PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1980

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6

speedy28
26 November 2009, 10:57
Hey meiden,
Hier even een poosje niet geweest, kan niks onthouden haha maar zal mijn best doen.

Tara en Suuzje, ik heb in het begin ook nauwelijks klachten gehad, behalve wat meer moe enzo. Ook geen last van misselijkheid en dat soort dingen. Moet je idd gewoon blij mee zijn.De klachten komen later nog wel hahaha.

Ynni,ten eerste gefeliciteerd, positief denken is vast het beste ja, maar kan me voorstellen dat je bij alles denkt dat er wat mis is. Maar het gaat deze keer vast helemaal goed komen :D

Verder ook de andere dames gefeliciteerd die net zwanger zijn, ben de namen kwijt.

Bijzonder he om de eerste keer je kindje te zien en te horen. Net of het dan pas echt is.
Kan jullie trouwens allemaal een 3d echo aanraden als je wat verder bent, is echt super.

Hier gaat het verder goed trouwens, heb ondertussen nu bijna 2 weken verlof. Heerlijk. Alles wordt nu ook wel wat lastiger dus dat mag ook wel.

Ynni
26 November 2009, 11:07
Hier nog steeds opwinding om de kleinste dingetjes... En mn kies brak af vanmorgen :( kan ik me daar weer geweldig druk in lopen maken!
Mn hormonen liggen zo overhoop dat zelfs mn vriendje de volle lading krijgt terwijl hij dan alleen maar kan zeggen...je hebt het zwaar he poepie...tik tak tik tak BOEM....
Hoeveel ist nog? 249? whahahahahhahaha :D

Suuzje morgen je echo? Ik ben benieuwd! Veel plezier!!
Tara ik ben blij voor je dat je weinig kwaaltjes hebt! Ik heb er onderhand behoorlijk veel en ik ga absoluut niet klagen echt niet, maar af en toe ben ik wel jaloers or op vrouwen die amper merken dat ze zwanger zijn! En ik denk dat er wel meer zwangere dames zijn daar zo over denken ;) Sterkte meis!

Boba ondanks dat het me prachtig lijkt om een wonder als een tweeling te krijgen, zou ik denk ik wel heel erg bang zijn. Ik vind het in ieder geval heel erg knap en heb altijd al veel respect gehad voor moeders met meerlingen!

Bambi80
26 November 2009, 11:18
speedy wat lekker dat je nu van je verlof kunt genieten. En voor je het weet is het dan zover en heb je je kindje in je armen.

ynni ik had al gereagereed in het juli topic.... Lekker schoonhouden tot je 14 weken bent, wordt het dus.

Ik had gisteravond zo'n horrorgedacht. Bah! Wat nou als het kindje ineens nu al geboren wordt en het blijkt nog te leven. Leek me zo zielig zo'n kindje van 10 a 15 cm wat niet levensvatbaar is en dan zo koud buiten mijn buik terecht komt. Dat liefje moet nog heel lang bij zijn mama blijven hoor! Bij hoeveel weken is een kindje eigenlijk levensvatbaar? was dat 26 weken?

speedy28
26 November 2009, 16:30
Ik geloof dat het idd bij 26 of 28 weken was. Weet het niet zeker meer.

boba80
26 November 2009, 21:04
Hier weer even een echo berichtje...maar het gaat niet goed.

Maandag een groei-echo gehad en daarop was te zien dat er toch een groot verschil in groei van Ukkie & Pukkie zat.
Vandaag controle bij de gynaecoloog en die maakte zich ook zorgen.
Ze vertelde dat het eigenlijk niet de vraag zou zijn of ik opgenomen zou worden in het ziekenhuis om Ukkie & Pukkie extra in de gaten te gaan houden....maar meer wanneer dat nodig zou zijn.
Een flinke tegenvaller dus...maar ach...daar komen we wel overheen.
Vervolgens ging ze met de echo kijken en leek het erop dat Ukkie ook minder vruchtwater had...een teken van het TTS syndroom (zie link http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805221031372715 )...en dat ze op de afdeling verloskunde een bedje voor me ging regelen....shit.
Toen zag ze dat ik pas 23+4 wkn zwanger was en vertelde ze dat het eigenlijk weinig zin had om me nu al op te nemen omdat ze nog niet elke dag een ctg kunnen doen (daar kunnen ze nog te weinig vanaf lezen).
Ze ging overleggen met een andere gynaecoloog of ze eerst nog een uitgebreide echo gingen maken (liefste vandaag en anders morgen) of dat ze naar het LUMC gingen bellen om daar een afspraak voor me te regelen.
I.o.m. de andere gynaecoloog heeft ze gekozen om eerst nog een uitgebreide echo te maken en een uurtje later konden we daar al terecht.
Op deze echo was gelukkig te zien dat Ukkie toch nog voldoende vruchtwater had....nog geen TTS dus...pfft.
Wel groeit Ukkie niet goed genoeg en dat baart toch wel zorgen.
De doorbloeding van de navelstreng bij Ukkie is ook krap aan....nog net goed zeg maar...maar moet niet slechter worden.
Dus toch reden voor zorgen.
Ik krijg nu dinsdag weer een uitgebreide echo....ze gaan ons dus nog weer extra controloren.
Waarschijnlijk is de verdeling van de placenta niet goed waardoor Pukkie meer voeding krijgt dan Ukkie.
Ukkie loopt daarom de kans om op den duur in te gaan kachelen....
De vraag is nu alleen wanneer het zover is.
De arts legde heel reëel de kansen uit.
Wanneer Ukkie binnen nu en zeg maar 3,5 week in gaat kachelen zijn de kansen slecht...ze kunnen ons dan voor de keuze zetten om voor Pukkie te kiezen en Ukkie te laten overlijden door z'n navelstreng dicht te branden.
Als Ukkie namelijk uitzichzelf overlijdt bestaat er een grote kans dat Pukkie hier ook onder gaat lijden en er ook aan onderdoor gaat.
Wanneer Ukkie het nog even vol blijft houden tot de termijn dat ze allebei levensvatbaar zijn zal er gekozen worden voor een spoed-keizersnede en worden ze dus te vroeg geboren.
Ik kan nu eigenlijk alleen maar wachten....heel veel bidden en duimen dat Ukkie & Pukkie nog een poosje in m'n buik blijven zitten.

De kindjes zijn overigens levensvatbaar vanaf 26 weken...maar elke week verder verdubbelt hun kansen.

Ynni
27 November 2009, 06:08
Owww Boba wat vreselijk!!! Hoe kun je nou kiezen tussen je kleintjes????
Oeewww ik krijg er gewoon spontaan krampen van!! Ik hoop zoooo dat Ukkie door groeit!
Sterkte meid!!

Indootje
27 November 2009, 08:27
Boba, wat erg!!!!!!!!! Oh, voel me helemaal akelig worden ineens, wat een vreselijk gevoel moet dat voor je zijn. Ik zal heel veel voor je bidden aankomende tijd dat alles goed komt! :cry:

Tara28
27 November 2009, 09:06
Ah bah Boba wat naar! Een tweelingzwangerschap klinkt zo leuk, maar ik geloof dat ik nu toch maar extra blij ben dat ik er maar eentje krijg. Ik ga heeeeeel hard voor je duimen dat het de komende 3,5 week in ieder geval goed gaat met ukkie. Wat een onmenselijke keuze anders zeg: ukkie laten overlijden om niet het risico te lopen dat je pukkie anders ook kwijt bent :shock:
Sterkte meis!!!!!
X
Tarra

Marcel
27 November 2009, 09:12
Boba: HEEEEL VEEEL Sterkte meid. Hoop echt dat het helemaal goed komt met beide babytjes!

speedy28
27 November 2009, 09:25
Jeetje wat sneu. Dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten. Ik hoop voor je dat het nog helemaal goed gaat komen. Sterkte in ieder geval.

Suuzje
29 November 2009, 12:45
Hoi allemaal. Ik had afgelopen vrijdag mijn eerste echo (8 weken) en deze was niet goed. Onze hele wereld stortte in. Nu moet ik maandag naar het ZH om te kijken wat we nu gaan doen. Het is zo ontzettend naar en oneerlijk...

Maar goed, ik kon het even niet opbrengen om hier eerder te komen, heb wel een eigen topic onder miskraam gemaakt. Wil iemand me van het lijstje weghalen? Dat trek ik zelf nog even niet. Wel wil ik jullie allemaal een hele fijne zwangerschap wensen, ik gun het jullie allemaal!

Boba, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik wil jou heel erg veel sterkte wensen... en ik hoop dat het met allebei alsnog goed gaat.

Liefs.

boba80
29 November 2009, 15:44
Naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
Speedy................Oktober.................1ste kindje............ronde 2..............december 2009
Lein80................September..............1e kindje................ronde 5................19 januari 2010
Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010.......'t zijn 2 boys
Marcel................januari...................1e kindje...............ronde 5.................23 maart 2010
Jesje...................Juli...................... ..1e kindje..................ronde 2................3 april 2010
Sabrina28...............December...............1e kindje................ronde 1................15 april 2010
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 9....................14 mei 2010
Mariekepiek..........Februari.................1ste kindje..............ronde 11...............9 mei 2010
hallo hier ben ik.....April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010
marietje1..............Januari.................... 1e kindje..............ronde ontelbaar......11 mei 2010
Ezzie...................December..............2e kindje(1e Aron)...ronde 2................17 mei 2010
Sylverstertje.........December.............1ste kindje..............ronde 3................22 mei 2010
Indootje...............Mei.......................1 e kindje..............ronde 1 na MK..........23 mei 2010
Andrea80.............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010
Tara28................Augustus...............1e kindje................ronde 10..............16 juni 2010
JDJ.....................Augustus................1e kindje...............ronde 7..................20 juli 2010
Ynni....................December...............2e kindje.................ronde 9.................02 augustus 2010

Bevallen
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................7 okt van dochter Mille

boba80
29 November 2009, 15:44
Hoi allemaal. Ik had afgelopen vrijdag mijn eerste echo (8 weken) en deze was niet goed. Onze hele wereld stortte in. Nu moet ik maandag naar het ZH om te kijken wat we nu gaan doen. Het is zo ontzettend naar en oneerlijk...

Maar goed, ik kon het even niet opbrengen om hier eerder te komen, heb wel een eigen topic onder miskraam gemaakt. Wil iemand me van het lijstje weghalen? Dat trek ik zelf nog even niet. Wel wil ik jullie allemaal een hele fijne zwangerschap wensen, ik gun het jullie allemaal!

Boba, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik wil jou heel erg veel sterkte wensen... en ik hoop dat het met allebei alsnog goed gaat.

Liefs.

Ik heb je van de lijst gehaald...heel veel sterkte meid. *dikke knuffel*

Indootje
29 November 2009, 16:20
Suuzje, wat een verschrikkelijk nieuws!!! Heel veel sterkte!!!

Bente
30 November 2009, 09:35
kom op Ukkie, GROEIEN NU!

speedy28
30 November 2009, 10:09
Suuzje, heel veel sterkte voor vandaag en de komende tijd, dat is ook geen leuk nieuws bah.

Andrea80
30 November 2009, 11:31
Hallo Dames,

Hier weer terug van weggeweest.
Was er even lekker een weekje tussenuit.

Wat een nare verhalen hier zeg.

Boba en Suuzje sterke gewenst!!

Hier verder alles wel goed.

Heb vande week mijn eerste twee positie broeken gekocht.
Mijn eigen broeken konden echt niet meer!!!

Wel een rare gewaarwording hoor.

Nou groetjes en tot laters
Andrea

boba80
30 November 2009, 13:00
kom op Ukkie, GROEIEN NU!

Hoop dat hij naar je luisterd....morgen weer een echo dus nog een dagje geduld.
gelukkig voel ik beide heren zeer regelmatig schoppen en draaien.
zolang ik dat voel moest ik me niet al te veel zorgen gaan maken van de gynaecoloog.
Inmiddels gelukkig ook wat ervarings-verhalen gehoord van andere tweeling-mama's die hetzelfde hebben meegemaakt en waarbij alles alsnog goed is afgelopen.
De kindjes werden wel allemaal te vroeg geboren (rond de 33 weken) maar daar ben ik natuurlijk al dolgelukkig mee.
Hoop zo dat de kleintje in ieder geval tot na de jaarwisseling blijven zitten...en pas in Januarie of februarie het levenslicht gaan zien.

Verder kunnen we niet meer doen dan afwachten en rustig aandoen.

Bedankt voor al jullie lieve reacties...doet me veel goed.

Tara28
30 November 2009, 18:41
Suuzje, wat een naar nieuws! Heel veel sterkte meis!

Suuzje
30 November 2009, 19:19
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, doet me heel goed!
Morgenochtend heb ik mijn curettage...(brrrr) en dan (na een poosje) vol goede moed verder.
Liefs

Tinkerbell79
30 November 2009, 19:33
Boba..wat vreselijk jouw berichtje. Ik wil je heel veen sterkte wensen de komende tijd. Hoop dat je mannetjes lang genoeg allebei kunnen blijven zitten om het allebei te overleven.... Gadver wat een nieuws zeg...

Indootje
1 December 2009, 14:18
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, doet me heel goed!
Morgenochtend heb ik mijn curettage...(brrrr) en dan (na een poosje) vol goede moed verder.
Liefs

Heel veel sterkte, hoop dat het een beetje goed is gegaan (voor zover dat kan en je je goed voelt natuurlijk... :cry: )

boba80
1 December 2009, 16:49
Hoi Meiden

Ben weer terug uit het ziekenhuis.
De kleintjes zijn stabiel...situatie is niet verbeterd, maar ook niet verslechterd.
Verder was de uitslag van het bloedonderzoek gelukkig in orde...pfft...tenminste iets wat goed gaat.

A.s. vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog en ik moet dan voor de zekerheid spullen meenemen want waarschijnlijk moet ik dan gelijk blijven.

Ik weet niet of ik in het ziekenhuis de mogenlijk heb om te internetten....waarschijnlijk niet of niet zoveel.
Dus als jullie willen weten hoe het met mij gaat kunnen jullie het beste onze web-site in de gaten houden.
mijn mannetje en zus zullen die een beetje bij gaan houden.

De 3D echo moeten we dus helaas afzeggen...maar tja..het is niet anders...de gezondheid van de mannetjes gaat natuurlijk voor.

@ Suuzje...veel sterkte

boba80
1 December 2009, 16:52
Hoi Meiden

Ben weer terug uit het ziekenhuis.
De kleintjes zijn stabiel...situatie is niet verbeterd, maar ook niet verslechterd.
Verder was de uitslag van het bloedonderzoek gelukkig in orde...pfft...tenminste iets wat goed gaat.

A.s. vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog en ik moet dan voor de zekerheid spullen meenemen want waarschijnlijk moet ik dan gelijk blijven.

Ik weet niet of ik in het ziekenhuis de mogenlijk heb om te internetten....waarschijnlijk niet of niet zoveel.
Dus als jullie willen weten hoe het met mij gaat kunnen jullie het beste onze web-site in de gaten houden.
mijn mannetje en zus zullen die een beetje bij gaan houden.

De 3D echo moeten we dus helaas afzeggen...maar tja..het is niet anders...de gezondheid van de mannetjes gaat natuurlijk voor.

oh ja adres van web-site http://tweeling.kikkuh.nl

Andrea80
2 December 2009, 07:24
Boba Succes he!!!

Ik hoop dat ukkie het goed blijft doen!

Ik ben vandaag jarig!!!!

Vanmiddag lekker eerder naar huis en vanavond wat visite!

groetjes Andrea

Indootje
2 December 2009, 09:30
Hi Boba,
Nou, tenminste een beetje positief nieuws. Hopelijk gaat het nu allemaal voor jullie allemaal de goeie kant op!
Succes weer vrijdag, he!

Andrea, gefeliciteerd!!!

boba80
2 December 2009, 10:09
@ Andrea...gefeliciteerd met je verjaardag.

speedy28
2 December 2009, 12:20
Boba, succes voor vrijdag. Wel fijn dat het nu stabiel is ipv slechter.

Suuzje, hoop dat alles goed is gegaan en sterkte voor de komende tijd.

Andrea, gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van.

Hier vandaag weer controle gehad, alles was goed. Beeb heel klein beetje ingedaald. Verder geen bijzonderheden, vanaf zaterdag mag ik thuis bevallen, weer een mijlpaal.

Indootje
2 December 2009, 12:34
Oh wauw, het einde is nu echt in zicht voor je. Spannend zeker! Zie je tegen de bevalling op? En ben je klaar met je buik of heb je zoiets van: voorlopig mag je nog wel blijven zitten :-)?

Tara28
2 December 2009, 17:28
Morgen de magische grens van 12 weken!!!!!! Hiephoi!!!!

Boba, heel veel succes vrijdag! Fijn dat het nu in ieder geval stabiel was.

Suuzje, hopelijk gaat het vandaag niet al te slecht met je.....

Andea, GEFELICITEERD!!!!!

speedy, succes met de laatste loodjes!

Indootje
3 December 2009, 15:18
Jee Tara, vandaag 12 weken, gefeliciteerd!!! :lol:

speedy28
3 December 2009, 15:27
Tara, gefeliciteerd, op naar het tweede trimester.

Indootje, het is idd wel spannend nu. Zie niet echt tegen de bevalling op, maar vind het wel irritant dat je niet weet hoe het gaat lopen, het kan alle kanten op. Maar we hopen dat het allemaal mee zal vallen he...
Verder ben ik er op zich nog niet klaar mee hoor. Geniet ook nog wel van mijn verlof, lekker alle dingetjes aanpakken nog.
Ben wel heel benieuwd hoe de beeb er uitziet en hoe het gaat worden, maar vind het ook wel een gezellig gevoel in mijn buik. Is wel iets wat je gaat missen denk ik.

