PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

BQ1986
15 September 2009, 16:01
@ BW hier nog 1 met koud warmte verschil, je weet gewoon niet wat je aan moet :)
Ik heb ook veel last van afscheiding, ach hoort er allemaal bij :D sinds paar dagen iets gevoeliger tepels maar nog niet pijnlijk dus gaat best goed :)

Wat betreft de sate, volgens mij kan dat gewooon hoor! zou niet weten waarom niet.. denk dat je niet TE veel moet nadenken wat wel en niet mag, de dingen die ze overal vermelden niet meer eten maar als je het een keertje eet, gebeurd er echt niets!

naatje83
15 September 2009, 16:08
Ik heb nu al honger kom net thuis van de kapper en zei gelijk tegen mijn vriend je moet echt gaan koken
want ik rammel (mijn vriend kookt altijd). Mijn buik wordt s'avonds ook wat groter ik vind het wel erg
grappig lijkt gelijk of dat je al verder bent ;) . Afscheiding heb ik de ene keer wat meer als de andere keer.

Heb nu wel last van krampen en mijn onderrug doet wat zeer dus begint nu allemaal te rommelen daar binnen.

BQ1986
15 September 2009, 16:17
@ Naatje, die krampen heb ik ook idd.. soms net alsof je ongi gaat worden dat vind ik best eng!
Die opgezette buik is idd grappig... zit soms te kijken van tjeeezzzuuuss :D Kijk zon pens hahah

naatje83
15 September 2009, 16:20
Ja ik zit s'avonds ook echt te genieten af en toe lekker over mijn buik te aaien.
Zelfs mijn jongste ond kwam gisteren bij me liggen die heeft wel een half uur aan
mijn buik gesnuffeld. Vorige keer toen ik een miskraam kreeg is ze niet in mijn buurt
geweest. Als ik haar aan wou halen rende ze keihard weg en nu is ze niet weg te
slaan :lol: . Misschien toch een teken dat het wel goed zit.

Bambi80
15 September 2009, 16:51
het gaat hier echt slecht. heb me vandaag ziekgemeld. Niks hou ik binnen. Ook geen vocht. Heb al wel zetpillen (emesafene) van de dokter. Ik voel me zo slecht. Ben echt overstuur. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Bel morgen de dokter maar weer.

naatje83
15 September 2009, 16:54
Jeetje wat balen dat je je zo beroerd voelt hopelijk knap je snel weer op en kan
je lekker gaan genieten van je zwangerschap!

BQ1986
15 September 2009, 17:06
naatje dat is zeker een goed teken :) het zit ook gewoon helemaal goed!

Beebie_Wish
15 September 2009, 17:24
Naja mijn schoonzusje vertelde dat je daardoor verhoogde kans op mk kan krijgen, en ook dmv nootjes eten etc...
Vandaar dat ik het toch echt even vroeg hier aan jullie :oops: . Terwijl zij ook zwanger geweest is (en nu een beeb heeft), toen vertelde ze dat dus allemaal!! En ik weet dat satesaus ook pinda磗 in zitten...Dus ben ik ff liever wat voorzichtiger dan dat ik echt van alles door blijf eten terwijl niet goed is.

En desnoods als ik nog steeds twijfel bel ik mijn gyn gewoon die zal het met meer ervaring nog beter kunnen weten neem ik aan ;)

Ik ben nu aan het eten koken en even berichtje posten tegelijk hihi... Sterf gewoon van de honger zo erg buikkie rammelt aardig. En ook bij mij heb ik het gevoel dat s碼vonds mijn buikkie meer opgezetter aan voelt, helemaal na het eten maar dat zal daar wel aan liggen maar voor het eten ook. En fantaseer al vanaf 12uur van wat zal ik eens maken vanavond :oops: , want dan krijg ik er al helemaal trek in hmmm.

Maarre dames het word nasiiiii :D

@ BW hier nog 1 met koud warmte verschil, je weet gewoon niet wat je aan moet :)
Ik heb ook veel last van afscheiding, ach hoort er allemaal bij :D sinds paar dagen iets gevoeliger tepels maar nog niet pijnlijk dus gaat best goed :)

Wat betreft de sate, volgens mij kan dat gewooon hoor! zou niet weten waarom niet.. denk dat je niet TE veel moet nadenken wat wel en niet mag, de dingen die ze overal vermelden niet meer eten maar als je het een keertje eet, gebeurd er echt niets!

BQ1986
15 September 2009, 17:27
Ik kan me niet voorstellen dat je nootjes een verhoogde kans veroorzaken.. maar het kan...
misschien weet iemand anders het?

leonec
15 September 2009, 17:29
Ik kan me niet voorstellen dat je nootjes een verhoogde kans veroorzaken.. maar het kan...
misschien weet iemand anders het?

Nou dat heb ik nog nooit gehoord...heb me zus gevraagd en die heeft het ook nog nooit gehoord...

er zijn ook mensen die wel erg veel dingen aanhalen waardoor het fout kan gaan, vroeger aten mensen gewoon alles...

Bambi80
15 September 2009, 17:53
wordt zo teruggebeld door een arts van de huisartsenpost. Ben al flink afgevallen. Jeeeh, wat voel ik me ongelukkig.

Elmo80
15 September 2009, 18:01
@ Mariekepiek : dikke digitale knuf: dit is zo balen voor je, is vast niet wat je je had voorgesteld na al die rondes wachten!

Over dat eten: je hebt een prima lijst op het voedingscentrum, lijkt mij wel redelijk betrouwbaar http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... n-met.aspx (http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/zwangerschap/niet-doen-oppassen-met.aspx)

leonec
15 September 2009, 18:02
beterschap marieke...

jorina
15 September 2009, 18:12
nou ik kom me ook hier melden
ik ben jorina 27 jaar oud en zwanger van een tweede kindje de eerste heet thomas en is al een╣ezellige peuter van 3 en half jaar oud
na eerst in het aprilforum meegekletst te hebben mag ik me na een bezoek aan de gyn vanmiddag hier melden
zal ff verder uitleggen
15 juni kreeg ik een miskraam ben vrij nuchter dus was vallen en weer opstaan en door voor de volgende ronde
nou die volgende ronde heeft zich dus aangediend nou had ik vorige week de eerste echo en daar waar ik dacht al bijna 8 wkn te zijn kon de gyn dus niets vinden (wel embrio maar geen hartslag)en twijfelde er sterk aan of het wel goed zou zijn nou vandaag dus weer een echo waar bleek dat alles het goed doet en dat ik nu 6 wkn en 1 dg zwanger ben
ik ben dus 2 wkn minder ver dan gedacht maar dat mag de pret niet drukken we beginnen gewoon opnieuw met tellen en hopen dat deze zwangerschap zich verder goed ontwikkeld

als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel

Beebie_Wish
15 September 2009, 18:18
Beterschap marieke en hopen dat je snel weer beterder zal voelen ;) .

En jorina welkom binnen ons gezellig clubje ;) , en net als ons allemaal een fijne en gezonde zwangerschap toegewenst ;)

Enne BQ: Mijn schoonzusje zal wel nog meer hebben gelezen etc en ook deed ze zelf ontzettend moeilijk toen ze nog zwanger was, want dan kwam ze weer met 创nee dat mag ik niet hebben en nee dat mag ik ook niet hebben en ga zo maar door aaarghhh创. Tis ook een ongelooflijke *PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP* van een schoonzusje bl間h ...

Elmo80
15 September 2009, 18:18
@Jorina, Gezellig dat je ook hier bent :D Dus je echo was helemaal goed? Ik mag morgen, maar ben nu al zenuwachtig, die MK hakt er toch wel in hoor, dacht ook altijd wel dat ik heel nuchter was..

leonec
15 September 2009, 18:45
spannend elmo...

ik mag pas over 2 weken :cry:

Maj
15 September 2009, 19:06
Hallo dames,

ik ga me bijdeze afmelden, ik heb al mijn klachten bij mijn huisarts neergelegd en deze gaf aan dat ik er zeker van uit moet gaan dat het een miskraam is. Dus wij mogen weer terug op de wacht/klus bank..

Heb er veel verdriet van, maar ja ik verander er niets aan..

Groetjes Marja

tineke24
15 September 2009, 19:13
het gaat hier echt slecht. heb me vandaag ziekgemeld. Niks hou ik binnen. Ook geen vocht. Heb al wel zetpillen (emesafene) van de dokter. Ik voel me zo slecht. Ben echt overstuur. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Bel morgen de dokter maar weer.

Hej Mariekepiek, wat vervelend zeg.
Ik ben zelf ook erg misselijk en moet veel spugen.
Ben er vandaag achter gekomen dat het bij mij vooral aan zuivel ligt, zolang ik geen melk/drinkyogurt/toetjes eet gaat het best goed.
Ook eet ik voordat ik opsta in bed een boterham met kaas.. vandaag sinds een week een dag bijna niet misselijk geweest en niet gespuugd.
Hoop dat het bij jou ook snel beter gaat. Tineke

tineke24
15 September 2009, 19:16
Hallo dames,

ik ga me bijdeze afmelden, ik heb al mijn klachten bij mijn huisarts neergelegd en deze gaf aan dat ik er zeker van uit moet gaan dat het een miskraam is. Dus wij mogen weer terug op de wacht/klus bank..

Heb er veel verdriet van, maar ja ik verander er niets aan..

Groetjes Marja

Hoi Maj,
Wat erg!! denk goed om jezelf en hoop dat het snel weer raak is en dat het dan goed mag gaan!
Liefs Tineke

BQ1986
15 September 2009, 19:29
Maj, wat erg! Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven! Heel veel sterkte!

@ Jorina... welkom uiteraard :D Echt super dat die echo goed was vandaag! :)

@ BW.. als je echt overal op gaat letten, eet en drink je niets meer denk ik :D

cin.
15 September 2009, 20:16
heb vanavond veel rood bloed verloren. vk gebeld ze kan me helaas niet gerust stellen en het is bijna zeker dat het een miskraam is. Ik voel me zo KLOTE

cin.
15 September 2009, 20:17
maj jij ook sterkte

Tinkerbell79
15 September 2009, 20:17
@Cin, oh meid wat ontzettend kl*te voor je zeg!! veel sterkte meid...knuffel

BQ1986
15 September 2009, 20:21
Cin, wat klote!! Is er helemaal geen hoop meer? :oops:

Heel veel sterkte meis!

pfff... toch ineens wat negatieve verhalen hierooo :(

Ilse25
15 September 2009, 21:12
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, misschien kunnen jullie me hier bij helpen.
16 aug. heb ik mijn laatste pil ingenomen, 20 aug. ben ik normaal ongesteld geworden.
Een normale cyclus is ong. 28. Dus als ik goed berekent heb vanaf de 20ste, 1ste dag ongesteld,
zou ik vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Klopt dit??

En zijn er meiden die al meteen zwanger waren, ik ken namelijk een paar mensen bij wie dat dus
wel is gebeurt.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Gr. Ilse

jorina
15 September 2009, 21:24
als je na het stoppen met de pil een normale cyclus hebt zou dat kunnen ja maar dan mag je de eerste menstruatie niet meerekenen want dat is nog een ontrekkingsbloeding van de pil
dus eigelijk kun je nu nog niet weten of je een normale cyclus hebt dat weet je pas als je echt ongi geworden bent en zelfs dan kan het nog raar lopen want ik heb ook 2 x een normale cyclus gehad en zomaar ineens was het weg en ben ik 3 mnd niet ongi geweest
het vrouwenlichaam zit raar in elkaar en daar kom je vooral achter als je kindjes wilt krijgen

Sylverstertje
15 September 2009, 22:05
En dames hebben jullie ook dat je eind van de dag al reuze trek in eten krijgt en er dan al lekker over gaat fantaseren wat klaar te maken enzo?? Ik wel namelijk!!

Kijk normaal (toen we nog niet zwanger waren) aten we pas echt rond een uurtje of 8 s碼vonds, maar nu we zwanger zijn houd ik dat niet vol hoor en wil ik al lekker eten om 6uur :oops: .

En ook s磎iddags gaat mijn buik meer uitzetten is dit normaal??

En ik heb nog steeds heel erg veel last van witte afscheiding, en dan ook echt alleen maar wit :oops:

Ik heb het soms ook koortsachtig warm en dan weer ijskoud (mijn handen zijn dan echt ijsklompjes)
Ik ben de hele dag door misselijk, dus ik kan niet echt aan eten denken... ik prop soms wat naar binnen, maar dat blijft uren omhoog komen (gelukkig niet eruit).
af en toe wat witte afscheiding en mijn darmen werken niet zo denderend meer, en soms weer TE goed...
heerlijk al die klachten :D ik voel zo echt dat ik zwanger ben!

Sylverstertje
15 September 2009, 22:11
he wat een rotverhalen maj en cin!!
jeetje. ik heb er even geen woorden voor.....
vind het echt heel erg!
succes de komende tijd!
.......

Sientje
16 September 2009, 06:38
Maj en Cin sterkte hoor.... :(

Elmo80
16 September 2009, 06:44
Maj en Cin. heel veel sterkte!

Beebie_Wish
16 September 2009, 06:48
Maj en cin...Heeel veeel sterkte liefs en knuffels ;)

Enne dames mijn vriend vertelde me gisteravond dat ie een beetje door begon te krijgen dat ik de laatste weken nogal veel aan het boeren ben, terwijl hij mij compleet anders kent en ik niet zo van zelf kan boeren :oops: .
Zelfs gister op het werk dan had ik een klant aan de telefoon en ik moest echt even slikken want anders kwam er een boer uit :oops: .

Bente
16 September 2009, 08:11
nou, wat een vervelende verhalen allemaal hier, bah!
ik voel me bijna schuldig dat ik eigenlijk nergens last van heb.
kan gewoon eten wat ik wil, ben niet overdreven moe, mn darmen doen het nog prima enz...

ben maandag bij HA geweest, zij vertelde me dat ik gewoon moest genieten en me niet gek moest laten maken door alle spookverhalen die de ronde doen.
ivm het eten, geen rauw eten (filet americain ed) geen rauwmelkse kazen, maar alle kazen die hier in de supermarkt liggen kun je gerust eten, niet roken en geen alcohol, verder niet te veel nadenken over wat wel en niet mag, als je je er niet goed bij voelt niet doen, klaar.
ivm bloedingen is fifty/fifty kon ze ook niks zinnigs over zeggen.
paardrijden kon ik gewoon blijven doen totdat ik me er niet meer prettig bij voelde.

Gisteravond met VK gebeld, 5 oktober mogen we voor eerste (inwendige dat wel :| ) echo.
Spannend allemaal, nu begint het pas echt ECHT te worden, zo voel ik het tenminste.
Over het eten zei zij precies hetzelfde: niet te paniekerig doen.

ik begin me al af te vragen waar ik nog meer allemaal aan moet denken, VK, prenatale screening, kinderopvang, werktijden, babyspullen kopen.... dan slaat de paniek toch al lichtjes toe.

