PDA

View Full Version : mama`s dec 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20

nluiten
31 March 2010, 07:46
Lindy, wel irritant dat je nog niets van je werkgever hebt gehoord.. Misschien nog een keer vragen?
Wel goed dat je nog steeds kan lachen! :D Zo belangrijk.

Stefanie moet vanmiddag weer naar het CB. Prikkies halen. Ben ook benieuwd wat ze weegt.
Mijn vriend heeft haar vanmorgen weg gebracht naar het kdv en gaat ook ophalen en naar cb brengen. Hij was een beetje nerveus maar vind het wel stoer dat ie het doet!

Linda-1982
31 March 2010, 08:51
@Nluiten de verhoging is nu gelukkig nu weg. Het ene moment heeft ze wel verhoging en het andere moment weer niet.
Vanochtend wou ze weer maar 70 drinken :( . Met heel veel moeite heb ik er daarna nog en tegensputteren nog 60 ingekregen. Dus in totaal 130. Maar over die 130 heb ik wel een uur gedaan. Ze was steeds de fles uit haar mond aan het duwen met haar tong of met haar handen. En het ging net zo goed met drinken, bah.

@Lindy Wat vervelend dat je nog niks van je werkgever gehoord hebt. Wou dat ik je tips kon geven waardoor het beter ging. Misschien inderdaad met zo'n spuitje of met een lepeltje.

@Tammie las net bij iemand dat je op sollicitatiegesprek ben geweest (Heb ik zeker gemist omdat ik een weekje niet op het forum ben geweest). Hoe is het gegaan?

Liefs, Linda

Tammie78
31 March 2010, 08:54
euhhh nee hoor susanna ik bedoelde echt 1/4e van de werktijd en dat is het ook ;) . werk je bijv. 8 uur op een dag, dan mag je 2 uur besteden aan voeden.

en ik bedoelde niet ouderschapsverlof, maar onbetaald verlof.

ja lindy david moet morgen ook naar cb voor 2e prikjes.

Tammie78
31 March 2010, 09:11
linda ik snap dat je wilt dat ze goed drinkt, maar je kan het er beter niet indwingen hoor. dan heb je kans dat ze misselijk wordt of alleen maar grotere aversie tegen de fles krijgt. ze gaat waarschijnlijk echt vanzelf weer beter drinken. was bij Yma ook zo. zo lang ze iig maar blijft drinken, dan droogt ze iig niet uit. desnoods wat minder poeder in de flessen? zodat ze wel voldoende vocht drinkt? wellicht is ze momenteel doordat ze niet zo lekker is niet zo hongerig.

en ja kopt heb afgelopen vrijdag een sollicitatie gsprek gehad voor op een bso. gesprek was erg leuk en ging goed (naar mijn idee dan ;) ) ik zou er in de loop van deze week meer over horen. afwachten dus...

Linda-1982
31 March 2010, 09:33
@Tammie Nou dan duimen wij hier mee voor je. Hopelijk wordt het wat. Want wat ik me herinner was dat lekker dicht in de buurt van het kdv toch?

Ik weet dat ik eigenlijk niet moet dwingen. Maar ze stopt echt al na een paar slokjes :cry:. Vaak heeft ze dan net 20cc op. En dan maar steeds weer proberen. En effe wachten en weer proberen en dan krijg ik echt met moeite die 130 vanochtend erin. Vaak krijg ik met dezelfde moeite nog minder erin. De eerste 70/80 gaat meestal nog redelijk met een paar keer opnieuw proberen. Daarna gaat ze steeds meer protesteren.Maar ja als ik stop na 70/80 dan krijgt ze echt te weinig binnen. Want toen ze toen in het ziekenhuis had gelegen zeiden ze dat ze mimimaal 500 binnen moeten krijgen. Dus vandaar dat ik maar blijf proberen. Ze slaapt ook een stuk meer dan normaal overdag. Maar ja zal hopelijk snel vanzelf weer komen. Ook krijg ik haar ondanks dat ze een stuk minder drinkt bijna niet meer wakker voor de laatste fles.
Ze is rond half 11 echt vaak vast aan het slapen en duurt dat lang voordat ze wakker wordt. En dus begint te drinken.
Ben op het moment blij als ik met moeite die 500 erin krijg.

Liefs, Linda

Tammie78
31 March 2010, 10:13
Ja ok dan begrijp ik het wel. ja kijk als we david een flesje geven kapt die er soms ook al mee na 20-40 cc hoor. maar goed wij stoppen dat dus ook gewoon, omdat hij een bv kind is die gewoon hele verschillende hoeveelheden drinkt. daar is de graadmeter is ie tevreden? dan is het dus genoeg geweest voor hem. maar dat is bij flesvoeding wel anders.
lastig hoor dat ze even niet zo lekker drinkt. heb je al geprobeerd het te geven als ze echt net wakker wordt of juist moet gaan slapen? zodat ze dus extra duf is? sommigen drinken dan juist beter. omdat ze niet echt doorhebben dat ze drinken.

nluiten
31 March 2010, 10:20
Linda, wat vervelend zeg.. Maar is dat omdat ze nog niet zo lekker is? Ik weet het ff niet meer... sorry.
Stefanie drinkt de laatste dagen ook slecht hoor. Maar toch bij iedere fles nog wel in ieder geval 100cc. Soms frustreerd me dat enorm. Maar heb nu wel zoiets van het zal wel goed komen.

succes meid, is niet leuk als je kindje zo weinig drinkt.. :(

brusje
31 March 2010, 10:27
linda..wat vervelend!! ik weet hoe t is..yma heeft dat bijna 3 weken gedaan, mar zolang je rond de 400/500 komt droogt ze niet echt uit hoor of ze moet diaree hebben meer dan 2/3 keer per dag!
ik hoop dat het snel beter gaat..je kunt neti dwinen idd, hier kreeg ik t advies om r bijvoorbeel niet meer dan 100 of 120 te geven zodat ze niet meer misselijk werd..maar soms dronk ze ook maar 50 en sliep er een hele nacht op!

yma had vanmorgen eindelijk gepoept maar net nog wel erg last van buikpijn!
vanmorgen paar hapjes peer geprobeerd..dit ging beter dan de groente..hihi maar echt happy wordt ze er nog niet van

oh tis hier een bende er komt niks uit mn vingers..aha ja letters op de pc..;) net mn moedr op de koffie gehad mar moest weer vroeg weg mn zusje belde dat ze dr dochter niet kon halen van school..ze verpest altijd de tijd die mn ma hier is..:S
heb wel boodschappen gedaan dat scheelt! ;)
ga zo de hond maar even doen voor ik kyan weer moet halen.

nluiten
31 March 2010, 10:44
sorry Linda.. ik zie nu je bericht pas van eerder.. :oops:

Oh, brusje, nou gelukkig heeft ze wel iets gepoept. Hopelijk ook weer snel op een normaal schema..
jammer dat je moeder zo snel weg moest.

Shiley
31 March 2010, 11:40
zo, weer aardig wat bijgeschreven zeg.

linda, meid wat balen dat ze weer niet goed wil drinken. maar je kan het er idd niet inproppen. fijn dat de verhoging inmiddels over is.

brusje, fijn dat ze gepoept heeft. vind het ook altijd zo zielig als ze last van hun buik hebben.
zou dat gezicht weleens willen zien als ze peer of worteltjes krijgt haha. ga zij levi zn eerste hapjes de camera erbij zetten hoor. bij mij komt er ook echt niets uit mn vingers. heb nergens zin in. wel 2 wasjes gedraaid maar verder..... voel me ook niet helemaal lekker. hoop dat het na het eten straks beter gaat.

vanavond weer werken :( tot half 11 :( zo geen zin in. weer aan de kant met die 'gezellige' client. weet niet meer wie t zei maar ik hoef geen nachtdiensten te werken. zit een centrale nachtdienst aan de overkant en die luisteren op alle kamer in.

levi vannacht een super nacht :D (gister weinig geslapen. smiddags maar een uurtje en s avonds 3 kwartier)
half 11 laatste fles en om 10 voor 7 werd hij wakker. toen de fles. gelijk erna in slaap gevallen tot half 11 :D

Em
31 March 2010, 11:51
wat fijn dat Yma gepoept heeft en dat Levi zo'n goede nacht had. Julia heeft sinds gisteravond ook heel veel buikpijn. Zoveel dat ze de hele nacht heeft lopen spoken. Wat een ramp! Ik kon pas om 1 uur slapen doordat ze zo aan het kreunen was in haar slaap, toen kwam ze om half 3, toen om half 5 (uur wakker geweest) en toen weer om half zeven en wilde ze niet meer slapen tot 12.30 uur! Alleen maar jengelen en huilen. Jekkie zeg, zulke nachten moet je niet te vaak hebben!

Ik had gistermiddag een puckababy gekocht- zodat ze niet meer aan haar eczeem zou krabben- maar toen ze wakker werd gistermiddag raakte ze helemaal in paniek doordat ze haar handjes niet kon bewegen. Ben bang dat ze daardoor een klein trauma heeft opgelopen :-(

Hoe hebben jullie je kindje laten wennen aan het inbakeren?

brusje
31 March 2010, 12:03
yma was nog heel klein dus wist niet beter..denk dat je even moet doorzetten! went wel hoor!
en aii dat is een rotnacht zeg!! arme julia ook..hopelijk is ze snel weer vrolijk!!

yma was om 4.15 wakker..lag te kletsen.. :? maar heb niet gereageerd..toen weer gaan slapen na 20 minuten ofzo..tot half 8

oja..ben weer een stapje dichterbij mn pot met goud..hihih ik was vanmorgen 70.0..dus hopelijk snel onder de 70! (hoe bedoel je zit tussen je oren...haha)

Em
31 March 2010, 12:17
dat gaat goed! Sport je nu veel dan? Of ben je gestopt met snoepen.. dat werkt vaak ook gewoon al erg goed he? Moet ik nog gaan doen haha

speedy28
31 March 2010, 12:33
Effe egobericht eerst hoor, heb druk, werken, verjaardagen en een kleine die niet fit is.
Hij is verkouden en krijgt daardoor erg veel moeite met slapen. Heb nu 2 avonden een zetpilletje paracetamol gegeven, maar overdag heeft hij het nu ook. Verder gebruik ik babyneusspray. Iemand nog tips wat ik kan doen???Zo zielie als je kleintje niet fit is.
Heb hem net op de arm uiteindelijk in slaap gekregen, leg ik hem erin is ie weer wakker. En door het huilen krijgt hij weer last van zijn neus en keel (denk ik). Tis wat.

Shiley
31 March 2010, 12:35
misschien kun je nog baby luuf smeren?
en met zo'n neus zuigertje zijn neusje proberen wat leeg te krijgen?
en een ui open snijden en naast of onder zijn bedje zetten.

nluiten
31 March 2010, 13:02
Em, dat is zeker een nacht die je niet vaker wenst :shock: .
Stefanie hebben we ook al heel klein in de puckababy gedaan. (trouwens als ze echt willen krijgen ze die kleine knuistjes door het halsje van die puckababy heen :o )

Hahaha, brusje. Lachen, lekker kletsen.
Goed hoor! Mocht je nou lekker dicht in de buurt van die pot komen dan ren ik het laatste stukje wel met je mee hahaha.

Speedy, ik zou het niet weten.. Stefanie is ook al een paar dagen erg verkouden. Maar met slapen heeft ze er geen last van. Heb wel zo'n neus-zuig-ding gehaald. Maar dus nog niet nodig gehad.

brusje
31 March 2010, 13:14
ja idd luuf of en uit wil ook wel eens wat helpen..hier heeft ze er gelukkig niet zoveellast van gebruik wel neusspray in de avond voor t slapen

ik ben groentehappen an t maken vor yma..hihi wie had dat gedacht..en huisje is ook beetje aan kant weer..pfoe

ik ga r wakker maken ze slaapt al lang..vanmorgen geen slaapje gedaan, toen had ze buikpijn.

nee sporten ben ik nog weinig an toe gekomen maar probeer t nu aleen met opletten wat ik eet..ik doe eigenlijk aan hardlopen op maandag maar dat trek ik nog niet na een dag werken hoor..blehh en heb erg de drang om lekkr thuis te zijn in de avond..;)

angelangel
31 March 2010, 13:57
Hier ook totaal geen zin om iets te doen, ben megamoe. Zo toch maar even boodschappen doen.

Brusje: ik smeer bram nog wel hoor met zalfje, moest ik nog een paar dagen langer doen als t verdwenen was, was met 1 dag weg.

Verkouden: ja neusjesreiniger, babyluuf, neusspray

Bram krijgt idd rijstebloem in zijn fles, maar nog geen volledige fles pap. Nutricia vind hij erg lekker met vanillesmaak

brusje
31 March 2010, 14:50
ik heb de groentehapjes af..heb voor 17 dagen!! hihi bloemkool, worteltjes en spercieboontjes..met een beetje aardappel er door straks een plekkie maken in de vriezer ;)
vanavond weer worteltjes proberen, blijf t maar een beetje oefenen want echt binnen krijgen lukt nog niet..hihi
ik begin bij yma pas met de rijstebloem als ze echt een beetje fruit en groente binnen krijgt, dan hal ik meteen de fles van 22.30/23uur er af

Yma ligt heel aandachtig naar haar handjes te kijken en mee te spelen..als je nu een speeltje voor haar houd klemt ze het tussen haar handjes..zo lief..nog even en ze kan t echt aanpakken!

zo nu een koppie thee..

nluiten
31 March 2010, 15:16
brusje, hoe heb je dat dan gemaakt? Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen.. :?

angelangel
31 March 2010, 17:52
goed bezig brusje.
fruit werkt, bram heeft al 2x gepoept vandaag :o :lol:

lilian
31 March 2010, 18:30
zo bijna iedereen verkouden?

Hier gelukkig nog geen last van..
even afkloppen.

mijn man is al wel een aantal weken aan het hoesten..
maarja die moet gewoon minderen met roken hahaha..

maar in ieder geval beterschap allemaal!

lekker brusje groentehapjes..
ga ik denk ik ook binnenkort doen..
maar omdat kaylen al zo snel reageert op verandering (ook met de rijstebloem) wacht ik nog maar eventjes tot die darmen nog iets verder gevorderd zijn..

nou de pot met goud is bij mij nog ver weg..
was voor de zwangerschap 72 en erna 75 en nu alweer 78 :o

ben voor het eerst weer ongie..
(nou was het heel iets en ben toen begonnen met de pil en toen was het gelijk weg.)
nu stopweek en een emmer zou nog overstromen aan het eind van de dag denk ik.... zo dat gun je ook niemand..
voelde me gisteren zo beroerd dat ik nog liever de bevalling over gedaan had dan dit..

mijn bevalling was ook niet echt zoals gepland..
wou thuis en het werd ziekenhuis doordat mijn vliezen langdurig gebroken waren..
en kaylen zijn hartslag omhoog ging..
als je vliezen breken dan moet het kindje er binnen 24 uur zijn volgens mij als je al weeen hebt.. en kaylen was er na 45 uur..
dus gelukkig achteraf ziekenhuis want dan had je alles bij de hand mocht er iets mis zijn gegaan..

maar kaylen was er met 1.15 uur persen! :D

vandaag weer dagje gewerkt... dus lig nu uitgeteld op de bank.. (pc op de tv)

en mijn man genoten van zijn papa dag! :D

kaylen heeft nog wel eens hele erge huilbuien bij mijn man maar was vandaag super lief geweest! (nou dat is die altijd )
maar geen huilbui in de lucht! ;)

fijne avond dames en kids...
en allemaal gauw weer beter voelen!

we gaan eten!

kusjes

brusje
31 March 2010, 19:06
wat fijn voor je man dat ie vandaag geen huilbui had!!

nluiten, ik had 3 aardappels, kant en klaar bakje bloemkool, zakje worteltjes en zakje spercieboontjes gekookt..deed ik eerst alle worteltjes pureren en later 1 aardappeltje er door dus zit op 5 porties worteltjes 1 aardappeltje en zo ook met de andere groenten, en dan per bakje (xenos) 2 eetlepels
ik had gister alleen worteltjes gepureerd maar die smaak is dan zoo sterk..vandaar dus nu met beetje aardappel..zag ook een potje met wortel/aardappel met 4+ dus ze mogen het wel lijkt me.

ze at er vanavond al beter van..lees..niet kokhalzen en denk wel 3 hapjes doorgeslikt.. :D

mn meissie is om19 uur weer lekkr gaan pitten was zo moe!
morgen weer kdv en ik dus werken.

