PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1980

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Sylverstertje
16 September 2009, 14:54
Hallo,

Ik vond het clubje in 1980 wel erg gezellig en aangezien we allemaal gescheiden worden door april, mei en juni mama's (hopelijk), wilde ik een 1980 topic aanmaken, alleen dan voor de zwangere dames :D
Ik hoop dat iedereen uit het 1980 forum zich zeer snel bij ons kunnen aansluiten!
groetjes!

Tinkerbell79
16 September 2009, 14:57
Das nou jammer..... ik kom 1 maand en 10 dagen te kort ;-) (1979)

boba80
16 September 2009, 15:02
gezellig hoor, dat we hier weer herenigd worden.
Zullen we hier ook zo'n lijstje bijhouden

naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
Boba80...............november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010

Jesje
16 September 2009, 15:51
naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
Boba80...............november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010
Jesje..................Juli.....................1e kindje..................ronde 2................3 april 2010

Gezellig!

Sylverstertje
16 September 2009, 21:25
ja leuk een lijstje!!!

Ahh tinkerbell! maar je mag wel meepraten hoor :D

Jesje..................Juli.....................1e kindje..................ronde 2................3 april 2010
Sylverstertje........December.............1ste kindje..............ronde 3................21 mei 2010

Tinkerbell79
16 September 2009, 21:26
hahaha das aardig sylvestertje....maareh jullie hadden jullie clubbie al, dus ik gun jullie dat wel ;-)

Tinkerbell79
16 September 2009, 21:31
hahaha dta klopt jamilah...ik ook nog maar max negen weken..!! JIPPIE.

Sylverstertje
16 September 2009, 21:36
tot nu toe hoop ik alleen nog maar dat het goed is en dat het goed blijft zitten...
ik wilde vroeger geen kinderen, omdat ik bang was voor de bevalling... ik kan dat tv programma ook echt niet zien he..
brrrr
ook al is het een makkelijke bevalling.. Ik zie het wel als het zo ver is, het moet er toch uit dan... maar moet er maar niet teveel aan denken haha.. ik zoek het ook echt niet op :S

Tinkerbell79
16 September 2009, 21:37
ja schiet lekker op, zalig!!
Heb net het verhaal van Finaly gelezen en zelfs dan word ik niet bang. Ik zie er echt niet tegen op, raar eigenlijk he?? heb er alleen maar zin in. Iedere bevalling is anders, maar iedere bevalling doet pijn...dus ja...ben alleen maar benieuwd hoe de mijne gaat!!

(maareh ondertussen zitten we dan toch mee te kletsen met de meiden van 80...sorry :oops: )

Doeii!!!

boba80
17 September 2009, 05:20
@ sylvestertje.....ik moet ook nog ff niet aan de bevalling denken hoor.
al heb ik een mazzeltje....ga in een academisch ziekenhuis bevallen dus als het me te zwaar valt ga ik gewoon om een ruggeprik o.i.d. vragen.
Hoop dat er snel meer meiden uit het 80 clubje zich hier aansluiten.

Bente
17 September 2009, 18:26
Sylverstertje........December.............1ste kindje..............ronde 3................21 mei 2010
Bente.................Juni....................1e kindje.................rinde8..................07 mei 2010

Zo, ook maar even bij deze topic ´melden´.
Hopelijk hier wat meer positieve verhalen dan in de mei 2010 topic! niet vervelend bedoeld uiteraard.
ik vind het fijn dat ik mijn vragen en onzekerheden hier kwijt kan.
ik ben nog laaaaang niet met de bevalling bezig, eerder met mijn eerste echo, inwendig :| , 5 oktober.
en maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze nu nog ieniemienie baby.
Boba wat leuk zeg een tweeling!
ik zie tot nu allemaal eerste kindjes, extra spannend dus.
ben benieuwd naar jullie ervaringen......

boba80
18 September 2009, 11:40
Hopelijk hier wat meer positieve verhalen dan in de mei 2010 topic! niet vervelend bedoeld uiteraard.
ik vind het fijn dat ik mijn vragen en onzekerheden hier kwijt kan.
ik ben nog laaaaang niet met de bevalling bezig, eerder met mijn eerste echo, inwendig :| , 5 oktober.
en maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze nu nog ieniemienie baby.
Boba wat leuk zeg een tweeling!
ik zie tot nu allemaal eerste kindjes, extra spannend dus.
ben benieuwd naar jullie ervaringen......

Dat is altijd het nadeel van zo'n toppic van meiden die allemaal nog kort zwanger zijn...er zitten nog veel negatieve en/of onzekere berichten tussen....je zal zien dat als jullie straks allemaal de 12 weken voorbij zijn het veel positiever is allemaal.
Helaas gaat het aan het begin bij veel meiden mis.

en die echo van 5 oktober....kan je alleen maar zeggen...geniet ervan...inwendig valt echt reuze mee, zeker als je op het scherm je kleintje ziet...dan vergeet je dat er iemand met zo'n staaf in je zit (geloof me maar).

Inderdaad erg leuk dat het (tot nu toe) allemaal eerste kindjes zijn...voor iedereen dus een nieuwe ervaring.

Sylverstertje
21 September 2009, 19:03
waarom krijg je een inwendige bente? je bent dan 10 weken toch?
ik wil ook zo graag een echo, ben zo benieuwd of het goed zit van binnen, want ik heb elke dag wel buikpijn. soms wat meer, soms wat minder...
hopelijk komt dat door een tweeling ipv een bbz ofzo...
Maar ik moet nog 7!! weken wachten... we krijgen hier pas vanaf 12 weken een echo :S

boba80
23 September 2009, 12:00
waarom krijg je een inwendige bente? je bent dan 10 weken toch?
ik wil ook zo graag een echo, ben zo benieuwd of het goed zit van binnen, want ik heb elke dag wel buikpijn. soms wat meer, soms wat minder...
hopelijk komt dat door een tweeling ipv een bbz ofzo...
Maar ik moet nog 7!! weken wachten... we krijgen hier pas vanaf 12 weken een echo :S

voelt die buikpijn een beetje zoals wanneer je ongesteld moet worden?
Dat hoort er echt bij hoor...is van het uitzetten van je baarmoeder.
Zeker als het je eerste zwangerschap is kan je daar best last van hebben....had ik ook (achteraf niet zo raar met een 2x zo snel groeiende baarmoeder door 2 baby's....maar tja..dat wist ik toen nog niet).

vj
23 September 2009, 15:29
VJ.......................december...............1e kindje.............ronde 7.................27 september 2009

Hihi ik mag als eerste!! zondag ben ik 40 weken! dus spannend hier!

speedy28
23 September 2009, 15:43
Ja hier nog een uit 1980 hoor...

VJ.......................december...............1e kindje.............ronde 7.................27 september 2009
Speedy...............Oktober..................1ste kindje............ronde 2..............december 2009

Sylverstertje
23 September 2009, 18:50
vj, alvast veel succes! spannend hoor!!

Ja voelt soms wel als ongi.. vandaag zoveel pijn gehad dat ik bijna flauw viel... Ging na een uur wel weer beter...
nog geen bloed verlies, dus denk dat het wel goed komt...

boba80
24 September 2009, 16:21
@ VJ spannend....veel succes alvast met de bevalling.

Speedy...............Oktober..................1ste kindje............ronde 2..............december 2009

Heb het lijstje even op volgorde van uitgerekende datum gezet....hopenlijk komen er snel nog meer meiden van het 1980 clubje hier meekletsen.

Andrea80
24 September 2009, 19:24
Andrea80............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010

Hallo dames,

Ik sluit me bij jullie aan!

groetjes Andrea

Bambi80
24 September 2009, 19:43
ik hoor hier dan ook bij!!!!

boba80
24 September 2009, 22:21
natuurlijk horen jullie er ook bij....

En Andrea...nogmaals van harte gefeliciteerd.
Weet je al of je met een dikke buik gaat trouwen of wacht je tot de kleine is geboren?

hallo hier ben ik
25 September 2009, 07:55
Andrea80............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010
hallo hier ben ik...April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010

dag meiden, ik heb me ook aangemeld! gezellig dit 1980 forum.

Bente
25 September 2009, 08:11
Naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
hallo hier ben ik...April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010
Bente.................Juni.......................1 e kindje...................ronde 8....................7 mei 2010

ik was verdwenen uit het lijstje??
En volgens mijn berekening ben ik op 5 oktober 9 wkn en 3 dgn ofzo, de verloskundige gaf aan dat je dan uitwendig nog niks kunt zien dus vandaar inwendige echo...(kan uiteraard ook dat ik niet zo ver ben, maar dat zien ze dan pas toch?)
ik las ergens dat iemand al met 7 weken een uitwendige echo heeft gehad? Nouja, het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen, misschien maar goed dan kan ik nu al wennen en is het met bevalling niet zo eng meer. hahaha, alsof een bevalling op zich al niet eng is, pfff. Daar moet ik dan nog maar niet aan denken, eerst maar eens de echo en dan zien we wel weer verder. Ben nog steeds bang dat het misschien niet goed is, maar dat zal iedereen wel hebben. Er zijn geen symptomen hoor, dat er iets mis zou zijn, maar het blijft toch daar mn hoofd spoken, heb inmiddels zoveel negatieve verhalen gelezen en gehoord dat ik de positieve bijna zo vergeten, slecht ik weet het.
Nou dames, succes met jullie zwangerschappen en de eventuele kwaaltjes en ik laat jullie weten hoe de echo is gegaan uiteraard!

boba80
25 September 2009, 08:25
Naam..............geboortemaand.......hoeveelste kindje........ronde..............uitgerekende datum
Bente.................Juni.......................1 e kindje...............ronde 8....................7 mei 2010

Zo het lijstje staat weer op volgorde.

@ Bente...voordeel van een inwendige echo is wel dat ze het inderdaad veel beter kunnen zien.
Mijn eerste echo begon uitwendig, maar omdat het er 2 zijn wilde hij het nog beter zien en heeft hij ook inwendig een echo gemaakt.
Als ik de foto's naast elkaar leg zie je duidelijk verschil, bij de inwendige kon ik zelfs de ruggegraat e.d. perfect zien en uitwendige waren wat waziger....en zoals ik al zei....inwendig valt hartstikke mee.
En iedereen maakt zich toch wel een beetje zorgen om zo'n eerste echo...dat hoort er inderdaad bij.
Ben benieuwd naar je verhaal na de echo....volgens mij loop dan jij ook met net zo'n grijns op je gezicht als ik.

Ik moet trouwens 1 oktober voor het eerst naar de gynaecoloog...die gaat mij verder vervolgen (een tweeling zwangerschap is namelijk altijd medisch en valt onder gyn i.p.v. vk)...krijg dan waarschijnlijk ook weer een echo.

boba80
25 September 2009, 08:28
@ hallo hier ben ik dan....welkom bij de 1980 club en nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ sylvestertje hoe is het nu met je? nog steeds zo'n buikpijn?

speedy28
25 September 2009, 15:02
Bente, volgens mij is het overal verschillend tot wanneer ze inwendige echo's doen. Bij ons in het ziekenhuis doen ze het officieel tot 12 weken inwendig. Ik heb hem met elf weken gehad maar niet inwendig omdat ik vrij dun was van mezelf en daardoor kon ze het goed zien. Dus postuur heeft er ms ook nog wel wat mee te maken.
En al die negatieve verhalen zou ik helemaal niet lezen en je er ook niet druk om maken, bij iedereen loopt het heel anders, geen een is te vergelijken.

Mariekpiek, je kan jezelf ook nog even in het lijstje zetten.
Wel grappig dat iedereen zo verschillend uitgerekend is.
Hebben we alle ervaringen door elkaar.
En iedereen alvast succes voor alle echo's. Ik heb ondertussen al een 3dpretecho gehad bij 25 weken. Kan ik jullie allemaal aanraden, echt super...

Sylverstertje
26 September 2009, 14:06
@ hallo hier ben ik dan....welkom bij de 1980 club en nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ sylvestertje hoe is het nu met je? nog steeds zo'n buikpijn?

Mijn man heeft de VK gebeld (zijn namelijk alleen bereikbaar als ik moet werken). En die zei dat het erbij hoorde. Het kon zelfs nog erger worden als ik druk was. Nu kost mijn groep kids ook wel erg veel energie (geestelijk vooral), maar ik ben ook de hele dag bezig natuurlijk. Dus daar komt die pijn waarschijnlijk van.. Banden pijn en uitrekken van de baarmoeder. Mijn man begreep niet alles helemaal, maar hij begreep wel dat het dus normaal kon zijn. Het bijna flauwvallen ligt waarschijnlijk aan een hele lage onderdruk, dat kan ook wel kloppen, want dat heb ik vaker gehad.
Verder moest ik vaak kleine beetjes eten ipv 3 grote maaltijden, maar dat deed ik al (ivm misselijkheid), dus dat was goed.
ik ga waarschijnlijk eerst een echo maken en daarna intake bij de VK. Dat kon gewoon zei ze. 23 okt dus intake en ik hoop in diezelfde week ook een afspraak te maken voor de echo. Dan ben ik 10 weken...

marietje1
26 September 2009, 15:51
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................27 september 2009
Speedy................Oktober.................1ste kindje............ronde 2..............december 2009
Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010
Jesje...................Juli...................... ..1e kindje..................ronde 2................3 april 2010
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 8....................7 mei 2010
hallo hier ben ik.....April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010
marietje1..............Januari.................... 1e kindje..............ronde ontelbaar......11 mei 2010
Sylverstertje.........December.............1ste kindje..............ronde 3................21 mei 2010
Andrea80.............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010

Hoi Meiden
Ik mag mezelf sinds enkele weken ook scharen onder dit clubje!! Na twee miskramen nu gelukkig weer zwanger. Nu maar uitgaan van het positieve en proberen volop te genieten.
Leuk nog zo'n klein forum met wat minder leden, blijf ik tenminste een beetje op de hoogte want in de andere forums zijn er zoveel leden dat ik het niet allemaal meer kan bijhouden. Een dag niet op het forum gekeken en ik snap het allemaal al niet meer. (vergeetachtigheid en drollerigheid hoort ook bij de kwaaltjes) ;)

Verder hier nog totaal geen klachten op vermoeidheid en groeiende borsten na dan!

Bente
26 September 2009, 20:16
[quote="speedy28"]Bente, volgens mij is het overal verschillend tot wanneer ze inwendige echo's doen. Bij ons in het ziekenhuis doen ze het officieel tot 12 weken inwendig. Ik heb hem met elf weken gehad maar niet inwendig omdat ik vrij dun was van mezelf en daardoor kon ze het goed zien. Dus postuur heeft er ms ook nog wel wat mee te maken.
En al die negatieve verhalen zou ik helemaal niet lezen en je er ook niet druk om maken, bij iedereen loopt het heel anders, geen een is te vergelijken.
quote]

Nou vrij dun ben ik niet van mezelf, maar dat weet mn verloskundige nog niet hahahahaha!
zij doet standaard tot 12 wkn inwendig dus.....afwachten maar.
ik weet dat elke zwangerschap anders en dat iedere persoon anders is, maar toch bekruipt me soms het gevoel: 'stel je voor dat het toch niet goed is'.
Verschrikkelijk is dat bah.
over het algemeen denk ik eigenlijk alleen maar aan een groeiende buik, babykamertjes, babyspulletjes en alles wat erbij hoort, nog even volhouden en dan kan ik jullie mijn ervaring met de echo laten weten.

boba80
27 September 2009, 10:47
@ Marietje...welkom bij het clubje...is inderdaad nog lekker kleinschalig hierzo... en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

Las trouwens bij een andere Toppic dat Mariekepiek opgenomen is in het ziekenhuis i.v.m. Hyperemesis Gravidarum (overmatig zwangerschapsbraken)... hoop dat ze snel weer een beetje opgeknapt is en hier weer gezellig mee kan kletsen.

@ Sylvestertje...wat rustiger aan doen dus...zal wel lastig zijn met je werk. Herken de klachten wel hoor...merk het nu ook gelijk aan m'n buik als ik teveel hooi op m'n vork neem.

@ Hier...nu lekker een week vakantie.
Zit nu bij m'n moeder in Apeldoorn een paar dagen.
Gisteren gezellig met m'n jongste zus naar de kapper geweest en m'n haar is weer lekker kort (had een bob-lijn en nu echt een kort koppie).
Gisteren avond nog een gezellige verjaardag gehad en vandaag komt er bij m'n moeder ook nog visite (dochter van haar vriend) omdat ze gisteren jarig was.
Buikje is goed gegroeid en ben inmiddels begonnen met smeren met bio-oil....moest van moeders want die heeft tijdens haar zwangerschappen (5 kinderen) hele erge stria opgelopen en heeft later zelfs een buikwandcorrectie laten doen.
Aangezien bij een tweeling het buikje wel wat groter zal worden dan bij één baby....ga ik nu maar vast beginnen met smeren... baat het niet, schaadt het niet.
Gisteren ook nog het tweelingen boek van lenny duijvelaar & Anjo Geluk aan kunnen schaffen dus ben helemaal in m'n nopjes.
Uitgebreid boek met veel info over zwangerschap, bevalling en de opvoeding van tweelingen.
Helaas met weinig plaatjes maar wel heel veel ervaringsverhalen van ouders van tweelingen.
kan dus lekker gaan lezen.
Ook gelijk bij de miss etam nog een extra postie-spijkerbroek gekocht...was maar 25,-
Begin inmiddels goed aan mezelf te zien (en viel m'n moeder en zus ook al op) dat ik 7 kg afgevallen ben...jeetje begin gewoon een magere kop te krijgen terwijl ik altijd wel stevig was (BMI was 25,6 en nu 22,9).

Morgen en overmorgen gaan we lekker grote baby-zaken hier in de omgeving langs, heb er al helemaal zin in.
Lekker kijken naar baby-kamers, kinderwagens enz... i.p. gaan we nog niets kopen want we willen eerst alles vergelijken met elkaar...en uitzoeken welke kamer we het leukste vinden en waar we die het voordeligste kunnen aanschaffen.

marietje1
29 September 2009, 10:12
Hoi Boba 80, lekker dat je al een mooi buikje begint te krijgen, met twee kindjes zal dat waarschijnlijk zowizo al wel wat sneller gaan. Maar ik lees dat je een magere koppie begint te krijgen. VOlgens mij doe ik toch echt wat verkeerd, of jij ;) . Ik wordt nu alleen maar zwaarder, heb echt ongelooflijk veel trek en weet dat ik niet voor twee moet eten maar soms kan ik mezelf niet stoppen. Jij bent dus heel veel afgevallen begrijp ik. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb nog geen last van overgeven en/of misselijkheid, daar zal het wel aan liggen denk ik.!

boba80
30 September 2009, 09:43
@ Marietje...geniet ervan zou ik zeggen.
Baal wel dat ik maar zo weinig kan eten zonder misselijk te worden.
Heb veel moeten overgeven en ben zeer snel misselijk (al wordt het inmiddels wel iets minder..gelukkig).
En met een tweeling van je eerder af wanneer je weinig eet, omdat de kleintjes allebei van je mee snoepen, normaal is dat er natuurlijk maar eentje.

ezzie
1 October 2009, 11:22
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................27 september 2009
Speedy................Oktober.................1ste kindje............ronde 2..............december 2009
Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010
Jesje...................Juli...................... ..1e kindje..................ronde 2................3 april 2010
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 8....................7 mei 2010
hallo hier ben ik.....April........................1e kindje...............ronde 2.................11 mei 2010
marietje1..............Januari.................... 1e kindje..............ronde ontelbaar......11 mei 2010
Sylverstertje.........December.............1ste kindje..............ronde 3................21 mei 2010
Andrea80.............December..............1e kindje................ronde 9................25 mei 2010
Ezzie...................December..............2e kindje(1e Aron)...ronde 2................17 mei 2010

Hallo meiden,

Kwam deze topic tegen, vind ik zo leuk om mee te kletsen! Is inderdaad niet zo groot, anders moet je soms wel eens in 1 dag meerdere pagina's lezen. Dat is als misselijke zwangere muts niet altijd even makkelijk! En al helemaal niet als je er nog 1 van 15 maanden rond hebt huppelen (kruipen).

