PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Sively
28 February 2010, 10:56
Hey Marieke, wat een geweldig nieuws!!! Een mooier 'verjaardagscadeau' kan je je niet wensen! Proficiat!!!

lonnekeleoni
28 February 2010, 11:08
Marieke: Dubbel gefeliciteerd dan maar! Wat lief zeg! Geniet ervan vandaag!

Dikke knuffel van mij!

Bambi80
28 February 2010, 11:29
jjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaah!
en dinsdag is het jullie dag lonnekeleoni!!!!
heb je er al zin in???

leonec
28 February 2010, 12:35
hej marieke wat leuk zeg !!!! GEFELICITEERD hoor :D :D :D :D

lonnekeleoni
28 February 2010, 13:32
Ja, ik begin er echt al zin in te krijgen, dan mag ik eindelijk mijn mooie ring om! :D

Het is wel raar hoor en het dringt nog niet helemaal tot me door dat het over 2 dagen alweer zover is...

leonec
28 February 2010, 14:46
Ja, ik begin er echt al zin in te krijgen, dan mag ik eindelijk mijn mooie ring om! :D

Het is wel raar hoor en het dringt nog niet helemaal tot me door dat het over 2 dagen alweer zover is...

ohh wat leuk over 2 daagjes al....(houden jullie een feest ?) heeeeeeeeel veel plezier en geniet van de dag :D

draakje78
28 February 2010, 16:33
aaaaahhhh wow Marieke, wat een super verrassing!
Hartelijk gefeliciteerd met En je verjaardag En dit mooie huwelijksaanzoek en daardoor voorgenomen Huwelijk

ik ben gewoon helemaal blij voor jullie!

en leoni bijna zover, ben benieuwd naar jullie ringen!

Fiemo
28 February 2010, 17:09
Wow Marieke, zit hier helemaal met tranen in mijn ogen.. wat een romantisch en emotioneel aanzoek zeg..
GEFELICITEERD!!

En Lonnekeleoni.. heel veel plezier en gelukkig dinsdag.. ik hoop dat het zonnetje dan een beetje gaat schijnen!

cassie247
28 February 2010, 17:47
Gefeliciteerd Marieke! Wat een ontzettend leuk aanzoek :)
liefs

BQ1986
28 February 2010, 18:04
Geweldig! :D Gefeliciteerd marieke!

Lonnekeleonie alvast een hele mooie dag gewenst dinsdag!

Andrea80
28 February 2010, 18:08
Marieke gefeliciteerd!!!!!!!! :D :D

Leoni alvast een fijne dag gewenst!!

groetjes Andrea

Beebie_Wish
1 March 2010, 07:39
Marieke, van harte gefeliciteerd ;) . En wat een erg leuke maar vooral emotionele verrassing hoe je vriend je gevraagd had ;) .

Wij gaan voorlopig nog niet trouwen (willen het wel maar eerst nog flink sparen) ivm wij graag ver weg ergens in de VS willen trouwen en dan geen binnen locatie maar heerlijk buiten op een mooi natuurgebied. En ja daar moet ook ff nog genoeg voor gespaard worden, wel als het dan eindelijk zover is dan heb ik mijn trouwjurk ook al uitgekozen namelijk een die afkomstig is uit de VS en ook alleen daar gemaakt word.

Maja eerst lekker straks genieten saampies van onze kleine natuurlijk :D .

Hier gaat alles wel goed gaat echt snel moet namelijk nog maar 9 weken (misschien uitloop maja kan ook iets eerder zijn natuurlijk) dus word spannend, wie van ons zal de eerste worden/zijn :D . Ik denk dat naatje de eerste zal worden van mei 2010 (hoe gaat het met naatje eigenlijk)????

Hier gaat alles nog steeds goed heb eigenlijk niks te klagen nog hihi eigenlijk mag ik wel trots zijn op deze zwangerschap, en dat ben ik natuurlijk ook hihi...Wel word beebie lekker druk en voel ik vooral bovenin de beentjes/voetjes en onderin de armpjes/handjes hihi...

Ik heb nog geen flauw idee of beebie al wat ingedaald is of niet ach vrijdag a.s. bij de controle zullen we het wel weten hihi... ;)

Beebie_Wish
1 March 2010, 07:40
En Leoni, voor jullie een ontzettend mooie dag toegewenst hoop natuurlijk op absoluut mooi lente weer alvast ;)

Bente
1 March 2010, 08:24
Hee Marieke, gefeliciteerd zeg, wat origineel ook, leuk!

Hier verder niks nieuws, voel me nog steeds prima, wel idd bij het plassen druk dus misschien dat de kleine al aan het indalen is geweest? ik heb geen idee.
Het enige waar ik echt last van heb, zijn over-emotionele buien, verschrikkelijk, zal wel weer overgaan hoop ik tenminste.

Fijne werkweek!

Miesje78
1 March 2010, 09:36
@Mariekepiek; GEFELICITEERD!!! Helemaal leuk voor jullie. Hebben jullie al een beetje bedacht wanneer en hoe enzo??

@lonnekeleonie; heeeeeel veel plezier morgen! Geniet ervan en maak er de mooiste dag van jullie leven van!
Enne.. ik loop nu 'al' 3,5 maand met mijn mooie ring om en ben er nog steeds zo blij mee en trots op als de eerste dag :D .

Verder alles ok. Ik vind het wel heel snel gaan allemaal en heel spannend dat er dalijk zo'n klein wurmpje in ons mooie kamertje ligt! Maar goed, alles is klaar. Nu ik nog.... Haha.
2 vriendinnen zijn trouwens net bevallen. 1 op de uitgerekenede datum, en de eerste was ook al op de uitgerekende datum! Hoe krijgt ze het voor elkaar. Zij hebben ook beide een meisje en eentje heeft een naam gekozen die wij ook op ons lijstje hadden! Gelukkig hebben we toch voor een andere gekozen, stel je voor!
Wel heel leuk, binnenkort op kraamvisite dus! Helemaal zin om die kleintjes te zien en vast te houden. Nog even en wij hebben dat ook!!

BQ1986
1 March 2010, 20:22
Hier ook zoiets miesje, 3 vriendinnen bevallen in april van een jongejte..
Ben als de dood dat er 1 met dezelfde naam komt hahaha..

Hoe gaat het met jullie?

Hier alles lekker, werken begint nu lichamelijk wat zwaarder te worden maar mag niet klagen :D

Nadine
3 March 2010, 10:05
Gefeliciteerd Marieke en Lonnekeleonie!

Het is zo leuk om te trouwen :D ..kan er nu ook over meepraten ;)

Hier net een enorme mentale dip gehad. Waar blijft die roze wolk nou?! Ik voel me soms ontzettend boos, om niets en om niemand. Nu gaat het wel weer, maar het is zo ontzettend naar. Ik heb niets tegen ons kindje-op-komst, maar was de buik echt even he-le-maal zat! Door die buik zit ik met de hormonen en de stemmingswisselingen. Het voelt alsof ik mezelf niet meer ben, echt heel naar :cry:

Laat het na de bevalling (liever eerder) maar over zijn, want zo is het echt niet leuk meer :roll:

Ik hoop niet dat jullie je zo voelen :|

leonec
4 March 2010, 07:48
bah vervelend nadine dat jj je zo voelt....

ik heb er geen last van, zit nog steeds erg hoog op een roze wolk...ben alleen soms wat onzeker ( hoop dat alles goed gaat met de bevalling enzo...)

heb ook niet echt last van me buik, zit me nog niets in de weg...

da-silva
4 March 2010, 08:55
Ik herken die roze wolk ook niet echt. Tuurlijk vind ik het super dat ik m'n kleintje voel en dat mensen opmerkingen maken over mijn buik. Maar ik loop ook niet de hele dag met een dikke glimlach te stralen ofzo.
Ik heb ook zo m'n moodswings en kan soms ineens janken om iets kleins. Onze mannen hebben wel wat te slikken, haha
Ik wordt ook enorm sjachrijnig van m'n slaapritme. Ik slaap licht, wordt wel 6 keer per nacht wakker om niks en moet dan ook nog 3 keer eruit om te plassen. Uitstappen wordt er ook niet gemakkelijker op met die dikke buik waardoor je meer moeite moet doen en het resultaat is dat ik niet meer slaapdronken naar de wc loop en dus ook niet sneller inslaap. Dan ben ik echt wakker! Ik droom daarnaast ook de meest bizarre dromen die ik dan weer niet kan loslaten. Zo droomde ik vanacht dat ik het voetje van babe door de buik heen kon pakken. Dit ging later over in zijn gezicht en even later had ik ineens de baby in m'n handen. Hij kon al praten enz, maar de navelstreng zat nog in mij. Het duurde uren voordat de dokter kwam. Ik helemaal in paniek omdat ik 11 weken te vroeg was en en er nog geen spullen klaar staan in de kamer enz. Pffffff.... VERMOEIEND!
Toen ik vanmorgen wakker werd had ik het dus ook even helemaal gehad met de zwangerschap...

Zo, ik heb even lekker kunnen spuien, dat helpt ;) Nog 11 weken te gaan....

Beebie_Wish
4 March 2010, 09:39
Ik vraag me ook wel eens af van waar blijft die roze wolk nou :oops: . Want ook hier een die snel aangebrand is (terwijl ik dat voorheen nooit had), vriendlief heeft echt veel te verduren nu zo met mijn zwangerschap :cry: .
Ik word ook s´nachts wel tig keer wakker en meeste keren omdat ik dan naar de toilet moet maar als ik dan eenmaal weer lig moet ik alweer plassen aaaarghhh ... Maar goed, misschien komt de roze wolk zeer binnenkort ik word wel helemaal blij als ik die fijne zon buiten zie en heerlijke blauwe lucht hmm denk dat dat me wel weer wat goed maakt haha.

Ik voel me ook nog op en top fit wel is beebie nog steeds ontzettend druk hihi, s´avonds als ik op de bank zit dan lijkt mijn buik wel een grote golfslagbad :D . En ik heb helaas enkel alleen s´avonds enorme last van maagzuur maar goed voor de rest heb ik niks te klagen, oh ja ook als ik bijv netjes buk om iets op te rapen dan krijg ik ineens een harde schop en dat is al een aantal weken zo :) .

Morgenochtend controle (hoop dat mijn urine goed is en ook mijn bloeddruk) en met beebie natuurlijk :mrgreen: . En morgenavond voor 2e keer voor 3D/4D hopen dat beebie nog niet ingedaald is hihi we willen graag het hoofdje nog wel even kunnen zien natuurlijk :) .

En vanaf zaterdag a.s. is het voor mij nog maar 8 weekjes te gaan :o :D

Bambi80
4 March 2010, 10:13
nadine....gaat het nu weer wat beter met je???? Nog 9 weken voor jou!!

Miesje en BQ gefeliciteerd met de bevallen familie/vriendinnen.

da-silva...ineens toch last van nesteldrang dat het ineens toch in orde moet zijn allemaal?

Hier net bij de gynaecoloog geweest voor controle. Bloeddruk 110/80. De baby wordt nu geschat op 2100 gram en dat was 2 weken geleden nog 1300 gram.... Wat gaat dat hard eigenlijk. Verder ligt ie met zijn hoofdje naar beneden, maar hij kan nog alle kanten opdraaien.

Nadine
4 March 2010, 11:00
Ja, ben weer gelukkig :roll: wat een rolercoaster ;)

Ik vraag me af of ze bij mij ook gaan schatten hoeveel de kleine weegt. Ik had begrepen dat alle controles vanaf nu hetzelfde zijn:
- urine onderzoeken
- bloeddruk meten
- hartslag baby luisteren
- wegen
- en de ligging van de baby voelen

Eerst hielden ze de groei van de baarmoeder nog bij: van schaambeen tot onder of boven je navel.
Maar nu zit mijn baarmoeder al onder mijn ribben.
Zonder echo kunnen ze het gewicht van de baby toch niet schatten?

Bente
4 March 2010, 12:21
hehe, dames wat vervelend dat jullie roze wolk een beetje uit het zicht is geraakt.
ik zit er nog bovenop gelukkig, ben wel behoorlijk opgefokt als iets niet gaat zoals ik het me had voorgesteld en af en toe als ik aan de bevalling denk krijg ik een heel eng gevoel in mn buik, dus maar niet teveel aan denken dan.
kreeg een e-mail met allemaal info van Wij jonge ouders, bah, als je leest wat er tijdens en na de bevalling allemaal met je gebeurd................ getver, daar moet ik echt nog ff niet aan denken.

Nog 10 weekjes genieten van het getrappel van de kleine in mn buik, ik heb geen idee, wat hij/zij weegt of hoe groot hij/zij is, toch maar eens aan VK vragen de volgende keer.
Ben deze week ook weer met de fiets naar het werk gekomen, meteen wind tegen natuurlijk, pfff, maar wel wel lekker weertje, helaas wordt het morgen weer minder hoorde ik net!
Ben inmiddels zo'n 10 kilo bijgekomen, hm, jullie?

volgende week komen de meubeltjes.............. kan niet wachten.............................

lonnekeleoni
4 March 2010, 13:52

da-silva...ineens toch last van nesteldrang dat het ineens toch in orde moet zijn allemaal?

Hier net bij de gynaecoloog geweest voor controle. Bloeddruk 110/80. De baby wordt nu geschat op 2100 gram en dat was 2 weken geleden nog 1300 gram.... Wat gaat dat hard eigenlijk. Verder ligt ie met zijn hoofdje naar beneden, maar hij kan nog alle kanten opdraaien.

:shock: 2100 gram! Dan ligt hij behoorlijk voor qua groei of niet??? Hebben ze daar nog iets over gezegd? Verder was dus alles goed, gelukkig maar!

Bambi80
4 March 2010, 14:19

:shock: 2100 gram! Dan ligt hij behoorlijk voor qua groei of niet??? Hebben ze daar nog iets over gezegd? Verder was dus alles goed, gelukkig maar!

ze heeft er weinig over gezegd, behalve dat het een schatting is en nooit nauwkeurig.
Maar zag op internet dat een baby tussen 29-32 weken zwangerschap tussen de 1400 en 2100 gram weegt. En mijn baby volgt sowieso de bovenste lijn op de groeicurve, dus loopt ie wel voor ja. Maar het kan best zijn dat ie in werkelijkheid lichter is omdat het een schatting is (kan dus ook zwaarder zijn!! oei) Hoefde in elk geval geen suiker te gaan prikken.

Bambi80
4 March 2010, 14:21
Ja, ben weer gelukkig :roll: wat een rolercoaster ;)

Ik vraag me af of ze bij mij ook gaan schatten hoeveel de kleine weegt. Ik had begrepen dat alle controles vanaf nu hetzelfde zijn:
- urine onderzoeken
- bloeddruk meten
- hartslag baby luisteren
- wegen
- en de ligging van de baby voelen

Eerst hielden ze de groei van de baarmoeder nog bij: van schaambeen tot onder of boven je navel.
Maar nu zit mijn baarmoeder al onder mijn ribben.
Zonder echo kunnen ze het gewicht van de baby toch niet schatten?

Bij mij doen ze bovenstaande controles niet standaard eigenlijk. Alleen bloeddruk, hartslag en ligging is standaard.
Bij mij doen ze ook niet meer de groei van de baarmoeder bekijken.
De gewichtsschatting doen ze bij mij middels een echo inderdaad. Ze meten dan de omtrek van het buikje en hoofdje en de lengte van het bovenbeen.

Bambi80
4 March 2010, 14:25
hehe, dames wat vervelend dat jullie roze wolk een beetje uit het zicht is geraakt.
ik zit er nog bovenop gelukkig, ben wel behoorlijk opgefokt als iets niet gaat zoals ik het me had voorgesteld en af en toe als ik aan de bevalling denk krijg ik een heel eng gevoel in mn buik, dus maar niet teveel aan denken dan.
kreeg een e-mail met allemaal info van Wij jonge ouders, bah, als je leest wat er tijdens en na de bevalling allemaal met je gebeurd................ getver, daar moet ik echt nog ff niet aan denken.

Nog 10 weekjes genieten van het getrappel van de kleine in mn buik, ik heb geen idee, wat hij/zij weegt of hoe groot hij/zij is, toch maar eens aan VK vragen de volgende keer.
Ben deze week ook weer met de fiets naar het werk gekomen, meteen wind tegen natuurlijk, pfff, maar wel wel lekker weertje, helaas wordt het morgen weer minder hoorde ik net!
Ben inmiddels zo'n 10 kilo bijgekomen, hm, jullie?

volgende week komen de meubeltjes.............. kan niet wachten.............................

Ik lees ook mee met april forum en daar is de eerste dus al geboren met 34 weken zwangerschap. Toen kreeg ik ook wel even zo'n kriebelig/ angstig gevoel hoor. Mentaal ben ik nog niet toe aan de bevalling. Dat aftellen hoort er toch ook bij en je verwacht het gewoon nog niet zo vroeg. Ga wel voor de 34 weken mijn ziekenhuistas klaarzetten maar. Over tijdens en na de bevalling denk ik nog maar niet teveel na. Had wel vandeweek tijdens de samen bevallen cursus dat de ruggenprik me zo tegenvalt. Na die info, denk ik daar niet meer zo makkelijk over.
Ik ga trouwens vanavond voor een nieuwe fiets kijken. Die wil ik ook nog wel uitproberen voor de bevalling. Moet het wel van dit weer blijven ja.

lonnekeleoni
4 March 2010, 16:42
Pff jeetje alweer de eerste bevallen van het april clubje, wat gaat dat snel. En nummer 2 krijgt aankomende maandag toch een keizersnede? Dan zijn er alweer 2 van dat forum bevallen :o :o :o

Als ik dat lees raak ik ook wel een beetje zenuwachtig, ook voor ons komt het dichtbij!

Volgens mij is Naatje trouwens nog niet bevallen en is ze nog thuis (als ik haar hyves zo bekijk) maar ik denk dat het daar wel behoorlijk spannend is en dat ze erg rustig aan moet doen.

Ben benieuwd wanneer de eerste baby(s) van ons clubje worden geboren, maar ik hoop dat ze allemaal nog een tijdje blijven zitten.

Ik ga even snel bijlezen op het april forum!

Groetjes Leoni

BQ1986
4 March 2010, 17:17
Hello allemaal!

Hier vandaag 30 weken :) En een bezoekje aan de VK gehad vanmiddag.
Gaat allemaal goed, bloeddruk en ijzer waren netjes en baarmoeder was ook precies zoals het hoort te zijn.

Heb alleen geen echo meer dus ben benieuwd hoe ze de schatting gaan doen... of kan dat niet zonder echo??

Alles gaat volgens boekje dus geen groeiecho helaas ;)
Zijn koppie zat al tussen de bekken dus dat is allemaal mooi :D

Nog 10 weekjes... heerlijk! Ben het niet echt zat maar zooooooooo nieuwsgierig!

lonnekeleoni
4 March 2010, 19:02
Jeetje, ik lees net een verhaal op teletekst over een jongetje uit Duitsland dat geboren is met 25 weken en maar 275 gram woog en het heeft overleefd! Echt heel bijzonder, lijkt me wel superheftig om mee te maken...

Bambi80
4 March 2010, 19:45
BQ...bedoel je dat je kindje al ingedaald is???

Lonnekeleonie...fijn idee dat zo'n kindje het gered heeft terwijl onze kindjes echt al veel zwaarder zijn dat dat!!

BQ1986
4 March 2010, 20:07
Mariekepiek, klopt indd.. ze voelden (had er 2 vandaag :)) allebei zijn kop al echt vastzitten..
Er kan nog wat veranderen maar dat gebeurd niet vaak zoals ik begreep dus daar ben ik wel blij om!

Las trouwens vd week dat er meerdere waren hier met pijn aan de onderkant van je buik.. dit had ik ook afgelopen week. dus denk dat dit het resultaat is ;)

Bambi80
4 March 2010, 21:13
ja dat waren leoni en ik. Maar bij mij zit ie in ieder geval niet vast. Leek ook wel alsof ze het een domme vraag vond toen ik vroeg of de baby al was ingedaald. Want die pijn die ik had was teveel in vlagen om te denken dat het inderdaad bandenpijn was. Maar goed...we zullen het volgende keer wel zien. Ben benieuwd wanneer de kleine bij jou nu komt.

BQ1986
4 March 2010, 21:21
Laat hem nog maar even zitten :D hahaha week of 37 vind ik wel lekker ;)

Ja ze zeiden het allebei, dat ze het hoofdje duidelijk aan de onderkant voelde tussen de bekken.
En dat het wel KAN dat die nog omdraait maar dat dat eigenlijk nooit gebeurd.. maar ja geen garantie ;)
Ben erg benieuwd hoe die er over 2 weken bij ligt :D

Moet zeggen dat die heel druk is maar vooral wat hoger in mijn buik dus echt het heen en weer zwaaien met de billen als het ware. haha wel grappig dat gevoel!

