ik ben echt met wat ik op brood wil doen echt te kieskeurig ermee geworden zelfs brood inspecteer ik wel duizend keer haha..

En he wat naar marieke bij je op het werk zo te horen zijn ze bij jou ook lekker bezig met flinke rëorganisatie?? Zulk soort dingen zijn en blijven nou eenmaal erg vervelend.

En cassie heel veel succes morgen en have fun ;)

En lonnekeleoni heel veel sterkte met je blaasontsteking, dikke digi knuffel ;)

draakje78
22 December 2009, 21:08
leoni balen zeg dat je toch een blaas ontsteking hebt, hoop dat de antobiotica snel aanslaat!

marieke wat heftig op je werk zeg! spannend ook! je kan niks anders als afwachten nu, succes

en meer heb ik gewoon weer niet onthouden, tis toch te erg :oops:

Bente
23 December 2009, 08:01
zo even een update over onze 20-weken echo:
baby lag heel onhandig voor de echo, dus alles was maar moeilijk te zien.
na 20 minuten zoeken en een heleboel dingen wel al gecontroleerd te hebben, moest ik maar ff een rondje door de kamer lopen en wat gaan springen :shock: en daarna weer opnieuw proberen, maar nee hoor, kleine was gewoon blijven liggen zoals hij lag.
dus dan maar even 20 minuten door het ziekenhuis wandelen en daarna weer terug.................
poging 3: niet veel veranderd maar uiteindelijk toch alles kunnen controleren, alles in orde en daar gaat het natuurlijk om!
baby lag heel erg laag net als de placenta, daarom moet ik met 32 weken terug om te kijken waar placenta zich bevindt, wellicht voor de uitgang?
we hebben niet gevraagd naar het geslacht, maar volgens mij was het zelfs voor haar moeilijk te ontdekken.
Alles was goed en toch ben ik niet helemaal gerustgesteld, gewoon omdat het allemaal zo moeizaam ging, ze heeft ons ook niet veel uitleg kunnen geven, omdat ze zo geconcentreerd alles moest zoeken, nouja goed is goed toch?
Ga wel aan VK vragen of zij me bij de volgende afspraak kan uitleggen wat het allemaal betekent.
Nou dames, helaas voor de nieuwsgierigen onder jullie geslacht onbekend hahaha.
toen ze vroeg of we het wilden weten heb ik mn vriend nog maar eens aangekeken, maar hij was heel snel: Nee!
Nou das dan ook geregeld haha, was stiekem toch wel benieuwd of mijn gevoel klopt, maarja nog 20 weekjes wachten en dan zullen we het weten.

Zo, nu nog maar even aan het werk, blleeehh, geen zin!

Beebie_Wish
23 December 2009, 08:09
Haha bente, dus jullie hebben al een eigenwijze uk??

Onze uk is ontzettend rustig het schopt wel maar helaas voel ik dat nog niet door die moederkoek die aan de voorwand ligt, en ook beweegt het wel maar het is geen stuiterbal haha :D

Onze uk zal dat rustige wel van zijn a.s. papa hebben :D

Bente
23 December 2009, 08:49
ja behoorlijk eigenwijs idd, van wie hij/zij dat heeft??
we zijn allebei best rustig, maar de kleine kon nog geen seconde stil blijven haha.

Nadine
23 December 2009, 08:55
Hey Marieke, fijn dat alles goed was bij de echo. Mooi om te zien, hè? Een jongetje dus idd. Leuk!
Dachten ze dat op de vorige echo al te zien?
Ik heb gister voor het eerst meisjes-kleertjes gekocht. Zo leuk!

Ga je, nu je het zeker weet, de babykamer erop inrichten?

Andrea80
23 December 2009, 09:06
Goedemorgen dames,

Hier weer terug van de controle bij vk.

Alles was goed.
Onze uk was erg eigenwijs bezig toe ze wilde luisteren naar het hartje.
Iedere keer als ze het gevonden had dan schopte hij/zij en draaide weg.

Het is dus al een gezellige druktemaker net als pa en ma.

Baarmoeder was ook al goed gegroeid. Zat al ter hoogt van mijn navel.

Nog 2 weken wachten en dan de 20 weken echo.

