PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26

Bambi80
15 April 2010, 19:22
nou draakje....onze dokter is helemaal in haar nopjes hoor. De bezoekjes daar zijn nu erg prettig.

Mijn bloeddruk was nu weer goed. Laatste paar keer leek die te stijgen en daar zei ze nog wel wat van, maar nu weer goed dus. Moest nog even prikken of HB goed is. Puur om te kijken of dit goed op pijl is voor de bevalling, want ik heb geen klachten. Ik heb weer een groeiecho gehad en de baby werd nu op 6 pond geschat. Dat klinkt aannemelijker dan de 4,5 pond van 2 weken geleden. Snap niet hoe ze daarbij kwam. Maar goed het blijven schattingen. De lengte was volgens haar normaal. Ze zei ook nog dat de baby het wel erg goed naar zijn zin heeft en een mama's-kindje is. Ik denk dat ik mijn gokje voor de uitgerekende datum dan maar aan moet passen, want ik denk ineens niet meer dat de baby eerder komt. Ik voel me in al die tijd dat ik zwanger ben nog niet eerder zo goed als nu, dus heb totaal niet het gevoel dat er met 1 1/2 week iets gaat gebeuren. De pijn van zondag op maandagnacht heeft trouwens wel wat opgeleverd, want de baby is weer een stukje lager komen te liggen.

draakje78
15 April 2010, 19:41
nou ik ben benieuwd maandag! eens kijken trouwens of we het eens voor elkaar krijgen achter of voorelkaar een afspraak te hebben ha ha
wat fijn dat je je zo goed voet trouwens! ach en die baby die komt er wel! hihi

BQ1986
15 April 2010, 19:48
Goed om te horen dat je je goed voelt marieke en dat de kleine goed is ingedaald.
De een heeft daar dus toch veel meer last van dan de ander!

Zelf denk ik ook dat ik overtijd ga lopen,.. weet niet waarom.. misschien idd omdat er nog niets rommelt of geks aan de hand is maar ach we zien het wel.. het komt wanneer het komt ;) hahah

Beebie_Wish
16 April 2010, 06:47
Goed om te horen marieke dat alles goed is en jullie beeb nog meer ingedaald is ;) is altijd fijn he om goede berichten te horen ipv onzekere berichten of berichten die je bij wijze van niet kunt bevatten.

Ik ga zomenteen naar het zknh moet er om 9uur zijn om dan vervolgens bloed te prikken en om dan daarna vervolgens een uur in de wachtruimte te wachten om dan vervolgens om 10uur nogmaals bloed te prikken maar dan voor de suikertest nogmaals, dit ivm de gyno er vorige week ineens mee kwam dat mijn suikergehalte iets aan het opspelen was (had ze die keren daarvoor helemaal niet gezegd want toen was alles goed en ineens vorige week zegt ze het) :oops: , beetje vreemd. Maar goed we doen dat maar ff dan he :) .

En dan daarna gelijk door naar de controle afspraak ook in het zknh om 10voor11, dan zal ik ook gelijk eens bespreken wat die krampen en zo af en toe steken voor effect kunnen hebben gehad want ik heb er vooral savonds en snachts veel last van.

Bambi80
16 April 2010, 06:58
heeh bw! succes in het ziekenhuis....maar goed dat ze je suiker goed in de gaten houden, want anders krijg je straks nog een reuzekind wat je er niet uit kunt krijgen bij wijze van en is ook niet gezond voor jou en de baby as er echt wat is. Je vertelde toen ook dat je wel aan de zware kant bent en dan loop je nu eenmaal meer risico op suiker.
Die krampen die jij hebt, zijn waarschijnlijk ook van het indalen. Net als die steken onderin. Maar zo langzamerhand kan het ook zijn dat je baarmoedermond langszaam aan het verstrijken is, zachter en korter word. Bij mij controleren ze daar overigens niet op in verband met onnodig infectierisico. Pas als je gaat bevallen of ingeleid wordt, is dit belangrijk.
Maar heb ik iets gemist??? loop je nu toch weer bij de gyn.? Ik dacht dat je bij de verloskundige liep voor de controles.

Beebie_Wish
16 April 2010, 07:19
Ik liep idd bij een verloskundige maar uiteindelijk toch weer in het zknh beland voor de controles bij de gyno dit ivm de verloskundige mij dmv overgewicht liefst in het zknh (medisch) dus wilt laten, maar ook omdat ik nooit met een fijn gevoel naar de verloskundige ging, ze kafferde me bij de bezoekjes alleen maar uit en als ik iets te vragen had kreeg ik daar een of ander stom antwoord op of helemaal geen antwoord, want dan begon ze over iets anders te lullen!

Maar ze controleren mijn suikergehalte ook omdat mijn vader suiker heeft (niet in hele erge vorm maar in lichtere mate), maar tot telkens aan toe was alles nog gewoon steeds in orde enz. Maja beter teveel controleren als te weinig.

wendytje
16 April 2010, 07:24
hey dames!

ik breek even in...
schiet al op bij jullie he?! na jullie zijn wij eindelijk aan de beurt! ik zal proberen braaf op mijn beurt te wachten... :D hahaha.
succes allemaal!!!!

lonnekeleoni
16 April 2010, 08:43
Goedemorgen dames,

Pfff wat zijn jullie weer vroeg op vandaag zeg.....

Hier heeft mijn mannetje lekker al weekend (nou ja weekend, ik ga hem 3 dagen lang commanderen wat er nog gedaan moet worden, ramen zemen, logeerkamer opruimen, hele huis stofzuigen en dweilen etc...., dus als jullie nog tips hebben haha...)

BW succes bij de gyn zometeen!

draakje78
16 April 2010, 08:52
goede morgen!

BW succes bij de controle en het suikerprikken

Leoni lekker hoor dat je mannetje al vrij heeft en je nu kan helpen in alles echt in orde maken voor jullie kleintje komt!

verder nog bij iemand gerommel?

ik weet niet wat ik snachts allemaal precies uitspook maar weet wel dat ik echt slecht slaap en mn draai gewoon niet kan vinden. vanmiddag komen ze mn slangetje vervangen, dus die haal ik er mooi even eerder uit om slangloos te kunnen douchen, zo eerst naar de huisarts voor mn b12 en antibiotica injectie, dan komt susieq samen met jesper op bezoek
dus ik heb mn dagje wel!

Bambi80
16 April 2010, 09:01
Goedemorgen dames,

Pfff wat zijn jullie weer vroeg op vandaag zeg.....

Hier heeft mijn mannetje lekker al weekend (nou ja weekend, ik ga hem 3 dagen lang commanderen wat er nog gedaan moet worden, ramen zemen, logeerkamer opruimen, hele huis stofzuigen en dweilen etc...., dus als jullie nog tips hebben haha...)

BW succes bij de gyn zometeen!

ja, als die mannen geen opdrachten krijgen, komt er ook niets uit he??? Lijkt wel alsof ze er zelf geen zicht op hebben. Maar gaat ie de tuin ook opruimen? HAhA! straks breek je je nek nog eens. Ik zag trouwens dat de eerste van ons clubje "samen bevallen" inmiddels bevallen is. Moet je maar even kijken op hyves.

draakje78
16 April 2010, 09:02
oe dan komt het dichtbij voor jullie marieke en leoni!

ben benieuwd wie hier het eerst is!

Bambi80
16 April 2010, 09:03
Gezellig dat je bezoek krijgt draakje!!!
Slangetje verwisselen, is dan weer even minder prettig.
Ik denk dat dat onrustig slapen er gewoon bij hoort hoor! Spanning, hormonen???

Nou....Leoni zal denk ik eerder zijn, want mijn zoon heeft het nog wel heel erg naar zijn zin bij mama in de buik. Het is een mama's-kindje volgens onze gyn.

Bambi80
16 April 2010, 09:06
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby______________
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________27 april
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________9 mei (ik geloof niet meer in 28 april)
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Geen idee
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje______________Geen idee
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby________________14 mei
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
leonec______________18 mei2010______________Meisje_____________24 mei
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen_____________10 mei
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Kan alleen maar hopen dat ik niet overloop, pfffffff
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby_____________28 mei
Unknown___________26 mei 2010_____________Jongen____________25 mei

draakje78
16 April 2010, 09:09
ja ik las het gister, maar hoe kan ze dat nou eigenlijk zien?

ik denk ook dat het met alles bij elkaar te maken heeft het slechte slapen, verbruik overdag ook weinig energie waar moet je dan moe van worden?
nu maar even op pad met ronja en dan door naar de huisarts!

fijne dag allemaal!

Nadine
16 April 2010, 09:19
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________24 april (dit is wat mijn gevoel zegt, maar ik zelf denk dat het misschien wel op 7 mei gaat komen)
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________27 april (denk nu misschien wel 28 april..)
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei ben bang voor 18 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei (denk ik al vanaf het begin!)
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________9 mei (ik geloof niet meer in 28 april)
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_____________ik hoop 23 april, maar ben bang dat het 23 MEI zal worden
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april, ben bang dat het eind mei gaat worden
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei (verjaardag van mn vader)
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee, zou 16 mei wel leuk vinden, 10 en 18 niet
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei (vriend denkt 14-5, b-day van mn broertje)
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april ( is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Kan alleen maar hopen dat ik niet overloop, pfffffff

lonnekeleoni
16 April 2010, 09:21
Gezellig hoor draakje, lekker drukke dag dus, hopelijk slaap je dan vannacht wel lekker!

Ik denk niet dat ik eerder zal zijn hoor, ga er echt vanuit dat het gewoon 2 weken te laat komt, maar zal het heerlijk vinden als het volgende week al komt...

En Marieke, had net ook al op de hyves gekeken, echt leuk zeg...

Ik vind het zo spannend wie hier de eerste zal zijn....

Sively
16 April 2010, 09:42
Hey, hier ben ik weer. Lees bijna dagelijks mee, maar er wordt zoveel geschreven dat ik op het eind niet meer weet wie wat gezegd heeft!

Hier is alles goed. Ben gisteren naar de gyn geweest. Kleine ligt met zijn hoofdje naar beneden. Joehoe! Had zoveel schrik dat hij/zij in stuit zou liggen. De gyn schatte het gewicht op 2700g. Wat gemiddeld is. Urine was ook nog steeds goed en dat terwijl ik voor mijn zwangerschap wel regelmatig last had van blaasontstekingen! Ze heeft me niet inwendig onderzocht op verstrijking en opening omdat dat rond deze periode wel eens iets in gang zou kunnen zetten en het voor de kleine beter is dat hij nog blijft zitten om aan te sterken. En sowieso kan je blijkbaar nog weken rondlopen met opening, dus dat zegt niet veel.

Hebben jullie eigenlijk allemaal huilbuien? Ik lees dat hier immers regelmatig? Ik heb dat dus totaal niet. Ik heb wel vaak lachbuien. Ik heb soms echt de slappe lach om de stomste dingen, zo hard zelfs dat ik moeite heb om dan adem te nemen. Ochja, bij de osteopaat moest ik lachen van de pijn. Hij vond het wel een leuke reactie, aangezien de meesten wenen als hij die techniek toepast. Heb mijn ventje al op de hoogte gebracht dat moest ik de slappe lach krijgen tijdens de bevallen, dat dus niet wil zeggen dat ik geen pijn heb!

I.v.m. de meldplicht: als jullie dat echt willen, zal ik me daaraan proberen te houden. Het gaat gewoon wat tegen mijn natuur in. Als ik niets zinnigs te melden/zeggen heb, dan zwijg ik meestal. Plus we gaan de toekomstige grootouders niet eens op de hoogte brengen als we naar het ziekenhuis gaan. Ik weet dat ik veel rustiger zal zijn als er niemand zit te wachten op een telefoontje dat de kleine er eindelijk is. Begrijpen jullie wat ik zeggen wil?

Ben benieuwd wie het eerst gaat bevallen!

Groetjes

Nadine
16 April 2010, 09:52
Inderdaad weer veel bij te lezen. Vooral berichten van goede controles, gelukkig maar :D

@Marieke
Zo herkenbaar: manlief vragen om hulp - vind ik al rot genoeg - en dan duurt het nog een week of zo voordat hij doet wat ik hem vraag. Hij heeft wel een soort van nesteldrang, begint in n keer aan allerlei klussen, maar dat zijn nu totaal onbelangrijke dingen, tenminste, dat vind ik dan :P

@sively
Ja, ik heb huilbuien :roll: , vanmorgen nog gehad. Vaak om de kleinste dingen. Ik zeg altijd maar: 90% hormonen en 10% aanleiding. Een knuffel van mijn man en het is weer over.
Lachen is vaak een vorm van ontlading of zenuwachtigheid. Ach, en soms weet je zelf ook niet waarom, toch?

Bambi80
16 April 2010, 10:04
Gezellig hoor draakje, lekker drukke dag dus, hopelijk slaap je dan vannacht wel lekker!

Ik denk niet dat ik eerder zal zijn hoor, ga er echt vanuit dat het gewoon 2 weken te laat komt, maar zal het heerlijk vinden als het volgende week al komt...

En Marieke, had net ook al op de hyves gekeken, echt leuk zeg...

Ik vind het zo spannend wie hier de eerste zal zijn....

en dat te bedenken dat zei maar 1 dag eerder uitgerekend was als jij.

Bambi80
16 April 2010, 10:08
Sively....als je je niet prettig voelt bij de meldplicht moet je het niet doen. Maar we zitten toch wel te wachten op bevalnieuws of je je nu meldt of niet. Het is alleen zo dat als we je 2 dagen missen dat we dan denken dat.....Wordt je daar zenuwachtig van??

Hier niet echt huilbuien. Ben wel sneller emotioneel van zielige dingen.

Unknown
16 April 2010, 10:58
Sively, ik heb sinds maandag elke dag de hele dag door huilbuien! Ik word echt snel boos om niks eigenlijk...en wie is dan de pineut als hij thuis komt van werk: mijn man!!!!!
Ik vind het best wel gemeen van mijzelf, maar op dat moment kan hij niks goed doen of niks goeds zeggen...

Daarvoor had ik wel een dag of twee dagen dat ik huilbuien had, maar niet zo ernstig als nu...

Sylverstertje
16 April 2010, 11:07
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________27 april (denk nu misschien wel 28 april..)
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________15 mei (denkt mijn man)

Miesje78
16 April 2010, 11:22
Ik ben er ook nog hoor. Gisteren zo druk gehad dat ik het helemaal vergeten ben.
Ik vind het niet erg me elke dag te melden, maar vergeef me vast als ik het een keer vergeet.
En Sively; als jij het vervelend vindt moet je het niet doen hoor! Het forum is er voor jou en dan is het belangrijk dat jij je daar prettig bij voelt!
Dit is voor iedereen persoonlijk! En we zien eht vanzelf als je bevallen bent, want dan stuur je wel een berichtje toch??

Huilbuien heb ik ook niet, wel inderdaad sneller emotioneel...

Wel grappig, wij hebben het bed gister op klossen gezet. Jee, dat is echt hoog!!! Ik ben neit klein, maar heb zowat een opstapje nodig!!! Ik zat er ook even aan te denken er nog even mee te wachten, maar goed, wat is wel een goed moment.
En ik ben er vannacht niet uitgevallen, dus het zal wel goed gaan :D

Nadine
16 April 2010, 11:39
@miesje
Ik was ook bang eruit te vallen! Gelukkig niet gebeurd.

Ik schijn zo te snurken en te draaien :oops: dat mijn man op de logeerkamer gaat liggen, als hij vroeg op moet :|
We slapen trouwens allebei beter zo.
Nog meer snurkers hier?

leonec
16 April 2010, 13:02
hoi hoi,

hier ook soms last van huilbuien....waarom ?? ik weet het niet...

ook even een knuffel van mijn man en het is weer oke...

merk wel dat ik erg veel bezig ben met de bevalling...hoop gewoon dat alles goed gaat..( heb enkele dingen meegemaakt met familie waarbij het niet goed ging...) maakt me wel onzeker....

probeer ook wel positief te blijven maar moet er gewoon niet aan denken dat er iets misgaat....

liefs

Indootje
16 April 2010, 13:05
Wat fijn dat bij iedereen de baby goed ligt en is ingedaald. Wij horen het volgende week weer hoe het er voor staat.

Ik heb eigenlijk nagenoeg geen huilbuien, wel wat emotioneler. En gisteren had ik enorm de slappe lach, om niets eigenlijk.

Gisteren zijn de klossen bezorgd en een douchestoel. Dus vriendlief meteen die klossen er onder gezet, het lijkt wel een zwevend tapijt, zo hoog :-D!!!
Als ik op het randje van het bed zit bungelen mijn benen helemaal, hahaha.

Als je de meldplicht niet wil doen moet je het vooral niet doen hoor! We zijn gewoon reuzebenieuwd en leven met je mee, denk dat dat het meer is ;-)

Hier nog steeds geen lasten van snurken gelukkig...

En die mannen...tja, het blijven mannen he....Hij snapt niet altijd waarom iets per se NU moet gebeuren als ik dat vraag en niet in de loop van de avond of de volgende dag.... :roll:

da-silva
16 April 2010, 14:08
Hey allemaal,

Vanmorgen heb ik weer controle gehad bij de gynacoloog. Alles was goed, m'n mannetje was weer iets meer ingedaald. Hij ligt nog niet vast, maar al wel goed voor de 'uitgang'. Verder ligt hij (nog steeds) een week voor op de groei. Hij is vooral lang en heeft lange benen zei ze :-d maar het is geen dikkie. Hij is nu ong. 5 pond en ze zei dat dat gemiddeld was.
Ik ben vanmiddag maar even naar de stad geweest om 'ons' te verwennen. Bij Villa Happ waren alle kleren 50 % afgeprijst... Ik heb dus eigenlijk weer teveel gekocht. Ik kan me de reactie van manlief vanavond wel weer voorstellen, haha!

@ Nadine: Ik snurk ook als een zeekoe! Gelukkig slaapt m'n vent vaak al binnen 1 minuut en heeft hij er niet zoveel last van. Ik had ook last van slaap apneu (adem die stokt net voordat je in slaap valt) Maar ik heb het idee dat het een stuk beter gaat nu ik mijn hoofd gedeelte een beetje omhoog heb gezet.

