PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

naatje83
10 September 2009, 10:32
@BW ik lig ook s'nachts wakker hoor en overdag ben ik niet te genieten zullen
ook de hormonen wel zijn. En ik loop ook een keer of 15 per dag naar de wc
hoort er allemaal denk ik maar en ik heb het er graag voor over.
@Nadine spannend he een afspraak bij de vk. Ik vind het altijd veel te lang
duren ;)

yoyo75
10 September 2009, 10:40
Hallo allemaal,

Ik ben er gister ook achtergekomen dat ik zwanger ben, en nu uitgerekend op 19 mei. In februari een miskraam gehad (curettage) en nu ben ik zo ongeveer zwanger geworden op de uitgerekende datum van die zwangerschap; raar he?

En gister was ook al zo'n rare datum 09-09-09, om er dan achter te komen dat je zwanger bent. Maar ik ben superblij, mannetje moet er nog even aan wennen. Hoe ging dat bij jullie?

@naatje83 ik lig 's nachts ook wakker, zal ook van het piekeren komen, maar moet er ook vaak uit om te plassen; zo vroeg in de zwangerschap al

naatje83
10 September 2009, 10:56
@yoyo wij hadden helemaal niet verwacht dat we alweer zo snel zwanger zouden zijn.
Ben 6 1/2 week geleden gecurreteerd dus wij zaten braaf te wachten op de dag dat ik
ongi zou worden. Dus wij waren allebei een beetje geschokt. Je gaat toch van een hele
verdrietige periode naar weer een blije periode. En dat vele plassen schijnt de eerste paar
weken van je zwangerschap normaal te zijn. Dan is het een tijdje over tot de laatste paar
maanden dan begint het feest wer van vooraf aan. Dat wakker liggen zal bij ook wel komen
van het piekeren hoor! Je bent je ewoon veel bewuster dat het ook fout kan gaan. Maar
yoyo daar gaan we nu niet vanuit het gaat gewoon goed komen bij ons. En ik denk dat je
vriend (hij zal het niet toegeven) ook een beetje terughoudend is door wat er gebeurd is.

Isis84
10 September 2009, 10:56
Leonec en Yoyo75: GEFELICITEERD!!

Lonnekeleoni: een hele fijne vakantie... die twee weken zullen nu zo voorbij zijn.

Minime: wat fijn dat je meteen mocht komen voor een echo en dat het geen bbz is. Ook jij een hele fijne vakantie!

Beebie_Wish
10 September 2009, 10:59
En weet je wil ik net aan broodje lekker gebakken eitje gaan beginnen eenmaal klaar gemaakt en klaar om het op te eten heb ik er absoluut geen trek meer in doordat als ik er al naar kijk erg misselijk van word. En ook ik heb wel mijn stemmingen dat ik overdag en s´avonds niet erg gezellig ben (arme manlief :oops: ), maar idd zullen allemaal wel de hormonen zijn.

En hebben de dames hier nog plannen voor vandaag / morgen / weekend ??? ;)

Ennuhh oh ja Yoyo75...GEFELICITEERD! Geniet er lekker van en een gezonde zwangerschap toegewenst. ;)

naatje83
10 September 2009, 11:06
Hey BW was gisteren eerst meg chagarijnig en daarna barste ik in tranen uit
echt totaal kansloos we hebben er achteraf wel om moeten lachen.

Ilonana
10 September 2009, 11:08
hey meiden allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Geniet ervan.

En dat vele plassen ik ben nu bijn 19 weken en moet al mijn hele zwangerschap vaak plassen.

Beebie_Wish
10 September 2009, 11:08
Ik merk aan mezelf als ik tv zit te kijken s´avonds en als er iets in een film droevigs voor komt begin ik ook meteen te huilen (had ik voorheen nooit)...En ook mijn vriend lachte erom en gelijk vragen wat is er ??

naatje83
10 September 2009, 11:11
Het zijn toch ook wel leuke momenten hoor dat soort dingen. Voor de mannen
iets minder maar daar moeten ze maar mee leren leven :lol:

Beebie_Wish
10 September 2009, 11:14
Inderdaad naatje ;) .

Ik ben nu ook aan het bedenken hoe ik het met mijn paard zou gaan doen :oops: . Zou hem namelijk binnenkort zadelmak (inrijden) maken, maar nu ik weet dat we zwanger zijn. Kies ik toch het liefst voor mijn eigen veiligheid want zoiets is wel een groot risico, en we willen dit kindje zoooo graag ;) . Dus sja zou ik toch iets anders moeten bedenken.

naatje83
10 September 2009, 11:18
Ja dan moet je inderdaad iets anders verzinnen. Er is ook een topic over zwanger
en paardrijden die zou je eens op moeten zoeken om te kijken hoe de dames het
daar hebben opgelost.

Beebie_Wish
10 September 2009, 11:26
Ja heb dat topic al wel eerder voorbij zien komen zal daar ook eens mijn vraag neerleggen, dank je wel iig ;) . En naatje heb jij ook zoveeeeeeeel witte afscheiding ?? Ik wel elke dag is het daar van onder wel mijn slip doorweekt :oops:
En heb last van scheetjes laten (geloof dat dat afkomstig is door mijn darmen).

naatje83
10 September 2009, 11:29
Heb dat een heel klein beetje maar niet zo erg dat ik erin kan zwemmen :lol: .
En poepies laten doe ik ook en dan zeg ik tegen mijn vriend ja sorry dat hoort
erbij.

Jenny89
10 September 2009, 11:32
Hoi dames.

Ik ben zoo bang en hoop dat jullie me wat gerust kunnen stellen.

Nou.. eergisteravond hebben we voor t eerst weer gevreeen. Het was erg pijnlijk en eng, ik heb er niet veel van genoten. Na het vrijen ben ik naar de wc gegaan en heb ffkes gepiest. Er kwam ook veel sperma uit met rood bloed :shock: myy god ik dacht het is gebeurt, ik heb het verloren :( Ik heb zooo erg gejankt! maar verder op de dag is het niet doorgezet. En nu 2 dagen later heb ik er geen sporen meer van.
Wat me wel heel erg bang maakt is dat ik nu ineens niet zo erg misselijk ben. Ik weet het niet hoor, misschien maak ik mezelf wel gek en let ik er nu ineens heel erg op. 2 dagen geleden was ik echt kotsmisselijk en sinds gisteren niet meer zo erg.
Zou ik dat nou al kunnen merken als ik 2 dagen geleden een miskraam heb gehad?

Kan je echt een miskraam krijgen van vrijen? Ik dacht dat dat alleen maar goed was.
Ik ben zoo bangggg :( :( :(

helppppp

Beebie_Wish
10 September 2009, 11:34
Haha...geloof dat de mannen nog heel wat te verduren krijgen met alle hormonen in hun vrouwkes lichaam en die scheetjes haha...Ach ze willen een kind dus dan ook de kwaaltjes die erbij horen :D :D

Maar naatje, nu wij afgelopen maandag bij de gyn te horen kregen dat onze beeb in de baarmoeder mooi zit en ook het hartje hebben zien kloppen..En de gyn ons zei dat er 90% kans bestaat dat de zwangerschap goed zal verlopen, kunnen we de gyn daarop geloven?

Ik weet niet straks als we 19 oktober komen en het hartje klopt niet meer dan heb ik me teveel te lopen verheugen en dan ineens een enorme domper...Maar goed daar maar niet aan denken, maar zal gewoon blijven genieten ;)

Beebie_Wish
10 September 2009, 11:36
Jenny wat ik gelezen heb is dat je wel gewoon kan vrijen met je partner en je kan dan sowieso sneller gaan bloeden dit doordat de penis van je vriend tegen de baarmoedermond aan drukt en die gevoelig is en er een ader daarvan los kan gaan en je daarna gaat bloeden. Dit is maar klein beetje bloed en houd volgende dag gewoon weer op.

Als je je nog steeds zorgen maakt gewoon even de VK of GYN bellen ;)

Hoi dames.

Nou.. eergisteravond hebben we voor t eerst weer gevreeen. Het was erg pijnlijk en eng, ik heb er niet veel van genoten. Na het vrijen ben ik naar de wc gegaan en heb ffkes gepiest. Er kwam ook veel sperma uit met rood bloed :shock: myy god ik dacht het is gebeurt, ik heb het verloren :( Ik heb zooo erg gejankt! maar verder op de dag is het niet doorgezet. En nu 2 dagen later heb ik er geen sporen meer van.
Wat me wel heel erg bang maakt is dat ik nu ineens niet zo erg misselijk ben. Ik weet het niet hoor, misschien maak ik mezelf wel gek en let ik er nu ineens heel erg op. 2 dagen geleden was ik echt kotsmisselijk en sinds gisteren niet meer zo erg.

Kan je echt een miskraam krijgen van vrijen? Ik dacht dat dat alleen maar goed was.

helppppp

naatje83
10 September 2009, 11:42
Zou gewoon de vk bellen. Dan weet je waar je aan toe bent. Als je zo loopt
te stressen is dat ook niet goed.

Bente
10 September 2009, 12:24
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo ongeveer om alles druk maakt.
Ben dinsdag gaan uiteten, bestelde salade, toen het eten geserveerd werd zei mijn zwangere collega dat je als je zwanger bent beter geen salades meer kunt eten ivm een of andere bacterie?????

Heb ook gisteren een ijsje gegeten met diezelfde zwangere collega, was haar idee dus ik ga ervan uit dat het geen kwaad kan. Terwijl een vriendin van mij tijdens haar zwangerschp geen ijs at ivm diezelfde bacterie?

Ook las ik hier dat je beter geen lactacyd kunt gebruiken, maar op de site van lactacyd wordt vermeld dat je zonder risico's kunt gebruiken voor, tijdens en na de zwangerschap?

Wat een twijfels allemaal, ik heb vandaag ook minder 'pijn' in mn buik, maar mn borsten zijn wel nog steeds gevoelig, vlgnd week bellen met HA en VK.

Mn vriend vindt het ook wel erg spannend allemaal, hij vroeg al wanneer de periode waarin je de meeste kans hebt dat het nog misgaat voorbij was.
Normaal zeggen ze 12 weken toch?

Jullie succes met het wachten op echo's ed, ik houd jullie op de hoogte! (en jullie mij ook)

Nadine
10 September 2009, 12:42
Ja Naatje, de afspraak met de vk duurt mij idd te lang ;) Misschien probeer ik zelf eerst met zo'n doppler-apparaat te lusiteren, zou met 11 weken bijna moeten kunnen :?

@Jenny
Dat is idd ff schrikken, maar de kans is groot dat het komt doordat je vagina nu beter is doorbloed, ivm je zwangerschap. Bloed bij het vrijen als je zwanger bent komt vaker voor dan wanneer je niet zwanger bent.
Voor de zekerheid en je eigen geruststelling gewoon je vk bellen ;)

@Bente
Er is een bacterie die in voorgesneden groente zit, zoals bijv. ook een salade. De hoeveelheid bacterie in pas gesneden groente is te laag om schadelijk te zijn. Pas als de groente al langer geleden zijn gesneden, krijgt de bacterie de kans om te vermenigvuldigen, naar aantallen die wel schadelijk zijn.
Verse voorgesneden groenten uit de supermarkt eten kan, als je ze direct na aankoop en ver voor de uiterste houdbaarheidsdatum op eet.

Ik had gister een salade met mozzerella, merkte het pas toen ik een hapje nam. Wist ff niet meer of dat nu wel of niet mocht en heb het verder maar laten liggen ;)

Bambi80
10 September 2009, 12:47
heeh meiden,

leonec gefeliciteerd!!!!! echt heel leuk voor je dat het nu gelukt is met de clomid.
lonneke...veel plezier komende tijd. Hoop dat de echo over 2 weken de onzekerheid weer wegneemt.
Hier voel ik me alles behalve goed. Ben de hele dag door misselijk en eten helpt niet echt. Voel me ook lamlendig voor hier tot tokyo. Morgen weer naar huis. Het is niet leuk om niet lekker te zijn tijdens je vakantie. Ben ik liever thuis op mijn eigen bank -bed. Moet trouwens elke nacht er wel uit om te plassen. Ik heb 6 okt. een afspraak bij de verloskundige, maar ik zie dat iemand de verkeerde lijst heeft gepakt en dat dat dus nu weer verdwenen is.

xxx

Tinkerbell79
10 September 2009, 13:40
Hey dames,

@jenny..meid dat is schrikken, maar wees gerust, dat is heel normaal als je gaar vrijen, helemaal in het begin. Maar om jezelf gerust te stellen, zou ik gewoon even vk bellen!

@anderen...ben nu 32 weken zwanger en heb gewoon salades gegeten. Belangrijkste is rauw vlees en sommige kazen. Mozarella mag trouwens ook gewoon!!

Geniet ze van jullie zwangerschap!!

xxx

Beebie_Wish
10 September 2009, 14:07
Dames...Ik word alweer beetje onzekerder :( . Want mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig (voel ze trouwens niet meer) en daarbij vind ik mijn borsten ook niet voller/groter worden :( . Ik weet het ben afgelopen maandag nog wel bij de gyn geweest en ook gezien en gehoord dat de beeb in de baarmoeder zit en het hartje ook zien kloppen. Maar ben te bang doordat ik dit niet meer voel dat het gedaan is en we gewoon weer opnieuw kunnen gaan beginnen!!

Oooooooooooh wat ben ik onzeker niet normaal meer!! :( :(

Isis84
10 September 2009, 14:14
Beebie_Wish je hebt je kindje gezien in je buik en het hartje zien kloppen. Je hoeft niet altijd ergens last van te hebben. Mijn zus en mijn moeder hebben ook helemaal geen kwaaltjes gehad met de zwangerschap.

Ik heb eigelijk ook geen kwaaltjes en moet nog een paar weken wachten op een echo. Ik heb besloten om mezelf niet gek te gaan maken met of het wel of niet goed is... Stress is ook niet goed voor de baby.

Probeer er gewoon lekker van te genieten ;)

Jenny89
10 September 2009, 14:36
Ik heb de gyn gebeld en ik mag langskomen voor een controle.. weet niet of dat veel zin heeft?
kijk nog ff op internet wat er allemaal over staat.

Isis84
10 September 2009, 14:59
Jenny veel succes bij de gyn.

Ik zou niet teveel op internet lezen.... Daar wordt je vaak niet vrolijk van.

Jenny89
10 September 2009, 15:06
In mijn geval word je er wel vrolijk van. er staat duidelijk overal dat het heel normaal is om (licht) te bloeden in de zwangerschap, en al helemaal na het vrijen.
Dus ik ga denk ik niet naar de gyn. Ze kan me voor elk klachtje wel laten komen, voor haar is dat leuk zij verdient lekker maar voor ons is het misschien onnodig en geldverspilling.

