PDA

View Full Version : Jonge meiden die ook mama willen worden!?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

Babii
16 February 2010, 12:16
oeh pas twee maandjes.. Dan zou ik dat ábsoluut niet doen :oops:
Maar waarschijnlijk verteld de huisarts dat ook wel. Over het algemeen wordt je niet na een paar maanden doorgestuurd.

Kijk naar Mrij, cyclessen van in de HONDERDEN dagen & nog mag ze niet doorverwezen worden. Omdat ze nog geen jaar bezig is :?

De ene arts is de ander natuurlijk niet.

Geduld is een schone zaak bij het zwanger raken. Zucht!
Gelukkig is ons lange wachten beloond!

Ze wil geen doorverwijzing maar medicatie om een eisprong te krijgen. En de medicatie die zij opgeeft remt juist de eisrpong :(.

Ik ken zelf alleen Clomid e.d. die een eisprong verzorgen :). En die geven ze inderdaad niet zomaar :(. En eerlijk, je moet het niet eens willen :oops:

Ram1988
16 February 2010, 12:17
Ja gek hé! The same here!

Altijd met ovulatie testen een paar keer rond de eisprong lopen bonken & de laatste maand, na meer dan een jaar ÉÉN KEER sex gehad & jawel hoor: Zwanger van een gezonde knul! :D

hahaha nou dat was t dus hier ook.... vreeeeeeeeeeemd maar goed, t zit er :D
binnenkort maar eens op zoek naar positiekleding haha!

Babii
16 February 2010, 12:20
Daarom denk ik dus dat die IUI niet lukt :|! Het is echt timen en dat zaad is echt niet snel bij het eitje als het ingespoten wordt rond je eisprong.

Dan niet te vergeten dat zaad (als je klust 2 dagen) al op de loer ligt. Dus heb er echt een naar gevoel bij, morgen even kijken wat Dokter Kuit zegt...

@ Lunanoa!!!!!! 22 WEKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lunanoa
16 February 2010, 12:26
Positiekleding vind ik overal érg tegenvallen.
Het enige wat ik leuk vind is de positiekleding van H&M ;)

De Tregging is IDEAAL!

Lunanoa
16 February 2010, 12:27
Ben weg ladies! 14:00 uur werken! Tot 18:00 uur. Dan snél naar mn ouders rijden (ong. 10 minuutjes) en dan daar snel eten & vriendin ophalen voor zwangerschapszwemmen. Half 7 meoten we weer vertrekken. KUT gehaast...
Maar zij heeft geen rijbewijs dusja, ik moet haar wel ophalen :? grmpf :P

Een fijne dag ladies :D

Ram1988
16 February 2010, 12:31
Werkzee! en veel plezier met zwemmen :mrgreen:

snippie
16 February 2010, 12:35
Daarom denk ik dus dat die IUI niet lukt :|! Het is echt timen en dat zaad is echt niet snel bij het eitje als het ingespoten wordt rond je eisprong.

Dan niet te vergeten dat zaad (als je klust 2 dagen) al op de loer ligt. Dus heb er echt een naar gevoel bij, morgen even kijken wat Dokter Kuit zegt...

meid hij gaat je heus niet voor niets die ene bek aan doen hoor.
hoezo raken vrouwen dan zwanger door iui?

en waarom bestaat het dan?

snippie
16 February 2010, 12:36
in gouda heb ik een hele gave winkel gezien met positie kleding.
maar tjah ben nog niet zwanger hihi!

kus

Babii
16 February 2010, 12:51

meid hij gaat je heus niet voor niets die ene bek aan doen hoor.
hoezo raken vrouwen dan zwanger door iui?

en waarom bestaat het dan?

Weinig meid ;). 1 op de 10 vrouwen!

Babii
16 February 2010, 12:51
Ahhhhh in Wijk hebben ze ook gave positiekleding :D

Hedwig88
16 February 2010, 12:54
Hallo Allemaal

Ik heb poosje niks geschreven, druk druk druk!
Lees nog wel eens mee :P
Maare nu heb ik ook een vraagje ben nu 13,5 week...
En heb nog totaal geen buikje! zelfs me riem hoeft nog niet losser :S
Is dit wel oke....???

knuf

Babii
16 February 2010, 12:57
Bij sommige vrouwen begint het pas met 18 weken. Ligt maar net hoe de placenta ligt :). Maak je dus geen zorgen meis. Verder alles oke?

Meisje dat ik ken wist tiot aan der bevalling niet dat ze zwanger was :|. Werd opgenomen voor een acute blindedarm en er kwam een kindje uit! Niet te geloven, maar het was echt zo.

Hedwig88
16 February 2010, 13:42
gelukkig maar :D

Ja verder alles goed met jullie ook???
Het is gewoon dat als ik vriendinnen zie die hebben al zo'n mooi buikje, dan
denk ik dat wil ik ook :P Ik weet het ik moet gewoon geduld hebben!
Toch hoop ik dat ik snel een buikje krijg.
Morgen weer echo dus spannend spannend!

Mila
16 February 2010, 14:33
Jorina, Gefeliciteerd!!! lekker genieten nu!

over de cyclussen, ik had een cyclus van 220 dagen!

katten en een baby.. waar moet je dan allemaal aan denken? De box en de ballonnen is voor mij kat niet intressant, dus even kijken wat ik er dan in leg spijkers :mrgreen:

16 February 2010, 14:33
Gek joh, ik zou nu anders 14 weken zijn geweest ..

Jorina goed nieuws joh! Toppieeee!!

Beebie25
16 February 2010, 15:21
@ essiee: wat een gedachte inderdaad, is dat niet ontzettend moeilijk voor je?

Babii
16 February 2010, 15:33
Vreselijke gedachte inderdaad :(. Ons kindje had nu 2 jaar 7 maanden en 2 dagen geweest :(. En dan niet te vergeten de vmk's :(. Had nu al best ver kunnen zijn.

Moeilijk om niet aan te denken he Essiee?

Beebie25
16 February 2010, 15:37
Jeetje....dat lijkt me verschrikkelijk!!! Pfff.....

Mila
16 February 2010, 16:28
Aaarggh ik heb vandaag 4 x bijna 10 min. aan de tel. gezeten om het ziekenhuis te pakken te krijgen voor mijn eerste FM, maar ik krijg telkens zo'n irritant bandje dat ze bezig zijn en dat ik snel word geholpen :? heb het voor vandaag opgegeven ;) zal wel topdrukte zijn vandaag daar ofzo, morgen bel ik wel weer!

Als mijn mk goed was gegaan was mijn kleintje nu 3,5 maand geweest. Ik probeer daar zo min mogelijk bij stil te staan, want dat vind ik alleen maar moeilijk.

En als ik dan vanmorgen op het werk kom en op de andere groep sta met die kleintjes om vervolgens een jongen van 3,5 met een volle poepluier aan te treffen die hij heel lief voor mij al had afgedaan maar i.p.v. keurig opgerold had hij de luier met de volle lading vol opgedraaid op zijn bed, ALLES zat onder, wat een stank :shock: en dan zegt hij heel schattig: STINK! ja idd!! Om vervolgens even later door zijn broertje van 5 gebeten te worden omdat hij zijn zin niet kreeg :roll: op dat soort momenten denk ik, het komt ooit wel bij ons heb nu even geen haast :mrgreen:
maar als ze dan weer heel schattig zitten te spelen en bij me zitten om hop paartje hop te doen, dan smelt ik weer en dan wil ik ze weer heeeel snel! :lol:

snippie
16 February 2010, 17:44
Essie wat naar zeg meissie!!!

en babii weet het 1 op de 10 maar dat zijn er geen nul!
anders zouden ze het heus niet doen hoor.
en bij degene waarbij het niet lukt hoor je ook vaak dat uiteindleijk toch een andere oorzaka is waardoor het niet lukt.

echt meid komt heus goed.

syl aan doenelijk dan he:)

Babii
16 February 2010, 17:55
Whahahaha Sylvia, ik moest echt even lachen om je verhaaltje. Maar ik snap je hoor :D.

@ Snippie, het is trouwens 1 op de 10 behandelingen. Tsjah, ik wacht het wel af... Maak me meer zorgen om dat ene, maar dat weet je wel.

Hoe is het met jou? Niet zenuwachtig zeker? Hoelaat moet je morgen :D??

Btw ik kan msn niet op, jullie wel???

snippie
16 February 2010, 18:10
nee niet zenuw wachtig voor morgen waarom zou ik?
ik weet wat me te wachten staat:)!
ben benieuwd hoeveel eicellen ze vinden.
Maar nee ben erg rustig!

moet al lekker vroeg!om half 9 dus ben de eerste.

Babii
16 February 2010, 18:13
Dat is wel beter Snippie! Ben je ook lekker snel klaar (hoop ik) en nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden (ja kim heeft goede hoop) :P.

En ehm, ik zou iedere keer zenuwachtig zijn ook al weet ik wat ik kan verwachten, eendenbek :( Punctie e.d. Maar goed, dat ben ik!

jorina
16 February 2010, 18:14
meiden
IK GA ME FF OPGEVEN VOOR MvM

nu kan het eindelijk :D

16 February 2010, 18:19
Haaj meiden!

Sorry tijdje niet meer hier gepost :oops: Wil graag even weten hoe het met iedereen gaat?? Heb natuurlijk niet alles bijgelezen want dat was me echt teveel!

Jorina: Cool!! Heb ik ook gedaan, ben er sinds vorige woensdag vanaf ;)

Snippie: Morgen punctie?? Heb ik dit goed meegrekregen??

Babii: Hoe is het met jou meid??

En Syl: Hihi leuk verhaaltje van je werk? Hoe voel je je? Weer opgeknapt? En hoe is het met je hubby??

Liefs!

Babii
16 February 2010, 18:19
Yeahhhh Jorina!!! Wat lief dat je dat doet :oops:

snippie
16 February 2010, 18:21
Dat is wel beter Snippie! Ben je ook lekker snel klaar (hoop ik) en nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden (ja kim heeft goede hoop) :P.

En ehm, ik zou iedere keer zenuwachtig zijn ook al weet ik wat ik kan verwachten, eendenbek :( Punctie e.d. Maar goed, dat ben ik!

nee joh ze worden echt niet allemaal bevrucht hoor:)!
dus veelste optemistisch hihi ben al blij als er 3 bevrucht worden:)
jah hihi!ik ben echt relaxed!!!
want tjah dit word de ronde hihi

Jorina dank je meissie

snippie
16 February 2010, 18:22
jah schorpioentje:)!
KNUF

jorina
16 February 2010, 18:25
zo ogegeven hoor :D
ik wilde eerst wachten tot ik een beetje meer zekerheid had
nou die heb ik vandaag gekregen
heb trouwens alle zwangerschappen mee gedaan behalve die eerst mk want die was al met 6 wkn had me wel al opgegeven maar kon me weer afmelden

vond het wel raar ik moest een verwijzing hebben oor de gyn die ik natuurlijk nog wel ff gelezen heb en daar stond 4de zwangerschap dat is echt vreemd om te lezen

snippie
16 February 2010, 18:31
dat geloof ik graag meissie!
KNUF

16 February 2010, 18:50
Heeel moeilijk om niet aan te denken ..
vraag me zo af hoe dat was geweest!
Maargoed, niet teveel aan denken.

Mn vriend heeft de de laatste keer geen condoom gebruikt .. en ik zie nét dat de condooms op zn nachtkastje WEG zijn ...... :? :?

16 February 2010, 18:56
Ahh cool Snippie! Heerlijk die nuchterheid van jou! Wens je veel succes voor morgen!!

En Jorina: Heb ff een paar pagina's terug gelezen maar zie net je je vandaag een mooi kloppend hartje hebt gezien!! Wat super geweldig meid, nu kun je eindelijk echt gaan geniet van het brusje van Thomas!! Ben zo blij voor je!!!

Essie: Meid dikke knuffel voor jouw! Lijkt me ook moeilijk om niet aan te denken, kun je denk ik ook bijna onmogelijk. Maar goed proberen het toch niet te vaak te doen want dat lijkt me ook erg frustrerend :( Waarom gebruiken jullie condooms? Moet dit nog om de een of andere reden? Sorry als ik te nieuwsgierig ben :? Misschien hebben jullie de laatste toch gewoon al opgemaakt, en daar even niet aan gedacht?

