PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

lonnekeleoni
24 August 2009, 17:42
Jippie, eindelijk is het dan zover! Ik hoop dat er snel meer meiden mogen volgen hier!!!

Ik ben 3 of 4 mei uitgerekend!

Groetjes Leoni

Sanel
24 August 2009, 17:44
Ja daar is ie dan eindelijk!!!
Van harte met je zwangerschap.
Ik ben zelf ook een mei mama maar dan van 2009!!
Geniet ervan.

Snow
24 August 2009, 18:16
YEEESSS JE BENT WEER ZWANGER!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!

NoaM
24 August 2009, 19:35
Gefeliciteerd meid! Geniet ervan! Ik hoop dat er gauw meer volgen, en poe wat gaat het allemaal snel!

Van oktober (waar ik uitgerekend ben) naar nov-dec-jan-feb-maa-apr-MEI alweer!!!!

Jesje
24 August 2009, 19:38
Wat leuk! Er is al een mei topic!
Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Groetjes Jesje (april 2010 topic)

Gerjanne1981
24 August 2009, 20:33
Ja hoor, daar is 'ie dan! Ik zat al een tijdje in spanning te wachten op de eerste mei 2010-mama.
Van harte gefeliciteerd, lonnekeleoni! Geniet ervan! :)

(ben zelf uitgerekend in februari 2010)

am
24 August 2009, 20:35
Wow!! Mei alweer!!!
Gefeliciteerd en dat het hier maar net zo druk mag worden als in het april topic :D

Fiemo
24 August 2009, 22:09
@lonnekeleoni: Geweldig dat je weer zwanger bent, super! Hoe voel je je? En echt bizar dat er alweer een mei topic is. Ik zit zelf in het januari topic. Hopelijk krijg je snel gezelschap!
Geniet ervan!

naatje83
24 August 2009, 23:11
GEFELICITEERD!!!!! En geniet ervan!!!

allies-1
25 August 2009, 00:30
van harte gefeliciteerd! ik las het al in het topic "zwanger worden na miskraam" geweldig dat er alweer een mei topic is en dat je de eerste bent! lijkt me geweldig om in de toekomst ook een topic te mogen openen! Nou geniet er lekker van en heel veel succes!

groetjes allies

misslola
25 August 2009, 07:18
Van harte gefeliciteerd!!!
Bij mij zal het erom hangen of ik een april of mei ga bevallen. Mijn eigen berekeningen zeggen namelijk 26 april. maar kan ook heel gemakkelijk mei worden.

Even de eerste echo afwachten!
Geniet van je zwangerschap!!!!

Anne87
25 August 2009, 09:04
Een MEI topic alweer, voor mijn gevoel is het April topic net van start ;)

Proficiat allemaal!! :mrgreen:

liesje88
25 August 2009, 09:49
gefeliciteerd!
geniet ervan!

liefs liesje (febr. topic)

Nadine
25 August 2009, 10:20
@Lonnekeleoni
Ik denk dat je snel gezelschap krijgt ;) Sientje heeft ook positief getest. En ik ben het ook van plan, morgen :lol: .. nu eerst nog een test kopen ;)

@Misslola
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelde met de borsten. Ik ben nu 1 dag overtijd en ze zijn voller en gevoeliger..

misslola
25 August 2009, 10:23
@Lonnekeleoni
Ik denk dat je snel gezelschap krijgt ;) Sientje heeft ook positief getest. En ik ben het ook van plan, morgen :lol: .. nu eerst nog een test kopen ;)

@Misslola
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelde met de borsten. Ik ben nu 1 dag overtijd en ze zijn voller en gevoeliger..

Oh wat spannend nadine!!!
Wanneer ben je van plan om te testen? Of wil je bewust even wachten?

Storm1987
25 August 2009, 10:58
Lonnekeloni Van Harte meid!! Wat heerlijk zeg! Ik ken je nog uit het zwanger worden na een miskraam topic.
Ben superblij voor je dat het weer raak is en wens je een voorspoedige zwangerschap toe.

Ben trouwens ook echt verbaasd hoe snel de tijd gaat. Nu alweer een mei 2010 topic.... maar ja ben zelf nu ook bijna 3 maanden dus het is ook logisch natuurlijk ;)

Nadine
25 August 2009, 12:06

Ik was van plan morgen te testen, maar toen ik de tests eenmaal gekocht had.. :lol:

POSITIEF Ik ben zwanger!!! :D :D :D

Ook al wist ik het eigenlijk wel, t is net of zo'n test 'mama' tegen je zegt als die positief is.. en ja, dan heb ik mn emoties niet in bedwang hoor :mrgreen:

Ik kijk ernaar uit om met alle zwangeren mee te kunnen praten ;)

misslola
25 August 2009, 12:09

Ik was van plan morgen te testen, maar toen ik de tests eenmaal gekocht had.. :lol:

POSITIEF Ik ben zwanger!!! :D :D :D

Ook al wist ik het eigenlijk wel, t is net of zo'n test 'mama' tegen je zegt als die positief is.. en ja, dan heb ik mn emoties niet in bedwang hoor :mrgreen:

Ik kijk ernaar uit om met alle zwangeren mee te kunnen praten ;)

Ik had net ook al op het andere topic gereageerd, maar nogmaals gefeliciteerd.
Super en nu gaan genieten van je zwangerschap!

snippie
25 August 2009, 12:11
Zo gata snel hier!!!
ik hoop ergens heel stiekem hier ook mee te kunnen gaan praten:)!
liefs

Tijger1
25 August 2009, 12:14
wat leuk een mei topic.

gefeliciteerd voor de meiden die zwanger zijn.
ik klets veel in het mei topic van 2009. was begin juni uitgerekend en in juni ook bevallen.

geniet er lekker van en hoop dat er nog heel vveel bij gaan komen!

Tinkerbell79
25 August 2009, 13:32
Alweer een mei topic!! wat gaat dat snel zeg!

van harte gefeliciteerd en dat er nog maar velen jullie mogen volgen!!

SUPER!!!!!!!!!!!

Tink (nov)

Nadine
25 August 2009, 14:54
@Leonie
Hoe voel je je? En ben je het al aan het vieren, of blijf je nog even voorzichtig?
Wij houden het zeker nog eventjes geheim. Vind het wel moeilijk hoor ;)

Jesje
25 August 2009, 16:35
Hey Nadine!!
Je bent zwanger!!! Gefeliciteerd meid! Tis je gegund!

De rest van de dames ook uiteraard gefeliciteerd!

lonnekeleoni
25 August 2009, 18:55
Hey Nadine,

Jij ook van harte gefeliciteerd meid!!!

Jippie ik ben niet meer alleen hier!

Hier gaat alles goed, ik voel eigenlijk niet heel veel, ben al wel heel moe en voel me al 2 ochtenden een klein beetje misselijk, maar gelukkig niet zo erg.

Verder rookte ik nog (gisteren nog mijn pakje leeg gemaakt) en ben ik vandaag gestopt, ik moet zeggen dat het meevalt, maar ik weet natuurlijk ook waar ik het voor doe.

Oh en hier heb ik uiteraard mijn mond niet kunnen houden, een vriendin, 2 buurvrouwen en een collega weten het al, maar het valt ook wel extra op, iedereen weet dat ik een miskraam heb gehad en weer zwanger wilde worden, maar na mijn miskraam ben ik weer als een gek gaan roken en nu van de ene op de andere dag gestopt, dus dat valt wel op. En ik kan ook nog eens niet liegen.....

Hoe voel jij je???

groetjes Leoni

riannetje
25 August 2009, 19:56
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Gaat hard die topics hier!! :D

Groetjes riannetje van het november forum

Nadine
25 August 2009, 20:23
:D ik vind het zo leuk dat zwangeren van alle maanden zo enthousiast reageren :D

@Leonie
Ik heb gevoelige borsten, zacht, maar wel voller, al vanaf een dag voor mn NOD.
Ben idd ook erg moe, dat herinner ik me van vorige maand ook: mijn eitje was toen bevrucht, maar heeft het niet tot de innesteling gehaald.
Van misselijkheid heb ik (nog) geen last. Laten we hopen dat dat zo blijft :)

Kan me voorstellen dat je het blije nieuws gewoon hebt verteld hoor! Zeker omdat je omgeving al wist dat je bezig was ;) Leuke reacties gehad?

Heb je al kontakt opgenomen met je vk?

Nadine
25 August 2009, 20:23
vergeten 'Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' aan te vinken ;)

Bambi80
26 August 2009, 05:52
ik heb een lichtpositieve test van babyboomshop. Maar zou nu op 3 weken en 4 dagen zwangerschap zitten. Ik ga nog niet zeggen dat ik me hier bij jullie gaan voegen. Het is nog vroeg, dus er kan nog vanalles gebeuren. Wil eerst even zien dat het streepje duidelijker word en een KV test of digitale clear blue test ook positief is. En die laatste ga ik denk ik zaterdag doen.

misslola
26 August 2009, 06:56
@Nadine
Jou klachten komen veel overeen met die van mij.
Tot nu toe ook nog niet misselijk geweest. Soms met vlagen maar dat is eigenlijk niet benoemenswaardig.
Wel steeds na de middag een opgeblazen gevoel en ook wel een opgezette buik. Mijn broeken zitten dan echt niet meer lekker.
Zolang het hier bij blijft ben ik ook dik tevreden.

Voor de dames die ik nog niet gefeliciteerd heb, bij deze. Geniet allemaal van jullie zwangerschap.
Ik probeer het ook te doen, maar kan het eigenlijk nog steeds niet geloven......... ;)

Nadine
26 August 2009, 08:22
WAAAAAAHHHHHHHH!!! Marieke, wat spannend! (weer voor je NOD getest? :lol: ) ik snap het wel hoor ;)
Ben zó benieuwd wat de volgende test doet :)

@Misslola
keb de laatste dagen toevallig wat ruimzittende broeken aangehad. Moest gister op een verjaardag wel vaak naar de wc, hoopte maar dat het niet opviel :lol:

Isis84
26 August 2009, 09:07
Hallo allemaal!! Ook ik kom me hier aanmelden.. gisteren heel licht positief getest en vandaag een cb test gedaan. Daar stond gelukkig zwanger!! :D

Sientje
26 August 2009, 14:46
He leuk!!! Allemaal gefeliciteerd!!!!

Ook ik heb deze week positief getest en ben zoals het er nu naar uitziet op 2 mei 2010 uitgerekent.
Morgen eens even bellen naar de Gyn voor een afspraak.

Jootje82
26 August 2009, 17:22
Meiden allemaal van harte gefeliciteerd!! Echt super..! :D Geniet er lekker van..!

XxX

Bambi80
26 August 2009, 17:42
hier een linkje naar mijn testje. Ik wil eerst dat ie veel duidelijker wordt voor ik me hier echt bij jullie voeg hoor!
http://www.mijnalbum.nl/Album=UU4UV4EP
Het is nog vroeg en ben voorzichtig. Is namelijk al 2 keer eerder gebeurd dat ik positief testte voor NOD en alsnog ongesteld werd.

Gefeliciteerd Claudia en Sientje!

lonnekeleoni
26 August 2009, 18:28
Claudia en Sientje gefeliciteerd!!!!! Het begint al gezellig te worden hier.

Mariekepiek, jou feliciteer ik ook gewoon, want ik zag een streepje en ik gun het je zo en zou het echt gezellig vinden als jij je hier aan kunt sluiten..

Oh ik heb echt last van de hormonen, vandaag 1x bijna in huilen uitgebarsten (de dokter belde met de uitslag van mijn allergietest en ik ben allergisch voor pinda en tarwe) en ook 1x echt overdreven boos geworden door een mail die ik kreeg...

Verder denk ik dat ik zometeen al weer naar bed ga, ben echt heel erg moe....

Hoe gaat het met jullie???

Groetjes Leoni

Nadine
26 August 2009, 18:34
Ik heb vanmiddag ook een dutje gedaan :oops: was doodmoe.
Met mn vriend naar babywinkels gegaan :D Gewoon om te kijken :lol:
Het werd alleen iets minder gezellig dan ik had gedacht: hij sjaggi, ik sjaggi :roll:
Ik heb mn traantjes maar weggeslikt :|

Maar verder ben ik natuurlijk dolgelukkig! :mrgreen:

Joyce2911
26 August 2009, 18:57
Gefeliciteerd meiden!!! Geniet ervan :D
Mei alweer! wauwie.

silke
26 August 2009, 19:26
GEFELICITEERD ALLEMAAL!!!

Gaaf zeg, alweer een mei-topic! Geniet er allemaal lekker van!

xx Silke (april topic)

Fiemo
26 August 2009, 22:12
echt ongelooflijk, alweer 5 meiden voor het mei-forum... gefeliciteerd hoor!

Bambi80
27 August 2009, 05:23
weer nieuwe test gedaan. vind hem wel duidelijker geworden.
http://www.mijnalbum.nl/Album=UU4UV4EP

die van gisteren en vandaag onder elkaar.

en ik weet niet of het aan mijn katten of mij licht, maar heb de hele tijd die poeplucht van dek kattenbak in mijn neus terwijl ik daar anders nooit last van heb. Heb al opdracht gegeven dat ie vandaag weer verschoont moet worden. Ben gisteren om 10 uur gaan slapen, was moe. Zit trouwens nu op 12 dagen na ei en als ik zwanger ben / blijf ben ik nu 3 weken 5 dagen. Temperatuur is nog steeds hoog.

Snow
27 August 2009, 06:45
die is zeker duidelijker Mariekepiek!
Ik had denk ik net zo'n test 12 dagen na mijn eisprong! Voor nu ben je gewoon zwanger hoor: gefeliciteerd!!!!!!

Bambi80
27 August 2009, 07:02
ben nog een beetje bang dat ik alsnog ongesteld word hoor! ik wacht nog met banners en blij zijn tot de clear blue ook zwanger aangeeft. Nog heel onzeker!

