PDA

View Full Version : Jonge meiden die ook mama willen worden!?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

Mila
4 January 2010, 10:06
@ MissMini, het heeft nu geen nut meer om Progesteron te prikken. Dit kan alleen tussen 5 en 7 DPO :(. Dus ja, ik weet niet of ik een goede eisprong heb gehad :(.

nee hoor op 10 DPO is de piek.. vanaf 5 DPO begint het te stijgen en vanaf 7 DPO totaan 10 DPO stijgt hij nog heel minimaal, maar vanaf 11 DPO daalt hij weer

MissMini
4 January 2010, 10:07
Spannend! Blijf voor je duimen hoor!!

Wij hebben een goeie 3deurs auto (mazda) en ondanks dat ik liever een 5deurs heb, doen we hem niet weg. Ten eerste kost het een hele berg geld en dat kunnen we nu wel ff beter gebruiken met die kleine strakkies... En ten tweede, manlief werkt bij de brandweer en bij een uitruk is het altijd zo snel mogelijk op de kazerne komen.. Dus ook in de winter met ijskoude motor.. Niet echt goed voor je auto. Met deze auto hebben we echt heel veel geluk, prima ding en weinig kilometers, heeft nooit problemen. Maar een nieuwe auto moet je niet zo "mishandelen", dat zou zonde zijn. Dus we rijden deze nog wel een tijdje hoor! Maxicosi kan dan gewoon voorin als ik wegga en anders mag manlief het achterin zetten!

Mila
4 January 2010, 10:08
thyra, balen meid!

missmini, wat is dat frustrerend meid.. hopen dat hij idd nog op tijd is.

Thyra
4 January 2010, 10:12
ik ga maar es douchen;) tot zo

Babii
4 January 2010, 10:15
@ MissMini, het heeft nu geen nut meer om Progesteron te prikken. Dit kan alleen tussen 5 en 7 DPO :(. Dus ja, ik weet niet of ik een goede eisprong heb gehad :(.

nee hoor op 10 DPO is de piek.. vanaf 5 DPO begint het te stijgen en vanaf 7 DPO totaan 10 DPO stijgt hij nog heel minimaal, maar vanaf 11 DPO daalt hij weer

Nee hoor ;). Het beste is om tussen 5 en 7 DPO te prikken ;). Aldus de feritileitsarts ;). Ik mag niet later en niet vroeger prikken :).

Babii
4 January 2010, 10:21
Ik ga de gyn maar even bellen. Weet niet hoe of wat, maar denk dat me ei niet gejumpt is!

MissMini
4 January 2010, 10:25
Hoezo denk je dat je ei niet gesprongen is meis?
Ben benieuwd wat je gyn zegt!

4 January 2010, 10:28
Owja Syl, ik vind de peugeot 206 ook gaaf! Daar was ik voor aan het kijken toen we wel 2 auto's wilden. Nu hebben we er waarschijnlijk maar 1 nodig als alles goed is. Willen touwens wel perse 5 deurs, dat is ook de reden dat allebei onze auto's weggaan. Maar snap goed dat jullie er toen niet verder bij nagedacht hebben. Dan staat 3 deurs ook vaak stoerder, met grotere deuren. Och ja als jullie het zo goed vinden dan maakt het toch ook helemaal niet uit :lol:

3 deurs vind ik zelf geen probleem..op het werk moet ik ook soms kleine kinderen (die 2 broertjes) naar school brengen met alle kinderstoeltjes enz.. en dan pak ik liever mijn eigen auto dan die grote "gehandicapte" bus en dan krijg ik ze prima in mijn auto.. het enige verschil is dat je via de voorstoel er een stukje in moet kruipen, maar als je er handigheid in krijgt til je een kindje er zo uit. maar 5 deurs is idd wat praktischer.. ik maak me dan alleen meer druk om de auto die we nu hebben om de kofferbak, straks met al die spullen :?

Mijn zus heeft ook een peugeot 206, bij hun was het niet gepland zeg maar. Dus daar was alles helemaal onverwacht nu heeft vriendlief ook een 5 deurs. Hun kinderwagen pasten er wel in, was allemaal wel krap aan enzo maar ging wel! Ze hadden alleen de hoedenplank eraf gehaald dan.. Ik moet op het werk ook wel eens kinderen ophalen, doe het ook liever in mijn eigen auto dan in die lompe grote bus. Maar denk als je het echt elke dag zeker zon 2 keer moet gaan doen dat het je toch snel de keel uit hangt. Althans dat was bij mijn zus ook zo... Goed we hebben nog tijd he..

4 January 2010, 10:31
Babii: Ben benieuwd wat de gyn zegt!

Missmini: Hoop dat je mannetje morgen op tijd bij je is. Zoiets doe je het liefst samen. Zal voor je duimen en hopelijk is alles gewoon helemaal goed!! Sterkte meid!!

Mila
4 January 2010, 10:33
http://memoboek.dynapaper.nl/public/Ima ... lg-FSH.gif (http://memoboek.dynapaper.nl/public/Image/blz-66---vervolg-FSH.gif)

MissMini
4 January 2010, 10:34
Dankjewel Schorpioentje!

Pfft moet nog steeds douchen enzo. Whaha ben echt een beetje sloom vandaag.. nog helemaal niets gedaan. Zo eerst maar even eten en dan op mijn gemakkie douchen en aan de schoonmaak...

Babii
4 January 2010, 10:43
Dat is heel leuk Sylvia, thanks voor de info :). Maar ik luister toch naar me eigen feritileitsarts en gynaecoloog ;). Ik lees ook niet meer op internet, want iedereen zegt wat anders.

Als hun tegen mij zeggen niet eerder prikken als 5 DPO en niet alter als 7 DPO doe ik dat niet. Zojuist heb ik gebeld en inderdaad ik mag nu niet meer prikken. Want op deze dagen is je Progesteron op ze hoogst ;). Ken ook heel wat meiden op een ander forum die op 7 DPO prikte en een goed ei hadden en 2 dagen later prikte en de Progeseron al gedaalt was. Moet je nagaan wat een verschil het maakt :) (volgens mij moesten hun meerdere keren per cyclus prikken, waarom geen idee).

Wordt zo even teruggebeld of ik kan komen voor een FM, dan zien ze al snel genoeg of dat rot ei weg is!

Mila
4 January 2010, 10:50
ja idd zo heeft iedereen zijn eigen arts..
ik heb een keer op 6 DPO geprikt en toen geen hoge waarde en op 10 dpo had ik een mooie hoge waarde..ik prik nu altijd tussen 8 DPO en 10 DPO en dat gaat altijd goed. afgelopen maand op DPO 7 geprikt en toen had ik een waarde van 2,8 :shock: en een dag later werd ik al weer ongesteld, ik heb afgelopen maand dus geen eisprong gehad.. blijkbaar doet mijn lichaam er dan langer over dan jou lichaam om progesteron aan te maken.
en ik mocht ook pas op dpo 10 vanwege pregnyl, want dan was bij mij de pregnyl zeker uit mijn lichaam

Storm1987
4 January 2010, 10:50
Hier is ik ook weer :mrgreen: Zwangerschap begint nu echt iets zwaarder te worden, helaas :( Heb enorme last van mijn rug, bekken en liezen. Vermoed dat ik bekkeninstabiliteit heb. Lopen, trappen lopen, omdraaien in bed... au au au. Maar goed, ik heb tot nu toe een heerlijke zwangerschap gehad dus als die laatste 10 weekjes wat zwaarder worden dan moet dat maar. Hoef gelukkig nog maar 4 weken te werken. Ben het werken ook echt zat. Van mij mag het maart zijn hoor. Zo nieuwsgierig naar ons kleine ventje. Word met de dag nieuwsgieriger :mrgreen:

Het niet kunnen slapen tijdperk is ook aangebroken. Slaap hooguit 2 of 3 uurtjes achter elkaar en word dan wakker van het zuur, omdat ik moet plassen, omdat ik dorst heb :lol: Ik lach er maar om. Ervan balen heeft geen enkele zin. Gelukkig heb ik in januari alleen nog maar avonddiensten dus vroeg opstaan hoeft niet :mrgreen:

Thyra: Balen van je negatieve test. Wellicht is je cyclus nog zoekend, wellicht heb je nog iets te vroeg getest. Overigens had ik direct na het stoppen van de pil ook weer gewone cyclus van 28/29 dagen dus het is niet waar dat je cyclus de eerste maanden altijd ontregeld MOET zijn hoor.

Babii: Heb jij weer hoor! Waarom zijn ze in hemelsnaam vrij? Wat een onzin zeg.

Struffle: Hahaha heel herkenbaar, álles smaakt mij nu ook gewoon veel lekkerder. Vooral zoetigheid als taart enzo :oops: Vorige keer waren mijn onderburen pannenkoeken aant bakken. Het rook zoooo lekker, ik wilde er bijna 1 gaan vragen :oops: Toch probeer ik wel een beetje op te passen op wat ik eet. Sommige vrouwen zien een zwangerschap als een vrijbrief om zichzelf moddervet te eten maar dat probeer ik niet te doen. Ik hoop mijn zwangerschapskilos straks gewoon weer kwijt te zijn, het liefst binnen 6 weken.
Vervelend dat je moest overgeven op je werk :( Wat heb je voor excuus gebruikt? haha :lol:

Miss-Mini: Balen van je mannetje. Mijn vriend kon toen ineens geen vrij krijgen met de 20weken echo, was ook een heel drama. Belachelijk. Uiteindelijk kostte het hem een vrije dag. Ik hoop zoooooooo dat alles goed is met jullie kleintje, ik duim voor je hoor. Wat je auto heb je gelijk hoor, zo gaan wij het ook doen. Als wij met zijn drieen op pad gaan dan mag mijn vriend achterin gaan hangen en als ik alleen op stap ga monteer ik hem voorin ;) Je moet dan alleen niet vergeten de airbags uit te zetten he!

Schorpioentje: "we hebben nog de tijd", hihi dat zei ik ook heel de tijd en ik betrap mezelf er nog wel eens op. Maar de tijd VLIEGT! Ik wou dat ik m stop kon zettten haha, over 2 maanden komt mijn kleine mannetje al. Ik dacht ook dat ik tijd zat had ten tijde van mijn zwangerschap, maar t gaat wel erg snel nu :) Gaat alles goed verder met je?

Storm1987
4 January 2010, 10:52
Waar zijn Becky en Mrij? Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie is meiden!!

Thyra
4 January 2010, 10:52
zo, lekker gedouched, zit nu aan mn boterham met gebakken ei en spek :D daar had ik nou es trek in!

jorina
4 January 2010, 10:55
hier een VW passat variant (een burgelijke station maar wel een snelle :D )
hier voor had ik een golf 4 maar die had er na de vakantie geen zin meer in dus toen noodgedwongen snel een andere auto moeten kopen en deze kwam als eerst

thyra kut voor je meid ik hoop dat je te snel getest hebt en dat hij toch nog positief word

kim voor jou ook kut meid ik hoop dat er toch een ei gesprongen is

voor de rest weet ik het niet meer

hier voor de rest nog altijd geen klachten dus ga er niet van uit dat ik zwanger ben
had het wel leuk gevonden want zat van de week te rekenen
ik dacht dat ik op 5 jan moest testen maar dat is 7 jan en dan is mijn opa jarig het zou dus wel een mooie verrassing zijn als het toch raak is

Babii
4 January 2010, 10:58
2,8 :|. Hoeveel is dat? Mijn vorige eisprong was 53,9!

Babii
4 January 2010, 10:59
Het spijt me als ik straks weer rot ga reageren (is niet me bedoeling), maar voel me een fucking HORMOONBOM worden! En me borsten zijn ineens gevoelig, denk dat me menstruatie bezig is op te komen :(.

jorina
4 January 2010, 11:01
hoe bedoel je 2.8
ik snap het niet helemaal is dat je progesteron gehalte

MissMini
4 January 2010, 11:01
Jorina, toch wel spannend ondanks dat je geen kwaaltjes hebt. Duim voor je dat het toch raak is!
En een VW passat vind ik ook wel mooi hoor! Maar hebben nu gewoon ff niet zoveel geld over voor een nieuwe auto... Dus dan deze nog maar lekker een tijdje "af"rijden!

Inderdaad een tijdje niets van die meiden gehoord... Hoop maar dat alles goed is met ze!

Storm, jij begint dus ook last van kwaaltjes te krijgen! Hopelijk is het geen bekkeninstabiliteit. Wanneer ga je naar de huisarts of wacht je het af? Misschien kan hij je doorsturen naar de fysio?
Ik dacht altijd wat een onzin als mensen zeiden dat de laatste maanden weer zwaar zouden worden. Maar 't is wel zo... Last van rugpijn, draaien in bed, moe.. Zei gisteren tegen manlief dat ik er echt klaar voor ben dat de kleine komt. Liever vandaag dan morgen (bij wijze van spreken!). Hou er niet van om te klagen en doe ik ook liever niet, maar 't is zo vervelend als je ineens dingen niet meer kunt die zo vanzelfsprekend zijn. Wilde pas uit het raam kijken en kon niets meer zien, kwam niet meer over de vensterbank met mijn buik (hebben een hoog raam). Hahah dan sta je wel ff raar te kijken.
Maargoed 't is aftellen meis, nog een paar weekjes en dan hebben we onze uk in onze armen!