Bente
4 December 2009, 08:10
nog maar een paar daagjes spannend zeg!
lijkt me ook 'eng' als je al zo ver bent, je hebt geen idee wat er gaat gebeuren, ja dat het kindje geboren gaat worden dat is duidelijk maar hoe?
idd nog ff genieten van je vrije dagen, tijd voor jezelf en dan alles maar op je af laten komen, meer kun je toch niet doen!
Alvast veel succes en ik ben nu al benieuwd naar je bevallingsverhaal hahaha

Bambi80
4 December 2009, 16:13
(even copy pasten hoor)

Inmiddels ben ik net thuis van mijn 5de opname. Ik ben 3 nachtjes in het ziekenhuis geweest. Ze hebben mij nu verder onderzocht omdat het toch meestal na het eerste trimester wel afgelopen is met de misselijkheid en het braken. De internist heeft mij onderzocht maar kon niets vinden. Ik denk hooguit dat het soppen van de keuken van afgelopen zondag teveel is geweest en verder vind ik het gewoon lastig om er een vinger op te leggen waarom het van goed ineens weer zo slecht kan gaan.

Wat trouwens heel leuk was, is dat ik tijdens mijn opname een groeiecho heb gehad. En wat ben ik trots op mijn wat lijkt op een zoon (echoscopiste wilde het niet met zekerheid zeggen, maar het leek toch echt op een balzakje tussen de beentjes). Hij groeit zo goed dat ie bovengemiddeld is in groei. Van kop tot kontje was ie gisteren 15,2 centimeter. Ondanks dat het met mama niet zo goed gaat, doet de baby het dus tot dusverre prima. Overigens als het met de 20 weken-echo toch een meisje blijkt te zijn, zijn we ook hartstikke blij. Dan kan mama de jurkjes gaan kopen die ze zo schattig vindt.

boba80
4 December 2009, 18:25
Vandaag weer een echo gehad.
Toestand eigenlijk nog onveranderd.

Het probleem is dat er een ongelijke placenta verdeling is tussen Ukkie & Pukkie .
Ukkie krijgt hierdoor minder voeding dan Pukkie.
De doorbloeding van de navelstreng is bij Ukkie ook minder dan bij Pukkie.
Hierdoor kan Ukkie in gaan storten en uiteindelijk overlijden.
Gelukkig is de toestand nu al een week stabiel.
De ongelijke placenta verdeling kent 3 gradaties en gelukkig vallen wij in de gunstigste groep met de meeste overlevingskansen.

Vandaag kregen we een aantal keuzes voorgelegd.
1) we gaan voor Pukkie en laten Ukkie overlijden voordat hij er zelf tussenuit knijpt met de kans dat hij Pukkie meeneemt. We moeten hiervoor naar België omdat ze voor de nederlandse wet allebei levensvatbaar zijn en tevens is er bij de ingreep een kans van 10% dat de bevalling in gang wordt gezet en Pukkie dus ook geboren wordt.
2) De natuur z’n gang laten gaan met het risico dat Ukkie uit zichzelf overlijdt en in dat geval is er 20% kans dat Pukkie ook overlijdt of anders 20% kans dat hij zware hersenbeschadiging hieraan overhoudt.
3) mij goed in de gaten houden doormiddel van opname met dagelijks CTG, longrijpingsmedicatie geven en wanneer Ukkie het slechter gaat doen beide kindjes geboren laten worden…ze hebben dan allebei kans om te overleven.
4) 2 x per week controle d.m.v. echo en als Ukkie het slechter gaat doen ingrijpen door ze allebei geboren te laten worden…risico hiervan is wel dat tussen de 2 echo’s door Ukkie ook nog in kan storten zonder dat het gezien wordt.

Wij hebben voor optie 3 gekozen.
Ik heb net m’n eerste prik voor de longrijping gekregen en morgen geeft manlief mij de tweede.
Maandag wordt ik dan opgenomen want het weekend zouden ze toch nog niets met me doen.
I.p. zouden Ukkie & Pukkie nu allebei levensvatbaar zijn…wel met flinke risico’s want zo vroeg geboren worden is natuurlijk niet niks.
De arts vertelde dat er een kans is dat ze van de week al geboren moeten worden, maar er is ook een kans dat we het nog tot een week of 30 (of langer) weten uit te stellen.
Tot die tijd zal ik in iedergeval elke dag een CTG krijgen en heel goed in de gaten worden gehouden.
En nu is het afwachten geblazen.
Eigenlijk zou ik morgen voor de 2e injectie naar het ziekenhuis moeten…maar omdat manlief ook verpleegkundige is mag hij hem míj morgen thuis geven…zijn we het weekend tenminste nog lekker saampjes thuis.
Maandag moet ik me om 10.00 melden en ik zal dan pas weer naar huis gaan wanneer de boys geboren zijn.
Gekke gewaarwording hoor.

Ze worden trouwens pas gehaald wanneer Ukkie het niet meer trekt…de bedoeling is dus om ze zo lang mogenlijk in m’n buik te laten zitten.

boba80
4 December 2009, 18:25
Vandaag weer een echo gehad.
Toestand eigenlijk nog onveranderd.

Het probleem is dat er een ongelijke placenta verdeling is tussen Ukkie & Pukkie .
Ukkie krijgt hierdoor minder voeding dan Pukkie.
De doorbloeding van de navelstreng is bij Ukkie ook minder dan bij Pukkie.
Hierdoor kan Ukkie in gaan storten en uiteindelijk overlijden.
Gelukkig is de toestand nu al een week stabiel.
De ongelijke placenta verdeling kent 3 gradaties en gelukkig vallen wij in de gunstigste groep met de meeste overlevingskansen.

Vandaag kregen we een aantal keuzes voorgelegd.
1) we gaan voor Pukkie en laten Ukkie overlijden voordat hij er zelf tussenuit knijpt met de kans dat hij Pukkie meeneemt. We moeten hiervoor naar België omdat ze voor de nederlandse wet allebei levensvatbaar zijn en tevens is er bij de ingreep een kans van 10% dat de bevalling in gang wordt gezet en Pukkie dus ook geboren wordt.
2) De natuur z’n gang laten gaan met het risico dat Ukkie uit zichzelf overlijdt en in dat geval is er 20% kans dat Pukkie ook overlijdt of anders 20% kans dat hij zware hersenbeschadiging hieraan overhoudt.
3) mij goed in de gaten houden doormiddel van opname met dagelijks CTG, longrijpingsmedicatie geven en wanneer Ukkie het slechter gaat doen beide kindjes geboren laten worden…ze hebben dan allebei kans om te overleven.
4) 2 x per week controle d.m.v. echo en als Ukkie het slechter gaat doen ingrijpen door ze allebei geboren te laten worden…risico hiervan is wel dat tussen de 2 echo’s door Ukkie ook nog in kan storten zonder dat het gezien wordt.

Wij hebben voor optie 3 gekozen.
Ik heb net m’n eerste prik voor de longrijping gekregen en morgen geeft manlief mij de tweede.
Maandag wordt ik dan opgenomen want het weekend zouden ze toch nog niets met me doen.
I.p. zouden Ukkie & Pukkie nu allebei levensvatbaar zijn…wel met flinke risico’s want zo vroeg geboren worden is natuurlijk niet niks.
De arts vertelde dat er een kans is dat ze van de week al geboren moeten worden, maar er is ook een kans dat we het nog tot een week of 30 (of langer) weten uit te stellen.
Tot die tijd zal ik in iedergeval elke dag een CTG krijgen en heel goed in de gaten worden gehouden.
En nu is het afwachten geblazen.
Eigenlijk zou ik morgen voor de 2e injectie naar het ziekenhuis moeten…maar omdat manlief ook verpleegkundige is mag hij hem míj morgen thuis geven…zijn we het weekend tenminste nog lekker saampjes thuis.
Maandag moet ik me om 10.00 melden en ik zal dan pas weer naar huis gaan wanneer de boys geboren zijn.
Gekke gewaarwording hoor.

Ze worden trouwens pas gehaald wanneer Ukkie het niet meer trekt…de bedoeling is dus om ze zo lang mogenlijk in m’n buik te laten zitten.

Tara28
4 December 2009, 18:55
Pfoeh, raar idee hoor boba...Dat je maandag naar het ziekenhuis gaat en er met een lege buik weer uitkomt. Hopelijk blijven ze nog even zitten in je buik, maar dan lig je daar dus wel lang. Heel veel sterkte ermee en hopelijk kun je hier nog af en toe een berichtje plaatsen en anders weet ik je website te vinden hoor!

helendeviet
5 December 2009, 10:38
Naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
Speedy................Oktober.................1ste kindje............ronde 2..............december 2009
Lein80................September..............1e kindje................ronde 5................19 januari 2010
Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010.......'t zijn 2 boys
Marcel................januari...................1e kindje...............ronde 5.................23 maart 2010
Jesje...................Juli...................... ..1e kindje..................ronde 2................3 april 2010
Sabrina28...............December...............1e kindje................ronde 1................15 april 2010
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 9....................14 mei 2010
Mariekepiek..........Februari.................1ste kindje..............ronde 11...............9 mei 2010
hallo hier ben ik.....April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010
marietje1..............Januari.................... 1e kindje..............ronde ontelbaar......11 mei 2010
Ezzie...................December..............2e kindje(1e Aron)...ronde 2................17 mei 2010
Sylverstertje.........December.............1ste kindje..............ronde 3................22 mei 2010
Indootje...............Mei.......................1 e kindje..............ronde 1 na MK..........23 mei 2010
Andrea80.............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010
Tara28................Augustus...............1e kindje................ronde 10..............16 juni 2010
JDJ.....................Augustus................1e kindje...............ronde 7..................20 juli 2010
Ynni....................December...............2e kindje.................ronde 9.................02 aug 2010
hellepel................oktober.................1e kindje................ronde 5....................4 aug-2010

Bevallen
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................7 okt van dochter Mille

helendeviet
5 December 2009, 10:42
hé hallo,

wat een bekende allemaal hier :D
ook ik heb een positieve test mogen ontvangen een prachtig sinterklaas cadeau!!!
bven nu 6 weken en de kwaaltjes beginnen al lekker. moe, moe, moe ( was voor het teken dat het wel eens raak kon zijn deze keer!!) misselijk (iedere dag weer erger) en volgens man lief ook een tikkie opvliegerig :shock:
ik kan het niet bavatten maar ben zo blij!!!! heb nu dus een heerlijk roze wolk weekeind waarin ik film mag kijken, uren op het forum mij bezig houden, zwanger boekjes lezen en gewoon "genieten"......
maandag de verloskundige bellen... en dan al over 2 weken op controle das wel al snel.. wordt ook weer wat werkelijker denk ik!

oh ja ik heb gevraagd of ze mijn gebruikersnaam willen veranderen in Hellepel omdat ik erg snel opduik op google...

tot snel

Bambi80
5 December 2009, 11:12
van harte gefeliciteerd Helen!!!! Leuk hoor!

speedy28
5 December 2009, 11:55
Jeetje boba wat een verhaal. Ik wil je heel veel succes, geluk sterkte en alles wensen voor de komende tijd. Hoop voor je dat ze nog maar een poos mogen blijven zitten. Gek idee dat je binnenkort al mama bent he....Wel heel mooi, knuff en lekker het weekend nog even van elkaar genieten.

Hellepel, gefeliciteerd met je positieve test. Echt nog pril.

Indootje
5 December 2009, 12:12
Jeetje Boba, wat een verhaal zeg.... Maar wel goed dat jullie nog in de gunstigste situatie zitten en je nu goede controle krijgt constant.

Heel veel sterkte en een digi-knuffel!

Indootje
5 December 2009, 12:16
Helen gefeliciteerd!!!!

Andrea80
7 December 2009, 08:05
Hellepel: Gefeliciteerd!!!

Boba wat naar, aan de andere kant wel fijn dat je dan continu gecontroleerd wordt.

Hier alles goed!! af en toe nog wel moe. Maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen.

groetjes

Andrea80
9 December 2009, 12:24
Nou dames,

Net mijn afspraak gemaakt voor de 20 weken echo!!

ik mag op 6 januari om 8.30.

Ik ben echt weer benieuwd!!

groetjes Andrea

Indootje
9 December 2009, 12:28
Hee Andrea,

Dat is grappig, ik moet dan ook voor de 20 wkn echo, op exact dezelfde tijd :-)
Gaan echt gelijkop, leuk hoor!!!

Andrea80
9 December 2009, 12:33
Dat is inderdaad grappig dat we alles gelijk hebben.

Ik moet 23 december ook nog voor controle.

jij ook misschien??

Indootje
9 December 2009, 12:50
Nee, ik hoef/mag alleen 1x in de 4 weken. Aangezien ik gisteren geweest ben is dat ook pas weer begin januari.
Maar misschien dat ik as maandag bij een vriendin een pretecho laat maken. Zou leuk zijn als dat lukt en als we zien wat het wordt. Maar goed, nog even afwachten...

Bambi80
9 December 2009, 14:18
leuk van jullie 20 weken echo / pretecho!! Nu aftellen maar!!!

Indootje
11 December 2009, 09:48
Boba, hoe is het met je?????

Bambi80
11 December 2009, 10:28
indootje!! heb je deze link van boba al?
http://tweeling.kikkuh.nl/
ze mag waarschijnlijk een dagje naar huis van het weekend. Krijgt ze voordat ze naar huis gaat nog een echo en als ze zondag weer terugkomt ook.

Indootje
11 December 2009, 10:54
Oh ja, had ze ooit gezegd, maar was ik vergeten, thanks!
Ga meteen even kijken :-)

Andrea80
14 December 2009, 11:23
Hey dames,

Wat is het rustig hier!!!

Iederen druk aan het shoppen voor de kerst en voor de kleine of zo?
Of zijn we allemaal zo moe dat we geen fut meer hebben om achter de pc te kruipen?

Hier gaat alles wel goed.
Volgende week woensdag weer voor controle bij de vk. Dan kunnen we het hartje weer horen!!!! :D

nou groetjes Andrea

boba80
14 December 2009, 12:05
Zal ook hier even een reactie plaatsen.

Lig inmiddels alweer een week in het Sophia Kinder Ziekenhuis in Rotterdam (in het Moeder & Kind centrum).
de CTG's zijn gelukkig elke dag netjes (bij een CTG maken ze hartfilmpjes van de kleintjes en meten ze ook of er weeënactiviteit is).
Vrijdag een echo gehad waarbij ze de navelstrengdoorbloeding, blaas + maagvullen en vruchtwater van beide kleintjes hebben bekeken en bij Ukkie ook nog de doorbloeding van de hersentjes.
De echo was stabiel en zelfs ligt iets verbeterd t.o.v. vorige week vrijdag.

Zaterdag ben ik zelfs een dagje met weekendverlof gegaan, na het CTG s'morgens mocht ik weg en gisteren ochtend moest ik weer terugkomen en kreeg ik ook weer gelijk een CTG.
Was wel even lekker om in m'n eigen huis te zijn...had echt verwacht pas weer een stap over de drempel te zetten als de 2 boys geboren waren.

Zelf voel ik me ook wel goed, merk wel dat m'n conditie achteruit is gegaan hoor...kan echt nog maar kleine stukjes lopen en daarna ben ik kapot...maar tja...alles over voor de kleintjes.
Inmiddels alweer de 26 weken bereikt...en elke week (en ook dag) is een grotere kans voor Ukkie & Pukkie.
We gaan het dus gewoon nog een tijdje volhouden...wil ze niet eerder aan kunnen raken dan in het nieuwe jaar.

De dagen kom ik ook wel door...heb een gezellig kamergenote waar het goed mee klikt...we kwekken heel wat af en hebben zelfs regelmatig harde buiken van het lachen.
Ook het grootste gedeelte van de verpleging is erg aardig.

@ Andrea...veel plezier bij de VK...toch mooi om elke keer het hartje te horen.
(ik mag er nu elke dag van genieten...en dan minimaal een half uur lang...heerlijk 2 van die locomotiefjes door elkaar heen)

Suuzje
14 December 2009, 15:25
Ha Boba, wat fijn dat het goed met ze (en jou) gaat!
Ik moet regelmatig aan je denken. ;) Nog ff volhouden!!!
Liefs

Tara28
14 December 2009, 15:30
Leuk van je te horen Boba! Ik had ook al een stukje gelezen op je website, maar hier schreef je weer wat info die ik nog niet gelezen had. Het klinkt toch wel positief tot nu toe en over 2 weken is het echt al bijna 2010!

Ik mag vrijdag ook weer naar de vk! Toch wel een beetje spannend, want dan horen we voor het eerst het hartje als het goed. Met de echo was het alleen nog maar een knipperend lichtje....

Indootje
14 December 2009, 18:35
Hi Andrea,
Denk dat er ook veel bij uitgerekend mei2010 schrijven....

Hi Boba,
Wat fijn om een update te lezen. Hou ook je website in de gaten hoor.
Blij dat het goed gaat en inderdaad, elke dag is er weer één! Heerlijk dat je even een nachtje thuis was :-)

Andrea80
23 December 2009, 09:24
Goedemorgen dames,

Hier weer terug van de controle bij vk.

Alles was goed.
Onze uk was erg eigenwijs bezig toe ze wilde luisteren naar het hartje.
Iedere keer als ze het gevonden had dan schopte hij/zij en draaide weg.

Het is dus al een gezellige druktemaker net als pa en ma.

Baarmoeder was ook al goed gegroeid. Zat al ter hoogt van mijn navel.

Nog 2 weken wachten en dan de 20 weken echo.