Wat raar dat ze het vreemd vond dat je dat vroeg, lees toch echt op veel sites dat het vanaf 30 weken in kan dalen en dat dit zelfs vaak tussen 30-32 weken gebeurd! Dus helemaal niet vreemd!

Wanneer gaan jullie het tasje klaar maken? Als ik dat zo lees in die april topic dan kriebelt het ineens heel erg!
En wat nemen jullie allemaal mee?

Sively
5 March 2010, 09:40
Jeetje, ik lees net een verhaal op teletekst over een jongetje uit Duitsland dat geboren is met 25 weken en maar 275 gram woog en het heeft overleefd! Echt heel bijzonder, lijkt me wel superheftig om mee te maken...
Ik vraag me dan altijd af in hoeverre die kindjes een 'normaal/standaard' leven gaan/kunnen leiden. Ik werk in het buitengewoon onderwijs en daar zien we toch wel heel vaak kindjes toekomen die wegens vroeggeboorte toch wel beperkingen hebben.

Sively
5 March 2010, 09:57
Hey allemaal
Ik vind het nu ook echt spannend worden. Mag er nog niet aan denken dat ons kleintje komt! Dat hij/zij op zijn minst nog maar 7 tot max 10 weken blijft zitten. Bij mij lag het kleintje ook met zijn hoofd naar beneden op de echo vorige week, maar de gyn zei dat dit nu nog niet echt betekende dat hij/zij zo zou blijven liggen. Ons kindje schatte ze op 1405g en 29w1d. Was toen net 29 weken, dus komt mooi uit hé.
Vandaag ga ik voor het eerst naar de kinesist/osteopaat. Heb de laatste week regelmatig last van mijn bekken (denk ik). Weet me vooral 's nachts geen houding te geven en wordt dan soms wakker van de 'pijn'. Het doet niet echt hard pijn vind ik, maar is eerder zo'n zeurende pijn. Ik heb gelezen dat er hier mensen zijn met bekkeninstabiliteit. Is het ook dit dat jullie voelen? Och, ik mag eigenlijk niet klagen, want heb tot nu toe nog maar heel weinig last gehad. Ben momenteel 8 kilo bijgekomen. Dat was volgens de gyn heel goed. Denk gewoon dat het ineens te veel op korte tijd was. In feb namelijk een kilo per week. Heb dus mijn aangekondigde (door gyn en vk) groeispurt gehad.
Gisteren is het zoontje van vrienden geboren. Pal op de uitgerekende datum. Hij heet Lou, meer weet ik momenteel nog niet. Nu zijn wij in principe de volgenden. Dat gedacht alleen al... Het komt echt dichterbij!
Een goed weekend allemaal, met weinig last van zwangerschapskwaaltjes!

Beebie_Wish
5 March 2010, 12:41
Zo vanmorgen weer op controle geweest en alles is prima ... Bloeddruk goed(115/75), urine goed, hartje van beebie goed(140a145 slagen per minuut ... Beebie ligt nog steeds met koppie beneden ;) .

Maar echt moet dat nou echt zo ontzettend veeeeeeel controles want ik heb nog geen 2 weken terug mijn urine toen ingeleverd en deze is goed, en nu moet ik over volgende week weer urine gaan inleveren (vind dat wel een beetje onzinnig, naar ons weten zou dat niet veel anders zijn als laatste keer) maar goed! En zelfde als dat ik volgende week ook weer moet bloedprikken voor op suiker oid en dus 2x prikken terwijl ik dat 2 weken terug ook al had gedaan pfff, denk dan bij ons eigen van alles gaat perfect en is allemaal overduidelijk in orde, dus vind al die controles die dicht achter mekaar uitgevoerd worden wel wat overdreven maar goed!

Kijk als het nou echo´s waren dan zeg ik GEEEEEN PROBLEEM :mrgreen: . Maar al die controles zoveeeeeeeeeeeeel achter elkaar volgend pfff !!

Joyce2911
5 March 2010, 14:20
Zo vanmorgen weer op controle geweest en alles is prima ... Bloeddruk goed(115/75), urine goed, hartje van beebie goed(140a145 slagen per minuut ... Beebie ligt nog steeds met koppie beneden ;) .

Maar echt moet dat nou echt zo ontzettend veeeeeeel controles want ik heb nog geen 2 weken terug mijn urine toen ingeleverd en deze is goed, en nu moet ik over volgende week weer urine gaan inleveren (vind dat wel een beetje onzinnig, naar ons weten zou dat niet veel anders zijn als laatste keer) maar goed! En zelfde als dat ik volgende week ook weer moet bloedprikken voor op suiker oid en dus 2x prikken terwijl ik dat 2 weken terug ook al had gedaan pfff, denk dan bij ons eigen van alles gaat perfect en is allemaal overduidelijk in orde, dus vind al die controles die dicht achter mekaar uitgevoerd worden wel wat overdreven maar goed!

Kijk als het nou echo´s waren dan zeg ik GEEEEEN PROBLEEM :mrgreen: . Maar al die controles zoveeeeeeeeeeeeel achter elkaar volgend pfff !!

Ik heb liever een controle teveel als te weinig...dingen kunnen zo snel veranderen, en ze kunnen er
maar snel genoeg bijzijn denk ik dan.

Beebie_Wish
5 March 2010, 14:38
@joyce ... Dat is ook wel zo en ben ik ook wel met ze eens maar vind het gewoon ff wat vaag omdat ik nog niet zolang geleden terug ook nog had gedaan. Verder is wel goed als ze wat teveel controleren maar goed wat moet dat moet en is allemaal voor een goed doel ;)

Joyce2911
5 March 2010, 14:44
@ BW: weet niet of je weet hoe snel zwangerschapsvergiftiging op kan treden??
Maar dat schijnt allemaal wel snel te gaan...en als je straks wat verder bent moet je
nog vaker op controle, kun je je vast voorbereiden daarop ;)

ik zou dankbaar zijn als ze op tijd ergens achter komen wat kwaad kan voor Ukkie.

Bambi80
6 March 2010, 09:36
dat is niet voor niets hoor al die controles. Op het eind loop je inderdaad meer risico op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet zeggen dat ze bij mij niet zo vaak bloed en urine controleren. Alleen als je bepaalde klachten hebt. Maar beter teveel dan te weinig inderdaad. En ze willen ook gewoon bijhouden hoe de baby het nu blijft doen, de placenta het blijft doen en hoe je lichaam het houdt.

Hier zijn de geboortekaartjes besteld!!! Met een paar weekjes krijgen we de proefdruk. We doen toch geen gedichtje. Tekst is kort maar krachtig!! Geen poespas!

BQ1986
6 March 2010, 11:00
Hier alleen de 1e afspraak urine en bloedtest gedaan.
Afgelopen donderdag alleen ijzer nog een keer getest maar dat was perfect, zelfs nog hoger dan in het begin.

Voel me ook goed dus tja geloof het allemaal wel!

Wij hebben ook de kaartjes besteld.. proefdruk al ontvangen, zo leuk om het kaartje met naam te zien :)

Jullie al bezig met alles gereed maken voor de kleine??

Bambi80
6 March 2010, 11:10
hier alles aan het wassen!!

lonnekeleoni
6 March 2010, 11:43
Fanatiekeling ;) !

Bambi80
6 March 2010, 12:25
af en toe heb ik zo mijn buien!!! Daar moet ik dan ook gelijk gebruik van maken anders gebeurd het niet!!!

BQ1986
6 March 2010, 20:22
Hm ja.. vind het zelf nog iets te vroeg dus doe dat lekker in mijn verlof.
Anders heb ik over 4 weken weer het idee dat ik het moet wassen hahaha..

Staat bij jullie de box al in de woonkamer? :D

Bambi80
6 March 2010, 21:53
hihi! ja ook al!!
alles hier gewassen. Heb niet het gevoel dat ik het tegen die tijd weer moet wassen. Ligt lekker in de kast. Daar kan het toch niet meer vies worden.

BQ1986
7 March 2010, 00:04
Box was er wel aan bij Gardo maar wacht nog even een paar weekjes.. Het is al niet zo groot hier dus met box.. :D

Net de badkamer gesopt hahah :D
Lekker die dutjes tussendoor maar ja dan slaap je savonds ook wat later!

Ik ga in mijn verlof maar lekker aan het wassen, lekker op mijn gemak. Anders blijft het strijkwerk hier weer de hele week liggen omdat er geen tijd voor is. Nog 4 weekjes... lekker idee!

BQ1986
7 March 2010, 11:45
Wat is het rustig hier.. iedereen van het mooie weer aan het genieten?
Hier het balkon aan het schoonmaken, nu eventjes pauze.. :D

leonec
7 March 2010, 12:20
allemaal nesteldrang hier :D heb ik al weken last van :D deze week eindelijk laminaat in keuken en hal en daarna alles soppen samen met een vriendin....

bij mij is alleen in het begin bloed geprikt ( geen urine controle :roll: )

dinsdag weer bloedprikken en een spuit ( heb bloedgroep b - negatief namelijk)

liefs

BQ1986
7 March 2010, 12:23
Lekker is dat heh! :D

Twijfel of ik het balkon ga afmaken, het is nu al een paar dagen mooi weer maar zie het alweer gebeuren dat het dan morgen ineens weer sneeuwt heheh..
Lastig lastig :)

Hier ook alleen in het begin bloedgeprikt en urine.. alleen afgelopen donderdag ijzer getest met een prikje in de vinger ;)

Oww dat is wel minder... geen resusfactor?

BQ1986
7 March 2010, 16:41
Iemand haar ziekenhuis tas al klaar staan?? :)

Misschien kunnen we elkaar aanvullen :)

Bambi80
7 March 2010, 18:25
hihi! nee die dan nog weer niet!!!
maar wil hem met 3 weken eens klaar gaan maken

BQ1986
7 March 2010, 18:34
Staat hier nog niet klaar hoor! Maar ben alvast met een lijst begonnen want je leest overal weer wat anders...

Ik heb nu op mijn lijstje:

Mama tas:

Shampoo
Douchegel
Deodorant
Handdoekken/washand
Borstel
Tandenborstel
Tandpasta
Make up tas
Make up remover
Watjes
Dagcreme
Lippenbalsem
Joggingspak
Sokken
Slippers
Bevallingskleding
Badjas
Ondergoed

Mobiel + oplader
Camera + oplader
Tijdschriften
Verzekeringspas
Kaart verloskundige
Dextro

Baby tas:

Rompertjes 50 en 56
Kledingset 50 en 56, compleet met mutsje, sokjes en vestje
Slabbertjes
Spuugdoekjes
Speen
Badcape
Maxicosi

Papa tas:

T- shirt
Geld
Telefoonnummer Verloskundige/kraamzorg
Eten en drinken

Iemand nog aanvulling? :D

leonec
7 March 2010, 18:35
Lekker is dat heh! :D

Twijfel of ik het balkon ga afmaken, het is nu al een paar dagen mooi weer maar zie het alweer gebeuren dat het dan morgen ineens weer sneeuwt heheh..
Lastig lastig :)

Hier ook alleen in het begin bloedgeprikt en urine.. alleen afgelopen donderdag ijzer getest met een prikje in de vinger ;)

Oww dat is wel minder... geen resusfactor?

is geen ramp hoor...

Anti-D tijdens de zwangerschap bij 30 weken
Bijna alle verloskundigen, gynaecologen en huisartsen adviseren aan rhesus-negatieve zwangeren rond week 30 een injectie (prik) met anti-D, om te voorkomen dat zij in het laatste deel van de zwangerschap nog antistoffen tegen rhesus-positief bloed van de baby maken.

draakje78
7 March 2010, 18:36
hier ook nog geen tas gepakt, moet ook nog een pyjama gaan kopen
wel hier en daar aan het opruimen maar niet eens door nesteldrang deze keer

vandaag heerlijk met de hond rondje bussloo gedaan vanmiddag het was er echt lekker weer voor

wat betreft bloedprikken, wel 1x extra bloed geprikt maar nog nooit urine ingeleverd

draakje78
7 March 2010, 18:37
ha ha wat zijn we ineens met vele tegelijk online

leonec
7 March 2010, 18:37
BeautyQueen23 dat is een beste lijst....maar waarom handdoeken ? hebben ze daar toch ? en watjes ?

Bambi80
7 March 2010, 19:08
Staat hier nog niet klaar hoor! Maar ben alvast met een lijst begonnen want je leest overal weer wat anders...

Ik heb nu op mijn lijstje:

Mama tas:

Shampoo
Douchegel
Deodorant
Handdoekken/washand (Hebben ze in het ziekenhuis wel)
Borstel
Elastiekje voor in je haar of haarband
Tandenborstel
Tandpasta
Make up tas
Make up remover
Watjes
Dagcreme
Lippenbalsem
Joggingspak
Sokken
Slippers
Bevallingskleding
Badjas
Ondergoed waaronder voedingsbh
borstcompressen (heb ik niet gezien daar)

Mobiel + oplader
Camera + oplader
Tijdschriften
Verzekeringspas
Identiteitsbewijs
Kaart verloskundige
Dextro
Flesje drinken

Baby tas:

Rompertjes 50 en 56
Kledingset 50 en 56, compleet met mutsje, sokjes en vestje
Slabbertjes hebben ze die al nodig dan???
Spuugdoekjes
Speen
Badcape
Maxicosi
Dekente zoals lodger wrapper

Papa tas:

T- shirt
Geld
Telefoonnummer Verloskundige/kraamzorg/drukkerij voor geboortekaartjes
Eten en drinken
Muntje voor rolstoell

Iemand nog aanvulling? :D

BQ1986
7 March 2010, 19:14
@ leonec, het kan toch wel gevaarlijk zijn? Althans vriendin mij had het ook,.. en die prik moet wel aanslaan als ik het goed begrepen heb? :oops:

@ Marieke, thanx voor het aanvullen!

wat betreft de handdoeken... hoor hier verschillende verhalen,.. en tja met zon tas pas er ook wel een handdoek en washand bij hahaha :D

Joyce2911
7 March 2010, 19:18
@ BQ: kleingeld of chipknip voor het parkeren.
Flinke lijst heb je :lol:
Ik heb er geen extra dekentje in, heb een badcape en in de maxi-cosi zit
een lekkere warme voetenzak. Slabbers heb ik ook niet, wel spuugdoekjes.
Misschien een joggingbroek voor als je weer richting huis gaat??

Borstcompressen is een goede!

lonnekeleoni
7 March 2010, 19:25
En inderdaad de maxi cosi niet vergeten! Want die zal je nodig hebben als je weer naar huis gaat (of heb ik die over het hoofd gezien op de lijst?)

leonec
7 March 2010, 19:30
@ leonec, het kan toch wel gevaarlijk zijn? Althans vriendin mij had het ook,.. en die prik moet wel aanslaan als ik het goed begrepen heb? :oops:

@ Marieke, thanx voor het aanvullen!

wat betreft de handdoeken... hoor hier verschillende verhalen,.. en tja met zon tas pas er ook wel een handdoek en washand bij hahaha :D

zover ik weet is dat niet gevaarlijk....

sprak mij zus erover zij heeft ook b- negatief....

staat ook veel informatie over op internet...

BQ1986
7 March 2010, 19:32
Owwh dan zal dat wat anders geweest zijn! :oops:

Hahah ja als je dan toch een lijst maakt moet het maar gelijk goed :)

En ik heb altijd liever te veel dan te weinig bij me,.. net als met vakantie ;) hahaha

Maxicosi stond idd al op de lijst haha.. :D

Bambi80
7 March 2010, 19:37
ik heb geen voetenzak omdat ik dacht dat ik die zomers niet nodig zou hebben. Maar heb wel dus een lodger shelter. Die kun je ook als voetenzak gebruiken.

Joyce2911
7 March 2010, 19:41
Ow ik kreeg trouwens straks nog een tip van een pas bevallen collega, zij gaf aan
dat als je eerder thuis bent dan de kraamzorg dat je de kleine warm aangekleed moet
laten en een dekentje/badcape om moet laten. Dit ivm snel afkoelen van de baby, omdat
ze in het begin wat moeite kunnen hebben met op temp blijven.

naatje83
7 March 2010, 19:43
Hoi allemaal,

Hoop dat alles goed met jullie gaat aan de dingen die ik terug heb gelezen zo te zien wel.

Heb hier een paar spannende weken achter de rug en er zullen er nog een paar volgen ook.
Mijn baarmoedermod is te kort en ik had voorweeen zag er dus naar uit dat ik afgelopen vrijdag
opgenomen zou worden maar ben door het oog van de naald gekropen en mag donderdag terug komen.
Door de voorweeen werd mijn baarmoeder samen gedrukt waardoor de dames dus te kort op mijn
baarmoedermond liggen en daardoor kan het dus wat krimpen en van de dames ligt ook al
ingedaald dus ben erg benieuwd hoelang het nog gaat duren. Mag helemaal niets meer nu dus
lig hele dagen op de bank en slaap ook enorm veel. Vandaar daat ik iedere keer zo lange tijd
afwezig ben maar probeer jullie wel zoveel mogelijk te volgen hoor! Is niet zo dat ik helemaal
niets meer meelees heb alleen geen puf om erop te reageren.

BQ1986
7 March 2010, 19:55
Naatje! Wat spannend zeg!
Hopen dat je het nog even kan volhouden!! :)
Het zal ws niet heel lang meer duren voor je!

Sterkte nog ffies en dat de bevalling maar goed mag verlopen!

naatje83
7 March 2010, 19:59
Ja dank je het zullen wel geen mei kindjes worden maar ik blijf jullie wel
volgen hoor!

draakje78
7 March 2010, 20:21
Naatje wat ontzettend fijn weer eens wat van je te lezen
en wat maken die meiden het spannend bij je

nog even volhouden elke dag is er weer 1 zullen we maar denken!
in ieder geval heel veel succes en sterkte!

naatje83
7 March 2010, 20:26
@Draakje bedankt ze maken het inderdaad wel erg spannend hoor! Ben eigenlijk
dezelfde dag als jij uitgerekend maar dat gaat hem voor mij niet worden.

Bambi80
7 March 2010, 20:46
blij wat van je te horen naatje. nou maar duimen dat de meiden zo lang mogelijk blijven zitten. In ieder geval tot medio april of langer.

Sively
8 March 2010, 06:35
Hey Naatje, ik duim voor je dat de meiden nog even willen blijven zitten! Dit lijkt me echt een stressvolle periode voor jou. Succes alleszins!

@Marieke, BQ: maandverband staat ook nog op het lijstje dat ik gekregen heb. Voor nabloedingen of voor wanneer er geknipt/gescheurd is.

lonnekeleoni
8 March 2010, 07:28
Naatje: Wat fijn om weer iets van je te horen! Ik ben blij dat het goed met je gaat, doe maar lekker rustig aan, want hoe langer de meisjes blijven zitten des te beter! Ik hoop dat je er nog een paar weken aan vast kan plakken! Groeien de kleintjes wel goed?

Wat een vies weer is het vandaag weer, leek eindelijk de lente in zicht te zijn, ligt er nu weer een pak sneeuw, bah!

Hier gaat vandaag de op 1 na laatste werkweek in! Nog maar 2 weekjes en dan heb ik lekker verlof, ik kan echt al niet meer wachten, ben er eigenlijk zo klaar mee! Gelukkig werk ik nog maar halve dagen. Woensdag ga ik trouwens naar de ARBO arts, dus die kan nog zeggen dat ik weer hele dagen moet gaan werken, maar denk niet dat hij dat zal doen....

Nou, ik ga me maar eens aankleden, want ik denk dat ik maar wat vroeger dan normaal de weg op moet, want het zal wel druk zijn met dit weer!

Groetjes Leoni

Bambi80
8 March 2010, 08:09
Hey Naatje, ik duim voor je dat de meiden nog even willen blijven zitten! Dit lijkt me echt een stressvolle periode voor jou. Succes alleszins!

@Marieke, BQ: maandverband staat ook nog op het lijstje dat ik gekregen heb. Voor nabloedingen of voor wanneer er geknipt/gescheurd is.

bij mij hebben ze het in het ziekenhuis. Maar misschien wel een idee om die fixatiebroekjes uit het kraampakket mee te nemen????

Bambi80
8 March 2010, 08:10
Naatje: Wat fijn om weer iets van je te horen! Ik ben blij dat het goed met je gaat, doe maar lekker rustig aan, want hoe langer de meisjes blijven zitten des te beter! Ik hoop dat je er nog een paar weken aan vast kan plakken! Groeien de kleintjes wel goed?

Wat een vies weer is het vandaag weer, leek eindelijk de lente in zicht te zijn, ligt er nu weer een pak sneeuw, bah!

