PDA

View Full Version : mama`s dec 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

nluiten
24 March 2010, 11:58
Lindy, heeft Gijs al een beter dagje vandaag?

Brusje, ik kan me wel voorstellen hoor dat je dat niet zo makkelijk doet.. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik vaste tijden heb.
Misschien dat het na een paar keertjes ook wel weer wil wennen.
Haha, die Yma. Lekker draaien in bed. Hoe krijgt ze het voor elkaar met die woombie?

He gatsie mippie, dat is balen. Hoop ook voor je dat Levi wil een nachtje door gaat halen! :D
Stefanie heeft dat 2 nachten gedaan. Daarna werd ze steeds zo rond 4 of 5 uur wakker. Ik denk dat ze toch nog even iets te klein is om door te slapen, wij wachten dus nog eventjes.

nluiten
24 March 2010, 12:37
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kin ... aar.html#3 (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/24392-ontwikkeling-van-de-baby-in-het-eerste-jaar.html#3)

voor de kwijlers onder ons ;)
is wel een leuk stukje om te lezen :D

Shiley
24 March 2010, 13:09
nluiten, levi heeft een 2 weken doorgeslapen en nu al 2.5 week elke nacht idd rond 5 uur dat hij wakker is. net als stefanie dus. ik weet t altijd wel te rekken met een speentje tot half 7. vraag me beetje af of hij nu niet 'gewend' is om om 5 uur wakker te worden. maar hij krijgt dan alleen zn speentje en geen fles.

vandaag is hij ook niet echt gezellig. heeft maar een uurtje geslapen en toen huilen huilen huilen. uit eindelijk in slaap gevallen bij mij en ligt nu in de box te slapen. straks weer een flesje. misschien een sprongetje?

Linda-1982
24 March 2010, 13:17
Sorry meiden effe een echo berichtje.

Maar ik voel me echt heel boos en verdrietig :cry: . Vanochtend op controle geweest bij de orthopeed.
Ik had om 20 voor 11 een afspraak en om 20 voor 12 nog niet aan de beurt. Nou ja kan gebeuren. Het is een ziekenhuis en daar kan het nou eenmaal uitlopen. Dus 10 voor 12 eindelijk aan de beurt. Merkte al gelijk bij binnenkomst dat de orthopeed erg gehaast was (denk dat hij aan het proberen was om de uitloop te beperken aangezien het al meer dan een uur was). Dus keek gehaast naar haar heupjes. Zei dat het goed vooruit ging dus ik helemaal blij.
Maar ik had wel een hoop vragen. Ook netjes opgeschreven. Nou ik kreeg dus mooi de tijd niet om die er bij te pakken.
Want hij was me de deur al aan het wijzen. Van kom over 6 weken nog maar eens terug maken we gelijk een nieuwe foto.
Dus ik begin over het spreidmiddel omdat ze dat al 2x kapot had gekregen. Daar lulde hij dus gewoon overheen. Dus ik nog een keer. Zegt ie ja ze heeft nu deze dus is toch goed. Ik denk het is helemaal niet goed. Dus hij van ja laat haar maar gewoon deze houden alleen dan wat strakker :o . Dus ik vraag nog van mag ze het spreidbroekje misschien een paar uur per dag af (ik had dit op internet gelezen dat dit wel vaker gedaan werd als het een stuk beter ging en tenslotte zei hij dat het er heel goed uitziet). Zegt ie op een botte toon nee gewoon 23 uur ik hou niet van halve behandelingen :shock: .
Nou het was maar een vraag ipv dat ie me normaal een uitleg geeft ofzo. Ik ben gewoon bang dat ze een achterstand krijgt omdat ze niet op haar buik mag liggen met dat ding. Is dat zo gek dat ik me zorgen maak om mijn meisje. Misschien dat het voor hem inderdaad dagelijkse kost is maar voor mij gaat het om mijn alles.
Dus werd nog net niet naar buiten geduwd maar zo voelde het wel. Dus ik een afspraak maken voor over 6 weken. Is hij op vakantie. Dus werd pas over 8 weken. Maar omdat ik nog zo verbrouwereerd was van hoe het gesprek ging dus ging ik maar accoord. Dus ik bel net op dat het me eigenlijk niet lekker ging hoe het gegaan was. EN dat ik dan eigenlijk liever een afspraak voor zijn vakantie had. Dus ging die assistent het overleggen met mijn orthopeed. Zegt de orthopeed dat eerder niet verstandig is. Maar ik mag wel de laatste 2 weken het spreidbroekje afdoen. DUs met andere worden ze hoeft het spreidbroekje nog maar 6 weken om (wat ik natuuurlijk erg fijn vind). Maar nu zegt ie dus dat het spreidbroekje afmag zonder dat hij dan opnieuw heeft gecontroleerd en zonder dat er opnieuw foto's zijn gemaakt. En dat terwijl hij net zo verontwaardig reageerde toen ik voor een paar uurtjes vroeg. Bedoel het kan aan mij liggen. Maar voel me er gewoon niet goed bij.

Kan ik ook pas vanmiddag terecht voor een nieuwe pavlik bandage.

En volgens mij merkt Abby dat ik boos en verdrietig ben. Want nu is zei ook opeens heel huilerig :cry: .

Ben in iedergeval weer een potje aan het janken op de bank omdat ik niet weet wat ik hier nu weer mee aanmoet. Bedoel ben super blij dat ze goed vooruit gaat volgens de orthopeed. Maar is het nou teveel gevraagd om een beetje fatsoenlijke uitleg en antwoord op mijn vragen te krijgen.

Nou sorry meiden ik probeer straks weer op jullie te reageren. Maar moest dit effe kwijt.

Liefs, Linda

nluiten
24 March 2010, 13:33
Verdorie Linda, wat een botte lul zeg! Jeetje mina, kan hij zich niet inleven in Abby? En jou?
Wat een eikel zeg. Ik zou me ook niet lekker voelen bij zo een bezoek.
Gooi het er maar eens lekker uit. Een knuffel vanuit het zonnige Noord Holland!

Wel heel erg fijn dat er vooruitgang is!! :D

brusje
24 March 2010, 13:49
weet je wat ik ermee zou doen..bellen en zeggen dat ik onder behandeling van een ander wil!! onbeschofte vent! je hebt gewoon recht op om je vragen te stellen!
snap dat je er verdrietig van wordt hoor..pfff maar zou t er niet bij laten zitten! anders leert ie het nooit.

ik heb vandaag bij de boodschappen rijstebloem meegenomen, wil toch volgende week ofzo eens kijken of als ik haar daar een gote fles mee geef om 19uur ze dan ook doorslaapt en dan overdag flessen van 200 ml
gewoon over 5 daagjes 4 maanden..shock!!
abby dan vandaag he..:D leuk heb jij al een ide wanneer je wilt gaan bijvoeden?

nluiten
24 March 2010, 13:52
Hahaha, Stefanie is over 6 daagjes pas (of eigenlijk al) 3 maanden.
Gaat snel het Brusje..

Lindy
24 March 2010, 13:52
Nou zeg linda, hier wordt ik zelfs boos om... Maar idd wel goed dat abby vooruit gaat.
Nadine wat lief dat je het vraagt. Gijs is vrolijk totdat mama weer om komt zetten met de kl**e fles, dan is het weer huilen en weg alle gezelligheid. Ben niet echt aan het genieten van mn verlofweekjes zo, beetje jammer... Maar ja in zijn eigen belang hou ik toch maar vol in de hoop dat het ooit beter wordt... Gisteren heeft ie wel een flesje gedronken na veel gedoe. Net 2 uur geprobeerd en uiteindelijk toch maar de borst gegeven omdat mn pedicure kwam en ik dan niet met huilend kind wilde zitten. Hij wortd nu net wakker dus ga het maar weer proberen nu... :(

brusje
24 March 2010, 13:55
getsie lindy zo kun je ngo niet optimaal genieten van je verlof en het bv geven omdat je steeds zo moe lopen emeren.. ik zou t af en toe een dagje laten..zodat ie er niet teveel weerstand tegen krijgt..en als iemand anders t geeft gaat t niet beter??
en je kunt niet zelf gaan voeden als je moet werken? dat mag evt ook he! kun je voor een flesje meegeven en als t niet lukt kun je altijd nog zelf gaan voeden

Linda-1982
24 March 2010, 14:00
Ja Abby is vandaag 4 maanden :D . Zou het bijna vergeten door het ergeren :oops: . De tijd gaat idd echt snel zeg. Zo loop je nog met een dikke buik en zo is ze alweer 4 maanden.

Had gebeld naar het ziekenhuis toen ik thuis was. Want ik had echt zoiets van hier voel ik me niet prettig bij.
Toen zeiden ze dat dat ik over 6 weken de bandage af mag doen. EN dan gewoon over 8 weken op controle moet en voor de foto. Terwijl hij zo dom reageerde toen ik vroeg of de bandage misschien een paar uur afmocht. En dan mag ik hem dan wel zonder extra controle afdoen dat snap ik gewoon niet. Had er eigenlijk toen nog niet bij gedacht dat ik ook een andere kon vragen. Maar is idd ook wel een goed idee om te doen. Bij die man voelt het voor mij toch niet goed meer.

Moet zo nog naar het orthopedisch centrum voor een nieuwe pavlik bandage. Eens vragen wat hun vinden. Misschien dat ze me daar wel een aantal vragen willen beantwoorden. Weet niet of ze dat kunnen. Maar ja ze komen er toch ook regelmatig mee in aanraking. Dus wie weet. Ik hoop het.

@Brusje Rijstebloem krijgt ze al door haar laatste fles. Ze krijgt ook aventoe een paar hapjes van een fruithapje. Maar niet elke dag en ook echt maat een paar hapjes. Puur om haar een beetje te laten wennen. Ik wil pas echt gaan bijvoeden als ze naar 4 flessen kan. Maar dan zal ze toch meer dan 170 per fles moeten drinken. En die 170 drinkt ze al niet altijd op. hihi.

Zo ik ga haar weer eens in de maxi doen zodat ik de nieuwe bandage kan halen.

Liefs, Linda

Shiley
24 March 2010, 14:11
lindy, wat balen zeg dat het nogsteeds zo'n strijd is met het flesje. snap dat je niet echt kan genieten van je verlof zo.

linda, wat een l*l zeg! jij zit daar met een kindje van 4 maanden oud, dat door de bandage heen trapt, met al je vragen en dan reageert hij zo! jeetje, als hij daar geen zin in heeft dan had hij geen orthopeed moeten worden hoor. als arts krijf je nou eenmaal vragen en het gaat om de gezondheid en ontwikkeling van een kleintje hoor! snap echt dat je boos en gefrustreerd en verdrieting enzo bent. zou ik ook zijn. en idd zoals brusje al zei, vragen om een andere orthopeed. de volgende keer ga je toch met gemengde gevoelens naar hem toe omdat hij nu zo bot en kortaf deed.
en wat raar dat je nu opeens dat broekje af mag doen terwijl hij tijdens de afspraak zei dat dit niet mag. waar slaat dat nou weer op. zonder onderzoek gewoon maar zeggen dat het mag.
anders morgen of vrijdag ff bellen voor een afspraak bij een andere orthopeed? wie weet kun je dan wel gewoon over 6 weken terrecht bij hem.

wel fijn dat ze goed vooruit was gegaan! dat is dan toch weer een pluspuntje aan je afpraak met hem lijkt me.

brusje
24 March 2010, 14:39
oke ja als ze naar 4 flessen gaan moeten ze wel 200 drinken he..maja mischien als er 1 afvalt dat ze dan wel meer drinkt..ik ga het volgende week ofzo gewoon eens proberen, of mischien t weekend..(dan is de nacht toch een uur korter..hihi)

Lindy
24 March 2010, 14:40
nou weer mislukt :cry: net flink potje zitten janken, hoe moet ik nu ooit weer aan het werk...??? Zat al met mn tel in de hand om mn baas te bellen om ontslag te nemen... heb ik me mannetje maar gebeld om ff uit te huilen... wou dat ik nooit aan bv was begonnen... :evil:

brusje
24 March 2010, 14:56
aaah meis..jawel joh..je manneke doet t er zo goed op..!!om trots op te wezen hoor!!
laat t eens een dag of 1 a 2 rusten joh..hij voelt t ook aan jou hoor!
en gaan voeden als je werkt kan niet??
knuffie..
in 5 weken kan een hoop veranderen hoor!! laat t ff rusten!

Em
24 March 2010, 15:09
Lindy, ook Julia drinkt nog steeds niet uit de fles. Zodra ze hem ziet draait ze weg en op een gegeven moment (heel snel) wordt het ook huilen. En dus ook niets drinken. Ik ga over 3wkn weer aan het werk en heb al aan de kinderarts in het ziekenhuis en op het CB gevraagd voor tips. Het enige wat zij zeggen is; breng haar gewoon weg. Op een gegeven moment gaat ze ECHT wel drinken. Baby's laten zichzelf namelijk niet verhongeren. Nou dat hoop ik maar, anders kan ik mijn baan ook opzeggen haha. Julia gaat over 2wkn dagjes wennen en dan zullen we het zien. Wij wonen praktisch naast het kdv dus als het dan nog niet lukt kan ik even komen, maar ben heeel benieuwd. Wordt er langzamerhand ook wel gestresster om. Maar beide artsen zeiden hetzelfde; ze drinken wel als ze moeten.

speedy28
24 March 2010, 15:40
Goh Lindy,wat vervelend dat hij niet uit de fles wil drinken. Maar hoe gaat dat dan, wil hij hem niet in zijn mond, drinkt hij niet of wat anders???? Tja aan de ene kant denk je laten rusten en aan de andere kant, ms even paar keer niet de borst aanbieden maar de fles en dan krijgt hij vanzelf echte honger en wil dan ws wel drinken. Maar dat zeg ik, ik weet niet hoe het verloopt?

En linda, wat een pummel zeg. Ik zou ook een andere vragen hoor, en ms dan ook nog wel of je gelijk een afspraak kan zodat hij goed kan kijken en je vragen kan beantwoorden. Om daar nou 8 weken voor te wachten tot je vragen zijn beantwoord is ook zo wat.

Demy is vanmiddag bij de oppas terwijl ik gewoon thuis zit, vind er echt niks aan. Maar omdat ik nog niet echt volledig aan het werk ben wil ik voor hem wel de regelmaat erin houden dat hij naar de oppas gaat. Vind het wel belangrijk dat hij haar goed leert kennen en niet ineens een paar weken niet meer gaat. Maar leuk is anders.
Morgen weer naar cb, kijken wat ze van hem zeggen.
Voor degene die kindjes hebben die al omdraaien. Doen ze dat in de box en wat hebben jullie er aan speeltjes in?? Ik heb het idee dat Demy alleen maar met zijn speeltjes bezig is :D , wel leuk voor hem natuurlijk hihi.

Brusje, als ze met 4 flessen 200 per keer moeten drinken, hebben ze dan niet te weinig?? Demy drinkt nu 5 keer per dag tussen de 160/180 (ja weet het, zuiplap). Of komt dat omdat ze dan fruit enzo erbij krijgen??

nluiten
24 March 2010, 15:52
He bah Lindy. Kan me voorstellen dat dat ff een paar tranen waard is. Je wil je kindje ook niet laten brullen om eten.. Lastig hoor.
Tsja, misschien als iemand anders het doet.. Succes meid!

En wat ben jij aan het doen speedy? Wel beetje relaxen toch? Even genieten hoor.
Stefanie draaide toen ze op het speelkleed lag.

brusje
24 March 2010, 16:08
op het pak staan vanaf 6 kilo obgeveer 200 ml per keer en 4 flessen..800 ml is in principe genoeg hoor..dat geld wel voor als ze dan doorslapen natuurlijk anders red je t niet
ik heb het even opgezocht, kyan was net 4 maanden geweest en sliep toen van 19.00 tot 07.00 en dus 4 flessen en dan steeds iets meer fruithapjes en groente en in de laatste fles rijstebloem
1000 ml per dag is het max wat ze mogen..en lees ook wel veel dat kindjes 230 krijgen hoor dus mocht 200 nie tgenoeg zijn kan dat ook natuurlijk, ik heb kyan noit meer dan 200 hoeven geven of deed er dan alleen 10 ml extra water in dus 190 met 6 schepjes

Tammie78
24 March 2010, 17:48
Pfff dat was ff veel bijlezen zeg! :shock:

David kwam alweer om 3.45 :shock: maarrrrr nu vond ik het best knap, want had half 7 laatste keer gegeten en sliep daarna meteen. werd om half 12 ff wakker dachten we, maar was beetje piepen in zn slaap. sliep dus verder.

Goh mippie ik zou nu geloof ik springen van vreugde als david tot 5 uur sliep haha :mrgreen:

Lindy hoe slaapt jouw ventje dan? omdat die ook bv krijgt.
Enne nee joh niet zeggen was je maar niet aan bv begonnen! tis zo goed en mooi! ik weet van iemand die op een gegeven moment echt steevast volhield met geen borst aanbieden en aaleen volhouden met fles. nou die baby hield het errug lang vol om niet te drinken hoor! maar uiteindelijk nam die de fles wel. maar vraag me niet hoeveel uur dat duurde. (weet ik ook niet haha) maar dat is misschien wel het enige dat helpt. kijk nu weet ie dat als ie maar volhoud hij dan toch wel de borst krijgt. Lastig hoor. ja david heeft er niet echt problemen mee. ja soms weigert hij een beetje of drinkt moeizaam uit fles en wil dan liever de borst, maar meestal gaat flesje ook wel goed. en lindy die breast flow was het dus ook niet?

Vandaag naar mn moeder geweest. pfff ik zit nog niet of mn moeder vraagt "ben je nu aan het lekken?" :shock: ja hoor feest :roll: tsss denk ik dat ik wel zonder die pads kan.... no way! :evil: pff gelukkig was het bij mn moeder haha.

David hele dag heel gezellie. geen kind aan.
Ik heb niet veel in de box hoor speedy. meestal leg ik um onder de muziekmobiel. hij kletst vaak veel ook zonder dingen. maar ik wil um nu wel meer aan gaan bieden, omdat hij echt actief is/wordt en nu echt dingen vastpakt. heb vandaag een knisperspeeltje gekocht voor hem. bij de hema.

Ow tnx nluiten over dat kwijlen. ja verklaart een hoop. hij is idd giga an het kletsen. alleen is hij 12 weken en nog geen 16!

Wat een zak linda! :evil: enne het slaat ergens nergens op dat jij ff wordt afgeraffeld, want waar komt die uitloop in eerste instantie vandaan? waarschijnlijk omdat hij lang bezig was met patienten, dus waarom dan ook niet met jou?

Enne lindy tsja als wij het van 1 salaris konden doen, dan was ik nu ook niet aan het soliciteren. mar dat gaat dus niet. anders wilde ik ook wel langer thuisblijven bij David.

Nou mn mannetje huilt. wil alweer eten.

Lindy
24 March 2010, 18:20
Bedankt voor jullie lieve woorden, misschien moet ik hem gewoon een dagje bij mn ouders brengen en hun dan laten modderen met de fles. Mag ik wel zorgen dat ik zelf iets leuks te doen heb, anders wordt het een rotdag hihi...
Slapen is geen probleem bij Gijs, slaapt elke nacht goed, slaapt in zonder problemen en na 9 of 9,5 uur maak ik hem wakker. Overdag slaapt ie niet altijd, maar ja dat vind ik niet erg. Gijs is ook nog niet aan het draaien hoor speedy, die ligt ook liever lekker naar zn muziekmobiel te kijken en spartelen met armpjes en beentjes... Hij is vast gewoon te slim, hij wil niet graag op zn buik, dus hij denkt als ik omdraai lig ik op mn buik ;)

angelangel
24 March 2010, 18:35
linda: ik zou bellen voor een andere orthopeet hoor, dit hoef je niet te pikken :twisted: Dikke knuf. gelukkig was er al wel verbetering.

lindy: ook voor jou een dikke knuffel. is het misschien wat om het speentje in suiker te dopen? Deden ze vroeger bij ons ook. Weet niet of het de speen is die hij niet wil? Volhouden, gaat je lukken hoor,

ga zometeen Bram een beetje fruit geven. Hij heeft zo'n honger. Zit op 5x180cc en dan doe ik er ook nog rijstebloem in maar dat is ook al niet genoeg. Ja en kan niet op forte over ivm zijn ontlasting. Hoop dat t fruit de ontlasting op gang kan houden en dat hij het goed kan verwerken

morgen de hele dag werken en dan s'avonds etentje met collega's. pfof dat wordt een lange dag zonder mijn ventje.

Lindy
24 March 2010, 18:41
Angel hij pakt op zich het speentje wel, maar duwt hem er gewoon weer uit met zn tong. Of hij houdt hem in zn mond doet helemaal niets en na 10 minuten ofzo begint ie te krijsen... Pfff echt niet leuk, maar ja moet idd maar gewoon volhouden, dat zeggen ze op cb ook... Oh ja voeden tijdens het werk is lastig, wantr moet 30 min rijden naar mn werk, dus een uur om op en neer te komen. Maar ja als ie anders echt verhongert kan ik wel 1x per dag op en neer. Verder mag hij tegen die tijd wel fruithapje, maar ja heb liever dat ie gewoon goed drinkt...

Lindy
24 March 2010, 18:43
Sorry lekker ego reageer helemaal niet op jou... :oops:
Krijgt bram zn eerste fruithapje?? kan dat geen kwaad voor de darmpjes met 3 maanden? Hoe vond ie het? Bij jou drinken ze dus goed uit de fles, kan ik hem ff langsbrengen hihi :mrgreen:

angelangel
24 March 2010, 18:51
hihihi ja zijn eerste keer fruit. Hij vind t lekker likt t van de lepel af en een bigsmile en grote ogen. zo lief :lol: o hij zit te smullen. Ja denk probeer het hij drinkt al zeker een ltr melk op een dag weg. Hongerlap

En wat die fles geven betreft, soms moeten ze gewoon doorkrijgen dat ze moeten zuigen, omdat het soms uit de borst juist te makkelijk loopt. beetje in de speen knijpen en fles erinhouden als hij hem eruit wil duwen. ja beetje dwingen, maar dat werkt vaak wel.

angelangel
24 March 2010, 18:52
haha krijg protest, zit er een met zijn mond open te huilen. LOL :mrgreen:

Shiley
24 March 2010, 18:58
lindy, welke flessen heb je allemaal geprobeerd? anders zou je misschien de fles van nûby kunnen proberen? is helemaal van siliconen dus je kunt zelf een beetje mee knijpen zodat er wat voeding in zn mond komt. misschien gaat hij door de smaak toch drinken.
en het speentje even in je bh dragen zodat jou geur eraan zit en de speen beetje warmer aanvoelt?

angel, misschien had ik t al gevraagd hoor, maar mag bram al rijstebloem? of weet t cb dat niet 8-)

na het flesje van half 3 was levi weer erg lief, veel lachen en kletsen. super! weet niet wat m dwars heeft gezeten vanmidag. hij had al een volle luier dus de darmpjes lijkt me dan niet.

angelangel
24 March 2010, 19:03
nou trek mijn eigen plan mippie, van t cb mag er niets, maar ik zie aan hem dat hij honger heeft. En nu hij rijstebloem heeft heb ik ook t idee dat t beter gaat met de ontlasting. Hij reageerd er goed op

Shiley
24 March 2010, 19:07
okey. als t voor hem maar goed is toch! soms gaat t cb idd nogal moeilijk doen over dingen hoor.
ik zei maandag dat levi dus 2x op een dag op zn buik slaapt. vind hij heerlijk en zo ligt hij niet op zn achterhoofd (is wat plat) tja zegt ze, daar mogen we geen uitspraak over doen. maar zag aan dr dat ze t er niet mee eens was. nou jammer dan! levi vind het heerlijk dus ik doe t gewoon. maar niet s nachts.

als levi straks ook niet goed slaapt dan ga ik denk ik ook eerder beginnen met de rijstebloem hoor. hij word al 2.5 week wakker om 5 uur. hij krijgt nu 5x 180. hoop dat ie nu weer lekker gaat slapen. zo niet ga ik t denk ik ook maar vast gebruiken.

speedy28
24 March 2010, 19:17
Gatsiedarrie, heel verhaal getypt, alles weg vanwege error. Nou nog maar keer dan.