Elisa20
31 March 2010, 19:12
Hier vandaag weer wat worteltjes gegeven aan Amy. Zat potje in de babydoos.
Ze vond het weer heel erg lekker. Wat me alleen opviel is dat in zo'n potje de worteltjes
veel dunner zijn gepureerd dan als ik het zelf doe...het lukt me niet om er zo'n dun papje van te
maken.
Brusje wat goed dat het nu wat beter ging.

brusje
31 March 2010, 19:15
mijn papje is ook ietsje dikker hoor..ik doe er een paar ml water bij..dat gaat prma..je kunt ook een paar ml vlesvoeding door doen!

Elisa20
31 March 2010, 19:31
Okey bedankt voor de tip. Zal het de volgende keer proberen.

lilian
31 March 2010, 19:45
je kunt het ook iets te lang koken lijkt me.. word het toch ook iets dunner van!

maarja misschien dan ook alle vitamines eruit.. en dat mag ook weer niet..

brusje
31 March 2010, 19:59
ik heb t gewoon wel aardig zacht gekookt hoor, inderdaad

Snow
31 March 2010, 20:15
brusje: goed zeg; alles zelf gemaakt.

even wat vraagjes;
kant & klaar bloemkool? wat moet ik me daar bij voorstellen?
en welke sperziebonen heb je gebruikt? gewoon zo'n zak/pak uit de vriezer? (hoeveel gram?)
en welke aardappels? gewone? uit een zak? kruimig of vastkokend?
en een klein zakje wortels? (hoeveel gram?)

oh en nog iets; hoe heb je gepureerd? waarmee? blender? staafmixer?

klinkt goed.. ik ga het ook proberen!

Susanna
31 March 2010, 20:19
Zoooo, Regenboog is niet een béétje nieuwschierig :lol: ;) Maar kom op Brusje, dan leer ik er ook weer wat van :mrgreen:

Linda-1982
31 March 2010, 20:25
@BRusje fijn dat Yma weer gepoept heeft. En wat goed dat je zelf die groente hapjes hebt gemaakt. Ik wil dit ook gaan doen. Dus idd. kom maar op met die info. Kan ik nog wat van leren hihi :D

@Em dat is minder zo'n nacht.

Abby heeft vandaag wisselend gedronken tot nu toe 2 flessen erg slecht en 2 flessen goed. Ik ga vanavond proberen om de rijstebloem weg te laten uit de laatste fles. Kijken of ze dan beter gaan drinken.
En ow ja peer valt trouwens niet zo in de smaak, hihi, alle fruithapjes tot nu toe vond ze lekker. Maar de peer niet zo. duwt het de hele tijd terug. OF spuugt het uit, hihi. Maar geeft toch een paar dagen achter elkaar peer kan ze eraan wennen.

Liefs, Linda

brusje
31 March 2010, 20:28
hihi kant en klaar..ik bedoel..voorverpakt/schoongemaakt en dus niet meer op de krop! maar wel vers, geloof dat ik van elke groente ongeveer 250 gram had en dan 3 middelgrote aardappels(gewone) en ook gewone sperciebonen die al panklaar waren, je zou ook diepvries kunnen doen..maar vroeg me af of je t dan weer kon invriezen leek me niet handig

ik heb een staafmixer met een maatbeker gebruikt, dus eerst de gekookte groente pureren, dan aardappel erbij en helemaal fijn pureren en dan in bakjes scheppen, zou ook in diepvrieszakjes kunnen.
ik heb geen speciale diepvriesbakjes dus hoop dat het goed gaat..haha

ik was bij kyan altijd van de potjes, ook omdat wij toen nog minder vaak zelf gezond aten enzo maar dit is wel makkelijk eigenlijk vooral als je voor een x aantal dagen tegelijk maakt, de groenten die wij nu eten is nog niet geschikt voor baby`s en we eten ook veel kruiden

Linda..wat bij yma wel hielp was de melk wat dunner maken..dus minder zwaar, ik deed bv 110 water met 3 schepjes! dan krijgt ze toch t vocht maar niet een te vol gevoel!

Ivm t moeilijkere poepen doe ik nu 170 water met 5 schepjes

Lindy
31 March 2010, 21:36
Lief hoor dat jullie allemaal zo meedenken, nog niets gehoord van mn werkgever dus ga morgen maar eens bellen…
Nadine hoe was het met Stefanie op cb, nog last van de prikkies? Ik moet morgen…

Linda bah wat jammer dat Abby nog zo slecht drinkt… Niet dat ik echt de flessenexpert ben hoor hihi maar misschien drinkt ze wel beter uit een tuitbekertje met siliconenspeen… Bij Gijs werkt het iig niet, maar misschien bij Abby wel…

Brusje ze zeggen vaak dat je een bepaalde smaak eerst een paar keer (stuk of 7 dacht ik wel..) aan moet bieden, omdat ze er soms aan moeten wennen, dus gaat met de groente ook wel goedkomen… Hey goed man die pot met goud komt in zicht, kun je lekker shoppen!!!

Wauw mippie da’s een supernacht!!!

Em ik zou zeggen misschien eerst even spelen in de puckababy, dat ze er een beetje aan went, kan me voorstellen dat ze in paniek raakt als ze zo ineens wakker wordt, succes!!!

Speedy die uit had ik ook gehoord, ook nog iets anders wat minder stinkt, maar dat weet ik niet meer, heb je lekker wat aan he hihi… ;) Dampo mag iig niet!

Wat is luuf?

Angel wat goed dat Brammetje heeft gepoept!

Snow
31 March 2010, 21:44
brusje: thanx! TOP!

ik ga misschien morgen aan de slag :mrgreen:

Lindy
31 March 2010, 21:45
Em heb je julia trouwens al aan de fles?

Shiley
31 March 2010, 22:08
ff snel want ben net thuis uit t werk en wil nog ff met mn kleine vent kroelen.

lindy, morgen gaat t op de post. uiterlijk vrijdag. moest eerst ff goede enveloppe halen.

brusje, wat leuk dat je voor yma eten hebt gemaakt. wil dat straks ook gaan doen.

hier ging t op t werk goed. onze 'lastige' client was vanavond erg lief! en de lastigste met het naar bed gaan heb ik zelf gedaan. ben er weer klaar voor om alleen aan die kant van de woning te werken. ben benieuwd haha. verder moe! haha

nluiten
1 April 2010, 07:44
Het is nog rustig vanmorgen..
Onrustige nacht gehad. Stefanie heeft gisteren haar prikjes gehad en daardoor heeft ze de hele nacht liggen murmelen. Arm kindje. Vanmorgen had ze 38. Helemaal van slag. Zo zielig. Zetpil gegeven, fles en naar bed. Fles ging aardig, ze heeft maar net aan 40 laten staan. Van de 165.
Papa is gisteren met haar op het cb geweest. Al die vrouwen daar vonden dat geloof ik wel prachtig. Die heeft ff de blits gemaakt hahaha :D. Ze begonnen allemaal met verhalen enzo.

Ah Mippie dat is dan wel een goeie dienst geweest! Gelukkig ging het goed!

Brusje het lijkt me veel werk, aan de andere kant je bent voorlopig wel even klaar en is een stuk goedkoper denk ik. Wat voor bakjes heb je gebruikt?

Shiley
1 April 2010, 09:09
mijn mannetje kan wel lang slapen! alleen wil hij tussendoor wakker worden :?
vanmorgen 10 voor 5 wakker, speentje gegeven en hij is weer gaan slapen tot 10 over half 8!
heerlijk, al loopt je ritme gelijk in de soep maar dat komt wel goed. nu nog even dat wakker worden rond 5 uur eruit. (hoop, hoop)

lilian
1 April 2010, 09:22
hier kaylen om kwart over 4... maarja vanaf half 7 dus perfect..
vind alleen kwart over 4 een k*ttijd want dan gaat daarna om 7 uur weer mijn man zijn wekker..
hij zat al te zeuren dat kaylen om die tijd kwam.. maarja kan dat kereltje ook niks aan doen..

gaat de goede kant weer op hele nacht slapen... dus de rijstebloem laten we maar weer achterwege..

yma is nu in maanden 4 maand he?

dus met fruithapjes en rijstebloem enzo rekenen ze per maand? en tijdens de zwangerschap per week?

kaylen is de 9e 4 maand..

Em
1 April 2010, 09:49
hi lindy. Nee Julia drinkt nog niet echt uit de fles. We doen leuke spelletjes met de fles en ze speelt er wel meer dan een half uur mee (daar komt een flesje aangevlogen enzo) en dat werkt wel. Ze krijgt daardoor de kunstvoeding wel steeds binnen en went zo aan de smaak. Neem aan dat als ze straks echt moet (bv dit weekend eens proberen als we uit eten zijn) ze wel gaat drinken. Maar goed, dat is misschien ook te positief gedacht haha.

Mag trouwens niet zwemmen met Julia als het zo blijft. Haar eczeem wordt alleen maar meer en nu heeft ze allemaal smetplekjes onder haar nek (ze heeft een drie-lagige onderkin namelijk haha en kwijlt nogal). Straks maar weer even naar de dokter, gaat namelijk helemaal kapot.. echt zoo zielig.

Ik heb ook zoo'n zin om Julia wat groentehapjes te geven. Over 1,5 week is ze 4 maanden en dan ga ik gewoon proberen hoor.

Snow
1 April 2010, 10:16
Brusje:

alles staat op het vuur hoor. worteltjes, bloemkool, sperziebonen & aardappels..

thanx voor de info!

lilian
1 April 2010, 10:57
brusje

als je de bakjes in de vriezer doet
hoe warm je het daarna weer op?
en wat doe je als ze maar een paar hapjes eet en je hebt nog over?

vj
1 April 2010, 10:58
he lilian, mijn dochtertje had ook snel smetplekjes. haar nekje smeer ik in met vaseline. dat doe ik standaard smorgens. En als het erg rood is wat vaker.

vj
1 April 2010, 10:59
brusje

als je de bakjes in de vriezer doet
hoe warm je het daarna weer op?
en wat doe je als ze maar een paar hapjes eet en je hebt nog over?

in de flessenwarmer of magnetron.
zelf ga ik het in de flessenwarmer doen.

lilian
1 April 2010, 10:59
en heb je dan gewoon sperziebonen uit blik/pot?

vj denk dat je em bedoelt?! :D

Shiley
1 April 2010, 11:20
em, wat jammer als je niet kunt zwemmen!
nog een tip die ik op mn werk hoorde voor exceem:
een beker melk met een scheutje olie even wat opwarmen in de magnetron en dat in het badwater doen.

lilian
1 April 2010, 11:37
Groenten gaat boven fruit, omdat je kindje op deze leeftijd behoefte heeft aan ijzer.
Begin altijd met één soort groente of fruit tegelijk, dat geef je 2 tot 3 dagen achtereen, reageert jouw baby daar goed op, dan ga je verder met de volgende soort. De soorten die goed zijn bevallen, kun je ook onderling gaan mengen.
Reageert jouw baby niet goed op iets, wacht een week of 3 en probeer het dan nog eens. Het één voor één introduceren en uitproberen van voedingsmiddelen maakt het mogelijk eventuele overgevoeligheidsreacties te constateren en te achterhalen welk voedingsmiddel daarvan de oorzaak is.
Sterke smaakjes zoals b.v. bloemkool kun je aanlengen met een beetje gekookt water en wat rijstebloem erdoorheen. Zo kan je kindje langzaam aan dat smaakje wennen.
makkelijke groentesmaakjes zijn ook ideaal om te vermengen met de wat minder toegankelijke soorten. Door zoete pompoen, zoete aardappel en wortel ergens aan toe te voegen, zal je kind het al snel lekker vinden. Gestoomde/ gekookte courgette is heel waterrijk en goed om te ‘verbloemen’.
Pas op met nitraatrijke groenten,
-Nitraatrijke groenten
Nitraatrijke groenten zijn spinazie, postelein, andijvie, paksoi, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, raapstelen, spitskool, venkel, radijs, rettich, waterkers en alle soorten sla.

Nitraatarme groenten
Asperges, aubergine, bloemkool, boerenkool, broccoli, courgette, doperwten, knolselderij, komkommer, paprika, prei, rode kool, savooienkool, schorseneren, snijbonen, sperziebonen, spruiten, tomaten, tuinbonen, uien, witlof, witte kool en wortelen.

Er zijn een aantal ingrediënten die je beter kunt vermijden,
-suiker (tast de darmflora aan= immuunsysteem en is erg slecht voor de tanden!!)
honing in verband met botulisme
zout (de nieren zijn pas met 1,5 jaar ontwikkelt. Daarbij eten wij als volwassenen ook veel te veel zout, wat pure gewenning is)
gluten (zit in tarwe, rogge e.a. graansoorten) Kinderen onder de 1,5 jaar zijn nog niet in het bezit van lysine, dat is een aminozuur wat nodig is om granen te verteren.
tarwe (bevat gluten die het maag- en darmslijmvlies aantasten. Ook bevat het gammaglobuline wat vaak allergieën en overgevoeligheidsreacties veroorzaakt)
veel zuivel (beter pas vanaf 1 jaar geven en altijd tijdelijk uit het menu schrappen wanneer je kindje verkouden is en hoest. Zuivel verslijmt erg)
soja (hiervoor zijn veel kinderen intolerant/allergisch)

Elisa20
1 April 2010, 11:37
Lilian ik koop de groenten vers...niet uit blik.
En ik doe maar 3 eetlepels per potje en dat dan invriezen dus als
ze dan niet wil dan heb je maar een klein beetje over.
Ik gebruik trouwens die bewaarbakjes van avent die voor borstvoeding bedoelt zijn.
Die bakjes zijn ideaal!
Ga vandaag broccoli proberen :D

Em
1 April 2010, 11:40
Bedankt voor de tips VJ en Mippie. Ik zou zo graag met haar willen zwemmen. CP is natuurlijk een perfecte plek er voor (lekker warm en dicht bij het huisje). Straks even horen wat de HA vind. Maar zal in ieder geval jullie tips opvolgen. Had nu zinkzalf er op gesmeerd maar dat leek de smetplekjes alleen maar droog te maken.