Volgende controle is op 27 januari.

nou groetjes Andrea

Jenny89
23 December 2009, 09:28
Dames gefeliciteerd met jullie dochters en zoontjes!!! Wat leuk!!!
Ik ga morgen voor de 20 weken echo en kan echt niet wachten!!! spannend!

ik heb gisteravond gemerkt dat ik NU al striemen op mn buik krijg!!! wat erg zeg! ben pas 20 weken zwanger (heb wel een flinke buik) maar ben vanzelf best wel slank. hoe kan dat joh

echt vreemd.. ben ook wel erg veel aangekomen in een korte tijd. woog voor mn zwangerschap nog maar 50. nu durf ik echt niet meer op de weegschaal te staan. en nu dus ookal niet meer in de spiegel te kijken.
mijn borsten zijn ook enorm gegroeid en zitten al helemaal onder de striemen! echt geen gezicht! maar nu mn buik ook! :( niet leuk
ik wil echt niet weten hoe mn lichaam eruit ziet als ik aan het einde zit :cry:

ik smeer olijfolie,, weet niet hoeveel t zal helpen

Beebie_Wish
23 December 2009, 10:01
Oh jee, heeft jullie uk het dan toch niet van de groentenman he :D :D :D

ja behoorlijk eigenwijs idd, van wie hij/zij dat heeft??
we zijn allebei best rustig, maar de kleine kon nog geen seconde stil blijven haha.

Unknown
23 December 2009, 10:15
Hallo allemaal,

Hebben jullie nog last van groeipijn/bandenpijn?
Ik hoor niemand erover…maar heb zelf sinds paar dagen toch veel last ervan.

Beebie_Wish
23 December 2009, 10:18
Unknown: Ik heb daar ook nog wel aardig wat last van en ben toch maar na aandringen van mn mannetje naar een fysio geweest en moet zeggen het verlicht wel degelijk de pijn dus ben blij dat mn mannetje me het tot aandrongen gezet heeft ;)

Unknown
23 December 2009, 12:04
Kan je voor dat ook bij de fysio terecht? Ik dacht alleen bij bekkeninstabiliteit? Mijn vk die zei alleen dat het bandenpijn is en dat het erbij hoort…dus heb niet bij stil gestaan dat ik voor dat ook naar de fysio kon gaan…

Indootje
23 December 2009, 12:28
Ben ik heel even tussendoor... Gisteren erg druk gehad op het werk en 's avonds boodschappen gedaan en filmpje gekeken, dus niet op forum geweest.

Getver Marieke, vervelend bericht van je werk. Helaas is dat wel de harde waarheid. Soms denk ik wel eens: "je bent zo goed als je laatste dag dat je gewerkt hebt"....

Indootje
23 December 2009, 12:37
Bente, wat fijn dat de 20-wkn echo zo goed was. En jammer dat we niet weten wat je krijgt ;-)

Ohhhhh, leuk Nadine om gericht meisjeskleding te kopen, hihi. Dat mag je de komende maanden en jaren nog heeeeel veeeel doen!

Dat is goed nieuws dat de controle bij de VK goed was, Andrea.

Jenny, heel veel succes morgen bij je 20-wkn echo, spannend!!!

Volgens mij ben ik echt de laatste die voor de 20-wkn echo mag…. Niet zo raar natuurlijk omdat ik pas de 23e mei ben uitgerekend, maar toch :-)

Ik heb nog niet zo heel veel last van bandenpijn, wel vaker steken en sinds een paar dagen echt opvallend meer last van mijn onderrug.

Unknown
23 December 2009, 12:54
Indootje bij mij is het meer alsof de boel ontploft…het rekt en trekt aan beide kanten en dat kan af en toe wel pijnlijk zijn….

Ik denk dat wij twee een van de laatste zijn…ik heb mijn 20-weken echo ook nog niet gehad, heb het pas op 6 januari en ben 24 mei uitgerekend….

Indootje
23 December 2009, 13:02
Ik moet ook 6 januari!

Nou, aan het einde van de dag heb ik ook best een strakke/harde (?) buik? En ik heb eigenlijk 's nachts veel last, het gevoel alsof ik een bowlingbal in me heb zitten en alsof het dan op knappen staat! :roll:

da-silva
23 December 2009, 14:56
Dat van die harde strakke buik heb ik ook, vooral na een dag werken of als ik iets gedragen of geduwt heb... Misschien geeft je lijf dan aan dat je het even wat rustiger aan moet doen.
Ik heb verder nog geen last van bandenpijn. Vandaag wel voor het eerst last van mijn rug gehad. Maar kan ook zijn omdat ik mijn laarzen weer sinds een week of 2 droeg :)

Bambi80
23 December 2009, 15:01
bente tot zover ziet het er dus goed uit! jammer dat niet bekend is wat het wordt!

ik heb ook vooral s avonds nacht een harde soms een beetje pijnlijke buik. Ik vroeg de gyn. ernaar maar die had er geen verklaring voor. als het ernstig zou zijn, had ze er vast wel verder naar gevraagd denk ik dan.

Andrea80
23 December 2009, 15:14
Indootje en Unknown,

Ik mag ook op 6 januari, ik ben 25 mei uitgerekend.

Last van een "harde buik" heb ik ook af en toe 's avonds.

Nog ongeveer 30 minuten werken en dan heb ik vakantie!!!!

