PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26

lonnekeleoni
19 March 2010, 19:26
JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn verlof is eindelijk ingegaan!!!!!!! Wat een heerlijk gevoel zeg!!!! Vandaag de laatste dag gehad, lekker rustig aan gedaan, nog wat overdrachten geschreven enzo. Gezellig met alle collega's geluncht en een verwenpakket voor mezelf gehad en verder een speeltje voor in de box en een bijtring voor de kleine.

Wat is er ongelofelijk veel bijgeschreven zeg, heb helaas niet meer alles onthouden, dus ga niet overal op reageren, maar vanaf vandaag zal ik wel wat vaker mee kunnen lezen en kletsen, dus ik beloof plechtig dat het vanaf nu beter zal gaan!

Nadine (jij bent toch ook 4 mei uitgerekend?) Je gaf aan dat je vrijdag nooit werkt en maandag een vrije dag hebt genomen, ik had eerst ook een vrije dag genomen, maar toen hoorde ik dat de dinsdag officieel ook nog een werkdag is! Gelukkig was ik 50% ziek en heb ik dus maandag en dinsdag een halve vrije dag gekregen, maar jij hebt dus een dag cadeau gekregen van je werk, want je officiele verlof gaat dus pas woensdag in!

Verder heb ik een sms gekregen van Draakje en ze moest vandaag helaas toch weer opgenomen worden en aan het infuus. Ik hoop dat ze snel opknapt!

lonnekeleoni
19 March 2010, 19:27
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op_____Naam

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________
Sientje_____________1 mei 2010__________________?????______________
Nadine_____________4 mei 2010___________________Meisje_____________
Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________
Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________
Mariekepiek_________8/9 mei 2010_________________Jongen_____________
Sively_____________13 mei 2010__________________????________________
BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________
Bente______________14 mei 2010__________________????_______________
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________
Indootje____________23 mei 2010__________________Jongen_____________
Nenske_1977________23 mei 2010__________________Meisje_____________
Andrea80___________25 mei 2010__________________?????______________

lonnekeleoni
20 March 2010, 09:04
hmmm zo vroeg is het tocn niet meer nu.......ben alweer ruim een uur op en hier verder nog niemand wakker?

wij gaan zometeen naar het asiel om te kijken of we een jong katje kunnen vinden voor mijn schoonmoeder, want die is jarig vandaag.

verder nog wat boodschapjes doen zometeen.

fijne dag allemaal!

Bambi80
20 March 2010, 09:09
ik ben wakker!!! eigenlijk om 5 uur al, maar heb stijf mijn ogen dichtgehouden omdat ik er nog niet uit wilde.
Succes met katje uitzoeken. Ik hoop dat je een lieverdje vindt.

Nadine
20 March 2010, 09:52
Haha, Marieke, dat ken ik: stug volhouden dat je niet wakker bent :lol: niet dat het helpt..
Jij slaapt dus ook niet altijd lekker door?

Ik was er pas om 10uur uit. Was nodig na een paar slechte nachten.

@Leonie
Zo leuk, naar het asiel gaan! Veel plezier!

leonec
20 March 2010, 10:25
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht____________Bevallen op_____Naam

leonec ---------------18 mei2010---------------------meisje---------------

leonec
20 March 2010, 10:25
lukt niet echt :shock: :roll:

Bambi80
20 March 2010, 11:12

leonec______________18 mei2010__________________Meisje______________

da-silva
20 March 2010, 11:56
wow lonnekeleonie, je hebt gewoon al verlof! Wat heerlijk zeg... geniet ervan!

susieq12
20 March 2010, 13:22
Thnx susieq ;) , is/word het zooo erg dan whahahaha :mrgreen: . Maar kraamverband dan zou ik toch ook wel dat kraamverband kunnen gebruiken die ik in mijn kraampakket heb gekregen (ook al beval ik in het zknh)? Of heb je ook nog echt dikke maandverbanden erbij nodig als extra´s??

In het ziekenhuis hebben ze kraamverband hoor, maar daarna heb ik het zeker nog een dikke week gebruikt. Na die week was ik ze zat (vind ze totaal niet hamdig namelijk) en heb ik die hele dikke maandverbanden van (shoeps kan niet op de naam komen, niet always maar die waar ze ook die roze verpakkingen van hebben haha) gebruikt, die zijn erg fijn en bovendien de eerste keer ongi na je bevalling kan je dikke ook goed gebruiken... Wel moet je een paar grote onderbroeken en dikke sokken mee naar het zieknhuis nemen....

susieq12
20 March 2010, 13:24
draakje is wel opgenomen hoor, ik ga zo naar haar toe!

Bambi80
20 March 2010, 15:54
en ik kom net bij draakje vandaan en wie kwam ik daar tegen.....susieq!! grappig hoor!!
bedoel je trouwen kotex susieq? da's echt ook zo'n merk dat mijn moeder vroeger altijd had en ook best dik.
Hier ben ik aan de fruitsalade. Heb geen zin in een zware uitgebreide maaltijd. Dus maar even een rijpe banaan, aardbeien, appel, blikje ananas, 2 kiwi's en sinaasappelsap door elkaar gegooid. Best lekker eigenlijk. Heb het namelijk nog nooit eerder gemaakt.

BQ1986
20 March 2010, 19:14
wat een stilte hier op zaterdagavond :P

Hoe was het bij draakje marieke?

Bambi80
20 March 2010, 19:16
ligt aan het infuus en kan nog steeds geen vocht binnenhouden. Ze wil zelf morgen weer naar huis, maar betwijfel of dat kan als ze nog niets binnen houdt.

BQ1986
20 March 2010, 19:37
Idd! Met een beetje pech komt ze het ziekenhuis niet meer uit :s
Zeiden ze ook wat over de kleine of heeft die hier verder geen last van?

lonnekeleoni
20 March 2010, 19:54
Ik had een sms van Draakje en daar gaf ze aan dat de kleine het gelukkig goed doet!

BQ1986
20 March 2010, 20:10
Gelukkig! hopelijk voelt ze zich snel weer beter!! Wens dr maar beterschap!

Hoe is het met jullie?? :D

Jenny89
21 March 2010, 09:22

Jenny89___________11 mei 2010__________________???????______________

lonnekeleoni
21 March 2010, 09:23
Hier alles goed, echt heerlijk, het idee dat ik morgen niet naar mijn werk hoef, maar gewoon lekker vrij ben. En dan wordt het ook nog eens heerlijk weer, ik hoorde dat het woensdag wel 19 graden kan worden!

Van mijn collega's heb ik vrijdag een verwenpakket van rituals gekregen, dus dat ga ik zometeen lekker uitproberen in bad....

Bambi80
21 March 2010, 10:15
Hier gaat het ook wel goed! Baby is alleen af en toe zo druk aan het draaien en trappen dat het gewoon zeer doet. Krijg dan spierpijn en voel me bont en blauw van binnen. Maarja, als ie zijn groeilijn heeft gevolgt, schat ik hem nu op 2,5 kilo. Da's natuurlijk ook niet niks.
Hebben jullie dat ook dat het af en toe best zeer doet als de baby zo blijft bewegen?

Nadine
21 March 2010, 11:14
woensdag 19 graden!? Dan ga ik er ook even lekker uit :D

Als de beeb zich strekt staat mijn buik flink op spanning, dat is niet fijn. Ze ligt met de beentjes rechts en als ik op mijn rechter zij lig is het pijnlijk als ze trapt. Ze heeft me vannacht even wakker gehouden, maar dat zal ze na de geboorte ook nog wel doen :D

Gisteren een buikfoto gemaakt. Mijn buik hangt duidelijk lager dan op de vorige buikfoto.
Mijn man zei het al, maar ik wilde het niet geloven ;)

susieq12
21 March 2010, 12:37
nee bedoel libresse goodnight (heb ff gekeken hahaha) maar die van kotex (witte verpakking met rode iets erop) zijn ook goed! Daar staat ook op dat je het na de bevalling goed kan gebruiken! Extra aanschaffen hoor, die pakken kraamverband ben je zo door heen.

lonnekeleoni
21 March 2010, 16:08
Hey allemaal,

Heb vandaag Draakje nog gesproken en ze leest nog gewoon met ons mee, hier en op hyves, ze kan alleen niets posten, maar blijf dus vooral berichtjes sturen om haar sterkte te wensen, want ze leest alles!

Dus bij deze: Draakje heel veel sterkte en knap maar weer snel op. En maak het die mensen in het ziekenhuis niet te moeilijk he, gewoon goed luisteren en goed meewerken dat is het beste voor die kleine!!!!!! Ik kom je snel daar of thuis opzoeken! (ik hoop natuurlijk thuis)

Een hele dikke knuffel van mij!

Bambi80
21 March 2010, 16:35
haha! misschien heeft ze zichzelf niet voor niets draakje genoemd. Een draak voor de verpleging en artsen daar! haha! sorry draakje, maar wel goed luisteren naar ze he?!

da-silva
21 March 2010, 18:33
Heeeeel veel sterkte Draakje! Balen dat je nu in een ziekenhuis bed moet blijven, maar gelukkig gaat alles goed met je babe...

Wij hebben vandaag de meubels opgehaald, wooohoooooo!! :D
We hebben heel wat kilometers gemaakt, en de op de terugreis zat ik bijna met m'n benen in m'n nek. Maar dat kon me niks schelen, ik kan niet wahten totdat alles in elkaar staat. M'n vriend is nu druk aan het knutselen en ik blijf op een veilige afstand. Hij is nogal knorrig na zo'n lange dag en het in elkaar zetten verloopt nog niet zo vlotjes volgens mij, haha. Ik ben benieuwd hoe ver we (ehhh 'hij' :mrgreen: ) vandaag komt....

Bambi80
21 March 2010, 18:44
oooooow wat leuk da-silva!!! en vooral niet helpen, want ik kreeg commentaar dat ik hielp. Dit is iets wat papa's zelf willen doen. Verder kunnen ze namelijk alleen maar toekijken.

Nadine
21 March 2010, 18:53
M'n vriend is nu druk aan het knutselen en ik blijf op een veilige afstand. Hij is nogal knorrig na zo'n lange dag en het in elkaar zetten verloopt nog niet zo vlotjes volgens mij, haha. Ik ben benieuwd hoe ver we (ehhh 'hij' :mrgreen: ) vandaag komt....

Héél herkenbaar. :D En dan zeggen ze dat wij gevoelig zijn tijdens onze zwangerschap :lol:

lonnekeleoni
21 March 2010, 20:17
M'n vriend is nu druk aan het knutselen en ik blijf op een veilige afstand. Hij is nogal knorrig na zo'n lange dag en het in elkaar zetten verloopt nog niet zo vlotjes volgens mij, haha. Ik ben benieuwd hoe ver we (ehhh 'hij' :mrgreen: ) vandaag komt....

Héél herkenbaar. :D En dan zeggen ze dat wij gevoelig zijn tijdens onze zwangerschap :lol:

Haha, dan moet je een keer commentaar hebben over de manier waarop ze de meubeltjes in elkaar zetten, dan zal je zien wie er echt gevoelig is :D

Hey Nadine, je zei dat je foto's van je buik had gemaakt, ik ben heel nieuwsgierig!!!!

Hier net lekker uit eten geweest met Hugo en een goede vriendin met haar vriend, was heel erg gezellig, maar ben ook helemaal op nu. Morgen mijn autootje inleveren :( en dan moet ik alles weer op het fietsje gaan doen....

BQ1986
21 March 2010, 21:01
Weet er iemand of er kraamboeken bestaan waar je ook fotos in kunt doen?

Beebie_Wish
22 March 2010, 06:46
@ Draakje, wil je ontzettend veel beterschap toe wensen en gelukkig gaat alles goed met jullie kleine wonder, duim voor je dat je snel nog weer ff naar huis toe kan ;) .

@ Da-Silva, Heel herkenbaar mijn vriend wil ook lekker alles het liefste zelf doen enz ... Zo heeft hij dus ook de hele kinderkamer zelf ingedeeld en geverfd en vooral erg netjes aangekleed, ik heb enkel het beddengoed voor het ledikant gewassen en gestreken en opgemaakt.

@BQ, ik heb geen flauw idee of er kraamboeken bestaan (zal wel toch neem ik aan). Wij hebben van het baby echo praktijk zo´n mooi foto album gekregen.

@ De rest, waarschijnlijk ben ik het allemaal even kwijt maar hoe gaat het allemaal met de rest? Geniet iedereen al heerlijk van dit mooie lente weer?

@Hier, Ik voel me nog wel goed behalve dat ik mezelf snel moe begin te voelen ik moet dan ook echt eigenlijk s´middags een tukkie doen maar dat gaat nog niet helemaal, want hoef alleen dit weekje nog te werken en dan eindelijk VERLOF!! :mrgreen: . Wel hoef ik deze week nog maar 3 daagjes te werken (woensdag en vrijdag al lekker vrij), dus dat word sowieso die dagen ook lekker genieten van het vooral lente weer.

Ook heb ik zo af en toe last van steekjes in mijn doos en vorige week had ik best aardig wat keiharde buiken, naja vrijdag controle + extra groei echo, dan zullen we het wel zien of onze beebie al ingedaald is ja of de nee.

Nou dames zou zeggen geniet lekker van dit mooie lente weer ;)

Sively
22 March 2010, 10:13
Weet er iemand of er kraamboeken bestaan waar je ook fotos in kunt doen?
Hey BQ, die bestaan! Ik weet alleen niet waar je ze kan kopen. Wij hebben er hier al enkele jaren een van Hallmark liggen. :oops:

Draakje, heel veel beterschap!

BW: je bent al meer dan 34 weken ver! Van een mijlpaal gesproken!

Mijn man en ik hebben het kamertje samen in orde gebracht. Maar de reden is gewoon dat ik al zolang thuis ben van mijn werk. Ik had meer dan tijd genoeg om er in verder te werken wanneer mijn man aan het werk was.

Groetjes

lonnekeleoni
22 March 2010, 16:22
Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn auto :( dus vanaf vandaag moet ik alles op de fiets of met de bus gaan doen...

Verder mijn eerste verlofdag gehad, het is nog wel vreemd hoor! Ik kan het nog steeds niet bevatten dat het allemaal al zo dichtbij is.

Vandaag ben ik ook heel erg moe, heb net 1.5 uur in mijn bed gelegen, maar daar kon ik niet goed in slaap komen. Vannacht heb ik ook al heel erg slecht geslapen, ik hoop maar dat dit vanavond beter gaat!

Morgen weer naar de verloskundige, vind ik toch altijd weer leuk om naar toe te gaan, kan ik weer even naar het hartje van onze kleine uk luisteren...

Bambi80
22 March 2010, 17:08
dus ciao ciao auto!!!! ook niet leuk!!!
als je echt omhoog zit met vervoer en je moet ergens dringend heen, kun je altijd mij even bellen hoor! breng ik je wel.

Ik vind het ook wel spannend zo!!! omdat de eersten van ons cluppie nu met verlof zijn en ik officieel ook volgende week. Ben al wel allemaal plannetjes aan het maken wat ik dan allemaal ga doen.
Je hebt wel mooi weer op je eerste verlofdag lonnekeleoni!!! Als dat nou eens zo blijft!!!

Net gesproken met draakje. Die moet nog even in het zieknehuis blijven. Begin van de middag is ze aan de sonde gezet en tot nu toe heeft ze nog niet overgegeven en ze voelt zich ook weer wat beter. Wel veel last van harde buiken, dus die worden ook in de gaten gehouden. Is niet bekend wanneer ze weer naar huis kan en hoe lang ze de sonde moet dragen.

lonnekeleoni
22 March 2010, 17:21
Ja, ik heb vanaf nu 20 weken vrij en ik heb het eigenlijk zo besteld dat het nu 20 weken mooi weer blijft 8-)

Ik ben hier na 1 dag al behoorlijk aan het plannen geslagen, want ik hem me gewoon al verveeld vandaag.

Morgenochtend ga ik eerst naar de verloskundige en daarna op ziekenbezoek bij Draakje, woensdagochtend ga ik naar een oud collega, woensdagmiddag komt er een vriendinnetje langs en donderdag wil ik de vriendin van mijn oma ophalen om bij mijn opa en oma op bezoek te gaan (die vrouw durft zelf niet zo goed meer te rijden en mijn opa en oma zijn pas verhuisd en daar kent ze de weg niet)

Vrijdag heb ik nog niets in de planning, maar daar vind ik vast ook wel iets op :D

Indootje
22 March 2010, 19:42
@Draakje, heeeeeeel veeeel sterkte he! We denken aan je hoor, dat je er weer gauw bovenop zult zijn :-D!

@Lonnekeleoni, was heerlijk je verlof is al ingegaan, lekker van genieten en woensdag zeggen ze dat het mooi weer wordt! Maarreh, je moet niet alles helemaal volplannen he, het is ook de bedoeling dat je wat uitrust :-P

@Da-silva, leuk he de meubels halen en in elkaar (laten ;-)) zetten! Is het al klaar? We willen foto's zien :-)

@Marieke, Ik heb ook wel last van een druktemaker in mijn buik, dus vaak wel pijnlijk. Maar ach, vind het ook wel gezellig eigenlijk, tenminste goed teken, denk ik maar ;-)

@BQ, wat voor kraamboek bedoel je precies? waar mensen in schrijven als ze op visite komen of je eigen dagboek, zeg maar?

Hier alles redelijk. Ben heeeel erg moe, omdat ik zo slecht slaap. En mensen beginnen op het werk te beseffen dat ik er over 3 weken echt eventjes niet meer ben, dus heel druk nu en dat zal ook wel tot het eind blijven. Ach, ik doe het één voor één en we zien wel. Ga me echt niet meer gek laten maken hoor, niet zo goed voor die kleine en mezelf.

Bambi80
22 March 2010, 21:15
volgens mij gaat het slecht slapen er een beetje bij horen rond deze tijd voor ons als hoogzwangeren.
da's het mooie aan straks verlof hebben, dan kun je tenminste overdag ook effe proberen bij te slapen. Al is het maar even rustig liggen, dan zou je al op moeten knappen.

Hebben jullie kindjes ook wel de hik? hier de laatste tijd 2 keer per dag. Ik vond het eerst zielig, maar lees dat het juist een goed teken is?!

Nadine
23 March 2010, 07:36
Slecht slapen hoort erbij ja :roll:
En de hik ook!
Onze kleine heeft het alweer een aantal weken. Idd 2X per dag ongeveer.
Dan weet je meteen waar het rompje licht. En aan de trappen te voelen weet ik ook waar de beentjes liggen :lol:

Ik moet echt geen cola of koffie drinken: dan liggen we allebei de hele nacht wakker :|

lonnekeleoni
23 March 2010, 07:49
Hier net een bezoek gehad aan de verloskundige, we kregen helemaal uitleg wanneer we moesten bellen. Verder was alles goed, bloeddruk was nog lager dan normaal 110/55, is normaal altijd 120/60 dus misschien heeft mijn verlof nu al een positieve invloed hahaha.....

Verder heb ik al 2 keer een wee gevoeld, maar dat was ook niet zo raar rond deze tijd...

