PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Lieke4
6 November 2009, 07:28
Bij mij ook 2 collega's thuis i.v.m mex.griep van hun kind. Vind het ook heel eng allemaal. Heb ook contact gehad met verloskundige hierover, maar zij weten net zoveel als ons. Onbekend allemaal dus.
Wij krijgen wel een oproep voor de griepprik, maar omdat, net als Marieke zegt, het nog onduidelijk is of het evt.gevolgen zou hebben voor het ongeboren kind, ga ik hem niet halen.
Meer doen dan veel je handen wassen kun je niet doen...

Leonic; Ik wil binnenkort ook een pretecho laten maken. Welke heb jij laten doen, 2 of 3D? (i.v.m. de prilheid kindje)

Beebie_Wish
6 November 2009, 08:24
Nou we hebben onze echo vanmorgen al lekker vroeg gehad. En onze kleine uk doet het prima allemaal. Gelukkig zat ie nu niet op z´n kont maar lag ie lekker te bewegen dan weer op zijn rugje en dan weer op zijn buikje hihi...En het hartje doet het ook allemaal prima (140/160) vertelde de echoscopiste en dat was goed :D .

Ben zo blij we gaan straks ff naar het gemeente huis voor erkenning :) Over 2 weken mag ik terug komen maar dan bij mijn huidige gynaecoloog, hij gaat dan vermoedelijk goed naar het hartje luisteren en opmeten etc...en waarschijnlijk andere dingen ook goed op controleren, alhoewel we al gehoord hebben dat onze uk het heel goed doet en ook goed op schema ligt qua groeii...Onze uk loopt 3 dagen voor op de groeii, de echo van vandaag kwam overeen qua groeii op 15 + 2 :D .

Nou dames ik zal hier niet meer komen klagen want ga niet meer negatief denken over mezelf hihi...Volgend weekend zijn onze familie aan de beurt om het te weten te komen :) .

leonec
6 November 2009, 08:39
nou beebie wish en nu echt gaan genieten...fijn dat alles goed was...

Lieke4 ik heb een 2 d echo gehad het koste 30 euro maar het was het meer als waardt! ze wees alles aan en meette van alles op...
Ook een erg leuke vrouw, denk dat ik met 25 weken een andere pretecho laat maken wil dan misschien mijn moeder meenemen..

Kwam jij niet bij mij uit de buurt ?

leonec
6 November 2009, 08:40
kreeg ook een aantal duidelijke foto s en een gratis cd rom met 15 foto s , erg leuk...

Bambi80
6 November 2009, 09:05
heeh, fijn heb baby wish!!! en je bent inmiddels al ruim in het 2de trimester.
Had hier nog niet eens verteld dat bij de echo van afgelopen maandag onze uk op 14 weken zat. Dan zou ie nu op 14 + 4 zitten. Nou ja volgende keer misschien weer minder want is volgens mij maar net of ie recht of gebogen ligt. Qua groei doet onze uk het dus ook zo goed. Ik voel met trouwens best goed de laatste dagen. Ga het vandaag zonder medicijnen tegen de misselijkheid proberen, want heb vanochtend ook neit over gegeven.
Ik vind het zo leuk dat we bijna allemaal in het 2de trimester zitten. De grootste ongerustheid of het dan allemaal wel blijft zitten, is dan voorbij en kunnen we ons echt gaan voorbereiden op de komst van ons kindje.

Mijn eerste echo is pas weer met de 20 weken. Daar moet ik nog een afspraak voor maken. Met 28 weken ofzo...(ik weet niet wanneer de meeste dat doen) wil ik nog een 3de echo laten maken.

da-silva
6 November 2009, 09:35
Vandaag 12 weken, hoeraaaaaa! :D

Bambi80
6 November 2009, 09:47
Gefeliciteerd!

Sively
6 November 2009, 10:11
Hey
Ik ga straks wel naar de huisarts bellen voor een spuit voor de mexicaanse griep. Mijn gyn was daar heel duidelijk over: DOEN! En volgens haar kan het gewoon vanaf 12 weken. Gisteren was hier (in België) trouwens op het nieuws dat er veel meer zwangere vrouwen op de intensieve belanden door complicaties van griep dan andere jaren. En dat we 4 tot 5 keer meer kans hebben op complicaties. Ik ben dus wel van plan om het advies van mijn gyn op te volgen. Uiteindelijk is deze spuit niet echt anders dan de gewone griepspuit en daarvan is bekend dat die helemaal geen kwaad kan.

Unknown
6 November 2009, 10:20
@ beebie_wish: Gefeliciteerd met je goede echo!!!! Nu kan je lekker genieten van je zwangerschap!

@ da-silva: Gefeliciteerd met je 12 weken!!!!

Wie van jullie gaat trouwens voor de 20 weken een 3D echo doen? Ik dacht zelf om met 17/18 weken een 3D echo te doen (geslachtsbepaling), maar weet niet zeker of dat wel goed is voor het kindje?
Ik heb namelijk mijn laatste controle echo met 13 weken…en dan vind ik naar de 20 weken toe best een groot gat.

Beebie_Wish
6 November 2009, 10:25
Wij willen een 3d pret echo laten doen als we voorbij de 20 weken zijn of net precies 20 weken net als hoe het uit gaat komen zeg maar.

En het word nu allemaal nog veel echter zijn net terug van het gemeente huis en de erkenning is gedaan (goh moest wel ff een traantje weg pikken toen ze aan mij vroeg welke achternaam onze uk gaat krijgen :oops: ), werd er emotioneel van zeg.

En wie van hier nemen er ook wel eens een paracetamol in?? Ik heb er voor het eerst net toch maar 1 ingenomen want heb de laatste weken wel gruwelijke hoofdpijn (hormonen he) :D .

Maar vind het ook heel fijn dat iedereen van dit clubje bijna bij de 2e trimester zijn aangekomen ;) . En we steeds dichterbij zullen komen tot het moment dat we onze kindjes in de armen mogen nemen.

Lieke4
6 November 2009, 12:43
nou beebie wish en nu echt gaan genieten...fijn dat alles goed was...

Lieke4 ik heb een 2 d echo gehad het koste 30 euro maar het was het meer als waardt! ze wees alles aan en meette van alles op...
Ook een erg leuke vrouw, denk dat ik met 25 weken een andere pretecho laat maken wil dan misschien mijn moeder meenemen..

Kwam jij niet bij mij uit de buurt ?

Omdat het nog in een vroeg stadium is, laat ik denk ook een 2 D echo maken, en neem dan ook m'n moeder mee :lol:
Later wil ook ik een 3 D laten maken.
Ik woon nu nog in prov. Utrecht, maar ga in Jan. verhuizen naar Z.Holland

draakje78
6 November 2009, 14:18
ik heb nog lang niet alles terug gelezen, kon in het ziekenhuis met mn mobiel niet op deze pagina's komen, grrrr
maar wilde wel even laten weten dat ik sinds vandaag weer thuis ben,
al hou ik lang nog niet alles binnen, voel me wel beter!

Bambi80
6 November 2009, 14:53
heeh draakje!! hebben ze goed voor je gezorgd? Heb je nog medicijnen gekregen?

Unknown
6 November 2009, 14:57
Wat fijn dat je weer thuis bent! Voel je je in ieder geval wel beter dan vorige week?

leonec
6 November 2009, 17:53
Da silva GEFELICITEERD,,

Ik heb de huisarts opgebeld en gezegd dat ik me op het moment niet wil laten inenten voor de mexicaanse griep...

Vindt dat er teveel tegenstellige adviezen zijn... De ene zegt wel doen de andere niet doen omdat ze nog niet echt weten wat zon prik doet..

vanaf 13 weken hoor je nu zelfs van af 12 weken en je leest ook vanaf 16 weken...

Er zijn in nederland 17 miljoen mensen en er zijn 5 a 6 mensen gestorven vermoedelijk mex griep, nou ik vindt het nog erg vaag allemaal..

leonec
6 November 2009, 17:56
Beebie_Wish paracetamol mag gewoon hoor, gynaecoloog zei zelfs een paar per dag..( doe ikniet hoor maar als de hoofdpijn niet te houden is neem ik er ook wel eentje...

Onze trouwringen zijn binnnen :D Nu wachten op een ofiicieel aanzoek ;)

Beebie_Wish
6 November 2009, 18:29
Nee ik ben ook echt niet van plan om een paar per dag paracetamol in te nemen, ik doe het alleen als de hoofdpijn niet te houden is dan neem ik er een...

En hebben de dames hier ook net hart v nederland gezien??? Ze hadden het voornamelijk over die mexicaanse griep, en zelfs lieten ze ook horen verloskundigen of ze er meer over wisten etc...Maar die verloskunde kon er eigenlijk geen antwoord opgeven etc..

Maar goed, ik ben er allang over uit ik neem die mexicaanse griep prik niet.

draakje78
6 November 2009, 18:38
Ik heb spul voor het misselijk zijn, die helpen wel aardig alleen mn eten blijft gewoon nog niet binnen
ben blij met mn voedingsdrankjes

Op zich voel ik me echt wel beter!

lonnekeleoni
6 November 2009, 18:45
@ Beebie wish: Hoe groot was je uk nu op de echo? Fijn dat alles goed was, ik hoop dat je nu eindelijk echt kan gaan genieten!

@ Draakje: Fijn dat je weer thuis bent! Ik had nog wel even langs kunnen komen want ik ben erg veel in het lucas geweest met mijn vriend afgelopen week.....

Sively
6 November 2009, 18:49
Ik heb spul voor het misselijk zijn, die helpen wel aardig alleen mn eten blijft gewoon nog niet binnen

Leuk dat je weer thuis bent! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter!

Beebie_Wish
6 November 2009, 18:51
Ze heeft niet gezegd hoe groot onze uk nu was, maar iig komt onze uk overeen nu met 15 + 2. Ik snap ook niet waarom de echoscopiste niet me verteld hoe groot onze uk is, ze vertelde ons dat dat nog niet echt makkelijk te zeggen valt.

En hebben jullie ook van die slechte echo-foto´s, het lijkt bij ons wel alsof ze op verkeerde moment op afdrukken drukken, en we daardoor een niet zo´n mooie echo-foto mee naar huis krijgen. Want op de echo´s die we vandaag gekregen hebben lijkt het net een soort veegje wat er zit en kan er nog net van opmaken wat het hoofdje is...

Terwijl onze uk wel lekker aan het bewegen was en een goed kloppend hartje heeft.

Of is het zknh waar wij komen nou echt zo ontzettend slecht?????

@ Beebie wish: Hoe groot was je uk nu op de echo? Fijn dat alles goed was, ik hoop dat je nu eindelijk echt kan gaan genieten!

@ Draakje: Fijn dat je weer thuis bent! Ik had nog wel even langs kunnen komen want ik ben erg veel in het lucas geweest met mijn vriend afgelopen week.....

lonnekeleoni
6 November 2009, 19:01
Mijn echo's vielen ook wel tegen hoor...ik denk dat dat aan de printer ligt ofzo, want op het beeld kon ik het wel redelijk goed zien...

leonec
6 November 2009, 19:13
09-11-04-114707_BABY SARIGUL_20091104_114707_0021 even proberen

leonec
6 November 2009, 19:23
lukt niet :cry:

Bambi80
6 November 2009, 19:45

heb je ook nutridrink via de dietiste? Ik ook. Want het lukt me nog niet om genoeg te eten en die vloeibare drankjes gaan wel goed. Ik moet namelijk wel een keer stoppen met afvallen. Met mij gaat het nu wel goed. Heb vanochtend geeneens primperan genomen en nog niet 1x gespuugd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Goed he? blijf nog wel de nexium gebruiken voorlopig voor maagbescherming.

Bambi80
6 November 2009, 19:46
mijn laatste afdrukken waren ook heel onduidelijk en heb het op de echo zelf wel heel goed gezien.

draakje78
6 November 2009, 21:07
nexium had ik nog, voor de medicatie die ik voor mn dystrofie gebruikte
in dat op zicht gebruik ik nu nog de maximale dosis paracetemol en hoop het vol te houden, maar zo zwak erbij worden helpt niet
heb idd ook nutridrink gehad in het ziekenhuis, heb nu een starterspakket met verschillende merken en smaken die ik kan proberen en daarna die het beste valt te bestellen!
Goed hoor niet meer gespuugd! en fijn zeker ook!

lonneke (?) wat vervelend dat je ook zo vaak naar het lucas moest dan, gaat het nu wel goed?

Hier trouwens ook onduidelijke echo's die van de controle afgelopen week in het ziekenhuis hebben ze niet eens afgedrukt
maar alles was er op te zien, de lengte was goed hartje kloppend en dat is het belangrijkste!

Jenny89
7 November 2009, 09:06
Ik heb gisteren ook mijn echo gehad!!!

MYYYYY GOODDDDDDD wat prachtig! ik kan gewoon ECHT nog steeds niet beseffen dat er een babytje in mn buik groeit! hji is nu 8.1 cm en was heel actief tijdens de echo! maar draaien en schoppen zooo lief..! :roll: :D

ben echt superblij!!!

Bambi80
7 November 2009, 10:02
ja mooi he! gefeliciteerd jenny!

leonec
7 November 2009, 10:30
Ik blijf het ook apart vinden Jenny89 ...

target="_blank">http://i37.tinypic.com/x43eva.jpg</a>

leonec
7 November 2009, 10:30
[quote="leonec"]Ik blijf het ook apart vinden Jenny89 ...

http://i37.tinypic.com/x43eva.jpg

leonec
7 November 2009, 10:31
Hej het is gelukt :D :D dacht laat mijn foto zien :D

da-silva
7 November 2009, 12:28
Mijn laatste foto van de echo was ook erg onduidelijk. Ik had wel een filmpje gemaakt met mijn telefoon omdat mijn vriend er niet bij kon zijn. Die is wel echt goed gelukt. Zeker een aanrader! Ik heb het filmpje al een paar keer terug gekeken en elke keer krijg ik weer kriebels.

Ik begin echt al een buikje te krijgen, heerlijk! Ik had al wel een beetje buikvet :lol: dus een beetje van mezelf en een beetje van beebs. Maar je ziet het nu al goed, ik heb vandaag ook een nieuw jurkje aangetrokken waarin ik het niet verberg. Best leuk om al een beetje te pronken!

da-silva
7 November 2009, 12:30
Hej het is gelukt :D :D dacht laat mijn foto zien :D
Wow, mooie foto hoor! Ik heb hier geen scanner helaas. Ik zou ook niet weten hoe ik het filmpje van mijn telefoon naar de computer moet doen :?:

Bambi80
7 November 2009, 13:16
jaah je hele baby staat op de foto leonec, hij ligt echt in voetushouding met zijn beentje omhoog gebogen.
Ik heb trouwens een nieuws zwangerschapshirt gekochte en 2 rompertjes in maat 56 met allemaal vrolijke beestjes erop. Je kunt echt goed mijn buikje zien in dit shirt. Zo leuk....... Ik ga morgen een buikfoto plaatsen

Beebie_Wish
7 November 2009, 13:30
Nou dames ik heb ook even onze echo van gisterochtend met onze camera foto van de echo gemaakt (ivm de scanner boven staat en nog aangesloten moet worden :oops: .

Vandaar dat ik het even zo doe...Doordat ik hem met de camera gefotograveerd heb is het misschien wat wazig, maar als je heel goed kijkt kun je wel zien dat onze uk op z´n buik ligt hihi...Gisterochtend bij de echo was onze uk wel vanuit zichzelf meer aan het bewegen en doen, maar dit is hoe de echoscopiste de foto heeft laten afdrukken...Onze uk was namelijk kort nadat de foto uitgeprint was omgedraaid op zijn rugje hihi...

Lang genoeg gekletst hier de foto:

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... MG1779.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/CIMG1779.jpg)

Bambi80
7 November 2009, 15:30
is goed gelukt hoor. zie de baby heel duidelijk bw

lonnekeleoni
7 November 2009, 16:34
Mooie echo foto's hoor beebie wish en Leonec!

Ingrid82
7 November 2009, 17:07
Hallo allemaal,

Ik ben Ingrid en kom uit het juni topic. Omdat ik niet precies wist hoelang ik zwanger was dacht ik dat ik in juni ongeveer uitgerekend was. Gister ben ik voor het eerst voor een echo geweest en ben vandaag precies 11 weken! Dat betekend dat ik ben uitgerekend op 29 mei 2010.

We hebben het gister aan mijn ouders verteld en aan mijn schoonouders die vinden het allemaal erg leuk.

Ik had al even terug gelezen hier om te kijken of er een lijstje was met wanneer jullie allemaal uitgerekend zijn maar nog niet kunnen vinden.

Bambi80
7 November 2009, 17:53
heeh Ingrid, welkom hier! Leuk dat je dan ineens verder bent dan verwacht he?! je zit dan al bijna in het tweede trimester.
Het lijstje stond op blz. 199. Ik had hem net nog gezocht.