Grrrr wil steeds vertellen wat het geslacht is van Ukkie maar ben zo bang dat er meelezers zijn!! Verspreek me vast nog wel een keer, whaha.. Doe k nu al bijna iedere keer.. Lees tegenwoordig mn berichtjes nog ff terug voordat ik ze plaats! :lol:

struffle
4 January 2010, 11:04
storm ik werkte met een collega die nogal traag van begrip is (mn geluk) dus ik zei gewoon dat ik heel misselijk was (ik moest dr wakker maken en ze moest er direct uit, dus ze moest wel weten waarin natuurlijk) en dat ik meteen ging rennen (dat deed ik dus ook). Ik kwam terug en zei sorry, ik werd in ene zo misselijk, maar het is nu weer over. Ze vroeg er niks over, waarschijnlijk zoekt ze er niet eens wat achter.

over auto's, ik moet eerst nog mn rijbewijs halen! Ben van plan die in juli te gaan halen, hoop m binnen 1,5 maand te kunnen halen, voordat ik moet bevallen. We hebben een peus 306, 3 deurs, hoeven geen grotere auto, zijn tevreden met deze en is ruim zat, weinig kuren, prima karretje dus. Vind het onzin om daar nu in te investeren, dat komt op termijn misschien nog wel.
We zitten er wel over te denken een ouwe opknap-camper te kopen, om met onze kleine in vakanties lekker eropuit te trekken, lijkt ons echt machtig!! Dus dat is voor de komende jaren een nieuw doel voor ons ;)

jorina
4 January 2010, 11:05
whahaha nou van mij mag je je best verspreken hoor ;)
ben wel nieuwsgierig

ja wel spannend maar ik denk het niet en meestal is het gevoel wel juist ga straks wel ff testje halen dacht daat ik er nog 1 had maar kennelijk toch te enthousiast geweest vorige ronde :D

jorina
4 January 2010, 11:06
voor jou ook spannend missmini
hoe laat moet je heen morgen ?

Babii
4 January 2010, 11:06
hoe bedoel je 2.8
ik snap het niet helemaal is dat je progesteron gehalte
Niet van mij in ieder geval :P. Snapte hem ook niet, want mijn progesteron gehalte was 53,9!

Babii
4 January 2010, 11:07
Jorina, toch wel spannend ondanks dat je geen kwaaltjes hebt. Duim voor je dat het toch raak is!
En een VW passat vind ik ook wel mooi hoor! Maar hebben nu gewoon ff niet zoveel geld over voor een nieuwe auto... Dus dan deze nog maar lekker een tijdje "af"rijden!

Inderdaad een tijdje niets van die meiden gehoord... Hoop maar dat alles goed is met ze!

Storm, jij begint dus ook last van kwaaltjes te krijgen! Hopelijk is het geen bekkeninstabiliteit. Wanneer ga je naar de huisarts of wacht je het af? Misschien kan hij je doorsturen naar de fysio?
Ik dacht altijd wat een onzin als mensen zeiden dat de laatste maanden weer zwaar zouden worden. Maar 't is wel zo... Last van rugpijn, draaien in bed, moe.. Zei gisteren tegen manlief dat ik er echt klaar voor ben dat de kleine komt. Liever vandaag dan morgen (bij wijze van spreken!). Hou er niet van om te klagen en doe ik ook liever niet, maar 't is zo vervelend als je ineens dingen niet meer kunt die zo vanzelfsprekend zijn. Wilde pas uit het raam kijken en kon niets meer zien, kwam niet meer over de vensterbank met mijn buik (hebben een hoog raam). Hahah dan sta je wel ff raar te kijken.
Maargoed 't is aftellen meis, nog een paar weekjes en dan hebben we onze uk in onze armen!

Grrrr wil steeds vertellen wat het geslacht is van Ukkie maar ben zo bang dat er meelezers zijn!! Verspreek me vast nog wel een keer, whaha.. Doe k nu al bijna iedere keer.. Lees tegenwoordig mn berichtjes nog ff terug voordat ik ze plaats! :lol:

IK WEET HET LEKKER AL (nee ze heeft het niet verteld, maar het voelt zoooooo sterk aan).... Zal je zien zit ik ernaast :P.

4 January 2010, 11:07
Schorpioentje: "we hebben nog de tijd", hihi dat zei ik ook heel de tijd en ik betrap mezelf er nog wel eens op. Maar de tijd VLIEGT! Ik wou dat ik m stop kon zettten haha, over 2 maanden komt mijn kleine mannetje al. Ik dacht ook dat ik tijd zat had ten tijde van mijn zwangerschap, maar t gaat wel erg snel nu :) Gaat alles goed verder met je?[/quote]

Haha ook dat klopt Storm, het gaat idd allemaal erg snel. Wij zitten nu gewoon alweer over de 10 weken :shock: Pff jouw mannetje komt gewoon al bijna!! Wat supergaaf zeg, word er helemaal opgewonden van als ik eraan denk. Zo geweldig lijkt me dat moment dat je je kleine man voor het eerste in handen hebt!!
Jij bent ook met 16 weken al voor de geslachtsbpaling geweest he? Gaan wij waarschijnlijk ook doen, moeten dan naar een andere praktijk toe waar we dus een extra echo dan krijgen. Betalen we 25 eurie voor, nou heb het er graag voor over hoor. Ben zo stik benieuwd!!
Met mij gaat het erg goed. Voel me nog steeds hardstikke lekker. Nog steeds niet misselijk geweest of moeten kotsen. Ben daar zo blij mee, zo kan ik echt optimaal genieten!
Bij jouw gaat het wat zwaarder lees ik.. Ik vind het mooi zoals jij naar alles kijkt. Je beklijkt het allemaal vanuit de zonnige kant, goed hoor!! Hoop dat ik dat tegen die tijd ook nog allemaal kan ;) Lekker man nog maar 4 weekjes werken, ik moet er nog een stuk of :shock: AHHHH 25!! Getver klinkt veeeeeeeel te lang :oops: ;)

MissMini
4 January 2010, 11:09
Haha Babii, ik ga het lekker vertellen: JE ZIT ER NAAST!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Jorina, moet er morgen om 11.30 uur zijn... Ben zo benieuwd en wordt nu toch ook wel een beetje zenuwachtig zeg.. Brr. Hoop maar gewoon dat alles goed is, maar je gaat je toch van alles in je hoofd halen he!

jorina
4 January 2010, 11:11
ok dus je progesteron was wel goed

whahah jou kennende kim heb je het goed dat heb je meestal wel namelijk :D

nou je zal zien dat het allemaal mee zal vallen maar snap dat het spannend is

Babii
4 January 2010, 11:11
WHAAAAAAAAAAAAAA dan weet ik wat het wordt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: WAUWIEEEEEE!!!! GEFELICITEERD MEIS :D!!!!

jorina
4 January 2010, 11:12
mmmmmmmmmm :cry: nou word ik helemaal nieuwsgierig

Babii
4 January 2010, 11:12
ok dus je progesteron was wel goed

whahah jou kennende kim heb je het goed dat heb je meestal wel namelijk :D

nou je zal zien dat het allemaal mee zal vallen maar snap dat het spannend is

Nee, mijn progesteron is niet geprikt :). Dit was van me vorige eisprong :). Die ambtenaren waren nog vrij en ik mag alleen tussen 5 en 7 DPO prikken :(.

En nee! Zit er falikant naast :|.

MissMini
4 January 2010, 11:13
:mrgreen:

4 January 2010, 11:13
Ik ook, word nieuwsgierig :mrgreen: :oops:

Babii
4 January 2010, 11:16
Lekker PUH :P :P :P :P

jorina
4 January 2010, 11:16
he kimmetje allerliefste kimmetje wat dacht jij dan bij missmini :lol:

Babii
4 January 2010, 11:17
Ik ben het vergeten Jorina :|

jorina
4 January 2010, 11:19
whahahaha toch de dementie al in aantocht

missmini you've got mail

want je snapt natuurlijk wel dat ik nu ga raden ;)

MissMini
4 January 2010, 11:20
Stelletje nieuwsgierigen :D:D
Jorina, ik ga ff kijken!

MissMini
4 January 2010, 11:21
Haha Jorina: JEP! Goed geraden en dat in één keer ;)

Valt natuurlijk ook niet veel te raden, 't is of het een of het ander :D

jorina
4 January 2010, 11:23
jeeeeeeeeeeeh wat leuk gefeliciteerd meid

zal mijn mondje houden hoor :mrgreen:

Mila
4 January 2010, 11:24
2,8 :|. Hoeveel is dat? Mijn vorige eisprong was 53,9!

ja dat is heeel weinig.. de waarde moet boven de 30 zijn wil je een goede eisprong hebben en mijn waarde was 2,8 dus nog geen 3 :o dus geen eisprong. dat is 27,2 lager dan 30 :?

jorina
4 January 2010, 11:25
oooooooo nu snap ik het (het kwartje is gevallen )
het was jou progesteron :D

Mila
4 January 2010, 11:27
missmini, je hebt pb ;)

MissMini
4 January 2010, 11:27
:lol: Jullie zijn allemaal nieuwsgierig zeg!! :lol:

jorina
4 January 2010, 11:29
whahahaha ga je ook raden syl :mrgreen:

Mila
:lol: Jullie zijn allemaal nieuwsgierig zeg!! :lol:
:D

Babii
Ik moet de hele tijd scheten laten :oops: En mijn linkerborst is ineens een beetje gevoelig. Vindt het geen fijn gevoel :(. Denk echt dat een menstruatie in aantocht is!

MissMini
Mondje dicht hoor, voor de eventuele meelezers!! :roll:

Storm1987
4 January 2010, 11:30
Miss-Mini: Mag ik ook raden :mrgreen: dan stuur ik je zo ff een pb hahaha :lol:
Herkenbaar hoor, ik wil ook niet klagen want ik krijg zo de kriebels van die vrouwen die zodra ze zwanger zijn alleen nog maar kunnen klagen. Bij een zwangerschap horen nu eenmaal kwaaltjes, dat weet je van te voren en dat hoort erbij. Natuurlijk, als je zo ziek bent als Sonja hier op t forum, vind ik het een ander verhaal. Maar verder is een zwangerschap gewoon een normaal verschijnsel en geen ziekte ;)
Ik moet morgen naar de verloskundige. Maar kan niet zoveel met hun, heb totaal geen feeling met ze en ik vind het maar een stelletje stumpers daar :oops: Dus mocht ik voor mijn gevoel niet goed geholpen worden dan ben ik morgen de huisarts nog even.

Jorina: Ik hoop dat je gevoel er naast zit en het raak mag zijn. Duim voor je want je hebt het wel verdiend na die ellende van 2009.

Struffle: Meis, als ik je een tip mag geven. Begin iets eerder dan juli (wanneer je portomonee en tijd dat toelaat). Maar als je een snelcursus wilt doen betekend dat dat je meerdere uren per dag moet gaan lessen. Nou, in juli ben je ongeveer net zover als ik nu. En dan moet je er echt niet meer aan denken om uren achter elkaar in dezelfde houding te zitten. Ik heb best een goede zwangerschap, heel goed zelfs, maar lang in dezelfde houding zitten gaat eigenlijk sinds week 25 niet meer lekker. Tis maar een tip hoor :) Ik kan ook niet in jouw portomonee kijken. Een rijbewijs is zeker heel erg handig met een kleintje, of het echt een must is weet ik niet....Jij woont niet in een afgelegen boeren gat dus op zich zou de meeste dingen wel lopend of met ov te doen zijn.
Maar het is gewoon handig als je m hebt :)

jorina
4 January 2010, 11:30
we houden het gewoon op ukkie missmini dat kan vanalles zijn :D

Mila
4 January 2010, 11:31
Mondje dicht hoor, voor de eventuele meelezers!! :roll:

gefeliciteerd meid! ik hou mijn mondje dicht!

MissMini
4 January 2010, 11:32
Haha ja idd Jorina, Ukkie kan toch nog 2 kanten op he.
Ben altijd een beetje bang dat er iemand van mijn familie meeleest. Zou lullig zijn als ze dan ineens ook weten wat we krijgen. Van jullie maakt het me niet uit, maar voor mn familie wil ik het verborgen houden...! :lol:

jorina
4 January 2010, 11:34
ik hoop het ook storm

lieve schat als jij je niet goed voelt bij je vk moet je gaan switchen hoor want ze moeten ook straks je bevalling doen en dan moet het gevoel wel goed zijn

Babii
4 January 2010, 11:35
Logisch hoor MissMini, wij houden ons mondje wel :mrgreen: .

Verdomme!!! Ik heb NOOIT klachten na mijn ei (*wil ook niks voelen), maar wat voel ik me FUCKING brak :cry: Denk dat ik ziek wordt (ben net weer begonnen met werken).

4 January 2010, 11:36
Missmini, wat super gaaf, gefeliciteerd Missmini :lol:

jorina
4 January 2010, 11:36
ik kreeg toen ik een dag overtijd liep te horen dat mijn huisarts die mijn bevalling zou doen op vakantie was als ik 2 weken over liep ik ben dus echt op het allerlaatste moment veranderd want wilde niet het risico lopen dat er niemand zou zijn of ik bij complete vreemde zou komen

Babii
4 January 2010, 11:37
Ben het daarmee eens Storm! Je moet je wel goed voelen bij je VK meis!

struffle
4 January 2010, 11:38
storm bij welke vk zit jij?

en liefst zou ik nu al met mn rijbewijs willen beginnen maar het is geen kwestie van geld maar van tijd. Ik moet klaar zijn met mn school om te kunnen beginnen, en dat is in juli. Misschien (maar dat denk ik niet) dat het juni zou kunnen worden, maar dan studeer ik af, dus denk ik juist drukker.
Ach, misschien valt het mee, en anders begin ik daarna en les ik op zaterdags ofzo... er is wel een mouw aan te passen. Het gaat mij idd meer om lange afstanden, ik heb alles hier in de buurt, maar op termijn is zelf kunnen rijden toch redelijk onmisbaar vrees ik.

Mila
4 January 2010, 11:42
storm, dat is niet fijn dat je je daar niet fijn voelt. zit er nog een andere in de buurt?

4 January 2010, 11:42
Ik sluit me er ook bij aan Storm. Er zijn genoeg leuke vk' waar je de klikt wel mee krijgt. Denk dat het erg belangrijk is dat je dan iemand hebt waar het goed mee zit!