Waarschijnlijk heb ik wel weer een blaasontsteking te pakken, dat is wel weer enorm balen, moet soms al weer plassen (voor mijn gevoel dan) op het moment dat ik opsta van het toilet....vanmorgen heb ik urine ingeleverd en de assistente zou me bellen, dus dat is weer even afwachten....

Nadine
23 March 2010, 08:08
Fijn dat je bloeddruk goed was!

Wij hebben dat praatje vavavond. Komt dichtbij nu hè?

Ik heb nog geen wee gevoeld. Wel handig dat je al weet hoe het voelt ;)

Bambi80
23 March 2010, 08:16
de controle weer goed. Mooi zo!!!

Hoe voelt zo'n wee eigenlijk? Ik vraag het me wel een af of die krampen het zijn. Hoewel mijn schoonzusje dacht, dat het bij mij harde buiken zijn. Die is arts. Dus ik zei al.....Dan weet je meer te vertellen dan mijn chagerijnige gyn. Van haar moet ik gelijk de spoedpoli bellen bij 2 keer kramp. Ik voel ook wel eens de zijkanten van mijn buik tintelen of straktrekken ofzo. Dan denk ik eerder dat dat harde buiken zijn?? Ik weet dat allemaal niet goed hoor.

lonnekeleoni
23 March 2010, 08:23
Het voelde bij mij als een soort van buikkramp die je ook krijgt als je pijn in je darmen hebt, alleen zakt het dan meestal af als je een wind laat en dit zakte vanzelf weer af, de vk gaf aan dat dit waarschijnlijk weeen waren. Ik vind het zelf ook wel handig dat ik het al een keer heb gevoeld, maar de vk gaf ook aan dat je bij voorweeen nog geen natuurlijke pijnstilling opbouwt, dus dat sommige mensen daardoor juist banger worden voor de bevalling, want een voorwee kan blijkbaar al behoorlijk pijnlijk zijn (viel bij mij wel mee)

Ik ga zometeen bij Draakje op bezoek, hopen dat ze zich weer wat beter voelt....

lonnekeleoni
23 March 2010, 08:24
Oh en Nadine, ja het komt inderdaad heel erg dicht bij nu! Het begint echt spannend te worden, terwijl het soms ook nog zo ver weg lijkt....

Bambi80
23 March 2010, 08:30
voelde jij dit ook helemaal onderin de buik. Want dan denk ik dat die krampen dat bij mij ook waren. Waren absoluut niet mijn darmen.
maar soms lijkt het wel alsof voorweeen en harde buiken een beetje over 1 kam gestreken worden. Ik vind die krampen echt heel pijnlijk, maar omdat je dus niet weet wat het is, schiet je dus lichtelijk in paniek en doet het volgens mij alleen maar meer pijn. Terwijl je als je weet dat het weeen zijn, ze zou proberen weg te zuchten en ontspannen.
groetjes aan draakje.

Beebie_Wish
23 March 2010, 10:14
@lonnekeleonie, fijn dat je bezoek aan de vk weer goed was ;) .

Ik kom net uit het zknh vandaan heb er vanaf 9 tot half 11 gezeten :oops: . Om 9 uur moest ik 3 buisjes bloed prikken naja prikken eerder een klein prikje in vingertop en daar bloed vandaan geplukt, maar het was gelukt 3 buisjes vol uit een vingertop :mrgreen: .
En toen moest ik een uur wachten tot 10 over 10 en dan opnieuw prikken maar dan voor de suikertest (gelukkig geen smerig drankje als de eerste keer :P ). En ook potje met urine weer ingeleverd (voor controle op eiwitten enz). Zullen we vrijdag bij onze controle wel de uitslag daarvan te horen krijgen.

En @mariekepiek, ik ben ook wel benieuwd naar hoe weeën aanvoelen heb er nog niet echt bij stil gestaan of ik ze nou wel of niet al heb gevoeld oid ... Wel als ik te druk ben geweest of veel gelopen heb is mijn buik knoert hard en moet ik ook echt gaan zitten, zelfs op straat hebben mensen als wel aan mij gevraagd van ´´goh jij bent vast in verwachting van een tweeling´´ :oops: uhhh het is er toch echt maar 1 :oops: .

En toen ik toe straks naar auto toe liep vroeg er een mevrouw aan me van ´´ga jij weg´´ dus ik zo van JA ze wilde blijkbaar op mijn plekje parkeren ... En toen bedacht ik me van kan ik altijd vragen of ze mijn parkeer-dag kaart ook wel wilde gebruiken, want ik hoef vandaag toch niet meer terug en hij is vandaag nog geldig t/m 12:09 dus sja en anders had ik hem nu zelf weg gegooid, en nu heb ik er alsnog ff iemand anders mee blij gemaakt. Ze had ook nog wel gevraagd van wil je er iets voor hebben ik zo van nee hoor als ik iemand anders er blij mee kan maken doe ik dat graag, zelf had ik hem anders toch weg gegooid en nu word ie alsnog gebruikt.

En vandaag lekker niet al teveel doen maar lekker genieten van het mooie lente weer ;) En jullie??

Bambi80
23 March 2010, 10:28
oooeeee even snel....we hebben een bezichtiging aanstaande donderdag. Paniek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik moet nog wel veel opruimen en schoonmaken maar dat gaat natuurlijk in een tempo schildpad.

wanneer weet je meer over de uitslag van de test BW?

Beebie_Wish
23 March 2010, 10:30
WOEHOEEEEEEE :mrgreen: ... Zal voor jullie duimen mariekepiek dat de mensen enthousiast zullen worden ;) .

En als goed is zullen we vrijdag a.s. de uitslag over de tests te horen krijgen we hebben dan een controle maar ook een extra groei echo ;)

oooeeee even snel....we hebben een bezichtiging aanstaande donderdag. Paniek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik moet nog wel veel opruimen en schoonmaken maar dat gaat natuurlijk in een tempo schildpad.

wanneer weet je meer over de uitslag van de test BW?

BQ1986
23 March 2010, 10:46
Idd fijn om te weten als je weet hoe weeen aanvoelen.
Zelf denk ik afgelopen donderdag indalingsweeen te hebben gevoeld.. een uur lang en kwamen om de zoveel minuten terug.
Enorme steken/krampen onderin mijn buik en merk dat mijn buik ook gelijk een stukje is gezakt.
Kan je zeggen zo voor de 1e keer geen prettig gevoel :D Maar goed je verwacht het nu ook niet! hahah dus bent er geestelijk niet echt op voorbereid.
Volgende week donderdag weer naar de VK dus ben benieuwd of die idd aan het indalen is geweest.

Ik bedoelde een boek waar ze in kunnen schrijven maar ook voor fotos. Vriendin van me heeft er 1 gevonden en krijg hem kado dus helemaal goed.. :D Van pauline oud... schijnt heel leuk te zijn!

Wat fijn dat jullie bezichters krijgen marieke, hopelijk met goed nieuws! :D
Spannend bw... vrijdag de uitslag!
Lonnekeleonie, komt ze bij jou gewoon aan huis?? Mooie bloeddruk... kan zeker komen doordat je je rust nu hebt, niets meer hoeft iig!
Slapen gaat hier nog steeds heerlijk hoor! :D hahah moet er 2/3 x per nacht uit om te plassen meestal rond dezelfde tijden maar slaap daarna ook weer binnen een kwartiertje dus mag niet klagen denk ik zo! Hopelijk blijft dat zo!

Gister weer een zwangerschapsmassage gehad, toch echt een aanrader hoor! Zo lekker ontspannen!! :D

leonec
23 March 2010, 11:15
nou die weeen heb ik wel gevoeld bij mij miskraam....deed erg pijn....hier gaat alles zijn gangetje nog....ook vaak plassen s nachts maar ik slaap ook snel weer...
\
marieke spannend...kijkers.... ;)

bij de prenatal hebben ze ook een leuk kraamboek vindt ik......

Andrea80
23 March 2010, 13:11
Hello dames,

Wat een drukte hier.

Merk dat ik weinig zin heb om achter de computer te kruipen de laatste tijd.

Dat van dat minder goed slapen begin ik ook steeds meer te herkennen. Meneer/mevrouw vindt het gewoon nodig om mij regelmatig te laten draaien geloof ik.

Kaartjes hebben we van het weekend uitgezocht. Nu de aantallen doorgeven en dan drukproeven laten maken.

Drukdrukdruk dus.

Ben vandaag bezig om een glucosedagcurve bij te houden.
Moet mezelf vandaag 4 keer prikken voor glucose. :shock:

Is niet zo erg valt wel mee. Maar wel lastig te onthouden moet op vaste tijden.

nou groetjes

Miesje78
23 March 2010, 14:45
Zo, wat een hoop geschreven weer. Weet ff niet meer alles om te reageren... :oops:

@Mariekepiek; succes donderdag.
@draakje; heeeeel veel beterschap en sterkte!!!
@de rest, sorry, weet het niet meer...

Wel grappig stukje over de hik, die voel ik ook ongeveer 2 keer per dag. Vond het best veel, maar als jullie het ook hebben... Stelt me altijd wel gerust, bedankt!
Die oefenweeen weet ik eigenlijk niet, ik heb wel af en toe een krampje, maar of dat het nu is, geen idee?? Wel heel soms een harde buik, maar daar maak ik me ook neit druk om als het neit te vaak is.

Bente
23 March 2010, 15:05
hallo allemaal,
er is weer druk geschreven hier,leuk hoor!
met mij alles prima, vandaag wel al de hele dag pijn rond mn navel, nog niet eerder gehad, ook best een harde buik, maar zal weer overgaan.
mevrouw van kraamzorg is net hier geweest, is idd niet naar kamertje gaan kijken.
nog 3 weekjes werken en dan lekker verlof en wat een heerlijk weertje hopelijk blijft het zo!
dames geniet van het heerlijke weer en de laatste weekjes met een bewegende baby in onze buik, nog even en de eerste onder ons zullen gaan bevallen, erg spannend!!!

lonnekeleoni
23 March 2010, 15:58
Hoi,

Marieke, spannend dat ze komen kijken bij je huis, zou wel een lekker idee zijn als je het eindelijk kan verkopen...

Verder komt de vk niet bij mij aan huis hoor, heb het er niet zo duidelijk neergezet geloof ik, sorry.

Andrea, waarom moet je jezelf prikken dan, heb je zwangerschapssuiker of zijn ze daar bang voor? Ik zou het ech niet durven, ben echt zo'n watje als het om naalden gaat....

En ik wilde op nog veel meer dingen reageren, maar ben het alweer kwijt, sorry dames!

Hier inderdaad weer een blaasontsteking, wel even een tip voor de meiden die dit eventueel nog krijgen, als je medicijnen hiervoor krijgt moet je heel goed opletten of ze je wel iets geven dat mag in combi met de zwangerschap, maar let er ook goed op of het mag bij jou termijn, de laatste weken mag je namelijk niet alle medicijnen meer hebben, dus geef ook altijd even door hoeveel weken je zwanger bent en check het dan nog een keer!

lonnekeleoni
23 March 2010, 16:01
En nog even een berichtje, want ik was nog niet klaar, maar het beeld begon te verspringen:

Vanmorgen bij Draakje geweest, ik vind het echt super knap van haar dat ze zo positief kan blijven. Ze krijgt nog steeds sonde voeding, maar ze willen dit toch gaan afbouwen, ze heeft nu al ruim een dag niet gespuugd en na 20 weken iedere dag spugen is dit voor haar wel een verademing. Misschien dat het helpt dat ze nu een bodempje in haar maag heeft en ze weer vast voedsel kan gaan proberen, zo niet dan krijgt ze misschien de sonde mee naar huis....

De kleine lijkt er in ieder geval geen last van te hebben en ook de harde buiken worden minder, Draakje hoopt voor het weekend naar huis toe te mogen!

cassie247
23 March 2010, 19:03
Fijn dt het beter met draakje gaat, hoop dat ze dit weekend lekker thuis kan zijn!Sucess met het prikken andrea, het went, ik doe het al 17 jaar 8x per dag, hopelijk komt er een mooie curve uit! Verder ben ik vandaag jarig en ga ik vanavond lekker ontspannan. Morgen vroeg heb ik een medische/groei echo dus daar kijken we naar uit! Verder heb ik vandaag niet veel te melden, ik zal jullie morgen even updaten! liefs

BQ1986
23 March 2010, 20:21
Kan wel zien dat ze in het april topic nu allemaal verlof hebben, zoveel word er geschreven :)

Voor de meeste hier schiet het nu ook op toch?!?!

Jullie je bevallingspraatje al gehad bij de VK?

BQ1986
23 March 2010, 20:22
Cassie gefeliciteerd meis! En heel veel plezier morgen, ben benieuwd!! :D

Bambi80
23 March 2010, 21:44
Gefeliciteerd Cassie!! en succes morgen!!! ben benieuwd hoe groot de baby is!!

Hier zijn er in ieder geval al 2 met verlof en 2 a 3 niet werkende wegens ziekte of ontslag. Officieel gaat maandag mijn verlof in, maar ik werk maar 3 x 2 uur per week.
Het bevallingspraatje heb ik een heel tijd terug al gehad in het ziekenhuis.

Hebben jullie trouwens ook van die mensen in je omgeving die zulke rotverhalen over bevallen aan je ophangen iedere keer als je ze spreekt? Ik heb familie die dat doet. Iedere keer wordt er weer begonnen over de hoge babysterfte in nederland, wat er allemaal fout kan gaan en dat verloskundigen niet deugen. Eerst vond ik het niet zo erg, maar nu de bevalling in de buurt komt, merk ik toch dat ik het me wel aantrek eigenlijk. Ik word er toch wel wat ongerust van.

Lindy
23 March 2010, 21:58
*** ff inbreken ***
Mariek (en anderen natuurlijk) dat komt door een uitzending die poosje terug is geweest. Was vlak voor mijn bevalling en ik werd er ook gek van. De documentaire was erg eenzijdig, dat het belachelijk was dat in Nederland zoveel thuisbevallingen zijn en dat 2 weken overtijd echt te veel is. Nou wel of niet thuis bevallen kies je zelf en ik werd elke 2 dagen gecontroleerd toen ik overtijd was, dus moet je je geen zorgen om maken hoor. De kantekening is dat er bijv in België veel meer kunstverlossingen (vacuuümpomp of tang) zijn en dus ook meer complicaties bij de kinderen, maar ja dat vertelden ze er niet bij... Wat wel belangrijk is dat je elke dag leven moet voelen, sta daar ook gewoon even dagelijks bij stil en als je twijfelt altijd direct bellen!!!!
Succes meiden met de laatste (ki)loodjes!!!!
*** ik ben weer weg ***

Bambi80
23 March 2010, 22:22
ja ik weet dat het onderwerp van discussie is hier in nederland en het op de politieke agenda staat/stond, maar om er dan iedere keer over te beginnen. Die bewuste familie zei ook dat je van een pomp hersenbeschadiging bij het kindje krijgt en dat schijnt onzin te zijn. Dat soort dingen dus.

Even zeuren trouwens..........ik heb menstruatieachtige pijn in onderrug, zeurende/vermoeid gevoel in mijn liezen, druk op mijn blaas en een blijvende zeurend/menstratieachtige kramp in mijn onderbuik. Iemand bekend hiermee??

lonnekeleoni
24 March 2010, 07:31
Hey Marieke,

Laat je niet gek maken meis! Laat alles gewoon over je heen komen, meer kun je niet doen. En verloskundigen hebben ook een studie gevolgd voor hun vak, dus die weten ongetwijfeld gewoon wat ze moeten doen en als er kleine tekenen zijn dat het mis kan gaan waarschuwt een vk al het ziekenhuis, daarin nemen ze absoluut geen enkel risico!

Verder die steken en die krampen, kan een soort bandenpijn/lichte voorweeen zijn maar het kan ook een blaasontsteking zijn! Hou het dus goed in de gaten en je kan altijd voor de zekerheid wat urine inleveren bij je huisarts, dat kan nooit kwaad en je hoeft er geen afspraak voor te maken, maar kan gewoon een potje met (liefst ochtendurine) inleveren...

Groetjes Leoni

Bambi80
24 March 2010, 09:46
zal morgen voor de zekerheid wel even een plasje wegbrengen.

Ik ben hier al geod bezig. De keuken is gesopt, de ramen gelapt de deuren afgenomen, de kastjes afgesopt. Ik ga nu maar eens verder met de was en onze slaapkamer doen.

pffffff! ik denk dat ik vanavond te moe ben om nog naar de musical Extreem te gaan. Lonnekeleoni....had ik toch gezegd al dat ik vanavond er niet bij ben? volgende week wel weer (als het goed is)

da-silva
24 March 2010, 10:30
Hey ladies,
Wat wordt er in een korte tijd veel geschreven zeg! Het zal nog wel veel drukker worden als straks iedereen met verlof is. Ik moet nog 2 weken, ik kijk er al echt naar uit! Ik merk ook steeds meer dat ik lichamelijk meer kwaaltjes heb en vaker moe ben. Nog 8 dagen werken, misschien koppig, maar die laatste dagen moet ik van mezelf nog even volmaken. Ik doe het wel rustiger aan, maar ik heb nog steeds veel last van spierpijn/ beursheid onder in m'n vagina. Vervelend dat ik dit de hele dag door voel. Hopen dat het uit eindelijk wat gaat bijtrekken, maar ik ben er bang voor... Als die kleine straks gaat indalen komt er nog meer druk op te staan en zal ik er misschien nog wel meer last van krijgen.

De meubels van het kamertje zitten sinds afgelopen weekend in elkaar en ik heb het bedje al opgemaakt, haha. Ik kon het niet laten. Ik ben nu bezig met het wassen van de kleertjes. Ik kan niet wachten totdat ik alles heb ingericht. Heerlijk gevoel om er zo mee bezig te zijn. Dan komt alles ineens wel dichtbij!
Gisteren was ik m'n vriend ineens kwijt, vond ik hem op de babykamer, liggend op de grond. Hij had het slaap muziekje aangezet en hij lag heerlijk te genieten... ik vond dat zo schattig!
Als de kamer wat meer is ingericht, dan zal ik wat foto's op hyves zetten.

limburgs maedje
24 March 2010, 12:11
hoi! Even vanuit het aprilforum. ben sinds vandaag met verlof (de laatste van april denk ik) en net nu schrijft er niemand in april :roll: ;)
aangezien het ik ook nog wel eens in mei zou kunnen bevallen lees ik hier ook vaak mee.

Mariekepiek ik las je 'klachten', het zou ook indalingspijn kunnen zijn. Heb ik ook gehad. niet echt prettig,maar wel voor een goed doel. Wil trouwens niet zeggen dat je eerder bevalt he, maar wel dat je waarschijnlijk moeilijker gaat lopen ;)
Tbv controle blaasontsteking zou ik inderdaad de ochtendurine brengen, het beste de middenstroom. Even gewoon plassen, dan opvangen en dan weer gewoon. Daar zien ze het meeste in (is mij verteld toen ik blaasontsteking had).
En maak je geen zorgen over alle horrorverhalen, ze vallen nu meer op omdat we zelf richting bevalling gaan, daarbij worden de 'slechte' verhalen keer op keer verteld, maar al die keren dat het goed gaat niet. Dus vertrouw op je VK en je gevoel en probeer je gevoel niet te laten bedotten door alle verhalen van je omgeving. Succes!

