PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26

Indootje
12 May 2010, 16:50
Oh Sively, klinkt goed zeg! Nou, dan maar duimen dat het heeeel snel zover is he ;-)

BQ1986
12 May 2010, 17:38
Da- Silva van harte meid!! Geniet lekker van je kleine!!

Andrea80
12 May 2010, 17:42
Da Silva Gefeliciteerd!!!!!!

Rust lekker uit!

Ik hoop wel snel je verhaal te kunnen lezen

lonnekeleoni
12 May 2010, 17:51
Snik, net de temp van Kai gemeten en hij heeft 37.8 en dus verhoging. Sta nu in de wacht bij de huisartsenpost, begin echt helemaal ongerust te worden....verwacht dat we daar zometeen naartoe moeten :cry:

Indootje
12 May 2010, 17:55
Oh nee, lonnekeleoni, hou ons op de hoogte!!! STERKTE! :cry:

Tinkerbell79
12 May 2010, 18:05
Da silva...gefeliciteerd met jullie zoontje Loek. Erg grappig, ik zat dus net buiten en was aan het denken aan jongensnamen, waarom weet ik niet, en toen bedacht ik me dat ik Luuk en Loek erg leuke namen vind en prompt lees ik dat jouw zoontje Loek heet....heel bijzonder :)
Geniet ervan meid!

lonnekeleoni
12 May 2010, 18:50
We hoeven gelukkig niet langs te komen omdat hij nog wel helder kijkt en het maar een klein beetje verhoging is. We moeten het wel in de gaten houden en als het koorts wordt (boven de 38) moeten we weer bellen en anders mag het niet langer dan 3 dagen duren. Pfffff hier wordt je echt bezorgd van, onze kraamhulp had namelijk aangegeven dat je vanaf 37.8 zeker moest bellen....
Ik ga er maar vanuit dat het gewoon goed gaat komen allemaal, maar ik word er wel erg onzeker van!

Lunanoa
12 May 2010, 18:56
Heh gets lonnekeleoni. Als hij maar goed blijft drinken! Dat is heel belangrijk bij koorts.
Als je het echt niet vertrouwt, gewoon weer bellen! Een extra keer kijken kan nooit geen kwaad he.

Miesje78
12 May 2010, 20:57
Da-silva; Wat goed, gefeliciteerd!!! Mooie datum he, 11 mei ;)

Lonnekeleonie; wat vervelend! Sterkte. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent! En inderdaad gewoon bellen hoor.

Hier alles goed. Ze is echt een schatje! De borstvoeding gaat, maar nog niet helemaal.
Mijn verhaal komt echt! Maar ja, je bent drukker dan je denkt met zo'n kleintje!

Pixxie
12 May 2010, 21:06
Da Silva, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! :D

Bambi80
12 May 2010, 21:13
Heeh Lonnekeleoni, dan stond ik door jou in de wacht voor de huisartsenpost. Wij belde rond een uur of 7 en ik had toen 4 wachtenden voor mij. Wij zijn wel even langsgeweest vanavond omdat Joost zijn oogleden ineens rood werden. Dus dacht dat de ontsteking aan het verergeren was, maar er komt minder pus uit. Volgens de dokter hoort die irritatie erbij en moeten we afwachten tot maandag. Dan even eigen dokter weer laten kijken. Tenzij zijn oogbol zelf rood wordt, dan moet ie eerder naar de oogarts toe.
Maar wat naar dat je mannetje verhoging heeft. Onze kraamzorg zei vanaf 38 graden koorts bellen, maar hou het maar goed in de gaten!!! ik snap dat je bezorgt bent. Het is nog zo'n kleine hummel!!! Ik zal voor de zekerheid Joost ook even extra tempen, want die 2 zijn natuurlijk wel samen geweest vanmiddag. 1 troost...'s avonds is de temperatuur altijd hoger als ''sochtends dus zit ie hopelijk nu wel op zijn hoogtepunt. Mocht ie ergens pijn hebben, kun je dat meestal zien aan waar hun handje naar toe gaat.

DA-SILVA........GEFELICITEERD MET LOEK!!! Wat lekker dat je ook zo op tijd bent bevallen

Andere dames....ik hoop vooral voor de dames die rond de 40 weken zitten dat ze nu gaan bevallen. Andere dames, gun ik natuurlijk ook een vroegtijdige bevalling!!!

Had ik trouwens al verteld dat ik gisteren bij het consultatiebureau ben geweest en Joost nu 200 gram boven geboortegewicht zit???

Bambi80
12 May 2010, 21:19
leoni...zit me te bedenken dat kai vanmiddag na zijn voeding onder jou slaapzak en in zijn cape heeft gelegen tegen jou aan. Ik denk zelf dat dat te warm voor hem was. Maar als je hem nu koeler hebt weggelegd, zou de temperatuur nu weer gezakt moeten zijn.

xx

draakje78
12 May 2010, 21:29
he leoni wat vervelend dat kai verhoging heeft, hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat!

Marieke wat leuk dat je met joost op pad bent geweest bij leoni! en naar het consultatie buro, joost alweer lekker aangekomen!
Nu zn oogjes nog, dus ook naar de huisartsenpost geweest! maar dan toch afwachten, succes!

ik ga zo lekker slapen ik ben me een partij moe!

als ik me goed voel morgen naar mn zus in tilburg dus weet niet of ik hier kom

Bambi80
12 May 2010, 21:41
heeh draakje,

hoe was het bij onze grote vriendin in het ziekenhuis??
bedoelen ze nou dat ze volgende week gaan kijken of ze je inleiden??
over die pethidine...ik weet niet of je daar wel voor in het ziekenhuis moet blijven. Je wordt er inderdaad suf en stoned van, maar of je er werkelijk een betere nachtrust door hebt. Ik heb aan het begin van de bevalling er nog wel een beetje op geslapen.

Lieke4
13 May 2010, 08:23
Da Silva, van harte met jullie zoontje Loek :lol:
Geniet lekker van jullie kleine spruit!

Lonnekeleoni; inderdaad goed in de gaten houden of de kleine goed blijft drinken. Komt de temp boven 38 uit zou ik gewoon weer ff bellen..... Sterkte!
Mariekepiek; fijn dat Joost nu al boven zijn geb.gewicht zit. Teken dat het goed gaat :D

Gisteren naar Vlk geweest. Urine was goed, bloeddruk ook en hartje ook. Heb aangegeven dat ik het zat ben :oops: en of ze er iets aan wilde doen. Maar omdat het gister de uitgerekende datum was wilde ze nog even wachten tot maandag, dan wordt ik gestript. Nu maar hopen dat het eerder komt, maar ik denk het niet....voel nog geen tekenen :(

draakje78
13 May 2010, 08:50
heeh draakje,

over die pethidine...ik weet niet of je daar wel voor in het ziekenhuis moet blijven. Je wordt er inderdaad suf en stoned van, maar of je er werkelijk een betere nachtrust door hebt. Ik heb aan het begin van de bevalling er nog wel een beetje op geslapen.

onze vriendin was weer erg aardig en eigenlijk hebben we voor het eerst het gevoel gehad dat ze mn pijnklachten van mn been serieus heeft genomen! Scheelt misschien ook dat we heel duidelijk dingen hebben aangegeven nu!
Wat voor prik ze dan wel bedoeld weet ik niet, ze had het over een morfine achtige pijnstiller en dat ik een nachtje moest blijven dan, ook dat het niet voor het slapen was omdat daar de pijn niet mee weggaat en ik daar niet mee geholpen ben!

maandag kijken we dus gewoon weer hoe het met mij gaat, maar ook of het van beneden zin heeft om over in leiden of strippen na te denken en hoe ik er dan zelf tegenover sta.
Voor nu heb ik in mn hoofd dat als er dan nog niks mogelijk is omdat het gewoon nog te dicht zit ik dan eventueel wel over die prik wil nadenken, ben alleen bang dat als je dan zo'n dagje/nachtje pijnvrij bent de terugkomst 3x harder is!

Zo tot zover mijn verhaal!

Nu ben ik benieuwd hoe het met de ogen van Joost gaat en de temperatuur van Kai!

en ik duim voor je lieke dat je toch voor maandag nog bevalt!

Jenny89
13 May 2010, 09:14
Ik voel ook helemaal geen tekenen dus ik denk dat mijn uk ook nog wel ffkes blijft zitten.. :(
heb trouwens gisteren mijn slijmprop verloren, dat zag er wel heel anders uit dan de bruine afscheiding die ik had vorige week.. dit was echt een gore SLIJMprop, heel plakkerig met bloed ertussen. Gatsie! Maar ja, helaas betekent dat niks.. :|

Ik vind trouwens dat het tijd wordt dat Beebiewish iets van zich laat weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeten :D

draakje78
13 May 2010, 09:28
nou jenny het is in ieder geval weer wat
ik weet dat er normaal gesproken gezegd wordt dat het dan max nog 2 wk kan duren
maar ja jij bent al bij de 40 wk geweest he....
spannend!

Bente
13 May 2010, 10:05
Hoera, weer een mannetje erbij, gefeliciteerd Da-Silva!

Hier nog steeds niks nieuws, dus eigenlijk kom ik elke dag alleen maar kijken wie er inmiddels wel is bevallen.
Heb gisteravond wel nog een stunt uitgehaald, ben uit de auto gevallen.... wilde 'ff snel' een brief op de post toen, maar bleef toen met mn voet haken achter of mn tas of iets anders en lag languit op de weg...........
handen geschaafd en nu spierpijn in mn schouder, maar verder niks.

baby heeft verder nog prima bewogen dus ben benieuwd wanneer hij/zij zich gaat melden, hoop nog steeds op zaterdag.
houd jullie op de hoogte!

Andrea80
13 May 2010, 10:07
hallo dames,

Lonnekeleonie: wat vervelend van die verhoging!! Maar goed in de gaten houden en dat hij goed blijft drinken is idd belangrijk.

Hier alles nog steeds op zn plek. Zal ook nog wel even zo blijven ben ik bang.
Maar ja ik had zelf gegokt op 28 mei das 3 dagen na de uitgerekende datum dus kan nog wel ff.

BW laat aub iets van je horen we zijn zo benieuwd!!!!!

lonnekeleoni
13 May 2010, 11:45
Gelukkig is het vannacht wat beter gegaan met Kai, later op de avond had hij nog een keer 37.8, maar daarna is het gelukkig afgezakt en nu heeft hij ongeveer 37.3 dus het is weer prima! Hij heeft wel heel veel gedronken vannacht, maar dat is alleen maar goed.

Bambi80
13 May 2010, 12:47
heeh draakje,

onze vriendin was weer erg aardig en eigenlijk hebben we voor het eerst het gevoel gehad dat ze mn pijnklachten van mn been serieus heeft genomen! Scheelt misschien ook dat we heel duidelijk dingen hebben aangegeven nu!
Wat voor prik ze dan wel bedoeld weet ik niet, ze had het over een morfine achtige pijnstiller en dat ik een nachtje moest blijven dan, ook dat het niet voor het slapen was omdat daar de pijn niet mee weggaat en ik daar niet mee geholpen ben!

maandag kijken we dus gewoon weer hoe het met mij gaat, maar ook of het van beneden zin heeft om over in leiden of strippen na te denken en hoe ik er dan zelf tegenover sta.
Voor nu heb ik in mn hoofd dat als er dan nog niks mogelijk is omdat het gewoon nog te dicht zit ik dan eventueel wel over die prik wil nadenken, ben alleen bang dat als je dan zo'n dagje/nachtje pijnvrij bent de terugkomst 3x harder is!

Zo tot zover mijn verhaal!

Nu ben ik benieuwd hoe het met de ogen van Joost gaat en de temperatuur van Kai!

en ik duim voor je lieke dat je toch voor maandag nog bevalt!

zo eerst even nog hierop reageren hoor! heb even nagedacht, maar is niet echt handig wat ik over de pethidine zei tegen je. Ik ben er zelf negatief over, maar alleen omdat lonnekeleoni en ik er allebei tijdens de bevalling weinig aan hadden qua pijnbestrijding. We hebben er allebei nog wel tussen de (pers)weeen door nog wat op kunnen slapen. Dus wie weet is het voor jou inderdaad wel een hele goeie om door de pijn heen te slapen. Weet niet of je het daarna 3x harder voelt. Een nachtje rust kan ook een heel goede uitwerking hebben op je stemming waardoor je het allemaal weer effe wat beter aan kunt.

Bambi80
13 May 2010, 12:49
Gelukkig lonnekeleoni!!

Bambi80
13 May 2010, 12:56
hier zit ik er effe doorheen met de borstvoeding. Joost is gewoon iedere keer een uur bezig met 2 borsten en als je dan 7 a 8 voedingen per dag bezig bent, komt dat neer op een volledige werkdag. Ik ben echt moe en mijn tepels vinden het ook niet fijn. Kan me ook voorstellen dat het Joost teveel energie kost. Ik ga me dan afvragen of ie wel genoeg krijgt nog, want nu al de derde dag dat we nog 1x per dag een flesje van 30 ml kunstvoeding erachteraan moeten geven. Maar hij was wel gegroeid, dus ja..... Mijn borsten voelen ook niet zo heel gevuld. Morgen toch maar een lactatiekundige bellen, want zo ga ik het niet lang volhouden. Verder is Joost er wel vrolijk onder. Die is net lekker met papa onder de douche geweest. Vond ie heerlijk!!
Zijn oogje is nu wat minder rood en kan al weer wat verder open.

Indootje
13 May 2010, 13:08
@Lonnekeleoni, gelukkig gaat het weer beter met Kai!

@Lieke, hopelijk doet die kleine zich snel aan...
@Jenny, bij jou natuurlijk ook!

Hier nog geen nieuws hoor...Blijft maar bij rommelen. Maar voel me er wel wat lamlendig door, steeds die menstruatiekrampen die doortrekken naar mijn rug. Last van maagzuur en andere pijntjes. Ach ja, eventjes niet zo'n topgevoel vandaag... :roll:

@Bente, dat is niet zo mooi dat je gevallen bent :shock: Maar gelukkig gaat alles goed met jou en de baby. Voorzichtig hoor!

Indootje
13 May 2010, 13:12
hier zit ik er effe doorheen met de borstvoeding. Joost is gewoon iedere keer een uur bezig met 2 borsten en als je dan 7 a 8 voedingen per dag bezig bent, komt dat neer op een volledige werkdag. Ik ben echt moe en mijn tepels vinden het ook niet fijn. Kan me ook voorstellen dat het Joost teveel energie kost. Ik ga me dan afvragen of ie wel genoeg krijgt nog, want nu al de derde dag dat we nog 1x per dag een flesje van 30 ml kunstvoeding erachteraan moeten geven. Maar hij was wel gegroeid, dus ja..... Mijn borsten voelen ook niet zo heel gevuld. Morgen toch maar een lactatiekundige bellen, want zo ga ik het niet lang volhouden. Verder is Joost er wel vrolijk onder. Die is net lekker met papa onder de douche geweest. Vond ie heerlijk!!
Zijn oogje is nu wat minder rood en kan al weer wat verder open.

Kan me het wel inbeelden hoor. Ik zat laatst ook te rekenen en denken en je bent er dan bijna constant mee bezig. Zag er eerlijk gezegd ook al een beetje tegenop.
Maar als je het niet vertrouwd of wat meer begeleiding wil dan moet je inderdaad een lacatatiekundige bellen. Niet te lang zelf mee blijven aanmodderen hoor.
Sterkte!!!

Unknown
13 May 2010, 15:36
Da-Silva gefeliciteerd met jullie zoontje Loek en geniet ervan!

Nog steeds geen nieuws van BW?

Bij mij ook niet echt veel aan de hand...ik kom ook hier om mij effe te melden en te kijken wie er allemaal bevallen zijn :D
Volgende week woensdag pas weer de volgende controle.

leonec
13 May 2010, 15:47
hier babynieuws !!!!!!!!!!!!!!!! :D :D

leonec
13 May 2010, 15:54
We hebben een gezonde dochter gekregen haar naam is ires en ze is geboren op woensdag morgen 08.37

we zijn dolgelukkig :D en ze is supermooi,kijk de hele dag naar haar....veel haartjes

wel een heftige bevalling gehad....om 24.00 braken mijn vliezen en de weeen volgden...verloskundige was er geweest en er was maar een cm ontsluiting..

kreeg tegen 4.00 hele erge rugweeen, kon ik niet wegpuffen ...mocht naar het ziekenhuis...tegen 5.00 2 cm ontsluiting ruggeprik gekregen want had het niet meer(ruggeprik heeft niets gedaan bij mij )

kreeg ook weeen opwekkers..ze wouden mij weer een ruggeprik doen maar tegen half 7 a 8 cm onsluiting...toch zonder gedaan

tegen half negen tien cm....en even later lag ze op mijn buik....

iedereen die nog moet bevalllen heel veel succes ...en tot gauw ;)

Tinkerbell79
13 May 2010, 16:27
Leonec, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Ires!!! Geniet van elkaar!!!

tineke24
13 May 2010, 16:33
Leonec GEFELICITEERD met je kleine meid!!

Unknown
13 May 2010, 16:40
Leonec Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :D

Joya
13 May 2010, 16:43
leonec gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! geniet van je gezinnetje!!

Indootje
13 May 2010, 16:52
Ohhhh Leonec, gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!! :D

Indootje
13 May 2010, 16:54
Naam______________Uitgerekend op___________Geslacht___________Bevaldatum
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 02-05 van zoon Milan met 40w
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________Bevallen op 01-05 van een dochter met 39w4
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________Bevallen op 02-05 van zoon Kai met 39w5d
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje______________Bevallen op 11-5 van dochter Isabel met 40w5d
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 29-4 van zoon Joost met 38w5d
Tineke24____________8 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 5-5 van zoon Timo met 39w4d
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 02-05 van zoon Jayson met 38w5d
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje__________
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen_____________ Bevallen op 7-5 van zoon Lycan Yardane met 39w1d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________
leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 12-05 van dochter Ires met 39w1d
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen op 19 april van 2 dochters Lindsay en Melanie met 35w6d
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 11 mei van zoon Loek met 38wkn3d
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 20-4 v/e zoon Jake met 35w4d
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________
Unknown___________24 mei 2010_____________Jongen______________
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby______________

lonnekeleoni
13 May 2010, 17:11
Leonec, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Andrea80
13 May 2010, 17:37
Leonec GEFELICITEERD!!!

Bente
13 May 2010, 18:08
Leonec van harte gefeliciteerd met jullie dochter, lekker genieten nu!

Sively
13 May 2010, 18:59
Proficiat Leonec!

Ik wil ook!!!!! Voor vandaag uitgeteld, maar dat gaat niet meer lukken denk ik.

Jenny89
13 May 2010, 19:05
Leonec, van harte! Geniet er van! ;)

draakje78
13 May 2010, 20:04
Leonec van Harte met dochter Ires!
goede kraamtijd en veel geluk gewenst

cassie247
13 May 2010, 20:18
Gefeliciteerd Da-silva en Leonec!! Geniet van julie kraamtijd en wondertjes! NOu dames,, nog even en zijn we allemaal mama , nog even volhouden!
Zelf heb ik heel leuk nieuws..Jake mag morgen vroeg met ons mee naar huis!! HIj heeft zijn voedingen goed gedaan, zit nu op zes van 95 cc, maar dit is voor het gemak van de verpleging en ze raden aan om thuis op verzoek te gaan voeden. Ik moet hem nu om de voeding eerst aanleggen en daarna met afgekolvde melk bijvoeden als het nodig is, dus heb nu een weegschaal gehuurd om te kijken hoeveel hij drinkt als ik hem aanleg. Dit wordt nog een uitdaging omdat ik toch aan 560cc moet komen dus vind het best spannend!

@Marieke ...ik begrijp echt dat je het even niet meer ziet zitten met bv! Ik zelf ben ook een uur per voeding bezig en moet hem daarna ook nog bijvoeden. En dus ook heel de dag nog kolven. Vanaf morgen gaan we ons eigen ritme proberen te vinden. Een lactatie kundige bellen lijkt me inderdaad een goed idee! ZOu toch fijn zijn als je je eigen doel kunt bereiken mbt borstvoeding, sucess!

