PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

leonec
4 February 2010, 17:20
Hoi hoi,

Ben ik weer, gisteren de pretecho gehad (bij baby in beeld in hengelo)

OOOOOOOOOhhhhhhhhhh wat mooi om te zien.... heb een half uur genoten.....het mondje ging soms open om iets vruchtwater te happen en zelfs de oogjes een keer...

ze zag ook dat de baby al wat haar begon te krijgen , we kregen geen kale baby zei ze...

ik draag het kindje erg naar binnen (was niets mis mee hoor) en alles zag er goed uit....

Liefs

lonnekeleoni
4 February 2010, 18:57
bedankt voor het begrip meiden!!

leoni wanneer en waar ga je voor echo volgende week?? ik ga volgende week vrijdag bij baby in beeld. Haha wij ook volgende week vrijdag bij baby in beeld om 10:15 uur, hoe laat heb jij hem? Komen we elkaar misschien nog tegen...

lonnekeleoni
4 February 2010, 19:04
Nog ff een vraagje trouwens. Ik voelde net aan mijn hoofd en het leek net of er een wond in mijn haar zat, hugo even laten kijken en het zijn een soort schilfers, het is niet echt roos, maar meer een soort korsten. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit met de zwangerschap te maken hebben? Heb even op internet gekeken en kan alleen iets vinden over psoriasis, maar ik hoop dat dat het niet is, heb ik trouwens ook nog nooit last van gehad...iemand enig idee????

Bambi80
4 February 2010, 19:19
Ik heb de foto gezien op hyves!!! echt een schatje Leonec!!! Maar als je naar binnen draagt, heb je denk ook minder buik of niet?

Ik heb mijn afspraak vrijdag om 14.15! dus dan kom ik je niet tegen!! Ben ook erg benieuwd hoe duidelijk de beelden zijn! Die DVD is dat met bewegende beelden? Lijkt me namelijk voor de oma's en opa ook erg leuk om te zien dan.

Net bericht gekregen van babydump dat de meubeltjes 26 febr. komen. Dus da's over 3 weken. Ze komen dus een week eerder!!! LEUK!!!!!!!!!!!

da-silva
4 February 2010, 20:19
Hey allemaal,

(ik heb m'n verhaal even gekopieerd en geplakt vanuit hyves, ik maak het mezelf even lekker makkelijk)

Ik ben even een tijdje niet actief geweest, maar ik heb een drukke week achter de rug. We hadden waren in onderhandeling voor een huis in Breda, maar de deal is uiteindelijk niet doorgegaan. Wij wilden uiterlijk 1 april de sleutel en de verkopers wilden er pas in de zomer uit. Dat zag ik niet zitten, dus helaas pindakaas. Nu hebben we besloten om gewoon in ons appartement te blijven met de bevalling en de maanden die erna volgen. Eerst even genieten van ons mannetje en daarna weer verder zoeken naar een nieuw huis.
Ik baal er wel van hoor, het was echt een leuk huis en ik zag mezelf al helemaal uitbuiken op een luie stoel in m'n eigen tuintje. Nu zal ik het de komende lente en zomer zonder tuin moeten doen. Aan de andere kant scheelt het wel wat verhuisgedoe en kan ik relaxter mijn verlof in. Nu moeten we een rommelkamer hier nog omtoveren tot babykamer. Dat hadden we uitgesteld omdat we misschien zouden vertrekken.
Maar goed, weten waar je aan toe bent is fijn. Nu kan ik me daar gewoon op gaan richten.

Behalve wat slapeloze nachten van de spanning, gaat het verder nog steeds erg goed. Ik heb geen last van kwaaltjes enzo. Wat ik wel merk is dat opstaan van de bank en uit de auto lastiger wordt. Mijn sokken en laarzen aantrekken begint ook al een gedoe te worden, ik ben benieuwd hoe dat straks moet als we nog dikker worden. Hebben jullie daar ook al last van?

Ik zal jullie verhalen zo meteen eens goed gaan doornemen. Ik heb wat bij te lezen!

@ lonnekeleonie: ik heb ook last van huidschilfers sinds een paar maanden. Ik heb ook vaak jeuk op mijn hoofd. Ik sta er eigenlijk niet zo bij stil, maar misschien is het wel een bijverschijnsel ja... geen idee!

naatje83
4 February 2010, 20:45
Hey allemaal,

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. En dat jullie allemaal erg genieten van jullie
zwangerschappen en de beweginkjes van jullie ukkies.

Hier even een update van mij ben namelijk niet zo vaak meer op het forum. Het gaat lichamelijk
niet helemaal lekker heb erg veel last van harde buiken. Ben vandaag bij de gynaecoloog geweest
en daar is gebleken dat mijn baarmoedermond in een twee weken tijd een heel stuk korter is geworden.
Dit houdt in dat de bevalling zich waarschijnlijk veel sneller aan gaat dienen dan de bedoeling is.
Moet morgenochtend vroeg weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik te horen of ik opgenomen
wordt ja of nee. Hoop dat ik gewoon lekker naar huis mag want in het ziekenhuis valt niet erg veel
te beleven he! Ik hoop dat ik morgen nog een berichtje kan posten.

leonec
4 February 2010, 21:23
oooh naatje hoop dat jullie kindjes nog lang mogen blijven zitten...

hoe is het eigenlijk met cassie ??weet iemand dat ?

Marieke ik heb wel een zichtbare buik maar niet megadik hoor,,,als ik op me rug lig helemaal niet echt dik...gelukkig kan nu wel iedereen goed zien dat ik zwanger ben :D

Maandag gaan we trouwen ( heb een leuk blouse waar mijn buik mooi in uit komt....)

we gaan daarna een paar daagjes weg naar een hotelletje :D

Bambi80
4 February 2010, 21:44
lonnekeleoni....wat ik alleen weet is dat je haar vetter kan zijn tijdens de zwangerschap, maar misschien kan het dan ook wel droger zijn. En aangezien je haar gevoed wordt door je hoofdhuid. Is het misschien even wat droger of juist opgedroogde talg ofzo. Klinkt best logisch toch. Psoriasis zou ik me maar geen zorgen over maken. Daar geloof ik niks van dat dat het is. Klinkt erg onschuldig.

Da-silva...snap wat je bedoeld!!! ik zeg nu al 2 jaar dat ik de zomer in een ander huis met tuin wil zitten, maar het schiet gewoon niet op met verkopen. Maar je hebt dus niet zoiets van dit is mijn droomhuis, dan maar van de zomer erin??? Ikzelf zou juli en augustus wel acceptabel vinden om te verhuizen. Weten waar je aan toe bent voor en net na de bevalling geeft zeker wat rust! En die heb je ook wel nodig voor als je/we het laatste trimester ingaan (verwacht ik).

Naatje....dat is schrikken zeg!!! ik had wel verwacht dat je met een tweeling eerder zou gaan bevallen, maar dit is echt nog veels te vroeg natuurlijk. Ben je nog aan het werk?? want daar zul je nu sowieso wel mee moeten stoppen denk ik. Laat even weten of je opgenomen moet worden!!! En anders neem je gewoon je laptop mee en dan kun je je met ons vermaken!! :D Ik zit ook veel thuis! Sterkte en ik duim voor je dat de meisjes nog lang blijven zitten om groter te groeien.

ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe het met cassie is!!

leonec...ga je nog eens een buikfoto plaatsen!!! lijkt me leuk!! ook van je trouwoutfit!!! Alvast een hele fijne dag!!! kan ik dat alvast niet meer vergeten tegen je te zeggen.

Maar ik maak me ook zorgen over Tineke. Die heeft voor het laatst iets van zich horen begin januari en ze is niet meer lid van onze hyves. Hoop zo dat er niets ergs gebeurd is.

Lieke4
5 February 2010, 07:11
Ook ik meld me weer even na langere tijd. Hier volop bezig met verhuizing, dus weinig tijd om eens iets te plaatsen. Boven is nu zo goed als klaar, nu zijn ze beneden alles aan het strippen en daarna weer opbouwen, nieuwe vloer / keuken etc. Dan is de planning om 1e weekend maart over te gaan verhuizen, dus druk hier. Moet nodig beginnen om alle spullen in te pakken, maar kom er maar niet aan toe, moet ff moed verzamelen.....

Daarnaast mag ik gelukkig niet klagen. Buikje begint ook nu ineens toe te nemen :-) Maandag weer cô verlosk.

Lees inderdaad ook al tijden niets meer van Tineke. Laten we hopen dat alles wel goed gaat met haar.

Leonec; ik wens je natuurlijk ook een superdag toe! Geniet er lekker van jullie.

Verder wens ik Naatje ook heel veel sterkte, hopelijk blijven de meiden nog ff lekker warm zitten bij je.

Verder ben ik blij dat het met iedereen meer om minder toch wel goed gaat met de zwangerschappen.

Andrea80
5 February 2010, 08:13
Hello Ladies,

@naatje, oh nee laat ze nog maar fijn even zitten hoor!!!

Verder hier alles goed. Ik merk dat mijn buik ook aardig aan het groeien is.
Ik merk daardoor ook dat ik wat sneller moe ben.

Lig al twee dagen om 9.30 in bed. Ben zelfs niet wezen zwangerschapszwemmen gisteren.
Kon het echt niet opbregen.

Vandaag maar lekker 4 uurtjes werken nu nog maar 2 en 3 kwartier.

groetjes Andrea

da-silva
5 February 2010, 08:37
@ marieke: het was echt een leuk huisje, maar geen droomhuis. Er moest bijvoorbeeld een nieuwe keuken in ik denk dat we wel een maandje aan het klussen zouden zijn. Op zich prima, maar ik wilde eerste maanden lekker met zijn drietjes genieten en niet in de verhuisrommel & stress zitten. Dan zou mijn vriend veel weg zijn omdat het huis een uur rijden hiervandaan is. Dus we hebben ervoor gekozen om eerst te genieten van ons nieuwe gezinnetje met zijn drieen en dan kijken we wel wat er op ons pad komt.
En die tuin.... sjah, dat wordt gewoon veel wandelingetjes naar het park met een kleedje!

Beebie_Wish
5 February 2010, 08:45
@ lonnekeleoni, Ik heb ontzettend snel van vies vettig haar en dan is er geen kammen aan. Kom er dan erg moeilijk doorheen. Maar om nou elke dag mijn haar te wassen vind ik ook niet echt nodig dus doe ik het om de dag of om de 2 dagen.

@ Da-Silva, Wel fijn dat jullie nu weten waar aan toe te zijn het lijkt mij ook niet echt helemaal wat om bijv nu nog met een verhuizing bezig te houden ik wil lekker dat de baby kamer klaar is, en vriendlief is daar al goed mee bezig zoeken alleen nog een leuke muur tekst voor boven het ledikantje, maar oh wat is de keus daarin toch moeilijk. Maar wij zitten vooral beneden nog in een grote verbouwing maar gelukkig gaat de aannemer snel weer beginnen, en straks heerlijk genieten in een zonnige tuin.

@ Hier, Elke nacht moet ik er wel tig keer mijn bed uit om te plassen gelukkig geen pijn bij het plassen dus geen blaasontsteking in da house.
En ook als ik dan naar toilet ben geweest duurt het uuuuuuuren voor ik weer in slaap ben gekomen uiteindelijk word mijn lichaam dan toch moe en val ik alsnog in slaap, maar mijn langste uitslaap methode is helaas maar echt t/m 09.00 uur.
En wat ik ook vaak heb is van die ontzettende vage dromen :oops: . Volgende week mag ik weer bij de vk komen kijken of ze dan wel een groei-echo kan doen (met de handen voelen bedoel ik dan), maar weet iig dat beebie een week voor loopt en ipv 950gram zat beebie al op 1200gram :) .

Bente
5 February 2010, 08:51
pfoeeeh, zijn jullie ook zo moe??
Echt deze week is niet normaal hoor, zo moe ben ik al lang niet meer geweest.
Maarja als dat het enige is waar ik last van heb/krijg hoor je mij niet klagen, lekker slapen, heerlijk!!!

cassie247
5 February 2010, 19:22
Hoi Dames!
Even een update van mij :
Het rusten was in eerste instantie niet genoeg en de weeen hielden niet op, na 72 uur heb ik weeen remmers gekregen die hun werk gelukkig goed doen! Wel word ik ontzettend moe van de pillen maar ja rusten moet ik toch! Ook kan ik niet zo goed tegen hormonen, en merk ik dat de pillen erg veel invloed hebben op hoe ik in mijn vel zit. Ik moet ze nu tot week 36 slikken en dan kijken we wanneer meneertje zich aandient. Ik heb er wel een goed gevoel over, en met behulp van rust en weeen remmers denk ik dat ie nog wel even blijft bakken. Ik snap jou dus ook helemaal marieke, op deze manier heb ik het wel gehad met zwanger zijn, maar aan de andere kant komen nu de leuke dingen. Ons kamertje is vandaag geleverd en we beginnen nu alles af te ronden, erg fijn gevoel! Ik begin nu ook snel aan te komen, zit nu al op 6.5 kilo! en jullie?
Hebben jullie trouwens nog leuke sites voor namen? Wij komen er gewoon niet uit, we hebben nog niet 1 naam waar we echt zoiets hebben van...die maakt kans.
Maar goed dat was mijn update, hoop dat het met jullie goed gaat!
@ naatje, ik hoop dat jou kleintjes ook nog doorbakken, veel sterkte
liefs

Bambi80
6 February 2010, 08:06
voor jou dus ook niet echt een leuke, zorgeloze zwangerschap zo!! Gelukkig werken de weeenremmers wel, maar het is nog wel vroeg om er aan te moeten natuurlijk. Je zit in ieder geval bijna op de 26 weken!!!

Hier: voel ik me echt zo ziek. ik ben zwaar verkouden, mijn hoofd dit gigapijn, hoest mijn longen uit mijn lijf en heb verhoging. Gisteren bij de etos wilde ze me helemaal niet meegeven, want volgens die muts mocht je niets in de zwangerschap. Ik zou de huisarts moeten bellen, maar da's natuurlijk onzin voor zoiets dus heb ik de dienstdoende apotheek van het ziekenhuis gebeld en heb daar neusspray in zoutoplossing, tijmsiroop en kamillethee voor stomen meegekregen. Tijmsiroop helpt alleen geen zier tegen het hoesten. En wat het rotte is....ik ben ook nog eens alleen thuis. Denk dat ik maar kinderachtig ga doen en mijn moeder bellen.
Wanneer moet je trouwens wel de huisarts bellen?

Beebie_Wish
6 February 2010, 08:56
Morguhh dames ;) ,

@ Cassie: Sjee nou hoop iig dat je mannetje zich nog lekker warm houd daar binnen bij jou maar gelukkig helpen de weeen remmers wel bij je.
En over namen enz...Wij waren er al wel vrij snel uit over een naam (alleen hoopten we dat het ook dat geslacht zou worden) en gelukkig is dat ook zo en dus zijn we klaar.

Maar we zitten nu sinds gisteren ook echt zo van laten we ook maar vast voor zekerheid een naam bedenken voor eventueel ander geslacht want we hoorden laatst dat iemand bevallen is en bij elke echo´s ze te horen kregen dat het een meisje werd enz...Maar tijdens de geboorte kwam er alsnog een jongen tevoorschijn :o . Die mensen hadden toen alles helemaal klaar en ook alles roze en roze gekocht :oops: .

En en en dames zojuist is net mijn kraampakket thuis bezorgd :) , bij wie nog meer??

En dan vandaag precies 28 weken wij gaan nu onze laatste trimester in :) ;)

Fijn weekend allemaal en doe vooral rustig aan ;)

lonnekeleoni
6 February 2010, 09:20
Goedemorgen dames

@ Cassie, wat heftig zeg, ben blij dat de weeen zijn gestopt en nu maar heel rustig aan doen hoor!

@ Naatje, ik hoop dat het goed gaat met je, het zal inderdaad balen zijn als je nu in het ziekenhuis terecht komt, maar daar kunnen ze je wel goed in de gaten houden, van een ander forum is er ook een meisje, boba, die al sinds half december in het ziekenhuis ligt. Ook zij is zwanger van een tweeling en ze waren bij haar ook bang dat het rond de 25 weken al zou komen, maar met haar gaat het nog steeds allemaal goed.

@ Marieke, balen zeg dat je jezelf zo voelt. Ik weet ook niet goed wanneer je de dokter moet bellen, in ieder geval bij een aantal dagen koorts, maar bij twijfel gewoon altijd bellen, helemaal in jouw geval, want ook met koorts/verhoging heb je kans op uitdrogen. Dan kan je beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig. Als je trouwens iets nodig hebt qua boodschappen, dan mail je me maar een lijstje en je adres, dan kom ik het wel even brengen, kan jij lekker in je bed blijven liggen! Echt doen hoor als het nodig is!

draakje78
6 February 2010, 09:26
he marieke wat vervelend dat je zo ziek/verkouden bent, dat wordt zeker geen sauna vandaag....
wanneer je de huisarts moet bellen weet ik niet, ik zou bellen wanneer je het zelf niet meer vertrouwt of echt niet meer trekt, ik heb me wezenloos gesabbeld aan de ricola snoepjes tegen het hoesten

jeetje cassie wat vervelend dat je aan de wee remmers moet, maar wel heel fijn dat ze helpen!
heel veel sterkte!

en bij naatje ook al zo spannend, hoop snel op goede berichten, laat die 2 maar even lekker binnen zitten!

lonnekeleoni, van je haar ken ik niet, lijkt me wel vervelend trouwens
en je bent gewoon een lieverd!

lonnekeleoni
6 February 2010, 10:00
Oh ja, het is trouwens helemaal goed gekomen met mijn haar, ik heb het gewassen en er is (bijna) niets meer van te zien, heb ik me voor niets zorgen gemaakt!

@ Draakje: thanks :oops: !

draakje78
6 February 2010, 10:18
fijn dat het helemaal goed is met je haar
en voor de rest is het toch zo...

BQ1986
6 February 2010, 23:11
Voor de dames bij wie het even wat minder gaat! Hopelijk kunnen de babys gewoon nog even lekker blijven zitten!
En krijgen jullie over een aantal weken een mooie bevalling :)

Wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat je je huis in orde maakt voor de kraamzorg?
En wat moet er precies gebeuren? Of wordt dit verteld zodra ze langskomen voor een gesprek?

Bambi80
7 February 2010, 13:13
de vraag is, moet je de babykamer al klaar hebben voor de kraamzorg. Bij mij komen ze over 2 weken al. Hoe kunnen ze nu verwachten van ons dat we dan al klaar zijn!! Sommige instellingen controren ook niet hoor! Als je thuis bevalt, moet je in ieder geval met week 37 klossen onder het bed hebben. Of je klossen moet hebben voor een ziekenhuisbevalling moet ik nog gaan navragen, vind het zelf in ieder geval onzin.

Gisteravond koorts gehad. Op een gegeven moment kon ik het echt niet meer warm krijgen. Gelukkig is de koorts niet hoger als 38,7 geweest. Toen ik op bed lag en later wakker werd, was het gelukkig al weer goed aan het dalen met de bijbehorende zweetaanvallen erbij. Ben dus ook niet aan de paracetamol gegaan en heb de huisarts nog niet hoeven bellen. Gaat volgens mij beter als gisteren, maar blijf het even goed in de gaten houden. De baby laat geregeld van zich horen. Vandaag alweer 37 weken!!!!!!!!

jorina
7 February 2010, 13:57
mariekepiek je moet inderdaad ook klossen onder je bed hebben als je in het ziekenhuis bevalt (en ja dat is echt onzin)
voor het geval de bevalling zo snel gaat dat je niet meer naar het ziekenhuis kunt
maar weet niet hoe hoog je bed is want als je al een vrij hoog bed hebt zou ik het lekker achterwege laten

jorina
7 February 2010, 13:58
oja en ja het is wel handig om je kamertje al klaar te hebben voor de kraamzorg want dan hebben ze vaak nog wel handige tips maar volgens mij is het niet echt verplicht

Beebie_Wish
7 February 2010, 14:23
@ marieke, Wat ik zojuist begrepen heb over klossen onder je bed. Dit moet men sowieso altijd doen want dit is puur voor de kraamhulp van belang als je kraamhulp ziet dat het bed niet op klossen staat of niet op de juiste hoogte gesteld is dan zijn ze zo weer weg heb ik begrepen.