Ingrid82
7 November 2009, 18:07
NAAM------LEEFTIJD---Provincie-----KINDJE----UITGEREKEND OP-- ECHO´S-----------RAAK IN RONDE

Beebie_Wish----25--Noord-Holland 1e kindje---1 mei 2010------7 sept, 19 okt, 6 nov---Officiële 4e ronde met Clomid.
Sientje---------36-- 3e kindje---2 mei 2010------29 okt 3e echo+nekplooimeting/bloedonderzoek.------- ronde 1
Seemy---------33-- 1e kindje---2 mei 2010------7 okt; 1e echo gehad----------ronde 7
Nadine---------28-- 1e kindje---4 mei 2010 -----echo was goed, 9/11 controle---------in ronde 5
Lonnekeleoni-Gelderland-25-- 1e kindje---4 mei 2010--18 november vk--ronde 13/7 na mk
MiniMe---------28-- 1e kindje---5 mei 2010 -----23 okt echo/3 nov VK---in ronde 2
Miesje78-------30-- 1e kindje---6 mei 2010------13 okt ----------------in ronde 1
Claudia---------25-- Noord Brabant-- 1e kindje---7 mei 2010-----16 sept ----------------in ronde 2
Tineke----------24--Noord Brabant 2e kindje---8 mei 2010---- 29 okt VK --------------in ronde 5
Mariekepiek-----29--Gelderland--1e kindje---9 mei 2010-----28 okt 12 weken echo-----in ronde 11
Luuc------------23-- 1e kindje---10 mei 2010----VK 6 okt-------
Lieke-----------41-- ZuidHolland 1e kindje---11 mei 2010----27 okt nekplooimeting------ronde 6
Jenny89--------20-- 1e kindje---11 mei 2010----6 november 3e echo----------ronde 7
hallo hier ben ik-29-- 1e kindje---11 mei 2010----1 okt verlosk..............in 2e ronde
Cin.------------26---Limburg- 2e kindje---11 mei 2010----18 nov vk---------in ronde 3
Sively----------28-- Limburg (B) 1e kindje---13 mei 2010----2 dec gyn----------ronde 2
BeautyQueen23-23--Utrecht-- 1e kindje- 13 mei 2010 -- 2 okt / 29 okt -- ronde 2
Bente----------29-- 1e kindje---14 mei 2010----5+12 oktober vk---------ronde 9
Cassie---------20-- 1e kindje---15 mei 2010------/-------------- Ronde 5
Marietje1-------29-- 1e kindje---17 mei 2010----21 sept/ 26 okt/09 nov-----????? (01/01/08 begonnen)
Naatje83-------26-- 1+2 kindje---18 mei 2010---3 nov + 19 nov---------ronde 6 (1e na mk+curretage)
draakje--------30-- 1e kindje---18/19 mei 2010--1 okt echo met kloppend hartje / 29 okt weer echo
leonec---------31-- Overijsel---1e kindje-----18 mei 2010-----29 sept echo hartje klopte/8 okt en 15 en 29 okt echo-------mk 2008 nu zwanger 1ste ronde clomid.
Jana24---------25--Limburg --1e kindje---20 mei 2010-----6/10 gyn - 20 okt VK - 3/11 nekplooimeting -16/11 VK ----2e ronde clomid
Marjand--------28-- 1e kindje---21 mei 2010-----nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Sylverstertje---28-- 1e kindje---21 mei 2010-----23 oktober VK en echo--------ronde 3
Da-silva--------30--Noord-Barabant -1e kindje---21 mei 2010-----30-09:hartje klopt! - 15-09: 2e echo-----1e ronde na MK
nenske_1977---32--Limburg-- 1e kindje---22 mei 2010----1 okt echo hartje klopte!----14okt volgende echo- echo was super!-----3e ronde.
Indootje--------29-- Utrecht--1e kindje----23 mei 2010------14 okt echo: alles goed! - 11 november weer een echo
Andrea80------28-- 1e kindje---25 mei 2010-----11 nov tweede echo---------------------eerste echo was goed!!
Unknown------26----- 1e kindje--26 mei 2010---19 nov. derde echo----ronde
Ingrid----27----Gelderland----1e kindje-----29 mei 2010 ---1e echo alles goed!-----ronde1

even aangevuld :D

Bambi80
7 November 2009, 19:15
woon je toevallig ook in apeldoorn want dan ben je de 4de?:))))))

Bambi80
7 November 2009, 19:28
Onderstaand stukje heb ik gecopieerd, niet van mijzelf. Mogelijk kunnen jullie het terugkijken op onderstaande link. Ik ga het zelf ook even kijken!

COPIE

Ik heb 2/3 dagen terug Pauw&Witteman zitten kijken, ging het ook over wel of juist niet inenten. Daar was een vooraanstaand wetenschapper van het AZA, van de grieppoli, die zei dat het zeer af te raden was om voor de 28e week van een zwangerschap te laten enten. Dit omdat er dus nog veel en veel te weinig bekend is over eventuele bijwerkingen voor het kindje, behalve dan dat het voor de 28e week wel schadelijk kan zijn. Daarna is de kans dat er iets gebeurd nihil.

Op uitzendinggemist.nl kun je de aflevering terugkijken trouwens, was volgens mij op woensdag 4 november.

Sylverstertje
8 November 2009, 10:09
Zo, daar ben ik weer even...
Heb het doordeweeks echt te druk om te computeren... Of ik lig al lekker vroeg in mijn bed.
Zag dat mijn veranderingen op het lijstje weg waren, dus ik zal hem nog even veranderen.
Verder gaat alles goed hier. Dinsdag voor de nekplooi meting een echo...
De misselijkheid wordt al wat minder. Ik ben nog bij vlagen moe... Ook heb ik al 2 weken een griepje, maar ik ben niet iemand die snel thuis blijft, dus ik blijf er maar een beetje mee door lopen. Zal vanzelf wel over gaan he...

NAAM------LEEFTIJD---Provincie-----KINDJE----UITGEREKEND OP-- ECHO´S-----------RAAK IN RONDE

Beebie_Wish----25--Noord-Holland 1e kindje---1 mei 2010------7 sept, 19 okt, 6 nov---Officiële 4e ronde met Clomid.
Sientje---------36-- 3e kindje---2 mei 2010------29 okt 3e echo+nekplooimeting/bloedonderzoek.------- ronde 1
Seemy---------33-- 1e kindje---2 mei 2010------7 okt; 1e echo gehad----------ronde 7
Nadine---------28-- 1e kindje---4 mei 2010 -----echo was goed, 9/11 controle---------in ronde 5
Lonnekeleoni-Gelderland-25-- 1e kindje---4 mei 2010--18 november vk--ronde 13/7 na mk
MiniMe---------28-- 1e kindje---5 mei 2010 -----23 okt echo/3 nov VK---in ronde 2
Miesje78-------30-- 1e kindje---6 mei 2010------13 okt ----------------in ronde 1
Claudia---------25-- Noord Brabant-- 1e kindje---7 mei 2010-----16 sept ----------------in ronde 2
Tineke----------24--Noord Brabant 2e kindje---8 mei 2010---- 29 okt VK --------------in ronde 5
Mariekepiek-----29--Gelderland--1e kindje---9 mei 2010-----28 okt 12 weken echo-----in ronde 11
Lieke-----------41-- ZuidHolland 1e kindje---11 mei 2010----27 okt nekplooimeting------ronde 6
Jenny89--------20-- 1e kindje---11 mei 2010----6 november 3e echo----------ronde 7
hallo hier ben ik-29-- 1e kindje---11 mei 2010----1 okt verlosk..............in 2e ronde
Cin.------------26---Limburg- 2e kindje---11 mei 2010----18 nov vk---------in ronde 3
Sively----------28-- Limburg (B) 1e kindje---13 mei 2010----2 dec gyn----------ronde 2
Marietje1-------29-- 1e kindje---17 mei 2010----21 sept/ 26 okt/09 nov-----????? (01/01/08 begonnen)
Naatje83-------26-- 1+2 kindje---18 mei 2010---3 nov + 19 nov---------ronde 6 (1e na mk+curretage)
draakje--------30-- 1e kindje---18/19 mei 2010--1 okt echo met kloppend hartje / 29 okt weer echo
leonec---------31-- Overijsel---1e kindje-----18 mei 2010-----29 sept echo hartje klopte/8 okt en 15 en 29 okt echo-------mk 2008 nu zwanger 1ste ronde clomid.
Jana24---------25--Limburg --1e kindje---20 mei 2010-----6/10 gyn - 20 okt VK - 3/11 nekplooimeting -16/11 VK ----2e ronde clomid
Marjand--------28-- 1e kindje---21 mei 2010-----nog niet gebeld met VK--------ronde 3
Sylverstertje---28-- 1e kindje---21 mei 2010-----23-10: hartje klopt! 10-11 echo, 19-11 VK--------ronde 3
Da-silva--------30--Noord-Barabant -1e kindje---21 mei 2010-----30-09:hartje klopt! - 15-09: 2e echo-----1e ronde na MK
nenske_1977---32--Limburg-- 1e kindje---22 mei 2010----1 okt echo hartje klopte!----14okt volgende echo- echo was super!-----3e ronde.
Indootje--------29-- Utrecht--1e kindje----23 mei 2010------14 okt echo: alles goed! - 11 november weer een echo
Andrea80------28-- 1e kindje---25 mei 2010-----11 nov tweede echo---------------------eerste echo was goed!!
Ingrid----27----Gelderland----1e kindje-----29 mei 2010 ---1e echo alles goed!-----ronde1

da-silva
8 November 2009, 10:49
Mijn veranderingen zijn ook weg, ik pas het ook even aan...

Sylverstertje---28-- 1e kindje---21 mei 2010-----23-10: hartje klopt! 10-11 echo, 19-11 VK--------ronde 3
Da-silva--------30--Noord-Barabant -1e kindje---21 mei 2010-----12-11 nekplooimeting-----1e ronde na MK

lonnekeleoni
8 November 2009, 11:00
Ik heb vanmorgen dat stukje van Pauw en Witteman even terug gekeken, vond het wel heel interessant, het was inderdaad woensdag, maar dan kan je nog 2 afleveringen kiezen en je moet die van 23;00 uur hebben.

Hier vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, bij de operatie van mijn vriend is waarschijnlijk een zenuw geraakt en hij zat vanmorgen echt te schreeuwen en huilen van de pijn, dus hij kon extra pijnstillers ophalen. Dit heb ik net gedaan, maar zat er ook een klein kindje in de wachtkamer met MG, dat vond ik best eng, heb thuis maar goed mijn handen gewassen....... Mijn vriend heeft nu extra pijnstillers gehad en dat moet binnen 45 minuten werken, anders moeten we er weer heen.....pfffff ik ben echt helemaal uitgeput hierdoor... Ik moet nu alles in huis doen en hem verzorgen, hij kan bijna niet slapen en zit alleen maar te zuchten, te steunen en te draaien 's nachts waardoor ik ook slecht slaap. Ik weet echt even niet meer wat ik hiermee aan moet....morgen moet hij in ieder geval bellen met de afdeling en zal hij zowieso weer terug moeten komen, dus zal ik wel weer mee moeten.....

lonnekeleoni
8 November 2009, 11:21
Nou, ik hoor hierboven weer geschreeuw, en het is inmiddels 40 minuten geleden dat hij die zwaardere pijnstillers heeft ingenomen, dus ik ben bang dat we zometeen weer op de spoedeisende hulp zitten......

da-silva
8 November 2009, 11:39
Poeh lonnekeleoni, wat een kl*te situatie zeg! Succes!

Bambi80
8 November 2009, 11:44
ik kan de aflevering niet meer vinden. Ik denk dat ie verwijderd is. Op de site van Pauw en witteman staat ook dat er onjuiste info gegeven is over het verstrekken van de griepprik. Er zou gezegd zijn dat zwangere vrouwen pas vanaf 28 weken het advies krijgen om te laten vaccineren en dit is dus vanaf 13 weken.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews (http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews)[tt_news]=13434&tx_ttnews[backPid]=111&cHash=d04f104ce2

Bambi80
8 November 2009, 11:46
Nou, ik hoor hierboven weer geschreeuw, en het is inmiddels 40 minuten geleden dat hij die zwaardere pijnstillers heeft ingenomen, dus ik ben bang dat we zometeen weer op de spoedeisende hulp zitten......

was sneu voor je vriend. Zenuwpijn is echt 1 van de ergste pijnen. Ik hoop dat ie er snel vanaf is en zou inderdaad maar weer naar de huisartsenpost gaan of contact opnemen met de afdeling waar hij gelegen heeft.

Ingrid82
8 November 2009, 11:51
woon je toevallig ook in apeldoorn want dan ben je de 4de?:))))))

nee ik woon niet in Apeldoorn. Ik woon in de buurt van Lochem.

lonnekeleoni
8 November 2009, 14:44
Die man die aan tafel zat gaf aan dat als je 28 weken of langer zwanger bent je wel kan laten inenten, maar dat er voor die tijd nog extra risico is, maar ja ik had ook al gelezen dat niet iedereen het hiermee eens is. Hij gaf wel aan dat het niet is getest op zwangere vrouwen, op UPC stond de aflevering nog wel...

Hier eindelijk weer terug uit het ziekenhuis en hij heeft nu morfine meegekregen, dus ik hoop dat het nu echt minder gaat worden....

ik kan de aflevering niet meer vinden. Ik denk dat ie verwijderd is. Op de site van Pauw en witteman staat ook dat er onjuiste info gegeven is over het verstrekken van de griepprik. Er zou gezegd zijn dat zwangere vrouwen pas vanaf 28 weken het advies krijgen om te laten vaccineren en dit is dus vanaf 13 weken.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews (http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews)[tt_news]=13434&tx_ttnews[backPid]=111&cHash=d04f104ce2

Bambi80
8 November 2009, 14:51
nou ik doe het in ieder geval niet als ik een oproep krijg. Ik wil geen middel waarvan niet bekend is wat het echt doet.

Heftig van de morfine. Wens hem maar beterschap.

Indootje
8 November 2009, 15:05
Nou we hebben onze echo vanmorgen al lekker vroeg gehad. En onze kleine uk doet het prima allemaal. Gelukkig zat ie nu niet op z´n kont maar lag ie lekker te bewegen dan weer op zijn rugje en dan weer op zijn buikje hihi...En het hartje doet het ook allemaal prima (140/160) vertelde de echoscopiste en dat was goed :D .

Ben zo blij we gaan straks ff naar het gemeente huis voor erkenning :) Over 2 weken mag ik terug komen maar dan bij mijn huidige gynaecoloog, hij gaat dan vermoedelijk goed naar het hartje luisteren en opmeten etc...en waarschijnlijk andere dingen ook goed op controleren, alhoewel we al gehoord hebben dat onze uk het heel goed doet en ook goed op schema ligt qua groeii...Onze uk loopt 3 dagen voor op de groeii, de echo van vandaag kwam overeen qua groeii op 15 + 2 :D .

Nou dames ik zal hier niet meer komen klagen want ga niet meer negatief denken over mezelf hihi...Volgend weekend zijn onze familie aan de beurt om het te weten te komen :) .

Mooi dat het zo goed was de echo!
En inderdaad, nu lekker gaan genieten hoor :) !

Indootje
8 November 2009, 15:10
Vandaag 12 weken, hoeraaaaaa! :D

Je bent alweer verder, maa toch nog gefeliciteerd!

Indootje
8 November 2009, 15:12
@ beebie_wish: Gefeliciteerd met je goede echo!!!! Nu kan je lekker genieten van je zwangerschap!

@ da-silva: Gefeliciteerd met je 12 weken!!!!

Wie van jullie gaat trouwens voor de 20 weken een 3D echo doen? Ik dacht zelf om met 17/18 weken een 3D echo te doen (geslachtsbepaling), maar weet niet zeker of dat wel goed is voor het kindje?
Ik heb namelijk mijn laatste controle echo met 13 weken…en dan vind ik naar de 20 weken toe best een groot gat.

Wij hebben as woensdag een echo, dan ben ik 12 weken en 3 dagen. Daarna denk ik ook pas weer met 20 weken. Als dat zo is ga ik wel nog een pretecho 3D doen rond 16/17 weken en geslachtsbepaling als dat kan. Volgens mij kunnen echo's geen kwaad voor het kindje hoor. Heb je dat ergens gelezen dan?

Indootje
8 November 2009, 15:13
Joepie, 12 weken vandaag!!! :D :D :D

Indootje
8 November 2009, 15:14
ik heb nog lang niet alles terug gelezen, kon in het ziekenhuis met mn mobiel niet op deze pagina's komen, grrrr
maar wilde wel even laten weten dat ik sinds vandaag weer thuis ben,
al hou ik lang nog niet alles binnen, voel me wel beter!

Wat fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent!!!
Hoop dat het een beetje met je gaat :roll: Heb je medicijnen nu?

Indootje
8 November 2009, 15:17
Ik heb nu 2 keer 2 paracetamol genomen. Mijn VK zegt dat het gewoon mag. Je mag er 4x 2 per dag maximaal nemen.
Nu probeer ik het zo min mogelijk te nemen alleen als het echt niet te harden is. Nou, dat was dus 2 keer.
Paracetamol is ook wel gelijk echt het enige wat je mag nemen hè, want ibuprofen enzo mag absoluut niet!

