PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Beebie_Wish
10 January 2010, 18:02
Ja inderdaad bij ons zit ook zo´n uitlekslang bij en ook een met ingebouwde thermometer en incl zwitsal..

Indootje
10 January 2010, 18:32
Wij hebben een manicuresetje, borstel/kam, aquasit, easy wipe!
Persoonlijk vind ik een zeepdoosje, waskom en luieremmer (heb gewoon zo'n één die het ook afsluit) overbodig.

Welke kinderstoel hebben/nemen jullie? Met of zonder wieltjes?

Wij hebben ook een manicureset en borstel.
Maar eh, wat is een aquasit en easy wipe?

Nee, zeepdoosje, waskom en luieremmer vonden wij ook onzin.
Qua luieremmer doen we zo'n afsluitbaar geval van Sangenic ofzo, dacht dat we die gingen kopen, maar zou ook dat andere merk kunnen zijn.
@BQ, welke luieremmer hebben jullie?

Kinderstoel vorige week wel naar gekeken, maar zijn we nog niet echt uit. Vind het lastig wat bij ons in huis handig is en wat voor het kind prettig is. Wat is jouw idee?

Lieke4
10 January 2010, 18:54
Morgen weer controle vlk. :lol:
Wij hebben alleen baby-badje gekocht zonder andere dingen erbij. Badje roomkleurig en gewoon bij de v&d voor maar 13,- Ik vind het zo zonde om een duur badje te kopen voor maar tijdelijk. Ook waskussen gekocht voor 12,- euro. Thermometer is mijn elleboog en vuilnisemmer vind ik ook overbodig. Klinkt misschien beetje krenterig maar wij vinden dat dit het ook kan doen ;)

Wie weet hoe dat nu ook alweer zit met het kraampakket. Krijg je dat nu van de zorgverzekeraar toegestuurd of moet je het kopen en dan declareren?

Verder nu nog wat kleine spulletjes kopen en dan is de kamer met inhoud kompleet. Als de meubels eind januari staan, dan zet ik ff foto's op hyves.
Nu alleen nog kijken voor de kinderwagen, wat w.s toch de maxi cosi mura4 wordt. Wie weet hoelang de levertijd is bij babydump?

Iedereen werkse maar weer en rij en doe voorzichtig allemaal!

BQ1986
10 January 2010, 19:11
@ indootje,

Die luieremmer hebben wij! Was toen op de jonge gezinnenbeurs in de aanbieding.. onze 1e aankoop haha

Aquasit is zon zitgedeelte voor in het badje.. en een easy wipe voor de billendoekjes.

Zat te twijfelen tussen koelstra en topmark maar ga toch voor topmark met wieltjes.
Hoor van vriendinnen dat het toch wel lekker is als er wieltjes onder zitten, vooral als ze wat ouder/zwaarder zijn.
Meestal til je ze dan met stoel en al even op om te verplaatsen, nu kun je het rijden :D

@ lieke, ieder zijn ding.. dat is met alles zo! Ik heb zoiets, koop geen overbodige dingen maar wel zo uitgebreid mogelijk!

Geen idee over het kraampakket, zat daar toevallig vanmiddag zelf ook aan te denken.
Wat betreft de kinderwagen, denk dat er zoiezo wel een levertijd van min 8 weken op staat maar dit ligt er gewoon aan of ze het in het magazijn op voorraad hebben. Dit verschilt heel erg per wagen en kleur!...

Maar zou hem wel deze maand bestellen. Stel dat de kleine zich al eerder aankondigd.. best balen als je dan geen wagen hebt! :D

Indootje
10 January 2010, 19:11
Als je bij VGZ zit en een gezin&zeker pakket heb dan krijg je in de 7e maand het kraampakket thuisgestuurd, heb er toevallig van de week over gebeld naar ze.

Bij Baby Dump is er een redelijk lange wachttijd op de Maxi Cosu Mura 4 (2010 editie). Ik heb hem half december besteld en wordt week 10 geleverd. Mariekepiek had hem volgens mij vorige week besteld en bij haar komt 'ie in week 11. Dus denk dat het dan bij jou week 12 wordt ofzo?

Ja, iedereen zeker voorzichtig doen hoor met dit weer en zo min mogelijk buiten lopen ivm slipgevaar voor je zelf en de baby ;)

Indootje
10 January 2010, 19:12
Als je bij VGZ zit en een gezin&zeker pakket heb dan krijg je in de 7e maand het kraampakket thuisgestuurd, heb er toevallig van de week over gebeld naar ze.

Bij Baby Dump is er een redelijk lange wachttijd op de Maxi Cosu Mura 4 (2010 editie). Ik heb hem half december besteld en wordt week 10 geleverd. Mariekepiek had hem volgens mij vorige week besteld en bij haar komt 'ie in week 11. Dus denk dat het dan bij jou week 12 wordt ofzo?

Ja, iedereen zeker voorzichtig doen hoor met dit weer en zo min mogelijk buiten lopen ivm slipgevaar voor je zelf en de baby ;)

Indootje
10 January 2010, 19:12

Lieke, succes met de controle!

Bambi80
10 January 2010, 20:08
heeh,

leonec, hoe lang heb je vrij?

over babybadje! wij hebben ook een bebe jou met slang, geintegreerde thermometer, zeeppompjes en in de set zat een luieremmer, waskussen, nagelknippertje, kammetje, borstel, zeep, shampoo, badcape. Ik heb daar nog een waskom bijgekocht, want denk dat dat wel handig is als ie tot zijn rug in de stront zit en je zo met de hand even af kan soppen. Heb geen zin om dan helemaal in bad te doen.

De maxi cosi mura 4 heb ik inderdaad afgelopen woensdag besteld bij babydump en kon niet eerder geleverd worden als in week 11.

Over het trappelen. Ik voel hem ondanks dat ik de placenta boven/voor heb aardig goed. Ligt er maar net aan waar mijn mannetje met zijn voeten zit hoor! Denk ook wel dat het aan het vetlaagje ligt wat je op je buik hebt zitten. Ik heb weinig vet op mijn buik en de huid zit redelijk strak nu. Geloof ook wel dat de een beter kan voelen dan de ander.

over het kraampakket.....die krijg ik van CZ thuisgestuurd. Je kunt het vast op de site van je eigen zorgverzekeraar terugvinden wanneer en hoe je er aan komt en wat erin zit. Het zijn spullen voor medische verzorging tijdens kraamtijd en bevalling, zoals navelklem, matrasbeschermers, alcohol, gaasjes, tape, plastic handschoenen e.d.

BQ1986
10 January 2010, 20:13
Zilverenkruis krijg je hem idd ook 3 maanden van te voren thuis gestuurd.

Lieke4
10 January 2010, 20:22
Hoi meides,
bedankt voor jullie antwoord. zal eens ff op de site van de zorgverzekeraar kijken hoe dat zit, en anders bel ik wel ff.

Hopelijk houd het sneeuwen op, dan gaan we vlgd week inderdaad de kinderwagen bestellen, zeker als er zo'n levertijd op zit!

leonec
10 January 2010, 21:49
Tja eigenlijk zolang ik wil :D

Ik kan mijn werk (ivm de tijden) niet combineren met mijn vriend zijn werk...

Hij heeft een eigen zaak , en werkt daar 4 dagen en 3 dagen vrij :D

Ik hoef niet perse te werken, maar wie weet in de toekomst...

Ik ben namelijk niet voor plan om te gaan werken en met al dat geld een kinderdag verblijf te betalen...

De belasting kijkt toch hoeveel geld er verdient wordt? en omdat mijn vriend ( bijna man , hahah) goed verdient kan het wel eens zijn dat we veel zelf moeten bijdragen...

wil er eens naar vragen hoe dat zit...

Morgen in ondertrouw :D :D

Deze week eens bij mijn zus neuzen wat ze allemaal voor mij heeft( voor de baby) :D

leonec
10 January 2010, 21:50
Trouwens ik ben verzekerd bij menzis en ik krijg een kraampakket van hun (gratis )

Nadine
11 January 2010, 06:13
@Leonec
Wanneer gaan jullie trouwen?
Wij zijn vorige week in ondertrouw gegaan. Over twee weken is de dag.
Een hoop geregel, maar ik krijg er steeds meer zin in :D

Andrea80
11 January 2010, 07:26
Hey dames,

Wat een hoop bij te lezen weer.

Hier gaat alles goed. Kamertje en wagen zijn besteld.
Matrasje moet ik nog bestellen wilde niet meteen besluiten in de winkel. Wil de input van mijn moeder (die is kraamverzorgster). Ik wil graag weten wat zij denkt over matrasjes.

Dus dat komt wel.

Ik voel de kleine echt goed, mijn vriend helaas nog niet. Zal misschien komen door mijn extra vetlaagje.

Placenta ligt in ieder geval aan de achterkant werd mij verteld bij de echo dus dat zal de reden niet zijn.

groetjes Andrea

draakje78
11 January 2010, 08:39
ik heb ook via de verzekering het kraampakket, althans dat moet ik nog krijgen natuurlijk

Leonec vandaag in ondertrouw, gefeliciteerd!

Andrea met 20 wk kan je partner het ook haast nog niet voelen, natuurlijk zijn er uitzonderingen, heeft niet met je vetjes te maken hoor, maar wel dat de baby door de buikwand heen moet schoppen

ik moet ook nog op matrasjes jacht, maar weet het even allemaal echt niet meer, komt vast wel goed
bij babydump wilden ze meteen de aerosleep aansmeren, maar ja na de verhalen hier....

het behangen is niet echt gelukt (en dat voor 1 muurtje ha ha) maar vanavond komen er hulptroepen dus dan moet het gewoon goed komen!

Beebie_Wish
11 January 2010, 09:04
Goeiemorgen ;) ,

Wij hebben qua matrasje zeg maar bij de prenatal goed erop gescoord en zijn we voor de duurste kwaliteit gegaan en ook een die extra dik is. Zelf ben ik er ook absoluut geen voorstander van om een dun matras te hebben, en de winkel raadde dat matras ook het beste aan want veel zwangere vrouwen kopen dat matras die wij nu dus ook hebben.

Verder heeft mijn vriend sinds gisteren het hartje kunnen horen door een wc-rolletje, hij stond er versteld van dat dat zomaar zou kunnen hihi maar wel een heel mooi moment...

Beebie_Wish
11 January 2010, 09:57
Echt wat voel ik me toch naar zeg pfff...Voor de 2e keer nu mijn examen afgelast aaaaarghhh !! :evil:
Ik hoop toch zo ontzettend graag dat het binnenkort lekker 15 graden is ofzo of nog beter nog meer graden...Ben die sneeuw troep nu echt helemaal spuuuug en spuuuuugzat aaaaarghhh !!!!

Hopen dat ik straks weer een snelle nieuwe datum krijg, door heel nederland zijn er al meer als 20.000 aflassingen van examens pfff...En dat allemaal door dit rot weer !!

Kom op ZON laat je zien en maak ons kouwe kikkerlandje eens goed lekker warm en zonnig ;)

Bambi80
11 January 2010, 11:13
ooow dus je verlof begint eigenlijk ook al vroeg leonec!

en draakje.....als je meer vetjes hebt, dan moet de baby toch ook harder kunnen trappen om het aan de buitenkant te kunnen voelen?! dus zou het ook daardoor langer kunnen duren voordat je het aan de buitenkant voelt.

draakje78
11 January 2010, 11:39
ooow dus je verlof begint eigenlijk ook al vroeg leonec!

en draakje.....als je meer vetjes hebt, dan moet de baby toch ook harder kunnen trappen om het aan de buitenkant te kunnen voelen?! dus zou het ook daardoor langer kunnen duren voordat je het aan de buitenkant voelt.
dat zou idd wel kunnen, alleen de gyn zei tegen mij dat dat niet perse hoefde maar idd wel door de buikwand heen
met wat meer overgewicht heb je wel een dikkere buikwand ofzo
nou weet ik het ook allemaal niet meer! hihi

Bente
11 January 2010, 12:10
gewoon nog even geduld en dan kan je vriend de schopjes ook gaan voelen.
is bij iedereen anders natuurlijk, moet zeggen het is heel leuk zodra je het zelf voelt, maar ook heel speciaal als je het aan je vriend kunt laten voelen.

Wij moeten trouwens ook nog een matrasje gaan uitzoeken, hebben de Aerosleep besteld, maar ik ga hem op aanraden van VK en kraamzorg toch maar afbestellen.
weet alleen nog niet welk matrasje ik nu moet kiezen maarja, ga morgen maar eens op matrassenjacht.

Ik word nu ook wel een beetje moe van die sneeuw, wil graag weer met de fiets naar het werk, maar met dit weer doe ik dat toch maar liever niet, de fietspaden zien er niet echt sneeuwvrij uit!
Ik moet ook nog eens op de fiets van mn vriend, want de mijne moet ik nog ophalen, is eindelijk klaar na de aanrijding, duurde 2 maanden voordat ik mn geld van de verzekering had!

Hoop dus dat het snel weer minder wit wordt op de wegen, zodat ik weer wat aan mijn lichaamsbeweging kan gaan doen, anders kunnen ze me over een paar weekjes rollen!

Hebben trouwens ook een afspraak ingepland voor de 3D-4D echo wel pas met 29 weken, maarja ging niet eerder met onze agenda's.

Alvast een fijne week voor iedereen!

BQ1986
11 January 2010, 13:40
Meiden over een matrasje... bedoelen jullie het aerosleep matras of de matrasbeschermer van aerosleep?
Dit is nogal een verschil.. hier bij gardo raadde de verkoopster het aerosleepmatras af, matras schijnt niet geweldig te zijn.
Dus heb een gewoon matras met beschermer aerosleep.

Bambi80
11 January 2010, 14:15
wat ik ervan begrepen heb, verkopen ze aerosleep met gewoon koudschuim matras in combinatie met de matrasbeschermer. De matras kun je ook los gebruiken met ander beddengeod.

Bente
11 January 2010, 14:42
Meiden over een matrasje... bedoelen jullie het aerosleep matras of de matrasbeschermer van aerosleep?
Dit is nogal een verschil.. hier bij gardo raadde de verkoopster het aerosleepmatras af, matras schijnt niet geweldig te zijn.
Dus heb een gewoon matras met beschermer aerosleep.

dat zoeken we op!

draakje78
11 January 2010, 15:17
zoals ik dat heb begrepen is dat idd koudschuim
denk ook dat wij voor een koudschuim matras gaan trouwens dat klonk wel het beste

Bambi80
11 January 2010, 15:49
koudschuim ging minder snel doorliggen en was kwalitatief beter werd mij verteld.

leonec
11 January 2010, 16:37
Nadine ook nog gefeliciteerd :D

Wij gaan 8 februarie trouwen ... :D :D :D

Ik heb zo n matras waar je de aerossleep van af kunt halen...

Is deze wel goed ??

Dacht als ik de areossleep niet gebruik de eerste tijd dan haal ik hem er gewoon af mocht ik toch de aerossleep er op willen is het mogelijk...

Ze zeiden bij de prenatal dat het een prima matras is... wat denken jullie ?/?

Bambi80
11 January 2010, 16:46
zelfde verhaal hier leonec! ik heb ook gewoon nog een set molton, moltonzeil, hoeslaken ernaast voor als ik aerosleep dekej niet wil gebruiken

nadine en leonec gefeliciteerd alvast! Er gaan er best nog wel wat trouwen trouwens. Is dit vanwege de komst van de baby dat jullie dit nog tijdens de zwangerschap doen?

leonec
11 January 2010, 21:02
zelfde verhaal hier leonec! ik heb ook gewoon nog een set molton, moltonzeil, hoeslaken ernaast voor als ik aerosleep dekej niet wil gebruiken

nadine en leonec gefeliciteerd alvast! Er gaan er best nog wel wat trouwen trouwens. Is dit vanwege de komst van de baby dat jullie dit nog tijdens de zwangerschap doen?

Oke dan :D

Wij gaan nu trouwen omdat ons kleintje op komst is...

We wouden sowieso geen feest houden...dus we hadden zoiets van dan kunnen we het beter nu doen ;)

Maar ook omdat we natuurlijk heeeeeeel veel van elkaar houden he ;) ;) :D :D

Andrea80
12 January 2010, 09:26
Hello Dames,

voor de dames die gaan trouwen gefelicteerd.

Ik ga ook trouwen maar pas als het kindje een jaar is. Ik wil namelijk niet met een dikke buik trouwen en ik wil een feest geven en dat zie ik niet zitten als ik zwanger ben.

Mijn vriend heeft me op vakantie gevraagd nog voor we wisten dat ik zwanger was.

groetjes Andrea

Sively
12 January 2010, 09:31
Proficiat Nadine, Leonec en Andrea! Misschien een stomme vraag, maar wat is ondertrouw? Ik ben ook getrouwd, maar daar had ik dus nog niet van gehoord! Misschien zeggen we er hier gewoon iets anders tegen.

Zijn er hier nog mensen die last hebben van verstopping? Iemand tips om dit te voorkomen? Kiwi eten op nuchtere maag doe ik al. Ik heb ook om de zoveel tijd dagen dat ik regelmatig dreig flauw te vallen. De laatste tijd merk ik dat het vooral op de dagen is dat de verstopping het ergst is. Als dat wegvalt, valt het flauwvallen ook weg. Vraag me niet wat de link is, want ik zou het echt niet weten. Laat de tips dus maar komen! ;) Ik ben wanhopig genoeg om van alles te proberen.

Groetjes

leonec
12 January 2010, 12:54
voordat u in het huwelijk kunt treden, moet u in ‘ondertrouw’. Dit houdt in dat u aangifte doet van uw beider voornemen om in het huwelijk te treden. Dit voornemen wordt vastgesteld in een akte. Tussen veertien dagen en één jaar na de ondertrouw kunt u in het huwelijk treden.Trouwen kunt u in iedere gemeente in Nederland, maar de ondertrouw vindt plaats bij de afdeling Burgerzaken in de gemeente waar u woont. Bij de ondertrouw wordt beoordeeld of voldaan is aan de vereisten om in het huwelijk te treden..

Wat een verhaal he ;) Trouwens donderdag weer controle verloskundige

Groetjes

Beebie_Wish
12 January 2010, 15:14
Voor degenen die allemaal in het huwelijks bootje zullen stappen ´´Van harte gefeliciteeeeerd, en geniet van die ene moooie dag´´ ;)

Wij zelf hebben geen trouwplannen vriendlief heeft het kind al wel erkend. Bij ons zullen er niet zo snel problemen op treden.
Want als wij willen trouwen dan word dit heel ver weg van nederland :D , en jaja daar moet goed en flink voor gespaard worden haha. We willen ook in de openlucht omringt met enorme mooie natuur/strand/zee trouwen...

Zijn jullie allemaal al druk bezig met de babykamer af te maken? Bij ons staat het nog helemaal niet ingericht dit omdat er nog houten vloer in de baby kamer ligt die voor de woonkamer bedoeld is, en ook zijn we er nog niet over uit wat voor een muur stickers we willen hihi...Er zit al wel behang op namelijk van dat glasvezel behang en die geven we een mooi net kleurtje, niet te druk en niet te fel...Maar goed dat moet ook allemaal nog gebeuren, maar vriendlief is nog druk met de keuken en de aannemer kan nu niet verder want het vriest nog steeds...

ZON kom nou aub ons koude kikkerlandje verwarmen !!! Ik verlang naar de LENTEEEEEEEEEEEEEEEEEE :D

Bambi80
12 January 2010, 16:58
gisteren bij de borstvoedingsbijeenkomst geweest. Was heel interessant., maar het begint dan wel te kriebelen. Duurt nog zo lang tot de kleine komt!! Maar in febr. ook met cursus samen bevallen beginnen en daar komt ook nog het onderwerp aan bod.

leonec
12 January 2010, 17:28
Wie doet er allemaal een cursus ? en welke ?

Voorbereiding op de bevalling (cursus) kan ik hier pas half maart mee beginnen :roll:

Misschien is die borstvoedingscursus ook wel wat ...hoe vondt jij dat marieke ??