Babii
16 February 2010, 19:01
Haaj meiden!

Sorry tijdje niet meer hier gepost :oops: Wil graag even weten hoe het met iedereen gaat?? Heb natuurlijk niet alles bijgelezen want dat was me echt teveel!

Jorina: Cool!! Heb ik ook gedaan, ben er sinds vorige woensdag vanaf ;)

Snippie: Morgen punctie?? Heb ik dit goed meegrekregen??

Babii: Hoe is het met jou meid??

En Syl: Hihi leuk verhaaltje van je werk? Hoe voel je je? Weer opgeknapt? En hoe is het met je hubby??

Liefs!

Met mij gaat het goed hoor :D. Met jou ook meis??

Babii
16 February 2010, 19:02
Schorpioentje, heb je al een buikje?? Ben je beebiesite kwijt :oops: . Heb windows er opnieuw opegzet haha, dus al me favorieten zijn weg :(.

16 February 2010, 19:08
Babii: Fijn dat het goed met je gaat!! Hier ook hoor :mrgreen: Ja mijn buikje begint nu eindelijk een beetje te groeien! Zal mijn beebiesite even PB-en ;)

Thyra
16 February 2010, 19:19
Heej meiden!

Jorina wat fijn zeg! lijkt me echt geweldig dat je t hartje van je mooie wondertje ziet kloppen!

Snippie spannend zeg voor morgen! echt super hoe nuchter en hoe positief je er tegenaan kijkt, het moet gewoon goed gaan ;) zal voor je duimen!

even een vraagje, ik temp nu iedere ochtend om een ei te kunnen spotten, ik heb iedere dag 36,6 en vanmorgen was die ineens 36,3 en als het goed is zit ik nu op cyclusdag 10. Hoe komt het dat hij ineens lager is? ik dacht dat je je hele cyclus hetzelfde was alleen op de dag van je ei hoger... of denk ik dit verkeerd?

snippie
16 February 2010, 19:24
dank je thyra:)!en schorpioentje:)!
kotm helemaal goed morgen!

thyra je tem kan verschillen hoor.je hebt niet standaard bijvoorbeeld altijd 36.6 voor ei.de ene keer kan hij 36.3 of 36.7 zijn.
dta verschild gewoon als je temp 3dagen hoog is gebleven is je ei geweest.

babii verbeter me als ik fout zit!

KNUF

Babii
16 February 2010, 19:30
@ Thyra, was het maar waar dat je temperatuur een normale "standaard" temperatuur heeft :). Vooral de eerste helft kan het heel erg varieren qua temperatuur. Tijdens de menstruatie is je temperatuur lager, dan kan het omhoog gaan en dan weer omlaag.

Vaak gaat je temperatuur omlaag en vervolgens weer omhoog. Dit kan duiden op een eisprong. Het hoeft echter niet, want ik heb vaker giga dalingen gehad :).

Je merkt je ei echt heel erg qua temperatuur. Een ei lijkt me nu nog wat vroeg, maar hetkan ook aan de temperatuur buiten liggen, je nachtrust e.d.

Gebruik je ovulatietesten?

@ Snippie, inderdaad je zit goed hoor :).

struffle
16 February 2010, 19:32
haihai

tis zo druk joh, nog maar weinig tijd om te reageren (en weinig puf moet ik zeggen!)

jorina wat fijn meid!! wat heerlijk, die zekerheid eventjes... idd je 4e zwangerschap, wat een gek idee!!

storm leuk dat je de box al hebt staan! Ik krijg nu eindelijk een buik haha! Mensen beginnen het ook al te zien, tenminste, als ze weten dat ik zwanger ben. Maar voor de rest is het nog niet heel duidelijk. Binnenkort op zoek naar positiekleding want ik draag nog maar een paar dezelfde broeken omdat de rest niet meer past.

Morgen lekker naar de 9 maanden beurs, even een dagje samen en tijd voor elkaar en om aan de baby te denken. Leven gaat soms zo aan je voorbij dat je er naar mijn idee te weinig bij stilstaat. Heb er helemaal zin in, eindelijk ff iets anders aan mn hoofd!

Hoest met de rest van de meiden??

Mila
16 February 2010, 19:35
ben er weer even minder, heb een enorme dip die nu al 2 dagen duurt, lijk er niet uit te komen ofzo?!

ben bang dat alles fout is en ook nooit goed zal gaan, er zijn zoveel vragen, waarop mijn gyn me telkens antwoord op kan blijven geven, maar vervolgens maak ik me er toch weer druk om.
het lijkt alsof het hier nooit gaat lukken, alsof het ons niet gegunt is, bah!
de zwangeren vallen met bosjes uit de lucht om mij heen en ik kan alleen maar toe kijken. :cry:

snippie, veel succes morgen lieverd!

Misschien voel ik me morgen weer wat beter, laten we het hopen!

Thyra
16 February 2010, 19:36
nee gebruik geen ovutesten. Dit is voor mij ook de eerste ronde dat ik temp. Nee ik ging er ook niet vanuit dat nu mn ei is, maar k dacht dat hij nu constant 36,6 zou blijven en op de dag van mn ei 37,1 ofzo. Vandaar dat ik vraag of het kan dat hij nu ineens lager is. Denk je dat het verstandig is om toch ook ovutesten te gebruiken?
bedankt voor jullie hulp!! jullie zijn schatten!

struffle
16 February 2010, 19:38
ben er weer even minder, heb een enorme dip die nu al 2 dagen duurt, lijk er niet uit te komen ofzo?!

ben bang dat alles fout is en ook nooit goed zal gaan, er zijn zoveel vragen, waarop mijn gyn me telkens antwoord op kan blijven geven, maar vervolgens maak ik me er toch weer druk om.
het lijkt alsof het hier nooit gaat lukken, alsof het ons niet gegunt is, bah!
de zwangeren vallen met bosjes uit de lucht om mij heen en ik kan alleen maar toe kijken. :cry:

snippie, veel succes morgen lieverd!

Misschien voel ik me morgen weer wat beter, laten we het hopen!

Syl meissie.......
Dikke Kingsize Knuffel voor jou!!! Ik hoop dat je je hééééééél snel beter voelt!!!

snippie
16 February 2010, 19:38
syl lieverd doe rustig aan!
KNUF!!!

snippie
16 February 2010, 19:51
misschien even afwachten hoe je cyclusen zijn.
en dna die maand er op weer gebruiken.

meiden ik gaat slapen!
ben morgen al vroeg wel vertrekken om half 8 met de auto!
KNUF

Babii
16 February 2010, 20:11
Dan sta ik onder de douche om me klaar te maken voor een FM Snippie! Heel veel succes lieverd en ik duim voor je. Sms je me even???

Zo wat ik nu weer heb... :oops: Heb dikkige zalf afscheiding (wit). Wat is dit nu weer joh.... :roll:

16 February 2010, 21:23
Syl: Ook een mega dikke knuffel vanuit hier voor jou!

Babii
16 February 2010, 21:44
@ Syl, las net over je berichtje heen (internet deed raar). Meis weet helemaal hoe je, je voelt. Denk goed aan jezelf en kom wanneer je er weer tijd en puf voor hebt.

En echt niet denken dat het jullie niet gegund is, want meid het is je echt gegund! En echt het komt goed, al wil je het nu niet geloven.

Liefs!

Tessa23
17 February 2010, 00:20
Zo ik ben laat.. weer een drukke leuke oppas dag gehad.. kon niet slapen en nu ff forum bij lezen haha..

Syl, knuffel voor jou meis en wat shit dat je nu in die dip zit!

Snippie succes!

Jorina , fijn dat alles goed is!!

Ik ben vanavond op kraam visite geweest bij ex collega van vriendlief , echt wat een lief klein babytje haha.. hij heet Kay , wel mooi. Mocht hem gelijk vast houden en knuffelen haha zo lief..

En ga nu maar weer proberen te slapen..

Lunanoa
17 February 2010, 07:22
Hedwig: Have fun met je echo :D Laat je ons de foto zien van jullie spruit? :D

Snippie: Succes vandaag meid! Mijn duimen draaien weer overuren :D

Kim: JAAAAAAAA over de 22 weken, het is wonderbaarlijk hoe snel het gaat. Soms maakt het me bang, bang voor wat me straks allemaal te wachten staat met een kleine, die eeeeeeeeuwige zorgen voor ons kleine man. Maar aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan & wil ik ons ventje zo graag in mijn armen.
Jij veel succes met je FM vandaag! Ook voor jou duim ik keihard :D

Schorpioentje: Succes bij de verloskundige vandaag & vanavond de geslachtsbepaling WOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEH have fun :D Ben zó benieuwd, ik denk een meisje!

Sylvia: Lieve schat, het is jullie zeker gegund meid. Ook jullie zullen papa & mama worden van het mooiste wondertje ooit! Ik hoop dat het voor jullie snel komt. Het is heel pijnlijk om iedereen te zien zwanger worden, ook al gun je ze het. Het doet gewoon pijn..
Meid sterkte maar ik hoop dat je snel je positieve instelling weer hebt gevonden & weer door kunt met je mannetje voor jullie mooie kindje! Dikke knuffel!

Kimberley: Klote meid :( Ik zou wel ovu-testen blijven gebruiken, zo weet je precies wanneer je eisprong is, ongeacht je cycles... Zonder die dingen zou ik volgens mij nu nog niet zwanger zijn met een onregelmatige cycles.

Lunanoa
17 February 2010, 07:26
Struffle: Jij gaat ook keihard man. We willen je buikie zieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. :lol:
Doe rustig aan & geniet lekker van je dagje 9maanden beurs! Wij gaan donderdag!

Hier:

Mijn wekker veel te vroeg gezet, onozele doos. Heeeeeeeeeeel slecht geslapen, eigenlijk amper geslapen... Toen ik 's ochtends eindelijk sliep ging de wekker. Kwam er pas achter dat ik te vroeg was toen ik klaar was :P

Vannacht hufte die kleine in mijn buik rond joh, jeetje. Mijn vriend heeft m nu voor de eerste keer voelen schoppen, das dan wel weer leuk! Toen hij zijn hand op mijn buik lag ging hij nog harder tekeer joh :lol: Vond ik wel speciaal want normaal houdt hij meestal op met schoppen wanneer je je hand erop legt :evil: hahaha

Toen nog een stuk of 2x uit bed geweest om te plassen.
Rond 5 uur uit bed geweest omdat mijn maag zóooo knorde van de honger, werd er beroerd van. Dus een banaan opgehaald :?
Dat terwijl ik precies voor het slapengaan een liga koek had gegeten, een schaaltje chips & een appel. Het moet niet gekker worden...

Nu weer lekker bijna 10 uren werken. Hopen dat ik de dag haal met enorme rugpijn & zo'n kutnacht :P
Aan de andre kan moet ik er ook wel om lachen. Maar ik heb mijn slaap wel nodig :P

Zozo... Ik zal nu gaan!
Fijne dag ladies.
Als ik iemand ben vergeteN:SOrry :$ Hormonen?
x

snippie
17 February 2010, 08:30
Hoi dames
ik lig nu lekker uit te rusten!punctie viel weer mee!
Mean leverd een zijn spul in!
Dan is het wachten of dat goed is!
Er zijn bij mij 9eitjes aan geprikt waar van 7goede eicellen!
Prima zeiden ze:)!
Vrijdag word ik tussen half 10 en 11 gebel hoeveel bevrucht en of er een terug plaatsing is!
Knuf

Peraja
17 February 2010, 08:43
ohhh meid spannend! ik hoop dat er gewoon eindelijk lekker goed nieuws voor je is!

Ik ga voor je duimen :D

Babii
17 February 2010, 08:54
@ Lunanoa, whahahah hoe krijg je het nou weer voor elkaar om je wekker vroeger te zetten :shock: . Ach lieverd, ik denk dat elke goede moeder die zorgen wel heeft. Het is exact zo hoe Storm het ooit schreef:

Eerst zijn het de zorgen of je wel zwanger raakt, dan ben je zwanger en is de zorg of het hartje klopt, dan is de zorg dat je de 12 weken doorkomt, dan is de zorg er over de 20 weken echt (is alles goed) daarna is de zorg de bevalling, gaat die wel goed. Daarna is het de zorg over je kindje gaat dat wel goed.