Hier gaat vandaag de op 1 na laatste werkweek in! Nog maar 2 weekjes en dan heb ik lekker verlof, ik kan echt al niet meer wachten, ben er eigenlijk zo klaar mee! Gelukkig werk ik nog maar halve dagen. Woensdag ga ik trouwens naar de ARBO arts, dus die kan nog zeggen dat ik weer hele dagen moet gaan werken, maar denk niet dat hij dat zal doen....

Nou, ik ga me maar eens aankleden, want ik denk dat ik maar wat vroeger dan normaal de weg op moet, want het zal wel druk zijn met dit weer!

Groetjes Leoni

Ja door dit weer moet je nog langer met je winterjas doen!!!! OEPS!!! en je barst er nu al bijna uit!! :D :D
werkse nog even!!

draakje78
8 March 2010, 08:43
marieke :o ik moest lachen :D

Bambi80
8 March 2010, 08:48
ik vind die dikke buikies ook zo grappig!
ik ontdekte gisteren dat het me meer moeite kost om me laarzen aan te krijgen. Straks moet ik zorgen dat ik aangekleed ben voor steef naar zijn werk gaat en moet ik hem vragen mij te helpen met mijn laarzen. En dan moet ik ze vooral niet meer uitdoen voordat ie thuis is! oja.......die krijg ik bijna niet meer alleen uit ook! haha!!!!
Gisteren liep ik ook in de stad op de laagste versnelling. Het mannetje moet wel geduld hebben hoor. Heeft ie gelukkig ook. Snapt gelukkig dat het met kind in de buik toch zwaarder is.

Miesje78
8 March 2010, 09:09
Ik heb ook nog geen tas klaarstaan, doe ik wel als ik met verlof ga. Nog maar 3 weekjes, jee wat gaat dat snel nu!
Wel handige tips om in ieder geval niet te vergeten! Thanx.

Hahaha, Mariekepiek, wat heb ik gelachen, zoooo herkenbaar! Wat voel je je onhandig he, met schoenen/laarzen aan- en uittrekken! Heb gelukkig maar 1 paar met veters, want dat is helemaal drama! En inderdaad ligt het wandeltempo een stuk lager, mannetje moet echt 2 versnelling lager.
Haha, en die jas! Mijne kan ook nog net dicht, maar die kou moet niet te lang meer gaan duren! Ik ga echt geen nieuwe halen voor die paar weekjes.

@naatje; zo heftig hoor, helemaal niks meer doen. Sterkte daarmee en ik hoop dat ze voorlopig nog even blijven zitten!

Andrea80
8 March 2010, 10:48
Hello Ladies,

Naatje wat fijn weer eens van je te horen! :) Laat je dames idd nog maar even zitten.
Fijn dat je iig nog thuis kan blijven!

Hier begin ik nu idd ook problemen te krijgen met het aantrekken van mijn laarsjes. Bukken ed gaat zeer doen aan mijn buik.
Het wordt tijd dat het zomer wordt, dan kunnen we instappers aan!!!! :D

Het probleem van de jas heb ik opgelost! Mijn moeder heeft een poncho/mantel die ik mag lenen. Zij is nu op vakantie dus heeft haar winterjas niet nodig. Als zij terug komt is het al 4 april, dan hopen we maar dat het dan warmer is dan nu.

Ik moet volgende week dinsdag voor groei-echo en volgende week woensdag voor controle.
Dan krijg ik ook mijn anti-D prik (ik heb o- bloed en mijn vriend o +).

Ik moet sinds vorige controle iedere keer urine mee nemen!!!!
Das best veel vindt ik zelf!!!

Nou groetjes

Miesje78
8 March 2010, 11:16
@andrea; ik heb die prik 2 weken geleden gehad. Viel mee hoor. Ik had een heel ervaren vk, die het bloedprikken al heel goed deed (helemaal niet stijf en blauw erna) en daarna die prik ook niet. Ze moeten de vloeistof wel eerst een beetje warm maken (moest mijn man doen door hem in zijn hand te houden) en daarna langzaam inspuiten. Ging prima!

Ik heb 'pas' 2 keer urine mee moeten nemen. En dus niet elke keer.
Raar hoor, dat je zo veel verschillen hoort tussen vk's!

Haha, bedankt mams dus!
Mijn ouders wonen in het buitenland, dus helaas lastig lenen...

draakje78
8 March 2010, 11:27
en bij het zwembad helpen wij je wel gewoon even hoor marieke ;)

eindelijk bericht van de gemeente en de traplift die ik wilde is goed gekeurd zonder extra bijbetaling! ik ben er helemaal blij van
werd ook wel tijd hoor, levertijd is 4 a 6 weken! Moet goed komen dus!

Bente
8 March 2010, 12:11
hee dames,
leuk weekend gehad?
hier niet veel nieuws eigenlijk.
ik heb nog nooit urine hoeven te laten controleren en VK heeft de vorige keer op ijzer en glucose geprikt, verder nooit?
het aftellen kan beginnen, vrijdag 9 april laatste werkdag!
nog 5 weekjes werken, begint op te schieten.
vrijdag komt het kamertje, ben benieuwd, weet nog niet waar ik alles neer wil zetten dus daar kan ik me dan mee bezig gaan houden, heb er zin in!
Zeker om nog allemaal nieuwe spulletjes te gaan kopen, heerlijk!

Beebie_Wish
8 March 2010, 13:18
Hallo dames,

Hier wel een leuk weekend achter de rug en jaja vanmorgen had ik examen en ja hoor GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD voor mijn rijbewijs
JOEPIEEE :mrgreen: .
Ben helemaal blij mijn dag kan niet meer stuk ondanks dat beebie tijdens de examen rit een grote golfslagbad aan het creëren was daar van binnen hihi. Maar had een fijne man als examinator :D

Verder gaat het nog steeds goed hier alhoewel ik best een vreemde geur van onder heb gekregen word ook ineens een heel stuk natter van onderen (sorry dames voor dit vieze gepraat :oops: ).
Verder is boven alles in orde en gaan we woensdag samen nog ff inkopen doen voor de laatste spulletjes in te slaan.

En dan was het weekend zoooo moooiii met het zonnetje en dan vanmorgen toen ik op stond zag ik beetje sneeuw :o , dacht vanmorgen ook echt ff van oh nee he het zou toch niet nogmaals afgelast gaan worden, maar gelukkig pfoe :D

Beebie_Wish
8 March 2010, 13:19
En oja, voor mij nog 2.5 week werken en dan VERLOF :mrgreen:

leonec
8 March 2010, 14:45
beebie-wish GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fijn hoor :lol: :lol: :lol:

en trouwens over die geur van onder....kun j geen schimmelinfectie hebben /? komt ook vaker voor als je zwanger bent las ik....

dus wel meer mensen hier die zo n anti spuit hebben of nog krijgen .........

Andrea80
8 March 2010, 15:19
BW: gefeliciteerd!!!!!!!! :D :D

Zolang gewacht maar toch gehaald!!!!

Beebie_Wish
8 March 2010, 15:32
Jaja want mijn examen was al 3x toe afgelast geweest ... Anders had ik op 21 december al af mogen rijden maar die werd afgelast ... Ach ja nu is het alweer helemaal goed :mrgreen:

BQ1986
8 March 2010, 20:04
Gefeliciteerd BW! Super zo voor de bevalling :)

Heeft de kraamzorg bij jullie allemaal al contact opgenomen??

Indootje
8 March 2010, 20:08
Hi meiden,
Ik ben er weer :-) Terug van vakantie en het was een heerlijk relaxed weekje. De rest skien en snowboarden en ik in de zon zitten, boekje lezen, in bad, etc.
Heb helaas wel weer meer last gekregen van mijn bekken, maar ach, hoort er bij en het is de moeite waard ;-)

Oh ja, over 5 weken ga ik al met verlof, gaat nu ineens snel! Omdat ik nu maar 4 dagen werk ivm mijn bekkenpijn moet ik verplicht 6 weken van te voren stoppen, maar vind ik niet erg hoor nu!

En as woensdag komen eindelijk ook onze meubels, kinderwagen, maxi cosi en box. Ik ben zoooo benieuwd, jeee!!!

Nou, ga alles teruglezen en daarna er op reageren :-D.

Bambi80
8 March 2010, 20:20
in april is het vast wel weer weer voor zomerjas open dragen. Lekker dat je nu een jas kunt lenen, want een winterpositiejas is ook niet te krijgen in de winkel. Heb zelf in december 1tje gekocht via marktplaats. Prima jas hoor, ben er wel blij mee.

BW: gefeliciteerd!!! als het raar ruikt zou ik inderdaad even laten checken of je geen schimmelinfectie hebt.

Draakje: wat fijn van je traplift en gelukkig kan die dus nog tijdig geinstalleerd worden. Anders zit je er toch flink mee omhoog.

Indootje...welkom terug!!! Ik moet dus ook verplicht 6 weken van tevoren stoppen, maar heb na mijn zwangerschapsverlof sowieso 3 weken vakantie en wil nog een maand zwangerschapsverlof opnemen.

BQ: bij mij is kraamzorg een paar weken geleden al geweest, maar anders even bellen wanneer ze contact met je opnemen of dit telefonisch is of bij je langskomen enzo.

Hier alles wel goed! vind alleen dat de baby wel wat vaker mag bewegen. Wordt er onzeker van. Hij is nu wel weer aan het trappelen, maar overdag heb ik hem echt amper gevoeld. Weet ook niet wat normaail is eigenlijk. Denk niet dat ik me zorgen hoef te maken, maar volgende week maar eens vragen aan de gyn. hoe dat komt. Misschien nu al minder ruimte.

Indootje
8 March 2010, 20:31
Marieke, wat leuk dat je ten huwelijk bent gevraagd! Wanneer is de grote dag?
Ik las ergens dat je vanaf 28 weken je baby minimaal 1x per dag moet voelen. Dus ook al is het 1x dan schijnt het genoeg te zijn.

Lonnekeloni, gefeliciteerd met je huwelijk :-D!!!

Ik lees en hoor best vaak dat baby's rond de 35 weken geboren worden. Dus ik ga zodra ik met verlof ben de meeneemtas klaarzetten hoor. Thanks voor het lijstje dames!
Als ik nog op extra dingen kom zal ik het laten weten.

Wanneer gaan jullie trouwens die klossen halen en onder jullie bed zetten???

Kraamzorg heeft al contact met me opgenomen. Ik zit bij Yunio en ze komen persoonlijk langs, ze komt op 14 april. Klonk wel aardig, ben benieuwd ;-)

Naatje!! Wat leuk om van je te horen. Doe jij maar heeeeel rustig aan en hopen dat die meiden nog goed blijven zitten, elke dag telt!

Bij mij is er nog nooit urine gecontroleerd door de VK.... moet ik dat gaan vragen of ze dat willen doen of is het niet nodig :roll: ?

Draakje, wat fijn van de traplift!!! Lekker gevoel zeker?

BW, gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs!!!

BQ1986
8 March 2010, 20:35
@ Indootje... fijn om te horen dat je het lekker hebt gehad! Wat minder van de bekken maar anders nog een dagje minder werken en lekker van je vrije uurtjes genieten ;) Ik zie je morgenavond dus dan kletsen we wel bij! :D

@ Marieke, ga ze morgen gelijk even bellen want hoor iedereen idd er al over dat ze zijn geweest of iig een afspraak hebben staan! Ons bed kan op max 60 cm dus daar zouden ze het mee moeten doen.. er hangt een kast boven ons bed en ben niet van plan de kamer te verbouwen :)

Hier gaat het getrappel de hele dag door, tot vervelends toe :oops: soms gewoon gevoelig hoe hard dat kan gaan in mijn buik haha.. Vanmiddag een zwangerschapsmassage gehad, echt super lekker en de kleine reageerd daar ook heel erg op, echt een aanrader!!!!

Indootje
8 March 2010, 20:36
Wij gaan binnenkort de geboortekaartjes bestellen. Zijn al uit het kaartje en grotendeels de tekst en dergelijke. Enige wat we nog moeten bedenken is het gedichtje, maar is zooooo moeilijk :shock: .....

Woensdag komen de meubels en ook de box. De box gaan we wel in de woonkamer direct neerzetten. Hebben er de ruimte voor en ik vind het wel gezellig alvast. Kunnen onze katjes er ook aan wennen ;-)

Ik ga de kleertjes denk ik volgend weekend ofzo wassen. Ik denk dat als de meubels staan ik het heel graag wil gaan wasssen om het in de kasten te kunnen neerleggen/hangen!

Merk dat ik beetje nesteldrang begin te krijgen. We kwamen van het weekend terug van de vakantie en ik vond het huis zo vies, dus vriendlief heeft zondag de hele dag schoongemaakt en alles :-) Aan het eind vroeg hij "Zo, nu weer een beetje rustiger geworden?" Hahahah. Wel lief hoor!

Iemand vroeg hoe bekkenpijn voelt. Tja, het verschilt hoeveel pijn het doet, maar soms doet het zo pijn dat ik 1 stap kan verzeten en dan gewoon vastzit, blokkeer, etc. Het doet dan zo'n pijn en ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat ik best een hoge pijngrens heb, maar het is zo'n snijdende pijn. pffff. En als je dan in een warm bad bent geweest of iets bewogen hebt dan is de pijn iets beter uit te houden :-).

BQ1986
8 March 2010, 20:43
Wat lief van je mannetje dat die het hele huis heeft gepoetst! :D

Vandaag nog een kledingroede gekocht voor in zijn kledingkast hahaha.. moet niet gekker worden... hij heeft nog meer kleding dan ikzelf ;)

Ik bewaar het wassen maar voor mijn verlof want anders ga ik me zo vervelen ;)

Echt een gek idee om over 4 weken gewoon thuis te zijn en niet te hoeven werken :oops:

Bambi80
8 March 2010, 21:04
ik heb niet eens heel veel last van mijn bekken, maar die lichte pijn is al heel naar. Lijkt me rot als je het ook voelt schieten.

waar kennen jullie elkaar van bq en indootje?

BQ jij had toch van die witte kubussen aan de muur? waar had je die ook alweer vandaan?

BQ1986
8 March 2010, 21:17
Van het forum, maar wonen 15 minuten bij elkaar vandaar!
En indootje is laatst voor een gezichtsbehandelng geweest ;)

Klopt ja! Bij praxis geloof ik! :D

heeft iemand verstand van het aanleveren van fotos voor een geboortekaartje? Welke resolutie etc?

Bambi80
8 March 2010, 21:44
ja oke....open deur van het forum!! maar leuk dat jullie bij elkaar in de buurt wonen!!
over de foto's moet je echt even aan de drukker vragen.

BQ1986
8 March 2010, 21:45
Ja dat had ik ook verwacht maar die bewerken zelf niets, echt vreemd trouwens! :s

Bambi80
8 March 2010, 21:53
ik zou zo hoog mogelijke resolutie aanhouden en in jpg aanleveren. Hoe hogere resolutie hoe duidelijker de foto gedrukt kan worden. Raar dat ze je dat niet vertellen.
Maar weet je zo waar het kaartje vandaan komt? misschien staat er meer info op internet qua afmeting e.d.
Wat voor kaartje is het eigenlijk? word de foto echt op de kaart zelf gedrukt of moet je die later erbij voegen?

BQ1986
8 March 2010, 22:18
Ik heb ze net een mail gestuurd dus even afwachten :D

Je kan kiezen of het erop te laten drukken of zelf er op plakken maar wij vinden drukken mooier dus ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat worden!!

Slaap lekker allemaal!

Andrea80
9 March 2010, 07:40
Hello Ladies,

Indootje fijn dat je het zo lekker hebt gehad. Vervelend die bekkenpijn!!

Ik ben blij dat ik hier geen last van heb.
Ik heb alleen heel af en toe last van een harde buik en 's nachts rusteloze benen.

Ik ga pas 26 april met verlof das nog 7 weken!!!!
De eerste week van mijn verlof gaan we nog wel een weekje weg samen!!

Kamertje is nu echt bijna af.
Alleen de wieg staat nog bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft mijn eigen oude wieg bekleed!! :D

Ik kan hem nu wel ophalen want hij is klaar.

Wassen doe ik tijdens mijn verlof wel.

nou groetjes

draakje78
9 March 2010, 07:46
wat hebben jullie gezellig een hoop geschreven, hoop dat ik alles een beetje onthouden heb,

Ten eerste indootje welkom weer terug, balen van je bekken maar wel fijn dat je genoten hebt van de vakantie

BW van harte met het behalen van je rijbewijs

Beauty Queen, wil je eigenlijk thuisbevallen, daarvoor moet het bed ook op bepaalde hoogte staan en als de kraamzorg het bed te laag vind kan het zijn dat ze het niet gaan verschonen, ik moet het hier ook nog overleggen, maar ik kan anders echt zelf mn bed niet meer in of uit
Trouwens ook nog niks gehoord, bel volgende week anders wel

Marieke, ik heb geen idee eigenlijk hoe vaak of hoeveel je de baby nu zou moeten voelen, het is natuurlijk wel zo dat ie steeds minder ruimte krijgt, en overdag ook wat meer zal slapen?
Of wat meer naar binnen gekeerd kan zijn? als je het niet vertrouwt gewoon even bellen he....

ik ben idd erg blij met de traplift en dan ook nog zonder problemen diegene die ik wilde, die heeft toch een meerprijs van bijna 500,-! had niet verwacht dat vergoed te krijgen, wel dus!
en verder vandaag 30 weken!

Bambi80
9 March 2010, 08:01
de baby was gisteravond en vanochtend wel weer lekker aanwezig! dus het gaat toch wel goed met hem dan!

Met mij niet.......... :cry: :cry: :cry:
Vannacht begonnen met overgeven en het bed uit geweest voor diarree. Diarree heb ik volgens mij niet meer maar het overgeven wil niet stoppen. Geen idee waar het nu vandaan komt. Mijn vriend heeft er geen last van. Ben eigenlijk wel over mijn toeren. Wil niet weer ziek zijn!!! heb toch een trauma van de eerste helft van mijn zwangerschap merk ik dan. Ik hoop zo dat het bij een keer of 10 spugen blijft.
Maak me nu ook sneller zorgen over de baby door het spugen. (straks heb ik daarom vervroegd last van nesteldrang)

Andrea.....goeie annuleringsverzekering afgesloten voor het weekendje weg!! :mrgreen: :mrgreen: Ik zou in ieder geval maar mijn ziekenhuiskoffer meenemen voor de zekerheid. Waar gaan jullie heen eigenlijk?
Plaats je wel een foto van de wieg/kamertje als het af is??

Draakje...bij wie zit je voor de kraamzorg? Lonnekeleoni en ik hebben allebei Naviva en die zijn een paar weken terug al voor een afspraak langsgeweest. Gefeliciteerd met je 30 weken. Nu nog maar 10 tot de uitgerekende datum.

Miesje78
9 March 2010, 09:58
Zo, dat is veel bijlezen. En ik doe het maar even snel in mijn koffiepauze!

@BW; gefeliciteerd.

@ Indootje; welkom terug en fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. Wel balen van je bekken. Ik heb af en toe een klein beetje last en liep al bij de fysio, dus die houdt het in de gaten.

@BQ; ik heb ook al een afspraak staan met de kraamzorg, volgende week woensdag (weet alleen niet meer hoe laat, hihi, dus moet even bellen nog...).

@mariekepiek; nee he!!! Niet weer!!! Heeeeel veel beterschap en hoop maar dat het een verkeerde aardappel was ofzo...

@draakje78; fijn dat de traplift gelukt is!

Wij hebben afgelopen weekend de proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen! Zo leuk om te zien. En wel handig ook, we konden nu zien dat we toch nog wat dingen anders willen. Nu is ie dus helemaal af. Wel voegen we nog foto's toe als ze geboren is, maar dat is zo gebeurt. En ze versturen ze ook gelijk naar de adressenlijst die je aanlevert, dat vind ik wel makkelijk hoor.

En wij gaan met Pasen nog een weekendje weg, met de hele familie van mijn man. Lekker vol huis dus! Gelukkig hebben we wel alle normale voorzieningen daar, dus komt wel goed. En het is gewoon in nederland. Ik kijk wel even van tevoren waar het dichtsbijzijnde ziekenhuis is, je weet maar nooit...
Na Pasen gaat mijn verlof dan ook gelijk in. En ik heb net als jij, Mariekepiek, nog ouderschapsverlof eraan vastgeplakt. Ik ga 30 augustus dus weer werken. En jij?

Beebie_Wish
9 March 2010, 10:32
Even een vraagje en hopelijk weet iemand dat hier voor me ?? Wat zou een kind van 3 jaar voor schoenmaat hebben nu ?? Het is namelijk voor een verjaardags cadeau ;)

@ Draakje78: Erg fijn dat de traplift gelukt is ;)

@ Mariekepiek: Toch niet weer he die misselijkheid en spugen, hoop en duim voor je dat het allemaal vals alarm is/was ;)

@ Andrea: Wat fijn een heerlijk weekendje weg mmm heb ik ook wel zin an, alleen vriendlief niet zo omdat we nog in verbouwing thuis zitten helaas :( .

En iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties ben er helemaal super blij mee ;)

leonec
9 March 2010, 10:49
hoi hoi,

welkom terug indootje ;) fijn dat je het leuk hebt gehad...

hier komt de kraamzorg 30 maart :D hier ook naar de fysio erg last van pijn in mijn billen (spieren nemen het dragen meer over zeggen ze..omdat alles weker wordt...kan niet langer dan een uur in de stad lopen :roll: )

zo weer controle verloskundige....

Indootje
9 March 2010, 13:04
Oh getver Marieke, wat zielig voor je.... :( !
Beterschap en hopelijk blijft het bij 1 dagje en dan maar een paar keer!

Bambi80
9 March 2010, 13:19
groot gelijk om nog lekker even weg te gaan. Als je in nederland blijft, zit je ook zo in het ziekenhuis of ben je ook zo thuis ook. Straks zullen jullie altijd met zijn 3tjes zijn of de baby moet gaan logeren.

leonec...hoe was je afspraak bij de VK?

Net een uur of 2 heerlijk liggen slapen. Ben weer wat tot rust gekomen. Was even in paniek door het spugen, omdat het in het begin zo erg is geweest. Ben nu wat aan het eten en drinken en denk dat dat wel goed gaat. Mijn lieve schatje in mijn buik wil mama troosten door extra van zich te laten merken. Ik heb een uitstekende bol onder mijn rechter ribbenboog. Als ik daar over strijk of ietsjes op druk, krijg ik af en toe reactie. Dan gaat ie iets verschuiven of geeft een paar schopjes in mijn zij. Ik denk dat die bol zijn billen zijn. Volgens mij ligt ie netjes met zijn koppie naar beneden. Ik word altijd helemaal verliefd op mijn kindje als ie zo lekker aan het bewegen is. Wat een schatje.

Bambi80
9 March 2010, 13:20
oja!!!! de maxicosi's en de kinderwagen zijn afgeleverd. Ik had ook een familyfix van maxicosi besteld alleen die sukkels hebben hem niet gecontroleerd afgeleverd. Kan ik alsnog naar de winkel om te kijken of er geen mankement aan zit.

lonnekeleoni
9 March 2010, 13:47
@ Indootje: Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, welkom terug in ieder geval!

@BW: Gefeliciteerd met je rijbewijs! De schoenmaat van een kind van 3 kan behoorlijk verschillen, zou dat toch echt niet op de gok kopen, maar altijd even de ouders bellen voor de juiste maat!

@ Draakje, gefeliciteerd met je 30-wekengrens!

@ Marieke: Gelukkig dat het na het slapen weer iets beter gaat, je komt toch wel he vanavond? De kraamzorg komt bij ons trouwens vandaag pas, zo nog even opruimen en rond 16:00 uur zou ze er zijn, ben benieuwd!

@ Miesje: Wat handig zeg dat je bij de drukker gewoon een adressenlijst kan aanleveren, echt ideaal!

Hier komt de kraamzorg zometeen dus, ben wel benieuwd, weet niet goed wat ik kan verwachten van het gesprek. Verder begin ik helaas steeds meer klachtjes te krijgen. Ik heb erg last van maagzuur, krijg bijna geen lucht als ik in bed ga liggen (waardoor ik ook duizelig wordt als ik ga liggen) en ik heb 's nachts heel erg jeuk aan mijn knieen en oren (geen idee of dat ook een kwaaltje is, maar het is wel heel vervelend als je wilt slapen!) Verder nog maar 1.5 week werken, gaat wel heel snel nu. Morgen moet ik naar de ARBO (omdat ik 50% ziekgemeld ben) is ook weer een helen nieuwe ervaring, want daar ben ik nog nooit geweest. Ook is mijn afspraak met de vk van donderdag naar morgen verplaatst, dus daar ga ik morgenmiddag weer heen.

Beebie_Wish
9 March 2010, 13:51
@lonnekeleoni: Ik heb het de ouders al gevraagd maar die weten de exacte maat niet helaas ... Maar ik heb nu bedacht dat wanneer we er heen gaan het kind gewoon ff mee de stad in nemen en dan ter plekke in de winkel schoenen laten passen, zodat gelijk ook goed zit.

Beebie_Wish
9 March 2010, 13:53
En oja, bij ons is de kraamzorg vorige week woensdag al geweest ... We hebben enkel veel dingen besproken enz maar ze heeft het kamertje en onze kamer NIET gezien/bekeken, wel vroeg ze aan me of ons bed al op klossen stond en ja dat staat die (en echt nu bed op klossen staat is echt geen porem zo maja we doen het maar voor hun bestwil he) ;) .

leonec
9 March 2010, 14:36
WAT LEUK DAT JULLIE ELKAAR IN REAL LIVE HEBBEN GEZIEN ( ZIEN )

NET BIJ DE VERLOSKUNDIGE GEWEEST ALLLES WAS GOED ....KINDJE LIGT GOED IN DE BUIK....EN HARTSLAG WAS GOED..

MIJN BLOEDDRUK WAS OOK PRIMA...MORGEN EEN AFSPRAAK MAKEN VOOR DE GROEIECHO...HEERLIJK OM ONS KLEINTJE DAN WEER EVEN TE ZIEN ;) ZE VERWACHT DAT ALLES OKE IS HOOR ( MET DE 20 WEKEN ECHO ZAT ONS KINDJE BOVEN DE GROEICURVE)

ZE BODEN HET ME ZO LIEF AAN ( DAN ZEG IK GEEN NEE :D )

draakje78
9 March 2010, 15:19
wat betreft de kraamzorg zit ik bij VTE, maar er staat me wat bij dat ze vanaf week 30 zouden bellen voor een afspraak, ik wacht deze week gewoon nog even af

Marieke ik kan me de paniek wel voorstellen hoor, gelukkig heeft het slapen je goed gedaan en klink je met een bewegende beeb heerlijk gelukkig!

fijn dat de vk bezoeken weer goed zijn afgesloten (ben al weer vergeten wie)

en hoe was het met de kraamzorg leoni?

de b12 injectie zit me vandaag wel een beetje dwars maar goed hij zit weer in ieder geval
morgen ook weer controle, verwacht weinig bijzonders eigenlijk

BQ1986
9 March 2010, 16:14
@ Draakje, ik wil in het ziekenhuis bevallen daarom vind ik het ook zo'n onzin dat het bed alsnog omhoog moet.
Ik heb ze een mail gestuurd of dat echt moet.
en las in de brief dat ze hier pas met 34 weken gaan bellen voor een afspraak dus duurt nog ffies.. :)

@ marieke, wat klote dat je je zo rot voelt! Hoop dat het snel beter gaat!

@ Leonec, fijn dat alles goed was en dat je je kleintje nog een keer kan bewonderen :D

draakje78
9 March 2010, 17:06
beautyqueen ik snap het ook hoor, maar ja ook voor de kraamhulp en de nazorg van de verloskunde staat het officieel in de CAO
Plus dat de bevalling natuurlijk als nog door omstandigheden thuis zou moeten gebeuren

Maar overleggen kan natuurlijk altijd nee heb je ja kan je krijgen, hoop ik hier ook op hoor

Bambi80
9 March 2010, 17:21
heeh!!!
nou alles wat er vanmiddag ingegaan is aan eten en drinken zit er nog in en heb gigaveel geslapen. Ga vanavond maar naar de cursus toe, want die wil ik niet graag missen. Zie er alleen uit!!!!!!!!!!!!!!!! Jeez!!! niet schrikken strals lonnekeleoni!!!
Hoe was je afspraak met de kraamzorg?

Draakje...hoezo zit je b12 je dwars dan???? kun je er verder al iets van merken dat je er baat bij hebt?

BQ....ik had het gevraagd van die klossen, want wil ook in het ziekenhuis bevallen. De klossen moeten er gewoon onder. Ik vind het ook vette onzin. Maarja....het zal wel beter zijn voor hun rug ja.

lonnekeleoni
9 March 2010, 17:48
BQ en Marieke: Ook ik wil bevallen in het ziekenhuis, maar je weet nooit hoe het loopt, voor hetzelfde geld heb je een giga snelle bevalling en is de verloskundige nog net op tijd bij jouw thuis. Ook is het voor in de kraamweek, je wordt dan 2x per dag nagekeken en dan hoeven ze dus minder te bukken om tussen je benen te kijken ;)

Bezoek hier was wel oke, die vrouw was wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll lllllllllllllllllllllllllllllll erg druk, maar ook wel nuchter en ik heb nu wel antwoord op wel/geen aerosleep matras etc...

Draakje: Vervelend dat je last hebt van die prik, hoop dat het morgen weer bijgetrokken is!

BW: Welke ouders weten er nu niet wat voor schoenmaat hun eigen kind heeft? En als je het niet weet is het een kwestie van even onder/in een schoen kijken, daar staat (bijna) altijd wel de maat op!

BQ1986
9 March 2010, 19:51
Nou ze kunnen op hun kop gaan staan maar hoger dan 60 cm kan gewoon niet. Wij hebben hier geen plek voor een logeerbed en ga echt niet verbouwen. Dus wil het bed best iets verhogen maar niet tot 80 cm.. :D

Hoe ging de cursus marieke?

Lonnekeleonie je weet idd nooit hoe het loopt en dat snap ik volkomen maar heb hier gewoon geen andere mogelijkheden dus tja dan moeten ze het maar voor lief nemen :D

Draakje, gaat het weer wat beter na de prik?

Indootje
10 March 2010, 10:41
Ik vind het ook onzin dat we die klossen onder het bed moeten gaan doen, maar ja, ARBO technische gedoe....

Gisteren voor het eerst naar zwangerschapscursus geweest samen met BeautyQueen. Die was vorige week al een keer geweest, maar toen was ik op vakantie. Het is wel aardig. Moet er nog een beetje aan wennen. Wel klein clubje met z'n 6-en (inclusief mezelf) en aardige meiden, denk ik, maar is nog aftasten. Het is een combinatie van informatief en dan wat oefeningen op een matje of stoel doen.

Lonnekeleoni, wat zie die kraamzorg over dat aerosleep matje enzo?

Marieke, voel je je wat beter vandaag?

Vandaag worden de meubels, kinderwagen en zo bezorgd. Ze komen tussen 12 en 15. Spannend! Als het aan mij ligt zetten we alles meteen in elkaar, maar dat gaat helaas niet. Vriendlief is werken en weet niet of hij er vanavond nog zin in heeft. Maar vrijdagavond en het hele weekend hebben we er voor gereserveerd, dus kan niet wachten!!! :-D

Bambi80
10 March 2010, 11:06
heeh,

wel grappig dat een aantal van ons elkaar nu ook in het echt kennen. Zo ken ik draakje en lonnekeleoni. Met zijn drieen zwemmen op woensdagavond en op dinsdag samen bevallen waar lonnekeleoni ook naartoe gaat.
Wij doen ook eerst een stuk informatief en dan ontspanningsoefeningen. Gisteravond hebben we het gehad over weeen, wanneer je het ziekenhuis moet bellen enzo. Volgende week gaan daarop verder. Verder dus ademhalingsoefeningen gedaan in langzaam en snel tempo, zodat je straks de weeen weg kunt puffen. Vond het af en toe wel apart om naar elkaars pufgeluiden te luisteren hoor. HAHA!
Over de aerosleep zeiden ze dat je deze kunt gebruiken maar niet in combinatie met waterkruiken omdat ze denken dat het hete water erin blijft staan mocht de kruik lekken. Da's niet fijn want dan heb je cooked baby!!!!! :shock: Nou heb ik ook electrische maar die geven iets minder warmte af. Dus ga in het begin toch voor de normale bekleding. Weet niet of lonnekeleoni hetzelfde heeft gehoord, maar we zitten wel bij dezelfde kraamzorginstelling.

Leuk dat je spullen binnen zijn!!! welke kinderwagen heb je???
ik ben in ieder geval wel blij met mijn maxicosi mura. Vond hem in eerste instantie vooral praktisch dan mooi, maar nu die zo staat vind ik hem toch ook wel heel mooi.

Bambi80
10 March 2010, 11:21
oooooooooow en het spugen is gelukkig over.

Indootje
10 March 2010, 14:25
Marieke, dus je gaat in het begin 'gewone' hoeslakens gebruiken ipv van die speciale van Aerosleep?
Fijn dat je niet meer over hoeft te geven!

Hier zijn net de meubels voor de babykamer, kinderwagen, maxi cosi, badje, etc. bezorgd. Yeeeeee!!!!
Alles heeft die man in de garage gezet die nu helemaal vol staat. Maar het zit bijna allemaal in dozen, dus kan eigenlijk nog niets zien.
Enige is de MaxiCosi, dus die heb ik in de woonkamer gezet, plastic er af gehaald en met een big smile zitten bewonderen :lol:
Nu wachten totdat mijn mannetje thuiskomt en dan kan hij de kinderwagen in elkaar gaan zetten om te bekijken!

Indootje
10 March 2010, 14:26
Oh, ik heb ook de Maxi Cosi Mura :-)

lonnekeleoni
10 March 2010, 14:43
De kraamzorg bij ons gaf inderdaad aan dat de aerosleep in combinatie met kruiken gevaarlijk kon zijn. Als je hem toch hebt, zal de kraamzorg deze hoes van het matras afhalen, want zij verbieden het zelfs om dit te gebruiken. Verder gaf ze aan het het gewoon "commerciele onzin" was (voornamelijk omdat je hiervoor ook weer een speciaal hoeslaken voor 22 euro moet kopen, terwijl een hoeslaken bij de Hema maar een paar euro kost) Kortom: ze was er behoorlijk tegen.

Mijn bezoek aan de ARBO vanmorgen was wel vaag, hele rare vent en ik kon echt geen hoogte van hem krijgen, maar aan het eind zei hij dat hij gaat voorstellen dat ik de laatste 1.5 week gewoon 50% blijf werken aangezien ik dit zelf beter vind gaan dan 100% werken. Dat is dus weer mooi geregeld!

Verder net naar de vk geweest, alles was goed, kindje was niet te groot/te klein en zou volgens haar statistieken nu ongeveer 1800 gram wegen en ze dacht dat dit wel ongeveer zou kloppen, vind ik helemaal niet erg! Verder uitleg gehad over pijnbestrijding en ik moet nu over 2 weken alweer komen!

Oh ik moet alleen wel die jeuk in de gaten houden, want dat kan te maken hebben met mijn lever, dus als het erger wordt ofzo moet ik het melden, maar het heeft in ieder geval met mijn zwangerschap te maken, had ik nog nooit van gehoord....

Joyce2911
10 March 2010, 15:29
Vervelend van die jeuk zeg, ik heb het zo nu en dan en al helemaal als ik mn laarzen
aan heb gehad die aan het einde van de dag aardig knellen :lol:

hier heeft de kraamzorg niks gezegd over kruik en aerosleep...:s klinkt op zich wel
logisch dat als de kruik lekt dat het warme water erin blijft staan. maar aan de andere
kant, kruiken gebruik je voornamelijk in het begin als de kleine zichzelf nog niet goed
warm kan houden, dus dan maak je ook nog geen gebruik van de aerosleep omdat daar
constante verse koude luchtdoorstroom doorkomt. ik heb ook maar 2 lakentjes ervoor
gekocht, belachelijk wat die dingen kosten! heb ook nog gewone jerseyhoesjes...dus
genoeg reserve mocht het nodig zijn ;)

wendytje
10 March 2010, 16:36
hallo dames!
ik wil even inhaken op dat aerosleep verhaal.. heb dit zelf namelijk ook gekocht bij een baby speciaalzaak.
die bijbehorende lakentjes vond die vrouw van die winkel zelf ook wat nutteloos.. je mocht volgens haar ook gewone hoeslakens gebuiken voor daarover, het moeten dan wel van die dunne witte zijn. gekleurde schijnen namelijk slechter te ventileren...
Succes allemaal!
groetjes wendy

Joyce2911
10 March 2010, 16:46
hallo dames!
ik wil even inhaken op dat aerosleep verhaal.. heb dit zelf namelijk ook gekocht bij een baby speciaalzaak.
die bijbehorende lakentjes vond die vrouw van die winkel zelf ook wat nutteloos.. je mocht volgens haar ook gewone hoeslakens gebuiken voor daarover, het moeten dan wel van die dunne witte zijn. gekleurde schijnen namelijk slechter te ventileren...
Succes allemaal!
groetjes wendy

heb je 'm ook geprobeerd met zo'n lakentje?? wij namelijk wel en het balletje zakte hard naar beneden...
waar wij 'm gehaald hebben hadden ze zo'n pijpje met balletje en als je het matrasje met aerosleep erop
legde bleef het balletje bovenaan, maar zodra er een gewoon hoeslakentje omheen zat zakte het balletje...

Bambi80
10 March 2010, 17:51
dan had jij iemand anders voor de intake lonnekeleoni. Die van mij kraakte het niet zo stellig af als die van jou, want als ik wilde kon ik het wel gebruiken met de electrische kruik. Wat een verschillen onderling.
Ik weet ook niet wat ik moet geloven. Maar goed vandaar dat ik dus in het begin maar gewoon molton en hoeslaken ga gebruiken. Ik vroeg me inderdaad ook al af of het voor pasgeborenen zo handig is dat het zo goed ventileerd en dacht misschien ventileert het wel zo goed dat kindje het koud krijgt. Grappig dat jij dat dus ook zegt wendytje.
Ik had inderdaad vaker gehoord van jeuk en leverprobleempjes. Goed in de gaten houden dus en goed smeren voor het geval je huid droog mocht zijn door de kou. Maar jullie kindje volgt dus een mooie groeilijn. Fijn hoor!
Indootje...jij had de mura in het zwart rood toch?

BQ1986
10 March 2010, 19:48
Hey meiden,...

Waarom zou je een dure aerosleep kopen om er vervolgens een normale hoeslaken over heen te doen?
Dat haalt het effect van de aerosleep weg dus dan zou ik er niet eens een kopen.

Net wat joyce zegt over de kruiken, die gebruik je in het begin om het kindje warm te houden.. als het in april/mei weer wat warmer buiten is heb je deze misschien niet eens nodig. En als de kruik lekt.. ik weet niet maar volgens mij is dat zoiezo niet echt lekker voor je kind ook al heb je geen aerosleep of ligt dat aan mij? :roll:

Indoootjeeee.... wat fijn dat je spulletjes er zijn.. Manlief zal wel net zo nieuwsgierig zijn en toch wel wat dozen na binnen hebben gesjouwt?:D

Zijn er meerdere die een wiegje nemen voor de 1e weken?

BQ1986
10 March 2010, 19:50
Verder net naar de vk geweest, alles was goed, kindje was niet te groot/te klein en zou volgens haar statistieken nu ongeveer 1800 gram wegen en ze dacht dat dit wel ongeveer zou kloppen, vind ik helemaal niet erg! Verder uitleg gehad over pijnbestrijding en ik moet nu over 2 weken alweer komen!

Oh ik moet alleen wel die jeuk in de gaten houden, want dat kan te maken hebben met mijn lever, dus als het erger wordt ofzo moet ik het melden, maar het heeft in ieder geval met mijn zwangerschap te maken, had ik nog nooit van gehoord....

Wat fijn dat de kleine goed op schema ligt :D fijn dat het nu om de 2 weken is heh :D

Heb daar idd ook nog nooit van gehoord, maar dat heb ik wel met meerdere dingen hahaha..

wendytje
11 March 2010, 07:40
Klopt joyce, maar wij hebben een speciaal extra dun hoeslakentje, daarbij gebeurde dat niet. hij is zo dun dat je de "gaatjes"van de aerosleep erdoorheen kan zien..

hallo dames!
Succes allemaal!
groetjes wendy

heb je 'm ook geprobeerd met zo'n lakentje?? wij namelijk wel en het balletje zakte hard naar beneden...
waar wij 'm gehaald hebben hadden ze zo'n pijpje met balletje en als je het matrasje met aerosleep erop
legde bleef het balletje bovenaan, maar zodra er een gewoon hoeslakentje omheen zat zakte het balletje...

Joyce2911
11 March 2010, 09:35
Klopt joyce, maar wij hebben een speciaal extra dun hoeslakentje, daarbij gebeurde dat niet. hij is zo dun dat je de "gaatjes"van de aerosleep erdoorheen kan zien..

hallo dames!
Succes allemaal!
groetjes wendy

Ow oke, wou al zeggen, anders is het ook zonde van een dure aerosleep ;)
Ik heb voornamelijk voor daarvoor gekozen omdat wij beide buikslapers zijn...dus mocht de kleine daar
ook een voorkeur voor hebben dan geeft me dat een iets veiliger idee....

