PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Nadine
2 September 2009, 09:28
Jenny, Cin. en Lieke
GEFELICITEERD!! Leuk is het hè, om nu bij 'de zwangeren' te horen. Beseffen jullie het al een beetje?!

@Misslola
Dat is natuurlijk schrikken! Dat bloedverlies :(
Als het niet veel is, niet meer wordt en zonder krampen, dan is het bijna altijd onschuldig, gelukkig ;)
Als je er meer over wilt lezen.. ik vond hier goede info over bloedverlies in het begin van een zwangerschap:
http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1d ... 548bf24%7D (http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1da-4674-8a6d-948687517220%7D/%7Bdf8eb92d-6889-4438-9c85-3396f548bf24%7D)

Fijn trouwens dat je sneller voor een echo terecht kunt!

Beebie_Wish
2 September 2009, 09:37
Even nog een vraag ik ben vannacht ontzettend verkouden geworden en heb nog steeds beetje hoofdpijn drink al heel veel water maar ook wel weer water met mate dus niet dat ik overstroom van water oid.

En soms heb ik dan dat ik op een dag enorm begin te zweten terwijl ik niks doe of dan krijg ik het ijskoud??

Herkent iemand dit??

misslola
2 September 2009, 09:50
Jenny, Cin. en Lieke
GEFELICITEERD!! Leuk is het hè, om nu bij 'de zwangeren' te horen. Beseffen jullie het al een beetje?!

@Misslola
Dat is natuurlijk schrikken! Dat bloedverlies :(
Als het niet veel is, niet meer wordt en zonder krampen, dan is het bijna altijd onschuldig, gelukkig ;)
Als je er meer over wilt lezen.. ik vond hier goede info over bloedverlies in het begin van een zwangerschap:
http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1d ... 548bf24%7D (http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1da-4674-8a6d-948687517220%7D/%7Bdf8eb92d-6889-4438-9c85-3396f548bf24%7D)

Fijn trouwens dat je sneller voor een echo terecht kunt!

Bedankt Nadine voor de site. Toch wil ik me niet teveel verlaten op internet. Vaak maak ik me dan drukker dan als ik het niet gelezen had. Gelukkig was dit een positieve site. Goed, ongerust ben je toch en de spanning is er ook! Zeker morgen, er is toch altijd een rieele kans dat je te horen krijgt dat het niet goed is. En ook dat hou ik in mijn achterhoofd.

Vandaag heb ik ook nog steeds wat oud bruin bloedverlies. De verloskundige heeft ook gezegd dat dit een aantal dagen kan duren en zolang ik inderdaad geen buikpijn of krampen heb en het bij oud bloed blijft hoef ik me niet ongerust te maken. Zij denkt ook echt aan een innestellingsbloeding. Het is nu afwachten en hopen op een mooie echo!!

Heb net mijn bazin ingelicht. Was nog heel erg aan het twijfelen of ik het nu wel of niet moest vertellen. Zeker omdat de familie en vrienden ook nog van niets weten. Maar vanmorgen hadden we afdelingsoverleg en daar vertelde mijn bazin dat ze zwanger is van haar derde. Nu ongeveer 8 weken. Zij is dus begin april uitgerekend en ik eind april, begin mei. Aangezien we dan met een capaciteitsprobleem zitten heb ik toch maar besloten om haar in te lichten. En moet zeggen dat er wel een last van mijn schouders is gevallen. Ze reageerde zo positief echt super leuk. Kunnen we tegen mekaar opzwangeren hihihihi!

Nadine
2 September 2009, 10:01
Ja Beebie wish! Die temperatuurschommelingen herken ik. Je hebt het koud, maar je voelt warm aan. Heb ook mn temp opgemeten, maar niet eens verhoging.
Dat je verkouden bent, komt harder aan omdat nu je neus-slijmvlies is opgezwollen.. ook een gevolg van de zwangerschap..
Ik heb ook meer afscheiding dan anders.

Ik lig trouwens niet op mn buik, omdat mn darmen zo tekeer gaan. Steken in mn buik zijn meestal mn darmen die van slag zijn.

Vanmorgen vroeg weer klaarwakker nadat voor manlief de wekker ging :roll: Mijn hartslag ging tekeer.

Ik heb het idee dat ik alles meer moet doseren: regelmatig kleine beetjes eten en slapen wanneer ik moe ben en de kans krijg. Maar dat laatste gaat natuurlijk niet altijd en overal. Haha.. een slapende juf voor de klas.

@ Misslola
Wat fijn dat je bazin zo reageerde! Je weet natuurlijk nooit hoe ze reageren, maar zij weet als geen ander hoe het is om net zwanger te zijn :D Ik heb net een nieuwe baan, houd het dus nog even voor me ;)

Isis84
2 September 2009, 10:15
Hoi Allemaal, het wordt hier lekker druk! Mooi zo.

Alle nieuwe zwangeren: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Ik heb 16 september mijn eerste afspraak bij de vk. Normaal krijg je pas een afspraak bij de 8 weken, maar omdat ik dan heerlijk in Spanje zit mag ik een weekje eerder komen. Ik hoop dat de eerste echo dan ook snel komt.

Misslola, erg spannend.. lijkt me wel fijn als ze het op het werk al weten.. Dan hoef je niet meer zo stiekem te doen.. Ik werk fulltime en kon niet eens de verloskundige bellen!! Heb ze een e-mail gestuurd en gisteravond om half 7 belde ze terug.. ook niet makkelijk...

Isis84
2 September 2009, 10:15
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Lonnekeleoni---25------------1e kindje-----------------3 mei 2010-----------8 sept echo vk-----ronde 13/7 na mk
Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn---------ronde 6 (dankzij de Clomid)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- ? ---------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 ---------- 1 sept HA--------in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------??----------------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------?---------------in ronde 3
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6

misslola
2 September 2009, 10:24
Hoi Allemaal, het wordt hier lekker druk! Mooi zo.

Alle nieuwe zwangeren: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Ik heb 16 september mijn eerste afspraak bij de vk. Normaal krijg je pas een afspraak bij de 8 weken, maar omdat ik dan heerlijk in Spanje zit mag ik een weekje eerder komen. Ik hoop dat de eerste echo dan ook snel komt.

Misslola, erg spannend.. lijkt me wel fijn als ze het op het werk al weten.. Dan hoef je niet meer zo stiekem te doen.. Ik werk fulltime en kon niet eens de verloskundige bellen!! Heb ze een e-mail gestuurd en gisteravond om half 7 belde ze terug.. ook niet makkelijk...

Ik werk ook fulltime! Tevens werk ik ook nog met 3 andere collega´s op de kamer. Dus privacy om te bellen naar vk of huisarts is ook niet altijd even makkelijk.
Meestal heb ik het geluk dat er nog een kantoor vrij is waar ik nog even gebruik van kan maken.
Trouwens mijn bazin weet het alleen, de rest nog niet. Wil eerst morgen de echo afwachten omdat ik afgelopen maandag die bloeding gehad heb. Nu nog wat oud bloed verlies. En over twee of drie weken zal ik de anderen ook inlichten.
Maar eerst mijn familie en vrienden. Die hebben er toch echt als eerst het recht op om dit heugelijke nieuws te horen.
Net mijn vriend ook maar even gebeld om te zeggen dat ik mijn bazin heb ingelicht. Omdat het eerst niet de bedoeling was.
Hij wilt ook de planning van zijn werk gaan inlichten. Hij kan niet steeds smoesje blijven verzinnen en hij toch echt graag morgen mee wilt. En ik natuurlijk ook!

misslola
2 September 2009, 10:26
Misslola--------27-----------1 kindje-------------------eind april/ begin mei---3 sept echo/ 10sept vk-----ronde 5
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Lonnekeleoni---25------------1e kindje-----------------3 mei 2010-----------8 sept echo vk-----ronde 13/7 na mk
Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn---------ronde 6 (dankzij de Clomid)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- ? ---------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 ---------- 1 sept HA--------in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------??----------------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------?---------------in ronde 3
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6[/quote]

Beebie_Wish
2 September 2009, 11:09
Dag dames,

Ik kon het echt niet laten en heb net nog weer een predictor test gedaan omdat ik gewoon echt vrij weinig voel :( .
Maar weer zegt de predictor test 2 strepen!! Maar goed nu heb ik ook gehoord dat als het toch niet goed zit het hormoon wel 3 weken in je lichaam kan blijven zitten, en dat maakt me nu nog zo bang :( . Ik wil graag bevestiging :(

tineke24
2 September 2009, 11:13
Dag dames,

Ik kon het echt niet laten en heb net nog weer een predictor test gedaan omdat ik gewoon echt vrij weinig voel :( .
Maar weer zegt de predictor test 2 strepen!! Maar goed nu heb ik ook gehoord dat als het toch niet goed zit het hormoon wel 3 weken in je lichaam kan blijven zitten, en dat maakt me nu nog zo bang :( . Ik wil graag bevestiging :(

Ja het is altijd spannend de eerste weken, je moet echt even de echo afwachten..
En op je lichaam vertrouwen, klinkt makkelijker dan het is.
Ik probeer het wat los te laten, vind het zonde om teveel stress te hebben, tuurlijk heb ik ook mn momenten.

Jenny89
2 September 2009, 11:21
Dag dames,

Ja dat heb ik nou ook. Ik ben ook zo bang. Daarom ga ik as vrijdag voor een 5 weken echo. Ik wil gewoon bevestiging!

Jenny89
2 September 2009, 11:25
Misslola--------27-----------1 kindje-------------------eind april/ begin mei---3 sept echo/ 10sept vk-----ronde 5
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------7 mei 2010-----------4 sept------------ in ronde 7
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6

Het is nog niet zeker of 7 mei mijn bevaldatum is, dat moet de gyn vrijdag bevestigen.

Isis84
2 September 2009, 11:32
Beebie_wish, ik voel ook helemaal niks en dat maakt me ook wel onzeker, maar je moet jezelf echt niet gek gaan maken hoor!!

Helaas kunnen we allemaal niets anders doen dan de eerste echo afwachten...

Beebie_Wish
2 September 2009, 11:38
Nee inderdaad ik ga ff diep in ademen en uit ademen en gewoon tegen mezelf zeggen dat wel goed komt, mijn vriend daarintegen die staat er positief tegenover die zegt ach waarom nog een test het komt wel goed...Geloof dat mannen het anders aanvoelen hihi. Maar wel merkte ik vannacht wel van goh ik kan toch echt wel eens zwanger zijn en dat het goed zit want werd om de haver klap wakker vannacht en dan ook echt klaar wakker kwam dan ook erg moeilijk in slaap. En moest vannacht ook plassen nodig heb ik ook anders nooit. Dus meiden ik ga proberen niet onzeker te doen maar gewoon te genieten :D . Het lukt me/ons wel, en natuurlijk jullie allen hier ook ;)

Beebie_Wish
2 September 2009, 13:34
Hier beginnen de scheetjes steeds erger te worden en mijn urine begint te meuren niet normaal meer :oops:

Is dit normaal?

Nadine
2 September 2009, 14:51
beebie wish
Dan heb je echt te weinig gedrongen. Dat kun je nu wel bijdrinken, maar je merkt pas later dat je urine minder gaat stinken.

Jenny89
2 September 2009, 14:56
Hier beginnen de scheetjes steeds erger te worden en mijn urine begint te meuren niet normaal meer :oops:

Is dit normaal?

Dat heb ik ook! :lol: :oops: :oops: :oops:

Jenny89
2 September 2009, 14:56
en ik moet heel vaak poepen!

Jenny89
2 September 2009, 15:12
Kijk! :D

voor degenen die in week 4 zitten: zo zien onze kindjes er nu uit

http://i64.photobucket.com/albums/h166/amicamom/week4-embryo-and-info.jpg

Wat bijzonder zeg. Kan me niet voorstellen

Elmo80
2 September 2009, 16:58
Leuk hoor Jenny!

Ik heb net de VK gesproken, heb over 2 weken mijn eerste echo!

cin.
2 September 2009, 17:00
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------7 mei 2010-----------4 sept------------ in ronde 7
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3

cin.
2 September 2009, 17:03
heb van morgen de verloskundige gebeld en heb 5 october een echo. Ik mocht kiezen met 8 of 12 weken. Ik dacht doe maar vroeg want heb van mijn dochter in het begin ook bloedingen gehad. De hele zwangerschap was rot. Heb nog maar weinig kwaaltjes ben super emotioneel vaker plassen nog niet echt last van mijn borsten. Nu ben ik ook nog aan de diaree.

Bambi80
2 September 2009, 17:22
heeh meiden,
Ik ben even achter de computer gekropen hier vanuit tenerife. Het gaat goed, maar kan niet heel goed van mijn vakantie genieten. Dat komt omdat het hier veel lastiger is om op gezonde voeding te letten. Dus daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Hier voel ik niet zoveel klachtjes. Af en toe een beetje kramp, af en toe een beetje zuurbranden, beetje chagerijnig, stevigere borsten, verder niet veel bijzonders eigenlijk. Nou ja....ze zeggen dat dat bij de meeste pas met 6 weken komt ofzo.

alle nieuwen van harte gefeliciteerd.

Nadine
2 September 2009, 20:37
Ga vakantie houden Marieke!!! :lol:
Zo fijn dat je nu zwanger bent!
Maar laten we hopen dat de kwalen niet erger worden met 6 weken, a.j.b ;)

BQ1986
2 September 2009, 20:43
@ Cin.. je voelt dus met me mee hahaha.. het is zo ongelovelijk onwerkelijk! Al zie ik dat je wel gelijk een afspraak hebt gemaakt bij de VK?

Meiden allemaal gefelciteerd!!

Hebben jullie eerst de huisarts benaderd of gelijk de VK... toevallig mensen uit de omgeving Utrecht?
Hoe maken jullie de keuze voor een VK of staat dit vast.. geen idee hoe het allemaal werkt haha :oops:

lonnekeleoni
2 September 2009, 20:49
Je kan altijd gewoon contact opnemen met een verloskundige, je hoeft dus niet eerst de huisarts te bellen. Ik heb gewoon op internet gezocht en veel vk praktijken hebben ook een website. Ik had wel gebeld naar de dokter en de assistente gaf me ook een tip over een goede vk en mijn vriendin was daar ook geweest en had daar goede ervaringen. Helaas is het bij mij de vorige keer niet goed gegaan, maar nu ik weer zwanger ben ga ik wel naar dezelfde vk omdat dit gewoon hele aardige mensen waren.