@de rest: nu ik verlof heb zal ik wel wat vaker meelezen en reageren, het was nu altijd zoveel bijlezen ;) :lol:

groetjes!

Indootje
24 March 2010, 12:14
Poeh, weer ff bijlezen, maar het is gelukt :-)
Als we met verlof zijn zullen we wel heeeeel veel gaan schrijven, gok ik zo :-D

@Marieke, succes met de bezichtiging morgen, spannend hoor!
Die menstruatie-achtige pijn kan met je banden te maken hebben, maar ook met je bekken.
Nou, ik ben met een vacuumpomp ter wereld gekomen en volgens mij heb ik vooralsnog geen hersenbeschadiging opgelopen, dus ik ben het levende bewijs dat het een onzinverhaal is. Alhoewel er soms misschien wel een steekje bij me loszit, maar dat terzijde ;-)

@BQ, wat vervelend van die voorweeen! Gelukkig zijn ze weer weg.
Oh ja, dat kraamboek had ik ook gezien en wilde ik graag hebben. Volgens mij hebben ze die bij de Prenatal ook.
Ik ga echt nog even bellen voor die zwangerschapsmassage, lijkt me heerlijk!
Heb nog geen bevallingspraatje gehad bij de VK. Moet 7 april weer, dus denk dat het dan wel zal komen.

@BW, ben benieuwd naar je uitslag van bloedsuiker. Hopelijk is het allemaal gewoon goed.

@Lonneke, wat irritant weer een blaasontsteking, sterkte! En bedankt voor de tips trouwens.

@Draakje, wat knap dat je zo positief blijft. Heel veel beterschap en we denken aan je!

@Cassie, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe oud/jong ;-) ben je geworden?

@Da-silva, wat lief van je mannetje dat hij in de babykamer zo lag, aandoenlijk dan he om te zien. Voor die mannen is het ook wat. Zij voelen nu nog helemaal niets qua lichaam en/of hormonen, dus moeten zich op die manier inleven.

Het schijnt trouwens dat wanneer de weeen begonnen zijn je dat echt wel merkt en weet. Maar goed, dat gaan we nog meemaken, hahahah.

Hier alles redelijk goed. Die jongen ligt nog steeds lekker mijn zijn hoofd onder mijn borst en in een stuit. Dat doet wel pijn en is benauwd, maar goed, ik hoop dat hij binnenkort eens gaat draaien, zo wel zo fijn zijn voor de bevalling :lol:

lonnekeleoni
24 March 2010, 14:02
@da silva, heerlijk he dat je zo ver bent met het kamertje en dat je vriend er ook zo van kan genieten.

@LM: welkom hier! Ik doe het andersom en las veel met april mee omdat ik ook in april kan bevallen. Nu ik verlof heb zal ik daar ook snel mee gaan kletsen.

@ Indootje: hoop idd voor je dat die kleine snel zal draaien, wel spannend hoor!

@ Marieke: snik snik snik, nu moet ik dus weer alleen gaan zwemmen :( hoop dat er vanavond wel iemand veel bubbelen! Ik ben erg benieuwd wat je van Extreem vind, ik ben er ook geweest (kon gratis via mijn werk) Veel plezier daar vanavond.

Kreeg trouwens nog een sms van Draakje en ze mag waarschijnlijk morgen al naar huis! Dan wel met sonde voeding, maar ja, dat is in ieder geval lekkerder dan in het ziekenhuis liggen!

Bambi80
24 March 2010, 14:13
da-silva....toen hier de box stond met mobiel erboven, ging mijn vriend de hele tijd naar het muziekje van de mobiel luisteren en iedere keer naar het babykamertje kijken. Vind het ook zo mooi om te zien hoe die mannen vol afwachting van de kleine zijn.

Indootje.... een lastig kind heb jij zeg! maar wel een kind naar je hart. Hij wil er gewoon zo dicht mogelijk bij in de buurt zijn. Hoop dat die snel draait en gaat zakken.

LM....leuk dat je hier meeschrijft hoor! vind het wel leuk om hier te babbelen met zijn allen. Als je toch maar zit te wachten tot de kleine geboren wordt. En we kunnen toch niet de hele dag met nestelen bezig zijn dus.... Moet zeggen dat ik ook wel opmerkingen krijg dat mijn buik lager zit en ik iets moeilijker loop ja... Nou ja...misschien heeft de gyn. nog wat zinnigs te melden aanstaande maandag. De horrorverhalen doen me vandaag niets meer. Eerst ook niet, maar hoe dichter je bij de bevalling komt........Moet er gewoon niet aan denken dat er nog wat met die kleine gebeurt. Hou al zo van het mannetje.

Leoni...vond je hem wel leuk dan? Ik had die sms van draakje ook. ze mag misschien volgende week ook afbouwen met de sonde als dat gaat. Weet je trouwens nog iets over die buurvrouw van draakje....Die is toch niet voor de 7de keer ingeleid he en nog niet gelukt!!!

Joyce2911
24 March 2010, 14:20
@ Mariek: ik heb dat vorige week ook gehad die klachtjes, en ik had ook blaasontsteking.
nu een paar dagen weer antibiotica vrij...dus benieuwd wat er uit jouw urine komt...

en wat ze zeggen, laat je niet gek maken, ik heb ook allerlei verhalen aan moeten horen, waar
ik echt niet op zat te wachten, heb ook gewoon aangegeven dat ik daar geen trek in had.
en op je eigen lichaam vertrouwen...en je kan beter een keer teveel dan te weinig gebeld hebben.

Andrea80
24 March 2010, 14:24
Hello,

@Cassie nog gefeliciteerd!!

@indootje hoop voor jou dat ie snel draait.
Maar bij mij ligt ie al wel goed maar zijn/haar billen liggen erg hoog (tegen mijn maag), en ik kan je zeggen dat is ook geen pretje.

Fijn dat draakje al weer naar huis mag!! Hopelijk blijft het nu goed gaan!

Hier verder alles goed.
Vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur mijn glucosedagcurve doorgebeld. Die was goed (3.8 nuchter, 4,8 na ontbijt, 5,3 na lunch en 5,0 na avondeten).

Volgende week woensdag mag ik weer naar de vk voor controle.
Moet dan wel 's avonds :(
Ik ga liever 's ochtends vroeg, maar dan was ze al helemaal vol.

Voor de dames die al vrij zijn geniet van het mooie weer
groetjes Andrea

Miesje78
24 March 2010, 14:34
Zo, ik hou het niet meer bij hoor!!! :D
En als het straks nog meer wordt :o . Gelukkig heb ik ook vanaf volgende week vrijdag verlof, dan kan ik ook wat vaker komen.
Alleen niet dat weekend dan, dan zijn we een weekendje weg met mijn man's familie.

Vanmorgen bij de vk geweest, alles was weer helemaal in orde. Meisje ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden, gelukkig. Maar inderdaad, dan zitten de beentjes en billetjes weer omhoog en die voel je ook wel bij je ribben hoor.. :roll:

Ik hoop dat je morgen naar huis kan Draakje!

En Cassie; gefeliciteerd!

O ja, Marieke; ik vond het wel een goede tip (weet ff niet meer van wie) om het te zeggen dat je niet op die horrorverhalen zit te wachten. Je hebt wel gelijk, ik hoor er nu ook steeds meer. Ik vind het vervelend voor degene waar het bij gebeurt is, maar kan er toch niks over zeggen hoe het bij mij zal gaan... En ik heb gelukkig genoeg voorbeelden in mijn vriendengroep dat het allemaal wel gewoon goed is gegaan.

Bambi80
24 March 2010, 15:05
andrea....dat is goed toch die waardes??? ook voor jou hoop ik dat de baby snel gaat zakken met zijn billen.
miesje...dan reageer je toch op dingen die je wel kan onthouden en dan zie je in je verlof maar hoe vaak je zin hebt hier te komen!! Het is ook zo dat het vaker goed gaat dan niet. Moet zeggen dat ik de bevallingsverhalen die ik nu sinds maanden hier lees wel prima vind klinken. Ben niet bang voor pijn of dat het lang gaat duren (dat gaat immers weer voorbij), maar meer dat het fout zou gaan en dat hoor je gelukkig net zo vaak inderdaad. Maar het blijft wel langer hangen. en mijn schoonzusje kan zeuren over haar bevallingen en dat het in chili allemaal beter is, maar ze heeft alledrie haar kinderen uiteindelijk gezond ter wereld gezet in Nederlands. Ondanks dat het allemaal niet goed gelopen is met de nodige complicaties.
Hier is de slaapkamer aan kant en de wc ook. Ga nu nog even de andere slaapkamer doen en even snel een doekje door de badkamer. Dan hou ik ermee op en ga ik in bad. Even relaxen! volgens mij is die buik nu al de hele dag hard.

Beebie_Wish
24 March 2010, 15:06
@ Cassie, Gefeliciteeerd :D

@ Miesje, Fijn dat alles in orde is met jullie meissie ;)

@ Andrea, Fijn dat bij jou ook alles nog gewoon goed gaat en natuurlijk volgende week bij vk zal het ook wel goed wezen ;)

@ LM, Leuk dat je hier bij ons mee komt buurten :D wat een heerlijke dag voor jou dat je verlof ingegaan is kan je en lekker van het mooie lenteee weer genieten ;)

@ Indootje, Ja wij zijn ook wel weer benieuwd of alles nog wel weer goed blijkt te zijn vrijdag zullen we het te horen gaan krijgen ;) .

@ Joyce, Leuk dat jij ook hier binnen komt buurten :D Ben benieuwd wanneer jullie je kleintje in de armen hebben ;) .

@ Hier, Gaat het goed nadat ik vanmorgen de bovenverdieping wat opgeruimd heb en daardoor mijn woede lekker op gereageerd had ... En gelijk ff ook gestofzuigd boven was ik bijna klaar met stofzuigen houd de stofzuiger ermee op en vroeg ie aan me van ikke wil wel een nieuwe zak :mrgreen: , maja geen nieuwe zakken in huis en was te kapot om ff gauw te gaan halen dus komt het morgen wel weer. Beebie heeft elke dag wel paar keer de hik en echt wat is dat toch wel een grappig gevoel :) .

Beebie_Wish
24 March 2010, 15:12
En oh ja hier ook een beebie die misschien nog steeds in een stuit ligt (tenminste dat gevoel lijk ik te hebben), echt een hele tijd lag beebie met koppie beneden maar precies op 5 maart waar we s´ochtends nog een controle gehad hadden en de vk van het zknh toen nog goed voelde en zei van dat beebie nog steeds met koppie beneden lag, lag beebie die avond 5 maart met koppie boven en met beentjes + armpjes voor het gezicht, en dat nog wel voor de 3D :oops: :)

Joyce2911
24 March 2010, 15:19
En oh ja hier ook een beebie die misschien nog steeds in een stuit ligt (tenminste dat gevoel lijk ik te hebben), echt een hele tijd lag beebie met koppie beneden maar precies op 5 maart waar we s´ochtends nog een controle gehad hadden en de vk van het zknh toen nog goed voelde en zei van dat beebie nog steeds met koppie beneden lag, lag beebie die avond 5 maart met koppie boven en met beentjes + armpjes voor het gezicht, en dat nog wel voor de 3D :oops: :)

wanneer moet je weer op controle?? ze zeggen dat je de grootste kans hebt op draaien
tot ong 36 weken. en je kan evt kiezen voor een uitwendige draaiing, maar daar zal je vk
je nog wel info over geven als beeb idd in stuit blijkt te liggen. was jij niet degene die ook de
placenta aan de voorkant had?? of haal ik je nou door de war met iemand, kan zomaar zijn ;)

Beebie_Wish
24 March 2010, 15:24
Nee dat was ik ook Joyce ... De placenta ligt bij mij ook aan de voorkant en heb echt een ruime hoeveelheid aan vruchtwater niet normaal, vk zegt ook wel eens van nou die heeft een flinke en goede airback haha :mrgreen:

Vrijdag a.s. heb ik weer controle gepland staan om 09.45 + ook een extra groei echo, omdat ze denken dat beebie wat aan grote kant blijkt, vk schatte laatste keer onze beebie bij de geboorte op ongeveer 3800 gram.

Indootje
24 March 2010, 15:29
Indootje.... een lastig kind heb jij zeg! maar wel een kind naar je hart. Hij wil er gewoon zo dicht mogelijk bij in de buurt zijn. Hoop dat die snel draait en gaat zakken.

Haha, ja, inderdaad, volgens mij vindt hij het wel lekker zo in het holletje gekropen en dicht bij mijn hart.
Ik aai hem maar veel over zijn bolletje met de vraag of hij zich nog wil omdraaien ;-)

Joyce2911
24 March 2010, 15:32
Nee dat was ik ook Joyce ... De placenta ligt bij mij ook aan de voorkant en heb echt een ruime hoeveelheid aan vruchtwater niet normaal, vk zegt ook wel eens van nou die heeft een flinke en goede airback haha :mrgreen:

Vrijdag a.s. heb ik weer controle gepland staan om 09.45 + ook een extra groei echo, omdat ze denken dat beebie wat aan grote kant blijkt, vk schatte laatste keer onze beebie bij de geboorte op ongeveer 3800 gram.

Benieuwd hoe beeb dan ligt.... bij mij kon ze toen niet met zekerheid zeggen hoe de beeb lag ivm
voorliggende placenta, en vandaar dat ze toen ff snel een echo maakte om te kijken hoe Uk ervoor
lag. Vreemd dat ze dat bij jou dan wel zo zeker durfde te zeggen.... de gyn schatte onze Uk laatst
op 2700 gram, maar heb al van meer meiden gehoord dat dat allemaal maar natte vingerwerk is.
Gyn gaf ook aan dat hij niet goed een hoofdmeting kon doen doordat Uk in stuit ligt en dat dat dus
het gemiddelde weer naar benee haalde...we zien wel ;)

Beebie_Wish
24 March 2010, 15:37
Ja zijn wij vrijdag ook wel benieuwd naar hoe beebie dan ligt ... En de vk van het zknh daarvan hebben we gehoord van andere arts dat zij erg goed is in het voelen hoe ze liggen, nou ik ben benieuwd :) .
En ja de schatting blijft tenslotte altijd maar een schatting we zullen het bij de geboorte meer zekerheid daarvan weten als onze beeb gewogen is :mrgreen:

Joyce2911
24 March 2010, 15:39
Hoop dat ie gedraaid is en vooral blijft liggen dan. Nouja je hebt nog ff. Succes vrijdag!

Nadine
24 March 2010, 17:26
Ja, de ligging wordt steeds belangrijker.
@beebiewish
@Indootje
Ik hoop dat jullie stuitliggers hun draai alsnog vinden ;)

Onze kleine ligt al vanaf 29 weken met het hoofdje naar beneden.
De beentjes wisselde tot week 32 nog van kant, maar nu al twee weken niet meer.
Ze is ook al een stukje ingedaald!
Het voelt als een wisselende druk op mijn blaas/vagina.

Verder was op controle alles goed, gelukkig :)
.. en vandaag wéér kleertjes gekocht :D

jorina
24 March 2010, 21:13
pin jullie niet te veel vast op de geschatte grootte mijn ventje werd geschat op ongv 3400 gr maar is uiteindelijk met een ks geboren met een knap gewicht van 4310 gr bijna een kilo zwaarder

cassie247
24 March 2010, 23:34
Hallo Dames, ik heb nog niet bijgelezen ga dat morgn eventjes doen maar wilde jullie even updaten :) De echo is helemaal goed gegaan, ons ventje lag al best ver in de bekken maar nog niet volledig ingedaald. Gelukkig dat hij nu goed ligt! Hij loop best wel wat voor op schema maar dat lag volgens de gyn niet aan diabetes want zijn hoofdje en been bot meten ook boven gemiddeld. HIj weegt nu ongeveer 2300 gram( loopt 2+ wkn voor) en doet het verder prima. Het word wel een zwaarder kind maar nog geen reden om over inleiden voor de 38 wkn te praten, dat vind ik wel fijn ;) Als hij deze curve blijft volgen zal ie iets boven de 8 pond zitten geloof ik. In drie weken heb ik weer een echo om de groei goed te volgen. Verder zag hij dat mijn baarmoeder goed aan het oefenen was met weeen en raden me toch aan om de weeen remmers echt tot week 36 te slikken. Dat was het nieuws voor vandaag , slaap lekker!

Andrea80
25 March 2010, 07:00
@cassie: Fijn dat alles goed was.

Wel vervelend dat je je weeenremmers nog moet slikken.

Hier alles verder goed.
Vandaag weer een erg druk kindje. Hij/zij schopt en duwt dat het een lieve lust is!

Vanmorgen al weer opgestaan met maagzuur hierdoor!

Gelukkig helpen rennies! ;)

Nu maar weer eens fijn aan het werk!

groetjes

Beebie_Wish
25 March 2010, 07:33
Goeiemorgen,

@ Cassie, Wel fijn dat alles goed was (onze beebie zou ook geen lichte baby worden zeiden ze tegen ons), en wel balen dat je je weeenremmers nog gewoon moet slikken ;) .

@ Andrea, Mooii zo dat alles verder goed gaat daar bij jullie, en onze beebie is ook vrij druk en beweeglijk het schopt en duwt er hier bij mij ook flink op los alsof het een lieve lust is hihi :) .

@Hier, Het lijkt wel alsof ik steeds meer lastige nachten te verduren krijg bij het omdraaien doet het vooral zeer in mijn onderrug maar ook in mijn rechter bovenbeen. En als ik echt ook maar ff mezelf moet uit strekken dan krijg ik vooral in mijn linker onderbeen enorme kramp. Beebie houd mij s´nachts ook wel goed wakker want soms als ik ben wezen plassen s´nachts dan kan ik heel zelden wel daarna weer lekker snel in slapen maar soms is het ook wel dat het in slapen best wel een tijd duurt omdat beebie dan zo lekker druk is :D .
Vandaag nog even mijn laatste dagje lekker thuis werken (dat word lekker thuis werken in de tuin en in het zonnetje ;) ) t/m 17.00uur en dan WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND + VERLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOF :mrgreen:

Nou dames een heule prettige dag en geniet lkkr van het zonnetje ;)

Bambi80
25 March 2010, 18:18
joehoe!!!!! Mijn zwangerschapsverlof is ingegaan. Ik werkte de laatste maandjes maar een paar uur per week, maar toch lekker idee dat ik nu met verlof ben en niet in de ziektewet zit. Nu maar wachten op de kleine!!! het schiet op!!
Vanmiddag dus een kijker gehad. Ze was wel enthousiast, maar wil wel graag snelle oplevering. Wij willen wel weg maar eigenlijk niet eerder als 1 juli. Stel dat je na 9 mei nog 2 weken overtijd loopt, zit je in de stress als je een maand eerder opleveren doet.

