PDA

View Full Version : Jonge meiden die ook mama willen worden!?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

Lunanoa
13 February 2010, 18:28
Nee daar ben ik absoluut niet bang voor.
Ik ken mijn vriendinnen & ik noem ze niet voor niks vriendinnen. We kennen elkaar door & door. Er zijn periodes dat we elkaar minder zien i.v.m. de drukte in al onze levens, maar hoe dan ook houden we contact & blijven we afspreken.

Heb natuurlijk wel meer "vrienden", maar één hecht groepje meiden waarop ik 100% op aan kan. Ik heb me daar nog geen seconde druk om gemaakt.

Mila
13 February 2010, 18:35
snippie, dank je wel voor je antwoord!

ik ben ook de eerste bij mijn vriendinnen en ik verwacht dat 1 van mijn vriendinnen ook snel volgt de anderen nog lang niet :)
mijn vriend heeft een vriend met al een dochtertje maar die is gescheiden dus ziet zijn dochterje minder vaak..
verder hebben zijn vrienden ook geen kinderen..
wij zullen dan straks waarschijnlijk ook de eerste zijn, mits mijn vriendin mij voor is ;)

snippie
13 February 2010, 18:36
Zo heb ik dat ook hoor LUN:)!!!

Ik was uitendelijk de eerste die samen ging wonen en nu ben ik de enige van onze vrienden groep die
getrouwd is.maar dat maakt niks uit hoor.
jah oke kindjes zijn wel iets anders maar oke.

Ik heb 1 iemenad die vind dat we te hard van stapel lopen en ons leven met name dat ik me leven verpest heb.
maar dat komt omdat zei vroeger overal de eerste in was en nu ik plots eerder ben met dingen,
wta mij niet boeid ook al was zei eerder geweest maar goed.
ze is jaloers.ik kan bij hara ook nooit over me man hebben.

Lunanoa
13 February 2010, 18:38
Ohw hmm, das jammer, zo'n rotte appel in je vriendengroep :(

Mijn vriendinnen vinden het geweldig. Zouden opzich zelf ook wel willen maar zijn wel zo verstandig er niet aan te beginnen zonder vriend :lol:
Ik heb ze beloofd dat ze allemaal lekker mogen oefenen. Ze willen ook allemaal suikertantes zijn & dat zijn ze ook allemaal :lol:
Allemaal ouwehoerderij natuurlijk.

Dirks vrienden zijn nog jong. Die zijn daar nog lang niet aan toe. Eén vriend wil zelfs NOOIT kids, dus die heeft er niet zoveel mee :P

13 February 2010, 18:50
Even mn zwager ophalen .. die heeft er al genoeg van!
Helaas vind ht vriendje het nog te gezellig ....... ;)

snippie
13 February 2010, 18:50
jah lekker he zo'n rotte appel!
verder lieve meid hoor begrijp me niet verkeerd.
maar zei wil overal de eerste in zijn!
dus zou me niks verbazen nu ze weet dat het bij ons niet lukt zei
ook gestopt is met de pil

13 February 2010, 18:54
Die hou je altijd dat soort types ..
Schoonzusje is ook zo.
Neee ze wilde nog geen kinderen, moest dr niet aan deeeenken!

Toen ze wist dat wij graag zwanger wilde worden ... was ze ook niet meer aan de pil.
Wij gingen officieel samenwonen .. Oooh dat moest ze ook hoor.

Weetje, ze hebben zichzelf er het hardst mee .. ik word er nog niet warm of koud van!

Mila
13 February 2010, 18:57
jammer he zulke mensen!!!
maar ach ze hebben dan alleen hun zelf er mee.

snippie
13 February 2010, 18:58
jah idd.
knuf

Lunanoa
13 February 2010, 18:59
Nou precies, ik ook niet.
Behalve als diegene wel zwanger raakt en ik niet...

De exvriendin van Dirks vriend was zo.
Wij samenwonen, hun samenwonen. Wij kochten een kat, zij wou een kat. Wij hadden een tweede uitgezocht, diezelfde zondag haalde zij een tweede kat...
Toen ze hoorde dat ik een MK had gehad. Wou ze kids, hij nog niet. Heeft ze condooms lekgeprikt.
Is gelukkig uitgegaan, want ze ging altijd vreemd. Met de laatste "vreemdganger" begon ze een relatie en na 3 maanden gingen ze bezig voor een kindje. ZO FRUSTEREND.
Gelukkig is die relatie een maand geleden ook gestrand & is ze niet zwanger geraakt :shock:
Ze ging vreemd & is nu samen met de jongen waar ze mee vreemdging..

Hoe triest kan je leven zijn :lol:

Als zij zwanger raakte, zou ik haar serieus van een dak afduwen :oops: :lol:

Mila
13 February 2010, 19:01
en dat moet dan een kind opvoeden :|

snippie
13 February 2010, 19:04
Nou precies, ik ook niet.
Behalve als diegene wel zwanger raakt en ik niet...

De exvriendin van Dirks vriend was zo.
Wij samenwonen, hun samenwonen. Wij kochten een kat, zij wou een kat. Wij hadden een tweede uitgezocht, diezelfde zondag haalde zij een tweede kat...
Toen ze hoorde dat ik een MK had gehad. Wou ze kids, hij nog niet. Heeft ze condooms lekgeprikt.
Is gelukkig uitgegaan, want ze ging altijd vreemd. Met de laatste "vreemdganger" begon ze een relatie en na 3 maanden gingen ze bezig voor een kindje. ZO FRUSTEREND.
Gelukkig is die relatie een maand geleden ook gestrand & is ze niet zwanger geraakt :shock:
Ze ging vreemd & is nu samen met de jongen waar ze mee vreemdging..

Hoe triest kan je leven zijn :lol:

Als zij zwanger raakte, zou ik haar serieus van een dak afduwen :oops: :lol:

Maar ex is toch wel wat anders.
Als ze zwanger zou worden nu.dan zou ik het niet heel gaaf vinden maar zou haar netjes feliciteren en toch een beetje blij zijn.dat zei wel normaal zwanger kan raken.

Lunanoa
13 February 2010, 19:07
Ja die meid in jouw vriendengroep wel.

Maar die van mij niet :p Maar ze is geblokt/verwijdert op msn & verwijdert van hyves. Dus geen contact & dan zijn de felicitaties ook neit nodig :lol: :oops:

Precies Sylvia. Ze staat zelf nog te janken & te tieren als ze haar zin niet krijgt. Nou geloof me, dat werkt niet als je je zin niet krijgt bij je dochter/zoon :lol:

snippie
13 February 2010, 19:10
Ja die meid in jouw vriendengroep wel.

Maar die van mij niet :p Maar ze is geblokt/verwijdert op msn & verwijdert van hyves. Dus geen contact & dan zijn de felicitaties ook neit nodig :lol: :oops:

Precies Sylvia. Ze staat zelf nog te janken & te tieren als ze haar zin niet krijgt. Nou geloof me, dat werkt niet als je je zin niet krijgt bij je dochter/zoon :lol:

Nee bij jouw snap ik het lieverd.
kinder achtig zeg van haar!

Lunanoa
13 February 2010, 19:11
Ja, maar ik lach haar vierkant uit :lol: En de rest van de halve wereld ook zo ongeveer :P

Vind het alleen zielig voor het kindje, stel ze raakt zwanger..

snippie
13 February 2010, 19:13
Ja, maar ik lach haar vierkant uit :lol: En de rest van de halve wereld ook zo ongeveer :P

Vind het alleen zielig voor het kindje, stel ze raakt zwanger..

Jah idd.van haar kan je echt zeggen kind voed kind op

Lunanoa
13 February 2010, 19:15
Ja, verschrikkelijk :(

13 February 2010, 19:16
Erg is dat he ..
Ik vind dat best wel zorgelijk.
Mn vriend en ik hadden ht er van de week nog over, dat de wereld steeds gekker wordt ... tja hoe zou ht komen!

Haalde net mn zwager op ..
Mn vriend had hm al lekker hangen, :roll:
Hij wilde me nog 10 euro geven voor het ritje .. hahaha! Dat mochtie bij mn nichtje in de spaarpot doen :lol:

Lunanoa
13 February 2010, 19:18
whahahahaha

Ik moet daar niet nuchter bij zijn. Mijn vriend wordt enorm vervelend & irritant :lol: Dat werkt niet met een nuchtere ik :p

13 February 2010, 19:20
whahahahaha

Ik moet daar niet nuchter bij zijn. Mijn vriend wordt enorm vervelend & irritant :lol: Dat werkt niet met een nuchtere ik :p

Ik ook niet ..
Word daar altijd zoooo chago van.
hij word ook altijd retegeil van alcohol, kan die praat niet uitstaan die er dan allemaal uitkomt.

EN, het ergste .. hij steekt altijd zn vinger in de keel. Dan hebben we ruzie hoor...

snippie
13 February 2010, 19:21
hihi essie wat een giller :lol:

Mila
13 February 2010, 19:25
als die van mij heel veel alcohol op heeft word hij ook irritant, maar ik denk wie niet..
als je zelf nuchter bent dan is iedereen irritant die veel alcohol op heeft

Lunanoa
13 February 2010, 19:26
Whahahahaha ja idd.

Ik schijn ook heel vervelend te kunnen zijn :P

sonja2009
13 February 2010, 19:28
alex word ook zo vervelend als hij heeft gezopen ik word daar echt pissig om

Ik zat in een carnavalsvereniging maar sinds ik zwanger ben kan ik die mensen niet luchten of zien ze hebben geen 1 keer gevraagd hoe het met me ging en je krijgt elke keer van die domme opmerkingen naar je hoofd
Gister was ik even op de non-alcohol carnaval speciaal voor de jeugd er was helemaal niemand gekomen echt een giller zit ik naast zo´n domme alcoholist van onze vereniging zegt ze in ene met zo´n vette ondertoon ¨niet kotsen he¨ alex zei je had je moeten omdraaien vinger in je strot duwen en over haar heen spugen hahaha
En er was nog zo´n dom grietje met een ongelofelijke grote bek en totaal geen respect voor andere het is echt dat ik zwanger ben anders had ik haar bij haar haar gepakt en een paar keer de zaal doorgeslingerd...
Ik mag van alex niet meer naar de vereniging toe

Lunanoa
13 February 2010, 19:30
hahahahahahahahahahahahahahahahaha
Lijkt me verstandig Sonja, straks kom je nog in de bak terecht :lol:
Zit je daar met je bolle buikje :lol:

snippie
13 February 2010, 19:32
nou ik word heel erg hitsig van alcohol :oops: .

en mijn man word idd irri als hij veel op heeft.
en hij praat dan altijd in zijn slaap

sonja wat klote zeg van doe mensen.
ik word ook pis link van zulke dingen

Zo was ik een keer op ene hockey feest(jahjah 12jara gehockeyd)
toen heb ik een keer bier in ene meisjes gezicht gegooid en een klap in der gezicht!

Mila
13 February 2010, 19:32
sonja, vervelend zulke mensen die dan denken dat ze opmerkingen moeten maken, terwijl ze gewoon beter hun mond kunnen houden!

sonja2009
13 February 2010, 19:35
dit is echt zo´n wijf die al een kop heeft om op te rammen hahahhahahaha

Ik ben niet bang om in de bak te zitten meer dat ze mij zal slaan in me buik ofzo alhoewel zal ze daar de kans niet voor krijgen maar ik probeer volwassen te reageren door vooral niet te reageren hahahaha

Ik vind me zelf heel gezellig als ik dronken ben hahaha wat heel erg aanhalerig en zeg dan helemaal alles wat ik denk alex vind me heel erg vervelend en heeft liever niet dat ik drink snap er niets van hahahaha

Mila
13 February 2010, 19:36
hahahaha sonja!
ik word ook heel hangerig en lul iedereen de oren van de kop :lol:

13 February 2010, 19:39
Daarom zit ik ook niet zo rustig als mijn ventje zich alleen gaan volgieten ...................
haha nee denk dat ht gewoon komt omdat we normaal altijd samen gaan!