Nu maar hopen dat alles 'gewoon' goed blijft gaan.
Succes en sterkte voor jullie allemaal.

da-silva
16 September 2009, 08:34
Lieve Maj en Cin, vanuit hier een hele dikke knuffel! Ik weet hoe klote het is om van de blijdschap ineens de klap te krijgen van een miskraam. Heel veel sterkte!!

leonec
16 September 2009, 08:35
Maj en cin heel veel sterkte helaas weet ik hoe jullie je voelen ,heel veel sterkte

Ilse25 ik was ook in 1 ronde zwanger na het stoppen met de pil,is helaas mis gegaan met 8 wekn maar was echt zwanger...

Hier ook nog steeds erg onzeker...maar ja hoort er denk ik bij als je een miskraam al hebt gehad...

yoyo75
16 September 2009, 09:07
May en Cin heel veel sterkte, wat een naar nieuws.

Ik had gisteravond een heel klein beetje bruin bloed met slijm. Oooh wat vind ik dit eng. Ik heb vanochtend gelijk de VK gebeld en ik zou teruggebeld worden. Ik mag misschien een echo of, kan naar het ziekenhuis voor een echo. Ik hoop dat ze iets kunnen zien.

leonec
16 September 2009, 09:09
May en Cin heel veel sterkte, wat een naar nieuws.

Ik had gisteravond een heel klein beetje bruin bloed met slijm. Oooh wat vind ik dit eng. Ik heb vanochtend gelijk de VK gebeld en ik zou teruggebeld worden. Ik mag misschien een echo of, kan naar het ziekenhuis voor een echo. Ik hoop dat ze iets kunnen zien.

Dat meen je niet, pfff hoop voor je dat alles oke is...

je bent net zolang als mij zwanger.....als ik dit allemaal lees wordt ik nog onzekerder...

Liefs

yoyo75
16 September 2009, 09:14
Ja wij zijn even lang zwanger, maar wat er bij mij gebeurt hoeft natuurlijk niks voor jou te zeggen, en het blijft 50-50
Ik hoop dat het vandaag wegblijft, heb nog niks gezien vandaag, ik lijk wel helemaal droog, zelfs geen gewone afscheiding

yoyo75
16 September 2009, 09:14
Dat meen je niet, pfff hoop voor je dat alles oke is...

je bent net zolang als mij zwanger.....als ik dit allemaal lees wordt ik nog onzekerder...

Liefs

Ja wij zijn even lang zwanger, maar wat er bij mij gebeurt hoeft natuurlijk niks voor jou te zeggen, en het blijft 50-50
Ik hoop dat het vandaag wegblijft, heb nog niks gezien vandaag, ik lijk wel helemaal droog, zelfs geen gewone afscheiding

leonec
16 September 2009, 09:15
ik duim voor je hoor....

liefs

yoyo75
16 September 2009, 09:58
ik duim voor je hoor....

liefs

Dankjewel! Helaas moet ik nog een week geduld hebben, eerder dan 6 weken heeft het geen zin om een echo te maken. De VK zei dat 8 van de 10 vrouwen zo vroeg in de zwangerschap bruin verlies heeft; dat is dan meestal oud bloed en als het niet doorzet is er niets aan de hand. Maar toch blijft het me ongerust maken. Ik heb ook buikpin, kleine steekjes, had ik al eerder, maar het is net of het nu anders voelt.

Sively
16 September 2009, 10:00
Maj en cin, sterkte!!!

@Ilse25: het duurt gemiddeld twee maanden voor je cyclus weer goed op gang is. Ik heb drie maanden moeten wachten op mijn eerste regels. Er constant mee bezig zijn helpt niet echt. Bij mij kwamen ze er door toen ik er even niet mee bezig was (op vakantie).

@yoyo25: ik heb 6 dagen bruinverlies gehad en ben nog zwanger ;)

yoyo75
16 September 2009, 14:22
Maj en cin, sterkte!!!

@yoyo25: ik heb 6 dagen bruinverlies gehad en ben nog zwanger ;)

En hoever ben je nu dan? Bah wat duurt wachten lang!!!!

Bambi80
16 September 2009, 14:34
cin wat een slecht nieuws.. oook bij jou niet goed! Heel veel sterkte.

Hier gisteren alleen maar gespuugd en niet binnengehouden. Bij de huisartsenpost geweest en op cola dieet gezet. De emesafene hielpen niet. Vanochtend bij mijn eigen huisarts geweest. Krijg nu primperan. Dat gaat wel goed. Heb weer wat yoghurt en drinken binnen kunnen houden, Ben al wel 2,5 kilo afgevallen, dus dat gaat hard. Heb gelukkig wat reserves opgebouwd. Dus de baby kan ook groeien.
Maar nu is mijn kat ook ernstig ziek geworden. Heb hem met spoed naar de dierenarts moeten brengen vanwege blaasgruis en stenen. Hij plaste vanochtend niet meer terwijl ie wel iedere keer naar de kattenbak liep. Hij is eerder al geopereerd daarvoor en ze krijgen het nu met een catheter niet open. Hij moet morgenochtend na 1 1/2 jaar weer onder het mes. En de lieverd is pas 4 jaar oud. Ze vertelde me dat het geen optie is om hem iedere 1 1/2 jaar te opereren. En dat ik over inslapen moest nadenken. Nou ik ga al weer huilen als ik daar aan denk. Is geen optie!!!!!!!!!!!!! Hij is veel te jong en verder gezond. Ik hoop dat het straks met nieuw voer wegblijft, want ik wil het beestje echt niet missen.

Miesje78
16 September 2009, 14:49
Cin en Maj, wat een rotnieuws... :cry: Heeeeeel veel sterkte allebei!!!!

Yoyo74; ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!

Mariekepiek; Heeel veel beterschap!
En sterkte met je kat! Wat vervelend dat ie weer zo ziek is. Ik kan me voorstellen dat je hem niet wilt missen (heb er ook eentje!).
Enne...inslapen kan altijd nog! Nu eerst kijken wat je nog wel kunt doen hoor!
Sterkte in ieder geval!

Elmo80
16 September 2009, 15:56
Wat een sippe stemming hier! :(
@Yoyo, spannend hoor, maar als je niet doorbloedt gaat het vast goed!
@ Mariekepiek, wat een stomme DA. Wij hebben ook een kater, die 2x geopereerd is, de tweede keer hebben ze gewoon een rechtstreekse uitgang naar buiten gemaakt en met speciaal voer ( niet CD van Hills maar RD) gaat het echt super. Inslapen is echt nog niet nodig hoor!!!!
@ Cin. heb je vandaag een echo gehad?? En?

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad!!! Hartje zien kloppen, maar wat is het klein!!! Ze kunnen nu echt nog niet zien hoe ver je bent, ik ben wrs een stukje minder ver dan verwacht ( zelfde als bij jou Jorina) maar mag over 5 weken nu weer een echo. De onzekerheid blijft, maar door een kloppend hartje wordt je wel sterker! Dus de hele dag maar denken groei: groei, groei!!!!!!

Beebie_Wish
16 September 2009, 17:39
@elmo...Leuk is dat he en om een kloppend hartje te zien word dat je wel weer even gerust gesteld of niet dan. De gyn kon bij mij wel zien hoever ik was, ik was 2 dagen langer zwanger als zelf verwacht...Toen wij onze eerste echo kregen (inwendig) was ik dus 6 wkn en 2 dgn. En we hebben idd ook een kloppend hartje gezien.

@marieke...Wat rot zeg dat je zo misselijk bent ik hoop voor je dat dat gauw verdwijnt bij je en je wat meer lekkerder kunt gaan genieten ;) Enne sterkte met je kat ;)

Hier bij mij lijkt het alsof de kwaaltjes nu beginnen pfff

BQ1986
16 September 2009, 19:12
jeetje wat een nare bedoeling!

hopelijk komt het bij iedereen gewooon goed :d

Hier is inmiddels de zwangerschapdementie begonnen :roll: het is dat mijn hoofd vast zit anders zou ik die ook vergeten,... andere ook last van?

Ilse25
16 September 2009, 20:07
Alvast bedankt voor jullie reactie, we wachten het rustig af, er is nog niks,
nog een vraagje wat is NOD???

Gr.

BQ1986
16 September 2009, 20:38
niet ongesteldheids dag... de dag dat je ongesteld moet worden... maar omdat je dat niet wilt... :D

cin.
16 September 2009, 20:38
hey meiden hier nog steeds onzekerheid net echo gehad en het vruchtje was gegroeit maar ze kunnen nog niet zien of het goed is. Morgen en anders vrijdag een echo in het ziekehuis

BQ1986
16 September 2009, 21:01
Jeetje, wat vervelend die onzekerheid! Hoop dt het alsnog goed zit bij je!!!

cin.
16 September 2009, 21:02
Heb er zelf wel een goed gevoel over want zaterdag had ze gemeten en kwam ze op 4 weken en 6 dagen uit en nu op precies 6 weken

BQ1986
16 September 2009, 21:03
Huh... hoe kan dat dan?? :oops: ben er nog niet zo in thuis!

cin.
16 September 2009, 21:11
heb geen idee

BQ1986
16 September 2009, 21:12
Owh... misschien een teken dat het kindje nog groeit? Weet het ook niet meis iig heel veel sterkte!

cin.
16 September 2009, 21:15
dat dacht ik zel wel maar de vk is er zo geheimzinnig over. We zullen het maar aan de genaecoloog over laten

Sylverstertje
16 September 2009, 21:29
ben wel benieuwd

Ik wil ook zo graag een kloppend hartje zien, dan kan ik het aan wat meer mensen gaan vertellen. Maar heb geen medische indicatie, dus en bang dat we het pas met 10-12 weken kunnen zien en horen (dat was de richtlijn)

yoyo75
17 September 2009, 07:01
Nou het blijft spannend, maar ondertussen denk ik dat ik misschien toch gewoon blaasontsteking heb. Gisteravond weer buikpijn, en vanacht moest ik er twee keer uit om te plassen, maar er kwam bijna niets. Vanochtend urine maar opgevangen om door huisarts te laten controleren. Het zag er best donker uit, ochtend urine is natuurlijk ook geconcentreerder, maar zo donker is het bij mij normaal niet; of zou dat door de zwangerschap komen, hebben jullie dat ook?
Ik hoop aan de ene kant dat het blaasontsteking is, dan weet ik tenminste waar die buikpijn van komt, aan de andere kant hoop ik het niet want het is niet fijn en misschien ook schadelijk.

Snow
17 September 2009, 07:03
Nou het blijft spannend, maar ondertussen denk ik dat ik misschien toch gewoon blaasontsteking heb. Gisteravond weer buikpijn, en vanacht moest ik er twee keer uit om te plassen, maar er kwam bijna niets. Vanochtend urine maar opgevangen om door huisarts te laten controleren. Het zag er best donker uit, ochtend urine is natuurlijk ook geconcentreerder, maar zo donker is het bij mij normaal niet; of zou dat door de zwangerschap komen, hebben jullie dat ook?
Ik hoop aan de ene kant dat het blaasontsteking is, dan weet ik tenminste waar die buikpijn van komt, aan de andere kant hoop ik het niet want het is niet fijn en misschien ook schadelijk.

hey,
wat naar dat je zo'n buikpijn hebt! Blaasontsteking is niet schadelijk gelukkig en de medicijnen die je krijgt ook niet.
Vraag wel ff goed als je ze ophaalt na of ze kunnen in combinatie met zw,schap, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust!
Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is, succes! groetjes regenboog (sept.forum)

yoyo75
17 September 2009, 07:06
hey,
wat naar dat je zo'n buikpijn hebt! Blaasontsteking is niet schadelijk gelukkig en de medicijnen die je krijgt ook niet.
Vraag wel ff goed als je ze ophaalt na of ze kunnen in combinatie met zw,schap, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust!
Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is, succes! groetjes regenboog (sept.forum)

Dat is goed om te horen. Ja ik hoop ook dat ze iets kunnen vinden. Ik ga ik elk geval goed er op letten dat ik genoeg drink, want donkere urine kan ook en teken zijn van vochttekort.

Elmo80
17 September 2009, 07:13
@ yoyo, blaasontsteking komt vaak voor bij zwangerschap hoor, je kan rustig een anti biotica kuurtje nemen mocht het zo zijn! Sterkte!

Beebie_Wish
17 September 2009, 07:43
Maar dames een blaasontsteking dan heb je toch ook last van brandend daar beneden of juist niet ?? Of ben ik nu in de war met schimmelinfectie :oops: .

Maar ach tis niet echt leuk een blaasontsteking. Ik zou niet weten of ik er last van heb. Ik moest er vannacht ook weer mijn bedje uit om te plassen en kwam ik terug in bed werd ik toch enorm misselijk, misschien te gauw weer naar boven gelopen (jaja we hebben nog geen toilet boven, zijn nog bezig met de badkamer). Maar eindelijk is de nieuwe badkamer bijna af ;) .

Verder heb ik nu alleen wat hoofdpijn en beetje last van ochtendmisselijkheid...Maar denk dat ik zo maar even vast een broodje ga eten. Hoef vandaag gelukkig maar tot een uurtje of 3 te werken HEERLIJK!! :D En dan WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND!! :D

da-silva
17 September 2009, 07:50
Jeetje wat een onzekerheid allemaal... ik hoop voor jullie mee op goed nieuws!

Ik ben deze keer veel minder misselijk als 5 maanden geleden (kreeg toen een miskraam) Het stomme is dat je daar meteen over gaat twijfelen. Zal het allemaal wel goed gaan? Straks klopt het hartje weer niet. Pffff
Nog 2.5 week voordat ik m'n echo krijg. WAT DUURT DAT LANG :D

NoaM
17 September 2009, 07:51
Beebiewih, zoals een blaasontsteking normaal voelt of zich uit, zo gaat dat niet in een zwangerschap. Hoe het wel voelt enz weet ik niet heb voor de zwangerschap regelmatig een bo gehad, tijdens nog niet! Maar het is dus anders dan buiten een zwangerschap om.

yoyo75
17 September 2009, 07:53
[color=#FF40BF]Maar dames een blaasontsteking dan heb je toch ook last van brandend daar beneden of juist niet ?? Of ben ik nu in de war met schimmelinfectie :oops: .

Meestal is dat idd wel zo, dat je een branderig gevoelg hebt, maar dat hoeft niet. Ik heb al vaak blaasontsteking gehad zonder dat ik het door dat. En zoald NoaM zegt, tijdens de zwangerschap kan het dus weer anders voelen.
Maar kom net terug van de huisarts; het is dus geen blaasontsteking. Ik heb nu ook geen buikpijn, hoop dat het weg blijft, want echt veel buikpijn is toch ook niet normaal?

Elmo80
17 September 2009, 08:22
@ yoyo, balen, dan weet je nog niet wat het is! De VK vertelde me gisteren dat buikpijn wel echt hoort ( in vlagen ) bij zwangerschap. Zij omschreef het als vrij lage buikpijn die ook doortrekt naar je rug. Die kleine beetje plassen is omdat je baarmoeder iets kantelt en dan op je blaas drukt waardoor je sneller naar de wc moet, ik ga er s nachts wel vijf keer uit ;)
Sterkte!

yoyo75
17 September 2009, 08:36
Ik weet niet of mijn buikpijn wel helemaal 'klopt'. Het trekt niet door naar de rug, lijkt wel op menstruatiepijn, maar dan wel lichter.