Ik wacht gewoon lekker af denk ik. Mijn angst en zorgen zijn iig verdwenen :D

Isis84
10 September 2009, 15:14
Gelukkig dan maar!! :D

Jenny89
10 September 2009, 15:37
EN mijn misselijkheid is weer terug :D :| bleeeeh

Isis84
10 September 2009, 15:38
dat is dan weer minder ;)

susieq12
10 September 2009, 15:39
Dames...Ik word alweer beetje onzekerder :( . Want mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig (voel ze trouwens niet meer) en daarbij vind ik mijn borsten ook niet voller/groter worden :( . Ik weet het ben afgelopen maandag nog wel bij de gyn geweest en ook gezien en gehoord dat de beeb in de baarmoeder zit en het hartje ook zien kloppen. Maar ben te bang doordat ik dit niet meer voel dat het gedaan is en we gewoon weer opnieuw kunnen gaan beginnen!!

Oooooooooooh wat ben ik onzeker niet normaal meer!! :( :(

Dit is ook allemaal heel normaal hoor, klachten nemen af en daarna weer toe. Ook onzekerheid hoort erbij. Ik weet nog wel dat ik aan het begin wel 10x per dag in mijn (.) (.) kneep om er zeker van te zijn dat ze nog gevoelig waren....

riannetje
10 September 2009, 16:10
@bente: Net als wat Tinkerbell al schreef mag je gewoon salades ed eten. Ik zelf ben gek van Feta en ik heb wel gevraagd als ik uit eten ging of het gepasteuriseerd was. De laatste keer raadde het restaurant me af om het te eten, dus gewoon vragen hoor!! Idd geen rauw vlees ed..

leonec
10 September 2009, 16:56
[quote="Nadine"]Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Lonnekeleoni---25------------1e kindje-----------------3 mei 2010-----------8 sept echo vk-----ronde 13/7 na mk
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- 14 okt vk ----------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo------------ in ronde 7
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2009--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
leonec--------31----------1e kindje-----------19 mei 2010-----------------30 sept echo----------miskraam 2008 nu zwanger 1 ste ronde clomid...

heb mezelf even toegevoegd :D

leonec
10 September 2009, 17:00
Bente heb jij je kleine al ?? hahha er staat bij jou namelijk 2009 ;)

Beebie_Wish
10 September 2009, 17:55
Idd bente hoe is het met jullie kleine en een makkelijke bevalling gehad :D Hoe hebben jullie hem/haar vernoemd?

GRAPJE!! :D Maar het staat wel leuk zo je uitreken datum ;)

Ennuhh dames: Ik weet niet of ik nog wel in het ziekenhuis in Hoorn wil gaan bevallen :o . Las net in ander topic (in het 40+ topic) dat er in het ziekenhuis in Hoorn 2 baby´s overleden zijn door fout van medisch personeel (gynaecoloog) :o . En wij wonen nog wel in Hoorn en staan onder behandeling van een Gynaecoloog, hopen dat het niet dezelfde is. Alleen manlief zegt zo van als het echt fout van die man is hadden ze hem natuurlijk allang op staande voet ontslagen...Maja ik weet het niet!! Manlief zegt ook van ze weten het nog niet heel zeker zijn ook nog aan onderzoeken, maar ondertussen maak ik me er al wel druk om...Zal mezelf rustig houden hoor dames denk wel ff aan onze beebje die lekker groeit en zich ontwikkeld ;)

Sively
10 September 2009, 18:41
Hallo!

@ Lonnekeleonie, wat een vervelende ervaring bij je eerste echo. Lees dat je lekker een weekje weg gaat en dan is het nog maar een klein weekje 'wachten'. Wat dus natuurlijk niet leuk is! Probeer er niet te veel aan te denken en te genieten. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zou morgen mijn eerste echo hebben, maar omdat ik gisteren pijn in mijn schouder had (kan een teken zijn van een bbz, wat ik eerder heb gehad) mocht ik gisteren al komen! Ik heb een klein vruchtzakje van 1 bij 1 cm gezien en een klein puntje.. nog geen hartactie. Was volgens de gyn te vroeg en daar vertrouw ik maar op. Vandaag ben ik 6 weken... (ook ik maak er maar een klein feestje van)!!

Volgende week ben ik ook offline. Vanaf zondag zit ik met mijn kont in St. Tropez, als ik terug ben dan gelijk die maandag mijn eerste afspraak met de verloskundige en wie weet mag ik dan gelijk door voor een echo en zie ik dan wel hartactie (ben dan ongeveer 7,5 week).... Spannend, maar eerst ga ik lekker genieten van mijn weekje vakantie...

Doei! Liefs M.

Hey MiniMe, mijn gyn zegt dat je het hartje hoort op 6,5 weken. Kan dus kloppen dat het te vroeg is

Sively
10 September 2009, 18:46
Hoi dames.

helppppp

Hey Jenny
Mijn gyn zei zonder dat ik er naar gevraagd had dat je gewoon sex kon hebben. Het kan totaal geen kwaad en dat je dan niet in paniek moet schieten als er een beetje bloed vrijkomt. Is de baarmoederwand die iets gevoeliger is, voor de rest niets. Ze zei ook dat je zwangerschapskwaaltjes elke dag anders kunnen zijn en dat we dus niet moeten panikeren als ik me plots minder misselijk zou voelen ofzo.

Lindy
10 September 2009, 18:50
Hoi dames.

helppppp

Jenny waarschijnlijk is er gewoon een adertje geknapt, dat komt heel vaak voor omdat alles beter doorbloedt is nu. Als je geen hevige krampen hebt en het bloeden is verder gestopt zou ik me geen zorgen maken hoor!!! Wel lief dat je direct langs mag komen.

Beebie_Wish
10 September 2009, 18:52
Afgelopen maandag hadden wij onze 1e echo (inwendig) en toen n.a.v. mijn eigen berekening was ik afgelopen maandag precies 6 weken...Maar eenmaal bij de gyn zagen we onze beeb en we hebben een kloppend hartje gezien, en de gyn berekende nog even precies hoe ver ik zou zijn, en daar kwam uit afgelopen maandag dat ik 6 weken en 2 dagen was..En dus toen klopte het hartje al...

Zaterdag a.s. 7 weken :D

Hallo!

@ Lonnekeleonie, wat een vervelende ervaring bij je eerste echo. Lees dat je lekker een weekje weg gaat en dan is het nog maar een klein weekje 'wachten'. Wat dus natuurlijk niet leuk is! Probeer er niet te veel aan te denken en te genieten. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zou morgen mijn eerste echo hebben, maar omdat ik gisteren pijn in mijn schouder had (kan een teken zijn van een bbz, wat ik eerder heb gehad) mocht ik gisteren al komen! Ik heb een klein vruchtzakje van 1 bij 1 cm gezien en een klein puntje.. nog geen hartactie. Was volgens de gyn te vroeg en daar vertrouw ik maar op. Vandaag ben ik 6 weken... (ook ik maak er maar een klein feestje van)!!

Volgende week ben ik ook offline. Vanaf zondag zit ik met mijn kont in St. Tropez, als ik terug ben dan gelijk die maandag mijn eerste afspraak met de verloskundige en wie weet mag ik dan gelijk door voor een echo en zie ik dan wel hartactie (ben dan ongeveer 7,5 week).... Spannend, maar eerst ga ik lekker genieten van mijn weekje vakantie...

Doei! Liefs M.

Hey MiniMe, mijn gyn zegt dat je het hartje hoort op 6,5 weken. Kan dus kloppen dat het te vroeg is

Sively
10 September 2009, 18:57
Hey
Dit is nu het derde berichtje na elkaar van mij, sorry daarvoor. Had gewoon schrik dat ik ging vergeten te reageren op de berichtjes die ik aan het lezen was. Ik weet sinds zondag dag ik zwanger ben. Gisteren al naar de gyn mogen gaan aangezien ik het op het werk onmiddellijk moet zeggen. Ben nu net vijf weekjes, het is dus nog heel pril allemaal.
Ik slaap ook slecht. En moet ook regelmatig opstaan voor te plassen. Voor de rest alleen wat last van mijn onderrug en onderbuik, maar de 'ernst' wisselt van dag tot dag.
Ik heb nu precies al last van zwangerschapsvergeetachtigheid. Dat zal ik me wel inbeelden niet!?!
Ik vergeet regelmatig iets mee naar mijn werk te nemen;
1 min nadat de gyn zei dat ik een afspraak moest maken met haar secretaresse voor de volgende echo, was ik dat alweer vergeten. Gelukkig vroeg de secretaresse er zelf achter;
En als kers op de taart: had mijn bh vergeten aan te doen om naar het werk te gaan! Had die een tijdje daarvoor uitgedaan omdat die me irriteerde en heb vlak voor ik vertrok nog drie bh's van de wasdraad gehaald en nog was mijn frank niet gevallen :oops:

Sively
10 September 2009, 19:00
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Lonnekeleoni---25------------1e kindje-----------------3 mei 2010-----------8 sept echo vk-----ronde 13/7 na mk
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- 14 okt vk ----------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo------------ in ronde 7
Sively---------28------------1e kindje-------------------13 mei 2010------------1 okt echo---------------ronde 2
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2009--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
leonec--------31----------1e kindje-----------19 mei 2010-----------------30 sept echo----------miskraam 2008 nu zwanger 1 ste ronde clomid...

heb mezelf even toegevoegd :D

ladyd
10 September 2009, 19:12
Hallo meiden uit het sept 2008 forum! Mariek, Boba, Leonec, Boboa enz. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, helemaal super hoor!!! Ik schreef ook mee op dat forum en ben inmiddels al weer 23 weken zwanger, ben net terug van vakantie. Ik heb nog regelmatig met jullie meegelezen en voor jullie geduimd! De rest op dit formum ook van harte natuurlijk!

Liefs,

Ladyd

Bente
10 September 2009, 20:12
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9

ZOoo, 2010 ziet er beter uit he?
Laten we het maar op de zwangerschapshormonen houden ;)
spannend spannend spannend allemaal, ga volgende week bellen met HA en VK.
Vind het steeds leuker worden dit forum, leuk, maar ook erg herkenbaar allemaal!

BQ1986
10 September 2009, 20:23
Hi Bente,

Waarom heb je nog niet gebeld? Bij mij was de VK erg blij dat ik al zo snel belde met 4,5 week! :)
1 oktober eerste gesprek! Leuk allemaal :)

Heb je veel last van kwaaltjes?

leonec
10 September 2009, 20:25
hoi hoi,

Ik ben superblij maar ook erg onzeker nog...een dag duurt nu wel een week...

Ik hoop zo dat het goed blijft gaan...

Ik ben goed te pas alleen erg gevoelige en dikkere borsten (heb al cup d)

Met de rest ook alles oke ?

liefs

hallo hier ben ik
10 September 2009, 20:26
[quote="Bente"]Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...................................1 okt verlosk..............in 2e ronde

Heb mezelf ook even toegevoegd

BQ1986
10 September 2009, 20:30
Leonec, hier nog steeds nergens last van buiten het onwijs veel plassen!
Merk dat als ik te lang wacht met plassen dat ik een rare druk op mijn buik krijg...

Het duurt idd onwijs lang ineens!!! ;)

Jij echte kwaaltjes?

leonec
10 September 2009, 20:34
Ja heb ik ook als ik te lang wacht...die druk in de buik..

ben gelukkig niet misselijk alleen meer moe en dikkere borsten ;)

naatje83
10 September 2009, 23:45
Ik werd vanochtend een beetje misselijk wakker maar had niet het idee van nu moet
ik keihard naar de wc rennen. Een boterham gegeten en het zakte weer weg. En
borsten worden wat groter is niet erg heb mee een cup B dus als het C wordt is mijn
vriend ook blij :lol:

leonec
11 September 2009, 08:35
Ik kon het niet laten om nog 1 testje te doen ... :oops:

Heb die van kruidvat gedaan en binnen 1 minuut een dik kruis :D :D

Nadine
11 September 2009, 08:55
Ik werd vanochtend een beetje misselijk wakker maar had niet het idee van nu moet
ik keihard naar de wc rennen. Een boterham gegeten en het zakte weer weg. En
borsten worden wat groter is niet erg heb mee een cup B dus als het C wordt is mijn
vriend ook blij :lol:

Ja en dan zijn ze groter en mag manlief er niet aan zitten, want ze zijn zó ongelooflijk gevoelig!
Bij mij dan tenminste ;)

Hier moeders voor moeders op bezoek gehad, nu maar plassen, plassen en nog eens plassen..
Oja, leuk dat ze dan weer een Hcg testje doen :D Ik blijf het geweldig vinden om positief te testen :mrgreen:

yoyo75
11 September 2009, 09:42
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...................................1 okt verlosk..............in 2e ronde
yoyo75--------34------1e kindje ------------19 mei 2010---------------nog niet gebeld met VK--------ronde 6 na MK

Ik heb mezelf ook even toegevoegd.

@leonec: wij zijn op precies dezelfde dag uitgerekend en hebben ook op dezelfde dag positief getest!

leonec
11 September 2009, 09:53
Leuk jah ;)

En nou moet het goed gaan !!

yoyo75
11 September 2009, 10:01
Ja daar gaan we gewoon vanuit!! Het voelt nu ook anders, ik had nu ook al meteen op mijn NOD een positieve test, de vorige keer pas na een week. Maar toch blijft het allemaal eng, en kan ik niet wachten voor de 12 weken voorbij zijn. Wat mag jij al vroeg een echo hebben, zou ik misschien ook wel willen.

leonec
11 September 2009, 10:06
Ja daar gaan we gewoon vanuit!! Het voelt nu ook anders, ik had nu ook al meteen op mijn NOD een positieve test, de vorige keer pas na een week. Maar toch blijft het allemaal eng, en kan ik niet wachten voor de 12 weken voorbij zijn. Wat mag jij al vroeg een echo hebben, zou ik misschien ook wel willen.

Ja met 7 weken al...omdat ik bij de gynaecoloog loop (ferriliteitspoli)

ze houden mij goed in de gaten tot de 12 de week denk meerdere echo s ...

Heb je gevraagd of je eerder een echo mag ? zou ik gewoon vragen...

yoyo75
11 September 2009, 10:24
Nee, ik heb niet om een eerdere echo gevraagd. Ik weet ook niet echt of ik het zou willen, misschien wel als ik onzekerder word, of ineens weer bloedverlies krijg. Je kan er toch niets aan doen in de tussentijd. Bij mij is geen oorzaak voor de MK gevonden, bij jou wel?

leonec
11 September 2009, 10:26
Nee, ik heb niet om een eerdere echo gevraagd. Ik weet ook niet echt of ik het zou willen, misschien wel als ik onzekerder word, of ineens weer bloedverlies krijg. Je kan er toch niets aan doen in de tussentijd. Bij mij is geen oorzaak voor de MK gevonden, bij jou wel?

Nee bij mij ook niet, ik had zelfs 3 echo s met een klopendhartje en op een dag was alles voorbij...

Het is ook spannend of ik zwanger ben van 1 of 2 omdat ik een dubbele eisprong had (doormiddel van clomid)

spannend allemaal, was ik maar een aantal weken verder...