Lindy, met de fles is wel een andere techniek als aan de borst drinken, ms moet je hem idd even helpen door er wat melk uit te laten komen. En anders toch doorpakken, is niet leuk, maar werkt vaak wel. Mijn schoonzusje heeft het ook gehad. Mijn schoonmoeder heeft het toen gedaan, fles erin en volgehouden en toen ging ze uiteindelijk wel drinken en was het ook in een keer klaar. Dus als je het zelf niet kan, dan iemand anders laten doen.
En Demy is ook zo slim denk, denkt ook je bekijkt het maar haha :D . Tammie, waar heb jij je muziekmobiel dan, ik heb hem in de box namelijk.

Brusje, ik snap hem, maar denk niet dat Demy genoeg heeft aan 800. Is echt een zuipertje. Zal morgen eens overleggen bij cb wat zij er van denken.

Nadine, leuk die site, idd duidelijk, Demy doet alles wat daar staat met zijn mond.

speedy28
24 March 2010, 19:23
hier nog even een foto van mijn ondeugende mannetje

http://img696.imageshack.us/img696/7469/p1000471d.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/3165/p1000472l.jpg

brusje
24 March 2010, 19:26
joh overdag kun je hem toch in de gaten houden op zn buikie en je hebt special matras..maargoed hun mogen daar gewoon geen advies in geven.

speedy ik lees bij andere forum ook dat ze dan 4 flessen van 230 doen hoor..maar je kunt ook wachten tot je verder gaat bijvoeden natuurlijk ook een beetje fruit en groentehap..is toch ook voedzaam he!
ik zie t wel t gaat zo nog prima dus, ik probeer t binnekort een keer maar lukt t nog niet ook goed..

yma spetterde vanavond in bad joh..haha ze schrok er zelf van..tis zoo leuk ze maakt zoveel meer geluidjes enzo..gaat als een speer nu

speedy28
24 March 2010, 20:15
Mippie, Demy slaapt overdag ook op zijn buik, snachts op rug. Maar hij ligt zo lekker, dus lieft zou ik hem snachts ook op zijn buik leggen, maar vind dat toch nog beetje eng. Hoewel hij zijn hoofd goed zelf kan draaien. Tja, vroeger moesten ze op hun buik he. Wou het morgen ook even aankaarten, maar dan zullen ze wel het zelfde zeggen.

Brusje, leuk he in badje, Demy maakt echt de hele badkamer nat ondertussen.

brusje
24 March 2010, 20:17
ja echt grappig ze zit dan in t grote bad met kyan.die hebben lol samen hoor..

en speedy..je foto`s zijn heeel groot kan t slecht zien..

Shiley
24 March 2010, 20:19
levi ligt ook echt lekker en slaapt kei lang als hij op zn buik ligt. maar durf het ook niet s nachts. ookal heb ik mn matras er speciaal een beetje op aangepast.
waarschijnlijk krijg je idd hetzelfde antwoord. en idd vroeger moesten ze op de buik slapen. (ik wel tenminste toen ik baby was)
maar ja, preventie wiegendood he. mag niet meer. al is het met zo'n aerosleep al minder gevaarlijk vind ik hoor. krijg je echt meer lucht als je met je neus in het matras komt.

zullen ze beide wel leuk vinden, samen in bad. hier begint hij ook te spetteren. heb m de vorige keer ook in de badkamer in zijn badje gedaan.

Linda-1982
24 March 2010, 20:21
@Lindy Wat vervelend dat hij niet uit de fles wilt drinken. Hopelijk gaat hij het snel snappen. EN idd misschien door iemand anders laten proberen.

Abby kreeg ook al met 3 maanden rijstebloem door haar laatste fles.

@Mippie Idd als Levi het lekker vind om op zijn buikje te liggen gewoon lekker doen hoor. Bedoel kan me voorstellen dat je dat niet het s'nachts doet want dan kun je het niet in de gaten houden maar dat kan overdag wel.

@Brusje leuk is dat he dat gespetter hihi. Abby neemt het er ook altijd van in het badje. Die denkt ook kan eindelijk mijn beentjes strekken dus nu maak ik er ook misbruik van. hihi. En die geluidjes vind ik ook echt super.

Ik ga morgen terugbellen naar de afdeling orthopedie. Dat ze maar zorgen dat ik antwoorden krijg.

Liefs, Linda

Lindy
24 March 2010, 20:22
Hmmm de nuby silicone nurser heb ik ook al ja... die werkt ook niet, bij deze kan is ook beetje in de speen duwen, maar hij wordt alleen maar woester... Het is me wel een paar keer gelukt om hem te laten drinken maar dan is het bij de volgende fles gewoon weer drama. Tsja dat hou je niet vol hoor geloof me... hij huilt niet een beetje, hij krijst het hele huis bij elkaar en gaat helemaal over zn toeren... Nou ja eerst maar weer eens het tepelhoedje proberen vanavond laatste voeding want ik wil niet dat hij zo hysterisch de nacht in gaat... Ga dan maar alle borstvoedingen weer met tepelhoedje doen, dat is minder gemakkelijk en fijn voor hem. Dan morgen maar weer vol goede moed proberen de tweede voeding en als hij dan echt niet wil dan eerst maar wandelen buiten en dan als we terug zijn de borst... Vrijdag is mannetje weer thuis, mag hij het weer proberen...
Nou ja genoeg dr over, nu weer leuke verhalen... het lijkt net of Gijs niets goed kan doen, maar dit is eigenlikj echt het enige hoor, voor de rest is het een geweldig mannetje!!!!

brusje
24 March 2010, 20:33
weet je wat het frustrerende is..je kunt hem zo fijn de melk aanbieden zoals jullie beiden willen maar alleen omdat t moet ivm werk moet je hem zo over de pis helpen..echt sneu!!
ik zou echt zo iets hebben van schijt dan maar niet hoor ik ga lekker bv geven! end an gewoon s een dagje niet kloten
en ik geloof heus dat hij hardstikke lief is hoor en geef m is ongelijk..als je t lekker vers kunt aftappen..;)

Tammie78
24 March 2010, 20:41
En waaaaarom slaapt david dan niet door??? :evil: Als gijs wel doorslaapt op bv! Dan moet hij het toch ook kunnen! Ik weet het misschien wil ik het te graag...

Voed jij Gijs op vezoek of op schema lindy? want dat is iets waar ik me dan juist weer wat zorgen over maak als hij straks naar kdv gaat. kijk drinken uit fles doet ie wel, maar hij mag op verzoek drinken, maarja weet niet of ze daar op kdv om staan te springen :? is met flesjes ook minder makkelijk. ff aanleggen is zo gebeurd, maar een fles maken is minder makkelijk/handig.

Speedy ik heb een muziekmobiel in de box en boven ledikantje. maar daar slaapt ie nog niet in. maar daar leg ik um wel ns ff. nah rollen wil die wel heel graag en doet hard zn best, maar is na die ene keer ook niet meer gebeurd hoor! ja wil ook kruipen hihi. gaat zn kont omhoog :mrgreen: ging vandaag paar keer zo ver naar voren als ie in wipstoel zat, dat ie zn voeten kon zien hahaha :mrgreen:

Lindy hoe zat het met de breast flow? maar asl dat u ook niet was zou ik even strak volhouden met maar 1 soort fles hoor. niet andere proberen. anders krijgt ie teveel verschillende dingen aangeboden en das verwarrend denk ik.

speedy geweldig mooie foto's van Demy!

nah denk dat ik misschien ook maar laatste voeding in flesje doe en dan rijstebloem erin hoor :evil: maarja ben ik aan de andere kant geen voorstander van en tis wel wat vroeg. maar kwor dur ook nie goed van nie dat ie niet (meer) doorslaapt. en heb geen zin om dat aan cb voor te leggen want mijn gevoel zegt dat ze toch de ballen niet snappen van bv en bv kindjes. ze weten vooral dingen over flessen en flesvoeding volgens mij.

Lindy (sorry ik ga van de hak op de tak :roll: ) ik weet niet ergens zou ik toch deze strijd ook niet willen. niet voor jou en niet voor Gijs. je bent nog 5 weken thuis toch? (of zoiets?) dan moeten jullie toch ook nog kunnen genieten van het voeden? is je man 's avonds niet thuis? :? anders laat je hem 1 keer een flesje doen. maar weet je misschien is het voor gijs wel te vreemd of verwarrend dat hij iets van 2 keer per dag een fles moet en voor de rest mag ie de borst. misschien is het voor hem alles of niets? tsja k weet het ook niet hoor, probeer maar mee te denken. en je mag idd 1/4e van je werktijd aan voeden besteden. zij het kolven zij het zelf voeden. dus stel je werkt 8 uur op een dag, dan mag je daarvan dus 2 aan voeden besteden. maarja dan kun je hem dus eigenlijk maar 1 keer voeden, dus schiet misschien ook niet op.

ow heerlijk he meiden dat vrolijke geklets!

ow lees net nog bericht van brusje. en ben het helemaal met haar eens! K zooi. heb ook met je te doen. nogmaals bv moet toch leuk zijn. en zo te horen is het dat ook wel, omdat gijs een vrolijk mannetje is volgens mij. en lief, maarja dan die K fles he! ik zou het ook even laten. dit is voor jou niet fijn en voor gijs ook niet en omdat jullie je daar beiden niet lekker over voelen versterkt dat gevoel elkaar ook. jij bent verdrietig omdat hij dat is en hij merkt weer dat jij het bent en vice versa. en als iets moet lukt het ok vaak niet, dus idd ik zou het even laten. en niet 1 dag een aantal dagen. ik zeg niet dat het dan ineens wel lukt, nee, maar het is wel even wat relaxter weer voor jullie beiden.

Susanna
24 March 2010, 20:45
Tammie, ik heb Jynthe nooit op een schema gezet, ze kwam er op een gegeven moment zelf mee, dus noem het semi-op-verzoek bv geven. Op het kdv ook gemeld dat ze geen vaste tijden heeft en dat was geen probleem. Flesje opwarmen duurt hooguit 3 minuten (opwarmen in een bakje met heet water), zolang houdt een hongerig kind het wel uit ;)

Shiley
24 March 2010, 20:48
ow jammer dat die fles ook niet werkt lindy. misschien dat dat je de speen even in je bh houd (30 min?) zodat je geur eraan zit en deze wat warmer is als een gewone speen? is misschien ook t proberen waard morgen.

tammie, lindy haar man is alleen in t weekend thuis. zit in het leger (dacht ik) en is heel de week weg. komt vrijdag's thuis en moet zondag of maandag weer terug.
rijstebloem vind ik ook nog wel vroeg maar ja, ik moet ook weer werken en hou t ook niet vol om elke nacht om 5 uur wakker te moeten worden omdat hij wakker is en dan daarna nog heel even mn bed in te kunnen. er om 5 uur gelijk uitblijven doe ik ook niet, ga dan graag nog ff terug mn bed in.

ga maar eens douchen met mn mannetje.

Lindy
25 March 2010, 06:39
jullie zijn echt lieverds hoor!!!
Vanacht beroerde nacht gehad, om 02.00 wakker met zo'n kut in paniek-gevoel, daarna om 04.00 van een nachtmerrie en om 06.45 kwam gijsie. Voel me nu wel weer ok, alleen mega-koppijn. Zit nu te kolven, maar duik er straks met een asperientje nog even lekker in.
Tammie gijs krijgt ook op verzoek, maar zit meestal uit zichzelf wel in een schema van om de 3 uur. Inderdaad flesje klaarmaken zet ik ook altijd even 3 min in kokend water. Mijn vriendin doet het gewoon in een flessenwarmer dus is eigenlijk makkelijker nog dan fles kv klaarmaken. Het lastige is alleen dat je het volgens mij niet 2x mag opwarmen. Jij hebt toch ook die bakjes van avent? wist je dat je met een soort adapter rechtstreeks in die bakjes kan kolven? misschien wist je het al hoor maar ik heb het pas net ontdekt. Wel handig :D
Hoe is het met alle andere lieve ukjes? heb het gevoel dat ik het al 3 pagina's alleen over mezelf heb... :oops:

Tammie78
25 March 2010, 07:07
He getsie lindy een beroerde nacht met een paniek gevoel en nachtmerrie :( waarvan raakte je in paniek dan? of zomaar een gevoel? of door het stomme flessengedoe?

ja klopt wel dat je een flesje moedermelk alleen maar ff hoeft te verwarmen, maar toch heb ik een fles kv sneller klaar hoor. minder dan een minuut :) magnetron gaat toch sneller he ;) niet dat david nog kv krijgt hoor. eigenlijk alleen maar bv. koop wel van die kant en klaar pakjes voor het geval dat. zo was ik laatst eens vergeten om een potje uit vriezer te halen :roll:

hihi ja lindy daar kolf al vanaf het begin mee :D en het handige is dat al die dingen weer in elkaar passen. dus zo'n dekseltje van zo'n via potje kan ook aan de onderkant van zo'n potje waadoor de kolf beter blijft staan. op zo'n adaptor (zo'n blauw ding die je dus aan de kolf schroeft) kun je ook zo'n witte ring met speen draaien, zodat je rechtstreeks na het kolven uit zo'n potje kunt geven. hoef je niet over te gieten. ik vind het een i-de-aal systeem! en die potjes ga ik straks ook gebruiken om hapjes in in te vriezen.

hier kwam meneer trouwens om 2.45 :roll:

nluiten
25 March 2010, 08:12
Lindy, balen van je nacht zeg. Hoofdpijn zal dan wel door de onrustige nacht komen.. :( Hopelijk pak je zo nog ff je rust.
En het valt best mee hoor, voel je niet bezwaard dat het eventjes iets meer over jou gaat. Daar zijn we voor. ;)

Brusje. Ik vind het bij Stefanie al snel gaan, ik kan niet wachten tot volgende maand! Hihi. Dat moet leuk zijn.

Dat rollen heeft ze echt wel onder de knie. Een enkele keer lukt het haar niet en dat frustreerd hihi.
Gisteren heeft ze trouwens op de opvang geslapen van kwart over 12 tot 16 uur!!! Ik had het kdv om half 4 aan de lijn om te vragen hoe het ging. Lag ze dus nog te pitten.. Heb gezegd dat ze haar uiterlijk 16uur wakker moesten maken. Anders kom ik weer in de knoop.

(weet ff niet of ik het al gezegd had) Wij hebben trouwens er voor gekozen om de voeding in de nacht er nog even in te houden. Ze houdt het net niet vol dat doorslapen. Nog net even te kleine frummel.
Vandaag lekker dagje thuis. Heerlijk, heb er zin in!

Balen tammie... :(

Tammie78
25 March 2010, 09:07
Ja ach maar daarentegen kwam ie daarna pss om 7 uur weer. ff gedronken en lekker ff geknuffeld en gek gedaan bij mama op bed. boefje :D toen om 8 uur weer gaan slapen. ik ook en wordt net wakker en meneer slaapt nog! :o das dan wel weer een luxe :D

wat leuk dat steffie zo goed kan rollen. ik ga dafje vandaag ook maar weer wat vaker op buik leggen. kijken of hij het nu ook wil doen.

en idd lindy is helemaal niet erg als het even wat meer over jou gaat. een andere keer is dat een ander die het ff nodig heeft!

nluiten
25 March 2010, 11:16
tammie, doen jullie nu wel iedere dag David in bad? Voor het ritme?

lilian
25 March 2010, 11:39
sorry heb niet ales gelezen en onthouden..

lindy heb je al andere voeding geprobeert.

misschien is dat het probleem.

ik was een poos terug ook overgestapt op andere voeding en toen deed Kaylen dat ook de speen er telkens uit duwen..

nu weer terug op oude voeding en het gaat weer perfect.

ik las iemand over een fruithapje..

kaylen sliep eerder door snachts van half 7 tot 7 maar komt nu snachts ook voor een fles rond 2 uur..

maar omdat hij eerder doorsliep heb ik hem om de 3 uur overdag op de fles anders had hij een fles te weinig.

nu hij snachts wel om 2 uur komt kom ik dus op 6 flessen en meneertje blijft honger houden..

denk dat ik ook maar met een fruithapje begin..

maar hoe deel je je dag dan in???

even vraagje hoe doen jullie het met wandelen met je kleintje in de zon?

ik heb wel op de cosi zo'n zonnehoes zitten maar moet je hem ten alle tijden insmeren met zonnebrandcreme of juist nog niet?

kan eigelijk niks duidelijks vinden op google..

Tammie78
25 March 2010, 14:38
Nah ik smeer um nu nog niet in hoor om eerlijk te zijn. als de zon ook niet zo scherp is doe ik ook de zonnehoes niet, maar anders doe ik die idd ook op.
lilian lindy geeft bv ;) dat is dus ook waarom ie geen fles wil. en ik neem aan dat in de fles ook bv zit...

ow jee kaylen ineens ook niet meer doorslapen :o :( welcome to the club ;) ach ik hou me maar voor dat het weer een keer over gaat! al las ik bij de wist je datjes dat jayron van 6 maanden ook nog steeds komt 's nachts voor een borstvoeding. daar zakte de moed me wel ff van in de schoenen hoor!

david is een enorme slaper vandaag :o net ook weer geslapen van 11 tot 2!

lilian
25 March 2010, 15:48
heb een keer ergens gelezen iemand gaf rijstebloem voor of na de laatste borstvoeding.. maar dan in een fles..

weet alleen niet meer of dat hier op het forum dec was..

oh sorry wist niet dat lindy bv gaf..
zie nou dat ik half gelezen heb ;)

lilian
25 March 2010, 15:50
maar anders zit kaylen de hele rit met zijn ogen dicht te knijpen...

vind ik ook niet echt gezellig! :D

met de hoes kan hij nog iets zien terminste! :)

Tammie78
25 March 2010, 16:08
ow ja david zit dan wel nog om zich heen te kijken. maar soms idd met half dichtgeknepen ogen. die doet ie dan soms maar helemaal dicht en valt in slaap haha. ik vind juist als ik die hoes om doe hij zo weinig kan zien. kan eigenlijk alleen maar vooruit kijken de zijkanten kan die niets meer door zien dan. maar als de zon echt te fel is doe ik idd ook die hoes om hoor.

doet ze die rijstebloem dan met water ofzo? :? tsja ik weet niet aan de ene kant zou ik het wel willen proberen, maar aan de andere kant is het vanaf 4 maanden en david is amper 3 maanden. wil um eigenlijk net te vroeg op andere voedingsmiddeltjes zetten zeg maar. hoe langer hij echt alleen maar bv krijgt hoe beter. ik zal het volgende week toch wel even aankaarten op het cb.

Shiley
25 March 2010, 16:28
tammie, heb een site gevonden met info over doorslapen:
http://www.kinderenonline.nl/Jij-je-kin ... apen-1.htm (http://www.kinderenonline.nl/Jij-je-kind/Alles-over-doorslapen-1.htm)

hier ook geen doorslaper hoor. was vannacht weer kwart voor 5.

ik wil liever ook nog geen extra dingen geven dan zijn flesjes. hoop ook dat hij op korte termijn weer goed gaat slapen.

nluiten
25 March 2010, 18:32
O, nou dan is Stefanie dus wel een doorslaper. :D

Vandaag ook veel geslapen. Vanmorgen ruim een uur en de middagslaap was bijna 3 uur!! Wat een slaapkop zeg.
Had een vriendinnetje op visite en ze ging mee Stefanie uit bed halen. Ze zegt het lijkt wel een ander meisje :shock: . Zo vrolijk!
Hihi, leuk he. De vorige keer dat ze er was kreeg Stefanie de medicijntjes nog niet.
Het is inderdaad een ander meisje.

Ik ga zo nog ff een kicke foto op mijn hyves zetten. Hint; hello kitty!

brusje
25 March 2010, 18:50
wat lekker dat stefanie t zo goed doet he..kun je echt genieten!!
en hoe bedoel je nachtoeding? de late? of echt in de nacht?
balen tammie dat hij nogsteeds wil drinken snachts..t kan wel met bv doorslapen bij mn vriendin sliep ze met 4/5 maanden van 10 tot 7!!
als je rijstebloem straks zou willen proberen kun je dat toch ook aan flesje bv toevoegen? maar ik zou t met 3 maanden nog niet doen denk ik.

ik wandel nooit met de maxicosi en van de wagen heb ik de kap omhoog en als t nodig is een parasolletje..want soms schijnt ie net onder de kap door in de wagen.

hier gewerkt...yma weer goed gehad op kdv..netjes 165 gedronken en slaapjes gedaan
vanavond lekker gekroeld en gebadderd..ze ging om 19uur weer moe dr bedje in..
vannacht hoorde ik een kreetje om half twee maar ze sliep toch door tot kwart voor 7!
ze slaapt nu al tijden van 19tot07 met de fles van 23uur slapend tussendoor

speedy28
25 March 2010, 18:55
Lilian, ik heb Demy meestal gewoon in de wandelwagen met bak, dus dan de kap erover, Kan hij alleen naar mij kijken, maar dat vind hij niet erg, slaapt meestal tijdens wandelen
Als ik hem in de maxicosi heb doe ik vaak buiten he tzonnescherm en als ik winkel ofzo niet.

Demy vanaaf beetje zielie. Heeft vanochtend prikjes gehad en had nu last van zijn benen. Had nog geen verhoging. Bij het cb werden ze helemaal blij van hem, Hij had alles heel goed, is 61 cm en 6,2 kilo :o . Verder was hij lichamelijk al ver ontwikkeld zeg maar. En wat doet hij daar, ze had hem op de buik en hij gooide zich op zijn zij haha, toppertje. Ze zei dat hij snel was met alles en erg vrolijk en mooi in zijn contact. Nou dat doet je toch wel goed hoor.
Oja en mippe, over het buikslapen zei ze hetzelfde. Maar ik doe hem overdag gewoon lekker op zijn buik laten slapen en snachts op zijn rug.

Nadine, super dat het met je meisje nu ook zo goed gaat, heerlijk gevoel moet dat voor je zijn.

nluiten
25 March 2010, 18:57
De late voeding is in de nacht.. Mijn vriend vindt het prettiger om dat om half 1 te doen dan om 11 uur...
Ik kan hem niet overtuigen om die voeding eerder te doen.

Oe, zo Demy. Die gaat zeker snel zeg! Wat een trotse moeder zal jij zijn Speedy :D.
Zeker een heerlijk gevoel!

Lindy
25 March 2010, 19:06
Jullie zijn lieve schatten en het hefet echt geholpen hoor, voel me alweer beter. Ik zie straks wel gewoon hoe het gaat, ik ga gewoon weer lekker van mn zoon genieten en van het geven van bv. Mannetje is ook erg lief, die was zelfs boos dat ik hem vanacht niet had gebeld toen ik me zo rottig voelde. Tsja tammie dat gevoel, weet niet of je het kent zo’n ongerust gevoel dat alles niet goed komt… kan het niet anders uitleggen…
Balen trouwens tammie dat David er zo’n potje van maakt snachts… Gijs slaapt overdag wel weinig hoor, misschien dat ie daardoor snachts moeër is? Met 6 maanden slaapt ie vast wel door hoor…
Lekker dagje thuis gehad nadine?
Hihi lilian ik geef bv… of bedoel je flesje kv geven? Misschien dat ik dat wel ga proberen, maar liever niet eigenlijk… Ik wandel eigenlijk altijd met de kinderwagen en dan heb ik gewoon de kap op, is ook niet goed he te lang is de maxi cosi… Maar in de zon zou ik het wel insmeren ja…
Brusje wat lekker dat Yma zo goed slaapt…
Speedy kan me voorstellen dat je trots bent hoor, hihi hier nog geen draaien. Ja met hulp van mama, maar alleen nog niet, maakt ook niet echt aanstalten nog… Hij gaat wel staan in mn schoot, erg leuk!! En als ie op zn rug ligt en ik pak zn handjes trekt hij zich op tot hij zit… Hij pakt nu ook alles wat los en vast zit, erg grappig en er komen steeds meer leuke geluidjes bij…

nluiten
25 March 2010, 20:11
Leuk he Lindy al die nieuwe ontwikkelingen!