Bente
12 January 2010, 17:36
Zo vandaag weer lekker dekentjes, lakentjes, spuugdoekjes, fopspeen, wipstoeltje voor de kleine gekocht!
Voor mezelf een mooi lingerie-setje van Noppies en een spijkerbroek van Mamalicious (50% korting) een shirt van Supermom.
Weer genoeg geld uitgegeven dus.........
Heb trouwens de Aerosleep niet afbesteld, sorry dames dat ik jullie eerst helemaal gek maak hierover :oops:
Ik had me bedacht dat wanneer de kraamhulp idd het 'matje' eraf haalt, ik het altijd nog kan gebruiken als zij er niet meer is, vond het toch wel een prettig idee die Aerosleep.
Dus wanneer het matje eraf is heb ik gewoon een koudschuim matrasje daar heb ik gewone hoeslakentjes voor gekocht.
Nu genoeg over die Aerosleep!

Wij hebben ook nog geen trouwplannen, maar de kleine is wel al erkend door mn vriend, ook alweer geregeld!
Volgens mij zijn hier ook nog speciale avonden over borstvoeding en je kunt ook een avondje gaan kijken in het ziekenhuis in de 'kraamkamer' dus daar willen we ons wel nog voor aanmelden.
Dames geniet geniet, ik vind het zelf toch wel snel gaan, we kunnen al gaan aftellen voor het zwangerschapsverlof heeeerlijk toch?!

Beebie_Wish
12 January 2010, 17:39
Wij doen ook mee met de borstvoedings cursus alleen kunnen wij er pas mee beginnen als ik 27 weken ben...Dus nog even geduld.

Bambi80
12 January 2010, 17:58
deze borstvoedingscursus daar werd echt de basis behandeld! Maar vind ik voorlopig wel genoeg! er is er ook nog 1 van 3 avonden, maar ik bestel er liever nog een boek naast als naslagwerk.
Samen bevallen cursus vind ik gewoon leuk omdat je bevallen toch ook samen doet en hopelijk hebben we straks goeie steun aan onze mannetjes.
Eind van deze maand heb ik ook nog voorlichting over hoe bevallen in het ziekenhuis gaat.
en bente....dat doe ik dus ook met die aerosleep.

lonnekeleoni
12 January 2010, 20:35
Ik zal me ook weer even melden, weer veel bijgelezen vandaag... Hier is inmiddels de nesteldrang begonnen sinds gisteren. Ik wilde gisteren naar bed gaan, maar moest perse eerst mijn kledingkast opruimen (om 11 uur 's avonds!) vandaag op mijn werk de hele koelkast leeggehaald en schoongemaakt, thuis nog een paar kasten uitgeruimd en ik wil perse een nieuw strijkijzer, zodat ik de kleertjes enzo kan gaan wassen en strijken! Ik ben nogal rommelig van mezelf, dus het komt wel goed uit!

Tegen verstopping help roosvicee laxo trouwens erg goed, ik heb er ook erg veel last van en moet soms gewoon een week niet naar het toilet, nu ik hier iedere dag een glas van drink ga ik bijna iedere dag.

Marieke, ik wilde gisteren ook naar die bijeenkomst over borstvoeding gaan, maar ben het helemaal vergeten, wat dom zeg! Nou ja, volgens mij is er in maart een herkansing!

Groetjes Leoni

naatje83
12 January 2010, 20:46
Hey,

Hier even een update van mij ga van de week alles wel weer bijlezen want dan ben ik een weekje
vrij maar voor nu zal ik even vertellen hoe het gaat. Zoals jullie weten zijn wij aan het verbouwen
alles loopt op rolletjes. Maar dat is wel de reden dat ik meer afwezig ben dan aanwezig.

Ik maak me alleen veel te druk volgens de gynaecoloog. Hij heeft ook al gezegd dat ik vanaf volgende
maand moet gaan stoppen met werken omdat hij bang is dat de ukkies anders te vroeg geboren gaan
worden waar dat op gebaseerd is weet ik niet. Weet alleen dat ik nu 1 keer in de 2 weken naar het
ziekenhuis moet voor controle. Verder doen de dames het erg goed lopen goed op schema qua groei
en zijn erg beweeglijk volgens mij als ik even binnnen kon kijken zou ik er bont en blauw uitzien :lol:

Ik hoop dat verder met iedereen alles oke is en ga van de week al jullie verhalen bijlezen. Dat is beloofd.

Sively
13 January 2010, 10:31
Hey
Ik ben gisteren ook naar een infosessie over borstvoeding geweest. Wel niet in het ziekenhuis waar ik moet bevallen. :D Ben mee geweest met de vriendin van een goede vriend. Zij zag het niet zitten om alleen te gaan en nu moest ik tenminste niet wachten tot maart of april. Een paar weken terug had ik de info over borstvoeding gelezen van kind en gezin. Dat was me toch wel even teveel geworden! Dacht dat het me nooit ging lukken: de eerste weken acht tot twaalf voedingen per dag. Dat is om de twee uur!!! Was toen toch even in paniek. Wanneer moet ik dan in godsnaam slapen!?! en al de rest doen?! En aftappen zou ook al niet zo simpel zijn. Ondertussen was ik wel al gekalmeerd, maar pas na de infosessie van gisteren waren de twijfels weer weg. Naar mijn gevoel is het dus beter om eerst een infosessie te volgen alvorens aan het lezen te slaan. ;)

Naatje, wel leuk dat het allemaal zo goed opgevolgd wordt! 't Is geen pretje om om de twee weken naar het ziekenhuis te moeten, maar denk dat het wel geruststellend is als alles dan nog steeds goed blijkt te gaan.

Aan iedereen die nog aan het verbouwen is, veel succes ermee!!!

Groetjes

Sylverstertje
13 January 2010, 17:34
hier ook nog steeds alles goed.
20 weken echo was helemaal goed en bezig met het kamertje..
de meubels komen pas over een maand of 2 (ik hoop natuurlijk iets eerder), dus er staat nu alleen een stoel en badje...
Hoe groot is jullie kamertje trouwens?
Ik heb best grote meubels geloof ik en het kamertje is niet zo groot...
Denk dat die stoel een beetje in de weg gaat staan hahah of het badje...
Verder full time aan het werk, dus weinig vrije tijd... Nog 2,5 maand tot mijn verlof ongeveer... :D

Indootje
13 January 2010, 18:01
Even heel druk geweest op het werk, dus ook geen tijd om te lezen, helaas....

Nadine en Leonec, leuk hoor dat jullie bijna gaan trouwen!
Wij gaan wel trouwen, maar niet voordat de kleine er is.

Ik heb 21 feb een borstvoedingscursus van 1 avond. dan krijg je ook een informatieboek en zal daarna wel aan het lezen slaan.
En 22 feb start ik met zo'n pufclubcursus :lol:

Naatje, wat fijn dat het goed gaat met de 2ling! En kan me voorstellen dat jij eerder moet stoppen met werken, lijkt me niet niks hoor.

Oooh, ik merk dat ik sinds deze week aan het kijken ben naar wanneer ik met zwangerschapsverlof ga en hoeveel ik er nog aan vakantiedagen aan vastplak enzo. Dus langzaam aan ga ik aftellen :-) Komt ook omdat ik morgen een afspraak met HR heb om e.e.a. door te nemen. Heb zo'n zin in dat verlof, lijkt me heerlijk: nog even vrij, tijd voor jezelf en daarna die kleine!!!!

Hebben jullie trouwens al dingen die jullie absoluut MOETEN eten of absoluut niet meer lusten?
Ikzelf heb er geen last van hoor, maar vroeg het me af :-)

En hoeveel zijn jullie inmiddels aangekomen? (leuk onderwerp, ahum ;) )

Sylverstertje
13 January 2010, 19:25
qua eten eet ik alles nog... alleen kipfilet op brood koop ik niet meer... was in het begin echt ff vies, due niet meer geprobeerd.

Qua kilo's heb ik er al heel veel bij. Dat komt vooral omdat ik in 2009 14 kilo ben afgevallen, ook weer bijgekomen en daarna weer 4 kwijt was en toen zwanger raakte... haha
Ben nogal een jojo dus... maak me er ook niet te druk om...

BQ1986
13 January 2010, 20:46
Hoi meiden,

@ Gefeliciteerd met jullie (komend) huwelijk :)

Hier gaat alles goed, kleine vent is lekker druk vandaag pff begon vanmorgen om 7 uur en is nu nog bezig.
Echt een rare dag als je hem de hele dag zo voelt ... maar wel HEERLIJK!

Ik hoop dat het ledikantje/commode dit weekend opgehaald kan worden dan kan ik zondag lekker keutelen in het kamertje :)

Wat betreft de kilo's... ik ben de eerste 16 weken 4 kilo afgevallen en vanaf dat moment zit er nu in totaal 8 kilo aan dus vind het allemaal nog wel meevallen :D
Het zit gelukkig allemaal op mijn buik dus hoop dat dat zo blijft hihihi

da-silva
14 January 2010, 07:35
Hey allemaal,

Vandaag was ik om 6 uur al klaarwakker. Waarschijnlijk gezonde spanningen omdat we vanmiddag geregistreerd partnerschap laten doen. Vanmorgen hebben we ook weer bezichtingen voor een huis, dus spannend allemaal hoor. Ik heb de hele nacht gedroomd over makelaars, babyvoetjes die uit m'n buik kwamen en ringen die niet pasten, pfff....
Kleine babe was ook om 6 uur al aan het ochtendgymnastieken in m'n buik. Heerlijk gevoel, maar helpt niet echt om weer in slaap te komen. En daarnaast ben ik ook de hele naht om de 2 uur moten gaan plassen en lag m'n vriend half op mijn kant van het bed, in zijn slaap te schokken. FIJN!
Maar goed, wel een leuke dag voor de boeg vandaag. Om 16.00 uur moeten we bij het stadhuis zijn en daarna gaan we met de getuigen (ouders) lekker uit eten. Geen poespas, maar toch wel een beetje speciaal.

Ik lees nog veel mee met jullie, maar ik heb niet altijd de puf om te reageren. Ik ben 's avonds vaak moe en lig meestal om 22.00 uur te slapen. Verder heb ik nog weinig last van kwaaltjes. Ik ben 4.5 kilo aangekomen in totaal, dus dat valt me niks tegen eigenlijk. Verder gaan ik de cursus samen bevallen doen. Een collega geeft deze cursus naast haar normale baan, dus dat is wel gezellig! Ik moet nog kijken voor andere cursussen, misschien wil ik wel gaan zwangerschapsgymnastieken.

draakje78
14 January 2010, 07:41
een mooie fijne dag gewenst da silva!

Bente
14 January 2010, 07:55
Alle trouwers en geregistreerd partners gefeliciteerd!
ff vraagje waarom eigenlijk geregistreerd partnerschap en niet 'gewoon' trouwen?

Ik denk dat ik zo'n 6/7 kilo ben bijgekomen, maar voorzover ikzelf kan beoordelen eigenlijk vooral mn buik, haha, mn moeder zegt dat ik een dikke kont heb gekregen, maar dat wil ik niet horen natuurlijk.

mijn zwangerschapsverlof gaat 16 april, maar das een vrijdag dus ik heb de ma t/m don verlof genomen, mijn laatste werkdag is dus 9 april, klinkt nog best ver weg, maar volgens mij gaat het sneller dan we allemaal denken.

Ik heb niet echt iets van eten dat ik persee moet hebben, ik was al een snoeper voor de zwangerschap dus dat is niet veranderd, alleen heb ik in de eerste weken moeten overgeven van saté, dus dat heb ik sindsdien niet meer gegeten.

Fijne dag dames!

leonec
14 January 2010, 08:03
Hoi hoi,

Nou ik me laatst toch een gekke droom :shock: De kleine was geboren en binnen een week kon ze al lopen ( ze was ongeveer 8 maanden )

Gek in mijn droom was het een jongetje...straks zien we 3 februarie dat het toch een jongetje is ipv een meisje :roll:

Zo naar de verloskundige....

da-silva
14 January 2010, 08:39
@ bente: wij kiezen voor geregistreerd partnerschap omdat dit praktisch is nu we een kind krijgen en we een huis gaan kopen. Dan hoef je niks meer te regelen met gezag, notaris enz.
We willen ooit nog wel gaan trouwen, maar dan willen we alles erop en eraan. Een feest met band, jurk enz. Daar hebben we nu nog niet genoeg geld voor. Dus we kiezen even voor de minder romantische oplossing, zodat we over een aantal jaartjes alsnog kunnen gaan trouwen.
Ik vind het ook wel iets hebben om toch je 'ja' woord nu te geven en om voor elkaar te kiezen nu je een gezin samen begint en dan later nog een echt feest in het vooruitzicht te hebben.

Beebie_Wish
14 January 2010, 08:48
Hallo meiden!

Allereerst degenen die binnenkort gaan trouwen of geregistreerde partnerschap gaan doen..Van harte gefeliciteeeeerd ;) .

Verder gaat mijn verlof in op 7 april (is wel op een woensdag dus zie wel of ik die 2 dagen ervoor nog ga werken of die 2 dagen al vrij neem) tel iig de dagen al wel helemaal af :) .
Ik ben nu ongeveer al 6.5 kilo aangekomen, ik voel onze kleine niet de hele dag door wel zo af en toe nog steeds van die plopjes dus hoop dat onze kleine snel gaat komen en zich meer laat voelen hihi...Gisteravond nog even naar het hartje geluisterd en die klinkt nog even mooi als andere keren, alleen was onze kleine tijdens het luisteren niet aan het bewegen (normaal horen we dat goed) geloof dat de kleine zijn dutje aan het doen was want eenmaal toen vriendlief de kleine beetje zat te pesten toen begon ie te bewegen :) .

Alleen als ik of vriendlief onze handen op mijn buik leggen hebben we nog niet zoiets van dat de kleine erop reageert, maar misschien komt dat wel door mn placenta die aan de voorkant ligt.

Miesje78
14 January 2010, 11:53
Ik ben er ook nog steeds hoor en lees wel mee, maar het komt er vaak niet van ook te posten na het vele bijlezen :oops: .

@alle trouwers en partnerschappers; gefeliciteerd (alvast)!!!
Wij zijn in november getrouwd. Met een klein groepje en lekker lunchen en dineren. Het grote feest komt in de zomer wel een keer.
Mijn man heeft mij ook in de zomervakantie gevraagd en na de vakantie kwamen we erachter dat ik zwanger ben. We zijn toch snel getrouwd zodat alles lekker vast geregeld is dan en we natuurlijk heel veel van elkaar houden :D .

Mijn verlof gaat officieel 6 april in, maar 1 april is mijn laatste werkdag al aangezien het die vrijdag (2 april) goede vrijdag is en maandag (2de paasdag). Dus BW, ik zou maar even kijken of je niet vanaf de 6de al verlof kan opnemen, kost je 1 dag meer, maar dan ben je al vanaf 1 of 2 april (ligt eraan of je goede vrijdag vrij hebt) vrij!
Mij kost het nu dus maar 4 weken en 2 dagen en ga al 5 weken vantevoren met verlof! Komt precies mooi uit!

Ik ben helemaal nog niet veel aangekomen eigenlijk.. Tot nu toe 2 kilo, maar heb al wel een aardig buikje. Geen idee waarom eigenlijk, ik eet gewoon en snoep ook wel wat. Maar goed, ben er blij mee hoor, hoeft het er straks ook niet af. En misschien kom ik later nog wel weer meer aan, kan altijd. Mijn moeder was van mij ook maar 8 kilo aangekomen, dus misschien dat dat ook uitmaakt?
Weten jullie hoe dat zat bij jullie moeders en lijken jullie qua zwangerschap op je moeder?
Ik wel, inderdaad die kilo's, maar ook mijn bloeddruk. Die is heel laag en was bij mijn moeder tijdens haar zwangerschappen ook zo.

Bente
14 January 2010, 12:26
@ bente: wij kiezen voor geregistreerd partnerschap omdat dit praktisch is nu we een kind krijgen en we een huis gaan kopen. Dan hoef je niks meer te regelen met gezag, notaris enz.
We willen ooit nog wel gaan trouwen, maar dan willen we alles erop en eraan. Een feest met band, jurk enz. Daar hebben we nu nog niet genoeg geld voor. Dus we kiezen even voor de minder romantische oplossing, zodat we over een aantal jaartjes alsnog kunnen gaan trouwen.
Ik vind het ook wel iets hebben om toch je 'ja' woord nu te geven en om voor elkaar te kiezen nu je een gezin samen begint en dan later nog een echt feest in het vooruitzicht te hebben.

Das een prima reden hoor, moet iedereen uiteraard zelf bepalen hoe ze het willen regelen.
vriendin van me is nu ook geregistreerd partner en wil ooit nog eens gaan trouwen haha.
wij wonen samen, hebben huis ook samen gekocht 3 jr geleden, met samenlevingscontract en testamenten, die moeten wel worden aangepast als de kleine er is, ik werk bij een notaris dus dat komt wel goed.
Kleine is inmiddels al erkend en na de bevalling moeten we nog formulieren opsturen naar de Rechtbank inzake gezag, dacht ook dat het allemaal een heel gedoe was, maar het valt allemaal reuze mee gelukkig.

Ik ben deze week echt niet vooruit te branden op het werk verschrikkelijk, het is ook erg rustig hier dus dat is ook niet erg motiverend bah!
Gelukkig morgenmiddag lekker vrij, nouja mn pauze zit er alweer op dus ik ga toch maar eens wat doen........

Unknown
14 January 2010, 14:25
Hallo allemaal...

is ook weer een tijdje geleden dat k hier een berichtje heb achter gelaten. Op werk kan ik niet meer inloggen en dus ook niet zo vaak meer reageren (in de avond ben ik te moe om alles te lezen enz)
Ik ben vandaag ziek thuis...had te veel last van mijn onderbuik en onderrug. Vk dacht aan een blaasontsteking...dus kom net van de HA en blijkt geen blaasontsteking te zijn....
heb er vooral in de avond en nacht last van...en kan ook niet slapen/liggen door de pijn

Ik ben inmiddels 6 kilo! aan gekomen.....vind dat best wel veel terwijl ik nog zoveel weken moet!
Ik las dat een aantal van jullie al begin april met verlof kunnen. Ik kan officieel 15 april met verlof maar denk dat ik probeer door te werken tot 29 april..en dan vier werken verlof!
Vergeleken met jullie is dat nog zo ver!!!!!

Voor de rest lees ik dat het goed gaat met iedereen met de bruiloften, geregistreerd partnerschappen en het inrichten van de kinderkamer!
Wijzelf gaan zaterdag beginnen met behangen en daarna de gordijntjes. Eind febr. wordt de kinderkamer geleverd...kijk er nu al naar uit. Heb wel wat meer kleertjes gekocht, maar dan ga ik ook spulletjes wat betreft verzorging e.d. kopen.

naatje83
14 January 2010, 14:46
Hey,

Iedereen die gaat trouwen of geregistreerd partnerschap aangaat van harte gefeliciteerd!
Gisteren heeft mijn vriend de kindjes erkend maar als hij oog nog voogd wil worden moeten
we naar de rechter om dat te gan regelen en dat kost dus zo'n 400 euro per kind en dat is
als je een laag inkomen hebt wij zijn allebei twee verdienersdie continu werken dus dat wordt
nog een dure hobby dus mijn vriend wil nu ook gaan trouwen. Maar of ik dat wil is eigenlijk een
tweede heb altijd geroepen ik trouw nooit. Maar nu er twee ukkies onderweg zijn twijfel ik. Want
ik wil toch alles goed geregeld hebben.

Ik las dat een aantal van jullie naar een borstvoedings voorlchtingsavond zijn geweest wat leuk
ik ga zelf gewoon fles voeding geven heb wat verhalen van tweelingmoeders gelezen en die houden
het allemaal niet langer vol dan een maand. Dus heb tegen de gynaecoloog gezegd dat het flesvoeding
wordt had een hele speech verwacht maar hij reageerde niet eens dus dat scheelt weer.

Ben inmiddels 13kg aangekomen dus dat schiet lekker op en ik moet nog zo lang :lol: . Mag officieel
vanaf 6 april met verlof maar dat ga ik niet halen dus wordt waarschijnlijk ziektewet. Baal er enorm
van want heb geen flauw idee wat ik al die maanden thuis moet gaan doen. Dus als iemand ideeen
heeft dan hoor ik het graag.

