PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

BQ1986
27 December 2009, 17:15
Net als hier dus!.... Hebben jullie ook al een ander huis gekocht of wachten jullie eerst de verkoop af?

Wat doe je als er iemand net voor je bevalling komt? :D

Bambi80
27 December 2009, 17:18
we hebben gelukkig nog geen ander huis gekocht. En als het kamertje in februari geleverd wordt, word er tot 1 a 2 maanden na de bevalling niet meer verhuisd! Dus dan late oplevering van de woning afspreken.

draakje78
27 December 2009, 21:39
goede avond dames!

Iedereen een beetje fijne dagen gehad?
Hier wel oke, beetje druk en heb vandaag echt gebruikt om lekker bij te komen!

Ik zie dat er veel geklust in kinderkamers is! Leuk! hier ligt dat even stil geloof ik!
en ik heb nog geen idee over matrasjes etc en ook ben ik niet zo'n held in het ontcijferen van echo's dus ik blijf lekker in het ongewisse voor jenny ha ha

Volgens mij is er niet zo heel veel verschil tussen de mutsy en de mura marieke, enige reden waarom wij voor de mutsy hadden gekozen was omdat de mura voor mij niet op de goede hoogte gezet kon worden maar daar zou jij geen last van hebben!

lonnekeleoni
27 December 2009, 22:56
Hoi allemaal,

Heb weinig tijd gehad om terug te lezen en ben nu ook weer kapot, dus ga lekker naar mijn bed en morgen lekker een weekje weg naar zeeuws vlaanderen, even een week helemaal bijkomen en uitrusten.

Ik zie jullie weer in het nieuwe jaar! Allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst!

Groetjes Leoni

naatje83
27 December 2009, 23:16
Hey allemaal,

Hoop dat jullie allemaal hele fijne dagen hebben gehad? Wij hebben de familiebezoekjes
ook weer achter de rug en ik zt er helemaal doorheen. Afgelopen maandag moest ik
naar het ziekenhuis liep al een dag of 5 met onwijze krampen dus had de gyn gebeld
en moest gelijk langskomen heb dus een flinke blaasontsteking en ik moet het wat
rusteiger aan gaan doen maar of me dat gaat lukken is een tweede ben echt iemand die
geen rust in haar kont heeft.

Heb niet ales bijgelezen maar zag dat er voor een aantal van ons de 20 weken echo eraan
komt dus heel veel plezier en ben beiuwd naar het geslacht van jullie baby's. Zelf moet ik
dinsdag voor de 20 weken echo en ben benieuwd of de gynaecoloog ook zegt dat het twee
meisjes worden. De echografiste van de 3d echo was helemaal overtuigd dus ben benieuwd.

Indootje
28 December 2009, 12:19
Hallo allemaal,

Iedereen fijne kerstdagen gehad?

Marieke, leuke babykamer hoor. Wij hebben ook van hetzelfde merk de babykamer, maar dan de Turijn. En we willen dan tuqouise en lime accessoires erbij. De muren zijn gespachtelputz, dus die houden we zo en we hebben een warme eikenhout laminaat vloer in de kamer. Dus basis redelijk rustig en accessoires lekker fris zodat het niet te saai wordt.

Hier gaat het nu wel weer, maar hadden 2e kerstdag allebei voedselvergiftiging opgelopen, pffff, dat was echt niet leuk. Vanmorgen weer wat gegeten en gedronken, dus weer op de goede weg!

Volgens mij mag je de eerste 2 jaar geen dekbed gebruiken en adviseren ze om gewoon een slaapzak (waar je evt. de mouwen af kunt ritsen) te gebruiken, maar ik moet me er ook nog verder in verdiepen hoor.
En matrasje moet ik ook maar eens over gaan lezen :-)

Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4 (2010 editie) gekozen. De 2010 editie is 2 kilo lichter en voor onze eisen de beste optie. Wij wilden o.a.: zitje kan beide kanten op draaien, grote bak, makkelijk in elkaar te vouwen (en plat/klein), stabiel, handgreep niet alleen maar van RVS/metaal (vind ik zo koud), etc.

Wij zijn lekker deze week vrij, heeerlijk wat rommelen in huis en beetje bijkomen!!!

Bente
28 December 2009, 14:36
hallo ladies,
zo, kerst is voorbij nu op naar het nieuwe jaar!
wij hebben belachelijk veel kadoos gekregen (allemaal voor de baby uiteraard), maar ben bang dat ik enkele dingen al ga terugbrengen:
we hebben een dekbedovertrek gekregen, maar aangezien dekbedjes niet mogen, konden we er ook gewoon een dekentje in doen???? Ik heb ergens op internet gelezen dat dat ook niet mag, dus terugbrengen dan maar en ruilen voor lakentje met dekentje?
Ook hebben we een hoofbeschermer gekregen, maar ook daar heb ik van gelezen dat je ze niet mag gebruiken? Dus die gaat ook retour..........
Jammer maar helaas, ik ga geen dingen 'gebruiken' die niet toegestaan zijn.
Verder wel nog allemaal leuke slabjes, spenen en pakjes gekregen, leuk allemaal die ieniemienie pakjes.
Zijn jullie baby's ook al allemaal zo verwend en ze zijn nog niet eens op de wereld, verschrikkelijk he, dat wordt me wat als ze geboren zijn!
Nou dames geniet lekker verder en ik hoor wel als jullie meer info hebben over het dekbedovertrekje en de hoofdbeschermer!
groetjes

Bambi80
28 December 2009, 14:49
dekbedovertrek met daarin een deken kan wel, maar meer info vind je op http://www.veiligheid.nl
dekentje moet precies in de hoes passen
dekentje mag niet dubbel in de hoes
je moet 10 centimeter aan beide kanten onder het matras kunnen stoppen
maar kijk maar even
hoofdbeschermers zou ik niet gebruiken inderdaad. las dat ze daar met het hoofdje tegenaan kunnen liggen en dat dit dit voor wiegendood niet handig is. Ook dit lees je allemaal op die site.

Bente
28 December 2009, 15:35
Bedankt!
Handig die site, ik heb meteen vanalles uitgeprint.

leonec
28 December 2009, 17:48
hoi allemaal, het is al bijna weer 2010 het jaar dat onze kindjes geboren worden :D

morgen heb ik de 20 weken echo, ben onwijs zenuwachtig echt niet normaal...lijkt wel of ik een groot examen moet afleggen... :roll:

we hopen op het beste...

draakje78
28 December 2009, 18:51
veel plezier en succes morgen leonec!

Bambi80
28 December 2009, 21:58
tijdens de feestdagen is het met eten niet helemaal goed gegaan. Ik dacht dat voorverpakte gerookte zal wel mocht maar dat je op moest passen daarmee in eettentjes e.d. Dus ik heb het gewoon gegeten. Zie ik later dat ze bij voedingscentrum zeggen oppassen met, maar verderop niet eten. Lekker tegenstrijdig. Nu voel ik me best schuldig en ben bang op complicaties

Bambi80
28 December 2009, 21:58
tijdens de feestdagen is het met eten niet helemaal goed gegaan. Ik dacht dat voorverpakte gerookte zal wel mocht maar dat je op moest passen daarmee in eettentjes e.d. Dus ik heb het gewoon gegeten. Zie ik later dat ze bij voedingscentrum zeggen oppassen met, maar verderop niet eten. Lekker tegenstrijdig. Nu voel ik me best schuldig en ben bang op complicaties

draakje78
28 December 2009, 22:21
marieke ik heb een antwoord op de hyves gezet!
dikke knuf

da-silva
29 December 2009, 08:39
Hey marieke,

Ik heb met de kerst ook gewoon gerookte zalm gegeten. Ik weet dat je daarvoor moet oppassen, maar een kleine uitzondering daar moeten we ons denk ik niet zo druk om maken.
Zijn jullie van plan om met nieuwjaar een (half) glaasje hampagne mee te drinken? Ik twijfel...

Beebie_Wish
29 December 2009, 08:47
Nou voor mij geen champagne hoor ik neem dan wel heerlijke verse JUS, nu ik zwanger ben heb ik eigenlijk niet de behoefte aan alcohol maar toen vorige week mijn vriend wijn bij kerst diner dronk had ik wel heel even zoiets van hmm wil ik ook wel...Maar doe maar niet komt volgend jaar wel weer :D

draakje78
29 December 2009, 11:42
door mn medicijnen drink ik al jaren praktisch geen alcohol en ik heb champagne nooit echt lekker gevonden, vind het dus helemaal niet erg om een glaasje over te slaan!

vandaag 20 weken woei!

Beebie_Wish
29 December 2009, 11:53
Gefeli draakje met weer een mijlpaal ;)

Verder gaat het hier wel allemaal goed op paar dingen klachten na dan. Voornamelijk krijg ik elke dag steeds weer enorme last van maagzuur maar ook de hoofdpijn blijft in mijn hoofd op spelen, en dan van onderen raak ik ook maar steeds natter (witvloed) en natter (sorry dames).
En dan zo´n eigenwijs als ik ben wil ik het liefst helemaal niks tegen de hoofdpijn en/of maagzuur innemen, ja tegen maagzuur heb ik een genoeg voorraadje aan vanille vla in huis gehaald dat helpt wel goed...

En dames wisten jullie dat er in mayonaise rauwe eieren zitten?? Kwam ik laatst achter ik dacht echt zo van nou mooi is dat hadden we met kerst ook voor de avond lekkere hapjes dus ook hard gekookte eieren waarvan de eigeel eruit hadden gehaald en in het witte kuipje mayonaise deden en daarboven op dat gele wat hardgekookt was dan he..Maar goed onze uk doet het nog steeds prima..

Sively
29 December 2009, 12:52
Gefeli draakje met weer een mijlpaal ;)

Verder gaat het hier wel allemaal goed op paar dingen klachten na dan. Voornamelijk krijg ik elke dag steeds weer enorme last van maagzuur maar ook de hoofdpijn blijft in mijn hoofd op spelen, en dan van onderen raak ik ook maar steeds natter (witvloed) en natter (sorry dames).
En dan zo´n eigenwijs als ik ben wil ik het liefst helemaal niks tegen de hoofdpijn en/of maagzuur innemen, ja tegen maagzuur heb ik een genoeg voorraadje aan vanille vla in huis gehaald dat helpt wel goed...

En dames wisten jullie dat er in mayonaise rauwe eieren zitten?? Kwam ik laatst achter ik dacht echt zo van nou mooi is dat hadden we met kerst ook voor de avond lekkere hapjes dus ook hard gekookte eieren waarvan de eigeel eruit hadden gehaald en in het witte kuipje mayonaise deden en daarboven op dat gele wat hardgekookt was dan he..Maar goed onze uk doet het nog steeds prima..

Hey Beebie-wish
Je moet geen schrik hebben voor mayo uit potten. Dat mag gewoon volgens de gyn aangezien dat op de een of andere manier behandeld is voor het in de winkel staat. Enkel opletten met verse/zelfgemaakte mayo. Voor chocolademousse enz geldt hetzelfde. Vers ijs mag ook niet, maar alles wat minstens 3 dagen in de diepvriezer gezeten heeft, kan geen kwaad. Ik wist dit ook niet hoor tot mijn gyn het zei. Wel handig, want eet wel eens graag ijs enzo.

Draakje, gefeliciteerd met je 20-weken! Welke dames zijn nog niet aan die mijlpaal?

Sively
29 December 2009, 12:58
...........................Denkt?.........Krijgt?
Lonnekeleoni .........Meisje ..........Baby
Mariekepiek ..........Jongen .........Jongen
Beebie_Wish .........Jongen .........Baby
Lieke4 .................Meisje ..........Meisje
Tineke .................Meisje .........Jongen
MiniMe .................Jongen .........Baby
Nadine..................Meisje...........Meisje
Naatje83 ..............J en M .........2 meisjes
Nenske ................Jongen...........Meisje
Bente ...................Jongen..........Baby
Cassie .................Meisje...........Jongen
Miesje78 ..............Jongen..........Meisje
BeautyQueen ........??? ..............Jongen
Sylverstertje .........Jongen ..........Meisje
Jenny ..................Baby ..............Baby
Sively ...................??? ..............???..........
Da-silva ................Meisje...........Baby..........Ja, 20 weken echo 4-1
Leonec ................Meisje............???..........Ja, 29 december
Indootje ...............Meisje............???.........Ja, 6 januari
Draakje .................??? ..............???..........???, 10 weken echo 4 januari
Unknown ..............Jongen .........Jongen......20 weken echo 6 januari
Andrea80 ..............Jongen .........Baby........Nee, 20 weken echo 6 januari
20-weken echo was goed! Half uurtje ging zo snel voorbij! Had een andere gyn voor deze echo. Heel bekwaam en wetenschappelijk, maar totaal niet sociaal. Het enige wat ze zei wat dat alles in orde leek, maar dat het een echo bleef en dat dus niet 100% zeker is en ook dat ze het verslag naar mijn gyn zal opsturen. Het belangrijkste is dat alles goed leek te zijn, maar we zijn wel met vragen blijven zitten. Heb een heel mooie echo. Zal hem op hyves zetten.
Veel plezier met de 20-wekenecho vandaag leonec!

Beebie_Wish
29 December 2009, 13:26
Vers ijs ook al slecht hmm weet ik dat ook weer (niet dat ik dat al op heb hoor) maar kon ik me niet echt iets bij voorstellen over ijs hihi...Maar goed wel fijn om het iig nu te weten..Dank je wel sively ;) En wat rot zeg dat jullie zo´n gyn hadden toe straks bij de 20 weken echo..Is het geslacht bij jullie al bekend of willen jullie dat niet weten??

Indootje
29 December 2009, 13:27
Thanks voor de website tips Marieke!
Denk dat een keertje een klein beetje gerookte zalm geen kwaad kan, maar bij twijfel even de VK of gyn bellen hoor.

Ik ga geen champagne drinken met oud&nieuw. Klinkt een beetje mutserig, maar wil geen onnodig risico lopen voor het kindje....

Leonec, hoe is je 20wkn echo gegaan, hopelijk goed!!!

Draakje, gefeliciteerd met je 20-wkn mijlpaal!!!

Sively, thanks voor de tips, want ik hou ook wel van ijs!!!!
Fijn dat je 20-wkn echo goed was, ben benieuwd naar je echofoto!!!
En ik ben nog niet bij mijn 20-wkn mijlpaal :-( Nog 5nachtjes slapen volgens mij.... :roll:

Indootje
29 December 2009, 13:28
Oh ja, wel iets leuks nog: we zijn vanmorgen naar het gemeentehuis geweest om de baby te erkennen, dus hij/zij heeft nu officieel een vader :-D

leonec
29 December 2009, 14:58
Joepie alles was goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alleen het geslacht weet ze voor 80 procent zeker... een MEISJE ... :D :D

Ik ga nog wel met 27 weken een pretecho doen ;) ze twijfelde mij teveel...ons kindje liet zich niet makkelijk tussen de benen kijken

Ben helemaal blij

Sively
29 December 2009, 15:59
Vers ijs ook al slecht hmm weet ik dat ook weer (niet dat ik dat al op heb hoor) maar kon ik me niet echt iets bij voorstellen over ijs hihi...Maar goed wel fijn om het iig nu te weten..Dank je wel sively ;) En wat rot zeg dat jullie zo´n gyn hadden toe straks bij de 20 weken echo..Is het geslacht bij jullie al bekend of willen jullie dat niet weten??

Hey BW, wij willen het geslacht niet weten. Zullen het wel zien als hij of zij geboren wordt. Mijn gyn zei vorige keer wanneer we ons hoofd even moesten draaien of onze ogen moesten sluiten als ze in de buurt van het geslacht kwam. Deze gyn zei dat ze er geen aandacht aan zou geven dan, maar dat ze er niets aan kon doen als we het zelf zagen. Is toch niet zo moeilijk om even iets te zeggen toch? Ochja, omgekeerde wereld. De meeste hier willen het wel weten en ik zit te zeuren omdat ik het misschien wel had kunnen zien :D
Proficiat met je goede echo leonec!
Wat vind je vriend ervan dat hij nu ook officieel papa wordt? ;) Wat een papieren rompslomp allemaal.