Mijn mannetje heeft zelf iets uit gevonden om ons bed op de juiste hoogte te stellen. Je bed moet minimaal tussen de 70cm en 80cm komen te staan.

En marieke wat is de kraamzorg bij jullie vroeg dan ?? Wij hebben er nog niks van gehoord :oops:

Wel hebben we de kinderkamer redelijk bijna klaar alleen nog wat opruimen en netjes indelen de meubeltjes en nog wat afwerking doen en dan klaar :) .

BQ1986
7 February 2010, 15:41
Zeker snel, hier bellen ze 4=6 weken voor de bevallingsdatum of om af te spreken of het telefonische te doen. Het is dus niet eens zeker dat ze langskomen!

Eigenlijk moet je dus alleen je bed verhogen, meer niet. Althans kraampakket krijg je van je ziekenfonds thuis gestuurd en daar zit alles volgens mij in voor een eventuele thuis bevalling.

Jullie er al over uit, of het BV of FV wordt?

Hier nog steeds een twijfel....
Volgende week maandag naar een info avond dus ben benieuwd of dat mij kan overtuigen.

Twijfel gewoon heel erg omdat ik met 6 weken eigenlijk al op de helft van het afbouwen wil zijn. Dit in verband met een eigen zaak waar ik zsm weer aan de slag wil, als dat haalbaar is!
Geef ook eerlijk toe dat ik BV zal proberen maar lukt het niet er ook mee stop. Ga het mezelf niet al te moeilijk maken, wil genieten van de tijd met de kleine en niet gestresst bezig zijn met voedingen etc...

Bambi80
7 February 2010, 16:54
ik wil borstvoeding geven! toen ik naar de bijeenkomst was geweest, was ik helemaal overtuigd. Het heeft zoveel voordelen voor de baby en ook voor jezelf eigenlijk. Het is alleen praktisch gezien even uitvinden hoe en wat. Je kunt ook vooraf kolfen en melk invriezen. Maar als je een eigen zaak hebt, lukt het je dan juist niet om tijd te vinden tussendoor te kolfen?? Sowieso ga ik proberen vanaf het begin af aan 1 voeding te kolfen zodat mijn vriend ook 1 x de fles kan geven aan zijn kindje. Krijgt hij er ook een band mee.

draakje78
7 February 2010, 17:04
ik ga toch ook echt met de kraamhulp en de vk die de thuis controles doet overleggen of ik het bed wel op klossen moet zetten
Ik kom er echt zelf niet in als het op klossen staat, als dan inhoudt dat ze het bed niet willen verschonen dan niet
voor de rest hoe dan ook een ziekenhuis bevalling

wat betreft de BV, indien mogelijk dus als ik niet meteen aan mn medicatie wil/moet dan wil ik het wel graag proberen, idd wel met kolven zodat lief ook een flesje kan geven! Maar ja als ik meteen weer aan de medicatie gaat is er geen andere keus als de fles!

draakje78
7 February 2010, 17:10
hihi marieke bedoel je echt 37 weken ha ha :?
maar gefeli met je mijlpaal!

Bambi80
7 February 2010, 17:50
begrijpelijk draakje!! het moet maar net kunnen! het is ook niet kosten wat kost om borstvoeding te geven als jij die medicijnen straks weer wil gaan gebruiken. Je hebt het nu al een tijd zwaar genoeg zonder en je hebt na de bevalling ook energie nodig om voor de baby te zorgen. Dan zou de pijn je onnodig veel energie kosten.
haha! mocht ik willen dat ik al 37 weken ben!!! beetje verwarring omdat ik in bovenstaande tekst het over klossen had met 37 weken.

JOEHOE!!!! ik heb zo'n zin in de echo aanstaande vrijdag! Ik kijk er helemaal naar uit!!!

lonnekeleoni
7 February 2010, 18:09
Lekker onderschrift Marieke...durf je niet meer te vragen of de koorts alweer een beetje is gezakt haha....gelukkig ben ik hier op veilige afstand!

susieq12
7 February 2010, 18:21
misschien een idee; wij hadden het logeerbed op klossen gezet voor de bevalling. Ons gewone bed stond niet op klossen en wij hadden een kraamhulp die daar niet moeilijk over deed. Het si trouwens niet alleen voor het verschonen van je bed maar ook voor de nacontroles, onze kraamhulp moest daarvoor op haar knieen......

draakje78
7 February 2010, 18:25
misschien een idee; wij hadden het logeerbed op klossen gezet voor de bevalling. Ons gewone bed stond niet op klossen en wij hadden een kraamhulp die daar niet moeilijk over deed. Het si trouwens niet alleen voor het verschonen van je bed maar ook voor de nacontroles, onze kraamhulp moest daarvoor op haar knieen......

yes I know, maar daar zei de ergo therapeut zelf over dat ze daar wel voor bij me op bed konden zitten, afhankelijk natuurlijk van hoe het daaronder gaat
maar goed overleggen kan natuurlijk altijd!

hihi en op zich kan ik wel ergens een bed op klossen zetten, maar ik kom er dan nog steeds zelf niet op hihi

Bambi80
7 February 2010, 18:45
Lekker onderschrift Marieke...durf je niet meer te vragen of de koorts alweer een beetje is gezakt haha....gelukkig ben ik hier op veilige afstand!

haha! ja vriendelijk he?! maar ik vind het niet zo toepasselijk hoor! Het is maar goed dat je niet bij me in de buurt bent geweest, anders was je ook nog ziek geworden. Heb nu gigapijn in mijn ribben bij het hoesten.

BQ1986
7 February 2010, 19:11
@ marieke, ik heb een schoonheidssalon... het zou dus WEL te combineren zijn omdat ik mijn eigen tijd kan indelen maar ik vind dat zoiezo te veel gedoe om vervolgens weer alles in te vriezen etc..

Wat ik op internet las, is dat als de kleine goed uit de borst drink.. je ook kunt kolven en tegelijkertijd de kleine aan de borst kunt leggen. Klopt dat? Of moet je dan vervolgens 3 uur later ook weer gewoon kolven.. als je vriend dus dat flesje geeft met het afgekolfte melk van die keer ervoor? Snappen jullie hem nog???? :D

Bambi80
7 February 2010, 19:21
je kunt bij genoeg voeding vast kolven en borstvoeding geven tegelijk, maar je kunt niet vaker dan 1 keer per dag een langere periode tussen het kolven/borstvoeden hebben zitten. Dan stopt de productie op een gegeven moment.

BQ1986
7 February 2010, 19:27
Maar je zou dus bijv bij de laatste avondvoeding kunnen kolven.. en dit snachts geven?
Of is het ook niet verstandig om iedere dag 1 ronde over te slaan? Krijg je dan ook last van je borsten?

Want hoe zien jullie het dan voor je,... eerst kolven en daarna direct de fles laten geven door je vriend/man?
Dus dat je eigenlijk een uur bezig bent ipv een half uur?

Ik denk dat ik het 4 weken intensief ga doen, als het allemaal mag lukken. En dan begin ik met afbouwen..
Begreep dat dat ook best wat tijd in beslag neemt?

naatje83
7 February 2010, 19:37
@Allemaal mocht vrijdag na onderzoek weer naar huis maar moet nu wel wekelijks terug komen
en zodra er iets is moet ik bellen. Vrijdag is me wel alverteld door de gynaecoloog dat als mijn
baarmoedermond verder gaat krimpen ik opgenomen wordt. Dan ga ik aan het infuus met weeenremmers
want dit schijnt ook harde buiken tegen te gaan en als dat niets opleverd krijg ik medicijnen om
de longentjes van de dames wat sneller te laten groeien en wordt ik over gebracht naar het Sophia
kinderziekenhuis. Hier zijn ze toch vee gespecialiseerder dan in een normaal ziekenhuis en dan moet
ik daar blijven tot aan de bevalling maar laten we hopen dat ik voorlopg lekker thuis mag blijven.

@Mariekepiek ik zit inmiddels ook al drie weken thuis op advies van de gynaecoloog dit ivm de harde
buiken moet zeggen dat ik me ieigen stierlijk verveel want ik mag niets maar alles beter dan een
ziekenhuis. En voordat ik weer een tijd weg ben van het forum wil ik je alvast veel plezier wensen
met jullie echo van vrijdag.
@Cassie hoop dat je knulletje nog lekker een poos blijft zitten en ben blij dat de weeenremmers
aangeslagen zijn.
@Lonnekeleonie weet het inderdaad van Boba ik volg haar op de voet heb haar met de kerst ook
nog een kaartje gestuurd.
@BQ over borstvoeding kan ik niet mee praten heb me er niet in verdiept omdat ik de fles gaat
geven lijkt me in mijn geval wat relaxer.

Bambi80
7 February 2010, 19:41
ik vond deze site.
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... tml#werken (http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/tips.html#werken)
het is nog een best moeilijk onderwerp. en iets om aardig creatief mee om te leren gaan.

leonec
7 February 2010, 19:44
hoi hoi....

Ik wil ook proberen borstvoeding te geven...maar wat ik las is dat je beter de eerste weken dan geen flesje moet geven inv met tepel en speen verwarring...

sommige kindjes willen dan de borst niet meer pakken...is even navragen....

bedankt allemaal voor alle gelukwensen...voor het trouwen morgen :D :D

tot gauw

Bambi80
7 February 2010, 19:50
ze zeggen dat je met 2 a 3 weken wel een keer de fles moet geven omdat je hem anders niet meer aan de fles krijgt. En dan heb je een probleem als je je kind even overdraagt aan de zorg van een ander. Die tepel speen verwarring is volgens mij vooral in de eerste 1 a 2 weken.
Volgens mij kun je dus op een gegeven moment wel een borstvoeding met flesvoeding vervangen, maar geen idee hoe dat dan met de melkproductie blijft gaan eigenlijk. Misschien dat als je daarna weer even extra kolft of aanlegt het dan op gang blijft, maar dit moet ik ook nog allemaal gaan uitvinden.

en dan nogmaals een hele fijne dag morgen!!!

naatje83
7 February 2010, 19:58
@Leonec een hele fijne dag morgen en geniet ervan!

Bambi80
7 February 2010, 20:07
naatje: erg he!!! dat thuiszitten!!! I know!! maar gelukkig is het op dit moment weer stabiel. Ik hoop echt dat het rustig blijft en de meiden lekker lang blijven zitten!!! Wat dat betreft ben ik niet meer jaloers op tweelingzwangerschappen. Ik had er altijd zo'n romantisch beeld bij, maar het geeft toch veel zorgen nu ik die verhalen van jou en boba lees.
Ik vind trouwens ook nog dat er veel meiden met vervroegde weeen zijn. Ook op een ander forum waar ik meelees.
Maar ik vind trouwens het voor veel meiden ook best zwaar het zwanger zijn. Valt me echt tegen hoeveel er moeite hebben met huidige werkzaamheden blijven volhouden, moeten minderen e.d.

BQ1986
7 February 2010, 20:17
Maar er zijn volgens mij ook mensen die fv en bv combineren dmv afkolven. Volgens mij moet dat gewoon kunnen zonder verwarring maar ligt misschien ook aan de soort speen?
Ach hoop volgende week meer te weten :D

Beebie_Wish
8 February 2010, 07:10
Goeiemorgen,

Ik wil ook bv gaan geven en we hebben 2 dingen waar we over nagedacht heeft zodat vriendlief ook de kleine de fles kan gaan geven als hij bijv zijn ´´papa´´ dagje heeft (wel zo handig lijkt me he :P ), namelijk of ik kolf van tevoren een ruime voorraad. Of vriendlief geeft dan zeg maar gewoon flesvoeding tussendoor, dus zeg maar dat de kleine en en zal krijgen.

Maja we zien het wel in maart hebben we onze bv informatie avond kijken of we dan tot een alternatief besluit kunnen komen van hoe en wat.

susieq12
8 February 2010, 08:25
hier ook vanaf dag 3 een fles en de borst gegeven. jesper had nergens last van....

draakje78
8 February 2010, 10:18
even zonder bij te lezen

leonec een hele fijne dag vandaag!

BQ1986
8 February 2010, 11:25
Leonec geniet er van vandaag.. maar dat zal vast wel goed komen! :D

BW,... ik begrijp van vele dat als je BV combineert met FV (KV) dat dan de melkproductie niet goed op gang komt.
Maar bedoel je dat je dit vanaf het moment doet dat je niet meer met verlof bent of gewoon vanaf het begin?

Susie, heb je even een pm gestuurd :D

Beebie_Wish
8 February 2010, 11:47
@BQ, Ik bedoel ermee dan gewoon vanaf het begin al ... Mijn zus deed dit ook gewoon en is allemaal goed gekomen ;)

Bambi80
8 February 2010, 12:19
@BQ, Ik bedoel ermee dan gewoon vanaf het begin al ... Mijn zus deed dit ook gewoon en is allemaal goed gekomen ;)

zou ideaal zijn. maar mij is verteld dat dan de borstvoeding niet goed op gang komt. Als er iedere keer veel tijd zit tussen kolven/borstvoeding loopt de productie ook terug. Zo bouwen ze het ook af.

BQ1986
8 February 2010, 14:27
Het is echt een tweestrijd dat BV hahaha zoveel verschillende verhalen.
Gister werd mij verteld dat de productie went aan de tijden dat je bv geeft dus als je maar iedere dag rond hetzelfde tijdstip bv geeft is het geen probleem als je er FV tussendoor doet.

Ik ga alleen bv als het te combineren is dus denk dat ik dit gewoon ga proberen en dan zien we wel of het lukt of niet.

Bente
8 February 2010, 14:37
Dames, ik kom even inbreken om te melden dat mijn zusje, Boba80 gisteravond om 23:19 uur mama is geworden van twee gezonde jongens. De oudste en kleinste van de twee is Bas. Hij weegt 1280 gram. Wim de jongere maar grotere broer, die binnen een halve minuut na zijn broertje werd geboren, weegt 1930 gram.

Welkom BAS & WIM!!!

Debora was gisteren niet lekker en haar bloeddruk steeg. Uit bloedonderzoek bleek dat ze een zwangerschapsvergiftiging ontwikkelde. Daarom zijn de jongens met een spoedkeizersnede gehaald. Het gaat goed met zowel moeder, vader als kinderen. Ik ga straks in Rotterdam bij ze op bezoek. We proberen om vandaag of morgen de eerste foto's op de website (http://www.basenwim.nl of als die het nog niet doet http://tweeling.kikkuh.nl) te zetten.

Groetjes van een trotse tante.

hadden jullie dit al gezien??
super he?!

Bambi80
8 February 2010, 14:42
haha! ja heb ik al gezien!! ik klets al vanaf het stoppen met anticonceptie met je zus!!!
van harte gefeliciteerd!!!!! wist niet dat jij die andere zus bent. De hele familie zit hier zo onderhand!!! en jullie volgen elkaar tot nu toe leuk op. Hopelijk is kruimeltje dan ook snel zwanger.

BQ1986
8 February 2010, 14:49
Bente, gefeliciteerd met het geweldige nieuws :D

Geniet lekker van het tante schap .. ;)

Bente
8 February 2010, 15:42
ooh oeps misverstandje, ik ben geen familie hoor, had dit berichtje gekopieerd uit een ander forum hahaha

Bambi80
8 February 2010, 15:47
:D

BQ1986
8 February 2010, 15:51
oh haha :lol:

lonnekeleoni
8 February 2010, 19:53
Toch wel erg heftig van boba, maar ik bemn blij voor haar dat de jongens gezond zijn!

draakje78
9 February 2010, 08:29
Goede morgen allemaal!

weinig te melden hier eigenlijk, behalve dan dat ik helemaal happy ben met het idee dat ik alweer een half jaar zwanger ben, 26 weken dus vandaag!

Bambi80
9 February 2010, 09:31
leonie...ondanks dat het natuurlijk ieder moment kon gebeuren, vind ik het toch nog ineens onverwacht. Zeker vanwege de zwangerschapsvergiftiging en niet omdat de groei van de tweeling stagneerde bijv.

draakje....gefeliciteerd meid!! Lekker idee he?! Als het nu komt, doet de medische wereld in ieder geval alles om je kindje te helpen. Maar voorlopig moet die kleine meid / man (he shit! dat ik niet weet wat het is :D) nog lekker blijven zitten.

Hebben jullie trouwens ook last van slechte nachtrust. Heb het gevoel dat ik amper nog slaap en lijk alles om me heen bewust mee te maken. Sinds ik het gevoel heb slecht te slapen, ben ik ook wat gedeprimeerd.

da-silva
9 February 2010, 09:50
Hey ladies,

Gefeliciteerd draakje! Zes maanden alweer, ik vind het ineens zo snel gaan...

Marieke, ik slaap de laatste tijd ook slechter. Ik moet meestal 2 keer per nacht naar de wc en dan duurt het daarna erg lang voordat ik weer inslaap. En dan heb ik ook steeds meer last van de adem van m'n vriend, pfff ik kan er niet meer tegen als hij mijn kant uit zit te ademen 's nachts, haha! Hebben jullie dat ook? En dan ook nog durven snurken, aaaargh!

Met mij gaat het op zich wel goed, maar ik heb me gisteren en vandaag ziek gemeld. Ik denk dat de spanning van het huis kopen (wat uiteindelijk niet door ging) er toch uitgekomen is. Ik voel me gewoon niet fit en een ben voor het eerst eigenlijk ook wat down/ depri. Op het werk ligt er veel werk en ik zag er ineens heel erg tegenop. Verder hielp het ook niet echt mee dat m'n darmen wat van streek zijn en ik koppijn van het rare nachtritme. Dus ik heb besloten om even aan mezelf te denken en 2 dagen rust te pakken. Even bijslapen en bijtanken.
Lichamelijk gaat het nog steeds goed en heb ik weinig last, behalve dat het steeds lastiger wordt om op te staan en in bed om te draaien. Ik ben erg benieuwd hoe we straks onze sokken aan moeten gaan trekken. Ik moet nog 3 maanden, hahaha!

Beebie_Wish
9 February 2010, 11:46
Hallo ... ;)

Hier nog iemand die enorm slecht slaapt moet elke nacht wel ong 2a3x naar wc en dan als ik weer in bed lig kom ik maar moeilijk weer in slaap ... En ja ik heb er ook een hekel aan gekregen dat als vriendlief naar mijn kant ligt en zijn adem richting mij aan het uitademen is aaarghh ... Als ik dan na wc weer in bed lig pieker ik eerst erg lang en daarna val ik pas in slaap.

Bambi80
9 February 2010, 14:39
haha! herkenning! mijn vent moet ook niet te dicht in mijn buurt liggen. Niet dat zijn adem stinkt, maar ik word gewoon snel wakker van hem. En hij knarst op zijn tanden. GRRRRRRRRRRR! Hij luistert trouwens wel als ik zeg dat ie op moet houden! :mrgreen: Ik moet 1x per nacht plassen, dus dat valt nog mee. Overigens heb ik de laatste paar daagjes ook last van mijn darmen en hoofdpijn komt gewooon van het verkouden zijn en hoesten bij mij. Dat depri gevoel hoeft niet eens per se door het huizengebeuren te komen. Ik heb het sinds 2 weken dus ook. Het kunnen de hormoontjes zijn, maar het kan bij mij ook zijn dat de stress van het ziek zijn met de bijbehorende ziekenhuisopnames er bij mij uit komt hoor. Ieder zijn eigen reden om depri te kunnen zijn natuurlijk, maar wel zaak om het in de gaten te houden! wel aangeven bij je verloskundige als het blijft hangen. We zijn immers ook hormoonbommen en je moet niet onderschatten wat het met je kan doen.. Maar het is wel heel naar om je zo te voelen! Bah!

draakje78
9 February 2010, 15:19
nog een slecht slaper hier
ben de helft van de nacht bezig meneer om te draaien omdat ie snurkt
en ik ben wel zo raar en realistisch tegelijk aan het dromen in de tijden dat ik wel slaap.
van te weinig slaap kan ik me ook zo lekker lamlendig voelen, lig dan ook zwaar achter met de geboorte kaartjes maar ja dan maar wat minder mensen een originele ha ha!

lonnekeleoni
9 February 2010, 16:27
Nou, volgens mij slaap ik voor jullie allemaal tegelijk, ik ga in bed liggen, doe de tv uit, ogen dicht en ik ben weg. Wordt wel minimaal iedere 2 uur wakker om te plassen, maar val dan soms alweer in slaap op de wc (gelukkig wordt ik tot nu toe iedere keer weer wakker, zodat ik lekker terug naar bed kan) Als ik dan weer in bed lig, hoef ik alleen maar mijn ogen dicht te doen en slaap ik weer.

