PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26

Nadine
4 April 2010, 19:24
@draakje
wat knap dat je een dekentje kunt breien! Bij mij zou die dan smal, breed en weer smal worden, haha :lol:

Niets zo vervelend als doodmoe zijn en niet kunnen slapen :roll:

BQ1986
4 April 2010, 20:39
April forum gaat als een speer, hoop dat wij net zo volgen :D hahaha

am
4 April 2010, 20:51

wahaha ja doen we goed hŤ :lol: :lol:
Tja, april moet natuurlijk wel een beetje een drukke maand blijven, dusss meiden. laat de kleintjes nog maar heel even zitten en dan... wie weet vullen jullie april weer wat aan ;)

Hoe gaat het hier verder? van sommige weet ik het wel gezien jullie ook aardig wat in april kletsen ;) maar allemaal al helemaal klaar? (ervoor en ermee ;) )

BQ1986
4 April 2010, 21:33

wahaha ja doen we goed hŤ :lol: :lol:
Tja, april moet natuurlijk wel een beetje een drukke maand blijven, dusss meiden. laat de kleintjes nog maar heel even zitten en dan... wie weet vullen jullie april weer wat aan ;)

Hoe gaat het hier verder? van sommige weet ik het wel gezien jullie ook aardig wat in april kletsen ;) maar allemaal al helemaal klaar? (ervoor en ermee ;) )

Hahaha ja het gaat echt heel hard bij jullie! Idd nog een week of 3 dan mag die komen van mij :)
Maar ja... juist daardoor denk ik dat ik nog heel lang moet wachten :P

Gaat goed hier, weinig klachten en na komende week verlof dus heerlijk idee!
Donderdag worden de box en kinderwagen geleverd en dan is het helemaal klaar hier dus is die welkom :)

Bij jou gaat het ook allemaal goed, zoals ik kan lezen in het april topic :D

Bambi80
4 April 2010, 21:45
leuke bezigheid draakje!!! ik vind breien soms ook wel leuk, maar kan er niets van! Recht, averecht en dan houd het wel op!

Mijn baby mag met 2 weken wel komen!:)

hier op het moment flink last van iets weeachtigs! de derde voel ik nu al aankomen in 10 minuten tijd. Ik moet ze echt weg zuchten en de tranen lopen over mijn wangen. Wat doen die krengen zeer!!!
Ik ga naar bed dan maar. Is wat relaxter. Voelt alsof ik ze vannacht ook nog wel ga krijgen.

Van het aprilforum hoeven er nog maar 4. Laten we daar nog even op wachten en dan gaan wij. Moeten ze niet te lang wachten anders gaan we inhalen hoor! haha!

BQ1986
4 April 2010, 22:30
Marieke!! Voor hetzelfde geldt begint het gewoon nu al voor je hahaha..
Pijn is vervelend maar goed.. je weet waarvoor het is :)

Hier gister de gehele dag steken gehad onderin mijn buik, jochie was donderdag al redelijk ingedaald dus zal gister nog wel dieper zijn gaan liggen. Heeft echt de hele dag geduurd zelfs vanacht nog paar keer wakker van geworden maar goed.. ben blij dat die aan het indalen is! :D

Ben zo bang om 42 weken te moeten lopen heh... pfffff

cassie247
4 April 2010, 23:23
Ik heb uiteindelijk toch maar het ziekenhuis gebeld omdat ik mijn kleintje nog maar weinig voelde. Heb net een ctg , echo, en bloed en urine af name gehad. De resultaten waren niet zo super. De ctg was wel goed, hij begon gelijk te bewegen, donderstraal! Op de echo hebben ze best lang op beweging moeten wachten maar vonden het wel goed. Hy meten nu op 2700 gram, dus op 36 weken! Groeien doet hij dus prima....MIjn bloeddruk was 150/100 dus te hoog en er zat een kleine hoeveelheid eiwitten in mijn urine. Ze zeiden dat ik ook veel vocht vast hield en dit kan dus het begin van een zwangerschapsvergiftiging zijn, dinsdag moet ik met een 24 uur urine verzameling terug en gaan ze alles opnieuw nakijken en word ik wekelijks gezien. Nu is het hopen dat de eiwitten zo lang mogelijk wegblijven zodat ons ventje nog een paar weken bij mama mag blijven zitten! Ondertussen lijk ik steeds meer op een ballon en heb ik weinig gevoel in mijn voeten...bah! Maar goed , ben blij dat ik ben geweest! Dat was mijn update weer dames, welterusten!

lonnekeleoni
5 April 2010, 09:07
He bah Cassie, jij hebt het ook niet makkelijk zeg! Ik hoop ook voor je dat de kleine nog een aantal weekjes blijft zitten. Gelukkig heeft het wel veel kans om te overleven als het nu komt en het lijkt me ook fijn om te weten dat hij voor ligt qua groei.

Hier duurt het inmiddels nog minder dan een maand tot de uitgerekende datum, ik begin het steeds meer te beseffen dat het echt al heel dichtbij komt!

Liefs Leoni

lonnekeleoni
5 April 2010, 09:10
Oh en Marieke, hoe is het trouwens met jou? Heb je toch nog wel een beetje een goede nacht gehad ondanks die steken? Toch niet stiekum bevallen he vannacht?

Bambi80
5 April 2010, 09:36
BQ...ik heb helemaal het gevoel niet dat jij overtijd gaat lopen,maar goed dat weet je uiteindelijk maar nooit.

Cassie...fijn dat de ctg en echo goed waren. Misschien had je een hoge bloeddruk door de spanning. Hopelijk is het dinsdag gewoon goed! Ik weet niet of een beetje eiwit wat zegt. Ik heb ook al de hele tijd wat in mijn urine zitten en waar het vandaan komt??? Bijna 34 weken voor jou.

Lonnekeleoni....morgen 36 weken. Over iets meer als een week kan en mag ie komen!!!!

Ik ben gelukkig nog niet aan het bevallen. Hoewel ik wel eens denk van als dit door gaat zetten?! Ik heb na mijn berichtje nog iets van 3x een wee gehad. Ben ervan overtuigd dat het oefen- of voorweeen zijn, want het lijkt me dat je ze anders niet hoeft weg te puffen omdat hte zo zeer doet. Dat schijnt te kunnen rond deze tijd. Kan nog weken duren allemaal.

Sively
5 April 2010, 09:52
Hey Cassie
Ik hoop dat je kleintje nog even blijft zitten hoor! Hopelijk krijg je dinsdag goed nieuws en is het geen zwangerschapsvergiftiging. Wel goed dat ze het serieus nemen.

@Marieke: ik heb hier nog geen last van voorweeŽn gehad. Heeft iedereen dat al eens gevoeld of zijn er nog mensen die het niet 'kennen'. Een vriendin van mij heeft dat bij het eerste ook nooit gehad, enkel weeŽn en ze was toen toch mooi op tijd. Bij het tweede had ze dat wel en toen was ze een week overtijd, dus ik blijf hout vasthouden. Niet dat het een ramp zou zijn als ons kleintje wat langer blijft zitten. Hoop eigenlijk echt wel dat hij/zij tot mei blijft zitten.

@draakje: hoe is't nu met jou?

Wij zijn gisteren thuisgekomen van een weekendje uitwaaien aan zee. Zo zalig! Heb ook weer wat spulletjes gekocht voor de kleine en pyjama-broeken voor mij. Was nodig. Kan ik mijn valies maken als ze straks droog zijn.

Nog eventjes en dan zijn wij allemaal aan de buurt! Ik hoop dat ze bij iedereen toch tot minstens 37 weken blijven zitten hoor!

Groetjes

lonnekeleoni
5 April 2010, 10:48
Hey Nadine,

Op deze site staat een handleiding over het dragen van een draagdoek. Kan echt op heel veel manieren! Je kan dus ook gewoon 1 lap gebruiken, maar je kan er ook een tussenstuk tussen doen, dit deed mijn vriendin omdat ze haar kleine vooral volgens de cross wrap 2 droeg en dan zit het tussenstuk precies vooraan.

http://www.borstvoedingswinkel.nl/reind ... DgodLVWKFQ (http://www.borstvoedingswinkel.nl/reindex.asp?FileName=http://www.borstvoedingswinkel.nl/scripts/shop/categorie.asp?CategorieID=55&gclid=CKnyp9qi76ACFcUrDgodLVWKFQ)

Groetjes Leoni

BQ1986
5 April 2010, 11:06
Laat hem idd nog maar even zitten tot 37 weken dan mag die iig lekker mee naar huis.
Nu bevallen is wel prettig maar ja dan zit je thuis zonder kleintje en je kleintje in het ziekenhuis, lijkt me ook niets ;)

Denk idd dat dat oefenweeen zijn, is die kleine al helemaal ingedaald?
Zelf 2 weken terug heel veel last gehad een uur lang en zaterdag bijna de gehele dag/nacht door..
Idd alleen diep in ademen en rustig uitademen helpt dan nog..

Maar goed de ECHTE weeen zullen nog meer pijn doen denk ik hahahaha :D

@ Cassie, wat een drama weer pfff.. hoop dat het uiteindelijk allemaal mee valt maar goed je bent al 34 weken dus een hele grote ramp is het niet als je nu zou moeten bevallen.
Althans zo denk ik zelf nu hoor.... :oops:
Liever niet natuurlijk maar alles boven de gezondheid van je kleintje en van jezelf!!

Nadine
5 April 2010, 12:11
@Leonie
Da's een hele handige site, dank je wel!

@Marieke
Nog even wachten hoor ;)

BQ1986
5 April 2010, 20:50
wat is het rustig hier, iedereen paaseieren aan het zoeken? :D

BQ1986
5 April 2010, 20:52
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Sientje_____________1 mei 2010__________________?????______________
Nadine_____________4 mei 2010___________________Meisje_____________27 april
Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Mariekepiek_________8/9 mei 2010_________________Jongen_____________28 april
Jenny89___________11 mei 2010__________________???????_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
Cin._______________11 mei 2010__________________Jongen_____________Geen idee
Sively_____________13 mei 2010__________________????________________14 mei
BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
leonec______________18 mei2010__________________Meisje_____________24 mei
Draakje_____________18 mei 2010_________________??????_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Indootje____________23 mei 2010__________________Jongen_____________10 mei
Nenske_1977________23 mei 2010__________________Meisje_____________
Andrea80___________25 mei 2010__________________?????______________28 mei

BQ1986
5 April 2010, 20:52
Naam______________Uitgerekende datum___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

Beebie_Wish________1 mei 2010___________________????_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Lonnekeleoni________4 mei 2010___________________?????______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010__________________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Jenny89___________11 mei 2010__________________???????_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
BeautyQueen23_____13 mei 2010__________________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010__________________????_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
Draakje_____________18 mei 2010_________________??????_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010__________________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010__________________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Nenske_1977________23 mei 2010__________________Meisje_____________

Beebie_Wish
6 April 2010, 06:48
Goeiemorgen dames,

Iedereen een fijn paas-weekend gehad?? Wij hebben zondagavond heerlijk genoten met een uitgebreid diner thuis en gister lekker lang uitgeslapen (pfoe was wel iets wat lastig voor me maar tis me gelukt) heerlijk uitgeslapen tot een uurtje of 1 gister ;) . En verder was vriendlief maar vast begonnen met nog iets weg te slopen in woonkamer en de box neergezet.
Met beebie gaat alles nog wel prima voel het nog genoeg op een dag bewegen en dan met name dat beebie heen en weer schuift van de ene naar de andere kant :mrgreen: , en hier en daar een voetje of kontje (rekt zich telkens lekker uit hihi).

Alleen heb ik vooral sīavonds en sīnachts van enorme jeuk aan mijn doos van onderen terwijl het geen schimmelinfectie is en ook geen blaasontsteking want dat is nog niet zolang terug nog getest, maar goed vrijdag a.s. eens even navragen aan de gyn, want het is wel erg vervelend het zit dan ook niet echt in of op mijn doos maar precies aan de binnenzijde van mijn schaamlippen (sorry voor het vieze gepraat :oops: ).

Verder hadden wij bij de laatste extra groei echo op vrijdag 26 maart te horen gekregen dat beebie nog niet was ingedaald maar wel lag het al wat dieper naar beneden. Ook heb ik tot nu toe nog maar wel zo eens af en toe last van harde buiken maar geloof nog geen oefen of voor weeen te hebben gehad of gevoeld (wie zou me kunnen vertellen hoe weeen aan kunnen voelen, misschien dat er even iemand hier inbreekt in dit topic en mij het antwoord zou kunnen geven hihi).

Nou dames geniet van de mooie zonnige dag van vandaag ;)

BQ1986
6 April 2010, 08:12
Hi BW...

Lekker toch zon dagje bedhangen :D Ben er dol op hihihihi..

Ben momentaal zwaar verkouden en moet zeggen dat is geen pretje met een kleine in je buik hahaha

Ik heb zelf 3 weken terug indalingsweeen gehad en tja hoe voelt dat... je baarmoeder word samengetrokken en weer losgelaten en dat duurt de ene keer langer dan de andere keer.

Die jeuk heb ik ook in het begin van de zwangerschap gehad, dit was bij mij wel een schimmelinfectie.

nog een vraagje... meerdere meiden last van aambeien?
Ik had er al 1 voor mijn zwangerschap maar altijd heel klein en deed zelden pijn. Maar nu de laatste weken lijkt die steeds groter te worden en pijnlijker :s

Beebie_Wish
6 April 2010, 08:20
@BQ, heul veul beterschap lijkt mij ook niet echt prettig verkouden te zijn. Tsja of ik heb er gewoon weg geen erg in soms en dan vooral bijv bij het in bed stappen (wat moeilijker word :oops: ) af en toe zoīn pijnlijke soortachtige kramp onderin mijn buik. En over de jeuk ik heb dat nu sinds ong 2 weken en vooral alleen sīavonds sīnachts, overdag eigenlijk niet.

En over aambeien hmm ik zelf heb er geen last van maar moet wel steeds vaker grote boodschap doen en natuurlijk ook meer en meer plassen, vooral als ik loop dan is het echt zo van dat ik onwijs nodig moet plassen :oops: .

En ja zoīn dagje bedhangen is heerlijk nu het nog kan genieten we er dan ook absoluut zeer zeker ervan hihi ... En hebben jullie nog bijv plannen wat jullie nog ff samen met zijn 2en heerlijk van willen genieten? Of niet echt? Wij gaan binnenkort nog even gezellig saampjes uiteten ;) .

Bambi80
6 April 2010, 08:31
bq: ik heb ook last van kleine aambeitjes :oops: Voor de zwangerschap al maar die gingen wel vanzelf weg en nu niet. Zit er toch aan te denken er maar wat voor te halen, want volgens mij is het tijdens de bevalling wel heel vervelend.

Over weeen....ik weet ook niet wat voor wee hoe voelt. Heb het geprobeerd te zoeken op internet maar kan er niets over vinden. Ik weet alleen dat het bij mij ook alleen onderin de buik zit en heel pijnlijk is. Dus ben ook wel benieuwd of iemand dit kan vertellen. Maar het schijnt moeilijk te omschrijven zijn. Ik weet alleen dat het zo'n scherpe pijn is, wat ik soms heb. Erger dan keelamandelen of galblijs verwijderen. Dat komt door het soort pijn denk ik.

lonnekeleoni
6 April 2010, 08:32
Vandaag alweer 36 weken zwanger, pfff wat gaat dat hard zeg!

BQ: Beterschap met je verkoudheid, hoop voor je dat het snel over is!

BW: Misschien komt die jeuk door inlegkruisjes, ik heb hier namelijk ook last van, je zou eens een ander soort kunnen proberen die wat meer luchtdoorlatend is, ik heb 's ochtends het meeste last van slijm en doe dan inlegkruisjes in en zodra ik jeuk krijg doe ik ze gewoon de rest van de dag uit, gelukkig gaat dat nu nog. Sommige soorten kan ik helemaal niet hebben en dan krijg ik meteen last.
Weeen voelen trouwens een beetje als menstruatiekrampen....

Bambi80
6 April 2010, 08:34
ik ben trouwens gisteravond nog met mijn mannetje uit eten geweest. Het was erg gezellig en ik heb er echt van kunnen genieten. Gelukkig had ik ook wel eetlust. De dag daarvoor dus helemaal niet en toen heb ik 3 happen genomen van mijn avondmaaltijd en is de rest in de prullenbak gegooid. Zo zonde als al die moeite ervoor is gedaan.

BW: ik zou wel even goed met lauw water wassen 2 x per dag en inderdaad luchtige dingetjes dragen in je kruis. Dus ook katoenen ondergoed
Gefeliciteerd met je 36 weken lonnekeleonie!!!

da-silva
6 April 2010, 08:35
Hey allemaal,

Ik heb ineens last van SNURKEN, niet normaal meer! Sinds een dag of 2 kom ik moeilijker in slaap omdat ik mezelf ineens hoor snurken. En HARD :lol: ik lijk wel een beer met een megafoon! M'n lief kon er vanacht ook niet van slapen. Ik heb net even op google gekeken, maar blijkt een veel voorkomend zwangerschapskwaaltje te zijn. Dus dat wordt de komende 6 weken afzien voor hem, haha!
Hebben jullie er ook last van?

Bambi80
6 April 2010, 08:36
jeeeeeeeeeeh, met 4 dagen mag hier de eerste baby geboren geworden, want dan zitten de eerste op een a terme datum.

snurken: nee geen last van. wel van vestopte neus zo af en toe. ik weet ook niet wat je er aan kunt doen.

Bambi80
6 April 2010, 08:40
BW....even een confronterende vraag hoor....hoop niet dat je het moeilijk vind dat ik erover begin....Maar je hebt toch een kindje verloren doordat je ex je van de trap had afgegooid? Hoe is dat kindje toen gehaald? Had je toen ook niet opwekkers waar je weeen van kreeg? ik kan me voorstellen dat dat hetzelfde moet voelen.

lonnekeleoni
6 April 2010, 08:41
Ja Da-Silva, ik snurk de laatste tijd ook regelmatig, Hugo zegt het altijd pas tegen me als we zijn opgestaan, want hij vind het al zo zielig dat ik zo vaak moet plassen en verder ook zo slecht slaap, dat hij me niet wakker wil maken.
Ik wordt hier trouwens de eerste 4/5 uur van een nacht wel ieder uur wakker om te plassen, gelukkig val ik weer snel in slaap, maar het is wel vervelend, daarna kan ik het meestal 2 tot maximaal 3 uur ophouden. Als ik dan om half 10 wakker wordt om te plassen heb ik geen zin meer om mijn bed weer in te gaan en ga ik dus maar naar beneden.

@ Marieke, Gezellig zo nog even lekker samen? Waar zijn jullie wezen eten?

da-silva
6 April 2010, 08:45
Balen dat je zoveel moet plassen. Ik moet er gemiddeld 3 of 4 keer uit per nacht en daar baal ik al van. Gelukkig slaap ik ook wel snel weer in, behalve als m'n mannetje van binnenuit besluit ineens te gaan boksen :D

Bambi80
6 April 2010, 08:50
we zijn bij de Brugwachter geweest! ze hadden ook echt netjes opgelet dat mijn vlees goed gaar was. Hoefde ik niet eens om te vragen.

ik vind ook dat jullie er gewoon lak aan moeten hebben dat jullie snurken hoor! als je daar ook nog op moet letten, slaap je helemaal geen enkel uur meer lekker. Da''s ook niet de bedoeling. Dus wel fijn dat hugo het maar laat gaan. Hopelijk heeft ie niet de hele nacht last anders moet ie maar even een luchtbed pakken ;) HAHA

Ik heb gelukkig niet zoveel last van veel plassen. maar 1 x per nacht. Vannacht was ik wakker door de warmte, dus dacht dan ga ik gelijk maar naar de WC anders zou ik daar ook een uur later weer voor wakker zijn. De baby ligt bij mij nog niet vast ingedaald, dus als ie weer even uit mijn bekken is, gaat het prima. Maar zodra die vast ligt, zal ik er ook wel vaker uit moeten.

Bambi80
6 April 2010, 08:51
haha! boksende kinderen. 1x per week heeft ie het snachts inderdaad op zijn heupen, maar dat probeer ik te negeren. Blijkbaar vind ie dan dat ik niet goed lig en van mijn zij af moet gaan.

Beebie_Wish
6 April 2010, 09:01
Ja idd dat klopt en heb ik ook toendertijd wel opwekkers gekregen en dat voelde wel (iig wat ik me nog kan herinneren) als best heftige krampen ... Maar goed, ik hoor hier en ook ergens anders enz over dat sommigen al oefenweeen of eventueel al voorweeen heeft gevoeld/gehad? Hoezo bij mij dan nog niet zeg maar, het zou toch wel uit zichzelf moeten aandienen of kan het toen ik vroeger opwekkers heb gehad dat ik dan bijv voor straks ook weeenopwekkers ga krijgen omdat niet van zelf wilt komen, daarom vroeg ik het snap je? Maar zal het vrijdag a.s. ook nog wel even over hebben aan de gyn heb dan nog controle en dan die week erna nog een ook op vrijdag, en voor daarna weet de gyn even niet want dan is het al helemaal bijna zover voor ons.

En marieke het zal wel altijd een moeilijk iets blijven maar heb het al wel deels kunnen verwerken en af kunnen sluiten enz ... En achteraf voel ik me blij dat dat kindje niet met zoīn vader als mijn ex hoeft op te groeien (het blijft wel sneu voor het kindje maar heb er vrede mee nu).

BW....even een confronterende vraag hoor....hoop niet dat je het moeilijk vind dat ik erover begin....Maar je hebt toch een kindje verloren doordat je ex je van de trap had afgegooid? Hoe is dat kindje toen gehaald? Had je toen ook niet opwekkers waar je weeen van kreeg? ik kan me voorstellen dat dat hetzelfde moet voelen.