Beebie_Wish
11 September 2009, 10:44
Oehhh leonec dat je wel 3 echo´s gehad hebt waarbij je een kloppend hartje zag schrikt mij nu even af ik heb nu al mijn 1e echo gehad en de beeb zit mooi in de baarmoeder en we hebben het hartje al zien kloppen (had vorige week maandag 1e inwendige echo). Maar nu ben ik al beetje onzekerder en bang tegelijk dat op 19 oktober bij 2e echo het niet meer goed zit :( .

Maar als het mis is dan moet je toch ook gewoon weer ongesteld worden?? Want hoor wel eens dat ze op dit forum zeggen: GEEN BLOED - GEEFT MOED of zoiets ;) . Ik heb tot nu toe nog steeds geen rood en ook geen bruin verlies gezien in mijn slip...Dus hoop en ga er maar vanuit dat de beeb nog lekker bezig is zichzelf te ontwikkelen, je kan trouwens nu toch nog niet veel voelen van de beeb zelf???

Sorry voor mijn nogal ingewikkelde vragen maar die onzekerheid is zooooo vervelend :oops:

naatje83
11 September 2009, 10:48
@BW je moet je niet onzeker laten maken door onze verhalen hoor! En lekker
genieten van je zwangerschap. Bij ons is het gewoon een keer verkeerd gegaan
bad luck. En nu gaat het bij ons ook gewoon goed komen.

Beebie_Wish
11 September 2009, 10:49
Oke dank je wel....Zal me voortaan even niet over onzekerheden praten maar over de leukere dingen ga maar ff aan leuke dingen denken haha :D

Hebben er al dames nu al weekend?? Ikke wel :D Was hele week lekker vrij. Maandag weer werken.

naatje83
11 September 2009, 10:52
Je mag best over je onzekerheden praten want die hebben we allemaal. Maar je
moet je niet gek laten maken door onze verhalen. Ik moet het weekend weer
werken voor het eerst ben twee weken vrij geweest. Balen had nog wel twee
weken vakantie gewild :lol:

leonec
11 September 2009, 10:54
Oke dank je wel....Zal me voortaan even niet over onzekerheden praten maar over de leukere dingen ga maar ff aan leuke dingen denken haha :D

Hebben er al dames nu al weekend?? Ikke wel :D Was hele week lekker vrij. Maandag weer werken.

Nee je moet je niet onzeker maken....het is ook vaak het geval een kloppend hartje gezien dan komt het goed...

ik heb gewoon stomme pech gehad...ik kan me ook wel de hele dag druk maken maar het helpt niets gewoon afwachten...

Ik moet zaterdag en zondag werken de rest van de week vrij ;)

Trouwens ik heb ook allemaal van die kleine bultjes op mijn tepel...

yoyo75
11 September 2009, 10:57
spannend allemaal, was ik maar een aantal weken verder...

(ik heb nu ook door hoe citeren werkt ;) )

Ja dat denk ik nou ook. Maar het moet nu gewoon goed gaan!

Hebben jullie het al aan mensen verteld? Ik kan niet wachten, maar mijn man wil nog even wachten

leonec
11 September 2009, 11:00
een paar mensen weten het omdat ze ook wisten dat ik met de clomid was begonnen...

Mijn zus moeder en 3 goede vriendinnen weten het ;)

de rest moet nog een tijdje wachten...

naatje83
11 September 2009, 11:08
Mijn ouders, Broer en wat vrienden van ons weten het. En voor de rest wachten
ze maar tot ik 12 weken ben.

yoyo75
11 September 2009, 11:22
Nou, net de verloskundige gebeld, mag 20 oktober een echo, als ik wil kan ik eerder komen, maar dan bestaat de kans dat ze met een uitwendige echo nog niets kunnen zien, en dan zou ik er alleen maar ongeruster van worden denk ik, dus ik ga maar gewoon voor de 10 weken echo.

pfff wat is 20 oktober nog ver weg!

leonec
11 September 2009, 11:24
Nou, net de verloskundige gebeld, mag 20 oktober een echo, als ik wil kan ik eerder komen, maar dan bestaat de kans dat ze met een uitwendige echo nog niets kunnen zien, en dan zou ik er alleen maar ongeruster van worden denk ik, dus ik ga maar gewoon voor de 10 weken echo.

pfff wat is 20 oktober nog ver weg!

Dan kan ze toch een inwendige echo maken als je eerder zou willen ?

naatje83
11 September 2009, 11:32
Nou dat vind ik wel heel ver weg. Ik ben blij dat ik volgende week
al mag. En dat vind ik al lang duren.

yoyo75
11 September 2009, 11:36

Nou die hebben ze dus niet op de verloskundigenpraktijk, dus dan zou ik naar het ziekenhuis moeten en daar zit ik niet echt op te wachten.

leonec
11 September 2009, 11:43

Nou die hebben ze dus niet op de verloskundigenpraktijk, dus dan zou ik naar het ziekenhuis moeten en daar zit ik niet echt op te wachten.

Ohh bij mij verloskundige wel...

Maar wat is er erg aan op het ziekenhuis ? Dat moet ik ook...vindt ik niet erg hoor ben al blij met een echo... ;)

Isis84
11 September 2009, 12:37
Sively welkom en GEFELICITEERD!!

Ik heb niet alleen al weekend, ik heb eindelijk vakantie!! 3 hele weken niet werken. Heerlijk!!

Leonec, ik heb wel 6 testen gedaan!! Dus schaam je niet voor die tweede ;)
Dinsdag ook een dikke positieve test van moeders voor moeders. Blijft inderdaad leuk om die tweede streep te zien!!

En hoe gaat het verder met jullie?

yoyo75
11 September 2009, 13:02
Maar wat is er erg aan op het ziekenhuis ? Dat moet ik ook...vindt ik niet erg hoor ben al blij met een echo... ;)

Nou het hangt misschien van het ziekenhuis af, maar ik word van het ziekenhuis hier niet zo blij. Aan dat wachten zal ik toch wel moeten wennen; als het goed is nog iets meer 8 maand wachten ;)

yoyo75
11 September 2009, 13:03
Sively welkom en GEFELICITEERD!!

Ik heb niet alleen al weekend, ik heb eindelijk vakantie!! 3 hele weken niet werken. Heerlijk!!

Lekker zeg, ga je ook nog ergens heen?

Isis84
11 September 2009, 13:07
We gaan een weekje naar Menorca. Lekker op het strand liggen en niks doen!!
Normaal vind ik het erg als die drie weken vakantie snel omgaan, maar nu betekent het dat de echo steeds dichterbij komt!

yoyo75
11 September 2009, 13:14
Ja dat is een goeie! als je vakantie hebt wil je dat de tijd zo langzaam mogelijk gaat. Ook een goed idee trouwens om op vakantie te gaan als het weer in NL minder wordt. Gaat voor mij moeilijk worden om nu op vakantie te gaan helaas, erg druk op mijn werk.

tweety1982
11 September 2009, 14:37
ik hoop dat ik naar jullie mag binnekort

heb hoge temp, temop van na de eisprong 36.80..normaal 36.50 basaal. misselijk, zuur, en had bruin bloed in me onderbroek en daarna niets meer...
spannend ik hoop snel te komen bij jullie zou 1e ronde zijn na de MK..duim voor me

naatje83
11 September 2009, 14:40
Voor jou duim ik altijd. Wanneer ga je weer testen?

leonec
11 September 2009, 16:47
spannend tweety...

Hebben jullie ook zin in ander voedsel ? ik heb meer zin in fristi en dat soort drink...en sap

en drop (vindt ik normaal niet echt lekker)

Elmo80
11 September 2009, 17:24
Pff meiden wat een hoop bij te lezen als je drie dagen niet op het forum komt. Ik heb drie loodzware dagen van mijn werk gehad, soort van training op locatie met het hele bedrijf. We zaten in noordwijk, das niet verkeerd ;) Maar ik merk wel dat ik me aandacht er NIET bij kan houden. Pfff, en met eten dan buiten de deur is het ook zo lastig, dus smoesjes bedenken waarom ik geen wijntje drink etc. Gisteravond was er personeelsfeest met Wolter Kroes, maar neeeeeeeeeeeeeeeeee... ik ben zwanger, dus doodop, dus om half tien op bed... Ik heb het er allemaal graag voor over, maar wat ben ik onzeker over die aanstaande echo... Vorige x kregen we daar pas te horen dat het niet goed zat :cry: ! Nog 5 nachtjes slapen...

@ alle nieuwe meiden welkom! Hoe meer hoe beter :D

Nadine
11 September 2009, 17:32
spannend tweety...

Hebben jullie ook zin in ander voedsel ? ik heb meer zin in fristi en dat soort drink...en sap

en drop (vindt ik normaal niet echt lekker)

Ik ben echt helemaal gek van pizza. Maar ja, kan ook gewoon honger hebben gehad :lol:

Drop mag je niet teveel hebben, wist je dat? Kan je bloeddruk van gaan stijgen. Wel balen, want ik ben ook dol op drop ;)

leonec
11 September 2009, 17:43
klopt ik eet drop nou niet veel meer ik heb er nu alleen wat meer zin in ,...

Ik ben altijd dol op pizza s ;) .

yoyo75
11 September 2009, 17:58
ik heb nog niet zin in ander voedsel, alleen wel een beetje afkeer van koffie, maar dat dronk ik toch al nauwelijks meer, omdat teveel caffeine ook niet goed is.

En ik heb sinds vanmiddag ineens lage rugpijn, wie heeft dat ook?

leonec
11 September 2009, 18:10
ik heb nog niet zin in ander voedsel, alleen wel een beetje afkeer van koffie, maar dat dronk ik toch al nauwelijks meer, omdat teveel caffeine ook niet goed is.

had ik net ook een beetje en wat een soort van menstruatiekrampjes...

had ik de eerste keer ook toen ik zwanger was....

da-silva
11 September 2009, 18:37
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH ik mag me bij jullie aansluiten!
Ik kreeg vandaag een vette positieve zwangerschapstest, wooohoooooo!!

Ik doe even een dansje, sjallallaaalalallalaaa

leonec
11 September 2009, 18:44
Heb je net al gefeliciteerd (in zwanger na miskraam)

maar nog een keer GEFELICITEERD !!!!

da-silva
11 September 2009, 18:44
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...........................1 okt verlosk..............in 2e ronde
yoyo75--------34------1e kindje ------------19 mei 2010---------------nog niet gebeld met VK--------ronde 6 na MK
da-silva------30----------1e kindje----------21 mei 2010----------------5 okt-------------1e ronde 1 na MK

yoyo75
11 September 2009, 19:31
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...........................1 okt verlosk..............in 2e ronde
yoyo75--------34------1e kindje ------------19 mei 2010---------------20 okt 10 weken echo VK--------ronde 6 na MK
da-silva------30----------1e kindje----------21 mei 2010----------------5 okt-------------1e ronde 1 na MK

yoyo75
11 September 2009, 19:34
da-silva gefeliciteerd!!!!

Ik heb mijn afspraak bij de VK er even bijgezet

BQ1986
11 September 2009, 20:42
Alle nieuwe meiden, GEFELICITEERD!

Hier sinds vandaag een zware blaasontsteking met bloedverlies, best eng dus :(
Net even bij de huisartsenpost gekregen, moet goed zijn zeggen ze.. Kan nu helemaal niet wachten tot het 16 okt is en de echo krijg :oops:

Verder nog steeds nergens last van eigenlijk.. :roll:

Iedereen begint langzaamaan wat klachtjes te krijgen lees ik!

@ Tweety, ik hoop het zo voor je meid, duim zeker voor je!

@ Naatje,.. boek vandaag binnen gekregen van claudia, kan het nu al niet weg leggen ;)

Maj
11 September 2009, 21:09
hallo dames,

heel onzeker en bang dat het misgaat, wil ik me toch bij jullie aansluiten.

Ik heb gisteravond en vanochtend een positieve zwangerschapstest in handen gehad en het is allemaal super onwerkelijk, zeker omdat ik niet weet (erg he) hoe lang ik nu zwanger ben...

Mijn cyclus is zo onregelmatig geweest dat ik tussen de 3 en 8 weken zwanger kan zijn. (dus dat zou ook kunnen betekenen dat ik helemaal niet in mei beval maar ik gok er wel op)

Vanochtend al een afspraak met de huisarts gehad om bovenstaande met hem te bespreken en nu moet ik over 4 weken naar de gyneacoloog om een echo te laten maken om vast te stellen hoe ver ik nu eigenlijk ben...

Maar dat vond ik eigenlijk te lang wachten, dus heb ik ook zo een thuistest gekocht (waar ze nu reclame voor maken omdat die aan zou geven hoe lang je al zwanger bent) om te kijken wat die aan gaat geven...

Word vervolgt dus!!

Groetjes Marja

BQ1986
11 September 2009, 21:12
@ Maj, wat spannend allemaal zeg! Hoor het graag :)

Elmo80
12 September 2009, 07:00
@ Maj, spannend zeg!! Maar wel een gefeliciteerd namens mij! KAn je je HA niet vragen of je niet alleen even je HCG mag laten prikken? Dit is meestal wel een indicatie hoe ver je bent!
@ Da Silva, super!!!!! Fijn he dat het allemaal nog blijkt te werken na een MK?
@ Yoyo: die lage rugpijn heb ik ook!

Maj
12 September 2009, 07:04
@ Elmo, tja daar heb ik niet aan gedacht,

maar nu is dit al geregeld en heb ik vanochtend zo een indicatortest gedaan die aangeeft hoe ver je bent, deze gaf aan 1-2 weken, volgens de bijsluiter ben je dan volgens de huisarts (je weet wel die 2 weken cadeau) 3 tot 4 weken. dus ik ga gewoon uit van 4 weken.

Elmo80
12 September 2009, 07:09
@ Maj, Nou bij deze dan officieel!
GEFELICITEERD!!! :D :D :D Als je wil kan je jezelf op de lijst met zwangeren toevoegen!

Maj
12 September 2009, 07:18
Waar staat die lijst met zwangeren?

grrr het lukt me niet om mijn ticker er goed op te krijgen...

tweety1982
12 September 2009, 08:15
nogmaals gefeliciteerd maj..