Sively
14 January 2010, 16:10
Hey,

Iedereen die gaat trouwen of geregistreerd partnerschap aangaat van harte gefeliciteerd!
Gisteren heeft mijn vriend de kindjes erkend maar als hij oog nog voogd wil worden moeten
we naar de rechter om dat te gan regelen en dat kost dus zo'n 400 euro per kind en dat is
als je een laag inkomen hebt wij zijn allebei twee verdienersdie continu werken dus dat wordt
nog een dure hobby dus mijn vriend wil nu ook gaan trouwen. Maar of ik dat wil is eigenlijk een
tweede heb altijd geroepen ik trouw nooit. Maar nu er twee ukkies onderweg zijn twijfel ik. Want
ik wil toch alles goed geregeld hebben.

Ik las dat een aantal van jullie naar een borstvoedings voorlchtingsavond zijn geweest wat leuk
ik ga zelf gewoon fles voeding geven heb wat verhalen van tweelingmoeders gelezen en die houden
het allemaal niet langer vol dan een maand. Dus heb tegen de gynaecoloog gezegd dat het flesvoeding
wordt had een hele speech verwacht maar hij reageerde niet eens dus dat scheelt weer.

Ben inmiddels 13kg aangekomen dus dat schiet lekker op en ik moet nog zo lang :lol: . Mag officieel
vanaf 6 april met verlof maar dat ga ik niet halen dus wordt waarschijnlijk ziektewet. Baal er enorm
van want heb geen flauw idee wat ik al die maanden thuis moet gaan doen. Dus als iemand ideeen
heeft dan hoor ik het graag.
Hey Naatje
Ik ben al thuis van half september. Moest stoppen op het werk van zodra ik zwanger was omdat ik geen antistoffen heb. In het begin dacht ik ook van hoe ga ik mijn tijd om krijgen, maar ondertussen heb ik bij manier van spreken al tijd te kort! Ik slaap wat langer uit nu. Zie mijn schoonouders en ouders veel door de week. En ik steek ook veel tijd in 'nestdrang' zoals het herinrichten van kasten enzo ;) En dat op een heel rustig tempo! Over twee weekjes begin ik met zwangerschapszwemmen op dinsdagnamiddag.
Het is wel even zoeken, maar wie weet zeg je over een paar maand: "was ik maar eerder gestopt met werken!"
Groetjes

Bambi80
14 January 2010, 16:21
iedereen gaat dus nu zo ongeveer echt aan het kamertje beginnen.

naatje....waarom moet je de voogdij nog regelen als partner/vader???? als je erkent hebt en ouderlijk gezag bij de rechtbank hebt geregeld is dat toch voldoende??? zit alleen te denken om een testament op te laten stellen, mocht er iets met ons beiden gebeuren, wie er dan voor ons kind gaat zorgen.

ik zit nog op de - 5 kilo en ben dus tot nu toe nog steeds lichter als voor de zwangerschap. Maar heb op de -8 gezeten, dus ben langzaam aan toch aan het aankomen. Het zou me verbazen als ik na de bevalling zwaarder ben als vor de zwangerschap. Dan moet ik het echt op een vreten zetten.

mijn verlof gaat officieel in op 29 maart. Misschien dat ik voor die tijd nog een paar uurtjes aan het werk kan. Volgende week heb ik over dat laatste een afspraak met de arboarts. Die wil eerst zien wat een bezoekje aan mijn werk met mij doet. Hele zorgzame man is het!

Lieke4
14 January 2010, 18:25
Hoi meiden,
Allereerst natuurlijk van harte aan allen die gaan trouwen of geregistreerd partnerschap aan gaan. Wij zullen het kind eerst erkennen en dan brief rechtbank. Trouwen heeft voor mij geen waarde, dus voorlopig laten we het hierbij.

Verder naar verlosk.geweest en alles was goed gelukkig. Wel jammer dat de (betaalde) echo's nu voorbij zijn he, het is zo leuk en geruststellend als je het met eigen ogen ziet ;)

Verder begint mijn verlof 1 april. Ik heb nog vakantiedagen van vorig jaar dus heb (nog ff op goedkeuring wachten van de baas), vak. gevraagd vanaf 11 maart en ook nog na mijn bevalling een week. Ik weet nog niet of ik blijf werken, dat beslis ik na de bevalling.... Gelukkig is het bij ons financieel zo dat ik niet hoef te werken :lol: Dus w.s zal ik per 1 aug ontslag nemen.

leonec
14 January 2010, 18:53
Hoi hoi,

Vandaag voor controle geweest bij de verloskundige gweest...

maakte me een beetje zorgen omdat ik met de angelsound hoorde dat het hartje anders sloeg...

was eerst bij de verkeerde verloskundige ( een invaller) omdat er toevallig een naamgenootje ook een afspraak had op dezelfde tijd..

dacht maakt me niet uit als de controle maar gedaan wordt...ze hoorde ook dat het hartje een keer oversloeg en ze zei dat ze mij wou doorsturen naar de gynaecoloog...

maar ze moest het wel overleggen met mijn eigen verloskundige, en die had zoiets van nou dat het heeel vaak voorkwam niets om je ongerust over te maken...onrijpheid van het hartje zei ze...en de 20 weken echo was helemaal oke....

pfff eenmaal thuis was ik wel onzeker en heb weer gebeld...omdat ik zo onzeker ben stuurt ze mij door....

lonnekeleoni
14 January 2010, 19:02
Jeetje, wat duurt het bij de meesten nog lang voordat het verlof ingaat. Ik ben echt al helemaal aan het aftellen en hoef nog maar 9 weken te werken na deze week, 19 maart gaat mijn verlof in!!!! Kan nu al niet meer wachten en dat bleek ook wel op mijn werk. Ik heb nog een paar vrije dagen genomen op dagen dat ik dingen moet regelen, zag ik op mijn werk in de agenda dat ik volgende week vrijdag vrij heb. Ik had echt geen idee waarom ik die dag had vrijgenomen, kwam ik erachter dat ik 12 februari een vrije dag heb, maar deze per ongeluk als terugkerende afspraak in de agenda had gezet, dus ik had mezelf even uitgepland voor iedere vrijdag haha.....

Oh ik maak echt zoveel domme fouten/domme opmerkingen, ik gooi alles maar op de hormonen....

Gisteren draakje opgehaald om te gaan zwemmen, liep er ineens een egeltje voor de auto. Ik durfde echt niet door te rijden en ben uitgestapt om de egel te gaan zoeken, gelukkig zat hij inmiddels aan de kant en kon ik doorrijden en hoefde ik niet onder mijn auto te kruipen om hem weg te jagen.....

Haha, ik heb een wii balance board en ik wil er net opgaan, weet je wat hij vraagt: "Have you noticed your tummy getting trim and firm?" haha, nou nog niet echt eigenlijk.....

Leonec wel schrikken, wat dat betreft ben ik blij dat ik niet zo'n angelsound heb, hoef ik me daar niet ongerust over te maken. hoop dat alles echt mevevalt, maar dat zal vast!

Andrea80
15 January 2010, 08:08
Jeetje Dames wat komt jullie verlof al dicht bij!!

Ik ga pas vanaf 26 april met verlof. Dat is 4 weken voor mijn uitgerekende datum.

verder merk ik wel dat ik steeds sneller moe ben!

veel uitrusten maar.
Gelukkig is het vandaag vrijdag en hoef ik dan maar een halve dag te werken.

groetjes

Beebie_Wish
15 January 2010, 12:01
Zo moest vroeg op vandaag omdat ik naar het zknh toe moest voor de suiker test...Echt ik raad iedereen dat drankje af dat is me toch een partij verschrikkelijk bah...Ik alle moed verzameld voor het ene drankje had mijn neus erbij dicht geknepen en gaan met die banaan, ik opgelucht drankje was helemaal op, zegt die vrouw tegen me van geef je bekertje maar dan krijg je de volgende helft, ik zo wtf nog eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen?? En dus moest ik weer alle moed bij een schrapen om nog zo´n bekertje leeg te drinken, echt verschrikkelijk gewoon bah bah !!

Daarna mocht ik in de wachtruimte gaan zitten 2 uur lang (had om 5 over 8 vanmorgen dat drankje naar binnen gewerkt) en toen 2 uur wachten dus om 10 uur melden bij de balie en kreeg ik opnieuw een nummertje met wel een spoed en dus snel opnieuw bloed laten prikken en daarop is het afwachten of het mijn lichaam aan gekund heeft en het goed heeft kunnen verwerken. Hoop het wel want heb niet nog een keer zin om zoiets te drinken bléghh !!

Dus sja dat was zo´n beetje op zijn vroegst mijn ontbijtje (ahum, eenmaal thuis een lekker brinta wake up klaar gemaakt en die op gedronken heeeeeeerlijk) !!

Maandag naar de vk voor de apk-controle ;)

MiniMe
15 January 2010, 21:47
Uhmmmm.... er komt vloeistof/melk uit mijn borsten!
Ik heb nu een kwartier zitten deppen, maar dat moet niet de bedoeling zijn... want ik wil zo naar bed.

Iemand hier ook last van en tips?!

x

MiniMe
15 January 2010, 21:47
Ik heb nu een kwartier zitten deppen, maar dat moet niet de bedoeling zijn... want ik wil zo naar bed.

x

Bambi80
15 January 2010, 22:10
heb je al borstcompressen in huis? anders die indoen en met hempje of bh slapen. gaat niet meer over vrees ik. het kan bij ons allemaal elk moment beginnen te lekken.

draakje78
15 January 2010, 22:19
ik heb nu 2x wat last gehad van een klein beetje vocht verlies meer niet
maar wat marieke zegt, zoogcompressen in je BH!
Succes

wat betreft verlof als ik het red wil ik gewoon pas 4 wk van te voren met verlof gaan, maar het kan zijn dat ik binnenkort toch naar de helft ofzo moet, ik hoop het niet
gister naar de reva arts geweest, maar qua been is er niks anders behalve nu de max nog 20 wk uitzitten en dus op den duur steeds minder gaan doen, beetje minder
maar goed nu eerst een weekje vakantie (ja tis gelukt!)
en dan komen ze de maandag erop voor de traplift (huisbezoek van de gemeente, dan kan het nog weer even duren voor goed keuring maar er zit schot in)
en bij het kamertje hoeft nog maar 1 baan behangen worden nadat de helft er dus af is gehaald!

marieke ik hoop dat de arbo positief voor je is aankomende week!

Jenny89
16 January 2010, 11:04

x

ik heb daar ook al sinds week 21 last van. meestal lekt het als de borsten helemal vrij zijn dus zonder beha en strakke hempjes. bij mij lekken ze nooit overdag omdat ik overdag beha draag,
alleen snachts als k m uit doe word ik wakker met vlekjes op mn pyama

draakje78
16 January 2010, 17:19
ja het behang zit erop!
ik ben er helemaal blij van :D

Bambi80
16 January 2010, 18:06
ik ben blij dat ik nog geen lekkende tieten heb. Heeft nog niet zoveel zin om dat nu al te hebben. Duurt nog zon tijd voor de baby het kan drinken. Hoewel het natuurlijk wel een bevestiging is dat je lichaam het doet wat dat betreft.

Lekker dat jullie het behang erop hebben draakje!!! is het mooi?? Wij schieten al aardig op met opruimen. Morgen maar wat spullen naar de opslag brengen. Ben echt druk geweest, maar voel me nog prima.

draakje78
16 January 2010, 18:18
Ja tis wel echt mooi geworden
gister is de helft er nog afgehaald omdat de bubbels er echt niet uit gingen
had de strijkbout ook nog gebruikt!

wat fijn dat jij je nog prima voelt na zo veel te hebben gedaan!

Bambi80
16 January 2010, 18:41
hahaha! een strijkbout!!!
ja en ik doe het ook nog eens op de lage dosis. Lijkt wel alsof ik er juist energie van krijg. Hoewel ik natuurlijk wel moet oppassen dat ik niet teveel weer ga doen. Moet alleen elke ochtend erg op gang komen. Dan voel ik me erg slap en zit ik tegen misselijk aan. Als ik eenmaal gegeten heb, paar glazen gedronken, gedoucht en aangekleed dan voel ik me al wat beter.

BQ1986
17 January 2010, 19:34
Hier vandaag ons mini kamertje in orde gemaakt! :D

Erg leuk geworden ondanks dat het zo klein is.. :lol:

Dinsdag nog even wat leuke accessoires kopen en dan zeggen we opschieten maar met die weekjes :)

Bambi80
17 January 2010, 19:37
kun je hier een foto plaatsen BQ? ik vind het zo leuk om te zien wat anderen ervana gemaakt hebben?

Indootje
17 January 2010, 20:01
Grrr, kan niet meer op een normale manier berichten plaatsen, dan krijg ik steeds een error dat de server van het forum overbelast is.
Dus ik al 2 dagen niets gepost omdat ik dacht dat het niet werkte :(
Maar goed, nu geprobeerd met citeren en dat schijnt wel te lukken....

Het valt hier allemaal nog mee met de kilo's zeg!
Bij mij is er nu zo'n 7 kilo aan, denk ik.

Minime, wat vervelend van die lekkende tieten, hopelijk blijft dat niet, dan moet je er nog wel een tijdje mee lopen....

Oh BQ, zet idd even een foto hierop van jullie kamer!
Bij ons kan de kamer pas begin maart ingericht gaan worden, dus nog even geduld :roll:

En wat gaan jullie (voor mijn gevoel) lekker vroeg met verlof! Ik wil proberen tot 4 weken van te voren te werken en zit er over te denken om daarvoor een week vakantie op te nemen, dus dan zou ik per 19 april met verlof kunnen. Moet zeggen dat ik er nu echt naar uit begin te kijken hoor! Ook omdat ik zoveel meer zin heb vanalles voor die kleine uit te zoeken, te regelen, doen, kopen, etc. ;)

Hier alles z'n gangetje eigenlijk :-)

naatje83
17 January 2010, 20:11
@Sively mijn vriend heeft al allemaal dingen bedacht die ik kan gaan doen moet nog foto's
inplakken van 3 vakanties dus dat mag ik mooi uit gaan zoeken :lol:
@Marieke als je kind enkelt erkend moet je ook naar de rechtbank na de geboorte anders
sta ik als enige te boek als voogd ondanks dat mijn vriend ze erkend en aangegeven heeft
en als er iets met mij gebeurt (ga er niet vanuit) dan kunnen ze de kindjes ook bij iemand
anders plaatsen als het niet via de rechtbank is geregeld.

naatje83
17 January 2010, 20:12
@Leonec hoe is het bij jou ben je al op controle geweest?

lonnekeleoni
17 January 2010, 20:12
Hier voor het eerst echt een dipje gehad dit weekend, wilde zaterdagavond weer verven, maar we begonnen met afplakken en ik trok het halverwege niet meer, dus we zijn lekker naar bed gegaan en hebben vanmorgen een keer geschilderd. Ik wilde vanavond nog een keer, maar ben veel te moe. Dan morgenavond nog maar een poging wagen. Wel jammer, want ik wil zo graag dat het af is, maar ben zo moe......

Ook kan ik niet meer een hele dag staan of gewoon zitten, want ik begin vocht vast te houden in mijn benen, de beentjes moeten dus echt regelmatig omhoog....

Ik heb weer een nieuwe buikfoto gemaakt, maar die staat op de andere computer, dus zal hem morgen even op mijn babysite plaatsen en volgend weekend hopelijk foto's van de kamer....

lonnekeleoni
17 January 2010, 20:14
Naatje, je hoeft zelf niet naar de rechtbank te gaan hoor, is gewoon een kwestie van een papiertje invullen en dan wordt het gewoon (gratis) geregeld!

Bambi80
17 January 2010, 20:23
@Sively mijn vriend heeft al allemaal dingen bedacht die ik kan gaan doen moet nog foto's
@Marieke als je kind enkelt erkend moet je ook naar de rechtbank na de geboorte anders
sta ik als enige te boek als voogd ondanks dat mijn vriend ze erkend en aangegeven heeft
en als er iets met mij gebeurt (ga er niet vanuit) dan kunnen ze de kindjes ook bij iemand

ja klopt dat doe je door een formulier betreffende ouderlijk gezag in te sturen na de geboorte, maar dacht dat dat gratis was?!

Bambi80
17 January 2010, 20:24
oh ja!! jij zegt hetzelfe lonnekeleoni

naatje83
17 January 2010, 20:25
Heb informatie aangevraagd bij de katonrechter te rotterdam en er zitten wel degelijk kosten
aan verbonden erkennen en je kind aangeven is gratis maar zorgen dat je vriend ook dergelijk
toeziendvoogd wordt is weer hele andere koek. Je moet naar de reachtbank met een geboorte
uitreksel van jezelf, je paspoort en de geboorteaangifte van de kinderen en dan pas is mijn
vriend ook daadwerkelijk de voogd.

lonnekeleoni
17 January 2010, 20:30
Wij hebben hier in het gemeentehuis in Apeldoorn uitleg gehad, maar uittreksel geboorteregister was vroeger het enige waar je voor hoefde te betalen in deze procedure en dat is bij ons nu ook gratis. Verder gaven ze bij ons aan dat je zelf niet aanwezig hoeft te zijn in de rechtbank, maar dat het een kwestie is van een aanvraagformulier insturen.

Vreemd dat het niet overal gratis is...

naatje83
17 January 2010, 20:31

ja klopt dat doe je door een formulier betreffende ouderlijk gezag in te sturen na de geboorte, maar dacht dat dat gratis was?!

Nee je moet echt naar de rechtbank toe. Er stond zelfs in dat informatieboekje wat ik had opgevraagd dat de
betaling ook nog eens naar inkomen gaat dus dat moet ik nog verder uitspitten want dat vind ik wel erg raar.

naatje83
17 January 2010, 20:33
Wij hebben hier in het gemeentehuis in Apeldoorn uitleg gehad, maar uittreksel geboorteregister was vroeger het enige waar je voor hoefde te betalen in deze procedure en dat is bij ons nu ook gratis. Verder gaven ze bij ons aan dat je zelf niet aanwezig hoeft te zijn in de rechtbank, maar dat het een kwestie is van een aanvraagformulier insturen.

Vreemd dat het niet overal gratis is...

Ja dat is inderdaad raar mijn broertje die stelt het juist uit om de kosten die er aan verbonden zijn (ook niet echt slim
natuurlijk)

Indootje
17 January 2010, 20:35

Wij hebben na de erkenning bij de gemeente direct een formulier gekregen die we gewoon aan de rechtbank kunnen opsturen nadat de kleine geboren is.
Moeten jullie fysiek langsgaan enzo?

Indootje
17 January 2010, 20:37

Wij hebben na de erkenning bij de gemeente direct een formulier gekregen die we gewoon aan de rechtbank kunnen opsturen nadat de kleine geboren is.
Moeten jullie fysiek langsgaan enzo?

Oh wacht, we praten langs elkaar heen, hahaha.
Wat vreemd dat het bij jullie geld kost en fysiek langs moeten gaan, in Utrecht is dat niet zo in ieder geval!
In Utrecht is het dan net zoals in Apeldoorn bij Mariekepiek geregeld.

naatje83
17 January 2010, 20:38
Ja met een geboorteuitreksel en paspoort van onszelf en de aangifte van de kids. Wij hebben
helemaal geen formulier meegekregen na de erkenning ik ga morgen toch eens bellen want
hier bij de gemeente vertellen ze dit en bij jullie zit het heel anders. O ambtenaren ;)

naatje83
17 January 2010, 20:38
we typen door elkaar heen :lol:

lonnekeleoni
17 January 2010, 20:44
http://www.piga.amsterdam.nl/jsp/page.j ... sIdt=P0001 (http://www.piga.amsterdam.nl/jsp/page.jsp?data=true&xdl=../views/amsterdamnl/xdl/international&xsl=../views/amsterdamnl/xsl/international&OrgGgvDrgIdt=102642&SysIdt=P0001)

Naatje hierin staat een link waar je het formulier kan downloaden en er staat ook een adres op waar je het naartoe kan sturen. (Staat ook bij dat je dit persoonlijk kan doen, maar niet dat dit moet)

Over de (eventuele) kosten kon ik verder niets vinden...maar zover ik weet zitten hieraan geen kosten verbonden!

Bambi80
17 January 2010, 20:46
ze hebben jullie inderdaad dan wat anders verteld dan bij ons. Wij hoeven echt niet fysiek bij de rechtbank langs.
Vind het wel achterhaald in Rotterdam dan. Alleen maar om geld te vangen zeker?! :) slimmerikken. Maar kan me voorstellen dat jullie dan liever geld uitgeven om te trouwen of een partnerschapsovereenkomst aan te vragen.