@ Sively: Ik had gisteren ineens een jankbui. Op zich heb ik er niet veel last van, maar heel af en toe, vooral als ik moe ben, dan komt hij ineens opzetten.

Ik heb gisteren gebelt voor de klossen. Ik kan ze al wel eerder ophalen, maar helaas worden ze niet gebracht, zoals bij de meeste van jullie.

Verder irriteer ik me ook een beetje aan dat ik moet vragen om hulp bij het poetsen of klusjes. Meestal reageert hij met: ja straks, of daar heb ik nu geen zin in... grrr. Ik ben dan te koppig om te wachten en ga het dan vaak zelf doen. Hopend dat het kwartje valt. Gelukkig kan ik nu nog redelijk wat zelf doen, maar straks bij de grote schoonmaak ben ik benieuwd wat zijn inbreng zal zijn...

Sylverstertje
16 April 2010, 17:03
wij hebben bierkratjes onder het bed gezet. Heb ook bungelende beentjes hahaha... Normaal is ons bed erg laag, dus is wel lekker nu, al moet ik erin klimmen hihi

Geen last van snurken, wel erg last van natte vlekken hahaha. Alles lekt, niet normaal.... maar goed, kan erbij horen he

Niet echt last van huil of lach buien... heel af en toe eens, maar dat heb ik normaal ook. Ben wel sneller gerriteerd en dan mopper ik nogal. Vooral over dingen die ik zelf niet zo goed meer kan doen....

BQ1986
16 April 2010, 20:30
Hier ook geen huilbuien, eigenlijk helemaal geen last van rare hormonen :)

Kan ook nog eigenlijk zelf, welliswaar in een eigen tempo maar goed doe dus het meeste nog zelf.
En als ik het vraag dan helpt manlief wel.. dus mag niet klagen :D

Vandaag toch maar een dagje gewerkt ondanks mijn verlof haha, dus zal lekker slapen vanavond :D

draakje78
16 April 2010, 22:39
als ik jullie verhalen zo lees ben ik echt heel blij dat mn bed niet op klossen ofzo hoefde!

erik heeft vanavond de box bij zn broer opgehaald, morgen zetten we hem in elkaar weer een stapje dichterbij

ow ja en hormonen ik ken ze wel hoor, kan bij de vreemdste dingen huilen of kippenvel krijgen, vaak moet ik achteraf dan ook wel om mezelf lachen!

morgen gaan we ook voor een ruggensteun kijken want ik krijg steeds meer last van mn rug en kom dan ook haast niet zelf meer omhoog, da's niet handig als je vooral veel alleen thuis bent en veel op bed ligt!

en nu lekker de laptop uit en hopen op een goede nachtrust!

trusten allemaal!

lonnekeleoni
17 April 2010, 03:52
Nou, hier een slechte nachtrust, loop al een half uur rondjes door het huis, want ik voel me zo misselijk, maar ik wil niet overgeven....

Denk niet dat de bevalling is begonnen ofzo hoor, maar vrienden van mij hebben ook allemaal buikgriep gehad en daar ben ik donderdag geweest, hoop dat het afzakt en ik zo weer kan slapen, maar ik ben bang........

draakje78
17 April 2010, 06:25
hey gatsie leoni, of zou het dan stiekem toch?!

hier juist een veel betere nacht gehad, wel dan nu al klaar wakker maar dat heb ik er graag voor over!

al bedacht ik me vanmorgen ineens, krijgen jij en/of je bezoek in het ziekenhuis eigenlijk beschuit met muisjes?
anders gooi ik dat ook nog even op mn lijstje om mee te nemen

lonnekeleoni
17 April 2010, 07:46
Nou, hier de eerste keer in de zwangerschap overgegeven en dat zal vandaag nog wel even doorgaan, want ik voel me nog steeds beroerd. Heb waarschijnlijk een buikgriep te pakken, want ik ben deze week bij een vriendin geweest en haar man lag ziek op bed met buikgriep. Bij hun had de hele familie het al gehad.

Ook geen gerommel verder dus er is nog niets begonnen...

Bambi80
17 April 2010, 08:02
heeh draakje, de ruggesteun kun je lenen bij de thuiszorgwinkel. of wil je er echt een kopen.

wat naar dat je zo ziek bent lonnekeleoni. Bah! wist je van tevoren dat haar man met buikgriep op bed lag? want ik was dan niet gekomen nu. Nou hopen dat het heel snel over is.

Hier eigenlijk best lekker geslapen en ben de dag kotsvrij begonnen. Zo nu en dan weer wat kramp in mijn onderbuik, maar is te doen.
Vandaag dus 37 weken!!!!!!!!!!!!!

Bambi80
17 April 2010, 08:05
Naam______________Uitgerekend dat.___________Geslacht___________Gokje bevaldatum
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________gevoel 24 april, denk 7 mei
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby______________???
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april (is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________15 mei (denkt mijn man)

Nadine
17 April 2010, 08:47
Gefeliciteerd Marieke, met deze mijlpaal ;)

@Leonie
Beterschap meis :( Wat ontzettend vervelend om juist nu griep te krijgen :roll:
En schrale troost: als jij nu ziek bent krijgt je kindje anti-stoffen mee. En anders zou je kindje als het geboren is dezelfde griep kunnen krijgen en sta je machteloos toe te kijken als kersverse moeder :| ook niet leuk..
Heb het echt met je te doen, sterkte!

Indootje
17 April 2010, 09:26
Hier een goeie nacht gehad :-)

@Leoni, wat zielig voor je dat je ziek bent. Heeeeel veeel beterschap!

Indootje
17 April 2010, 09:27
Marieke, gefeliciteerd met je 37wkn mijlpaal trouwens :-D!!!

lonnekeleoni
17 April 2010, 10:15
Hey Marieke gefeliciteerd met de 37 weken!

Hier net bezoek gehad van de verloskundige, Hugo wilde perse dat ik haar zou bellen om te vragen of het kwaad kon, ze was toch in de buurt en kwam even langs. Bloeddruk was van 120/55 naar 120/70 gegaan dus ook nog even urine getest, maar gelukkig geen eiwitten. Waarschijnlijk is het gewoon een buikgriep en kan ik niets anders dan uitzieken, maar moet het wel in de gaten houden en bellen als ik erge hoofdpijn krijg of als ik veel vocht vast ga houden...

Indootje
17 April 2010, 10:42
Goed toch dat ze even naar je gekeken heeft. Dat is wel een rustgevende gedachte, lijkt me zo.
Nou, lekker naar bed en uitzieken jij!

Sively
17 April 2010, 16:55
Hey lonnekeleoni, veel beterschap!
Marieke, gefeliciteerd met je 37weken-mijlpaal.

Ik ben een beetje ambetant. Voel me niet slecht ofzo, alleen moe na weer een slechte nacht. Maar toen ik opstond, merkte ik dat mijn 'teuten' anders stonden. Normaal heb ik regelmatig links een grote bult op mijn buik, en zitten rechts de voetjes. Nu had ik deze ochtend ineens rechts een megabult die ook hoog zat en ik weet nog steeds niet waar de voeten nu zitten. Hoop zo hard dat de kleine nog met zijn hoofd naar beneden zit. Was donderdag zo opgelucht toen hij/zij niet in stuit bleek te liggen en nu heb ik toch weer schrik dat het alsnog het geval is. Hopelijk gaat ie straks goed sjotten, dan weet ik tenminste iets!
Zo, ff mijn ongerustheid van me afgeschreven. Hopelijk maak ik me voor niets zorgen!

Fijn weekend allemaal!

Miesje78
17 April 2010, 20:39
Nog even snel een berichtje van mij. Vandaag lekker de hele dag buiten geweest, eerst bij paard, daarna kijken bij man op de tennis. Heerlijk weer! Maar meot wel uitkijken met de zon, zag ik op mijn neus...
Het rommelt wel elke avond, maar het blijft bij een beetje kramperig..
Morgen lees ik de rest van de berichtjes terug. Voor zo; weltrusten iedereen, ik hoop dat iedereen een fijne, rustige nacht heeft!

susieq12
17 April 2010, 21:16

hier juist een veel betere nacht gehad, wel dan nu al klaar wakker maar dat heb ik er graag voor over!

al bedacht ik me vanmorgen ineens, krijgen jij en/of je bezoek in het ziekenhuis eigenlijk beschuit met muisjes?

Yep je krijgt beschuit met muisjes.... maar haal maar vast een doosje roze muisjes.... haha

draakje78
17 April 2010, 22:00
leoni ik lees het nu pas! jeetje vervelend hoor zo'n buikgriepje
Hopelijk gaat het inmiddels al een stuk beter met je!
Beterschap in ieder geval en als we wat kunnen doen weet je ons te vinden he!

marieke 37 weken! nieuwe mijlpaal en meldplicht ha ha
Gefeliciteerd!

ah dank suus, ik haal toch wel zowel de blauwe als de roze hihi dan heb ik altijd een pak extra voor mezelf
ik vind dat echt zoooooo lekker!
ik zal trouwens goed voor meneer beer zorgen
en nu ben ik stiekem toch wel heel benieuwd aan het worden of je gelijk krijgt....

Nadine
18 April 2010, 08:55
we gaan weer een zonnig dagje tegemoet :)
Wij hebben ook alvast roze muisjes in huis :mrgreen:

Gisteren weer een huilbui gehad, voelde me echt weer depri.. :roll:
Wat dat betreft zal ik blij zijn als alles voorbij is ;)

Genieten van het weer!

lonnekeleoni
18 April 2010, 09:26
Hier gaat het gelukkig weer iets beter, kan weer wat dingen binnen houden, maar mijn buik doet nog wel erg pijn. Ik heb ook nog niet echt super geslapen, maar in ieder geval al beter dan gisternacht!

Bente
18 April 2010, 09:56
wat een gezellige drukte hier!
ik weet niet meer wie wat geschreven heeft, maar toch ff een reactie op enkele dingen:
hier nog geen gerommel, alles rustig
geen huilbuien ofzo,
wij gaan ook niemand op de hoogte brengen wanneer we naar het ziekenhuis gaan, we bellen iedereen pas als de kleine geboren is,
ohja, hier lekt ook nog niets....
ik ben vast nog iets vergeten, maarja dat kom ik dan op een later tijdstip wel melden.
alles goed dus hier, dinsdag weer naar VK moet nu elke week he, ik vind het toch wel erg spannend worden... geen idee hebben wat er op me af gaat komen, hoe zal de bevalling straks gaan, brr nog maar ff niet aan denken, gewoon op me af laten komen lijkt me het beste denk ik.
Dames geniet van het heerlijke zonnetje!!
ohja, gisteren ook bij VillaHapp geweest haha, idd alles voor de helft.......................................

Bambi80
18 April 2010, 17:01

Yep je krijgt beschuit met muisjes.... maar haal maar vast een doosje roze muisjes.... haha

mee eens!!! dus sta die blauwe muisjes maar af aan mij!!! die heb je niet nodig!!

Bambi80
18 April 2010, 17:04
Hier gaat het gelukkig weer iets beter, kan weer wat dingen binnen houden, maar mijn buik doet nog wel erg pijn. Ik heb ook nog niet echt super geslapen, maar in ieder geval al beter dan gisternacht!

he wat rot voor je!!! maar heb je vandaag nog lekker kunnen slapen? heb je goed kunnen eten en drinken?? doe maar rustig aan!!
knuffel voor jou!!!

da-silva
18 April 2010, 18:24
Hey allemaal,

Marieke: gefeliciteerd met je 37 weken!
Lonnekeleonie, fijn dat het alweer iets beter met je gaat. Ziek zijn in dit stadium en met dit weer ;) is erg vervelend!

Hier is alles goed. Ik heb 2 heerlijke dagen gehad. Gisteren lekker geshopt met een vriendin en op het terras gezeten. Vandaag ben ik met mn vent gaan fietsen en een ijsje gaan eten. Wat een heeeeeeerlijk weer!! Zo mag het de komende tijd nog wel even doorzetten tijdens ons verlof!
Het enige mindere is dat ik toch wel steeds meer striae aan het ontwikkelen ben op mn onderbuik. Ik had nog zo gehoopt dat ik er streepvrij vanaf zou komen. Helaas. Ik zit nu op 12 of 13 kilo aangekomen. Hoe zit het bij jullie met striae en de kilos...
Ik heb trouwens een nieuwe verslaving gevonden... appelsap :shock: Dronk ik eerst nooit, maar er gaan nu ineens pakken doorheen.

BQ1986
18 April 2010, 20:35
da-silva, hier 15 kilo en geen striae :geek: gelukkig!!
Smeer me dan ook een gek hoor... wat gebruik jij?

Appelsap ken ik hier ook!! Al vind ik cola ook echt heerlijk met dit weer!!

draakje78
18 April 2010, 21:49
bente lekker he shoppen met de helft korting da's nooit verkeerd

leoni fijn dat het iets beter gaat, hopelijk morgen weer wat beter en dan snel weer helemaal beter!

marieke ik moest toch wel lachen hoor, maar ik zou ook voor jou een pak blauwe muisjes meenemen ha ha

da silva appelsap heb ik in het begin veel gedronken nu vind ik het weer te zoet
ik ben nu tussen de 3 en 5 kg aangekomen en ook last van strepen hoor dus dat zegt ook weer niks

morgen groei echo, ben benieuwd of kleine nu eens goed ligt....
ergens ben ik aan het aftellen en ergens is het nog steeds een ver van mn bed show
heb nog steeds het idee dat de omgeving er drukker mee is als wij zelf
zo vertelde lief vandaag dat toen ie van de week een biertje dronk bij het biljart dat zn vader nog zei let je er wel op dat je indien nodig nog moet kunnen autorijden?

leonec
18 April 2010, 21:56
pfffffffff vandaag rotnieuws gehoord....

Een kennis van ons was vandaag uitgerekend...(ze heeft de hele zwangerschap al last van een hoge bloeddruk, ze had er ook medicijnen voor en een paar keer een ziekenhuisopname..)

nou had ze gister bloed verloren en ze voelde minder leven...belde de gynaecoloog op en deze zei als het vanmiddag ook nog zo is dan bel maar weer :shock:

s middags naar het ziekenhuis en toen was haar kindje al dood...verschrikkelijk toch snap ook gewoon niet dat ze haar zolang door hebben laten lopen ....bah wordt hier zelf ook erg onzeker door....

liefs

Bambi80
18 April 2010, 22:26
he, hoe kan een gynaecoloog zulke klachten nou afwachten. Bloedverlies in combinatie met minder leven is echt een teken dat er iets flink niet in de haak is en mogelijk de placenta aan het loslaten is. Nu komt dat heeeeeeel weinig voor, maar toch vreemd dat ze niet gelijk voor controle kon komen. ik vind dat ook echt heel verdrietig om te horen!!! sterkte!!! ik kan ook niet zo goed tegen zulke verhalen en ga me dan ook gelijk zorgen maken, maar denk dat iedereen dat heeft.

Hier weer kattenleed. De geoppereerde kat zat ineens onder de uitslag en dat werd rap erger vanmiddag tot bloedens toe. We zijn naar de dierenarts geweest en ze heeft een prik tegen allergische reactie gekregen. Moet het nu aankijken maar ze is nu waarschijnlijk ineens allergisch voor haar voer. Het moeilijke is alleen dat we niet kunnen veranderen omdat de andere kat het moet hebben vanwege blaasstenen en anders moet die weer geoppereerd en dat doe je ook niet eindeloos. Ik word er echt zo naar van. Iedere keer is er weer wat met de katten en dan zijn ze nog geen 5 jaar oud.
Verder gaat het met mij wel goed!!!

Bambi80
18 April 2010, 22:28
bente lekker he shoppen met de helft korting da's nooit verkeerd

leoni fijn dat het iets beter gaat, hopelijk morgen weer wat beter en dan snel weer helemaal beter!

marieke ik moest toch wel lachen hoor, maar ik zou ook voor jou een pak blauwe muisjes meenemen ha ha

da silva appelsap heb ik in het begin veel gedronken nu vind ik het weer te zoet
ik ben nu tussen de 3 en 5 kg aangekomen en ook last van strepen hoor dus dat zegt ook weer niks

morgen groei echo, ben benieuwd of kleine nu eens goed ligt....
ergens ben ik aan het aftellen en ergens is het nog steeds een ver van mn bed show
heb nog steeds het idee dat de omgeving er drukker mee is als wij zelf
zo vertelde lief vandaag dat toen ie van de week een biertje dronk bij het biljart dat zn vader nog zei let je er wel op dat je indien nodig nog moet kunnen autorijden?

nee hoor hoeft niet! ik heb ook al rollen beschuit en blauwe muisjes staan. Steef wil zelf niet meer drinken, want die is veels te bang dat ie anders zo suf is tijdens de bevalling en het allemaal niet meekrijgt omdat ie zit te knikkebollen.

Sientje
19 April 2010, 07:04
Goedemorgen allemaal,
Ik hobbel ook nog steeds rond. Heerlijk rustig weekend in het zonnentje gehad. Nog altijd veel voor ween,maar verder nog niets. Woensdag nog naar de Gyn dan ook een echo om te kijken hoe groot het nu is en wr proberen voor een ctg.
Verder niet veel nieuws.

Ohja zal zo even het lijstje kopieren...had ik al eens gedaan maar mijn voorspelling was op n of andere manier weer verdwenen. Ik heb van begin af aan gezegd de 22e....dat zou dan dondedag zijn...ben benieuwd. Mijn man houd het trouwens op 1 mei. Ook denkt hij een meisje en ik een jongen....we zullen het gaan zien!

Sientje
19 April 2010, 07:05
Naam______________Uitgerekend dat.___________Geslacht___________Gokje bevaldatum
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________gevoel 24 april, denk 7 mei
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby______________22 April
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april (is wel vroeg maar dat zegt mijn gevoel al vanaf het begin, 2 weekjes later mag van mij ook, op moederdag ofzo )

Beebie_Wish
19 April 2010, 07:17
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________1 mei (op uitgerekende datum)

Andrea80
19 April 2010, 07:25
Goedemorgen dames,

Ik kan het echt niet bijhouden wat jullie allemaal schrijven. Ben jaloers, ik wil ook verlof!
Nou ja hier is de laatste week werken begonnen. Vrijdag nog even een weekje weg naar limburg en lekker met z'n tween genieten.