Mijn Vk zei vanmorgen dat ik mijn vakantie ook lekker moet gebruiken om uit te rusten, aangezien ik 40 uur per week werk.
En straks in Januari ook gewoon weer 40 uur ga werken.

Letterlijk zij ze je moet ook wel uitrusten he!!

Gelukkig was mijn vriend er bij dus kan ik het nu lekker als excuus gebruiken om af en toe eens lekker op de bank te hangen.

groetjes Andrea

Indootje
23 December 2009, 15:50
Ja, volgens mij zijn die harde buiken ook een teken dat je wat te druk bent geweest....

Gelukkig heb ik volgende week ook vrij genomen, heb ik ook wel echt behoefte aan!
En die 40 uur vind ik best zwaar worden, maar goed. Vanaf januari een beetje gaan aftellen week per week :-) hihi.

Bambi80
23 December 2009, 15:52
voor mij nog ong. 3 maandjes tot mijn verlof in het nieuwe jaar. ik weet nog niet of ik nog een paar uurtjes kan werken voor die tijd of dat ik de rest van de zwangerschap thuisblijf.

nenske_1977
23 December 2009, 16:13
Sowwww daar is ik weer, en deze keer een hele blije ikke :D

De echo vandaag ging heel goed, alles goed kunnen nakijken.
alles klopte, en ook was te zien wat we krijgen : een MEISJE !
Me kinderdroom die uitkomt, als klein meisje zei ik altijd al als iemand vroeg wat wil je voor kadootje : doe mij later maar een dochtertje..
Juist omdat die wens zo groot was, ging ik er eigelijk van uit dat t een jongetje nu werd, wat ook zeer zeeeer welkom was. maar iedereen om me heen zei maar steeds : je krijgt een meisje,maar ik wilde t niet geloven, maar nu is het een feit : Wij krijgen een meisjeeee :D :D :D :D

Da-silva ................Meisje ...........Ja, VK 24-12 of bij 20 weken echo 4-1
Nenske ................Jongen.........Meisje

draakje78
23 December 2009, 16:19
bente en nenske gefeli met de goede 20 wk echo!

ik kan ook niet wachten, moet nog tot 4 januari, dan 8 januari naar de pijnpoli heb vandaag de oproep binnen gekregen en 14 jan naar de revalidatie arts om 8 feb weer naar de gyn te gaan
ik heb dus wel een rijtje afspraken zo in het ziekenhuis hihi!

Bambi80
23 December 2009, 16:24
wat fijn nenske!!!!!!!!! gefeliciteerd met een dochter!!!!! gelukkig nu gerustgesteld he?!

Nenske ................Jongen...........Meisje
Bente ...................Jongen..........Baby
Cassie .................Meisje...........??? ..........Ja, 23 december
Miesje78 ..............Jongen..........??? ..........Ja, 23 december (bij 20 wkn echo)
BeautyQueen ........??? ..............Jongen .....23 december 20 wkn echo
Da-silva ................Meisje...........???..........Ja, VK 24-12 of bij 20 weken echo 4-1
Sively ...................??? ..............???..........Nee, 20 weken echo 28 dec
Leonec ................Meisje............???..........Ja, 29 december
Indootje ...............Meisje............???.........Ja, 6 januari
Draakje .................??? ..............???..........???, 10 weken echo 4 januari
Unknown ..............Jongen .........Jongen......20 weken echo 6 januari
Andrea80 ..............Jongen .........Baby........Nee, 20 weken echo 6 januari
Jenny ...................??? .............???............Nee, ???
Sylverstertje .........Jongen ..........???...........???

Bambi80
23 December 2009, 16:34
bente en nenske gefeli met de goede 20 wk echo!

ik kan ook niet wachten, moet nog tot 4 januari, dan 8 januari naar de pijnpoli heb vandaag de oproep binnen gekregen en 14 jan naar de revalidatie arts om 8 feb weer naar de gyn te gaan

hopelijk brengt het je ook verlichting

Indootje
23 December 2009, 18:47
voor mij nog ong. 3 maandjes tot mijn verlof in het nieuwe jaar. ik weet nog niet of ik nog een paar uurtjes kan werken voor die tijd of dat ik de rest van de zwangerschap thuisblijf.

Dat klinkt lekker: nog 3 maandjes!
Maarreh, als ik jou was zou ik voorlopig rustig aan doen en je ziet wel of je nog kunt werken voor die tijd of niet hoor!
Heb je eigenlijk nog wat gehoord van je baas of collega's?