Miesje78
17 September 2009, 08:38
Die krampjes die lijken op menstruatiepijn heb ik ook, met vlagen. Ik las dat het je baarmoeder was die groeit, dus maak me er niet teveel zorgen over. De kleine uk moet toch ruimte voor zichzelf creeren daarbinnen!

yoyo75
17 September 2009, 13:25
Het gaat helaas de vekeerde kant op; ik verlies nu helder rood en het wordt steeds wat meer :cry:

Jenny89
17 September 2009, 13:31
Het gaat helaas de vekeerde kant op; ik verlies nu helder rood en het wordt steeds wat meer :cry:

:o :( :o

ik hoop voor je dat het niet doorzet yoyo!!! heeeeeeeeeeel erg veel sterkte!!!

misslola
17 September 2009, 13:33

Dat klinkt niet echt goed. Hoop voor je dat het niet meer wordt en dat het alles goed blijft gaan.
Sterkte!

Liefs

Beebie_Wish
17 September 2009, 13:42
He gets yoyo...Ik duim voor je dat het maar weinig zal zijn en dat alles nog goed zit bij je daarbinnen. Alvast een dikke digi-knuffel vanaf hier ;)

Beebie_Wish
17 September 2009, 13:44
En jenny...Hoe gaat het bij jou?? Beginnen bij jou de klachtjes ook meer toe te nemen??
Bij mij sinds gister lijkt het wel toegenomen te zijn want gister had ik echt nergens 创fut创 voor, kon eigenlijk alleen maar slapen (maar dat gaat zo moeilijk als je op werk bent nie dan)...

leonec
17 September 2009, 14:06
yoyo75 pff nee toch...heel veel sterkte hoop toch dat het goed is,,,

heb je gebeld met verloskundige ?

Elmo80
17 September 2009, 14:47
Pff yoyo wat balen... Ik heb sinds gistermiddag ook een heel klein beetje helder bloedverlies, wordt gelukkig niet meer en volgens de VK komt het wrs door de echo, maar het zit me niet lekker :cry: volgens de VK kan het nog duren tot morgen eind van de dag en ik hoop dat het dan echt opge******* is!

Bambi80
17 September 2009, 14:54
oh meisjes!!! wat spannend!! Ukkies hou jullie goed vast!! Niet weggaan bij jullie mama's.
Hier natuurlijk nog steeds thuis. Heb ook het gevoel dat dat nog wel even gaat duren. Kan niet zonder de zetpillen tegen de misselijkheid. Maar ondanks die moet ik nog wel eens tussendoor beetje spugen of als ze uitgewerkt zijn na 10 uur. Komt ook beetje van de spanning....zelf niet fit, zieke kat en nou kreeg ik ook een telefoontje vanochtend dat een collega van mij plotseling overleden is. Voorlopig wordt het met werken niet wat volgens mij. Ik vind het echt heel naar zoals ik me voel. Ben al 3 kilo afgevallen, maar niet bij mijn borsten. Die zijn net zo groot of groter. Net heel schattig sokjes gekregen van mijn schoonouders. Echt heel ienieminie!

yoyo75
17 September 2009, 15:16
Dank je wel voor al jullie racties en digitale knuffels. Er komt alleen wat als ik naar de wc ga, wel vreemd.

Wat raar elmo; ik dacht dat echo's helemaal geen kwaad konden, dat je er bloedverlies van kunt krijgen had ik nog nooit eerder gehoord!

Miesje78
17 September 2009, 15:23
O nee, wat een nare berichten ineens!!
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan bij jullie!!!

En Mariekepiek; nog steeds heel veel beterschap. Jij krijgt nu alles tegelijk voor je kiezen he. Neem je tijd en je rust hoor! Dat werken komt wel weer. Ze hebben ook niks aan je als je niet fit bent.

Jenny89
17 September 2009, 15:38
En jenny...Hoe gaat het bij jou?? Beginnen bij jou de klachtjes ook meer toe te nemen??
Bij mij sinds gister lijkt het wel toegenomen te zijn want gister had ik echt nergens 创fut创 voor, kon eigenlijk alleen maar slapen (maar dat gaat zo moeilijk als je op werk bent nie dan)...

uuhmm... bij mij lijkt het alsof de klachten wat afnemen..

ik weet het niet hoor.. heb wel meer dan een week last van bruin verlies, geen krampen.
sommige dagen ben ik doodziek en de andere bijna niet. heel raar.zoals vandaag bijvoorbeeld. vanochtend ben ik wel goed misselijk geweest, maar voor de rest van de dag niet meer..

ik hoop dat het niets ergs is, het zou wel fijn zijn als alles goed blijft gaan en mijn misselijkheid WEL afneemt.. maar dan maak je je natuurlijk zorgen waarom je niet meer zo misselijk bent.. tjaa...

ik maak me niet zorgen hoor.. en ookal wordt het een miskraam dan heb ik m liever nu dan in week 12 of zo.. ja toch?

nou ik ga snel weer verder want ik moet koken voor 8 personen we hebben bezoek vanavond

Elmo80
17 September 2009, 15:44
@ yoyo, dat met die echo kan ook geenkwaad, is hetzelfde effect als je nu zou gaan "klussen." ( eigenlijk niet echt meer klussen maar jullie snappen het wel) het is dan de aanraking van het echo apparaat met je baarmoedermond die nu super doorbloedt is. Als er dan een bloedvat knapt heb je dit effect. ( althans... daar houd ik me maar aan vast!)

Wat een onzekere tijd he? Ik hoop wel dat dat voor iedereen nog wat afneemt!

lonnekeleoni
17 September 2009, 16:22
weet iemand hoe je eerder voor echo kunt.
Naar welke vk ga je? Ik weet dat ze bij Ezra standaard bij 8 weken een echo doen, ze zijn daar ook wel aardig en als je onzeker bent en dit aangeeft en de reden hiervoor heb je kans dat je al iets eerder mag komen...

Bambi80
17 September 2009, 16:28
ik zit bij doevendans lonnekeleoni.

lonnekeleoni
17 September 2009, 17:00
Ik ben weer terug van een lekker weekje vakantie...en ik heb meer dan 30 pagina's moeten bijlezen :!:

Van harte gefeliciteerd voor alle nieuwe dames hier!!!

Helaas heb ik ook een aantal keer wat minder nieuws gelezen, heel veel sterkte voor de dames die in onzekerheid zitten!

Hier echt al dagen totaal geen honger, heb bijna alleen maar groente (wortel en komkommer) en fruit gegeten, tenminste dat is het enige dat ik nog echt lekker vind.

Nog een paar dagen en dan mag ik voor mijn 2e echo, dinsdag om 18:15 uur, ik vind het wel heel erg spannend, ik hoop dat ik dan eindelijk echt duidelijkheid krijg...

da-silva
17 September 2009, 17:38
He gatver, wat een vervelende berichten allemaal. HANG ON LITTLE ONES!

Bambi80
17 September 2009, 18:05
yoyo...kun je nog wel goed naar de wc...qua grote boodschap? van obstipatie krijg je ook buikpijn en als je dan een aambei hebt die open gaat op de wc?????

en lonnekeleonie. Je gaat toch bijna weer weg?? maar alles gaat goed zo te horen.

BQ1986
17 September 2009, 18:49
yoyo,.... Zat het bloedverlies bij je urine of alleen met afvegen?
Bloed hoeft niets te betekenen! Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen.. maar op internet lees je vaak alleen de negatieve verhalen terwijl er mensen zijn die 12 weken bloedverlies hebben gehad en nu een mooi kindje hebben lopen! Wanneer mag je naar de VK voor een echo??

Mariekepiek,... met hoeveel weken heb je nu een echo op de planning staan?

leonec
17 September 2009, 19:04
Ik heb ook weinig trek in dingen (zal de stress wel zijn)

ik had gisteren bij het afvegen afscheiding met een beetje een rozig kleurtje (nu is het weg)

heb gebeld en het komt vaak voor met 5 weken , was ik ook precies..het vruchtje nesteld zich nog iets verder in..

je schrikt wel hoor, bah ik heb pas rust over 4 a 5 weken...

liefs

Bambi80
17 September 2009, 19:14
bq....ik heb nog geen afspraak voor de echo. alleen voor de eerste afspraak met de verloskundige. Wie weet krijg ik dan wel gelijk een echo, maar op de site stond en gezegd werd dat er dan een afspraak voor gemaakt word. Dus dan denk ik pas met 11 weken ofzo.

ja leonec het is en blijft heel spannend voor je. Ik wou ook dat ik 5 weken verder was, maar dan om de reden dat ik hoop dat ik me dan beter voel dan nu.
Heb in ieder geval voor vandaag weer 3 glazen drinken binnen en 75 gram aardappelen, 100 gram bloemkool, appelmoes, 1/2 yoghurt en 4 tucjes en 1 multivitamine. Best goed he?!

BQ1986
17 September 2009, 19:21
Mariekepiek,... doet jou VK ook de echo? Ik moest namelijk een aparte afspraak maken bij het echobureau..
Dit mocht ook alvast doen.. eerst was het met 10 weken maar doordat ik licht bloedverlies had bij mijn blaasontsteking mag het met 8 weken!

doordat jij zo misselijk bent en ongerust best... mag je zeker wel eerder hoor!

leonec
17 September 2009, 19:22
Marieke hoop dat je je snel beter voelt ;)

Voor mensen die weinig voelen dit vondt ik op internet...

Als je niets voelt hoef je dus helemaal niet ongerust te zijn. Tenzij je alle symptonen wel had en ze ineens niet meer hebt. Raadpleeg dan zo snel mogelijk je huisarts of verloskundige.

Liefs

susieq12
17 September 2009, 19:26
even voor de spugers.... toen ik net zwanger werd moest ik ongelofelijk spugen na het nemen van de multivitamine...toen ben ik alleen foliumzuur gaan slikken en daarna hoefde ik ook niet meer te spugen. Misschien het uitproberen waard?

Mila
17 September 2009, 19:36

hahaha zo het mijn vriend ;)

Bambi80
17 September 2009, 19:45

hahaha zo het mijn vriend ;)

heeft die dan een verloskundigepraktijk in apeldoorn?

yoyo75
17 September 2009, 20:39
Ben bang dat het niet goed zit, want ik blijf ook ongi pijn houden. VK had woensdag gezegd nog even af te wachten, alleen wel te bellen als het erger werd of helderrood, dus ik bel morgen wel weer, ik moet een doorverwijsbrief hebben voor de gynaecoloog, omdat de VK zelf geen inwendige echo heeft.

het is geen obstipatie, daar heb ik helemaal geen last van, wel minder ontlasting, maar het is niet hard en komt wel elke dag.

BQ1986
17 September 2009, 20:44
yoyo.. ik hoop dat het gewoon goed zit! En dat je morgn nog naar de gyn mag!

BQ1986
17 September 2009, 20:45
Naatje,.. moest jij vandaag niet naar de gyn>???

Hoe was het meis?

naatje83
17 September 2009, 21:27
@BQ ja de echo was helemaal goed en we zijn verrast want ik ben zwanger van een twee eiige tweeling
wel iets minder ver dan ik dacht maar 6 weken.

Bente
17 September 2009, 21:36
tweeling nr. 2 wat leuk zeg!
ik heb 5 oktober mn eerste echo, spannend!!!!

Tinkerbell79
17 September 2009, 21:37
@naatje...een tweeling. Wat een verrassing! En enigszins verwacht, tweelingen in de familie??? Veel plezier en geniet ervan.

Grtss

naatje83
17 September 2009, 23:06
Mijn opa was een tweeling en mijn vriend zijn ooms maar ik dacht altijd dat het van de vrouwen kant
kwam maar dat schijnt bij twee eiige tweelingen niet zo te zijn.Nog geen hartjes kunnen zien was nog
te vroeg maar we hebben de vruchtzakjes gezien en hun voedselvooraadje was wel erg leuk. Over
twee weken weer teru om naar de hartjes te kijken.

Beebie_Wish
18 September 2009, 06:45
Goeiemorgen allemaal!

En wat lees ik nu :o . NAATJE, GEFELICITEERD JOH een tweeling ;) .

Wij mogen 19 oktober pas weer (wat lijkt dat nog zoooooo ver weg :oops: ). En als dan die 12 weken echo bij ons ook allemaal nog helemaal goed is, dan zijn we van plan om het weekend nadat we in Brussel zijn geweest, uitnodiging te sturen aan mijn schoonvader en mijn moeder met dat we ze graag uitnodigen voor 创gewoon zomaar创 en hapje mee te eten bij ons. En dan laten we onze presentatie zien via de laptop op de televisie, en hiervan komen dan de foto磗 van Brussel allereerst naar voren en dan zijn we van plan om de aller laatste foto de echo foto van 12 weken te laten zien :) . Ben benieuwd dan. En kijk al helemaal er naar uit en hoop natuurlijk dat alles goed zit en de beeb ook goed gegroeid is ook.

Wel word ik steeds moeier en veel hoofdpijn, ook moet ik echt elke dag wel mijn ontlasting kwijt (wat niet heel hard is maar ook niet te zacht). En verder voel ik me nu weer misselijk.

En tenslotte blijf ik s磏achts naar de toilet gaan om te plassen alsof er iets tegen je blaas aan drukt (zal dat de baarmoeder kunnen zijn misschien?).

Werkse dames ;) (ik heb al lekker WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND :lol: )

Elmo80
18 September 2009, 07:21
@ Naatje: gefeliciteerd!!! Jij krijgt er meteen 2 :D
@ yoyo sterkte!!!

Hier nog steeds wel wat bloedverlies ( alleen bij afvegen) maar ik ga vandaag wel de VK bellen en vragen of ik nog een spoedecho mag, ik ga zaterdag voor een weekje op vakantie (rondtrekken)dus ik wil het wel weten als het niet goed is dan moeten we een beetje in de buurt van de bewoonde wereld blijven..

Beebie_Wish
18 September 2009, 07:24
He wat vervelend bij de dames die nog steeds wat bloed verlies hebben. Zal voor jullie duimen dat het allemaal niks betekend en jullie beeb ook gewoon lekker daar binnen in zijn groei start gaat maken ;) .

Beebie_Wish
18 September 2009, 07:25
Morgen alweer 8 weken hier! Maak me nu al wel wat zenuwachtig voor de 2e echo :oops: :)

da-silva
18 September 2009, 08:00
WHAAAA naatje! wat gaaf zeg. Wel even slikken zeker? Het lijkt me echt gaaf als je dubbel nieuws krijgt, maar ook wel extra spannend hoor!

yoyo75
18 September 2009, 10:22
Hee wat leuk naatje, een tweeling.