Denk dat iedere vrouw dat wel heeft! En terecht, dat maakt men een goede ouder :D.

@ Struffle have fun today!!

@ Snippie, JOEHOEEEEEE :lol: Ik ben blij voor je lieverd en dan nu nog een paar mooie bevruchtingen :D. Rust maar goed uit meissie!

All,

Even een ego berichtje :oops: . Moest vandaag voor een FM, had natuurlijk Dokter Kuit (voormalige gyn) en die ouwe rakker heeft besloten wat langer te blijven in het ziekenhuis.

Ik kwam al binnen en mocht gelijk komen zitten :D. We hebben even de IUI besproken en hij vond het naar dat ik zo een moeite met de eendenbek had!

Al snel moest ik liggen voor een FM en kwam er rechts een eitje van 15 mm tevoorschijn. Hij gaf aan dat hij in de lengte 15 mm is, maar dat ie in het echt dus nog ietsje kleiner kan zijn. Mijn slijmvlies was 5 mm. Hij zag al erg veel verandering vergeleken de cyclussen zonder Progynova qua slijmvlies.

Hij vroeg of ik wilde oefenen met de eendenbek. Dat aanbod sloeg ik niet af natuurlijk en Steph was er ook bij, dus hebben we dat maar gedaan.

Hij was heel lief en voorzichtig, moest even persen, billen goed op de tafel en voila hij zat erin :mrgreen: . Vervolgens liet hij dit met een spiegel zien en gaf hij aan dat hij me baarmoedermond ging zoeken (eendenbek openmaken). En ja hoor ik had gewoon geen pijn, ja het is een naar gevoel, maar dat is ook alles! Wat een schat is die vent!!!!

Hij gaf wel aan (heeft even gevoeld met ze vingers) dat ik erg gespierd ben van onderen, hij zegt dat gaat nog wat worden met de bevalling :oops: . Steph roept dat ook altijd al (dat ik er smal ben zeg maar), maar goed.

Dokter Kuit vond het niet nodig om nu al aan de IUI te beginnen. Hij geeft aan dat Steph ze zaad echt uitmuntend is en ik pas 3 cyclussen met een goed slijmvlies heb gehad, waarvan afgelopen maand niet meetelde i.v.m. die bloedingen van de operatie. Hij vond dus best dat we nog even de kans mochten krijgen tot 2 cyclussen op de natuurlijke weg :mrgreen: .

We hebben afgesproken deze cyclus en de volgende zelf te klussen, dus OI te doen :). Dit houdt in dat ik in mei IUI krijg, het slagingspercentage in het ziekenhuis is 1 op de 4 vrouwen raakt zwanger (ze doen 4 behandelingen).

Dus deze maand en volgende maand nog zelf klussen, maar wel een opluchting dat het ging met de eendenbek. Hij gaf ook aan mocht ik IUI moeten dat hij de inseminatie wel deed.

Ook gaf hij aan dat het zaad van Stephan zo goed is dat we (als we IUI doen) op de dag van het zetten van de Ovitrelle mogen klussen, die dag erna niet en de ochtend daarna de inseminatie hebben. Hij zei, mocht het raak zijn dan kan je gewoon denken dat het nog van nature is gebeurd en plus er is meer zaad aanwezig en het zaad van je man hersteld zich snel (doordat het goed is).

Jeetje, heel verhaal hier :oops: Sorry daarvoor! Hoop dat jullie het nog begrijpen, mijn ventje begreep het al niet meer met die termen haha.

Liefs!

17 February 2010, 09:02
Ik moeeeet gaan .. straks uitgebreid de tijd om op iedereen te reageren.

Ik moest vanmorgen de heletijd denken .. de kinderwagen etc op zolder, die wrd dalijk helemaal stoffig :| (hoe kóm ik erbij),
kim jij hebt hm toch ook al staan? Hoe zet jij hm weg?

Babii
17 February 2010, 09:19
Ik moeeeet gaan .. straks uitgebreid de tijd om op iedereen te reageren.

Ik moest vanmorgen de heletijd denken .. de kinderwagen etc op zolder, die wrd dalijk helemaal stoffig :| (hoe kóm ik erbij),
kim jij hebt hm toch ook al staan? Hoe zet jij hm weg?

In de doos lieverd! En heb er een plastic vuilniszak omheen :).

Babii
17 February 2010, 09:20
@ snippie: woow!! Spannend meid!
Hoop echt voor jullie dat het nu raak is en goed blijft gaan.

@ lunanoa: Ja, je hebt wel gelijk :lol:
Ga ze gewoon blijven gebruiken...

@ schorpioentje: Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar denk het wel..
Veel suc6 bij de verloskundigen en vanavond veel plezier bij de 20 wkn echo :D
Ben benieuwd!!

@ Hedwig: veel plezier bij de echo en bij jou ben ik ook erg benieuwd!!

@ babbii: Hoe ging je FM vanochtend?
Hoop dat het goed is gegaan..

@ Sylvia: Hoop dat het snel weer goed komt allemaal!
Dat je maar heel snel van je dikke buik en jullie kleine spruit mogen genieten.
Een hele dikke knuffel..

Weer even een ego bericht :oops:

Vannacht werd ik ineens heel erg misselijk, kreeg pijn in mijn buik en spontaan een bloedneus...
Ben er toen uit gegaan en gelijk naar de wc..
Zat op de wc en toen had ik last van diaree :|
Mijn bloedneus was eindelijk na 20 minuten leeg lopen gestopt, ik blij!!
Ga ik weer m'n bedje in, kan ik niet slapen omdat ik niet wist hoe ik moest liggen door de misselijkheid en de pijn in mijn buik :?
Uiteindelijk toch op de 1 of andere manier in slaap gevallen :lol:
Vanochtend werd ik wakker met weer een bloedneus en nog steeds misselijk en pijn...
Ik weer naar de wc, weer diaree en toen moest ik echt spugen :x
Toen kwam ik tot de ontdekking dat er veel bloed bij mijn spuug zat.
Nooit eerder gehad, maar uit films en progamma's (trauma geval sbs6) weet ik dat je dan aan de bel moet trekken...
Had gelijk de ha gebeld en de sitiuatie uitgelegd..
Ze zei dat het normaal is dat als je een bloedneus hebt en je moet spugen, dat er dan bloed bij zit...
Ik moet van haar om de 10 minuutjes een slokje drinken en moet i.p.v. brood iets van vla of yoghurt eten..
Als het niet ophoud of ik vertrouw het niet, dan moet ik gelijk bellen..
Tsja, dit kan er ook nog weleens bij..geen probleem :(

Liefs Kimberley

P.s. Sorry voor het lange bericht

Woow Kimberley, heftig! Doe je rustig aan?? Inderdaad als je het neit vertrouwd gewoon bellen!

Zie pagina hiervoor voor een uitleg over de FM!

Mila
17 February 2010, 09:27
ben er eventjes om de goede berichten te lezen:

snippie, ik heb je een berichtje gestuurd via hyves

kim, wat goed van die eendebek en al een eitje van 15 mm en je slijmvlies is ook al 5 mm :) en ook fijn dat je nog 2 maanden OI mag doen! :D

kimberley, even goed in de gaten houden meid en anders gewoon weer bellen hoor!

lunanoa, ik hem mijn babyspullen in vuiliszakken gedaan.

schorpioentje, spannend vandaag!! ben heel benieuwd ;) veel plezier! Je hebt vanavond pas de geslachtsbepaling toch? heolaat?

Ram1988
17 February 2010, 09:33
Goedemorgen meisjes!!

Sylvia.. hele dikke knuffel voor jou lieverd!! ook jou tijd komt!!

Kim.. Toch nog zelf klussen, ik bewonder echt jou manier hoe je overal mee omgaat!!

Meisjes die echo's hebben succes :mrgreen:

Luun.. briljante actie, je wekker te vroeg zetten hahaha, beter opletten ;)

voor degene die ik vergeet sorry :oops:

Babii
17 February 2010, 09:40
Thanks meiden!

Ja, hij wil ons een "eerlijke kans" tot een spontane zwangerschap geven. Hij zei:

- De eerste 4 maanden sloeg de Clomid e.d. niet aan en had je geen eisprong.
- De 3 rondes daarna had je een prachtig eitje, maar een slecht slijmvlies (3 mm) waardoor het kindje nooit kon vasthouden.
- De vorige ronde had je een mooi slijmvlies + 2 mooi eitjes, maar je bloedde nog van de menstruatie.

Hij zegt je hebt in feite pas 1 ronde een mooi slijmvlies gehad en pas echt een kans gehad. Hij zei ik wil jullie dit toch nog even laten proberen.

Hij is altijd erg meedenkend :), een erg fijne man (i love him).

@ Sylvia, is 5 mm niet te dun dan voor een eitje van 15 mm? Want met die Gonal F groeit dat kreng met 2 mm per dag :(. Hoeveel mm per dag groeit een slijmvlies dan?

@ Kimberley, ik heb dit ook ooit gehad, ga even naa de HA. Het kan zomaar een bloedvaatje zijn die geknapt is. Hoestte je al veel? Kan dus best dat je iets kapot hebt gehoest.

Mila
17 February 2010, 09:52
Kim, de verhouding 15 mm en 5 mm is mooi hoor.. zelf is hij bij mij dan rond de 6 a 7 mm, maar hij groeit nog door!
Hij moet straks minimaal 7 mm zijn.

Mila
17 February 2010, 10:01
Hey Syl,

Ik dacht ik gaat op jullie babysite kijken, maar vragen ze om een wachtwoord :P

je hebt een pb

snippie
17 February 2010, 10:16
Syl lieverd je hebt bericht terug !

Babii wat fijn zeg!dat je het nog even zelfs mag proberen!
en wat fijn dat de eende oefenen goeg ging !

Meid ben blij voor je!

Kimberley meis wat naar!echt bellen hè als het niet
gaat!

Ik ga denk even slapen!
Knif

Storm1987
17 February 2010, 10:18
Babii: Wat een SUPER goed en positief nieuws. Ben blij voor je!

Babii
17 February 2010, 10:20
Babii: Wat een SUPER goed en positief nieuws. Ben blij voor je!

Thanks meissie! Gaat het met jou een beetje???

Babii
17 February 2010, 10:21
@ Sylvia, hoeveel groeit dat slijmvlies dan per dag? Want als me eitje nu 15 mm is en ik vrijdag terug moet zal hij wel 19 mm zijn. Ze groeien 2 mm per dag ongeveer.

En dat redt dat slijmvlies toch nooit om 7 mm te worden? Kan nergens vinden hoe snel het groeit.

@ Kimberley, ja het is een geweldige gyn. Hij zei: we hebben weer goud gehaald op de olympische spelen vandaag whaha. Die man is echt gek :P. Maar meid, houdt het aan, ga dan even naar de HA!

@ Snippie, rust goed uit meissie!!

Ram1988
17 February 2010, 10:48
jaaaaaaaaaaaa ik heb mn nijntje van 100cm :D leuk voor in de babykamer haha :mrgreen:

Babii
17 February 2010, 10:56
jaaaaaaaaaaaa ik heb mn nijntje van 100cm :D leuk voor in de babykamer haha :mrgreen:

Whahahahah geweldig!!!! Erg he, ik heb een babykamer van de eerste zwangerschap, maar wil een ander :P. Ach ja, we kijken wel :). Tegen de tijd dat ik zwanger ben kijk ik wel voor een nieuwe. Maar het liefst geven we er een eigen draai aan :).

Ram1988
17 February 2010, 11:07

Whahahahah geweldig!!!! Erg he, ik heb een babykamer van de eerste zwangerschap, maar wil een ander :P. Ach ja, we kijken wel :). Tegen de tijd dat ik zwanger ben kijk ik wel voor een nieuwe. Maar het liefst geven we er een eigen draai aan :).

haha idd! wij hebben grenen meubels maar die gaan in de white wash en dan met oranje enz,.. k heb dr nu al zin in, maar laat ik eerst maar s die 3 maanden afwachten!