Ik wrd altijd TE eerlijk van alcohol. Heb een keer tegen de schoonvader van mn zus gezegt dat hij menboobies had en dat ik zn bril al jaren lelijk vind .... OEI!
Zo zijn er wel wat meer redenen dat ik het graag gematigd hou :lol:

Lunanoa
13 February 2010, 19:41
Whahahaha ja hier ook. Heerlijk!

Prachtig hoe je praat Son :P Ik heb dat sinds de zwangerschap ook heel erg. Dat ik zo boos kan zijn om mensen, dat ik ze vervelend vind, irritant of gewoon dat ze me niet aanstaan :lol: :oops:

Oh en Snippie: Ik word er ook enorm hitsig van :P

sonja2009
13 February 2010, 19:58
ik word ook hitsig maar heb een hele zwakke maag dus moet altijd kotsen hahahhaha dus niet erg sexy

Lunanoa
13 February 2010, 20:01
Whahahahahaha ik ook :P

Ik heb standaard katers tot een uur of 5 smiddags & dan kots ik constant.
Was het dus al een klein beetje gewend voor de zwangerschap :p

Misschien heeft het er dan toch mee te maken die zwangerschapsmisselijkheid, dat als je een zwakke maag hebt, dat je ook eerder kotst met de zwangerschap...

sonja2009
13 February 2010, 20:14
ja misschien dat het inderdaad wel daarvan komt ook

Ohh wij hebben echt een melige bui hier alex vraagt heel stiekem heb jij honger dan zeg ik ja zegt hij vetzak :shock:
Moet ik pizza bestellen voor hem moet ik zeggen bezorgen terwijl de pizzaria 5 huizen verderop is maar ze komen het ook nog bezorgen ook

13 February 2010, 20:20
hahah schandalig sonja :lol:

Echt een K*T avond dit ...
mn vriend zit allemaal van die idiote smsjes te sturen met vage woorden .. klopt helemaal niks van.
Hij kan beter gewoon lol maken dan dattie mij de heletijd gaat zitten smse, word ik iig niet vrolijk van :? :lol:

Lunanoa
13 February 2010, 20:21
Whahahaha wat een zwijn :lol:

snippie
13 February 2010, 20:22
ja misschien dat het inderdaad wel daarvan komt ook

Ohh wij hebben echt een melige bui hier alex vraagt heel stiekem heb jij honger dan zeg ik ja zegt hij vetzak :shock:
Moet ik pizza bestellen voor hem moet ik zeggen bezorgen terwijl de pizzaria 5 huizen verderop is maar ze komen het ook nog bezorgen ook

Hihi:) grapjassen;)!

essie wat flauw zeg.meid ga lekker filmpje kijken.KNUF

nou meiden ik gaat even film kijken!
fijne avond!

KNUF

jorina
13 February 2010, 20:26
hup telefoon op stil en niet meer op reageren
en ja ik word ook altijd super eerlijk en vreselijk hitsig van alcohol en lul ook echt iedereen de oren van hun kop

maar ik hoop voorlopig geen borreltjes meer voor mij :P

Mila
13 February 2010, 20:28
nee idd jorina jij voorlopig geen alcohol! :D

sonja2009
13 February 2010, 20:28
essie niet op reageren alex zou dat ook doen en dan word ik altijd alleen maar heel erg kwaad

Ja schandalig he nu moest ik van alex ook nog bellen waar ze blijven hahahaha
wij zitten een domme film te kijken op sbs6

Lunanoa
13 February 2010, 20:29
haha nee jij hebt nog 35 weken te gaan meid :lol:

Ik kijk dr. Dolittle voor de 100e keer. Niks aan.

jorina
13 February 2010, 20:31
whahaha ja inderdaad als je het zo zegt is het wel lang hoor
gelukkig weet ik al dat het zo voorbij is
de eerste 12 weken duren het langst

Lunanoa
13 February 2010, 20:38
Ja lijkt mij ook.

sonja2009
13 February 2010, 20:41
ik vind de laatste weken ook echt langzaam gaan kan niet wachten tot me dochter veilig in me armen ligt

jorina
13 February 2010, 20:50
ja dat had ik ook maar meer vanaf de 37 weken
want iedereen hoopt toch dat het kindje met 37 weken komt
dat is toch het mooiste want het mag eindelijk komen en je mag thuis bevallen
maar helaas thomas dacht daar toen anders over en bleef nog ff rustig 5 weken zitten
en zo dwars en eigenwijs is hij nog
pas dat de artsen het over inleiden hadden dacht hij dat zal ik me moeder maar wel besparen :D

13 February 2010, 21:33
Mij lijken de laatste weken ook wel lang hoor ..
Je bent dan zooooo nieuwschierig :mrgreen:
Ik had dat bij mn schoonzusje al een beetje .. kon niet wachten tot die kleine ging komen!!!

Mn mannetje smste dattie het beu was en of ik hm wilde komen halen
YesYes..
haha wat ben ik toch een trutje he :lol:

Lunanoa
13 February 2010, 21:49
haha ja verschrikkelijk, tis nog geen eens 10 uur :lol:

Vriendlief gaat hier gerust de hele nacht door toe een uur of 6 :lol:
Nouja ik slaap wel :lol:

Ik wil ook héél graag met 37/38 weken bevallen :lol: Helaas heb je dat neit voor het zeggen hé..

Mila
13 February 2010, 22:39
Vraagje: houden jullie al na je menstruatie of vanaf je eisprong al rekening met je voeding en drinken of doe je dat pas na een eventuele positieve test?

snippie
13 February 2010, 22:52
Jorina heb je berichten even verwijderd voor je!

Syl nu al vanaf ongi!

Maar normaal vanaf ei!knuf

jorina
13 February 2010, 22:56
thanks
computer was een beetje traag dus had al een paar keer gedrukt :D

13 February 2010, 23:05
Helphelphelp..
Ik ben helemaal over de rooie .. met mijn emetofobie is dit horror!

Vriendlief dus netjes opgehaald .. hij stonk als een oordeel, kletste aan 1 stuk door, allerlei verhalen.
Nou goed .. meteen in de douche gezet dus.

Hij zei al wel dattie in de stad een keer had overgegeven.
Nou ik was met mams aant bellen, even vertellen dattie weer goed thuis was.
Hoor ineens iets vreemds, dus loop naar boven. Heeeeel de badkamer blank.
Hij had in de douche overgegeven, waardoor het water dus niet meer weg kon lopen. De wc staat PAL naast de douche.

Ik rook de geur, helemaal panisch snel weer naar beneden .. mam gebeld in paniek.

Weer een beetje gekalmeerd, weer naar boven.
Zittie te slapen in de douche, kreeg hm maar niet wakker, echt heeeeel eng.
Wordt wakker, dus weer naar beneden ( traumatische ervaring met zatte mensen, dus heb ht dr toch al niet zo op en dan in combinatie met overgeven is dat echt een horrorfilm voor mij)
Nou hoor ik hm net weer overgeven.

Tv dus mega hard aan .. poeeh!

Update ..

Voel me zoon slechte vriendin, heeftie me nodig, ren ik weg!
Ik raak zo in paniek dan :cry:

Hij ligt op de Fattboy op zolder te slapen.
Heeft wel 100 keer sorry gezegt en dat ht nooooit meer zal gebeuren.
Zo raar om je ventje zo te zien.
Dit is echt de 1e keer dat ik hm zo supersuper zat zie.

13 February 2010, 23:13
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
ik heb zn spullen opgepakt en in de wasmachine gedaan.

Zn TELEFOON zat nog in zn zak!
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.

snippie
13 February 2010, 23:14
Ahhh essie lieverd!!!

Wat naar!ik denk dat hij al zijn verdriet enzo heeft weg gedronken nu!
Hopelijk doet hij het nooit meer!
Doe rustig aan meis

Ohhhh meis heb je de wasmachine al aan?
Knuf!!!!

13 February 2010, 23:16
JA :o
Ik zag hm tegen ht raampje aan liggen ..

Oooooneee, hier baal ik van!

Ram1988
13 February 2010, 23:18
oooh essie schattie, haal eens rustig adem!!
Jammer van die telefoon, maar hij s in orde(nouja) en veilig thuis!!
Leg lekker een deken over hem heen, zet er een emmer neer :)

Ik heb op marktplaats geboden op een wit met oranje nijntje van een meter hoog... leukkkkk

snippie
13 February 2010, 23:29
Ahhhh essie wat balen!maar idd wat Esther zegt je hebt hem nu thuis!

Esther meid wat stoer!!

Meiden ik gaat slapen!
Knuf

Ram1988
13 February 2010, 23:29
slaap lekker snippie!!!

13 February 2010, 23:34
Gaaaaf Es!
Kletsen even verder op msn!

Snippie truste meisje.

Sorry voor mijn dramatische gebeuren weer vanaaf, is me dan allemaal even teveel!

Mila
13 February 2010, 23:39
oooh essie schattie, haal eens rustig adem!!
Jammer van die telefoon, maar hij s in orde(nouja) en veilig thuis!!
Leg lekker een deken over hem heen, zet er een emmer neer :)

Ik heb op marktplaats geboden op een wit met oranje nijntje van een meter hoog... leukkkkk

die heb ik ook en nog veel meer van nijntje ik spaar nijntje :oops: :lol: gek ben ik he?!

Tessa23
13 February 2010, 23:56
hey meiden , pff vandaag drukke dag gehad , broer van theo jarig (vriendlief) en theo wou dus ook al carnavallen , pff die vriend van hem had nog 200 munten over van vorig jaar dus ze waren helemaal happy , alleen die munten waren dit jaar niet meer geldig HAHA dus ik blij , zit ik morgen tenmiste niet met een pieperd die chago is en hoofdpijn heeft.. tja en zn pa is ook jarig dus met goed gedrag er heen :lol:

Ik lees morgen verder bij want ben net thuis en heb echt buikpijn..

Storm1987
14 February 2010, 01:28
Essie je hoeft je niet schuldig te voelen dat je hem niet komt helpen. Hij heeft zich toch zelf zo klem lopen zuipen. En dan heeft hij ook de boel ook nog eens lekker onder gekotst terwijl hij jouw fobie kent. Nou, heb geen medelijden met je kerel hoor ;) Laat hem maar lekker zijn roes uitslapen.

En van die telefoon is balen maar het is allang lief van je dat je zijn vuile goed in de wasmachine hebt gedaan!

Sonja: Wahahaha ik vind jou zo leuk he, lig altijd helemaal in een deuk om jouw opmerkingen :lol: :lol: :lol: Net ook, open ik mijn hyves, zie ik jouw www over de voetbalplaatjes, hahahah zo lekker droog :lol: :lol: geweldig.

Hier zijn de slapeloze nachten en de vermoeide dagen aangebroken. Veel last van voorweeen en pijn in mijn doos !! Kleine is volledig ingedaald....
Pfff nog 4,5 week te gaan en ik begin het nu wel zat te worden. Wil ons zoontje zien!!!

MissMini
14 February 2010, 10:01
Yes, hier de 37 weken grens gehaald!! Nu mag Ukkie komen, kan niet meer wachten, Storm ik ben het ook zat hoor!! Maar nog een paar weekjes meis dan zijn we mama!

Alles goed hier verder?

snippie
14 February 2010, 10:28
hej meiden!!!
hier vanmorgen weer fm!!
Nu word punctie dag misschien woensdag!
ik word daar straks over terug gebeld!

er zitten sowiezo 8 a9 die mee genomen kunnen worden en mss 10(als die grote niet heel hard verder groeid.)

Zit alleen met een dilema!Ik had al voor de hele week vrij gevraagd.Nu heb ik vrijdag al gebeld dta ik morgen gewoon kom werken.
En dinsdag sta ik ook afwezig(en ehbben ze inval ana gevraagd alleen is er niemand met sleutel, en alarm code).Maar nu komt het euvel.Dinsdag heb ik dus nu geen punctie dus zou ik kunnen werken.wta zouden jullie doen wel gaan werken.zodat er iemand vast op de groep staat of het zo laten?omdat als ik d epunctie wel dinsdag zou hebben er ook niet ozu zijn.