Ik zou er als ik jou was wel voor zorgen dat je een vk uitzoekt die eigen echo apparatuur hebben, dan hoef je niet naar het zkh voor een echo, maar kan je het gewoon daar laten doen. Ook als je verder in je zwangerschap een keer ergens onzeker over bent kan de vk snel een echo maken en anders moet je eerst door een vk worden doorverwezen naar een ziekenhuis.

Volgens mij had ik je ook nog niet gefeliciteerd, dus bij deze: Gefeliciteerd en geniet ervan!

Succes met je keuze!
Leoni

BQ1986
2 September 2009, 21:11
onwijs bedankt voor je antwoord! Ik was idd al aan het kijken op internet maar vind het erg moeilijk om zon keuze te maken. Hebben jullie gelijk gebeld of wachten jullie een bepaalde tijd? Omdat je toch officieel 2 weken minder bent dan dat je zelf berekent.. is het dan niet zo dat als je met 7/8 weken een echo doet dat je pas 5/6 weken bent en misschien nog geen hartje hoort dan? Of heb ik dat verkeerd... Ik zou dat zelf namelijk erg belangrijk vinden bij mijn 1e echo :oops:

Ik heb vrijdag mijn nod, het streepje word wel steeds duidelijker maar vind het nog steeds dood eng! Maar dat kent iedereen denk ik wel? :oops:

NoaM
3 September 2009, 07:30
Dan heeft de bevruchting 2 weken geleden plaatsgevonden. Je bent morgen dan 4 weken zwanger hoe je het ook wendt of keert. Officieel idd 2 weken, maar de vk gaat gewoon uit van 4 weken nu.

Ik ben week 5 volgens mij naar de ha geweest eerst, hier kreeg ik info mee, en telefoonnummers van vk in de buurt. Hier kon ik gelijk naar bellen als ik wilde. Ik heb gebeld en kon met 9w3d terecht. Duurde wel even maar ja had idd wel hartactiviteit en bewegingen. Het was maar een paar seconden en kreeg een ieniemienie fotootje van een tuinboon, dat was het dan! 3 weken later een echo ivm nekplooimeting (kan je ook nog voor kiezen) en daar was het al een heel kind!!!! Alles erop en eraan, geweldig!

BQ1986
3 September 2009, 08:02
Bedankt Noam.. het is zo onwerkelijk allemaal, durf het niet te geloven! Gaat bij jou alles goed, de laatste loodjes zie ik....

misslola
3 September 2009, 08:35
Helaas, hier is het net misgegaan.
Net op het toilet veel bloed verloren en ook wat donkere stolsels.
Ook al contact gehad met de vk en ook zij vermoed dat het mis is gegaan.

Zij stelde wel voor om vanmiddag gewoon naar de echo te gaan om te kijken of alles nu weg is.
Mijn vriend heb ik nog niet te pakken gekregen. Maar ik ga nu lekker naar huis! Even niets aan mijn hoofd..........en een flink potje gaan brullen!!!

snippie
3 September 2009, 08:37

Zij stelde wel voor om vanmiddag gewoon naar de echo te gaan om te kijken of alles nu weg is.
Mijn vriend heb ik nog niet te pakken gekregen. Maar ik ga nu lekker naar huis! Even niets aan mijn hoofd..........en een flink potje gaan brullen!!!

Meid wat naar!!heeel veel sterkte

Isis84
3 September 2009, 08:37
misslola wat erg... Heel veel sterkte de komende tijd.

NoaM
3 September 2009, 08:40
BQ: ja laatste loodjes, merk het aan mijn lichaam wel, maar voor mijn gevoel duurt t nog eeuwen haha! Begin t ietsietpietsie klein beetje zat te worden. Buik begint behoorlijk in de weg te zitten, krijg om de haverklap een harde buik, ben zomaar moe, maar wil nog zoooooveel! Ach er zit een wondertje in mijn buik, en kan niet wachten tot ie eruit is ;)

Misslola, meid balen zeg, hoop dat je je vriend gauw te pakken hebt.... Heel veel sterkte de komende tijd!

NoaM
3 September 2009, 08:45
BQ: Ik snap je onzekerheid ook, die had ik ook volop in het begin. Om je heen krijgen mensen miskramen en alles erop en eraan... Bij elke steekje, krampje, pijntje denk je dat het mis is. Het duurt even maar voor je het weet loop je met een dikke pens, en ga je je druk maken om de bevalling en de tijd erna, want dan... heb je ineens een kindje!!!!

ran83
3 September 2009, 08:59

Jee zeg meis, hoop dat je je vriend gauw te pakken kunt krijgen en heel veel sterkte he.

Sientje
3 September 2009, 09:11
Oooooh Misslola...dt is echt erg.... :cry: :cry: :cry:
Sterkte meis.....

Sweetangel
3 September 2009, 09:25

:cry: Nou! Das flink !@#$%
Sterkte!!!!!!!!!!!!!

Elmo80
3 September 2009, 11:29
@ Misslola, nee! Wat balen! :( :( :(

Sterkte, knuf!

snippie
3 September 2009, 12:01
hej dames even een vraag!!

wat voelde jullie in de eerste week van je zwangerschap ook gerommel?
of niks?

Nadine
3 September 2009, 12:12
Misslola, wat erg! Ben er echt even stil van.. :(

@Snippie
Mijn darmen waren vanaf na de NOD helemaal van slag. Dat gerommel was bij mij heel duidelijk mn darmen: dan weer constipatie, dan weer diarree. Maar die darmen rommelen zo, omdat bij een zwangerschap je progesterongehalte blijft stijgen. Kan dus een goed teken zijn ;)

snippie
3 September 2009, 12:13
ohh oke.het zijn idd me darmen wnat soms gaat dat gerommel over in krampen en moet ik snel naar de wc hihi!
het gata bij mij ook van hard naar zacht mijn ontlasting!
we gaan het zien wat de dga ons brengt.
verlies aventoe ook vocht!dat is weer verkeerd ,maar ach we zien het wel.

Jenny89
3 September 2009, 12:40
Wat erg misslola! Heel veel sterkte! Hopelijk zullen er niet meer volgen :?

Snippie! Ik ben zo zenuwachtig voor je meid! Wat spannend 3 dagen overtijd! Hoelang duurde je langste cyclus? Echt spannend!

Hebben jullie erg veel last van kwaaltjes? Pfff ik steeds meer..
Ben gisteren EXTREEM moe geweest de hele dag. Heb lang uitgeslapen en de hele dag niks gedaan en toch was ik zooo ontzettend moe! Mijn mannetje snapt dit niet.. Hij zegt je bent lui aan het worden.. je moet wat gaan doen, sportoefeningen of zo..
Nou ja! Ik weet niet of die gelijk heeft, maar ik denk dat hij der gewoon niks van snapt.
Verder heb ik ook echt last van mn ogen. Ik draag lenzen en sinds mijn ei heb ik last van geiriteerde jeukende ogen. Las ergens dat dat ook een kwaaltje is.
Ik begin ook beetje misselijk te worden. Heb nergens zin in wil alleen maar slapen en luieren.

Herkennen jullie dit?

Pfff ik heb tot half 12 geslapen en ik ga lekker weer terug naar mn bedje!

snippie
3 September 2009, 12:43
ik ga allang niet meer uit van me langste cyclus want dta was toen 18maanden geleden.
ik ga pas weer testen zondag!als ik dan nog niet ongi ben.
het langste overtijd is 4,5dag eigenlijk 4dagen overtijd want op de 5de dag overtijd kreeg ik bloeding om 8uur. sóchtends dat was mijn 2devmk

snippie
3 September 2009, 12:45
ik ga allang niet meer uit van me langste cyclus want dta was toen 18maanden geleden.
het langste overtijd is 4,5dag eigenlijk 4dagen overtijd want op de 5de dag overtijd kreeg ik bloeding om 8uur. sóchtends dat was mijn 2devmk ik bedoel mijn 3de vmk dat was 2maanden terug zie onder schrift

snippie
3 September 2009, 12:56
ik ben er weer van tussen.ga naar me werk.

fijen dag nog allemaal!

liefs

Isis84
3 September 2009, 12:57
Snippie wat spannend! Ik ga voor je duimen.

Ik merkte het eigelijk meer aan het niet hebben van de menstruatiekwaaltjes. Geen last van mijn rug wat normaal echt heel erg was. Het voelde gewoon anders dan anders....

@Jenny: ik ben ook echt niet meer normaal moe. Helaas moet ik elke dag werken, dus lekker uitslapen zit er niet in. Nog 1 weekje en dan heb ik lekker 3 weken vakantie!!
Ook heb ik ontzettend last van pukkels. Dat heb ik anders echt nooit! Ach ja, als dat er ergste is, heb ik het er graag voor over!

Jenny89
3 September 2009, 13:01
het langste overtijd is 4,5dag eigenlijk 4dagen overtijd want op de 5de dag overtijd kreeg ik bloeding om 8uur. sóchtends dat was mijn 2devmk

ooww oke.. had je positief getest toen je 4 dagen overtijd was?

tineke24
3 September 2009, 13:05
@ Misslola, wat erg!! veel sterkte de komende dagen!!

tineke24
3 September 2009, 14:54

Hoi Misslola,

Hoe is de echo gegaan?

cin.
3 September 2009, 15:59

Wat erg heeeeeel veel sterkte en een dikke knuffel

Nadine
3 September 2009, 16:22
@snippie
Dat vocht hoeft helemaal niet slecht te zijn, wit/gele afscheiding dan hè..

Overigens stijgt je progesteron ook na je ei als dat niet bevrucht is. Dus kunnen je darmen daardoor van slag zijn. Maar na je NOD moet dat weer ongeveer over zijn.. ik denk stiekem dat je zwanger bent snippie ;) Hoe is het met je borsten?

Lindy
3 September 2009, 16:37
Mislola meisie wat erg, heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je mannetje...
Liefs Lindy

Tinkerbell79
3 September 2009, 16:43
Mislola.....heel veel sterkte lieverd!!!!

xxx Tink

Beebie_Wish
3 September 2009, 17:09
Misslola...Ook vanuit hier heel veel sterkte ;)

hallo hier ben ik
3 September 2009, 17:39
hallo allemaal, want fijn om te zien dat er een heel forum is met meiden die ook in mei zijn uitgerekend!

hallo hier ben ik
3 September 2009, 17:40
ik lees nu net het verhaal van Mislola, wat erg meis! ik wens je ook veel sterkte.

BQ1986
3 September 2009, 18:11
Misslola, heel veel sterkte meissie!! Hoe was de echo?

BQ1986
3 September 2009, 18:17
Krijg je bij je 1e afspraak bij de VK ook al een echo? of wat doen ze dan precies?

Lieke4
3 September 2009, 18:37
Wat erg misslola, ik wens je heel veel sterkte !!

Elmo80
3 September 2009, 19:17
@ Beautyqueen: normaal gesproken krijg je eerst een intake bij je VK, informatie bloeddruk opmeten, medische geschiedenis ed. Daarna wordt er een afspraak ingepland voor je echo. Bij een eerste zwangerschap gebeurt dit meestal tussen de 9 en 12 weken. Bij mensen die iets meer een verleden hebben ( bv MK) wordt de eerste echo ter geruststelling vaak iets eerder ingepland!

lonnekeleoni
3 September 2009, 19:52
Missola meid, heel veel sterkte toegewenst voor jou en je man. Ik weet gewoon niet goed wat ik zeggen moet.

Een dikke knuffel van mij!

BQ1986
3 September 2009, 22:44
Bedankt elmo 80... krijg je bij die intake wel het hartje te horen? Of is dat pas bij je 1e echo?

Lieke4
4 September 2009, 07:46
Nou dames, ik weet het niet meer hoor. Voelde ik vorige week nog lichte steekjes in onderbuik en was ik af en toe duizelig bij het snel opstaan, dat heb ik nu helemaal niet meer. Het enige wat ik voel is een licht weeïg gevoel in m'n onderbuik. Ben echt heel onzeker of het wel goed gaat allemaal....pff. Verder voel ik helemaal niets, ook mijn borsten zijn t.n.t nog niet groter geworden. Ben nu ong. 4 weken en 5 dagen. Wat duurt dat wachten toch lang he voordat je op gesprek mag/echo mag...

Elmo80
4 September 2009, 07:54
OW Lieke, zo herkenbaar. Ik weet ook echt niet meer wat ik nou wel of niet voel :shock: Wanneer mag jij naar de VK?

Lieke4
4 September 2009, 08:21
OW Lieke, zo herkenbaar. Ik weet ook echt niet meer wat ik nou wel of niet voel :shock: Wanneer mag jij naar de VK?
Ik moet nog een afspraak maken. Ik had maandag al gebeld maar toen zeiden ze ' je bent pas 4 weken, bel over 2 weken maar terug'. Ja dat vond ik wel heel naar om te horen, en het is dat er geen andere vlkpraktijk in de stad zit, anders had ik daar naar toe gegaan.
Hoever ben jij en wanneer mag jij?

Nadine
4 September 2009, 08:28
Ik heb net op de site van de dichtsbijzijnde vk-praktijk gekeken. En die willen dat je je zsm meldt als je weet dat je zwanger bent. Nou, ik kan maandag pas bellen en dan zijn we 2 weken verder :?
Maar ik geloof zelf dat het allemaal niet zoveel haast heeft. Tenzij je natuurlijk gaat bloeden of pijn krijgt.

Lieke4
4 September 2009, 08:36
Ja in principe kunnen ze nu nog weinig tot niets doen en/of zien. Ik vond het alleen zo'n botte opmerking, alsof je een stomp kreeg.....En dat terwijl je helemaal in de wolken bent. Vond het wel een domper natuurlijk. Maar goed, als alles maar goed blijft gaan, dat is het belangrijkste! (al twijfel ik wel momenteel)

riannetje
4 September 2009, 08:41
@BeautyQueen23 : meestal kunnen ze dit pas bij 12 weken horen. Dus als jij een echo krijgt met 12 weken is de kans groot dat je het hoort!

Isis84
4 September 2009, 08:41
Het is zeker irritant dat we allemaal nog geen échte bevestiging hebben... Helaas hebben we dat pas na de eerste echo.

Mijn verloskundige was juist blij dat ik al belde, dan hadden ze tijd genoeg om een afspraak in te plannen. Omdat ik met vakantie ben als ik 8 weken ben, mocht ik een weekje eerder komen. Ik hoop dat ik dan in de week na mijn vakantie voor de eerste echo mag komen. Helaas heeft de verloskundige zelf geen echo-apparaat en moet ik daarvoor ergens anders heen....