Heb af en toe wel last van huilbuien. En af en toe nog steeds last van maagzuur!!! :x

Ik hoop dat het zulk mooi weer blijft als gisteren dan heb ik een prima verlof!!

nou groetjes

Beebie_Wish
19 April 2010, 07:27
Morguh dames,

Ook ik ben er nog steeds :mrgreen:
We hebben een heerlijk druk maar ook rustig weekend gehad. Zaterdag druk bezig geweest in huis en gister heel veel opgeruimd en lekker in de tuin bezig geweest met wat aanrommelen, en daarna nog heerlijk in de tuin gezeten om te relaxen samen met mijn skatjun.
Verder is het bij mij weer helemaal rustig en afgelopen vrijdag bij de controle kreeg ik te horen dat onze beebie zich nog niet deze week zal aandienen en volgende week ook nog niet, want beebie heeft het nog erg naar de zin in mijn buikkie :) .
Mijn bloeddruk was iets aan de hoge kant 120/95 en de hartslag van beebie klinkt ook nog erg mooi en netjes namelijk 140 slagen per minuut. En ook ligt beebie zo goed als helemaal vast in mijn bekken met het koppie. Ook mijn urine was allemaal goed in orde geen eiwitten gevonden dus gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, ook mijn bloedwaardes allemaal goed in orde, ook mijn suikerwaarde goed in orde.

Nu vrijdag a.s. weer voor controle-check ben benieuwd hoe alles dan is.

En oh ja gister zouden we eigenlijk uit eten zijn gegaan maar dit hebben we toch maar nog even verzet en willen nu vrijdag a.s. uiteten gaan, want mijn skatjun had wel erg veel gedaan in huis.

Nou zou zeggen geniet vandaag weer lekker van het mooie weer ;)

Ik heb inmiddels alweer de 38 weken bereikt :mrgreen:

da-silva
19 April 2010, 07:40
da-silva, hier 15 kilo en geen striae :geek: gelukkig!!
Smeer me dan ook een gek hoor... wat gebruik jij?

Appelsap ken ik hier ook!! Al vind ik cola ook echt heerlijk met dit weer!!

Ik gebruik 2 keer per dag cocoa butter van palmer, maar ik heb ook olie gebruikt en zwitsal mama. Ik denk dat je gewoon pech of geluk hebt daarmee. Twee vriendinnen waren allebei 23 kilo aangekomen en geen striae. Blijkt dat het ook voor een stuk erfelijk is. Mijn moeder had ook striae, dus ik geef gewoon haar de schuld ;)

Leonec, wat een ernorm klote nieuws, heftig hoor... dat is de grootste nachtmerrie die je nu kan hebben lijkt me. Een vriend vertelde me laatst ook dat vriendin van hem een doodgeboren kindje had gekregen. Ik snap dat hij z'n verhaal kwijt wil, maar eerlijk gezegt hoor ik deze verhalen nu liever even niet.

Marieke, wat balen dat het niet lekker gaat met je kat. Je blijft zo wel bezig ja...

Andrea: die week vliegt om hoor en dan heb je ook verlof. Fijne vakantie alvast!

BW: jeetje wat gaat het hard, alweer dikke 38 weken, spannend hoor! Ik denk elke ochtend weer als ik het forum open: zal er al een baby geboren zijn? Fijn dat je controle goed was, nu gewoon nog afwachten...

Bambi80
19 April 2010, 08:16
Andrea...bijna verlof!!! lekker hoor!

BW: vind het altijd knap dat een gyn kan zeggen wanneer een kindje komt. Maar goed, komt er dus op neer dat je de 40 weken in ieder geval wel gaat halen.

Sientje: waarom willen ze de CTG overnieuw doen?? voel je de baby goed?

Hier vannacht weer wakker geweest door de krampen. Zal wel weer met indalen te maken hebben gehad.

Ik heb trouwens nog een leuke link waar je de weeen bij kunt houden.
http://www.contractionmaster.com/ Onder de telefoons zie je een knop start. Daar kun je op drukken als een wee begint (tenminste denk niet dat ik er op dat moment op wil of kan drukken, maar mijn partner misschien wel) Iemand nog een andere manier om straks goed bij te kunnen houden hoe lang een wee duurt en hoeveel tijd er tussen zit? Ik kan ook nergens een stopwatch vinden ofzo.

da-silva
19 April 2010, 08:23
Ik denk dat ik gewoon de stopwatch op m'n telefoon ga gebruiken. Die functie zit volgens mij wel op de meeste telefoons... en anders zou ik denken dat je bij de blokker wel een stopwatch kan kopen

Bambi80
19 April 2010, 08:28
ik was al bij de blokker geweest en op mijn tel. kan ik ook geen stopwatch vinden.

susieq12
19 April 2010, 08:33
ik was al bij de blokker geweest en op mijn tel. kan ik ook geen stopwatch vinden.

kijkshop?

los van het feit dat je een stopwatch of horloge met secondewijzer oid nodig hebt kan het tijdens de weeen ook fijn zijn om zelf mee te tellen.....al kan je dat natuurlijk niet gebruiken haha

Wat wordt het spannend voor jullie!!! Succes hoor!

lonnekeleoni
19 April 2010, 09:19
Leonec, wat een vreselijk nieuws zeg, sterkte ermee!

Marieke, wat naar dat het weer niet goed gaat met je katje, hoop wel dat het spuitje in ieder geval heeft geholpen en dat het nu beter gaat.

Andrea, succes met je laatste werkweek!

BW, wat gaaf nu om jouw onderschrift te zien, daar staat nog 1 week en ...dagen voordat de baby komt, pffff nog iets meer dan een week!

Gisteravond voelde ik me weer niet zo lekker en had ik ook flink hoofdpijn, maar gelukkig wel weer alles binnen kunnen houden gisteren. Vandaag voel ik me alweer een stuk beter.

Als ik opsta kom ik trouwens ook iedere keer zsm op het forum om te kijken of er al meiden zijn bevallen, ik vind het ook zo spannend!

Beebie_Wish
19 April 2010, 09:45
Naja @ marieke, ik vind ook wel vreemd als een gyn zoiets kan zeggen maar ze bedoelde er meer mee van ooh die vermaakt zich nog prima bij je en heeft het goed bij je enz enz :) .
Maar mijn vriend blijft bij zijn standpunt dat het gewoon op de uitgerekende datum zal gaan komen ach ja omdat het toch ook weer erg rustig is bij me daar binnen heb ik mijn gok datum ook maar op 1 mei gewoon gezet en denk ik dat het geen april zal worden voor ons.

Sientje
19 April 2010, 10:27
Mariek: Ik krijg de afgelopen 2mnd elke week een CTG...dat is hier in DL normaal. Vorige week lukte het niet omdat het kindje steeds weer bewoog en wegkroop,haha!

Ik heb de weeen altijd gewoon via een normale klok of horloge bijgehouden hoor...seconden zijn niet echt belangrijk op zon moment. Je merkt het snel genoeg wanneer de echt regelmatig en om de 5 min komen.

Sively
19 April 2010, 10:41
Hey, er is weer veel geschreven seg! Nog niemand bevallen? Iemand nog iets van Naatje gehoord? Ze houdt het precies goed vol!
Hier alles goed voor de rest. Nog geen gerommel gevoeld. Hoop dat de kleine niet te hard op mij lijkt, want dan zou hij/zij morgen geboren worden en ik heb toch liever dat hij/zij nog even blijft zitten. Dadelijk mijn valies voor het ziekenhuis toch maar maken, want...

Het is nu al de tweede keer dat we hier zo'n nieuws horen. Eerst van Minime en nu van Leonec. Krijg er echt de kriebels van.

Groetjes

da-silva
19 April 2010, 11:00
Over minime gesproken... heeft iemand haar nog gesproken? Ik zie haar niet meer op de hyves.

nenske_1977
19 April 2010, 11:02
Hallo Damesssssssss,

Wie heeft de zon verstopt ??? :o :D
Wat een heerlijk weekendje met dat weer he!!

Hier zaterdag om half 10 al centrum in gegaan, was jaarmarkt, en dan is t nog niet druk zo vroeg, want slenteren zit er niet meer in zonder pijn ! Haha daarom lekker vroeg gegaan..
Erna heerlijk bij mijn favo eetcafe heerlijke uiensoep gegeten en manlief uitsmijter haha..
S'middags nog een lekker swirl gegeten :oops:
En savonds kwam me beste dinnetje met manlief en haar poeppescheetje heerlijk gourmetten bij ons.. ja oke oke poeppescheetje liggend in t wippertje! haha is pas 3mnd 8-)

Gisteren ff gezellie bij me schoonouders geweest,erna ff terrassie gepikt in Valkenburg, HEERLIJKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK in t zonnetje, al was t wel kei druk ivm de amstelgold race :?
Erna thuis film avondje gehouden haha.. lekker relaxen op de bank!

en zo ging ons heerlijk weekendje weer voorbij...........

Verders ben ik benieuwd hoever ons "mientje" is woensdag tijdens de echo.
Want volgens de begin meting vervalt iedere zondag een week weg.
Maar iedere keer bij de volgende echo's was dat altijd al op donderdag..
En nu vorige week tijdens me nachie opname kwam ze al meer als een week verder..
En ben nu 35weken, dus donderdag al 36 weken, en wie weet blijkt woensdag dat t nog verder is.. en zou ze zomaar mogen komen al :P :D :P

trouwens hoe kan t eigelijk dat "onze mei hyves" niet te zien is in je eigen lijst van hyves ??

Verder wens ik Iedereen een hele fijne week, sterkte met de kat, Succes bij de echos/controlle's deze week, en we gaan weer in leesmodus ;)

BQ1986
19 April 2010, 11:29
Jezus Leonec, wat een verhaal! Sterkte!!

Hier een vrolijke nicht die gisteravond is bevallen en een vriendin van me dr vliezen zijn gister gebroken alleen willen de weeen niet beginnen. Als het vanavond nog niet is begonnen moet ze naar het ziekenhuis maar kan het nog 3 dagen duren.
Vind dat wel erg lang als je vliezen gebroken zijn :s

Hier gaat het goed, krijg er wel steeds meer zin in als het zo dicht om me heen allemaal gebeurd!!

Nadine
19 April 2010, 11:32
Wat een hoop bij te lezen :shock:

Ik heb ook een appelsaptik! Dronk ik voorheen idd nooit :lol:

Morgen naar het ziekenhuis voor de groei-echo.. spannend! Fijn dat mijn man hiervoor vrij kon krijgen :)

Nu wordt het echt aftellen. Ik ben benieuwd wie de eerste gaat zijn. En dan willen we natuurlijk alles over de bevalling weten :D

Andrea80
19 April 2010, 11:33
Oh dames,

Ik dacht dat ik gek werd net.
Zit ik hier achter mijn bureau krijg ik toch ineens flinke kramp in bijn buik en steken in mijn doos.

Gelukkig trok het redelijk snel weer weg.
Het zal het indalen wel geweest zijn, want de VK vertelde vorige week al dat het hoofdje al een stuk in mijn bekken zat.
Had het alleen nog nooit zo sterk gehad!!
Was even schrikken.

Maar gelukkig heb ik mijn moeder gebeld en die kon me gelukkig geruststellen en me even kalmeren.

Nou ik ga weer rustig door met werken.

groetjes

Bambi80
19 April 2010, 11:40
minime is ook niet meer lid van onze hyves en is ineens geen hyvesvrienden meer met mij en een aantal anderen van ons. Ik heb haar nog een berichtje gestuurd waarom ze niet meer lid is en hoe het met haar gaat, ,maar daar heb ik geen reactie op gekregen. Dus geen idee of er iets ergs aan de hand is of dat ze gewoon niet meer in ons geinteresseerd is. Vind het erg jammer dat sommige mensen, na intensief meeschreven, ineens niet meer van zich laten horen. Je blijft je toch afvragen.....

BQ: wat spannend voor je nicht. Lijkt me inderdaad niks dat het nog zo lang kan duren tot de bevalling als je vliezen gebroken zijn. Ik zou er zelf heel onrustig van worden.

Nenske: groei zegt niets over de bevaltermijn nu. Zegt puur iets over de grootte van je kind. Alleen als het in de eerste 12 weken van je zwangerschap meer als een week afwijkt, veranderen ze je uitgerekende datum. Na die 12 weken, gaat een kind zijn eigen groeilijntje volgen. Maar heerlijk he dit weeerjte??? echt genieten.

Sively: ze zeggen meestal dat jij op je moeder lijkt qua bevaltermijn ja. Nou ik hoop het nog niet voor je. Maar je bent de 34 weken voorbij, dus zal vast goedkomen als het wel gebeurd.

BW: tegen mij zei de gyn. ook dat de baby het nog prima naar zijn zin heeft, dus vandaar dat ik ook denk dat ik niet voor de uitgerekende datum ga bevallen.
Heb trouwens wel wat waterige afscheiding die langs mijn been loopt. Is niet veel maar je gaat je toch afvragen. Blijft ook een beetje menstruatieachtig voelen in mijn buik en rug.

Bambi80
19 April 2010, 11:41
Andrea....bij mij doet dat ook zo zeer!!! dus kan goed indalen zijn. Als er maar geen regelmaat in zit.

Bente
19 April 2010, 12:12
als ik op mn moeder lijk qua bevaltermijn dan komt onze kleine precies op tijd!!
ikzelf ben precies op de uitgerekende datum geboren.
maar als ik alles van mn moeder zou hebben, zou ik ook na 2 maanden zwanger zijn geweest en bij ons heeft het toch 9 maanden geduurd, dus....
wat een verschrikkelijke verhalen trouwens van de doodgeboren babys, die verhalen horen wij nu natuurlijk liever niet, maar het gebeurt.
heel veel sterkte voor degenen die er van dichtbij mee te maken hebben gekregen.
wij zitten zelf op dit moment in een behoorlijk K-situatie:
zoontje van vriendin van ons is afgelopen zaterdag overleden, 1jaar en 3 maanden is hij geworden.
toen hij 2weken oud was, heeft zijn vader hem door elkaar gerammeld (wat er precies gebeurd is, weet niemand) waardoor de kleine zodanige hersenbeschadiging heeft opgelopen, hij kon niet zien, bewoog spastisch, op het laatst stuurde de hersenstjes niks meer aan dus kreeg hij water en voeding via een maagsonde.
afgelopen week hield hij niks meer binnen en woensdag werd besloten om voeding stop te zetten.
hij heeft nog gevochten tot vrijdagnacht/zaterdagochtend, maar toen was zijn kleine lijfje echt helemaal op.
woensdag is de crematie, dus dat wordt een zware dag!
sorry voor dit afschuwelijke verhaal, maar ik merk dat het toch wel prettig is om het ff van me af te schrijven, ook al is dit de ingekorte versie.
Nou, nu maar weer verder met de orde van de dag: opruimen!!!
de administratie is weer helemaal bijgewerkt, straks of de keuken of de auto poetsen...................

Andrea80
19 April 2010, 12:28
Gelukkig zit er geen regelmaat in de kramp!

Alleen vanmorgen voor het eerst pijnlijk

Als ik lijk op mijn moeder met bevallen dan komt de kleine 1 tot 2 weken te laat.
Dat hoop ik toch niet!!

groetjes

cassie247
19 April 2010, 12:38
Hallo dames,
even een update van mij en dan ga ik alles bijlezen. Ik lig nu voor de 6e dag in het ziekenhuis met pre eclampsia en het wordt er allemaal niet beter op. Ben er ook ehoorlijk ziek van en lig nu aan allerlei medicijnen via infuus. Er is vandaag besloten om me morgenvroeg in te leiden, dus eigenlijk wel erg spannend. Ze hebben al gezegd dat het heel moeilijk gaat worden als een inleiding zo vroeg is want dan wil de kleine eigenlijk nog niet komen, hopelijk wordt het geen keizersnee! Ik had nog eens gevraagd over de zwangerschapsduur en de berekening klopt gewoon wel, 22 mei uitgerekend, dus morgen 35 wkn en 3 dagen. Waarschijnlijk zal hij even in couveuse moeten ivm prematuriteit en longrijpheid enzo, hopelijk gaat dit meevallen. Ik heb hier wel internet dus zal nog wel iets laten weten als ons ventje er is, want we zullen hier minstens nog 5 dagen moeten blijven. BEn het ziekenhuis zooo beu! En het hakt er ook wel in dat het allemaal zo onverwachts is, gelukkig is thuis alles klaar maar ja ik kan me nog vanalles bedenken wat ik graag had willen doen! FIjne middag dames
xxx

cassie247
19 April 2010, 12:40
Ow en ik meld het alleen aan het forum hier, dus niet op hyves , dat doe ik pas een paar dagen na zijn geboorte want heb weinig zin in al het gebel de eerste paar dagen, dan weten jullie dat :)

susieq12
19 April 2010, 12:51
minime is ook niet meer lid van onze hyves en is ineens geen hyvesvrienden meer met mij en een aantal anderen van ons. Ik heb haar nog een berichtje gestuurd waarom ze niet meer lid is en hoe het met haar gaat, ,maar daar heb ik geen reactie op gekregen. Dus geen idee of er iets ergs aan de hand is of dat ze gewoon niet meer in ons geinteresseerd is. Vind het erg jammer dat sommige mensen, na intensief meeschreven, ineens niet meer van zich laten horen. Je blijft je toch afvragen.....

BQ: wat spannend voor je nicht. Lijkt me inderdaad niks dat het nog zo lang kan duren tot de bevalling als je vliezen gebroken zijn. Ik zou er zelf heel onrustig van worden.

Nenske: groei zegt niets over de bevaltermijn nu. Zegt puur iets over de grootte van je kind. Alleen als het in de eerste 12 weken van je zwangerschap meer als een week afwijkt, veranderen ze je uitgerekende datum. Na die 12 weken, gaat een kind zijn eigen groeilijntje volgen. Maar heerlijk he dit weeerjte??? echt genieten.

Sively: ze zeggen meestal dat jij op je moeder lijkt qua bevaltermijn ja. Nou ik hoop het nog niet voor je. Maar je bent de 34 weken voorbij, dus zal vast goedkomen als het wel gebeurd.