Indootje
23 December 2009, 18:48
Nenske, gefeliciteerd met een meid! :lol: :lol: :lol:

Indootje
23 December 2009, 18:50

Jammer hè, dat we "pas volgend jaar ;-)" mogen voor de 20-wkn echo?
Maar super dat je naar die pijnpoli kan ook de 8e, hoop voor je dat het gaat helpen!!!

cassie247
23 December 2009, 19:00
hoi dames
even onze update van de twintig weken echo:
ALles was goed met de kleine uk! Eerst alle orgaantjes enzo nagekeken en opgemeten. De beebhad een opmerkelijke sterke ruggegraat,,gelukkig want dat is bij diabeten waar ze zich zorgen over kunnen maken. En we krijgen een zoontje!! Hij lag er perfect voor en was best rustig, er was geen twijfel mogelijk over het geslacht! Haha we hebben een flink kereltje volgens de gyn. Zijn hoofdje en beentjes waren precies op maat maar zijn romp liep een paar dagen voor op de groei. Dus we verwachten en kern gezond mannetje!!

ik heb ook al last van bandenpijn en in combinatie met de zwangerschaps spit zeggen ze ook dat ik erg rustig aan moet doen en voorlopig bij de fysio te blijven. Ik ben in totaal 3,5 kilo aan gekomen en wacht eigenlijk nu nog op mijn buik! Haha

Bambi80
23 December 2009, 20:31
Cassie .................Meisje...........Jongen
Miesje78 ..............Jongen..........??? ..........Ja, 23 december (bij 20 wkn echo)
Da-silva ................Meisje...........???..........Ja, VK 24-12 of bij 20 weken echo 4-1
Sively ...................??? ..............???..........Nee, 20 weken echo 28 dec
Draakje .................??? ..............???..........???, 10 weken echo 4 januari

Bambi80
23 December 2009, 20:32
Gefeliciteerd Cassie met je flinke, gezonde zoon!!!

Bambi80
23 December 2009, 20:41
wij hebben trouwens vanavond laminaat gehaald voor beide slaapkamers. Met name voor de babykamer wilde we geen vloerbedekking maar vond dat van onze slaapkamer ook niet mooi meer en ontzettend vies met die kattenharen die je er bijna niet uitkrijgt met stofzuigen. We waren voor plinten en 25 m2 laminaat 278,- euro kwijt. Valt wel mee toch?

BQ1986
23 December 2009, 20:59
@ Marieke, nee ik heb geen salon aan huis maar echt een bedrijfspand.. komend jaar dus met personeel dus wel spannend allemaal! :)

@ allemaal... wat fijn dat alle 20 w echo's goed verlopen en dat er nu steeds meer zijn die in hij of zij vorm kunnen praten :D

Hier net ook de 20w echo gehad, alles was helemaal goed.. iets boven het gemiddelde dus helemaal super...
En WEER overduidelijk een JONGEN :D

Alvast fijne feestdagen allemaal!

da-silva
24 December 2009, 07:18
Wow, wat fijn om te lezen dat er weer zoveel goede 20 weken echo's zijn geweest!
Ik heb zometeen controle bij de vk en ik hoop dat hij al iets kan zien. Ik zal het dan op een briefje laten schrijven. Mijn vriend wil wachten tot de 20 weken echo om het geslacht zelf te kunnen zien, dus die wil het nu nog niet weten. Maar stel dat ze het op 4 januari niet kunnen achterhalen en vandaag wel, dan heb ik m'n briefje nog achter de hand!
Ik heb zoveel zin om m'n Babe straks weer te zien!!!

leonec
24 December 2009, 08:44
helemaal te gek die goede echo s !!!!!!!!!!!!!!!!

Da- silva heb je dan weer een echo ?? ik had dat helaas niet :(

Nou dinsdag zijn wij aan de beurt spannend hoor...

Zo nu en dan voel ik de kleine ook.. :D het is nog niet zo vaak in verband met voorliggende placenta...maar toch heb het gevoeld :D :D

Miesje78
24 December 2009, 08:49
Wat leuk, al die goede echo's!
Wij hadden ook een goede echo woensdag! En een gelukje, er was een stagiaire, dus een uur kunnen kijken ipv een half uu!
En.... het wordt een meisje!!! Zo leuk!!!!
Op 15 januari heb ik net nog een pretecho afgesproken. Wel een korte van een kwartiertje. Het is vooral voor de kinderen van mijn man, kunnen ze ook een keer naar hun zusje kijken en zo lang houden ze hun aandacht er toch niet bij ;) . Wel leuk om nog een keertje te kunnen kijken dus, ook voor ons!

En voor degene die nog niet geweest zijn; sterkte met wachten....

@mariekepiek; volgens mij is dat inderdaad neit duur. Aanbiedinkje zo nog even vlak voor de jaarwisseling soms?