Wij hebben het er hier over gehad, dat we misschien alsnog maar partnerschapsovereenkomst regelen voor de geboorte. Maar zit bij mij financieel wel wat ingewikkelder in elkaar. Ik kan namelijk niet zo maar in gemeenschap van goederen trouwen / samen zijn. En aangezien we dit jaar ook van plan zijn een huis te kopen en we wel ook testamenten willen hebben zodat we van elkaars deel van het huis erven enzo.

Bambi80
17 January 2010, 20:50
ik heb trouwens een leuk verjaardagscadeautje bedacht, want wil graag een mamafiets hebben!!!! Heb nu een hybride, maar daar mogen geen kinderzitjes op. Da's dus levensgevaarlijk. Bij een mamafiets heb je een bredere en lagere instap en heb je dus genoeg ruimte tussen een kinderzitje voor en meer ruimte op de bagagedrager. Heeft iemand zich toevallig al in zo'n fiets verdiept?

naatje83
17 January 2010, 20:53
Heb het formulier in mijn favorieten gezet en er staat in dat ouderlijk gezag aanvragen
niets kost. Thanks meiden hier kan ik wat mee ;)

Heeft iemand trouwens ideeen voor kraamcadeaus ik wil ze graag zelf maken.

@Marieke dat is een prima verjaardagscadeau ik heb in augustus een mamafiets gehad van mijn
ouders dir was ook voor mijn veraardag alleen met twee ukkies kan ik er niets mee :cry: Maar
het is echt een perfecte fiets echt een aanrader ikzelf heb een montego.

lonnekeleoni
17 January 2010, 20:55
Graag gedaan!

Bambi80
17 January 2010, 21:24
Hier voor het eerst echt een dipje gehad dit weekend, wilde zaterdagavond weer verven, maar we begonnen met afplakken en ik trok het halverwege niet meer, dus we zijn lekker naar bed gegaan en hebben vanmorgen een keer geschilderd. Ik wilde vanavond nog een keer, maar ben veel te moe. Dan morgenavond nog maar een poging wagen. Wel jammer, want ik wil zo graag dat het af is, maar ben zo moe......

Ook kan ik niet meer een hele dag staan of gewoon zitten, want ik begin vocht vast te houden in mijn benen, de beentjes moeten dus echt regelmatig omhoog....

Ik heb weer een nieuwe buikfoto gemaakt, maar die staat op de andere computer, dus zal hem morgen even op mijn babysite plaatsen en volgend weekend hopelijk foto's van de kamer....

sorry dat ik niet op je verhaal reageerde meis!!! ik kan slecht 2 dingen tegelijk ofzo!! haha!
heel goed dat je nu gewoon je rust hebt gepakt....Je hebt nog tijd zat voor het kamertje. Wij hebben ook flink opgeruimd, maar er absoluut de wekker niet voor gezet. Weekend is er ook om uit te rusten, want je moet toch nu weer een hele week werken. Je had toch geen vrij aanstaande vrijdag?

wat klote ook dat je vocht gaat vasthouden nu al....Zou het wel aangeven bij je verloskundige voor de zekerheid. Maar goed met je beentjes omhoog en dat wordt straks de trouwring om je nek laten hangen ipv om je vingers laten schuiven. :D :(

leonec
17 January 2010, 23:34
Hej naatje....

Lief dat je naar me vraagt,,.... :D

Ik heb een oproep gekregen voor de gyn...pas 1 februarie :shock:

Ze zullen wel denken er is geen haast bij dus laat haar maar wachten...

Moet wel zeggen dat ik vanmiddag weer heb geluisterd met de doptone en dat ik niet kon ondekken dat het weer oversloeg... :D

vanavond ook weer geluisterd en het sloeg misschien 1 keer over in 2 minuten...

Misschien toch dat het hartje het eventjes minder goed aankon ( rijpen van het hartje)

De kleine van me zus had het ook...was uiteindelijk ook het rijpen van het hartje, de verloskundige zei dat het heeel veel voorkwam...

we wachten maar af...

Andrea80
18 January 2010, 07:46
Hello Ladies,

Hier ging het afgelopen vrijdag even niet zo goed.

Ik had donderdag een feestje van het werk (van 14:00 tot 20:00).
Maar dat was blijkbaar in combinatie met 40 uur werken (4x9 en 1x4) toch te veel.

Ik heb vrijdag middag in bed gelegen en vrijdag avond lag ik er om 19.30 al weer in.
Kon mijn eten niet weg krijgen enz.

Ga dus toch maar aan mijn baas aan geven dat ik misschien toch wat extra rust moet nemen.

Verder was het weekend wel leuk. Zaterdag onze verjaardagen gevierd.
We waren 2 en 24 december jarig maar vonden het te veel om het in december te vieren dus hadden het lekker uitgesteld.

groetjes Andrea

da-silva
18 January 2010, 08:51
Hey allemaal,

Ik heb een paar vermoeiende dagen achter de rug. Donderdag hadden we geregistreerd partnerschap en daarna lekker uit eten geweest met onze ouders. Erg gezellig, maar wel vermoeiend. Ook al hadden we het heel klein gehouden, je bent toch nerveus voor zoiets. Vrijdag weer gewoon werken en meteen door naar een nieuwjaarsborrel van het werk en daarna uit eten ivm afscheid van mijn allerleukste collega. Ook allemaal erg gezellig, maar best emotioneel en natuurlijk weer veelste laat geworden. 's Nachts heb ik nog tot 3 uur wakker gelegen van de spanning omdat we dag erna huizen gingen bezichtigen. Wat er allemaal niet door mijn hoofd heeft gespookt, pfff! s' Middags heb ik dus 2.5 uur geslapen omdat ik helemaal op was van alle indrukken en slaaptekort. De ellende was dat ik 's avonds weer had afgesproken om met vriendinnen mee op stap te gaan. Ik had de vorige date met hun ook al afgezegt omdat ik te moe was, dus ik vond dat ik het niet kon maken om weer af te zeggen. Ik was sinds m'n zwangerschap niet meer mee naar de kroeg geweest. Hebben jullie dat ook? Dat je je soms groot wil houden en eigenlijk over je grenzen heen gaat? Maar om 1 uur had ik het helemaal gehad en heb ik de taxi naar huis gepakt. We stonden in een drukke kroeg, precies naast de box en ik wist me maar moeilijk een houding te geven met die dikke buik van me, haha. Gisteren gelukkig een hele dag NIKS gedaan. Lekker lang uitgeslapen en wat dingen op een rijtje gezet voor de huizen die we gezien hebben. Ik had veel last van jankbuien gisteren. Ten eerste door de vermoeidheid, maar ook omdat huizen kopen nu wel erg spannend is hoor. Lekkere timing hebben wij :roll: Maar gelukkig heb ik de liefste vriend (ehh man/ partner nu sinds donderdag, haha) van de hele wereld, die mij fijn komt troosten en verwennen met kopjes thee en dekens op de bank.
Ik weet wel dat ik voortaan dit soort weekenden anders ga inplannen...

Bente
18 January 2010, 09:50
Poeh, hier ook een 'zwaar' weekend gehad.
Mannen waren weekendje weg, dus wij hadden damesweekend!
Vrijdag bij vriendin gaan slapen, die heeft een kleine van 5 maanden, leuk natuurlijk maar die was wel zaterdagochtend om 06.20u wakker!
dus vanaf die tijd wakker, 's middags winkelen daarna uiteten en op stap, om 03.30u kwamen we thuis!!!
Eigenlijk nergens last van gehad, alleen gisteren zo ongeveer de hele dag geslapen, maar dat was ook wel nodig na zo'n zaterdag!
Doen we ook niet elk weekend dus die ene keer moet kunnen, dacht ik zo.
Zaterdag de kleine weinig gevoeld, maar we hebben dan ook de hele dag door de stad gelopen en 's avonds toch zelf wat meebewogen op de muziek haha, heb niet uitbundig staan swingen!
Gisteren heeft hij/zij zich weer wat meer laten voelen gelukkig maar, begon me natuurlijk alweer zorgen te maken...............
Bij mij lekt nog niks gelukkig hahaha!
Ik ga maar eens aan het werk, :x bah!

Miesje78
18 January 2010, 14:59
Ik moest weer aardig wat bijlezen :D
En weet niet meer zo goed welke reactie ook alweer voor wie is, maar inderdaad luister naar je lijf! (ik weet hoe moeilijk dit soms is..) Ook al is dat af en toe lullig om iemand teleur te stellen.
Hebben jullie wel een fijne vriend/man die veel helpt? (ik gelukkig wel).

En vreemd dat er zoveel verschillende info wordt gegeven over het erkennen en gezag aanvragen! Fijn dat een link hebt gevonden Lonnekeleoni.
Wij hebben hem gelukkig niet nodig. We zijn net getrouwd, dus alles is geregeld (testamenten doen we als ze geboren is).

Wij hebben zaterdag een (2d) pretecho laten maken, vooral omdat de kinderen (eerdere relatie van mijn man) ook konden kijken. Was heel leuk om ons kleintje weer te zien! En de kinderen vonden het ook heel leuk. We hebben ook een dvd ervan zodat onze ouders ook nog kunnen kijken.

Beebie_Wish
18 January 2010, 15:22
Vind het idd ook wel wat vreemd dat bij sommigen wat onduidelijkheden zijn ontstaan tijdens de erkenning en gezag etc..Wij hebben erkenning ook al gedaan en kregen we idd ook gewoon een formulier mee naar huis die mijn vriend goed moet bewaren om daar dan ook mee aangifte te doen als het geboren is.

Verder mijn vriend helpt mij ook ontzettend en is ontzettend lief voor me maar zelf help ik hem ook tot zover ik kan natuurlijk.
Wij zijn er ook eindelijk erover uit welk geboorte kaartje we gaan nemen pfoe wat een keus heb je daarin zeg :D . Maar we drukken de kaarten zelf af want we vinden beiden het wel ontzettend overdreven om voor alleen het drukken €77,- voor neer te moeten leggen, dan doen we het zelf maar en anders laat ie het doen op zijn werk. Ach ja als je zelf goed handig bent en ook met pc en printers dan moet het wel goed komen, en heb alle vertrouwen in mijn vriend hihi :D .

Vanmorgen voor de APK-Controle geweest en alles is prima de vk moest wel even zoeken naar het hartje maar voila het hartje klopte uitstekend en ook lekker duidelijk.

Volgende week vrijdagavond hebben we onze 3&4D echo kan niet wachten om onze beebie weer te mogen zien ;) .

En hebben jullie hier ook enorme last van je darmen dat je wel errug vaak naar toilet moet voor van die grote boodschappen?? Hier bij mij wel lijkt net alsof mijn darmen overuren aan het maken zijn.

Bambi80
18 January 2010, 16:07
ja meiden! we moeten nu ook om dat andere persoontje in onze buik denken. Je lichaam heeft toch weer werk te verzetten, dus logisch dat je sneller moe bent. Het is alleen zo lastig om een goede balans te vinden tussen activiteit en rust. Ik zou persoonlijk trouwens niet naar een kroeg gaan nu, omdat het geluid daar zo hard is dat de baby daar stress van kan hebben. Heb het trouwens wel laatst gedaan voor een drankje en las pas later dat het niet goed is.

ik ben vandaag ook voor controle bij de gynaecoloog geweest. Alles in orde.Bloeddruk was 130/65. Heb wel een recept voor antagel meekregen tegen maagzuur. Dat kan ik nemen wanneer ik last heb. Wel raar was dat ze nu weer zeggen dat als het goed gaat met me ik alsnog terug moet naar de verloskundige. Terwijl de vorige keer was gezegd dat ik daar bleef en in het ziekenhuis zou bevallen.Die onduidelijkheid vind ik niet prettig.
Heb net wat boeken met geboortekaartjes gehaald. Zitten wel veel leuke kaartjes bij zeg!!! Kan zo natuurlijk niet kiezen he!!!
Ben trouwens ook wezen sporten, want heb totaal geen conditie meer! Ik voel me nu ook prima.

BQ1986
18 January 2010, 16:43
Wie kan mij uitleggen hoe ik fotos kan toevoegen?? :D

Bambi80
18 January 2010, 16:50
http://www.tinypic.nl
dan foto brosen en instellen op small. Als het goed is, kun je dan in linkje kopieren wat geschikt is voor fora. Hoop dat je eruit komt.

lonnekeleoni
18 January 2010, 16:51
BQ ik heb hiervoor gewoon een babysite aangemaakt, dit is heel makkelijk om te doen en ik ben echt zo slecht met computers...ik kan het dus alleen zo en volgens mij kan het ook via mijnalbum heel makkelijk...

lonnekeleoni
18 January 2010, 16:53
Oh ik denk dat Marieke handiger is met computers en sneller haha....

BQ1986
18 January 2010, 17:00
Klinkt makkelijk marieke maar er komt iets in het duits te staan??!?!

BQ1986
18 January 2010, 17:05
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/18/1263828129-490.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2289063.html)

Bambi80
18 January 2010, 17:06
http://www.tinypic.com/

BQ1986
18 January 2010, 17:07
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/18/1263828130-771.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2289064.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/18/1263828132-012.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2289066.html)

Zoals jullie kunnen zien is het echt een mini kamertje maar ben er heeeeeeeel blij mee :D
Moet nog wat accessoires kopen maar het meeste is nu gedaan!

Bambi80
18 January 2010, 17:07
oh het is al gelukt zie ik!!!! Goed dat jullie wit hebben gekozen! lekker ruimtelijk! grappig die boxen aan de muur

Bambi80
18 January 2010, 17:08
handige commode en ledikant in 1!!!!

BQ1986
18 January 2010, 17:10
JA echt ideaal. Het zou ook echt niet anders passen en ik vind hem super leuk geworden zo... :) kamertje lijkt nu ineens ook een stuk ruimer hahaa... het is nog niet veel maar het hokkerige is weg.

Jullie al bezig?

Bambi80
18 January 2010, 17:21
wij gaan van het weekend laminaat leggen. en dan kunnen we even kijken hoe het staat en wil ik gordijntjes uit gaan zoeken. Afhankelijk van de vloer en lichtinval wordt dat wit of oranje of misschien wel turquoiseblauw.

Beebie_Wish
18 January 2010, 17:30
@BQ: Mooie foto´s hoor ;)
Wij zijn ook van plan om een tekst op de muur te willen maken alleen zijn we er nog niet over uit welke tekst heb er een paar zelf verzonnen maar is wel erg moeilijk kiezen :D .

lonnekeleoni
18 January 2010, 17:51
bq, is mooi geworden zeg!

Lieke4
18 January 2010, 18:06
B.Q. Leuke spulletjes hoor, is mooi geworden.
Ook wij doen een tekst op de muur met 'slaap kindje slaap'. Vrijdag komen de meubeltjes, dan zal ik ook ff foto's plaatsen (als alle accesiores er in/op zitten).
Verder ben ik vanaf het weekend errùg emotioneel.....echt mega jankbuien.. :( Heb momenteel ook veel aan mijn hoofd dus daar zal het wel door komen...

lonnekeleoni
18 January 2010, 20:51
En eindelijk is het schilderwerk af! morgen het afplaktape van de muren en kozijnen en dan maar kijken wat het resultaat is, ik heb stiekum vandaag al een stukje losgetrokken en het is leuk geworden...

Vandaag ook weer een buikfoto op mijn babysite geplaatst:

hugoenleoni.babysite.nl

Groetjes Leoni

lonnekeleoni
18 January 2010, 20:54
http://www.hugoenleoni.babysite.nl

dit is makkelijker, hoeven jullie niet over te typen...

Bambi80
18 January 2010, 20:56
huh!!! ben je nou weer gegroeid sinds woensdag!!!!!! mooi grote ronde buik hoor!!!

lonnekeleoni
18 January 2010, 20:59
haha nee die foto is van dinsdag...

lonnekeleoni
18 January 2010, 21:01
Oh, heb trouwens de afspraak met de verloskundige verzet naar donderdagochtend, dus ik ben er gewoon bij woensdagavond..

Kreeg gisteren ook bericht over samen bevallen, begint pas 16 februari, dus dat duurt nog even, vind het eigenlijk best laat...

Bambi80
18 January 2010, 21:42
gezellig dat je er woensdag bij bent. Cynthia is denk nu wel op vakantie, want heb haar hier niet meer gezien!
En ik weet dat jij 16 febr. start met de samen bevallen cursus. Zag je mailadres erbij staan. Ik ga daar namelijk ook naar toe. Hij is wel op tijd afgelopen! 13 april.

Indootje
19 January 2010, 07:45
Hallootje, ben ik weer.

@Lonnekeleoni en Andrea, wat balen dat jullie je zo rot hebben gevoeld dit weekend. Ikzelf trouwens ook, paar keer overgegeven, bah. Maar nu gaat het wel weer. Alleen het begint langzaam aan wel wat zwaar te worden met meer dan 40 uur werken en dat het dan zo stressvol is :(

@Da-Silva, gefeliciteerd met je partnerschap he!

Tja, het is inderdaad zo dat we steeds meer naar ons licham moeten luisteren en het is soms lastig om de balans te vinden en afspraken af te zeggen als je je niet goed voelt of niet lekker, maar heb het afgelopen jaar wel geleerd om NEE te zeggen, hoe moeilijk dat ook is. Maar anders loop je jezelf echt voorbij hoor en dat is niet goed met een kleine in je buik.

@BQ, wat een leuke kamer hoor :-) Jullie hebben er echt wat van gemaakt ook al is 'ie zo klein, super gedaan.

@Marieke, wat goed dat je bent gaan sporten, ging het een beetje? Wel irritant inderdaad dat je verschillende signalen krijgt of het nou wel of niet echt goed met je gaat. Luister goed naar je lichaam, maar volgens mij doe je dat wel.
Wanneer had je nou afspraak met de arboarts of je weer wat uurtjes mag werken?

Ik was zondag op internet aan het kijken naar geboortekaartjes, maar wat heb je veel keuze!!!!! Poeh zeg :shock:

Andrea80
19 January 2010, 08:50
Nou ladies,

Ik heb het geregeld. Ik mag op mijn lange dagen (ma t/m do) een half uurtje eerder weg.
Eens kijken of dit werkt.

Ik denk dat wij binnenkort ook naar geboortekaartjes gaan kijken.
We zijn ook nog steeds druk bezig met namen te bedenken, maar dat is best moeilijk zeg!

Met het kamertje is het alleen nog wachten op de meubeltjes. Muren zijn behangen enz. Dus dat is al lekker klaar dat scheelt weer een zorg.

Vrijdag gaan we kijken voor een matrasje en badspulletjes e.d.

Wagen is ook besteld, kreeg er zelfs een gratis maxi-cosi bij! :D

groetjes Andrea

Bambi80
19 January 2010, 10:24
indootje....ik moet morgen naar de arboarts. Voor de geboortekaartjes heb ik nu maar boeken gehaald. Dan zie je toch beter hoe een kaartje eruit ziet als op internet. Had ook het idee dat internet duurder was. Wij hebben al 2 leuke kaartjes gezien met oranje/rood-achtige kleur. Maar steef vind de een het leukst en ik juist weer die ander. Vandaag ga ik nog meer boeken halen.

Andrea.....toevallig bij babydump geweest of hebben ze ergens ook de gratis maxicosi actie (bij grando dacht ik ook??) Zou het echt uitmaken om op de lange dagen een half uur minder te werken? het lijkt zo weinig, maar goed dat moet je gewoon uitproberen. Misschien dat half uurtje gebruiken om een hazeslaapje te doen. Wat voor behang heb je uitgekozen?
Ik ben zo benieuwd hoe onze slaapkamers eruit zien na het leggen van het laminaat!!!!!! zo leuk!!!

Beebie_Wish
19 January 2010, 10:35
Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal al lekker met de kamertjes bezig zijn. Wij willen ook wel alleen m´n vriend heeft net iets te hard gewerkt waardoor ie vanaf nu ff goed rust moet nemen. Maar goed daar komen we ook wel weer overheen.