Bambi80
13 May 2010, 20:55
LEONEC GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!!!!

ik ben nu al 2 uur met hem bezig zelfs. Mijn tepels liggen eraf en papa probeert hem te sussen met speen. Maar hij begint nu weer te huilen dus volgens mij kan ik weer gaan aanleggen. Denk dat ik in plaats daarvan maar even ga kolven ofzo en dan Joost maar weer bijvoeden. Ik kan echt wel janken. Ben zo moe. Heb ook giga keelpijn, dus zwaar verkouden aan het worden met koppijn erbij. Dus wil wel aangeven dat ik aan het eind van mijn latijn ben.
Als het zo door gaat, kap ik echt met die borstvoeding. Sorry voor mijn gezeik, maar vind het echt niet meer leuk zo.

Bambi80
13 May 2010, 20:56
Gefeliciteerd Da-silva en Leonec!! Geniet van julie kraamtijd en wondertjes! NOu dames,, nog even en zijn we allemaal mama , nog even volhouden!
Zelf heb ik heel leuk nieuws..Jake mag morgen vroeg met ons mee naar huis!! HIj heeft zijn voedingen goed gedaan, zit nu op zes van 95 cc, maar dit is voor het gemak van de verpleging en ze raden aan om thuis op verzoek te gaan voeden. Ik moet hem nu om de voeding eerst aanleggen en daarna met afgekolvde melk bijvoeden als het nodig is, dus heb nu een weegschaal gehuurd om te kijken hoeveel hij drinkt als ik hem aanleg. Dit wordt nog een uitdaging omdat ik toch aan 560cc moet komen dus vind het best spannend!

@Marieke ...ik begrijp echt dat je het even niet meer ziet zitten met bv! Ik zelf ben ook een uur per voeding bezig en moet hem daarna ook nog bijvoeden. En dus ook heel de dag nog kolven. Vanaf morgen gaan we ons eigen ritme proberen te vinden. Een lactatie kundige bellen lijkt me inderdaad een goed idee! ZOu toch fijn zijn als je je eigen doel kunt bereiken mbt borstvoeding, sucess!

Maar hoe ziet jou schema eruit dan??? Misschien is het ook wat voor mij.

Echt heel fijn dat ie eindelijk mee naar huis mag!!!!!

Jenny89
13 May 2010, 21:17

ik ben nu al 2 uur met hem bezig zelfs. Mijn tepels liggen eraf en papa probeert hem te sussen met speen. Maar hij begint nu weer te huilen dus volgens mij kan ik weer gaan aanleggen. Denk dat ik in plaats daarvan maar even ga kolven ofzo en dan Joost maar weer bijvoeden. Ik kan echt wel janken. Ben zo moe. Heb ook giga keelpijn, dus zwaar verkouden aan het worden met koppijn erbij. Dus wil wel aangeven dat ik aan het eind van mijn latijn ben.
Als het zo door gaat, kap ik echt met die borstvoeding. Sorry voor mijn gezeik, maar vind het echt niet meer leuk zo.

Het is wel te begrijpen hoor Marieke, en je zeikt niet!
Hoe zwaar het ook is, zou ik je aanraden om toch door te gaan. Je weet zelf heel goed dat borstvoeding het beste is voor je kindje, en dat wil je natuurlijk. Ik zou het echt zooooo jammer vinden als je het op zou geven :( ik zou zeggen kom op! Volhouden! Het is heel moeilijk maar je kunt het!
En bel idd een lactatiedeskundige, die kan je echt helpen.
Succes ermee

cassie247
13 May 2010, 21:22
@ marieke ik weeg hem voor de voeding, dan laat ik hem 15 min aan iedere borst drinken, en daarna wegen. meestal drinkt hij rond de 50cc. daarna krijgt hij nog 45cc bij uit een flesje, maar dit is wel veel in een keer.Daarna kolf ik af zodat mijn productie op gang blijft en dan heb ik het flesje alvast vol voor de voeding en kan ik in een x door . op deze manier zit hij op 6 voedingen. thuis worden dit er 8 en meer op verzoek want dan hoeft hij minder in een x te drinken en kost het minder tijd. ik voed ook wel met tepelhoedje, dan is hij geduldiger en drinkt beter door, dat is wel vaker nodig bij prematuren. Als je tepels echt te pijn doen kun je misschien aan lactatiekundige vragen of dit ook een optie voor jou is? Hopelijk word het beter zodat je lekkr door kunt gaan met bv

Myra6
13 May 2010, 21:26
Leonec gefeliciteerd met jullie dochter!!

Liefs Myra

draakje78
14 May 2010, 07:32
Goede morgen allemaal!

Cassie wat fijn dat Jake vandaag mee naar huis mag! gefeliciteerd!

Marieke een dikke knuf voor jou, en je zeikt niet, je hebt het zwaar
Volg hierin ook je gevoel, wat kan dat kan en wat niet lukt lukt niet
Niemand zal zeggen dat je je best niet hebt gedaan want dat doe je wel!
Ik snap wel dat het moeilijk is, want je wilt het beste voor Joost
Maar Joost heeft het meest aan een gelukkige mama....
Al hoop ik dat de lactatie bruikbare tips voor je heeft

hier nog steeds alles rustig, over anderhalf uur weer ctg

Andrea80
14 May 2010, 07:44
@marieke ik snap dat het moeilijk is voor je maar zoals jenny zegt is het wel het beste voor je kindje.
De Lactatiekundige bellen is echt belangrijk in dit geval!!!

Ik hoop dat het snel beter gaat.

Hier gaat verder alles nog steeds zn gangetje.

Baby nog steeds op zn plek.

groetjes

Indootje
14 May 2010, 07:53
@Cassie, wat fijn dat Jake mee naar huis mag!!!

@Draakje, succes met de ctg zo?

Hier ook nog geen nieuws, nog steeds met baby in mijn buik :-)

nenske_1977
14 May 2010, 08:56
@ Marieke:

Meid, Denk ten eerste zo : je hebt t geprobeert!! dat is toch ook al heel wat!
En als t echt niet meer gaat, fles voeding is ook prima.ik zelf ga helemaal GEEN BV geven!
Ben ik dan zo een slechte moeder ? dacht t toch niet he, en jij probeert t tenminste nog..
Maar als t te pijn doet.. jij zelf er niet prettig onder bent enz enz, de tips van andere niet helpen.. dan geef je hem toch lekker flesvoeding, word hij ook groot van hoor, en zit ook alles in wat hij nodig heeft.. Laat je geen schuldgevoel aan praten dat je MOET doorzetten ;) Iedereen heeft dan wel makkelijk praten,maar jij raakt op!

@ Leonec: gefeliciteerd met jullie dochter!! :D
Geniet er maar lekker van!

Nou hier dus ook nog altijd met uk in buik..
Heeft nog altijd haar momenten dat ze mega actief is, net zoals gisterenavond.
Kon er gewoon niet van slapen !! nnou als dat haar ritme gaat worden, hou ik me hart vast hahahahhaha ...

Lunanoa
14 May 2010, 09:08
Marieke: Met flesvoeding wordt hij ook wel groot! Laat je eerste weken niet vernaggelen door die borstvoeding.
Je moet kiezen waar JIJ voor staat meid.
Je kindje heeft ook niks aan een ongelukkige mama. Succes meid!

Tara28
14 May 2010, 09:14
Leonec van harte gefeliciteerd met Ires :D Klinkt als een heftige, maar toch wel snelle bevallig volgens mij.

Marieke, wat veel tijd kosten die voedingen zeg :shock: Ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt. Op deze manier zou ik er ook geen zin meer in hebben hoor. Ik wil zelf ook BV gaan proberen, maar als het niet wil of te zwaar is, vraag ik me ook af of ik het wel vol hou en op FV worden ook heel veel baby's groot.

Pixxie
14 May 2010, 09:53
Leonec, gefelicteerd met Ires!! :D

Marieke, ik heb zelf ook enorm in twijfel gezeten of ik wel zo stoppen met bv na 2 weken. Het koste mij en Liam enorm veel energie en hij groeide ook niet zoveel. Uiteindelijk ben ik eerst nog 6 weken gaan kolven en daarna langzaam overgegaan op flesvoeding. Jij weet ook best wel dat bv het beste voor je kleintje is, maar als jij er zo gesloopt van word, daar heeft Joost ook niks aan! Ik vond het destijds heel belangrijk om de steun van mijn vriend erin te krijgen, en samen hebben we toen besloten om eerst te gaan kolven. Wat je ook besluit, het heeft er niks mee te maken of je wel of geen goede moeder bent! :)

Bente
14 May 2010, 10:22
Marieke doen waar jij je goed bij voelt.
als je genoeg hebt van de borstvoeding stoppen.
je mannetje wordt er echt niet gelukkiger van als jij je zo ellendig voelt.
vind het knap dat je het nog volhoudt, ik denk dat ik al eerder gestopt zou zijn.
ik wil het nog steeds gaan proberen straks, maar als ik me er niet prettig bij voel, wordt het gewoon flesvoeding hoor, daar zijn zoveel kindjes groot mee geworden, helemaal prima dus!
Succes!

hier verder nog niks nieuws, dus ga er ook niet van uit dat onze uk zich vandaag gaat melden.........

Nootje38
14 May 2010, 10:54
Marieke meisi iets wat niet gaat houd het op.. je zelf niet kwellen meid.. nu moet je lekker genieten van je gezinnetje.. en geen goeie moeder.. tuurlijk wel meisi dat ben je zeker..
En het is nog altijd zo.. liefde komt uit het hart en niet uit je borst...
en je hebt het geprobeerd meid.. en bij de een loop de tiet onderhand leeg en de ander moet het helaas opgeven.. en meisi de 2 cooters zijn ook groot geworden met de fles.. zijn nu 14 jaar en 8 jaar.. en dol op hun mams hoor

Nootje38
14 May 2010, 10:55
Marieke: Met flesvoeding wordt hij ook wel groot! Laat je eerste weken niet vernaggelen door die borstvoeding.
Je moet kiezen waar JIJ voor staat meid.
Je kindje heeft ook niks aan een ongelukkige mama. Succes meid!

:lol: hier het voorbeeld meid... 2 kids groot geworden met flesvoeding nu 14 jaar en 8 jaar ;)

draakje78
14 May 2010, 10:57
ctg zoals verwacht goed! buik blijft onrustig maar dat blijft niks zeggen
zondag weer ctg en maandag controle

Jenny89
14 May 2010, 11:03
Hooooooooi... ik ben er ook nog, MET buik die op knappen staat! :|

zuchtt... :roll:

Nootje38
14 May 2010, 11:11

Ooooooohhhhh boos zou ik op je moeten worden meis.. tepels die bijna eraf liggen.. meid je hebt gewoon heel veel pijn... stoppen ermee niet zo je kwellen meisi.. en wat ik eerder al schreef liefde komt uit je hart en niet uit je borst meisi... doorhakken en je zalt zien dat jij rust gaat krijgen meisi.. zo ook je ukkie en je manneke.. en voel je never niet schuldig Marieke je hebt het geprobeerd en het lukte niet.. houd het op meisi.
en geloof me.. me kids zijn dol op me hoor.. en ik op hun... en zijn met flesvoeding groot gebracht.. zelf vond ik het prettig.. omdat ik dan wist hoeveel ze op hadden

knuff mams en denk aan je zelf ok

Nootje38
14 May 2010, 11:13
En nieuwe mama,s en papa,s gefeliciteerd met jullie wonders...

BQ1986
14 May 2010, 11:14
Marieke, wat balen dat de borstvoeding niet zo relax gaat meid!
Je moet doen wat je gevoel zegt! Hier krijgt Lycan gewoon lekker flesvoeding en ik moet zeggen, ik vind het behoorlijk relaxed! Zou er niet aan moeten denken om de borst te geven en ben blij dat ik voor mezelf de juiste beslissing heb genomen.
Als je er niet achter staat moet je er mee stoppen en net wat de andere zeggen voel je hier niet schuldig over!
Je hebt het geprobeerd, maar je moet er niet aan onderdoor gaan.

Hij is maar 120 gram afgevallen dus niet eens de 10% die zou mogen... en begint nu alweer aan te komen.
Zit nu op 90-100 cc... en slaapt geweldig.

Denk er goed over na... als jij je niet goed voelt, voelt joost zich ook niet lekker!

@ iedereen, herhaling!

Misschien handig dat iedereen een mailadres in een prive bericht geeft... aangezien ik denk dat als straks iedereen bevallen is, iedereen wat minder hier op het forum zal zitten?!
Ik wil best degene zijn die er tzt een mailtje uitgooit naar iedereen.. dus ik zou zeggen... degene die interesse hebben... stuur je mail even door.
Misschien af en toe even herhalen dit berichtje

@ Meiden met baby in jullie buik,... het duurt nu echt niet lang meer! We zitten alweer halverwege mei!
Ik weet het, was zelf ook super ongeduldig dus weet preies hoe jullie je voelen! Voel met jullie mee!

Jootje82
14 May 2010, 11:21
Leonec; GEFELICITEERD!!! Geniet er lekker van samen..

Lieke4
14 May 2010, 11:32
Leonec, van harte met jullie dochter :D

Hier ben ik het goed zat....zit maar te wachten en te wachten...maar de kleine vind het nog wel best in moeders buik ;) Ben gewoon hťťl erg ongeduldig....zucht :oops:

shadylady313
14 May 2010, 11:32
jeetje marieke, wat een ellende dat het allemaal niet zo wil vlotten met de borstvoeding... als ik jou was zou ik mee stoppen en over gaan op flesvoeding. ik denk dat je hierdoor zelf heel veel rustiger wordt en dus ook volop kan genieten van het mama zijn en van je kleine mannetje Joost. dit is niet normaal hoor. je hebt het geprobeerd en je bent echt niet fout bezig als je nu opgeeft! ik heb respect voor je doorzettingsvermogen. ikzelf heb altijd gezegd, ik ga geen borstvoeding geven. later ben ik overgegaan op de gedachte, ik ga het 'gewoon' proberen en sinds een paar dagen denk ik toch weer dat ik lekker op flesvoeding blijf. ikzelf ben er ook groot mee geworden hoor. en het is een hoop gedoe als ik die verhalen soms hoor over borstvoeding. niet dat die verhalen mij weer aan het twijfelen gebracht hebben hoor, ik ben gewoon weer terug bij mijn eerste gedachte en denk dat dat toch de beste optie voor mijzelf is. als ik er al niet 100% achter sta terwijl ik er nog aan moet beginnen dan is dat toch al een slechte start denk ik zomaar.

maar anyway, jij moet uiteraard doen wat jij denkt dat goed is, maar als ik het zo hoor zou ik zeggen, stap lekker over op flesvoeding meis!

succes met je keuze en help jezelf niet naar de kl*te....
je moet genieten!!!

liefs laura

Unknown
14 May 2010, 11:53
Hier ook nog geen babynieuws....

Begin wel ongeduldiger te worden. Ik vind het ook zwaarder worden, gisteren wilde ik even de stad in...na een half uur al helemaal moe... :(

Merk dat het lichamelijk nu veel zwaarder begint te worden...erg moe maar nog steeds niet kunnen slapen...overdag niet en 's nachts niet!

Unknown
14 May 2010, 12:01
Ow even een vraagje...

wat hebben jullie met jullie partners afgesproken over de eerste weken na de bevalling? De eerste dagen krijgt iedereen kraamzorg. Hebben jullie partners dan ook meteen na de bevalling aantal dagen/weken verlof of pas na de periode van kraamzorg, of juist halve dagen.

Aan de ene kant wordt tegen mij gezegd dat het beter is dat mijn man pas na de periode van kraamzorg het beste verlof kan opnemen (hij zou twee weken opnemen) Dus wanneer de periode van kraamzorg voorbij is en hij dan twee weken vrij is..en ik dus drie weken 'hulp' in huis heb.

Maar mijn man en ik dachten juist zodra ik bevallen ben, dat hij dan twee weken verlof zou opnemen. Dus ook in de eerste dagen dat de kraamverzorgster hier is....zodat hij dan ook eea kan leren van de kraamzorg.
Nu weet ik niet wat handiger is....hoe hebben jullie dat geregeld?

lonnekeleoni
14 May 2010, 12:26
Mijn man kreeg na de geboorte 2 dagen van zijn werk en heeft nog een 3e dag opgenomen en heeft daarna 2 dagen gewerkt (vond hij ook wel leuk, collega's foto's laten zien en beschuit met muisjes trakteren)

Nadat de kraamzorg weg was heeft hij nog 3 weken vakantie opgenomen en ik kan het echt aanraden! Ik vind de eerste weken behoorlijk pittig. Kai drinkt ook borstvoeding en soms komt hij na een half uur alweer. Pas ook een hele nacht om de 2 uur (dan heb je dus max een uur slaap per keer). Gelukkig drinkt hij verder goed en ik kan er ook volop van genieten. Marieke: Ik denk dat dat ook heel belangrijk is! Als het bij mij zo zou gaan als bij jou was ik waarschijnlijk ook gestopt!

Gisteren trouwens weer de huisartsenpost gebeld, vind mezelf wat dat betreft een beetje een zeikerd, maar ben echt overbezorgd! Kai heeft gisteren al zijn eten uitgespuugd. Er kwam echt een enorme golf met spuug in een keer uit (normaal soms wel een paar slokjes, maar dit was echt veel) en ik ben enorm geschrokken. Volgens de huisartsenpost kon dit een keer gebeuren en hoefden we ons geen zorgen te maken. Nou ja, dan ben je in ieder geval weer gerustgesteld....

Indootje
14 May 2010, 12:30
Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat hij nadat de kraamzorg weg is 3 weken vakantie opneemt.
Hij heeft (net zoals bijna iedereen) standaard 2 dagen vrij van het werk als de baby net geboren is. Dan kan hij al best wat leren van de kraamzorg in de eerste dagen.
Dus hij neemt niet de hele week dat de kraamzorg er is ook al vrij. Ik vind het fijner om daarna nog langer iemand om me heen te hebben die helpt.

Nootje38
14 May 2010, 12:48
Ow even een vraagje...

wat hebben jullie met jullie partners afgesproken over de eerste weken na de bevalling? De eerste dagen krijgt iedereen kraamzorg. Hebben jullie partners dan ook meteen na de bevalling aantal dagen/weken verlof of pas na de periode van kraamzorg, of juist halve dagen.

Aan de ene kant wordt tegen mij gezegd dat het beter is dat mijn man pas na de periode van kraamzorg het beste verlof kan opnemen (hij zou twee weken opnemen) Dus wanneer de periode van kraamzorg voorbij is en hij dan twee weken vrij is..en ik dus drie weken 'hulp' in huis heb.

Maar mijn man en ik dachten juist zodra ik bevallen ben, dat hij dan twee weken verlof zou opnemen. Dus ook in de eerste dagen dat de kraamverzorgster hier is....zodat hij dan ook eea kan leren van de kraamzorg.

Ik denk dat het voor jullie allemaal ook mooi is als iedereen bij elkaar is met kraamzorg ok mischien dan niet alle dagen maar de eerste dagen wel denk ik... Met mijn ex man hadden we het toen zo geregeld totaal 3 weken 10 dagen met de kraam dus vanaf de geboorte zeg maar.. het is allemaal zo nieuw.. en je man is dan fit.. als hij ook nog is hele dagen dan werkt.. is op dat moment zwaar.. en in het begin is het wat is al zij allemaal nieuw.. en ik denk voor jou zelf meid. is het ook prettiger als je manneke om je heen is..
Knufff

nenske_1977
14 May 2010, 12:49
ff iets anders..

Heeft NIEMAND BW op haar hyves ?? :?

Ik begin me zelf nml beetje zorgen te maken....
En zou het fijn vinden te weten dat ze gewoon bevallen is en dat ze aant genieten is al die tijd al..... :roll:

Nootje38
14 May 2010, 12:52
ff iets anders..

Heeft NIEMAND BW op haar hyves ?? :?

Ik begin me zelf nml beetje zorgen te maken....
En zou het fijn vinden te weten dat ze gewoon bevallen is en dat ze aant genieten is al die tijd al..... :roll:

Hebben jullie mischien een mei hyves zo ja en je bent daar ook lid.. kijk of je haar hyves er tussen ziet meis... is idd wel ff alweer geleden sinds ze hier is geweest volgens mij...