Gerjanne1981
27 August 2009, 08:22
Hoi Mariekepiek, ook ik had bij de eerste test een vrij licht streepje, want ik testte twee dagen voor mijn NOD. Wanneer is jouw NOD? Toen ik een dag later testte (met MatCare en CB digi) was het resultaat veel duidelijker (zwanger dus, ben vandaag 16 weken). Eén dag kan al verschil maken qua hoeveelheid HCG in je urine. Blijf hoop houden! (ik zie iig wel een tweede streepje bij jou! ;) )

Bambi80
27 August 2009, 08:28
ik ziet nu op 2 a 3 dagen voor NOD. Ben echt wel bang om alsnog ongesteld te worden eigenlijk. Is die kans ook nog aanwezig als je een duidelijkere test hebt? dat je dan stipt op nod nongesteld wordt?

ran83
27 August 2009, 08:31
Jee zeg alweer een mei topic zeg, wat gaat dat snel. En heel veel meiden die ik ken zwanger en lees het nu pas.

Allemaal hartelijk gefeliciteer meiden en geniet ervan, want de weken vliegen straks voorbij.

Marieke spannend voor je zeg, weer zenuwslopend ik duim zo voor je mee meid.

Sientje
27 August 2009, 08:49
Mariek...ik had ook na mijn NOD nog z´on heel licht streepje. Maar de CB test gaf aan zwanger. Tis moeilijk he om te geloven en ik snap je angst eromheen ook wel...maar meis als ik het zo bekijk mag je er echt al wel blij van worden hoor!!!!

Liefs, Sientje

Bambi80
27 August 2009, 08:54
Mariek...ik had ook na mijn NOD nog z´on heel licht streepje. Maar de CB test gaf aan zwanger. Tis moeilijk he om te geloven en ik snap je angst eromheen ook wel...maar meis als ik het zo bekijk mag je er echt al wel blij van worden hoor!!!!

Liefs, Sientje
ik zit nog voor mijn nod dus vandaar mijn angst eigenlijk

Isis84
27 August 2009, 08:55
Allemaal bedankt voor de felicitaties!!
Jullie ook allemaal gefeliciteerd (helemaal vergeten :oops: )

Mariekepiek, ik zie echt duidelijk 2 streepjes. Mijn tweede streepje springt ook niet van het scherm af, maar een cb test zegt zwanger. Duidelijker kan het niet! Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik denk echt dat je zwanger bent en dat we je mogen verwelkomen in dit topic ;)
Ik zal voor je duimen....

ran83
27 August 2009, 09:18
Marieke ik duim voor je meid, je hebt het verdiend en ik zie ook een 2de streepje hoop dat ie echt duidelijker wordt.

Ik begrijp je onzekerheid wel hoor en dat je wil wachten tot het streepje duidelijker wordt. Dit zijn echt zenuwslopende dagen voor je. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik overtijd was en niet durfde te testen. Meid ik denk aan je.

Babii
27 August 2009, 10:34
Ik hoor hier niet thuis hoor :P Maar zie duidelijk 2 streepjes :) Marieke!!!

Eva_697
27 August 2009, 12:00
mariekepiek, als de test duidelijker wordt beteknd dat dat er meer hcg gemaakt wordt. Je bent hartstikke zwanger hoor:D ik testte eerder ook wel eens positief voor mijn NOD maar dat was zoooooo licht. Dit is echt wel een duideljike streep;) gefeliciteerd meid!

allies-1
27 August 2009, 12:06
ik hoor hier ook niet thuis hoor maar marieke het lijkt er wel heel erg op. Ik kon 4 dagen voor mijn nod testen wat ik wilde maar was niks te zien 5 dagen na mijn nod positieve cb test succes meis en alvast een beetje gefeliciteerd dan ;)

xxx allies

Bambi80
27 August 2009, 14:57
Joehoe! Kruidvat test doet het ook! die is zelfs nog duidelijker!!!
kijk maar!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4CARKVU-D.jpg

(test me gek! HAHa! ) kan wel gevraagd worden voor de consumentenbond testpanel
babyboomshop positief
kruidvat positief
sensitest positief
zozwangertest positief.

Renate76
27 August 2009, 15:08
kijk maar!

babyboomshop positief
kruidvat positief
sensitest positief
zozwangertest positief.

Nou die is toch zeker harstikke positief!!!
Hartelijk gefeliciteerd :D

Isis84
27 August 2009, 15:10
Mariekepiek, dat is zeker een positieve test!!
Gefeliciteerd!!

Bambi80
27 August 2009, 15:13
oke!!! ik kom er hier echt bij dan!!!! Heb ook nu bericht dat de gevoeligheid van de babyboomshoptest 25 is, dus dat is niet zo heel gevoelig terwijl die toch ook heel licht positief is.

Nadine
27 August 2009, 15:21
I love Kruidvat-testen :D

Gefeliciteerd meid!!
Wat een spannende weg er naar toe, wat moet jij blij zijn ;)
En uhh.. hou hem op z'n plek, hè ;)

kijk maar!

babyboomshop positief
kruidvat positief
sensitest positief
zozwangertest positief.

Bambi80
27 August 2009, 15:24
wij moeten hier ons ukkie allemaal lekker nog 36 weken op zijn plek houden. Warm, gezond en veilig bij de mei mama's 2010.

Sientje
27 August 2009, 15:25
Super Mariek!!! gefeliciteerd!!!!!!!

Bambi80
27 August 2009, 15:35
wie start er een lijstje met onze alle zwangere meidames en wanneer ze uitgerekend zijn?
:D

Nadine
27 August 2009, 15:41
Wie-------------leeftijd-------hoeveelste kindje-----------uitgerekend

Nadine----------28-----------1e kindje-------------------4 mei 2010

Lijkt me handig als iedereen zichzelf toevoegt.
Dat de lijst nog héééééééél lang mag worden :D
.. en dat we allemaal een gezonde zwangerschap tegemoet gaan natuurlijk ;)

Nadine
27 August 2009, 15:43
oja, wie al een afspraak met vk of gyn heeft, zet er maar bij in de lijst!

Isis84
27 August 2009, 15:45

Claudia---------26-----------1e kindje--------------------7 mei 2010

Isis84
27 August 2009, 15:46

Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010

ik ben nog helemaal geen 26...... :oops:

Bambi80
27 August 2009, 15:52

Mariekepiek-----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010

Sientje
27 August 2009, 16:14
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010----------31 aug Gyn.
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010
Mariekepiek-----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010

Spring
27 August 2009, 16:37
Hoi!

Ook ik hoor hier niet thuis maar vind het geweldig om die enthousiaste verhalen en ervaringen te lezen (hopende dat ik zelf ook op dit topic of een ander 'uitgerekend in' topic terecht kom ;) ). Ik zou het zelf wel leuk vinden om te weten in welke ronde jullie allemaal zwanger zijn geraakt (misschien in het lijstje zetten als jullie daar zin in hebben)?

groetjes,
Linda

Bambi80
27 August 2009, 16:58
Wie-------------leeftijd-------hoeveelste kindje-----------uitgerekend----afspr. vk/gyn.---------zwanger
Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11

Sientje
27 August 2009, 17:31
Wie-------------leeftijd-------hoeveelste kindje-----------uitgerekend----afspr. vk/gyn.---------zwanger

Sientje---------36-----------3e kindje-------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn--------ronde1
Mariekepiek----29-----------1e kindje------------------- 8 mei 2010-------??????-----------------in ronde 11

Bambi80
27 August 2009, 17:35
heeh sientje, waarom ga je naar de gyn. en niet naar de verloskundige eigenlijk? is daar een bijzondere reden voor?

overigens denk ik dat ik ook naar de gyn. doorverwezen wordt omdat ik overgewicht heb.

snippie
27 August 2009, 17:50
marieke lieverd! gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ben zo blij voor je!!!

Sientje
27 August 2009, 18:43
Ik woon in Duitsland net over de grens en hier gaat alles via de Gyn. Vrouwen behoren hier elk half jaar te gaan(pfffff) en hij heeft ook mijn spiraal verwjderd vorige maand. En als ik zwanger was moets ik dus terug komen :mrgreen:
Er is hier wel zoiets als een verloskundige...hoe dat presies allemaal in elkaar steekt weet ik nog niet. Mijn vriendin is wel net bevallen,endie had naast haar gyn dus ook een vk, maar die wil ik het nog niet vragen want ze weet nog van niets,haha!!!!

Nadine
27 August 2009, 18:59

Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- ? ---------------in ronde 5

Ik neem pas over een week contact op met de HA, gebruik toch geen medicijnen en heb geen relevante medische geschiedenis, of erfelijke factoren. Mocht het eerder misgaan dan bel ik natuurlijk wel.

Hier in Nederland gaan veel vrouwen via de verloskundige, omdat het beroep van verloskundige hier meer voorstelt en ook meer ingericht is op thuisbevallingen dan bv. belgie. De opleiding in Nederland duurt 4 jaar, in Belgie 3 jaar. Ik weet niet of dat voor duitsland ook geldt.

Sientje
27 August 2009, 19:12
In DL mag je geen thuisbevalling doen...alleen in hoge uitzondering kan een VK er mee accoord gaan Bij mijn vriendin(4e kindje,nooit geen complicaties en problemen) was dat ook zo. Door omstandigheden is dit toch een ZH bevalling geworden.
Ik vind het wel fijn dat bij een gyn loop. Krijg ik tenminste vaak een scho :mrgreen:
Mijn andere 2 kids zijn nog in NL geboren en daar kreeg ik alleen met 12 en 20 wk een echo. Hier is de prenatale screening ook een stuk zorgvuldiger. Zeker als je net als ik de 35 bent gepasseerd.

Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.-------ronde 1
Nadine----------28----------1e kindje-------------------4 mei 2010 ---------- ? ---------------in ronde 5

Sientje
27 August 2009, 19:13
Eeeehm....scho moet zijn echo.... :oops:

Nadine
27 August 2009, 19:32
Hebben jullie het al aan iemand verteld?! Ben erg benieuwd.
We overwegen het mn ouders dit weekend al te vertellen.
Wat vinden jullie?

Bambi80
27 August 2009, 20:04
ik wil het nog niet aan de ouders vertellen met 4 weken, dus wachten tot na de vakantie. Ben alleen bang dat ze het aan me kunnen zien en ik dan me betrapt ga voelen. Maar steven wilde het perse aan 1 iemand vertellen....zijn zusje. Da's echt een uitzondering.

Sientje
27 August 2009, 20:25
Wi willen het met een week of 7 a 8 gaan vertellen...niemand weet nog van iets. Zelfs niet dat ik mijn spiraal eruit heb. Gaat echt als een totale verassing voor iedereen komen,haha!!!!

Lindy
27 August 2009, 20:26
Wow wat veel al weer...
Marieke nogmaals van harte meisie, het is je dubbel en dwars gegunt.
Lonnekeleonie jij ook nogmaals gefeliciteerd, echt superfijn dat je weer zwanger bent
En Nadine had ik nog niet gehoord, wat een verassing jij ook gefeliciteerd meis!!!
En natuurijk Sientje en Claudia ook gefeliciteerd en iedereen die hier hoop ik nog bij gaat komen...
Liefs Lindy

Isis84
27 August 2009, 22:12

Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- ? ----------------in ronde 2

Wij hebben het nog aan niemand verteld.. Maar ik denk wel dat we het snel aan de (schoon)ouders en mijn zus en zijn broer vertellen.. Ik vind het namelijk erg moeilijk om het tegen niemand te zeggen :D

Beebie_Wish
28 August 2009, 06:12
Goedenmorgen dames,

Geloof dat ik me ook bij uitgerekend in mei topic mag behoren :D

Geloof dat ik zwanger ben. Zit nog steeds naar die test te kijken maar zie echt een 2e duidelijke streep, hoef hem daarvoor niet in het licht te houden.
Zit te shaken op de stoel ;) .
Straks ff een clear blue test halen en dan nog ff keer doen extra bevestiging. Maar klopt deze babyboomshop dipstick test wel dames ??? Er stond resultaat binnen 5a10seconden af te lezen en ik las hem al af bij 5 seconden en stond er toen al 2e streep :oops:

Heel veel geluk en een fijne zwangerschap toegewenst allemaal ;)

Bambi80
28 August 2009, 06:34
Gefelicititeerd Beebie wish
het is je zo gegund na die lange tijd....Dan ben je zeker 1 mei uitgerekend. Of valt je nog net op koninginnedag. :D

Ik zou inderdaad ook nog een clear blue doen. Dan heb je bevestiging.

Sientje
28 August 2009, 06:34
OOoooooh super BW!!!!!! Van harte gefeliciteerd!!! En welkom bij de club!!! :mrgreen:

Beebie_Wish
28 August 2009, 06:42
Nee de online biologische klok had uitgerekend (vanuit gaande van laatste menstruatie, deze was op 23 juli) dat ik op 3 mei 2010 uitgerekend zal zijn. Maar goed het kan ook eind april worden of straks beval ik op de datum dat mijn lieve schoonmoeder is overleden, hoop het niet want dat is eigenlijk speciale datum van mijn lieve schoonmoeder, of vinden jullie zoiets niet raar?

Bambi80
28 August 2009, 06:48
een zoontje van mijn broer is op de verjaardag van mijn overleden vader geboren. Ja....het was even een wondertje, maar ach het maakt echt niet uit hooor. Je blijft op de dag zelf toch ook aan je vader denken terwijl we de verjaardag van mijn neefje net zo vieren zoals het hoort. Mijn vader heeft niet perse 1 speciale dag. Onze beeb is uigerekend op de dag voor of op de verjaardag van de broer van mijn vriend.

misslola
28 August 2009, 06:50
@mariekepiek & Beeb_Wish
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Het is jullie van harte gegund.

Ik zal ook regelmatig komen meekletsen in het meitopic omdat ik eind april uitgerekend ben en kan dus ook zomaar begin mei worden. En ik heb het idee dat ik veel meer meiden uit het meitopic ken van Zwanger worden.

Geniet van jullie zwangerschap. Probeer ik ook te doen, terwijl het nog steeds zo onwerkelijk is!

Liefs

Beebie_Wish
28 August 2009, 06:58
Ja echt he het is idd erg onwerkelijk dames. Straks ff naar de KV om bevestiging te gaan halen. Hoef ik dan niet met ochtendurine te testen?? Of moet dat met die van clear blue wel en die van KV??

Bambi80
28 August 2009, 07:02
als je niet teveel drinkt en je plas even ophoudt lukt het ook wel hoor! ik heb ook gistermiddag de clearblue en kv gedaan. Maar de clear blue digitaal geeft een nauwkeuriger beeld van hoever je bent als je met ochtendurine test.

ooh, ik laat me nog gek maken door verhalen van als je voor NOD positief test kan het alsnog fout gaan. Moet ik me daar nog zorgen over maken aangezien de test vanochtend van babyboomshop weer duidelijker was en mijn temperatuur nog steeds aan het stijgen is?