Sinds een paar dagen ben ik wel extreem moe, zou het liefst nu weer naar bed gaan en tijdens het autorijden van en naar mijn werk moet ik heel erg opletten om mijn ogen open te houden. Ik merk nu echt dat het werk een beetje teveel begint te worden en dat heb ik vandaag ook aangegeven, maar we hebben niet echt iets afgesproken ofzo.
Ik merk trouwens ook dat ik het erg warm heb iedere keer, ik zweet echt heel erg en heb hele rode wangen (heb geen koorts ofzo) eerder had ik het juist altijd koud...

Leonie: Hoe was het gisteren? Heb je een mooie dag gehad? Van harte gefeliciteerd in ieder geval!

lonnekeleoni
9 February 2010, 16:40
Draakje: Gefeliciteerd meid!

Marieke: Ik las dat je het vandaag weer een keer zonder medicijnen gaat proberen, hoe gaat dat? Hoop dat het meevalt!

Ik ga maar weer even slapen, ben weer total loss.......

BQ1986
9 February 2010, 16:45
Hier nog 1 lonnekeleoni.. :D

Word wel regelmatig wakker voor het plassen maar slaap dan gelijk weer. Soms alleen wat moeite met in slapen savonds als ik loop te piekeren. Maar als ik slaap dan gaat het goed. En kan idd ieder moment van de dag slapen :D

Sively
10 February 2010, 09:58
Hey
Ik slaap hier ook niet echt schitterend. Nog een geluk dat ik zo'n langwerpig borstvoedingskussen van mijn man gekregen heb. Daarmee kan ik me nog iets of wat goed leggen. Het ambetante hier is dat ik ooit gehoord heb dat het niet zo goed is om op je rechterzijde te slapen. Nu zei de vroedvrouw dat dat geen kwaad kon, maar dat je vanaf 30 weken beter niet meer op je rug slaapt. Wat tot gevolg heeft, dat ik nu liever niet op mijn rechterzij, nog op mijn rug slaap. Als ik dat dan toch doe omdat mijn linkerzijde pijn begint te doen, ben ik aan't piekeren en aan't voelen of de kleine nog beweegt. Probeer dan maar eens in slaap te vallen :roll: Ik weet dat het stom is en dat ik gewoon moet slapen, maar kan er echt niet aan doen. Nog een geluk dat ik er niet vroeg uit moet om te gaan werken.

Dit weekend gaan we naar een baby- en kinderbeurs in Hasselt. We dachten eerst niet te gaan, maar heb een gratis toegangsticket gewonnen met een wedstrijd van het ziekenfonds, dus...

Gisteren zijn we begonnen met het maken van de suikerbonen. Vind ik best wel leuk. Fijn om het resultaat te zien.

Voor de rest alles goed met iedereen? Voel je je al beter draakje, Mariekepiek, ... En blijven de kleintjes weer/nog goed zitten bij iedereen?

Groetjes

Indootje
10 February 2010, 14:13
Poeh, moest veel bijlezen, maar het is gelukt :-)
Ben afgelopen 2 weekenden ook weg geweest, dus geen tijd om achter de pc te zitten :-(

Leonec, gefeliciteerd met je huwelijk, was het leuk? En gave pretechofoto hoor!

Lonnekeleoni, heb jij inmiddels je pretecho al gehad?
Ik heb trouwens ook een beetje last van een wat drogere hoofdhuid wat ik normaal niet heb.

Marieke, alvast veel plezier bij de pretecho vrijdag, ben benieuwd!
Enneh, ik slaap ook heel slecht. Sowieso 1x per nacht naar de wc, maar tussendoor veel vaker. Ach ja, wen ik alvast aan het ritme als die kleine er straks is ;-)

Naatje, wat vervelend voor je allemaal. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze nog even blijven zitten!

Tineke, waar ben je????

Lieke4, fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Hoe was de controle bij de VK?

Da-Silva, jammer dat het huis niet is door gegaan, maar goed, nu weet je iig dat er voor de bevalling geen verhuizing zal zijn, eigenlijk ook wel fijn, toch!

Cassie, wat een verhaal zeg. Getver. Laat die kleine nog maar een tijdje zitten in je hoor! Nog veels te vroeg.

BW, gefeliciteerd met je 28 weken mijlpaal!

Sively, veel plezier op de beurs dit weekend!

Draakje, kan me voorstellen dat jij geen klossen wilt en/of hoeft onder je bed hoor. Gewoon vragen! En gefeliciteerd met je 26 weken mijlpaal :-)

Bente, leuk dat je het even laat weten van Boba/Deborah! En dat het goed gaat met die 2 jongens.

Ik heb nog geen idee BV/FV. Heb de 22e een info avond en daarbij is het sowieso afwachten of ik wel BV kan geven.

Tja, die zwangerschapskwalen die iedereen heeft.....het is bij de meeste zwangeren wat meer afzien inderdaad.
Maar ik denk ook dat dat het best bewaarde geheim is van zwangere vrouwen dat ze tegen de buitenwereld zeggen dat het allemaal goed gaat en als je zwanger bent je toegang krijgt tot die kring en je er dan pas achter komt wat iedereen die al voor jou zwanger was heeft gehad, hahaha ;-)

Met mij gaat het wel redelijk. Nog steeds erge last van mijn onderrug/bekken, maar loop bij een bekkentherapeut en werk 1 dag minder, dus ja, hoort erbij :-)

naatje83
10 February 2010, 15:37
@Mariekepiek ik slaap ook zo slecht me buik zit in de weg ben namelijk 18.5kg aangekomen
me blaas loopt om de 2 uur vol en moet dus weer leeg ik ben zo onderhand ook gebroken
hoor. Ik slaap net als jij ook heel licht en hoor alles maar ja het is voor een goed doel en ooit
halen we de slaap wel weer in.

Maar ik moet zeggen en ik wil absoluut niemand voor zijn hoofd stoten of zo dat ik de roze wolk
nog niet heb gezien ik ben het echt helemaal zat er zit helemaal niets mee bij ons en daar baal
ik enorm van. Ik ben blij als ik straks de ukkies lekker vast kan houden over een paar weken.
Sorry voor mijn geklaag zal proberen het niet meer te doen maar ik kan zo ondertussen wel :cry:

Bambi80
10 February 2010, 16:22
oei, wel oppassen inderdaad lonnekeleonie!! klinkt erg gevaarlijk! een gevecht met ogen open houden, is lastig te winnen.

Ik vind het knap als vrouwen tijdens de zwangerschap nog fulltime werken. Zelfs al heb je een goeie zwangerschap, werkt je lichaam toch voor 2.

Ik heb nog niet geprobeerd te slapen met het voedingskussen, want denk dat ik ruzie krijg als ik me om gaan draaien. Overigens geloof ik niet zo in de geruchten dat het slecht is om op je rug of zij te liggen. Ik denk dat je lichaam wel een signaaltje geeft als het niet kan. Bijvoorbeeld slapende benen als je een bloedvat afknelt aan die kant. Slapen gaat toch al steeds moeijlijker met zo'n grote buik als je dan ook nog eens niet op je buik,rug of rechterzij mag lliggen!!!!!!!!!!!

Naatje...ik ben er ook heel eerlijk in dat ik het zat ben. Soms kijken ze me op het werk wel eens raar aan, maar dat soort mensnen moeten gewoon hun bek houden. Die weten niet waar ze het over hebben en hebben geen inlevingsvermogen. Logisch dat als je zwangerschap zwaar is, dat je het dan ook sneller gehad hebt. Dat staat ook volledig los van hoe gewenst een kindje of in jou geval je kindjes is/zijn en dat ik in werkelijkheid vind dat ie in ieder geval tot week 37 moet blijven zitten (bij jou zo lang mogelijk, want een tweeling komt over het algemeen toch wat eerder). We willen natuurlijk wel dat de kleintje een goede start maken. Maar alles verder onder controle?

limburgs maedje
10 February 2010, 16:36
hoi!

even weer eens een inbraak vanuit april. ik lees regelmatig even wat bij jullie (niet alles want het gaat soms wat snel ;)). Zelf ben ik 21-04 uitgerekend, maar met een beetje pech zou dat ook nog wel mei kunnen worden... En een aantal van jullue zijn misschien weer zo snel dat ze toch in april terecht komen ;)

Iemand schreef iets over dat het goed of slecht was om rug of zij te liggen. Ik had dat ook gehoord en ik heb het zowel aan VK als Gyn gevraagd. Ze gaven beide (gelukkig) hetzelfde antwoord. Het kan allemaal geen kwaad, je moet gewoon zo liggen hoe jij je prettig voelt. Het kan zijn dat bij ruglugging op een gegeven moment een ader van jou ietwat bekneld raakt door alle gewicht (baarmoeder, etc) hierdoor zou je je wat minder lekker kunnen gaan voelen, maar dan draai je automatisch ook al zou je slapen.
Bij zijliggen wordt wel eens gezegd dat rechterzij niet zou mogen. Ook dat is niet waar. Het kan wel zo zijn dat je baby meer plek heeft als je op linkerzij ligt dan wanneer je op rechts ligt. Dit ivm dat er meer darmen links liggen en indien je op rechts ligt kan dit ook 'drukken'. Ook dot kan geen kwaad. Je beeb laat het wel merken als hij wil dat je een andere houding aanneemt, ook al slaap je.
Dus... gewoon die houding aannemen die je lekker vind.Al is het me je benen in de nek ;) (dat laatste zou mij trouwens never nooit lukken, zwanger of niet, wakker of niet, hahah!) Uiteindelijk neem je de houding aan die het beste gevoel geeft en 1 ding is zeker... ook nu hebben we al moedergevoel (onbewust) en doen we automatisch het beste voor ons kindje.
Dus niet te veel naar de omgeving luisteren of op onternet zoeken. Bij twijfel gewooon VK/gyn vragen ;)

lonnekeleoni
10 February 2010, 17:32
pfff ben net pas thuis, heb er bijna 2 uur over gedaan om thuis te komen (normaal 20-30 minuten rijden) en ik reed richting Apeldoorn en dat was nog de "goede" kant op, de andere kant stond echt alles vast.....ben weer helemaal gebroken, maar moet vanavond nog zwemmen, ik hoop maar dat ik daar een beetje wakker van wordt...

Morgen nog 1 dag werken en dan heb ik weer weekend (vrijdag ook de pretecho) en hierna nog maar 5 weken werken! Ik kan echt niet meer wachten tot mijn verlof ingaat, begin me trouwens ook af te vragen of ik het vol ga houden op deze manier...

LM: Ik zit inderdaad dicht bij april, heb nu nog niet zoveel tijd om mee te lezen en te schrijven, maar rond mijn verlof zal ik jullie topic ook meer gaan volgen!

draakje78
10 February 2010, 18:16
naatje klagen hoort er ook bij dus uit je maar lekker hier!
en wat marieke zegt dat jij je minder voelt betekend niet dat de zwangerschap zelf niet gewenst is, iedereen zijn ding!

lonnekeleoni doe je een beetje voorzichtig! wij vertrekken zo richting jou ben benieuwd of ik het vind!

Indootje lief dat je het vraagt, ik lijk een beetje een ritme te hebben gevonden waardoor ik het allemaal beter volhoudt op een dag! ben ik heel blij om, men schijnt het ook aan me te zien!

en voor iedereen gewoon even een knuffel!

Bente
11 February 2010, 07:34
he, wat vervelend dat de klachtjes bij sommige van jullie wel erg toenemen.
ik heb gelukkig nog steeds nergens last van, kan zelfs nog op mn buik slapen, (half-zij/half-buik)
verder wel wat moe, maar ondanks dat toch gisteravond het hele huis nog een schoonmaakbeurt gegeven.
begin alleen wat zenuwachtig te worden, wij hebben nog geen kamertje, wordt half maart geleverd, we hebben nog geen kaartjes uitgezocht, niet naar bedankjes gekeken en over de namen zijn we het ook nog niet eens. Zijn we nog wel op tijd???? Paniek!
Dames, de week is alweer bijna voorbij nog ff volhoudenen dan weer lekker weekend.
helaas is er in het zuiden dit weekend carnaval, waar ik eigenlijk geen zin in heb, maar daardoor wel ma en di ook nog vrij...........

ohja we zijn dinsdagavond in het ziekenhuis geweest, VK krijgt cursus 3D-echo's maken, maar onze kleine liet zich niet zien hoor, alles wat er maar voor het gezichtje kon zitten, handen, voeten, navelstreng alles zat ervoor. Kleine ligt ook nog steeds in stuit, maar dat kan uiteraard nog veranderen, mooie foto's hebben we er nu dus niet echt kunnen krijgen, nouja, nu maar wachten op de 'echte' 3D-echo in maart.

Andrea80
11 February 2010, 08:24
Bente,

Wat grappig dat jij ook zo'n eigewijs kindje hebt.

Bij mij wil hij/zij ook nooit in beeld komen. Altijd een handje voor het gezicht!!!

Verder gaat alles wel goed.
Ook hier wat last van wat onrustig slapen.

groetjes Andrea

Beebie_Wish
11 February 2010, 08:36
@ Bente en Andrea: Onze kleine wilde tijdens de 3D/4D ook niet het gezichtje goed laten zien had steeds z´n beentje voor het gezichtje ... En onze kleine ligt met z´n hoofdje benee en met z´n ruggetje rechts tegen m´n zij aan, we krijgen een nogal rustig kindje werd ons verteld (zou dat door de chocola gekomen zijn :D )

En Bente als jullie kamertje half maart komt dan ben je daar nog wel op tijd bij hoor meiss neem aan dat het kamertje er al klaar voor is dat jullie alleen de meubeltjes nog hoeven neer te zetten. En wij hebben de geboortekaartjes al wel uitgekozen maar deze kaartjes bestellen wij blanco en drukken we de tekst compleet zelf af als de kleine geboren is (oftewel vriendlief houd zich daar dan mee bezig). Omdat we de druk kosten die we zagen best wel overdreven vonden €77,- voor alleen de drukkosten, nou voor zoveel geld kunnen we het zelf ook wel, scheelt toch altijd weer.

En wat betreft bedankjes enz ... Dit hebben wij ook nog niet :oops: !

Wel zijn we al over de namen uit we waren al uit over een naam bijv maar dan hebben we toch maar voor alle zekerheid ook een andere naam waar we ook over uit zijn, stel mocht de echoscopiste het toch bij de 20-weken echo helemaal er naast hebben gezeten wat betreft het geslacht.

Miesje78
11 February 2010, 12:23
O, ik ben echt niet jaloers op een aantal van ons hoor... Pfff, lijkt me vreselijk zwaar en logisch dat je er dan weinig zin nog in hebt.
Gelukkig heb ik, net als Bente, nergens last van en geniet ik wel. Niet om iemands ogen uit te steken natuurlijk, maar om te laten zien dat we zo verschillend zijn allemaal ook al hebben we een gemeenschappelijke situatie nu.
En het is niet alleen maar leuk hier hoor, mijn schoonmoeder is ziek en moet geopereerd worden, hoorden we gister. Dus wel grote bezorgdheid en duimen....
Maar lichamelijk gaat het gelukkig goed. Kleintje groeit en buikje ook! En dat plassen heb ik ook helaas, maar dat heeft iedereen lijkt me.

De weken gaan inderdaad hard, maar volgens mij nog wel tijd genoeg om zaken te regelen toch? Wij zijn met de kaartjes ontwerpen bezig en moet zeggen dat ze erg mooi worden!
Ik probeer me ook maar niet teveel zorgen te maken over alles. Als we iets niet hebben halen we het achteraf wel als blijkt dat we het nodig hebben.

@Leonie gefeliciteerd met je huwelijk!
@Draakje bedankt voor de knuffel :D . Helemaal wat knuffeliger nu? Of hormonen? De ene dag ben ik ook heel 'soft' en knuffelig en de andere dag net een cactus. Ken je dat?
@lonnekeleonie; ja, dat ken ik. Fijn hoor die sneeuw! Was er al helemaal klaar mee, maar nu ook al 2 dagen zwaar in de file :x
@mariekepiek; het is wel de moeite vanhet proberen waard hoor, slapen met dat kussen! Ik vind het erg lekker liggen. Sommige dagen weer niet en dan gooi ik hem gewoon het bed weer uit.

Indootje
11 February 2010, 14:21
begin alleen wat zenuwachtig te worden, wij hebben nog geen kamertje, wordt half maart geleverd, we hebben nog geen kaartjes uitgezocht, niet naar bedankjes gekeken en over de namen zijn we het ook nog niet eens. Zijn we nog wel op tijd???? Paniek!

Haha, dat gevoel heb ik exact hetzelfde, wij hebben ook eigenlijk nog heeeel weinig geregeld, pffffff! :roll:
Maar komt uiteindelijk vast wel goed ;)

wendytje
11 February 2010, 15:58
hallo dames,
ik last hier net ergens iets over bedankjes maken.... heb hier dus echt geen idee van! haha.
noem es wat voorbeelden als jullie willen?!
groetjes

Bambi80
11 February 2010, 16:13
heeh meiden!!!
medio maart klaar met het kamertje is niet te laat hoor! Ik zou met geboortekaartjes alleen wel op tijd zijn, want bij ons duurt het bestellen ook 6 weken en je moet toch ook nog een proefdruk laten maken enzo. De drukkosten zijn inderdaad wel hoog in verhouding met wat de kaartjes zelf kosten, maar wij gaan het toch echt wel door de drukkerij laten drukken. Ik vind het ook wel mooi als de letters dezelfde oranje-roode kleurtje krijgen als de voorkant van het kaartje. En bedankjes bedenken??????? is dat gebruikelijk van die bedankjes???? ik ken dat gebruik niet???? Uitleg s.v.p.!!! heb ik iets gemist in mijn opvoeding! hahah!

Miesje....ik hoor je bijna verontschuldigen omdat jij je wel goed voelt. Dat hoeft echt niet hoor!!!! Ik vind al dat we met teveel meiden met klachten zijn en krijg al bijna een vertekend beeld van hoe zwaar een zwangerschap over het algemeen is. Blij om te horen dat het ook goed kan gaan dan en dat je beeb het ook zo netjes doet. Maar waar moet je schoonmoeder aan geoppereerd worden dan???? in ieder geval veel sterkte daarmee!!!

over preutse of exhibitionistische kindjes gesproken: Die van ons was tot nu toe het laatste, maar ik hoop dat ie morgen niet opeens ook denkt vanalles te moeten gaan verbergen voor ons :mrgreen: :mrgreen:
Wel grappig trouwens....af en toe zie ik mijn buik zo heen en weer wiebelen, dan is de baby lekker zijn draai aan het zoeken.
Net nog bij de huisarts geweest vanwege pijn in mijn rechterzij. Ik was bang voor nierbekkenonsteking, maar dat was gelukkig niet zo. Blijkt ook pijn in mijn ribben te zijn van het vele hoesten. Moet zeggen dat ik er wel echt veel last van heb. Wat blijkt....ben ik herstellende van een bronchitis en had ik daarom koorts en was ik daardoor me zo over mijn toeren aan het hoesten van het weekend. Ik hoef nu geen antibiotica, maar als het volgende week niet beter is moet ik wel terug komen.

draakje78
11 February 2010, 17:32
bedankjes doe ik niet aan!
met trouwen wel gedaan en toen had ik ook meer dan de helft over ik vind het wel best zo!

ben wel al druk met de kaartjes, alleen de tekst verzinnen wel nog niet echt, maar goed dat komt vast wel

marieke ik zeg het hier nog eens hoor wel goed op jezelf blijven passen!

enne lonnekeleoni en marieke veel plezier morgen bij de echo!