VJ weet jij of je vaseline ook mag gebruiken als het al een beetje kapot is op sommige plekjes?

lilian
1 April 2010, 11:45
deze is handig!

http://www.smikkels.nl/recipes/?filterG ... rGroup2=21 (http://www.smikkels.nl/recipes/?filterGroup1=-1&filterGroup3=4&filterGroup2=21)

baby kookboek! ;)

lilian
1 April 2010, 11:47
ik weet het al brusje geen blik of pot ;)

Gebruik verse of diepvries groenten voor de bereiding van je recept. Aan groenten uit glas en blik is vaak zout en suiker toegevoegd.

lilian
1 April 2010, 11:57
http://www.babyplezier.nl/fruithapje-maken-a-165.html

Tammie78
1 April 2010, 12:22
pffff had ik dus gisteravond nog een bericht getypt, staat die er niet tussen :( zal wel vergeten zijn op bevestigen te drukken. nou ja dan nu maar.

gisteren meeting gehad met riannetje en jessy :D was supergezellie. david en rosalie hadden best lol samen. heb foto's en filmpjes, die zet ik nog op hyves.

gisteren telefoontje gehad dat ze erg tevreden waren over mij en me profiel dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek/kennismaking bij vestigingshoofd van die bso :D heb morgen daar een gesprek. (spannend!)

Net cb met David. arts weer heel tevreden. vond david sterk. prikjes gingen best goed. hij piepte maar heel even! hij is nu 62 cm en 6685 gr. arts denkt dat die die voeding snachts gewoon even nodig heeft omdat hij best actief is overdag en veel leert enzo., nou ja dan nog maar even doorgaan. kheb weinig keus haha. was trouwens vannacht best aardig. half 5, terwijl die om half 8 voor het laatst had gegeten., dus das heel netjes vind ik. kwam alleen daarna om half 7 alweer :roll:

Oei Em en ik dacht dat david er een potje van maakte 's nachts!
maareh als ze zon last van exzeem heeft zou je dan juist niet nog wat langer proberen door te gaan met borstvoeding? lijkt me wel beter dan.

zow heej brusje goed bezig met die groentehapjes hoor! ik ga het trouwens stomen denk ik. blijven de vitamines beter behouden.

gister ging dat minipapje er nog beter in! deed zelfs zn mond af en toe open zo van komt er nog meer? hahaha :D maarja ergens hoef ik het ook nog helemaal niet te oefenen zat ik me te bedenken. omdat ik toch pas met 6 maanden hapjes wil gaan geven. maar kevin het zelf zo leuk om wat anders te geven :cry: haha!

Euh nee hoor lilian, David is niet verkouden. ook nog nooit geweest. heeft ook nog noooit verhoging gehad trouwens. maarja wie weet nu wel na zn prikken.

susanna (dacht ik?) nee ik bedoelde echt 1/4e van de werktijd mag je besteden aan voeden/kolven. dat is het ook echt. dus werk je 8 uur, dan mag je dus 2 uur daaraan besteden.

Pfff lilian 1.15 uur persen :o vink nog best lang!

regenboog gaf jij nog geen hapjes dan? omdat ze al 6 mnd is?

em david wordt al vanaf begin ingebakerd, dus is het ook gewend.

aahhh nluiten wat zielig dat stefanie zo'n last heeft/had van de prikjes :(

elisa, ik ga ook die bewaarbakjes/bekers van avent gebruiken voor de hapjes. idd ideaal!

lilian
1 April 2010, 12:27
had misschien wel korter gekunt maar had geen kracht en geen adem meer over..
had daarvoor binnen een uur 4 cm ontsluiting erbij en de weeen bleven om de minuut komen dus geen tijd om normaal adem te halen..

:S

lilian
1 April 2010, 12:27
goed gegroeit david... lekker mannetje!

Snow
1 April 2010, 12:44
Nou dames;

Ik ben helemaal trots op mezelf haha!

Heb vanmorgen sperziebonen, bloemkool, wortels en aardappels opgezet en dus hapjes gemaakt.

Ik heb nu voor 12 dagen eten voor Femke, was best leuk om te doen nog ook!

(of je het voor het geld moet doen? euh nee.. ik ben nu 4,50 euro kwijt voor
1250 gram eten. wanneer je potjes koopt => voor 1250 gram betaal je iets meer dan 6 euro.)

maar goed :mrgreen:

Snow
1 April 2010, 12:46
tammie: ik had wel 1.15 uur willen persen. Femke was er na 2 uur persen nog niet :shock:
(ik had het toen niet door dat het al zo laat was trouwens)
Ik gaf al wel hapjes, maar uit een potje!

lilian
1 April 2010, 12:52
regenboog of brusje.

als een potje open is kun je het nog 24 uur bewaren toch?
in ieder geval fruit..

maar hoe doe je dat dan met groente?

en vooral als het uit de vriezer komt..

kun je toch geen 2x opwarmen of wel?

Snow
1 April 2010, 13:08
lillian:

Ik doe altijd 2 dagen over een potje fruit, dat kan inderdaad.

uit de vriezer kun je volgens mij ook 2 dagen bewaren, maar niet 2 x opwarmen.

maar ik heb zakjes gemaakt van 120 gram. heel klein dus! (5 eetlepels)
dat krijgen ze wel op hoor.. & zoniet gooi ik het weg.
[ maar je kunt ook het ontdooien, de helft opwarmen en geven en als hij niet meer
wil, de volgende dag de rest verwarmen ]

ik las ergens dat verse voeding sneller vol maakt, dan een potje. normaal krijgt Femke
150 gram .. dus nu 120 . ben benieuwd

lilian
1 April 2010, 13:13
oke idd een idee...

maar hoe warm je het op in de flessenwarmer als het niet in een potje zit?

ik heb nog potjes staan..
als je het in zakjes in de vriezer doet..
dan ontdooien en in een potje opwarmen en dan potje weer afwassen dat kan ook toch?

lilian
1 April 2010, 13:25
worteltjes mogen ze maar 2x in de week hebben anders kleurt hun huidje oranje :D grappig!

nluiten
1 April 2010, 14:24
volgens mijn is anderhalf uur persen nog redelijk normaal..

Em
1 April 2010, 14:44
ja 1.5 uur persen is volgens mij ook niet extreem nee. Ik heb er zelf 1,15 min. over gedaan.

Tammie; ja ik blijf ook nog wel een tijdje borstvoeding geven maar niet helemaal. Ik heb te veel afspraken op een dag op mijn werk om 2 of 3 x te kolven overdag en ik heb ook niet zo heel veel melk. Steeds net genoeg voor 1 voeding dus kan geen voorraad op bouwen nu. Ga zeker proberen om de ochtendvoeding en laat in de middag (direct na thuiskomst) en 's avonds borstvoeding te blijven geven. Hoop alleen dat je dan wel je melkproductie op gang kan houden.

Net bij de HA geweest. Nekje is toch ontstoken, dus antibiotica creme. Mag wel lekker poedelen met Julia in het zwembad alleen niet met hoofdje/ nekje onder water en dat was ik toch niet van plan, dus helemaal goed. Kan niet wachten!

Ze heeft vanacht ook weer goed geslapen.. gelukkig want papa en mama waren erg moe ;-)

nluiten
1 April 2010, 14:45
Nouja, als ik eenbroek aan zou hebben dan zou die afzakken.. :o
Stefanie is zojuist in slaap gevallen in de box!! :shock: Heeft ze nog nooit gedaan. Ik vond haar al zo rustig hahahaha..
Ze lag eerst heel rustig naar een boek te kijken, kennelijk erg vermoeiend.
Ze is flink onder zeil.

echt bizar

(O, 'volgens mijn' is natuurlijk geen ABN... :oops: )

Oe, Em wat vervelend. Hopelijk werkt de creme snel. Wat fijn dat je wel mag poedelen! :D

lilian
1 April 2010, 14:49
wat heb je gedaan nadine dat je broek afzakt? :D

ik heb net mijn halve bestelling binnen van de H&M...

heerlijk weer shoppen!

maarja truitjes zijn toch dezelfde maat.. alleen ze mogen wel iets langer zijn.. had het gevoel dat al mijn kleding na de bevalling gekrompen was (alles te kort)

vj
1 April 2010, 15:39
Bedankt voor de tips VJ en Mippie. Ik zou zo graag met haar willen zwemmen. CP is natuurlijk een perfecte plek er voor (lekker warm en dicht bij het huisje). Straks even horen wat de HA vind. Maar zal in ieder geval jullie tips opvolgen. Had nu zinkzalf er op gesmeerd maar dat leek de smetplekjes alleen maar droog te maken.

VJ weet jij of je vaseline ook mag gebruiken als het al een beetje kapot is op sommige plekjes?

ja hoor dat doe ik ook!!
ik heb zelf nu een wond op mijn duim en daar doe ik het ookop!
met vaseline is het zo weg.

mijn kindje heeft ook eczeem, maar ikzwem wel gewoon met haar!
goed douchen erna!!!

Lindy
1 April 2010, 16:46
Vanmorgen met mn baas gebeld en ik mag de eerste 3 wkeen halve dagen gaan werken en daarna kan ik tussendoor naar huis... pfff ben lekker opgelucht. Op het cb raadde ze me niet meer met de fles te gaan klooien, maar hem liever proberen te laten drinken uit een kopje. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Ze zegt verder ook papje ervan maken met rijstebloem en dat geven. Beter nu leren om te happen en dan niet ook nog de fles erbij leren want dan lukt straks het happen ook niet. Ga dit weekend denk ik maar eens voorzichtig een groentehapje proberen... leuk!!!

Lindy
1 April 2010, 16:49
Ga nu ff de rest bijlezen, krijg straks mn buurmeisjes op kraamvisite dus weet niet of ik vandaag reageer anders later...

Lindy
1 April 2010, 17:07
Nou kijken wat ik nog weet...

Lilian, ik had ook dat gevoel dat alle kleren korter zijn geworden, maar komt misschien doordat mn boobs flink groter zijn, dat je dan aan de onderkant stof tekort komt hihi :D

Tammie, wauw David gaat ook goed. Niet schrikken hoor :o maar Gijsie was 64 cm en 7120 gram, hihi lekkere bollie... :mrgreen: Ze vond hem heel vrolijk en ontspannen, kreeg weer complimentjes dat ik zelf ook zo relaxed was hihi ze moest me eens gezien hebben afgelopen weeken toen ik liep te stressen om die fles. Vind het een fijn idee dat ik me er nu niet meer druk om moet maken. Maar kan het met die spelletjes van Em nog wel gaan proberen... Em wat doe je nog meer behalve er komt een flesje aan gevlogen?

Hihi van teveel worteltjes krijg je een oranje kindje, zal ik dat maar niet doen dan hihi... Ik heb ook een kookboek van kindereten maken, maar ja toen was mn schoonzusje bevallen heb ik hem gegeven als cadeautje en vor mezelf opnieuw besteld, maar er komt een nieuwe druk dus is pas in mei leverbaar, lekker slim... Ga het boek wel even van haar lenen, haar uk is toch nog te klein...

Leuk Tammie die meetings met de andere kids, gaan ook snel afspreken hoor!!!

Mippie is het doekie aangekomen?

Em
1 April 2010, 17:34
Lindy, ben wel benieuwd of het lukt met een bekertje. Misschien moet dat ook ons laatste redmiddel worden ;-). Julia vind het lekker als ik aan haar lippen zit en aan het puntje van haar neus, dus wrijf ik daar met de speen van het flesje over en dan wil ze hem vanzelf in haar mond stoppen. Ook mag ze hem zelf af en toe even vasthouden (wil toch alles in haar mond stoppen dus dan gaat het flesje gelijk de juiste kant op;-)) en ik 'verstop' het flesje. Even houden dat ze hem niet ziet en dan opeens 'hoppetee'.. nou dan wil ze hem direct in haar mond hebben hebben ;-) Ben benieuwd of het lukt :-)

Gijs is ook een flinkerd zeg. Heerlijk hoor van die lekkere bollie's.

lilian
1 April 2010, 18:31
em waar zie je wat gijs weegt.. heb dat denk ik over het hoofd gelezen..

ik moet 13 april weer.. 3e prik??? volgens mij..

kaylen krijgt ook echt een dikke kop (zie mijn hyves)
lekker spekkie van me! ;)

lilian
1 April 2010, 18:32
oh hahaha heb het al gevonden..

lekker mannetje hoor lindy! goed gegroeit..

lilian
1 April 2010, 18:39
ik zoek het lijstje met geboortedatums.. maar kan hem niet meer vinden...

jeetje wat word er veel geschreven! :D

lilian
1 April 2010, 18:46
oja lindy mijn boobs zijn alweer net zulke theezakjes als voor de zwangerschap... ;)

dus dat kan het ook niet zijn... snap er niks van hoe alle truitjes te kort kunnen zijn..

buik is ietsjes groter maar niet heel veel meer..

brusje
1 April 2010, 19:38
owjee zoveel gelezen dat ik t al echt niet meer weet..david goed gegroeid en gijs..sjeemig reus! hihi groeien er goed op de boys!

nluiten..haha die stefanie..was moe van t boekie lezen denk!

de groente hapjes..euhm ik heb nu nog maar 2 eetlepels..en wil ze niet meer..tja pech..darom heb ik er weinig in gedaan, mocht ze eerder meer willen eten haal ik 2 bakjes uit. vanavond heeft ze in totaal denk 1 eetlepel ervan op..toen wilde ze niet meer.ik haal smorgens uit de vriezer en zet t in de koelkast en warm het op in de magnetron

ik ben moe..ga bankhangen kindjes slapen en rene is darten

owja yma heeft 2 vieze snotoogjes..zielig!

angelangel
1 April 2010, 19:43
lilian: hier ook te korte t shirts enzo, maar mijn oude bh's zijn ook wel een beetje erg te klein nog steeds :mrgreen:

lekker lang weekend :lol: , zaterdag voor t eerst een lange autorit maken met bram naar tilburg.
over tilburg gesproken, waar is bloemmie gebleven?

bram ligt lekker op mijn arm te slapen, de schat. wat mis ik hem toch als ik een dagje moet werken. morgen oma jarig dus weer een feestje.

ik ga straks ook zelf alle hapjes maken, maar maak nu eerst maar de potjes op die ik overal heb gekregen. ook wel makkelijk even hoor. maar heb een blender dus gaat goedkomen.

donderdag weer naar cb, ben benieuwd wat hij weegt en zo.

arme yma, hier ook bankhangen. brusje, heb jij nog een flesje in de nacht nu? ik 21.30-22hr en dan slapen tot 7.30

brusje
1 April 2010, 19:45
hier de laatste rond 22.30/22.45 en dan ook als ik vrij ben rond 7/7.30

lilian
1 April 2010, 19:52
ik ga morgen ok prakjes maken ;)

maar wil ook eerst de potjes opmaken die ik gekregen heb..

dan kun je de hapjes uit de vriezer ontdooien..
overgooien in een potje.. en zo in de flessenwarmer..

op 1 site stond dat je er iets boter doorheen moest doen om het iets papperiger te maken..
heb boter met olijfolie gekocht..
gelijk goed voor de stoelgang.. :D

ik ook lekker bank hangen..
Kaylen slaapt tot vanacht 4 uur denk ik.. hoop weer 7 uur half 8...

me man is belastingaangifte aan het doen in zwolle..
dus die zit een eindje weg..

maar even bonje met de buren kijken.... spannend..

lilian
1 April 2010, 19:53
zielige yma.. :(

brusje
1 April 2010, 20:42
ja sneu he!

ennelilian..boter lijkt me niet goed voor die kleintjes hoor zo vet en zitten ook zouten in! zou dan toch eerder voor druppie water gaan!

owja yma heeft nua l 3 nachten liggen praten om 4 uur snachts..:S muts

nluiten
1 April 2010, 20:43
waarom in zwolle lilian?

yma ook nog steeds aan het snotteren? Stefanie lijkt weer een beetje op te knappen gelukkig.