Lindy
25 March 2010, 20:29
Ja super Nadine echt genieten!!!
Net even heerlijk met mn mams gebeld. Ook gezegd dat ik gisteren zo verdrietig was en zij zegt ook gewoon ophouden met die flesjes, allen Paul laten doen in het weekend of woensdags even bij mn moedre brnegen om te proberen en ze zegt ook desnoods geef ik hem melk op een lepeltje dat maakt haar niets uit, lief toch :D heb er nu ook een lekkerder gevoel bij...

Oh zag ik vandaag bij iemand, als je nog een leuk cadeautje zoekt voor opa's en oma's ofzo of voor je mannetje... ik ga iig 1 voor Paul bestellen... zie de link... Is een soort papieren ding waar best veel fotootjes op passen en een plasticcen voor- en achterkant als een bankpasje zeg maar...
http://www.vouwcard.nl/

Tammie78
25 March 2010, 21:04
Tsja lindy het zou kunnen dat gijs wel andere melk pikt uit een flesje, maar idd doe maar liever niet als het niet hoeft toch? david ook alleen bv hoor. en haha zat er ook nog aan te denken aan het op een andere manier geven, zoals met lepeltje.

nadine fijn hoor dat het met stefanie zo goed gaat! wat voor medicijnen krijgt ze ook alweer? tegen reflux?

tja lindy misschien is dat het wel hoor dat david overdag zo goed slaapt dat ie 's nachts wakker wordt. maarja wat doe je daar dan aan? :?

speedy super dat demy het zo goed doet hoor :)

hihi lindy jouw mannetje lijkt op de mijne. vind ook altijd dat ik hem moet bellen als ik me niet lekker voel! of dat ik hem moet wakker maken als ik me 's nachts rot voel of zo iets.
hmmz weet niet lindy of ik dan hetzelfde angstgevoel heb als jij. want ik heb het heel af en toe ook nog wel eens. zoals ik het in de zwangerschap ook had. alleen is die angst haast niet verklaarbaar. het voelt een beetje alsof ik (weer) gedesorienteerd raak. een beetje alsof ik in een droom zit ofzo. echt moeilijk uit te leggen.
ow ik ga nog ff op de site over doorslapen kijken.

Lindy
25 March 2010, 21:12
Ja moeilijk uitleggen, knoop in je maag en een soort van hartkloppingen ofzo... gewoon heel onrustig, bah ben blij dat ik me weer beter voel... Tsja als hij overdag goed slaapt is ook goed toch, dan krijgt ie iig zn slaap wel. Misschien anders iets korter laten slapen of 's avonds na het avondeten wakker houden ofzo...
Gebruik jij nu nog medicijnen of helemaal niet meer?

Lindy
26 March 2010, 06:43
Goeiemorgen, wat een rust hier...
Hoe waren de nachten? Tammie heeft david een beetje doorgeslapen?

Elisa20
26 March 2010, 07:10
Over het doorslapen...
Amy werd 2 week lang steeds om 4 uur wakker en omdat ik dacht dat ze honger had ging ik maar gelijk een flesje maken en die geven, maar eergisteren heb ik haar bij ons in bed gelegd zonder flesje en daar sliep ze gewoon tot 7 uur verder.
Vannacht werd ze weer om 4 uur wakker en dit keer heb ik haar even laten halen en daarna speentje gegeven en ze sliep weer tot 7 uur. Misschien is het bij David een gewoonte geworden in plaats van dat hij honger heeft? Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat Amy weer verder sliep en zul je zien dat het komende nacht weer niet goed gaat...maar hoop het wel want van 23:00 tot 07:00 slapen vind ik wel fijn :D

Lindy fijn dat je je weer beter voelt...zou ook gewoon lekker genieten van de bv en de flesjes dat komt nog wel.

Speedy wat is Demy goed gegroeid! Mooi dat hij zo lekker vrolijk is.

Elisa20
26 March 2010, 07:11
halen = huilen :?

Lindy
26 March 2010, 07:22
Wauw dat zijn lekkere nachten Elisa, hopen dat ze hier nu haar nieuwe gewoonte van maakt... Tammie zou je idd kunnen proberen, eens niet een flesje geven, maar gewoon weer in slaap proberen te krijgen met wiegen, speentje oid...
Gijs ligt nog lekker te slapen boven en ik ben maar weer eens met de administratie begonnen, moet nog belastingaangifte doen voor 1 april... iedereen al gedaan?

brusje
26 March 2010, 08:05
goeiemorgen..

hier een goede nacht hoor..hoorde haar 1 keer rond 5 uur toen lag ze weer overdwars even goedleggen en speentje en toen om half 8 wakker..net optijd voor school...was ze lekker wakker daar en nu ligt ze er net weer in.

ik moet gaan ruimen hier maar heb geen zin dus ga eerst lekker thee leuten, vanmiddag mn rundvlees op zetten dus blijf verder thuis

brusje
26 March 2010, 08:08
ja lastige is dat david geen speentje pakt he niet dat dat moet maar werkt voor yma erg handig om weer in de dutten

en ja aangifte hebben we al gedaan ik meot nog wel de kinderopvang van 2009 definitief doorgeven..dus zal ik ook s gaan doen.

nluiten
26 March 2010, 08:20
Haha, die Yma. Schattig.

Beetje vreemde nacht. Ze werd om half1 schreeuwend wakker. Mijn vriend is eruit gesprongen. Fles gemaakt. Liet ze 80cc van staan.. ?? Doet ze anders nooit. Beetje snotterig dus misschien vond ze dat lastig drinken en dacht laat maar, ik ben moe en kan zo niet drinken.
HEt vervelende was dat ik wel weer om 4uur eruit kon. Heb maar 60cc gemaakt en daarna weer lekker haar bed in. Zonder puckababy. Ging prima. En ze was er weer om half7.

Vanmorgen drinken ging ook niet lekker. Niet eens een snotneus. Maar ze loopt gewoon te rotzooien op het einde. ff lekker poepen. EN dan het laatste beetje niet meer opdrinken, nee een beetje op de speen buiten ofzo en praten en lachen met de speen in haar mond.
Ze kletst te veel :D hahaha.

Aangifte hebben we ook al gedaan.

brusje
26 March 2010, 08:30
ow das inderdaad rommelig 2 keer er uit in de nacht..oeff..

hihi kwebbeltante..geen tijd om te drinken..;) yma is ook nogsteeds tevreden met de 165 die ze krijgt..drinkt niet zo gulzig..zelfs smorgens niet als ze toch al ruim 8 uur niks op heeft

Elisa20
26 March 2010, 08:32
Oh ja david heeft geen speentje....dan weet ik het ook ff niet.

Zal trouwens proberen wat meer te schrijven op het forum...lees alles wel altijd, maar kom dan aan het schrijven niet meer toe :oops:

Wat een leuke foto's van de meeting trouwens...zag ze op hyves haha en vooral dat filmpje dat ze allemaal op de bank zitten en Yma opzij valt :D

Wij hebben nog geen aangifte gedaan :? dit weekend maar ff doen.

Nluiten....dat is dan een korte nacht :( en lachen met de speen in de mond doen Amy ook veel :D

nluiten
26 March 2010, 08:54
Elisa, ja lache he dat filmpie. Ze hebben zich voorbeeldig gedragen!

Brusje, lekker stoofvlesie maken dus? Hmmm!!! Zo lekker is dat. Ik ga morgen eens proberen gehaktbrood te maken. Is niet moeilijk maar je moet de juiste ingrediënten hebben.

Sjit, de tandarts belde net.. Afspraak vergeten. Heb gelogen :oops: en gezegd dat ik 'm voor a.s. woensdag heb staan. Belt ze net terug omdat ze eerst even moest kijken wanneer ik weer zou kunnen, heeft ze het over juni!!!! :o Nou, weet je wat ik was toch al van plan een andere tandarts te zoeken hahaha... lijkt me nu dan een mooi moment.

O, tammie, Stefanie krijgt inderdaad voor de reflux een medicijn (zantac).

speedy28
26 March 2010, 08:56
Demy vannacht geslapen van 23.15 tot 6.30. Hij is tegenwoordig een uurtje vroeger, eerder sliep hij vaak tot 7.30. Maar ik moet zeggen, savonds na badje en fles valt hij veel eerder in slaap. Normaal was hij altijd nog even wakker en spelen, maar nu is hij zo moe dat ie bijna gelijk in slaap valt. Zal het uurtje verschil zijn.
Ben wel benieuwd hoe die morgen slaapt als de klok vooruit (toch) gaat. Zal het wel 5.30 worden...
Had gisteravond 37.7 temp na spuitjes. Precies hetzelfde als de vorige keer,grappig.

Dat kletsen met de speen doet demy ook. Hij heeft eigenlijk alleen overdag soms de speen in, als hij op zijn handjes gaat zuigen. Met slapen heeft hij hem niet meer nodig, mooi zo houden zeg ik.

Lindy, fijn dat je je nu beter voelt. Je kan het ook nog met een spuitje proberen dacht ik later. Dan krijgt hij het wel wat sneller binnen als met lepeltje.

Aangifte net paar dagen geleden gedaan.

En brusje, Yma doet het ook goed tegenwoordig he, knappe meid.

brusje
26 March 2010, 09:08
ja yma doet het heel goed ze draait lekker mee in t ritme van haar broer zegmaar gaan samen rond 19uur naar bed en daarvoor samen in bad..heerlijk!!

oww ik ga ff wat nuttigs doen..haha en t wordt nog gekker na t weekend kan ik als t meezit met mn nieuwe tel ook t i-net op..hahahhahahha

nluiten
26 March 2010, 09:12
Hahaha brusje. Geloof me, dat ga je nog echt vaak gebruiken ook. hihi. Verslaafde..

Tammie78
26 March 2010, 09:31
Goeiemorgen! meiden meiden meiden :) David pakt wel een speentje hoor. maar alleen dus af en toe als ie bijna slaapt maar net niet helemaal in slaap kan komen. dan wil ie um soms juist wel en helpt het hem om in slaap te komen.

Lindy nee ik ga david overdag niet wakker houden hoor. het is zijn ritme en als hij slaap nodig heeft mag ie gewoon slapen. stond ook in dat stukje over doorslapen he dat het niets uitmaakt als je een kind minder laat slapen overdag dat ie dan 's nachts beter slaapt. ene kind heeft gewoon meer slaap nodig. bovendien overprikkel je hem dan door um wakker te houden en dan heb je alleen maar grotere kans dat het 's nachts slechter gaat.
we proberen ook echt wel eens eerst een speentje oid hoor, maar dat wertk dan 5 minuten. kijk vergeet niet dat david een bv kind is he. bv verteerd vele malen sneller, dus heeft ie eerder weer honger. als hij gedronken heeft slaapt ie ook zo weer. is echt met 15 a 20 minuten gebeurd en dan lig ik zelf ook weer. ja of mijn man als die heeft gegeven. en ach met een half jaar wordt echt verwacht dat ze doorslapen. en ach hij is pas 3 maanden.

maaaarrrr dit noem ik toch echt wel doorslapen: 5.15 komen terwijl je om half 8 de laatste voeding hebt gehad en half 9 sliep! ik bedoel das bijna 9 uur :o terwijl ze doorslapen ook al van 24.00-6.00 vinden, dus

zo meiden ben uitgenodigd voor sollicitatie vanmiddag :o :D spannend! zit ik zo dus in hetzelfde schuitje als jullie om david achter te moeten laten :(

zo nu eerst ff koffie drinken. dan lees ik zo nog ff verder.

nluiten
26 March 2010, 09:37
OH Tammie wat spannend! Je laat er geen gras over groeien he hahaha.
Succes vanmiddag!!

Tammie78
26 March 2010, 09:52
Thanks! :D

brusje
26 March 2010, 10:16
zooo dat is snel zeg!! nou succes hoor spannend..maar ook wel leuk!! voor hoeeel uur wil je ongeveer gaan werken??
ik moet dit weekend! is rene voor t eerst lang alleen met yma!
ik wil gewoon zelf bij haar zijn..hahahmaja pech kan niet.

ow ik ga muis wakker maken..anders red ik t neti voor school..ze moet nog drinken!
ik maak yma overdag wel wakker na 2 uur of iets meer hoor! als ze 3/4 uur gaat slapen overdag ben ik toch bang dat ze de slaap snachtds een keer uit heeft..ik hou haar in de avond ook een beetje wakker..zodat ik t red om te rekken..of als ze echt gaat slapen om half 5 of 5 uur maak ik r na een uue wakker..

nou doegggg

lilian
26 March 2010, 10:49
suc6 tammie!

nadine wat fijn dat stef het nu zo goed doet..

is denk ik ook het weer dat mee speelt.. volgens mij zijn alle kindjes super vrolijk..

brusje.. fijn dat het zo goed gaat met yma..

kaylen wou om 10 uur niet drinken :o zat alleen maar om zich heen te kijken en met zijn handen te spelen.. en te lachen ondertussen!
heb er 170 ingekregen van de 200!
dus ben benieuwd hoelaat hij nu weer komt!

het is hier vandaag klote weer!

nluiten
26 March 2010, 10:52
Lilian, is toch ook goed? Voor een keertje zal het geen verschil maken.

Brusje, ik laat Stefanie wel liggen hoor overdag als ze 3 uur pakt. Daarna slaapt ze eigenlijk niet meer tot de avond. Ja misschien als we een stukje naar de supermarkt lopen. Dan slaapt ze een half uurtje. Ook zo rond half 5 ofzo.
Maar wat bedoel met haar in de avond wakker houden?

lilian
26 March 2010, 10:57
hij heeft normaal helemaal geen moeite met drinken dus vind het een beetje vreemd...

ooooooo gisteravond was zielig..
had een fles gemaakt met rijstepap..

nieuwe 3 standenspeen erop.
zit dat ding dicht.
en ik kon die andere niet vinden :o
mannetje helemaal overstuur.. ik wil de fles maar er komt niks uit! :(
zo zielig!
dus heel gauw gewone fles gemaakt!
die dronk hij maar gauw leeg!

wij doen altijd om 4 uur een fles en daarna gaat hij nog slapen tot 5 uur ofzo..
dan halen we hem eruit en dan om 6 uur in bad flesje en rond half 7 ligt hij erin voor de nacht!

Elisa20
26 March 2010, 11:09
Tammie succes vanmiddag!
En 9 uur slapen!! Wat goed van David.

Jammer dat het vandaag weer regent :(
Had de wandelwagen gisteren in elkaar gezet (wel in de ligstand) Amy vond het hartstikke leuk
ze kan nu veel meer zien.

brusje
26 March 2010, 11:21
nou bedoel als ze om 5 half 6 moe is probeer ik r toch te vermaken ofzo tot dat we gan badderen..of laat ik haar dummelenin de wagen met tutje maar leg r dan niet meer op bed
of als ze om 4 uur toch even naar bed gaat haal ik r om kwart over 5 er weer uit..ahaha alles om op schema te blijven kan ze lekker om 19uur ongeveer dr bedje in

Lindy
26 March 2010, 11:28
Meiden geloof het of niet maar Gijs heeft net 100 cc uit een flesje op en huilen toen het flesje leeg was. Ben helemaal blij!!!! :D :D :D Op en ander forum zei iemand misschien lust hij alleen vers gekolfde melk, dus ik dacht ik kan het altijd proberen en ja hoor…. Heb ik dat een fijnproevertje die geen melk uit de koelkast of diepvries lust hihi maffe aapie… Durfde niet heel mn borst leeg te kolven dus vandaar maar 100cc in het flesje, dus nog even de borst na gegeven. Wil het nu toch ook een met kv proberen, dan maar geen bv overdag als ik aan het werk ben, dan probeer ik de ochtend- en avondvoeding er wel in te houden… Tammie wat voor merk en soort kv gebruik jij?

Hihi die Yma wat een acrobaatje is het. Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Weet je dat? Heeft ze ook een slaapzakje aan?
Elisa gezellie als je vaker meekletst, leuke nieuwe foto trouwens!!
Hihi nadine wel gezellig zo’n kletsertje… oepsie tandarts vergeten… bij de mijne moet je dan gewoon betalen l*l…
Staat er ook een filmpje op de hyves?? Vond de foto’s erg schattig maar heb het filmpie dan gemist, zo ff spieken…
Dat is zeker doorslapen hoor tammie, langer mag eigenlijk niet eens, ik maak Gijs ook meestal na 9 of uiterlijk 10 slapen wakker. Ga zo door David!!! Wauw uitgenodigd voor de sollicitatie, wat super!!! Tsja dat achterlaten, ik heb er nu wel een beter gevoel over, zou bijna zeggen dat ik wel weer zin heb… Heel veel succes meis!!!
Lilian 170 is best wel veel toch? Geen idee hoeveel gijs drinkt hoor uit de borst…

lilian
26 March 2010, 11:32
kaylen drinkt normaal 180 ml. met schepjes dus 200 ml..

en dat om de 3 uur.. :D

misschien heb ik hem vanacht te volgepropt met de forte ;)

brusje
26 March 2010, 11:35
heeey goed zeg..en mischien went hij nu met verse melk en lukt t later wel met opgewarmde!!!
en denk dat het ook mogelijk is alleen als ie op kdv is evt kv te geven en de andere dagen gewoon volledig bv hoor..heb ik vaker gehoord! mar zou t eerst zo laten wennen aan de fles mishcien pakt hij t dan later wel ook opgewarmd!

ja yma slaapt in een woombie slaapzak dus ook met de handjes er in..hha maar ze kan wel trappelen en bewegen dus denk dat ze gewoon als een rupsje kronkelt..hahaha zou t wel s willen zien inderdaad!

leuk joh ze probeert op haar zij te rollen strekt dr hele hoofd naar achter en duwt met dr beentjes..

lilian..mischien had ie idd wat minder honger, kan goed hoor..

lilian
26 March 2010, 11:37
ga hem uit bed halen!

zo maar even kijken wat hij drinken wil!

fijne dag verder met hopelijk zon! :D

Shiley
26 March 2010, 11:48
lindy wat super dat hij gedronken heeft!! wat een fijnproevertje zeg haha. gaat die straks ook geen potjes groente en fruit accepteren? :? maar zou het idd lekker even zo doen en later nog een keer proberen met opgewarmde bv. misschien pakt hij het dan wel?

tammie gebruikt nutrilon standaard 1 (dacht ik)

tammie, had in septemberforum (dacht ik) gelezen dat je ook een beetje kunt testen of je kindje s nachts komt omdat hij honger heeft of voor de gezelligheid/ gewenning. je geeft dan (wel kv) een flesje van bijv 165 cc maar dan met maar 1 of 2 schepjes voeding. is je kindje daarna tevreden en slaapt hij verder, dan is het geen echte honger. begint hij te huilen als de fles op is, dan heeft hij dus echt honger op dat moment.

hier gisteravond 200 cc in de fles gegeven. ging helemaal op en hij werd wakker om 6 uur. aan 180 voor de nacht heeft hij dan denk ik gewoon niet genoeg. ben benieuwd of hij t vannacht weer zo doet. hij krijgt nu half 7: 180 cc half 11: 180 cc half 3: 165 cc half 7: 180 cc en half 11: 200 cc

brusje
26 March 2010, 12:41
goeie eter hoor!! hihi

normaal adviseren ze bij bv om hypoallergeen voeding te geven lindy mocht je het straks overwegen.

nluiten
26 March 2010, 13:04
Whoei!! Goedzo Gijs! :D Lekker hoor lindy.

O,zo brusje, ja dat doe ik ook. Mocht ze het beneden echt niet meer leuk vinden dan heb ik nog een troef! Met de blote billen in bed! Hihi. Werkt ook nog wel voor een half uurtje.

lilian
26 March 2010, 13:41
hoeveel voedingen zit je dan op een dag mippie?

Lindy
26 March 2010, 14:02
Hihi mippie denk het niet dat ie potjes wil, alleen vers gemaakte door mama ;) was ik toch van plan, maar ook wel voor af en toe als ik haast heb een potje hoor...
Nluiten met blote billen in bed, hihi moet je darana dnek ik wel bedje verschonen :D
Thanx brusje voor de tip over hypo-allergeen. Hihi die kleine rups je zou dr eigenlijk een filmcamera naast moeten zetten en gewoon laten draaien, ik zou benieuwd zijn hoor hihi...

Elisa20
26 March 2010, 14:25
Dankje Lindy! :D Ik ben onlangs gestopt met borstvoeding en ik heb voor Amy Friso standaard.
Op het CB zeggen ze dat je het beste eerst standaard kunt proberen en als dat niet goed gaat dat je
dan altijd kan overstappen naar hypo-allergeen. Amy doet het goed op de flesvoeding alleen in het begin
ging het niet goed met de ontlasting omdat dit bij flesvoeding veel dikker is dan bij borstvoeding, maar dat was
na een week al een stuk beter. Doe nu telkens 20cc extra water in de fles zodat de ontlasting niet zo dik word.

Elisa20
26 March 2010, 14:29
Brusje...Amy probeert ook telkens om te rollen en dan raakt ze steeds gefrustreerd omdat
het niet lukt :lol: Wat knap dat ze in haar slaapzakje nog weet te verschuiven haha.

Shiley
26 March 2010, 14:31
lilian, ik zit op 5 voedingen. 6.30, 10.30, 14.30, 18.30 en 22.30

lindy, ik ben ook vanplan om alles zelf te maken voor hem hoor. maar idd, voor haast zal er een potje klaarstaan. maar wil eigenlijk voor een paar dagen maken en dat invriezen. dus hoef dit alleen maar s morgens vroeg of de avond van te voren in de koelkast te zetten en dan is het goed. fruit wil ik ook zelf maken. doe dat denk ik om de dag en dan een deel bewaren in een tupperw*re bakje voor de volgende dag. moet kunnen denk ik. heb daar eigenlijk al wel zin in hoor!
voor degene die de avent stomer en blender willen, ik heb m nog niet in de winkel gezien maar hij is online op de site van philips te bestellen en dan heb je 2 maanden proeftijd.

tammie, was t net vergeten maar succes!!!

brusje, je zou er idd een camera bij kunnen zetten maar is voor s nachts wel erg lang denk ik. doet ze t overdag niet?
levi lag hier vanmorgen halverwege zn bed. was netjes onder de dekens uitgekomen want deze lagen hog helemaal ingestopt.

Em
26 March 2010, 14:35
mippie even snel reageren. Ik heb de avent stomer blender via ing rentepunten gekocht. Binnen 3werkdagen in huis. Nog niet gebruikt alleen.

brusje
26 March 2010, 15:42
scheelt wel veel dan ja! (zag ik)

ik ben aan het zoeken naar een fietskar..zodat ik lekker weer met de fiets naar mn werk kan!
duur die dingen, maar op MP gaat t wel! hopelijk snel een reactie

nluiten
26 March 2010, 15:52
Lindy, ik leg er wel bescherming onder hoor haha, nee ben nie gek. Wel mooi. Dan ligt ze bijna een half uur op bed met de blote billen en plast niet... Dan leg je haar op de commode, en wat denk je...... JAHOOR, kleine draak is het hoor ;)

Ja die fietskarren zijn inderdaad vreselijk duur! Moet je daar mee leren fietsen eigenlijk? Kan me zo voorstellen dat dat wel erg wennen is. :D

brusje
26 March 2010, 16:00
geen idee we zullen t zien..haha met een fietsstoeltje voorop is ook wennen hoor!! en as ze dan naar achter gaan is t weer wennen is je stuur licht en wiebelt de achterkant..:P
ik hoop echt dat ik er snel 1 heb hoef ik niet meer zo te sjouwen met de maxicosi

Shiley
26 March 2010, 16:03
em, okey kan dat ook al. we hebben maar 1 rekening bij ing en dat is van mn man. spaarloon. weet niet of die rentepunten daar ook bij zitten. ga toch maar eens kijken. t scheelt aardig op t aankoop bedrag zag ik wel.