Nadine
4 September 2009, 08:42
@Lieke
het is ook een botte opmerking, daar heb je helemaal gelijk in :x
zit je bij een ziekenhuis of een aparte praktijk?

Ik zie niet aan mn borsten dat ze groter zijn, maar ze voelen groter. Verder merk ik ook heel erg weinig.
Als je die kleine dan toch zo dicht bij je hebt, mag hij af en toe wel iets van zich laten horen :?

Isis84
4 September 2009, 08:46
ik hoor wel dat ik gelukkig niet de enige bent die niets voelt!! ;)

Kunnen wel gezellig samen met zijn allen onzeker zijn....

Elmo80
4 September 2009, 09:10
@ Lieke, ben nu vijf weken, en mag over anderhalve week voor de eerste echo. Is wel een erge botte opmerking!

Fijn om hier lekker even onzekerheden te kunnen delen! :lol: Je wil gewoon zo graag bevestiging.... !

Jenny89
4 September 2009, 12:04
Ik heb mijn eerste echo vanmiddag!!! Ben zooooo zenuwachtig en bang!!!
:shock: :o :?

Lieke4
4 September 2009, 12:21
Ik heb mijn eerste echo vanmiddag!!! Ben zooooo zenuwachtig en bang!!!
:shock: :o :?

Jeetje vanmiddag al ? Wow da's vroeg... Is daar een speciale reden voor?
Ik wens je in ieder geval veel succes toe, hopelijk ben je niet al te zenuwachtig...

Laat ons wel even weten hoe het was he.....wij zijn benieuwd :D

Sientje
4 September 2009, 12:45
Hier gaat alles zijn gangetje. Ben de laatste 2 avonden behoorlijk misslijk savonds maar verder nog altijd geen kwaaltjes.

Succes vanmiddag Jenny

Isis84
4 September 2009, 12:58
Veel succes vanmiddag Jenny! Ben benieuwd wat je nu al kunt zien!

Elmo80
4 September 2009, 15:59
Jenny hoe was het??? Ik ben zo nieuwsgierig!

Beebie_Wish
4 September 2009, 17:08
Ja ben ook blij dat ik niet de enige ben die echt vrij weinig iets voelt. Heb iig nog geen spatje bloed verloren dus dat moet dan toch wel beetje hoop geven neem ik aan toch...Ach maandagochtend hebben we onze eerste inwendige echo en als ik eerlijk mag zijn ben ik er nu al enorm zenuwachtig voor en ook bang, en weet je wat gek is had gedroomd dat ik daar maandag lig en de gyn me ging vertellen dat ik gek ben en er helemaal niks te zien is (hoezo bizar) :oops: ;)

Nadine
4 September 2009, 17:33
Ik droomde dat ik bloederige afscheiding had :(
Wel werd ik wakker met het idee dat ik een gezonde zwangerschap zal krijgen :?

Hoe het ons onbewust toch bezig houdt.. ;)

En Jenny? Hoe is het gegaan?
En is er idd een speciale reden waarom je zo vroeg al op de foto mag?

Beebie_Wish
4 September 2009, 17:35
Ja jenny ik hoop dat je vandaag nog ff komt om te vertellen hoe je echo gegaan was??

En meiden geloof dat jenny had gezegd dat ze naar een privé kliniek ging voor bevestiging oid (jenny excuse me als ik het verkeerd heb hoor) :oops:

Beebie_Wish
4 September 2009, 17:36
En nadine, ik heb erg veel afscheiding tis geen wit maar ook absoluut geen rood maar meer waterig... :oops:

Nadine
4 September 2009, 17:46
geen reden om je zorgen te maken :D

BQ1986
4 September 2009, 19:45
Vanaf vandaag voeg ik me officieel toe aan deze mooie mei topic :)

Ik ben 14 mei 2010 uitgerekend, oftewel 1 dag na mijn verjaardag.. dit zou echt een geweldig kado zijn!! :D

Jenny, spannend die eerste echo!

Ik ga maandag bellen al vind ik het heel erg moeilijk om een keus te maken voor een VK..
Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon de dichtsbijzijnde?

Isis84
4 September 2009, 19:47
BeautyQueen23 GEFELICITEERD!! en welkom bij de club!!

BQ1986
4 September 2009, 19:49
Dank je! :)

Zijn er nog meiden uit utrecht hier toevallig? :oops:

lonnekeleoni
4 September 2009, 19:53
Nou, hier beginnen de eerste klachtjes wel te komen. Ik was al best wel moe, maar ik loop nu ook de hele dag door te kokhalzen, vooral 's ochtends. Ik kan dan echt helemaal niet meer tegen luchtjes, vooral deo spuiten is een ramp. Gelukkig hoef ik nog niet over te geven.

Liefs Leoni

BQ1986
4 September 2009, 21:14
Hebben jullie al bedacht hoe jullie het jullie ouders gaan vertellen?
Of hebben jullie dit al gedaan? :)

Suuzje
4 September 2009, 22:16
Ik ben nog niet zwanger (of misschien wel)..., maar hoop ergens volgende week me hierbij te mogen voegen! :D

Ik ben al hier en daar op het internet gekeken naar verloskundigen, die keuze lijkt me ook erg moeilijk. Ik ga gewoon kijken welke website (toon van de site) me het meest aanspreekt en welke ook zelf echo's kunnen doen. Anders moet je elke keer naar het ziekenhuis of echocentrum. Niet dat dat erg is, maar lijkt me gewoon leuk/makkelijk. En ik vind het belangrijk dat ze voor een persoonlijke benadering gaan en de tijd voor je nemen.

Beebie_Wish
5 September 2009, 07:01
Goeiemorgen dames ;)

Zo ik was vanmorgen om 7uur al wakker en kon gewoon niet in slaap komen meer, manlief daarintegen slaapt nog lekker door :( . Maar moest vannacht 1x echt snel eruit doordat er een drukgevoel op mijn blaas stond (kan normaal gesproken het altijd ophouden tot de volgende ochtend), en vanmorgen om wel half 6 dat ik weer moest plassen.

Maandag eerste echo hoop zooooooo dat het goed zit want buiten dat om heb ik nog steeds erg weinig klachtjes, buiten het maagzuur (dacht gister echt ff te moeten kokhalzen maar gelukkig bleef me dat even bespaard). Maar dames even serieus als het bijv mis zou zijn dan zou je toch ongesteld moeten gaan worden?? Of heb ik dat nu helemaal mis??

En voor de nieuwelingen die zich hierbij toegevoegd hebben. Van harte gefeliciteert en geniet ervan ;) .

hallo hier ben ik
5 September 2009, 09:35
Wanneer vertellen jullie het nieuws?
Wij denken na ongeveer 8 weken aan onze ouders omdat we dan toevallig een weekendje weggaan.
Is dat nog erg vroeg?
Houdt iedereen zich aan de 12 weken met het vertellen?

Ik vind het heel lastig om mijn mond te houden.

Dan nog een andere vraag: zijn er ook meiden die hebben gerookt?
Ik ben nu onwijs aan het afkicken van het roken, maar dat is echt niet makkelijk :oops: . Ik koop geen sigaretten meer en probeer echt
iets anders te doen, maar soms kan ik mezelf niet inhouden en zorg ik dat ik een paar hijsen biets (bv op het werk)
aan de ene kant denk ik: vroeger rookte ik 20 sigarettten per dag en nu rook ik sinds ik weet dat ik zwanger ben minder dan 1 sigaret per dag. Maar dat slaat naturlijk nergens op. Heeft iemand tips??? Ik voel me er nogal kut over :(

hallo hier ben ik
5 September 2009, 09:38
Goeiemorgen dames ;)

Zo ik was vanmorgen om 7uur al wakker en kon gewoon niet in slaap komen meer, manlief daarintegen slaapt nog lekker door :( . Maar moest vannacht 1x echt snel eruit doordat er een drukgevoel op mijn blaas stond (kan normaal gesproken het altijd ophouden tot de volgende ochtend), en vanmorgen om wel half 6 dat ik weer moest plassen.

Maandag eerste echo hoop zooooooo dat het goed zit want buiten dat om heb ik nog steeds erg weinig klachtjes, buiten het maagzuur (dacht gister echt ff te moeten kokhalzen maar gelukkig bleef me dat even bespaard). Maar dames even serieus als het bijv mis zou zijn dan zou je toch ongesteld moeten gaan worden?? Of heb ik dat nu helemaal mis??

En voor de nieuwelingen die zich hierbij toegevoegd hebben. Van harte gefeliciteert en geniet ervan ;) .

Hi Beebie, ik ben ook nog nooit zo vroeg wakker geweest op een zaterdagochend! om 9 uur stond ik al naast mijn bed te stuiteren. zeker iets met hormonen? Ben benieuwd naar je echo maandag! voel je je wel zwanger? ik heb wel pijnlijke borsten en veel puistjes maar hoef niet over te geven ofzo. als het mis zou zijn, dan verlies je volgens mij wel bloed ja.

Beebie_Wish
5 September 2009, 09:42
Heeej hallo,

Ik voel me nu nog niet echt zwanger. Maar die 5 verschillende testen zeggen het allemaal wel dus dan zal het allemaal wel zo zijn, ben inderdaad benieuwd naar maandag alhoewel ik niet meteen zou durven te kijken ivm bang en onzeker. Ik heb ook nog niet overgegeven ben wel s´morgens met vlagen misselijk en heb het heel erg snel koud zoals van de week lag ik lekker alleen maar op de bank s´avondsonder een fleece deken hmmm dat hield me wel warm.

En ook wel last van een opgeblazen buik. Ach we zien het wel er komt een dag dat we onze eerste wonder in onze armen mogen/kunnen sluiten ;)

BQ1986
5 September 2009, 09:57
@ hallo hier ben ik, wij willen het familie en goede vrienden na het 1e moment dat het goed zit, direct vertellen.
Jah ach denk niet dat ik daarna nog mijn mond kan houden maar ja dat zien we dan wel :)

@ Beebie wish,

Ik voel zelf ook helemaal niets, wat me ongerust maakt maar goed ook wel heel lekker is! Heb idd ook 5 testen gedaan hahah kon het niet geloven! Maandag de VK bellen dus ben benieuwd wanneer ik langs kan komen.
Als ik het goed begrepen heb, heb je niet altijd bloedverlies mocht het niet goed zitten.
Volgens mij heb je dit bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap of als het hartje niet klopt.. maar durf het niet met zekerheid te zeggen!!!! Dus als mensen het zeker weten zeg het alsjeblieft :)

Nog 2 daagjes en dan heb je weer meer zekerheid! Maar ga er gewoon vanuit dat je in mei een prachtwonder in je armen hebt :D

lonnekeleoni
5 September 2009, 10:02
@ Beebie wish, helaas kan het ook mis zijn als je geen bloed hebt. De vorige keer ging ik naar de vk voor de 8 weken echo en ik had geen druppel bloed verloren en daar kwamen ze erachter dat het kindje waarschijnlijk rond week 4/5 al was gestopt met groeien. 2 Weken later ben ik gecurreteerd omdat de miskraam niet vanzelf op gang kwam.
Ook kan het heel goed andersom zijn, dat je wel bloed hebt maar dat het toch goed blijkt te zijn. Er zit gewoon niets anders op dan gewoon afwachten. Ik weet dat het moeilijk is en ik ben ook heel onzeker, maar het enige dat ik kan doen is hopen en afwachten en positief proberen te blijven.

lonnekeleoni
5 September 2009, 10:09
@ hallo hier ben ik: Ik heb het al aan mijn ouders verteld. De enige reden die er is om het pas na 12 weken te vertellen is omdat de kans op een miskraam na week 12 aanzienlijk kleiner is geworden. Ook als je een hartje ziet kloppen op een echo is het risico al een stuk minder. De meeste miskramen komen voor in de 4e of de 5e week (dus voordat er een kloppend hartje is) Begin dit jaar heb ik een miskraam gehad, toen wisten ook heel veel mensen het al en ik vond het prettig dat deze mensen me toen konden steunen. En ik kan ook geen geheim bewaren en heel slecht liegen. Verder rookte ik ook als een ketter, de dag dat ik positief testte heb ik nog gerookt en daarna ben ik gestopt. Ik denk als je minder dan 1 sigaret per dag rookt je ook wel kan stoppen met roken. Je hebt alleen in je hoofd dat een paar hijsjes geen kwaad kan etc. maar je moet even een knopje in je hoofd omzetten dat als je een paar hijsjes per dag neemt, je net zo goed niet kan roken! Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, maar van 20 sigaretten naar 1 is veel moeilijker dan van 1 sigaret naar 0, dus dat ga je zeker redden!

Succes meid!

its me
5 September 2009, 10:45
Hallo dames,
Ik ben ook net zwanger!!! Ik denk dat ik ongeveer op 1 mei uitgerekend ben. Heb aanstaande dinsdag afspraak met de vk, die zal waarschijnlijk denken dat de datum iets vroeger ligt. Ik had namelijk nogal een lange cyclus. Maar aangezien ik deed tempen kan ik het vrij goed inschatten. Dus ik dacht ik meld me ook maar eens aan.
Ik heb niet echt ergens last van, voel wel dingen. Heb er gevoelige borsten en regelmatig krampen in mijn baarmoeder. Soms ook best moe. Maar dat hoort er natuurlijk allemaal bij en dat vind ik helemaal niet erg! :D

Lieke4
5 September 2009, 11:01
BeautyQueen23; Wij willen het onze ouders vertellen als we de eerste positieve echo gehad hebben, maar ja, daar moet ik nog een afspraak voor maken, dus even geduld....pff.
Beebie_Wish; spannend zeg......veel succes maandag, je laat het wel even weten he.. :lol:
hallo hier ben ik; Ik rook ook al vanaf mijn 15e, is inderdaad héél moeilijk om te stoppen. Heb ook de dag van het positief testen nog gerookt, en die dag ernaar nog 3. Daarna ben ik gestopt, je moet alleen denken aan het kleine wondertje dat in je groeit, dat maakt het stoppen een stuk makkelijker 8-)

Voor alle nieuwelingen; van harte gefeliciteerd!

Hier ook nog steeds geen klachten. Niet misselijk, geen pijnlijke/grotere borsten, zelfs niet eens bijzonder moe...
Ja dat maakt inderdaad het wachten op de eerste echo een bijzonder nerveuse toestand...pff.