Tammie78
1 April 2010, 21:27
nee volgens mij olie (beste olijfolie) if margarine. zitten nl verzadigde vetten in die goed zijn voor ze. denk dat ik er dan een scheutje olijfolie doordoe. is ook meteen goed voor de stoelgang he.

Tammie78
1 April 2010, 21:29
oeps sorry lilian dat van de stoelgang had jij ook al gezegd! :oops:

Sofia
1 April 2010, 21:52
Hoi meiden,

Ben een tijdje niet geweest, heb het zo druk geweest. Ben ook in het ziekenhuis geweest vanwege mijn slaapprobleem, zal morgen wel ff uitgebreider vertellen, want moet Ambertje zo wakker maken.

Wat zijn jullie allemaal al bezig met fruit en groente! Lijkt me leuk, maar ik wacht er nog heel eventjes mee. Ik heb gehoord dat als je te vroeg ermee begint het allergieen kan veroorzaken?? Ik ben nu net gisteravond begonnen met rijstebloem door de laatste fles. 1x Gehuild vannacht, speentje gedaan en toen sliep ze weer verder, afgezien daarvan van 23.30 tot 8.00 geslapen, lekker!

Gaat alles goed met alle beebjes? Met Amber gaat alles goed. Ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt van haar buikgriep, het heeft wel lang geduurd hoor!

Gisteren is manlief met haar naar het CB geweest en heeft ze haar 3e prikjes gekregen. En ze is nu 61 cm. en 5700 gram. Maar 500 gram aangekomen, maar dit komt omdat ze zo veel diarree heeft gehad. Maar ze zit nog mooi binnen de groeicurve.

Ik zal morgen meer schrijven.

XXX

Shiley
1 April 2010, 22:39
brusje, wat zieilig voor yma, 2 snotoogjes.

em, wat fijn dat je toch lekker met julia kan zwemmen komend weekend. ben benieuwd of we elkaar tegen gaan komen.

sofia, ben benieuwd hoe het gegaan is. naar welk vakantiepark gaan jullie?

weet niet meer wie t vroeg maar hier is het lijstje. heb m bij uitgerekend december op gezocht. mis alleen de geboorte datum van bo (dochter linsem)

Elisa --- 4 december --- van een meisje --- Amy is geboren op 17 December 2009
Helene37 -- ? december --- van een jongen --- Justin is geboren op 4 December 2009
Brusje --- 7 december --- van een meisje --- Yma Nikée is geboren op 29 November 2009
Enjoy2 --- 8 december --- van een jongen --- Stef is geboren op 13 December 2009
Angel --- 9 december --- van een baby --- Bram is geboren op 17 December 2009
Lilian----10 december---van een baby --- Kaylen is geboren op 9 December 2009
Em ----- 10 december --- van een meisje --- Julia Emma is geboren op 16 December 2009
Sofia --- 12 december --- van een meisje --- Amber Mali is geboren op 4 December 2009
Sophie --- 13 december --- van een jongen --- Sem is geboren op 14 November 2009
Marjolein85 --14 december -- van een jongen --- Kian Daniël is geboren op 18 December 2009
Linda --- 17 december --- van een meisje --- Abby is geboren op 24 November 2009
Lindy --- 17 december --- van een baby --- ? is geboren op 30 december 2009
Iet --- 21 december --- van een baby --- Mees is geboren op 16 December 2009
Renate --- 21 december --- van een jongen --- Giovanni is geboren op 19 December 2009
Ultra --- 21 december --- van een baby -- Stefan is geboren op 2/3 December 2009
Mippie --- 23 december --- van een jongen --- Levi is geboren op 27 December 2009
Erykah --- 25 december --- van een meisje --- Tessa is geboren op 4 December 2009
Tammie---25 december----van een jongen --- David Lucas is geboren op 27 December 2009
Speedy---26 december---van een jongen --- Demy 28 December 2009
nluiten---27 december---van een meisje --- Stefanie is geboren op 30 december 2009
Linsem----31 december----van een baby--- Bo is geboren op ???

brusje
2 April 2010, 07:37
hihi onze speurneus heeft et lijstje gevonden!

goeiemorgen hier was yma om kwart over 7 wakker..heerlijk! en kyan ok pas toen!

sofia ben benieuwd nar je verdere verhaal van zkhs, fijn dat het met amber goed gaat..en ja dat virus blijft lang hangen he! maar ze haalt de groei vast wel in!! yma gaat als kook nu geen idee maar denk dat ze wel tegen de 6,5 kilo zit ofzo!

ow yma wil niet in de box spelen..dus geen tijd om verder te tikken, ga straks met vriendin en haar zoon even in de binnenspeeltuin spelen met de jongens..hoop dat yma dan een beetje vrolijk is en evt slaapt in de wagen..

nluiten
2 April 2010, 08:41
Sofia, leuk je weer te zien. Hopelijk heb je een goed verhaal.. Ben ook wel nieuwsgierig.
Wij wachten trouwens ook nog eventjes met de hapjes hoor. Stefanie is dan ook nog maar net 3 maanden.

Ze was trouwens 59cm en 5280gr. Met haar lengte zat ze net iets boven haar curve.

Meiden, ik heb er geen kl**t zin in. Sorry voor mijn taal. Maar ik zit nu voor de 3e dag deze week alleen. En ik werk er maar 3. Daarbij komt nog eens dat veel maatschappijen vandaag dicht zijn en ik dus veel werk niet kan doen en over het weekend moet tillen. Pff.. hoop dat jullie vandaag hier beetje actief zijn :D. Hahaha. Bah, dit gaat een dag worden hoor..

lilian
2 April 2010, 09:22
tammie: ze hebben bak en braad met olijfolie..

brusje dat stond op een site.. en dacht dat dat vanaf 4 maanden was.. maar kan ook 6 geweest zijn..

nadine.. ik ben er ook wel tussen de voedingen door hoor! :D
vanmiddag wel even kokkerellen! :D
goed gegroeit stefanie! :D

sofia.. gelukkig gaat alles weer goed met ambertje..
kunnen ze iets doen aan je slaapproblemen?

mippie ik vroeg om het lijstje ;) DANKJE!

hier kaylen vanacht weer om 2 uur.. daarna om half 9! :D
had geen zin om er om half 8 uit te gaan.. was moe.. dus heb hem maar laten liggen..
gewoon de volgende voeding om half 12..

em veel plezier dit weekend..
ik ontdekte onder kaylen zijn onderkin ook allemaal rode bultjes..
die kwijlt ook zo vreselijk erg..
nou maar iig lekker zwemmen! :D

lilian
2 April 2010, 09:28
Linda --- Abby is geboren op 24 November 2009
Brusje --- Yma Nikée is geboren op 29 November 2009

Sofia --- Amber Mali is geboren op 4 December 2009
Lilian----Kaylen is geboren op 9 December 2009
Em ----- Julia Emma is geboren op 16 December 2009
Elisa --- Amy is geboren op 17 December 2009
Angel --- Bram is geboren op 17 December 2009
Mippie --- Levi is geboren op 27 December 2009
Tammie--- David Lucas is geboren op 27 December 2009
Speedy---Demy is geboren op 28 December 2009
Lindy --- Gijs is geboren op 30 december 2009
nluiten---Stefanie is geboren op 30 december 2009

hier het nieuwe lijstje op volgorde...
hopelijk heb ik niet teveel mensen geschrapt.. :(

Linda-1982
2 April 2010, 09:49
:( @Em balen dat de exceem erger wordt. En dan haar nekje onstoken is zielig. Wel fijn dat je toch met haar het water in mag. Al is het dan allen poedelen en niet met haar hoofdje in het water.

@Nluiten wat goed van Stefanie. Slapen in de box. Boek zal idd wel slaapverwekkend zijn geweest. hihi.

@Lindy Wat een opluchting dat je de eerste 3 weken halve dagen mag werken. En ook dat je daarna tussendoor weg mag. En hopen dat het happen goed gaat. Veel plezier met het groentehapje geven.
En weer lekker gaan genieten. En weg met de flessen :D

@Sofia Leuk weer wat van je te horen. En ben benieuwd naar je verhaal.

Gister niet online kunnen komen heb tot 23:00 gewerkt gister. Alleen even thuis geweest om te eten (woon gelukkig lekker dicht bij het werk) Toen flink met mijn meisje geknuffeld. Had gehoop voor de laatste fles thuis te zijn. Maar was helaas niet gelukt. Ze ging net haar bedje in toen ik thuiskwam. Dus nog snel een nachtkusje en knuffel gaan brenge. Bah niet leuk als je ze zo weinig heb gezien op een dag. Maar gelukkig vandaag wel lekker vrij. Moet normaal naar school, maar die is dicht ivm goede vrijdag dus lekker lang weeken. 4 dagen mijn meisje niet wegbrengen :D . (Vandaar dat ik gister ook langer heb gewerkt, anders moest dat vandaag, en nu heb ik lekker een dagje met haar extra, en heb je meer aan dan alleen een avond, en ik weet hoe dat gaat als ik dat vandaag was komen doen dan kwamen ze weer met andere dingen)

Hier hadden ze op het cb juist gezegd dat ik beter met fruit kon beginnen. Dit nemen ze in het begin beter. Ze hadden me ook geadviseerd om een hele week hetzelfde aan te bieden zodat ze aan de smaak kan wennen. Inderdaad maar een fruitsmaak tegelijk dat zeiden ze hier ook. Ze zeiden dat ook dat als ze een smaak niet lekker vind en het dus niet wilt, gewoon de dag erna weer geven, op die manier leren ze aan alle smaken wennen.
Ben nu een paar weken een paar fruit hapjes aan het vond het wel een makkelijk idee. Denk dat ik me dit weekend ook ga begeven aan zelf groente hapjes maken.

Het drinken gaat iets beter. Al is het wel nog heel wisselend. Zo drink gister 2 flessen helemaal leeg, 1 fles 100cc en 2 flessen met moeite 70. Ik heb nu de rijstebloem uit de laatste fles gelaten. In de hoop dat ze meer honger heeft en daardoor beter gaat drinken. Ze slaapt nog even goed het s'nachts.

Vanochtend schrok ik me rot. Het was kwart over 8 en ik ging haar wakker maken. Werd ze niet wakker :o . Bijna 10 minuten over gedaan voordat ze wakker werd. Ondanks dat ik haar had opgepakt en probeerde wakker te krijgen. Had echt de tranen in mijn ogen staan. hihi. Toen ze eenmaal wakker was gaf ze me een big smile zo van is er wat mama. hihi

Liefs, Linda

Linda-1982
2 April 2010, 09:51
Wat is het trouwens irri als je berichtje te lang wordt. Dan verspringt het scherm te hele tijd.
Heb ik me al vaak aan gestoord maar nu moet het er even uit.

Ow ja en ik heb ook veel truitjes die te kort zijn nu. Maar dat komt ook omdat mijn borsten nog een stuk groter zijn dan voor de zwangerschap. En ook mijn buik helaas nog niet weg is.

Liefs, Linda

Linda-1982
2 April 2010, 10:01
Ow ja heb me trouwens mega geergerd aan mijn vriend vanochtend. Mijn paardje staat nu op de wei met de pony van mijn schoonzusje. Dus ik gevraagd aan mijn vriend woensdag is het goed als ik samen met haar ga buitenrijden als jij vrijdag uit je werk komt. Dus hij zo van ja is goed. Dus ik afgesproken met zijn schoonzusje. Zegt hij vanochtend (rond 5 uur, ja hij moet altijd kwart voor 5 opstaan voor zijn werk) dat hij zijn moeder even belt of die even een paar uurtjes wilt oppassen als ik ga rijden. Want hij wilt platen halen voor een stalletje te bouwen op de wei.

Nu vind ik het natuurlijk wel lief dat hij een stalletje wilt bouwen. Maar moet dat uitgerekend vandaag gehaald worden als ik wat heb afgesproken. De reden dat ik juist na zijn werk afgesproken heb is omdat ik het juist fijn vind dat ze een keer niet naar opa en oma hoeft (bedoel ben blij dat ze oppassen, maar als ik vrij heb doe ik het liever zelf, ze is tenslotte ons dochtertje). Dat had ik ook tegen hem gezegd woensdag. En dan zegt ie me dat vanochten. grrrr.
Heb al geen zin meer om te rijden vanavond. bah. Bedoel als ik haar had willen wegbrengen om te rijden had ik wel overdag afgesproken bahbah.

Nou ja hij bedoeld het allemaal niet verkeerd. Maar vond het niet leuk. En daarbij daar kom je toch niet om 5 uur s'ochtends mee.

Liefs, Linda

Em
2 April 2010, 10:06
bedankt en ook jullie een heel fijn paasweekend gewenst!

Even snel reageren en dan weer verder met inpakken (jeetje wat heb je veel nodig zeg voor een baby'tje!)

Wel even schrikken zeg Linda. Jeetje, mijn hart zou ook even een slagje overslaan gok ik zo.

Nluiten ben jij aan het werk? Op goede vrijdag. Hmm dat is een beetje jammer ja.

Hier gaat het heel goed. Het nekje ziet er echt al veel en veel beter uit. De antibiotica creme werkt dus gewoon heel goed. Als het zo doorgaat kunnen we zaterdag gewoon normaal zwemmen.. heerlijk haha.

Mippie wie weet; tot dit weekend :-) Spreek je me aan als je denkt dat ik het ben? kunnen we even de kindjes bewonderen haha

nluiten
2 April 2010, 10:10
Aahh, haha Linda. Dat was even schrikken he! Hihi, die stiekemerd lag gewoon nog heerlijk te dromen.
Fijn dat het drinken weer wat beter gaat. En ja, ik kan me voorstellen dat zulk nieuws op zo'n vroege morgen niet gewenst is. Of eigenlijk gewoon helemaal niet.
Kan me je gevoel goed voorstellen !

Em, wat goed! Goed cremetje :D. Veel plezier he!

Linda-1982
2 April 2010, 10:24
@Em wat fijn dat de creme zo goed helpt. Veel plezier in cp.

Iedereen trouwens een fijn paasweekend gewenst. (Als ik het nu niet zeg vergeet ik het vast)

Liefs Linda

Linda-1982
2 April 2010, 10:30
@Nluiten ja zat idd niet op dat nieuws te wachten. Irriteert me soms dat ie denkt dat ie alles nog gewoon kan doen wanneer het hem uitkomt. grrr. Dat gaat nu eenmaal niet meer. En dan zo makkelijk als dat hij zegt van dan bel ik mijn moeder of die een paar uurtjes op haar wilt passen. bah grrr. Ze is ons dochtertje niet die van zijn ouders.
Hij brengt haar zo makkelijk weg, ik heb daar wel moeite mee. En ja vind wel dat hij ook soms thuis mag blijven zodat ik mijn hobby kan doen. Maar dan is het wel de bedoeling dat hij thuis bij haar blijft. En niet van hup naar opa en oma want dan kan papa ook doen waar hij zin in heeft (Bah klinkt wel heel negatief zo, hij is wel heel lief en gek met haar hoor, maar ben gewoon geergerd dat hij zo makkelijk is)

En idd ze was gewoon lekker aan het dromen hihi, maar hoop toch niet dat ze me dat te vaak flikt het s'ochtends want dat kost me jaren van mijn leven.