Nog even het lijstje;
Miesje78 ..............Jongen..........meisje ..........

leonec
24 December 2009, 08:50
http://i299.photobucket.com/albums/mm317/1001krabbels/pics7/34615wens03.gif (http://www.1001krabbels.nl)Gratis Ringtones? (http://www.gratisringtones.net)

leonec
24 December 2009, 08:52
dacht zet hier een krabbel neer..maar dat wil dus niet :roll:

Unknown
24 December 2009, 09:05
Voor degenen die een echo hebben gehad: Allemaal gefeliciteerd!!!!
Wat fijn dat alles goed gaat met iedereen…. :D

Gaat toch gelijk op……aantal meisjes en jongens :D

da-silva
24 December 2009, 09:59
Ik ben net terug van de controle. Ik heb een echo gehad, maar dat was tot nu toe de minst duidelijke. Misschien toch te weinig gedronken van tevoren.
Het hartje klopte goed, hij lag bijna een week voor, dus hij/ zij groeit goed! Nu ben ik zelf 1,79 m. en mijn vriend 1,98 m. dus ik verwacht ook wel een groter kindje. Maar dattie nu al een week voor op schema ligt, dat had ik niet verwacht.
Ik heb niet meer gevraagd naar het geslacht. Het was al een onduidelijke echo en de gynacoloog maakte een wat gehaaste indruk. We zullen hopelijk op de 20 weken echo (4 januari) pas weten wat het gaat worden... Nog even geduld dus.

Indootje
24 December 2009, 12:42
@Cassie, gefeliciteerd met jullie zoon!!

Het lijkt trouwens wel of alle baby's hier voorlopen op schema :-D

Indootje
24 December 2009, 12:42
wij hebben trouwens vanavond laminaat gehaald voor beide slaapkamers. Met name voor de babykamer wilde we geen vloerbedekking maar vond dat van onze slaapkamer ook niet mooi meer en ontzettend vies met die kattenharen die je er bijna niet uitkrijgt met stofzuigen. We waren voor plinten en 25 m2 laminaat 278,- euro kwijt. Valt wel mee toch?

Nou, dat is niet duur, goeie koop gedaan hoor!

Indootje
24 December 2009, 12:47
@BeautyQueen, wat grappig dat je zo goed kon zien dat het een jongentje is :lol:

@Miesje, gefeliciteerd dat het een meisje wordt, leuk hoor!

@Da-silva, wat jammer dat de echo zo onduidelijk was en je het geslacht nog niet weet.... :roll:

Nog 13 nachtjes slapen dan weten we hopelijk ook wat het wordt.

Sylverstertje
24 December 2009, 13:33
We hebben maandag een pret echo gehad... 4 jan. pas de 20 weken echo. Het was overduidelijk een meisje. Zat er helemaal naast dus hahaha

Miesje78 ..............Jongen..........meisje ..........
Sylverstertje .........Jongen ..........Meisje...........???

Wat betekent dan nee en ja erachter?

leonec
24 December 2009, 13:35
zover ik weet betekent dat wel of geen geslachtsbepaling...

Unknown
24 December 2009, 13:38
Wie er wel of geen geslachtsbepaling wil….en eventueel wanneer dat dan zou zijn.

Bambi80
24 December 2009, 13:54
Miesje78 ..............Jongen..........Meisje
BeautyQueen ........??? ..............Jongen
Sylverstertje .........Jongen ..........Meisje
Da-silva ................Meisje...........Baby..........Ja, 20 weken echo 4-1
Jenny ...................??? .............Baby............Nee, ???

Sylverstertje
24 December 2009, 14:11
ow ok, bedankt :D duidelijk

Beebie_Wish
24 December 2009, 14:15
Dag dames,

Voor iedereen hier die goede echo´s hebben gehad met geslachtsbepaling, gefeliciteerd ;) .

En voor de mensen die nog moeten heel erg veel succes ;)

Hier bij mij gaat het wel aardig (al zeg ik het zelf) vanaf vanmorgen druk geweest met de boel op te ruimen en schoon te maken, voor om toch voor ons 2en huissie gezellig te maken voor vanavond en morgen en overmorgen...Ook even snel naar de winkel geweest en echt manohman wat een drukte van welzijn zeg pfff iedereen stond overal te douwen en te drukken, naja dacht bij mezelf van nou dacht toch niet dat ik ook daar tussen door wring he pff wat een hel was dat zeg !!

En dan onderweg naar huis bijna op mijn plaat gegaan pff was me wel ff een scared ritje van huis naar supermarkt en weer terug..

en verder nu ben ik dan lekker binnen en ben ik met de laptop op schoot op de bank geploft en kom er voorlopig ff niet vanaf ben echt doodop en kapot, last van onderrug ..

Verder gaat alles wel goed hoor ;)

Een hele fijne avond en prettige feestdagen ;)

Unknown
24 December 2009, 14:26
Ik ga zo ook van werk eindelijk naar huis….was een lange dag!

Ik wens jullie ook allemaal alvast fijne kerstdagen! Heel veel plezier :D

Jenny89
24 December 2009, 15:03
Hoi hoi dames!