Nou ik kan pas echt volgende week een echo krijgen. Ik ben nu erg moe en misselijk, dat is op zich een goed teken, maar kan ook van de spanning komen natuurlijk. Ik heb me wel ziek gemeld op mijn werk en kruip zo lekker mijn bed weer in.

naatje83
18 September 2009, 10:27
@Da-silva was zeker wel even schrikken voor mijn vriend dan. Ik had al zo'n vaag vermoeden
had er ook al over gedroomd. Een vriendin van mij had er ook over gedroomd (de vorige keer
dat ik zwanger was) En mijn moeder ging gisteren mee naar het ziekenhuis en die zij gelijk van
nou sta ik vaochtend op het eerste waar ik aan denk is een tweeling. Dus ik denk dat het zo
heeft moeten zijn. Toen we de echo kregen hadden mijn moeder en ik het over twee kindjes zegt
de echografiste ineens wat zei je nu ook alweer. Ik ja dat ik gedroomd heb dat het er twee zijn.
Zegt ze nou dan heb je gelijk. Janken geblazen natuurlijk maar enorm leuk. Het is wel even omschakelen
want je bent aan het dagdromen over een kindje en hoe je dat allemaal gaat doen maar nu heb je twee
kindjes waar je aan moet denken. Moet over twee weken terug voor een echo dan gaan ze kijken hoever
ik precies ben en om naar de hartjes te kijken. Ze vermoeden nu dat ik tussen de 5 wk en 4 dagen en de
6 wk en 2 dagen ben dus heb nu de gulden middenweg maar genomen.

Zo een heel verhaal maar ik moest het even kwijt :lol:

@Elmo hoop dat het bloed niets betekent. Ga keihard met je meeduimen.
@Bw ja was een verassing zoals je kunt lezen maar erg gaaf hoor twee van die hummeltjes.

leonec
18 September 2009, 10:34
Naatje GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik moet nog wachten tot 30 sept dan horen wij of het er 1 of 2 zijn... :o

naatje83
18 September 2009, 10:38
@Leonec zou wel leuk zijn als je ook een tweeling krijgt spannend hoor! Wat lijkt 30
September dan ver weg he!
Ik moet 30 september ook terug naar de gyn om naar de hartjes te luisteren. En ik
blijf tijdens de zwangerschap ook onder controle bij de gyn en ik moet bevallen in
het ziekenhuis is me gisteren verteld.

leonec
18 September 2009, 11:01
zeker spannend...

heb weer een test gedaan :oops: (clearblue indicator)

en jippie er staat 3 + :D

:D

cin.
18 September 2009, 11:04
ik reageer straks wel op de rest van de berichtjes. Heb toch geen miskraam gehad het hartje klopte ben zo blij heb gejankt als een klein kind

leonec
18 September 2009, 11:09
ik reageer straks wel op de rest van de berichtjes. Heb toch geen miskraam gehad het hartje klopte ben zo blij heb gejankt als een klein kind

Kan ik me goed voorstellen!!!!! Echt SUPER !!!!!!!!!!!!

Beebie_Wish
18 September 2009, 11:20
Oooh cin wat een goed nieuws alsnog echt het is ons allemaal zo erg gegund. En nu maar hopen en duimen dat voor iedereen goed blijft gaan en we een gezonde zwangerschap mogen mee maken.

En leonec WOOOW 3+ op de digi meter van CB dat geeft wel een goed gevoel of niet dan ;)
Straks hebben we 2 dames in het mei topic die van een tweeling zwanger zijn :) .

Bij mij stond er op de CB 2-3 weken toen ik de tes uitgevoerd had, en dat was op 29 augustus ;) . Echt geweldig om op die CB zwanger te zien staan ONGELOOFLIJK :)

leonec
18 September 2009, 11:49
Ik had de test ook uitgevoerd op me nod en toen stond er 1-2

en nu 3 + :D geeft zeker een fijn gevoel...

Elmo80
18 September 2009, 11:54
Nou hier ook goed nieuws gelukkig :D Hartje klopt nog en bloeding komt wrs echt door echo.. Zo'n bloeding van het slijmvlies kan wel 2 weken duren! ( @ yoyo misschien is dit het bij jou ook wel!)

Aangeraden door de VK om heel rustig aan te doen, tussen de middag slapen tijdens de vakantie, niet tillen, stofzuigen.. Niet dat het een MK kan voorkomen, maar mijn lijf geeft nu wel echt duidelijk aan, rustig aan jij! Dus... hier op de relax modus heerlijk genieten van het mooie weer, veel slapen :D gezond eten..

@ Cin. zo dat was ook wel ff spannend! Fijn voor je hoor!!

naatje83
18 September 2009, 12:01
@Elmo goed nieuws en nu gaan genieten van je vakantie he!
@Cin zal wel een hele opluchting zijn ben blij dat alles goed is.

Elmo80
18 September 2009, 12:02
O ja ik ben vanaf morgen dus een weekje op vakantie, hou allemaal jullie kleine ukjes goed bij jullie en ik spreek jullie over een ruime week weer!

X

lonnekeleoni
18 September 2009, 13:14
Wat fijn zeg, weer geweldig nieuws hier te lezen, echt super cin en elmo!!!!

Naatje wat leuk een tweeling! Geniet ervan. Hoe ver dacht jij dat je was? Ik dacht bij de echo 6wkn en 2 dagen te zijn, maar ik was nog maar 5 weken en 4 dagen. De vk heeft me hierdoor eerst heel ongerust gemaakt, ze zei dat het niet goed was, tot ze in de computer keek, toen zei ze ineens dat het waarschijnlijk toch goed was, echt heel vaag... Gelukkig mag ik ook na 2 weken terug komen en dat is aanstaande dinsdag al...

Mariekepiek, ik ga inderdaad weer bijna weg, dinsdag heb ik de tweede echo en vrijdag ga ik naar Portugal voor een weekje en daarna moet ik weer gaan werken.....de helft van mijn vakantie zit er dus alweer op...

Ik heb trouwens heel erg last van obstipatie, ik geloof dat ik nu in minimaal 10 dagen maximaal 2 keer naar het toilet ben geweest. Heeft iemand dit ook en heeft iemand goede tips????? In Frankrijk heb ik wel heel veel stokbrood gegeten, zit nu weer lekker aan het bruine brood, hoop dat dat al iets helpt....

susieq12
18 September 2009, 13:22
roosvicee laxo! te koop in de supermarkt!

Nadine
18 September 2009, 15:13
en venkelthee :)

Gefeliciteerd Naatje! Wat een leuke echo moet dat zijn geweest :D

Ik heb ook een vreemde stoelgang, kan maar kleine hoeveelheden achter elkaar eten.

Tijger1
18 September 2009, 15:21
kiwi op de nuchtere maag werkt ook goed voor de stoelgang
en goed drinken

hallo hier ben ik
18 September 2009, 16:11
ik had ook erg last van buikkramp en verstoppingen
de vk vertelde mij dat je het beste veel vezels (bruin brood) kunt eten, ook veel fruit eten, anderhalve liter vocht per dag driken en minimaal een half uur per dag bewegen.
als je die tips opvolgt gaat het wellicht wat beter
succes!

Tinkerbell79
18 September 2009, 16:17
@Cin en elmo...wat een vreselijk goed nieuws meiden!! wauwie, en nu lekker proberen te genieten. Echt super voor jullie.

Kus Tinkerbell

BQ1986
18 September 2009, 16:44
@ Naatje.. wat GEWELDIG!! Lijkt me zo ontzettend leuk een tweeling! :D Willen tzt ook weten wat voor geslacht die 2 kleintjes in je buik hebben? :)

@ Cin en Elmo, super meiden dat het goed was! Dat is een hele opluchting!

Hier nog 2 weekjes wachten tot de echo... pfffffff laat het oktober zijn :D

Bambi80
18 September 2009, 16:50
van harte naatje!!!!! wat leuk zeg!!!!!
cin....wat fijn!! ik kan me je tranen van opluchting helemaal voorstellen.
Alvast veel plezier in portugal lonneke....en inderdaad roosvicee laxo....ook te koop bij de apotheek trouwens. En je mag het gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap , want het is van pruimen gemaakt.
Update over mij en mijn kat:
Mijn kat is gisteren geopereerd. Er zaten iets van 7 a 8 giga stenen in zijn blaas die hij sowieso niet uit had kunnen plassen. Ook als het een meisje was geweest, was dat niet gelukt. Hij is nu weer thuis en het gaat best aardig met hem. Maandag moet ik naar de dierenarts voor medicatie. Dan krijgt ie waarschijnlijk langdurig tabletjes die de plasbuis ontspannen en ruimer maken, zodat ie al eerder eventuele stenen uit kan plassen. Stenen zijn nu voor onderzoek in het laboratorium om te kijken hoe het dieet aangepast kan worden. Deze dierenarts was niet zo zwartgallig als die andere en gaf mij het gevoel dat er nog vanalles te doen is. In ieder geval is het een lifesaving operatie geweest. Als ie niet geopereerd was, had ik hem nu niet meer bij me gehad.
Met het vrouwtje van de kat gat het niet veel beter. Heb gelukkig gisteren wel weer wat meer eten kunnen binnenhouden. Maar echt ik zit misschien hooguit aan de 500 kcal wat ik binnenkrijg. En 3 a 4 glazen drinke. Mijn dagelijkse bezigheid is dus ook misselijkheid en braken onder controle houden en eten en drinken binnen. PFFffff! Laat me alsjeblieft me weer goed voelen en aan het werk gaan!!!!!! zit er voorlopig niet in. Een wandelingetje naar de apotheek of gang naar de dierenarts zorgt al voor kotsen door de zetpillen heen

lonnekeleoni
18 September 2009, 16:58
Mariekepiek, wat vervelend dat je je zo voelt, hoop echt voor je dat het snel beter gaat. Ik krijg er ook bijna niets in, maar hou het gelukkig wel allemaal binnen (sterker nog het blijft minimaal 5 dagen zitten voordat het eruit komt....) Vanavond heb ik eindelijk weer eens zin in een normale maaltijd, maar ik ben bang dat ik niet meer hoef zodra ik het ruik.... Dus het zullen wel druiven, komkommer en misschien een klein beetje vanille yoghurt worden...Ben nog nooit zo gezond geweest haha....

Wel fijn dat je kat succesvol is geopereerd en dat deze arts het positiever inzag. Ik hoop dat het nu wegblijft..

Liefs Leoni

lonnekeleoni
18 September 2009, 17:08
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- 14 okt vk ----------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Lonnekeleoni----25-----------1e kindje------------------7 mei 2010----------22 sept 2e echo------ronde 13/7 na mk
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------9 okt vk-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo----------ronde 7
Sively---------28------------1e kindje-------------------13 mei 2010------------1 okt echo gyn----------ronde 2
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
leonec--------31----------1e kindje-----------19 mei 2010-----------------30 sept echo----------miskraam 2008 nu zwanger 1 ste ronde clomid...
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...................................1 okt verlosk..............in 2e ronde
yoyo75--------34------1e kindje ------------19 mei 2010---------------nog niet gebeld met VK--------ronde 6 na MK
Marjand-------28------1e kindje--------------21 mei 2010--------------nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Sylverstertje---28------1e kindje-------------21 mei 2010--------------Nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Da-silva--------30--------1e kindje-----------21 mei 2010-------------------1 okt echo-----------1e ronde na MK
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te bekijken--------ronde 3[/quote]

lonnekeleoni
18 September 2009, 17:13
Ik moest heel ver terugzoeken om deze lijst weer te vinden, ik moest nog een paar dingen aanpassen bij mezelf, maar ik vraag me af of hij nog helemaal up to date is, volgens mij staan er nog een paar meiden op die een miskraam hebben gehad, misschien een goed idee om die eraf te halen, ik weet namelijk dat ik het zelf erg pijnlijk vond om op een zwangerenlijst te staan, terwijl ik een miskraam had gehad....

Ik ben er alleen te lang tussenuit geweest en heb gisteren ruim 30 pagina's doorgelezen, waardoor ik dit niet 100% zeker weet, willen jullie de lijst nog een keer controleren en evt jezelf toevoegen/(iemand) eruit halen?

Liefs Leoni

Bambi80
18 September 2009, 18:25
Beebie_Wish----25-----------1e beeb------------------1 mei 2010------------7 sept; 1e echo. Alles was goed!! Hartje ook zien kloppen.
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
naatje83-------26------------1e kindje---------------tussen 4/5 en 11/5-----17/9 echo gyn-----ronde 6 (1e na mk)
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- 14 okt vk ----------------in ronde 5
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 --------- 11 sept echo/21 sept VK---in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------16 sept echo vk--------in ronde 2 na MK
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- 16 sept ----------------in ronde 2
Lonnekeleoni----25-----------1e kindje------------------7 mei 2010----------22 sept 2e echo------ronde 13/7 na mk
Bente----------29-----------1e kindje---------------7 mei 2010--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------9 okt vk-----------------in ronde 11
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6
Jenny89-------20------------1e kindje--------------------11 mei 2010-----------29 sept? 2e echo----------ronde 7
hallo hier ben ik--29-----------1e kindje------------------11 mei 2010--------------1 okt verlosk-------------in 2e ronde
Sively---------28------------1e kindje-------------------13 mei 2010------------1 okt echo gyn----------ronde 2
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / 16 okt ECHO --- ronde 2
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------5 okt------------in ronde 3
Marietje1------29------------1e kindje-------------------17 mei 2010------------21 sept.-----????? (01/01/08 begonnen)
leonec--------31----------1e kindje-----------19 mei 2010-----------------30 sept echo----------MK 2008 nu zwanger 1e ronde clomid
yoyo75--------34------1e kindje ------------19 mei 2010---------------nog niet gebeld met VK--------ronde 6 na MK
Marjand-------28------1e kindje--------------21 mei 2010--------------nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Sylverstertje---28------1e kindje-------------21 mei 2010--------------Nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Da-silva--------30--------1e kindje-----------21 mei 2010-------------------1 okt echo-----------1e ronde na MK

BQ1986
18 September 2009, 22:45
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / ECHO --- ronde 2
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010--------nog niet gebeld met HA of VK----- in ronde 9
leonec--------31----------1e kindje-----------19 mei 2010-----------------30 sept echo----------miskraam 2008 nu zwanger 1 ste ronde clomid...
hallo hier ben ik..29................1e kindje.....................11 mei 2010...................................1 okt verlosk..............in 2e ronde
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te bekijken--------ronde 3

jorina
18 September 2009, 22:49
jorina----------27------------2e kindje-------------------10 mei 2010-----------5 okt 2de echo-----ronde 2 na mk
BeautyQueen23-23-----------1e kindje--------------------14 mei 2010-----------1 okt VK / ECHO --- ronde 2
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te bekijken--------ronde 3

leonec
19 September 2009, 08:05
Ik dacht dat maj een miskraam had gehad ?

leonec
19 September 2009, 08:15
yoyo75 hoe is het nou met jou ?

cin.
19 September 2009, 09:34
Elmo voor jou ook super fijn. Ik hoefde niet rustig aan te doen zei de gyn. Mag gewoon alles doen. Bloeden doe ik toch wel.

Naatje geweldig zeg 2 hummeltjes. Dubbel gefeliciteerd.