@storm en missmini voor jullie het weten hebben jullie julklie wondertje sin jullie armen!
KNUF
KNUF

Mila
14 February 2010, 10:41
snippie hangt ervan af ben je woensdag wel vrij?

snippie
14 February 2010, 10:44
Wat ik zei ben de hele week vrij.(ze had em vleden week al voor ana komende week ziek gemeld,omdat ik eerst punctie al maandag zou hebben)
dus officieel sta ik voor maandag ,dinsdag en donderdag nog ziek gemeld.
maar heb vrijdag egbeld dta ik morgen wel gewoon kom werken.
en dinsdag punctie zou hebben

Mila
14 February 2010, 10:49
oh ok, ik zal dan dinsdag gewoon gaan werken, ook omdat je dan afleiding hebt voor woensdag, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

snippie
14 February 2010, 10:51
ohhh ben niet zenuwachtig voor dinsdag hoor hihi.

tjah dan ga maar werken.wel klote voor die inval :oops: !
dna kan me werk ook niet zeuren dat ik te vaak afwezig ben;)!!
knuf

Lunanoa
14 February 2010, 11:40
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt snippie. Stel ze zeggen; nee hoeft niet tis al geregeld nu, dan heb jij in ieder geval laten zien dat je wel wilt ;)

Storm & Missmini:
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW wat is dit spannend zeg. Ik ben zóoooooooo benieuwd naar jullie kindjes :D
Wat geweldig dit!
Kan me voorstellen dat jullie er klaar mee zijn!
Bij jullie beide kunnen ze in principe komen toch? 35 weken is toch ook niet erg, of denk ik nu te makkelijk :oops: ?
Wat heerlijk dat jullie de kleine straks in jullie armen hebben :D Waauwie..
Ik ga serieus keihard janken als ik een geboorte-bericht zie & foto's :roll:
Vooral bij jongens moet ik steeds janken als ik het zie, omdat het dan zo echt & dichtbij is voor ons :oops: Dus dat wordt nog wat bij de geboorte van jullie mannetje Storm :lol:

Mila
14 February 2010, 11:53
ik heb net de verloskundigepraktijk gekeken en ik kan nu al op kijken tegen de bevalling :oops:

Ram1988
14 February 2010, 11:56
ik heb net de verloskundigepraktijk gekeken en ik kan nu al op kijken tegen de bevalling :oops:

hahahaha syl heb k ook net gekeken!! vreselijk :?

Lunanoa
14 February 2010, 11:59
Ik heb het ook gekeken hahaha.

Geloof me, hoe verder je in de zwangerschap raakt, hoe rustiger je er onder wordt. Weet niet wat het is.
Eerst was ik nog PANISCH als ik dat zag, al die pijn en alles...
Maar nu krijg ik een soortevan rust over mijn lichaam & denk; het moet er toch uit. Iedereen ondergaat het & de de pijn gaat over.. Je komt in een soortevan sterke roes, waarin je de kracht krijgt je kind eruit te persen!
Als het éénmaal over is, is het klaar & heb je dat wondertje in je armen :D

Het is echt wonderbaarlijk, want ik ben een persoon die al bijna moet janken als ze een prikje moet :lol:

Ik vond het geweldig, weer half janken bij die geboorte :oops: :lol:

Ram1988
14 February 2010, 12:01
Ik heb het ook gekeken hahaha.

Geloof me, hoe verder je in de zwangerschap raakt, hoe rustiger je er onder wordt. Weet niet wat het is.
Eerst was ik nog PANISCH als ik dat zag, al die pijn en alles...
Maar nu krijg ik een soortevan rust over mijn lichaam & denk; het moet er toch uit. Iedereen ondergaat het & de de pijn gaat over.. Je komt in een soortevan sterke roes, waarin je de kracht krijgt je kind eruit te persen!
Als het éénmaal over is, is het klaar & heb je dat wondertje in je armen :D

Het is echt wonderbaarlijk, want ik ben een persoon die al bijna moet janken als ze een prikje moet :lol:

Ik vond het geweldig, weer half janken bij die geboorte :oops: :lol:

hahaha luun, ik keek ook gauw de andere kant op, mn ogen worden al waterig dan, vreselijk die hormonen :mrgreen:

Lunanoa
14 February 2010, 12:02
Whahaha ja erg hé :lol: :oops:

Ik vond alleen die vliezen breken wat freaky :P Maar daarna kwam dat kind echt supersnel!

Hoop niet dat ik er zo'n vetzak hoef uit te persen...

Ram1988
14 February 2010, 12:10
hahahahaha ging snel he! had niet eens t idee dat ze er moeite voor deed (na het breken)

Lunanoa
14 February 2010, 12:22
Nee. Die zal wel al flink uitgehold zijn voordetijd :?

Ram1988
14 February 2010, 12:24
hahahahahaha smeerlap!! ik wil t niet eens weten :mrgreen:

Mila
14 February 2010, 12:25
pfff die pijn lijkt me zo erg.. dat is volgens mij ook echt een pijn, waar je je niet op voor kan bereiden,, OMG :|

Lunanoa
14 February 2010, 12:26
:oops: mhoehahaha :lol:

Jaweljawel.
Ik ga op "puf-cursus" jaajaa, zwangerschapsgym! HAHAHAHHA

Daarom ga ik ook in het ziekenhuis bevallen, waar alle pijnbestrijding opgeslagen ligt... :mrgreen:

Mila
14 February 2010, 12:29
ik was er eerst van overtuigd thuis te willen bevallen in mijn eigen omgeving, maar sinds gisteren wil ik ineens in het ziekenhuis bevallen, vanwege de pijnbestrijding, maar ook als er met de baby was is of met mij na de bevalling ben ik gelijk in goede handen!

Lunanoa
14 February 2010, 12:33
Precies, die redenen gelden ook bij mij ;)

Storm1987
14 February 2010, 12:34
Hahaha nou ik moet toch zeggen dat ik niet halsreikend uitkijk naar de bevalling :oops: Wel moet ik me bij lunanoa aansluiten dat hoe dichter het in de buurt komt, hoe relaxter ik er onder ben. Hij moet er toch uit... en in principe is het 9 van de 10 keer binnen 24 uur voorbij. Dus roep ik mezelf streng toe "morgen rond deze tijd is het voorbij en heb ik mijn mannetje". Dat probeer ik dan maar te doen want dat helpt bij mij meestal wel als ik ergens heel erg tegenop zie. ;)

Ik vind het nu ook zooo spannend!! Maar lunanoa het is wel beter als hij nu nog even blijft zitten hoor. Ik hoop niet dat hij voor week 37 komt. Voor zijn eigen gezondheid is het het beste om nog even te blijven zitten. Vooralsnog denk ik dat we de uitgerekende datum gaan halen. ;)

Grappig trouwens Syl, dat je al op ziet tegen een bevalling.... ik denk juist dat de meiden in de mmm, voor veel "hetere vuren" hebben gestaan en dat het hele medische traject veel zwaarder en geestelijk pijnlijker is dan een bevalling. De bevalling is "piece of cake" voor jullie ;)

Iedereen fijne zondag vandaag!

Babii
14 February 2010, 12:38
ik was er eerst van overtuigd thuis te willen bevallen in mijn eigen omgeving, maar sinds gisteren wil ik ineens in het ziekenhuis bevallen, vanwege de pijnbestrijding, maar ook als er met de baby was is of met mij na de bevalling ben ik gelijk in goede handen!

Omdat ik zwanger ben geworden door medicatie en behandelingen (als ik zwanger raak) dan moet ik helaas in het ziekenhuis bevallen. Ik heb niks te bepalen over thuis bevallen.

@ Storm, ik pb je zo even terug meis :D. Moet eerst even die gekke carnavallers wegschoppen voor me deur :(. Er is een optocht en er staat een patatkraam voor de deur.... BAH!!

Mila
14 February 2010, 12:39
storm, heel gek, maar ik vind het traject waar ik nu in zit niet zwaar! ik moet alleen af en toe elke dag spuiten en vaak naar het ziekenhuis en tuurlijk legt dat een druk op je, maar het heeft voor mij zeker zijn voordelen, want nu heb ik wel eitjes en weet ik ook precies wanneer ik moet klussen, dus in verhouding met wat ik nu doormaak om zwanger te worden is helemaal niks tegenover de bevallin straks.. kijk het is natuurlijk anders als je net zoals Snippie en sharon ISCI heb, of kim nu IUI, maar ik mag echt niet klagen nu, ben zelfs blij dat ik vanavind weer mag spuiten en pijn heb ik niet met deze behandelingen zoals ze nu gaan ;)

snippie
14 February 2010, 12:43
Jah idd!ze hebben sowiezo voor alle dagen al inval dus dat is dus niet het probleem!

Spannend hoor allemaal.

Het enigste wat ik zwaar vind in dit traject is de emtionele kant.
Dat spuiten niet zo!kijk zit nu alweer op dag 18!18dagen aan het spuiten en natuurlijk heb ik er nu inmiddels wel genoeg van!maar als het goed is nog maar2dagen!

Knuf

snippie
14 February 2010, 12:47
Ik idd niet op tegen de bevalling!

Me moeder zei eens als jij koliek aanvallen kunt doorstaan
kan je de bevalling ook aan!kijk het is wel anders maar het is een soort van het zelfde

Mila
14 February 2010, 12:49
ik heb het natuurlijk ook af en toe even zwaar maar ook mensen die op een natuurlijek manier zwanger worden hebben het af en toe zwaar en bij wie het niet lukt.. zwanger worden heeft niemand in de hand of je nou in de zieknehuis loopt of niet.. elke maand is er weer 1 en als die niet lukt is het klote!
De behandelingen zelf zijn niet pijnlijk bij mij en ik heb afgelopen maand ondervonden hoe het is om met ovutesten te werken en dat heeft mij zoveel onzekerheid gegeven dat ik eigenlijk stiekem ook wel blij ben met die echo;s want zo weet ik precies en duidelijk hoe het ervoor staat en geen twijfeltesten meer..
dus omdat dit traject niet pijnlijk is, zie ik alsnog op tegen de bevalling en ik denk aak mensen die nu wel een moeilijk trajact ingaan de bevalling is een ander soort pijn en dat kun je denk ik niet vergelijken met het ziekenhuistraject en enige voordeel aan de bevalling is dat je weet waar je het voor doet, je doel is binnen handbereik en als de pijn over is heb je je kindje, nu lopen we in het ziekenhuis en niemand kan ons vertellen wanneer het eens zover is..

snippie
14 February 2010, 12:55
Helemaal met je eens syl

Lunanoa
14 February 2010, 13:08
Vind het mooi om te lezen hoe positief jullie zijn.

Storm: Het is ook niet iets waar ik naar uit kijk hoor :lol: Maar ik kijk wel uit naar dat kleine wondertje, en voor wat, hoort wat :lol:

MissMini
14 February 2010, 13:10
Ik zie absoluut (nog) niet tegen de bevalling op. Ben daar heel nuchter in gelukkig, 't kind zit er en zal er uit moeten, er is er in ieder geval nog nooit een blijven zitten haha. Tuurlijk gaat het veel pijn doen en zal ik tijdens de weeen echt wel anders piepen... Maar ik denk dat het ook een heel mooi iets is om mee te maken. Oerkrachten van een vrouw die er voor zorgen dat er weer een wezentje op de wereld komt, mooier kan niet toch? Daarbij komt ook nog dat mannen het niet kunnen en daar ben ik trots op haha. Kunnen wij ons ook eindelijk bewijzen :mrgreen:

Manlief heeft er denk ik meer spanning voor dan ik! Maar hij is dan ook een enorme controlfreak. Hij ziet ook niet echt tegen de bevalling op maar meer dat hij niet weet wanneer het gaat gebeuren. En hij vind het vervelend dattie zo machteloos is als ik pijn moet lijden.. Maarja ik zeg ook al, heb liever dat hij zich druk maakt dan dat ik me nu al druk ga maken... Ik houd mezelf liever nog ff onder controle, kan straks nog gespannen genoeg zijn.

Enn... na die 40 weken zwangerschap is je lichaam het gewoon zat en ben je er aan toe om mama te worden. Dan neem je die bevalling ook een beetje voor lief denk ik....