Tammie78
26 March 2010, 18:32
Hoi hoi :D tjonge moest aardig wat bij lezen! :shock:

whoei YES lindy eindelijk :D ja hihi david heeft ook liever vers hoor haha. en ja ik geef nutrilon staandaard 1 ALS ik kv geef. maar we kopen tegenwoordig een paar van die kant en klaar pakjes, want zo'n bus kunnen we zo weggooien anders, omdat hij maar heel weinig kv krijgt. en bij bv drinken ze vaak minder hoor dan flessekids. als davif flesje krijgt dan ook iets van 100-140 cc. meestal iets van 120. en voor david geld op is op. dus ook al zouden we er 80 in doen als hij merkt dat de fles op is, dan is ie klaar. huilt nooit omdat fles leeg is. tis wat dat betreft echt en bv kind haha.

mippie bedankt voor de tip, maar ik denk dat david dan ook best snel tevreden is. hij wil 's nachts niet veel drinken meestal. een beetje end an is het goed. soms heeft ie aan 40 cc genoeg. tis weinig, maar had ie dan wel echt ff nodig en behoefte aan. je kunt een bv kind wat dat betreft ook niet echt vergelijken met een flessekind he ;) wil soms ook gewoon even bij mama zijn. nou dat mag dan wel eventjes hoor. hij is nog klein. maar vaak geeft me man flesje en is dan ook prima. slaapt dan ook zo verder.

en ja wij gaven in het begin ook hypo, maar ik had zelf zoiets van laten we maar gewone geven anders kan hij straks niet tegen gewone melk! moet ie toch ook aan wennen dus... in het ziekenhuis begonnen ze ook met de gewone nutrilon, maar toen kreeg ie ineens vlekken na een badje, dus toen deden ze maar hypo.

lindy zou straks gewoon eerst proberen of gijs toch ook melk uit koelkast/vriezer wil hoor. (nadat hij goed gewend is aan vers gekolft uit flesje) als dat nl goed gaat hoef je geen kv te geven nog. gebruikte ji nou ook dat kolfsysteem van avent? met de via bekers? in dat systeem zitten dus ook die blauwe adaptors he. daar kun je dus speen op zetten en meteen het gekolfde geven. echt ideaal is dat.

Brusje, waarom ga je niet voor zo'n maxi-cosy drager? kan de cosy achterop. gaan wij ook voor kijken hoor. fietskar vinden we veels te duur.

elisa waarom ben jij eigenlijk gestopt met bv dan? (als ik dat mag vragen :? )

ja lindy ik wil ook vers maken hoor. (hapjes) hihi verse melk dan ook vers eten :mrgreen:

ow haha zou het bijna vergeten maar heb dus vanmiddag sollicitatie gehad. ging errug goed. ik had een gesprek met een jonge vent :o :? dus ik natuurlijk me charmes in de strijd gooien :mrgreen: nee grapje. (zegt me man later ja met die boobs ben je al binnen hoor :mrgreen: LOL) maargoed hij gaat me voorstellen bij een bso in utrecht. en dan meteen om daar ok 2e aanspreekpunt te worden. dus krijg ik dan ook organisatorische taken erbij. das echt helemaal wat in mijn straatje past, omdat ik een hbo opleiding heb. t was een fijn gesprek. en ach ik weet me er altijd wel doorheen te lullen hoor haha :mrgreen:
ik hoor in de loop van komende week meer over hoe of wat.
ow ja het is voor 20-25 uur. was voor 5 dagen dan, maar ik heb dus gezegd dat ik een zoontje heb en het toch wel fijn zou vinden om 1 dag in de week bij hem te zijn. dus zei hij dat het waarschijnlijk ook wel over 4 dagen verdeeld kon worden. en al helemaal als ik er ook nog andere taken bij krijg. dan kom ik volgens hem makkelijk aan die uren. moeten we straks dus alleen ff puzzelen met opvang voor david :?

brusje
26 March 2010, 19:15
ow wat fijn dat het een goed gesprek was ik hoopd at het wat gaat worden en dat je idd de opvang rond krijgt..zou fijn zijn he maar ze kunnen je vast wat bieden in zo`n organisatie!

en cosidrager kan ik niet op de fiets dan kan ik kyan niet meenemen!! ;) want die zit achterop natuurlijk! en als hij naar VSO gaat kan ie niet zelf fietsen omdat de fiets niet mee kan ik de taxi..;) en daarbij fietst hij nog niet goed genoeg om over straat te gaan.

Oww heb net een super leuk zomerjasje van mexx geocht via MP met bijpassend zonnehoedje..:D voor een prikkie..

Elisa20
26 March 2010, 19:38
Ben gestopt met bv om meerdere redenen maar vooral omdat Amy heel erg
onrustig was aan de borst waardoor ik weer gefrustreerd raakte en vervolgens
werd ze natuurlijk nog onrustiger. We hebben toen een flesje geprobeerd en dit
ging heel erg goed ze was lekker ontspannen vandaar dat ik ben overgestapt naar
flesvoeding en ze is nu veel meer tevreden. Eigenlijk wel raar want je zou toch zeggen
dat baby's borstvoeding fijner vinden dan flesvoeding. Eerst voelde ik me heel erg schuldig
omdat ik geen borstvoeding meer wilde geven maar nu ik zie dat het met flesvoeding veel
beter gaat ben ik toch wel blij met mijn keuze.

angelangel
26 March 2010, 19:52
lilian: ik geef rijstebloem gewoon in de fles erbij een paar theelepeltjes, maar soms ook 6 flessen hier. fruit doe ik ergens tussen 2 flessen in bijv. 14hr fles 16hr fruit 18hr fles. je moet niet de flestijden verschuiven, het fruit is extra! maar tegelijk met de fles is teveel voor ze.

angelangel
26 March 2010, 20:15
heerlijk die marktplaats, bijna alles is er wel te vinden. ik hou er wel van.

gelukkig lees ik veel verbetering in drinken.

heb haast geen tijd om te lezen en reageren, werken, tuin in, veel feestjes.
ons arme zieltjes is schor, maar lijkt er geen last van te hebben. Zou hij ook een zere keel hebben nu? of voelen ze dat niet als ze zo klein zijn? iemand een idee en of hij er wat voor kan krijgen?

YES! kan mijn oude broeken weer dichtkrijgen, het gaat de goede kant op. sinds van de week begint mijn buikje echt te krimpen, en dan heb ik nog wel een ongi :o :lol: vandaag lekker geshopt met mijn man, leuke jurkjes gekocht :D :D

brusje
26 March 2010, 20:50
ow lekker zeg!!
hier meto ik eigenlijk een stpje terug zetten vande pit met goud vandaan..pff en dan snoep ik nog neit eens..alleen weer meer zoetigheid op brood enzo..grrwwwll..t gat me neti lukkenvoor ik op vakantie ga.. :evil:

als t meezit kunnen we morgen bij een fietskar kijken..:D

owja ik geloof niet dat er iets voor baby`s is tegen keelpijn..hoest/keeldrankjes en zulke dingen zijn er pas vanaf 1 jaar dacht ik.

Tammie78
26 March 2010, 21:02
Komt tammie de bemoeial weer ff aan hoor :mrgreen: maareh angel misschien heb je er al iets over gezegd, maar krijgt bram niet te vroeg fruit dan? :? ik dacht dat 4 maanden wel echt minimaal is. rijstebloem ook. maar ja als je echt een hele hongerige baby hebt kan ik me voorstellen dat je iets moet.

Owww DUH sorry brusje :oops: :roll: waar zat ik met mn hoofd? Was ik kyan vergeten :shock:
enne oeps een stap terug van de pot met goud :o errug he dat snoepen, ik doe het ook iets te gemakkelijk!

angel als bram keelpijn zou hebben, zou hij dan niet meer huilen? :? ja of het is een bikkel die daar niet om huilt, dat kan ook nog.

Brusje heb je een foto van dat jasje met zonnehoedje?

owja moet nog ff op de hyves van nadine kijken. naar dat filmpje waar ze het over had.

brusje
26 March 2010, 21:05
mischien staat ie hier nog

http://link.marktplaats.nl/324498320

zo leuk!!

Tammie78
26 March 2010, 21:11
oowww geweldig!!! die wil ik ook die wil ik ook die wil ik ook! :mrgreen: Oh nee wacht kan niet David is een jongen :oops: :? :mrgreen:

hoe kwam ik er trouwens bij dat het een filmpje was bij nadine? :? geweldige foto's van Stefanie met Kitty! :D

Lindy
27 March 2010, 06:46
Wauw superleuk dt jasje met hoedje, krijg helemaal zin in een meisje hihi...
Oeh bij de pot met goud vandaan, da's minder, maar volgens mij is het normaal dat het even stagneert toch, straks ren je gewoon verder...
Tammie ik heb ook dat via systeem, ideaal, alleen giet het wel over in de breastflow flessen. Ga eerst niet switchen, als ie dit goed onder de knie heeft probeer ik avent nog wel eens, die flesjes lijken me wat schoner omdat het van dat harde plastic is. Maar ja mij hoor je niet meer klagen hoor hihi ;)
Super dat je sollicitatie zo goed ging, klinkt als een superleuke baan en kun je voor de tijd even lekker shoppen in Utrecht, doe ik ook graag, mn broer woont daar. Hihi die zijn aan het afwcahten op hun kleine... uitgerekende datum is 16 april, maar ik heb het gevoel dat het wel eens eerder zou kunnen komen...
Elisa je hebt heel lang bv gegeven dus zeker niets om je schuldig te voelen en je kleine meid is nu toch gelukkiger, dan lijkt het mij de juiste keuze.
Oh ik ben echt weer helemaal happy en Gijs ook, wat merkt zo'n kind dat aan je he, hij zit nu heel de tijd te kirren en te schaterlachen, zow schattig!!!!
Oh ja geen honing geven aan Bram hoor, ws weet je dat wel maar ik wist het nooit dat babies geen honing mochten vandaar dat ik het toch maar even zeg voor de zekerheid....
Zo'n fietskar lijkt me best eng mee te fietsen, we krijgen er 1 van mijn schoonzus uit Noorwegen, die heeft de kinderen al groot, kunnen we samen met het broertje van Paul gebruiken. Zij zullen hem denk ik meer gebruiken omdat zij 1 auto hebben en wij 2. Oh ja we hebben ook een rugzak gekregen waar je kindje in kan, dan zit ie op een soort stoeltje, hihi lijkt me ook erg leuk...
Nou ga nog ff knuffen met mn mannetje, heel de week niet gezien, dus wat in te halen ;)

nluiten
27 March 2010, 08:03
Tammie, wat fijn dat je gesprek zo goed ging. Klinkt ook wel wat uitdagender om ook organisatorische taken te hebben toch? Leuk hoor!

Stefanie is vanmorgen en gisteren eigenlijk ook al wakker geworden met een vreselijke snotneus. In de loop van de dag wordt het wel wat minder. Maar ze had nu net helemaal opgedroogde snotjes, bah. Maar vooral ook zielig.
Afgelopen 2 avonden was ze trouwens ook onrustig. Werd soms wakker, geeft een gil en gaat dan weer slapen.

Ze ligt nu trouwens al 20 min in haar bed, te kletsen. Ja echt waar.. :D Ga haar maar even naar beneden halen. Heb liever dat ze beneden speelt ;)

Vandaag visite, bah heb ik gewoon even geen zin in.

Brusje, onwijs schattig dat jasje! :D Al iets meer over je fiets gehoord?

Shiley
27 March 2010, 09:24
tammie, wat fijn dat het een goed gesprek was. nu hopen op positief bericht deze week.

nluiten, leuk is dat he, dat kletsen. levi doet t smorgens na de fles ook in bed. valt daarna dan in slaap. zo leuk om naar te luisteren.

elisa, je moet je niet schuldig voelen meid. je hebt lang bv gegeven hoor. en als zij er rustiger van word en jij dan dus ook dan is het toch veel fijner.

brusje, leuk jasje!! krijg je idd gelijk zin in een meisje. kan ook weleens op mp kijken of er nog iets tussen zit.
ben benieuwd hoe de fietskar je bevalt. en idd je kan de cosi niet achterop doen want kyan zit daar. ook niet aan gedacht.

weet t verder niet meer. hier was meneer vanmorgen om half 6 weer wakker :roll: heeft dan om half 11 gewoon 200 cc op maar toch vroeg wakker. ik weet t niet meer hoor. hij gaat nu gewoon alle 5 de flessen 180 krijgen en ik zie wel hoe die t doet.

Elisa20
27 March 2010, 09:39
Brusje wat een leuk jasje!! Je kan altijd leuke dingen op marktplaats kopen.

Hebben jullie ook dat je nooit meer een weekend voor jezelf hebt? We hebben hier elk weekend visite
en dan doordeweeks ook nog eens regelmatig :o . Ach ja trotse opa's en oma's natuurlijk :D

Amy heeft vannacht van 23:30 tot 06:30 geslapen dus het gaat nu al 3 nachten goed. Ik heb vandaag lekker geslapen tot 09:30 (zaterdag doet mijn man de ochtendvoeding) :D was alleen wel weer om 04:00 wakker omdat ik zo gewend ben dat Amy dan wakker is.

Tammie78
27 March 2010, 11:13
Huh mippie das doorslapen hoor van half 11 tot half 6 :?

Hier een raaare nacht :shock: meneer had half 7 voor het laatst gegeten. toen naar bed. (7 uur) komt ie half 1 :( :evil: :o :? pfffff dat vonden we echt nie fijn, maarja moest maar. we sliepen zelf net iets van 1,5 uur, dus waren hartstikke moe. dus ik hem op bed voeden me me slaapdronken kop. goed 1 uur hij er weer in. komt ie om half 5 :o :( :evil: :? nou toen hebben we hem (voor het eerst eigenlijk) genegeerd. ging ie weer verder slapen tot half 8 :o :shock: :? :D :D :D gaan we denk vannacht maar weer doen. ff negeren haha.

Shiley
27 March 2010, 11:28
:evil: bericht weer eens kwijt. *zucht*
nog maar een keer.

eigenlijk is het doorslapen ja maar hij sliep altijd tot half 7 en nu dus opeens 3 weken al niet meer. hij krijgt echt genoeg te eten als je t mij vraagt. dus snap niet waarom hij dat opeens niet meer doet. laat hem ook altijd ff mopperen/ huilen hoor. ga niet meer gelijk naar m toe. hoop dan dat hij nog ff verder slaapt maar helaas. heeft ie echt zn speentje voor nodig. ligt ook niet echt wakker op dat moment. ligt met zn ogen dicht te mopperen/ huilen.

ff een vraagje, heb gister een slaapzakje gekocht (bij prenatal nu 25% korting op slaapzakken)
van 90 cm maar die kun je met druk knoopjes omvouwen tot 70 cm. de armsgaten zijn alleen wel gemaakt voor 90 cm (denk ik, want ze zijn wijder dan die van de 70 cm slaapzak die ik al heb) moet ik deze nu tijdelijk ff wat kleiner maken? ivm veiligheid?

tammie, wat een baal nacht zeg. hopen dat hij t toch vannacht beter gaat doen hoor.

Tammie78
27 March 2010, 12:24
Ja nou dat van half 1 heeft ie nog nooi gedaan :roll: maar pas om half 8 wakker worden daarentegen ook niet. misschien als we hem nu wat vaker gaan negeren, dat ie dan door krijgt dat we toch niet komen. althans niet meteen.

ow lindy ik wist niet of je die breast flow nog gebruikte.

tsja mippie ik weet niet of die gaten erg groot zijn? gaat het met name vaak niet om het gat waar het hoofd door zit? :? dat ie daar niet in kan met zn hoofd?

Jaaa elisa hoe herkenbaar van geen weekend meer voor jezelf hebben! hadden we het net nog over. vorige week zondag wilde me schoonouders komen, maar hadden we geen zin in :oops: hebben wel met mijn ouders ergens wat gedronken :oops: sorry maar daar hadden we el ff zin in. het verschil tussen mijn ouders en die van me man is dat als we mijn ouders op bezoek krijgen wijd at ook leuk vinden, maar als zijn ouders komen doen we dat voor hun en niet voor ons.... sorry maar tis gewoon zo. afijn nu hebben we zoiets van morgen niemand op bezoek. we gaan met zn 3-en wat leuks doen. iets van een dierenpark ofzo. volgende week mogen me schoonouders dan wel weer komen.

nluiten
27 March 2010, 13:10
ah gussie, ze is echt verkouden
en ook nog eens een sprongetje, niet te troosten.. arm kind

angelangel
27 March 2010, 14:45
Zielig he Nluiten.

Tammie: volgens de regeltjes is het idd 4 mnd voor fruit en rijstebloem. Maar Bram is al ruim 6 kilo en heeft honger. Hij reageert er goed op. Wij kregen met 3 maanden al een liga met sinaasappelsap dus denk niet dat t zoveel kwaad kan hoor. Heb nu weer een tevreden mannetje.

Hij is al minder schor als gister en drinkt goed en is verder ook goed te pas. Wel heeft hij ineens witte lippen, net of hij aan t vervellen is . Vaak hebben ze zo'n blaasjesrandje na t drinken en of dat gaat vervellen van schraal zijn. Maar ziet zo wit als melk. Heel raar, maar het zit niet in zijn mondje of zo.

Meneertje is wakker dus haal hem maar eens uit zijn bedje. Heeft 3 uurtjes geslapen.

Hier ook ieder weekend ergens heen of hier bezoek, kijk uit naar een rustig weekend samen

brusje
27 March 2010, 14:57
zo weer een dagje gewerkt..papa heeft zich goed gered met de kids..alleen yma sliep wat kort steeds miste mij denk...;)

ja lief jasje he ga m zo ff betalen kunnen ze m opsturen..tis wel een mat 68 want nu heb ik nog een vestje wat ze ook aan kan!
rene is onderweg terug heeft de fietskar opgehaald!
in die babuschelp waar ze in kan kan ik ook de voetenzak van de cosi doen mocht het nog fris zijn smorgens..handig! in de auto gebruik ik m toch niet meer!
ik zal er snel een foto van maken en beschijven hoe t fietst..! (er kunnen ook aardig wat boodschappen achterin zei rene..altijd fijn!)

ik door al voor de 2e nacht dat ik hoofdluis heb..hha er was hoofdluis op kdv bij yma stond er..ben als de dood voor mn dreads.. :lol:

ik ga soep koken..rene meot straks vroeg weg, gaat darten :roll: en ik ga slapen vanavond (als ik achter de laptop weg kom) heb morgen vroege dienst en de klok werkt nie mee vannacht!

Mippie..hier had ik yma voor de nacht ook 200 gegeven mar was ook vroeger wakker dan anders(6uur)..maja ze had ook een poepbroek..hahah lekker voor papa!! incl romper! hij meto maar weten dat we een baby hebben he!

Shiley
27 March 2010, 15:08
haha, wat zal papa daar blij mee geweest zijn :D maar idd hij moet maar weten dat er een baby in huis is hoor.
ik had t vanmorgen. levi begon om half 10 beetje te mopperen maar ik was te moe om uit bed te komen dus heb m even 20 minuten laten mopperen (was niet echt huilen hoor) toen om 10 voor 10 toch maar naar m toe. heeft ie ook zn broek vol. arm mannetje. daarom mopperde hij natuurlijk om half 10. :oops:
maar hij had t me snel vergeven. luiers was amper af en hij had al een big smile op zn gezicht.

angel, vroeger keken ze idd niet zo nauw als dat ze nu doen hoor. en als je mannetje honger heeft snap ik best dat je hem eten geeft. wij gaan ook geen honger lijden toch?

ik heb net ook op mp jasjes gekeken. hebben gister een maat 68 gekocht maar deze is nog wat groot dus wil nog een 62. heb er 2 gezien en een bod op gedaan. nu afwachten he.

brusje, ben benieuwd naar je fietskar. en hoofdluis met dreads :o lijkt me niet alles. als dat zo is moeten ze er dan uit? of is de behandeling dan alleen maar lastiger?

brusje
27 March 2010, 15:28
nou ik ken wel gevalen van dreads die het hebben overleefd..maar tis neti makkelijk je kunt de neten niet uitkammen...denk echt dat ik t dan ga afknippen! zou gek worden van het idee dat er nog in zitten..

he jekkie..yma sliep maar wer een klein uurtje..mischien komt t wel omdat ze in de grotere woombie ligt..vannacht toch mar weer de kleine aandoen iets beperkter voor haar..met die andere stopt ze met slaapzak en al haar handen in haar mond..heel dat ding is zeiknat..haha
ze is echt pieperig vandaag..ze heeft me cht gemist denk..morgen meot ik nog langer tot half 4! (was nu half 2 klaar)
zag mn nieuwe dienstlijsten voor juni en juli..getver weer vrijdagavonden en halve weekenden, dat had ik eerst nooit werkte door de week alleen ma en donderdag..nu zit ik dus mooi met de opvang..grrr

Tammie78
27 March 2010, 16:48
Zo we hebben net ff gekeken waar die bso is daar ik misschien/waarschijnlijk ga werken. schijnt helemaal nieuw te zijn en gaat in mei open! had die man gister niet gezegd :? anyway het is echt op ongeveer 2 minuten loopafstand van het kdv waar David heen gaat! :D ideaal is dat!

Ow jee brusje niet te hopen dat je luizen hebt of krijgt! :o

nee angel ik snap wel dat bram honger heeft hoor, alleen ik dacht dan misschien meer melk of forte voeding ofzo, maar dat zal je waarschijnlijk al geprobeerd hebben.

ik ga denk ook mar eens voor jasjes op mp kijken. kan in winkels zowat niets vinden :(

nluiten
27 March 2010, 18:15
Hoop het ook niet voor je Brusje!

Stefanie heeft slecht geslapen vandaag. Ze was zo moe eind van de dag dat we haar maar om 6uur in bad hebben gedaan. Bijna een uur eerder dan normaal.
En we beseffen net dat dat eigenlijk wel goed uitkomt hahaha!
Eten gaat vandaag trouwens ook niet zo best. Spugen ook weer. Beetje groene poep.

nluiten
27 March 2010, 18:16
O, Tammie wel lekker zo dichtbij! Hopelijk hoor je snel wat :D.

lilian
27 March 2010, 18:30
heb alles even snel gelezen en dus weer niks onthouden

heb hoofdpijn van het werken en een slechte nacht..

brusje ik heb ook een fietskar..

met niks erin fiets hij prima.
met een leeg krat bier erin fiets hij kl*te..
en helemaal vol met boodschappen fiets hij super maar dan moet je fiets niet omvallen ;)

heb kaylen er nog niet ingehad..

moet namelijk met de cosi want heb geen babyschelp..
en er zit een voetenbakje in voor kinderen die zelf kunnen zitten en daar valt de cosi in dus moet nog even iets op verzinnen..

tammie balen van je nacht..

kaylen kwam om half 7 12 uur en toen om half 8..
12 uur 1 schepje rijstebloem in zijn flesje gedaan..

maar had net een opgezwollen buik! geen idee waarvan maar misschien van die rijstebloem..

zo zielig!

lilian
27 March 2010, 18:32
tammie kaylen heeft een hele stoere van prenatal..
donker grijs met licht grijze muts..
lang model!
20euro ongeveer dacht ik!

hoop voor je dat het de bso word..
ideaal!

