PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26]

Fiemo
1 June 2010, 23:00
Indootje, ik hoop echt dat het zo snel mogelijk voor je gaat gebeuren. Ik ben uiteindelijk met 42w en 3 dagen bevallen. Pip had echt totaaaaaaaaaaaal geen zin om te komen en mijn baarmoedermond was totaal nog niet rijp.
Toen ik voor controle moest komen met 42w2d heb ik gelijk aangegeven dat ik niet meer naar huis ging want het weekend stond voor de deur (was donderdag) en ik had geen zin om de 43 weken te halen. Eigenlijk wilden ze nog niets doen omdat het allemaal nog prima was met Pip en er ruimvoldoende vruchtwater was etc maar ik had geen zin meer in wachten.
Gelukkig geen probleem en ik heb toen eerst een dag een vetertje gehad om het allemaal week te maken en de nacht/ochtend er op had ik 2 cm ontsluiting en kreeg ik weeen opwekkers die vanaf 14.00 lekker flink aangezet werden want ik kreeg maar niet meer ontsluiting, uiteindelijk is ze om 17.14 geboren..
Het duurde even maar het was het super waard!!!!

Ik blijf voor je duimen!!

Sively
2 June 2010, 09:45
@ Da Silva: Ruben heeft sinds een paar dagen ook last van pukkeltjes. Heel veel kindjes hebben dit, vooral kindjes die borstvoeding krijgen. Is de uitwerking van de zwangerschapshormonen. Ze gaan vanzelf weer weg. Er vanalles op smeren kan het verergeren, dus wij hebben de raad gekregen om er gewoon vanaf te blijven.

@Indootje: hoop dat je snel gaat bevallen!

Hier lukt de borstvoeding best goed. Heb momenteel alleen heel veel last van stuwing. Ben aan het overproduceren geweest om een reserve aan te leggen in de diepvriezer voor het geval ik eens ziek moest zijn en nu zit er dus meer in mijn boobies dan Ruben aan kan. Hij blijft drinken en dan komt er achteraf een hele hoop weer uit. Ga vandaag dus afkolven, zodat we een beetje kunnen zien hoeveel hij binnenkrijgt, want dat teruggeven is niet leuk. Hoewel hij er niet echt veel last van lijkt te hebben. Hij lijkt het erger te vinden dat hij dan andere kleertjes aan moet.

Zal eens gaan strijken. Hebben jullie dat ook dat het huishouden blijft liggen? Tussen twee voedingen door heb ik soms echt geen fut meer om nog iets te doen.

Groetjes

bloempje28
2 June 2010, 10:07
Thanks Mippie! Als ik nu 10 cc meer in het flesje zou doen moet er dan ook meer poeder bij? Ik geef nu 90cc met 3 schepjes. Of moet het aantal schepjes hetzelfde blijven, en is de fles door de 10 cc water meer wat wateriger?? Heb trouwens een dochtertje, je sprak over hem ;) Kon je niet weten hihi!
Spuugt jou ventje na de voeding ook wat uit? Het lijkt altijd zoveel, het is geen hele fles hoor!
Maar toch...vind het vervelend.

Beebie_Wish
2 June 2010, 10:35
@Bloempje, onze kindjes zijn dan op dezelfde dag geboren ... Ons ventje is ook van 12 mei ;) . Ik geef zelf bv en vind het heerlijk en per vandaag lijkt het wel alsof ik helemaal een melk koe geworden ben ik kan wel blijven kolfen want hoe dan ook als ik hem aan leg dan krijgt hij zoveel tegelijk naar binnen wat ie niet aan kan, ik kolf het nu telkens goed af vooral overdag kolf ik en s´nachts vind ik het heerlijk om ons ventje lekker bij me te nemen en is het ff aanleggen en voila ik kan weer rustig door slapen hij drinkt dan wel gewoon lekker door en stopt ook netjes van zelf en daar word ik dan wel weer wakker van om hem dan vervolgens slapend in zijn wiegje terug te leggen en dan weer zelf ook verder slapen, wel verschoon ik hem eerst voor de borstvoeding s´nachts omdat hij gewoon altijd als een blok in slaap valt na zijn voeding. Ben hier helemaal er blij mee dat de bv zo goed aan het lopen is geslagen alleen sinds gistermiddag waren we ff bij de HA en ja hoor ons ventje heeft spruw en dit zijn we netjes aan het behandelen en het lijkt al iets minder te worden (want hij krijste het gewoon uit van de pijn zo zielig), en mezelf met een cremetje insmeren 2x daags gaat ook goed.

Ook al is ons ventje ook al beetje aan de fles gewend hij heeft er absoluut geen enkele moeite mee met bijv tepel-speen verwarring, hij hapt zo ontzettend goed aan. Hij huilt echter alleen als hij erge last heeft van krampjes/honger heeft/moe is enz ... Voor de rest een erg tevreden mannetje.

Met mij gaat alles verder hier ook goed behalve dat als ik stukje buiten gelopen/gewandeld heb nog niet helemaal stabiel op de been ben want na ff is het alsof ik van die erge swabber benen heb.

En jaja ook hier de zwangerschaps kilootjes alweer kwijt JOEPIEEE, ben zelfs ook nog iets afgevallen.

ou dams zou zeggen geniet lekker van het ooh zooo mooie weer ;)

riannetje
2 June 2010, 10:39
@ Da Silva: Ruben heeft sinds een paar dagen ook last van pukkeltjes. Heel veel kindjes hebben dit, vooral kindjes die borstvoeding krijgen. Is de uitwerking van de zwangerschapshormonen. Ze gaan vanzelf weer weg. Er vanalles op smeren kan het verergeren, dus wij hebben de raad gekregen om er gewoon vanaf te blijven.

@Indootje: hoop dat je snel gaat bevallen!

Hier lukt de borstvoeding best goed. Heb momenteel alleen heel veel last van stuwing. Ben aan het overproduceren geweest om een reserve aan te leggen in de diepvriezer voor het geval ik eens ziek moest zijn en nu zit er dus meer in mijn boobies dan Ruben aan kan. Hij blijft drinken en dan komt er achteraf een hele hoop weer uit. Ga vandaag dus afkolven, zodat we een beetje kunnen zien hoeveel hij binnenkrijgt, want dat teruggeven is niet leuk. Hoewel hij er niet echt veel last van lijkt te hebben. Hij lijkt het erger te vinden dat hij dan andere kleertjes aan moet.

Zal eens gaan strijken. Hebben jullie dat ook dat het huishouden blijft liggen? Tussen twee voedingen door heb ik soms echt geen fut meer om nog iets te doen.

Groetjes

Heel herkenbaar hoor dat het huishouden blijft liggen! Hier is dat nog steeds zo. Het is echt passen en meten. Maar ik hecht er nu niet meer zoveel waarde aan als voor de zwangerschap.

Lieke4
2 June 2010, 10:43
Hallo meiden,
Eindelijk weer ff online. Roos heeft heel veel gehuild en daarom heb ik lange tijd geen mogelijkheid gezien om ff te berichten hier :oops:
Het huilen komt w.s van de krampjes. Gelukkig huilt ze nu wat minder want ik werd er gewoon zenuwachtig van.
Ik ga zo even teruglezen om weer beetje up to date te zijn.

Indootje
2 June 2010, 11:56
Nou meiden, het topic kan nog steeds niet gesloten worden zodat we bij Bevallen door kunnen gaan, want ik zit nog steeds met die jongen in mijn buik... :roll:

@Fiemo, dank je voor je info over hoe het bij jou is gegaan en met hoeveel weken je uiteindelijk bevallen bent.

Maandag heb ik dus controle in het ziekenhuis gehad, was allemaal goed, weer naar huis.
Net heb ik controle bij de VK gehad en het was niet heel veel rijper geworden dan dat het zondag was. Maar het zou zomaar kunnen gebeuren, dat het niet direct iets zei.
Nu belt de assistent mij vandaag of morgenochtend terug om te laten weten wanneer en hoe laat ik weer voor controle in het ziekenhuis moet.
Het idee is dan dat ik morgenmiddag of vrijdag weer zo'n CTG en echo krijg. Als dat goed is moet je waarschijnlijk weer naar huis, maar bespreken ze wanneer je weer moet komen en wat ze dan gaan doen. Dat kan 1) een gel inbrengen om baarmoedermond te rijpen zijn of 2) inleiden.
Maar als ze dan die gel inbrengen gaan daarna er weer 2 dagen overheen voordat je terug mag/moet komen.