Wij hebben de babykamer al wel al behangen met name glasvezel behang daaroverheen nog even een erg net mooi neutraal kleurtje overheen (waarschijnlijk gewoon wit of misschien roomwit), dan willen we zeg maar of zo´n band met figuurtjes erin of gewoon losse figuurtjes daar zijn we nog niet helemaal over uit. De meubeltjes staan ook al wel alleen nog niet op de juiste manier opgesteld.

En over geboortekaartjes we zijn erover uit eindelijk word een erg mooie kaart

Miesje78
19 January 2010, 11:03
Wij hebben het kamertje ook al bijna af! Zo leuk. We lopen er geregeld even naar binnen om te kijken en te genieten.
We moeten alleen nog een kast en een matrasje halen. Verder alles klaar!

En wij zijn ook net bezig met geboortekaartjes uitzoeken. Grappig dat iedereen zo ongeveer in dezelfde fase zit.
Wij weten wel ongeveer wat we willen, dus nu nog 'even' vinden.

Alleen de naam, pffff, dat is moeilijk! Gisteravond weer samen gebrainstormt, maar we kwamen er nog niet uit! De namen die hij mooi vindt, vind ik niet mooi en andersom :roll: . We hebben er nu wel 3 die we wel leuk vinden. Maar ja, 'wel leuk' is dat wel genoeg??? Ze moet er wel haar hele leven mee doen!
Hoe ervaren jullie dat? Hebben jullie wel een naam waarvan jullie denken 'wauw, dat is 'm' of ook die je gewoon wel leuk vindt?

Beebie_Wish
19 January 2010, 11:27
Wij zijn sinds afgelopen weekend samen er toch helemaal uit gekomen over de naam :) . We hebben de naam al goed uit lopen spreken en past ook wel leuk bij de achternaam.

leonec
19 January 2010, 12:27
Ik heb een naam die ik al een tijdje erg leuk vindt...

alleen me mannetje moet het altijd eerst even laten bezinken... :roll:

Bambi80
19 January 2010, 12:57
wij hebben een naam, maar het was niet meteen zo van wauw dat is hem!!!!! Soms moet je ook wennen aan een naam door hem hard op uit te spreken op gezette tijden. Dus ik roep hier zo nu en dan lukraak de naam door het huis!!!! We hadden eerst thomas en lucas als namen, maar die staan allebei in de top 20 meest gegeven namen. Wat we nu in ons hoofd hebben, ligt op het puntje van mijn tong. Maar zegt het toch maar niet want is veel leuker als verassing als hij geboren wordt. En wie weet veranderd het nog wel.

Andrea80
19 January 2010, 14:27
@marieke: De kleur van het behang is lichtblauw met een band van baluwe en gele figuurtjes (wiegje, knuffel, flesje enz.)
We weten niet wat het wordt maar dat blauw leek ons gewoon een lieve kleur.

En wat dat half uurtje betreft, ik heb de afgelopen weken niet echt last gehad maar donderdag na het personeelsfeest ben ik een beetje ingestort.
Ik wil mezelf met dat half uurtje gewoon een beetje beschermen. Eentueel had ik ook extra pauze kunnen houden maar dan lukt het me toch niet om rust te nemen. Er speelt dan zoveel door mijn hoofd.

En we waren idd bij de babydump geweest.

Verder zijn we er qua naam nog echt niet uit, we zijn een beetje kieskeurig geloof ik.

groetjes Andrea

BQ1986
19 January 2010, 15:00
Bedankt voor de complimentjes.
Net de klamboe opgehangen en nog wat kleine accessoires.. zodra ik de rest heb zal ik nog wat fotos maken van het eindresultaat. Moet zeggen, ga nu savonds even het kamertje in voor het slapen gaan.
Kan niet wachten tot mijn kleine vent er in ligt :)

Over de naam zijn wij het ook eens... :D
We staan nog wel open voor andere namen maar dit wordt hem zo goed als zeker.

Wat betreft het geboortekaartje... weten jullie nog sites met speciale/aparte geboortekaartjes?

Beebie_Wish
19 January 2010, 15:06
@BQ: Wij zijn geslaagd ons geboorte kaartjes van deze site vandaan te hebben geplukt :)

http://geboorte.cardxl.nl/cards/thema/modern.html

Maar je hebt natuurlijk ook nog vele andere sites oa:

http://www.poobies.nl/nl/geboortekaartj ... 4wodyD8pIw (http://www.poobies.nl/nl/geboortekaartjes/?gclid=CO65rsfLgJ8CFVtn4wodyD8pIw)

http://www.kaartmix.nl/b_site/

Hebben jullie ook zo´n last als je druk in het huishouden bijv bezig bent geweest en je daarna enorm kapot bent? Ook heb ik als ik naar boven loop dan ben ik op de overloop helemaal uitgeput, en als ik dan bijv door moet naar zolder dan moet ik eerst op eerste verdieping rustig bij komen.

BQ1986
19 January 2010, 15:20
Bedankt voor je reactie, ga gelijk even kijken :)

Als ik heel veel gedaan heb dan kan ik savonds niet meer lopen van de pijn in mijn rug.
Maar voor de rest kan ik nog redelijk veel hebben.

Indootje
19 January 2010, 15:34
Tja, geboortekaartjes zijn we ook echt nog niet uit.
Eentje die aparte kaartjes heeft is:
http://www.elkaartje.nl

Verder krijg ik steeds meer last van mijn onderrug, morgen naar de verloskundige, maar eens aangeven. Maar verder gaat het allemaal nog wel redelijk.

Ik vraag me ook af of dat halfuurtje wel helpt hoor Andrea. Volgens mij is dit zo’n halve maatregel waar je niet echt mee opschiet. Maar goed, dat voel je zelf natuurlijk het beste!

Marieke, waar haal je die boeken met geboortekaartjes dan, bij een drukker in de buurt ofzo? En mag je die dan zomaar meenemen?
Vind het ook wel leuk om die kaarten fysiek te zien, soms erg lastig op internet.

En qua namen, tja, ook erg lastig. We hebben wel een aantal namen, maar inderdaad nog niet direct eentje met WAUW!!!! Maar goed, je moet het ook een aantal keren uitspreken en dan ook met de achternaam, dus hopelijk hebben we binnenkort bij eentje zoiets van: YES!
Geven jullie meerdere namen??

Bambi80
19 January 2010, 15:37
indootje....ik heb inderdaad in de gouden gids gekeken voor drukkerijen waar ze familiedrukwerk doen. Je kunt bij zo'n drukkerij inderdaad gewoon boeken meenemen inderdaad. Groot voordeel is dat je de echte kleur ziet en niet de beeldschermkleur, kunt zien wat de materialen zijn en hoe het eventueel in elkaar moet worden gevouwen en wat voor enveloppen je erbij kunt krijgen.

Indootje
19 January 2010, 15:52
indootje....ik heb inderdaad in de gouden gids gekeken voor drukkerijen waar ze familiedrukwerk doen. Je kunt bij zo'n drukkerij inderdaad gewoon boeken meenemen inderdaad. Groot voordeel is dat je de echte kleur ziet en niet de beeldschermkleur, kunt zien wat de materialen zijn en hoe het eventueel in elkaar moet worden gevouwen en wat voor enveloppen je erbij kunt krijgen.

Thanks! Ga ik ook eens doen :)

da-silva
19 January 2010, 19:06
Hey allemaal,

Wij zitten ook in de geboortekaartjesfase :) We hebben een leuke gezien op http://www.jojojanneke.nl/. Maar we zijn nog verder aan het kijken.
De naam van ons ventje is bij ons een luxe probleem. We hebben 2 namen die we allebei erg leuk vinden, dus we kunnen kiezen. De ene komt steeds vaker op de voorgrond, maar wie weet kan het nog gaan veranderen.
Het kamertje hebben wij nog helemaal niet rond. We zijn druk bezig met bezichtigingen van huizen, dus we willen eerst afwahten hoe dat gaat lopen. Misschien trekken we voor de bevalling wel in een nieuw huisje! Dus voorlopig wacht ik nog even met de inrichting...

lonnekeleoni
19 January 2010, 19:29
Andrea en Indootje: Je mag per dag 1/8 deel van je werktijd extra rusten. Officieel hoort er een rustruimte aanwezig te zijn op je werk waarin je jezelf dan kan terugtrekken. Bij ons is dit niet mogelijk, dus ik heb geregeld dat ik iedere dag een uur eerder naar huis kan, dit helpt bij mij echt enorm. Ik werk in Amersfoort en woon in Apeldoorn en door dat uurtje eerder ben ik ook nog eens de files voor en ben nu vaak om half 6 al thuis (inclusief boodschappen doen) en dit was 7 uur...

Wij (nou ja lees Hugo) zijn ook heel druk met de babykamer, ik zit namelijk hier te vertellen hoe leuk het is om alles in te richten, terwijl Hugo nu de meubeltjes in elkaar aan het zetten is.

Ik heb trouwens sinds een aantal dagen weer enorm last van mijn (.)(.) hebben jullie dit ook?? Ook zijn er bij mij al een paar kleine druppeltjes uitgekomen, hoop niet dat ik binnenkort zoogcompressen in moet....

BW: Ik heb dat ook dat ik steeds sneller moe ben, maar ik probeer nog wel zoveel mogelijk te doen en te bewegen, want ik ben bang dat ik anders vastroest en steeds minder kan.

Bambi80
19 January 2010, 19:52
Hey allemaal,

Wij zitten ook in de geboortekaartjesfase :) We hebben een leuke gezien op http://www.jojojanneke.nl/. Maar we zijn nog verder aan het kijken.
De naam van ons ventje is bij ons een luxe probleem. We hebben 2 namen die we allebei erg leuk vinden, dus we kunnen kiezen. De ene komt steeds vaker op de voorgrond, maar wie weet kan het nog gaan veranderen.
Het kamertje hebben wij nog helemaal niet rond. We zijn druk bezig met bezichtigingen van huizen, dus we willen eerst afwahten hoe dat gaat lopen. Misschien trekken we voor de bevalling wel in een nieuw huisje! Dus voorlopig wacht ik nog even met de inrichting...

vind je dat realistisch om voor de bevalling nog te verhuizen? Je moet nog min. 13 weken tot de bevalling, hebt nu nog geen huis gevonden om een bod op te doen (en onderhandelen gaat wel een week overheen), duurt het nog 6 weken voor je hypotheek rond hebt(als je geluk hebt). Dan ben je dus al 8 weken verder. En dan moeten de verkopers van het huis ook snel eruit willen en moet je vooral een huis hebben waar niet al teveel aan moet gebeuren en dan heb je ook nog een paar weken klustijd nodig? Dan komt de kraamverzorgende omstreeks week 30 controleren of je er klaar voor bent en door de stress kun je misschien wel uitlokken dat je eerder gaat bevallen. Hoe vaak hoor je dat niet.
Maar goed....ik wil je niet bang maken....en bovenstaande klinkt wel wat negatief, maar er hoeft maar 1 klein dingetje tegen te zitten en je hangt. Wij doen het nu niet meer....Als er iemand een bod op dit huis doet en we zouden voor de bevalling hier vertrekken, moeten we dus ook nog een ander huis zoeken. Ik raad het je af hoe fijn het ook is om met je nieuwe gezinnetje nieuw te beginnen. Maar goed! doe met deze overdenking wat je wil. Het is jullie keus.

Bambi80
19 January 2010, 19:54
Andrea en Indootje: Je mag per dag 1/8 deel van je werktijd extra rusten. Officieel hoort er een rustruimte aanwezig te zijn op je werk waarin je jezelf dan kan terugtrekken. Bij ons is dit niet mogelijk, dus ik heb geregeld dat ik iedere dag een uur eerder naar huis kan, dit helpt bij mij echt enorm. Ik werk in Amersfoort en woon in Apeldoorn en door dat uurtje eerder ben ik ook nog eens de files voor en ben nu vaak om half 6 al thuis (inclusief boodschappen doen) en dit was 7 uur...

Wij (nou ja lees Hugo) zijn ook heel druk met de babykamer, ik zit namelijk hier te vertellen hoe leuk het is om alles in te richten, terwijl Hugo nu de meubeltjes in elkaar aan het zetten is.

Ik heb trouwens sinds een aantal dagen weer enorm last van mijn (.)(.) hebben jullie dit ook?? Ook zijn er bij mij al een paar kleine druppeltjes uitgekomen, hoop niet dat ik binnenkort zoogcompressen in moet....

BW: Ik heb dat ook dat ik steeds sneller moe ben, maar ik probeer nog wel zoveel mogelijk te doen en te bewegen, want ik ben bang dat ik anders vastroest en steeds minder kan.

leuk! leuk!!! Hugo is goed bezig dus!!!!
maar jou boobs beginnen hun werk dus ook al te doen!! haha!
Ik heb af en toe wel weer steken in, maar nog geen drubbeltjes.

Andrea80
20 January 2010, 06:57
Hello Ladies,

Ik heb idd op basis van die 1/8 deel extra rusttijden gekeken wat voor mij goed zou zijn.
Rusten is wel mogelijk op mijn werk alleen heb ik zelf dan de rust niet. Dan spookt er van alles door mijn hoofd wat er nog moet.

Ik wil eerst kijken of dat half uurtje genoeg is.
Ik heb maar 30 min. reistijd en als ik eerder weg ga is het ook rustiger in de tram.

Dus het scheelt wel, merkte ik gisteren al na 1 dag.

Ik kan dit half uurtje altijd nog uitbreiden mocht dat nodig zijn.

Hier nog geen last van lekkende borsten.
Maar ik ben dan ook nog niet zo ver als de meesten van jullie. Ik zit pas op 22 weken.

groetjes Andrea

leonec
20 January 2010, 08:37
Hier volgensmij al last van nesteldrang,... :roll:

Gister wat dingetjes op gehaald bij me zus voor de kleine...

Ik droom elke week wel een keer over de kleine ( vaak de bevalling)

Liefs

Miesje78
20 January 2010, 10:00
Leuk kamertje, BQ! Ook al is ie klein.
Ons kamertje is ook niet heel groot, maar wel heel leuk geworden.

@da-silva; dat is nog wel heel vlug dan (net als Mariek zegt). Ik hoop voor je dat het lukt en het een beetje vlot gaat dan, dan heb je tenminste nog tijd om te genieten en uit te rusten voor je bevalt!

Wij hebben gisteravond voor geboortekaartjes gekeken en we zijn er eigenlijk wel uit! We ontwerpen hem zelf en weten al hoe we hem willen hebben. Binnenkort even maken en een proefdruk laten opsturen.

En met de naam gaat het ook de goede kant op, we hebben er nu 1 die we allebei leuk vinden en die je niet te vaak hoort! Ben benieuwd of we deze leuk blijven vinden en deze het ook wordt, hihi. Ik test 'm regelmatig uit door hem thuis hardop te zeggen.

Sively
20 January 2010, 10:47
Hey allemaal

Onze kinderkamer is ook zo goed als klaar. Moeten hem alleen nog wat verder inkleden.

De namen zijn gekozen, maar ze staan nog geen 100% vast. Als we ergens nog een leukere naam horen... Binnenkort zit de babybijlage bij de krant. Altijd leuk om wat extra ideeën op te doen. We moeten echt wel een duidelijke voornaam kiezen aangezien mijn man zijn achternaam ook vaak als voornaam gebruikt wordt. Lucas bijvoorbeeld is hier dus al niet mogelijk.

Ik heb zelf een geboortekaartje samengesteld. We zijn eerst meerdere boeken bij de drukker gaan halen en zijn van daaruit vertrokken. We hadden wel een aantal kaartjes gezien die we leuk vonden, maar er was altijd wel iets... Ik vond het vooral ambetant dat veel kaartjes eerder voor een jongen of eerder voor een meisje zijn en aangezien wij niet weten wat het wordt ben ik dus zelf maar aan de slag gegaan. Dat is het voordeel van thuis te zijn hé, tijd genoeg om van alles te proberen. Ik ga straks onze huidige versie wat aanpassen (formaat) en dan kan ik het doormailen voor een proefdruk. Ben benieuwd!

Ik heb nog geen last van mijn (.)(.), maar ben momenteel wel goed verkouden.

Groetjes

Bente
20 January 2010, 11:50
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/18/1263828129-490.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2289063.html)

super die boxen aan de muur, waar hebben jullie die vandaan als ik vragen mag?
of hebben jullie die zelf gefabriceerd?
Iedereen is al bijna klaar met de kamertjes geloof ik, hm, dan moeten wij ook maar eens op gaan schieten, verwarmingsbuizen moeten nog worden weggewerkt, krijg mooie radiotorbekleding en wil nog nieuwe lichtschakelaars en stopcontacten, half maart worden de meubeltjes gebracht.

Dus eigenlijk hebben we nog tot die tijd.............

Bambi80
20 January 2010, 11:53
Ik ga misschien morgen meebellen voor haiti tijdens de liveuitzending om geld op te halen. Dan zit ik met andere collega's aan de telefoon en krijg je misschien mij wel als je zo geld stort. Even overlegd met de arboarts en die vond het goed. Nu nog even met mijn vriend overleggen. Moest van de arboarts wel beloven dat ik vervolgens 3 dagen rust zou nemen. Maar het lijkt me geweldig daar aan mee te doen!!! Ga volgende week ook weer 2 x 1 a 2 uur werken.

Andrea80
20 January 2010, 14:48
hallo,

@marieke: wat leuk!! succes.

Ik hoop dat het goed gaat. En dat je volgende week weer kan gaan werken.

groetjes

Bambi80
20 January 2010, 14:55
hallo,

@marieke: wat leuk!! succes.

Ik hoop dat het goed gaat. En dat je volgende week weer kan gaan werken.

groetjes

ik mag wel van de arboarts maar niet van mijn leidinggevende. Dus gaat helaaas niet door!! Zij vindt dat ik eerst weer volledig aan het werk moet kunnen voordat ik zulk soort dingen erbij doe en daar heeft ze eigenlijk wel gelijk in.

Beebie_Wish
20 January 2010, 15:03
Wel jammer marieke maar idd net wat je ook al zei misschien ook wel gelijk dat je leidinggevende heeft.

Ik wilde net beginnen om een heerlijke appel-kruimel taart te gaan bakken (heb ik me toch ineens zin in omdat te doen hihi) alleen kom ik tot de ontdekking dat mn vriend de bak waar je het in doet opgeruimd heeft, dus ff wachten nog totdat ie thuis komt.

Hier word beebie met de dag steeds drukker ik mag ook al niet meer bukken van onze kleine beebie want dan krijg ik gelijk een stomp :D , wel leuk alleen als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt dan houd beebie zich helemaal stil, alsof het een spelletje met z´n papa speelt :D

Bambi80
20 January 2010, 16:19
ja hier ook zo'n babytje die zich verstopt voor baby. Maar papa heeft hem vandeweek wel voelen draaien en wiebelen onder zijn handen.

da-silva
21 January 2010, 08:32
Hey ladies,
Lief dat jullie zo bezorgd zijn hoor. We hebben ook grenzen gesteld bij een eventuele verhuizing. We willen ten eerste een instapklare woning, waar we dus ook alleen maar een keer hoeven te schilderen. Daarnaast is een vereiste dat we er rond half maart, begin april in zouden kunnen trekken. Anders vind ik het ook te laat. We zijn nu al in het stadium dat we bij 2 huizen voor de tweede keer kunnen gaan kijken, dus we staan niet helemaal meer in het begin. Als de verkopende partij er niet eerder uit wil, dan gaat het zowiezo over en zullen we het over de zomer heen tillen.
Ik weet dat het een hele klus is en ik wil het ook niet onderschatten. Toch denk ik dat mijn vriend en ik er redelijk nuchter onder kunnen zijn en we hebben genoeg vrienden die mee willen helpen als de verhuizing eraan komt. We hebben de laatste tijd ook bij veel vrienden geklust, dus we hebben genoeg credit op gebouwd! :) Maar ik hoop net als jullie dat het snel en gemakkelijk zal gaan. En zo niet: geen ramp. Dan stellen we het gewoon uit.

Beebie_Wish
21 January 2010, 09:33
Tsja @ da-silva: Jullie kunnen zoiets het beste zelf goed bepalen of uit meten of het allemaal wel kan/gaat lukken. Moet je eerlijk zeggen wij zitten momenteel nog steeds in een enorme grote verbouwing, de aannemer kon even niet verder door dat vreselijke winterse weer en die vries partijen tsja dan komt het werk stil te liggen.
En ook boven moet alles nog opgeruimd worden en georderd worden..Maar mn vriend moet nu sowieso van mij echt even rustiger aan doen anders ben ik bang dat ie nog onderuit gaat van de pijn. En dat wil ik hem echt niet aan doen hij moet ook nog leuke dingen kunnen doen straks met onze kleine.