Bambi80
6 April 2010, 09:09
Niet iedereen voelt van tevoren iets als voorweeen. Het kan ineens zomaar losbreken. Ik weet ook niet wat fijner is, want als je die voorweeen hebt, ga je echt denken van....gaat het nu doorzetten??? dus best onrustig eigenlijk. Maak je maar geen zorgen hoor, want dit betekent echt niet dat je overtijd gaat lopen of dat je ingeleid moet worden omdat jij dit nog niet voelt.
Ben blij dat je het een plekje hebt kunnen geven. Het bittere is inderdaad dat je een kindje verloren bent en de andere zijde is inderdaad dat je niets meer met die klootzak te maken hoeft te hebben. Hij was ook nooit een goede vader geweest. Maar ik zou dat normaal nooit zo zeggen tegen iemand. Da's ook zo hard, maar goed het is iets wat je zelf al zegt. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kind heb met mijn ex. Het zou me echt zeer doen als ik nog iets met hem te maken moest hebben. Heb er al zo lang over gedaan om van het trauma af te komen door wat hij mij heeft aangedaan. Ik kan pas sinds afgelopen 1 a 2 maanden zeggen dat het een plekje heeft gekregen. Komt omdat ik me nu zo gelukkig voel met mijn huidige relatie en het compleet is met het kindje op komst. Het speelt daardoor geen rol meer.

Beebie_Wish
6 April 2010, 09:30
Idd ;) ... Heb je ook helemaal gelijk in ik zou sowieso ook nooit meer iets met hem te maken willen hebben iemand die mij zoveel pijn al aangedaan heeft en dan ook nog me mijn kindje heeft afgepakt uit het leven verdiend absoluut van mij dat hij afgeschoten zou mogen worden (maar goed dit klinkt miss wel heel erg hard maar in het begin heb ik dat wel vaak gedacht).
Nu ben ik ook veul gelukkiger dan ooit in mijn huidige relatie (over 2 maandjes alweer 6 jaar samen) en ook door dat ene mooie wonder wat op bijna op komst is.

Maar goed ik zou ook niet goed weten wat ik het liefste zou willen of dat het in een keer los zal breken of telkens die voorweeen moeten hebben ... Aan ene kant denk ik zo van geef me die voorweeen maar dan weet ik al meteen wat ik zo ongeveer kan verwachten alleen aan andere kant denk ik dan weer zo van hmm gaat het dan ook echt meteen doorzetten of blijft het bij die voorweeen :oops: . En aan andere kant heb ik wel zoiets van ja doe maar dat het ineens losbreekt misschien dat het dan ook allemaal wel sneller zal gaan :oops: .

Iemand nog leuke plannen gepland voor vandaag??

Niet iedereen voelt van tevoren iets als voorweeen. Het kan ineens zomaar losbreken. Ik weet ook niet wat fijner is, want als je die voorweeen hebt, ga je echt denken van....gaat het nu doorzetten??? dus best onrustig eigenlijk. Maak je maar geen zorgen hoor, want dit betekent echt niet dat je overtijd gaat lopen of dat je ingeleid moet worden omdat jij dit nog niet voelt.
Ben blij dat je het een plekje hebt kunnen geven. Het bittere is inderdaad dat je een kindje verloren bent en de andere zijde is inderdaad dat je niets meer met die klootzak te maken hoeft te hebben. Hij was ook nooit een goede vader geweest. Maar ik zou dat normaal nooit zo zeggen tegen iemand. Da's ook zo hard, maar goed het is iets wat je zelf al zegt. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kind heb met mijn ex. Het zou me echt zeer doen als ik nog iets met hem te maken moest hebben. Heb er al zo lang over gedaan om van het trauma af te komen door wat hij mij heeft aangedaan. Ik kan pas sinds afgelopen 1 a 2 maanden zeggen dat het een plekje heeft gekregen. Komt omdat ik me nu zo gelukkig voel met mijn huidige relatie en het compleet is met het kindje op komst. Het speelt daardoor geen rol meer.

Sientje
6 April 2010, 09:31
Hey meiden,
Aangezien ik al wat ervaring heb ga ik proberen te beschrijven hoe (voor)weeŽn bij mij aanvoellen/voelden.
Ik heb trouwens bij mijn eerste geen voorweeŽn gehad, wel harde buiken. Bij mijn 2e had ik het al een aantal weken van te voren. Het komt op als een soort menstruatiepijn. En het is een soort golf...de pijn loopt op en dan blijft die even sterk aan en dan zakt het langzaam weer af.Alles bij elkaar duurt het 60-90 sec. En het voedl dus eigenlijk hetzelfde als een echte wee. Alleen worden voor weeŽn bijna nooit gelijkmatig of ineens veel sterker. Toen de bevalling van mijn zoontje 2e dus, inzetten begon dat ook met voorweeŽn, dacht ik...maar toen zette het ineens door. De weeŽn werden sterker en gelijkmatiger en dan heb je al wel snel door van dit is het! maar het is gewoon heel lastig om te beschrijven, want ik dnek dat het zooooo anders is voor iedereen. Zo heb ik een vriendin die vorig jaar juli haar 4e kindje op de wereld heeft gezet en zij beweert nog nooit een wee te hebben gevoeld alleen wat krampjes :shock:
Ik ben bij mijn 1e toen het te lang duurde aan de weeŽnopwekker gelegd...nou dan weet je niet meer wat je overkomt...je hebt dan tussen de weeťn geen rust meer en dat is echt een ramp. Dit is ook niet te vergelijken met mijn 2e bevalling..dat ging gewoon veel makkelijker omdat het langzamer oploopt.

Morgen ga ik weer naar de Gyn. die was 2 weken op vakantie dus ik had even rust. Ik heb ook weer last van jeuk en veel afscheiding dus denk dat ik weer een schimmeltje te pakken heb. De vorige keer kreeg ik toen ook een inwendig ondezoek en daar hoop ik nu eigenlijk ook op (haha, dat ik daar nog eens op zou hopen :lol: ) want ben erg benieuwd hoe het met mijn baarmoedermond staat...of die al een beetje in beweging is gekomen. Heb namelijk zelf het idee dat het niet zo lang meer zal gaan duren allemaal.
Heb me in elk geval voorgenomen om vandaag mijn ZHtas helemaal in orde te maken.Zodat zelfs de laatste toilletspulletjes ed erin zitten. Tas voor de beeb is klaar en ook die voor Noa en Tammo voor als ze ineens naar Oma moeten.
Wens jullie een fijne en zonnige dag!
Liefs van hier!

lonnekeleoni
6 April 2010, 09:55
Het zou me trouwens niets verbazen als de eerste mei baby's deze week geboren worden. Ik zat te kijken op de hyves van Naatje en ze had op een krabbel van iemand gereageerd dat ze hoopte dat de kleintjes in ieder geval tot vandaag bleven zitten en dat ze dan mochten komen.....ik ben benieuwd!

jorina
6 April 2010, 10:00
het is inderdaad moeilijk uit te leggen
maar wat sientje zegt zo voelde het bij mij ook
het komt op blijft op het hoogte punt ff hangen en zakt dan weer weg
ik heb het persoonlijk niet ervaren als hel maar dat ook is voor iedereen anders
en daarbij ben ik na 15 uur weeŽn bevallen met een keizersnee dus met persweeŽn heb ik geen ervaring

maar iedereen ervaart dat anders en iedereen heeft ook ander soort weeŽn
beenweeŽn, rugweeŽn, buikweeŽn (ik ken alleen de buikweeŽn
en inderdaad sommige hebben alleen maar lichte krampjes

Bambi80
6 April 2010, 10:24
zoals jullie het omschrijven met die opbouw en dat het 60-90 seconden aanhoudt, dat had ik ook. Niet altijd hoor! soms blijft het bij wat krampjes. Ik denk dan inderdaad dat ik al last heb gehad van voorweeen en dat die krampjes met indalen te maken hebben ofzo. Wat spannend!!!
Ja zal naatje de eerste zijn??
Of het nog even zal duren. Ik denk nog steeds niet dat ik overtijd ga lopen in ieder geval.

Beebie_Wish
6 April 2010, 10:32
Ja gelukkig maar he dat sowieso niemand hetzelfde is of zal zijn :D . Maar idd ik ben ook wel reuze benieuwd naar wie er als eerste zal bevallen van ons clubje (ik denk en gok op naatje dat zij de eerste zal zijn), maar goed wie weet is het wel totaal iemand anders die we niet gedacht zouden hebben :mrgreen: . Wel hoop ik dat ons clubje ook als een speer zal gaan net als bij de april meiden ;)

Andrea80
6 April 2010, 10:55
Jeetje dames wat een drukte hier!!!

Zal wel te maken hebben met het feit dat een flink aantal van jullie al met verlof zijn.
Ik heb geprobeerd om alles bij te lezen maar kan echt niet overal meer op reageren das te veel info.

Ik heb steeds vaker last van een soort harde buiken/krampen en een soort van steken in mijn doos.
Sorry voor de beeldende uitspraak.

Heb er vannacht ook voor het eerst van wakker gelegen! :shock:

Nog 3 weken (3,5 dagen + 2,5 dagen en 4,5 dagen = 10,5 dagen) werken, dan mag ik ook met verlof.
Dus het valt mee.

Nou groetjes

Nadine
6 April 2010, 11:14
Goeiemiddag iedereen! Ik ben heerlijk (eindelijk weer eens) uitgeslapen :D
En wat een heerlijk weertje :)

Hier geen last van aambeien.

Ik begreep dat voorweeen nog niet echt pijn hoeven te doen, maar als een soort kramp aanvoelen.
Echte weeen komen en gaan als een pijngolf naar een hoogtepunt toe en het ebt daarna weer weg.
Ik heb al wel rugkrampen gehad, soms door mijn darmen, maar soms ook zonder darmactiviteit. Ik moest echt op mijn ademhaling letten, want mijn eerste reactie was: adem inhouden!
Zolang het niet erger wordt en het niet regelmatig komt en gaat, maak ik me er maar niet druk over..

Oja, snurken doe ik ook, maar al vanaf dat ik zwanger was. Heb er zelf niet zo'n last van, maar manlief natuurlijk des te meer :oops:

nenske_1977
6 April 2010, 15:17

Nenske_1977________23 mei 2010__________________Meisje_____________Kan alleen maar hopen dat ik niet overloop, pfffffff

Hallo Meiden,

Kom weer eens ff wat neer zetten.
Ook al laat ik niet vaak wat achter, lees wel bijna iedere dag ff de nieuwe berichten,maar hou het niet lang vol het zitten op de bank met laptop op me benen, pfff.
Mijn benen zien er EXTREEM uit, door de spataderen :( Zelfs de vrouw die speciale kousen aanmeet was er van geschrokken, zo erg ziet t er uit.
Daar door heb ik ook zeer slechte nachtrust keer op keer, me benen voelen hele dag aan alsof ik de marathon gelopen heb, en dat de hele nacht door.
Kan ook niet lang savonds voor de tv zitten ( en heb dan nogwel me benen netjes omhoog liggen ) maar tis gewoon niet uit te houden er door. pfff...

Dan heb ik ook nog eens als ik van de kamer naar de keuken loop ( tis net 5meter ) dat ik als een oudwijf moet zitten gaan, omdat ik totaaaal niets meer van lucht heb :shock:
Trap lopen, gewoon lopen.. opstaan... met alles heb ik dat, en al een week of 4, maar word alleen erger en erger, terwijl ik "pas" 33 weken ben!

Plassen snachts is al maanden bij mij ieder uur eruit om blaas te legen haha..

Voor de rest doet de kleine mup het prima, heb nog altijd volop het leven, nog vaak een golfslagbad als ik naar me buik kijk haha :D Maakt gelukkig wel veel goed.

Maar moet er niet aan denken om dit nog max 8weken te moeten volhouden, pfffff
Kan nu al helemaal niets zelf meer in huis.
Afgelopen dagen zijn ze alles komen verven/witten ( de kamer en keuken )
En Gisteren is me tante en nichtje geweest en zijn alle ramen gelap en de keuken helemaal gesopt ( de kastjes ) ... Die dingen lukken me zelf gewoon niet.

Dus voor zover is wel alles gelukkig in orde, zowel de kleine mup haar kamertje, als me huissie!

Snurken hier geen last van, wel manlief vaker die ik dan verban naar de slaapkamer van me stiefzoontje :twisted: . maar ja hij doet de hele nacht een compleet oerwoud omzagen , zohard ! hahahahah...
Gelukkig vind hij het niet erg, al zegt die wel erna, ik lig liever naast me meisjes! Haha, LIEF HE :P

Sow ik stop er weer ff mee..
Iedereen veel sterkte met de laatste loodjes/weken...
Proberen nog veel te genieten van het leven in onze buik,maar over een paar weken heeft iedereen zijn/haar wondertje in zn armen :D :D :D

Dikke Knuffffffffffffffffff

BQ1986
6 April 2010, 17:09
Marieke, hier begon het idd ook met kleintjes die steeds weer weg gingen maar er is er nu 1 zo groot dat gewoon het afvegen niet meer lekker lukt :s
Vanmorgen de ha gebeld hahaha zegt die assistent je moet nadat je op de wc hebt gezeten met koud water afspoelen daar schrikken ze van en dus krimpen.. ;)
Gebruik sperti als ik heel veel last hebt maar daar gaan ze niet mee weg, helaas!

na de bevalling maar eens kijken wat er operatief mogelijk is!

Ben ook zo benieuwd wanneer de 1e kleintjes gaan komen :D
Volgens mij hoeft het van niemand langer te duren hahaha

da-silva
7 April 2010, 08:12
Whaaaaaaaa, vandaag m'n laatste werkdag...erg bizar allemaal hoor. Niet te geloven dat ik straks zo'n 5 maanden vrij ben. Het komt wel erg dichtbij nu. Ik merk dat ik het sinds een paar dagen ook ineens spannend begin te vinden. Ik had dat gevoel nog niet echt gehad, misschien omdat je telkens een andere 'fase' doorloopt. Nu het kamertje klaar is en het verlof ineens voor de deur staat, wordt het zo... ECHT!
Ik merk dat ik ook vaker denk: kan ik het straks wel allemaal? wat gaat er allemaal gebeuren? zal alles wel goed zijn met het kindje? Pfff, de onzekerheid slaat toe, haha!

Maar ik ga er vandaag een gezellig dagje van maken. Gisteren is er een verloskundige op de groep geweest, die de kinderen (kids tussen de 6 en 12 jaar met gedragsproblemen) uitleg heeft gegeven over m'n baby. Erg leuk, vooral toen ze het hartje liet horen. Geweldig om te horen wat voor vragen die kinderen bedenken.
Vandaag zet ik het thema door en gaan we leuke spelletjes doen: beschuit fluiten, elkaar geblindoekt appelmoes voeren, estafette met een ballon onder je trui... Iemand nog leuke ideetjes?

Nadine
7 April 2010, 11:19
Ben snotverkouden :(
Bij de VK was alles weer goed.
Wel willen ze in de gaten houden hoe de kleine groeit. Ze is misschien iets aan de kleine kant.
Ze is ook nog niet helemaal ingedaald. Dus als mijn vliezen breken, moet ik plat liggen..

Ik hoop maar dat dat indalen wel vanzelf en op tijd komt, want ik voel er niet zoveel voor halverwege de bevalling naar het ziekenhuis te moeten :|

@da sliva
Wat leuk dat je 'je kinderen' zo bij de zwangerschap betrekt! Kun je eens een voorbeeld geven van zo'n reactie? Kinderen kunnen zo (soms pijnlijk) oprecht zijn hŤ? :lol:
Mijn nichtje van zeven vroeg laatst hoe die baby er toch uit ging komen.. wist ff niet wat ik moest zeggen. Ik laat dat maar aan haar papa en mama over om te vertellen ;)

Bambi80
7 April 2010, 11:24
Je laatste werkdag voorlopig!!! wat fijn!!! en het wordt nog een leuke dag ook met de spelletjes en mooi weer!!

Nadine...mijn nichtje van 7 vroeg dat ook laatst aan mijn moeder. Hoe komt de baby van mariek er eigenlijk uit en hoe worden babies gemaakt. Mijn moeder stond echt met haar mond vol tanden en vond eigenlijk dat haar ouders haar dat maar moeten vertellen. Het enige wat ze zei is dat ie er van de onderkant uitkomt.
Lijkt me best wel spannend als de baby nog niet volledig is ingedaald als de vliezen breken. Hoe kom je dan in het ziekenhuis?

Nadine
7 April 2010, 11:53
Tja, dan brengt de vk me.. dat wordt dan zo'n onderlegger in de auto en met m'n voeten op het dashboard.. :s denk ik

lonnekeleoni
7 April 2010, 12:20
@ Da Silva:Veel plezier vandaag en dan kan je heerlijk genieten van je verlof en ik kan je vertellen dat dat absoluut geen straf is met dit heerlijke weer!

@ Nadine: Fijn dat de controle goed was en inderdaad lastig als een kindje van7 zo'n vraag stelt....

@ Marieke: Bij jouw banner zit het babytje nu ook in het laatste vakje! Het komt nu wel heel dichtbij he?

@ Hier: Vanmorgen naar de vk geweest, alles was goed. Eigenlijk moest ik nu iedere week komen, maar ik mocht ook kiezen om over 2 weken pas terug te komen, dat doe ik dan ook, als er iets is kan ik altijd tussendoor langs komen. Op de terugweg heeft Hugo me afgezet bij de Hema en heb ik nog even wat spulletjes gekocht en ben met de bus naar huis gegaan. Even een halte eerder eruit gegaan om even een bakje koffie te drinken bij Draakje. Met draakje gaat het ook redelijk goed gelukkig. Ze heeft nog wel steeds de sonde in. Zometeen ga ik denk ik lekker in de tuin zitten met een boekje, ik heb net weer een nieuwe "Wij jonge ouders" door de brievenbus gekregen, dus vanmiddag lekker rustig aan doen en dan vanavond weer lekker zwemmen.

draakje78
8 April 2010, 12:09
wat hebben jullie weer een hoop geschreven! en wat ben ik alweer veel vergeten zeg... :oops:

nadinde dat lijkt me trouwens ook wel vervelend, duim voor je dat ze op tijd indaalt enzo!

leoni fijn dat alles goed was maar dat wist ik natuurlijk al ;)

ik heb vanmorgen ook weer controle gehad, ze had weer geen goede bui denk ik, gaat ze aan mij vragen waarom ik spuug, ja hallo weet ik dat! heb toch niet voor niks die onderzoeken enzo gehad. Zegt ze ook nog wil ook je bloed even testen op staal en b12 nu je aan de sonde bent, dus ik zeg je hebt me al b12 injecties en staaltabletten voorgeschreven, ow ja!
Maar goed voor de rest alles oke, kleintje is weinig gegroeit sinds de laatste keer, maar doet ut nog prima, nog niks niet ingedaald en lekker aan het ronddraaien!
dusse ik denk niet dat ik voorpiep hoor leoni ha ha
bloeddruk weer keurig, 110/80
de harde buiken komt van het energie te kort volgens haar, zit niks anders op dan rustig aan te doen, tja ik doe al niks anders....

fijne dag allemaal!

Miesje78
8 April 2010, 12:18
Zo, ben er ook eindelijk weer. En dat terwijl ik al 3 dagen verlof heb :oops: .
Ik moest gewoon ff bijkomen van ons weekendje weg. Met familie van m'n man in een grote boerderij, heel gezellig, maar zooooo vermoeiend!

Die aambeien ken ik. Ook voor zwanger al af en toe last van, maar nu meer. Zeker als het naar de wc gaan minder soepeltjes verloopt zeg maar...
Ik gebruik Hemoclin en dat werkt wel heel goed. Heb er nu vrijwel geen last meer van. O ja, ik heb op de wc vochtige doekjes liggen voor het afvegen, werkt ook!

Gelukkig geen last van snurken, denk ik. En heb ook geen klachten gehad van het mannetje, haha. Meestal snurkt hij juist...

Voorweeen dan weer wel. Al een aantal keer. Voelt niet echt lekker, maar echt pijn ook weer niet. Ik ga er maar vanuit dat het voor het indalen is, zei de vk ook gister toen ik het vertelde.
Op zich kan ik alles wel doen, alleen niet 's avonds in de auto van mijn man rijden (is schakel, heb zelf automaat). Gek he, net alsof ik dan teveel kracht met mijn benen moet zetten en mijn buik dat ff niet ziet zitten.

Wat gaat het snel inderdaad. Ben ook heeeel benieuwd wie de eerste gaat worden!
Wel lekker he, dit weer en dan verlof hebben! Genieten jullie er ook zo van?

Bente
8 April 2010, 14:14
Dames,
morgen mijn laatste werkdag!!!
ik kan het nog niet geloven hoor, wauw!
ik heb allang niks meer laten horen en heb ook nog niet alles bijgelezen, maar vond het nu toch weer eens tijd worden om me bij jullie te 'melden'.
Met onze badkamer schiet het op, als het goed is, is maandag de laatste dag dat ze komen werken en dan moet het klaar zijn, ben benieuwd.
zodra de badkamer klaar is, kan de grote schoonmaak beginnen.
wil ook nog wat leuke plantjes in de tuin, zodat die er ook weer wat vrolijker uit komt te zien, maar eerst maar eens beginnen met het wassen van de babyspulletjes, zodat het belangrijkste in elk geval klaar is, mocht de kleine zich eerder melden.
Voorlopig mag hij/zij nog lekker blijven zitten, kan nog steeds genieten van mn dikke, bewegende buik is nu echt vertrouwd, zal er straks weer aan moeten wennen: een lege buik en een echte baby in huis, hebben jullie dat niet?
Verder gaat alles nog steeds prima, kan nog steeds op de fiets naar het werk, een paar uurtjes shoppen is ook geen probleem, merk uiteraard wel dat ik iets langzamer vooruit kom, maar dat verschilt per dag.
Ik vind het zwangerzijn nog steeds heerlijk, wel laatst enorme kramp in mn kuiten gehad, zodat ik het na 3 dagen nog voelde, maar verder echt geen klachten.
Het einde komt wel erg snel in zicht nu, begint voor sommigen hier al heel spannend te worden.
Nog even volhouden voor degenen die een minder prettige zwangerschap hebben en straks lekker genieten van de kleine wondertjes!
Tot zo ver de update vanaf maandag ben ik thuis dus zal ik weer wat vaker van me laten horen!

lonnekeleoni
8 April 2010, 18:47
Geniet van je laatste werkdag Bente! En daarna kan je lekker van je verlof gaan genieten!