Brusje hoop niet dat je luizen krijgt of hebt!

brusje
27 March 2010, 19:43
haha nou heb mn haar net 2 keer gewassen hahaha mischien droom k er nu niet meer van..;)
ben ook lekker onder de zonnebank gegaan, kids lagen er vroeg in want kyan had straf en yma was erg moe! net als stefanie dus veel vroeger in bad gegaan!

mn kar is erg mooi!! en ik heb er wel een babyschelp bij dus yma kan er zo in!, moet nog wel een extra slot hebben om hem vast te zetten natuurlijk!en er zit ook en buggy en joggerwiel bij dus kan er zo mee boodschappen doen enzo

tammie ik zal voor je duimen! per wanneer zou het dan zijn of heb je t daar nog neit over gehad? pff wel even een andere instelling als je eigenlijk nog even thuis wilde zijn he!
ik had het niet gedacht mar ik ben erg weinig gemotiveerd met werken op dit moment..wil zo graag thuis zijn.
die weken alleen op ma/do ging goed maar nu ben ik er echt onrustig van..:(

Owja tammie..goed idee van mij om via doorn naar huis te gaan..alleen jammer dat ik er te hard heb gereden..bekeuring!! :oops: op 7 km..mieren******* ;)

brusje
27 March 2010, 19:53
owja..vanavond yma geprobeerd van een lepeltje te laten eten..paar hapjes bloemkool..maar ze vond het niks..begon bij t voelen van de lepel al te griezelen..maargoed t gaat meer om t wennen dan het eten nog he!

Shiley
27 March 2010, 20:35
he brusje wat balen zeg van je boete. misschien kun je er nog onderuit komen. alles opvragen. foto's (als t van een flitskast was) en t rapport ofzo. kost t hun meer dan dat ze van jou moeten krijgen en heb je kans dat ze t erbij laten.

snap best dat je je haar 2x hebt gewassen, maare.... luizen houden van schoon haar. :lol:

tammie, zou mooi zijn als je bij die bso kunt gaan werken en lekker zeg dat t kdv van david dan zo dichtbij zit. das helemaal lekker.
er staan best leuke jasjes op mp hoor. ik heb vanavond bericht gekregen dat ik er 1tje heb. van pointer.

brusje, handig die kar. denk dat ik m ken. is dat zo'n kart met zo'n geel dak? die sturen (als je er achter loopt) lekker licht. lijkt me een fijne kart.

angelangel
27 March 2010, 20:43
Nou hier een beste eter hoor :o , zit net zijn laatste fles leeg te lurken. En vanmorgen ook nog fruit. Hij zuipt vlot een liter weg op een dag, ja en dat is echt het maximum wat ze mogen hebben. Dus meer geven gaat niet goedkomen, dan gaat hij denk ik wel spugen. Forte voeding is ook geen optie Tammie omdat hij een moeilijke stoelgang heeft, hij krijgt daarvoor al omneo.
8 april moeten we weer naar cb en dan ga ik vragen of hij iets meer mag hebben, diksap of zo. Krijgt nu gewoon water extra. Ja fles pap mogen ze hebben vanaf 4 mnd toch, welke speen moet je daar voor gebruiken? Difrax L of een 3 standenspeen?

Brusje, jakkes luizen het is niet te hopen. Ik heb ook altijd haarlak en zo in mijn haar als ik ga werken.Lekker vies haar vinden ze niet lekker. Op de BSO zijn vaker wel luizen als niet geloof ik. Ze beginnen ook aardig resistent te worden voor alle middeltjes was van de week op t nieuws. Als ik ze weer zie bij een kind jeukt het me ook overal, dagenlang.
En het gaat mij net zo, de motivatie is er ook nog niet zo, wil zo graag bij mijn kereltje zijn. Maar als ik aan t werk ben vind ik t ook wel weer leuk hoor! Moet er even doorheen denk ik. Op t moment werk ik ook niet zo lekker, omdat ik altijd op de babygroep stond en nu helemaal niet meer en dat vind ik erg jammer. Heb het afgelopen week aan mijn baas aangegeven. Hopelijk komt er snel een plekkie vrij op een baygroep.

O ja voor bram ook een stoer jasje gekocht bij prenatal. Zomerjasje grijs met groen zonder muts.

Tammie78
27 March 2010, 20:46
Hmmz hier David ook eerder in bad gedaan :? 18.15. maar vertikte het daarna om te gaan slapen. bleef huilen cq krijsen. pfff hebben jullie ook wel eens dat je dan ff helemaal onrustig wordt. er moest ook nog een en ander in huis gedaan worden, mar me man heeftd an zoiets van kand at morgen niet? :shock: en dan heb ik dus al zoveel gedaan en hij nou niet bepaald. ja doet ook wel wat hoor, maar niet zoveel als ik in huishouden. maarja kan misschien ook niet omdat hij werkt... en als david zo huilt voelt het ook altijd alsof ik de enige ben die dan naar hem toe gaat/moet gaan en de enige ben die het rot vind dat ie huilt. (omdat ik het zielig voor hem vind zeg maar.) mn man heeft ook vaak van die opmerkingen zo van hou ns op, kom op nou, wat is er? terwijl het arme kind soms gewoon honger heeft bijv. dan is het 4 uur geleden dat ie gegeten heeft, nou mag ie dan huilen? of als ie uit flesje melk krijgt en drinkt bijv. niet zo veel. dan verplicht me man hem haast om te drinken. "kom op drinken nou" is het dan. waarom moet dat? hij heeft gewoon geen trek meer dan.
sorry voor me geklaag, maar had gewoon ff zo'n onrustig gevoel net. ow ja heb david toen die dus niet wilde slapen maar aangelegd. (2 uur na laatste voeding :roll:) dronk wel. ik hem weer terugleggen, weer huilen. pfff, nou ik toen maar weggegaan naar beneden. is ie ineens pats boem stil :o nou ja ook goed hoor!

Oeps brusje een boete! das niet zo mooi! Kyan wat heb jij uitgespookt :?: :twisted:
ow we hebben het idd nog niet gehad over wanneer ik kan beginnen, maar de bso opent per 1 mei dacht ik, dus lijkt mij niet echt voor die tijd. zou opzich wel goed uitkomen, want david heeft opvang per 16 mei. (moeten we dus voor 2 weken ff beetje puzzelen)

brusje
27 March 2010, 21:00
oke nou spannend hoor ben erg benieuwd of je snel wat hoort!

en ja kyan..pff ik was erg boos, hij mocht na het eten nog even de speeltuin in (hier voor t huis) en ik stond boven zn raam dicht te doen enzo..keek ik ze even af maar hij is steeds met draak van een buurjochie..die is bijna 7 en kyan vind hem heel stoer..zie ik dat dat joch zn piemel laat zien aan een ander jochie wat buiten staat en dat jochie zegt tegen zn opa die er later aan komt..ze laten hun piemel zien..dus ik was binnen 1 tel buiten en vroeg wat kyan aan t doen was..zegt ie meteen sorry! dus heb hem laaiend naar binnen gesleurd, in bad en naar bed..en morgen de hele dag binnen blijven..is ie nou helemaal gek!! :evil: En heb mn buurjoch ook een uitbrander gegeven want dat is de aanstichter van t verhaal! belachelijk voed je kind op!

wat balen dat je man er niet makkelijk mee om gaat als ie geen zin meer heeft om te drinken! denkd at het op verzoek voor hem toch lastiger is dan voor jou..jij voelt dat toch anders aan!
en sneu dat ie zo huilerig was!

mippie nee hij heeft een rood dak is rood/geel grijs van croozer, stuurt wel fijna ls je er achter staat. klein ding ook omdat het een enkele is.

enne ik heb nog geen luizen nog hoor..maar wel jeuk van het idee..en ja ik weet het ze houden van schoon haar..maar gelukkig was ik mn haar neti zo veel alleen had nu zo`n jeuk dat ik dacht toch mar lekker soppen ;)Kyan heeft nog nooit luizen gehad en toch altijd op kdv/school/bso, nu heeft ie wel altijd gel in zn har dat scheelt!
ik hoop dat we t niet hoeven te krijgen hier..was vannacht ales in de was aan het doen enzo..in mn droom..brrr

Lindy
28 March 2010, 07:35
Oh stefanie verkouden, wat zielig!! Gijs ook wel een beetje heeft er geen last van, maar lag gisteren zo schattig te snurken. Hihi… Viel het nog mee met de visite nadine?
Elisa ik ken het wel hoor dat gevoel van weinig tijd voor jezelf, zeg af en toe ook gewoon nee nu… Mooi dat amy zo goed slaapt!
Jee tammie kan me voorstellen hoor dat je even genegeert hebt. Hijhad vast gewoon zin in knuffelen hihi… Veel plezier vandaag in het dierenpark!!!
Hey mippie ik heb ook een slaapzakie gekocht bij prenatal, ook 90, heb hem nog niet gepast. Als je het gevoel hebt dat hij zich erin kan wurmen zou ik het wel ff met een steekje vast zetten. Bij Yma ofzo zou het wel nodig zijn, bij Gijs denk ik niet, dat is niet zo’n kronkelworm ;)
Mooi dat het goed ging brusje Yma alleen met papa, die stap ook weer genomen. En dan ook nog een dikke vette poepbroek hihi :D Wah hoofdluis, kan me voorstellen dat je dr nachtmerries van hebt…
Lilian voel je je al weer beter?
Brusje hoe gaf jij dan de druppeltjes k en d, ik geef die altijd via lepeltje…
Tammie David klinkt alsof ie gewoon heelmoe was, heeft gijs ook wel eens en dan verzet ie zich tegen de slaap. Onrustige gevoel weer weg?
Och Kyan toch, nu al aan het showen met je piemel, hihi wat een boef, moet stiekem heel klein beetje lachen hoor, maar snap dat het echt niet kan en hij nu straf heeft.
Wij hebben gisten Gijs voor het eerst even 3 uurtjes achter gelaten bij opa en oma en toen mn zusje dat hoorde is ze speciaal ook gekomen uit Groningen, hihi schattig… Was open huizen dag dus 3 huizen bekeken, gaat toch iets makelijker zonder baby…

nluiten
28 March 2010, 08:48
Brusje, waar zou dat gedrag dan vandaan komen he.. Beetje stoer doen. Wij hebben hier ook een kleine glimlach gehad, maar wel goed dat je direct spijkers met koppen slaat! Kan natuurlijk ook niet.

Lindy, ja de visite viel mee. Ze hadden hun kleine (2jr) bij de oppas gelaten. Maar goed ook, zie zit in een fase dat ie alles moet pakken en stuk gooien. :? Waren na 2 uur ook weer weg.

Wij geven al een tijdje geen druppeltjes meer. Zit allemaal in de voeding..

Tammie, vervelend gevoel. Ik lees dat je wil dat je man meer doet (huishouden en David) maar aan de andere kant doe je het liever zelf omdat je vindt dat hij het niet goed doet. Ik heb dat met Thomas ook gehad. Maar dat gevoel moet je echt een beetje proberen los te laten. Wij moeders hebben nou eenmaal meer tijd met ons kindje door gebracht en zien en weten gewoon beter wat ons kindje wil.. ;) hihi. Papa weet het niet en heeft minder geduld. Is denk ik ook stukje onzekerheid.

Lindy
28 March 2010, 10:27
Pfoe wij hebben te vroeg gejuicht met het flesje, gisteren mn man weer flesje gegeven, verslikt ie zich en wil ie dus niet meer... Nou ja ik dacht dat is ie vandaag wel weer vergeten, maar nee hoor, zitten nu alweer 2uur met en krijsend kind omdat ie e cht niet wil. We hebben besloten nu vol te houden en kunnen de geplande boswandeling dus denk ik wel op onze buik schrijven. Omdat ik weet dat ik anders straks zwicht, zit ik nu boven te kolven. Dan heb ik geen melk meer in mn boobs en kan ik dus ook niet toegeven... Hoop zo dat als ik straks beneden kom ik een leeg flesje zie staan, maar is beetje tegen beter weten in, want hoor hem hier nog krijsen... pfff echt jammer dit... wel fijn dat we nu met zn tweeën zijn...

lilian
28 March 2010, 10:45
suc6 lindy!

tammie wat rot dat david zo moest huilen..
en daar worden je boobs ook niet blij van..
dus kan me voorstellen dat je het niet te lang laat duren!

jammer dat je man zo weinig doet..
maar kan ook wel in het verhaal van nadine komen..
wij voelen dingen beter aan en weten dingen ook beter als hun.,
maar als ze het niet proberen leren ze het nooit..

als jij gaat werken zit david dan altijd op het kdv?
of gaat papa ook oppassen?

brusje..
kan me voorstellen dat je kyan daar straf voor geeft.. maar zal ook even met de buurvrouw ofzo gaan praten..
hij wist wel dat hij fout zat anders zegt hij niet gelijk sorry!

hier een jochie in de buurt (we hebben een hoekhuis) en die staat elke dag tegen ons huis aan te zeiken..
heb hem jammer genoeg alleen nog nooit betrapt..
de buren hebben het wel gezien en als hij door de steeg heen is gelopen is ons huis nat.. :shock:
ranzig!

dankje lindy ja gaat nu wel weer aardig goed..
nog wel moe..
kaylen kwam vanacht om 12 uur oude tijd en half 6 nieuwe tijd..
waar die toch last van heeft..
heb hem vandaag overgedaan op voeding om de 4 uur...
maar even kijken hoe dat snachts gaat..

heb het gevoel dat hij zo vol gestopt word dat hij daardoor vaker komt snachts...

brusje mijn kar kun je niet mee rijden.. (boodschappen doen)
die kan alleen achter de fiets..
heb hem ook via marktplaats..

lilian
28 March 2010, 11:31
voor een fles pap heb je een speciale papspeen of een 3 standenspeen nodig..

kaylen verslikte zich met de papspeen en toen wou hij niet meer dus probeer hem nu te laten wennen of met een lepeltje of met de gewone flesspeen.. (moet je niet teveel rijstebloem in de fles doen anders komt er niks uit! )

Shiley
28 March 2010, 12:31
brusje snap je reactie op kyan hoor. maar zou t idd ook maar ff met de buren bespreken want hij leert dus dingen van hun zoon. eigenlijk best balen want jij voed je zoon normaal en netjes op maar door spelen met andere kinderen/ peuterspeelzaal en/ of school leren ze ook foute dingen en woorden die ze niet mogen zeggen. best jammer. hou je helaas niet tegen.

lilian, :o tegen je huis aan te zeiken? teiltje koud water door t raam! :o wel balen dat je hem nog niet betrapt hebt zeg. denk wel dat als je m een keer betrapt hij dan goed de l*l is ook. kom nou, beetje tegen andermans huis aan staan te zeiken. issie gek geworden. wat is daar nou weer grappig aan.

lindy, oh meid wat jammer zeg! ging zo goed. hopen dat hij nou toch t flesje nog pakt. wel goed denk ik dat je je borsten leegkolft. kun je idd minder snel toegeven. maar wel weer jammer van je wandeling. hoop voor jullie beiden dat het toch gaat lukken.

hier kwam meneer om half 7 nieuwe tijd en daarna om kwart voor 11. best goed gegaan dus. nu krijgt ie straks gewoon weer om half 3. hier dus geen last van een verschoven schema.

Shiley
28 March 2010, 14:41
he meiden ff een vraagje. hebben jullie in 1 van de cadeaudozen ook zo'n klein lodger knuffeldoekje gehad en gebruiken jullie deze?
als iemand deze niet gebruikt, zou ik deze over kunnen nemen? levi vind hem super en op het kaartje staat dat ie niet in de winkel te koop is. (heb ik weer)
het is een vierkant zacht doekje met in het midden een lusje waarop lodger staat.

enjoy2
28 March 2010, 15:00
Hallo allemaal, had net een kort berichtje gemaakt maar is volgens mij niet helemaal goedgegaan dus hier de herkansing. Wij hebben hier een hele heftige periode meegemaakt. Ik ben een paar weken geleden heel erg ziek geworden en ben in het ziekenhuis terecht gekomen (heb zelfs aan de beademing gelegen op de intensive care). Ben sinds paar dagen weer thuis en lichamelijk nog een wrak. Hopelijk ga ik nu de goede kant op en opknappen. Als je ziek bent dan besef je ineens hoe belangrijk je kinderen en je partner voor je zijn. Ik heb de kinderen 2 weken niet gezien en voor me gevoel heel veel gemist. Ik probeer nu te genieten van alles wat ze doen. Dus meiden, geniet van jullie kleintjes en doe dat ook met je partner. Het leven kan uiteindelijk soms ineens zo kwetsbaar en anders zijn dan je had verwacht.

Shiley
28 March 2010, 15:06
wow enjoy, heftig zeg!!! wat had je dan precies? of is dat (nog) niet bekend?
en zelfs aan de beademing :o echt niet best dus. geloof echt wel dat je je man en kind(eren) gemist hebt en dat je het gevoel hebt dat je veel gemist hebt. vooral zo'n kleintje. leren zoveel in korte tijd. meid neem de tijd om op te knappen hoor!

Tammie78
28 March 2010, 15:11
Zal ff kijken mippie. volgens mij wel dat wij um hebben, maar die mag je wel hebben hoor. david begit doekjes ok fijn te vinden trouwens. is nu regelmatig met zn spuugdoekje aan het knuffelen :D

Ja idd nadine. tis eigenlijk heel dubbel he. aan de ene kant wil ik dat hij dan ook snel iets doet, maar aan de andere kant doet ie het in mijn ogen dan niet goed genoeg :roll: en haha mwah viel wel mee hoor lilian met me boobs. is wel maf heb de laatste tijd pas voor het eerst dat ik last heb vand e toeschietreflex. daarvoor zowat niet gehad eigenijk :? nu eigenlijk altijd als ik um aan de ene boob heb, dat ik in de andere de toeschietreflex krijg en dus ga lekken uit die boob :? irritant gevoel.

Zo brusje ik zou ook pissed zijn hoor. maar dan idd nog meer op dat andere jochie. want die heeft kyan er toe aangezet dacht ik toch?

ow balen lindy. hopelijk heeft ie de fles toch nog gepakt!

pfff ik dacht gisyeravond van laat ik toch maar weer een late voeding doen, want heb geen zin om er weer half 1 uit te moeten! grrr komt ie om 3 uur :evil: het heeft ook allemaal geen zin :cry:
en om half 7 drinkt ie maar 20 cc uit flesje en om 11 uur ook maar 20 :shock: HUH?
ow ja sorry wel allemaal nog wintertijd hoor :)

Jeetje enjoy das schrikken zeg! wat was er dan met je? ow dat vraagt mippie ook al! Gelukkig gaat het weer beter met je!

Shiley
28 March 2010, 15:22
hmm balen tammie, en dan ging de klok ook nog eens vooruit :roll: niet zo'n fijn nachtje voor je dus.

bedankt dat je wilt kijken of je t doekje hebt. zo handig, geven ze iets in die cadeaudozen wat in de winkel niet te koop is :roll: lekker handig!!

Tammie78
28 March 2010, 15:37
hmmz ik had um dus opgeborgen en net weer gevonden, maar niet bij stilgestaan dat ie zo lekker zacht is, wat dus idd errug lekker is voor je kindje :roll: maar volgens mij kun je ze wel online bestellen.

Tammie78
28 March 2010, 15:39
nou ja heb um net aan david gegeven en doet er nou niet echt veel mee en als levi er zo weg van is, dan mag hij um wel hoor ;) david heeft ook nog wel andere knuffeldoekjes anders.

Elisa20
28 March 2010, 15:40
Jakkes luizen krijg al jeuk als ik er aan denk :o

Enjoy...jeetje wat heftig...waarom lag je in het ziekenhuis :?:

Hier is het schema helemaal in de war doordat de klok een uur voorruit is gegaan.
Vandaag naar mijn ouders geweest met Amy...die heeft zich daar prima vermaakt en
is nu ook goed moe. Ben zelf ook behoorlijk moe vandaag. :(

Lindy...Hopelijk is het flesje nog leeggegaan :!:

nluiten
28 March 2010, 15:44
JOh enjoy wat een verhaal. Ben ook nieuwsgierig naar je verhaal.. Heftig hoor.

Schema hier is toch ook een beetje rommelig hoor. Maar goed, dat gaat wel vaker in het weekend. Dan komt ze er nog wel eens later uit. Heb haar net voor toch nog maar even een uurtje in bed gelegd. Ze heeft vanmiddag maar een half uurtje geslapen ipv 2 en half. Maar mw ligt nu in haar bed te kletsen tegen de spijlen ofzo. hahaha. Wel erg grappig. Hoop wel dat ze nog ff een oogje dichtdoet. Anders moet ze het tot half 7 vol gaan houden... :?

enjoy2
28 March 2010, 15:49
Ik blijk een vrij zeldzaam syndroom te hebben wat bij mij grote blaren in de slijmvliezen veroorzaakt. Door deze zwellingen bestaat de kans dat het niet meer mogelijk is om zelfstandig te ademen. Voor zover het er nu naar uit ziet wordt dit syndroom geactiveerd door een bepaald type longontsteking, of door gebruik van bepaalde medicijnen en voor 5% weet men niet wat de oorzaak is. Ik heb zowel de longontsteking als de medicijnen gehad, dus vooralsnog gaan we ervanuit dat een van deze of een combinatie het syndroom hebben geactiveerd. Hopelijk houdt dit in dat als ik deze vorm van longontsteking nooit meer krijg en bepaalde medicijnen niet gebruik, ons dit leed of erger in de toekomst bespaard blijft. En hopelijk is het niet erfelijk. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat ook de kinderen nooit de medicijnen krijgen die dit kunnen opwekken.

brusje
28 March 2010, 15:52
sjeemig enjoy..wat vreselijk ik hoop dat het snel weer heel goed met je gaat!!! en ja inderdaad het leven is kwetsbaar!! gelukkig ben je nu thuis en kun je van de kindjes en man genieten!
(doet me meteen weer denken aan mn collega die na de bevalling 10 weken op ic heft gelegen en is overleden..:(, door har ben ik me ook heel bewust van hoe het kan lopen.. :cry: sinds die tijd heb ik een boekje waarin ik schrijf voor de kids..tot nu alleen kyan, zodat als er iets met me gebeurd hij kan lezen hoeveel ik van hem heb gehouden!!) en dan ben je ineens weer blij dat je snacht zo je bed uit kunt stappen omdat je baby huilt!!

verder..t doekje wordt hier helaas ook flink gebruikt..en heb er ook van koeka..leuke speendoekjes!! mischien anders een tip!!

yma heeft tot half 9 nieuwe tijd geslapen..:D lekker voor papa toen had ik er al een halve dag op zitten..haha

owjee verder weet ik t ff neit!

vanmiddag mn nieuwe telefoon gehaald..ben blij!! nu nog uitvogelen hoe ie werkt..doe ik vanavond wel!

reageer later verder..

o enjoy..jeetje wat heftig..wel goed dat ze nu weten waar t door geactiveerd is en idd ik hoop voor je dat dit in de toekomst nooit meer voorkomt!!

Tammie78
28 March 2010, 18:38
Sjeetje enjoy das idd erg heftig zeg! en zeker hopen dat dit lees je verder bespaard blijft zeg! Zet je idd wel aan het denken hoe snel iets over zou kunnen zijn. brusje idd wel een goed idee om iets naar je kinderen toe te schrijven. ik sta daar eigenlijk nooit zo bij stil :? mijn moeder vraagt ook steeds of ik al eens wat stukjes geschreven heb voor david later end at heb ik nog steeds niet :oops:

wat voor telefoon heb je dan brusje? ik wil ook wel een nieuwe! maar dan wil ik de i-phone en dies wel en beetje duur, dus moet nog ff wachten! en ik wil um dan ook nog het liefst in het wit, dus dubbel zo duur als de zwarte :roll:

nah vanmiddag nog ff naar een kinderboerderij geweest (of had ik dat al gezegd? :? )maar was dus errug rustig vanwege slecht weer.

pfff david is weer eens tegen zn slaap aan het vechten :roll: nadat ie dus eerst ongever een half uur omhoog heeft zitten staren en een beetje heeft liggen kletsen. vind ie het dus nu niet leuk meer kennelijk :roll:

brusje
28 March 2010, 18:55
hihi ik heb de witte i-phone..en gelloof niet dat ie duurder was dan de zwarte hoor!
ik heb de 3Gs met een i-150 abbo(29,95) en moest 100 euro bijbetalen..maar dat mocht van mn man voor mn verjaardag (april) maar nu kwam ik daar en bleek dat je de punten die je spaart bij t mobile ook kan besteden aan je telefoon..dus heb m nu gratis, had nog nooit wat met die punten gedaan! ;) dus dubbel blij!! en ook nog gratis hoesje erbij!

yma heeft lkker gespetterd in bad en is nu gan slapen..ze is ook verkouden geworden..ahhw
morgen weer dagje kdv..pff ben moe joh na 2 dagen achter elkaar werken, weekend is ook extra druk personeel minder..blehh

lilian
28 March 2010, 19:04
kl*te klok verzetten..

kaylen wil niet slapen!

enjoy jeetje wat heftig..
hopelijk blijft het goed gaan met je!
en krijg je het niet weer!