BQ1986
25 March 2010, 18:43
@ Cassie, fijn dat alles goed was!! En tja dan maar aan de weeenremmers, als die kleine nog maar eventjes blijft zitten.
Is het zo dat je zeker voor die 40 weken gaat bevallen of is daar niets over te zeggen?

@ BW en Marieke, heerlijk dat verlof! Hier moeten we nog eventjes maar kunnen ook aftellen dat is wel weer lekker! :D

@ Marieke, fijn dat ze enthousiast was! Mocht ze het niet doen omdat je niet snel wil opleveren, zal ik het toch overwegen om het wel te doen!! Zo snel raak je je huis tegenwoordig niet meer kwijt. Het is niet ideaal maar goed.. dan ben je wel je huis kwijt!

da-silva
25 March 2010, 19:07
Hey allemaal,

Ik heb me vandaag over mijn trots heen gezet en ik heb m'n baas gebelt. Ik ga vanaf morgen per dag een paar uurtjes per dag minder werken. Ik heb gewoon teveel last van spierpijn/ beursheid bij m'n vagina en met het weinige slaap van de laatste tijd, trek ik het niet meer zo goed. Het zijn nog maar 7 diensten, en die wilde ik eigenlijk perse volmaken. Maar ik merk gewoon dat dat ik echt een paar stapjes terug moet doen...
Aan de ene kant ben ik nu wel opgelucht, aan de andere kant vind ik het wel een gek idee. Het komt nu toch wel allemaal erg dichtbij he!

Voor alle verloffers: gefeliciteerd! Toh weer een mijlpaal he!

Bambi80
25 March 2010, 19:22
bq...doen we ook wel hoor! we zaten ons te bedenken dat we misschien dan wel tijdelijk het huis van een neef kunnen huren. tot we dan wat gevonden hebben. Vind het alleen wel sneu voor de kleine als ie gelijk moet verhuizen. Dan overweeg ik toch om hem snachts bij ons te houden want dan heeft ie ons toch in de buurt als bekend en veilig.

da-silva....heel verstandig dat je een stapje terug doet. Dat zie je bij veel zwangeren, dus voel je niet schuldig. Je bent hoogzwanger!!!!

Bambi80
25 March 2010, 19:24
trouwens, heb vanochtend mijn urine laten controleren, maar er werd geen blaasontsteking gevonden. Ze zouden het wel op kweek zetten. Maar voel baby ook wel vaak onderin kriebelen en dan tikt ie ook net mijn blaas aan. Dus misschien toch ingedaald???

lonnekeleoni
25 March 2010, 19:28
Hey Marieke,

Gefeliciteerd met je verlof! Geniet ervan meis! En gelukkig ook geen blaasontsteking, dat is ook fijn om te weten! Als het binnenkort nog een keer zulk weer is als vandaag moeten we snel maar een keer een terrasje pakken!!!

Groetjes Leoni

BQ1986
25 March 2010, 20:10
Daar zou ik idd zelf ook voor kiezen! Lees overal dat je je kindje de 1e 3 maanden niet kan verwennen dus onzin als mensen zeggen dat ze zo aan het feit wennen om bij je in de buurt te zijn.
Beter je huis kwijt dan er mee blijven zitten. Hier gaat volgende week het bord er op.. ben benieuwd hoe snel het gaat.
Al hebben we nog eventjes de tijd...

BQ1986
25 March 2010, 20:52

Deze af en toe maar even meenemen voordat we de lijst zo weer kwijt zijn :D

wendytje
26 March 2010, 07:11
Goedemorgen dames! Ik heb een vraagje.
Hoe warm moet je babykleertjes voor de eerste keer wassen?
Is 30 graden genoeg om bacteriën eruit te krijgen?
Alvast bedankt!!!

Bambi80
26 March 2010, 07:57
ik heb gewoon het wasetiket aangehouden. Als je kleertjes warmer wast dan 30 a 40 graden hou je niets meer over.

Bambi80
26 March 2010, 07:58
Vanmiddag weer naar de dierenarts. Ik heb een hard bultje ontdekt bij 1 van de katjes. Hoop maar dat het niets ernstigs is.

Bambi80
26 March 2010, 08:15
Hey Marieke,

Gefeliciteerd met je verlof! Geniet ervan meis! En gelukkig ook geen blaasontsteking, dat is ook fijn om te weten! Als het binnenkort nog een keer zulk weer is als vandaag moeten we snel maar een keer een terrasje pakken!!!

Groetjes Leoni

dat is een goed plan!!
vandaag is het jammergenoeg niet zo mooi!

Miesje78
26 March 2010, 08:34
@cassie; fijn dat alles goed was.

@BW en Mariekepiek; heerlijk, verlof!! Geniet ervan? Kunnen jullie er een beetje aan wennen, 's ochtends geen wekker horen :lol: .
Ik moet nog 3,5 dag inclusief vandaag. En kan ook echt niet wachten.

@da-silva; groot gelijk dat je voor jezelf en jke kleintje kiest, niet schuldig voelen hoor!

En succes met je kat Mariekepiek! Altijd vervelend om ze naar de dierenarts mee te moeten nemen he....

Gisteravond had ik volgens mij last van wat voorweeen ofzo. Echt een soort krampen om de zoveel minuten (wel onregelmatig). Echt een naar gevoel. Gelukkig ging het wel over na een warme douche, maar ik heb toch niet lekker geslapen. Heel onrustig en hoofdpijn. Bleghhh. Straks na werk maar even een dutje doen...

da-silva
26 March 2010, 09:28
@ Miesje: volgens mij zit je met 34 weken ook wel goed qua timing van de voorweeen. Lijkt me inderdaad een raar gevoel en een gek idee.
@ Marieke: ik hoop dat alles goed is met je katje. Meestal is zo'n bultje een onschuldig vetbultje, maar zoiets blijft spannend ja... ik duim met je mee
@ wendytje: ik heb de kleertjes op 40 graden gewassen, maar ik denk dat 30 graden ook goed is hoor!

Met mij gaat het vandaag alweer een stuk beter dan gister. Ik heb de klok bijna rond geslapen, dat was wel een verademing na 2 van die k*t nachten. Verder is het een gek idee dat ik pas om 11 uur naar mijn werk moet vertrekken. Ik heb me voorgenomen om ervan te genieten. Vooral nu het al de hele ochtend aan het regenen was en het nu droog begint te worden. Dan kan ik straks ook nog eens droog van m'n fiets afstappen...

Bambi80
26 March 2010, 09:46
miesje...volgens mij had ik ook voorweeen. Er zat ook geen regelmaat in, maar heb het gewoon in rust zowel overdag als snachts. Echt over de hele dag verdeeld. Soms voel je alleen wat menstruatieachtige kramp en soms is het echt heel venijnig en probeer ik maar even extra goed op mijn ademhaling te letten. We hadden op cursus de buikpompademhaling gehad en moet zeggen dat dat wel helpt.
Hier is de baby weer lekker actief. Ik blijf het grappig vinden.

Bambi80
26 March 2010, 09:47
Wat heerlijk zo'n lange nacht voor jou da-silva!!! werkse voor zometeen

Beebie_Wish
26 March 2010, 12:00
@Miesje, ja vind het HEEEEEEEEEEERLIJK eindelijk verlof ... Alleen was het vanmorgen half 8 dat we eruit waren (vriendlief is vandaag vrij). Maar goed het weekende lekker heerlijk rustig uit proberen te slapen ;)

Vanmorgen op controle geweest en alles is weer goed (ook alle uitslagen van zowel bloedsuiker als schildklier en urine enz waren allemaal goed)! Ook een extra groei echo gehad en terwijl ik morgen de 35 weken in ga, zit beebie nu al op 36+1 :) . En beebie ligt nu gelukkig ook niet meer in stuit (sssssst anders draait beebie weer :mrgreen: ).
Maar beebie ligt wel met het koppie goed laag (vandaar de pijnlijke scheuten in mijn doos tijdens het lopen), maar beebie is nog niet echt ingedaald. Bloeddruk blijkt ook goed (naja zo´n co-assistent meette de bloeddruk) en zat eerst wel ruim een 10min te kloten met die band en toen maar een andere band en dacht ze mijn bloeddruk wel te hebben kunnen meten goed (100/70), naja als zij zeggen dat dat goed is geloof ik dat wel hoor! Maar goed nu over 2 weken terug komen voor controle, en die week daarna voor urine(eiwitten) check).

En ze schat onze beebie nu op een geboorte gewicht van 6.5 pond ;)

Bambi80
26 March 2010, 14:15
dat is netjes 6,5 pond BW. Fijn dat alle onderzoeken weer goed waren. Blijft baby nu ook zo liggen of kan ie nog omdraaien?

ik ben net bij de dierenarts geweest. Er is een biopt afgenomen van het bultje bij mijn kat. Ze gaan dit opsturen naar universiteit voor diergeneeskunde in utrecht en dan krijg ik net voor de pasen als het goed is de uitslag. Kan een ontsteking zijn, maar kan ook kanker zijn. Bij ontsteking krijgt ze antibiotica. Als het kanker of iets anders is, moet ze na de pasen onder algehele narcose geopereerd worden :(

Beebie_Wish
26 March 2010, 15:17
@Marieke, heul veul sterkte met je kat en zal voor je duimen dat het geen kanker is ;) . En ze kunnen mij geen garantie geven dat beebie zo zal blijven liggen ja/nee, het kan zich nog wel draaien omdat het nog niet helemaal ingedaald is nog alleen nog maar vrij laag ligt.

lonnekeleoni
26 March 2010, 15:49
Marieke: Sterkte met je kat, hopelijk valt het allemaal mee!

BW: Was me even ontgaan dat jij ook met verlof bent nu, maar heerlijk he? Fijn dat de baby nu goed ligt, zal voor je duimen dat dit zo blijft en morgen alweer 35 weken :shock: het gaat ook zo ongelofelijk snel! Snap het alleen niet helemaal dat je kindje voorligt in groei (36+1) maar dat ze het geboortegewicht schatten op 6.5 pond, is dan toch een kleintje terwijl de kleine voorligt in groei, hoe kan dat, is jullie kindje dan vooral lang ofzo?

Hier verder alles goed, maar kan wel weer merken dat ik niet heb geslapen, denk dat ik het bad maar even aan ga zetten en even lekker ga ontspannen....

Nadine
26 March 2010, 16:17
Oh, ik wou dat ik een bad had :(
Mijn voeten droog ik nu zittend af.
Als staan onder de douche niet meer gaat, ga ik met stoel en al onder de douche.
Voel me nu al hoogbejaard :lol:

Bambi80
26 March 2010, 17:15
heeh lonnekeleoni....is wel vreemd inderdaad! want 6,5 pond is een gemiddeld gewicht en dan zou je verwachten dat de baby van bw de gemiddelde groeilijn volgt en niet erboven zit. hmmm...ben benieuwd hoe ze dan bij de 6,5 pond kwamen. Bij mij lag ie vorige keer 2 weken voor en als ie zo blijft groeien is ie volgens mij tegen de 8 pond. Hoewel ze volgens mij de laatste maand niet zo heel hard meer groeien.

Geniet van je badje!!! ik heb zelf net weer heerlijk op de bank geslapen met shanti-kat tegen me aan. Het is zo'n lieverdje. Staand douchen vind ik ook niet echt fijn. Is wel zwaar he?!

Beebie_Wish
26 March 2010, 19:45
@ lonnekeleoni & mariekepiek, wij begrijpen het zelf ook niet helemaal omdat ze ons vertelde dat ons beebie eigenlijk normaal is qua groei enz ... Want paar weken terug werd ons nog verteld dat ze het een groot kind vonden en het wel tegen een 8 ponder zou uitkomen, en dan nu vanmorgen kregen we dit te horen en oke wij vinden wel goed dat beebie mooi voor loopt enz wat betreft de groei ... Maar goed, het allerbelangrijkste waar we ons gewoon mee bezig houden is ´´als beebie maar gezond is´´ dan zijn wij tevreden en gelukkig.

Bente
27 March 2010, 06:30
zo weer ´even´ bijgelezen!
voor sommigen is het verlof al ingegaan, heerlijk.
ik hoef zelf nog maar 2 weekjes te werken dus dat stelt ook niks meer voor.
voel me nog steeds prima, heb afgelopen week wel 3 dagen last van mn navel (rondom) gehad, maar dat is ook alweer over.
normaal slaap ik nog steeds erg goed, 2x per nacht plassen, maar vanmorgen lag ik al van 5u wakker dus ben ik om 6.30u toch maar opgestaan. de was had ik gisteravond al gedaan, dus nu lekker niksen, stofzuigen is niet zo leuk voor vriendlief die waarschijnlijk nog wel een paar uurjes slaapt....
dus zometeen maar wat stoffen, plantjes water geven, vaatwasser uit- en weer opnieuw inruimen.. heel interessant haha.
afgelopen week ook nog een 3D echo gehad, omdat de kleine zich de vorige keer niet echt wilde laten zien, nou dit keer ook niet echt, maar we hebben wel een lach gezien, wat mooi om te zien!!
de kleine is echt klein, tenminste de vorige keer gaf die vrouw dat al aan en nu weer, nouja volgens VK geen reden voor paniek, elke controle bij haar was alles prima en die berekeningen van de echo zijn niet erg betrouwbaar als ze er ook maar een mm naast zitten, scheelt dat een hele hoop. Dat geloven we dan maar.
(vriendlief en ikzelf waren ook maar ukjes met de geboorte, 48 en 49 cm en net 3 kilo)
Toch vanmiddag nog maar wat maatjes 50/56 kopen, maar eigenlijk meer omdat ik zin heb om weer kleertjes te halen..........
Sorry voor mn oninteressante verhaal, maar dat krijg je als je al uren wakker bent...
fijn weekend allemaal!

BQ1986
27 March 2010, 11:01
Valt opzich nog mee toch 48-49 cm en 3 kilo? Zou me er niet druk om maken hoor! Scheelt je ook weer wat meer kilo's persen hahah :)

Hier gaat het slapen echt nog steeds heerlijk... Gisteravond om half 12 naar bed en vanmorgen half 12 er uit :P
Met 2x plasen tussendoor... dus vind het wel lekker zo hahha..
Zo nog even de stad in, weekend van de verjaardagen pfff...

Hier ook nog 2 weekjes werken (zelf behandelen), net wat je zegt bente, stelt voor mijn gevoel ook niets meer voor :)

Fijne zaterdag :D

Sively
27 March 2010, 13:55
Hey
Hoe weet je eigenlijk of je baby aan het hikken is in je buik? Is dat het ritmisch 'geklop' dat ik soms voel? Of voelen jullie dat op een andere manier?
Groetjes

NoaM
27 March 2010, 14:21
Hai breek ff in:

Ik voelde het hikken altijd linksonderin mijn buik, en het voelde net als zo'n trillend oogspiertje (zo'n irritant gevoel haha) maar dan wat sterker en langzamer. Hij had elek dag wel een keer de hik bij mij!

Nadine
27 March 2010, 18:14
@sively
Het is ook een ritmisch geklop. Het houdt een paar minuten aan en ik heb het meestal 2 keer per dag: 's morgens en 's avonds.
Als je kindje steeds in dezelfde positie ligt, voel je de hik ook steeds op dezelfde plek.

leonec
27 March 2010, 19:55
mensen die verlof hebben geniet ervan :D

hier veel last nu van brandend maagzuur in mijn keel :shock: :shock:

en s nachts er nog steeds 4 a 5 keer uit om te plassen...maar verder voel ik me goed :lol:

liefs

Bambi80
28 March 2010, 11:56
heeh waar is iedereen!!!!?????

Leonec...dat brandend maagzuur is wel vervelend! heb je er niet iets tegen?
Hoe ziet jou dag er nu eigenlijk uit, want je zit nu al een tijdje thuis toch?

Morgen hebben we hier de groeiecho!! ben benieuwd hoe veel het mannetje gegroeid is!!!

lonnekeleoni
28 March 2010, 13:49
Ja, het is inderdaad rustig hier en ik heb eigenlijk ook niet zoveel te vertellen....ik begin mezelf eigenlijk een beetje te vervelen, alles begint nu wat zwaarder te worden en ik heb niet echt meer zin om iets te doen daardoor, maar ja, de hele dag niets doen is ook saai....

Marieke, wat leuk morgen weer een groeiecho, waarom krijg je die eigenlijk, nog door de hypermesis of omdat jullie kindje voor lijkt te liggen qua groei. Ik zou mijn kindje ook nog wel een keer willen zien, maar ja, nog een paar weekjes geduld...

Bambi80
28 March 2010, 14:23
ze hebben me nog steeds niet ontslagen bij de gyn. weet ook niet waarom. Maar daar is het dus standaard om 1 x per maand een groeiecho te hebben.

Misschien nog iets leuks om te doen voor je....gaan bakken. Ik ben nu met muffins bezig. Jammer alleen dat het totaal mislukt. De deegbakjes zijn te slap en ik heb er teveel deeg in gedaan, dus de helft van de deeg is eroverheen gelopen. De oven ziet eruit!!!!!!!!!!!! Straks dus ook weer wat te doen aan schoonmaken. Hopelijk zijn ze wel lekker.

lonnekeleoni
28 March 2010, 14:27
Heb niets in huis, dus dat gaat niet lukken...Gisteren bij mijn vriendin ook muffins gehad die ze zelf had gebakken, maar zij was de suiker vergeten, dan is het dus echt niet te eten haha, gelukkig had ze wel slagroom erop, maar nog was het moeilijk weg te kauwen. Wel een leuk idee om deze week zoiets te doen inderdaad....

Ik hoop ook voor je dat ze lekker zijn!

Hoe gaat het verder eigenlijk met je? Ben je nog vaak aan het spugen of is het helemaal weg nu?

Bambi80
28 March 2010, 14:34
ik ga zo ook aan een legpuzzel beginnen van winnie de pooh!! heb ik ook wel weer zin in. nu het zwangerschapsverlof is, heb ik ineens zin om allemaal dingetjes te gaan doen. Toen ik in de ziektewet zat, was het vooral lamlenden.

Ik moet sowieso nog elke ochtend overgeven. Soms blijf ik ook maar misselijk, zoals vandaag. Ook best irritant. Net maar een tosti gegeten en hopen dat dat wat helpt.