Dus als ik zo reken dan is het als volgt:
41+1: controle ziekenhuis, alles goed.
41+3: controle VK, alles goed.
41+5: controle ziekenhuis
42+1: gel inbrengen
42+3: inleiden??
Ik heb geen idee, maar nu denk ik dat het zoiets zal zijn.

Uiteraard hoop ik dat hij alsnog deze week spontaan zal komen :)

Sorry voor mijn ego-berichtje, maar weet niet goed wat ik op jullie berichtjes moet antwoorden omdat ik er simpelweg nog niet over mee kan praten :?

Wel fijn dat een aantal meiden alweer op hun oude gewicht zijn zeg! Zijn dat allemaal die BV geven of ook FV? Het schijnt met BV toch sneller te gaan dan met FV of niet?

Nou, mijn moeder komt zo. Gaan we lekker even de deur uit en ijsje eten met dit mooie weer! 8-)

shadylady313
2 June 2010, 12:33
hee indootje,

jeetje, je zal het best zwaar hebben zo denk ik...
maar om toch positief te blijven, het kan nu echt nog hooguit een weekje duren denk ik dan!
het zal lastig zijn maar probeer wel positief te blijven he? kan me voorstellen dat je nu ff niet meer weet wat je hier neer moet zetten, al die meiden die het over hele andere dingen hebben en waar jij gewoon nog geen ervaringen mee heb. nou, wij zijn er ook nog hoor, van het juniforum. dus mocht je je vervelen, kan je altijd nog ff met ons meekletsen. en hopelijk mag je snel naar het bevallen forum van je eigen clubje!!

sterkte er nog mee en ik denk aan je.

liefs laura

Tara28
2 June 2010, 12:37
Ja, inderdaad wat Laura zegt.....als je je verveelt en mee wilt kletsen met nog meer meiden die afwachten tot het zover is, kijk dan maar even bij het juni topic ;)
En in ieder geval zal het nu toch niet langer dan een weekje gaan duren toch? Weet je wat, ik zal netjes op jou wachten ;)

Indootje
2 June 2010, 13:04
Ahh, dat is lief van jullie Laura en Tara!

En inderdaad, nu kan het nog maar max 1 week duren. Wel grappig hoe je dan toch steeds je grenzen verlegt....

Afgesproken Tara, dat ik eerst 'mag' ;-)

nenske_1977
2 June 2010, 15:17
@ Indootje :

Pfff meis, ik heb echt met je te doen.. Zo lang te moeten volhouden, alleen omdat je kleine vent t nog te goed bij jou heeft ;) Al die verhalen te moeten lezen over de wat wij allemaal nu mee maken terwijl jij alleen nog maar kunt wachten wachten wachten! Nou hoop voor jou dat hij deze week nog komt!! Word tijd!! ..

Ik ben met de zwangerschap 16kilo bij gekomen ( had van te voren wel al maatje 48 :? haha Maar oke kwam al van maat 56 af :D ) en ben er nu al 11 kwijt, ( en geef FV ) dus nog 5 kilo te gaan en zit op me gewicht van voor de zwangerschap MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR raar maar waar me buik is NU platter als voor me zwangerschap hahahahhahahahhaa :lol: :lol: :lol: :lol: lijk nu wel op een "slanke den" zoals ze me nu opeens noemen hahahaha

Helaas gaat t drinken nog niet zoals t zou moeten gaan met/bij Senna...
Ze drinkt maximaal 60 per fles.. met veel pijn en moeite...terwijl ze minimaal 100 zou moeten drinken nu per fles..
Maar heb VK gebeld en zolang Senna maar genoeg plas en poept kon het geen kwaad en hoef ik niet bang te zijn voor uitdroging.. maar fijn vind ik t niet :( Kon haar wel ff bij het cb tussentijds laten wegen, kijken of ze niet te veel afvalt.. dus morgen maar eens ff gaan laten wegen.. wil t wel ff onder controlle houden....

Pixxie
2 June 2010, 18:38
Ik breek even in..

Nenske, Senna is toch nog geen week oud, en moet ze dan al zoveel drinken?! :o Liam dronk in het begin ook hooguit 60cc per keer, en dan 7 of 8 flessen. Pas rond de 7 weken dronk hij 120cc per keer.

Bambi80
2 June 2010, 18:49
ook even snel een reactie van mij op nenske. Ik vind 100 cc per keer ook veel. Nenske...ze mag 150 cc per kilo lichaamsgewicht, dus als je dan uitkomt op 4 kilo mag ze 4 x 150 + 600 cc per dag. Je mag 6 x 100 geven maar het is heel normaal om het over over 8 tot 10 porties te verdelen. Dus tussen de 60 en 100 cc per keer. Maar ik zou gewoon kijken hoeveel ze wel op kan en dan meerdere porties per dag met minder tijd ertussen. Het zijn maar richtlijnen op de pakken en overigens kan het voor sommige kindjes teveel of te weinig zijn wat ze dan op een dag krijgen.

BQ1986
2 June 2010, 18:51
Da silva, Lycan is de laatste 3 nachten ook wat onrustig. Slaapt idd ook veel op mijn borst, zodat wij toch ook een beetje nachtrust hebben. Het gekke is.. dat die nu meer voeding krijgt maar er de eerste 3 weken snachts 4 uur tussen zaten en nu max 3 uur. Dus hier helpt het niet hoor snachts iets meer en dan word het langer hahaha.

Hij drinkt nu gemiddeld 130 cc... volgens mij is dit toch wel iets te veel... en mogen ze tot 4 weken maar 110 max?
Hoe doen jullie dit?

Indootje, meid! Wat leef ik met je mee... Pffff om gek van te worden heh!!
Was je ijsje lekker?? :D

da-silva
2 June 2010, 19:15
Da silva, Lycan is de laatste 3 nachten ook wat onrustig. Slaapt idd ook veel op mijn borst, zodat wij toch ook een beetje nachtrust hebben. Het gekke is.. dat die nu meer voeding krijgt maar er de eerste 3 weken snachts 4 uur tussen zaten en nu max 3 uur. Dus hier helpt het niet hoor snachts iets meer en dan word het langer hahaha.

Hij drinkt nu gemiddeld 130 cc... volgens mij is dit toch wel iets te veel... en mogen ze tot 4 weken maar 110 max?
Hoe doen jullie dit?

Indootje, meid! Wat leef ik met je mee... Pffff om gek van te worden heh!!
Was je ijsje lekker?? :D

Ik heb vandaag de thuiszorg gebelt en die gaven aan dat ik (Loek was gisteren 3 weken) hem 100/ 110 mag geven overdag. Bij zijn laatste voeding rond 23.00 uur mag hij meer (ivm clusteren), max 140 cc. Ik gaf hem snachts ook 120, omdat ik daht dat dan beter door zou slapen. Maar dat blijkt dus helemaal niet goed te zijn. Je mag 's nachts niet meer voeding geven als dat je hem overdag geeft. Dit omdat hij 's nachts moet toe gaan werken naar juist minder voeding en uiteindelijk doorslapen... Zo leer je toch weer wat he?! hahaha... Nog best zoeken hoor, met die voeding. Ik vind het nog niet zo makkelijk allemaal.

leonec
2 June 2010, 20:06
ires drinkt ongeveer om de 3 3,5 heel soms 4 uur..

de ene keer 100 ml de andere keer 80...dat was wel oke...ze zit dan wel op de hoeveelheid voeding wat ze mag...per dag

ze is 3440 gram...

Indootje
2 June 2010, 20:14
Wat lijkt me dat lastig zeg om niet teveel en niet te weinig voeding te geven als ik dat zo lees....

IJsje was heeeeerlijk! :-D

da-silva
2 June 2010, 20:33
Nou... gaat allemaal niet zo lekker met Loek. Hij heeft veel last van krampen en is moeilijk te troosten. Normaal bij de borstvoeding had hij bij elke voeding dat het er onder meteen weer uit liep. Hij poepte wel 7 keer per dag. Nu heeft hij nog maar 1 of 2 keer gepoept sinds melkpoeder. Hij heeft al zo'n 20 uur geen ontlasting meer gehad. Hij heeft een hele harde buik en blijft maar persen en krampen houden, zo zielig! Bij de thuiszorg die ik vanmiddag aan de telefoon had zeiden ze dat dit niet erg was en dat hij best een paar dagen zonder te poepen kon. Maar ik vind het zo sneu!
Heeft iemadn van jullie dit ook gehad bij het overstappen van BV naar melkpoeder?
Verder heeft hij sinds vandaag ook uitslag/ bultjes op zijn handen en dus niet alleen maar op zijn hoofd. Ik dacht dat het nu wel zou moeten gaan afzwakken. Ik gebruik nu al 2 dagen geen verzorgingsproducten meer en ik kan niks bedenken waar hij nog op zou kunnen reageren. Als het morgen nog meer uitbreidt, dan bel ik toch de dokter maar weer...