Hier steeds misselijker vind het helemaal niet erg dan voel ik tenminste dat ik zwanger ben ;)

cin.
19 September 2009, 09:36
jorina----------27------------2e kindje-------------------10 mei 2010-----------5 okt 2de echo-----ronde 2 na mk
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------30 sept gyn------in ronde 3

cin.
19 September 2009, 09:38
Heb maj er maar afgehaald.

Beebie_Wish
19 September 2009, 09:58
Goeiemorgen @ allemaal,

En hebben we lekker geslapen ??

Nou ik totaal niet werd echt heel vaak wakker vannacht en kon dan erg slecht mijn draai niet vinden en dan moest ik ook nog plassen vannacht en toen eenmaal terug in bed duurde het wel een eeuwigheid voordat ik weer in slaap was gekomen. En vanmorgen om 8uur werd ik weer wakker, en echt het lijkt alsof bij mij de kwaaltjes erger beginnen te worden voel me zo misselijk als wat en heb nergens fut voor, had eigenlijk ook niet zo磏 zin om op het forum te komen :oops: . Ben gewoon moe en misselijk en hoofdpijn bleghh.

Maar goed we doen het allemaal voor maar een ding en dat is voor dat ene speciale wonder dat in je aan het groeien is ;)

Fijn weekend dames ;)

Beebie_Wish
19 September 2009, 10:08
Dames, mag je als je zwanger bent gewoon sate saus eten?? Ik heb het al paar keren niet gedaan omdat ik twijfelde...Omdat ik van mijn schoonzussie hoorde dat dat slecht is!!

Dus graag zou ik hier willen horen of jullie het weten want ik houd namelijk wel van satesaus, vooral bij patat of van die sate stokjes bij de nasii zeg maar? :oops:

cin.
19 September 2009, 10:16
heb even voor je gegoogled staat helemaal niks in over dat het niet zou mogen. Dus eet maar lekker sate saus

Jenny89
19 September 2009, 10:26
Dames, mag je als je zwanger bent gewoon sate saus eten?? Ik heb het al paar keren niet gedaan omdat ik twijfelde...Omdat ik van mijn schoonzussie hoorde dat dat slecht is!!

Dus graag zou ik hier willen horen of jullie het weten want ik houd namelijk wel van satesaus, vooral bij patat of van die sate stokjes bij de nasii zeg maar? :oops:

WOW beebiewish gefeliciteerd je bent vandaag 8 weken zwanger!!! wat gaat het hard zeg

ik denk ook gewoon dat je satesaus mag eten hmm dat lust ik ook wel :)

wat ik nog meer heel lekker vind: leverpastei
ik hoorde dat dat niet goed is? klopt dit?
en olijven? ik heb gisteravond meer dan 40 stuks olijven op myyy gooddd wat had ik er zin in!!!

Beebie_Wish
19 September 2009, 11:16
Dank jullie wel ;) .

En ja het lijkt echt hard te gaan zeg vandaag idd 8 weken :) . Nu maar hopen dat de beeb zich lekker aan het ontwikkelen is en we met de 12 weken echo een onwijs mooie echo te zien krijgen :) .

Wel lijken de klachtjes erger te worden hier bij mij pff ben me toch een stuk beroerd en ook onwijs warm zweet me rot, en voel me enorm misselijk (gaan zo ff lekker broodje gezond eten mjammie).

Enne jenny geloof ook dat leverpastij niet goed is. Enne gelukkig ieder zn eigen smaak ik zal echt nooit olijven gaan eten vind ze zo smerig.

NoaM
19 September 2009, 11:21

WOW beebiewish gefeliciteerd je bent vandaag 8 weken zwanger!!! wat gaat het hard zeg

ik denk ook gewoon dat je satesaus mag eten hmm dat lust ik ook wel :)

wat ik nog meer heel lekker vind: leverpastei
ik hoorde dat dat niet goed is? klopt dit?
en olijven? ik heb gisteravond meer dan 40 stuks olijven op myyy gooddd wat had ik er zin in!!!

Orgaanvlees (pate, niertjes, levertjes, leverworst, leverpastei enz.) mag je best maar dan beperkt. Dit ivm vitamine A. Als je daar teveel van binnenkrijgt dan kan dat schadelijke gevolgen hebben. Vermijd geen vit A want je baby heeft t wel nodig voor zijn ontwikkeling!

Satesaus mag gewoon hoor!

Jenny89
19 September 2009, 11:37
Dank jullie wel ;) .

En ja het lijkt echt hard te gaan zeg vandaag idd 8 weken :) . Nu maar hopen dat de beeb zich lekker aan het ontwikkelen is en we met de 12 weken echo een onwijs mooie echo te zien krijgen :) .

Wel lijken de klachtjes erger te worden hier bij mij pff ben me toch een stuk beroerd en ook onwijs warm zweet me rot, en voel me enorm misselijk (gaan zo ff lekker broodje gezond eten mjammie).

Enne jenny geloof ook dat leverpastij niet goed is. Enne gelukkig ieder zn eigen smaak ik zal echt nooit olijven gaan eten vind ze zo smerig.

:shock: :o :shock: lus jij geen olijven?! omg je weet niet wat je mist

vroeger (6-7 jaar geleden) vond ik olijven verschrikkelijk!!! totdat ik op een dag heeeeel erge honger had. we hadden lekker vers brood en olijven dus ik dacht ga eens ff proeven.. omg wat was dat lekker!!!

volgens mij kan ik zo wel van alles leren houden als ik honger heb :)

nou zijn olijven mijn grote liefde :roll: :D

Beebie_Wish
19 September 2009, 12:34
Ik ben wel helemaal zot op augurken mmmmmmmmm zo lekker :) .

Maar olijven ieuwwww (manlief eet ze wel dus als we ergens uiteten zijn en zie een olijf op mijn bord dan mag manlief hem hebben).

Oh dus vit A moet je sowieso genoeg van binnen krijgen (waar zit vit A zowel allemaal in??) heb wel gehoord dat vit C ook erg goed is en dit vooral in sinaasappels zit etc...

ikkewil
19 September 2009, 13:02
Vitamine a moet je niet zien als GENOEG binnen krijgen, je hebt als snel teveel binnen van vitamine a, om een schatting te geven, je mag 1 broodje smeerworst op een dag... Dan heb je je vit a al voor de dag....

Dus voorzichtig hiermee, ik vind smeerworst ook erg lekker, doe af en toe een afbak broodje op zondag ermee, maar echt af en toe....

Meiden, Geniet van jullie zwangerschap

Liefs

Beebie_Wish
19 September 2009, 13:39
Vit A zit toch niet in bananen he ??? Want ik neem echt elke dag als tussendoortje een banaan namelijk...

ikkewil
19 September 2009, 13:43
hey baby wish...

Hier een link, daaruit kan je opmaken hoe of wat.

Liefs van mij

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... ine-a.aspx (http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/vitamines-en-mineralen/vitamine-a.aspx)

ikkewil
19 September 2009, 13:44
op voedingscentrum kan je een hoop info vinden, ook over zwanger zijn enzo

naatje83
19 September 2009, 14:16
@Lonnekeleoni ik had geen flauw idee hoever ik was omdat ik na mijn curretage niet meer
ongi ben geworden dus het is een beetje natte vingerwerk. Ze weten het nu ook nog niet
precies dat is ook de reden waarvoor ik over twee weken terug moet komen en om naar
de hartjes te luisteren natuurlijk. Blijf zoiezo onder controle bij de gyn omdat het er twee
zijn vind ik zelf wel heel prettig moet ik zeggen en ik krijg dus ook wat vaker een echo.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik wil inderdaar weten wat het geslacht is van de
kindjes toen ik nog dacht dat het er eentje was wilde ik dat niet maar nu heb ik zoiets van
tja het is toch wel makkelijk het is nu al een drama om twee jongens namen en twee meisjes
namen te verzinnen. En de kleertjes natuurlijk kan moelijk een jongen in jurkje laten lopen :lol:

BQ1986
19 September 2009, 14:20
Naatje, dat was ik geloof ik :D

Echt super gaaf een tweeling, zijn jullie al aan het idee gewend?? Heb je er in mei niet 1 maar 2 in huis bij :D
Helemaal super toch! Het lijkt mij idd ook een stuk makkelijker om het te weten ja...
Is/was de babykamer al zo groot dat er 2 in kunnen? :D

Owja... vraagje aan iedereen:

Wij wonen in een nieuwbouwappartement en willen een kamer uit gaan bouwen tot 2e kamer.. nu is het zo dat hier geen raam in zit en een afzuigventilatiesysteem hangt in de lucht.. weet iemand of dit mag als babykamer en of het kwaad kan?

naatje83
19 September 2009, 14:35
@BQ ja mijn vriend is er nu wel aan gewend hij vindt het echt te gek. Ik had al zo'n voorgevoel
dus het kwam niet echt als een verassing. Wij waren toevallig al begonnen met het opknappen van
de bovenverdieping alleen nu moeten we er een beetje vaart achter zetten want we hadden niet
gedacht dat ik alweer zo snel zwanger zou zijn. We willen ze zeker de eerste twee jaar op een kamer
laten slapen is wel zo gezellig. De bovenverdieping moet zoiezo in februari klaar zijn want een
tweeling wordt vaak tussen de 4 en de 6 weken eerder geboren dus de kans is groot dat ze er
in april al zijn.

En om nog even je vraag te beantwoorden een babykamer moet je altijd kunnen ventileren dus
volgens mij kan een afzuiginstallatie geen kwaad maar je kan nu nog van kamer ruilen ;)

BQ1986
19 September 2009, 18:33
Ja dat klopt, tof hoor :D

Ruilen is helaas niet mogelijk,.. het is groot genoeg voor een babykamer maar ook niet meer.
Zijn ook van plan voordat de kleine een jaar is te verhuizen dus het is echt de eerste maanden.

Hier is een onwijze vermoeidheid aangebroken.. hoor de meeste met klachten dat ze niet kunnen slapen maar heb vanacht 12 uur geslapen en net ook nog 2,5 uur geslapen en nu nog moe..... :roll:

Bente
19 September 2009, 19:44
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010---------------5 oktober VK------------- in ronde 9

Sylverstertje
19 September 2009, 21:32
Bente--------29----------1e kindje------------07 mei 2010---------------5 oktober VK------------- in ronde 9
Sylverstertje---28------1e kindje-------------21 mei 2010--------------8 okt intake VK--------ronde 3

kreeg een brief dat ik 8 okt mocht komen voor het intake gesprek. Aangezien dat onder werktijd is en ik dan nog geen vrij wil nemen, wil ik het een dag later verzetten als ik smiddags vrij ben...
alleen ik kan alleen onder werktijd bellen en dat gaat nogal lastig met een klas vol kleine kids of collega's die rondlopen en nog niets mogen weten...

da-silva
19 September 2009, 21:37
Hey ladies,

Ben ik 1 dag weg geweest, moet ik meteen 5 pagina's bij lezen :lol: Echt gezellig met zoveel meiden op het mei forum.
En wat super dat er weer zoveel goed nieuws is. Cin. en Elmo wooohoooooo... fijn nieuws zeg! Kreeg helemaal kippevel!

leonec
19 September 2009, 21:43
hej hej,

ik kijk ook elke dag even hoe het met iedereen gaat ;)

Hier moe maar verder super te pas....

liefs

Sanel
19 September 2009, 21:57
Jemig meiden wat zijn er veel in mei uitgerekend!!! Leuk hoor want het is een mooie maand om te bevallen!! ;)
Allemaal van harte en geniet ervan.

Sanel(mei mama 2009)

cassie247
20 September 2009, 00:53
Cassie-------20...........1e kindje....................15 mej 2010 > Ronde 5
Maj-----------27------------1e kindje----------+/- 22 mei--------9 okt echo om duur zwangerschap te
bekijken--------ronde 3

Zo heb mezelf er even tussen gezet. Ik ben even niet meer op dit forum geweest maar wilde even zeggen dat mijn hcg enorm was gestegen en hopelijk zit het dus allemaal goed:)
Naatje..wat leuk een tweeling!!! Ik zou me rot schrikken als ze twee kleintjes bij mij zagen maarja ik neem aan dat je er aan went en het super leuk vind!

naatje83
20 September 2009, 09:41
@Sanel het is inderdaad een mooie maand je loopt niet in de zomer te zweten met een dikke
buik en dat vind ik persoonlijk wel erg fijn. Niet dat je het voor het zeggen hebt maar ik vind
het wel een hele fijne maand en we hebben in mei nog niet zoveel jarige.
@Cassie ik vond het wel meevallen met het schrikken ik had al een voorgevoel. Voor mijn
vriend was het wel een schok (eventjes maar hoor!) hij is nu wel bijgekomen.

lonnekeleoni
20 September 2009, 10:41
Goedemorgen dames,

Hoe gaat het hier met iedereen? Met mij gaat het allemaal wel goed. Gisteren had ik een feestje en vroeg iemand van de bediening daar aan me of ik zwanger ben.... :shock: Ik had al een dikke buik, maar ik had de laatste week al het idee dat de vorm van mijn buik aan het veranderen is, maar die vrouw zei dat je echt al kon zien dat het een zwanger buikje is....

Verder heb ik veel gedanst gisteren en nu heb ik enorme pijn aan mijn (.)(.) volgens mij heb ik er 2 milkshakes van gemaakt...

Vandaag ga ik even naar mijn opa, want die is 80 geworden, nu maar hopen dat hij het niet ook meteen ziet...Ik moet ook nog even bedenken wat ik aan ga trekken, want ik loop de hele week al in jogging broeken omdat mijn normale broeken niet zo lekker meer zitten, maar dat vind ik niet zo leuk om aan te doen naar mijn opa en oma.

Fijne dag allemaal!

Leoni

vj
20 September 2009, 11:04
whoooot! dat zijn er veel damens!!!!!!
vruchtbare maand geweest!! :D

naatje83
20 September 2009, 11:33
@VJ dat heb je in die zwoele zomermaanden ;)
@Lonnekeleoni wel grappig dat die mevrouw dat zag :lol: . Heb je het al aan mensen verteld?

hallo hier ben ik
20 September 2009, 11:48
@Lonnekeleoni, wat grappig dat iemand nu al kan zien dat je zwanger bent! had je een heel straks shirt aan?

ik heb wel eens de neiging om steeds over mijn buik te aaien...haha volgens mij valt dat ook op!

marietje1
20 September 2009, 11:52
Hoi meiden

Vandaag precies 7 weken, morgen mogen we op echo....... Heel spannend. Ik heb eigenlijjk wel het idee dat het goed zit, natuurlijk blijft wel de angst en onzekerheid aanwezig dat dit niet goed gaat, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik straks gewoon met een dikke buik loop.

Wel krijg ik al meer last van wat ongemakjes, ik heb jeuk!!!! Het is begonnen op mijn buik, en nu zitten de bultjes ook al op mijn zij en ze jeuken dus heel erg!! Is er nog iemand die hier last van heeft?? Ik ben al eens op internet aan het zoeken geweest maar daar spreekt men alleen over huiduitslag en jeuk vanaf de 6 maand ongeveer!