Liefs Es

Bambi80
1 October 2009, 12:46
Mariekepiek..........Februari.................1ste kindje..............ronde 11...............9 mei 2010
Ezzie...................December..............2e kindje(1e Aron)...ronde 2................17 mei 2010

Bente
1 October 2009, 15:14
@ Marietje...geniet ervan zou ik zeggen.
Baal wel dat ik maar zo weinig kan eten zonder misselijk te worden.
Heb veel moeten overgeven en ben zeer snel misselijk (al wordt het inmiddels wel iets minder..gelukkig).
En met een tweeling van je eerder af wanneer je weinig eet, omdat de kleintjes allebei van je mee snoepen, normaal is dat er natuurlijk maar eentje.

had je vandaag niet eerste afspraak bij GYN?
hoe wat het?
idd balen dat je snel misselijk wordt, daar heb ik gelukkig (nog) geen last van.

boba80
1 October 2009, 17:56
Heb inderdaad vandaag weer een echo gehad.
Had vandaag de eerste afspraak bij de gynaecoloog.
En weer onze twee wondertjes mogen aanschouwen.
Het is een een-eiige tweeling en daardoor lopen we risico op het TTS syndroom ( http://www.lumc.nl/rep/cod/redirect/3050/patientenzorg/folder%20tweeling%20transfusie%20syndroom.html )
Vanaf nu moeten we elke 2 weken terugkomen bij de gynaecoloog voor een echo.
Tevens krijgen we een extra uitgebreid screenings-echo (20 wkn echo) waarvoor we over 1,5 week een appart intake-gesprek krijgen.
We worden dus goed in de gaten gehouden (wel zo'n prettig idee).

maar de echo was werkelijk waar prachtig, je kon de kleintjes heel goed zien liggen, alle botjes kon je zo'n beetje herkennen.
Schedeltjes waren mooi dicht, blaasjes en maagjes gevuld met vruchtwater.
En de hartjes klopten mooi....ze had ook even het geluid aangezet...zo'n heerlijk geluid.
Wel had de ass gynaecoloog moeite met het vinden van het tussenschot (waarmee ze kunnen zien dat ze allebei hun eigen vruchtzak hebben...en niet in elkaars navelstreng verstrikt kunnen raken)...dus werd er ook nog even inwendig gekeken met de echo en de gynaecoloog erbij geroepen.
Toen zagen ze dus gelukkig wel een tussenschot (wat een opluchting).

Andrea80
1 October 2009, 19:03
Hey allemaal,

@mariekepiek: je bent weer terug zie ik. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat!

Ik heb hier nog steeds de hele dag last van boeren, misselijkheid of een onrustig gevoel in mijn maag.
Het wordt wel minder als ik iets eet maar na een half uurtje komt het gewoon terug.

Ook ben ik best moe en ik merk nu al af en toe dat het bukken niet makkelijk gaat.

nou ben ik sinds gisteren ook nog verkouden (met dank aan mijn vent)! :(
Ach ja ik voelde me toch al redelijk rot deze dagen dus dit kan er ook nog wel bij!!

Nou groetjes en een fijne avond

Andrea

Bambi80
1 October 2009, 19:14
heeh boba,
leuk dat je je kindjes weer gehoord en gezien hebt. Wel bijzonder hoor! Een eeneiige tweeling!

Andrea...ja heb alles bij elkaar 5 dagen in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. Nu met medicatie is het misselijk zijn en het braken wel redelijk onder controle. Maar fit voel ik me absoluut niet. Ben al moe als ik boodschappen ben wezen doen of 1 keukenkastje heb uitgesopt. Bah! Weet ook nog niet wat ik met mijn werk moet doen. Voorlopig nog maar niet denk ik.

Marcel
1 October 2009, 19:29
Wat leuk, hier mag ik ook bij :D

Marcel................januari...................1e kindje...............ronde 5.................23 maart 2010
Mariekepiek..........Februari.................1ste kindje..............ronde 11...............9 mei 2010

boba80
1 October 2009, 19:58
Ha Marcel gezellig dat je ook hier mee komt kletsen

@ marieke...fijn dat je je weer wat beter voelt...en één-eiig is inderdaad bijzonder 0,5% van de zwangerschappen is van een één-eiige tweeling.

@ Andrea...balen dat je je zo rot voelt...dat boeren en die misselijkheid is heel herkenbaar...hopenlijk knap je snel een beetje op en anders gewoon aan je huisarts vragen of je er wat voor mag hebben.

Tara28
7 October 2009, 17:01
Jaaaaa, allemaal bekenden hier!!!!
Eindelijk mag ik er ook bij! Vanmorgen een positieve test gehad. Jippie!!!

X
Tara

Tara28
7 October 2009, 17:25
Hoe krijg ik het voor elkaar....Zie dat ik excact dezelfde banner met dezelfde kleur en afbeelding als Marcel gekozen heb. Dat had ik vooraf echt niet gezien hoor!

Tara28
7 October 2009, 17:30
Marcel................januari...................1e kindje...............ronde 5.................23 maart 2010
Tara28................Augustus...............1e kindje................ronde 10..............16 juni 2010

boba80
7 October 2009, 23:30
Tara ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd en welkom bij het zwangere 1980 clubje.

Bente
8 October 2009, 08:52
Tara,
van harte gefeliciteerd! :D
heel onwerkelijk he, als je ineens een positieve test in handen hebt haha.
wij hebben afgelopen maandag eerste echo gehad, was iets minder ver dan zelf berekend, dus maandag gaan we terug voor een tweede echo en dan kijkt de VK hoe ver we nu echt zijn, zodat de nekplooimeting kan worden ingepland.
zodra ik de 'precieze' datum weet, kan ik weer een nieuwe banner maken, blijft toch leuk om elke dag ff te kijken (alsof je het zonder banner niet zou weten ;) )
trouwens ik weet nu het voelt om misselijk te zijn bahbah.
heb dinsdagavond waarschijnlijk iets verkeerds gegeten dus heb 's avonds en gisteren de hele dag boven het toilet gehangen, ohoh als je dit toch al weken meemaakt, ik leef met jullie mee!
vandaag gaat het alweer beter dus ik denk echt dat het door het eten kwam.
Nou dames geniet van jullie zwangerschap en we houden elkaar op de hoogte, leukleukleuk!

Andrea80
8 October 2009, 10:07
Tara: GEFELICITEERD en welkom hier!!!

groetjes Andrea

Lein80
8 October 2009, 16:49
Hey meiden!
Ik hoor hier ook thuis,gezellig dat we een 1980 clubje voor zwangeren hebben!

Lein80................September..............1e kindje................ronde 5................19 januari 2010
Tara28................Augustus...............1e kindje................ronde 10..............16 juni 2010

Sylverstertje
10 October 2009, 15:43
Tara van harte gefeliciteerd!!!
Ik wist wel dat je snel hier zou komen!!!
Echt super!
Ik probeer hier nog maar eens per week te komen, want ik moet mijn tijd goed gebruiken om rust te nemen. Ben de hele week al zo druk, dat ik smiddags al verlang naar mijn bedje en ik blij ben als ik er om 20.00 in lig.
merk ook aan mijn buik wanneer ik te druk ben geweest. erg pijnlijk!
nog 2 weekjes tot de echo... eindelijk. Ben heel benieuwd of alles goed zit!

Andrea80
13 October 2009, 19:31
@sylvestertje: dat druk zijn en dan pijn hebben herken ik.

wij hadden afgelopen vrijdag een feest van het werk van mijn ventje. Was gezellig alleen weinig zir plaatsen en dus veel gestaan en gedaan.
Toen zaterdag erge last van mijn buik. Als een soort spierpijn.

Morgen om 8.15 voor het eerst naar de vk...
Ben benieuwd!!!
Ik hoor dan ook wanneer mijn eerste echo is.

Zal het morgen wel laten weten hoe het was.

groetjes

Bente
14 October 2009, 08:11
Lein80................September..............1e kindje................ronde 5................19 januari 2010
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 9....................14 mei 2010

zo, ook bij dit forum ff de datum aangepast was een weekje later dan zelf uitgerekend, maar dat maakt niks uit zolang alles maar goed is en dat is het!
hoeraa, maandagavond 2e echo gehad en onze baby heeft al armen en beentjes waar hij flink mee beweegt hahaha!
met jullie ook alles goed?

Andrea80
14 October 2009, 12:03
Hallo Dames,

Vanmorgen eerste intake verloskundige gehad.
Beviel wel goed.
Ik mag volgende week woensdag voor mijn eerste echo!!!

spannend!!!

verder alles het zelfde.

groetjes Andrea

boba80
14 October 2009, 12:14
Fijn dat de echo goed was Bente...wonderlijk om te zien he..zo'n kleintje dat nu al zo beweegelijk is.

Andrea fijn dat je een goed gevoel had bij de intake van de VK en die week is zo om en dan krijg jij ook je kleintje te zien.

Sylvestertje...hoop dat je je snel een beetje beter gaat voelen en kan gaan genieten van je zwangerschap....de echo zal je vast ook veel goed doen...geniet ervan.

@ Lein80 gezellig dat je ook mee komt kletsen...gaat voor jou al opschieten he.

@ Hier...maandag intake gehad voor de prenatale screening (omdat we een één-eiige tweeling verwachten komen we in aanmerking voor een extra uitgebreide 20 weken echo)...en 2 november hebben we dan de 20 weken echo.
Omdat de arts waarmee we het gesprek hadden zag dat één van de 2 (ukkie) iets kleiner is dan de ander (pukkie) ging hij ook nog even met de echo kijken hoe het nu ging.
Zowel ukkie als pukkie waren goed gegroeid, beide hadden een vol blaasje en maagje en waren lekker bewegelijk.
Ukkie lijkt nu wel iets minder vruchtwater te hebben dan pukkie wat het begin kan zijn van het tweeling-transfusie syndroom (TTS....voor info zie http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805221031372715 )
Morgen hebben we weer een afspraak staan bij onze gynaecoloog en krijg ik weer een echo... we worden dus gelukkig goed in de gaten gehouden.
Verder blijf ik met vlagen misselijk en mag dan ook nog doorgaan met de emesafene zetpillen.
Vanochtend en gisteren-ochtend heb ik ook weer lekker hangend boven de wc-pot door kunnen brengen.
Had gehoopt er met 17 weken wel eindelijk vanaf te zijn....maar volgens de arts kan het bij een tweeling-zwangerschap veel langer aanhouden..

Gisteren een drukke avonddienst gehad en ik ga nu toch wel merken dat het misschien wel iets te zwaar voor me wordt.
Morgen dus ook maar bespreken met de gynaecoloog.
En gelijk maar eens even vragen of ik geen tabletten kan krijgen tegen het maagzuur, heb nu antagel, maar vind het elke keer een drama om dat in te nemen..wordt er ook een beetje misselijk van.

Verder geniet ik vooral erg van het feit dat ik ukkie en pukkie nu ook af en toe kan voelen...ik voel dan kleine plopjes rondom m'n navel...echt zo bijzonder.

Bambi80
14 October 2009, 14:47
heeh meiden
tijd hier niet geweest maar heb ondertussen weer 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en moet dit forum toch wat beter leren te vinden.
Met mij gaat het wel weer redelijk na de opname. Maar 1 dag spugen, heeft al snel als gevolg dat ik aan het infuus moet. Met de baby gaat het goed. Ik heb vorige week ook een echo bij de verloskundige gehad en ook deze baby was al druk aan het trappelen met zijn beentjes en armpjes. Leek ook wel of ie de hik had. Met de baby gaat het dus goed. Over 2 weken heb ik de 12 weken echo. Ondertussen weet bijna iedereen wel dat we zwanger zijn. De verloskundige zei dat we het wel konden vertellen in de omgeving omdat de kans nu klein was dat het nog fout ging.

Boba, goed dat ze het in de gaten houden. Maar het is toch wel spannend lijkt mij. Je schrijft er heel nuchter over, maar maak je je niet zo nu en dan zorgen. Zorgen maken is natuurlijk wel een beetje wat erbij hoort, want dat doen alle moeders wel, maar........ Jij hebt dus ook best last van misselijkheid en braken. Kun je zonder pillen nog wat binnen houden? Ikke niet in ieder geval. Bij mij willen ze met 12 weken weer kijken of de medicatie afgebouwd kan worden, maar ben er bang voor.

Wel veel bekenden hier trouwens!!!!! Leuk! en dit clubje is wat kleiner dus je kunt wat beter bijhouden hoe het met iedereen gaat. Het uitgerekend in mei forum is zo groot dat ik daar nog niet echt mijn weggetje weet te vinden.

boba80
14 October 2009, 23:50
@ marieke...ik ben echt vooral in de ochtenden misselijk en moet dan spugen, maar knap tegen de lunch op en kan dan ook gewoon normaal eten... soms heb ik na het avondeten dat ik weer misselijk word en moet spugen...maar dat is hooguit eens per week.
Ik was zelf al aan het proberen om de emesafene (die ik in zetpillen heb) af te bouwen, maar maandag zei de gynaecoloog dus dat ik daar gewoon mee door moet gaan. Het kan namelijk helemaal geen kwaad.

En over dat zorgen maken...natuurlijk maak ik me ook wel zorgen hoor...zeker als ik dan lees over dat TTS en alle andere extra onderzoeken die ik krijg.
Maar tja...probeer er vooral niet al te veel over te piekeren, want ik heb er zelf geen invloed op.
Ik ben wel heel erg blij dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden...en elke keer is het toch weer spannend als ze die echo op m'n buik zetten.
Toch blijf ik een heel goed gevoel over deze zwangerschap houden.
Waarschijnlijk komt het omdat ik zwanger ben geworden precies een week nadat ik een wensballon heb opgelaten en toen heb gewenst of ik snel zwanger kon worden en aan m'n vader (die toen ik 17 was is overleden) heb ik toen gevraagd of hij over zijn toekomstige kleinkind(eren) zou willen waken.
Ik weet dus dat deze kindjes nu al een beschermengel hebben, misschien dat ik daarom nog nooit het gevoel heb gehad dat er iets niet goed zou zijn.
Ik hoop echt dat ik dit gevoel tot aan de bevalling vast kan blijven houden.

Ik hoop dat jij na de 12 weken je ook beter gaat voelen...en probeer vooral erg te genieten van de echo en je zwangerschap....het is normaal dat je je af en toe zorgen maakt...maar probeer ervoor te zorgen dat het je zwangerschap niet verpest.

Bambi80
15 October 2009, 09:16
wat mooi symbolisch boba. Het is wel goed om je vast te houden aan zulke gedachten. Ikzelf heb dat ook met bijv. mijn katjes. Als daar iets mee zou gebeuren (bijna 1 overleden laatst), dan zou ik ook aan mijn vader vragen om daar boven verder voor ze te zorgen. Maar dat kan natuurlijk beter in leven als je vader als beschermengel te zien.
Ik moet zeggen dat ik ook een goed gevoel heb over mijn zwangerschap. Ik maak me niet extreem veel zorgen. Maar soms vraag ik me wel eens af wat dat gespuug en de primperan echt met de baby doet. Ze zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken, dat afvallen de eerste 3 maanden niet erg is. Hopelijk ga ik na de 12 weken dan wel een beetje aankomen, want wil wel dat de baby alle voedingsstoffen krijgt die hij of zij nodig heeft. Het gaat nu ineens hard naar de 12 weken toe vind ik. 1ste trimester bijna voorbij.

Marcel
16 October 2009, 09:36
WOW Boba...wat een mooi verhaal!
Ik ben sowieso ook van overtuigd hoor dat als je gevoel goed is dat het ook allemaal goed gaat. Mijn man en ik hebben nog geen moment angst of twijfel gehad. Zelfs toen het 5minuten duurde om het hartje te vinden waren we totaal niet gespannen. We zijn er echt van overtuigd dat het allemaal goed zit. Ik vertrouw op mijn gevoel.

Mariekepiek: wat vervelend dat je in het ziekenhuis was en inderdaad die misselijkheid is ook niet fijn. Ben zelf tot vorige week misselijk gebleven en nu gaat het prima. Ben wel 1kilo afgevallen nu. Wat voedingstoffen voor baby betreft slik ik van die zwangerschapstabletten van de Kruidvat (aangeraden door VK) in de hoop dat zo toch het meest belangrijkste wel bij mijn kindje komt. Verder qua eten gaat het nu redelijk.

Wij hebben gisteren kamertje opgehaald. Via MP gevonden (2 straten achter ons!). We hadden het kamertje al nieuw gezien, maar tja nu konden we het voor 100,= kopen! Jammer dat de kinderkamer verder nog helemaal gedaan moet worden dus alles ligt nu uit elkaar op zolder :-( Maar goed 8 november gaan we behangen dus gaat het allemaal snel zat. Dan ben ik ook zelfs al aan mijn 2e helft begonnen!

Tara28
17 October 2009, 15:47
Wat is het rustig hier.. Ik ben weer terug van het weekje weg met mijn werk en er zijn maar een paar berichtjes om te lezen....

Bambi80
17 October 2009, 16:14
heeh tara
hoe was je weekje weg dan?
en hoe voel je je?

Tara28
17 October 2009, 17:57
Heeej!!!

Weekje weg was geweldig leuk en heb helemaal nergens last van gehad. Ik voel me prima en merk bijna niks van het zwanger zijn. Heb alleen gevoelige (.)(.), dat is alles. Mag van mij nog wel even zo blijven.

Jij weer terug uit het ziekenhuis gelukkig!

boba80
19 October 2009, 08:22
Hoop dat je weinig klachten blijft houden Tara....

Ik mag zo voor m'n 20 weken echo....zo spannend.
Zou hem eigenlijk pas 2 november hebben, maar donderdag kreeg ik van de gyn te horen dat ze hem naar voren hadden geschoven.
Ze willen ukkie (het kleintje van de 2) heel goed bekijken, omdat ie wat kleiner is als pukkie.
ze willen nu kijken of hij (ws 2 jongens) alleen kleiner is of dat er een reden is waarom hij kleiner is.
Spannend dus.

Andrea80
19 October 2009, 10:03
Hello Ladies,

Ik laat momenteel weinig van me horen.
Ben namelijk vooral 's avonds beroerd. Heb god zij dank nog niet hoeven overgeven maar ben wel iedere avond vreselijk misselijk.
Ik ga misschien van de week maar even aan de dokter vragen of ik er iets voor kan krijgen.

Woesdag mag ik eindelijk voor mijn eerste echo!!!!
Wat duurt dat wachten lang!!

nou Boba spannend hoor succes!!

groetjes Andrea

Tara28
19 October 2009, 10:06
@boba: succes! Ik zal aan je denken!

@andrea: hopelijk ben je snel van die misselijkheid af. Je echo komt nu wel dichtbij zeg. Ik heb mijn eerste echo met 8 weken en 5 dagen, dus ik hoef iets minder lang te wachten dan jij.

X
Tara

boba80
19 October 2009, 14:03
@ Andrea spannend hoor....geniet ervan woensdag.
En hoop dat je misselijkeheid snel minder wordt...ik kreeg als tip steeds kleine beetjes eten....en niet teveel te gelijk, niet te scherp ect.

@ Tara...jij moet dus nog even wachten.... ik had overigens m'n eerste echo pas met 12wkn +1 dag.

@ Hier.
net de echo gehad en gelukkig was alles goed met ukkie en pukkie.
en we hebben heel duidelijk twee piemeltjes in beeld gezien....we krijgen dus 2 boys.

Tara28
19 October 2009, 17:55
@boba: wat leuk 2 jongens!!!! Fijn dat alles goed is met allebei!

X
Tara

Bente
20 October 2009, 10:34
hier ook weer eens een berichtje van mij, alles is nog steeds goed haha.
afgelopen weekend de aanstaande opa's en oma's ingelicht, wat waren ze blij verrast :D
4 november naar ziekenhuis voor nekplooi en bloedprikken :o 6 buisjes!!!!
hm daar hou ik niet zo van, dat prikken maarja, allemaal voor het goede doel zullen we maar zeggen.
vanavond komt moeders voor moeders langs, kan nog een paar weekje meedoen dus...........
goed om te lezen dat het met jullie ook allemaal 'goed' gaat op de misselijkheid na dan natuurlijk.
heb er nu zelf ook meer last van, maar gelukkig pas 2x hoeven overgeven, hopelijk blijft dat zo.
vind dit forum ook het prettigst, niet zo veel mensen dus je kunt nog enigszins bijhouden hoe en wat.

nou dames genieten zou ik zeggen!

Tara28
21 October 2009, 08:31
Haha genieten doen we zeker! Zelf ook doen hoor!
Ik denk dat wij tzt ook de nekplooimeting willen laten doen.

Indootje
21 October 2009, 12:38
Hallo meiden,

Ik wil me hier aansluiten.
Een aantal van jullie heb ik natuurlijk al eerder "gesproken" bij het 1980 wil zwanger worden.

Ik ga zo nog alles bijlezen, valt gelukkig nog mee :-)

Gezellig!

Indootje
21 October 2009, 12:50
Jeetje Mariekepiek, wat erg van je opnames. Hoop dat het nu een beetje met je gaat.