Shiley
2 June 2010, 20:40
da silva, je zou 10 ml extra water in zijn flesje kunnen doen bijv. als hij nu 90 water krijgt met 3 schepjes doe je nu 100 ml water met 3 schepjes. dat maakt de voeding wat wateriger en kan geen kwaad. ik doe het nu nogsteeds bij mn zoontje en hij poept elke dag.

Shiley
2 June 2010, 20:41
oja, en als hij er echt veel last van heeft zou je hem een keer voorzichtig kunnen helpen met de thermomenter. deze in zijn kontje doen en zachte kleine draaibewegingen maken. dat stimuleert zn darmpjes. maar niet te vaak doen!! echt alleen wanneer hij echt last heeft en al even niet heeft gepoept want anders kan hij luie darmpjes krijgen. heb ik zelf ook 2x gedaan omdat mn zoontje veel last had toen.

Bambi80
2 June 2010, 21:21
dat is echt wel zielig da-silva. Ik snap dat je je wel zorgen maakt, dat ie zo kwakkelt. Wat voor melkpoeder gebruik je? Ik zou morgen sowieso de huisarts bellen hoor, kun je even overleggen en kijken wat ie zegt.
Inderdaad ook meer water bij de poeder doen, buikje masseren / cirkeltjes draaien met de klok mee, misschien is zo'n cursus babymassage wat. Maar daar heb je op korte termijn niets aan. Een warm badje kan ok wel helpen voor de darmpjes. Maar weet niet of dat met zijn huidje verstandig is. Kruikje anders??!!

Shiley
2 June 2010, 21:55
je kunt hem eventueel ook nog met zijn blote buikje op jou buik legen. geeft ook lekker warmte. laten zuigen op je vinger of op een speentje en met zijn beentjes 'fietsen' wil ook nog weleens helpen.
succes. het is echt heel naar als je kindje zo'n pijn heeft en je er weinig tot niets aan kunt doen.

Miesje78
2 June 2010, 22:18
Zo te lezen heeft iedereen zo z'n probleempjes met de kleintjes!
Ik ken het hoor, hier ook af en toe kramp of nogal een aanloop nodig voor het poepen. En als het dan eenmaal komt, jee wat een lawaai en lucht, haha.
Wel zielig inderdaa als ze pijn hebben of kramp, dan zijn ze soms moeilijk te troosten. Ik neem haar ook gewoon bij me hoor, laat haar niet huilen. En dan inderdaad m'n pink, een speentje wil ze niet. Misschien maar beter ook, hoeven we dat niet af te leren. Alleen ben je wel echt helemaal inmobiel als je haar vast hebt en van je andere hand je pink in beslag wordt genomen...
Wij moeten maandag naar het consultatiebureau, ben heel benieuwd wat ze nu weegt! Ze is echt wel veel gegroeid, dat zien we wel aan haar kleren, haha.

Over de FV kan ik niet meepraten, maar klinkt wel lastig hoor! Succes dames!

En Indootje; al nieuws????

Snow
2 June 2010, 22:21
da-silva: ik hielp Femke vaak door haar beentje tegen haar buikje te drukken. (net als wij moesten persen zeg maar)
dan zag ik dat poepgaatje groter en groter worden en met veel gekreun kwam er dan wat uit. zo zielig!
Ik praatte dan expres niet tegen haar, (nu nog niet als ik haar hoor poepen hahaha) want dan was ze afgeleid en stopte ze :roll:
succes!!!!

Bambi80
3 June 2010, 03:01
zijn er nog meer meiden die het zwanger zijn ZOO erg missen als mij?

of ben ik de enige vreemdeling hier :lol:

onbrijpelijk maar waar....het komt me heel bekend voor. Vooral de eerste 2 weken was het erg. Nu wat minder, maar wordt wel en getriggerd als ik zie hoe hard J. ook groeit. Daardoor weet ik ook nog niet wat voor anticonceptie ik kiezen moet. Ik had de cerazette (pil die je tijdens borstvoeding kun gebruiken) in gedachte maar die valt af want ik weet niet hoe lang ik borstvoeding ga volhouden en wil eigenlijk ook geen hormonen meer in mijn lijf omdat ik daar depressief van word. Mirena spiraal heeft ook hormonen en hoe lang wil ik hem laten zitten?? Nog een optie is Flexi-t spiraal zonder hormonen. De huisarts adviseerde condooms, maar dat is ook zo'n geklooi. Ik ga het nog met de gyn. overleggen tijdens de nacontrole. Wat doen jullie qua anticonceptie?

nenske_1977
3 June 2010, 07:16
Ik ga voor het Mirena spiraal :P Heb hem voor de zwangerschap ook gehad en zweer er trouw bij.. heb 4jaar lang nergens last van gehad,, geen :evil:-periode's .. vond het gewoon heerlijkkkkkkkk... heb al afspraak gemaak voor als het 9wkn geleden is dat ik bevallen ben, dan brengt me doc weer een nieuwe in!! hopelijk heb ik er net zoveel plezier van als de vorige keer.. En ja hij geeft een hormoon af, maar dit is maar zo minimaal ,dat het geen kwaad kan.. mag zelfs offi geen hormonen toe gedient krijgen, ivm de tromboses.. maar de vorige keer had de gyn me zelf deze spiraal aangeprezen, omdat het maar minimaal is wat hij per dag afgeeft aan hormonen, tegenover de pil enz...

zijn er nog meer meiden die het zwanger zijn ZOO erg missen als mij?

of ben ik de enige vreemdeling hier :lol:

onbrijpelijk maar waar....het komt me heel bekend voor. Vooral de eerste 2 weken was het erg. Nu wat minder, maar wordt wel en getriggerd als ik zie hoe hard J. ook groeit. Daardoor weet ik ook nog niet wat voor anticonceptie ik kiezen moet. Ik had de cerazette (pil die je tijdens borstvoeding kun gebruiken) in gedachte maar die valt af want ik weet niet hoe lang ik borstvoeding ga volhouden en wil eigenlijk ook geen hormonen meer in mijn lijf omdat ik daar depressief van word. Mirena spiraal heeft ook hormonen en hoe lang wil ik hem laten zitten?? Nog een optie is Flexi-t spiraal zonder hormonen. De huisarts adviseerde condooms, maar dat is ook zo'n geklooi. Ik ga het nog met de gyn. overleggen tijdens de nacontrole. Wat doen jullie qua anticonceptie?

Indootje
3 June 2010, 07:49
Wat zielig dat de kleintjes zo'n last hebben van hun darmen, poepen, etc... Ze kunnen ook niets zeggen.... Sterkte!

Nog steeds geen babynieuws.... :roll:
Wordt voor 13:00 gebeld door de assistent van de VK hoe laat ik morgen (denk ik) in het ziekenhuis terecht kan voor een controle weer.

Ja, over anticonceptie had ik ook al een beetje na gedacht, maar eigenlijk uitgesteld. Heb nog geen idee op dit moment.
Ben inderdaad benieuwd waar iedereen voor gaat en vanaf wanneer.
Condooms gaan wij niet doen hoor, zo'n gedoe :shock:

BQ1986
3 June 2010, 09:12
Indootje!! Hoop dat je dit weekend toch wel een leuk sms te verzenden hebt :)

Over de anticonceptie... ik ben sinds vorige week alweer aan de pil maar merk dat ik hem al 4x de volgende ochtend heb ingenomen ipv savonds dus het is weer even wennen na bijna een jaar hahahah
Na een maand schijnt die weer "veilig" te zijn...

Hoe voelen jullie je inmiddels van "onderen" ??