Verder loop ik regelmatig met een wee-ig gevoel in mijn lijf nog net niet misselijk zeg maar, ook mijn borsten doen raar... (pijnlijk en voelen zwaar aan) Ik heb afgelopen vrijdag gehoord dat een vriendin twee weken korter zwanger is dan ik, heel leuk, kunnen we elkaar lekker gek zitten maken.

Succes allemaal!!

ps. vanaf hoeveel weken is het normaal dat je buik begint te groeien?? Ik heb namelijk nu al het idee dat er wat veranderd, maar dat kan ook komen doordat ik me te goed doe aan alles wat ik lekker vind ;) :oops:

leonec
20 September 2009, 12:26
nou dat gevoel van net een beetje misselijk heb ik nu ook...

marietje succes morgen , spannend

naatje83
20 September 2009, 12:46
Marietje succes morgen! En bij mij zie je mijn buikje ook al hoor!

BQ1986
20 September 2009, 12:51
Dat gevoel heb ik ook marietje,...

Ook heel veel trek maar als ik dan begin te eten ineens vol zitten :S moet mezelf dus echt aan leren kleinere porties te eten maar ja!

Wat betreft het buikje, weet niet hoe snel je het kan zien maar merk wel dat mijn buik wat opgezet is lijkt het wel, geen idee of dat nou echt door de zwangerschap komt. Draag express alleen nog maar wijdde dingen.

Lonnekeleonie, wel grappig dat iemand dat gewoon aan je ziet! Je schijtn het ook uit te stralen natuurlijk :)
Hier nog 1 waarvan de broeken niet lekker meer zitten, draag bijna alleen nog maar leggings!
Broeken zitten gewoon te strak waardoor het een druk geeft wat niet lekker aan voelt :(
Veel plezier vandaag! :)

Vrijdagavond voor het eerst aan goede vrienden van ons verteld, wilden het zoooooooo graag eerst aan mijn zusje en ouders vertellen maar we gingen uit eten en ik zei tegen mijn vriend zullen we het zeggen? Met de hoop dat hij zou zeggen nee je wilden het eerst aan beide ouders vertellen hahaha.. maar nee hoor; hij zei ja k vind het goed :D

Dus toen floepte het er al uit! Dubbel gevoel nu.. ze reageerde echt heel tof!
Owh jullie worden super ouders en zijn zo gek op kinderen, blabla.. dus dat is wel leuk!
Ben zo benieuwd hoe de ouders 1 oktober op de echo reageren! :oops:

Hier ontzettend moe, maar ook gewoon echt veel kunnen slapen want merk dat de meeste moeilijk kunnen slapen en veel wakker zijn? Dit weekend in totaal meer dan 24 uur geslapen, heerlijk!

@ Marietje, succes morgen! :D
@ Naatje, door de tweeling groeit het ook sneller natuurlijk :) Draag je ook al kleding zodat het goed te zien is?
En pas jij je broeken nog wel? :D

naatje83
20 September 2009, 12:59
Ik draag helemaal geen strakke kleding. Heb ook een opgezette buik maar heb hetzelfde als
jij dat ik denk zou dat nou echt door de zwangerschap komen. Ik weet het niet hoor! Ik pas
mijn kleding nog prima maar dat zal over een paar weken ook wel anders zijn :lol: .
Leuk de reactie van jullie vrienden dat doet je dan tcoh goed he! En als je het tegen mensen
verteld lijkt het toch wat realistischer :roll:

cassie247
20 September 2009, 16:54
Hoi dames!
Ik heb een vraagje...heeft/ gehad hier iemand ook last van haaruitval? Mensen zeggen dat het aan de hormonen ligt, maar ik maak me er wel zorgen over! Mijn haar is echt een stuk dunner, wilde weten of iemand dit ook heeft gehad en of het ook weeer ophield :)
LIefs

Bambi80
20 September 2009, 17:00
hier ook een opgezet buikje.
en ik verlies ook meer haar als anders. Gelukkig is het nog niet dramatisch maar anders ga ik het een paar centimeter korter knippen zodat het weer wat voller valt.
Ineens krijg ik ook wat meer last van puistjes trouwens.

da-silva
20 September 2009, 19:01
Hoi dames!
Ik heb een vraagje...heeft/ gehad hier iemand ook last van haaruitval? Mensen zeggen dat het aan de hormonen ligt, maar ik maak me er wel zorgen over! Mijn haar is echt een stuk dunner, wilde weten of iemand dit ook heeft gehad en of het ook weeer ophield :)
LIefs

Mijn krullen zijn gehalveerd, het lijkt wel alsof ik een dweil op m'n kop heb! Mijn kapsel lijkt nergens meer op. Mijn collega die zag het ook meteen. Bij mijn vorige zwangerschap (eindigde in een miskraam) had ik hetzelfde, dus mijn collega wist dat het weer zover was :lol:

BQ1986
20 September 2009, 19:05
Hier nog 1 Cassie... veel haar uitval en moet het iedere dag wassen, het is zo vet als bagger :(

Ach ja,... alles voor het kleintje heh hahah

yoyo75
20 September 2009, 19:16
Hallo allemaal,

Zo, weekendje weg en ik moet gelijk 6 pagina's bijlezen!

Ik heb helaas nog steeds bloedverlies, maar het blijft bruin. donderdag was het dus even rood, maar vrijdag alleen bruin, en niet veel, zaterdagochtend eerst een wc-papiertje vol, maar sindsdien steeds weer minder.
En ohh wat doen mijn (.)(.) pijn!!!! Ik hoef daar niet eens voor te gaan dansen, ze doen bij normaal lopen of fietsen al pijn! En ze jeuken ook (mijn tepels dan vooral), wie heeft dat nog meer?

Ik was sinds vorige week bijna een kilo afgevallen, maar mijn buik lijkt juist ook dikker!! Nou heb ik al wel last van een hardnekkig zwembandje rond mijn middel, ben verder vrij slank, maar mijn buik is de laatste jaren al nooit plat, maar nu al helemaal niet. Ik heb ook het idee dat jet vet rond mijn taille wat naar boven is gedrukt.

Morgen ga ik de doorverwijzing naar Gynaecollog vragen zodat ik deze week een echo krijg, als het goed is. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel verschil is tussen VK's wanneer ze je voor een echo willen laten komen, bij mijn VK-centrum zijn ze erg afwachtend en mag ik pas met 7 a 8 weken komen.

naatje83
20 September 2009, 19:27
@Allemaal ik hoop dat ik geen last krijg van haaruitval want ik heb al van dat peenhaar.
@Yoyo waarvoor ga je een verwijzing vragen voor de gyn?

Sively
20 September 2009, 20:00
Hey, hier ook haaruitval. Moet mijn haar ook elke dag wassen. Een tijd veel last van puistjes gehad. Nu is het iets minder, maar toch meer dan voordat ik met de pil stopte. En ik voel mijn boobies ook, vooral de knopjes ;)

yoyo75
20 September 2009, 20:28
@Yoyo waarvoor ga je een verwijzing vragen voor de gyn?

Om een echo te krijgen met 6 weken, de VK doet dat pas met 7 weken

cin.
20 September 2009, 20:40
Hier ook veel last van haaruitval. En borsten jeuken ook heel erg en pijnlijk. Mijn buik zie je ook al goed mijn basin was het ook opgevallen. Wist dat het met de tweede sneller zou gaan maar zo snel.

yoyo75 als je last heb van bloedverlies heb je zeker recht op eerder een echo. Bij mij deden ze die meteen

lonnekeleoni
20 September 2009, 20:51
Marietje, heel veel succes en plezier morgen bij de echo! Over die uitslag, dat zou heel goed netelroos kunnen zijn (lijkt een beetje alsof je door een brandnetel bent geprikt en is binnen een paar uur tot max een paar dagen weer verdwenen) ik had dit voor mijn zwangerschap heb daar allergie testen etc voor gehad, maar heb het nu ineens niet meer. Je kan dit door van alles krijgen, oa stress, warmte/kou, voedingsmiddelen, HORMONEN etc....

tineke24
20 September 2009, 21:00
hier geen haarverlies, maar wel ontzettend snel vet en moeilijk iets leuks van de maken :s
hier gaat het best redelijk, ben wel veel moe en doe tijdens het middag slaapje van mn zoontje gezellig mee.
Morgen op vakantie met mn werk (gehandicaptenzorg) ben benieuwd hoe dat gaat, toch 3 dagen mn vent en zoontje missen. en hopelijk krijgen collega's niks door..
nou nog 1 1/2 wachten en dan VK en hopelijk erna snel door een een echo.. wil graag een goede echo zien!

bij mij ook wat spekontwikkeling op mn buik, terwijl ik wel 2 kilo ben afgevallen.
ook mn borsten, je kunt het echt aan mij zien haha

nog even wachten en hopelijk kan ik goed nieuws brengen en iedereen om ons heen.

tot over een paar dagen!
Gr Tineke

cin.
20 September 2009, 21:05
Tineke veel plezier met de vakantie. 3 dagen de mannen missen is ook best lang he

tineke24
20 September 2009, 21:07
Tineke veel plezier met de vakantie. 3 dagen de mannen missen is ook best lang he

dank je, ja best lang he en zeker als je je minder voelt :)

tineke24
20 September 2009, 21:12
even mijn banner testen :D

leonec
20 September 2009, 21:26
hier ook meer haaruitval....heb gelukkig een behoorlijke bos...

Fijn yoyo75 dat het beter gaat...hoop dat alles goed komt ;)

heb nog steeds weinig zin in eten (ook chocola) ben ik normaal gek op..

vindt tandenpoetsen erg vies nu...

Beebie_Wish
21 September 2009, 06:46
Goeiemorgen dames,

Nou ik heb vanmorgen maar mijn baas gebeld dat ik ff paar daagjes thuis zou werken doordat ik me zo enorm beroerd voel. En gelukkig vond ie dat goed pfoe!

Ik ben nu wel heel de dag door misselijk en ook wel heel de dag hoofdpijn, en mijn (.)(.) (oftewel de . .) doen erg zeer.
En ook hier iemand die mega veel last heeft van haar uitval. En mijn buik lijkt s磎iddags echt uitgezet te zijn en heb ook onwijs veel trek als ik ff iets gegeten heb heb ik over 2 uurtjes al wel weer trek, beetje vreemd.

En dames hebben we hier allemaal een goed weekend gehad?

Liefs

da-silva
21 September 2009, 07:12
Ik heb zeker een goed weekend gehad! We hebben de schoonouders en m'n schoonbroer het nieuws vertelt. Ze waren super blij! Ze waren voornamelijk verbaast dat het alweer de eerste ronde raak was, na een aantal maanden gedoe van de miskraam en ingrepen. Een aantal vrienden weten het nu ook al. Na de afgelopen rotmaanden, weten veel mensen dat we 'bezig' zijn. Het valt dan ineens wel erg op als je met vrienden een uitstapje hebt (waterskieen en BBQen) en je doet niet mee en drinkt ineens niet, haha.
Hoe is jouw weekend geweest?

Elmo80
21 September 2009, 07:18
Hai Meiden,

Hier even een heel sip berichtje uit Ierland, het is toch weer misgegaan. Ben extreem verdrietig dus zal komende tijd hier ook niet vaak te vinden zijn. :cry: :cry: :cry: :cry:

Jullie allemaal een hele gezonde zwangerschap!

Liefs

tineke24
21 September 2009, 07:25
He bah Elmo!
Is er helemaal geen kans meer dat het nog goed gaat? en dat zo tijdens de vakantie.
Heel veel sterkte meid! Liefs Tineke

yoyo75
21 September 2009, 08:01
ahh nee bah Elmo!!! en ook nog tijdens je vakantie, en terwijl je nog een hartje hebt zien kloppen.

Ik heb met de gynaecologie assistente gebeld en daar mag ik pas volgende week donderdag, als ik 7 weken ben komen voor een echo. Met 6 weken doen ze nog geen echo omdat ze dan niets zien.

cin.
21 September 2009, 08:09
Hey getsie elmo dat is geen leuk nieuws heel veel sterkte de komende tijd voor jullie.
Liefs cindy

Sively
21 September 2009, 08:19
Veel sterkte elmo!!!

Bambi80
21 September 2009, 09:21
sterkte elmo!

jorina
21 September 2009, 09:23
aaaaaaaaaaaah nee elmo niet weer he
das toch zeker niet grappig
heel veel sterkte meis en als je wilt praten je weet me te vinden

Miesje78
21 September 2009, 09:34
Elmo, wat een vervelend nieuws! Heel veel sterkte!!!
Ik begrijp dat je even niet komt, maar als je je hart wilt luchten kan dat hier altijd!

Ik heb ook meer haaruitval dan anders en inderdaad al na 1 of 2 dagen vet... Niet handig met lang haar!
Ik had het weekend ook best veel hoofpijn! Echt niet lekker.. Ik heb heel veel geslapen en nu gaat het eigenlijk wel weer.
En inderdaad knoop van mijn broek open 's avonds! En een aardig gevulde voorgevel.... Auw... Terwijl ik ook een kilo afgevallen ben.

cassie247
21 September 2009, 10:03
Sterkte ELmo, Wat een vreselijk nieuws! :( Dat dit jou voor de tweede keer overkomt is gewoon gemeen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de ruimte krijgt om dit allemaal te verwerken.

Gelukkig ben ik dus niet de enige die hier last van heeft! Hopelijk hebben we in een paar maanden weer volle bosjes haar!! En idd dat vet haar heb ik nu ook ineens! Ach ja als er een gezond beebje uit komt maakt het allemaal niet meer uit he dames!
Liefs

leonec
21 September 2009, 10:36
Elmo heel veel sterkte!! wat oneerlijk zeg!!! bah

Nadine
21 September 2009, 11:40
Sterkte Elmo :( We leven met je mee :|

Mariekepiek, hoe gaat het met jou?

Blondie33
21 September 2009, 11:55
Elmo, wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte!

Blondie33
21 September 2009, 12:00
Hier wordt het ook een spannende week. Ik ben 1 1/2 week geleden voor een echo van mijn baarmoeder geweest. Toen ik deze afspraak maakte, wist ik nog niet dat ik zwanger was, maar wel op het moment van die echo. Ik had vaak last van buikpijn na mijn ovulatie. Vorige week woensdag kreeg ik de uitslag. Het is mogelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik werd meteen die middag doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar kreeg ik een inwendige echo (bij 4 1/2 week zwangerschap). Deze man zei vantevoren al dat hij met deze korte duur wsl niets zou kunnen zien op de echo. En dat was ook zo. Nu moet ik deze woensdag voor de 2e keer een inwendige echo. Ik ben er heel nerveus voor.