Bambi80
11 March 2010, 09:51
ik zie wel hoe het loopt met die aerosleep. Word gek van al die discussies erover. Ik vond het zelf wel een mooi product, maar als kraamzorg er hier zo moeilijk over doet, kijk ik het wel even aan. Ik denk dat ik de aerosleep ga gebruiken, zodra het kindje geen kruiken meer nodig heeft. Als het goed is, heeft ie die met een paar weekjes niet meer nodig toch?

Joyce2911
11 March 2010, 09:53
ik zie wel hoe het loopt met die aerosleep. Word gek van al die discussies erover. Ik vond het zelf wel een mooi product, maar als kraamzorg er hier zo moeilijk over doet, kijk ik het wel even aan. Ik denk dat ik de aerosleep ga gebruiken, zodra het kindje geen kruiken meer nodig heeft. Als het goed is, heeft ie die met een paar weekjes niet meer nodig toch?

ja je hoort zoveel wisselende dingen erover, maar dat is tot nu toe over alles wat met zwangerschap
enzo te maken heeft heb ik het idee... het ligt eraan hoelang je kruiken nodig hebt, ligt helemaal aan
het kindje zelf. mn moeder vertelde laatst dat mn zus bijna 4 weken kruiken heeft gehad (april geboren)
en mn broertje en ik (Okt en Nov geboren) helemaal geen kruiken nodig hadden dus ja...

Bambi80
11 March 2010, 09:55
ja dat heeft geloof ik weer te maken of het kindje te vroeg of later geboren word. De te vroeg geboren kindjes hebben meer moeite om op temperatuur te blijven en het zal denk ook wel aan het gewicht liggen.

am
11 March 2010, 10:00
Hoi hoi,

ik breek even in ;)

De kraamzorg vertelde ons dat ze standaard de aerosleep de eerste 8 dagen uit het bedje verwijdere, het zou te veel warmte wegnemen voor de kleintjes. na een dag of 8 is het juist wel weer raadzaam om m in het bedje te doen!!

Wij hebben er hier nu dus twee liggen maar nog netjes in de kast en het bedje staat met een gewoon lakentje nu.

op zich best logisch vind ik zelf, de warmte van de kruiken gaan er ook verloren van, ik meende dat als je de kruiken niet meer nodig hebt dat je dan de aerosleep er in kunt doen.

dus eigenlijk wat marieke ook zegt.
lijkt mij dat een kleintje die pas geboren is zich ook nog niet op de buik kan draaien :?

Miesje78
11 March 2010, 10:03
Wij hebben hem niet en voel me daar prima bij. Maar als anderen hem wel hebben en gebruiken is dat natuurlijk ook prima!

Gisteren zijn de bij de vk geweest en alles was weer ok. De kleine lag nog steeds met d'r koppie naar beneden en wisselt alleen met haar billetjes en beentjes van kant.
Ik krijg met 36 weken ook nog een liggingsecho, wel heel kort en alleen om te kijken hoe ze ligt dus.

Bambi80
11 March 2010, 10:07
Hoi hoi,

ik breek even in ;)

De kraamzorg vertelde ons dat ze standaard de aerosleep de eerste 8 dagen uit het bedje verwijdere, het zou te veel warmte wegnemen voor de kleintjes. na een dag of 8 is het juist wel weer raadzaam om m in het bedje te doen!!

Wij hebben er hier nu dus twee liggen maar nog netjes in de kast en het bedje staat met een gewoon lakentje nu.

op zich best logisch vind ik zelf, de warmte van de kruiken gaan er ook verloren van, ik meende dat als je de kruiken niet meer nodig hebt dat je dan de aerosleep er in kunt doen.

dus eigenlijk wat marieke ook zegt.
lijkt mij dat een kleintje die pas geboren is zich ook nog niet op de buik kan draaien :?

aaaaaah! aan deze info heb ik wat!!!! dankjewel!!!!

Bambi80
11 March 2010, 10:09
Mooi zo Miesje!!! Altijd fijn om te horen dat het goed gaat met de controles!!!

lonnekeleoni
11 March 2010, 13:38
Haha, wat grappig zeg om te zien hoeveel mensen er meelezen! Gezellig hoor!

Betreft de kruiken. geloof dat Beauty Queen dit vroeg, deze leg je in het bedje om het bedje op te warmen, het is niet de bedoeling om een kruik in bed te laten liggen naast je kindje (ook ivm eventueel lekken) Dus voordat je je kindje in bed legt moet de kruik eruit!

Verder vandaag hier gehoord dat als ik mijn auto (leaseauto) inlever tijdens mijn verlof dat ik hem waarschijnlijk niet meer terug krijg na mijn verlof :( Dus ik moet afscheid gaan nemen van mijn auto. Ik baal er wel van, maar als ik hem houd moet ik 180 euro per maand gaan betalen tijdens mijn verlof en moet ik daar bovenop nog de benzine betalen en hoeveel zal ik die auto gebruiken tijdens mijn verlof???

draakje78
11 March 2010, 13:53
dames ik vond het zwemmen gister erg gezellig vooral het nakletsen in het stoombad en buiten dank daarvoor

wel balen van je auto leoni!

wat betreft de aerosleep toen in het begin hier de discussie er ook over is geweest heb ik besloten om hem niet te kopen, al het gedoe eromheen had ik gewoon geen zin in ;)

vandaag weer een flinke offdag, kom niet op gang en zo ontzettend moe
ach ja morgen weer een dag

MiniMe
11 March 2010, 14:37

Betreft de kruiken. geloof dat Beauty Queen dit vroeg, deze leg je in het bedje om het bedje op te warmen, het is niet de bedoeling om een kruik in bed te laten liggen naast je kindje (ook ivm eventueel lekken) Dus voordat je je kindje in bed legt moet de kruik eruit!

Verder vandaag hier gehoord dat als ik mijn auto (leaseauto) inlever tijdens mijn verlof dat ik hem waarschijnlijk niet meer terug krijg na mijn verlof :( Dus ik moet afscheid gaan nemen van mijn auto. Ik baal er wel van, maar als ik hem houd moet ik 180 euro per maand gaan betalen tijdens mijn verlof en moet ik daar bovenop nog de benzine betalen en hoeveel zal ik die auto gebruiken tijdens mijn verlof???

Ik moet mijn auto ook inleveren! Mij kost het 300 euro meer als ik hem tijdens mijn verlof hou en mijn tankpas moet ik dan ook inleveren! Sjeeeeh, niet te geloven! Dus moet ik ook maar op zoek naar een andere auto.

Nog 5 dagen (in 2 weken) werken en dan met verlof :D EINDELIJK!!
Krijg contant van die harde buiken, doet geen pijn... maar het staat steeds op spanning en als je van boven kijkt dan is het asymmetrisch (kont of knie steekt dan uit)... dat betekent niet bewegen anders voelt het gekneusd... fijn he?! Hahahaha!!!

Indootje, spullen binnen en in elkaar gezet? Of wordt het toch het weekend?! Geniet ervan!!

Joyce2911
11 March 2010, 15:48

iedereen houdt elkaar hier in de gaten :lol:
balen van je auto zeg, maar denk idd niet dat je 'm veel zult gebruiken in je verlof, krijg je wel een
andere auto ervoor terug als je weer met je werk begint??

over die kruiken, volgens mij is het juist wel de bedoeling dat ze in bed blijven liggen, ook omdat er een molton
onder het hoeslakentje moet en de kruik moet altijd met de dop naar beneden liggen ivm lekgevaar...

lonnekeleoni
11 March 2010, 18:35
Nee, ik krijg ook geen auto meer terug als ik weer ga werken, omdat ik een ander klantenpakket krijg waarbij ik de auto niet meer nodig heb. Krijg waarschijnlijk niet eens een parkeerplaats, dus dan moet ik iedere dag met de trein van Apeldoorn naar Amersfoort, weet niet of ik daar wel zin in heb.....

Wat vervelend dat er tegen iedereen weer iets anders wordt gezegd, de meningen over de aerosleep verschillen dus heel erg en nu ook over het wel/niet in bed leggen van een kruik, ik snap er echt niets meer van :roll: Nou ja, we zullen het wel zien, de kraamhulp zal het allemaal wel voordoen gelukkig...

lonnekeleoni
11 March 2010, 18:39
Ik denk ik ga toch even googelen over die kruik en het wordt nog onduidelijker, want er staat in dit artikel dat je de kruik inderdaad uit het bedje moet halen als je je baby in bed legt, maar verderop staat dat er minimaal een handbreedte tussen de kruik en de baby moet zijn en dat de dop naar beneden moet liggen, lekker verwarrend weer:

http://www.mamaenzo.nl/moederschap/verz ... n-de-kruik (http://www.mamaenzo.nl/moederschap/verzorging/artikel/het-gebruik-van-de-kruik)

Indootje
11 March 2010, 18:45
Mijn bezoek aan de ARBO vanmorgen was wel vaag, hele rare vent en ik kon echt geen hoogte van hem krijgen, maar aan het eind zei hij dat hij gaat voorstellen dat ik de laatste 1.5 week gewoon 50% blijf werken aangezien ik dit zelf beter vind gaan dan 100% werken. Dat is dus weer mooi geregeld!

Fijn! Maar eerlijk gezegd lijkt het me ook logisch dat je voor die 1,5 week niet ineens weer naar 100% gaat, toch!

Indootje
11 March 2010, 18:51
Tja, al die discussies over de aerosleep. Je wordt er gek van. Ach, gewoon zelf uitproberen, denk ik maar.

Ik heb inderdaad de Maxi Cosi Mura in het zwart/rood ja :-)

Mannetje heeft gisteren meteen wat dozen naar binnen gesjouwd, hahaha :-D
Zijn de hele avond bezig geweest met de kinderwagen, verschillende dingen er op zetten, oefenen, etc.
Box in elkaar gezet, Maxi cosi bekeken, badje in elkaar gezet, isofix-ding in de auto geinstalleerd.
Dus druk bezig geweest tot uurtje of 22:30. Tijd vloog voorbij. Als je dan ineens een kinderwagen in je kamer hebt staan komt het wel heel dichtbij, maar erg leuk!
Alleen de meubels van de babykamer staan dus nog in dozen. Dat gaan we dit weekend wel doen..... jeee!!!

Indootje
11 March 2010, 18:56
Draakje, wat vervelend van je off-day.... hopelijk morgen een betere dag!

Sjongejonge, nou zijn het weer die kruikjes waarover verschillende verhalen de ronde doen :roll: .
Soms denk ik wel eens: hoe deden ze dit allemaal vroeger :lol:

lonnekeleoni
11 March 2010, 19:01
Volgens mij was het vroeger veel makkelijker, toen waren er nog veel minder spullen en deed iedereen niet zo moeilijk over wat wel/niet eten en welke spullen wel/niet gebruiken....pfffff ik zie het allemaal ook wel, het zal vast allemaal goedkomen!

Draakje: Balen dat je een off day hebt, was het zwemmen gisteren toch te heftig ;) die stok was ook wel heel zwaar en het was een enorm pittige les hahaha.....

Hoop dat je morgen weer helemaal fit bent meis!

BQ1986
11 March 2010, 20:01
[quote="lonnekeleoni"]

quote]

Klopt idd, daarom zei ik ook.. Aerosleep of niet, als die lekt is het zoiezo niet fijn ;)

BQ1986
11 March 2010, 20:06
Indootje, jullie hebben dus lekker kunnen oefenen :D hahah
Vandaag ook een rondje gereden?? wat raar trouwens dat je wagen ook thuis is geleverd.
Ik dacht dat je die altijd op moest halen zodat hun hem goed in elkaar zetten voor je!
Maar dat is dus ook overal anders :P

Wat betreft die kruiken... je kan het gewoon in het bedje leggen als het kindje er in ligt maar dan aan het voeteneind..
Vaak is het meer voorverwarmen idd.. en het ligt aan je kindje of het uberhaupt nodig is.
Dus tja... aerosleep of niet..

draakje78
12 March 2010, 08:15
ik denk ook dat het door de stok komt leoni, want die was gewoon niet te hanteren haha :mrgreen:

vanmorgen nog niet goed wakker geworden, maar goed bijna weer weekend, nog weer even rustig aan doen vandaag
maar je kan me gewoon wel bellen/smsen hoor voor het babypaleis!
leuke dingen doen is ook belangrijk ha ha

Bambi80
12 March 2010, 08:25
volgens mij klopt het verhaal van de kruikjes van iedereen wel. Je kunt ze eruit halen, want is toch om op te warmen. Maar je kunt ze bij erge kou ook laten liggen. Moet in ieder geval een vuist ruimte zitten tussen kruik en baby.
Ik denk dat we straks gewoon ons gezonde verstand en gevoel moeten volgen. Gelukkig is er kraamzorg die ons op weg kan helpen. Ondanks de verschillende verhalen zal ieder straks zijn eigen goede weg erin vinden.

draakje rust lekker uit!!! gaan jullie nog gezellig shoppen? Hebben jullie nog dingen nodig eigenlijk (vraag aan iedereen eigenlijk)?

lonnekeleoni
13 March 2010, 09:03
Hey,

Ja, ik moet inderdaad nog shoppen, moet onder andere nog een matras hebben....wil hem kopen bij het babykamerpaleis, maar als draakje een kaart voor mij invult krijgt zij een cadeautje en ik 15% korting, heb die bonnen hier thuis liggen, moet ze alleen nog even inleveren. Moet verder nog even kijken want ik heb geloof ik nog lang niet alles...

Pfff ik ben al 1.5 uur uit bed, kon echt niet meer slapen en liggen, maar Hugo ligt er nog steeds in, ik ben alweer bijna toe aan mijn middagdutje, dus misschien dat ik er zometeen maar weer bij kruip.

Gisteren was mijn vriendin weer in Nederland (ze woont in Frankrijk) was echt heel leuk om haar weer te zien, de laatste keer dat ik haar zag was ik net 7 weken zwanger! Ze is nu ook bezig met solliciteren en hoopt in augustus weer naar Nederland te komen (eindelijk na ruim 5 jaar) Haar man en kindje waren ook mee en haar dochtertje is nu precies 1 jaar, wat een schattig meisje is dat zeg, al heel beweeglijk en een heel vrolijk meisje. Als ik dat zie kan ik echt niet wachten om ons kleintje in mijn armen te houden!

Bambi80
13 March 2010, 10:14
heeh,

ja ik moet ook nog een matrasje hebben voor bij mijn schoonouders thuis. Daar hebben we het ledikantje van mijn broer neergezet, maar vond het matrasje van mijn broer te vies om te gebruiken. Er hebben 3 kinderen op gelegen,dus da's ook niet gek.
Verder moet ik nog een wipstoeltje hebben. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil. Wanneer en waarvoor gebruik je dat ding eigelijk. Verder weet ik het even niet. Moet nog even een uitzetlijst opzoeken op internet en effe controleren.

Wat leuk dat je vriendin weer terug komt naar Nederland. Ik zit af en toe ook te dromen van hoe het is als het kindje er is en zie dan echt beelden dat ie met zijn handjes en voetjes aan het spelen is en begint te kletsen en lachen.

Wij gaan straks de schilderijen ophangen in de babykamer en dan is het af. We hadden gisteren een tegenslag met het ophangen van het plankje boven de commode. Is een houten wand dus eerste keer hadden we niet de goede pluggen gebruikt en hing het dus niet stevig. Uiteindelijk is mijn schoonpa nog geweest om te helpen. HAHA! Die is bouwkundig adviseur qua werk maar ook voor de familie.

Bambi80
13 March 2010, 17:18
foto's van het slaapkamertje.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZFT8YR43

ben benieuwd naar andere kamertjes. Ik heb er hier nog m aar een paar gezien.

lonnekeleoni
13 March 2010, 17:41
Leuk hoor dat kamertje, dat drieluik staat ook supergaaf zeg! En inderdaad, ik heb nog maar weinig foto's van kamertjes gezien, ben wel nieuwsgierig naar de rest. Oh en ik zie de laatste tijd ook te weinig buikfoto's!

leonec
13 March 2010, 17:54
hoi hoi,

Leuk kamertje hoor...wil ook wel wat foto s plaatsen maar hoe doe je dat ?? :roll:

aanstaande woensdag de groeiecho ;)

Bente
13 March 2010, 19:25
dames, eindelijk weer eens een berichtje van mij.
donderdagavond is ons kamertje afgeleverd en opgezet, dus vrijdag heb ik alweer alle meubeltjes verschoven, bedje opgemaakt, kleertjes in de kast, wagen in elkaar gezet, ben goed bezig geweest haha.
moet wel alles nog wassen, maar zo´n kaal kamertje vond ik niet gezellig.
vandaag 3d echo gehad, en ja onze kleine had weer handjes, armpjes, voetjes, beentjes en navelstreng voor het gezichtje, toch een paar mooie foto´s kunnen maken, volgende week mogen we terug voor poging 2.
volgens de berekening wel een klein kindje, ben vandaag 31 weken en 1 dag, maar echoscopiste kwam uit op 29 weken en een paar dagen, gewicht 1360gr ?? dus uiteraard toch een beetje zorgen, maar woensdag weer naar VK en donderdag naar ziekenhuis voor 32 wkn echo, ligging van placenta bekijken, dan kan ik dus 2 dagen achter elkaar informeren naar lengte, gewicht ed..
wel had de kleine al haartjes van 1.3 cm hahah, moesten we wel om lachen, mn vriend heeft nl 3mm haar dus de kleine heeft nu al langere haren.
kleine had lange teentjes en kon al heel boos kijken, het is een schatje!!!
probeer ook foto's te plaatsen, maar wil niet echt lukken, zodra ik doorheb hoe het werkt zal ik er een paar plaatsen.
vandaag trouwens de koozzi gekocht, neem aan dat deze zonder problemen gebruikt kan worden met aerosleep.
geniet nog van het weekend!

BQ1986
13 March 2010, 20:12
@ Marieke,. wat een leuk kamertje zeg! Leuk die schilderijen :)

@ Bente,. Dat het nog lukte om de kleine op de 3d te krijgen :D
Niet al te veel zorgen maken hoor, volgens mij is het ook best wel gokken wat ze doen!
En in die laatste weken kan er nog veel veranderen!!
Hopelijk krijgen jullie volgende week betere fotos :D

cassie247
13 March 2010, 23:38
Wat een leuk kamertje marieke! Fijn is dat he als je nu binnen loopt?! Ik zal deze week ook eens een foto maken, bij ons moet alleen nog het wandplankje op worden gehangen, wel fijn dat het nu allemaal af begint te komen vindt ik. Ik ga dinsdag de laatste dingetjes halen zoal de doomoo, trip trap, dekentjes en andere accesoires, heb er echt zin in.
Verder heb ik heel de dag last van harde buiken ondanks de medicatie, hebben jullie dit ook? Ik ben ook zoo ontzettend moe, zal wel een groeispurt zijn.
@ bente, ik zou me niet zo druk maken over het gewicht...het is geen ramp als je een kleiner kindje krijgt...betekend niet dat het minder gezond is als een 8 ponder! en plus er komt deze komende weken nog heel wat gewicht bij! leuk dat je nog een echo hebt gehad :)
liefs

jorina
14 March 2010, 14:02
mariekepiek
wel doen hoor een wippertje
zijn relatief goedkoop en geloof me je hebt er heel veel plezier van
het is voor een kindje niet leuk om zijn moeder te zien verdwijnen want dan ben je ook echt weg voor hun
en met een wipper kun hem/haar gewoon ff verschuiven als jij de keuken in duikt of ergens anders waar je niet te zien bent al zul je hem denk ik de eerst 6a7 weken niet gebruiken

echt waar je zal er denk ik wel veel gemak van ondervinden en in vergelijking met de rest van de bayspullen kost een wippertje niets

Indootje
14 March 2010, 15:34
Marieke, leuke kamer hoor!! Die schilderijen zijn echt grappig!

Bente, ik zou me niet al te veel zorgen maken. Zoals BQ ook al zegt: het zijn ook gemiddelde maten e.d. En als degene die gemeten heeft net 1 mm teveel naar binnen heeft gezeten kan het al een paar dagen minder zijn. Komt wel goed joh! En hopelijk dat aankomende week de 3D foto's duidelijker zullen zijn!

De babykamer staat!!!! Vriendlief heeft vrijdag heel goed werk verricht door alles in elkaar te zetten. Gisteren ook nog druk bezig geweest met wassen, strijken, spullen uitpakken, etc. etc. Het kamertje is nog niet helemaal af, maar we zijn toch zeker een eindje op weg. Plank boven de commode moet nog komen. Nu begint het echt zichtbaar te worden dat we straks een hummeltje hebben, hihi.

Nog vanaf morgen nog maar 4 weken werken, yes :-D!

Marieke, laat je me nog even weten hoe ik moet checken welke isofix we hebben? Omdat je zei dat 'ie misschien niet goed kan zijn :roll: ....dank je!