Liefs, Linda

angelangel
2 April 2010, 11:45
Linda: ja irri he bij die lange berichtjes. Erger me er ook zo aan.

Kan me voorstellen dat je ff schrikt zeg als die slaapkop niet wakker wil worden. En ja dubbel gevoel bij de reactie van je man zou ik ook hebben, maar wel lief wat hij wil doen. Beter dat als ik ga stappen toch.
Bram ligt bij oma te slapen nu, was ook niet de bedoeling, maar ben bij haar in de tuin aan t snoeien en t waaide zo hard dus nu staat hij daar lekker te slapen.

Em fijn dat de creme werkt zeg.
Iedereen fijne pasen, ben druk hier in de tuin en verjaardag oma en morgen naar brabant dus druk druk druk, met de pasen lekker thuis niks doen. Ja de koetjes melken, maar dat doet papa :lol:

lilian
2 April 2010, 11:55
druk bezig met prakjes maken ;)

maar zit te denken ga ik kaylen verse worteltjes en sperziebonen voeren.. lust ik het zelf niet eens..
alles uit pot :D

dus hij krijgt straks ook geen verse.. waarom moet hij daar nu dan aan wennen..
het is natuurlijk wel beter! :D

lilian
2 April 2010, 11:56
zal straks bijlezen meiden! :D

nluiten
2 April 2010, 12:15
Huh? Je lust geen verse groenten? Wat lust je er niet aan dan?
Eet je dan ooit bloemkool? Dat zit toch niet in een potje?
Ben erg nieuwsgierig :D hahaha

lilian
2 April 2010, 12:37
HELP!

hoe krijg je de worteltjes glad?
ik blijf stukjes erin houden!

lilian
2 April 2010, 12:38
bloemkool wel hahahaha..
maar geen verse boontjes of worteltjes..

andijvie stampot lust ik ook wel..

en we eten vaak spinazie uit de diepvries.. alla creme! :D

ik ben er niet mee opgevoed.. vind er een hele andere smaak aanzitten!

vreemd figuur ;)

lilian
2 April 2010, 12:43
linda... hier ook wel eens hoor..

morgen hebben we verjaardag van mijn vader..
wou mijn man savonds gaan.. maar kaylen gaat altijd om half 7 naar bed en slaapt door tot of 2 of 4 uur snachts en soms zelfs tot half 8.. dan ga je hem toch niet in die slaapperiode wakker houden..
ga ik liever sochtends of smiddags..
we kunnen niet meer alles doen wanneer we dat willen..
en soms vergeet hij dat..
en wij zitten de hele week met ons kleintje (bedoel het niet verkeerd.. geniet elk moment) en willen ook wel eens iets anders doen..

maar fijn dat het cremepje helpt!

lilian
2 April 2010, 13:13
zo heb voor 10 dagen sperzieboontjes met aardappel in de vriezer.. 5 zakjes.. 1,5 eetlepel per zakje..

de worteltjes willen nog steeds niet lukken.. maar het konijn lust wel wortel in stukjes hahaha..

ja iedereen een fijn paasweekend alvast!

lilian
2 April 2010, 13:15
oja brusje..

ik heb becel bak en braad met olijfolie..

goed voor hart en bloedvaten :D
zal toch wel kunnen?

lilian
2 April 2010, 14:13
nadine dacht dat je de hele dag online was ;)

zie alleen maar berichtjes van mij..:)

Shiley
2 April 2010, 14:18
zo nog even snel een berichtje voor dat we vertrekken.
pff wat een ochtend zeg. slecht geslapen. had gedroomd over de nieuwe mannen op t werk :roll: dat krijg je ervan als je zo zo vaak ziet :?

em, fijn dat de creme werkt en dat je lekker met julia mag gaan zwemmen. zal eens opletten of ik je zie. doe jij dat dan ook? ;)

linda, dat is even schrikken zeg als ze niet wakker wil worden. snal best dat je met traneni n je ogen hebt gestaan. zou denk ik kei hard mn man uit zn bed roepen (of was die al weg?)
maar zo'n lach maakt het dan toch weer goed he.

lilian, goed werk hoor. zoveel eten klaargemaakt. zijn wij volgens mij met zn allen best fanatiek op straks. veel willen het zelf klaar gaan maken.

brusje, ja ja deze speurneus heeft even terug gezocht op ons oude plekkie en de lijst gevonden. kon alleen de aller aller laatste met de geboorte datum van bo niet vinden.

ben ook benieuwd hoe het met bloemmie is, die moest vorige week naar de gyn. niets meer van gehoord.

nluiten, niets aan het als het zo saai is op je werk. ik heb soms de lange dagdienst en dan ben je ook alleen. soms met stagiaire, als je gelukt hebt. pff die duurt dan ook altijd zo lang.

nou meiden ik ga nog ff de laatste dingen pakken, opruimen en klaarzetten en dan vertrekken we. en idd em, wat moet je veel meenemen voor zo'n kleintje!!!!!

nluiten
2 April 2010, 14:30
Oe mippie, veel plezier!

Tsja, lilian, wat zal ik zeggen... ik weet niet zo best wat ik moet zeggen.... Ik ben er wel hoor.

lilian
2 April 2010, 14:56
hhaha oke dan nadine..

bo van linsem is volgens mij van 2 of 3 januari.. maar ze klets hier volgens mij nooit meer mee!

brusje
2 April 2010, 15:14
mippie en em veel plezier!!

en lilian..beetje water bij de worteltjes doen..bij mij werd het met een klein stukkie aardappel wat gladder dan alleen worteltjes..
vanavond krijgt yma specieboontjes..vanmorgen geen fruit ze sliep.

3 uur in een binnenspeeltuin geweest, kyan heerlijk uitgeleefd en met yma lekker op een zacht kleed gespeeld, ze sliep een half uurtje in de wagen..was verder vrolijk.
heb haar net in haar gewone slaapzak in bed gelegd, en t was even huilen, ze lag bovenop de deken, dus toen even ondergestopt en nu is het wel stil..wil er toch aan gaan wennen in iedergeval overdag..t lastige is dat ze nu dr speentje er uit trekt..en dat kan natuurlijk niet als ze in de zak zit met de handjes..;)
kyan was ook 4 maanden toen we gingen stppen met bakeren, al had hij neti zo`n lekkere zk mar echt doeken met spelden was toch een stuk lastiger

hahah en lilian..als je je kind alleen geeft wat je zelf lust kan ik wortels wel overslaan...jakkkkkes haha en zo pure sperciebonen ook..en bloemkool zonder sausje eet ik ook niet..;) haha
spinazie en rode kool enz eet ik ook uit de diepvries hoor..potten hou ik niet van (wel witte en bruine bonen enz) en straks mag je kindje dat wel hoor maar er zitten nu nog teveel zouten in blijkt.. t blijft neit voor niks zo lang goed he!

ze belden van mn werk net..hadden voor vanavond een dienst nodig..ja Poep..moet morgen ook al! en rene is er pas om half 7 en zou dan al om 3 of 4 uur moeten beginnen
en dan mis is x factor..hahahaha

tammie hoe is t gegaan??

enne ja linda dat verspringen is vreselijk!!!!! bahhh

lilian
2 April 2010, 15:19
mippie een middagje werk en je hebt voor een maand aan eten.. :d

alleen de worteltjes willen niet lukken...

morgen denk ik nog even bloemkool maken..

hoe heb jij de worteltjes gedaan brusje?
ik heb geen blender maar een staafmixer set.
had de hakker erop gezet..

dus dan doe je gewoon water in de kom? bij de wortel?

hoelang had je ze gekookt dan?

hahahah ookal zo'n moeilijk ;) eter!

lekker sperziebonen yma.. :D

ja tammie hoe is het gegaan met je gesprek?

mippie fijn weekend trouwens.. weet niet of je het nog ziet..
maar in ieder geval veel plezier!

lilian
2 April 2010, 15:21
ben je bij ballorig geweest?

Snow
2 April 2010, 15:49
lilian: ik had de wortels wel 30 minuten aan de kook, voor ze een beetje zacht waren.
Ik heb er een beetje kookvocht bij in gegooid en in de blender gedaan. maar met de staafmixer
moet het denk ik ook wel lukken..

angelangel
2 April 2010, 15:49
haha moeilijke eters, Bram gaat vast alles eten, Wij lusten ook alles en t liefst vers. al heb ik wel liever de spinazie uit de vriezer hoor.
Als je kleine goed fruit eet, mag je dan ook met warme hap beginnen of niet? Zou hem wel in de ochtend fruit willen geven en dan in de avond nog een beetje groente proberen, of loop ik nu te hard van stapel. Ht fruit gaat erin of hij het al maanden eet :o Hongerlapje.

Ben moe, vnavond nog verjaardag, ga effe met bram bed in denk ik.
Bloemmie, ben zo benieuwd hoe t gaat met je, maar je zal vast moe zijn want je bent ook weer aan t werk en fulltime toch?

lilian
2 April 2010, 18:47
regenboog... ik had op een site gelezen.. wortel in stukjes en 10 minuten koken.. denk dat het daarom niet lukte.. had nog wat hele wortels over en dat heeft net nog een uur opgestaan.. en toen waren ze net aan gaar..

angel... volgens mij doet brusje dat ook.. dus denk dat het wel kan..

lilian
2 April 2010, 18:48
maar zou met de warme hap misschien even wachten tot hij 4 maand is..

ik heb het nu wel klaar.. maar kaylen is de 9e 4 maand.. dus wacht ook nog even..

brusje
2 April 2010, 18:53
ja yma doe ik ook smorgens wat fruit (als ze wakker is) en om 17 uur wat groente, ze heeft van de spercieboontjes denk net 1 eetlepel op.. en dan vind ze het niet leuk meer..hier dus nog neti echt eten..meer proberen..
als ze smorgens slaapt dan maak ik haar er niet voor wakker hoor.

yma heeft vandaag overdag weinig geslapen zeg, 1 uur vanmorgen, half uur bij de speeltuin (was trouwens niet ballorig, weet even niet wie t vroeg, wamelland is hier dorpje verderop) en vanmiddag 1 uur op bedje zonder bakerzak, ze was heel vrolijk en heeft om 19uur de fles op en is lekker gaan slapen nu.
Zometeen kyan naar bed die mag nog even op de ds speletje doen..;) omdat t weekend is.

Linda-1982
2 April 2010, 19:16
Vandaag heeft Abby voor het eerst worteltjes gehad.
Ze had wel al eerder fruit gehad. En dat vind ze super lekker. Daar krijgt ze nu een half potje van.
En dan vind ze het nog niet leuk dat ze niet meer krijgt, hihi.
Dus vandaag om 5 uur wil ik haar de worteltjes geven. Doet ze haar mond wagenwijd open toen ik het lepeltje naar haar mond bracht. En toen ze de worteltjes in de mond had zette ze het op een schreeuwen, hihi, volgens mij verwachtte ze wat anders :D . Maar ze wou toch nog een paar hapjes daarna. Volgens mij vond ze het toch wel lekker. Maar ze moest wel even wennen.

Net lekker paardgereden. Mijn vriend was toch thuisgebleven :D . Nu is hij wel even weg om platen op te halen.
Was gelukkig net op tijd terug van het rijden voordat het begon te regenen.

Liefs, Linda

lilian
2 April 2010, 20:00
hahaha gelukkig linda..
dus toch lekker even weg geweest! :D

ik was gisteren tussen de buien door de honden aan het uitlaten..
dacht het is droog ga gauw..

was net buiten de poort en krijg me toch een hagelbui over mijn hoofd..
heel gauw naar de overkant.. plas doen.. en terug rennen..

was ik weer binnen was het droog :shock: :twisted:

gelukkig vond ze het lekker de worteltjes..

brusje.. ik ben ass bedrijfsleidster geweest bij ballorig.. maar die zit wel in lelystad toch?

hoe doen jullie het met avondeten??????

ik vind dat zo lastig plannen..

kaylen krijgt om half 4 een fles.. word daarna tussen half 5 en 5 uur weer wakker..
dan gaat hij om 6 uur in bad flesje en rond half 7 ligt hij erin en kunnen wij koken / eten..

maar wil het eigelijk gaan rekken.. want hij heeft zo'n last van het licht buiten.. maarja dat betekend voor ons nog later eten..

en vroeger kan niet want mijn man is pas om half 7 thuis..

lilian
2 April 2010, 20:02
tammie zie dat je online bent.. we zijn benieuwd hoe je gesprek gegaan is?????! :D

Tammie78
2 April 2010, 20:22
JOEPPIEEEEEE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: IK BEN AANGENOMEN :D :D :D

Had een superleuk gesprek vanmorgen! ze was razend enthousiast over mij! heb r helemaal zin in :D

pfff moest weer flink wat bijlezen.

hahaha lilian irritant he als je er steeds nog ff achter komt dat je vergeten bent iets te zeggen :mrgreen:

ja angel ik denk dat david ook gen moeilijke eter wordt. wij lusten ook zowat alles. ook vers. doen we alleen niet altijd, vanwege gemakzucht :mrgreen:

pfff ben weer/nog en zeef, wat had ik ook alweer gelezen :roll:

ow ja. Linda schrikken joh! pfff mijn hart zou ook ff stil staan denk ik. ja of tig keer sneller kloppen juist :shock:

en hmmz als ik heel eerlijk ben zou het op mij overkomen alsof hij dan liever niet zelf wil oppassen op abby ofzo. ik bedoel waarom uitegerekend als jij ff weg bent hij ook weg? maargoed heeft ie dus niet gedaan!

david wilde we gisteravond een fles bv geven met rijstemeel. hadden we geen papspeen :shock: dus eerst geprobeerd met avent nr 2. nah daar kreeg ik het ook niet mee uit, laat staan hij :roll: dus me man gaatje groter gemaakt. nah te groot dus, verslikt ie zich. en met uiteindelijk de juiste gaatjes, wil die de fles echt niet! misschien vanaaf nog ff proberen. al viel het vannacht weer mee. kwam 4.45. als die het nu weer allemaal uitspuugt en weigert, dan wachten we er denk nog maar mee. dan is die er denk gewoon nog niet aan toe. trouwens wel ff papspenen gekocht.

zou ook wel graag al hapjes willen geven. maar wacht er toch maar mee. weet niet meer wie het vroeg, maar klopt. als je te vroeg met ander een begint kunnen ze allergieen ontwikkelen.

haha had dat gezicht van abby wel willen zien toen ze worteltjes in dur mondje kreeg en iets anders had verwacht :mrgreen:

vanmiddag meteen ff het goede nieuws over me baan bij me ouders wezen vertellen. vertelden ze ons nog net voordat we weer weg wilden gaan dat ze ons willen uitnodigen voor een midweekje weg ergens in augustus! echt superlief en leuk! :D

Sofia ben ook heel benieuwd hoe het in het ziekenhuis gegaan is!