Hier bij is is de spanning voorbij denk ik hoor, ik kreeg veel tekenen van een zwangerschap, mijn test was zelfs superlicht positieve, nu vandaag test gedaan, negatief, veeeeel negatiever dan 2 dagen geleden, mijn temp die gistere ineens ernorm gestegen was naar mijn hoogtepunt, is vandaa opeens gedaald naar het diepte punt. Dus van 36.80 naar 36.40..mijn basale is rond de 36.60...na mij ei werd hij dus 36.80 en zakte af naar 36/70...warom hij ineens zo hoog werd weet ik niet...maar ik vrees dat vandaag of morgen de komen..hoewel ik dan wel een mooie lutale periode van 14 dagen heb!!!!
ik snap echt niet waarom hij ineens zo steeg, hij klom echt elke dag omhoog en nu ineens BAM!!...mischien een mislukte innesetling? ik had afgelpen dagen wel last van me buik en steekjes...ik denk mischien echt aan een mislukte innesteling..nou ja..beter nu als dat je zwanger bent en weer na 4 weken toch.? nu zal je het nooit weten...ik wacht dus netjes op de .....hoewel ik bijna niet vloei alleen wat bruin verlies ...heel weinig..maar ja dit kan geen innesteling meer zijn, waarom zou mijn temp dan zo laag zijn

heb wel slecht geslapen vanacht, maar daardoor zou je temo juist hoger moeten zijn toch, en niet lager..en ik heb echt 2 keer getempt, en twee keer 36.40....einde oefening dus..ik voel de ongi ook echt wel tot aan mijn onrustige benen toe

yoyo75
12 September 2009, 08:32
Wat jammer Tweety!
Maar geen bloed geeft moed; bij een innestelling komt het wel voor dat je een klein temperatuurdipje hebt, maar dan kan je toch niet al positief getest hebben voordat de temp omlaag ging, en dan is het helemaal raar als je daarna juist weer negatief test.

tweety1982
12 September 2009, 08:43
ja idd het was bniet positieve meer soort voorgedrukt.....morgen/overmorgen is mijn NOD...dus geen innesteling

da-silva
12 September 2009, 08:44
Tweety, wat verschrikkelijk onzeker allemaal. Ik duim met je mee!
Maj, GEFELICITEERD!! die lijst met zwangeren staat 1 of 2 pagina's terug. Die kan je kopieren en plakken en danjezelf toevoegen.

Kan iemand mijn banner zien in mijn profiel? Het wil allemaal niet lukken volgens mij...

yoyo75
12 September 2009, 08:49
Kan iemand mijn banner zien in mijn profiel? Het wil allemaal niet lukken volgens mij...

Nee, ik zie alleen de tekst van de URL zelf (http//:lilypie etc.). Bij Lilypie moet je volgnes mij de Pseudo HTML knippen en plakken.

da-silva
12 September 2009, 08:54
Thanks, dat was het dus :lol:

da-silva
12 September 2009, 08:55
Fijna om zoveel meiden van het forum 'zwanger worden na een miskraam' te zien!! Echt goed! :mrgreen:

yoyo75
12 September 2009, 09:05
ja dat is echt mooi he, dat het bij veel toch gewoon weer lukt in redelijk korte tijd.
Ik was eerst best bang dat er door de curettage misschien iets onherstelbaar beschadigd zou zijn door verklevingen o.i.d.

yoyo75
12 September 2009, 09:06
waarom staat er bij mij trouwens nog 229 days to go, en bij jou da-silva nog 251, terwijl ik pas 1 dag verder ben???

da-silva
12 September 2009, 09:20
waarom staat er bij mij trouwens nog 229 days to go, en bij jou da-silva nog 251, terwijl ik pas 1 dag verder ben???

Dat is wel raar ja....
Ik heb net even uitgerekend (40 wk x 7 dagen - 29 dagen zwanger = 251) dus die van mij klopt denk ik

da-silva
12 September 2009, 09:23
ja dat is echt mooi he, dat het bij veel toch gewoon weer lukt in redelijk korte tijd.
Ik was eerst best bang dat er door de curettage misschien iets onherstelbaar beschadigd zou zijn door verklevingen o.i.d.

Die angst zat er bij mij ook enorm in! Ik had na mijn curettage nog een her- omdat er nog weefsel was blijven zitten. Hier kwamen ze pas 5 weken later achter. Daarna bleek ook nog eens mijn baarmoedermond dichtgegroeid te zijn met littekenweefsel van die 2 curettages. Dus ook dat hebben ze poliklinisch moeten openknippen. Drie maanden lang dus gezeik gehad. Ik had nog maar weinig vertrouwen in mijn lichaam. En dan toch de eerste cyclus erna zwanger.... je lichaam kan rare fratsen uithalen hoor!

Sylverstertje
12 September 2009, 09:39
Ik mag er ook bij :D:D:D
hopelijk blijft alles goed gaan!

hallo hier ben ik
12 September 2009, 09:52
wat is curettage?

tweety1982
12 September 2009, 10:03
wat is curettage?

dat is het weghalen van het vruchje/weefsel na een miskraam

leonec
12 September 2009, 10:28
tweety balen had het zo gehoopt voor je ,...

Sylverstertje GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maj GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het moet gewoon bij ons allen goed gaan!!!!! ;) ;)

Maj
12 September 2009, 11:13
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te bekijken--------ronde 3

Maj
12 September 2009, 11:14
nou ik sta in de lijst, allemaal nog erg onzeker wat tijd betreft, maar ach ik begin het nu wel echt leuk te vinden!! Ik merk elke keer dat ik met een big smile op mijn gezicht rond loop!!!

wie kan me helpen met mijn banner?

Nadine
12 September 2009, 11:54
Nog meer zwangeren! Gefeliciteerd en welkom!

Sively
12 September 2009, 13:25

Hey yoyo75, ik heb dat ook regelmatig: lage rugpijn en ook lage buikpijn. Vooral naar het eind van de dag toe en vooral als ik in bed lig. Het bed ligt nu extra vol door de kussens die ik gebruik wanneer ik daar pijn heb.

Sively
12 September 2009, 13:31
nou ik sta in de lijst, allemaal nog erg onzeker wat tijd betreft, maar ach ik begin het nu wel echt leuk te vinden!! Ik merk elke keer dat ik met een big smile op mijn gezicht rond loop!!!

wie kan me helpen met mijn banner?

Hey Maj, ik alleszins niet. Weet zelf niet hoe het moet, dus: Wie kan mij ook helpen?

Sively
12 September 2009, 13:35
Sively---------28------------1e kindje-------------------13 mei 2010------------1 okt echo gyn----------ronde 2
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te bekijken--------ronde 3

naatje83
12 September 2009, 14:01
Voor alle meiden die nieuw zijn hier GEFELICITEERD!!! En geniet ervan.

Jeetje moet echt veel bijlezen na anderhalve dag ;) Heb nu wat lichte krampjes en
steekjes aan de linkerkant en een trekkend gevoel naar mijn lieze en schaambeen dus
het zit allemaal lekker te werken in mijn buikje. Eigenlijk al vanaf vanochtend een misselijkheids
gevoel dat maar niet weg wilt gaan. Mijn borsten worden met de dag gevoeliger. Maar heb het
er voor over heb nu ook echt het idee dat zwanger ben en dat had ik de vorige keer niet. Heel
raar is dat maar ik geniet hier echt van. Kan niet wachten tot mijn afspraak bij de gyn om te zien
hoever ik ben. Nog 5 nachtjes slapen.

@BQ Heb je ook dat boek van kluun nog besteld voor je vriend?

BQ1986
12 September 2009, 14:11
@ tweety, balen meid, hoop dat je alsnog een positieve in handen mag krijgen!

@ Sylverstertje, gefelicitererd :)

@ Naatje, die heb ik ook besteld, hij is gelijk begonnen met lezen haha... 1e wat ik te horen kreeg; je moet hem zelf ook maar geen lezen hahah

naatje83
12 September 2009, 14:16
@Ik heb hem tijdens mijn vorige zwangerschap gelezen en je vriend heeft gelijk hij
is echt leuk heb hem in een dag uitgelezen. Ga nu weer opnieuw beginnen in mijn
boek van Claudia want die heb ik opzij gelegd toen ik een mk kreeg. Heb trouwens
ook een 9 maandenboek besteld. Die is ook erg leuk want de papa's mogen er ook
in mee schrijven.

marjand
12 September 2009, 14:49
Uitgerekend mei 2010:

Sively---------28------------1e kindje-------------------13 mei 2010------------1 okt echo gyn----------ronde 2
Marjand-------28------1e kindje--------------21 mei 2010--------------nog niet gebeld met VK--------ronde 3

heb mezelf even toegevoegd op 21 mei

Sylverstertje
12 September 2009, 15:17
Uitgerekend mei 2010:

Marjand-------28------1e kindje--------------21 mei 2010--------------nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Sylverstertje---28------1e kindje-------------21 mei 2010--------------Nog niet gebeld met VK--------ronde 3

Sylverstertje
12 September 2009, 15:18
mmmm marjand... wat lijken onze gegevens erg op elkaar hahahah
leuk!!
ik zit tussen 20 en 22 mei...
Geen idee, ze geven overal wat anders aan... ei op 29 aug gehad... ongesteld op 14 aug en 12 dagen lf.... gemiddeld 27 dagen cyclus...

Esmee83
12 September 2009, 15:24
Hoi hoi, ik mag er ook bij! We zijn zo blij :D :D :D
Ik ben (denk ik) 6 mei uitgerekend!
Ik heb een vraag: wanneer maak je een eerste afspraak met een verloskundig/huisarts?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. We willen het nog niet bekend maken en ik kan deze vraag ook aan niemand stellen. Ik heb op internet gelezen dat het ongeveer na 6 weken is, klopt dit?
(want dan mag ik op gaan schieten ;) )

Gelukkig geen extreme klachten. Van alles een beetje zullen we maar zeggen.
Sylvester en Marjand, leuk om jullie hier tegen te komen!

cin.
12 September 2009, 15:31
Hey esmee te eerste gefeliciteerd. Ik heb meteen al de vk gebeld en kon toen meteen een afspraak maken

cin.
12 September 2009, 15:33
Hey meiden ben niet veel hier te vinden voorlopig denk ik want ben te vermoeid en te misselijk.

Beebie_Wish
12 September 2009, 16:03
Jeetje ben even niet online geweest en zijn er een aantal nieuwelingen erbij gekomen. Helemaal leuk dames ;) . Kom het mei-topic allemaal maar lekker vergezellen, en dan met zijn allen hopen voor iedereen op een goede en gezonde zwangerschap en tot mei 2010 ;)

Hier bij mij vraag ik mezelf toch af of het allemaal nog wel goed zit want ik hoefde de laatste 2 dagen helemaal niet s´nachts eruit om te plassen en voel bij wijze ook vrij weinig overdag moet ik ook regelmatig wel plassen en dan is mijn urine soms heel licht en soms donkerder..

Wat me nog wel opvalt is dat ik van onderen wel nog steeds heel erg veel wit slijm heb. En zo af en toe een aantal boertjes en scheetjes moet laten, en dat is het wel voor tot nu zeg maar...Toen ik zeg maar in de 4 weken zat had ik ook wel wat menstruatie krampjes en steekjes maar die lijken nu wel voor de horizon verdwenen te zijn, weet iemand soms of sommige klachtjes die je bijv in week 4 hebt/krijgt vervagen naarmate je langer zwanger bent?? Ben nu 7 weken...Ik probeer absoluut wel te genieten dat zeer zeker wel en vanmiddag had ik echt even dat ik zomaar zonder enige aanleg moest huilen.

Wie kan me wat meer gerust stellen?? ;)

Heb nu al sinds mijn laatste menstruatie van 25 juli geen bloed of bruin bloed gezien, alleen maar erg veel wit slijm...

Voor de nieuwelingen GEFELICITEERD!!! :D

Jenny89
12 September 2009, 16:12
Hey meiden ben niet veel hier te vinden voorlopig denk ik want ben te vermoeid en te misselijk.

Ik ook..

Ben doodziek de hele dag. t wordt als maar erger en gaat niet over :|
probeer ook te genieten van de zwangerschap, maar het lukt niet echt als ik non stop misselijk ben. zelfs snachts gaat het door. heb ook overgegeven. bijna alles wat ik eet komt er weer heel leuk uit bah! niet leuk!

Beebiewish: don't worry! het zit allemaal goed. zulke dingen heb ik ook gehad. heb zelf best wel vaak bruin- verlies.. is heel normaal geworden voor mij

Jenny89
12 September 2009, 16:14
oh ja: nieuwe aanstaande mamas: GEFELICITEERD!!!

Beebie_Wish
12 September 2009, 16:15
Okay jenny ;) . En met 7 weken dan is de beeb toch nog niet zo groot?? Dat je daarvan al iets van moet voelen??

Fijn weekend ;)

Bente
12 September 2009, 16:39
Wat een drukte hier, super hoor!
ik heb vandaag een tweede test gedaan en ik ben nog steeds zwanger haha, kan het soms maar moelijk geloven.
ga maandag HA en VK bellen en informeren naar moeders voor moeders, doet iemand hier daar aan mee?
ik ben ook nog steeds bang dat het misgaat, maar dat kan toch niemand veranderen dat moet ik zelf doen, gewoon ervan uit gaan dat alles goed is en blijft gaan.
Best moeilijk ik lees hier veel over MK en in mn vriendinnenkring is het ook erg vaak voorgekomen, mn nichtje zelfs 3x!
vraag me ook bij alles wat ik eet af of ik het nog wel mag eten?
IJs, scampi, salades?
We gaan vanavond uiteten met schoonouders, maar we willen het nog niet zeggen dus moet ik weer oppassen met wat ik bestel, eet normaal graag het bovenstaande, mag dat nog of niet??
Hopelijk kan iemand mij dat vertellen.

Beebie_Wish
12 September 2009, 16:46
Bente...Salades mag je wel gewoon eten als het maar geloof ik vers is en er goede dingen doorheen zitten. Zelf maak ik ook best vaak salade klaar maar dan was ik het thuis eerst heel goed en laat het even weken in het water en daarna nogmaals uitspoelen, ik merk wel dat ik langer bezig ben in de keuken als voorheen :) .
En geloof dat ijs ook nog wel mag. Als je maar geen rauwvlees etc of vacuum verpakte vis gaat eten want dat is echt slecht voor de ongeboren beeb ;)

Heb hier wel een site voor je wat wel en niet mag: http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... 3godvHFnKA (http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwangerschap/Gezond%20eten/?gclid=CISd0c2YyJwCFVYt3godvHFnKA)

Mila
12 September 2009, 16:52
hallo meiden,

ik lees af en toe hiermee.

allereerst: gefeliciteerd allemaal..

Ik hoop van harte dat ik na volgende week hiermee mag kletsen.. ik moet nog 6 dagen wachten en dan weet ik het..
ik voel van alles en dat geeft me een goed, maar ook dubbel gevoel (het kan namelijk van alles betekenen), maar toch heb ik het gevoel dat het wel weer eens raak kan zijn, dus dames duimen voor mij? ;)

Sylverstertje
12 September 2009, 16:57
esmee, gefeliciteerd!!! leuk dat je hier ook bent :D

sylvia, we zullen duimen..

Ik ben hele dagen misselijk, maar gelukkig niet overgeven... alleen kokhalzen. Wist niet dat dat al zo vroeg in de zwangerschap zo erg kon zijn...
Klachten die ophouden bij 7 weken... ik las ergens dat als al je klachten weg zijn, je even contact op moest nemen met je ha of vk ofzo... Maar aangezien je nog steeds emotioneel bent ;)
Valt me wel op dat ik nu makkelijker huil dan normaal... ook gek..

je mag best wel redelijk wat dingen eten toch? ijs mag toch gewoon? en garnalen ook als ze maar niet voorverpakt zitten ofzo...
in de verpakking van zalm kunnen die bacterien in de randen zitten en dat kan in je zalm zitten... maar verse zalm bij de visboer mag gewoon toch?