Lyfke24
5 September 2009, 11:06
Hoi meiden, proficiat allemaal met jullie zwangerschappen, ik las hier iets over bloedverlies als het mis zou zijn: ik heb in jan. een MK gehad, en pas 2 wkn nadat het vruchtje overleden was, heb ik de eerste druppels bloed verloren. Toevallig had ik die dag ook net controle bij de VK (gelukkig, want je bent dan dus hartstikke onzeker), dus helaas zagen we toen dat het hartje niet meer klopte. Een paar dgn later is het afgekomen.
Dus ik wil jullie niet bang maken, maar een MK gaat niet altijd direct gepaard met bloedverlies! Dit kan ook pas later optreden. Het enige dat uitsluitsel kan geven of alles goed zit is de echo... Ik weet dat de eerste weken moeilijk zijn, ik ben nu zelf 12 weken onderweg en heb zelfs in de afgelopen week nog een weinig bloed verloren (meteen paniek, gelukkig mocht ik meteen langskomen bij VK en alles was nog goed) en ik hoor nu van veel vriendinnen die dat ook gehad hebben tijdens hun zwangerschap, en waarbij het allemaal goed afgelopen is. Dus ook al mócht je bloedverlies hebben: het hoeft nog niet meteen te betekenen dat het mis is! Bel je VK als je in de stress zit of als het bloedverlies aanhoudt. Suc6 en hopelijk blijft het bij jullie allemaal GOED gaan! Groetjes, Lyfke

Beebie_Wish
5 September 2009, 11:49
Dank je wel lyfke voor je bericht aan ons allen ;) .

Zelf heb ik echt nog helemaal geen spoortje bloed verloren en ook geen bruin verlies. Wel ben ik enorm vochtig/nat van beneden en krijg echt vaak het gevoel dat ik steeds moet plassen maar dan komt dat telkens maar met kleine beetjes en urine is ook licht van kleur (niet te licht maar gewoon normaal).
Verder nog niet overgegeven wel s´morgens met vlagen misselijk en heb het de afgelopen week ontzettend snel koud. En had afgelopen week en nu ook nog heel af en toe van dat trekkerige/spierpijn gevoel vanaf mijn liezen door m´n hele benen heen.

Verder we zien en horen het maandagochtend wel natuurlijk duimen we dat het gewoon lekker goed zit en we volgend jaar mei onze eerste wonder mogen verwelkomen ;)

Jenny89
5 September 2009, 12:29
Goeiemorgen aanstaande mamas! :D

Hoe is het met jullie? Ik lees dat bij sommige de klachten al beginnen. Nou bij mij ook wel hoor. Ben wat misselijkjes sochtends en savonds en vooral MOE. Beebiewish ik heb ook heel erg veel witverlies, weet niet wat dat betekent. Ben vanochtend wel geschrokken! Ik zag een rood/oranje druppeltje in mn onderbroek! maar bij het afvegen had ik weer witverlies.. ik hoop niet dat het echt bloed was en dat het mis aan het gaan is!!! :cry:

Gisteren bij de gyn ging het heel goed. Ik heb mn echotje gehad, en je kon een klein boontje zien. Ik heb geen echos mee naar huis gekregen, maar zo zag het er precies t zelfde uit:
http://www.babyjava.net/images/ultrasound-sac.jpg

Wat was dat mooi zeg. Ja ik weet het, het is eigenlijk nog niks, maar het is toch zo bijzonder! De gyn zegt tegen mn mannetje: kijk papa, dit is jouw kindje, nog erg klein, maar hij is der toch echt!
Wat een ontroerend moment was het. I was sooo happy! De smile kon ik die dag niet meer kwijt!
Maar ja. Ze kon verder niet veel meer zien. Dat maakt ok niet uit. Ik wilde bevestiging en die heb ik ook!
Verder heeft de gyn me foliumzuur voorgeschreven en wat advies gegeven. Mijn bevaldatum is niet 7 maar 11 mei. Dus ik ga 4 dagen achteruit..
We hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld en vanavond gaan we het aan mijn ouders vertellen!

Over 3 weken mag ik terug komen! En dan is er hopelijk wat meer te zien!
Spannend hoor!

Ben heel benieuwd naar jullie echos!

Door mn blije verhaal ben ik dat druppelje bloed vergenten!!! :(

ik hoop echt dat het goed zal gaan!

Beebie_Wish
5 September 2009, 12:39
Uhm...jenny, het is al middag hoor :D

Maar echt dat is echt nog erg klein zeg. Maar deze banner van mij geeft al aan dat ik al 6 weken en 2 dagen ben en een andere zegt 5 weken en 5 dagen...Ach ja zie het maandagochtend wel. Hoop dat het goed zit. En ik heb alleen maar wit verlies en telkens als ik net iets gedronken heb het gevoel alweer om te moeten plassen en dan komt er maar heel erg weinig...En heb ff moeite met de ontlasting misschien ben ik daardoor meer scheetjes gaan laten ach we zien wel als onze beeb maar op de goede plek blijft zitten en lekker 9 maanden lekker door groeit vind ik het best en ben ik dik tevreden ;)

Jenny89
5 September 2009, 12:50
WHAHAHAHA :lol: . Ja sorry, goeiemiddag!

Zo is dat als je heel lang uitslaapt!

Beebie_Wish
5 September 2009, 12:54
Haha kan gebeuren...Maarre ik wil dat ook lekker lang uit slapen...Normaal kon ik dat ook wel maar nu ik zwanger ben merk ik het wel word s´morgens om uurtje of 7 al klaar wakker :oops:

Jenny89
5 September 2009, 13:02
Haha kan gebeuren...Maarre ik wil dat ook lekker lang uit slapen...Normaal kon ik dat ook wel maar nu ik zwanger ben merk ik het wel word s´morgens om uurtje of 7 al klaar wakker :oops:

Ik heb daar gelukkig geen last van. Als ik net in bed lig draai ik heel vaak om tot ik in slaap val. Maar daarna slaap ik gewoon heerlijk door. Hoef niet eens te piesen. Wel heb ik van die rare temperatuur schommelingen, de ene keer bevries ik van de kou terwijl het gewoon lekker weer is, en de andere keer heb ik het heet terwijl het echt koud is. Heel raar..

Maar beebiewish jij hebt maandag eerste echo he? Of heb je gewoon afspraak voor intake of zo?

Beebie_Wish
5 September 2009, 13:19
Nee mag maandag voor eerste echo (is wel inwendige echo)..Omdat ik bij de gyn al onder behandeling sta en het toch gelukt is dmv de Clomid ;)

BQ1986
5 September 2009, 15:50
Hi Lieke,

Wij willen idd ook wachten tot de 1e echo... al valt me dat nu al zwaar :)
Niemand weet dat we bezig zijn en nu helemaal niet dat we zwanger zijn, dus krijgen regelmatig de vraag...en?
probeer nu maar eens die big smile in te houden haha :D
Hebben jullie al een idee hoe jullie het gaan vertellen?
Overigens heb ik ook echt nergens last van... dus die zenuwen van je, snap ik helemaal :D

Beebie_Wish
5 September 2009, 15:55
Ja wij weten al wel zo ongeveer hoe we het willen gaan vertellen als het erop aan gaat komen. We sturen dan mijn schoonvader en mijn ouders een uitnodiging dat wij ze bij ons huis uitnodigen met lekkere hapjes en zetten we het zo op de kaart dat het als zomaar bedoeld is. En ik weet niet meer wie het ook een keer gedaan had maar geloof ook iemand hier van het forum namelijk een taart met de maand en het geboortejaar van de beeb erop. Alleen wij zijn van plan om wel een taart te doen maar dan op elk taart stukje zo´n maand en jaar erop gemaakt. Dus dat zal dan wel een grote verrassing voor ze worden ook omdat ze absoluut niet weten dat we er al voor bezig waren...

En we hebben besloten om zelf naar onze opa´s en oma´s naar toe te rijden met een leuke zelf ontworpen kaart met de maand en jaar van het nog ongeboren beebje erop en die ze face to face te overhandigen. En de rest broer en zussen tsja die komen als laatst hoor :D

Beebie_Wish
5 September 2009, 15:56
En @BeautyQueen, Hoeveel weken ben jij nu ongeveer dan?? En waar heb jij zoal last van of heb je echt maar vrij weinig nog wat je voelt??

BQ1986
5 September 2009, 16:07
Ik ben als het goed is vandaag 4 weken en 1 dag hahah, wat klinkt dat nog uhm ja.. raar!

Nee echt nergens last van, ik plas al weken heel veel, zoiezo ieder uur wel denk ik! En met vlagen misselijk maar dat trekt ook best snel weer weg.. dus mag niet klagen! Al moet ik zeggen.. je krijgt nu ook het besef niet dat er echt iets in je zit.. en dat vind ik heel moeilijk!

Hier weet ook niemand het,.. vind die fotolijst ideetjes die je zoveel leest met een echo en een gedicht erg leuk, of dat ehbo; eerste hulp bij opvoeding met tut, rompertje en slabbertje erg leuk of de tompouchen met de echo foto hahaha eigenlijk alles wel.. denk dat ze zoiezo al helemaal happy zijn met het nieuws ondanks dat ze het niet verwachten maar toch :)

Echt super fijn dat je je 1e afspraak zo snel hebt, hoop dat ik maandag ook niet te lang hoeft te wachten als ik ze bel.

Beebie_Wish
5 September 2009, 16:13
Ik heb ook vrij weinig ergens last van en dat maakt mij ook zo ontzettend onzeker en bang :( . Maar goed het is nog ontzettend klein dus hoop dat gewoon alles goed zit en de beeb gewoon zich goed zal ontwikkelen.

Verder heb ik vooral s´morgens met vlagen misselijk en trekt ook snel weer weg. En s´middags word ik echt ontzettend snel moe zit dan echt om 3uur s´middags al enorm te gapen telkens.

Ach nog 2 nachtjes slapen en dan .................................................. ..SPANNEND!!!! ;)

BQ1986
5 September 2009, 16:16
Zeker spannend! Kijk ook echt heel erg uit na dat ene moment! Super gewoon, je eigen wondertje te zien krijgen!

misslola
5 September 2009, 16:16
Lieve meiden,

heel erg bedankt voor je lieve berichtjes!
De echo van afgelopen donderdag gaf inderdaad aan dat het niet goed zat. Maar dat wisten we zelf ook wel.
Ze kon zelfs geen vruchtzakje meer zien zitten, en dat betekent dus dat ik donderdagmorgen al het grootste gedeelte ben verloren. Dat is een geluk bij een ongeluk. De echoscopiste zelf was niet heel erg tactisch met haar opmerking. Ze weten ook niet waardoor het is gekomen dat ik een miskraam heb gehad. Gewoon pech hebben en dat heeft ze zo letterlijk tegen me verteld. Op dat moment kon ik door de grond zakken. Je kan het ook op een andere manier over brengen.
Gelukkig heeft ze ook verteld dat het voor een volgende keer niet hoeft te betekenen dat we extra kans maken op een mk. Want mijn eierstokken en baarmoeder zag er prima uit!

Mijn moeder en de ouders van mijn vriend hebben we toch maar ingelicht. Leek ons toch beter ondanks dat we met zijn tweetjes erg sterk zijn.
Gisteren zijn we samen naar de dierentuin geweest en het valt me toch allemaal heel erg tegen. Je hebt een miskraam gehad omdat het vruchtje niet goed was en het lichaam het heeft afgestoten. Zo is de natuur. Maar het valt ons echt zwaar en het heeft echt de tijd nodig die we ons ook zeer zeker pakken.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie verdere zwangerschap. Geniet ervan. Onze tijd zal ook zeer zeker weer komen. En ik hou jullie natuurlijk ook in de gaten om jullie mooie verhalen te lezen.
Lieve meiden bedankt voor de steun jullie zijn allemaal TOPMEIDEN!!!!!!

Liefs

BQ1986
5 September 2009, 16:18
Dat heeft ze niet echt handig aangepakt, dat hoor je wel vaker dat ze het zo bot over kunnen brengen.
Misslola nogmaals heel veel sterkte, ik hoop dat jullie het samen een plekje kunnen geven!

lonnekeleoni
5 September 2009, 18:45
Missola: Ik kreeg begin dit jaar bij mijn miskraam hetzelfde te horen, dat het gewoon pech is, op dat moment vond ik dat best hard aankomen, maar het is ook iets wat me later wel gerust heeft gesteld en waardoor ik nu ook een beetje rustig kan blijven. Ik was blij dat er waarschijnlijk niets mis was met mijn lichaam.
Anders was ik volgende week al mama geworden, nu heb ik aanstaande week weer een echo, wel een raar idee.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

Liefs Leoni

Nadine
5 September 2009, 20:39
Sterkte Misslola.. het is niet niks :|
Hoe is je partner eronder?

Ik heb het mijn ouders en (schoon)zussen/ -broers verteld. Was erg leuk, want ze hadden het helemaal niet zien aankomen.
Omdat we in ander gezelschap waren, konden ze me moeilijk uitbundig feliciteren.. hoewel ze wel zeiden blij voor me te zijn, wat ik ook echt wel geloof.
En toch knaagt het aan me.. dat ze verbaasd waren.. alsof wij niet aan kinderen zouden kunnen beginnen of zo.. Stom hè?

Elmo80
6 September 2009, 07:16
@Misslola, sterkte meid! Opvallend hoe overeenkomstig de ervaringen zijn na een MK. Bij mij waren ze ook heel bot, ik weet wel dat ik voor een eerste echo nu niet meer dat centrum ga...
@ Nadine, maak je niet te druk over je ouders, het is voor hen ook super wennen, jij bent er al een aantal maanden mee bezig en zij zien opeens dat hun kinderen kinderen gaan krijgen! Zo van kleine kinderen worden nu echt groot!

Hoe voelen je verder allemaal?! Ik ben sinds een dag of drie zoooooo moe, ik kom mijn bed amper uit en loop de hele dag door te geeuwen en af en toe ook misselijk..

lonnekeleoni
6 September 2009, 08:24
Hier ook moe....heb gisteren zelfs een middagdutje gedaan van 16:00-18:00 uur.

Ik heb trouwens een leuke site gevonden: http://www.justmommies.com
hier kan je een zwangerschapskalender maken. Je kan dan de datum invullen waarop je bent uitgerekend en dan staat er per dag een stukje over de ontwikkeling van je kindje die dag! Deze kalender is er ook in het Nederlands, maar dan moet je hem bestellen (deze hebben we gewoon uitgeprint) Ik denk wel dat ik er een ga bestellen, maar dan wil ik de datum bevestigd hebben van de vk. De Nederlandse site weet ik even niet meer, maar dan kan je gewoon zwangerschapskalender intypen bij google. Is echt superleuk!