BW: tegen mij zei de gyn. ook dat de baby het nog prima naar zijn zin heeft, dus vandaar dat ik ook denk dat ik niet voor de uitgerekende datum ga bevallen.
Heb trouwens wel wat waterige afscheiding die langs mijn been loopt. Is niet veel maar je gaat je toch afvragen. Blijft ook een beetje menstruatieachtig voelen in mijn buik en rug.

vang het eens op als dat lukt?! afscheiding hoort toch niet langs je been te lopen....

Andrea80
19 April 2010, 12:55
Cassie,

Spannend zeg!!

Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat jullie niet te lang in het ziekenhuis hoeven te blijven.

Het is natuurlijk niet wat je wil maar wat moet dat moet.
Voor zowel jou al die kleine veel succes en een voorspoedige bevalling gewenst.

;) ook voor je mannetje natuurlijk.

groetjes

Sientje
19 April 2010, 13:08
Heel veel succes morgen Cassie!
Hoop dat het een beetje makkelijk gaat en dat alles goed is met de kleine en jou en dat je er snel van kan genieten!

Bambi80
19 April 2010, 13:42
jeetje wat naar dat je pre-eclampsie hebt cassie. Heel veel sterkte!!! succes morgen bij het inleiden. Hopelijk gaat het toch makkelijk en snel.
Wel spannend zeg!!! dan ben je waarschijnlijk de eerste mei-mama.

Bente: wat een tragisch verhaal!!! brrr! zit gewoon met traantjes in mijn ogen. waarom heeft ie dat kindje zo heen en weer gerammeld!!!!! zijn ze nog samen?

draakje78
19 April 2010, 15:07
zo moest ik ff een hoop bijlezen zeg!

Leonec, wat een vreselijk naar verhaal, soms snap je idd zo'n gyn dan ook niet

Marieke wat balen en vervelend met jullie katje! hopelijk gaat het nu weer wat beter....
ow en ik zal dan geen muisjes voor je halen ha ha
en jij blijft ook lekker krampen enzo!

leoni weer een beetje beter? hihi jij behoort zelf ook al tot diegene die mogen bevallen hoor!

beautyqueen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in de familie, hoe gaat het inmiddels met je vriendin?
Nog even en dan mag je zelf ook!

andrea fijn dat je moeder je gerust heeft kunnen stellen, als je het allemaal alsnog niet vertrouwt gewoon de vk bellen he

pfff bente ook een heftig verhaal zeg! sterkte

cassie wat doe je nu! ik zal zo even moeten googlen op wat je hebt, maar wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en succes bij het inleiden!

en nog eens marieke, ik ben het met suus eens hoor, afscheiding hoort niet langs je been te lopen, heb je al wat opgevangen?

Zelf controle gehad vandaag, doordat ik ook een groei echo had heeft de gyn zelf niet echt gekeken.
kleintje ligt nu wel met koppie naar beneden en de echo was helemaal goed, alle achterstand is naar schatting nu helemaal weg en wordt zelfs alweer op de 6 pond geschat!
bloeddruk zelf ook weer oke, 120/80 dus ik waggel zo nog wel even door!

draakje78
19 April 2010, 15:11
ik en medische termen zijn dus niet zo'n goede combi, lees nu dat het bij cassie dan over zwangerschapsvergiftiging gaat

nogmaals sterkte enzo!

Nadine
19 April 2010, 15:24
@andrea
Fijn dat alles weer goed is!

@cassie
Sterkte meid, je had het je vast allemaal anders voorgesteld :| Maar je bent vast in goede handen in het ziekenhuis. Nog even volhouden ;)

Bambi80
19 April 2010, 15:25
nou lonnekeleoni is volgens mij beter hoor! ze was gisteren al weer goed bezig een aanslag te plegen op mijn mahyongg scorelijst :D

pre-eclampsie is inderdaad niet best!!! dus goed dat ze ingrijpen.

ja die krampen...het is me wat. En ik blijf maar last van pijn in rug en buik houden. Die afscheiding is volgens mij over. Kan het niet opvangen. Er zat vanochtend een paar grote druppen in mijn onderbroek en toen zat de binnenkant van mijn been onder. (sorry, is ranzig!!!) Maar het ruikt niet naar vruchtwater en ook niet naar urine. Zal het in de gaten houden.

draakje78
19 April 2010, 15:30
geheel offtopic maar ik kom noooooit meer in jou score lijst van mahjong hoe jullie dat toch doen!

lonnekeleoni
19 April 2010, 15:34
Pff ik heb net alles bijgelezen en ben nu alweer bijna alles vergeten...

Cassie, wat spannend voor jou zeg, waarschijnlijk ga jij dan de eerste mei-mama worden! Ik hoop dat alles vlot zal verlopen morgen en dat je snel je kindje in je armen mag houden. Bij mij waren ze zaterdag ook even bang voor pre eclampsie ivm het overgeven en mijn bloeddruk die gestegen was, maar had gelukkig geen eiwit in mijn urine, maar ik zag mezelf ook al naar het ziekenhuis gaan toen ik van de verloskundige toch even wat urine moest opvangen, maar het viel allemaal gelukkig mee...

BQ gefeliciteerd! en ik hoop dat je vriendin ook snel bevalt, lijkt me inderdaad niets om zo lang te wachten als de vliezen zijn gebroken, dan denk je dat je de kleine bijna hebt, kan het nog wel een aantal dagen duren pffff...

Bente: Heel veel sterkte meid!

Draakje: Fijn dat alles zo goed was bij de controle en dat het hoofdje nu lekker naar beneden ligt!

Marieke: Ze zeggen altijd dat je dan even op de zijkant van je hand moet blazen, als het er dan uitloopt is het vaak vruchtwater, maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook meer last heb van afscheiding en ik heb volgens mij ook soms een klein stukje slijmprop ertussen zitten...

lonnekeleoni
19 April 2010, 15:37
Oh nee he Draakje, je gaat toch niet zeggen dat Marieke er nu weer opnieuw ingekomen is, ik was net weer op de goede weg en ze stond nog maar 2 keer in haar eigen lijst, dan moet ik weer aan de slag......

Oh verder trouwens net een proefdruk opgehaald van het geboorte kaartje, want mijn man heeft ze zowaar gisteren eindelijk gemaakt en meteen allemaal drukkerijen een mail gestuurd met de vraag wat het gaat kosten. Vanmorgen om half 10 hadden we al antwoord van de eerste en dat zou maar 75 euro zijn voor 100 kaartjes en er lag al een proefdruk klaar. Deze heb ik dus even opgehaald net. Incl. enveloppen zal het ongeveer 100 euro zijn voor 100 kaartjes, volgens mij is dat niet duur toch?

Bambi80
19 April 2010, 15:40
ja ik heb een paar keer op mijn hand geblazen en toen gebeurde er niets. Er zat ook een hele witte dot in mijn broek (HAHA! Wordt steeds smakelijker) dus of dat afscheiding is om misschien toch een stukje slijmprop???

Gelukkig heb jij geen zwangerschapsvergiftiging leoni. Ik ben 1 x doorgestuurd met verdenking ervan toen ik 32 weken was. Ik zat jankend in de auto bij het idee dat ik toen misschien al mijn kindje op de wereld moest zetten. Nu zijn we gelukkig allemaal al zo ongeveer over de 34 weken grens heen.

Ik vind het echt heel fijn te horen, dat de baby nu zo goed groeit draakje!! echt top!!
ja en hoe doen we dat....als je maar vaak genoeg speelt wordt je vanzelf sneller met stenen aanklikken. Maar het zijn inderdaad zot hoge scores.

is zeker niet duur leoni!!! is een koopie!! wij zijn dacht ik 250 kwijt voor 75 kaartjes.

draakje78
19 April 2010, 15:40
geloof wel dat je weer aan de bak moet leoni!,
trouwens wel een beetje spannend hoor beetje je slijmprop verliezen enzo
ik heb geen idee wat de prijzen van kaartjes enzo zijn!

goed ik ga afsluiten, wens jullie een fijne avond allemaal!

lonnekeleoni
19 April 2010, 15:54
Oh ja, heb trouwens ook iets te lang in de zon gezeten vandaag, begin een beetje een zwangerschapsmasker te krijgen, volgende keer toch maar goed insmeren als ik naar buiten ga, nog meer dames die hier last van hebben?

da-silva
19 April 2010, 16:54
Hey allemaal,

Jeetje Cassie wat SPANNEND! Ik ga morgen heel hard voor je duimen. Wel bijzonder dat je waarschijnlijk de eerste bent van ons forum. Ik ga straks even opzoeken wat pre eclampsia is, ik heb namelijk geen idee. Succes morgen!

Mahjong??? dat vind ik een geweldig spel, ik ga je opzoeken op hyves, ghehehehe!~

Als je afscheiding wit is, dan is het geen vruchtwater. Tenminste zo is het ons vertelt...

Sively
19 April 2010, 18:32
Hey Cassie, veel succes morgen!

@Marieke: wij hebben een soort van wattenstaafje van de vroedvrouw gekregen waarmee je kan testen of het vruchtwater is of niet. Misschien ook eens achter horen?

Groetjes

lonnekeleoni
19 April 2010, 19:23
Het valt me toch altijd weer op dat ze in het buitenland zoveel andere dingen doen als in Nederland en ik heb ook het idee dat ze een zwangerschap daar veel serieuzer nemen. Sively met het wattenstaafje, extra echo's (dacht ik) en volgens mij ook in het ziekenhuis bevallen daar. Bij Sientje die standaard CTG en ook in het ziekenhuis bevallen en een vriendin van mij is in Frankrijk bevallen, daar is het ook standaard in het ziekenhuis en is een ruggenprik zelfs bijna standaard...vind het zo gek dat iets als een bevalling, wat al duizenden jaren gebeurt zo verschillend verloopt in diverse (toch behoorlijk ontwikkelde) landen...

Jenny89
19 April 2010, 20:16
Heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel succes morgen Cassie!!!

am
19 April 2010, 21:02
Marieke, bij vrichtwater merk je het echt (ik wel tenminste) net of je steeds "plast" zegt maar, je kunt het niet ophouden.
Ik had mijn vliezen ook te vroeg gebroken maar als ik op mijn hand blies kwam er niets, dus het hoeft niet altijd.

bij mij zag het er doorzichtig uit met witte vlokjes erin, en het rook naar sperma
Moet zeggen dat ik voordat mijn vliezen waren gebroken ook veel last had van waterige afscheiding, maar met de vliezen had ik echt kraamverband nodig en bij de afscheiding niet.

Anders zal ik morgen toch eens de vk bellen hoor! het is natuurlijk bij iedereen anders, zo voelde ik het ook niet knappen wat altijd beschreven wordt, had gewoon de hele tijd het idee dat ik in mijn broek aan het plassen was.

En Cassie, heel veel succes morgen!!

(konden jullie toch niet wachten op ons haha ;) :lol: )

BQ1986
19 April 2010, 21:34
Allereerst Cassie meissie heel veel succes morgen. Ondanks dat het niet makkelijk gaat worden hoop ik dat het niet te pijnlijk word voor je! Je wilt geen keizersnede maar inleiden tot je er bij neer valt lijkt me ook niets :s
Hoop dat je snel je kleintje in je armen kan sluiten :)

Hier nog steeds geen bevalling bij mijn vriendin,.. dus dat word ws inleiden. Pfff drama lijkt me dat. Schijnt best pijnlijk te zijn!
Ze is vorige week woensdag haar slijmprop al verloren dus kun je nagaan hoelang dat nog kan duren.

Over de afscheiding, hier een aantal weken terug ook 4x sochtends de badkamer ingelopen met druppels langs mijn benen.
Test gedaan bij de VK maar was toch echt afscheiding, dit kan dus zeker wel melkachtig en waterig zijn.
Moest idd van de VK ook heel hard op mijn hand blazen,..

Voor de rest... ben ik net als de rest alles weer vergeten hahahaha.. moet eigenlijk alles op gaan schrijven.

Sylverstertje
19 April 2010, 21:55
Ik ben ook alles alweer vergeten haha...

Wel wat vreselijke verhalen... Daar moet je toch echt niet aan denken... Jeetje, lijkt me echt heel moeilijk allemaal zeg...

cassie succes morgen! Lijkt me erg spannend allemaal.

Ik ben al 20 kilo aangekomen, maar nog geen straie (ff afkloppen). Mijn moeder heeft ze wel, dus ben bang dat ze er toch nog inschieten de laatste weken...
Ik heb ook regelmatig steken of menstruatie krampen. Ze was al een beetje ingedaald, dus ze zal wel verder aan het gaan zijn nu...
Donderdag een groei echo, ben erg benieuwd hoe groot ze is...

Indootje
20 April 2010, 07:30
Hee meiden,
Ben ik weer. Onwijs lekker weekend gehad en gisteren ook.
Zaterdag in huis gerommeld, schoongemaakt en heerlijk in de tuin gezeten met een boekje. Zondag kwamen vrienden langs en hebben we voor het eerst dit jaar geBBQed!!! Was echt genieten 8-)
Gisteren was vriendlief vrij en hebben we een tuinset gekocht, moesten nog wat administratieve dingen regelen, nieuwe lamp voor op de slaapkamer gekocht en lekker rustig aan gedaan :-D.
Heb elke dag wel wat last van krampen en steken, maar dat hoort er bij volgens mij.

Ik ga zo nog verder bijlezen, maar ik ben 14,5kg aangekomen en geen striae. Hopelijk blijft dat ook zo :roll:

Indootje
20 April 2010, 07:31
pfffffffff vandaag rotnieuws gehoord....

Een kennis van ons was vandaag uitgerekend...(ze heeft de hele zwangerschap al last van een hoge bloeddruk, ze had er ook medicijnen voor en een paar keer een ziekenhuisopname..)

nou had ze gister bloed verloren en ze voelde minder leven...belde de gynaecoloog op en deze zei als het vanmiddag ook nog zo is dan bel maar weer :shock:

s middags naar het ziekenhuis en toen was haar kindje al dood...verschrikkelijk toch snap ook gewoon niet dat ze haar zolang door hebben laten lopen ....bah wordt hier zelf ook erg onzeker door....

liefs

Jeetje, dat meen je niet... krijg er een brok van in mijn keel en een heeeel naar gevoel.... Dat wens je toch niemand toe. Pfff.... :(

Indootje
20 April 2010, 07:32
Hier weer kattenleed. De geoppereerde kat zat ineens onder de uitslag en dat werd rap erger vanmiddag tot bloedens toe. We zijn naar de dierenarts geweest en ze heeft een prik tegen allergische reactie gekregen. Moet het nu aankijken maar ze is nu waarschijnlijk ineens allergisch voor haar voer. Het moeilijke is alleen dat we niet kunnen veranderen omdat de andere kat het moet hebben vanwege blaasstenen en anders moet die weer geoppereerd en dat doe je ook niet eindeloos. Ik word er echt zo naar van. Iedere keer is er weer wat met de katten en dan zijn ze nog geen 5 jaar oud.
Verder gaat het met mij wel goed!!!

Getver, wat vervelend, sterkte met ze he.... :cry:

Indootje
20 April 2010, 07:43
Jezus Leonec, wat een verhaal! Sterkte!!

Hier een vrolijke nicht die gisteravond is bevallen en een vriendin van me dr vliezen zijn gister gebroken alleen willen de weeen niet beginnen. Als het vanavond nog niet is begonnen moet ze naar het ziekenhuis maar kan het nog 3 dagen duren.
Vind dat wel erg lang als je vliezen gebroken zijn :s

Hier gaat het goed, krijg er wel steeds meer zin in als het zo dicht om me heen allemaal gebeurd!!

Oh, en wat heeft je nicht gekregen en wat is de naam???
Kan het na het breken van de vliezen nog 3 dagen duren :shock: ? Dat klinkt wel heel lang...

Indootje
20 April 2010, 07:47
Oh dames,

Ik dacht dat ik gek werd net.
Zit ik hier achter mijn bureau krijg ik toch ineens flinke kramp in bijn buik en steken in mijn doos.

Gelukkig trok het redelijk snel weer weg.
Het zal het indalen wel geweest zijn, want de VK vertelde vorige week al dat het hoofdje al een stuk in mijn bekken zat.
Had het alleen nog nooit zo sterk gehad!!
Was even schrikken.

Maar gelukkig heb ik mijn moeder gebeld en die kon me gelukkig geruststellen en me even kalmeren.

Nou ik ga weer rustig door met werken.

groetjes

Doe rustig aan en gelukkig is het voor jou ook bijna verlof! Nu snap ik ook wel dat ze 6 weken van te voren stoppen ook aanraden. Ik heb zelf sinds de 34 weken echt vaak krampen en steken door het indalen e.d. Echt niet fijn als je dan op je werk zit...

Indootje
20 April 2010, 07:48
Hallo dames,
even een update van mij en dan ga ik alles bijlezen. Ik lig nu voor de 6e dag in het ziekenhuis met pre eclampsia en het wordt er allemaal niet beter op. Ben er ook ehoorlijk ziek van en lig nu aan allerlei medicijnen via infuus. Er is vandaag besloten om me morgenvroeg in te leiden, dus eigenlijk wel erg spannend. Ze hebben al gezegd dat het heel moeilijk gaat worden als een inleiding zo vroeg is want dan wil de kleine eigenlijk nog niet komen, hopelijk wordt het geen keizersnee! Ik had nog eens gevraagd over de zwangerschapsduur en de berekening klopt gewoon wel, 22 mei uitgerekend, dus morgen 35 wkn en 3 dagen. Waarschijnlijk zal hij even in couveuse moeten ivm prematuriteit en longrijpheid enzo, hopelijk gaat dit meevallen. Ik heb hier wel internet dus zal nog wel iets laten weten als ons ventje er is, want we zullen hier minstens nog 5 dagen moeten blijven. BEn het ziekenhuis zooo beu! En het hakt er ook wel in dat het allemaal zo onverwachts is, gelukkig is thuis alles klaar maar ja ik kan me nog vanalles bedenken wat ik graag had willen doen! FIjne middag dames
xxx

Oh jeetje... nou, heel veel sterkte, succes, etc. vandaag he! Hoop dat alles goed gaat met die kleine en jou natuurlijk!!! We denken aan je....

Indootje
20 April 2010, 07:49

Ehh, afscheiding hoort toch niet langs je benen te lopen :roll: :?: Zeker weten dat het geen vruchtwater is?