Beebie_Wish
28 August 2009, 07:11
De vorige cyclus teste ik 1 dag voor NOD posi maar dat liep helaas in een te vroege miskraam. dus hopen dat nu wel goed zou gaan als het echt zo is, maar streep is toch een streep ook al test je met babyboomshop toch??

als je niet teveel drinkt en je plas even ophoudt lukt het ook wel hoor! ik heb ook gistermiddag de clearblue en kv gedaan. Maar de clear blue digitaal geeft een nauwkeuriger beeld van hoever je bent als je met ochtendurine test.

ooh, ik laat me nog gek maken door verhalen van als je voor NOD positief test kan het alsnog fout gaan. Moet ik me daar nog zorgen over maken aangezien de test vanochtend van babyboomshop weer duidelijker was en mijn temperatuur nog steeds aan het stijgen is?

Bambi80
28 August 2009, 07:14
ik heb op internet geen verhalen over valspositief bij babyboomshop gehoord. Alleen maar dat ze laat positief testen en het streepje niet heel duidelijk wordt. Het is ook geen ultratest die je al 6 dagen van tevoren kunt gebruiken.

Beebie_Wish
28 August 2009, 07:17
Oh dus het zal echt zo zijn dat als ie een 2e streep laat zien je zwanger bent?

snippie
28 August 2009, 07:19
Beebie wish meid gefeliciteerd!!!
liefs

Isis84
28 August 2009, 08:22
Beebie_Wish GEFELICITEERD!!

Sientje
28 August 2009, 09:46
Hier begint zelfs Papa langzaam aan aan het idee te wennen...dat duurt meestal even. :lol: Bij onze 2 vorige werd het voor hem pas heel echt met de 1e echo en het groeien van mijn buik. Gisteernavond betrapte ik ehm met een rolmaat in de speelkamer van de kids. Dit gaat dan dus de slaapkamer van mijn zoontje worden en hij was aan het passen en meten daarvoor (had ik een paar weken geleden al gedaan,haha!) Meteen even besproken dat 1 muur van die kamer opnieuw behangen gaat worden want die is nu nog roze en een nieuw behangrandje voor die hele kamer.En vloerbedekking eruti en zeil erin, zoals in de rest van het huis. De babykamer laten we nog zo totdat ik weten wat het is(als het een jongetje is blijft tie in principe ook zo). Bij de vorige 2 wilden we het perse nietweten nu wil ik dat wel..makkelijker, dan kan ik vast ene hoop zooi op marktplaats gaan zetten.

En jullie willen jullie het weten...en zijn jullie al stiekum plannen aan het maken? :mrgreen:

Beebie_Wish
28 August 2009, 09:55
En jawel hoor....De PREDICTOR test zegt ook POSITIEF :D :D

Ben zooooooooooooooooooooooooooooow BLIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ, WOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :D

Spring
28 August 2009, 09:56
GEFELICITEERD!!! Geniet ervan, maar dat komt wel goed volgens mij!

Beebie_Wish
28 August 2009, 09:58
Hier een foto :D

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... MG1622.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/CIMG1622.jpg)

ran83
28 August 2009, 10:00
Ja die is positief zeg. Gefeliciteerd en geniet ervan.

misslola
28 August 2009, 10:08
Wij willen ook weten wat het wordt.
Onze computerkamer wordt dan babykamer. Eerst wilden we het kleinste kamertje nemen wat nu min of meer inloopkast is.
Makkelijker om de computer naar zolder te verhuizen dan 3 kasten af te bouwen en vervolgens weer op te bouwen.
Mochten we een jongetje krijgen, dan is het kamertje al helemaal klaar. De muren zijn namelijk al blauw.
Mocht het een meisje zijn dan kan een blauw kamertje net zo goed! Misschien dat er wel nog aan één wand een leuk behangetje komt om het een beetje te breken.
Ach we zien het wel!

@beebie_wish
Duidelijke positieve test. Nogmaals van harte gefeliciteerd.

tweety27
28 August 2009, 10:12
Jeetje een mei topic alweer. Wat gaat de tijd toch snel he..

In het bijzonder wil ik Mariekepiek, Beebie_Wish en Lonnekeleoni feliciteren!!!! Het is jullie echt super gegund.

De rest wil ik natuurlijk ook van harte feliciteren maar ik weet hoe erg bovenstaande ermee bezig zijn gweest.

Lekker hoor mei... Heerlijk in de zomer verlof!!!

Nadine
28 August 2009, 10:19
Als het goed is verlof net voor de zomervakantie :D Als je leraar bent tenminste ;)

Mijn kantoor wordt de babykamer. Moeten we mijn spulletjes in het kantoor van mn vriend gaan proppen :roll:
Alles voor de baby ;)
We hebben net onze slaapkamer leeggehaald en dat is nog een enorm karwei, maar daarna is absoluut de babykamer aan de beurt :)

Ik weet nog niet of ik wil weten wat het wordt. Het ziet ernaar uit dat we de babykamer neutraal houden.

Wat een vruchtbare maand is het toch :mrgreen:

Tinkerbell79
28 August 2009, 12:20
@Beebie-wish........VAN HARTE GEFELICITEERD!!! JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

helen
28 August 2009, 14:57
allemaal gefeliciteerd!!
ik sluit me er ook bij aan. heb gister positief getest
volgens mijn berekening zou ik 2 mei uitgerekend zijn.
hebben jullie last van kwaaltjes?

Sientje
28 August 2009, 15:03
Helen gefeliciteerd hoor!!!!

Ik ben ook 2 mei uitgerekend.Ik heb nog nergens last van,geen kwaaltjes dus. Aleen niet veel honger ook geen lekkere trek en dat is behoorlijk afwijkend voor mij :mrgreen:

Lindy
28 August 2009, 15:11
Wauw beeby wish jij ook zwanger!!! Gefeliciteerd meis!!!
Wat een gezellig topic is dit!!!

Bambi80
28 August 2009, 16:08
Gefeliciteerd helen!!!!

Hier kan ik absoluut niet genieten omdat ik mijn nod nog niet voorbij ben. Ben zo bang dat het hcg weer terug gaat lopen en ik alsnog ongi word. BAH BAH BAH!

Nadine
28 August 2009, 17:45
Hey Marieke! Het komt goed joh! Je lichaam heeft het moeilijkste al achter de rug.
Ik ben er van overtuigd dat het vanaf nu gewoon gaat zoals het hoort ;)

@Helen
Gefeliciteerd! Welkom bij de mei-meiden ;)

lonnekeleoni
28 August 2009, 18:02
Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren!!!

Oh Mariekepiek en beebie wish, ik ben zo blij dat jullie mij hier niet alleen in het mei topic hebben laten zitten haha....

Mariek, ik ben ook nog steeds bang dat het mis gaat hoor, maar ik probeer er maar van te genieten, als alles wel goed is, is het toch zonde als ik niet heb genoten...

Hier vandaag trouwens al 4 dagen niet meer gerookt!!!

Liefs Leoni

Nadine
28 August 2009, 18:04
Mooi zo Leonie! Elke aanleiding om te stoppen is een goeie, maar vooral als er een kleine in je buik groeit ;)

Ik heb het vandaag al aan een vriendin verteld :mrgreen: Dat was zo leuk!
Ze is zelf net bevallen, dus weet er alles van. Ja, zo iemand neem ik wel gauw in vertrouwen.
Verder houdt ze haar mond hoor ;) Zodat ikzelf het nieuws later aan anderen kan vertellen.

lonnekeleoni
28 August 2009, 18:04

Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.------- ronde 1
Lonnekeleoni----25-----------1e kindje------------------3 mei 2010-----------8 sept vk echo----ronde 13/7 na mk
Claudia---------25-----------1e kindje--------------------7 mei 2010---------- ? ----------------in ronde 2

Beebie_Wish
28 August 2009, 18:07

Lonnekeleoni----25-----------1e kindje------------------3 mei 2010-----------8 sept vk echo----ronde 13/7 na mk
Beebie_Wish----25----------1e beeb--------------------3 mei 2010---------14 sept---------------In ronde 6 met hulp van Clomid 100mg.

lonnekeleoni
28 August 2009, 19:41
Hey dames,

Ik had net even iets heel vreemds, ik had nog 1 test in huis liggen en ik ben helemaal alleen en ik verveelde me dus heb een digitale test van cb gedaan. Deze gaf aan ZWANGER 3+ dit zou betekenen dat ik meer dan 5 weken zwanger ben en dit terwijl ik niet met ochtendurine heb getest....maar ik kan me dit niet voorstellen, volgens mij ben ik net iets meer dan 4 weken....Zijn er meer dames die dit hebben/hebben gehad?

Groetjes Leoni

Bambi80
28 August 2009, 22:09
ik zal het morgen of overmorgen is uitproberen met die digi lonneke. Ben benieuwd......
ben weer beetje gerustgesteld door jullie. Ik moet er vooral van gaan genieten. Want zwanger ben ik!!!!!!!!!!!!! Wij zijn zwanger met zijn allen meiden!!!!!!!!!!!!!

Bambi80
28 August 2009, 22:56
ijsje! Gefeliciteerd! Welkom hier!!!! Lucky number 7 van dit forum.

ik las dat hoge HCG waardes kunnen bij een tweeling.

Beebie_Wish
29 August 2009, 06:54
Goeiemorgen dames,

En jawel CB test zegt ook ZWANGERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :D :D :D :D
Er stond op de CB test ´´Zwanger/2-3weken.

We zijn zo blij geloof dat ik de buurman wakker geschreeuwd heb van blijdschap :D

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:12
Begin je het dan nu eindelijk te geloven? Ga er maar lekker van genieten meid!

Liefs Leoni

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:14
ik las dat hoge HCG waardes kunnen bij een tweeling.

Ja, dat heb ik ook gelezen.....het zit ook nog eens in mijn familie, want mijn broertjes zijn tweeling...

Bambi80
29 August 2009, 09:31
oeh spannend lonneke....op de eerste echo moet dat toch te zien zijn?

Beebie wish gefeliciteerd!!!!!!

ik heb vanochtend de kruidvat-test nog gedaan. Kijk en vergelijk http://www.mijnalbum.nl/Album=UU4UV4EP
is toch duidelijker? Ik heb allen nu nog 2 digitale liggen. voor wanneer zal ik die bewaren? Is het eigenlijk nog wel verstandig om te testen. Want je gaat dan toch jezelf misschien gek maken of het HCG wel goed stijgt enzo.....

Wanneer zal ik de verloskundige bellen trouwens? tijdens mijn vakantie of daarna? Is natuurlijk wel leuk om vast een afspraak te maken.
Huisarts ook maar even bellen misschien ivm wel erg overgewicht? Hoor wel eens dat ze je doorsturen naar de gyn. als je bmi hoger dan 30 is. Over de babykamer....nog beetje vroeg om over na te denken, maar stiekum wel gedaan.....We hebben ons appartement te koop staan. Als nu dit appartement niet verkocht is met de 12 weken echo dan gaan we plannen maken op de 2de kamer geschikt te maken voor de baby. Ga niet dat op het laatste moment doen en wil ook niet hoogzwanger gaan verhuizen. Dus als iemand het dan nog wil kopen, heeft ie pech en moet ie even wachten.

Beebie_Wish
29 August 2009, 09:39
@Marieke, wanneer heb je je NOD staan?? Als je die voorbij bent zou ik als ik jou was 1 dag na je NOD nog eens en dan met een van je digitale testen testen...Jij ook van harte gefeliciteerd en geniet ervan.

Ik hoop dat ik nu vandaag niet stom ben geweest want las net pas op het internet dat je ook absoluut niet teveel koffie (koffie drink ik maar heel amper) maar ook geen cola en ook geen thee, nu heb ik vandaag al 3 koppen thee op en las dat dat wel het maximum zou zijn. Dus zou ik geen thee meer mogen vandaag. Heb ik er nu slecht aan gedaan en het risico op miskraam verhoogd of denken jullie van niet??

Ik denk zelf dat ik maar s´morgens lekker glaasje melk ga drinken en voorlopig gewoon geen thee en ook geen koffie en ook geen cola meer zal drinken, om het risico te vermijden. Cola dronk ik toch al niet meer was ik al volledig van afgekickt.

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:47
@Marieke, wanneer heb je je NOD staan?? Als je die voorbij bent zou ik als ik jou was 1 dag na je NOD nog eens en dan met een van je digitale testen testen...Jij ook van harte gefeliciteerd en geniet ervan.

Ik hoop dat ik nu vandaag niet stom ben geweest want las net pas op het internet dat je ook absoluut niet teveel koffie (koffie drink ik maar heel amper) maar ook geen cola en ook geen thee, nu heb ik vandaag al 3 koppen thee op en las dat dat wel het maximum zou zijn. Dus zou ik geen thee meer mogen vandaag. Heb ik er nu slecht aan gedaan en het risico op miskraam verhoogd of denken jullie van niet??

Ik denk zelf dat ik maar s´morgens lekker glaasje melk ga drinken en voorlopig gewoon geen thee en ook geen koffie en ook geen cola meer zal drinken, om het risico te vermijden. Cola dronk ik toch al niet meer was ik al volledig van afgekickt.

Maak je niet al te druk meid, je hebt maar 3 koppen op, dan moet je dus nu gewoon niet meer nemen vandaag. Probeer gewoon te genieten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje bang ben omdat ik in februari een miskraam heb gehad, maar ik probeer toch te ontspannen en te genieten. Een miskraam is vaak "pure pech" en je kan hier meestal niets aan doen. Maar ik kan me nu wel 12 weken druk gaan maken dat het misschien wel weer fout is, maar als het dan allemaal goed is heb ik eigenlijk de eerste weken van mijn zwangerschap gemist en dat wil ik niet.

Bambi80
29 August 2009, 09:57
ik hou er wel rekening mee, ga er in ieder geval al minder van drinken tot ik het niet meer hoef. En ga over op de decaf koffie binnenkort.

lonnekeleoni
29 August 2009, 10:15
Natuurlijk let ik op wat ik eet en drink, ik doe alles wat ik kan doen voor mijn kindje, maar dan kan het alsnog mis gaan en daar wil ik nu gewoon niet teveel mee bezig zijn, want ook stress is niet goed. Ik probeer dus gewoon lekker te genieten van mijn zwangerschap!