Mila
12 September 2009, 17:03
als ik mijn klachtjes vertel wat denken jullie dan? (ik zit nog voor mijn NOD):
- steken in de liezen (al vanaf 4 dagen na mijn eisprong)
- zeurend gevoel in de onderbuik (al vanaf 4 dagen na mijn eisprong)
- veel moeten poepen (drang alsof je heel veel moet), maar dan maar een heeeeeel klein beetje poepen
- veel scheetjes
- zere benen
- veel honger
- en mijn tuitje van mijn tepel wordt weer wit (was vorige zwangerschap ook)

ooohhh ik vind het zo spannend.. maar weet ook dat je lichaam je goed voor de gek kan houden!

naatje83
12 September 2009, 17:06
Klinkt hoopgevend maar inderdaad je lichaam kan je flink in de maling nemen hoor!
Maar dat weet iedereen hier op het forum. Ik duim met je mee ;)

Beebie_Wish
12 September 2009, 17:22
Naja ik weet het niet meer hoor!! S´morgens als ik wakker ben heb ik wel een volle blaas en als ik dan terug in bed kruip word ik iet wat misselijk. Maar verder over de dag heb ik nergens last van en voel ik me kip-lekker :) . Mijn vriend zegt ook je moet niet teveel lezen op dat forum is niet goed voor je :D .

En normaal aten we altijd pas tegen uurtje of half 8 s´avonds maar nu begin ik echt enorm te rammelen bij 18.00uur :oops:

esmee, gefeliciteerd!!! leuk dat je hier ook bent :D

sylvia, we zullen duimen..

Ik ben hele dagen misselijk, maar gelukkig niet overgeven... alleen kokhalzen. Wist niet dat dat al zo vroeg in de zwangerschap zo erg kon zijn...
Klachten die ophouden bij 7 weken... ik las ergens dat als al je klachten weg zijn, je even contact op moest nemen met je ha of vk ofzo... Maar aangezien je nog steeds emotioneel bent ;)
Valt me wel op dat ik nu makkelijker huil dan normaal... ook gek..

je mag best wel redelijk wat dingen eten toch? ijs mag toch gewoon? en garnalen ook als ze maar niet voorverpakt zitten ofzo...
in de verpakking van zalm kunnen die bacterien in de randen zitten en dat kan in je zalm zitten... maar verse zalm bij de visboer mag gewoon toch?

Elmo80
12 September 2009, 18:00
@ BW, maak je niet teveel zorgen. Ik heb overdag ook vrij weinig klachten, geniet er maar van dat je niet de hele dag boven de wc hangt :D

naatje83
12 September 2009, 18:47
Dat vele plassen hou ik eigenlijk heel de dag. S' ochtends wat misselijk daarna niet meer als
ik maar eet. En mijn borsten zijn gevoelig als ik er op druk. En voor de rest nergens last van
hoor! Dus bw lekker op het forum blijven komen.

Beebie_Wish
12 September 2009, 19:05
Naja naatje s´morgens als ik wakker word voel ik ook misselijkheid op komen maar zodra ik dan een cracker gegeten heb is het weer weg...En tis denk nu even 2 dgn dat ik niet zoveel hoef te plassen maar misschien is dat morgen wel weer anders.

Ik blijf ook wel op dit forum komen maar dames ik wil jullie even hierbij zeggen dat ik heel erg onzeker ben en vooral heel erg onzeker ben over mijn eigen lichaam :( . Wilde dit toch even kwijt en dat jullie dit weten van mij.

Nadine
12 September 2009, 19:16
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik doe mee aan moeders voor moeders!
Het leuke is dat ze dan opnieuw een test doen: ik kan geen genoeg krijgen van die 2 streepjes :D
Plas nu keurig in de flessen :oops: Alles voor het goede doel ;)

Wat ijs betreft: Je moet alleen oppassen met soft-ijs en schep-ijs, want dat kan gevaarlijke bacterien bevatten.
Als je zelf je schepijs goed bewaard en op tijd opeet, kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
Maar in een ijssalon weet je nooit hoe het bewaard wordt.

yoyo75
12 September 2009, 19:46
En op deze website kun je je kennis testen over zwangerschap en bevalling:

http://www.medicinfo.nl/%7B6f5e4513-8d96-4c55-a442-2b9bcb00b0d9%7D

(vooral over bevallingen moet ik nog wel wat leren merkte ik na de test, maar dat is dan ook nog lang niet zo ver)

naatje83
12 September 2009, 20:44
Nou na veel wikken en wegen heb ik me toch maar aangemeld voor:
Moeders voor moeders ik ben benieuwd wanneer ze contact opnemen.

@BW iedereen is wel eens onzeker en dan niet alleen over de zwangerschap maar
ook over zichzelf. Dat geeft helemaal niets je kan hier gewoon lekker je verhaal
kwijt en we steunen elkaar waar dat kan.

naatje83
12 September 2009, 20:50
@Yoyo heb ook de test gedaan had er 8 van de 10 goed is niet slecht toch. ;)

Sylverstertje
12 September 2009, 21:17
beebie wish, volgens mij zit dat echt wel goed hoor!
je hebt nog steeds klachten, alleen wat minder...heerlijk toch? Geniet er even van, want wie weet komt het weer terug...
Snap de onzekerheid wel hoor
denk dat ik ook onzeker blijf tot de echo... durf niet eens de vk te bellen... over 2 weekjes pas denk ik... ze zien me aankomen met 4 weken hahah

Sylverstertje
12 September 2009, 21:21
ik had er ook 8 goed!

leonec
12 September 2009, 21:23
Hoi hoi,

hier ook alleen gespannen borsten en s nachts vaker naar het toilet..

meiden laat je niet gek maken er zijn gewoon vrouwen die zich de hele zwangerschap kiplekker voelen!

en dat is mooi meegenomen..het heeft niets te beteken hoor...

BQ1986
12 September 2009, 22:02
Nieuwe meiden weer gefeliciteerd!

Sylvia, jij zit er gewoon bij volgende week :d

Hier ook wat onzekerheid, sinds gister flinke blaasontsteking met bloedverlies... :oops: Gelukkig is het bloedverlies gelijkt gestopt na het 1e tabletje dus dat stelt iets gerust. Maar wel wat steken in mijn buik/liezen..hoop van de onsteking!

Verder nog steeds GEEN klachten, buiten het plassen om... nu even minder met een blaasontsteking :(

leonec
12 September 2009, 22:15
BeautyQueen23 BETERSCHAP ....

fijn dat het bloedverlies gestopt is ...

cin.
12 September 2009, 22:34
Hey beautyqueen beterschap

Hier onzekerheid vandaag wat bruin bloed verloren had ik de vorige zwangerschap ook dus zou me niet zo druk moeten maken. Maar ja dat doe je toch. Heb wel meteen een echo gehad en wat er te zien was kwam wel overeen met wat je met 5 weken zou moeten zien. Nu heb ik 23 sept weer een echo om te kijken of alles goed is. Heb het allemaal al meegemaakt met mijn dochter maar vind het zo spannend en toch ook eng.

Sylverstertje
12 September 2009, 23:58

Hier onzekerheid vandaag wat bruin bloed verloren had ik de vorige zwangerschap ook dus zou me niet zo druk moeten maken. Maar ja dat doe je toch. Heb wel meteen een echo gehad en wat er te zien was kwam wel overeen met wat je met 5 weken zou moeten zien. Nu heb ik 23 sept weer een echo om te kijken of alles goed is. Heb het allemaal al meegemaakt met mijn dochter maar vind het zo spannend en toch ook eng.
kreeg je door het bloedverlies al bij 5 weken een echo of zit je in een risico groep?
Ik wil graag de 9de week een echo, want daarna hebben we familie weekend en ik wil het daar eigenlijk niet vertellen zonder echo..
ik hoop dat dat kan..

da-silva
13 September 2009, 07:14
Ik zag dat mijn naam er tussenuit verdwenen is, dus ik zet hem er weer even bij :D

Sylverstertje---28------1e kindje-------------21 mei 2010--------------Nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Da-silva--------30--------1e kindje-----------21 mei 2010-------------------1 okt echo-----------1e ronde na MK

cin.
13 September 2009, 09:21

kreeg je door het bloedverlies al bij 5 weken een echo of zit je in een risico groep?
Ik wil graag de 9de week een echo, want daarna hebben we familie weekend en ik wil het daar eigenlijk niet vertellen zonder echo..
ik hoop dat dat kan..

Omdat ik bloedvelies had mocht ik komen de verloskundige wilde me gerust stellen dus daarom kreeg ik een echo. Ik zou anders evengoed met 8 weken een echo krijgen daar kon ik voor kiezen. Mocht jij niet kiezen dan? Of heeft die van jou niet zo'n echo apparaat die inwendig kan? Want dat had die van mij 3 jaar geleden ook niet toen moest ik naar het ziekenhuis en dan doen ze het ook pas als je een bloeding hebt gehad

Bente
13 September 2009, 10:21
ik had ook score 8-10! vind ik wel ok!
ben nu al zenuwachtig, ga morgen HA en VK bellen, weet eigenlijk helemaal niet of ik wel naar de HA moet, maar op de site van de vk staat dat ik de ha op de hoogte moet brengen van de zwangerschap.
heb vandaag ook bijna nergens meer last van, borsten zijn minder gevoelig, maarja zal wel niks zijn.
wat een onzekerheden allemaal hihi!
nou, dames geniet nog even van jullie zondag en we houden elkaar op de hoogte.

cassie247
13 September 2009, 12:13
Hallo Dames,
Ook ik wilde hier graag mee kletsen. Ik ben nu 5 weekjes zwanger en ben natuurlijk ook in mei uitgerekend, de 15e. Ik had vorige week een heel lage hcg waarden en nu krijg ik dinsdag de nieuwe waarde te horen. Hopen dat het goed is gestegen dus! :)

leonec
13 September 2009, 12:17
GEFELICITEERD!!!..

cassie247 hoop dat het goed is gestegen...

ik ben daar ook eigenlijk wel benieuwd naar...denken jullie dat de huisarts dat zomaar doet ?

Vanacht last van maagkrampen ...

leonec
13 September 2009, 12:32
even een vraagje als ik deze week weer een test van clearblue zou doen (zo n digitale)

moet er dan 2-3 staan inplaats van 1-2 ?

bah ben zo onzeker...30 sept duurt zolang...door die miskramen zweef iki echt niet op een wolk dit keer...

Maj
13 September 2009, 12:54
Hallo allemaal, fijn dat het bij iedereen goed gaat!

Helaas gaat het hier wat minder, sinds gisteravond verlies ik wat bloed en rood slijm. dus morgen naar de dokter om te kijken of er al een echo gemaakt kan worden... Ben bang dat het niet goed is...

duimen jullie voor me?

Jootje82
13 September 2009, 12:58
Jeetje wat al veel zwangeren in mei!!!! Gefeliciteerd iedereen!! Hopen dat alles goed mag gaan.. Geniet ervan.. :D

leonec
13 September 2009, 13:01

Helaas gaat het hier wat minder, sinds gisteravond verlies ik wat bloed en rood slijm. dus morgen naar de dokter om te kijken of er al een echo gemaakt kan worden... Ben bang dat het niet goed is...

duimen jullie voor me?

Tuurlijk !!!!!ik hoop dat alles goed komt !!!!

cin.
13 September 2009, 13:15

duimen jullie voor me?

Hey may ik heb dat gisteren ook gehad heb meteen een echo gekregen. Helaas kunnen ze nog niet zeggen of het goed gaat nu want in zo'n vroeg stadium kunnen ze alleen een zwangerschapsring zien. Bij mij kwam het wel overeen met 5 weken dus dat is wel goed. Waarom bel je geen verloskundige want als ze een inwendig echo apparaat hebben kunnen zij het zeker zien. Dan kun je misschien zelfs vandaag al terecht. Ze zijn gisteren voor mij ook extra naar de praktijk gekomen. Zo'n apparaat hebben ze meestaal niet bij een dokter. Veel sterkte ermee. En zal voor je duimen.

Seemy
13 September 2009, 13:36
Als alles goed gaat en we het goed hebben uitgerekend, dan mag ik mij bij dit topic aansluiten!!!!!!!
:D :D :D
Ik ben zwanger!!
Bijna 7 weken nu!!
2 mei is de uitgerekende datum....
Hoop zo dat alles goed gaat. Erg spannend allemaal, leef erg naar de 1e echo toe!
Groetties

leonec
13 September 2009, 13:39
nogmaals GEFELICITEERD !!!!!!!!!

Waneer is je echo ?

liefs

Bambi80
13 September 2009, 13:52
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------9 okt vk-----------------in ronde 11
Da-silva--------30--------1e kindje-----------21 mei 2010-------------------1 okt echo-----------1e ronde na MK

naatje83
13 September 2009, 13:56
@Maj ik duim met je mee hoor morgen. Laat ons even weten hoe het is gegaan.

Beebie_Wish
13 September 2009, 14:41
GEFELICITEERD!!
Ben je gezellig 1 dag na mij uitgerekend :)

Als alles goed gaat en we het goed hebben uitgerekend, dan mag ik mij bij dit topic aansluiten!!!!!!!
:D :D :D
Ik ben zwanger!!
Bijna 7 weken nu!!
2 mei is de uitgerekende datum....
Hoop zo dat alles goed gaat. Erg spannend allemaal, leef erg naar de 1e echo toe!
Groetties

cassie247
13 September 2009, 16:26
Maj en Cin Ik duim voor jullie beide, maar een bloeding hoeft niet perse slecht nieuws te zijn hoor dames! ( Ook al heb je eerder een miskraam gehad) Hopelijk horen jullie snel dat de babies goed groeien! Liefs

Rio
13 September 2009, 16:27
Hallo zwangere dames,

Ik heb een vraag. Ik zat vrijdag op dag 43 en dacht dat ik zwanger zou zijn. Testje er tegen aan gegooid, dat was negatief. Paar uur later word ik ongesteld, althans, dat dacht ik. Ik verloor bloed, maar heel weinig. Bij de 2e tampon die ik gebruikte zat er een restje bruin bloed op, en that's all. Gister was ik helemaal niet meer ongesteld. Vanmiddag heb ik last van krampen in mijn vagina, net alsof ik ongesteld moet worden.

Wat is dit, zou het een onttrekkingsbloeding kunnen zijn?
Zo ja, hoeveel dagen nadat je een onttrekkingsbloeding hebt kun je gaan testen?
En, moet je temp. per sé hoog blijven als je zwanger bent, ik temp. nl elke dag en mijn temp ging vrijdag iets omlaag en daarna weer omhoog. Ik snap er niks van..
Wie helpt mij verder?