Bambi80
14 March 2010, 18:22
jorina, wippertje komt er ook wel, maar heb er niet zo'n haast mee omdat ik al had gehooord dat je hem de eerste weken niet gebruikt. Maar wel handig om te weten waar je hem voor gebruikt inderdaad. Had me nog niet kunnen verplaatsen in het kindje wat dat betreft.

indootje...weet je welke isofix bevestiging je hebt? de familyfix kun je dus na maxicosi cabriofix de opvolgende maxicosi pearl gebruiken. Bij de familyfix kon er een mankement zijn. Je moet dan controleren of er onderop de familyfix een groen rond stickertje zit en op de doos moet een grote witte ronde sticker zitten.
http://www.maxicosiblog.nl/
hier vind je meer info.

Indootje
14 March 2010, 20:27
Thanks Marieke! Die oproep heb ik echt helemaal gemist.
Ik laat vriendlief het meteen checken!

Beebie_Wish
15 March 2010, 07:19
Morguh dames ;)

Hier ben ik ook weer even (sorry dat ik niet zoveel schrijf maar heb welliswaar niet echt heel veel puf om achter de pc te kruipen, maar lees zo af en toe wel mee).

Hier gaat alles nog wel steeds goed onze nieuwe keuken die staat nu en wat betreft de verbouwing deze is bijna klaar op alleen de afwerking na nog dan. Verder kijken we voor de keuken nog naar mooie wandtegels en natuurlijk een keukenblad (of we nou voor graniet of massief hout gaan zijn we nog niet helemaal over uit).

Verder gaat het met onze beebie ook allemaal nog wel goed ... Beebie die waarschijnlijk nog de ruimte in me heeft en dus vandaar nog zo actief is hihi ... Volgende week vrijdag hebben we weer een controle in zknh en nog een groei-echo :) .

Met mij ik merk wel dat als ik iets gedaan heb steeds sneller moe ben/word en dan moet ik mezelf ook echt er toe dwingen om rust te gaan nemen, ook mag ik absoluut niet meer bukken zodra ik dit bijv wel doe dan krijg ik een schop/stomp van beebie :mrgreen: .
En echt ik moet me toch s´nachts wel 4x per nacht naar de wc om te plassen terwijl weken daarvoor maar ong 2x per nacht was :oops: .

En zo wat ik hier terug heb gelezen zijn jullie ook allemaal wel aardig lekker druk geweest hihi ... En fijn voor degenen waar het al lekker op schiet en het allemaal al bijna klaar is, bij ons is zo goed als alles helemaal klaar. Hoef enkel alleen nog het spul voor het wiegje te strijken en op te maken, en donderdag a.s. gaan we gezellig ff nog de laatste dingetjes halen en dan vooral ff bij de hema kijken of ze daar van die hydrofiele luiers in de aanbieding hebben (oftewel of ze het gewoon er hebben hihi). En nog wat spulletjes voor mijzelf om mee te nemen in de zknh tas.

Nou dames nog een erg fijne en nieuwe dag van de week gewenst en nog ff volop genieten van de laatste loodjes he ;)

Andrea80
15 March 2010, 07:29
Hello Ladies,

Marieke: leuk hoor dat kamertje.
Ik zal proberen of het vanavond lukt om foto's van mijn kamertje te plaatsen.
Moet alleen de wieg nog neerzetten. Deze staat bij mijn schoonmoeder, zij heeft hem bekleed.
Hoop hem komend weekend neer te kunnen zetten.

Dat van die vermoeidheid herken ik wel sinds dit weekend.
Zal wel een groeispurt zijn denk ik!

Ik moet trouwens ook nog een wipstoel kopen.
Ook moet ik weer wat nieuwe kleren hebben. Buik groeit harder dan ik dacht. Broeken die ik met 12 weken gekocht had beginnen nu al strak te zitten.

Morgen al weer 30 weken!!!!!
Mag dan ook weer voor een echo!!!

Woensdag weer voor controle bij de VK. Dan krijg ik ook mijn anti-D prik.
Das dan weer minder.

nou fijne dag allemaal

groetjes Andrea

da-silva
15 March 2010, 08:12
Zowee, wat een hoop geschreven hier! Ik zal snel alles bijlezen...

Hier is alles goed. Het afgelopen weekend ben ik niet helemaal fit geweest en ik heb nog steeds een beetje hoofdpijn. Maar verder gaat alles nog steeds goed. Behalve vermoeidheid, heb ik nog maar weinig klachten.
Ik kan niet wachten op zondag, dan kunnen we de meubels ophalen voor de kinderkamer. Ik krijg helemaal kriebels als ik al die leuke kamers van jullie zie op de foto's. Mooi hoor!!

Verder merk ik dat ik het lastig vind om inkopen te doen qua kleding voor de baby. Half mei is net zo'n periode waarbij je niet goed weet of je korte/ lange mouwen moet kopen of korte/ lange broekjes. Ik denk zelf dat we een lange baby gaan krijgen, dus ik wil weinig kopen in maat 50. Verder weet ik dat hij de eerste weken vooral lang zal dragen, omdat hij z'n warmte op peil moet houden. Wat en hoeveel hebben jullie van de verschillende maten gekocht?

Bambi80
15 March 2010, 09:33
weer allemaal controles deze week. Hoop dat alles weer goed is!
Ik moet zelf vrijdag weer naar de gyn. Denk dat het de laatste keer is en dat ik dan naar de VK moet, maar dat zeg ik iedere keer. Ben benieuwd of ze bij mij ook nog een groeiecho maken. Mijn buik is weer explosief gegroeid. Zal zo een foto van vorige week en deze week plaatsen.

Da-silva. Ik heb een paar korte broekjes en korte mouwen in maat 62. Voor de rest is het allemaal lange broek met dunne shirts met lange mouwen, want denk dat baby's niet zo heel snel in korte mouwen lopen. Ze hebben het sneller koud als wij. Hoewel ik me ook zat te bedenken dat je korte mouwen kunt kopen en daaronder evt. een lange mouwen romper kan doen en al het warm is, doe je korte mouwen eronder.

Beebie_Wish
15 March 2010, 09:44
En oja, over de isofix wij hebben dit zowel ook in onze auto op de achterbank maar ook op de bijrijders stoel, zo kunnen we de maxicosi daar veilig en wel in vast klikken zonder een gordel te hoeven gebruiken.

Joyce2911
15 March 2010, 09:51
@ Andrea: prik stelt weinig voor hoor, ik had me ook druk lopen maken en achteraf
om niks...maarja komt omdat het het onbekende is en je niet weet wat je te wachten
staat. ik had mezelf ook ff opgepept met het idee dat een prikje wel meevalt tegenover
de bevalling die je nog te wachten staat ;)

@ da-silva: ik heb maar 4 maatjes 50 ofzo en de rest groter. en wat Marieke zegt, je kan
altijd een romper met lange mouwen eronder doen. mocht je alsnog een kleintje krijgen dan
kun je andere mensen toch opdracht geven om maatje 50 te gaan shoppen.

Benieuwd naar je buikfoto Marieke!

Bambi80
15 March 2010, 10:06
31 weken
http://i41.tinypic.com/9umeet.jpg

32 weken (is iets verder weg genomen)
http://i41.tinypic.com/117a7wx.jpg

Hier kun je zien hoe de baby ligt volgens mij
http://i42.tinypic.com/208wnk4.jpg

Bambi80
15 March 2010, 10:10
met buikband
http://i41.tinypic.com/34il6o9.jpg

Joyce2911
15 March 2010, 10:17
Mooi Marieke! Je bent idd goed gegroeid zeg. :D

Bambi80
15 March 2010, 10:22
ik dacht ook dat mijn buik lager zat of niet?

Jenny89
15 March 2010, 10:32
mooie buik marieke!!!

ik ben hier lang niet geweest, alhoewel ik regelmatig meelees :)
had n vraagje
hebben jullie ook last van tintelende vingers en armen? het lijkt alsof mijn armen de hele tijd slapen en tis best pijnlijk. Het wordt met de dag erger. 's nachts vooral! pfff ik word er echt chagrijnig van! ik merk niets van vocht, dat mn vingers dikker zijn of zo, nee.

am
15 March 2010, 10:35
Mooi buikje Marieke!!! :D
Lijkt idd wel lager maar ook meer naar voren!!

Joyce2911
15 March 2010, 13:32
ik dacht ook dat mijn buik lager zat of niet?

wat ik zo kan zien lijkt dat ook ja...

Miesje78
15 March 2010, 13:46
@mariekepiek; mooie buik! Leuk om te zien ook. Ik ben ongeveer even ver en heb weer een hele andere vorm van buik. Haha, klinkt gek.
We hebben van het weekend foto's gemaakt, dus die zal ik erop zetten, staan alleen op de laptop thuis. En ik heb ook foto's van ons kamertje, die zet ik er dan ook bij!
Veel succes vrijdag, hoop dat je weer naar de vk terug kan.

Ik heb ook niet al teveel kleertjes nog. Je krijgt ook vaak nog zoveel van het bezoek. Ik ben wel bezig met een lijstje te maken van dingetjes die we leuk vinden als cadeautje, misschien voorkomt dat dat je allemaal dezelfde kleertjes ofzo krijgt.

@Jenny; nee, dat herken ik niet. Misschien aan de vk vragen??
Heb wel af en toe een beetje rusteloze benen en een beetje jeukerig gevoel, maar als ik mijn beentjes af en toe omhoog leg gaat het wel.

Alleen vannacht ook neit lekker geslapen, soort van steken bij mijn ribben. Geen schopjes ofzo, maar meer een sort spier die een kramp geeft ofzo. Kan het niet echt omschrijven, maar ik heb er niet lekker doort geslapen...

draakje78
15 March 2010, 18:56
ik heb ook het idee dat die mooie buik van je lager zit nu marieke

volgens mij wordt het hier echt tijd minder te doen :cry:
vandaag weer veel gespuugd, zak door mn beide benen en gewoon een algeheel blergh gevoel
heb mn schoonouders gebeld die hebben lekker de hond opgehaald en savonds warm eten gemaakt
mn schoonmoeder is nog even hier geweest en heeft me geholpen met de strijk en de kast
erg lief en fijn

Bambi80
15 March 2010, 19:45
ben benieuwd naar de foto's van het kamertje en je buik miesje!!! heb hier nog veel te weinig foto's gezien!!!

draakje....wat klote zeg!!! dan duurt het nog wel lang voordat je uitgerekend ben hoor! dus wordt maar snel weer beter!!! De vitamines werken dus nog niet!!! Hou het goed in de gaten en anders de arts bellen he?!

Sively
16 March 2010, 07:14
Oei Draakje, dat is minder! Laat je maar goed verwennen. Hoop dat het spugen snel voorbij is.

Hier is alles goed. Ben gisteren voor de tweede keer naar de osteopaat geweest, en heb echt veel minder last van mijn bekken. Hoef zelfs niet meer terug te gaan, tenzij ik weer pijn zou krijgen.
Mijn buik en baarmoeder zijn sinds eind januari fameus gegroeid. De vroedvrouw is gisteren langsgekomen. Eerst kwam mijn baarmoeder tot 1cm boven mijn navel, nu zit die net onder mijn ribben. Groot verschil hé. Is niet voor niets dat ik de laatste weken een kilo per week bijgekomen ben! Ik ben nu bijna 10 kilo bijgekomen. Dat was blijkbaar ook goed, want de laatste maand kom je naar't schijnt niet zoveel bij.
Hoe is het met jullie? nog niet teveel last van de extra kilo's die jullie mee moeten sleuren, of van de buik die in de weg zit? Ik vind mijn buik vooral in de weg zitten bij het aandoen van mijn kousen. :D

Groetjes

Beebie_Wish
16 March 2010, 12:45
Gisteravond hadden wij de bv-informatie avond en echt het is voor mij/ons helemaal duidelijk wij kiezen voor BORSTVOEDING. Het was een geslaagde avond en ook onwijs nuttig met veel dingen die we nog niet wisten maar ook wel wat dingen die we al wel wisten enz. Borstvoeding is gewoon de BESTE start en ook al zegt de fabrikant van de kunstvoeding (fv) dat dat ook goed is dat zal allemaal wel maar dat is lang niet goed genoeg als de borstvoeding, je kind word dmv fv eerder en sneller ziek en kunnen veel sneller infecties oplopen als een kind die borstvoeding krijgt.
En het heeft ook gewoon zo ontzettend veel voordelen voor de moeder zelf maar ook voor het kind zelf.

Volgende week donderdag hebben we nog een informatieavond maar dan over ´´bevallen in het ziekenhuis´´, en volgende week vrijdag controle + ook nog ff een groei echo omdat beebie wel goed voorloopt en waarschijnlijk geen hele kleine baby zal worden.

lonnekeleoni
16 March 2010, 12:47
He bah draakje, wat balen dat het niet zo lekker gaat! Ik hoop dat het snel beter gaat, want als je op deze manier nog 9 weken door moet is het ook niet makkelijk uit te houden!

Hier zit de buik inderdaad ook steeds meer in de weg, vooral met schoenen en broeken aantrekken.

Nog maar 3 (halve) daagjes werken en dan gaat eindelijk mijn verlof in, maar tot die tijd moet ik nog een overdracht schrijven, dossiers opruimen en heeeeeeellll
veel papier versnipperen............maar het einde is in zicht!

draakje78
16 March 2010, 13:03
en het is weer week verspring dag! weer een weekje dichterbij de uitgerekende datums van een aantal van ons!

hier helaas nog niks beter, vanavond ga ik ook niet naar de yoga
hoop dat ik het morgen wel red om te zwemmen!

Miesje78
16 March 2010, 14:34
@draakje; balen je je zo ziek voelt! Wel fijn dat je zulke lieve mensen hebt die je helpen!

@mariekepiek; Nu heb ik de foto's hier op de computer, kan ik ze niet plaatsen want die site is geblokkeerd (doe het even snel op mijn werk in de koffiepauze)... Nog even geduld, moet het dus toch echt thuis doen en daar zit ik vaak niet aan de computer.

@sively; fijn dat het beter gaat en je minder pijn hebt.
En ja, die buik gaat wel een beetje in de weg zitten soms. Inderdaad met schoenen aandoen. Nu heb ik maar 1 paar met veters (paardenschoenen) gelukkig, maar ik moet soms aan mijn man vragen mijn veters los of vast te maken :D .
Ik ben nu 6,5 kilo aangekomen, niet al teveel dus. Maar buikje groeit wel gestaag hoor.

@BW; mooi dat alles nu duidelijk is en jullie je keus gemaakt hebben.
Wij moeten 22 april naar de workshop. Ik wil ook bv gaan geven en ben zeker benieuwd naar hun verhaal en tips.

@Lonnekeleonie; Zo, nog maar 3 daagjes!!! Heerlijk! Inderdaad nog even doorploeteren en dan uitrusten! Ben jaloers op je hoor ;) . Ik moet nog 2,5 week...

Andrea80
17 March 2010, 08:37
Morgen dames,

Gisteren voor groeiecho geweest en alles was goed. Kindje weegt nu ongeveer 1570 gram.
Ook ligt hij/zij met het hoofdje naar beneden.

Heb wel veel last van maagzuur de afgelopen dagen.

Vanmorgen nog bij de VK geweest voor controle. Alles was goed!!

Ik moest eigenlijk ook nog bloedprikken en de anti-D prik. Maar zij kon mijn ander niet goed vinden dus nu moet ik vrijdag naar het ziekenhuis voor het bloedprikken. Dan krijg ik maandag de anti-D prik, dan ben ik namelijk vrij.

Ik heb ook problemen met schoenen aantrekken. Heb nu maar een paar instappers van vorige zomer te voorschijn gehaald.
Staan niet zo charmant met sokken er in maar anders krijg ik te veel last van mijn buik.

Het mag wat mij betreft best mooi warm weer worden, dan kan ik tenminste mijn slippers en andere instappers aan.
Scheelt ook met de lagen kleding die je aan moet.

nou fijne dag weer allemaal
groetjes Andrea

nenske_1977
17 March 2010, 09:10
Hallo Allemaal.

Hier ben ik weer eens haha, ondanks ik niet veel krabbel hier, lees ik wel altijd alles mee.
Vind dat wel zo fijn te lezen/weten hoe t bij jullie er voor staat enz.

Nou hier is met de kleine alles superrrr, ze doet t heel goed .
Gisteren de 4d echo gehad,( ja ja zelfs met 30weken gaat t nog goed die echo ) en is ook geen twijfel mogelijk over haar koffieboontje ;) alleen is mev beetje erg eigenwijs ( ra ra van wie zou ze dat nou hebben ? :roll: ) hebben haar gezichtje maar heel ff mogen zien, ook nog maar deels, want ze bleef maar weg draaien ervan en met haar handje voor haar poppengezichtje liggen.. dus volgende week ff opnieuw ,hopelijk dan wel duidelijke foto's.
Wel was te zien dat ze al kei veel en lange haartjes heeft, langst gemeten pluk was al anderhalve cm haha, heeft ze dus niet van haar paps :twisted:

Ik heb trouwens ook een map aangemaak, met de foto's van haar kamertje :

http://www.mijnalbum.nl/Album-MYZMRVVB

voor de rest gaat t met mams ook wel goed.
alleen kei veel last overal van.
trappen lopen gaat kei moeilijk nog.
bijna geen lucht meer.
pijn in: onderrug, bekken, banden, schaambot ..
en moet ieder uur in de nacht eruit om te plassen, maar oke ter voorbereiding als de kleine er is he haha

och nog ff allemaal. nog ff doorbijten die laatste weekjes en dan kunnen we eindelijk gaan genieten van kleine schatjes

knufffffffffffffffffffff

nenske_1977
17 March 2010, 09:13
oja nog ff dit :

Haha het album heet kamer van "mientje".
Maar MIENTJE word dus niet haar naam hoor haha.
mijn schoonmoeder en me stiefzoontje hebben die naam verzonden voor haar.
dus zolang als ze nog veilig bij mama zit, heet ze mientje haha.
zo kunnen we ook niet haar echte naam verraden :P

knufffffffffffffffffffffffff

draakje78
17 March 2010, 09:37
even zonder bijlezen

ik moet zo maar weer eens melden in het ziekenhuis voor extra lab controle
eerst wilden ze me al meteen weer opnemen maar dat wil ik niet
hoop jullie vanmiddag weer te kunnen begroeten!

nenske_1977
17 March 2010, 09:48
STERKTE en BETERSCHAP !
Hopelijk hoef je niet alsnog daar te blijven

Knufffff

even zonder bijlezen

ik moet zo maar weer eens melden in het ziekenhuis voor extra lab controle
eerst wilden ze me al meteen weer opnemen maar dat wil ik niet
hoop jullie vanmiddag weer te kunnen begroeten!

Bambi80
17 March 2010, 12:24
heeh nenske,
wat fijn weer eens wat van je te horen!!! Leuk kamertje krijgt mientje!!!

andrea, wat fijn dat de groeiecho goed is!!! Grappig om het gewicht ongeveer te weten he?!

Draakje, wat rot allemaal zeg!!! moet je bloedprikken vanwege het overgeven?? Hoe komt dit nou toch??
Ik hoop echt heel erg dat je snel opgeknapt bent en dat je met 37 weken gaat bevallen. Lijkt me dan ook wel fijn. Dit is zo slopend.

leonec
17 March 2010, 18:57
hoi hoi,

de groeiecho was goed :D allemaal precies op de groeicurve...de beentjes zijn iets langer :D ze schatte het gewicht rond de geboorte op ongeveer 6,5 pond :lol:

weer helemaal blij

liefs

Bambi80
17 March 2010, 19:49
heel goed leonec!!!!! 6,5 pond is een mooi gewicht!!

Draakje is vanmiddag opgenomen geweest. Ze mocht wel weer naar huis, maar wordt morgen weer opgenomen. Die opname moet voor de internist voor verder onderzoek. Ze gaan morgen kijken of er iets met haar maag of galblaas is. Kan zijn dat ze morgen naar huis mag, maar kan ook zijn dat ze toch nog moet blijven.

Indootje
17 March 2010, 19:51
Fijn meiden dat de echo's weer allemaal goed waren!

Och Draakje, wat zielig voor je. Wordt maar snel beter, ok?
Beterschap!!!

Hier redelijk goed. Vandaag bij VK geweest. Die kleine ligt met zijn hoofd boven, precies rechtsonder mijn borst, vandaar die pijn daar :roll: . Dus hij moet nog gaan draaien de komende weken, maar hij had nog tijd genoeg zei de VK, dus daar gaan we dan maar van uit.
Verder is mijn ijzer wat laag, dus moet ik anders gaan eten.