Tinkerbell79
29 August 2009, 13:04
@beebie-wish...je mag max vier koppen koffie op een dag hebben, in thee zit toch echt wel wat minder cafeine, dus maakt je niet druk. Ik heb ook echt wel dagen dat ik een paar koppen koffie drink (drink pas sinds ik zwanger ben koffie, terwijl dat normaal andersom is ;-)). geniet er gewoon lekker van. Snap dat je iets voorzichtiger wilt zijn nu, maar je moet echt lekker genieten en een miskraam krijg je echt niet omdat je een kopje thee teveel hebt gedronken...

Liefs Tink (nov forum)

Bambi80
29 August 2009, 21:47
iemand nog tips voor de vakantie qua eten enzo?

Nadine
30 August 2009, 08:56
Gisteravond kreeg ik steken in mijn maag. Ik lees net dat dat er allemaal bij hoort :|
Nja, tenminste weer een teken van die kleine ;)

Iemand anders last van boertjes en oprispingen, of tekenen van zwangerschap?

@Marieke
Hangt van het vakantieland af.

sas84
30 August 2009, 09:28
MEt teveel thee of koffie veroorzaak je (volgens mij) echt geen miskraam hoor!! No sorties, een miskraam komt door een aanleggingsfout!! En das puur moeder natuur!! Kun jij dus niets aan doen!!!!

Te veel koffie thee en Cola kan slecht zijn omdat t kindje daar dan aan 'verslaafd' kan raken!! Dus dat ie strax ook niet zonder kan.. Maar dat gaat volgensuk echt pas op bij grote hoeveelheden!!

Op vakantie zou ik gewoon naar schoon uitziende nette restaurants gaan!! Daar wordt t eten meestal net wat beter schoongemaakt( als het goed is) en verder letten op dat je geen rauw vlees voorgeschoteld krijgt!! En ik zou sla ook laten liggen omdat je niet weet of dat hoed gewassen is......

Meiden geniet van je zwangerschap!!!! En niet te veel zorgen maken over dat je Zelf een miskraam kan veroorzaken want dat kan echt bijna niet!! In elk geval niet als je gewoon leeft!! Je moet nu natuurlijk geen extreme sporten uitoefenen ed haha maar dat heeft alleen met risico op vallen te maken!!!

Groetjes Saskia.

lonnekeleoni
30 August 2009, 09:50
Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Mariek vandaag dus officieel je NOD, hoe gaat het?

Hier gaat alles goed, ik ben wel extra moe en voel me 's ochtends wel een beetje misselijk, maar dat is al weer snel weg als ik iets eet.

Nog ruim een week en dan heb ik lekker de echo al, en daarna ga ik lekker op vakantie.

Gisteren heb ik tegen mijn ouders verteld dat ik weer zwanger ben. De mond van mijn vader viel nog verder open van verbazing dan de vorige keer haha... Maar ze vinden het wel heel leuk voor me en ze hopen echt dat het dit keer allemaal goed gaat.

Groetjes Leoni

Nadine
30 August 2009, 11:34
Wat leuk Leonie, die reactie van je vader :D

Ook fijn dat je zo snel al een echo krijgt. Worden jullie extra in de gaten gehouden?

Haha, mn vriend vraagt steeds vaker hoe het met 'ons' gaat en of 'we' al gegeten hebben enzo :lol:

lonnekeleoni
30 August 2009, 11:39
Haha, ja dat doet mijn vriend ook, ik krijg als we aan het werk zijn ook telkens smsjes met daarin " Ik hou van jullie" echt heel schattig.

Ik heb in februari dit jaar een miskraam gehad, daarom mocht ik nu eerder komen voor een echo. Het is nu wel heel erg vroeg, maar daarna gaan we 4 weken op vakantie en anders zit je zo lang in onzekerheid. Een week later zijn we nog wel een of 2 dagen in Nederland, dus als het nog niet helemaal goed te zien is kunnen we dan nog een keer, maar anders had ik pas rond week 10/11 een echo kunnen krijgen en ik vind het nu al zo spannend en zo lang duren.

Heb gisteren trouwens het boek van Claudia de Breij gekocht, is echt grappig, ben net begonnen met lezen, maar ik ben nu al over de helft. Ik denk dat ik hem vandaag nog wel uit ga lezen ook...

Isis84
30 August 2009, 11:40
Hallo allemaal!

Fijn aan het genieten van het weekend?! Ik heb het vrijdag verteld tegen de (schoon)ouders en de (schoon)broer en de (schoon)zus. Ze waren heel erg verrast en heel erg blij. Mijn ouders en zus hadden het niet verwacht omdat ik steeds zei dat mijn vriend er echt nog niet klaar voor was! Voor mijn ouders wordt het het derde kleinkind.

Mijn schoonouders zijn nog geen opa en oma dus die waren helemaal verrast! En heel erg blij. Ze kan niet wachten om tegen iedereen te zeggen dat ze opa en oma worden, maar daar moeten ze nog even mee wachten!!

Ik moet zeggen dat ik niet echt merk dat ik zwanger ben... Ben niet misselijk ofzo. Zijn er meer die eigelijk niks voelen?? Mijn moeder vertelde wel dat zij ook nooit iets merkte en ook mijn zus heeft nooit ergens last van gehad.. Ik merk wel dat ik er een beetje onzeker van wordt...

En hoe gaat het met de rest? Iedereen al een beetje aan het idee kunnen wennen??!!

lonnekeleoni
30 August 2009, 11:44
Ik heb ook heel weinig klachten hoor, ben wel wat sneller moe en voel me 's ochtends een heel klein beetje misselijk, maar zodra ik iets eet is dit meteen weer weg. Volgens mij is er ook nog niemand hier op het forum die al extreem veel klachten heeft...

Nadine
30 August 2009, 11:49
In welke week had je die mk Leonie? Ik hoop iig dat je nu een gezonde zwangerschap hebt ;)
Dat boekje van CLaudia de Breij heb ik ook.. en allang uitgelezen :lol: Was erg.. :? .. 'verfrissend'.. zeg maar :lol:

@Claudia
Vrijdag voelde ik ook helemaal niks en zaterdagochtend ook niet. Kan me voorstellen dat je blij bent met een klein, onschuldig kwaaltje, zodat je zwangerschap bevestigd wordt ;)

lonnekeleoni
30 August 2009, 12:58
Vorige keer kreeg ik bij 8 weken een echo, daarop bleek toen dat het kindje niet meer leefde, het was waarschijnlijk rond week 5 al gestopt met groeien. Omdat de miskraam niet vanzelf op gang kwam heb ik toen bij week 10 een curretage gehad. Anders was ik binnen nu en 2 weken al mama geweest, want ik was 12 september uitgerekend. Ik ben wel heel blij dat ik voor die datum in ieder geval weer zwanger ben.

MiniMe
30 August 2009, 13:18
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Wel even meegelezen, maar vond dat ik me ook maar even aan moest melden, want ik heb ook een positieve test gehad op 26 augustus. Mijn eerste kindje wordt nu op 5 mei verwacht. Ik heb een bbz in januari gehad (ronde 2), in paniek weer aan de Nuvaring gegaan. 1 juli weer gestopt, gelijk normale cyclus en in ronde 2 ZWANGER!!!!

Liefs M

Nadine
30 August 2009, 13:19
Ja Leoni, dat kan ik me ook voorstellen :( De ene vervangt de andere niet, maar het is wel heel cru als je zo lang had moeten wachten op een nieuw wondertje :|
Dat je deze keer die 8 weken grens probleemloos voorbij mag gaan ;)

Gefeliciteerd MiniMe! Ik hoop dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt!

MiniMe
30 August 2009, 13:23

Sientje---------36-----------3e kindje------------------2 mei 2010-----------31 aug Gyn.--------- ronde 1
Lonnekeleoni----25-----------1e kindje------------------3 mei 2010-----------8 sept vk echo-------ronde 13/7 na mk
Beebie_Wish----25----------1e beeb--------------------3 mei 2010---------14 sept---------------In ronde 6 met hulp van Clomid 100mg.
YSje-----------39-----------1e kindje-------------------1 mei 2010-----------???----------------ronde 1 sinds MK in juni (eigenlijk ronde 6)
MiniMe---------28-----------1e kindje------------------5 mei 2010-----------1 sept HA--------- ronde 2

MiniMe
30 August 2009, 13:27
Dank je wel Nadine!

Ik hoop dat hij nu in mijn baarmoeder zit ipv de eileiders. De vorige keer was het geknapt en in mijn buik terecht gekomen, was een vervelende ervaring. 1 september heb ik een afspraak met de huisarts voor al mijn vragen, want eigenlijk wil ik heel graag weten of hij nu wel op je juiste plaats zit...

Wanneer heb jij je eerste echo gepland staan?

Oh ja, voor alle andere zwangeren! PROFICIAT!!!

Liefs M.

Nadine
30 August 2009, 13:36
ik heb nog niet eens contact opgenomen met de HA of VK. Doe dat over een week of zo, omdat ik geen bijzonderheden verwacht. Als ik pijn of bloedingen krijg, neem ik natuurlijk wel meteen contact op.

Snow
30 August 2009, 13:43
Haha, ja dat doet mijn vriend ook, ik krijg als we aan het werk zijn ook telkens smsjes met daarin " Ik hou van jullie" echt heel schattig.

Ik heb in februari dit jaar een miskraam gehad, daarom mocht ik nu eerder komen voor een echo. Het is nu wel heel erg vroeg, maar daarna gaan we 4 weken op vakantie en anders zit je zo lang in onzekerheid. Een week later zijn we nog wel een of 2 dagen in Nederland, dus als het nog niet helemaal goed te zien is kunnen we dan nog een keer, maar anders had ik pas rond week 10/11 een echo kunnen krijgen en ik vind het nu al zo spannend en zo lang duren.

Heb gisteren trouwens het boek van Claudia de Breij gekocht, is echt grappig, ben net begonnen met lezen, maar ik ben nu al over de helft. Ik denk dat ik hem vandaag nog wel uit ga lezen ook...

Leuk boek he! Ik heb hem ook in 1 dag uitgelezen!
Weet je wat ook een leuk boek is? 'dagboekje van een ettertje' Is vanuit een baby tot en met zijn eerste jaar geschreven!
Over dat zijn moeder bijvoorbeeld in paniek raakt als hij een keertje scheel kijkt en hij dit daarom juist vaker gaat doen..
of dat hij er enorm tegenop ziet om in een doopjurk te moeten en daarom enorm veel gaat drinken omdat hij er dan niet meer inpast! Leuk geschreven!

MiniMe
30 August 2009, 13:48
ik heb nog niet eens contact opgenomen met de HA of VK. Doe dat over een week of zo, omdat ik geen bijzonderheden verwacht. Als ik pijn of bloedingen krijg, neem ik natuurlijk wel meteen contact op.

Ja dat is volgens mij normaal om in de 5/6e week contact met je HA of VK op te nemen.
Spannend... Welke kwalen hadden jullie op de dag van NOD. Mijn borsten deden zo'n pijn dat ik niet kon slapen en steken in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moest worden.

Nu, 3 dagen later, nergens last meer van. Is dit normaal?j

Liefs M.

Bambi80
30 August 2009, 14:56
heeh,
hier nog geen bloed hoor ! denk ook niet dat het komt. Normaalgesproken had ik anders al 1 a 2 dagen spotting van tevoren en nu dus niet. Verder worden de teststripjes van babyboomshop toch steeds ietsie duidelijker. Krijg al wat vollere borsten, af en toe een beetje misselijk als ik niet eet, beetje moe, soms een beetje meer boeren, beetje winderig (sorry)en ik heb soms wat kramjes in mijn onderbuik. Die krampjes vind ik niet leuk. Mijn hele buik voelt een beetje spierpijnerig en moe alsof er vanalles gebeurd. Trouwens mijn temperatuur is ook mooi hoog nog dus da's ook geen aankondiging. Vandaag is inderdaad mijn NOD. Denk wel dat het een opluchting is als ik daar voorbij ben toch.
Gefeliciteerd nieuwe meiden.....

lonnekeleoni
30 August 2009, 15:13
Nou, ik heb het boek van Claudia ook in 1 ruk uitgelezen is een erg leuk boek.

MiniMe: van harte gefeliciteerd!

Bambi80
30 August 2009, 16:00
ik neem hem mee voor de vakantie, maar ben al op de helft van dat boek.

boba80
30 August 2009, 16:18
heeh,
hier nog geen bloed hoor ! denk ook niet dat het komt. Normaalgesproken had ik anders al 1 a 2 dagen spotting van tevoren en nu dus niet. Verder worden de teststripjes van babyboomshop toch steeds ietsie duidelijker. Krijg al wat vollere borsten, af en toe een beetje misselijk als ik niet eet, beetje moe, soms een beetje meer boeren, beetje winderig (sorry)en ik heb soms wat kramjes in mijn onderbuik. Die krampjes vind ik niet leuk. Mijn hele buik voelt een beetje spierpijnerig en moe alsof er vanalles gebeurd. Trouwens mijn temperatuur is ook mooi hoog nog dus da's ook geen aankondiging. Vandaag is inderdaad mijn NOD. Denk wel dat het een opluchting is als ik daar voorbij ben toch.
Gefeliciteerd nieuwe meiden.....

Die klachtjes horen er echt bij....dacht bij die buikkrampjes steeds dat ik ongesteld ging worden, maar dat blijkt door het groeien van je baarmoeder te komen...zeker bij een 1e zwangerschap omdat je baarmoeder dan nog niet eerder is opgerekt.
Je klinkt duidelijk hartstikke zwanger.....en nogmaals gefeliciteerd.

BQ1986
30 August 2009, 17:30
Meiden van harte gefeliciteerd allemaal! Hoop me snel bij jullie toe te mogen voegen!

Geniet van jullie zwangerschap :)

Beebie_Wish
30 August 2009, 17:33
Dag dames,

We zijn eindelijk weer thuis na lang weekend weg te zijn geweest pfoe. Ben ook bekaf joh.
Enne mariekepiek die klachtjes die jij omschrijft heb ik ook zo´n beetje heel de dag door. Alleen heb ik nog niet echt het idee dat mijn borsten wat voller zijn geworden. Is dit bij iedereen zo dat bij zwangerschap altijd je borsten voller worden of hoeft dat niet perse??
En soms heb ik echt eens dat ik ff niks meer voel of qua klachtjes heb, is dit normaal?