Tammie78
28 March 2010, 19:08
weekend werken vind (naja vond) ik meestal niet leuk! is veel leuker en fijner om bij je gezinnetje te zijn!

pfff ik geloof dat meneertje door begint te krijgen wanneer het bedtijd is 's avonds :roll: zet het op een brullen dan! heeft me man net nog een flesje van 70 cc bv opgewarmt (dacht laten we dat dan nog ff geven, moet toch op) is ie ineens stil :roll: handigggg! kan die melk dus ook weg. pfff wel zo een nadeel van bv. als je het uit de vriezer haalt moet het binnen 24 uur gedronken worden en opwarmen duurt lang en mag ook maar 1 keer :o

Ow brusje nah is misschien veranderd dan, maar de witte was 2x keer zo duur. mijn man heeft de zwarte en die was 80 euro en die witte 160, maar is dus nu misschien anders :?

ow nou ja begint ie weer te huilen. nah kan ie toch nog dat flesje krijgen!

ow hihi lilian kaylen ook al niet! david dus ook niet :evil: nou hij krijgt nu nog wat melk, maar dan is het toch echt klaar hoor. pfff

Tammie78
28 March 2010, 19:10
naahhh dat snap je toch niet. begint ie prima te drinken. (me man roept naar me " gaat er in hoor!) houd ie na 10 cc alweer op met drinken! :o hoor ik me man ook nog zeggen "o het gaat eruit ipv erin!" ahum :roll:

angelangel
28 March 2010, 19:17
Hoi meiden , bedankt voor de tips over de spenen voor pap.
Bram heeft tot 8 hr n ieuwe tijd geslapen dus dat was netjes.

Ik denk dat hij spruw heeft :o . Morgen maar even naar huisarts. En vandaag veel huilen, denk van de drukte op t feest

Enjoy heftig zeg. Geniet maar volop van de kids, dikke knuf

wat is dat toch met die buurjongens, schop onder de kont geven en ik zou ook de ouders aanspreken hoor.

Hier de lodger doekje ook favoriet, heb ik effe geluk heb er twee :D

verder weet ik t niet meer ga bram in badje doen, krijg zo nog visite uit denemarken

lilian
28 March 2010, 19:25
kan het ook zijn dat ze allergisch zijn voor rijstebloem?

Kaylen gilt echt alles aan elkaar nu! :(

me man is bij hem...
vind het zo erg dit!

zo ken ik hem helemaal niet..

het was een drifthop aan het begin.. maar zoals die nu is?! :shock:

Tammie78
28 March 2010, 19:37
Lilian we kunnen elkaar de hand schudden! David was i het begi ook en driftkoppie. best veel huilen enzo. maar is de laatsted agen eigenlijk heel gezellie, maar nu vanavond lukt het slapen dus niet. kan bij hem geen rare reactie zijn op iets dat ie gehad heeft, want krijgt alleen bv. vervelend he als ze zo blijven huilen. ow nu is ie weer stil :roll:

Shiley
28 March 2010, 20:35
enjoy, wel fijn dat je (waarschijnlijk) denkt te weten waardoor het komt. groot gelijk dat je gaat opletten dat je kinderen deze medicijnen nooit zullen krijgen. maar jeetje zeg, je bent er mooi klaar mee.

brusje, leuk... nieuwe mobiel!! wil ik ook! moet helaas nog tot 22 okt met deze doen :( denk dat ik hierna de nokia n97 mini wil maar tegen die tijd zijn er denk ik ook weer hele leuke anderen dus kijk dan wel ff.
altijd leuk, dat sparen bij t mobile. heb dat doen in prepaid had ook gedaan en had dan geregeld 10 euro gratis beltegoed.

tammie, fijn! denk je dat t erin gaat, komt t er weer uit. wel grappig gezegt van je man haha.

hmm die doekjes vallen dus echt in de smaak. jij geluk angel dat je er al 2 hebt. welke doos kwam deze ook alweer uit? weet t echt niet meer.

Tammie78
28 March 2010, 20:59
De blije doos van prenatal? :? weet het eigenlijk ook niet meer.

Ja haha klonk ook wel echt droog van me man hoor :D Hij had het ook meer tegen zichzelf geloof ik :? ja of tegen david. mar ik kan het dan ook horen. is wel lachuh soms :) in het begin ging david vaak poepen of plassen als luier af was. hoor je me man " WHOOOO!"" :mrgreen:

en ja dat doekje, david pate het net nog niet, maar hij moest wel echt glimlachen/lachen toen ik het tegen zn gezichtje hield, dus hij vond het wel lekker volgens mij. maar je hebt er zelf dus iig wel 1? ja op http://www.lodger.com kan je ze bestellen geloof ik.

Shiley
28 March 2010, 21:06
ja ik heb er zelf ook 1. uit 1 van die cadeaudozen. met stippen erop.
net op de site gekeken en ze zijn idd te koop. zijn ze iets anders als t doekje dat uit die doos komt. lusje zit op andere plaats enzo. maar dat maakt niet zoveel uit, lijkt me.
dacht dat je ze niet los kon kopen omdat er op t kaartje staat, niet voor losse verkoop. dus vandaar.

vanavond weer gewerkt. hebben 4 nieuwe clienten. MENN wat een mannen zeg. pff. 1 tje is echt alle 3 de avonden dat ik heb gewerkt echt druk en boos niet normaal. gooit met stoelen en slaat de deuren tegen de muur. vanavond, mn collega wil hem op bed leggen, hij kwaad! staat ze op zn kamer naast de kast. knalt ie die deur open. vol tegen dr pols aan. velletje eraf, blauw, gezwollen. nee lekker!! moet je m bijna met zn 2e in bed leggen.

brusje
28 March 2010, 21:47
oeff lekker mannetje dan zeg! werk je met dementerenden of wat was t ook alweer? ben t ff kwijt hoor.

nou ik snap niks van mn nieuwe telefoon nog..haha gedoe met dan itunes enzo op je laptop en heb dan ook net een leenlaptop..fijnn..dus morgen mn oude tel maar mee meot wel te bereiken zijn voor kdv enzo

nou ik ga yma de fles geven en slapen..6uur de wekker weer..bahhh

ik heb spuugdoekjes van ikea zit een klein lusje aan die doe ik ook vak aan de speen.handig om speentje en doekje tegelijk bij je te hebben!

nou truste...tot morgen avond weer!

Shiley
28 March 2010, 22:09
ik werk met gehandicapten, laag niveau. onze 'eigen' mannen hebben baby niveau. zitten met functioneren tussen de 3 en 7 maanden. de 'nieuwe' mannen functioneren sommige dacht ik tussen de 9 en 12 maanden. erg laag dus. maar dat mannetje dat zo door t lint ging vanavond is ook mega verwend op de vorige groep en daarvoor! hij slaat opde ramen, slaat op de plexiglas plaat die (bewust) voor de tv zit. goeit stoelen om, schreeuwt, gooit met andere dingen en spuugt. vergeet ik nog iets? :?

pff krijgen we echt nog heeeel wat mee te stellen :roll:

in dat lodger doekje wat ik nu heb zit wel een lusje, midden in, maar weet niet hoe ik daar dan die speen aan moet doen. en heb jij in bed ook dat doekje aan de speen of alleen als ze wakker is?

angelangel
29 March 2010, 08:21
Mippie, hij komt idd uit de prenataldoos. Die kreeg ik 2 omdat in de eerste doos niet alle pampers zaten. Volgens mij kn je ze ook bestellen.
Jemig lekker begin van je werk zo zeg. ben je vast helemaal kapot als je thuis komt.

Hier zo met Bram naar de huisarts, denk dat hij spruw heeft hoor :o . Gisteravond 38 gemeten en vanmorgen 37. Heel de nacht gehuild en onrustig, nu weer vrolijk, maar ga toch maar heen. Alle spenen en flessen maar weer gesteriliseerd, meer weet ik echt niet wat ik kan doen.
Dan nog werken de hele dag erachteraan, o lief bed wat verlang ik naar je :cry:

O ja rijstebloem, het kan zijn dat de darmpjes er nog niet goed tegen kunnen, allergie geen idee?

nluiten
29 March 2010, 09:05
Jeetje mippie, dat moet echt zwaar zijn.. :shock:

He bah Angel. Hoop het niet voor Bram. Succes strakjes.

Stefanie is nog steeds heel erg snotterig. Beetje kuchen erbij. Is wel echt zielig. Maar ze lijkt er zelf niet zo veel last van te hebben. Slapen doet ze nog en drinken gaat ook wel aardig.
Thomas begint ook ziek te worden. Veel last van zijn keel... :( Als mama maar niet ziek gaat worden.. De vorige keer met dat virus laatst, voelde ik me zo beroerd. Bah, maar je moet wel doorgaan he.

Brusje, balen dat je je telefoon nog niet doorhebt. Zal snel genoeg komen en dan zit je de hele dag op internet hihi.

nluiten
29 March 2010, 09:19
O, en mw heeft iets nieuws... Als ze naar bed gaat dan ligt ze eerst nog even een paar minuten te kwebbelen. Hahaha.
Ze wordt nu net wakker en begint ook lekker te kletsen. :D

Lindy
29 March 2010, 10:20
Gatsie lilian dat is smerig zeg dat jongetje, weet je niet waar het jongetje woont, dan zou ik eens met zn ouders gaan praten…

Jeee enjoy heftig hoor meis en je hebt helemaal gelijk je moet eigenlijk van elk moment genieten.

Hihi tammie Gijs knuffelt ook met spuugdoekjes, die 2 lijken best wat op elkaar hihi… Alleen Gijs moet nog even van David leren drinken uit een flesje en David moet van Gijs leren doorslapen…

Elisa is Amy alweer over haar jetlag heen en stefanie

Brusje wat leuk dat je schrijft voor Kyan, ik hou oko een soort dagboekje bij en dat gaat voornamelijk over Gijs hihi… Ik doe het op de comp omdat ik soms alleen even steekwoorden opschrijf en dan later het verhaal eromheen. Die wil ik dan bijv via zo´n fotosite dan wel af laten drukken met misschien af en toe fotootje tussendoor…

Angel ik wil misschien met Gijs ook pap gaan proberen, misschien dat ie dat wel wil, dan krijgt ie straks iig ook genoeg vocht binnen, maak ik er gewoon waterig papje van…

Lilian erg he om Kaylen zo te horen gillen… gaat het al beter

Wow mippie dat kinkt niet gezellig die mannen, best heftig lijkt me! Ik zal Gijs eens dat doekie geven als ik die nog heb, kijken of ie het wat vind... anders mag je de mijne wel hoor!

Angel spruw kun je toch allen krijgen met bv of niet

Leuk he nadine dat kletsen, doet Gijs ook. Helemaal als papa hem verhalen gaat verzinnen (heeft hekel aan voorlezen) over ridder Gijs hihi schattig…

:?: Sorry alle vraagtekens ontbreken, knoppie doet het niet hihi… :?:

Nou het flesje was dus niet gelukt gisteren, na 6 uur huilen toch maar gewoon de borst gegeten. Gebeld met de borstvoedingshulplijn en zij zeggen ook dat doorzetten als ie honger heeft geen zin heeft. Dan beter tussen voedingen door oefenen. Verder zei ze misschien tuitbeker met siliconenspeen dus die heb ik nu ook gekocht en nog de fles van difrax, zo´n beetje de enige die ik nog niet geprobeerd had. Kan hier wel een flessewinkel beginnen haha… Heb in overleg met mn mannetje mn baas gemaild of het mogelijk is mn verlof met 2 of 3 weken te verlengen of gedurende die tijd halve dagen te werken. Dan heb ik iets meer tijd om Gijs te wennen of anders mag ie iig vast voedsel, hoeft ie niet te verhongeren. Mannetje heeft me ook even styreng toegesproken dat zoals ik de laatste tijd ben hij me niet kent. Dat hij het niet leuk vind dat ik bij de pakken neer ga zitten en hij het juist zo leuk vond dat ik altijd zo positief was en hij heeft gelijk en helemaal als ik dan het verhaal van enjoy lees heeft ie helemaal gelijk. Dus vanaf nu gewoon genieten en komt vast allemaal vanzelf goed…

Tammie78
29 March 2010, 10:27
:evil: :evil: :evil: #$%^&&^%#$%W#$* :( :( :( 00.00, 3.00, 7.00 grrrr.

K nacht weer. ik geloof dat ik zelf ook last had van dat uur verschil :( kon de slaap niet vatten enw erd daardoor weer eens flink onrustig. troost was dat me man de slaap ook niet kon vatten! ik had een oxazepammetje ingenomen en nadat me man me even lekker had gestreelt ben ik uiteindelijk wel in slaap gevallen. wordt ik om 7 uur wakker, omdat ik david hoor. zeg ik tegen me man " zo dat vind ik knap!" (ik dacht dus dat ie na 12 uur niet meer was gekomen!) mn man kijkt me verbaast aan. dus ik " ow hij is dus al eerder gekomen" ja zegt ie om 3 uur. heb ik dus niets gemerkt :o dacht ik eindelijk yes gaat god, maar nee dus.... :(

ik zei vannacht nog tegen me man als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat ik weer zwanger ben :o heb mega veel honger, soms wat last van lichte misselijkheid, die onrust soms weer, wat pijn in me buik en van dat soort dingen. maar ik denk het niet zeg ik. ja ik denk het wel zegt ie :o dus ik weer dat an volgens mij niet eens. ben een week geleden nog ongi geweest! ja of dat moet geen ongi geweest zijn :?

zow heej mippie respect hoor! dat je met zo'n zware doelgroep werkt! zou het niet kunnen denk ik.

angel hopelijk gaat het snel beter met bram. lijkt me best pijnijk spruw namelijk!

Hihi ja idd lindy gijs en david hebben elkaar wat te leren! enne nee hoor spruw hoeft niet alleen met bv hoor!

Tammie78
29 March 2010, 10:38
ow jee lindy, dus toch niet gelukt met flesje :( nou nu heb je toch inmiddels wel zowat alles uit de kast gehaald zou je zeggen.
GIJS WERK EENS EVEN MEE MANNETJE! :D

Lindy
29 March 2010, 10:41
Bah echt balen van die nachten, je man klinkt erg lief trouwens!!!
Ik dacht het laatst ook, in zat ik de kamer en rook ineens katerpies (wij hebben een vrouwtjespoes), dus mn man speuren en had er ook kater tegen het katteluikje gesproeit, maar dat is een heel eind verderop. Hij zei al oh oh wat is je neus goed, je bent toch niet weer zwanger?? (ja ? doet het weer!!). Ik ben nog steeds niet ongi geweest weer...

Lindy
29 March 2010, 10:42
Wow zie nu de klok pas, Gijs ligt nog te slapen... om 08.00 gevoed en nu bijna 12.00 dat is voor hem heel erg lang... Ga hem zo maar wakker maken, straks gaat zn nachtritme eraan... :?

Tammie78
29 March 2010, 10:48
hmmz de klok van het forum loopt nog een uur achter :? hihi ja je vraagteken doet het weer LOL

Shiley
29 March 2010, 10:53
nluiten, wat heerlijk dat ze zo gezellig ligt te praten in haar bedje.

lindy, pfff, je hebt echt alles geprobeerd hoor meid. hoop echt voor je dat 1 van die andere flesjes wel werkt of anders die tuitbeker. snap best dat je nog wat langer thuis wilt blijven.
bedenk me net wel dat t zoontje van mn nicht ook uit de difrax s fles drinkt. die weigerde de avent ook. weet ik pas sinds een week maar wat stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. sorry.

tammie, zo dan was je wel moe zeg. maar jeetje wat balen zeg dat hij er zo'n potje van gemaakt heeft afgelopen nacht. levi kwam om 6 uur. kwart over 6 flesje gegeven. heb gister van mn collega's gehoord dat je een baby s morgens voor de 1e voeding niet wakker moet maken. dan moetn ze zelf komen. maak je ze wakker heb je kans dat ze (net als levi) dus eerder gaan komen. nou mocht meneer nog langer gaan slapen ga ik m niet meer wakker maken. schuif dan op de dag zelf wel met de flessen.

anders toch ff testje doen, weet je t in ieder geval zeker.

dacht ook dat je spruw alleen kunt krijgen met bv, maar kan t fout hebben. geloof wel dat t zwaar is hoor angel, een hele nacht met een huilend kind en dan nog moeten werken. zou ik niet volhouden denk ik.

ja mijn werk is er niet lichter op geworden. en ook niet veiliger :roll:
we hadden al cliënten die, als ze je echt niet begrepen, konden schoppen of een tik uit konden delen maar dit gebeurde echt zelden. want ze kenden ons en wij hun en hun programma. maar deze mannen zijn nieuw voor ons, wij nieuw voor hun. en die ene is gewoon mega verwend vroeger. en wij zitten ermee. mn man zei gister nog, je kijkt wel uit he op je werk. nou is wel mn bedoeling hoor. heb er 1x mn vinger gebroken dankzij een cliënt. was beetje mn eigen schult hoor. die valt altijd in zn stoel en ik had mn hand nog op de leuning leggen. hij valt in de stoel en mijn hand zit er dubbel tussen. kon mn middelvinger niet tegen :? maar verder zijn onze oude/ eigen mannen echt schatten.

Tammie78
29 March 2010, 11:08
Ow jee lindy haha wie weet! Ja ik had dat toen ook toen ik net zwanger was, die enorm sterke reuk! was echt vervelend gewoon. zaten we in de auto, had me man een raampje open, en ging ik zowat van me stokkie omdat ik ineens al die uitlaatgassen zo goed rook :o en bij ons had er toen ook een kater binnen staan sproeien! tegend e gordijnen. we hadden toen nog een katteluikje. wij hebben zelf ook een mannetje. dus ik toen steeds gatver wat stinkt er zo? ik wordt er misselijk van. ik bleef soms gewoon bewust langer boven omdat ik het beneden vond stinken. nou na een flinke inspectie had me man dus pis in de gordijnen ontdekt!

Tammie78
29 March 2010, 12:12
HUH ik dacht laat ik dat boekje van cb eens even doorlezen. (nog niet gedaan :oops: ) meteen ff een en ander opgschreven zodat ik daar later een verhaal van kan maken voor david. (ja kan er nl aantekeningen in kwijt. maar nu las ik dat je bv in magnetron mag opwarmen :o gewoon 600 watt 30 sec. (voor 100 cc) :? nou ja zeg nu weet ik het niet meer hoor.

Lindy
29 March 2010, 12:13
Hihi leuk he katten...
Mippie je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, hoop dat Gijs hem ook leuk gaat vinden.
Oh ja hij lag helemaal niet meer te slapen net, lag met grote open oogjes in zn bedje... Maar ik hoorde hem verder niet, hihi gekje kan ie beter gezellig bij mij in de box komen liggen... Ik bedoel bij mij beneden, niet dat ik zelf in de box lig hoor hihi... :D
Mippie zijn er geen arbo-regels om je werk veiliger te maken? of denk je dat het vanzelf beter wordt als jullie aan elkaar gewend zijn?Tammie ik heb ergens anders gelezen dat er dan voedingsstoffen verloren kunnen gaan, tsja wel weer dubbel... Maar heb je geen flessenwarmer? Lijkt mij wel handig, maar ja ik heb dur nu niet veel aan hihi LOL ;)

nluiten
29 March 2010, 12:21
He bah dat is weer een vervelende nacht..

Dames, ik blijf het zeggen ik moet er niet aan denken om nu zwanger te zijn... :o
Eerst maar eens van dit prinsesje genieten. :D

nluiten
29 March 2010, 12:26
Huh? er was allemal bijgeschreven.. Nouja, dat had ik niet gezien. Ik bedoelde de nacht van Tammie dus.

Jeetje Mippie. Je mag dan wel veiligheidskleding gaan dragen, is bijna gevaarlijk werk wat je doet!

Over katten gesproken. 1 van onze poezen is ziek. Die zakt regelmatig in elkaar. Haar hele linkerkant doet het niet meer en kan daardoor alleen maar rondjes draaien.... Is Thomas zijn poes. Ik durfde het tegen hem niet te zeggen maar ik denk dan snel aan een tumor oid.. Arm beestje. Vanavond naar de dierenarts.

Frummel is alweer wakker. net aan een uurtje geslapen. Denk dat ik haar er maar uit ga halen. Wordt niets meer. Misschien slaapt ze vanmiddag dan nog even.

Lindy
29 March 2010, 12:30
Mippie heb em gevonden en gijs vind het niks, tenminste niet leuker dan een ander spuugdoekje. verder is ie dol op het blauwe badstof poppetje. PB je adres maar even, dan stuur ik hem aan je op...
Hihi Gijsie ligt in zn eentje te spelen en kletsen in de box, zow schattig :D
Nadine anders ff lekker buiten wandelen, tenminste Gijs slaapt dan altijd... Wat zielig van de poes, klinkt idd niet best...

nluiten
29 March 2010, 12:58
Heb haar even toegesproken. Dat als ze strakjes wakker word we lekker gaan spelen, kletsen, eten en naar de supermarkt om eten voor papa en mama te halen.
Zoet kind, ze is weer lekker gaan tukken. :D

Tammie78
29 March 2010, 13:18
Ja nou dat dacht ik dus ook lindy van die stoffen in de bv bij magnetron :? ja we hebben wel flessewarmer, maar nsdeel vind ik dan dat als ie een flesje krijgt en hij ligt te gillen, dan duurt het zo lang :roll: ga het donderdag nog wel ff op cb vragen. lekker verwarrend allemaal.

nou mippie ik wacht me volgende ongi wel gewoon af hoor ipv testje.

gossie nuiten wat lzielig zeg van je kat :( die van ons was par maanden geleden ook ziek. vond ik ook zo zielig. ze horen er echt bij he.

manetje begint te mopperen. ga ik ff eten geven!

Susanna
29 March 2010, 13:27
Tammie, Lindy, ik warm Jynthe haar bv-fles altijd op in een bakje heet water. Duurt maar drie minuten of zo. En we weten wanneer ze ongeveer honger heeft dus dan zorgen we dat daarvóór de waterkoker al een keertje heeft aangestaan. En als ze erg verdrietig is, als de fles te lang duurt, dan gaat ze gewoon op de arm, dan is ze een beetje afgeleid.

En ja, je kunt het ook in de magnetron opwarmen, maar dan moet je heel goed opletten dat het niet té warm wordt (>35 graden), want anders verlies je idd voedingsstoffen. Geen idee hoe je dat kunt regelen, daarom zelf maar nooit de magnetron gebruikt.

Tammie78
29 March 2010, 13:42
ja nou ik had dus gelezen dat als je het in de magnetron doet, dan op laagste stand en regelmatig schudden tussendoor. duurt minstens zo lang als au bain marie of flessenwarmer, wat idd iets van 3 minuten duurt, maar als je kint krijst zijn 3 minuten errug lang vind ik! en trouwens zal de tijd eens bij houden, maar volgens mij doet die van ons er langer over :? en als ie klaar is vind ik um niet lekker warm, maar lauw, dus doe ik um nog een keer! David wil zn flesjes lekker warm anders drinkt ie niet!