Babii
17 February 2010, 11:16
Daar ben je al bijna doorheen lieverd :D!!! Groeit je buikje al??

Ram1988
17 February 2010, 11:18
Daar ben je al bijna doorheen lieverd :D!!! Groeit je buikje al??

jaa begint wel iets haha!
ja k schiet aardig op, maar ben toch weer erg zenuwachtig voor de echo van de 23e.. de angst blijft toch dat het niet gegroeid is of dat t hartje niet meer klopt pfff....

Babii
17 February 2010, 11:21
Dat snap ik meissie! En het is ook logisch je angst. Maar toch denk ik dat alles goed is ;). Me eerste pendel zei dat toch ook :D.

Ram1988
17 February 2010, 11:23
Dat snap ik meissie! En het is ook logisch je angst. Maar toch denk ik dat alles goed is ;). Me eerste pendel zei dat toch ook :D.

Jaa das waar :mrgreen:
en eigenlijk is er ook totaal geen reden waarom t niet goed zou zijn
... maar goed k denk dat die angst toch wel een beetje blijft!

Ram1988
17 February 2010, 11:24
en dan zeker omdat t bij essie ook nog vrij laat misging... bah :|

Babii
17 February 2010, 11:28
Ja, maar zoals ik al eerder schreef vandaag. Die angst zit er altijd, als dit goed is maakt men zich weer druk over de 20 weken echo en na de 20 weken echo over de bevalling e.d.

Lieverd, vertouw op je wondertje en je lichaam! Ik heb echt een heel goed gevoel bij je en zou dat niet zomaar zeggen als dat niet zo is :).

Ram1988
17 February 2010, 11:30
Je bent ook zo'n schat!!

17 February 2010, 11:35
Komt zeker goed schattieee!!!

Mn buik is wel weer mooi plat nu! Gek toch eigenlijk ...

Hadden jullie gister ik mis je gezien op nederland2?
Werd dr helemaal bang van ... :|

Ram1988
17 February 2010, 11:36
Komt zeker goed schattieee!!!

Mn buik is wel weer mooi plat nu! Gek toch eigenlijk ...

Hadden jullie gister ik mis je gezien op nederland2?
Werd dr helemaal bang van ... :|

hmmmmmm nee.... wat was dattan :P

Ram1988
17 February 2010, 11:39
typ eens door essie :P

17 February 2010, 11:40
Ik had echt helemaal de rillingen tijdens dat programma, zelfs mn vriend was de hele uitzending stil (en dat is KNAP)!

Even globaal hoor..
Kwam er op neer dat 2 mensen niet 'normaal' zwanger konden worden.
Via de MM raakte ze zwanger en kreeg met 10 weken een miskraam.
Daarna werd ze spontaan zwanger en dat ging allemaal goed!
Na 3 maanden werd dat manneke ziek .. he ik kom niet meer op de naam .. het was iig iets erfelijks.
Heel zielig, hij kwam te overlijden.
Daarna werd ze nog 4 keer zwanger en 4 keer ging het mis.

Naja even heel in het kort dus.
Maar brrr wat akkelig, word ik dan zo bang van he .................

Ram1988
17 February 2010, 11:42
Nou lekker hahaha!
daar zou k al niet eens naar kijken!

Mila
17 February 2010, 11:46
essie, bah wat een verhaal, het zal je maar gebeuren zeg! :cry:
Ik ga dat programma wel even terug kijken als ik de tijd heb. Maar als ze dus al 5 keer een mk heeft gehad en hun zoontje is ook overleden aan een erfelijke afwijking kan het zijn dat ze daarom ook zoveel mk heeft. :cry: wat erg zeg!

kim.. ik weet niet hoeveel het precies groeit, het is elke maand anders bij mij. de ene keer is hij al uitgegroeid als het eitje gaat groeien en de andere keer groeit het nog door.
Ik weet alleen dat mijn eitjes geen 2 maar 1 a 1,5 mm per dag groeien.

pfff ben druk hier.. ramen lappen, w.c. schoonmaken, keuken schoonmaken, vloer stofzuigen en invetten (houten vloer)
pff ben bijna klaar :D en dan boodschapjes doen en vanavond is mijn schoonmoeder jarig

Babii
17 February 2010, 11:58
Kom ook ffies hier langs Syl!

Ram1988
17 February 2010, 11:59
whoeeeeee en hierlangs graag :D
ik heb morgen een poetsdagje, straks eerst nog werken!

Mila
17 February 2010, 12:17
hahahah nee dank je! :D
ben al lang blij dat het hier weer klaar is.

Mila
17 February 2010, 12:25
hahahha ik lach me door hier.. mijn vriend zit een tekenfilm te kijken op zappelin :lol: en hij moet om de tekenfilm nog lachen ook :?

17 February 2010, 12:32
hahahha ik lach me door hier.. mijn vriend zit een tekenfilm te kijken op zappelin :lol: en hij moet om de tekenfilm nog lachen ook :?

heerlijk! :mrgreen:
Wij waren vorige week bij mn schoonzus en zwager ..
mn vriend zat op de vloer lego te bouwen en met de playmobiel te spelen en mn nichtje zat bij ons op de bank.
hahahaha we hebben zo gelachen!

Mila
17 February 2010, 12:33

heerlijk! :mrgreen:
Wij waren vorige week bij mn schoonzus en zwager ..
mn vriend zat op de vloer lego te bouwen en met de playmobiel te spelen en mn nichtje zat bij ons op de bank.
hahahaha we hebben zo gelachen!

geweldig he! :lol:
de tekenfilm is afgelopen hij zit nu de smurfen te kijken :lol: :mrgreen: hoezo hij is 30 jaar ;)

snippie
17 February 2010, 12:35
Hè meiden was ik weer!

Hihi geinig syl en essie!

En essie wat een heftig progamma:(!
Hoe hete het?

Knuf

Babii
17 February 2010, 12:56
Vruchtbaarheidsproblemen bij de vrouw

De baarmoederholte

De baarmoederholte heeft als voornaamste opdracht de vrucht te ontvangen. Het baarmoederslijmvlies ondergaat daarvoor elke maand een aantal belangrijke veranderingen. Tijdens de eerste weken na de menstruatie groeit het baarmoederslijmvlies tot een dikte van ongeveer 4 à 5 mm. Deze groei wordt vooral bevorderd door het vrouwelijk hormoon oestradiol, dat door de eierstok wordt afgescheiden in het bloed. Na de eisprong maakt de eierstok vooral het hormoon progesteron. Progesteron zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies voedingsbestanddelen opstapelt voor de komst van het embryo. Hormonale stoornissen kunnen dus aanleiding geven tot ongunstige veranderingen in het baarmoederslijmvlies, waardoor een innesteling onmogelijk wordt.

Problemen van een andere aard kunnen optreden wanneer de baarmoederholte een abnormale vorm heeft. Dit kan een afwijking zijn die is aangeboren, zoals een baarmoederholte met een scheidingswand, of het kan een afwijking zijn die op latere leeftijd is ontstaan zoals een baarmoeder fibroom (vleesboom). Hierbij moet wel vermeld worden dat deze afwijkingen niet altijd tot onvruchtbaarheid hoeft te lijden. Vrouwen met een dubbele baarmoeder kunnen soms probleemloos zwanger worden en bevallen.

In een klein aantal gevallen is het probleem van immunologische aard. Dit wil zeggen dat het afweersysteem van de vrouw niet naar behoren werkt. Normaal gezien verdraagt het afweersysteem van de moeder de aanwezigheid van vreemd weefsel, dat de vrucht eigenlijk is. Soms richt het afweersysteem zich toch tegen het jonge embryo waardoor een innesteling gehinderd wordt. Bij vrouwen waar dit gebeurt, kan het probleem zich uiten door herhaalde vroegtijdige miskramen.

Blijkbaar is 4 tot 5 mm ook al goed :|.

Mila
17 February 2010, 14:16
ok, ik dacht echt 7mm.

snippie
17 February 2010, 14:17
7,2 volgens mij zelfs!dat is wel het beste!

mijn slijmvlies was van morgen 12mm

Babii
17 February 2010, 14:23
7 mm is het liefste wat ze hebben ja! Maar blijkbaar kan het ook met minder. De kans is wel minder dat het vasthoudt bij 5 mm dan bij 7 mm.

Ach ben benieuwd of ie nog zin heeft dikker te worden, anders klus ik niet eens!

Mila
17 February 2010, 14:30
probere kan toch altijd?

snippie
17 February 2010, 14:34
jah proberen kan je altijd!

Babii
17 February 2010, 14:38
Nee doe ik niet! Wil dan niet weer licht posi testen en dat het vervolgens weer loslaat. Dat doet teveel pijn. Als het te dun blijft dan klussen we niet eens, dat is jezelf valse hoop geven.

Lees wel dat veel vrouwen zwanger raken met een bms van 4.5 mm, maar mijn lichaam is zo achterlijk haha. Maar lijkt mij dat ie nog doorgroeit (hoop ik).

Snippie, moet jij niet @ bedje liggen?? En weet jij hoe snel een slijmvlies groeit per dag?

snippie
17 February 2010, 15:17
ik lig gewoon op de bank hoor hih!
heb een labtop!
in bed liggen heb ik al genoeg gedaan!

nee weet niet hoe snel slijm vlies groet per dag
KNUF

snippie
17 February 2010, 15:18
maar als je nou wacht tot je echt overtijd bent is het toch geen valse hoop geven
maar meid snap je hoor.

Babii
17 February 2010, 15:23
Haha nee dat niet, maar waarom zou ik klussen als ik weet dat de kans groot is dat het toch loslaat? Dat is jezelf wel valse hoop geven. We hopen dat dat kreng doorgroeit haah.

Goed zo dat je op de bank ligt en vooral blijven liggen jij :P. vOel je je wel goed?

snippie
17 February 2010, 15:28
Haha nee dat niet, maar waarom zou ik klussen als ik weet dat de kans groot is dat het toch loslaat? Dat is jezelf wel valse hoop geven. We hopen dat dat kreng doorgroeit haah.

Goed zo dat je op de bank ligt en vooral blijven liggen jij :P. vOel je je wel goed?

ik lig altijd op de bank hoor meissie als ik computer of in bed alleen dan internet ik via tel hihi!
heb wel iets meer pijn maar dat kwma omdat mijn eierstokken alle wtee ver naar achtren lagen.
dus ze moest dipper in me.
mara wist ik al dat was namelijk al gebleken met de echo's dat ze dit keer verder lagen.
dit keer had ik ook meer last van me rug tijdens het kweken enzo maar ach.

en een beetje misselijk maar mijn bloed druk was heel hoog en ik haal sowiezo verkeerd adem dus was even minder.
maar goed alsnog viel het mee tijdens punctie niet veel last.maarjah dan heb je ook ver doving en morfine dus tjah

Tessa23
17 February 2010, 16:10
Fijn dat alles goed ging snippie!!

En Kim , ben benieuwd hoe jou ronde nu gaat..

Ik ben nu nog ongi..duurd nooit zo lang.. maar ja word wel iets minder dus..

Ga nu even eten koken, en morgen ga ik langs vrienden om hun lieve baby te knuffelen.. echt zo lief.. hij is nu 5 dagen oud.. heb gewoon van alles gekocht om als cadeautje te geven.. altijd leuk denk ik

Lunanoa
17 February 2010, 18:09
Kim:
WAUW, wat een goed nieuws!
Wat super dat je ook geoefend hebt met de eendenbek, knap van je & wat fijn dat je gyn. je zo op je gemak stelt. Lijkt me heel fijn.
Fijn dat je die eendenbek eerst nog niet eens nodig hebt ;)
Dat slijmvlies gaat ook vast goedkomen!

Snippie:
Fijn dat het allemaal goed is & dat je 7 bruikbare eicellen hebt :D We wachten vrijdag af, ik blijf lekker duimen!

Hoeist met Hedwig? Ze had echo vandaag.....

Vanavond heeft Schorpioentje geslachtsbepaling, wohoeeeeeeeeeh

Babii
17 February 2010, 18:54
Goedjes he Lunanoa :lol: . Mannetje was ook trots op me en ik zelf ook een beetje hihi :oops: .