Bambi80
8 November 2009, 15:19
http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ

buikfoto 14 weken

Indootje
8 November 2009, 15:19
Ik heb gisteren ook mijn echo gehad!!!

MYYYYY GOODDDDDDD wat prachtig! ik kan gewoon ECHT nog steeds niet beseffen dat er een babytje in mn buik groeit! hji is nu 8.1 cm en was heel actief tijdens de echo! maar draaien en schoppen zooo lief..! :roll: :D

ben echt superblij!!!

Gaaf hoor! Onwerkelijk idee hè dat er een levend wezentje in je schuilt :-)

Indootje
8 November 2009, 15:21
Ik blijf het ook apart vinden Jenny89 ...

http://i37.tinypic.com/x43eva.jpg

Wauw, dat ziet er super uit!!!!!!!!!!

Hoop dat ik woensdag ook zoiets te zien krijg en niet zo'n vage echo :roll:

Indootje
8 November 2009, 15:24
Nou dames ik heb ook even onze echo van gisterochtend met onze camera foto van de echo gemaakt (ivm de scanner boven staat en nog aangesloten moet worden :oops: .

Vandaar dat ik het even zo doe...Doordat ik hem met de camera gefotograveerd heb is het misschien wat wazig, maar als je heel goed kijkt kun je wel zien dat onze uk op z´n buik ligt hihi...Gisterochtend bij de echo was onze uk wel vanuit zichzelf meer aan het bewegen en doen, maar dit is hoe de echoscopiste de foto heeft laten afdrukken...Onze uk was namelijk kort nadat de foto uitgeprint was omgedraaid op zijn rugje hihi...

Lang genoeg gekletst hier de foto:

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... MG1779.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/CIMG1779.jpg)

Wat grappig dat je echt kan zien hoe de baby ligt, lief hoor!!!

Indootje
8 November 2009, 15:25
Hallo allemaal,

Ik ben Ingrid en kom uit het juni topic. Omdat ik niet precies wist hoelang ik zwanger was dacht ik dat ik in juni ongeveer uitgerekend was. Gister ben ik voor het eerst voor een echo geweest en ben vandaag precies 11 weken! Dat betekend dat ik ben uitgerekend op 29 mei 2010.

We hebben het gister aan mijn ouders verteld en aan mijn schoonouders die vinden het allemaal erg leuk.

Ik had al even terug gelezen hier om te kijken of er een lijstje was met wanneer jullie allemaal uitgerekend zijn maar nog niet kunnen vinden.

Welkom Ingrd!

Indootje
8 November 2009, 15:30
Ik heb vanmorgen dat stukje van Pauw en Witteman even terug gekeken, vond het wel heel interessant, het was inderdaad woensdag, maar dan kan je nog 2 afleveringen kiezen en je moet die van 23;00 uur hebben.

Hier vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, bij de operatie van mijn vriend is waarschijnlijk een zenuw geraakt en hij zat vanmorgen echt te schreeuwen en huilen van de pijn, dus hij kon extra pijnstillers ophalen. Dit heb ik net gedaan, maar zat er ook een klein kindje in de wachtkamer met MG, dat vond ik best eng, heb thuis maar goed mijn handen gewassen....... Mijn vriend heeft nu extra pijnstillers gehad en dat moet binnen 45 minuten werken, anders moeten we er weer heen.....pfffff ik ben echt helemaal uitgeput hierdoor... Ik moet nu alles in huis doen en hem verzorgen, hij kan bijna niet slapen en zit alleen maar te zuchten, te steunen en te draaien 's nachts waardoor ik ook slecht slaap. Ik weet echt even niet meer wat ik hiermee aan moet....morgen moet hij in ieder geval bellen met de afdeling en zal hij zowieso weer terug moeten komen, dus zal ik wel weer mee moeten.....

Bah wat vervelend zeg!
Dat kan je er nu niet bij gebruiken. Het kost al zoveel energie dat zwanger zijn enzo en dan dit...sterkte!

Indootje
8 November 2009, 15:32
http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ

buikfoto 14 weken

Wauw, leuk hoor die buikfoto!

Ik wil er meer zien!!!

Indootje
8 November 2009, 15:38
Ik heb gisteren een brief gekregen van de VK over de Mexicaanse griep. Zal even overtypen wat er in staat:
"....In de maand november komt er een vaccin tegen deze griep beschikbaar.

Voor alle zwangeren is het van belang dat zij zich voldoende beschermen tegen een besmetting met het griepvirus. De minister heeft dan ook aangegeven dat zwangeren ook voor vaccinatie in aanmerking kunnen komen. Dit geldt echter alleen voor vrouwen die drie maanden (13 weken) of langer zwanger zijn.

U moet zelf beslissen of u voor vaccinatie in aanmerking wilt komen. In ieder geval kunt u voor advies bij uw huisarts terecht. Er is een voorlichtingsfolder van VWS voor alle zwangeren. Deze kunt u downloaden via http://www.grieppandemie.nl (doorklikken naar zwangere vrouwen en naar brochure).

....."

Ik ga nog eens goed op die site de folder lezen.
Mijn moeder werkt in het ziekenhuis en had het er vandaag met haar over. Zij zegt dat ik het NIET moet doen omdat het allemaal nog niet bewezen is er absoluut niet risicovrij is...lastig allemaal hè :roll: ?

da-silva
8 November 2009, 16:07
Gefeliciteerd Indootje! Toch een mijlpaal die 12 weken he!
Welkom Ingrid!

Ik word helemaal simpel van die onzekerheid rond de MG. Er zijn zoveel verschillende meningen, dat je gewoon niet meer kan weten wat je moet doen.

draakje78
8 November 2009, 16:33
welkom ingrid!

ik zag mooie echo en buikfoto's
ik wil de enting niet heb ik besloten
enne we hebben vandaag via marktplaats de kinderwagen gekocht
ook erg vreemd om al in huis te hebben!

Beebie_Wish
8 November 2009, 18:20
Proficiat indootje met je mijlpaal ;) .

Enne ik heb ook besloten om GEEN inenting te nemen.

Van de week moet ik maar ff bellen voor inschrijving bij kraamzorg (waren we bijna vergeten oeps :oops: ), zagen dat het tot de 16e week van je zwangerschap gedaan moet hebben.

Ik ben hartstikke verkouden niet normaal en moet ook wel regelmatig niezen etc...Maar verder voel ik me wel gewoon helemaal goed, heeft er nog iemand last van verkoudheid hier??

lonnekeleoni
8 November 2009, 19:56
@ Marieke wat gaaf zeg, echt een mooie foto!!!! Ik heb er gisteren ook een gemaakt, zal even kijken of het me lukt om hem hierop te krijgen....

@ Draakje, toch niet een creme kleurige uit Twello??? Wij zouden vandaag gaan kijken, maar toen moest ik dus weer met mijn vriend mee naar het zkh....

da-silva
9 November 2009, 08:13
@ marieke, mooie foto hoor! Ik heb gisteren ook een foto gemaakt. Normaal ben ik niet zo happig om foto's van mijn buik te maken, nu ben ik er trots op :lol:
Ik heb alleen geen idee hoe ik hem hierop kan krijgen. Kan iemand dat uitleggen?

draakje78
9 November 2009, 08:28
@ Marieke wat gaaf zeg, echt een mooie foto!!!! Ik heb er gisteren ook een gemaakt, zal even kijken of het me lukt om hem hierop te krijgen....

@ Draakje, toch niet een creme kleurige uit Twello??? Wij zouden vandaag gaan kijken, maar toen moest ik dus weer met mijn vriend mee naar het zkh....
nee hoor geen creme kleurige uit twello! dus als het goed is staat die er nog voor je
maar alweer naar het ziekenhuis met je vriend, gaat nog niet lekker dus
wat vervelend!

Bambi80
9 November 2009, 10:04
je kunt een foto uploaden via mijnalbum.nl als je een account hebt aangemaakt daar. dan ga je naar albumlink. die knip je en plak je hier in een berichtje. Maar je kunt ook je buikfoto's en echo's op hyves zetten. Daar staat ook al het een en ander.

Voor mensen die lid willen worden van hyves....stuur mij even een berichtje, want dan weet ik dat je van zwangerworden.nu bent. Er zitten volgens mij nu ook mensen op onze hyves die we niet kennenn.

Unknown
9 November 2009, 10:30
Hoi hoi,

Als je dan zo een account aanmaakt op mijnalbum.nl, kan je dat ook beveiligen voor buitenstaanders ofzo?

Morgen eindelijk weer een echo + de combinatietest. Ben een beetje zenuwachtig!
En overmorgen eindelijk de 12 weken!
:D

Bambi80
9 November 2009, 10:46
nee dat kan niet volgens mij. Maar je hoeft ook alleen maar een emailadres en wachtwoord op te geven voor een nieuw account waarmee je iedere keer kunt inloggen.

Sively
9 November 2009, 11:06
Hoi hoi,
Ik was daar ook zenuwachtig voor! Gelukkig was de uitslag goed en daar gaan we bij jou ook gewoon vanuit gaan hé. Genit van je echo!

Bambi80
9 November 2009, 11:21
ik krijg morgen de uitslag van de combinatietest

Unknown
9 November 2009, 11:32
Voor de uitslag van de combinatietest ben ik minder angstig dan voor de echo zelf. Hoop dat alles goed is….

Bambi80
9 November 2009, 12:02
ja ik was daar ook zo zenuwachtig voor. De uitslag maak ik me ook niet druk over.

Bambi80
9 November 2009, 12:07
om toegang te krijgen tot onze hyve moet je een vraag beantwoorden.
de vraag is wie van ons als eerste zwanger was?
Nou dan hoeft je alleen maar naar het eerste berichtje van dit topic te kijken.

groetjes Marieke

Unknown
9 November 2009, 12:14
Nu je de 12 weken al voorbij bent, ben je al begonnen met het kijken naar spulletjes voor de kinderkamer, kleding, kinderwagen e.d. ?

Ik heb afgelopen week wel op internet gekeken. Je hebt zoveel keus wat betreft kinderwagens, kamers en alles eromheen.

Was afgelopen zaterdag ook gaan winkelen met mijn schoonzusje. Zij heeft een dochtertje van 16 maanden. En ze bleef maar kleertjes kijken, speelgoed kijken….je weet gewoon niet waar je moet beginnen :D

leonec
9 November 2009, 13:06
Mariekepiek binnenkort kom ik er ook bij , bijna iederen weet het nu...

alleen wel jammer dat er mensen bij zijn die we niet kennen..vindt eigenlijk dat alleen ons clubje van hier er eigenlijk bij hoort..

Zie je dan ook op mijn eigen pagina dat ik er lid van ben geworden ??

Spannend die uitslagen, komt vast goed ;)

Unknown
9 November 2009, 13:10
Volgens mij kan je die mensen weer verwijderen…

Nootje38
9 November 2009, 13:22
Hey dames... jullie zijn alweer ffie,s verder maar als nog proficiat allemaal en dat het een mooie zwangerschap mag worden.. en in mei 2010 mooie wondertjes mogen gaan komen...
ik ben zelf van het junie topiq
maar wat betreft de hyves.. kan je instellen zoals de eigenaar het wilt volgens mij
profiel niet zichtbaar voor andere..
lijkt me het beste idd...
en de hyve idd alleen voor de mei zwangeren en van dit forum... zou ik ook doen.. want echt als je later gevorderd ben.. zijn er mischien ook wel dingen te lezen wat een ander dus niks aangaat...
en kijk uit met internet... privee is elkaar op msn ofzo

is mischien ook wel een leuk idee msn en eens in de zoveel tijd ff babbelen met elkaar live... je kan met een hele groep praten als je dat wilt,... dus niet 1 op 1 maar ook met meerdere.. en het is leuk... want zo leer je mekaar nog beter kennen...

zo kwam ff in breken lol hahahahaa
toy toy meiden...

ben nu zelf zwanger van me 3 de rond 20 uitgereken..
2 oudere kids zoon 14 jaar dochter 7 jaar..

Bambi80
9 November 2009, 13:48
ik ben ook al wat aan het rondneuzen voor babyspulletjes inderdaad. Maar wat is het moeilijk.
Over hyves. Hij is inmiddels niet meer zichtbaar voor anderen, dus je moet nu echt weten dat ie er is. Mensen die niet van hier zijn, kunnen er nu niet meer bij. Ik zat er ook over na te denken om de mensen die daar niet van zwangerworden zijn te verwijderen, maar ik weet niet wie wel en wie niet. Ik zal zo eens kijken of ik eruit kom. Van de mensen waarvan ik niet weet, kan ik anders hier wel de namen neerzetten? dat jullie even kijken of je dat bent????

Bambi80
9 November 2009, 13:54
Jessica
Marielle
Maartje
Corrie
Nancy & Rogier
Sabine & Marco
Claudia
Andreangela
Sandra
Dilana

van deze meiden weet ik niet of ze bij ons topic horen.

willen jullie mij PB'en als je naam hierin staat of een berichtje achterlaten op het forum met je wie jij bent op het forum.

Als ik geen reactie krijg, gooi ik ze eruit. Als dit onterecht is, sorry........Maar dan s.v.p. weer even opnieuw aanmelden.

Is dit goed meiden?????

Isis84
9 November 2009, 14:13
Jessica
Marielle
Maartje
Corrie
Nancy & Rogier
Sabine & Marco
Claudia
Andreangela
Sandra
Dilana

van deze meiden weet ik niet of ze bij ons topic horen.

willen jullie mij PB'en als je naam hierin staat of een berichtje achterlaten op het forum met je wie jij bent op het forum.

Als ik geen reactie krijg, gooi ik ze eruit. Als dit onterecht is, sorry........Maar dan s.v.p. weer even opnieuw aanmelden.

Is dit goed meiden?????

Heel slim marieke,

Ik ben in elk geval Claudia 1984 (Claudia).

(Ik lees altijd wel mee hier, maar kan niet zo vaak reageren in verband met werk!!)

Bambi80
9 November 2009, 14:21
oke!!! dankje!!! je mag blijven :mrgreen: :mrgreen:

leonec
9 November 2009, 14:27
Denk dat dit een goed idee is :D is veel leuker toch ?

Binnenkort kom ik ook hoor ;)

Bambi80
9 November 2009, 14:32
nou ik twijfelde heel erg en had het hier al een keer in de groep gegooid, maar niemand had op mijn vraag gereageerd of het besloten zouden houden of niet. Maar ik denk dat het inderdaad leuker is zo.

Nootje38
9 November 2009, 15:43
Is denk ik wel een leuk idee meiden om het besloten te houden,
zijn er bij die mischien weer dingen willen vragen aan zwangeren van hun eigen tijd
en je hebt toch met somige dingen die mischien wel heel privee zijn
en het enkel met een vast groepje wilt delen
Want dit is een mooi forum met heel veel info maar is ook open voor gasten

en wie weet als alle kids geboren zijn
mischien wel een baby kraamtijd van een dagje met zijn alle te houden....

Nootje38
9 November 2009, 15:47
weet niet of ik dit hier ook al had neer gedropt.. maar leuke tip voor de kleine

leuke tip iedere avond met een mobieltje (speelmobiel die je oa boven een boks ofzo hangt dat muziek geluidje elke avond af laten spelen... ik heb het gezien bij me oudste zoon die si nu 14 jaar zkh bevallen toen daar was een moeder die had dat gedaan vanaf een maand of 7 en als dat kindje onrustig was werd dat muziekje gespeeld... en echt dat was heel mooi om dat te zien kindje werd toen heel rustig... zo ook toen de mam even niet in de buurt was maar alleen de verpleging....

naatje83
9 November 2009, 17:36
Hey allemaal,

Ben even afwezig geweest. Maar de nekplooimeting was goed.
Maagjes, blaasjes, vruchtwater en navelstreng waren ook goed. Beentjes,
armpjes handejes en voetjes kon ze ook al zien echt schitterend we hebben
de hele tijd met een big smile zitten kijken. Alleen een slechte thuiskomer
mijn konijntje lag dood in haar hok terwijl ze voordat ik naar het ziekenhuis
ging nog vrolijk rondhuppelde. Heb een vermoede dat ze gestikt is. Verder
heel de week gewerkt en 3 verjaardagen gehad dus zat er het weekend een
beetje doorheen. Ga morgen op mijn gemakkie alles bij lezen.

Indootje
9 November 2009, 17:51
Ik ben hartstikke verkouden niet normaal en moet ook wel regelmatig niezen etc...Maar verder voel ik me wel gewoon helemaal goed, heeft er nog iemand last van verkoudheid hier??

Ik ben ook steeds verkouden. Schijnt erbij te horen heb ik ergens gelezen...

Indootje
9 November 2009, 17:52

Succes morgen met de echo + combitest!!!

Indootje
9 November 2009, 17:53

Hou je ons op de hoogte?

Er zijn toch veel meiden van ons die de combitest hebben gedaan hè?
Ben ik de enige die het niet doet/gedaan heeft :roll: ?

Indootje
9 November 2009, 17:56
Over die hyves:
Ik ben ook er voor om het besloten te houden en alleen de meiden er op te laten die hier ook lid zijn.