Net stond steef op het punt het ziekenhuis te bellen. Ik had weer kramp, maar nog niet eerder zo erg. De tranen stonden me in de ogen van de pijn. Echt niet normaal gewoon. Nu heb ik nog wat napijn in mijn rug ervan. Maar eens kijken hoe dat vandaag gaat. Denk dat ik beter maar wel even kan bellen als het nog eens gebeurt.

lonnekeleoni
28 March 2010, 15:12
Ik zou zeggen, ga lekker in je bedje liggen, laat je lekker verwennen door Steef en doe lekker rustig aan!

cassie247
28 March 2010, 16:27
Hallo Dames,
HIer vandaag ook niet zo veel te melden, ben ontzettend lam en niet voorruit te branden grrr. Had me voorgenomen om onze winter kleding om te wisselen met de zomer-lente kleding: Hmm dat schiet tot nu toe nog niet echt op! Muffins bakken vindt ik een veeeel leuker idee, dus dat ga ik vanavond ook eens proberen! HOop dat die van jou lekker zijn marieke...en veel plezier morgen met de groei echo! Het zal nog steeds wel een lekker stevig ventje zijn :)
Verder heb ik gisteren de eerste lading baby kleertjes gewassen en gestreken, is dit te vroeg? EIgenlijk wilde ik deze week alles gewassen en gestreken hebben maar ik weet niet of dat een beetje aan de vroege kant is...wanneer hebben jullie dit gedaan of zijn jullie dit van plan?
Verder gaan wij 8 april misschien nog 10 dagen naar spanje, hoop dat het doorgaat! Kan wel wat rust gebruiken :)
fijne dag/avond nog!
liefs

da-silva
28 March 2010, 19:10
@ Cassie, wat heerlijk dat je nog op vakantie gaat. Ik wil het liefste ook nog een weekendje weg, dus deze week ga ik ook eens kijken of we nog iets kunnen bedenken. Ik heb de kleertjes ook afgelopen week gewassen en ik ben ongeveer net zo ver als jij, dus ik vind dat je niet te snel bent hoor...
@ Marieke: hoe waren je muffins? Ik heb me voorgenomen om straks met m'n verlof ook lekkere dingen te gaan bakken. Brownies, appeltaart, hahaa...ik heb er nu al zin in!

Hier is alles goed. Ik merk dat ik het nu wat rustiger aan doe en m'n rust neem als ik pijn van onderen heb. Ik moet niet teveel lopen en m'n zithouding af en toe wisselen. Dan gaat het wel iets beter. Maar blijft een rotgevoel...
Gisteren hebben we een schommelstoel opgehaald via marktplaats en een badje gekocht. Nu is het kamertje echt bijna af. Alleen de gordijnen nog (daar is schoonmoeders mee aan de slag) en m'n schilderij afmaken. Ik ben wel echt helemaal happy met de kamer tot nu toe. Heerlijk idee dat ons mannetje daar straks ligt. Ik ga elke dag eventjes binnegluren....

Bambi80
28 March 2010, 19:22
heeh cassie, dat is lekker met vakantie. Maar hoe ga je? want met het vluchttuig nemen ze je toch niet meer mee dan??
Ik heb alle kleertjes al gewassen. Het beddengoed wat er nu op licht, doe ik nog wel een keer over een paar weekjes. Ga van de week ook even vast de ziekenhuistas pakken.

da-silva...wel foto's plaatsen he? zit erop te wachten! goed dat je naar je lichaam luisterd.
Muffins zijn niet zo goed gelukt. Hmmm...nou ja volgende keer beter.

Indootje
28 March 2010, 19:33
Hey allemaal,

Ik heb me vandaag over mijn trots heen gezet en ik heb m'n baas gebelt. Ik ga vanaf morgen per dag een paar uurtjes per dag minder werken. Ik heb gewoon teveel last van spierpijn/ beursheid bij m'n vagina en met het weinige slaap van de laatste tijd, trek ik het niet meer zo goed. Het zijn nog maar 7 diensten, en die wilde ik eigenlijk perse volmaken. Maar ik merk gewoon dat dat ik echt een paar stapjes terug moet doen...
Aan de ene kant ben ik nu wel opgelucht, aan de andere kant vind ik het wel een gek idee. Het komt nu toch wel allemaal erg dichtbij he!

Voor alle verloffers: gefeliciteerd! Toh weer een mijlpaal he!

Heel goed van je!!!

Indootje
28 March 2010, 19:34
joehoe!!!!! Mijn zwangerschapsverlof is ingegaan. Ik werkte de laatste maandjes maar een paar uur per week, maar toch lekker idee dat ik nu met verlof ben en niet in de ziektewet zit. Nu maar wachten op de kleine!!! het schiet op!!
Vanmiddag dus een kijker gehad. Ze was wel enthousiast, maar wil wel graag snelle oplevering. Wij willen wel weg maar eigenlijk niet eerder als 1 juli. Stel dat je na 9 mei nog 2 weken overtijd loopt, zit je in de stress als je een maand eerder opleveren doet.

Gefeliciteerd! Inderdaad voelt dat wel anders, want nu ben je gewoon legaal op zwangerschapsverlof, geniet er van!

@BW, jij ook natuurlijk!

Indootje
28 March 2010, 19:36
@Marieke, ik moet de laatste 2 pagina's nog bijlezen, maar : hoe is het met jullie kat?? Wanneer krijg je de uitslag van hem/haar?
En heb je nog verdere reactie gekregen van de persoon die is komen kijken bij jullie huis? Spannend!

BQ1986
28 March 2010, 19:38
@ Cassie, lekker hoor nog eventjes weg... maar vind je dat ook niet heel eng haha? Stel je voor dat het daar gebeurd... niet dat ze niet weten wat ze moeten doen daar, maar het idee :)

Hm kleertjes wassen en strijken, geen idee wat normaal is.. maar ik probeer me nog 2 weken in te houden en in mijn verlof flink los te gaan met alles. Vanmiddag het wiegje opgehaald, moet nog in elkaar gezet worden dus ook dat ga ik dan doen.
Box en de kinderwagen kunnen we ook ophalen maar wacht nog eventjes.... huisje is niet zo groot dus eerst alles even op orde hiero :)

Veel van jullie al helemaal klaar???

Indootje
28 March 2010, 19:40
48-49 cm en 3 kilo is volgens mij niets om je zorgen over te maken hoor :-) Prima maatje, lijkt me zo!

Ik moet ook nog 2 weekjes werken en dan ook verlof, joepie!
Kan ik ook weer wat meekletsen hierzo ;-)

Erg druk weekend gehad, dus maak het vanavond niet al te laat. Ach, was wel een gezellig weekend en veel vrienden gezien, ook belangrijk en leuk :-D

Indootje
28 March 2010, 19:42
ik ga zo ook aan een legpuzzel beginnen van winnie de pooh!! heb ik ook wel weer zin in. nu het zwangerschapsverlof is, heb ik ineens zin om allemaal dingetjes te gaan doen. Toen ik in de ziektewet zat, was het vooral lamlenden.

Ik moet sowieso nog elke ochtend overgeven. Soms blijf ik ook maar misselijk, zoals vandaag. Ook best irritant. Net maar een tosti gegeten en hopen dat dat wat helpt.

Net stond steef op het punt het ziekenhuis te bellen. Ik had weer kramp, maar nog niet eerder zo erg. De tranen stonden me in de ogen van de pijn. Echt niet normaal gewoon. Nu heb ik nog wat napijn in mijn rug ervan. Maar eens kijken hoe dat vandaag gaat. Denk dat ik beter maar wel even kan bellen als het nog eens gebeurt.

Oh jee, dat klinkt niet best! Ik zou de volgende keer zeker bellen hoor als ik jou was. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig, zeggen ze toch :roll:

Indootje
28 March 2010, 19:44
Hallo Dames,
HIer vandaag ook niet zo veel te melden, ben ontzettend lam en niet voorruit te branden grrr. Had me voorgenomen om onze winter kleding om te wisselen met de zomer-lente kleding: Hmm dat schiet tot nu toe nog niet echt op! Muffins bakken vindt ik een veeeel leuker idee, dus dat ga ik vanavond ook eens proberen! HOop dat die van jou lekker zijn marieke...en veel plezier morgen met de groei echo! Het zal nog steeds wel een lekker stevig ventje zijn :)
Verder heb ik gisteren de eerste lading baby kleertjes gewassen en gestreken, is dit te vroeg? EIgenlijk wilde ik deze week alles gewassen en gestreken hebben maar ik weet niet of dat een beetje aan de vroege kant is...wanneer hebben jullie dit gedaan of zijn jullie dit van plan?
Verder gaan wij 8 april misschien nog 10 dagen naar spanje, hoop dat het doorgaat! Kan wel wat rust gebruiken :)
fijne dag/avond nog!
liefs

Oohhh, lekker om nog 10 dagen weg te gaan zeg, geniet ze!!!

De babykleertjes heb ik (bijna) allemaal al gewassen en gestreken, dus je bent niet te vroeg hoor :-)

leonec
28 March 2010, 20:47
cassie ik heb al weken de kleertjes gewassen en gestreken...dus je bent echt niet vroeg....

marieke ik hoop dat het wat beter met je gaat...en succes met de groeiecho /

je vroeg waar ik de dagen mee vulde...nou zat zon ma en di heb ik voor mezelf, wat ik heerlijk vindt van alles nog gedaan hier ( ben een echte poetsmadam hoor..mag geen stofje liggen....)
kasten soppen badkamer soppen...strijken enz...

de andere dagen zijn de kinderen van mijn man hier...waar ik dan ook erg druk mee ben
ze zijn bijna 6 en 4,5...erg lieve meisjes :D :D

ik heb verder niets tegen het maagzuur, moet gewoon ook goed kauwen en niet te grootte porsies eten...

Bambi80
28 March 2010, 20:51
Indootje....ik hoop eind van deze week de uitslag van de kat te horen. Aanstaande woensdag kan ik bellen voor mijn eigen uitslag, want mijn urine zou op kweek gezet worden. Vandaag voel ik me echt wat minder. De hele dag misselijk en avondeten wilde niet lukken. Na een paar happen heb ik de emmer er weer bij moeten pakken en is mijn mannetje maar naar de keuken gegaan met zijn bord om te voorkomen dat we ruzie zouden krijgen om de emmer :D . Gelukkig nu wel weer wat drinken, crackers en fruit op.

Is het misschien een leuk idee om in ons lijstje een datum te zetten dat we zelf denken dat we gaan bevallen?

Bambi80
28 March 2010, 20:53
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

Mariekepiek_________8/9 mei 2010_________________Jongen_____________28 april

leonec
28 March 2010, 20:57
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

leonec______________18 mei2010__________________Meisje______________24 mei

Bente
29 March 2010, 07:26

Bente__________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)

Beebie_Wish
29 March 2010, 07:37

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________24 april
Bente__________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)

Bambi80
29 March 2010, 07:43

Bente______________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
leonec______________18 mei2010__________________Meisje_____________24 mei

Bambi80
29 March 2010, 07:51
Wat heb ik een rotnacht gehad. Werd om 2 uur wakker van die welbekende krampen in mijn buik. Had dit 3 x achter elkaar. Toen om 5 uur weer wakker met deze krampen. Daartussen ook wel gevoeld, maar niet echt wakker van geworden. Had gisteren overdag ook 2 x die kramp.

Beebie_Wish
29 March 2010, 08:07
@marieke, wat vervelend zeg die krampen. Ik heb ook dat ik s´nachts minder goed kan slapen word ook telkens wakker en het op mijn rug en rechter zij draaien gaat echt gepaard met pijntjes, en als ik te lang op mijn linker zij lig heb ik op een gegeven het gevoel dat ik geen gevoel in mijn linkerbeen heb zitten pfoe. En het echt vaak naar wc moeten s´nachts maar goed we weten waar we het allemaal voor doen he ´´dat ene mooie wonder´´.

Hier voor ons is het nog maar 5 weken te gaan (gaat echt hard) zo vertelden we mekaar over onze positieve test en zo is het moment al bijna aangebroken :) .

Maar verder gaat het wel goed hier nog wel zitten we druk beneden in een bende (verbouwing) en voordat de kleine komt is dat allemaal nog niet helemaal af, maar het einde begint wel beetje bij beetje in zicht te komen.

Hoop dat vandaag een mooie lenteee dag zal gaan worden :)

Liefs,

da-silva
29 March 2010, 08:31
Ik heb ook weer een kl*te nacht achter de rug. We lagen er al lekker op tijd in en hebben in bed tv liggen kijken. Babe was vanaf een uurtje of half 8 al flink druk aan het bewegen en aan het draaien. Hij heeft dit in ieder geval tot half 2 uur vanacht volgehouden en toen ben pas in slaap gevallen. Volgens mij heeft ie ook wel 3 keer de hik gehad tussendoor. Hij was echt heel actief, ik werd er gek van... Het was de eerste keer dat ik dacht: zo lang actief, is dat wel normaal?? Hebben jullie al wel eens gehad dat de baby zo lang achter elkaar herrie aan het schoppen was?
Vanmorgen om 5 uur moest ik naar de wc en toen begon hij weer van voor af aan. Ik was er even goed sjachrijnig van. Ik schaamde me vanmorgen wel hoor. Straks volgen er talloze slapeloze nachten en ik zit nu al te klagen. M'n mannetje kan er natuurlijk niks aan doen, maar ik kon het vanacht echt niet hebben...

Bambi80
29 March 2010, 09:20
Haha! ja da-silva dat had ik een week of 2 geleden ook. De baby bleef maar bewegen en ik werd er op een gegeven moment ook strontziek van omdat het me gewoon zeer begon te doen. Mijn buikspieren voelde helemaal gekneust door dat gedraai. Ik voelde me ook schuldig, want denk dan...wat kan dat ventje er nou aan doen, die is gewoon goed aan het trainen. En misschien neemt ie het er nog even van voordat de bewegingsvrijheid beperkt word.

Maar ik zal me wel aanstellen, maar ik denk echt dat dit voorweeen zijn en ik durf er niet over te beginen tegen de gyn. Voelt alsof er ook iets met min baarmoedermond gebeurd.

Sively
29 March 2010, 09:58

Sively_____________13 mei 2010__________________????________________14 mei
Bente______________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)

lonnekeleoni
29 March 2010, 10:20

Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________hoop 2 mei, ben bang voor 18 mei

Andrea80
29 March 2010, 10:20

Andrea80___________25 mei 2010__________________?????______________28 mei

Andrea80
29 March 2010, 10:25
Hello,

Hier heb ik ook af en toe last van een "overactieve" baby.
Gelukkig niet 's avonds/'s nachts maar wel overdag.

Dan gaat echt soms wel uren mijn buik heen en weer.

Verder krijg ik nu wel last van dikke enkels en vingers.
Dus maar met de beentjes omhoog tijdens het werk.

groetjes

Miesje78
29 March 2010, 10:46

Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)

"Gelukkig" nu wat minder bijlezen ;) .
Het stelt me vaak wel gerust dat jullie al 'mijn' kwaaltjes ook hebben, haha. Die hik heb ik ook regelmatig linsonderin, zefde plekje steeds.
En die krampen dus ook, gelukkig neit zo vaak als jij Mariekepiek! Klinkt heftig...
En inderdaad heel veel sterkte met je kat, hoop dat het 'maar' een ontsteking is! Vervelend dat ze soms niet kunnen paraten he (hoewel dat soms maar goed is ook, mijn zou de oren van je kop kletsen :D ).

Wij hebben ook een heeeel actief kindje, maar gelukkig wel overdag en eigenlijk niet 's nachts. Soms ligt er an wel wat in de weg als ik op mijn zij lig, klinkt gek, maar het voelt alsof je op wat hards ligt.

En die slapeloosheid, pffff, wordt er gek van! Soms echt maar 3 uurtjes slaap per nacht en dat is echt te weinig voor mij. Maar ja, ik heb van de week een keer 's middags extra geslapen, maar sliep gelijk die nacht niet meer... Hoe doen jullie dit??

lonnekeleoni
29 March 2010, 11:10
[quote="Miesje78"]Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)

Ik stond er ineens niet meer tusssen :(

Nadine
29 March 2010, 11:18

Nadine_____________4 mei 2010___________________Meisje_____________27 april
Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei

Beebie_Wish
29 March 2010, 11:33

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)

NoaM
29 March 2010, 13:26
48-49 cm en 3 kilo is volgens mij niets om je zorgen over te maken hoor :-) Prima maatje, lijkt me zo!

Ik moet ook nog 2 weekjes werken en dan ook verlof, joepie!
Kan ik ook weer wat meekletsen hierzo ;-)

Erg druk weekend gehad, dus maak het vanavond niet al te laat. Ach, was wel een gezellig weekend en veel vrienden gezien, ook belangrijk en leuk :-D

Ja hoor was mijn ventje ook bij de geboorte!

NoaM
29 March 2010, 13:31
Mariekepiek, je moet het melden hoor bij de gyn! Het kunnen inderdaad voorweeen zijn, en op zich is dat later fijn bij de bevalling want heb je alvast wat voorwerk gehad. Maar misschien gebeurt er inderdaad wel iets binnen, er zijn ook vrouwen die weken te vroeg bevallen he?! Je uk moet nog wel ff blijven zitten natuurlijk! Dus melden, ze moet je ook serieus nemen, en weten wat er speelt!

Bambi80
29 March 2010, 13:49
ik kom net bij de gyn. vandaan. Ze was echt aardig vandaag!!! zal het komen omdat mijn partner erbij was?! haha! dan mag ie altijd mee!
De pijn is van het indalen. De baby ligt nu echt lager met zijn hoofdje. Hij kan nog wel omdraaien, maar ze vindt dat onwaarschijnlijk als ie dat nu nog gaat doen. Ze drukte precies op de plaats waar het pijn deed tijdens de krampen om te voelen of ie al wat ingedaald is. Ik ben helemaal gerustgesteld. Een verweekte baarmoedermond schijnt ook erbij te horen nu. Maar mocht van haar niet nog eens voelen ivm infectiegevaar (ben ik natuurlijk ook wel een maffie in dat ik dat ga doen). Maar blijkbaar heeft de een dus meer last van indalen als de ander. De baby wordt nu qua grootte geschat op 4,5 pond terwijl ie vorige keer ongever 4 pond was. Niet erg veel gegroeid dus, maar hij schijnt toch mooi zijn groeicurve te volgen en daar gaat het om. Hij is bij zijn geboorte tussen de 6 a 7 pond. Dus BW ik heb hetzelfde als jij. Denk je dat het een flinkerd wordt omdat ie zo voor ligt op groei en dan krijg je toch een schatting van een normaal formaat baby. Zal wel goed zijn. Schijnt dat 40 % van de metingen afwijkt, dus was ie misschien vorige keer groter geschat en nu kleiner. Was trouwens al door andere moeders hier gezegd dat je niet al teveel waarde moet hechten aan die metingen.
Bloeddruk was ook weer netjes, namelijk 130/75.

Beebie_Wish
29 March 2010, 14:05
Heeej mariekepiek, dus bij jullie allemaal ook alles nog steeds goed mooi zo is altijd toch wel weer erg fijn om dat te horen he en hoe het ervoor staat met de beeb. Wij hechten ook niet zo heel veel waarde aan al die metingen want bij ons was de allereerste schatting geschat dat het een flinke dikkerd zou worden van rond de 8a8.5 pond...En dan nu schatten ze het op 6.5 pond (vind het best wel een verschil eigenlijk) maja, wij denken maar zo we gaan liever ervoor dat onze beeb helemaal gezond is en dan laten we die geschatte metingen wel voor wat ze zijn :D .