Volgende controle is op 27 januari.

nou groetjes Andrea

boba80
23 December 2009, 18:34
@ Andrea...fijn dat de controle bij de VK goed was.

@ Hier...alles nog steeds stabiel.
Voel de kleintjes de afgelopen 2 dagen iets minder...gisteren hebben ze daarom ook nog even met de echo gekeken, maar alles zag er gelukkig nog netjes uit...en ook de CTG's zijn elke dag nog goed.
De boys liggen nu beiden met hun hoofd naar beneden en kijken elkaar aan...hierdoor schoppen ze vooral elkaar en dat voel ik minder.
Morgen heb ik weer een dopler-echo waarbij ze de navelstrengdoorbloeding meten...ben echt benieuwd.
En dan met de kerst lekker 2 daagjes naar huis...(moet 2e kerstdag nog wel even terugkomen voor het dagelijkse CTG...maar mag daarna weer weg)....m'n moeder en haar vriend komen de kerst bij ons doorbrengen.
Eerste kerstdag gaan we gourmetten en 2e kerstdag gaat m'n moeder lekker rollade met stoofpeertjes maken.
En ik doe heel rustig aan natuurlijk...laat me gewoon lekker thuis verzorgen.

boba80
23 December 2009, 18:39
Oh ja...vorige week donderdag heb ik een groei-echo gehad en werd Ukkie op 662 gram geschat en Pukkie op 880 gram.
Ukkie valt hiermee in P3 (kleinste 3% op deze termijn)...maar groeid gelukkig nog wel.
Inmiddels ook alweer de 27 weken grens gepasseerd...toch ook weer een opluchting omdat je weet dat dit weer meer kansen bied mochten de kleintjes toch ineens gehaald worden.
Hoop eigenlijk dat ze nog tot februari blijven zitten en ik de 34 weken ga halen...zou wel heel mooi zijn.
En dan te bedenken dat ik een paar weken terug nog zo bang was om één van de 2 of zelfs allebei de kindjes kwijt te raken.
en nu durf ik alweer vooruit te kijken.

Meiden wil jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen en hoop dat 2010 een heel gelukkig jaar voor ons allen gaat worden met veel gezonde baby's

Indootje
23 December 2009, 19:12
Hee boba!!!!
Wat fijn dat het goed met je gaat zeg en vooral met die 2 kleintjes natuurlijk :-). Heerlijk dat je met de kerst even naar huis kunt en er toch nog van kunt genieten.

En super dat je zo positief bent en vooruit durft te kijken.

Nou, geniet van je daagjes en heeeeeel rustig aan doen hè ;-)

Tara28
23 December 2009, 21:01
Boba, wat fijn dat je met de kerst ook thuis kunt zijn. En ruim 27 weken toch alweer. Dat vergroot natuurlijk flink alle kansen! Fijne feestdagen en laat je vooral goed verwennen!

Sylverstertje
24 December 2009, 13:22
Zo... vooral te druk om achter de pc te kruipen...
Boba ik hoop dat ze nog even blijven zitten, des te sterker ze straks zijn natuurlijk!

Inmiddels heb ik een pret echo gehad voor de geslachtsbepaling en we krijgen een meisje :D
Ik dacht echt een jongen, maar het is 100% zeker een meisje. Ze lag er direct perfect voor!
Gisteren maar veel roze geshopt dus :D Ook voor mijn verjaardag heel veel leuke hello kitty kleertjes gehad :D
Echt heeel schattig allemaal.

We zijn druk bezig met de kamer vrij maken voor de baby. Gisteren wat verf gekocht. Jeetje wat een hoop spullen kan je verzamelen zeg.... i.p.v. verre vakanties gaf ik mijn geld altijd uit aan spullen. Superleuk en erg handig, behalve als je moet verkassen hahaha. En dat te bedenken dat we hier pas 2 jaar wonen...
Wel weer een uitdaging om alles zo netjes mogelijk weg te werken :D en daar ben ik al een tijdje mee bezig...

Hoe gaat ie verder met jullie? Al wat echo's gehad?

Tara28
25 December 2009, 09:34
@sylvestertje: wat leuk zeg, een meisje!
Maaaaaaaar gelukkig hoeven we het geslacht niet te kiezen, want zou het dan echt niet weten hoor ;)
Jullie dus ook al bezig met het kamertje....Bij ons is het al helemaal leeg en 1 muur is geverfd. Gelukkig stonden er altijd bij voorbaar al niet zoveel spullen in die kamer, dat scheelde een hoop ;) Eergisteren hebben we de babykamer ook al besteld. Eind januari wordt die geleverd. Wel wat vroeg, maar dan kunnen we tenminste alle spulletjes die we krijgen en kopen meteen inruimen en we wisten toch heel zeker welk kamertje we wilden :D

Sylverstertje
25 December 2009, 12:57
Ons kamertje zat een levertijd van 10 weken op... dus die wordt pas eind febr begin maart geleverd...
Was wel goed dat we hem al gingen bestellen dus...
Ik zou het wel leuk vinden als we uiteindelijk een jongen en een meisje als kind zouden hebben, zodat je van allebei weet hoe het is, maar 3 of 4 meiden is ook wel gezellig natuurlijk. Als ze maar gezond zijn. Klinkt cliche, maar dat is voor mij echt het belangrijkste. Vooral voor het kind zelf.
Ik ga weer even verder met de zooi uit het kamertje halen en opruimen...

boba80
25 December 2009, 21:54
@ Sylvestertje leuk een meisje

@ Tara...inderdaad gelukkig hoeven we niet zelf te kiezen...zou het dan ook echt niet weten hoor...als zou ik bij mij dan misschien wel voor een jongen en een meisje hebben gekozen...van allebei eentje....maar vind een één-eiige tweeling (2 jongens of 2 meisjes) ook allebei heel erg leuk....
Ben nu in ieder geval helemaal blij dat ik straks 2 knullen krijg...al ben ik erg benieuwd hoe het straks is hoor.
kan me er nog niet echt een voorstelling van maken.

Leuk dat jullie ook met het kamertje bezig zijn...bij ons zijn nu alle muren geschilderd...de gordijnen zijn binnen en hoeven alleen nog opgehangen te worden.
woensdag worden dan de meubeltjes, kinderwagen, maxi-cosi's, box en badje bezorgd.
Het inrichten zal ik alleen aan anderen over moeten laten....maar tja...het is niet anders.

Ben nu lekker thuis aan het genieten van de kerst...morgen ochtend nog even naar het ziekenhuis voor een CTG en daarna weer lekker terug naar huis.
Zondag moet ik dan wel in het ziekenhuis blijven.

Gisteren nog een echo gehad voor de doorbloeding van de navelstreng en die was wel wat minder dan vorige week, maar niet slechter dan 3 weken geleden.
Voor de zekerheid wilde de arts maandag weer een echo maken om te kijken of het niet verder achteruit gaat.
Vind het wel prettig dat ze mij en de jongens echt heel goed in de gaten houden.

Meiden allemaal hele fijne feestdagen

Ynni
26 December 2009, 07:24
Hoi dames, lang geleden dat ik hier gepost heb!
Iedereen in ieder geval fijne feestdagen gewenst (al zijn ze nu al voor de helft voorbij)...

Even een vraagje gingen bij jullie de kwaaltjes ook zo op en neer? Een aantal dagen terug liep ik nog een hele dag misselijk rond en nu dus niet meer. Op zich is dat natuurlijk lekker met die feestdagen maar ik vind het toch ook wel vreemd! Herkennen jullie dit?

Boba wat fijn dat je lekker thuis bent met de kerst! Tis toch al wel een heel speciale kerst ;)

Alle dames druk met de babykamer? Bij ons is het al gereed maar dat was al voor de vorige 2. Het enige wat ik er nog wel aan wil doen is muurschilderingetjes! We hebben de kamer in jungle stijl (met leuke knuffels uit de jungle) dus ga ik er nog wat bomen en dieren bij schilderen! Ik wacht nog wel tot na 16 weken en dan ga ik aan de slag!
En een jongen of een meisje maakt mij niet zo veel uit...als het maar gezond is! We hebben wel een erg mooie meisjesnaam verzonnen dus dat zou wel leuk zijn...

kimmiek
28 December 2009, 13:58
Hoi allemaal!

Hebben jullie fijne dagen gehad? Wij hebben 3x (!!) gegourmet... dus nu ben ik het echt helemaal zat. Fijn als je zwanger bent en dan die vette lucht elke keer, bah!

Bij mij zijn de verschijnselen ook niet altijd aanwezig hoor Ynni.. De ene dag heb ik wel pijnlijke boobs en de andere dag niet. Ben wel misselijk (nu ook op de dag, eerst was het alleen in de ochtend) Ik voel me wel superzwanger, dus dat zal wel goed zitten!

Aan het kamertje zijn wij nog niet begonnen. Ben pas twee maanden zwanger (we hebben wel al een hartje horen kloppen, dus alles was supergoed!! JOEHOE!!), dus we hebben nog even de tijd!!!!
Leuk allemaal he!? Vind het zo geweldig!

Tara28
28 December 2009, 14:25
Wij waren helemaal weg van een kamertje bij de babydump en er zat dus helemaal geen levertijd op. We konden het zelfs meteen al laten bezorgen, maar dat vonden we ook wel weer een beetje te vroeg....

Verder hebben wij een meisjesnaam op ons lijstje staan waar ik helemaal weg van ben, maar als het een jongen wordt hebben we gelukkig ook al wat leuke namen gevonden.

@Ynni: ik heb sowieso bijna geen klachtjes gehad, dus lekker blij zijn als ze even wat minder zijn joh....

Ynni
29 December 2009, 06:46
Hihi ik heb de klachtjes al wel weer terug... Alleen smorgens is het minder nu heb ik het meer overdag. Gisteren moest ik met oma naar het ziekenhuis. Zat daar heel lang te wachten in de wachtkamer en toen voelde ik het ineens op komen..ik kreeg stress niet normaal want die wc was een eind lopen en ik kon oma niet alleen laten want die kon elk moment bij de dokter binnen geroepen worden... Heb een kauwgompje in mn mond gestopt en heb gelukkig niet hoeven overgeven maar de misselijkheid bleef!
Maar ik heb tijdens de kerst er wel wat meer van kunnen genieten, ik was alleen heel erg moe. Heb de de tweede kerst voor het diner gezorgd en dat was de cherry on top, de andere dag compleet uitgeschakeld dus. Een hele dag op bed gelegen. Mn lijf wilde gewoon niet meer. Pas savonds ben ik weer wat overeind gekrabbeld... Nu hebben we oudjaar nog! Dan komen er allemaal vrienden bij ons. Dus dat wordt weer rennen met drankjes en hapjes, zorgen dat mn hele huis netjes ligt want er blijven dr ook nog slapen.
Ik had vorige week van de gyn te horen gekregen dat er een bloeding in mn baarmoeder zit en ik het dus rustig aan moet doen. Ik heb dan ook HEEEEEEELE goede voornemens!

kimmiek
30 December 2009, 13:46
He Ynni,

Ik heb ook een bloeding in mijn baarmoeder gehad. Ze konden op de echo wat oud bloed zien zitten.
De gyn. vertelde dat dit waarschijnlijk door de innesteling is gekomen of dat het er misschien twee waren, waarvan er 1tje afgestoten is en daarvan bloed is achtergebleven. De gyn. zei dat of je lichaam zelf het bloed 'opruimd' of dat je wat bloed kan verliezen.
Was dat bij jou ook het geval? Ik hoefde me niet druk te maken, alles met de beeb was goed (hartje, grootte etc.)

Tara28
3 January 2010, 09:09
Ik heb nieuwe foto's op mijn babysite! Buikfoto's van 2 dagen geleden (met shirtje aan zie je nog steeds niet heel erg veel....)
en een hele mooi foto van de pretecho van gisteren :D Was echt super om weer even naar ons kleintje te kunnen spieken!

Indootje
3 January 2010, 17:36
Hi Tara,

Hartstikke leuke foto's hoor!!!!! :-D

Bambi80
3 January 2010, 22:20
Je buik groeit goed Tara. Echt al van die mooie schaduwen onderaan je buik.
En wat een mooie duidelijke echo van je baby

Hier wat buikfotos van mij.

Buikfoto 20 weken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KS48BCA-D.jpg

Buikfoto 22 weken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QAX4SAEJ-D.jpg

Tara28
4 January 2010, 16:30
Ja, we zijn echt zooooo blij met die echo! :D Foto staat hier ingelijst op de kast en we hebben ook het filmpje op DVD
Marieke, bij jou zie je echt veel verschil zeg in 2 weken tijd. Groeit lekker! Hoe gaat het met de misselijkheid?

canacat
7 January 2010, 17:42
Hoi allemaal.
Ik pas hier ook :D : uit 1980 en net zwanger!
Groetjes
Canacat

Tara28
7 January 2010, 21:20
Jaaaaaaaaaaaaaaaa zat al op je te wachten :D T is hier de ene keer vrij stil en de andere keer gaan de berichtjes over en weer.....
X
Tara

Andrea80
8 January 2010, 07:57
Goedemorgen ladies,

Canacat gefeliciteerd!!!

HIer gaat alles goed. Buikje groeit goed, je kunt het nu echt zien.

20 weken echo was ook goed!

Voel de kleine ook regelmatig bewegen.
Ik vindt het wel jammer dat mijn vriend het nog niet kan voelen.

groetjes Andrea

Bente
8 January 2010, 13:27
wat erg, al veel te lang niet meer gepost hier!
Nou, alles is prima in elk geval, 20 weken echo gehad, moet met 32 weken terug omdat de placenta nu erg laag ligt, dan kijken ze of de placenta met de baarmoeder mee naar boven is gegroeid of nog steeds voor de uitgang ligt.
Kleintje lag met 20 weken nog in stuit, maar dat zal nog wel veranderen.
Ik voel zoveel beweging dat ik me niet kan voorstellen dat hij/zij nog steeds op dezelfde manier ligt.
Mijn vriend heeft het ook al kunnen voelen, erg leuk hoor!
Kamertje is besteld en ik koop elke week vanalles, kleertjes, knuffels, allemaal leuke hebbedingetjes.
Ik pas inmiddels niet meer in mn eigen broeken, maar ik heb gelukkig stapels broeken te leen gekregen.
Binnenkort nog afspraak maken voor een 3D-4D echo, maar weet nog niet wanneer we dat het beste kunnen laten doen?
Zo, dat was het in het kort weer even, kom op dames, blijven posten, dan doe ik dat ook weer vaker hihi

Tara28
8 January 2010, 14:23
Hier zit de 20 weken echo er ook aan te komen. Nog een kleine 3 weekjes geduld, maar door de pretecho weten we eigenlijk al dat heel veel er netjes en goed op en aan zit.
Mn bovenkleding pas ik allemaal nog met gemak. Een stuk of 3 broeken ook nog wel, maar die geven wel druk op mn buik, dus ik vind die positiebroeken nu veel lekkerder zitten en aangezien ik ze toch heb, vind ik het zonde om ze niet te dragen.
Ik voel nog niks van de kleine, maar uit de pretecho bleek dat de placenta aan de voorkant ligt en het kindje 6 centimeter erachter. Ik kan het dus op zn vroegst pas met 20 weken voelen. Wel fijn om te weten, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken.
Eind deze maand wordt het kamertje al bezorgd. Lijkt me heerlijk om alle spulletjes een plekje te geven in de kast en de commode :)

Wij gaan ook nog zo'n 3D/4D echo laten maken. Zo rond de 25 weken schijnt dat het leukst te zijn. Dan kun je echt goed het gezichtje zien en is het nog net niet te groot om goed op het scherm te passen. Als je langer wacht met die echo is je kindje te groot om helemaal op het beeld te kunnen, althans dat is wat mij verteld is.
Als ik jou was zou ik de afspraak gewoon maken voor over een paar weken bente!

Bente
11 January 2010, 14:48
dames, ff vraagje: ik wilde nog graag een zonvakantie boeken voor de bevalling...........
liefst in februari dan ben ik ongeveer 27/28 wkn, mag dat dan eigenlijk nog wel?
denk zelf aan Spanje, Tenerife ofzo, niet te ver weg, en redelijk 'schoon' lijkt me?
Gaan jullie nog vliegen of hebben jullie nog andere tips, ik hoor (lees) ze graag!

Tara28
11 January 2010, 16:33
Ja hoor Bente dat mag nog wel. Je mag tot 36 weken vliegen en alles binnen west europa lijkt me goed te doen wat hygiene en voorzieningen betreft. Gewoon doen dus als je dat graag wilt. Het lijkt mij in ieder geval heerlijk, maar helaas iets te duur op dit moment :( (anders waren we vast nog wel op reis gegaan)

canacat
11 January 2010, 16:59
de meeste vliegtuigmaatschappijen accepteren tot en met de zevende maand. Als je verder bent, moet je een verklaring van een arts of verloskundige hebben dat alles goed is. Ik weet niet hoeveel tijd je na die zevende maand met zo'n verklaring weg komt.

Linda29
11 January 2010, 20:28
Kom ff inbreken hier... Je moet ook ff opletten dat je niet in de felle zon gaat zitten, want dan heb je kans op een 'zwangerschapsmasker'. Dan krijg je rare (pigment)vlekken rondom je ogen of in je gezicht, die niet meer weggaan. Een vriendin van mij heeft dat, ziet er niet uit, lijkt wel of ze uren onder de zonnebank heeft gelegen met een zonnebril op.
Misschien kun je er wel iets over googelen. (sorry dat ik me ermee bemoeid heb)...