Bambi80
8 April 2010, 19:39
en da-silva.......lekker met verlof!!! hoe was je eerste dagje?

bente....wat fijn dat het voor jou morgen ook de laatste dag is. Zo langzamerhand zijn we allemaal met verlof he?? met 2 dagen mogen de eerste baby's geboren worden.

Hier is vandaag de kat toch geopereerd, want de antibiotica hielp niet. Het gezwel is opgestuurd naar het laboratorium. Mijn arme katje heeft echt een grote jaap op haar rug. Ik vond het echt verschrikkelijk om haar bij de dierenarts achter te laten. Ze voelt zich nu wel aardig volgens mij.
Vanacht echt een rot nacht gehad. Paar keer wakker geweest door overgeven vanwege maagzuur en mijn darmen waren van streek. Had ook last van ongikrampjes. Heb ik vandaag ook regelmatig gehad. Het is toch regelmatig onrustig in mijn buikie. Ben benieuwd wanneer de baby gaat komen. Babietje is heerlijk druk vandaag. Wat is dat genieten!!!!
Vandaag trouwens gezellig met lonnekeleoni naar de intratuin geweest. Was wel heel gezellig!

en draakje....wat fijn dat ze weer aardig was. wel een beetje slordig dat ze je weer wil laten prikken op b12 en ijzer. Maar ben je niet nieuwsgierig of die waardes stijgende zijn?? Dat je kindje nog niet ingedaald is, wil niet zeggen dat je eerder of later gaat bevallen als ons hoor!! HAHA! Ik dacht trouwens wel dat het duidelijk was dat je spuugt door de pijn, waarschijnlijk in combi met prikkelbaar maagje en een vicueuze cirkel doordat je een lege maag had door het niet kunnen eten?!
Waarom het bij mij nog is, weet ik ook niet trouwens.

Wat is het hier rustig trouwens. Hoe gaat het met iedereen??? Vertel! Vertel!!

da-silva
9 April 2010, 08:17
Haaai,

@ Marieke: wat sneu voor je katje! En balen dat je weer een rotnacht gehad hebt. Nog even volhouden, de laatste loodjes :)

@ Bente: wat heerlijk dat jouw verlof ook begonnen is. Hoe ga jij je eerste dagen invullen?

De rest heb ik ook allemaal wel gelezen, maar ik ben de helft alweer kwijt, haha. Volgende keer maar een bloknote erbij pakken...

Gisteren was mijn eerste vrije dag. Raar hoor!! Woensdagmiddag zat ik met een dikke smile op de fiets met de zon op m'n bolleke. Wat een heerlijk gevoel om met die lentekriebels vrij te hebben... Maar 's avonds toen m'n mannetje thuis kwam moest ik ineens brullen :cry: Ineens was het wel ECHT en kwam de realiteit binnen dat het nu bijna zover is. Ik vond het ineens wel heel dichtbij komen. Ik vind het wel echt spannend hoor...
Maar gelukkig had ik daar gisteren alweer minder last van. Ik heb lekker uitgeslapen en ik ben uit eten geweest met m'n team om mijn verlof te vieren. Vandaag ga ik met een vriendinnetje de stad in en vanavond vertrekken we naar de Sallandse heuvelrug. De ouders van Thijs hebben daar voor een week een vakantiehuisje gehuurd. Wij gaan er samen met m'n schoonbroer, zn vriendin en m'n lieve neefje, ook een weekend naartoe. Een lekker begin van mijn verlof dus!

lonnekeleoni
9 April 2010, 09:50
Heerlijk Da Silva, geniet ervan!

Hier ben ik net wakker, heb echt heerlijk (uit)geslapen, ik had het blijkbaar nodig om wat langer te liggen. Gisteren echt een enorme jankbui gehad, ik had "Over mijn lijk" gekeken en toen het afgelopen was begon ik keihard te janken en kon niet meer ophouden. Hugo schrok er helemaal van want het kwam voor hem zo onverwacht (ik probeerde me groot te houden en snel te zappen naar een leuk programma) en ik vond het ook zo stom dat ik aan het huilen was, dat ik tegelijk ook begon te lachen, maar daardoor klonk het nog harder en kon ik helemaal niet meer stoppen.... en dan lees ik in het april forum over kraamtranen, dat die nog erger zijn en vaak komen, nou ik zal wel echt een huilebalk worden dan....

draakje78
9 April 2010, 10:38
bente succes met je laatste werkdag! en veel plezier met je verlof natuurlijk

marieke blijft toch spannend hoor met je katje, hopelijk gaat zn herstel wel goed en is de uitslag positief.
Ach ja ik denk dat ook wel hoor van dat spugen, gewoon een combi van alles, maar vond het raar dat zij als enige vond dat dat nou net niet kon.
ik laat bloed ook wel prikken hoor, idd kijken of ik nog de staal moet blijven gebruiken, scheelt anders toch weer wat

leoni, ik had het van de week ook, zat ik van puppy naar blinde geleidehond te kijken en de puppy's gingen uit het nest, moeder hond zag zo al haar (10) puppy's door de poort weggaan en begon te janken, toen hield ik het ook niet meer droog
dat wordt nog wat, en idd daarna ook om jezelf zitten lachen
wel lekker dat je vanmorgen even wat langer kon blijven liggen!
en dan nog maar 1 nachtje voor je auto!

ik voel me wat minder vandaag, weer veel last van de slang en heel heel veel maagzuur en toch kleine beetjes aan het spugen, nog maar wat rustiger aan dan maar vandaag!

Nadine
9 April 2010, 11:05
@leonie
Zů herkenbaar :D Mijn man staat intussen nergens meer van te kijken.. en ik heb hem ook al gewaarschuwd voor eventuele kraamtranen.. dan zal ik helemaal niet meer te houden zijn :lol:
Inmiddels ben je weer vrolijker denk ik, of niet?

Bambi80
9 April 2010, 11:24
oh, oh, oh leoni, en ik mag van jou niet naar dat soort programma's kijken omdat ik me anders teveel zorgen ga maken.... Kun jij ook maar beter niet meer doen dus. Ik moet trouwens ook om mezelf lachen als ik om de stomste dingen ga zitten janken.

wat een stomme rotslang draakje....grrrr! Maagzuur is ook niet fijn. Heb ik sinds een paar dagen ook weer last van.

lonnekeleoni
9 April 2010, 12:59
Ja, gelukkig ben ik nu weer vrolijk, heb ook heerlijk geslapen vannacht en nu is het zulk heerlijk weer....

Zometeen even lekker een bakkie doen bij de buurvrouw, zit ik ook niet de hele dag alleen, ik hoop dat we lekker in de zon gaan zitten... 8-)

Nadine
9 April 2010, 13:18
Oh maagzuur :roll:
Daar kan ik een halve nacht van wakker liggen.. dan zie ik er tegenop om weer te proberen te gaan slapen, krijg er zelfs hoofdpijn van.
Gelukkig heb ik er niet elke nacht last van..

Fijn dat het nu weer een stuk beter met je gaat Leonie. Je kunt het beste maar toegeven aan zo'n huilbui, een arm om je heen eisen en weer opgelucht verder ademen ;)

Miesje78
9 April 2010, 14:06
@Mariekepiek; sterkte met je katje! Ik vind het ook echt vreselijk ze daar te moeten laten, moet dan altijd huilen... (gelukkig meestal buiten pas ;) ).

Gelukkig heb ik verder nog geen huilbui gehad, maar ik moet ook geen zielige programma's kijken inderdaad! Dan hou ik het ook niet droog!

Hebben jullie dat ook; heb ik verlof, heb ik het nog hartstikke druk! Wel leuke dingen allemaal, maar toch. Wel vanmorgen lekker uitgeslapen ook, lekker is dat he, Lonnekeleonie!

@Draakje; succes met je slangetje.. Vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat!

Ik heb net heerlijk in de zon gezeten, terwijl mijn paardje lekker buiten stond.
Nu snel de kinderen uit school halen. En bedenken wat ik ga doen, het is veel te lekker om binnen te zitten met ze.

Unknown
9 April 2010, 14:13
Hallo allemaal,

Hier na een hele lange tijd weer een berichtje van mij.....Hoe gaat het met jullie allemaal?? Ik heb echt veel gemist hierzo..Heb niet gelezen dat er al iemand bevallen is :D
Met mij gaat het wel oke...een drukke periode achter de rug....ik kon op werk niet op forum, thuis kon ik daar allerlei klachten niks anders dan liggen, was heel vaak ziek en daardoor veel gezeur op werk.

Uiteindelijk sinds begin februari wegens bekkeninstabiliteit halve dagen gaan werken...door de pijn kon k echt niet meer lopen en staan...vooral in de avond kon je mij wegslepen.
Loop ook sindsdien bij de fysio...heb nu een bekkenband.

Ik lees dat de meesten van jullie al met verlof zijn. Ik moet volgende week nog drie daagjes werken dan kan ik ook lekker met verlof.

Verder veel last van duizeligheid en daardoor weeeer aan de ijzertabletten. Deze ijzertabletten zorgen voor 'verstopping' en dus ook last van aambeien.
Afgelopen weken veel last van vermoeidheid...slecht slapen enz maar dat zullen jullie allemaal wel hebben... ;)

@ Marieke nog bedankt voor je berichtje....!

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed...enne ik ben ook echt benieuwd wie de eerste is die gaat bevallen. Ik zag in het overzichtje dat de meesten van jullie toch denken eerder te bevallen. Zelf denk ik ook dat ik eerder ga bevallen, maar hoeveel eerder weet ik niet. Hoop zelf wel dat ik gewoon op tijd beval.....niet te vroeg en ook niet veel later.....maar ja begin het aan de andeere kant ook zat te wordn!

Indootje
9 April 2010, 14:49
Na bijna een week (ofzo) radiostilte ben ik er weer hoor!
Met de paasdaagjes elke dag weg geweest en deze week razend druk gehad op het werk (was mijn laatste week) en elke avond ook wat, dus geen puf meer om uberhaupt iets op de computer te doen.
Maar goed, ik ben er weer dus:
Hier heb ik mijn eerste dag van mijn zwangerschapsverlof!!!! Gisteren laatste dag gehad, maar ik besef het nog niet helemaal. Voelt gewoon als een vrije dag en dan het weekend. Denk dat ik pas maandag iets meer besef krijg er van :roll:

Ik heb alles weer bijgelezen en opgeschreven op wie ik wat moet reageren, hopelijk ben ik niet alsnog iets of iemand vergeten.

@Cassie, vervelend zeg dat de uitslag niet zo goed was. Heel veel sterkte en beterschap!

@BQ, ik heb een heel klein beetje last van aambeien, nog niet extreem, maar merk het wel.
Zijn je box en kinderwagen al gearriveerd?

Wat maf trouwens te bedenken dat vanaf morgen (toch?) de 1e baby hier al thuis mag gaan komen!!!

Wij hebben nog iets leuks met z'n tweetjes gedaan vorige week: zijn hapje gaan eten en daarna naar de bios geweest, naar Alice in Wonderland. Was erg gezellig en misschien wel de laatste keer voor de bevalling....

Ik heb (nog) geen last van snurken overigens. Wel merk ik dat ik meer verkouden ben (al hele zwangerschap) en zwaarder adem.

@Lonnekeleoni, thanks voor de update over Naatje. Wel leuk om te horen.

@Nenske, hoe is het nu met je spataderen? Lijkt me verschrikkelijk! Sterkte.

@Nadine, ik hoop voor je dat die kleine meid snel in zal dalen, wordt nu wel eens tijd zou je zeggen ;-)

@Bente, na vandaag heb je verlof, lekker hoor!

@Da-silva, jij bent ook met verlof, toch? Geniet er van en veel plezier dit weekend, lekker om eventjes nog weg te gaan :-)

@Marieke, wat zielig voor je kat dat de antibiotica niet hielp :-( Beterschap voor hem/haar!

@Draakje, gaat het ff niet zo lekker? Bah! Nou, heel veel beterschap en hopelijk maakt het mooie weer het toch nog een beetje goed :-)

Die huilbuien herken ik wel hoor. Maar heb het eigenlijk alleen als ik echt iets zieligs op TV zie (en ik vind al snel dingen zielig ;-) hahahah)

@Unkown, wat een vervelende periode dus voor je....Wel fijn dat je nu bij de fysio loopt en een bekkenband hebt. Nou, aftellen met het werk en dan heb je lekker verlof! Sterkte nog even.

Hier alles goed gelukkig. Woensdag bij de VK geweest en die kleine is gedraaid en ligt met zijn hoofd naar beneden, dus niet meer in een stuit, jeee! Hij was zelfs al een beetje ingedaald. Dus daar ben ik wel heel blij mee eigenlijk :-D :-D :-D. Mijn ijzer was ook weer goed, dus dat is mooi.

Miesje78
9 April 2010, 15:04
@unknown; welke ijzerpillen heb je dan?
Ik gebruik Floradix en heb daarmee geen last van verstoppingen gelukkig. Zitten allerlei kruiden in om dat te voorkomen. En als ik de aanbevolen hoeveelheid van 3 neem, moet ik rennen naar de wc... Ik neem er dus maar 2 per dag.

@indootje; geniet van je verlof!! Het is echt heerlijk. Zeker met dit mooie weer.
Ik hoop dat ons ukje in ieder geval nog een week blijft zitten, dan mag ze thuis geboren worden en dat wil ik toch wel graag.

Unknown
9 April 2010, 15:10
Ik heb Ferrograd Tablets......

Miesje78
9 April 2010, 15:11
Heb je die via recept? Of op op aanraden van vk?
Mijn vk raadde juist Floradix aan omdat dit verstoppingen voorkomt! En gelukkig klopt dat bij mij.

Bambi80
9 April 2010, 15:23
heeh unkown, wat leuk dat je er weer bent!!! sterkte nog even met de laatste paar werkdagen. Dan ben je lekker van het gezeur af en komt de bevalling eindelijk in zicht. Vervelend dat je zo'n pijn hebt van je bekken enzo. Ik kan me voorstellen dat je het dan wel zat begint te worden.

Miesje: ik vind de dagen nu nog wel snel gaan, maar tot nu toe weet ik me ook nog goed te vermaken ja.

Indootje: lekker is dat, dat je nu ook met verlof bent. Wat gaan er nu veel ineens. Maar hopen dat de kleine lekker met het koppie beneden blijft en verder in gaat dalen.

Aambeien: pfffff.......vandeweek hadden we het er nog over. Toen had ik er nog niet echt last van dus ook niets mee gedaan. Nu zit er zo'n grote, die zo zeer doet. Ben toch maar even curanol gaan halen bij de apotheek. Hopen dat ie snel weg gaat. Ik hou trouwens ook meer vocht vast in mijn benen.

lonnekeleoni
9 April 2010, 15:28
Wanneer gaan we hier trouwens beginnen met een meldplicht? Heb dat gezien in andere topics en ik vind het altijd wel weer spannend (vooral als je ziet dat meiden zich niet hebben gemeld en dus aan het bevallen zijn? Ik stel voor dat de meiden die de 37 weken grens over zijn vanaf dan een meldplicht hebben, dus vanaf as dinsdag zal ik me netjes iedere dag hier melden tot aan de bevalling....

Verder mag bij mij alles op hyves en hier op het forum komen te staan, ik licht toch eerst de familie in, maar ik weet dat andere dames dit liever niet hebben, misschien wel handig om hier ook even een lijstje van te maken....

Groetjes Leoni

Bambi80
9 April 2010, 15:45
Naam______________Uitgerekende op___________Geslacht__________Gokje bevaldatum_______Bevallen op_____Naam

Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby______________
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________27 april
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Mariekepiek_________8/9 mei 2010______________Jongen_____________28 april
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Geen idee
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby________________14 mei
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
leonec______________18 mei2010______________Meisje_____________24 mei
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen_____________10 mei
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Kan alleen maar hopen dat ik niet overloop, pfffffff
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby_____________28 mei

Kunnen het wel in dit lijstje erbij zetten, maar wordt wel erg lang. Misschien een goeie afspraak om niets op hyves te zetten, zolang diegene zelf op hyves ook geen melding ervan heeft gemaakt dat de baby geboren is.

Bambi80
9 April 2010, 15:47
Ik doe mee met de meldplicht vanaf 37 weken.

Indootje
9 April 2010, 15:48
Eens met iedere dag meldplicht vanaf 37 weken! :-)

En inderdaad een goeie om gewoon niets op Hyves of andere openbare sites te zetten zolang diegene dat zelf ook nog niet gedaan heeft.

Bambi80
9 April 2010, 18:18
whahaha! nog een zwangerschapskwaaltje erbij. ik lag net op de bank te slapen en volgens mijn vriend lag ik te snurken. We kunnen wel een snurkclub oprichten.

cassie247
9 April 2010, 19:20
Hallo allemaal!
Gezellig dat er weer wat meer gekletst wordt! Mijn bloeddruk is nog steeds te hoog maar in de 24 uur urine collectie zaten niet te veel eiwitten, dat is een geruststelling! VErder houd ik nu erg veel vocht vast en kan ik dus geen schoenen meer aan! Mijn enkels en voeten doen nu gwn pijn, en nu durf ik ook niet meer op de weegschaal te gaan staan haha, paar dagen geleden was ik al 14 kilo aangekomen! Maarja zo lang het zo blijft kan de kleine nog lekker wat weken doorgroeien. Ik hoop wel dat hij in gaat dalen want die ruimte bij mijn ribben zou ik erg op prijs stellen!
Voor de rest gaat alles nu wel wat beter en hoop ik in drie weken te mogen bevallen, want tot 40 weken klinkt nu echt als een marteling! hihi
Wat spannend dat de meld plicht bij ons gaat aanbreken voor een paar van jullie! WOw wat gaat het snel, ik hoop dat er binnen 10 dagen een mei babytje is, zou wel leuk zijn!
liefs

Jenny89
9 April 2010, 20:23
Jaaaaa kei leuk, ik doe mee met de meldplicht vanaf 37 weken. Spannend!!!

En Cassie: 14 kilo is niks!!! Ik ben in totaal al 19 kilo aangekomen! Bij de eerste controle woog ik precies 50, en nu 69!! Daar maak ik me echt geen zorgen (meer)over hoor.

BQ1986
9 April 2010, 20:57
Helemaal eens met de meldplicht vanaf 37 weken, duurt ineens nog ffies als je nagaat dat de 1e er al bijna is :P

De box en kinderwagen zijn binnen, staan ook al in elkaar dus alles is nu af in huis :)
Alles is al gewassen en gestreken dus ik zou zeggen, over 2 weken mag die komen :D haha
Is de kleine bij jullie ook nog steeds zo druk in je buik? Hahah ze zeggen dat het minder word maar voel hem gewoon echt de hele dag door!

Marieke wat balen van je aambei, hier dan 1 grote maar gelukkig geen last van!
Cassie, wat fijn dat je urine goed is! Dat scheelt weer een hoop.
Berekenen jullie het gewicht vanaf dat je zwanger was of vanaf het moment dat je ook nog bent afgevallen?
1e 18 weken namelijk 4 kilo afgevallen dus tja..tel je die er nu bij of niet? :D

Vanaf het begin ben ik nu ook 14 kilo aangekomen en tja kan er niet mee zitten hoor. Vind het belangrijker dat die kleine gewoon lekker groeit. Het meeste zit op mijn buik en tja nu begint die gezicht te ploffen :D :D

Sorry voor de meiden die ik ben vergeten!!

Unknown
9 April 2010, 21:19
@Miesje: ik heb het van de vk op recept gekregen. Ik heb maandag weer een afspraak bij haar en zal het wel met haar erover hebben :S

Ik vind de meldplicht ook wel een goed idee!
ik heb nog wel even te gaan voor ik bij de 37 weken ben...maar nog even en dn is het alweer mei 2010!

moet wel zeggen dat ik vaak harde buiken heb...jullie ook?

Unknown
9 April 2010, 21:22
Naam______________Uitgerekend op___________Geslacht__________Gokjebevaldatum____ ___Bevallen op_____Naam

Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Kan alleen maar hopen dat ik niet overloop, pfffffff
Unknown___________26 mei 2010_____________Jongen____________25 mei

lonnekeleoni
9 April 2010, 21:23
Hier net heerlijk uit eten geweest met mijn man. Lekker de laatste keer samen eten (ook gelijk naar een super luxe restaurant) Heb oa lekker kreeft, coquilles en schelvis gehad en een aantal lekkere amuses die we tussendoor kregen. Ik denk dat ik nog nooit zo lekker heb gegeten...

Morgen lekker mijn auto ophalen en dan kan ik lekker weer overal naartoe scheuren...

Het wordt inderdaad spannend zometeen met de meldplicht, zou leuk zijn als we binnen 10 dagen de eerste mei baby hebben, maar weet niet of ik wel de eerste wil zijn..... Het komt nu zo dichtbij en het gaat me allemaal wel erg snel en ik heb het idee dat ik nog zoveel moet doen (valt wel iets mee, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben)

Ik ga nu lekker slapen, welterusten allemaal!

BQ1986
9 April 2010, 21:27
Unknown, hier nog 1 met veel harde buiken.. alleen trek ik me er weinig van aan :oops:
Zolang ik me goed voel en alles verder goed gaat, tja....

Voel je je verder nu wel okey? Lekker idee heh de laatste dagen volgende week...

lonnekeleoni
10 April 2010, 07:03
Over meldplicht gesproken, Beebie Wish is vandaag precies 37 weken, maar we hebben al een paar dagen niets meer van haar gehoord, ben heel benieuwd hoe het met haar gaat....

Zometeen lekker mijn auto ophalen!

NoaM
10 April 2010, 07:45
Unknown en Beautyqueen, ik had ook al vrij vroeg in mijn zwangerschap last van harde buiken. Het toppunt was rond de 30 weken want toen kreeg ik er wel rond de 35 per dag! Ik MOEST ECHT rustig aan gaan doen, want ze KUNNEN overgaan in weeen. Uiteindelijk ben ik met 38 weken bevallen, en had vrij snel ontsluiting dus het is wel ergns goed voor geweest ;). Ik dacht ook altijd dat ze pijn deden, maar de voorweeen waren ook harde buiken, en toen dacht ik oooo zooo voelt een pijnlijke harde buik ;).