Ik had al een uitwendige echo met 6 weken, inwendig was niet nodig.
Nu mocht ik al eerder komen vanwege mijn 2 eerdere miskramen, maar het kon gewoon al uitwendig.

Ik merk dat ik enorm gevoelige borsten heb, veel honger en voornamelijk in de middag en avond misselijk. En uiteraard doodmoe, vreselijk, niet vooruit te branden, haha!

Hoe is het met de rest met de kwaaltjes?

Indootje
21 October 2009, 12:53
Bente..................Juni....................... 1e kindje...............ronde 9....................14 mei 2010
Indootje...............Mei.......................1 e kindje..............ronde 1 na MK..........23 mei 2010

Tara28
21 October 2009, 21:22
Hey Idoothje!!!! Gezellig dat je er ook bij komt!

X
Tara

boba80
22 October 2009, 12:09
He Indootje...gezellig hoor dat je hier mee komt kletsen.

Nogmaals gefeliciteerd.

Lein80
22 October 2009, 12:37
Hey Indootje!
Wat super dat je weer zwanger bent meis,gefeliciteerd!! :D

Andrea80
22 October 2009, 15:33
Hey dames,

Indootje Fijn dat je je weer kunt aan sluiten!!

Hier gisteren een goede echo!!
Hartje klopte, kindje bewoog enz!!

Ook de groei klopt precies met wat ik al had staan.

En ik mag 11 nov al weer voor een echo!!!!!

Fijn joh!!

groetjes Andrea

boba80
22 October 2009, 19:44
@ Andrea...fijn dat je echo goed was en lekker dat je zo snel alweer mag (vind je vast niet vervelend ;) )

Marcel
23 October 2009, 12:41
@Indootje: WELKOM!!!!! :D

@Andrea: SUPERRR! :D leuk dat je echo goed was en dat je snel weer mag

Indootje
24 October 2009, 15:54
Bedankt voor al jullie welkomberichtjes :-) !!!

Andrea, we gaan bijna gelijkop én ik mag ook 11 november weer naar de VK toe voor een echo, joepie!!!

Tara28
24 October 2009, 16:04
Eventje een updatetje van mijn kant....
Ik voel me nog steeds prima! Nauwelijks klachtjes....Ik maakte me daar een beetje zorgen over, maar ben inmiddels gerustgesteld door veel meiden op het forum.
6 november mag ik naar de VK voor een intake en 9 november is de eerste echo :)
Ik denk dat het na die echo pas echt goed gaat doordringen hoor!
Ik heb me aangemeld bij MvM, dus thuis nu netjes in een kannetje plassen. Moet trouwens best vaak, dat 'klachtje' heb ik dan weer wel.
Gisteren een 9 maanden dagboek gekocht en kon de eerste weken al invullen. Zoooo leuk :D
Verder gaan we het a.s. vrijdag aan mijn schoonouders vertellen en de dag erna aan mijn ouders. Spannend!

X
Tara

boba80
24 October 2009, 19:06
@ Tara...geniet ervan dat je weinig klachtjes hebt....er zijn veel meer meiden die vrijwel klachtenloos door hun zwangerschap heenkomen....
Fijn dat je nu data's hebt voor de vk en de echo....geniet ervan.

@ Hier...
we zijn druk bezig met het verzinnen van 2 leuke jongensnamen...die ook nog een beetje leuk bij elkaar passen.
Wat lastig...was al zo blij dat we er voor 2 meiden uit waren...maar tja...vandaag toch maar een voornamenboekje gekocht.

Heb inmiddels al 2 keer een halve dag gewerkt...en dat is nu meer dan genoeg.
Ben echt kapot na die 4 uurtjes.

Verder heeft manlief nu ook Ukkie en Pukkie kunnen voelen...toen hij met z'n hand op m'n buik drukte voeld hij ze heel licht tegen z'n hand aan schoppen.

Tara28
24 October 2009, 20:59
Wat die namen betreft...ik vind het zelf ook belangrijk dat het een beetje lekker klinkt en matcht met de achternaam. Soms denk ik 'he dat is een leuke naam', maar als ik onze achternaam er dan achter plak heb je soms een combinati die niet lekker loopt, stom rijmt of weet ik veel wat. Dan valt die naam wat mij betreft af.....(maar we hebben gelukkig een hele normale veelgehoorde achternaam, dus vaak klinkt het best aardig bij elkaar.....)

Indootje
28 October 2009, 07:33
Wat een stilte hier!

Hoe is het met iedereen?

Ik ben sinds zondag echt enorm misselijk maar zonder overgeven gelukkig. Ben wel blij als dat straks voorbij is hoor.

Over 2 weken heb ik weer een echo en ben ik over de 12 weken heen. Wat duurt dat nog lang 2 weken wachten!

Tara, las ik nou dat je een kinderwagen hebt gewonnen??? Wat super zeg!

Tja, namen, erg lastig, maar gelukkig heb ik nog even :-)

Bente
28 October 2009, 09:14
Idd erg rustig hier!
Heb zelf ook al lang niks meer laten horen, maar heb ook eigenlijk nog niet veel nieuws te melden.
Volgende week naar het ziekenhuis voor nekplooimeting en bloedonderzoek.
Inmiddels al een week 'bezig' voor MvM, kleine moeite uiteraard.
Niet veel klachten verder, wel errug gevoelige borsten en soms wat misselijk, maar dat is het dan ook wel.
ouders en schoonouders zijn op de hoogte, nu maar hopen dat ze hun mond nog ff houden tot na de 12weken.
mn baas heb ik ook maar alvast ingelicht, dan ben ik zeker op tijd!
werkdagen duren erg lang vooral nu het wat rustiger is, het liefst ging ik elke dag om 12.30u naar huis maar helaas, andere collega is met vakantie en over twee weken gaat er eentje met zwangerschapsverlof.....
dan blijft er niet veel meer over om vrij te nemen.
vriend is een paar dagen behoorlijk ziekjes geweest, hopelijk geen mexicaanse griep?!
hebben jullie je al bedacht over de vaccinatie?
wanneer wordt het trouwens tijd om te gaan kijken voor het kamertje, de wagen ed?
ik vind het nu misschien nog wat vroeg, maar als ik volgende week een goede echo heb, denk ik toch dat ik weer wat zekerder ben en langzaam een ga neuzen overal.
Nou toch nog best een lang bericht haha, ik zal weer eens wat vaker on-line komen.
grtjs

boba80
28 October 2009, 10:04
Het is hier zeker rustig.

@ Indootje...jammer dat je nu toch wat misselijk begint te worden..hopenlijk is het snel weer minder/over.

@ Bente...wij zijn met 15 weken voor een kamertje en kinderwagen gaan kijken en hebben hem toen ook gekocht.
In een week tijd zijn we veel baby-zaken in nederland afgegaan en hebben gekeken welke we het mooiste en praktische vonden.
aan het eind van de week zijn we weer terug gegaan naar de zaak waar de de mooiste en praktsiche hadden gezien en hebben die toen gekocht.
Bij de zaak waar we het kamertje en de wagen gekocht hebben hadden ze ook hele goede garantievoorwaarden.
als de zwangerschap onverhoopt toch naar mocht eindigen krijgen we het volledige aankoopbedrag terug...als het kamertje en de wagen (en andere spullen die we daar hebben aangeschaft) al bij ons in huis staat komens ze het zelfs kostenloos ophalen.
Wij hebben overigens het kamertje en de wagen bij de baby-dump gekocht en waren hier ook erg tevreden over de service die ze boden. Over een weekje gaan we weer naar de baby-dump ditmaal met m'n zus en zwager om de maxi cosi's uit te zoeken (krijgen we van hun).
Je hoeft bij hun ook pas te betalen wanneer het geleverd wordt (dus geen aanbetaling).

@ Hier.
gisteren een afspraak bij de arbo-arts gehad.
Hij was echt heel begripvol en complimenteerde mij zelfs met het feit dat ik tot 3 weken terug gewoon 32 uur gewerkt heb.
Ondanks dat ik flink gespuugd had.
Ik mag nu max 2 à 3 dagen van 3 à 4 uur werken....en dit mag ik niet gaan uitbreiden als ik me goed voel.
Mag ook maar max 1 dag achter elkaar werken.
Zodra ik weer harde buiken krijg, de gyn zegt dat ik nog rustiger aan moet doen of Ukkie en Pukkie niet goed groeien moet ik volledig stoppen met werken.

Verder heb ik het met hem nog gehad over de mexicaanse griep gehad.
Mag die patiënten niet verplegen...en ook niet mee in aanraking komen.
Onze afdeling zal als de pandemieplan in werking treedt (wanneer er meer mensen met mexicaanse griep in het ziekenhuis liggen dan dat er éénpersoonskamers zijn) als griepafdeling worden ingericht.
Zodra dit gebeurt mag ik niet meer op de afdeling werken.

Over het vaccineren zei hij het volgende... zou houden bij ons de richtlijnen van het RIVM aan en vaccineren alle zwangere vanaf 13 weken zwangerschap.
Omdat ik een tweeling verwacht adviseerde hij wel om zelf met de gynaecoloog te overleggen.

Ik moet zeggen dat ik erg opgelucht ben over het gesprek met de arbo-arts.
Hij was echt zeer begripvol.
Daarna nog even met m'n manager gepraat en zij gaat helemaal accoord met het advies van de arbo-arts.
Ga nu vrijdag weer een halve dag werken en daarna heb ik vakantie.
Ik moet het echt zeggen wanneer ik het even niet trek en dan gewoon thuis blijven of naar huis gaan.
En als ik me een dag goed voel moet ik er gewoon van genieten en lekker de deur uitgaan....niet binnen gaan zitten omdat ik in de ziektewet zit.

en wat betrefd het vaccineren...ik wacht even het advies van de gynaecoloog morgen af.

Tara28
28 October 2009, 14:30
Jaaaaaaaaaaaa weer 3 berichtjes erbij hier! Het is inderdaad rustig!

@indoohtje: dat had je inderdaad goed gelezen van die kinderwagen :D

Hier gaat het nog steeds goed voor zover ik weet. Niet echt veel klachtjes nog. Gelukkig niet misselijk. Gisteravond wel moe, maar kon niet goed beoordelen of dat kwam door het harde werken of de zwangerschap.
Mijn man vindt dat ik 'buien' heb en dat hij allang een keer boos op me geworden was als hij niet wist dat ik zwanger ben. Arm mannetje! Dat heb ik dus zelf echt niet door en we moeten nog tot juni!

X
Tara

Andrea80
28 October 2009, 15:51
Hello Ladies,

Ik ben ook al twee dagen hier niet geweest maar ben niet de enige zo te zien.

Komt denk ik doordat ik 's avonds te moe ben om nog achter de computer te kruipen.
Het enige wat ik 's avonds nog doe is eten en dan als een zoutje op de bank hangen.

M'n ventje vindt het minder..... Hij voelt zich een beetje genegeerd geloof ik.
Want hij mag ook niet te dicht bij komen of aan me zitten aangezien ik ieder avond beroerd ben.

Arme Jongen!!!!

Maarja, ik kan er op dit moment even niets anders van maken.

groetjes Andrea

boba80
29 October 2009, 11:35
@ Andrea...balen dat je je niet lekker voelt...hopenlijk knap je snel op.

@ Tara...buien zijn herkenbaar...sterkte voor je mannetje en wat lekker dat je een wagen hebt gewonnen..scheelt weer een smak geld.

@ Hier...net weer voor controle geweest bij de gyn en alles was goed.
bloeddruk netjes en Ukkie en Pukkie doen het ook prima.
De echo was nog even erg leuk...gelijk aan het begin zag ze de twee koppies en de kleintjes lagen elkaar aan te kijken en zaten met de handjes tegen elkaar aan...heel schattig om te zien.
Toen ze naar beneden ging met de echo zag je 2 paar voetjes tegen elkaar aan....zo schattig.
En daarna ging Ukkie lekker een koprol maken dus was het nog even zoeken naar het hartslagje...maar ook die was bij allebei prima.
Vruchtwater was in orde, tussenschot lekker bewegenlijk en blaasjes en maagjes gevuld....kortom alles prima en nog geen tekenen van TTS.
Na zo'n 10 minuten stonden we alweer buiten.
Gyn vond het fijn dat ik me nu beter voel nu ik minder werk.
Ben alleen helemaal vergeten te vragen wat haar mening is m.b.t. het vaccin tegen de mexicaanse griep.
Nou ja...over 2 weken moet ik weer langs komen dus maar hopen dat ik het dan wel onthoud om te vragen.
M'n buik heeft nu overigens de omvang die past bij een zwangerschap van 26 wken (als je één kindje verwacht)...loop dus ruim 5 weken voor en dat is prima bij een tweeling-zwangerschap.

Toen we terugkwamen uit het ziekenhuis nog even een baby-zaakje ingelopen waar ze nu 15 % korting hadden op Noppies.
2 leuke pakjes gekocht in maat 56 (ze hadden geen 2 pakjes meer in maat 50).
Daarna bij de Action ook nog 2 pyjamatjes gekocht in maat 50-56.

Nu even lekker relaxen

Marcel
29 October 2009, 13:26
@ Andrea: ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik heb er ook lang last van gehad, maar na 12 weken werd het steeds minder en sinds 17wekenzwanger voel ik me prima, alleen de vermoeidheid 's avonds blijft.

@Boba: wat moet dat een mooie gezicht zijn geweest zeg die echo. En fijn dat het allemaal zo goed verloopt met je twee kleintjes.

@Hier: weinig te melden eigenlijk. Dinsdag bij VK geweest. Geen zoektocht naar het hartje deze keer. Het was meteen te horen. Lekker snel en hard. Wel veel last van mijn buik op het moment. Heb ook nog steeds veel last van hoesten en niezen en als ik dan niet snel genoeg een beetje buig dan lijkt het wel of mijn buik openscheurt. 4 november heb ik de 20wkn echo dus daar kijk ik erg naar uit. Morgen lekker weekendje met mijn man's werk naar Brussel. Wel grappig want ik heb ook een kantoor in Brussel dus ben er regelmatig. Maar man is er nog nooit geweest en nu is het dus eens een keertje als toerist. Over anderhalve week zit ik er weer 10dagen voor mijn werk :shock:

Suuzje
29 October 2009, 16:00
Hoi mede 1980'ers!
Ik mag me ook bij jullie voegen! Gisterochtend een positieve test! Vandaag toch nog maar even zo'n digitale clear blue gehaald en die zei ook hartstikke zwanger! Ik vind het allemaal nog heel gek en kan het eigenlijk nog niet geloven! :D :D :D :D :D

Oh, ik voeg me meteen even toe...

Indootje...............Mei.......................1 e kindje..............ronde 1 na MK..........23 mei 2010
Suuzje..................April..................... 1e kindje...................ronde 3............... 08 juli 2010

Tara28
29 October 2009, 16:41
Leuk dat je erbij komt suuzje, nogmaals GEFELICITEERD....

En.....nu sta ik niet meer onderaan het lijstje haha

Tara28
29 October 2009, 16:43
@andrea: balen dat je je zo naar voelt. Gelukkig is het voor het goede doel en hopelijk merk je over een paar weken dat het beter gaat.

@boba: wat leuk! 2 broertjes die zo close zijn met elkaar ;)

@marcel: wow een kantoor in Brussel en 10 dagen weg voor je werk...Dat klinkt als een zware baan als je zwanger bent....

Indootje
30 October 2009, 17:30
@Suuzje, welkom!

@Boba, wat fijn dat je zo'n goede ervaring met de arbo-arts hebt gehad en verstandig van het minder werken.

@hier, deze week dus wel wat meer last van misselijkheid, maar gister en vandaag gaat het redelijk goed moet ik zeggen. Verder niet echt noemenswaardige kwaaltjes. merk wel dat ik was sneller uit mijn vel spring tegen mijn vriend, hahahah. de zielepiet!

Fijn weekend iedereen!

Bambi80
30 October 2009, 19:07
heeh meiden,

ben er ook even niet geweest, maar dat kwam omdat ik voor de 3de keer opgenomen lag in het ziekenhuis. Was zondag en maandag zo aan het spugen dat ik maandag al met uitdrogingsverschijnselen zat en uitgeput was. Toen maandag opgenomen. Dinsdag was echt hel! wat verschrikkelijk. Ik wist niet hoe ik het had. Elk half uur spugen, en savonds zelfs om de 5 minuten. savonds had ik het warm en koud en viel ik die 5 minuten tussen het spugen door in slaap. Mijn mannetje zat er echt machteloos naast met tranen in zijn ogen. Vond het zo verschrikkelijk om mij zo te zien en niets kunnen te doen. Nadat medicatie was aangepast en ik maagbeschermers kreeg, is het spugen gelukkig gestopt en ben ik vandaag alweer thuis. Ik hoop nu dat dit echt de laatste keer is geweest in het ziekenhuis. Voel me nu in ieder geval heel goed.

Wat leuk dat er hier weer een zwangere bij is. Gefeliciteerd Suusje. De 1980érs blijven er iedere maand bijkomen zo. Heel leuk.

Boba wat fijn dat het goed gaat met je ventjes!!! maak je je nu niet meer zo bezorgd. Goeie arboarts heb je. Daar heb je wat aan. Ze denken echt in jouw belang.

Suuzje
31 October 2009, 09:15
Wat ontzettend heftig! Ik hoop met je mee dat je in ieder geval nu het ergste hebt gehad...
Een keer boven het toilet hangen is al erg, laat staan elk half uur. :shock:

Suuzje
31 October 2009, 09:17
Oh! En dank je wel!!!! Ik ben heel blij!

Was zo onder de indruk van je berichtje dat ik de rest niet las... :oops:

boba80
1 November 2009, 10:10
heeh meiden,

ben er ook even niet geweest, maar dat kwam omdat ik voor de 3de keer opgenomen lag in het ziekenhuis. Was zondag en maandag zo aan het spugen dat ik maandag al met uitdrogingsverschijnselen zat en uitgeput was. Toen maandag opgenomen. Dinsdag was echt hel! wat verschrikkelijk. Ik wist niet hoe ik het had. Elk half uur spugen, en savonds zelfs om de 5 minuten. savonds had ik het warm en koud en viel ik die 5 minuten tussen het spugen door in slaap. Mijn mannetje zat er echt machteloos naast met tranen in zijn ogen. Vond het zo verschrikkelijk om mij zo te zien en niets kunnen te doen. Nadat medicatie was aangepast en ik maagbeschermers kreeg, is het spugen gelukkig gestopt en ben ik vandaag alweer thuis. Ik hoop nu dat dit echt de laatste keer is geweest in het ziekenhuis. Voel me nu in ieder geval heel goed.

Wat leuk dat er hier weer een zwangere bij is. Gefeliciteerd Suusje. De 1980érs blijven er iedere maand bijkomen zo. Heel leuk.

Boba wat fijn dat het goed gaat met je ventjes!!! maak je je nu niet meer zo bezorgd. Goeie arboarts heb je. Daar heb je wat aan. Ze denken echt in jouw belang.

Hoop dat je nu ook echt gaat opknappen Marieke...dit is inderdaad niks.

En hier ben ik inderdaad weer een stuk geruster dat ik straks (over max 20 weken) 2 gezonde knullen in m'n armen mag houden.
Natuurlijk blijft het elke keer weer spannend als ik voor een groei-echo of controle bij de gyn in het ziekenhuis moet zijn....maar nu ik de uitgebreide 20 weken echo heb gehad en die goed was...is er wel een hele last van m'n schouders gevallen.

Ik merk dat ik nu eindelijk een beetje kan gaan genieten van het zwanger zijn.
Gisteren hebben we ook lekker gebaby-shopd....(flessensets + magnetronsterilisator, 2 aankleedkussens (we zetten een extra commode in de badkamer), wat hydrofielluiers + hydrofielwashandjes, 2 badcapes, 2 aankleedkussen-hoezen) aangeschaft.
M'n moeder was ook mee en ik zag 2 hele gave jasjes van Noppies hangen....die heeft m'n moeder voor m'n verjaardag gekocht (ben over een week jarig).

Woensdag gaan we samen met m'n zus en zwager weer baby-shoppen...van hun krijgen we de maxi cosi en die gaan we uitzoeken.
Natuurlijk ook weer wat andere spullen scoren.

Thuis maar eens even een goed lijstje maken met spullen die we nodig hebben en die we inmiddels hebben aangeschaft.