Lilian wij doen het zowat hetzelfde met het avondritme hoor. David tussen 18.00 en 18.30 in bad. dan krijgt ie nog de borst (tenzij die net nog gehad heeft) en dan in bed. het is dan 18.45-19.00 en dan gaan wij eten. vak doe ik hem in bad en dan begint mijn man al met eten maken. als ik davd dan beneden nog de borst geef is het eten bijna klaar. sluit dus mooi op elkaar aan. ja soms etenw e gewoon wat later. ligt eraan hoe snel we david erin hebben. maar die willen we er vaak toch wel uiterlijk half 8 in hebben hoor. soms komt het ook wel eens voor dat hij nog op is en er dus nog bij zit als wij gaan eten. tsja dat is dan maar ff zo.

David slaapt ook wat moeilijk in vanwege het licht hoor! we willen verduisteringsgordijnen gaan ophangen.

mippie en em veel plezier idd! :D

Haha brusje idd POEP voor die extra dienst hoor!

hihi ja ben online lilian. was ff dit bericht aan het typen :D

brusje
2 April 2010, 20:29
lilian..de avond is hier ook wat rot, rene is pas tussen kwart over 6 en 7 thuis, yma krijgt de fles rond 3 uur en gaat dan vaak van 4 tot 5 nog even slapen, dan kook ik eten en eet met kyan kwart voor 6 ongeveer dan ruim ik vast wat op en ga de kids in bad doen, rene eet dan als ie thuiskomt..ongezellig maar kan vaak neit anders
vandaag was ie om 18.15 thuis en hebben we met zn allen gegeten, yma in de wipper op tafel erbij en daarna yma omgekleed en om 19uur flesje en naar bed. dus badje een keer overgeslagen, eerst deed ik dat neti omdayt ik dacht dat ik me dan neit goed genoeg aan t ritme hield haha maar dat maakt natuurlijk eigenlijk neti zoveel uit als ze maar rond de zelfde tijd op bed ligt..;)

tammie..vertel vertel!!! ben benieuwd, hopelijk was t een leuk en goed gesprek weer en zijn er mogelijkheden.
OOOOWWWWW sjeemig toppie zeg!!! lees het net voor ik deze post doe...gaaaaf zo denk je nog thuis te blijven en zo ben je aangenomen!!!

owja..fuck joh..ik ben gister ongesteld geworden..maar vanavond pas gestopt met de nuvaring..:S klopt natuurlijk niet dan he..zou t pas moeten worden als ik gestopt ben..vrees dus dat het te licht is voor me..:( ga volgende week de laatste gebruiken en dan ff kijken wat ik wil..of toch meteen na de stopweek op de pil over..of nog doorringen..?? en zit toch weer te denken aan de mirena..

nluiten
3 April 2010, 08:15
Tammie! Gefeliciteerd!! Niet verkeerd, aangenomen worden bij de eerste sollicitatie :D.
Wanneer mag je beginnen?

Linda-1982
3 April 2010, 08:47
@Tammie super dat je bent aangenomen. Gefeliciteerd. Wanneer ga je beginnen?

@Brusje hier gaat Abby ook niet iedere dag in bad. Ik doe haar meestal om de dag in bad. Soms komt het wel eens voor dat ik haar 2 dagen achter elkaar in badje doe. Meestal is dat in het weekend :D . Maar in het weekend of als ik vrij heb doe ik haar meestal ook al voor de fles van 12 uur in badje. Dan heb ik er wat meer tijd voor zodat ze effe lekker kan spartelen met haar beentjes. Omdat het badje en de luier verschonen de enige momenten zijn dat ze haar beentjes kan strekken met die bandage.

Vanochtend was Abby gelukkig gewoon wakker toen ik haar kamertje op kwam :D . Maar ze was niet aan het huilen dus ze zal nog niet lang wakker geweest zijn. Was gewoon vrolijk rond aan het kijken. En toen ik bij het bedje stond kreeg ik weer een big smile van haar :D.

Liefs, Linda

Linda-1982
3 April 2010, 08:52
@Tammie wat lief trouwens van je ouders dat ze jullie uitnodigen voor een midweekje weg.

@Brusje wat vervelend van die nuvaringen. Nou hopen dat volgende maand wel goed gaat.
Ik moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over het mirena spiraaltje. Toen ik het net had ben ik nog 1x normaal ongesteld geworden. En daarna nog 2x 1dagje gevloeid. Dus daar doe ik het wel voor hoor :D .
En ik vind het wel fijn dat je nergens aan hoeft te denken zoals bij de pil. Het werkt volgens de gynacoloog 5 jaar. Nou voor die tijd wil ik toch een 2de hihi.

Liefs, Linda

brusje
3 April 2010, 08:55
goeiemorgen..hier yma om half 8 wakker.heerlijk he! helaas was kyan er al om kwart over 6...die heb ik wel 3 keer terug gestuurd naar zn kamer..pff
yma lag net in de box en ineens viel het stil..haha dus snel heb ik r op bed gelegd, weer zonder dr slaapzakje..geloof dat ze is gaan slapen..ben benieuwd
rene is lessen voor de vrachtwagen..en ik moet vanmiddag gaan werken van 15-23uur jekkkkk

en linda yma is heir ook vaak wakker aan t rondkijken en doen smorgens hoor huilt ze ook niet..lekker he!!
en ja voor abby is t wel fijn lekker in bad..:D even vrijheid!

angelangel
3 April 2010, 08:56
Leuk Tammie, gefeliciteerd, vertel, vertel, wanneer begin je en welke dagen. Ga je alleen BSO doen?
Kunnen we thema's uitwisselen en zo :lol: Ik sta nu 3 dagen op de bSO. Maar mis de babygroep ook wel heel erg hoor.

Brusje, dat is inderdaad niet de bedoeling nee. Jemig wat moet j nu.

Gister een jaar geleden waren wij heel blij, toen hadden we een positieve test in handen :mrgreen:

Wij gaan nu naar Tilburg, heb vanacht vreselijk gedroomd dat we een ongeluk kregen en zo

brusje
3 April 2010, 09:06
jaa ik moest er ook aan denken..een jar geleden een positieve test..hahaha gek he t vliegt echt zooo voorbij!!
nu hebben we de mooiste kindjes!!

ja tammie..weet je al hoe t gaat worden ingedeeld??
lijkt me ook leuk werken in de kinderopvang!! maar helaas is t neti erg handig te combineren met mn eigen kids..

Tammie78
3 April 2010, 10:26
Ow jee waar moet ik beginnen? nou was we grappig het gesprek was op een kdv waar ikzelf ook 4 jaar lang gewerkt heb :) . alleen kende ik haar niet want was destijds een andere manager. deze is een hele aardige leuke jonge meid.
ze zei meteen dat ze heel enthousiast was over mn brief en cv.
het wordt dus een hele nieuwe bso. een heel pand alleen bso. (oorsprongpark, utrecht oost, hele mooie locatie dus) skon werkt tegenwoordg kindgericht, dus de kids komen gezamelijk binnen en mogen dan kizen wat ze die middag willen doen. zo heeft iedere verdieping een bepaald thema. (natuur/techniek, koken, theater en nog een aantal) we beginnen ook met een heel nieuw team dus. 8 in totaal van tussen de 25 en 35 jaar. jong team dus. alleen ik en nog een andere jongen komen in aanmerking voor 2e aanspreekpunt/assistent leidinggevende, omdat alleen wij hbo hebben gedaan en ik heb ook management ervaring end at sprak haar erg aan. verder zal k haar in het begin veel (mogen) helpen met het opzetten en bedenken/uitvoeren van plannen enzo. zo moeten er tig intakes gehouden worden die zij niet allemaal zelf kan doen. er is plek voor 80 kids per dag :o
we halen de kids zelf van school op. is leuk gaan we dus Utrecht door met bakfietsen haha!
ze wil ok nog voor mij kijken (zelfs proberen te regelen) dat ik ook tussenschoolse opvang ga doen. dat is dan op de bso van het kdv waar david ook heen gaat. dan kan ik wat meer uren maken.
ik zal beginnen met de ma,di en do. na zomervakantie komen de woe en vr erbij, maar ik denk dus dat ik dan de woensdag vrij wil om bij david te zijn.
ik zal ergens eind aprilbegin mei beginnen. officiele datum was nog niet bekend. we zullen in het begin (nnog voordat het echt opengaat) nog veel vergaderen in de avond.

owwww heb er helemaal zin in. kan hier zo mn ei in kwijt :D en waarschijnlijk wordt opvang voor david ook geen probleem. kinderen van medewerkers van skon (de organisatie waar ik dus voor ga werken) krijgen voorang. dus zij gaf als advies om planning te bellen en uit te leggen dat ik dus vor skon ga werken op die en die dagen, maar dat ik dan dus wel opvang moet hebben voor david. komt vast goed!

lilian
3 April 2010, 11:55
oh wat leuk tammie... gefeliciteerd..
komt allemaal goed dus...

lijkt mij ook geweldig!

maar 80 kinderen? met 8 leidsters?
in welke leeftijdcategorieen?

geweldig meis.. goed gedaan! :D

brusje
3 April 2010, 13:24
klinkt uitdagend zeg!!! leuk hoor..en je werkt dus regelmatig aleen de middag dan denk ik he..dus kan david halve dagen gaan ofzo? zou wel schelen in de kosten!
leuk en spannend!! dan ben je ineens cariere moeder..hihi met zo`n hele nieuwe uitdaging op poten zetten.

nou ik ga zo werken...heb er helemaal geen zin in...maja dan weer 4 dagen vrij.
Yma is zo lief vandaag was net gewoon 2,5 uur wakker en aan het spelen en doen...haha
ik ga om 23uur als een raket naar huis..kan ik de voeding zelf doen als ze niet eerder wakker is

nou doeggg

Linda-1982
3 April 2010, 14:19
@Tammie Nou dat klinkt wel als een super uitdaging zeg. Wat leuk.

Heb Abby nou trouwens even zonder haar bandage. Ze had eergister gespuugd en dat was ook op de bandjes van de bandage komen te zitten. Ik had het toen met een handdoek met warm water zo goed mogelijk schoon gemaakt.
Maar bleef toch vies. En begon nu dus ook een beetje te stinken. Dus ja om te zorgen dat het niet gaat schimmelen heb ik het nu even in de wasmachine gedaan. Daarna aan de verwarming hangen om te drogen en dan weer om.

Moet zeggen dat ze het wel even lekker vind zonder. hihi. Je ziet haar echt helemal opleven. Ze is zelfs in de box aan het spelen. Terwijl ze normaal na 1 minuut al begint te huilen. Dus je merkt wel dat ze toch wel belemmerd wordt door dat stomme ding. Maar ja is voor haar eigen bestwil. Maar ja nu mag ze even geniet :D . En ik geniet met volle teugen mee.
Ga effe lekker met haar spelen.

Liefs, Linda

Elisa20
3 April 2010, 15:29
Tammie wat goed zeg!! Gefeliciteerd!

Shiley
3 April 2010, 17:39
he meiden, even een berichtje vanuit het regenachtige :( centerparcs.
vanmiddag lekker met levi naar het zwembad gezien. hij moest even wennen maar vond het daarna lekker.
na zo'n half uur kreeg hij het koud en hebben we hem lekker warm aangekleed.
heb em (denk ik) nog niet gezien. wie weet komt dan nog.

tammie, gefeliciteerd meid!!!! wat super dat je bij je eerste sollicitatie bent aangekomen! hoeveel uur ga je werken? en per wanneer? (of stond dat al ergens :oops: )

linda, haha wat grappig dat ze eerst moest huilen en het daarna toch wel lekker vond.

nou meiden ik ga er weer vandoor. sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd.

lilian
3 April 2010, 19:02
mippie veel plezier verder met hopelijk nog mooi weer!

Tammie78
3 April 2010, 21:00
bedankt allemaal meiden! :D

ja balen he mippie die regen :( hoop voor je dat het nog wat beter wordt!
ik zal ergens eind april/ begin mei beginnen (exacte datum nog niet bekend). ik zal iets van 25 uur gemiddeld gaan werken. soms minder soms meer. zal in het begin wel veel uren zijn omdat het nog helemaal opgezet moet worden.

ow helemaal vergeten te zeggen. ik had david gisteravond tegen 11-en een fles bv met rijstemeel gegeven. die dronk die half slapend helemaal leeg! hij kwam nu pas om 5.45 :D al een hele vooruitgang al zeg ik het zelf.

mippie is het ook niet zo dat ze er eigenlijk nog maar een kwartiertje in mogen in het koude water? :?

linda kan je dat anders niet eens filmen dat die bandage afgaat en ze dan dus helemaal opleeft? lijkt me zo mooi om te zien!

Ja lilian 80 kids met 8 leidsters voor wat ik begrepen heb. leeftijd 4-12. maar denk niet dat er elke dag 80 zijn hoor.

morgen lekker paasontbijtje! 2e paasdag uit eten met me schoonouders, zwager ens choonzus. ja hadden me ouders ons 3-en dus uitgenodigd. ahum ja hoor ik ga een baby van 3 maanden meenemen in een restaurant! is toch nie handig man! zit ik met voeden enzo. dus mn ouders passen dan op.

lilian
4 April 2010, 10:28
hahaha tammie..

nee lijkt me ook niet echt wat met een baby erbij..

maar wel gezellig en leuk van ze om jullie mee te nemen!

veel plezier!

kusjes

oja leeftijd 4-12 geweldig!
daar kun je tenminste lekker veel mee doen enzo!

angelangel
4 April 2010, 12:12
Zo ons tripje naar brabant is erg goed gegaan met bram. Hij heeft lekker geslapen in de auto. Vanacht wel even onrustig wakker geworden om 3.30 en daarna nog 2 x maar moest hem om 8 hr wakker maken voor de fles.
Nu lekker op de bank hangen, vanmorgen paasontbijt gehad bij de ouders van mijn man dus nu lekker de tijd voor onszelf

Tammie dan hebben ze wel een megagrote ruimte voor die kids. 80 is wel erg veel hoor. Bij ons is het maximum 45 nu, de ruimte is anders gewoon te klein. Wij rekenen ook 12 kids per leidster. Meestal 15hr beginnen, soms is er een leidster eerder die de kleinste de hele middag hebben op de donderdag of zo. Verder heb je soms langere dagen als er een studiedag is op school en zo. Maar de vakantie is vaak slapper dus werk je weer minder.

Mippie: hoezo verslaafd aan t forum :lol: Geniet nog maar lekker op CP

Lindy
4 April 2010, 13:30
Hihi Lilian ja bollie is het he, ga zo ff op je hyves kijken… Volgens mij moet je idd nog geen boter doen. Ze mogen nog helemaal geen zout omdat de niertjes nog niet volledig ontwikkeld zijn. Om diezelfde reden mag je ook geen groente uit pot gebruiken, ziet ook zout in.

Em wat grappig die spelletjes ga ik ook ff proberen. Hij speelt nu af ene toe met het tuitbekertje en dan doe ik er een beetje water in, maar echt eraan sabbelen doet ik nog niet, tenminste niet aan het tuitje. Ga het ook niet meer pushen hoor. Heb al op het werk gezegd dat ik op en neer ga, ook wel gezellig mn mannetje ff zien tussendoor :D
Super dat de crème werkt lekker genieten en zou leuk zijn als je mippie tegenkomt, moet je gewoon de hele tijd Julia bij haar naam noemen, dan is het makkelijker voor mippie hihi…

Oh Yma snotoogjes bah zielig, Gijs heeft er steeds eentje, gewoon schoonmaken met gekookt water helpt het best volgens mij. Wel koud natuurlijk.