Bambi80
21 September 2009, 12:58
zeker spannend voor je blondie. Hoop dat het gewoon op de goede plaats zit.

nadine...ik zit thuis....nog veel spugen en als ik die zetpillen niet neem, hou ik niets binnen. Met die zetpillen mag ik niet rijden want word ik slaperig van en als ik me maar iets te druk maak spuug ik door de pillen heen.Dus knap balen! Ik vind het ook heel naar richting mijn werk. Maar ik kan beter niet werken op dit moment. Wel eenzaam zo thuis hoor!
Hoe gaat het met jou dan?

naatje83
21 September 2009, 13:10
Elmo g*dv*rdomme zeg hoeveel moet een mens kunnen verdragen. Heel veel sterkte!

naatje83
21 September 2009, 13:12
Hier even een up date van mij ben vaochtend flink onderuit gegaan tijdens de honden
uitlaten glee echt vanuit het niets onderuit ben me rot geschrokken gelukkig op mijn
zij gevallen maar zat me zo druk te maken dat ik er gewoon naar van ben. Ben ook al
heel de dag misselijk dus ben eerder naar huis gegaan. Het werk kan me vandaag even
gestolen worden. Ga zo lekker mijn bed in.

yoyo75
21 September 2009, 13:45
zo wat schrikken zeg naatje van die val. Gelukkig zit het allemaal heel goed ingepakt en als je niet plat op je buik valt is er echt niets aan de hand.

Mijn werk kan me ook even gestolen worden. Ik heb eens gehoord dat vrouwen eigenlijk juist aan het begin van de zwangerschap ook verlof zouden moeten kunnen krijgen, nou dat lijkt mij helemaal een goed plan!!

Miesje78
21 September 2009, 13:50
Zo, Naatje, dat is inderdaad schrikken! Maar inderdaad, volgens mij zitten ze nu nog heel goed ingepakt en kunnen ze wel tegen een stootje.
Mijn moeder is toen ze net zwanger was van mij van boven helemaal naar beneden van de trap gevallen en ik heb er niks aan overgehouden (haha, daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld..).

Zo Yoyo, goed gezegd! Graag!! Ben er ook wel ff klaar mee. Ik merk ook aan mezelf dat ik veel heftiger reageer dan nodig is. Achteraf kan ik het wel weer relativeren dan, maar op dat moment...

BQ1986
21 September 2009, 14:10
@ Elmo, wat vreselijk om te lezen, het ging juist weer goed! Heel veel sterkte meissie!

@ Naatje, dat is zeker schrikken als je valt, het is toch allemaal wat enger nu.

Hier inmiddels de misselijkheid en vermoeidheid goed aangebroken, vanmorgen 1e keer echt overgegeven.
Had nog wel stiekem de hoop dat het mijn kant niet op zou komen.. aan de andere kant fijn idee dat ik echt zwanger ben ;)

Sientje
21 September 2009, 14:12
Soooo na een weekje geen internet,ben ik ook weer present. heb neit alles terug gelezen hoor!

@Elmo heel veel sterkte!
@ Mariek...wat naar dat het je zo slecht gaat. Ik had dat in mijn beide vorige zwanegrschappen ook. Bij de laatste zelfs 9mnd lang. Deze keer gaat het iets beter lijkt het. Wel heel erg misselijk en vol gevoel maar spugen maar heel zelden nog...hopelijk blijft het zo.

En ja ook hier zere boobies :? Maar vooral gewoon geen trek in eten..zelf chocola doet me niets, en dat is normaal wel anders. Ik ben vooral later in de dag en savonds beroerd en misselijk.
Nou dat was mijn update :lol:

Nadine
21 September 2009, 14:14
zeker spannend voor je blondie. Hoop dat het gewoon op de goede plaats zit.

nadine...ik zit thuis....nog veel spugen en als ik die zetpillen niet neem, hou ik niets binnen. Met die zetpillen mag ik niet rijden want word ik slaperig van en als ik me maar iets te druk maak spuug ik door de pillen heen.Dus knap balen! Ik vind het ook heel naar richting mijn werk. Maar ik kan beter niet werken op dit moment. Wel eenzaam zo thuis hoor!
Hoe gaat het met jou dan?

Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat mn borsten pijn doen.
Verder ben ik er vrij nuchter onder, heb ook wel andere dingen aan mn hoofd, nieuwe studie, nieuwe baan en wie weet hebben we straks ook een nieuw huis :D

Wat naar dat je je zo voelt. Word je wel goed onder controle gehouden door de HA of gyn? Als je zoveel moet overgeven droog je ook zo snel uit.. :|
Maar als het goed is is het met 12 weken voorbij, toch? Ondertussen volhouden meid!

Jana24
21 September 2009, 14:57
Hey meiden,

Ik ben blij dat ik kan melden dat ook ik nu tot het groepje behoor. Ben namelijk nu 5 weken en 4 dagen. :P Als alles goed gaat ben ik op 20 mei uitgerekend. Op 6 oktober heb ik de eerste echo. Ben erg benieuwd. Er bestaat namelijk een kans dat het een tweeling is. Heb clomid geslikt en had twee eitjes die beide gesprongen waren.
Ik vind het wel erg moeilijk om voor me te houden! Wanneer hebben jullie het verteld? Ik weet ook niet goed wanneer ik het moet vertellen op mijn werk. Loop namelijk best een risico. Wat is verstandig?

Ook ik heb zeer gevoelige (.)(.) verder voel ik me redelijk goed.

Groetjes Jana

da-silva
21 September 2009, 16:06
NEEE elmo!! Wat een ongelooflijk kl*te nieuws!! Niet weer...
Een hele dikke knuffel meis en sterkte! Ik denk aan je!

lonnekeleoni
21 September 2009, 16:57
@ Elmo: Meid wat erg voor je zeg, dat is momenteel echt mijn grootste nachtmerrie, ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe!

@ Jana: Gefeliciteerd meid! Geniet ervan en welkom hier!

@ Marietje: Heb je je echo al gehad? Ik ben zo benieuwd hoe het was!

naatje83
21 September 2009, 17:14
@Jana welkom!

Hier even lekker een paar uurtjes geslapen. En ik heb me voorgenomen dat als ik niet lekker ben en moe ben
dan ga ik lekker naar huis kan voorlopig beter naar mijnlichaam luisteren!

Bambi80
21 September 2009, 17:35
das zeker schrikken van het vallen naatje....maar net als wat de andere zeggen als het ingenesteld zit, zit het ingenesteld. en niet vol op je buik gevallen gelukkig.

jana gefeliciteerd. volgens mij moet je dan contact opnemen met arbo als je gevaar loopt op het werk. ik zou het dan al wel vertellen in ieder geval, dan kan er rekening mee worden gehouden. Dat is goed voor jou en je kindje.

wat leuk van je nieuwe baan nadine....en nieuw huis? vertel!

Jana24
21 September 2009, 18:11
@Elmo: echt heel veel strekte

@Mariekepiek nou ik wil het best eerder vertellen maar ik weet dat ik dan direct aangepast werk krijg en dan weet iedereen dat ik zwanger ben. Mijn man wil het pas bekend maken met 12 weken. Ook bij onze ouders maar ik denk niet dat ik dat zolang kan volhouden. Heb jij het al bekend gemaakt?

lonnekeleoni
21 September 2009, 18:34
Maar als het beter is voor je kindje zou ik het toch eerder vertellen! Wat voor werk doe je?

Sively
21 September 2009, 18:38
@Elmo: echt heel veel strekte

@Mariekepiek nou ik wil het best eerder vertellen maar ik weet dat ik dan direct aangepast werk krijg en dan weet iedereen dat ik zwanger ben. Mijn man wil het pas bekend maken met 12 weken. Ook bij onze ouders maar ik denk niet dat ik dat zolang kan volhouden. Heb jij het al bekend gemaakt?

Ik heb het op mijn werk toch maar onmiddellijk gezegd. Kon het risico echt niet nemen. Ben nu bijgevolg thuis tengevolge van een 'beroepsziekte'. Gek dat zwanger zijn een beroepsziekte is :D De dag voor ik het aan de collega's vertelde, hebben we het wel aan de toekomstige oma's en opa's verteld. Enige nadeel: enkele collega's hebben hun mond niet kunnen houden en nu weten de buren het ook al en dat terwijl we 12 weken wilden wachten om het tegen de rest van de familie te zeggen :x Ik hoop dat we het lek 'gedicht' hebben en dat de familie het alsnog niet te weten komt.

Jana24
21 September 2009, 18:46
Ik werk bij de politie. Ik loop dus niet direct gevaar maar kan bv wel met verzet te maken krijgen bij een aanhouding. Gelukkig komt het niet vaak voor maar ja zul je zien dan het nu wel gebeurd.

leonec
21 September 2009, 18:50
Jana24 ik heb hetzelfde ook 2 eitjes gesprongen....spannend he...

ik moet morgen bellen met de gynaecoloog ze hadden mijn voismail ingesproken de afspraak van 30 september moest verzet worden..

bah baal ik van!!!! wil echt niet veel later hoor....

Ik heb ook geen chocola kan er normaal niet vanaf blijven....

Sylverstertje
21 September 2009, 18:58
elmo, heel veel sterkte!! echt balen zeg!

Heb volgens mij nog geen last van haaruitval en vet haar, wel van puistjes en ik ben ontzettend moe! (vandaar dat ik hier ook niet elke dag ben...)
Heb elke dag wel last van mijn buik... soms irritant, soms ook pijnlijk.. Hoop niet dat het een bbz is :S
Wie heeft daar ervaring mee?
ik duik weer mijn bedje in!

BQ1986
21 September 2009, 19:58
Sylvestertje, bedoel je een soort menstruatie krampen? En dan met vlagen?

Dit heb ik namelijk ook, dit komt denk ik door het rekken in je buik..

Unknown
21 September 2009, 20:19
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik nu ook tot dit groepje behoor. Drie keer licht positief getest en de vierde keer met CB een dikke vette streep. Denk dat ik nu bijna 5 weken ben en dus eind mei uitgerekend!
Heb nog geen afspraak gemaakt bij de VK.....weet niet of ik het beste nog even kan wachten...vind het nog te vroeg...en ben bang dat er dan nog weinig te zien is en daardoor nog onzekerder wordt....

Ik ben af en toe misselijk en heb licht gespannen borsten maar het meeste waar ik last van heb zijn de steken en de krampen. Kan niet eens meer rustig zitten zonder het gevoel te hebben dat mijn broek alles knelt....
Ook het menstruatie-achtige gevoel ken ik....

leonec
21 September 2009, 20:35
GEFELICITEERD !!!!een gezonde zwangerschap gewenst

groetjes

nenske_1977
21 September 2009, 20:39
Hallo allemaal..

Ook ik ben in mei uitgerekend MITS het goed gaat,maar daar horen wij vrijdag meer over.
Zal ff int kort verhaal doen...

Was al paar weken overtijd,maar had 10 dagen orgamitril geslik,ivm vakantie, dus ging er van uit dat ik al die tijd op me :evil: moest wachten.
Tussen door wel testen gedaan maar allemaal negatief,zoals verwacht..
vorige week kreeg ik kei pijn in me buik.. smaandags meteen de gyn opgebeld, en dinsdag moest ik met spoed langs komen.
hebben ze echo gemaak, en zagen iets in de eileider.
bloedtest gedaan en moest woensdag met spoed terug komen.
woensdag weer echo gehad, en idd iets te zien in de eileider..
en vocht in mijn buik.
maar ook een hcg was rond de 300 was.. en me baarmoederslijm wat 11mm was.. dus meer als normaal.

Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn.
En vrijdags weer met spoed terug.. pffff heb me nog nooittt zoooo erg down gevoeld..

vrijdags weer bloedtest(spoed) en nieuwe echo..maar daar was iets te zien in me baarmoeder.. erna de uitslagen bij de gyn gehad en die waren als volgt :

Ben 5 a 6 wkn zwanger, hcg was gestegen tot bijna 1000.
Eitje was idd 3mm,volgens de normen van gezonde zwangerschap bij 5 a 6 wkn.

maar ook in me eileider zit iets.
nu kan het zijn dat het gewoon een cyste is.. dat verklaard ook het vocht in me buik wat te zien was op echo,dat is dus gewoon bloed,en kan geen kwaad.
of het is het eitje en die in de baarmoeder is leegzakje..

Vrijdag krijgen we als alles goed te zien is de definitieve uitspraak, of we zwanger zijn op de goede manier,, of buiten de baarmoeder....

en dan te bedenken dat ik iedere dag kots misselijk ben nu.
me borsten en tepels gevoeliger en voller zijn sinds 2 wkn.

pffff zal blij zijn als het eindelijk vrijdag is,, dan weet ik of we echt kunnen gaan genieten vann de zwangerschap.. of dat het helaas niet goed zit.. en kan ik me voorbereiden op operatie :(

aanstaande mama's heel veel succes met jullie zwangerschap, geniet er maar lekker van!

liefs, ikke

leonec
21 September 2009, 20:42
Nou zeg wat een verhaal, kan me voorstellen dat je nu erg benieuwd zit of het nu daadwerkelijk goed zit...

Ik hoop het voor jullie...

Liefs

Jana24
21 September 2009, 20:55
@nenske: Ja en dan duren de dagen lang! Ik hoop voor jullie dat alles goed is.

@unkown Van harte en een gezonde zwangerschap!

@Leonec: ja ik vind het ook super spannend. Mijn schoonbroer heeft ook een tweeling dus dat zou wel lache zijn! Ik hoop dat je snel genoeg terecht kunt bij de gyn. Ik moet nog tot 6 oktober wachten. Pff dat zijn eigenlijk 2 weken te lang. haha

Blondie33
22 September 2009, 07:50
Nenske, ik zit in een soort van gelijke situatie. Bij mij bestaat ook het vermoeden van een bbz. Bijna 2 weken geleden heb ik een uitwendige echo gehad en daarop zagen ze een cyste met een soort van structuur. Dit zou een bbz kunnen zijn. Vorige week woensdag ben ik voor een inwendige echo geweest, maar daarop konden ze het niet zien. Nu moet ik woensdag voor de 2e inwendige echo. Dan ben ik 5 1/2 week zwanger, dus ik hoop dat ze me uit de onzekerheid kunnen halen, want je maakt jezelf helemaal gek.

da-silva
22 September 2009, 08:21
Unknown, gefeliciteeeeeeeerd!! Join the club!
Nenske, wat spannend zeg! Ik hoop met je mee op goed nieuws.

Hier is alles goed, ik heb eigenlijk weinig last. Vijf maanden geleden ben ik 8 weken zwanger geweest en toen had ik last van misselijkheid, lustte ik sommige dingen totaal niet en andere juist weer heel erg, pijnlijke borsten, honger enz. Bizar dat nu alles zo anders voelt. Het enige waaraan ik merk dat ik zwanger ben is gevoelige tepels en ik heb vaker wel vaker honger. Maar ik ben niet misselijk en ik eet gewoon alles. Verstandelijk weet ik dat ik me daar geen zorgen om moet maken, iedere zwangerschap is anders. Maar aan de andere kant is er stiekem toch de angst van de miskraam en dat m'n beebs niet groeit, dat het straks mis zal gaan. Pfff, doodmoe wordt je van dat vergelijken.

yoyo75
22 September 2009, 08:26
Nenske en Blondie ik hoop voor julie dat het geen BBZ is. Dan heb je toch meestal pijn aan 1 kant?