Wil natuurlijk dat het helemaal goed zit. Heb tenslotten nog steeds geen bloed en ook geen bruin verlies gehad. En denk ook niet dat het komt, wel is mijn vagina elke keer wel erg nat. En oja als we net als dit weekend lang in auto zitten toe straks op terug weg naar huis werd ik beetje wagenziek en dus met vlagen misselijk.

Hoop dat alles nog goed zit...Enne soms denk ik erover om nog eens te testen of ik echt zwanger ben, maar manlief zegt dan tegen me dat ik al 3 verschillende testen (babyboomshop,predictor en clear blue) heb gehad en alle 3 zeiden ze positief, en manlief zo van dan zegt de volgende echt geen negatief hoor..Wie kan me even over die streep trekken dat het echt zo is??

lonnekeleoni
30 August 2009, 17:38
Hey beebie wish,

Ik denk dat we allemaal die onzekerheid hebben en kennen. Zelf voel ik ook regelmatig helemaal niets. Een test zou alleen helaas geen duidelijkheid geven, want als je een vruchtzakje in je lichaam hebt maakt je lichaam hormoon aan, dus een test zal in ieder geval aangeven dat je zwanger bent.

Helaas is het enige dat we kunnen doen wachten en proberen alvast zoveel mogelijk te genieten, want een positieve test is in ieder geval alvast stap 1!

Groetjes Leoni

Bambi80
30 August 2009, 18:00
bedankt voor je reactie boba....stelt weer een beetje gerust.
Dat vochtige heb ik ook beebie wish... En ik voel ook niet altijd wat...Met vlagen. Ik vind het wel bijzonder om nu echt zwanger te zijn. Wel al paar keer een bevruchting gehad hiervoor, maar die testen waren na 1 dag positief gelijk weer negatief geworden en dat waren die gevoelige. Dus zover ben ik nog niet gekomen. En nu leef ik echt uit na de echo. Ik denk dat het voor ons allemaal dan wat echter wordt en dat we gerust gesteld worden als we een gezond kindje zien.
ik ben nu ook druk bezig mijn koffer te pakken en het huis schoon te maken. Maar nu effe rustig op de bank.

Fiemo
30 August 2009, 18:06
@bw: je borsten gaan echt wel groeien hoor, misschien niet gelijk maar uiteindelijk wel. Daar moet moedermelk in komen. Ik geloof dat het niet echt goed is als ze niet groter werden, maar ik had maar een A-cupje en nu een C.. ben er superblij mee hahaha (mijn vriend al helemaal!) :D

Je hoeft echt niet altijd iets te voelen. Geniet ervan (dat je niets voelt) want het kan zo veranderen en dan ben je helemaal niet blij. Ik ben in het begin ongelooflijk aangekomen omdat ik steeds mijn misselijkheid weg at.. wees er voorzichtig mee hoor. Ik ben al blij dat ik zwanger ben geworden dus die extra kiloos boeien me weinig maar aan de andere kant moet ik nog 20 weken :shock:

Geef je aan je zwangerschap over en laat het allemaal maar op je afkomen en heeeeeeeeeeeeel veel slapen, echt super lekker!! :D

Bambi80
30 August 2009, 20:09
meiden! tot over 2 weken!!! ben er even niet!! Goed op jezelf en je kindje passen!!
ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat als ik weer terug ben.
xxxxxxxxx

misslola
31 August 2009, 07:32
Hallo allemaal!

Fijn aan het genieten van het weekend?! Ik heb het vrijdag verteld tegen de (schoon)ouders en de (schoon)broer en de (schoon)zus. Ze waren heel erg verrast en heel erg blij. Mijn ouders en zus hadden het niet verwacht omdat ik steeds zei dat mijn vriend er echt nog niet klaar voor was! Voor mijn ouders wordt het het derde kleinkind.

Mijn schoonouders zijn nog geen opa en oma dus die waren helemaal verrast! En heel erg blij. Ze kan niet wachten om tegen iedereen te zeggen dat ze opa en oma worden, maar daar moeten ze nog even mee wachten!!

Ik moet zeggen dat ik niet echt merk dat ik zwanger ben... Ben niet misselijk ofzo. Zijn er meer die eigelijk niks voelen?? Mijn moeder vertelde wel dat zij ook nooit iets merkte en ook mijn zus heeft nooit ergens last van gehad.. Ik merk wel dat ik er een beetje onzeker van wordt...

En hoe gaat het met de rest? Iedereen al een beetje aan het idee kunnen wennen??!!

Ik heb ook nog bijna geen klachten of kwaaltjes en ben nu bijna 6 weken. Ook mij maakt dat onzeker............en ik denk meerdere dames onder ons!
OP dit moment kunnen we toch niet meer doen dan afwachten en hopen dat alles goed blijft gaan. En de weken lijken nu wel om te kruipen, terwijl ze voorheen zo snel gingen........hihihi ;)

misslola
31 August 2009, 07:38
@mariekepiek
Ik wens je een hele fijne vakantie!!! Geniet ervan!

@Beebie_wish
Ik heb ook steeds de neiging om weer een test te doen. Maar mijn vriendje weer houdt me ervan met het argument:
Van het geld dat je uitgeeft aan een test kun je straks leuke dingen kopen voor ons wondertje!!!
En dat klopt natuurlijk ook. Dus daarom heb ik niet meer getest! Wel heb ik een mooie foto van de clear blue test gemaakt en daar kijk ik nog regelmatig naar om me er zo van bewust te maken dat het echt zo is!!!

Miesje78
31 August 2009, 08:24
Hallo, Ik kom me hier ook melden! Dit weekend positief getest!!!
Echt zoooo leuk!
Ik ben rond 6 mei uitgerekend, volgens mij.

Ik voel ook nog niet heel veel. Voor het testen wel een week lang krampjes en heel moe, maar ja, ik ging nergens van uit.
Nu wel sneller moe, maar ik heb al een paar dagen dat ik slecht in slaap kom. Hebben jullie dat ook? Ik neem nu tussendoor als me moe voel maar een momentje rust.
En af en toe een licht misselijk gevoel.
Maar verder prima en vooral heel blij! Ik heb het idee dat iedereen het aan me kan zien, haha.

Lindy
31 August 2009, 09:11
Hey Miesje jij ook hier, super zeg wat een gezellig cluppie hier. Gefeliciteerd meis en geniet er lekker van!!!
Liefs Lindy

snippie
31 August 2009, 09:15
zo gaat snel hier zeg:D leuk al die goede berichten:D

Elmo80
31 August 2009, 09:54
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

6 mei 2010!

Duimen dat het allemaal goed mag gaan!

Sientje
31 August 2009, 10:28
Miesje en Elmo van harte hoor!!!!

Vanmorgen naar de Gyn geweest. Inwendige echo gehad..ik zag niets :shock: maar hij wel. Heeft al wat metingen gedaan en was allemaal goed volgens hem...gelukkig! Toch ene beetje meer bevestiging omdat ik me gewoon echt helemaal niet zwanger voel op wat moeheid na. Er is bloed af genomen en over 2 weekjes werkomen.

Miesje78
31 August 2009, 10:43
Gefeliciteerd Elmo! Leuk, dezelfde datum! Eens kijken wanneer ze echt komen ;)

@sientje, wat goed om die bevestiging te krijgen! Geniet er maar van dat je niet teveel klachten hebt!

Ik hoop dat er nog een hele hoop bijkomen hier hoor!

Nadine
31 August 2009, 10:51
Gefeliciteerd Miesje en Elmo! Hoe meer zwangeren, hoe beter :D

Gister heb ik enorme darmkrampen gehad.. 1 dag geen vezels op.. dat doe ik nooit meer :roll:

Ik had begrepen dat progesteron een aantal organen ontspant, waardoor je darmen minder goed werken, maar waardoor ook je baarmoeder kan ontspannen.

Op mn NOD alleen last van mn borsten, maar dat ging na een paar dagen weg. Nu vooral moe..

Succes dames!

Beebie_Wish
31 August 2009, 18:20
Dag dames,

Wil graag even hier mijn vraag kwijt aan de dames die hun eerste echo gehad hebben of bijna hebben?!?
Ik moest eigenlijk tot 14 september wachten maar mag nu volgende week maandag al komen om 10 voor 11 :D .
Alleen ben ik onzeker over mezelf en ben bang dat de gyn geen bewegend hartje kan zien (horen kan misschien nog niet dat snap ik, maar bewegen kon ie wel zien eventueel), en dat speelt door mijn hoofd heen en ben bang dat de gyn dan geen bewegend hartje ziet. Misschien verbeeld ik het me wel hoor. Heb ook absoluut geen innestelings bloeding gehad en ook geen bruin verlies gehad, en ik ben van onderen erg nat/vochtig is dit een goed teken?!?

En hoe stevig is een baarmoeder nou werkelijk?!?

Sorry voor al mijn vragen maar ben wat onzeker over mezelf. En wat eten jullie zo op een dag?!?
Wij hebben vanavond aardappeltjes met verse sla en vruchten gegeten, en met gekruide kippenvleugeltjes. Kippenvleugeltjes mag je toch wel gewoon eten he?!?

am
31 August 2009, 18:39
Hey meiden,
Sorry dat ik even inbreek hier ;)
Allereerst, gefeliciteerd, de eerste had ik gedaan maar er zijn er zoveel bij gekomen :D

Beeby wish (possie was het toch?)
Bij 6 weken begint het hartje te kloppen en kan de gyn inwendig een echo maken en zien of het hartje klopt, uitwendig lukt dit nog niet.
Heb jij eerder een mk gehad of medische redenen omdat je je afspraak hebt kunnen vervroegen? het is namelijk niet gebruikelijk.
over het algemeen worden de eerste echo's pas rond de 10e week of nog later gemaakt tenzij het medisch is.
Bloed verlies van de innesteling heeft ook niet iedereen, ik zelf heb 2 dagen bruine afscheiding gehad bij ik dacht 6 weken maar ook daar kun je erg angstig van worden. bij mij kwam het waarschijnlijk niet van de innesteling volgens de vk
Het is normaal dat je meer afscheiding hebt tijdens de zwangerschap, vochtig heid kan dus het gevolg zijn.
en die baarmoeder is echt wel stevig hoor!!

Echt meis, vertrouw op je lichaam, en maak jezelf niet gek, al is het alleen al voor het kindje wat in je buik gaat groeien! het is heel makkelijk gezegd en natuurlijk hebben we allemaal onze angsten, ik mag dan wel "al" 9 weken zijn maar ben net zo onzeker hoor, gezien er nog geen echo is geweest. maar probeer aan leuke dingen te denken want ik heb het gevoel dat je jezelf teveel aanpraat en hierdoor van alles in je hoofd haalt (excuus als dat niet zo is)

qua eten, vlees, kip e.d. mag je hebben maar niet rauw! groenten goed wassen. op internet zijn er veel handige lijstjes te vinden over wat wel en wat niet.

Succes meis! komt vast goed!!!!

Beebie_Wish
31 August 2009, 18:47
Dank je wel AM voor je goeie uitleg. Voel me al wat gerust gestelder mijn vriend doet er ook gewoon heel positief over en hij zegt zelfs van dat het wel goed komt. En waarom ik al eerder bij de gyn mag komen is omdat ik bij de gyn onder behandeling sta, ben met hulp van Clomid zwanger geraakt eindelijk. Maar in het verleden zo ongeveer 4.5 jaar terug ook een mk gehad naja niet echt een mk mijn ex die me van de trap af gooide en daardoor kind verloren was.

AM Voelde jij in het begin (vroeger stadium) ook vrij weinig?? En vanaf wanneer kan je het een beetje merken dat je buik beetje begint te groeien, ik heb zo af en toe pijnlijke onder rug en vooral s´morgens met vlagen misselijk. En daarbij mijn rechter borst die pijnlijk aan voelt. En ik dus erg nat/vochtig ben van onderen mijn vriend zag gisteravond toevallig dat ik er best wel veel wit slijm er had zitten, is dat normaal/goed??

AM jullie ook een fijne zwangerschap toegewenst ;)

Sientje
31 August 2009, 19:01
Wat betreft een vroege echo..ik heb er vandaag dus 1 gehad een inwendige. Ik kon er niets van maken maar hij was een zwart vlekje aan het opmeten en dat was het vruchtzakje dus. Bij mij nog geen kloppend hartjete zien, dat was nog net wat te vroeg. Voorhem was het in elk geval duidelijk dta het goed zat en hij heeft meer ervaring dan mij :mrgreen:
Ik heb ook wat meer afscheiding dan normaal en was me uit voorzorg met antibactiriele zeep van oneren (sanicur ofzo) omdat ik hiervoor bij beide zwangerschappen een schimmeltje kreeg en hoop dat zo te voorkomen ;)

lonnekeleoni
31 August 2009, 20:32
Miesje en Elmo gefeliciteerd! Het wordt echt al een grote groep en dat terwijl ik een week geleden nog helemaal alleen was...Welkom hier en geniet ervan!

tineke24
31 August 2009, 20:54
Hallo allemaal,

Ik kom er gezellig bij, vandaag getest en ja hoor..... zwanger!!!
alle andere zwangeren ook gefeliciteerd, en dat er nog vele dames mogen volgen.
Als het goed is ben ik rond 11 Mei uitgerekend, hopelijk gaat alles goed.
Wel spannend zo de eerste weken zeg!!
Voor mij is het mijn tweede zwangerschap, heb een zoontje van 21 maanden.
Ik heb het al wel wat mensen verteld, moest het even kwijt, en mocht het fout gaan kan ik daar met hun ook makkelijker over praten.

Nou ik ga nog even naar mijn test staren, aan de ene kant geloof ik het nog niet echt haha
merk nog niks, maar ja het is nog zo pril..