En echt onze beebie is best wel een verstoppertje hoor elke keer als mn vriend zijn handen op mijn buik legt laat beebie niks van zich horen/voelen...Zo grappig vind ik dat terwijl zoals gisteren de hele dag lekker actief was, en dan komt papa thuis legt zijn handen op mijn buik en beebie is verdacht stil :oops: ... M´n vriend heeft nu enkel paar keertjes onze beebie gevoeld van de buitenkant maar nu de laatste dagen nee hoor, volgens mij speelt beebie verstoppertje met papa :D

Sively
21 January 2010, 10:32
Joehoe! Nog maar 100 dagen voor jou BW!

Beebie_Wish
21 January 2010, 11:08
Hihi ja je hebt gelijk sively...Het gaat wel heel hard zo he :D

BQ1986
21 January 2010, 12:05
@ Bente, die boxen kun je kopen bij de praxis :)

Ben nu langzaamaan het kamertje aan het aankleden en het wordt steeds leuker :D

Al meerdere klaar??? :D

Miesje78
21 January 2010, 13:07
Ja, wij! Echt bijna. We moeten alleen nog een kast ophalen en er neerzetten (garderodebekast, gewoon wit). De rest is allemaal klaar, ingericht en opgehangen. Ik zal snel een foto maken en hier neerzetten!

Ons kleintje beweegt ook heel veel, leuk om te voelen hoor. En paps voelt het ook regelmatig, dan beweegt ze gewoon door. Niet altijd, maar dat gebeurd ook wel eens als ik mijn hand op mijn buik leg.
We zagen van de week mijn buik zelfs een beetje bewegen toen ze schopte :o . Echt grappig om te zien!

Bambi80
21 January 2010, 13:26
gelukkig hebben jullie er goed over nagedacht da-silva, maar ik zie toch vaak dat het onderschat wordt. Vandaar mijn reactie.

Miesje......gefeliciteerd met 25 weken zwangerschap.
BW....lekker hoor....morgen nog maar 99 dagen. Klinkt dat anders.

Miesje78
21 January 2010, 13:29
Bedankt Mariekepiek! Jij ook al bijna! Leuk he?

Bambi80
21 January 2010, 13:32
klinkt toch weer heel anders.

ik ben net een uurtje wezen werken, maar alle collega's schieten je aan om naar je buik te kijken en een praatje met je te maken dus uiteindelijk ben ik 1 uur en 3 kwartier op het werk geweest. Had maar 580 mailtjes in de 4 maanden. Ben nu begonnen die weg te werken.

Beebie_Wish
21 January 2010, 13:41
Het klinkt alsof het allemaal wel erg snel gaat (misschien wel te snel hihi) :oops: . Maar geniet er ondertussen elke dag nog steeds volop van, vooral van de bewegingen. En lig dan ook wel eens helemaal dubbel wanneer vriendlief zijn handen op mijn buik legt en beebie zich verdacht stil gaat houden :mrgreen: .

En miesje jij gefeliciteerd met de 25 weken idd :D (geloof dat jij toch na mij als 2e was uitgerekend toch?)

Maar ik denk dat naatje ons wel voor zou gaan haha :D

Bambi80
21 January 2010, 15:00
ja tweelingen gaan meestal eerder, hoewel dit geen eeneiige tweeling is.

Indootje
21 January 2010, 15:46
Marieke, hoe was het om op het werk te zijn en dat je weer werkgerelateerd emails zag enzo?

Bambi80
21 January 2010, 17:25
ik vond het wel prettig! het zwanger zijn duurt zo lang als je alleen maar thuis bent en daar mee bezig bent. Even wat anders aan je hoofd!! Maar het was een hoop puinruimen en er is zoveel gebeurd dat ik niet altijd weet waar het over gaat, dus heb het bij globaal lezen gehouden hoor! Maar ik voel me een beetje raar vandaag. Ben aan de ene kant hyperactief en vol energie, maar aan de andere kant kan ik maar zo in tranen uitbarsten. Dus weet niet of dat de hormonen zijn of vermoeidheid eigenlijk. Maar kan ook best zijn, dat de ellende van het ziek zijn geweest er even uitkomt. Ikzelf was er best wel positief over en vond mezelf een mediumgevalletje qua hyperemesis. De bedrijfsarts en collega's vinden mij echter een zwaar geval. Dus ja.....nu komt het verdriet van het ziek zijn er toch een beetje uit denk ik. Maarja....het was ook inderdaad niet niets en weet natuurlijk nog niet of ik er helemaal vanaf ben. Het is nu ook tijd om te genieten van de zwangerschap en de baby en gelukkig heb ik verder geen klachten ernaast tot nog toe.

lonnekeleoni
21 January 2010, 17:35
Marieke, het is ook niet niks, je hebt net 4 maanden thuis gezeten en opeens komt iedereen op je af, al die mail om bij te lezen enzo! Kan me voorstellen dat dat wel even heftig is! Wel fijn dat je even naar buiten kon en even iets anders kon doen, want thuis komen de muren vast ook al op je af...

Hier vandaag naar de verloskundige geweest en alles was weer helemaal in orde!

Gisteren na het zwemmen reed ik trouwens naar huis (gewoon 1x links, dan heel ver rechtdoor en dan ben ik er al bijna) ben ik ergens gewoon verkeerd gereden, ik begrijp niet hoe ik het voor elkaar kreeg, maar ik had geen idee meer waar ik was, ben maar gewoon doorgereden totdat ik weer een punt van herkenning zag (woon nog niet zo lang in Apeldoorn en kom eigenlijk nooit in die buurt) Gelukkig ben ik thuis gekomen haha....

Bambi80
21 January 2010, 18:17
haha!!! ik was bij het zwembad al rechtdoor gereden terwijl ik rechtsaf had moeten gaan.
Maar ik ken dat. Ik woon nu 3 jaar in apeldoorn en ken de weg ook nog niet zo goed. Dus dan doe ik hetzelfde....net zolang doorrijden tot je weer een punt van herkenning tegen komt. Waar heb je eerst gewoont dan?

lonnekeleoni
21 January 2010, 19:36
Ik heb altijd in Voorthuizen gewoond (klein dorpje tussen Apeldoorn en Amersfoort in) inmiddels woon ik 2 jaar in de Maten en hiervoor 3 jaar in Apeldoorn zuid gewoond...

Hoorde net op radio 555 trouwens iets van een stamcelbank. Je kan hier bloed uit de navelstreng laten opslaan, hierin zitten veel stamcellen, wat je kindje later kan helpen als hij met bepaalde ziektes in aanraking komt zoals bijvoorbeeld leukemie. Wel iets om over na te denken, maar ik vind wel dat er hoge kosten aan verbonden zijn....

Bambi80
21 January 2010, 19:48
hmmm! is echt zoiets van....als je het niet doet en je kind wordt ziek dan heb je spijt. Maar begrijp ik goed dat je eenmalig 195,- euro betaald en daarnaast nog eens 25,- euro per kwartaal?

Bambi80
21 January 2010, 19:48
hmmm! is echt zoiets van....als je het niet doet en je kind wordt ziek dan heb je spijt. Maar begrijp ik goed dat je eenmalig 195,- euro betaald en daarnaast nog eens 25,- euro per kwartaal?

lonnekeleoni
21 January 2010, 20:41
Ja, ik vond het ook wel erg duur, ik hoorde het op de radio, omdat ze 10 euro doneren voor Haiti voor iedere zwangere vrouw die zich inschrijft ging ik even kijken...

Miesje78
22 January 2010, 08:48
BW; geen idee of ik de 2de in het lijstje ben eigenlijk. Heb het lijstje al een tijd niet gezien en onthouden is nu niet mijn sterkte punt :roll: .
Maar de tweeling zal inderdaad wel eerder zijn, dat mag altijd natuurlijk, als ze maar niet té vroeg zijn! En andere kunnen natuurlijk ook altijd eerder zijn, je weet maar nooit, hihi.

Mariekepiek; Dat is wel even wat anders, weer op je werk na 4 maanden! Zeker als je zo ziek bent geweest. Pak het rustig op hoor, niks overhaasten. Je moet nu echt alleen aan jou en je kleintje denken, hoe hard ze ook aan je trekken. En logisch dat het wel zwaar is, lichamelijk en emotioneel, daar moet je ook je tijd voor nemen hoor.
Maar wel veel plezier ook, fijn dat je weer rustig aan wat kunt doen ipv je rot voelen en thuis zitten.

Lonnekeleoni; daar had ik nog niet van gehoord. Maar wel heel duur inderdaad. Geen idee of ik dit wil eigenlijk... Maar eens thuis overleggen.

Beebie_Wish
22 January 2010, 09:30
Ach maakt me ook niet zoveel uit hoor dames wie er als eerst bevalt...Als we allemaal maar gezonde beebs in de armen mogen sluiten daar gaat het om.

En vandaag nog maar 99 daagies :D

Vandaag ff lekker rustig daggie want het weekend word voor ons wat druk hopen dat ik er goed doorheen kom en niet al te moe zal worden hihi :)

Bente
22 January 2010, 11:06
nog maar 99 daagjes wat klinkt dat kort, veel korter dan nog 112 dagen te gaan..............
Vandaag precies 24 weken, nu gaat het echt ff snel hoor!

Weet niet of ik jullie hier al op de hoogte had gebracht, maar ff snel:
ik wilde nog op vakantie, maar vriendlief wilde niet.
toen wilde ik een nieuwe badkamer, ok dat was wel en goed plan.........
gisteravond iemand langsgeweest om alles op te meten volgende week gaan we langs om de alles door te nemen, en de kosten uiteraard.
Ze zouden in maart kunnen beginnen zo'n 4 weekjes werk hebben dus dan zouden ze nog voor mijn verlof klaar kunnen zijn........................................spanne nd!!!
Hopelijk valt de offerte een beetje mee en kunnen we ze groen licht kunnen geven, zodat ze zsm kunnen beginnen!!!!

Zo dat moest ik nog ff kwijt

Beebie_Wish
22 January 2010, 11:39
Bente jij gefeliciteerd met het behalen van de 24 weken ;) .

En leuk een nieuwe badkamer wij hebben ook net een nieuwe badkamer heeft vriendlief zelf helemaal verbouwd.
En dan beneden nog alles verbouwen pff kost ook wel allemaal veel tijd maar gelukkig doet ie dat samen met de aannemer.
En dan kunnen we beginnen met de babykamer in te richten enz...

draakje78
22 January 2010, 17:20
hallo dames!

Ik heb nog niet alles bijgelezen, wel dat marieke weer wat aan het werk is geweest! Wat fijn dat je wat hebt kunnen en mogen doen, had er nog wel aangedacht!
En tis ook wel logisch dat daarna alles even extra bovenkomt, 4 mnd thuis zitten is niet niks hoor

en leoni toch weer verkeerd gereden....
maar goed dat ik van de week weer mee kan!

hier een heerlijk weekje gehad, lekker veel bij zee geweest!

lonnekeleoni
22 January 2010, 17:46
haha, ja gelukkig heb ik volgende week mijn persoonlijke zwembad tomtom weer bij me ;)

Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, dat kon je volgens mij wel gebruiken!

Hier weer eindelijk weekend en nu nog maar 8 weken werken.....

Indootje
23 January 2010, 09:03
Tja, we worden steeds vergeetachtiger en stunteliger, hahaha!

Draakje, fijn dat je het zo lekker hebt gehad!

Even copy-paste van Hyves:
Met mijzelf gaat het redelijk....Woensdag bij de VK geweest en met de baby is alles prima. Heb alleen elke dag meer en meer last van mijn onderrug/stuitje Ook af en toe harde buiken. Dringende advies van de VK was om met mijn manager te praten over een eventuele oplossing. Nou, meteen gedaan en het voordeel is dat hij zelf net papa is geworden, dus alle begrip heeft. Ik ga vanaf as maandag 1 dag per week minder werken!!! Echt zo fijn. Hopelijk helpt dat. En ik moet straks naar een fysiotherpeut/bekkenbodemspecialist. Ben heel benieuwd want alleen al de intake schijnt 1 uur te duren!

Sylverstertje
23 January 2010, 18:02
Ik kom ook weer eens buurten...

goede verhalen allemaal gelukkig :D
Hier ook een regelmatig bewegend meisje... vooral aan de onderkant, want de placenta ligt aan de voorkant...
Af en toe wat last van mijn been en onderrug... Maar ja, ik werk ook full time...
van de week heel ziek geweest, dus 2 kilo afgevallen, al was dat niet te zien bij de VK. Daar was ik 5 kilo! bijgekomen in 4 weken...
Maar ze voelde ook dat de kleine meid opeens wel heel groot is geworden en dat ze al hoger komt dan normaal...
Dus ik hoop dat alle kilo's daarbij komen hahah
Mijn moeder is vroeger van mij ook 25 kilo bijgekomen dus zal toch wel in de familie zitten. Ik snoep niet meer dan normaal..
Hoop de komende maanden wel wat minder bij te komen, want al dat extra gewicht maakt het er niet lichter op hahaha
9 april mijn laatste werkdag :D

Groetjes aan allemaal! en tot snel

da-silva
24 January 2010, 09:30
Hey ladies,

Ik heb al een paar keer babysites voorbij zien komen. Waar kan je die maken? We zijn op zoek naar een site waarboij je niet elke foto apart moet uploaden. Mijn schoonzusje heeft een babysite, maar daar duurt het een uur als je er een paar foto's op wil zetten... hebbn jullie tips?

cassie247
24 January 2010, 17:53
Hoi Dames
Hoe is het hier ? Moet dadelijk nog eventjes alles bijlezen..
Indootje, als je harde buiken hebt is het tijd om rustig aan te doen want ik heb het wat genegeerd maar heb nu wel al drie dagen echte weeen maar gelukkig geen ontsluiting. Ik moet nu waarschijnlijk de rest van mijn zwangerschap op bed blijven liggen, en hopen dat de kleine blijft zitten. Er is blijkbaar geen oorzaak behalve niet genoeg rust nemen dus wil ik jullie dat allemaal echt aanraden :) Niet dat dit perse het vervolg is, maar toch kun je het beter rustig aan doen
Nog een fijne zondag avond :)

lonnekeleoni
24 January 2010, 19:03
Pfff Cassie, dat klinkt heftig, ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan! Sterkte meid!

BQ1986
24 January 2010, 19:24
@ indootje, wat balen meis! Dat je zo'n last hebt... voelt niet lekker! Gelukkig denken ze op je werk wel met je mee, dat scheelt een hoop!

@ Cassie, voor jou helemaal klote meissie! Pfff... gehele zwangerschap op bed, daar moet je ook niet aan denken.. maar nu zeker je rust pakken. Hij (was het toch? :oops: ) moet nog even blijven zitten!!!!

Sterkte meis!

Hier gaat het wel goed, sinds een week echt goed last van bandenpijn maar als dit alles is dan mag ik niet klagen.
Voel me eigenlijk best lekker :) Alleen kan ik niet wachten tot die kleine komt!!:)

Andrea80
25 January 2010, 06:59
Hello Ladies,

@cassie: wat ontzettend vervelend!! Hij moet nog maar even blijven zitten hoor.

@indootje: fijn dat ze op je werk ook zo meedenken met je.

@hier: hier gaat alles goed. Ik merk echt verbetering nu ik dat half uurtje minder werk per dag.
Vanaf donderdag ga ik zwangerschapszwemmen. Hier heb ik best zin in.

Ik krijg ook zo nu en dan last van meer bandenpijn.

Hier trappelt het kindje er ook lustig op los.
Ik had vorige week een vergadering en ik voelde een schopje en in eens moest ik ontzettend nodig plassen.
Gelukkig vond niemand het erg en had iedereen begrip dat ik even weg moest.
Ik mag geloof ik nog van geluk spreken denk ik dat die kleine mijn blaas nog niet te vaak weet te vinden.

nou groetjes Andrea

da-silva
25 January 2010, 07:28
Jeetje Cassie, dat is wel enorm balen zeg! Doe maar rustig aan, dan blijft uk gewoon nog heel lang zitten!!

Bente
25 January 2010, 09:57
zo, dat is maar weer een bewijs dat we toch echt goed naar ons lichaam moeten luisteren, ik zou ook niet direct rust nemen, maar na dit verhaal, toch maar wat rustiger aan doen!
Poeh nu alleen nog maar bedrust is ook niks, maar alles voor het goede doel, kleine zolang mogelijk laten zitten en laten groeien!

gelukkig heb ik tot nu nog steeds nergens last van, dus hoop dat het zo blijft.
Ben inmiddels zo'n 7 kilo aangekomen, maar ik eet (snoep vooral) alles op wat ik maar kan vinden in huis, echt verschrikkelijk, eet gewoon alles achter elkaar op totdat ik er misselijk van wordt, maar doe de dag erna weer gewoon hetzelfde, bah!
Heb me nu voorgenomen om alleen nog in het weekend te snoepen, maar of ik me er aan kan houden, ik betwijfel het :oops:

Beebie_Wish
25 January 2010, 10:04
Jeetje cassie nou beeb van cassie blijf jij nog maar wel ff lekker warmpjes bij je mama zitten hoor, want buiten is het nog veelste koud voor jou.. ;)

@andrea80: Bij mij is de kleine ook steeds drukker en drukker aan het worden en dan met name vooral s´middags, s´avonds en s´nachts en onze kleine heeft mijn blaas al duidelijk gevonden en schopt of stompt er dan ook echt erg vaak tegen aan waardoor ik ontzettend vaak naar toilet moet :) .

In de nacht van vrijdag op zaterdag was beebie zo druk dat ik eens besloot om op mijn zij tegen vriendlief aan te kruipen met als gevolg beebie een schop aan vriendlief geeft :D . Vriendlief werd er wakker van en gaf mij vervolgens de schuld van ´´heeej houd eens op en ga slapen´´ :mrgreen: waarop ik begon te lachen en hij toen genoeg wist want ik pakte zijn hand en legde die op mijn buik waarbij beebie heerlijk tegen zijn hand aan schopte :mrgreen: Waarop vriendlief zei van ´´ooh was jij dat dus´´ :D

@Hier: Een druk weekend achter de rug zaterdag verjaardag gehad en zondag naar J.A. geweest. Was wel erg gezellig maar was helemaal kapot want had speciaal via de site van de raii een parkeerkaart gekocht en lieten die mensen die het verkeer leidde ons niet eens door naar de parkeergarage :evil: .

@Bente: Die snoepbuien heb ik ook wel eens maar dan vooral in chocola :D . Afgelopen week had ik ineens de zin/trek om appel kruimel taart te bakken weet niet waar dat ineens vandaan kwam

Bente
25 January 2010, 15:51
chocola is het ergste!!!

leonec
25 January 2010, 21:06
Ohhh cassie klinkt erg heftig , weeen ...en nu meer controle s of moet je naar het ziekenhuis ?

Hier geen last van harde buiken....doe best veel...vandaag wezen winkelen met een vriendin ben nu wel erg moe...

gisteren ook last van hoofdpijn en keelpijn...ging vanmorgen weer beter maar nu begint het weer, zo lekker naar me nestje

Hier de laatste tijd helemaal verzot op bon bon bloc...de witte met praline vulling :lol:

draakje78
26 January 2010, 15:05
pff cassie da's wel schrikken!
hoop dat met bedrust beebje wel lekker binnen wil blijven zitten!
Dikke knuf!

ik ben de kou wel goed zat inmiddels hoor!

Beebie_Wish
26 January 2010, 15:09
Jij ook al draakje?? Ik wil LENTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :mrgreen:

Want die kou vind ik nu helemaal niks meer, mij veelste koud...En grote kans dat mijn examen voor de 3e keer afgelast gaat worden :evil:

lonnekeleoni
26 January 2010, 17:05
Ja, ik wil ook wel lente, maar tegelijk ook eigenlijk niet, het gaat nu allemaal zo snel en als het lente is komen onze kindjes ook bijna en als ik daaraan denk breekt het zweet me wel een beetje uit hoor, want ik heb het idee dat ik nog zoveel moet doen......