Beebie_Wish
10 April 2010, 08:47
Goedemorgen dames,

Bij deze dan mijn :D *MELDPLICHT* :D vandaag weer een mijlpaal van 37 weken bereikt :mrgreen: .
Gisterochtend nog controle gehad en beeb ligt zo goed als vast in mijn bekken met het koppie en ook het hartje nog dik in orde zo rond de 150 slagen per minuut. En ook mijn bloeddruk nog steeds prima in orde namelijk 120/80 dus al met al zijn wij weer en nog steeds dik tevreden ;) .

Bente
10 April 2010, 08:52
harde buiken die heb ik ook wel, maar zijn niet echt pijnlijk.
we krijgen blijkbaar toch een kleine baby, heb een bescheiden buikje zegt de VK, maar hij is wel helemaal gevuld met baby zeg maar.
dat bescheiden vind ik zelf wel meevallen, maar het is dan ook niet alleen mn buik die gegroeid is, mn achterkant is vrolijk meegegroeid....
het besef dat ik voorlopig niet hoef te gaan werken, is er nog niet zal komende week wel langzaam doordringen.
mijn eerste vrije dagen zal ik gaan invullen met poetsen, poetsen en nog eens poetsen, zodat ik de weken erna echt kan gaan genieten!
maandag worden de puntjes op de i van onze badkamer gezet, is nu al erg mooi geworden gelukkig!
dames geniet van het weekend, hier in het zonnige zuiden schijnt het zonnetje dus misschien vandaag beginnen met de tuin..

Indootje
10 April 2010, 12:08
Ik heb ook af en toe last van enorm harde buiken, maar ach, nog effies aftellen en als het waar is wat NoaM zegt dat vind ik het niet erg als die kleine al eerder komt daardoor ;-)

Over die kilo's... tja, ik ben ook al 14 kilo aangekomen hoor. Nou ja, kan je toch niets meer aan doen nu. Na de bevalling mag je je daar weer druk over maken :-p

Heerlijk weertje is het he? Ik ga zo even de deur, cadeau kopen voor mijn schoonmoeder, is jarig geweest en straks gaan we uit eten, jammie!!! :-D

BW, ben benieuwd of jij ook de eerste van ons zal zijn...spannend!

Indootje
10 April 2010, 12:10
En oh ja, ik voel die kleine ook altijd nog heel goed elke dag bewegen hoor! Het is een drukte van jewelste, maar wel leuk!

draakje78
10 April 2010, 17:30
ik ga proberen mee te doen met meldplicht bij 37 weken,
maar weet niet of ik echt elke dag online kan komen, dus niet schrikken als ik er eens wat later ben
als er echt wat is zal ik marieke of leoni wel een smsje doen

wat betreft de hyves, op onze eigen mei hyves maakt het mij niet uit, en idd op die van mezelf pas als ik er zelf wat neer heb gezet. Omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen weet ik gewoon ook niet of ik nog moet blijven of niet, ligt er allemaal maar aan hoe het gaat

leoni waar hebben jullie gegeten? En hoe bevalt de auto?

Marieke hoest nu met jou, last van snurken dus, en de aambei? En je katje

ik zag al dames met meldplicht komt echt dichtbij allemaal zo!

hier hebben ze vandaag de tuin helemaal aangepakt dus die is er ook weer klaar voor!

ow ja harde buiken, soms doen ze me echt zeer en soms niet, heb ze nog wel veel dat dan weer wel, rustig aan blijven doen is dan echt de remedie of even lekker in bad gaan liggen. wel met lekker warm water dan he

BQ1986
10 April 2010, 18:24
Hier doen de harde buiken ook niet echt heel veel pijn.. maar NoAm niet verkeerd als die eerder komt hoor :D
3x wat pijn gehad en dan ook gelijk een paar uur lang maar dat waren de indalingsweeen denk ik!
Kan niet wachten tot die echte weeen beginnen hahaha :D

Gefeliciteerd BW :D

lonnekeleoni
10 April 2010, 19:24
Vandaag lekker rondgereden in mijn nieuwe autootje, ben er helemaal blij mee!

Verder eindelijk een matrasje, maxicosi en een wipstoeltje gekocht, morgen maar even verder met het kamertje inrichten en alvast het beddengoed en de eerste kleertjes wassen, wie weet ben ik er dan dinsdag toch al helemaal klaar voor :D .

@ Draakje: Wij hebben gegeten bij L' Auberge Navet, is echt goed eten daar....en wat lekker dat je tuin gedaan is, kom snel een keer kijken!

Groetjes Leoni

leonec
10 April 2010, 19:43
hoi hoi,

dacht laat ook weer eens wat van me horen...lees vaak mee hoor maar heb niet altijd zin om te reageren... :oops:

ooooh meiden wat komt het dicht bij nu...lijkt net of de weken nu sneller gaan....

voel me verder goed...alleen wel erg moe...

liefs

Unknown
11 April 2010, 08:25
Unknown, hier nog 1 met veel harde buiken.. alleen trek ik me er weinig van aan :oops:
Zolang ik me goed voel en alles verder goed gaat, tja....

Voel je je verder nu wel okey? Lekker idee heh de laatste dagen volgende week...

Hoi,

Het gaat nu wel beter omdat ik halve dagen werk en dan in de middag niet zo veel meer doe...voornamelijk liggen. Ik moet wel zeggen dat ik aan de ene kant wel naar uit kijken naar mijn zw-verlof en aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel het is raar...iedereen gaat dagelijks naar het werk en wij zitten thuis voor zo een lange periode.

Nadine
11 April 2010, 09:17
@ Leonie
Spannend he, dinsdag moet alles klaar staan!
We hebben net ons bed verhoogd. Alles is gewassen en gestreken, wiegje is opgemaakt, ziekenhuistas is gepakt en alles voor een thuisbevalling staat ook al bij elkaar.
Vanmiddag het bedzeil op onze matras leggen, morgen de ondersteek nog halen en dan zijn wij er klaar voor :D

lonnekeleoni
11 April 2010, 09:52
Goed bezig Nadine! Ik heb net een wasje opgehangen (met daarin de meest belangrijke spullen) en nog een nieuwe was aangezet, vanmiddag even strijken en vouwen en dan het bedje opmaken. Klossen etc krijg ik dinsdag en dan ook maar de tas gaan pakken....komt wel erg dichtbij allemaal he?

Bambi80
11 April 2010, 10:22
BenteÖen nog in de tuin bezig geweest? Hebben jullie een nieuw huis dat jullie zo druk ermee zijn?
Ben wel benieuwd naar hoe jullie badkamer wordt.

IndootjeÖlekker uit eten geweest? Nog gefeliciteerd.

DraakjeÖnog steeds veel harde buiken dus? Hebben ze in het ziekenhuis nog gekeken of het iets met je baarmoedermond doet? Vind je het leuk als ik vandeweek langs kom voor een kopje thee?

LeoniÖjullie hebben het er ook nog even lekker van genomen om uit eten te gaan!! Je hebt een mooie auto hoor! Ik heb hem gezien op hyves en je had speciaal je bijpassende shirtje erbij aangetrokken. HAhA! LíAuberge NavetÖniet echt mijn restaurant geloof ik als ik de menukaart zo bekeken heb. Wij gaan regelmatig naar het restaurant ertegenoverÖ.De Smoozer, maar de Brugwachter is ook favoriet.

UnknowÖ.moet jij niet verplicht nu met verlof aangezien je nu halve dagen maakt? Of hebben ze je niet ziek gemeld bij het UWV.

Klossen en tas pakken: Ik zal volgende week ook mijn bed eens op klossen gaan zetten. De tas is zo goed als gepakt. Zoek eigenlijk dat lijstje wat we hier hadden gemaakt om te controleren of alles erin zit. Moet sowieso nog voedingsbhís kopen.

Vannacht echt slecht geslapen. Ik werd iedere keer wakker en sliep heel licht door menstruatieachtige krampen (volgens mij hetzelfde als pijnlijke harde buiken) in mijn onderbuik. Ik denk dat baby aan het indalen was ofzo. Ik heb het nog steeds nu.

Bente
11 April 2010, 11:16
Hee, we wonen hier inmiddels 3jaar, toen we het huis kochten hebben we er meteen een nieuwe keuken in laten plaatsen.
een jaar later hebben we de tuin helemaal omgegooid en nu was de badkamer aan de beurt.
zo hebben we elk jaar wat te doen haha.
gisteren alleen plantjes gekocht, opa komt komende week tuinieren, zodat mijn borders weer gezellig gekleurd zijn,ipv van al dat dode en dorre bruin.......
vanmorgen begonnen met de baby-was, lakentjes ed hangen al te drogen, kleertjes zitten nu in de machine, daarna zijn de gekleurde spulletjes aan de beurt en dan kan ik morgen aan de strijk!
we moeten nog de plank voor boven de commode ophangen en dan is het kamertje klaar.
ik heb nog helemaal geen ziekhuis-tas gemaakt, begint nu wel tijd te worden denk ik, vriendlief zit er al weken over te zeuren, en het lijstje met telefoonnummers ed..............
vandaag niet zo'n lekker weer geloof ik, vanmiddag verjaardag en dan maandag een vreemde dag, niet werken heerlijk!
geniet nog van jullie zondag, en voor degenen die wel nog moeten werken: ff volhouden zometeen gaat het snel.

Bambi80
11 April 2010, 14:28
34 weken
http://i41.tinypic.com/afkg80.jpg

36 weken
http://i43.tinypic.com/2upzaxg.jpg

nenske_1977
11 April 2010, 17:01
pfff wat kunnen oefenweeen/indalings weeen pijn doen :shock:
Gisteren morgen rond 5uur last van gekregen, en nu nog altijd..
Wel gelukkig afgelopen nacht geen last van gehad,maar zodra t tijd is om op te staan, begint het ook weer te komen..
Zat zaterdagmorgen zelfs te janken in de auto van de pijn, pffff..

Heb hele erge pijnen in me onderbuik ( lijken op menstruatie pijnen )
Pijn in me onderrug en me schaambot...en rommeld gewoon ook super erg in me onderbuik..
Maar onze kleine mup voel ik gelukkig wel nog kei en kei veel op de dag.. .

Gelukkig moet ik dinsdag toch op controlle en groei echo,,.. dan kan ik meteen zien of t werkelijk die oefenweeen zijn,, of wat anders.. maar heb via inet opgezocht en lijkt t daar gewoon op...

Sorry moest t ff kwijt...

Bambi80
11 April 2010, 17:06
je hebt wel bijgehouden of er geen regelmaat in zit?
Ik weet dat ze pijn kunnen doen ja. Heb ook meerdere keren moeten huilen van de pijn, maar dat helpt niet. Goed blijven doorademen en je bijvoorbeeld focussen op je buik die je door buikademhaling op en neer kunt zien gaan.

BQ1986
11 April 2010, 17:37
Idd Nenske, wat marieke zegt.. zit er regelmatig in of is het komen en gaan?
Zelf ook 2/3 keer goed last van gehad, niet tot huilends toe maar deed idd wel pijn!
Als het aan blijft houden kunnen het natuurlijk ook echte weeen zijn. Dus hou dat even goed in de gaten!

Vinden jullie die laatste weken ook zo lang duren? Nu alles klaar is in huis, zit ik echt met de dag van wanneer ga je komen? :) hihihihi

Marieke bij mij groeit die ook heeel snel de laatste weken en gelukkig net als jij dat die wat lager gaat hangen, dat is fijn dat het niet meer zo drukt tegen je ribben :) Af en toe duwt die zijn kont er even tegen aan maar over het algemeen voel ik hem niet meer zoveel bovenin.

Nog meer meiden met een navelpiercing?

nenske_1977
11 April 2010, 17:56
Kan niet zeggen dat er regelmaat in zit, tis bijna een constant pijnlijk gevoel..
Met hier en daar een piek/uithaal er tussen in die nog pijnlijker zijn..
maar weet wel bijna zeker dat t geen echte weeen al zijn haha,, ben pas 34 weken nu.....

Ik kijk t wel aan komende dagen, en dan dinsdagavond naar gyn en dan hoor ik wel of ik gelijk heb.. dat de kleine mup giga ingedaalt is haha.. Dan weet ik ook waar die pijn vandaan komt..

en puffen doe ik al vaak genoeg, door t minimaal hebben van lucht haha..

knuffff

Bambi80
11 April 2010, 18:34
als het zo constant pijn doet, zou ik denk voor de zekerheid toch even overleggen met je verloskundige.
Ook harde buiken kunnen voor ontsluiting zorgen als ze zo aanhouden. Ookal ben je pas 34 weken...

Beebie_Wish
11 April 2010, 18:41
Hallo dames,

Hier even snel een berichtje van mij tussendoor ik zal proberen vanavond nog even alles terug te lezen enz ... Maar ben nu te duf ervoor heb vandaag al heul de tijd krampachtig gevoel in mijn buik en met komen en gaan van harde buiken, ook rommelt het aardig in mijn buik ... Kan amper lang achtereen staan dan moet ik echt echt maar dan ook echt weer even zitten om bij te komen.

Als ik vanavond niet meer hier schrijf dan zal ik morgen sowieso proberen terug te lezen, gaat nu weer lekker op de bank liggen. Wel voel ik beebie nog telkens errug goed :D .

Alvast een fijne avond dames ;)

cassie247
11 April 2010, 20:42
Klinkt alsof jou lichaam zich echt op de bevalling aan het voorbereiden is! Hoop dat je nog wel een redelijke nacht rust zult hebben, want voorweeen zijn vreselijk irritant als ze heftig zijn.
Hier heb ik vandaag het laatste wasje gedaan, morgen alleen nog het bedje opmaken en dan ben ik helemaal klaar :) Onze ziekenhuis tasjes zijn ook ingepakt en staan in de auto haha, geen zin omdat nog in the heat of the moment te moeten doen! Voor de rest zal ik me de rest van de maand wel bezig houden met obsessief poetsen en organiseren, die nesteldrang moet bij mij niet erger worden want dan weet ik niet of we nog wel een huis overhouden! Haha Merk wel dat het allemaal wat langzamer gaat, vooral ramen zemen!
Voor de rest heeft mijn gezicht besloten om mee te doen aan het vocht vast houden en zijn mijn ogen smorgens gewoon bijna dicht gezwollen, ziet er niet uit! HEt liefst zie ik niemand meer tot de bevalling! Maar ja dat zal niet gaan :)
fijne avond nog dames! xxx

lonnekeleoni
11 April 2010, 21:18
Cassie let maar op, want als je veel vocht vasthoudt kan dit wijzen op een zwangerschapsvergiftiging, vaak hoor je dan ook van mensen die vocht in het gezicht vasthouden. Ik zou als ik jou was morgen wel even de verloskundige bellen om haar hiervan op de hoogte te brengen.

Groetjes Leoni

cassie247
11 April 2010, 22:08
Ja idd, dat blijft ook wel door mijn hoofd spoken hoor, maar tot nu toe geen eiwitten gevonden. Ik heb dinsdag weer een echo, ctg, en moet ik urine inleveren dus dan kunnen ze er meteen even een staafje in houden en mijn bloeddruk meten. HOop dan dat alles goed is want ik wil toch echt niet voor de 36 weken bevallen, daarna is het niet zon ramp meer. Ik hou jullie op de hoogte! xxx

Bambi80
12 April 2010, 02:30
pfffffff! ik weet niet wat mijn lijf allemaal an het doen is, maar vanaf 11 uur al pijn. Het begon met kramp in de onderbuik, maar nu zit het vooral in mijn rug. Zowel buik als rug voelt als menstruatiekrampen, maar ik kan geen duidelijk begin of eind ontdekken of regelmaat. Weet alleen dat ik al de hele nacht niet kan slapen of hooguit even wegdoezel. Even kijken wat er gebeurd, maar vind het zowat om het ziekenhuis midden in de nacht te bellen.

Sientje
12 April 2010, 06:26
Nou ik lees het al...ben niet de enigste bij wie het rommelt!
Gisterenavond om 20.00 weer voorweeŽn..maar die zette door! Tot 0.30 heel regelmatig weeŽn en begon ineens heel heftig te shaken en dat heeft lang geduurd...raar hoor...dat had ik bij de andere 2 nŠ de bevalling ook. Maar goed. Ik eruit tassen klaargezet en gewacht tot ze wat sneller zouden komen om dan te gaan bellen naa het ZH. Maar toen namen ze af en vanaf 3.00 was het weer helemaal rustig :shock:
Nu zo de kids aankleden en naar de kindergarten helpen en dan maar eens de verloskundige bellen...ze kan misschien zien of de weeťn al wat ontsluiting ofzo hebben opgeleverd.

Wordt vervolgd (en hoop ik snel!)

Bambi80
12 April 2010, 06:35
Heeh, ik ben inderdaad niet de enige geweest. Ik vraag me ook af of het nog wat gedaan heeft daarbinnen. Ik heb maar 2 uurtjes geslapen. Ik had een kruik geprobeerd, maar het leek juist wel erger te worden daardoor. Het begon gisteravond met gigantische krampen onderin mijn buik die ik weg moest puffen, maar deed zo zeer dat ik bijna begon te hyperventileren. Die krampen kwamen iedere keer terug maar iedere keer varierend in sterkte. Na een paar uur was het vooral mijn rug die in golfen zeer deed, maar zo'n aanval duurde echt iets van 3 minuten en dan was het 1 a 2 minuten weg en dan weer iets van 3 minuten. Een snel komen en gaan waarbij mijn buik ook wat meedeed. Het was echt vaag en heb meerdere keren op het punt gestaan het ziekenhuis te bellen. Maar dacht iedere keer...nog even wachten, want je zult zien als ik bel dat het dan ineens stopt en ik kon ook niet echt bepalen hoe ik moest timen. Er was gewoon geen duidelijk begin en eind. Wel apart dat ik in 9 uur tijd wel 4 x voor een grote boodschap ben geweest en 5 x wezen plassen (normaal maar 1x snachts).

Beebie_Wish
12 April 2010, 07:16
Goeiemorgen dames,

Hier ben ik dan weer even en pff wat een nacht heb ik gehad zeg (geloof dat ik vannacht helemaal een abbo op de toilet had genomen :oops: ) continu krampen in de onderbuik en eenmaal dat ik telkens weer boven op bed aan kwam telkens weer die harde buiken die terug kwamen moest gewoon rustig zitten en heel rustig in en uit ademen. Verder dus ook niet echt goed kunnen slapen, lag alleen maar te piekeren en de goede houding zien te vinden.

Maar zoal wat ik terug gelezen heb net even snel is dat veel van hier lekker fijne en gezellige dingen gedaan heeft zoals met de tuin bezig en de tuin dan lente klaar, en zelfs ook nog lekker en gezellig uit eten is geweest. Errug leuk allemaal dames hier bij ons is de tuin nog helemaal niks maar dan zitten we nog met de verbouwing beneden die nog niet helemaal af is, maar dat kwam omdat afgelopen vrijdag het apparaat het ineens begegeven had!!

Enne ik zie/lees dat ik ook niet de enige ben waarbij het al begint te rommelen het komt op deze manier wel nog steeds dichterbij he dames errug spannend, wie zal er van ons de allereerste zijn ?? Ik zeg naatje ;) . Maar dames zouden jullie het verstandig vinden om met aardig last van krampen in je onderbuik alleen in de auto te stappen?? Of zouden jullie zeggen van neem dat risico maar even niet?? Want vriendlief is vanmorgen weer aan het werk gegaan hij hoeft nog maar 3 weekjes te werken en dan heeft ie 4a5 weken vrij genomen ... Maaaaaaaarrr ik moet vd week (a.s. vrijdag) weer naar het zknh en hij moet die dag dan ook werken, stel je voor die krampen blijven aanhouden wat zou ik dan moeten doen, alleen gaan of voor safe spelen??

Zo ga even een lekker broodje eten.

Geniet van het mooie weer van vandaag ;)

Jenny89
12 April 2010, 09:09
wauwiee dames ik ben dus ookal niet de enige met die krampen! :lol: toevallig

ik heb gisteren de hele dag menstruatieachtige krampen gehad en steken in mijn vagina.. ik denk dat het bij ons allemaal gewoon voorweeen zijn en dat het zich langzaam aan het voorbereiden is..

de verloskundige heeft trouwens gezegd dat mijn baarmoeder rijp is.. ik weet niet wat me bezielde om niet te vragen wat dat betekent.. iemand enig idee?

am
12 April 2010, 09:33
waaaa meiden, het is nog geen mei hoor :shock: :D :D :D
haha, jullie doen ons aardig na,
Spannend hoor!! ik hou het goed in de gaten hier!!! :)
toi toi toi

lonnekeleoni
12 April 2010, 09:50
Jeetje, wat een gerommel is er vannacht geweest zeg, en dat terwijl ik hier weer lekker heb geslapen.....

Heb alleen enorm last van obstipatie, gisteren echt ruim een uur op de wc gezeten, het pastte gewoon echt niet, had gewoon de neiging om de huisartsenpost te bellen. Toch maar weer braaf aan de roosvicee laxo vanaf vandaag. De wc was daarna ook gewoon helemaal verstopt en het water stond tot aan de rand :oops: Ben wel weer wat verder van de 100 kg verwijderd :D Ik had ook overal pijn en het gevoel dat ik koorts had en moest overgeven en het is wel even door mijn hoofd gespookt dat je lichaam zich vaak leegt voor een bevalling.... (sorry voor dit ranzige verhaal)

Vandaag moet ik druk aan de strijk, want ik wil morgen wel het beddengoed op het bedje hebben liggen en minstens de eerste kleertjes klaar hebben, denk dat ik dan morgen ook mijn vluchttas ga pakken...

Ik ben wel heel benieuwd wie hier de eerste zal zijn, want als ik dit zo lees hoeft het niet perse naatje te zijn, maar kan iedereen nog eerste worden, echt spannend dames!

lonnekeleoni
12 April 2010, 10:15
pfff, ben net een uur wakker, maar ik ben weer helemaal kapot, ik ga lekker nog even op bed liggen....

Indootje
12 April 2010, 10:29
Zo, mijn eerste verlofdag. Nu wel een beetje raar idee hoor, hahaha.

Het weekend nog lekker uit eten geweest, was heerlijk!

Oh, echt toevallig dat het nu bij jullie zo rommelt. Bij mij was dat het weekend namelijk ook het geval en vandaag ook weer een beetje. En dat terwijl ik natuurlijk nog achterloop op jullie :roll:

Leoni, leuke auto hoor, zag hem op Hyves!!!!