Vanmiddag naar het CB, ben erg benieuwd :D

Indootje
3 June 2010, 09:20
Nou, moet vanmiddag om 14:00 weer naar het ziekenhuis voor controle....
Hopelijk gaan ze daar dan ook inwendig onderzoek doen en de mogelijkheden + tijdslijnen bespreken.
Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en waar ik naar uit kan kijken :)

da-silva
3 June 2010, 09:29
Hey, bedankt voor de tips. Ik heb gisteren 2 keer 10 cc meer water bij de voeding gedaan en zelfs een klein beetje alleen water (2 slokken ofzo) in een fles gedaan. We hebben de hele avond getroost en gemasseerd. 's Nachts is het losgekomen en heeft hij meteen 3 luiers vol gegooit :lol: Toen heeft hij weer goed geslapen. Vanmorgen lijkt ook zijn uitslag iets minder te worden. Het is niet meer zo vurig als gisteren. Hopelijk zet het zo door... Hij is nog wel mopperig en huilerig vanmorgen. Ik zit dus nog steeds in mn ochtendjas en ben aan het wachten totdat hij slaapt en ik kan gaan douchen. Ook ik heb weinig tijd voor mezelf, laatstaan dat ik het huishouden gedaan krijg, haha...

@ Marieke: ik denk dat ik de nuvaring ga gebruiken. Ik was altijd aan de pil, maar die wil ik niet meer. Daar zitten teveel hormonen in vindt ik. Spiraaltje is ook een optie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb in weer gedoe van onderen na die bevalling. Ik ben er deze week ook pas weer voor het eerst over na aan het denken. Het idee om weer sex te hebben is ook pas sinds kort weer in the picture. Door die hechtingen en de rollercoaster waar je in beland, is het er tot nu toe ook nog niet van gekomen. Ik begin er nu pas weer echt zin in te krijgen, maar ik denk dat we dus eerst met condoom gaan doen. Voor de nuvaring moet ik eerst weer een afspraak maken bij de huisarts. En die heb ik de afgelopen week wel even genoeg gezien ;)

nenske_1977
3 June 2010, 10:24
@ indootje : Heel veel succes vanmiddag en laat je niet weer afschepen met wachten wachten wachten ;)

@ ALL : ff een intiem vraagje, :oops:

Maar de zin in sex, wanneer kregen jullie die/ en wanneer durfde/zou je durven toe te geven eraan.. hoe weet je dat t genezen is van onderen.. de hechtingen allemaal opgelost zijn... MOET je wachten tot de controlle 6wkn na de bevalling , met penetreren of mag van buitenaf wel gewoon ? :oops: hier nog geen 2 wkn geleden bevallen en de zin is al helemaal terug :oops: haha.. maar nog te veel last om er aan toe te geven.. en vind t beetje te snel na mijn idee...

Even nog over de voeding van Senna..
We zijn deze ochtend bij het CB geweest. ff een weeg momentje laten doen..
En ze was weer afgevallen MAAR niet extreem...
T word wel in de gaten gehouden, dinsdag weer terug om haar te laten wegen.. en zolang Senna (bijna) iedere luier nat heeft en 1x p dag poept, kon t nog geen kwaad.. ( toch zou ze rond de 90 cc per fles moeten hebben nu, zeiden ze op t cb )

bloempje28
3 June 2010, 10:55
Da-Silva: nadat ik met mijn dochtertje ben overgestapt van BV naaf FV poept zij ook veel minder. Nu eens in de 3 dagen een enorm volle luier (op tijd schoonmaken ;) ) en verder laat zij ook veel windjes, en die stinken lekker! Zolang ze maar windjes kan laten, kan zij 'de druk' uit haar buikje kwijt en hopelijk geen krampjes krijgen. Je kan trouwens met de zoontje tegen zijn krampjes hem op de onderarm leggen. Zijn buikje ligt dan op je onderarm en zijn beentjes en armpjes hangen aan weerzijde van de onderarm. Zijn hoofdje rust op je hand. Wel je arm schuin omhoog houden. Zo kan je beetje heen en weer lopen, wiegen en de druk van jou onderdarm op zijn buikje vind hij vast lekker!

Nog even een vraagje, een paar berichten terug stond iets over clusteren? Wat is dat precies?? :oops: En als ik de laatste fles voor het slapen ga 100cc maak (ipv 90cc met 3 schepjes) mag/moet er dan ook meer poeder bij?

Thanks!

Bambi80
3 June 2010, 10:57
heeh wat goed da-silva....straks had ie gewoon last van opgehoopte afvalstoffen door de poep in zijn darmpjes of reinigt dat water ook goed. Lekker even mee doorgaan zo dus.
Nuvaring....misschien nog maar eens proberen. Ik had het idee dat ik er jeuk van kreeg, maar misschien toch maar weer eens proberen of het echt daaraan lag.
Nenske...na 2 weken....lijkt me nog snel om al weer seks te hebben ivm herstel/ontstekingsgevaar, maar weet eigenlijk niet wanneer het wat dat betreft weer kan. Ik heb hier nog geen seks gehad. Wel zin af en toe, maar over het algemeen als puntje bij paaltje komt (haha wat een gezegde bij dit onderwerp zeg als je het visualiseert) te moe. Maar vind het ook wel weer eng, want weet niet hoe het daar aanvoelt. Er zit bij mij trouwens nog een hechting die nog niet opgelost is.

Ik duim voor je indootje!!!

Hier min of meer besloten dat ik nog een week ga kolven zonder poging tot aanleggen, want ik ga eerst mijzelf behandelen met miconazol en joost met nystatine. Hopelijk gaat de pijn tijdens het voeden dan over. Dan geef ik het nog een week. Als het dan nog niet fijn is om borstvoeding te geven, ga ik definitief over op kolven. Hoelang ik het kolven dan volhoudt, zie ik dan wel. Maar ik vind dat ik het dan in ieder geval genoeg geprobeerd heb.

bloempje28
3 June 2010, 11:00
Beebie-Wish; Leuk dat onze kindertjes op dezelfde dag geboren zijn! 12 mei was niet mijn uitgerekende daum, ik was 21 mei uitgerekend. Maar ons dametje wilde eerder komen!

Bambi80
3 June 2010, 11:03
Da-Silva: nadat ik met mijn dochtertje ben overgestapt van BV naaf FV poept zij ook veel minder. Nu eens in de 3 dagen een enorm volle luier (op tijd schoonmaken ;) ) en verder laat zij ook veel windjes, en die stinken lekker! Zolang ze maar windjes kan laten, kan zij 'de druk' uit haar buikje kwijt en hopelijk geen krampjes krijgen. Je kan trouwens met de zoontje tegen zijn krampjes hem op de onderarm leggen. Zijn buikje ligt dan op je onderarm en zijn beentjes en armpjes hangen aan weerzijde van de onderarm. Zijn hoofdje rust op je hand. Wel je arm schuin omhoog houden. Zo kan je beetje heen en weer lopen, wiegen en de druk van jou onderdarm op zijn buikje vind hij vast lekker!

Nog even een vraagje, een paar berichten terug stond iets over clusteren? Wat is dat precies?? :oops: En als ik de laatste fles voor het slapen ga 100cc maak (ipv 90cc met 3 schepjes) mag/moet er dan ook meer poeder bij?

Thanks!

Clusteren is dat baby's op een bepaald dagdeel meer voeding korter op elkaar willen.
En nee je moet niet meer poeder erbij doen. Alleen meer water. Ik dacht trouwens dat fv-kindjes meer poepte dan borstvoedingskindjes, maar dat weet ik dus niet zeker.

Miesje78
3 June 2010, 12:00
Hier ook wel zin, maar nog niet gedaan! Daar wil ik toch ook nog even mee wachten. Ik heb ook een hechting en weet niet zeker of ie al opgelost is. En ik vloei nog een piepklein beetje en daar wil ik eerst nog op wachten. Gelukkig manlief ook (zeker omdat er ook andere moglijkheden zijn om het samen gezellig te hebben).

Anitconceptie, ja, daar moeten wij ook nog wat mee, maar ik weet ook nog niet wat!
De kans is niet zo heel groot dat er van ons samen nog eentje bijkomt (3 in huis is best druk hoor!), dus dat weegt ook wel mee. We zien wel dus. Als we nog niks besloten hebben dan maar eerst even condooms, ook al is dat natuurlijk gedoe...

Isabel heeft ook wel eens last van haar buikje hoor en ik geef bv. Volgens mij slurpt ze zich dan echt helemaal nokkie-vol en ja, dat voel je dan wel.. Maar goed, ze plast en poept genoeg, bijna elke luier plas en zeker 2 keer poep :shock: . Haha.