Indootje
29 December 2009, 16:23
Hi Leonec,

Wat leuk: een meisje! En gefeliciteerd dat alles er goed uit zag op de 20-wkn echo :-D

leonec
29 December 2009, 17:11
Mijn vriend en ik gaan trouwen 8 februarie :D

leonec
29 December 2009, 17:22
We hebben maandag een pret echo gehad... 4 jan. pas de 20 weken echo. Het was overduidelijk een meisje. Zat er helemaal naast dus hahaha

Miesje78 ..............Jongen..........meisje ..........
BeautyQueen ........??? ..............Jongen .....23 december 20 wkn echo
Da-silva ................Meisje...........???..........Ja, VK 24-12 of bij 20 weken echo 4-1
Sively ...................??? ..............???..........Nee, 20 weken echo 28 dec
Leonec ................Meisje............Meisje (80 %) .........Ja 29 dec
Draakje .................??? ..............???..........???, 10 weken echo 4 januari
Unknown ..............Jongen .........Jongen......20 weken echo 6 januari
Andrea80 ..............Jongen .........Baby........Nee, 20 weken echo 6 januari
Jenny ...................??? .............???............Nee, ???
Sylverstertje .........Jongen ..........Meisje...........???

Wat betekent dan nee en ja erachter?

Sively
29 December 2009, 20:38
Mijn vriend en ik gaan trouwen 8 februarie :D
Proficiat!

draakje78
29 December 2009, 20:39
naast felicitaties over goede echo's erkenning en dat soort dingen
is er ook een trouwdatum bekend! Gefeliciteerd leonec! Die dag komt er snel aan! Leuk hoor!

da-silva
29 December 2009, 21:49
Gefeliciteerd met al het goede nieuws!!! Wat geweldig om te horen dat er weer een aantal goede 20 weken echo's zijn geweest. En wat super Leonec dat jullie gaan trouwen!

Wij hebben zelf ook de datum vast gelegd...wij gaan op 14 januari geregistreerd partnerschap doen! :D

Bente
30 December 2009, 07:50
Voor mij ook geen champagne met Oud en Nieuw, ten eerste vind ik het niet lekker, ten tweede drink ik bijna nooit alcohol dus ga ik ten derde zeker nu ik zwanger ben geen alcohol drinken haha.
Maar voor degene die wel een glaasje willen meedrinken, volgens mij kan 1 glaasje echt geen kwaad, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Wij zijn vorige week na de 20 weken ook naar het gemeentehuis geweest voor de erkenning, toch wel leuk nu is het nog echter voor mijn gevoel dan.
Ik heb al zakken met kleren van een vriendin gekregen, maar toch zelf gisteren een jurkje gekocht, binnenkort alles eens uizoeken en setjes maken, heb nu nog steeds mijn eigen kleren aan, maar het begint toch wat strak te zitten allemaal.
Nou, ik ga maar eens aan het werk, bah echt geen zin, vriendlief ligt nog lekker in bed heeft 2 weken vakantie!

Nadine
30 December 2009, 16:29
Gefeliciteerd Leonec en Sively! Alles goed op de echo is toch een opluchting ;)

Fijne jaarwisseling iedereen!

p.s. ik vind spa-appel ook heel lekker, lijkt net champagne :P

draakje78
30 December 2009, 18:48
nog meer goed nieuws! er binnen 2 weken in het nieuwe jaar een geregistreerd partnerschap gefeli da silva!

Spa appel wat een goed idee, ik schrijf het meteen even op mn lijstje
zijn jullie nog fanatiek aan het oliebollen bakken ofzo iets?
Ik wil wel maar heb geen zin in de geur in huis, dus nu wil ik wel naar de oliebollen kraam maar vrees dat de bollen daar erg duur zijn!

in ieder geval mocht ik morgen hier niet meer komen
allemaal een hele fijne jaarwisseling
en vooral een heel gelukkig nieuw jaar!

Lieke4
30 December 2009, 20:00
Ik heb steeds het gevoel dat mijn blaas erg vol zit, maar als ik naar w.c ga, is het maar weinig... Ik heb geen pijn bij plassen dus denk dan ook niet dat het een blaasontsteking is. Nog meer meiden waarbij dit bekend voorkomt?

Mocht ik morgen niet meer on-line komen; allemaal fijne jaarwisseling :D

Bambi80
30 December 2009, 20:16
wat een leuk nieuws hier allemaal! gefeliciteerd met het aankomende huwelijk en het geregistreerd partnerschap.

lieke voelt het ook wel als een bowlingbal in je buik? want dan zouden het je banden kunnen zijn. Anders even plasje wegbrengen om te controleren op blaasontsteking.

ik ben even rustig. Voel me niet zo lekker. Gisteren en vandaag weer veel overgeven omdat ik zonder medicatie probeerde, maar dat ging niet. Nu de farmaceut, apotheek en gyn. gebeld waarom ik dit medicijn in het derde trimester niet meer mag en wat de gevaren zijn. Blijkt dat de primperan die ik heb gewoon veilig is voor mij en de baby. Dat ze alleen willen dat ik het zo min mogelijk gebruik. Nou zonder gaat niet dus moet ik het voorlopig blijven gebruiken en iedere keer proberen of ik met lagere dosis af kan.

Indootje
30 December 2009, 21:04
Leonec, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Da-Silva, en jullie natuurlijk met het geregistreerd partnerschap in spé :-)

Hier ook weer een leuk nieuwtje: we krijgen een jongen!
Vandaag redelijk onverwacht bij die vriendin van mij geweest die voor gynaecoloog in opleiding is en een minipretechootje gehad, dus vandaar dat we het nu al weten. En kon echt niet missen dat het een jongetje was ;-)
Ik dacht de laatste week al meer dat het een jongen zou worden, grappig hč!

Marieke, wat vervelend dat je je nog zo rot voelt zeg! Bah. Maar fijn dat je toch nog wat medicijnen door mag blijven slikken. Sterkte!

Bambi80
30 December 2009, 21:13
Gefeliciteerd!!!! weer een jongetje erbij!!!!

Bambi80
30 December 2009, 21:26
waarschuwing:
koop geen tweedehands autozitjes!!!!!! een autostoeltje kan beschadigd zijn geraakt tijdens een ongeval terwijl dit van de buitenkant niet te zien is. Via marktplaats weet je meestal het verleden niet. Als je een ongeluk hebt gehad moet je ook het autostoeltje vervangen.

draakje78
30 December 2009, 21:55
lieke omdat je zwanger bent hoeft het niet perse pijn te doen bij het plassen!
ik ben alleen met buikpijn toch door de huisartsenpost gezien afgelopen maandagavond
bleek alleen bandenpijn te zijn, maar ze wilden blaasontsteking uitsluiten!
ik zou als het morgen nog zo is toch voor de zekerheid even de huisarts bellen!

Marieke, ik snap dat je willen dat je afbouwt, maar als dat inhoudt dat je weer zo ontzettend gaat spugen beter van niet,
gelukkig heb je de variant die je kan blijven gebruiken!
zie je het zitten steeds proberen? Fijn dat je in ieder geval antwoord hebt gekregen

indootje stiekum toch een pretecho bij je vriendin! en een jongentje gefeliciteerd!
de jongentjes overhezen nu wel zo'n beetje geloof ik!

van autostoeltje wist ik al wel, ik zou dat soort dingen ook liever wel nieuw kopen!
al nemen we de maxi cosi wel van mn schoonzusje over, maar ja daar weten we wel echt van dat ze er geen ongeluk oid mee hebben gehad!

Beebie_Wish
31 December 2009, 06:26
Goedemorgen allemaal,

Even over het auto stoeltje..Wij hebben er wel een via marktplaats maar deze is nog helemaal zo goed als nieuw en zo ziet die er ook uit.
Het is een maxicosi + autostoeltje in een en is specifiek aangeraden door fysiotherapeuten en daar ook door goed gekeurd. Dit omdat hij ook helemaal plat kan zodat het kind liggend kan slapen (is veel beter voor het ruggetje).

En @ indootje, gefeli met een zoon ;)

En @ de rest die allemaal 20 weken echo gehad hebben, ook van harte gefeli en geniet lekker van het roze/blauwe baby-shoppen :)
En voor degene die de 20 weken mijlpaal bereikt hebben ook gefeli met jullie mijlpaal, op naar de volgende mijlpaal.

draakje78
31 December 2009, 06:51
ieder zijn/haar keus beebie wish
al is het natuurlijk wel zo dat als iets als nieuw uitziet niet garandeert dat er geen ongeluk mee gebeurd is
maar ergens vind ik ook wel dat je mensen moet kunnen vertrouwen
ik zou zelf ook niet een autostoel waar een ongeluk mee gebeurd is op marktplaats verkopen
maar je weet het nooit

da-silva
31 December 2009, 08:56
Iedereen een goede jaarwisseling!! Tot volgend jaar :D

Bambi80
31 December 2009, 09:05
Goedemorgen allemaal,

Even over het auto stoeltje..Wij hebben er wel een via marktplaats maar deze is nog helemaal zo goed als nieuw en zo ziet die er ook uit.
Het is een maxicosi + autostoeltje in een en is specifiek aangeraden door fysiotherapeuten en daar ook door goed gekeurd. Dit omdat hij ook helemaal plat kan zodat het kind liggend kan slapen (is veel beter voor het ruggetje).

dat is het em nu juist!!! hij kan er wel uitzien als nieuw maar hoeft niet te betekenen dat er vanbinnen geen schade is.
http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid ... ostoel.htm (http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid.nsf/wwwVwContent/l4babyautostoel.htm)

Bambi80
31 December 2009, 09:06
al is het natuurlijk wel zo dat als iets als nieuw uitziet niet garandeert dat er geen ongeluk mee gebeurd is
ik zou zelf ook niet een autostoel waar een ongeluk mee gebeurd is op marktplaats verkopen
maar je weet het nooit

ik weet niet of iedereen dit weet! ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen dit niet weten namelijk! Dus ik zou ook niet durven beweren dat mensen moedwillig een autostoeltje waar een ongeluk mee is gebeurd te koop zetten. Ik vraag me trouwens ook af, hoe groot dat ongeluk moet zijn geweest hoor!

Beebie_Wish
31 December 2009, 09:11
Wel bedankt voor je info marieke ;) , we zullen het nog wel eens door een expert laten onderzoeken het stoeltje.

Bambi80
31 December 2009, 09:19
Wel bedankt voor je info marieke ;) , we zullen het nog wel eens door een expert laten onderzoeken het stoeltje.

;)

leonec
31 December 2009, 09:43
Iedereen een hele fijne jaarwisseling !!!!!!!!!!!!!!

Unknown
31 December 2009, 11:02
Als ik dit zo lees en alle verhalen aan hoor van mensen met kinderen dan merk ik dat je echt met veel dingen rekening moet houden....ik weet blijkbaar nog lang niet alles.

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling...heel veel plezier vandaag en morgen...(voorlopig zit ik tot half vier nog op werk)

Beebie_Wish
31 December 2009, 11:14
Ook vanuit hier alvast voor iedereen hier een ongelooflijke fijne en mooie jaarwisseling, geniet vandaag extra van de laatste dag van 2009 want 2010 is en word ONS jaaaaaaar ;) :)

Sively
31 December 2009, 11:15
Als ik dit zo lees en alle verhalen aan hoor van mensen met kinderen dan merk ik dat je echt met veel dingen rekening moet houden....ik weet blijkbaar nog lang niet alles.

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling...heel veel plezier vandaag en morgen...(voorlopig zit ik tot half vier nog op werk)
Hey, je bent niet de enige hoor. Ik kreeg van de week de info aan van 'kind en gezin' en had even echt het gevoel dat we niet weten waaraan we begonnen zijn :shock: Ik denk dat we dat allemaal wel eens gaan hebben. Al die twijfels wanneer de bevallingsdatum dichterbij komt. Dat we echter niet alles weten, maakt ons daarom nog geen slechte ouders, denk ik dan.
xxx

Aan iedereen en gezellige oudejaarsavond en een gelukkig nieuwjaar!!!

Bambi80
31 December 2009, 11:20
Feit is dat we allemaal doen, wat wij denken dat het beste is voor je kindje. Ik word ook niet goed van alles wat je moet weten. Maar gisteren was ik het dus aan het uitzoeken, waar je op moet letten bij het kopen van een autostoeltje en wat het verschil is en las ik dit! Gelukkig kunnen we hier info met elkaar delen en is het forum ook daarvoor! maar je kunt gewoon niet alles weten.

Fijne jaarwisseling meiden!

Indootje
31 December 2009, 11:58
Thanks voor de felicitaties :-D

Over het autostoeltje: daarom hebben wij gewoon een nieuwe gekocht, dan weet je het zeker. Schijnt ook zo te zijn dat het autostoeltje sowieso niet meer dan 2 jaar oud mag zijn omdat dan het spul wat er in zit een beetje vergaan is en het kindje niet meer de optimale bescherming biedt, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb, volgens mij in Ouders&Zo of Kinderen....

En inderdaad, er zijn zooooveeeel dingen die we moeten uitzoeken en niet weten over spullen voor ons kind, opvoeding, etc. Maar daarom is het forum goed, juist om dat soort dingen uit te wisselen!

Iedereen een fijne jaarwisseling en op naar een topjaar 2010 :lol:

draakje78
31 December 2009, 13:22
maar je weet het nooit

ik weet niet of iedereen dit weet! ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen dit niet weten namelijk! Dus ik zou ook niet durven beweren dat mensen moedwillig een autostoeltje waar een ongeluk mee is gebeurd te koop zetten. Ik vraag me trouwens ook af, hoe groot dat ongeluk moet zijn geweest hoor!

schijnbaar kan het al met het kleinste klapje of botsinkje die je maar voor kan stellen voldoende zijn om de veiligheid er af te halen.
Wat ik ook niet helemaal snap van de fabrikanten dat ze daar schijnbaar niks mee kunnen.
Iedereen wil veiligheid voor zn/haar kind maar zoiets kan dus al heel snel onveilig zijn!
maar idd fijn dat het forum er is om elkaar te informeren etc!

draakje78
31 December 2009, 13:23
ow ja en allemaal een hele fijne jaarwisseling natuurlijk!
komend jaar wordt gewoon ons jaar!

naatje83
1 January 2010, 19:29
Nou ik ben de eerste op 1 januari zie ik dus ik wens jullie een gelukkig nieuwjaar
met hele mooie baby's.

Wij hebben de 20 weken echo gehad en alles was in orde ondanks dat je dat zelf eigenlijk wel
weet waren we tooch wel zenuwachtig het is toch weer een heel spannend moment en het
nu is nog een keer bevestigs dat het twee meisjes zijn. Maandag gaat mijn vriend ze erkennen
hij is echt helemaal trots dat het twee meisjes zijn.

Voor de rest van harte gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Bente
2 January 2010, 09:35
de beste wensen voor jullie allemaal en dat we allemaal gezonde baby´s op de wereld mogen zetten over een paar maandjes.

Gaat ineens snel vinden jullie ook niet?
Afgelopen week heeft mijn vriend onze uk voor het eerst gevoeld, zoo leuk!

trouwens Naatje, volgens mij moeten jullie samen de kindjes erkennen, maar ik kan me vergissen...

Maandag weer een afspraak bij de VK, ben benieuwd.
Geniet van het weekend allemaal!

Bambi80
2 January 2010, 10:47
Gelukkig nieuwjaar!

Naatje moet in ieder geval mee met erkennen bij het gemeentehuis!

BQ1986
2 January 2010, 11:44
Allereerst allemaal een top 2010 gewenst maar dat gaat zeker lukken met alle baby´s op komst :D

Lieke, je urine al laten testen? Dit zou ik zoiezo even doen om het uit te sluiten, blaasontsteking is gevaarlijk als je daar te lang mee blijft lopen. En je hoeft het nu niet zo goed te voelen tijdens je zwangerschap.

Indootje, een jongetje :D geweldig!! :D

Wat betreft de autostoeltjes, deze zou ik idd nooit overnemen of ergens vandaan halen omdat je nooit weet hoe oud het stoeltje is en wat er mee gebeurd is. Een maxicosi 0-9 maanden zegt het al, je gebruikt het hooguit 9 maanden maar voordat mensen het door verkopen ben je vaak weer een jaar verder.
Maar dit is ieder zijn eigen keuze :D

Weet iemand in welke magnetron sterilisator de flesjes van difrax kunnen?

Bambi80
2 January 2010, 12:02
die 0-9 maanden is voor hoe lang je hem voor 1 kindje gebruikt volgens mij! ik gebruik die van ons straks ook voor de 2de en evt. 3de. Heb gehoord dat er een beperkte levensduur op zit maar heb dit niet terug kunnen lezen via die http://www.veiligheid.nl of andere sites. Ik ga zo naar een babyzaak. Zal het eens vragen.