Beebie_Wish
6 September 2009, 08:29
Goeiemorgen dames,

Zo ik moest er vannacht weer mijn bed uit om te plassen. En gelukkig toen ik eenmaal terug op bed lag toch nog ff weer in slaap gedommeld tot wel half 9. Maar had geen zin om meteen bed uit te komen, ook ik loop heel de dag door te geeuwen en ben s´morgens met vlagen misselijk. Gisteravond dacht ik even tijdens het eten koken dat ik moest overgeven het zure kwam ineens omhoog en was zo vies ranzig maar hoefde net niet over te geven pfoe.

Morgen is de dag voor ons die erg spannend is en voor mij veel vraagtekens heeft want krijgen de eerste echo (inwendig) maar heb gedroomd dat de gyn mij voor gek gaat verklaren en zegt aan me van meid er zit helemaal niks :( .

En oja, ik ben ook erg snel moe en wil/kan dan ook alleen maar slapen.

Fijne zondag iedereen ;)

Bente
6 September 2009, 09:46
ladies ik mag me ook bij jullie voegen!
laatste ongi 31 juli 2009, 5 sept positief getest.
dat zou betekenen dat ik 7/5/09 ben uitgerekend.
nu dus pas 5 weekjes zwanger, bel ik dan morgen meteen de HA of wacht ik daar nog mee?
ik ben nog een beetje bang dat het nog misgaat, maar goed dat kan toch niemand je garanderen, zo nuchter ben ik dan ook wel weer.
heb verder niet echt ergens last van, geen misselijkheid, niet extra moe (was altijd al moe/lui haha) wel enigszins gevoeligere borsten EN puistjes bah, niet puistjes, maar echt puistEN!!
ga in okt naar de schoonheidsspecialiste dus misschien kan zij me hiermee helpen.

Nou, laat het genieten maar beginnen ;)

Beebie_Wish
6 September 2009, 09:49
Gefeliciteerd!!! :D
Geniet er idd van. Voor mij voelt het ook nog zo onwerkelijk want heb ook nog maar weinig kwaaltjes.
Morgen heb ik eerste echo (inwendig) SPANNEND!!!! :) . Dit omdat ik onder behandeling van gynaecoloog ben en we zwanger geraakt zijn dankzij de Clomid ;) .

Joyce2911
6 September 2009, 09:57
Ik kwam heel even hier spieken hoe het er hier voor staat :D

@Bente: Jouw banner klopt niet, althans de dagen aftellen niet. Ik moet namelijk nog 210 dagen en ben 10 weken nu
Ik wou 't even zeggen tegen je, omdat ik zelf gelijk zoiets had van "huh hoef ik nog maar zo kort" hahaha. Ook gefeliciteerd met
dit super nieuws!

Succes morgen Beebiewish.

lonnekeleoni
6 September 2009, 10:22
Ja, ik zat ook al te kijken nog maar 190 dagen hoe kan dat....

Maar Bente van harte gefeliciteerd en welkom op dit forum!!!!

cin.
6 September 2009, 10:31
Voor de nieuwe onder ons gefeliciteerd en welkom.
Ben nog niet veel hier geweest dat komt omdat ik afgelopen vrijdag getrouwd ben was echt een super geweldige dag. Ik begin nu last van mijn borsten te krijgen en ben met vlaggen misselijk. Het is nu al totaal anders als met mijn dochtertje.
Tot snel

Elmo80
6 September 2009, 10:41
@ cin. gefeliciteerd nog!! Heb je een leuke dag gehad?
@ Bente, nogmaals gefeliciteerd, ik zou morgen gewoon met de VK bellen daar heb je geen verwijzing voor nodig van de HA!
@ BW veel succes morgen!

BQ1986
6 September 2009, 10:50
@ Bente, gefeliciteerd! Ik ben zelf pas 4 weken en 2 dagen maar bel morgenochtend de HA en heb zelf al contact gehad met de VK die moet ik morgen nog even bellen.

@ BW echt super spannend morgen!!! Maar komt allemaal goed :)
@ Nadine, denk dat onze ouders toch ook wel verbaasd reageren, net als iedereen om ons heen. Mijn vriend studeerd dit jaar af en we zouden vanaf dan "beginnen" haha.. dus tja! Het is voor iedereen wennen natuurlijk maar blij zullen ze zeker zijn!

@ Elmo, nog steeds nergens echt last van.. met vlagen misselijk maar duurt hooguit een kwartier/ half uurtje en vaak is dan het geval dat ik even moet eten... verder moet ik heeeeeeeeeel veel plassen maar geen ëchte klachten.

Lieke4
6 September 2009, 19:11
Hi Lieke,

Wij willen idd ook wachten tot de 1e echo... al valt me dat nu al zwaar :)
Niemand weet dat we bezig zijn en nu helemaal niet dat we zwanger zijn, dus krijgen regelmatig de vraag...en?
probeer nu maar eens die big smile in te houden haha :D
Hebben jullie al een idee hoe jullie het gaan vertellen?
Overigens heb ik ook echt nergens last van... dus die zenuwen van je, snap ik helemaal :D
Ja is moeilijk he, als me mensen het er over hebben....om je mond in de plooi te houden :lol:
Wij gaan het vertellen op de manier van het fotolijstje met echo met het gedichtje erbij. Kan ook haast niet wachten om het te vertellen, maar tja.....toch eerst een echo in handen he, en dat betekend: geduld :?

BQ1986
6 September 2009, 19:45
Jah dat lijkt mij ook een erg leuk idee maar of ik het echt nog tot die tijd vol hou :oops:

Wanneer heb jij je 1e echo?

naatje83
6 September 2009, 21:57
Hey meiden van harte gefeliciteerd allemaal met jullie
zwangerschap.

Ik wil me graag bij jullie voegen ben ook weer zwanger na een curretgae.
Weet nog niet wanneer ik precies ben uitgerekend (dus mijn banner is
even op de gok) Moet woensdag eerst bloed prikken voor mijn HCG
waarde en dan belt de gyn mijn donderdag op wanneer ik een echo
krijg om te zien hoever ik precies ben.

Elmo80
7 September 2009, 06:32
Naatje: welkom! Snel alweer na je curretage! Geniet er lekker van!

Nadine
7 September 2009, 07:46
Gefeliciteerd Naatje, en zo snel weer! Gelukkig. Ik wens je een gezonde zwangerschap toe ;)

lonnekeleoni
7 September 2009, 07:49
@ Naatje: Gefeliciteerd! Welkom hier!

@ Beebie wish: Veel succes zometeen! Laat je weten hoe de echo was? Morgen mag ik om 18:00 uur. Ik heb er wel zin in, maar vind het ook wel een beetje eng.

Beebie_Wish
7 September 2009, 08:15
Dank je wel lonnekeleonie, en ja zal vertellen hoe het was. Ik ben namelijk erg zenuwachtig maar ook reuze bang :( . Hoop echt dat het goed zit...Ze kunnen neem ik aan toch nog niet zoveel zien of al wel??

Enne naatje gefeliciteerd geniet ervan ;)

lonnekeleoni
7 September 2009, 08:29
Nee, ze kunnen meten hoe groot het kindje is, zou bij 6 weken 4-6mm moeten zijn geloof ik en ze kunnen kijken of er iets in het vruchtzakje zit of dat het een leeg vruchtzakje is. Als je heel veel geluk hebt kunnen ze het hartje al zien kloppen. Ik ben dus ook heel benieuwd wat je ziet, want dat zal ik morgen ook ongeveer zien. Het zal mij al wel geruststellen als het kindje 4-6 mm is, want in februari bij mijn miskraam was het vruchtje maar 2 mm.

Succes zometeen en ik zal het in de gaten houden! Het komt vast wel goed allemaal!

Liefs Leoni

Elmo80
7 September 2009, 09:13
Ow Lonnekeleonie en BW wat fijn dat jullie al een echo hebben...!
Ben heel erg benieuwd :) Succes allebei!

Miesje78
7 September 2009, 09:27
Wat leuk, nog meer nieuwe meiden erbij!
Gefeliciteerd!!!

BQ1986
7 September 2009, 09:39
@ BW.. meid het zit allemaal goed!! En dat krijg je straks te horen! Ben benieuwd hoe het was!!!

@ Lonnekeleonie, morgen al.. dat is ook snel.. :) Spannend!!

Zelf heb ik net een afspraak gemaakt voor de termijnecho 16 oktober! Kijk er zo naar uit!
Lijkt nog zoooooo ver weg!! Vanmiddag belt de VK voor een intake dus ben erg benieuwd.
Hoor je bij de intake het hartje trouwens of krijg je dat pas met de termijnecho?

Beebie_Wish
7 September 2009, 10:55
Nou dames ben net weer terug van de gyn. En wat was het mooi om te zien de assistente zag al aan me dat ik erg nerveus was hihi...Maar eenmaal op die stoel en ik het te zien kreeg was zo mooiii kreeg er de tranen van in mijn ogen :oops: .

Ik ben zelfs 2 dagen langer zwanger ipv 6 weken. Dus ben officieel 6 wkn en 2 dgn, en ipv 3 mei uitgerekend ben ik op 1 mei uitgerekend...Dus het kan ook een koninginnedag beeb worden hihi...
En we hebben het hartje ook zien kloppen de gyn zij ons dat we 90% kans hebben dat dit een goede zwangerschap word.

Nou we zullen het zien ;) . Ow ben zo blij en nu lekker genieten over 6 weken (19 okt) mogen we weer terug komen, dan zijn we 12 weken.

Succes voor de dames die nog hun echo gaan krijgen.

Liefs

lonnekeleoni
7 September 2009, 10:58
Wat fijn dat alles goed was BW, ik hoop dat ik morgen ook met zulk goed nieuws zal komen!

Liefs Leoni

Miesje78
7 September 2009, 10:59
Gefeliciteerd BW!!! Heel leuk en fijn voor jullie. Nu lekker gaan genieten he!

Elmo80
7 September 2009, 11:03
Ha BW,

Wat fijn, gooi al die onzekerheden maar overboord, jij kan volop gaan genieten :D :D :D

X

Isis84
7 September 2009, 11:04
Naatje GEFELICITEERD!!

BW wat fijn, nu lekker gaan genieten!!

Beebie_Wish
7 September 2009, 11:04
Dank jullie wel :D Zal ook zeker weten lekker gaan genieten. Want er groeit wederom een wonder in mn buikkie :D .

Nu is het aan jullie om ook goeie echo´s te krijgen ;)

Beebie_Wish
7 September 2009, 11:13
Hier mijn 1e echo... ;)
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... MG1647.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh274/Poseidon2006_album/CIMG1647.jpg)

Jenny89
7 September 2009, 11:18
Aaa super beebie wish!!! Leuk joh! En nu lekker genieten van je zwangerschap ;)

Vind jij het ook nog erg onwerkelijk? Ik kan namelijk nog steeds niet beseffen dat ik zwanger ben :D

Beebie_Wish
7 September 2009, 11:20
Uhm...ik heb nog vrij weinig ergens last van qua kwaaltjes...Behalve dan dat ik sneller moe ben en heel zelden dat mijn borsten wat pijnlijk aanvoelen. En spierpijn door mijn benen heen.

En jij jenny?? ;)

Jenny89
7 September 2009, 12:33
nou ik begin wat misselijk te worden sochtends en savonds. het is nog wel licht, maar t voelt niet lekker :) ik ben ook heel moe, mijn haar wordt in 1 dag zo vet net of ik die 10 dagen niet heb gewassen! verder heb ik heel erg veel last van witverlies.. dat had jij ook of niet? vanmorgen had ik donkerder witverlies, het was net of die met bruin bloed was vermengd.. ik had de gyn gebeld, die zei dat bruin heel normaal is. zodra het rood wordt dan is het niet goed.. en volgens mij was dat het wel.

oh en als ik nies heb ik een soort spierpijn in mn onderbuik. echt raar hoor, ik vind het eng om te niezen!

potjandorie! ik dacht dat ik vandaag 5 weken was, maar das pas morgen! woow ik ben zoo ongeduldig

Bente
7 September 2009, 12:38
Heeft iedereen hier al een echo gehad?
Ik ben zelf nog aan het twijfelen, zal ik nog even wachten en nog een test doen, zodat ik het zeker weet?!
Ben waarschijnlijk gewoon bang dat het nog misgaat, het is nog zo vroeg.
Vriendinnen van me zijn eerst naar HA geweest en daarna naar VK, maar ik kan de HA dus ook overslaan?
Willen ook nog even wachten met het inlichten van aanstaande opa's en oma's, maar als ik echt tot 12 weken wil wachten, dat duurt wel heel lang zeg!
Ik weet het allemaal nog niet, wat te doen....
wanneer HA, wanneer VK, wanneer ouders inlichten, wanneer baas inlichten, wanneer beginnen te shoppen hihi!

Fijn dat ik jullie ervaringen hier kan volgen.

ps. ik heb mn banner aangepast, dit lijkt er mee op he?

tweety27
7 September 2009, 13:02
@beebie wish van harte met je goede echo!!! Super..
Probeer nu een beetje te genieten van je zwangerschap..
Niet bij elk kwaaltje denken van ohjee ;)
Tis makkelijker gezegd dan gedaan hoor...
Na de 10 weken kon ik ook pas beginnen met genieten...

NoaM
7 September 2009, 13:09
Heeft iedereen hier al een echo gehad?
Ik ben zelf nog aan het twijfelen, zal ik nog even wachten en nog een test doen, zodat ik het zeker weet?!
Ben waarschijnlijk gewoon bang dat het nog misgaat, het is nog zo vroeg.
Vriendinnen van me zijn eerst naar HA geweest en daarna naar VK, maar ik kan de HA dus ook overslaan?
Willen ook nog even wachten met het inlichten van aanstaande opa's en oma's, maar als ik echt tot 12 weken wil wachten, dat duurt wel heel lang zeg!
Ik weet het allemaal nog niet, wat te doen....
wanneer HA, wanneer VK, wanneer ouders inlichten, wanneer baas inlichten, wanneer beginnen te shoppen hihi!

Fijn dat ik jullie ervaringen hier kan volgen.

ps. ik heb mn banner aangepast, dit lijkt er mee op he?