Tara28
14 May 2010, 12:54
Maar datzelfde geldt toch ook voor Nadine?

draakje78
14 May 2010, 12:54
nog niet bijgelezen
maar BW deed al niet zoveel op en met hyves
en daar staat ook niks op

ook in mei hyves schreef ze praktisch niet

draakje78
14 May 2010, 12:58
Ow even een vraagje...

kraamzorg vertelde mij dat ze de eerste 2 max 3 dagen vooral alles aan vader leren omdat moeders dan nog van de bevalling kan bijkomen.
Dus afhankelijk hoe het werkelijk gaat hebben wij afgesproken dat meneer de eerste 2 dagen volledig thuis is, dan zolang de kraam er is halve dagen gaat werken
om als de kraam weg is de resterende dagen (van ook 2 weken vakantie) weer volledig op te nemen.
Maar zoals ik al zei ligt er ook maar net aan hoe alles gaat en hoe ik maar ook hij zich voelt

draakje78
14 May 2010, 13:00
leoni je bent geen zeikerd, dit is gewoon ook allemaal nieuw voor jullie
gewoon bellen als je dingen niet vertrouwt!
en anders als je de HA post niet wilt bellen kan je misschien ook nog terug vallen op de VK?

Indootje
14 May 2010, 13:12
Maar datzelfde geldt toch ook voor Nadine?

Nadine is al bevallen van een dochtertje, dus daarvan weten we zeker dat die bevallen is.

Alleen van BW heeft niemand iets gehoord/gelezen. Ik ben geen vriendjes met haar op Hyves.
Wie wel??

Tara28
14 May 2010, 13:28
Ja, had inderdaad wel gelezen dat je bevallen is, maar van haarzelf nog geen 'verhaal' volgens mij. Nou ja, ze zal het wel druk hebben.

Wel gek inderdaad dat we niks van BW horen. Op het forum was ze altijd superactief. Ze is vast bevallen ondertussen, dat kan niet anders. Misschien ligt ze in het ziekenhuis, of kan ze om een adere reden geen bericht plaatsen...

Bambi80
14 May 2010, 15:22
heeh

Als eerste jullie zijn schatten!! ik voel me erg gesteund!!!

Over BW...de kans was sowieso al groot dat het keizersnede zou worden en dan moet je 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Dan zal ze in dat geval nog geen gelegenheid hebben gehad om hier te komen. Maar ik heb even een berichtje op haar hyves achtergelaten hoe het met haar gaat en dat we hopen dat het goed met haar gaat.

Over Nadine....ik had hier toen bericht dat ze bevallen is van een gezonde dochter. Ik weet dat ze ook erg druk met voeden en bijvoeden was en ze zal dan gewoon even haar prioriteiten elders hebben. We zien het wel weer!!! Het is echt heel druk met zo'n kleintje de eerste paar weken. Ik merk het ook....Ik wil hier graag fanatiek blijven volgen en meeschrijven, maar dat heb gewoon echt minder tijd.

Over het vrij zijn van het mannetje: Steef was 2 weken thuis. Ik vond het sowieso wel fijn dat ie de eerste week thuis was. Dan kon hij ook leren van de kraamverzorgster. Ikl moet zeggen dat ik van vermoeidheid door de bevalling de eerste week ook slecht kon onthouden dus vulde steef en ik elkaar wat dat betreft goed aan. Nu de tweede week vind ik wel fijn omdat je niet gelijk helemaal alleen bent en samen aan kan rommelen. Zeker omdat het met voeden nog niet goed gaat en het mij nog steeds niet gelukt is bij te komen van de bevalling. Maar goed...je weet niet hoe je je van tevoren voelt. Ik raad iedereen sowieso aan 1 week vrij te nemen Het is echt zwaar vermoeiend ook voor de man. Je slaapt amper en de meeste slaan ook een nacht over door de bevalling en je moet alle indrukken van het nieuwe leven wat je hebt verwerken.

Bambi80
14 May 2010, 15:35
Draakje....CTG weer goed toch? en maandag weer terug voor controle of haal ik nu iets door elkaar? ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren. Denk dat je sowieso mama wordt volgende week. Moet wel vaak aan je denken! ben zo benieuwd hoe je het straks gaat doen als de kleine er is. Ik hoop dat je een hele fijne kraamverzorgster hebt, die lekker creatief meedenkt zodat je je straks heel goed kunt redden met je kleintje.
Ik had de neiging van de week iets vets roze voor je te kopen, maar ik wacht toch nog maar even! :mrgreen: :mrgreen:

Over de borst/flesvoeding.....Ik heb er zelf rust bij om nu gewoon lekker te kolven en dit gewoon aan Joost te geven. De borstvoedingsmaffia vind alleen dat ik het na een paar dagen rust gewoon weer moet proberen (sorry....ik bedoel ik vind dit een goede middenweg tussen borstvoeding aan de borst of flesvoeding). Misschien dat ik na het weekend nog een paar keer wil doen en de rest kolven, maar volledig borst ben ik gewoon zat van. Ze zeggen dat het soms wel een week of 4 duurt voordat het goed loopt. Maar dan zou ik toch nu al vooruitgang moeten zien. Maar het is alleen maar slechter gegaan. Maandag wordt ik gebeld door een lactatiekundige. We zullen zien of we het eens worden of dat ik mijn eigewijze gang ga. Ik ga inderdaad mezelf en Joost niet langer pesten. Net lag ie weer heerlijk relaxed op zijn aankleedkussen, zonder huilen, met lachstuipjes op zijn gezicht. Hij mist nu alleen wat aandacht en zijn zuigbehoefte blijft, maar dan pak ik hem gewoon heerlijk bij me met speentje in zijn mond en leg ik hem slapend terug in zijn bedje. Moest van het consultatiebureau nog naar de huisarts, maar mijn gevoel klopte....Hij is niet ziek....hij is inderdaad gewoon oververmoeid van het borstvoeden. Vanochtend wilde hij ook echt helemaal niet meer aan de borst... Zo moe!!! en dat is echt zo zielig voor het lieve mannetje.

Leoni....je hoeft je echt niet rot te voelen om de huisarts te bellen als je je zorgen maakt hoor!!!
Ik was daar woensdagavond en de huisarts zei zelf ook al dat ze liever even een keer teveel naar die kleine hummeltje kijken!!! En het consultatiebureau was vanochtend dus ook erg voorzichtig en wilde me uit voorzorg ook bij de huisarts langs laten gaan, terwijl ik zelf niet eens het idee had dat ie ziek is. Niemand neemt het je kwalijk, want iedereen zou snel bezorgd zijn om hun kleintje. Ze zijn nog zo klein, kwetsbaar en kunnen zelf ook niet aangeven wat er aan ze mankeert. Buiten dat...we zijn allemaal net papa en mama en het is allemaal nog nieuw.

Jenny89
14 May 2010, 18:22
Ik ben het echt zat! Ik wil bevallen en klaar! :cry: :cry: :cry:

susieq12
14 May 2010, 18:45
marieke, ik heb jesper vanaf dag 1 zowat kunst en borstvoeding gegeven, je krijgt niks geen tepel speen verwarring als je het in evenwicht houdt. Op het laatst kolfde ik ook alleen nog maar en kreeg hij alleen de borst als de productie omhoog geschroefd moest worden. Ging prima hoor, kind gelukkig betekend mama gelukkig en andersom. Doe lekker wat je hartje je ingeeft, jij bent zijn mama en jij weet het beste wat goed voor hem is!
BTW: koop maar wat roze voor draakje hahaha ik denk het ook namelijk....

Miesje78
14 May 2010, 18:55
Zo, hoop bijgeschreven. Ik was even druk met Isabel. Ze drinkt soms wat lastig uit de borst, maar met bijvoeden en kolven gaat het nu goed.
En tuurlijk was ik ook onzeker of we het wel goed deden, maar ik heb ook gewoon gebeld en werd gerustgesteld. Fijn.

En Marieke; iedereen zei het al, maar doe wat goed voelt voor jullie! Jij moet het tenslotte doen!

Leonec; gefeliciteerd, maar dat had ik al op hyves geschreven.

En voor de rest; succes!!! Ik liep ook 5 dagen langer en dan duurt wachten erg lang kan ik je vertellen. Maar uiteindelijk komen ze echt! Nog even geduld...

Shiley
14 May 2010, 19:07
marieke, wat jammer meid dat je bortvoeding niet zo loopt als je zou willen. ik ken het.ik heb aan mijn zoontje ook maar 2 weken borstvoeding gegeven. hij wilde eerst helemaal niet happen en daarna maar 1 borst. heb alles geprobeert, zelfs een tepelhoedje en kolven en dat zo geven maar bij mij brak dat uiteindelijk ook op.
volg je eigen gevoel. kijk waar jij je het beste bij voelt.

meiden die nog moeten bevallen, heel veel succes. het is het wachten waard!
ik ben ook 4 dagen overtijd bevallen en die 4 dagen duurde erg lang.

Sively
14 May 2010, 19:17
Hey, wat is er weer veel geschreven!

BV of FV zal een discussie blijven, maar denk dat je idd gewoon moet doen waar je je goed bij voelt.

Hier deze nacht weer slecht geslapen. Hoopte zo dat de vroedvrouw me vandaag zou strippen hoewel ik er ook wat schrik voor had. Wel, zij snapte eigenlijk niet waarom de gyn dacht dat het elk moment kon komen. Baarmoeder ligt echt nog hoog en ze geraakte er nauwelijks bij. Ook de 3cm opening leek haar overdreven. Eerder 1,5. Hebben dan samen besloten om toch maar niet te strippen, ze kon er trouwens toch niet tegoei bij. Als we erom zouden wedden zou zij zeggen dat het toch nog een dikke week ging duren. :s Hoop nu dus dat ze het dan niet in gang gaan moeten zetten, want de max 10 dagen overtijd komen dan wel heel dichtbij. Afwachten wanneer het in gang schiet...

Sively
14 May 2010, 19:32
Zie net op de hyves van BW gelukwensen staan voor de geboorte van hun baby. Er staat geen andere info bij.

Proficiat BW!!!

Beebie_Wish
14 May 2010, 19:53
Goedeavond dames,

Ik heb idd nog niet echt veel tijd gehad om online hier te komen. En heb nu ook nog niet heel veel energie en behoefte aan de pc. Maar wil wel even melden dat wij op woensdag 12-5 de trotse ouders zijn geworden van een ZOON

Groetjes,

lonnekeleoni
14 May 2010, 19:54
Ja, ik zag het ook net, BW van harte gefeliciteerd met je zoon!

Hiet net weer helemaal onder gespuugd door Kai. De hele dag spuugt hij een klein beetje na de voeding, maar net als gister wilde hij heel lang drinken en daarna heeft hij echt alles onder gespuugd. Zijn er moeders die dit herkennen? Vind het toch wel een beetje eng als hij zoveel spuugt....

susieq12
14 May 2010, 19:58
leoni als je kindje voldoende natte plasluiers heeft en alert is hoef je je geen zorgen te maken hoor....Maar kan me voorstellen dat je het eng vind, bekijk het en als je je er niet goed bij voelt gewoon ff de huisartsen post bellen....

susieq12
14 May 2010, 19:58
leoni als je kindje voldoende natte plasluiers heeft en alert is hoef je je geen zorgen te maken hoor....Maar kan me voorstellen dat je het eng vind, bekijk het en als je je er niet goed bij voelt gewoon ff de huisartsen post bellen....

Bambi80
14 May 2010, 20:14
BW ook hier van harte gefeliciteerd met je zoon!!!

Echt veel jongetjes worden hier geboren. En ook relatief veel met gebroken vliezen. Normaal maar 1 op de 10 maar hier zijn er al heel wat geloof ik.

Leoni....misschien wat pauzes tussendoor doen. Dan heeft ie misschien wat eerder door dat ie genoeg gehad heeft. Misschien krijgt ie nu wat teveel. Zal eens kijken of ik wat kan vinden op borstvoeding.com. Daar ben ik nu sowieso info aan het zoeken.

Krijgt je kindje eigenlijk nog wel die antistoffen van mij binnen die in de borstvoeding zitten, want hoorde dat je het door verhitten kan kwijtraken.

Ik las ook dat de World Health Organization iedereen borstvoeding aan de borst aanbeveeld, daarna borstvoeding van een andere moeder, dan gekolfde eigen borstvoeding en dan pas kunstvoeding. :mrgreen: Dus Leoni.....ik kom even een kind aan je andere tiet hangen. WAHAHA!

lonnekeleoni
14 May 2010, 20:20
Kom maar op Marieke, ik denk dat ik meer dan genoeg heb als ik Kai zo hoor slokken, lees net dat spugen vaak voorkomt bij gulzige drinkertjes....Misschien is het wel een idee om Kai aan jouw tiet te hangen haha....

Hier zei de kraamzorg trouwens wel dat je gekolfde melk absoluut niet mag opwarmen in de magnetron ivm de voedingsstoffen etc die dan verloren zouden gaan, je moet dit "au bain marie" opwarmen.

Bambi80
14 May 2010, 20:32
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 40w4d
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 02-05 van zoon Milan met 40w
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________Bevallen op 01-05 van een dochter met 39w4
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________Bevallen op 02-05 van zoon Kai met 39w5d
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje______________Bevallen op 11-5 van dochter Isabel met 40w5d
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 29-4 van zoon Joost met 38w5d
Tineke24____________8 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 5-5 van zoon Timo met 39w4d
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 02-05 van zoon Jayson met 38w5d
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen_____________ Bevallen op 7-5 van zoon Lycan Yardane met 39w1d
leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 12-05 van dochter Ires met 39w1d
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen op 19 april van 2 dochters Lindsay en Melanie met 35w6d
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 11 mei van zoon Loek met 38wkn3d
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 20-4 v/e zoon Jake met 35w4d

da-silva
14 May 2010, 20:33
Hierbij dan eindelijk mín verhaal! (sorry, maar komt zoveel op je af de eerste dagen)
Net als een aantal dagen ervoor voelde ik maandagavond 10 mei 2010 al wel het gebruikelijke gerommel in mijn buik. Net voordat ik naar bed ging merkte ik dat ik een wat ander gevoel kreeg. Net alsof hij tegen mijn blaas schopte, maar dan zat het lager. Maar ik zocht er verder niks achter. ís Nachts om 02.15 werd ik wakker omdat de vliezen gebroken waren. In eerste instantie was ik verbaast want ik had het nog niet verwacht, ik moest namelijk nog 10 dagen. Maar ik was er relaxt onder en ben op mijn gemak mijn spullen bij elkaar gaan zoeken en gaan opruimen. Om 05.30 zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat de weeŽn wat regelmatiger werden. Die waren op dat moment nog goed te hebben en ik voelde me prima. Om 06.45 heeft de verloskundige voor het eerst getoucheerd en ik had al 3 cm ontsluiting. Ik dacht: dat gaat vlot! En de weeŽn waren vervelend maar niet echt heel pijnlijk. Ik zag er dus wel positief tegenaan. Om 09.30 bleek helaas dat ik nog steeds 3 cm ontsluiting had en hebben ze me een infuus gegeven met weeŽn ondersteunend middel zodat ze krachtiger en sneller op elkaar zouden komen. Nou, dat heb ik geweten!! Ze kwamen ineens om de 2 of 3 minuten en ze waren enorm heftig! Ik wist niet meer wat voor of achter was, sjezus wat een hel was dat. De gynaecoloog en de verloskundige hadden beide al aangegeven dat ik pijnbestrijding kon nemen, maar ik wilde eerst de voortgang weten. Toen bleek dat ik om 12.30 uur nog maar 4 cm ontsluiting had, was de beslissing snel genomen. Ik had 6 uur gedaan over 1 cm meer, dat zag ik dus helemaal niet zitten. Ik kon toen een klein uurtje later een ruggeprik krijgen en dat was de beste beslissing die ik had kunnen nemen. Ik wilde dat eigenlijk vooraf niet, maar wat een uitkomst! De pijn was voor een groot gedeelte weg en ik kon weer helder denken. Wat een verademing dat je niet alleen maar in een roes van pijn zit en daar high van bent, maar dat je het hele proces weer mee krijgt.
Helaas bleek toen dat het een sterrekijkertje was, dus dat hij met zijn neus naar boven lag ipv naar beneden. Daardoor kreeg ik bij 6 cm ontsluiting al enorme persdrang. Deze moest ik wegpuffen en steeds van zij naar zij draaien in de hoop dat hij vanzelf nog zou draaien. Deze uren waren pittig omdat de weeŽn moeilijk weg te puffen waren, maar omdat ik geen echte pijn meer voelde, was het goed te doen. Om 15.15 bleek dat hij vanzelf gedraaid was en er dus weer goed voor lag en dat ik 10 cm ontsluiting had. Ik mocht gaan persen! Helaas lag hij nog niet ver genoeg naar voren, dus moest ik nog een half uur de persweeŽn voor 80 % wegpuffen en voor de rest laten opkomen. Zo kon hij gelijkmatig steeds een beetje meer gaan dalen. Maar we hadden de pech dat de verlosafdeling bomvol was en er ook nog eens een spoedgeval tussen kwam. Ik heb dus 2 uur moeten afzien voordat de gynaecoloog tijd had om mee te helpen met persen. Maar goed, om 17.15 uur was het zover en mocht ik eindelijk aan de gang. Na een half uurtje flink zweten, flink persen en een Ďknipí, was ons wondertje: Loek Spijkers, eindelijk geboren op 17.43 uur op 11 mei 2010!
Wat een opluchting en wat een heerlijk gevoel als je eindelijk je manneke op je buik hebt liggen. Heel clichť, maar die bevalling van 15 uur en die helse pijn ben je dan meteen vergeten. Hoewel ik halverwege de dag zei dat ik noooit meer wilde bevallen en de volgende geadopteerd zou gaan worden, zo zou ik het meteen weer over doen. Alles zat erop en eraan en hij kreeg een apcarscore van 9 en 10. Ook de kinderarts die het hartje controleerde (ivm met mijn eigen hartafwijking toen ik geboren was) was 100 % positief.
De eerste nacht heb ik in het ziekenhuis moeten doorbrengen en Thijs mocht jammer genoeg niet blijven. (ivm ruggeprik/ kraamhulp enz) Het was een onrustige nacht omdat je nog zo onder invloed bent van de adrenaline en omdat de voeding nog niet goed wilde lukken. De volgende dag mocht ik al snel naar huis omdat ik al snel kon plassen nadat mijn katheter eruit was.
De eerste dagen zijn onwerkelijk, prachtig, maar wel er vermoeiend. Loek is een beetje lui en heeft nog niet altijd door hoe hij het beste van de borst kan drinken. Hij geeft dan snel op en gaat slapen of wordt verdrietig en gefrustreerd. Gelukkig is hij goed te troosten en is het verder een erg tevreden en lief ventje. De kraamhulp helpt me super bij het voeden en nu op de 4e dag gaat het al een stuk beter. Hij is de eerste dagen 240 gram verloren (van de 3160 gram die hij bij de geboorte woog). Maar vandaag heeft hij alle voedingen gehaald en heeft hij steeds beter door hoe hij moet drinken. De nachten zijn nog lastig, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit snel beter zal gaan. Dus alhoewel ik weinig slaap heb gehad, ben ik erg gelukkig en is het een geweldig gevoel om steeds meer gewend te raken aan ons kindje. Ik kan uren naar hem kijken en vind alles aan hem mooi en lief. Zelfs zijn poepluiers zijn leuk!

Tot zover mijn verhaal. Het was een pittige en heftige ervaring, maar met een enorm geluksgevoel daarna!

Bambi80
14 May 2010, 20:34
Kom maar op Marieke, ik denk dat ik meer dan genoeg heb als ik Kai zo hoor slokken, lees net dat spugen vaak voorkomt bij gulzige drinkertjes....Misschien is het wel een idee om Kai aan jouw tiet te hangen haha....