BQ1986
2 January 2010, 12:06
Heb zelf een tijdje in een babyzaak gewerkt maar weet wel dat je hem niet TE lang kan gebruiken.
Net wat indootje zegt; het zit gedeelte is op een gegeven moment ook niet meer perfect waardoor die niet ideaal is.
Uiteraard is het onzin als je de 2e met 2 jaar zou willen om een nieuwe te kopen maar dan weet je wel ZELF hoe je er mee om bent gegaan en of alles nog goed is aan het stoeltje. Dat bedoelde ik meer :)

Ga je lekker babyshoppen?? :D

Bambi80
2 January 2010, 12:27
ja dat vond ik bij mijn broer wel. bij de 3de was het kinderzitje zo vies en lelijk geworden. Kan me ook voorstellen dat het niet meer zo comfortabel is na een tijdje! ik zal is kijken of ik voor je kan zien welke magnetronster. je moet hebben.

lonnekeleoni
2 January 2010, 12:31
Hey allemaal,

Ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2010 met een prachtig en gezond kindje!

Groetjes Leoni

Indootje
2 January 2010, 18:46
Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar met allemaal gezonde, mooie, lieve baby's!!!!!

BQ, dank je wel! Vind 't zo leuk dat ik het nu weet :-D

Marieke, wat heb je allemaal geshopt? Wij zijn vanmiddag ook geweest en vanalles van de uitzetlijst gekocht: moltons, hoeslakens, dekens, matrasbeschermer,kruiken, babyfoon, etc. En dat is nog niet eens de helft! Nou, beetje bij beetje maar om de kosten wat te spreiden ;-)

Bambi80
2 January 2010, 20:25
BQ....volgens mij hoef je die van difrax niet in zon sterilisator te steriliseren. Ik vond hem niet van dat merk. Komt misschien omdat ze zo'n apart vormpje hebben.

indootje....leuk he shoppen!!! ik heb alleen 4 paar sokjes en 2 kruiken gekocht. We hebben weer uitgebreidt naar de mutsy 4 rider en maxi cosi mura 4 gekeken. Alles wat we op internet erover lazen zelf bekeken en zijn in ieder geval weer verder met onze voors en tegens voor de een of voor de ander. Aanstaande woensdag ga ik er echt 1 kopen en dan neem ik mijn kleine autootje mee om te kijken of ze achterin kunnen. als de maxi cosi niet achterin past...wordt het wat mij betreft de mutsy. Als de maxi cosi achterin past toch uit praktisch oogpunt die.

leonec
2 January 2010, 22:16
Snap het even niet met die kinderzitjes, je gebruikt toch de eerste tijd de maxicosie in de auto en toch later pas de kinderstoel ?

Bambi80
2 January 2010, 22:21
je gebruikt eerst de maxicosi van 0-9 maanden ongeveer groep 0. en dan ga je over op de autotstoeltjes groep 1 voor 9 maanden tot iets van 4 jaar.

naatje83
3 January 2010, 09:53
@Bente en Marieke ik ga maandag uiteraard met mijn vriend mee naar het gemeentehuis
bij de het eerste kind moet de moeder altijd mee met het erkennen en daarna niet meer
toevallig heb ik het gisteren even opgezocht op internet.
@Lieke ik heb ook blaasontstekking gehad ben net klaar met mijn 10 daagse kuur. Ik zou
als ik jou was er inderdaad niet te lang mee blijven lopen dat heb ik ook gedaan en ik had
enorme buikpijn en krampen werd er echt bang van.
@Indootje gefeliciteerd met jullie knul!
@Marieke en BQ wij hebben ook gewoon nieuwe maxi cosi's gekocht. Ik ben er niet zo kapot
van omdat soort dingen tweedehands te kopen je weet inderdaad niet wat er mee gebeurd is
en nieuw hoeven ze ook niet zo duur te kosten die van ons waren 79,95 pst.

Bambi80
3 January 2010, 10:00
auw auw! sinds gisterenmiddag krampen in mijn buik. Aan de onderkant en vooral mijn linker zij. Het voelt alsof er een spier in de kramp geschoten is. Ik dacht dan zou het morgenochtend wel over moeten zijn, maar ben naar de wc geweest en het is er weer ingeschoten! Bandenpijn, blaasontsteking, iets anders? herkent iemand dit? werd vannacht zelf wakker van de pijn!

naatje83
3 January 2010, 10:03
Even met je urine naar de huisarts kunnen ze in ieder geval testen of het geen blaasontsteking
is ik had ook echt buikpijn en af en toe steken. Als je gaat plassen voel je dan een enorme druk
op je onderbuik? Kan natuurlijk net zo goed bandenpijn zijn hoor!

Bambi80
3 January 2010, 10:07
ik heb het bij alle ontlasting dat het druk geeft en erger word. en als ik wat scheef op de bank heb gezeten en opsta. Dan klap ik dubbel en loop als een oud vrouwtje. De zijkant van mijn buik is ook superhard van mijn ribben tot mijn heupen.

naatje83
3 January 2010, 10:08
Ik had wel dat mijn buik harder aanvoelde maar zou als ik jou was toch even een
belletje gaan plegen je kan beter 1 keer te veel bellen he! Tenminste dat zeiden ze
tegen mij in het ziekenhuis omdat ik er ook al veel te lang mee had rondgelopen,

Beebie_Wish
3 January 2010, 10:48
Hallo dames,

Nog de beste wensen dames en dat er maar in 2010 mooie, veel en vooral gezonde baby´s geboren mogen worden. Vind het nu ook wel wat hard gaan we zitten al in 2010 en dat is het jaar waarin onze beebs geboren zullen gaan worden, spannend.

Ik heb sinds een week enorme last van mijn linker bovenbeen dat het erin steekt als ik dan op sta of loop dan is het alsof ik gewoon door die been heen zak, denk dat dit komt doordat veelste vaak (oftewel alleen maar) op mijn linkerzij slaap en daardoor die spier wat overbelast is oid...Ach ja we zien het wel

da-silva
3 January 2010, 12:22
Hey allemaal... HAPPY NEWYEAR!! Dat we met z'n allen maar prachtige, lieve, gezonde baby's mogen krijgen!! :)

Morgen hebben we de 20 weken echo, erg spannend hoor...Kon er vanacht al bijna niet van slapen.

BQ1986
3 January 2010, 12:44
@ Marieke, klopt dat er van difrax zelf geen 1 is maar er moet toch een apparaat zijn waar ze wel in kunnen lijkt mij :D hahah... Is trouwens de maxicosi niet veel kleiner dan de mutsy??

Nemen jullie allemaal een sterilisator???? of gewoon pannetje kokend water?

Leuk dat iedereen zo druk aan het kopen is :D Schiet ook wel op nu.... komende 4 maandjes zijn zo voorbij :D

Beebie_Wish
3 January 2010, 13:06
Wie van hier willen er allemaal bv gaan geven of word het fv ??

Ik wil zelf bv gaan geven en dit wil ik wel graag door blijven zetten heb namelijk gelezen dat als jezelf allergie hebt en dan bv gaat geven je kind mindere kans kan krijgen om ook dezelfde allergie als jezelf te kunnen krijgen...En ik vind bv ook veel fijner lijkt mij ben zelf beetje tegen fv (vooral in het begin dan) al helemaal als ik wel eens hoor dat mensen het flesje opwarmen in de magnetron, dat vind ik nou echt helemaal niks...Later zou wel eens dan fv geven maar dan ook echt niet opwarmen in magnetron maar gewoon in waterkoker water koken van dat poeder in flesje doen qua hoeveelheid schepjes, daaroverheen een scheutje kokend heet water dan meteen goed roeren en daaroverheen beetje bar le duc water dan is het flesje ook op de juiste temperatuur, en je kan s´morgens al een volle fles thermoscan vullen met kokendheet water en volgende dag precies hetzelfde...Ik zal nooit water uit de kraan gebruiken.

Maar eerste tijd word het bv..

En dames wisten jullie ook dat je van die flessen verwarmer hebt die je in de auto kan instellen dat is zo handig als je dan onderweg bent en je kan gewoon in de auto flesje opwarmen...

Fiemo
3 January 2010, 13:15
magnetron niet maar in de auto wel je flesjes opwarmen?????

leonec
3 January 2010, 13:19
Als het mogelijk is wil ik wel borstvoeding geven..en daarna eventueel kolven erbij..

maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt , een kennis van me had gewoon veels te weinig melk..

een collega kon het gewoonweg niet meer volhouden ze had allebei de tepels zo onstoken dat was echt niet normaal...

Dat van die flessenverwarmers voor de auto las ik ook ergens..

Fiemo
3 January 2010, 13:24
en hier trouwens iets wat je kan googlen.. http://dieet.blog.nl/algemeen/2006/05/1 ... van_europa (http://dieet.blog.nl/algemeen/2006/05/15/kwaliteit_drinkwater_nederland_beste_van_europa)

Ik vind het ook wel apart dat je het helemaal niets vindt om fv te geven of een magnetron te gebruiken maar wel 2e hands een (wellicht onveilig) autostoeltje gaat kopen..

Ik hoop dat je toch iets vaker google gebruikt hoor.. het is zo vreselijk handig :mrgreen:

bloemmie
3 January 2010, 13:44
ze raden je af om iig afgekolfte bv in de magnetron op te warmen, want daar gaan veel voedingsstoffen in verloren.

En de FV is tegenwoordig zo goed dat je je daar echt geen zorgen om hoeft te maken hoor BW.
Kee t zal nooit t zelfde zijn als bv, maar vind niet dat je t moet "afkeuren". Zijn zat die bv willen geven, maar niet kunnen.
En die kinderen zijn allemaal groot geworden. Mijn man heeft alleen de fles gehad en heeft geen enkele allergie.
Ik geef momenteel ook bv, maar ik heb dan zo een pijn dat ik op zo een moment echt overweeg om niet fv te geven hoor.
Mijn tepels liggen er half af en zijn zo gekorst als ik weet niet wat, omdat me engeltje een zuigkracht heeft die niet normaal is :shock: en je tepels natuurlijk ook nog moeten wennen... Maar zo fijn is t niet hoor, vooral niet als je kei veel hebt en je niet eens je bed uit kunt omdat je borsten zo vol zitten en gespannen zijn :?

Maar lijkt mij als je niet een flesje in de magnetron op wilt warmen je ook geen auto oplaadding wilt, want komt dan beetje op t zelfde neer niet?
En wat is er mis met kraanwater? Kee verschild per regio hoeveel kalk erin zit, maar tis niet zo dat we in afrika wonen of zo.
T water is zo schoon dat je bij wijze van t water uit de wc kunt drinken.

Zoals fiemo al aangaf, google er over. En je kraamhulp zal je tegen die tijd voldoenen adviesen en tips geven.

Nootje38
3 January 2010, 14:23
Ik breek even in lol... voor borstvoeding en flesvloeding... ik heb zelf fles voeding gegeven..
borstvoeding is goed.. flesvoeding ook.. anders was het niet op de markt lijkt me...
gezondheid van een kind staat boven aan...

En de een kies voor de borst en de ander voor de fles.. de keus ligt bij de ouder zelf..
Ik heb gekozen voor fles en dit zijn nu 2 gezonde grote kids van bijna 15 en 8 jaar oud...

hier hopen we dit jaar dat we een wondertje mogen krijgen.. en ook dan zal ik kiezen voor fles voeding..

Nootje38
3 January 2010, 14:26
ze raden je af om iig afgekolfte bv in de magnetron op te warmen, want daar gaan veel voedingsstoffen in verloren.

En de FV is tegenwoordig zo goed dat je je daar echt geen zorgen om hoeft te maken hoor BW.
Kee t zal nooit t zelfde zijn als bv, maar vind niet dat je t moet "afkeuren". Zijn zat die bv willen geven, maar niet kunnen.
En die kinderen zijn allemaal groot geworden. Mijn man heeft alleen de fles gehad en heeft geen enkele allergie.
Ik geef momenteel ook bv, maar ik heb dan zo een pijn dat ik op zo een moment echt overweeg om niet fv te geven hoor.
Mijn tepels liggen er half af en zijn zo gekorst als ik weet niet wat, omdat me engeltje een zuigkracht heeft die niet normaal is :shock: en je tepels natuurlijk ook nog moeten wennen... Maar zo fijn is t niet hoor, vooral niet als je kei veel hebt en je niet eens je bed uit kunt omdat je borsten zo vol zitten en gespannen zijn :?

Maar lijkt mij als je niet een flesje in de magnetron op wilt warmen je ook geen auto oplaadding wilt, want komt dan beetje op t zelfde neer niet?
En wat is er mis met kraanwater? Kee verschild per regio hoeveel kalk erin zit, maar tis niet zo dat we in afrika wonen of zo.
T water is zo schoon dat je bij wijze van t water uit de wc kunt drinken.

Zoals fiemo al aangaf, google er over. En je kraamhulp zal je tegen die tijd voldoenen adviesen en tips geven.
kraan water kan idd wel een beetje verschillen waar ik woon zit niet zo veel kalk in... waar mijn zus woon heel veel en die moest ook bron water gebruiken... daarvoor... maar normaal is het kraan water koken dan is het vaak ook goed. en het water in nederland is idd vaak van goeie kwalitijd

Nootje38
3 January 2010, 14:29
PS rede dat ik dus geen borstvoeding geeft.. komt omdat ik zowel na de oudste en de jongste bulten kreeg richting onder me oksels.. die ik bij de huisarts dus weg moest laten halen...

Beebie_Wish
3 January 2010, 16:01
Dat over fles verwarmer voor in de auto heb ik alleen maar gelezen en gezien (aanbieding bij de prenatal) dus zodoende dat ik dat het er neer had gezet omdat ik dat dus gezien heb.
En bij ons in de regio raad onze vk kraanwater af omdat het water dikker is en er best wel kalk in zit en dus van die bar le duc water aangeraden word.

En we lezen zelf ontzettend veel op internet en zoeken dus ook gerust van alles op via google ;) . En over de maxicosi + autostoel in een deze is zeer weinig gebruikt omdat die mensen er 2 hadden, ze hadden deze toen zelf aangeschaft maar niet wetende dat ze er ook een cadeau kregen, en dus hadden ze degene die ze cadeau hadden gekregen (was precies ook van zelfde merk omdat fysiotherapeuten die soort aanraden). En dus degene die wij overgenomen hebben is dus erg zelden of bijna niet gebruikt.

Maar goed ieder zijn eigen ding ;)

draakje27
3 January 2010, 16:31
breek ook effies in vanwege de voeding....

vind dat je ieder in zijn eigen waarde moet laten wat betreft de keuze voor bv of fv....ik heb bewust gekozen voor fv en heb daar meerdere redenen voor en ook niet iedereen heeft de keuze...soms lukt het idd niet om bv te geven!!

hier worden de flesjes gewoon gemaakt met warm stromend water uit de kraan!! opwarmen in de magnetron zou weer meer kans geven op bacterien enz.... en stromend water uit de kraan bevat minder bacterien en schijnt schoon genoeg te izjn voor het gebruik van de voeding!! ideaal al zeg ik het zelf, geen gezeur meer met flesjes opwarmen in de flessenwarmer of een verdieping naar boven moeten voor het maken van het flesje want vaak is er wel stromend warm water te vinden op de verdieping...

meiden die bv willen gaan geven...heb alle respect voor jullie en vind het echt knap van degene die dit goed vol houden....voor mij is dit niet weggelegd!!

succes jullie.....julie izjn al over de helft....voor je het weet is het jullie tijd!!

liefs

Bente
3 January 2010, 16:35
ik ga proberen bv te geven, maar mocht het niet lukken dan krijgt de kleine gewoon fv.
en idd die voeding is tegenwoordig zo goed als gelijk aan bv..........
je weet nooit hoe het gaat natuurlijk, ik ken mensen die na een week stoppen, maar er zijn er ook die na een half jaar nog zelf voeden, we zullen wel zien hoe het loopt.

Nootje38
3 January 2010, 16:42
Heel belangrijk meiden.. het beste is het antwoord op je eigen gevoel te geven... voor vele is het allemaal hun eerste.. ik ben zelf al een gevordere mams mijn kids zijn 14 en 8 jaar... maar luisteren na je eigen gevoel en ook uiteraad die van je manneke.. je kan je vraag idd opzoeken via google,,, of stellen hier op het forum of andere forum... ervaringen van elkaar leert men van maar altijd je eigen gevoel volgen en die van je manneke.. is het beste meiden... en echt geloof me.. als de kids geboren zijn.. lukt het op een gegeven moment vanzelf.. als ze geboren zijn.. is het in het begin ff roeien met gevoelens enz.. maar voor je het weet pak je het zo op meiden..