Babii
14 February 2010, 13:16
Ik sluit me helemaal bij MissMini aan! Al kijk ik echt niet tegen de bevalling op, maar wel tegen de eendenbek voor mijn IUI :| :shock:

Ik ga nog even mijn huisje doen en dan richting me schoonouders. Fijne dag meiden!

Lunanoa
14 February 2010, 13:20
Have fun!

Ik ga nu (pas) douchen & dan zou stofzuigen & poetsen...
De was zit erin. Yeey wat ben ik een goede huisvrouw zo op de zondag.. :lol:

Ram1988
14 February 2010, 13:25
Have fun!

Ik ga nu (pas) douchen & dan zou stofzuigen & poetsen...
De was zit erin. Yeey wat ben ik een goede huisvrouw zo op de zondag.. :lol:

whoeee ik moet ook nog steeds douchen haha, erg he!!

Idd meiden, jullie zijn en blijven zo positief, heb echt respect voor jullie!!

snippie
14 February 2010, 13:25
Fijne dag!!!

Ik was al om8uur op!toen in de sneeuw naar ziekenhuis gefietst daarna weer naar huis!
Was er in gedaan en gestreken !nu lig ik lekker in bed tv te kijken!
Man lief kijkt voetbal.

Storm1987
14 February 2010, 13:31
Syl wat beschrijf je dat mooi. En wat heb ik een bewondering en respect voor jullie wilskracht.Het lijkt mij echt verschrikkelijk om zo'n medisch traject te moeten volgen. De verplichte nummertjes en de verplichte medicatie etc. Lijkt me heel moeilijk. Knap dat jij, en ook de andere meiden die hierin verkeren, zo'n positieve twist aan kunnen geven. Ik denk dat als je over 5 jaar terug kijkt op deze situatie, je dan pas inziet hoe zwaar het eigenlijk was... maar omdat je er nu middenin zit overwint de wilskracht van het emotionele aspect. Heel bijzonder vind ik dat om te zien en ik gun jullie allemaal zo onwijs een mooi wonder. Ik hoop zo dat het doel uiteindelijk bereikt wordt.

Miss-mini: Heerlijk die nuchterheid. Dat mis ik af en toe bij mezelf :oops: Vind het dan altijd zeer prettig om van mensen hun nuchtere blik op de bevalling te horen, relativeert voor mij weer wat meer :mrgreen:

Maar toch vraag ik me af wie dat ooit verzonnen heeft. Dat uit zo'n klein gaatje, een kindje van 3 of 4 kg moet komen :o

snippie
14 February 2010, 13:35
Tjah wie heeft dat bedacht hè storm hihi

snippie
14 February 2010, 14:07
Mooi gedicht zeg!!

@dames woensdag punctie:)?

Mila
14 February 2010, 14:08
mooi gedichtje kim en snippie wat fijn woensdag is de big day!!!

Mila
14 February 2010, 14:11
:shock: mijn oom werkt in een coca cola fabriek in dongen en daar hebben ze een speciale unieke uitgave van blikjes gemaakt omdat de fabriek zo veel jaar bestaat, dus ik had hier 10 blikjes liggen van die speciale uitgave en ik dacht mischien kan ik er iemand blij mee maken die het spaart en ik had ze op marktplaats neergezet en er is nu al 135 euro geboden voor 10 blikjes coca cola :o OMG!!!

Lunanoa
14 February 2010, 14:19
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAVET

Vraag je om om nog een pakje :lol:

I love blikjes coca-cola. Ben zeer verslaafd. Maar koop toch liever een 6pack voor rond de 4 euro :P

Mooi gedicht Kim!

Storm: Dat begrijp ik ook nooit. Ik ben er ook nogsteeds van overtuigd dat het niet past :lol:

Mila
14 February 2010, 14:23
ja dat weet ik nog niet, misschien bel ik hem vanavond wel even ;)

snippie
14 February 2010, 14:25
Gaaf zeg syl!!!knuf

Ram1988
14 February 2010, 14:41
whoeeee sylvia, das nog eens makkelijk verdienen!!
ben ook gek op cola! maar wel stukken geminderd nu!

K heb trouwens een boekje van de VK, staat in dat je gewoon brie mag eten, JUMMIEEEEEE k ben dr gek op

Babii
14 February 2010, 15:27
@ Kimberley, inderdaad een mooi gedicht! Reageer even snel, want ben bij me schoonouders. Die bruine afscheiding heb ik de laatste ronde ook gehad, maar niet te vergeten dat ik een operatie heb gehad. Bij mij kwam het ook heel heftig na het klussen.

Het kan best dat er een bloedvaatje is opengesprongen en nu het oude restant eruit komt.

Dan wil ik niet met een rot opmerking komen, maar ik zie dat je over 2 dagen kan testen. Het kan ook beteken dat dit een voorbode is van een aankomende menstruatie. Dit heb ik heel soms dat het zich met bruinig slijm aanmeld. En dna pas na 2 dagen breekt het door.

Het kan ook nog zijn dat je zwanger bent, maar weet niet hoelang je dat bruine slijm al hebt? Kortom, het kan van alles zijn haha.

@ Storm, hahahahaa dat zei ik dus toen ik generatie 2010 aan het kijken was. Het eerste wat ik zei tegen steph was: OMG :| hoe kan er een baby door zo een klein gaatje komen :| Eigenlijk is het prachtig mooi dat het kan :D Zeker de oerdrang die een vrouw krijgt rond de bevalling !

Babii
14 February 2010, 15:39
Je weet het nooit meissie! Dat is meestal het verradelijke aan het zwanger worden. Veel vrouwen (die er niet bewust mee bezig zijn) denken van: o mijn menstruatie komt eraan en hebben een beetje bruinig verlies.

Pas na de 2e ronde merken ze het uitblijven van de menstruatie en dan zijn ze zwanger.

Het betekend echt niks om niks te voelen, het zegt niks :). Mijn eerste zwangerschap voelde ik echt helemaal niks!

Ik blijf gewoon voor je duimen meissie, het is alleen wel vaak zo dat seks een menstruatie kan opwekken :D. Ik had namelijk vorige week zaterag geklust en toen werd mijn bruin slijmverlies ineens giga erg en zondag avond brak me menstruatie door :|. En dat op 10 DPO! Maar goed er was ook geen bevruchting niks :D Want was geopereerd en had alleen maar last van bruin slijmverlies.

Nogmaals, ik duim gewoon door meis!

Ram1988
14 February 2010, 18:30
Joehoeeeeeee waar is iedereen?!?!?!?!?!?!??! :mrgreen:

Mila
14 February 2010, 18:31
hier :D

Ram1988
14 February 2010, 18:56
okee dan!! tis wel heel rustig laatste tijd he, hoe komt dat toch?

Mila
14 February 2010, 18:59
ik vind het de laatste 2 a3 dagen wel meevallen, daarvoor was het idd heel rustig.
Ik denk omdat veel mensen die zwnager zijn er nu minder zijn, Anne, Struffle, Mayella, Jorina, Storm en deze dames kletste altijd ook veel

Ram1988
14 February 2010, 19:03
ik vind het de laatste 2 a3 dagen wel meevallen, daarvoor was het idd heel rustig.
Ik denk omdat veel mensen die zwnager zijn er nu minder zijn, Anne, Struffle, Mayella, Jorina, Storm en deze dames kletste altijd ook veel

jaa idd, daar heb je gelijk in! als straks iedereen zwanger is, is t forum helemaal uitgestorven! haha

snippie
14 February 2010, 19:05
en ik ben er minder omdat ik druk ben met werk en zo

Mila
14 February 2010, 19:11
ik blijf hier wel hoor ;)

snippie, je bent hier nog regelmatig hoor :) gezellig!

Mila
14 February 2010, 19:12
en ik voel me al weer ietsje beter :D morgen ben ik nog een dagje vrij en dan dinsdag weer werken

snippie
14 February 2010, 19:16
jah snippie blijft ook wel hangen hoor:)!!!
alleen minder dan in den beginne maar dat doet iedereen hihi!

kus

Lunanoa
14 February 2010, 20:24
Ik ben er ook weer :roll:

Zwanger & aanwezig, yeahoe!

Ben er wel minder & heb soms ook minder de behoefte te schrijven.
Maar eerder was eht altijd die frustratie bezig te zijn met zwanger raken, dat ik zo graag van me afschreef. Nu heb ik dat gewoon minder. Maar ik vind jullie enorm gezellig & blijf natuurlijk benieuwd naar jullie verhalen & stand van zaken!

Ik blijf dus wel gewoon lekker hier! Ook al is het soms wat minder!

jorina
14 February 2010, 22:21
ik blijf ook gewoon schrijven hoor meiden vind het veel te gezellig met jullie :D
maar ben echt uitgeput, kapot, misselijk, en zo kan ik nog wel ff door gaan
dinsdag echo en dan maar hopen dat alles waar ik last van heb ook nog voor een goed doel is of dat het weer zinloos is
maar heb iig een beter gevoel als de vorige 2 x maar evengoed nog wel angstig

Mila
14 February 2010, 22:37
jorina, spannend meid, maar aan al je klachten te horen zit het wel goed.
Ik kan me voorstellen dat je angstig bent! Voel je je nu ook anders dan bij de vorige 2 keren?

jorina
14 February 2010, 22:41
ja voel me absoluut anders en heel erg zwanger
maar ik heb ook dgn dat ik gewoon heel erg twijfel of het wel goed is
maar denk dat de angst gewoon nog wel ff blijft tot ik zeker weet dat het goed zit

Mila
14 February 2010, 22:44
ja voel me absoluut anders en heel erg zwanger
maar ik heb ook dgn dat ik gewoon heel erg twijfel of het wel goed is
maar denk dat de angst gewoon nog wel ff blijft tot ik zeker weet dat het goed zit

ja dat geloof ik meid! Ik ben nu al bang voor straks als ik weer zwanger ben.. ik voelde me toen zo goed, bijna nergens last, dus ik hoop ook van harte dat ik me dan heeel erg zwanger ga voelen! pfff ben nu al bang :oops:
erg he :?

gelukkig dat je nu meer klachten hebt dan de vorige 2 keren, dus dat is zeker een goed teken en 3 keer fout gaan, NEE dat kan haast niet!!! Meid, jij hebt een mooi sterk wondertje in je nu die goed blijft zitten!

jorina
14 February 2010, 22:53
daar hoop ik wel op ja
laten we het anders zeggen en gewoon heel erg positief blijven en zeker weten dat het goed gaat

en ja syl ik kan me je angst heel goed voorstellen ook ik had die angst al voor ik überhaupt weer zwanger was

heb een onwijs drukke dag gehad
ik ga dus lekker slapen want ben echt onwijs moe
tot morgen x

Mila
14 February 2010, 22:56
slaap lekker

EN jij hebt straks een goede echo! :)

Storm1987
14 February 2010, 22:59
Ik klets hier ook niet meer zoveel maar dat heeft niks met jullie te maken. Ik zit veel met de maart moeders van het maart2010 topic op de maart hyves. Vandaar dat ik hier lang niet meer zoveel post.
Ik leef nog wel heel erg met jullie mee hoor! Maar vind het ook lastig omdat ik elke keer van die "mooie" zwangerschapsverhalen heb en het bij sommige van jullie met zoveel tegenslag gaat. Dat voelt dan nogal dubbel!

Jorina heel veel succes dinsdag. Ik denk aan je.

15 February 2010, 07:15
Hee meiden!

Lekker gekletst weer .. heb het wel allemaal bij gelezen, maar weet niet meer zo goed hoe en wat!
Oja, na de MK heb ik het idee een bevalling ook wel aan te kunnen. Het was écht verschrikkelijk, maar ik denk dat echt bevallen niet opweegt tegen het mooie van zwanger zijn en alles wat daarna komt!!

Heeft iemand enig idee of er vandaag winkels open zijn? Kan het nergens op i'net vinden ...

Lunanoa
15 February 2010, 09:19
Op maandag zijn toch gewoon alle winkels open? :P

Met mijn miskraam heb ik ook 6 dagen een soortevan weeën gehad & ben helemaal doodgebloed. Geen pretje nee. :?