Hier zei de kraamzorg trouwens wel dat je gekolfde melk absoluut niet mag opwarmen in de magnetron ivm de voedingsstoffen etc die dan verloren zouden gaan, je moet dit "au bain marie" opwarmen.

hahaha! gaan we gewoon even ruilen. Maar als het een gulzig drinkertjes is, misschien even om de 5 minuten eraf halen en een boer proberen te laten. Wie weet helpt het.
Opwarmen met magnetron die ik gelukkig niet. We pakken een bakje met water wat ongeveer lichaamstemperatuur heeft.

Unknown
14 May 2010, 20:36
@BW: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Idd veel jongens hier.... :D

Bambi80
14 May 2010, 20:43
jeetje!!! zware bevalling da-silva!!! wat heb je een goede beslissing genomen om de ruggeprik te nemen. Had ik in jou situatie ook gedaan. Bij mij kon het niet, want anesthesie was er niet en ik had al pethidine gehad en daar moet voldoende tijd tussen liggen. Op een gegeven moment bij 7 cm ontsluiting wilde ik het niet meer ookal mog het nog wel. Gelukkig niet gedaan, want ik kreeg ook die oxitocine die bij mij wel gelijk goed aansloeg. Maar heel herkenbaar zo'n weeenstorm die je ervan krijgt en de gedachte wat een hel!!! Ik las net trouwens dat kindjes van pethidine en ruggeprik de eerste dagen moeite kunnen hebben met de borst pakken omdat ze toch ook verdoving in hun bloed hebben zitten.

Grappig dat iedereen achteraf toch zegt het zo weer te doen!!!

da-silva
14 May 2010, 21:04
Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar ik heb al wel gezien dat er nog een paar babies geboren zijn!
Miesje gefeliciteerd met Isabel, inderdaad de BESTE datum om een kindje te krijgen he?! haha!
Leonec: proficiat met Ires!
BW: ook gefeliciteerd met je zoon. Hoe heet jullie mannetje?
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen (misschien staan die er al wel bij, ik zal snel alles teruglezen)

Marieke: het zou mee kunnen spelen dat hij minder goed drinkt omdat ik de ruggenprik heb gehad. De kraamhulp gaf aan dat hij nog alles moet ontdekken en moet 'leren' omdat het echt nog een kleintje is. Babies die te vroeg geboren zijn, hebben daar wel vaker last van zei ze. Maar ik heb er alle vertrouwen in...
Hoe is het nu verder met jou?

Myra6
14 May 2010, 21:11
BW Gefeliciteerd met jullie zoon!

Fijn om te lezen da-silva dat je het zo weer zou doen :mrgreen:

Jenny89
14 May 2010, 21:26
Beebiewish gefeliciteerd! Ik had verwacht dat je veeeel eerder bevallen zou zijn, maar pas 12 mei dus. Wow 12 dagen overtijd, heftigggg! Gelukkig is het voorbij he. Nou genieten, je bent er vanaf!
Ik ben heel benieuwd hoeveel dagen mij nog te wachten staan.. :|

Da silva, jij bent er gelukkig ook van af! heftige bevalling!

er zijn echt veel jongetjes geboren hier! het wordt tijd voor meer meisjes he!

Bambi80
14 May 2010, 21:39
zorg jij daar maar voor jenny!!! ;)

Bambi80
14 May 2010, 21:41
hmmm.....joost heeft huil paar uurtjes....en volgens mij is de bovenbuurman het zat, want die zet keihard de radio aan en nu weer uit. Is volgens mij een hint dat ze er last van hebben. Lekker kinderachtig!! Het is hier niet heel gehorig.

draakje78
15 May 2010, 08:02
Beebie wish, daar ben je dan eindelijk! Gefeliciteerd met jullie zoon!
ik had eigenlijk ook wel verwacht dat je eerder bevallen was, maar toch pas 12 mei!
Goede kraamtijd gewenst, ik lees graag je verhaal nog eens

Da silva mooi omschreven hoor je bevalling! en dank voor het delen, ondanks de ruggenprik idd een paar pittige momenten
fijn dat het nu met Loek en het drinken beter gaat

Leoni vervelend dat Kai zo blijft terug geven, maar misschien komt dat idd omdat ie zo gulzig drinkt
en ik moet zo lachen nu de hele tijd, ik zie nu dus echt joost bij jou en Kai bij marieke aan de tiet!

Marieke vervelend zo'n buurman! Joost (en jullie dus ook) wel een goede nacht rust gehad?
zonder huiluur of muziek van de buren?

Hier weer een rustig nachtje gehad, dus nog niks aan de hand, ach ja we wachten gewoon af
dinsdag ook pas officieel 40 wk en maandag zien we wel wat bij de controle gezegd word

nenske_1977
15 May 2010, 08:44
@ BW : GEFELICITEERDDDDDDDDDDDDDD met jullie zoon!! :D
Eindelijk nieuws! haha was beetje bezorg nml .. :oops:
Duurde zolang voordat we iets wisten haha..

Hier vandaag 39weken!!! Maar helaas ziet t er niet na uit dat mupkuh t zat is binnen in mama's buikkie haha.. Ben er bang voor dat ik toch de 41 weken ga halen, helaas :( ( op de natuurlijke weg ) Ga er dus ook niet van uit dat dinsdag bij de controlle me bmm wel verstreken is.. want heb zo nergens meer klachten van...... wie weet word t wel een juni kindje........ hahahah...

Prettig weekenddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

Tara28
15 May 2010, 09:05
Haha Nenske, dan kun je je nog bij ons cluppie voegen.....maar ik hoop het niet voor je hoor ;)

Tara28
15 May 2010, 09:05
Jaaaaa BW is er er nog ;) Gefeliciteerd met je zoon :D

Bambi80
15 May 2010, 09:09
goedemorgen!!!

juni pas....het zal toch niet!!??? maar zit op de kalender te kijken en als je 2 weken overtijd zou gaan, kom je inderdaad uit op 5 juni!!! wat gaat de tijd toch snel!! Hoop niet dat je nog zo lang moet doorlopen hoor.

Draakje...ben ook benieuwd naar je controle!

Hier wel een redelijke nacht gehad. We hebben Joost om half 12 gevoed en om half 4 weer en vervolgens was het 8 uur voor de volgende voeding. Hij krijgt trouwens ineens een bolle kop van de gekolfde voeding!! haha!!! Ziet er goed uit hoor! maar hoop niet dat het zo'n michelin mannetje wordt. We zitten nu op 8 voedingen per dag van ong. 80 ml. Hmmm....volgens mij is dat best veel.

Lieke4
15 May 2010, 09:20
BW Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :D
Fijne kraamtijd gewenst.

Da-silva; bedankt voor het delen van je heftige bevallingsverhaal. Ben benieuwd hoe de mijne zal zijn..

Hier nog weinig actie :cry: Duurt me vťťl te lang :oops:

Jenny89
15 May 2010, 09:24
Goedemorgen meiden,

Hoe is het met jullie? Lekker geslapen allemaal? Ikke wel hoor! Had alleen gehoopt dat vrijen de weeen zou opwekken... maar nee hoor. Helemaal niks! Ik denk dat ik ook nog best lang overtijd zal gaan. Ach ja. Als mn uk het maar daarbinnen goed heeft, heb ik nog wel een beetje geduld.
Ik ga maar wat afleiding zoeken, het huis lekker een schoonmaakbeurt geven!

Lieke ik weet hoe je je voelt, maar ja.. het enige wat we kunnen doen is geduldig afwachten he.

lonnekeleoni
15 May 2010, 09:43
Jenny en Lieke, ik hoop voor jullie dat de kleine snel komt. Als je niets voelt hoeft dat niets te zeggen, ik ben ook lekker gaan slapen die nacht en ben plotseling wakker geworden van de weeen, ik had totaal geen voorweeen of iets wat op een aanstaande bevalling wees die dag...

Draakje, ik heb bij jou het gevoel dat je zondag moeder wordt (morgen dus....) weet niet waarom, maar heb er vannacht over gedroomd!

Ik ga weer snel naar Kai, want hij begint al een beetje te kreunen en als ik te lang wacht wordt dat heel hard huilen, want ons mannetje heeft weer honger...

Bambi80
15 May 2010, 10:18
hoeveel voedingen krijgt Kai nu??

Andrea80
15 May 2010, 11:29
Hallo dames,

BW gefeliciteerd!!! Eindelijk is hij er dan!!!

Hier nog geen beweging hoor.
Gisteren voor de tweede keer naar de voetreflextherapeut gegaan. Misschien helpt het??

Vannacht wel rot geslapen ben voor mijn gevoel wel 7 keer wakker geweest. Zeker toen de buren om een uur of 5/6 in de ochtend ruzie gingen maken, kon ik bijna niet meer slapen.

Om half 8 er maar uit gegaan en ff tv gaan kijken.
Vanmiddag nog maar even slapen.

nou groetjes

shadylady313
15 May 2010, 12:33
hee meiden,

ik lees net op het juniforum dat de tweede juni baby geboren is....
voor sommigen van jullie denk niet zo fijn om te horen! haha

ik wens jullie allemaal een fijne dag en hoop dat er snel meer meibaby's mogen volgen!!!

liefs laura

leonec
15 May 2010, 15:53
beebie wish GEFELICITEERD !!!!!!!!!!! geniet ervan....

Hier nu rustig ires drinkt goed (krijgt wel bijvoeding want de borst voeding komt nog niet goed op gang,we kijken het tot morgen aan)
Merk nu dat ze tevreden is, dat was vanacht wel anders om het uur melde ze zich...ze gaat nu ook weer vooruit in haar gewicht..)

Ik kan de hele dag wel naar haar kijken, ben ook erg bezorgd hoor...

voel me erg goed, eigenlijk de hele dag wel op...kon het niet laten om net wat schoon te maken :oops: kan slecht tegen stilzitten.....

liefs.en zet hem op meiden ;)

leonec
15 May 2010, 15:56
ik ben trouwens niet ingeknipt....en heb ook geen hechtingen...hoorde vandaag dat ik 15 min heb geperst...wist het allemaal niet meer....

Lunanoa
15 May 2010, 17:20
Wauw Leonec, dat klinkt goed ;)

Kom even inbreken met wat vragen. Aangezien jullie wat verder zijn.
Ben zelf 22 juni uitgerekend & dus nu over de 34 weken.
Heb sinds gister ťnorme pijn onderin mijn buik/doos. Alsof het kindje er in is geschoten. Heeft ťnorm pijn gedaan voor zo'n 2 uren. Nadetijd nog steeds last gehad.
Ik gok dat de kleine is ingedaald. Het voelt alsof er een bowlingbal tussen mijn benen hangt & die drukt enorm op mijn darm/blaas/anus :oops: :oops:
Heb ook constant steken onder in mijn buik & soms ook bij mijn kont.
Sorry voor de onsmakelijke beschrijvingen. Maar in het juni forum is er niemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Ik hoopte hier eigenlijk iemand te vinden die me kan vertellen wat dit inhoud :?

lonnekeleoni
15 May 2010, 18:55

Heb sinds gister ťnorme pijn onderin mijn buik/doos. Alsof het kindje er in is geschoten. Heeft ťnorm pijn gedaan voor zo'n 2 uren. Nadetijd nog steeds last gehad.
Ik gok dat de kleine is ingedaald. Het voelt alsof er een bowlingbal tussen mijn benen hangt & die drukt enorm op mijn darm/blaas/anus :oops: :oops:
Sorry voor de onsmakelijke beschrijvingen. Maar in het juni forum is er niemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Ik hoopte hier eigenlijk iemand te vinden die me kan vertellen wat dit inhoud :?
Het klinkt inderdaad alsof je kindje is ingedaald/nog aan het indalen is. Die steken zijn waarschijnlijk indalingsweeen en ik voelde inderdaad ook erg veel druk op mijn blaas, vooral als ik bukte en bv sokken of schoenen aan wilde doen....

lonnekeleoni
15 May 2010, 18:56
hoeveel voedingen krijgt Kai nu??

Ik denk wel 10 :oops:

BQ1986
15 May 2010, 19:00
Jeeeeeej BW wat fijn dat het zo ver is meis!
Nog best lang doorgelopen dus, dat is balen maar geniet van je kleine mannetje!!!!!
Gefeliciteerd!!

De rest van de dames... hopelijk zet het snel door...
Jenny hier heeft het seksen wel geholpen althans... ik had voorweeen, gevreeen en 2 uur later kwamen ze regelmatig, kan ook toeval geweest zijn natuurlijk ;)

Da silva, heftig verhaal meis... maar het resultaat mag er zijn toch :D

Hier gaat tot op heden echt alles perfect...Lycan word wakker voor zijn voedingen, huilt er niet om maar sabbelt heel lekker op zijn hand en dat geluid word vanzelf harder als die echt honger heeft :P Het is zoooooooo schattig als die dat doet. Hij ligt nu lekker op mijn borst te slapen, laptop op mijn schoot hahaha heerlijk.

Indootje
15 May 2010, 19:19
@Sively, hmmm, ik hoop niet dat het al te lang gaat duren voor je en je niet hoeft te worden ingeleid.

@BW, aaaah, gefeliciteerd met jullie zoon! Hoe heet hij? (misschien heb je het al gezegd, maar heb nog niet helemaal bijgelezen...)

Indootje
15 May 2010, 19:26
@Da-silva, wat een heftige bevalling, maar super dat je zo uitgebreid je verhaal met ons hebt gedeeld. Erg fijn om te lezen en jullie ervaringen aan te horen. Ben heel benieuwd hoe het bij mij zal gaan.

@Marieke, wat suf van die buurman zeg! :evil:

Indootje
15 May 2010, 19:30
@Leonec, dat klintk goed van je bevalling, maar 15 minuten echt geperst en geen hechtingen of wat dan ook :-)

Hier een prima dagje gehad met mijn ventje. Lekker even er uit geweest en thuis aan het opruimen, herinrichten, etc. geweest.
Nu wel moe, maar voldaan dagje gehad :-D

Vannacht 1 uur lang om de 10 minuten weeŽn gehad, maar daarna zakt het helaas weer weg, dus nog steeds met de baby in mijn buik ;-)
Afwachten maar weer :roll: ....

Wow, alweer 2 meiden van juni al bevallen. Gaat ook hard!

Indootje
15 May 2010, 19:33
@Lunanoa, klinkt inderdaad als indalen van de baby hoor!

@BQ, wat heeerlijk zeg!
Hmmm, misschien dat het seksen dan een idee is op het moment dat ik weer van die voorweeŽn krijg ;-) :-P

BQ1986
15 May 2010, 19:37
Indootje, gewoon proberen... niet echt romantisch, seks tijdens voorweeen hahaha echt genieten is het niet maar goed als het resultaat heeft is het wel fijn :D

Sively
15 May 2010, 20:15
Bedankt indootje!

Hier ook nog steeds met baby in de buik. Lieke en Jenny, ik duim met jullie mee dat jullie ook niet meer te lang moeten wachten. Voor de 40-wekengrens was ik ook heel benieuwd, maar nu ik die grens gepasseerd ben ... Hoewel het vandaag nog wel ging. Mijn man was ook thuis en dan voorzien we wat afleiding, maar als hij werken is en ik hier alleen thuis zit, zou ik bij manier van spreken tegen de muren op kunnen lopen. Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten van de bewegingen in mijn buik, maar wat zou ik graag ons kleintje echt kunnen pakken en knuffelen!

Bente
15 May 2010, 21:03
BW gefeliciteerd met je zoontje!

hier nog steeds alles rustig, wel wat krampjes, maar lijkt volgens mij nog niet eens op een voorwee haha.
na 10 mei had ik op 15 mei gegokt, maar dan zou ik zometeen wel een supersnelle bevalling moeten hebben binnen nu en 2 uurtjes, zo wel fijn zijn natuurlijk.
verder denk ik het ene moment, blijf nog maar ff zitten ukkie en een paar tellen later denk ik weer ja, het is tijd nu om te komen.
pff word moe van mezelf, das ook een probleem want slapen īs nachts wordt er ook niet beter op.
nouja we wachten īrustigī af, wat de nacht gaat brengen.................

tineke24
15 May 2010, 21:38
BW Gefeliciteerd met je zoontje!! geniet ervan! Gr Tineke

Susanna
15 May 2010, 21:57
Over de borst/flesvoeding.....Ik heb er zelf rust bij om nu gewoon lekker te kolven en dit gewoon aan Joost te geven. De borstvoedingsmaffia vind alleen dat ik het na een paar dagen rust gewoon weer moet proberen (sorry....ik bedoel ik vind dit een goede middenweg tussen borstvoeding aan de borst of flesvoeding). Misschien dat ik na het weekend nog een paar keer wil doen en de rest kolven, maar volledig borst ben ik gewoon zat van. Ze zeggen dat het soms wel een week of 4 duurt voordat het goed loopt. Maar dan zou ik toch nu al vooruitgang moeten zien. Maar het is alleen maar slechter gegaan. Maandag wordt ik gebeld door een lactatiekundige. We zullen zien of we het eens worden of dat ik mijn eigewijze gang ga. Ik ga inderdaad mezelf en Joost niet langer pesten. Net lag ie weer heerlijk relaxed op zijn aankleedkussen, zonder huilen, met lachstuipjes op zijn gezicht. Hij mist nu alleen wat aandacht en zijn zuigbehoefte blijft, maar dan pak ik hem gewoon heerlijk bij me met speentje in zijn mond en leg ik hem slapend terug in zijn bedje. Moest van het consultatiebureau nog naar de huisarts, maar mijn gevoel klopte....Hij is niet ziek....hij is inderdaad gewoon oververmoeid van het borstvoeden. Vanochtend wilde hij ook echt helemaal niet meer aan de borst... Zo moe!!! en dat is echt zo zielig voor het lieve mannetje.

Meid, idd gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Er viel bij mij zo'n last vanaf toen ik besloten had om te kolven in plaats van bv en de beslissing hoe nu verder heb ik gewoon steeds uitgesteld. Uiteindelijk dronk mn dochter pas na 3,5 maand volledig bij mij. Maar ook al stop je op een gegeven moment, alles wat ie nu al heeft gekregen is meegenomen. Het belangrijkste is gewoon genieten van je ventje!

Bambi80
15 May 2010, 22:13
Ik kolf vandaag al de hele dag en heb hem 1 x aangelegd zodat ie het niet verleerd. Maar had al gelijk weer brandende tepels. Hij begon goed maar ergens halverwege laat ie los en heeft ie alleen het puntje in zijn mond. Als ik hem dan als een gek eraf wil halen, kruipt ie zo in elkaar in mijn borst dat ik mijn pink er amper tussen krijg. Is trouwens wel een grappig gezicht, maar voelt niet grappig. Voelen jullie hem? HAHA!

Hier trouwens een giga-jankbui....Ik ben sinds de bevalling al zo moe. Nu ook zwaar verkouden en koorts. Ik vind het gewoon niet eerlijk meer. Het moet nu eens afgelopen zijn met me beroerd voelen. Ik heb mijn portie toch wel eens gehad!!! Domme kutzooi!!! Laat me nou eens genieten van mijn mannetjes!!! ik heb er zat voor moeten doen!!!! Ik ga maar slapen, maar erg lekker zal ik niet liggen. Joost zijn temperatuur was ook niet je van het, namelijk 36,4. Hij was wel net in bad geweest, dus misschien daarna teveel afgekoeld?? Huisartsenpost vond het in ieder geval niet zorgelijk. Sorry....maar ben er even helemaal negatief van. Het zijn gewoon even al die dingen bij elkaar ook met die pijn in mijn tieten door de borstvoeding, vaak jeuk/netelroos (volgens Leoni) waarschijnlijk van hooikoorts, hele kapotte handen, kapotte neus, zere holtes.................Nou ja....en ga zo maar door....Sorry, sorry, sorry!!

Knuffels voor jullie dat jullie dit hebben moeten lezen. Maar kan me tenminste lekker afreageren zo.

xxx

Zwangere meiden.....denk vaak aan jullie. Hang in there!!!!!!!!!!!

Bambi80
15 May 2010, 22:15
Meid, idd gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Er viel bij mij zo'n last vanaf toen ik besloten had om te kolven in plaats van bv en de beslissing hoe nu verder heb ik gewoon steeds uitgesteld. Uiteindelijk dronk mn dochter pas na 3,5 maand volledig bij mij. Maar ook al stop je op een gegeven moment, alles wat ie nu al heeft gekregen is meegenomen. Het belangrijkste is gewoon genieten van je ventje!