Vanavond nog even lekker klussen in het kamertje (dat wil zeggen aanwijzen waar Hugo moet boren om nog wat spulletjes op te hangen...)

draakje78
26 January 2010, 18:01
hih succes dan voor Hugo!

Hier is het kamertje qua verf en behang af, morgen komen de meubeltjes dus daarna zal er ook nog wat geboord enzo moeten worden!

en dan morgen weer lekker zwemmen!

da-silva
26 January 2010, 19:06
Voor mij mag het ook wel wat minder koud worden, ik HAAAAAT fietsen door de kou naar mijn werk!
Maar aan de andere kant moeten wij nog veelsteveel doen voor de baby komt, dus die lente mag nog wel even wegblijven. We zitten nu in de fase dat we waarschijnlijk binnenkort een bod gaan doen op een huis....spannend hoor!! Ben benieuwd of we het een beetje voor de prijs die we willen kunnen krijgen. En ook belangrijk: of we er voor 1 april de sleutel kunnen krijgen, anders doe ik het niet....

lonnekeleoni
26 January 2010, 19:16
Spannend hoor Da Silva...

Hier is Hugo begonnen met boren, ben zo benieuwd hoe het staat als alles hangt....

Andrea80
27 January 2010, 09:07
Hallo Ladies,

Was net bij de VK en alles was goed.
Bloeddruk was 130/80 en dus goed. En ik was in 5 weken tijd ongeveer 1,5 kilo aangekomen.

Kleine was weer druk.

Ik kreeg wel te horen dat ik waarschijnlijk nog 2 echo's krijg ivm het feit dat ik wat zwaarder ben.

nou groetjes Andrea

Nadine
27 January 2010, 15:10
Mooi dat alles goed was Andrea!

Ik ben benieuwd hoeveel jullie allemaal zijn aangekomen.
Bij mij is er ongeveer 7 kg tot nu toe bijgekomen.

En bij jullie?

Andrea80
27 January 2010, 15:14
Hallo Nadine,

Ik ben tot nu ongeveer 5 kilo aangekomen.
Eingelijk iets meer (8 kilo totaal) maar ik ben voordat ik wist dat ik zwanger was op vakantie geweest.
Dus er zitten ook ongeveer 3 vakantie kilo's aan.

Ik vindt het op zich best netjes.

groetjes

Bambi80
27 January 2010, 15:21
spannend da-silva! succes!!
Cassie....hoop dat het beter met je gaat en de rust goed helpt!!!
Lonnekeleonie...kamertje inmiddels klaar??
Draakje....leuk man!!! bijna klaar met de kamer dus!
Andrea...fijn dat de controle goed was.
Hier helemaal blij met het laminaat. 1ste week maart komen de meubeltjes! Alleen komt de kraamzorg bij ons al op 19 febr. Dan hebben we het kamertje dus nog niet af!! Hebben jullie ook al de intake voor de kraamzorg afgesproken? Kan trouwens ook de blije doos gaan ophalen bij prenatal. Ben benieuwd wat erin zit.
Ik zit qua kilo's nu op de -6 ofzo. Maar ik heb op de -10 gezeten, dus er komt nu wel weer wat bij.
En er zijn hier al meiden die die fijne 26 weken mijlpaal hebben gehaald!!! lekker idee!! Mocht er iets fout gaan, kunnen ze tenminste wel iets doen voor je kindje! Ik vind het toch wel een beetje spannend eigenlijk. Maar mijn mannetje heeft het prima naar zijn zin daar binnen, dus hoef me geen zorgen te maken, maar toch!!!

Bente
27 January 2010, 15:41
hier zeker 7 kilo erbij!
Ben deze week begonnen met een snoepvrije week!
Alleen in het weekend mag er nog gesnoept worden, want het was echt niet normaal meer wat ik op een dag allemaal naar binnen werkte.
nu zit ik op kantoor met mandarijntjes en 's avonds op de bank met een worteltje hahaha.
ipv koekjes, chips en chocolade!

MiniMe
27 January 2010, 16:07
13 kg :oops: aangekomen (van 48 kg naar 61 kg)...

Leuk dat jullie kamertjes ook bijna klaar zijn.
BQ, wat een leuk kamertje heb je van je 'hokje' gemaakt... ik vind het helemaal geweldig!
Ik ben ook benieuwd naar de rest van de meiden (foto's??)...

Da Silva, wat spannend!! Ik hoop het voor jullie...

Onze meubels, kinderwagen en Maxi Cosi komen volgende week dinsdag... spannend :D
Vorige week naar de VK geweest en mijn baarmoeder zit te hoog (ong 5 cm) waardoor het leeg is in mijn onderbuik. Ik ben hierdoor kortademiger en (daar is ie weer) meer last van maagzuur. Wiens baarmoeder zit ook hoog en heeft hier ook last van? Ik voel zijn kontje soms heel hoog tegen de beugel van mijn BH 'schuiven'... geef dan een corrigerende tik en dan zakt ie wel (hahahahaha)... verder gaat alles goed! Nog maar 8 weken werken... ik stop ook 6 weken van te voren (tis mij goed... nog even genieten van elkaar voordat het baby'tje komt :lol: )

Nadine
27 January 2010, 16:13
@Minime
Moet een beetje lachen om je naam, terwijl je 13 kg bent aangekomen.
Iemand met ondergewicht mag agv zwangerschap meer aankomen dan iemand met overgewicht.
Dus 13 kg is helemaal niet erg ;)

lonnekeleoni
27 January 2010, 16:53
Heb een foto van ons kamertje (tot nu toe) op mijn babysite gezet, het is allemaal nog niet af, maar het begint ergens op te lijken:

http://www.hugoenleoni.babysite.nl

Groetjes Leoni

Nadine
27 January 2010, 17:49
Ziet er leuk uit Leonie!

Heb meteen je buikfoto's bekeken :D Hoeveel ben je aangekomen?

Ik krijg nu ook een ronder gezicht :lol:

lonnekeleoni
27 January 2010, 17:52
Alweer 10-11 kg :oops:

MiniMe
27 January 2010, 18:00
@ Nadine, hahahahaha... MiniMe sloeg meer op het feit dat er een kleine ME in me groeide, hahaha... Maar ik ben niet meer zo MINI :D... Ik hoop wel dat het er daarna snel af is, want mijn toet wordt ook inderdaad wat boller :oops:... Hoe is het verder met jou? Jij bent hier ook een tijdje niet meer geweest. Alle controles goed gegaan, met de kleine meid ook alles goed? Zit jij trouwens ook op hyves?

@ Leoni, wat een mooie kamer heb je gemaakt. Toen je het uitlegde snapte ik er helemaal niets van, maar het ziet er super leuk uit! En dat kastje... leuk hoor! Past er helemaal bij :D... Ik zal mijn foto's volgende week op hyves zetten (heb wel een babysite, maar ben bang dat er bekenden zijn hier)... dan hebben we ook de meubeltjes binnen en dan lijkt het meer af...

Fijne avond, ga even theeleuten bij een vriendin!
xxx

MiniMe
27 January 2010, 18:03
Mooi dat alles goed was Andrea!

Ik ben benieuwd hoeveel jullie allemaal zijn aangekomen.
Bij mij is er ongeveer 7 kg tot nu toe bijgekomen.

En bij jullie?

7 kg??! Jij had toch ook ondergewicht??
Nu voel ik me een olifant :|

(maar toch bedankt voor je oppeppende woorden :mrgreen: )

Nadine
27 January 2010, 19:04
:lol: ondergewicht ja, ik zal nog eens kijken... haha, nu niet meer :D
Verder alles goed, vorige week getrouwd! Vandaar wat minder op het forum..

@Leonie
10-11 kg is toch hartstikke mooi! Niets om je voor de schamen hoor.
Je moet maar zo denken: nu màg je aankomen, geniet ervan ;)

Bambi80
27 January 2010, 21:48
minime....wat ongemakkelijk voor je!! hopelijk komt de baby vanaf nu lager te zitten, want anders wordt het wel zwaar voor je!!! we moeten nog wel even dus.

nadine...gefeliciteerd met je trouwen. Heb je een leuke dag gehad?

Beebie_Wish
28 January 2010, 09:34
Goedemorgen dames,

Ik dacht kom weer eens even buurten hier (als dat mag) :mrgreen:
Hier gaat alles wel goed heb sinds gisteren alleen tijdens het lopen alleen aardige steek in mijn onderbuik, en beebie vind het ontzettend leuk om als maar tegen mijn blaas aan te schoppen :mrgreen: . Ook heb ik al sinds paar weken dat ik steeds meer dorst heb dan anders.

Morgenavond krijgen we onze 3D/4D echo, ben benieuwd :D

En voor degenen die al lekker op schieten met de kamertjes LEUK! ;) , alleen schiet het bij ons echt nog niet op. We zitten ook met een halve keuken (waar je alleen op kan koken zeg maar) andere deel is al weg gehaald ivm de verbouwing.

Verder zal ik straks nog even de boel rustig terug gaan lezen ;)

Sively
28 January 2010, 10:08
Heyhey

Ik ben 4,5 à 5 kg bijgekomen. Voor de rest geen klachten alleen (banden)pijn bij het niezen, hoesten, snuiten.

Eergisteren ging ik normaal voor het eerst zwangerschapszwemmen, maar dat ging niet door. Mocht wel gratis gaan zwemmen, want het zwembad was toch afgehuurd. Had het zwembad helemaal voor mij alleen! Zo zalig!
Gisteren is de vroedvrouw voor het eerst hier geweest. Dat viel heel goed mee! Ze nam echt de tijd en heeft sinds acht maanden ook pas haar eerste kindje. Ze heeft de suikertest afgenomen, bloed geprikt, bloeddruk gemeten (11/6) en met de dopler naar het hartje geluisterd. Vooral dat laatste vond ik leuk! Was alweer een maand geleden dat ik dat gehoord had. En wat was het eerste wat ons kleintje deed: met alle kracht die hij in zich had tegen de dopler stampen. Hij/zij was net heel goed wakker op dat moment. Ze is twee uur hier geweest, echt gezellig. Kostte maar 25 euro. Leek me echt niet veel, want een dokter aan huis kost meer en die blijft bijlange na niet zolang. Oh, en die suikertest vond ik eigenlijk nog wel meevallen. Zij raadde aan om het in heet water op te lossen en als thee op te drinken. Ofwel was ik gewoon op het ergste voorbereid na de verhalen hier en vond ik het daarom nog meevallen ;) Ben nu nog wel op de uitslag aan het wachten. Spannend, want mijn moeder had zwangerschapsdiabetes toen ze van mij in verwachting was.

@minime: hoop dat de kleine wat lager gaat zitten en je minder last hebt.
Mijn baarmoeder zit blijkbaar nog maar een goede cm boven mijn navel. Zal een van de komende ook nog eens een buikfoto op hyves zetten. Mijn buik is goed gegroeid sinds een maand geleden, allé, je ziet nu toch al dat ik zwanger ben. ;)

BW: ben nu al benieuwd naar de foto's!

Groetjes

Miesje78
28 January 2010, 11:09
Fijn dat het goed gaat met iedereen hier!
Helaas ook wat klachtjes, maar volgens mij zijn die wel te doen toch? (ken het plassen en af en toe kortademiger zijn..)

Wij hebben het kamertje ook net helemaal af! Zo leuk om te doen. En vooral leuk om nu af en toe even binnen te lopen en gewoon even te kijken!
Ik zal ook foto's maken.

Ik ben 3 kilo aangekomen, maar je ziet mijn buik wel al aardig goed. Maar in mijn gezicht en kont/benen dus helemaal niks... Nou ja, zo lang ons kleintje goed groeit vind ik het best hoor.

@suvely; waarom moest je voor dat bezoek betalen dan?
Bij mij belt de kraamzorg om een afspraak te maken in de 7de maand, geloof ik. Nou ja, alles is wel af, dus laat maar komen.

@Nadine; gefeliciteerd!!! Hebben jullie een mooie dag gehad?

@lonnekeleonie; leuk kamertje!!! Ziet er heel zomers uit :D

Sively
29 January 2010, 07:49
@suvely; waarom moest je voor dat bezoek betalen dan?
Bij mij belt de kraamzorg om een afspraak te maken in de 7de maand, geloof ik. Nou ja, alles is wel af, dus laat maar komen.

Hey
Hier moeten we dat eerst zelf betalen, maar daar krijgen we een bewijs van en dan betaald het ziekenfonds dat terug.
Leuk dat je kamertje af is!

draakje78
29 January 2010, 07:56
wat leuk dat er hier en daar kamertjes vorm krijgen of zelfs af zijn!
heb leuke en mooie dingen voorbij zien komen, maar krijg bij de kamer van lonnekeleoni wel een heel lekker zomers gevoel!

Nadine nog gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad

Silvy moet er steeds maar aan wennen, dat ondanks we buurlanden zijn de regels zo anders kunnen zijn!

Gister veel last gehad van het zwemmen, hoop dat het vandaag beter gaat. Ondertussen ook snip verkouden geworden.
En ook nog leuk nieuws, meneer draakje heeft gister toen ik in bad lag de baby voelen schoppen!
Mooi om eerst een verbaasde blik en daarna toch wel een trotse blik te zien!

Andrea80
29 January 2010, 10:59
Hello Ladies,

Ik ben gisteren voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen.
Was leuk en gezellig.

Was daarna wel moe toen ik thuis kwam maar het voelt goed om wat extra's aan beweging te doen.

@draakje, leuk he als ze het voor de eerste keer van buiten kunnen voelen.
Dat had ik ongeveer 1,5 week geleden ook met mijn mannetje.

groetjes Andrea

Bambi80
29 January 2010, 13:44
hier ook last van het zwemmen! tenminste ik geef het zwemmen de schuld! ik heb sinds gisteren pijn in mijn kruis op de plek waar je schaambeen tegen elkaar zit en buikpijn erbij.
Hier een heel erg overactieve baby trouwens!!! wat een kleine draaikont! :D Lijkt ie wat dat betreft op zijn moeder. Die kan ook niet stilzitten.

Bambi80
29 January 2010, 13:47
oh!! ben net bij de voorlichting voor bevallen in het ziekenhuis geweest. Heel interessant. Maar vind het nu wel spannend hoor!!! Ik kies ervoor om zonder ruggeprik te doen. Ik heb zoiets van als het nou niet wil vlotten met de ontsluiting en je doet een paar uur over 0-1 cm ontsluiting dan kan het altijd nog.

draakje78
29 January 2010, 14:42
goed plan om het zwemmen de schuld te geven, ik weet het anders ook niet!
Ik wil ook eerst zonder ruggeprik, bovendien zijn ze er ook niet zo happig op om te zetten
wel spannend zo!ik krijg die voorlichting nog!

Nadine
29 January 2010, 18:16
Onze bruiloft was geweldig, precies zoals we wilden :D

Wat bewegen betreft: dat zou ik ook wat meer mogen doen. 't is het weer, anders was ik nog wel gaan fietsen of zo..
Zwemmen is ook een goed idee, maar hoe komt het toch dat ik de deur maar niet uitkom? :roll:

leonec
29 January 2010, 18:24
Nadinegefeliciteerd nog met je trouwen...wij zijn 8 februarie aan de beurt ;)

Maandag naar de gynaecoloog toe..tot nu toe niet meer gehoord dat het hartje overslaat :D :D

Nadine
29 January 2010, 18:34
Oh, het is zo leuk om te trouwen.
De dag gaat als een roes aan je voorbij en de dagen daarna speelt het filmpje nog een paar keer af.
Maar geniet vooral van het moment! Jullie moment ;)

draakje78
30 January 2010, 07:41
fijn leonec dat het hartje niet meer overgeslagen heeft!

nadine ik hoor van heel veel mensen dat de dag zelf een roes is, maar zo hebben wij het beide niet ervaren.
Ook bij foto's en film terug kijken hebben we niet het gevoel gehad dat er wat "nieuws" op stond.
We hebben wel enorm genoten en kunnen nu anderhalf jaar later er nog met zoveel plezier op terug kijken

Beebie_Wish
30 January 2010, 10:13
@ Nadine, ook nog gefeliciteerd met je trouwen ;)

@ Mariekepiek, wel goed als je nu al die keus hebt durven maken ik twijfel daar nog erg over in hihi om wel/geen ruggenprik te willen
maar denk dat ik ook wel zou kunnen aangeven dat ik zonder wil het liefste maar goed stel je voor ik doe er niet een paar uur over dan ben ik wel te laat zeker voor een ruggenprik. Dus sja wel moeilijke keus :oops:

En over het zwemmen tsja wil ik ook wel alleen kom er niet echt aan toe wel binnenkort naar het zknh voor borstvoeding bijeenkomst. En gisteravond hebben we onze 3D/4D echo gehad alleen mogen we over 4 weken ook terug komen omdat onze beebie niet echt mee wilde werken, beebie had telkens zijn beentjes voor het gezichtje hihi...En scheelt als het niet even mooi de eerste keer lukt dan mogen we gewoon terug komen zonder dat we nogmaals hoeven te betalen.

We zijn helemaal in luv met onze beebie zo leuk om onze beebie in kleur te hebben mogen zien, en dan over 4 weken nog weer een keer :) .

En die echoscopiste vertelde ons dat beebie een week voor ligt wat betreft de groeii. En dat onze beebie het enorm naar z´n zin heeft in mama´s buikkie en de echoscopiste daarover vertelde dat ik ook echt 1 mei als uitgerekende datum aan moet houden ipv bijv 24 april omdat beebie zo voor ligt, maar omdat beebie het zo fijn heeft daar van binnen willen de meesten er ook echt niet zo snel eruit komen. Dus sja ik zal wel zien straks ;) :)

Bambi80
30 January 2010, 11:39
fijn dat je nog een keer terug mag komen BW! Het is natuurlijk wel veel geld wt je ervoor betaald.

Ik heb de ruggeprik overigens niet helemaal afgezworen, maar willen het in eerste instantie zonder proberen. Pas als ik uitgeput ben en de ontsluiting vordert niet...wil ik misschien een ruggeprik. Als je het aan het eind pas doet als je bij het persen bent aangekomen heeft het niet zoveel zin meer en bij het persen is het eigenlijk ook wel weer handig als je voelt wat je doet daaronder.

draakje78
30 January 2010, 13:01
wat betreft de ruggeprik, als je een aantal cm ontsluiting hebt bereikt zetten ze die niet eens meer aangezien het ook de pers weeen verdoofd
een groot nadeel kan dus wel zijn dat je geholpen moet worden met tang of vacuumpomp

ik ga er ook vanuit eerst zonder te doen en wanneer het echt niet gaat kan het dan nog hopelijk. wat ik van de pijnbestrijding heb begrepen dat ze ook niet zomaar zetten als moeders erom vraagt, ze echt kijken of het echt niet meer lukt enzo!

Net terug van de draagzak/doek kijken en we hebben de bondolino van hoppediz gekregen van mijn schoonouders!
Ik ben er echt reuze blij mee. Ook gepast met een pop die het gemiddelde geboortegewicht van een baby heeft, dat was wel even apart, maar hij zat echt heerlijk en de knoop is van voor dus in de rolstoel of met de scootmobiel ook ideaal voor mij!

Bambi80
31 January 2010, 14:57
ik heb nog echt de ballen verstand van draagzakken. Weet echt niet waar ik op moet letten. Hetzelfde geldt voor de babyfoon.
Heb mijn buik met 26 weken weer gefotografeerd. Ik heb veel last van mijn buik gehad, maar als ik 25 en 26 weken met elkaar vergelijk, snap ik waarom.

Buik met 25 weken:
http://i50.tinypic.com/117eqg3.jpg

Buik met 26 weken:
http://i47.tinypic.com/iej77t.jpg

Joyce2911
31 January 2010, 15:01
Flink gegroeid Mariekepiek! mooi hoor.

Beebie_Wish
31 January 2010, 15:26
Mooie buik hoor mariekepiek je kan ook echt goed zien dat je flink gegroeid bent ;) .

Ik begin sinds vorige week enorme last te krijgen in mijn onderbuik maar lijkt er meer op dat het mijn bekken zijn
dus van de week ff fysio bellen denk ik zo. Want is vooral als ik ff gezeten heb en dan wil opstaan en een stap wil verzetten ik amper vooruit kom.