Indootje
17 March 2010, 19:53
Draakje is vanmiddag opgenomen geweest. Ze mocht wel weer naar huis, maar wordt morgen weer opgenomen. Die opname moet voor de internist voor verder onderzoek. Ze gaan morgen kijken of er iets met haar maag of galblaas is. Kan zijn dat ze morgen naar huis mag, maar kan ook zijn dat ze toch nog moet blijven.

Thanks voor de update Marieke!
Jeetje, wat zielig voor d'r.... Wens haar maar heel veel sterkte en beterschap, mocht je haar nog spreken o.id.

Bambi80
17 March 2010, 20:02
lijkt me een heel naar gevoel indootje!!! maar hopen dat ie snel gaat draaien en indalen. Dan zal het vast beter worden!!

da-silva
18 March 2010, 07:37
Hey allemaal,

Wat balen voor je Draakje... veel beterschap meid!
Leonec, fijn dat je groeiecho goed was. En voor 6,5 pond wil ik ook wel tekenen!
Nenske: wat een lief kamertje heb je! Ik ben ook helemaal weg van je boxmobiel. Ik had hem ook gezien in de winkel en ik denk dat ik hem ook ga halen.
Vervelend Indootje dat je kleintje zo zit te duwen. Hopelijk zakt hij snel, zodat je snel minder pijn hebt.

Ik heb zo meteen weer een afspraak bij de gynaoloog. Ik ben benieuwd, het blijft altijd weer een beetje spannend vind ik. Maar ik heb vooral veel zin om die kleine aap weer te zien. Op dit moment zit hij lekker te trappen/ meppen aan beide kanten, haha. Ben benieuwd waar zijn hoofdje nu ligt. Is de babe bij jullie al met z'n koppie naar beneden gaan liggen?

nenske_1977
18 March 2010, 08:48
Bij mij ligt de kleine al sinds het begin met haar hoofdje omlaag, echt heb al zeker 10x echo gehad (minimaal) en altijd ligt ze zo haha,, met haar gezichtje naar mijn billen toe! dus ook lekker handig voor de 4d echo ( NIET DUS ! haha ) terwijl ze me zo gek schopt enz,maar merendeels nog altijd haar kontje en knieen dus aan t bewegen, heb gelukkig nog geen por gehad onder me borsten of zo van haar voetjes.alleen druk ze heel erg met haar hoofdje beneden en is niet altijd een fijn gevoel .

Ben benieuwd hoe hij nu bij je ligt ;) Geniet maar weer ff lekker van de echo !

Hey allemaal,

Wat balen voor je Draakje... veel beterschap meid!
Leonec, fijn dat je groeiecho goed was. En voor 6,5 pond wil ik ook wel tekenen!
Nenske: wat een lief kamertje heb je! Ik ben ook helemaal weg van je boxmobiel. Ik had hem ook gezien in de winkel en ik denk dat ik hem ook ga halen.
Vervelend Indootje dat je kleintje zo zit te duwen. Hopelijk zakt hij snel, zodat je snel minder pijn hebt.

Ik heb zo meteen weer een afspraak bij de gynaoloog. Ik ben benieuwd, het blijft altijd weer een beetje spannend vind ik. Maar ik heb vooral veel zin om die kleine aap weer te zien. Op dit moment zit hij lekker te trappen/ meppen aan beide kanten, haha. Ben benieuwd waar zijn hoofdje nu ligt. Is de babe bij jullie al met z'n koppie naar beneden gaan liggen?

Andrea80
18 March 2010, 08:59
Hey da-silva,

Bij mij ligt het kindje ook al met het hoofdje naar beneden.

Al een aantal keer met controles gehoord van de VK en ook dinsdag met de echo gezien.

Bij mij is hij/zij nog niet aan het indalen, ligt nog erg hoog.
Tegen mijn maag aan en dat is best lastig ivm maagzuur.

Maar hopen dat het snel over gaat.

Veel succes bij de gyn vandaag.

Idd naar voor draakje, hopen dat het snel beter gaat.

groetjes

Nadine
18 March 2010, 15:17
Heb niet alles bijgelezen hoor ;)

Vroeg me af hoe het met jullie gaat?!
Met Draakje dus wat minder, echt heel vervelend dat ze opgenomen moest worden.

Heeft iemand van jullie het indalen gevoeld?
Ik weet niet of het bij mij al ingedaald is. Misschien weten ze de volgende controle meer.
Nog maar 7 weken hier :)
En ik heb gisteren nog gehoord van iemand die 7 weken te vroeg bevallen is :shock: Is allemaal goed gegaan gelukkig ;)
Maar dat kan dus ook gebeuren..

BQ1986
18 March 2010, 16:27
Hi meiden...

Goed om te horen dat het met de meeste goed gaat!

@ Draakje, veel beterschap! Echt klote dat je dit nog moet mee maken in de laatste weekjes!

@ Leonec, 6 1/2 pond dat is netjes :D ben benieuwd wat er echt uit komt ;)

@ Indootje, hopen dat je jochie snel omdraait. al kunnen die voeten en billen ook hard aankomen hoor :P

@ Nadine, volgens mij voel je het indalen nog niet echt althans.. het is hier vrij gevoelig beneden sinds 2,5 week en hij ligt sindsdien ook meer in mijn bekken. Maar volgens mij is die nog niet echt ingedaald. Denk wel dat je dit voelt ;)
Gek idee heh, dat je ieder moment zou kunnen bevallen ;)

@ hier, vandaag dus naar de vk geweest.. kleine lag nog steeds goed met zijn hoofd na beneden, klem in mijn bekken...
2 weken terug ook dus verwacht niet dat die zich nog omdraait... :D
Over 2 weken weer terug en over 4 weken het "bevallingspraatje" ;) iemand deze al gehad?

cassie247
18 March 2010, 17:48
Beterschap Draakje! Ik hoop dat het strax wat rustiger wordt voor je en dat je de laatste weken een beetje kan genieten want dit is niet leuk zo!
@ Leonec, fijn dat alles goed was op je groei echo! en 6,5 pond is erg netjes :D Ik heb woensdag een medische en groei echo dus ben benieuwd waar ze mijn ventje op gaan schatten.

@nadine bij mij is ie nog niet ingedaald, is ook nog best vroeg, maar hoop dat het niet langer duurt ivm dat vervelende maagzuur> bleeh

vandaag controle gehad bij de huisarts en mijn bloeddruk is gedaald van 126/99 naar 110/70 yaaayyy!! daar maakte ik me wel zorgen over...Wel heb ik nu iets aan mijn ogen waardoor ik steeds vlekken voor mijn ogen zie, dit kan geen kwaad en verdwijnt vanzelf weer zeggen ze...nog 5 weken weeen remmers slikken en dan hebben we dat ook weer gehad met die hormonen..het is allemaal wat om die wondertjes te krijgen!

vandaad ook de doomoo en stokke trip trap binnen gekregen dus helemaal happy! :)
fijne avond dames

Bambi80
18 March 2010, 18:18
da-silva: hoe was je controle?
cassie: wat goed van je bloeddruk. Vooral de onderdruk was wel aardig hoog he!!Wat moet je nog lang aan de weeenremmers. Met 36 weken ongeveer stop je er dus mee. Als het dan komt, komt het. Het zal dan wel niet lang meer op zich laten wachten na het stoppen zeker?
nadine: wanneer ga je eigenlijk met verlof? Van indalen weet ik niet! heb wel zo'n vermoeden dat de baby daarmee bezig is hier.

Was hier vanmiddag een beetje in paniek en stond met tranen in mijn ogen. Ik had boodschappen gedaan en zulke pijnlijke kramp in mijn onderbuik. Dat wat ik eerder ook al had, maar nu erger. Weet niet wat het is. Had het 2 keer achter elkaar en nu zeurt het nog een klein beetje met vlagen. Voel het ook iets links in mijn rug. Morgen weer eens vragen aan de gyn. wat het is. Mijn buik zit ook weer lager. Geen idee allemaal. Jullie?

Nadine
18 March 2010, 18:48
Hey Marieke, goed om aan je VK te vragen idd.
Weet niet of het op bandenpijn lijkt? Wie weet heb je het indalen gevoeld!
En anders kan het best een 'proefwee' zijn. Als je teveel gedaan hebt kun je die al vroeg in het derde trimester krijgen.

Laat je het morgen weten?

Ik werk al niet meer. Heerlijk! Snap nu ook goed waarom dat zwangerschapsverlof er is. Nu ik slechter slaap doe ik graag een middagdutje. En na het boodschappen doen, moet ik echt even rusten. Voel me net een oud wijf :lol:

Heb jij al verlof?

da-silva
18 March 2010, 19:03
Hey allemaal,

Joehoeeee, ik heb m'n ventje weer gezien!! Mijn controle was goed! De bloeddruk was perfect en hij was met zijn koppie naar beneden gaan liggen. Hij heeft het bordje uitgang dus al gevonden ;)
Ik ben wel erg gerust gestelt, want ik had sinds anderhalve week veel pijn bij mijn vagina. Een soort spierpijn/ beurs gevoel bijn mijn bekkenbodemspieren, ter hoogte van m'n schaamlippen. Ik dacht eerst dat het kwam door het oefenen en aanspannen van de bekkenbodemspier naar aanleiding van een cursusles van 'samen bevallen'. De spierpijn ging alleen niet meer over. Blijkt nu dus gewoon het gevolg te zijn van de druk van babe. De spieren moeten ineens meer gewicht opvangen en vandaar dat ik zo'n pijn heb. De gynacoloog zegt dat hij nog niet aan het indalen is, maar dat mijn lichaam gewoon moet wennen.
Marieke, is jouw pijn vergelijkbaar met die van mij? Misschien is het bij jou hetzelfde....

Indootje
18 March 2010, 19:18
Da-Silva, Wat fijn dat de controle goed was en dat 'ie al de uitgang heeft gevonden :-D.

Marieke, ik denk inderdaad dat het is wat Da-silva zegt. Althans, dat zeiden ze dinsdag bij de pufclub tegen ons ook dit verhaal.
Maar vervelend is het wel! Gaat het al iets beter?

Bambi80
18 March 2010, 19:29
heeh, weer een goeie controle!!! mooi zo!!! bij mij voelt de pijn anders. Maar heb daarnaast inderdaad vandaag wel spierpijn in mijn buik gehad en voelde alsof mijn buik gigazwaar is.

nadine...ben ze je dan ziek thuis/heb je vakantiedagen opgenomen?? want je zit nog niet op d e34 weken? Ik werk nog een paar uurtjes per week, maar zit voor het grootste gedeelte in de ziektewet. Na volgende week ben ik officieel met verlof.

Nadine
18 March 2010, 19:38
A.s. dinsdag zit ik al op 34 weken! Ik werkte niet op vrijdag en heb maandag vrij genomen. Dus ik ben nu al vrij :D

Bambi80
18 March 2010, 19:51
aaaaah dus vandaag was je laatste werkdag!!! wat een vreemd idee of niet??
kom je dan nu weer meer meeschrijven hier? Het is niet meer zo gigadruk als in het begin.

Nadine
18 March 2010, 20:21
Ik kon het in het begin echt niet bijhouden hier, zo druk :)
Misschien zijn we nu allemaal steeds meer met ons eigen gezinnetje bezig. Lijkt me heel natuurlijk ;)

Wanneer ga jij met verlof Marieke?

Bambi80
18 March 2010, 20:38
Na volgende week dus! als ik 34 weken zwanger ben.
We zijn niet meer zo'n grote club hier! is wel fijn want dan kun je van iedereen een beetje bijhouden wat er speelt. Als we nog steeds met zijn 30'en waren geweest, was dat echt niet te doen.

Nadine
18 March 2010, 21:06
Komen die meiden hier gewoon niet meer? Er zijn toch niet zoveel miskramen geweest?! :|
Ik ben benieuwd naar een actueel lijstje, maar weet ook niet hoeveel blz ik terug moet :?

Nog even volhouden dus Marieke ;) Het is genieten om vrij te zijn :)

Bambi80
18 March 2010, 21:26
Heel veel meiden komen gewoon niet meer!

Anders maken we even een nieuw lijstje

Naam______________Uitgerekende datum____________Geslacht____________Bevallen op
Mariekepiek_________8 mei 2010___________________Jongen______________

Nadine
18 March 2010, 22:38
Naam___________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op
Nadine_____________4 mei 2010___________________Meisje_____________
Mariekepiek________8 mei 2010___________________Jongen_____________

da-silva
19 March 2010, 07:27
Da-silva-------------21 mei 2010--------------------jongen---------------

Beebie_Wish
19 March 2010, 07:33

B-W ----------------1 mei 2010--------------------????-----------------
Da-silva-------------21 mei 2010--------------------jongen---------------

Bambi80
19 March 2010, 07:39
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________
Mariekepiek_________8 mei 2010__________________Jongen_____________
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________

Indootje
19 March 2010, 07:41
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op_____Naam

Mariekepiek_________8 mei 2010___________________Jongen_____________
Indootje____________23 mei 2010__________________Jongen_____________

Ik dacht: misschien ook wel leuk om "Naam" toe te voegen.
God, nu we zo'n lijstje maken en je bij BW in haar banner ziet nog iets meer dan een maand voor haar komt het wel heeeeel dichtbij allemaal, spannend he :) !

Indootje
19 March 2010, 07:44
Nadine, leuk dat je weer meekletst. Ik kon/kan het soms ook niet bijhouden. Alleen echt als ik niet hoef te werken ofzo :-).
Maar goed, heb is nu iets rustiger en een wat kleiner clubje, ook wel fijn eigenlijk.
Wat heerlijk dat je al verlof hebt!

Ik moet nu nog 3 weken, echt aftellen, kan niet wachten totdat het zover is ;)

Beebie_Wish
19 March 2010, 08:07
Idd indootje, voor mij/ons komt het al echt dichtbij steeds (maar toch zal naatje mij wel voor gaan met haar tweeling hihi) :D .
Maar ik begin best wel beetje de kriebels te krijgen hoor dat het steeds dichter bij komt, want voor mij/ons kan het ook heel goed zijn dat het in april al geboren zal worden. Onze beebie ligt zo goed voor dat het ook al op 24 april geboren zou kunnen worden (had de echoscopiste uitgerekend).

En @Mariekepiek, zie dat jou uitgerekende datum 8 mei is ... Dat is voor ons een heeeeeeule special datum namelijk dat m´n schoonmoeder op die datum overleden is :cry:

Bente
19 March 2010, 08:11
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op_____Naam

Mariekepiek_________8 mei 2010___________________Jongen_____________
Bente______________14 mei 2010__________________????_______________

Oh dames, nu gaat het snel hoor!
Spannend allemaal.
Gisteravond nog bij gyn. geweest om placentaligging te bepalen, en alles prima, ik zou zoals het er nu uitziet, 'gewoon' kunnen bevallen.
Nog 3 weekjes werken, heerlijk, ik kan niet wachten om thuis aan de slag te gaan!!
nog 1 dagje werken, maar toch alvast een fijn weekend!

Bambi80
19 March 2010, 08:15
heeh BW, het is verschillend wat ze zeggen over mijn uitgerekende datum. Vanaf het begin was het altijd 9 mei. De laatste keer had ze het weer over 8 mei. Dus hou nu maar de vroegste aan ivm overtijd lopen.

Mariekepiek_________8/9 mei 2010_________________Jongen_____________

Bente wat fijn dat je normaal kunt bevallen!!

Miesje78
19 March 2010, 08:42

Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________

Leuk om te lezen dat iedereen al bijna met verlof gaat! Jee, wat gaat dat snel he, ik kan me nog herinneren dat we elkaar feliciteerden met een positieve test :o
Ik moet nog 2 weken werken en kijk echt wel uit naar m'n verlof. Ik ben aan het eind van de middag na werk best moe. Jullie ook?
En dat beurse gevoel voor bij mijn bekken heb ik ook, hoorde ook dat het geen kwaad kon bij de yoga, dus daar ga ik maar vanuit.
Heeft iedereen nu ook alles klaar thuis en met kaartje enzo?
Wij wel, maar hoorde van een collega/vriendin die even ver is dat ze de wagen nog moet bestellen. Dat duurt volgens mij wel even toch. Ben blij dat wij die stress niet meer hebben en ik dalijk gewoon van mijn verlof kan gaan genieten. :D
De kraamzorg is trouwens woensdag langs geweest. Het stelde niet heel veel voor, ze stelde wat vragen en vertelde het een en ander en dat was het. Ik werd niet heel vrolijk van alle controles die ze dagelijks bij je gaan doen, maar goed hoort erbij zullen we maar denken....

Bambi80
19 March 2010, 08:52
Da's best laat om nog een wagen te bestellen. Zit zo 10 weken levertijd op. Nou zul je hem de eerste week net gebruiken, maar toch.
Echt wel apart dat de eerste nu met verlof gaan. Voor lonnekeleonie is het vandaag ook de laatste werkdag.
Hier zijn de enveloppen en omslag van de kaartjes binnen. We hebben dus een kaartje met omslag en daar moet nog wat aan geknutseld worden. Als de baby geboren is, kunnen ze het inlegvel drukken en die kunnen we er dan invouwen.

Indootje
19 March 2010, 09:04
Nou, dan is die collega wel heeel laat met het bestellen van de kinderwagen? Of ze neemt er eentje die zo nog op voorraad hebben, maar ik zou dat nooit zo doen. Ach ja, ieder haar keuze.

Wij moeten ons geboortekaartje nog laten aanpassen, maar willen dat dit weekend definitief gaan maken.

Doen jullie trouwens de eerste weken de baby op jullie slaapkamer in een wiegje ofzo?
Wij hebben alleen een ledikant in de babykamer staan, maar vroeg me af of het misschien toch verstandiger is eerst die kleine op de slaapkamer te houden :roll: ?

Miesje78
19 March 2010, 09:12
Ik vond het ook vrij laat, maar goed ze zullen er wel over nagedacht hebben...

Ons kaartje is ook klaar. We hebben een proefdruk besteld een week of 2 geleden en daarna nog wat aanpassingen gedaan. Nu moeten we alleen foto's toevoegen, maar dat kan pas als die kleine er is ;) .

Wij hebben ook alleen een ledikant is haar eigen kamertje. We hebben namelijk ook een kat en die slaapt op het voeteneind of in zijn mandje in de slaapkamer. En ik durf het risico niet te nemen dat hij in de wieg springt. En om hem nu nog af te leren in de slaapkamer te slapen zie ik niet zitten. Ik wil ook niet dat hij jaloers wordt op de baby.
De babykamer is wel maar 3 stappen lopen, dus ik ben daar zo.
Ik hoor van een hoop vriendinnen dat zij het de eerste weken wel gedaan hebben en dat ze dat wel prettig vonden. Wij gaan het dus niet doen en we zien wel hoe dat gaat.

Bente
19 March 2010, 09:17
ik denk ook dat wij de kleine gewoon meteen vanaf het begin in zijn/haar eigen kamertje laten slapen, wij zijn ook binnen een paar stappen bij hem/haar en hebben op onze kamer niet echt plek voor een wiegje.
ze raden ook wel eens aan om de kleine in de bak van de wandelwagen bij je op de kamer te zetten, maar pff wat een gedoe. En dan daarna weer laten wennen aan het 'grote' bed en de eigen kamer, dus: we gaan proberen meteen in het eigen bedje op de eigen kamer.

Indootje
19 March 2010, 09:20
Thanks voor jullie reactie Bente en Miesje!
Wij hebben ook 2 katjes en die slapen in hun mandjes bij ons op de slaapkamer, dus jouw verhaal Miesje is precies zoals onze situatie en zoals wij het ook gaan doen, denk ik.
En inderdaad, daarna weer laten wennen aan een ledikantje lijkt me ook niet echt heel makkelijk. Maar goed, nog geen ervaring mee natuurlijk hoe makkelijk kindjes zich kunnen/willen aanpassen. Hangt er ook maar per baby van af waarschijnlijk.

jorina
19 March 2010, 09:55
@jenny
dat is carpal tunnel syndrome
heb ik bij thomas ook last van gehad ik had ook niet veel vocht in mijn handen maar dat is dus wel de reden dat je er last van krijgt
na de bevalling is het weer over

Andrea80
19 March 2010, 10:07

Andrea80___________25 mei 2010__________________?????______________

Jeetje wat schiet het al op voor de meesten van ons.

Voor mij helaas nog niet, ga pas vanaf 26 april met verlof. Nog 5 weken dus.
Gelukkig voel ik me nog heel goed ben niet echt moe. Wel af en toe flink last van maagzuur. Kleine ligt met buillen omhoog tegen mijn maag aan en dat is dus het probleem.

Kaartje hebben we nog niet uitgezocht. Ga morgen naar de drukker om te kijken wat ze hebben aan boeken waar we uit kunnen kiezen.