Beebie_Wish
11 February 2010, 17:36
Wij zijn er nu ook over uit en vriendlief wil geen bedankjes doen naja dan doen we dat niet (tsja ik kan hoog of laag springen, maar als hij echt dat niet wilt leg ik me daar wel bij neer). Het heeft niet echt iets en we bedanken alle bezoekjes dan wel met beschuit met muisjes haha :D .

da-silva
11 February 2010, 17:50
Misschien een domme vraag hoor, maar ik heb me nog niet echt verdiept in de geboortekaartjes...
Als je min. 6 weken van tevoren moet bestellen, dan weet je de datum toch nog niet?! Hoe werkt zoiets eigenlijk?
Ik voel me ineens een beetje blond, hahaha :oops:

BQ1986
11 February 2010, 20:08
da-silva :D

Je laat eerst een proefdruk doen en vervolgens als je bevallen bent geef je de laatste gegevens door :)

Indootje
12 February 2010, 08:05
Marieke, rustig aan he en goed herstellen jij!

Bedankjes gaan wij ook niet aan doen hoor, vinden wij niet nodig.

Pff, lig sinds gisteren ziek op bed, bah :( Verkoudheid heeft helaas toch doorgezet, dus mij neus helemaal dicht, oren ook en voorhoofd (dus mij holtes) zit ook dicht en verder niezen, hoesten, etc. Tja, kan beter opschrijven wat ik niet, hahaha. Maar gelukkig heb ik géén koorts, dat is positief he! Ach ja, gewoon maar uitzieken.
Jee, vandaag voor mij nog maar 100 daagjes en morgen zijn het nog maar 2 cijfertjes :-D

Bambi80
12 February 2010, 09:01
hou het goed in de gaten indootje!!! ik had dezelfde klachten met dus die bronchitis erbij. Dus als je koorts hebt en je longen uit je lijf hoest, maar even naar de dokter.

Miesje78
12 February 2010, 09:30
@Mariekepiek; Wat balen dat je je zo rot blijft voelen zeg! Je hebt wel bezig zo zeg. Ik hoop echt dat het nu klaar is voor je en je je eindelijk ook goed kan voelen. Al is het dan maar de laatste weekjes!
Haha, Ja, zo voelt het ook wel een beetje hoor! Ik vond het namelijk best tegenvallen hoeveel mensen echt last hebben van de zwangerschap. Ik dacht altijd dat het alleen maar heel leuk was (natuurlijk niet de bevalling...), uit de ervaringen van een hoop vriendinnen waarbij het ook allemaal heel goed is gegaan en gaat! Maar ik ben er zeker wel blij mee hoor en geniet er ook zeker van.
Ik voel de kleine ook flink bewegen en ook best vaak. Gelukkig lekker overdag en 's nachts niet, hopelijk houdt ze dat ritme, haha. En inderdaad zie je het nu soms ook, echt zo raar om te zien!

Enne, bedankjes??? Ook nog nooit van gehoord en nog nooit gekregen! Dus ik weet niet waar dat gedaan wordt?? Dus ik heb ook wat gemist in mijn opvoeding hoor :D
Net als Draakje78 hebben wij het ook voor ons huwelijk wel gedaan en dat is volgens mij wel gebruikelijker.

Mijn schoonmoeder moet geopereerd worden aan een hersentumor. "Gelukkig" eentje die goed te behandelen is en waarschijnlijk niet kwaadaardig. Vandaar de opluchting toch een beetje.

@indootje; BETERSCHAP!! Rust goed uit. En gefeliciteerd met nog maar 100 dagen! Gaat snel he!

lonnekeleoni
12 February 2010, 10:16
Ik heb net de pretecho gehad, was echt heel leuk om te zien, helaas lag de kleinde de hele tijd met zijn/haar handen voor het hoofdje...

We weten nog steeds niet wat het gaat worden, maar die vrouw heeft het wel opgeschreven en in een envelop gedaan, dus als we alsnog van gedachten veranderen kunnen we een kijkje nemen, ik ben benieuwd hoe lang we die envelop dicht kunnen laten zitten....

Marieke: Jij heel veel plezier vanmiddag!

Bambi80
12 February 2010, 10:57
heh bah miesje, da's wel ernstig! hoop dat ie inderdaad goedaardig is en ze de operatie goed doorstaat.

leonie!!! ben benieuwd naar de foto's!!! Hoop dat die wel gelukt zijn!
ennuh!!! ik wil best die enveloppe met geslacht in bewaring houden hoor! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sively
12 February 2010, 11:16
Hey
In België is het standaard om geboortesuiker/suikerbonen (of zoals wij het noemen: kakkebollen) mee te geven aan het bezoek. Dat zijn onze 'bedankjes'. De mensen zouden hier raar opkijken als we dat niet voorzien! Beschuit met muisjes kennen we hier dan weer niet.

Onze geboortekaartjes zijn zo goed als klaar. Nog wat kleine aanpassingen en dan laten we een tweede druk doen. Heb zo'n tien enveloppen geschreven, nog maar 80 te gaan :roll:
De naamkaartjes voor aan de suikerbonen zijn nog niet helemaal af. Nu vind ik het wel ellendig dat we niet weten wat het wordt, want anders konden we die al drukken en vastmaken aan de suikerbonen. Nu kunnen we dat pas na de geboorte doen. Iets minder dan de helft van de geboortesuiker is wel al af (met uitzondering van de naamkaartjes). De overige doosjes zijn allemaal geplooid, dus die moeten nu alleen nog gevuld worden en dan een touwtje er rond. Mijn man gaat een bolderkarretje maken om alles mooi in te zetten.

Dadelijk ga ik het bedje goed reinigen. Ons kindje zal in het bedje slapen waar mijn zus en ik nog in geslapen hebben. Het heeft zo lang op de zolder gestaan dat het wel even gereinigd moet worden. Gelukkig stond het wel mooi toegedekt dus valt het allemaal nog mee. We hebben wel een nieuwe matras gekocht voor er in te leggen.

Wie gaat er eigenlijk allemaal voor een pretecho? Wij momenteel niet. Ik hoop zó dat mijn gyn eind deze maand weer een echo doet! Zetten jullie de foto's op hyves?

Veel sterkte Meisje! Hoop dat de operatie goed verloopt!

Groetjes

Andrea80
12 February 2010, 13:33
Hallo,

Jeetje wat een drukte hier...

Met mij gaat het aardig. Gisteren erg last van maagzuur enz... :(
vandaag nergens meer last van! :D

Verder een erg druk kindje!!! Ik voel hem/haar heel vaak en goed!
Soms zo vaak dat ik denk moet dat nou!! ;)

Maar ja gewoon maar van genieten!!

Kamertje komt 3 weken eerder. Zou pas in week 10 komen. Maar ze koem hem volgende week vrijdag al brengen!!!! :D

Dan kan ik eindelijk gaan inrichten!!!

nou groetjes

leonec
12 February 2010, 15:16
Hallo allemaal,

Nou hier ben ik weer, getrouwd en wel :D :D :D

We hebben een leuke dag gehad ( al ging het trouwen op zich erg snel) iets van 11 minuten :roll:

de regels hier zijn nu anders in het gemeentehuis...trouwen in de ondertrouwkamer en alleen de getuigen erbij...dit wanneer je kosteloos gaat trouwen...

daarna lekker geluncht en 2 daagjes weggeweest...dat was erg gezellie en romantisch.... :D

me buik is nu goed zichtbaar( ook al draag ik het kindje erg naar binnen) zie mensen nu kijken :D :D

voel me verder super...

En leuk he een pretecho ik heb er ook van genoten...

Marieke jij bent vandaag toch aan de beurt ?

Liefs

Beebie_Wish
12 February 2010, 15:44
@ Leonec, gefeliciteerd met jullie huwelijk ;), en fijn is dat he dat de mensen je nu echt gaan aan kijken hihi ... Leuk is dat altijd weer he die pretecho´s.

@ Mariekepiek, Dus jullie zijn vandaag aan de beurt voor de pretecho ben benieuwd wat jullie ervan vonden, wij hebben onwijs genoten en mogen 5 maart terug komen ivm beebie telkens z´n beentje voor het gezichtje hield.

@ Andrea, Ik heb vooral s´avonds en s´nachts enorme last van maagzuur maar dan neem ik een kommetje vanille vla en dan is het al gauw opgelost, of ik moet een flinke boer laten en dan is het ook opgelost :oops: . En hier ook steeds meer een druk beebje hihi het stompt en schopt vooral er flink op los, maar geniet er elke minuut ervan :D .

@ Leoni, Hier ook nog een die wel de enveloppe in bewaring wilt houden hoor (ben reuze benieuwd naar het geslacht van jullie beebje) :mrgreen: .

@ Indootje, Gefeliciteerd met de nog maar 100 dagen te gaan ;)

@ Hier, Met mij gaat alles helemaal goed vanmorgen een groei-echo gehad en beebie loopt ong 1 a 2 weken voor op de groei, het was ook lekker druk heen en weer aan het stompen en schoppen en zelfs zagen we beebie uitgebreid gapen :D . Mijn bloeddruk is ook nog steeds prima in orde niet te hoog en niet te laat maar precies goed. Voel me eigen nog helemaal TOPPIE (kan me eigenlijk geen betere zwangerschap wensen), alhoewel ik ook eigenlijk best wel begrijp dat er mensen zijn die er nogal zat van worden dmv hoe ze zich voelen etc ... Heb echt RESPECT voor diegenen die zich de gedurende zwangerschap zo ellendig voelen ;) .

Bambi80
12 February 2010, 16:15
heeh,
we hebben net de echo gehad. Wel heel leuk, maar ook een beetje teleurgesteld.. De baby lag met armpjes en ben voor zijn gezegd, dus we hebben niet zijn hele gezichtje kunnen zien. Heb wel een paar foto's op hyves geplaatst. Ons werd trouwens niet aangeboden nog terug te mogen komen. De baby ligt 1 1/2 a 2 weken voor op groei en wordt geschat op 40 cm en 1468 gram!!! Bijna 3 pond dus!!! en ik las vandaag dat de baby 200 a 250 gram aankomt. Dus dan zou ik wel uitkomen op zeker 8 pond.

BQ1986
12 February 2010, 17:07
Volgens mij liggen al die kids met hun armen voor hun gezicht en is dat gewoon een lekkere houding in de buik :D
Hier ook eentje die 1,5 week voor ligt.. maar is maar 1035 gram.. dus niet zo zwaar als de jouwe mariekepiek hahaha
Hopelijk komt die ook 1,5 week eerder! Wil hem ziennnnnnnnn :D

Bambi80
12 February 2010, 17:11
ik wil hem ook zien!!!!!! hoop dat het nog maar 10 weekjes duurt voor ie eruit komt.

Beebie_Wish
12 February 2010, 17:30
@Marieke, de verloskundige zei tegen ons dat onze beebie bij de geboorte wel een 8 ponder zou worden whaha :oops: ... Maar bij de pretecho (3D/4D) vertelde de echoscopiste dat onze beebie 2 weken terug al op 1250 gram zat en beebie bij de geboorte op ong 3800gram uit zou komen ... Ach ja als beebie maar gezond is dat vinden we het belangrijkste.
En hier ook beebie die tijdens de echo z´n beentje voor het gezichtje verborgen hield hihi maar ook paar sec ff niet waardoor we toch de kans kregen het gezichtje toch te kunnen bewonderen :D

heeh,
we hebben net de echo gehad. Wel heel leuk, maar ook een beetje teleurgesteld.. De baby lag met armpjes en ben voor zijn gezegd, dus we hebben niet zijn hele gezichtje kunnen zien. Heb wel een paar foto's op hyves geplaatst. Ons werd trouwens niet aangeboden nog terug te mogen komen. De baby ligt 1 1/2 a 2 weken voor op groei en wordt geschat op 40 cm en 1468 gram!!! Bijna 3 pond dus!!! en ik las vandaag dat de baby 200 a 250 gram aankomt. Dus dan zou ik wel uitkomen op zeker 8 pond.

Bambi80
12 February 2010, 18:17
hier even een fotootje
http://i46.tinypic.com/o89aoi.jpg

leonec
13 February 2010, 11:26
aaaaaaah lief hoor...... :D

Was bij ons een beetje raar....die meting bij de pretecho...

alle metingen waren elke keer goed ( 20 weken, en nog 2 dagen voor de pretecho )

alleen zei zij dat het buikje wat achter liep , het was niet erg zei ze maar ze zei het is geen dikke baby :?

alles was verder helemaal oke ( liep zelfs iets voor...)

moet woensdag naar de verloskundige voor controle en ga er nog eens naar vragen...

Bambi80
13 February 2010, 12:16
Bij mij hebben ze bovenbeen, buik en hoofdje gemeten en dat kwam allemaal uit op tussen de 29+3 en 29+5. Maar als het goed is, krijg je met 28 weken ook een groeiecho. Tenminste daar had mijn gynacoloog het vorige keer over. Het is dus wel normaal dat het per baby wat verschilt. De een heeft een bol buik en de andere in verhouding lange benen. Het zijn maar gemiddeldes. Dat gewicht berekenen ze ook aan de hand van de bovenbeen,buik hoofdomtrek en zijn ook maar schattingen. Volgens mij kunnen ze daar nog 10 % naast zitten ofzo. Dus bij mij is de baby dus eigenlijk tussen de 1326 en 1610 gram.

BQ1986
13 February 2010, 12:57
I20100210114739484.jpg (http://foto-uploaden.nl/zie/a12y8nz)

BQ1986
13 February 2010, 12:58
Hmmmss lukt niet:P hahahah

Groei echo?? Heb ik niets over gehoord!!
Loop niet bij een gyn maar is dat verschillend dan?

BQ1986
13 February 2010, 13:04
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/13/1266059467-770.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2369468.html)

Hier is onze kleine man! :D

Bambi80
13 February 2010, 13:07
deze staat volgens mij ook op je hyves???
droppie hoor!! wat heeft ie al een lekker rond babykoppie.

BQ1986
13 February 2010, 13:12
Op mijn hyves heeft ie zijn mond open haha :D Heb er ook 1 dat die zijn armen uitstrekt en gaapt.. http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/13/1266059936-550.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2369486.html)
Vind dat fotoshoppen wel iets raars trouwens, al die gaten haha

Lekkere appelwangetjes :D heerlijk!

Is zon groeiecho standaard??

Bambi80
13 February 2010, 13:17
aaaaah! je hebt wel een goeie 3d echo meegemaakt. Wat een plaatjes!!
ik weet niet of die groeiecho standaard is eigenlijk. Lijkt me wel! ze willen toch weten of de baby genoeg krijgt??

BQ1986
13 February 2010, 13:23
Wat ik net ergens op een ander forum las, is dat ze alleen zo'n echo maken als de VK twijfelt aan je buik en groei van je kindje.. wel raar want je zou denken dat het gewoon standaard hoort te zijn. Maar ben afgelopen donderdag nog bij de VK geweest en hier heeft ze niets over gezegd. Hun doen de echo's ook niet zelf dus weet niet of ze snel doorverwijzen.

Lag jouw vent al goed? Mijne lag nog steeds met de billen naar beneden.. tot nu toe alles echo's nog, dus hoop wel dat die zich bedenkt de laatste weken :D

Ja ben erg blij met de echo's... al echt een babyfoto :oops:

BQ1986
13 February 2010, 13:23
Btw.. kon ze bij jou zien of de kleine al haar heeft? :)

Joyce2911
13 February 2010, 13:38
Mooie echo Beautyqueen!! Vooral die met het gapen, wat lief joh!
Las iets over een groei echo...ik heb er geen gehad. Geloof ook niet dat
ik die ga krijgen. Misschien alleen als je bij de gyn loopt?? Ik weet niet beter
dan dat er maar 2 echo's in het pakket zitten, tenzij er twijfels of wat dan
ook zijn...

Bambi80
13 February 2010, 13:40
is ook zo! die groeiecho kan alleen in het ziekenhuis of bij andere echobureau plaatsvinden. Dan is het dus inderdaad niet standaard, want de laatste echo krijgen we met 20 weken.
Mijn ventje ligt de hele tijd met zijn hoofd beneden. Maar volgens mij puur omdat dat zijn voorkeur heeft. Zegt nog niets over of dat ook zo blijft volgens mij.
Ze kon al wat haartjes zien en ze dacht dat het een kindje met haar zou worden. Ben benieuwd!!! zal ie blond of donker zijn?? Zag ze bij jullie haar dan?

Beebie_Wish
13 February 2010, 14:01
Ik heb gisterochtend een groei-echo gehad en dit was in het zknh. En onze beebie ligt ook al met hoofdje beneden, wel draait beebie constant met zijn lijfje want 2 weken terug lag beebie nog met z´n rug tegen mijn rechter zij aan, en gister met z´n rug tegen mijn rug aan hihi ...

BQ1986
13 February 2010, 16:40
Dank je joyce! Ben er zelf ook erg blij!

DEnk idd ook dat die echo alleen bij twijfel van is... Helaas.. dan was het afgelopen donderdag de laatste keer.. Nu 13 weken wachten wachten wachten :p

lonnekeleoni
13 February 2010, 16:40
Hey,

Even een vraagje, ik moet donderdag naar de vk en daar krijg ik een prikje in mijn vinger en gaan ze mijn bloed controleren, maar controleren ze dan op (zwangerschaps)suiker of op een eventueel ijzertekort? Ik ben namelijk bang dat ik bloedarmoede heb en anders ga ik maandag even langs de huisarts, maar als ze donderdag bij de vk toch al gaan testen kan ik net zo goed een paar dagen wachten...

BQ1986
13 February 2010, 17:01
Volgens mij controleren ze dan je ijzergehalte als ik dat goed begrepen heb de 1e keer! :)

Bambi80
13 February 2010, 18:10
ik denk ook je ijzergehalte. Als ze bloedsuiker willen controleren, halen ze dat liever uit je bloed bij nuchter bloedprikken.

draakje78
13 February 2010, 23:46
naar mijn weten zijn groei echo's niet standaard alleen bij medische gevallen,
ik heb er wel 1 gepland staan voor 35 weken!

eigenlijk ook geen idee waarvoor de vk je bloed gaat controleren lonnekeleoni, misschien even bij de vk navragen? Weet je meteen of je de huisarts moet bellen

vrijdag controle gehad, alles weer oke, bloeddruk nog steeds mooi laag 120/65, hartaktie was goed en de placenta zag er goed uit, waren in kamer 1 en die geeft me toch onduidelijk beeld en foto's, wel jammer
maar goed belangrijkste is dat alles oke is

lonnekeleoni
14 February 2010, 07:42
Goedemorgen allemaal,

Happy Valentine!

Gaat iemand nog iets leuks doen vandaag? Hier niets bijzonders, heb nu lekker broodjes in de oven staan en ons streven is om vandaag het kamertje helemaal af te krijgen. Verder komen mijn ouders op bezoek.

Draakje, fijn dat alles goed was met de controle, jij was trouwens nog laat vannacht, zeker schaatsen gekeken?

Groetjes Leoni

Lieke4
14 February 2010, 09:50
Goedemorgen allemaal,

Gisteren middag tot begin avond carnaval gevierd, hebben 'gedweild' van kroeg naar kroeg na de optocht en kon steeds een barkruk bemachtigen, dus ging helemaal goed en voel me ook goed gelukkig. Was erg gezellig. Meestal ga ik een paar dagen, maar hou het nu maar bij 1 avond :lol:

Ik krijg over een goede week een groei echo. Mijn buik is wel dik, maar ook niet zó dik. Komt w.s ook door mijn lengte (1.80) dat het wat kleiner is maar ze wilde toch ff checken, dus vandaar de echo.
Ook vrijdag N laten bloedprikken, controle op zw.suiker (bij het lab dus). De uitslag krijg ik dus nog.