Sofia ben ook benieuwd naar het slaapverhaal…

Linda dat is schrikken als ze niet wakker wordt, hihi die big smile maakt dan wel weer alles goed!

Mippie bedankt!!! Gijs is er erg bij mee en mama ook want die hoeft niet meer steeds de trap op als ze het weer eens vergeten is mee te nemen uit bed hihi!!!

Angel kan wel denk ik hoor groente, kan zijn dat hij dat eerst niet pikt omdat fruit zoeter is, maar dan moet je gewoon 7 x blijven aanbieden en dan pas lust ie het echt niet…

Tammie super zeg, gefeliciteerd!!! Klinkt echt helemaal leuk!!!! Kunnen wel keertje in Utrecht afspreken, mn broer woont daar ook. Oh daar is het ook spannend, zijn vrouw is op 16 april uitgerekend.

Brusje ik zei het al eerder, maar die nuvaring is niet te vertrouwen hoor ;)

Papa is voor het eerst alleen met Gijs op stap, hij vond het nog wel spannend hihi… Wilde naar zn ouders, alweer…….. dus ik had zoiets van ga maar ff lekker alleen, kan ik hier ff bijkletsen.

Ik ga volgend weekend met de hapjes beginnen. Heb een speciaal kook boek hihi leuk!!!

Hmmm mn haar begint uit te vallen, had ook wel dikker haar gekregen tijdens de zwangerschap en wist dat het weer kon verdwijnen, maar omdat het al zo lang geleden was had ik besloten dat ik het mocht houden, niet dus, pech!

Alle centerparkers veel plezier en voor iedereen goeie paasdagen!!

lilian
4 April 2010, 15:16
lindy mijn schoonzusje is ook op 16 april uitgerekend! :D grappig!

lilian
4 April 2010, 15:23
lindy dit vond ik net...
eten voor baby 4 maand..

maak de puree of het papje klaar.
Voor groentepuree stoom je de groente samen met een aardappel. Door ze te stomen blijven de vitamines beter behouden. Voeg een drupje olie toe of een klontje boter of margarine en mix de groenten. De meeste stoomkokers hebben ook een functie om te mixen. Voor een fruitpapje neem je een stuk rijp fruit en een pletkoek voor baby’s (Betterfood Start, bijvoorbeeld) of koekjesmeel en je mixt alles net zo lang tot er geen enkel stukje meer in te vinden is. Bepaald fruit, zoals appels, kook je best eerst gaar. Zo worden ze lekker zacht en mixen ze beter.

Tammie78
4 April 2010, 16:46
Appels koken :shock: :? pletkoek :shock: :? never heard of.... waarom nou weer een aardappel erbij? lijkt mij juist het beste om zoveel mogelijk smaken apart te houden, zodat ze dat leren eten/kennen. als je er een aardappel bij doet is het al geen pure smaak meer. en ik wil met fruit liefst geen koek nog erdoor doen dan hoor. en ja ik wil idd ook gaan stomen. beter voor de vitamientjes :D

gisteravond weer fles met rijstebloem. kam ie weer 5.45. netjes, alleen ga je in je hoofd de tijd verlengen. dus hoopten we op half 7 :roll: nou ja we mogen al blij zin hiermee denk ik. ik ga denk vanavond weer eens geen rijstebloem doen en es kijken hoe laat die dan komt. komt ie ineens weer veel eerder, dan weten we dus bijna wel zeker dat het aan de rijstebloem ligt!

oe spannend lindy en lilian, jullie schoonzusjes bijna uitgerekend!

ja angel het is ook een mega pand hoor die bso!

gaat het met jullie ukkies trouwens ook zo lekker? David zit echt zo lekker in zn velletje! is echt heel vrolijk en kletst erop los. heerlijk! we genieten echt van hem nu. het wordt echt alleen maar leuker :D

angelangel
4 April 2010, 18:04
pletkoek :?: , bedoelen vast liga voor de hapjes. Doen we op t werk ook dan is t iets vaster. Vooral bij peer. Maar doe dat nu ook nog niet hoor :!:

Wel leuk een groot pand, kun je veel activiteitenhoekjes maken. Waar ik nu werk hebben we 2 woonhuizen, daar is de muur tussenuit. Die gaan we nu helemaal inrichten met een huiskamer, speelkamer met voetbaltafel, poppenhoek etc.

Ja wij hadden het er gisteren ook over dat het nu steeds leuker gaat worden, je krijgt meer reactie terug en alles gaat veel makkelijker. Slaapt hier dan wel lekker door. Rijstebloem en bakeren was hier ook de oplossing. Donderdag naar bureau en dan ga ik vragen of de laatste fles een papfles mag worden.

brusje
4 April 2010, 18:49
gek hoor al die andere adviezen..koek door de fruithap is in mijn ogen erg vroeg met 4 maanden, das best dik al hoor..en blijft toch kruimiger..deed dat bij kyan pas met 6 maanden.

yma was vroeg voor haar doen vanmorgen hoorde haal om 6 uur, maar ik ben tot 6.45 blijven liggen ze brabbelde alleen, toend e fles en om half 8 weer terug gelegd..ikwas zo moe en wilde slapen..en heb daarna heerlijk tot kwart voor 10 geslapen..kyan was bij papa beneden..
vandaag op verjaardag geweest, yma op t grote bed 2 uur geslapen en super lief geweest, ze was vanaf kwart voor 3 wakker tot kwart voor 7! wel erg moe de fles met moeite leeg, heb een papfles gemaakt en wil de fles van 22.30 overslaan en eens kijken hoe lang ze dan slaapt.
vanmorgen 1 eetlepel fruit op en vanmiddag beetje boontjes..t gaat nog lastig hoor met de lepel maar ze gaat er wel aan wennen.

lekker tammie ff samen gaan eten!
en ik hoop dat ie toch snel wat langer gaat slapen voor je!!

angel fijn dat t uitje goed ging..hopelijk slaapt ie nu de hele nacht lekker door.

owja en lindy..denkd at algehele onthouding de beste manier is..want de pil is ook niet veilig..haha ;) daar is kyan t levende bewijs van!!

Tammie78
4 April 2010, 20:16
Ow haha lindy mijn haar begint ook weer uit te vallen! :evil: als ik gedoucht heb en me haar borstel komen er ineens weer plukken uit :o was tijdens zwangerschap en na geboorte van david niet zo. toen verloor ik zowat niets!

brusje
4 April 2010, 20:34
ik heb gelukkig geen last van uitvallende dreads.. :P haha nee ik zie t natuurlijk niet mn haar laat wel los maar valt niet uit..;)

brusje
5 April 2010, 07:40
whaaa nou geen goede zet hier..yma was om half 2 wakkeer..speentje geprobeerd maar 2 uue weer..dus toch maar flesje gegeven..110 ml toen piepen omdat t op was..maar toch gaan slapen met speentje tot 7.15..mischein als ik vandaag de flessen 200 geef dat ze wat meer een bodem heeft..maar geloof dat ik toch maar gewoon de avondfles weer doe..haha ;)

Linda-1982
5 April 2010, 08:39
@Brusje jammer dat het geen succes wat. Misschien idd nog beter om nog even de laatste aan te houden.
Ik heb ook steeds het gevoel dat Abby de laatste fles niet nodig heeft (altans niet qua slapen) want moet haar s'avonds met moeite wakker maken en s'ochtends rond half8/8 uur slaapt ze meestal ook nog. Maar zolang ze niet fatsoenlijk haar flesjes van 170 leegdrinkt wacht ik er nog even mee. Veel te bang dat ze te weinig binnenkrijgt. De laatste en de eerste op een dag zijn meestal maar rond de 80/90 cc.

Weet niet meer wie dat zei van die liga. Maar je hebt speciale liga voor 4+ om fruithapjes te maken. Heb het wel al gekocht maar nog niet geprobeerd.

Zo dat was effe snel een berichtje van hier. Ga me nu klaarmaken voor het paasontbijt bij mijn ouders.
Van zaterdag op zondag de 2 kids van mijn zus te logeren. Dus gister had ik eieren verstopt :D , vonden ze super. De oudste zei je had de eieren wel goed verstopt zeg hihi. Hield ik een ei voor Abby voor een foto. Keek ze er echt na van wat moet ik hier nu weer me hihi :D . Dadelijk weer eieren zoeken met die 2 kids bij mijn ouders want die zijn er dadelijk ook. Verheug me al op volgend jaar. Want dan zal Abby het nog niet snappen maar toch wel een beetje mee kunnen doen. hihi.

Ow ja zaterdag in de supermarkt zag ik iemand met een pasgeboren baby in de maxi-cosi. Schatte dat ze ongeveer 1,5/2 weekjes was. Nog zo klein. Dan besef je goed hoe snel het gaat zeg. Moet zeggen dat het voor het eerst ook wel weer kriebelde zo'n mini-baby. Maar wil toch wachten met de tweede hoor. Eerst lekker genieten van Abby.

Liefs, Linda

brusje
5 April 2010, 09:07
hihi oh echt?? grappig..

ik heb juist als ik een kleine baby zie dat ik blij ben dat ze nu al wat groter is..haha..wel gek dat het maar zo kort is dat ze zo heel klein zijn he.t gaat zomaar voorbij zonder dat je je er bewust van bent en ineens zie je dat ze dan al zo groot zijn nu!
aar die drang om zelf weer zo`n kleintje te willen zal ik neti snel meer krijgen..wel om er bij een ander van te genieten natuurlijk t blijft een wonder!!!

leuk eieren zoeken..wij doen helemaal niks aan pasen wat dat betreft.
veel plezier nog..ik ga ff naar schoonouders straks als yma wakker is, schoonmoeder is jarig geweest. ( op 1 april..hih)
over 3 weekjes ben ik ook jarig..jeej..

Tammie78
5 April 2010, 10:58
29 wordt je dan toch? :? jong nog hoor! ik wordt dit jaar alweer 32 :o :D

Nou we hoefden ons hier niet af te vragen of we david een late voeding zouden geven. die kwam zelf nog om 11 uur ongeveer! ik net om half 10 gekolfd, dus had het idee dat ik niet zoveel had. nou meneer was ook aan het protesteren als ik um ervan af haalde. (dronk niet echt meer) dus ik tegen me man " nou die komt dus alweer heel vroeg *zucht* we wilden trouwens nu eens zonder rijstebloem proberen. nou meneertje kwam om half 6 :D netjes hoor. alleen had ik dat niet gemerkt! was veel wakker vanmorgen, maar dus net niet toen hij zich meldde! dus ik om 7 uur wakker en dacht eerst HUH is die nog niet wakker geweest? WAUW! maar dacht al dat het te mooi om waar te zijn was! Ik naar beneden want had honger en dorst. ja hoor zag ik dat er al melk gebruikt was. dus ik was beetje bang dat die idd al heel vroeg gekomen was. maar bleek dus mee te vallen! daarna half 9. toen hem wakker in zn wiegje teruggelegd, want we wilden zelf nog ff slapen :o sliep hij ook nog tot 11 uur :o :D wat lief dat ie dat deed voor papa en mama :D

Ja linda bij mij kriebeld het ook hoor. en dan ook echt! wij willen liefst alweer snel voor een 2e gaan. maar toch ben ook ik blij dat david al niet meer zo heel klein meer is en dat ie dus al wat meer kan en niet meer dat hulpeloze babietje is dat alleen maar eet poept en slaapt! ik geniet er nu wel echt meer van moet ik zeggen!

lilian
5 April 2010, 12:22
ja ik vind dat hele kleine ook zo leuk! :D maar echt nu nog geen 2e..

Kaylen drink om de 4 uur 210 ml flessen :shock:

en na gisteravond half 7 kwam hij vanmorgen om half 7... yes we are back! :D
(oh niet te snel juigen! )

ben me gisteravond dood geschrokken..
kaylen lag te huilen in bed..
dachten allebei laat hem maar even..
maar vertrouwde het niet..
klonk vreemd en duurde veelste lang..

ben gaan kijken en meneer had de i love mama speen helemaal in zijn mond..
met plastic houder ding en al.. :o

denk als ik niet was wezen kijken dat we vanmorgen geen kindje meer hadden gehad. :cry:

had vanmorgen nog het beeld voor me..bah..

ik word dit jaar 25! haha

Snow
5 April 2010, 13:26
tammie: je schrijft dat je zoveel mogelijk smaken apart wilt houden, dat doe ik ook! maar bij zelfgemaakte hapjes doe ik wel aardappel + boontjes .. of aadappel + wortels. anders krijgen ze te weinig binnen. (tenminste, vanaf 6 maanden he!)
en ik vind zelf een droge aardappels ook niks.. daar doe ik wat jus doorheen.. dus zo'n droge aardappel voor Femke doe ik ook niet :mrgreen:

Snow
5 April 2010, 13:27
tammie: ik zie dat David nog maar 14 weken is haha.. oeps! maar tot en met6 maanden gaf ik ook 1 smaak. vind het zo raar dat er potjes zijn met bijvoorbeeld van alles door elkaar. ook fruit: 'appel, peer, banaan!'

dan denk ik: eet ik dat ooit door elkaar? :roll:

angelangel
5 April 2010, 14:32
Lilian: WOW :o dat is schrikken. Hoe krijgt hij dat ding er helemaal in zeg. Gelukkig spuugt Bram hem uit als hij slaapt.

Er is inderdaad liga voor 4+, eerste stapje of zo is dat? Iig die gebruiken we op t werk wel eens als t fruit erg rijp is en niet te lepelen is maar de hele kleinste krijgen dat niet alleen als het van de ouders mag. Deze liga lost wel goed op hoor.

Ja en die verschillende fruit door elkaar, het zal wel een reden hebben anders was het niet op de markt denk ik. Zelf eet ik t ook niet allemaal door elkaar hoor, jakkes.

De heren liggen beide op bed en ik heb koppijn, maar moet met t eten aan de slag. Heb de was ook maar gedaan vandaag, straks bankhangen voor de tv. Morgen weer werken en vergadering tot 20.30, bah :( Maar woensdag weer dagje vrij gelukkig.
Kan mijn draai zo slecht vinden in het huishouden, werk en zo. ZIjn er meer die dat ritme niet goed te pakken krijgen. Ben ook zo megamoe, zou haast denken dat ik weer zwanger ben ;)

Een 2e mag van mij wel, maar laat ik eerst maar eens zorgen dat ik mijn werk goed op de rit krijg en op een fijne plek terecht kan komen en dan zien we wel weer verder.