Die hoop dat ie misschien nog goed aan de borst komt, heb ik nog wel. Dus wil nu gewoon iedere dag 1x oefenen en verder kolven. Ik zie wel wat er gebeurd. Anders blijft het bij kolven tot mijn lichaam geen melk meer wil maken. Joost lust gelukkig ook kunstvoeding, dus daar hoeft ie niet meer aan te wennen.

lonnekeleoni
16 May 2010, 10:25
Joehoe, weer babynieuws! Ben net gebeld door Draakje en ze gisteravond moeder geworden van een gezonde dochter! De naam zal ze later zelf op onze hyves zetten!

Draakje: Van harte gefeliciteerd meid! Geniet van jullie kleine meisje!

Nootje38
16 May 2010, 10:50
Nieuwe mama,s en papa,s geniet van jullie wondertjes.. van harte gefeliciteerd..
Voor de nog volle buikjes.. toy toy meiden.. jullie tijd nu he.. rustig aan meiden knuffie

Andrea80
16 May 2010, 10:53
JEEHHHHH!!! Draakje gefelicteerd!!!!!!!

Hier alles nog steeds rustig.
Af en toe een krampje maar geen bijzonderheden verder. Verlies nog steeds af en toe slijm.

Marieke als je wil klagen mag het van mij. Daar zijn we toch voor en bovendien heb jij idd je portie al wel gehad.
Het genieten zou nu toch wel eens mogen beginnen!!!!!

Heb net de keuken een beurt gegeven. Vanavond lekker bij mijn schoonouders eten. Hoef ik zelf lekker ff niets te doen.
Ook wel fijn.

Nou groetjes

Indootje
16 May 2010, 11:29
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 40w4d
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 02-05 van zoon Milan met 40w1d
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________Bevallen op 15 mei van dochter ? met 39wkn4d

Miesje78
16 May 2010, 11:29
BW en Draakje; gefeliciteerd!!!! Helemaal leuk!

En mariekepiek; jee, jij hebt je portie wel gehad he.. Sterkte meid! Ik hoop dat het even een dipje is en het snel beter gaat.

Hier gaat de bv de goede kant op. Wij hadden ook een lastige start, maar met goede hulp van de kraamhulp gaat het nu een stuk beter.
Net even een rondje buiten gelopen met m'n man. Morgen of overmorgen mogen we al met Isabel naar buiten! Ze kan al de hele tijd haar temperatuur goed houden, dus dan mag het. Jippie!
Vannacht deed ze het ook (eindelijk) goed! Maar 1 keer gekomen en toen vanochtend vroeg weer. Heerlijk. De nachten hiervoor waren heel zwaar hoor en die zullen ook vast wel weer komen.

O ja, dit is mijn verhaal;

Maandag bij de vk ben ik gestript, au! Maar wel daarna een rommelende buik, heel spannend dus!
's Avonds om 8 uur werd het wel wat heviger en echte krampen. Om 9 uur kwamen ze ook steeds regelmatiger en om 11 uur heeft manlief de vk gebeld. Die kwam en ik had 2 cm ontsluiting en inderdaad de bevalling was begonnen. Om 4 uur 's nachts zou ze weer terugkomen. Ondertussen heb ik op een stoel naast bed en later in de douche de weeŽn opgevangen. Wat met een beetje concentratie wel te doen was, je raakt ook echt een beetje in je eigen wereld. Om 4 uur kwam de vk terug en had ik dus 5 cm ontsluiting. Ze zou om 8 uur 's ochtends weer terugkomen. Ik dus weer dapper verder. Alleen om half 9 (ze was iets later) had ik dus nog maar 6 cm, 1 cm verder dus maar! Dat was even een tegenvaller. De vk vertelde over pijnbestrijding, maar ik wilde echt niet naar het ziekenhuis, dus kiezen op elkaar en op mijn rechterzij. Nou, da was een heftig uurtje, maar het hielp wel! De vk zou om 12 uur terugkomen, maar om half 10 trok ik het echt niet meer en zei ik tegen m'n man dat ie echt moest bellen. De vk kwam en zag gelijk dat het goed was, ik had volledige ontsluiting en mocht persen. Wat een opluchting. En 4 cm in een uurtje! Alleen zakte de persweeŽn daarna in.. Ze waren niet heel krachtig en er zat veel tijd tussen. Ik moest zelf erg hard werken tijdens de weeŽn dus! Maar goed, na 1,5 uur persen is het toch gelukt. En thuis! Zoals wij graag wilden. En wat een machtig gevoel als ze na zo hard werken je kleine meisje op je buik leggen, helemaal fantastisch. Dan maakt het echt allemaal niks meer uit.
Wel een kleine knip, dus ik moest wel gehecht worden. Dat is wel even minder, want dat duurt ook even en dat terwijl je voor je gevoel eindelijk klaar bent.
Daarna ben ik even lekker zelf gaan douchen, lekker om je weer even fris te voelen. Isabel mocht even in haar bedje en ons bed werd verschoont. Daarna weer lekker met z'n allen terug, even genieten.
Nou, dan voel je je echt super hoor! Helemaal trots en zo vol adrenaline, helemaal niet meer moe.'
's Middags kwamen de opa's, oma's, tantes, ooms en natuurlijk de kinderen. Een heel vol huis dus, maar wel heel leuk om met haar te pronken.
Nu lekker aan het ontdekken en leren. De kraamhulp is echt een hele fijne vrouw, waar we veel aan hebben en van leren.
En verder is het genieten. En tuurlijk is het ook wennen, doe je alles wel goed en wat wil doe kleien nu precies. Haha, moedergevoel zit er wel, maar de uitvoering is hard leren hoor ;-)

Indootje
16 May 2010, 11:30
@Draakje, gefeliciteer met jullie dochter!!!!!!!! Ben benieuwd naar haar naam en het verhaal :-)

Hier nog rustig.... :roll:

tineke24
16 May 2010, 11:33
Draakje, gefeliciteerd met je dochter, ben benieuwd naar haar naam.

Lieke4
16 May 2010, 12:10
Draakje van harte gefeliciteerd met jullie dochter :D
Geniet er lekker van..

Hier vanacht aan het rommelen geweest, menstruatieachtig gevoel, voorweeŽn ??? Geen idee. Momenteel is alles weer zo goed als afgezakt :cry:
Daarnaast is mijn kies door midden gebroken maar nog niet los, shit, kan dat er echt nu niet bij hebben.... Ik probeer de tandarts uit te stellen tot morgen, dan is mijn eigen tandarts er weer. Nu maar hopen dat ik geen kiespijn erbij krijg :evil:

riannetje
16 May 2010, 12:11
@draakje: Gefeliciteerd met jullie dochter!

Myra6
16 May 2010, 12:19
Draakje gefeliciteerd met jullie dochter!

Jenny89
16 May 2010, 12:22
Draakje gefeliciteerd!!!

Hier geen babynieuws. Vanochtend controle, alles goed, bloeddruk ok, vruchtwater helder, nog steeds maar 1 cm ontsluiting..
afwachten.. :|

een vriendin van mij is gisteravond bevallen, was 9 dagen overtijd, heeft een meisje gekregen. Ze is echt een heel klein en dun vrouwkje, ze had amper een buikje. Ik was helemaal verbaasd toen ik hoorde dat haar kleintje 4200gram weegt! Sooow, ik vraag me echt af hoe ze erin paste!

linny84
16 May 2010, 12:26
Ik wil alle meiden die over tijd lopen even een hart onder de riem steken! Ik ben het nu al af en toe zat (wel door lichamelijke klachten hoor)

Op het juni forum is de 3e baby al weer onderweg.

Unknown
16 May 2010, 15:12
Draakje Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Hier nog niks....wel sneller last van rugpijn en vermoeidheid :(

BQ1986
16 May 2010, 15:29
Draakje van harte met jullie kleine meid!! :)

Marieke, balen dat je je zo klote blijft voelen meis! Over de temp van joost zal ik me niet te druk maken als die net in bad is geweest! Gewoon over 2 uur nog een keer tempen dan zul je zien dat het weer gestegen is.
Weet niet of die nog steeds een mutsje op heeft maar als je die weer even op doet, zul je ook snel verschil merken!
Sterkte meid!

En andere dames.... ik denk aan jullie, ECHT WAAR!

Pixxie
16 May 2010, 19:45
Marieke, las dat je koorts had, heb je geen borstontsteking? Daar kan je je goed ziek van voelen namelijk, heb er ervaring mee. En ik kan me voorstellen dat het allemaal even te veel word soms. Ik hoor dan wel niet thuis in dit forum :oops: maar wil je toch even een digiknuf geven!

Draakje, had je al op Hyves gefeliciteerd, maar nogmaal van harte met jullie dochter!! Ben nieuwschierig naar haar naam! :D

Tara28
16 May 2010, 19:55
Draakje van harte GEFELCITEERD!!!! :D :D :D

Miesje, wat goed dat het toch thuis gelukt is. Geniet ervan!

En ja....vanmiddag is de 3e juni baby alweer geboren. Lunanoa is bevallen van een zoon :D

Bambi80
16 May 2010, 20:54
Heeh meiden!!

Draakje....ik heb je gisteravond al gefeliciteerd en je vanochtend gesproken, maar ook hier nog eens gefeliciteerd met je dochtertje. Ik kan jullie vertellen dat ze een hele lieve, leuke naam heeft gekozen voor haar meisje. Maar draakje wilde de naam niet hier neerzetten vanwege privacy. Zal ze waarschijnlijk wel via hyves laten weten. Ze heeft een snelle maar heftige bevalling gehad en ik weet niet of ze al weer snel hier zal zijn, want ze zal niet achter de laptop kunnen zitten vrees ik. :( ;) Draakje...hoop dat je snel hersteld!!! Ben trouwens wel benieuwd of je nu van de misselijkheid af bent, hoe het met je been gaat en of je nog borstvoeding hebt gegeven!!!

Miesje...wat ben je lang bezig geweest!!! pfff...ook zwaar hoor!! Leuk dat je bijna met je dochter kunt gaan wandelen!! Was het vandaag eigenlijk ook wel mooi weer voor, maar er stond wel flink wat wind. Goed dat het met de borstvoeding lekker loopt! Hoe veel tijd zit er nu tussen de voedingen?

Jenny...fijn dat je controle goed was!!! Hoe kunnen ze eigenlijk zien dat het vruchtwater helder is?

Indootje...jammer dat het nog zo rustig is... Maar je weet dat dat niets zegt he!!!??? Kan maar zo zijn dat je nu ineens bezig bent en we dan morgen ineens bericht krijgen dat je kindje geboren is bij wijze van!!! Als je morgen ineens komt met leuk bericht zou ik trouwens wel gek staan te kijken na dit berichtje! haha!

Oeh Lieke...Beterschap met je kies. Flink veel spoelen, aan de andere kant eten en snel wat aan laten doen hoor! ik vind het eigenlijk wel een spoedgeval. Zeker omdat je zwanger bent.

Jeetje!!! Juni-dames zijn ook al goed bezig!! maar wij waren halverwege de vorige maand ook allang begonnen en hebben ook niet gewacht op de aprildames dus.... Lunanoa was ook al heel erg aan het rommelen!!! Gefeliciteerd mocht je dit lezen!!!

Unknown...bij mij was een zeurende rugpijn alsof je ongesteld wordt wel een van de eerste dingen waar het mee begon.

Nou ben weer positief gestemd hoor! ik kan er weer tegen. Vandaag belde de lactatiekundige van de verloskundigepraktijk terug. Met haar overlegd en zij vindt het helemaal goed wat we nu doen. Zeker omdat Joost gewoon aan de borst amper contact maakt met mij en puur bezig is met overleven en je verder de hele dag lag te slapen. Nu met gekolfde melk uit flesje is ie dus heel ontspannen, lijkt hij te lachen en is ie ons telkens aan het zoeken met zijn oogjes om toch contact met ons te maken. Hij heeft ook vollere wangen gekregen en niet zozeer van het groeien maar meer omdat ie zich lekkerder voelt zo. Ze zei wel dat ik elke dag nog 1 a 2 keer borstvoeding aan de borst moest geven, maar meer om het niet te verleren. Nou daar sta ik wel voor open!! je weet nooit of het over een paar weken ineens wel goed gaat, maar verwacht eigenlijk niet dat ik nog helemaal over ga op aan de borst hoor. We hebben nu in ieder geval de huurkolf weggebracht en een eigen kolf aangeschaft van medela (freestyle). Is een heel fijn ding voor je borsten en die kun je ook handsfree gebruiken. Ik kolf nu per dag denk iets van 700 ml melk en dat neemt zelfs gestaag toe, dus melkproductie stagneert er niet door. Komt ook denk omdat ik net zo vaak kolf als dat Joost voeding vraagt. Koorts is hier gelukkig weer gezakt en Joost zijn temperatuur zit weer op ong. 37 graden. We hebben inderdaad zijn mutsje opgezet BQ en zijn bedje voorverwarmt met een kruik en lekker even tegen ons aan gehouden. Maar wat kun je je zorgen maken om zo'n kleine hummel. Helemaal herkenbaar wat lonnekeleoni al zei over de overbezorgdheid. Joost heeft trouwens best last van luieruitslag. We smeren elke verschoning etos luiercreme op, maar denk dat die niet voldoende werkt. Nu probeer ik het proefmonstertje van Sudocreme. Ik heb ook bepanthen, maar daar zit weer alcohol in dus of dat nou zo prettig is als je huidje al kapot is???? Morgen is trouwens mijn eerste dag alleen met Joost. Mijn mannetje moet weer werken! Wat ga ik hem missen zeg!!! Hij ons ook hoewel ie het wel weer lekker vind om weer wat te gaan doen.

Heel verhaal dames...weet niet of het interessant is, maar wie weet handig van die ervaringsverhalen als jullie er zelf mee van doen krijgen.
Ik ga zo de borstvoeding doen met huid/huid contact onder mijn dekbedje. Ben benieuwd.

Snow
16 May 2010, 21:58

Het klinkt inderdaad alsof je kindje is ingedaald/nog aan het indalen is. Die steken zijn waarschijnlijk indalingsweeen en ik voelde inderdaad ook erg veel druk op mijn blaas, vooral als ik bukte en bv sokken of schoenen aan wilde doen....

dat waren dus geen indalingsweeen haha.. dacht ik ook hoor. Ze is inmiddels bevallen een zoon; Owen!
- ik breek weer uit -

Bambi80
16 May 2010, 22:54
Regenboog...ik wist ook niet wat ik ervan moest denken hoor! ik vond het wel verdacht, maar niet verder over nagedacht omdat ze nog niet uitgerekend is.

da-silva
17 May 2010, 07:08
Hey allemaal,

Ten eerste: sorry dat ik zo weinig op het forum ben. Ik merk dat ik weinig tijd en energie heb om alles bij te houden. Hopelijk komt daar snel verandering in!

Ik kom even mijn hart luchten. Vannacht het officiele breekpunt bereikt volgens mij, ik loop nu nog steeds te janken. Overdag gaat het goed met Loek. Hij heeft een goeie omkeer gemaakt met de borstvoeding. Hij heeft nog steeds veel moeite met aanleggen en raakt snel gefrustreerd als het hem niet meteen lukt. Maar de afgelopen 2 dagen had hij overdag alle voedingen gehaald. 's Nachts is een ander verhaal. Hij begint meestal bij de voeding van 7 uur en die van 10 uur met een inhaalrace. Hij drinkt minstens 2 keer zoveel en 'zuigt' me letterlijk leeg. Overdag is hij bijna niet wakker te krijgen tussen de voedingen door, maar 's avonds is hij vrijwel constant wakker en vraagt om eten. 's Nachts wil het ineens ook niet meer lukken om hem aan de borst te krijgen. We raken steeds in hetzelfde cirkeltje: Loek smakt, kreunt en wil drinken- ik leg hem aan, maar hij heeft niet genoeg geduld om rustig de borst te pakken - hij zet zijn keel open en krijst alles bij elkaar - ik troost hem, hij wordt rustig en we gaan hetzelfde cirkeletje nog een paar keer af. Uiteindelijk geef ik het op en ga ik voor de bijvoeding. Uiteindelijk ben ik daar dus de hele nacht mee bezig. Vanacht weer maar 2 of 3 uur slaap gehad. Ik ben echt gebroken. Straks komt de kraamverzorgster, en ik sta op het punt om aan te geven om over te stappen op flesvoeding. Ik baal gewoon enorm omdat we al zoveel gewonnen hebben en hij het overdag echt super doet. Het liefste wil ik de borstvoeding doorzetten, maar ik ben bang dat ik het gewoon niet ga trekken... Pfff, ik vind Loek de liefste, de leukste, het mooiste kindje allertijden, maar een kind krijgen is ook meteen het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt. 's Nachts is die roze wolk nergens te bekennen hoor...

Draakje: Gefeliciteeeeeeerd meid! Super!

jorina
17 May 2010, 07:28
da-silva borstvoeding werkt alleen als jullie er beide goed bij voelen als jij of je kindje er niet goed bij voelt moet je stoppen
maar ik zou zeker met voor uitgang nog ff een week aankijken lukt het dan nog niet zou ik wel stoppen liever een leuke moeder zonder bv dan een moeie en gefrustreerde moeder met bv
en nee ik ben geen borstvoedingsjup die vind dat je koste wat kost moet want zelf ga ik deze keer niet eens bv geven
mede doordat ik me er bij thomas helemaal niet prettig bij voelde

ik zou het straks ff met je kraamverzorgster overleggen misschien dat die nog wat tips heeft of anders een adresje van een lactatiedeskundige die je verder kan helpen als je koste wat kost door wilt gaan natuurlijk

met flesvoeding worden kindjes ook groot hoor
mijn zusje en ik hebben beide borstvoeding gehad en ik ben een klein onderkruipsel en mijn zusje is om de haverklap ziek of verkouden en mijn broer die met flesvoeding is groot gebracht is nooit ziek en is 2 meter lang

Bambi80
17 May 2010, 07:31
ik begrijp je helemaal da-silva. Wij hebben ook een moeilijke start gehad en bij gevoed. Op een gegeven moment in datzelfde cirkeltje als jij beland. Het kostte joost teveel energie en hij deed er te lang over en pakte de borst niet meer en ik had veel pijn aan mijn borsten. Daarom gaan kolven en dat gaan geven. Je zou even 1 dag kunnen kolven zodat je allebei even kunt bijkomen en daarna weer geheel of gedeeltelijk borstvoeding aan de borst of gekolfde borstvoeding geven. Dat zou ik allemaal eerst proberen voordat je opgeeft. Zelf wil ik in ieder geval nog alles proberen om toch de borstvoeding te geven. Als het niet lukt na alles uit de kast te hebben gehaald, kan ik het afsluiten en ga ik wel voor kunstvoeding. Veel sterkte! Ik ben aan de ene kant blij dat ik niet de enige ben die het zwaar vind aan de andere kant vind ik dat natuurlijk rot voor joul.

Fiemo
17 May 2010, 08:58
Hoi da-silva,

Ik lees je verhaal en voel met je mee. Pip rukte mijn tepels er bijna af, tot bloedens toe.. dit heb ik een paar weken vol gehouden ook met gebruik van een tepelhoedje maar daarna kon ik niet meer. Ik ben toen gaan kolven en flesvoeding gaan geven. Ook dit heb ik ruim een maand gedaan en nu gaat borstvoeding fantastisch. Ze heeft 'geleerd' dat ze niet keihard hoeft te zuigen om er iets uit te krijgen, ze is een stuk rustiger en ik ook. Misschien is kolven voor jou ook een uitkomst? Dan geef je toch borstvoeding maar jullie zijn ook beide rustig en het voeden duurt dan geen uren meer. Zodra jij een goede (betere) nachtrust hebt, heeft je kindje dat ook..

Heeeeeeeeeeel veel succes... voor iedereen trouwens!