Succes straks, Indootje!!!!!!!

Beebie_Wish
3 June 2010, 12:08
Bij ons was het andersom ik was op 1 mei uitgerekend maar ons ventje vond het nog al te fijn bij mij :D . Ben dus op woensdag 12 mei ingeleid met 41 +4

Beebie-Wish; Leuk dat onze kindertjes op dezelfde dag geboren zijn! 12 mei was niet mijn uitgerekende daum, ik was 21 mei uitgerekend. Maar ons dametje wilde eerder komen!

BQ1986
3 June 2010, 12:46
Nenske,

Hier is de zin ook wel terug maar er was ook nog een vorm van angst dus nog niet gedaan.
Sinds deze week heb ik het idee dat het goed aan het genezen is van onderen. Maar je zou eens onder de douche met je vinger langs je vagina kunnen prberen, dit is bij mij nog wel gevoelig dus weet ik zeker dat het nog niet echt fijn is op het moment. Ik denk dat die 6 weken gewoon gemiddeld staat voor de genezing en denk dat dat wat mij betreft ook wel klopt.
Maar volgens mij is dit geen reden om het NIET te doen.. als jij je goed voelt en denkt dat het lukt..!

Da Silva, meid wat fijn dat het wat beter gaat met Loek! Blijft toch zielig om te zien als ze krampjes hebben.

Over een uurtje naar het CB dus ga Lycan zo wakker maken en hem de fles en een schone luier geven.
Ben erg benieuwd!!

Ik lees overal dat het zwemmen met een baby pas van 6 weken word aangeraden maar is he gevaarlijk om al eerder te zewemmen of hoe zit dat?

cassie247
3 June 2010, 13:45
Hallo ladies
@ Indootje..ik hoop zoooo dat ze jou nu wat gaan helpen want dit is echt niet leuk meer voor je!
@ Marieke...goed dat je het allemaal nog blijft proberen met de bv, wil het niet lukken heb je Joost al een heel goed begin meegeven!
@ Da-silva..Fijn dat je mopje minder last heeft! Lijkt me erg vervelend die krampjes..wij hebben er nog geen last van gehad...maar ja overstappen van voeding is voor zon kleintje ook echt even wennen denk ik :)
..over anticonceptie...Ik slik de ceravette, de minipil...vind ik erg handig want ik kan niet tegen de normale pil word ik depressief van...en een spiraal was voor mij geen optie ( nog niet gevragen waarom niet) De nuvaring heb ik 3 maanden gehad en dat vond ik echt vreselijk, maar dat is voor iedereen anders.
Wij hebben eergisteren voor het eerst weer sex gehad. Ik wilde echt de 6 weken afwachten want het infectie gevaar is gewoon te groot voor die tijd, en je lichaam heeft dat herstel volgens mij wel nodig. Tegen mij was gezegd absoluut niet voor de 6 weken. Ik had gedacht dat het erg pijn zou doen en moeizaam zou gaan, maar het is gewoon weer als voor de zwangerschap! Hoop dat dit ook jullie ervaring is strakjes.
Met Jake gaat alles heel goed, hij zit nog steeds op 7 voedingen maar dat is volgens mij wel het gemiddelde rond de 6 weken. Hij is nu heel de ochtende wakker en wil dan gezellig spelen , ook heeft hij vandaag voor het eerst echt bewust naar me gelachen! Zooo leuk, het is nogal een serieus ventje dat vaak boos kijkt dus vond het wel bijzonder haha!

Fiemo
3 June 2010, 15:30
Indootje, als je het zat bent, gewoon heeeeel hard gaan huilen en zeggen dat je wilt blijven en dat je het niet meer aan kan hahaha.. dan mag je vast blijven :mrgreen:

BQ: Ik wilde ook heel graag met Pip gaan zwemmen en toen we gingen (met 12 weken pas) werd ons door een badjuf gezegd dat dit nog best snel was. 1. omdat babietjes zich nog niet goed warm kunnen houden en ook omdat ze vaak een allergische reactie kunnen hebben op het zwemwater. Had ik nog nooit van gehoord en is gelukkig ook niet gebeurd.
ze vond het fantastisch!

Shiley
3 June 2010, 15:35
ze adviseren ook om pas te gaan zwemmen na de eerste inenting. het echte babyzwemmen is per zwembad verschillend sommige is vanaf 3 maanden en sommige pas vanaf 6 maanden.
ik ben met levi in centerparks geweest. hij was toen 4 maanden. vond het wel leuk alleen als andere aan het speteren waren richting hem dan vond hij het niet leuk meer.

leonec
3 June 2010, 15:55
hier is de zin ook weer terug :D van onderen voelt het weer als vanouds,hahahha..(heb ook verder geen hechtingen gehad of een knip)

Ik ga weer aan de pil...maar moeten wel eerst een paar weken vrijen met condoom( de pil is niet meteen veilig )

Mochten we nog een kindje bij willen op de duur dan stop ik wel vroegtijdig...

Hier gaat alles goed met Ires..krampjes worden minder lijkt wel ( gebruik infacol)

ze drinkt regelmatig 100 ml en is dan 3,5 tot 4 uur stil :D :D

Ze had ook 2 dagen niet gepoept,dat was normaal zeiden ze...maar vanmorgen kwam me er veel uit :o

lonnekeleoni
3 June 2010, 21:45
Hier wil Kai niet meer drinken aan mijn rechterborst, hij wordt dan ineens heel onrustig en druk. Ben toch bang dat dit misschien wel spruw is, maar niets te zien aan mijn tepels en in zijn mondje. Iemand anders hier ook ervaring mee, helemaal zonder witte plekjes etc.? Heb trouwens wel wat steken in mijn borst, maar niet echt in mijn tepels, maar meer eromheen.

Hier ga ik waarschijnlijk de mirena spiraal proberen, maar ik moet het nog even goed nakijken, in ieder geval geen pil meer voor mij!

Heb hier al wel weer zin, maar ik heb nog veel last van mijn hechtigen, dus ik denk dat het beter is om te wachten. Ook heb ik nog veel last van mijn baarmoeder, vooral als ik een stuk heb gelopen lijkt het wel of hij naar beneden zakt? Zijn er meer meiden die hier nog last van hebben? Of is het een goed idee om hiermee toch naar de huisarts te gaan?

Bambi80
3 June 2010, 21:56
heb ik ook heel lang gehad leoni. dat gevoel alsof je baarmoeder eruit gaat vallen. Ik weet eigenlijk niet of het nog steeds is, want heb niet zover gelopen de laatste dagen. Kan wel wachten tot de nacontrole. Maar je kunt wel wat bekkenbodemoefeningetjes doen, zoals we in het zwembad hebben gehad. Ik heb dan het idee dat het dan daardoor sterker wordt.
Ik heb trouwens wat last van spotting. Geen idee waar dat vandaan komt, want het bloeden wat al gestopt van de bevalling. Jullie een idee hoe dat komt? Zal het toch een soort van hele lichte menstruatie zijn??? of hormoonhuishouding die wat aan het doen is?

Bambi80
3 June 2010, 22:00
oow over de spruw...ik zou niet weten waarom Kai dan wel links pakt zonder problemen.
Spruw is niet altijd goed te herkennen. Joost heeft wel witte aanslag op zijn tong die niet weg te poetsen is met een gaasje. De ene zegt dat dat bij spruw hoort en de ander zegt weer dat het melkaanslag is??? Die steken zouden van spruw kunnen zijn, maar anders even consultatiebureau bellen. Maar is ie al onrustig voor bij het aanleggen of tijdens het voeden aan de rechterborst. Als het tijdens is, dan kan het zijn dat de melkstroom misschien te langszaam of te snel voor hem is???

cassie247
3 June 2010, 22:29
@leoni Jake heeft dat ook bij een borst...bij hem is het puur omdat hij alleen op zijn linkerzijde wil liggen en dit de prettigste houding vind, het hoeft niet perse een probleem te zijn :) En spruw is soms lastig te herkennen...maar steken in de borst hoeven ook geen spruw te zijn...ik heb dat ook , vaak ook na een voeding, volgens de arts is dit heel normaal, en kijken ze naar een combinatie van klachten bij spruw ...hoop dat dit bij jullie niet het geval is! Bij mij helpt het als ik Jake in de rugby houding leg, hopelijk drinkt Kai snel wat rustiger

Nou hier hebben we volgens mij de beruchte 6 weken regeldagen/groeistap/hangperiode bereikt. Ben al vanaf 5 uur bezig om mijn ventje tevreden te krijgen...hij heeft nu al zo veel gedronken dat mijn borsten compleet leeg en slap zijn! Daarna gaaat hij slapen maar zo gauw als ik hem wegleg is het brullen...hij wil dus alleen maar bij mij liggen en drinken...ben beniewd hoe ik dat vannacht ga doen want ik durf niet te gaan slapen als hij bij mij ligt...veel te bang dat ik over hem heen rol ofzo of vergeet dat hij er ligt! Ben maar gaan lezen in Oei ik Groei...klopt toch wel die groei stappen die ze aangeven.
welterusten!