Bambi80
1 November 2009, 11:28
leuk dat babyshoppen he?! ik ben gisteren wezen snuffelen bij prenatal en babypaleis in apeldoorn.
Weet nog niet zo goed wat voor kleertjes ik moet kopen, want is toch makkelijker als je weet of het een jongetje of meisje word en met sommige dingen moet je voor maten ook weer naar het seizoen kijken waarin ze het kunnen dragen. Bij babypaleis naar kinderkamertjes en wandelwagens gekeken. Hoorde dat er wel 3 a 4 maanden levertijd op een wagen kan zitten dus wil hem voor het einde van het jaar wel besteld hebben.

boba80
1 November 2009, 14:16
Wij zijn naar de baby-dump gegaan (zit o.a. in Veenendaal)...daar hebben we het kamertje en de wagen gekocht.
Was allebei op voorraad...maar laten het pas begin Januari bezorgen zodat we op ons gemak de baby-kamer klaar kunnen maken (verfen enzo).
Gisteren aan m'n moeder ons kamertje en de wagen laten zien...en gelukkig vond ze het allebei erg mooi.
Alleen de wagen vond ze wel erg groot...tja wat wil je...er moeten 2 kinderen in :mrgreen:

En de kleertjes zijn wij ook pas gaan kopen toen we wisten dat we 2 boys krijgen....eerder wel neutrale rompertjes gekocht...maar nu is het toch leuker omdat je gericht op de stoere blauwe kleding kan zoeken.
Al moet ik zeggen...dat er meer meidenkleding te koop is dan jongenskleding.

Maar het is inderdaad heerlijk om te baby-shoppen...alleen het afrekenenen vind ik elke keer zo tegenvallen :mrgreen:

Suuzje
1 November 2009, 17:53
Ja fantastisch! Ik kan ook niet wachten om te gaan shoppen!
Maar ik hou me nog even in....

boba80
1 November 2009, 19:04
Ja fantastisch! Ik kan ook niet wachten om te gaan shoppen!
Maar ik hou me nog even in....

Ik heb de eerste dingetjes ook pas gekocht na de 12-weken echo...daarvoor heb ik alleen positiekleding gekocht...maar nog niets voor de baby('s).
Wel zo handig want nu kon ik gelijk dubbel in gaan slaan :mrgreen: .

Suuzje
2 November 2009, 10:37
Haha! Dat is inderdaad ook waar! Echt onwijs leuk, een tweeling, zo bijzonder lijkt me dat!!!
Ik denk dat ik ook wacht tot in ieder geval na de 12 weken echo, maar dan kunnen ze nog niet het geslacht zien toch?
Dat wil ik echt wel weten! :D En daarna ga ik helemaal los... :oops: Wie weet mag ik wel helemaal aan het roze! Hmmm, toch een lichte voorkeur! Haha! Maar goed, als het natuurlijk maar gezond is!!! Goh, dat is ook zo'n item... daar maar ik me ook nu al weer eens druk over... stom hé! Er komt nu ook zoveel op ons af met al die testen die je kan doen... zo moeilijk.

Heeft een van jullie gekozen voor de extra combinatietest? En hoe ging dat?

boba80
2 November 2009, 11:21
Haha! Dat is inderdaad ook waar! Echt onwijs leuk, een tweeling, zo bijzonder lijkt me dat!!!
Ik denk dat ik ook wacht tot in ieder geval na de 12 weken echo, maar dan kunnen ze nog niet het geslacht zien toch?
Dat wil ik echt wel weten! :D En daarna ga ik helemaal los... :oops: Wie weet mag ik wel helemaal aan het roze! Hmmm, toch een lichte voorkeur! Haha! Maar goed, als het natuurlijk maar gezond is!!! Goh, dat is ook zo'n item... daar maar ik me ook nu al weer eens druk over... stom hé! Er komt nu ook zoveel op ons af met al die testen die je kan doen... zo moeilijk.

Heeft een van jullie gekozen voor de extra combinatietest? En hoe ging dat?

Met 12 weken kunnen ze het geslacht nog niet zien...soms kunnen ze het vanaf een week of 15/16 zien...bij ons zagen ze het met 17 weken (dachten ze) en met 18 weken konden ze het met zekerheid zeggen.

En die voorkeur...is niet zo raar hoor..
Ik had zelf heel erg het gevoel dat ik 2 meiden zou krijgen en manlief ook....we hebben echt even moeten omschakelen toen we toch echt heel duidelijk in beeld 2 x een piemeltjes met balzakje zagen.
Maar nu vind ik het helemaal leuk.
En inderdaad het belangrijkste is als het maar gezond is...

Wij hebben overigens niet gekozen voor de combinatie-test omdat we allebei van mening waren dat een kindje met down ook welkom was hier in huis.
We zouden dus niets met de uitslag doen en dan ben ik eerlijk gezegd ook liever ontwetend.
Omdat we een tweeling verwachten is ons nog een aantal keren een chromosomentest aangeboden (chromosoomafwijkingen zoals down komen bij tweelingen vaker voor) maar we hebben besloten dat we zo'n onderzoek pas laten doen als ze op de echo duidelijke aanwijzingen zien dat er wel eens een chromosoomafwijking zou kunnen zijn.
Gelukkig is dat niet het geval (t.n.t.).

Ik denk dat het belangrijkste is dat je van te voren na gaat denken wat doe ik met de uitslag van zo'n onderzoek.
Zie je het niet zitten om een gehandicapt kindje te krijgen en zou je je zwangerschap af laten breken als blijkt dat je kindje down heeft...dan moet je zeker voor zo'n onderzoek kiezen.

De verloskundige kan je veel informatie hierover geven...en je moet het echt samen beslissen.

Andrea80
2 November 2009, 13:53
Hello Ladies,

Welkom Suuzje!!!

Wij hebben er voor gekozen om geen combinatietest te doen.
We wilden namelijk toch geen vruchtwaterpunctie doen als de uitslag was dat we een grotere kans hadden.
En ik heb geen zin om al die tijd me druk te maken over wel of niet.

Ik voel me voorlopig al rot genoeg 's avonds.

Vrijdag bloed wezen prikken.
En ik mag volgende week woensdag alweer voor echo (12 weken) Joepie!!

groetjes

Bente
2 November 2009, 14:10
Zo, weer ff wat te lezen leuk hoor!
Woensdag voor de nekplooi en bloedprikken, spannend vind ik het, is alweer een tijdje geleden dat we een echo hebben gehad, dus ik hoop maar dat alles nog goed is....

ook afgelopen week een nieuwe bh gekocht, das schrikken van een bescheiden 70C naar 75E!!!
niet normaal!

Nou, nu maar rustig woensdag afwachten en als dan alles in orde is, kan het shoppen beginnen, ik hou jullie op de hoogte!

boba80
2 November 2009, 14:48
Leuk hoor al die echo's in het vooruitzicht..
Ik mag vrijdag weer voor een groei-echo...m'n mannetje en m'n jongste zus gaan gezellig mee.
Zaterdag gaan we naar de jonge-gezinnenbeurs.
De 9 maanden beurs ga ik waarschijnlijk niet halen (ben dan of hoog zwanger of net bevallen)...dus dit is een leuk alternatief.
Hoop dat ik daar nog wat leuke ideeën voor de babykamer en het geboortekaartje op kan doen.
en natuurlijk lekker goedkoop spullen in kan slaan.
We nemen in ieder geval ons boodschappenwagentje mee.

Suuzje
2 November 2009, 15:31
Hello Ladies,
Ik voel me voorlopig al rot genoeg 's avonds.

Dat is minder fijn... ben je heel misselijk? (maar misschien heb je het al verteld... :oops: )

Woensdag voor de nekplooi en bloedprikken, spannend vind ik het, is alweer een tijdje geleden dat we een echo hebben gehad, dus ik hoop maar dat alles nog goed is....
Dus je gaat de combinatietest doen? En waarom heb je ervoor gekozen? (Als het me niks aan gaat moet je het zeggen hoor! Is ook heel persoonlijk... Ik probeer alleen zelf een mening te vormen door voor- en nadelen te verzamelen)

Ik vind het wel moeilijk. Aan de ene kant lijkt het me prettig om te weten en zelf een beslissing erover te kunnen nemen, aan de andere kant lijkt de stress en onzekerheid gedurende de test me ook niet fijn. En dan de test zelf... 6 buisjes? Huuuuh... :( En dan heb ik het nog niet eens over de eventuele punctie...

Andrea80
2 November 2009, 15:42
Hallo Suuzje,

Ben vooral 's avonds best beroerd. Heb gelukkig nog niet over hoeven geven.

Maar heb er wel veel last van ja!

maar zal vast snel overgaan ben al bijna 11 weken dus.....

groetjes Andrea

Suuzje
2 November 2009, 15:45
Ja, dat moet zeker al snel goedkomen dan! Wel heel vervelend dat je je niet lekker voelt.
Ik hoop daar over een paar weekjes niet over mee te kunnen praten! ;)

Tara28
2 November 2009, 19:52
Daar ben ik ook weer eventjes! Leuk dat er hier nu ook wat bij te lezen viel :D

@marieke: wat een naar verhaal zeg! Gelukkig gaat het nu beter en hopelijk ben je er nu vanaf zeg!

@boba: Je moet natuurlijk ook alles dubbel afrekenen...Ik denk dat ik al zou schrikken van de normale benodigdheden voor 1 kindje, laat staan met 2!

@Bente: Wow, dat is 2 maten groter! En je loopt maar 3 weken voor op mij :oops: Ik heb maar een bescheiden A /B cupje :oops:, dus wil er best wat bij....Helaas groeit er nog niet veel....

@hier: ik voel me nog steeds best goed. Ik merk nu wel dat ik wat sneller moe word, maar ben gelukkig totaal niet misselijk. Verder gevoelige borsten, vaak plassen en mijn man heeft nog wel eens last van mijn buien hihi, van dat laatste merk ik zelf niet zoveel, maar dan heeft hij tenminste ook last van een 'kwaaltje'.
Die combinatietest daar zijn we nog niet over uit. Vrijdag gaan we voor de intake, dus dan horen we er vast meer over.

Tara28
2 November 2009, 19:54
@bente: o nee, je loopt ongeveer 5 weken op me voor. Ik had de banner van Andrea in gedachten toen ik mijn vorige berichtje typte. Foutje!

Indootje
2 November 2009, 20:01
Ik ga ook pas shoppen als we volgende week naar de echo zijn geweest. Dan ben ik 12 weken en 3 dagen, dus dan mag het ook :-)

Indootje
2 November 2009, 20:02
Stiekem hoopt iedereen (die het weten wil) bij de 12 weken echo al iets te kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt, maar volgens mij is dat heel lastig..... jammer.... :?

Indootje
2 November 2009, 20:04
Zo, weer ff wat te lezen leuk hoor!

ook afgelopen week een nieuwe bh gekocht, das schrikken van een bescheiden 70C naar 75E!!!
niet normaal!

Nou, nu maar rustig woensdag afwachten en als dan alles in orde is, kan het shoppen beginnen, ik hou jullie op de hoogte!

Wow, jouw borsten zijn gegroeid! Die van mij ploffen ook al uit mijn huidige BH, maar ben benieuwd hoeveel groter ze zijn.
Heb je een "gewone" nieuwe BH gekocht of al een zwangerschapsBH? Ik vind die zwangerschapsBH niet zo charmant en die ik op internet vind zijn zo duur.... vandaar dat ik het nog even uitgesteld heb, maar moet er volgende week toch maar aan geloven denk ik :roll:

boba80
2 November 2009, 20:43
@ indootje...ik heb van die meegroeibh's gekocht bij de hema...zijn inderdaad niet mooi maar zitten wel lekkerder.
Ben er nu alleen bijna aan het uitgroeien....denk dat ik binnenkort maar vast voedingsbh's ga aanschaffen en dan wat maatjes groter.

En over het geslacht zien...volgens mij doen ze pas vanaf zo'n 16 weken een geslachtsbepaling...met 12 weken is dit echt nog niet te zien

Bente
3 November 2009, 08:28
ik heb een 'gewone' bh gekocht, ga ervan uit dat 'ze' nu niet meer zo explosief zullen groeien en aan het einde van de zwangerschap haal ik dan wel van die voedingsbh's ik wil nl wel borstvoeding gaan proberen in elk geval.
heb me ook meteen maar een sportbeha gekocht, want tijdens het paardrijden was het toch al niet meer zo comfortabel allemaal...

ja, waarom hebben wij gekozen voor de combi-test, hm, ik denk toch voor 'de zekerheid' en uiteraard is een kindje met het syndroom van Down ook welkom, maar dan kun je je er misschien iets beter op voorbereiden. Als je je tenminste uberhaupt kunt voorbereiden, snappen jullie het nog?
bloedonderzoek wordt volgens mij toch standaard gedaan of niet? Nou in elk geval wil ik wel graag weten of ik zelf verder gezond ben en geen antistoffen aanmaak tegen de baby en dat soort dingen.

vruchtwaterpunctie heeft veel meer risico's tenminste dat vertelde VK ons, nekplooi is gewoon echo zoals alle andere alleen wordt er dan specifieker gekeken naar de dikte van deze plooi.

Ik kan geen nadelen verzinnen voor deze test die wij gaan laten doen, ja oke, misschien kom je erachter dat je meer kans hebt op een gehandicapt kindje, maar wij gaan eigenlijk meer voor de bevestiging dat alles goed is........misschien wat naief, maar mocht het niet zo positief zijn zien we wel verder.

blijft natuurlijk voor iedereen een persoonlijke beslissing dat staat voorop!

ik ben nu wel al weer zenuwachtig voor morgen, hopelijk is onze baby goed gegroeid en functioneert alles zoals het hoort, wordt vervolgd................

Suuzje
3 November 2009, 09:25
Bente, wat spannend! :D

Ik snap het wel hoor! Naief is het helemaal niet. Dat zou ook de reden zijn waarom ik wel voor de combinatietest zou kiezen. Inderdaad een soort geruststelling. En, niet vergeten; 96% van alle baby's worden gezond geboren!

Sjonge wat een borst explosies! Nou, ik ben benieuwd, ik heb zelf ook een bescheiden A/kleine B cup. Merk er nu ook nog niet veel van (ook wel logisch met 4-5 weken neem ik aan). Zou zo gek zijn om nou eens echte vulling te hebben! :lol:

Bambi80
3 November 2009, 09:36
heeh,
Mijn borsten zijn volgens mij wel voller geworden, maar niet zozeer groter. Ik heb nog geen andere maat nodig. Maar goed ik ben ook 7 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben en dat zal natuurlijk er ook mee te maken hebben dat het nog niet groter is bij mij.

Bente succes met je echo morgen!

boba80
3 November 2009, 12:04
heeh,
Mijn borsten zijn volgens mij wel voller geworden, maar niet zozeer groter. Ik heb nog geen andere maat nodig. Maar goed ik ben ook 7 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben en dat zal natuurlijk er ook mee te maken hebben dat het nog niet groter is bij mij.

Ondanks dat ik ook 7 kg was afgevallen waren mijn borsten toch flink gegroeid...al toen ik m'n zwangerschapstest deed merkte ik dat m'n normale bh's niet lekker zaten.
Maar de een groeit meer als de ander.
Ik merk dat ik nu weer een nieuwe groeispurt qua borsten doormaak.
Zal er wel mee te maken hebben dat ik eindellijk langzaam wat aan begin te komen.
Tot 3 weken terug stond ik nog 7 kg in de min t.o.v. voordat ik zwanger was...nu nog maar 4 kg in de min.

Suuzje
3 November 2009, 12:55
Zo! Net de verloskundige gebeld (ja ik heb een keuze gemaakt... pffft :roll: )! En ik heb een afspraak staan voor woensdag 2 december! Ze klonk heel enthousiast aan de telefoon, heel leuk! En ze zei dat ik ook meteen een afspraak voor de termijnecho kon maken (dan heb je die ook vast staan, zei ze :lol: ). Die afspraak staat voor vrijdag 18 december! En zelfs die vrouw was enthousiast aan de telefoon!
Zoooo spannend!!! Ben helemaal blij! :D

Tara28
3 November 2009, 17:15
@suuzje: leuk he, als ze zo enthousiast reageren!

@bente: zoals jij het omschrijft klinkt het precies zoals ik zelf zat na te denken over die combinatietest. Fijn te lezen ook dat jij nog paard rijdt. Ik hoop het zelf ook nog even vol te houden.

boba80
3 November 2009, 21:01
@ Suuzje...fijn he als ze zo enthousiast reageren.....nu heb je een datum om naar toe te leven.

Indootje
4 November 2009, 07:35
Ik ga volgende week ook maar nieuwe bh's aanschaffen. Maar fijn te lezen wat jullie hebben gekocht e.d.
Thanks!

Indootje
4 November 2009, 07:39
ik heb een 'gewone' bh gekocht, ga ervan uit dat 'ze' nu niet meer zo explosief zullen groeien en aan het einde van de zwangerschap haal ik dan wel van die voedingsbh's ik wil nl wel borstvoeding gaan proberen in elk geval.
heb me ook meteen maar een sportbeha gekocht, want tijdens het paardrijden was het toch al niet meer zo comfortabel allemaal...

ja, waarom hebben wij gekozen voor de combi-test, hm, ik denk toch voor 'de zekerheid' en uiteraard is een kindje met het syndroom van Down ook welkom, maar dan kun je je er misschien iets beter op voorbereiden. Als je je tenminste uberhaupt kunt voorbereiden, snappen jullie het nog?
bloedonderzoek wordt volgens mij toch standaard gedaan of niet? Nou in elk geval wil ik wel graag weten of ik zelf verder gezond ben en geen antistoffen aanmaak tegen de baby en dat soort dingen.

vruchtwaterpunctie heeft veel meer risico's tenminste dat vertelde VK ons, nekplooi is gewoon echo zoals alle andere alleen wordt er dan specifieker gekeken naar de dikte van deze plooi.

Ik kan geen nadelen verzinnen voor deze test die wij gaan laten doen, ja oke, misschien kom je erachter dat je meer kans hebt op een gehandicapt kindje, maar wij gaan eigenlijk meer voor de bevestiging dat alles goed is........misschien wat naief, maar mocht het niet zo positief zijn zien we wel verder.

blijft natuurlijk voor iedereen een persoonlijke beslissing dat staat voorop!

ik ben nu wel al weer zenuwachtig voor morgen, hopelijk is onze baby goed gegroeid en functioneert alles zoals het hoort, wordt vervolgd................

Ik snap het wel hoor als je er voor kiest om wel de combinatietest te doen. Waarom wij het niet gedaan hebben is omdat het een kansberekening is en het nog niets met zekerheid zegt. Ik ken iemand die boven de kans van 1 op 200 zat (dus veilig in principe) en toch uiteindelijk een kindje met het Syndroom van Down heeft gekregen. Oké, dat zijn uitzonderingen, maar toch. En als je wel onder de 200 zit dan moet/mag je allerlei extra onderzoeken gaan doen, zit je in spanning en dan kan het nog steeds een gezond kind blijken te zijn. Ik denk dat ik al die spanning e.d. niet zo goed aankan. Het is gewoon een lastige overweging wel of niet de combitest!

Enne, succes vandaag he! Spannend!

Indootje
4 November 2009, 07:40
heeh,

Pff, vreselijk zoveel afgevallen. Maar ja, in jou geval niet echt raar.
Hoe gaat het nu met je?

Indootje
4 November 2009, 07:42
Ondanks dat ik ook 7 kg was afgevallen waren mijn borsten toch flink gegroeid...al toen ik m'n zwangerschapstest deed merkte ik dat m'n normale bh's niet lekker zaten.
Zal er wel mee te maken hebben dat ik eindellijk langzaam wat aan begin te komen.
Tot 3 weken terug stond ik nog 7 kg in de min t.o.v. voordat ik zwanger was...nu nog maar 4 kg in de min.

Jeetje boba, nog steeds 4 kilo lichter dan voor je zwangerschap? Komt dat juist doordat je een tweeling hebt die dan meer energie verbruiken? Je zou als eerste reactie denken dat je dan juist zwaarder bent dan iemand met een eenling of gaat die spurt nog komen, denk je?

Ik had de eerste weken enorm pijnlijke borsten en de afgelopen 2 weken bijna geen last. Denk dat ze even een pauze hebben met groeien, wat ik niet erg vind hoor!