Ooh, BW was geen 40w4d zwanger maar 41w4d... ja, ja, die 7 dagen tellen dubbel hoor hahaha.. Ik kan het weten met mijn 42w3d hahahahaha

Sively
17 May 2010, 09:01
Ik ben al die smoesjes beu die iedereen ineens lijkt te gebruiken om te kunnen bellen, langs te komen,.......... :twisted: En dan dat zinneke: "wij zijn zo benieuwd" Ja, wij niet dan of wat!?! Om zot van te worden!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Draakje, gefeliciteerd met je meid!

Jenny89
17 May 2010, 10:06
Hoi hooi meiden!

Weer een junibaby :shock: nou nou gefeliciteerd lunanoa, gelukkig doen jullie het goed. maar ik ben niet jaloers hoor :?

ik had gisteravond flinke steken om de 10 minuten, geen krampen meer steken onderin. dus ik dacht oke, dit gaat m worden, vannacht zal ik bevallen. toen ik wakker werd, een grote teleurstelling :| alweer een nacht voorbij :( pfff nou ja.. geduld
marieke ik kreeg een soort staaf in mn doos geduwd, geen flauw idee of daar een camera aan zit of zo en zo kunnen ze zien of het vruchtwater nog helder is.. ik durfde er niks over te vragen aan de gyn zij was heel druk en chagrijnig.. dus ik dacht vraag maar niks :lol:

lonnekeleoni
17 May 2010, 10:27
@ Marieke: Sudocreme werkte bij ons perfect tegen de luieruitslag, was binnen 2 dagen helemaal weg, dus we hebben meteen een megapot aangeschaft!

@ Da Silva: Dat (bijna) agressieve gedrag tijdens het drinken herken ik ook heel erg en ook heel erg dat hij 's nachts bijna de hele tijd door wil drinken. Vannacht heeft Kai eindelijk weer goed geslapen en kwam hij om de 3 uur. Hij hapt tijdens een voeding heel vaak, maar terwijl ik mijn tepel in zijn mond stop lijkt het wel of hij hem niet kan vinden en dan gaat hij inderdaad slaan, haren trekken, knijpen en heel hard huilen. Ik heb er nu een oplossing voor gevonden, zodra hij dat doet zit hem vaak gewoon een boertje dwars. Hij heeft dan nog wel honger, maar het drinken lukt hem dan even niet meer. Ik laat hem dus nu tussen de voeding door een boertje laten en vaak drinkt hij daarna weer rustig. Soms moet hij wel 5 keer tussendoor een boertje laten, maar op deze manier drinkt hij in ieder geval voldoende, waardoor hij niet na 10 minuten slapen alweer wil drinken. Misschien dat dit voor jou ook werkt.

Unknown
17 May 2010, 11:03
Hier eindelijk een goede nacht gehad. Moest volgens mij maar 1x naar het toilet en heb gewoon lekker door kunnen slapen. Ben nog wel moe, maar het is iig beter dan de afgelopen twee weken!

De vierde?? juni-baby alweer! Straks halen jullie ons nog in ;)

Ikmoet wel zeggen dat zenuwen en ongeduld hier wel toenemen.

@Marieke, ik had meer rugpijn van door het niet goed kunnen liggen. Kon daardoor ook weer niet goed lopen (bekken)
Ik merk dat ik daar in de ochtend veel meer last van heb, het gevoel dat alles een beetje vast zit. Maar als het van die zeurende pijn was dat je ongesteld moet worden, zou ik het zeker niet erg gevonden hebben :D dan gebeurde er tenminste iets. Afgelopen dagen niks qua krampen...alleen moe en rugpijn!
Ik vind je ervaringsverhalen interessant. Zeker omdat ik natuurlijk niet weet wat mij te wachten staat. Iedereen weet dat de eerste weken zwaar en wennen zal zijn. Maar als ik je berichten lees, dan besef je het ook beter.
Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met jou en Joost....Vandaag is je eerste dag zonder je man?

Ik vind het wel erg stil hier vandaag...straks ligt iedereen te bevallen en ik zit hier achter mijn laptop :(

sonja2009
17 May 2010, 11:18
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 02-05 van zoon Milan met 40w1dNadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________Bevallen op 01-05 van een dochter met 39w4
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________Bevallen op 15 mei van dochter ? met 39wkn4d

denk haal jullie lijstje even naar voren vind het wel leuk om in de gaten te houden maar jullie schieten ook al op

nenske_1977
17 May 2010, 11:40
@ DRAAKJE : Gefeliciteerddddddddddddddd met jullie meissie!! :D

nou hier helaas ook nog altijd met dikke buik... :?

Hoop dat morgen met de controlle blijkt dat t nu wel allemaal zacht is, zodat ze misschien wat kunnen doen eraan.. :roll:
Heb zo t gevoel dat ze uit zichzelf echt niet eruit komt, en ik dus nog 2-3 weken zo moet rond lopen pfffff.... mensen vragen me steeds : 2ling ?????? (ivm grote buik) grrr NEEEEEEEE!!! :x Eentje is meer als genoeg haha.. Geniet nog altijd van me dikke buik.. t leven te voelen.. maar wat zal ik ook blij zijn als die dikke harde buik weg is !! haha..

Unknown
17 May 2010, 12:14
Gisteren uit eten met mijn man. Had echt het gevoel dat ik aangestaard werd....en voor het eerst dat ik mij echt DIK en hoogzwanger voelde :oops:

Snow
17 May 2010, 12:33
Regenboog...ik wist ook niet wat ik ervan moest denken hoor! ik vond het wel verdacht, maar niet verder over nagedacht omdat ze nog niet uitgerekend is.

je verwacht inderdaad niet dat iemand rond 34 weken opeens bevalt..
pff moet er niet aan denken.
groetjes

Indootje
17 May 2010, 12:34
@Sively, ik weet wat je bedoelt. Ik heb sinds afgelopen weekend dat mensen me bellen, mailen, krabbels sturen, smsen, etc. om te vragen hoe het gaat en of er al nieuws is....Aan de ene kant wel lief, maar ik word er zelf nog ongeduldiger van dan dat ik al ben, hahahah!

@Da-silva, kom hier maar klagen hoor! Hopelijk gaat het snel beter en zie je het weer wat meer zitten.

@Marieke, fijn dat het wat beter gaat met jou en Joost!

@Lieke, hoe is het met je kies?

@Unknown, ja, als je hoogzwanger bent wordt je echt een bezienswaardigheid voor de mensen. Viel mij ook al op ;-)

Hier ook nog met dikke buik. Begin het echt zat te worden. Het weekend zo slecht geslapen en steeds van die krampen/voorweeen, maar het zet niet door. Pfff, als ik zo nog 3 weken door moet :roll:

Andrea80
17 May 2010, 13:05
dames,

Ik ben er ook nog met dikke buik hoor!!

Vanmorgen naar de VK.
Alles was weer goed. mag volgende week dinsdag (uitgerekende datum) weer terug komen als alles dan nog op z'n plek zit.

Ook weer goed geslapen, geen last van krampen oid. dus ik denk dat het nog wel even gaat duren.

Maar dat die juni dames me aan het inhalen zijn vindt ik dan weer minder haha. Ik ben ook nieuwsgierig naar mijn kleintje!!!!!! :(
Wachten kan ik maar slecht tegen.

nou ik ga nog even wat in huis doen!!

Myra6
17 May 2010, 13:21
Dat schiet inderdaad al mooi op!!
De dames die nog moeten bevallen heel veel succes!! Kan me voorstellen dat het wachten lang duurt. Ben benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren. Ik wacht nog wel eventjes op m'n beurt hoop ik :lol:

Liefs Myra

Joya
17 May 2010, 15:22
draakje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! geniet van je gezinnetje meis!!

xx

Miesje78
17 May 2010, 17:17
O meiden, sommige van jullie moeten ook echt lang wachten hŤ!
En ik weet er alles van met mijn 40 weken en 5 dagen!
Dus nogmaals sterkte!!!

En ik ben 'blij' om te horen dat ik niet de enige ben die het ook wel zwaar vind. Het is absoluut allemaal helemaal de moeite waard! Maar inderdaad soms zo vermoeiend en lichamelijk zwaar.
Ik had gisteravond ook mijn huilmoment, voelde me zoooo moe en last van m'n lijf. Even uitgehuild bij m'n lief, die me heel lief trooste.
Gelukkig hebben we nu wel al 2 supernachten gehad. Met om 23.00 uur de laatste voeding, dan eentje rond 3 of 4 uur en dan pas weer rond half 8. Als dat zo doorgaat... O, ik hoop het zo!! Maar overdag is gaat het soms wel lastiger, dan drinkt ze minder maar wel vaker. Pfff. Maar goed, beter overdag dan 's nachts, denk ik dan maar.
Da-silva; ik ken jou verhaal dus, maar dan voor de eerste paar nachten. En dat breekt je echt op! Sterkte!

Bente
17 May 2010, 17:21
ff niet helemaal bijgelezen, wilde alleen ff melden dat ik 16 mei ben bevallen van een gezonde zoon Cas!
2785gram en 48 cm, wij zijn na een nachtje ziekenhuis vandaag naar huis gekomen.
uitgebreid verslag volgt nog, moet nog ff bijkomen nu..........

Myra6
17 May 2010, 17:26
Bente Gefeliciteerd met jullie zoontje Cas! Geniet van de kraamtijd! :D

Het is hier verder wel rustig :? Zal de rest aan het bevallen zijn?

Andrea80
17 May 2010, 18:23
Bente Gefelicteerd!!!!!

Rust lekker uit.

We wachten op je verhaal!!!

am
17 May 2010, 18:29
alle nieuwe mama's Gefeliciteerd :D :D :D
de laatste loodjes, Succes...

Jullie doen het rustig aan moet ik zeggen, al aardig wat die over de 40 wk heen lopen. konden wij van april niet echt zeggen.

Marieke, hoe is het met Joost zijn luieruitslag?
kan het zijn dat hij last heeft van spruw?
Lisanne had ook heel erge luieruitslag met twee weken meende ik, de kinderarts zag toen dat ze heel licht wat spruw had.
met de daarvoor gekregen medicijnen ging het even over maar toen was de uitslag er weer. toen had ik van de dokter een antibiotica zalfje gekregen.
bij ons werkt bepanthen en zinkzalf trouwens heel goed.

Tara28
17 May 2010, 18:34
Bente gefeliciteerd met je zoontje Cas :D

Beebie_Wish
17 May 2010, 18:35
Hallo dames,

Hier ben ik dan weer eens eventjes (heb even de tijd voor mezelf). Maar met ons gaat het allemaal goed en we genieten zo ontzettend van ons prachtige ventje.

Mijn verhaal:

Vorige week dinsdagochtend moesten we in het zknh zijn voor allereerst een controle + CTG, de CTG was helemaal in orde en mijn controle toen bleek dat ik nog steeds op 1cm ontsluiting zat en dus gingen ze de gel aanbrengen om mijn baarmoedermond rijp klaar te maken. Die dinsdagmiddag/avond/nacht had ik enorme krampen en moest het telkens ook weg puffen (die gel werkte die 1e keer meteen) had die nacht ook nauwelijks geslapen. Toen die woensdagochtend kwamen ze mij weer controleren en ook weer even aan de CTG die CTG was ook dik in orde, en de controle bleek dat ik al 3cm ontsluiting had (die gel had echt goed zijn werk gedaan), daarna kwam de gyn langs met ons het plan te vertellen dat het die dag zou gaan gebeuren en dus kwamen ze langs om mij aan het infuus te leggen dat lukte hen zelf niet na 2x te hebben geprikt, en dus hup naar anesthesie die mij het infuus inbrengde (voor het opwekken van de weeen). Daarna weer terug naar de verloskamer (was zo rond een uurtje of 10.30) en sluitte ze me goed aan aan het infuus en verhoogde het wat voor het opwekken, rond een uurtje of 11.45 trok ik die heftige pijn echt niet meer en begon zelfs een klein beetje te hyperventileren ivm het aardig snel achter mekaar volgden die weeen. Maar toen controleerden ze mij weer en bleek ik al op 5cm ontsluiting te zitten en dus hup naar anesthesie voor de ruggenprik (wat een enorme verademing is dat zeg pfoe), toen weer terug naar de verloskamer en daar lag ik dan heel relaxed ineens en zonder al teveel pijn. Om 15.00 hadden ze me nogmaals gecontroleerd en toen bleek ik al op 7cm ontsluiting te zitten en vervolgens daarna rond een uurtje of 17.20 werd ik weer erop gecontroleerd en bleek ik op 9.5cm ontsluiting te hebben, moest toen nog even afwachten ivm ze wilden aankijken of ons ventje van zelf nog wat verder naar beneden zou dalen zeg maar, en pas om 18.25 hadden ze de ruggenprik uitgezet (voor de persweeen, ivm die 10cm) en ik dus zodra wat voelde mocht beginnen met persen, dit ging werkelijk waar razendsnel en na wel 4x te hebben geperst lag ons wondertje op mijn buik wat zo ontzettend fijn gevoel gaf. Binnen een half uur was daar toen ons wondertje geboren.

BQ1986
17 May 2010, 20:04
Bente van harte gefeliciteerd met jullie zoontje :)

Bw... wat een verhaal, een hele onderneming maar je hebt je kleintje eindelijk :D
Gaat alles goed verder?

Hier gaat het super, durf het bijna niet te zeggen :oops: maar als ik jullie verhalen over BV lees ben ik heel blij met de FV en hoe Lycan het doet. Overdag komt die gemiddeld om de 3/4 uur en dan savonds om 11.00, 03.00, 07.00 en dan 10.30/11.00 uur zodra die klaar is met de fles slaapt die gelijk weer. Moeders slaapt lekker mee en ben dus al 10 dagen lang mijn bed niet uit te branden en ga er dus pas rond 10.30/11.00 uur uit. Pff wat heerlijk is dat zeg!
Overdag slaapt die ook veel, hij is zo'n 3/4 uur wakker over de gehele dag. Wel een prachtig gezicht als die oogjes echt open zijn.. :) Kan zoiezo uren naar hem kijken maar dat hebben jullie ook allemaal :D
Nu ligt die weer heerlijk op mijn borst te slapen, genieten is dit zeg!

riannetje
17 May 2010, 20:35
@ BeautyQueen23: Wat een prachtige namen heeft je zoon! Hoe kom je daar zo op? (misschien heb je het al verteld maar dan heb ik er denk ik over heen gelezen... :oops: )

BQ1986
17 May 2010, 20:38
@ Riannetje, dank je wel! :)

Lycan weten we eigenlijk niet meer hahaha... waarschijnlijk bij een filmaftiteling langs zien komen. Maar volgens mijn schoonmoeder, die werkt bij burgerzaken, komt zijn naam in Nederland niet tot nauwelijks voor.
Yardane, heeft mijn vriend al jaren in zijn hoofd. Er heeft een jongen bij hem in de klas gezeten op de middelbare school met deze naam en hij heeft altijd geroepen dat die zijn zoon zo wilde noemen. Het was eerst de bedoeling deze naam te gebruiken tot dat we op de naam Lycan uit kwamen.

Lycan Yardane vonden we zo mooi klinken dat dat het is geworden :)

Bambi80
17 May 2010, 20:45
alle nieuwe mama's Gefeliciteerd :D :D :D
de laatste loodjes, Succes...

Jullie doen het rustig aan moet ik zeggen, al aardig wat die over de 40 wk heen lopen. konden wij van april niet echt zeggen.

Marieke, hoe is het met Joost zijn luieruitslag?
kan het zijn dat hij last heeft van spruw?
Lisanne had ook heel erge luieruitslag met twee weken meende ik, de kinderarts zag toen dat ze heel licht wat spruw had.
met de daarvoor gekregen medicijnen ging het even over maar toen was de uitslag er weer. toen had ik van de dokter een antibiotica zalfje gekregen.
bij ons werkt bepanthen en zinkzalf trouwens heel goed.

heeh,

nee volgens mij geen spruw, want hij is vrijdag nog bij de huisarts geweest en daarop gecontroleerd. Toen had ie ook al wat uitslag. Het is ietsie minder geworden, maar 1 plek blijft even groot en rood. Lijkt wel of het open is. Volgens mij heeft ie wel last van hooikoorts en komt dat ontstoken oog daardoor. Gisteren was het oog weer smeriger nadat we buiten waren geweest en we zijn meer dan een week met de zelf bezig. Het is wel beterder geworden, maar niet over. Morgen kijk ik hoe het is...anders bel ik even de huisarts. Hij is overigens niet
veel meer aan het huilen en dat zou je wel verwachten als ie echt ergens last van heeft toch?

Hier zonder dollen...het gaat echt niet goed met me. Vannacht echt helemaal niet geslapen. Moet het nu alleen doen 's nachts want steef is weer aan het werk. Maar ben alleen zo lang bezig, ben ik helemaal uit mijn slaap, heb nog geen goed ritme gevonden, baby ook overwakker en vervolgens moet je dan weer ellenlang met hem knuffelen. Ik ben echt geen slechte moeder maar slapeloosheid en creativiteit gaan niet zo goed samen. Ik voel me fysiek alsof ik elk moment kan instorten en dat vind ik gevaarlijk omdat ik nu groot deel van de dag alleen met Joost ben. Wat moet ik daar dan mee?? Daar kan niemand me echt bij helpen of wel??? Ik heb nu toch me verantwoordelijkheid en je kunt niet zomaar de hele dag in bed gaan slapen, want er is een kleine die verzorging nodig heeft. Maak me serieus zorgen.

Bambi80
17 May 2010, 20:46
Wat loopt het ineens vlot door met de bevallingen!!!!
elke dag 1 moeder erbij!!!!!!!!!!
BENTE VAN HARTE GEFELICITEERD! Neem lekker je rust en geniet van je kindje.
Echt veel jongetjes!!!

Shiley
17 May 2010, 20:52
marieke, je bent echt geen slechte moeder hoor. je bent net bevallen, slaapt s nachts slecht en geeft ook nog bv. dat kost heel veel energie.
Ik heb dat ook gehad, in de kraamweek al zelfs. ik ben toen uiteindelijk gestopt met de bv (ook omdat mn mannetje erg driftig was als het bij de 1e x aanhappen niet lukte) dit heeft meer rust gegeven aan mij. mn zoontje kwam s nachts nog maar 1x voor een voeding en mn man ging er even mee uit om te helpen (luiertje verschonen of t flesje maken) ging dan weer lekker liggen en sliep verder.
wil niet zeggen dat je beter kan stoppen met de bv hoor! begrijp me niet verkeerd! je moet vooral doen waar jij je goed en fijn bij voelt. ga lekker met joost mee slapen als hij overdag ook slaapt. vraag anders of je ouders, schoonouders of iemand die je kent en vertrouwd een middagje bij je wil komen en voor joost wil zorgen. zo kun jij lekker op bed gaan liggen en even bij slapen.
heel veel sterkte en succes meid. ik ken het.

bente, gefeliciteerd met jullie zoontje!
voor de meiden die nog moeten, heel veel succes! en geniet van je kraamweek. deze is zo voorbij

am
17 May 2010, 21:14
Ach Marieke, het is ook niet niets allemaal hŤ.
ik herken je gevoel helemaal hoor, maar meid idd wat mippie ook zegt, vraag hulp van iemand die je vertouwd en zodra joost slaapt, ga dan zelf ook liggen. of leg hem ophet voedingskussen bij je op bed ofzo. als hij in de kinderwagen goed slaapt laat hem daar lekker slapen als jou dat rust geeft. Bv vergt idd heel veel van je en die nachten en alle hormonen die daarbij komen nog niet eens meegerekend.
Kolf evt je melk af voor de nachten dan kun je het hem met een flesje geven en daarna eventueel nog wat afkolven om het gang te houden.

Is het oogje erg ontstoken? Lisanne heeft ook nog steeds sinds de geboorte last van een pussig rechter oogje.
veel schoonmaken anders weet ik het ook niet.
ZIt hooikoorts bij jullie in de familie? dan raad ik je wel aan om nog even vol te houden met de bv dat verkleint weer de kans op allergien maar dat wist je vast wel.

Meisje, echt probeer je rust te zoeken!

Sanel
17 May 2010, 23:12
Hey meiden.

Ik blijf af en toe even spieken hier want mei is een mooie maand om te bevallen. ;)
Nog geen baby's op de 17e? Ben benieuwd.