Marieke, je buik is aardig gegroeid en ook al wat naar beneden gezakt, dus het is de voorbereiding ;-)

BQ, ik had tot voor mijn zwangerschap een navelpiercing, maar die heb ik er uit gehaald en ga ik daarna ook niet meer in doen. Maar hoezo de vraag?

draakje78
12 April 2010, 10:39
hey dames, wat maken jullie het spannend hier zeg
wat een hoop rommelende dames vannacht
ik had dus best even kunnen inloggen
Hier ook een waardeloze nacht maar niks geen gerommel ofzo gewoon echt mn draai niet kunnen vinden, heb echt genoeg van het slangetje!

je hoort trouwens idd wel vaker dat je lichaam zich op de bevalling voorbereid door eerst even grote schoonmaak te houden dus wie weet kunnen we hier snel de eerste baby ook verwachten!

rust maar lekker allemaal uit na zo'n heftige nacht!

@Marieke als je het niet red vanmmiddag snap ik dat best hoor!

Indootje
12 April 2010, 10:52
Draakje, moet dat slangetje nu tot het eind blijven zitten of niet?
Lijkt me echt vervelend, sterkte!

BQ1986
12 April 2010, 11:10
Meiden doen jullie rustig aan, straks halen we mei niet eens :P

Bw ik ben wat dat betreft heel makkelijk en doe/wil altijd alles zelf gewoon blijven doen. Dus ja... ik zou wel zelf de auto instappen. Maar het is meer hoe je jezelf erbij voelt!

Indootje, zelf heb ik ook een navelpiercing en nog steeds de gewone zeg maar.. deze heeft nog voldoende ruimte dus vroeg mij af of meerdere dat hebben :D Hou hem mooi in zolang het lukt :)

Vraagje @ allemaal :D

Ik heb al weken/maanden rode vlekjes onder mijn oksel.. jeuken NIET en doen GEEN pijn. Maar ze lijken steeds roder/erger te worden. Iemand een idee wat dit kan zijn??? Steeds niet na gevraagd bij de VK omdat het wel meeviel maar ga er donderdag toch maar even na laten kijken.

lonnekeleoni
12 April 2010, 11:54
Zo, heb nog even lekker een uurtje gelegen en ben eindelijk begonnen met strijken, de kleertjes in de kleinste maat zijn nu allemaal klaar! Dus als de kleine nu komt heeft hij/zij in ieder geval schone en gestreken kleertjes....Nu even lekker eten en dan verder met het beddengoed, dan kan hij/zij ook gewoon slapen :)

limburgs maedje
12 April 2010, 13:41
wat een gerommel al hier! Het kunnen voorweeen zijn geweest, indalingspijn of al een gedeelte van het echte werk. Maaruh... er moeten er eerst nog 3 uit april he! :lol: :lol:
Trouwens, ik heb van horen zeggen dat je lijf zich vaak eerst leegt voordat je echt bevalt (of tijdens het hele proces) zodat je lijf alle energie naar die kleine kan sturen. De reeds bevallen dames weten hier misschien meer van?

@BQ: Rode bultjes onder je oksel kan gewoon een reactie zijn op de hormonen die door je lijf gieren. Of een fysieke reactie op (bewuste of onbewuste) spanning. Maar het kan geen kwaad om de VK of huisarts even te laten kijken.

@BW: ik zou gewoon alleen gaan, of duurt het uren voordat je vriend bij je zou kunnen zijn? Wie weet is het gewoon vals alarm en als het continue kramp en geen opkomende en afgaande pieken dan heb je dikke kans dat het indalingskrampen zijn. Ik heb er ook al een paar weken last van, maar het wil niets zeggen over hoe snel/langzaam je kindje komt. Het maakt natuurlijk wel wat onrustiger ;) Belangrijk is dat je dat doet wat goed voelt en niet wat je denkt dat goed zou moeten voelen omdat anderen dat ook zo zouden doen.

Zelf probeer ik me vooral vast te houden aan later, dan kan het alleen maar meevallen. Mijn schoonzus was 23-2 uitgerekend, meende dat het eind januari al kwam omdat gezegd was dathet indalen was begonnen en haar lijf klaar was. De arts zei wel dat dat geen garantie gaf, maar zij meende toch van wel... uiteindelijk 2mrrt pas geboren... dat waren 6 weken die heel lang hebben geduurd voor hun! ;) Ik heb met mijn nuchtere blik misschien wel makkelijk lullen aangezien ik tot vrij laat heb doorgewerkt en nergens noemenswaardig last van heb gehad. Slapen gaat meestal goed. af en toe eens een nachtje niet. Nu de laatste loodjes echt zijn begonnnen heb ik er af en toe een baal/hangdag tussenzitten en ik krijg zelf geen sokken meer aangedaan, maar dat is ook alles eigenlijk. Dus mag absoluut niet klagen! Maar het begint nu wel spannend te worden. Ben ik overmorgen mama of over 3 weken. Dat is nog wel moeiljk voor te stellen.

enfin, ik ga hier in huis nog wat doen. Vandaag de gordijnen van boven gewassen. morgen zijn die van beneden aan de beurt. Denk dat ik mn moeder uitnodig op de koffie.. die wil vast wel strijken... hihi ;)
Groetjes!

Beebie_Wish
12 April 2010, 13:54
Ja ik heb mezelf ook gewoon voorgesteld om alleen te gaan maar ik zit vooral ermee dat als ik bijv in auto zit en op de snelweg en ik krijg op de snelweg ineens krampen en het gaat ff niet zo lekker meer zou je dan wel ff de auto stil mogen zetten op de vluchtstrook?? Want wat ik geleerd heb is de vluchtstrook alleen voor pech gevallen toch??

En vriendlief die is werkzaam in Amsterdam en doet er 3-kwartier over om bij mij te kunnen zijn, uitgezonderd van files dan he.

limburgs maedje
12 April 2010, 14:06
De vluchtstrook is voor pech- en noodgevallen. Dus als jij je even niet goed zou voelen of even op adem moet komen van krampen dan mag dat best. Denk dat niemand je daar een boete voor zal geven ;) Als je wel maar op de veiligheid let.
Maar mocht je je niet safe voelen dan moet je gewoon je vriend, moeder, buurvrouw meevragen als dat meer zelfvertrouwen geeft. (3 kwartier rijden is trouwens nog te doen.. de meeste doen langer over een bevalling gelukkig hihi)

Trouwens, laatst zei ook iemand dat het hoogste percentage auto-/vliegtuig-/winkel-/lift- bevallingen toch vooral in films voorkomt :lol: Maar serieus meestal voelt je lijf (bewust of onbewust) aan wanneer het zover is en dan doe je vanzelf vaak het juiste. Beetje rare vergelijking misschien, maar zo gaat het bij de meeste zoogdieren. Alleen laten wij ons te veel afleiden/beinvloeden door onze omgeving in plaats van op eigen instinct af te gaan.

Nadine
12 April 2010, 14:07
@BW
Als jij door krampen een ongeluk veroorzaakt ben je nog verder van huis. De vluchtstrook is voor als je niet meer veilig verder kunt.
Dus gewoon gebruik maken van de vluchtstrook als je (even) niet meer verder kunt.
Keb zelf ook al bedacht: zou de politite boos worden als ze me zien puffen op de vluchtstrook? :lol: Ik denk het niet ;)

Bambi80
12 April 2010, 14:22
ik denk dat de politie je met je auto bij het ziekenhuis afleverd en dat je geen bekeuring krijgt. Als de weeen of krampen elkaar niet te snel volgen kun je best rijden en anders als de bliksem de auto aan de kant.

grappig trouwens, dat er hier zoveel dames aan het rommelen waren vannacht. Was het soms volle maan?????
Sientje ben je nog bij de verloskundige geweest. Ik wel bij de gyn. want vond het wel abnormaal veel pijn doen vannacht. Echter geen ontsluiting. Ik weet niet of ik het jammer moet vinden of fijn. Hoop alleen dat het niet blijft klieren of anders toch doorzet. Dit soort nachten zijn echt slopend. Ben ook erg benieuwd wanneer en wie gaat bevallen.

Leoni....jij hebt dus ook een soort van zware bevalling gehad!!!! HAHA!!!! wat moet jij opgelucht zijn geweest. Goed bezig met spullen kopen en wassen trouwens. Als je daarmee klaar bent, kun je weer verder met mayong.

lonnekeleoni
12 April 2010, 14:23
Oh Nadine, vanaf morgen mogen we gewoon al thuis bevallen.....

Wil jij trouwens ook thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Oh ja Marieke, goed idee van je, moet nu eerst even boodschappen doen en wat kleren naar de stomerij brengen, maar daarna ga ik weer mijn best doen om jou uit je eigen mahjong top 10 te krijgen hahahaha :mrgreen:

Miesje78
12 April 2010, 14:31
Zo, dat waren een hoop rommelende nachten!
Ik moet zeggen dat ik er ook een beetje last van heb. Maar meer als ik 's avonds auto gereden heb. En gister ook wel, maar dat was omdat ik de hele middag moest lopen met mijn zieke paardje...
Nu even een relaxdagje dus!
Ik denk dat het bij mij echt ondalingsweeen zijn, mijn buik zit echt lager nu. Inderdaad wel lekkerder, heb ik tenminste weer wat ruimte aan de bovenkant...

Succes allemaal met de krampen... Ik ben echt heeeeel benieuwd wanneer de eerste baby zich hier aandiend!

Ik ga deze week beginnen met wassen enzo. En het bed omhoog zetten. Maar goed, ik ben donderdag pas 37 weken, dus ik heb nog tijd.

Beebie_Wish
12 April 2010, 14:33
Okee, want tsja mijn paard staat op een half uurtje rijden van me vandaan en daarvoor moet ik over de snelweg (kan ook wel binnendoor maar al die smalle landweggetjes enz vind ik maar niks en dan nog met bomen aan de zijkant en sloten nee doe mij dan liever nog maar over de snelweg :mrgreen: ). Naja ik zat er dus gewoon zo mee van stel je voor dat je gewoon echt even bij moet komen en dat op de vluchtstrook doet en je een bekeuring voor je kiezen krijgt dan dacht ik echt bij mezelf van zouden ze echt zo zijn of juist niet haha. Maar goed kan dus gerust de vluchtstrook pakken om veilig de auto ff stil te zetten. Oke het liefst pak ik wel een benzinepomp maar waar ik overheen zou moeten om naar mijn paard kom ik maar 1 benzinepomp tegen, en zal je altijd zien dan gebeurd het er paar km ervoor of juist erna :oops: :D .

Ach ja ... We gaan idd maar op ons eigen instinct af en zien het allemaal wel. Zojuist had ik net aardig wat pijnlijke steken daar van onderen en als ik op wil staan heb ik zo het gevoel om van mijn stokje neer te vallen zo ontiechelijk steken doet mijn linkerbeen :oops:

lonnekeleoni
12 April 2010, 14:36
Ik zag trouwens dat Naatje vanmorgen nog online was op hyves, daar is dus waarschijnlijk ook nog niets, had wel een krabbel van haar dat het bij haar ook wel rommelde, maar ik weet niet meer of zij wel de eerste zal worden van ons clubje....vind het zo spannend (maar gek genoeg vooral voor jullie, bij mij moet nog steeds het besef komen dat ik zometeen echt een kindje in mijn armen heb en dat het ook echt al heel dichtbij is!)

Sientje
12 April 2010, 15:35
@marieke...nee heb haar toch maar niet gebeld. Had zoiets van toch maar even afwachten wat de dag brengt. Nou die heeft tot nu toe niet veel gebacht,haha! ja ontelbare toilletbezoekjes,wat ik hiervoor niet had.Hou wel goed in de gaten of ik mijn slijmprop verlies. Mijn man heeft 3 x gebeld :shock: hoe het was. Volgens mij zit hij ook niet met een lekker gevoel daar op zijn werk. Bij mij waren het zeker niet allemaal vooweeťn. daar begon het wel mee maar er kwamen daana toch echt een stuk of 5 a 6 hele sterke ťchte weeŽn!Afijn we wachten wel af. Vind het zelf ook nog wel wat vroeg...maar ja. Mijn dochter was 9 dgn en mijn zoontje 5 dgn te vroeg, dus had zoewieso wel rekening gehouden met een weekje eerder. Maar nu denk ik dat ik deze week wel ga bevallen :lol:
Ohja, als ik bevallen ben dan ben ik er zeker 2 tot 4 dagen niet want je moet hier in DL in elk geval 2 dagen blijven. Maa mijn mannetje zal wel een berichtje op mijn Hyves zetten..leonie kan het dan in elk geval lezen!

Indootje
12 April 2010, 15:55
Zo vanmiddag geslapen. Had ik echt even nodig zeg, pfff. Nu bijkomen, hahahah!

@BW, Ik zou ook gewoon in de auto stappen. En 3kwartier is nog prima te doen. Wat de rest ook zegt: de politie gaat je echt niet bekeuren omdat je als bevallende langs de kant van de weg staat.

@Leoni, hahah, grappig die zwar beavlling ;-) Tenminste, toen waarschijnlijk niet, maar wel zoals je het verteld.

@Marieke, dus toch naar laten kijken? Goed zo, als je het niet vertrouwd moet je dat gewoon doen hoor! Maar gelukkig was er nog niets aan de hand. Of nou ja, misschien juist niet gelukkig :-P

@BQ, geen idee die rode bultjes, denk idd dat het hormonen zijn.

Jeetje, die Naatje. Met een 2ling is het niet niks volgens mij hoor...ppfff :roll:

@LM, ja, je kunt ook eigenlijk beter instellen op minimaal 40 weken, want vaak is het bij de eerste over de 40 weken heen. Ach, we zien het wel hoor. Ik zeg steeds maar tegen hem " je komt wanneer je wil hoor". Dat helpt mij dan iets minder ongeduldig te zijn, hahahah :-D

BQ1986
12 April 2010, 15:57
Wat spannend, kan niet wachten tot de 1e bevallen is :D Dan is het mei topic ook echt begonnen :D hahah

Hier zit mijn buik ook lager maar moet zeggen dat het niet veel ruimte geeft bovenin.. misschien komt dat ook omdat ik de hele tijd zon harde buik heb? hij laat zich iig genoeg voelen :D

Indootje
12 April 2010, 16:05
Oh ja, nog een tip die ik een blad las voor mensen die last hebben van aambeien:
Aambeidendoekjes van Dr. Swaab.
http://www.drejswaab.nl

Weet niet of het helpt, maar hier posten kan sowieso geen kwaad, dacht ik! :)

BQ1986
12 April 2010, 18:22
Dank u... ga eens kijken bij de drogist :D

nenske_1977
12 April 2010, 19:57
Sow en dan ben je weer terug thuis na een nachtje ter opservatie in t ziekenhuis!

Na aanleiding van me verhaal gisteren en jullie reactie, toch maar ff spoed gyn gebeld, die vonden dat ik maar meteen moest langs komen, omdak pas 34 weken ben.
Daar om half 9 aangekomen, plasje in potje moeten doen.
En meteen aan ctg... flink aan t rommelen... Aan de hand daarvan is een docter langs gekomen, en zij heeft me buik na gevoelt EN inwendig.. en toen bleek dat ik toch al 1cm ontsluiting had.. en moest ik daar blijven een nachtje, want als ik nou op t eind liep niet,maar nu wilde ze geen risico lopen omdat t nog te vroeg is..plasje was trouwens in orde, gelukkig!

Vanacht geen oog dichtgedaan, wat een bedden haha.. wel lekker kamertje voor mij alleen.. met internet erop enz.. manlief naar huis gestuurd, denk thuis kan ik hem de logeerkamer opsturen met zn gesnurk haha maar daar niet.. maar die was vanmorgen om 8uur alweer bij me :) Vanmorgen weer aan de ctg, 2 uur lang.. en erna weer een arts gekomen om buik te voelen en inwendig..hoofdje kon die voelen,maar lag nog niet vast MAAR ze ligt ook nog eens op het hoogste punt bij me borsten, vandaar dat ik maar zo extreem weinig lucht heb.. maar gelukkig was de ontsluiting niet meer cm's geworden, en mocht ik naar huis onder de voorwaarde dat ik het erg rustig aan zou doen, en als er iets was meteen moest bellen weer!! .. En nieuwe afspraak gemaak voor echo en controlle volgende week.

Dus sinds vanmiddag weer lekker home sweet home.. wel ff lekker samen met manlief dudje gedaan haha.. Nu nog altijd last van die pijnlijke krampen en zeurderig gevoel..maar tja.. voor de rest blijft t afwachten en hopen dat ze NOG 3weken blijft zitten..

Heb nog ff alles bij gelezen,maarre meiden pffff tis bijna overal zo lekker aant rommelen dus ..
Al zijn de meeste stukken verder al.. Maar als jullie t te pijnlijk hebben.. te moeilijk.. te zwaar.. of gewoon ff onzeker zijn.. BEL DAN GEWOON DE VK OF GYN ! kijk maar bij mij.. hoe t kan verlopen... enn erna voel je je toch rustiger...

Heel veel dikke knuffelssssss en doe allemaal rustig aan!!

Bambi80
12 April 2010, 20:05
heeh nenske, ik ben ook blij dat ik mijn advies aan jou zelf ook heb opgevolgd ookal was er bij mij nu niets aan de hand. Goed dat je bent geweest. Maar je kunt nog best een heel tijd doorlopen met 1 cm. Spannend wel hoor! goed in de gaten houden dus.

BQ1986
12 April 2010, 20:15
Wat spannend Nenske....!! Idd hopen dat het nog 3 weekjes blijft zitten.
Ze laten je ook niet zomaar naar huis gaan dus daar gaan we wel vanuit!!

Uit je verhaal begrijp ik dus dat een kleine ook goed ingedaald kan zijn maar ook nog tot boven te voelen kan zijn?
Hier is die al een aantal weken aan het indalen maar voel hem nog steeds af en toe tegen mijn ribben aan.
Alsof die geen ruimte heeft en dus maar omhoog komt...

nenske_1977
12 April 2010, 20:25
@ Mariekepiek

Ja gelukkig kan dat wel nog,maak me er verder ook niet gek om , over die 1cm..
Alleen blijft t pijnlijk, en das wel minder.
Maar oke, voorschotje op bevalling zullen we maar zeggen he haha..
Gelukkig dat t bij jou niks was, maar beter keertje teveel bellen/langs gaan,, dan dat t te laat is en de kleine onderweg is !

@ BeautyQueen23

Ja idd. Want hij voelde t kopje toen hij ging voelen inwendig voor de ontsluiting,, al kon hij t hoofdje dus weg duwen, teken dat ze nog niet vast erin ligt..
Maar met voelen aan de buik, in totaal wel 6x op die avond/ochtend zeiden ze allemaal pfff die ligt ergggg hoog! .. Maar daarom heb ik dus ook totaaaaaal geen lucht...
Terwijl 3wkn geleden bij de controlle t ook al voelbaar was, vanaf de buitenkant dat ze aan indalen was.. dus kan bij jou net zo goed zijn dat de kleine diep ligt EN heel hoog nog !Heeft trouwens niet altijd ermee te maken dat de ukkies erg groot zijn of zo.. ligt ook maar net aan de houding, zeiden ze ... Hopelijk heb je er snel minder last van !

BQ1986
12 April 2010, 20:35
Is het gedeelte tegen je ribben aan ook zo hard? hahah

Alsof die af en toe even zijn billen er in swiept :D

Dat je ontsluiting hebt zegt dat verder niets over je bevalling???

Bambi80
12 April 2010, 20:43
die paar centimeter zegt nog niet zoveel. zeker niet als de weeen nog niet regelmatig zijn en dus nu weer ophouden.
Ik heb bij mijn baby het idee dat ie er gewoon iedere keer weer uitschiet met zijn koppie uit mijn bekken. Soms zit zijn kontje tegen mijn ribben aan en andere keren zit ie weer laag.???

nenske_1977
12 April 2010, 20:56
]@ BeautyQueen23

Nee gelukkig maak dat niets uit, alleen oppassen met teveel inspanning..
Dat kan alles meer opwekken...Maar zegt niets over eerder bevallen ja of nee..

IK voel niets tegen me ribben aan gelukkig, tenminste denk t niet.
( ff navraag gedaan bij manlief naast me want wist niet goed waar de ribben precies zaten :oops: hahahaha.. dacht aan de achterkant.. maar dus gewoon aan de voorkant.. :? )

Maar heb een buik alsof er een 6ling inzit, dus daar genoeg ruimte,
EN was niet de slankste en veel veloverschot. dus dat heeft kleine uk gebruikt haha..
Voel ook gelukkig geen harde schoppen tegen me ribben.. wel overal in me buik, echt nog altijd een golfslagbad!! Alleen de druk van de baarmoeder ertegen is minder kwa lucht... want die zit wel nog tot bovenaan.. [/color]

@ Mariekepiek

Dat kan idd ja, wat jij voelt..
Heb dat eerder gelezen, en dat is "normaal" als de kleine nog niet vast ligt..
Dan kan de kleine zakken.. en opeens weer hup hoger komen als uk eruit wipt door t vele bewegen.. is dat niet pijnlijk trouwens ???????

Bambi80
12 April 2010, 21:00
ja daarom denk ik ook dat ik zoveel last heb.

BQ1986
12 April 2010, 22:11
Dat zou goed kunnen idd..!!

Moet donderdag weer naar de VK voor het bevallingspraatje heheh
zullen dan wel horen of die al goed is ingedaald of niet....

Sientje
13 April 2010, 06:29
Goedemorgen allemaal,
Hier een heelijk rustige nacht gehad en dus goed geslapen!
Manlief was toch wel behoorlijk bezorgd merkte ik. Dus vandaag dan toch maar even bellen met de VK, alhoewel ik morgen alweer naar de de Gyn. moet voor een ctg, maar dan kan ik het daar meteen vragen. Ben zelf niet zo snel in paniek.
Wens jullie allemaal een fijne dag!
Liefs van hier!

lonnekeleoni
13 April 2010, 06:56
Hmmm weinig nachtbrakers hier dus afgelopen nacht, nou meiden, ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben en voor de meiden die de 37 weken grens al over zijn dat ze bevallen zijn.....