BQ1986
13 September 2009, 16:34
Hi meiden

Even een vraagje... doe de HA zoiezo een zwangerschaps en bloedtest als je deze belt dat je zwanger bent?
Ik heb nl alleen de VK gebeld, maar doordat ik nu een blaasontsteking heb en zoiezo mijn urine wil laten checken komende week of het weg is, dacht ik dan bel ik gelijk dat ik zwanger ben. Maar is dat alleen een praatje of doet de huisarts ook iets? Zoals ik lees... HCG waarde enz...

Dank jullie!

Meiden met bloedverlies, blijf hoop houden, het hoeft niets te betekenen.
Mijn moeder heeft het 3 weken lang gehad en ik zit hier nu gezond en wel te praten op het forum :)

cassie247
13 September 2009, 16:37
Hai Rio, Je temp hoeft niet perse hoog te blijven, Mijn temp bleef deze maand wel goed hoog maar de dag dat ik positief testen was het helemaal gedaald en dacht ik dat in ongesteld ging worden. De volgende dag spong het weer omhoog, dit is nu een paar keer gebeurd. Ik zou als ik jou was 3 dagen na de bloeding testen. Dat geeft je lichaam even de tijd om voldoende hcg aan te maken om te meten op een test. Hou ons op de hoogte!

cassie247
13 September 2009, 16:39
Meestal meten ze je hcg waarde pas bij de verloskundige geloof ik, maar omdat ik onzeker was heb ik mijn dokter even bloed af laten nemen. Hij doet daar nooit moeilijk over, maar je hebt dokters die het onnodig vinden en het niet doen. Je kunt het altijd even vragen :)

Rio
13 September 2009, 16:39
Ik bedoelde trouwens uiteraard een innestelingsbloeding en geen onttrekkingsbloeding, die tijd heb ik gehad ;)
Is 3 dagen niet iets te snel, moet ik geen week wachten ivm 14 dagen na de bevruchting, ik las net ergens dat je je bloeding ongeveer 7 dagen na de bevruchting krijgt nl..

Nadine
13 September 2009, 16:40
Ik begrijp je onzekerheid Rio :|

Je temperatuur zou ongeveer 0,3 graden moeten zakken als je ongi bent of bent geweest. Dat ten opzichte van je gemiddelde temperatuur in de periode tussen eisprong en NOD.
Bovendien blijft je temperatuur na je ongi 0,3 graden lager tot je eisprong.
Als wat je had een innestelingsbloeding was, dan zou je na een dag of 7 weer eens kunnen proberen te testen. De innesteling vindt plaats rond de 7de dag na je eisprong. En de fase tussen je eisprong en NOD duurt ongeveer 14 dagen.

Weet je ook iets over je vorige cycli? Was je regelmatig? Heb je daarvoor ook al getemperatuurd?

@BeautyQueen
Ze nemen niet zonder 'extra' aanleiding bloed af. In principe gaan ze ervan uit dat je Hcg waarde goed is. Tenzij je reden hebt om anders te geloven. Ik hoefde niet naar mijn HA. Dat moet je vooral wel doen als je medicijnen gebruikt of als er een andere aanleiding voor is.

Snow
13 September 2009, 16:42
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik doe mee aan moeders voor moeders!
Het leuke is dat ze dan opnieuw een test doen: ik kan geen genoeg krijgen van die 2 streepjes :D
Plas nu keurig in de flessen :oops: Alles voor het goede doel ;)

Wat ijs betreft: Je moet alleen oppassen met soft-ijs en schep-ijs, want dat kan gevaarlijke bacterien bevatten.
Als je zelf je schepijs goed bewaard en op tijd opeet, kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
Maar in een ijssalon weet je nooit hoe het bewaard wordt.

gefeliciteerd aan alle zwangeren!
sterkte aan degene die bloedverlies hebben of iets dergelijks.. het hoeft niets te betekenen.. en het is superirritant dat het altijd wordt gezegd maar het is wel waar: afwachten is het enige wat je kunt doen. en als je 6/7 weken zwanger bent, kun je even naar de VK bellen.. (met 4 weken kunnen die met een echo ook niets helaas..)

Over ijs: het gaat er ook om of het apparaat schoon is waaruit bijvoorbeeld soft ijs komt. Bij de MAC kun je gerust een softijsje of een macflurry of iets nemen.. daar maken ze vrijwel elke avond het apparaat schoon.
in de winter zou ik een beetje oppassen bij cafetaria's etc.. want in de winter wordt er natuurlijk veel minder ijs gegeten dan in de zomer, dus is er een kans dat ze het niet heeeeeeeeel goed bijhouden.
In het buitenland zou ik sowieso geen schepijs nemen en helemaal niet langs de weg!
Niet om jullie bang te maken natuurlijk he!!!

Rio
13 September 2009, 16:43
Hoi nadine,

Mijn cyclus was tot nu toe erg verschillend: 36-26-31, en nu dus 43 als ik er van uitga dat ik vrijdag 'echt' ongesteld was. Daarom dacht ik deze week ook dat ik over tijd was.
Ik had woensdagochtend trouwens ook een spoortje bloed ontdekt bij het plassen maar dat mag geen naam hebben.
Ik zal nog even geduld hebben tot vrijdag, dan gooi ik er wel weer een dure test tegen aan, liefst van Kruidvat want die andere zijn zo verschrikkelijk duur. Die fabrikanten verdienen maar aan mij.. :x

Waarom krijg je eigenlijk een innestelingsbloeding, weten jullie dat?

Snow
13 September 2009, 16:46
Hoi nadine,

Mijn cyclus was tot nu toe erg verschillend: 36-26-31, en nu dus 43 als ik er van uitga dat ik vrijdag 'echt' ongesteld was. Daarom dacht ik deze week ook dat ik over tijd was.
Ik had woensdagochtend trouwens ook een spoortje bloed ontdekt bij het plassen maar dat mag geen naam hebben.
Ik zal nog even geduld hebben tot vrijdag, dan gooi ik er wel weer een dure test tegen aan, liefst van Kruidvat want die andere zijn zo verschrikkelijk duur. Die fabrikanten verdienen maar aan mij.. :x

Waarom krijg je eigenlijk een innestelingsbloeding, weten jullie dat?

sorry las toevallig even mee.. en vroeg het me destijds ook af.
het bevuchte eitje graaf zich in de baarmoederwand. door dat 'graven' komt er vaak wat bloed vrij. (iedereen zegt altijd: dat is oud bruin bloed, maar sommige hebben een goed doorbloede baarmoederwand en dan kan het ook gewoon rood zijn..)

BQ1986
13 September 2009, 16:47
Bedankt voor de antwoorden :D

Ik vraag gewoon aan de HA of die het wilt doen, zodra ik mijn urine laat testen op de blaasontsteking.. horen wel wat die zeg dan :)

Wat maken de 1e weken je onzeker zeg zonder echo :(\

Ik heb me ook aangemeld bij MvM .... deze week bellen ze voor een afspraak dus ben benieuwd!

cin.
13 September 2009, 17:45
Hier vandaag weer bloed nu iets meer dan gisteren het is wel oud bloed maar heb zo'n raar gevoel in mijn buik. Hopen dat het niks is. En dat de 23ste met de echo het kindje gewoon gegroeid is. Baal wel van die onzekerheid. Durf gewoon niet meer naar de wc.

Beebie_Wish
13 September 2009, 18:23
Ik heb tot nu toe sinds mijn laatste menstruatie (van 25 juli) geen bloed of oud-bloed gezien!!
Zolang je geen heftige krampen en/of bloed aan treft dan kan je toch wel vanuit gaan dat goed zit. Onze gyn adviseerde ons op een kans van een goedlopende zwangerschap van 90%, de beeb heeft zich goed ingenesteld in de baarmoeder en hebben het hartje ook zelfs zien kloppen. Verder vrij weinig klachtjes, wel veel plassen, boertjes laten, scheetjes, veel witte afscheiding, verkouden, spierpijn door mijn benen, en ruik de kattenbak sterker als normaal etc...

Naja we gaan er gewoon vanuit dat we op 19 oktober meer kunnen zien en we goed nieuws krijgen en onze beeb goed gegroeid is...En oja mijn borsten zijn ook nog weer pijnlijk.

Fijne avond dames ;)

Bambi80
13 September 2009, 21:23
Ik ben dus gisteren teruggekomen van vakantie.Heb hier wel af en toe meegelezen hier en wat van me laten horen. Vanaf nu ben ik hier weer trouw en kan ik weer reageren of anderen.
Maar ben vrijdagavond op het vliegveld in Tenerife harstikke ziek geworden. Heb een voedselvergiftiging gekregen van de McDonalds. Niet te geloven he?! Maar heb dus klokje rond gespuugd en vanwege uitdroginggevaar, ukkie enzo gisteren nog bij de huisartsenpost geweest. Helaas moest ik ook aan de zetpil tegen de misselijkheid en aan de ORS tegen de uitdroging. Was werkelijk helemaal uitgeput. Nu ben ik weer beetje aan het bijkomen. Heb weer gedronken en weer beetje kunnen eten vanavond. Over het kindje hoefde ik me volgens de huisarts geen zorgen te maken. 6 oktober ga ik voor het eerst naar de verloskundige, maar wat duurt dat nog lang zeg!!!!

xx

leonec
13 September 2009, 21:30
duurt zeker lang 6 oktober..

ben blij dat ik 30 sept mag ...hoop zo dat het goed is...n ook spannend of het er 1 of 2 zijn :o

vandaag erg moe en enorm zere tieten staan op knappen ....

naatje83
13 September 2009, 21:45
Hey meiden,

Nog vier daagjes en dan weet ik hoever ik ben. Ik vind het zo spannend.

Bambi80
13 September 2009, 22:01
weet iemand hoe je eerder voor echo kunt. Hoorde Jenny over een particulier bureau. Ik vind het nog wel lang wachten hoor. Zeker omdat ik zo ziek ben geweest. Dokter zegt wel dat ik me geen zorgen hoeft te maken maar wil eigenlijk toch wel bevestiging. Mijn gevoel zegt echter dat het wel goed zit. Heb alleen niet v eel klachtjes meer, maar misschien al wat gewend daaraan. Maar ik lees hier ook dat het gewoon de ene keer wat erger is dan de andere dag.
Succes met je termijnecho naatje. Is voor de zwangeren die al eerder een miskraam hebben gehad nu jammergenoeg niet echt geniet he?!
Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld door een foto van de zwangerschaptest aan het eind van de vakantiefoto's. Ze snapte eerst helemaalniet wat zo;n foto er tussen deed. Pas toen ik zei....We proberen je hiermee te vertellen dat ik zwanger ben. Viel het kwartje. Ze is hartstikke blij met haar 4de kleinkind op komst. En kon alleen maar praten over hoe het voor haar toen voelde en wat ik allemaal wel en niet moet doen! Leuk hoor! Morgen gaan we het de ouders van mijn vriend vertellen. Dat wordt hun eerste kleinkind. Dus ben erg benieuwd naar hun reactie.
Morgen komt ook moeders voor moeders langs. Daar doe ik dus ook aan mee. Ben toch wel wat zenuwachtig voor de test.

Elmo80
14 September 2009, 07:23
@ Mariekepiek, welcome back! Balen van die voedselvergiftiging :( Je kan idd eerder een echo laten maken via particuliere bureau's je kan dan zoeken op google bij jou in de buurt. Via de "normale"weg is het eigenlijk bijna niet mogelijk, de eerste termijn echo staat echt tussen de 10 en de 12 weken.
@ BW, geen bloedverlies zegt niet altijd dat het goed zit hoor het is idd zoals Mili zegt, afwachten tot de 13 weken en dan zitten we redelijk safe!
@ Seemy gefeliciteerd!
@ Maj, oh wat spannend, laat het ons even weten hoe de echo was..
@ Leonec, ja die roze wolk bij mij blijft ook nog wel ff weg...

Nog twee nachtjes en dan de eerste echo, ben nu al zo zenuwachtig! Wel fijn om hier te lezen dat de klachtjes van de meesten van ons op en af gaan.

Werk ze vandaag allemaal

X

da-silva
14 September 2009, 08:10
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met onzekerheid en angst. Elk steekje, kramp en gevoel in mijn onderbuik ben ik aan het vergeleijken. Had ik dat de vorige keer ook? Is dit normaal? Zal ik nu weer een miskraam krijgen? Pffff...
Ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden, maar dat ik moeilijker dan dat ik dacht. Een dag lijkt wel een week te duren. En 5 oktober lijkt wel een jaar ver weg.
Was er maar een anti onzekerheid knop die je kon omzetten!!
Verder heb ik weer lekker last van kwaaltjes. Voornamelijk misselijke vlagen die ik weg wil eten. (Ik was net 3 kilo afgevallen, grr) Ook mijn tepels beginnen weer wat gevoelig te worden. Aan de ene kant geweldig, want daardoor voel ik me wel echt zwanger. Aan de andere kant ben ik daardoor de hele dag door met zwanger zijn bezig. En dat terwijl ik probeer er 'relaxed' mee om te gaan...wil nog niet zo lukken dus.

Bente
14 September 2009, 13:19
meiden, vanmiddag ga ik naar de HA!
ben nu al zenuwachtig terwijl het niks voorstelt natuurlijk.
wel vreemd om voor de eerste keer tegen iemand te zeggen dat je zwanger bent (de doktersassistente dus).
nu wordt het ineens veel echter voor mijn gevoel.
ik vroeg of ik eigenlijk wel langs moest komen en zij vond het wel een goed idee, de HA kan me nu verder vertellen wat de gang van zaken is met VK ed.
SPANNEND!!!
Laat jullie weten hoe het is geweest, 6 weekjes pas, het is nog zo pril allemaal, beetje onwerkelijk nog vind ik tenminste.

leonec
14 September 2009, 13:25
succes!!!

ik heb de huisarts nog niet gebeld doe ik pas na 30 sept eerste echo en dan zien we of het oke is

Sientje
14 September 2009, 14:32
Ik heb in mijn vorige zwangerschap met 7 weken een behoorlijke bloeding gehad...is allemaal goed gegaan.

Vanmorgen bij Gyn geweest en weer een echo gehad...met een geweldig mooi kloppend hartje. zag er prima uit zei hij. Over 4 weken er weer heen.
Ik voel me nog steeds alsof ik flink griep heb..heel moe,gammel en beroerd. Niet veel overgeven tot nu toe maar wel heel raar in mijn maag. Voeld ook steeds zo alsof ik heeeeeel erg veel gegeten heb.

naatje83
14 September 2009, 14:38
@Mariekepiek je kan toch ook gewoon de vk bellen voor een vervroegde echo.
Doe gewoon je verhaal zeg dat je je zorgen maakt omdat je ook een voedsel
vergiftiging hebt opgelopen. Dan mag je vast wel eerder een echo komen maken.
@Bente had de eerste keer ook de HA gebeld. Wordt gelijk even je bloeddruk gemeten,
kijken hoe zwaar je nu bent. En ik kreeg ook gelijk een prikformulier mee. Hij zei dan
ben je VK alvast voor ;)
@Da-silva ik heb het zelfde als jij hoor! Bij elk steekje en krampje denk ik o nee niet
weer he! Maar ik probeer het toch een beetje naast me neer te leggen hoe moeilijk
ik dat ook vind. Ik denk dat wij er toch pas gerust op zijn als we met 12 weken een
kloppend hartje horen. Maar komt dit keer goed met ons hoor! We moeten er toch een
beetje van proberen te genieten toch!