Indootje
20 April 2010, 07:52
Zelf controle gehad vandaag, doordat ik ook een groei echo had heeft de gyn zelf niet echt gekeken.
kleintje ligt nu wel met koppie naar beneden en de echo was helemaal goed, alle achterstand is naar schatting nu helemaal weg en wordt zelfs alweer op de 6 pond geschat!
bloeddruk zelf ook weer oke, 120/80 dus ik waggel zo nog wel even door!

Wat fijn dat alles helemaal goed was joh :-) Altijd lekker gevoel!

lonnekeleoni
20 April 2010, 09:38
Wat een rust hier vanmorgen, dacht ik dat ik al laat was vandaag? Waar is iedereen, toch niet allemaal aan het bevallen he???

Sively
20 April 2010, 09:56
Het valt me toch altijd weer op dat ze in het buitenland zoveel andere dingen doen als in Nederland en ik heb ook het idee dat ze een zwangerschap daar veel serieuzer nemen. Sively met het wattenstaafje, extra echo's (dacht ik) en volgens mij ook in het ziekenhuis bevallen daar. Bij Sientje die standaard CTG en ook in het ziekenhuis bevallen en een vriendin van mij is in Frankrijk bevallen, daar is het ook standaard in het ziekenhuis en is een ruggenprik zelfs bijna standaard...vind het zo gek dat iets als een bevalling, wat al duizenden jaren gebeurt zo verschillend verloopt in diverse (toch behoorlijk ontwikkelde) landen...
Hey, hier wordt er inderdaad niet zoveel thuis bevallen als in Nederland, maar je lijkt er wel steeds meer van te horen. In principe krijg je hier drie echo's en ga je de ene maand naar de gyn en de andere maand naar de huisarts/vroedvrouw. Van de ruggenprik lijken ze ook steeds meer af te stappen, maar er zijn idd veel vrouwen die er voor kiezen. Vond trouwens dat het percentage bij de 'enqute' op de site hier ook hoog lag. Ik wil het alleszins echt wel zonder proberen! Het staafje heeft de (zelfstandige) vroedvrouw me gegeven. Niemand van mijn vrienden heeft dat ooit gehad, dus is niet standaard. Sommige mensen hebben trouwens heel weinig vruchtwater, dus het is niet altijd duidelijk of het nu vruchtwater of afscheiding is. Met dat staafje moet je in het vocht in je onderbroek duwen en als het blauw kleurt heb je prijs. Maar bij inlegkruisjes werkt het niet omdat die het vocht te goed opslorpen.
Groetjes

BQ1986
20 April 2010, 10:24
Die vriendin waarvan de vliezen waren gebroken dat was een misverstand :s
Der vliezen zijn nog helemaal heel, schijnt niet veel voor te komen maar het is gebeurd.
Word je even blij gemaakt met een dooie mus en kan je het nog even uitzingen pffff..

Bambi80
20 April 2010, 10:31
heeh lonnekeleoni!!! alweer 38 weken en weer een stuk dichterbij de bevalling!!!

jammer van die vriendin BQ. Nog even geduld hebben dus.

Hier zit ik mezelf weer helemaal gek te maken. Ik voel de kleine wel maar zo zachtjes!!! Hoe is dat bij jullie??

lonnekeleoni
20 April 2010, 10:42
Ja, nog maximaal 4 weekjes en dan heb ik een kleintje in mijn armen, vind het zo spannend!

Hier voel ik de kleine ook veel minder dan voorheen, voel hem ook vooral 's avonds en overdag veel minder, maar de vk gaf zaterdag aan dat de kleine het prima deed (na het luisteren van het hartje) dus ik ga ervan uit dat alles hier goed is! Maar Marieke, bij twijfel gewoon altijd bellen, die mensen zijn toch aan het werk en ze zitten daar niet voor niets hoor!

Bambi80
20 April 2010, 10:48
ik heb het hartje vanochtend ook nog gehoord hoor, maar ik ben gewoon overbezorgd denk ik. Kan wel janken. Waarom ben ik nou zo overbezorgd??!!!!!

Bambi80
20 April 2010, 10:49
ik heb me gewoon weer gek laten maken door die verhalen hier!! :mrgreen: Kunnen jullie niks aan doen hoor....

Nadine
20 April 2010, 10:58
Nog niet bevallen hier :P
Vanmiddag de groei-echo.. spannend!!
Ik hoop maar dat ze niet te klein is en ik thuis mag bevallen.

Vannacht trouwens weer slecht geslapen :roll: maar ja, hoort erbij.. nu weet ik iig ng meer over borstvoeding :P

En ja, het idee dat we straks allemaal een kleine op de arm hebben.. onvoorstelbaar gewoon :D

Sientje
20 April 2010, 11:30
Hobbel ook nog rond hoor. Vannacht heel erg veel voorween en ben vandaag erg moe. Mijn zoontje is thuis want die heeft de hele nacht liggen hoesten en vanochtend overgegeven. Nu lijkt het prima,maar hij is nog wel wat benauwd.

Hier in DL zijn ze heel erg voorzichtig met zwangere vrouwen idd. Bij bijna elke controlle wordt er gekeken met de echo en dus laatste weken elke week ctg. Bij het minste of geringste ga je ook meteen door naar het ZH. En ze laten je hier meestal ook niet ver overlopen, dan wordt je opgenomen en goed in de gaten gehouden en soms ingeleid als daar aanleiding toe is. Die enge verhalen die ik hier las,zoals met dat bloedverlies in combi met minder leven ed.....ik denk dat als ik 1 druppel bloed had ik al in het ZH had gelegen in dat geval.Hier ga je van het begin af aan naar de Gyn en de verloskundige is eigenlijk meer voor na de geboorte. Die zie je wel een paar keer voor de geboorte maar die doet niet de controlles. Bij vragen mag je die wel altijd bellen.Ik vind het wel fijner hoe het hier gaat. Ook is hier pijnbestrijding bij de bevalling heel normaal. Bij mijn vriendin vroegen ze al aan de telefoon toen ze belden dat ze eraan kwam met ween of ze een ruggeprik wilde :o ....tja, dat vind ik wel weer wat overdreven :lol: . Ik ga het gewoon zelf proberen net als met de andere 2 (die dus nog gewoon in NL zijn geboren) maar vind het wel een fijn idee dat die optie er is.
Ik ga nog even op de bank liggen totdat mijn dochtetje zo thuis komt.
Liefs van hier!

Beebie_Wish
20 April 2010, 12:06
Hallo dames !! Ik ben er ook nog steeds :mrgreen:

@ Sientje, ik heb wel een beetje een vermoeden dat het bij jou/jullie niet heel lang op zich zal laten wachten jullie 3e wondertje ;) , maar dat is maar even een voorgevoel van wat ik zo lees wat je schrijft oke ook hoeven voorweeen niks te zeggen maar tsja stel je voor dat dat allemaal geen vals alarm is, en bij een 2e of 3e kindje kan het toch allemaal ook wel wat sneller gaan. Succes iig alvast ;) .

@ Cassie, Tjeempie ik wil je ontzettend veel succes toe wensen jij maar ook je partner ;)

@ Nadine, spannend hoop en duim ook met je mee dat de groei-echo allemaal in orde is en dat je dan heerlijk thuis kunt gaan bevallen (wil ik ook wel maar helaas word het voor mij het zknh :oops: )

@ Marieke, adem in adem uit ;) het komt allemaal wel goed meiss jullie wondertje zal het gewoon naar de zin hebben in jou buikje net als die van ons ;) . Probeer je niet al te druk te maken he is niet goed voor je bloeddruk :D . Ik voel beebie savonds en snachts vooral errug weinig behalve als ik op mijn rug wil proberen te slapen dan krijg ik een overactieve beebie in mijn buik :D . Maar vanmorgen vroeg heb ik beebie ook eventjes niet of nauwelijks gevoeld maar nu heeft beebie weer de hik en trapt met zn voetjes flink heen en weer, mijn skatjun ziet einde van de middag als ie thuis komt van zijn werk mijn buik heen en weer bewegen van de ene naar de andere kant :D .
Doe rustig aan marieke en het komt allemaal wel goed misschien doet jullie wondertje wel gewoon een tukkie en gunt mama nog haar rust ;) .

@ Lonnekeleoni, Gefeli met het behalen van weer een mijlpaal ook alweer de 38 weken gepasseerd ;) Het gaat echt gewoon hard bij ons gewoon.

@ BQ, Jammer voor je vriendin dus die moet nu dan alsnog eventjes geduld hebben nog ;)

@ Sively, Vind zon staafje denk ik ook wel verrekte handig alleen heb het er bij mijn controles nog niet over gehoord, kan je nagaan dat het overal zo ontzettend anders is zeg.

Jenny89
20 April 2010, 12:18
Heey meiden! Ik ben vandaag 37 weken zwanger joepieeeeeeeee!!! :D :D :D

Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________1 mei (op uitgerekende datum)
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________hoop tussen 23 en 27 april te bevallen

Beebie_Wish
20 April 2010, 12:21
Gefeliciteeeeerd Jenny met weer een mijlpaal te hebben bereikt 37 weken alweer ;)

Bente
20 April 2010, 12:27
Net weer bij VK geweest, alles nog steeds in orde.
het is en blijft een klein kindje, maar verder is alles prima, mijn bloeddruk was ook nog steeds goed.
ik weet niet meer wie het vroeg maar die vriendin van ons is niet meer bij de vader van haar kinderen.
hij heeft 2 weken verzwegen wat hij heeft gedaan, ze hebben dus allebei vastgezeten op verdenking van mishandeling en pas na 3 dagen (zij zat dus onschuldig vast) heeft hij toegegeven dat hij zn zoontje door elkaar gerammeld had. waarom? geen idee, kleine huilde, dochtertje van destijds 2 was vervelend....
is niet te bevatten wat onze vriendin allemaal heeft moeten meemaken en nu nog steeds natuurlijk.
zie behoorlijk op tegen morgen,dan is de crematie, maar we moeten sterk zijn, haar zoontje is ook heel sterk geweest!

nou, dames nu geen vervelende verhalen meer, alleen nog maar uitkijken naar onze bevalling, of beter gezegd naar onze kindjes, vinden jullie het ook zo spannend?

lonnekeleoni
20 April 2010, 13:42
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, Cassie is toch niet de eerste mei mama! Check de hyves van Naatje!

Naatje, van harte gefeliciteerd meid!

Ik hoop snel van je te horen hoe het was en hoe het nu met jullie gaat!

Beebie_Wish
20 April 2010, 14:04
Ik beschik niet over de hyves van naatje ... Maar bij deze Naatje en vriend/man van harte gefeliciteeeeeerd met jullie 2 meiden, geniet er maar lekker van ;)

Snow
20 April 2010, 14:24
BeautyQueen23

als je een meisje krijgt kun je roze tompouchen doen met op het slagroom nog een paat muisjes.

verder kun je van die chocolaadjes in een cupje kopen..
als je die even verwarmt in de magentron en daar wat muisjes opstrooit en laat uitharden in de
koelkast, ziet het er heel leuk uit!
[dit kun je al wel van te voren doen..]

ik heb foto's voor je opgezocht:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KOCZH46F

Tinkerbell79
20 April 2010, 14:40
Ziet er leuk uit regenboog!!!

Sientje
20 April 2010, 15:06
Lange vingers voor de helft in glazuur en dan muisjes erop. Denk dat ik dit de kids mee ga geven naar school om te trakteren!

Naatje van harte hoor!!!!!!

BQ1986
20 April 2010, 15:23
Geweldig Naatje!! Gefeliciteerd en je man ook natuurlijk :)
Hoop snel te horen hoe het is gegaan!

Regenboog, bedankt voor de tip! Ziet er erg leuk uit! Krijg een jongetje dus het word je 2e optie hihihi

Hier voel ik de kleine nog de hele dag door.. maar marieke ik vraag me af hoe jij je kleintje bedoeld te voelen?
Hij trapt niet meer zo actief als een paar weken terug maar het zijn nu meer golfbewegingen die door mijn buik gaan.
Misschien dat je daardoor ook af en toe denkt dat je hem bijna niet voelt?

da-silva
20 April 2010, 15:33
He jammer, ik kan ook niet op de hyves site van Naatje komen. Maar natuurlijk bij deze: GEFELICITEERD!!! :D
Heeft iemand al meer informatie? Ik ben zo benieuwd... krijg er helemaal de kriebels van

Sylverstertje
20 April 2010, 15:45
Naatje gefeliciteerd!
Zal niet weten hoe de hyves pagina te bereiken is, maar ze komt hier vast nog wel eens bijlezen..
Hier vandaag ook iets minder beweging, maar ze zal wel moe zijn van de afgelopen dagen hahaa, zo druk is ze geweest.
Voel af en toe een golfje..

Hoor wel af en toe wat knikken in mijn buik. Net alsof je met je hoofd ronddraait, dan hoor je toch soms dat je wervels goed schieten? Dat hoor ik ook af en toe in mijn buik.... Hebben jullie dat ook?

Bambi80
20 April 2010, 15:46
Jenny en cin., gefeliciteerd met 37 weken!!! jullie mogen nu ook los!!!

Ik zag het ook op de hyves van Naatje!!! Er staat 1 felicitatie, maar verder nog geen nieuws!!!
Naatje van harte gefeliciteerd!! Ik hoop dat jij en je meiden het goed maken!!

BQ: Ik voel de baby ook nog wel, maar ik denk dat het nu ook vaak aan mijn aandacht voorbij gaat. Hij zal denk ik niet zoveel ruimte meer hebben. Ik herken het wel van die golfbewegingen. Maar normaal duwt ie ook altijd even zijn voetje of kont naar buiten. Doet ie gelukkig nu ook weer. Maar moet zeggen ik heb net even 3 uur geslapen. Ik was gewoon doodop en heb voor het slapen ook keihard staan janken. Had dus gewoon even een rothumeur. Maak me nu niet meer zo'n zorgen. Ventje doet het hier prima.

Maar het gaat nu echt gebeuren met bevallen! Eerst naatje en cassie is hopelijk nu bezig. Wie zal de derde zijn!!!! Sorry voor de aprildames!!! Blijkbaar kunnen we niet wachten tot de laatste 2 bevallen zijn.

Bambi80
20 April 2010, 15:54
Naam______________Uitgerekend dat.___________Geslacht___________(Gokje)bevaldatu m
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________1 mei
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________9 mei
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________tussen 23 en 27 april
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei
leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________24 mei
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 / 20 mei???
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________15 mei
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________geen idee

De meldplicht is gebleven tot Cin. en die dus onderstreept. Degene die bevallen zijn in kleur. Vind het nu trouwens een beetje rommelig worden met onze gegokte data. Zal ik die eruit halen en op hyves zetten. Dan kunnen we daar altijd later nog terugkijken of iemand gelijk had.

BQ1986
20 April 2010, 15:58
gegokte datum hoeft van mij helemaal niet hoor hahaha.. zal een wonder zijn als iemand dat goed heeft!
Helaas heb je er niets over te zeggen :P

Fijn dat je je nu weer wat beter voelt!! Nergens voor nodig om je druk te maken :)

BQ1986
20 April 2010, 16:02
Zijn er meerdere met een maxicosi voetenzak en nemen jullie deze mee naar het ziekenhuis?

sonja2009
20 April 2010, 16:03
zo de eerste meibabys alweer nu word het voor ons helemaal spannend ben benieuwd of we allemaal juni halen of dat het mei gaat worden

Jenny89
20 April 2010, 16:18
Gefeliciteerd naatje!!!

Snow
20 April 2010, 16:19
Lange vingers voor de helft in glazuur en dan muisjes erop. Denk dat ik dit de kids mee ga geven naar school om te trakteren!

Naatje van harte hoor!!!!!!

alleen die kun je niet van tevoren klaarmaken, dus moet je man dat doen!

(wat mijne dus teveel werk vond hahaha)

Jenny89
20 April 2010, 16:22
Sjonge ik word emotioneel :lol:

moet ff traantje wegpikken hoor, de eerste mei-babies zijn er!

Nadine
20 April 2010, 16:40
Gefeliciteerd Naartje!! :D :D
Ik hoop dat het twee gezonde dametjes zijn ;)

Ook de dames die de 37 weken hebben bereikt gefeliciteerd natuurlijk!

@hier
De groei-echo was goed, dus ik mag in principe thuis bevallen! :D

Indootje
20 April 2010, 16:57
Naatje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!! 8-) :lol: :lol: :lol:

Nadine, wat fijn dat de groei-echo goed was. Weer een hele geruststelling, zeker! :-)

Bambi80
20 April 2010, 16:59
Gelukkig groeit je meisje dus goed nadine!!! Nu hopen dat je niet al te lang meer op de bevalling hoeft te wachten

BQ: ik heb sowieso geen voetenzak voor de maxicosi omdat ik dacht dat we die in dit jaargetijde niet zoveel zouden gebruiken. Ik neem een lodger wraper mee waar de baby ingewikkeld kan worden. Maar ik zou hem meenemen als ik jou was. Baby heeft sowieso een jasje en slofjes aan maar misschien heb je met dat weer nog wel extra warmte nodig. Dan die dag maar even bekijken samen met de verpleging. Die weten vast wel hoe je de baby goed in moet pakken.

leonec
20 April 2010, 17:59
NAATJE EN MAN GEFELICITEERD...

Hoop dat de kindjes helemaal gezond zijn.. :D :D

marieke het is normaal hoor dat je de kleine minder voelt, het heeft ook bijna geen ruimte meer om te bewegen...ik maak me ook wel gauw druk hoor...zeker ook na zulke verhalen...