Verder dacht ik dat ze bij het echo bureau ook bloedsuikers controleren, maar dan niet nuchter waardoor de waardes kunnen verschillen en niet helemaal zuiver is (m.b.t wel/niet gegeten kort daarvoor)

Vandaag gewoon een relax dag hier, desondanks iedereen een gezellige valentijn gewenst :D

leonec
14 February 2010, 12:22
wij kregen ook te horen dat de kleine al wat haar heeft , en dat het absoluut geen kale baby wordt ( mijn man en ik hadden ook veel haar met de geboorte, nu nog :D :D ) Onze kleine lag ook met het hoofdje naar beneden....blijkbaar vindt ze dat een fijne positie...

gister een feestje gehad, met muziek ( turkse muziek ) stond niet te hard ofzo maar de kleine was volop in beweging.... :D

Vindt het wel gek hoor die meting dat het 2 dagen ervoor nog oke is bij het ziekenhuis....

die vrouw van de pretecho zei ook dat het absoluut niet erg is ofzo....

maar toch vraag ik er eens na bij de verloskundige woensdag...

fijne dag allemaal

Sylverstertje
14 February 2010, 13:29
Ik krijg alleen nog een echo als blijkt dat ons kindje wel erg voor blijft lopen (ze loopt qua groei zo'n week a 1,5 voor).
Ze willen dan in de gaten houden of ze niet TE groot wordt.
Ook moet ik prikken voor ijzer en suiker enz... Ook heb ik negatieve resusfactor, dus dan kunnen ze ook in je bloed zien of alles goed gaat geloof ik... Doen ze gelijk allemaal in 1 afname (gelukkig). Daarna nog een spuit halen met 30 weken voor de antistoffen van de resus...

BQ1986
14 February 2010, 15:01
@ sylvestertje, wordt dit nog in de gaten gehouden door je vk of laat je nog een echo maken.
Hier loopt onze vent ook 1 / 1,5 week voor maar daar is niets over gezegd helaas ;)
Zou hem graag nog eens zien hihih

cassie247
14 February 2010, 16:31
Ik denk dat ze normaal gesproken alleen een extra echo doen bij twijfel van groei. En 1,5 voorlopen is denk ik ook niet erg, ze gaan je dan misschien tegen het einde wat beter inde gaten houden maar dat is alleen maar fijn . Mijn ventje liep met 22 weken 2 weken voor dus ben benieuwd hoe het nu zit. Ik krijg maandelijks een groei echo ivm diabetes type I. Omdat ze niet willen dat hij TE groot wordt , gaan ze me waarschijnlijk met 38 weken inleiden maar dat is nog niet definitief, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet erg zou vinden! Hihi
Fijne Valentijn dames!
liefs

da-silva
14 February 2010, 16:56
Hey ladies,

Ik heb weer mooie 3d echo's voorbij zien komen hier en op de hyves. Wij hebben ervoor gekozen om geen 3d echo te laten maken. Ik ben onder controle in het ziekenhuis dus ik krijg elke 4 weken een echo, dus dat vindt ik al een luxe. Aanstaande dinsdag heb ik weer een controle afspraak. Ik ben benieuwd of ze me vertellen hoeveel hij nu weegt en of hij nog steeds voorloopt op zijn groei. De laatste afspraak hebben ze alleen even gekeken en niks gemeten.

Gisteren van 's middags tot een uurtje of 8 carnaval geviert. Erg gezellig en goed te doen zonder de normale hoeveelheid alcohol. Ik heb me goed vermaakt op de cola en zelfs dansen heb ik lang volgehouden. Vandaag ben ik maar een paar uurtjes geweest, want ik kon de stemming niet te pakken krijgen. Ik was ook wel moe van gisteren denk ik, dus ben ik lekker na een paar uurtjes alweer naar huis gegaan. Normaal ben ik 3 dagen lang niet uit de kroeg te slaan, dus was wel even wennen op deze manier. Morgen lekker een dagje vrij, dus uitslapen en lekker een beetje rommelen in huis. Heerlijk!

Iedereen een fijne valentijnsdag!

lonnekeleoni
14 February 2010, 18:48
Ik krijg helaas geen echo meer, zoals het er nu naar uit ziet, daarom deden wij eigenlijk de pretecho.....

Leonec, bij mij was het ook verschillend, hoofdomtrek was 29 dagen, buikomtrek 28w4d en bovenbeen 29w2d. Dat verschil is zo klein en maakt niets uit, hoor bij meer meiden dat daar een verschil in zit. Bij mij zei ze heel duidelijk dat dit normaal is, dus daar zou ik me maar niet druk over maken als ik jou was, daarom hebben ze in het zkh waarschijnlijk ook gezegd dat het goed is, want dat is heel normaal.

Vandaag nog een keer de echo gekeken en Hugo dacht een balzakje te zien, het fragment is al wel 100 keer teruggespoeld en verschillende mensen moesten even meekijken om hun mening te geven. Ook de 3d foto van Marieke is er nog bij gehaald, om te vergelijken haha...maar het envelopje is nog steeds dicht!

Verder is de kamer nu echt bijna af en we hebben het boxkleed etc in de box gelegd, ik wilde hem eigenlijk grijs verven, maar het bezoek vond dit toch een veel mooiere kleur en dat had ik al van meerdere mensen gehoord, dus toch maar even helemaal aangekleed om te kijken hoe dit staat en dan beslis ik later wel of ik wel/niet ga verven...

draakje78
14 February 2010, 22:11
ik vind dat echt reuze knap dat het envelopje nog dicht zit, al hebben jullie dus wel speculaties!

vandaag lekker carnaval gevierd was erg gezellig!
heb gister idd schaatsen gekeken, maar kon ook niet slapen had een enorme snurker naast me liggen
die nu maar uit voorzorg met zn hoofd bij het voeteneind ligt
dus ik ga ook maar een poging doen!

Andrea80
15 February 2010, 07:18
Hier alles goed!!
Nog maar 99 dagen!!! geen dubbele cijfers meer!! :D

Zaterdagavond voor het eerst mijn buik zien bewegen door de kleine!!
Van de week had ik wel een nacht dat ik niet kon slapen van de drukte in mijn buik.

En als ik dan eindelijk bijna sliep (dan lag ik op mijn rug en ik ben een beetje verkouden) kreeg ik een por van mijn vent omdat ik lag te snurken :shock:. En zo heb ik de hele nacht van zij op zij gedraaid enz!!

Ik heb wel zin in vrijdag als het kamertje komt!!!!
Ik kan bijna niet wachten. Het enige dat later komt is de Maxicosi die ik gratis krijg bij mijn wagen. Die wordt enkele weken later opgestuurt met de post zeiden ze!

nou genoeg gekletst ik moet aan het werk

groetjes Andrea

draakje78
16 February 2010, 08:25
tis hier ook al best rustig, hoop dat alles met iedereen naar omstandigheden enzo goed gaat!

leuk is dat he andrea als je je buik zo ziet bewegen! ik vond het wel weer een kleine mijlpaal!
wat betreft mijlpalen gewoon alweer 27 weken vandaag!
Gaat de tijd toch snel...

Nadine
16 February 2010, 10:02
Het laatste trimester is aangebroken: 29 weken nu.

Bij de VK was alles goed. HB en bloeddruk niet gezakt, onze dochter ligt met het hoofdje naar benenden en draait nog regelmatig om. Hartslag was regelmatig en snel. Ik ben al 12,5 kg aangekomen en ben er hartstikke trots op :D

Omdat alles zo goed gaat, zit er voorlopig geen extra echo in. Maar liever dat alles gewoon goed is, nietwaar?

Heb even bekkenpijn gehad, maar dat hoeft (omdat het tijdens het lopen in de sneeuw was) niet ernstig te zijn.
En nu weet ik wat harde buiken zijn :|

Hebben jullie ook harde buiken gehad? Ik kan niet zeggen dat ik er al echt last van heb, en jullie?

da-silva
16 February 2010, 17:01
Vanmoren heb ik m'n mannetje ook weer mogen bewonderen op de echo. Alles was perfect en hij lag 5 dagen voor op de groei. Ook mijn bloeddruk was prima, dus ik heb weer de hele dag met een dikke smile rond gelopen.
@ Nadine; ik heb ook nog niet echt last gehad van harde buiken. Met carnaval voelde ik na een paar uur staan en dansen wel een 'strakke band' om mijn buik, maar dat was niet zo raar. Ik ben toen naar huis gegaan en toen was het ook over. Ook heb ik nog geen last van bekkenpijn. Geen idee hoe dat moet voelen...
@ alle mijpalen: gefeliciteerd! Gaaf he?! Ik vind het ook zo enorm snel gaan allemaal. Voor je het weet hebben we straks een kleintje vast.

Even nog een vraagje: Hoe zit het nou met zijwandbescherming voor een wiegje of ledikant. Ik lees tegenstrijdige verhalen. In het ene boekje staat dat de zijkanten dicht moeten zijn en in een ander boekje staat juist dat je geen wandbeschermers mag gebruiken... lekker verwarrend. We hebben een wit prenatal schommelwiegje gekocht voor de eerste weken/ maanden. Daarna hebben we een ledikant met spijltjes aan de zijkant. We hebben een matrasje voor beide, maar dus geen zijkant bescherming. Hoe doen jullie dat?

Bambi80
16 February 2010, 17:37
op een site over veiligheid wordt zijwandbescherming afgeraden vanwege mogelijkheid op wiegendood.

zal later meer lezen, ga nu eten

Bambi80
16 February 2010, 17:42
hier ook geen harde buiken!
heb wel het gevoel dat mijn buik stil heeft gestaan in groei. Maar sinds gisteren af en toe weer last van de banden en een jeukbuik, dus volgens mij word er toch weer wat ruimte gemaakt voor de baby.

Leuk is dat bewegen he dames!!!??? ik kan er zo van genieten. Het maakt het zwanger zijn de moeite waard ondanks ellende.

Beebie_Wish
16 February 2010, 17:50
Idd over zijwandbescherming dit word absoluut afgeraden ivm wiegendood ... Bij mijn zussie had zelfs de kraamhulp het zelfs weg gehaald toen ze het in het wiegje + ledikant had gedaan.

Hier is mijn buikkie een grote golfslagbad :D

Nadine
16 February 2010, 18:25
Ja, dat bewegen is erug leuk :D

Ik herken ook de groeispurten, soms lijk je een week stil te staan en de week daarop wordt dat weer ruimschoots goedgemaakt..

da-silva
16 February 2010, 18:51
Fijn dat jullie er al meer over weten. Ik denk dat ik dan een boekje heb gelezen wat niet meer zo up to date was...
Waar je je toch al niet druk over kan maken he?! ;)

Bente
17 February 2010, 09:29
poeh, dat was wel ff bijlezen zeg!
sorry weet nu al niet meer wie wat gepost heeft, dus kan niet echt reageren.
het bewegen is echt super, heb ook het idee dat mn buik even niet meer gegroeid is, zei gisteravond zelfs tegen mn vriend: het lijkt wel of ie kleiner is geworden hahaha!
ik heb ook een paar carnavalsdagen gevierd, vrijdag van 19.00u tot 02.00, zondag van 18.00u tot 03.00u en gisteren een paar uurtjes van 13.00u tot 19.00u, heb nergens last van gehad, alleen pijn aan mn voeten omdat ik toch zoveel uren gestaan heb.
vandaag dus maar lekker op de UGGS naar het werk...
onze meubeltjes komen pas over een maand!!! duurt wel lang hoor nu, heb wel het kraampakket al binnen, hm daar word je ook niet vrolijker van maarja.
15 maart beginnen ze met de verbouwing van onze badkamer en de 23 komt de kraamzorg op intake, die zal wel schrikken dan, ben benieuwd!
Nou dames, genieten maar ik ga weer aan het werk.

Andrea80
18 February 2010, 07:30
Hello Ladies,

Hier alles goed.

Gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest!!! :D

Was leuk, alvast goedkoop luiers gekocht en nog wat leuke kleren voor mezelf.
Verder een hoop gratis spul gekregen.

Morgen komen mijn meubeltjes en mijn wagen!!!!! :D :D
wordt er helemaal blij van!!!

nou groetjes Andrea

BQ1986
18 February 2010, 12:14
Je kan het weekend dus lekker gaan klussen :D

Wat laat je de wagen ook al snel komen, is het niet zo dat de garantie dan ook al in gaat?

9 maandenbeurs was dus leuk, mooi want ik ga morgen :D Ben erg benieuwd!

Andrea80
18 February 2010, 13:18
@BQ: dat van die garantie weet ik niet, maar we hadden alles in een keer laten bestellen. Hebben dan alles ook maar in een keer laten bezorgen.

groetjes Andrea

Beebie_Wish
18 February 2010, 13:40
Weet iemand hier tot hoelaat je s´avonds terecht kan in de 9-maanden beurs ?? En vanaf hoelaat je dan naar binnen mag als je s´avonds wilt ?

da-silva
18 February 2010, 17:06
Ik ga zondag met m'n moeder naar de 9 maandenbeurs. Ik heb geen idee tot hoe laat ze open zijn, maar ik zag laatst wel ergens dat je kaartjes kon krijgen om 's avonds gratis toegang te krijgen. Ik zit heel hard te denken waar dat bij was.... zodra ik het weet zal ik het zeggen.

da-silva
18 February 2010, 17:08
donderdag en vrijdag zijn ze tot 22.00 uur open, in het weekend tot 18.00 uur

leonec
18 February 2010, 18:47
hoi hoi,

gisteren naar de verloskundige geweest, bloeddruk en de groei van de baarmoeder was goed... en de hartslag van de kleine ook ..

heb het nog over de groei van het buikje gehad...ze zei dat het met de 20 echo juist voor was met de groei.. :?

dat ze misschien met de pretecho verkeerd hebben gemeten....

ze vroeg of ik een groeiecho wou met 33 weken ( niet dat het echt nodig was want ze zei dat de kleine met de rest voorliep)

nou heb natuurlijk geen nee gezegd tegen zo n extra echo :D :D :D

liefs

BQ1986
18 February 2010, 20:34
@ leonec daar heb je helemaal gelijk in :D Ga er over 2 weken ook over beginnen tegen mijn VK :D
Denk dat die ook wel zo lief zijn hahaha

Zijn er meerdere met fysiek werk? Begin sinds deze week te merken dat het toch wel met de dag zwaarder aan het worden is! Gaan jullie met 4 of 6 weken met verlof?

Hier is het kraampakket vandaag bezorgd :D Komt nu wel heel dichtbij...

Bambi80
18 February 2010, 21:36
heeh,

leonec....gelukkig alles weer netjes bij de vk!!! mooi zo!!!
Bij mij ook. ik ben ook gisteren geweest. De gyn. schatte de baby alleen op 1300 gram en niet op 1468. Dus ik weet niet hoe ze aan die berekeningen komen, maar hecht er maar niet al teveel waarde meer aan. Het belangrijkste is dat ie netjes door blijft groeien en dan zien we aan het eind wel hoe zwaar die is en of dit reden tot eerder ingrijpen is. Maakte me er ook niet echt zorgen over, maar meer nieuwsgierig en hoop gewoon heel erg met 38 weken te bevallen.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar buikfoto's van iedereen. Op hyves staan er wel van een aantal, maar heb nog bar weinig buiken van meidames gezien!!!!
Over werken..Sinds een paar weken werk ik weer wat uurtjes, maar merk sowieso dat ik sinds deze week moeier bent. Schijnt ook dat met 28 weken de baby en jij een halve kilo aankomen. Waarvan 200 a 250 gram voor de baby en 200 a 250 gram voor de moeder. Dus de groei zal nu ook wel meer energie vragen en ook zijn we zo onderhand allemaal aanbeland in het derde trimester.
Erg he dat kraampakket. Ik heb hem nu een week in huis en het komt wel weer dichterbij zo dat we gaan bevallen.

Bambi80
18 February 2010, 21:37
oh ik moet trouwens 6 weken van tevoren met verlof omdat ik nog in de ziektewet zit.

Indootje
19 February 2010, 07:46
Leuk hoor dat iedereen zijn spulletjes binnen begint te krijgen!
Wij hebben een afspraak staan dat ze 10 maart komen, jeeee :-)
BQ, wel een goeie van die garantie voor de kinderwagen trouwens. Heb ik me helemaal niet in verdiept. Maar goed, laat het toch maar de 10e ook komen ;-)

Ik ga morgen naar de 9 maandenbeurs. Tja, een zaterdag, maar kon niet anders met de mama en schoonmama.
Ben erg benieuwd en hoe lang ik het allemaal volhou. Ach, ze zullen vast wel zitplekjes hebben gemaakt voor die zwangeren :-P

Oke, dus je krijgt je kraampakket met 28 weken binnen? Dan duurt het bij mij nog eventjes. Maar dan komt het zeker nog dichterbij dat gevoel of niet? haha.

Sowieso begint het nu wel op te schieten voor de meesten.
En dat de ene bij 37 weken bevalt en de ander misschien pas bij 42 weken. Apart dat dat zo kan verschillen straks!

Wij hebben dinsdag 3D/4D pretecho gehad. Was erg leuk. Zal straks eens kijken of ik wat op Hyves kan zetten.
En woensdag de gewone controle bij de VK. Alles was goed, buik groeit mooi en baarmoeder ook. Bloeddruk goed, dus geen rare dingen, gelukkig.

Ik werk nog steeds 1 dag minder in de week (dus 32 ipv 40), dus ik denk dat ik verplicht 6 weken van te voren met verlof moet.
Maar volgende week moet ik naar de bedrijfsarts, dus dan hoor ik meer.
Had de bekkentherapeut nog gevraagd of ze kon inschatten of ik misschien weer naar fulltime kon gaan, maar ze zei dat ik dat absoluut niet moest doen, ook omdat het alleen maar zwaarder wordt.
Ze zei: tegenwoordig is iedereen hard aan het werk en moeten we " zwangerzijn" er maar bij doen, maar bijna niemand staat er bij stil dat het best wel een heftig iets is. Tja, weer stof tot nadenken :roll:

Bente
19 February 2010, 07:52
ff snel een berichtje:
heb gisteravond voor het eerst de baby zelf gevoeld, ff uitleggen, ik voel hem/haar al weken bewegen, maar nu had ik mn hand op mn buik gelegd om te kijken of de schopjes die kant op kwamen en ineens voelde ik gewoon een hard oppervlak onder mn hand, of het billetjes of een hoofdje waren/was geen idee, maar was best ff een eng gevoel, later nog een keer geprobeerd zodat vriendlief het ook kon voelen en ja, hoor daar was ie weer........ wat speciaal, zo is er elke keer weer iets nieuws, heerlijk toch?!

Beebie_Wish
19 February 2010, 08:00
Hallo dames,

Weet iemand hier of je je kraampakket ook zal moeten gebruiken of iig meenemen als je in het zknh gaat bevallen ??
En wij vinden het ook allemaal erg belangrijk dat beebie lekker en goed door blijft groeien dan dat we telkens verschillende metingen qua groei te horen krijgen dat zien we dan allemaal wel weer ... Wel is beebie met de dag drukker en drukker hihi voel echt de voetjes en knietjes bovenin en onderin de handjes hihi :D .

Vanavond gaan wij naar de 9-maanden beurs heb er helemaal zin in maar eerst lekker gezellig saampies uiteten in A.dam. We zouden eerst zondag gaan maar hebben toch maar besloten om vanavond te gaan zal vast vanavond wat betreft drukte enz meer schelen als op de zondag.

Ik ben alleen nog niet benaderd door de kraamhulp voor een intake zeg maar, vanaf hoeveel maanden doen ze dit ?

Indootje
19 February 2010, 08:31
ff snel een berichtje:
heb gisteravond voor het eerst de baby zelf gevoeld, ff uitleggen, ik voel hem/haar al weken bewegen, maar nu had ik mn hand op mn buik gelegd om te kijken of de schopjes die kant op kwamen en ineens voelde ik gewoon een hard oppervlak onder mn hand, of het billetjes of een hoofdje waren/was geen idee, maar was best ff een eng gevoel, later nog een keer geprobeerd zodat vriendlief het ook kon voelen en ja, hoor daar was ie weer........ wat speciaal, zo is er elke keer weer iets nieuws, heerlijk toch?!

Leuk is dat he!!!!
Ik vind het zo gezellig :-)

Indootje
19 February 2010, 08:34
Ik ben alleen nog niet benaderd door de kraamhulp voor een intake zeg maar, vanaf hoeveel maanden doen ze dit ?