Struffle: Ik sluit me ook aan bij de tip van Storm.. Denk dat je er dan niet echt op zit te wachten. Dus als de portemonnee of jou tijd het niet toelaat om het eerder te doen is het misschien ook best een ideetje om het uit te stellen tot na de bevalling?

4 January 2010, 11:43
Oeps Struffle, was iets te langzaam met mijn reactie ;)

MissMini
4 January 2010, 11:44
Storm, ik zou inderdaad ook naar een andere verloskundige op zoek gaan hoor, als het niet klikt tussen jullie. Ze moeten je toch helpen bij de bevalling en dat is dan wel fijn als je goed met iemand kunt opschieten!
Ikzelf heb er 3 uit één praktijk en vind ze alle3 super. Heb ook totaal geen voorkeur wie er bij mijn bevalling zou zijn. Nemen altijd tijd voor je, mag ze altijd bellen en het klikt gewoon goed. Ben daar wel blij mee!

jorina
4 January 2010, 11:45
storm het is 1 van de belangerijkste momenten in je leven en je wilt niet dat dat in de soep loopt door een onkundige vk
je moet op zo'n moment vertrouwen hebben in zo'n persoon want anders is het ook wel moeilijk om vertrouwen te hebben in je zelf (op dat moment )en bevalling is geen feest en dan moet je echt volledig op je vk en jezelf en je partner kunnen vertrouwen

4 January 2010, 11:46
Ja Missmini, zo omschrijf ik die van mij ook. Ze zijn echt allemaal super en net zo aardig. Nemen allemaal echt de tijd voor je en tonen veel interesse in meer dan alleen je baby :lol:

jorina
4 January 2010, 11:46
ik ga ff kleren aantrekken en dan boodschapjes doen \
tot vanavond meiden

Mila
4 January 2010, 11:48
ik had toch verteld dat meisje van 17 die zwanger was?!
ze had vorige week een echo met 12 weken en alles was goed, hartje zien kloppen! en nu is ze 13 weken en heeft ze een miskraam gehad. :cry: zo laat nog

Storm1987
4 January 2010, 11:52
Ik zou wel willen maar er is geen andere verloskundige hier in het dorp :( Alleen deze waardeloze. Ik ben nu pas 4x geweest en heb 3 verschillende dames gehad. Waarvan 2 er waren om iemand met zwangerschapsverlof te vervangen maar zij zijn nu ook weer weg, per 1 januari. Dus nu krijg ik weer 2 nieuwes te zien.

Als ik vragen heb kunnen zij ze 9 van de 10 keer niet beantwoorden. Ze kunnen mij geen gewoon geen duidelijkheid geven en in april, met mijn mk, hebben ze verkeerd gehandeld. Ik belde toen voor een spoedecho, kon ik smiddags de formulieren ophalen. Wilde ik bellen, kon ik pas de volgende dga bellen omdat zij samenwerken met 1 of andere gare echo praktijk waar helemaal een stelletje stumpers zitten. Dus ik uiteindelijk een echo in het ziekenhuis gehad maar wel na heel erg aandringen van mij.

Er is er maar 1 die ik aardig vind en waarbij ik op me gemak ben. Maar die heb ik ook pas 1 keer gezien.

Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ik 3 hoog woon. Gebruikelijk is dan dat de verloskundige mee gaat. Ik ga morgen bij hen aangeven dat ik niet wil dat zij meegaan, ik word liever gewoon door iemand in het ziekenhuis begeleid. Ik heb niks met die verloskundige en eigenlijk te weinig vertrouwen. Komt denk ik vooral omdat ik pas zo weinig ben geweest en elke keer iemand anders heb.

MissMini
4 January 2010, 11:56
Moet jij in het ziekenhuis bevallen Storm? Ik woon ook in een flat (welliswaar met een lift) maar mag gewoon thuis bevallen hoor.
Ik weet precies welke halfgare echopraktijk je bedoelt volgens mij ;);)
Inderdaad, gewoon duidelijk aangeven hoor dat je niet door hun geholpen wil worden. Ze hebben in het ziekenhuis ook vast wel iemand die je kan helpen!

Mila
4 January 2010, 11:58
mijn vriend zijn antibiotica is afgelopen en hij heeft de bulten nog steeds vandaag weer naar de huisarts geweest en nu is hij doorgestuurd naar de internist en daar moet hij donderdag zijn en dan gaan ze waarschijnlijk een stukje uitsnijden en opsturen voor onderzoek

struffle
4 January 2010, 11:58
he bah storm wat vervelend!

en hoe kan het dat je ze pas 4x hebt gezien, je hebt nu toch om de 2 weken een afspraak ofzo? Of heb ik dat mis?

Ik ben erg benieuwd naar mijn verloskundige. Ze zijn met z'n tweetjes, lekker kleinschalig dus en over de telefoon komen ze erg trouw over. Ook had ik mn formulieren direct de volgende dag in huis, ze is daarvoor persoonlijk langsgekomen om het af te geven. Dat vind ik best goeie service. Ik heb pas de 25e intake, omdat ze mn echo wilden afwachten zodat ze me wat meer konden vertellen. Vind ik prima. Ook legden ze heel duidelijk de procedure uit zodat ik precies wist wat ik moest doen en wat me te wachten stond.
Wat jammer dat je niet in dordt een verloskundige mag uitzoeken storm, eigenlijk best vreemd, het ligt zo dicht bij elkaar... Je bevalt neem ik aan wel in 't albert schweitzer, of ga je naar zwijndrecht?

Babii
4 January 2010, 11:59
Ik weet ook al dat ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen! Ben een medisch geval helaas....

struffle
4 January 2010, 12:00
mijn vriend zijn antibiotica is afgelopen en hij heeft de bulten nog steeds vandaag weer naar de huisarts geweest en nu is hij doorgestuurd naar de internist en daar moet hij donderdag zijn en dan gaan ze waarschijnlijk een stukje uitsnijden en opsturen voor onderzoek

oh syl da's wel spannend, heeft ie er last van? Ik hoop het niet. Hoop dat het niets ernstigs is... misschien gewoon opgezette klieren ofzo? Of vetbultjes, die had mn vriend ook en die zijn ook weggesneden bij hem...

MissMini
4 January 2010, 12:03
Struffle, het verschilt per verloskundige hoe vaak je daar naartoe moet. Ik heb met 10, 16, 21, 26, 29, 30 en straks met 32 weken een afspraak... Maar sommigen moeten aan het begin al vaker dan ik. Om de 4 weken ofzo.. Nu moet ik om de 2 weken komen en de laatste weken natuurlijk gewoon iedere week.

Als ik toch in het ziekenhuis moet bevallen (ivm het hartje ofzo) dan moet ik naar het Erasmus. Ben ik wel blij mee hoor. Dan heb je tenminste meteen de juiste hulp voor Ukkie. Ze zullen in het Albert Schweitzer ook heus goed zijn, maar voor een afwijking ben ik blij dat ik dan naar het Erasmus mag!

Storm, als je in het Albert Schweitzer in Zwijndrecht bevalt kom ik ff langs hoor! Daar woon ik vlakbij :lol:

Sylvia, da's spannend.. Vervelend dat die bulten nog niet weg zijn, is het helemaal geen verbetering van gekomen? Wens hem maar sterkte hoor!

4 January 2010, 12:08
Heh Syl wat akelig zeg, dan ben je normaal niet meer zo bang dat je een mk krijgt, getsie wat erg!! En je vriend nog niet alles in orde, ik hoop dat alles gewoon oke is en dat het maar vetbultjes ofzo zijn.. Sterkte!

Storm: Balen zeg, maar misschien zijn de 2 vk's die je nog beide moet zijn wel heel leuk. Is diegene wat je juist wel leuk vind wel de vk de er vast zit dus niet die wat nu weer weg zijn? Zou anders ook klote zijn.. Maar in het ziekenhuis krijg je genoeg hulp. Mijn zus heeft het ook zonder de vk gedaan omdat het ineens allemaal zo snel ging.. Maakt helemaal niet uit!

Mila
4 January 2010, 12:13
Heh Syl wat akelig zeg, dan ben je normaal niet meer zo bang dat je een mk krijgt, getsie wat erg!! En je vriend nog niet alles in orde, ik hoop dat alles gewoon oke is en dat het maar vetbultjes ofzo zijn.. Sterkte!

Storm: Balen zeg, maar misschien zijn de 2 vk's die je nog beide moet zijn wel heel leuk. Is diegene wat je juist wel leuk vind wel de vk de er vast zit dus niet die wat nu weer weg zijn? Zou anders ook klote zijn.. Maar in het ziekenhuis krijg je genoeg hulp. Mijn zus heeft het ook zonder de vk gedaan omdat het ineens allemaal zo snel ging.. Maakt helemaal niet uit!

ik krijg net weer een telefoontje en ze was al 16 weken! en het hartje is vorige week gestopt met groeien..
het was een meisje met een hartafwijking.. wat erg zeg!

4 January 2010, 12:15
Heh getsie Syl wat erg zeg. Erg heftig en verdrietig :cry: :cry: :cry:

Mila
4 January 2010, 12:22
mijn vriend voelt zich nog steeds niet goed..

4 January 2010, 12:27
Dikke knuffel voor jou e je vriend Syl, het zit jullie niet mee zeg! Hopelijk word 2010 alsnog wel een mooi jaar voor jullie en kom je gauw eens met wat leuker nieuws!!

struffle
4 January 2010, 12:34
missmini dan woon je blijkbaar ook vlak bij mij! met welke letter begint jouw stad/dorp als ik vragen mag?

syl wat een rotnieuws, jeetje! Een mk met 16 weken, dat is heel verdrietig zeg... En je vriend die zich nog steeds niet goed voelt :( Het zit je ook allemaal niet mee.... Maar ik ben ervan overtuigd dat voor mensen zoals jij die veel pech meemaken ook pieken zullen komen, en dat die dalen nodig waren om de pieken nog meer te waarderen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Vroeg of laat zal ook voor jou/jullie het tij keren!

Zooo hier net bijna weer over mn nek, snel een cup a soup naar binnen geklokt en voel me nu veel beter, ga er gewoon lekker nog eentje maken en er mn bammetjes in dopen.

MissMini
4 January 2010, 12:35
Struffle, ik woon in Z. ;) Jij in D. toch? En Storm in P. dus allemaal lekker in de buurt ;)

Storm1987
4 January 2010, 12:37
Struffle: Ik vind het ook raar, want ik ben met 5 minuten met de auto in dordt. Maar het mag niet, je bent verplicht een vk in je eigen woonplaats te zoeken. Ik ben met 9, 16, 22 en 26 weken geweest. Nu moet ik morgen weer.
Indd netjes de service van je vk, dat lijkt me erg prettig.

Ik ga in het Albert Sweitzer bevallen maar onze voorkeur gaat uit naar Zwijndrecht. Wellicht ga ik alsnog naar Dordt hoor, maar zwijndrecht heeft de voorkeur omdat het wat kleinschaliger is en zij beter bekend zijn.

Miss-Mini: Is het bij je verloskundige bekend dan dat je op een flat woont? Gebruikelijk is dat je niet hoger dan 1 etage mag bevallen. Geldt ook als je bijv. een dijkhuis hebt. Het gaat erom dat ze in geval van nood dan niet gemakkelijk kunnen vluchten met een brancard. Misschien is het bij jouw vk anders maar zou t nog ff navragen als ik jou was.

Sylvia: ach wat sneu zeg, 13 weken :( Moet je toch niet aan denken. Dan verlies je gewoon een heel kindje.

Mila
4 January 2010, 12:38
ik heb haar net een mailtje gestuurd en begin gewoon zelf weer te janken..

storm, 16 weken al..

Storm1987
4 January 2010, 12:40
oh 16 weken :| niet normaal....

dan is je kindje gewoon al de grote van een tandenborstel. zielig hoor.

Ik ga boodschappen doen.

struffle
4 January 2010, 12:44
joh missmini dat wist ik echt niet, tot nu dan! wat grappig, dan wonen we idd allemaal heel dicht bij elkaar!

haha missmini dan gaan we samen wel op bezoek bij storm ;) lijkt me gezellig. Kunnen we meteen d'r make-up checken :lol:

MissMini
4 January 2010, 13:05
Haha ja inderdaad, ff kijken of die make-up echt wel goed zit ;) Lijkt me een leuk plan, samen op kraamvisite ;) Doen we!

Storm, ik mag (naar ik weet) gewoon thuis bevallen hoor. Moet een lift aanwezig zijn volgens mij... Nou als ik thuis beval in een gewoon huis dan doe ik dat ook in de slaapkamer en moet ik ook eerst een trap af ;) Maar we hebben wel een lift bij ons in de flat. Zal het voor de zekerheid nog ff aangeven bij de verloskundige volgende week, maar wie weet zien ze morgen wel iets waardoor ik onder controle moet blijven bij de Gyn en dan gaat het hele thuisbevallingsfeest niet eens door!

struffle
4 January 2010, 13:13
missmini en storm, voor jullie nog maar 9 of 11 weekjes :o
Jeetje mina wat gaat dat snel, ik kan me nog zo goed herinneren dat jullie kwamen vertellen dat je positief had getest deze zomer... Dat lijkt nog maar zo kort geleden! En tegelijkertijd vind ik de weken van mijn zwangerschap soms erg traag verlopen (soms ook niet). Tegenstrijdig gevoel. Ik kan mezelf nog steeds echt niet met een buik voorstellen!!

MissMini
4 January 2010, 13:16
Ja Struffle de tijd gaat echt megahard, al kruipen voor jou de weken voorbij! Maar je zult zien, als je eenmaal de 12 weken voorbij bent lig je zo te puffen!! Nee serieus, ik vind de tijd echt heel snel gaan hoor. Lijkt inderdaad nog maar zo kort geleden dat ik positief testte. En nu... is de zwangerschap alweer bijna voorbij!!
Geniet er maar lekker van dat je nog ff een tijdje zwanger bent! Nu ben ik het een beetje zat aan het raken, ben er klaar voor dat Ukkie komt. Maar genieten doe ik nog steeds hoor!