Hierbij ook mijn eerste meldplicht, want vandaag ben ik precies 37 weken! Ik heb heerlijk geslapen vannacht en als het aan mij had gelegen zou ik nog steeds lekker slapen, maar vandaag worden de klossen etc bezorgd en ze rijden daar rond 8 uur weg, dus als ze doorrijden kunnen ze hier om half 9 al zijn, dan vind ik het niet zo leuk om nog in bed te liggen. Ik hoop wel dat ze vroeg komen, want dan duik ik daarna nog gewoon mijn bedje in.....

Indootje
13 April 2010, 07:42
@Nenske, zo, dat is niet niks dat je opgenomen was in het ziekenhuis. Nu maar rustig aan doen, want hij/zij moet nog een paar weekjes blijven zitten natuurlijk :-)!

@Lonnekeleoni, gefeliciteerd met je 37 weken!!!!

Hier redelijk goede nacht gehad, dus dat is fijn!
Vanavond hebben we de zwangerschapsles met partner, ben benieuwd ;-)

Indootje
13 April 2010, 07:43
Naam______________Uitgerekend op___________Geslacht__________Gokjebevaldatum____ ___Bevallen op_____Naam

Indootje
13 April 2010, 07:44
Heb even het lijstje weer erbij gehaald, was zoooo ver weg.
Volgens mij is dit de laatste versie.

Hoe weten we wie al over de 37 weken heen is en aan de meldplicht (;-)) moet voldoen?

Andrea80
13 April 2010, 07:44
Helo dames,

Hier weer even een berichtje van mij.
Probeer wel mee te lezen maar heb de fut niet om erop te reageren.
Zal wel komen om dat ik nog 2 weken moet werken en dan ook eindelijk verlof heb. :D
Over 2 weken zal het waarschijnlijk wel weer meer worden.

Ik merk dat ik nu eigenlijk alleen nog maar bezig wil zijn met de baby en niet meer met werken.
Dus dat maakt het even moeilijk deze laatste weken.

Morgen weer voor controle en groei-echo.

Vandaag 34 weken!!

Nou groetjes weer

lonnekeleoni
13 April 2010, 07:52

Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei ben bang voor 18 meiMiesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)

Als het goed i, is de tekst van de "meldplichtigen nu een andere kleur)

lonnekeleoni
13 April 2010, 07:53

Als het goed i, is de tekst van de "meldplichtigen nu een andere kleur)[/quote]

Bambi80
13 April 2010, 07:54

*P.s. geen babynieuws of hyves zetten als iemand dit zelf nog niet heeft gedaan. Hier alleen vermelden of iemand bevallen is. We laten het dan aan iemand zelf over of ze hier ook andere info bekend willen maken. (zullen we dit zinnetje onder de lijst laten staan? tenzij iemand het er niet mee eens is natuurlijk.)

De gekleurde dames zijn 37 weken of langer zwanger en hebben dus meldplicht.

Gefelicitieerd Nadine en Lonnekeleoni. Fijne mijlpaal bereikt.

Hier trouwens ook een rustige nacht gehad. Het zeurt nog steeds zo af en toe wel onderin de buik, maar dat is wel redelijk normaal.

lonnekeleoni
13 April 2010, 07:55
Haha Marieke, volgens mij hadden we hetzelfde idee op hetzelfde moment....

Bambi80
13 April 2010, 07:59
whahaha! ja!!!
en ik dacht dat ik per ongeluk op voorbeeld had geklikt en het blijkbaar blauw had gemaakt, maar dat was dus jouw berichtje.

da-silva
13 April 2010, 08:10
Hey allemaal,

Wat mis je een hoop als je een weekendje weg bent geweest zeg!! De eerste bevallingen zullen niet meer lang op zich laten wachten denk ik, jeetje wat een gerommel overal!!
Spannend hoor, vooral nu er ook al een aantal zijn met meldplicht...

Met mij gaat het goed. Ik ben aan het genieten van mijn eerste echte verlofweek. 's Ochtends besteed ik aan m'n nieuwe hobby: heb namelijk de serie prison break besteld, sooooweee wat een spannende serie! 's Middags ruim ik wat op en draai ik wat wassen enzo. Vanaf morgen ben ik van plan wat meer te gaan poetsen, maar daar heb ik nu nog geen zin in. De nestel/poets drang is bij mij nog ver te zoeken, haha!

Lichamelijk heb ik nog geen gerommel gelukkig. Babe is wel flink actief en ligt met zijn hoofdje al ver beneden. Daar heb ik wel flink last van. Gisteren kon ik na m'n middagdutje, bijna niet meer lopen van de pijn. Gelukkig zijn deze momenten niet de hele dag door.
Ik heb wel weer een nieuwe kwaal ontwikkelt naast mijn snurken sinds vorige week... vlak voordat ik in slaap val stokt mijn adem ineens waardoor ik paniekerig wakker schiet. Erg vervelend en een beetje een eng gevoel. Ik heb het opgezocht op internet en ze noemen het apneu. Zo'n 14 procent van de zwangere vrouwen krijgt hier last van. Blijkt dat extra gewicht wat je aankomt ervoor kan zorgen dat je adem tijdelijk stilvalt. (Ik ben nu 12 kilo aangekomen) Sinds gisteren heb ik mijn bed bij m'n hoofd wat omhoog gezet en dit lijkt wel goed te helpen. Ik heb in ieder geval weer veel beter geslapen.
Wie heeft hier nog meer last van?

Lieke4
13 April 2010, 08:18
Hoi meiden,

Eindelijk na een lange, lange tijd van afwezigheid weer online... :)
Hier zit de verhuizing er helemaal op. Alles staat op de vaste plek en ieder lampje etc hangt op. Wat een klus allemaal zeg, zeker als je een mannetje heb die erg onhandig is en dus voor ieder dingetje afhankelijk bent van een ander....
Maar goed, door de verhuizing wat slopend is in een zwangere situatie, geen puf en energie gehad om achter de p.c te kruipen.

Heb dan ook helaas niet alles kunnen teruglezen. Wel dat Nenske 1cm ontsluiting heeft en ik hoop voor je dat de kleine ukkepuk nog ff warm blijft zitten bij je!
Hier naast de dikke voeten en zere hielen, vermoeidheid en het vervelende maagzuur alles goed gelukkig. Vanmiddag groei-echo en bevallingsgesprek, ben zeer benieuwd allemaal.... Voel de kleine uk steeds meer en vaker bewegen dat de afgelopen weken.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat (ondanks de kwaaltjes).
Ik zal mezelf ook ff toevoegen aan het lijstje..

Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje______________Geen idee

Bente
13 April 2010, 08:28
Zo dames, wat een drukte hier!
Letterlijk en figuurlijk zelfs, behoorlijk wat gerommel al.
Hier valt het allemaal nog mee, moet idd wel vaker voor de grote boodschap naar het toilet, maar dan weet ik ook meteen waar de krampen vandaag kwamen...
verder weer eens een nachtje goed geslapen, gelukkig kan ik nu ook īs middags op de bank een dutje doen, heerlijk!
babykamer is klaar, alleen het plankje boven de commode nog ophangen, maar alles is gewassen, gestreken en ingeruimd!
vandaag is de badkamer aan de beurt, gisteren de laatste verflaag aangebracht dus vandaag kan de poets en het inruimen beginnen.
het zonnetje schijnt nu nog dus ik ga maar eens de stad in, ff op het fietsje, want ik moet wel een beetje in conditie blijven, kan niet ineens van 5 dagen per week 2x 20min fietsen, naar helemaal geen beweging meer!
het begint wel spannend te worden hoor, ik zal proberen elke dag jullie ervaringen te checken.

Unknown
13 April 2010, 08:51
Goedemorgen allemaal !

Als ik jullie zo hoor dan ben ik echt benieuwd wat mij nog te wachten staat. Ik heb afgelopen weekend 1 keer last gehad van menstruatie-achtige krampen en dat was zo weer over.
Voor de rest meer last van kortademigheid, misselijk en licht in mijn hoofd. Ook nog steeds regelmatig harde buiken, maar volgens de vk hoort dat erbijÖ
Gisteren op controle geweest en een ĎweeŽnpraatjeí gekregen. Toen begin ik het wel te beseffen dat het allemaal dichterbij komt!
Voor mijn gevoel moet ik nog zoveel doenÖ.ik heb de kleertjes gewassen en alles is zo goed als gestreken. Moet nog wel klossen huren, wiegje opmaken, koffer inpakken en geboortekaartjes bestellen.
En dat terwijl ik morgen pas 34 weken ben! (mijn uitgerekende datum is twee dagen bijgesteld waardoor ik morgen 34 weken ben)

Marieke ,vandaar dat morgen mijn verlof in gaat. Ik ben wel ziek gemeld bij het UWV en van hen moet ik dus ook 6 weken van tevoren met verlof. Ik had aan de ene kant graag tot 4 weken door willen werken, maar had het denk ik niet gered. Ik vind de halve dagen al zwaar worden en zit nu meer te suffen achter mijn computer dan dat ik serieus aan het werk ben.
Maar morgen laatste dag en dan lekker uit rusten.

Ik lees ook dat een aantal van jullie last hebben van gerommel in de onderbuik. Wat bedoelen jullie daarmee? Bewegingen van de babyís of echt ander soort gerommel.
De baby is bij mij heel erg druk nu en daar heb ik wel wat last vanÖvan de harde schoppen die ik dan krijg en voelt alsof mijn hele buik ontploft.

Nadine
13 April 2010, 08:59
@Leonie
JAA!! de 37 weken bereikt. Voelt als een officieel moment :D
Ik wil idd thuis bevallen. Het is ook een lekker gevoel dat alles klaar staat. Alsof nu mijn verlof pas echt kan beginnen.

@Nenske
Spannend hoor! Ik hoop wel dat de beeb nog even op zich laat wachten, zolang jij het nog kunt hebben natuurlijk ;)

@da-silva
Ja, ik word soms wakker omdat ik een enorme haal adem moet halen. Achteraf denk ik dat dat apneu is.
Ik slaap nu met mijn hoofd op twee kussens, maar dat is vanwege maagzuur.

Hier trouwens nog helemaal geen gerommel hoor. Ook dat indalen wil nog niet vlotten, volgens mij. Maar misschien vertellen ze me vanmiddag wat anders :?

Beebie_Wish
13 April 2010, 09:34
@ Lonnekeleoni, Nadine en Sientje; Jullie ook van harte gefeliciteeeeeeerd met de 37 weken mijlpaal ;) .

En @ Nenske, ik zal voor jullie duimen dat ze sowieso nog ff lekker 3 weekjes bij je blijft zitten doe maar rustig aan meid ;)

@ Hier, beebie heeft me eindelijk eens lekker laten uitslapen kwam om half 10 mijn bed uit en zit nu lekker in het zonnetje eigenlijk heb ik nog strijkgoed liggen maar daar heb ik momenteel nog niet de puf voor en ook de schone was van het rek te halen niet, want dan moet ik naar zolder en afgelopen weekend merkte ik dat dat wel erg zwaar werd helemaal naar zolder toe te lopen, gelukkig stond er een stoel kon ik me daar mooi even op vestigen :D . Beebie voel ik ook nog gewoon en heb soms ook wel eens het gevoel van wat Marieke ook al vertelde van dat het uit de bekken weer terug schiet en later weer laag lig, dat gevoel had ik gister heel erg.
Gistermiddag zat ik lekker in het zonnetje in de tuin waar ik zo in slaap viel, alleen de buurman begon ineens te timmeren waardoor ik weer klaar wakker was.

Geniet van de alweer mooie lenteee dag dames ;)

draakje78
13 April 2010, 10:34
ja dinsdag verspringers! waardoor er nu nog meer meldplichtigen zijn!
van harte met deze mijlpaal!

Zijn je klossen er al leoni?

en marieke dus een rustigere nacht gehad?

Hoe is het met de andere rommelende dames?

Hier zelf vandaag 35 weken, maar verder geen veranderingen

Bambi80
13 April 2010, 10:42
jaaaaaaaah, ik heb lekker geslapen vannacht. Steven en ik waren alleen allebei nog vol met adrenaline, dus konden slecht in slaap komen. Het is redelijk rustig in het buikkie.

Die slaapapneu is wel vervelend voor jullie Nadine en Da-silva. Worden jullie er niet moe van. Ik heb het zelf ook een tijdje gehad door stress, maar was niet zo erg dat ik wakker werd om een teug lucht te halen. Ik hoorde dan achteraf dat ik de hele tijd mijn adem inhield, maar dat is bij mij dus over omdat ik best lekker in mijn vel zit.

Unknown....wat fijn dat je nu met verlof bent. Kun je tenminste overdag ook eens een tukkie doen als het niet meer gaat en zelf je dag indelen naar de energie die je hebt. Zorg maar goed voor jezelf en de baby. En over rommelen...ja....wat is de definitie daarvan....Ikzelf zie het als een onrustige baarmoeder die lekker actief aan het doen is om zich voor te bereiden op de bevalling, waarbij het niet duidelijk is of het bij onrust blijft of dat de weeen doorzetten. (anderen mee eens?)

Miesje78
13 April 2010, 10:46
O, wat spannend! Er zijn er nu al die 37 weken zijn! Gefeliciteerd.
Ik heb over 2 dagen ook meldplicht, haha leuk.

@mariekepiek; fijn dat je lekker geslapen hebt. Ik slaap op zich wel ok, maar ben tussendoor regelmatig wakker.
Jij bent trouwens daarna de volgende met meldplicht! Gaat snel he!
@nenske; zo, dat is schrikken. Hopelijk blijft ze nog even zitten.
@da-silva; dat heb ik gelukkig niet, klinkt wel een beetje eng, zo benauwend. Volgens mij is ons kleintje ook best ingedaald, dus heb ik boven ook meer ruimte.
@Unknown; geniet morgen van je verlof! Ook al is het anders gelopen dan verwacht.

Hier ook nog steeds af en toe een beetje onrustig met wat kleine krampjes soms, maar niet verontrustend. Morgen moeten we weer naar de vk en dan wordt ook hb geprikt en urine nagekeken. Zal eens vragen of dat gerommel normaal is.
Zometeen ga ik de klossen halen (weet niet meer wie het zei, maar wat een service als ze gebracht worden!!) en donderdag ga ik wassen. Morgen zijn de kinderen er en zij mogen niet alle kleertjes zien die op het wasrek hangen ;)
Over 1,5 week, als mijn moeder er is gaan we lekker samen soppen, kan zij het zware werk doen en voel ik me ook niet helemaal nutteloos.

Bambi80
13 April 2010, 10:52
gefeliciteerd met je 35 weken draakje!!!!!

jij eerst nog naar de 37 weken en dan ben ik van het weekend 37 weken.
ik moet zeggen dat ik de tijd sneller vind gaan dan ik had verwacht!! Maar ik vind het ook wel erg leuk dat draakje en leoni in de buurt wonen en zoals gisteren een paar uur ziekenhuis, dan kom je ook wel de dag door. Verder beetje rondhangen en af en toe maar evne een doekje pakken om iets schoon te maken. Ik merk wel dat ik tegenwoordig een beetje smetvrezerig ben.

lonnekeleoni
13 April 2010, 11:00
Nou, hier toch inmiddesl al wel het grootste deel van de kleertjes en het beddengoed gewassen en gestreken, nu vooral nog kleertjes vanaf maat 62 (waarvan het grootste deel al wel is gewassen, maar moet het nog even strijken en nog een paar reserve lakens en hoeslakens, maar het einde is al in zicht....

Heb net even gebeld en de klossen worden hier vanmiddag pas afgeleverd, inderdaad echt een super service, dat doen ze hier sinds kort. Anders moest ik ze in de stad halen en dan moet je weer een stuk lopen en ben je weer parkeergeld kwijt, dus ik vind het ideaal...

Hier is denk ik de nesteldrang wel toegeslagen, maar het uit zich bij mij vooral in paniek. Ik vind alles opeens vies en ik wil alles tegelijk klaar hebben, maar besef me ook dat ik niet alles kan, dus moet Hugo alles in een keer doen. En iedere keer zegt hij dan dat hij het gaat doen, maar komt hij er niet aan toe, ik ben zo bang dat het zo'n zooi is en ik dan beval en de kraamhulp etc in zo'n troep terecht komen. Gisteren dus weer flink lopen janken omdat ik het weer niet zag zitten dat we alles op tijd gaan redden. Nu heeft Hugo vrijdag vrij genomen, dus kunnen we er dit weekend even flink tegenaan en dan moet het allemaal ook wel goedkomen....

@ Marieke, fijn dat je vannacht goed hebt geslapen!

@ Draakje, gefeliciteerd met je 35 weken!

draakje78
13 April 2010, 11:09
marieke en leoni beide aan de nesteldrang

heb ik gelukkig geen last van, maar ik denk ook dat het komt dat ik ook heel wat gewend ben wat betreft van me afzetten.
Ik zie nog genoeg wat gebeuren moet maar ik weet gewoon dat ik het zelf niet kan
wel fijn dat hugo dan even een dagje extra vrij neemt! dan voel je je ook wel begrepen denk ik

ik vind het trouwens ook gezellig dat marieke en leoni zo dicht hierbij wonen, afleiding door de bezoekjes is wel erg fijn en gezellig, kan niet wachten dat ik zelf ook eens bij hen kan aanbellen!

wat jou buik trouwens allemaal doet marieke heb ik geen idee van, maar ben blij dat het nu in ieder geval beter te doen is als gister.

Nadine
13 April 2010, 11:50
@Leonie en Marieke
Ik kijk ook in ťťn keer met de ogen van de kraamhulp naar ons huis (en de bende die we ervan maken :oops: ). Dus flink aan het opruimen en poetsen geweest.
We hebben door de inrichting van de babykamer boven veel minder ruimte gekregen. Dus manlief heeft een aantal spullen naar zolder gebracht...
maar natuurlijk niet alles wat ik naar boven wilde hebben :roll:
Ik heb het hem al zo vaak gevraagd (en ik vraag al niet graag om hulp) dat ik de rest toch echt zelf wil gaan versjouwen.. beetje bij beetje dan :|

Volgende week krijg ik een groei-echo. Ze kunnen niet goed inschatten of de beeb wel groot genoeg is.
Ik hoop het maar, want anders moet ik alsnog in het ziekenhuis bevallen en heb me nu toch al een beetje op thuis ingesteld.. :(

Bambi80
13 April 2010, 12:09
haha leoni en nadine....ik had ook zoiets van wat nou als we gaan bevallen en de kraamzorg komt. Er liggen overal troepjes, zoals was die even opgeruimd moet worden en dan vind ik alles niet schoon genoeg enzo. Wil het eigenlijk elke dag perfect achterlaten bij het naar bed gaan, maar ja....dan moet mariekje en haar partner ook trouwens wel even veranderen. Zo netjes zijn we helemaal niet, maar nu!!!!!!!!!!!WAAAAAAAAAAAAAAAAAH! haha!
Zo maar even het toilet schrobben en het bed opnieuw opmaken. Ben ook met wat wasjes bezig en wil eigelijk ook nog boodschapjes doen.

Had je al eerder een groeiecho gehad nadine?

lonnekeleoni
13 April 2010, 12:15
Wel spannend Nadine die groei echo, hoop maar voor je dat het allemaal goed is en dat je lekker thuis mag bevallen.

Hier zijn net de klossen, de po en een ruggensteun bezorgd...Lijkt me wel heel raar hoor als het bed op klossen staat...

Nadine
13 April 2010, 12:28
Had je al eerder een groeiecho gehad nadine?

Nee, nog niet. Ik kijk er ook wel een beetje naar uit om de beeb weer te zien. De vorige echo is 17 weken geleden.

leonec
13 April 2010, 13:20
hier altijd last van nesteldrang :shock: hier worden de klossen ook aan huis gebracht ,kosteloos....

vanmiddag weer controle....

draakje78
13 April 2010, 17:22
wel een beetje spannende groei echo dus voor jou nadine, mn duimen draaien dat je beeb groot genoeg is om toch thuis te bevallen.

Leonec hoe was de controle?

ow ja ruggensteun moet ik wel nog halen, maar dat schijnt weer niet bij elk matras te kunnen? iemand idee daarvan?

cassie247
13 April 2010, 17:44
Hallo Dames,
net terug van het ziekenhuis. Heb weer een groei echo gehad en aan de ctg gelegen, en alles is goed! Onze flinke meneer weegt nu 3000 gram! Geboorte klaar dus! De gyn had de 4-D echo aangezet voor zijn gezichtje want hij wilde laten zien hoe bol zijn wangentjes waren Haha, het is echt een boltoet! HIj was goed bezig met indalen , maar nog niet helemaal klaar. Ik ben wel een beetje in de war want volgens de assistent en de gyn ben ik 36 wkn.....hoe kom ik dan zelf op 34.5? VOlgende keer maar even doorvragen dan. Er is nu afgesproken dat als hij ingedaald is met 37,5 weken dat ik dan ingeleid wordt, mocht hij met 38-39 weken nog niet ingedaald zijn wordt het een keizersnee dus ik hoop dat ie snel zijn best gaat doen! Maar goed hij heeft nog eventjes! Ik zal eens even bij gaan lezen, wilde eerst even een update plaatsen. LIefs!

Bambi80
13 April 2010, 18:17
misschien heb je vanaf ovulatie gerekend en niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie???? Fijn dat je niet zolang hoeft door te lopen, maar dan komt de bevalling wel heel dicht in de buurt ineens. Nu je ook nog eens verder bent dan je gedacht had.

Miesje78
13 April 2010, 18:19
Haha, wat zijn wij allemaal erg!!! Ik wil ook alles het liefst NU netjes en opgeruimd hebben, maar ja, dat gaat niet... En mijn man doet ook al zoveel.
Inderdaad maar een beetje loslaten (en hopen dat ze nog niet komt tot mijn moeder er is..).
De klossen en po staan in de slaapkamer, maar nog niet op hun plek hoor, dan doen we donderdag wel.
Ik ga donderdag ook beginnen met babyspulletjes wassen, maar denk niet dat ik alles ga strijken hoor, daar heb ik zo'n hekel aan :oops:

Fijn dat alles goed was Cassie!
En succes met de echo Nadine!

lonnekeleoni
13 April 2010, 18:32
Haha was net bij mijn ouders en die gaan dit weekend een weekendje weg, dus mijn moeder heeft me even op het hart gedrukt dat ik de kleine dit weekend nog maar even moet laten zitten :D

EsRe
13 April 2010, 19:06
Hallo Dames,

Zo af en toe lees ik met jullie mee om te kijken hoe het met jullie gaat. Het is wel grappig om te lezen dat jullie weer hele andere kwaaltjes en gedachten en onzekerheden hebben dan ik heb op dit moment. Gelukkig heb ik nog een paar maandjes te gaan, en dan denk ik dat ik jullie verhalen wel ga herkennen :) .