Jorina: Begrijp je angst héél goed. Je hebt het al twee keer mee moeten maken dat het mis ging. Maar dit keer zit het vast hardstikke goed meid. Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten & je angsten los kunt laten..
Bij mij was die angst pas weg bij de derde echo, met 12,5 weken geloof ik. En nog, als ik bruin verlies heb, rare krampen of zelfs één keer bloedverlies, ben ik weer hárdstikke bang. Maarja het is ook wel een beetje logisch denk ik.

Storm: De geweldige luiertas is binnen :D Yeahoe :mrgreen: Thanks meid. You rock :lol:

Jaja meiden, Storm heeft de LIEF luiertas voor me gehaald & naar me opgestuurd omdat hier in de buurt geen winkels zijn die het verkopen & ik het online niet kon krijgen :P

15 February 2010, 09:30
Maar ivm de carnaval?
Ik mooeeet eigenlijk even iets halen in de stad, maar om mn auto helemaal te parkeren, naar de stad te lopen en vervolgens is er niks open ... hmmm! haha luilui :lol:

Aah wat lief dat storm de tas voor je opgestuurd heeft! Kei leuk!!

Ik ga zo beginnen met de GROTE schoonmaak aan de badkamer.
Had gister al even snel gepoetst, maar ben dr nog steeds echt vies van .. dus even goed grondig!

jorina
15 February 2010, 10:39
ik zou het niet weten essie want carnaval word hier niet zo uitbundig gevierd

becky88
15 February 2010, 10:45
essie in limburg toendertijd was niks open met carnaval, maar daar word het ook wel echt uitbundig gevierd
weet niet hoe dat bij jullie is :?

ik heb nu een cyclus van 30 dagen :D :D
vanmorgen bij de gyn geweest, het eitje is vannacht gesprongen dus nu zitten we weer op het wachtbankje :)

hoe is het met de meiden hier???

jorina
15 February 2010, 10:47
jeeeeeeeeeej becky
we hoeven jou dus niet te verwachten vanavond ;)

becky88
15 February 2010, 10:49
haha jorina jawel hoor want het eitje is al weg dus vanavond klussen is toch al te laat ;)

jorina
15 February 2010, 10:51
ooo wanneer is hij gesp[rongen dan

becky88
15 February 2010, 10:52
waarschijnlijk vannacht.
had gistermiddag een positieve ovulatietest en heb vanmorgen bij de gyn een echo gehad en het eitje was al weg
hebben wel gisteravond en zaterdagavond geklust dus 1 leger lag klaar en 1 was onderweg ;)

hoe is het met jou?

Mila
15 February 2010, 10:57
Hee meiden!

Lekker gekletst weer .. heb het wel allemaal bij gelezen, maar weet niet meer zo goed hoe en wat!
Oja, na de MK heb ik het idee een bevalling ook wel aan te kunnen. Het was écht verschrikkelijk, maar ik denk dat echt bevallen niet opweegt tegen het mooie van zwanger zijn en alles wat daarna komt!!

Heeft iemand enig idee of er vandaag winkels open zijn? Kan het nergens op i'net vinden ...

pfff ja je hebt echt een zware mk gehad meid! lunanoa 6 dagen weeen :shock: pfff
mijn miskraam was vergeleken bij jullie 'makkelijk' :
11:00 kreeg ik buikpijn en soort van weeen gelijk al rond de 3 min. (dat vond ik erg raar, want wist niet dat je bij een MK ook om de 3 min. kleine weeen zou krijgen)
11.30 begon ik te bloeden,
13.00 moest ik naar de w.c. rennen want ik hield het niet meer en daar verloor ik het vruchtje en heeel veel bloed.
en vanaf toen nam de buikpijn al weer af, alleen het bloeden heeft nog 1 dag aangehouden.
:?

jorina
15 February 2010, 10:59
ik zou vanavond ook nog meenemen hebben wij wel gedaan deze keer en het resultaat is duidelijk
eerder keren hebben we ook alleen op de eisprong geklust en de dag ervoor maar toen niet zwanger

Babii
15 February 2010, 11:03
@ Becky!!! WAUWWWWWWWWWWW :lol:

@ Jorina, dat heeft geen nut meer ;). Een eitje leeft maar nog 24 uur na de eisprong, waarvan de eerste 12 uur het eitje te bevruchten is. Aangezien zaad er zeker 10 tot 12 uur over doet bij het eitje te komen ;).

jorina
15 February 2010, 11:05
het heeft bij ons wel gewerkt
en het kan toch zijn dat het ene eitje langer leeft als het andere
net als met zaad

Mila
15 February 2010, 11:06
kim, het zaad is met 5 min. bij het eitje dan heeft het nog tijd nodig om zich om te 'toveren' dus 4 uur na zaadlozing kan het zaad het eitje bevruchten

jorina
15 February 2010, 11:07
wanneer is jou eerste iui poging kim

becky88
15 February 2010, 11:09
het eitje is voor 9 uur gesprongen en eer dat wij kunnen klussen is het rond 10 uur vanavond + de tijd dat het zaad nodig is dan is de eisprong al 17 uur geleden :?

Mila
15 February 2010, 11:12
becky, je kan het gewoon proberen meid.

jorina, heb jij 3 dagen achter elkaar gevreeen rond je eisprong? of 1 dag ertussen?

Storm1987
15 February 2010, 11:13
Syl sorry maar wat je nu zegt is niet waar.... het zaad zwemt gemiddeld 1cm per uur, dus doet er geen 5 minuten over om bij t eitje te komen ;) Het is niet net zoals in de films haha :lol:

Becky, klinkt positief joh! Netjes hoor!! Je zult wel erg blij en opgelucht zijn. Nu maar hopen dat het raak is!

Lun: Super dat ie binnen is :mrgreen: Ik had hem wel extra mooi ingepakt he, hahaha al die tape erom heen !

Babii
15 February 2010, 11:15
kim, het zaad is met 5 min. bij het eitje dan heeft het nog tijd nodig om zich om te 'toveren' dus 4 uur na zaadlozing kan het zaad het eitje bevruchten

Dat is niet waar hoor ;). Het zaad doet er zeker 10 a 12 uur over, het zwemt (als het goed zaad is) 1 cm per uur. En de reis naar de baarmoeder en eitje is erg lang ;).

15 February 2010, 11:16
Zullen de winkels hier ook wel niet open zijn!

Ik heb ht idee mn eisprong dit weekend te hebben gehad, zou dat kunnen zo snel na mn MK.
Misschien is ht ook wl helemaal niet zo hoor ..

Becky, spannend, klinkt goed!!!

Heeft er iemand ervaring met LOI studie?

Babii
15 February 2010, 11:17
wanneer is jou eerste iui poging kim

Geen idee meis :roll:

Mila
15 February 2010, 11:18
storm, op de site: http://www.zwangerworden.nu/posities
staat dit:

Het heeft geen zin om extra lang na te blijven liggen, in een gezonde situatie bereiken de zaadcellen met een minuut of 5 het eitje.

Babii
15 February 2010, 11:21
Vraag het maar eens aan je gynaecoloog ;). De mijne zegt dit haha en die heeft er zelfs voor geleerd :D!

Zo men heb weer mensturaitekrampen... Zouden de eitjes al groeien :P??? JA EITJES DIE WIL IK :P :P :P

Mila
15 February 2010, 11:24
nou dan klopt deze site van hier ook niet :roll:

vraagje: als je man gewoon goed zaad geeft kun je dan wel elke dag vrijen rond de eisprong of is het handig om dan nog om de dag te vrijen?

Babii
15 February 2010, 11:25
4. De weg van de zaadcel

Zaadcellen zijn de kleinste cellen (0,06 mm) in het lichaam van een man. De afstand die ze moeten zwemmen naar de eicel is ong. 20 cm. De meeste zaadcellen zwemmen de verkeerde kant op.

De zaadcellen die kunnen de linker eileider ingaan of de rechter, ééntje is maar goed voor bevruchting. De eileider is 10 cm lang, Dan pas zijn ze aangekomen in de eileider waar de eicel uit de eierstok komt. Er zijn er nog maar enkele honderden over, slechts een van deze zaadcellen zal met de eicel versmelten (dat versmelten noemen we bevruchting). Zaadcellen kunnen hooguit 3 dagen overleven. Een eicel kan maar 24 uur overleven, waarvan 12 uur in optimale staat.

Babii
15 February 2010, 11:26
nou dan klopt deze site van hier ook niet :roll:

vraagje: als je man gewoon goed zaad geeft kun je dan wel elke dag vrijen rond de eisprong of is het handig om dan nog om de dag te vrijen?

WAt ik van me gyn vernomen heb: goed zaad laad binnen 24 uur weer op. Wij deden het ook 2 dagen achter elkaar haha.

Mila
15 February 2010, 11:29
ok, ik wil nu proberen 3 dagen achter elkaar (zodra mijn vriend weer beter is)

;s ochtends zet ik de de pregnyl en dan die avond vrijen, de avond erna (eisprong) en die avond erna voor de zekerheid nnog een keer

Babii
15 February 2010, 11:32
Wie niet waagt, wie niet wint Syl :D!!

Ahhhhhh heb woensdag me oude vertrouwde gyn :lol: Kan ik even goed met hem het e.e.a. overleggen :D!!

Mila
15 February 2010, 11:32
ik wist niet dat het zaad maar 1 eileider in zwemt :roll: klopt het dat het gespronge eitje een stofje afstoot die zaadcellen aantrekt?

ze zeggen dat je op je rug moet liggen om zaadcellen beter te laten zwemmen, als ik weet in welke eileider mijn eitje zit dan moet ik anders links of rechts gaan liggen naar de sex ;)

Babii
15 February 2010, 11:33
Whahahah wisten we dat maar Syl :P. Haal dit van een gynaecoloog site af, maar ja.... Ik vertrouw niet volledig meer op internet, maar meer op mijn eigen gynaecoloog :D.

Mila
15 February 2010, 11:41
ja iddd was wel handig geweest als wij zelf er ook voor geleerd hebben

Babii
15 February 2010, 12:06
Wat is eigenlijk de slagingskans bij als je natuurlijk klust? Hoeveel % heb je dan kans op een Natuurlijke zwangerschap?

Bij IUI is dat maar 10 tot 15% :|

Mila
15 February 2010, 12:08
volgens mijn gyn is het op de natuurlijk manier ook 15%

Babii
15 February 2010, 12:10
Dan is het, het wel het proberen waard toch IUI te doen? Ik ben echt giga irritant, maar ben zo bang dat het kleine beetje zaad dat ze inspuiten niet voldoende is en dat het niet genoeg tijd heeft naar het ei te zwemmen.

Normaal klussen we natuurlijk dag van de injectie en dag na de injectie. Dat is 2x zaad! En nu maar eenmalig... Ben echt vervelend, maar heb geen zin nog verder de mmm in te gaan :oops: Maar ja, alles voor een wondertje..

Ben blij dat morgenochtend mijn eigen gyn *voormalige* gyn dokter kuit mijn FM doet, want die stelt me altijd gerust!

snippie
15 February 2010, 12:14
Babii vertrouw op je gyn!
komt vast goed meissie!!!

Mila
15 February 2010, 12:18
kim zette jij altijd 's morgens of 's avonds je ovitrelle?

kun je na de IUI niet gewoon nog een keer vrijen voor de zekerheid?

Babii
15 February 2010, 12:22
Het schijnt dat je goed last hebt na de IUI en dat heeft dus geen nut haha.