4 January 2010, 13:18
Pff ik vind ook wel det het toch snel gaat, nu al!
Ik ga even lekker in bad, ben niet vooruit te branden vandaag, of eigenlijk al de laatste weken :?

Babii
4 January 2010, 13:20
Toen jullie kwamen met ik ben zwanger, stapte ik net de MMM in :|!

Mila
4 January 2010, 13:22

ik loop nu al 13 maanden in de mmm, pfff gaat hard he?!

Babii
4 January 2010, 13:27
@ Sylvia, jeetje hee! 16 weken, wat ontzettend heftig en verdrietig :(.

Zo sorry voor de details, maar ik laat natte scheten... Lekker charmant op me werk :evil: ... Moet nu ook al voor de 2e keer poepen... Heerlijk hoor veel kunnen poepen, maar aub :P laat mij dat maar gewoon thuis doen :mrgreen: .

Babii
4 January 2010, 13:28

Veel te hard! En dan te bedenken dat alle voorgaande maanden "verloren" rondes waren voor mij :(.

En voor jou die laatste 2 met Puregon ook volgens mij?

Mila
4 January 2010, 13:50

Veel te hard! En dan te bedenken dat alle voorgaande maanden "verloren" rondes waren voor mij :(.

En voor jou die laatste 2 met Puregon ook volgens mij?

ja een waarschijnlijk alle 3 met puregon want ik liep al drie maanden met die schimmel :roll:

MissMini
4 January 2010, 13:53
Pff meiden, ik leef echt met jullie mee hoor, die MMM is niet niets.... Gun het jullie van harte dat jullie ook snel zwanger mogen zijn van zo'n wondertje! Ik ben nog steeds helemaal verliefd op ons Ukkie en dat wordt echt alleen maar erger!
Ook de meiden die niet in de MMM zitten en "gewoon" bezig zijn om zwanger te worden gun ik het natuurlijk!

@hier, eindelijk gedoucht haha. Nu ff de keuken schoonmaken enzo, dan heb ik toch íets gedaan voordat manlief thuiskomt ;)

sonja2009
4 January 2010, 14:05
Ik kom toevallig net bij de vk vandaan en had het daar gevraagd over het thuis bevallen omdat ik ook op 3 hoog woon maar dat mag gewoon zei ze
Al heb ik toch maar besloten dat ik in het ziekenhuis wil bevallen want heb echt niets met die vk en ik kan ook niet overstappen want hun zijn de enige hier..

Babii
4 January 2010, 14:20
NEEHEEEEEEEEEE

HET SNEEUWT :evil: :evil:

4 January 2010, 14:21
Ik kom net uit bad, heerlijk! Vriendlief is aardappelen aan het schillen. Kan ik ze even koken, af laten koelen en dan strakjes lekker bakken met een uitje er doorheen, hmmm. Ga vandaag eens die kip in zak proberen, had ik op de reclame gezien en wou ik nog steeds een keer proberen. Lijkt me erg lekker! Pff heb nu al honger.. :?

Ram1988
4 January 2010, 14:25
joeee meisjes!
Ik ga weer even bijlezen :mrgreen: eindelijk weer s wat meer gepraat haha

Ram1988
4 January 2010, 14:35
Whoeoeoeoe missmini wat leukkk gefeliciteerdddd :mrgreen:
( heb dr even ge-pbt haha)!

Hier nog steeds 1 gevoelige borst.. pff slaat weer nergens op hahaha

4 January 2010, 14:42

Haha je bent niet de einige ;) Hoe ist met jou?? Hopelijk is die gevoelige borst een goed teken ;)

Babii
4 January 2010, 14:45

Haha :P BIj mij begon het net met rechts en inmiddels doet links nu meer pijn :|

struffle
4 January 2010, 14:47
esther mijn rechter tiet liep ook voor op mn linker :mrgreen: Ik hoop voor je dat het een goed teken is!!

Klinkt lekker schorpioentje, ik heb ook wel zin in een bad, maar we hebben er geen.
Die kip in zak is lekkerrr!! Wij hadden de paprika variant, zeer goed te nassen. Hmm met gebakken aardappies, lekker hoor!!

Ik ga straks kiprollade maken, ook lekker!! Twijfel of ik m in de oven of in de pan zal doen... Wat is lekkerder? Oven kan zo droog worden...

Storm1987
4 January 2010, 14:48
joh missmini dat wist ik echt niet, tot nu dan! wat grappig, dan wonen we idd allemaal heel dicht bij elkaar!

haha missmini dan gaan we samen wel op bezoek bij storm ;) lijkt me gezellig. Kunnen we meteen d'r make-up checken :lol:

woehahahahahahahah gek mens :lol: :lol: :lol: maar jullie zijn van harte welkom en ik zou het heel gezellig vinden hoor. :mrgreen: Dan is miss-mini ook al bevallen waarschijnlijk en kunnen we jou lekker gruwelijke horrorverhalen vertellen over ingeknipte vagina's en vacuum pompen en verkeerd gezette ruggenprikken hahah :P nee hoor meid daar moet je nooit naar luisteren. Probeer ik ook niet te doen :? knijp m wel een beetje voor de bevalling :oops:

Gek idee ja dat ik al bijna 30 weken ben. 10 weken geleden was de 20 weken echo en dat lijkt net gisteren... maar dat geldt ook voor de dag dat ik positief testte. Ik had zoveel plannen in de zwangerschap maar de zwangerschap gaat zo snel voorbij.

Syl en Babii, elke maand die de mmm langer duurt, is te lang. Het is gewoon zo oneerlijk verdeeld. Maar ooit wordt jullie geduld beloond. En wat je dan vaak ziet is dat je met niet 1, maar 2 wondertjes verblijd wordt. Ik gun het jullie enorm en ik hoop dat in 2010 het geluk jullie toe mag lachen!

En Estherh, ik hoop dat jij nu gewoon hartstikke zwanger bent, volgende week knallend positief test en een heel mooie baby mag krijgen in september. Want jij hebt ook al veel te lang moeten wachten.
Overigens begon de pijn in mijn borsten bij mij ook in de rechter.... de rechter loopt bij mij ook altijd voor :mrgreen: Rechter tiet spuit al melk, linkertiet drupt nog slechts hahahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: ranzig he.

Ram1988
4 January 2010, 14:48
laten we hopen dat het een goed teken is!!

Babii
4 January 2010, 14:53
Esther, als mijn tieten al pijn doen en ik straks posi test (wat ik niet zal doen) dan moet het bij jou ook raak zijn! Mijn tieten doen namelijk NOOIT pijn!!!

Nou ze doen niet echt pijn, ze zijn super gevoelig :(. Als ik eraan zit voel ik ze, met lopen voel ik ze.... Maar ach.... Misschien wordt ik nu gek met symptomen :P. Nee zonder grappen, ik wil ze niet voelen, maar voel ze (zoals ook op me beebiesite omschreven).

@ Storm, dat is zo lieverd! Zooooo jij produceert al Campina :P

@ Struffle en MissMini, als jullie nou wachten op mij zijn dat 4 vliegen in 1 klap :lol:

struffle
4 January 2010, 14:54
lachen, misschien heeft t wel te maken met t feit dat je rechtshandig bent en dat die kant iets beter is ontwikkeld ofzo... geen idee, gooi ook zomaar een theorie de wereld in?

ja leuk die horrorverhalen, dan bel ik geloof ik af haha! Ik ga nu al bijna nokkie of over mn nek bij de kleinste dingen.

Wat voor plannen had je dan allemaal storm? Ben verder niet nieuwsgierig... :?

Ik ga de kip maar in de pan doen denk ik, zal het maar vast opzetten kunnen we vroeg eten (en boodschappen doen)

Babii
4 January 2010, 14:55
Verdorie! Een of andere BIMBO schiet zomaar afspraken in me directeur ze agenda!!!! Die gaat hem krijgen :evil: MOOI NIET DAT DAAR PLEK VOOR IS :shock:

4 January 2010, 14:58
Struffle: Oehh lekker ik heb ook de paprika variant :mrgreen: Had je ook die kip drumsticks? Hmm heb er echt zin in, ook mijn gebakken aardappeltjes :lol: Ik vind oven vaak lekkerder als pan, is ook gezonder ;) Haha maar als het idd droog word is het wat minder..

Ik had trouwens geen last van mijn tieten. Het is wat van de laatste tijd dat ze echt gevoeliger zijn :? Krijg ook sneller vet haar :oops:

jorina
4 January 2010, 14:58
kiprolade eerst aanbraden en daarna 3 uur op 90 gr in de oven dan blijft hij heel erg lekker zacht maar ik weer niet hoeveel tijd je hebt

Hedwig88
4 January 2010, 15:04
Dames, ook weer eens een berichtje van mij...
Jemig wat kun je van zwanger zijn, misselijk worden zeg! pff...
Ik dacht altijd, ach het zal wel mee vallen! NOT!!!!
Ik ben gewoon tot een uur of 17.00 misselijk en dat ook nog elke dag incl. overgeven.
ook ben ik erg moe! ( moet even klagen sorry )
Maar anderzijds is het het allemaal waard voor ons kleine wondertje!
en heb ik het er wel graag voor over!
Hopelijk houdt de misselijk heid snel op, maar waarschijnlijk houdt het nog wel even aan.
en kan ik snel volledig gaan genieten

Mila
4 January 2010, 15:07
storm, :twisted: ik begin toch liever met 1 dan met 2 :oops: :lol:

kim en estherh, hoe voelen jullie borsten nu aan?
ik heb altijd na mijn eisprong en voor mijn menstruatie ook pijn aan mijn rechterborst, maar dan aan de zijkant een beurs gevoel

MissMini
4 January 2010, 15:36
woehahahahahahahah gek mens :lol: :lol: :lol: maar jullie zijn van harte welkom en ik zou het heel gezellig vinden hoor. :mrgreen: Dan is miss-mini ook al bevallen waarschijnlijk en kunnen we jou lekker gruwelijke horrorverhalen vertellen over ingeknipte vagina's en vacuum pompen en verkeerd gezette ruggenprikken hahah :P nee hoor meid daar moet je nooit naar luisteren. Probeer ik ook niet te doen :? knijp m wel een beetje voor de bevalling :oops:

Haha Storm, idd, kunnen we Struffle gek maken met bevallingsverhalen.... Nee hoor Struffle, we houden ons netjes in tot jij ook bevallen bent :D
Ik ben absoluut nog niet bang voor de bevalling. Ben er juist erg nieuwsgierig naar en ben benieuwd hoe het allemaal gaan zal. Hoewel ik tegen die tijd dat ik weeen heb waarschijnlijk wel anders piep, hahahahah

struffle
4 January 2010, 16:04
achja die bevalling laat ik ook maar op me afkomen denk ik...

schorpioentje ik had kippenbouten, 3 geloof ik, die moesten op haha, en met die braadzak vond ik ze erg lekker!

Jorina tnx voor de tip maar ze zaten al in de pan. Volgende keer doe ik het op jouw manier, een tip van de kok moet je natuurlijk nooit wegwuiven ;)

Hedwig meid vervelend he!! Ik ben niet constant misselijk, maar loop al sinds vanmiddag met een emmer mn huis door, want sta regelmatig op t punt te gaan kotsen bah!! Ik hoop echt echt echt dat ik er morgen op stage geen last van heb, anders wordt t toch erg lastig verbergen en bovendien is het een woonhuis waar ik werk en zien en horen ze alles wat ik op die wc doe :?

Blegh ik heb ook echt geen zin om te koken :(

Hedwig88
4 January 2010, 16:33
Dat heb ik dus ook. nergens zin in!
en dingen waar het woord en of koken in voorkomt vermijd ik het liefst.
Me maag draait zich al om bij het idee aan eten, alleen macaroni heb ik constant zin in!
Ik eet wel normaal hoor omdat het beter helpt tegen misselijkheid maar het liefste zou ik het niet doen.

@struffle ik hoop dat je je morgen beter voelt meid!

Babii
4 January 2010, 16:47
storm, :twisted: ik begin toch liever met 1 dan met 2 :oops: :lol:

kim en estherh, hoe voelen jullie borsten nu aan?
ik heb altijd na mijn eisprong en voor mijn menstruatie ook pijn aan mijn rechterborst, maar dan aan de zijkant een beurs gevoel

Ze zijn al de hele dag erg gespannen en vooral het midden doet pijn. Echter nu ik thuis zit zakt het af :). En ik heb het idee dat me menstruate opkomt, want heb ook giga pijn in me onderrug :(.

Joya
4 January 2010, 16:48
meiden allereerst een heel gelukkig en gezond 2010!! dat er maar veel mooie, lieve en gezonde babytjes geboren mogen worden :D

ik heb niet teruggelezen want ben sinds vorig jaar niet meer geweest ;) dan is het dus wel erg veel..
nog bijzonderheden hier??

Thyra
4 January 2010, 16:59
heey ben ik ook weer, ben kip kerrie aan t maken.
Ook nog geen :twisted: gesignaleerd vandaag... snap der niks van, negatieve test maar nergens :twisted: te bekennen, wel ei gehad.. :roll:

Babii
4 January 2010, 17:09
@ Thyra, heerlijk kip kerrie :). Hoe weet je dan zo zeker dat je, je ei hebt gehad?

Thyra
4 January 2010, 17:10
voel m heeeel duidelijk

Babii
4 January 2010, 17:12
Een eisprong en een groeiend eitje kan je ook verwarren he... Maar misschien ben jij 1 van de testers die dus laat test :D

Thyra
4 January 2010, 17:14
hoe bedoel je laat test? :oops:

Babii
4 January 2010, 17:40
Hoe ik het zeg Thyra! Er zijn genoeg vrouwen die pas bij een wee overtijd postiief testen. Maar nogmaals je kan je eisprong en eigroei erg verwarren met elkaar (ik kan het weten :P).