Groeten, tineke

Lindy
31 August 2009, 21:03
BW lieverd probeer lekker te genieten, wat je schrijft klinkt allemaal helemaal normaal, echt!!! In ben ook wel eens geschroken dat ik ineens mn borsten minder voelde, maar ook dat is normaal. En krampjes izjn ook normaal. Ik heb rond de 6e week bloedverlies gehad en toen was ik heel bang voor een miskraam, maar dat was bij mij waarschijnlijk een innestelbloeding.
Sientje volgens mij moet je wel een beetje oppassen met sanicur, in ieder geval niet van die lactacyd ofzo gebruiken met inwendige spoelign enzo, dit vergroot de kans op een miskraam.

boba80
31 August 2009, 23:35
Wat betreft een vroege echo..ik heb er vandaag dus 1 gehad een inwendige. Ik kon er niets van maken maar hij was een zwart vlekje aan het opmeten en dat was het vruchtzakje dus. Bij mij nog geen kloppend hartjete zien, dat was nog net wat te vroeg. Voorhem was het in elk geval duidelijk dta het goed zat en hij heeft meer ervaring dan mij :mrgreen:
Ik heb ook wat meer afscheiding dan normaal en was me uit voorzorg met antibactiriele zeep van oneren (sanicur ofzo) omdat ik hiervoor bij beide zwangerschappen een schimmeltje kreeg en hoop dat zo te voorkomen ;)

Schimmels krijg je sneller als je te schoon van onderen bent...dus die voorkom je niet met wassen met antibacteriële zeep.
Hierdoor vergroot je juist de kans op een schimmel.
Het dood namelijk de natuurlijke bacteriën die er voor zorgen dat je geen schimmels e.d. oploopt.
zou er dus inderdaad mee uitkijken.

Elmo80
1 September 2009, 06:23
@ Tineke: gefeliciteerd!!
@ Sientje, wat fijn dat je nu al een echo hebt gehad, zal vandaag eens bellen met de VK, lijkt mij ook wel heel fijn zeker na de MK..
@ BW geniet er nog maar lekker van dat je nog vrij weinig voelt, vertrouw gewoon op je lichaam!!

Beebie_Wish
1 September 2009, 06:26
Heb jij meer klachtjes dan ?? En in hoeveelste week zit jij nu ??

@ BW geniet er nog maar lekker van dat je nog vrij weinig voelt, vertrouw gewoon op je lichaam!!

Elmo80
1 September 2009, 06:56
Zal vanavond wel even een banner maken, ben nu pas vier weken vijf dagen... Ja ik heb wel klachtjes, scherpe steken in mijn onderbuik ( groei van de baarmoeder), veel naar de wc en zere borsten.. Een vriendin van mij is net bevallen maar die heeft heel weinig last gehad pas vanaf week 20 ofzo werd ze iets zwaarder en vermoeider. Ik kan me erg goed voorstellen dat je onzeker bent maar probeer echt te genieten!!!

X

Beebie_Wish
1 September 2009, 07:15
Oke ja vorige week maandag (dat was op mijn NOD dag) had ik ook veel last van steken/krampen en dacht echt van nou zal wel ongii worden, naja niet dus ;) ...Zal dat ook vast wel de groeii van mn baarmoeder zijn geweest denk ik dan. En ik heb wel telkens het gevoel om te moeten plassen maar dan komt er maar heel weinig eruit. En qua behoefte zeg maar daar heb ik wat moeite mee normaal gesproken gaat dat soepeler maar nu merk ik dat ik moet maar dan kom het er gewoon bijna niet uit. En mijn borsten zijn ook wel gevoelig. Ben benieuwd maandag 7 september of alles ook daadwerkelijk goed zit met onze beeb...Ach het zal toch wel goed zitten anders zegggen 3 verschillende testen toch niet positief...

We gaan gewoon genieten en vooral genieten dat nog niet zoveel klachtjes heb :D . Wel voel ik ook soms dat mijn spieren door mijn benen wat spierpijn krijgen, soort van trekkerig gevoel..

Beebie_Wish
1 September 2009, 08:22

Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn---------ronde 6 (dankzij de Clomid)

Nadine
1 September 2009, 08:26
Gefeliciteerd Tineke! Geweldig nieuws! Voeg je jezelf ook aan het lijstje toe?

Miesje78
1 September 2009, 08:40

Beebie_Wish----25-----------1e beeb-------------------3 mei 2010-----------7 sept Gyn---------ronde 6 (dankzij de Clomid)
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1

Zo, ook toegevoegd! Leuk!
Ik heb ook weinig klachten (gelukkig!). Beetje krampjes af en toe en beetje misselijk gevoel, niet alleen 's ochtends, maar de hele dag eigenlijk wel. En inderdaad gevoelige borsten, ze voelen ook strakker lijkt wel.
Gisteren vast de vk gebeld en 13 oktober echo en gesprek. Leuk en spannend!
Tot die tijd lekker genieten van ons geheim! We gaan het wel onze ouders en zussen volgende week vertellen.

Beebie_Wish
1 September 2009, 08:41
Haaaj nadine,

Hoe gaat het bij jou met je klachtjes ??
Ik ben vandaag een lekker daggie vrij en ruimde net de vaatwasser uit maar man oh man voelde het wel in mijn onder rug heb anders nooit snel ergens last van maar nu voelde ik gewoon mijn onder rug pijn doen nadat ik alleen maar ff de vaatwasser aan het uit ruimen was. Heb jij of iemand anders dit ook??

En dan heb ik nog even een vraag is het dan wel goed om ook nog gewoon te stofzuigen?? Kan dat gewoon??

Liefs mij,

ran83
1 September 2009, 08:46
Haaaj nadine,

Hoe gaat het bij jou met je klachtjes ??
Ik ben vandaag een lekker daggie vrij en ruimde net de vaatwasser uit maar man oh man voelde het wel in mijn onder rug heb anders nooit snel ergens last van maar nu voelde ik gewoon mijn onder rug pijn doen nadat ik alleen maar ff de vaatwasser aan het uit ruimen was. Heb jij of iemand anders dit ook??

En dan heb ik nog even een vraag is het dan wel goed om ook nog gewoon te stofzuigen?? Kan dat gewoon??

Liefs mij,

Mijn schoonzus had ook heel vroeg in de zwangerschap rugklachten dus wel uitkijken. Je moet doen wat je lichaam nog toelaat. Je moet proberen zo rechtop mogelijk te stofzuigen. Als je na het stofzuigen rugklachten hebt ofzo, laat je het je partner toch doen.

Beebie_Wish
1 September 2009, 08:51
Dank je wel ran83 ;) ...Zal ook goed naar mijn lichaam luisteren dat zeker wel. Maar het huishouden wacht ook al paar dagen had gewoon al paar dagen er de fut niet voor, en manlief is nog druk met de badkamer bezig aan het klussen dus boven is het sowieso een zooitje, maar wel doet hij stofzuigen op de slaapkamer (ivm ik allergisch ben voor huisstofmijt), en als ik het hem vraag wil ie het ook wel voor me doen het stofzuigen.

Hoe gaat het bij jou ran?? Alles nog goed ??

ran83
1 September 2009, 09:01
Hoe gaat het bij jou ran?? Alles nog goed ??

Fijn dat je vriend ook wat meehelpt. In het begin bleef bij mij het werk ook wel liggen hoor. Toen had ik een periode dat alles schoon moest en nu begint het er weer bijin te schieten.

Maar alles goed, het aftellen is begonnen nog ruim 5 weekjes werken en dan verlof. Nog een paar daagjes vrij dus een heerlijk vooruit zicht. In het begin gaat de tijd eerst zo langszaam, maar daarna vliegt de tijd echt voorbij, dus geniet lekker.

MiniMe
1 September 2009, 09:03

MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 ---------- 1 sept HA--------in ronde 2
Miesje78--------30-----------1e kindje-------------------6 mei 2010---------- 13 okt ----------------in ronde 1

Ik was eraf gegooid :o , maar heb me maar weer toegevoegd... :lol:
Straks een afspraak bij de huisarts... ben wel benieuwd wat zij mij te vertellen heeft. Las hier en daar op het internet dat de huisarts niet veel kan doen en dat je echt bij een verlosk/gyn. moet zijn... Kan iemand mij vertellen of de HA middels inwendig onderzoeken kan voelen of het vruchtje in de eileider of baarmoeder zit? Heb namelijk al eens een keer bbz gehad wat in mijn buikholte terecht is gekomen, met als resultaat dat er 1 liter bloed in mijn buik zat.... ben wel onzeker nu, vind het allemaal wel spannend.

Ik zie dat iedereen met dezelfde onzekerheid rondloopt. Ik voelde op mijn NOD ook steken en mijn borsten heel erg. Ben nu 4 weken en 5 dagen en ik heb nergens last meer van... soms is het net alsof je ergens last van moet hebben om er zeker van te zijn dat het allemaal goed zit... raar eigenlijk :?:

Liefs M.

Miesje78
1 September 2009, 09:11
Sorry Minime, dat was zeker niet de bedoeling! Heb het laatste lijstje gewoon gepakt.
Heel veel succes zo bij de ha!
Geen idee wat die doen, ik heb ze niet eens gebeld eigenlijk. Heb gisteren de vkpraktijk gebeld en daar een afspraak gemaakt voor de eerste echo en gesprek.

Het is de eerste keer dat ik zwanger ben en alles is nieuw en spannend. Maar wij wisten niet eens zeker of het uberhaupt wel kon (uitslag zaadonderzoek is pas maandag, wat zal die arts verbaasd zijn als we het vertellen, kijk er nu al naar uit, haha), dus wel zijn gewoon heeeeel blij dat het gelukt is. Ik laat alles dus op me afkomen, luister naar mijn lichaam en probeer vooral te genieten. Ik kijk heel erg uit naar de echo, maar probeer me tot die tijd geen zorgen te maken (tot daar aanleiding voor is natuurlijk).
Klinkt misschien makkelijk gedacht hoor, maar de opluchting en het geluk hebben nu gewoon de bovenhand.

Nadine
1 September 2009, 09:37
Hey Beebie-wish, ben zo blij voor je dat je zwanger bent ;)

Vanmorgen voelde ik me beroerd.
Hebben jullie ook moeite met slapen? Ik word om 4, 5 of 6 uur wakker en val niet meer in slaap :roll:
Voelde me lichamelijk onrustig, vooral mn benen.

Miesje78
1 September 2009, 09:55
Hoi Nadine, ja dat heb ik ook! Voel me niet beroerd, maar ik slaap wel slecht.. Ik heb het vooral 's avonds. Ik ben dan echt moe, maar kom niet in slaap.. Lekker vaag. En inderdaad 's ocntends gelijk echt wakker als ik wakker ben. Dit is zeker een nieuwe ervaring, want ik had altijd zeker een half uur nodig om mijn ogen alleen al open te krijgen, haha!
En ik voel mijn benen ook, een soort jeuk, maar niet echt..

MiniMe
1 September 2009, 10:00
Hoi Miesje,

Bedankt voor je reactie! Geeft helemaal niets... af en toe lees ik een beetje mee (kijken wat de ervaringen van anderen zijn) en zag ik dat ik niet meer op lijst stond. Ik ben te trots op mijn zwangerschap om dat aan mij voorbij te laten gaan :oops:

Ja ik ben 's nachts ook altijd rond een uur of 5 wakker. Erg raar ook, omdat ik normaal nooit mijn bed uit wil komen. Moet ook vaak plassen 's nachts, terwijl ik daar normaal niet van wakker word en goed op kan houden tot 's ochtends.

Ik heb wel een paar dagen geleden erge jeuk gehad aan mijn billen en benen (en niet weten waar die jeuk zat). Ik wist niet of dat met de zwangerschap te maken had of dat ik me niet goed had ingesmeerd na het douchen, hahaha!! Maar zoals ik nu al zeg, ik heb nergens last van nu, baart me wel zorgen. Ben zo bang dat de HA straks tegen mij zeg: "je bent helemaal niet zwanger, hoe kom je daar nu bij?". Maar ik heb toch echt 2 positieve testen gehad en nu al 6 dagen overtijd...

Erg he, die onzekerheid. Probeer er toch echt van te genieten, maar het heeft de overhand...

Liefs M.

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:02
Nu voel ik me wel beetje buitengesloten hoor want heb niet echt dat wat jullie hebben. Behalve dat ik s´morgens met vlagen misselijk ben (vooral als ik nog niet ontbeten heb), en s´middags word ik moe. En verder maar heel af en toe spierpijn in mijn bovenbenen (zo´n spier die van je lies door je hele been heen trekt).

Ben nu wel erg bang dat ons beebje zijn hartje niet beweegt :( . Maandag 7 september zullen we het te weten komen of onze beeb wel of niet goed is.

MiniMe
1 September 2009, 10:04
Oh ja, sorry!

Wanneer heb je eigenlijk je echo... erg spannend allemaal en wat goed van jullie dat jullie ondanks alle verwachtingen toch zwanger zijn geworden!!!!

Liefs M.

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:04
Ik word s´nachts wel veel vaker wakker dan anders dat weer wel en ben zoals in het weekend waar ik normaal gesproken lekker uitslaap altijd ben ik echt al vroeg en klaar wakker...

MiniMe
1 September 2009, 10:08
BW, jij bent misselijk, ik niet...
ik heb jeuk gehad, jij weer niet...

Iedereen heeft wat anders zoals ik hier kan lezen, dat maakt denk ik elke zwangerschap uniek. Heb jij 7 september al je eerste echo?? Dat is volgende week al!! Super!! Ik wacht even af wat de HA te zeggen heeft straks. Ik hoop ten eerste dat ie in mijn baarmoeder zit en natuurlijk ook dat het hartje klopt... Spannende tijden he? Voor ons allemaal!! Wel fijn dat de andere zwangeren (die verder zijn) af en toe een keer hier komen kijken en ons uit de onzekerheid te halen. BEDANKT daarvoor!

Liefs M.

ran83
1 September 2009, 10:14
Nu voel ik me wel beetje buitengesloten hoor want heb niet echt dat wat jullie hebben. Behalve dat ik s´morgens met vlagen misselijk ben (vooral als ik nog niet ontbeten heb), en s´middags word ik moe. En verder maar heel af en toe spierpijn in mijn bovenbenen (zo´n spier die van je lies door je hele been heen trekt).

Ben nu wel erg bang dat ons beebje zijn hartje niet beweegt :( . Maandag 7 september zullen we het te weten komen of onze beeb wel of niet goed is.

He meis dit gevoel had ik ook heel erg, had ook weinig kwaaltjes en werd daar zeer onzeker van. Ik moest toen tot ruim 10 weken wachten voordat we pas zekerheid hadden. Probeer wel te genieten he.