Bente ik ben wel langs de HA gegaan. Ze verteld je misschien dingen die je al weet, maar als je vragen hebt kun je ze stellen plus ze is gelijk op de hoogte.
We kregen van de ha telnr van vk mee, die heb ik de week erop gebeld en we konden met 9w3d bij hun terecht voor een echo. Samen met mijn vriend hebben we afgesproken, als het allemaal goed is gaan we het daarna aan iedereen vertellen (ouders hebben we het gelijk verteld, mocht er namelijk iets misgaan, kun je het makkelijker delen, ze zijn dan al op de hoogte van je situatie). Ook hebben we besloten als de echo goed zou zijn dat we dan pas ons eerste echte babydingetje zouden kopen. Tot dan toe niks gekocht, omdat ik het een rot idee vond dat als het mis zou gaan, ik met spulletjes zou zitten van een kindje wat was overleden.... Nu 34 weken later(!) heb ik eigenlijk alles wel in huis. We hebben eigenlijk iedere maand iets gekocht zodat we de kosten wat zouden drukken, en gespreid dingetjes kopen is erg leuk, want je mag iedere keer shoppen!!!!

BQ1986
7 September 2009, 17:26
@ BW helemaal geweldig dat je echo goed was, die tranen verwacht ik ook bij mezelf hihihi
16 oktober is het zo ver.. 10 weekjes dan alweer! Maar kijk er ontzettend naar uit.
Vind het wel erg om nog 5 weken in onzekerheid te zitten maar ja!
Heb ook nog steeds geen kwaaltjes behalve dat ik heeeeeeeeel veel moet plassen, zoveel dat als ik een half uur/uur niet gaat er lichte krampjes ontstaan (die zijn natuurlijk eng haha)

@ Bente, Ik heb de HA niet benaderd, heb vanmorgen de VK gebeld en het echobureau.. helaas zitten er hier in de buurt niet veel die echo's maken bij de VK praktijk. 16 oktober de 1e echo en eerst een intake bij de VK..

naatje83
7 September 2009, 17:53
@bw geweldig lijkt me dat zo'n echo kan me voorstellen dat je een traantje
hebt weggepinkt ik denk dat ik dat ook zou doen.

Heb zojuist de vk maar weer gebeld ze feliciteerde me gelijk en zei dat het wel
erg snel was :lol: mag 28/9 langskomen en dan moet ik mijn echo van de gyn
meenemen want die zal ik of eze week of volgende week wel krijgen. Volgens
de vk ben ik 5 wk en 6 dagen maar dat kan nog een weekje naar beneden
bijgesteld worden. Dus ik ben benieuwd.

Beebie_Wish
7 September 2009, 17:54
@BQ: Wij mogen 9 oktober (over 6wkn) weer terug komen voor 2e echo...Dan zijn we als alles goed blijft gaan 12wkn en 2dgn zwanger...Wat gaat de tijd dan hard zeg, voor je het weet is het al 19 oktober hihi...We zitten nog maar net in september en kom ik aan met voor je het weet is het oktober hihi...

BQ1986
7 September 2009, 20:08
Het kan niet snel genoeg oktober zijn! Vind het toch wel moeilijk zo lang te wachten zonder eerder al wat zekerheid te hebben! Geen leuke reden dat je eerder naar de gyn kon maar toch wel fijn dat je al een teken van leven hebt zeg maar!

lonnekeleoni
8 September 2009, 08:03
Goedemorgen dames,

Hier zijn de klachten aardig aan het komen, ik heb nu vakantie maar ik kan niet meer uitslapen, want als ik 's ochtends niet gewoon ga ontbijten wordt ik heel erg misselijk. Ik moet eigenlijk de hele dag door kleine beetjes eten, anders ben ik misselijk. Gelukkig nog niet overgegeven, maar wel veel kokhalzen...

Vanavond om 18:00 uur mag ik voor de echo, ik ben zo benieuwd. Als het goed is rijden we meteen door naar mijn schoonfamilie om het te vertellen.

Hoe is het bij jullie?

Groetjes Leoni

ezzie
8 September 2009, 08:15
Hey dames,

Ben al actief in het topic 'moeder in 2008' maar kan mij ook weer gezellig bij jullie aansluiten!
In juli gestopt met de pil en de 2e keer meteen raak! Straks 2 donders rondlopen :D

Alle andere meiden die zwanger zijn: GEFELICITEERD!!

Isis84
8 September 2009, 08:37
Lonnekeleoni: vervelend dat je nu klachtjes begint te krijgen.. het scheelt dat je weet waar je het voor doet!!
Heel veel succes vanavond bij de echo!

ezzie: wat leuk dat je weer zwanger bent. GEFELICITEERD!!

Beebie_Wish
8 September 2009, 08:49
Gefeli ezzie ;) . En natuurlijk welkom bij de club ;)

Miesje78
8 September 2009, 08:52
Ezzie, gefeliciteerd!

Dat misselijke gevoel ken ik wel, had ik elke keer een beetje. Maar vanmorgen...pfff... dat was wat heftiger! Wat voelde ik me rot... Nu is het gezakt en voel ik me weer prima gelukkig.
Ik hoop niet dat dat elke ochtend zo zal zijn, dan ben ik elke dag te laat op mijn werk en dan zijn de smoesjes snel op ;) .

Beebie_Wish
8 September 2009, 08:54
Ik moet s´morgens ook echt wel iets eten voordat ik op sta anders word ik ook erg misselijk. En daarbij kan ik ook niet meer uitslapen want ben deze week lekker vrij en nu al 2 dagen dat ik niet uit heb kunnen slapen...Ach ja we doen het voor een goed doel he ;)

Isis84
8 September 2009, 09:05
Ik was gisteravond voor de eerste keer misselijk. Gelukkig nog niet overgegeven, maar het scheelde niet veel!

Vanavond komt er iemand langs van Moeders voor Moeders. Zijn er meer die daar aan mee doen?!

MiniMe
8 September 2009, 09:07
Wow, ik ben ook even niet geweest hoor :o , wat is er veel geschreven!
En ook veel nieuwe dames bijgekomen: GEFELICITEERD allemaal...

MissLola: wat erg, ik wens je heel veel sterkte! Jeetje...
BW: Super echo! Eindelijk een bevestiging dat het toch echt zo is... Geniet ervan meid!
Lonnekeleoni: Spannend straks... heel veel succes!

Ik ben dus vorige week naar de HA geweest, niets bijzonders. Wel heeft ze kunnen regelen dat ik aanstaande vrijdag (11/09) al mijn eerste echo heb in het ZH!!! Ik vind het zo spannend. De vrijdag voordat ik met vakantie ga! En de maandag na mijn vakantie (21/09) heb ik mijn eerste gesprek met de VK. Denken jullie dat ik dan nog een echo krijg via de VK?? Of is dat een beetje te veel van het goede? Ik hoop het wel...

Liefs M.

marietje1
8 September 2009, 09:08
Hoi meiden, na heel lang op diverse formus over miskramen en andere zwangerschaps ellende te moeten mee praten mag ik me eindelijk weer eens onder de zwangeren scharen....
Het is allemaal nog heel pril maar dat neemt niet weg dat ik vreselijk blij ben.....
Ik ben eindelijk weer zwanger!

Isis84
8 September 2009, 09:21
Minime wat fijn dat je vrijdag al je eerste echt hebt! Hoe ver ben je dan?
Ik heb volgende week pas mijn eerste afspraak bij de vk. Daarna kan ik pas een afspraak maken voor mijn eerste echo... Begin nu toch wel ongeduldig te worden....!!

GEFELICITEERD MARIETJE

marietje1
8 September 2009, 09:27
Hallo, Ik lees hier bij een hoop meiden dat ze al heel snel op echo zijn geweest!! Hoe krijgen jullie dat zo snel al voor elkaar???!! Ik ben onder behandeling in het ziekenhuis (door eerdere miskramen) en daar mag ik pas met 8 weken op echo.
Dit is dus al een vervroegde echo (ipv 12 weken)... Maar ik lees dat iedereen hier met ongeveer 6 weken op echo gaat??!! Ik wil dat ook!

MiniMe
8 September 2009, 09:46
Hoi Claudia1984: ja echt heel fijn dat ik a.s. vrijdag iets meer duidelijkheid heb. Ik ben vandaag 5 wk, 6 dg... Heb in januari een bbz gehad wat in mijn buikholte terecht is gekomen. Heel vervelende ervaring, maar ja. Ik hoop dat ik iets te zien krijg en helemaal mooi zou zijn als ik ook het hartje mag horen. Ben vrijdag 6 wk, 1 dg... zou dat dan al te horen zijn?

Marietje1: proficiat! Door mijn bbz in januari mag ik eerder komen en is mijn afspraak met de VK ook met een week vervroegd. Maar ik lees dat jij meerdere MK hebt gehad, dus dat vind ik raar... ik weet het ook niet! Heb je al gevraagd of je eerder mag komen?

Elmo80
8 September 2009, 09:56
Ow wat fijn dat jullie allemaal al zo snel een echo krijgen!
@ Marietje, heerlijk dat je weer zwanger bent, maar kan me voorstellen dat je super onzeker bent, ik heb dat tenminste wel :oops: Ik mag wel eerder voor een echo komen, met 6 weken 5 dagen. Ik zou het toch gewoon nog eens vragen!

Ik vind het wel weer eens tijd voor een nieuw lijstje, er zijn er zoveel bij gekomen!

Hier wel wat klachtjes, ben erg moe, bij vlagen wat misselijk maar heb het er allemaal graag voor over :D

Elmo80
8 September 2009, 09:59
Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn------ronde 6 (dankzij de Clomid)
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3

marietje1
8 September 2009, 10:10
Ik zal mezelf er nu ook even bij zetten

Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn------ronde 6 (dankzij de Clomid)
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)

Beebie_Wish
8 September 2009, 10:11
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.

MiniMe
8 September 2009, 10:19
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2

marietje1
8 September 2009, 10:38
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)

MiniMe
8 September 2009, 10:41

Ik heb MissLola er even af gehaald, anders is het ook maar confronterend voor haar...
Liefs M.

Jenny89
8 September 2009, 11:03
Haai ladies!

Ik ben vandaag 5 weken zwanger!!! Joepieeeee! Eindelijk. Wat gaat de tijd langzaaaamm.. normaal gesproken gaat de tijd altijd heel snel, maar als ik kijk naar hoever ik pas ben pfffff nog zooo lang! Ik kan niet wachten totdat ik de 12 weken grens voorbij ben! Jullie natuurlijk ook allemaal.

Ben gisteren de hele middag misselijk geweest. Echt raar! Zo ziek voelde ik me! Ik word met de dag steeds misselijker en misselijker. Maar dat vind ik helemaaal niet erg!!! :D Dan krijg ik tenminste teken van leven :D mag wel hoor ;)

heb ffkes wat aangepast

Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo------------ in ronde 7

ezzie
8 September 2009, 11:10
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo------------ in ronde 7
Ezzie----------28------------2e kindje-------------------17 mei 2010------------??????---------ronde 2

Beebie_Wish
8 September 2009, 11:18
Ja he jenny het lijkt alsof in het begin langzaam gaat maar ik ben zaterdag a.s. alweer 7 weken en dan nog 3 weken zit ik alweer op de 10 weken gaat hard zoo...

Hoop iig dat het snel 19 okt is dan mogen we weer terug komen voor 2e echo :) , zit dan ook op de 12 weken.

En jenny, ik moet s´morgens als ik wakker word echt even iets eten anders word ik ook echt misselijk. Maar goed we weten waar we het voor doen he voor dat ene grote wonder :)

Bambi80
8 September 2009, 12:29
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------6 okt. intake VK---------------in ronde 11
Ezzie----------28------------2e kindje-------------------17 mei 2010------------??????---------ronde 2

En jeeh, wat ben ik jaloers op al die meiden die nu al kunnen. Niet op diegene die dat alleen kunnen omdat ze een miskraam eerder hebben gehad natuurlijk. Maar ik heb 6 okt. pas een eerste afspraak bij de verloskundige. dan wordt nog geen echo gedaan. Ik wil ook zo graag weten of er een hartje klopt. Moet ik nog al die tijd in spanning zitten. En het blijft toch een beetje onwerkelijk dan.

Miesje78
8 September 2009, 12:37
@Marietje; gefeliciteerd! Wat fijn voor je!

@Claudia; ja, ik doe ook mee met MvM. Vorige week is er een mevrouw langsgeweest en morgen komen ze de eerste flessen brengen. Ben benieuwd.

Ik mag 13 oktober pas voor een echo en kijk hier heel erg naar uit. Voor nu vind ik het ook wel heel leuk dat niemand het nog weet en wij lekker samen genieten!
Hoewel dat misselijke gevoel niet lekker is natuurlijk... Maar goed, hoort erbij.
Ik heb gelukkig geen onzekere gevoelens, dus ga er gewoon vanuit dat alles goed is. Ik heb dan ook (gelukkig) geen nare ervaringen hiermee en laat alles gewoon maar komen.
Hebben jullie ook dat het nu al fijn is om niet ongesteld meer te zijn :D

Isis84
8 September 2009, 13:10
Miesje ik ben ook zeer benieuwd. Heb van verschillende mensen gehoord dat het best een gedoe is, maar als ik er vrouwen mee kan helpen die moeilijk zwanger kunnen worden doe ik het graag!

Het onzekere gevoel wordt steeds iets minder. Ik hoop maar gewoon dat het allemaal goed is. Ik weet in elk geval dat ik zwanger kan worden. Daar was ik eerst onzeker over, terwijl het uiteindelijk de 2e keer raak was!

Toevallig dacht ik er ook neg aan: heerlijk 9 maanden lang niet ongesteld!! :D

Beebie_Wish
8 September 2009, 13:22
Jaaaaaa toen ik eenmaal maar niet ongii werd had ik echt zoiets van...Hmmm laat die rot duuvel dan nu maar lekker 9-maanden weg blijven haha :D . En eenmaal dat ik 5 testen versleten heb riep ik tegen manlief van...Hmmmm wat is het toch heerlijk 9-maanden lang geen duuvel :D

hallo hier ben ik
8 September 2009, 13:49
dag meiden, ik ben 11 mei uitgerekend en 1 oktober hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. ze zij dat ze dat tussen de 8e en 9e week doen (ik ben dan als alles goed gaat acht en een halve week). ik heb geen idee of er dan al een echo wordt gemaakt, is dat gebruikelijk?

Jootje82
8 September 2009, 14:45
Alweer heel wat meiden op dit forum! Super, fijn om te lezen! Allemaal; GEFELICITEERD!!!! Geniet ervan..

Xxx

Isis84
8 September 2009, 14:46
hallo hier ben ik, GEFELICITEERD!!