En overigens weet je nooit zeker of je ei is gesproken helaas, want je temperatuurt niet en gebruikt geen ovulatietesten. Ik probeer je alleen te zeggen, je bent pas sinds oktober van de pil. Soms gaat een vrouw na 2 a 3 maanden een hele andere cyclus aanhouden.

Dus het kunnen 2 dingen zijn:

- Je test laat positief
- Je denkt een eisprong te hebben gevoeld, maar het was niet zo en je cyclus is aan het veranderen (soms zijn er weleens uitschieters).

Wil je niet gek maken meid, begrijp me niet verkeerd want gun het je echt! Dus begrijp me niet verkeerd :).

Thyra
4 January 2010, 18:10
nee nee begrijp je niet verkeerd. bedankt voor t meedenken :)

Mila
4 January 2010, 18:14
zo kon de hele tijd niet op het forum :roll:

Thyra
4 January 2010, 18:17
haha nee ik ook niet, is beetje druk denk ik..

4 January 2010, 18:40
Ik ook niet, dus heb maar alles even gedaan. De was opgevouwen en opgeruimd. Samen met vriendlief de kerstspullen opgeruimd. En hmm lekker gegeten. Ben best trots op mezelf want vond het erg lekker ;) Struffle: Ja ik vond de braadzak ook een goeie, dus dat ga ik erin houden! Ik had met drumsticks, was 1 kilo. Alles op :? Whahah..

Joya
4 January 2010, 18:41
het is echt zo irritant dat elke keer een error is op het forum.. had net een pb getypt naar iemand van 10 meter lang ofzo :P was het helemaal kwijt kon helemaal overnieuw beginnen.. heel vervelend.. en het is steeds vaker zo..

Babii
4 January 2010, 18:44
Waar blijft mijn lange PB dan :P.

Tessa23
4 January 2010, 18:45
Hoi meiden..

Pfff ik ben er fftjes , koffers klaar en vannacht om 3 u van uit hier naar Schiphol , heb er zin in , lekker voor t eerst samen op vakantie!! De reden waarom we nu gaan is omdat vriendlief eerder geen vakantie op kon nemen.. dus nu extra geniet :D maar meiden ik heb dinsdag mijn nod , die dag kom ik laat ook terug , maar zal ik testje mee nenen voor de ochtend? Wie had dat ook gedaan ? Haha..

Ben benieuwd als er zwangeren bij komen deze week , hoop dat ik dan ff op t forum kan...

Mila
4 January 2010, 18:47
Hoi meiden..

Pfff ik ben er fftjes , koffers klaar en vannacht om 3 u van uit hier naar Schiphol , heb er zin in , lekker voor t eerst samen op vakantie!! De reden waarom we nu gaan is omdat vriendlief eerder geen vakantie op kon nemen.. dus nu extra geniet :D maar meiden ik heb dinsdag mijn nod , die dag kom ik laat ook terug , maar zal ik testje mee nenen voor de ochtend? Wie had dat ook gedaan ? Haha..

Ben benieuwd als er zwangeren bij komen deze week , hoop dat ik dan ff op t forum kan...

je moet doen waar jou gevoel goed bij is meid.. ik zelf zal het niet meenemen en mocht je niet ongesteld worden de volgende ochtend een testje doen..

Babii
4 January 2010, 18:58
Veel plezier Tessa en geniet van je vakantie! En volg je gevoel ;).

Ik ga slapen, ben bekaf :(..... I dont know whats happening, maar denk dat ik ziekjes wordt.

Slaap lekker alvast meiden :D. PS banner aangepast naar een LF van 14 dagen ;). Weet ik zeker dat ik goed test :) (als het nodig is)..

Ram1988
4 January 2010, 19:01
Slaap lekker meissie en doe rustig aan!!!!

Stuur ff een babytje naar mn buik :P

Babii
4 January 2010, 19:06
Ik doe me best Esther om hem te versturen, nog een voorkeur qua geslacht? Ik ga hem/haar met telepatie verzenden!

Slaap lekker ladies!

Ram1988
4 January 2010, 19:40
hahahaha dank je schat!

is er nog iemanndddd? ;)

Vio-Eef
4 January 2010, 19:49
Whaha Babii: doe mij dr ook een (twee is ook goed hoor) doe maar een jongetje (we kunnen geen meisjes naam verzinnen :P )
Nog goed nieuws hier???
xx

Ram1988
4 January 2010, 19:52
nou weinig geloof k haha ;)

Ram1988
4 January 2010, 19:55
Of course!!!
je comp was kapot toch?

4 January 2010, 20:16
Die is weer lekker snel gemaakt zeg!!

Ram1988
4 January 2010, 20:44
dat is fijn!!!

Jorina kan trouwens ook bijna testen of niet?

4 January 2010, 20:50
Ja geloof de 7de!

Ram1988
4 January 2010, 20:52
Ja geloof de 7de!

Spannend!
Ik moet nog dik een week wachten hahaha

Mila
4 January 2010, 20:56
ben er weer heb monopoly gespeeld :D en zit nu lekker een dvd te kijken van een concert van UB40.. heerlijke relaxte muziek

Ram1988
4 January 2010, 20:58
ben er weer heb monopoly gespeeld :D en zit nu lekker een dvd te kijken van een concert van UB40.. heerlijke relaxte muziek

hahaha leukk monopoly! ben alleen niet zo'n held in spelletjes!
moet je morgen weer werken?

Ram1988
4 January 2010, 21:04
Meisjes ik ga slapen!!

tot morgeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:

Mila
4 January 2010, 21:07

hahaha leukk monopoly! ben alleen niet zo'n held in spelletjes!
moet je morgen weer werken?

ja morgen vroeg, jij?

4 January 2010, 21:19
Ik moet morgen ook werken, dus ben er ook weer vandoor! Meiden fijne avond en slaap lekker alvast!

jorina
4 January 2010, 22:49
meiden vanavond erg druk geweest (met de wii hebben mario bros gekocht :D )

maar testen is hier niet meer nodig ik ben vanmiddag ongi geworden wellis waar een paar dagen te vroeg
maar goed hij is er weer dus we kunnen weer naar de volgende ronde
zal jan deze keer (of liever gezegt zijn zwemmers) eens even goed toespreken ;)

ik ga ook lekker slapen
weltrust en tot morgen x

jorina
4 January 2010, 23:05
heb nieuwe ticker een dagje langer gezet omdat ik pas aan het einde van de dag ongi werd

vind het overigens wel vreemd want normaal kan ik er bijna de klok op gelijk zetten wanneer ik het word dus werd echt ff verrast dat ik naar de wc ging
maar goed het voelt wel echt als menstruatie en niet als wat anders dus zal wel goed zitten

Ram1988
5 January 2010, 07:44
goeieeemorgeeeeeeee :mrgreen:

Ram1988
5 January 2010, 07:55
heb nieuwe ticker een dagje langer gezet omdat ik pas aan het einde van de dag ongi werd

vind het overigens wel vreemd want normaal kan ik er bijna de klok op gelijk zetten wanneer ik het word dus werd echt ff verrast dat ik naar de wc ging
maar goed het voelt wel echt als menstruatie en niet als wat anders dus zal wel goed zitten

heh balen weer jorina!
nou weer op naar de volgende ronde ;) goed jullie best doen he :geek:

Babii
5 January 2010, 08:29
He gadsiedarie Jorina :(. Hoelaat ben je ongi geworden? Als je voor 18.00 uur ongi wordt kan je dat tellen als CD1 als je na 18.00 uur ongi wordt is de volgende dag CD1 :).

Ram1988
5 January 2010, 08:37
lekker geslapen kimmie?
heb je nog een baby met telepathie hierheen gestuurd ;)

Babii
5 January 2010, 08:43
Nee, heb niet lekker geslapen :(. Ben iets van 7x wakker geworden :(. Heb wel me best gedaan, laat maar weten of je hem/haar ontvangen hebt ;).

Zo ik zit WEER aan de scheit :oops: .

Ram1988
5 January 2010, 09:01
hahahaha gekkie!!
over een weekje weet je t ;) dan mag ik testen.. maar ga dr vanuit dat t weer niks is haha!

Ram1988
5 January 2010, 09:02
k heb essie ookal een tijde niet gezien?!

Mila
5 January 2010, 09:39
zo heb weer gewerkt.. ben altijd zo moe na een ochtenddienst.. is veels te vroeg!

jorina, balen meid! op naar de volgende ronde.
Ik moet 00.00 uur als de grens nemen van cd 1 of cd 2.. voor 00.00 uur echt bloed is dag 1 en na 00.00 uur echt bloed is dag 2.

essie, hoe is jullie zomervakantie nu opgelost?

Storm1987
5 January 2010, 10:10
Jorina: He wat balen zeg. Ik had gehoopt dat 2010 zonniger zou beginnen voor je! Volgende ronde moet het gewoon raak zijn hoor :)

Babii: Zou het niet door de medicatie kunnen komen dat je zo'n last heb van je darmen? Je zou eens op de bijwerkingen kunnen kijken want dat zal namelijk goed kunnen. Eerdere rondes had je dit ook toch? Ik heb ook erg gevoelige darmen, zeker in combinatie met medicatie of hormonen is het drama. Ik zie er nu al tegenop om straks weer aan de pil te gaan.

Maar als 1 ding zeker is, is dat ik direct na mijn zwangerschap weer aan de pil ga. Heb nog getwijfeld over het spiraal. Maar het staat mij een beetje tegen dat er wél bevruchting plaats kan vinden met een spiraal maar dat de vrucht geen kans op leven heeft omdat hij niet kan innestelen. Dat vind ik gevoelsmatig niet kloppen.
De pil werkt bij mij goed en is veilig, ook als ik m een keer vergeet. Heb er ook direct na het stoppen van een normale cyclus mee dus ga gewoon weer aan de pil Ga hoogstwaarschijnlijk toch geen bv geven dus daar heb ik dan ook geen zorgen van. De nuva ring lijkt me ook wel prettig alleen ben ik bang dat die niet helemaal veilig is en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om binnen een jaar een 2e te krijgen :oops: (ook niet binnen 2 jaar trouwens ;) )

Zojuist bij de vk geweest. Had weer een andere. Maar zij was wel heel erg aardig en nam echt de tijd. Was toch wel heel erg prettig. Alles was weer goed met het ventje. Baarmoeder weer 5cm gegroeid :o

Ram1988
5 January 2010, 10:38
Fijn dat alles goed was storm!!

Ze zouden mijn auto tussen 10 en 11 komen ophalen (de garage)
nu is het bijna 11.45 en er is nog niemand grrrr
toch maar weer bellen!

jorina
5 January 2010, 10:42
storm goed dat je wel een goed gevoel bij haar had
dan kan je toch voortaan om haar vragen ?

ik had trouwens niet anders verwacht hoor vorige maand heeft zoveel stress met zich mee gehad en we hebben maar 1 x geklust en dat was dag van positieve test dus ik was niet verrast
ik was wel verrast dat het twee dgn eerder kwam maar heb vanmorgen gebeld met de HA en die zei dat dat kon komen door stress

ben trouwens om tien voor 6 ongesteld geworden maar ik houd het er maar op dat dit cyclusdag 1 is kan ik ook niet te vroeg testen :D want had gister een test gekocht en die meegenomen naar de wc en toen had ik ineens bloed heb toen evengoed nog de test gedaan om te kijken of ik wel hcg in mijn urine had maar dat was niet zo dus er zal ook wel geen bevruchting hebben plaats gevonden dan (gelukkig )

ik heb trouwens besloten dat we niet meteen de leidingen door laten knippen maar dat ik ook niet meer aan de pil ga want normaal heb ik heel erge hoofdpijn voor ik ongi moet worden en sinds ik van de pil ben heb ik dat niet meer
ik ben er nog niet uit wat ik dan wel ga doen maar eerst maar eens zwanger worden daarna kan ik daar nog 9 mnd over nadenken ;)

jorina
5 January 2010, 10:43
mijn auto is ook naar de garage voor een beurt maar ik breng hem zelf en dan word ik keurig weer thuis gebracht

Ram1988
5 January 2010, 10:45
Nou mijn v-snaar is kapot en daardoor laad de accu niet meer bij, en vriendlief heeft de andere auto bij zich ;) dus wordt lastig om hem zelf te brengen haha

Storm1987
5 January 2010, 10:50
Dat wordt duwen Esther hahaha :lol:

Hahah Jorina, de leidingen doorknippen :lol: wat zeg jij dat toch altijd leuk :mrgreen:
Ik heb van de pil ook lichamelijke ongemakken... inderdaad die hoofdpijn, maar voornamelijk extreem last van mijn darmen, mijn borsten zijn heel erg gevoelig en met seks heb ik last van droogheid door gebruik van de pil :oops: :oops: :oops: Maar ik ben zo extreem bang om direct weer zwanger te worden... ik was altijd degene die om het hardst riep dat je niet zomaar zwanger bent... nou :? Kon ik het weten dat zaad 4 of 5 dagen kan overleven in de baarmoeder :o
Droomde van de week dat ons zoontje nét geboren was en ik alweer zwanger was. Er zou maar 11 maanden tussen zitten. Was me toch blij dat ik wakker werd :oops:

Ben echt heel blij met ons ventje maar om nu al direct een tweede te krijgen zou ik echt niet willen. Ik wil nog een vervolg opleiding doen, we willen eerst nog verhuizen, ik wil een andere baan.... er is nog teveel wat ik nog meer wil doen.