Jenny89
1 September 2009, 10:18
Hallooooow dames! :D

Ik mag me ook een van de gelukkigste mensen op aarde noemen, want ik ben ook ZWANGER!
Joepieeeee!!! Kan het niet geloven!

Als het goed is ben ik 7 mei uitgerekend, maar dat moet de gyn a.s. vrijdag bevestigen.

Mag ik erbij? :D

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:20
Ja oke...en het genieten ik probeer echt wel te genieten...En oja wat me ook nog ff op viel was dat ik gister op het werk bijna zomaar spontaan begon te huilen (heb ik anders nooit).
En we mochten anders pas 14 september terecht maar omdat we al onder behandeling bij de gyn staan mochten we een week eerder op 7 september al ;) . Zal zeker laten weten hoe het gegaan was dan hoop zelf dat onze beeb goed zit en het ook goed zal blijven doen.

En ook heel erg bedankt voor de zwangeren die al verder zijn die ons uit de onzekerheden komt halen erg bedankt daarvoor ;)

Sientje
1 September 2009, 10:22
Ik slaap prima snachts gelukkig...geen rare dingen wat dat betreft. Wel moet ik overdag nu wat vaker plassen en sinds gisterenavond ben ik bij vlagen heel misselijk.

Iedere zwangerschap is weer anders. Ieder mens beleefd het anders. Ook mijn 1e en 2e zwangerschap waren toch ook weer anders.

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:22
Tuurlijk jenny mag je erbij :D . En wat gek dat jij vrijdag al mag komen. Mijn gyn wil me volgende week maandag pas zien. En zijn assistente zei tegen me dat of ik al bijna 7 weken ben of al 5+ weken heen ben. Maar dat zien we maandag wel allemaal. In ieder geval ben ik al een week overtijd en heb wel 4 verschillende testen gedaan en alle 4 zeggen ZWANGERRRR :D

Sientje
1 September 2009, 10:25
gefeliciteerd Jenny!!! Welkom bij de club!

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:40
Sorry als ik teveel vraag hoor maar mag je als zwangere zijnde een heerlijke volkoren brood nemen met boterhamworst?? Ik vraag me daarover best wel af of dat wel goed is?? :oops:

snippie
1 September 2009, 10:42
hihi word lekker druk hier!!!
ik kom er helaas niet bij me buik rommeld nu wel heel erg!net wel gegeten,maar daar gaat je buik toch niet zo van rommelen?

ran83
1 September 2009, 10:43
@beebie_wish: Ik weet niet of het wel of niet mag, maar ik eet het nog steeds. Heb nog niet eerder gehoord dat dat wel of niet mag.

Jenny89
1 September 2009, 10:45
Tuurlijk jenny mag je erbij :D . En wat gek dat jij vrijdag al mag komen. Mijn gyn wil me volgende week maandag pas zien. En zijn assistente zei tegen me dat of ik al bijna 7 weken ben of al 5+ weken heen ben. Maar dat zien we maandag wel allemaal. In ieder geval ben ik al een week overtijd en heb wel 4 verschillende testen gedaan en alle 4 zeggen ZWANGERRRR :D

ik heb een afspraak gemaakt bij een prive kliniek, vandaar.

ik hoop wel dat er iets te zien zal vallen vrijdag!

Beebie_Wish
1 September 2009, 10:49
@Jenny...De assistente van mijn gyn vertelde mij dat ik niet deze week al kon komen ivm ze nog niet veel zouden kunnen zien. En vandaar op maandag 7 september, ach jij gaat dan een goed weekend in met dat je je kindje al hebt kunnen zien. En ik moet wachten tot na het weekend. Komen we ook wel weer over heen ;) .

Sientje
1 September 2009, 10:56
Boterhamworst mag je gewoon hebben. Alleen oppassen met rauw vlees zoals rosbief ed.

Jenny89
1 September 2009, 10:56
@Jenny...De assistente van mijn gyn vertelde mij dat ik niet deze week al kon komen ivm ze nog niet veel zouden kunnen zien. En vandaar op maandag 7 september, ach jij gaat dan een goed weekend in met dat je je kindje al hebt kunnen zien. En ik moet wachten tot na het weekend. Komen we ook wel weer over heen ;) .

Jaa ik hoop echt dat ik iets kan zien! heb gehoord dat veel echos met 5 weken nutteloos zijn, omdat het echt te vroeg is. Ben benieuwd!

Jenny89
1 September 2009, 10:58
Ohh ik had een vraagje. Weet niet of jullie al op de hoogte zijn..
Wat mogen we nou allemaal eten en wat niet? Wat mogen we doen en wat niet?

Mij lijkt het bijv. niet echt goed om bijv. tijdens het schoonmaken chloor in te ademen. Zou dat al kwaad kunnen?

Beebie_Wish
1 September 2009, 11:02
Ik maak nooit met chloor schoon heb altijd qua schoonmaakmiddel ajax hihi...En wat je wel en niet mag eten ik heb eens even op internet rond geneusd en kwam bij deze site uit: http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... 3godvHFnKA (http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwangerschap/Gezond%20eten/?gclid=CISd0c2YyJwCFVYt3godvHFnKA)

Misschien heb jij ook wat aan die site. En wil je een hele fijne zwangerschap toe wensen ;) . Heb je veel klachtjes??

ran83
1 September 2009, 11:05
Rauwe eieren wordt wel eens vergeten wat je wel en niet mag hebben. Pas was ik nog een lekkere cake aan het bakken en vindt het dan zo lekker even de mixschaal uit te likken. Maar m'n moeder zei dat ik dat helemaal niet mocht ivm de rauwe eieren. Nooit geweten

Miesje78
1 September 2009, 11:10
Gefeliciteerd Jenny en ook welkom hier!
Het wordt al lekker druk, leuk!
En grappig dat iedereen wat anders voelt!

Ik heb 13 oktober de eerste echo pas, dus ik moet helemaal lang wachten!

Jenny89
1 September 2009, 11:17
Ik maak nooit met chloor schoon heb altijd qua schoonmaakmiddel ajax hihi...En wat je wel en niet mag eten ik heb eens even op internet rond geneusd en kwam bij deze site uit: http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... 3godvHFnKA (http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwangerschap/Gezond%20eten/?gclid=CISd0c2YyJwCFVYt3godvHFnKA)

Misschien heb jij ook wat aan die site. En wil je een hele fijne zwangerschap toe wensen ;) . Heb je veel klachtjes??

Eigenlijk heb ik bijna geen klachten. Wel opgezwollen en zere borsten en that's it!
Sinds een paar dagen kan ik ook niet zo goed slapen, ik draai me wel 500 keer om.. weet niet of dat door de zwangerschap komt?

oow nog iets, ik krijg puisten!

Miesje78
1 September 2009, 11:20
Haha, klinkt allemaal bekend! Ook de puistjes...
En dat slapen komt echt wel van het zwanger zijn! Ik kon altijd en overal slapen en vooral uitslapen. Nu mooi niet dus. Het duurt heel lang voor ik in slaap val en ben vroeg wakker. Ik kijk nu in bed geen tv meer, maar lees en boek en neem een bakkie thee. 's Ochtends blijf ik toch nog wel even liggen, misschien rust mijn lichaam dan nog wel een beetje. Want moe ben ik wel! Vaag...

Beebie_Wish
1 September 2009, 11:47
Jenny, ik draai me s´nachts ook erg vaak om. Druf alleen niet op mn buik te liggen terwijl ik normaal altijd ook vaak op mijn buik lag.

ran83
1 September 2009, 11:52
Ik ben altijd een echt buikslaper geweest en sinds het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik dat niet meer gedaan, nou ben er nog niet aan gewend. Wordt nog steeds 1 keer per nacht wakker rond half 3 en ga dan direct plassen en val dan meestal direct weer in slaap.

Beebie_Wish
1 September 2009, 13:03
HELLUUUUP!!!!! Zojuist net tijdens mijn ontlasting waarbij het ook best wel zeer deed kwam ook bloed bij de ontlasting??? Wie kan me vertellen of dit niks met mk te maken heeft, want ben daar van onderen nog zo vochtig en met veel wit slijm voorzien. Het zat echt bij mijn ontlasting :(

Sientje
1 September 2009, 13:07
Geen paniek meis!...heeft gewoon met te zware ontlasting te maken. Dan is je darmwand een beetje geirriteerd. Heeft helemaal niets met je baarmoeder te maken...

Beebie_Wish
1 September 2009, 13:09
Maar vorige week had ik nog last van diarree...En nu doet het best wel zeer en lijkt wel alsof ik vaker als normaal moet...

Sientje
1 September 2009, 13:17
Je lichaam is op de regel aan het komen van al die hormonen. Je hele stofwisseling ligt op zijn kop. Vandaar dat je best de ene dag nog zeg het maar even grof..spetterpoep hebt en de andere dag het nauwelijks kwijt kunt...hoort er allemaal bij. Vergeet niet dat er een hele hoop verranderd in je lichaam en dat kost veel energie en heeft ook tijd nodig.Ook je bloedvaten-adertjes worden dunner/gevoeliger en dat geeft bv ook sneller een bloedinkje bij het vrijen, waar je je ook rot van kan schrikken. Ik had het vooral in mijn neus bij mijn 1e...had heel erg vaak een bloedneus. :shock:

Beebie_Wish
1 September 2009, 13:24
Oh oke naja hoop dat het allemaal nog goed zit. Maar omdat je nog vroeg in stadium zit het van de zwangerschap en het kindje dan nog erg klein is...Kan het daar dan ook wel eens aan liggen als je bijna tot geen klachten hebt??

Sientje
1 September 2009, 13:32
Dat kan ja. Zoals ik al zei iedere zwangerschap is anders. Met mijn 1e hing ik voor mijn NOD al boven de wc om over te geven, meerdere keren per dag...nu merk ik niets. Ja gisterenavond beetje misselijk maar verder niets......
Ik snap je onzekerheid heel goed vooral omdat je al een MK hebt meegemaakt toch? Maar meis...probeer toch een beetje het van je af te zetten...je geeft jezelf zo veel te veel onnodige stress. Hoop voor jou dat de dagen tot je naar de VK mag sne voorbij gaan :mrgreen:

Liefs van hier!

Beebie_Wish
1 September 2009, 13:39
Ja dank je wel hoor Sientje ;) . Zal mezelf vanaf nu gewoon lekker rustig houden en lekker gaan genieten want die testen liegen er niet om. dus ga ik er gewoon lekker van genieten. Gister toen ik thuis kwam kreeg ik spontaan een huilbui...

Liefs,

Sientje
1 September 2009, 13:43
Haha...zie je wel....HORMONEN!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fiemo
1 September 2009, 13:50
Waarom slapen jullie niet meer op je buik? Je lichaam geeft zelf wel aan wanneer het niet meer lekker ligt. Ik slaap nog steeds half op mijn buik, met 1 been onder me want dan slaap ik het fijnst. Ik ben niet geforceerd anders gaan liggen want ik heb al een slaapstoornis haha en wil niet helemaal slapeloze nachten eraan over houden. :D

@ Beebiewish: Je moet echt goed naar je lichaam gaan luisteren hoor want je maakt jezelf helemaal gestrest door al die onzekerheid. Ik ben echt nog steeds wel eens onzeker maar ik weet ook dat alles wat er met mij gebeurd nu, door de zwangerschap komt. Geef jezelf eraan over en probeer alles zo bewust mogelijk te beleven, anders mis je zoveel!
Met mijn buik gaat het prima, ik voel Fiemo bijna dagelijks, echt super. Daarnaast heb ik een waanzinnige tandvleesonsteking, ik bloed ongelooflijk als ik er al naar kijk en moet nu om de maand naar de tandarts om het in de gaten te houden, heb ook alllerlei poets/spoelmiddeltjes gekregen en raggertjes etc. Ook een ontstoken schimmelinfectie aan mijn voet waar ik een penicillinekuur voor heb gehad en sinds vorige week ook een vaginale infectie erbij. Dit komt allemaal door de lage weerstand van mijn lichaam en heel veel vrouwen hebben hier last van. Je kan er (bijna) niets tegen doen dus laat ik het maar over me heen komen.
Als mensen vragen hoe het met me gaat, dan zeg ik: De buik groeit en gaat super, de rest van mijn lichaam valt uit elkaar. :D

het is deze 9 maanden even niet anders en als ik over 5 maanden een prachtig kindje in mijn armen kan sluiten dan heb ik het tenminste ook niet voor niets gedaan/gehad hahaha.. toch?
heel veel succes met rust nemen. Denk echt aan jezelf of vraag anders je vk wat je tegen de stress zou kunnen doen. Probeer te genieten, je hebt hier zolang naar toegeleefd.

dikke knuffel!

Beebie_Wish
1 September 2009, 14:08
Waarom ik niet meer op mijn buik slaap is tsja weet niet waarom maar sinds dat ik weet dat ik zwanger ben doe ik dat automatisch niet meer, maar wel draaiii ik elke nacht vaak om en word ook erg vaak s´nachts wakker.

Beebie_Wish
1 September 2009, 15:14
Het lijkt er bij mij op dat ik erg misselijk ga worden mn benen doen ook zeer van die trekkingen vanuit boven door hele been heen. En heb nu ineens barstende hoofdpijn gekregen.

Fiemo
1 September 2009, 15:35
veel water drinken, dat helpt echt tegen de hoofdpijn. Ik ben wonderbaarlijk maar een paar weekjes misselijk geweest en bij mij hielp het heel goed om iets te eten zodra ik het voelde opkomen.
Succes!

cin.
1 September 2009, 16:02
Hey meiden allemaal gefeliciteerd
Ik heb vandaag getest en ben zwanger kan het maar niet geloven

Elmo80
1 September 2009, 17:17
Jeetje meiden, ben ik een dagje druk aan het werk posten jullie zes pagina's :o Ga proberen om een beetje te reageren..

@ Cin: welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Raar he? Ik gisteren positief getest maar kan het nog niet helemaal geloven.

Je mag gewoon op je buik slapen hoor, ik slaap altijd half zij half buik maar dat kan nu echt geen kwaad, op een gegeven moment kan het gewoon niet meer, maar tot die tijd..