Indootje
4 November 2009, 07:44
Zo! Net de verloskundige gebeld (ja ik heb een keuze gemaakt... pffft :roll: )! En ik heb een afspraak staan voor woensdag 2 december! Ze klonk heel enthousiast aan de telefoon, heel leuk! En ze zei dat ik ook meteen een afspraak voor de termijnecho kon maken (dan heb je die ook vast staan, zei ze :lol: ). Die afspraak staat voor vrijdag 18 december! En zelfs die vrouw was enthousiast aan de telefoon!
Zoooo spannend!!! Ben helemaal blij! :D

Helemaal leuk voor je! Kan je de nachtjes slapen gaan aftellen ;-)

boba80
4 November 2009, 09:23

Jeetje boba, nog steeds 4 kilo lichter dan voor je zwangerschap? Komt dat juist doordat je een tweeling hebt die dan meer energie verbruiken? Je zou als eerste reactie denken dat je dan juist zwaarder bent dan iemand met een eenling of gaat die spurt nog komen, denk je?

Ik had de eerste weken enorm pijnlijke borsten en de afgelopen 2 weken bijna geen last. Denk dat ze even een pauze hebben met groeien, wat ik niet erg vind hoor!

De tweeling heeft zeg maar al m'n energie verbruikt...en omdat ik zo misselijk bleef..regelmatig spuugde en weinig at...ging alles wat ik binnenkreeg direct naar de tweeling.
Nu ik me beter ga voelen en ook weer beter eet (en het binnenhoud) kom ik langzaam aan.
M'n buik en borsten zijn wel flink gegroeid...maar vooral in m'n gezicht, m'n hals en m'n benen zie je dat ik wat kilo's kwijt ben geraakt.
Normaal gesproken kom je bij een tweeling-zwangerschap wel wat meer aan dan bij een eenling.

Ik ben erg benieuwd op welk gewicht ik straks ga eindigen.
Op zich vind ik het niet erg dat ik eerst veel ben afgevallen....want nu voel ik me ook niet zo schuldig als ik lekker aan het snoepen ben :mrgreen: heb immers nog wat schade in te halen.

Indootje
4 November 2009, 09:44

De tweeling heeft zeg maar al m'n energie verbruikt...en omdat ik zo misselijk bleef..regelmatig spuugde en weinig at...ging alles wat ik binnenkreeg direct naar de tweeling.
Nu ik me beter ga voelen en ook weer beter eet (en het binnenhoud) kom ik langzaam aan.
M'n buik en borsten zijn wel flink gegroeid...maar vooral in m'n gezicht, m'n hals en m'n benen zie je dat ik wat kilo's kwijt ben geraakt.
Normaal gesproken kom je bij een tweeling-zwangerschap wel wat meer aan dan bij een eenling.

Ik ben erg benieuwd op welk gewicht ik straks ga eindigen.
Op zich vind ik het niet erg dat ik eerst veel ben afgevallen....want nu voel ik me ook niet zo schuldig als ik lekker aan het snoepen ben :mrgreen: heb immers nog wat schade in te halen.

Ja, nu kan je lekker voor 3 ;-) eten! hahaha.
En ach, als die jongens maar goed groeien, toch!

Bente
4 November 2009, 11:25
zo, daar ben ik weer!
net terug uit het ziekenhuis, echo was prima, leuk om dat kleintje weer eens te zien, 66 mm hahaha.
handje voor het mondje, 2 voetjes bij elkaar lief hoor!
alles was goed, nekplooi was 1,4 maar dat zegt idd nog niks, wordt in combi met mijn bloed berekend.
6 buisjes binnen 2minuten gepiept gelukkig dat ook weer gehad.
Maandag weer afspraak bij VK, mocht er dan iets niet goed zijn, verhoogde kans, dan horen we dat dan, maar mijn gevoel zegt dat alles gewoon goed is.
het blijft natuurlijk maar eens kansberekening, ach ik ben gewoon blij dat onze baby gegroeid is en het hartje mooi klopte!
weer wat geruster, na maandag mag iedereen het weten spannend, ben eens benieuwd naar de reacties, volgens is er bijna niemand die iets vermoedt, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Vanavond weer lekker naar mijn 30/jarige paardenvriendje, nog even rustig rijden nu het nog kan, ik heb nog een rijbroek van mijn moeder geleend die haar veel te klein was en waar ik nog een beetje in kan groeien dus ik kan nog ff vooruit!

Dames geniet van jullie zwangerschappen en ik wil nog ff zeggen dat ik blij ben met dit forum en jullie reacties, thanx daarvoor!

Indootje
4 November 2009, 11:38
zo, daar ben ik weer!
net terug uit het ziekenhuis, echo was prima, leuk om dat kleintje weer eens te zien, 66 mm hahaha.
handje voor het mondje, 2 voetjes bij elkaar lief hoor!
alles was goed, nekplooi was 1,4 maar dat zegt idd nog niks, wordt in combi met mijn bloed berekend.
6 buisjes binnen 2minuten gepiept gelukkig dat ook weer gehad.
Maandag weer afspraak bij VK, mocht er dan iets niet goed zijn, verhoogde kans, dan horen we dat dan, maar mijn gevoel zegt dat alles gewoon goed is.
het blijft natuurlijk maar eens kansberekening, ach ik ben gewoon blij dat onze baby gegroeid is en het hartje mooi klopte!
weer wat geruster, na maandag mag iedereen het weten spannend, ben eens benieuwd naar de reacties, volgens is er bijna niemand die iets vermoedt, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Vanavond weer lekker naar mijn 30/jarige paardenvriendje, nog even rustig rijden nu het nog kan, ik heb nog een rijbroek van mijn moeder geleend die haar veel te klein was en waar ik nog een beetje in kan groeien dus ik kan nog ff vooruit!

Dames geniet van jullie zwangerschappen en ik wil nog ff zeggen dat ik blij ben met dit forum en jullie reacties, thanx daarvoor!

Hi Bente,

Fijn dat het er allemaal goed uitzag met de echo en die nekplooimeting zal wel prima zijn maandag! Spannend hoor dat je dan zo je kindje ziet met handjes en alles. Toen ik 3 weken geleden (met iets meer dan 8 weken) ging zag je wel een hoofdje en lijfje, maar verder niet zoveel. Volgende week woensdag mag ik ook eindelijk weer, dan ben ik 12 weken en 3 dagen, dus hopelijk zie ik dan ook zo'n mini mensje!

En leuk dat je het maandag eindelijk wereldkundig mag maken. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ik heb hetzelfde. Denk dat bij mij ook niemand vermoed (althans, dat idee heb ik) dat ik zwanger ben. Als ik het eind volgende week op mijn werk ga vertellen en dat ik dan al 13 weken ben, zullen ze wel van hun stoel vallen, hahahah!

Ik kan zelf niet paardrijden hoor, maar kan dat geen kwaad dat paardrijden? Lijkt me niet, anders zou je het niet doen natuurlijk, maar toch... :)

Suuzje
4 November 2009, 11:57
Bente, wat fijn dat het allemaal goed was!

Wat krijgen jullie allemaal veel echo's?!! :? (Nou ja Boba, bij jou is het vanzelfsprekend! ;) ) Mijn eerste is pas met 11 weken... en ik denk (als ik zo op de website van de VK lees) dat de volgende dan de 20 weken echo is. En that's it? Ik vind het eigenlijk wel heel moeilijk om te wachten tot 11 weken... bij de intake (8wk) kan de VK volgens mij nog geen hartje horen, dus ik weet pas of het uberhaubt wel leeft met 11 weken!!! Pffffft...

Balen dat mijn VK geen eigen echo's kan maken... (er zat er ook geen een in de buurt die het wel kon trouwens...) ze gaan er wel een cursus voor doen en kunnen (je raad het al...) vanaf de zomer zelf echo's maken! Boeh!!!

Indootje
4 November 2009, 12:04
Bente, wat fijn dat het allemaal goed was!

Wat krijgen jullie allemaal veel echo's?!! :? (Nou ja Boba, bij jou is het vanzelfsprekend! ;) ) Mijn eerste is pas met 11 weken... en ik denk (als ik zo op de website van de VK lees) dat de volgende dan de 20 weken echo is. En that's it? Ik vind het eigenlijk wel heel moeilijk om te wachten tot 11 weken... bij de intake (8wk) kan de VK volgens mij nog geen hartje horen, dus ik weet pas of het uberhaubt wel leeft met 11 weken!!! Pffffft...

Balen dat mijn VK geen eigen echo's kan maken... (er zat er ook geen een in de buurt die het wel kon trouwens...) ze gaan er wel een cursus voor doen en kunnen (je raad het al...) vanaf de zomer zelf echo's maken! Boeh!!!

Wat jammer dat je niet bij die intake al een echo krijgt.....
Ik kreeg er eentje met 6 weken vanwege mijn eerdere miskramen, maar anders mag je bij ons ook altijd al met 8 weken en tja, bij ons hebben ze wel echoapparatuur. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om tot 11 weken te wachten. Dat duurt nog zo lang voor je! En er zit niet een VK in de buurt die wel echo's al kan maken?

Andrea80
4 November 2009, 12:16
hey Suuzje,

Ik kreeg een echomet 9 weken om de termijn te bepalen. De tweede krijg ik met twaalf weken (volgende week woensdag) ivm het feit dat ik wat zwaarder ben en ze het dan wat beter in beeld konden brengen.

volgens mij krijg ik daarna ook pas de volgende met 20 weken hoor.

Bovendien heb ik de mazzel dat mijn verloskundigepraktijk zelf een echo kan maken.

groetjes Andrea

Indootje
4 November 2009, 12:34
Hee Andrea,
We gaan redelijk gelijk op! Wanneer mag jij voor je 12 weken? Ik volgende week woensdag, de 11e.

Heb je je al aangemeld voor de mei 2010 mama's hyve?

Bente
4 November 2009, 12:40
[quote="Indootje"

Ik kan zelf niet paardrijden hoor, maar kan dat geen kwaad dat paardrijden? Lijkt me niet, anders zou je het niet doen natuurlijk, maar toch... :)[/quote]

Hee, paardrijden kan geen kwaad, huisarts en VK gaven groen licht, zolang je rustig aan doet en uiteraard voorzichtig bent.
Zolang ik nog in mijn broeken en laarzen pas ga ik nog ff, maar met een dikke buik lijkt het me niet meer prettig.
Je kunt zolang doorrijden totdat je je er niet meer goed bij voelt, dus de komende weekjes ga ik denk ik nog wel.
Merk wel dat ik sneller 'moe' ben, dat ik wat sneller buiten adem ben, maarja, ik heb een heel rustig paardje dus we gaan gewoon op ons langzame tempo hahaha.

Suuzje
4 November 2009, 12:50
Wat jammer dat je niet bij die intake al een echo krijgt.....
Ik kreeg er eentje met 6 weken vanwege mijn eerdere miskramen, maar anders mag je bij ons ook altijd al met 8 weken en tja, bij ons hebben ze wel echoapparatuur. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om tot 11 weken te wachten. Dat duurt nog zo lang voor je! En er zit niet een VK in de buurt die wel echo's al kan maken?
Aha, dan krijg je natuurlijk al eerder een echo. Ik snap het! Dat is inderdaad wel fijn! Ik kan me voorstellen als je al een miskraam hebt gehad je je nog onzekerder voelt... Fijn dat alles nu goed is!!!

Nee er was helaas geen VK in de buurt die wel een echo apparaat heeft staan, daar heb ik wel even naar gezocht! Dacht eigenlijk dat dat gebruikelijk was. Anders had ik ongeveer 20 km verderop gemoeten, is ook geen drama, maar dichtbij voelde beter.

hey Suuzje,
Ik kreeg een echomet 9 weken om de termijn te bepalen. De tweede krijg ik met twaalf weken (volgende week woensdag) ivm het feit dat ik wat zwaarder ben en ze het dan wat beter in beeld konden brengen.
volgens mij krijg ik daarna ook pas de volgende met 20 weken hoor.
Bovendien heb ik de mazzel dat mijn verloskundigepraktijk zelf een echo kan maken.
groetjes Andrea
Dat is fijn om te horen! Ik voelde me al een beetje achtergesteld! Haha! :roll:

Marcel
4 November 2009, 12:52
Heb vandaag mijn 20 weken echo gehad.....we krijgen een JONGEN!!!!! :D
Alles was helemaal in orde en hij was lekker aan het duikelen de hele tijd. Het worstje was meteen overduidelijk te zien :D

Suuzje
4 November 2009, 12:58
Wauw!!! Wat ontzettend leuk!!! Gefeliciteerd! :D
Had je een vermoeden en klopte het?

Indootje
4 November 2009, 13:00
Wauw Marcel, gefeliciteerd!!! :)

Dacht je inderdaad al dat het een jongen zou worden?

Marcel
4 November 2009, 13:12
Ik was ervan overtuigd dat het een jongen zou worden. Simpelweg omdat ik noet zo'n meisje mesije ben :-)

Tara28
4 November 2009, 13:20
Wat leuk Marcel! Je forumnaam is eigenlijk ook een jongesnaam dus wat dat betreft is het plaatsje compleet ;)

Ik rij nu ook nog gewoon paard. Alles wat je al deed voordat je zwanger werd, mag je gewoon blijven doen zolang het goed voelt. Je moet er dus niet nog eens mee gaan beginnen als je zwanger bent. En toegegeven....eraf vallen is nu ook niet heel handig. Dat is het risico, maar ik vertrouw het paard waar ik op rij goed genoeg. Vrij rustig en braag en, laat ik het afkloppen, ik ben van dit paard nog nooit gevallen.

Bij ons doen ze standaard rond 9 weken de termijnecho en daarna ook pas weer met 20 weken. Maar als je dus kiest voor die combinatietest, dan heb je tussendoor ook nog een keer een echo om die nekplooi te bepalen....Vrijdag hebben we de intake, dus dan zullen we daar wel meer over horen. Volgens mij wordt die niet vergoed door de verzekering. Moest jij betalen Bente? Er staat me iets van bij dat het rond de 150euro kost????

Indootje
4 November 2009, 13:43
Ik was ervan overtuigd dat het een jongen zou worden. Simpelweg omdat ik noet zo'n meisje mesije ben :-)

grappig hoor, heb je het goed aangevoeld!

Indootje
4 November 2009, 13:45
Dat is waar dat je in principe gewoon moet doen wat je voor je zwangerschap ook deed. Nou, lekker paardrijden jullie dus :) !

Die combinatietest (heb ik niet gedaan), maar die wordt inderdaad niet vergoed. Ik dacht dat het ongeveer 135 euro was ofzo.

Andrea80
4 November 2009, 15:30
Hello,

@Marcel gefeliciteerd en wat heb je dat goed aan gevoeld zeg!!

@Indootje we gaan idd gelijk op en ik mag ook woedsdag de 11e weer voor echo.
's middags om 16.45. grappig zeg!! :D

groetjes Andrea

Bente
4 November 2009, 16:05
volgens mij wordt het idd niet vergoed, dus we zullen nog wel een rekening krijgen haha.

wat leuk een jongen, ik heb ook het gevoel dat we een jongetje krijgen, waarom weet ik niet, maar ik heb al jaren (zelfs voordat we met kinderen bezig waren) het idee dat mijn eerste kindje een jongetje zou worden.
nouja we zullen wel zien, maakt ons niks uit, als het maar gezond is, lekker standaard he?!

we zeggen nu nog dat we het niet willen weten, maar ik ben benieuwd of we nog zo stellig zijn, wanneer het op een echo te zien is.

Bambi80
4 November 2009, 17:13
heeh wat wordt er hier ineens veel geschreven zeg.
marcel gefeliciteerd met je jongentje. grappig dat je het al wist. Ikzelf denk ook dat het een jongen word.
en wat zit er verschil in wanneer de ene een eerste echo krijgt en de ander. Bij mij dede ze met 9 weke bij de intake ook een echo. Deze kon gewoon uitwendig. Hartje kun je dan ook meestal wel horen.
Nekplooimetig wordt allee bove een bepaalde leeftijd vergoed. vanaf 35 dacht ik. Eigen bijdrage voor als je jonger bent ligt inderdaad rond de 130 euro of zal misschien ietsie meer zijn.

boba80
4 November 2009, 21:31
Zo lekker druk hier.

@ Marcel...ook een knul...gefeliciteerd..fijn dat alles goed was.

@ Suuzje...ik had m'n eerste echo pas met 12 wkn + 1 dag (termijn-echo) en daarna zou ik ook pas met 20 weken een echo krijgen...maar omdat het er 2 zijn heb ik dus mazzel en mag ik zo vaak voor een echo.
Bij de gyn luisteren ze overigens niet eens met de doptone naar het hartje maar doen ze dit ook elke keer met de echo (vervelend he :mrgreen: ).

@ Bente fijn dat ook jouw echo goed was...en hopenlijk maandag de uitslag ook zodat je het nieuws wereldkundig kan maken.
Veel plezier met vertellen.

@ Hier, gisteren bij de Ikea een extra commode gekocht voor in de badkamer.
Manlief is die nu in elkaar aan het zetten...maar gaat niet zo makkelijk...en ik mag niet helpen.
Het is overigens deze
http://www.ikea.com/PIAimages/0099278_PE241099_S3.JPG
En gelijk ook 2 baby-slaapzakjes meegenomen
http://www.ikea.com/PIAimages/0097881_PE238682_S3.JPG

Vandaag zijn we met m'n zus en zwager naar de baby-dump in Roosendaal geweest.
Daar hebben we onze maxi cosi's uitgezocht.
We hebben gekozen voor de Maxi Cosi Pebbles in de kleur Emarald Green
http://www.modern-baby.de/shop/images/artikel/20-07-04-000060.jpg
Voordeel van de Pebbels is dat de kleintjes er wat langer in mogen zitten omdat ze meer liggen dat zitten.
Deze is dus beter voor de ruggetjes (was ook wel weer duurder...maar gelukkig kregen we de maxi-cosi's van m'n zus en zwager)

We hadden ook nog flinke mazzel want toen we vorige maand de kinderwagen kochten kregen we daar een kortings-bon van 59,- voor een maxi cosi bij....de actie is inmiddels vernieuwd en de korting is nu 79,-...en zij kregen nu dus ook 79,- korting omdat we nu de maxi-cosi's kochten.
Teven krijg je nu bij de babykamer een badcheque van 50,-.... en die hebben we nu ook nog eens erbij gekregen.
We hebben dus gelijk een badstandaard, baby-badje + accesoires, tummy tub en babybadzitje erbij gekocht.
Ook deze spullen worden in januarie gelijk met onze baby-kamer en kinderwagen thuisbezorgd.
Wel zo makkelijk...staat het tot die tijd niet in de weg.

Suuzje
5 November 2009, 08:57
Wauw, wat een ontzettend leuke spullen!!! :D
Wat moet dat heeeerlijk zijn!

boba80
5 November 2009, 11:36
Wauw, wat een ontzettend leuke spullen!!! :D
Wat moet dat heeeerlijk zijn!

nog eventjes...en dan kan jij ook helemaal los gaan.

Suuzje
5 November 2009, 12:18
Jaaaaa!!!! :D :D :D

Indootje
5 November 2009, 20:12
Oh Boba, wat een leuke spullen heb je gekocht!!!
Ik kan ook niet wachten :roll: Maar wil nog even de echo aankomende woensdag (eindelijk weer!) afwachten en daarna mag iedereen het weten en ga ik shoppen, joepie :D !

Bambi80
5 November 2009, 21:33
mooie maxicosi hoor! maar ik zat zelf aan de cabriofix te denken omdat ie veelal ook op het onderstel van wandelwagens kan. Kan dat bij deze ook? en kun je dan minder lang gebruik maken van de cabriofix als van de pebbles?

Bente
6 November 2009, 12:13
hier even een berichtje voor mijn echo van maandag.
ik heb er nl vandaag alweer eentje gehad: ben vanmorgen aangereden op mn fietsje!
mevrouw in de auto had mij blijkbaar niet gezien, poeh das wel ff schrikken, eigenlijk niet echt iets ernstigs gebeurd: gleed over de motorkap en kwam weer op de grond terecht met de fiets nog in mn handen.
pijn aan mn knie en schouder, fiets ontwricht, maar ik dacht natuurlijk maar aan 1 ding!!!!
dacht eerst dat ik het wel tot maandag zou kunnen uithouden, maar toch maar met VK gebeld, antwoordapp ingesproken en toen ze terugbelde mocht ik meteen langskomen, kleintje deed het nog prima, hartje klopte mooi, armpjes en beentjes bewogen flink en hij sprong steeds op en neer hahaha, dat was toch wel weer een opluchting èn weer 3 foto's erbij hahaha.
nu kan ik tenminste met een gerust hart het weekend in!
moest het jullie toch wel ff vertellen, maandag weer meer nieuws, want de afspraak blijft gewoon staan.

Bambi80
6 November 2009, 12:17
oew, da's schrikken inderdaad. Ben blij dat het goed is met je baby. Maar moest er nog naar jou gekeken worden of gaat dat wel weer over?