Bente
12 January 2010, 08:12
Bedankt voor jullie reacties, dat is geen bemoeien dan zijn tips, thanx!
Ja zwangerschapsmasker is bekend idd, volgens mij heb ik daar wel 'aanleg' voor, afgelopen vakanties had ik ook al donkerdere plekken in mn gezicht, terwijl ik helemaal niet zwanger was.............................
Nou, ik heb wel zin een zonvakantie, met zn tweetjes, nu alleen vriendlief nog overhalen dan hahaha!

Tara28
12 January 2010, 18:15
Koop je gewoon zo'n sunblock voor je gezicht en zet je een petje met klep op. Gaat het vast helemaal goedkomen. Als je nu qua tijd en financieen nog weg kunt, zou ik het zeker doen hoor!

Sylverstertje
13 January 2010, 18:10
Tara, mooie echo hoor!
We hebben ook een pretecho met 18 weken gedaan... voor de geslachtsbepaling. Is toch wel leuk om te zien, aangezien je al een tijdje niets gezien hebt en voelen doe je ook nog niet.
Vanaf deze week voel ik dr elke dag wel een paar keer. Mijn placenta zit ook aan de voorkant, maar ik voel dr duidelijk aan de onderkant. Ook mijn man voelt haar regelmatig.
Onze babykamer komt pas eind volgende maand als alles mee zit... ben benieuwd, want alles is verder zo goed als klaar. Kan ik lekker gaan inrichten.
Moet nog wel een beetje passen en meten. Het kamertje is nog geen 7 m2 met in L-vorm, en heb grote meubeltjes en een stoel en badje.... hoop dat het past haha, zal wel krap staan :S

Bente
14 January 2010, 12:34
Helaas qua tijd en geld zou het nog wel kunnen, maar vriendlief wil niet!
Ik heb nog geprobeerd: is onze laatste zonvakantie met zn tweetjes, dit jaar gaan we niet meer naar de zon.. ,maar nee hoor.
Ik wist vorig jaar al dat het onze laatste zonvakantie met zn tweetjes zou zijn, zegt 'ie, ja dat hoopte ik natuurlijk wel, maar weten doe je het niet vantevoren.
Hij wil ook niet weg omdat de periode die ik had uitgezocht valt tijdens de carnaval hier in het Zuiden, waar ik dus niks mee heb en hij uiteraard niks van wil missen.

Nu heb ik een nieuw plan: ik wil een nieuwe badkamer hahahahaha!
Wish me luck!

canacat
14 January 2010, 16:50
luck luck luck!

Tara28
14 January 2010, 17:14
Tja, een badkamer is blijvend, een vakantie maar tijdelijk, dus hopelijk vind je vriend dat ook :D

Bente
15 January 2010, 08:24
Jullie zullen het niet geloven!
We zijn gisteravond al naar een badkamerzaak geweest, donderdag komen ze onze badkamer opmeten en dan krijgen we een gedetailleerde offerte hahahahahahaha.
Geweldig, ik heb er al helemaal zin in, ben bang dat die zin snel overgaat wanneer het hele huis onder het stof zit en ik me niet in mn eigen huis kan douchen, maarja we zullen zien.
Is wel weer een flinke hap uit ons spaargeld, maar daar sparen we dan ook voor!
Spannend allemaal.
Nou dames nog 1 dagje en dan is het alweer weekend, dus fijn weekend alvast!

Tara28
15 January 2010, 11:17
Haha, dat noem ik nou nog eens 'meteen de daad bij het woord voegen'. :D

Andrea80
18 January 2010, 07:36
Hello Ladies,

Hier ging het afgelopen vrijdag even niet zo goed.

Ik had donderdag een feestje van het werk (van 14:00 tot 20:00).
Maar dat was blijkbaar in combinatie met 40 uur werken (4x9 en 1x4) toch te veel.

Ik heb vrijdag middag in bed gelegen en vrijdag avond lag ik er om 19.30 al weer in.
Kon mijn eten niet weg krijgen enz.

Ga dus toch maar aan mijn baas aan geven dat ik misschien toch wat extra rust moet nemen.

Verder was het weekend wel leuk. Zaterdag onze verjaardagen gevierd.
We waren 2 en 24 december jarig maar vonden het te veel om het in december te vieren dus hadden het lekker uitgesteld.

groetjes Andrea

kimmiek
19 January 2010, 07:20
Hoi meiden,

Even een vraagje. Ik ben vorige week voor het eerst naar de VK geweest (en een dag daarvoor heb ik een termijnecho gehad en alles was GOED!! JOEHOEE!!) en nu is mijn vraag, wanneer ik weer een echo krijg?!
Ik moet 5 februari weer terug voor controle en dan ben ik 12,5 week zwanger...
Weet iemand dat?

En hoevaak in je zwangerschap krijg je een echo bij de VK? En bij welke weken?

Andrea80
19 January 2010, 08:42
Nou ladies,

Ik heb het geregeld. Ik mag op mijn lange dagen een half uurtje eerder weg.
Eens kijken of dit werkt.

@kimmiek: in pricipe krijg je 2 echo's.
1 in het begin ergens tussen 9 en 12 weken (termijnecho) en 1 met 20 weken (SEO - Structureel Echoscopisch Onderzoek).

Maar het verschilt per persoon. Ook scheelt het als je verloskundigepraktijk zelf echo's maakt of niet. Als ze namelijk zelf echo's maken zijn ze volgens mij iets makkelijker met een extra echo maken.

Vraag het gewoon aan je VK.

groetjes Andrea

Tara28
19 January 2010, 12:11
@kimmiek: ik had tussen de 8 en 9 weken de termijnecho en daarna pas weer een echo met de 20 weken echo. Daar tussenin zitten nog 2 controle's bij de vk, maar die maakt zelf geen echo's.
Daarom hebben wij met 16 weken een pretecho laten doen. Voor 30euro kon je een 2D geslachtsbepalingsecho krijgen bij een pretechobureau en ik heb gewoon gevraagd of we die konden krijgen, maar dat ze dan wel haar mond zou houden, omdat we niet wilden weten wat het wordt, maar wel graag even ons kindje wilden zien. Het resultaat was super met 3 mooie foto's en het echofilmpje op dvd!
Toch verschilt het per praktijk of ze tussendoor nog een echo maken en zelfs per persoon! Want een kennis van mij is nu 9 weken zwanger, had net de termijnecho gehad: zelfde praktijk, zelfde verloskundige, zelfde echocentrum en aan haar vroegen ze in het echocentrum of ze met 12 weken nog een afspraak wilde maken en dat die gewoon vergoed zou worden door de verzekering! Daar ga ik dus wel iets van zeggen als ik er zelf weer ben, want ik mocht niet en zij krijgt het gewoon aangeboden! Bij de 2e controle heb ik bij de vk nog gevraagd of we nog een echo konden krijgen, maar nee, dat kon alleen als er een medische oorzaak was. Ik heb mijn kennis nog gevraagd, maar ze zei dat er helemaal geen medische dingen speelden ofzo. Echt zo raar!

@andrea: goed geregeld! Een half uur kan al een heel verschil maken!

kimmiek
21 January 2010, 07:04
Joepie!! Vandaag in week 11 beland! Nog 1 weekje.... En dan zijn we de 'spannendste' periode voorbij! Het was wel een heftige start moet ik zeggen, maar nu ben ik heel blij dat ik al zo ver ben ;)!

Ik moet 5 februari voor controle naar de VK, ik hoop dat ik dan nog een keer een echo krijg!!

canacat
21 January 2010, 17:02
jippie Kimmiez!! Wat fijn.
Wij hebben hier een adventskalender: 24 dagen aftellend. Elke week eten we 2 chocolaatjes. Gisteravond net onze 13 en 14de gegeten :). Jij bent de tien wekengrens al over! dus heeeeeeeeeeeeeel veel kans dat het heeeeeelemaaaaaal goed zit ;) veel plezier ermee.

Ik heb vorige dinsdag een echo gehad, omdat de dokter niet zeker was of ik vorige maand wel een vroege mk had gehad of niet. Ik was zeker van wel, en dat bleek ook. Ben iets meer dan 7 weken, zei de echo-dinges. Wel bijzonder hoor, zo klein nog en al een hartje! Nu heb ik echt het gekke idee nooit alleen te zijn. Apart! Dan praat ik ertegen en zeg: kom, we gaan boodschappen doen, kom we gaan werken, haha!

Bente
22 January 2010, 11:09
Het blijft toch een wonder zo'n levend wezentje in je buik he?

Toen ik met 17 weken tegen mijn moeder zei dat hij/zij nu ook kon horen, riep ze heel hard tegen mn buik, hallo hier is oma!!!! :D

Tara28
22 January 2010, 12:12
Hier vanmorgen weer op controle geweest bij de vk. Stond eigenlijk zo weer buiten, want alles was prima in orde en we hadden ook niet echt vragen. Bloeddruk was 120/60, hartje klopt met 145 slagen en mn baarmoeder heeft ze gemeten en die was van onder tot boven 16 cm. Met dit alles voldeed ik (en het kindje) keurig aan alle gemiddelde waarden die horen bij 19 weken. Volgens het boekje dus :D

Daarna een rondleiding op het kdv gehad. Beviel echt helemaal prima. Heel huiselijk eigenlijk. Geen typisch chreche idee, wat denk ik ook komt, doordat het een verbouwd woonhuis is. We kunnen er lopend heen. Was een minuut of 7, dus ideaal :D

Tara28
25 January 2010, 15:08
Wat een stilte weer hier! Iedereen heeft vast van het weekend genoten en is nu hard aan het werk ;)

Bente
25 January 2010, 15:48
errug rustig hier idd!

weekend was weer veel te snel voorbij en nu weer aan het werk ja.
Weekend eigenlijk niks gedaan, lekker lui, ook wel eens fijn.

Donderdag krijgen we de offerte voor onze nieuwe badkamer, ben eens benieuwd, ik moet en ik zal toch echt een nieuwe badkamer voordat de kleine er is haha.

Verder met iedereen alles goed, ook moe?
Ik ben trouwens inmiddels al zo'n 7 kilo bijgekomen, er is mij al gezegd dat ik een dikke kont heb gekregen, heel fijn om te horen NOT!!

Tara28
26 January 2010, 18:35
Als de levertijd meevalt, dan haal je het wel met die badkamer :D
Sinds vorige week ben ik ook sneller moe. Rond de 8 weken had ik dat ook en toen verdween het na een week of 2 weer. Hopelijk nu ook. Normaal lag ik altijd tussen 11 uur en half 12 in bed, maar nu steeds tussen half 10 en 10 uur.

Ik ben nu zo rond de 2,5 tot 3 kilo aangekomen en mn buik is nog steeds buikJE. Mensen staan vaak even verbaasd te kijken als ik zeg dat ik deze week op de helft ben. Nou ja, geeft niet, dan zit het met dansen tenminste nog niet in de weg. Zondag waren mijn man en ik nog 3e bij de wedstrijd met ballroom, dus dat lukt nog prima!

canacat
26 January 2010, 18:45
Zo, gefeliciteerd met het dansen! Knap hoor!

Tara28
26 January 2010, 19:46
Dank je wel :D OVer 4 weken gaan we weer. Dan hopelijk ook weer succes met latin, want daar hadden wenu ook hoger willen eindigen....maar ja, jurysport he ;)

Andrea80
27 January 2010, 09:04
Hallo Ladies,

Was net bij de VK en alles was goed.
Bloeddruk was 130/80 en dus goed. En ik was in 5 weken tijd ongeveer 1,5 kilo aangekomen.

Kleine was weer druk.

Ik kreeg wel te horen dat ik waarschijnlijk nog 2 echo's krijg ivm het feit dat ik wat zwaarder ben.

nou groetjes Andrea

boba80
27 January 2010, 20:38
@ Andrea...fijn dat de echo goed was....en zo erg is het denk ik niet om nog 2 extra echo's te krijgen

@ Tara...knap hoor, 3e bij ballroom dansen...ik kan dus echt totaal niet dansen.

@ Bente...de moeheid herken ik wel, is bij mij eigenlijk al m'n hele zwangerschap.

@ Hier...weer tijd voor een up-date.
Gisteren heb ik weer een groei-echo gehad.
Ukkie werd nu op 1260 gram geschat en valt daarmee nog buiten de groei-curve (is dus echt te klein).
Pukkie werd nu op 1860 gram geschat en zit daarmee rond het gemiddelde.
Verder is de navelstrengdoorbloeding van Ukkie zo'n beetje op dezelfde waardes gebleven, maar wel is nu af en toe de flow afwezig (even een onderbreking in de doorbloeding).
Dus het beeld gaat wel achteruit.
Ik moet nu ook 2 keer per dag aan het CTG om ze nog beter in de gaten te houden.
Verder hebben ze vandaag tijdens het grote overleg tussen de gynaecologen en de kinderartsen besloten dat als de boy's het zo blijven doen als ze nu doen ze met 36 weken (dus over 4 weken) d.m.v. een keizersnede gehaald zullen worden.
De 2 boy's zijn gelukkig nog wel erg bewegenlijk en dat is uiteraard alleen maar goed.
Ukkie ligt overigens al een paar weken in hoofdligging als 1e en de kans is klein dat hij nog gaat draaien.
Pukkie ligt nu ook al een paar weken in stuit..maar hij zou zomaar nog een omwenteling kunnen maken.

Ik moet het zelf nu alleen wel nog rustiger aandoen.
Mag alleen nog maar op de afdeling lopen en zodra ik even mee wil naar de hal moet ik in de rolstoel.
Ook zitten de weekendverloven er niet meer in.

Ik hoop dat de boy's het vol blijven houden tot 36 weken...dat had ik echt nooit durven hopen.
2 maanden geleden zag het er allemaal zoveel somberder uit.

Andrea80
28 January 2010, 07:19
Hello,

Boba naar voor jou dat je niet zo veel mag maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Ik hoop voor jullie dat ukkie en pukkie nog even blijven zitten. 36 weken zou heel mooi zijn.

Houdt nog even vol zou ik zeggen.

groetjes Andrea

Bente
28 January 2010, 08:26
Goed zo Ukkie en Pukkie, nog heel even volhouden en dan mogen jullie de grote wereld in.
Ook nog wat groeien svp!
Ze hebben het al langer volgehouden dan ze een tijdje geleden dachten, toch? Dan kunnen die 4 weekjes ook nog wel, kom op!
36 weken klinkt prima, maar blijft spannend natuurlijk.
Voor jou veel sterkte met rustig aan doen, dus jij zelf ook nog ff volhouden!

Tara28
28 January 2010, 20:45
Update-tje van mij: de 20 weken echo was helemaal goed :D
Het blijft een verrassing wat het wordt en met 30 weken mogen we nog een keertje terug komen, omdat ze eerst dacht dat de placenta nog iets voor de baarmoedermond lag. Na nog een keer kijken. bleek dat toch niet zo te zijn, maar toen had ze die echo al beloofd en wilde ze dat zelf niet meer terug draaien. Vinden wij natuurlijk helemaal niet erg :D

canacat
28 January 2010, 23:26
tara: :D :lol:

Bente
29 January 2010, 13:31
@Tara,
bij mij lag de placenta met 20 weken ook nog erg laag, dus ik mag met 32 weken terug om te kijken of hij misschien met de baarmoeder mee naar boven is gegroeid, ben benieuwd.
Maar dat we een keertje extra mogen kijken naar de kleine is natuurlijk het allerleukste haha.

Maandag weer naar VK, maar dat is nog maar 15 min. nu, mijn bloeddruk meten, naar het hartje luisteren en baarmoeder meten, that's it.
Wil de kleine snel weer eens zien!!

boba80
29 January 2010, 16:37
Fijn dat je echo goed was....en met 30 weken nog een keertje terug voor een echo lijkt mij inderdaad ook niet zo'n ramp.
Al heb ik natuurlijk makkelijk praten met elke week minstens 1 echo :mrgreen:

canacat
29 January 2010, 16:40
spannende dagen/weken voor jou, boba!!

Tara28
1 February 2010, 11:13
Hoe is het hier met iedereen? Boba is de 33 weken grens gepasseerd zie ik. Mooi zo!

Weet iemand trouwens of de eerste 1980-er al bevallen is? Volgens mij komen toch aardig wat meiden hier niet meer meekletsen of een gegeven moment. Hopelijk houden we nog wel een gezellig clubje over....

loesje80
1 February 2010, 12:03
Mag ik me aanmelden? Schrijf ook mee op zwanger worden uit 1980, maar heb vanmorgen positief getest :lol:

Vind het nog erg onwerkelijk! Mijn vriend riep al 2 weken dat ik zwanger was, maar ik heb bij het testen vanmorgen nog heeeeeel hard staan duimen of het alsjeblieftttttt positief uit zou pakken :oops:

Het kwam vast door jouw mooie verhaaltje voor mijn buik canacat!

Boba, over de 33 weken!!! Wat gaat dat hard en wat blijven ze lekker lang zitten! Sterkte met de laatste loodjes!

En tara alweer ruim 20 weken... Al over de helft!!!

Andrea80
1 February 2010, 12:42
Hello Ladies,

@loesje80 welkom en gefeliciteerd!!!!
Hier alles goed.

Ben wel erg druk met shoppen voor de kleine. Iedere keer een klein beetje kopen is voor mijn portemonee beter dan alles in een keer! :D

Vanavond naar het theater met mijn moeder. Ik ga naar het stuk "de gelukkige huisvrouw", dat is dat boek van heleen van rooyen over postnatale psychose. Ik ben benieuwd!

groetjes Andrea

Bente
2 February 2010, 10:06
Loesje gefeliciteerd en welkom, fijn hoor!

Verder met iedereen alles goed, ik heb net wel bijgelezen, maar mijn geheugen laat me echt in de steek.
Dat is gelukkig wel het enige waar ik last van heb, want verder voel ik me gewoon 'normaal' zal ik maar zeggen, geen andere zwangerschapskwaaltjes ofzo.