Oooooo wat gaaf! Zag het inderdaad op der hyves staan!!!

Babii
17 February 2010, 19:31
Denk overigens dat ze een meisje krijgt, roep dat al een tijdje en me gevoel zegt het nog steeds. @ Schorpioentje, meld je even snel ;).

Tessa23
17 February 2010, 20:38
Jaaa ik ben ook benieuwd naar je Schorpioentje...

Beebie25
18 February 2010, 08:14
me 2 :D

snippie
18 February 2010, 08:18
ik weet al wat het word;)!
heb het al gelzen op hyves:)

Babii
18 February 2010, 08:55
Ik riep al een tijdje dat ik wist wat het wordt en had gelijk :). Me gevoel gaf dat heel sterk aan!

Lieve Schorpioentje, gefeliciteerd meid!!!

snippie
18 February 2010, 09:13
wat goed zeg babi:)
hopelijk heb je het bij mij ook goed;)!
KUS

Mila
18 February 2010, 09:17
ik had het fout bij schorpioentje :D

MissMini
18 February 2010, 09:30
Meiden, ff een berichtje van mij! :mrgreen:
Ben gister na controle opgenomen in ziekenhuis. Bloeddruk te hoog en eiwit in urine. Wordt nu ingeleid met tabletten en als ik 3 cm heb, mag ik naar de verloskamers voor een infuus met weeenopwekkers. Spannend!! Ukkie gaat dus eindelijk zeer binnekort geboren worden!
Jullie horen wel wanneer Ukje er is, dan kom ik zo snel mogelijk weer een x online, makkelijk van dit ziekenhuis, kan gewoon draadloos internetten :)
Tot snel hoop ik want dan heb ik het achter de rug :P

Babii
18 February 2010, 09:36
Meiden, ff een berichtje van mij! :mrgreen:
Ben gister na controle opgenomen in ziekenhuis. Bloeddruk te hoog en eiwit in urine. Wordt nu ingeleid met tabletten en als ik 3 cm heb, mag ik naar de verloskamers voor een infuus met weeenopwekkers. Spannend!! Ukkie gaat dus eindelijk zeer binnekort geboren worden!
Jullie horen wel wanneer Ukje er is, dan kom ik zo snel mogelijk weer een x online, makkelijk van dit ziekenhuis, kan gewoon draadloos internetten :)
Tot snel hoop ik want dan heb ik het achter de rug :P

Lieverd wat spannend! Bel of sms je me als je moppie er is???? PB je nummer nog even als je wil (heb een nieuwe tel en de helft niet overgezet lekker stom).

Knuffel!!

snippie
18 February 2010, 09:41
missmini wat spannend meid!!!
knuf

Mila
18 February 2010, 09:42
spannend meid! Succes, straks heb je je baby bij je! spannend :D

Babii
18 February 2010, 09:43
Eerste beebje van de oude garde wordt geboren! Zet hem op MissMini en hubby!!

18 February 2010, 09:44
Wauw missmini wat super spannend!

Mila
18 February 2010, 09:46
hey vraagje,

hoe doen jullie dat allemaal straks met opvang/oppas en hoeveel dagen per week gaat het kind dan naar de oppas/opvang?

snippie
18 February 2010, 09:48
goede vraag syl:)

mijn schoonouders passen 2 dagen 2uurtje op:)!
en mijn man gaat 1 dga minder werken.:)

jorina
18 February 2010, 09:51
wauw missmini you go for it :mrgreen:

ik hoop dat alles voorspoedig verloopt

hier blijft alles hetzelfde alleen thomas gaat naar school
maandag ,dinsdag en zaterdag ben ik vrij dus dan geen oppas
woensdag en donderdag 's ochtends naar mijn schoonmoeder en 's middags naar mijn moeder en op vrijdag
naar het kdv

snippie
18 February 2010, 09:53
mijn man is namelijk altijd om half 5 al thuis van het werk:)!
en ik hoef pas om half 9 te beginnen met werk

18 February 2010, 09:56
In eerste instantie zou ik thuisblijven ..
Maar waarschijnlijk wil ik toch 2 daagjes gaan werken.
1 dagje komt mn moeder, ze wil heeeel graag oppassen, dus dat wordt lekker vroeg aanrijden :lol:
De andere dag waarschijnlijk mn schoonmoeder!

snippie
18 February 2010, 09:57
jah ik wilde eerst ook thuis blijven,maar wil toch mensne om me heen hebben en darabij was dat ook
een doorslag waarom me contract niet verbroken is :oops:

Mila
18 February 2010, 10:00
wij hebben het 'probleem" dat we allebei in de zorg werken, dus onregelmatig werktijden.

zoals het er nu voor gaat staan, hebben wij straks de even weken 4 dagen oppas nodig en de onevenweken 3 dagen oppas. en dan varrierend van min. 2 uur per dag tot max. 9 uur per dag. dus gemiddeld 3,5 dag per week.

maar ik ga proberen om straks bij mijn leidinggevende en die van mijn vriend om het zo te regelen dat we dan de ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen, maar of dat gaat lukken denk ik niet.

weet je wat ik jammer vind dat is dat wij ook in de weekenden werken, dus mijn vriend en ik zijn alleen om het weekend samen vrij, het andere weekend moeten we gewoon werken.
als je een kantoorbaan hebt beide ben je altijd de weekenden samen thuis met je gezin, maar wij straks niet en dat vind ik wel weinig.. maar als wij dan gaan zeggen dat we door de weeks samen 1 dag vrij willen zijn dan komt er weer een andere dag oppas bij.. dus onregelmatig werken samen werkt in het gezinsleven niet voordelig!
dus dan zullen we de weekenden dat we samen vrij zijn, ook vrij houden met ons drieeen straks en dan echt een gezinweekend van maken. ;)

Ram1988
18 February 2010, 10:02
whoeee missmini spannend!! heeeeel veel succes meid!

snippie
18 February 2010, 10:06
oei syl das idd balen.
heb dan geen kantoor baan mij het is goed af te wisselen bij ons
en idd wij zijn altijd weekend vrij!

hopelijk komen jullie er uit tegen die tijd
knuf

Ram1988
18 February 2010, 10:06
ik kom wel opassen hoor sylvia :mrgreen:

Babii
18 February 2010, 10:07
Ik ga eerst maar eens blijvend zwanger worden en dan aan oppas denken ;). Maar ik heb een flexibele werkgever, dat scheelt!

snippie
18 February 2010, 10:08
huh maar tegen die tijd zit ej toch ergens anders babii?

18 February 2010, 10:09
Dat vind ik juist niet Kim, dat soort dingen bedenk je toch van tevoren?

Onze achterburen zijn arts en stuwardes .. dat kindje gaat naar zo'n opvanghotel (hoe heet dat ook alweer)! :|

Mila
18 February 2010, 10:10
snippie wij zijn blijven werken om het weekend, het is niet anders.. wij willen allebei in de zorg blijven werken, dus dan is het niet anders. en mijn vriend is met een opleiding bezig en zodra hij klaar is (over 2 a 3 jaar) dan is hij leidinggevende en dat is dan wel fijn, want dan kan hij de weekenden thuis zijn, maar ja dat duurt nog even.

tja het is niet anders tot die tijd, dus de tijd dat wij samen vrij zijn, maar zo goed mogelijk indelen.
Minder werken kan en wil ik niet en mijn vriend ook niet.
Hij is straks 1 vaste dag in de week vrij en om de week 1 vaste dag
en ik ben 1 vaste dag in de week vrij

ik hoop verder dat mijn ouders en schoonouders willen oppassen, maar dat moet ik dan allemaal nog maar eens vragen

sonja2009
18 February 2010, 10:12
wij hadden het ook allemaal van te voren gepland maar door het spugen loopt het allemaal anders en heb ik echt geen idee hoe het straks word

Mila
18 February 2010, 10:12
jeuh estherh, wat fijn ;)

ik werk 29 uur in de week en mijn vriend 36 uur

snippie
18 February 2010, 10:16
kom ik met me 12,25 uur aan zetten :oops:

18 February 2010, 10:17

En ik als (luie) huisvrouw :lol:

Ram1988
18 February 2010, 10:17
jeuh estherh, wat fijn ;)

ik werk 29 uur in de week en mijn vriend 36 uur

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mila
18 February 2010, 10:18
wij zijn nu zo aan dit inkomen gewend qua leven en met een kindje komen er meer kosten bij, ik wil daarom niet minder gaan werken en 29 uur in de week vind ik niet veel, bij een kantoor baan is het 3,5 dag per week, maar omdat ik onregelmatig werk lijkt het vaak alsof ik veel meer uren draai

Ram1988
18 February 2010, 10:19

jaaaaaaaaaaaaaaaa LUI varken ben je :geek:

Ram1988
18 February 2010, 10:19
heeee dames... ik wilde mn haar vandaag verven, kan gewoon toch?

18 February 2010, 10:20

jaaaaaaaaaaaaaaaa LUI varken ben je :geek:

:o .. stouteeeeerd!!
Ik moet nog even genieten van dit leventje :mrgreen:

Ram1988
18 February 2010, 10:22
kimmmmm je hebt PB

Mila
18 February 2010, 10:23
heeee dames... ik wilde mn haar vandaag verven, kan gewoon toch?

volgens mij niet

snippie
18 February 2010, 10:24
helemaal gelijk hoor syl:)!
als ik kon en zou mogen zou ik ook meer willen werken.maar ach!

esther er is idd ook verf wat ej kan gebruiken tijdens zwangerscahp anders bij drogist even na vragen.
welke kleur ga je doen?

snippie
18 February 2010, 10:25
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/H/Haarzorg/

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_zwan ... t_doen.htm (http://www.allesoverkinderen.nl/ne_zwanger_niet_doen.htm)

18 February 2010, 10:29
Je haar niet verven???? Ik dacht dat ht gewoon kon!
Ik verf mn haar ook altijd .. maar heb ook gewoon 2 keer geverd toen ik zwanger was.

Mila
18 February 2010, 10:33
ik dacht dat het niet mocht, maar blijkbaar te zien aan de linkjes van snippie mag het wel

snippie
18 February 2010, 10:34
zie mijn berich dames het akn dus gewoon.
knuf

Babii
18 February 2010, 10:34
huh maar tegen die tijd zit ej toch ergens anders babii?

Ja, maar kan door heel het land werken. Als ik werk vindt in Den Haag dan werk ik daar. Maar bij KPN mag je ook vanuit huis werken. Maar wil dat niet fulltime doen :). Wil wel socializen haha.

Babii
18 February 2010, 10:37
Dat vind ik juist niet Kim, dat soort dingen bedenk je toch van tevoren?

Onze achterburen zijn arts en stuwardes .. dat kindje gaat naar zo'n opvanghotel (hoe heet dat ook alweer)! :|

Nee, dat bedenk ik niet van tevoren. Want ik weet dat er altijd oppas is in de omgeving (bijv. schoonouders e.d.), kinderopvang of een gastouder. Nee dat verzin ik dus niet van tevoren, dat verzin ik wanneer ik zwanger ben ;).

En waarschijnlijk nemen wij een gastouder voor zeker 4 dagen want wil me kind niet fulltime naar de opvang hebben ;). En dan misschien 1 dag kinderopvang zodat het kindje ondedr de mensen is.

Maar je moet eerst maar eens zwanger raken, dan kan je daar aan denken. En zoals ik zei ik heb een flexibele werkgever dus kan allles regelen ;). Vindt het onzin om nu al daaraan te denken en me daar druk over te maken. Ik moet me al genoeg druk maken om het heel traject rondom zwanger worden ;). En als ik zwanger ben dan pas kijk ik wat ik met oppas e.d. doe. Maar waarschijnlijk ee gastouder!