Zelf ben ik nog niet lid, maar komt omdat men het nog niet weet. Dat zal volgende week wel komen, dus dan meld ik me aan en laat ik even weten hoe ik heet enzo. En natuurlijk heb ik dan antwoord op de vraag wie het eerst van ons zwanger was :)

Indootje
9 November 2009, 17:57
Hey allemaal,

Ben even afwezig geweest. Maar de nekplooimeting was goed.
Maagjes, blaasjes, vruchtwater en navelstreng waren ook goed. Beentjes,
armpjes handejes en voetjes kon ze ook al zien echt schitterend we hebben
de hele tijd met een big smile zitten kijken. Alleen een slechte thuiskomer
mijn konijntje lag dood in haar hok terwijl ze voordat ik naar het ziekenhuis
ging nog vrolijk rondhuppelde. Heb een vermoede dat ze gestikt is. Verder
heel de week gewerkt en 3 verjaardagen gehad dus zat er het weekend een
beetje doorheen. Ga morgen op mijn gemakkie alles bij lezen.

Super dat de uitslag goed was!

Maar wat zielig van je konijntje.... :(

lonnekeleoni
9 November 2009, 18:32
Hey,

Ik vind het ook een goed idee om die hyves besloten te houden.

Ga vanavond proberen een buikfoto te plaatsten (lukte gisteren niet) maar ga eerst een kinderwagen kijken die ik via marktplaats heb gezien......

Tot vanavond!

da-silva
9 November 2009, 19:04
Bedankt voor het uitleggen hoe ik m'n foto hierop krijg, maar ik denk dat ik dan even wacht op hyves. Dat snap ik in ieder geval! ;)

leonec
9 November 2009, 19:15

Hou je ons op de hoogte?

Nee hoor wij doen he ook niet...eerst had ik zoiets van ja ik doe het maar na een gesprek met mijn gynaecoloog hebben we toch besloten om het niet te doen..

lonnekeleoni
9 November 2009, 19:55
Jaaaaaa ik heb een kinderwagen gekocht, echt supermooi! Incl. maxicosi 135 euro!!!! Ik ben er echt helemaal blij mee!!!!

lonnekeleoni
9 November 2009, 20:27
Hier mijn foto....let niet op de rommel op de achtergrond!

http://hugoenleoni.babysite.nl/

leonec
9 November 2009, 20:31

Ik was aan het kijken , maar zie wel je buikfoto ( erg mooi trouwens)

Bambi80
9 November 2009, 20:37
waaah, wat een grote buik al voor 14 weken. Leuk zeg!!!! Ga je ook een foto van jullie kinderwagen op hyves zetten?

Ik heb trouwens deze meiden van de hyves verwijderd.
Sabine & Marco
Jessica
Marielle
Maartje
Corrie
Nancy & Rogier
Andreangela
Sandra
Dilana

Degene die nu op hyves zitten (11 meiden), daarvan weet ik 100% zeker dat ze bij ons horen. Sorry als ik 1 van bovenstaande onterecht heb verwijderd.

da-silva
9 November 2009, 20:44
Wat was die hyves ook alweer?

Bambi80
9 November 2009, 20:53
http://mei2010mama.hyves.nl/

da-silva
9 November 2009, 20:57
Ik heb me ook aangemeld (ik heet int echie: Simone :D )

Bambi80
9 November 2009, 21:01
hihi. ik zie het!!! je hebt de vraag goed beantwoord. Je hoeft dus niet meer op mij te wachten tot ik heb goedgekeurd.

Andrea80
10 November 2009, 07:22
Hello Ladies,

@indootje: Wij doen de combinatietest ook niet we wilden namelijk geen vruchtwaterpunctie doen als zou blijken dat het risico groot zou zijn.

Ik zal me vanavond ook even aanmelden op de hyves!!! :D

Ben vandaag 12 weken!!!!!! Joepie :D

groetjes Andrea

Beebie_Wish
10 November 2009, 07:44
Andrea gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal ;) . Op naar de volgende mijlpaal dames :) .

Ik kreeg zojuist net wat krampjes zou dat van de darmen kunnen zijn of van de baarmoeder??

riannetje
10 November 2009, 07:47
@Beebie_Wish: Kan van allebei zijn!! ( misschien moet je zo wel poepen) en je baarmoeder groeit natuurlijk nu ook he?? En dat rekt mee!!
Ik hoop als ik nu krampen heb dat ik moet bevallen, maar dan moet ik helaas poepen!! :D

Beebie_Wish
10 November 2009, 07:55
Dank je riannetje...Bij jullie kan het elk moment gaan gebeuren he leuk joh. Kijk er zelf ook al helemaal ernaar uit ;) .

Maar denk dat ik niet moet poepen hihi (of misschien toch wel :oops: ) ach ja zie het wel. Het zou als het goed is niet meer fout kunnen gaan, ivm we nu al 4 echo´s hebben gehad en onze uk ook goed op schema ligt qua groeii (loopt 3 dagen op de groeii vooruit).

Dus dan lijkt het me toch sterk dat het mis kan gaan. Maja weet natuurlijk wel dat altijd ook als je bevallen bent mis kan gaan, liever niet natuurlijk en hoop gewoon op een goeie zwangerschap, volgende week dinsdag bij onze gyn voor afspraak dan krijgen we ook een echo om naar het hartje goed te luisteren en te meten.

da-silva
10 November 2009, 08:06
@ andrea: gefeliciteerd met je 12 weken!

Miesje78
10 November 2009, 08:59
Ik heb me ook aangemeld voor de Hyves!
In het echt heet ik dus Debby :D

Morgen gaan wij trouwen!!! Zo leuk, heb er helemaal zin in!!!

Sively
10 November 2009, 09:49
Proficiat aan iedereen met een goede echo! Nog even en we zijn allemaal voorbij de 12 weken!
@ Meisje: geniet van je trouwdag morgen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hyves eigenlijk niet ken :oops: Had er nog nooit van gehoord voor ik hier op de site kwam. Ga het dadelijk eens bekijken en zien of ik er op kan.

Sively
10 November 2009, 10:12
Hey
Ik heb me aangemeld op de hyves. Ik moet wel nog uitzoeken hoe het allemaal juist werkt. Hebben jullie een aantal tips/weetjes op me op weg te helpen?
Groetjes

Bambi80
10 November 2009, 11:05
andrea gefeliciteerd met de 12 weken.
miesje wat leuk dat je morgen gaat trouwen zeg!!! alvast een hele fijne dag toegewenst.

over hyves.
Ik heb een andere toelatingsvraag gemaakt.

als je het antwoord wil weten, stuur even een pb.

draakje78
10 November 2009, 12:16
Miesje alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst morgen!

Marieke ik stuur je zo ff een pb want ik wil het antwoord natuurlijk wel weten

vandaag 13 weken! woehoei en zo meteen op kraamvisite! heb er zin in!

leonec
10 November 2009, 12:35
Miesje78 een hele fijne dag gewenst morgen...nu nog extra spciaal met jullie kleintje erbij ;)

Vandaag ook 13 weken..Mijn buik is wel wat boller maar ik wil hem nog boller!! haha

Bambi80
10 November 2009, 14:03
ow maak je maar geen zorgen leonec!!!! die buik wordt echt boller!!!

Ik heb de uitslag van de nekplooimeting binnen. Uit de kansberekening komt een kans van 1 op 5000!!!! terwijl het normaal op mijn leeftijd 1 op 1070 is. Goed he!!!!!

leonec
10 November 2009, 14:08

Ik heb de uitslag van de nekplooimeting binnen. Uit de kansberekening komt een kans van 1 op 5000!!!! terwijl het normaal op mijn leeftijd 1 op 1070 is. Goed he!!!!!

Echt goed :D :D gefeliciteerd !!!!

Miesje78
10 November 2009, 14:52
Dank jullie wel! We gaan er zeker een mooie dag van maken.
We gaan het weekend ook lekker samen weg, dus kan pas na het weekend melden hoe het was...

@Mariekepiek; wat goed! Fijn om te horen.
Maar hoezo 1:1070 op jouw leeftijd?? Jij bent toch ook nog helemaal niet zo oud???

Bambi80
10 November 2009, 15:07
ik ben 29, maar 1 op 1070 is ook nog laag. Ze hebben hele tabellen met kansberekeningen bij een bepaalde leeftijd.
past je buikje trouwens nog wel in de trouwkleren?

Beebie_Wish
10 November 2009, 15:12
Dames, hebben jullie hier ook nog zo dat je veel winden aan het laten bent en ontzettend veeeeeeel witvloed hebt van onderen??? Bij mij is het niet normaal meer pffff
Kan om de haverklap schone slip aantrekken of een inlegkruisje in doen... :oops:

Ach ja, denk dat het er maar allemaal bij hoort he.

Miesje78
10 November 2009, 15:13
@Mariekepiek; Wat laag dan, die 'normale' waarde bij die leeftijd...
Ik ben 30 (bijna 31 al) en mijn vriend 38. Onze kansberekening was 1:9022.
Ze heeft verder ook geen tabellen ofzo laten zien. Zei alleen dat deze kans goed was een geen verhoogd risico was.

Haha, ja hoor, dat past allemaal prima! Ik heb de jurk (geen trouwjurk, maar mooie avondjurk) donderdag nog aangehad en toen zat ie prima.
Ik heb ook nog niet echt een buikje. Voel alleen een hard bolletje onderin en ik kan mijn buik niet meer inhouden, zeg maar. Hihi.

lonnekeleoni
10 November 2009, 17:49
Miesje veel plezier morgen!!!!

Hier vandaag alweer 15 weken! Het gaat toch wel snel allemaal hoor!

draakje78
10 November 2009, 17:56

Kijk dat is goed nieuws

hier op kansberekening ook 1 op 1070 trouwens hihi

draakje78
10 November 2009, 17:57
Dames, hebben jullie hier ook nog zo dat je veel winden aan het laten bent en ontzettend veeeeeeel witvloed hebt van onderen??? Bij mij is het niet normaal meer pffff
Kan om de haverklap schone slip aantrekken of een inlegkruisje in doen... :oops:

Ach ja, denk dat het er maar allemaal bij hoort he.

ik heb al vanaf het begin af aan inlegkruisjes in wordt er anders echt gek van :oops:

Unknown
10 November 2009, 18:22
Hallo allemaal,

Hier ook weer een goede echo gehad. Was vanochtend echt zenuwachtig en de tijd ging maar niet sneller voorbij. Eindelijk bij de gyn. zagen we de kleine flink bewegen en spartelen met de benen en armen, was echt leuk om te zien :D . De gn. probeerde de nekplooimeting te doen, maar leek alsof de kleine de gyn. aan het plagen was. Hij was zo aan het bewegen dat ze er een half uur over deed om goede metingen te kunnen doen!
Kindje was ook flink gegroeid en ben verder dan ik dacht.... :oops:
De uitslag van de combitest krijgen we pas over tien dagen. Maar denk wel dat dat goed zit! :D

leonec
10 November 2009, 18:25
Unknown wat goed gefeliciteerd hoor !!!! hoelang ben nu langer zwanger dan gedacht dan ?

Andrea80
10 November 2009, 18:37
Ben nu ook lid van de hyves!!!

groetjes Andrea

Indootje
10 November 2009, 18:38

Hou je ons op de hoogte?

Nee hoor wij doen he ook niet...eerst had ik zoiets van ja ik doe het maar na een gesprek met mijn gynaecoloog hebben we toch besloten om het niet te doen..

Oh gelukkig, ben ik niet de enige :-)

Indootje
10 November 2009, 18:38
Jaaaaaa ik heb een kinderwagen gekocht, echt supermooi! Incl. maxicosi 135 euro!!!! Ik ben er echt helemaal blij mee!!!!

Wauw, gefeliciteerd!

Indootje
10 November 2009, 18:41

Mooie foto!

En leuke site, is die makkelijk te maken via babysite?

Indootje
10 November 2009, 18:44
Hello Ladies,

@indootje: Wij doen de combinatietest ook niet we wilden namelijk geen vruchtwaterpunctie doen als zou blijken dat het risico groot zou zijn.

Ik zal me vanavond ook even aanmelden op de hyves!!! :D

Ben vandaag 12 weken!!!!!! Joepie :D

groetjes Andrea

Ja, precies. Dat hadden wij ook. Wat doe je als de kans onder de 200 is? Vruchtwaterpunctie is zo risicovol...maar ja, ieder zijn/haar keuze natuurlijk :)

Indootje
10 November 2009, 18:45
Oh ja Andrea, gefeliciteerd met je 12 weken :D

Indootje
10 November 2009, 18:47
Ik heb me ook aangemeld voor de Hyves!
In het echt heet ik dus Debby :D

Morgen gaan wij trouwen!!! Zo leuk, heb er helemaal zin in!!!

Trouwen? Wauw, een hele mooie dag toegewenst!!!!

Indootje
10 November 2009, 18:49

Supergoed nieuwd, Mariekepiek!!! Wat fijn zeg voor jullie!

Indootje
10 November 2009, 18:51
Hallo allemaal,

Hier ook weer een goede echo gehad. Was vanochtend echt zenuwachtig en de tijd ging maar niet sneller voorbij. Eindelijk bij de gyn. zagen we de kleine flink bewegen en spartelen met de benen en armen, was echt leuk om te zien :D . De gn. probeerde de nekplooimeting te doen, maar leek alsof de kleine de gyn. aan het plagen was. Hij was zo aan het bewegen dat ze er een half uur over deed om goede metingen te kunnen doen!
Kindje was ook flink gegroeid en ben verder dan ik dacht.... :oops:
De uitslag van de combitest krijgen we pas over tien dagen. Maar denk wel dat dat goed zit! :D

Wat fijn dat de echo goed was!
Hoeveel verder ben je dan inderdaad?

lonnekeleoni
10 November 2009, 19:25

Mooie foto!

En leuke site, is die makkelijk te maken via babysite?

Ja is echt supermakkelijk te maken, ik ben namelijke echt een kneus met computers en nu kan ik ook foto's plaatsen hier!

Ik heb trouwens een nieuwe foto erop gezet van de kinderwagen die we gisteren hebben gekocht!

naatje83
10 November 2009, 21:40
@Marieke goed nieuws gefeliciteerd.
@Miesje geniet van je mooie dag morgen ;)

Voor alle andere dames die een goede echo of nekplooimeting hebben gehad
natuurlijk ook van harte gefeliciteerd.

Beebie_Wish
11 November 2009, 06:46
Morguhh dames,

Nou ik heb niet heel lekker geslapen zeg. En het lukt me eigenlijk ook niet om tussen de middag ff te gaan slapen, en dus ben ik s´avonds echt zo moe dat ik rond half 9 a 9 uur in slaap val :oops: . Maar ik word s´nachts nog wel veel wakker en kom dan weer moeilijk in slaap (hebben jullie dit ook??). Ook ben ik zo verkouden als de pest niet normaal meer en nies ook ontzettend veel, ja ik heb hooikoorts maar wij hebben volgende week dinsdag pas afspraak met de gyn dus dan kan ik het hem pas vragen.

En doordat we dinsdag pas afspraak hebben bij gyn durf ik het nu ineens niet meer te vertellen zaterdag a.s. aan de familie :oops: . Omdat zowat al mijn klachtjes helemaal verdwenen zijn en ik merk ook niet echt dat er iets groeit in mijn buikkie :oops: . Dat maakt me gewoon zo ontzettend onzeker, terwijl we vorige week vrijdagochtend nog een echo hebben gehad (de 4e) en daar werd verteld dat onze uk het wel goed deed alleen was niet zo ontzettend beweeglijk, hij/zij beweegde wel maar niet zoveel, en draaide zich dan weer op de buik en dan weer op de rug...

Ik wil wel zo´n angelsound aanschaffen maar ben bang dat ik het hartje niet kan vinden en dan helemaal in de ********* schiet aaarghhh
Mijn vriend wil het sowieso gewoon zaterdag vertellen maar ik durf nu niet meer wil wachten tot na dinsdag :oops: . Want de knallende koppijn lijkt ook ineens verdwenen te zijn, en dan haal ik bij mezelf in mijn hoofd van dat ik onze uk vergiftigd heb met die vieze klote paracetamol (heb maar 2 dagen 1 tablet ingenomen), maar ineens zijn alle klachten bij me weg nadat ik die klote paracetamol heb ingenomen aaaaaaaaaaaaaaarghhhhhh...

Indootje
11 November 2009, 07:47
Hee Beebie Wish,

Niet zo negatief denken hè!

En het is logisch dat je kwaaltjes wat afnemen. Als het goed is zal na de 14 weken de piek van zwangerschapshormonen afnemen en dan ga je je ook beter voelen enzo.

Volgens mij gaat het allemaal heel goed in je buik en zo stressen is ook niet goed. Probeer er nou echt van te genieten!!!!
:P :D 8-) :lol:

Indootje
11 November 2009, 07:48
Zo meteen voor de 12 weken echo, spannend :roll: !!!

tineke24
11 November 2009, 08:33
Zo meteen voor de 12 weken echo, spannend :roll: !!!