Bente
6 November 2009, 13:15
zal wel over gaan, ben in elk geval niet naar de dokter gegaan.
knie is wat dik en gevoelig net als mn schouder, zal wel stijf gaan worden, maar dat komt wel goed!
baby is belangrijker haha en die 'huppelt' vrolijk verder in mijn buik.

Tara28
6 November 2009, 21:05
Fijn dat alles goed was met het kindje en met jou na de aanrijding! Maar heb je het wel goed geregeld met die mevrouw? Als het haar schuld is, dan zal ze toch iets moeten vergoeden? Andere fiets, onkostenvergoeding als je toch last van je knie krijgt en niet naar je werk kunt.....?

Grappig, wij gaan ook maandag voor de echo. De allereerste! Spannend dus! Vandaag al de intake gehad, maar dan weet je eigenlijk nog steeds niet of het goed zit. Voor harttonen luisteren was het nog te vroeg, dus dat heeft ze ook niet geprobeerd.

X
Tara

Bente
7 November 2009, 09:46
ja we hebben gisteravond nog het schadeformulier ingevuld.
moet vandaag met fiets naar de fietsenmaker en die moet dan aangeven wat er allemaal mankeert.
dat weer doorgeven aan verzekering, dan moet er evt nog een expert langskomen en dan zullen de verzekering het onderling wel regelen neem ik aan.
voorlopig kan ik nog op de fiets van mijn vriend naar het werk, maar ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
vrouw was erg aardig en schrok helemaal toen ik vertelde dat ik zwanger was, was ik eigenlijk niet van plan, want ze voelde zich al schuldig genoeg, maar op het formulier stond de vraag of de inzittende verzekerd was...
moest ik wel om lachen, want ik heb natuurlijk wel een inzittende tegenwoordig!!

dames, fijn weekend en veel plezier bij de komende echo´s!

Bambi80
7 November 2009, 10:00
heeh tara, leuk dat je maandag al een echo hebt. Veel plezier! op een gezond kindje.

bente....grappig....je hebt inderdaad een soort inzittende! HAHA

Tara28
7 November 2009, 14:55
Ja, inderdaad! Op een gezond kindje. Ik hoop maar niet dat ik zenuwachtig word ervoor. Gelukkig zit ik nu niet de uren af te tellen ofzo.
Ik ga zo maar weer eens een opruim en schoonmaakpoging doen in huis.....Heb echt GEEN energie vandaag. De vermoeidheid begin toe te slaan. Maaaaaaar zolang ik niet misselijk ben zal ik maar niet klagen.......Dat lijkt me niet eerlijk tegenover jou Marieke....

Bambi80
7 November 2009, 16:27
je mag hier best klagen hoor! ik zal hooguit jaloers zijn, van ooooooow ik wou dat ik ook alleen maar last had van vermoeidheid. Geintje! Voor jou net zo ongemakkelijk. En we zijn hier om te delen wat we kwijt willen, niet om de een met de ander te vergelijken. Iedere zwangerschap is voor elke vrouw nou eenmaal anders. En ik heb nu even pech gehad. Het gaat nu trouwens wel aardig goed hier. Voor de 2de dag zonder misselijkheidsmedicijnen en ik heb gisteren helemaal niet overgegeven en vanochtend 7x een klein beetje wat best te doen was. Er zit echt vooruitgang in. Dus kijk.....ik kan ook nog gaan genieten deze zwangerschap. Heb in ieder geval een leuke nieuw zwangerschapshirt aan vandaag waar mijn buikje leuk in uitkomt en ik heb 2 leuke rompertjes gekocht met allemaal vrolijke beestjes erop.

vief
8 November 2009, 09:07
hoi!

Ook ik kom uit 1980 (december) en zoals het er nu naar uit ziet ben ik ook nog zwanger!!! :lol: Wil me dus even aanmelden bij dit forum!

Ik vroeg me af hoe jullie aan die leuke balkjes komen onderaan die precies bijhouden hoever je zwanger bent!

Verder vraag ik me ook af of jullie in het begin ook steeds het gevoel hadden dat je ongesteld moest worden, volgens mn eigen berekeningen ben ik vandaag (pas) 5 weken en 1 dag zwanger en ik heb al 3 dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden (beetje zeurende onderbuikspijn...) en ik heb ook een opgeblazen gevoel in mn darmen ( lees: 't rommelt de hele dag in mn buik en ik laat veel scheten :roll: )...
Ik weet trouwens pas sinds gisteren dat ik zwanger ban..omdat mn menstruatie maar niet kwam (ondaks dat ik wel het gevoel heb dat het ieder moment kan beginnen) heb ik dus een test (of eigenlijk 2 testen :roll: ) gedaan, en die waren beide positief...

Spannend dus...
:)

Suuzje
8 November 2009, 11:40
Gefeliciteerd vief!!! Helemaal leuk! Spannend he! ;)

Die tickers kan je op verschillende websites maken, bij iedereen zijn ticker staat de website die erbij hoort (lilypie.com of babybrabbel.nl ofzo). En dan de code die eruit rolt bij je instellingen in je onderschrift copieren.

Ik voelde me precies zo! Voor mijn NOD en een poos erna. Gevoel dat je ongi moet worden, beetje buikpijn, rommelende buik. Nu is mijn ongi gevoel wel weg, alleen lekker opgeblazen, beetje zeurende onderbuik en af en toe een lichte misselijke vlaag. En wat meer moe dan normaal. Maar that's it! Voor nu dan... ;)

Bente, wat een verhaal! Gelukkig dat er niks aan de hand was, pfffffffttt...

boba80
8 November 2009, 12:29
Bente fijn dat alles goed is met de kleine na de aanrijding...je zal wel flink geschokken zijn.

Tara...spannend morgen de echo...duim dat alles goed is en geniet van je kleintje..zo leuk om die voor het eerst in beeld te zien

Marieke...fijn dat jij ook eindelijk een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap.

Vief...welkom bij de club...de klachten klinken heel herkenbaar had ik aan het begin ook last van..dat ongesteldheidsgevoel is je baarmoeder die voorzichtig aan het groeien is.
Gefeliciteerd met je zwangerschap

Hier vrijdag een groei-echo gehad.
Ukkie is 290 gram en Pukkie 340 gram.
Ze zijn voor de termijn wel aan de kleine kant maar alles was gelukkig goed met de beide boys.
Gisteren ben ik met m'n jongste zus en m'n mannetje naar de jonge gezinnenbeurs geweest.
Erg druk...maar wel leuk.
Veel leuke ideeën opgedaan...mooie geboortekaartjes gezien.
Nog 2 buikbanden van Noppies (voor maar 50 cent) gekocht...en die bieden toch echt lekkere steun (zijn van die banden die je onder je kleding draagt om je buik te ondersteunen).
Verder ook goedkoop een goede baby-foon gekocht, nog 6 hoeslakentjes voor de ledikantjes gekocht en heel veel gratis spullen gekregen.
En we hebben 2 hele gave schirtjes laten maken.
Blauwe shirtjes met lange mouwen maat 50-56 met de tekst ... broertje van ... en de andere met de namen precies andersom.
Als beursaanbieding kregen we er nog een rugzakje bij die we ook hebben laten bedrukken met de namen van de 2 jongens erop.
De baby-papjes en groentehapjes neem ik woensdag mee naar een vriendin die een kleine van 11 maanden heeft...ze zijn al over datum voordat de twins ze mogen hebben.

Gisterenavond hele huis vol visite en logees...gezellige avond gehad (vierde m'n verjaardag voor mijn familie).
2 gave jasjes voor de boys van m'n moeder gehad...20,- om positiekleding te kopen van m'n ene zus...spannend leesboek van andere zus en van m'n mannetje het nieuwste boek van Dan Brown.

Vandaag echt jarig en de schoonfamilie is nu onderweg.
Vanavond lekker relaxen op de bank en morgen weer proberen een paar uurtjes te werken.

Bambi80
8 November 2009, 13:07
Van harte gefeliciteerd Boba!! 29 geworden, neem ik aan!
fijn dat het goed gaat met de jongens. Je mag dus niet meer van naam veranderen nu he?! HAHA
hier nog steeds zonder de primperan tegen de misselijkheid en heb alleen vanochtend wat overgegeven. ZOu ik er dan echt vanaf zijn????
Heb wel last van wat druk in mijn onderbuik en af en toe wat steken in mijn buik. Schijnt dat dat de banden zijn en het groeien van de baarmoeder.

Indootje
8 November 2009, 15:41
ik heb er nl vandaag alweer eentje gehad: ben vanmorgen aangereden op mn fietsje!
mevrouw in de auto had mij blijkbaar niet gezien, poeh das wel ff schrikken, eigenlijk niet echt iets ernstigs gebeurd: gleed over de motorkap en kwam weer op de grond terecht met de fiets nog in mn handen.
pijn aan mn knie en schouder, fiets ontwricht, maar ik dacht natuurlijk maar aan 1 ding!!!!
dacht eerst dat ik het wel tot maandag zou kunnen uithouden, maar toch maar met VK gebeld, antwoordapp ingesproken en toen ze terugbelde mocht ik meteen langskomen, kleintje deed het nog prima, hartje klopte mooi, armpjes en beentjes bewogen flink en hij sprong steeds op en neer hahaha, dat was toch wel weer een opluchting èn weer 3 foto's erbij hahaha.
moest het jullie toch wel ff vertellen, maandag weer meer nieuws, want de afspraak blijft gewoon staan.

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig kon je meteen voor een echo terecht en is alles goed.
Hoe voel jij je verder dan?

Indootje
8 November 2009, 15:43
je mag hier best klagen hoor! ik zal hooguit jaloers zijn, van ooooooow ik wou dat ik ook alleen maar last had van vermoeidheid. Geintje! Voor jou net zo ongemakkelijk. En we zijn hier om te delen wat we kwijt willen, niet om de een met de ander te vergelijken. Iedere zwangerschap is voor elke vrouw nou eenmaal anders. En ik heb nu even pech gehad. Het gaat nu trouwens wel aardig goed hier. Voor de 2de dag zonder misselijkheidsmedicijnen en ik heb gisteren helemaal niet overgegeven en vanochtend 7x een klein beetje wat best te doen was. Er zit echt vooruitgang in. Dus kijk.....ik kan ook nog gaan genieten deze zwangerschap. Heb in ieder geval een leuke nieuw zwangerschapshirt aan vandaag waar mijn buikje leuk in uitkomt en ik heb 2 leuke rompertjes gekocht met allemaal vrolijke beestjes erop.

Is er iets te zeggen over wanneer je helemaal niet meer zal gaan overgeven of kan dat (wat ik niet hoop!!!) de gehele zwangerschap zijn.
Lijkt me zo erg, heel naar voor je hoor. bah.

Indootje
8 November 2009, 15:45
@ Tara, heel veel plezier met de 1e echo morgen!

@ Vief, welkom! Langzaam maar zeker zal het bij je beginnen door te dringen dat je echt zwanger bent! Was je al lang bezig? Was je al eerder ergens actief op het forum?

Indootje
8 November 2009, 15:47
Boba, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik voel me vandaag ook een heel klein beetje jarig, ben vandaag 12 weken :D

Tara28
8 November 2009, 16:18
Vief: welkom bij de club!!!! En nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

Van de week kregen we van mijn schoonouders als allebei een boekje met 'ik word papa' en 'ik word mama', gisteren kregen we de eerste kleertjes van ze cadeau. Een schattig rompertje met bijpassende sokjes en bijpassend mutsje. Zooooo schattig. Eigenlijk wilde ik voor de 12 weken om zijn nog helemaal niks in huis hebben, maar ja, dat wisten zij niet en nu we het hebben is het toch wel leuk. Ik 'vrees' dat dit pas het begin van de cadeautjesstorm is ;) :oops:

Morgen dus de echo. Ow wat spannend! Gelukkig mogen we al om kwart voor 10 :)

Bambi80
8 November 2009, 17:57

Is er iets te zeggen over wanneer je helemaal niet meer zal gaan overgeven of kan dat (wat ik niet hoop!!!) de gehele zwangerschap zijn.

het kan ook de hele zwangerschap duren, maar ik denk dat als dat bij mij het geval zou zijn ik nu geen verbetering zou merken. Ik verwacht zelf dat het met week 16 afgelopen is.

Bambi80
8 November 2009, 18:00
indootje gefeliciteerd dat je 12 weken bent. kun je nu hopelijk gaan genieten.

Tara....schattig he al die kleine spulletjes. Ik ziet iedere keer naar die kleine minirompertjes te kijken. Verwonderd....want straks komt daar zo'n klein lijfje van onze baby in.

Ik heb trouwens een buikfoto geplaats bij buikfoto's. Je begint het bij mij nu al wel een beetje te zien.

boba80
8 November 2009, 18:46
@ Indootje gefeliciteerd met je 12-weken grens...is inderdaad ook een beetje jarig.

@ Marieke...we kunnen nu inderdaad niet mee switchen van namen maar dat hoeft helemaal niet.
eentje krijg de naam die we al jaren in gedachten hebben voor een jongen met de naam van manlief erachter aan.
De andere krijgt de de naam van mijn vader met daarna de naam van m'n schoonvader.
De roepnamen zijn voor beide afkortingen van de voornamen....bestaan allebei uit 3 letters en de ene krijgt de roepnaam die m'n vader ook had.
M'n moeder heb ik gisteren de namen verteld...en ze was helemaal blij met de keuze die we hebben gemaakt.
Ze vond het zo leuk dat we een van de 2 echt de roepnaam van m'n vader geven (m'n vader is overleden toen ik 17 was).
En zelf ben ik er ook helemaal gelukkig mee... om een uk naam m'n vader te vernoemen was overigens het idee van m'n mannetje.
Beide zijn ook namen die niet zo gevoelig zijn voor pesten en ze klinken lekker stoer.

Tara28
8 November 2009, 20:13
Een korte stoere naam.....daar gaan wij hier ook naar op zoek. Het moet ook lekker 'lopen' met de achternaam en niet pestgevoelig zijn. Verder heeft mijn man ook voorkeur voor een Hollandse naam en dat vind ik ook wel prima.....

Bente
9 November 2009, 08:09

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig kon je meteen voor een echo terecht en is alles goed.
Hoe voel jij je verder dan?

ik voel me gelukkig verder goed, heb het weekend flinke spierpijn gehad, maar dat is alweer bijna over.
vanavond weer naar VK, die afspraak stond al, als er iets geks met mijn bloed aan de hand zou zijn, horen we dat vanavond. ben toch wel weer een beetje zenuwachtig, maar ik ga er maar van uit dat het goed is.
dus, als alles goed is, ga ik morgen met mijn moeder de eerste rompertjes shoppen hahahaha.

Tara28
9 November 2009, 16:38
Vanaf mijn kant goed nieuws! De echo was helemaal prima! Er zwemt een mooi boontje in mijn buik hihi. Je zag zelfs de navelstreng lopen. De hartactie was goed, een mooi knipperd lichtje onder het hoofdje.
Volgens berekeningen ben ik vandaag 8 weken en 4 dagen zwanger en uitgerekend op 17 juni. Ik zat er dus maar 1 dag naast. Het kindje was nu trouwens 2,1 cm. De vk zei ook nog dat de kans dat het misgaat in dit stadium nog maar heel klein is. Het kan natuurlijk wel, maar door die woorden kunnen we nu nog meer genieten :D En......Nog steeds totaal niet misselijk hihi.

Bambi80
9 November 2009, 16:55
nogmaals gefeliciteerd!!!

boba80
9 November 2009, 17:00
@ Tara...ook van mij nogmaals gefeliciteerd...en nu lekker gaan genieten.

Indootje
9 November 2009, 17:35

het kan ook de hele zwangerschap duren, maar ik denk dat als dat bij mij het geval zou zijn ik nu geen verbetering zou merken. Ik verwacht zelf dat het met week 16 afgelopen is.

Nou, ong 1 week en 6 dagen aftellen dan maar ;)

Indootje
9 November 2009, 17:38
@ Indootje gefeliciteerd met je 12-weken grens...is inderdaad ook een beetje jarig.

@ Marieke...we kunnen nu inderdaad niet mee switchen van namen maar dat hoeft helemaal niet.
eentje krijg de naam die we al jaren in gedachten hebben voor een jongen met de naam van manlief erachter aan.
De andere krijgt de de naam van mijn vader met daarna de naam van m'n schoonvader.
De roepnamen zijn voor beide afkortingen van de voornamen....bestaan allebei uit 3 letters en de ene krijgt de roepnaam die m'n vader ook had.
M'n moeder heb ik gisteren de namen verteld...en ze was helemaal blij met de keuze die we hebben gemaakt.
Ze vond het zo leuk dat we een van de 2 echt de roepnaam van m'n vader geven (m'n vader is overleden toen ik 17 was).
En zelf ben ik er ook helemaal gelukkig mee... om een uk naam m'n vader te vernoemen was overigens het idee van m'n mannetje.
Beide zijn ook namen die niet zo gevoelig zijn voor pesten en ze klinken lekker stoer.

Wat leuk van die namen zeg! Als we weten wat het wordt dan moeten we ook maar hard gaan nadenken, ook al zijn we dat nu wel een beetje aan het doen natuurlijk :)

Indootje
9 November 2009, 17:40
Vanaf mijn kant goed nieuws! De echo was helemaal prima! Er zwemt een mooi boontje in mijn buik hihi. Je zag zelfs de navelstreng lopen. De hartactie was goed, een mooi knipperd lichtje onder het hoofdje.
Volgens berekeningen ben ik vandaag 8 weken en 4 dagen zwanger en uitgerekend op 17 juni. Ik zat er dus maar 1 dag naast. Het kindje was nu trouwens 2,1 cm. De vk zei ook nog dat de kans dat het misgaat in dit stadium nog maar heel klein is. Het kan natuurlijk wel, maar door die woorden kunnen we nu nog meer genieten :D En......Nog steeds totaal niet misselijk hihi.

Gefeliciteerd en nu lekker genieten!
Het klopt inderdaad dat de kans dat het nu alsnog misgaat net zo groot is als de rest van de zwangerschap. Dat zei mijn VK tenminste ook, dus gewoon daar van uit gaan hoor! :D

Andrea80
10 November 2009, 07:05
Gefeliciteerd Tara!!

Ik mag zelf morgen om 16.45 weer voor echo.
Ik hoop dat ik dan een mooiere foto krijg. de vorige keer was het wat wazig door mijn extra speklaagje.

Voel me wel langzaam aan wat beter. Gisterenavond voor het eerst wat minder misselijk.

hopelijk zet het door!!

groetjes Andrea

Andrea80
10 November 2009, 07:22
VANDAAG 12 weken!!!!!!! :D :mrgreen: :D

Bente
10 November 2009, 09:10
Hoera voor Tara, super he zo'n echo.

Ik kan soms nog steeds niet geloven dat er echt een kindje in mij groeit, ook al heb ik het gisteren zelf weer gezien.
2 armpjes, 2 handjes, twee beentjes, 2 voetjes, een hartje, de hersenhelftjes, buikje mooi rond, blaasje pff echt alles erop en eraan en zeer beweeglijk hahaha.
nu weer wachten op de volgende echo 7 december, poeh dat klinkt nog ver weg!
VK heeft gisteren al kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt, maar we hebben niks gevraagd, wel extra nieuwsgierig, heel ff maar.

Dames, allemaal lekker genieten!

boba80
10 November 2009, 09:18
@ Andrea....gefeliciteerd met je 12 weken grens...lekker gevoel he.
En heel veel plezier bij de echo morgen.
Bij 12 weken kunnen ze je kleintje goed zien.

Bij mij hebben ze destijds ook nog inwendig met de echo gekeken, maar dat kwam omdat de echoscopist het tussenschot tussen de twee vruchtzakken goed in beeld wilde krijgen en dat lukte via m'n buik niet.
bij een inwendige echo kunnen ze het nog gedetailleerder bekijken.
Met 15 weken hebben ze ook nog even inwendig gekeken...maar daarna konden ze alles goed via de buik zien.

@ Indootje...wij hadden eerst heel erg het gevoel dat het 2 meiden zouden zijn dus zijn ons op meiden namen gaan richten (jongensnamen vonden we zo lastig)...hadden echt hele leuke meidennamen in gedachten en toen kregen we met de echo te horen (en te zien :mrgreen: ) dat het 2 jongens waren.
Was even een omschakeling .... maar ben nu ook helemaal tevreden met de namen die we nu hebben.
Gaat ook echt niet meer veranderen.