Mijn verloskundige zei inderdaad ook dat het gebruikelijk is om dat een afspraak te maken. Omdat ik als ik 8 weken ben met vakantie ben, mag ik een weekje eerder komen. Mijn verloskundige heeft zelf geen echo-apparaat, dus daar moet ik apart een afspraak voor maken.

Het ligt er dus aan of je verloskundige zelf echos kan maken....

Sientje
8 September 2009, 14:58
Alle nieuwe zwangeren hier: Welokom en gefeliciteerd!!!!!!!
De lijst word al langer!!!

Hier hebben we het zaterdag aan de kinderen verteld. Mijn dochtertje van bijna 6 was helemaal door het dolle. Mijn zoontej van net 4 snap het nog niet zo. In zijn gedachten ben je heel dik als je een baby in je buik hebt en hij snapt nog niet dat die dus eerst moet groeien :mrgreen:
Ik had met strijkletters tshirts gemaakt met hun naam en dan op hun rug grote zus en grote broer(mijn zoontje is dus nog geen grote broer, dus hoopten we op een reactie) Die heb ik ze zondagochtend naar opa en oma aangetrokken. Het duurde wel een paar minuten voor ze het snapten :roll: maar toen waren ze heel blij. Ze hadden het niet echt meer verwacht dat er nog een 3e zou komen.

Verder begin ik goed missleijk te worden en voel me gammel...ook nog altijd erg verkouden dus voelt alles bij elkaar als een flinke griep :(
Maandag mag ik weer naar de GYn...hopelijk zien wedan een hartje!!!

BQ1986
8 September 2009, 19:08
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------6 okt. intake VK---------------in ronde 11
BeautyQueeen23-23----------1e kindje ------------------- 14 mei 2010-----------16 okt/echo------ronde 2

Heb me

BQ1986
8 September 2009, 19:10
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------16 okt/echo-------- ronde 2

Zo is die beter :D

Lieke4
8 September 2009, 19:12
Vandaag gebeld naar de VK, en mag 29 sept komen voor een (w.s. inwendige) echo. Aansluitend het intakegesprek met een prenetaal gesprek (vanwege mijn leeftijd).

Ben echter nog steeds heel onzeker...kan echt niet wachten totdat we een aantal weken verder zijn...
Ik heb (nog) geen klachten. Wel heb ik een beetje "zeurend" gevoel in mijn onderbuik, is dit bekend bij iemand van jullie?

Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------29sept------------ronde 6

BQ1986
8 September 2009, 19:14
@ sientje wat leuk om dat zo te doen :) Alles gaat goed dus!!
Aangezien jij er al 2 hebt weet je precies hoe het zit.. bij een beginnend buikje, is deze strak rondachtig of is dat eerst nog zacht haha?

Hier nog steeds helemaal geen klachten, alleen een opgezette/dikkere buik (poep toch gewoon iedere dag hihi) en heeel veel plassen! Hoop dat de komende 5 weken voorbij vliegen pffff....

Nieuwe meiden, gefeliciteerd !! :D

@ Lonnekeleonie, hoe was het vanavond?????
@ Lieke, heb dat ook idd... af en toe wat steekjes.. beetje vreemd onbekend gevoel.. of bedoel je dat niet?
Nu net gesport maar nu echt onwijs misselijk... moet dus niet meer sporten na het eten ;)
@ Iedereen.... hoe gaat het meiden?

naatje83
8 September 2009, 21:47
Naatje83-------26-----------1e kindje--------------tussen 4/5 en 11/5-------28/9vk------------ronde 6 (1e na mk)
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------29sept------------ronde 6
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo----------- in ronde 7

Heb mezelf er ook even tussen gezet moet morgen naar het ziekenhuis om te prikken op mijn HCG. Donderdag
belt de gyn met de uitslag en om een afspraak te maken voor een echo om te kijken hoever ik precies ben.
Ben natuurlijk 28/7 gecurreteerd.

naatje83
8 September 2009, 21:48
Jaaaaaa toen ik eenmaal maar niet ongii werd had ik echt zoiets van...Hmmm laat die rot duuvel dan nu maar lekker 9-maanden weg blijven haha :D . En eenmaal dat ik 5 testen versleten heb riep ik tegen manlief van...Hmmmm wat is het toch heerlijk 9-maanden lang geen duuvel :D

Ik heb al vanaf juni geen :twisted: :twisted: meer gezien.

BQ1986
8 September 2009, 21:49
Spannend dus naatje! Ben benieuwd!

naatje83
8 September 2009, 21:50
Ja best wel spannnend heb mijn banner ook maar even op de goede gok ingesteld.

Elmo80
9 September 2009, 05:54
@ Lieke: ja dat gevoel is wel bekend hoor, zo'n lichte ongi pijn, is wrs het groeien van je baarmoeder! En die onzekerheid, pfffffff ja killing. Jij zal ook vast blij zijn als het 29 sept is!

Lieke4
9 September 2009, 06:26
@ Lieke: ja dat gevoel is wel bekend hoor, zo'n lichte ongi pijn, is wrs het groeien van je baarmoeder! En die onzekerheid, pfffffff ja killing. Jij zal ook vast blij zijn als het 29 sept is!
Zal inderdaad blij zijn als het de 29e is.... Gister heel de dag zo'n lichte ongi pijn gevoelt, vandaag, t.n.t niet meer. Heb internet ff nagezocht, en kwam inderdaad ook tegen dat het w.s komt dat je baarmoeer/banden iets gaan rekken.
Vannacht om 00.30 naar w.c. daarna tot wel 4.00 u wakker gelegen. En net was ik natuurlijk mijn bed weer niet uit te branden...geen wonder dat ik zoveel moet geeuwen... :D
Fijne dag allemaal

Beebie_Wish
9 September 2009, 06:37
Nou dames ik ben ook alweer wakker hoor...Heb ik eindelijk een weekje vrij heerlijk ben ik er nog vroeg der uit...Moest vanmorgen vroeg (om 6.00uur) hard lopen naar de toilet mijn blaas stond op knappen :oops: ...

Verder snap ik dan ook wel dat ik zo snel moe ben en continu loop te geeuwen :) .

Werkse allemaal ;)

NoaM
9 September 2009, 06:41
Fijn he die onzekerheden... pfff. Ik werd er ook gek van hoor! Nu een stuk minder onzeker, hoop dat er straks een gezond mooi ventje geboren wordt!

ezzie
9 September 2009, 07:25
Ben ook alweer een onzekere muts hoor!
Zit ook alweer van alles op internet op te zoeken..
Mn vriendin heeft 2 maanden terug een miskraam + curretage gehad.
Ben blij maar ook bang dat mij hetzelfde gaat overkomen.
We hebben al een heerlijk ventje, maar vind het zó leuk dat hij een broertje of zusje krijgt!

lonnekeleoni
9 September 2009, 08:16
Nou, hier was het gisteren erg spannend. Tijdens de echo zei de vk dat er alleen een leeg vruchtzakje zat. Ik schrok hier heel erg van en toen zei ze ineens, oh nee ik zie hier toch iets zitten en ik zie een hartje kloppen....

Toch gaf ze aan dat het waarschijnlijk veel te klein was en dat er alsnog een grote kans is dat het niet goed gaat. Later zaten we bij de computer en toen keek ze en de lengte (3 mm) kwam overeen met een zwangerschap van 5 weken en 4 dagen, dat was maar een paar dagen verschil en kon er ook aan liggen dat mijn kindje een paar dagen later is ingenesteld en omdat ik ben uitgegaan van een korte cyclus, maar mijn cyclus ook wel eens wat langer is. Oh ja en het hartje klopte te langzaam, maar dat is normaal als het nog zo klein is. Uiteindelijk was het dus wel redelijk positief, maar over 2 weken moeten we terugkomen en krijgen we weer een echo...

Achteraf had ik deze echo toch liever niet gehad, ik ben er toch onzekerder door geworden dan dat ik was...

Liefs Leoni

Beebie_Wish
9 September 2009, 08:33
He wat vervelend lonneke, hoop en duim voor je dat het toch allemaal wel goed blijft zitten en dat jullie volgend jaar ook je wonder in de armen kunnen nemen ;) .

Maar dan zou je ook later uitgerekend zijn als het goed blijft gaan?? Bij ons was het dat ik 2 dagen langer zwanger was dan wat ik had berekend. En de gyn en wij ook een kloppend hartje hebben gezien. Sinds vanmorgen bij het opstaan werd ik ineens heel erg duizelig en misselijk snel even een sultana gegeten en nu is het dan weer even weg.

Word er ook wel beetje bang van want vind allemaal ook nog wel wat eng en natuurlijk hoop ik hier dat het met iedereen een goede en gezonde zwangerschap zal krijgen en we volgend jaar allemaal onze wonder in de armen mogen nemen ;)

anne*
9 September 2009, 08:39
leonie jeetje kan me voorstellen dat je daar onzeker van word
ik hoop echt voor je dat het helemaal goed zit
ik ken iemand die had hetzelfde ook heel onzeker geworden maar bleek later helemaal goed tezijn en heeft nu een gezond kindje
sterkte

ran83
9 September 2009, 08:42
Lonneke het kan inderdaad zo zijn dat de innesteling later geweest is.

Die onzekerheid hoort er bij denk ik, dat heeft iedereen wel eens en vooral in het begin, want het is nog zo "vatbaar"

Maar dames geniet ervan voor je het weet zijn er zo weer heel veel weken verstreken. De eerste 12 weken duren het langst en dan gaat het hard.

Miesje78
9 September 2009, 08:49
@Leonie; wat vervelend dat je nu eigenlijk allemaal meer onzeker bent... Ik hoop ook dat het gewoon goed blijft gaan en het inderdaad gewoon ietsje kleiner is!

Ik heb ook van die soort kramp, alsof je ongesteld moet worden, maar toch anders :) . Snappie ;m nog...
Ik had ook gelezen dat dat je baarmoeder is die groeit en dat klonk wel logisch!
Ik heb ook zo'n soort trekkend gevoel in mijn liezen naar mijn bovenbenen. En soms wat onrustige benen. Maar las dat dat er ook bij hoorde.
Ik ben ook wel misselijk, maar gelukkig nog niet heel erg! En moe, ja, heeeeel moe! Best irritant wel hoor, ben gewend om altijd bezig te zijn tot 's avonds laat en dat trek ik niet echt meer hoor. Ik had het wel verwacht, maar toch wat later in de zwangerschap, haha.

Nadine
9 September 2009, 08:57
@Leoni
toch erg spannend dus, zo'n echo :| . Ik zou er in gaan met het idee dat het eindelijk bevestiging is van wat je eigen lichaam je al weken vertelt, maar het kan natuurlijk ook heel vervelend verlopen. Het is ook nog maar zo'n klein en kwetsbaar wezentje. Ben blij voor je dat ze toch een hartje heeft zien kloppen. Wat een opluchting.

Vandaag 6 weken! (ik maak er maar een klein feestje van.. elke weer is er toch weer één ;) )
Vannacht gedroomd dat er iemand aan mn borsten zat. En daar was ik absoluut niet blij mee :lol:
Vanmorgen wakker geworden met stevige, gevoelige borsten. En daar ben ik toch blij mee :mrgreen:
Verder bij vlagen erg moe.

Isis84
9 September 2009, 08:59
Leoni wat vervelend. Dat hoop je niet te horen bij een eerste echo. Heel veel succes deze 2 onzekere weken.

Bente
9 September 2009, 10:44
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2009--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9

ik heb mezelf maar ff toegevoegd, ga dit weekend nog een test doen voor alle zekerheid :oops: en dan vlgnd week bellen met HA en VK spannend hoor.
ik heb nog niet echt ergens last van, beetje ongi-achtige pijn idd en wat stevigere borsten, maar daar hoor je mij zeker niet over klagen ;)

naatje83
9 September 2009, 14:55
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2009--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9

@Lonnekeleonie heb een berichtje bij zwanger worden na een miskraam voor je achtergelaten.

Ben vandaag bij de gyn geweest mijn HCG was in een week tijd gestegen van 22 naar 849 dus dat is een
goed teken had morgen al mogen komen voor een echo om te zien hoever ik ben. Maar heb gezegd dat ik
volgende week wel kom want dan weet ik zeker dat ik hartje kan horen kloppen. Ben bang dat het morgen
nog net te vroeg is en dan schiet ik gelijk weer in de stress en dat kan ik nu even niet hebben.

Lieke4
9 September 2009, 18:25
Leoni, goh hoop je op positieve bevestiging, krijg je eerst een onzeker antwoord en later toch gelukkig wat beter bericht. Zal er ook heel erg onzeker van worden. Maar dit komt vaker voor en dan worden er mooie gezonde kindjes geboren, dus daar moet je maar aan denken. Het hartje klopt en dat is al heel positief! Op naar de volgende 2 weken..

BQ1986
9 September 2009, 18:45
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2

Lonneke, wat vervelend meis dat het zo onduidelijk was! Je hebt wel het hartje gehoord dus ga er vanuit dat je korter zwanger bent en dat het hartje over 2 weken als een treintje klinkt!
Hier nog steeds geen klachten... gelukkig maar maakt je ook wel onzeker!

naatje83
9 September 2009, 19:50
ik heb ook nog steeds nergens last van beetje moe maar dat komt
door mijn slapeloze nachten. En een beetje trekkend gevoel naar
mijn liezen maar daar doe ik het wel voor. :lol:

BQ1986
9 September 2009, 20:04
Idd,... zou er ook alles voor over hebben :D

Lig nu lekker met een dekentje op de bank, heb het koud maar mijn joggingbroek zit te strak :roll:

Heb echt zon opgezette buik... meiden die al eerder zwanger zijn geweest... hoort dit er ook bij?

naatje83
9 September 2009, 20:10
Bij deze ik ben al eerder zwanger geweest 8 weken maar ik had het toen ook
en nu weer.

Lindy
9 September 2009, 20:11
He bah lonnekeleonie, ik hoop dat je innestelling dan idd gewoon later was. Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en dat je over 2 wkeen weer helemaal goed nieuws krijgt. Ik denk aan je meis!!
X Lindy

BQ1986
9 September 2009, 20:20
Het is echt zo bizar.... alsof ik nu ineens al dikker ben :oops:

Een beginnend zwangerschapsbuikje is die ook al strak zeg maar? Of is dat blubberig hahaha
Snap je wat ik bedoel? :D

Heb gewoon normaal postuur, normaal niet echt een buik, ben wel iets aangekomen laatste maanden maar hij is nu echt opgezet.. als ik nu overdag niet oplet en iets doorzak dan lijk ik ook al zwanger... niemand weet het en wil dit nog even zo houden dus trek maar wijde kleding aan..