Bambi80
4 June 2010, 02:29
ik dacht alleen dat die regeldagen waren vansf uitgerekende datum gezien, maar dan zou jij volgens mij ook rond de 2 weken zitten en dan heb je er ook 1.
Bij mij was het namelijk wel vanaf uitgerekende datum.
Steken in de borst kunnen ook ullen van melkklieren zijn of iets anders onschuldigs inderdaad, dus alleen steken zegt inderdaad niet zoveel.
Ben dus weer aan het kolven hier en J. krijgt de fles. Hij had de laatste om half 10 gehad, dus zit gewoon 5 1/2 uur tussen!!!! Ik vraag me gewoon bijna af of we hem soms niet gehoord hebben maar was zelf half 2 wakker en toen was ie in ieder geval. De 3 uur fles is zo onderhand standaard geworden.

da-silva
4 June 2010, 07:32
Goeiemorgen allemaal,

Ik denk dat Loek gisteren zijn regeldag heeft gehad. Hij is vanaf 8.30 bijna de hele dag wakker geweest en heeft misschien maar 4 keer een half uur geslapen. Echt ongelooflijk, dat kan toch niet gezond zijn? Hij viel pas vanaf 22.00 uur weer echt in slaap. Hij is de hele dag huilerig geweest, niks was goed. Hij was snel gefrustreerd, had veel zuigebehoefte maar kon door zijn huilen zijn speen niet binnen houden, gevolg: nog harder huilen. 's Middags ben ik met hem gaan wandelen, daar werd hij wel rustig van. Maar zodra we thuis waren, begon hij weer te huilen. Ook heeft hij 's avonds om de 2 uur gedronken, terwijl hij er normaal 3 uur tussen heeft zitten. Vannacht heeft hij goed geslapen, dus ik ben benieuwd hoe het vandaag verder zal gaan...

Ik had ook met mijn spruw vooral steken aan de rechterborst. Het voelde alsof er naalden ingeprikt werden. Ik had ook nog niet echt wittig op mijn tepels. Dat zag je pas echt als ik onder de douche was geweest. Ze hebben voor Loek niks gegeven, omdat hij het maar minimaal zou hebben. Alleen ik had een gel gekregen voor mn tepels. Ik heb toch het idee dat het in zijn mondje nog steeds wit is en dat hij minder goed zijn fles leeg drinkt. Ik wil dus eigenlijk ook iets voor hem halen. Marieke, had jij iets op recept voor Joost? Of kan je dat gewoon bij de kruidvat of apotheek ofzo halen?

Indootje, hoe issie? Ik wil je vandaag hier niet zien hoor!! :mrgreen:

Bambi80
4 June 2010, 07:59
Ik heb nystatine voor joost. Moet ik 4x per dag 1 ml in zin monde spuiten.
Maar ik vind het helemaal niks. Het lijkt me troep, maar pin hebben van spruw is erger natuurijk. Ik heb niet het idee dat ie last heeft van het spul hoor, is min gevoel

Pixxie
4 June 2010, 09:41
Mariekepiek, toen Liam spruw had heeft hij Mycostatine gekregen, dat zal dus wel hetzelfde zijn wat Joost krijgt. Vond het ook troep, Liam vond het erg vies en pas na 4 weken was hij er van af!

da-silva
4 June 2010, 10:36
Is dat op recept bij de huisarts te krijgen? Of kan je ook gewoon bij de apotheek of bij de drogist iets halen voor de spruw?

Ik ga zo voor het eerst naar de stad met Loek en een vriendin. Met de bus, dus ik ben benieuwd!!
Zo meteen maar vast spullen gaan verzamelen, haha...

Bambi80
4 June 2010, 10:53
tot nu toe drinkt ie het nog op, maar hij trekt er wel een vies gezicht bij. Da's dan wel weer lachen om te zien.
Is op recept da-silva. Veel plezier in de stad.
Hoe is het met indootje? tijd niet gezien hier of wel!! hoop dat je aan het bevallen bent en niet depressief thuis zit te wachten.

cassie247
4 June 2010, 15:12
Hoop dat we indootje vandaag niet zien!
@Marieke..ja inderdaad normaal gesproken zou je er 5 weken af moeten trekken...met meten van de ontwikkeling, niet borstvoeding hebben ze gezegd. Met zijn ontwikkeling hoef ik dat tot nu toe ook niet te doen, omdat hij zelfs voorloopt op een kindje van 6 weken die op tijd is geboren. Dat is tot nu toe goed nieuws! Voor de rest maak ik me om die 5 weken niet zo druk...wanneer zon periode ook komt...het is net zo lastig! haha Fijn dat het nu met flesje ook goed gaat..je moet toch kijken wat het beste voor jullie twee werkt
Jake heeft het vannacht redelijk gedaan...vanaf 6 uur was hij niet tevreden en ik was nog te moe om er echt uit te gaan met hem dus heb hem gewoon tussen ons in gelegd met mijn hand op zijn buik en dat vond hij prima. Vandaag ligt hij al bijna heel de dag te slapen en maak ik hem wakker voor zijn voedingen..het kan zo wisselen he!
liefs

lonnekeleoni
4 June 2010, 18:43
Vanmorgen de huisarts gebeld en het is waarschijnlijk geen spruw, maar een beginnende borstontsteking. De melkklieren zitten waarschijnlijk verstopt, waardoor hij geen/weinig melk binnen krijgt. Ik moet hem nu eerst aanleggen aan mijn goede borst, zodat de ander een toeschietreflex krijgt en veel masseren. En in de gaten houden dat ik geen koorts krijg, dan moet ik meteen bellen. Maar hopen dat het niet doorzet.

Ik heb Indootje hier trouwens vandaag niet gezien, ik hoop zo voor haar dat ze ook eindelijk haar kindje in haar armen heeft!

Bambi80
4 June 2010, 20:12
wat doet Jake het goed dan! echt fijn dat het zo'n sterke jongen is.
ik snap je eerste zin alleen niet cassie.

Lonnekeleoni....ik had vorige week dreigende borstontsteking en het helpt om met warme washanden aan de slag te gaan in combi met masseren. Misschien ook goed om je borst 1 keer helemaal leeg te kolven!! is echt goed.

Fiemo
4 June 2010, 21:00
Ik hoop heel erg dat Indootje aan het bevallen is en niet dat ze het zo zat is dat ze niet op het forum komt.
Heel veel succes en sterkte meid!!!

Bambi80
5 June 2010, 04:42
Ik maak me zorgen. Joost is de laatste paar dagen al erg aanhankelijk en huilt veel om aandacht en slaapt weinig. Nu heeft ie gisteravond na 5 uur tussen de voeding bij mij gedronken en nog war fles na gehad. Vervolgens zat er 2 uur en 3 kwartier tussen en zijn we naar bed gegaan. Ik word om 5 uur wakker van zou het niet eens tijd worden voor een voeding en ligt ie alleen wat onrustig te zijn. Dus maar fles klaar gemaakt waar ie nu lekker van aan het drinken is. Heeft er dus 7 uur tussen gezeten en gisteravond gaf ie ook al niet zelf goed aan dat ie honger heeft. We kwamen gisteren uit op 7 voedingen en hij heeft, schat ik,800 cc gedronken. Dat is overigens niet weinig, maar toch.
Er mag toch maar 1x per dag meer dan 6 uur tussen de voedingen zitten?????????

lonnekeleoni
5 June 2010, 09:19
Marieke, het CB gaf bij mij aan dat Kai gewoon de hele nacht door mag slapen, helaas doet hij dit niet, overdag mag er maximaal 4 uur tussen zitten, zou me dus geen zorgen maken als ik jou was, ik zou willen dat Kai dat deed....

da-silva
5 June 2010, 10:34
@ marieke, wat heerlijk dat er zoveel tijd tussen zit 's nachts. Dat is een goed teken toch? Daar moeten ze uiteindelijk toch naartoe werken. Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was.