Bambi80
3 January 2010, 16:48
ik kies er in ieder geval voor om eerst borstvoeding te proberen ivm evt. antistoffen die je kindje zo meekrijgt. Nadeel vind ik dat je er dan wel vitamine e of d(?) los bij moet geven. Mocht de borstvoeding niet lukken (en als ik het zo zie, moet je echt geluk hebben ermee) stap ik zonder er rouwig om te zijn over op flesvoeding waar wel alle vitamines inzitten. Het is allebei goed en ieders eigen keuze. Wij wonen trouwens ook in een streek met redelijk zacht water. Ik vind het persoonlijk onzin om water uit een flesje te gebruiken. Ze gaan zeker niet dood van kraanwater en als je kindje het er goed op doet zonder al te veel problemen met krampjes e.d... zie ik echt het probleem niet.
Ik heb nog niet gelezen over de autoflesjesverwarmer, maar denk dat ik liever aluminiumfolie of iets gebruikt om warm te houden en zo erg is het toch niet als het een beetje afgekoeld is?? en meeste restaurants kunnen je volgens mij wel helpen opwarmen

Nootje38
3 January 2010, 16:55
aluminiumfolie klopt ik had dit ook al gemeld in het decemberforum volgens mij...
maar het houd idd ook goed warm...

Beebie_Wish
3 January 2010, 16:56
Inderdaad dat is ook een van onze redenen dat mocht het echt echt echt echt echt niet lukken met de bv dan word het ook wel fv maar dan niet opwarmen in de magnetron ivm verhoogde kans op bacterien etc...En omdat in onze regio water uit de kraan afgeraden word zouden we het moeten koken in waterkoker en dan in zo´n thermoskan gieten, vervolgens met bar le duc water op temperatuur maken..

breek ook effies in vanwege de voeding....

vind dat je ieder in zijn eigen waarde moet laten wat betreft de keuze voor bv of fv....ik heb bewust gekozen voor fv en heb daar meerdere redenen voor en ook niet iedereen heeft de keuze...soms lukt het idd niet om bv te geven!!

hier worden de flesjes gewoon gemaakt met warm stromend water uit de kraan!! opwarmen in de magnetron zou weer meer kans geven op bacterien enz.... en stromend water uit de kraan bevat minder bacterien en schijnt schoon genoeg te izjn voor het gebruik van de voeding!! ideaal al zeg ik het zelf, geen gezeur meer met flesjes opwarmen in de flessenwarmer of een verdieping naar boven moeten voor het maken van het flesje want vaak is er wel stromend warm water te vinden op de verdieping...

meiden die bv willen gaan geven...heb alle respect voor jullie en vind het echt knap van degene die dit goed vol houden....voor mij is dit niet weggelegd!!

succes jullie.....julie izjn al over de helft....voor je het weet is het jullie tijd!!

liefs

Beebie_Wish
3 January 2010, 16:58
Maar goed iedereen moet hier allemaal hun eigen keuze nemen die voor hun het beste lijkt en natuurlijk kunnen we hier onze vragen ook allemaal kwijt net als op google... ;)

Indootje
3 January 2010, 17:44
ik heb het bij alle ontlasting dat het druk geeft en erger word. en als ik wat scheef op de bank heb gezeten en opsta. Dan klap ik dubbel en loop als een oud vrouwtje. De zijkant van mijn buik is ook superhard van mijn ribben tot mijn heupen.

Ik heb ook de laatste dagen, voornamelijk 's nachts soort van buikpijn en da het erger wordt bij ontlasting en het erger wordt. Kan het niet gewoon bandenpijn zijn??

Indootje
3 January 2010, 17:47
Hey allemaal... HAPPY NEWYEAR!! Dat we met z'n allen maar prachtige, lieve, gezonde baby's mogen krijgen!! :)

Morgen hebben we de 20 weken echo, erg spannend hoor...Kon er vanacht al bijna niet van slapen.

Succes Da-Silva, spannend hoor!
Ik mag woensdag en zit nu ook al redelijk in "gezonde" spanning :-)

Indootje
3 January 2010, 17:48
@ Marieke, klopt dat er van difrax zelf geen 1 is maar er moet toch een apparaat zijn waar ze wel in kunnen lijkt mij :D hahah... Is trouwens de maxicosi niet veel kleiner dan de mutsy??

Leuk dat iedereen zo druk aan het kopen is :D Schiet ook wel op nu.... komende 4 maandjes zijn zo voorbij :D

Bedoel je de kinderwagen Maxi Cosi of Mutsy? Die van Maxi Cosi is groter.

Ik moet me nog even verdiepen in een sterilisator, maar denk wel dat we die aan gaan schaffen, ja.

Begint zeker op te schieten, gaat nu harder dan we denken! :-D

Indootje
3 January 2010, 17:53
Nou, ik moet waarschijnlijk wel aan de FV, want heb bijna 9 jaar geleden een borstverkleining gehad, dus of ik wel BV kan geven is nog maar de vraag.

Persoonlijk denk ik dat FV absoluut net zo goed zal zijn anders was het niet op de markt en elk jaar ontwikkelt het zich steeds verder en beter. En gewoon kraanwater kan volgens mij ook wel, we leven tenslotte niet in een 3e wereld land, maar goed, ieder inderdaad haar mening.

Indootje
3 January 2010, 17:53
Ben vandaag trouwens 20 weken, jeeee, weer een mijlpaal :lol: !!!!

draakje27
3 January 2010, 18:16
en weet niet hoe duur zo'n sterilisator is...maar ( en dat kan per kraamhulp verschillen dus hang me er neit aan op) wij hoeven dus alleen bij in gebruik name spenen en flesjes uit te koken en daarna gewoon met een sopje schoonmaken dus niet meer dagelijks uit koken...zou dit eerst navragen voordat je een duur ding aan gaat schaffen...kleine tip

Bambi80
3 January 2010, 18:20

Ik heb ook de laatste dagen, voornamelijk 's nachts soort van buikpijn en da het erger wordt bij ontlasting en het erger wordt. Kan het niet gewoon bandenpijn zijn??

ik had het vannacht ook op zijn ergst en na het lopen in de stad gisteren en vandaag. Ik begin inderdaad te denken dat het toch de banden zijn ja.

Bambi80
3 January 2010, 18:21

Bedoel je de kinderwagen Maxi Cosi of Mutsy? Die van Maxi Cosi is groter.

Ik moet me nog even verdiepen in een sterilisator, maar denk wel dat we die aan gaan schaffen, ja.

Begint zeker op te schieten, gaat nu harder dan we denken! :-D

de maxicosi is breder maar even lang als de mutsy. En ik denk dat je vooral de lengte nodig hebt.

BQ1986
3 January 2010, 19:13
Okey,... het lijkt net, als je de wagens naast elkaar zet of de mutsy veel groter is maar dat is dus niet zo :)

Over FV of BV... vind het onwijs moeilijk... het geven van BV lijkt mij erg mooi en intiem maar ook heel erg vermoeiend.
Kolven, geen tijd voor jezelf etc... dat het één beter is dan het ander daar geloof ik niet in!
En wat betreft het water, net wat je zegt indootje we leven niet in een 3e wereld land :)
Doordat k mijn eigen zaak heb en zodra ik me beter voel daar weer aanwezig wil zijn, lijkt FV mij ook ideaal.
Dut al met al.. nog erge twijfels! En weet echt niet welke kant ik op zou willen gaan met mijn keuze... :roll:

Gefeliciteerd met je 20w indootje... aftellen maar :D

BQ1986
Okey,... het lijkt net, als je de wagens naast elkaar zet of de mutsy veel groter is maar dat is dus niet zo :)

Over FV of BV... vind het onwijs moeilijk... het geven van BV lijkt mij erg mooi en intiem maar ook heel erg vermoeiend.
Kolven, geen tijd voor jezelf etc... dat het één beter is dan het ander daar geloof ik niet in!
En wat betreft het water, net wat je zegt indootje we leven niet in een 3e wereld land :)
Doordat k mijn eigen zaak heb en zodra ik me beter voel daar weer aanwezig wil zijn, lijkt FV mij ook ideaal.
Dut al met al.. nog erge twijfels! En weet echt niet welke kant ik op zou willen gaan met mijn keuze... :roll:

BQ1986

BQ1986
3 January 2010, 19:20
Mijn laptop bleef hangen hahaha vandaar dezelfde berichten :D

leonec
3 January 2010, 21:29
Ik las dat juist het opwarmen van water in een waterkoker wordt afgeraden ( las ik in het informatie boekje van de kraamzorg)

dit ivm met kalkvorming, magnetron is beter staat er in ...

Bambi80
3 January 2010, 21:58
even een tekstje overgetypt uit de info van de kraamzorg.
Voor het opwarmen van de voeding heb je een pan, magnetron of flessenwarmer nodig. Het gebruik van een waterkoker raden wij af in verband met kalkvorming. Woon je in een oud huis met een loden waterlieding, dan is het raadzaam bronwater te gebruiken bij de bereiding van de flesvoeding. Lood is schadelijk voor de gezondheid en kan in het water terechtkomen. Laat je hierover informere door de krammverzorgende.

Beebie_Wish
4 January 2010, 07:24
Goeiemorgen dames,

Sorry maar ik ben het er niet mee eens want juist heeft en de verloskundige maar ook de kraamzorg mijn zus geadviseerd juist wel water te koken in de waterkoker, en haar kinderen zijn allemaal groot geworden, en ook de ouders van mijn vroegere oppas kindje werd ook weer precies dat zelfde aangeraden, omdat ze ook geen kraanwater mochten gebruiken.

Je krijgt dan de waterkoker aangeboden door de verloskundige of kraamzorg die je juist wel mag gebruiken.

Dus niet alles wat ook op internet staat is niet altijd waarheid..Maar goed wilde even daarop reageren omdat mijn zus dat verhaaltje maar wat oneens over is.

Verder gaat het hier wel goed begin de kleine steeds sterker te voelen zo´n mooi intiem moment toch weer en we zijn helemaal in love met onze kleine uk.

Over 2 weken hebben we weer een controle (namelijk controle op suikergehalte) waarbij zo´n drankje moet drinken etc...

Unknown
4 January 2010, 08:23
Goedemorgen allemaal,

Ik wil jullie allemaal een heel goed jaar toewensen met alle geluk, liefde en gezondheid! Dit jaar wordt ons jaar…nog een paar maanden te gaan!!!!

Vandaag ben ik dan eindelijk ook 20 weken!!! Woensdag hebben we de 20 weken echo…begin nu ook een beetje zenuwachtig te worden….

Ik weet niet meer wie er last van had…volgens mij Marieke en Indootje…ik heb hetzelfde….sinds een week loop ik met een gebogen rug (net een oude vrouw) lijkt alsof ik echt veel gewicht moet dragen en dan heb ik veel last links en rechts in mijn pijn…en dat straalt naar mijn onderrug, billen en bovenbenen.
Twee keer kon ik echt niet meer lopen en kon alleen maar zitten/liggen. Slapen gaat ook moeilijk omdat k geen goede houding kan vinden…
Denk idd dat het de banden zijn…zal het woensdag navragen bij de gyn.

Bambi80
4 January 2010, 10:11
Goeiemorgen dames,

Sorry maar ik ben het er niet mee eens want juist heeft en de verloskundige maar ook de kraamzorg mijn zus geadviseerd juist wel water te koken in de waterkoker, en haar kinderen zijn allemaal groot geworden, en ook de ouders van mijn vroegere oppas kindje werd ook weer precies dat zelfde aangeraden, omdat ze ook geen kraanwater mochten gebruiken.

Je krijgt dan de waterkoker aangeboden door de verloskundige of kraamzorg die je juist wel mag gebruiken.

Dus niet alles wat ook op internet staat is niet altijd waarheid..Maar goed wilde even daarop reageren omdat mijn zus dat verhaaltje maar wat oneens over is.

Verder gaat het hier wel goed begin de kleine steeds sterker te voelen zo´n mooi intiem moment toch weer en we zijn helemaal in love met onze kleine uk.

Over 2 weken hebben we weer een controle (namelijk controle op suikergehalte) waarbij zo´n drankje moet drinken etc...

ik heb deze info van mijn eigen kraamzorg hoor! niet van internet! en denk zelf dat als je de waterkoker regelmatig ontkalkt je er geen last van hoeft te hebben.

Bambi80
4 January 2010, 10:13
Goedemorgen allemaal,

Ik wil jullie allemaal een heel goed jaar toewensen met alle geluk, liefde en gezondheid! Dit jaar wordt ons jaar…nog een paar maanden te gaan!!!!

Vandaag ben ik dan eindelijk ook 20 weken!!! Woensdag hebben we de 20 weken echo…begin nu ook een beetje zenuwachtig te worden….

Ik weet niet meer wie er last van had…volgens mij Marieke en Indootje…ik heb hetzelfde….sinds een week loop ik met een gebogen rug (net een oude vrouw) lijkt alsof ik echt veel gewicht moet dragen en dan heb ik veel last links en rechts in mijn pijn…en dat straalt naar mijn onderrug, billen en bovenbenen.
Twee keer kon ik echt niet meer lopen en kon alleen maar zitten/liggen. Slapen gaat ook moeilijk omdat k geen goede houding kan vinden…
Denk idd dat het de banden zijn…zal het woensdag navragen bij de gyn.

Gefeliciteerd met je 20 weken zwangerschap!!!
ik denk dat jij ook last van bekkeninstabiliteit erbij hebt. Maar ik en indoortje moeten dat ook goed in de gaten houden dat we verder geen pijn in rug, heupen, billen, benen krijgen.

Bambi80
4 January 2010, 10:26
ow unknown. ik zou daar meteen mee naar een fysiotherapeut gaan.

Beebie_Wish
4 January 2010, 10:49
Oke marieke ik heb het dan ff verkeerd gelezen mijn excuses. En ja denk dat ze dat dan ook wel aan mijn zus en die ouders toen ook verteld hebben als je het sowieso goed ontkalkt enz...

Dank je wel iig voor de info ;)

Unknown
4 January 2010, 10:55
ow unknown. ik zou daar meteen mee naar een fysiotherapeut gaan.

Heb ik geen verwijsbriefje van de vk of huisarts nodig?
Ik dacht dat zij eerst moesten bevestigen dat het idd mijn bekken zijn….

Bambi80
4 January 2010, 11:12
je kunt sinds een paar jaar rechtstreeks naar de fysio. Je hebt geen verwijzing meer nodig.

Nadine
4 January 2010, 11:19
Het is wel verstandig om naar een HA te gaan, juist als je nog niet weet dat het om bekkeninstabiliteit gaat.
Als het iets anders is kunnen de klachten door fysiotherapie juist verergeren.

draakje78
4 January 2010, 11:22
indo en unknown gefeli met jullie 20 weken!

voor de fysio heb je idd geen verwijsbriefje meer nodig! kan zijn wanneer iets chronisch is de verzekering dat alsnog wil maar dat kan altijd dan later geregeld worden!
Indien mn medicatie het toelaat wil ik wel bv proberen, maar zoals het ernu uitziet lijkt dat niet helemaal haalbaar, ik zie wel

toen mn zus nu bijna 2 jaar geleden beviel van haar vijfde merkte ze al dat er veel regeltjes veranderd zijn. Zo mocht zij van de kraam ook gewoon heet water uit de kraan gebruiken.
Ik zou nu niet goed weten hoe alles is en moet en gaat enzo.

da-silva
4 January 2010, 11:23
We zijn net terug van de 20 weken echo. Alles was goed!!
en we krijgen een..... JONGEN!!!! woooheeeeee! :D :D

Nadine
4 January 2010, 11:24
Gefeliciteerd Da Silva! Een jongen! Leuk!

Ik heb ook last van bandenpijn.
Als ik naar de wc ben geweest heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder haar plek opnieuw moet vinden.
Maar ik heb er niet voortdurend last van.

Ook lage rugpijn, ik doe er wel rekoefeningen voor, maar dat wordt steeds moeilijker met die buik :)

draakje78
4 January 2010, 11:26
fijn dat alles goed was da silva en gefeliciteerd met jullie zoon!

da-silva
4 January 2010, 11:27
thanks... ik krijg die glimlach ook maar niet van mijn gezicht!

Beebie_Wish
4 January 2010, 11:44
Een zoon Gefeliciteerd da-silva ;) . Op naar de volgende mijlpaal hihi

Heb over 2 weken weer controle

tineke24
4 January 2010, 11:48

Fijn dat de echo goed was!!! Leuk een jongen :d
die blijven toch echt in de meerderheid!!

draakje78
4 January 2010, 12:00
thanks... ik krijg die glimlach ook maar niet van mijn gezicht!
lekker blijven glimlachen :D

leonec
4 January 2010, 12:09
Da - silva GEFELICITEERD !!!!

LEUK HOOR, DE JONGENS ZIJN INDERDAAD IN DE MEERDERHEID...

Miesje78
4 January 2010, 12:15
Hallo allemaal. En de beste wensen nog.

Fijn dat er alweer meiden bij zijn met goede 20weken echo's! Is iedereen nu geweest eigenlijk??
En inderdaad, meer jongetjes dan meisjes, haha. Hoe zou dat de andere maanden zijn?