Hier nog 4 weken....spannend....

draakje78
20 April 2010, 18:16
zo jullie hebben weer een hoop geschreven, eens kijken wat ik allemaal onthouden heb:

Beauty queen wat een misverstand rondom het wel of niet gebroken vliezen bij je vriendin, wat een teleurstelling lijkt me dat dan zeg!

marieke hoe is het nu inmiddels, kleine al beter gevoeld? en je bent niet overbezorgd denk ik, gewoon laatste loodjes en hormonen dikke knuf

Leoni, idd spannend hoor, nog max 4 weken! gaat echt wel snel

sientje dus wel veel aan het voorrommelen dus, ook spannend

jenny89 ook de 37 weken mijlpaal gefeliciteerd!

bente fijn dat alles bij de controle in orde was

ah naatje eerste mei mama! gefeliciteerd! hoop dat alles goed met jullie allemaal gaat!

ow en marieke even mn complimenten hoor hoe je dat steeds doet met de schema's en hyves bijhouden!

bij nadine ook alles oke en een thuisbevalling zit er nog in, da's ook heel fijn!

ja leonec, voor ons gaat het ook opschieten zo he, nog max 6 weken!
ik ben trouwens benieuwd hoe lang ik mezelf nog kan redden, echt hoor uit bed komen, omdraaien etc gaat steeds moeilijker hihi

leonec
20 April 2010, 18:30
hhahah ja ik heb het ook vooral met omdraaien in bed...ben net zo n walvis die zich probeert om te draaien...

moet nog steeds veel plassen s nachts....slaap gelukkig snel weer in...

van de week ook meer slechts nieuws gekregen, man zijn moeder heeft longkanker en is kwaadaardig en al uitgezaaid naar het hoofd...

draakje78
20 April 2010, 18:42
oe gat dat zijn idd nare berichten!
heel veel sterkte voor jullie en de familie

knuf

Nadine
20 April 2010, 19:01
Jeetje Leonec, dat is schrikken :o
Sterkte de komende tijd.

da-silva
20 April 2010, 19:08
Naam______________Uitgerekend dat.___________Geslacht___________(Gokje)bevaldatu m
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________1 mei
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________hoop 2 mei
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje_____________ 2 mei
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________9 mei
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________tussen 23 en 27 april
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen______________ Hopen op eind april
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________10 mei
leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________24 mei
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 / 20 april???
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________geen idee
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen_____________17 mei
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen_____________27 april
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________15 mei
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________geen idee

da-silva
20 April 2010, 19:11
Ik heb het lijstje even aangepast, er stond bij Naatje mei (ipv april) :)
Ik vind het ook wel een goed idee om de datums die we denken te bevallen eruit te halen, dat maakt het toch wel wat overzichtelijker...

Leonec: wat een kl*te nieuws zeg!! Heel veel sterkte

Bambi80
20 April 2010, 19:45
Naam______________Uitgerekend op___________Geslacht___________Bevaldatum
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje______________
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje______________
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen_____________
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________
leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 / 20 april???
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen____________
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby______________
Unknown___________26 mei 2010_____________Jongen______________

Bambi80
20 April 2010, 19:45
Dat is zeker niet best Leonec!!! wat gaan ze nu doen?

BQ1986
20 April 2010, 21:21
Nadine, wat fijn dat de groeiecho goed was en dat je dus thuis mag bevallen :)

Leonec, wat een k*t nieuws zeg!! Heel veel sterkte!!

Neem het idd gewoon mee naar het ziekenhuis, vooral snachts kan het wat frisser zijn.

Hoe zal het met Cassie zijn.... pffff

Lieke4
21 April 2010, 07:34
Naatje, gefeliciteerd met je 2 meiden :P

Leonec; wat verschrikkelijk, wens jullie veel sterkte toe!

Vandaag ben ik ook 37 weken, hoera..... :lol:
Vannacht slecht geslapen door hoofdpijn, voor het eerst in m'n zwangerschap.. verder alles goed hier.
Ik ga vandaag weer voor nachtje of 4 weg, lekker naar m'n ouders toe om me daar te laten verwennen...hihihi.
Ben er dus niet voor de "meldplicht".
Fijne dagen meides.....het wordt goed weer.. En ben ook zeer benieuwd of er bij iemand iets spannends gaat gebeuren deze dagen :lol:

Andrea80
21 April 2010, 07:47
Hey,

Naatje gefelicteerd!!!

Ben idd benieuwd naar Cassie :?:

Leonec wat naar!!!! :cry:

Hier wordt het werken steeds zwaarder en minder leuk.
Nog maar 2,5 dag dan ben ik er klaar mee!!!

even doorbijten nog maar!

groetjes

Bambi80
21 April 2010, 07:49
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________

Veel plezier bij je ouders!!! En gefeliciteerd met je 37 weken. Ook jij mag los nu!! haha! maar misschien beter dat je wacht tot je weer thuis bent.

Heeft iemand hier nog de felicitas zwangerdoos gekregen. Ikke niet, maar wel aangevraagd. Ben wel benieuwd wat erin zit.

Bambi80
21 April 2010, 07:50
Er staat een berichtje op de hyves van Cassie, dat ze een zoon hebben!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd Cassie!!!

Ben erg benieuwd naar de verhalen van Cassie en Naatje

Bambi80
21 April 2010, 07:52
Naam______________Uitgerekend op___________Geslacht___________BevaldatumBeebie_W ish________1 mei 2010________________Baby_______________
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 / 20 april???Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen van een zoon op 20 / 21 april???

Bambi80
21 April 2010, 07:54
Toch maar even eerst naar het voorbeeld kijken voordat ik berichtje plaats :oops:

Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen van een zoon op 20 april???

am
21 April 2010, 08:03
tjee de eerste drie baby's zijn er al!!!

Naatje en Cassie, gefeliciteerd!!!! :D :D :D

Bambi80
21 April 2010, 08:10
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 april (met 36w6d)???
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen van een zoon op 20 april (met 35w4d)???

Unknown
21 April 2010, 08:43
ik heb me gewoon weer gek laten maken door die verhalen hier!! :mrgreen: Kunnen jullie niks aan doen hoor....

Dat heb ik ook....sinds ik die verhalen heb gelezen ben k superbezorgd en haal k allerlei dingen in mijn hoofd!
Nog meer stress, nog meer huilbuien...

Sientje
21 April 2010, 08:50
Van harte Cassie!!!!!!!!

Kom net terug van de Gyn. ctg was weer een probleem.Kindje is extreem bewegelijk. Maar we hebben nu ontdekt dat het gewoon niet geduwd wil worden. Dus zonder band en dan dat ding gewoon los eop leggen wil wel. Pfffffff, nu al een eigen willetje!!!! :o
Toen groeiecho gehad...wilde ook niet goed want het lag vreselijk diep. Ik vroeg zegt dat dan nog iets over hoelang het dna gaat duren? Volgens hem ligt het startklaar en zal het dus nu echt niet lang meer gaan duren...nou prima...ik ben ook startklaar,haha!
Verder was alles in orde,HB,bloedruk en urine.
wel weer 800gr afgevallen en dat houd dus in dat ik in totaal in de hele zwangerschap maar 400gr ben aangekomen...kort
om ben wat kilootjes kwijt strakjes als het geboren wordt :D
Het kindje wordt geschat op 3200gr maar dat kon hij dus niet zo heel goed inschatten omdat het zo diep lag.
NOu ga nog even wat boodschapjes doen en dan nog effies op de bank voordat de kids weer thuis komen.
Fijne dga allemaal!!!!

Unknown
21 April 2010, 08:54
Naatje en Cassie gefeliciteerd!!!!!
Ik hoop dat alles goed is gegaan :D

Ik denk dat er nu wel snel meer zullen volgen.... :D Tegen de tijd dat ik de meldplicht heb, dan zal merendeels wel bevallen zijn....denk ik :D

BQ1986
21 April 2010, 09:32
Cassie meissie van harte gefeliciteerd met je kleine jongen! Hopelijk is alles goed gegaan!!

da-silva
21 April 2010, 09:48
Gefeliciteerd Cassie!! :D Ik heb echt een dikke smile op m'n gezicht als ik al die baby berichtjes lees...

Sively
21 April 2010, 09:56
Gefeliciteerd Cassie en Naatje!

Nadine: wat leuk dat je toch thuis kan bevallen!

Bambi80
21 April 2010, 10:04

Dat heb ik ook....sinds ik die verhalen heb gelezen ben k superbezorgd en haal k allerlei dingen in mijn hoofd!
Nog meer stress, nog meer huilbuien...

Echt rot is dat he?! Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben. Dat het normaal is dat je je zorgen maakt. Maar fijn is het niet! Moet zeggen dat het wel helpt om leuke dingen te doen, genoeg rust te nemen, het hier gewoon te zeggen en de herkenning.

Bambi80
21 April 2010, 10:07
Gelukkig alles weer goed sientje! ik ben zelf ook amper aangekomen. Maar 2 kilo ofzo. Als ik aan de ctg lig, gaat de baby er ook de hele tijd tegenaan trappen. Net of het hem irriteert dat het ten koste gaat van zijn ruimte. Lekker assertief dus! haha!

Beebie_Wish
21 April 2010, 10:12
Eyey,

Even een vraag krijgen jullie allemaal om aan de ctg te liggen dan ?? Ik heb dit helemaal nog niet gehad enkel alleen maar controles in het zknh ... Verder gaat hier alles nog steeds goed denk dat die krampen en steekjes echt van het indalen zijn geweest want voel me nu alweer helemaal TOPFIT :mrgreen: .

En Cassie + man/vriend: Van harte gefeliciteeeeeeeeeerd met jullie zoon, ga er maar heerlijk van genieten ;) .

Indootje
21 April 2010, 10:22
@Leonec, wat een klote nieuws zeg, heeel veel sterkte!!!! :cry:

@Andrea, wordt nu zwaar he dat werken? Ik snap nu ook wel dat ze adviseren om 6 weken van te voren te stoppen. Ik moest wel ivm mijn bekkenpijn en dat ik maar 32 uur ipv 40 uur nog werkte, maar achteraf ben ik er blij mee. Nou, nog even doorbijten meid!!!

Indootje
21 April 2010, 10:30
@Cassie, gefeliciteerd met je kleine man!!!!!!! Nu heerlijk genieten he :lol: !!!

@BW, ik heb ook nog nooit een CTG gehad hoor. Volgens mij ook niet standaard procedure. Althans, ik heb eigenlijk geen idee, omdat ik alleen bij een VK heb gelopen/ loop.

@alle meiden, niet te druk maken om alle vervelende verhalen joh. Elke minuut worden er kindjes gewoon volledig gezond geboren, dus probeer daar maar aan te denken :) !

Hier net op controle geweest bij de VK en groeiecho gehad. Hij loopt op schema qua groei en weegt nu ongeveer 2700 gram. En hij ligt gelukkig nog steeds met zijn hoofd naar beneden en al iets verder ingedaald weer. Dus weer helemaal happy :-D

draakje78
21 April 2010, 10:42
Cassie gefeliciteerd met jullie zoon! inleiden is dus toch goed gegaan!

Hier aan de ctg ook altijd getrap tegen die knoppen of steeds juist helemaal wegdraaien waardoor de hartslag weer weg is!

@ beebiewish, krijg niet bij elke controle een ctg, geloof dat dat in duitsland bij sientje wel normaal is, hier vooral ter extra controle dus als je bijvb minder leven voelt en daarvoor op controle moet komen.
toen ik in het ziekenhuis lag is standaard elke dag een ctg gemaakt

Fijn dat de controles bij iedereen weer goed waren!

ik las net op een ander forum nog een stukje over wel of niet geschoren zijn voor eventueel hechten, had ik nog niet bij stil gestaan hoor, daar kom je toch ook gewoon niet meer bij?!

Bambi80
21 April 2010, 10:48
indootje heb je ook gelijk in! het gaat veel vaker goed!! maar die gedachte helpt niet altijd. Ook lijkt het wel alsof je al die nare verhalen juist te horen krijgt, als je al wat sneller bezorgd bent. :shock: Maar goed...ik hoef ook niet ontzien te worden hoor.
Wat fijn dat de contrle weer goed was en de baby lager ligt!! Joehoe!! Goed op weg naar de uitgang dus.

Draakje....ik vind het allemaal gezegend. Af en toe probeer ik weg te halen waar ik bij kan, maar verder boeiend hoor! Het is inderdaad vrij lastig zelf nog bij te werken. Als het nodig is, hebben ze in het ziekenhuis wel een scheermesje om even wat haar weg te halen als het in de weg zit.

draakje78
21 April 2010, 10:51
nou dat dacht ik dus ook!
vond het best apart dat ze zich daar druk om konden maken, maar hey hormonen he ha ha

Beebie_Wish
21 April 2010, 10:53
Okee dank je wel draakje en indootje, ik dacht al van is ons zknh dan toch nog niet helemaal verbeterd !! Maar het is dus alleen als extra controle pff gelukkig maar, en vind ook wel een groot verschil hoe ze het in duitsland of belgie bijv hebben geregeld en hoe ze het doen enz ...

Enne zijn er hier ook nog dames die familie of vrienden hebben die bijv nog gestrand zijn door al die stopzettingen van vliegtuigmaatschappijen ivm al dat overgewaaide as ?? Een collega zit vast in de VS en kan nu pas over een week terug naar Ned vliegen, terwijl die afgelopen zondag terug zou zijn gekomen.

Bambi80
21 April 2010, 10:55
nou ja....ik wou ook dat ik met een perfect geschoren doos kon bevallen. Maar denk dat we niet de enige zijn met behaarde mol. Wie kan er nog wel goed bij dan?? Maar misschien wil steef van het weekend even helpen. HAHA! heeft ie een keer gedaan, vind ie eng. Hij is bang dat ie met de tondeuse of het scheermes uitschiet en mijn lipjes gaan bloeden. WHAHAHA! lekker onderwerp dit. Maar een brasilian wax kan natuurlijk ook! AUWWWWWWWWWWWWW!

Bambi80
21 April 2010, 10:57
Mijn broer zit in china en vliegt gelukkig vandaag, zoals gepland (alleen 5 uur later), naar huis. Echt wel fijn hoor!

Beebie_Wish
21 April 2010, 10:58
Mijn skatjun is bij mij begonnen op moment dat ik er echt niet zo gemakkelijk meer erbij kon en moet toegeven hij doet het en heel voorzichtig maar ook goed hihi (lekker onderwerp dit) :oops: Maar boeie als er een beetje stoppeltjes zitten ik zou mezelf meer schamen als er een hele oerwoud zou zitten haha :oops:

Beebie_Wish
21 April 2010, 10:59
Kijk eens aan die heeft dan gewoon wat meer geluk als de collega van mn vriend.

Mijn broer zit in china en vliegt gelukkig vandaag, zoals gepland (alleen 5 uur later), naar huis. Echt wel fijn hoor!

Shiley
21 April 2010, 11:01
tip: scheren met een spiegeltje. zo kun je zien wat je doet (maar wel in spiegelbeeld!)

succes met de laatste loodjes.

naatje en cassie, gefeliciteerd!

leonec
21 April 2010, 11:09
allereerst CASSIE GEFELICITEERD, ben ook erg benieuwd naar de verhalen..

ahhah scheren dat doe ik met een spiegeltje, moet eerlijk zeggen lukt me goed....staat er strak bij :D

sorry mensen wou jullie niet bang maken met mij verhalen....

En bedankt voor jullie meleven, wat er verder gaat gebeuren horen we vanmiddag waarschijnlijk wel chemo...maar ze verwachten dat ze nog minder als een jaar te leven heeft...

liefs

Jenny89
21 April 2010, 11:40
Hartelijk gefeliciteerd Cassie! ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd naar de bevallingsverhalen.

het begint heel spannend te worden! Wie o wie is de volgende? ;)
hopelijk ben ik het :oops: :lol:

Beebie_Wish
21 April 2010, 11:43
Nou ik zal de volgende vast en zeker niet zijn :mrgreen: . Want zit nog steeds erg vrolijk met een overactieve beebie in mijn buik die nog steeds zn papa zit te pesten dmv verstoppertje te spelen haha :mrgreen: .
En dan is het ook nog gewoon allemaal heel erg rustig bij mij daar van binnen, ik mag hopen dat ik niet enorm overtijd zal gaan lopen en dat beebie anders desnoods volgende week zaterdag (uitgerekende datum) of die zondag 2 mei geboren zal worden, want mn skatjun heeft 4 weken vrij.

Unknown
21 April 2010, 11:45
Ik lees hier ook dat een aantal van jullie extra controles/groei-echo's krijgen omdat er twijfel is of er een groei-achterstand. Maar hoe is dat bij jullie bepaalt om de groei-echo's te doen?

Ik bedoel, ik ben zelf ook niet groot van postuur en was voor de zwangerschap heeel licht. Mijn vk zegt elke keer dat ik ook niet een grote baby zal krijgen, gezien mijn postuur en afkomst. En ze zegt dat k best een kleine buik heb.
Ik maak mij dan zorgen of de baby niet te licht of te klein zal zijn...maar als ik de vk daarover vraag zegt ze dat ht normaal is omdat ik zelf klein ben.

Marieke, ik zoek ook wel afleiding enz...maar toch op de een of andere manier staan mijn gedachtes niet stil...en dan blijf ik denken...Zijn toch de laatste weekjes die we nog moeten doorstaan.

da-silva
21 April 2010, 11:51
Scheren, haha... leuk onderwerp!
Ik probeer het in ieder geval bij te houden door te knippen zodat het geen oerwoud wordt. Ik heb het een paar keer geschoren op de gok, ik moet zeggen dat het best goed ging. Ik ben wel van plan dat als ik straks het idee heb dat de weeen gaan beginnen, dat ik dan probeer om alles eraf te halen. Lijkt me wel een prettiger idee...

Sylverstertje
21 April 2010, 12:12
Bij mij heeft de verloskundige een formulier meegegeven omdat ze het te groot leek te voelen. Dus als ze je baby voelen en het lijkt ze te klein, dan zullen ze je ook wel doorsturen denk ik?

Cassie gefeliciteerd!

lonnekeleoni
21 April 2010, 13:21
Cassie en man, van harte gefeliciteerd met jullie kleine man!!!!!

Hier vanmorgen controle gehad en alles was weer goed, de kleine wordt geschat op 7 pond bij de geboorte, dus dat is ook helemaal goed...Daarna gezellig koffie wezen drinken bij een vriendin en nu ga ik lekker naar bed, moet er echt om denken dat ik genoeg slaap, want ik merk dat ik heel erg moe ben de laatste tijd en ik wil goed uitgerust zijn voor de bevalling...

Miesje78
21 April 2010, 14:06
Naatje en Cassie; gefeliciteerd!!!!

En Leonec; heel veel sterkte! Wat naar...