Gisteren bij VK geweest en alles was prima in orde, voel de kleine nu trouwens elke dag flink bewegen, maar als ik hem/haar een dag niet zou voelen was blijkbaar niet erg, pas vanaf 28 weken moet je het elke dag kunnen voelen, maar ik ben uiteraard toch al ongerust als het nu een dag was rustiger is haha, dan zit echt op mn buik te duwen van hallo; reactie svp, en die krijg ik dan ook wel als ik maar geduld heb.

ff iets anders: ik heb genoeg van die kou en sneeuw en regen en vies weer, ik wil warmte!!!!!

canacat
2 February 2010, 14:03
Jippie, Loesje :D :P :lol: ;)
Met jou erbij wordt het vast een lekker stuk drukker hier!

Ik ben hier vooral erg moe!!! Slaap ook slecht: moet zo vaak naar de wc. En we hebben naast de flat een metaalverwerkingsbedrijf dat lawaai maakt. Ja, 's nachts ook. Ik werd wakker, hoor een berg metaal op metaal kletsen, kijk hoe laat het was: ja hoor, 4 uur 's ochtends! Dat zou in NL toch echt niet mogen?!

loesje80
2 February 2010, 18:48
Vanavond naar het theater met mijn moeder. Ik ga naar het stuk "de gelukkige huisvrouw", dat is dat boek van heleen van rooyen over postnatale psychose. Ik ben benieuwd

Hoe was het? Heb het boek nooit gelezen, maar werd gesppeld door Isa hOes, toch? Die vind ik wel stoer :D Moet ook nodig weer eens naar het teather. Laatste keer was in oktober, naar Mama Mia, hoe fijn 8-)

Gisteren bij VK geweest en alles was prima in orde, voel de kleine nu trouwens elke dag flink bewegen, maar als ik hem/haar een dag niet zou voelen was blijkbaar niet erg, pas vanaf 28 weken moet je het elke dag kunnen voelen, maar ik ben uiteraard toch al ongerust als het nu een dag was rustiger is haha, dan zit echt op mn buik te duwen van hallo; reactie svp, en die krijg ik dan ook wel als ik maar geduld heb.

ff iets anders: ik heb genoeg van die kou en sneeuw en regen en vies weer, ik wil warmte!!!!!

Fijn dat alles goed is!!! En dat weer... Vooral de gladheid mag over zijn. Ben erg onhandig van mezelf dus val minstens 1 keer per jaar. Wil dit jaar eigenlijk eens overslaan ;-)

Jippie, Loesje :D :P :lol: ;)
Met jou erbij wordt het vast een lekker stuk drukker hier!

Ik ben hier vooral erg moe!!! Slaap ook slecht: moet zo vaak naar de wc. En we hebben naast de flat een metaalverwerkingsbedrijf dat lawaai maakt. Ja, 's nachts ook. Ik werd wakker, hoor een berg metaal op metaal kletsen, kijk hoe laat het was: ja hoor, 4 uur 's ochtends! Dat zou in NL toch echt niet mogen?!

En ik verwacht van jou natuurlijk veel mooie berichten voor mijn buik ;-)
En dat de herrie afneemt! Heb vanaacht ook heel slecht geslapen, volgens mijn vriend omdat ik zwanger ben. Volgens mij omdat mijn neus vol snot zit en dus minstens 1 keer per uur mijn neus moest snuiten. Hopen dat het snel over gaat!

Vind het wel een heel raar idee hoor, om op school (ik geef aardrijkskunde op een gymnasium) rond te lopen en te denken "Ik heb een heelleuk geheim!!!" :D

Tara28
2 February 2010, 19:09
Jaaaaaaa Loesje welkom hier en nogmaal gefeliciteerd :D

Volgens mij mag dat hier inderdaad niet canacat.....Hang een lap tekst voor je raam.....ssssssssst I'm pregnant and wanna sleep ;)

Bente, fijn dat alles weer goed was bij de conrole, enne ik bij ook helemaal klaar met die sneeuw hoor!

Wat betreft het theater: wij zijn zondagavond naar de musical Joseph geweest in het Beatrix theater. Erg leuk! En.....kon er gratis heen, want een bekende van ons had maar liefs 38! kaarten gewonnen met de postcodeloterij :D

canacat
2 February 2010, 19:30
haha tara , goed idee. Alleen... ik woon op de 21 ste verdieping... (nou ja, 19 de, ze kunnen hier ook niet tellen: gelijkvloers is 1, eerste is 2, en 13 de slaan ze over...)

Andrea80
3 February 2010, 06:36
@loesje,

Was idd met Isa Hoes. Het is een goed toneelstuk maar niet een waar je voor een avondje lachen naar toe moet.

@canacat:
Balen zeg die herrie!!! Dat dat zo maar mag daar!??!! :evil:

Hier verder alles goed.

groetjes Andrea

loesje80
3 February 2010, 11:59
@ tara 38 kaartjes :shock: :shock: Maar als het leuk was, prima :D

@ Andrea, lekker dat alles goed gaat!

Ik mag over 2 weken op intake bij de verloskundige en via hen wordt er contact met me opgenomen door MvM. Ben benieuwd :D

En voor alle meiden die net als ik een beetje een winterdip hebben, een "echte loesje":
http://i50.tinypic.com/2m4x5pj.jpg

Mag nu 6 klassen nakijken (eigen schuld hoor, had ik niet zoveel overhoringen moeten geven ;) )

Tara28
3 February 2010, 13:38
wow canacat zo hoog!!! Enne lekker bijgelovig die canadezen zeg, dat ze de 13e overslaan haha

Loesje, wat een leuke loesje hier! Die ga ik even rondsturen over de afdeling van mijn werk...

loesje80
4 February 2010, 18:46
Heey meiden!
ondanks dat het hier misschien wat rustig is zo nu en dan ben ik blij dat ik me hier heb aangemeld. lees, nouja, probeer mee te lezen, bij uitgerekend in oktober 2010, maar wat een drukte... Het gaat echt te snel, nog te veel actieve meiden. Niet zo raar natuurlijk, iedereen is nog hyper en voelt wel wat, of niet, wil wel weten wat het wordt, of niet, gaat wel naar de 9maandenbeurs, of niet, houdt een dagboek bij, of niet... En als daar dan tig meiden op reageren :shock:

Ben net wezen sporten met vriendlief, lekker even een uurtje gelopen op de loopband met de mythbusters. Ik ben nog steeds behoorlijk verkouden dus dan leek echt rennen me niks én mijn boobs zijn zo zwaar en behoorlijk gevoelig. Dus gewoon gwandeld a 6 km per uur.

Mag ik wat "vies" vragen? Ik heb eigenlijk sinds zaterdag elke dag wel wat afscheiding, meestal met ene klein beetje bruin erdoor zeg maar... Is dat heel raar/verontrustend?

Zo een grote pot thee én Wie is de Mol! Er zijn weinig programma's die ik echt volg, maar dit is echt een favoriet!!!

Verder met iedereen alles goed? Canacat al bijna weer en afspraak... :)

boba80
4 February 2010, 19:00
die bruine afscheiding kan nog een beetje oud-bloed zijn...waarschijnlijk van de innesteling...zou me er nog niet te druk over maken.

Tara28
4 February 2010, 20:47
@loesje: bruin is niet erg, zolang je maar niks roods ziet. Ik heb altijd wel afscheiding en meer nu ik zwanger ben, maar altijd helder of hooguit beetje gelig. In week 8 wel opeens wat klodders bruin gehad, toen erg geschrokken, maar was natuurlijk onschuldig.

Andrea80
5 February 2010, 07:57
@loesje,

Ook ik had last van bruin verlies. Was geen probleem.
Zolang het niet helder rood is en je geen krampen hebt kan het geen kwaad.

groetjes

loesje80
5 February 2010, 09:29
Gelukkig, het is ook vooral doorzichtig en soms dus een hele lichte waas erover, bruin/gelig :D
Blijft dat de rest van de zwangerschap? Of is dat alleen de eerste paar weken?
Wat fijn van die experts in de buurt :-)

Allemaal alvast een fijn weekend! Heb nu even een tussenuur en mag zo leerlingvergaderingen houden tot 5 uur :o Maar goed, nog een weekje en dan een weekje vakantie!

Suuzje
5 February 2010, 10:05
Pfoe Loesje, je hebt helemaal gelijk wat het oktober forum betreft. Heel leuk, maar ook zooooo veel! Ik lees het ook wel allemaal mee, maar overal op reageren wordt een beetje teveel van het goede! En ik wil het liever niet teveel over mijn mk hebben, want daar worden die meiden weer ongerust van en dat wil ik ze ook niet aandoen! ;) Dat bewaar ik wel voor het andere forum.

Maar volgens mij had ik me nog niet bij jullie gevoegd, mede 1980'ers!
Wat slecht van mij! :lol:

Bij deze! Ik heb afgelopen maandag een CB test gedaan en die gaf zwanger 1-2 weken aan!!!!
Ik ben echt onwijs blij en voel me superpositief! Nu al anders dan de vorige keer. Ik ben er heilig van overtuigd dat het helemaal goed gaan komen nu! Het past allemaal zo super in elkaar... de lente in aantocht, de sneeuw is weg, nieuwe maand, precies 2 maanden na het ziekenhuis, de uitgerekende datum is 14 oktober! Helemaal super!!! :D

Ik herken mezelf amper de afgelopen dagen, ik ben net een natte dweil! Ik ben superblij, ik moet van elk mooi liedje al huilen en ik kan het maar over 1 ding hebben... :lol: Heerlijk! Het gekke is, ik ben normaal heel terughoudend!

Andrea80
5 February 2010, 10:28
@Suuzje:

Gefeliciteerd en Welkom!!!!!!

@Loesje,
Ik heb wel wat meer afscheiding sinds mijn zwangerschap maar na de eerste tijd is het gewoon helder (helderwit)

groetjes Andrea

Suuzje
5 February 2010, 10:32
Thx Andrea! :D

Loesje, ik heb het bij meer mensen gehoord, een bruinige afscheiding de eerste tijd. Is helemaal normaal!

Tara28
5 February 2010, 20:59
Jaaaaaaaaaaaa Suuzje wat goed! Gefeliciteerd! Natuuuuurlijk gaat alles nu goed! :D

Suuzje
6 February 2010, 17:35
Dank jullie wel!!! :D
Ik ben zo onwijs blij!!!!!!!

loesje80
7 February 2010, 09:29
Omdat het weer een grijze dag is, en ik van dit plaatje altijd een glimlach krijg!
http://i45.tinypic.com/s5h7ja.jpg

PS Suuzje, werkt het? 8-)

Tara28
7 February 2010, 11:10
Haha loesje, wat heb toch altijd een geweldig leuke plaatjes. Het werkte bij mij in ieder geval wel :D (maar had al wel een vrolijke bui hoor hihi)

Suuzje
7 February 2010, 13:00
:D Loesje, hij is geweldig!
Wat ben je toch ook een lieverd!

Andrea80
9 February 2010, 07:18
Dames,

Er is goed nieuws
Boba80 is bevallen!!

Het volledige nieuws is terug te lezen op http://tweeling.kikkuh.nl.

Ze heeft het vol kunnen houden tot 34 weken!! :)

Verder hier alles goed hoor. Ben gisteren een dagje thuis gebleven ivm met dat ik het weekend niet helemaal lekker was.
Nu alles weer oke! en weer aan het werk.

groetjes Andrea

canacat
9 February 2010, 16:12
jippie Boba!!!!
Nog een net gewicht voor beide jongens, voor vroeg geboren en tweeling! Rust maar lekker uit met z'n allen!!
Ik hoop dat ze nu als KOOOOOOOL gaan groeien! Veel plezier!

loesje80
9 February 2010, 17:21
Whoei canacat, gister een kloppend hartje.. Wat bijzonder!!!
Geniet ervan!

Ik heb zo ouderavond, bleeehhhhh! Hopelijk om kwart voor 9 thuis, en morgen gewoon weer om 8 uur fris&fruitig mijn eerste les geven (6.15 op) Gelukkig nog geen last van extreme vermoeidheid, dus zal wel loslopen!

Tara28
9 February 2010, 18:09
@loesje: het voordeel van het onderwijs is dat mijn verlof door de lange zomervakantie extra lang duurt. Misschien heb jij dat ook wel? (maar ben ook nooit dol op die lange dagen en dan de volgende ochtend er gewoon weer staan hoor)

Dat van Boba had ik al gelezen bij 1980 zwanger worden, maaaaaar nogmaals GEFELICITEERD Boba!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

loesje80
10 February 2010, 10:23
Ik heb nu inderdaad voorafgaande aan de bevalling heel lang vrij. Eerst vakantie vanaf 17 juli ongeveer, begin sept met verlof (meteen daarachteraan) en pas begin oktober bevallen, is de bedoeling. En dan weer rond 1 feb beginnen denk ik. Dus dat is wel een lange tijd ja!
Maar jij mag genieten van verlof echt achteraan, wat lekker!!! Heerlijl lang tutten :D

Welk onderwijs? Ik geef aardrijkskunde op een gymnasium (ja, ik weet het, het is een kakschool ;-))
Zo nog 2 lessen, maar ben echt moe...

Verder gaat alles goed hoor! Hoef nog maar 2,5 dagen tot de vakantie, hmmmmmm

Suuzje
10 February 2010, 11:35
Wat heerlijk zo lang verlof! :D Wat hebben jullie dat fantastisch uitgekiend! Hihi!
Ik werk voor mezelf vanuit huis, dus aan de ene kant heel fijn omdat ik mijn eigen tijd in kan (blijven) delen en zo lang verlof nemen als ik zelf wil. Maar aan de andere kant zal ik ook langer blijven werken (ik maak ook een maandblad, dus die loopt gewoon door) voor de bevalling en misschien ook wat sneller al kleine dingen doen erna. Gelukkig doet mijn man hetzelfde, dus hij kan een hoop opvangen! ;)

Mijn man zei dat hij gister al een klein bolletje voelde aan de onderkant van mijn buik! :D Verder voel ik me heel goed. Wel meer en sneller moe dat normaal, beetje aangebrand af en toe, een weeig gevoel voordat we gaan eten (bloedsuikerspiegel denk ik?), verder minder vaak naar de wc, vaker - en vroeger - plassen, meer eten (lekkere trek!). En ook best wel onzeker weer! Ik hoop dat ik vanaf week 6 misschien wat meer/andere dingen voel. Dat zou me wat zekerder maken. Maar ja, mijn moeder is ook nooit misselijk geweest zei ze, alleen dat je niet tegen bepaalde geuren kon. Kan je een beetje van je moeder afkijken? Of niet, elke zwangerschap is natuurlijk weer anders...

Volgende week ga ik eens bellen naar de Gyn of VK. Ben ik nog niet uit.

kimmiek
10 February 2010, 12:03
Gefeliciteerd Boba!! Wat fijn dat je knullen er eindelijk zijn en dat alles goed is gegaan!

Tara28
10 February 2010, 12:24
@loesje: ik heb inderdaad na de bevalling lekker lang vrij. Uitgerekend op 17 juni en op zn vroegst pas weer beginnen op 18 oktober (of 1 november als het iets later komt en ik de herfstvakantie ook nog even meepik) Ik geef Duits op een daltonschool, voornamelijk vmbo TL, maar heb ook een HV klas. En die HV maakt nu een toets en ik verveel me (ze zijn echt veel te braaf :) ), maar we hebben hier allemaal een netbookje, dus kan ff snel op het forum. Doe normaal nooit onder de les hoor, maar heb dus gewoon al mn werk af voor de komende tijd. Hiephoi!

@suuszje: volgens mij kun je het niet echt van je moeder afkijken. Elke zwangerschap is anders, maar ik voelde ook niks hoor. Heb met 16 weken een pretecho laten maken, gewoon om me wat zekerder te voelen en een soort van bewijs te hebben op foto en film, want anders geloofde ik zelf af en toe niet dat ik zwanger was/ben.

loesje80
10 February 2010, 14:51
Ik forum soms stiekem tijdens een tussenuur, hebben met de gamma-vakken een kleine werkruimte en zit daar vaak alleen :D
Maar wat lekker, tot half okt en misschien wel 1 november.... :D Zitten toch best voordelen aan het leraarschaps :P

Tara28
10 February 2010, 16:19
Doe ik ook wel eens in een tussenuur hoor. Ik vind dat dat mijn eigen tijd is en dat ik zelf mag weten hoe ik die besteed.
Zeker voordelen aan onze baan. Ook voor als het kindje er is. Je kunt nog wel eens wat eerder naar huis en natuurlijk alle schoolvakantie tegelijk met je kind vrij. Dus best heel handig.

Tara28
10 February 2010, 18:38
Bah bah bah, ik heb gewoon de tranen in mijn ogen staan :cry: Ik lees net dat het bij Ynni weer misgegaan is. Gewoon de 3e keer op rij! Met 15 weken zwangerschap heeft ze door een longembolie afscheid moeten nemen van haar zoontje.....Wat is het soms toch ontzettend oneerlijk verdeeld in de wereld :cry:
Ynni, heel veel sterkte meis! De meiden van 1980 denken aan je......

canacat
10 February 2010, 20:04
Heb er ook geen woorden voor...

Bente
11 February 2010, 07:21
verschrikkelijk, heel veel sterkte Yinni!

Andrea80
11 February 2010, 08:04
Ynni wat vreselijk!!!!

veel sterkte!!

groetjes Andrea

Indootje
11 February 2010, 12:48
En ik maar denken dat niemand hier meer schreef.... :oops:

Kreeg ineens geen meldingen meer van dit forum, vandaar dat ik dat dacht. Wat dom van me.