Ik zet in de avond me Ovitrelle dus in de ochtend rond 11 uur knapt me eitje. Maar goed, mijn man heeft dus wel goed zaad, dus ben geneigd (als het mag van de gyn) om de avond van de Ovitrelle te klussen dan een dag rust en die ochtend de IUI. Uiteraard wel als de gyn zegt dat het kan, anders niet.

snippie
15 February 2010, 12:36
hum raar dat je na de iui last hebt want ik heb na terug plaatsing helemaal geen last

ik moet vanavond om half 8 me decapeptyl zetten
en om half 10 me pregnyl

Mila
15 February 2010, 12:42
ik zet dus altijd ;s ochtends mijn pregnyl, omdat wij rond de 36 uur later moeten vrijen en dat valt nu dus ;s avonds en anders is het 's ochtends en dat is bij ons moeilijk vrijen plannen i.v.m werk.

ik zit er nu aan te denken om de pregnyl rond 14.00 uur ''s middags te zetten en dan 's avonds vrijen (9 uur na d epregnyl) en die avond erop weer (33 uur na de pregnyl) en dan heb ik ong. 36 - 40 uur na de pregnyl de eisprong, dus als ik dan 33 uur na de pregnyl vrij, ben ik mooi op tijd toch? niet te laat en niet te vroeg?!

snippie
15 February 2010, 12:45
Ik mag zelf niet kiezen wanneer ik hem neer zet.maar dta is inverband punctie.

moet hem vanavond om half 10 zetten en heb woensdag om half 9 een punctie

Mila
15 February 2010, 12:46
je hebt de punctie dus 35 uur later?! dus technies gezien zouden wij dan 35 uur na de pregnyl moeten vrijen? ;)

Babii
15 February 2010, 12:47
@ Snippie, ik lees het van vele meiden op het IUI forum. Weet niet of het raar is? Ze gaan wel met een eendenbek naar binnen + een slangetje om vervolgens te poeren en alles in te spuiten... Ach we horen hetwel, maar sowieso heeft het na de IUI geen zin meer, want dan is me eitje al gesprongen :(.

@ Sylvia, ik mag dus geen tijdstip kiezen (nooit gemogen), moet het volgens de richtlijnen van de arts doen. Plus dat wij gewoon elke avond geklust hebben ;).

Dag van de spuit *om 7 uur gezet in de aaf*, dag na de spuit in de aaf en de volgende ochtend springt hij (voldoende dus).

Babii
15 February 2010, 12:47
De gyn zegt altijd binnen 36 tot 40 uur!

snippie
15 February 2010, 12:49
lieverd bij mij worden de zaadjes buiten me lichaam bevrucht dat is iets heel anders.
de zaadjes hoeven niet naar me eitjes te zwemmen!

lieve babii dat doen ze bij ICSI ook.ook weer eende bek netals bij punctie!
en ook slangetje naar binnen want daar zit dan het bevruchte eitje in
KNUF

Mila
15 February 2010, 12:51
ohja snippie dat was ik weer even vergeten :oops:

ik mag wel mijn spuittijd zelf kiezen mits het wel op de dag gezet word dat het moet!
als ik 's ochtends een meeting heb en ik hoor dat ik die dag de spuite moet zetten mag ik zelf de tijd kiezen vooruit kijkend wat ons het beste uit komt qua vrijen, maar ik moet dan de spuit wel op die dag zetten!

Babii
15 February 2010, 12:52
Tsjah ik wacht het wel af whaha. Ik heb echt geruststelling van mijn voormalige gyn nodig. Als hij zegt dat ik de dag van de injectie mag klussen doen we dat :D. Ben namelijk bang dat het niet lukt met die eendenbek en dan is het weer een verloren ronde.

Steph zei al, kunnen we niet 1 ronde zelf klussen als alles klopt en als het niet lukt de volgende voor de IUI (bedoeld ie omdat ik nu pas die utrogestan heb)? Hij merkt mijn angst natuurlijk :(. Hij gaat overmorgen wel mee naar de gyn :).

snippie
15 February 2010, 12:54
das ook wle fijn syl:)!

ik ben nu erg blij dat ik hem al om half 10 maar zetten.
heb gene zin om tot laat te moeten wachten.

Babii fijn dta hij mee gaat.
hoe eng en traumatisch de ene bek is ik zou het toch wel deze ronde al proberen.

Babii
15 February 2010, 12:56
En dan zal je zien dat ik niet zwanger raak en dat het alle 6 IUI behandelingen niet lukt :|. Heb zo een naar voorgevoel dat het niet raak gaat zijn met IUI :(. Sorry voor me gezeik hoor, maar blehhhhh

He maar Snip, jij woensdag de punctie :D?!? Ga natuurlijk niet vragen of je zenuwachtig bent, want dat is Snippie niet haha.

Mila
15 February 2010, 12:59
ik kan me nu al druk maken over of we straks wel op de juiste tijdstip vrijen, mijn gynl zei toen dat we 36 uur na de pregnyl moeten vrijen, zelf vind ik dat wel iets te laat, dus denk dat we gaan vrijen rond de 33 uur dan ligt er optijd een voorraadje klaar of is dan onderweg.

snippie
15 February 2010, 13:00
En dan zal je zien dat ik niet zwanger raak en dat het alle 6 IUI behandelingen niet lukt :|. Heb zo een naar voorgevoel dat het niet raak gaat zijn met IUI :(. Sorry voor me gezeik hoor, maar blehhhhh

He maar Snip, jij woensdag de punctie :D?!? Ga natuurlijk niet vragen of je zenuwachtig bent, want dat is Snippie niet haha.

Echt wta een lekkerding ben je ook toch!
lieverd maak je niet zo druk meissie!
Ik snap je gevoelens bang te zijn dat het niet gaat lukken.
want ik heb ook soms die gevoelens.

en nee ben niet zenuwachtig voor de punctie.
ik zit alleen in de stress of er uber haubt een terug plaatsing zou zijn :oops:
maarjah dta weten we vrijdag

Mila
15 February 2010, 13:01

blijf hoop houden meisie, ik weet dat het moeilijk is, ik voel me vandaag ook erg onzeker, maar het schiet niet op.
hahahah hoor mij dat zeggen ;)

snippie
15 February 2010, 13:03
en ach er zijn maar een paar zaadjes nodig om me eitjes te bevruchten!
maar dan moeten me eitjes ze wel willen.
maar wat me man en ik al zeiden er moet er sowiezo 1 tussen zitten wat dit word hem:)

MissMini
15 February 2010, 13:10
Heeee dames! Ben ik ook weer even..

Succes allemaal, lees vanalles over puncties en IUI... Spannend hoor!
Babi, hopelijk gaat het allemaal lukken. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt of het wel lukt als je zo bang bent voor die eendenbek. Maar probeer er nog even goed met je gyn over te praten (maybe kan hij je nog een beetje geruststellen) en voor de rest: houd moed meis! Geld ook voor de andere dames natuurlijk!! Jullie verdienen het om snel zo'n wondertje te mogen verwachten!

Babii
15 February 2010, 13:14
@ Snippie, meissie inderdaad dit wordt jullie ronde! Dat moet van Babii :P. Dus laat ze nu maar luisteren naar mij ;).

Thanks voor de lieve woorden dames, ben gewoon erg bang... :roll: Het is zwaar irritant en het heeft ook een slagingspercentage van 10 tot 15%... :roll:

snippie
15 February 2010, 13:14
missmini dank je wel meid!!!

snippie
15 February 2010, 13:16
@ Snippie, meissie inderdaad dit wordt jullie ronde! Dat moet van Babii :P. Dus laat ze nu maar luisteren naar mij ;).

Thanks voor de lieve woorden dames, ben gewoon erg bang... :roll: Het is zwaar irritant en het heeft ook een slagingspercentage van 10 tot 15%... :roll:

lieverd wist je dat ook nog qua zieken huis uitmaakt?

want in mijn ziekenhuis staat slagings kans voor ICSI en IVF 42,5% voor de leeftijd onder de 35.
en bij nadere is het ook weer anders

Babii
15 February 2010, 13:21
Mijn gyn zei dat er altijd wel 1 zwangere weg gaat per maand door de IUI. Maar ja, mijn lichaam is 1 groot ellendig iets.... En heb gewoon een erg naar voorgevoel en ja ik weet dat jij daar anders over denkt :P.

snippie
15 February 2010, 13:24
maar meid ik denk dta iedereen dat ergens bij zich zelf heeft.

Mila
15 February 2010, 13:30
kim, meid ik snap dat je je zorgen maakt maar ook bij jou komt het ooit goed meid!
Stephan heeft goed zaad, jij hebt met hormonen eitjes, dus het moet gewoon lukken meid!

snippie
15 February 2010, 13:31
helemaal mee eens syl!!!
knuf

Babii
15 February 2010, 13:32
En gezeik met me slijmvlies. Want daar gaat het steeds fout :(. En mijn lichaam is dus echt 1 groot drama, die viert ze eigen feestje... Laten we hopen dat de operatie ze werk heeft gedaan.

Ben gelukkig weer helemaal schoon van onderen :). Ga woesndag maar even met mijn voormalige gyn praten, want moet denk even me gevoel uitschakelen :).

snippie
15 February 2010, 13:35
dta helemaal uitschakkelen gata niet werken lieverd!
je moet het pas doen als je er echt helemaal achter staat lieverd!
anders werkt het tegen strijdig!
Ik zelf denk dat je er wel achter staat alleen die angst voor die verdomde eende bek,halen allemaal gevoelens naar boven!
knuf

Babii
15 February 2010, 13:41
Ja, weet ook niet hoe ik dat uit kan schakelen? Heb er gewoon een trauma aan overgehouden en als ik dat ding al zie wordt ik gek :(.

snippie
15 February 2010, 13:45
bahhh zeg meissie!

meiden ik gaat werken.
KNUF

Babii
15 February 2010, 13:50
Werkse lieverd!

Ik ga ook even werken :oops:

Mila
15 February 2010, 14:39
kim, vraagje hoeveel uur moest jij vrijen na de ovitrelle van je gyn?

Babii
15 February 2010, 14:57
Ik kreeg geen uren, maar tijdstippen. En helaas heb ik die niet meer, het wordt altijd op een briefje geschreven.

Mila
15 February 2010, 14:58
welke tijdstippen waren dat dan?

Babii
15 February 2010, 15:27
Dat zeg ik ;). Geen idee, ze schreven het altijd op een briefje, maar die briefjes ga ik niet bewaren. Het is voldoende om gewoon de dag van de injectie en de dag na de injectie te klussen. Staat ook in de gebruiksaanwijzing van Ovitrelle en Pregnyl.

Tessa23
15 February 2010, 16:40
Hallo meiden..

Hoe is het hier? Ga ff bijlezen , druk weekend achter de rug.. en nog steeds ongi haha balen !

Mila
15 February 2010, 16:44
tessa, nog steeds ongi? hoeveel dagen duurt het bij jou dan? Ik ben er al weer vanaf :D vrijdag bruin/rood, zaterdag rood, zondag rood en nu alweer bruin en dat betekend dat ik er morgen vanaf ben :D

Tessa23
15 February 2010, 17:23
dag 5 al van helder rood bloed verlies dus hoop morgen of overmorgen afgelopen of minder haha.. meestal 5/6 dagen..

Ben nu ff the sims 2 op de computer aan het zetten , haha vind ik zoo leuk , alle uitbreidingspakketen van een vriendin geleend :D

Beebie25
15 February 2010, 18:21
jeetje wat een verhalen allemaal, ik weet er helemaal niks van maar het klinkt allemaal erg vervelend....ik ben als de dood voor een eendenbek en hoop dus ook dat het nooit zo ver hoeft te komen.....kan me daar nu al druk om maken...dus dames heel veel succes met alles wat er rond om jullie gaande is,.....en dat allemaal voor een kleine.....een baby verdient goede ouders zoals jullie....zoveel doen jullie ervoor...toppie vind ik dat!!! echt waar :D

hier nog steeds geen ongi...en gisteren negatieve test dus morgen even ha bellen wat hij ervan vindt.

Ram1988
15 February 2010, 18:39
helleujjjj meisjes!
Heb ik nog wat gemist vandaag??

Tessa23
15 February 2010, 18:45
ja mij estherH.. haha.. sorry ben flauw vandaag..

snippie
15 February 2010, 18:52
hoi lieverds was ik weer:)!!!

Esther volgens mij niet heel veel hoor.
KNUF

15 February 2010, 18:54
helleujjjj meisjes!
Heb ik nog wat gemist vandaag??

Mij? :mrgreen:
hahaha nee flauw .. mn vriend zit echt verschrikkelijk te klieren, wrd er gewoon vervelend van :lol:

Ram1988
15 February 2010, 19:00
ik ga maar weer denk k :P

Ram1988
15 February 2010, 19:00
Geintje hoor meisjes!