Ik wil overigens wel erg graag 3 kinderen en ik hoop dat dat ons gegund mag zijn :oops:

jorina
5 January 2010, 10:59
dat heb ik ook hoor storm ik wilde ze ook niet te snel op elkaar maar bij ons word het verschil nu straks wel erg groot thomas word in mei alweer 4 en gaat dan naar school
wij zijn vorig jaar november (2008) gestopt met de pil met het idee dan ongv rond thomas zijn verjaardag zwanger te zijn zodat hij nog ff kon genieten van zijn broertje of zusje
ik was ook zwanger rond thomas zijn verjaardag sterker nog als ik ga rekenen is die verwekt op thomas zijn verjaardag maar het mocht kennelijk niet zo zijn :cry:

ik hoop dat volgende maand ons wat meer geluk gaat brengen jan heeft al gezegd en belooft dat hij dan 2 dgn (misschien wel 3 als het nog lukt )gaat presteren en alleen maar superzaad gaat knallen dus ken bijna niet meer misgaan :D

hahaha nee esther dan kun je je auto niet wegbrengen nee word een flink eindje duwen voor je :lol:

Babii
5 January 2010, 11:04
Storm! Meissie wat ontzettend fijn dat je nu een aardig persoon had. Dat zal je vast goed doen :).

Nee de diarree is geen bijwerking van de medicatie die ik slik. Zal wel gewoon aan het weer liggen ;). Eerder had ik dunne poep en meer naar het toilet gaan, maar nu sinds vannacht DIAREE :(.

Van de pil werd ik erg depri altijd :(. Weinig zin in seks etc. etc.

Ram1988
5 January 2010, 11:11
hahahaha ik net bellen... ja we weten niet waar onze chauffeur momenteel is, JA DAAR HEB IK WAT AAN :?

Babii
5 January 2010, 11:18
De pil was hier ook niet echt joepie, maar een spiraaltje heeft ook nog wel zijn dompers ben ik nu achter, haha.
Ben nu al 3 weken elke dag ongi sinds ik die inwendige echo gehad heb om te checken of ie helemaal goed zit. nou kan je wel vertellen dat dat ook een domper is in je seksuele relatie haha...

Heb ik ook gehad na het spiraal ;). Eerste keer was hij ineens foetsie :|. Tweede keer was een gedeelte foetsie en de rest hing nog in me grotje ergens (is operatief verwijderd).

Ook ik bloede constant :(. Maar bij mij gaven ze het de schuld dat me lichaam geen kindje had gebaard en daarom moest wennen.

Babii
5 January 2010, 11:40
Het schijnt inderdaad dat je de eerste 2 a 3 maanden nog kunt nabloeden. Inderdaad niet echt bevorderlijk voor je seksleven :(.

De pil maakte mij echt aardig depri en de seks, tsjah dat werd er minder door :(. Mirena was nog het beste :D!

Tijdens de prikpil heb ik ook echt 3 maanden gebloed :(. En nu niks meer.

Ram1988
5 January 2010, 11:47
Kimmie k heb nog steeds gevoelige borsten, kan dit een goed teken zijn?

youandi
5 January 2010, 11:51
meiden ff een vraagje.

Ik zit 4 dagen voor mijn nod, en aangezien ik best nieuwschierig ben en geen zwangerschapstesten heb liggen, dacht ik net ga eens een ovulatietest proberen en kijken wat die aangeeft.
Ik heb die van sensitest midstream, en er verscheen een licht 2de streepje.

Ik weet niet of het wat betekent, maar is dat normaal?

Mila
5 January 2010, 12:00

oh esther, je maakt het wel spannend meid... ben zo benieuwd.. klinkt goed! :D :D :D :D maar dan moet ik aankomende ronde ook, kunnen we samen babyshoppen (droom :lol: ) hahahah mooi toch, jij september ik oktober hahahahah

Babii
5 January 2010, 12:00

Ik weet het niet lieverd, ik weet wel dat ik het echt hoop voor je! Maar je zit pas 6 dagen na je ei toch? Meestal nesteld een kindje in tussen 5 en 10 DPO.

Heb het zelf 2 dagen na mijn eisprong nog gehad, daarna even rust en nu sinds 2 dagen weer :(. Erg vervelend.

Maar ik duim voor je hoor meis :D. Zijn ze echt pijnlijk of gespannen? Mijn tepels vervellen (nog nooit gehad) :shock:

Babii
5 January 2010, 12:02
meiden ff een vraagje.

Ik zit 4 dagen voor mijn nod, en aangezien ik best nieuwschierig ben en geen zwangerschapstesten heb liggen, dacht ik net ga eens een ovulatietest proberen en kijken wat die aangeeft.

Een ovulatietest geeft bijna altijd een licht tweede streepje :). Als een ovulatietest reageert op HCG dan zijn beide strepen even donker of knalt de teststreep.

Maar een licht streepje betekend dat er LH geconstateerd is (die iedere vrouw standaard in haar urine heeft). Pas zodra je eisprong eraan komt treedt de LH piek op en gaat ie knallen. Ditzelfde geldt voor HCG, als hij HCG constateerd krijg je een KNAL positieve ovulatietest. En niet een licht 2e streepje.

Mila
5 January 2010, 12:03
esther, hoeveel dagen na je ei zit je nu? klopt je banner?

Ram1988
5 January 2010, 12:07

Naar mijn idee wel, maar had t idee dat mn ei wat eerder er was, maar ik wacht rustig af,
mn borsten zijn niet echt pijnlijk maar wel gevoelig bij aanraking enz.. heb k normaal niet.
Maar syl babyshoppen zou super zijn maar k reken nergens op hahaha

Mila
5 January 2010, 12:08
kim, ik heb nu een 10daagse kuur provera.. en wat ik me afvroeg is: groeit het eitje in die tien dagen nog door en wordt alles pas na die 10 dagen afgestoten of reageert mijn lichaam al gelijk op het eerste pilletje en stopt daarmee de groei van de eitjes.. ik zit nu op negen pillen en had gisteren nog echt zo'n groei pijn :(

Ram1988
5 January 2010, 12:09
Ik reken maar nergens op kan het altijd meevallen haha

Mila
5 January 2010, 12:11
Ik reken maar nergens op kan het altijd meevallen haha

hahahaah ja idd

Ram1988
5 January 2010, 12:13
jaa meisjes ik ga maar s wat in huis doen hahaha!
tot strakjess :mrgreen:

Mila
5 January 2010, 12:15

heb ik al weer gedaan.. het aanrecht is weer helemaal schoon! straks weer even een wasje doen en strijken :roll:

Mila
5 January 2010, 12:15

heb ik al weer gedaan.. het aanrecht is weer helemaal schoon! straks weer even een wasje doen en strijken :roll:

eh ik bedoel de keuken is weer helemaal schoon :mrgreen:

Ram1988
5 January 2010, 12:19
hahaha beneden ben k al klaar, was is ookal helemaalweg, nu de badkamer nog haha

Mila
5 January 2010, 12:21
hahaha beneden ben k al klaar, was is ookal helemaalweg, nu de badkamer nog haha
oh die verrekte badkamer moet ik ook nog :x dat vind ik het allerergste.. bah! morgen ben ik vrij, dus denk dat ik dat morgen ga doen.

Babii
5 January 2010, 12:23

Naar mijn idee wel, maar had t idee dat mn ei wat eerder er was, maar ik wacht rustig af,
mn borsten zijn niet echt pijnlijk maar wel gevoelig bij aanraking enz.. heb k normaal niet.
Maar syl babyshoppen zou super zijn maar k reken nergens op hahaha

Ik heb dat dus normaal ook niet! Alleen voor een menstruatie (en tijdens het spuiten). Erg vreemd.... We duimen voor je meis :D.

jorina
5 January 2010, 12:24
hier ook een belangrijke huishoudelijk taak gedaan ;)
ik heb cake gebakken met thomas :D
hij heeft een schort en ovenwanten gekregen voor kerst nou die moesten wel gebruikt worden natuurlijk

Babii
5 January 2010, 12:25
kim, ik heb nu een 10daagse kuur provera.. en wat ik me afvroeg is: groeit het eitje in die tien dagen nog door en wordt alles pas na die 10 dagen afgestoten of reageert mijn lichaam al gelijk op het eerste pilletje en stopt daarmee de groei van de eitjes.. ik zit nu op negen pillen en had gisteren nog echt zo'n groei pijn :(

Nou hij groeit naar mijn mening niet door, want zonder het spuiten sterft ie af. Daarom mag je ook geen enkele dag met spuiten vergeten :).

En die pijn kan dat niet zijn omdat het eitje gewoon een joekel is en wil springen, maar nu niet meer kan?

Mila
5 January 2010, 12:28

Nou hij groeit naar mijn mening niet door, want zonder het spuiten sterft ie af. Daarom mag je ook geen enkele dag met spuiten vergeten :).

En die pijn kan dat niet zijn omdat het eitje gewoon een joekel is en wil springen, maar nu niet meer kan?

het gekke is dat ik toen accuut met spuiten moest stoppen en drie dagen later terug moest komen en toen waren ze wel allemaal door gegroeid :? maar het blijft een eng idee.. we hebben gewoon sex gehad en zometeen is het wel bevrucht maar gaat het nu te gronde door provera?! vandaar dat ik dat eigenlijk vroeg.. ben wel benieuwd hoe dat werkt

Mila
5 January 2010, 12:32
hier ook een belangrijke huishoudelijk taak gedaan ;)
ik heb cake gebakken met thomas :D
hij heeft een schort en ovenwanten gekregen voor kerst nou die moesten wel gebruikt worden natuurlijk

oh jummie, cake.. heerlijk :mrgreen: vroeger likte ik altijd de hele kom uit, net zo lang totdat ik er misselijk van was :roll:

Babii
5 January 2010, 12:34
Nee hoor, dat kan niet. Want die kuur breekt het gelijk af. Althans die geeft gelijk een signaal van dit mag niet meer springen u moet een bloeding krijgen.

En denk ook niet dat ze gesprongen zijn, maar bel anders de gyn ff meis. Bij mij groeien ze dus niet doro, maar jouw lichaam kan wel zelf eitjes aanmaken... Alleen dat duurt heel lang toch?

Mila
5 January 2010, 12:43
Nee hoor, dat kan niet. Want die kuur breekt het gelijk af. Althans die geeft gelijk een signaal van dit mag niet meer springen u moet een bloeding krijgen.

En denk ook niet dat ze gesprongen zijn, maar bel anders de gyn ff meis. Bij mij groeien ze dus niet doro, maar jouw lichaam kan wel zelf eitjes aanmaken... Alleen dat duurt heel lang toch?

ja dat heeft de eerste keer 220 dagen geduurt :? nou ja ik wacht gewoon op mijn menstruatie.. zal wel weer 7 dagen duren met morgen nog 1 pil, dus 8 dagen.. pfff dan kunnen we eindelijk weer beginnen.. kan niet wachten!

Mila
5 January 2010, 12:44

Babii
5 January 2010, 12:48
Dat snap ik meis! Het wordt ook wel tijd dat je eens wat geluk krijgt :). Ik moet waarschijnlijk een hogere dosis gaan spuiten. Ze zien het liefst 2 a 3 eitjes :D en ja dat is voor mij extra kans :P.

Mila
5 January 2010, 12:53
Dat snap ik meis! Het wordt ook wel tijd dat je eens wat geluk krijgt :). Ik moet waarschijnlijk een hogere dosis gaan spuiten. Ze zien het liefst 2 a 3 eitjes :D en ja dat is voor mij extra kans :P.

echt? met IUI 2 of 3?

ik mag er maar 1 en uiterlijk 2.. pff en ik begon telkens met 5 en eindigde met 2 behalve afgelopen maand toen was het precies andersom, daarom moet ik beginnen met 50 i.p.v. 75, waarschijnlijk is dat te hoog..
hoeveel ga jij spuiten dan?
jij verdient het ook echt hoor meid!

Babii
5 January 2010, 13:01
Ik ga nog geen IUI doen, vindt dat onnodig met een goed slijmvlies, kost me teveel stress en energie. Ga het eerst nog zelf proberen ;). Bij IUI willen ze er zeker 2 a 3 ;). Heeft meer slagingskans.

Nee hoor, ik mag er gewoon 2 a 3 hebben. Bij 4 wordt het afgebroken. Maar jij reageert er ook best wel heftg op he. Ik heb steeds maar 1 ei en pas op het laatst zat er vorige maand 1 volgroeid eitje bij :|.

Mila
5 January 2010, 13:03
ik soms denk ik dat ik zo heftig reageer omdat mijn lichaam het misschien zelf wil gaan doen..kan dat?

maar ik ga even naar de stad en gelijk boodschapjes doen..tot straks

youandi
5 January 2010, 13:25
meiden ff een vraagje.

Een ovulatietest geeft bijna altijd een licht tweede streepje :). Als een ovulatietest reageert op HCG dan zijn beide strepen even donker of knalt de teststreep.

Maar een licht streepje betekend dat er LH geconstateerd is (die iedere vrouw standaard in haar urine heeft). Pas zodra je eisprong eraan komt treedt de LH piek op en gaat ie knallen. Ditzelfde geldt voor HCG, als hij HCG constateerd krijg je een KNAL positieve ovulatietest. En niet een licht 2e streepje.

Oke thanks voor je antwoord

Thyra
5 January 2010, 13:31
goeiemiddag allemaal! ff tussen t huishouden door op t forum kijken ;)

Babii
5 January 2010, 13:31
Graag gedaan Youandi! En meis, test over 4 dagen met een KV test ;). Als je niet ongi bent.

Succes met afawchten :D.

Babii
5 January 2010, 13:38
ik soms denk ik dat ik zo heftig reageer omdat mijn lichaam het misschien zelf wil gaan doen..kan dat?

maar ik ga even naar de stad en gelijk boodschapjes doen..tot straks

Ik heb geen idee meissie, maar ja jouw lichaam ka nog werken, de mijne dus niet. Dus er zit wel verschil in... :roll:

Thyra
5 January 2010, 13:45
k ga ff paar boodschapjes doen tot zo!