Ik ben ook wel een beetje "manisch" had ik de vorige x ook, heel druk weinig slaap, denk wel om je eigen lijf hoor meiden!
@ BW misschien kan je even een boekje kopen over zwangerschap, die van Beatrijs Smulders zijn wel een beetje belerend maar er staat wel veel duidelijke info in over je lijf, hoe je verandert en wat je wel en niet mag eten.

Een echte aanrader is het boekje van Claudia de Breij, erg hilarisch!

Spannend allemaal hoor, ik heb de VK nog niet eens gebeld, ga ik morgen doen: ik hoop op een vroege echo ivm mijn vorige MK.

Elmo80
1 September 2009, 17:19
MiniMe----------28----------1e kindje-------------------5 mei 2010 ---------- 1 sept HA--------in ronde 2
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------??----------------in ronde 2 na MK

@ Jenny89 en Cin vullen jullie ook ff aan!

tineke24
1 September 2009, 18:19

Tineke---------25-----------2e kindje--------------------11 mei 2010----------1 sept vk---------in ronde 5

Zo heb mijzelf toegevoegd aan het lijstje.
hebben jullie ook een opgeblazen gevoel? heb ook het idee dat mijn buik opgezet is, wellicht gaat alles sneller groeien bij een tweede :?

@ cin. gefeliciteerd! raar het ik heb vandaag nog een test gekocht haha.. toch raar dat 2 streepjes alles veranderd.

tineke24
1 September 2009, 18:21
sorry had niet het nieuwste lijstje
Elmo80---------29------------1e kindje ------------------ 6 mei 2010----------??----------------in ronde 2 na MK
Tineke---------25------------2e kindje-------------------12 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5

Beebie_Wish
1 September 2009, 18:27
@Tineke...Ik heb ook dat opgeblazen gevoel alsof je buik al zo erg vol is. Echt naar gevoel. Maar verder heb ik ook hoofdpijn, steken/trekkingen vanuit mijn liezen door mn hele benen heen, s´morgens met vlagen misselijk en s´middags snel moe.

En jij tineke?? ;)

tineke24
1 September 2009, 19:16
@Tineke...Ik heb ook dat opgeblazen gevoel alsof je buik al zo erg vol is. Echt naar gevoel. Maar verder heb ik ook hoofdpijn, steken/trekkingen vanuit mijn liezen door mn hele benen heen, s´morgens met vlagen misselijk en s´middags snel moe.

En jij tineke?? ;)

Voel ook wat gerommel in mijn buik. verder iets sneller moe en kan ineens een vlaag van korte rugpijn hebben als ik een bukbeweging maakt, en die maak ik vaak gezien mijn andere bengel van 21 maanden :)
gelukkig niet misselijk, maar kan nog komen.
Bij mijn eerste had ik helemaal geen bijwerkingen en duurden de eerste weken ook zo lang omdat ik geen herkenning van mn lichaam had.

Gr. Tineke

cin.
1 September 2009, 19:31
Tineke---------25------------2e kindje-------------------12 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------?---------------in ronde 3

cin.
1 September 2009, 19:33
Het is voor ons een vervroegd huwelijks kado want we gaan vrijdag trouwen

Lieke4
1 September 2009, 19:41
Hallo allemaal,
Ook ik mag bij jullie gelukkigen horen...heb zondag j.l. positief getest...hoera! Geweldig gelukkig zijn wij, maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel, jullie hebben dat ook :lol:
Ik ben in ronde 6 zw.geworden..
Volg het forum al een tijdje, en ben net zoals jullie in onzekerheid.
Afgelopen dagen lichte steekjes in onderbuik. Vandaag een soort wee-ïg gevoel, net of dat je ongesteld moet worden, vaag.....ik hoop dat het laatste niet waar is... heb voor de zekerheid net weer getest, en nog steeds positief gelukkig!
Ook ik heb sinds 2 dagen wat meer slijmverlies. Verder heb ik nergens last van.
Vanmiddag de v.k. gebeld voor een afspraak, maar ze zeiden dat ik over 2 weken maar opnieuw moest bellen omdat ik pas 4 weken en 2 dgn ben.... Vind ik héél vreemd (of is dat normaal)?? Ben gelijk de hele dag van slag, en dat zal ik nog wel even blijven denk...

Ik wil gelijk even iedereen héél hartelijk feliciteren met jullie wonderen! Hopelijk gaan we allemaal een goede zwangerschap tegemoed ;)
Gr. Lieke

Beebie_Wish
1 September 2009, 19:46
Gefeliciteerd lieke ;) . Jij ook een fijne zwangerschap toegewenst. Ik heb ook maar erg weinig klachtjes. Wel heb ik regelmatig last van mijn onderrug en krijg ik spierpijn/trekkerig gevoel vanuit mijn liezen door mn hele benen heen, en s´ochtends met vlagen misselijk, en s´middags onwijs moe en veel gapen. En oh ja heb onwijs last van witte afscheiding...

cin.
1 September 2009, 19:48
Hey lieke jij ook gefeliciteerd ik heb vandaag getest

tineke24
1 September 2009, 19:52
@cin. een hele fijne dag vrijdag! maakt het wle extra bijzonder zo

@Lieke, welkom en gefeliciteerd!!

Lieke4
1 September 2009, 19:55
Gefeliciteerd lieke ;) . Jij ook een fijne zwangerschap toegewenst. Ik heb ook maar erg weinig klachtjes. Wel heb ik regelmatig last van mijn onderrug en krijg ik spierpijn/trekkerig gevoel vanuit mijn liezen door mn hele benen heen, en s´ochtends met vlagen misselijk, en s´middags onwijs moe en veel gapen. En oh ja heb onwijs last van witte afscheiding...

Dat geeuwen dat is heel herkenbaar :D Begin al na de lunch en hou niet meer op...haha, mijn collega's zeggen dat ik eens vroeg naar bed zou moeten....haha, ze moesten eens weten...
Verder slaap ik goed, ben alleen ook al rond 05.00 u wakker steeds en kan dan niet meer in slaap komen.

Ik heb me ook even toegevoegd....Zoals jullie zien ben ik al errug oud...haha, maar ik voel en doe alsof ik 20 ben hoor!
Had graag gewild dat ik al een afspraak kon maken bij de v.k. gezien mijn leeftijd en de risico's..

Cin.-----------26------------2e kindje--------------------15 mei 2010-----------?---------------in ronde 3
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6

snippie
1 September 2009, 19:56
hebben jullie ook last van steekjes?

tineke24
1 September 2009, 20:07
hebben jullie ook last van steekjes?

Hoi snippie, nee geen steekjes, alleen een vol gevoel, veel geborrel in mn onderbuik.. en een onrustig gevoel.

Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5
Lieke----------41------------1e kindje-------------------11 mei 2010---------???----------------ronde 6

had mn uitreken datum verkeerd staan :s

Sientje
1 September 2009, 20:53
Geeliceerd Lieke en welkom hier!
Ben ik niet meer de oudste :mrgreen:

Het is normaal dat je pas in de 7e week bij de VK komt. Eerder wordt alleen in uitzonderings gevallen gedaan.

Sientje
1 September 2009, 20:54
Cin...van harte en wat ene prachtig kado zo!!!
Wens je een supermooie dag!!!!

Lieke4
1 September 2009, 21:01
Sientje: Bedankt voor je antwoord...begon al negatief te denken..kon geen antwoord bedenken waarom ze niet gewoon gelijk een afspraak maakte voor in de 7e week bijvoorbeeld.
Cin: Wens je een bijzonder mooie en stralende dag toe! Dubbel feest ;)
En Tineke: Dezelfde datum :lol:

lonnekeleoni
1 September 2009, 21:02
Lonnekeleoni---25------------1e kindje-----------------3 mei 2010-----------8 sept echo vk-----ronde 13/7 na mk
Tineke---------25------------2e kindje-------------------11 mei 2010-----------1 okt-------------in ronde 5

Nou ik was ook ineens van de lijst verdwenen! Maar ik sta er weer bij!

Wat moest ik veel bijlezen vandaag zeg. Ik heb het niet allemaal meer onthouden, maar ik las wel weer dat ons groepje nog groter is geworden, dus van harte gefeliciteerd voor de nieuwe dames en welkom hier!!!!

BQ1986
1 September 2009, 21:09
Meiden,... ik ga me voorzichtig toevoegen bij het clubje 8-)

Gister en vandaag positief getest maar donderdag/vrijdag is mijn nod... DUS zoals je denk ik wel begrijp wil ik het weekend nog even afwachten :oops: Ik hoop gewoon dat het zo blijft natuurlijk!
Heb ook verder helemaal nergens last van, buiten de puistjes om en heel af en toe wat steekjes.

Alle meiden van harte gefeliciteerd!

tineke24
1 September 2009, 21:16
Meiden,... ik ga me voorzichtig toevoegen bij het clubje 8-)

Gister en vandaag positief getest maar donderdag/vrijdag is mijn nod... DUS zoals je denk ik wel begrijp wil ik het weekend nog even afwachten :oops: Ik hoop gewoon dat het zo blijft natuurlijk!
Heb ook verder helemaal nergens last van, buiten de puistjes om en heel af en toe wat steekjes.

Alle meiden van harte gefeliciteerd!

gefeliciteerd beautyQueen! hopelijk blijft alles goed gaan bij ons allen!!
ik heb inderdaad ook wat puistje.. normaal ook nooit

cin.
1 September 2009, 22:18
welkom en beautyqueen23 hier is het ook zo bij mij is zaterdag pas mijn nod. Durf het dus nog niet te geloven

Beebie_Wish
2 September 2009, 06:09
Goeiemorgen dames,

Het was vannacht beetje onrustig bij me werd continu wakker en kon dan moeilijk weer in slaap komen. Moest vannacht ook weer eens plassen, en nu nu ik net wakker ben lijkt het wel alsof alles verdwenen is en nergens meer last van heb. Ach misschien komt het nog weer opzetten, blijf toch wel erg onzeker. Maandag naar de gyn en ben echt als de dood dat de gyn geen bewegend hartje kan zien :(

Elmo80
2 September 2009, 06:17
Pff nou dat onrustig slapen herken ik ook wel hoor: ben ook alweer een uur op ;)

@ Lieke en Beautyqueen, welkom, de club wordt snel groter :)

Lieke het is heel normaal dat je VK je pas wat later wil zien, als je verder geen "verleden" hebt dan heb je wrs je echo ook pas tussen de 10 en 12 weken!

@ BW: het kan goed zijn dat je maandag NOG geen bewegend hartje ziet, volgens mij is dit pas enigszins zichtbaar vanaf zes a zeven weken, de gyn kan dus alleen maar zien of alles een beetje gegroeid is..

Beebie_Wish
2 September 2009, 06:38
Oke maar aangezien mijn laatste menstruatie 23 juli was. Zij de assistente dat ik dan of al 6a7wkn ben of net 5+ weken ben, ligt eraan hoe met de clomid mijn eisprong was. Maar ben zooooo bang he durf maandag ook niet meteen te kijken naar het scherm denk ik. Pas als ik te horen krijg dat het goed zit en de beeb lekker aan het groeien is in mn buikkie en op goede plek zit.

misslola
2 September 2009, 06:40
Afgelopen maandag had ik even paniek! Bloedverlies..........
Gelijk naar de verloskundige gebeld en zij heeft me wel iets kunnen gerust stellen. Sindsdien heb ik ook alleen nog maar een paar druppies oud bloed verloren. En dit kan pas nog een paar dagen aanhouden.
Uitgaande van mijn 6 weken kan het goed een innestellingsbloeding zijn geweest. Het is namelijk zo dat rond de 6 weken het vruchtje pas aankomt in de baarmoeder. De bevruchting vindt dus nog plaats in de eileider!
Wel krijg ik nu morgen al een echo! Voor mijn eigen gemoedsrust. De verloskundige heeft al aangegeven dat er waarschijnlijk nog geen hartactiviteit waar te nemen is en dat ik me dan niet gelijk ongerust moet maken. Degene die de echo maakt kan wel zien of het vruchtje overeenkomt met de aantal weken die ik berekent hebt.

Het is nog even spannend en af en toe nog aardig onzeker..............hoop dat ik vandaag door te werken wat meer afleiding heb. Maar iedere keer als ik naar het toilet ga blijft het toch spannend met wat je gaat aantreffen!!!

Hoe gaat het met jullie???

Elmo80
2 September 2009, 06:43
Oef Misslola dat is spannend!!!!!!!!!!!!!! Zit wrs allemaal wel goed hoor meis!

Hier hetzelfde met naar de wc gaan, ik check iedere x of er nog steeds geen bloed aan zit te komen! Wat zal ik blij zijn als ik de eerste goede echo gehad heb ;)

misslola
2 September 2009, 06:49
Oef Misslola dat is spannend!!!!!!!!!!!!!! Zit wrs allemaal wel goed hoor meis!

Hier hetzelfde met naar de wc gaan, ik check iedere x of er nog steeds geen bloed aan zit te komen! Wat zal ik blij zijn als ik de eerste goede echo gehad heb ;)

Maandag wist ik gewoon zeker dat het mis was. Gelukkig heeft mijn verloskundige mij goed kunnen geruststellen. Ook mijn vriend was helemaal in paniek. Ben ook blij dat ik morgen al voor een echo kan.
Geeft je toch wel meer zekerheid alhoewel er natuurlijk nog veel kan gebeuren.

Volgens mij heb ik jou nog helemaal niet gefeliciteerd! Bij deze...............

Miesje78
2 September 2009, 08:42
Zo, wat een hoop pagina's om bij te lezen :shock: ! Leuk!
En alle nieuwe dames; Van Harte Gefeliciteerd!!!!
Echt leuk dat we al met zoveel zijn!
En grappig dat we allemaal ongeveer dezelfde 'klachtjes' hebben, maar net een beetje anders.

Hier alles ok. Ik voel me eigenlijk 'gewoon' goed. Beetje moe, beetje misselijk gevoel af en toe, beetje gespannen borsten, maar eigenlijk niks bijzonders dus.
En het voelt wel goed, ik ben niet ongerust dat het niet goed zit eigenlijk. Ik laat alles over me heen komen en geniet ervan!
Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige anders is hoor, zeker als het al een keer misgegaan is of er andere complicaties zijn!!

Ik heb 13 oktober het eerste gesprek en de echo pas. Ik vind het ook wel laat, maar begrijp het ook wel. Anders zien ze toch niks...
Veel plezier voor degene die eerder zijn, en natuurlijk succes!