Ik ga even bijlezen, want vind het veels te leuk om hier niet meer te zijn!
Als ik nog mag van jullie ;-)

Indootje
11 February 2010, 13:12
Ynni, ik las het net bij een ander forum dat het weer niet goed is gegaan met je kleine. Wat vreselijk. Hier zijn echt geen woorden voor :( . Wil je wat troostende woorden sturen, maar die zijn waarschijnlijk nu zo nietszeggend :roll: ....Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd!!!

Indootje
11 February 2010, 13:19
Felicitaties voor canacat, Loesje en Suuzje, dat het maar een heeeeele mooie zwangerschap voor jullie zal worden!

En Boba natuurlijk gefeliciteerd met die 2 jongens :lol:

Indootje
11 February 2010, 13:27
Ik wil ook geen winter meer!!!!!
@Loesje, dank je voor die leuke quote van Loesje en al je andere grappige teksten en plaatjes, dat helpt wel om weer een glimlach op mijn gezicht te krijgen, heerlijk :D !

@Loesje over het bruinige bloedverlies, dat is heel normaal. Komt nog van de innesteling enzo. Ik heb het met 5 en 6 weken gehad en had toen zelfs wat helderrood erbij. En je ziet het: gewoon goed gegaan gelukkig :-)
Nu sinds mijn 20e week (denk ik) wat meer afscheiding dan normaal, maar die is wit/lichtgelig van kleur, dus dan is het ook weer goed.

Wie was er nou naar Joseph geweest (even vergeten, sorry :roll: )? Hoe was het??? Maar zoveel kaarten gewonnen, wauw. Die kon de halve zaal vullen, hahahah.

@Canacat, wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent en gaat het goed verders? Maar belachelijk van die metaalwerkers, is dat elke nacht zo en hoe lang duurt dat nog joh!

@Suuzje, gezien het feit dat je een miskraam hebt gehad zou ik vandaag de VK bellen om een afspraak te maken, dan mag je misschien volgende week al voor een echo komen. Bij mij was het in ieder geval zo dat ik na mijn 1e miskraam met 6 weken mocht komen voor een echo, dus zou het gewoon proberen. Nee heb je, Ja kun je krijgen :-)

@Loesje, wauw, wat een lang verlof in het vooruitzicht, heeeeeeeeeeeeeeerlijk!
Ik moet zeggen dat ik nu ook wel naar mijn verlof al begin uit te kijken, terwijl ik een onwijs leuke job heb hoor, maar gewoon, heb zin om vanalles te regelen, doen, etc. Erg hè!

@Bente, Tara, Andrea, hoe is het met jullie?

Kan me voorstellen dat sommigen het forum niet goed kunnen bijbenen. Ikzelf zit ook bij "uitgerekend in mei2010" en volgens mij hier nog een paar van, maar er zijn er een paar die dag en nacht op het forum zitten, dat valt gewoon niet bij te houden als je overdag werkt en 's avonds ook niet altijd tijd hebt...Maar ach, wel leuk natuurlijk op zich!

canacat
11 February 2010, 13:41
haha indiootje, volgens mij ben je weer helemaal bij. En al een beetje nesteldrang lees ik? ik vrees dat ik tegen die tijd behoorlijk heimwee zal krijgen naar NL...

Klopt Loesje, van die bloeding. Ik was laatst bij de verpleegkundige, en die las dat er op de echo een kleine innestelingsbloeding zat. Toen vroeg ze me of ik gebloed had: ik: nee, helemaal niet. Toen zei ze dat ze het heel normaal had gevonden als het wel zo was geweest.

Dit weekend maar eens op zoek naar positiekleding. Ik kan nog in mijn kleren (niet 's avonds...), maar wil het vast in huis hebben. ;)

Bente
11 February 2010, 13:43
Indootje, met mij alles prima!
nog steeds geen klachten dus houden zo.
ben inmiddels zo'n 8 kilo bijgekomen, maar kan nog alles zoals voorheen, 14 km op de fiets elke dag, alleen niet als er teveel sneeuw ligt natuurlijk. Slapen gaat ook nog prima zelfs half op mn buik!
ben nog een paar wezen stappen, ook nergens last van gehad, de dag erna gewoon lekker de hele dag op de bank liggen................
kleine is een druktemakertje, voel hem/haar al een paar weken elke dag behoorlijk bewegen en heb deze week ook mn buik zien bewegen haha.
dus ik mag niet klagen, zeker niet als ik verhalen van anderen lees, vervelend hoor.
Nou, nu ben je wel weer een beetje op de hoogte, moet toegeven dat ik idd ook meer lees en reageer op het mei 2010 forum, maar ikhou het hier ook in de gaten!

jollyjo
11 February 2010, 14:06
Mag ik mij ook bij jullie aansluiten. Ik ben van maart 1980 en bijna 10 weken zwanger!
Het is ons eerste kindje!

Indootje
11 February 2010, 14:12
@canacat, ja, het begint een beetje te komen. Maar meer dat ik het gevoel heb nog vanalles te moeten regelen (babykamer komt pas week 10) zoals geboortekaartjes en weet ik wat allemaal nog meer. En als je dan gewoon werkt heb je daar weinig tijd voor :-)
Maar ben benieuwd hoe de verschillen tussen canada en NL zullen zijn mbt zwangerschap, regelingen, wat er allemaal wel en niet te verkrijgen, etc!
Ik neem aan dat je 'gewoon' daar in canada gaat bevallen of niet?
Trouwens, bedenk me net: je hebt toch een nieuwe baan sinds een tijdje, hoe bevalt dat?

@Bente, 14 km per dag op de fiets doe je goed! Sinds ik zwanger ben eigenlijk niets meer aan sport gedaan. Gelukkig onderneem ik ook nog wel gewoon vanalles: afgelopen weekend met een aantal meiden naar Maastricht geweest, weekend ervoor met mijn beste vriendinnetje naar Haarlem, dus dat blijft ik zoveel mogelijk nog doen hoor! Alleen doet het bij mij dan pijn, ach ja.
Ik heb vorige week ook die kleine in mijn buik zien bewegen van de buitenkant, maf he! Ik vind dat dan nog wel een beetje freaky hoor, hahahah.

@Jollyjo, welkom!! Hoe voel je je? Ben je lang bezig geweest om zwanger te raken (hoop niet dat het een vervelend onderwerp is)?

Indootje
11 February 2010, 14:17
oh lekker suf van me, had je banner en tekst erbij nog niet gelezen toen ik mijn berichtje getypt had...sorry!

jollyjo
11 February 2010, 14:50
@indootje, geeft niet hoor, hoort bij de zwangerschap haha. Ik voel me goed, heb niks te klagen eigenlijk. Ben wel moe, lig 9 uur wel in bed, maar verder gaat het prima. In het begin wat problemen met eten, maar dat is eigenlijk over sinds 2 dagen en had het snel koud, maar dat vind ik prima,alles liever dan misselijk.
Mijn zusje is een weekje langer zwanger dan is, dus dat is erg leuk!

loesje80
11 February 2010, 15:59
Jaaaaa Jollyjo in the house :D Wat gezellig! En wat gaat de tijd snel, je bent alweer 10 weken :shock: Het lijkt wel of bij andere de weken veel sneller gaan! Vind het nog steeds zo bijzonder dat je samen met je zusje zwanger bent!

@ indootje, lekker actief bezig is toch ook goed? Ik fietste bij mijn vorige school elke dag 18 km, maar helaas, nieuwe woonplaats, nieuwe school en nu fiets ik 4 x 10 minuten :lol: Is ook beweging denk ik dan 8-) Al ga ik 1 keer in de week naar de sportschool, maar of dat dat geldt als sporten ;)

Wat stoer om je baby te zien draaien van de buitenkant!

Tara28
11 February 2010, 16:28
@indootje: dat was ik die naar die musical geweest was :D Was erg leuk om te zien! Ik hou van muziek, zang (en dans).

@jollyjo: welkom bij de club van 1980'ers!

Suuzje
11 February 2010, 17:06
Indootje; ja, ik weet het... ik zou al kunnen bellen. Maar ik ben zo nerveus voor de echo. Aan de ene kant wil ik het zo snel mogelijk zien! Maar aan de andere kant, als het niet goed is val ik weer terug in mijn zwarte gat. En ik voel me juist nu zo gelukkig! Ben gewoon bang dat gevoel weer in te moeten leveren. Stom hé. Terwijl als ik nu voor de echo ga, ik waarschijnlijk helemaal driedubbel blij zal zijn...
Ik mag naar de Gyn bellen als ik twee weken over tijd zou zijn, dus dat is begin volgende week. Maar misschien bel ik wel alleen de VK. Ik weet het nog niet!

jollyjo
11 February 2010, 17:24
Heey Loesje, had al gezien dat jij hier ook zat, gezellie. Jij vind het misschien snel gaan, maar voor ons duurt het toch wel lang, aangezien we nog een dikke 1,5 week moeten wachten voor de echo :D Maar goed wachten hebben we geleerd tegenwoordig hihi

Indootje
12 February 2010, 08:58
@Jollyjo, wat leuk om tegelijk met je zusje zwanger te zijn!

@Loesje, beweging is beweging, toch ;-)

@Tara, ja, ik hou ook van musicals, maar ben nog niet bij Joseph geweest, dus ben heel benieuwd hoe die was. Kan me erg nog niet echt een voorstelling van maken.

@Suuzje, denk er maar rustig over na, snap dat je nerveus bent hoor. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Sterkte met je beslissing.

Hier nog steeds ziekjes, bah. Sinds gisteren echt zware verkoudheid te pakken, vreselijk, lange tijd niet zo beroerd geweest van verkoudheid/griep. Gelukkig geen koorts. Dus ik ga weer slapen nu....

Andrea80
12 February 2010, 13:27
Hallo,

Jeetje wat een drukte hier inneens!!!

Jollyjo gefeliciteerd!!!!

Met mij gaat het aardig. Gisteren erg last van maagzuur enz... :(
vandaag nergens meer last van! :D

Verder een erg druk kindje!!! Ik voel hem/haar heel vaak en goed! :D
Soms zo vaak dat ik denk moet dat nou!! ;)

Maar ja gewoon maar van genieten!!

Kamertje komt 3 weken eerder. Zou pas in week 10 komen. Maar ze koem hem volgende week vrijdag al brengen!!!! :D :D

Dan kan ik eindelijk gaan inrichten!!!

nou groetjes

Indootje
12 February 2010, 16:54
@ Andrea, de tip heb je waarschijnlijk al 100x gehoord, maar vla schijnt een beetje te helpen tegen maagzuur.
ooooh, ben jaloers op je! 3 weken eerder de meubels!!! Zou ik ook wel willen, maar wij moeten echt nog braaf tot week 10 wachten :roll:

Tara28
13 February 2010, 10:41
Wij hebben de meubels gewoon al staan. Zat geen levertijd op ;)

Suuzje
13 February 2010, 15:58
Oh wat leuk! Ik wil ook meubeltjes kopen! :D

We gaan maandag naar een ruimte kijken voor ons werk, dus ik hoop dat dat wat gaat worden! Dan kunnen we het werk het huis uit doen en hebben we de kamer vrij! We willen dan in die kamer gaan slapen en in onze oude slaapkamer de babykamer maken. Nog aardig wat werk aan de winkel hierzo dus! ;) Ik hoop dat de ruimte gaat lukken, het zou heerlijk zijn om me even daarop te kunnen storten en me gedachten te kunnen verzetten, dan gaat de tijd ook wat sneller!

Ik heb besloten om woensdag (dan ben ik 6 weken) de VK te gaan bellen en te bespreken wat nu verder en bij wie ik het beste terecht kan. Ook wel fijn, ik heb mijn VK nog nooit gezien, terwijl we al heel wat aan de telefoon hebben gezeten bij mijn MK. Zo gek! :roll: Dus ik denk dat ik nu sowieso ook vast een afspraak bij de VK wil. En dan hoop ik dat ik de week erna een echo mag (met 7 weken). Toch wel! Het begint wel echt te kriebelen nu... ik wil ook zo graag een goede echo! :D

loesje80
13 February 2010, 20:18
Klinkt als een mooi plan suuz! En het "verbouwen" en het bellen van de vk!

Hier moet de logeerkamer de babykamer worden... Maar daar ga ik in april wel over nadenken. Dan kan ik in mei(vakantie) eens echt op zoek gaan. Dus nog geen meubels gekocht 8-) Gister trouwens bij de Lief-Winkel een groen rompertje met lange mouwen én STOER erop gekocht, met een broekje dat groen gestreept was. Ben zo fan van groen, en omdat ik niet wil weten wat het wordt, kan het ook zo fijn voor een jongen en een meisje! En de reden :oops: Vriendlief is een weekendje weg en hij had niet eens een valentijnskadootje ;-) Hahahaha (ben helemaal niet van valentijn, maar vond het nu wel een goed excuus!)

Nu lekker met de laptop op de bank met de tv op de 5000 m schaatsen! Hoop dat ik lang genoeg wakker kan blijven... Misschien toch even de wekker zetten :oops:

Tara28
13 February 2010, 21:23
Grappig....wij zijn ook op de groene toer en willen ook niet weten wat het wordt.... ;)

canacat
13 February 2010, 23:09
geel en paars kan ook. Zolang je geen pastel, en zeker geen lichtblauw of roze hebt, is er niets aan de hand, toch?

Vind het toch maar luxe van jullie allemaal hoor. Wij zullen al heel blij zijn als we het bedje ergens kwijt kunnen, en we ergens een kastje kunnen neerzetten voor kleertjes of zo.

Vraagje: wanneer hadden jullie de eerste positiebroek aan? Heb er uit voorzorg vandaag 2 gekocht, maar heb ze netjes in de kast gehangen. mijn broeken gaan nog prima.

Tara28
14 February 2010, 10:06
Ik heb vanaf 15 weken positiebroeken gedragen. Ik had toen nog 3 gewone broeken die nog dicht konden, maar de knoop drukte teveel op mn buik.

Andrea80
14 February 2010, 14:07
Ik kon met 10 weken mijn eigen broeken niet meer dicht doen.

En met 11 weken heb ik toen de eerste positiebroeken gekocht.

Maar volgens mij verschilt het heel veel per persoon.

groetjes Andrea

jollyjo
14 February 2010, 15:53
Op dit moment kan ik nog in een deel van mijn broeken, die anderen zitten gewoon te strak en drukken in mijn buik. Ik ga er vanuit dat ik voorlopig ook wel even deze broeken nog aan kan hebben.

Wij hebben onze kinderkamer ook al in bestelling. We krijgen die vna mijn schoonouders en het scheelde nu bijna de helft in de aanbieding. Mocht er iets misgaan hier, kunnen we het zo afzeggen, dat is wel prettig.

boba80
14 February 2010, 16:19
zal hier even het berichtje zetten dat ik gisteren in het uitgerekend in maart toppic had geplaatst.

Hallo meiden...hier eindelijk een berichtje van mij.

Bedankt alvast voor alle felicitaties

Ik ben nu eindelijk na al die weken ziekenhuis weer thuis.

Zondag ging het ineens heel snel, begin van de middag kreeg ik last van m'n bovenbuik (dacht dat ik gewoon erg last had van brandend maagzuur), maar zelfs na een extra slokje antagel zakte de pijn niet.
Deze straalde door naar m'n bovenrug tussen m'n schouderbladen.
Toen manlief zag dat ik echt geen houding meer kon vinden van de pijn heeft hij mij gedwongen toch maar de verpleging te roepen.
Die schok toen ze mij zag...ze heeft gelijk m'n bloeddruk gemeten die 160/95 was en met de gyn overlegd.
Ik heb een tabletje losec gekregen voor de maagpijn, maar dat deed niks.
Na een half uur was m'n bloeddruk nog steeds torenhoog en werd ik aan het CTG gelegd.
Gelukkig deden de boy's het prima, wel had ik enorm veel harde buiken maar door de pijn voelde ik die niet eens.
Er werd bloed bij mij afgenomen en de ass. gynaecoloog kwam langs.
Zij heeft eerst gekeken of ik geen ontsluiting had van alle harde buiken (dat was niet zo) en vervolgens heeft ze nog even met de echo gekeken hoe het met de knullen ging...maar dat was helemaal prima.
Ze zou overleggen met de gynaecoloog en kwam na 10 minuten terug om te vertellen dat het er op leek dat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen en ze op korte termijn een keizersnede zouden doen.
Manlief werd gezegd dat hij beter nog even kon blijven.
Het was inmiddels alweer half elf en toen kwam de gynaecoloog zelf ook nog even kijken...en vertellen dat de knullen zo snel mogenlijk gehaald zouden worden...ik vroeg nog doodleuk...morgenochtend zeker?....nee zei ze vanacht al...waarschijnlijk zelfs vandaag nog.
En toen ging het snel...er werd een infuus geprikt, catheter ingebracht, Ok-jasje aangedaan en ik mocht al naar de OK.
Daar heb ik pas de magnesium via het infuus kunnen krijgen (tegen de vergiftiging).
Gelukkig waren mijn trombo's op dat moment nog hoog genoeg om via een ruggeprik de verdoving te krijgen, dus manlief mocht er bij zijn en zelf was ik ook gewoon wakker.
Om 23.19+10sec werd Bas (voluit: Bastiaan Dennis)geboren en om 23.19+40 sec volgde ook Wim (voluit: Willem Harry).
Bas begon al te huilen toen hij nog boven mijn hoofd hing...Wim had wat meer moeite met opstarten...maar al vrij snel hoorde ik ook hem huilen.
Bas was 1280 gram bij de geboorte en Wim woog 1930 gram.
Bas heeft geen ondersteuning nodig gehad met ademhalen...zelfs geen zuurstof.
Wim heeft t/m dinsdag wat ademhalingsondersteuning d.m.v. C-pap gekregen en hierna nog heel even een neusbrilletje....woensdag was dit ook al niet meer nodig.