Ik heb net de 20 weken echo gehad. De gyn had het zo druk en was zo gehaast. Volgens mij heb ik niet eens 2 minuten op het bed gelegen. Dat vond ik echt niet leuk.
Oke dat, maar ik weet ook het geslacht terwijl ik het niet wilde weten!!! :( dat vind ik echt zooo balen he :( door snelle gedoe van de gyn was ik helemaal vergeten om haar te zeggen dat ik het geslacht NIET wil weten. en jaa.. zij vertelde het me zonder te vragen!
Ik voel me echt klote! :cry: teleurgesteld echt balen!
ben natuurlijk wel blij met mn kindje maar ik wilde er liever over 20 weken achterkomen

Jenny89
24 December 2009, 15:07
Miesje78 ..............Jongen..........Meisje
BeautyQueen ........??? ..............Jongen
Sylverstertje .........Jongen ..........Meisje
Jenny ..................Baby ..............Baby
Da-silva ................Meisje...........Baby..........Ja, 20 weken echo 4-1

Nadine
24 December 2009, 15:10
Hè, da's vervelend Jenny!
Dat ze soms zo ongevoelig kunnen zijn, daar kan ik echt niet bij.
Het komt toch allemaal al harder aan als je zwanger bent..

Nu wij weten wat het wordt, wordt het allemaal wat echter en kunnen we vast een beetje wennen.
Maar da's heel persoonlijk ;)

Fijn dagen iedereen!

da-silva
24 December 2009, 15:15
Sjongejonge wat belachelijk zeg, Jenny... Echt totaal niet tactisch. Heb je het wel tegen haar gezegt?

Indootje
24 December 2009, 15:30
Jeetje Jenny, wat stom zeg! Moet je wel inderdaad wat van zeggen hoor!!!!

Lieke4
24 December 2009, 16:02
Jenny, wat ongelooflijk on-nadacht zeg, echt superstom!!
Maar weet je wel of alles goed is? Hebben ze wel van kruin tot voetjes alles geinspecteerd? Anders moet je daar echt op terug komen hoor!!

Voor de andere meiden met een goede 20 wkn echo....Gefeliciteerd!! Echt bijzonder he....

Hier alles goed, merk wel dat ik op mijn houding moet letten want soms voel ik echt ook mijn onderrug. Verder begin ik steeds meer te genieten van m'n zwangerschap. Ook vriendinnen en collega's zeggen het, en vinden da'k al een mooi buikje heb :D

Iedereen een heel gezellige kerst toegewenst!

leonec
24 December 2009, 20:01
jenny wat stom zeg !!! Nou ik had er echt wel wat van gezegd, op dat moment nog...heeft ze alles wel goed bekeken ?

het is een belangrijke echo en ze kan toch niet zomaar zeggen wat het wordt :o ...echt ik diende een klacht in...

iedereen hele fijne feestdagen en een GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!

lonnekeleoni
25 December 2009, 10:03
Zo, ik heb er alweer een schilderklus opzitten...pfff had toch beter gewoon voor 1 kleur kunnen gaan, maar ik kies weer voor 3 kleuren, vanavond deze kleur nog een keer en hopen dat het dan goed dekt, dan kunnen we morgen en overmorgen de 3e kleur een keer doen en kunnen we gaan inrichten, daar heb ik zo'n zin in....

Jenny wat vervelend zeg dat ze zo raar deden bij je echo en het gewoon verteld hebben, ik zou inderdaad ook een klacht indienen!

Fijne kerstdagen allemaal!

Jenny89
26 December 2009, 10:44
Jenny, wat ongelooflijk on-nadacht zeg, echt superstom!!
Maar weet je wel of alles goed is? Hebben ze wel van kruin tot voetjes alles geinspecteerd? Anders moet je daar echt op terug komen hoor!!

Voor de andere meiden met een goede 20 wkn echo....Gefeliciteerd!! Echt bijzonder he....

Hier alles goed, merk wel dat ik op mijn houding moet letten want soms voel ik echt ook mijn onderrug. Verder begin ik steeds meer te genieten van m'n zwangerschap. Ook vriendinnen en collega's zeggen het, en vinden da'k al een mooi buikje heb :D

Iedereen een heel gezellige kerst toegewenst!