Ram1988
18 February 2010, 10:41
pfff k ga gewoon verven dan maar.. :D
k geloof ook niet zo dat t kwaad kan

snippie
18 February 2010, 10:42
ik ben misschien nog ;lang niet zwanger maar heb daar wel al over na gedacht.

en vind het geen onzin om daar nu al over na te denken.
als je er over na denkt betekend nog niet dat je druk maakt.
en het feit dat je al aan geeft dat het wss een gastouder word heb je er dus toch even bij stil gestaan

Mila
18 February 2010, 10:44
kinderopvang word hier al weer heel moeilijk omdat wij of 's morgens om 6.30 al weg moeten of 's avonds pas om 22.15 terug zijn, dus dat zijn tijden dat het kinderdagverblijf dicht is. Wel had ik ook graag het kind 1 dag naar de kinderopvang gedaan i.v.m. andere kinderen, maar ach dan komt dat wel op de peuterspeelzaal

Mila
18 February 2010, 10:45
en daarbij ik hoop dat als ik zwanger ben mijn vriendin ook snel een baby krijgt :D hahahaah dat zou ik heel gaaf vinden.

snippie
18 February 2010, 10:46
peuter speelzaal is ook goed hoor:)!
dat wil ik idd ook nog gaan doen.
wil hem/haar niet op een dag verblijf hebben :oops:

18 February 2010, 10:49

en het feit dat je al aan geeft dat het wss een gastouder word heb je er dus toch even bij stil gestaan

Idd!
Je hebt dr toch wel overnagedacht kim .. werk je trouwens fulltime dan?? :shock:

Es hoeveel uur werk jij??

Ik wil iets lekkers gaan bakken dalijk? Iemand een idee wat lekker is? :mrgreen:
(maak altijd hetzelfde :lol: )

snippie
18 February 2010, 10:50
uhm brownies?kwark taart?

Mila
18 February 2010, 10:51
chocolade taart :D

Ram1988
18 February 2010, 10:51
32uur!
maar ik ga minder werken straks!

Ram1988
18 February 2010, 10:53
Mon chouuuuuuuu taart!

Mila
18 February 2010, 10:53
ik heb zelf ook niet als klein kind op de opvang gezeten, mijn moeder was overdag thuis en mijn vader 's avonds.
wel heb ik op de peuterspeelzaal gezeten toen ik 2 was...

Ik hoop gewoon dat er in mijn omgeving ook snel meer baby;s komen tot nu toe zijn wij straks de eerste :? dat vind ik dan weer jammer...zal straks als ik zwanger ben mijn vriendin wel eens 'puchen' ;)

18 February 2010, 10:55
Mon chouuuuuuuu taart!

Die hebben we laatst gemaakt en die was zoooo mislukt!
Volgens mij kwam dat omdat mn vriend zo hard had meegeholpen, iets te hard misschien :? :mrgreen:

Mam heeft ook nooit gewerkt toen wij klein waren ..
Toen mn zus 10 was is ze weer parttime gaan werken, tussen de middag was ze voor ons thuis en na school was ze er ook!
Ik vond dat zooo fijn!!
De moeder van mn vriend heeft nooit gewerkt!

snippie
18 February 2010, 10:56
hihi syl toch:P!

bij ons schuin tegen over ons is er zaterdag een jongetje geboren.
en het huis er naats woont een kindje van 1,5

mijn ouders werkte bijde fulltime

Mila
18 February 2010, 10:58
ik ben wel van mening dat het vroeger makkelijker kon dan tegenwoordig.

bij ons was ook altijd iemand thuis en dat was erg fijn en dat wil ik ook.
maar als wij werken, dan hoop ik dat opa en oma er zullen zijn voor de kinderen na schooltijd om ze op te vangen.
ik wil ze nooit maar dan ook nooit naar de bso doen!

becky88
18 February 2010, 10:59
estherh je kan je haren gewoon verven hoor ;)
het kan wel zijn dat de verf niet zo goed pakt als anders of dat ie sneller vervaagd ;)

ik word huismama :lol:

Ram1988
18 February 2010, 11:02
estherh je kan je haren gewoon verven hoor ;)
het kan wel zijn dat de verf niet zo goed pakt als anders of dat ie sneller vervaagd ;)

ik word huismama :lol:

ooooo dat lijkt me werkelijk vreselijk, huismama hahahaha :D

18 February 2010, 11:02
Werk je nu ookniet becky?

Mila
18 February 2010, 11:04
huismama lijkt mij ook niks.. ik wil best minder gaan werken, maar dan 5 uur minder van 29 naar 24 uur maar minder echt niet.
Ik vind het ook belangrijk dat ik naar het werk kan en even eruit zijn zeg maar

becky88
18 February 2010, 11:05
nu op dit moment zit ik nog in de ziektewet
zit wel in een reintregratieprogramma werk nu 20 uur en per 1 april ga ik de ziektewet uit.
voor mij zal het zowiezo moeilijk zijn om werk te vinden want het moet zowiezo smiddags zijn en maar max 5 uur op een dag en geen 5 dagen achterelkaar want dat trek ik niet.
en dan zou ik iemand hier moeten hebben wat het huishouden doet :oops:

en dat allemaal door een kut klote vent die ons heeft aangereden :evil:

18 February 2010, 11:06
Dat begin ik nu ook wel te merken ..
Als je continue thuis bent heb je constant het idee thuis iets te moeten doen, te moeten poetsen, boodschappen doen .. vanalles!
Het ritme en de structuur is een beetje weg.
Als is het maar een paar uurtjes dat ik werk, het geeft meer evenwicht!

En eerlijk is eerlijk .. in deze tijd (in de bouw is het nu ook niet je van het) kunnen we een beetje extra best gebruiken op de spaarrekening!!

snippie
18 February 2010, 11:08
nu op dit moment zit ik nog in de ziektewet
zit wel in een reintregratieprogramma werk nu 20 uur en per 1 april ga ik de ziektewet uit.
voor mij zal het zowiezo moeilijk zijn om werk te vinden want het moet zowiezo smiddags zijn en maar max 5 uur op een dag en geen 5 dagen achterelkaar want dat trek ik niet.
en dan zou ik iemand hier moeten hebben wat het huishouden doet :oops:

en dat allemaal door een kut klote vent die ons heeft aangereden :evil:

meid dta heb ik dus ook.
meer dan 5uur hou ik ook niet vol.
vind het al kanp dat je 20uur doet.
12uur is al veel voor mij :oops:

Mila
18 February 2010, 11:09
het scheelt echt zo veel geld..

als ik van 29 naar 24 uur per week zou gaan, dan is dat 20 uur per maand en dat scheelt echt veel geld hoor en dat heb ik er niet voor over. :oops: want 29 uur is prima te doen.

estherh, hoeveel uur ga jij straks werken dan?

becky88
18 February 2010, 11:11
maar jij doet het huishouden er nog bij denk ik of niet snippie??
hier doet vriendlief nu het meeste omdat ik het niet gered krijg
en ik wil nu perse doorzetten om eindelijk van het UWV af te zijn :oops:
maar zit wel op me uiterste!
hebben het nu verdeeld op maandag dinsdag vrijdag en zaterdag, dus op donderdag kan ik wel wat doen maar niet veel en vriendlief doet het huishouden omdat ie weet dat het tijdelijk is maar als ik zou werken en hij dat moet doen zou hij het ook niet trekken dus hebben we zowiezo de keuze gemaakt dat ik thuisblijf

snippie
18 February 2010, 11:24
maar jij doet het huishouden er nog bij denk ik of niet snippie??
hier doet vriendlief nu het meeste omdat ik het niet gered krijg
en ik wil nu perse doorzetten om eindelijk van het UWV af te zijn :oops:
maar zit wel op me uiterste!
hebben het nu verdeeld op maandag dinsdag vrijdag en zaterdag, dus op donderdag kan ik wel wat doen maar niet veel en vriendlief doet het huishouden omdat ie weet dat het tijdelijk is maar als ik zou werken en hij dat moet doen zou hij het ook niet trekken dus hebben we zowiezo de keuze gemaakt dat ik thuisblijf

Ik doe het huishouden er bij.
ik ben deels afgekeurd dus vandaar.
maar ook niet meer werken.
met uit zondering van de vakanties want dan is het gewoon niet anders.
deze vakantie werk ik 18 uur.
mijn man werkt fulltime dus ik doe het huis houde.en hij doet altijd boodschappen dus mag niet klagen

Beebie25
18 February 2010, 11:29
Mag ik vragen waarom jullie niet zoveel kunnen werken? Waarom redden jullie het dan niet? ben niet op de hoogte van jullie situatie dus ben benieuwd :oops:

Ik werk nu 38 uur en wil straks 2 dagen stoppen dan blijft er 22 uur over want wij werken op vrijdag tot 3uur en die dag moet ik sowieso blijven werken. En dat scheelt echt superveel geld, wat ik er zonde vindt maarja wil wel bij mn kleine zijn, als ze weer naar school gaan dan ga ik weer een dagje meer werken denk ;) Ik zou er niet aan moeten denken hoor huismama...pfff dan komen de luiers en stofdoeken ook je neus uit na een tijd en ben ik blij dat ik naar mn werk kan :D denk?? :?

Suus85
18 February 2010, 11:36
Ik doe alles in huis (op een enkele keer na als vriendlief de stofzuiger en dergelijke pakt 's avonds).
Maar meestal heb ik alles overdag al gedaan, kan niet stilzitten. Ik werk daarbij fulltime (eigen bedrijf) vanuit huis.
Bepaal wel m'n eigen tijden, lekker makkelijk straks met de kleine :D

Babii
18 February 2010, 11:37
kinderopvang word hier al weer heel moeilijk omdat wij of 's morgens om 6.30 al weg moeten of 's avonds pas om 22.15 terug zijn, dus dat zijn tijden dat het kinderdagverblijf dicht is. Wel had ik ook graag het kind 1 dag naar de kinderopvang gedaan i.v.m. andere kinderen, maar ach dan komt dat wel op de peuterspeelzaal

In de zorg is dat inderdaad moeilijk ja, omdat men op flexibele werktijden werkt. Maar ook daar komt een oplossing voor meid :).

@ Snippie, tsjah dat is mijn mening en zo vind ik dat. Voordat wij hieraan begonnen hebben we uiteraard bij elk punt stil gestaan. Dat is logisch, want als je dat niet doet is het gewoon niet goed.

Maar vond dat de andere dingen even een zwaardere afweging hadden dan oppas! Oppas is er altijd en de andere dingen waar wij over na moesten denken vindt en vond ik belangrijker. Dat is puur mijn mening, ik vind momenteel dat ik ook niet aan opvang hoef te denken. Zelfde geldt zegt me schoonmoeder ineens: he wij passenw el op. Ik moet eerst maar eens zwanger zien te raken en het te blijven. Pas daarna zal ik aan opvang denken, maar wij hebben wel in ons hoofd dat we ons kindje zoveel in de "eigen" omgeving willemn hebben. Dus dat zouden we afwisselen qua dagen, want wil ook dat me kindje vriendjes en vriendinnetjes krigjt op den duur en sociaal wordt, dus de kleine gaat ook naar de opvang voor de ontwikkeling en niet dat het alleen maar thuis zit.

Babii
18 February 2010, 11:38

Idd!
Je hebt dr toch wel overnagedacht kim .. werk je trouwens fulltime dan?? :shock:

Es hoeveel uur werk jij??

Ik wil iets lekkers gaan bakken dalijk? Iemand een idee wat lekker is? :mrgreen:
(maak altijd hetzelfde :lol: )

Wat dacht jij dan :P? Ik werk 40 uur per week en schrijf ook heel vaak dat ik vaak overuren draai van 10 tot 20 uur per week ;).

Ben directie secretaresse en een directeur heeft fulltime ondersteuning nodig. En plus ik wil mijn eigen geld verdienen en niet afhankelijk zijn van manlief.

Ik vind het echt heerlijk om te werken :) en zal het ook blijven doen.

En nee heb er niet echt over nagedacht, die keuze hoefden we niet eens te maken. Dat was voor ons vanzelfsprekend :oops: . Denk nu meer over andere dingen na :P.

18 February 2010, 11:42
Je kinderen worden maar een keer groot .. die tijd doe je noooit meer over.
Maargoed, dat is mijn mening!!

Wat voor bedrijf heb je suus85?

Ik doe ook alles in huis, maja logisch als je de heledag thuis bent!!