Spannend! :) zal voor je duimen :D

Beebie_Wish
11 November 2009, 08:37
Dank je indootje ;) , En ja ik geniet ook zeer zeker wel alleen doordat ik zo snot verkouden ben en dan de klachtjes die aan het afnemen zijn dat maakt me gewoon wat onzeker, en daardoor durf ik het zaterdag niet te vertellen. Maar zal wel moeten want mn vriend wil niet nog langer ermee wachten :oops:

Enne indootje heel veel succes bij de 12 weken echo ;)

tineke24
11 November 2009, 08:40
@ lonnekeleonie, mooie wagen hoor. ik ben ook voor een mustsy aan het kijken maar twijfel nog. Vind de Mura ook erg mooi.

@ Marieke, goede uitslag van de nekplooi!

Ik ben even niet online geweest, had er de laatste dagen even geen puf voor, maar goed als je hier even niet bent geweest kan je zo 12 pagina's bijlezen :lol:

Zit nog steeds te twijfelen over de vaccinatie van de mex-griep. Komt namelijk erg dichtbij, begeleiding van dagbesteding van onze clienten heeft het ook namelijk.
Ook twijfel ik of ik mijn zoontje moet laten inenten (is bijna 2) en als je gaat zitten googlelen word je ook niet veel wijzer, iedereen heeft andere meningen..

Nou ik ga zo eens cakejes bakken met mn kleine boef..
Ik krijg trouwens nu een klein buikje, valt me erg mee voor een tweede, maar loopt wel in positie broeken rond, zit toch even wat lekkerder dan met mn knoop open lopen haha.
trouwens bij de babydump hebben ze nu goede aanbiedingen voor broeken, heb er 2 hele mooie broeken vandaan beiden 20 euro per stuk van het merk mama louisos.

Fijne dag allemaal! x Tineke

leonec
11 November 2009, 08:41
Beebie_Wish toen ik een echo kreeg vroeg ik die vrouw hoe het kon dat ik het hartje niet hoorde met de angelsound dat komt bij mij doordat ik de placenta aan de voorkant heb...

Ik zal het gewoon vertellen hoor Beebie_Wish, je moet nu wel gaan genieten...

indootje veel plzier zo bij de echo :D

Unknown
11 November 2009, 09:01
Succes met je echo straks! :D

Beebie_Wish
11 November 2009, 09:13
Vind het wel leuk voor iedereen hier die allemaal al een buikje beginnen te krijgen...Hier bij mij zie of merk ik het totaal nog niet, maar ik heb best wel overgewicht dus denk dat het bij mij later pas zichbaarder zal worden denk ik...

En ook heeft de echoscopiste wel eens verteld van dat onze uk wat verstopt ligt zou het dan ook zo zijn dat we het hartje niet kunnen horen zelf, ik weet niet of mijn placenta aan de voorkant ligt heb ik ze nog niet over gehoord, wel dat onze uk vorige week vrijdag bij de echo op zo´n bloedvaatje lag te stuiteren hihi, hopelijk kan dat ook niet zoveel kwaad.

tineke24
11 November 2009, 09:20
Vind het wel leuk voor iedereen hier die allemaal al een buikje beginnen te krijgen...Hier bij mij zie of merk ik het totaal nog niet, maar ik heb best wel overgewicht dus denk dat het bij mij later pas zichbaarder zal worden denk ik...

En ook heeft de echoscopiste wel eens verteld van dat onze uk wat verstopt ligt zou het dan ook zo zijn dat we het hartje niet kunnen horen zelf, ik weet niet of mijn placenta aan de voorkant ligt heb ik ze nog niet over gehoord, wel dat onze uk vorige week vrijdag bij de echo op zo´n bloedvaatje lag te stuiteren hihi, hopelijk kan dat ook niet zoveel kwaad.

Hoi Beebie-Wish,
Dat klopt wel, iemand met bijv. maatje 34/36 ziet al heel snel verschil omdat de buik snel uit moet rekken, bij mensen die iets steviger zijn gaat dat minder snel omdat er minder snel rek op komt te staan aangezien er al een beetje rek in zit.
Maare komt vanzelf :lol: en aan het einde denk iedereen, pfff die dikke buik mag wel weg, laat de kleine maar komen!

draakje78
11 November 2009, 09:35

ik heb dat ook hoor, mensen die vragen begin je het al te zien
dan zeg ik steeds maar heb genoeg buik van mezelf
alhoewel het er ook nog een beetje aan ligt hoe je baarmoeder enzo groeit, maar ach er komt vanzelf wel een tijd dat je het gaat zien!

toen wij het hier aan de familie hadden gezegd was ik ook meteen onzeker, want nu gaat het dan vast echt mis, maar gelukkig niks aan de hand, al die onzekerheid hoort erbij denk ik

voor de rest iedereen een fijne dag met mooie echo's en zo hoop ik voor diegene die moeten vandaag!

Beebie_Wish
11 November 2009, 09:39
Dank je wel allemaal ;) .

Maar het kan toch niet zomaar mis kunnen gaan als je nog maar 2 dagen 1 tablet paracetamol ingenomen hebt?? Ik laat die paracetamol nu liever ff liggen hihi en hoor ik het dinsdag wel weer van de gyn.

Wel als ik s´avonds op bed lig voel ik iets harder dan normaal maar goed kan me er ook in verbeelden.

Indootje
11 November 2009, 09:48
Joepie, de echo was super :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !!!
Wat geweldig om zo'n minimensje in je buik te zien bewegen. Het was rek- en strekoefeningen aan het doen met de beentjes. Zo schattig!
Zweef een beetje op een roze wolk nu :D

Indootje
11 November 2009, 09:50
Paracetamol mag je als enige pijnstiller gewoon nemen. Je mag er maximaal 4 x 2 per dag nemen. En het kan helemaal geen kwaad voor de baby. Als je maar geen andere pijnstillers gaat gebruiken hè! Dus nee, het kan niet mis gaan doordat je paracetamol hebt geslikt.

Andrea80
11 November 2009, 10:09
Indootje gefeliciteerd met je goede echo!!!

Ik mag vanmiddag om 16.45!!!

Spannend!!!

groetjes Andrea

Indootje
11 November 2009, 10:21
Succes Andrea!
Het is echt heel bijzonder hoor :-)

Tip: probeer met je mobiele telefoon een filmpje te maken!

leonec
11 November 2009, 10:22
indootje gefeliciteerd !!! onwerkelijk he dat het gewoon in je buik zit ?

Mijn gynaecoloog zei ook dat je gewoon paracetamol mag nemen, probeer het ook zo min mogelijk maar had vanacht zo n ontzettende hoofdpijn...

Andrea heeeeel veel plezier ;)

Unknown
11 November 2009, 10:30
Zijn jullie zwangerschapsklachten minder geworden vergeleken met de afgelopen weken?

Ook ik heb laatste tijd vaak last van hoofdpijn. De vk zei ook tegen mij dat je wel paracetamol mag innemen. Ik voel mij wel schuldig als ik dat doe. Vorige week liep ik drie dagen met barstende hoofdpijn voordat ik een halve paracetamol ingenomen heb.
Dat werkte niet, dus toen maar nog een halve.
Ik merk dat paracetamol niet echt werkt bij mij. Maar ja niks aan te doen. Dan maar met hoofdpijn zitten.
Heb vandaag ook weer eens hoofdpijn.

tineke24
11 November 2009, 10:31
@ Andrea, veel plezier met de echo. en ja filmpje maken is erg leuk, heb ik nu ook van de doptone bij de VK.

@ Indootje, super fijn Meid!! lekker genieten

jammer dat de volgende echo's vaak pas bij 20 weken zijn he :lol:

tineke24
11 November 2009, 10:34
even de laatste lijst opgezocht, stond inmiddels 20 pagina's terug :lol:

Tineke----------24--Noord Brabant 2e kindje---8 mei 2010---- 25 Nov VK / 21 Dec 20 weken echo-------in ronde 5
Da-silva--------30--Noord-Barabant -1e kindje---21 mei 2010-----12-11 nekplooimeting-----1e ronde na MK

Beebie_Wish
11 November 2009, 10:36
Geloof dat ik nog maar de enige ben die uit noord-holland komt :( .

leonec
11 November 2009, 10:45
mijn gynaecoloog zei dat meer vrouwen last hebben van hoofdpijn , had te maken met hormonen,,

dat de zwangerschapklachten wat afnemen is heel normaal...lees je op verschillende site s hormonen ben je meer aan gewend en in het begin stijgt het als een gek en nu is het niet meer stijgend....

Ik ben volgensmij de enigste uit overijsel :(

draakje78
11 November 2009, 10:47
Dank je wel allemaal ;) .

Maar het kan toch niet zomaar mis kunnen gaan als je nog maar 2 dagen 1 tablet paracetamol ingenomen hebt?? Ik laat die paracetamol nu liever ff liggen hihi en hoor ik het dinsdag wel weer van de gyn.

Wel als ik s´avonds op bed lig voel ik iets harder dan normaal maar goed kan me er ook in verbeelden.

ik gebruik dagelijks het maximale aantal paracetemol en hier gaat ook alles nog steeds goed
bij de volgende afspraak over 2 weken hoop ik wat meer te horen over de vraag/optie van andere medicatie

Bambi80
11 November 2009, 15:59
gefeliciteerd met je goeie echo indootje!
adrea....jij bent als het goed is nu naar je kindje aan het kijken. Hoop dat alles helemaal in orde is.

Met mij gaat het niet goed........ben de hele dag al aan het overgeven. Hou niets binnen. Bah! Bah! Bah!

lonnekeleoni
11 November 2009, 16:05
Mariek wat balen weer zeg, misschien toch te vroeg geminderd met je medicijnen? Ik hoop dat je gewoon een mindere dag hebt en datg je jezelf morgen weer beter voelt!

Dikke knuffel van mij!

Bente
11 November 2009, 16:12
SOS!

ik heb een oproep gekregen van de HA om 19 nov as. de griepprik (mexicaanse) te gaan halen.

wat doen jullie??

lonnekeleoni
11 November 2009, 16:17
Ik doe het niet, onze verloskundige raadde het me af en onze huisarts ook.....

lonnekeleoni
11 November 2009, 16:18
Bente wat heb jij veel echo's gehad de afgelopen dagen zeg, en een aanrijding lees ik? Is verder alles goed met je?

Beebie_Wish
11 November 2009, 17:14
Ik ben ook niet van plan om de mexicaanse en ook niet de gewone griepprik te gaan halen. Ik vind nogal fabeltjes achtig allemaal...Vorig jaar heb ik me eigen ook niet laten inenten en ben toen ook niet ziek geworden...Dus sja waarom nu wel ineens.

En btw heb ik van een vriendin te horen gekregen dat je als zwangere vrouw helemaal geen prik mag halen en als het wel zou mogen dan mag dit pas vanaf 28 weken...

Dus nee mij niet gezien en maar goed ook want heb ook een fobie voor naalden bahh

leonec
11 November 2009, 17:24
Ik had anders gisteren gemoeten en ik heb de prik ook niet gehaald..vindt het gewoon vaag allemaal, en ook dat het niet voor de dertiende week mag en dan ben je net gisteren 13 weken en dan mag het wel :shock:

tineke24
11 November 2009, 17:42
http://www.babyinfo.nl/mexicaansegriep/vaccineren.asp

Lieke4
11 November 2009, 19:59
Ook ik ga geen griepprik halen, het is onbekend wat het doet met het ongeboren vruchtje, en dat risico wil ik niet lopen...

Iedereen van harte met de goede echo's!! Lekker genieten.

Ik heb zo'n angelsound, en het is echt bijzonder mooi om te horen thuis.... Wanneer ik beetje ongerust ben (eigenlijk dagelijks dus.... ;) ) ga ik heel even luisteren.....

Bambi80
12 November 2009, 07:36
Mariek wat balen weer zeg, misschien toch te vroeg geminderd met je medicijnen? Ik hoop dat je gewoon een mindere dag hebt en datg je jezelf morgen weer beter voelt!

Dikke knuffel van mij!

ben intussen gisteren weer begonnen, maar het helpt nog niet. Pff! ik zit er al weer zo doorheen.

da-silva
12 November 2009, 08:13
Ik heb zo de nekplooimeting, vind het best wel weer spannend! Helaas ben ik grieperig en moet ik zometeen door de regen fietsen :roll: Gelukkig heb ik geen koorts dus het kan de Mex. griep niet zijn. Toch zet dit me wel weer aan het denken. Ik ga straks bij het Diagnostisch Centrum vragen wat het beste is. Mijn gynacoloog adviseert namelijk wel inenten na 13 weken.

draakje78
12 November 2009, 08:17

Dikke knuffel van mij!

ben intussen gisteren weer begonnen, maar het helpt nog niet. Pff! ik zit er al weer zo doorheen.

hey gatsie marieke da;s ook echt niet fijn!
Heb je wel het idee dat de medicijnen je helpen of blijf je nu alsnog spugen?
dikke knuf voor jou!

draakje78
12 November 2009, 08:17
Ik heb zo de nekplooimeting, vind het best wel weer spannend! Helaas ben ik grieperig en moet ik zometeen door de regen fietsen :roll: Gelukkig heb ik geen koorts dus het kan de Mex. griep niet zijn. Toch zet dit me wel weer aan het denken. Ik ga straks bij het Diagnostisch Centrum vragen wat het beste is. Mijn gynacoloog adviseert namelijk wel inenten na 13 weken.
jij veel succes en plezier!

Andrea80
12 November 2009, 09:11
Hello Ladies,

Echo was geweldig!!! :D

Hartje gehoord, armpjes en beentjes aanwezig, maagje en blaasje werken.

Kindje was druk aan het bewegen, zo druk dat we niet echt een mooie foto hebben.
Hij draaide iedere keer weg.

Maar was wel geweldig om te zien.

Volgende week weer op controle bij de VK.

Trouwens een vraagje:
Wanneer vertellen of vertelden jullie het op je werk?

Ik ben nu de 12 weken gepasseerd en vraag me af wanneer ik het zal gaan vertellen?

Ik denk niet dat ik me ga laten inenten! Vindt het te gevaarlijk.

groetjes Andrea

Bambi80
12 November 2009, 10:15

Dikke knuffel van mij!

hey gatsie marieke da;s ook echt niet fijn!
Heb je wel het idee dat de medicijnen je helpen of blijf je nu alsnog spugen?
dikke knuf voor jou!

even afwachten hoe het gaat! ik heb al wel weer 3+ ketonen in mijn urine, maar in het ziekenhuis is dat waarschijnlijk nog niet uit mijn bloed te halen. Als ik blijf spugen vandaag, mag ik waarschijnlijk weer opgenomen worden. Ik ga nu echt hard mijn best doe om weer wat drinken binnen te houden. Het is echt om te janken!!! Ik vind het op deze manier nog lang duren tot het 9 mei is.

Bambi80
12 November 2009, 10:17
Van harte gefeliciteerd met je goeie echo andrea!!! Ik vind dat je het nu wel kunt vertellen op je werk hoor!

da silva succes met de nekplooimeting!

da-silva
12 November 2009, 12:04
Hoi hoi,

Ik heb weer een geweldige echo gehad. Vooral omdat Beebs lekker tegendraads was en niet goed wilde gaan liggen voor de meting. Ik heb dus minstens 20 minuten van de kleine worm kunnen genieten. Hij was goed gegroeid (7.2 cm totaal nu) en flink actief. Ze hebben 1.4 mm nekplooi gemeten, maar hier kon ze verder nog geen uitspraak over doen. Ze hebben bloed afgenomen en over 2 weken heb ik de uitslag pas. Hoe dik was de nekplooi bij jullie Babe?

Unknown
12 November 2009, 12:41
Bij mij was het 1.3 mm en ik krijg pas volgende week vrijdag de uitslag.

Sively
12 November 2009, 13:29
Hoi hoi,

Ik heb weer een geweldige echo gehad. Vooral omdat Beebs lekker tegendraads was en niet goed wilde gaan liggen voor de meting. Ik heb dus minstens 20 minuten van de kleine worm kunnen genieten. Hij was goed gegroeid (7.2 cm totaal nu) en flink actief. Ze hebben 1.4 mm nekplooi gemeten, maar hier kon ze verder nog geen uitspraak over doen. Ze hebben bloed afgenomen en over 2 weken heb ik de uitslag pas. Hoe dik was de nekplooi bij jullie Babe?
Bij mij had ze 1x 1,2 en 1x1,4 gemeten. Ze zij dat dat heel goed was omdat het een dunne plooi was en ook omdat we het neusbeentje konden zien.
Groetjes

draakje78
12 November 2009, 14:55
even afwachten hoe het gaat! ik heb al wel weer 3+ ketonen in mijn urine, maar in het ziekenhuis is dat waarschijnlijk nog niet uit mijn bloed te halen. Als ik blijf spugen vandaag, mag ik waarschijnlijk weer opgenomen worden. Ik ga nu echt hard mijn best doe om weer wat drinken binnen te houden. Het is echt om te janken!!! Ik vind het op deze manier nog lang duren tot het 9 mei is.[/quote]

nou dat kan ik me echt heel goed voorstellen, hoop echt dat het drinken vandaag weer beter lukt
ik zal voor je duimen!

en ik las weer goede berichten over goede en mooie echo's! altijd fijn!