Elmo80
14 September 2009, 14:44
@ Bente, spannend naar de HA, ja raar is dat dan als je belt he? Dat je het dan voor het eerst tegen een vreemde zegt!

Hier weten mijn ouders het alleen nog, die hadden we het vorige x een week voor de MK verteld dus die wisten ook sinds toen dat we bezig zijn. Voor de rest wil ik wachten met het iedereen te vertellen tot 13 weken.

Gaan jullie trouwens de combinatietest doen met 12 weken?

naatje83
14 September 2009, 14:46
@Elmo ik ga er wel om vragen. Maar mijn schoonzusje kreeg hem zonder te vragen.
Dus ik weet nou niet of ze dat standaard doen of niet. De nekplooimeting die er bij
hoort doen ze in ieder geval wel.

Elmo80
14 September 2009, 14:47
@ Naatje, mag jij nou ook woensdag voor een echo?

naatje83
14 September 2009, 14:55
Nee donderdag gaan ze kijken hoever ik ben. Dus jij mag woensdag begrijp ik spannend hoor!

Blondie33
14 September 2009, 15:57
Ik mag me ook bij jullie aansluiten. Heb een week geleden voor het eerst getest en die was positief. Ik kan het nog steeds niet bevatten. Wel heb ik vanaf mijn NOD al 6 dagen bruin bloedverlies en ook continu steekjes in mijn buik. Ik ben dus iedere dag bang dat het toch eindigt in een menstruatie. Ik dacht altijd dat als ik ooit een positieve test zou hebben, dat ik door het dolle zou zijn. Maar ik vind het tot nu toe alleen nog maar superspannend.

BQ1986
14 September 2009, 16:13
Hoi Meiden..

Wat spannend Naatje dat je bijna weet hoe ver je bent en natuurlijk ziet hoe je wondertje aan het trappelen is :)

Mariekepiek; ik heb net ook de VK gebeld... ik heb vrijdag een heftige blaasontsteking gekregen met bloedverlies.. vind het zelf dus dood eng.. ik mag de echo nu met 8 weken doen ipv 10... dus 1 oktober al :)

Volgende week donderdag naar de HA, die wilde me toch wel graag zien en smiddags komt er iemand van moeders voor moeders.

Verder merk ik dat iedereen dezelfde onzekerheid heeft.. Hopen dat we allemaal in mei een mooi wondertje op de wereld zetten!

Elmo80
14 September 2009, 16:15
@ Blondie: welkom! Wel heel erg spannend hoor, ik hoop dat je snel kan gaan genieten!
@ Beautyqueen fijn dat je echo al eerder mag, nog twee weken!

BQ1986
14 September 2009, 16:28
Idd... nu schiet het op... ben er erg blij mee! :)

Hoe is het met jou? Heb jij het de familie al verteld?

leonec
14 September 2009, 16:32
sientje fijn dat alles goed was wat zul je opgelucht zijn...

Blondie33 GEFELICITEERD , hoop dat alles goed mag gaan !!!!

Elmo80
14 September 2009, 16:33
@ Beautyqueen
Ja mijn ouders weten het al, die waren ook zo sip na de MK, ( t is hun eerste kleinkind) dat we het nu weer verteld hebben. Met de ouders van mijn vriend hebben we veel minder contact dus die horen het pas na de magische 12 weken.

Voel me wel prima, super onzeker,heel erg, zou bijna liever de hele dag misselijk zijn, dan merk je tenminste duidelijk dat er wat zit :oops: :oops: :oops: ( sorry voor alle meiden die heel erg misselijk zijn)... Fijn dat iedereen hier zo lekker met elkaar meeleeft en het is ook allemaal zo herkenbaar!

leonec
14 September 2009, 16:39
ben blij dat ik niet misselijk ben , me zussen waren ook nooit misselijk....

ben wel moe en zere en dikke tieten....

BQ1986
14 September 2009, 16:40
Dat heb ik ook Elmo, heb nergens last van.. waardoor je denkt.. ben ik wel zwanger!

Hebben jullie op het een speciale manier aan je ouders verteld?
Zoek nog leuke orginele ideeen :D

Elmo80
14 September 2009, 17:04
De eerste x in juni waren we net terug van vakantie en hebben we het daarna verteld: we hadden een rompertje meegenomen met een walvis erop ( waren in Canada geweest) en dat ingepakt onder het mom van een souveniertje... duurde wel ff voordat het kwartje viel :D..
Deze x hadden we nog foto's van een gezamenlijk feest en daar was tada... de laatste foto een CB test... Wel iets minder origineel maar toch wel heel leuk!

Het is echt heel leuk om aan je ouders te vertellen! Dus meiden... hebben jullie wat om je op te verheugen ;)

tineke24
14 September 2009, 17:07
ik heb een shirtje besteld.

STOER!

Ik word GROTE broer

groetjes Tineke

leonec
14 September 2009, 17:09
me moeder wist dat ik bij het ziekenhuis liep dus ze belde mij de bewuste dag op toen ik een test kon doen, en helaas leeft mij vader al 9 jaar niet meer...

bah de tranen schieten me in de ogen , hij was zo trots geweest

BQ1986
14 September 2009, 17:13
Elmo, idd kijk er zoooo naar uit om beide ouders het te vertellen.
Vinden het moeilijk om de keus te maken naar wie we eerst rijden dus nodigen we ze hier uit en geven we ze tegelijkertijd een cadeau... maar wat dat weet ik nog niet :d

Leuk idee tineke maar het is ons 1e kindje hihihih

Leonec, dit zijn idd altijd momenten dat je nog net even wat meer aan iemand denkt die is overleden en je heel dierbaar is!

Mijn moeder der moeder is 3 weken terug overleden, hele jonge oma van 65... die zei op haar sterfbed vind het jammer dat ik nooit jullie kinderen heb kunnen zien enz.. dus word zeker emotioneel als ik het mijn moeder vertel.

Mijn ouders hebben denk ik wel een vermoeden maar die van mijn vriend echt helemaal niet.. word nog lachen dus!
Mijn zusje is de 1e die het hoort 1 oktober :D

Sientje
14 September 2009, 17:23
Toen ik zwanger was van mijn 1e gaf ik mijn moeder een in cadeaupapier gepakte zwangrschaps test...haar reactie...he leuk een thermometer...ik zei nee ma, kijk eens goed. En toen ineens viel het kwartje en stond ze te dansen in de kamer.
Helaas is ze 3 jr geleden overleden dus dit kindje maakt ze niet meer mee.. :cry:

Sylverstertje
14 September 2009, 17:26
[quote="cin.":m8gh9hix]Hey beautyqueen beterschap

ik hoop dat dat kan..

Omdat ik bloedvelies had mocht ik komen de verloskundige wilde me gerust stellen dus daarom kreeg ik een echo. Ik zou anders evengoed met 8 weken een echo krijgen daar kon ik voor kiezen. Mocht jij niet kiezen dan? Of heeft die van jou niet zo'n echo apparaat die inwendig kan? Want dat had die van mij 3 jaar geleden ook niet toen moest ik naar het ziekenhuis en dan doen ze het ook pas als je een bloeding hebt gehad[/quote:m8gh9hix]

Ik heb nog niet eens gebeld :oops: ik moet nog een beetje aan het idee wennen hihihi..
Ik heb mijn ha bijna nog nooit gezien (gelukkig) alleen als ik voor andere mee reed... dus die stap naar een vk is best groot...
Ik heb alleen al de hele week een kramp achtig gevoel in mijn buik... soms zelfs een beetje pijn... maar geen bloed verlies.
is dat normaal?

Maj
14 September 2009, 17:27
Helaas dames, vandaag gesprek gehad met de huisarts en die zei dat ik er vooral van uit moet gaan dat het een miskraam is (vind ik zo een gek woord eigenlijk hiervoor, ik wist pas 3 dagen dat ik zwanger was...)

Ik heb er dit weekeinde veel verdriet van gehad (en nu nog steeds), maar ben het wel met mijn huisarts eens...

mocht ik nu nog over 1,5 week toch nog mezelf zwanger voelen etc dan gaan ze misschien toch nog een echo doen om te kijken of er nog iets zit, maar die kans was eigenlijk te verwaarlozen omdat ik ook stolsels verlies...

Helaas helaas hopen dat ik weer snel aantel en dat het dan goed zit....

Voor de rest heel veel succes met de zwangerschappen, Mei is een mooie maand om geboren te worden (en ik kan het weten!)

Gr Marja

Bambi80
14 September 2009, 17:36
Heel veel sterkte maj

Beebie_Wish
14 September 2009, 17:38
Die idee ga ik mooiii onthouden :) . We gaan namelijk 30 oktober met het bedrijf waar manlief werkt naar BRUSSEL en dus willen we als we terug komen vind ik het dan wel een goed idee om onze familie in te lichten over onze zwangerschap (ben dan ongeveer 14a15 weken) :) . Manlief zijn collega´s krijgen het wel te horen nadat we onze 2e echo op 19 oktober hebben gehad :) .

Oooh wat hoop ik zo erg naar die 19 oktober en hoop en duim dat de beeb lekker aan het ontwikkelen is en goed gegroeid is, we hebben wel ook gehoord van de gyn dat de beeb bij 12 wkn ongeveer 5cm zal zijn (of zoiets iig in die richting) je kan wel al meer zien maar is nog niet echt heel erg groot...Ooooh hoop zo dat het goed zit... :)

Enne voor degene waar niet goed nieuws is...Wil ik hierbij heel veel sterkte wensen ;)

De eerste x in juni waren we net terug van vakantie en hebben we het daarna verteld: we hadden een rompertje meegenomen met een walvis erop ( waren in Canada geweest) en dat ingepakt onder het mom van een souveniertje... duurde wel ff voordat het kwartje viel :D..
Deze x hadden we nog foto's van een gezamenlijk feest en daar was tada... de laatste foto een CB test... Wel iets minder origineel maar toch wel heel leuk!

Het is echt heel leuk om aan je ouders te vertellen! Dus meiden... hebben jullie wat om je op te verheugen ;)

Sylverstertje
14 September 2009, 17:40
sterkte maj!!

Er is nog wel een klein kansje dat het goed zit???

Sylverstertje
14 September 2009, 17:42
wij hebben het al aan mijn ouders, getuigen (pas getrouwd) en goede vriendin verteld...
Echt moeilijk om je mond te houden...
Wel erg leuke reacties! behalve mijn schoonouders dan... die waren niet zo onder de indruk, maar dat zijn ze nooit... grrrr
we hebben gewoon de test in een doosje ingepakt...

tineke24
14 September 2009, 17:42
Hey Bah May, sterkte meid!

tineke24
14 September 2009, 17:47
Zo hier is er een gruwelijk misselijke sinds 3 dagen.
Ben op vakantie, vandaag dat ik er even niet ben geweest.
Zit in een leuk cirkel, honger-eten-misselijk-spugen enzo.... :cry:
Niet echt fijn, het enige postieve is denk ik wel dat zolang ik dit heb het met onze kleine spruit (nou ja rijstkorrel) wel goed zit.. nog 2 weken dan eindelijk naar de VK, hopelijk erna snel een echo.. wil graag een hartje zien.
We hebben het al wel wat mensen verteld aangezien ik me zo beroerd voel en iedereen het wel aan mij ziet.
Momenteel lijkt ik wel een spook :d nouja is voor een goed doel, maar hopelijk vertrekt de misselijkheid wel over een aantal weekjes.

Groetjes Tineke

@ BW, bij mijn eerste had ik de opa oma mok bij prental gekocht en die gegeven.
en bij mijn schoonouders met slagroom op de taart gespoten, jullie worden opa en oma :)

leonec
14 September 2009, 17:48
maj ik wil je heel veel sterkte wensen...

BQ1986
14 September 2009, 17:57
@ maj, heel veel sterkte meis! Wat erg!! Mocht er nog een kansje zijn zou dat super zijn natuurlijk of is het uitgesloten?

@ Tineke, idd je weet waar het voor is :D Hoe oud is je zoontje?

tineke24
14 September 2009, 18:31
@ maj, heel veel sterkte meis! Wat erg!! Mocht er nog een kansje zijn zou dat super zijn natuurlijk of is het uitgesloten?

@ Tineke, idd je weet waar het voor is :D Hoe oud is je zoontje?

Mijn zoontje word in December 2

BQ1986
14 September 2009, 18:44
Wat leuk! :D gaat alles goed met hem?

da-silva
14 September 2009, 18:48
Wij hadden bij de vorige zwangerschap (helaas later miskraam) bij mijn moeder een EHBO (eerste hulp bij OPPASSEN) kistje gemaakt met een rompertje, speen, zwitsal enz. Bij mijn vader had ik een cake bij de bakker besteld met de uitgerekende datum erop gemaakt met glazuur. Toen ze vroegen wat die datum betekende vertelden we hem dat hij dan opa zou worden (1e kleinkind). Mijn schoonouders hadden we een tijdschrift gegeven van OOK, dat is een blad voor opa's en oma's.
Dit keer heb ik mijn moeder de positieve test in een doosje gegeven. Mijn vader moet ik het vrijdag vertellen, dus ik wil nog wel iets bedenken. Ik denk alleen dat ik het niet meer zo groots ga aanpakken. Toch raar om na 5 maanden weer iets groots te gaan bedenken. Ik ben nu veel nuchterder denk ik. Eerst zien dat alles goed gaat voordat ik op die roze wolk spring.

Sively
14 September 2009, 18:50
Ik mag me ook bij jullie aansluiten. Heb een week geleden voor het eerst getest en die was positief. Ik kan het nog steeds niet bevatten. Wel heb ik vanaf mijn NOD al 6 dagen bruin bloedverlies en ook continu steekjes in mijn buik. Ik ben dus iedere dag bang dat het toch eindigt in een menstruatie. Ik dacht altijd dat als ik ooit een positieve test zou hebben, dat ik door het dolle zou zijn. Maar ik vind het tot nu toe alleen nog maar superspannend.
Hey Blondie33
Proficiat!!! Ik heb ook 6 dagen bruin bloedverlies gehad en is nu voorbij. Ben nog steeds zwanger. Misschien dat dit je wat geruststelt ;)

Bambi80
14 September 2009, 18:55
moest even de traantjes wegpinken vanwege je verhaal leonec. Komt bekend voor. Mijn vader is in 2000 overleden. En ik vind het echt jammer dat ie geen opa kan zijn en mijn kindje niet gaat leren kennen. Mijn vriend en mijn vader hebben elkaar ook niet gekent. Zo jammer!
Nou de test van MvM was weer vet positief. Mag als alles goed gaat vanaf vandaag tot en met week 16 meedoen. Verder voel ik me een zielig hoopje mens. Met eten gaat het nog helemaal niet goed en moet zo mijn best doen om niet weer te gaan overgeven. Als ik daarmee begin houdt het denk niet meer op.

leonec
14 September 2009, 19:06
Mariekepiek mijn vader is ook overleden in het jaar 2000...

weet precies hoe jij je nu voelt..

dikke kus

BQ1986
14 September 2009, 19:07
Da Silva, dat koffertje is idd een heel leuk idee :)
Dat geloof ik ja, dat je eerst wilt weten of het goed zit.. dat is voor mij ook de reden het pas te vertellen zodra ik zelf het hartje heb zien kloppen!