Het gaat nu goed met de boy's, voorlopig moeten ze nog wel een poosje in het ziekenhuis blijven.
Dinsdag zijn wij met z'n drieën overgeplaatst van het Sophia Kinder Ziekenhuis naar het SFG dat nog dichter bij ons huis is.
Daar had ik helaas geen internet meer zodat ik geen berichten kon plaatsen.

Gisteren mocht ik lekker naar huis.
Eerst zijn we nog even bij de boy's langs gegaan en heb ik geprobeerd om Wim aan de borst te leggen...alleen snapt de kleine man nog niet wat hij met dat ding moet.
Vervolgens heb ik hem voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gegeven.
Ik ben maandag-ochtend gelijk begonnen met kolven en inmiddels is de melkproductie goed op gang...en heb ik genoeg om beide kerels volledig te kunnen voeden.
Bas krijgt nog hele kleine porties via de sonde en ook extra voeding via het infuus omdat z'n maagje nog maar weinig verdraagt.
Wim krijgt 8 voedingen van 20 cc die hij probeert zelf te drinken en wat hij niet weg krijgt wordt via de sonde gegeven.

Ik ga nu thuis rustig een beetje bijkomen van alles....want ik ben echt nog lang niet de oude.
Ga nu genieten van al het eten wat ik de afgelopen maanden niet mocht.
Gisteren als eerste een broodje filet american en s'avonds een biefstukje gegeten.
Vanavond staat er stokbrood met gerookte zalm en hollandse garnalen op het menu...

Gelijk ook maar even foto's plaatsen.
http://tweeling.kikkuh.nl/wp-content/uploads/samen-in-de-couveuse-300x225.jpg

Dit is Bas die bij mij aan het buidelen is (geloof ik dinsdag gemaakt)
http://tweeling.kikkuh.nl/wp-content/uploads/DSC_0023-300x199.jpg

en dit is Wim (hier nog aan de C-pap ademhalingsondersteuning, inmiddels heeft hij dit ook niet meer)
http://tweeling.kikkuh.nl/wp-content/uploads/DSC_0016-300x199.jpg

canacat
14 February 2010, 17:38
mooi mooi mooi Boba!

Tara28
14 February 2010, 17:39
Aaaaaah, zo schattig, zo klein!!!!!! :D Fijn dat alles nu goed gaat. Had al wat foto's op jullie website gezien, maar dit bericht had ik nog niet ergens anders gelezen.

Indootje
14 February 2010, 20:31
Leuk hoor Boba, bedankt voor je berichtje!

Ik draag denk ik vanaf 12 weken zwangerschhap al positiebroeken :-)

Wij krijgen de meubels tegelijk met de box, autostoel en kinderwagen geleverd. En ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de levertijd van de kinderwagen en ze leveren alles in 1x. Ach, morgen is het al week 8, dus schiet al op :-D.

ingearts
14 February 2010, 20:41
hey dames zie dat jullie hier nu lekker aan het kletsen zijn..

tis n stuk drukker bij de zwangere 80ers als bij de niet zwangeren ..

hoop snel met jullie mee te mogen kletsen...

enne Boba wat n geweldige jongens heb je!!

van harte gefeliciteerd!

Andrea80
15 February 2010, 07:10
Boba wat zijn ze lief!!!!! :D

Hier alles verder goed!!

Zaterdagavond voor het eerst mijn buik zien bewegen door de kleine!!
Van de week had ik wel een nacht dat ik niet kon slapen van de drukte in mijn buik.

En als ik dan eindelijk bijna sliep (dan lag ik op mijn rug en ik ben een beetje verkouden) kreeg ik een por van mijn vent omdat ik lag te snurken :shock:. En zo heb ik de hele nacht van zij op zij gedraaid enz!!

Ik heb wel zin in vrijdag als het kamertje komt!!!!
Ik kan bijna niet wachten. Het enige dat later komt is de Maxicosi die ik gratis krijg bij mijn wagen. Die wordt enkele weken later opgestuurt met de post zeiden ze!

nou genoeg gekletst ik moet aan het werk

groetjes Andrea

jollyjo
15 February 2010, 10:17
@ Boba, wat leuk dat je even komt vertellen hoe het gaat. Je hebt 2 mooie jongens gekregen! Via je zus was ik op een ander topic al op de hoogte dat je was bevallen. Ik hoop dat je snel herstelt en lekker kunt genieten van je kereltjes! :D

kimmiek
15 February 2010, 12:21
Boba, wat een schatjes zijn het! Fijn dat ze er eindelijk zijn en alles goed gaat! Lekker genieten!

Suuzje
16 February 2010, 10:34
Boba, geweldig zeg! Nog gefeliciteerd!!! En zo goed dat ze nog zo lang zijn blijven zitten, echt super! :D

Hier sinds een paar dagen een licht misselijkheidsgevoel achter in mijn keel hangend! Joehoe!!!!! :D
Dat geeft me wel een wat fijner en zekerder gevoel!

Mag ik jullie mening vragen? Ik mocht van de Gyn met 6 weken bellen (morgen) maar ik kan natuurlijk ook gewoon de VK bellen... ik kom er maar niet uit wat te doen. Misschien dat jullie me een duwtje kunnen geven?

Optie 1: Ik bel morgen rechtstreeks naar de Gyn en krijg daar dan een echo in het ziekenhuis. Ik zal nu weer een ander krijgen omdat mijn Gyn die ik had nu met pensioen is. Daarbij had ik daar mijn curettage en de controle echo om te kijken of het écht niet goed was in zo'n nare stoel (bij wéér een andere Gyn). Maar misschien hoef ik nu dan niet in een stoel. Nacontrole had ik gewoon op een bed. Dat was veel fijner! Voordeel is dat hun apparaat waarschijnlijk beter is en we meer zien.

Optie 2: Ik bel morgen eerst naar de VK en leg het even aan hun voor wat ik het beste kan doen. Of toch naar de Gyn of weer naar het echocentrum (ze hebben geen eigen apparaat) en ik weet niet of dat al kan/mag met 7 weken daar. Nou ja, vast wel. Het is daar wel heel gemoedelijk en prettig. Maar daar heb ik natuurlijk ook mijn eerste echo gehad, die niet goed was. Ook een nare ervaring dus. Ik krijg de kriebels van het idee weer in die wachtkamer te zitten.

Ik wil echt wel morgen gaan bellen! Het wordt nu écht wel tijd voor een echo, wordt steeds nerveuzer. En dan zou ik hem graag met minimaal 7 weken willen, dan weet ik zeker dat ik een hartje kan zien. Weten jullie trouwens of je ook al beweging kan zien met 7 weken? Of nog net niet?
Sorry voor mijn stomme getwijfel... :oops: Liefs!

canacat
16 February 2010, 14:18
Hoi suus,
qua gyn kan ik niets adviseren.
Wel weet ik dat ik een prima echo had op 7 weken en 1 dag. Ik was iets vroeger (6 weken 5 dagen), maar uit de echo bleek dat ik een paar dagen verder was. Ik kon prima een hartje zien, aan de snelheid kunnen ze ook zeggen of het normaal of te traag klopt. Bewegen deed die bij mij nog niet. Volgens mij was dat te vroeg, op dat moment. Als je verder bent kan hij volgens mij ook niet altijd bewegen, soms rusten ze gewoon / slapen, en dan zie je ook bijna geen beweging, geloof ik.
Nog even geduld en je kunt gewoon het hartje horen (vanaf week 10-12). Dan heb je geen echo nodig, om te weten dat het kleintje goed z'n best doet!
Veel succes en vooral: plezier!

Suuzje
16 February 2010, 14:33
Dank je wel Canacat, dat is mooi om te weten! :) Ik neig momenteel het meest naar de Gyn omdat ik dan tenminste zeker weet dat ik snel een echo zal krijgen. Ook al is het dan wat minder fijn in het ziekenhuis... Ik wil hem nu toch wel echt heel erg graag! Wat zou ik graag een berichtje willen posten dat mijn echo goed was!!! Whieeee! :D

Tara28
16 February 2010, 18:20
@suuzje: ik denk dat ik in jouw geval gewoon de gyn zou bellen. Je mag daar tenslotte niet voor niets heen. En als nu de echo wel goed is, dan heb je straks weer een heel ander gevoel bij die wachtkamer. Ik had mijn eerste echo met 8 weken en 4 dagen. Toen bewoog het nog niet hoor. Alle een flinkerend lichtje van het hartje :D

kimmiek
17 February 2010, 06:44
Hoi Suus,

Mijn eerste echo was met 5,6 weken en daar was al een frummeltje op te zien. De tweede echo, een klein weekje later, daar zag je al het hartje op flikkeren.. Heel bijzonder... Toen lag het ook stil hoor! Daar maakte ik me wel ongerust om, ik had alleen nog maar echo's gehad, waar het stil op lag (ik heb er iedere week 1 gehad doordat het in het begin bijna is misgegaan, extra controle zeg maar).

De vorige echo, toen ik 12,5 weken was, was het flink aan het trappen en zwaaien.. Dus toen was ik helemaal blij! Een lekker bewegend kind in mijn buik!
Nu moet ik volgende week weer, maar das een pretecho. Dan gaan we kijken wat het is........ Ben benieuwd!

loesje80
17 February 2010, 07:26
Wat spannend suuz, vandaag de gyn bellen!!!
En Kimmiez, elke week een echo, wat bijzonder!
Boba, wat een stoere mannetjes heb je zeg en wat zijn ze sterk. Rust goed uit, knuffel veel met je ventjes en hopelijk zijn jullie snel met het hele gezin thuis. :)
Ik heb vandaag intake bij de VK en krijg dan (hopelijk) een echo-datum. Zal wel eind maart worden. Gelukkig ben ik heel geduldig (NOT) hahaha.

Suuzje
17 February 2010, 08:45
Kimmiek, wat zal dat bijzonder zijn om te zien zeg!!! :D
Ik denk dat als ik daar straks lig en het hartje zie ik echt keihard ga janken... :lol:
En spannend wat het gaat worden!!! Mijn man droomde vannacht van een jongetje... :?

Spannend Loesje, vandaag naar de VK! Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan straks!

Ik heb net naar de Gyn gebeld en ik heb nu een afspraak staan voor vrijdag 26 februari! :D Om 8:30 :shock: Lekker vroeg...
Nou ja, dan kan ik me die dag er niet druk over maken. Pfoe, voel me nu wel even nerveus hoor! Ik ben dan 7 weken en 2 dagen.

Nu even wachten tot 12:00 dan kan ik ook de VK bellen voor een intake afspraak.
Ik ga misschien maar vragen of ik komende week al mag, vóór de echo. Ik heb ze namelijk nog nooit gezien! Alleen veel aan de telefoon gesproken.

Indootje
17 February 2010, 10:13
@Suuzje, goed dat je de gyn gebeld hebt! Maar ik zou inderdaad ook de VK bellen hoor, daar moet je misschien toch heen als de gyn dat zegt, dus dan heb je vast een intake gehad.
Ik had zelf bij 5wkn5dagen een echo en al een kloppend hartje hoor! Maar uiteraard nog geen beweging.

Gisteren hebben we een 3D/4D echo gehad, was echt gaaf hoor! In het begin hield die kleine zijn arm steeds voor zijn gezicht, hahaha. We hebben een dvd mee en een cd met iets van 80 foto's. Was weer even helemaal verliefd :lol:
Vanmorgen controle bij de VK en dat was ook allemaal prima, dus jee!!!

Hoe is het met de rest?

Suuzje
17 February 2010, 10:46
Ja, ik denk dat ik hierna gewoon weer naar de VK mag. Ik heb verder geen medische geschiedenis, dus ik zie geen reden om bij de Gyn te moeten blijven. Dat zei de Gyn overigens ook toen ik op controle was. Behalve als het er twee :shock: zouden zijn natuurlijk... Ik moet nu trouwens niet naar een Gyn, maar naar een echoscopist in het ziekenhuis. :?

Wauw, wat gaaf je echo zeg! Klinkt echt heerlijk om te zien! :D
Dat wil ik ook zo graag! En dit keer ga ik het krijgen. Punt. ;)

Nog een kwartiertje en dan ga ik ook de VK bellen. Whieee!

kimmiek
17 February 2010, 11:34
He Suuzje, het is ook echt mega bijzonder.. Als je dat ziet, dan kan je je niet voorstellen dat het in je groeit. Zo'n mooi moment!
Wanneer moet je naar de gyn?

Suuzje
17 February 2010, 11:37
Ik heb de 26e een afspraak voor een echo. Niet bij de Gyn maar bij een echoscopist in het ziekenhuis. :?
En 3 maart de intake bij de VK. Het is goed dat ik eerst de Gyn heb gebeld, bij de VK had ik mijn echo een week later gekregen.

Wel gek, ik had de vorige keer ook de echo op vrijdag en de intake gepland voor de woensdag erna. Maar nooit de intake gehaald.
Nu weer precies hetzelfde. Maar nu ga ik écht wel die intake halen hoor!!! :D

Indootje
17 February 2010, 11:45
Suuzje, jazeker, gaat helemaal goedkomen, meid! ;)

Andrea80
18 February 2010, 07:23
Hello Ladies,

Hier alles goed.

Gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest!!! :D

Was leuk, alvast goedkoop luiers gekocht en nog wat leuke kleren voor mezelf.
Verder een hoop gratis spul gekregen.

@suuzje: natuurlijk ga je die intake halen!!! En verder natuurlijk ook.

Morgen komen mijn meubeltjes en mijn wagen!!!!! :D :D
wordt er helemaal blij van!!!

nou groetjes Andrea

loesje80
18 February 2010, 08:56
wat spannend Andrea, allemaal leuke baby-spullen en naar de 9maandenbeurs!
En suuz, je gaat absoluut naar beide, eerst de echo, dan de intake!

Mijn intake gister ging prima, mag over 3,5 weken mijn echo. In het gunstigste geval ben ik dan 10w&5d, anders 10weken en de week erop op controle, om het hartje te horen :D
Maakt het toch wel nog echter, dat soort afspraken! En vandaag mijn zusje, vader & oma vertellen dat ik zwnager ben :lol:

jollyjo
18 February 2010, 09:10
Goedemorgen,

Heb ik weer even wat gemist met kletsen zie ik.
Onze echo komt steeds dichter bij. Nog een kleine week en dan mogen wij eindelijk.

@ Loesje, dus jij heb je intake ook gehad, maakt het inderdaad echt, en vooral straks als we de echo hebben gehad. Normaal vliegen de dagen om, maar deze drie weken die ik moest wachten schoten niet echt op moet ik zeggen. :D

loesje80
18 February 2010, 09:17
@ Loesje, dus jij heb je intake ook gehad, maakt het inderdaad echt, en vooral straks als we de echo hebben gehad. Normaal vliegen de dagen om, maar deze drie weken die ik moest wachten schoten niet echt op moet ik zeggen. :D

He wat lekker bemoedigend ;-) Wat super spannend zeg, over minder dan een week je echo...

Suuzje
18 February 2010, 09:36
Zeker spannend zeg!!! Ik kan me voorstellen dat het dan allemaal wat echter wordt. Dat is het inderdaad eerst met een test, dan de afspraken die vast staan. Maar straks dan ook echt bevestiging dat er echt wat in je buik aan het groeien is! :D Zo leuk!!! Lijkt me fantastisch! En je zal hem dan al kunnen zien bewegen denk ik! Whaaaaaaaaahhhh! Leuk!

De VK zei nog tegen me dat ik dan straks na de echo met een week of 11 er dan nog een krijg, de "normale" termijn echo zeg maar. Oh dat lijkt me zo fantastisch, je kan dan al écht wat zien! :D

Lief van jullie! Jullie vertrouwen geeft me weer een extra stoot positieve energie! :D

jollyjo
18 February 2010, 09:38
Daarom mochten wij ook pas met 11 weken in het ziekenhuis, want dat kunnen ze veel meer zien en heb je ook meer zekerheid dat wat je ziet ook blijft. Is ook wel prettig. Ok het duurt wel lang voor dat je er heen mag, maar goed dan heb je ook wat. haha.

Suuzje
18 February 2010, 09:59
Klopt, de eerste echo met 10-11 weken is normaal. Dat snap ik wel, je bent dan al zo goed als uit de risico zone en dan kan je er wel vanuit gaan dat het helemaal goed gaat! Ik had de vorige keer een missed abortion, waar we achter kwamen op de echo. Vandaar dat ik eerder mag voor geruststelling.

Indootje
18 February 2010, 19:54
Ik ga zaterdag naar de 9 maandenbeurs!
@Andrea, heb je nog tips :lol: ?

Mijn VK zei dat je bij 8-8,5 week, als het dan goed is, net zoveel kans heb dat het fout als in de rest van je zwangerschap, dus dat er niet veel tussen die 8 en 12 weken zit. Als het goed in je baarmoeder zit, dan zit het goed. Dus wel fijn om te weten, toch dames !!!!!!!

jollyjo
19 February 2010, 07:11
@ Idootje, zo blijkt dat iedere VK toch weer een beetje anders te werkt gaat haha. ALS het maar goed is, dat is het belangrijkste toch?