Iedereen van harte die al bevallen is en voor de rest succes!!!!

nenske_1977
18 May 2010, 07:01
goedesmorgenssssssss...

Nou hier ook nog altijd niets..
Straks weer controlle gyn,maar heb t wel gehad nu hoor pffff....
Lopen doet veel pijn sinds gisteren, lijkt wel of ze haar koppie al eruit gestoken heeft! haha
Voor de rest geen gerommel hier.. Hopelijk is t wel verstreken straks.. dan kunnen ze kijken wat ze willen/kunnen doen..maar ben er bang voor..

Gisteren belde me pa.. dus ik neem de foon op en zeg : Nee pap ze is er nog niet.. Haha.. hij lachen en oke is goed.
Meteen belt hij terug.. wanneer ik weer controlle heb... en dat ik niet te veel aan me moest laten frunniken.. de natuur zn gang moet laten gaan en maar moest afwachten.. dat me moeder ook 2 weken langer gelopen heeft bij mij en nog ingeleid is moeten worden ook..

T feit dat hij belt.. die dingen zegt.. doet me wel goed..ook al zie ik me vader heel weinig ( ivm ik geen goed contact met zn nieuwe vrouw )
Mis me mama nu kei en kei erg.. ze zal nooit haar kleindochter leren kennen!! :cry:
En dan te bedenken dat ik tussen nu en 2 weken haar kleindochter in me armen heb, zonder dat zij erbij is pffffff... :cry:

nenske_1977
18 May 2010, 07:02
ps, vandaag is t precies EEN jaar geleden dat mijn spiraaltje eruit ging.. dus zou eigelijk wel een hele mooie dag zijn om te bevallen he hahahha.. :D

Sively
18 May 2010, 07:06
Hey Bente, gefeliciteerd met jullie zoon Cas!
@Marieke: is er ook niet zoiets als kraamhulp bij jullie? Hier komt de kraamzorg ook de eerste week, maar dan kan je kraamhulp aanvragen. Is betalend, maar wordt voor een gedeelte wel terugbetaald. Zij zijn opgeleid om met baby's en kindjes te werken en doen ook huishoudelijke taken. Misschien is dat iets voor jou? Ik heb het gevoel dat je je een stuk beter gaat voelen als je wat bij hebt kunnen slapen, niet?
@Indootje: ik vind het idd ook heel lief dat men zo met ons meeleeft. We hebben gewoon enkele vrienden die nu constant met smoesjes afkomen om toch maar te kunnen bellen of langs te komen. Dat vind ik nu echt niet meer leuk. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat helpt dus niet echt. Eens de 40 weken voorbij duren de dagen precies dubbel zo lang.
@Nenske: kreeg er tranen van in mijn ogen. 't Is op zo'n momenten dat je het gemis echt voelt hť. Knuf

Hier nog steeds niets. Straks weer naar het ziekenhuis voor een ctg.

Sively
18 May 2010, 07:10
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 02-05 van zoon Milan met 40w1d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________Bevallen op 16 mei van zoon Cas

Sively
18 May 2010, 07:12
Iemand nog iets van Lieke gehoord? Heb haar gisteren precies niet gezien.
@Jenny: hoe is't met jou? Nog steken gehad? Hoop dat het dan alleszins doorgezet heeft!

Indootje
18 May 2010, 07:38
Ik ben er ook gewoon nog.... :roll:
@Sively, ik kan me goed indenken hoe irritant het is dat mensen steeds aan je vragen of er al nieuws is. Helemaal nu je over die 40 wkn heen zit. Ik heb dat zelf al vanaf 38 weken, dus laat staan dat jij het hebt!!!
Succes met de CTG straks en wie weet gebeurt het ineens straks ;-) Hoop het voor je!

@Bente, gefeliciteerd met zoon Cas!!!! Inderdaad heel veel jongens deze maand :-D

@BW, jouw verhaal klinkt toch wel alsof het uiteindelijk nog een verassing voor je was dat die gel zo'n effect had!

@BQ, heerlijk toch dat het zo goed gaat met jou en Lycan, geniet ervan, zou ik zeggen ;-)

@Nenske, wie weet ga je vandaag inderdaad bevallen, zou een mooie datum zijn!

@Lieke, hoe is het nu met je? Heeft het gerommel doorgezet en hoe is het met je kies afgelopen?

@Jenny, is het rommelen bij jou ook doorgezet? Hopelijk wel!!!!!!!

Hier net wat roze/roodachtige slijm bij het afvegen na het plassen. Hele zwangerschap niet gehad! Hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar stiekem probeer ik er toch een sprankje hoop uit te halen dat die kleine nu snel zijn aantreden doet. Wat je al niet in je hoofd haalt om de dagen door te komen, hahahah :lol:

Andrea80
18 May 2010, 08:47
Ik ben er ook nog met buik.
Nog geen spannende dingen hoor.

@nenske zou idd een mooie dag zijn. K snap best dat je het moeilijk hebt zonder je moeder. en dan ook nog verminderd contact met je vader :cry: :cry:
On verdrietig van te worden. Dikke knuffel.

@Sively hopen dat de ctg straks goed is.

@indootje: hopelijk zet het door en heb je je ventje nog bij je voor je verjaardag. Zou toch mooi zijn.

groetjes

Bambi80
18 May 2010, 10:11
heeh Mippie en AM, bedankt voor jullie reactie!!
Ik had zoveel energie in de kraamweek en werd al gewaarschuwd dat ik meer rust moest pakken. Maar ik had al zoveel in bed gelegen en op de bank gehangen tijdens mijn zwangerschap en voelde me zo goed vergeleken met eerst. Stond ook nog helemaal stijf van de adrenaline na de bevalling en van het feit dat je ineens mama bent. Zo fantastisch!!! Krijg alleen nu genadig hard op mijn donder en voel nu dat ik echt meer rust moet nemen. Ik ben daardoor zo negatief en weet van voor tot achter zo ongeveer niet dat ik lief (of hoe is die uitspraak ook alweer (ook vergeetachtig en verstrooid tot en met:)). Ik ben nu een manier aan het zoeken om het makkelijker te maken. Ik kolf nu overdag en 's nachts geeft ik de borst aangevuld met een klein beetje gekolfde melk. Dat is sneller dan met huilende baby eerst nog ellenlang te wachten tot het flesje uit de koelkast op temperatuur is en Joost blijft zo lekker slaperig en is dan snel weer in slaap. Na het voeden ligt ie dan even met zijn hoofd en rug op het kussen bij papa tegen het terugstromen van de melk en valt ie lekker in slaap. Dan kolf ik nog even na, want ik wil Joost niet langer dan 10 a 15 min. aan de borst. Hij drinkt namelijk niet echt goed door en als het langer word vallen mijn tepels eraf. Het is wel grappig!!! als je hier zo op het forum allemaal leest hoe alle moeders het aanpakken. Je doet altijd goeie tips op, maar ieder kind heeft zeg maar zijn eigen recept of gebruiksaanwijzing.
Vannacht ging het in ieder geval best goed!!! We kunnen er niets aan veranderen dat ie voorlopig 2x per nacht komt, maar ben al blij dat ie overdag om de 3 uur komt en 's nachts 1x na 6 uur en 1x na 4 uur zoals vannacht. Als ie dat zo blijft doen, ben ik best tevreden.
Ik wil inderdaad ook borstvoeding blijven geven vanwege de antistoffen en allergien. Volgens mij heeft Joost last van hooikoorts, want oogje blijft ietwat pusserig en het lijkt erger als we buiten zijn geweest. Hij doet ook aan serieniezen en je hoort dat ie af en toe wat slijmerig is (kan wel goed ademen gelukkig). Mijn vader had heel erg hooikoorts en mijn partner en ik allebei een beetje. Ook heb ik vroeger asmatische bronchitis gehad waar ik overheen gegroeid ben (Volgens mij door zwangerschap en bevalling weer terug trouwens), maar ook daarvoor vind ik de borstvoeding heel goed. Dus hoe langer ik het vol houd, hoe beter ik dat vind.

Lang verhaaltje weer! HAHA!

Mippie...ik denk dat lieke op de 17de bevallen is, maar jij hebt iets met die datum??

Indootje....bevallingen beginnen vaak wel zoals jij beschrijft. Dat is ook altijd 1 van de eerste vragen van de gyn. om te kijken of het echt rommelt!!! Hoop het voor je, want is nu een mooie tijd om te bevallen. Nog zo voor je uitgerekende datum!!

Nenske... klinkt ook niet hoopvol over dat overtijd lopen!!! Maar wel goed dat je vader het zegt, want kun je je er psychisch een klein beetje op instellen. Hoop natuurlijk dat het plotsklaps toch losbreekt voor je hoor!

Over lieke...ik zie in ieder geval niets op haar hyves. Maar hoop voor haar dat ze bevallen is nu. Lijkt er wel op.

Sively...ik heb dus al wel kraamhulp gehad 7 dagen ongeveer. Maar zoals hierboven al beschreven, had ik beter mijn rust moeten pakken toen zij er nog was en toen mijn partner er nog was. Nu ben ik alleen thuis.
Is die CTG bij jullie ook standaard net als in duitsland bij sientje of is dat omdat je nu overtijd loopt?

Fijn dat ik hier lekker van me af kan schrijven.

am
18 May 2010, 10:50
Fijn dat het vannacht beter ging Marieke.
Ik ken het wel hoor, ik vertikte het ook om tijdens de kraamweek rust te pakken, ik vond alles veel te leuk en interessant, daar ben ik dan ook flink voor beboet
Nu heb ik nog steeds van die dagen zoals jij het beschrijft, dat je het even helemaal niet meer weet. wat moet je met je tijd, en met je kindje het is allemaal zo nieuw.
van het weekend is alles eruit gekomen met als gevolg dat ik zo ziek was van vermoeidheid dat ik lisanne niet eens meer kon vasthouden en geen melk meer had.
nu, met veel rust gaat het aardig. maar het blijft, vind ik, een full time job hoor dat moeder zijn.

Nou ik breek weer uit, en blijf jullie in de gaten houden ;)

Unknown
18 May 2010, 12:02
Bente gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Cas!

Hier nog niks, alleen wat steken. Voor de rest rustig.

Morgen controle vk, kijken wat ze dan zegt....

Volgens mij als ik het niet fout heb....heeft Jenny ook nog niet gereageerd?!?!

nenske_1977
18 May 2010, 13:15
pfff ben ik weer..
net terug van gyn...
was nog niet vertreken/soepel genoeg...
nu moet ik donderdag weer terug.. en gaan ze kijken of het voelen wat gedaan heeft..
en anders volgende week inleiden/opwekken alles...

lonnekeleoni
18 May 2010, 14:43
Hier gister ook weer een drama dag gehad. Kai was heel erg druk en boos tijdens de voedingen, normaal zit hem dan een boertje dwars, maar dit keer niet. Hij was echt aan het slaan met zijn handjes, krabben en haren trekken en was de hele voedingen door erg driftig en nam weinig tijd om te drinken. Ik wist op een gegeven moment echt niet meer wat ik moest. Gelukkig (dacht ik) kwam 's middags de man van het consultatie bureau en ik hoopte dat hij me kon helpen, toen hij er was kreeg Kai weer een driftbui, die man gaf alleen maar aan dat ik misschien iets vroeger moest aanleggen (voordat hij driftig wordt hem wakker maken) maar hij kwam al om de 2 uur.

's Avonds heeft hij bijna van 20-24 uur aan een stuk door gedronken en vanmorgen van 8-11 uur ook weer. Ook ik begin erg moe te worden en overweeg ook om te gaan kolven...

De kleine heeft in ieder geval nu weer honger (heeft net gelukkig wel 3.5 uur geslapen) dus ik ga weer even eten geven!

Bambi80
18 May 2010, 15:23
ja nog vaker aanleggen kan bijna niet!! Misschien even bellen met consultatiebureau of je een lactatiekundige kunt spreken of donderdag naar het inloopspreekuur. Misschien ook eens proberen hoe het met gekolfde melk uit een flesje gaat...of ie dan ook zo driftig is. Ik had deze dag met zo lang 's avonds aan de borst trouwens vorige week donderdag / 5 dagen geleden. Kan ook heel goed gewoon een regeldag zijn, dat je borstvoeding nu afgestemd wordt op meer behoefte. Hoop dat ie dan toch meer gaat drinken per keer en minder vaak gaat komen.

Bambi80
18 May 2010, 15:24
Bente gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Cas!

Hier nog niks, alleen wat steken. Voor de rest rustig.

Morgen controle vk, kijken wat ze dan zegt....

Volgens mij als ik het niet fout heb....heeft Jenny ook nog niet gereageerd?!?!

nou ze is er nog steeds niet geweest he?? Jenny en lieke allebei bevallen op de 17de??

Bambi80
18 May 2010, 15:25
Er staat een felicitatiekrabbel op de hyves van Lieke! Lieke is bevallen van een dochter. Ik noem haar naam hier niet, want ik weet niet of Lieke dat wel wil.

BQ1986
18 May 2010, 15:44
Lieke van harte gefeliciteerd!! :)

Lonnekeleoni en Marieke, wat vervelend dat de BV niet zo verloopt zoals jullie hadden gehoopt. Hoop dat jullie er voor jezelf wel uit kunnen komen.. niet alleen de kleine is belangrijk maar jullie net zo goed, vergeet dat niet!!

BQ1986
18 May 2010, 15:51
Misschien handig dat iedereen een mailadres in een prive bericht geeft... aangezien ik denk dat als straks iedereen bevallen is, iedereen wat minder hier op het forum zal zitten?!
Ik wil best degene zijn die er tzt een mailtje uitgooit naar iedereen.. dus ik zou zeggen... degene die interesse hebben... stuur je mail even door

tineke24
18 May 2010, 17:38
@Bente en Lieke GEFELICITEERD met jullie zoontje en dochter!!

Myra6
18 May 2010, 17:51
Lieke Gefeliciteerd met je dochter!!

Sively
18 May 2010, 18:47
Gefeliciteerd met je dochter Lieke!

@Marieke: een ctg is hier ook niet standaard hoor. Ik krijg dat nu omdat ik overtijd ben. Ik ben blij voor je dat het afkolven helpt.

De ctg was trouwens goed. Kleine bewoog nog goed, hartslag okť. En ik had twee kleine heuveltjes op een dik half uur. :D Lichte weeŽn dus, maar niet sterk genoeg om het op gang te brengen. Maarja, dat is al meer dan zondag, toen was er echt niets te zien.

leonec
18 May 2010, 18:57
Draakje GEFELICITEERD!!!

Bente en Lieke GEFELICITEERD met jullie zoontje en dochter...hoop dat jullie je goed voelen ;)

Hier een tevreden Ires :D ze drinkt super goed aan de borst en is daarna 3 uur stil...en ligt dan heerlijk te kijken of te slapen...

ze huilt eigenlijk bijna nooit...(alleen als het voeden te lang op zich zou laten wachten...) In het begin hebben we haar bij moeten voeden omdat de melkproductie niet op gang kwam...maar het stroomt nu goed door :D
Ze pakt ook meteen de tepel en zuigt dan krachtig door en valt uiteindelijk in slaap .

Ik ben helemaal verliefd op haar :lol:

tineke24
18 May 2010, 18:58
@Marieke, hoeveel cc geef jij Joost per keer?
Ik heb het idee dat Timo beter drinkt uit een flesje dan uit de borst, iedere keer uit de borst valt hij in 10 min in slaap en een half uur later word hij wakker en wil hij weer eten.
Ik heb nu 2x afgekolft en dat gegeven, maar had maar 70cc en dat leek mij te weinig. daarom heb ik Timo 30cc flesvoeding erbij gegeven. Hij ging meteen voldaan slapen en sliep dik 2 uur achter mekaar.

net heb ik hem weer borstvoeding gegeven en toen viel hij weer binnen 10 minuten in slaap, ik ben toen gaan kolven en kreeg nog 50cc eruit.. na een half uur werd meneer weer wakker en toen heb ik hem die 50cc gegeven, en toen was het goed..

Lieke4
18 May 2010, 19:57
Hoi Meiden,

Nog geen tijd en puf gehad om terug te lezen maar heb wel begrepen dat jullie weten dat wij maandag om 03.05 uur de trotse ouders zijn geworden van onze dochter Roos.
(Ja die zondag nog naar tandarts geweest, lichte verdoving en stuk kies getrokken. Gelukkig toen want daarna had het onmogelijk geworden..pff)
Het was een zware bevalling (z.g. "sterrekijkertje" ) en ben thuis bevallen (zou in zkh bevallen maar ik had al 8 cm ontsluiting en zag het toen zelf niet meer zitten vanwege de pijn om m'n bed te verlaten).
Ben ingeknipt (totaal 9 hectingen) en kan momenteel moeilijk zitten zodat ik w.s even niet op het forum ben.
Het hele bevallingsverhaal zal ik t.z.t nog schrijven hier.

Iedereen die nog moet bevallen wil ik heel veel succes wensen, alle andere lekker genieten van de kleine ukkies :lol:

Lunanoa
19 May 2010, 06:33
Alle nieuwe mama's gefeliciteerd met de kleine! Super!

Ook bedankt voor de felicitiaties. Sorry dat ik jullie heb ingehaald :lol: Was niet helemaal de bedoeling hoor :?

Owen doet het goed. Maar het is natuurlijk niet leuk om je kindje op de couveuse afdeling te hebben liggen & zelf op een andere kamer. Gelukkig kunnen we vaak zat van ons mannetje genieten!

Dames die nog moeten, succes met de laatste loodjes!

Sively
19 May 2010, 06:51
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje_____________Bevallen op 17 mei van dochter Roos met 40w5d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________Bevallen op 16 mei van zoon Cas met 39w5d

Unknown
19 May 2010, 08:17
Lieke gefeliciteerd met jullie dochter Roos! :D

Al iemand iets van Jenny gehoord? Ik denk dat zij ook al bevallen is :D

Bij mij is alles nog rustig. Gisteren wel pijnlijke steken in mijn onderbuik gehad, maar verder niks. Moet wel veeeeel vaker naar het toilet...elk half uur tot uur wel.
Zou dat een teken kunnen zijn? ;)

lonnekeleoni
19 May 2010, 08:35
Lieke: van harte gefeliciteerd!

Beebie_Wish
19 May 2010, 08:35
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 41w4d
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje_____________Bevallen op 17 mei van dochter Roos met 40w5d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________Bevallen op 16 mei van zoon Cas met 39w5d

Andrea80
19 May 2010, 08:54
Lieke Gefelicteerd!!

Hier nog geen beweging hoor. Kleine zit nog steeds op z'n plek!!

Lekker rustig aan doen en afwachten maar.

groetjes

Sively
19 May 2010, 09:35
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 41w4d

Indootje
19 May 2010, 10:46
@Lieke, gefeliciteerd met de kleine Roos!!! En leuk dat je het even kwam melden, kan me voorstellen dat je voorlopig niet op het forum komt. Doe rustig aan!

Hier nog redelijk rustig. Gisteravond/vannacht wel weer voorweeen, maar niets dat doorzette.
Controle vanmorgen bij de VK was gelukkig gewoon goed. Ze had wel het idee dat de afspraak voor volgende week woensdag waarschijnlijk niet door hoefde te gaan. Nou, dat hoop ik dan maar ;-)!!!

nenske_1977
19 May 2010, 11:20
hier ook nog steeds met mupke erin...
schiet niet op,maar oke...................................... :roll:

Nootje38
19 May 2010, 11:23

Zoo dat zijn er al veel die bevallen zijn.. mams, en pap,s en eventuweel al kinderen.. van harte met jullie nieuwe wondertjes...
Voor de mama,s die nog moeten.. toi toi...

Nootje38
19 May 2010, 11:25
hier ook nog steeds met mupke erin...
schiet niet op,maar oke...................................... :roll:

De laatste loodjes meis he.. die kunnen idd zo verdomd zwaar zijn.. neem nu lekker tijd voor je zelf meisi.. ik weet niet of je al meer kids hebt meis.. maar het gevoel is zoow mooi... met geen pen te beschrijven...

Nootje38
19 May 2010, 11:26
Lieke Gefelicteerd!!

Hier nog geen beweging hoor. Kleine zit nog steeds op z'n plek!!