Had dat woensdag bij de VK gevraagd en die zei dat ze na de 30 weken zelf contact met je opnemen.

Bambi80
19 February 2010, 09:18
Indootje: ben benieuwd naar je foto’s ! hoop dat je een betere echo had als lonnekeleoni en ik, want wij hadden wel veel ledematen ervoor zitten. Alvast veel plezier op de 9-maandenbeurs. Zal wel druk zijn!!! Er stond laatst trouwens een stukje op nu, dat zwangere dames wel op m oeten passen. Dus er komt wel steeds meer bewustzijn over dat zwanger zijn de nodige energie kost. Lees maar : http://www.nu.nl/gezondheid/2186636/zwa ... assen.html (http://www.nu.nl/gezondheid/2186636/zwangere-carrierevrouwen-moeten-oppassen.html)

Bente: da’s echt leuk he!!! Dat je ze steeds beter gaat voelen!!! En dat je partner het nu ook goed kan voelen. We hadden laatst hetzelfde en moesten er ook zo om lachen. Maar ik ben ook nog niet zover dat ik kan herkennen waar wat in mijn buik zit. Soms voel ik dan zowel linksboven als rechtsonder een trap die even hard lijkt te zijn. Maar welk van de 2 dan de benen zijn???? En af en toe voel ik ook van dat rare gekriebel. En elke dag zie of voel ik mijn buik flink heen en weer gaan, dan is mijn schatje echt even een andere draai aan het zoeken en draait zich net als een walvis/zijn vader wild om. HAHA!

BW: kraampakket hoeft niet mee naar het ziekenhuis. Alles is daar ook aanwezig. Hooguit misschien een matrasje voor onder je kont zodat het vruchtwater daarin komt. De intake van de kraamhulp is bij mij ook wel erg vroeg hoor! Ze doen dit meestal pas vanaf 7 maanden zwangerschap (komt op hetzelfde neer als wat indootje zegt dus. Ik zou zeggen als je met 34 weken zwangerschap nog niets gehoord hebt, moet je ze even bellen.

Bij ons komt de kraamhulp dus vandaag voor de intake. Weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten. Ben benieuwd. Volgende week vrijdag komt het kamertje!!!!!!!!!!!

Bente
19 February 2010, 10:12
net gebeld: het kamertje komt 12 maart hoeraaaa!!
de 23e maart komen ze voor intake, ben benieuwd, hoor zoveel verhalen, dat ze niet eens naar het kamertje kijken enzo, wat komen ze dan doen??

draakje78
19 February 2010, 15:21
ow hormonen :( ik blijf maar aan het janken lijkt wel vandaag :cry:
gelukkig goede fysio sessie gehad voel me een stuk beter

Bambi80
19 February 2010, 16:19
heb je al een dutje gedaan? kan helpen tegen het huilen. Voor hetzelfde geld ben je gewoon heel moe door de tekorten. Maar of het nou hormonen zijn of de tekorten....mij helpt het slaapje wel.

leonec
19 February 2010, 18:39
ben ook erg moe... :| kan wel 12 uur achter elkaar slapen...

gisteren toen ik in bed lag ging mijn hand ook een paar centimeter omhoog...heel grappig om te voelen.... :D

heb hier het kamertje helemaal klaar en de kast is ook al in gepakt :D alleen het bedje moet nog worden opgemaakt...

de box en wipstoeltje en badje halen we binnenkort nog op bij mijn zus... ;)

draakje78
19 February 2010, 19:06
ik heb idd even lekker in bed en in bad gelegen!
en mannetje is nu ook thuis dat scheelt ook veel!
dank voor de tip marieke

BQ1986
19 February 2010, 20:58
@ indootje... Garantietermijn gaat in op het moment dat je de wagen in huis hebt. Vandaar dat ze aanraden om de wagen zo laat mogelijk te laten komen. Maar ach nu kunnen jullie samen oefenen vanaf 10 maart ;) :D

@ BW.. wat betreft de intake, in de brief die ik heb gekregen na het inschrijven staat dat ze 4-6 weken voor de bevallingsdatum telefonisch contact opnemen. Bij de 1 komen ze wel langs en bij de ander bespreken ze alles telefonisch.
Dit zal dus even afwachten zijn :D

@ Bente.. Vind dat ook zo geweldig :D Kan uren op bed liggen met mijn handen op mijn buik. Ik heb nu ook regelmatig een bult uitsteken van zijn hoofd of kont aan de onderkant van mijn buik. :)

@ Marieke... met 38 weken bevallen lijkt me ook helemaal geweldig! Vind het dan wel mooi geweest :lol:

@ Leonec, wij willen fotos zien :D :D :D

Vandaag naar de 9 maanden beurs geweest, was erg leuk maar ook erg vermoeiend!! :D
Veel hebbedingetjes :) die zijn altijd leuk haha verder kun je bij veel stands een gratis foto laten maken.
Ik ben samen met een vriendin geweest, zij is 21 weken zwanger dus erg leuke fotos! :)

Ook heb ik een bellypainting laten doen bij de kruidvat stand, erg grappig!

BQ1986
19 February 2010, 21:55
Zijn jullie er al uit wat voor tekst jullie op het geboortekaartje zetten?
En hoe de indeling zal zijn?

Lieke4
20 February 2010, 18:24
Zijn jullie er al uit wat voor tekst jullie op het geboortekaartje zetten?
En hoe de indeling zal zijn?

Wij hebben 2 proefdrukken laten maken van verschillende kaartjes, nu nog kiezen welke het wordt, echt moeilijk.....
Links hebben wij een gedichtje;
Oogjes als diamantjes
een huidje zo zacht
piepkleine handjes
een mondje dat lacht.

Een neusje bijzonder
en haartjes van dons
het is echt een wonder
dit meisje van ons.

Rechts komt dan de tekst met Naam, datum en overige vermeldingen.

We hebben de naam voor 90% vaststaan, maar mochten we nog een naam tegenkomen die wij echt nog mooier vinden dan...

Ben zo benieuwd hoe de namen van jullie ukkies worden...

Bambi80
20 February 2010, 22:39
Leuk gedichtje Lieke!!! is tenminste ook niet zo zoet!!!

Wij zijn nu bezig met de tekst. Ik vond het volgende gedichtje wel leuk. We zijn allebei niet zo van de woorden om uiting te geven aan onze blijdschap, dus vond dit onderstaande wel wat:
“Het begin van een nieuw leven,
zo heel erg mooi en klein.
Het is eigenlijk niet te omschrijven,
hoe blij wij met jou zijn!”

en dan dat op die en die datum onze zoon ..... is geboren om zo laat. En dat ie zo lang en zoveel weegt enz. enz.

maar kan ook best zijn dat we het gedichtje weglaten.

Sively
21 February 2010, 09:05
Hey
Hoe is't met iedereen?
Ons geboortekaartje is zo goed als af. Al een proefdruk van gemaakt. Als we nu onze lijst gelegd hebben en daar de gegevens van hebben, laten we het nog eens drukken en dan is het echt af!
Ons gedichtje:
Een jongen of een meisje
dat was de grote vraag
die niemand kon beantwoorden
tot de dag van vandaag
Ik las op hyves dat een aantal van jullie hun babyphones al hebben. Waar hebben jullie voor gekozen en waar moet je eigenlijk op letten?

Groetjes

Bambi80
21 February 2010, 09:36
Wij hebben de philips avent 530. Maar puur omdat we van die wel kwaliteit verwachten. Hij is ook storingsvrij en in de aanbieding met rentepunten. We hadden er eerst een met camera gezien, maar die verkopen ze dus nergens (alleen op internet) en vraag me af of het beeld zo goed is dat je er wat mee kunt of dat je sowieso het gebruikt. Die met camera kostte ook wel even bijna 200 euro. Vond ik ook wel veel voor een babyfoon.

lonnekeleoni
21 February 2010, 10:09
Wij hebben ook een philips avent (weet niet welk nummer) en heel eerlijk gezegd hebben we hem gekocht omdat de hem er leuk uit vonden zien (hij is vierkant) :oops:

De laatste weken moet ik zeggen dat we niet heel druk meer zijn geweest voor de kleine, volgens mij moet ik nog best veel hebben en we moeten echt gaan bedenken wat we willen met het geboortekaartje, maar komende weken heb ik daar genoeg tijd voor nu ik nog maar halve dagen werk.

Afgelopen vrijdag de laatste volle dag gehad en daarna gingen we eten en bowlen met mijn werk. Was pas rond 1 uur thuis en ik was helemaal kapot. Ik heb wel meegdaan met bowlen en dat ging wel redelijk, maar gisteren had ik wel erg last van mijn rug (wat waarschijnlijk ook door de vermoeidheid kwam)
De HR afdeling van mijn werk gaf aan dat ik waarschijnlijk wel wordt opgeroepen door de ARBO, maar dat vind ik raar, want als ik me ziek meldt ivm mijn zwangerschap dan betaalt het UWV toch en wordt je toch door het UWV opgeroepen? Nou ja, we wachten het wel af, ik kan me niet voorstellen dat een ARBO arts zegt dat ik gewoon weer fulltime moet gaan werken.

Ik vind het een heerlijk gevoel, nog maar 4 halve weken werken en dan heb ik verlof.......Nog ongeveer 10 weekjes en dan komt de kleine al, het gaat wel heel erg snel nu...

Bambi80
21 February 2010, 10:15
ik ben nog nooit opgeroepen door het uwv. alle contact loopt via de arboarts. Die polst / brengt advies uit over je werkbelasting e.d.
wij hebben ook die met dat vierkant kastje.

Bambi80
21 February 2010, 10:23
Hier trouwens nu al 2 weken ontzettend veel pijn in mijn rechterzij. Net onder mijn onderste ribben. Eerst dof gevoel, maar nu is het echt een scherpe pijn alsof er een mes in gestoken is. Weet ook niet meer hoe ik in bed moet liggen van de pijn. Het voelt ook alsof iets knelt of af en toe onderdoor schiet. Iemand een idee wat het is? Het is begonnen toen ik verkouden was geweest of eigenlijk bronchitis had gehad. Het schijnt in ieder geval niet mijn nierbekken te zijn, want dit heb ik al laten controleren. Het eigenlijk ook pijnlijker geworden en wordt er moe van. Stond net gewoon te janken. Gebruik nu ook mijn buikspieren veel om mijn zij te ontzien.
Sorry voor mijn klaarzang, maar weet even niet wat ik ermee moet.

lonnekeleoni
21 February 2010, 12:11
Hey Marieke,

Ik wil je niet bang maken, maar het is een symptoom van zwangerschapsvergiftiging, dus houdt het goed in de gaten en kijk wat de andere symptomen zijn en of je daar ook last van hebt! Ik ga ervan uit als je gyn/huisarts een vermoeden had dat dit het kon zijn dat ze dit meteen hadden onderzocht...

Misschien toch gewoon maar even de huisartsenpost bellen, gewoon doen als je er zo'n pijn aan hebt en jezelf even geen raad meer weet!

Sterkte in ieder geval!

Dikke knuffel van mij

Bambi80
21 February 2010, 12:15
ik heb inderdaad maar de huisartsenpost gebeld. want inderdaad zoveel pijn, daar ga ik niet zo mee rond blijven lopen. Heb nu om 2 uur een afspraak. Moet plasje meenemen. Heb wel iets verhoging (37,6) en heb een gespannen buik/bandenpijn van de pijn en het verkeerd ademhalen. Niet gehoord dat dit ook met zwangerschapsvergiftiging te maken kon hebben. De huisarts zei 2 weken geleden wel dat er ook eiwitten in mijn urine zaten, maar toen ik vroeg of daar iets mee was zei die dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Bambi80
21 February 2010, 12:25
bij de gyn. was de bloeddruk prima afgelopen woensdag trouwens.

lonnekeleoni
21 February 2010, 12:28
Dan zal het allemaal wel meevallen, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Heel goed dat je hebt gebeld! Veel sterkte zometeen en ik hoop voor je dat het meevalt! Laat je snel iets van je horen?

leonec
21 February 2010, 12:29
hej marieke veel sterkte...hoop dat je je gauw wat beter voelt....pfff valt ook niet echt mee allemaal voor jou zeg.....

BQ1986
21 February 2010, 12:32
Oh Marieke, dat is zeker niet fijn!
Idd te hopen dat het gewoon allemaal meevalt. Ben erg benieuwd! Sterkte zo bij de ha post!

Bambi80
21 February 2010, 13:44
ze denkt dat het een spier is die tegen mijn zwevende rib gedrukt word door het groeien van mijn buik. Neem maar paracetamol, gaat het misschien vanzelf over zei ze. Maar heb wel weer eiwitten in mijn urine, dus dat moet niet meer worden en mijn bloeddruk moet in de gaten gehouden worden.

BQ1986
21 February 2010, 13:51
GElukkig valt het allemaal mee!

Hopelijk blijft het ook zo, idd wel goed in de gaten blijven houden!
Het schiet allemaal al op gelukkig! :D

Sylverstertje
21 February 2010, 18:04
Ben ook naar de 9 maanden beurs geweest. Wat een drukte zeg!
Niet echt veel gekocht (meeste hadden we al), maar wel leuk om ff gezien te hebben.
Geboorte kaartje moeten we nog hebben, maar we zien maar niets bijzonders... misschien zijn we wel te veeleisend...
Voor de rest weten we dus nog helemaal niet wat erop moet.
sterkte marieke! Je hebt echt een lastige zwangerschap he

lonnekeleoni
21 February 2010, 18:15
Gelukkig dat het meeviel Marieke, maar doe maar rustig aan met jezelf! Het zit je ook weer niet mee....

Indootje
21 February 2010, 19:08
Leuk hoor al die gedichtjes voor op de geboortekaartjes. Wij hebben nog geen idee. Zijn wel bijna uit het kaartje.
Gisteren bij de 9maandenbeurs geweest en daar heel veel kaartjes gezien die we al op internet hadden gezien, maar toch wel fijn om ze nog even in het echt te zien, want sommige vielen echt tegen.

Wij hebben ook de Philips Avent 530. Wat grappig dat bijna iedereen dezelfde hier heeft!

Indootje
21 February 2010, 19:08
Leuk hoor al die gedichtjes voor op de geboortekaartjes. Wij hebben nog geen idee. Zijn wel bijna uit het kaartje.
Gisteren bij de 9maandenbeurs geweest en daar heel veel kaartjes gezien die we al op internet hadden gezien, maar toch wel fijn om ze nog even in het echt te zien, want sommige vielen echt tegen.

Wij hebben ook de Philips Avent 530. Wat grappig dat bijna iedereen dezelfde hier heeft!

Indootje
21 February 2010, 19:16
Hier trouwens nu al 2 weken ontzettend veel pijn in mijn rechterzij. Net onder mijn onderste ribben. Eerst dof gevoel, maar nu is het echt een scherpe pijn alsof er een mes in gestoken is. Weet ook niet meer hoe ik in bed moet liggen van de pijn. Het voelt ook alsof iets knelt of af en toe onderdoor schiet. Iemand een idee wat het is? Het is begonnen toen ik verkouden was geweest of eigenlijk bronchitis had gehad. Het schijnt in ieder geval niet mijn nierbekken te zijn, want dit heb ik al laten controleren. Het eigenlijk ook pijnlijker geworden en wordt er moe van. Stond net gewoon te janken. Gebruik nu ook mijn buikspieren veel om mijn zij te ontzien.
Sorry voor mijn klaarzang, maar weet even niet wat ik ermee moet.

Dat heb ik ook sinds een week en ook na mijn zware verkoudheid. Mijn moeder (die verpleegkundige is) zei dat het waarschijnlijk een verrekte spier is door het hoesten, of dat een gekneusde rib is.

Zie nu dat ze in het ziekenhuis zeiden dat het een spier is die tegen je rib drukt. Maar ik denk niet dat het alleen komt door de groei hoor, maar dat het weldegelijk ook met je bronchitis te maken heeft. Tenminste, als ik het ook heb gekregen na de verkoudheid :roll:

BQ1986
21 February 2010, 19:37
Weet iemand waar je die symbooltjes kan vinden voor gewicht, lengte en tijd op een geboortekaartje?

draakje78
21 February 2010, 21:47
marieke wat vervelend dat de pijn alleen maar weer erger is geworden
wel goed dat je toch naar de HA post bent geweest, balen van je eiwitten, maar gelukkig viel het nu nog mee
en nu laag houden he die bloeddruk!

het bowlen was dus wel gezellig leoni?
en nu halve dagen, wat zou dat vreemd zijn morgen even,

plank boven de commode hangt nu, eerst wilden we nog een andere plank ook maar toen we die tegen de muur hielden vonden we het beide niet mooi
nu maar eerst kijken of we de plank wel nodig gaan hebben en anders komt ie er dus mooi niet
alleen van (over) gordijnen snapt meneer weinig, zegt tegen mij past mooi, kijk ik is het gewoon echt niet breed genoeg
dat wordt even de balk omruilen ha ha

Bambi80
21 February 2010, 22:22
ja ...mannen!!! hihi! die hebben daar geen kijk op!!

Bambi80
22 February 2010, 09:29
:cry: auw! auw! auw!! Nog meer pijn! moet er van kotsen zo erg en heb niet kunnen slapen. Huilen moet ik ook maar daar wordt het alleen maar erger van. Vanochtend weer naar de huisarts geweest en die gaat met de gyn. overleggen.

Bente
22 February 2010, 10:27
Hehe, Marieke jouw zwangerschap verloopt echt alles behalve lekker, bah.
Hopelijk kunnen VK en/of gyn je verder helpen en gaat dit snel weer over, zodat je de laatste maandjes nog een beetje kunt 'genieten' van je zwangerschap.

Zo mooi
Zo klein
Zo lief
Zo van ons…

Samen een kindje
het lijkt zo normaal
Dit kindje van ons samen
Voor ons heel speciaal

Deze gedichtjes had ik in gedachten, maar alles kan nog veranderen natuurlijk.
Vanmiddag maar eens naar de drukker bellen of we nog een beetje op tijd zijn voor de geboortekaartjes...
Verder gaat hier alles gewoon zn gangetje, dus niks te klagen gelukkig, alleen dan over het weer, want daar word ik echt niet goed van, is de sneeuw weg, regent het weer, bah!

Miesje78
22 February 2010, 10:42
O Mariekepiek, wat jij allemaal niet moet doorstaan... Heel veel sterkte meid! En je niet schuldig voelen naar de vk/huisarts/gyn hoor, die zijn er om jou te helpen (en je niet zomaar met een parcetamolletje wegsturen!)

Ik ben niet op de 9maanden beurs geweest, we waren een weekendje in Berlijn samen. Heel vermoeiend (viel me best tegen wat ik nog kon!), maar ook heel leuk. En natuurlijk heerlijk om nog even samen weg te zijn.

Geboortekaartje moeten we deze week weer eens oppakken. We weten al helemaal hoe we hem willen hebben, maar nu nog 'even' maken. We doen misschien een heel kort gedichtje/regeltje, maar willen op de linkerkant binnenin een zwart-wit foto doen van de kleine met grote broer en zus. En dan rechts een klein tekstje met natuurlijk ook de naam en geboortegegevens. Maar het wordt niet overheersend roze in ieder geval! Dat hebben we geprobeerd, maar vonden we allebei toch niet mooi. Waarschijnlijk wordt het nu zachtgeel met een beetje groen en oranje.

Bambi80
22 February 2010, 13:15
Is nog wel op tijd voor de kaartjes hoor. Als je het maar regelt binnen ong. 2 weken. Wij hebben heel lang moeten nadenken over de tekst, maar doen uiteindelijk toch maar geen gedichtje.
Lekker dat jullie in berlijn zijn geweest miesje. lijkt me veel leuker dan de 9 maandenbeurs.
volledig ondezocht. gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, longemobolie, trombose, ontstekingen of wat dan ook. Maar een geirriteerd longvlies / gekneusde spieren of ribben door de bronchitis van vorige week. Vind het raar dat het meer pijn is gaan doen terwijl ik amper nog hoest. Moest maar aan de paracetamol. Jammer dat dat alleen helpt tegen de pijn. Toen ik zei dat ik denk dat het niet vanzelf overgaat omdat mijn groeiende buik natuurlijk ook belastend is, zeiden ze....Ja, maar we gaan sowieso het kindje nog niet halen. Nee duh, zou ik niet willen met 29 weken zwangerschap. Maar had wel gewild dat ze wat meer konden doen als alleen pijnbestrijdingsadvies.