Ik heb een nieuwe gyneacoloog. Het leek me een erg lieve vrouw en dat is ze volgens mij ook. Ze hadden het alleen erg druk, wat ik wel begrijp. Wat ik niet begrijp, is waarom ze mij ongevraagd zomaar ff meldt wat het is. Ik baalde echt enorm en mijn man al helemaal. Hij wilde het absoluut niet weten. Ik dacht eerst om helemaal niks tegen hem te zeggen en net doel alsof er niks aan de hand is. Maar nee, dat kon ik echt niet.
ik heb niet veel kunnen zien tijdens de echo. Ze was heel druk met allemaal getallen en letters doorgeven aan de assistente en vertelde mij helemaal niks. Ik denk niet dat ze echt alles goed heeft na kunnen checken binnen 2 minuten. Maar toen ik vroeg of alles in orde was, zij ze ja dat ik me geen zorgen moet maken. En dat is het enige wat ik weet van mn beeb,, en jaa.. het geslacht. we hebben besloten om het geheim te houden voor iedereen.
we hebben fotojes van de echo en daar stonden nog wat gegevens en getallen op die ik probeer te ontmaskeren, wat ze allemaal betekenen. heel vervelend maar ja.
ik kijk wel met mijn man of ik een klacht indien. en anders ga ik weer terug naar de privekliniek waar ik voorheen altijd ging.

heb nog een foto van de echo waarvan het is weet ik echt niet. het is heel vaag ik zal het wel ff opzoeken en hopelijk kunnen jullie me vertellen wat er op de foto staat

Jenny89
26 December 2009, 10:51
hier

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6LVOHR6P.jpg

Bambi80
26 December 2009, 11:18
bovenbeentje is het denk ik. en volgen mij kun je hierop zien dat het een meisje is. dus deze zou ik voor de zekerheid niet plaatsen openbaar.

Jenny89
26 December 2009, 11:30
bovenbeentje is het denk ik. en volgen mij kun je hierop zien dat het een meisje is. dus deze zou ik voor de zekerheid niet plaatsen openbaar.

hoe kun jij zien dat het bovenbeentjes zijn? kun je dat uitleggen?
k heb een andere foto waar het geslacht heel duidelijk is, ziet er wel erg anders uit dan op deze foto

Jenny89
26 December 2009, 11:36
aaa ik heb ff gegoogled en gevonden dat FL femur length betekent, dus lengte bovenbeetje idd zoals jij zei.
maar hoe kun je zien dat het een meisje is dan? want ik zie geen 3 streepjes tussen de beentjes

Indootje
26 December 2009, 11:43
Fijne kerstdagen allemaal!!!!

Jenny, volgens mij kun je de schaamlippen zien op de echofoto en bedoelde Marieke dat.

Jenny89
26 December 2009, 11:54
Ik denk niet dat het geslacht duidelijk is op deze foto, want de foto is van boven gemaakt. Voor het geslacht maken ze een foto van onder

da-silva
26 December 2009, 17:47
Ik zie ook schaamlipjes op de foto. Je ziet de twee bovenbeentjes (de onderste wordt gemeten) en daartussen zie je een soort walnoot ;) Maar het kan zijn dat ik het mis heb natuurlijk...

cassie247
26 December 2009, 19:49
Het lijkt op de foto inderdaad een meisje Jenny :) als we het goed zien dan he...en ja dan kun je die beter niet laten zien als je het geheim wil houden hihi
iedereen nog een fijne avnd toegewenst!

Jenny89
27 December 2009, 09:04
Nou jaaaaa :P ik weet echt niet waar jullie schaamlipjes en walnootjes zien, ik zie het echt niet

of het een meisje is of niet
ik kan niet zeggen dat jullie het mis hebben, maar ik kan ook niet zeggen dat jullie gelijk hebben ;)

Bambi80
27 December 2009, 12:21
klopt jenny!!! FL betekent femur length en femur staat voor bovenbeen!! en ik weet niet hoe een meisje eruit ziet op echo. Maar het lijkt de binnenkant van het bovenbeetje wat je zit en dan zie ik streepjes in v-vorm dus lijkt een meisje. Zou het maar zo mis kunnen hebben! haha! maar spannned! want nu ben ik erg benieuwd of ik in mei gelijk krijg!

en leuk nieuws van mij.....
We hebben van de ouders van steef de commode en het ledikantje gekregen. Die hebben we gisteren uitgezocht bij babydump. Het kamertje staat bij babyuitzet op de babysite http://www.babyvanloo.babysite.nl.
Helemaal blij mee!!! ons kindje heeft zijn eigen bedje~!!!!!!!!! We hebben trouwens gekozen voor een matras met aerosleep! wat zijn jullie ervaringen hiermee? enige twijfel die ik erover hierover heb, is of je hier kruiken in dit bedje kunt gebruiken en of de warmte niet te goed afgevoerd wordT (snappen jullie wat ik bedoel?) en wat raden jullie aan...dekentje met lakens, dekentje met dekbedovertrek of gewoon dekbedje? dit i.v.m. wiegendood.
Overigens ook nog gekeken voor de kinderwagen.... We kunnen nog niet kiezen tussen de maxicosi mura 4 en de mutsy rider! iemand nog voors of tegens voor deze?

En lonnekeleonie......wat ben jij hyperactief bezig geweest met de kinderkamer op 1ste kerstdag!!!!! heb je ook nog wat leuks gedaan verder????? Is het al af en heb je al een foto op de babysite staan, want na al dat werk wat je erin hebt gestopt wordt, ben ik wel benieuwd.