Ik wens jullie in ieder geval allemaal heel veel succes en plezier met de laatste loodjes, mogen jullie allemaal maar een goede bevalling :lol: hebben en strakjes een gaaf kindje in jullie armen sluiten!

Groetjes EsRe

Nadine
13 April 2010, 20:12
Leuk hŤ Esre, om hier een kijkje in de toekomst te nemen ;)

Ik heb de spullen naar solder versjouwd.. Poeh! Maar de bovenverdieping is tenminste weer begaanbaar :P
Heb ook vast een bedzeiltje onder de lakens van ons bed gelegd: De vliezen mogen vannacht al breken :lol:

BQ1986
13 April 2010, 21:01
Wat apart Cassie! Maar net wat marieke zegt misschien vanaf je ovulatie gerekend of ligt je kindje gewoon zo ver op schema?

Spannend Nadine, ben benieuwd! Geniet er van!
En wat betreft die vliezen.. tja kan geen kwaad als het gebeurd :D hahaha

Hier vandaag de 1e kijkers gehad voor ons appartement dus ook aan het soppen geweest de afgelopen dagen.
Opzich ben ik altijd wel van het opruimen dus wat dat betreft is er niets anders :D hahaha

Morgen maar eens mijn tas in gaan pakken :D Dan staat die maar vast.

BQ1986
13 April 2010, 21:33
Drukkend gevoel op de vagina is dat ook van het indalen?

Heb tot nu toe steeds steken onder in mijn buik gehad maar vandaag al een aantal keer een drukkend gevoel op mijn vagina.. alsof er iets tegen aan duwt 8-)

cassie247
13 April 2010, 22:06
Vanaf mijn laatste menstruatie ben ik nu 35 wkn en 3 dagen, en daar ging ik in het begin vannuit omdat ik heel regelmatig was, maar tijdens een echo zeiden ze dat ik een week minder was, dus heb ik dat maar aangehouden. Maar dan zou hij 3 weken voorliggen en lijkt me de eerste datum realistischer! Ach ja een weekje erbij daar klaag ik niet om! Betekend dat ik in 2,5 week al mama kan zijn..yaaaay! en uiterlijk 3,5 week, wow dat is een eng idee!
Gelukkig is alles voor de kleine klaar en ga ik me voor de rest bezig houden met poetsen en dergelijke, zo te horen is dat bij jullie ook vollop aan de gang! Mijn vriend vond het net iets te ver gaan dat ik alle gordijnen opnieuw ga strijjken ( net gewassen) maar ja zoals jullie weten kun je je in je zwangerschap nogal obsessief gedragen en die neiging had ik al haha
@ Nadine, hoop dat je groei echo goed is! Maar dat zal wel, snap heel goed dat je lekker thuis wil bevallen!

Bambi80
13 April 2010, 22:28
cassie: stelregel is dat ze uitgaan van je menstruatiedatum dus dan zou je nu 36 weken en nog wat dagen zijn. Mocht in de eerste 12 weken blijken dat hier meer dan een week verschil inzit qua groei, dan passen ze de datum aan aan de termijnecho. Daarna niet meer. Als daarna blijkt dat je qua groei overeenkomt met een bepaalde zwangerschapsduur, dan heeft dat te maken met hoe je kindje zich ontwikkeld. De eerste 12 weken is dat namelijk bij alle zwangeren nog hetzelfde.

Nadine: succes morgen met de echo!

leonec
14 April 2010, 07:12
cassie247 ohhh het komt voor jou ook dichtbij nu...spannned hoor....

hier gister controle gehad, zei de verloskundige dat ik overdag minder leven voel...daarom doorgestuurdt voor ctg en echo...

zag er allemaal pima uit gelukkig..... :D kleintje is al een stukje ingedaald...

Bambi80
14 April 2010, 07:23
Drukkend gevoel op de vagina is dat ook van het indalen?

Heb tot nu toe steeds steken onder in mijn buik gehad maar vandaag al een aantal keer een drukkend gevoel op mijn vagina.. alsof er iets tegen aan duwt 8-)

ja heb ik ook. Meestal vlak nadat ik last van mijn onderbuik heb gehad. Dan is de druk daar groter. Ik denk nu dat de baby weer wat lager zit bij mij, want heb er nu wat meer last van weer.

Bambi80
14 April 2010, 07:25
jijzelf voelde minder leven leonec??? Gelukkig is alles goed!!

Bambi80
14 April 2010, 07:28
hier trouwens de uitslag van de kat binnen. Het is echt ontstekingmateriaal wat weggehaald is. Achteraf vraag ik me dan af waarom ik haar moest laten opereren. Ookal sloeg de antibiotica niet aan. Maar ja..heb ook op internet gelezen dat onstekingsmateriaal kanker kan worden, dus (bij een kat dan)...

Bente
14 April 2010, 07:33
Zo er wordt weer flink geschreven hier, elke ochtend heb ik weer flink wat bij te lezen.
Ff vraagje, wat moet ik precies in mijn ziekenhuis-tas stoppen, ik heb hier een tijdje geleden lijstjes zien langskomen, maar die kan ik nu natuurlijk niet meer terugvinden...
af en toe bekruipt me het gevoel van: 'stel je voor dat de bevalling NU begint' dan moet ik ineens toch nog vanalles............

Bambi80
14 April 2010, 07:45
ja ik had dat lijstje ook al gezocht maar kon het niet meer vinden.
Maar ik zal even neerzetten wat ik nu heb ingepakt en wat ook in het boekje van het ziekenhuis stond.
1 voedingsbh
paar onderbroeken (ook voor je partner)
paar (dikke) sokken (ook voor je partner)
badslippers (ook voor je partner)
broek
shirt
borstcompressen
toiletartikelen voor jezelf en je partner
pyjama (ook voor je partner)
oude pyjama om in te bevallen
rompers 3x
kleding voor baby 3x maat 56
kleding voor baby 2x maat 50
mutsje voor baby
slofjes voor baby
sokken voor baby
vestje of jasje voor baby
dekentje voor baby
maxicosi
evt. speentje
fototoestel
extra batterij fototoestel
oplader fototoestel
telefoon
telefoonopladers
parkeergeld
dextro energy
appelsap voor mij
cola voor mijn vriend
snelle jelles en liga evergreen
muziekje
iets simpels te lezen
verzekerinspasje
identiteitsbewijs
1 euro voor een rolstoel
hydrofiele luier

Indootje
14 April 2010, 07:48
Die slaapapneu lijkt me heel vervelend :-( Gelukkig heb ik daar geen last van....

Draakje, leuk dat je voorbij de 35 weken bent! Ik moet nog een paar daagjes...

Ik merk echt dat de vermoeidheid door het vele werken er nu uitkomt. Gisteren weer in de middag 2 uur geslapen!!

Gisteren pufclub gehad met partner. Was eigenlijk meer gewoon een informatieve avond, hebben niet bewust met z'n allen gepuft ofzo. Dus prima. Maar meneer zei dat hij het allemaal al wist. Nou, dan leest hij stiekem toch heel veel in mijn boeken en op internet ;)

Indootje
14 April 2010, 07:50
Wat fijn als die klossen trouwens thuis afgeleverd worden? Ik moet ze gewoon gaan ophalen, volgens mij...

Oh ja, straks komt de kraamzorg bij ons langs. Ben benieuwd!
Maarreh, moet ik het huis helemaal aan kant hebben dan???? HELP!

Indootje
14 April 2010, 07:57
@Nadine, veel plezier bij de groeiecho!

@Cassie, fijn dat alles goed was en dat je verder bent dan je denkt :-)

@BQ, ik denk inderdaad dat het door het indalen komt dat drukkende gevoel hoor.

@Leonec, gelukkig was alles goed. Erg prettig dat je bij twijfel gewoon direct een CTG en echo krijgt, he! En dat 'ie al een beetje is ingedaald natuurlijk :-)

Ik las trouwens ergens dat ze adviseren om 2 mutsjes mee te nemen. Omdat de eerste meestal snel doorweekt is en je dan weer een droge, schone op kunt zetten....

Beebie_Wish
14 April 2010, 08:22
Hi dames,

Zo wat een zware/onrustige nacht heb ik toch achter de rug ik heb zoīn gevoel dat beebie zich niet al te lang laat wachten want had vannacht toch flinke pijnscheuten en krampen en nu ook nog wel steeds een beetje maar niet zo erg als vannacht lopen gaat ontzettend moeilijk door die pijn met krampen in de buik, wilde eigenlijk vandaag heerlijk naar mijn paard toe gaan maar als ik me zo voel vandaag met zoveel pijn denk ik niet dat ik het risico zal gaan nemen achteraf baal ik dan wel weer heel erg maar ik wil ook mezelf graag heel houden en natuurlijk de auto ook, natuurlijk pak ik wel ff de auto om wat boodschapjes te doen dat is allemaal goed om de hoek.
Hopelijk zakt het vandaag nog en anders toch maar even een belletje plegen naar het zknh en anders ga ik het vrijdagochtend even melden bij mijn controle.
Het lukt me ook niet om erg lang achter mekaar te blijven zitten want dan gaat het ook gepaard met pijnscheuten en krampen en moet ik ook echt even liggen.

En @ marieke, dank je wel dat je dat lijstje er weer even bij gehaald hebt heldert bij mij weer aantal dingen naar boven die ik nog/weer vergeten was :oops: .

da-silva
14 April 2010, 08:46
Wat een uitgebreid lijstje marieke...
Ik heb een voorbeeldlijstje van de cursus 'samen bevallen' en daar staat de helft maar op. Bijvoorbeeld dat ik maar 2 setjes kleding mee hoef te nemen ipv 5.
Borstcompressen en hydrofiele luiers stonden er bij mij ook niet op, maar dat lijkt me wel een goeie... ik ga ze meteen in m'n koffertje stoppen.

lonnekeleoni
14 April 2010, 09:02
Goedemorgen dames,

Hier weer heerlijk geslapen en net pas wakker geworden. Heb weer een heerlijk rustige nacht gehad.

Gisteren de laatste cursus samen bevallen gehad, dat was wel raar hoor, nu komen we alleen na de bevalling nog een keer samen....

Groetjes Leoni

Nadine
14 April 2010, 09:26
Goedemorgen allemaal!

@BQ
ik voel ook soms een wisselend drukkend gevoel tegen vagina/blaas. Dat zijn de bewegingen van het hoofdje, omdat het idd al iets lager ligt. Het hoeft nog niet te betekenen dat het al helemaal ingedaald is.

Spannend beebie-wish! Bij ongerustheid mag je ook bellen, toch? Gewoon doen ;)

Over de ziekenhuistas: Als je in principe thuis bevalt, hoeft er echt niet zoveel in. Hydrofiele luiers moet je bijvoorbeeld ook al klaarleggen voor de thuisbevalling, dan zou je van bijna alles 2 X zoveel moeten hebben en dat hoeft nou ook weer niet. Bovendien moeten ze hydrofiele luiers ook in het ziekenhuis ook hebben.

Hier:
ik denk dat ik niet meer naar de zwangerschapsgym ga. Ik vind het niet zoveel meer toevoegen en ken de oefeningen onderhand. Het contact met de andere zwangeren is steeds heel kort, dus daarvoor hoef ik ook niet te gaan.

Nadine
14 April 2010, 09:29
@leonec
Fijn dat alles goed is met de beeb! Ben je tenminste weer gerustgesteld ;)

@Indootje
Je hoeft echt niet alles piekfijn in orde te hebben thuis. Bij ons bleef de kraamzorg beneden aan tafel zitten (en ik had boven nog zo opgeruimd :lol: ) Maar ze zullen echt niet zeggen: wat is het hier een bende! Ze begrijpen ook wel dat je in dit stadium niet alles meer kunt aanpakken.

Jenny89
14 April 2010, 10:21
@leonec
Fijn dat alles goed is met de beeb! Ben je tenminste weer gerustgesteld ;)

@Indootje
Je hoeft echt niet alles piekfijn in orde te hebben thuis. Bij ons bleef de kraamzorg beneden aan tafel zitten (en ik had boven nog zo opgeruimd :lol: ) Maar ze zullen echt niet zeggen: wat is het hier een bende! Ze begrijpen ook wel dat je in dit stadium niet alles meer kunt aanpakken.

Hoe was het bij de groeiecho Nadine? :)

BQ1986
14 April 2010, 11:02
Vinden jullie het zoiezo niet moeilijk om te bepalen welke kleertjes er mee gaan na het ziekenhuis? 2 a 3 stelletjes zijn idd genoeg.. die 5 is denk ik meer als je langer moet blijven maar daar gaan we niet vanuit en dan is het zo gehaald :)

Maar ik merk nu met het wassen/strijken dat het zooooooooo verschilt in maten... ik heb kleding maat 62 die net zo groot zijn als 56.. of andersom natuurlijk weet dus niet of die 62 dan klein valt of die 56 groot :P
Lastig lastig!!! :D

Drukkend gevoel heeft de hele nacht geduurd pfff.. gelukkig wel redelijk doorheen kunnen slapen!

Heb ontdekt dat als ik op mijn rechterzij lig, ik last krijg van maagzuur en de kleine protesteerd.. op de linkerzij niets aan de hand, best raar! :D hahaha

Morgen weer naar de VK dus dan zullen we het weten of de kleine man is ingedaald, hij is al een paar weken onderweg dus dat zal vast wel goed zitten! :)

Ja nadine, hoe was de echo???

Ga nu de kraamzorg maar eens bellen, nog niet gebeld!!!!!

BQ1986
14 April 2010, 11:05
Schijnt heel normaal te zijn dat ze pas vanaf week 36 bellen voor een afspraak, best laat... maar goed vind het prima :D

lonnekeleoni
14 April 2010, 11:19
BQ dat is inderdaad laat zeg, ik probeerde het bezoek na week 34 in te plannen omdat ik dan toch met verlof was en dan niet speciaal vrij hoefde te nemen, maar dit vonden ze te laat, dus ik moest toch vrij nemen. Raar dat dat zoveel kan verschillen per organisatie...

Bambi80
14 April 2010, 11:25
hehe!!! ik wist gewoon niet goed wat mee te nemen aan kleertjes dus alles waar ik uit kon kiezen maar in de tas gestopt.

Dat praatje van de kraamzorg had wat mij betreft best later gekunt, want stelde niet veel voor. Maar met 34 weken lijkt me wel handig ja.

ik heb morgen een afspraak bij de gyn. ben benieuwd.

volgens de moeder van mijn schoonzusje duurt het bij mij nog 2 weken nu, omdat ik al zo aan het rommelen was. Die woont in chili en had als functie iets wat tussen een verloskundige en gynacoloog in zit. Op internet lees ik alleen dat het niets zegt. Ik hoop eigenlijk wel dat ze gelijk heeft.

Sientje
14 April 2010, 11:39
Zo wat druk hier alweer zeg!
Kom me even melden....ben vanmorgen naar de gyn. geweest voor mijn wekelijkse ctg. Die lukte niet. Kindje was zo druk aan het bewegen dat de assistente het na een uur (gelukkig) opgaf. Gyn erbij gehaald die geprobeerd,lukte ook niet toen via de echo naar het hartje geluisterd en gekeken. maar ook daar te veel beweging en dus geen geod esultaat :roll:
Heb gezegd dta ik zondagnacht echt behoolijke weeŽn heb gehad in combinatie met voor weeŽn. Hij heeft het vruchtwatergehalte bekeken. En inwendig gevoeld naar d ebaarmoedermond...mensekinderen wat deed dat zeer. De mond is een beetje geopend maar nog niet verstreken. De weeŽn zijn toch waarschijnlijk indalingsweeŽn geweest. Volgens hem zal het niet heel lang meer gaan duren, maar ja iedereen is anders dus hij kon geen garantie geven,haha.
Hier ook heel erg last van drukken en steken, en ook bukken enzo gaat niet meer zonder pijn.....
Laat maar komen nu hoor!!!!!! :lol:

Nadine
14 April 2010, 12:30
@BQ
haha, op mijn linker zij heb ik ook minder last van maagzuur..
Ben benieuwd of je kindje al is ingedaald ;)

@Jenny, Marieke en BQ
Ik heb de groei-echo pas volgende week, maar lief dat je het vraagt ;)
Ik kan mijn onderschrift deze week niet veranderen, omdat die ticker met die lap tekst te hoog is.

Indootje
14 April 2010, 12:43
Maar ik merk nu met het wassen/strijken dat het zooooooooo verschilt in maten... ik heb kleding maat 62 die net zo groot zijn als 56.. of andersom natuurlijk weet dus niet of die 62 dan klein valt of die 56 groot :P
Lastig lastig!!! :D

Heb ontdekt dat als ik op mijn rechterzij lig, ik last krijg van maagzuur en de kleine protesteerd.. op de linkerzij niets aan de hand, best raar! :D hahaha

Dat viel mij ook al op dat de maten soms zo verschillen afhankelijk van het merk...

Haha, ik heb precies hetzelfde hoor. Doordat hij met zijn voeten aan de rechterkant ligt kan ik niet meer op mijn rechterzij slapen, want dan krijgt ik schoppen :-D
Heb alleen soms dat mijn linkerzij zo'n pijn gaat doen en gaat tintelen/slapen doordat je daar constant op ligt op een nacht.
Nou ja, voor een goed doel zullen we maar zeggen ;-)

Indootje
14 April 2010, 12:47
Wat maf dat het per instelling zo verschilt. Bij mij zeiden ze juist: we doen het wel als je met verlof bent dan is het niet zo'n gedoe met het werk.
Maar ik vind vanaf 36 weken wel een beetje aan de late kant.

Nou, ze is dus net geweest. Aardige mevrouw en heel duidelijk was ze. En ze lette inderdaad niet er op of ik alle stofjes wel had opgeruimd. Nu ziet het er hier meestal wel aardig uit, maar die katten zijn aan het verharen, dus na het stofzuigen zie je alweer de haren overal.
Ben weer een stukje wijzer geworden, dus wel nuttig :-)

@Sientje, lekker verhaal dat het niet lukte. Gewoon goed in de gaten houden en naar je gevoel luisteren hoor. Als je twijfelt of er is iets, gewoon bellen!

BQ1986
14 April 2010, 14:37
Hoe vermaken jullie je in je verlof hahaha ben niet zo goed in niets doen, merk ik :o

Indootje
14 April 2010, 14:44
haha, nou, ik heb nog genoeg te doen hoor, dus ik verveel me niet :-)

Oh ja, ik belde net de thuiszorgwinkel en hier komen ze het ook gewoon bezorgen die klossen enzo. Dus ze komen morgen al. Echt super relaxed :-D!!!

lonnekeleoni
14 April 2010, 14:44
Ik heb er ook heel erg last van BQ, ik probeer de hele mahjong top 10 van de hyves van Marieke te behalen, was me gelukt, maar nu staat zij er zelf weer in grrr....

Nee, afgelopen dagen ben ik wel druk geweest met wassen enz. maar ik moet ook toegeven dat ik me de helft van de tijd echt kapot verveel...

Ga nu ff boodschapjes doen, ben ik er in ieder geval weer even uit geweest, morgen denk ik maar even naar mijn moeder en vrijdag is Hugo lekker vrij en gaan we opruimen. Gelukkig is er vanavond ook weer zwangerschapszwemmen, dan ben ik ook nog even onder de mensen vandaag.

Ik probeer eigenlijk iedere dag wel iets in te plannen, zodat ik in ieder geval nog mensen zie...

BQ1986
14 April 2010, 14:50
Ja lonnekeleoni, dat ben ik ook van plan.
En ga komende week gewoon veel tegen mijn buik praten haahahahah laat hem maar komen volgende week :)
Ben er aan toe!

draakje78
14 April 2010, 15:23
ik las over goede nachten en goede controles
ook een moeilijkere controle door een zeer beweeglijk kind da's dan weer wat minder

ik ben in mn hoofd ziekenhuistas wel aan het inpakken maar in het echt is het er nog niet van gekomen

ik ben natuurlijk al gewend om veel thuis te zitten dus weet in dat opzicht wel mezelf aardig bezig te houden
ben vooral kaarten aan het maken of ga er met de hond op uit waardoor je ook weer onder de mensen komt
nu kan ik niet zo lang opblijven dus dat scheelt voor nu ook wel

leoni koffie staat klaar he dat weet je!

ow ja ik was even de afspraken van de gyn aan het overschrijven in de agenda, ik moet nu al elke week komen, bleek dat ze een week hadden overgeslagen, maar dan is mn eigen gyn er niet, dus dan eens een ander gezicht want heb nu alsnog voor die week een afspraak staan!

lonnekeleoni
14 April 2010, 17:29
Haha, het bed staat op klossen, ik moet nu denk ik springen om mijn bed in te komen, is wel erg hoog nu!

Ook minder nieuws, want ik ben bang dat de wasmachine kapot is, hij wil niet meer centrifugeren....ik hoop dat ik een verkeerd knopje heb ingedrukt, maar ik weet het niet, moet het boekje er maar even bij gaan zoeken...

@ Draakje, thanks voor je aanbod, daar kom ik binnenkort weer gebruik van maken!

Vanavond lekker zwemmen en morgen zwemmen met een vriendin en dan wordt het een schoonmaakweekend (Hugo is vrijdag lekker vrij), zodat alles schoon is en de kleine echt kan komen!