Nog een uurtje werken dan is het weekend!!!!!! :D :D

Nou groetjes en fijn weekend

Sively
19 March 2010, 10:17

Sively_____________13 mei 2010__________________????________________

Wij zetten het bedje de eerste maand(en) waarschijnlijk wel bij op onze slaapkamer. In het begin van de zwangerschap zeiden we dat we dat niet gingen doen, maar nu wordt het wel aangeraden door de verschillende instanties (in België).

Onze geboortekaartjes zijn binnen voor een tweede druk. Ik moet wel nog enkele enveloppen schrijven. De doopsuiker is ook zo goed als klaar, moet rond enkele doosjes wel nog lint doen. De naamkaartjes voor aan de doopsuiker moeten ook nog afgewerkt worden (nog wat knippen en perforeren). Vraagt iets meer werk aangezien we voor alles een jongens- en meisjesversie hebben moeten maken. Ochja, ik vind het ook zijn charme hebben dat we niet weten wat het wordt.

Mijn zwangerschapsverlof gaat in op 1 april. Dat is hier maar een symbolische datum aangezien ik sinds half september reeds thuis ben (beroepsziekte --> moederschapsbescherming). Maar toch, dan ben ik 34 weken en dat is volgens de vroedvrouw echt een mijlpaal. Vanaf dan is de kans heel groot dat ons kindje het gaat redden.

@draakje: veel beterschap
@Marieke: hoe was de controle?

Bambi80
19 March 2010, 11:03
heeh!!

hier doen we dat niet hoor kindje op de kamer. Hoewel mijn gevoel wat anders zegt. Las ik weer ergens dat die kindjes dan helemaal alleen in hun kamertje liggen en daarvoor bij mama waren. En dan denk ik........wat zielig!!!! maar ze moeten er een keer aan wennen en wij slapen ook redelijk in de buurt hoor.
Ik raad echt af om de bak van de wandelwagen te gebruiken voor 's nachts. Daar is ie echt niet voor gemaakt. Het is maar een heel dun matrasje en zo'n bak ademt niet goed genoeg voor lange tijd. Als ze met hun gezichtje tegen de zijkant komen te liggen....Kans is dus groter op wiegendood. Zo'n wandelwagen is maar voor even als je met de baby gaat lopen en hem / haar in de gaten kunt houden. Vind het echt belachelijk dat het geadviseerd word. Maar bij mijn kraambureau raden ze het dus ten strengste af.

Hier was de controle goed. Bloeddruk 115/70. Baby lag lekker met het hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Hij zat met zijn handjes te spelen. Je zag echt een handje waarbij hij fanatiek met zijn duimtjes en vingertjes aan het buigen was. Over anderhalve week al weer een controle en dan krijg ik weer een groeiecho. Gyn. was weer lekker kort. Toen ik vroeg wat die krampen nou zijn, zij ze dat ze dat niet wist en dat ik moet bellen als ik er last van heb. Nu kunnen ze er niets meer van zien. Denk zelf dat het toch iets weeachtigs was, maar als het na 2 x over is, vind ik het zo'n onzin de spoedlijn te bellen. Jullie???

Indootje
19 March 2010, 11:26
Marieke, fijn dat de controle goed was en lekker dat je hem weer op een echo hebt gezien!
Nee, als het nu helemaal is afgezakt/weggezakt zou ik niet de spoedlijn bellen. Maar mocht het weer gebeuren dan wel hoor.
Beter keertje teveel als te weinig zeggen ze altijd ;-)

Beebie_Wish
19 March 2010, 11:53
Marieke, fijn dat je controle en alles weer goed is. En idd als het weer terug komt die krampen dan wel gewoon de spoedlijn bellen ;) .

Wij zijn volgende week aan de beurt voor en een controle en een groei echo. En volgende week donderdagavond hebben we informatie avond over ´´bevallen in het ziekenhuis´´.

Weet je wat me momenteel erg afspeeld in mijn hoofd namelijk wat zal ik allemaal mee nemen naar het ziekenhuis om in de tas te stoppen ik heb wel zo´n uitzetlijst enz .. Maar weet ff niet meer maar geloof dat ik zo´n lijst hier ook al voorbij heb zien komen.
Ik ben zo bang om iets te vergeten haha :mrgreen: . En tot hoeveel weken mag je eigenlijk blijven auto rijden??

En is het echt zo om na de bevalling goeie dikke maandverband in te doen (had dit ook ergens gelezen op dit forum, was dit ook hier of in ander topic)?

Ook weet ik echt nog niet wil ik nou wel of geen ruggenprik veel zeggen dat het erg fijn is omdat je pijn zo goed als weggenomen word.

En wat nou als onze beebie met koppie boven blijft liggen :oops: , ik zou eigenlijk zelf geen ks willen pff, want zou je vriend dan wel bij je mogen zijn als je de operatie kamer in gaat??

Sorry dames maar dit spookt best nogal door mijn hoofd heen pff :oops: ;)

Beebie_Wish
19 March 2010, 12:16
En oh ja wie heeft er ook nu zo ontzettend veel last van een schoonmaak woede aanval?? Ik heb die momenteel heel erg alleen komt het er ff niet van ... Want wil graag aan de badkamer beginnen maar vriendlief heeft daar nog een enorme grote rommeldoos die weg mag staan, en ik dus niet echt goed mijn gang kan gaan met mijn grote schoonmaak woede aanval :mrgreen: . Dus denk dat dat dit weekend wel zal lukken, maar goed wil mijn mannetje ook niet dwingen want hij is beneden ook nog oer druk zat, tis beneden een grote puinzooii haha maar goed dat krijg je als je gaat verbouwen en niet zo´n klein beetje ook, en dan krijg je als het af is er zeker ook wat moois en veel ruimte ervoor terug. Dus ook dat doen we voor het goede doel :mrgreen: .
Wel heb ik alweer de slaapkamer goed onderhanden genomen en lekker het beddengoed gister weer afgehaald en lekker fris gewassen en nieuwe schone/verse op bed gedaan ... Gister was het ook zo een mooi dagje met het zonnetje en de lekkere temperatuur buiten dat je spontaan begint te stralen :D . Vandaag is het zonnetje er hier ook weer bij en moet eerlijk zeggen wat voelt dat toch HEEEEEERLIJK :mrgreen:

susieq12
19 March 2010, 13:32
Marieke, fijn dat je controle en alles weer goed is. En idd als het weer terug komt die krampen dan wel gewoon de spoedlijn bellen ;) .

Wij zijn volgende week aan de beurt voor en een controle en een groei echo. En volgende week donderdagavond hebben we informatie avond over ´´bevallen in het ziekenhuis´´.

Weet je wat me momenteel erg afspeeld in mijn hoofd namelijk wat zal ik allemaal mee nemen naar het ziekenhuis om in de tas te stoppen ik heb wel zo´n uitzetlijst enz .. Maar weet ff niet meer maar geloof dat ik zo´n lijst hier ook al voorbij heb zien komen.
Ik ben zo bang om iets te vergeten haha :mrgreen: . En tot hoeveel weken mag je eigenlijk blijven auto rijden??

En is het echt zo om na de bevalling goeie dikke maandverband in te doen (had dit ook ergens gelezen op dit forum, was dit ook hier of in ander topic)?

Ook weet ik echt nog niet wil ik nou wel of geen ruggenprik veel zeggen dat het erg fijn is omdat je pijn zo goed als weggenomen word.

En wat nou als onze beebie met koppie boven blijft liggen :oops: , ik zou eigenlijk zelf geen ks willen pff, want zou je vriend dan wel bij je mogen zijn als je de operatie kamer in gaat??

Sorry dames maar dit spookt best nogal door mijn hoofd heen pff :oops: ;)

Die kraamverbanden ga je echt wel nodig hebben hoor!

Beebie_Wish
19 March 2010, 13:34
Thnx susieq ;) , is/word het zooo erg dan whahahaha :mrgreen: . Maar kraamverband dan zou ik toch ook wel dat kraamverband kunnen gebruiken die ik in mijn kraampakket heb gekregen (ook al beval ik in het zknh)? Of heb je ook nog echt dikke maandverbanden erbij nodig als extra´s??

nenske_1977
19 March 2010, 13:55

Nenske_1977________23 mei 2010__________________Meisje_____________

pfff als ik lees wat de meeste nog allemaal gewoon kunnen he, ben ik echt wel jaloers :shock:
IK zit al sinds 1jan ziek thuis.Was ook door einde contract,werkte zo wie zo nog maar halve dagen door de zwangerschap, en het uwv heeft t voor 100% gelukkig gewoon overgenomen.
Kom nog niet eens fatsoenlijk van de bank/stoel enz.. zo zit me alles in de weg en doet t pijn.
Heb nu kei veel last met me lucht, normaal pas tegen de 37weken maar ik heb t sinds een week of 3/4 zo erg al.En dan de banden allemaal die verreks zeer doen.
Maar oke, schijn ook een buik te hebben van 37 weken al haha.En ben er nu 31wkn ...
En gelukkig maar 8kilo tot nu toe bij gekomen.
Ik heb de 23ste maar even aangehouden, dat is de zondag....maar de beeb is op de donderdag eigelijk uitgerekend,maar omdat het geen volle week verschil is, houden ze in het zkh de 23ste mei aan ( helaas haha ) .
Ik ben ook zooo blij als t over 6wkn al zo ver zou zijn, want dan is de datum dat het gewoon al mag he met 37 weken.
Ik moet er niet aan denken dit nog tot 42wkn vol te moeten houden.
Kan thuis helemaal niks meer kwa poetsen :(
Muren die op je afkomen, want uren buiten wandelen/winkele gaat ook niet.
En binnenshuis kun je ook niet veel doen..

och ja... nog paar weken..........................

Knuffffffffffffffffffff

Sientje
19 March 2010, 14:22
Hallo allemaal,
Ook ik lees zo af en toe wel mee. Maar met al 2 kindjes en een nieuwe pup (onze vorige hond is in tusentijd ook nog overleden... :cry: ) kom ik er niet altijd aan toe.
Het gaat hier redelijk...ik heb weer hetzelfde probleem als met de andere 2, en hetzelfde probleem als Draakje als ik het zo lees. Namelijk dat ik geen eetlust heb en wat ik eet komt er vaak weer uit. Ik ben maar 154cm en heb dus weinig ruimte en de baby drukt dan tegen mijn maag. Met mijn 2e ben ik hiervoor ook in wk 35/36 opgenomen geweest. Nu woon ik in DL en hier zijn ze nog voorzichtiger..moet elke week komen voor een ctg en om te wegen. Twee weken terug zei hij als je nu nog meer afvalt wordt je opgenomen...maar die week erop moest mijn zoontje voor een operatie dus heb ik dat met een paar extra kledingstukken kunnen voorkomen. Gisteren moest ik weer en was dus idd weer afgevallen. Meteen weer een echo..dat doen ze hier ook om de 2 a 3 weken bij de gyn. En daauit bleek dat de kleine in 3 weken tijd wel 1000gr was aangekomen. Dus heb ik moeten beloven dat ik veel zou rusten deze laatste weken en proberen goed te eten, en mag dus nu thuis blijven. Moet nu over 2 weken weer komen ivm zijn vakantie en dan zouden we het wel weer zien.

Pijntjes en scheuten heb ik ook veel. Vooral de laatste week.
Wbt kindje op de slaapkamer...wij wilden dat bij de 1e ook niet, maar kraamzorg zette haar toen gewoon in de kinderwagen op onze slaapkamer en dat bleek toch wel heel handig ivm borstvoeding en gewoon je eigen gevoel. Achteraf vind ik een kinderwagenbak ook niet echt veilig, maar goed. Bij de 2e waren we bezig met een verhuizing en hadden toen nog geen slaapkamertje voor hem en dus heeft hij wel bijna 4mnd bij ons geslapen in een ledikantje. Nu heb ik een aanschuifbedje gekocht voor de eerste weken. Die koppel je dus aan je eigen bed. Je hebt dna veel kontrole en bij BV schuif je je kindje zo naar je toe...lijkt me ideaal.Verder is alles klaar..kamertje,kaartjes geregeld...dus kom maar op,haha!

Groetjes Sientje/Sindy

Sientje_____________1 mei 2010__________________?????______________

Bambi80
19 March 2010, 14:30
heeh wat leuk dat iedereen hier ineens weer komt meeschreven.
Sientje...heb je dan hyperemesis? Heb je het in het begin ook zo erg gehad met spugen?
Hoe zwaar wordt je kindje nu geschat dan?
Waarvoor is je kindje geoppereerd?
Moeilijk om rust te nemen als er zo veel gebeurt.
We zijn hier wel met een hoop spugertjes zeg... Ik val dan gelukkig niet meer af, maar voel me nog wel heel vaak misselijk en moet sowieso elke dag overgeven. Ik zit nog steeds niet op mijn oude gewicht omdat ik in het begin 10 kilo afgevallen ben.

Nenske...wat vervelend al die klachtjes!! zat even op je babysite te kijken en je had al een flinke buik met 16 en 22 weken. Pfoe!!!

Over de kraamverbanden. Ik heb in het kraampakket wel wat gekregen en kijk wel hoelang ik die dikke nodig heb. Sowieso de eerste week denk ik. Dus haal eigenlijk nog maar een pak bij. Maar je moet er toch rekening mee houden dat je 2 a 3 weken bloed verliest.

Bambi80
19 March 2010, 14:33
draakje is gisteren niet opgenomen, maar ze houdt nog steeds geen vocht binnen. Ze moest vandaag weer voor controle op uitdroging en dan kan het zijn dat ze alsnog aan het infuus moet. Het maagonderzoek is goed gegaan en daar kwam niets uit.

Sientje
19 March 2010, 14:42
heeh wat leuk dat iedereen hier ineens weer komt meeschreven.
Sientje...heb je dan hyperemesis? Heb je het in het begin ook zo erg gehad met spugen?
Hoe zwaar wordt je kindje nu geschat dan?
Waarvoor is je kindje geoppereerd?
Moeilijk om rust te nemen als er zo veel gebeurt.
We zijn hier wel met een hoop spugertjes zeg... Ik val dan gelukkig niet meer af, maar voel me nog wel heel vaak misselijk en moet sowieso elke dag overgeven. Ik zit nog steeds niet op mijn oude gewicht omdat ik in het begin 10 kilo afgevallen ben.

Nenske...wat vervelend al die klachtjes!! zat even op je babysite te kijken en je had al een flinke buik met 16 en 22 weken. Pfoe!!!

Over de kraamverbanden. Ik heb in het kraampakket wel wat gekregen en kijk wel hoelang ik die dikke nodig heb. Sowieso de eerste week denk ik. Dus haal eigenlijk nog maar een pak bij. Maar je moet er toch rekening mee houden dat je 2 a 3 weken bloed verliest.

Hoi hoi mariek,
ja ik heb hyperemesis,maar het komt bij mij toch vooral door het gebrek aan ruimte. Ik was in het begin ook idd heel ziek.
Ik ben denk ik als ik de beeb er even afreken zón 12 kg nu kwijt. Bij mijn 1e ook 12 en bij mijn 2e was ik na de bevalling 14,5 kwijt. Het kindje schate hij gisteren op 2500gr en dat is dus best veel als je bedenkt dat mijn beide anderen 3010 en 3045 waren.Mijn zoontje van 4 is afgelopen maandag geopereert aan een niet ingedaald balletje. Mochten hem meteen weer meenemen en het gaat super..heeft geen pijn gehad, behalve als de pleisters eraf moeten.

Wat kraamverbanden betreft...de eerste dagen draag je er wel 2 of 3 tegelijk!!!!!! En je hebt ze zeker een week of 2 (a 3 )nodig.

Beebie_Wish
19 March 2010, 14:52
Oke ik denk dat ik dan ook nog wel een pak extra kraamverband zal gaan halen.

En idd veel spugertjes in mei-topic, laat ik daar nou echt nog niet (vanaf begin al niet) geen last van hebben gehad. Alleen nu in laatste trimester zit krijg ik moeite met sokken aan/uit te doen en last van kramp in mijn kuiten enz ... En oh ja 4 weken terug had ik alleen last van maagzuur in de avonduren maar sinds deze week is dat wel de hele dag geworden, en ook is en word beebie ontzettend drukker en drukker, mag niet langer als half 9 uitslapen in het weekend en als ik alsnog blijf liggen word ik door en door geschopt.

cassie247
19 March 2010, 16:18

Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________

zo nu sta ik ook bij :)
Hier slaapt de kleine ook vanaf het begin in zijn eigen kamertje want ik hoef maar twee stappen te zetten en dan vind ik een wiegje aan schaffen een beetje onzin, mocht het nu echt onhandig zijn of wat dan ook lossen we het dan wel weer op! Met de geboorte kaartjes zijn wij nog niet zo ver, daar moet ik nu wel mee op gaan schieten volgens mij! Ik moet heel eerlijk zeggen dat uit alles wat er geregeld moet worden, dit me het minst intereseert..zal wel aan de hormonen liggen! Haha
Het begint nu allemaal best dichtbij te komen hoor voor de dames die in de eerste week van mei zijn uitgerekend...spannend!
liefs

Nadine
19 March 2010, 16:58
Ik dacht: misschien ook wel leuk om "Naam" toe te voegen.
God, nu we zo'n lijstje maken en je bij BW in haar banner ziet nog iets meer dan een maand voor haar komt het wel heeeeel dichtbij allemaal, spannend he :) !

Dat is precies waarom ik het lijstje weer naar voren wilde halen ;) Sinds deze week ben ik aan het aftellen in weken. Inderdaad spannend!
Leuk idee om 'naam' toe te voegen. Zijn er dames die de naam al willen prijsgeven?

Wij hebben nog niets aan geboortekaartjes gedaan. We vinden het niet erg als ze wat later komen.
Ons kindje blijft de eerste tijd op onze slaapkamer. Dan maar hopen dat het niet wakker blijft van ons gesnurk :lol:
Vandaag heb ik de babykleertjes en beddengoed gewassen :)

Hebben jullie de ziekenhuis-tas en bevallingsspulletjes al ingepakt en apart gezet?

Sterkte met de klachtjes!

BQ1986
19 March 2010, 18:53

BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________

@ Nadine, naam nu al hier neerzetten gaat iets te ver hahaha maar zodra die is er is. Komt het zeker online te staan.
Lees in andere topics dat ze vanwege privacy hier geen naam willen hebben, iemand dit ook? Beetje lullig als iemand heel enthousiast die naam hier neerzet ;)

@ Marieke, hier gisteravond van 22.30 tot 23.30 ook hele zware pijnscheuten gehad onderin mijn buik,... Het voelde niet als de bandenpijn die ik met 20 weken heb gehad... het leken onderhand wel weeen... maar ja dat weten we niet hahah geen idee hoe dat voelt!

@ Indootje, wij hebben wel een wiegje maar dat is meer omdat het kamertje zo klein is, dat ik de kleine daar liever niet gelijk in leg. Na een paar weekjes denk ik er een stuk makkelijker over dus dan gaat die gewoon naar zijn eigen bedje. Als ik een gewone kamer had gehad had ik dit niet gedaan. Ook las ik dat je je kindje de 1e 3 maanden eigenlijk niet kan verwennen en juist veel aandacht moet geven. De meningen verschillen overal over dus zal wel gewoon het aankijken zijn hoe je eigen kindje is.
Wat betreft de wandelwagenbak, vaak word dit aangeraden idd.. desnoods in je ledikant. Omdat de kleine ineens heel veel ruimte heeft in een ledikant, dit kan beangstigend zijn maar ook dit verschilt per kind!

@ BW... je man mag uiteraard mee de operatiekamer in bij een KS, dit vroeg je toch?!?

Hier nog 3/4 weken werken, even kijken hoelang we het volhouden :D Al moet ik zeggen dat ik wel echt begin uit te kijken na mijn verlof dus ben heel benieuwd. Kan vanaf april iig stoppen wanneer ik wil dus dat scheelt een hoop.
De kleine trapt hier lekker met zijn voeten tegen mijn ribben :( weet gewoon niet hoe ik moet zitten! Bleeaaahhh! :d

da-silva
19 March 2010, 18:57
Zowee, wat wordt er ineens weer veel geschreven, gezellig hoor!
Wij hebben via marktplaats een heel mooi wit schommelwiegje gekocht voor op de slaapkamer. Ik vind het wel een fijn idee om de baby de eerste weken dichtbij te hebben.
Verder hebben we een proefkaartje besteld en die krijgen we dit weekend binnen als het goed is. We maken de naam niet bekend, al ben ik wel bang dat ik me een keertje ga verspreken. Samen spreken we de naam wel al uit als we het over babe hebben of als we tegen de buik aan het kletsen zijn. Dus hopelijk flap ik het er niet zomaar uit :mrgreen:
Ik heb de bevallingstas nog niet klaar, we hebben zelfs de meubels nog niet staan. Zondag gaan we die ophalen en ik kan echt niet meer wachten hoor... Duurt nu echt te lang, haha! Maar vanaf zondag kan ik me ook gaan uitleven!