Beebie_Wish
27 December 2009, 12:29
Gefeliciteerd marieke en je mannetje met de mooie commode en ledikantje, ziet er erg mooi uit zeg...En oja is er een verschil waar je goed over na moet denken dan wat je wilt als dekentje of dekbedovertrek etc ivm wiegendood wat je zoal noemde?? zijn wij wel reuze beniewd na..

We zijn er wel over uit dat we zo´n matje nemen met van die allemaal kleine gaatjes die je op matrasje legt zodat als kindje zich omdraait gewoon nog door kan blijven ademen en niet zal stikken..Dit leggen we ook in het wiegje..

Verder iedereen een fijne en gezellige kerst gehad?? Wij wel heerlijk met zijn 2en thuis kerst gevierd en heerlijk kerst films gekeken, we hebben echt reuze genoten.

Bambi80
27 December 2009, 13:01
jullie hebben dus ook gekozen voor het matrasje met aerosleepbekleding net als wij BW!! ik las ergens dat dekbedjes worden afgeraden maar dat je dus kunt kiezen voor dekentje met laken of dekentje in dekbedovertrek. Maar ben benieuwd naar meer ervaringsverhalen.

leonec
27 December 2009, 13:09
jullie hebben dus ook gekozen voor het matrasje met aerosleepbekleding net als wij BW!! ik las ergens dat dekbedjes worden afgeraden maar dat je dus kunt kiezen voor dekentje met laken of dekentje in dekbedovertrek. Maar ben benieuwd naar meer ervaringsverhalen.

Klopt dekbedjes worden afgeraden, dat weet ik van me zussen en dat las ik ook ergens...

Beebie_Wish
27 December 2009, 13:14
Weten we dat ook weer dat we dus niet naar dekbedjes moeten kijken...En ja wij hebben ook gekozen voor de aerosleep bekleding, dit hadden we van stel ouders gehoord waar we kinderwagen van hadden overgekocht die ons dat ook zo vertelden.

We hebben ook wel een goed dikker matras niet zo een voor een lage prijs maar juist een matras die wat duurder was (bij prenatal aangeschaft).

We zijn nu al ook wel beetje aan rondkijken naar boxen etc we willen liefst zo´n witte rocco box of een bobita box, maar een bambam vinden we ook wel erg mooii...

Bambi80
27 December 2009, 13:19
weet jij dan ook of het kindje het wel warm genoeg heeft met aerosleep bekleding, want ze hadden het erover dat het ook de warmte afvoerd en nou denk ik van.....hij krijgt het dan toch ook weer niet koud ermee?

Beebie_Wish
27 December 2009, 13:46
Die mensen die het aan ons vertelden zeiden idd ook wel dat het de warmte afvoert maar je kind het daardoor niet extra koud door zou krijgen, ze zeiden juist dat het ermee bedoeld word dat het alleen afvoert wanneer het zich te warm word en dus het kind te warm zou krijgen.

Verder zullen we er ons ook nog wel even verder en nog dieper op laten informeren, maar vind zoiets wel veilig gevoel met dat als je kind zich omdraait op de buik terecht komt het gewoon nog lucht krijgt en niet zou stikken..

Maar verder laten we ons ook nog wel dieper erop informeren.

BQ1986
27 December 2009, 14:59
Hi Marieke,

De aerosleep komt hier ook in huis, een paar geleden zelf bij een babyzaak gewerkt en sprak me toen erg aan.
dekbed mag volgens mij tegenwoordig ook, omdat de dekbedjes die ze verkopen net zo ligt zijn als het deken wat je er anders overheen zou leggen maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Vergeet niet dat de babys in mei geboren worden en het buiten dus ook goed op temperatuur is.. :)
Denk dat je je niet al te druk moet maken om de warmte... het is niet eens zeker dat je een kruik nodig hebt.
Althans dit weet ik uit ervaring van vriendinnen,.... die tussen april en september kleintjes hebben gekregen.

Wel leuk dat het nu allemaal wat echter word met de babykamer in zicht.. :) Mooie kamer trouwens :D

Al verdere ideeen over de inrichting?

Bambi80
27 December 2009, 16:24
we krijgen een geloogd eiken laminaatvloer. de muren zijn net behangen in licht behang met zilveren tribals. De grijze kast die er staat blijft staan. Aan de andere kant van de kamer komt dus het ledikantje en de commode te staan. Als kleur van dekbedovertrek, hemeltje, lamp, gordijntjes doen we waarschijnlijk aquablauw, maar rood is misschien ook wel leuk (maar niet voor hemeltje denk ik). We houden het redelijk rustig qua kleuren, maar ons huis staat in de verkoop, dus willen ook niet teveel gaan veranderen.