@ Bente wonderlijk he...zo'n compleet kindje....fijn dat alles goed was.
En 7 dec heb je weer een echo...leuk om naar uit te kijken.

vief
10 November 2009, 10:59
@ andrea, uit ervaring weet ik dat het soms ook wat later in de zwangerschap moeilijk is om mooie foto's te maken bij mensen die hun kindje goed verpakt hebben (zo noemen wij het als iemand een speklaagje heeft). Het ligt ook een beetje aan de echo-apparatuur, oudere apparatuur geeft nog een slechter beeld.
Je zou kunnen vragen of ze eventueel vaginaal willen proberen te kijken als via de buik niet goed lukt...
succes, spannend morgen :)

Heb met een vriendin die ook echo's maakt afgesproken dat wij volgend weekend even gaan kijken (is toch makkelijker als iemand het doet, dan zelf kijken :)).. ik ben dan 7 weken, dus dan moet er wel wat te zien zijn, ben heel benieuwd... Ik hoop dat het er eentje is (twee is ook leuk hoor, maar 1 lijkt me wel prima om mee te beginnen :p)!

Verder lijkt de misselijkheid al toe te slaan... niet zo erg dat ik moet overgeven, maar voel me zeker niet topfit, ik hoop maar dat het niet erger wordt dan dit... :( , maar jah, t hoort er bij he!

Heb het trouwens toch aan mn beste vriendin verteld (zij is zelf 30/10 bevallen) en die was helemaal enthousiast, superrr leuk!! Vind het heel fijn dat ik bepaalde dingen nu ook met haar kan delen, mn ouders vertel ik het voorlopig nog niet... ik wacht even tot ik iig voorbij 10-12 weken ben (al duurt dat voor mijn gevoel nog eeuwen.. de dagen kruipen echt voorbij!).

Wat wel een beetje lastig is, is dat ik in de zorg werk, en dus eigenlijk de 'mexicaanse-griep-prik' krijg... nu ben ik natuurlijk altijd vrij om te weigeren, maar ik krijg toch de neiging dit toe te lichten. Ik kijk eerst wel even hoe het allemaal loopt.

lfs Vief

boba80
10 November 2009, 11:25
@ andrea, uit ervaring weet ik dat het soms ook wat later in de zwangerschap moeilijk is om mooie foto's te maken bij mensen die hun kindje goed verpakt hebben (zo noemen wij het als iemand een speklaagje heeft). Het ligt ook een beetje aan de echo-apparatuur, oudere apparatuur geeft nog een slechter beeld.
Je zou kunnen vragen of ze eventueel vaginaal willen proberen te kijken als via de buik niet goed lukt...
succes, spannend morgen :)

Heb met een vriendin die ook echo's maakt afgesproken dat wij volgend weekend even gaan kijken (is toch makkelijker als iemand het doet, dan zelf kijken :)).. ik ben dan 7 weken, dus dan moet er wel wat te zien zijn, ben heel benieuwd... Ik hoop dat het er eentje is (twee is ook leuk hoor, maar 1 lijkt me wel prima om mee te beginnen :p)!

Verder lijkt de misselijkheid al toe te slaan... niet zo erg dat ik moet overgeven, maar voel me zeker niet topfit, ik hoop maar dat het niet erger wordt dan dit... :( , maar jah, t hoort er bij he!

Heb het trouwens toch aan mn beste vriendin verteld (zij is zelf 30/10 bevallen) en die was helemaal enthousiast, superrr leuk!! Vind het heel fijn dat ik bepaalde dingen nu ook met haar kan delen, mn ouders vertel ik het voorlopig nog niet... ik wacht even tot ik iig voorbij 10-12 weken ben (al duurt dat voor mijn gevoel nog eeuwen.. de dagen kruipen echt voorbij!).

Wat wel een beetje lastig is, is dat ik in de zorg werk, en dus eigenlijk de 'mexicaanse-griep-prik' krijg... nu ben ik natuurlijk altijd vrij om te weigeren, maar ik krijg toch de neiging dit toe te lichten. Ik kijk eerst wel even hoe het allemaal loopt.

lfs Vief

je mag als je de enting haalt ook niet binnen 2-3 maanden zwanger raken...dus je kunt desnoods vertellen dat je de enting niet wilt omdat je graag kinderen wilt.
Volgens mij moeten ze de reden waarom je niet geent wilt worden vertrouwelijk behandelen.

vief
10 November 2009, 12:17
ik vraag me uberhaubt af of ze mogen vragen naar een reden... ik denk eigenlijk van niet, dat is toch heel persoonlijk, zou ik denken... maar goed, ik kijk nog wel even wat ik doe/zeg!

bedankt voor het meedenken iig!!

Tara28
10 November 2009, 17:57
@bente: wat krijg jij veel echo's zeg! Is daar een speciale reden voor? Eentje was natuurlijk door dat ongeluk en eentje voor de combinatietest (waar wij toch maar niet voor gaan kiezen), maar daar buiten om heb je er nog een aantal.
Na mijn echo van gisteren moet ik volgens mij wachten tot de 20 weken echo :( ......

@andrea: gefeliciteerd met de 12 weken grens :D

@vief: cool zeg, dat je gewoon even zelf een echo kunt maken. Kun je straks elke week wel even spieken ;)

Bambi80
10 November 2009, 18:16
ik denk dat jij ook nog een 12 weken echo krijgt hoor tara. Was bij mij ook. De eerste is dan om de termijn te bepalen en de tweede echt de zogehete 12 wekenecho. En anders kun je zelf ook voor 30 euro (zoveel kostte het bij ons bij baby in beeld in ieder geval) een echo laten maken bij een commercieel bureau.

Andrea jij ook gefeliciteerd met je 12 weken zwagerschap!!!

Tara28
10 November 2009, 19:28
mmm ik kreeg nu in ieder geval alleen een controle afspraak voor over 6 weken. Over een echo is niks gezegd en in de folder staat alleen de combinatietest, de 20 weken echo en nog 2 latere echo's......Misschien bel ik ze wel een keer op om het te vragen.

Suuzje
10 November 2009, 21:17
Volgens mij krijg je standaard inderdaad maar twee echo's; de termijnecho en de 20weken echo. Weinig hé!

Maar het verschilt ook per regio en per verloskundige. Als de VK zelf een echo apparaat heeft zullen ze vaak meer echo's maken, gewoon omdat het makkelijker kan. Een vriendin van mij heeft ook zeker meer dan 6 echo's gehad, zonder dat er een probleem was en haar VK heeft een echoapparaat. Mijne niet, ik moet naar het echocentrum, dus ik zal er als alles goed gaat maar twee krijgen. Maar ik denk dat ik zeker wel een pretecho tussendoor zal laten maken, lijkt me heel leuk!

Bente
11 November 2009, 11:01
Mijn VK heeft idd een eigen echo-apparaat.
ik had mn eerste afspraak en toen keek ze hoe ver ik was, omdat ik een weekje later was, moest ik de week erna terugkomen om te checken of die week idd klopte.
dus dat waren er al 2.
daarna de echo op het ziekenhuis ivm nekplooitmeting, 12 wkn, en bij VK ook met 12 wkn, dat waren er al 4.
daar tussendoor nog mijn ongelukje dus dat was nr. 5 ter controle of alles goed was.
ik heb elke 4 weken nu een afspraak bij VK, maar ik weet niet of ik nu steeds een echo krijg, kan wel inmiddels al een foto-album beginnen met alle echo-foto's maar mij hoor je niet klagen natuurlijk!

ik had ff een vraagje over die vreselijke MG-inenting, ik heb een oproep gekregen van de HA voor donderdag de 19e, maar ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet.
VK geeft aan dat het geen kwaad kan, alle brieven die ik krijg gaan ook in de richting van DOEN, maar ik twijfel nog steeds.
er is idd weinig onderzoek naar wat de gevolgen voor het ongeboren kindje kunnen zijn, maar VK gaf aan dat ze dat nooit kunnen onderzoeken, bij welke inenting dan ook, daar zit natuurlijk wel wat in.
Pff, ik hoop dat iemand van jullie me advies kan geven, zodat ik weet wat ik de 19e moet doen!!!!
SOS!!!

vief
11 November 2009, 11:13
@Bente, ik zou het denk ik wel doen Bente, als zwangere zit je toch in een risico groep als zwangere, als je de griep krijgt zou je daar echt heel ziek van kunnen worden (bij ons is recent een keizersnede gedaan bij een zwangere die nog geen 32 weken zwanger was omdat zij niet goed beademt kon worden op de IC.... dat is ook geen pretje)
...t is dat ik het eerste trimester nog niet door ben, anders had ik zeker de prik genomen!

Bente
11 November 2009, 13:19
Advies
De overheid besloot op 17 september dat alle zwangere vrouwen die de vaccinatie graag wilden, zich mochten laten vaccineren. Sinds 9 november 2009 raadt de overheid zwangeren met klem aan om de prikken ook daadwerkelijk te halen. Minister Klink geeft zwangere vrouwen dit advies op basis van nieuwe inzichten.

Loopt mijn ongeboren kind risico als ik Nieuwe Influenza A krijg?
Er is weinig informatie over de effecten van Nieuwe Influenza A bij zwangeren. Andere griepvirussen geven geen verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Er is op dit moment dan ook geen reden te verwachten dat Nieuwe Influenza A een verhoogde kans geeft op aangeboren afwijkingen.

bron: http://www.grieppandemie.nl

lekker vage info over het risico voor het ongeboren kind.............................................. .....

heeft iemand zich al laten inenten??

Tara28
11 November 2009, 13:30
Tja, die griepprik is ook mijn dilemma om dezelfde reden. Gelukkig mag ik hem nu nog niet hebben, dus heb nog even bedenktijd...Maar je mag hem pas vanaf 4 maanden. Als ik vanaf de laatste dag eerst menstruatie reken, dit was 10 september, dan zit ik 10 januri op 4 maanden en dan ben ik 17,5 week zwanger. Krijg jij hem dan niet veel te vroeg Bente? Daar zou ik ook nog even op letten....

Vandaar al die echo's! Wij hebben hier in de stad geen 1 vk eigen echoapparatuur. Ik moet dus naar het echocentrum hier in de buurt. Daar zal het dus wel aan liggen. Helaas! De folder van het echocentrum heeft het ook nog over een groei-echo en een liggingsecho. Dat heb ik even gegoogled en dat is met 30 en 36 weken...Duurt nog lang!!!! Tussendoor willen we denk ik wel een pretecho laten maken. Maar ja, heel goedkoop is dat ook niet, dus hooguit een keertje.....

Bente
11 November 2009, 14:51
ik heb begrepen vanaf 14 weken??? dat ben ik vrijdag dus zou ik de 19e niet te vroeg zijn?

ik snap er niks meer van, wat een gedoe om een stomme griep, maar wel een akelige keuze!

das wel jammer als je VK geen eigen echo-apparaat heeft, denk dat wij toch ook nog wel een 'pret-echo', 3-D-echo gaan, maar dat duurt nog even.

eerst het vraagstuk van de inenting!!
Nog niemand hier die zich heeft laten inenten??

Andrea80
12 November 2009, 08:55
Hello Ladies,

Echo was geweldig!!! :D

Hartje gehoord, armpjes en beentjes aanwezig, maagje en blaasje werken.

Kindje was druk aan het bewegen, zo druk dat we niet echt een mooie foto hebben.
Hij draaide iedere keer weg.

Maar was wel geweldig om te zien.

Volgende week weer op controle bij de VK.

Trouwens een vraagje:
Wanneer vertellen of vertelden jullie het op je werk?

Ik ben nu de 12 weken gepasseerd en vraag me af wanneer ik het zal gaan vertellen?

groetjes Andrea

Tara28
12 November 2009, 14:56
@andrea: denk dat ik met met 11 of 12 weken mijn leidinggevende op de hoogte ga stellen. De rest komt er dan in de loop der tijd vanzelf wel achter....

@bente:op de website van gieppandemie.nl hebben ze inderdaad over vaccineren vanaf 13 weken zwanger. Dan zou je hem dus gewoon mogen hebben. Ik dacht dat ik laatst op het nieuws 4 maanden hoorde, maar misschien heb ik het verkeerd verstaan en zeiden ze 3 maanden....Maar ja, dan nog de twijfel of je er goed aan doet de prik te halen. Op die website staat nog veel meer info voor zwanger onder veel gestelde vragen. Misschien moet je daar eens lezen.....

O ja, het lijkt erop dat ik die kinderwagen toch echt gewonnen heb met dat belspelletje van laatste. Vandaag zat er een brief bij de post met een nummer dat we konden bellen om de kleur te kiezen. We gaan voor de groene, want zwart bleek helaas op te zijn. Groen was mijn 2e keus (en in eerste instantie zelfs mijn 1e keus), maar we krijgen hem dus echt! :D

vief
12 November 2009, 16:54
Hoi Allemaal,

@Andrea, volgens mij moet je het officieel vertellen voor je 3 maanden zwanger bent, dit heeft dacht ik te maken met verzekering, voor als je ziek wordt, maar ook voor het aanvragen van je zwangerschapsverlof.

Ik vertel het denk ik op mn werk ook met een week of 12 (als ik dat vol houdt ten minste... doe nog nachtdiensten, en dat gaat nu nog wel, maar ben nog geen 6 weken... dus het ergste moet nog komen qua misselijkheid en vermoeidheid... maar wie weet valt het mee, en fiets ik er zo doorheen!)

De vaccinatie tegen H1N1 wordt trouwens landelijk geadviseerd vanaf 14+0 weken zwangerschap! Er moet trouwens 2 weken zitten tussen de gewone griepprik en deze.

Tara28
12 November 2009, 17:29
Je bent op je werk verplicht om het met 6 maanden te vertellen. Tot die tijd hoeft het dus niet. Alhoewel ik me afvraag of je het zo lang onzichtbaar kunt houden ;)

boba80
12 November 2009, 18:16
Over vertellen op het werk.
Officieel hoef je het pas 3 maanden voor de uitgerekende datum te vertellen...maar dit is niet echt vriendelijk voor je leidinggevende.

Zelf heb ik verteld toen ik nog maar pas zwanger was, ik was zo misselijk dat collega's achter m'n rug om al liepen te gissen...
M'n manager was toen op vakantie en die heb ik een sms gestuurd en het daarna op m'n werk verteld.
Vond het vervelend als m'n manager het via via te horen zou krijgen.

Over de MG.
Ik ga de enting nemen.
Vandaag nog even overleg gehad met de gyn en die vertelde me dat de risico's op complicaties bij de MG bij een tweeling-zwangerschap nog groter zijn dan wanneer je een kindje verwacht...en dan zijn ze al heel reëel aanwezig.
Verder zijn alle stoffen die in de enting zitten i.p. niet schadelijk voor je kindje...mits je die eerste 3 maanden door bent (dan worden namelijk alle belangrijke organen aangelegd).
De risico's dat ik de MG krijg en dan als gevolg van complicaties een longontsteking oploop of zelfs te vroeg ga bevallen...zijn veel groter dan dat ik of de kleintjes ziek zullen worden van de enting.
Ik ben dus overtuigd en ga er morgen gelijk achter aan dat ik zo'n prik krijg.

Indootje
15 November 2009, 12:50
Hello Ladies,

Kindje was druk aan het bewegen, zo druk dat we niet echt een mooie foto hebben.

Trouwens een vraagje:

Ik ben nu de 12 weken gepasseerd en vraag me af wanneer ik het zal gaan vertellen?

groetjes Andrea

Sorry, kon even paar dagen niet op het forum komen, maar wat super dat alles goed was hoor!!! Gaaf he!

Ik ga het morgen aan mijn baas en team vertellen, ben dan ruim 13 weken, want volgens de echo afgelopen woensdag loop ik 2 dagen voor op schema. Vind het nog wel heel eng om te vertellen, maar ook wel prettig dan hoef ik er niet meer geheimzinnig over te doen en vanalles te verbloemen met ruimzittende kleding en sjaals :-)

Indootje
15 November 2009, 12:51
Ik heb van de VK een brief gekregen dat je je na de 13e week mag laten inenten tegen de Mexicaanse griep.

boba80
15 November 2009, 13:13
Ik heb van de VK een brief gekregen dat je je na de 13e week mag laten inenten tegen de Mexicaanse griep.

Dat klopt....vaak krijg je zelf geen uitnodiging van de huisarts maar moet je zelf even bellen en melden dat je meer dan 13 weken zwanger bent en krijg je dan alsnog een uitnodiging voor de enting (of je mag gelijk langskomen...is per praktijk verschillend).

Ik heb overigens totaal geen last gehad van de enting....alleen het gevoel alsof er een blauwe plek op m'n bovenarm zit...maar verder niet een spierpijn gevoel ofzo.
Is me dus dik meegevallen.

boba80
15 November 2009, 13:14
Hello Ladies,

Trouwens een vraagje:

groetjes Andrea

Sorry, kon even paar dagen niet op het forum komen, maar wat super dat alles goed was hoor!!! Gaaf he!

Ik ga het morgen aan mijn baas en team vertellen, ben dan ruim 13 weken, want volgens de echo afgelopen woensdag loop ik 2 dagen voor op schema. Vind het nog wel heel eng om te vertellen, maar ook wel prettig dan hoef ik er niet meer geheimzinnig over te doen en vanalles te verbloemen met ruimzittende kleding en sjaals :-)

Veel plezier met vertellen...hoop dat je leuke reacties krijgt.

Tara28
15 November 2009, 19:21
Ik ben er nog niet uit over die enting. Als ik straks met 13 weken nog steeds twijfel, dan haal ik hem niet. Het kan altijd ook nog later.
Ik sprak vrijdag iemand die ook zwanger is en dus vol overtuiging zei dat ze zich niet ging laten enten. Ze had ook wel wat argumenten, maar ja, er zijn natuurlijk altijd voors en tegens.....

Wij willen het eind deze week alvast op de dansschool vertellen. Lijkt me zoooo leuk. Iemand anders daar loopt 2 weken op mij voor en zei vertelde het zodra ze het zelf wist. Kan ik eindelijk met haar meepraten en bovendien gaan we volgend week met zn allen op wedstrijd. Is ook wel handig als het dan bekend is.
Ook de eigenaresse van het paar dat ik rij ga ik eind van de week op de hoogte stellen. Kan ze er toch alvast een beetje rekening mee houden.
Op mn werk wacht ik nog een paar weken. Daar wil ik echt de 12 weken voorbij zijn.

Suuzje
15 November 2009, 21:55
Wij hebben het gisteren aan mijn ouders verteld! :D Was heel erg leuk! En volgende week zijn de schoonouders aan de beurt.
En we zijn onze goede vrienden ook mondjesmaat aan het inlichten, heel leuk zo! En mocht het mis gaan, sja, dan hebben we in ieder geval veel steun... Ook kwam ik erachter dat mijn nichtje ook zwanger is en 8 dagen met mij scheelt. Heel erg leuk!!! En ik werk voor mezelf, dus op mijn werk hoef ik het niet te vertellen, dat scheelt weer! ;)

Andrea80
16 November 2009, 06:55
Nou dames,

Ik heb het vrijdag vertled op mijn werk en kreeg allemaal leuke reacties!! :D

Dus das wel fijn.

Verder vrijdag even wezen kijken bij de babydump.
Wat is er enorm veel keus zeg!!

Volgende week ook maar weer even naar een andere winkel.

Nou groetjes Andrea

Bente
16 November 2009, 12:12
Sorry dames, al een paar dagen niet meer online geweest.
zo te lezen gaat het verder allemaal prima met iedereen, gelukkig maar.
afgelopen weekend heb ik weer een paar vriendinnen 'ingelicht', wat waren ze allemaal enthousiast, leuk is dat.
Uiteraard vind iedereen die je verteld dat je zwanger bent, het leuk, maar sommigen kunnen net iets enthousiaster reageren dan anderen.
zijn zaterdag ook ff bij Babydump geweest, maar nog niks gekocht, volgende keer gaan we eerder (hadden nu nog maar een uurtje en ze waren de zaak al aan het stofzuigen...)
over de MG, ik ga donderdag de prik halen, er zoveel voors en tegens, dat ik maar denk: als het echt niet goed voor je baby zou zijn, het niet aangeraden zou worden.
ik ga er maar gewoon voor, als ik niet ga en ik krijg de MG, kijk ik mezelf er op aan natuurlijk!
Zal proberen deze week wat vaker de forums te checken!

Sylverstertje
16 November 2009, 19:56
hi!

ben een tijdje niet geweest. Ben namelijk een week ziek geweest (nog steeds een beetje). Waarschijnlijk MG, dus die enting hoef ik niet meer halen woensdag haha. Ik ben net 13 weken, dus ik haal hem liever wat later... Ik heb de brief wel liggen, maar ik zit echt net op de rand, dus ik vertrouw het nog niet helemaal. MG schijnt niet schadelijk te zijn voor je kindje, maar van de enting weten ze dat toch niet zeker... De stoffen afzonderlijk niet, maar ja... ze zitten wel samen in die enting he..