Haha, hier scheert manlief. Kan ie best goed en hij durft het ook. Dus bij mij geen mollen bij de bevalling ;)
Wel rommelt het hier al de hele dag. Pfff, wel een naar gevoel hoor. Maar geen echte weeen ofzo nog hoor, dus vast weer vals alarm.
De vk zei maandag nog dat ze niet verwachte dat de bevalling deze week al zou zijn en ze me maandag gewoon weer op de praktijk zou zien.

Andrea80
21 April 2010, 14:08
Ik kreeg groei-echo's omdat ik van mezelf zwaarder ben.
Hierdoor kunnen ze minder goed voelen of het goed groeit.

Het is dus eigenlijk meer voor de zekerheid.

Ik vond het in ieder geval erg prettig om de kleine 2x extra te zien. :D

nenske_1977
21 April 2010, 14:46
Naatje en Cassie gefeliciteerd!!!!

Leonec,heel veel sterkte!! Geniet zoveel mogelijk van die tijd die nog rest.......................

Hier vandaag echo/controlle gehad.
Kleine ligt 2wkn voor op groei :shock: Word geschat nu al op 3kilo haha, ze heeft t te goed bij mama kwa eten :P hoofdje ligt al tussen/in de bekken,maar helaas nog altijd niet vast!
Och ja, volgende week nieuwe controlle, ff goed in de gaten houden ivm t rommelen in buikkie al 2 wkn.....

Wat ik wel leuk vind, ik heb rechts op me buik een hele bult!
Die af en toe op en neer gaat,maar wel aan die kant flink uitsteekt..
Is dat dus mupke haar kontje! haha.. ziet er gewoon kei leuk uit!

Bambi80
21 April 2010, 15:45
Heel veel sterkte Leonec!!!

Lonnekeleoni....weer een goede controle. Mooi zo! Moet je nu volgende week weer?
Van die vermoeidheid herken ik wel. Ik heb dat nu sinds deze week. Ben dan zo uitgeteld dat het huilen met nader staat dan het lachen.

Ik ben net ook weer voor controle geweest. Bloeddruk goed, echo goed, HB goed, ijzer is niet goed. Vanwege de misselijkheid heeft ze me geen ijzertabletten voorgeschreven. Ze zegt dat ik daar zeker weten van ga spugen aangezien ik al hyperemesis heb. Dus ik moest aan de roosvice Ferro of Floradix. Ik heb maar floradix-tabletten gehaald, dat is hap, slik, weg en daar hoef je dus niets van te proeven. Was echt zo schattig. De baby zat de hele tijd te smakken met zijn mondje en te knipperen met zijn oogjes. Hij ligt er dus wel ontspannen bij daar. Ze zei nog dat ie ingedaald is en dat als de vliezen breken de baby als het waren er als een kurk voor ligt. Ik hoef dus niet plat als mijn vliezen breken. Da's dan weer fijn om te weten.

lonnekeleoni
21 April 2010, 15:56
Fijn Marieke dat bij jou ook (bijna) alles weer goed was en dat de kleine is ingedaald. Ik heb net 2 uur geslapen, maar ben eigenlijk nog steeds moe. Ik moet mezelf vanavond denk ik echt naar het zwembad toe schoppen haha...

Nadine
21 April 2010, 16:44
Cassie, gefeliciteerd!!! Alles gezond en wel?

@unknown
De vk voelt hoe groot de baby is. In mijn geval dachten ze dat de baby kleiner was dan gemiddeld. Nu blijkt de beeb toch groot genoeg te zijn. Dat ze het verkeerd inschatte blijkt te komen doordat ik zelf nauwelijks buikvet heb.
Ook als je zelf kleiner of groter dan gemiddeld bent, kunnen ze moeilijk inschatten hoe groot je kindje is.

@hier
onze beeb is wel ingedaald, maar ligt nog niet vast. Als de vliezen breken plat blijven liggen tot de vk komt..

Indootje
21 April 2010, 17:00
Bij onze VK krijg je standaard rond de 35 weken een groeiecho, dus niet met een specifieke reden.
Vandaag geweest en de kleine uk is niet supergroot, maar ze zij dat het altijd om gemiddelde cijfers gaat en het prima op schema lag. Nu zijn we zelf ook niet zo groot, dus het verbaasd me niets.

draakje78
21 April 2010, 20:23
heb weer een hoop goede controles voorbij zien komen
marieke op zich wel weer fijn dat ze nu wel eens met je meedenkt en goed dat je floradix hebt gehaald!

wat betreft de vermoeidheid die herken ik ook wel hoor, vandaag al 2x overdag geslapen
nu maar hopen dat het vannacht ook gaat

BQ1986
21 April 2010, 20:34
Meiden, goed om te horen dat alle controles weer goed waren!

Hier moeten we morgen weer en dan zijn we jaja eindelijk ook 37 weken :P
Al vind ik het de laatste tijd wel erg hard gaan!
Ben benieuwd of ik morgen te horen krijg dat die goed vast zit :)

Wat betreft het scheren, dat gaat hier nog best goed. Ben wat dat betreft nog vrij lenig ondanks die buik die er tussen hangt hahah.. en idd een spiegeltje helpt ook!

Sterkte Leonec!

cassie247
21 April 2010, 22:24
Hallo dames,
Wilde jullie updaten, onze zoon Jake is gisteren geboren om 20:12. Hij woog 3600 gr en was 51 cm, een flink kereltje voor 35 weken, ze schrokken ervan! Hij is helemaal gezond, maar heeft de typische prematuriteit kwaaltjes. Ademen en temperatuur enzo was helemaal goed, het enige wat nog niet lukte was eten want dan vergat hij te ademen, arm ding. Hij krijgt nu een paar dagen sonde voeding, en ik kolf af en dat wordt ook gegeven. Tijdens de bevalling was zijn schoudertje blijven haken en nu moeten daar waarschijnlijk oefeningen mee gedaan worden. Ik vind het wel erg moeilijk dat hij niet bij me ligt en dat ik hem maar een x per dag mag vasthouden enzo, het hakt er toch wel in dus ik hoop dat hij snel alles leert!

De bevalling was erg zwaar , want mijn baarmoederhals was heel stug en nog niet verkort, het heeft 12 uur geduurd voordat het soepel genoeg was voor ontsluiting, en tegen die tijd had ik om de 45 sec heftige weeen en moest ik constant overgeven/diaree en had ik nergens meer kracht voor. Toen had ik pas een halve cm! Ik herkende op dat moment zelfs mijn vriend niet en toen raden ze een ruggeprik aan en dat heb ik meteen gedaan. toen is mijn water gebroken en heb ik twee uur gezellig kunnen kletsen (wel met weeen) en toen had ik 10 cm en moest ik nog een uur wachten totdat meneertje was ingedaald, daarna kon ik gaan persen en dat viel ook allemaal wel mee behalve het einde. Hij kon er niet uit, dus met een behoorlijke knip en persen terwijl de wee over was is hij toch geboren! Vanaf dat de uitsluiting zich vorderde vond ik het geen vervelende ervaring, het is jammer dat mijn lichaam gewoon nog niet klaar was om te bevallen en dat het daarom 16 uur heeft geduurd.
Ik had gehoopt dat het vocht vashouden nu minder zou zijn, maar neee omdat mijn lichaam melk aan het aanmaken is , houdt je nog meer vocht vast en ben ik bijna onherkenbaar! haha, het is dat ik er zo iets prachtigs voor terug heb gekregen, alleen daarvoor zou ik het zo weer doen! Ik moet deze week ook nog in het ziekenhuis blijven om alles goed te volgens en hopelijk kunnen we dan snel naar huis!
liefs

draakje78
21 April 2010, 22:37
cassie wat een verhaal zeg! kom maar lekker bij en laat je maar goed in de watten leggen!
hoop dat jake het snel ook zonder sonde kan en jullie lekker veel bij elkaar kunnen zijn!
succes ook met zn schoudertje

nogmaals heel erg gefeliciteerd!
dikke knuf

da-silva
22 April 2010, 06:02
Hey Cassie,

Zowee, jij hebt een flinke bevalling achter de rug, heftig hoor! Maar fijn dat het nu achter de rug is en je je mannetje hebt. Jammer dat je hem nog niet zoveel bij je kan houden. Ik duim met je mee dat hij snel alles onder de knie heeft. Heb je ook een foto van Jake?
Nogmaals gefeliciteerd en geniet ervan!!

da-silva
22 April 2010, 06:10
Ik ben maar opgestaan na een uur naar het plafond gestaart te hebben. Kon geen lekker houding meer vinden en er spookte vanalles door m'n hoofd. Ik merk wel dat ik steeds meer bezig ben met gedachtes over bevallen, alles in orde willen hebben, kraamtijd en dat soort dingen. Waar je je allemaal niet druk over kan maken zeg, pffff...
Verder is het lichamelijk nog allemaal rustig hoor. Ik denk dat meneer voorlopig wel even goed zit binnen in m'n buik.

Andrea80
22 April 2010, 06:47
@Cassie,
Gefeliciteerd!!!
Maar wat vervelend dat het zolang geduurd heeft en dat je lichaam er idd nog niet klaar voor was.
Maar je hebt er vast een ontzettend mooi ventje aan over gehouden dus dat zal alles goed maken.

@da-silva,
Balen he dat vroege wakker zijn. Ik moest er vanmorgen voor de laatste keer om 6 uur uit maar was al om 5 uur wakker.
Heb toen een uur liggen draaien en maar weer geprobeerd om nog even te slapen.

Alleen nog vandaag de hele dag werken en dan morgen nog 4 uurtjes en dan ben ook ik eindelijk klaar met werken (als laatste volgens mij! :shock: ).

fijne dag allemaal

Indootje
22 April 2010, 07:35
@Cassie! Wat fijn dat je even je verhaal hier komt doen, want we waren/zijn natuurlijk reuzebenieuwd :-) Wow, je hebt wel een heftige bevalling gehad. Gelukkig gaat nu alles goed met jullie allebei en dat Jake het snel nog beter maakt en weer bij jou mag zijn. Doe het nog rustig aan en geniet er van he!!!!

Bambi80
22 April 2010, 07:36
Cassie nogmaals van harte!!! Is inderdaad niet leuk dat je ventje niet de hele tijd naast je ligt, zodat je naar hem kunt kijken. Maar is geen leuke start voor hem dat is zijn schoudertje gekneust heeft, aan de sonde ligt en niet bij zijn papa en mama kan zijn. Gelukkig herstellen die kleintjes zich altijd heel snel. Hopelijk jij ook, want het is inderdaad aan je verhaal wel duidelijk dat je lichaam er nog niet klaar voor was. Maar goed gedaan (ook dat je in dit geval voor ruggeprik hebt gekozen)!!! 16 uur valt ondanks dat het niet soepel ging volgens mij nog mee.
Jake is inderdaad wel een lang kind, maar geen bol kindje volgens mij.

Da-silva....lekker later op de dag nog een tukkie doen als je moe bent. Ga ik dan ook gewoon doen hoor! Ik was om half 5 wezen plassen en kon toen niet meer slapen. Pas toen de wekker ging voor steef lag ik weer even een uurtje vast in slaap.

Andrea...Haha! echt aan het aftellen he?! Maar je bent nog best lang blijven door werken. Straks heb je die weken heerlijk achter je verlof aan.

Bambi80
22 April 2010, 07:42
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen van 2 meisjes op 19 april (met 36w6d)???
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 20-4 v/e zoon Jake met 35w4d)Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________

BQ en Sively....gefeliciteerd met 37 weken zwangerschap. Ook jullie mogen nu los. :D

lonnekeleoni
22 April 2010, 08:23
Goedemorgen!

Cassie: Wat een heftig verhaal zeg, hoop dat je kleintje snel aansterkt, zodat je hem lekker de hele dag vast kan houden!

Ik was vanmorgen ook al redelijk vroeg wakker, mijn keel is behoorlijk opgezet door de hooikoorts, is er toevallig nog iemand die hier last van heeft? En weet iemand of je hier iets tegen mag nemen? De medicijnen die ik vroeger had mag je niet hebben als je zwanger bent....

Bambi80
22 April 2010, 08:43
ik zou gewoon even met je huisarts overleggen lonnekeleoni of anders naar de apotheek gaan en vragen wat je mag hebben.

draakje78
22 April 2010, 10:16
ik zou ook even met de apotheek of huisarts overleggen leoni!

hier wel een redelijke nacht gehad ondanks dat ik overdag veel geslapen had
wel paar keer wakker geweest maar kon ook vrij snel in slapen
kleintje is aardig onrustig vanmorgen zie mn buik (en voel dat ook duidelijk) echt heen en weer gaan!

ik hoef morgen nog maar 1 uurtje te werken en dan heb ik ook officieel verlof!

Nadine
22 April 2010, 10:35
@Cassie
Heftige bevalling hoor, wel fijn dat je je verhaal met ons wilde delen :)
En knap ook, hoe je zo'n flink mannetje op de wereld hebt gezet. Ik hoop dat het gauw beter met hem gaat.

Onze beeb schatten ze nu (38 weken) op 3000gr. Wat een verschil h?
En goed dat je ons alvast waarschuwt voor het vasthouden van vocht na de bevalling.. daar had ik helemaal niet op gerekend. Dus die skinny-jeans moeten nog even in de kast blijven :lol:

Gefeliciteerd sively en BQ. Geruststellende gedachte is het dat je kindje nu mag komen ;)

Nadine
22 April 2010, 10:36
@leoni
Ik heb ook last van hooikoorts. Wat ik er altijd tegen gebruikte, neem ik nu ook niet in. Ik snotter maar wat af :|

Sively
22 April 2010, 10:43
Cassie en Naatje, gefeliciteerd!
Bevallen lijkt me al zwaar genoeg en als je dan nog moet braken en diarree hebt... Knap gedaan!

Ik ga dadelijk denk ik een dutje doen. Was om 23uur gaan slapen, om 0u55 eruit om naar het toilet te gaan. Na een klein halfuurtje ongeveer weer in slaap gevallen en om 3u35 was ik klaarwakker :shock: Ik heb nu dus mijn klop al.

Vandaag 37 weken: ons kindje is dus 'af'!!! Hoop dat hij/zij nog wel even blijft zitten. Volgens de gyn verloopt de voeding beter als ze hun 'tijd uitdoen' en zouden ze ook sneller doorslapen. En aangezien ik me eigenlijk nog vrij goed voel, zit ik er niets mee in om nog even te wachten. Wat niet wil zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben. Hoop zo hard dat ons kindje gezond is en ben zo benieuwd of het nu een jongen of meisje is!

Groetjes

Nadine
22 April 2010, 10:52
Hebben jullie dat ook: dat je tegen de avond voelt dat je buik te lang heeft 'gehangen' De spanning rond mijn navel neemt zoveel toe, dat het pijn doet :( Het helpt als ik ga liggen, maar ja, dan komt het maagzuur weer opzetten :roll:
's avonds heb ik echt geen zin meer om zwanger te zijn :|

@sively
Ongelooflijk dat je zo midden in de nacht een paar uur klaarwakker kunt zijn. Soms zonder enige reden.. Overdag maar inhalen als het kan.. en 's nachts gewoon op het forum komen, vaak ben je niet alleen ;)

Sylverstertje
22 April 2010, 11:00
Goedemorgen!

Cassie: Wat een heftig verhaal zeg, hoop dat je kleintje snel aansterkt, zodat je hem lekker de hele dag vast kan houden!

Ik was vanmorgen ook al redelijk vroeg wakker, mijn keel is behoorlijk opgezet door de hooikoorts, is er toevallig nog iemand die hier last van heeft? En weet iemand of je hier iets tegen mag nemen? De medicijnen die ik vroeger had mag je niet hebben als je zwanger bent....

Mijn man heeft ook erge last van hooikoorts, dus het is de tijd er wel weer voor. Weet natuurlijk niet of je ook mag nemen wat hij neemt, dus dat zal ik gewoon even bij de dokter vragen als ik jou was...

Hier een mooie groei echo gehad. Al was ze wel erg groot. Ze wordt geschat op de 38wk2dg, terwijl ik pas 35wk5dg ben...
Ze is ook al ruim 6 pond schatten ze. Verder is ze qua lengte waarschijnlijk wel redelijk op schema. We zagen ook al wat plooitjes, dus het wordt een dikke baby. Ze wist, volgens mij, niet zo goed wat ze er mee moest doen, dus ik moest de papieren maar gelijk aan de verloskundige geven. Mijn suiker was goed, maar de echoscopiste raadde aan om nog een keer te prikken, omdat ik ook wat meer vruchtwater had dan normaal. De verloskundige had niet zoveel haast, want het was pas geprikt zei ze (met 30 weken).
Ze gaan me maandag bespreken, dus ik ben benieuwd wat eruit komt... Maandagmiddag wordt ik gebeld...

Heeft iemand hier misschien nog een kortingskaartje voor geboortekaartjes. Het kaartje hing aan een tutpop van tiamo die je in de zwitsal tas kreeg (wij kregen hem bij aanmelding van de VK).
Heb alle kaartjes bewaard, maar toevallig dat kaartje weggegooid.. Niet verwacht dat ik hem nog nodig had...

Indootje
22 April 2010, 12:02
Ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat je nog steeds vocht blijft vasthouden na de bevalling :( Dacht juist dat het dan over zou zijn... :roll:

Sively, gefeliciteerd met je 37 weken mijlpaal!!! :lol:

Over die hooikoorts zou ik zeker gewoon even bij je huisarts navragen, ikzelf heb er geen last van, dus kan jullie ook niet helpen....

@ Sylvestertje, fijn dat de groei echo goed was :-)
Ik heb geen tutpop van tiamo gekregen bij de aanmelding van de VK. Sterker nog, ik heb helemaal niets gekregen bij aanmelding bij de VK, volgens mij.
En verder heb ik alle kortingscodes e.d. m.b.t. de geboortekaartjes weg gegooid omdat we er niets meer aan hadden. Sorry!