Sively
12 November 2009, 16:14
Hoi hoi,

Bij mij had ze 1x 1,2 en 1x1,4 gemeten. Ze zei dat dat heel goed was omdat het een dunne plooi was en ook omdat we het neusbeentje konden zien.
Groetjes

lonnekeleoni
12 November 2009, 18:47
Hoi dames,

Ik lees hier nog wel mee en probeer ook iedere dag wel even iets te schrijven, maar wordt met de dag moeier. Ik ga dus nu lekker in bad en dan lekker naar bed toe.....

Slaap lekker allemaal!

Sively
12 November 2009, 19:04
Hoi dames,

Ik lees hier nog wel mee en probeer ook iedere dag wel even iets te schrijven, maar wordt met de dag moeier. Ik ga dus nu lekker in bad en dan lekker naar bed toe.....

Slaap lekker allemaal!
Hoe is't met je ventje? Voelt hij zich ondertussen al wat beter?

Hebben jullie het ook soms dat je je hart echt ik weet niet hoe snel voelt kloppen? Toen we het aan de familie vertelden, had ik dat heel fel. En gisteren met het trappenlopen in het ziekenhuis (babybezoek) weer.

leonec
12 November 2009, 19:49
@marieke je hebt echt veel pech dat je zo misselijk elke keer bent,sterkte,, ik mag echt in mijn handen knijpen..

Ik was eergisteren ook doodop toen ik de trap op liep en ook dat me hard veel harder te keer ging...

ook nog steeds hoofdpijn...ga zo lekker op de bank hangen...

@Lonnekeleoni wou dat wij een bad hadden :roll:

Lieke4
13 November 2009, 07:52
Marieke, heel veel beterschap! Ik hoop dat het spugen snel overgaat, echt vervelend zeg.

Sively; ja dat heb ik ook, soort hartkloppingen. je voelt je hart bonken als een gek dan en is best wel beetje eng. Maar ik geloof dat dit ook bij de zwangerschap hoort, je hart moet nu meer bloed rondpompen dan normaal.
Bye the way, onze nekplooimeting was 1,3mm, dus ook heel goed. Totale uitslag was helemaal prima, positief dus.

27 nov. pretecho.... we doen eerst een 2D en na de 20 weken doen we een 3D

Unknown
13 November 2009, 09:10
@Marieke: Heel veel beterschap…ik hoop echt dat het beter met je gaat.

Ik heb af en toe ook last van hartkloppingen en dan een soort van benauwdheid erbij. Voor de rest is de misselijkheid wat afgenomen,maar heb ik nu vaker last van hoofdpijn.

En hoe vroeg ik ook ga slapen. Het is nooit genoeg want zodra ik de volgende ochtend op werk zit, zit ik meteen weer te gapen en te slapen achter mijn pc.

Beebie_Wish
13 November 2009, 09:14
Goedemorgen dames,

Zo word een druk dagje zo voor me vandaag namelijk hele huis ff schoonmaken dan ff boodschapjes doen en onze speciale gebakjes taart ophalen bij de bakker die we hebben laten maken, is voor morgen want morgen viert mijn vriend zijn verjaardag en dan is het moment ook aangebroken om het grote nieuws te vertellen. Alleen meiden ik zelf durf ineens niet om het morgen te vertellen want mijn hoofdpijn etc is ook helemaal weer weg heb bijna geen klachtjes meer...Heb alleen nog heel soms dat zurige smaak wat dan naar boven komt door mijn strot heen (heel fijn als ik auto rijles heb NOT!) En verder ben ik s´avonds vooral als ik druk geweest ben helemaal op en dan heb ik zo´n last van mijn onderrug en opgeblazen gevoel dat ik echt ff lekker moet zitten op de bank...

Mijn vraag wie van hier de dames hebben ook nog zo weinig klachtjes of hebben het gevoel dat de klachtjes minder worden, zelfs zie ik het aan mijn tepels en daar omheen dat ze niet zo donker waren als paar weken terug!!

En aaaarghhh wilde liever vandaag onze controle hebben maar dinsdag om 10.00uur hebben we pas afspraak met onze gyn...Maar de kans op dat het mis zou gaan moet toch al echt gewoon heel klein wezen, tsja de echoscopiste vertelde dit ons wel bij de 12 weken echo dat alles goed was en we nu minder dan 1% kans hebben dat het mis gaat...Maar waarom maakt het mijn eigen dan nog zo onzeker, ik weet het niet misschien omdat we het morgen gaan vertellen aan de familie etc en ik dan bang ben voor dinsdag aaaaaaarghhhh

En @marieke ontzettend veel beterschap ik wil best wel wat klachtjes van je over willen nemen ;)

Lieke4
13 November 2009, 10:46
Beebie_Wish; Maak je nu maar niet ongerust, alles is echt wel goed. Iedereen voelt weer andere dingen dan anderen, of juist helemaal niets. Ik heb nl nergens last van, voel me gewoon lekker mezelf. het enige wat ik heb is dat ik heel slecht slaap. Je moet gewoon lekker genieten en ook genieten van het moment dat je het verteld aan je fam./vrienden.
Natuurlijk is iedereen hier toch wel ongerust of alles goed gaat, dat is heel logisch. De symptomen van zwangerschap wisselen, de ene x wel ergens last van en de volgende dag weer niet, da's normaal..... Daarom heb ik zo'n angelsound gekocht, wanneer ik echt ongerust ben, dan luister ik even.
Dus meid, gewoon genieten en alvast heel veel plezier morgen!!

Sively
13 November 2009, 11:33
Goedemorgen dames,

Zo word een druk dagje zo voor me vandaag namelijk hele huis ff schoonmaken dan ff boodschapjes doen en onze speciale gebakjes taart ophalen bij de bakker die we hebben laten maken, is voor morgen want morgen viert mijn vriend zijn verjaardag en dan is het moment ook aangebroken om het grote nieuws te vertellen. Alleen meiden ik zelf durf ineens niet om het morgen te vertellen want mijn hoofdpijn etc is ook helemaal weer weg heb bijna geen klachtjes meer...Heb alleen nog heel soms dat zurige smaak wat dan naar boven komt door mijn strot heen (heel fijn als ik auto rijles heb NOT!) En verder ben ik s´avonds vooral als ik druk geweest ben helemaal op en dan heb ik zo´n last van mijn onderrug en opgeblazen gevoel dat ik echt ff lekker moet zitten op de bank...

Mijn vraag wie van hier de dames hebben ook nog zo weinig klachtjes of hebben het gevoel dat de klachtjes minder worden, zelfs zie ik het aan mijn tepels en daar omheen dat ze niet zo donker waren als paar weken terug!!

En aaaarghhh wilde liever vandaag onze controle hebben maar dinsdag om 10.00uur hebben we pas afspraak met onze gyn...Maar de kans op dat het mis zou gaan moet toch al echt gewoon heel klein wezen, tsja de echoscopiste vertelde dit ons wel bij de 12 weken echo dat alles goed was en we nu minder dan 1% kans hebben dat het mis gaat...Maar waarom maakt het mijn eigen dan nog zo onzeker, ik weet het niet misschien omdat we het morgen gaan vertellen aan de familie etc en ik dan bang ben voor dinsdag aaaaaaarghhhh

En @marieke ontzettend veel beterschap ik wil best wel wat klachtjes van je over willen nemen ;)
Hey Beebie-wish
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de kans op een miskraam nu zo goed als nihil is! Als er iets was, dan had je de 12 weken niet gehaald hoor! Zelf heb ik ook bijna geen klachten. Alleen net als jij, 's avonds een opgeblazen gevoel en last van mijn onderrug. Mijn tepels zijn ook niet donkerder dan voor de zwangerschap. Van maand 4 tot en met 6 gaan we ons het best voelen van de hele zwangerschap. Daar ga ik volop van proberen te genieten! Ik ben blij dat ik zo weinig klachten heb, want er is niets dat ik zo haat als spugen! Je gaat dinsdag zo gelukkig zijn als blijkt dat alles goed is, maar wie zegt dat je dan tegen het weekend daarop niet weer begint te twijfelen en het weer niet durft zeggen? Dit klinkt misschien cru, dat spijt me dan want het is niet de bedoeling. Ik denk dat er wel meer dames zijn die net zoals jij en ik van echo tot echo "leven" en voor elke echo toch weer bang zijn dat... Ik denk dat dat normaal is, maar die angst zou je zwangerschap niet mogen overheersen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hé. Nog eventjes, en dan kan je je beeb voelen!

Unknown
13 November 2009, 11:44
Ik heb dat ook Beebiewish: we gaan het nu ook aan familie enz. beginnen te vertellen en toch hou ik de angst dat het straks toch niet goed gaat.
En dan twijfel ik ook om het te vertellen en durf ik het ook niet te vertellen.

Precies wat sively zegt eigenlijk: leven van echo tot echo…voor elke echo heb ik een angst van dat het straks niet goed is ofzo en de dagen na de echo ben ik weer hartstikke blij en weer paar dagen later ga ik weer twijfelen en zorgen maken….
Ik vind het ook erg moeilijk om te genieten van de zwangerschap…maar probeer nu niet meer elke minuut bij de negatieve gedachtes/gevoelens stil te staan en denk dan terug aan alle goede echo’s….het helpt wel een beetje.

En ik heb zelf ook een angelsound gekocht om zo thuis naar het hartje te kunnen luisteren!

Beebie_Wish
13 November 2009, 11:57
Moeilijk is dat toch ook soms he unknown die onzekerheid bah bah...Mijn vriend word er ook wel aardig gek van onderhand want hij zegt me ook al vaak genoeg van ja we hebben al 4 goede echo´s gehad enz...Maar ik heb het eigenlijk precies hetzelfde als jou unknown als ik de echo zie ben ik een paar dagen hartstikke blij en trots maar daarna verander ik weer tot in die onzekerheid!!!

Ja we hebben ook een angelsound besteld maar hoe doen jullie dat stel dat je het hartje dan nog niet te horen krijgt blijf je dan rustig of maak je je dan wel wat meer zorgen??

Joyce2911
13 November 2009, 14:21
Moeilijk is dat toch ook soms he unknown die onzekerheid bah bah...Mijn vriend word er ook wel aardig gek van onderhand want hij zegt me ook al vaak genoeg van ja we hebben al 4 goede echo´s gehad enz...Maar ik heb het eigenlijk precies hetzelfde als jou unknown als ik de echo zie ben ik een paar dagen hartstikke blij en trots maar daarna verander ik weer tot in die onzekerheid!!!

Ja we hebben ook een angelsound besteld maar hoe doen jullie dat stel dat je het hartje dan nog niet te horen krijgt blijf je dan rustig of maak je je dan wel wat meer zorgen??

Ben ff overal aan het lezen... :P en zag dit berichtje staan.
Je moet niet in paniek raken als je het hartje niet kunt vinden, daarom zijn VK ook
geen voorstanders van de angelsound omdat die midden in de nacht hun bed uit gebeld
kunnen worden doordat mensen thuis het hartje niet kunnen vinden.
Ik kon s'avonds het hartje minder goed vinden, je herkent het verschil al snel, en je moet
uietraard op de juiste plek zoeken he ;)
Succes ermee! Ik heb er nog steeds heel veel plezier van

draakje78
13 November 2009, 14:30
hmmm ik lees net op d'r hyves dat marieke toch weer opgenomen is! Balen
ook hier maar even beterschap wensen!

Unknown
13 November 2009, 15:07
Ik heb de angelsound nu een paar keer geprobeerd. Ik hoor wel heel zacht een hartje kloppen. Ik twijfel dan wel of het nou mijn hart is of dat van het kindje.
Als ik het hartje niet hoor, maak ik mij eigenlijk niet zo een zorgen. Ik denk er wel aan maar dan heb ik meer zoiets van: Wij zijn geen experts en het is dan ook niet raar als we niet meteen het hartje kunnen vinden of een keer niet.
De vk en gyn. zijn de deskundigen en hebben daar ervaring mee….

Beebie_Wish
13 November 2009, 15:21
Ik heb gehoord dat als je via de angelsound het hartje zoekt kan je makkelijk uit elkaar houden doordat het hartje van de beeb sneller doet kloppen als je eigen hart...Dat is wat ik gehoord heb van een vriendin die hem ook elke keer gebruikt heeft.

leonec
13 November 2009, 17:07
]Meiden ik vroeg vorige week ook hoe dat kon dat ik het hartje niet kon vinden met de angelsound( met de echo was ie meer dan duidelijk aanwezig de hartslag van de kleine)

Bij mij komt dat omdat ik de placenta aan de voorkant heb...ik zal de kleine ook veel later voelen zei ze....

Joyce2911
13 November 2009, 17:11
Ik heb de angelsound nu een paar keer geprobeerd. Ik hoor wel heel zacht een hartje kloppen. Ik twijfel dan wel of het nou mijn hart is of dat van het kindje.
Als ik het hartje niet hoor, maak ik mij eigenlijk niet zo een zorgen. Ik denk er wel aan maar dan heb ik meer zoiets van: Wij zijn geen experts en het is dan ook niet raar als we niet meteen het hartje kunnen vinden of een keer niet.

Je herkent het verschil heel snel, hartslag van de kleine is net een stoomtreintje.
Als je twijfelt of het je eigen hartslag is kun je dit checken door langzamer te
ademenen, gaat de hartslag naar beneden dan is het jouw hartslag. Ik blijf het heel
speciaal vinden :D

lonnekeleoni
13 November 2009, 18:00
Nou ik blijf pech hebben, of tenminste mensen om mij heen. Met mijn vriend gaat het nu net wat beter (woensdag nog voor controle met hem naar het ziekenhuis geweest) maar nu hebben mijn opa en oma een auto ongeluk gehad. Ze zijn allebei opgenomen in het ziekenhuis. Mijn opa heeft een gebroken borstbeen en gebroken ribben en mijn oma heeft een gebroken bekken, gebroken ribben en een klaplong en heeft veel bloed verloren. Ik ben me echt helemaal rot geschrokken vanmiddag toen ik het hoorde. Er mogen nu nog niet veel mensen bij, dus ik kan er helaas niet naar toe, ik hoop dat ik snel weer nieuws heb.....

NoaM
13 November 2009, 18:07
Ik heb de angelsound ook gebruikt in mijn zwangerschap en heb er veel plezier van gehad, maar vanaf het moment dat ik hem ging voelen gebruikte ik hem eignelijk niet meer.

Het is heel simpel uit elkaar te houden: jou hart klopt een stuk!!! trager dan dat van je baby. Probeer tijdens het luisteren je hartslag te voelen in je hals of pols, dan kun je gelijk vergelijken. Probeer ook onder je navel te zoeken, bij mij kon ik hem met 11 weken horen en dan echt nét boven mijn schaambot, echt zo laag!

Nadine
13 November 2009, 21:27
Sterkte lonnekeleonie! Hoop dat je opa en oma goed herstellen..
Ik las ook dat je erg moe bent. Ik dacht dat de ergste vermoeidheid zou verdwijnen na 12 weken, maar ik lig elke avond na het eten alleen nog maar op de bank.

Over de angelsound: soms lukt het wel om het te horen en soms niet, zeker als je nog maar 10/11 weken bent.
De straling -zei mijn VK- van zo'n angelsound is trouwens vele malen sterker dan die van een echo. Ik mocht het iig niet te vaak doen.

Beebie_Wish
14 November 2009, 10:30
Nou vandaag is het moment aangebroken voor ons we gaan het nieuws bekend maken aan de familie :oops: .
De eersten zullen zomenteen al wel al komen :oops: .

Gisteravond heerlijk met mn mannetje zitten gourmetten (was zn verjaardag gister) en was erg gezellig.

Nu vandaag viert ie het en gaan we het dus ook vertellen...

MiniMe
14 November 2009, 11:10
Leoni, jeetje wat een pech heeft jouw omgeving zeg! Sterkte!

Ook sterkte voor Marieke, las net dat ze weer opgenomen is, lijkt me niet fijn om ze ziek te zijn steeds!

Nadine, ik ben met vlagen moe. Er zitten dagen bij dat ik om half 8 al in bed (knock out) lig en er zitten ook dagen bij dat ik tot 10 uur wakker kan blijven en dat vind ik dat super knap van mezelf :D :D ... ik denk dat het allemaal rond de 16e week gaat veranderen (of ja, hoop eigenlijk)...

Even over de prik. Ik heb een oproep gehad voor donderdag aanstaande. Ik heb me er een beetje in verdiept en corrigeer me maar als ik het fout geïnterpreteerd heb:

Het vaccin is een dood virus, hetzelfde virus als de MG maar dan DOOD en kan geen kwaad. Hierdoor maakt je lichaam antistoffen aan (maar omdat de baby in de buik zit, doet deze hetzelfde). Als je de MG oploopt dan heb je al een verweer en je kindje ook. Deze antistoffen blijven na de geboorte 6 maanden werken in het lichaam van de baby (heb je ook meteen dat gat opgevuld dat baby's onder de 6 maanden niet gevaccineerd mogen worden).

Mocht je je niet vaccineren en je krijgt toevallig de MG, dan moet je behandeld worden met Tamiflu. En dan ben je verder van huis, omdat ze daarvan echt niet weten wat het met je ongeboren vrucht doet.