Met Loek loopt het nog steeds niet lekker. De laatste dagen is hij veel aan het huilen, terwijl hij de eerste 2 weken juist zo rustig was. Ook is zijn uitslag nu meer uitgebreid. Hij heeft nu ook zijn armpjes en rug onder de bultjes en puistjes zitten. Ik heb de hele week geen verzorgingsproducten gebruikt en het kan ook niet van de poedermelk zijn (daarvoor had hij nl ook al uitslag) Misschien is hij wel allergisch voor de poes, of heeft hij exceem ofzo. Ik ga maandag toch maar weer terug naar de huisarts. Dan vraag ik meteen ook een middeltje voor zijn spruw. De arts bij de huisartsenpost heeft toen niks gegeven voor hem, omdat hij het minimaal zou hebben. Maar zijn tong ziet nog steeds wit en hij klakt zijn tong steeds tegen zijn gehemelte (errug makkelijk bij het voeden :roll: ) En nu hij niet lekker in zijn vel zit en zoveel huilt, wil ik alles uitbannen.
Hopelijk heeft hij gewoon last van 3 regeldagen op een rij en is hij daarom zo huilerig. Dan gaat het namelijk weer snel over, haha. Hoe verliepen die regeldagen bij jullie? Hoe lang hadden ze er bij jullie last van?

Verder wil ik iedereen een kei fijn weekend wensen. Het is super weer om naar het terras te gaan en ik kan het iedereen aanraden! Gisteren ben ik er voor het eerst echt weer even weg geweest (het dagelijkse wandelingetje naar het winkelpleintje niet meegetelt) Loek was diep in slaap en ik heb heerlijk met een vriendin op het terras een trapistje gedronken in de zon. Daarna hem daar ook de fles gegeven. Helaas was hij daarna weer erg huilerig en heb ik in de bus terug naar huis Loek op de arm rustig gewiegt.

Indootje, ik heb jou gisteren hier niet gezien, dus ik ga ervanuit dat je aan het bevallen bent? bent geweest?

Snow
5 June 2010, 16:06
Ik maak me zorgen. Joost is de laatste paar dagen al erg aanhankelijk en huilt veel om aandacht en slaapt weinig. Nu heeft ie gisteravond na 5 uur tussen de voeding bij mij gedronken en nog war fles na gehad. Vervolgens zat er 2 uur en 3 kwartier tussen en zijn we naar bed gegaan. Ik word om 5 uur wakker van zou het niet eens tijd worden voor een voeding en ligt ie alleen wat onrustig te zijn. Dus maar fles klaar gemaakt waar ie nu lekker van aan het drinken is. Heeft er dus 7 uur tussen gezeten en gisteravond gaf ie ook al niet zelf goed aan dat ie honger heeft. We kwamen gisteren uit op 7 voedingen en hij heeft, schat ik,800 cc gedronken. Dat is overigens niet weinig, maar toch.
Er mag toch maar 1x per dag meer dan 6 uur tussen de voedingen zitten?????????

Ik gaf Femke toen ze 5 weken was nog maar 5 voedingen .. en dan ook ongeveer 800 cc op een dag.
Femke sliep toen ook al van 23:30 uur tot 06:30 uur door..

Snow
5 June 2010, 16:06
dus ik zou me niet te druk maken..

lekker van genieten :mrgreen:

cassie247
5 June 2010, 22:32
Nog steeds geen nieuws van indootje....hoop zooo dat ze bevallen is!!
@ Marieke...ik ben jaloers! Haha die kleine van mij laat er noooit meer als 4 uurtjes tussen zitten. 800cc is meer als voldoende hoor, je hebt gewoon een tevreden ventje! Als hij echt honger heeft laat ie echt wel van zich horen! Ow en in de eerste zin bedoelde ik dat mij is verteld dat zijn ontwikkeling 5 weken achter kan lopen, maar de regeldagen mbt borstvoeding vanaf de geboorte meteen ingaan dus dat ik daar geen 5 weken af moet trekken...het ging meer om de 'sprongetjes' die ze maken en hang periodes enzo maar ja of dat klopt...ik zie wel wanneer ze zich aandienen!
Da-silva Hoop dat het snel beter gaat met je mannetje!
@lonnekeleoni Hoop dat het niet doorzet die borstonsteking! Erg vervelend ..maar goed dat je er zo snel bij bent dat kun je het nog voorkomen.

Jake heeft vandaag heeeel de dag geslapen, alleen wakker voor voedingen en nu nog. Ze raden aan om vanaf zes weken een ritme aan te leren, maar dat kan toch helemaal niet?? Als een baby wil slapen dan gaat hij slapen en als hij dat niet wil dan niet ...Haal hem wel dezelfde tijd uit bedje enzo, maar zo belangrijk is dit toch nog niet? Doen jullie dit al wel een beetje...vaste 'bedtijd' enzo?
Ik denk dat ik hem lekker zijn ding laat doen, hij weet wel wat ie nodig heeft..
Gaan jullie trouwens op vakantie deze zomer met de kleintjes?
Wij gaan in augustus naar Dobai, vind het best eng eigenlijk..geen idee waarom ...maar sinds Jake is geboren lijk ik alles wel eng te vinden, om gek van te worden!

Welterusten en geniet van het weer!

Bambi80
5 June 2010, 23:30
vandaag naar de huisarts geweest met de kleine man. Hij is echt veel aan het huilen en heeft erg last van zijn buik. Hij slaapt dus ook niet overdag en snachts slaapt ie van vermoeidheid dus door zijn voedingsmoment heen. Niets om jaloers op te zijn dus, want is niet goed. Joost heeft heel erg last van de nystatine die hij tegen de spruw kreeg. Daarvan kreeg ie teveel in zijn buikje en zijn darmen zijn van slag. Heeft volgens mij even verstopt gezeten, want na flink persen en huilen heeft ie zo'n volle luier volgescheten niet normaal. Nu na elke voeding alleen even de wangen en tong insmeren met die spruwrommel en hopen dat ie beter word. Het is echt zo zielig!!

MiniMe
5 June 2010, 23:45
Drinken jullie kleintje 800 cc op een dag :shock:
Matts drinkt 500 cc of op een 'goede' dag 600 cc per dag. Ik bied hem 90 cc per keer aan (a 8 x per dag) en drinkt niet altijd zijn flesje leeg, maar aan zijn ontspannen houding te zien heeft ie genoeg gehad. Hij poept en plast goed en meldt zich netjes om de 3 uur. Volgens het CB is het niets om zorgen om te maken, maar nu ik lees dat de kindjes die (iets) later geboren zijn dan Matts veel meer drinken, ga ik nu ook een beetje aan mezelf twijfelen :|

@ Da-Silva: wat zielig voor Loek! Zo zielig als die kleintjes iets hebben en we er als moeder niets aan kunnen doen he? Matts had laatst last van krampjes. Hij huilt dan niet, maar geeft zo'n schel geluidje... en dan komt er een scheetje en dan is het goed. Maar de toeloop naar een scheetje, is naar mijn gevoel zo lang, ik wou dat ik dan de krampjes van hem over kon nemen... ze zijn nog zo weerloos.

@ Mariekepiek: niet leuk om te lezen dat Joost buikkrampjes heeft. Hoop dat het snel over gaat!

Andrea80
6 June 2010, 10:17
Meiden,

Ik ben er weer.

Sorry maar ik moest even bijkomen.
Donderdag 27 mei om 16.06 ben ik bevallen van een prachtige dochter Tessa genaamd.
Ze was bij de geboorte 52 cm en 3560 gram.
Gisteren was ze haar geboortegewicht alweer gepasseerd.

Bevalling is snel gegaan. ben ongeveer 12 uur bezig geweest. Waarvan 40 minuten persen.
Heb alleen wel een flink aantal hechtingen op twee plaatsen overgehouden aan de bevalling.

Had bijna een totaalruptuur maar heb net mazzel gehad.