Hebben jullie trouwens ook zo'n moeite met een leuke naam kiezen? Wij hadden een hele leuke jongensnaam, maar nog geen meisjesnaam en natuurlijk wordt het dan een meisje :D . Dus nog ff ploeteren. Ik had er best een aantal, maar die vind ik nu allemaal niet meer leuk...

Vrijdag 15 januari hebben wij nog een pretecho, vooral voor de 2 kinderen van mijn man, kunnen zij ook een keer naar de baby kijken. Ze mochten niet mee naar het ziekenhuis voor de 20weken echo.
Ik ga wel vragen of ze nog een keertje kunnen checken wat het wordt. Je weet nooit, hihi. Ik ben heel blij met een meisje hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar toen we het onze ouders en zussen vertellen (dat zijn de enigen die het weten) zeiden ze meteen dat ze verhalen hadden gehoord dat ze het geslacht verkeerd hadden.

Unknown
4 January 2010, 12:37
Denk dat ik de VK maar ga bellen…heb er toch dagelijks last van en lopen gaat heel voorzichtig….

Miesje ik heb woensdag de 20 weken echo…
Enne bij ons was het juist dat we veel meisjesnamen leuk vonden en bij jongensnamen twijfelden en steeds van mening verschilden
Toen we uiteindelijk hoorden dat het een jongen werd, waren we het wel binnen twee dagen eens met elkaar. Nu hebben dus al een definitieve jongensnaam.
Voor de zekerheid zullen we ook enkele meisjesnamen kiezen.

Bambi80
4 January 2010, 13:28
Het is wel verstandig om naar een HA te gaan, juist als je nog niet weet dat het om bekkeninstabiliteit gaat.

echt niet waar wat je zegt. De huisarts weet niet zoveel van het bewegingsapparaat als de fysiotherapeut. Fysiotherapeut weet door juiste vragen te stellen en evt. te testen of het om BI gaat. De huisarts zal hooguit jouw en zijn vermoeden in een vraag stellen aan de fysio om te kijken of het inderdaad BI is. Als het geen probleem met het beweginsapparaat is, zal de fysio je doorsturen naar de huisarts. Als de fysio het niet zou kunnen vaststellen of het om BI gaat, zouden ze het een paar jaar in nederland niet veranderd hebben dat fysio's direct toegankelijk zijn zonder verwijzing.

Bambi80
4 January 2010, 13:29

Gefeliciteerd Da-silva!!!!!!!
ik ga even het lijstje voor je opzoeken en het erin zetten!!!!

Bambi80
4 January 2010, 13:32
Hallo allemaal. En de beste wensen nog.

Fijn dat er alweer meiden bij zijn met goede 20weken echo's! Is iedereen nu geweest eigenlijk??
En inderdaad, meer jongetjes dan meisjes, haha. Hoe zou dat de andere maanden zijn?

Hebben jullie trouwens ook zo'n moeite met een leuke naam kiezen? Wij hadden een hele leuke jongensnaam, maar nog geen meisjesnaam en natuurlijk wordt het dan een meisje :D . Dus nog ff ploeteren. Ik had er best een aantal, maar die vind ik nu allemaal niet meer leuk...

Vrijdag 15 januari hebben wij nog een pretecho, vooral voor de 2 kinderen van mijn man, kunnen zij ook een keer naar de baby kijken. Ze mochten niet mee naar het ziekenhuis voor de 20weken echo.
Ik ga wel vragen of ze nog een keertje kunnen checken wat het wordt. Je weet nooit, hihi. Ik ben heel blij met een meisje hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar toen we het onze ouders en zussen vertellen (dat zijn de enigen die het weten) zeiden ze meteen dat ze verhalen hadden gehoord dat ze het geslacht verkeerd hadden.

bij mij zeiden ze bij de 20 weken echo dat het bij een jongen nooit te ontkennen is dat het een jongen is. Wat er hangt, gaat echt niet ineens weg. Maar soms kunnen ze zich vergissen bij meisjes, dat het toch een jongen blijkt te zijn en de balletjes pas na de 20 weken echo te zien waren.

BQ1986
4 January 2010, 16:32
Klopt idd marieke,.. jongetje naar meisje gaat niet lukken haha :D

Wat was die site ook alweer over veiligheid?

Hoe gaan jullie je wiegje en ledikantje aankleden, matras + beschermer + hoeslaken en dan met een lakentje of een dekentje?

Bambi80
4 January 2010, 16:37
heel simpel....www.veiligheid.nl

wij gebruiken velux 4 seizoenendeken met eromheen een dekbedovertrek. OVer de matras hebben we de aerosleep, maar denk dat ik ook nog een gewone molton en hoeslaken gebruik. Achteraf heb ik zoiets van.....helemaal niet praktisch die aerosleep bij spugen, want je kunt ze niet gebruiken met een hydrofielluier onder het hoofdje mocht de baby moeten spugen.

BQ1986
4 January 2010, 16:47
Klopt idd.. je moet dan ook alles van aerosleep gebruiken... Tja.. ik denk ook dat je deze beschermer voornamelijk gebruikt voor de 1e weken dat je bang bent voor wiegendood.

Hahaha dat is idd erg simpel :D Dank je!

BQ1986
4 January 2010, 17:01
Marieke, maken jullie gebruik van een wiegje of gaat de kleine man gelijk in het ledikantje?

Wat gebruik je in het wiegje, ook een dekentje of alleen een lakentje?

Vanaf welke maand gaat een baby in een slaapzak?

Bambi80
4 January 2010, 18:21
gelijk in het ledikantje en dan gewoon alles kort opmaken zodat de baby niet onder het dekentje kan schuiven met zijn hele lijf.
van dat slaapzakje weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het om de maat gaat of het al past. Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige het slaapzakje bij de voetjes onder het matras stoppen tegen het draaien en de teveel aan ruimte over is. Maar ben erg benieuwd wat anderen ervan zeggen.

draakje78
4 January 2010, 18:56
de echo was goed hoor! en erg leuk om zolang naar de baby te kijken!
het hele verhaal staat verder op de hyves dus zal het hier niet nog eens gaan neerzetten hihi

ik ga geen wiegje gebruiken, ben nog wel aan het twijfelen of ik het ledikantje eerst bij ons op de slaapkamer zet maar kan ook goed zijn dat ik daarvoor gewoon de wandelwagenbak voor ga gebruiken.

Sively
4 January 2010, 19:57
Miesje78 ..............Jongen..........meisje
Da-silva ................Meisje..........Jongen
Unknown ..............Jongen .........Jongen
Leonec ................Meisje............Meisje (80 %)

Weten het pas bij de geboorte:
Sively ...................??? ..............???
Draakje .................??? ..............???
Andrea80 ..............Jongen .........Baby....... 20 weken echo 6 januari
Jenny ...................??? ..............???

Sively
4 January 2010, 19:58
Draakje en DaSilva: gefeliciteerd met de goede echo's!!!

Wij gebruiken beneden een wiegje. Heb het wiegje waar mijn man als baba in geslapen heeft opgeknapt. En boven een bedje/ledikant.

Bambi80
4 January 2010, 20:12
Jenny ...................??? ..............Baby
Sively ...................??? ..............Baby
Draakje .................??? ..............Baby

sorry silvy, 1 aangesloten lijst vind ik wat handiger. waar baby achter staat is pas bekend bij de geboorte of iemand wil niet dat het op de site bekend is.

Bambi80
4 January 2010, 20:22
gefeliciteerd met je goede echo draakje! ben er blij om!

leonec
4 January 2010, 21:31
Fijn hoor die goed echo s !!!!!!!

Marieke bij mijn zwanger zijn broertje zeiden ze ook dat het een jongetje was en ja hoor het was toch echt een meisje bij de geboorte :shock:

dus het kan wel ;)

draakje78
4 January 2010, 21:41
gefeliciteerd met je goede echo draakje! ben er blij om!
dank wij zelf natuurlijk ook! :D

Nadine
4 January 2010, 21:45
Gefeliciteerd Draakje, met de goede echo!

echt niet waar wat je zegt. De huisarts weet niet zoveel van het bewegingsapparaat als de fysiotherapeut. Fysiotherapeut weet door juiste vragen te stellen en evt. te testen of het om BI gaat. De huisarts zal hooguit jouw en zijn vermoeden in een vraag stellen aan de fysio om te kijken of het inderdaad BI is. Als het geen probleem met het beweginsapparaat is, zal de fysio je doorsturen naar de huisarts. Als de fysio het niet zou kunnen vaststellen of het om BI gaat, zouden ze het een paar jaar in nederland niet veranderd hebben dat fysio's direct toegankelijk zijn zonder verwijzing.

Het is waar wat je zegt: een fysiotherapeut weet meer van het bewegingsapparaat dan een HA. Maar er is nog helemaal geen diagnose gesteld.
Het probleem is juist dat een fysiotherapeut geen diagnose kan stellen over iets anders dan het bewegingsapparaat. En lang niet elke fysiotherapeut stuurt een patient terug naar de HA.
Ik weet waar ik over praat.

draakje78
5 January 2010, 08:36
ik denk dat het per fysio en huisarts allemaal wel een beetje verschilt. Ik weet van mijn fysio dat als ze iets niet vertrouwt ze me alsnog naar de HA stuurt met haar bevindingen, maar ik heb ook een fysio gehad die zelf op onderzoek ging en ik daar aardig wat "tijd" om werkelijk te herstellen heb verloren

ik zou in dit geval dan voor de zekerheid beide al bellen, kan toch nooit kwaad?

Beebie_Wish
5 January 2010, 08:45
Goeiemorgen dames,

Allereerst draakje gefeliciteerd met jullie goede echo ;) Geldt ook voor de andere dames die een goede echo hebben gehad.

Wie van hier gaan er ook allemaal naar de 9-maanden beurs?? Ik ga fijn met mijn mannetje ben benieuwd ;) . En over 2 weken gaan we ook naar J.A. zal wel lekkere vermoeiende dag gaan worden maar ach beweging is juist ook wel goed.

Echt nog 4 maanden en dan zullen wij zeg maar aan de beurt zijn en onze beebs in de armen te mogen sluiten, ooh kan haast niet wachten.
Mijn mannetje heeft dan besloten om 1 hele maand vrij te nemen zoooo lief, hij kan ook al niet echt meer wachten hihi..

draakje78
5 January 2010, 08:54
ik twijfel nog over de 9 maanden beurs, hoor niet zo al te beste verhalen en ik hou niet zo van beurzen

het is hier de bedoeling dat lief 2wk vrij neemt als dat lukt met het werkt, lukt het niet dan wel meteen 2 dagen na de bevalling en een week als de kraamzorg weg is, maar we gaan er vanuit dat het met die 2 weken wel moet lukken hoor!
en dan hebben we half sept nog een week vrij en dan ergens verder in het najaar ook weer!

Beebie_Wish
5 January 2010, 09:02
Ooh wat voor een verhalen zullen er dan zijn op de 9-maanden beurs??

Andrea80
5 January 2010, 09:15
Hello Ladies,

Hier gaat alles wel goed. Heb bijna geen tijd en zin om achter de PC te kruipen alleen als ik op werk zit neem ik er af en toe wat tijd voor.
Thuis ben ik druk met het kamertje. Kamertje is ondertussen behangen en vrijdag gaan we de meubeltjes en wagen bestellen.

Ben trouwens best een beetje "zenuwachtig" voor morgen voor mijn 20 weken echo.
Ben ongeduldig, onrustig enz.

Heb gewoon weer zin om de kleine te zien.
Indootje, heb jij ook zo'n zin in morgen??? :D

Wat betreft de 9 maanden beurs, ik ga wel met mijn moeder. Dat was een van de eerste dingen die ze riep toen ze hoorde dat ik zwanger was. Zij heeft een eigen kraambureau en is ook lactatiekundige dus ze weet een hoop en is erg bekend met de beurs.

Vandaag 20 weken precies!! :D

nou groetjes Andrea

draakje78
5 January 2010, 10:44
Ooh wat voor een verhalen zullen er dan zijn op de 9-maanden beurs??
meer over de 9 maanden beurs, dat je er best een hoop info kan halen maar voor de rest erg tegenvalt,

ben met trouwen wel naar de trouwbeurs geweest, ook dat vond ik idd tegenvallen.
Aangezien de 9 maanden beurs in februari is heb ik het meeste dan toch ook al uitgezocht qua wagen, kamer inrichting etc

draakje78
5 January 2010, 10:45
en andrea gefeliciteerd met je 20 weken mijlpaal!

Bambi80
5 January 2010, 11:36
Gefeliciteerd Draakje, met de goede echo!

Het is waar wat je zegt: een fysiotherapeut weet meer van het bewegingsapparaat dan een HA. Maar er is nog helemaal geen diagnose gesteld.
Het probleem is juist dat een fysiotherapeut geen diagnose kan stellen over iets anders dan het bewegingsapparaat. En lang niet elke fysiotherapeut stuurt een patient terug naar de HA.
Ik weet waar ik over praat.

misschien dat niet alle fysio's doorsturen, maar ik weet ook waar ik over praat en als fysio wordt je nu wel opgeleid om alles wat niet bij bewegingsapparaat hoort terug te sturen naar de huisarts.

Miesje78
5 January 2010, 14:00
Ik wilde naar de 9 maanden beurs, maar we hebben dat weekend een weekendje naar Berlijn geboekt. Veel leuker, dus dan gaan we maar niet naar de beurs!

Verder lees ik wel, maar kan niet alles onthouden. Wat al blijft hangen na de hormonen wordt wel weer geblokkeerd door mijn snot-hoofd. Jakkes, wat ben ik er klaar mee om ziek te zijn zeg!

Ik ga over 2 weken weer naar de fysio. Daar was ik al bij voor ik zwanger was ivm rugklachten en daar blijf ik nu. Kan zij ook mooi de rest in de gaten houden. Ik weet zeker dat als zij het niet weet/kan ze me doorstuurt naar de huisarts.
Ik denk dat er echt wel bij zitten die dit niet doen, maar gelukkig heb ik die niet.

Lieke4
5 January 2010, 18:24
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's :D En voor die nog mogen; veel plezier!
Ik ga niet naar de 9 mnd beurs, heb ook al bijna alles al binnen...

Heb even m'n urine laten controleren maar gelukkig geen blaasontsteking.... de kleine beeb ligt w.s steeds wat tegen m'n blaas te drukken ;)

Verder gaat hier gelukkig alles goed...., beetje weinig tijd om te schrijven hier momenteel, maar ik hou de site's wel in de gaten hoor :lol:

Indootje
5 January 2010, 18:28
@Da-Silva, gefeliciteerd met een jongen!!!!!!! Echt, wat een boel jongetjes, leuk hoor!

@Miesje, wij hebben juist dat we heel veel meisjesnamen hadden, maar een leuke jongensnaam vinden we erg moeilijk....pfff. Dus nog even door puzzelen enzo hoor...hahaha

@Unknown, hoe is het met die pijn?

@BW, wat is de J.A.? Sorry, maar kan echt even niets bedenken.

Ik ga wel naar de 9maandenbeurs met mijn moeder en schoonmoeder, gewoon ook voor de gezelligheid en om alvast wat in de stemming te komen met de baby :-)

@Andrea, gefeliciteerd met je 20 weken!!!!
Ja, ik ben ook een beetje zenuwachtig voor morgen hoor. Heel spanend, voornamelijk hopen dat alles (wat ze dan kunnen zien) gewoon helemaal goed is!!!!

Over hoe ik het bedje opmaak. Hetzelfde zoals Marieke aangaf. 4 seizoendekentje met een laken en dan zo strak mogelijk instoppen enzo.
Ik had e.e.a. opgezocht over de slaapzak. 1) de slaapzak mag vanaf 3 maanden gebruikt worden 2) de slaapzak mag niet te groot zijn, daarom hebben ze ook verschillende maten. 3) de rits mag niet helemaal tot boven komen anders kan het in de nek komen enzo.

Ik moet zeggen dat ik wel weer even moet wennen aan het harde werken gisteren en vandaag.... :?

@Lieke, gelukkig geen blaasontsteking, scheelt weer ;-)

Indootje
5 January 2010, 18:31
Jenny ...................??? ..............Baby
Sively ...................??? ..............Baby
Draakje .................??? ..............Baby
Indootje ...............Meisje............Jongen

Beebie_Wish
5 January 2010, 18:33
Zooo wat was ik toch ongelooflijk kwaad vanmiddag ik moest in het centrum wezen en werd netjes afgezet door mijn instructrice, even later voorzichtig lopend over de stoep echt wat is dat spekglad zeg want op gegeven moment daar was het dan ´´kedeng´´ daar ging ik hoor onderuit !!!! Echt mijn tranen stonden gelijk in mijn ogen en liep te schelden om me heen over van alles en nog wat en vooral over die vieze vuile k*t troep + sneeuw !!!!