Babii
5 January 2010, 13:50
Tot zo!

Weet iemand wat je kan smeren op tepels die droog en aan het vervellen zijn :shock: :x

youandi
5 January 2010, 13:53
haha babii sorry dat ik moet lachen, maar ik heb dat dus ook op het moment :lol:
Maar ik smeer me gewoon goed in met bodylotion, weet niet of er nog iets anders voor is.

Babii
5 January 2010, 14:01
Nou het is niet grappig hoor :(. Het is super irritant :P. Hmmm dan doe ik het maar met Zwitsal :mrgreen: . Zal wel door de kou komen dan die tepels.

Jakkie ;).

Anne87
5 January 2010, 14:17
** INBRAAK **
Hee kimmie!

Alles gaat helemaal toppie!
Ons mannetje doet het heel goed hij ligt lekker en groeit goed! :mrgreen:
We hebben al gezien dat hij op papa lijkt op de 3D echo!!

Ik klets hier eigenlijk niet echt meer mee nee! En waar zijn Becky en Mrij?!

En hoe is het met jou??

**UITBRAAK** ;)

Babii
5 January 2010, 14:33
** INBRAAK **
Hee kimmie!

Alles gaat helemaal toppie!
Ons mannetje doet het heel goed hij ligt lekker en groeit goed! :mrgreen:
We hebben al gezien dat hij op papa lijkt op de 3D echo!!

Ik klets hier eigenlijk niet echt meer mee nee! En waar zijn Becky en Mrij?!

En hoe is het met jou??

**UITBRAAK** ;)

Hey Anne!

Ik heb geen idee waar Becky e/o Mrij zijn :(. Weet dat Becky wel even rust nam door alles en Mrij heeft weer een job, maar heb ze beide al even niet meer gezien :(.

Wat gaaf dat je hebt gezien dat hij op Papa lijkt :D. Lijkt me zo machtig mooi om te zien en helemaal om je kleine te voelen bewegen in je :mrgreen: . Hoe voel jij je verder? Wordt het zwaar of geniet je nog volop :mrgreen: ?

Hier gaat alles redelijk hoor. Aan het wachten op de duivels en mocht ik deze ronde niet zwanger zijn dan wordt ik 25 januari geopereerd :(.

Wel hebben ze pillen gevonden om me slijmvlies te verdikken, mijn slijmvlies was deze ronde al 7 mm! En dat is super voor een kindje om in te nestelen en vast te houden :D. Ben dus ook geneigd nog even niet voor IUI te gaan, dan is het nog een beetje natuurlijk. Alle factoren zijn er nu en die zijn goed, dus dit was pas echt de eerste echte ronde!

Anne87
5 January 2010, 14:45
Oke, nou ja ze zullen vast nog wel een keer reageren hier!

Ja het was heel mooi om te zien, echt heel gek dat dat in je buik zit.. hij is al zo af, en echt al een babytje met een speklaagje :D
Foto's staan op hyves daar kun je hem zien!! Ben nu al een trotse moeder die hem aan iedereen wil laten zien haaha :mrgreen:

maar ik geniet nog volop! Heb gelukkig nog niet erge klachten!
Mijn buik is nu wel groot aan het worden, dus het slapen doe ik nu met een voedingskussen, en verder ja maagzuur ook wel last van!
En als ik teveel doe op een dag dan krijg ik lage rugpijn en de energie is minder nu!

Klinkt toch wel veel he haha, maar al met al vind ik niet dat ik mag klagen!

Heb je een goed gevoel deze maand??
Waarom moet je anders een operatie!? :shock:

Wat fijn dat je slijmvlies nu wel de goede dikte heeft! Dus vanaf nu word het echt spannend dan?!
Hoop het voor je, ik vind het knap dat je er altijd zo positief over blijft!
Maar je doet het naruulijk voor iets moois!! :D

b0llie
5 January 2010, 14:46
ik heb regelmatig dat mn tepels vervellen :oops:
maarja ik heb dan ook vast niet zo;n mooi huidje als jullie haha

Babii
5 January 2010, 15:06
Oke, nou ja ze zullen vast nog wel een keer reageren hier!

Ja het was heel mooi om te zien, echt heel gek dat dat in je buik zit.. hij is al zo af, en echt al een babytje met een speklaagje :D
Foto's staan op hyves daar kun je hem zien!! Ben nu al een trotse moeder die hem aan iedereen wil laten zien haaha :mrgreen:

maar ik geniet nog volop! Heb gelukkig nog niet erge klachten!
Mijn buik is nu wel groot aan het worden, dus het slapen doe ik nu met een voedingskussen, en verder ja maagzuur ook wel last van!
En als ik teveel doe op een dag dan krijg ik lage rugpijn en de energie is minder nu!

Klinkt toch wel veel he haha, maar al met al vind ik niet dat ik mag klagen!

Heb je een goed gevoel deze maand??
Waarom moet je anders een operatie!? :shock:

Wat fijn dat je slijmvlies nu wel de goede dikte heeft! Dus vanaf nu word het echt spannend dan?!
Hoop het voor je, ik vind het knap dat je er altijd zo positief over blijft!
Maar je doet het naruulijk voor iets moois!! :D

Wat super gaaf hihi. Heb de 3D echo even bekeken en damn wat een ventje is het al!!! Wat zie je zoal op zo een pretecho? Zie je echt hoe je kindje beweegt etc.?

Ik moest eigenlijk een HSG onderzoek, maar dat lukt niet met mij (eendenbek), dus krijg nu een laparascopie en tegelijkertijd een HSG. Dit is het:

Laparoscopie (kijkoperatie)
Deze ingreep wordt onder volledige narcose en in dagbehandeling ('s morgens nuchter komen en 's middags weer naar huis) uitgevoerd. Er worden twee sneetjes gemaakt in de buik, één bij de navel en één boven het schaambeen. Door deze sneetjes kan de laparoscoop (kijkbuis) naar binnen worden gebracht, waarmee de arts in de buik kan kijken. Om het zicht te verbeteren wordt tijdens de behandeling koolzuurgas via een naald in de buik geblazen, waardoor er ruimte ontstaat tussen buikwand en darmen. Dit gas kan later pijn in de linkerschouder veroorzaken. Verder heeft men over het algemeen weinig last van dit onderzoek.
Het doel van de laparoscopie is informatie te krijgen over de grootte en vorm van de baarmoeder; vorm, kaliber, beweeglijkheid en lengte van de eileiders; kwaliteit van de fimbriae (vangarmpjes van de eileider); grootte, vorm en beweeglijkheid van de eierstok; aan- of afwezigheid van verklevingen; aan- of afwezigheid van endometriose; toestand van de blinde darm; aan- of afwezigheid van verklevingen bij de lever. Tevens wordt een gekleurde vloeistof via de baarmoedermond ingespoten om (opnieuw) de doorgankelijkheid van de eileiders te controleren.

Ik ben niet altijd zo positief hoor meis, heb echt me ups and downs gehad en heb er ook echt doorheen gezeten! Gelukkig heb ik veel steun van manlief en de meiden hier! En inderdaad ik doe het allemaal voor dat ene wondertje dat hopelijk ooit in me buikje gaat groeien :D.

Een gevoel deze maand? Nou denk zelf vooralsnog dat het niet raak is haha. Maar heb wel vage symptomen maar goed. Ook die zullen een oorzaak hebben :P. Zal niks met een zwangerschap te maken hebben ;).

jorina
5 January 2010, 16:16
kim bepanthen smeren is een goede vette creme word ook gebruikt voor baby billetjes en tepelkloven :o

ik heb gelukkig nooit kloven gehad maar thomas natuurlijk wel zere billetjes door die vieze zure tandenpoep

de cake was verbazend lekker echt superzacht en niet droog
meteen maar ff wat plakjes bij de opa's en oma's gebracht

heeee anne wat leuk om weer eens wat van jou te lezen ik ben blij dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt en dat ie nu al op je mannetje lijkt :D

jorina
5 January 2010, 16:22
dacht ga ik ff die leuke foto's bekijken
heb ik je hyves helemaal niet anne :(

Mila
5 January 2010, 16:31
zo wat is het koud buiten man lijkt wel nu al -10!

anne, ik had je foto's gezien echt heel gaaf.. dat je al kan zien op wie hij lijkt? klinkt voor mij nu heel onwerkelijk omdat ik dat nog niet ken, maar misschien als wij dat in de toekomst hebben kunnen we ook precies zeggen op wie hij/zij lijkt..

Babii
5 January 2010, 17:14
@ Jorina, ik heb het ook nog nooit gehad, vervelende tepels ;). Godzijdank niet hihi.... Fijn dat de cake zo lekker smaakte....

Zo Kim gaat der bed in, ben moe (veel te druk op het werk :().

MissMini
5 January 2010, 18:06
Ff knippen / plakken vanaf het Maart-forum ;)

Hee meiden, daar ben ik dan eindelijk.... Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten op een berichtje.

Tja, hoe moet ik het zeggen... 't Is niet helemaal goed maar ook niet helemaal fout zeg maar. Gynaecoloog heeft het hele echo onderzoek overnieuw gedaan en i.p. is ukkie kerngezond. Alleen heeft het ASD. Dus een klein tussenschotje van het foramen ovale mist, maar wat ze niet snappen is dat een ASD eigenlijk altijd samengaat met een VSD (een veel ergere afwijking). Wat ons Ukkie heeft is dus niet een heel grote afwijking, maar toch niet helemaal goed. Verder is het gelukkig helemaal gezond en ligt het prima op schema.
Maar ook hier wisten ze nog niet precies wat de behandeling gaat worden. Donderdag gaat de gyn overleg plegen met de kindercardioloog en ik word dan 's middags gebeld wat er besproken is. Moet zoiezo in het ziekenhuis gaan bevallen, thuisbevalling mag niet, helaas maar wel te begrijpen natuurlijk. Maar of ik in het Erasmus moet of gewoon in eigen woonplaats moet ook nog besproken worden. Verder wilde ze niet zeggen of ukkie tzt geopereerd moet worden want dat wist ze gewoon niet en ze wilde geen valse informatie geven. Dus ook daar weten we eigenlijk niets van. 't Is gewoon ff afwachten tot donderdag en dan weet ik hopelijk wat meer. Ik ga er eigenlijk zelf niet eens van uit dat het geopereerd moet worden, maar wat wel?? Weet ik echt niet... Krijg dan ook een nieuwe afspraak voor met de kindercardioloog en die gaat dan alles verduidelijken. Hoop maar dat dat allemaal snel is!
Nou een heel verhaal en een beetje onduidelijk misschien, maar duidelijker weet ik het zelf ook niet... 't Is gewoon ff allemaal onzeker, al ben ik heel blij dat het een relatief "klein" probleem is!

dientjuh18
5 January 2010, 18:21
Hoi meiden

Alles goed hier?

Ik heb niet alles bij kunnen lezen.
En ben een tijdje niet geweest.
Maar heb helle moeilijke dagen achter de rug moet er nog 1 ondergaan.
En dan kan ik alles een mooi plekje geven allemaal.

Nou hoop dat jullie goed nieuws kunnen brengen.

Liefs
Dientjuh

dientjuh18
5 January 2010, 18:32
Dank je wel meid.
Het is indd heel moeilijk geweest en indd nog steeds :cry:

Liefs

Mila
5 January 2010, 18:32
missmini, klinkt misschien stom, maar wat "fijn" dat het mee valt. Spannend wat je donderdag allemaal nog te horen krijgt

Dientjuh, ohja :oops: sorry je mannetje is 1 jaar geworden! :oops: :oops: sorry sorry sorry.. heb je nog aan veel knuffels kunnen komen? Sterkte meid!

dientjuh18
5 January 2010, 18:35
Hoi Sylvia

Maakt niet uit meissie.

Ja best wel veel knuffels van fam en een paar vrienden.
heb de foto`s op mijn hyves staan.
Ik heb het mooi versierd.

Liefs

Lunanoa
5 January 2010, 18:43
Tot zo!

Weet iemand wat je kan smeren op tepels die droog en aan het vervellen zijn :shock: :x

Sudocreme!
Doe er dan een velletje wc papier op, zodat het lekker intrekt & je geen vlekken in je bh krijgt :D

Heb het ook regelmatig namelijk :?

Anders babyolie of vaseline!

Mila
5 January 2010, 18:43
mooi versierd meid! en zeker veel knuffels.. je zoontje zal trots op je zijn!

dientjuh18
5 January 2010, 18:45
Ja dat zal hij zeker zijn.
Dank je wel meid;)

Liefs

Thyra
5 January 2010, 18:45
hey meiden, ben ik weer, na de boodschappen moest ik ineens werken, dus vandaar dat ik nu pas terug ben.

Dientjuh, sterkte meid met die moeilijke dagen.

en voor de droge tepels, sudocreme of bepanthen werkt altijd goed. In bepanten zit ook iets wat geneesd dus werkt wat sneller.

dientjuh18
5 January 2010, 19:02
hey meiden, ben ik weer, na de boodschappen moest ik ineens werken, dus vandaar dat ik nu pas terug ben.

Dientjuh, sterkte meid met die moeilijke dagen.

en voor de droge tepels, sudocreme of bepanthen werkt altijd goed. In bepanten zit ook iets wat geneesd dus werkt wat sneller.

Dank je wel meid.

Liefs dientjuh

Lunanoa
5 January 2010, 19:08
Helpt bij velletjes altijd prima :D
Het helpt de tepels enorm herstellen.
Helpt bij mij wel in ieder geval. Maar ik heb een zéér gevoelige huid & altijd eczeem e.d. Dus bij mij is het misschien anders :?

Tot zo!