Babii
18 February 2010, 11:45
@ becky en snippie, jullie situatie is ook even heel wat anders dan onze situatie :oops: . Vindt het niet meer dan logisch dat jullie zo weinig uren werken. Voor jullie is dat aantal uren volgens mij aan het eind van de week een soort van 40 uur week.

Dus ik vindt het wel logisch dat jullie zo weinig uren draaien, dat heeft een reden namelijk!

@ Essiee, je kinderen worden inderdaad groot, maar ik ga niet afhankelijk zijn van mijn kerel qua financieen wil mijn eigen geld verdienen en plus jij vergeet 1 ding ;). Ik ben de hoofdkostwinnaar met een salaris die altijd hoger zal blijven als die van hem :). Dus dan heb ik liever dat hij minder werkt en ik er meer werk.

Ram1988
18 February 2010, 11:46
Sylvia, ik wil terug naar 24 of 28 uur! minder toch eigenlijk niet haha

Suus85
18 February 2010, 11:48
Wat voor bedrijf heb je suus85?

Ik doe ook alles in huis, maja logisch als je de heledag thuis bent!!

Ik maak websites!

snippie
18 February 2010, 11:50
jazzy ik werk minder omdat ik gronisch vermoeid ben.
en mijn lichaam het dus gewoon weg niet aan kan meer te werken.
als ik dat wel doe ben ik elke 2 weken ziek.en dan niet zomaar ziek,maar goed ziek.
met antibiotca kuur er aan vast.

ik ben helaas deels wel afhankelijk van me mans in komen maarja is niet anders.
had het graag anders gezien en gewoon 36uur op het dga verblijf gewerkt(dat is fulltime in de kinderopvang als je dagen van 9uur uitbetaald krijgt)

en de keuze dat ik minder zoiu gaan werken hoefde wij ook niet te maken was van zlef sprekens al vorens we wisten dat ik chronisch vermoeid ben

Babii dat klopt als ik 1dag van half 3 t/m kwart over 6 heb gewerkt voelt het alsof ik een hele dag gewerkt heb.

18 February 2010, 11:50
@ becky en snippie, jullie situatie is ook even heel wat anders dan onze situatie :oops: . Vindt het niet meer dan logisch dat jullie zo weinig uren werken. Voor jullie is dat aantal uren volgens mij aan het eind van de week een soort van 40 uur week.

Dus ik vindt het wel logisch dat jullie zo weinig uren draaien, dat heeft een reden namelijk!

@ Essiee, je kinderen worden inderdaad groot, maar ik ga niet afhankelijk zijn van mijn kerel qua financieen wil mijn eigen geld verdienen en plus jij vergeet 1 ding ;). Ik ben de hoofdkostwinnaar met een salaris die altijd hoger zal blijven als die van hem :). Dus dan heb ik liever dat hij minder werkt en ik er meer werk.

Als ik fulltime zou gaan werken met mijn opleiding zou ik ook een salaris hebben waar je U tegen zegt.
Ieder zn ding natuurlijk, maar ik voel me niet afhankelijk van mn vriend zn geld. Het is ONS geld!
Maargoed, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Wij zijn miss een beetje ouderwets in die dingen! ;)

snippie
18 February 2010, 11:53
essie zo zie ik het eigenlijk ook.
het si ons geld en zo ziet hij het ook.

Mila
18 February 2010, 11:56
Sylvia, ik wil terug naar 24 of 28 uur! minder toch eigenlijk niet haha

ja precies ik werk 29 uur en blijf dat ook werken. mijn vriend werkt 36 uur en blijft dat ook werken.
hoeveel uur werkt jou vriend?

Mila
18 February 2010, 11:58
essie, wij doen ook met het geld samen..het is ons geld en ons huis en alles is van ons samen ;)

Babii
18 February 2010, 12:00
Het is ook ons geld, maar ik ga dus niet op zijn zak teren! Want hij werkt keihard voor het geld dus zijn geld (ook al is het voor het gezin zo zie ik het) want ik verdien dan geen drol ;). Het is ook ons geld, maar als hij gaat werken en een gezin wil onderhouden, dat gaat nooit lukken ;).

Daarom zeg ik: Ik ben de hoofdkostwinnaar!

En plus ik zou never nooit op me zogezegd luie reet kunnen zitten ;). (is maar een uitdrukking he).

O ja, mijn geld is ook zijn geld, maar denk dat je me totaa verkeerd begrijpt ;).

Mila
18 February 2010, 12:03
ik ook niet en ik teer ook niet op de zak van mijn vriend hij verdient dan wel meer, omdat hij meer uren werkt en omdat ouder is, maar datgene wat hij meer verdient rookt hij ook weer bijna op en zijn studieschuld, dus dat zijn dingen die zijn dan ook voor mijn rekening.. dus hij verdient meer, maar hij kost me ook meer :lol: dus hier bijna geen verschil qua inkomen dan

Ram1988
18 February 2010, 12:10
wat een discussie weer hahaha :mrgreen:
ik moet er niet aan denken dat mannetje als enige verdient!
wil ook mn eigen geld verdienen :mrgreen:

snippie
18 February 2010, 12:18
bij mij en me man zit heel groot verschil.
ik betaal me eigen dingen en de rest gaat naar spaar reking van de kleine.
en de rest betaald me man altijd.
zoals huur en dat soort dingen

Babii
18 February 2010, 12:20
Voila en dat bedoel ik EstherH!

En helaas is het hier wel zo dat mijn mannetje minder zal verdienen als mij. Dus heb dan liever dat Papa wat meer thuiszit als Mama en dat we dan bijv. niet rondkomen.

Dat is dus een van de belangrijkste afwegingen die wij maakten toen we hieraan wilde beginnen. En we kwamen al snel tot de conclusie dat hij minder ging werken dan en ik gewoon 40 uur bleef werken :). Je moet natuurlijk wel rond kunnen komen!

En ook al zou hij 40 uur werken en ik ook, dan nog zou ik mijn eigen centjes willen verdienen dmv werken :). Puur om lekker bezig te zijn en onder de mensen te zijn.

18 February 2010, 12:21
ik ga rustig shoppen met het pasje van mn vriend hoor ..
beide geen problemen mee!

hoe is het eigenlijk met ht bedrijfje van je man kim? is hij toch doorgegaan?

Mila
18 February 2010, 12:22
dat heb ik ook, ik wil zeker blijven werken!

en over werken gesproken, ik ga nu werken :D bis vanavond!

Mila
18 February 2010, 12:24

met dat heb ik ook, bedoel ik dat ik ook wil blijven werken! niet dat ik shop met het pasje van mijn vriend ;) dat zal ik eerlijk gezegd niet doen als we het geld appart zouden doen.. maar wij doen met het geld samen

18 February 2010, 12:29

met dat heb ik ook, bedoel ik dat ik ook wil blijven werken! niet dat ik shop met het pasje van mijn vriend ;) dat zal ik eerlijk gezegd niet doen als we het geld appart zouden doen.. maar wij doen met het geld samen

Werkseeeee!
Ik wil ook graag weer werken hoor ... om de redenen die ik straks gaf!
Wij moeten 'gescheiden' rekeningen houden omdat mn vriend een eigen bedrijf heeft.
We gebruiken zijn rekening nu gewoon als gezamelijke rekening.

Tessa23
18 February 2010, 12:31
Mijn vriend werkt 38 u of meer.. horeca , hij werkt bijna altijd van 3 tot 11/12.. en ik ga straks als ik uit deze ziektewet ben ook weer terug naar mijn oude werkgever.. en dan werk ik van 8 tot 2.. dus een kleine past helemaal thuis in de situatie zonder oppas haha.. dat is dan wel weer makkelijk , ik ga weg.. vriend thuis..en daarna anders om..

18 February 2010, 12:32
Maar dan komen jullie elkaar alleen tegen in bed tess?

MissMini
18 February 2010, 12:35
Ik werk niet op dit moment, deed een opleiding en door geldtekort moesten de leerlingen eruit. Nu doe ik een thuisopleiding hoewel ik daar de laatste tijd een beetje weinig aandacht aan besteed heb :mrgreen:
En dus is mijn man de kostwinner bij ons... Maar vind ik niet erg. Ga wel weer een keer werken als ik er klaar voor ben, eerst maar eens een poosje van de kleine genieten!

Ieder zijn ding, toch? ';)

Tessa23
18 February 2010, 12:38
Zeker weten ieder zijn ding , bij iedereen gaat het weer anders en iedereen doet waar die zich het beste bij voelt!

Succes Missmini

Babii
18 February 2010, 12:57
ik ga rustig shoppen met het pasje van mn vriend hoor ..
beide geen problemen mee!

hoe is het eigenlijk met ht bedrijfje van je man kim? is hij toch doorgegaan?

Heb ik ook al vaker gezegd :P. Die is opgeheven en hij wordt omgeschoold om ander werk te kunnen gaan doen :).

Mijn man heeft geen eigen pas, we hebben een gezamenlijke rekening ;) Dus een pas die op zijn en mijn naam staan in tweevoud, maar we hebben geen eigen rekening, nou ja wel maar daar sparen we voor de kleine op :). Daarom zeg ik: je begrijpt me verkeerd, zijn geld is mijn geld en andersom ook.

Maar ik kan en wil niet thuiszitten! Ik wil werken en plus (nogmaals) als manlief fulltime werkt verdiend hij zoveel minder dan kunnen we niet goed rondkomen, dus ik blijf werken en heb liever dan dat hij parttime werkt ;).

18 February 2010, 13:04
Had helemaal niet meegekregen dat hij ook al werkelijk gestopt was ..

Babii
18 February 2010, 13:10
Dat is hij als sinds ze knie echt (verrot) is verklaard :(. Erg jammer, maar goed. De laatste belastingaangiftes zijn ingediend en nu wordt hij dus omgeschoold voor bijv. aangepast werk.

En doordat hij nu ook geen bedrijfje meer heeft, heeft hij een uitkering. En dat wil hij echt niet hebben :(. Dus meneer is zelfs in supermarkten aan het solliciteren (hij is gek, want hij wordt daar doodongelukkig). Heb hem al aangegeven dat hij gewoon ze uitkering even tijdelijk moet behouden en samen met het UWV en de reïntegratiemedewerker naar aangepast werk moet zoeken waar hij dus wel gelukkig van wordt!

Het lijkt mij vreselijk ergens te moeten werken, waar je doodongelukkig wordt. Maar goed, dat is ook weer mijn mening.

@ MissMini, heb je al weeen???

MissMini
18 February 2010, 13:34
Ja wel weeen (autsj :o :mrgreen:) maar ontsluiting zet nog niet door. Net weer nieuwe tablet gekregen en weeen worden meteen erger, hope so dat het op gaat schieten, haha!

18 February 2010, 13:36
Gerum je mannetje kim! Knap van hm hoor!

Ik ben hard aan ht solliciteren ..
ben nu weer een sollicitatiebrief aan ht maken, maar ht lukt niet zo goed!
Ik wil echt een GOEDE brief, heb he idee dat ik tot nu toe ben afgewezen omdat ik zoon baggere brief heb.
Rare vraag, maar iemand een voorbeeld?

Deze baan zou ik écht graag willen!

Missmini zo spanneeeend, het gaat gewoon gebeuren :!: :mrgreen:

Beebie25
18 February 2010, 13:43
Wij hebben ook een gezamelijke rekening, de salarissen van ons worden op 1 rekening gestort en hier wordt alles van betaald en is niks van hem of van mij maar alles van ons....vind het heerlijk anders zou ik nooit het gevoel hebben dat we samen 1 zijn :D lijkt me vervelend als je ieder je eigen geld hebt buiten de vaste lasten, maar ieder zn ding natuurlijk.
Mijn man is kostwinner ( net ) maar is bezig met een hbo opleiding dus wordt beter ;)

Babii
18 February 2010, 14:07
Ja wel weeen (autsj :o :mrgreen:) maar ontsluiting zet nog niet door. Net weer nieuwe tablet gekregen en weeen worden meteen erger, hope so dat het op gaat schieten, haha!