BQ1986
14 April 2010, 17:39
Jullie nog to do lijstjes??? :D Vraag me af of ik alles nu gedaan en geregeld heb...

draakje78
14 April 2010, 18:15
oei ik hoop ook dat je een knopje verkeerd hebt ingedrukt leoni
en anders neem je de was maar mee als je op de koffie komt!

hier niet echt een to do lijstje eigenlijk, ik ben nu vooral op de box aan het wachten die ik krijg van mn schoonzusje

BQ1986
14 April 2010, 18:38
Hoe voel je je verder draakje?

draakje78
14 April 2010, 18:40
mwah het gaat, ben het zwanger zijn gelukkig nog niet beu hoor, als ik die kleine voel schijnen mn ogen meteen weer te stralen
het slangetje blijft gewoon vreselijk irriteren en kan dus nog steeds weinig echt op zijn, mn been vind al die rust ook niet zo heel prettig en mn heupen en rug het liggen weer niet dus het is zoeken hoe ik het lekkerst hang/lig/zit
maar goed de tijd gaat hard, nog even doorzetten

lief dat je het vraagt

BQ1986
14 April 2010, 19:31
Ja op een gegeven moment kan je geen kant meer op natuurlijk, echt vervelend!

Moet je wel gewoon doorlopen tot de 40 weken of heb je kans dat het eerder ingeleid/gehaald word?

Lig je veel op bed? Of kun je nog wel een beetje uit de voeten?

draakje78
14 April 2010, 20:10
ik lig heel veel op bed, gelukkig hadden we al of nog een bed beneden staan
eigenlijk ben ik een half uurtje per dag de hond uit laten buiten en mn huisarts en gyn bezoekjes buiten
de rest van de dag hang, zit of lig ik op bed, zelfs mn werk doe ik vanuit bed op de laptop!

BQ1986
14 April 2010, 20:54
Pff wat zal dat zwaar zijn zeg! Net wat je zegt, je hele lichaam geeft het op een gegeven moment gewoon op.

Knap dat je het allemaal nog zo positief ziet en kan genieten van je zwangerschap!
Nog een paar weekjes :)

BQ1986
14 April 2010, 21:56
Hebben er mensen lijstjes gemaakt met wat er moet gebeuren tijdens en na de bevalling?

Bambi80
14 April 2010, 22:05
nee heb ik niet BQ. wat moet ik me er soweiso bij voorstelen??

Bente
15 April 2010, 07:32
een lijst voor na de bevalling?
je bedoelt lijstje met telefoonnrs van iedereen die je wil bellen?
het aangeven bij de gemeente, het regelen van de geboortekaartjes ed?
ik heb van mijn VK een beduidend korter lijstje meegkregen om in mn ziekenhuis-tas te stoppen:
1 pyama
2 t-shirts
2 paar sokken
ondergoed
ochtendjas
toiletartikelen
de zwangerschapskaart
ponskaartje
fototoestel
lijstje met telefoonnummers
voor de baby
rompertje, pakje, jasje, dekentje....

that's all.
ook kon ik wel de klossen al huis halen, maar hoefde ze niet onder het bed te zetten, voor haar hoefde het zowiezo niet en ze zei misschien krijg je een kleine kraamhulp en hoeft zij het ook niet, haha, dus wel in huis halen voor het geval er een wat grotere kraamhulp komt dan maar..

dames fijne donderdag!

am
15 April 2010, 07:44
mss handig om ook in de tas te stoppen, een flesje water, het handigst met spuitdopje zodat je vriend/man tijdens het puffen wat water in je droge mond kan gieten. Labello kon ik ook niet zonder! en elastiekjes zijn ook handig als je lang haar hebt, of een stoffen haarband!

Na de bevalling idd
- kraamzorg bellen
- geboortekaartjes
- verzekering bellen
- aangifte doen
- eventueel bij samenwonen gezag aanvragen
- lekker genieten van je kraambed!!!

Bambi80
15 April 2010, 08:03
oeeeeee even het tel.nr. van de kraamzorg in de phone zetten. Da's een goeie. Die andere dingen zal ik even duidelijk zichtbaar klaarleggen voor mijn vriend, zodat als ie thuis is niet zo hoeft te zoeken.
Iets voor mijn haar had ik wel. Maar denk dat ik nog een haarband haal inderdaad.

Bambi80
15 April 2010, 08:12
volgens mij is het ook wel handig om het kraamzorgdossier mee te nemen (als je dat hebt). Daar staan namelijk ook lijsten in om in te vullen over hoe de bevalling is gelopen.

draakje78
15 April 2010, 08:18
of bedoel je meer een bevallingsplan BQ?

Daarop kan je je wensen schrijven voor tijdens de bevalling. Ik heb er wel 1
waarop onder andere staat: mocht iemand aan mn rechterbeen voet moeten komen dat alleen ik of mn lief mogen doen
indien mogelijk ik op een baarkruk of ander zittende positie wil bevallen, liefst niet met benen in beugel
ik graag na de bevalling kindje snel wil aanleggen en indien nodig daarna ook meteen mijn eigen medicatie weer mag gebruiken

maar je kan er ook bijvoorbeeld ook in zetten dat bij een ks bijvoorbeeld je man/vriend ten alle tijden met de baby mee gaat
of wie je bij de bevalling wil hebben of juist niet, of je wel of geen pijnbestrijding etc.

Dit plan komt dan voor in je dossier en bij een bevalling behoort een ieder deze dan te lezen,
let wel het zijn wensen en geen eisen! er zal natuurlijk geprobeerd worden rekening mee te houden maar ja soms zijn er dingen die anders lopen!

draakje78
15 April 2010, 08:19
marieke jij hebt toch controle vandaag?

heb je nog veel last van (nachtelijke) krampen gehad? ben benieuwd hoe je controle is! succes

Bambi80
15 April 2010, 08:28
een geboorteplan heb ik niet. Heb wel tegen steef gezegd dat ie moet opletten of ze in het ziekenhuis wel duidelijk zijn in hun communicatie zodat ik weet waar ze mee bezig zijn. Verder heb ik geen ervaring met bevallen dus weet ik ook niet hoe ik het graag anders zou willen.
Ik heb vanmiddag 4 uur controle inderdaad.
Ik had gisteravond kramp, vannacht 1 x heel even en vanochtend ook. Maar niet extreem. Dit waren denk ik wel harde buiken of indalen. Zondag zater er volgens mij echte weeen bij. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ik al die pijn voor niets had. Zo jammer dat het daarbinnen niets schijnt te hebben gedaan!!!

lonnekeleoni
15 April 2010, 08:44
Goedemorgen,

Nou, ik ben weer wakker! Vannacht een aantal keer bijna uit bed gevallen omdat ik even niet meer aan het hoge bed had gedacht bij het naar de wc gaan, maar gelukkig niet helemaal gevallen. Het is wel echt hoog hoor, moet echt op mijn tenen gaan staan om er in te komen....

Ik heb trouwens enorm veel last van mijn blaas, denk niet dat het weer een ontsteking is, maar als hij vol is doet het enorm veel pijn en voel ik allemaal steken, heeft iemand anders dit ook/hoort dit erbij of zou ik beter mijn huisarts even kunnen bellen hierover?

@ Draakje: Werken in bed? Zou je niet gewoon lekker stoppen met werken?

am
15 April 2010, 08:44
volgens mij is het ook wel handig om het kraamzorgdossier mee te nemen (als je dat hebt). Daar staan namelijk ook lijsten in om in te vullen over hoe de bevalling is gelopen.

Ja, is ook een goede, was ik vergeten, heb er nu spijt van...

draakje78
15 April 2010, 08:52
ik baal nog steeds met je mee hoor marieke!

ik dacht trouwens ook niet een plan te hoeven schrijven, maar ja richting mn been moest dat dus wel
nou ja dan maar meteen alles invullen!

Leoni, ik ben de laatste dingetjes aan het afronden en dan ga ik lekker stoppen, dinsdag officieel echt laatste keer!, nu dus nog max 5 uur dat hou ik nog wel vol!
doet je wasmachine het inmiddels alweer? en pas je op met je bed!

lonnekeleoni
15 April 2010, 09:08
Oh ja, wasmachine doet het gelukkig weer. Hugo had even de stekker eruit gehaal waardoor de instellingen waarschijnlijk weer goed stonden, dus ik kan weer aan de slag...

lonnekeleoni
15 April 2010, 09:09
Hey, ik ben trouwens geen kletskous meer, maar ben een spammer geworden haha...

Andrea80
15 April 2010, 09:15
Dames, dames,

wat een drukte hier!!!

Ik kan het echt niet allemaal volgen!

Gisteren voor Controle geweest en voor groei-echo.

Alles was goed, alleen doet mijn bloeddruk een beetje vreemd.
Links gemeten was hij hoog, rechts gemeten was hij normaal.

VK maakt zich niet zo'n zorgen aangezien mijn urine schoon is en ik geen klachten heb.
Ze heeft wel gezegd dat als ik hoofdpijn klachten krijg ik hun meteen moet bellen.

Heb gisteren met mijn moeder het eerste babywasje gedaan.
Had eigenlijk willen wachten tot in mijn verlof.
Maar we waren toch samen vrij gisteren, dus toch maar begonnen.

Nou ik ga nog weer even werken.
groetjes Andrea

Bambi80
15 April 2010, 09:49
geen idee leoni de spammer....van die steken bij volle blaas. Heb die klachten wel eens afzonderlijk van elkaar. De laatste dagen regelmatig steken in mijn doos. Misschien even vragen of je moet testen op blaasontsteking.

Draakje....snap bij jou dat het wel handig is zo'n geboorteplan. Want je wil niet extra pijn lijden door anderen aan je been te laten komen.

Andrea...meestal is het bij zwangeren toch andersom rechts laag, links hoog? Wat noem je hoog eigenlijk? en hoe zwaar word de baby dan nu geschat?

Andrea80
15 April 2010, 10:19
@mariekepiek:

was ook links hoog en rechts laag misschien had ik dat fout gezet?

Gewicht heeft ze niet gezegd. Zat gewoon op het gemiddelde voor 34w1d volgens haar.

groetjes

Miesje78
15 April 2010, 11:26
Zo, druk hier weer.
Leuk om te lezen dat we er allemaal zo mee bezig zijn!
En ik verveel me niet hoor, zo lekker thuis!
Ik heb net de box in elkaar gezet, schoongemaakt en ingericht. En natuurlijk de was, maar goed dat doet de machine gelukkig zelf, als je de juiste knopjes gebruikt ;) . Grapje! Ik zou er niet aan moeten denken dat ie er nu mee op zou houden hoor! Pff, kan me je stress voorstellen en gelukkig doet ie het weer.

Gisteren zijn we weer op controle geweest en alles was goed. Die kleine is ook ingedaald, en ja, dat heb ik de laatste tijd ook gevoeld. Net als die steken af en toe, jee, weet niet eens hoe ik moet zitten dan!!
Maar deze vk was minder leuk. Beetje onzeker, jong grietje. Hopelijk een invaller, want deze wil ik echt niet aan mijn bed!!
Mag je iemand eigenlijk wel wegsturen?? Ik heb in deze echt geen vertrouwen en moet er niet aan denken dat zij mijn bevalling moet doen hoor.
Gelukkig had mijn man hetzelfde, dus het lag niet alleen aan mijn hormonen...

Ik ben ook bezig met mijn tas klaarzetten enzo, maar heb er ook niet zo heel veel in. Ik ga er vanuit dat ik maar even hoef te blijven en als dat niet zo is, is het zo gehaald.
Vandaag gaat het bed op klossen, zal er ook een trapje bijzetten, want ik was ook al bang dat ik er anders niet in ga komen, haha.
Verder alles wel klaar, denk ik. Maar goed, heb zo ineens van die invallen en dan weer stress omdat ik toch nog wat moet doen, haha.

Bambi80
15 April 2010, 11:34
Druk druk druk dus miesje

over de verloskundige...ik zou het bij haar of een collega aangeven. Maar ik denk niet dat je er veel over te zeggen hebt. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen zijn er ook nog anderen bij. Maar ik kan me het wel voorstellen dat je geen vertrouwen hebt. Pfff....ik zou toch een gesprekje daarover aangaan. Misschien klikt het gewoon niet en is ze daarom onzeker en zegt het niets over haar kundigheid.

Indootje
15 April 2010, 11:51

Ja, is ook een goede, was ik vergeten, heb er nu spijt van...

Thanks voor de tip :-D

Indootje
15 April 2010, 11:54
Oh ja, goed nieuws, vandaag worden hier de klossen ook gewoon thuisbezorgd :-D (of had ik dat al verteld eigenlijk :roll: ) Begin een beetje verstrooid te raken.

Over een to do-lijstje na de bevalling:
inderdaad de dingen die de andere meiden al gezegd hebben.

En over geboorteplan:
ik heb niet een heel plan opgeschreven, maar wel een paar wensen, zoals dat ik graag wil dat die kleine direct bloot op mij gelegd wordt t/m de eerste voeding.

Indootje
15 April 2010, 11:56
@Lonnekeleoni, gelukkig doet de wasmachine het weer!!! Moet je toch niet aan denken.

Jeetje, das een goeie dat ik moet uitkijken om niet uit bed te vallen met die klossen als ik 's nachts slaapdronken naar het toilet ga!

@Miesje, volgens mij mag/kan je dat gewoon aangeven dat je diegene er liever niet bij wil hebben maar iemand anders. Maar ik zou het wel dan een volgende keer als je bij de VK bent en je hebt iemand anders wel direct al bij haar aangeven en niet pas bij de bevalling. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht ;-)

draakje78
15 April 2010, 12:03
fijn dat de wasmachine het weer doet spammert! ha ha

laat je nog even weten welke bui de gyn had marieke kan ik me er maandag weer op voorbereiden ha ha

miesje je klinkt lekker druk

indootje ook al aan de klossen dus binnenkort

wat betreft de vraag over de vk, ik weet niet precies hoe het zit maar je zal het denk ik ook gewoon moeten doen met iemand die dan dienst heeft, kan me voorstellen dat ze niet iemand uit bed gaan bellen omdat de klik even minder is
misschien idd wel van te voren eerst een praatje nog maken?

Beebie_Wish
15 April 2010, 12:34
Hi dames,

Zo ik ben weer terug na een flinke wandeling van de supermarkt dacht het is zulk mooi weer en de supermarkt op zich is wel om de hoek maar toch ben ik wel blij dat ik nu weer lekker thuis ben want oeff wat ben ik nu helemaal gesloopt zeg, moest tussendoor ook echt gewoon op muurtje zitten paar keren vanwege dat ik dan weer kramp en steekjes begon te voelen, er was zelfs paar keer een automobilist gestopt om te vragen of het wel met me ging waarop ik antwoordde van ja hoor en toen vroegen ze nog zal ik je even thuis afzetten, ik zo van neuhh hoeft niet hoor ik ben er zo, jaja klopt als ik niet hoogzwanger zou zijn zou ik er ook wel zo zijn maar met mijn kramperige buik liep ik strompelend verder om hopelijk snel thuis te komen, en voila het is me gelukt! :mrgreen:

Maar ik vond het allemaal wel ontzettend aardig van al die mensen ze zijn hier ook allemaal zo begaan met elkaar en dat is ook wel heel erg fijn. Zelfs de buurvrouw en buurman had aan me verteld van als je nou doordeweeks flinke weeen aanval krijgt en je vriend lukt het niet om op tijd je in zknh te brengen, mag ik gerust bij hen aankloppen terwijl ik tegen mijn vriend ook zei van zou ik dan dat kleine stukje naar zknh zelf ook niet kunnen redden dan met de auto. Maar nee dat mag ik absoluut niet doen naja goed het was maar een vraag ik ben namelijk niet echt iemand die hulp van anderen snel aanneemt of daarvoor bij ze aan de deur kom te staan, terwijl ze het zelf aangeboden hebben.

Nu zit ik heerlijk lekker in de tuin in het zonnetje en oeff wat is dat lastig kijken op de laptop, dus hopelijk maak ik niet al teveel typefouten haha :mrgreen:

BQ1986
15 April 2010, 12:41
Bedoelde idd het bellen etc.. gister ook maar alles op papier gezet voor manlief.

Een geboorteplan maak ik niet, net wat marieke zegt 1e bevalling dus geen idee wat me te wachten staat en heb verder geen bijzonderheden dus we zullen het allemaal wel zien :)

Zet die klossen er niet onder, zie wel wat de kraamzorg daarover zegt. Denk trouwens dat klossen niet eens passen, vaker gehoord bij bedden van ikea...?
Ga wel op de eettafel liggen als het echt hoger moet zijn hahahah

Wat een liefdevolle mensen daaro BW :D
Toch fijn om te weten dat je bij je buurtjes terecht kan!

Beebie_Wish
15 April 2010, 12:46
@ BQ, ik maak ook geen geboorteplan denk er ook net als jou en marieke hetzelfde erover en ook ik heb geen bijzonderheden ... En ik pak mijn vluchttas zo in dat ik denk ik gewoon nodig heb en ik verwacht dat ik niet langer dan 1 nacht zou hoeven te blijven (het liefste zou ik wel meteen weer naar huis willen maar ik houd het wel erop dat ik 1 nacht sowieso zou moeten blijven), en anders kan vriendlief altijd even heen en weer rijden.

Ons bed staat al paar weken op de klossen zo kon ik er meteen alvast aan wennen maar nu de klossen eronder zitten lig ik vooral nog meer op het randje van het bed haha deed ik anders nooit.

En ja, ben ook heel erg blij en tevreden met zulke liefdevolle mensen in onze omgeving (West-Friesland) ;)

nenske_1977
15 April 2010, 13:53
Sowww wat een heerlijk weertje buiten!! je zou er nog spontaan goede zin van krijgen whoehahahaha... Nee maar zo mag t wel blijven.. en nog iets warmer haha..

Heb maar weer eens lekker alles bij gelezen, nog niemand bevallen ,gelukkig :) al mogen het er wel al ,zag ik, SUPER !

Ik heb gisteren te horen gekregen van me papa dat me moeder 2 wkn over gelopen heeft bij mij.. en me tante idem bij me nichtje.. dus hopelijk is dat hier NIET het geval, want dat red ik dus echt niet. de steken en t rommelen blijft aan de gang..maar ja zolang ik niet krom ga lopen van de pijn, of geen slijm/water verlies heb, bel ik niet meer haha.. weten nu wat het is.....

Volgende week woensdag nieuwe controlle en echo..
En ga dan eens vragen wat de mogelijkheden zijn nadat de 37weken omzijn..
Of ze er iets aan willen gaan doen.. of toch tot die 41 weken moet wachten als kleine uk niet eerder wilt en de ontsluiting verder niet opschiet.. ( hier int ziekenhuis laten ze je maar 41wkn lopen ipv 42 )

Gisteren gewoon een mega grote huilbui gehad,, gewoon om niks.. zag t gewoon ff niet meer zitten.. maar oke dat hebben we allemaal wel zo nu en dan..

trouwens ff over hyves.. ik heb me int begin aangemeld.maar never nooit geaccepteerd geworden :? hahaha.. dus tja...

en geboorteplan heb ik niet.. dat ze maar doen wat hun op dat moment t beste lijkt.. ik heb er zelf verder toch geen verstand van haha..

groetjessssssssssssssssssssss :D

Bambi80
15 April 2010, 14:09
je kunt jezelf aanmelden met een wachtwoord. Ik heb nooit een aanmelding van je gezien. Denk dat je je bij een andere hebt aangemeld nenske.

Unknown
15 April 2010, 14:28
Ik had al een tijdje last van steken in mijn onderbuik, maar sinds vandaag ook lager steken enz best wel pijnlijk. En de baby is s nachts ook heel actief als ik op mijn zij lig dat k dan schopjes krijg...en op mijn rug slapen gaat ook niet!

Ik moet nog klossen huren, dacht eerst om bierkratten onder mijn bed te zetten, maar zoveel bier drinken wij helaas niet :p
en ken ook niemand die bierkratten heeft, dus dan maar klossen huren.
IK hoop dat ze die dan ook komen bezorgen......

Verder eindelijk alle babykleertjes gewassen en gestreken en straks maar effe mijn ziekenhuiskoffertje inpakken. Heb wel een lijstje maar weet niet wat ECHT nodig is en wat niet...

lonnekeleoni
15 April 2010, 15:54
Hey,

Ik heb Sientje en Nadine vandaag niet gezien, iemand iets gehoord? Ben heel benieuwd.....

Indootje
15 April 2010, 16:03
Ik heb even het lijstje er bij gepakt en Miesje ook op rood gezet:

Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje______________Geen idee

Indootje
15 April 2010, 16:05
Hey,

Ik heb Sientje en Nadine vandaag niet gezien, iemand iets gehoord? Ben heel benieuwd.....

Hmmmm, das een goeie. Is iemand vriendjes met 1 van hun op Hyves? Ik zal ook ff kijken, weet het eigenlijk niet....

lonnekeleoni
15 April 2010, 16:22
Ja, ik zag dat Sientje net online was op hyves, heb ook even Nadine gekeken, maar volgens mij zit zij niet op onze mei-hyves en ben ik dus ook geen vriendjes met haar....

draakje78
15 April 2010, 17:29
ow mijn hoofd is een zeef, ik weet gewoon even de werkelijk namen niet meer
dus log ik wel in op hyves maar dan weet ik nog niet waar te zoeken

BQ1986
15 April 2010, 18:28
Net terug van de VK en de kleine man is flink ingedaald. Tot nu kloppen alle steken en pijnlijke momenten met hetgeen wat ik denk dat het is dus dat is wel heel fijn :)

Even over het bed gehad en zij zei dat als ik een 2e matras regel die evt op het huidige matras erbij kan dan is dat ook voldoende. Mits de kraamzorg er een probleem van maak maar goed wat niet kan, kan niet :D
Ennuhh ze komen zelf pas met 37/38 weken dus moeten ze maar niet zo laat zijn ;)

Ben echt benieuwd hoe snel het mei topic gaat bevallen. We zitten alweer half april.. dus word wel tijd voor de 1e :D

Nadine
15 April 2010, 18:52
@Leonie
Ik ben er nog hoor en de kleine in de buik ;)
Is de mei-hyves een groepshyve? Dan wil ik me wel aanmelden. Kun je een PB sturen met het hyves-adres?

@BQ
Fijn dat de kleine er al bijna klaar voor ligt!

Hier:
heb vandaag wel even wat steken onderin mijn buik gevoeld, maar daarna niets bijzonders meer. Ik denk dat onze beeb af en toe een kijkje neemt beneden, maar weer net zo snel terugkruipt :D