Ik ga nu eens even een beetje bij lezen.

groetjes Andrea

Andrea80
6 June 2010, 10:22
Naam____________Uitgerekend op___________Geslacht___________Bevaldatum
Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 41w4d
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 2-5 van zoon Milan met 40w1d
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________Bevallen op 1-5 van een dochter met 39w4
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________Bevallen op 2-5 van zoon Kai met 39w5d
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje______________Bevallen op 11-5 van dochter Isabel met 40w5d
Minime_____________6 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 26-4 van zoon Matts met 38w4d
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 29-4 van zoon Joost met 38w5d
Tineke24____________8 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 5-5 van zoon Timo met 39w4d
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20-5 van een zoon met 41w3d
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 2-5 van zoon Jayson met 38w5d
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje_____________Bevallen op 17-5 van dochter Roos met 40w5d
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20-5 van zoon Ruben met 41w
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen_____________ Bevallen op 7-5 van zoon Lycan Yardane met 39w1d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________Bevallen op 16-5 van zoon Cas met 40w2d
Leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 12-5 van dochter Ires met 39w1d
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen op 19-4 van 2 dochters Lindsay en Melanie met 35w6d
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________Bevallen op 15-5 van dochter ? met 39wkn4d
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 11-5 van zoon Loek met 38wkn3d
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 20-4 v/e zoon Jake met 35w4d
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 11-5 van een dochter Chevenne
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 23-5 van dochter Senna met 40w
Unknown___________24 mei 2010_____________Jongen______________Bevallen op 31-5 van een zoon met 40w6d
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby______________Bevallen op 27-5 van een dochter met 40w2d

BQ1986
6 June 2010, 22:18
Indootje!!

Eindelijk heb je je kleine man in je armen! Geniet er van meissie!
Super gefeliciteerd!

Liefs!!!

Fiemo
6 June 2010, 22:58
Oooooooooooooooooooooooh? Is ze eindelijk bevallen? Super gefeliciteerd Indootje!!!! Hoe is het allemaal gegaan? Ik ben benieuwd naar de verhaal maar doe eerst maar lekker rustig aan!

Liefs

Bambi80
7 June 2010, 02:22
INDOOTJE GEFELICITEERD!!!! Eindelijk is ie er!! Iedereen is bevallen van ons topic en nu met zijn alle verder kletsen bij de mama's.

Andrea...fijn dat Tessa het zo goed doet. Maar wat een kleerscheuren heb je opgelopen. Veel sterkte met herstellen.

Beebie_Wish________1 mei 2010________________Baby_______________Bevallen op 12-5 van een zoon met 41w4d
Sientje_____________1 mei 2010_______________Baby_____________Bevallen op 2-5 van zoon Milan met 40w1d
Nadine_____________4 mei 2010________________Meisje_____________Bevallen op 1-5 van een dochter met 39w4
Lonnekeleoni________4 mei 2010________________Baby______________Bevallen op 2-5 van zoon Kai met 39w5d
Miesje78____________6 mei 2010_______________Meisje______________Bevallen op 11-5 van dochter Isabel met 40w5d
Minime_____________6 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 26-4 van zoon Matts met 38w4d
Mariekepiek_________8 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 29-4 van zoon Joost met 38w5d
Tineke24____________8 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 5-5 van zoon Timo met 39w4d
Jenny89___________11 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20-5 van een zoon met 41w3d
Cin._______________11 mei 2010_______________Jongen_____________Bevallen op 2-5 van zoon Jayson met 38w5d
Lieke4_____________12 mei 2010_______________Meisje_____________Bevallen op 17-5 van dochter Roos met 40w5d
Sively_____________13 mei 2010_______________Baby_______________Bevallen op 20-5 van zoon Ruben met 41w
BeautyQueen23_____13 mei 2010_______________Jongen_____________ Bevallen op 7-5 van zoon Lycan Yardane met 39w1d
Bente______________14 mei 2010______________Baby_______________Bevallen op 16-5 van zoon Cas met 40w2d
Leonec______________18 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 12-5 van dochter Ires met 39w1d
Naatje_____________18 mei 2010______________2 Meisjes___________Bevallen op 19-4 van 2 dochters Lindsay en Melanie met 35w6d
Draakje_____________18 mei 2010______________Baby_____________Bevallen op 15-5 van dochter ? met 39wkn4d
Da-silva____________21 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 11-5 van zoon Loek met 38wkn3d
Cassie247__________22 mei 2010_______________Jongen____________Bevallen op 20-4 v/e zoon Jake met 35w4d
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 11-5 van een dochter Chevenne
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________Bevallen op 6-6 van een zoon met 42w ?
Nenske_1977________23 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 23-5 van dochter Senna met 40w
Unknown___________24 mei 2010_____________Jongen______________Bevallen op 31-5 van een zoon met 40w6d
Andrea80___________25 mei 2010______________Baby______________Bevallen op 27-5 van een dochter met 40w2d

Bambi80
7 June 2010, 02:25
viewtopic.php?f=16&t=8002&start=0&st=0&sk=t&sd=a (http://www.zwangerworden.nu/forum/viewtopic.php?f=16&t=8002&start=0&st=0&sk=t&sd=a)
een link naar ons nieuwe stekkie.

Sively
7 June 2010, 12:15
Vanmorgen de huisarts gebeld en het is waarschijnlijk geen spruw, maar een beginnende borstontsteking. De melkklieren zitten waarschijnlijk verstopt, waardoor hij geen/weinig melk binnen krijgt. Ik moet hem nu eerst aanleggen aan mijn goede borst, zodat de ander een toeschietreflex krijgt en veel masseren. En in de gaten houden dat ik geen koorts krijg, dan moet ik meteen bellen. Maar hopen dat het niet doorzet.

Ik heb Indootje hier trouwens vandaag niet gezien, ik hoop zo voor haar dat ze ook eindelijk haar kindje in haar armen heeft!
Hey Lonneke
't Is een hulpmiddeltje uit grootmoeders tijd, maar bij een vriendin heeft dit echt geholpen: platte kaas/quark in een washandje doen en na het voeden op je borst leggen tot de kaas wat gestremd is. Zou de ontsteking 'eruit trekken'.

@ Indootje: gefeliciteerd!!! Je hebt nogal geduld moeten hebben! Hopelijk is de bevalling vlot verlopen! Geniet van je kleine ventje.

BQ1986
7 June 2010, 21:49
Is er al een nieuwe topic geopend dat het hier zo rustig is?

Andrea, fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan. Gelukkig is het ook nog goed gekomen met het aantal hechtingen ;)

Cassie, hier raad het CB idd ook aan om alvast een beetje een ritme aan te leren maar ik vind dit ook erg lastig vooral omdat je overdag toch vaak dingen gaat doen, wandeling hier, boodschap daar etc... Ik wil het vanaf deze week wel gaan proberen maar Lycan is een beetje van slag, denk door het warme weer.. jullie kleintjes ook last van?
Ineens een aantal keer gespuugd... en ook wat last van krampjes, jullie goede ervaringen met infacol? Of kan het spugen ook daar van komen, het is wel pas gekomen sinds ik dat vanaf vrijdag ben gaan gebruiken maar goed toen was het ook ineens heel heet dus weet het niet meer zo goed hahaha Verder is die ook nog steeds verkouden, zit aan de neusspray en baby luuf maar of het echt minder word... slaap al 3 nachten met hem op mijn buik, gelukkig slaap ik gewoon goed dan maar toch... het is niet de bedoeling.

Minime, Lycan zit inmiddels op 135cc per voeding en komt ongeveer om de 3/4 uur dus ja die zit er dan ook wel boven,. Maar net wat je zegt bij het CB kijken ze naar het totaal plaatje.. als alles goed en je kleintje tevreden is dan is het toch goed. Geen zorgen over maken hoor, iedereen is weer anders zo ook die kleintjes!!

Marieke, Gaat het alweer wat beter met Joost nu je het wat minder gebruikt???

da-silva
9 June 2010, 16:44
We zitten nu in: Mei 2010 mama's :D

Sylverstertje
15 June 2010, 17:16
Ik zag dat ik het aantal weken er nog niet achter had gezet.
Tot mei mama's!!

Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 11-5 van een dochter Chevenne met 38wkn3d
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________Bevallen op 6-6 van een zoon met 42w ?

Indootje
17 June 2010, 18:37
Sylvestertje_________22 mei 2010______________Meisje_____________Bevallen op 11-5 van een dochter Chevenne met 38wkn3d
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________Bevallen op 6-6 van zoon Julian met 42wkn