Als ik bijv op sta vanuit bed of van de bank en dan wil gaan lopen dan voel ik aan binnenkant van mijn bovenbenen (net precies onder mijn doos) pijnlijk gevoel. En s´nachts heb ik telkens dat mijn doos iritant gaat jeuken.

draakje78
29 March 2010, 14:26
marieke wat fijn dat je geruststeld bent door de gyn en dat ze aardig was!
ze heeft ook wel d'r goede buien maar ik blijf het vrij apart vinden.....
ze stond toen trouwens ook ineens naast mn bed maar echt toegevoegde waarde had ze ook niet ha ha

hier ook een bagger nacht achter de rug en ik moet echt rustig aan doen heb zo een harde buik te pakken!
drinken gaat gelukkig steeds beter maar nog niet op pijl dus ik kan nog niet van de sonde af, laten we het verder maar niet over het eten hebben...
Ook mn energie is ver te zoeken, dus ik lig veel

dank allemaal nog voor de sterkte en beterschapwensen!

draakje78
29 March 2010, 14:28

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Draakje_____________18 mei 2010_________________??????_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet

NoaM
29 March 2010, 14:35
Goed dat je bnet geweest Marieke!
Lekker gerustgesteld, en ja inderdaad was alweer vergeten dat je ook indalingsweeen kunt hebben :? .....
Ook lekker idee dat hij al lekker is ingedaald, mochten je vliezen breken dan hoef je ook niet gelijk te gaan liggen ;)!

Tinkerbell79
29 March 2010, 16:57
9 mei is moederdag, dat zou ook een enorm mooie dag zijn om te bevallen :)

Bambi80
29 March 2010, 17:08
9 mei is naast moederdag ook de verjaardag van de aanstaande oom hier. Ik ben op die datum uitgerekend alleen laatste keer had ze het weer over 8 mei.

leonec
29 March 2010, 17:09
gelukkig marieke dat alles goed is met jullie jongen ;) ;)

zo een overheerlijk ijsje eten met een vriendin van me ... :D

Beebie_Wish
29 March 2010, 17:30
Heeft iemand van hier nog een site voor ons waar je mooie geboorteborden kunt kopen (niet huren)? Ik had van een adverteerder op mp een akkoord dat ons bod geaccepteerd was, en dus ik gevraagd of ze het ook op wilde sturen en ja dat was goed! Dus gaf ze haar haar rekeningnummer en alles en ik zo van dan zal ik het vanavond even overboeken, zie ik net mijn email zegt ze op een niet erg nette manier van ´´u bent overboden´´ ja sorry maar als ze al zo begint heb ik der net terug gemaild van ´´laat dan maar zitten want als u zo in een keer gaat doen vind ik niet erg netjes want u gaf ons eerst uw akkoord met ons bod, dus laat maar zitten en nog veel succes bij de verkoop´´ :evil: .

Het ging om een overbieding van wel €0,50 meer :o , nou als zij daar gelukkig mee is doet ze dat toch lekker!

Beebie_Wish
29 March 2010, 17:33
En oh ja we zijn op zoek naar zo´n 3D ooievaar die als ware met zuignappen op het raam bevestigd dient te worden en het er dan uitziet alsof ie naar binnen toe vliegt. Maar een leuk geboortebord zoals ´´Situatie gewijzigd vinden we ook erg leuk´´.

Wie oh wie weet waar we dat soort borden kunnen vinden van pas op! Situatie gewijzigd :D

leonec
29 March 2010, 17:57
pppf 0,50 cent meer dat is nogal wat :o

ik ga er hier een beetje vanuit dat familie dat doet een ooievaar, is hier wel gebruikelijk....

da-silva
29 March 2010, 18:24

Draakje_____________18 mei 2010_________________??????_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)

Bambi80
29 March 2010, 19:16
is dat niet een automatisch bericht wat je krijgt via Marktplaats?? dat bericht heb ik ook wel eens gekregen, maar die aanbieder hield woord. Moet je even googlen voor geboortekaartjes. Ik heb ze via een drukker in de buurt.

ik hoop dat de familie hier de boel versierd. Vind het wel raar om dat zelf te doen eigenlijk. Zou het wel een leuk thuiskomst uit het ziekenhuis vinden.

Joyce2911
29 March 2010, 21:44
@ BW: zo'n mail krijg je automatisch als je overboden word, omdat zij de advertentie er nog
niet afgehaald hebt. Maar kan zijn dat zij zich aan het woord houdt en er niks aan de hand is.
Weet niet waar je ergens woont van het land, maar heb wel een leuk adresje voor borden.
Je kan ze huren, maar ook kopen. Wij hebben er 1 laten maken van teigertje, zaterdag hebben
we 'm gezien en hij is leuk!!!! :D tegen die tijd alleen ff de naam doorgeven en ze leveren 'm ook
nog af. Super dus!

BQ1986
29 March 2010, 22:02

BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden :(
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)

Beebie_Wish
30 March 2010, 07:27
@Joyce, woon in West-Friesland ;) maar natuurlijk als ze hele gave borden hebben hebben we er wel een ritje voor over ;) . En jij succes Joyce met de geplande ks (wanneer en welke dag die ook mag zijn hihi) :) .

En nee het is geen standaard mail van marktplaats het is echt afkomstig van de adverteerder, want ik krijg nooit automatische mails van marktplaats, ik weet het heul vreemd want mijn vriend krijgt bijv als hij biedingen verwijderd dat ie een bericht krijgt dat ie zijn bod verwijderd heeft etc...

En dames hoe staat het er voor vandaag allemaal tegenover nog een goeie nachtrust gehad?? Ik totaal niet echt werd continu wakker om en telkens naar wc te moeten ... Maar ook als ik me dan beweeg of omdraai dan vooral wat krampjes gevoeld en vooral onderin mijn buik, zelfs ging ik gistermiddag eens even een lekkere wandelingetje maken maar na ff onderweg te zijn was ik al helemaal kapot en lukt het me niet om bijv helemaal naar winkelcentrum om de hoek (10 min lopen). Ach ja nog een paar weekjes en dan zullen we vast allemaal wel die buik missen met de hikjes en schopjes/stompjes van dat ene kleine wonder :oops: :D

draakje78
30 March 2010, 08:17
zo moest ik er ff vroeg uit voor mijn doen...

gisteravond mn sonde eruit gespuugd dus die moest vanmorgen vervangen worden,
dan zo ook nog even mn b12 injectie halen en dan heb ik het wel weer gehad geloof ik

Andrea80
30 March 2010, 08:33
Hello,

@draakje vervelend van je sonde!!

Hier gaat alles oke.

Heb alleen last van dikke enkels.
Dus maar de voetjes omhoog enz.

Gelukkig komen mijn ouders van het weekend thuis van een vakantie van 5 weken naar Australië.

Dan kan mijn moeder me misschien weer wat tips geven over wat te doen aan die enkels. (moeder is kraamverzorgende)

Nou groetjes weer

Bambi80
30 March 2010, 09:45
lekker dan zo'n sonde uitspugen!!! bah!!! sterkte met inbrengen!! of zit ie alweer!!!

andrea...meisje bij mij op samen bevallen cursus heeft ook zo'n last. Bij haar helpt het ook om te wandelen. Zo pompt je kuitspoer het vocht uit je voeten naar boven. Verder helpt het inderdaad ook wel om omhoog te gaan met de voetjes, komkommer eten. Succes!

Hier lijkt het overgeven wel weer wat erger te worden. Heb er alweer genoeg van. En dan heb ik nog wel zo netjes naar de gyn. geluisterd om toch antagel tegen maagzuur te nemen, omdat zij denkt dat dat helpt. Maar beetje bij beetje komt heel mijn ontbijt eruit omdat mijn maag zich iedere keer samentrekt. Echt heel irritant. Ben wel blij dat ik nergens heen hoef.

lonnekeleoni
30 March 2010, 09:54
He bah draakje en marieke, wat vervelend weer! Gelukkig zijn het nu echt de laatste loodjes!

Hier vandaag alweer 35 weken, over 2 weken mag ik thuis bevallen :shock: gaat echt zo snel!

Nadine
30 March 2010, 09:56
Sterkte draakje :|

@Beebie Wish
Ik heb precies zo'n zelfde nacht gehad: hyperactieve baby die me wakker houdt, drie keer naar de wc en maagzuur. Vanmiddag maar een middagdutje doen ;)

Beebie_Wish
30 March 2010, 10:11
Vervelend is dat he Nadine? De beebs houden ons nu al wakker geloof dat ze ons willen voorbereiden :mrgreen: ... Voor mij ook vanmiddag ff een middagdutje inplannen, als de aannemer niet komt.

lonnekeleoni
31 March 2010, 07:01
Goedemorgen allemaal,

Ik ben weer veel te vroeg wakker vandaag, ik kon gewoon niet langer blijven liggen dus ben er maar uit gegaan...

Ik heb ook weer urine ingeleverd vandaag, want ik heb het idee dat de blaasontsteking nog niet over is, hoop dat het meevalt, want ik heb eigenlijk geen zin in nog meer antibiotica.

Groetjes Leoni

Beebie_Wish
31 March 2010, 07:48
Goeiemorgen dames,

Ik ben mijn bed maar uit gekomen want kon gewoon niet langer meer blijven liggen pff ... En daarbij voel ik mezelf enorm beroerd en lamlendig moest vannacht zelfs hals over de kop spugen (jaja de eerste keer hier voor mij, maar hoop wel dat het ook meteen de laatste keer is) wat is dat toch ontzettend ranzig gadverdamme :oops: .

Heb echt zo´n raar gevoel in mijn buik en heb ook al geen trek meer in een broodje. Maar vannacht leek het er door te zijn gekomen dat toen ik ff op mijn rechter zij lag en toen kwam ook enorme hoeveelheid maagzuur naar boven, beebie was zich ook paar keer flink aan het uit rekken waardoor mijn maag ook lekker omhoog geduwd werd. Hadden we gisteravond heerlijk lasanga gegeten nadat we terug kwamen van de 3D en alles goed was, alhoewel vorige week vrijdag op de extra groei echo gezegd werd dat beebie al lekker voor liep op groei toen namelijk 36 + 4 en daarmee op 22 april al zou kunnen komen, en gisteravond werd ons bij de 3D verteld dat beebie al op 37 + 5 zou zitten en daarmee dus al op 15 april al zou kunnen komen.

Maar goed wij houden ons gewoon lekker aan vast op 1 mei en we zien het dan allemaal wel, maar ik hoop dat ik me vandaag wel wat beterder ga voelen want dacht voor vandaag dan ff lekker naar de kapper te kunnen gaan maar heb geen zin als ik me zo lamlendig blijf voelen en al helemaal geen zin als ik bijv toch weer zou moeten spugen en ik bij de kapper zou zitten pfff :oops:

Iedereen nog een heule fijne en mooie zonnige dag toegewenst ;)

Andrea80
31 March 2010, 07:54
Jeetje dames wat een narigheid dat jullie niet lekker kunnen uitslapen!!

BW ook vervelend van dat spugen. Ik hoop dat het beter wordt in de loop van de ochtend. En dat je dan toch lekker naar de kapper kunt.

Ik wou dat ik uit had kunnen slapen!
Helaas ben ik nog aan het werk en moet ik dus iedere dag om 6 uur mijn bedje uit! :shock:

Nog iets meer dan 3 weken dan mag ik ook thuis blijven.

Vanavond weer naar de VK!
kijken hoe het gaat met de kleine.

Gisteravond de eerste cursusavond gehad van Samen Bevallen. Was erg leuk.
Ik hoop dat ik de hele cursus vol kan maken. Ben namelijk over 8 weken uitgerekend maar cursus duurt 10 weken.

Kon helaas niet eerder beginnen met de cursus. Dus op hoop van zegen dan maar.

nou fijne dag
groetjes

Bambi80
31 March 2010, 08:16
lonnekeleoni al naar de huisarts geweest??

andrea...hmm, hoop aan de ene kant dat je hem niet vol kan maken anders loop je overtijd.

bw...dat de baby voorloopt op groei wil niet zeggen dat ie eerder kan komen hoor!! Alleen dat het een wat grotere baby is.

Beebie_Wish
31 March 2010, 08:33
Nee wij houden ons ook helemaal niet mee bezig dat beebie eerder zal komen maar houden gewoon 1 mei aan, van vriendlief mag ie pas op 1 mei komen dat vind ie wel wat want die dag valt in weekend :mrgreen:

Bambi80
31 March 2010, 08:50
het zegt dus ook niets. Ik denk alleen dat het meeweegt in de beslissing om een kindje eerder te halen. Maar dat heb ik eigenlijk niet gevraagd aan de gyn. Dus of dat werkelijk zo is. Kan me namelijk niet voorstellen dat je ze je overtijd laten lopen bij een groot gewicht. Maar ik dacht dat 2 weken voorsprong nog niet eens zo abnormaal is. Die suikerkindjes zijn volgens mij veel zwaarder.

lonnekeleoni
31 March 2010, 09:30
haha. lijkt wel of ik heel erg vroeg was, maar had de tijd nog niet aangepast naar zomertijd, dus was een uurtje later!

Hugo was zo lief om vanmorgen even langs de dokter te rijden, hoef ik niet helemaal naar Zuid toe op mijn fietsje....om half 12 mag ik bellen voor de uitslag, hopen dat het meevalt, want mijn apotheek zit ook helemaal in Zuid. Denk trouwens dat ik meteen overstap van apotheek als ik weer medicijnen moet halen, want dat scheelt heel ver fietsen!

Vanavond weer lekker zwemmen, heb er wel zin in vandaag. De hele dag voel ik me zo zwaar en in het water gaat alles zo makkelijk, heerlijk vind ik dat!

lonnekeleoni
31 March 2010, 09:32
oh zie nu dat de tijd gewoon wordt aangepast, dus voor degene die de tijd al netjes hadden omgezet naar zomertijd, die zagen dus al 8 uur staan ipv 7 uur....

lonnekeleoni
31 March 2010, 10:36
Nou, de blaasontsteking is toch weg, is het blijkbaar toch de kleine die veel op mijn blaas drukt.....

Gelukkig hoef ik nu niet meer aan de medicijnen!

Bambi80
31 March 2010, 11:14
gelukkig!!!! geen blaasontsteking!!! Maar misschien is de kleine weer wat meer beweging richting uitgang aan het maken of zit ie met zijn neus in je blaas! haha! Sinds de baby bij mij is gaan indalen, lijkt het ook net of ik blaasontsteking heb. Moet vaker voor kleine plasjes naar de WC en soms sta je op van de WC na het plassen en lijkt het wel alsof je weer moet. Maar goed...ik word vanmiddag nog gebeld over de uitslag van de kweek van vorige week. Denk niet dat er iets gevonden is eigenlijk.
Had ik al verteld dat de bult bij mijn kat een ontsteking is??? ik heb een antibioticakuur meekregen, dus hopelijk gaat het daarmee weg.
Ik heb vanavond ook wel weer zin om te gaan zwemmen. Is alweer 3 weken geleden. Gezellig!!!
Het is wel een gevecht hier hoor! Ben de hele tijd zo misselijk. Moet echt met de antagel, eten, drinken, rustig aan doen, proberen mijn eten en drinken binnen te houden. Echt ellende zo hoor! Ben gelukkig nog lang niet aan opname toe, want heb gisteren toch voldoende vocht binnen gehouden. Vind het eigenlijk ook zonde om weer aan de medicijnen te beginnen.

Andrea80
31 March 2010, 13:15
He marieke,

Wat vervelend dat je nu toch weer zo'n last hebt van misselijkheid en spugen!!! :(

Als ik dat zo lees voel ik mij erg gezegend!!

sterkte vandaag!!

groetjes

Indootje
31 March 2010, 13:20

BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Indootje____________23 mei 2010__________________Jongen_____________10 mei

BQ1986
31 March 2010, 13:23
Durf het bijna niet te zeggen... maar gaat het slapen nog steeds geweldig!
Hoop ook echt dat het zo blijft tot het einde... als het moet kan ik zo klokje rond slapen.
Kijk er dan ook erg naar uit dat het volgende week mijn laatste officiele werkweek is :D

Gelukkig valt het mee met je kat marieke, hoop dat die snel opknapt!

Indootje
31 March 2010, 13:33
Getver, wat vervelend al die kwaaltjes bij iedereen zeg.....Sterkte!

Marieke, wel fijn dat het "maar" een ontsteking is bij je kat. Dus die komt er gelukkig weer helemaal bovenop.

Hier voel ik me wel redelijk goed eigenlijk. Volgens mij ligt die kleine inmiddels niet meer in een stuit, maar dat horen we volgende week bij VK wel :-)

Vandaag ben ik niet aan het werk en na vandaag hoef ik nog maar 5 dagen echt te werken, joepie!!!

draakje78
31 March 2010, 15:27
ik wil ook zwemmen :cry:

fijn dat de blaasontsteking toch weg is leoni

en marieke, ik hoop dat je het gaat redden zonder je medicatie! maar een pilletje om te voorkomen voor een opname is niet natuurlijk niet af te wegen, maar ik snap je wel hoor!
en nou maar hopen dat je kat ook snel weer opknapt!

morgen eindelijk intake van de kraamzorg, ben benieuwd wat ze over het bed gaan zeggen

cassie247
31 March 2010, 15:30

BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo :) )

Marieke wat vervelend met dat spugen! Ik kan me niet voorstellen hoe dat is heeeel de zwangerschap! HOop dat die van jou vroeger gaat komen hoor! En fijn dat je kat er helemaal boven op gaat komen :)
Ik begin me zelf echt een walvis te voelen! MIjn ribben doen ontzettend pijn, net of er niet genoeg ruimte is terwijl hij nog zo veel moet groeien! MIjn enkels heb ik ook maar als vermist opgegeven, het ziet er savonds niet uit haha. Slapen lukt gelukkig nog wel goed...DE kleine is volgens mij aan het beginnen met indalen want heb dat zelfde vervelende gevoel op mijn blaas, en wat rare krampen en steken bij mijn schaambot. HOpelijk heb ik minder last van mijn ribben als ie wat lager zit! DE oefen weeen beginnen me nu ook echt te irriteren, heb het ermee gehad! SOrry voor mijn geklaag morgen weer een positiever berichtje! FIjne middag nog dames!
xxx

leonec
31 March 2010, 20:25
spannend hoor straks al die bevallingen....

hier is de kraamzorg geweest gisteren, leuk gesprek gehad....

ik wil trouwens bewust in het ziekenhuis bevallen, wie nog meer ??

vandaag controle verloskundige geweest, alles was goed...bloed was oook prima....

draakje en marieke hoop dat jullie je gauw beter voelen...

groetjes

Nadine
1 April 2010, 07:36
onze kleine heeft drie weken in dezelfde houding gelegen, maar de afgelopen dagen is ze al drie keer van kant gewisseld.. ik had gehoopt dat ze haar draai al gevonden had :|

Jenny89
1 April 2010, 08:49

Jenny89___________11 mei 2010__________________???????_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )

ik hoop echt dat ik tussen week 37 en 38 ga bevallen!!! lijkt me ideaaaaal! heb echt geen zin om tot week 42 of zo te wachten

Sively
1 April 2010, 09:20
ik wil trouwens bewust in het ziekenhuis bevallen, wie nog meer ??