In het kort:
Een vaccin = een dood virus. Je loopt op een dag meerdere virussen op, waar je tegen bestand bent en daardoor niet ziek wordt. Of juist wel (verkoudheid, griepje etc).

Een medicijn = Tamiflu. Medicijnen zijn niet goed voor je ongeboren vrucht. Velen van ons durven niet eens een paracetamol te nemen, dus waarom wel dit risico nemen.

Eindconclusie: ik denk dat ik het wel doe! x

Beebie_Wish
14 November 2009, 11:19
Okay!! Even over dat vaccin weer idd...Mijn vriend praat er dagelijks over met zijn collega´s en alles en iedere collega van hem zegt dat er echt nog helemaal niemand overleden is door de MG maar mensen zijn die al ziek waren en als dus die hele toestand en gebeurene rondom de MG niet aan de gang was zouden al die mensen dan ook wel gestorven zijn (heel naar om zo te zeggen maar het is wel zo)...Als nederland beter had nagedacht dan was er ook niet zo´n onrust uitgezaaid!!

Want als je als mens gewoon gezond bent is er verder ook niks aan de hand...

Er is helemaal nog geen een mens overleden door de MG deze overledenen waren allemaal al ziek en als dus dat hele gebeuren over de MG niet er was dan waren al deze mensen ook wel overleden!! Maar het valt mij maar ook mijn vriend en zijn collega´s op dat als er weer iemand overleden is dan staat dat meteen weer vermeld als van ´´Weer een dode door de MG´´!! Terwijl dat gewoon niet waar is.

Ik haal die prikken niet voel me nog zo gezond als een vis tis meer een grotere risico voor mensen die niet helemaal gezond zijn voor die mensen is het handig om wel te prikken...Om zo te voorkomen dat je de griep krijgt.

Maar ook mensen die ineens naar hun werk bellen (heb ik al vaak genoeg paar weken terug meegemaakt) vertellen dat ze zich niet lekker voelen en de MG hebben!! Goh het lijkt wel een FANTASTISCH woord iedereen praat erover en nu heb ik de griep oh dan is het maar de MG griep kom op zeg...

Nadine
14 November 2009, 11:34
Wat ze van het vaccin niet weten is hoe groot de kans is dat je vrucht (je baby) wordt afgestoten. De antistoffen kunnen zich namelijk gaan richten tegen lichaamsvreemde cellen. Maar omdat dat nooit onderzocht is, is er geen zinnig woord over te zeggen. Nu baseren ze zich op het feit dat de gewone griepprik voor de baby niet schadelijk is, voor zover bekend.

Wat betreft de virusremmers, als je eenmaal de MG hebt: voor zwangere vrouwen wordt tamiflu juist afgeraden, en een andere virusremmer voorgeschreven, waar in Engeland ervaring mee is.
Maar dan nog: Wie weet kan de virusremmer ook de verkeerde cellen aanvallen?

Er zijn één of twee sterfgevallen agv MG bekend waarbij de onderliggende oorzaak onbekend is, als die er al was.

Onrust is er vooral ook, omdat deskundigen ook niet weten wat wijsheid. En als die het al niet weten.. :roll: Maar die hadden het ook niet kunnen weten, want op zo'n korte termijn is degelijk onderzoek onmogelijk. Cru gezegd: er moeten meer mensen MG krijgen en/of sterven en er is meer tijd nodig voordat er meer bekend is..

Poehee, ik ben er dus ook nog niet uit :roll:

leonec
14 November 2009, 11:37
Sterkte lonnekeleonie! Hoop dat je opa en oma goed herstellen..
Ik las ook dat je erg moe bent. Ik dacht dat de ergste vermoeidheid zou verdwijnen na 12 weken, maar ik lig elke avond na het eten alleen nog maar op de bank.

Over de angelsound: soms lukt het wel om het te horen en soms niet, zeker als je nog maar 10/11 weken bent.
De straling -zei mijn VK- van zo'n angelsound is trouwens vele malen sterker dan die van een echo. Ik mocht het iig niet te vaak doen.

Mijn gynaecoloog zei dat het helemaal niet kwaad kon zo n angelsound... :?

Joyce2911
14 November 2009, 11:50
Okay!! Even over dat vaccin weer idd...Mijn vriend praat er dagelijks over met zijn collega´s en alles en iedere collega van hem zegt dat er echt nog helemaal niemand overleden is door de MG maar mensen zijn die al ziek waren en als dus die hele toestand en gebeurene rondom de MG niet aan de gang was zouden al die mensen dan ook wel gestorven zijn (heel naar om zo te zeggen maar het is wel zo)...Als nederland beter had nagedacht dan was er ook niet zo´n onrust uitgezaaid!!

Want als je als mens gewoon gezond bent is er verder ook niks aan de hand...

Er is helemaal nog geen een mens overleden door de MG deze overledenen waren allemaal al ziek en als dus dat hele gebeuren over de MG niet er was dan waren al deze mensen ook wel overleden!! Maar het valt mij maar ook mijn vriend en zijn collega´s op dat als er weer iemand overleden is dan staat dat meteen weer vermeld als van ´´Weer een dode door de MG´´!! Terwijl dat gewoon niet waar is.

Ik haal die prikken niet voel me nog zo gezond als een vis tis meer een grotere risico voor mensen die niet helemaal gezond zijn voor die mensen is het handig om wel te prikken...Om zo te voorkomen dat je de griep krijgt.

Maar ook mensen die ineens naar hun werk bellen (heb ik al vaak genoeg paar weken terug meegemaakt) vertellen dat ze zich niet lekker voelen en de MG hebben!! Goh het lijkt wel een FANTASTISCH woord iedereen praat erover en nu heb ik de griep oh dan is het maar de MG griep kom op zeg...

En dit wordt dus bedoeld met mensen die van alles roepen :roll:
Er zijn wel degelijk mensen en kinderen overleden die zogezegd gezond waren! Mijn vriendin
werkt in het ZKH op een speciaal ingerichte afdeling voor de MG en zij gaf aan dat er wel
degelijk gezonde kinderen zijn komen te overlijden hierdoor...

http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=1 hier staan allerlei nieuws berichten op.

draakje78
14 November 2009, 12:51
pff lonnekeleoni, da's ook schrikken zo met je opa en oma! heel veel sterkte en beterschap voor hen, klinkt akelig met al die botbreuken
Ik ben nu nog steeds van mening om de inenting voor de mg niet te halen, gewoon omdat ik er allemaal geen hout meer van snap
Waarom voor kindje van 0 tot 6 knd niet maar een baby ouder dan 13 wk in je buik wel?
Ik ben er wel degelijk van bewust dat je ook niet precies weet wat er allemaal gaat gebeuren mocht ik de griep wel krijgen, eigenlijk allemaal maar gedoe dus.

Hier verder ook nog erg moe, ben nu pas mn bed uit :o en veel hoofdpijn, eten wil nog steeds niet en drinken wisselt
Hoop dat Marieke zich snel weer beter voelt en eindelijk mag gaan genieten van haar zwangerschap

Jesje
14 November 2009, 21:36
Hey Mei mamma's,

Wil hier toch even reageren ivm de mg. Ik werk zelf op een IC en heb net de eerste prik gehaald.
Het virus wat nu de MG heet is een virus wat verder doordringt in de longen dan de 'normale' griep. Wat bij zwangere vrouwen het geval is, is dat ze op een gegeven moment niet meer goed kunnen doorzuchten omdat de buik dan in de weg zit. Het gevaar is dan dat je op basis van het MG virus een longontsteking kunt krijgen en zelfs zo hevig dat je aan de beademingsmachine moet! Het is dan lastig te bestrijden omdat je ook nog een klein wurmpje met je meedraagt. Er is al een casus waarbij een kindje vroegtijdig gehaald werd om de moeder te kunnen redden.
Ik wil niemand hiermee proberen 'om te praten', maar ik wil wel graag proberen wat duidelijkheid te scheppen.
Ik hoop dan ook niet dat het juist onduidelijker is geworden!

Succes met jullie keuze! en een fijne zwangerschap!

Groetjes

lonnekeleoni
15 November 2009, 09:17
Goedemorgen dames,

Nog niemand wakker hier???

Gisteren ben ik even bij mijn opa en oma geweest in het ziekenhuis, vond het best wel heftig en zo zielig om die oude mensjes zo te zien, gelukkig hebben ze geen pijn en zijn ze allebei buiten levensgevaar...

Hier gaat verder alles goed, ben nog steeds moe 's avonds, maar verder nergens last van. Dinsdag moet ik weer naar de vk en hoop ik voor het eerst het hartje te horen....

Ik hoop trouwens dat Marieke zich hier ook snel weer kan aansluiten en dat zij ook echt kan gaan genieten van haar zwangerschap!

Groetjes Leoni

Indootje
15 November 2009, 13:14
Sorry, even paar dagen niet online kunnen komen....

Oh, Marieke, heeel veeel sterkte toegewenst! Hopelijk gaat het weer iets beter met je. Vind het zo ontzettend rot voor je. Konden we allemaal maar een klein beetje van je overnemen.

Ook ik heb nog geen inenting tegen de MG genomen. Ik mag ook pas vanaf volgende week, maar ben er hard over aan het nadenken, vind het erg moeilijk allemaal.
Heb bij de VK gevraag waarom baby's tot 6 maanden niet ingeent mogen worden en foetussen dan in feite wel. Komt er op neer dat de placenta de schadelijke stoffen van het vaccin tegenhoudt en de baby wel de anti-stoffen binnenkrijgt. Daarom is een geboren baby tot 6 maanden nog ingeent en heeft die de antistoffen in de lijf. Maar goed, weet niet of ik het helemaal goed verwoord en iedereen zegt weer wat anders :roll:

Hartkloppingen heb ik ook regelmatig, alsof het dan even heel kort op hol slaat en dan krijg ik het heel benauwd erbij. Maar zal niet langer dan een minuut zijn denk ik.

Morgen ga ik het vertellen aan mijn manager en dan ook aan mijn team. Vind het wel spannend hoor. De rest hoort het snel genoeg, want als iemand zwanger is dan gaat het als een lopend vuurtje bij ons.

@Lonneke, sterkte allemaal en met je opa en oma ook!

Ik dacht dat de hoofdpijn wat zou afnemen, maar heb de laatste week alleen maar meer last van hoofdpijn, bah :-(

Indootje
15 November 2009, 13:15
@BeebieWish, En hoe was het om te vertellen????

Indootje
15 November 2009, 13:16
Over die angelsound:
Wij willen er ook eentje kopen, maar welke hebben jullie gekocht?
Ik zie meerdere versies op internet en de prijs verschilt ook nogal, dus hoor graag jullie tips en ervaringen :idea: !

leonec
15 November 2009, 13:21
Over die angelsound:
Wij willen er ook eentje kopen, maar welke hebben jullie gekocht?
Ik zie meerdere versies op internet en de prijs verschilt ook nogal, dus hoor graag jullie tips en ervaringen :idea: !

Ik heb er 1 van jumper ....maar zoals ik al zei ik kan het hartje niet vinden (heb de placenta aan de voorkant :( )

Beebie_Wish
15 November 2009, 13:57
@indootje en de rest: We hebben het dus gisteren hier thuis aan de hele familie verteld (naja oftewel laten zien), we hadden een powerpoint presentatie gemaakt op de laptop en deze aangesloten met een kabel op de televisie....Allereerst kregen ze de foto´s van Brussel te zien etc...En als allerlaatste hadden we een pagina waar ´´VERRASSING´´ in stond gemaakt en deze op 10sec gezet en echt de familie werd daar wel beetje nerveus van haha...En daarachter kwamen dus de echo foto´s zowel de 1e 2e en 3e echo hihi...

Ze waren wel allemaal erg blij met het nieuws...

Nu dinsdag om 10.00uur controle in het ziekenhuis en dan ook kijken of de beeb goed gegroeid is weer en nog steeds goed op schema ligt met de groeii, en zou het mogelijk zijn als ik aan de gyn vraag of ie het geslacht al kan vinden of moet je daar een aparte afspraak voor maken???

MiniMe
15 November 2009, 15:56
@ Jesje en Joyce: bedankt voor de toelichting vwb de MG...

Pfff... ik ben zo duf als een konijn nu :cry: , maar wat doe je er tegen!
Werkt iedereen van jullie fulltime? Of hoe doen jullie dat om het allemaal een beetje dragelijk te maken?

Ik moet zo lang wachten tot de volgende echo: 17 december!!
Nu wil ik er toch een pretecho tussen lassen en daarbij ik hoor verhalen dat je vanaf 16/17 weken al het geslacht kan zien.
Is dat zo??

Ik ga even weer verder met lamballen en wachten op mijn eten (zondag wordt het altijd bezorgd ;) )

lonnekeleoni
15 November 2009, 17:21
@ Beebiewish: Leuk zeg dat je familie zo leuk reageerde!

Volgens mij kunnen ze met 16/17 weken lang niet altijd het geslacht al heel duidelijk zien, maar dat weet ik niet zeker....

Hier ook nog iemand die heel erg moe is, ik werk ook fulltime, maar ik weet niet of ik dit wel volhoud, het liefst ga ik nu al slapen. Vooral met alles wat er de laatste 2 weken is gebeurd, dat vreet ook energie...

Als zwangere heb je recht op 1 uur extra pauze per dag, mijn collega die net met verlof is, ging iedere dag een uur eerder naar huis, misschien dat ik ook wel vraag of ik dit mag en dan kijken of dat beter gaat.... Ik houd het nu net vol op mijn werk, maar als ik thuis ben, ben ik niets meer waard en ga ik het liefst meteen slapen.

Ik ga nu lekker eten en daarna denk ik lekker naar bed!

naatje83
15 November 2009, 18:13
@Lonnekeleonie heel veel sterkte met je opa en oma en gelukkig dat ze buiten levensgevaar
zijn kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Als je zo moe bent zou ik inderdaad
vragen of je een uurtje eerder weg kan.

@Mariekepiek jeetje meid jij hebt al een hoop moeten doorstaan zeg de afgelopen weken.
Ik hoop zo dat je nu eens lekker kan gaan genieten van je zwangerschap. In ieder geval
beterschap.

@Beebie-wish wat een leuk idee van jullie om een power point presentatie te houden. Ik had
al die gezichten wel een willen zien :lol: . En je moet wel genieten hoor! Mijn kwaaltjes nemen
ook af alleen de pijn in mijn borsten neemt toe.

@iedereen die een goede echo heeft gehad gefeliciteerd.

Ik heb 11 december een geslachtsbepaling ben dan 17 1/2 week.

Beebie_Wish
15 November 2009, 18:20
Nou de familie zat ons echt zo aan te kijken toen ze na de verrassing pagina ineens echo-foto´s te zien kregen haha...En wij vonden het ook wel reuze spannend hoor, vooral om hoe ze zouden reageren etc...Maar dat viel allemaal reuze mee hihi...

Shiley
15 November 2009, 18:21
breek even in,

indootje, ik heb deze angelsound gekocht. was de goedkoopste van dit type die ik kon vinden. gratis tube gel erbij. had m een dag later in huis. http://www.voshealthshop.nl/N_frame.htm ... t_122.html (http://www.voshealthshop.nl/N_frame.html?http://www.voshealthshop.nl/N_art_122.html)
ik kon vanaf 12 weken het hartje horen. (was wel even zoeken!)

beebywish, als je een echo krijgt bij de gyn en je vraag hem of hij naar het geslacht wil kijken doet hij dat denk ik wel hoor. vanaf 16 weken is meestal het geslacht te zien op de echo. ik heb een geslachtsbepaling gehad bij 17 weken. (met 16 weken zaten ze al vol)

naatje83
15 November 2009, 18:24
Beebie-wish wel leuk dat ze vol spanning zaten te wachten :lol:

naatje83
15 November 2009, 20:03
Tineke----------24--Noord Brabant 2e kindje---8 mei 2010---- 25 Nov VK / 21 Dec 20 weken echo-------in ronde 5

Bambi80
15 November 2009, 21:32
heeh,

ik ben sinds gisteren weer thuis. Ben alleen even niet zo mededeelzaam! Wel heel vrolijk maar niet zo'n zin om achter de laptop te hangen en te schrijven.
Leonie...heel veel sterkte met je opa en oma. Ik hoop dat ze snel en goed opknappen en niets overhouden aan hun ongeluk. Gelukkig zijn ze nu buiten levensgevaar. Maar het is nooit leuk je naasten zo te zien lijden.
Indootje...lief van je dat je zegt dat je wou dat jullie wat van mijn misselijkheid over kunnen nemen. Ik hoop dat het nu echt de laatste keer was, want als dit langer duurt gaat het wel ten koste van mijn voedingsstoffen en moet ik misschien toch een keer aan de sondevoeding. Vandaag voel ik me wel goed trouwens. Heb zelfs taart op, op de verjaardag van mijn liefje.
Zo leuk trouwens....hij is zoooooooooooooooooo trots dat ie papa wordt.

later meer! Voor nu welterusten!!!

leonec
15 November 2009, 21:37
Fijn hoor marieke dat je weer thuis bent :D :D Hoop dat het nu de goede kant uit gaat...kan me voorstellen dat dit niet meer leuk is ...