Babii
15 February 2010, 19:37
Ik ben er ook weer, maar damn heb een beetje menstruatiekrampen :(. En ja hoor, het zit rechts! Hoop dat het me eitje is dat aan het groeien is....

snippie
15 February 2010, 19:45
spannend Babii!!!

ik heb net me aller laatste decapeptyl gezet!
hoop het over 2 jaar weer pas te moeten:)

16 February 2010, 07:58
ja mij estherH.. haha.. sorry ben flauw vandaag..

hihi je was me net voor :mrgreen:

Ik moet eigenlijk zo aanrijden naar Rotterdan maar ht sneeuw zooooo hard,
ga ht toch maar proberen denk ik ... ben dr niet zo happig op om met dit weer te rijden :?

Beebie25
16 February 2010, 08:57
Hallo dames,

Net mijn ha gebeld maar die is er niet...zijn vervangende arts gebeld, die zegt dat het door de pil komt
en ik gewoon moet wachten, zij zegt dat het vanzelf op gang komt, volgende week maar even bellen naar mijn eigen
huisarts. Toen ik zei dat ik al op dag 71 van mijn cyclus zat begon ze keihard te lachen :( stom mens....pffff

Babii
16 February 2010, 09:22
Helaas komt ontpillen heel vaak voor en soms wel voor een langere periode. Daarom hebben huisartsen het beleid om je pas na een jaar door te sturen.

Enerzijds is het een rot beleid, anderzijds is het wel begrijpelijk, want anders wordt iedereen maar doorgestuurd.

Kan je alleen maar aanraden rustig te wachten al is dat echt ***.

Liefs

Beebie25
16 February 2010, 09:32
Ja maar ik wil ook niet door de ha doorgestuurd worden, ze hebben een kuur die je eisprong opwekt en bij de meeste vrouwen komt tie daarna vanzelf op gang, dan heb je nog geen regelmatige cyclus maar wel een eisprong, dat is alles wat ik wil ;) nu heb ik niks he....en dat kan toch nooit een jaar lang?? Tenminste ik heb nog niet gehoord dat iemand een jaar niet ongesteld wordt na het stoppen met de pil...??

Ram1988
16 February 2010, 09:36
Goedemorgen meisjes!

Jazzy, t is klote maar kan heeeel lang duren voordat allles weer op gang is!

Kimmie hoeist met jou meissie?

Babii
16 February 2010, 09:54
Ja maar ik wil ook niet door de ha doorgestuurd worden, ze hebben een kuur die je eisprong opwekt en bij de meeste vrouwen komt tie daarna vanzelf op gang, dan heb je nog geen regelmatige cyclus maar wel een eisprong, dat is alles wat ik wil ;) nu heb ik niks he....en dat kan toch nooit een jaar lang?? Tenminste ik heb nog niet gehoord dat iemand een jaar niet ongesteld wordt na het stoppen met de pil...??

Nee meis, dat is niet zo :). Ze hebben wat wij hebben geslikt, Primolut e/o Provera. Dat zorgt er echt niet voor dat jij weer een eisprong krijgt. Vraag maar aan Snippie en Sylvia en alle meiden in de MMM. Anders had ik dat na 6 kuren toch ook wel weer gehad?

Sterker nog, het zorgt alleen voor een ontrekkingsbloeding en vervolgens kan je weer net zolang gaan wachten op een eisprong. Het is dus echt niet zo wat je nu zegt :). Die pillen werken hetzelfde als de gewone pil (ontrekkingsbloeding) alleen het is geen anticonceptie!

O ja, hier is er 1 die al een jaar niet menstrueert na het stoppen met ;). Ken er overigens meer helaas :(. Het hele zwanger worden is een kwestie van geduld hebben al is dat heel moeilijk!

Babii
16 February 2010, 09:59
Primolut:

Meestal wordt het gedurende tien dagen gebruikt. Nadat u na tien dagen stopt met Primolut ontstaat een bloeding. Dit is geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. De bloeding is minder heftig, korter en minder pijnlijk dan een gewone menstruatie.

Primolut N zelf doet dus niets met het opwekken van een eisprong.

En als je Clomid tabletten bedoeld (die helpen wel met een eisprong) die krijg je dus niet zomaar :(. Dat mag alleen onder behandeling van een gynaecoloog gegeven worden omdat men meerdere eitjes kan ontwikkelen, dus follikelmetingen etc.

Hoop dat het een beetje duidelijk is :).

Ram1988
16 February 2010, 10:08
kimmmmmm ik vroeg hoe t met je ging :P

Lunanoa
16 February 2010, 10:27
Jorina ligt op dit moment op de tafel voor een echo van haar kleine wondertje!

Duimen jullie gezellig mee? :roll:

MissMini
16 February 2010, 10:45
Spannend Jorina, hoop dat alles goed is!! Duimen draaien hier volop voor jou!!

Lunanoa
16 February 2010, 10:49
Missmini hoeist met je?
Heb je al wat gerommel in je buik?

Ram1988
16 February 2010, 10:52
ik duim al de hele ochtend voor dr ;) hoop zo dat alles goed is!

Lunanoa
16 February 2010, 10:54
Yeahoe. Al die duimen, nou móet het wel goed zijn..!

MissMini
16 February 2010, 10:57
Missmini hoeist met je?
Heb je al wat gerommel in je buik?

Jaa hou op over voorweeen, al nachten lang haha! Maandagnacht 5 uur weeen gehad maar helaas... frummel heeft echt nog geen zin om te komen...
Nou nog maar ff genieten dan van dat getrap en gerommel in m'n buik, want het gaat nu wel heel erg opschieten hoor! Nog maar een paar weekjes en dan ben ik mama, zo'n raar idee!

Met jou ook alles goed? Voel je je Ukkie al lekker veel?

Ram1988
16 February 2010, 10:59
oehh k ben helemaal jaloers op jullie, wil die kleine ook voelen haha :D
k heb volgende week weer echo, hoop dat alles nog steeds goed is :D

sonja2009
16 February 2010, 11:03
nou die van mij trapt echt keihard hoor met twee benen tegelijk doet echt pijn

Lunanoa
16 February 2010, 11:04
Oh jeetje, zolang weeën :? Dan zal hij/zij zich bijna wel aandienen :lol: Hoop het voor je meid ;)

Hier is het rust. De kleine schopt vrij weinig eigenlijk, maar een paar keer per dag. Ik begon me al zéér veel zorgen te maken maar vanochtend het hartje weer keihard & snel horen kloppen met de Angelsounds. Misschien krijgen we toch een rustig mannetje? :P
NO PROBLEM :lol:

Gister de babykamer opgehaald.
Kreeg er nog een badje bij, tummytub, wipstoel, een hele stapel kleding, zwangerschapsvest, kruiken +kruiken hoesen, moltons, lakentjes etc. etc.
Oja superleuke Mex schoentjes :roll:
:lol:

Leuk van die vrienden die geen kids meer willen :lol:
Zat zelfs een compleet blauw LIEF pakje in. Whiehoewhwww..

struffle
16 February 2010, 11:09
ff snel tussendoor

jorina ik duim ook keihard voor je, maar eigenlijk onnodig want ik heb er een knetterpositief gevoel over (anders dan vorige keer!) ben erg benieuwd naar je echo!

missmini spannend meid, nog eventjes!!

ik ben flink sacho, net een schoolobservatie gedaan en die juf nam me totaal niet serieus, als ik ergens niet tegen kan!! Bahbah... nu wachten op vervoer om weer naar stage te gaan, 11.30 weer een afspraak.

MissMini
16 February 2010, 11:10
Haha geniet er nog maar ff van dan Luun, dat 'ie zo rustig is ;) Mijn ribben zijn hier al met regelmaat bijna kapot geschopt, en iedere keer schuift het met het kontje eronder en zit dan lekker je longen in elkaar te duwen.... Maar 't is ook wel genieten hoor!
Ja hoop maar dat de kleine nu snel komt.. Ben die voorweeen echt meer dan zat. Nu ook weer, super krampen, echt ongigevoel, maar er zet niets door. Gaat zo vervelen, ik wil Ukkie gewoon vasthouden! :mrgreen:
Genoeg gezeurd, ik ga die buik vast missen straks ;)

Ja heerlijk zeg, dat je zoveel spullen gekregen hebt! Ik heb alle badspullen enzo van mijn ouders gekregen voor m'n verjaardag, dus dat scheelt ook super veel. En het kamertje van mijn oom, dus was ook goedkoop... 't Is allemaal al duur zat vind je niet? Maar zoooo leuk om al die kleine spulletjes te kopen, dus heb alsnog genoeg uitgegeven hoor ;)

Spannend EstherH, volgende week weer een echo!! Hoop dat je je Ukkie ook snel gaat voelen, ik voelde het al met 14 weken!!

Balen Struffle, als je dan niet serieus genomen wordt... Succes zo met je stage weer!

Beebie25
16 February 2010, 11:16
Ik heb meerdere dames gehoord over orgametril

Wegblijven van de menstruatie
De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de menstruatie erg onregelmatig worden of wegblijven. Als u lynestrenol gebruikt gedurende tien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het dan in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

Lunanoa
16 February 2010, 11:16
Oeh zo spannend Missmini. Hoop dat hij/zij zich snel aandient. Ben benieuwd naar jullie wondertje!

Struffle: Wat enorm klote. Eigenwijze leraren ook altijd :?

Storm1987
16 February 2010, 11:22
Hier draaien de duimen ook volop voor Jorina.... wellicht krijgt ze een tweeling :mrgreen: Als het allemaal maar gezond is en goed gaat, want dan heeft ze wel verdiend!

Lun, ik voelde de kleine de eerste 26 weken ook maar een aantal keer per dag. Soms wel eens een dag helemaal niet. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant dus de bewegingen worden gedempt zeg maar.
Daar is nu niks meer van te merken.... voel het kleine mannetje de hele dag door. Schuiven, draaien, hikken, schoppen, knietjes geven en mijn ribben zijn ook hier een geliefd object.
Soms voelt het gewoon of mijn lijf te klein is voor een kind, of de ruimte op is :lol:
Fijn dat je voor de onzekere momenten de angelsounds hebt he. Ik kon er soms flink onzeker van worden en dan was die angelsounds een perfecte uitkomst.

Missmini, die voorweeen zijn irritant he. Al heb jij het volgens mij nog ergr dan ik. Ik heb nu ook van die steken in mijn doos, alsof hij er uit valt haha :lol: Van mij mag ons mannetje begin maart wel komen hoor maar ik denk zelf dat hij langer blijft zitten.

Struffle, dat is echt niet tof als je je niet serieus genomen voelt. Zou ik ook bloedje chagerijnig van worden. Hoe voel je je verder, alweer ruim 13 weken op weg. Heb je al een buikje :mrgreen:

Hier staat de box sinds het weekend. Ik had er ballonnen in gedaan zodat de kat er niet in zou gaan. Immers zou hij wel schrikken als er een ballon zou knappen. Nou niets is minder waar :lol: Die box boeit hem niet maar die ballonnen zijn wel heel erg leuk. Hij speelt er net zolang mee tot er 1 knapt en dan rent hij heel het huis door met de lekke ballon.

Ook zou ik vanmorgen visite krijgen. Erg vroeg voor mijn doen, om 10 uur namelijk al. Dus ik zit vanmorgen om 10 uur schoongewassen en met vers gebakken appeltaart en koffie klaar.... komt ze niet opdagen :evil: Is een tante waar ik al weinig contact mee heb. Maar ze wilde ZELF langs komen! Heb er flink de balen van want je rekent toch op iemand. Nou de appeltaart gaat wel in de vriezer, die komt sowieso wel op. Ik heb haar trouwens ook niet meer gebeld of gesmst, ze zoekt het maar uit. Hoeft van mij niet meer te komen.