Ik! Hier is het niet de gewoonte om thuis te bevallen. Mijn man en ik vinden het veiliger om in het ziekenhuis te bevallen.
Groetjes

Bambi80
1 April 2010, 09:24
heeh,

jenny tijd geleden dat je hier was!! hoe gaat het nu met je??? zou leuk zijn als je wat vaker met ons meeschrijft hoor!

ik loop bij de gyn. dus is nu sowieso ziekenhuisbevalling. Als ik niet bij de gyn. zou lopen dat ik voorheen altijd ook in het ziekenhuis te bevallen, dus heb er vrede mee dat ik nu geen keus heb. Hoewel als ik de keus wel had gehad ik misschien zou zijn veranderd van standpunt en had willen aankijken hoe het thuis gaat. Als het niet gaat kun je altijd nog naar het ziekenhuis. Snappen jullie hem nog?

Nadine... wanneer moet je weer voor controle? Heb je het idee dat het hoofdje van ligging veranderd is? Ze kunnen namelijk met hun lijfje nog wel bewegen ookal zouden ze met het hoofdje vast liggen en als ze niet helemaal ingedaald zijn kunnen ze natuurlijk met hun koppie ook nog ode andere kant op.

Miesje78
1 April 2010, 10:46
@marieke; vervelend dat je maar misselijk blijft... Sterkte meid!
Wel goed nieuws over je kat! Ik hoop dat de ontsteking snel weggaat.

@indootje; succes bij de vk, hoop dat ie gedraaid is.
En succes met de laatste loodjes op je werk.
Vandaag is mijn laatste werkdag! Heerlijk! Maar ook wel een beetje gek hoor...

@cassie; vervelend he, zo'n 'baaldag'... Gaat het vandaag beter??

@leonec; ik wil het liefst thuis. Maar ja, afwachten natuurlijk, ze kunnen je altijd nog naar het ziekenhuis sturen en dan is het ook ok. We zien wel dus.

@nadine; ons kleintje ligt ook met het hoodje naar beneden, maar haar billen en benen wisselden ook steeds van kant. Hoewel het nu lijkt of ik echt alleen maar rechts bovenin schoppen voel en links een harde bol.

@hier; laatste loodjes dus met werken vandaag. Wel lekker, ik had het meeste al af, dus ik heb het vandaag niet meer heel druk. Er komen toch een hoop collega's nog langs omgedag te zeggen. En ik vind het vervelend als ik wegga en er ligt toch nog wat...

Gisteren was ik ook al vrij, nk veldloop voor gemeente op Neeltje Jans. Normaal loop ik mee, maar ja, nu even niet dus ;) . Maar wat een baggerweer! Echt storm. En dat hebben we geweten, om 12 uur scheurde zo het dak van de feesttent :shock: . Dat was even schrikken. Helaas was toen ook gelijk het hele evenement afgelopen... Een aantal afstanden zijn dus niet gelopen, echt zo jammer voor die mensen die zo hard getraind hadden. We hebben er met de collega's wel nog een leuke dag van gemaakt, maar waren dus wel eerder thuis.

cin.
1 April 2010, 10:47
Hey meiden hoop dat ik nog welkom ben hier het is voor mij alweer heel lang geleden dat ik hier geschreven heb. Zat alleen nog maar achter de hyves maar daar is het nu zo rustig. Dus als jullie het goed vinden voeg ik me ook toe in jullie lijstje

draakje78
1 April 2010, 11:18
ah leuk om ook weer wat van de "oude bekenden" te lezen!

hier net de intake van de kraam gehad, niks bijzonders eigenlijk
we hadden alles in zover goed klaar, nog een paar tips gekregen

wat een raar weer is het toch trouwens, vond het gewoon echt koud!

Nadine
1 April 2010, 11:44
@Marieke en Miesje
Ze ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden, gelukkig ;)
En wisselt idd dan kant, nu ruggetje links en beentjes rechts en morgen mss weer andersom.
Ze beweegt wel minder, maar ik las al dat dat normaal is, omdat de bewegingsvrijheid beperkter wordt.

Ik ga voor een thuisbevalling. Wie nog meer?

Jenny89
1 April 2010, 12:58
heeh,

jenny tijd geleden dat je hier was!! hoe gaat het nu met je??? zou leuk zijn als je wat vaker met ons meeschrijft hoor!

ik loop bij de gyn. dus is nu sowieso ziekenhuisbevalling. Als ik niet bij de gyn. zou lopen dat ik voorheen altijd ook in het ziekenhuis te bevallen, dus heb er vrede mee dat ik nu geen keus heb. Hoewel als ik de keus wel had gehad ik misschien zou zijn veranderd van standpunt en had willen aankijken hoe het thuis gaat. Als het niet gaat kun je altijd nog naar het ziekenhuis. Snappen jullie hem nog?

Nadine... wanneer moet je weer voor controle? Heb je het idee dat het hoofdje van ligging veranderd is? Ze kunnen namelijk met hun lijfje nog wel bewegen ookal zouden ze met het hoofdje vast liggen en als ze niet helemaal ingedaald zijn kunnen ze natuurlijk met hun koppie ook nog ode andere kant op.

ja ik weet het :oops: , maar heb het de laatste tijd erg druk

ik lees wel heel regelmatig mee, maar heb meestal geen zin om te reageren :lol:

het gaat wel goed met me, ik voel me super! nog even en dan hebben we geen buikjes meer :(
ik denk dat ik de schopjes en trapjes heel erg ga missen!
maar toch wil ik ´vroeg´ bevallen ;) (in het ziekenhuis)

Beebie_Wish
1 April 2010, 13:19
Hallo!

Ik zelf wil eigenlijk ook wel liefste lekker thuis bevallen maar moet in het zknh (ivm medisch) maar volgende week wil ik gewoon eens vragen omdat alles ook zo goed verloopt met beebie enz ... Of het dan niet ook een mogelijkheid zou kunnen zijn als ik bijv wel thuis zou mogen bevallen, vind ik wel lekker zo in mijn eigen bedje en zo heerlijk thuis. Ben er sinds aan over het twijfelen en veranderen van keuze gegaan sinds we die rondleiding kregen en ik het spaansbenauwd kreeg in die verloskamer pffff wat was het daar een sauna oftewel nog erger dan een sauna werd er ook errug flauw en duizelig van bah!

Maar goed volgende week weer een controle check en dan die week daarna ook nog een controle en dan is het voor ons al bijna zover pff het gaat ineens wel heel erg hard vind ik hoor :mrgreen: .

Ik loop niet zo heel makkelijk meer de trap op en ben met de was bezig (heb 2e was erin zitten, jaja nu ben ik met 2 wasbeurten al helemaal klaar, maar straks met beebie zal dat wel meer wasbeurten gaan worden hihi) :D . En de wasmachine staat op zolder dus als ik daarheen moet gaat ik eerst bij komen op bed en dan de trap op naar zolder.

En heb ook regelmatig steeds harde buiken zelfs vriendlief voelt en ziet dat maar het is dan niet voor eventjes nee het duurt best wel een tijdje dat het weer weg gezakt is, maar ik voel ook telkens beebie´s kontje ook errug goed :mrgreen: .

da-silva
1 April 2010, 14:18
Hey allemaal,

Ik ben net terug van controle bij de gynacoloog. Het mannetje doet het super goed en ligt ongeveer een week voor op de groei. Hij woog nu 2100 gram. Hij is alweer iets dieper ingedaald en ligt met z'n hoofdje halverwege m'n bekken. Hij zou nog terug kunnen, maar de gyn zei dat het een kleine kans was. Het verklaart in ieder geval wel waarom ik zoveel last heb van m'n bekkenbodemspieren, spierpijn en pijnscheuten. Niks aan te doen dus. Maar ik lees dat veel van jullie ook pijn/ last en kwaaltjes hebben. Het is voor het goede doel moeten we maar denken. Ik krijg de laatste weken ook ineens opmerkingen als: 'je loopt al echt als een zwangere' of ze doen wijdbeens na :lol: Ach ja, nog maar 3 dagen werken en dan heb ik ook verlof. HEERLIJK lijkt me dat!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, op medische indicatie. Als we zelf hadden mogen kiezen had ik het misschien ook wel in het ziekenhuis gedaan. Ik vind het wel een fijn idee op een of andere manier... Volgende week hebben we een rondleiding in het ziekenhuis, ik ben benieuwd.
Vandaag was de kraamzorg hier geweest voor uitleg en ik heb volgens haar alles wel goed op orde. Toch fijn om die bevestiging te krijgen van zo iemand.

Nu duik ik lekker even m'n bed in voor een dutje...ik heb het maar koud, brrr!

Andrea80
1 April 2010, 14:34
Ik ben een van de weinigen die kiest voor een thuisbevalling!

Heb namelijk weinig goede verhalen gehoord over het ziekenhuis bij ons in de buurt en het lijkt me ook gewoon een fijn idee om in mij eigen omgeving te zijn.

groetjes

leonec
1 April 2010, 14:40
Ik ben een van de weinigen die kiest voor een thuisbevalling!

Heb namelijk weinig goede verhalen gehoord over het ziekenhuis bij ons in de buurt en het lijkt me ook gewoon een fijn idee om in mij eigen omgeving te zijn.

groetjes

ja dat is heel persoonlijk ik heb juist veel goede verhalen gehoord....en vindt het erg prettig dat alles bij de hand is, mocht er iets zijn....

en als ik hier boven hoest horen de buren het al...die maken mijn hele bevalling anders mee.... :shock:

Nadine
1 April 2010, 14:49
@Andrea
Ik heb ook gehoord dat ze vooral haast hebben in het ziekenhuis. En niet elk ziekenhuis heeft 24/7 een gyn in huis.
Ze hebben verder wel alles bij de hand, wat natuurlijk een veilig gevoel geeft.

Toen ik hoorde dat je toch pas met 7cm ontsluiting naar het ziekenhuis gaat, wist ik zeker dat ik het thuis wilde proberen.
Maar ieder haar voorkeur natuurlijk ;)

@Leonec
Het maakt mij op dat moment echt niet uit dat mijn buren me horen :oops: :lol:
Moet je of wil je in het ziekenhuis bevallen?

cin.
1 April 2010, 15:15
Hey meiden ik mag niet eens thuis bevallen dus heb geen keus

Bambi80
1 April 2010, 15:54
Het weertje voor gisteren en vandaag!!!
Het is zeker raar weer!! Gisteren af en toe echt flinke rukwinden. Het was gewoon bijna eng!! En dan iedere keer weer even regen, droog, regen, droog! Vandaag is het op wat bewolking na trouwens best lekker. Ik heb op de bank een dutje gedaan met mijn gezicht in de zon. Heerlijk is dat zeg!!!

Jenny: Wanneer ga je eigenlijk met verlof? En ben je al wel helemaal klaar voor de komst van de baby?

Draakje: Zij ze nog wat over dat het bed op klossen moet of maken ze voor jou een uitzondering?
Was trouwens wel lief gisteren bij zwangerzwemmen. Lonnekeleoni zei tegen Dea dat je straks wilde gaan babyzwemmen, maar dat nog even gekeken moest worden hoe je dat praktisch ging doen om met de baby bij het bad te komen. Ze zei dat jij best de wagen mee mag nemen, dan spuit ze de tegels daarna wel schoon.
Ik wil trouwens ook gaan babyzwemmen, maar weet nog niet welke dag. Ik twijfel tussen de donderdag en vrijdag. Moet allebei de dagen, smiddags beginnen met werken. Alleen de donderdag is de ene week steef thuis en de andere week past mijn moeder op. Is het misschien voor de baby fijner de vrijdag? Want dan is steef altijd thuis en heeft ie zijn papa in de buurt mocht ie moe zijn. Maar weet niet of dat nou iets is om rekening mee te houden eigenlijk.

Da-silva: Fijn om te weten waar de krampen vandaan komen. Nu hopen dat de baby zo blijft liggen. De gyn. Zei tegen mij dat als ie met 36 weken nog met het koppie naar beneden ligt hij niet meer gaat draaien. Waarvoor moet jij op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen?
Leonec: lijkt me inderdaad niet relaxed puffen en persen als je het gevoel hebt dat de buren je horen. Misschien dat je het in de persfase niet meer door trouwens en de weeën moet je sowieso voor het grootste gedeelte opvangen. Niets aan denken gewoon doen en anders een ruimte opzoeken waar ze je het minst kunnen horen.
BW: waarom moet je op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen eigenlijk?

Cin: Leuk dat je weer hier komt. Ik kom op het moment alleen hier. Is makkelijker om 1 ding bij te houden en aangezien niet iedereen op hyves komt. Moet jij vanwege je bekken in het ziekenhuis bevallen?

lonnekeleoni
1 April 2010, 16:12
Hey Cin en Jenny, leuk dat jullie weer hier komen kletsen! Hoe gaat het met jullie?

@ Draakje: Ja, ik ben ook heel benieuwd of je bed op klossen moet???

@ Marieke: Gewoon lekker donderdag doen, dan is Dea er ook en anders heb je die vrouw die altijd bij de kassa zit, en Draakje en ik gaan ook donderdag, dus dat is ook extra gezellig! En anders zit Steef de hele vrijdag met een slapende baby als de kleine er erg moe van wordt...

@ Hier: Ik was ook ervan overtuigd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar door de cursus samen bevallen en door de verloskundige ben ik wat zekerder geworden en wil ik het toch thuis proberen. Inderdaad zoals Nadine zegt nemen ze je pas op (bij een poliklinische bevalling) bij 6/7 cm ontsluiting, dus moet je op een vrij heftig moment ineens nog de auto in. Het ziekenhuis is hier ook erg dichtbij dus als er iets is ben ik er heel snel. Ik besef me wel dat veel mensen die thuis willen bevallen alsnog in het ziekenhuis terecht komen, dus ik houd het wel in mijn achterhoofd dat het nog anders kan lopen.
Vandaag ben ik met mijn vriendin naar de stad geweest om een stof uit te zoeken, zij gaat namelijk een draagdoek voor mij maken, heeft ze voor haar eigen kindje ook gedaan, ben echt zo benieuwd hoe het wordt!

Nadine
1 April 2010, 16:27
@lonnekeleoni
Wat leuk: zelf een draagdoek maken!
Ik heb zelf een jurkje voor onze kleine gemaakt, maar wil ook graag nog een draagdoek.
Heeft je vriendin een patroon, of hoe maakt ze zo'n draagdoek?

da-silva
1 April 2010, 17:23
Da-silva: Fijn om te weten waar de krampen vandaan komen. Nu hopen dat de baby zo blijft liggen. De gyn. Zei tegen mij dat als ie met 36 weken nog met het koppie naar beneden ligt hij niet meer gaat draaien. Waarvoor moet jij op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen?

Ik ben zelf geboren met een hartafwijking. De hartslagader en de kransslagader zitten tijdens de zwangerschap met elkaar verbonden, bij de bevalling scheiden deze zich van elkaar zodat zuurstofrijk bloed en zuurstofarm bloed gescheiden van en naar het hartje kan. Bij mij was dit niet gescheiden, waardoor ik soms te weinig zuurstof kreeg. Gevolg was blauw aanlopen bij het huilen enz. Ik ben hieraan geopereerd toen ik 4 jaar was en heb er verder helemaal consequenties meer van. Het is niet erfelijk en het is erg onwaarschijnlijk dat mijn baby hetzelfde zal hebben, maar voor alle zekerheid hebben ze ervoor gekozen om de controle bij de bevalling in het ziekenhuis te hebben. Ik maak me er zelf ook helemaal niet druk om, maar het is toch een gevoel van extra zekerheid voor mij...

cin.
1 April 2010, 17:25
@Mariekepiek nee niet wanwege mijn bekken maar opmdat ik al een keizersnede heb gehad en de kans er is dat dat kan gaan scheuren. De kans is klein natuurlijk.

@lonnekeleonie Het gaat op zich wel heb veel bekkenpijn. En sinds gisteravond weer meer last van harde buiken. Heb ook al de hele dag krampjes, Maar zoals altijd zal het wel weer loos alarm zijn

Gisteren voor de laatste keer bij de verloskundige geweest nu word ik overgedragen aan de gyneacoloog. De kleine doet het goed en is al volledig ingedaald. Er is alleen niet zo veel vruchtwater meer dus dat moet nu in de gaten gehouden worden. Ben veel duizelig maar dat komt door mijn bloeddruk die is 110/60 Is voor mij vervelend maar voor de kleine goed dus ja wat maakt het ook uit. Straks is dat weer allemaal voorbij. Ik mag in ieder geval dit keer wel normaal bevallen.

cin.
1 April 2010, 17:28

Jenny89___________11 mei 2010__________________???????_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
Cin._______________11 mei 2010__________________Jongen_____________Geen idee
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )

draakje78
1 April 2010, 17:48
het bed hoeft NIET op klossen!
hooguit moet Erik dan zelf het bed verschonen, gaat helemaal liggen aan de kraamhulp die we daadwerkelijk krijgen, maar goed als dat het probleem is...

Wat lief van Dea trouwens, zit hier gewoon te blozen en ik ben het met leoni eens marieke,
gewoon lekker op donderdag met ons mee zwemmen, dan heeft steef straks ook echt wat aan zijn papa dag, en een ritme van om de week (steef en je schoonmoeder) is ook een ritme voor de baby

het blijft wel spannend zo bij je cin.
succes!

Ik moet ook op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, anders had ik wel graag een thuisbevalling met baarkruk willen doen!
nu heb ik dat baar ding in het ziekenhuis ook gezien en ik wil het wel proberen maar blijf het een vreemd ding vinden hihi

lonnekeleoni
1 April 2010, 18:57
Jemig, moet je het eerste item van dit filmpje eens zien (na het weerbericht)

Ongelofelijk dat mensen zo kunnen liegen en dat ze hun kinderen zelf mee kunnen laten liegen....

http://www.youtube.com/watch?v=GakjyXuI97E

Die vrouw is dus gewoon de moeder van de zogenaamde vondeling!

Nadine
1 April 2010, 19:30
Dat wéét je toch niet, Leonie?
Natuurlijk is het schokkend en kun je vermoedens hebben, maar zo stellig zou ik het niet zeggen.

Ik vind het wel een vraag om aandacht, om zo op tv te komen.

draakje78
1 April 2010, 19:54
het was gister ook op het nieuws
dat de politie de bewijzen heeft dat de vindster ook de moeder is!
Ik snap het ook niet, en dan ook nog zeggen dat ze niet snapt hoe iemand dat zo kan doen!

BQ1986
1 April 2010, 20:30
@ Draakje... misschien heb ik er over heen gelezen :oops: maar is er een reden dat je bed niet op klossen hoeft?