Sudocreme!
Doe er dan een velletje wc papier op, zodat het lekker intrekt & je geen vlekken in je bh krijgt :D

Heb het ook regelmatig namelijk :?

Anders babyolie of vaseline!

Absoluut geen sudocreme!!! Sudocreme trekt het vocht namelijk uit de huid zodat ze droog word. Daarom is het erg handig bij de billetjes van baby's als ze luieruitslag hebben.

Lunanoa
5 January 2010, 19:13
Oops, dat was twee keer :oops:

Missmini:
Aan de ene kant heel fijn dat het een "kleine" afwijking is & dat jullie nu weten WAT het is! Dan heb je in ieder geval wat zekerheid & zit je niet constant in onzekerheid.
Hoop dat ze snel duidelijkheid brengen over hoe & wat. Het blijft natuurlijk naar dat er een afwijking is. Ook al is het maar klein & is het goed te verhelpen. Sterkte meid! Dikke zoen voor jullie ukkepuk!

Anne: Wauw wat een mooi ventje :D

b0llie
5 January 2010, 19:31
@lunanoa, ik ben ook n eczeemgeval
wat heb jij precies... waar en hoelang al?

@dientje, dikke knuffel

Lunanoa
5 January 2010, 19:39
Als baby gordelroos gehad.
Heb al mijn héle leven exzeem. Ben allergisch voor parfum, rubber en nog vanalles :lol:
Moet nog altijd een officiële test voor doen om er precies achter te komen wat ik heb.
Maar mijn handen zijn het meest extreme. Die zitten altijd vol knappende plekken & jeuken enorm :( Nu met de zwangerschap mag ik geen hormonenzalven gebruik i.v.m. de baby. Mag alleen vaseline cremor gebruiken & heb iets homeopatisch van VSM: Cardiflor creme. Maar dat helpt ook voor geen flikker met zo'n hevige exzeem :p

Voor de rest ook wel eens in mijn gezicht. Maar overal wel, als ik bijv. de verkeerde shampoo heb gebruikt.

Jij dan? :p

Lunanoa
5 January 2010, 19:41
Komt overigens omdat er in de familie zit. Als astma niet op de longen slaat zegmaar, kun je een "zusje" van astma krijgen: EXZEEM :?

Ram1988
5 January 2010, 19:43
zoo meiden ik ben dr ook weer even!!

dientjuh heel veel sterkte nog komende dagen!

missmini: fijn dat je duidelijkheid hebt, die onzekerheid is helemaal niks!

lunaaaaa hoeist met jou?

Lunanoa
5 January 2010, 19:49
Gaat goed hoor, vandaag alweer 16 weken :D

Alleen vanochtend 3x gekotst & vanavond WEER flink gekotst. Had Mc donalds gegeten, ietsjes te vet voor mijn maag :P
Maar mag de pret niet drukken :P Geniet optimaal van de zwangerschap hoor :D

Met jou?
Kwalen nog aanwezig ? :D

b0llie
5 January 2010, 19:50
@lunanoa,,
bij mij ist ook als baby zijnde al begonnen, in je holtes, zoals elleboog aan de binnekant, en knieen aan de binnekant enz
mn moeder heeft er eigelijk vrij weinig aan gedaan, waardoor t steeds erger is geworden
wat ik heb noemen ze atopisch eczeem , ook wel constitueel eczeem
ook zitten de plekken bij mij over mn hele lijf, van mn voeten, tot mn handen, tot idd ook mn gezicht
t kan de ene dag heel erg zijn en de dag erna stukken minder
ook jeukt t vreselijk, en is mn huid heel erg droog
op stress reageer ik ook heel erg
verder heb ik idd ook allerlei allergies, hooikoorts, huisstofmijtallergie en nog wat andere dingen waar ze niet achter zijn
kan ook geen parfum hebben enz

heb begin 2009 2 weken in t ziekehuis gelegen, int Erasmus Mc, dit omdat t toen zo ontzettend erg was, overal zat t, alles lag open van de jeuk en t krabben, sliep niet meer, nix niet
ben toen dus opgenomen, en 2 weken lang behandeld met teerzalf en op t laatste hormonenzalf
vreselijk, 2weken van huis weg,maar t heeft wel mega goed geholpen,
ook nog met n pshygologe gepraat, om dingen wat meer langs me neer te leggen, en minder stress te hebben
momenteel heb ik vrij weinig last, waar mn eczeem voorheen wel n hele week aanhield voordat t minderde, is t nu hooguit 2 dagen achter elkaar heftig
dus wat dat betreft ben ik wel erg blij dat ik ben opgenomen

Mila
5 January 2010, 19:54
lunanoa, wil jij straks eigenlijk weten wat het gaat worden? wat denk jezelf? ik denk een meisje ;)

Ram1988
5 January 2010, 19:58
whoeeee alweer 16 weekjes gaat hard meid!!!

Nou alleen wat gevoelige tepels verder niks ;)

ga zo maar s slapen haha ben zo lui!

Lunanoa
5 January 2010, 20:12
Jeutje. Dat is érg heftig!
Ben tot nu toe altijd héél goed behandeld & zo extreem is het gelukkig dus nooit geweest.
Zou je dan heel goed laten behandelen & zo min mogelijk exzeem proberen te krijgen & zo snel mogelijk smeren smeren smeren! Tijdens je zwangerschap mag je namelijk NIKS gebruiken :shock: Drama!

Syl: 28 januari echo & dan horen we wat het wordt :D Ik denk ook een meisje. Toevallig vanacht gedroomd dat ik was bevallen van een dochter :D
Ben erg benieuwd. We willen weten wat het wordt & maken het ook gewoon bekend ;) Je zult het dus wel zien verschijnen hier, op hyves of op de babysite ;)

Esther: Hopen dat het een goed teken is meid!
Trusten ;)

Ik ga zo ook op bed! Nog even op bed & dan richting bed!
Spreek jullie snel meiden!

x

Thyra
5 January 2010, 20:58
Goed dat jullie t zeggen dat je tijdens je zwangerschap niet mag smeren, heb namelijk ook eczeem, heel mn leven al ook constitutioneel eczeem. Ik zou gewoon vrolijk doorgaan met smeren als ik t niet gelezen had, bedankt!

Babii
5 January 2010, 22:01
Ben net uit bed :(. Even berichtje voor MissMini:

Meissie wat dubbel is dit, maar aan de andere kant ben ik wel een beetje opgelucht dat er iets aan te doen is, mocht dat nodig zijn. Zoals ik het nu hoor schijnt er goed mee te leven zijn en is het niet al te ernstig toch?

Hele dikke knuffel voor jou!

struffle
6 January 2010, 08:28
goeeeedemorgen dames!!

hoe is het met de meiden hier?? zien we het nog zitten?? Ik hoop van wel hoor!

Hier weer goed misselijk geweest, heb de emmer alweer naast me staan maar blijkt steeds (net) niet nodig... Ik kan niet wachten tot ik uit de fase van misselijkheid ben, die kan ik goed missen wed ik!

Missmini die zekerheid van in het ziekenhuis bevallen en het feit dat ze je kindje zo goed mogelijk proberen te onderzoeken lijkt me op zich wel prettig. Maar ik zou ook redelijk gestoord worden omdat ik zou willen weten wat er mis is met mn kindje en wat dat voor gevolgen heeft. Ik ben iig blij dat die ernstige variant niet bij jouw baby aan de orde is, en dat het verder in orde is. Toch een geluk bij een ongeluk misschien...? Ik blijf je iig op de voet volgen!

Nou ik ga me langzaamaan maar even aankleden want er is weer genoeg te doen :(

Ram1988
6 January 2010, 09:25
goedemorgen meisjes!!

MissMini
6 January 2010, 09:34
Wat een rust hier zeg!!!

Dankjewel voor het meeleven, doet me goed dat er zoveel mensen aan je denken terwijl je ze niet eens kent :)
't Gaat wel beter hier al word ik langzaamaan een beetje gestoord van alle vragen die je nog hebt en waar ze nog geen antwoord op weten. Hopelijk weet ik morgen meer nadat er overlegd is met de kindercardioloog.

Struffle, balen van die misselijkheid! Hopelijk ben je er snel vanaf. Gelukkig geniet je wel van je zwangerschap! Ik vind het heerlijk om te lezen hoe positief je altijd blijft!

Alles goed verder met de andere meiden?

Ram1988
6 January 2010, 09:37
Hier is alles prima!
maar tis idd rustig hier!!

Miss een idee om al je vragen op te schrijven zodat je die kunt stellen?

struffle
6 January 2010, 09:40
missmini ik denk dat je je toch een beetje met elkaar verbonden voelt omdat we in hetzelfde schuitje zitten. Iedereen wil hetzelfde, dus ook voor de ander. Althans, dat is mijn idee.

Achja, je kan maar beter positief blijven want al het andere heeft toch alleen maar een negatief en versterkend effect op die misselijkheid. Maar toch vind ik het lastig af en toe verder te kijken dan die misselijkheid omdat het zo'n naar, overheersend gevoel is.

Maar een beetje helpen en bezig zijn helpt gek genoeg beter dan niks eten en niks doen. Dus stort ik me voorlopig maar weer op mn verslag die ik vandaag hoop af te ronden en hap ik tegen heug en meug een appel weg :P

Het is zeker rustig hier, waar is iedereen??

Ram1988
6 January 2010, 09:43
Nou struffle dat vroeg ik me ookal af waar iedereen was ;)

MissMini
6 January 2010, 09:43
'k Ga inderdaad ff een lijstje maken met wat vragen erop voor als de Gyn morgen belt. Goed idee Esther ;)

Idd Struffle, bezig zijn helpt beter dan alleen maar een beetje niets doen. Ik heb op een gegeven moment echt een paar weken heel veel in bed gelegen maar probeerde dan wel ff een frisse neus te halen iedere dag, al was het alleen maar ff buiten staan. Dan voel je je echt wel een stukkie beter. FF volhouden meis, al is het een rotgevoel. Het genieten komt dubbel terug als die misselijkheid weg is!

Hedwig88
6 January 2010, 10:32
Meiden!

Sinds vanochtend erg veel bloed verlies :S
Verloskundige gebeld en moet vanmiddag meteen komen :S
Ik maak me zorgen en vind het super eng!
gelukkig kon vriendlief meteen vrij krijgen!

Storm1987
6 January 2010, 10:37
Geds, Hedwig... hopelijk valt het mee. Succes bij de vk!!

Kimberley: ruim 4 maanden geen menstruatie is absoluut niet normaal. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de huisarts hoor.

Struffle, vervelend van de misselijkheid. Bij mij hielp het wel om de hele dag door licht verteerbare dingen te eten. Zo begon ik s ochtends met droge crackertjes. Heb toen veel crackers en fruit gegeten. Op die manier hou je je bloedsuiker redelijk stabiel waardoor je het overgeven meestal voor blijft.
Ik ben ook zo misselijk geweest die eerste weken, op de gekste momenten kwam het op.... heb op alle momenten van de dag wel een x boven de pot gehangen hahaha. Nu kan ik er wel om lachen, je vergeet dat gewoon daarna.... maar toen baalde ik soms ook wel al heb ik dat nooit echt laten merken.

Heb een beetje dezelfde insteek als jij. Niet klagen maar dragen :) Want met alleen te klagen schiet je ook niks op. Je echo gaat al opschieten he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

6 January 2010, 10:37
Jeetje hedwig dat is wel enorm schrikken!
Hoop echt dat ht vanmiddag toch allemaal goed is!

Ram1988
6 January 2010, 10:39
Oh hedwig wat zal jij je klote voelen nu!!
heel veel sterkte vanmiddag!

Thyra
6 January 2010, 10:45
sterkte bij de verloskundige!

@ hier nog geen :twisted: , heb net voor de zekerheid nog maar even een testje gedaan en die is ook negatief.

b0llie
6 January 2010, 10:51
ik zie dat ik niet de enige ben met constitueel eczeem
@ thyra en lunuanoa
ik heb ook voor t stoppen van de pil al gelijk geinformeerd bij t ziekehuis,kom daar nog regelmatig voor controle namelijk
heb daar t verhaal neergelegd van onze kinderwens
slikte ook n aantal pilletjes, tegen de jeuk, voor t beter kunnen slapen etc
en die mogen ook allemaal niet
dus gelijk maar mee gestopt
af en toe is t wel moeilijk, als je ineens weer n 'uitbraak' van eczeem hebt
ik heb n vette creme, die mag zowiezo wel en n hormonenzalfje nu, n hele lichte
die mag ook bij n zwangerschap, maar idd, t liefste smeer ik gwoon geen hormonenzalf
dus als t niet nodig is, blijft ie in de la liggen

hebben jullie er nu ook meer last van? met die kou?
ikke wel namelijk

@hedwig,
jeetje meissie :(
sterkte

struffle
6 January 2010, 10:54
oh jeetje hedwig... ik hoop dat het meevalt! Sterkte bij de vk vanmiddag!

storm ik eet elke ochtend yoghurt, want ik moet geen zoet meer haha, zelfs droge crackers vind ik te zoet. Dan voel ik me ook al vaak beter. Fruit wil ik wel, maar is ook zoet dus staat me vaak tegen.
Ben bezig kippensoep te maken, kan niet wachten tot die klaar is!
Soms wou ik dat ik even kon kotsen, dan was ik iig van het vervelende gevoel af. Maargoed nu houd ik op met klagen haha!

En missmini die frisse neus helpt absoluut!! Heb ook vaak ramen open hier, ondanks de kou, maar de zuurstof doet me toch echt veel goed!!

Kimberly welkom terug, welke ronde zit jij inmiddels?

Thyra
6 January 2010, 11:00
Ik heb nu met die kou minder last van eczeem, als het straks weer vochtig begint te worden dan krijg ik meer last.
met een goede zomer en een goede winter heb ik nergens last van, maar vochtig weer in de herfst of lente dan krab ik me helemaal kapot.