Beebie_Wish
22 February 2010, 13:51
Eyey ;)

@Marieke het zit jou ook alsmaar tegen he gelukkig is er niet iets ernstigs aan de hand maar toch wel goed dat je bij de HA.P geweest was, want je weet maar nooit.

@Hier, hebben we best wel een druk weekend achter de rug gehad namelijk vrijdagavond bij de 9-maanden beurs geweest deze die ons enorm tegen gevallen was en we het echt niks aan vonden. Ja al die dingen die je bijna voor gratis kon krijgen etc ... Hadden we echt zoiets van eerst maar eens vragen wat er in die tassen zou zitten dan :oops: ... En ja hoor daar zat precies hetzelfde allemaal in met vooral enorme hoeveelheid aan kortingsbonnen enz, nou daar hebben we al veelste veel van liggen namelijk wat we ook precies hadden in al die dozen zoals van de kruidvat, etos, prenatal, babydump enz enz ... Dat we dachten van dat doen we maar lekker niet.

Het enige wat we gescoord hebben zijn een aantal slabbertjes voor de rest niks gekocht we hadden echt zoiets van dan hadden we net zo goed een dagje kunnen in plannen om langs al die winkels te gaan, want vonden gewoon hetzelfde idee.

Maar goed de 9-maanden beurs schrappen wij voorgoed van onze lijst :D .

En verder waren we eergister heel de dag druk bij familie waarbij we s´avonds pas rond uurtje of 10 thuis kwamen we waren beiden helemaal op ... Dus gisteren een heerlijke rust dagje voor ons zelf met aantal filmpjes gekeken samen en natuurlijk gisterochtend de verloskundige praktijk gezien.

Beebie_Wish
22 February 2010, 13:54
Het gaat nu allemaal wel verdomd hard he dames ;) . Wij kunnen al amper nog wachten het komt steeds meer dichterbij en dan begint het ook steeds meer te kriebelen ;) .

Verder hebben wij de geboorte kaartjes al uitgezocht alleen hoeft mijn lief ze alleen nog af te drukken en de enveloppen schrijven we niet maar doen we met etiketten erop te plakken.

En verder hebben wij over het algemeen ook al van alles in huis wat belangrijk is, alleen is het huis niet echt opgeruimd maar dit komt meerendeels door de grote verbouwing.

Bente
22 February 2010, 15:33
Jaa, ik vind het ook steeds spannender worden, brrr.
Kijk trouwens ook altijd naar de verloskundige-praktijk, ben benieuwd hoe ik het er straks zelf vanaf zal brengen, maar daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken hahahaha.
12 maart komen de meubeltjes en 23 maart de intake van de kraamzorg, daarna wil ik echt alles in orde gaan maken, de laatste spulletjes kopen, alles klaarzetten ed, papieren uitzoeken, etiketten uitprinten idd, krijg het toch wel steeds benauwder als ik eraan denk wat we nog allemaal moeten en hoe snel het allemaal gaat, maarja het komt allemaal wel goed denk ik dan maar.
Hebben jullie het 's nachts ook zo enorm warm? Ik word echt elke nacht zwetend wakker, getsie!
Nog een uurtje werken en dan is de maandag alweer voorbij gelukkig.
Dames op naar de laatste loodjes!!!!

cassie247
22 February 2010, 19:22
Halllo Dames,
Jullie zijn allemaal al best ver, ik moet nog een hoop doen heb ik het gevoel! Ons kamertje is wel helemaal ingericht, alleen zijn laatste spulletjes moeten nog binnen komen zoals zijn badje enzo.. en ik ga denk ik pas rond week 34 alles wassen en strijken. Geboorte kaartjes ben ik nog helemaal niet mee bezig gweest, dus daar zal ik nog eens snel mee beginnen. Het leek ons handiger om eerst een naam te hebben! Haha en we zijn er veel mee bezig maar nog steedsniet geslaagd... de namen verdwijnen zo van het lijstje.
ik had nog een vraagje, ik heb vandaag een hyves aan gemaakt,, hoe kan ik me nou bij de mei hyves aan sluiten, of waar jullie zitten (a).. Ik begrijp daar weinig van! Thnx ladies en nog een fijne avond!

Joyce2911
22 February 2010, 21:03
Weet iemand waar je die symbooltjes kan vinden voor gewicht, lengte en tijd op een geboortekaartje?

ik heb ze op een site gevonden waar geboortekaartjes gemaakt worden. site weet ik zo niet meer...
ben ondertussen aan het zoeken, als ik ze vind laat ik het weten. wij vinden die namelijk ook erg leuk :D

BQ1986
22 February 2010, 21:06
@ Joyce... hoor het graag van je als je ze hebt gevonden. Via google is het echt lastig te vinden.

Gaat het goed met je zwangerschap? Nog maar 6 weekjes, lekker hoor!! :)

Joyce2911
22 February 2010, 21:11
@ Joyce... hoor het graag van je als je ze hebt gevonden. Via google is het echt lastig te vinden.

Gaat het goed met je zwangerschap? Nog maar 6 weekjes, lekker hoor!! :)

Ben al via google afbeeldingen aan het zoeken maar niks :s Ik weet dat de bambino versie zo'n kaartje
heeft met die figuurtjes...Heb hier van iemand een geboortekaartje liggen nog die die figuurtjes heeft gebruikt.
Zal er morgen eens een foto van maken en je doorsturen...heb je een ieder geval iets.

Zwangerschap gaat nog steeds goed, eigenlijk de hele zwangerschap wel. Kleine ligt nu alleen in een stuit dus
dat is minder...maar Uk heeft nog even om te draaien. Gaat het met jouw zwangerschap ook goed??

da-silva
23 February 2010, 07:25
Hey ladies,

Gisteren een lekker emo dagje gehad :( Afgelopen weekend hebben we de berging leeg geruimt om ruimte te maken. De spullen die nu nog in een kamer staan, kunnen naar beneden zodat we de babykamer kunnen gaan inrichten. De babykamer staat opgeslagen ergens aan de andere kant van NL omdat we die overnemen van familie. Nu wilde ik gisteren de dag gaan plannen om de spullen te gaan ophalen, maar we hebben het de komende weekenden best druk en blijven er maar een paar zondagen over. Nu bleek dat mijn vriend geen zin heeft om naast de zaterdag ook nog eens op zondag de hele dag in de auto te zitten. Nu kunnen we op zijn vroegst de spullen in het weekend van 20 maart ophalen... ik ben me toch een partij boos geworden! :evil: Misschien zijn het de hormonen, maar ik vind het veelste laat om pas over 4.5 week de babykamer in orde te maken. M'n vriend vind dat ik me aanstel, omdat ik dan nog 2 maanden moet voor mijn uitgerekende datum. Mijn oplossing was dat ik al eerder op een zondag met m'n vader de spullen kan gaan halen, omdat ik er niet op kan wachten. Hierop werd manlief boos omdat hij het onzin vindt dat ik niet kan wachten. Ik merk dat ik zelf wat 'minder' rustig kan reageren, dus heeft het even lekker geknalt gisteren. Wel lastig want nu moet ik of inschikken en nog 4 weken wachten (aaaargh!) of ik zet mijn zin door en ga met m'n pa de spullen halen met als gevolg een boze kerel. Zijn het nu echt mijn hormonen en stel ik me aan? Of zouden jullie hetzelfde hebben? Pffff MANNEN!

Bente
23 February 2010, 07:42
HORMONEN! Kunnen wij niks aan doen: hoort er allemaal bij, daar moeten de mannen maar tegen kunnen, succes!

Bambi80
23 February 2010, 10:42
ik kan me voorstellend dat je snel verder wilt met het kamertje. Maar als het met 32 a 33 weken af is, is ook op tijd. Dan zorg je gewoon dat de rest al wel klaar is. Dat alle aankleding aan platen, gordijnen, lampen geregeld is.

leonec
23 February 2010, 11:20
kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt da silva...

ik ben ook iemand die het liever te vroeg klaar heeft dat dat ik een paar weken voor de tijd zit te stressen...

hier alles klaar kamertje gordijnen enz...zelfs de kast is ingepakt....

hebben jullie veel kleertjes ? heb de neiging om nog wat bij te kopen ( je krijgt natuurlijk ook nog heel veel)

heb wat in maat 50...(maar 1 dingetje) paar pakjes 56 (ook 9 rompertjes)

en in maar 62 ( ook 9 rompertjes)

BQ1986
23 February 2010, 19:56
@ Joyce, gaat erg goed...mag eigenlijk niet klagen. 18 weken lang iedere dag alles eruit gespuugd maar moet zeggen zodra dat voorbij is, ben je het ook zo weer vergeten :)
Nu gaat het eigenlijk alweer 10 weken goed.. merk dat het werken nu allemaal wat zwaarder word, heb een eigen beautysalon.. maar goed dat hoort erbij en is even doorbijten.

Hopen dat de kleine wel nog even omdraait! Word daar nu wekelijks na gekeken?

@ leonec, volgens iedereen spoor ik niet met de kast voor de kleine jongen :) hahah
Best veel al gekocht maar dan ook in alle maten, 50-56-62-68. Afgelopen maand was er natuurlijk overal uitverkoop dus dan kun je ook duurdere kleding voor een leuke prijs krijgen :)

Wat betreft het krijgen... hmm ja.. dat moet je nog maar afwachten hahaha.. ik ben dan weer niet zo dat ik daar rekening mee hou.. en niet alles wat je krijgt vind je zelf leuk :oops:

Wanneer gaan jullie de kleertjes wassen en strijken?? En met wat voor wasmiddel?
Ook met neutraal als jullie allebei geen allergie hebben?

draakje78
23 February 2010, 22:21
ik weet eigenlijk niet wat ik aan kleertjes in huis heb
ben van plan het te gaan wassen als je normaal zo'n beetje met verlof gaat, de eerste keren denk ik wel met neutral

pfff ik heb het best te doen met kramer trouwens....

Bambi80
23 February 2010, 22:29
ik ga vandeweek alleen even een set beddegoed wassen omdat het kamertje komt. Kan ik zien hoe het staat. Vind het nog te vroeg om te wassen. Daarvoor gebruik ik het wasmiddel wat ik altijd gebruik. Ik vind het echt onzin om met neutral te gaan wassen. Of het moet zijn dat je zelf heel gevoelig bent qua allergien e.d. Kraamzorg heeft gezegd dat je eigen wasmiddel kan gebruiken alleen dat je geen wasverzachter moet gebruiken.

Ja echt erg van Sven... Trieste manier om te verliezen.

draakje78
23 February 2010, 22:34
ow al die wisselende antwoorden ook!
zou het ook eens navragen als ze hier komen
want met eigen merk, al hebben wij geen vast merk, vind ik wel makkelijker
vandaag het kraampakket gekregen, heb er nog niet ingekeken, dat komt vast wel

gister eerste yoga les gehad, weet trouwens niet wat ik er van vind, volgende week ook maar weer eens kijken

idd echt een zure manier om zo te verliezen

leonec
24 February 2010, 01:09
tja maar met de grotere maten moet je wweer rekening houden dat je dan in de winter zit toch ? 68 is 4 tot 6 maanden ...

ik koop nog wel iets bij maar toch mijn zussen en familie weten wel een beetje wat mijn smaak is ;) ;)

ik heb alles gewoon met een normaal wasmiddel gewassen...en het beddengoed heb ik zolang in een dichte opbergbox gedaan...

heerlijk om zo nu en dan in de kast te kijken....geef me een fijn gevoel dat alles al klaar is... :lol:

straks gaan de tegels eruit hier...we gaan laminaat leggen in de hal... ;)

Beebie_Wish
24 February 2010, 08:38
Goeiemorgen,

Wij hebben wat betreft kleertjes ook echt onwijs veel gekocht en eigenlijk komen we om in de rompers :mrgreen: , vooral in de maat 50/56/62 genoeg rompers 56/62 hebben we meer rompers van in de maat en in maat 50 ongeveer maar 3a4.
En voor de rest qua kleding heb ik maar ook vriendlief ons helemaal suf gewinkeld haha ... Vooral in de maten vanaf 56 t/m 68 :D . En dan 3a4 pakjes in maat 50.

En over de wasmiddel wij gebruiken gewoon standaard onze vaste wasmiddel namelijk OMO (die ruikt toch ook zooo ontzettend lekker) dit omdat vriendlief allergische is voor wasverzachter, en dit merk al jaren goed gaat enz.

En hoezo heeft Sven Kramer op een best wel trieste manier verloren (ja sorry maar kijk geen schaatsen, vind wel leuk als nederland goud zou winnen maar verspil mijn tijd er eigenlijk niet aan).

Bambi80
24 February 2010, 08:56
ik koop ook nog geen kleertjes maat 62. Eerst maar eens kijken hoe groot ie straks is en hoe hard ie groeit. Anders zit ik met de verkeerde maat in het verkeerde jaargetij. Maar heb volgens mij nu wel veel. Zal zo eens gaan kijken.
Ik heb wel weer een heel schattig pakje binnen van noppies. Middenblauw badstof broekje met bijpassend jasje wat je ook binnenste buiten kan dragen (dan is het blauw wit gestreept) met daarbij een heel leuk shirtje wit met rode mou en bijpassende slofjes. Ik kon het niet laten liggen. Dit wordt echt zijn ziekenhuispakje.
Sven lag qua tijd erg voor op degene die nu eerste is geworden, maar is gediskwalificeerd. Hij wisselde van baan terwijl dat niet had gemoeten. Is mis gegaan in de bocht waar zijn coach aanwijzingen stond te geven, waarbij sven dacht dat hij op de verkeerde baan zat en dit was dus niet zo (zoiets).
ik ga ervan uit gewoon wasmiddel prima kan. maar echt geen wasverzachter gebruiken, want daar reageer ik zelf ook altijd jeukerig/excemerig op. Maar dat laatste raden ze sowieso af. Als baby jeuk krijgt van gewoon wasmiddel kan ik alsnog over op de neutral. Maar lees overal dat je niet perse het merk neutral moet hebben, maar eeen neutraal wasmiddel waar zo waarschijnlijk mee bedoelen dat er zo min mogelijk parfumetjes aan toe zijn gevoegd.

Bambi80
24 February 2010, 08:58
ow al die wisselende antwoorden ook!
zou het ook eens navragen als ze hier komen
want met eigen merk, al hebben wij geen vast merk, vind ik wel makkelijker
vandaag het kraampakket gekregen, heb er nog niet ingekeken, dat komt vast wel

gister eerste yoga les gehad, weet trouwens niet wat ik er van vind, volgende week ook maar weer eens kijken

idd echt een zure manier om zo te verliezen

ja precies, gewoon volgende week weer kijken wat je ervan vind. Ben je niet heerlijk ontspannen erdoor? was het niet te zweverig?

dat kraampakket moet je gewoon zo lang mogelijk dicht laten zitten. HAHA! wordt je toch niet vrolijk van. Hoewel er misschien wel een leuk cadeautje bij zit. Bij mij zat er een knuffeltje, rompertje en boekje met allemaal kinderspelletjes in.

NoaM
24 February 2010, 09:06
kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt da silva...

ik ben ook iemand die het liever te vroeg klaar heeft dat dat ik een paar weken voor de tijd zit te stressen...

hier alles klaar kamertje gordijnen enz...zelfs de kast is ingepakt....

hebben jullie veel kleertjes ? heb de neiging om nog wat bij te kopen ( je krijgt natuurlijk ook nog heel veel)

heb wat in maat 50...(maar 1 dingetje) paar pakjes 56 (ook 9 rompertjes)

en in maar 62 ( ook 9 rompertjes)

Je krijgt vaak veel dingen (mijn ervaring) vanaf maat 62, Milan heeft nu 62 dus daar heb je niks aan aan het begin. Ik had ook maar heel weinig in maat 50 omdat ik ervan uitging dat wij een grote baby kregen (wij zijn beide lang), nik swas minder waar Milan was maar 48cm dus pastte maat 50 niet eens!!!! We moestten alles omslaan, en ik denk dat er maar weinig baby's zijn die na de geboorte geen maat 50 passen, het is dus geen luxe om daar iets meer van te hebben. Desnoods bijj de zeeman of wibra, daar hebben ze ook best leuk spul, voor als ze het evt maar kort dragen. Milan heeft overigens 10 weken maat 50 gehad! Maat 56 bijna overgeslagen, en nu dus 62.

Succes met alles!

Bambi80
24 February 2010, 09:32
2 Rompertjes maat 50/56
6 Rompertjes maat 56
4 Rompertjes maat 62
1 Rompertje maat 62/68
3 Setjes kleding maat 50
9 Setjes kleding maat 56
1 Setje kleding maat 62
1 Setje kleding maat 62/68
2 Jasjes maat 56

Hmmm, volgens mij niet zoveel meer nodig. Vooral kleding in maat 56 daar heb ik genoeg van.

Sively
24 February 2010, 09:45
Wij hebben eigenlijk nog niet zo heel veel gekocht van kleding. Rompertjes in maat 50 en 56 hebben we denk ik wel genoeg. Binnenkort mogen we eens bij vrienden gaan kijken en dan lenen of voor een klein prijsje wat overkopen. Ik vind het ook zo moeilijk om nu al kleertjes te kopen. Vaak zie je toch dingen die eerder voor een meisje of eerder voor een jongen zijn en aangezien wij niet weten wat het wordt... Van de neutrale dingen hebben we genoeg en het lijkt allemaal wat op elkaar precies. We leggen wel een lijst aan. Daar zetten we dan wel extra kleding op. Ik hoop tenminste dat ze dat in de winkel willen doen om twee versies (ivm kleding) te maken, maar dat weten we 6 maart pas. Ben eens benieuwd!
Wij dachten hier Le Chat te gebruiken. Wordt blijkbaar aangeraden en we hebben er een hoop kortingsbonnen van liggen, dus...
Dat van Kramer vonden ze hier in België zelfs erg!
Groetjes

Bambi80
24 February 2010, 09:58
kan familie dan daar kleding kopen die je op het lijst hebt gezet om cadeau te geven?
Je kunt altijd tegen die tijd ook via internet veel bestellen. De eerste dagen kom je toch wel door. Ik heb veel via kleertjes.com. Daar staat echt gigaveel van alle merken. Kun je ook selecteren op maat, geslacht, jaargetij, soort kleding e.d. Het was bij mij ook iedere keer binnen 5 dagen binnen.

Andrea80
24 February 2010, 12:22
Goedemiddag,

Kleertjes en zo wil ik van het weekend een uit gaan zoeken wat ik al heb en wat ik nog moet.

Kan het nu rustig in de kast gaan leggen. Wassen doe ik pas in mijn verlof.

Was vanmorgen nog bij de VK.

Alles was goed. Alleen was in het begin mijn bloeddruk een beetje hoog. Later heeft ze het nog een keer gemeten en toen was hij wel goed. Had me een beetje op laten fokken tijdens het autorijden denk ik.

Ze kon me ook precies vertellen hoe het kindje lag. Was wel leuk om te horen.

16 maart mag ik voor groei echo. (omdat ik van mezelf wat zwaarder ben).
17 maart weer voor controle en dan ook meteen bloedcontrole op glucose, HB en antistoffen en ik krijg mijn anti-D prik.

nou groetjes en tot later

lonnekeleoni
24 February 2010, 15:19
Oh, ik begin nu helemaal zenuwachtig te worden nu jullie over kleertjes beginnen. Ik heb dan echt nog bijna niets, toch maar eens gaan uitzoeken. ik heb hier nog wel een doos met kleertjes staan van de kleine van mijn vriendin (ze hadden zelf geen opbergruimte genoeg) en daar mag ik ook uit pakken als ik wil, zij wisten aan het begin ook niet wat het werd, dus er zitten veel neutrale kleertjes bij als het goed is, maar ik heb nog niet gekeken wat er nu precies in die doos zit. Ach ja, nog 10 weken te gaan (en met een beetje pech zelfs nog wel 12) tijd genoeg...