Lunanoa
16 February 2010, 11:27
Ben ik dus niet de enige. Ik heb idd ook de placenta aan de voorkant.
Nog eventjes genieten van die rust dus :lol:

Yeey, leuk! De box staat!
Een vriendin van mij is nu 25 weken & heeft hem ook al zo'n 3 weken staan :lol: Zij heeft er zilverfolie in voor de kat. Het schijnt heel naar et zijn als de katten er op lopen, omdat het knispert & ze worden daar bang van.
Hun kat heeft er nog geen één keer in gezeten! Dus misschien kun je dat proberen ;)

Wat naar van die tante :? Nou idd, laat het contact maar van haar afhangen dan! :twisted:

Storm1987
16 February 2010, 11:31
Ik denk dat mijn kat vreemd is.... zilverfolie vindt hij geweldig.... ballonnen vindt hij prachtig, hij apporteert als een hond.... en als ik naar de badkamer loop zit hij al in de wasbak omdat hij water wil. Als ik de douche aanzet staat hij er onder :lol:

Nooit verwacht dat ik zo aan mijn katje gehecht zou raken maar ik vind hem zoooooooooooooo leuk :lol:

Lunanoa
16 February 2010, 11:32
Whahahaha geweldig :lol:

Ons oudste kat is ook net een hond. Die wandelt mee naar het dorp, wacht bij de deur als we klaar zijn in de winkel & dan loopt hij weer mee naar huis.
Hij rent ook mee als ik op de fiets ga :? Soms héél irritant :P

Ik vind het wel wat eng straks met de baby. De katten waren hier altijd binnen met het raam open, zodat ze konden gaan & staan waar ze wouden. Totdat de oudste begon te sproeien :shock:
Nu gaan de katten naar buiten zodra wij weg gaan & ze mogen alleen binnen zitten als wij thuis zijn!

Ik wil geen ondergezeken kinderspul :P

MissMini
16 February 2010, 11:37
Haha leuk van die honden-katten! Ik ben zelf allergisch voor dieren dus helaas.. hier geen kat of hond te bekennen. Ook wel weer handig met alle babyspullen!

Ja Storm die voorweeen zijn wel vervelend he. Nu ook, enorme ongesteldheidskramp!! En een Ukkie die rek en strek oefeningen maakt. Ga zo ff proberen de badkamer schoon te maken maar denk niet dat er veel uit m'n handen komt.... Mag manlief vanavond ff aan de slag, haha!

Ram1988
16 February 2010, 11:39
Whoeee Jorina laat wel op zich wachten zeg :mrgreen:

jorina
16 February 2010, 12:13
ik ben er hoor

Ram1988
16 February 2010, 12:13
en............

jorina
16 February 2010, 12:14
alles was helemaal goed
er was een mooi duidelijk hartje zichtbaar en het klopte precies met de tijd
ben nu 6 weken en 1 dag zwanger :D

MissMini
16 February 2010, 12:16
Geweldig nieuws Jorina, gefeliciteerd!! Ga er lekker van genieten!!!!

Ram1988
16 February 2010, 12:16
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ wat fijn meissie!!!! en nu lekker genieten :D

Babii
16 February 2010, 12:17

Sorry lieverd, moest het MT inrennen om te notuleren. Gaat goed hoor, morgen naar de gyn voor een FM en dan afwachten of er wat groeit en afwachten of het slijmvlies weer goed groeit. Als dat niet zo is, is het weer een verloren ronde :(.

@ MissMini oehoeeeeeeee wat spannend, die voorweeen lijken me niet echt fijn hihi.

@ Jorina, ik had je al terug gesmst maar: WHOAAEEEEAAAAAAAAA GEFELICITEERD!!!!

jorina
16 February 2010, 12:19
whahaha ja goed he
ben echt zo super blij

Lunanoa
16 February 2010, 12:22
Whiehoehw!
Wij hadden ook al gesmst maar moet hier ook nog even mijn blijdschap tonen!

Dit is een gezond broertje of zusje voor Thomas. Ik weet het zeker! Gaat helemaal goed komen met dit prachtige wondertje :D
Mogen we de foto's ook zien? :roll: :oops:

Babii
16 February 2010, 12:22
Ik heb meerdere dames gehoord over orgametril

Wegblijven van de menstruatie
De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de menstruatie erg onregelmatig worden of wegblijven. Als u lynestrenol gebruikt gedurende tien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het dan in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

@ Jazzy, Orgametril heb ik ook geslikt, helaas geen resultaat. Orgametril zorgt ook voor ontrekkingsbloedingen!

Lynestrenol kan een onregelmatige cyclus regelmatig maken en overvloedig bloedverlies verminderen. Meestal wordt het gedurende tien tot twaalf dagen per vier weken gebruikt. Nadat u na deze tien tot twaalf dagen stopt met lynestrenol ontstaat een bloeding. Dit is geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. De bloeding is minder heftig, korter en minder pijnlijk dan een gewone menstruatie.

Orgametril zorgt dus voor een reguliere cyclus, maar zonder eisprong! Ik heb dit ook gehad, het is puur een ontrekkingsbloeding *heb het vroeger gebruikt*.

Het heeft dus geen nu om zwanger mee te raken, want zonder eisprong raak je dat niet :). Heb het net ook even me gyn gevraagd (moest even medicatie hebben en die zei dat het klopte wat ik zei).

WAT U MOET WETEN OVER ORGAMETRIL TABLETTEN: Lees deze bladzijde zorgvuldig voordat u dit geneesmiddel gaat gebruiken. Op de achterkant vindt u aanvullende informatie over Orgametril en algemene adviezen over geneesmiddelen. Als iets niet duidelijk is, vraag het dan aan uw arts of apotheker. Wat zit er in dit geneesmiddel Werkzame stof: lynestrenol, 5 mg (milligram) per tablet. Overige stoffen: onder andere lactose, maar zo weinig dat er bij mensen met lactose-intolerantie (onverdraagzaamheid) zelden of nooit problemen zullen optreden; géén gluten (tarwe-eiwitten). Uiterlijk: witte, ronde tabletten met aan één kant het opschrift "Organon"; op de andere kant staat de code TT4. De tabletten hebben een breekgleuf. Hoe werkt dit geneesmiddel Orgametril bevat lynestrenol, een stof die lijkt op het natuurlijke hormoon progesteron. Progesteron-achtige stoffen zoals die in Orgametril worden dikwijls voorgeschreven bij stoornissen van de menstruatiecyclus. Daarnaast kan Orgametril worden voorgeschreven: * als aanvulling op een estrogeen-therapie tijdens of na de overgang; * bij de behandeling van kanker van het baarmoederslijmvlies; * bij endometriose (een aandoening waarbij baarmoederslijmvlies zich op abnormale plaatsen bevindt); * bij het premenstruele syndroom (het regelmatig optreden van één of meer klachten in de periode voor de menstruatie); * om de eisprong (ovulatie) of de menstruatie te onderdrukken.

http://www.consumed.nl/bijsluiters/1941/Orgametril

Babii
16 February 2010, 12:25
Progestativa (o.a. Duphaston®, Provera® en Orgametril®) zijn synthetische preparaten van het hormoon progesteron. Zij remmen de eirijping, de eisprong en de groei van het baarmoederslijmvlies.

Enige pillen die een eisprong geven zijn Clomid en andere pillen en die krijg je dus niet zomaar :(. Sorry meis!!

snippie
16 February 2010, 12:25
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH JORINA ben zo blij voor je!!!

@storm gave poes heb jij hihi:)!

@ hier alles goed:)!mag gewoon me contract uitzitten en daarna zien we wel weer verder:)
Ik moet wel weer vaker me rust momenten pakken.
wel ballen want werk al zo weinig maar goed is niet anders!
KNUF

jorina
16 February 2010, 12:35
ik ga het proberen
want het is niet onze eigen laptop maar dat doe ik vanmiddag ff

nu ga ik ff tanken want anders word jan boos :?

Lunanoa
16 February 2010, 12:50
Snippie: Heerlijk! Goed nieuws meid ;)

Jorina: Tankze :lol:

Jazzy: Hoelang ben je al niet ongesteld geweest dan?

Ik had namelijk een cycles van rond de 42 dagen. Ik werd ongesteld om de 6/7 weken :? Duurt misschien lang, maar je lichaam werkt dan wel prima.
Je moet natuurlijk allemaal zelf weten wat je doet met je lichaam, dat is geheel aan jou & ik zal ook de laatste zijn die er iets over zegt.
Maar ik zou niet zomaar die rare shit in mijn lichaam stoppen als dit je eerste cycles is. Het is allemaal raar spul dat vanalles met je lichaam doet. Ik zou het eerst aan je lichaam over laten.
Maar das mijn mening...
Hoop dat je begrijpt dat het geen aanval o.i.d. is :roll:
x

Babii
16 February 2010, 12:58
Snippie: Heerlijk! Goed nieuws meid ;)

Jorina: Tankze :lol:

Jazzy: Hoelang ben je al niet ongesteld geweest dan?

Ik had namelijk een cycles van rond de 42 dagen. Ik werd ongesteld om de 6/7 weken :? Duurt misschien lang, maar je lichaam werkt dan wel prima.
Je moet natuurlijk allemaal zelf weten wat je doet met je lichaam, dat is geheel aan jou & ik zal ook de laatste zijn die er iets over zegt.
Maar ik zou niet zomaar die rare shit in mijn lichaam stoppen als dit je eerste cycles is. Het is allemaal raar spul dat vanalles met je lichaam doet. Ik zou het eerst aan je lichaam over laten.
Maar das mijn mening...
Hoop dat je begrijpt dat het geen aanval o.i.d. is :roll:
x

Dat spul werkt ook niet voor een eisprong, maar geeft puur een ontrekkingsbloeding en remt de eisprong incl. baarmoederslijmvlies (staat ook in de gebruiksaanwijzing).

Ik bedoel het ook goed, maar ze is net 2 maanden van de pil. En helaas weet ik heel wat van al die medicatie :(. Soms schrijven ze ook Orgametril voor tijdens een IVF behandeling, omdat het hetzelfde werkt als "de pil".

Bedoel het ook niet rot hoor, bedoel het goed :D. En Clomid e.d. krijg je niet zomaar....

Lunanoa
16 February 2010, 13:03
oeh pas twee maandjes.. Dan zou ik dat ábsoluut niet doen :oops:
Maar waarschijnlijk verteld de huisarts dat ook wel. Over het algemeen wordt je niet na een paar maanden doorgestuurd.

Kijk naar Mrij, cyclessen van in de HONDERDEN dagen & nog mag ze niet doorverwezen worden. Omdat ze nog geen jaar bezig is :?

De ene arts is de ander natuurlijk niet.

Geduld is een schone zaak bij het zwanger raken. Zucht!
Gelukkig is ons lange wachten beloond!

snippie
16 February 2010, 13:08
Geduld is zeker een schone zaak hihi!

Lunanoa
16 February 2010, 13:09
Ja, naast het optijd klussen & goed voor je lichaam zorgen, is geduld denk ik de belangrijkste factor bij een kinderwens!
Gelukkig niet voor iedereen, maar over het algemeen wel.

Lunanoa
16 February 2010, 13:10
Nou geld dat optijd klussen ook niet voor iedereen natuurlijk :?

Ram1988
16 February 2010, 13:14
hahahaha luun, wij hebben maar een beetje geklust en ineens raak... terwijl we andere maanden echt secuur bezig waren hahaha

Ram1988
16 February 2010, 13:15

Sorry lieverd, moest het MT inrennen om te notuleren. Gaat goed hoor, morgen naar de gyn voor een FM en dan afwachten of er wat groeit en afwachten of het slijmvlies weer goed groeit. Als dat niet zo is, is het weer een verloren ronde :(.

@ MissMini oehoeeeeeeee wat spannend, die voorweeen lijken me niet echt fijn hihi.

@ Jorina, ik had je al terug gesmst maar: WHOAAEEEEAAAAAAAAA GEFELICITEERD!!!!

Spannend.... weeeeeeeeeeer afwachten dus, gadverdamme!

Lunanoa
16 February 2010, 13:15
Ja gek hé! The same here!

Altijd met ovulatie testen een paar keer rond de eisprong lopen bonken & de laatste maand, na meer dan een jaar ÉÉN KEER sex gehad & jawel hoor: Zwanger van een gezonde knul! :D