Doet MvM een zwangerschapstest?

naatje83
14 September 2009, 19:42
@Maj heel veel sterkte en hou ons op de hoogte hoe het verder gaat lopen. Dikke knuffel
@Allemaal had het de eerste keer ook groots aangepakt boekjes gekocht speciaal voor opa
en oma, speentje met i love opa & oma (natuurlijk) sokjes en bij mijn moeder een zwangerschaps
test erbij gedaan mijn moeder heeft de test niet eens gezien ze had het gelijk door. haha.
Nu heb ik het ze gewoon verteld. Moet donderdag naar de gyn om 11.15 kom ik erachter dat mijn
moeder om 11.00 bij dezelfde gyn moet zijn dus verassing we gaan haar ophalen en dan mag ze
mee om te zien hoever ik ben. Heb wel gezegd dat ik naar de gyn moet maar ze weet niet dat we
haar komen halen. Mijn schoonouders vertellen we lekker helemaal niets want sinds ik twee maanden
een mk en curretage heb gehad hebben we ze niet gezien beetje vaag allemaal.

Mila
14 September 2009, 19:50
willen jullie me even helpen:
ik weet gewoon dat ik zwanger ben.. heb alleen nog een positieve test nodig ;) .. ik voel me hetzelfde als mijn vorige zwangerschap.
maar verlies nu net bruin slijm en 1 druppeltje bloed, maar als ik afveeg zit er niks.. het zit alleen in mijn onderbroek en het is niet heel veel.. maar maak me zorgen.

wie is er nu zwanger en heeft ook bruin slijm verloren voor nod?

leonec
14 September 2009, 19:52
willen jullie me even helpen:
ik weet gewoon dat ik zwanger ben.. heb alleen nog een positieve test nodig ;) .. ik voel me hetzelfde als mijn vorige zwangerschap.
maar verlies nu net bruin slijm en 1 druppeltje bloed, maar als ik afveeg zit er niks.. het zit alleen in mijn onderbroek en het is niet heel veel.. maar maak me zorgen.

wie is er nu zwanger en heeft ook bruin slijm verloren voor nod?

Ik had dat de zaterdag voor me Nod moest woensdags testen..

1 drupje oud en een beetje bruinige afscheiding maar het was s avonds ook alweer weg...

hoop het voor je ;)

BQ1986
14 September 2009, 19:58
Naatje wat leuk dat jullie je moeder op gaan halen, zal ze vast geweldig vinden!
Raar dat jullie niets/weinig vernomen hebben van je schoonouders, het zou toch juist de band moeten versterken lijkt mij!

Hoop dat je donderdag een mooi wondertje kunt zien :)

naatje83
14 September 2009, 20:01
Nou BQ zal je vertellen ze zijn vorige week dinsdag voor het eerst sinds mijn mk en curretage weer eens
langs geweest en ze hebben er met geen woord over gesproken sterker nog ze hebben niet eens gevraagd
hoe het met ons gaat. Dus dan weet je het wel he!
Ik weet zeker dat mijn moeder het geweldig vindt als we donderdagochtend ineens voor de deur staan.

Mila
14 September 2009, 20:04
dank je wel leonec.. je stelt me daarmee een beetje gerust.. kan wel janken, wat een onzekerheid!

BQ1986
14 September 2009, 20:14
wat erg naatje, onbegrijpelijk!

was het contact voor die tijd ook zo?

Elmo80
14 September 2009, 20:19
@ sylvia, gewoon moed houden meid!
@ Naatje heel herkenbaar die schoonouders, we hebben het die van mijn vriend niet eens verteld van de eerste zwangerschap. Mijn vriend heeft het na de MK nog wel aan zijn moeder verteld maar die heeft mij niet eens gebeld... Worden geen echte leuke opa en oma ben ik bang...
@Maj, heel veel sterkte : digitale knuf:
@ sylverstertje, die buikpijn is wrs het groeien van je baarmoeder!

Sylverstertje
14 September 2009, 21:06
ja heb wel constant het idee dat er iets bezig is... groeien, rekken....
was benieuwd of jullie ook je buik steeds voelen... het is niet echt heel pijnlijk, maar wel constant aanwezig... ik merk goed dat ik zwanger ben... ben ook de hele dag door misselijk en zere borsten heb ik sowieso na mijn eisprong en dat blijft nu ook. soms wat erger zelfs..

hier ook geen interesse van schoonouders. gefeliciteerd en stond je ook in de file? Dat was het vertellen dan...
verder niet meer over gehad.. maar ja, dat deden ze bij de bruiloft ook... we wachten nog steeds op een cadeau na 5 maanden... maar wordt ook niet meer over gepraat... dus zal wel "vergeten" worden... zelfs geen kaartje...
dan denk ik: het is toch je eerste zoon die echt gaat trouwen... och...

BQ1986
14 September 2009, 21:13
Als ik dit zo hoor ben ik heeeel benieuwd hoe onze ouders reageren, al kan ik me niet voorstellen dat ze er niet blij mee zouden zijn!

Sylvestertje ik voel me buik idd wel, regelmatig wat krampjes of als ik een bepaalde beweging maak een licht steekje maar voor de rest merk ik nergens aan dat ik zwanger ben! Ben daarom erg blij als ik mijn echo heb gehad :d

naatje83
14 September 2009, 21:16
Ja een beetje raar allemaal die schoonouders lijkt nu net of wij hun zoon afpakken of zoiets.
Het contact is eigenlijk minder geworden sinds mijn vriend een beetje mot heeft met zijn broertje
en die wordt nogal voorgetrokken. Zijn broertje zit heel erg zielig te doen dat hij ons niet ziet
maar vetreld dan niet dat hij sinds 11/08/08 niet meer bij ons is geweest ik weet die datum nog
omdat ik toen jarig was en mijn vriend is in mei voor het laatst (en daarvoor ook nog een aantal keer)
geweest en heeft nu gezegd de volgende stap is aan hem. Zijn moeder vindt dat nogal raar en vindt
dat hij maar moet blijven lopen mijn vriend werd vorig jaar 30 (toch een beetje een mijlpaal) zijn broer
is niet geweest onder het mom van ik ben moe achteraf hebben we op hyves gelezen dat hij in balorig
zat met vrouw en zoon. Mijn vrien confronteerd hem daarmee en hij ontkent gewoon. Dat soort dingetjes.
Ach hou op schei uit ik kan niet een boek maar een bijbel over die familie schrijven.

BQ1986
14 September 2009, 21:26
Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken! Vooral dat ontkennen daar word je zoooo moe van!

Toen mijn vriend nog thuis woonde, ging het contact ook heel moeizaam met zijn ouders.
Nu die op zichzelf woont gaat het gelukkig erg goed!

Heb jij zelf broers/zussen?

Beebie_Wish
15 September 2009, 06:21
Goedenmorgen dames,

He wat een nare verhalen over schoonouders etc. Ook ik zelf kan daarin wel over mee praten sinds mijn vriend zijn moeder overleden is doet zijn vader afstandelijk en als aan hem ligt neemt ie uit zichzelf geen contact met zijn zoon, maar wel met zijn dochter by the way!!
Echt vind het zo sneu voor mijn vriend maar mijn vriend is dan zelf ook hard en zegt dan van, nou laat hem maar lekker dan zijn eigen gang gaan, en van dat zijn zusje nou niet goed voor zichzelf kan zorgen boeit hem totaal niet dan gaat ze toch lekker bij ´´ons´´ pappie slijmen!!

Zo denkt mijn vriend er dan over.

En ik zelf heb 3 broers en 1 zus, volle bak zou je zeggen nou met 1 broer heb ik geen contact meer dat is een vuile hufter :evil: , na alles wat ie aangedaan heeft!!

Zo ik ben nu al lekker op het werk dus vanmiddag iets eerder weg ;) . Gister werd ik s´middags al ontzettend moe kon mijn ogen amper open houden...En gisterochtend en nu ook ben ik nogal misselijk, maar hoef nog niet over te geven gelukkig...

Werkse allemaal ;)

da-silva
15 September 2009, 09:25
Hey Sylvia22, ik zie op je profiel dat je aan pendelen doet. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Hoe doe je dat?

Mila
15 September 2009, 09:40
Hey Sylvia22, ik zie op je profiel dat je aan pendelen doet. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Hoe doe je dat?

ik doe dat zelf niet, dan moet je naar zwangerschapspagina.nl gaan en dan forum en lounge en dan pendelen en dan wijst het zich vanzelf.

Jenny89
15 September 2009, 09:46
Hoi Sylvia,

Ik heb ook bloed verloren. 3 dagen voor mijn NOD kreeg ik een bloeding (bruin, paar druppeltjes). Ik dacht dat ik ongesteld werd. Maar het heeft niet doorgezet. De volgende dag had ik ook een paar druppeltjes bruin bloed verloren en de derde dag ook. En op mn NOD werd ik niet ogesteld. Dus 4 dagen op mn NOD gewacht en de 5e had ik een vette positieve test in handen!!!

Hoop echt dat je ook zwanger bent!!!

Mila
15 September 2009, 09:48
dank je wel jenny!

ik verlies nog steeds bruin slijm, maar geen bloed.. normaal als ik ongesteld word dan verlies ik de eerste dag bruin slijm met bloed en de tweede dag ben ik echt goed ongesteld.. maar nu nog steeds alleen bruin slijm, dus er blijft hoop.

Blondie33
15 September 2009, 11:35
@Maj, veel sterkte en ik blijf toch voor je duimen!

Ik moet morgen naar de huisarts en dan vraag ik hem meteen naar het bruine bloedverlies. Ik krijg er behoorlijk de zenuwen van en durf amper naar het toilet omdat ik het juist dan verlies. Normaal heb ik een week voor m'n NOD al bruinverlies. Deze keer helemaal niets tot m'n NOD, wat nog nooit is voorgekomen, maar nu wat bruinverlies vanaf m'n NOD. Jeetje, wat is het allemaal spannend! Kon ik maar ff in m'n buik kijken en zien of het er allemaal goed gaat. Geduld is een schone zaak is nog nooit zo van toepassing geweest.

naatje83
15 September 2009, 11:44
@BQ heb zelf een broertje hij is 6 jaar jonger als ik en daar is het contact gewoon goed mee. Het is niet zo
dat we deur bij elkaar plat lopen dat hoeft ook niet maar als ik hem nodig heb of hij mij dan zijn we er gewoon
voor elkaar.
@BW lekker dat je eerder weg mag kan je lekker een beetje relaxen!
@Sylvia heb dus ook gekeken nar dat pendelen kan het mooi niet vinden jammer. Ik kijk ook wel eens
op de chinese kalender en volgens die kalender krij ik een jongen. Het zal mij benieuwen ik heb altijd
gezegd dat ik een meisje krijg ;)

leonec
15 September 2009, 12:03
pff schrok me net helemaal dood...

was naar toilet geweest zag ik iets bloed :shock: bleek dat van het afvegen te zijn (sorry voor de details)

Gelukkig maar...pffff

naatje83
15 September 2009, 12:05
Hey Leonec en nu niets meer toch hoop ik.

leonec
15 September 2009, 12:07
Hey Leonec en nu niets meer toch hoop ik.

nee ik had iets te hard geveegd daar.nu is het weg......pff schrik je hoor...

komt duidelijk daardoor hoor, gewoon mooie witte afscheiding :D

leonec
15 September 2009, 12:08
ben moe joh niet nomaal....kan de hele dag wel slapen...

Mila
15 September 2009, 13:38
Naatje,
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lo ... delen.html (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/15900-pendelen.html) probeer het zo eens..

Beebie_Wish
15 September 2009, 14:34
He wat naar telkens voor de dames die bruin verlies hebben of met beetje rood bijv...

Ik zelf heb nu al sinds mijn laatste menstratie (van 25 juli) geen bruinbloed en ook geen rode duivels bloed gezien!! Laten we het maar zo houden dan vind ik het wel best, en dames ik word s´middags zo erg moe en mijn borsten blijven ook nog gevoelig. En s´morgens lijkt het wel op een ochtendmisselijkheid maar dan even een cracker eten en dan is het voor even weer weg. En ook heb ik heel erg verschillend de ene dag heb ik het hartstikke warm en dan zweet ik me rot, en de volgende dag ontzettend koud en kan ik wel 2 truien aan trekken...Kan iemand me vertellen of dat er ook bij hoort die temperatuurverschillen van koud / warm??

Beebie_Wish
15 September 2009, 14:41
En dames hebben jullie ook dat je eind van de dag al reuze trek in eten krijgt en er dan al lekker over gaat fantaseren wat klaar te maken enzo?? Ik wel namelijk!!

Kijk normaal (toen we nog niet zwanger waren) aten we pas echt rond een uurtje of 8 s´avonds, maar nu we zwanger zijn houd ik dat niet vol hoor en wil ik al lekker eten om 6uur :oops: .

En ook s´middags gaat mijn buik meer uitzetten is dit normaal??

En ik heb nog steeds heel erg veel last van witte afscheiding, en dan ook echt alleen maar wit :oops:

tweety27
15 September 2009, 14:56
@Beebie_wish Temp verschillen kunnen inderdaad met je zwangerschap te maken hebben hoor. Ik heb het soms ook erg warm en dan weer koud.
Afscheiding blijf je gewoon heel je zwangerschap houden. Soms heb je er dagen geen last van en dan weer wel.

Nu moet je echt regelmaat hebben qua eten.. Als ik om 6 uur nog niet gegeten heb val ik bijna om van de honger.

Mijn buik ging toen iknet zwanger was ook steeds meer uitzetten met hoe later het werd.

Ook al is het lastig, probeer ervan te genieten en laat het maar over je heen komen!! Iedereen kan weer andere kwaaltjes hebben!!

Beebie_Wish
15 September 2009, 15:25
Ja ik neem s´morgens zeg maar van die volkoren crackers (2 stuks) met jong belegen kaas erop en licht besmeerd met boter. En voor tussen de middag neem ik 2 volkoren boterhammen met lichte boter en boterhamworst of met kipfilet net waar ik zin in heb de dag. En s´avonds dan gewoon warm eten aardappeltjes met groente maar soms ook wel eens pasta..

Oh ja nog ff snel een vraag?? Mag je tijdens zwangerschap sate saus eten?? Of van die sate stokjes hebben??

Want mn schoonzusje gaf aan dat dat slecht voor het ongeboren kind kan zijn, maar wil het graag zeker weten??

leonec
15 September 2009, 15:31
Ik heb juist minder honger....helemaal geen trek in iets...