LAAT HET MAAR HEEL SNEL GAAAAAAAN DOOOOOOOOOOOIEN !!!!! Weg met die k*t sneeuw !!!!

Mag van mij wel snel 15 graden worden of nog beter stuur die hele warme zon wat in curacao is maar ff hierheen naar nederland...Want dit ben ik nu echt helemaal spuuuug en spuuuuugzat bahh !!!! En dan door heel nederland elke gemeente die een gebrek aan (strooi)zout hebben wat dus gaat lijden tot nog meer gladde wegen....

Beebie_Wish
5 January 2010, 18:34
Indootje: J.A. = Jumping Amsterdam ;)

Indootje
5 January 2010, 18:38
Oh ja, hahah. Sorry, zit niet zo in de paarden, tenminste, dat is het toch? :roll:

Beebie_Wish
5 January 2010, 18:43
Ja idd J.A. is groot spring concour (paarden) ;)

Bambi80
5 January 2010, 19:06
Indootje,
gaat het weer met de hoofdpijn?

en BW. ik hoop dat je je geen pijn gedaan hebt en het goed gaat met jou en beeb.

ik ga denk niet naar de 9 maandenbeurs.

vandaag zijn mijn spulletjes van babypark binnengekomen. 4-seizoenendeken (hypoallergeen), dekbedovertrek en hemeltje in turquoise. Blij mee! Verder ben ik van plan morgen te beginnen met zwangerschapszwemmen. Toch maar een tankini besteld, want schijnt dat anders de broekjes van normale bikini zo gaan trekken bij je buik en hij is zo leuk mijn tankini.

Beebie_Wish
5 January 2010, 19:50
Nou ik heb alleen een enorme pijn aan mijn kont en linker knie. Voor de rest voel ik nog wel gewoon steeds die plopjes in mijn buik, dus hoop ik dat alles met de kleine nog wel goed zit, was gelukkig niet op mijn buik gevallen maar je schrikt toch wel want nu je zwanger bent denk je al gauw niet meer alleen aan jezelf maar ook aan de kleine die binnen in je aan het groeien is.

Zomenteen maar lekker naar bedje toe want ben ook wel weer aardig moe pfoe.

Groetjes,

Miesje78
5 January 2010, 19:55
Gelukkig maar BW! Is inderdaad helemaal ruk die galdheid...

@indootje; succes morgen! Nog maar 1 nachtje slapen..
Enne.... geef mij die meisjesnamen maar dan ;)

@mariekepiek; veel plezier met zwemmen en je tankini! Leuk hoor.
Ik ben ook wel van plan te gaan zwemmen. Even kijken hoe het nu zit, het zwembad is net van eigenaar veranderd.
En doen jullie ook iets van gym of yoga ofzo? Ik zit nog steeds te twijfelen wat nu wat voor ons is... Van de week toch echt maar eens gaan opzoeken en aanmelden.

draakje78
5 January 2010, 19:59
Indootje,

en BW. ik hoop dat je je geen pijn gedaan hebt en het goed gaat met jou en beeb.

vandaag zijn mijn spulletjes van babypark binnengekomen. 4-seizoenendeken (hypoallergeen), dekbedovertrek en hemeltje in turquoise. Blij mee! Verder ben ik van plan morgen te beginnen met zwangerschapszwemmen. Toch maar een tankini besteld, want schijnt dat anders de broekjes van normale bikini zo gaan trekken bij je buik en hij is zo leuk mijn tankini.
ik ben benieuwd naar je tankini, ik ga nog even in mn oude badpak, als het nou goed gaat wil ik ook een tankini hihihi

da-silva
5 January 2010, 20:29
@ Andrea en Indootje: heeel veel plezier morgen, ik duim voor jullie mee!

@ mariekpiek: Ik moet ook een nieuwe tankini, mijn broekje zit niet meer zo lekker. Ik ga elke week zwemmen met 2 vriendinnen, maar het liefste zou ik wel willen zwangerschapzwemmen. Ik vind het alleen zo jammer als ik niet meer met hun zou gaan dan. Ik hou wel van het geouwehoer tijdens ons wekelijks 'zwemmen'. Maar aan de andere kant klinkt warmer water ook wel erg aantrekkelijk. Alleen een stuk minder gezellig.... ik ben er dus nog niet uit.

Vanacht heb ik bijna niet geslapen. Ik zat zo vol van het nieuws dat ik een ventje ga krijgen. ik moeter steeds aan denken, haha! Wat een impact heeft dat zeg...

Fiemo
5 January 2010, 20:43
Stuur al die sneeuw maar naar mij toe hoor.. ik vind het werkelijk super de super fantastisch!! :D
Dan mogen jullie alvast van de zon gaan genieten hahaha..

lonnekeleoni
5 January 2010, 21:25
Indootje,

ik ben benieuwd naar je tankini, ik ga nog even in mn oude badpak, als het nou goed gaat wil ik ook een tankini hihihi

Ben niet zoveel online geweest de laatste tijd, druk, druk, druk, maar wil morgen nog wel graag mee! Ik heb een zwangerschapsbadpak van mijn tante gekregen en ben ervan uitgegaan dat deze past, zo toch maar even passen, anders staat het morgen zo raar in het zwembad :oops:

Bente
6 January 2010, 07:43
hallo dames,
wat een verhalen weer, heb elke dag genoeg te lezen, dus nu ook maar weer eens een berichtje van mij.
Gisteren bij VK geweest, alles prima in orde, miijn bloeddruk ok en het hartje van de kleine klopt ook goed.
Dus weer op naar de volgende afspraak op 1 februari.
Ze vertelde me wel dat Aerosleep NIET gebruikt mag worden, dat is blijkbaar het eerste dat de kraamhulp van het bedje haalt, ivm met het gebruik van kruiken, er zit nl plastic in de aerosleep................................
ook pocketvering wordt afgeraden.
dus wij gaan zaterdag terug naar Babydump om onze aerosleep af te bestellen en een nieuw matrasje uit te zoeken, ook mag je meteen vanaf de geboorte een slaapzakje gebruiken, mits je de juiste maat hebt: 50 dus.

Nou dames, geniet van het geplop in jullie buik en nog een fijne dag!

Beebie_Wish
6 January 2010, 07:50
@bente: Had je vk ook gezegd waarom de aerosleep niet gebruikt mag worden?? Wel heel erg bedankt voor je info want wij wilden anders aankomend weekend een aerosleep gaan halen, maar nu ik dit zo lees wacht ik maar lekker en zal ik ook eens aan onze vk over de aerosleep hebben je kan niet half zo goed geinformeerd worden...

Vind daarom ook wel erg fijn dat we hier van alles met mekaar zo uit wisselen van informatie.

Bente
6 January 2010, 08:39
ivm het gebruik van een kruik, en het plastic in de aerosleep.

wij hebben zelf ook de aerosleep gekocht, maar gaan hem toch maar omruilen, vind het ook zonde zo'n dure matras te hebben en dat het eerste is wat de kraamhulp doet, de aerosleep eraf halen..
weet niet precies wat er kan gebeuren met warme kruik en plastic, want als het plastic zou 'smelten' van een warme kruik, lijkt die kruik me ook 'ietsie' te warm voor de baby, maar ok, wij gaan hem dus niet gebruiken.
Iedereen moet natuurlijk doen wat zij zelf wil, maar als het me zo duidelijk afgeraden wordt, volg ik dat advies maar op.
Vond het idd wel de moeite waard om ff te melden hier, vind het ook handig om jullie tips hier terug te lezen vandaar.

MiniMe
6 January 2010, 08:47
http://www.aerosleep.be/nl/veelgestelde-vragen

Dit stond er in het laatste stukje (ik citeer):

Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?
De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

Bente
6 January 2010, 09:03
pff, hoezo tegenstrijdige berichten, dan weet ik het ook niet meer.
nouja ik vertel ook maar gewoon wat er tegen mij gezegd wordt.

leonec
6 January 2010, 09:07
De kraamzorg raad het hier ook af...(wordt zo nog teruggebeld voor meer informatie)

Ook omdat er plastic in de arosleep zit en omdat het water er niet in kan trekken...

ik volg hun advies op..wat heb je eraan als het eraf wordt gehaald :shock:

OP veiligslapen stond er ook wat van op de site zeiden ze ...

leonec
6 January 2010, 09:08
en trouwens de site van arosleep gaat heus niet vermelden dat het niet goed is...dan verkopen ze niets meer :shock:

Bente
6 January 2010, 09:34
ik heb mij VK en de kraamzorg ook een mail gestuurd ivm de tegenstrijdige berichten.
ben benieuwd wat hun reactie is.
Uiteraard gaat Aerosleep zelf niet zeggen dat het niet gebruikt mag worden hahaha!
wordt vervolgd....................

Andrea80
6 January 2010, 09:43
Hello Ladies,

Hier net terug op werk na de echo.

Alles was goed.

Was leuk om weer te zien.

Kindje was helemaal lekker ontspannen. Heb mooie foto's mee gekregen.

Indootje: bij jou ook alles goed?

groetjes Andrea

MiniMe
6 January 2010, 09:45
Ja inderdaad, als ze op hun eigen site schrijven dat het gevaarlijk is, dan verkopen ze niets meer...
Ik was ook maar gaan googlen, weet ik veel ;)

Maar ik heb het ook gekocht en denk dat ik het hou, want ik heb ondertussen ook verder gegoogled en zie dat het ook tegen zweten, bacterien e.d. tegen gaat. Ook al mag ik het de eerste weken/maanden niet gebruiken, dan als ie wat groter is... ik vind het wel een fijn idee dat ik weet dat mijn kindje niet in een 'vies' bedje slaapt...

Even iets anders... een puckababy! Doen of niet doen?

P.S. Andrea, proficiat met je goede echo :D

MiniMe
6 January 2010, 09:59
Even een reactie op mijn eigen vraag, hihi: toch maar niet doen, hoe leuk en schattig die zakjes eruit zien!
Alleen als het niet anders kan, maar het afbouwen blijkt heel moeilijk te zijn... duss... (geen antwoord meer nodig) :D

leonec
6 January 2010, 10:11
Andrea80 gefeliciteerd met de goede echo :D

De kraamzorg had mij teruggebeld over de areossleep...

De eerste tijd mag het niet ivm met de kruiken( het is namelijk dan ook te warm voor de baby) maar ook omdat het kindje kan spugen en dan het spuug in de aerossleep komt..

Daarna is het je eigen keus.( wanneer er geen kruiken meer worden gebruikt )..ik twijfel erg of ik hem moet ruilen of niet...

dat spugen kan natuurlijk blijven( je mag er namelijk dan niet wat op leggen) de aerosleep heeft dan ook geen effect..

ikkewil
6 January 2010, 10:11
Hallo dames,

Ik wil ook nog even over de airosleep reageren. In het ledikantje schijnt het helemaal niet erg te zijn, zelfs goed. Maar in het wiegje, dat raadde ze me af, dit omdat ze willen ZIEN of een kruik lekt of niet, en idd, het water gaat erdoorheen.
Tegen de tijd dat de kleine in het ledikantje gaat, dan heeft hij/zij ws de kruik niet meer nodig omdat de kleine het lichaam zelf op temp kan houden.
Ook zeggen ze dat je een speciaal overtrek erover heen moet doen, maar de jersey hoeslakentjes van de prenatal zijn ook dun geweven en daar kunnen ze dus ook doorheen ademen mochten ze op hun buikje terecht komen....

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik heb het met de intake van de kv erover gehad, vandaar..

ikkewil
6 January 2010, 10:12
de airosleep kan ook gewoon in de was en ''schijnt'' zo droog te zijn....

leonec
6 January 2010, 10:21
Wiegje ? wij doen ons kindje meteen in het ledikantje... :roll:

En ze zeggen dat je er geen speciaal overtrek overheen hoeft te goen ( gewoon 1 hoeslakentje)

Dit is wat ze mij aanraden, de kraamzorg weet er denk ik genoeg vanaf , en trekt hem er niet voor niets af...

Beebie_Wish
6 January 2010, 10:35
Onze kleine komt eerst wel in een wiegje deze hebben we al en slaapt dan dus bij ons op de kamer, is wat makkelijker met voeden en als de kleine wat onrustig is kan ik de kleine rustig beetje schommelen (is een wiegje van prenatal die ook zo´n schommel gedeelte eronder heeft) maar je kan dat er ook af laten eventueel.

Maar over de aerosleep zal ik 18 januari ook eens over hebben aan de vk wat zij ons erover te melden heeft.

Vind het wel fijn al die informatie ;)

leonec
6 January 2010, 10:55
Wij zetten het bedje dan bij ons op de slaapkamer...

Bente
6 January 2010, 10:56
wat een gedoe he, het houdt me wel bezig, VK mailde terug: afbestellen als de kraamhulp het niet gebruikt is het zonde van het geld!
en van de kraamzorg heb ik ook een uitgebreide mail gekregen, het komt er op neer dat ze het idd afraden.
Nou, voor mij is het duidelijk, zaterdag wordt onze Aerosleep afbesteld!

terug naar de orde van de dag, werk, bah, geen zin, ben moe, lekker op de bank liggen klinkt zeer aantrekkelijk op dit moment.
En uiteraard alle dames met goede 20 weken echo, gefeliciteerd, weer een hele geruststelling toch?!

Nog 1 vraagje wie gaat er een pretecho 3d of 4d laten maken en met hoeveel weken?

Beebie_Wish
6 January 2010, 11:31
@ Bente: Wij laten onze 3d/4d echo maken ergens in februari ben dan begin februari 28 weken en we willen hem dan ergens doen wanneer ik ongeveer 33 weken ben.

Wij gaan daarvoor naar het echo bureau in Purmerend http://www.baby-echo.nl/home.php, is wel een stukje rijden maar goed dat hebben we er dan ook graag voorover ;)

leonec
6 January 2010, 14:23
Wij laten ook een 3/4 d echo doen...

Hier zeggen ze dat de mooiste tijd tussen de 25 en 30 weken is...(anders was het moeilijk in beeld te krijgen...)

ik laat hem 3 februarie doen dan ben ik 25 weken..

Beebie_Wish
6 January 2010, 14:43
En dames als je gewoon nog van die ´´plopjes´´ voelt he dat moet dan toch echt gewoon de baby zijn?? Maar heb ook soms als ik wat drukker ben bijv dat haast niet voel, of ik heb het dan niet door oid maar goed!! Want soms denk ik zoiets van groeit mijn buik ook echt wel (maar dit vind ik gewoon lastig omdat ik al overgewicht heb, en zo bij mijn navel en daar boven zie je wel een mooi ´´bolletje´´ komen).

Maar goed ga er ook gewoon wel vanuit dat die ´´plopjes´´ gewoon de beeb is en alles goed gaat ;)

Bambi80
6 January 2010, 15:03
wat een gezeik met die aerosleep zeg! nou ik heb zowel warmwaterkruik als gratis electrische kruiken dus zal de electrische wel gebruiken in combi met de aerosleep. Bij spugen doe ik dat hele ding gewoon in de was. Moet je met ander spul ook. Ik vraag met trouwens af of de hele werking van de aerosleep echter verminderd als je er wel een hydrofiel luier op legt onder het hoofdje tegen spugen.

die plopjes moeten haast je kindje wel zijn BW. en misschien draag jij je buik meer opzij als naar voren. Kan me voorstellen dat met overgewicht je het dan minder in de gaten hebt, dat je buik groeit,

Vanochtend bij babydump geweest. We hebben de maxicosi mura 4 besteld met rood zwarte buggy en blauwe reiswieg. Ook heb ik de maxi cosi autostoeltjes besteld. Dit wordt geleverd in week 11. Ben er weer blij mee!!

Bambi80
6 January 2010, 15:04
gefeliciteerd met de goede echo andrea!!!
ik ben benieuwd naar de andere echo, want er was nog iemand die hem vandaag had, weet alleen niet meer wie.

nenske_1977
6 January 2010, 15:35
Jahoor die plopjes is de kleine, die je voelt.
Dat heb ik ook nog, al voel ik haar ook vaker van links naar rechts gaan.
en soms voel ik haar helemaaaal niet.uren achter elkaar niet...