Lekker rustig aan doen en afwachten maar.

groetjes

Jij ook toi toi meisi...

Nootje38
19 May 2010, 11:27
@Lieke, gefeliciteerd met de kleine Roos!!! En leuk dat je het even kwam melden, kan me voorstellen dat je voorlopig niet op het forum komt. Doe rustig aan!

Hier nog redelijk rustig. Gisteravond/vannacht wel weer voorweeen, maar niets dat doorzette.
Controle vanmorgen bij de VK was gelukkig gewoon goed. Ze had wel het idee dat de afspraak voor volgende week woensdag waarschijnlijk niet door hoefde te gaan. Nou, dat hoop ik dan maar ;-)!!!

En ook jij toi toi meis,,,

Indootje
19 May 2010, 11:33
Dank je wel, Nootje38!

Tara28
19 May 2010, 14:20
Lieke, van harte gefeliciteerd met dochter Roos :D

Indootje
19 May 2010, 14:44
@Jenny, ben je al bevallen? Ik hoop het voor je meid!

@Sylvestertje, van jou ook al eventjes niets gehoord, wie weet :-D!

da-silva
19 May 2010, 15:21
Hey allemaal,

Ik ben er weer even, eindelijk heb ik weer even tijd om m'n mail te lezen en op het forum bij te lezen. Als eerste: Bente en Lieke: GEFELICITEEEEERD!

Stiekem vind ik het fijn om te lezen (sorry :oops: ) dat ik niet de enige ben met BV problemen. Wat een uitputtingssslag is dat zeg!! Gisteren zijn we gestart met een tepelhoedje en Loek pakt m'n tepel nu iets beter aan. Hij heeft nog steeds voedingen dat we samen wel 20 min. aan het stoeien zijn voordat hij hem eindelijk goed vast heeft en begint met drinken, maar over het algemeen is er al wel vooruitgang. Meestal kan ik na een minuut of 10/ 15 het hoedje eraf halen en pakt hij mijn tepel wel spontaan. Het blijft gedoe en een strijd met aanleggen, maar dat is niet het enige probleem. Net als ik bij meerdere van jullie gelezen heb: hij is 's avonds onverzadigbaar, ongelooflijk hoevaak hij wil dat ik hem aanleg. Hij blijft smakken, kermen, huilen en wil weer aan de borst. Eergisteren van 20.00 uur tot 00.30 bezig geweest en gisteren begon hij al om 17.00 en bleeg hij vragen tot 22.30 uur... PFFFF! Ik werd er gek van!
Vanmorgen had ik dan ook voor de tweede keer een moment van: ik kap ermee en ga flessen.
Ik heb overlegt met de kraamhulp en met de verloskundige en we hebben nu het plan om hem niet langer dan 3 kwartier de borst te geven. Als hij daarna nog honger heeft: bijvoeden met kolfvoeding (eventueel poedervoeding)
Ik ben benieuwd of hier verandering in gaat komen. Ik heb vanmiddag allebei de borsten gekolft om te kijken hoeveel eruit kwam. Dit om te kijken of ik wel genoeg melk aanmaak. Blijkt dat ik (in totaal 140 cc) genoeg melk aanmaak, dus dat kan het probleem niet zijn. Loek heeft vanmiddag dan ook voor het eerst 80 cc uit de fles gedronken. Dat scheelt een hoop tijd en energie! Het kolven duurde een kwartier en binnen 5 min. was de fles leeg. Ik ga het plan van de verloskundige wel opvolgen, maar ik heb nu wel in mijn achterhoofd dat ik altijd nog kan gaan kolven en deze met de fles kan gaan geven.
Ik had nooit gedacht dat BV geven zoveel gedoe en stress kon opleveren. Ik vind het nog steeds belangrijk dat ik voor mijn gevoel alles geprobeert heb om het te laten slagen, maar mijn energie begint langzamerhand wel op te raken. Hopelijk gaat Loek het ineens snappen en pakt hij zijn ritme beter op en gaat hij beter toehappen.

EsRe
19 May 2010, 17:56
Hallo Dames,

Ik lees gezellig met jullie wel en wee mee, omdat ik het leuk vind en erg benieuwd ben naar jullie bevallingsverhalen. Alle dames die al bevallen zijn; GEFELICITEERD, en voor de dames die nog mogen.... veel succes!!

Maar nu heb ik een vraagje. Ik lees dat veel van jullie bv geven en daarvoor ook kolven, hebben jullie van te voren een kolf apparaat gekocht? en hoe weet je dan wat de beste is? Ik wil zelf ook graag bv gaan geven, dus vandaar dat ik het me even afvroeg...

Groetjes EsRe

tineke24
19 May 2010, 18:08
Hallo Dames,

Ik lees gezellig met jullie wel en wee mee, omdat ik het leuk vind en erg benieuwd ben naar jullie bevallingsverhalen. Alle dames die al bevallen zijn; GEFELICITEERD, en voor de dames die nog mogen.... veel succes!!

Maar nu heb ik een vraagje. Ik lees dat veel van jullie bv geven en daarvoor ook kolven, hebben jullie van te voren een kolf apparaat gekocht? en hoe weet je dan wat de beste is? Ik wil zelf ook graag bv gaan geven, dus vandaar dat ik het me even afvroeg...

Groetjes EsRe

Zelf heb ik het kolfapparaat nadat de borstvoeding goed op gang was bij mijn eerste zoontje.
Ik heb een electrische medela kolf, daar passen ook de smalle difrax flessen op

Lunanoa
19 May 2010, 19:58
Lieke gefeliciteerd met jullie dochter Roos! :D

Al iemand iets van Jenny gehoord? Ik denk dat zij ook al bevallen is :D

Bij mij is alles nog rustig. Gisteren wel pijnlijke steken in mijn onderbuik gehad, maar verder niks. Moet wel veeeeel vaker naar het toilet...elk half uur tot uur wel.
Zou dat een teken kunnen zijn? ;)

Zo is het hier wel begonnen :D :roll:

lonnekeleoni
19 May 2010, 21:10
Hallo Dames,

Groetjes EsRe

Zelf heb ik het kolfapparaat nadat de borstvoeding goed op gang was bij mijn eerste zoontje.
Ik heb een electrische medela kolf, daar passen ook de smalle difrax flessen op
Hier wist ik toevallig dat de buurvrouw een kolf had die ze niet had gebruikt en die ik kon lenen wanneer ik wilde. Bleek hem dus ook nodig te hebben en heb hem toen gehaald, maar dit was een handkolf en dit is niet aan te raden om de borstvoeding op gang te brengen, ik heb toen een kolf gehuurd bij de zorgwinkel. Dit is heel snel geregeld als je het nodig hebt. Vaak heb je de kolf alleen nodig om de bv goed op gang te brengen en daarna niet meer, dus vaak gebruik je de kolf niet langer dan een week. Enkele van dit forum gebruiken de kolf ook nog om de ene voeding gekolfde melk te geven en de andere gewoon borstvoeding, maar dit is meer om tijd te besparen omdat borstvoeding geven erg tijdrovend kan zijn...

Sively
20 May 2010, 06:58
even in de rapte zonder de rest te lezen. ik ben om 4u05 bevallen van een flinke zoon. Ruben, 4,110kg en 55 cm

Indootje
20 May 2010, 07:24
Sively, GEFELICITEERD met zoon Ruben!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Indootje
20 May 2010, 07:27
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20 mei van zoon Ruben met 41w

Indootje
20 May 2010, 07:45
Hier weer onwijs onrustige avond en nacht gehad. Maar weer niet doorgezet, pfffffff :cry: :roll: :?
Sjongejongejonge....

nenske_1977
20 May 2010, 07:47
@ Sively : van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon RUBEN :D

Hier om half 12 weer echo en om 12 uur onderzoek gyn..
Hopelijk is het nu wel week genoeg,maar ben er bang voor..
Och ja.. zo lopen we nog wel een weekje rond he..
Soms heb je geen andere keus..
Tis alleen frustrerend omdat ze eerst zeiden met 37weken helpen we je!!
EN tis nu bijna 40weken en t ziet er niet naar uit dat t voor 41 weken komt.. pffff...
Terwijl ik t echt helemaaaaaaaaal gehad heb!

nenske_1977
20 May 2010, 07:49
Kom je ff een dikke knuf geven.. ik weet wat je doormaakt op moment..
Ons moment komt er ook aan..Helaas laat t alleen langer op zich wachten......

Hier weer onwijs onrustige avond en nacht gehad. Maar weer niet doorgezet, pfffffff :cry: :roll: :?
Sjongejongejonge....

Indootje
20 May 2010, 07:51
Lief van je Nenske!
Ja, we gaan gelijkop he :-)

Maar gisteren bij de VK zei ze nog niets over strippen of wat dan ook helaas :roll:
Gaan ze bij ons pas doen als je echt over die 40 wkn heen zit. Dus ja, we kunnen niets anders doen dan afwachten he ;-)

Tara28
20 May 2010, 08:39
Sively, van harte met je zoon Ruben :D

Even een vraagje voor de meiden die BV geven....
Wanneer hebben jullie een voedingsbh gekocht? Toen je nog zwanger was, of pas daarna. En hebben jullie een slappe of voorgevormde? Voorgevormd vind ik mooier, weet dat ze bestaan, maar hier in de stad natuurlijk weer niet te krijgen bij de enige lingeriezaak die dit soort bh's verkoopt.
En slapen jullie ook met die bh? Dan is een slappe misschien weer handiger?
Loop er opeens over na te denken, want kan me niet voorstellen dat je zo'n ding nog even snel gaat kopen als je net bevallen bent.....

Myra6
20 May 2010, 08:50
Sively Gefeliciteerd met je zoon! :D

Shiley
20 May 2010, 08:51
tara, ik had mijn voedings bh een paar weken voor de bevalling gekocht. anders moet je iemand anders sturen als je je nog niet lekker voelt en ik vond het fijner om toch even te passen welke maat ik nodig had.
ik heb bij de prenatal een voedings bh gekocht die niet voorgevormd was. ging hier s nachts ook mee slapen want dat is het prettigste als je stuwing hebt. hoe strakker hoe fijner!
daar hebben ze ook meerdere soorten en ik dacht ook die voorgevormde waar je het over hebt. die ik heb (van prenatal zelf) die zijn ook niet zo duur.
ik heb er 2 gekocht want je kunt nogal lekken en dan zit er 1 standaard in de was.
ook zoogcompressen zou ik al in huis halen want je weet niet hoe snel je voeding op gang komt.

Andrea80
20 May 2010, 08:51
Sively GEFELICITEERD!!!!!!!

Ik ben er ook nog met baby in de buik.

Redelijk rustige nacht gehad dus das wel mooi. Ben nog wel erg duf.
Vanmiddag misschien maar ff in de tuin proberen te rusten het is zulk lekker weer!!

@Tara, Ik heb pas geleden in week 37 een voedingsbeha gekocht. Ik heb er voor gekozen om er een te nemen zonder beugels enz. Op advies van mijn moeder (die is lactatiekundige).
Zij had het er over dat beha's met beugels in het begin door extra druk op bepaalde plekken een grotere kans geven op borstontstekingen. Later als alles goed opgang is en de ergste stuwing voorbij is kun je wel iets met beugels nemen geloof ik.

Mijn advies is wel ga naar een winkel en pas een voedingsbeha eerst. Ga niet zomaar bestellen van internet.
Het is namelijk nog best een gedoe en het moet goed en lekker zitten.
Anders blijf je bezig met dingen terug sturen en nieuwe bestellen.

lonnekeleoni
20 May 2010, 08:54
Sively: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Ruben!

Liefs Leoni

Tara28
20 May 2010, 09:00
Dank je wel voor jullie antwoorden :D Heb net even de dichtsbijzijnde prenatal gebeld en die hebben ook voorgevormde. Zit alleen niet hier in de stad, dus ga binnenkort nog maar even een uitstapje daarheen maken dus. Denk dat ik voor de nacht 1 slappe koop en voor overdag 1 voorgevormde en als het dan bevalt kan ik via internet een van de 2 bijbestellen.....Nu maar hopen dat wat er nu past, straks ook nog past.....Heb niet echt een grote cup en ben totaal niet gegroeid tijdens het zwanger zijn :( Vandaar ook dat ik geen slap wil, met voorgevormd lijkt het tenminste nog ergens op :oops: Kan me niet voorstellen dat ze door de BV opeens wel gaan ontploffen, dus koop denk, maar gewoon een B....(als die niet te groot zijn...., maar ja, ze bestaan niet kleiner)
Zoogcompressen heb ik al....Van de Etos. Daar kwam mijn man opeens mee thuis toen ik iets van 25 weken zwanger was :D (was met zn moeder op pas geweest)

Unknown
20 May 2010, 10:25
@Sively: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Ruben!

Gisteren controle gehad bij vk. Alles was in orde. Bij 40 weken en 3 dagen gaan ze proberen te strepen. Mocht dat niet werken, wordt ik bij 41 weken en 3 dagen verwezen naar de gyneacoloog.
Denk dat ik echt ergens rond de 41 weken zal bevallen...misschien later zelfs :(
Merk nu niks aan mijn lichaam dat het snel zal gaan beginnen..af en toe wat weer harde buiken en dan is het weer weg. Af en toe een zeurende onderrug, dan weer niks en dan weer heeeeel vaak naar het toilet.

Mijn man vindt aanstaande dinsdag een goede dag om te bevallen. Komt hem qua werk goed uit :mrgreen: hoop dat hij gelijk heeft. Ik vind 25 mei wel een leuke datum.. :D
en mijn schoonma denkt dat ik voor zondag nog beval...(dat heeft ze gedroomd)

Er van uitgaande dat Jenny al bevallen is.....zijn we nu nog maar met z'n vijfen? Weet niet meer of Sylvesterje kort geleden nog hier heeft gereageerd...
Iemand iets gehoord van Jenny of Sylvestertje...??

Unknown
20 May 2010, 10:27
In de tweede regel bedoelde ik 'strippen' ipv 'strepen' :oops:

Susanna
20 May 2010, 12:06
Unknown, 25 mei is zeker een leuke datum (mijn neefje wordt dan 1 :mrgreen: ) Maar een lichaam is een gek ding hoor. Ik heb nooit last gehad van oefenweeŽn, indalingsweeŽn, harde buiken of noem maar op. Ongeveer 24 uur voordat mijn dochter werd geboren kreeg ik om de zoveel tijd kramp en ik kwam er zo'n beetje 10 uur van tevoren pas achter dat dŠt nou dus weeŽn zijn. En pas zo'n 8 uur van tevoren werd het vervelend en moest ik ze wegzuchten. Dus ook al voel je nu niets, het kan toch ineens zo gebeurd zijn.
Nou ik het schrijf, een vriendin van mij kreeg 's nachts ineens persdrang en hup, daar kwam haar dochter, die heeft de weeŽn dus in z'n geheel gemist (maar da's denk een uitzondering).
Maar ik snap dat je er naar uit zit te kijken. Bereid je iig voor op 42 weken ;) , dan kan het alleen maar meevallen. Sterkte met de laatste loodjes!

Jootje82
20 May 2010, 12:17
* breekt even in *

GEFELICITEERD voor alle nieuwe mama's!! Geniet er lekker van.. :D

* breekt weer uit *

leonec
20 May 2010, 12:37
Sively GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier gaat alles zijn gangetje...Ik had trouwens eerst ook niet genoeg melk..maar heb het ook op gang gekregen door te kolven en het kwam rond de 4 de dag op gang ;)

Pixxie
20 May 2010, 12:58
Sively, gefeliciteerd met zoon Ruben!! :D

Tara, ik heb ook een paar weken van te voren 2 voedingsbeha's gekocht, bij de Hema. Leuk prijsje en leuke printjes. Dit waren van die slappe, en tijdens de stuwing waren ze te klein :shock: Had ze 's nachts ook aan. Nog een tipje: haal wat extra zoogcompressen in huis, want ik deed amper 2 dagen met zo'n doos :shock:

nenske_1977
20 May 2010, 13:39
Nou hier ben ik weer.. terug van controlle gyn..

Tis nu voor 3/4 verstreken.. Ontsluiting wel nog gewoon 1 cm..
Maar ze heeft er een heel goed gevoel bij, dat t wel spontaan zal beginnen komende dagen..
Woensdag moet ik weer terug op controlle en als er nog niets gebeurd is..

DAN WORD IK VOLGENDE WEEK VRIJDAG GEHOLPEN/INGELEID !!

In t minste geval worden de vliezen gebroken, hopende dat t voldoende is om de weeen op te wekken, en anders kunstmatig opgewekt!!

Afspraak is al gemaak.. staat al in de planning..
Moet dan alleen smorgens om 06:00 bellen voor de plek, en als t goed is.. dan kan ik er heen gaan.. als er 3 spoedjes zijn binnen gekomen/er liggen.. dan word t zaterdag morgen!!

Dus maximaal volgend weekend heb ik me meissie in me armennnnnnnnnnnnnn :D

Miesje78
20 May 2010, 14:44
@Sively; gefeliciteerd met Ruben!

@Nenske; succes! Nog maar heel even geduld.

@mama's; ik begrijp jullie wel. Pff, hier ook even een zware dag.. Om het uur komen en dan 5 minuten drinken... Ik heb geen tijd tussendoor even te rusten en dat put uit! Hopelijk laat ze ons vannacht wel een beetje slapen..
Gelukkig is papa morgen ook thuis!

lonnekeleoni
20 May 2010, 16:32
Dinsdag trouwens naar het consultatiebureau geweest om Kai te wegen en hij woog ruim 4100 gram!!!! Hij was dus al 0.5 kilo aangekomen!!! Hij begint ook al lekkere bolle wangen te krijgen.
Hij begint trouwens last te krijgen van darmkrampjes, is echt heel zielig, hij is dan echt ontroostbaar! Heb er nu een middeltje voor gekocht, hoop dat dat helpt!

Verder nog een tip voor alle moeders, er zijn 2 supermarkten (mag geloof ik geen reclame maken, dus jullie moeten zelf maar even googelen) waar je een babydoos op kunt halen, deze hebben wij vandaag gehaald en ze zijn echt de moeite waard! Je moet dan een geboortekaartje inleveren en dan krijg je het mee. Er zit bijna geen reclame in en veel leuke dingen.

BQ1986
20 May 2010, 19:51
Sively gefeliciteerd met jullie zoontje!! Wat een flinkerd zeg! :D
Geniet er lekker van!!

draakje78
20 May 2010, 20:10
Silvy gefeliciteerd met jullie Ruben, veel geluk met elkaar!

Hoop dat ik verder geen nieuwe mama's heb gemist :oops:

Hier een update van mijn kant:
Onze kleine doet het voorbeeldig goed, ook in de nachten! Ze is al weer behoorlijk gegroeit en gaat morgen naar verwachting over d'r geboortegewicht heen.
Met mij gaat het redelijk. Ik ben super blij en trots dat ik borstvoeding mag en kan geven, mn medicatie is aangepast
ik spuug ook niet meer heerlijk! Het enige waar ik echt last van heb is het bloedverlies van de bevalling en de inspanningen/energie wat het nu kost.
Bij opstaan heb ik last van flauwtes en ik mag dan ook niks meer alleen doen, wordt snel weer terug naar bed gelegd en moet blijven kletsen om "bij" te blijven.

Verder is het heerlijk genieten!

Sylverstertje
20 May 2010, 20:53
Hoi,
Ik heb nog even niets gelezen. Probeerde vanuit het ziekenhuis een bericht hier te posten, maar dat lukte volgens mij niet.
11 mei even op controle... en ik werd gelijk ingeleid en ben 11 mei nog bevallen...
Sindsdien een gekkehuis... Wel rustig qua visite enzo, maar dankzij een katheter en bloedarmoede kon ik gewoon vrij weinig. Slaap ook nog heel erg slecht, maar er komt verbetering in.
Het bevallingsverhaal ga ik nog typen, maar ik ga nu eerst even kijken wie er allemaal bevallen is, want ik heb de afgelopen 10 dagen in een roes geleefd (roze wolk heet dat geloof ik? haha)

Sylverstertje
20 May 2010, 20:58
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20 mei van zoon Ruben met 41w
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 11 mei van een dochter Chevenne