Bambi80
24 February 2010, 15:30
fijn dat je controle en bloeddruk toch goed was!!!

lonnekeleoni......snap dat niet hoor!!!! wil je niet weten wat erin zit?? ik zou razendnieuwsgierig zijn naar de inhoud.

lonnekeleoni
24 February 2010, 16:17
Toen de doos hier kwam te staan was ik nog niet zwanger, hij staat hier dus al een tijdje op zolder en mijn vriendin heeft aangegeven dat ik hier spullen uit mag lenen als we het nodig hebben, maar heb nog geen puf gehad om die doos op te zoeken (kortom ik ben gewoon te lui!)

Mijn kertpakket is trouwens ook binnen gekomen, heb ik deze week pas besteld, ik gok erop dat ik een jongetje krijg, want ik heb een soort hobbelpaard in de vorm van een brandweerauto besteld (ik vond hem zooooooooo leuk :oops: ) maar goed, als het een meisje wordt zal ze het vast ook wel leuk vinden...

Bambi80
24 February 2010, 16:29
komt dat even mooi uit dat je sinds deze weken halve dagen werkt. Kun je er nu wel de energie voor vrij maken. :D
Volgens mij vinden die kindjes hobbelen sowieso leuk!!!

lonnekeleoni
24 February 2010, 16:41
Hij is net in elkaar gezet en is zo schattig......

lonnekeleoni
24 February 2010, 17:33
Hier een plaatje van mijn kerstpakket (hoop dat het lukt)

http://www.jip-collection.com/index.php ... returnurl= (http://www.jip-collection.com/index.php?id=53&groep=1010/index.php?id=53&command=bekijk&groep=1010&config=artlijst&rec=35&vormgeving=KIDS&returnurl=)

lonnekeleoni
24 February 2010, 17:50
Nou Marieke, ben ineens heel nieuwsgierig geworden, Hugo heeft de doos met kleding van zolder gehaald en ik ga nu kijken wat erin zit, spannend....

Bambi80
24 February 2010, 17:59
mooie hobbelbrandweerwagen hoor!!!

hoop dat er veel leuke kleertjes in die doos zitten.

Ik ben in ieder geval helemaal verliefd op het binnengekomen pakje. Deze ga ik meenemen in de ziekenhuiskoffer.

Sively
24 February 2010, 19:58
kan familie dan daar kleding kopen die je op het lijst hebt gezet om cadeau te geven?
Je kunt altijd tegen die tijd ook via internet veel bestellen. De eerste dagen kom je toch wel door. Ik heb veel via kleertjes.com. Daar staat echt gigaveel van alle merken. Kun je ook selecteren op maat, geslacht, jaargetij, soort kleding e.d. Het was bij mij ook iedere keer binnen 5 dagen binnen.
Ja, familie en vrienden kunnen daar kleding van kopen. Ze kunnen natuurlijk ook spullen kopen die niet op de lijst staan, maar door de lijst weten ze natuurlijk wel wat we mooi vinden. De lijst komt in een winkel te liggen waar ze veel babyspullen en speelgoed hebben en kan ook via internet geraadpleegd worden. Wat er niet gekocht wordt, hoeven we bij het afsluiten van de lijst niet te kopen. We krijgen wel een tegoedbon van 10% van wat er van de lijst gekocht is. Wordt een geboortelijst leggen in Nederland niet gedaan?

Met iedereen alles goed?

Bambi80
24 February 2010, 20:56
ik ken het niet in ieder geval

draakje78
24 February 2010, 22:04
ik ken zo'n geboortelijst ook niet, maar idd wel van iemand anders uit belgie ook gehoord

leoni wat een vreselijk leuke hobbelbrandweerwagen

ik heb een been dat in brand staat niet normaal meer en ik zit al aan mn dosis paracetemol voor vandaag
hoop dat de nacht een beetje gaat
gelukkig morgen niks op de planning, behalve 2 uurtjes werken bedenk ik me nu

maar goed komt ook wel weer goed ben allang blij dat het niet meer zo koud is

Bambi80
24 February 2010, 22:21
komt dat door het stoombad??

Bente
25 February 2010, 09:30
Leuk die brandweerauto!!

ik ken wel het idee dat je in een winkel een lijst laat aanleggen met dingetjes die je graag zou willen hebben en dan kun je tegen iedereen zeggen dat ze in die winkel iets kunnen gaan kopen.
is ongeveer hetzelfde toch?
Over 2 weekjes komen de meubeltjes ik kan niet wachten!!!!
Gisteravond weer bij VK geweest, alles in orde, bloeddruk goed, ijzer goed, glucose goed, hartje van de kleine goed, groei ook goed en en en ...... hij/zij ligt niet meer in stuit, maar in de juiste positie, detail hij/zij ligt erg laag dus al met het hoofdje in mn bekken hahha, wij gaan over 2 weken voor de 3d echo, maar grote kans dat ze daar dus niets kunnen aangezien het hoofdje verstopt zit, ben benieuwd!

draakje78
25 February 2010, 11:38
komt dat door het stoombad??
zou kunnen, maar ook de les was pittig en ik ben gewoon niet helemaal lekker in mn vel
of de omslag van het weer, of ik heb teveel gedaan noem het allemaal maar op

wel redelijk geslapen vannacht, ik blijf wel heeel erg moe, gewoon extra rustig aan doen vandaag

leonec
25 February 2010, 16:55
ik koop niet teveel in maat 50...veel vrienden en familie kregen een kindje van 52 of 53 centimeter,,,dan heb je weinig aan maat 50...

koop wel een pakje maar meer ook niet, dan kopen we het later wel bij....

lonnekeleoni
25 February 2010, 16:57
Hey,

Volgens mij heb ik hier al een tijdje niets meer gehoord van Naatje, iemand enig idee hoe het met haar gaat?

Groetjes Leoni

BQ1986
25 February 2010, 21:24
Het ligt er idd aan hoe snel je kindje groeit dus met een maand of 6 zal die in 68 zitten..
Ik heb van alles maten lange en korte mouwen... hier in nederland kun je het weer niet van te voren bestellen :D
En onder de korte mouwen kun je weer een romper met lange mouw doen als het wat frisser is.. dus komt helemaal goed!

Heb echt vanalles aan kleding, pyama's, boxpakjes, van die zachte pakjes voor in het begin dus maat 50/56 en dan heel veel leuke kleding zoals broekjes, overhemdjes etc :D Dit is voornamelijk maat 62, waarvan sommige merken groter vallen en andere weer kleiner. Dit blijft toch een gok!

Tja vind het gewoon leuk om te kopen :D Al heb ik nu de laatste weken niets meer gekocht, heb een koopverbod hahaha

Vriendin in het Zuiden vertelde mij dat ze daar standaard een groeiecho doen.. Pfff... ik wil ook!:)
Ga er gewoon om vragen volgende week donderdag bij de VK.

leonec
26 February 2010, 09:27
Leeftijd baby Maat
0-2 maanden 50-56
2-4 maanden 62
4-6 maanden 68
6-9 maanden 74
9-12 maanden 80
12-18 maanden 86

=zag ik op een site ;)

Bambi80
26 February 2010, 09:35
oh oh......dan had ik 50 niet hoeven kopen en heb ik van 56 te veel.

Indootje
26 February 2010, 11:47
@Bente, fijn dat het bij de VK allemaal goed was. Jammer dat je de 3D echo zo laat heb, daarom adviseren ze ook tussen de 24 en 28 weken een 3D echo te doen. Maar ach, zal vast wel goed komen hoor, denk dat je genoeg zult zien :-)

Ik moet eens even kijken van welke maten ik hoeveel kleertjes heb. Weet wel dat ik vorige week van mijn moeder redelijk wat in maat 50/56 heb gekregen en ik denk dat je die maat ook niet zo snel van anderen zult krijgen. Verder ook nog wat grotere maten, maar ik ga nog wel van die kleinste maat meer bijkopen. Ik was 48 cm bij de geboorte en mijn vriend 49 cm, dus denk wel dat in het begin nodig zal zijn voor onze kleine :-D

@BQ, ik weet niet precies wat er met groeiecho wordt bedoeld, maar ik weet wel dat mijn VK bij mijn vorige controle zei dat ze met ongeveer 35 weken weer een echo maken om te kijken hoe het kindje ligt enzo.

Oh ja, we zijn uit de naam!!! Jeeee, was eigenlijk een naam die we vanaf het begin al op ons lijstje hadden, dus das mooi :lol:

Van de week het kraampakket gehad. Pff, als je dat allemaal bekijkt komt het wel dichtbij hoor! Dus maar weer gauw ingepakt in een hoek gezet. Ik heb er trouwens als cadeau zo'n TummyTub bij gekregen.

Nou, vandaag druk aan het pakken en morgen op vakantie! We gaan naar een huis in Frankrijk die van de ouders van een vriendin van mij is. Alle vrienden gaan skien/snowboarden en ik ga lekker relaxen, uitslapen, in bad, boekje lezen, films kijken! :-D Onwijs jammer dat ik niet kan gaan skien, maar dit vind ik ook een goeie tweede ;-)

Dus als ik niet meer hier kan komen dan zeg ik: tot 7 maart!
En iedereen heeeel veel sterkte met alles en dat alle kleintjes nog lekker blijven zitten voorlopig!

Indootje
26 February 2010, 11:49
Ik hoop inderdaad dat het goed gaat met Naatje trouwens... :roll:

draakje78
26 February 2010, 12:05
indootje fijne vakantie

ik moet idd de injecties 2 a 3 maal in de week :cry: moet steeds 3 dagen tussen zitten dus even puzzelen hoe we dat gaan doen...

draakje78
26 February 2010, 12:05
ow en ik hoop natuurlijk ook dat het goed met naatje gaat!

Andrea80
26 February 2010, 12:17
Hello,

Ben ook wel benieuwd hoe het met Naatje is.

Hier heb ik temaken met een erg druk kindje al een paar dagen.
Hij/Zij schopt dat het een lieve lust is.

Gisteren tijdens het zwangerschapszwemmen zat ie continu tegen mijn maag aan.
Gevolg: de hele tijd last van maagzuur!!

't is leuk om het te voelen maar af en toe vindt ik dat ie maar even moet gaan slapen. ;)

Ik heb trouwens een druk weekend voor de boeg.
Vanavond eten bij mijn ouders. Morgen ochtend mijn ouders naar schiphol brengen (ze gaan voor 5 weken naar australië, naar mijn broer die daar woont). Morgen avond eten bij een vriendinnetje en haar man.

Ik denk dat ik zondag maar helemaal niets meer ga doen! :D

nou groetjes iedereen en een fijn weekend
Andrea

Bente
26 February 2010, 13:07
ja, indootje, ik had die afspraak eerst ook met 27 weken gepland, maar toen had ik een dubbele afspraak gemaakt dus moest ik de echo afzeggen en hadden ze pas plaats over 2 weken, we zullen wel zien.
Zolang alles maar goed gaat, das het belangrijkste.

ik weet al niet meer wie, maar fijne vakantie!
mijn geheugen laat me echt in de steek, sorry...

lonnekeleoni
26 February 2010, 20:23
Hey dames,

Even een vraagje: Kan het al zo zijn dat de kleine al aan het indalen is? Ik voel de laatste dagen regelmatig steken in mijn vagina (net of iemand er met een mes insteekt) zit echt heel irritant. Kan dit gevoel al met indalen te maken hebben? Heeft een van jullie dit ook/ook gehad?

Groetjes Leoni

Bambi80
26 February 2010, 21:02
Met andrea ook gelukkig alles weer goedgekeurd!! lastig van het maagzuur! Gebruik je er ook iets tegen?

lonnekeleonie... Heb je ook druk op je blaas erbij. Ik dacht dat indalen wel gepaard gaat met voorweeen of iets. Klinkt meer als banden/bekkenpijn als ik op internet kijk. Het kan al wel! schijnt dat eerste kindjes eerder indalen.

Indootje...fijne vakantie.

Bente...jij hebt je 3d echt laat ja. Maar hopen dat je dan nog goed beeld hebt! maar goed als je wel tussen de 26 en 30 weken gaat is dat ook nog geen garantie dus..

Draakje....je krijgt het er maar druk mee met die injecties. Hopelijk helpt het wel snel!!

Hier is het babykamertje en de box geleverd!! helemaal leuk!! Het staat ook allemaal in elkaar!! Ben er wel van onder de indruk!!! Het komt zo dichtbij. Straks ligt ons kindje gewoon in dat bedje!! Ik had er traantjes van in mijn ogen.
Ik heb trouwens ook de draagdoek binnen. Een lodger shelter in aquamarijn blauw. Hij is zo mooi. Heb ook een lodger wrapper. Die is wel handig om het kindje in te rollen tijdens het voeden en kan later gebruikt worden als speelkleed. Wel duur spul trouwens. Verder heb ik een rooie luiertas en rood dekentje binnen voor bij de blauwe maxi cosi wandelwagen. Staat wel leuk denk ik. Voel me wel weeeeeeeer beroerd (sorry, komt weer gezeur aan!!!!). Korte nacht gehad, te druk met kamertje bezig geweest. Daardoor moe, misselijk, last van bekken en die spier in mijn buik is weer in de kramp geschoten. Verder heb ik echt zo'n emo-bui dat ik zo moet wennen dat we een kindje krijgen!!!

draakje78
26 February 2010, 21:10
leoni ik heb werkelijk geen idee, maar het klinkt in ieder geval niet fijn!

Marieke geweldig klink je over je kamertje en box en alle bijbehoren!
Heerlijk van genieten, wel balen dat die spier weer in kramp is en alle andere pijntjes enzo
maar idd wat een raar idee he dat er straks een kindje, wat zeg ik jullie kindje in komt te liggen!

andrea goed gekeurd! da's mooi!

ik ben in mn hoofd de kast en commode aan het indelen maar heb eigenlijk geen idee van wat praktisch is

cassie247
26 February 2010, 21:33
Ik vroeg me idd ook af hoe het met naatje zou zijn, hopelijk is alles goed met haar meisjes!
Zelf heb ik nog een echo gehad en alles was gelukkig goed, hij had al haartjes :) en liep nog steeds voor op de groei, maar niets om me zorgen over te maken. Jullie klinken allemaal nog echt actief...ik ben de laatste week niet voorruit te branden! Ik wil nix anders dan slapen, en er moet nog genoeg gebeuren! Ik hoop dat ik nog een energie spurt krijg haha, en ik weet niet meer wie het zei maar MAAGZUUR vreselijk! Ik word er helemaal knetter van! maar goed dames we zitten in het derde trimester, wat gaat het snel! liefs!

draakje78
26 February 2010, 21:42
wat betreft maagzuur heb ik een middeltje (drankje) bij de apotheek gehaald, dat werkt als een tierelier, maar ben de naam even kwijt
rennies raadde ze eigenlijk af, maar ook het waarom weer vergeten :oops:

Bambi80
26 February 2010, 21:54
je bedoeld vast antagel! ligt hier ook voor het geval dat.

het enige wat ik weet over de indeling is dat ik de luiers, hydrofiele luiers, washandjes en thermometer bovenin doe. Die moeten binnen handbereik als je aan het wassen en verschonen bent.

draakje78
27 February 2010, 12:58
ow dat zo zou kunnen dat het antagel is, het werkt wel echt goed!

zo zat ik ook wel een beetje te kijken, rompertjes, sokken en mutsjes ook maar in de commode
en "echte" kleertjes dan maar in de kleren kast
dingen die ik niet veel of in ieder geval niet dagelijks nodig heb onderaan want daar kan ik het slechts bij

Bambi80
27 February 2010, 13:24
ik heb eigenlijk alleen de commode en 2 kleine planken in een kledingkast aan ruimte.

over indalingsweeen;
Indalingsweeën kunt u voelen als een scherpe stekende pijn in uw liezen of als pijn of krampen in de onderbuik, maar sommige zwangeren voelen er helemaal niets van. (las ik op internet).

hebben jullie al gehoord van de zware aardbeving in chili? de familie van mijn schoonzusje woont in dat stadje wat zwaar getroffen is. We weten helemaal niet hoe het met ze gaat!!!! Maak me best zorgen.

BQ1986
27 February 2010, 14:16
Niets over meegekregen, verschrikkelijk!
Kan me voorstellen dat je in spanning zit!

Wat betreft de kast, hier hebben we een commode met 5 lades dus luiers, rompertjes, hydrofiele doeken etc liggen hierin!
Kleding hangt in de kledingkast.. Ga in mijn verlof alles maar eens wassen en goed verdelen :)

Hebben jullie de box ook al staan of wachten jullie daar nog even mee?
Wij halen hem eind maart op! Dan is het helemaal wachten op.... ;)

draakje78
27 February 2010, 14:38
marieke ook hier je even een knuffel brengen!

ik heb 4 grote planken geloof ik in de commode en in de kast natuurlijk hang en ook nog weer een stuk of 5 a 6 leg planken

Bambi80
27 February 2010, 16:05
hmmmm.....ik begin me ook af te vragen of het kindje aan het indalen is. Ik liep net naar de etos en had toch krampen in mijn onderbuik. Erger dan menstruatiekrampen en iets trekkerig. Had het een keer of 6. Heb ook maar even mijn onderbroek verwisseld, want voor hetzelfde geld zat die gewoon te strak, maar....Of ik heb gewoon blaasontsteking, maar dat denk ik niet omdat ik niet vaker kleine beetjes hoef te plassen. Ben erg benieuwd wat het was eigenlijk.....

Snow
27 February 2010, 16:46
hmmmm.....ik begin me ook af te vragen of het kindje aan het indalen is. Ik liep net naar de etos en had toch krampen in mijn onderbuik. Erger dan menstruatiekrampen en iets trekkerig. Had het een keer of 6. Heb ook maar even mijn onderbroek verwisseld, want voor hetzelfde geld zat die gewoon te strak, maar....Of ik heb gewoon blaasontsteking, maar dat denk ik niet omdat ik niet vaker kleine beetjes hoef te plassen. Ben erg benieuwd wat het was eigenlijk.....

klinkt wel zo. ik dacht ook dat ik een blaasontsteking had en toen lag het kindje opeens dieper volgens de VK..

Sively
27 February 2010, 19:56
Denk dat het harde buiken zijn. Vroeg donderdag aan mijn gyn wat harde buiken waren en kreeg toen de uitleg dat je het kon vergelijken met menstruatiekrampen, maar dan pijnlijker en telkens van korte duur (een minuutje ofzo).

draakje78
28 February 2010, 10:01
of toch een beetje idd voorweeen, jullie zitten natuurlijk wel rond de 30 weken?
wanneer weer naar de controles? misschien dat de vk of gyn wat meer erover kan vertellen?

Bambi80
28 February 2010, 10:12
wat het ook is....het lijkt dus wel op wat voorbereiden werk.
Ik heb ze gisteravond ook een keer of 3 gehad. Vannacht ging het vrolijk door. Heb in mijn slaap krampen gevoelt. Nu nog een beetje in combi met een beurs gevoel in mijn kruis/last van mijn bekken. Ik zie nog geen link tussen harde buik en kramp, maar merk wel dat mijn buik
de ene keer gespannen / harder voelt en dan weer soepeler is. Ik heb donderdag controle bij de gyn. dan zal ik het vragen.

Met de familie van mijn schoonzusje is alles in orde gelukkig!!!!

en ik heb nog geweldig nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn vriend heeft mij gisteren ten huwelijk gevraagd!!!!!! En natuurlijk heb ik ja gezegd!!!!
Hij had een cadeautje voor mij en ik dacht dat het voor mijn verjaardag was. Ik maak het open en zie een canvasdoek met allemaal foto's van ons met in het midden trouwringen. Dus ik kijk hem aan.........wat is dit dan......Hij zo er hoort nog wat bij.......want ik wil je wat vragen!!!! hij zat inmiddels op zijn knieen op de grond voor me!!!! en vroeg dus of ik met hem wil trouwen. Ik had niet verwacht dat het zo'n emotioneel moment zou zijn, want we hadden allebei de tranen over de wangen lopen. We wisten van elkaar dat we met elkaar wilde trouwen, maar het was nog zo'n verassing