Wij hebben gisteren klotenieuws gehoord mbt mijn vader. Het gezwel blijkt een 9 cm grote tumor te zijn in de slokdarm, met uitzaaingen naar de longen en lever. Maandag moet hij naar de oncoloog voor verdere informatie omtrent chemo. Dat is het enige wat ze nog kunnen doen, beetje verlengen. Zo snel dat je wereld in 1x op de kop kan staan zeg! Dit zou een mooi jaar moeten worden, mijn zusje en ik zwanger en dan krijg je dit. Best een hele grote zware zwarte domper!! :cry:
En toch moeten we proberen van onze zwangerschap te genieten, maar dat is momenteel wel heel erg moeilijk!

loesje80
19 February 2010, 07:39
*kippenvel* Wat een ontzettend kl*te nieuws zeg! Hoe kan alles in 1 middag veranderen...
Heel veel sterkte met dit zware nieuws en hopelijk geeft jullie zwangerschappen je vader veel vechtlust om het nog een tijdje vol te houden en zijn beide kleinkinderen geboren zien worden en groeien....

Bente
19 February 2010, 07:50
@ Idootje, zo blijkt dat iedere VK toch weer een beetje anders te werkt gaat haha. ALS het maar goed is, dat is het belangrijkste toch?

Wij hebben gisteren klotenieuws gehoord mbt mijn vader. Het gezwel blijkt een 9 cm grote tumor te zijn in de slokdarm, met uitzaaingen naar de longen en lever. Maandag moet hij naar de oncoloog voor verdere informatie omtrent chemo. Dat is het enige wat ze nog kunnen doen, beetje verlengen. Zo snel dat je wereld in 1x op de kop kan staan zeg! Dit zou een mooi jaar moeten worden, mijn zusje en ik zwanger en dan krijg je dit. Best een hele grote zware zwarte domper!! :cry:
En toch moeten we proberen van onze zwangerschap te genieten, maar dat is momenteel wel heel erg moeilijk!

he, wat vervelend, dan wordt het toch moeilijker om te genieten, maar toch proberen hoor!

trouwens voor de dames die op de eerste echo wachten spannend he, leuk hoor, wij hadden de eerste echo met 8 weken en toen zagen we het hartje ook al kloppen, ik vind het nog steeds spannend om de kleine in beeld te zien, zelfs bij 28 weken nu!
heb gisteravond voor het eerst de baby zelf gevoeld, ff uitleggen, ik voel hem/haar al weken bewegen, maar nu had ik mn hand op mn buik gelegd om te kijken of de schopjes die kant op kwamen en ineens voelde ik gewoon een hard oppervlak onder mn hand, of het billetjes of een hoofdje waren/was geen idee, maar was best ff een eng gevoel, later nog een keer geprobeerd zodat vriendlief het ook kon voelen en ja, hoor daar was ie weer........ wat speciaal, zo is er elke keer weer iets nieuws, heerlijk toch?!

Indootje
19 February 2010, 08:23

Ja, elke VK is weer anders. Bij de ene mag je al bij 8 weken komen en de andere echt pas bij 12 weken.
Inderdaad, als het maar goed is!!!

Oh jeetje, wat vreselijk voor jou/jullie :cry: . Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Suuzje
19 February 2010, 08:41
Jeetje jolly, wat een klote nieuws.... sterkte.

Andrea80
19 February 2010, 10:23
Jeetje Jolly wat vreselijk!!!! :cry:

Ik hoop dat jullie nog zo lang mogelijk van elkaar kunnen genieten en dat je vader de geboorte van zijn kleinkinderen nog mag zien!!

Sterkte

groetjes

jollyjo
19 February 2010, 11:54
Bedankt voor de lieve reacties, dat is erg fijn.

We gaan er vanuit dat hij nog een paar jaar krijgt, dus dan kan hij in ieder geval een stukje van zijn kleinkinderen zien. Dat is toch wel een fijn idee. Hopelijk worden het meer jaren natuurlijk, maar ja dat is niet te voorspellen helaas.....

kimmiek
22 February 2010, 14:41
@ Jollyjo; heel veel sterkte meid de komende tijd.. Wat een rotnieuws hebben jullie gekregen zeg.. Bah!
Even een ander vraagje.. ben je ook samen met je zusje zwanger?? Ik ook!!!!!!!! Grappig he! We schelen 4,5 week, echt superleuk!!! :D

jollyjo
22 February 2010, 15:10
@ Kimmiek, ja mijn zusje en ik zijn tegelijk zwanger en schelen maar een week!! Best leuk!! haha Woensdag eindelijk onze 1e echo. Mijn zusje heeft er al 4 gehad omdat ze vorig jaar een MK heeft gehad. Ik hoop zo dat het goed is, want meer slechts nieuw kan er niet in hoor.

Bente
22 February 2010, 15:26
Spannend je eerste echo.
Natuurlijk is alles goed, let maar op!

Tara28
22 February 2010, 16:42
Jolly, wat een rotnieuws zeg! Sterkte ermee!

Wij hebben gisteren weer een danswedstrijd gehad en namen maar liefst 3 prijzen mee naar huis! Als je de finale haalt zijn er altijd (althans bij genoeg paren) 6 paren in de finale en dus 6 prijzen.
Wij werden gewoon even 1e bij de ballroom :D van de 18 paren in onze klasse!
Bij latin werden we 4e en dan deden we ook nog meer aan een basic voor de slow foxtrot (dan mag je alleen maar basis dansen en wordt er alleen op je techniek gelet. Daar werden we onverwachts 4e :D . Zo blij mee! We zijn in november pas met die dans begonnen en stonden tegen paren die hem al veel langer dansen, want bij zo'n basic sta je ook tegen paren uit een hogere klasse. Het was al met al een goeie zondag dus! (en aan beweging geen gebrek hihi)

Indootje
22 February 2010, 18:34
JollyJo, succes met de echo!!!! Spannend hoor :-D

Tara, gefeliciteerd met de prijzen zeg, echt goed joh!!! Tot wanneer blijf je eigenlijk doordansen of is het gewoon totdat je zelf niet meer kunt ;-)?

Tara28
22 February 2010, 18:59
Heb daar niet echt een plan voor eigenlijk. Gewoon zolang het lukt en zolang het me geen moeite kiest. We zien het dus wel ;)

Indootje
22 February 2010, 19:06
Was gewoon benieuwd :-D Misschien dat je volgens de wedstrijdregels maar tot een bepaalde week mocht dansen ofzo, heb er geen verstand van hoor!
Nou, voorlopig lekker blijven dansen dus jij ;-)

canacat
22 February 2010, 22:57
Knap hoor tara.

Jollyjo: je hebt gewoon recht op het allerbeste nieuws. Ik duim even extra.

Andrea80
23 February 2010, 10:34
Tara gefeliciteerd!

groetjes Andrea

Tara28
23 February 2010, 17:37
Was gewoon benieuwd :-D Misschien dat je volgens de wedstrijdregels maar tot een bepaalde week mocht dansen ofzo, heb er geen verstand van hoor!
Nou, voorlopig lekker blijven dansen dus jij ;-)

Nee daar zijn gelukkig geen wedstrijdregels voor :D Ik kan dus gewoon op mijn eigen gevoel af gaan :D

Andrea80
24 February 2010, 12:24
Hello,

Was vanmorgen nog bij de VK.

Alles was goed. Alleen was in het begin mijn bloeddruk een beetje hoog. Later heeft ze het nog een keer gemeten en toen was hij wel goed. Had me een beetje op laten fokken tijdens het autorijden denk ik.

Ze kon me ook precies vertellen hoe het kindje lag. Was wel leuk om te horen.

16 maart mag ik voor groei echo. (omdat ik van mezelf wat zwaarder ben).
17 maart weer voor controle en dan ook meteen bloedcontrole op glucose, HB en antistoffen en ik krijg mijn anti-D prik.

Verder gaat alles wel goed hoor hier. Beetje moe af en toe. Van het weekend lekker een rustig weekend gepland.
groetjes

loesje80
24 February 2010, 14:03
@jollyjo, Hoe was je echo? Ben erg benieuwd!!! Spannend, maar vooral leuk :-)

@ tara, wat goed zeg, zoveel bekers!!!

@ Andrea, Kan me voorstellen dat je je in de auto toch wat drukker maakt dan jezelf denkt. Lekker dat je bloeddruk daarna weer goed was. En al 27 weken!!! Loop "slechts" 20 weken achter ;-)
Wat goed dat je over 3 weken alweer mag! (Dan mag ik voor de eerste termijn-echo!)

Verder ben ik echt gesloopt! Vond het vorige week nog meevallen, maar nu mijn school weer is begonnen... Poeh... Ben echt gesloopt! Maar goed, vind eigenlijk dat ik voldoende vetjes heb om te verbranden voor extra energie. Dus overdag mag ik niet klagen, maar vanavond lig ik om 8 uur weer in bed :lol:

jollyjo
24 February 2010, 18:10
hier gelukkig goed nieuws! Echo was goed! :D Ons hummeltje is 4,8 cm en het hartje klopte ook goed. Gelukkig maar. hij/zij was behoorlijk bewegelijk en we konden al goed zien dat hij/zij kon schoppen. Ben 11 week en 2 dagen zwanger, dus moet de banner even aanpassen.;)

Suuzje
24 February 2010, 18:23
Wat fijn!!! :D

Tara28
24 February 2010, 19:36
Jolly fijn dat je een goede echo had!

Hier nog steeds aan het genieten van de vakantie. Na deze vrije week wordt het aftellen tot mijn verlof. Moet dan nog 9 weken....maaaaaaar in werkdagen klinkt het minder: 35 dagen werken hihi

Indootje
24 February 2010, 20:03
Hello,

Was vanmorgen nog bij de VK.

Alles was goed. Alleen was in het begin mijn bloeddruk een beetje hoog. Later heeft ze het nog een keer gemeten en toen was hij wel goed. Had me een beetje op laten fokken tijdens het autorijden denk ik.

Ze kon me ook precies vertellen hoe het kindje lag. Was wel leuk om te horen.

16 maart mag ik voor groei echo. (omdat ik van mezelf wat zwaarder ben).
17 maart weer voor controle en dan ook meteen bloedcontrole op glucose, HB en antistoffen en ik krijg mijn anti-D prik.

Verder gaat alles wel goed hoor hier. Beetje moe af en toe. Van het weekend lekker een rustig weekend gepland.
groetjes

Hartstikke fijn dat het goed was bij de VK.
En niet meer laten opfokken he! Niet goed voor die kleine ;-)

Indootje
24 February 2010, 20:06
@Loesje, die vermoeidheid gaat vanzelf over. En is een goed teken natuurlijk ;-)

@Jollyjo, heerlijk gevoel hè dat het allemaal goed was, gefeliciteerd!

@Tara, wat lekker dat je al best snel op verlof gaat!
Ik moet zeggen dat ik er nu ook echt naar uit begin te kijken.

Morgen nog 1 dagje werken en dan heb ik vakantie :-D We gaan op wintersport. Nou ja, mijn vriend en vrienden gaan skien/snowboarden en ik ga in het huisje relaxen, hahahah :D

Tara28
24 February 2010, 20:18
@indootje: ook lekker toch....even relaxen op zo'n vakantie. Enne, dan doe je gewoon alleen de apres-ski ;)

Suuzje
26 February 2010, 08:15
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hhhhhhhhh!!!
Ik ben net terug van de echo en het hartje klopt, hij is precies zo groot als hij zo moeten zijn. 7 weken en 2 dagen!

We zijn zo onwijs blij... ik zit hier nog te shaken. Zo blij dat het goed is!
Nu moet ik weer huilen... hihi!

Liefs!!!!

Niet dat er veel te zien is, maar toch!
http://i49.tinypic.com/dxh8cy.jpg

jollyjo
26 February 2010, 08:26
@ Suusje!! GEFELICITEERD!!! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent. Mooi is dat he. Kun je er nu lekker van genieten.

Ik zal eens kijken of ik onze echo hier ook kan krijgen.

Suuzje
26 February 2010, 08:30
Dank je jolly! :D
Ja, ik voel me zo ontzettend opgelucht!!!

Je kan even op http://www.tinypic.nl kijken, daar kan je je foto uploaden. Wel even "verklein: website/email" doen en dan uploaden. En dan heb je de "IMG-code voor forums & berichtenforums" nodig. Ben benieuwd! ;)

jollyjo
26 February 2010, 08:33
Dank je Suuzje, zal het even proberen.

Die site doet het bij mij niet. Zal even kijken of het op een andere manier lukt.

Suuzje
26 February 2010, 08:34
Oh sorry!!! :oops: Misschien zo! http://nl.tinypic.com/

Suuzje
26 February 2010, 08:34
Verkeerd ingetikt geloof ik, de nl vergeten. :oops:

jollyjo
26 February 2010, 08:39
nu doet de site het inderdaad wel. Alleen mijn fotoformaat PDF doet het niet dus daar moet ik nog even mee puzzelen. Man lief heeft hem zo verzonden.....

Indootje
26 February 2010, 09:07
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hhhhhhhhh!!!
Ik ben net terug van de echo en het hartje klopt, hij is precies zo groot als hij zo moeten zijn. 7 weken en 2 dagen!

We zijn zo onwijs blij... ik zit hier nog te shaken. Zo blij dat het goed is!
Nu moet ik weer huilen... hihi!

Liefs!!!!

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heerlijk he! :lol: Nu lekker genieten 8-)

Tara28
26 February 2010, 09:28
Super Suuzje!!!!!!!!!!!!!! Ben blij voor je :D :D :D . GEFELICITEERD!!!!!

loesje80
26 February 2010, 10:16
Geniet ervan meid! heerlijk!!!
PS ik moet denk ik wel eerst op echo-interpreteer-cursus... Want vind het een mooi plaatje maar om te zeggen dat ik helemaal snap wat ik zie :roll:

jollyjo
26 February 2010, 10:20
http://i47.tinypic.com/21bouo9.jpg

Kijken of het lukt...

Bente
26 February 2010, 10:44
Gefeliciteerd met de goed echo's!
Leuk he om te zien hoe het al zo snel 'echte mensjes' worden haha.
Onze uk heeft zich inmiddels gedraaid en ligt nu in de goede richting, alleen nu ligt ie al zo laag dat zn koppie al in mn bekken ligt, dus als we voor de 3De cho gaan, weet ik niet of we een mooi hoofdje in beeld kunnen krijgen.
ik kan ook al gaan aftellen op het werk, nog 6 weekjes heerlijk!!!
Dames alvast fijn weekend en geniet!

jollyjo
26 February 2010, 11:07
@ Bente, tis inderdaad een wonder dat het met 4,8 cm al een heel mensje is en dat alles functioneert, qua bewegingen.
Ik hoop voor je dat de 3D echo nog gaat lukken.
Jij ook prettig weekend.

Andrea80
26 February 2010, 12:12
Suuzje: gefeliciteerd!!

geweldig he dat dat zo maar kan!
Moet er niet aan denken dat je geen echo's zou krijgen zoals vroeger!

Dan zit je zo lang in onzekerheid!!

Hier heb ik temaken met een erg druk kindje al een paar dagen.
Hij/Zij schopt dat het een lieve lust is.

Gisteren tijdens het zwangerschapszwemmen zat ie continu tegen mijn maag aan.
Gevolg: de hele tijd last van maagzuur!!

't is leuk om het te voelen maar af en toe vindt ik dat ie maar even moet gaan slapen. ;)

Ik heb trouwens een druk weekend voor de boeg.
Vanavond eten bij mijn ouders. Morgen ochtend mijn ouders naar schiphol brengen (ze gaan voor 5 weken naar australië, naar mijn broer die daar woont). Morgen avond eten bij een vriendinnetje en haar man.

Ik denk dat ik zondag maar helemaal niets meer ga doen! :D

nou groetjes iedereen en een fijn weekend
Andrea

Indootje
26 February 2010, 12:20
Ook ik heb een erg druk kindje in mijn buik zitten ;-) Soms is het even heeel heftig, dan denk ik ook: even stil jij! Vooral als ik in een meeting zit ofzo, want het leidt je toch een beetje af ;-)
Maar wel heel leuk en gezellig vind ik het, zal het missen straks.

Andrea, een druk, maar wel gezellig weekend voor de boeg, toch!

Wij gaan morgenochtend een weekje op vakantie naar Frankrijk. Vriendin van mij haar ouders hebben een huisje en de vrienden gaan skien/snowboarden en ik ga heerlijk relaxen in het huisje!!!

Andrea80
26 February 2010, 12:34
Fijne Vakantie!!!

Rust lekker uit

Suuzje
26 February 2010, 14:23
Geniet ervan meid! heerlijk!!!
PS ik moet denk ik wel eerst op echo-interpreteer-cursus... Want vind het een mooi plaatje maar om te zeggen dat ik helemaal snap wat ik zie :roll:

:lol: Nou, ik heb precies hetzelfde hoor! Het grote rechts is het hoofdje en de rest met de stipjes is het lijfje.

Suuzje
26 February 2010, 14:24
Lijkt me heerlijk dat bewegen! :D

Suuzje
26 February 2010, 14:25
http://i47.tinypic.com/21bouo9.jpg

Kijken of het lukt...

Yes gelukt! ;)
Dat ziet er ook cool uit zeg!!!

jollyjo
26 February 2010, 15:15
Jaha manlief had even jpg bestandje gestuurd en dan doet ie het wel. Hoofdje (rechts) is duidelijk zichtbaar, net een alien met een masker haha. Je ziet het lijfje en nog een armpje naar boven. De beentjes liggen op deze foto naar achter, maar hebben we wel goed zien schoppen.

Ik weet nog van een oud-collega dat haar kindje zo hard schopte dat het gewoon pijn deed, die schopte steeds op de zelfde plek op haar buik. Was helemaal beurs geworden. Dat was niet prettig maar ja daar kun je niks aan doen helaas.

Ik wens jullie een prettig weekend. Wij gaan lekker naar Amsterdam!