Hier nog steeds geen kraamzorg gehoord/gezien hahaha ben heel benieuwd!:D

Bambi80
1 April 2010, 20:54
wat een raar verhaal dan!!
BQ...ik zou maar eens bellen naar de kraamzorg wanneer ze van plan zijn contact met je op te nemne

Bambi80
1 April 2010, 20:55
da-silva...die afwijking die jij had, hadden ze die kunnen zien bij de baby tijdens de 20 weken echo als hij heeft. Ja toch?? Inderdaad wel fijn dat je dan in het ziekenhuis bent.

leonec
1 April 2010, 20:57
[nadine het maakt mij wel degelijk uit of mijn buren me dan horen, ik wil me kunnen ontspannen en op die manier kan ik dat echt niet...

ik wil zelf in het ziekenhuis bevallen, geeft me gewoon een fijn gevoel...ja en je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt ;)

cassie247
1 April 2010, 21:20
Hoi ladies,
vandaag een veel betere dag gehad! lekker alles gepoetst en mijn lente/zomer kleding zijn nu allemaal gewassen en gestreken en in de kast! :) MOrgen weer wat baby kleertjes wassen . Ik ga in het ziekenhuis bevallen en blijf daar ongeveer 5 dagen hebben ze me verteld. Ik moet komen als mijn vliezen breken of als ik weeen om de 5 minuten heb, volgens mij is dat nog redelijk aan het begin van de bevalling. Het liefste zou ik thuis bevallen maar dat is voor mij gewoon geen optie, aan de andere kant vind ik het misschien strax alleen maar fijn om zo goed in de gaten te worden houden als de weeen heftig worden. Ik laat het gewoon over me heen komen, het resultaat blijft geweldig hoe dan ook!
wat gezellig dat er weer wat meer dames mee komen kletsen, voor sommige komt het al zooo dicht bij! In twee weken zou opzich de eerste mei baby al kunnen komen, raar idee is dat!
liefs

draakje78
1 April 2010, 21:22
@ Draakje... misschien heb ik er over heen gelezen :oops: maar is er een reden dat je bed niet op klossen hoeft?

Hier nog steeds geen kraamzorg gehoord/gezien hahaha ben heel benieuwd!:D

omdat ik dan zelf mn bed niet meer in of uit kom, door dystrofie in mn voet/onderbeen kan ik die niet volledig belasten en loop ik in huis met krukken!

enne wat marieke zegt, ik zou ook even bellen wanneer ze de intake dachten te doen

ow ja ik heb hoe dan ook recht op extra uren kraamzorg ook fijn om te weten

cassie ik moet me ook melden als de weeen om de 5 minuten zijn, maar volgens de yoga mevrouw hier schijn je dan toch al wel aardig op weg te zijn
ik weet het ook allemaal niet hoor

BQ1986
1 April 2010, 21:34
Iemand nog leuke ideeen om de beschuit met muisjes voor in te ruilen?? :P

@ Draakje, wel fijn dat ze zo met je mee denken!!

@ Marieke, wacht nog en weekje want in de brief stond ongeveer 6 weken van te voren, dat is vandaag dus tja :P hahah

@ Cassie, lekker heh dat rommelen in huis. Heb vanaf volgende week ook verlof en kijk daar ook zo naar uit :)

Staat de box ook al bij iedereen? hier komt die donderdag...

Ga het wiegje dit weekend in elkaar zetten.. en komende week alles wassen en strijken heerlijk! heb me lang genoeg ingehouden hahaha
En wat je zegt cassie... het kan zomaar zover zijn deze maand! dus graag alles in orde dan!

Hopelijk zijn we net zo snel als de april meiden :D

Nadine
1 April 2010, 21:47
het was gister ook op het nieuws
dat de politie de bewijzen heeft dat de vindster ook de moeder is!
Ik snap het ook niet, en dan ook nog zeggen dat ze niet snapt hoe iemand dat zo kan doen!

:o Tja, dat verandert de zaak.
@Leonie
Dan kun je je idd niet voorstellen dat iemand zoiets doet :shock:

@Leonec
Groot gelijk hoor, waar je je het prettigste bij voelt.

De werkhoogte voor thuis-/kraamzorg is door de arbo vastgesteld. Als je bed daar niet aan voldoet, moet het van de arbo verhoogd worden.
Als de kraamhulp daar vanaf wil wijken is dat natuurlijk haar keus. Ze zal alleen wel in problemen komen als ze lichamelijke klachten krijgt die te wijten zijn aan te lage werkhoogte, maar goed.

Bambi80
1 April 2010, 21:57
ik zit eens de brochure van bevallen in het ziekenhuis te lezen inderdaad van dat bellen bij 1 uur lang weeen om de 5 minuten.
Ik ben best bang dat ik me daardoor uit mijn concentratie laat halen, van kunnen we nu eindelijk naar het ziekenhuis. En wat als de ontsluiting snel gaat of een weeenstorm hebt....En dan nog de auto in.

Beebie_Wish
2 April 2010, 07:13
Goeiemorgen,

Weet je waar ik wel benieuwd naar ben ?? Namelijk hoe het met Naatje gaat en of ze misschien al haar beide meiden in de armen heeft ?? ;)
Heeft iemand hier misschien toevallig van haar nog iets gehoord ??

Bambi80
2 April 2010, 07:15
volgens mij nog niets daar hoor! ze heeft gisteren nog een gadget op hyves geplaatst.

da-silva
2 April 2010, 08:03
da-silva...die afwijking die jij had, hadden ze die kunnen zien bij de baby tijdens de 20 weken echo als hij heeft. Ja toch?? Inderdaad wel fijn dat je dan in het ziekenhuis bent.

nee, want in de buik is dit bij elke baby zo, dus ook bij de 20 weken echo. Pas bij de bevalling sluiten deze 2 aders zich, dus dat kunnen ze pas zien na de bevalling... Maar daarom wel fijn dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, dan kunnen ze dat meteen nakijken. Dekans is enorm klein, maar je weet maar nooit...

Sively
2 April 2010, 09:45
Iemand nog leuke ideeen om de beschuit met muisjes voor in te ruilen?? :P

Vervangen door doop-/geboortesuiker? Dat wordt in België gedaan in plaats van beschuit met muisjes.

Bambi80
2 April 2010, 09:46
bedoel je die ductus nog wat? die opening tussen de 2 boezems? en op die boezems zitten de aders aangesloten van en naar het hart toch?

draakje78
2 April 2010, 11:13
ik zit eens de brochure van bevallen in het ziekenhuis te lezen inderdaad van dat bellen bij 1 uur lang weeen om de 5 minuten.
Ik ben best bang dat ik me daardoor uit mijn concentratie laat halen, van kunnen we nu eindelijk naar het ziekenhuis. En wat als de ontsluiting snel gaat of een weeenstorm hebt....En dan nog de auto in.

Het is dan ook een richtlijn, je kan altijd eerder bellen! Je hebt dan alleen kans dat je ook weer naar huis wordt gestuurd
gewoon op het moment doen wat dan goed voelt, het hoe of wat is natuurlijk niet te voorspellen

Bambi80
2 April 2010, 11:25
hah! dan bel ik wel met 6 minuten!! Alleen voor het idee!!!
denk dat je op dat moment ook even moet kijken hoe snel het tempo en de toename in weeen is en of het nog lukt om op te vangen.

draakje78
2 April 2010, 11:30
nou precies! bellen en overleggen kan gewoon altijd!

da-silva
2 April 2010, 15:53
bedoel je die ductus nog wat? die opening tussen de 2 boezems? en op die boezems zitten de aders aangesloten van en naar het hart toch?

jep... ik had een open ductus botalli, dat betekend dat die aders bij mij niet sloten...

Sientje
2 April 2010, 16:02

Sientje_____________1 mei 2010__________________?????______________22 April
Cin._______________11 mei 2010__________________Jongen_____________Geen idee

Hallo lieve allemaal!
Zo heb mijn gokje er ook even tussen gezet. Mijn 1e was 9 dagen te vroeg en mijn 2e 5 dus denk dat ik zowieso een weekje eerder zal bevallen. Maar denk zelfs nog wel wat eerder, en hoop het ook. Vind het nu wel zwaar worden...pfff!
Eten lukt nog steeds niet, maar overgeven is minder. Wbt bevallen heb ik geen keus. Hier in DL moet je in het ZH. Maar daar zou ik ook voor gekozen hebben. Mijn beide anderen zijn ook in het ZH geboren. Bij mijn 1e ben ik ook te vroeg naar het ZH gesjeesd...konden we weer terug. Met de 2e dacht ik laten we maar even wachten, maar dat ging ineens zo snel dat we alsnog daar heel snel heen moesten. Mijn 1e bevalling duurde 18 uur mijn 2e 3,5/4 uur.

Nadine
2 April 2010, 17:16
@sientje
Als die lijn van bevallingsduur zo doorzet, ben je na één keer persen al moeder van drie kinderen :D

Sientje
2 April 2010, 17:19
@Nadine....tja dat is nu ook mijn grootste angst....dat het nu nóg sneller zal gaan :shock:
Hoe krijg ik dna mijn mannetje op tijd thuis,kids bij de oppas en mezelf (liefst mét man) in het ZH,haha

Nadine
2 April 2010, 17:50
Komt vast wel goed. Je weet iig al hoe het kan voelen als een bevalling begint ;)

Jenny89
2 April 2010, 19:53
Het weertje voor gisteren en vandaag!!!
Het is zeker raar weer!! Gisteren af en toe echt flinke rukwinden. Het was gewoon bijna eng!! En dan iedere keer weer even regen, droog, regen, droog! Vandaag is het op wat bewolking na trouwens best lekker. Ik heb op de bank een dutje gedaan met mijn gezicht in de zon. Heerlijk is dat zeg!!!

Jenny: Wanneer ga je eigenlijk met verlof? En ben je al wel helemaal klaar voor de komst van de baby?

Draakje: Zij ze nog wat over dat het bed op klossen moet of maken ze voor jou een uitzondering?
Was trouwens wel lief gisteren bij zwangerzwemmen. Lonnekeleoni zei tegen Dea dat je straks wilde gaan babyzwemmen, maar dat nog even gekeken moest worden hoe je dat praktisch ging doen om met de baby bij het bad te komen. Ze zei dat jij best de wagen mee mag nemen, dan spuit ze de tegels daarna wel schoon.
Ik wil trouwens ook gaan babyzwemmen, maar weet nog niet welke dag. Ik twijfel tussen de donderdag en vrijdag. Moet allebei de dagen, smiddags beginnen met werken. Alleen de donderdag is de ene week steef thuis en de andere week past mijn moeder op. Is het misschien voor de baby fijner de vrijdag? Want dan is steef altijd thuis en heeft ie zijn papa in de buurt mocht ie moe zijn. Maar weet niet of dat nou iets is om rekening mee te houden eigenlijk.

Leonec: lijkt me inderdaad niet relaxed puffen en persen als je het gevoel hebt dat de buren je horen. Misschien dat je het in de persfase niet meer door trouwens en de weeën moet je sowieso voor het grootste gedeelte opvangen. Niets aan denken gewoon doen en anders een ruimte opzoeken waar ze je het minst kunnen horen.
BW: waarom moet je op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen eigenlijk?

Cin: Leuk dat je weer hier komt. Ik kom op het moment alleen hier. Is makkelijker om 1 ding bij te houden en aangezien niet iedereen op hyves komt. Moet jij vanwege je bekken in het ziekenhuis bevallen?

Ik ben al een tijdje met verlof. We moeten nog wat spulletjes kopen, maar eigenlijk is alles wel klaar voor de baby.
oohh wat had ik gisteravond toch opgezwollen voeten!!! hebben jullie daar ook last van? ik vind het wel raar dat ik er alleen savonds last van heb

Indootje
3 April 2010, 07:53
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen.
Wel grappig om te lezen dat er weer andere informatie gegeven wordt. Bij onze pufclub zei ze dat je al voor 5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis moet.
Ach ja, we zien het allemaal wel hoe het gaat lopen :roll:

Nog maar 3 werkdagen en na volgende week donderdag lekker met verlof :-D!

En hier nog 2 links naar dingen die je zelf kunt maken ipv de gebruikelijke beschuit met muisjes ;-)
http://www.party-kids.nl/themas.asp?int ... tThemas=16 (http://www.party-kids.nl/themas.asp?intCategorie=5&intThemas=16)
http://eten-en-drinken.infonu.nl/kinder ... aties.html (http://eten-en-drinken.infonu.nl/kindertraktaties/4851-geboorte-traktaties.html)

Fijne paasdaagjes 8-)

Bambi80
3 April 2010, 08:05
ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen dat ik 5 cm ontsluiting heb aangezien ik niet bij een verloskundige loop! hah!

cassie247
3 April 2010, 10:37
Ja idd Marieke, het zal denk ik heen en weer rijden worden voor ons, ach ja als ik een x naar huis wordt gestuurd met mevrouw er is nog niet veel aan de hand vind ik dat ook niet zo erg, zou wel handig zijn als een verloskundige even zou kunnen komen kijken hoe het ervoor staat!

lonnekeleoni
3 April 2010, 11:01
Ik heb net een auto gekocht, zaterdag kan ik hem al ophalen! Hoef ik dus niet meer overal heen op mijn fietsje, maar kan ik er echt weer uit! Heb een paarse Fiat panda gekocht. Lekker klein autootje, met toch veel kofferbakruimte voor de kinderwagen. Kan niet wachten om hem op te halen!

Verder helaas wel een slechte nacht gehad, ik krijg echt zo weinig lucht als ik ga liggen, hebben jullie dat ook? Ook aan het begin ieder uur naar de wc, daarna wel 3 uur kunnen doorslapen. Ook had ik gisteravond voor het slapen gaan wat last van oefenweeen. Vanmiddag dus maar weer even een middagdutje doen om weer wat slaap in te halen.

Bambi80
3 April 2010, 13:10
wat leuk!!!! gefeliciteerd met je nieuwe autootje!!! Kan ik hem ergens vinden op internet? is ie nieuw of tweedehands? Ben benieuwd! Wat vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Helaas hoort het er een beetje bij en kunnen we gelukkig ons verlof daar ook voor benutten om tussendoor uit te rusten.

Nou cassie...ik ga liever niet heen en weer en heen en weer. Denk dat ik onrustig word. Maar goed..heeft ook geen zin om me daar nu druk over te maken, want je weet het niet.

Ik ga nu even naar het ziekenhuis voor een CTG voor de zekerheid. De baby is toch wel rustig voor zijn doen sinds een dag of 3 en nu ga ik me er toch over op lopen fokken. Tot later!!

Nadine
3 April 2010, 13:24
ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen dat ik 5 cm ontsluiting heb aangezien ik niet bij een verloskundige loop! hah!

Die 7 cm gaat ook alleen op voor diegene die niet om medische redenen in het ziekenhuis hoeven te bevallen. Die lopen wel altijd bij een vk.
Onze kleine is eergisteren ook heel erg stil geweest, de hele dag :shock: Was wel even schrikken, totdat ik las dat dat ook kan komen door de beperkte bewegingsvrijheid. De dag erna lag ze weer in de vertrouwde houding en trapte ze weer wat meer. Als ze dat niet gedaan had, had ik de vk gebeld hoor.. maakte me ook wel zorgen..
Laat je even weten wat ze er in het ziekenhuis van zeggen? Hoe het met jullie beeb gaat?

@lonnekeleonie
Gefeliciteerd met je auto!
Ik slaap ook slecht, vooral als ik last heb van maagzuur. Dat kan zo erg zijn dat ik er misselijk van word en dan zit ik liever doodmoe rechtop, dan dat ik tevergeefs probeer te slapen.
Oefenweeen voel ik ook sinds een paar dagen. Ik voel het als een soort lage rugkrampen, en jij?
Wil jij die vriendin van je, die die draagdoek voor je maakt, vragen hoe ze dat doet? (met patroon o.i.d.) Ik wil er ook graag één maken.

lonnekeleoni
3 April 2010, 15:44
Eigenlijk is het gewoon een lange lap stof, je moet erop letten dat de stof wel een beetje (niet teveel) rekbaar is en natuurlijk stevig. Voor de band die ze voor zichzelf en voor mij heeft gemaakt heet de stof tricot. Het is een lap van 75 cm breed (eigenlijk 3 stukken) 2 stukken van 2 meter en een tussenstuk van 0.5 meter lang. Deze stukken maakt ze dan aan elkaar vast en ze heeft een boekje erbij op welke manieren je het kan knopen. Ik zal haar vragen of ik dat boekje even mag inscannen en zal hem dan even mailen/op hyves zetten.

Marieke: Ben je alweer terug? hoop dat alles goed was!

Bambi80
3 April 2010, 16:48
De baby was bij mij voor de 3de dag rustig.
Toen ik in het ziekenhuis was, ging de baby ineens weer ontzettend actief doen. Wat een flauwe verlate 1 april grap zeg!! :D De CTG en echo waren dus goed. Er is nog genoeg vruchtwater ook.
En nu ben ik zo doodmoe dat ik maar even mijn oogjes dicht ga doen!

Nadine
3 April 2010, 17:02
oh gelukkig Marieke!
Slopend is het nu hè, om er even uit te gaan. Vooral voor zoiets spannends natuurlijk.
Heb zelf net ook ff op bed gelegen :)

@Lonnekeleonie
Zou harstikke fijn zijn als je dat voor me wil doen! Naaien is één van de weinige dingen die me nu tenminste niet zo moe maken ;)

draakje78
3 April 2010, 17:35
leoni een nieuwe auto wat fijn! lekker niet meer op het fietsje!
wel balen van de slechte nacht, hoop dat je vanmiddag nog wat hebt kunnen dutten

Marieke goed dat je gebeld hebt en toch even aan de ctg en een echo hebt gehad
Gelukkig was alles goed, is vast een geruststelling voor je

ik ben dan wel geen draagdoek aan het maken, maar heb wel een eigen dekentje gebreid en een ienimini spencertje
beide behoeven nog wat afwerking maar ik kan me er niet echt aanzetten op 1 of andere manier
vandaag ook echt weer bijgeslapen terwijl mannetje het huis flink aan het opruimen is, wat een luxe

leonec
3 April 2010, 18:55
lonnekeleoni ik heb dat ook hoor als ik ga liggen, ben dan ook erg benauwd...

marieke fijn dat alles weer goed was ....

lonnekeleoni
4 April 2010, 08:50
Goedemorgen dames!

Heb eigenlijk niet zoveel bijzonders te melden vandaag, gelukkig weer een keer goed geslapen (helaas wel ieder uur naar de wc, maar ik sliep weer heel snel) vandaag wel een druk dagje. Eerst naar de moeder van Hugo, dan naar zijn zus (daar komen zijn oma en zijn tante) en daarna gaan we gourmetten bij mijn ouders. Wel gezellig allemaal!

Ik moet ook nog even een neef van mijn vader bellen, bij hem schijnt een familiewieg te staan. Ik wilde eerst de kleine niet bij ons op de kamer, maar omdat het toch wordt aangeraden met het geven van borstvoeding kan ik het misschien beter toch wel doen, en als ik toch gratis een wieg kan lenen, maakt het ook niet zoveel uit....

Fijne pasen allemaal!

draakje78
4 April 2010, 10:30
leoni dat klinkt idd als een druk programma!
hier helemaal niks op programma staan, heeft natuurlijk ook niet echt zin voor mij

hier trouwens echt een bagger nacht gehad, ik kon gewoon niet slapen terwijl ik wel doodmoe was
vanmorgen maar weer wat langer blijven liggen

lonnekeleoni
4 April 2010, 11:47
Balen he al die slapeloze nachten! Gelukkig dat je vanmorgen wel wat langer kon blijven liggen....

Als je zin hebt kom ik van de week nog een keer een kopje koffie bji je drinken!

Rust maar lekker uit vandaag!