Wist je de vorige keer pas dat het mis was bij je echo? :oops:

naatje83
9 September 2009, 20:24
Nee ik kreeg een bloeding daardoor wist ik het maar omdat niet
heel het kindje los was gekomen ben ik drie weken later gecurreteerd.

Maar mijn buik voelt ook anders aan een beetje harder lijkt wel. En als
ze tegen mij zegen dat ik zwanger ben gooi ik het op mijn vorige zwangerschap.
Ben na mijn curretage gelijk weer zwanger geworden dus geen haan die daar naar
kraait.

BQ1986
9 September 2009, 20:30
Ow heftig! Maar wel fijn dat het zo snel weer is gelukt!
en dat je nu een mooi wondertje in je hebt!
Voel je je erg onzeker nu of valt het mee?

Moet zoooolang wachten tot de echo, pfff... de tijd kruipt voorbij :(

naatje83
9 September 2009, 20:34
Ja ik ben best wel onzeker maar dat komt door het hele gebeuren van de
afgelopen maanden natuurlijk. Ik heb volgende week donderdag al een echo
om te zien hoever ik ben dus ik vind het echt heel spannend mijn bloed was
in ieder geval goed dus dat scheelt.

BQ1986
9 September 2009, 20:42
Fijn om te horen! Het zit gewoon helemaal goed :)
Kun je volgende week ook het hartje al horen?
Jullie 1e kindje?

naatje83
9 September 2009, 20:57
Ja daarvoor ga ik ook volgende week voor de echo. Ik had ook
morgen mogen komen maar dan is het waarschijnlijk te vroeg om
het hartje te horen en als ik die niet zou horen schiet ik straks in
de stress dan maar een weekje geduld en het is ons eerste kindje.
Sorry voor de late reactie was een milkshake aan het halen is maar
goed dat de patatzaak om de hoek zit.

leonec
9 September 2009, 21:00
Hoi allemaal ...

mag ik hier ook meepraten :D :D

sommige zullen het al weten ik ben ZWANGER ...

hoop dat alles goed is 30 september..en dan zien ze ook of het er 1 of 2 zijn (waren 2 eitjes geprongen doormiddel van clomid)

Spannend he allemaal?

liefs

naatje83
9 September 2009, 21:02
Hey Leonec natuurlijk mag jij meepraten. Ik ga het nogmaals zeggen
ik ben echt blij voor jullie. Gefeliciteerd!!! Nog even geduld tot de
echo en dan weet je het ik mag volgende week. Vind het ook
spannend hoor!

BQ1986
9 September 2009, 21:05
@ naatje, heeeeeeeerlijk een milkshake :D Doe mij er ook 1 :D

Fijn dat je je echo zo snel hebt! Is dat bij de gyn?

@ leonec... Gefeliciteerd en gezellig dat je je toe kan voegen in mei 2010 :D
super als ze allebei bevrucht zijn, een tweeling... echt super :)

naatje83
9 September 2009, 21:08
Ja dat is een echo bij de gyn dat moet natuurlijk wel omdat ik geen menstruatie
meer heb gehad na mijn curretage daarvoor heb ik ook twee banners weet niet
hoever ik ben. Dus moet de eerste keer naar de gyn en dan mag ik weer onder
controle gaan lopen bij de vk en daar kan ik 28/9 al heen.

BQ1986
9 September 2009, 21:10
Maar hoe kan dat dan een week verschil zijn? :oops:

Ik mag gelukkig 1 oktober naar de VK maar de echo pas 16 okt... dus daarna nog 2 weekjes in afwachten.
Wat doet de VK bij de intake? Is dat alleen maar vragen beantwoorden?

naatje83
9 September 2009, 21:15
Normaal gesproken rekenen ze vanaf de dag van curretage maar had een week erna nog bloed geprikt en toen was mijn HCG nog 11 en volgens de gyn zou het nog een dag of twee duren voordat het er helemaal uit was vandaar die week speling. Ja je krijgt een vragenlijst en je moet een potje urine meenemen tenminste ik wel. Dan krijg je van de vk weer een prikformulier mee en dan nemen ze 4 of 5 buisjes bloed af om je ijzer na te kijken, of je aids of dat soort
dingen hebt en sommige vk laten je ook prikken op je HCG.

BQ1986
9 September 2009, 21:22
Ohh vandaar! Hoop voor je dat het al 6 weekjes is, toch lekker als je al wat verder bent :)
Vind het nu al stressie laat staan met een MK aan vooraf :(

Misschien een domme vraag... maar zoals nu ben ik 4 weken en 5 dagen.. is dit dan al week 5...? :oops:
Dus vrijdag begint ben ik 5 weken maar begint week 6 toch?! haha

Ben erg benieuwd! zo spannend allemaal!

naatje83
9 September 2009, 21:24
Ja dat klopt helemaal wat je schrijft.
Enne maak je niet al te druk he! Dat is niet goed en laat je al
helemaal niet gek maken door onze spookverhalen.

leonec
9 September 2009, 21:24
Ohh vandaar! Hoop voor je dat het al 6 weekjes is, toch lekker als je al wat verder bent :)
Vind het nu al stressie laat staan met een MK aan vooraf :(

Misschien een domme vraag... maar zoals nu ben ik 4 weken en 5 dagen.. is dit dan al week 5...? :oops:
Dus vrijdag begint ben ik 5 weken maar begint week 6 toch?! haha

Ben erg benieuwd! zo spannend allemaal!

Denk dat het zo is dat je nu gaat van 4 naar 5 dus vrijdag ga je week 5 in...

en dan ga je van 5 naar 6...

snap je het nog ? :)

BQ1986
9 September 2009, 21:25
Nu heb ik 2 tegenstrijdige antwoorden hahaha

naatje83
9 September 2009, 21:26
Leonec hoe voel je je eigenlijk? Geen klachten?

BQ1986
9 September 2009, 21:28
Het is zo raar dat je je zo druk kan maken over ALS het mis zou zijn...
het gaat zo vaak goed en toch denk je er iedere dag aan!

Denk ook aan de leuke dingen hoor, zo is het niet :)

Naatje... had ik nou gelijk...? haha

vrijdag 5 weken dus zaterdag begint week 6...?

leonec
9 September 2009, 21:29
Leonec hoe voel je je eigenlijk? Geen klachten?

BeautyQueen23 ik weet niet anders dat het zo is...ik ben 4 weken zwanger en volgende week mag ik pas zeggen 5 weken dan is de week weer vol..

Naatje ik voel me goed wel gespannen borsten en ietsie moe maar verder toppie :D

naatje83
9 September 2009, 21:30
ja je had gelijk als je een negenmaanden boek gaat kopen staat het er ook zo.
Hmmm dat moest ik morgen doen een boek kopen.

naatje83
9 September 2009, 21:31
Best gek he! Ben je weer zwanger voel je heel normaal. Mijn borsten zijn
sinds gisteren iets gevoeliger, plas veel en heb slapeloze nachten maar
dat zal wel door het piekeren komen dus ben overdag helemaal gaar!

BQ1986
9 September 2009, 21:34
Hm okey... klinkt toch iets beter dan hahaha...

Leonec, maar morgen begint je 5e week... dus je kan het van 2 kanten bekijken :D

Naatje, heb je nog een leuk boek wat echt een aanrader is?

Hier nog 1... voel me ook super normaal, plas veel en dat is het :s Slaap opzich goed, alleen moet ik er snachts uit om te plassen... snap er niets van :d

naatje83
9 September 2009, 21:38
Dat hoort er allemaal bij over een paar weken is dat weer over dat vele
plassen en de laatste twee maanden moet je om de drie stappen plassen.
Heb eigenlijk geen anrader ik ga gewoon kijken bij de prenatal voor een boek'
waar ik mijn kwaaltjes bij kan houden en mijn echo's in kan plakken.

Maar een paar leuke leesboeken heb ik wel.
Voor je vriend: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun
en voor jou: Krijg nou tieten van claudia de breij

BQ1986
9 September 2009, 21:48
Ga ze meteen bestellen :)

Owh dus heb toch een zwangerschapsklacht ;) dat plassen....

Heb jij ook last van veel wit/geelige afscheiding?

naatje83
9 September 2009, 21:49
Ja dat heb ik ook niet heel erg maar een klein beetje.
O en heb nog een leuk boekje het heet het papa en mamaboekje
hierin kunnen jij en je vriend/man schrijven hoe jullie vroeger waren en
hoe jullie elkaar ontmoet hebben enzo. erg leuk!

BQ1986
9 September 2009, 21:58
Hier ook niet veel maar wel met een onaangenaam geurtje :oops:

Lactacyd uitwendig kun je gewoon gebruiken toch?

Bedankt voor de tip :D

Wanneer gaan jullie het familie etc vertellen?

naatje83
9 September 2009, 22:01
Mijn ouders en broer weten het al? En onze beste vrienden maar die hebben
ook allemaal enorm meegeleefd toen het fout ging de vorige keer. En de rest
wacht maar een poosje.

Met dat lactasyd wel even de gebruiksaanwijzing lezen maar volgens mij kan
het gewoon.

BQ1986
9 September 2009, 22:02
Ja gedaan, staat niets over zwangerschap.. gebruik het niet te veel alleen als het echt nodig is ;) haha

Owh die weten het al, ook wel fijn ja dat je het met iemand kan delen!
Toch ontzettend heftig om mee te maken!

Is er een oorzaak geweest de vorige keer? Of de natuur?...

naatje83
9 September 2009, 22:08
Is ook een erg heftige periode geweest maar we hebben er veel over kunnen'
praten dus dat scheelt enorm.
Vorige keer was gewoon de natuur er is geen oorzaak voor gevonden. Na
de curretage hebben ze het vruchtje op de kweek gezet is standaard procedure
maar er is niets gevonden.

BQ1986
9 September 2009, 22:12
Opzich wel fijn om te horen,... dan hoef je je nu geen zorgen te maken!

tuurlijk doe je dat wel,.... maar je weet iig dat het niet door jouw lichaam komt!

am
9 September 2009, 22:20
Hey Meiden,

Sorry dat ik even inbreek.
BQ, als ik jou was zou ik helemaal geen lactasyd gaan gebruiken, het maakt namelijk ook de "goede"bacterien dood die ervoor zorgen dat de balans goed is. Alleen wassen met water verder niet.
Ik heb hierdoor al regelmatig juist een schimmel infectie opgelopen en op aanraden van de h.a. was ik mij alleen nog maar met water bij de intieme delen zeg maar.

Liefs, An

naatje83
9 September 2009, 22:20
Zo is het. Dus probeer nu toch te genieten.
Weltrusten.

BQ1986
9 September 2009, 22:25
Bedankt AM... ik wist idd wel dat het de schimmel kan activeren als je het te veel gebruikt...
Maar het ruikt zo erg beneden :oops:

BQ1986
9 September 2009, 22:26
Truste naatje!!

Beebie_Wish
10 September 2009, 06:23
Goeiemorgen dames!

Hier ben ik dan al :oops: . Geloof dat ik mijn vrije weekkie niet kan uitslapen :( . Loop ook s´nachts continu te draaien en word telkens wakker (hebben jullie dat ook?). En overdag begint het bij mij dat ik s´middags onwijs moe word en dan ook achter mekaar door begin te geeuwen, dit is toch wel normaal he??

En verder voel ik me nog steeds wel kiplekker behalve s´morgens dan word ik steeds beetje meer misselijk, totdat ik iets gegeten heb en dan is het weer even weggezakt tot tsja wanneer het weer komt.

Ow wat lijkt 19 oktober nog zo verweg...Maar echt als we afgelopen maandag van de gyn te horen hebben gekregen dat alles goed is en we het hartje ook hebben zien kloppen, en de gyn tegen ons zei dat deze zwangerschap 90% kans dat het gewoon goed blijft gaan, zal het toch allemaal wel goed zijn nog (echt ik zeg ook wel eens tegen manlief van he jammer dat ze nog niet hebben uitgevonden dat je dmv een kijkgaatje naar je beebje kan kijken of alles nog goed zit hihi :) :oops: , ik weet het denk beetje onlogische allemaal hihi...

Nou werkse voor de dames die moeten werken ik heb vandaag en morgen nog lekker daggie vrij :D .

Liefs

lonnekeleoni
10 September 2009, 08:18
Goedemorgen dames,

Komende week zal ik niet op het forum zijn, want we gaan lekker een weekje weg, vandaag een nachtje naar Zeeland, morgen naar Belgie, dagen daarna naar de Franse Kust en dan naar Parijs waar mijn vriendin gaat trouwen. Volgende week vrijdag komen we dan weer thuis en een week later gaan we lekker nog een weekje naar de Azoren in Portugal, even lekker ontspannen...

Tot over een week!

Liefs Leoni

susieq12
10 September 2009, 08:25
hey leonie, weet niet of ik je al gefeliciteerd had met je supernieuws!! gefeliciteerd meid!! Geniet van deze zwangerschap hoor!!
(de rest ook natuurlijk! ;) )

MiniMe
10 September 2009, 09:50
Hallo!

@ Lonnekeleonie, wat een vervelende ervaring bij je eerste echo. Lees dat je lekker een weekje weg gaat en dan is het nog maar een klein weekje 'wachten'. Wat dus natuurlijk niet leuk is! Probeer er niet te veel aan te denken en te genieten. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zou morgen mijn eerste echo hebben, maar omdat ik gisteren pijn in mijn schouder had (kan een teken zijn van een bbz, wat ik eerder heb gehad) mocht ik gisteren al komen! Ik heb een klein vruchtzakje van 1 bij 1 cm gezien en een klein puntje.. nog geen hartactie. Was volgens de gyn te vroeg en daar vertrouw ik maar op. Vandaag ben ik 6 weken... (ook ik maak er maar een klein feestje van)!!

Volgende week ben ik ook offline. Vanaf zondag zit ik met mijn kont in St. Tropez, als ik terug ben dan gelijk die maandag mijn eerste afspraak met de verloskundige en wie weet mag ik dan gelijk door voor een echo en zie ik dan wel hartactie (ben dan ongeveer 7,5 week).... Spannend, maar eerst ga ik lekker genieten van mijn weekje vakantie...

Doei! Liefs M.

Nadine
10 September 2009, 10:22
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- 14 okt vk ----------------in ronde 5
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2

Ik heb een afspraak gemaakt met de VK.