Wat leuk dat zoveel mensen het goede nieuws weer mochten vertellen! Sorry heb niet alles gelezen... voel me nog niet sterk genoeg om alles bij te lezen. Maar wilde nog ff laten weten dat ik er nog ben hahah
groetjes!

o ja, nekplooimeting laten doen kans van 1 op bijna 10.000. Verder was alles wat ze konden zien al goed, 4de hersenen gezien, dus weinig kans op open ruggetje e.d. 2 voetjes, 2 handjes, lekker bewegelijk, maaginhoud, dus slikken lukt ook al...
helemaal mooi dus :D

Tara28
17 November 2009, 19:14
Wow Sylvestertje een kans van bijna 1 op 10.000. Wat een mooie score zeg!!!!! De rest klinkt ook veel belovend. En goed dat je zegt dat de MG niet schadelijk voor het kindje is als je het krijgt tijdens de zwangerschap. Daar liep ik namelijk over te dubben. Ik twijfel heel erg over die prik, maar mag hem nu toch nog niet hebben...

X
Tara

Indootje
18 November 2009, 07:40
Nou, ik heb het afgelopen maandag ook op het werk verteld en mijn team reageerde wat verbaasd, maar wel leuk.

En nu ook wat vrienden verteld. Die reageerden echt superleuk :D

Verder ben ik nog steeds er uit of ik die MG prik moet halen of niet, maar begin toch steeds meer naar "wel nemen" te neigen.... :roll:

Andrea80
18 November 2009, 08:56
Nou ladies,

ik ben vanochtend bij de vk geweest en alles was goed.

Moet over 5 weken terug komen.

Mijn Vk heeft me aangeraden om voorlopig nog niet de inenting te nemen voor de MG.

Zij vind het risico voor de baby nog te groot. En aangezien ik al ongeveer 13 jaar geen griep meer heb gehad, zal het wel mee vallen.

groetjes

Indootje
18 November 2009, 09:13
Wat fijn dat alles goed was bij de VK! :)

Bambi80
18 November 2009, 17:32
heeh, ben ik weer! wat een goede nekplooimetingscore sylvestertje. Ik vond hem bij mij al mooi en die was 1 op 5000.
De griepprik tegen de mexicaanse ga ik morgen halen. Heb gehoord dat het geen kwaad kan omdat het een dood virus is. Ik kies ervoor omdat ik door het vele spugen vatbaar en zwak geworden ben. Moet er niet aan denken ook nog MG erover heen te krijgen.
Vanmorgen bij de arbo geweest. Ik mag van de arts voorlopig nog niet aan het werk. Eerst een week niet meer spugen en beginnen met aankomen voordat we afspraken gaan make over een paar uur werken. Daarna even mijn collega's gedag wezen zeggen en die kwamen me feliciteren. Ze vonden dat ik al een flinke buik had voor 15 weken en sommige moesten er even aan zitten. Was even gezellig maar wel inspannend. Lig nu al de hele dag onder mijn dekbed op de bank. Ben zo moe. Ben echt te druk geweest deze week en daar wordt ik dus moe en misselijk van.

Ynni
19 November 2009, 10:24
Hoi dames! Ik ben nog heel erg pril hoor maar er is nog geen uitgerekend in augustus 2010 op het forum!
Ik kom dus gezellig meeklessen want ik ben ook van 1980!

JDJ
19 November 2009, 10:26
Hallo dames,

Ik ga me bij jullie aansluiten! :D

Ik ben nu 6 weken zwanger en langzamerhand begin ik aan het idee te wennen dat het echt zo is...
Ik ben uitgerekend in juli 2010.

Suuzje
19 November 2009, 11:11
Ha Ynni!
Ik moest gister toevallig nog aan je denken hoe het met je zou gaan!!!
Maar wat ontzettend goed, gefeliciteerd!!!!
Dat is leuk, dan kan je hem strakjes zelf starten! ;) Enne, je mag ook best meedoen met het juli forum hoor!
X

Ynni
19 November 2009, 11:46
hihi dank je suuzje! Ik wacht nog een paar daagjes en dan start ik em op ;)

Sabrina28
19 November 2009, 14:19
Hoi hoi,

Hier ook iemand uit 1980 :) En vandaag precies 19 weken zwanger!

Andrea80
19 November 2009, 15:40
Nieuwe dames WELKOM!!!!

Suuzje
19 November 2009, 15:40
Wow! 19 weken, dat schiet al lekker op!
En voel je je goed? X

Bente
19 November 2009, 15:53
Hee, gezellig allemaal nieuwe dames!
Van harte gefeliciteerd, hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn.

nog ff algemeen: ik had eigenlijk vandaag MG-prik, maar ik heb hem op aanraden van VK met 2 weken uitgesteld.
Wie weet komt er van uitstel ook nog wel afstel..........

boba80
19 November 2009, 16:50
@ Ynni gefeliciteerd...en welkom hier.....moest wel ff lachen om je onderschrift :mrgreen:

@ JDJ jij ook gefeliciteerd en welkom.

@ Sabrina...jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom

@ Bente...je zit inderdaad ook net op het randje.
Zelf heb ik afgelopen vrijdag de 1e injectie tegen de MG gehaald...heb er gelukkig totaal geen last van gehad.
nadat m'n gyn had verteld dat ik nog dubbel zoveel risico liep op complicaties van de MG dan iemand die zwanger is van één kindje...had ik totaal geen twijfels meer.
Ben ook wel opgelucht dat ik nu de keuze heb gemaakt.
Begin december moet ik voor de 2e injectie.

@ Mariekepiek...goed je rust pakken he meis.
merk dat nu ik m'n rust goed pak ik me echt 10 x beter voel....hoop dat jij ook snel wat lekkerder in je velletje komt te zitten.

boba80
19 November 2009, 16:55
Heb het lijstje ook maar weer ff naar voren gehaald...kunnen alle nieuwe dames zich erbij zetten.
Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010.......'t zijn 2 boys
Suuzje..................April..................... 1e kindje...................ronde 3............... 08 juli 2010

boba80
19 November 2009, 17:06
heb het lijstje maar even aangepast want een één dame is inmiddels bevallen

Boba80................november...............1e kindjes (tweeling)....ronde 10..........21 maart 2010.......'t zijn 2 boys

Bevallen
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................7 okt van dochter Mille

Sabrina28
19 November 2009, 18:34
Wat een welkom :D Leuk idee zeg.

Suuzje ik voel me heel goed! Op wat kleine kwaaltjes na dan.
Nou ik heb mezelf gelijk maar even aan het lijstje toegevoegd.

Sabrina28...............December...............1e kindje................ronde 1................15 april 2010

Bevallen
VJ.......................december.............. .1e kindje.............ronde 7.................7 okt van dochter Mille

boba80
19 November 2009, 19:13
Sabrina28...............December...............1e kindje................ronde 1................15 april 2010

Bevallen

heb het lijstje weer ff op volgorde van uitgerekende datum gezet.

Ynni
19 November 2009, 20:53
@boba...Het beste bewijs dat ik braaf geweest ben toch??? :mrgreen:

Ynni....................December...............2e kindje.................ronde 9.................02 augustus 2010

Bevallen

JDJ
20 November 2009, 10:39
JDJ.....................Augustus................1e kindje...............ronde 7..................20 juli 2010
Ynni....................December...............2e kindje.................ronde 9.................02 augustus 2010

Bevallen

VJ: van harte gefeliciteerd!!!!

Indootje
20 November 2009, 15:03
Alle zwangere dames, gefeliciteerd!

En Ynni, spannende tijden voor jou weer hè! Maar jeetje, wat ben jij vruchtbaar, gelukkig maar :D

Ynni
20 November 2009, 15:10
Hey Indootje, het is inderdaad nogal raak he? Das 4x in 1 jaar! :D En dat met endometriose! Dus dat geeft de brave burger moed toch? ;)

Tara28
20 November 2009, 21:01
Hey Ynni, wat leuk om jou hier tegen te komen. Wat goed joh! Van harte meis! JE bent uitgerekend op mijn verjaardag ;)

Ook voor JDJ de felicitaties! :D Helemaal leuk! Geniet ervan!

En Sabrina: welkom op het forum, je bent al bijna op de helft!

X
Tara

Ynni
21 November 2009, 07:50
Ow reden voor een extra feesje dus hihi! Ook wel toevallig dan Tara!
Maar goed tis allemaal nog maar af te wachten hoor! Vandaag zit ik niet zo lekker in mn vel heb vannacht nachtmerries gehad en ik werd midden in een nachtmerrie wakker vanmorgen door mn wekker. En dan sleep je zo'n droom gelijk de dag mee natuurlijk. Maar goed ik mocht er niet meer aan toe geven van mezelf dus ik zet gewoon mn schouders er weer onder vandaag en stilletjes genieten van een prutsje van nog geen milimeter ( :o ) wat groeit in mn buik...

Indootje
21 November 2009, 12:13
Super voor je hoor Ynni. Kan me wel voorstellen dat je voorzichtig blijft totdat je de 14 weken voorbij bent. Maar hou moed hoor. Elke zwangerschap is anders!!! :D

Sylverstertje
21 November 2009, 22:57
even een dagje aangepast....

Sylverstertje.........December.............1ste kindje..............ronde 3................22 mei 2010
JDJ.....................Augustus................1e kindje...............ronde 7..................20 juli 2010

Bevallen

Gefelciteerd VJ!
We hebben donderdag het hartje voor het eerst gehoord. Erg mooi!
Heb alleen een negatieve bloedgroep, dus ik moet prikken hebben :S
Ach ja....
Voor de rest is alles helemaal goed :D
en de kwaaltjes worden ook minder!
Ik kan me voorstellen als je zo ziek bent marieke of een tweeling boba, dat je dan wel voor de MG prik gaat. Zal ik ook doen!
Vooral omdat je last kan krijgen met ademhalen e.d.
Gelukkig zit mijn kind nog laag, dus zal ik er weinig last van hebben...

Ynni
23 November 2009, 07:13
Nou Indootje daar hou ik me nu dan ook aan vast! Geen zwangerschap is hetzelfde. Maar af en toe heb ik heel erg veelbikpijn en dan betrap ik mezel erop dat ik ga nadenken van wat voor pijn het is... ZIjn het steken, krampen, kloppingen...is het bandenpijn, baarmoederpijn, omgipijn of miskraampijn...pfffff als je dr al wat gehad hebt weet je helaas hoe het voelt en dan sta je bij ieder pijntje stil!

boba80
23 November 2009, 18:04
@ Sylvestertje...fijn dat je het hartje hebt gehoord...mooi moment is dat he.

@ Ynni...kan me met jouw voorgeschiedenis wel voorstellen dat je bij elk pijntje gelijk het ergste gaat denken.
De duimen draaien hier...dat het deze keer bij jou helemaal goed gaat en je volgend jaar een wolk van een baby in je armen mag houden.

@ Hier, vandaag weer een groei-echo gehad.
M'n beste vriendin was mee omdat m'n mannetje een belangrijke afspraak had en m'n zus les moest geven dus beide niet mee konden.
Vriendin vond het helemaal niet erg.
Alles gaat goed met Ukkie en Pukkie.
Ukkie weegt 412 gr en Pukkie 601 gr
Wel een flink verschil dus.
Ukkie is mooi z'n lijntje in de curve blijven volgen (onderaan), en Pukkie is juist was sneller gaan groeien en zit nu tussen de middelste en bovenste lijn in de curve (zat steeds op de middenlijn).
Vooral het buikje groeit wat harder.
Ze blijven het goed in de gaten houden.
Doorbloeding van de navelstreng was bij beide prima, ook hadden ze allebei voldoende vruchtwater en een goed gevuld blaasje en maagje.

Ik heb wel gevraagd wat er nu gebeurt als Ukkie zo achter blijft lopen in groei.
De arts vertelde toen dat ze in principe niets doen zolang de conditie van beide kindjes goed is, maar op het moment dat ze merken dat Ukkie eronder gaat lijden kunnen ze vanaf zo'n 30 weken besluiten om ze toch geboren te laten worden als ze het idee hebben dat Ukkie beter af is buiten m'n baarmoeder dan erin.
Ze willen dat natuurlijk zo lang mogenlijk uitstellen en in iedergeval tot na de 30 weken zodat de longrijping wat beter is.
Er zit dus een kans in dat ik inderdaad te vroeg ga bevallen.

Ik moest er in ieder geval vanuit gaan dat ik één klein kindje krijg en eentje met een 'normaal' gewicht.
Denk dat ik dus toch maar 2 prematuur pakjes ga inslaan voor Ukkie...rompertjes heb ik al van m'n tante gehad.

A.s. donderdag moet ik weer bij de gynaecoloog voor controle komen, ben benieuwd wat zij dan gaat zeggen.

Suuzje
24 November 2009, 16:33
@ Sylvestertje: Wat FIJN dat je een goede echo had!!!!! :D :D :D

@ Boba: Pfoe, het is wel spannend zeg, een tweeling! In ieder geval fijn dat het goed gaat met allebei! :D

@ Ynni: Hoe gaat het nou???

Ik mag zelf vrijdag voor mijn eerste echo... :shock: en ik ben al bloednerveus, kan aan niks anders denken!!!

Suuzje
24 November 2009, 16:36
Euh... en ik maar écht denken dat ik las dat je een echo had!!! :oops:
Maar gehoord dus.... en je bent al 14 weken! Wauw!!!!

Tara28
24 November 2009, 17:21
Suuzje komt vast goed met die echo hoor!

Als ik 14 weken mag ik ook weer voor controle. Dan horen we vast ook het hartje voor de 1e keer. Volgende echo zal pas met 20 weken zijn.....

Suuzje
24 November 2009, 18:37
Ik hoop het zo!!!
Tara, jij had ook weinig "klachtjes" toch? Ik kan daar zo onzeker van worden...
Ik weet dat het niets zegt, maat toch.

Tara28
24 November 2009, 19:15
Klopt suuszje! Ik merk er nu nog steeds erg weinig van hoor. Het lijkt wel alsof de weinige klachtjes die ik had zelfs nog minder worden, maar aangezien ik nu een beetje een buikje krijg, maak ik me er maar niet meer druk om.
Rond de 6 a 7 weken had ik een week of 2 wat last van snel moe zijn. Gewoon op tijd naar bed hielp al om de dag normaal door te komen. Verder gevoelige borsten, maar is op dit moment minimaal. Af en toe wat meer pukkeltjes, maar als ik overdag druk ben met werk en andere dingen vergeet ik nog wel eens dat ik zwanger ben ik denk ik opeens 'o ja, ik ben ook nog zwanger'. Na de goede echo, durf ik er nu ook van te genieten. Volgens de vk kon het ook prima dat je er bijna niks van merkte en moest ik daar juist blij om zijn :D

Suuzje
24 November 2009, 20:09
:D Kijk, dat is fijn om te horen, ik voel me precies zo! En inderdaad, ik vergeet af en toe ook wel eens dat ik zwanger ben. Stiekem ben ik er ook wel heel erg blij mee hoor!!! :D Nu op naar de goede echo!

X

Tara28
24 November 2009, 21:42
Ik geloof ook niet dat ik nu alsnog misselijk zal gaan worden. Na 10 weken neemt het hcg hormoon juist alweer af en met 16 weken blijft het dan stabiel.

Ik heb een babysite gemaakt en daar de eerste buikfoto's geplaatst, want je gaat het verschil nu toch wel zien. Onder mn banner staat de link :)

boba80
25 November 2009, 05:21
@ suuzje en Tara...hoop dat bij jullie de misselijkheid achterwegen blijft.
En suuzje...vrijdag heb je toch de eerste echo..... veel plezier.

En een tweeling is inderdaad een stuk spannender omdat er veel meer risico's aan zitten.
maar ook wel erg leuk hoor...gisteren avond waren de beide knullen druk aan het schoppen toen ik in bed lag en kon m'n man ze ook heel duidelijk voelen.
Op die momenten lig ik echt te genieten.
Vanochtend toen ik wakker werd waren ze ook al lekker aan het trappelen met z'n tweetjes...heerlijk :mrgreen:

Ynni
25 November 2009, 06:05
ai caramba nog 250 dagen :shock:
Hihi kan ik ze niet gewoon door slapen? :D Een soort van een slaapcoma van 250 dagen? Maak me maar wakker als ik moet persen! :D

Ik zit mezelf af en toe helemaal gek te maken! Mn nichtje uit canada stuurde me een mailtje. Ze zei dat ik positief moest denken net als die sporters voor het olympisch. Visualiseer hetgeen wat je wil bereiken dan stelt je lichaam zich daar op in... Rara wat ben ik nou hele dagen aan het doen?????

Het wordt volgens mij een kindje met donkere haartjes, blauwe oogjes, lekkere dikke wangetjes en jawel een meisje!! whahahahahaha!!!

pfffffffffffffffffff

Indootje
25 November 2009, 14:46
@Sylvestertje, gaaf dat je het hartje gehoord hebt, bijzonder moment he?

@VJ, gefeliciteerd met jullie kleine meid Mille :-D

@Boba, hmmm, de ene kleiner dan de ander is volgens mij wel redelijk standaard bij een tweeling toch? Wel fijn dat je zo goed onder controle blijft en ze er boven op zitten zodat jij en je 2 kleintjes geen risico lopen!

@Suuzje, spannend hoor die eerste echo, kan me heel goed voorstellen dat je nergens anders meer aan denkt! Komt helemaal goed!

Suuzje
25 November 2009, 15:23
Ik geloof ook niet dat ik nu alsnog misselijk zal gaan worden. Na 10 weken neemt het hcg hormoon juist alweer af en met 16 weken blijft het dan stabiel.

Ik heb een babysite gemaakt en daar de eerste buikfoto's geplaatst, want je gaat het verschil nu toch wel zien. Onder mn banner staat de link :)

Dat zit het bij mij ook wel goed denk ik! :D

Wat een leuke site!!! Enne je gaat het inderdaad nu zeker al zien! ;) Ontzettend leuk!!!
Dat doet me denken, ik heb er zelf nog geen gemaakt, moet ik nu maar even gaan doen denk ik!

Suuzje
25 November 2009, 15:30

En een tweeling is inderdaad een stuk spannender omdat er veel meer risico's aan zitten.
maar ook wel erg leuk hoor...gisteren avond waren de beide knullen druk aan het schoppen toen ik in bed lag en kon m'n man ze ook heel duidelijk voelen.
Vanochtend toen ik wakker werd waren ze ook al lekker aan het trappelen met z'n tweetjes...heerlijk :mrgreen:

Dat is zo, lijkt me inderdaad ook superleuk een tweeling! Zal wel zwaar zijn in het begin denk ik, en je zwangerschap brengt wat meer risico's met zich mee. Maar ze zijn zo ver tegenwoordig, dat komt helemaal goed. Zit het tweelingen krijgen in je familie? Het is toch zo dat je meer kans hebt als er aan je (wat was het nou?) moeders kant tweelingen voorkomen? Of was het "gewoon" een gelukje? ;)

boba80
25 November 2009, 18:10

Dat is zo, lijkt me inderdaad ook superleuk een tweeling! Zal wel zwaar zijn in het begin denk ik, en je zwangerschap brengt wat meer risico's met zich mee. Maar ze zijn zo ver tegenwoordig, dat komt helemaal goed. Zit het tweelingen krijgen in je familie? Het is toch zo dat je meer kans hebt als er aan je (wat was het nou?) moeders kant tweelingen voorkomen? Of was het "gewoon" een gelukje? ;)

het komt wel in de familie voor, m'n oudste zus is de helft van een tweeling (andere kindje is al vroeg in de zwangerschap overleden en aan de placenta konden ze bij de bevalling zien dat er nog een kindje was geweest...in die tijd maakten ze nog geen echo's...m'n moeder wist dus niet dat ze een zwanger was van een tweeling).
M'n oudste zus heeft zelf een missed abortion gehad van een tweeling.
Bij manlief komt het ook wel in de familie voor, maar ook daar is geen levende tweeling geboren.

Dat wij een tweeling krijgen is echt een 'gelukje' want één-eiige tweelingen zijn niet erfelijk.
Alleen twee-eiige tweelingen omdat je dan een dubbele eisprong moet hebben en dat is vanaf moeders kant erfelijk.
Maar één op de 4 tweelingen is ook één-eiig.

Suuzje
26 November 2009, 10:33
Een heel mooie gelukje! :D