Tammie78
29 March 2010, 13:44
kint-kind haha! moet niet gekker worden zeg :D
maar ik net te zeggen dat er dus in cb boekje staat op 600 watt 30 sec, daar snap ik nu niets meer van. en al die verhalen over verloren voedingsstoffen enzo dan?

lilian
29 March 2010, 15:36
HELP!

kaylen kan niet poepen..

hij heeft er erg last van..

heb hem al appel diksap gegeven..

Tammie78
29 March 2010, 16:05
hoe lang heeft ie al niet gepoept dan? als ie echt heel veel last heeft misschien ff helpen met thermometer, maar dat schijn je niet te vaak te moeten doen.

getver ik geloof dat david ineens een huiluurtje heeft ofzo. krijst de boel bij elkaar.

nluiten
29 March 2010, 16:41
Ja lilian, hoe lang al niet dan? Vervelend !

Stefanie was wakker naar de supermarkt, in de supermarkt en op de terug weg. Toen ik parkeerde ging ze slapen. hahaha, drolletje. Heb haar slapend in bed gelegd. Na 5 minuten weer wakker :shock: . En heeft bijna een half uur liggen kletsen. Heb in een deuk gelegen. Kon ik mooi even het even alvast klaarmaken :D. Hihi.
Ze ligt nu weer in haar blote kippekont in de box.

lilian
29 March 2010, 17:37
de laatste poepluier was gisteren aan het eind van de middag..

heb hem gisteravond half 7 een fles gedaan met 1 schepje rijstebloem..
toen een uurtje geslapen en gillend wakker..

of dat kwam door de rijstebloem of doordat het licht buiten is!

even bij ons gezeten en daarna weer naar bed gedaan!

angelangel
29 March 2010, 18:41
Hier even snel een reactie.
Lilian: Lastig he, ik heb vanmiddag ook diksap gehaald voor Bram, hij krijgt ook al lactulosestroop en fruit, maar het helpt allemaal geen sodemieter. :cry: Sorry hoor, ben er klaar mee, kind heeft pijn. Gister zulke harde keutels dat er bloed bijzat. Nu meer lactulosestroop geven en diksap zei de huisarts.

Nou vanmorgen dus met Bram naar ha geweest en ja hoor hij heeft spruw. Dat hoeft dus niet alleen bij bv te zijn. Het is dezelfde schimmel als zwemmersexceem, smetplekjes(bijv. bij veel spugen dat het huidje in de nek doorgaat. In die plooitjes gaat het zitten. Als je zelf kloven in je hand hebt kan je t al bij je hebben en overdragen. Ja zeg maar waar hij het dan vandaan heeft. Nu gel smeren op lippen en in mondje. Gelukkig drinkt hij nog wel goed en is vrolijk. Nu de ontlasting nog goed krijgen.

Ik ben er weer vantussen, ben kapot na drie dagen knallende koppijn, twee nachten op te zijn geweest met meneer en de hele dag nog gewerkt. Heb van die heerlijke zwartblauwe kringen onder mijn ogen.

:o Bram laat me hier een scheet, heel verschrikkelijk, hij gilt ervan, het lucht hem op geloof ik :P

Tot morgen denk ik weer.

nluiten
29 March 2010, 19:42
Angel wat zielig! :( Arme Bram. Hoop dat het snel beter gaat.
Ja, lastig om te bepalen waar het vandaan komt.

Lilian, Stefanie laat er ook nog wel eens een dagje tussen hoor. Dat kan echt geen kwaad. Of probeert hij het heel hard en wil het niet lukken ofzo?

Elisa20
29 March 2010, 20:28
Lilian...ze hoeven niet elke dag een poepluier te hebben. Bij Amy zit er ook regelmatig een dag tussen.

Amy heeft vandaag haar eerste wortelhapje gehad!! :D Het ging heel erg goed....een beetje te goed want
ik durfde niet meer te geven dan 3 hapjes alleen toen zette ze het op een krijsen omdat ze meer wilde :o
Ben trouwens helemaal op....net voor de derde keer weer wezen voetballen..dat is behoorlijk zwaar als je een jaar niet meer hebt gesport :D .

Angel, wat sneu voor Bram hopelijk gaat het met de ontlasting snel beter en is de spruw snel over.

brusje
29 March 2010, 20:34
ow weet echt allemaal neti meer wat ik heb gelezen..

elisa kan me voorstellen pfff ik was weer begonnen met sporten maar tis op maandag avond en ik trek t niet na t werken, vooral nu ik 3 dagen achtereen had..hopelijk nu de avonden langer worden dat ik t wel ga redden wil graag weer wat meer gaan hardlopen

en lilian, een dagje geen poep is niet erg hoor, yma heeft gister en vandaag niet gepoept..ik gok op vannacht!! :S hopelijk morgen ochtend pas..normaal poept ze eigenlijk wel elke dag een keer.

yma is vandaag 4 maanden! :D
morgen ga ik denk hapjes maken voor de komende dagen en weer met lepeltje proberen,worteltjes ook enzo!

oh bram..sneu hopelijk is de spruw snel weg, gelukkig drinkt ie nog goed!

ik was net al met mn telefoon op t foru..haha maar moet m nog erg uitvogelen..dit via de lap gaat sneler..haha

Tinkerbell79
29 March 2010, 20:35
Brusje, gefeliciteerd met de vier maanden van YMA!!!! Jippie.

Mik heeft trouwens ook echt niet iedere dag een poepluier, mag echt wel een dagje tussen zittem

Elisa20
29 March 2010, 20:47
Brusje gefeliciteerd!! :D Gaat snel he...nu alweer 4 maand. :o

Tammie78
29 March 2010, 22:26
GEFELICITEERD YMA!!! :D :D :D Poeh heej wat gaat het hard he!

kan ook niet wachten trouwens voordat ik hapjes mag introduceren bij david. ik denk dat ie het wel lekker gaat vinden. is nu ook al niet echt kieskeurig haha. en papa en mama lusten ook zowat alles en waren en zijn ook geen moeilijke eters, dus kheb er vertrouwen in!
denk dat ik anders al eens een keertje wat melk van een lepeltje ga geven. paar hapjes proberen zodat ie aan lepeltje kan wennen alvast. ik vind het ook gewoon leuk om eens iets nieuws te proberen. hebben jullie dat ook?

ow lindy jij vroeg het geloof ik :? wij geven david ook druppeltjes op lepeltje. en vitamine K hoeft dus niet meer, maar we geven het gewoon tot het flesje leeg is.

Jeetje angel zulke harde keutels joh! kot dat door het vaste voedsel dan ineens? jeeh hij zal wer idd wel erg veel last van hebben dan.

Jullie baby's laten er wel eens 1 dag tussen met poepen :o David wel 3/4 hoor :? als het niet meer is. maar maak me er geen zorgen meer om zolang hij er geen last van heeft. en het mag met bv.

hihi elisa lachen joh dat het zo goed ging die worteltjes :D heb je het gefilmd of foto's van gemaakt? (ja als je alleen met Amy was waarschiijnlijk niet. is wat lastig he ;) )

ja brusje mijn man heeft ook de i-phone, maar ik vind um niet echt snel met internet hoor.

nou trusten weer.

Elisa20
30 March 2010, 07:21
Mijn man heeft filmpjes en foto's gemaakt :D

Elisa20
30 March 2010, 07:26
Wanneer gaan jullie trouwens beginnen met groente en fruithapje?
Ik lees overal dat je tegenwoordig niet eerder dan 4 maand mag beginnen.
Weet niet zo goed wat ik moet doen want Amy heeft er heel erg goed op gereageerd en heeft
daarna nergens last van gehad. Gewoon doorgaan of de regeltjes volgen :?: :!:

angelangel
30 March 2010, 09:25
Elisa, de regeltjes veranderen elke keer weer. Ikzelf kreeg met 3 mnd al liga met sap en met 4 mnd at ik al brood. Bram kreeg vorige week zijn eerste fruit en reageerde er ook goed op en krijgt het nu zo ongeveer elke dag. Doe wel 1 fruitsoort per keer om te kijken of hij wel overal tegen kan.. Zo'n klein potje olvarit eet hij 2 keer van en dan is t op.
Dus ik zou zeggen als de reactie goed is gewoon doorgaan hoor. Over 1,5 week is Bram 4 mnd. Als hij op tijd was geboren was hij het al dus ja waar is de grens? Ik denk dat het heel erg per kind verschilt hoor.
Bram heeft trouwens vanaf dag 1 geen moeite gehad met het lepeltje, grappig hoor.

Vanacht heeft hij goed geslapen en is erg vrolijk, de witte aanslag is ook al weg op zijn lippen en in zijn mond dus het zalfje doet goed zijn werk gelukkig.
Nog een dagje werken vandaag en morgen lekker vrij.

Tammie78
30 March 2010, 09:58
Nou ik ga dus proberen tot 6 maanden alleen maar bv te geven. maar weet niet of ik en david dat vol gaan houden tot die tijd geen hapjes :? naja we zien wel.

Sleeeechte nacht :evil: what else is new? :roll: 2.15, 4.15, 6.30 :( alsof ie niet meer doorheeft dat het nacht is ofzo.

brusje
30 March 2010, 10:16
en slaapt hij lang overdag? ik laat yma niet langer dan 2 uur slapen overdag maar weet niet of t scheelt.

ik heb wel gewacht tot yma 4 mnd was met bijvoeden..tis niet voor niks een advies..maar dat is ieder voor zich..velen beginnen al vroeg omdat ze t zelf leuk vinden..maar ach je kunt je kind nog heel lang eten geven he!
ik ga vanmiddag worteltje koken voor dr!
vandaag haar eerste pasfoto gemaakt voor idkaart!

GESLAPEN VAN 22.30 TOT 07.30!!

heb net f sesjopt..3/4 broek, jurkje, shirtje en zomerjas!!! nu wil ik nog een tankini...nog 5 weken voor vakantie
en yma`s jasje is binnen.

Tammie78
30 March 2010, 10:21
valt wel me hoor brusje met lang slapen overdag. meestal is 1 slaapje niet langer dan 1,5 uur. maar bovendien schijnt dat niet uit te maken voor hoe je kind 's nachts slaapt las ik in dat stukje over doorslapen. je schijnt je kind het beste overdag gewoon te laten slapen wat ie zelf wil en nodig heeft. anders is ie misschien te moe en overprikkeld van het wakker houden dat het 's nachts helemaal niet of slechter gaat. en wil ook geen sjagrijnig kind overdag. hij is nu hartstikke gezellig. en 's nachts gedraagt ie zich ook voorbeeldig hoor. alleen ja hij wordt wakker en wil drinken. maar van afgelopen nacht was wel heel extreem hoor.

nluiten
30 March 2010, 10:52
He bah Tammie, gaat niet lekker met die nachten he.. Wat vervelend zeg. Maar is ie wel moe? Of heeft ie ook gewoon geen zin om te slapen?
Slaapt David echt overdag maar anderhalf uur..? (of lees ik het verdeerd :? )

Goedzo Yma!! mama zal heel blij met je zijn :D. Hihi. Lekker hoor Brusje.

Stefanie is dus verkouden, mijn vriend nu ook behoorlijk (!). Verdorie. En ik voel nu wat gebeuren in mijn neusholte. En heb deze ochtend al 10x moeten niesen ofzo. Ben nooit ziek.. Zou nu 2ex in 3 maanden zijn. Weerstand is wel stukje minder hihi.

brusje
30 March 2010, 11:22
ja dat is bij mij ook hoor pik ook sneler iets op nu!

yma is ook verkouden mar heeft er met wat neusspray af en toe verder nog gen last van..gister avond is ze wel een poosje wakkeer geweest en krijsen van de buikpijn..maar nogsteeds gen poep..al 2,5 dag nu dus moet toch wel gaan komen vandaag.
tammie..maar ik bedoelde meer dat ie niet 3/4 uur slaap overdag achter elkaar als ze 1,5 tot 2 uur slapen is t prima lijkt me, maar als yma na 2 uur nog slaapt maak ik r wel wakker..dan kan ze er wel weer even tegen!
hier werkt dat wel voor har merk echt dat als ze overdag drukker is geweest ze snachts langer slaapt.
ik hoop snel de fles van rond 23 uur te kunnen schrappen, als ze de groentehap binnekort echt eet dan ga ik t proberen flessen van 200 en de laatste met rijstebloem en dan kijken of ze t red tot de volgende morgen!

ach tis allemaal vissen nar en schema/ritme he!

lilian
30 March 2010, 11:30
gefeliciteerd yma! :D geweldig 4 maand alweer!

kaylen heeft vanmorgen gepoept helemaal trots.. gelijk papa bellen!
ik zo tegen hem papa ik heb gepoept met kaylen aan de telefoon te brabbelen! :) maar papa was druk aan het werk dus had weinig tijd!

hij heeft normaal altijd 2 a 3 luiers op een dag..
en hij deed heel veel moeite maar het wou hem niet lukken..

denk door de rijstebloem want heb hem gisteravond niks gegeven en meneertje sliep heerlijk van HALF 7 TOT HALF 8! en werd niet gillend wakker..

misschien is het nog te zwaar voor zijn buikje..
hij heeft al zo snel last van zijn darmen ook met de normale voeding als ik daar iets in verander... (precies mama die moet ook 1 x in de week naar de wc)

ga je nog iets speciaals doen voor yma brusje?

niet ziek worden nadine..! sterkte met je mannetje en stef haar verkoudheid!

Tammie78
30 March 2010, 12:05
hihi nee hoor nluiten :D ik bedoelde dat 1 slaapje bij hem meestal niet langer is dan 1,5 uur ;) alleen het slaapje na de ochtendvoeding van ongeveer 6.30/7.30 duurt meestal langer. vanmorgen ook van half 8 tot 10 uur heeft ie nog geslapen. (en ik dus ook haha!) maar daarna doet ie denk verdeelt over de dag nog 3 keer een slaapje van 1-1.5 uur. en dan vanaf 7 uur/half 8 's avonds slaapt ie dan weer echt helemaal voor de nacht. heeeel soms wordt ie dan zelf nog wakker laat in de avond, maar heeft dan wel minstens 3-4 uur geslapen al. maar meestal slaapt ie dus door en komt dan in de nacht. en tot nu toe heeft het dus geen zin gehad om hem wakker te maken voor late voeding, want dan komt ie ook gewoon midden in de nacht! :roll:

Shiley
30 March 2010, 12:06
lilian, fijn dat kaylen gepoept heeft. toch weer een hele opluchting lijkt me.

nluiten, hmm toch te hopen dat het meevalt. hier ook t vermoeden dat ik verkouden word. fijn met dat weekendje :(

tammie, meid wat balen van de nachten zeg. en nu ben je nog vrij dus zou je overdag eventueel terug naar bed kunnen, maar als je straks moet werken dan ben je er niet blij mee. hoop toch dat hij snel door heeft dat het nacht is. en anders over een maandje de laatste voeding kolven en rijstebloem erdoor doen? misschien werkt dat?

brusje, hoera yma 4 maanden!! ben benieuwd wat ze van haar worteltjes vind haha.
heerlijk he dat shoppen. ben er oo dol op. vooral voor levi!

heb vanmorgen een baby zwemband gekocht. weet niet of hij er al in kan/ mag met 3 maanden maar we gaan echt nog wel vaker zwemmen dus heb ik m vast. weet hier iemand dat? vanaf wanneer baby's in zo'n ding mogen?

lilian
30 March 2010, 12:14
mippie

kaylen zat met 2 maanden al in dat ding..

gewoon je armen eromheen leggen
pak dan altijd het hoofdsteuntje vast zodat hij niet opzij kan vallen..

is zo'n gele met zo'n stoeltjesding erin toch?

Em
30 March 2010, 12:47
Lilian, met 2 maanden al? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem ga kopen. Las op internet dat het voor een baby van 3 maanden echt nog te groot was. Maar als het lukt met Kaylen is het misschien toch eens het proberen waard. Ik heb ook zoo'n zin om het weekend met Julia te gaan zwemmen. Hoop dat haar eczeem dan iets minder is, anders mag je officieel niet zwemmen. Wij hebben trouwens een premium kindercottage gekregen op de Kempervennen. Wel relaxed zo dat beken van een mystery park. Dus niet het Meerdal ;-)

Wat krijgt iedereen trouwens toch ander advies. Ik kreeg vorige week van de arts van het Cb te horen dat Julia eigenlijk pas na de 4 maanden (dus wanneer ze in haar 5e maand zit) officieel groente en fruithapjes mag. Maar ze zei ook; als je het gevoel krijgt dat ze er echt aan toe is.. mag je het wel eens proberen. Nou dat gevoel hebben we wel:-) Ze trekt het eten het liefst uit onze handen om het in haar eigen mond te stoppen. Zondag op een rauw worteltje laten sabbelen.. en mevrouw werd toch boos toen het afgenomen werd! Hetzelfde met een stukje peer laatst ;-) Dus als ze 4 maanden is (nog iets van 1,5 week) gaan we echt een keer een groentehapje doen en kijken hoe de darmpjes reageren.

Ook dat het poepen van de ukjes is anders. Ik las dat David soms meerdere dagen er tussen laat en dat Kaylen 2 a 3 poepluiers heeft per dag. Julia heeft na iedere voeding een poepluier (meestal al tijdens het voeden haha) en als het een keertje niet lukt heeft ze ook gelijk pijn haar buikje.

Oh brusje, een zonvakantie klinkt zo heerlijk. Zou ik ook wel zin in hebben.

Shiley
30 March 2010, 13:05
em, wij zitten ook in een premium kindercottage. 8 persoons (gaan met mn ouders en zusjes)
wie weet zie ik je nog wel daar.

lilian, ja die gele met zo'n stoeltje bedoel ik idd. heb m nu opgeblazen liggen. moest m van de winkel ff controleren want dan kon ik m evt. terug brengen. maar hij is niet lek.

brusje
30 March 2010, 13:11
kempervennen is leuk!! (wij gaan in dec naar meerdal! gaan elk jaar naar CP, laatste keer was met 36 weken zwangerschap naar heijderbos (in de nieuwe huisjes..zooo luxe!!)

enja zonvakantie heb er ook wel zin in al zie ik wel wat op tegen de reids met yma hoor maja we zullen zien!

ik zit de poep er nu nog net niet uit te kijken maar hoop wel dat t vandaag weer komt! hihi

owja die zwemband, ik denk dat je die bij een eerste keer zwemmen en zo jong nog niet echt nodig hebt, tis al wennen in t toch wat koude water dat ze t denk niet erg fijn vinden ook in een plastig ding te zitten..dat is meer leuk als ze echt al goed spetteren enzo..en hij is inderdaad best groot voor een baby van 3mnd hoor!
by the way mogen ze nog mar iets van 15 min in t water he..dus bijna de moeite niet op t ding op te blazen..;)

lilian
30 March 2010, 13:19
ja kaylen heeft ook last van zijn buikje helemaal opgezet als hij moet poepen en het wil niet..

heb op een ander forum gelezen dat je het beste kon beginnen met groente hapjes dan met fruithapjes..
weet alleen niet meer precies waarom..

ik laat kaylen wennen aan de lepel door hem eraan te laten sabbelen of mee spelen..

hij kreeg eerder olie voor de krampjes en die gaf ik ook altijd met de lepel.
en hij kreeg soms danoontje en ook met de lepel dus hij kent hem al wel..

het eten loopt alleen soms zijn mond uit omdat het een andere manier van slikken is.. :D

daar heeft brusje ook gelijk in.. dat je kindje eigelijk de band nog niet nodig heeft..
kaylen zit ook vaak op de arm in het zwembad..
wij gaan altijd op zondag dan is het bad verwarmd bij ons..
en zitten er meestal een half uur 3 kwartier in.. en dan gaan we eruit..
kaylen met papa onder de douche.. en ik hem daarna aankleden!

Em
30 March 2010, 13:28
Ja dat is ook zo. Misschien laat ik de band dan toch nog maar even achterwege. Misschien dat mevrouw het zwemmen zowieso een beetje eng vind, dus dan is bij papa of mama toch wat prettiger.

Jij gaat ook naar de kempervennen.. Ja wie weet. Misschien Sofia ook wel? Centerparcs doet goede zaken op dit forum haha.

nluiten
30 March 2010, 13:32
Fruithapjes zijn zoet en wordt ervaren als lekkerder dan groentehapjes :D. Het kan zijn dat als je begint met fuit dat het lastig is om ze groente te leren eten.

Die opblaasdingen voor in het zwembad, daar hebben wij laatst in een speelgoedwinkel te horen gekregen dat ze allemaal terug gehaald waren :? . Er schijnen nieuwe voorschriften te zijn. Wist niet eens dat ze aan bepaalde eisen moesten voldoen.

Yma, ga eens poepen joh, die luier trekt het straks niet! :o

Em, dat is toch ook vreselijk na iedere voeding een poepluier. Ik vind 1 op een dag al erg. (Haha. Is wel wat overdreven hoor..)

Tammie78
30 March 2010, 13:34
heb david net een ieniemini papje gegeven van ongeveer 5 cc moedermelk vitaminedruppies (mmoet ie toch, dus er maar meteen bij!) en beetje pitmeel om het wat dikker te maken. dit om hem aan lepeltje te laten wennen en aan vast voedsel voor straks. in eerste instantie hield ie steeds zn mond wijd open en moest alleen maar lachen. (alsof ie me aan het uitlachen was, zo van wat wil je nou weer dat ik daar mee doe? tsss die is gek haha:mrgreen: ) later deed ie wat alle baby's doen in het begin. het steeds weer naar buiten duwen met de tong :) was dus zo 10 minuten bezig met dat hele kleine beetje haha! mar hij vond het niet erg, maar zat ook niet echt te springen van wat is dit leuk of lekker ik wil meer! maar wie weet met lekkere worteltjes wel!

IK WIL OOK NAAR CENTERPARCS! Hihi ja centerparcs moet zn slogan aanpassen: WIL JE ZWANGER WORDEN? GA DAN EENS LEKKER RELAXEN IN CENTERPARCS!

Ik ben daar nl zwanger geworden hahahaha :mrgreen:

nluiten
30 March 2010, 13:37
daar hebben wij geen CP voor nodig ;)

nluiten
30 March 2010, 13:38
Om maar even een nieuw onderwerp te starten.. hoe zijn jullie op de namen van de kids gekomen?

Tammie78
30 March 2010, 13:42
haha nee jullie misschien niet, maar wij wel LOL. werd pas na een jaar zwanger in centerparcs :D

Hmmz nou David vonden we allebei gewoon een mooie naam. we noemden gewoon wat namen en toen ik zei david vond me man dat ook meteen een mooie naam. verder niets speciaals ofo.

onze meisjesnaam ken ik omdat mijn ouders vroeger pleekinderen hebben gehad uit algerije waarvan het meisje dus die naam had/heeft. alleen is die van ons ietsjepietsje anders qua uitspraak en hoe je het schrijft.

Shiley
30 March 2010, 14:20
ik weet nog niet waar sofia heen gaat. ben benieuwd. maar cp doet idd goede zaken hier haha.

mijn man kwam met levi aanzetten. hebben toen nog wel 4 andere namen gevonden en deze toen even laten rusten en later hebben we er 1 voor 1, 1 weg gestreept en bleef levi alsnog over. dus die is het toen geworden. de doopnamen waren makkelijk. hij is vernoemd naar beide opa's (en achteraf naar nog aardig wat familie leden

Shiley
30 March 2010, 14:22
heb levi net in de zwembad gezet (had deze op 2 stoelen hangen en heb m goed vastgehouden) hij zat er netjes in hoor. hij vond het wel grappig, zat de hele tijd te lachen. denk dat ik m wel mee neem. in zo'n stroomversnelling is het denk ik wel fijn om hem in die band te hebben. als hij het zelf ook fijn vind natuurlijk. ik blaas m ook maar 1x op en als we naar huis gaan laat ik m weer leeg lopen. neem m gewoon opgeblazen mee naar het zwembad.

nluiten, terug gehaald? :? hopelijk is deze toch van een nieuwe lading.