Onze beebie ligt dan ook met z´n ruggetje aan de rechterkant en met z´n hoofdje beneden en beentjes naar boven.

Ook kregen we afgelopen vrijdagavond te horen dat onze beebie nu al op 1200 zit qua gewicht en ze vertelde van dat het een flinke grote zal worden, terwijl ik en mn vriend beiden niet enorm groot zijn hihi ;)

Indootje
31 January 2010, 16:08
Cassie, dank je voor je bezorgheid :-). Hoe is het nu met jou? Moet je verplicht bedrust hebben tot het einde van je zwangerschap?
Met mij gaat het redelijk. Erg snel en veel last van mijn bekken. Afgelopen woensdag niet gewerkt, maar vervolgens donderdag en vrijdag zulke drukke en lange dagen op het werk gehad....Tja, dat schiet ook niet echt op, dus ik ga even kijken hoe dat op te lossen :)

Andrea, wat fijn dat de echo weer goed was!

Leuk dat iedereen zo met de babykamer bezig is. Ben er wel in mijn hoofd mee bezig, maar het komt pas begin maart, dus nog een maandje geduld….

Lonnekeleoni, leuke babykamer hoor!!! Heel uniek zo zelf gemaakt.

Ik begin ook al een boller gezicht te krijgen, echt erg

Minime, ik hoop voor je dat die jongen wat zal zakken, lijkt me erg vervelend zo tegen je ribben en longen.

Nadine, gefeliciteerd dat jullie nu man en vrouw zijn, voelt het heeeel anders nu ;-)?

BW, fijn dat de 3/4D echo zo leuk was én dat jullie nog een keertje mogen :-)

Sively, jij bent ook nog niet veel aangekomen!
En Miesje al helemaal niet!!! 3 kilo maar??????

Mariekepiek, je buik is in 1 week enorm gegroeid, maar erg mooi hoor!!!

Nadine
31 January 2010, 18:48
Hey Indootje, leuk weer van je te horen.
Het is wat met werken.. minder dagen betekent zeker nog niet minder werk :roll:
Oh, en getrouwd zijn is echt enorm anders (not), maar wel heel leuk ;)

Ziet er goed uit Marieke!

Andrea80
1 February 2010, 07:01
Hello ladies,

Hier weer aan het werk na een weekend vol shoppen voor de baby.

Vrijdag met mijn moeder op stap geweest voor lakentjes, navelbandjes enz.

Ook nog gekeken voor stof om de wieg te bekleden (baby komt in de wieg te liggen waar ik als baby ook in gelegen heb).
Zaterdag ook nog gekeken voor stof met mijn schoonmoeder. Ben er nog niet helemaal uit, wat is er veel keus!!!

Bovendien vindt ik dat er ook best prijsverschil zit tussen de verschillende stoffen. Ik heb stoffen gezien van € 5 tot € 50.

Verder lekker uitgerust.

groetjes Andrea

Bambi80
1 February 2010, 12:09
Andrea...ook wat gekocht of alleen maar gekeken? Werkse weer!!

Hier.....ik ben het zwanger zijn zo zat!!! ik vind er geen knal aan. Natuurlijk wil ik dat de kleine nog even blijft zitten, want het is zijn tijd nog niet, maar ik mag toch best even keihard zeggen dat ik het zat ben toch??? Ik vind het gewoon zwaar. Vanochtend de hele ochtend lopen janken van de hormonen en was ook weer lekker misselijk. Maakte me ook wat zorgen over de baby omdat ik hem de laatste dagen niet zo goed meer voelde. Hebben ze me aan de echo en CTG gelegd. Op de echo was het hartje goed te zien en ook wat beweging, maar dat kon ik echt niet voelen. Bij de CTG was de hartslag netjes. De baby ging zelfs met dat apparaat spelen. Apparaat zat rechts op mijn buik en je zag de baby echt met zijn benen al schoppend van links naar rechts bewegen waarbij die het leuk vond om tegen het apparaat te gaan zitten trapppen. HAHA! Ben weer opgelucht. Ik vind de zwangerschap toch makkelijker door te komen als je regelmatig kunt genieten van dat getrappel in je buik. Dan weet je weer van... daar doe ik het allemaal voor.

Andrea80
1 February 2010, 12:47
Hey marieke,

Wel spullen als lakentjes gekocht nog geen stof!! Was zoveel keus moest er even over na denken.

Van mij mag je het best zat zijn hoor!! Je hebt het niet makkelijk gehad de afgelopen maanden!!

Fijn dat ze het dan meteen kunnen controleren om je gerust te stellen!

Ik heb af en toe ook last van de hormonale huilbui hoor.

groetjes Andrea

leonec
1 February 2010, 12:55
Hej marieke fijn hoor dat het allemaal goed was, ...

Hier vanochtend naar de gyn geweest..hartje goed bekeken en de rest ook nog een keer....het zag er allemaal PRIMA uit :D :D :D

een hallf uur weer kunnen genieten van de kleine...helemaal blij :D :D

En ze heeft nog eens gekeken wat het wordt overduidelijk een MEISJE :D :D :D

Hier geen last van de hormonen. voel me nog steeds toppie,,,en zit nu in de ww en kreeg vrijstelling voor solliciteren... :D

ook helemaal blij mee :D

Bambi80
1 February 2010, 13:06
gelukkig leonec!!!! nu weer genieten!!!
die angelsound is wat dat betreft niet zo fijn. Je gaat je ook sneller zorgen maken.

Beebie_Wish
1 February 2010, 13:13
Hier heb ik ook steeds vaker en meer huilbuien vooral vorige week donderdag maar die dag had ik me verdomd overstuur lopen maken, maar dat kwam omdat ik zo enorm pissed was op iemand aarghh..
En die avond had ik het gemerkt hoor keiharde buik niet normaal meer dus moet echt van mijn mannetje me eigen in houden en voldoende rust houden.

En @ marieke, wel fijn dat het toch allemaal nog goed zit is ook wel fijn als je dat getrappel voelt, vind ik net zo hoor dan echt zo van ja daar doen we het echt allemaal voor ;) .

En @ leonec, wat fijn dat alles gewoon goed zit en je nog een extra overduidelijke bevestiging hebt gekregen dat het een meisje word ;) .

Van mij mag de sneeuw hier absoluut wel weer wegwezen..Vriendlief deed er vanmorgen een half uur over om van thuis naar snelweg te komen, terwijl normaal gesproken 10 min duurt...De provinciale weg was een en al grote ijsbaan en kon ie niet harder dan 10km/u, over een weg waar normaal gesproken 80km/u mag.

Miesje78
1 February 2010, 13:54
@indootje; geen idee waar die kilo's blijvcen hoor. Ik eet gewoon normaal en snoep ook, maar het komt er niet aan ofzo?? Terwijl mijn buik echt wel gegroeid is en ons kleintje gelukkig ook.
Ben jij wel veel aangekomen dan?

@nadine; haha, ja, merk je niks van he, dat getrouwd zijn! Wij zijn 11-11 getrouwd, alweer bijna 3 maanden, gaat snel! Het enige waar ik nog aan moet wennen is dat ik nu mijn man ipv mijn vriend moet zeggen en natuurlijk mijn andere achternaam! Heb jij dat ook?

@Leonex; wat leuk, ook bijna trouwen! Veel plezier.

@Mariekepiek; logisch dat je het nu zat bent, je hebt ook de rotste maanden van ons allemaal gehad! (of heb ik iemand gemist? Sorry dan!!) Nog even volhouden... Wel fijn dat alles ok was bij de controle. Hoe komt het dat je je kleintje niet zo vaak voelt dan??

Leuk he, dat shoppen! Ik doe het ook nog steeds heel graag.
En ik moest wel net... Gisteren omver gebeukt door 1 van de #*#$-honden van de stal waar mijn paard staat! Ff 40 kilo in mijn knieholten, ja dan blijf je niet overeind hoor. Iedereen die er omheen stond gelijk zwaar in de stress... Gelukkig alleen met mijn knie op de grond, maar wel hard en pijnlijk! En bij het opstaan zag ik dat er zelfs een gat in mijn broek zat. Dat was nog erger balen! Ik moest dus vandaag een nieuwe halen en gebruik die kapotte dan maar voor bij de paarden. Zal het bonnetje nog maar even aan de eigenaresse van de honden geven :roll: .

Bambi80
1 February 2010, 14:41
misschien ligt de baby net wat anders of komt het omdat mijn buik wat gespannener is. Sowieso was ie denk wel wat minder hard aan het trappen, maar wij hebben toch zelf ook dat we de ene dag drukker zijn als de andere?! Maar toch he! Toch is het niet fijn als je een tijd geen leven merkt.
Dat is het zo zat ben, heeft ook wel te maken met dat je het zo rustig aan moet doen en daardoor de tijd zo langzaam gaat. Voor mijn gevoel had ik qua tijd al aan het einde moeten lopen. Maar 12 a 16 weken is toch niet zo heel veel meer??? De baby zat qua groei trouwens op 27 weken vanochtend qua buikomtrek-meting.
wat een rothond trouwens!!! die hebben ze duidelijk niet geleerd dat ie niet tegen mensen op mag springen. Gelukkig is het goed afgelopen, maar zou zeker het baasje aansprakelijk stellen voor de schade.

BQ1986
1 February 2010, 18:25
@ Marieke, moet zeggen dat ik al weken zoiets van laat het opschieten.. of dit nu komt omdat ik gewoon benieuwd ben naar dat kleine mannetje of dat ik de zwanger idd niet zo bijzonder vind als dat ik altijd had gedacht..
Heb momenteel nergens last van, voel me best goed eigenlijk maar toch duurt het me allemaal veelste lang :D
Snap je helemaal! hahaha

Sively
2 February 2010, 09:20
Leonec, Marieke, leuk dat jullie weer gerustgesteld zijn. En vooral leuk dat jullie de kleine weer hebben kunnen zien!
Ik hoop dat de gyn eind deze maand ook nog eens een echo maakt. Is al zó lang geleden. Ik voel de baby heel goed. Op drukke dagen minder, maar dat maakt hij/zij de volgende dag weer goed. Ik vind het echt wel geruststellend dat ik hem/haar meerdere keren per dag duidelijk voel. Soms doet het zelfs wat pijn en ik word er 's nachts af en toe wakker van. Maar probeer er dan ook echt van te genieten. Hij/zij zal er snel genoeg zijn. Ik vind het dus niet erg dat de beeb nog even blijft zitten, maar in tegenstelling tot anderen hier heb ik echt wel een droomzwangerschap. Als ik misselijk zou zijn, was ik het ook al lang beu geweest!
Ik ben ondertussen 5,5kg bijgekomen. Straks voor het eerst zwangerschapszwemmen! Als het deze week wel doorgaat tenminste. Ben eens benieuwd!

Iets heel anders nu. Mijn man en ik willen nog eens een weekendje weg voor de kleine zich aanmeld. Waarschijnlijk ergens begin/half maart. Meestal trekken we dan naar Luxemburg om te wandelen, maar dat zie ik nu niet zo zitten. Had in november achteraf al last van mijn heup door de oneven ondergrond en het bergop en bergaf wandelen. Dus dachten we om misschien eens naar onze noorderburen te gaan ;) Mijn vraag aan jullie is dus wat de mooiste plaatsjes van Nederland zijn? Het liefst zouden we ergens naar toe gaan waar het vrij rustig is en mooi om te wandelen, wat rond te kuieren. Maar ook niet te ver van plaatsen waar er iets te doen is voor het geval het weer niet wil meewerken. Hebben jullie tips?

Groetjes

Miesje78
2 February 2010, 09:24
@Mariekepiek; ja daar heb je gelijk in. Ik ben soms ook niet vooruit te branden :) . Grapje. Maar ik weet wel wat je bedoeld. In het weekend ben ik zelf veel meer bezig (doordeweeks heb ik een voornamelijk zittende baan) en voel ik haar veel minder.
Vervelend dat je er niet echt van kan genieten, maar wel begrijpelijk. Toch denk ik wel dat je je buik ook wel weer een beetje zal missen als ie er dalijk is!

Ik heb ook niks te klagen, alles gaat eigenlijk heel goed. Ik 'vergeet' het soms zelfs als ik vanalles aan het doen ben. En dan gaat de tijd natuurlijk ook veel sneller. Ik hoef nog maar ruim 13 weken en dat vind ik echt heel snel gaan juist!
Grappig dat we er zo anders tegenaan kijken.

@sively; ik heb zelf een tijdje in Noordwijk gewoond en vond het daar wel heel leuk. Je hebt mogelijkheden zat om te wandelen, aan het strand, in de duinen en zelfs bos. Ook heb je veel leuke, gezellige restaurantjes. Echte binnendingen weet ik alleen niet echt daar...
Zelf gaan we eind februari een weekendje naar Berlijn. Met de trein heen en terug en daar ook lekker wat wandelen en bezichtigen. En vooral lekker genieten en uitrusten!
Veel plezier in ieder geval!

Bente
2 February 2010, 09:55
hallo dames,
ik kan goed begrijpen dat wanneer je je al je hele zwangerschap ellendig voelt je er nu genoeg van begint te krijgen hoor.
ik heb zelf gelukkig nergens last van, dus ik kan nog vrolijk een tijdje zo rond blijven lopen.
Gisteravond weer bij VK geweest, alles prima in orde, mijn bloeddruk prima, hartje ging goed tekeer, groei lag ook op schema dus we waren weer snel klaar.
wij willen ook nog graag een weekendje weg deze maand of volgende maand en 15 maart beginnen ze bij ons aan de nieuwe badkamer, zie ik wel tegenop, maar dan heb ik wel voor de bevalling een mooie nieuwe badkamer..............

VK vroeg wel of ik veel gedaan had, want mn buik was wat gespannen, maar dat heb ik eigenlijk altijd, dus was ook niet erg, heb nog geen last of pijn ofzo dus kan gewoon doorgaan zoals voorheen.
Ben vandaag toch maar met de bus naar het werk gekomen, fietsen zag ik niet zo zitten, gisteren al in de sneeuw gefietst, maar was toch niet echt zo'n goed idee. Niet gevallen ofzo, maar gestresst op je fiets zitten lijkt me ook niet erg goed.
Nou dames, nog 'ff' volhouden dan maar!

Beebie_Wish
2 February 2010, 10:57
Hallo dames,

Voor degenen die in begin of zelfs nu ook nog wel eens last hebben van misselijkheid of andere klachten etc kan ik het ook wel goed begrijpen dat je het langzaamaan zat begint te worden.

Ik zelf heb ook eigenlijk niks te klagen ja alleen als ik te druk ben geweest dan kan ik amper nog lopen als ik dan een stap zet lijkt het alsof ik niet vooruit kan komen hihi...

Zo ga nu vast beginnen met grote berg strijk goed weg te strijken, gister heb ik de eerste helft van babykleertjes al gewassen en oehh wat een gevoel geeft dat heerlijk met die kleertjes bezig te zijn. Maar ben daar nog lang niet klaar mee hihi heb nog maar 1 helft gehad. Ach moet mezelf toch voor straks ook nog kunnen vermaken om wat te doen te hebben :mrgreen:

lonnekeleoni
2 February 2010, 17:57
Leonec: Fijn dat alles goed was zeg, zal wel een hele geruststelling zijn voor je..

Sively: Hoeveel echo's krijg je normaal gesproken in Belgie? Hier krijg je officieel na de 20 weken geen echo meer...

Marieke: Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent! Ik denk dat iedereen dat gevoel ook wel eens heeft en vooral tijdens een baaldag, ik hoop dat je jezelf inmiddels weer iets vrolijker voelt!

Hier gaat het wel redelijk. Heb een koortslip en dan voel ik me altijd een beetje grieperig, nu maar hopen dat het weer snel over is...

Sively
3 February 2010, 09:36
Sively: Hoeveel echo's krijg je normaal gesproken in Belgie? Hier krijg je officieel na de 20 weken geen echo meer...

In principe 3: rond 12 weken, rond 20 weken en de laatste rond 32 weken of misschien nog later denk ik. Maar ik ben nu 5x naar de gyn geweest en heb al elke keer een echo gehad, dus... Hoop dat ze er eind deze maand weer eentje neemt. :oops: Kan er niet genoeg van krijgen. Ik voel de kleine wel heel goed bewegen, maar hem/haar zien en het hartje horen ...

Hoeveel echo's krijgen jullie in Nederland?

Beebie_Wish
3 February 2010, 13:09
Hallo dames,

Ik zelf heb al 4 echo´s gehad :D . Namelijk bij 6 weken, 12 weken, 14 weken en 20 weken...En oja vorige week vrijdag ook een echo maar dat was op onze eigen kosten namelijk voor 3D en 4D :D .
Hier word beebie steeds drukker en drukker werd er vannacht zelfs aantal keren wakker van, en het vervelendste dat beebie mijn blaas errug goed ontdekt heeft en het nog leuk vind om er telkens tegen aan te schoppen :oops: ...

Ik voel beebie nu eigenlijk constant wel een heerlijk gevoel...Behalve als ik ff loop zeg maar dan voel ik natuurlijk wat minder maar dat mag de pret niet drukken, geniet er volop van hihi...Alleen vanmorgen voelde ik me enorm beroerd en misselijk pff..

Indootje
3 February 2010, 13:10
@indootje; geen idee waar die kilo's blijvcen hoor. Ik eet gewoon normaal en snoep ook, maar het komt er niet aan ofzo?? Terwijl mijn buik echt wel gegroeid is en ons kleintje gelukkig ook.
Ben jij wel veel aangekomen dan?

Nu iets van 8 kilo ofzo, dus gaat nog wel, maar als ik het vergelijk met de rest hier is het relatief weinig wat je bent aangekomen. Nou, lekker toch ;-)!

Indootje
3 February 2010, 13:13
@Marieke, ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Ten eerste is het voor jou echt heeeeeel zwaar (geweest) en ten tweede is het inderdaad zo dat als je veel thuis zit de tijd langzamer gaat dan dat je werkt. Bij mij vliegen de weken echt voorbij en heb ik juist het gevoel dat het te snel gaat. Niet zozeer qua zwangerschap, maar wel het gevoel dat ik achter alles aanren en ik/we nog zoveel moeten regelen/doen voordat die kleine geboren is :-).

@Leonec, wat fijn dat de echo goed was en het hartje normaal klopt, zie je wel! En dat je nu 99,9% zeker weet dat het een meisje wordt, leuk hoor!

Bente
3 February 2010, 14:56
sorry, maar zag net dat ik vanaf vandaag nog precies 100 dagen moet hahahahaha.

lonnekeleoni
3 February 2010, 17:41

In principe 3: rond 12 weken, rond 20 weken en de laatste rond 32 weken of misschien nog later denk ik. Maar ik ben nu 5x naar de gyn geweest en heb al elke keer een echo gehad, dus... Hoop dat ze er eind deze maand weer eentje neemt. :oops: Kan er niet genoeg van krijgen. Ik voel de kleine wel heel goed bewegen, maar hem/haar zien en het hartje horen ...

Hoeveel echo's krijgen jullie in Nederland?

In principe 2, 1 keer met 12 weken en 1 keer met 20 weken. Bij sommige verloskundigen doen ze er ook een rond de 8 weken (bij die van mij ook) en ik had er rond 6 weken al een gehad omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad, maar in principe krijg je dus geen echo meer na de 20 weken als alles goed is. Dus je hebt geluk dat je in Belgie woont haha...Ik doe daarom volgende week een pretecho bij een commercieel bureau, want ik wil zo graag nog een keer kijken voordat de kleine geboren wordt...

Bente: Gefeliciteerd meid, weer een mijlpaal verder!

Bambi80
3 February 2010, 21:04
bedankt voor het begrip meiden!!

leoni wanneer en waar ga je voor echo volgende week?? ik ga volgende week vrijdag bij baby in beeld.

Miesje78
4 February 2010, 10:15
@Indootje; ach, misschien komen die kilo's juist op het laatst weer. We zien wel... Ik kan me er niet heel druk om maken, ik weet waarvoor het is en heb het er dus graag voor over! :D

En, inderdaad, dat gevoel heb ik ook. Het gaat zo snel en ik moet nog zoveel, haha. Waarschijnlijk valt het allemaal best mee hoor, maar het lijkt alsof we nog zoveel moeten doen.
Heb je wel al alles klaar thuis?