Mijn buik is juist al uit de kluite gewassen,lijkt wel of het een olifanten-dracht is haha,,
en ik heb kei veel overgewicht.(bmi van 38 of zo, had voorheen altijd 47 )
Ben nu in gewicht 5kilo erbij op 20weken, schijnt reuze mee te vallen tevens gestopt met roken, dus is netjes nog die 5 kilo :)

Als je het echt niet vertrouwd, gewoon ff langs VK gaan, zodat ze ff voor je na het hartje luisterd, is een hele geruststelling hoor voor je ;)

En dames als je gewoon nog van die ´´plopjes´´ voelt he dat moet dan toch echt gewoon de baby zijn?? Maar heb ook soms als ik wat drukker ben bijv dat haast niet voel, of ik heb het dan niet door oid maar goed!! Want soms denk ik zoiets van groeit mijn buik ook echt wel (maar dit vind ik gewoon lastig omdat ik al overgewicht heb, en zo bij mijn navel en daar boven zie je wel een mooi ´´bolletje´´ komen).

Maar goed ga er ook gewoon wel vanuit dat die ´´plopjes´´ gewoon de beeb is en alles goed gaat ;)

BQ1986
6 January 2010, 16:33
Indootje heeft vandaag ook de 20w echo,.. nog even afwachten dus :d

Wat betreft de aerosleep, alle kraamhulp geeft andere informatie! van de 1 mag dit en van de ander dat...
Deze zijn er maar hooguit een week dus zal me niet al te zorgen maken over wat hun veranderen aan je bedje, daarna kun je het doen zoals je het zelf wilt. Je doet het allemaal toch op je eigen manier..
De aerosleep kan idd alleen gebruik worden met de hoeslakens van de aerosleep anders verminderd de werking.
Of er echt geen hydrofiele luier op kan, geen idee.. na ja als je kindje op de luier terecht komt dan werkt de aerosleep uiteraard niet maar dat is zo met alle matrasjes/beschermers...

Beebie_Wish
6 January 2010, 18:52
Dank jullie wel ;) ik voel nog wel steeds de ´´plopjes´´ en zo ook wel af en toe alleen rechts hihi..En @nenske, we hebben ook zo´n angelsound en als ik ff onzekerheid voel dan luisteren we heel ff een paar min (nooit te lang) maar om ff weer gerust gesteld te zijn, en dan horen we ook zelfs dat onze beebje druk aan bewegen is, maar goed zal ook wel degelijk komen dat de placenta bij mij aan de voorkant ligt en ons beebje nog niet goed stevig voel, maar goed komt allemaal wel goed nog 2 weekjes en dan weer controle vk.

leonec
6 January 2010, 19:23
ja ik weet het wat een gedoe met die areossleep... :shock: wordt er ook niet goed van....

BeautyQueen23 er mag een gewoon lakentje op hoor..zeggen ze ook in babywinkel...

Sively
6 January 2010, 20:00
Dit is wat op de site van 'kind en gezin' staat. 'Kind en gezin' is dé autoriteit in België als het gaat over zwangerschap en kinderen.

Een veilige matras

De Europese norm EN 597 spreekt enkel over ontvlambaarheid.

Er zijn matrassen op de markt die speciaal behandeld zijn tegen allergie, tegen huisstofmijt, tegen bacteriën, tegen schimmels, enz.

Er bestaan geen matrassen of matrasbeschermers die wiegendoodpreventie kunnen garanderen.

Enkele tips om ongevallen en wiegendood tot de leeftijd van 12 maanden te voorkomen:

* Kijk de matras regelmatig na op hygiëne en vervormingen. Koop geen tweedehands matras.
* De matras moet perfect passen in het bed of in de wieg, ook na veelvuldig gebruik.
* De matras moet voldoende stevig zijn. Ze mag niet vervormen als er een kind op ligt.
* De matras moet ademend en waterdampdoorlaatbaar zijn dit wil zeggen transpiratievocht van het kind wordt geabsorbeerd, wat warmte wegneemt. Let dus op dat de matras niet overtrokken is met een ondoorlaatbaar PVC-zeil. Meer informatie vind je terug op de verpakking of bij de fabrikant.
* De dikte van de matras (minstens 8 cm) hangt af van de plaats waar ze gebruikt moet worden.
* De matrasbeschermer moet ademend en waterdampdoorlaatbaar zijn. Kies bij voorkeur voor molton (een soort katoen): dit absorbeert transpiratievocht, wat warmte wegneemt. Geef je de voorkeur aan een waterproof matrasbeschermer, informeer je dan op de verpakking of bij de fabrikant of deze voldoende ademend is.
* De matrasbeschermer moet goed aansluiten rond de matras.

Indootje
6 January 2010, 20:52
Marieke, waar heb je je tankini gekocht/besteld? Ik moet er ook eentje hebben, wilde morgen namelijk beginnen met zwangerschapszwemmen, maar ja, dat wordt natuurlijk mission impossible.

Verder doe ik aan zwangerschapsyoga en ga vanaf 23 februari zwangerschapscursus doen (de echt pufclub, zeg maar)

Met mijn hoofdpijn gaat het helemaal goed weer gelukkig, hopelijk blijft dat ook zo!

Ik reageer even in etappes, want kan het allemaal niet meer onthouden!

Indootje
6 January 2010, 20:57
Vanochtend bij babydump geweest. We hebben de maxicosi mura 4 besteld met rood zwarte buggy en blauwe reiswieg. Ook heb ik de maxi cosi autostoeltjes besteld. Dit wordt geleverd in week 11. Ben er weer blij mee!!

Hee dus toch ook voor de maxi cosi mura 4 gegaan en die tango red, mooi is die he ;-) Hahahah.
Goeie keus!

BQ1986
6 January 2010, 21:00
@ Leonec, Bedoel je een lakentje of een hoeslaken?

Hier Utrecht zeggen ze toch echt dat er geen andere hoeslaken op kan omdat daar geen gaatjes in zitten die dus zuurstofdoorlaatbaar zijn... Zelf ook een tijdje in een babyzaak gewerkt en daar werd het ook op deze manier verteld door aerosleep zelf. Het effect valt dan weg..

Indootje
6 January 2010, 21:04
Ik had vandaag ook de 20 weken echo :-D
En alles was helemaal toppie, jeeee!!! Heb 2 foto's op Hyves gezet.
Ben er echt blij mee en was weer een mooi moment om die kleine man te zien, heerlijk!

En ik heb daar gevraagd wat de beste tijd was om een 3/4D echo te maken en de echoscopist zei dat het met 26 weken het mooist is. Dan heeft de baby al wat vet om zich heen én kan het ook nog lekker beweeglijk zijn omdat ze rond nog de ruimte hebben in je.

Indootje
6 January 2010, 21:05
@ Leonec, Bedoel je een lakentje of een hoeslaken?

Hier Utrecht zeggen ze toch echt dat er geen andere hoeslaken op kan omdat daar geen gaatjes in zitten die dus zuurstofdoorlaatbaar zijn... Zelf ook een tijdje in een babyzaak gewerkt en daar werd het ook op deze manier verteld door aerosleep zelf. Het effect valt dan weg..

Dat zeiden ze bij de Prenatal in Amsterdam trouwens ook....

Bambi80
6 January 2010, 21:10
heeh,

indootje....ik heb mijn tankini bij http://www.lingerievoortwee.nl/ besteld. Kijk maar of ze nog wat voor je hebben. Ben benieuwd.

over het opmaken van het bedje. Ik heb naast de aerosleep en aerosleephoeslaken ook een gewoon setje molton en jersey hoeslaken. Die molton en hoeslaken zijn toch voldoende of moet er daaronder noch iets van een molton zeil. Dat moltonzeiltje staat namelijk ook op de uitzetlijst, maar kan me niet voorstellen dat je er drie lagen op doet. Snap dat even niet hoor!
Net trouwens voor het eerst wezen zwanger zwemmen met draakje en lonnekeleonie. Was erg gezellig ook met de andere zwangere dames die je daar tegen komt.

BQ1986
6 January 2010, 21:31
Marieke, weet dat je het al 100x gezegd hebt..
maar die duo deken...heb jij katoen of vellux? :D

draakje78
6 January 2010, 21:45
heeh,

indootje....ik heb mijn tankini bij http://www.lingerievoortwee.nl/ besteld. Kijk maar of ze nog wat voor je hebben. Ben benieuwd.

over het opmaken van het bedje. Ik heb naast de aerosleep en aerosleephoeslaken ook een gewoon setje molton en jersey hoeslaken. Die molton en hoeslaken zijn toch voldoende of moet er daaronder noch iets van een molton zeil. Dat moltonzeiltje staat namelijk ook op de uitzetlijst, maar kan me niet voorstellen dat je er drie lagen op doet. Snap dat even niet hoor!
Net trouwens voor het eerst wezen zwanger zwemmen met draakje en lonnekeleonie. Was erg gezellig ook met de andere zwangere dames die je daar tegen komt.

ik vond het inderdaad ook erg gezellig, maar ook best pittig, ga nu dan ook (lekker) slapen

Bambi80
6 January 2010, 21:50
Marieke, weet dat je het al 100x gezegd hebt..
maar die duo deken...heb jij katoen of vellux? :D

1 x maar gezegd hoor!
velux!

Bambi80
6 January 2010, 21:50
heeh,

ik vond het inderdaad ook erg gezellig, maar ook best pittig, ga nu dan ook (lekker) slapen

welterusten! hoop dat je morgen niet afgestraft wordt qua pijn en spugen.

Unknown
7 January 2010, 08:18
Goedemorgen allemaal!!

Ik heb een paar dagen niet kunnen lezen hierzo. Elke keer wanneer ik mij probeerde in te loggen kreeg ik een foutmelding. Maar ja net alles even snel doorgelezen…..

Gisteren heb ik ook mijn 20 weken echo gehad…alles was goed! Ze zag meteen dat het een erg druk kindje is….en dat heb ik afgelopen week ook gemerkt. Begin nu veel meer beweging te voelen en af en toe echt stevige schopjes….

Ik ga trouwens wel naar de negenmaandenbeurs….ben benieuwd nu ik lees dat het best tegenvalt…

Indootje: ik heb nu wel minder last van mijn zij en rug…probeer echt rustig aan te doen, want zodra ik te veel doe…heb ik er veel last van en kan ik weer niet lopen. Heb nog geen afspraak gemaakt bij de fysio…ga dit wel zo snel mogelijk doen.

Volgens mij is nu iedereen voorbij de 20 weken en heeft iedereen de 20 weken echo ook al gehad…toch????

Wij hebben trouwens een wieg en een ledikant. De wieg gebruiken wij voor de eerste paar maanden en daarna kan het kindje in zijn eigen kamer in het ledikantje…

Beebie_Wish
7 January 2010, 08:42
Gefeli unknown met een goede geslaagde 20 weken echo ;) .

En dames nog even een vraagje over kdv ?? Mag je je alleen inschrijven bij een of ook eventueel bij twee kdv ?? Hoe hebben jullie dit geregeld ??

Fiemo
7 January 2010, 09:02
Ik heb me ingeschreven bij meerdere BW en dat al bij 8 weken of zo vanwege de lange wachttijden. Geen 1 had plek op de dagen die we wilden vanaf de tijd dat we wilden dus het is goed om te kijken waar er plek is en zo snel mogelijk!!
Bij onze favoriet was er pas plek in augustus 2010 en ik heb me in juni 2009 ingeschreven!!
Maar ja, ik woon ook in een dorp, daar zijn de wachttijden ws veel langer :D

Beebie_Wish
7 January 2010, 09:06
Oke dank je wel Fiemo ;) . Heb nu 3 kdv afgebeld om volgende week vrijdag even langs te gaan voor rondleiding en informatie etc..Hoop overigens dat niet hier bij ons lange wachttijden zijn (misschien zijn wij ook wel wat laat met inschrijven hihi).

Fiemo
7 January 2010, 09:09
Utrecht en Rotterdam zijn ook dramatisch heb ik gehoord dus ik zal niet te lang wachten als ik jou was.. of heb je ook opvang in je vriendenkring/familie??
Veel plezier met de rondleidingen :D

Beebie_Wish
7 January 2010, 09:26
Uhm...we hebben alleen eventueel hulp (als echt nood zou zijn/worden) van de buren. Verder geen vriendenkring (errug lang verhaal) en families wonen allemaal te ver weg (lekker rustig) :D

Fiemo
7 January 2010, 09:28
dan zou ik me echt gaan inschrijven, NU, voordat je die rondleidingen gaat doen, je bent dan al bijna 25 weken!!! Of kan je langer vrij krijgen van je werk als er geen plek is? Je bent echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laat!!

Beebie_Wish
7 January 2010, 10:28
Ja ik weet het maar we stelden het maar steeds uit hihi... :) Sowieso neemt mn mannetje de hele maand mei vrij, of in welke maand de kleine ook geboren zal worden..Ach we komen er vast wel en anders kan de kleine ook eventueel met mij of mn mannetje mee naar het werk (hebben opvang op kantoor zelf speciaal voor de werknemers).

Unknown
7 January 2010, 11:41
Ik heb zelf bij een ingeschreven maar ben nog niet uitgenodigd voor intake enz.
Zodra er plek zou zijn, zou ik uitgenodigd worden. Dus heb van de week een mail gestuurd en gevraagd hoe lang de wachtlijst is.
Als die echt lang is dan ga ik mij bij meer kdv inschrijven.
Ik heb dat nu nog niet gedaan, omdat sommigen inschrijfgeld vragen en dat krijg je dan niet terug wanneer je je kind definitief ergens anders in schrijft…
Maar misschien moet ik toch maar meerdere plekken inschrijven…duurt best wel lang allemaal.
Heb overigens wel familie die kan oppassen….mijn ma past iig twee dagen op en als het noodzakelijk is, kan een tante ook oppassen.

Beebie_Wish
7 January 2010, 12:31
Ik heb net van een kdv de wachttijd gehoord en godzijdank is die echt niet lang zeg ik ben pas over 4 maand uitgerekend en dan precies hebben ze ook pas weer plek :) . Maar we gaan eerst bij 3 kdv gewoon kijken en voor een rondleiding en dan nemen we ons besluit welke het dan zal gaan worden.

leonec
7 January 2010, 13:53
Ik ga de eerste tijd niet werken ;)

Bente
7 January 2010, 15:37
Ik ga de eerste tijd niet werken ;)

wat een luxe zeg!
heerlijk, na 3 maanden zal ik toch weer aan het werk moeten.
Mijn moeder en schoonmoeder zullen allebei 1 dag oppasoma zijn en de derde dag, is mijn vader thuis of misschien dat mijn vriend ook 1 dag minder gaat werken en anders 1 dag naar de opvang...........

draakje78
7 January 2010, 15:39
ik zag weer meldingen van goede echo's voorbijkomen!
gefeliciteerd

pff ik ben wel blij dat ik morgen eindelijk naar de pijnpoli mag, hoop maar dat ze wat kunnen betekenen, merk dat ik een erg kort lontje begin te krijgen.

Beebie wish, ik snap best dat je niet altijd tig pagina;s terug leest, maar toen iedereen zo rond 7 a 10 wk was is het kdv ook al besproken....
en je mag dan wel van geluk spreken dat de wachttijd niet zo lang is, al snap ik de moeite ook niet helemaal als je dan ook opvang op of via het werk heb, maar goed zal wel aan mij liggen

over kort lontje gesproken sorry

Bambi80
7 January 2010, 15:51
ik ga morgen bij een kdv kijken. is een nieuwe hier in apeldoorn en ze hebben nog niet van die lange wachtlijsten en is daar lekker kleinzalig wat ik ervan zie op internet. Wordt waarschijnlijk wel lastig voor de dinsdag, maar goed dan moet ik misschien een dag opruilen tijdelijk of voorgoed. Weet ook nog niet wat mijn werktijden worden. Dat hoor ik eind van de maand van mijn leidinggevende. Heb haar een voorstel gedaan waar ik reactie op verwacht en ze zei ook al dat het misschien lastig was de woensdag vrij te krijgen. Dus kan altijd dinsdag en woensdag omruilen. Maar nu toch maar wat reserveren. Door het ziek zijn, is het er gewoon niet eerder van gekomen.

BQ1986
7 January 2010, 17:09
BW... idd heel veel geluk dat de wachttijd niet lang is.
Hier in utrecht is het gemiddeld toch wel 1,5/ 2 jaar..

Gelukkig heb ik zelf geen kdv nodig en lukt het met de oma's en mijn vriend.. :)

@ Marieke, vanwaar je keuze voor vellux?

Beebie_Wish
7 January 2010, 17:33
@Draakje: Waarom wij ook naar kdv aan kijken zijn maar ook de mogelijkheid voor opvang op het werk hebben daarover zijn wij beiden nog niet helemaal over uit, wij willen eerst ook graag bij kdv eens gaan rond kijken met een rondleiding en dan daarna onze beslissing/besluit definitief te maken.