Bambi80
22 April 2010, 12:08
even iets grappigs tussendoor....

ik bel net mijn mannetje op met de mededeling "Hij is er!!" (ik doelde op de videocamera die vandaag geleverd zou worden). Het valt vervolgens van schrik helemaal stil aan de andere kant van de lijn. Dacht ie dat ik het over onze baby heb. HAhAHA! Ik kwam niet meer bij!!! Kun je nagaan hoe hij er mee bezig is. Alsof ik hem niet gebeld zou hebben als het gerommel zou zijn begonnen of hem zo even uitpoep op de wc

Jenny89
22 April 2010, 12:17
Hahahah Mariekepiek :lol:

mannen he :roll:

cassie heeeeeel knap gedaan hoor! nogmaals gefeliciteerd!

ik ben vanochtend ook voor controle geweest. Onze uk loopt 2 weken achter met groei! Maar ze vond het geen reden tot ongerustheid dus maak ik me ook geen zorgen. Tja.. kan toch, dat het gewoon een klein kindje wordt? Hij-zij had wel lange benen zei de verloskundige :lol: die lijkt dus echt op papa :D want zijn mama is maar 163 cm :lol:

Indootje
22 April 2010, 12:24
@Marieke, hahahahah, das een goeie :lol: !!!!!

@Jenny, bij mij was de kleine ook iets kleiner dan hoe ver ik ben, maar dat is maar een gemiddelde en maakt helemaal niets uit hoor. Dat zei de VK. Ze heeft alles gecheckt en placenta ook en of er genoeg vruchtwater was enzo, dus dat is geen reden tot ongerustheid inderdaad. Wij tweetjes zijn allebei niet zo heeeel groot, dus het verbaasde me ook niet echt. Een VK is er echt wel scherp op hoor als een baby te veel achter blijft in groei. Dus no worries ;-)

lonnekeleoni
22 April 2010, 13:43
Haha Marieke, hij zal wel behoorlijk geschrokken zijn...

Hier zit ik al vanaf half 1 te wachten op de dokter, zou terugbellen tussen half 1 en half 2 en had nog niets gehoord, bel ik net om te vragen of ze me nog gaan bellen, wordt het pas tussen half 4 en 4 uur! Ik had mijn thuis nummer doorgegeven omdat ze tussen die tijden zouden bellen en ik dan toch niet de deur uit zou zijn, maar moet nog een proefdruk ophalen van een geboorte kaartje en boodschappen doen etc... Maar goed, denk dat ik dan nu maar ga slapen en dan zal ze me wel wakker bellen, kan ik daarna op stap....

Sientje
22 April 2010, 13:50
Nou hier weer een roerig nachtje achte de rug. Gisterenavond om 23.00 begonnen met ween, dit zette goed door tot 1.00 toen toch maar weer naar bedje want het nam wat af en we waren moe. Toen een uur helemaal niets,toen van 2.00 tot 3.30 wr heftiger. Wij er weer uit......maar niets hoor het hield wr op. Dus maar weer nog naar bed gegeaan. Mannetje maar niet gaa werken. Wel kids naar Kindergarten geholpen dan hadden we daarvan voor 5 uurtjes onze handen vrij. En ondertussen gebeld met ZH wat we hier nu mee moesten. We konden meteen komen en ze hebben alles even goed nagekeken. Baarmoedermond staat open ze kon er met 1 vinger doormaar ze kon het hoofdje nog terug duwen en dus verwachte ze dat het nog wel even ging duren, we hoefden dus niet te blijven. Ook nog weer een echo gemaakt en ctg en alles is in orde met de kleine. Mannetje is toen toch nog maar gaan werken en ik ben op de bank gaan liggen...ben doodop. Afwachten dus maar weer...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Sientje
22 April 2010, 14:00
Ohja, volgens de gyn wordt dit verschijnsel valse ween genoemd en zie je dit vaak in een 3e of 4e zwangerschap.Mooi is dat hoor. Dacht dat ik na 2 bevallingen ook wel het verschil wist tussen echte en voorween maar volgens hem komen er op die manier heel vaak "ervaren" ouders voor niets naar het ZH omdat het dus in pincipe ook wel echte zijn, maarze doen niet veel en houden weer op.......:roll:

Bambi80
22 April 2010, 14:07
nouuuuuuuuuuuu echt vals van die weeen sientje!!! wat een geklier!!! Ik zal voor je duimen!!
zo zou ik vanmiddag een terrasje met iemand pakken, maar die zit ook te rommelen. Wil alleen ook maar niet doorzetten.

Bambi80
22 April 2010, 14:11
wij hebben dus een nieuwe videocamera!!!!! ziet er mooi uit!! even aan de oplader gehangen, kunnen we vanavond eens uitproberen. Vind ik zo leuk he! kunnen we strakjes alle ontwikkelingen van onze beeb vereeuwigen. Durf alleen niet goed aan dat ding te zitten, want heb er een handje van alles te laten vallen.

BQ1986
22 April 2010, 15:21
@ Cassie, je kan trots op jezelf zijn dat je het zo goed hebt gedaan! en op je kleine ventje natuurlijk!
Balen dat het nu nog allemaal wat rommelig verloopt maar weet zeker dat jullie snel thuis zijn met zijn 3!

@ Marieke en Nadine, bedankt voor de felicitaties :D

@ Marieke, hahah wat een stunt van je vent zeg :D hahaha ging het allemaal maar zo soepel dat je de kleine er "ff" kan uitpersen :D

@ Sientje, wat balen van die valse weeen zeg! Net wat je zegt, denk je dat je na 2 kids wel weet wat je moet voelen is er weer iets anders :P Zwangerschappen blijven vol verrassingen heh :D

@ Hier... net controle gehad.. en net als bij jou marieke ligt de kleine man als een kurk voor de ingang.. :) Geen paniek dus als de vliezen breken. De vk die ik net had gaat vanaf volgende week zelf met verlof dus het leek haar wel leuk als ze dinsdag of donderdag mijn bevalling nog kon doen. :D Die deal wil ik wel hoor hahaha
Werd geschat op 7 pond met de geboorte dus netjes! We wachten rustig af :)
Had weer een harde buik maar naar mijn mening is mijn buik nog niet anders geweest de afgelopen wekenn hahah je hoeft dus geen "last" te hebben van een harde buik. Ach ja!

Sientje
22 April 2010, 15:46
Mijn VK belde net nog en volgens haar word het dan nu toch wel binnen een dag of 2 geboren. Ze zei ook dat als we wr zn onrustuge nacht hadden. Ik zaterdag een middeltje krijg om de boel op gang proberen te krijgen en te houden. Niet echt inleiden maar op gang helpen dus. Dus zoals het er nu naar uit ziet hebben Noa en Tammo er dit weekend een broetje of zusje bij!!!!!!! :mrgreen:

Fijn om te lezen dat alle controles weer goed waren. Het zijn spannende weken h dames.

Indootje
22 April 2010, 16:01
@Sientje, jeetje, wat een spanning en sensatie ben je. Dacht je wel een ervaren moeder/zwangere te zijn is het echt elke keer weer anders! Nou, wie weet heeft de VK gelijk en zit je dit weekend met je hummeltje in je armen!!!

@BQ, gefeliciteerd met je 37 weken mijlpaal :-D joehoe :lol:
7 pond is netjes hoor. Stel je voor dat je echt dinsdag of donderdag bij die VK nog bevalt, dat zou wat ;-)

Joyce2911
22 April 2010, 16:16
Zag dat de eerste al bevallen was, gefeliciteerd Naatje! Geniet van je meiden.

Sientje waarschijnlijk de volgende...gaat nu echt beginnen voor jullie. Spannend!
Geniet nog even van jullie buikies :D

lonnekeleoni
22 April 2010, 16:17
Oh Sientje, wat enorm spannend joh!

Hier heb ik net neusspray, oogdruppels en tabletjes opgehaald voor de hooikoorts. De tabletjes moet ik zo min mogelijk nemen, het liefst nu een paar dagen (in combi met de rest) en dan stoppen met de pilletjes en alleen maar neusspray en oogdruppels gebruiken. Ook mag ik absoluut niet autorijden met die pilletjes en dat lijkt me niet echt een goed teken, ben er dus niet helemaal gerust op om die pilletjes te nemen, maar de dokter gaf aan dat de baby er ook last van heeft als ik benauwd ben....

BQ1986
22 April 2010, 16:47
Spannend Sientje... Lijkt me geweldig nieuws hihihi

Indd indootje, het zal maar gebeuren hahahaha... neee het word wel mei hoor :P

leonec
22 April 2010, 18:02
spannend hoor Sientje, hoop dat alles gauw vlot verloopt...

hahahha Marieke moest wel lachen om je berichtje...

Hier erg moe...als ik me rust niet pak wordt ik erg prikkelbaar...

draakje78
22 April 2010, 20:11
Sientje wat spannend! gaat nu toch wel snel gebeuren zo te lezen
succes!

Marieke wat een stunt! moest er wel om lachen hoor

Leoni lijkt me wel dubbel moeilijk, eigenlijk is het dus kiezen tussen 2 slechte, hoop dat je voor jezelf eruit komt!

BQ ook 37 weken mijlpaal gefeliciteerd!

en dan las ik nog een goede controle blijft fijn natuurlijk.

Weet je wat ik me vandaag ineens afvroeg, ja kwartje viel laat
de gyn ging jou geen ijzer voorschrijven omdat je al zo spuugt toch marieke?
Waarom schreef ze het mij dan wel voor, enne dan denk ik natuurlijk meteen zou dat dan de reden zijn dat ik ook mn drinken eruit ging gooien?
ik weet het beetje doem denken maar toch

Bambi80
22 April 2010, 20:19
Oh Sientje, wat enorm spannend joh!

Hier heb ik net neusspray, oogdruppels en tabletjes opgehaald voor de hooikoorts. De tabletjes moet ik zo min mogelijk nemen, het liefst nu een paar dagen (in combi met de rest) en dan stoppen met de pilletjes en alleen maar neusspray en oogdruppels gebruiken. Ook mag ik absoluut niet autorijden met die pilletjes en dat lijkt me niet echt een goed teken, ben er dus niet helemaal gerust op om die pilletjes te nemen, maar de dokter gaf aan dat de baby er ook last van heeft als ik benauwd ben....

wat staat er in de bijsluiter over zwangerschap dan? dat je er suf van word wil in ieder geval niet zeggen dat het slecht voor de baby is. De primperan en emesafene had ook een sticker op de doos, dat ik er niet meer mocht rijden. Die medicijnen zijn niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Als het niet mag, zal de huisarts het niet (en zeker niet zonder overleg met een gynaecoloog) voorschrijven. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb ook gemerkt dat artsen sowieso kritisch zijn over medicijngebruik tijdens de zwangerschap. Ze hebben het liever niet, maar als het niet anders kan. In het buitenland zijn ze minder behoudend. Echt ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

BQ1986
22 April 2010, 20:20
Draakje bedankt!
Ik weet wel dat de 1e 18 weken toen ik zo misselijk was, als ik dan ijzer of vitaminepillen nam dat het dan nog erger werd.
Weet niet of dat altijd zo is... maar idd alles kwam er uit zelfs een glaasje water.

Meer meiden last gehad van bloed met afvegen nadat je voor een grote boodschap naar het toilet bent geweest?
Normaal zit er ook wel wat bloed bij ivm de aambei maar het kwam nu alleen maar uit mijn vagina en na 5 minuten zat er nog steeds op het wc papiertje als ik afveegte..
Net gedoucht dus weet niet of het nog bloed... maar wist even niet waar ik kijken moest :oops:

Zal wel niets zijn maar geruststellende zou het zijn als meerdere het hebben gehad 8-)

Bambi80
22 April 2010, 20:22
Mijn VK belde net nog en volgens haar word het dan nu toch wel binnen een dag of 2 geboren. Ze zei ook dat als we wr zn onrustuge nacht hadden. Ik zaterdag een middeltje krijg om de boel op gang proberen te krijgen en te houden. Niet echt inleiden maar op gang helpen dus. Dus zoals het er nu naar uit ziet hebben Noa en Tammo er dit weekend een broetje of zusje bij!!!!!!! :mrgreen:

Fijn om te lezen dat alle controles weer goed waren. Het zijn spannende weken h dames.

dan wordt je waarschijnlijk onze derde mama!!! alvast heel veel succes!!! het mag nu ook wel hoor...met al dat gerommel.

Bambi80
22 April 2010, 20:23
Draakje bedankt!
Ik weet wel dat de 1e 18 weken toen ik zo misselijk was, als ik dan ijzer of vitaminepillen nam dat het dan nog erger werd.
Weet niet of dat altijd zo is... maar idd alles kwam er uit zelfs een glaasje water.

Meer meiden last gehad van bloed met afvegen nadat je voor een grote boodschap naar het toilet bent geweest?
Normaal zit er ook wel wat bloed bij ivm de aambei maar het kwam nu alleen maar uit mijn vagina en na 5 minuten zat er nog steeds op het wc papiertje als ik afveegte..
Net gedoucht dus weet niet of het nog bloed... maar wist even niet waar ik kijken moest :oops:

Zal wel niets zijn maar geruststellende zou het zijn als meerdere het hebben gehad 8-)

ik zou echt meteen met spoed even bellen voor controle BQ. bloed uit de vagina kan heel onschuldig zijn maar ook gevaarlijk!!! Echt bellen.

Bambi80
22 April 2010, 20:24
Draakje...ik weet het ook niet hoor! maar ze heeft ze vanwege de hyperemesis inderdaad niet voorgeschreven. Dan zou ik morgen even bellen om met een gyn. te overleggen. Misschien kun je dan ook wat anders proberen.

draakje78
22 April 2010, 20:26
bq heb je enorm zitten persen, kan ook een adertje gesprongen zijn
maar bij twijfel altijd even bellen natuurlijk!

marieke toch weer vreemd he die gyn van ons als je het zo bekijkt

Bambi80
22 April 2010, 20:31
net wat draakje zegt als het onschuldig is, kan het een gesprongen adertje zijn door het persen.

Maar laat even weten als je contact opneemt met je verloskundige. Serieus wel doen hoor!!!

BQ1986
22 April 2010, 20:40
Denk zelf idd ook een adertje... en voel nu wel heel lichte krampen onder in mijn buik maar weet nu niet of dat gewoon komt omdat het nu tussen mijn oren zit haha..
Ben niet zo bellerig... helemaal niet rond dit tijdstip. Heb dan zoiets van dan bel ik morgenochtend wel even.
Lastig lastig lastig :D

Bambi80
22 April 2010, 20:42
niet twijfelen doen!!!!!!!!!! Ze zeggen altijd dat je meteen moet bellen bij bloedverlies!!!!

BQ1986
22 April 2010, 20:42
Net nog even na de wc geweest en er zat nu niets meer bij, dus zal idd wel een adertje zijn ofzo..

Bambi80
22 April 2010, 20:43
*marieke geeft je echt even een grote schop onder je kont hoor* :D :evil:

BQ1986
22 April 2010, 20:47
Hahaha jah.. als mijn gevoel echt zou zeggen het is mis dan had ik wel gebeld natuurlijk. En als ik me morgenochtend nog niet zeker voel, bel ik ook. Maar heb nu niet het idee dat het nodig is :D hahah erg eigenlijk!

Bambi80
22 April 2010, 20:51
~ik heb je even ge'pbt BQ!!

Sientje
22 April 2010, 20:57
Ik zou ook echt even bellen hoor....bloed is toch wel iets dat je echt heeeeeeel seieus moet nemen. En er zal geen VK die je dat kwalijk neemt als je daar 1 belletje aan waagt........

BQ1986
22 April 2010, 21:12
Okey,.. heb gebeld ;)

Schijnt toch wel redelijk normaal te zijn om nu wat bloed te verliezen. Zolang het niet loopt en geen maandverband vol is... is er niet heel veel om je druk over te maken.
Net wat draakje net zei, waarschijnlijk door het persen net iets gesprongen.

Bedankt voor het aandringen ;)

draakje78
22 April 2010, 21:19
blij dat je je geen zorgen hoeft te maken BQ zal je vast ook beter van slapen!

Bambi80
22 April 2010, 21:21
Heel goed dat je gebeld hebt!! hoef je zelf niet uit te gaan van veronderstellingen!!! we zijn hier op het forum geen artsen en ik ga ook niet alleen maar dingen zeggen om gerust te stellen, want stel dat er wel echt wat is.

BQ1986
22 April 2010, 21:28
Jah dat is ook zo.. maar ik heb altijd zoiets vna tja moet ik daarvoor bellen.
Maar net wat jullie zeggen beter te veel bellen dan te weinig.

Marieke, voel je je kleintje alweer wat beter/vaker?

Bambi80
22 April 2010, 21:35
ja gelukkig wel!!! het steekt regelmatig zijn voetje uit en dan ga ik hem even kriebelen en heeft ook regelmatig de hik. Af en toe steekt die dikke kont naar buiten of heeft ie een draaikont. Dus ja...gaat goed! Voelt af en toe ook heel raar onderin.. Dan draait ie met zijn hoofd en dan voel je het echt kriebelen langs je blaas. Soms ook schouders die draaien en dat voel je dan precies op die rand waar je bekkenbodemspieren zitten en da's trouwens minder prettig.

BQ1986
22 April 2010, 22:29
Ondanks alle pijn toch altijd weer een lekker gevoel als die weer goed beweegt :)
Hier lijkt die wel nooit te slapen :s haha, wel gezellig hoor maar mag nu ook wel in levende lijve :)

shadylady313
23 April 2010, 06:05
hee meiden,

ik breek even in op jullie forum maar jullie kunnen me vast en zeker antwoord geven op mijn vraag.
ik ben uit het juni forum en ik heb nou al een paar keer gehad dat ik vreselijk pijnlijke steken onder in mijn
buik krijg die dan ook verder door trekken naar beneden toe. dit houdt dan heel even aan en dan verdwijnt
het ook weer. kan dit met indalen te maken hebben of is het iets waar ik me meer zorgen om moet maken?
herkennen jullie het? ben nu 31 weken dus indalen zou wel kunnen volgens mij.

jullie allemaal nog succes met die laatste loodjes en degenen die al mama geworden zijn, van harte gefeliciteerd!
wij moeten nog iets langer geduld hebben maar na jullie zijn wij dan toch echt aan de beurt!

veel liefs laura

Bambi80
23 April 2010, 06:24
voel je dat op bikinirandhoogte / wat boven je liezen? en steken echt in je vagina?? zou indalen kunnen zijn.
Heb je verder geen klachten van billen en benen, want kan ook bekkenproblemen zijn.
Bij mij begon het indalen volgens mij ook na de 30 weken. Als je voor controle gaat, krijg je vast bevestiging of het indalen was of niet. Is altijd een beetje lastig te bepalen.