Donderdag heb ik weer een controle bij de verloskundige..( ga wel zeggen dat ik me nog steeds zorgen maak) wie weet een echo :D

Andrea80
16 November 2009, 07:15
Andrea80------28-- 1e kindje---25 mei 2010-----18 nov tweede controle VK---------------tweede echo was ook goed!!

Nou dames,

Ik heb het vrijdag op mijn werk verteld!
Allemaal leuke reacties! :D

Ben blij dat ik het nu niet meer verborgen hoef te houden!!

groetjes Andrea

Beebie_Wish
16 November 2009, 07:21
Goedemorgen dames,

Even een vraagje is er hier ook iemand die zo ontzettend snot-verkouden is of is geweest??? Ik heb er nu erg last van en daardoor voel ik me dan ook niet echt fit (voel me verder niet ziek ofzo, alleen die stomme verkoudheid), ach ik ben ook 100% allergisch voor huisstofmijt dus moet ook iedere dag het huishouden doen om alles stofvrij te houden...En daarbij heb ik ook hooikoorts.

Maar nu is de vraag kan een verkoudheid kwaad tegen je kindje????

Morgen hebben we om 10.00uur afsrpaak bij de gyn en mogen we weer lekker genieten van onze mooie wonder, ik ga ervan uit dat alles nog steeds gewoon goed zit en we morgen weer fijn naar het hartje mogen luisteren ;) .

Beebie_Wish
16 November 2009, 07:44
Deze kinderwagen combi met incl maxicosi halen we vrijdag a.s. op: http://link.marktplaats.nl/296623389

De babykamer hebben we ook al de kamer hoeft alleen nog netjes ingericht te worden en dan is het klaar, tsja de kinderkamer zagen we toevallig op mp staan en is nog maar 2 jaar oud en is een white wash en ziet er echt nog ontzettend mooi/goed eruit...Net als de kinderwagen deze is ook nog maar 2 jaar oud...

Sively
16 November 2009, 09:12
Die kinderwagen ziet er goed uit BW! Wij gaan denk ik ook voor dat merk. Geniet van je echo morgen. Ik heb alleen 's avonds en 's nachts wat last van een verstopte neus. Die verkoudheid kan normaal geen kwaad, zorgt alleen maar voor ongemak.

Marieke, fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk was het de laatste keer dat je opgenomen moest worden.

Goed dat je grootouders uit levensgevaar zijn Leonie! Blijft toch schrikken hé. Bij jou is het ook het een na het ander.

Wij hebben het vorige week zondag verteld aan de familie. De ouders, mijn man zijn broer en mijn zus wisten het al wel. Bij mijn moeder is een paar maanden geleden borstkanker vastgesteld en mijn ouders trokken (nu nog) zich echt op aan mijn zwangerschap. Daardoor was ik eens zo hard aan het hopen dat alles goed bleef gaan, want ik wist niet wat er zou gebeuren als dit ook misging. Gelukkig is alles nog steeds goed en waren ze er bij mijn moeder ook snel bij. Nu is ze stralen aan het halen, chemo is waarschijnlijk niet nodig. Sinds een dikke maand weten we ook dat mijn opa overal uitzaaiingen heeft. Het enige dat ze voor hem kunnen doen is de pijn bestrijden. Ik hoop echt dat hij zo weinig mogelijk pijn gaat hebben. Mag er niet te lang bij stil blijven staan dat hij er waarschijnlijk niet meer is wanneer zijn eerste achterkleinkind ter wereld komt.
Mijn zus mocht van ons vertellen dat ze meter werd aan de familie. Het was lang geleden dat ik haar zó heb zien glunderen. Ze was superfier. Enkele tantes en nonkels zijn gewoon beginnen wenen toen hun frank viel. Ze waren zo blij dat er eindelijk ook nog eens goed nieuws was. Daar was ik echt van geschrokken! Ik wist wel dat ze blij zouden zijn met het nieuws, maar dat ze zó gelukkig zouden zijn... Ook mijn oma vond het goed nieuws, maar aan haar gezicht te zien, denk ik dat ze het rekensommetje ook al gemaakt had: hij gaat er dan waarschijnlijk niet meer zijn.
Het heeft allemaal even moeten bezinken, daardoor dat ik het nu pas vertel. Ik mag van geluk spreken dat ik zo'n hechte familie heb. Ik weet gewoon dat we er zullen zijn voor elkaar.

Ik moet op 2 dec weer naar de gyn, maar denk niet dat ze dan een echo doet. Hoop alleszins van wel!

Miesje78
16 November 2009, 10:44
@lonnekeleonie; heel veel sterkte en beterschap voor je opa en oma!!!
Het is inderdaad zo naar ze zo te zien lijden...
Een stuk minder erg gelukkig, maar voor haar wel vervelend; mijn oma is vorige week gevallen en heeft haar heup gebroken. Ze is geopereerd en ligt nu een paar dagen later in een verzorgings/revalidatietehuis. Als je haar ziet liggen in bed... Zo klein en kwetsbaar... Dat deed me wel wat. Gelukkig konden we haar het leuke nieuws brengen dat ze nog een achterkleinkind zal krijgen, daar was ze echt heel blij mee. Fijn haar te zien lachen.

@Mariekepiek; fijn dat je weer thuis bent en hoop dat je deze keer thuisblijft!! Sterkte in ieder geval.

@Sively; leuk om het te vertellen he! En fijn dat je zulke leuke reacties kreeg.

@beebiewish; leuk dat je al zoveel spulletjes hebt. Leuke wagen hoor en ziet er goed uit.
Zelf hou ik meer van kleur, maar dat is gelukkig ieders persoonlijke smaak! Anders werd de wereld ook zo eentonig.

Wij hebben vrijdag onze wagen gekocht. Van een nog redelijk onbekend (maar betaalbaar!)merk; Babyactive. Maar wel goed, stevige wagen en met heeeeel veel supercoole kleuren!
Wel helemaal ophalen in Venray (op op laten sturen, maar wij wilden hem uitproberen). Gelukkig reden we er toch langs vrijdag. We gingen namelijk een weekendje naar Valkenburg na ons huwelijk van afgelopn woensdag. We hebben een supergave dag gehad woensdag!

Beebie_Wish
16 November 2009, 11:10
@lonnekeleoni: Heel veel sterkte ook gewenst met je opa en oma gelukkig dat ze buiten levensgevaar zijn ;) .

@Mariekepiek: Fijn dat je eindelijk weer thuis bent (heb je wat misselijkheid naar mij toe gestuurd??) zodat jij nu eindelijk dan lekker kan gaan genieten ;) .

En @miesje78: Maar eigenlijk hebben we ook op een mooie beige wagen geboden via mp en die is nog helemaal nieuw hooguit 1a2 keer gebruikt, en als we daar een mail van krijgen dan moeten we die andere toch helaas afzeggen.

Bambi80
16 November 2009, 11:39
Sively....wat een gemengde gevoelens zijn er dan. Leven en dood staan dicht bij elkaar. Maar je moet nu juist extra genieten van de leuke dingen. Daar trek je je aan op. Dat geldt voor jou en je familie.
Miesje......Van harte gefeliciteerd!!!!! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. Heb je een foto????

Ik heb net de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Die heb ik 21 december. Ik ben zo benieuwd hoe groot ons kindje dan is, of ie gezond is en wat voor geslacht ie heeft!!!!! Nog 5 weken wachten!!! Duurt lang!!! Ik heb nu besloten de griepprik tegen de mexicaaanse te halen. Ben bang dat ik door het vele overgeven het minder goed kan verdragen om griep te krijgen en ben sowieso vatbaarder. Ik denk dat de consequenties van hoge koorts krijgen en behandeld moeten worden met tamiflu groter zijn dan de prik zelf. Ze gebruiken toch dood materiaal en de antistoffen die ik dan aan ga maken, beschermen ook mijn kindje. Dus ik denk dat de voordelen toch groter zijn dan de nadelen die niet eens bekend zijn en mogelijk niet eens bestaan.

tineke24
16 November 2009, 12:01
Ik heb net de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Die heb ik 21 december. Ik ben zo benieuwd hoe groot ons kindje dan is, of ie gezond is en wat voor geslacht ie heeft!!!!! Nog 5 weken wachten!!! Duurt lang!!! Ik heb nu besloten de griepprik tegen de mexicaaanse te halen. Ben bang dat ik door het vele overgeven het minder goed kan verdragen om griep te krijgen en ben sowieso vatbaarder. Ik denk dat de consequenties van hoge koorts krijgen en behandeld moeten worden met tamiflu groter zijn dan de prik zelf. Ze gebruiken toch dood materiaal en de antistoffen die ik dan aan ga maken, beschermen ook mijn kindje. Dus ik denk dat de voordelen toch groter zijn dan de nadelen die niet eens bekend zijn en mogelijk niet eens bestaan.[/quote]

Hey Marieke, fijn dat je weer thuis bent! ga voor je duimen dat het de laatste keer nodig is deze zwangerschap!
Hebben we tegenlijk de 20 weken echo, die heb ik ook 21 Dec.
Tot op heden willen wij nog niet weten wat het word, maar dan kan spontaan veranderd tijdens een echo haha ken mijzelf.
Ik ga ook de prik halen, als het echt zo slecht schijnt te zijn zullen ze het heus niet zo massaal zetten.
Kan het mooi via mijn werk doen deze week, zal hem nog net niet bij mijzelf zetten haha mag namelijk intramusculair spuiten
(in je spier) mijn clienten afgelopen week wel de prik gegeven.

Bambi80
16 November 2009, 12:04
Mariekepiek-----29--Gelderland--1e kindje---9 mei 2010-----21 dec. 20 weken echo-----in ronde 11
Andrea80------28-- 1e kindje---25 mei 2010-----18 nov tweede controle VK---------------tweede echo was ook goed!!

Indootje
16 November 2009, 12:09
@ Beebiewish: Leuk zeg dat je familie zo leuk reageerde!

Volgens mij kunnen ze met 16/17 weken lang niet altijd het geslacht al heel duidelijk zien, maar dat weet ik niet zeker....

Hier ook nog iemand die heel erg moe is, ik werk ook fulltime, maar ik weet niet of ik dit wel volhoud, het liefst ga ik nu al slapen. Vooral met alles wat er de laatste 2 weken is gebeurd, dat vreet ook energie...

Als zwangere heb je recht op 1 uur extra pauze per dag, mijn collega die net met verlof is, ging iedere dag een uur eerder naar huis, misschien dat ik ook wel vraag of ik dit mag en dan kijken of dat beter gaat.... Ik houd het nu net vol op mijn werk, maar als ik thuis ben, ben ik niets meer waard en ga ik het liefst meteen slapen.

Ik ga nu lekker eten en daarna denk ik lekker naar bed!

Heb je echt recht op 1 uur extra pauze per dag als zwangere? Nog nooit van gehoord, maar als het waar is....wauw!!!!
Ik werk ook fulltime en kan eigenlijk niet anders meer dan werken en thuis voor pampus liggen, pfffff.

Indootje
16 November 2009, 12:11
breek even in,

indootje, ik heb deze angelsound gekocht. was de goedkoopste van dit type die ik kon vinden. gratis tube gel erbij. had m een dag later in huis. http://www.voshealthshop.nl/N_frame.htm ... t_122.html (http://www.voshealthshop.nl/N_frame.html?http://www.voshealthshop.nl/N_art_122.html)
ik kon vanaf 12 weken het hartje horen. (was wel even zoeken!)

beebywish, als je een echo krijgt bij de gyn en je vraag hem of hij naar het geslacht wil kijken doet hij dat denk ik wel hoor. vanaf 16 weken is meestal het geslacht te zien op de echo. ik heb een geslachtsbepaling gehad bij 17 weken. (met 16 weken zaten ze al vol)

@Mippie, dank je wel voor je reactie!!!

Unknown
16 November 2009, 12:15
Hallo allemaal!

Marieke: wat fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent!

De tijd lijkt nu echt snel te gaan…20 weken echo al over bijna een maand!!!!
Ik ga misschien toch een afspraak maken voor de pretecho rond 21 december. Dan ben ik 18 weken. En ik begin ook aardig te twijfelen om de prik te halen. Heb ook al een oproep gekregen. En tja precies wat men zegt: ALS je de mex. Griep krijgt…dan ben je verder van huis….

Beebiewish: voel je je nu anders? Nu je familie het weet?

Lonnekeleonie & Sively: veel sterkte!

Beebie_Wish
16 November 2009, 12:17
Uhm...nu de familie het allemaal weten voel ik me niet echt heel heel anders dan anders maar gewoon normaal, maar misschien komt dat omdat we morgen de controle hebben en wrijf ook telkens (vooral s´avonds) over mijn buikkie en onthoud gewoon in mijn hoofd dat het gewoon allemaal nog wel goed zit, alhoewel die onzekerheid geloof ik wel nog ff blijft helaas.

Maar verder gaat het wel op de verkoudheid na dan hihi...

En jij unknown ?? ;)

Unknown
16 November 2009, 13:21
Wij hebben het dit weekend ook aan de naaste familieleden verteld, aan degenen die het nog niet wisten. Zij hadden eigenlijk wel een vermoeden. Nu is het ook makkelijker om met hen erover te praten en zij stellen ook vragen over de geslachtsbepaling, kinderkamer e.d. Toch heb ik die onzekerheid ook nog. Morgen gelukkig een afspraak bij de vk en als het goed is kan zij het hartje horen!

Ik voel mij zelf ook wat beter. Heb nu meer het gevoel dat ik zwanger ben. Ben nog wel moe en heb last van buikpijn (denk dat het groeipijnen zijn, maar weet het niet zeker om dat het de hele dag door is dagenlang)…en heb ook sinds een weekje een kleine verkoudheid. Sinds vanochtend ook keelpijn erbij dus hoop niet dat ik ziek ga worden.

Beebie_Wish
16 November 2009, 13:25
@unknown: Nou dan hoop ik maar dat die verkoudheid er ook maar gewoon bij hoort en het ook aan het weer ligt, want ik ben nu ook wel verkouden en ben s´avonds doodop...Ik houd het niet meer uit tot een uurtje of half 11 zoals voorheen, nee nu lig ik al lekker tussen half 9 en 9 uur op bed en soms met uitloop naar half 10 maar dat is echt het einde pff...

Morgen hebben wij onze controle nog ff bij de gyn en als die goed is mogen we waarschijnlijk door naar de vk...Maar ook heb ik voor morgen nu al beetje die onzekerheid maar ik probeer het wel beetje naast me neer te leggen maar denk dat het misschien wel moeder instinct is hihi anders weet ik het echt niet zeg!!

En ik heb niet dagenlang last van mijn buik maar wel van pijn in de onderrug en af en toe krampjes en steekjes in mijn buik (misschien is dit groeii pijn of zal het de darmen zijn??)

Unknown
16 November 2009, 14:38
Ik slaap ook meestal tussen 9 en 10 uur al. Vooral als ik gewerkt heb, dan doe ik niks anders meer.

Morgen heb ik een afspraak bij vk en donderdag echo bij gyn. Denk dat als donderdag alles goed gaat, ik alleen bij vk in behandeling blijf.

Indootje
16 November 2009, 16:13
Hi Mariekepiek,
Wat fijn dat je er weer bent! Pff, balen zeg. kan me voorstellen dat jij de mexicaanse griepprik neemt hoor, gezien je weerstand.
Ik ben er nog steeds niet uit, maar heb nog wel even :roll: .

Indootje
16 November 2009, 16:14
En ik probeer het meestal tot 22:00 te rekken totdat ik naar bed ga, maar het is wel lastig hoor, ben zo moe soms na een hele drukke dag werken.

Indootje
16 November 2009, 16:18
Oh, helemaal vergeten te vertellen dat ik het vandaag op het werk aan mijn manager en team heb verteld. Ze waren wel verbaasd, maar reageerden wel heel leuk!!!

da-silva
16 November 2009, 18:19
@ mariekepiek: fijn om je weer hier te zien. Hopelijk was dit de laatste keer ziekenhuis voor jou!
@ sively: ik hoop dat je opa en je oma zich snel wat beter voelen. Ben je er nog veel mee bezig, of kan je je wel een beetje rustig eronder houden? Kan me voorstellen dat het wel er dubbel voelt nu.

Ik ben de afgelopen week goed verkouden geweest, ik heb de longen uit mijn lijf gehoest en gesnottert. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter en heb ik geen koorts gehad. Iemand vroeg of verkoudheid kwaad kon voor de baby (weet niet meer wie, sorry) maar dat is niet zo. Alleen aanhoudende koorts kan effect hebben op de baby.

Vanmiddag heb ik aan de kinderen van mijn werk laten weten dat ik zwanger ben (ik werk op een speciaal onderwijs op een dagbehandeling). Ik had galgje op het bord gemaakt met: "Ik heb een baby in mijn buik" Dit was echt super leuk om te doen. Beetje bij beetje kwamen ze achter het nieuws en ze reageerden allemaal erg enthousiast.

Beebie_Wish
16 November 2009, 18:23
@Da-silva: Dat was ik geweest ;) ... Ik ben nu namelijk aardig verkouden maar ben verder niet ziek oid...

We gaan zomenteen lekker pizza eten mjammie :P