Shiley
30 March 2010, 14:22
zwembad = zwemband

Tammie78
30 March 2010, 14:28
ow ja en Lucas idem als david en dat vonden we wel lekker bekken achter David, dus vandaar.

lilian
30 March 2010, 14:59
ik vond de naam jayden heel erg mooi maar die vond mijn man iets minder..
ik wou een naam die mooi klinkt en die niet vaak voorkomt.. en van kaylen kun je weinig pestnamen maken (volgens mij)

dus toen is het Kaylen geworden!

nluiten
30 March 2010, 15:10
mippie, zal toch wel? Ze waren een tijdje geleden hier niet te krijgen in ieder geval. Ze zouden net de week erna wel weer komen.

Wij zijn op vakantie in Egypte een stel tegen gekomen. Avondje gezellig mee gedaan, was een etentje georganiseerd vanuit het resort. Dat meisje heette Stefanie. En we hadden gelijk zoiets van als wij ooit een meisje krijgen dan is dat wel echt een leuke naam. Stoer vonden we wel. Hollandsch ook wel.

lilian
30 March 2010, 15:36
zat even op google te zoeken naar de ontwikkeling van een 4 maanden oude baby..
vind ik dit? :o

Als hij rond de vier maanden oud is, kan je dokter het groene licht geven om je kind vast voedsel te geven. Je zult het weten wanneer je kind hier klaar voor is. Hij moet met wat ondersteuning prima kunnen zitten en zijn hoofdje stabiel kunnen houden. Als hij nog steeds zijn voedsel uit zijn mond duwt met zijn tong, is hij er wellicht nog niet helemaal klaar voor om vast voedsel te gaan eten. Start met fijngestampte, suikervrije cornflakes en probeer dan fruit en groenten. Als je hem in een kinderstoel zet, zorg er dan voor dat deze veilig is. Je kinderstoel mag geen gebroken onderdelen bevatten en moet stevig zijn. Zet je kind altijd vast met het gordeltje of tuigje en zet het eetblad vast. Zorg ervoor dat je je baby goed in de gaten houdt terwijl hij in de kinderstoel zit. Geef je kind niet direct uit de pot te eten, behalve als je zeker weet dat hij hem helemaal leeg zal krijgen. Dat je baby vast voedsel consumeert, betekent niet dat hij ineens geen borst- of flesvoeding meer nodig heeft - dat heeft hij nog wel nodig!

fijngestampte, suikervrije cornflakes ?????????????????????????????????????????????????
nog nooit van gehoord!

Shiley
30 March 2010, 15:42
:? heb ik ook nog nooit van gehoord!
fijn gestampt, t moet in t begint toch juist helemaal glad zijn ivm verslikken?

en zitten in een kinderstoel?? ze kunnen helemaal nog niet zitten met 4 maanden. ik zet m dan in zn wipstoeltje hoor.

lilian
30 March 2010, 15:45
ja idd...

http://www.babybytes.nl/Baby%60s/kalender/maand/4

klik op de maand van de ontwikkeling..

nluiten
30 March 2010, 15:50
hahaha, o o o, dat internet .. ;)

Elisa20
30 March 2010, 16:13
Cornflakes haha nooit van gehoord. En zitten in een kinderstoel lijkt me met 4 maand ook niet verstandig :o

Ik ga volgende week wel beginnen met groentehapjes. Ga straks ff een lading maken zodat ik het kan invriezen..Nog 2 week en dan is Amy 4 maand en was bovendien 2 week overtijd dus anders was ze nu 4 maand geweest :lol:

Haar naam hebben we via internet....heb een lijstje gemaakt met wat namen en daar hebben we Amy uitgekozen.

Over wat voor zwemband gaat het? Ik heb nu trouwens voor in bad zo'n badzitje waar ze in kan liggen en vind het ideaal.

Elisa20
30 March 2010, 16:15
Ff heel ander vraagje....was ik trouwens de enige die was ingeleid?
Volgens mij was er verder niemand 2 week overtijd of wel?

Em
30 March 2010, 17:17
Elisa ik was 6 dagen over tijd en ook een soort van ingeleid ;-) 3 dagen weeen gehad die maar niet heftiger werden en de ontsluiting kwam maar niet op gang dus toen naar het ziekenhuis en daar weeenopwekkers gehad en ruggeprik. Bij een volgend kindje (als die er komt uiteraard) neem ik nooit meer een ruggeprik. Het voelde heerlijk (heb de hele bevalling- het persen -niets gevoeld) maar daardoor kreeg ik koorts en dat was de reden dat Julia in het ziekenhuis opgenomen moest worden en veel antibiotica kreeg. Hoewel het dus wel prettig voor mij was, heeft het voor Julia veel consequenties gehad. Maar goed, dat hoeft uiteraard niet bij iedereen he? De meesten reageren gewoon goed op de ruggeprik.

Shiley
30 March 2010, 17:45
em, zo'n babyfloat. is zo'n gele band met een kruis in t midden en een rugsteuntje.

bij mij is het spontaan begonnen. dacht dat angelangel ook ingeleid was.

Tammie78
30 March 2010, 18:06
Bij mij ook vanzelf begonnen. alleen kreeg ik op een gegeven moment wel wee-opwekkers, omdat de ontstluiting niet wilde vorderen. ik had 4 uur 's middags 4 cm. en 8 uur 's avonds nog steeds :o :( nou toen kon ik al zowat niet meer van de pijn van de weeen, dus ik ook ruggeprik gehad. david had ook een trage start. wellicht wel van die ruggeprik hoor. toch denk ik dat als het weer zo heftig is als bij david ik het bij een volgende weer zou doen.

en nou jaaaaa gestampte cornflakes? echt meiden geloof niet alles wat op het inyermet staat! slaat nergens op dat. het is duidelijk niet geschreven door dekundigen, want zitten met 4 maanden??? terugduwen met tong en er dan niet aan toe zijn???? onzin, dat doen ze allemaal in het begin. ze moeten het leren! mee-eten met de pot??? :o :shock: :?

Elisa20
30 March 2010, 18:48
Ik kwam in een weeenstorm....zat geen pauze meer tussen de weeen.
Kreeg toen een ruggenprik maar eerste ging helemaal niet goed. Ze kwamen met de naald niet diep genoeg
in mijn rug....daarna 2e ruggenprik en die ging ook niet goed maar nam wel de ergste pijn weg. Kwam er nog
eens bij dat ze het infuus waren vergeten uit te zetten....en ga zo maar door. Het was ook heel erg druk in het
ziekenhuis. Ze hebben behoorlijk wat fouten gemaakt tijdens mijn bevalling :evil:
Amy had gelukkig niet veel last van de ruggenprik alleen wat verhoging.

angelangel
30 March 2010, 18:51
Elisa: Ik ben ook ingeleid, was 8 dagen overtijd en had megahoge bloeddruk en weinig vruchtwater. Ook had ik al 2 cm ontsluiting een paar dagen.

De naam waren we snel uit. Kort maar krachtig en nederlandse naam. Beide een lijstje gemaakt met namen en die langs elkaar gelegd. We hadden bijna dezelfde namen, en eigenlijk in een avond al eruitgekomen dat het bram zou gaan worden voor een jongen en iris voor een meisje. Het is dus Bram geworden.

Suikervrije cornflakes :o , waar haal je die nu weer. Bram heeft al 2 potjes fruit op en pakt de lepel af omdat het niet vlug genoeg gaat naar zijn zin. Zit met zijn mond wagewijd open hoor. Dus is er denk ik ook wel aan toe. hihihi.

We gaan dit jaar bouwen, dus weet niet of er een vakantie inzit, maar als we gaan wordt het denk ik ook CP, huttenheugte is 15 min rijden hiervandaan. hihihi en dan kunnen we ook naar plopsaland

angelangel
30 March 2010, 18:52
o had ik het al verteld: Bram vanmorgen om 8hr maar eens wakker gemaakt. Slaapkop. En de spruw is nu al niks meer van te zien, dus nog een paar dagen smeren en dan is dat ook weer klaar. Gelukkig heeft hij er niet zoveel last van gehad.

Shiley
30 March 2010, 18:56
angel, fijn dat bram er niet veel last van heeft. en 8 uur :shock: das lekker!
ik moest mn mannetje vanmorgen om 10 over 6 uit bed halen (had om half 6 zn speentje nog gekregen) want hij ging naar oma. was daar om half 7. oma kon dit jaar op dr verjaardag niet uitslapen haha en ontbijt op bed zat er ook niet in. meneer wilde gelijk zn fles toen hij daar was.

volgens mij heeft niemand van dit groepje echt een makkelijke bevalling gehad. allemaal in t ziekenhuis en veel infusen, ruggenprikken, ok, veel bloedverlies.

Tammie78
30 March 2010, 19:21
nee volgens mij ook niet mippie :( sowieso allemaal ziekenhuis en ook best pittig allemaal dacht ik. die van mij iig wel! mijn hemel wat vond ik dat pijnlijk zeg en nog moeten kotsen ook en heb me ontlasting ook een paar keer laten lopen :o :oops: niet dat dat je op dat moment wat kan schelen hoor!

ow gefeliciteerd mippie met je moeder! :D haha die levi denkt ook het kan mij allemaal niet schelen ik wil mn fles! :mrgreen:
pfff ik wou dat ik kon zeggen dat ik david wakker moest maken om 6 uur haha :D die is daarvoor zelf al 2 keer wakker geweest :roll:

ow gezelli we hebben nieuwe buren. best leuke mensen volgens mij. en hebben een dochtertje van bijna 1 en die is nu aan het blèren!

ow heb trouwens gister voor het eerst mijn bevallingsverslag eens gelezen. en hoewel ik het zelf echt zwaar vond, was er eigenlijk niets bijzonders. ja ok wel opwekkers omdat ik dus geen ontsluiting verder kreeg, maar verder niets raars. allemaal zoals het hoort te zijn. had maar 300ml bloedverlies. das toch niet veel of wel? :? en de uitdrijving duurde maar 6 minuten :o pfff iets van 18 uur voor de ontsluiting en maar 6 minuten voor de uitdrijving :roll:

AUWWW elisa een weeenstorm bah! ik haat weeen :evil: wat jammer dat die dingen nodig zijn zeg!

Lindy
30 March 2010, 19:27
Angel wat zielig voor Bram en bloed bij de ontlasting zou ik wel even melden hoor bij ha, klinkt best ernstig…
Gijs heeft ook niet leke dag een poepluier, alleen vandaag al 3, hihi schijterd…
Elisa wat goed dat amy zo lekker eet, heb je haar nog meer gegeven of laten krijsen? Ik hoop dat Gijs straks ook lekker hapjes gaat eten, dan hoed ik me minder zorgen te maken als hij genen melk binnenkrijgt…Ik was anders ook van plan te wachten tot 6 maanden, maar denk dat ik er nu niet al te lang meer mee ga wachten… Als ik 3 weken extra vrij krijg wacht ik denk ik wel tot 4 mnd.
Hier nog geen antwoord van mn baas of ik nog 3 weekies extra verlof mag, bah vervelend die onzekerheid, zondagavond heb ik hem al gemaild…
Gefeliciteerd met Yma haar 4 mnd gisteren, Gijs is vandaag 3 maanden :D !!
Mippie volgens mij kan het nu al wel hoor, alleen zakt ze ws nog wat weg, maar over 2 mnd kan ze er dan wel goed in zitten… Bij ons hebben ze die dingen te leen in het zwembad. Ik ga ms zaterdagochtend wel voor het eerst babyzwemmen, ff vriendinnetje over halen mee te gaan…
Oh ja me eerste Moederdag hebben we familiedag, bah… Niet dat ik zo van die commerciële dingen hou, maar toch… Maar ja is familie van mn mannetje en die zien we maar 1x per jaar en ze zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar Gijs, dus gaan toch maar wel heen…
Hihi als je overtijd bij de leeftijd mag rekenen, kan ik met Gijs ook 1,5 week eerder beginnen hihi… Elisa ik was 11 dagen overtijd en zou de 31e ingeleid worden. 29 december hebben ze me gestript en ws is daardoor Gijs op 30 december geboren… Ik op het eind ook wel wee-opwekkers gehad omdat de persweeën wegvielen… Ik had ook een weeënstorm maar kreeg infuus ipv ruggenprik omdat ik al teveel ontsluiting had. Oh ja en ik ook veel bloedverlies, nee weinig hele makkelijke bevallingen, maar t’was ook zeker geen drama bij mij hoor. Alleen dat kotsen heel de bevalling bah bah…
Angel fijn dat de spruw weg is, ik wil ook naar Huttenheugte, is idd maar 15 min.

brusje
30 March 2010, 19:32
angel..bij schimmel moet je debehandeling vaak wel even doorzetten al is ie neit meer te zien heeft de ha dat niet gezegd?

enne de namen, er zat bijkyan op kdv een meisje dat Ima hette en was een mooi meisje en leukenam maar omdat ik Kyan met een y had heb ik er Yma van gemaakt en 2 maandjes voor ik uitgerekend was zag ik in een boekje de naam Nikée en was opslag verliefd..heb heel even gedacht om te veranderen mar vond Yma net te leuk daarvoor!! dus dacht dan neem ik ze allebei!!

en mn bevaling is spntaan gebonnen en gevorderd, alleen een knip op t eind en de vliezen handmatig gebroken, 6 uurtjes vanaf de eerste wee (vond het vreselijk pijnlijk maar geen slechte bevalling gehad, bij kyan 11 uur vanaf breken van de vliezen en 9/10 uur weeen en vacuum verlossing)

yma nog niet gepoept... :(
vandaag verse worteltjes geprobeerd maar ze vind het helemaal niks...kokhalst veel dus heeft er nog neti zoveel behoefte aan

enne hahah cornflakes en kinderstoel..whahahahaha nou die zijn niet goed snik hoor!!!

Tammie78
30 March 2010, 19:37
nee drama is bij mij ook een groot woord. ja ok ik vond het erg pijnlijk, maar er waren geen complicaties verder. ik bedoel hoe vaak hoor je niet dat vrouwen wel 1 uur bezig zijn met persen (of langer) en het er gewoon niet uit wil komen! nou daar had ik geen last van :o ging zelfs ietsjes te snel. die dokter moest zn schort nog aandoen of het hoofdje was er al zowat uit :o zegt ie " oei ff wachten nog hoor" :evil: ff wachten, ff wachten? ik ben er al 19 uur mee bezig. ik wil dat het klaar is! eruit dat kind!

Lindy
30 March 2010, 19:42
Haha idd lekker boeie dat zn kleren vies worden, moet ie zn schort maar eerder aandoen hoor...

brusje
30 March 2010, 19:43
de uitdrijvind bij kyan duurde 1 uur 20!! en bij yma eenhalf uur! (door de knip anders ws ook nog langer)
maar beiden hebben een groot hoofdje vanaf t begin al! ;)

Elisa20
30 March 2010, 19:53
tammie maar 6 minuten!! Dat ging gelukkig dan lekker snel.
Bij mij duurde het 3 kwartier...ze had de navelstreng om haar nekje en arts zag
dat pas nadat ze de knip had gezet...toen ze de navelstreng om haar nekje weg
had gehaald was ze er ook zo uit. Achteraf hebben we best wel veel geluk gehad dat
Amy geen complicaties had na de bevalling. Ze had ook helemaal geen vruchtwater meer.
Ze kreeg het op het eind ook heel erg benauwd ze had ook gepoept waardoor ze het natuurlijk
nog benauwder kreeg.

Lindy..Ik heb snel een flesje voor haar gemaakt omdat ik niet meer durfde te geven.

Brusje gelukkig is bij Yma de bevalling wel goed gegaan. Was dat niet ongelofelijk pijnlijk een vacuumverlossing?
Ach jah onze kindjes zijn gelukkig allemaal gezond en dat is natuurlijk het belangrijkste. Vond het alleen heel erg
tegenvallen dat ze in het ziekenhuis zoveel fouten maakten als ze dat niet hadden gedaan dan had ik niet zo negatief teruggekeken op mijn bevalling.

Elisa20
30 March 2010, 19:54
1,5 uur!!! pfff vond 3 kwartier al lang.

Linda-1982
30 March 2010, 20:03
Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens. ben een aantal dagen niet op het forum geweest. Is erg druk geweest. En daarbij voelen zowel ik als Abby ons niet helemaal lekker. Dus ben s'avonds blij als ik in mijn bed lig.

Abby is al vanaf vrijdag minder goed aan het drinken. Ze had afgelopen vrijdag verhoging 38,1. En slaapt een stuk meer dan normaal overdag. Vrijdag en zaterdag was ze ook erg huilerig. Maar nu is ze verder wel gewoon weer vrolijk. En ze drinkt nog genoeg om me niet direct zorgen te maken. MaIar wel even in de gaten houden.
Dus had gehoopt binnenkort naar 4 flessen over te kunnen gaan. Qua slapen denk ik wel dat ze het volhoudt. Maar wilt toch eerst dat ze tegen de 200 per fles gaat drinken. En de afgelopen week is het rond de 120/130 per fles geweest. Daarvoor was het al een paar weken rond de 160/170. Maar ja komt vanzelf wel. Heb ook het idee dat ze last heeft van de tandjes. Had navraag gedaan bij de HA en die zei dat ze inderdaad last ervan kon hebben. Maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat ze al doorkomen. Ze kunnen ook gewoon duwen.

Ik moet zeggen dat ik de bevalling wel mee vond vallen. Ok het was flink pijnlijk. Maar het is allemaal ondanks de stuitbevalling soepel en zonder problemen verlopen. Heb zo'n 10 uur met weeen gelegen (zonder dat de verplegen het door had omdat ik alleen maar onderbuik weeen had en die konden ze niet op de ctg zien) En vanaf het moment dat ik 9 cm onsluiting had en dat ze geboren is zat maar 2 uur. Ben wel ook ingeknipt. Maar dat is standaard bij een stuitbevalling.

De naam Abby heb ik vroeger een keer in een serrie gehoord. En vond ik toen al een leuke korte stoere naam. En toen ik deze aan mijn vriend zei vond hij hem ook gelijk super. En toen waren we er gelijk uit. Jongens namen waren we het nog niet over eens. Maar na 18 weken wisten we dat het een meisje werd. Dus hoefde ik niet verder naar een jongensnaam te zoeken.

Sorry meiden maar heb niet alles bijgelezen maar probeer vanaf nu weer elke dag even bij te lezen.

Liefs, Linda

nluiten
30 March 2010, 20:31
Heeft Abby nog steeds verhoging? Gelukkig drinkt ze nog wel voldoende..
Jeetje Yma..

Ik ben ook ingeleid. Ik had zwangerschapsvergiftiging. Nog nul aan ontsluiting. De avond voor de inleiding werd er een balonnetje ingebracht en die zorgde voor de eerste 3/4 cm. Uiteindelijk aan de opwekkers en een heerlijke ;) weeenstorm en na 5 uur was onze kleine schat er. Ook ik vond de bevalling meevallen. Had het daarna zwaarder. Veel bloed verloren en dat in combinatie met de vergiftiging werd ik behoorlijk zwak. Ook een knip trouwens.

Lindy, Stefanie ook vandaag! :D

Lindy
30 March 2010, 21:07
Oh ja is ook zo, stefanie is even oud, gefeliciteerd met je kleine meis!!!

Brusje hoe is het met Kyan nu trouwens, zn straf voorbij?

En Tammie al iets gehoord van de sollicitatie?

Mannetje ligt alweer lekker in zn bedje, had na de voeidng van 19.00 niet meer geslapen, dus nu flink moe. Hij slaapt weer erg veel de laatste tijd... Paar dagen minder gedronken, maar nu gelukkig wel weer goed. Zal wel beetje getraumatiseerd zijn geweest na dat gedoe met de fles. Nu gaan we niet weer proberen tot het weekend... Hij pikt een tepelhoedje ineens ook niet meer... we komen niet echt dichter bij het doel, eerder verder weg... Las een artikel in een blad kinderen dat iemand zn kindje voedde met een soort injectiespuit, dat kan ik ook nog eens proberen als niets meer werkt...

Wou dat mn baas antwoorde op mn mail of ik nog 3 weken extra verlof mag, zo niet dan moet ik nu maar vast met groentehapjes enzo beginnen maar liever wacht ik daar nog even mee.

Iemand gaf hier toch ok al pap aan zn kindje?? Angel was jij dat?? Wat voor soort pap en lustte die het?? Verder nog iemand ideeën om vocht in mn mannetje te krijgen als ie blijft weigeren te drinken? Zat ook te denken om hem te verleiden met roosvicee of diksap ofzo in een flesje te doen... Zijn er al kindjes die dat krijgen en vinden ze dat lekker?

Tammie78
30 March 2010, 21:44
Lindy misschien kun je doen wat ik vandaag ook deed? ik maakte dus een papje van moedermelk en wat pitmeel om het dikker te maken. en dat dan van een lepeltje geven. maar ik doe het nu dus nog om te oefenen, dus meer dan 5 cc melk was het niet denk ik. en daar doe je dan al heel lang over om te geven. maar misschien het proberen waard? ja je kan ook proberen zonder johannes brood pitmeel hoor, maar dan is het dus gewoon waterig en loopt de helft ernaast en krijgt ie waarschijnlijk oo niet echt voldoende binnen. en anders zou ik denk ik eerst nog rijstebloem proberen door de melk als papje voordat je een groente-of fruithapje gaat geven. overleg anders ff met cb of je toch rijstebloem bij de melk mag doen. dan kun je dus met lepeltje gaan geven. alleen als hij straks al zn voedingen met een lepeltje moet krijgen, dan ben je wel ff bezig en overal rijstebloem in lijkt me ook niet echt de bedoeling. want het is wel zo voordat het een beetje een stevig papje wordt, moet er flink wat van dat spul in! maar voor nu denk ik het proberen waard!

Lindy
30 March 2010, 21:53
Ja ga wel ff vragen op cb, donderdag meot ik weer heen, jij ook toch?
En hoezo ben ik lang bezig?? Denk eerder zn papa en opa en oma, hihi lol, want dan ben ik aan het werk :D ;) Moet er maar beetje de lol van inzien dan he... Heb even nagezocht en tot je kindje 9 maanden is moeten ze je tijd geven om te voeden, dus ga er maar vanuit dat ik 1x tussendoor naar huis ga. Ben dan uur bezig met heen en weer rijden, maar ja laat mn schattie ook niet uitdrogen...
Oh ja wat ik ook tegenkwam is dat ze je tot je kindje 6 maanden is niet kunnen verplichten nachtdiensten te draaien of over te werken. Sommigen werken hier wel nachtdiensten toch?? of vinden jullie het niet vervelend??

Tammie78
30 March 2010, 22:00
Ja klopt tot 9 maanden mag je 1/4e van je werktijd besteden aan het voeden vn je kind. zij het dus kolven zij het zelf voeden.
lindy ik zat hier nog aan te denken, maar weet niet of dat mag. wat nou als je iedere dag 1 uur onbetaald verlof opneemt? dan zou je dan dus 2 keer gijs kunnen voeden (toch?) je verdiend dan welliswaar dus minder, maar je kunt hem wel voeden. maar nogmaals weet niet of dat zo makkelijk kan.

Susanna
30 March 2010, 22:09
Tammie, je bedoelt denk ik 1/8 van je werktijd mag je besteden aan voeding of kolven.

Daar heeft Tammie wel een punt, kun je niet gedeeltelijk ouderschapsverlof opnemen? Mogen ze niet weigeren, maar moet wel in overleg.

Ik heb je trouwens ook een pb gestuurd, vind het zo vervelend voor je dat het zo'n gedoe is!

brusje
31 March 2010, 06:56
lastig liny maar ben er bijna an overtuigd dat ie wel gaat drinken als jij niet in de buurt bent...en cupfeeding?? dus uit een bekertje? of via je vinger met een spuitje? of lukt dat niet als ze groter zijn?? yma kreeg t ook zo de eerste weken.
2 keer zo lang heen en weer lijkt me zelf niks..