Oei, heel veel succes meid!!

snippie
18 February 2010, 14:48
was ik weer na 2uur slapen!

wij hebben een eigen rekening ,gezammelijke rekening.en een reking op mijn naam voor de kleine

missmini succes

Beebie25
18 February 2010, 15:01
@ missmini: hopelijk zet het snel door, succes meid....spannend ;)

Tessa23
18 February 2010, 16:00
Essie , ja gelijk heb je idd , dan komen we elkaar alleen s'nachts tegen haha.. maar goed in het begin toen ik ook full time werkte was dat ook zo , daar wenden we allebei snel aan, en de weekenden hoeft hij ook niet meer te werken nu en ik als ik weer werk ook niet dus die hebben we altijd samen..

Ram1988
18 February 2010, 18:15
helleujj ladies :D

Hoeistie hier?
Missmini wat spannendddd!!!! hoop dat t gauw doorzet!

Babii
18 February 2010, 18:20
Ik spreek MissMini zo nu en dan tussendoor. Maar weet niet of ik het e.e.a. op het forum mag schrijven. Als dat mag zal ik even vertellen hoe of wat.

Meisje! Zet hem op!!

Ram1988
18 February 2010, 18:20
oeoeoeoeoeh k ben heel benieuwd!!

Ram1988
18 February 2010, 18:23
ik heb ook weer wat... steeds als k een poosje heb gezeten heb k last van een spier in mn kont ofzo :S raaaaaar hahaha

Babii
18 February 2010, 18:36
Hahah Esther :P. Jij bent gewoon lekker zwanger en hebt klachtjes haha. Groeit je buikje al :D??

becky88
18 February 2010, 18:43
missmini ben vanmiddag helemaal vergeten op jou te reageren :oops: :oops:

veel succes meid en hoop dat jullie je ukkie snel in jullie armen hebben!!!!

kim idd voor mij voelt een dag savonds net aan of ik de hele dag druk heb gewerkt

Ram1988
18 February 2010, 19:06
Ja kim mijn buik groeit... NU AL!!!! hahaha op de 9 maandenbeurs maar s kijken voor wat andere broeken haha

snippie
18 February 2010, 19:08
Esther ga je ook een echo laten maken:)

Ram1988
18 February 2010, 19:10
Esther ga je ook een echo laten maken:)

Kan dat??????????? :o

Mila
18 February 2010, 22:04
:shock: wat is er weinig gekletst vandaag! ;)

hier lekker gewerkt het was een en al voetbal vandaag.
voetbalplaatjes, voetbal trainig en voetbal op t.v. :lol:

Tessa23
18 February 2010, 22:15
ja dat heb ik gemerkt voetbal op tv.. pff geschreeuw als die kerels voetbal kijken haha.. en nu heb ik hoofdpijn..

Mila
18 February 2010, 22:16
ja dat heb ik gemerkt voetbal op tv.. pff geschreeuw als die kerels voetbal kijken haha.. en nu heb ik hoofdpijn..

hahahaha die jongens op mijn werk ook, schreeuwen en mee juichen op de bank :lol:

Tessa23
18 February 2010, 22:20
Haha.. en toch kijk ik soms mee.. terwijl ik er normaal niks aan vind , alleen mn hoofdpijn wilt niet weg wel vervelend.. niet meer gewend he.. had het 10 jaar en sinds ik gestopt ben met de pil niet vaak meer..

Mila
18 February 2010, 22:23
Haha.. en toch kijk ik soms mee.. terwijl ik er normaal niks aan vind , alleen mn hoofdpijn wilt niet weg wel vervelend.. niet meer gewend he.. had het 10 jaar en sinds ik gestopt ben met de pil niet vaak meer..

even een asperientje nemen!

Ik had ook met de pil bijna dagelijks hoofdpijn en nu veel minder vaak, al moet ik wel zeggen dat ik er gevoelig voor ben hoor..ik hoef maar iets spanning te hebben en de hoofdpijn barst los

Tessa23
18 February 2010, 22:28
Ja syl hier hetzelfde , als ik iets mee maak wat stress geeft heb ik het niet.. maar heb ik zo als vanavond rustig avondje verder komt de hoofdpijn.. dus neem idd even paracetamol en dan lekker bedje in.. slaapze straks!!

Mila
18 February 2010, 22:39
ik heb het juist wel met stress en als ik te lang heb geslapen.. gelukkig werken de asperines altijd goed.
slaap lekker

19 February 2010, 08:57
Even heel snel een berichtje ...
Gisteravond bloedde ik :? , beetje lichtroze /rood
Vanmorgen beetje bruin.

Maak me dan toch een beetje ongerust ..

Ongesteld kan ik nog niet worden denk ik, want de mk is pas 3 weken geleden

Mila
19 February 2010, 09:10
het kan zijn dat je nog niet schoon bent meisje.. daarom is het ook zo belangrijk om na de miskraam een controle echo te hebben.
Bel anders even je huisarts of de vk.

snippie
19 February 2010, 09:13
Dames goed nieuws!!!
ze zijn alle 7 bevrucht:)!
morgen hoor ik hoeveel cryo's er zijn als die er zijn hihi!dat hangt af of ze morgen door gedeeld zijn.
morgen om kwart voor 10 tp:)!

ik ga nu douche en dan boodschappen doen en vanmiddag floaten en dan naar de film!
fijne dag
KNUF

Mila
19 February 2010, 09:15
Dames goed nieuws!!!
morgen hoor ik hoeveel cryo's er zijn als die er zijn hihi!dat hangt af of ze morgen door gedeeld zijn.

ik ga nu douche en dan boodschappen doen en vanmiddag floaten en dan naar de film!
fijne dag
KNUF

YESSSS ik krijg er kippenvel van! Wat fijn meissie!! :D :D :D
Dit word gewoon jullie ronde!

19 February 2010, 09:17
WAUW snippieee!!

Syl je maakt me bang :?
Ik had gister even een soort ongi gevoel in mn buik .. en maak me dr nu toch wel zorgen om :|

Ram1988
19 February 2010, 09:20
WAUW snippieee!!

Ik had gister even een soort ongi gevoel in mn buik .. en maak me dr nu toch wel zorgen om :|

maar lieverd je had toch wel een extra echo controle achteraf??

19 February 2010, 09:20
WAUW snippieee!!

maar lieverd je had toch wel een extra echo controle achteraf??

Neeee dat wilde ze niet .. was niet nodig!

snippie
19 February 2010, 09:21
Dames goed nieuws!!!

fijne dag
KNUF

YESSSS ik krijg er kippenvel van! Wat fijn meissie!! :D :D :D
Dit word gewoon jullie ronde!

Jah was ook helemaal aan het stuiteren!!
meteen gevierd met me man :oops: !

Beebie25
19 February 2010, 09:21
Wow snippie, wat super....hopen op goed nieuws morgen :D

Snap dat je je zorgen maakt essie, ik zou ook even contact opnemen met de ha voor de zekerheid.

Mila
19 February 2010, 09:22
essie, het kan ook je ongesteldheid zijn maar 3 weken na de mk vind ik nogal vroeg, ook omdat het vaak wat langer duurt voordat je na je mk weer ongesteld bent. maar het kan beide zijn.. ik zal als je je echt zorgen maakt toch echt de huisarts of de vk bellen voor je eigen geruststelling.. anders blijf je het hele weekend onzeker.

becky88
19 February 2010, 09:24
snippie wat een super nieuws meid!!!!
dit word gewoon jullie ronde!!! :D

essie ik zou gewoon even de ha of vk bellen als je je zorgen maakt

snippie
19 February 2010, 09:25
Tanx jazzy goede nieuws is er eigenlijk al:)!er is een terugplaatsing:)!
dus morgen hopen op nog beter nieuws hihi:)!

Essie meid als je het niet vertrouwd even bellen

Babii
19 February 2010, 09:26
@ Snippie, super nieuws lieverd!!! Wat ben ik blij voor jullie :)!!!

Hier heb ik echt heel erg minder nieuws, maar weet even niet of ik het op het forum wil typen :oops: . Laten we zo zeggen dat ik er echt giga doorheen zit!

19 February 2010, 09:29
Ik kan toch eigenlijk helemaal niet ongesteld zijn na 3 weken ??
Blehk snap dr niks van, miss dat ik zo toch even moet bellen ...

Kim, dikke knuffel meid ... wij zijn dr ook voor kutnieuws he!!!!

snippie
19 February 2010, 09:30
dank jullie allemaal lieve dames!!!!

ik ben er vandoor!

babii je hebt sms!
he wat naar zeg:(!!!!hele dikke knuffel voor jouw!!!
KNUF

Babii
19 February 2010, 09:30
Wil niet over de blijdschap van Snippie heen gaan met heel droevig nieuws!

snippie
19 February 2010, 09:31
Babii voel je niet bezwaard wij zijn er ook om naar jouw te luisteren!
meid vertel op!we zijn hier om elkaar te steunen!
KNUFFEL

Mila
19 February 2010, 09:32
kim, we zijn hier voor elkaar met goed en slecht nieuws.
maar je hebt pb!

19 February 2010, 09:32
Wil niet over de blijdschap van Snippie heen gaan met heel droevig nieuws!

He doe ns niet zo gek jij ..
Als jij ergens mee zit kun je dat evengoed kwijt.
en snippie begrijpt dat ook absoluut, weet ik zeker.

We zijn daardoor niet minder blij voor snippie .. jij kunt ook je hart luchten!!

snippie
19 February 2010, 09:33
snippie snapt dat zeker!!!!!
snippie zou het juist niet leuk vinden als je het niet evrteld door snippie!
dus meid lucht je hard!
KNUF

Ram1988
19 February 2010, 09:54
Snippie meissie wat een super nieuws!!

Kimmie wat is er aan de hand meisje??

Mila
19 February 2010, 09:54
kim, je hebt pb terug! Maar meid de meiden hier kunnen je steunen, dus vertel het lieverd, lucht je hart!!

becky88
19 February 2010, 09:56
idd kim precies hoe sylvia het zegt iedereen is hier voorelkaar en iedereen zal je steunen!

snippie
19 February 2010, 10:11
Babii je hebt bericht terug!

En idd ben het eens met syl en backy!

Meid heel veel sterkte!
Knuf

Ram1988
19 February 2010, 10:12
Kim lieffie ook van mij weer een PB terug!!

Dikke knuffel schat!!

Babii
19 February 2010, 10:18
Ik heb echt geen zin om positief nieuws met negatief nieuws te mengen, want ben super blij voor SNippie. Maar goed als men het zo graag wil weten even een kopie van de berichten aan de meiden die gepbt hadden:

Mijn lichaam reageert niet meer op de injecties. Het eitje dat er zat is nu nog maar 11 mm en mijn slijmvlies maar 1 mm.

Kortom, de prikpil heeft alles verkloot. Daarbij komt ook nog dat de laatste zaaduitslag van Stephan niet goed was, terwijl het volgens de vorige gynaecoloog (niet mijn eigen) wel goed was!

Hij had 50 miljoen zaadcellen (tegen mij zei die gyn veel meer) waarvan 4% goed beweegelijk en 5% misvormd.

Doordat het zoveel zaadcellen waren noemde ze de uitslag "redelijk". Het kon ook komen door dat theelepeltje wat het was hoor (want alles lag ernaast ). Maar het is niet giga slecht, maar redelijk dus. Terwijl de vorige rondes dat het potje dus wel vol was alles goed was. De gyn zei dat het ermee te maken kon hebben doordat allesnaast het potje lag en er echt maar een theelepel in zat.

Kortom, ze kunnen me niet meer helpen! Zou evt een doorverwijzing voor IVF moeten krijgen, want alleen veel eitjes kunnen een dik slijmvlies geven en de Progynova doet niks meer.

En ik wil echt nog heel even geen IVF! Ze raade me wel aan om even een half jaar tot jaar aan de lichtste pil te gaan. Die schijnen de hormonen progesteron en oestridol te hebben en wellicht komt het dan goed.

Zoals het er nu naar uitziet is het giga kut allemaal, en moet dus weer aan de pil voorlopig. Ben benieuwd of er na de pil alles hersteld is! Zal wel niet, maar ben dus echt kapot van verdriet, kwam net al huilend op het werk aan!

Ram1988
19 February 2010, 10:20
Lieverd k had al gereageerd in PB.... doe rustig aan meissie, we zijn dr voor je!