Dus is ook nog niet helemaal zeker of het kdv word of opvang op ons werk, we houden er ook van om anderen te vergelijken en te zien en daarna pas te oordelen zeg maar.

Bambi80
7 January 2010, 19:22
BW... idd heel veel geluk dat de wachttijd niet lang is.
Hier in utrecht is het gemiddeld toch wel 1,5/ 2 jaar..

Gelukkig heb ik zelf geen kdv nodig en lukt het met de oma's en mijn vriend.. :)

@ Marieke, vanwaar je keuze voor vellux?

is op 60 graden te wassen,
hypoallergeen
en zit met klitteband aan elkaar vast
4 seizoenen
verder niet heel bewust hoor maar zag ook dat ie getest was en goedgekeurd wat betreft brandveiligheid en wiegendood
het is ook een heel licht dekente, wat me voor de baby ook wel fijn lijkt.
als ik een ander 4 seizoenendeken had gezien die niet hypoallergeen was, had ik die waarschijnlijk gekocht

BQ1986
7 January 2010, 20:13
Thnx!! Twijfel nog steeds tussen lakentjes of dekbedjes... maar zie meer leuke dekbedjes dus ga ook maar zon deken kopen :D
vind het ook leuker staan dan een lakentje + deken...

Vandaag het kamertje gesaust en een muursticker besteld... dit weekend even panelen schilderen en dan hopelijk maandag de muursticker in huis :)

jullie al bezig met het kamertje en wat voor style doen jullie?

draakje78
7 January 2010, 21:41
ik heb net gehoord dat lief geregeld heeft dat er het weekend behangen gaat worden!
eindelijk gebeurd er ook weer wat op de kinderkamer jippie!
ik zou deze week gebeld worden over de levering van de meubels, nou is morgen ook nog deze week
ben alleen even in dubio of ik zal afwachten en dan maandag zelf zou bellen, of gewoon al zou bellen

Bambi80
7 January 2010, 21:56
waarom zou je wachten??

draakje78
7 January 2010, 22:03
waarom zou je wachten??
omdat die paar dagen verschil eigenlijk ook niet uitmaakt

Bambi80
7 January 2010, 22:12
nee....maar waarom vraag je je dan af. Ik neem aan dat er gewoon een afspraak gemaakt wordt en dat ze volgende week willen langskomen? ze willen denk de planning af hebben voor volgende week ofzo. of niet.

draakje78
7 January 2010, 22:16
hihihi je hebt ook helemaal gelijk,
maar ergens ben ik gewoon een beetje ongeduldig
zo eerst maar eens gaan slapen!

Bambi80
7 January 2010, 22:17
zou ik ook zijn en daarom zou ik lekker morgen bellen! haha!

BQ1986
7 January 2010, 22:38
Hier nog 1 idd.. :)

Ik had de bestelling gedaan met een levering voor 1e week feb maar vanmiddag toch maar gebeld of we het volgend weekend kunnen ophalen :P

Iemand ervaring met muurstickers.... wij hebben geen gladde muur dus ik moet iets hebben waar ik het op kan doen.
Zat te denken aan mdf plaat, iemand een idee of dit goed werkt...

draakje78
8 January 2010, 07:35
goede morgen!

nog geen ervaring hier met muurstickers maar heb ze wel liggen
heb er wel speciaal de muur glad voor gemaakt omdat ik ook niet wist hoe ik anders zo'n plaat goed moest bevestigen
daarnaast zat er structuur op de muur en dat wilden we niet!

Bente
8 January 2010, 07:36
Thnx!! Twijfel nog steeds tussen lakentjes of dekbedjes... maar zie meer leuke dekbedjes dus ga ook maar zon deken kopen :D
vind het ook leuker staan dan een lakentje + deken...

Vandaag het kamertje gesaust en een muursticker besteld... dit weekend even panelen schilderen en dan hopelijk maandag de muursticker in huis :)

jullie al bezig met het kamertje en wat voor style doen jullie?

wij hebben het kamertje besteld, coming kids milk, 'gewoon' wit.
muren laten we ook wit, maar ik wil het kamertje kleur geven door de kleuren rood en oranje te gebruiken in de dekentjes, mandjes en dat soort dingen.
rood en oranje hahahaha, ik ben meer vanhet zwart/wit maar voor een babykamertje vind ik dat toch minder, mag wel wat speelser.
ieder zijn eigen smaak natuurlijk!
Dit weekend gaan we onze aerosleep afbestellen en alvast wat lakentjes en dekentjes kopen en alle andere dingen die ik niet kan laten liggen.................................

Muurstickers lijken me ook leuk, met de naam ofzo, maarja we willen het geslacht niet weten dus kunnen we ook nog geen naam kiezen.
Succes allemaal met jullie kamertjes!

Indootje
8 January 2010, 08:29
Morning!

Wat leuk dat jullie met z'n drietjes zijn gaan zwangerschapszwemmen! Ik ga misschien volgende week een poging wagen als ik dan een zwempak o.i.d. heb ;-)

Draakje, succes vandaag bij de pijnpoli!

Unknown, gelukkig heb je iets minder last van je rug, gewoon rustig aan doen!

Ik heb me bij meerdere KDV ingeschreven hier in Utrecht (toen ik pas 8 weken was al), maar zit meestal een wachttijd van 3tot4 jaar op! HELP! Dus tja, afwachten en proberen niet te druk te maken. Ik ga proberen met het werk te regelen dat ik 4 dagen ga werken waarvan 1 dag thuis, mijn moeder komt 1 dag oppassen, dus dan moet ik iig 2 dagen KDV hebben (liefst 3 voor mijn thuiswerkdag op den duur, maar voorlopig kan het wel dat die kleine gewoon lekker bij mij thuis is :-)). Dus tja, ik ben wel steeds aan het orienteren en bellen, ook naar gastouders, maar zitten allemaal behoorlijk vol. Dus de zoektocht gaat vrolijk door!

Wij houden de kamer zelf redelijk basic. We gaan met de accessoires het wat fris en fruitig maken, turquoise (en een beetje lime)!

Hier alles verder prima, blij als het weekend is :-D Week is snel voorbij gegaan, maar is erg druk op het werk, dus heeerlijk zin in weeeeekend!

MiniMe
8 January 2010, 08:45
Goedemorgennnn!!

Ik had hyves net al gespamd, dus ik zal jullie mijn hele verhaal besparen :mrgreen:
Vandaag gaan ze de kamer behangen!! Super leuk... ik ben benieuwd! De foto's volgen van het weekend op hyves!

Maar over KDV... ik ben gisteren ook maar begonnen :oops:, het was eigenlijk een opdracht voor mijn vriend. Maar jullie weten hoe mannen zijn! "Ja ik heb ons kind al ingeschreven bij een KDV, ze hadden geen plek voor 2010 maar je zult zien dat tegen die tijd wel plek is op precies op de dagen die wij willen". Arrgghhh... MANNEN... en dan zul je zien dat ze misschien nog gelijk krijgen ook nog! Hahahaha...

Maar ik heb net als Mariekepiek ook een nieuw bureau benaderd. Zij willen in april/mei starten en ik wil mijn baby'tje in aug/sept komen brengen. Er was nog zeker geen sprake van een wachtlijst en ze wonen bij ons om de hoek. Dus komen ze eind januari een intake houden bij ons thuis... lekker knus! Verder heb ik ons kindje nog op 2 andere plaatsen ingeschreven via internet in de hoop dat ze wel die 2 dagen toevallig vrij hebben die we willen.

Gelukkig zit ik in de positie dat ik niet hoef te werken qua financien, dus erg druk maak ik me niet... maar hoor hier en daar dat het wel lekker is om een paar dagen in de week te werken en mama-af te zijn EN voor je sociale omgeving. Dus vandaar dat ik er maar een beetje vaart achter heb gezet ;)... ben benieuwd!

Yes Indootje, bijna weekendddd!!! Ik heb er zin in! Leuke dingen in de planning? xxx

draakje78
9 January 2010, 08:29
ik heb net ook een heel verhaal op hyves gezet dus dat zal ik jullie hier besparen.

Gister nog wel lekker babygeshopt en had ik ook zo'n knuffeltje met muziek erin gekocht.
Toen ik dat gister op mn buik legde reageerde de baby er volgens mij wel op!
kan natuurlijk ook best toeval zijn! maar toch!
nu maar hopen dat beeb het een leuk muziekje vond ha ha!

Indootje
9 January 2010, 14:17
Wat leuk, Draakje!
Ik heb ook 3 weken geleden zo'n muziekbeertje gekocht en doe elke dag voor het slapen dat muziekje even aan en dan leg ik het op mijn buik :-D

Verder geen nieuws hier. Alles z'n gangetje hoor!

Bambi80
9 January 2010, 14:23
bente leuk kamertje hoor!

draakje nog gebeld over het kamertje? ik ga zo even naar hyves!! Even kijken of je daar hebt geschreven hoe het gisteren bij de pijnbestrijding was. Ik denk dat ik dan ook maar een muziekbeertje ga kopen. Ben ook nieuwsgierig of de kleine man daarop reageert.

Bente
9 January 2010, 16:40
Bedankt!

We zijn vandaag nergens naartoe geweest, alleen de wekelijkse boodschappen gehaald en daarna weer lekker binnen op bank, wat een sneeuw, we zijn ook echt niks gewend hier hahaha.
dinsdagmiddag heb ik verlof dus dan ga ik dan maar de aerosleep af bestellen en leuke spulletjes kopen.
Fijn weekend nog dames.

ps misschien ook maar een muziekknuffeltje kopen om op mn buik te leggen..............

draakje78
10 January 2010, 10:59
ik heb niet eens gebeld! goed he, maar ga ik maandag wel doen hoor!
ondertussen is er toch best een flink pak sneeuw gevallen en brrrr wat is het koud
blijf lekker binnen zolang het kan ha ha

da-silva
10 January 2010, 11:24
Ik voel sinds een paar dagen niet alleen maar gekriebel in mijn buik van de baby, maar nu ook steeds vaker en duidelijker draaien en schopjes. Heeeerlijk, nu nog wachten totdat m'n vriend het ook van de buitenkant gaat voelen.

Bambi80
10 January 2010, 12:13
bij mij is het nu echt van de buitenkant te voelen.
Net lag ik in bed en kon ik zelf mijn buik omhoog zien komen door de schopjes. Volgens mij probeerde hij gewoon mijn navel naar buiten te schoppen. HAHA! echt heel grappig om te zien.

BQ1986
10 January 2010, 12:32
Vandaag maar een poging wagen tot het schilderen van de mdf plaat.. :)
Ben erg benieuwd..

Hier voelen we de kleine heel erg goed, gaat eigenlijk de gehele dag door en mijn vriend kan hem nu ook goed voelen :)

Nog 17,5 week hahaha... ben zooooooooooooo aan het aftellen mijn kleine mannetje te zien :oops:

leonec
10 January 2010, 13:02
Voel het hier ook regelmatig ( ondanks dat de placenta aan de voorkant zit)

voel ook vaak schopjes tegen mijn blaas...

Na vandaag nog 2 weekenden werken en dan heeeeeeeeeeeeeeel lang vrij :D :D

heerlijk heb nog zoveel wat ik wil doen thuis...

BQ1986
10 January 2010, 13:53
Jah met de gehele dag, bedoel ik wel met vlagen natuurlijk.. hahah niet 24 per dag :D

Zijn jullie van de merkkleding voor de kleine beeb?

Indootje
10 January 2010, 14:44
Ik voel ook de baby redelijk vaak en bij mij ligt de placenta rechtsvoor, maar zelf daar. Mijn vriend heeft 'm ook al vaker gevoeld :-)

Vandaag relaxed dagje, nergens naartoe. Dus in huis wat rammelen, uitgeslapen en veel op internet kijken naar babydingetjes enzo!
Ik hou wel van merkkleding voor de baby, maar nog niet echt naar gekeken. Hoe duur is dat eigenlijk en hoe lang kunnen ze het aan, volgens mij groeien ze als kool het 1e jaar!

Jee, vandaag 21 weken :-D Vriendlief heeft een foto gemaakt en je ziet echt goed het verschil hoor. Ben afgelopen week behoorlijk gegroeid.
Gisteren wilde ik 1 van mijn jassen aandoen en kreeg de rits bijna niet meer dicht, hahahah!

Beebie_Wish
10 January 2010, 14:56
Dat jullie de kleine allemaal zo overduidelijk voelen zeg...Dat wil ik ook wel mijn vriend heeft onze kleine aan de buitenkant nog helemaal niet gevoeld, maar bij mij ligt de placenta aan de voorkant...En ik voel zo heel af en toe alleen nog maar van die plopjes en thats it!!

Hoop overigens dat dat niet erg is en alles gewoon goed zit, en het gewoon zo is dat het gewoon een ontzettend rustig kindje is..Alhoewel ik best wel eens ongerust ben, daarom afgelopen donderdag nog ff met de angelsound en hoorden we het hartje wel alleen wat verder weg..

Ik wil ook zo graag meer en sterker de bewegingen kunnen voelen pfff.

BQ1986
10 January 2010, 15:02
Hier ook verder een rustig dagje, net 2x grondverf op de plaat aangebracht dus zo beginnen met het laklaagje. Droogt gelukkig lekker snel! :D

Welke accessoires hebben jullie allemaal bij het badje genomen?

Hoe duur het is... hm ja dat hangt er vanaf of je nieuwe of outlet collectie koopt :D
Wij hebben een aantal dingetjes gekocht die nu in de outlet waren, dan zijn de prijzen zo tussen de 15 en 50 euro.
Maar goed voor een noppies bfc etc betaal je ook min 15/20 euro.. hier heb ik vorige week een lading van besteld op kleertjes.com (of mag ik dit niet zeggen?? :oops: )

Gemiddeld zitten ze zon 2 a 3 maanden in dezelfde maand als ik zo om me heen kijk??
Volgens mij is het een beetje 0-2 maanden 50/56, 3-6 maanden 62, 6-9 maanden 68?

Maar ook dit scheelt natuurlijk weer per kind :D

@ BW... je hebt toch alleen maar goede echo's gehad? :D Dus zal me geen zorgen maken als ik jou was.
Ik voel hem sinds 1 januari dus het nieuwe jaar, dagelijks wel even door mijn buik schieten en savonds is die wel actief aan het trappen. Maar dat is dus ineens gekomen sinds 1,5 week. Ligt er ook aan hoe je kindje in je buik ligt en of die door de wand heen kan trappen zodat jij het voelt ;)

Nadine
10 January 2010, 15:06
@Leonec
Ik voel haar ook tegen mijn blaas trappelen :D en moet toch al vaker naar de wc ;)

Nu voel ik haar soms strekken, van linksonder tot rechtsboven bijv.
Dan krijg je pas echt een idee van hoe groot ze al is! :shock:

Mijn man kon haar ook al vanaf 18 weken voelen. Ik zie nu pas hoe snel dat eigenlijk is..

Beebie_Wish
10 January 2010, 15:34
Ja we hebben wel alleen maar goede echo´s gehad maar goed het geeft me zo´n fijn gevoel vooral als ik die plopjes voel zeg maar dan zwijmel ik helemaal weg en ben ik helemaal in luve :) .
Maar goed volgende week maandag voor volgende apk-controle bij de vk, en vrijdag a.s. vroeg op om al vroeg in zknh te zijn om bloed te prikken en mijn suikergehalte te controleren...

BQ1986
10 January 2010, 16:01
Dat komt vanzelf, zoals je ziet was nadine ook alweer veel sneller.

Even over die badaccessoires.. of heeft niemand dit nog gekocht?
Je hebt zoveel accessoires wat hebben jullie gekocht?

Beebie_Wish
10 January 2010, 16:23
Wij hebben van het badje etc...Een hele complete set gekocht van het merk bébe you...En dus een badje + standaard + luieremmer + zo´n zitje voor in het bad waar de kleine in kan liggen...

Indootje
10 January 2010, 16:53
Wij hebben ook van Bebe Jou het bad en standaard van Winnie de Pooh gekocht. En dan zo'n uitlekslang erbij. En het bad met een ingebouwde thermometer en ruimte voor 2 zeeppompjes.
Verder moeten we nog zo'n badverkleiner kopen.
Maar volgens mij is dat het wel wat je moet hebben, toch :roll: ?

BQ1986
10 January 2010, 17:46
Jah dat hebben wij ook, de zilverkleurige van bebe jou, badje met thermo en zwitsal idd en standaard, toch wel een fijn merk heh ;)

Wij hebben een manicuresetje, borstel/kam, aquasit, easy wipe!
Persoonlijk vind ik een zeepdoosje, waskom en luieremmer (heb gewoon zo'n één die het ook afsluit) overbodig.

Welke kinderstoel hebben/nemen jullie? Met of zonder wieltjes?