Ik heb inderdaad ook steeds aan het vergelijken met de vorige zwangerschap. Het lijkt wel ongeveer hetzelfde, iets meer last van vermoeidheid, maar dat kan ook van de spanningen komen dat het nu weer mis zou kunnen gaan.

Ik heb vanochtend een digitale test gedaan, en daar kwam uit 3+ (het maximum). Dat is dus precies zoals verwacht, morgen ben ik 6 weken, dus dan is het al 4 weken geleden dat de bevruchting plaats vond.
Maar ik heb helaas nog steeds bruin bloed verlies, vanochtend weer een dikke klodder op het wc papiertje, gister bijna niks, het lijk elke dag zo te gaan; de hele dag min of meer droog en alleen 's ochtends of 's avonds een klodder :(

da-silva
22 September 2009, 08:53
Balen Yoyo, ik kan me voorstellen dat je daar wel onzeker van wordt... Maar het wil niks zeggen hoor! Die kleine uk blijft gewoon zitten en houdt zich heeeeel goed vast!

Bambi80
22 September 2009, 09:17
hopelijk gewoon oud bloed, of innestelingsbloed. Komt heel vaak voor.

Ik heb een nu morgen een echo bij baby in beeld. Afspraak is niet via de verloskundige, maar heb ik zelf gemaakt bij een echobureau waar ze ook de 3d echo's doen enzo. Dus morgen om 12.30 uur. Kost ook maar 30 euro. Hopelijk is het helemaal goed.

da-silva
22 September 2009, 09:22
hopelijk gewoon oud bloed, of innestelingsbloed. Komt heel vaak voor.

Ik heb een nu morgen een echo bij baby in beeld. Afspraak is niet via de verloskundige, maar heb ik zelf gemaakt bij een echobureau waar ze ook de 3d echo's doen enzo. Dus morgen om 12.30 uur. Kost ook maar 30 euro. Hopelijk is het helemaal goed.

Ik ben blij dat ik al bij 7,5 week een echo krijg, anders had ik misschien ook wel zoiets geregeld. Veel plezier morgen!

Bambi80
22 September 2009, 09:35
weet iemand hoe het zit met de blaas. Ik moest namelijk uurtje van tevoren uitplassen. en daarna hooguit wat thee drinken. Blijkbaar moet je blaas dus leeg zijn voor goed beeld???

yoyo75
22 September 2009, 09:40
weet iemand hoe het zit met de blaas. Ik moest namelijk uurtje van tevoren uitplassen. en daarna hooguit wat thee drinken. Blijkbaar moet je blaas dus leeg zijn voor goed beeld???

Bij een uitwendige echo moet je blaas juist vol zijn had ik begrepen, bij een inwendige echo is mij nooit iets gezegd, daarvoor maakt het denk ik niet uit. Ik weet niet of thee juist langzamer naar je blaas gaat dan andere dranken.

Ik hoop ook dat ik innestelingsbloed heb, maar wel vreemd dat het al een week lang is.

da-silva
22 September 2009, 10:04
Bij een inwendige echo maakt het niet uit hoe leeg/ vol je blaas is. Ik had vorige keer bij 8 weken een echo en ik mocht gewoon plassen van tevoren...

Wat zegt de verloskundige/ gynacoloog ervan Yoyo? Kunnen ze niet even checken of alles goed is?

lonnekeleoni
22 September 2009, 10:09
@ Blondie en Nenske: Wat spannend voor jullie zeg, ik hoop dat jullie deze week met goed nieuws komen.

@ Unknown: gefeliciteerd en welkom hier!

@ Da Silva: Ik kan het heel goed begrijpen dat je jezelf onzeker voelt, daar heb ik ook heel erg veel last van. Ik hoop dat onze beebjes zich dit keer goed vast hebben gehouden!

@ Yoyo: Mijn collega heeft ook heel veel bloedverlies gehad in de eerste weken en zij dacht ook dat het niet goed kon zijn, maar inmiddels gaat ze al bijna met verlof en is ze dus hoogzwanger van een gezonde jongen, ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed zit. Wanneer krijg jij een echo?

@ Mariekepiek: Spannend hoor morgen! Ik had bij mijn vorige zwangerschap dat ze niets zagen bij de inwendige echo, toen moest ik nog even gaan plassen omdat ze dachten dat mijn blaas ervoor zat (achteraf bleek dat dit een cyste was ipv mijn blaas) dus ik denk dat je blaas idd leeg moet zijn.

@ iedereen: Vanmiddag om 18:15 heb ik mijn 2e echo ik ben zo zenuwachtig, ik hoop zo dat het goed zit dit keer!

Liefs Leoni

yoyo75
22 September 2009, 10:33
Wat zegt de verloskundige/ gynacoloog ervan Yoyo? Kunnen ze niet even checken of alles goed is?

Ik mag pas volgende week bij de gyn langs, met 6 weken maken ze nog geen echo's zei de assistente. Misschien had ik wat meer door moeten drammen, daar ben ik nou niet zo goed in helaas. Het is natuurlijk wel zo dat je als het fout is, er toch niks aan kunt doen, maar het lijkt me zo erg dat ik op mijn werk zit als het misgaat. Ik zou dan het liefste thuis willen zijn, maar ja je weet niet wanneer het misgaat, dat kan toch heel plotseling gaan? Mijn vorige MK kwam niet op gang en toen moest ik gecuretteerd, miscchien gaat het nu wel weer zo. Of het is toch goed, misschien heb ik altijd wel last van bloedverlies als ik zwanger ben, en was het de vorige keer toevallig niet goed.

naatje83
22 September 2009, 10:36
@Unknown welkom en van harte gefeliciteerd!
@Blondie en nenske hopelijk kunnen jullie einde van de week opgelucht ademhalen en
lekker met ons meekletsen over alle kwaaltjes die jullie hebben.
@Yoyo zolang het bloed niet helder is is het goed heeft de gyn mij vorige keer verteld als
dat wel zo is direct bellen. Maar volgens mij hoeft het bij jou niets te betekenen. Heb je
al een afspraak kunnen maken bij de gyn voor een echo?
@Lonnekeleoni geniet vanavond van je kleine ukkie! En we horen hoe het gegaan is he!
@Mariekepiek bij een inwendige echo maakt het niet uit of je blaas vol of leeg is. Bij een
uitwendige echo moet je volgens mij juist van tevoren veel drinken.

yoyo75
22 September 2009, 10:48
@Yoyo zolang het bloed niet helder is is het goed heeft de gyn mij vorige keer verteld als
dat wel zo is direct bellen. Maar volgens mij hoeft het bij jou niets te betekenen. Heb je
al een afspraak kunnen maken bij de gyn voor een echo?
.

Dat was precies wat mijn VK ook zei, vorige week toen ik blede en het net begonnen was. Het was toen nog bruin, maar twee dagen later was het rood (niet super helder, maar dat had ik er niet bijgezegd) toen heb ik gelijk weer met de VK gebeld, en daar zeiden ze dat ik pas in week 6 een echo bij de gyn kon krijgen (ik was toen ik week 5). Dus deze week de gyn gebeld, en daar zeiden ze dat ze niet eerder dan week 7 een echo deden. Ze hebben ook niet naar de kleur van het bloedverlies gevraagd. Ik heb nu een afspraak voor volgende week donderdag, dus nog ruim een week wachten :(

Miesje78
22 September 2009, 10:51
@nenske en blondie; heel veel succes en ik hoop voor jullie beide op goed nieuws!

@yoyo; hoop ook dat het alleen wat oud bloed is en alles verder helemaal goed gaat! Vervelend dat je zo lang moet wachten... Sterkte.

@mariekepiek; ik moet 13 oktober voor mijn eerst echo (ruim 10 wkn) en moet dan 's ochtends vroeg plassen en daarna zeker 3 galzen water/thee drinken. Heb om 9 uur de echo en mijn blaas moest vol zijn. Is uitwendig, dus weet niet hoe het zit met een inwendige... Succes in ieder geval en hopelijk veel plezier!

@leonie; veel succes vanavond! Het zou super zijn als je vanavond lekker naar je uk kan kijken en te horen krijgt dat het helemaal goed gaat!

Ik moet dus ng wel even wachten tot de echo, 3 weken!!! Lang hoor. Maar voel me verder goed. Vandaag alleen af en toe wat steekjes, minder lekker gevoel...

leonec
22 September 2009, 11:03
@Yoyo mijn moeder heeft dat vroeger ook gehad bloed gehad tijdens de eeste weken en mijn zus ook ( die dacht zelfs dat ze gewoon een menstruatie had.) dus ze heeft weken gewacht tot de volgende menstruatie toen bleek ze al 12 weken zwanger te zijn ;)

Ik heb ook iets bruinige afscheiding gehad erg weinig en dat komt heel vaak voor zei de gynaecoloog...
Mijn andere zus heeft het ook gehad..welke makelijk 3 zussen die kun je van alles vragen ;)

Ik moest de gynaecoloog terug bellen vandaag en jippie in plaats van volgende week woensdag heb ik volgende week dinsdag een echo ;)

leonec
22 September 2009, 11:05
@lonnekeleoni het moet gewoon goed zitten!!! succes straks..

@mariekepiek kun je daar al zo vroeg terecht voor een echo ? dacht dat je dan ook rond de 12 weken voor moest zijn ?

Liefs

Unknown
22 September 2009, 12:11
Ik zit ook elke keer alles te vergelijken met de vorige keer. Heb 7 weken geleden een miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap.
Verschil is dat ik nu amper klachten heb, heb ook geen pijnlijke borsten en ben volgens mij ook niet vermoeider als normaal.
Wel ben ik af en toe misselijk, maar niet zoals ik altijd verhalen hoor van zwangere vrouwen.
Ik heb gister en vandaag wel ernstige buikpijn, steken links en recht..ik weet dat dat kan zijn door de groei厇o voelt het ook wel als iets trekkends卪aar heb ook ernstige pijn in mijn onderbuik precies in het midden. Het is ook af en toe gevoelig als ik mijn onderbuik aan raak
Ik merk wel dat het minder wordt als ik rustig ga zitten of liggen
Komt jullie dit bekend voor ? en dan bedoel ik met name de pijn in het midden aan mijn onderbuik卍aar maak ik mij het meest zorgen over卙et is moeilijk te omschrijven hoe het aan voelt卋eetje branderig卻teken, zeurend
Deze pijn had ik ook bij mijn vorige zwangerschap

lolala
22 September 2009, 12:21
hoop me vlug bij jullie te mogen voegen... heb zondag negatief getest maar ben al ruim overtijd!! heb zo een voorgevoel en totdat de :evil: komen laat ik me niet van de wijs brengen...
Geen bloed geeft moed toch?
Alvast allen nog een keer gefeliciteerd he :D :D!!

Bambi80
22 September 2009, 12:31
http://www.nvog.nl/files/echoscopie_tij ... rschap.pdf (http://www.nvog.nl/files/echoscopie_tijdens_de_zwangerschap.pdf)

ik heb info gevonden over het hebben van een volle of lege blaas. bij inwendig is leeg zelfs iets beter.
ik heb daar gezegd hoeveel weken ik zwanger ben en ze deden dat wel leonec. op hun site promoten ze het niet.

nenske_1977
22 September 2009, 13:32
@ blondie,

pfff ik weet precies wat er door je heengaat ja..
bij mij stond vorige week ook even mijn wereld finaal op zn kop,
toen we te horen kregen dat ik zwanger ben maaarrrr waarschijnlijk een bbz.
vrijdags zagen ze ook pas iets in de baarmoeder, een eitje, maar oke t kan ook het lege zakje zijn,en toch ipv de cyste in de eileider het eitje........
heb je ook bloed test moeten doen, ivm je stijgend hcg ?

ik moet nog tot vrijdag wachten,voordat we meer duidelijkheid hebben.
ik wens je nu alvast voor morgen heel veel sterkte toe!!
probeer je zelf niet gek te maken ( makkelijker gezegt dan gedaan, i know )
en ik hoop echt voor je dat je morgen kei goed nieuws krijgt!!

knuf ikke

naatje83
22 September 2009, 13:47
Hey Leonec beter dat je een dag eerder mag elke dag is er een moet je maar denken.

leonec
22 September 2009, 14:21
Hey Leonec beter dat je een dag eerder mag elke dag is er een moet je maar denken.

Echt wel ;) wel spannend hoor , we horen of het goed is en ook of het er 1 of 2 zijn.....

jorina
22 September 2009, 14:43
ik heb vorige week een inwendige echo gehad en mijn blaas moest juist leeg zijn
omdat je anders en dat zag je goed bij mij (want ik had niet geplast) een rare waas voor de baarmoeder ziet en dan zie je minder goed

Bambi80
22 September 2009, 14:47
danke jorina. ik las het inderdaad in die link hierboven. nou komt goed uit. ik plas niet zoveel door het overgeven.
ben ook erg benieuwd naar jou echo leonec.
lonneke vanavond? veel succes!

Blondie33
22 September 2009, 15:16
@Nenske, ik heb vorige week ook een bloedtest moeten doen. Het moest met spoed, omdat ik voor m'n werk die avond naar het buitenland voor een aantal dagen vertrok. Ik weet niet wat de uitkomst daarvan was. Er werd alleen gezegd dat de uitslag goed was. Er zijn momenten dat ik er rustig onder ben, maar af en toe vliegt het me ontzettend aan. We hebben het ook nog tegen niemand verteld, dus de enige met wie ik het kan delen is mijn vriend. En dat is lastig als je in het buitenland zit of als hij aan het werk is. Ik hoop zo dat het allemaal goed is.

nenske_1977
22 September 2009, 16:45
Wij hebben het wel verteld, want tis een feit : we zijn zwanger! ... tis alleen niet zeker of t op de goede manier is.. maar als het niet goed zit, dan is er wel de steun van onze dierbaren,, en ik denk dat we die dan hard nodig zullen hebben. en als we vrijdag goed nieuws krijgen,dan word het zondag klein feestje om het te vieren hahaahahahaa.. wel alleen maar met de ouders/broers haha.. en oke het kan nog altijd mis gaan,maar wat we op dit moment al moeten mee maken,vind ik het al een klein feestje waard als het toch goed blijkt te zitten :)

kan me goed voorstellen hoor dat t kei moeilijk is dat je er alleen met je vriend over kan praten, daarom deels hebben we er voor gekozen t wel tege de ouders te vertellen, met de boodschap dat t 50% kans is dat t wel/niet goed is...

knuffffffffffffffffffff

@Nenske, ik heb vorige week ook een bloedtest moeten doen. Het moest met spoed, omdat ik voor m'n werk die avond naar het buitenland voor een aantal dagen vertrok. Ik weet niet wat de uitkomst daarvan was. Er werd alleen gezegd dat de uitslag goed was. Er zijn momenten dat ik er rustig onder ben, maar af en toe vliegt het me ontzettend aan. We hebben het ook nog tegen niemand verteld, dus de enige met wie ik het kan delen is mijn vriend. En dat is lastig als je in het buitenland zit of als hij aan het werk is. Ik hoop zo dat het allemaal goed is.