Kregen vandaag niet zo'n leuk bericht. De jongen die altijd bij ons melkt als wij een feestje hebben of op vakantie willen een paar dagen heeft t weekend zijn nek en bekken gebroken. Lang leve de wintersport. We weten alleen dat hij nog wel overal gevoel heeft en verder weten we niks. Jemig dan schrik je ook wel even zeg :o , de jongen is nog maar 19.

lilian
5 April 2010, 17:34
zo angel dat is ook wel even schrikken zeg.. nek en bekken.. blij dat hij het wel overleeft heeft..

kaylen slaapt op zijn buik.. en wou niet slapen dus werd hij driftig en heeft hij denk ik de speen er zo ver ingeduwd door zijn matras..

als ik er nog aan denk krijg ik de kriebels.. bah.. wat een gezicht..
hij voelde ook helemaal koud aan.. :cry:

angelangel
5 April 2010, 17:48
Ow Lilian, leek boxkleed heb je trouwens. Zie het nu pas op je foto. Heeft Bram ook ;)

Wel lekker die rustige paasdagen. Kan t zo een beetje bijhouden met lezen hier, hihihi :oops:

lilian
5 April 2010, 17:51
van mijn vader en zijn vrouw gekregen.. :D

heb voor op de grond 1 en voor buiten 1 van de kruitvat bruin met stippen..
hoeft niet duur te wezen als die maar lekker ligt! :D

brusje
5 April 2010, 19:36
sjeetje zeg heeft ie wel een grote mond..datgaat hier neti passen hoor..eng..zou m niet meer gevenals ik jou was dan

tammie..toch steeds iets langer dan he..ook zonder de rijstebloem, hopelijk snel nog iets langer
Nou hier voor yma dus toch maar en laatste fles vanavond..mischien dat ik steeds iets minder ga geven ofzo.

Vanavond bruine bonen met appel een half potje op..die had ik staan uit een pakketje,..moet zeggen die smaakt ook wel!

angel..ik hoop voor die jongen dat het goped herstelt!! sjeemig heftig

Shiley
5 April 2010, 20:40
zo ben weer thuis :D toch ook wel weer erg lekker hoor!

gelukkig zodag en vandaag minder regen gehad. levi heeft zich super gedragen. echt een makkelijk en lief mannetje geweest. elke ochtend om 9 uur begon hij gezellig te kletsen haha. zo lief! mn ouders konden ook meeluisteren (gehorig huisje) dus die lagen heerlijk mee te genieten. hij kwam smorgens tussen kwart voor 6 en half 7. super!!! nu hopen dat hij dat vol blijft houden.

angel, dat is schrikken!! hopelijk komt alles goed met hem!

lilian, zo dat is ook schrikken zeg. brr levi slaapt overdag en s avonds ook met zn speentje. ga denk nu toch ook maar wat eerder kijken bij hem als ik hem hoor. s nachts slaapt hij gelukkig zonder speentje.

tammie, david heeft het ook een beetje doorgekregen hoe je moet doorslapen.... super!

een 2e wil ik wel maar nu nog niet. vind het super om die kleintjes te zien maar geniet ook nog zo van levi en wat hij doet. wil echt nog even wachten tot hij zeker 1.5 is (denk ik) maar voor het jaar zo ie zo niet.

heb em niet gezien, denk ik. zat in huisje 59. weet niet ik welk huisje ze zat. heb wel heel veel kindjes gezien en mn man heeft t hele weekend in het centrum geroepen 'julia !!!!' maar niemand reageerde haha. zelfs mn pa heeft meegezocht in het zwembad. mensen met een meisje aangesproken en gevraagd of ze julia heet haha.

brusje
6 April 2010, 06:53
wat lekker dat ie het zo goed deed daar!
hoe ging het zwemmen?

yma was om half 7 vanmorgen...ik had nog wel een uurtje kunnen slapen..hha nu zo kyan weer naar school enzo..
ze zit nu met kyan naar phineas en ferb te kijken..haha neit erg verantwoord..haha maja..

Elisa20
6 April 2010, 08:11
Mippie, mooi dat het zo goed ging!!

Oeh lilian dat is idd schrikken met dat speentje :o

Wow brusje tot half 7 geslapen...wat goed van Yma!!
Amy heeft gelukkig dit keer tot 6 uur geslapen...laatste tijd is ze steeds om half 5 al wakker
en dat is behoorlijk vermoeiend :(
Vandaag naar het CB. Krijgt ze voor de 3e keer prikjes en dan hoeft ze gelukkig voorlopig niet weer.
Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

nluiten
6 April 2010, 08:13
Lilian, jeetje zeg! Behoorlijk schrikken! :o Hoe kan dat... Die speentjes zijn toch best groot. He bah, vervelend hoor.

Mippie, lekker weekend gehad begrijp ik?

Tammie, (ik weet even niet meer of ik het al gezegd had, maar) van harte!! Lekker meid, gefeliciteerd!

Ben er even een paar dagen niet geweest. Maar heeft iedereen een fijne paasdagen gehad?
Hier wel in ieder geval :D .
Ook heel wat ontwikkelingen thuis. O, en vanmorgen was ze er al om 5uur!! op weten te rekken tot 6.. pff. Maareh, ze gaat als een speer nu! Rollen doet ze weer, ze kan nu echt heel erg goed haar hoofd omhoog en stil houden. Soms nog wel wiebel wabbel haha. Gisteren zat ze met me in bad en ineens ontdekte ze haar benen. En die wilde ze gaan pakken! Zo mooi om te zien. Ze is een onwijse kletser, ouwehoer hihi.

Ik ben ook blij dat ze niet meer zo klein is hoor. Dit vind ik toch echt veel leuker! En nee nog even geen tweede. Heb nog steeds jeuk.. :(

nluiten
6 April 2010, 08:14
Elisa, je was me net voor.. ;)
Succes vanmiddag!

Tammie78
6 April 2010, 08:31
Naar wattes zat je te kijken? :shock: :? never heard of! haha

ow sorry hallo weer allemaal!

Mippie wat super dat Levi zich zo keurig heeft gedragen zeg! enne nah we dachten idd dat david het door had gekregen dat doorslapen. maar vannacht was het weer 4 uur :roll: maar had om ongeveer 8 uur laatste voeding gehad, dus misschien vanaaf maar wel weer een late doen...

WHAAAAA lilian das schrikken zeg! :o mijn mond viel letterlijk open toen ik dat van dat speentje las! weet niet waar je ze kan kopen, maar je hebt dus van die spenen met mega grote ringen/schilden (of hoe noem je die dingen waar het speentje inzit zeg maar) die krijgt die dan echt niet zn mond in. David tuft zn speen meestal wel uit, dus daar ben ik dan wel blij om, maar anders zou i toch ook voor zo'n groot ding gaan misschien hoor. ik heb het wel vaker gehoord hoor dat baby's ineens dat hele ding in hun mond hadden! moet toch niet kunnen zou je zeggen!

Nou we zijn gister toch maar ff met david naar me schoonouders geweest. mn man had de dag ervoor nog gebeld zo van dan brengen we david eerst bij de ouders van Tamar en dan komen we naar jullie. nah zn moeder dus helemaal teleurgesteld want die had um al zo lang niet gezien. maarja jos dus zo van ja maar is echt net te doen met een baby in een restaurant. nou ja uiteindelijk besloten we dus om david dan eerst maar ff mee te nemen daar naar toe en dan zouden we david naar mijn ouders brengen en dan weer terug naar mn schoonouders voor etentje dus :roll: pfff arm kind is heel wat heen en weer geweest gister en weer op veel armen geweest. maarja opa en oma willen hun keinkind ok wel es zien, dat snap ik ook wel. slaat trouwens nergens op die schoonouders van me. snappen ze aand e ene kant niet dat we david niet meenemen naar een restaurant, maar aan de andere kant zeuren ze wel over hun andere kleindochter die toen ze ongeveer net 1 jaar was ook mee was nar reastaurant en zo bleef huilen. dat vonden ze dan weer raar en niet handig :? en je verwacht wel dat wij dat met david doen? :roll:
eerst zouden me zwager en schoonzus misschien niet komen naar het etentje want hun dochtertje was grieperig. (meisje waar ik het dus net over had) maar ook zij hadden zoiets van voor je ouders/schoonouders moet je soms maar wat over hebben. nah wij kwamen in restaurant aan dat kind zag er erg zielig uit :( heel dun gezichtje, ogen die niet straalden en lijkbleek! nou sorry hoor ik zou dan schijt hebben aan me ouders of schoonouders, maar dat ga ik me kind dan niet aandoen! maar anderzijds was het voor jos en mij wel erg leuk dat ze er waren, want anders zaten wij met zn 2-en opgescheept met me schoonouders en daar hadden we dus ook geen zin in! ow ja ze zijn nogal van het oude vertrouwde, dus steeds zelfde restaurant. waardeloos geval. eten is niet te vreten en het duurt zooooooooo lang voordat je geholpen wordt en wat krijgt. echt handig ook met een klein kind erbij :roll: nou als david wat groter is wil ik hem dus echt niet meenemen daar naar toe hoor! afijn mn nichtje hield het ook echt niet vol. was trouwens ook niet gebeurt als ze niet ziek was geweest. dus me zwager is maar met dur naar huis gegaan. wij hebben mijn schoonzus na het etentje thuis gebracht. pffff flink omrijden! maar ach het was onmacht. als je kind niet lekker is neem je het weer mee naar huis. en ach lekker zitten kletsen met me schoonzus, dus was gezellie! we gaan denk ik de volgende keer dat ze met ons uit eten willen toch echt tegen ze zeggen dat we naar een ander restaurant willen en dan liefst eentje die ook voor kleine kids leuk is. desnoods een pannekoekenhuis ofzo.

nou david was dus voor het eerst alleen bij mijn ouders. vond het wel spannend. want ondankt dat het heerlijk met hem gaat de laatste tijd, weet je dan maar nooit hoe die het ergens anders doet! nou ook keurig dus! :D wilde/kon alleen niet echt slapen, maar das ook niet raar in een voor hem vreemde omgeving en veel indrukken gehad. maar had niet gehuild. vooral veel gekletst en gelachen! en ik was beetje bang dat ie zn flesje niet zou drinken, maar ook dat was geen probleem!
het arme kind was doodop haha! dus we zaten nog niet in de auto of hij was al weg! werd even wakker toen we thuiskwamen, maar eenmaal weer in bed sliep die weer verder. :D

hahaha mippie de mensen zullen wel gedacht hebben "daar heb je hun weer die steeds om Julia roepen!" :mrgreen:

Angel beterschap met die jongen dan!

ow en dat fruit door elkaar, ik heb het al heel lang niet meer gedaan, maar ben opzich doel op van die zeflgemaakte fruithapjes met fruit door elkaar hoor! meestal idd appel/peer/banaan. Jammie! :mrgreen:

ow haha angel ik dacht ook steeds dak weer zwanger was. ook megamoe. megahonger de hele dag door (ook snachts) last van me rug snachts, wat misselijk soms en van dat soort fratsen. nu had me man dus in het oei ik groei boek gelezen dat de moeder deze klachten dus heeft als de baby ongeveer 4 maanden wordt/is. ok dat is david nog niet, maar ik heb die klachten idd al wel, dus verklaart een hoop dan!

hihi ja regenboog david hoeft nog geen groente. maar als die dat wel mag dan ga ik geen aardappel geven hoor. eerst dus groentes apart (zonder aardappel en ook geen aardappel alleen) en pas als we gaan mengen, dan aardappel erdoor denk ik. of is dat dan weer nie handig omdat ik dan nietw eet of ie tegen aardappel kan? :? nou ja ik zie nog wel.

ow elisa ik ben dus niet de enige met een kind dat niet lang doorslaapt!

dank je nluiten :D leuk he dat ze steeds meer kunnen. tjonge stefanie gaat hard zeg! al rollen en haar benen willen pakken. leuk! David wil rollen, maar het lukt um nog niet. maar we helpen hem wel dan hoor. en is ook onwijs veel aan het kletsen en lachen. en wil van alles grijpen! vind op zn buik liggen ook erg leuk.

ow trouwens me toeschietreflex is ineens ver te zoeken! :( tenminste als ik kolf dan. duurt echt wel paar minuten soms voordat het gaat lopen. terwijl de andere borst waar ik dus niet uit kolf op dat moment, wel begint te lekken :shock: :roll: naja ff in de gaten houden en anders misschien ook maar zo'n neusspray.

Em
6 April 2010, 09:04
hallo allemaal. Even heel snel.

Wij zijn gisteravond ook weer teruggekomen. En ook geen mippie gezien..althans niet dat ik weet ;-) Maar...Mippie heb jij toevallig een grijze jas en grijze muts? Ik zag wel een kindje dat ik op Levi vond lijken van de foto's maar die zat onder de waterpokken oid dus die zal het niet geweest zijn toch?

Wij hebben niet heel veel gezwommen moet ik zeggen. Vrijdag om een uur of 6 even het zwembad in gegaan- lekker rustig. En op zich vond Julia het wel heel interessant, maar het water toch een beetje te koud! Zat een beetje te mekkeren in het water en als ze er uit was weer heel hard te lachen... maar zodra ze weer in de buurt kwam begon ze weer te mekkeren. Zaterdags was haar nekje weer helemaal kapot (ze had 's nachts het krabwandje uitgekregen) dus durfden we het niet aan. Zondags idem en gisteren was het zulk lekker weer dat we lekker over het park gewandeld hebben en rond een uur of 6 naar huis zijn gereden.

Julia haar ontwikkeling gaat ook onwijs hard. Pakt nu in de box de hele tijd haar voeten en probeert dan op haar zij te draaien. Helaas was de box daar te klein om ook daadwerkelijk te draaien, maar zal niet lang meer duren. Zo gaaf!
Helaas wil mevrouw ook niet meer liggen in de kinderwagen! Dat is elke keer een ramp. Wil alleen maar rechtop zitten in de maxi cosi. Is dat bij jullie ook al zo? Ik twijfel namelijk of ik de bak er vanaf moet halen en de zitter er op moet zetten. Eigenlijk officieel pas bij 6 maanden geloof ik, maar mevrouw past er al bijna niet meer in en vind het iig heeeelemaal niet meer leuk. Ziet veeel te weinig.

Elisa20
6 April 2010, 09:32
Nluiten dankje!

Tammie. Ik geef nu groentehapjes, maar als ik straks fruit ga geven dan ga ik het niet door elkaar doen want anders leren ze de smaken niet goed kennen. Fijn dat David het zo goed deed bij je ouders! Is toch altijd spannend hoe hij reageert in een andere omgeving.

Zijn jullie ook zo moe steeds? Ik snap er niets van...had wel verwacht dat ik nu zo langzamerhand mijn energie terug zou krijgen.

brusje
6 April 2010, 09:37
fijn dathet bij jullie ook leuk was!!
en kan je zitgedeelte ook plat? dat als ze gaat slapen je haar wel plat kan leggen??
Ik heb deze keer alleen mar en buggy voor yma, mar die kan wel plat..en naar me toe dus dat is net zo handig als een bak..alleen als ze wakker is kan ik haar dus ietsje omhoog leggen.

tamar..klinkt als een handig georganiseerd etentje..hihih wel fijn dat david het zo goed heeft gedaan!!

Yma strekt zichzelf alleen erg in de box om zo achterom te kunnen kijken, maar pakt nog niet haar voetjes ofzo en draait ook niet op haar zij..in bad ziet ze haar voetjes wel..zo leuk
als ze op haar buik ligt rolt ze wel terug maar dat is meer omvallen :lol:

hier ook veel slaap nodig..vroeg moe..maar verder voel ik me gelukkig prima ;)

nluiten
6 April 2010, 09:52
Em, leuk he dat ze nu zo veel leren! Wat betreft die zitter, tsja, ieder kind is weer anders toch? Ik denk dat het wel vroeg is, maar als ze dat nou prettiger vind en je kan 'm in ligstand zetten dan zal dat toch geen kwaad kunnen?

Ja, elisa, ik ben ook nog moe hoor. Volgend weekend mag ik van mijn vriend uitslapen :D. Hmmmm!!!! Nu al zin in.

Tammie, wat een verhaal. Is echt niet handig met zo een kleine frummel in een restaurant. Ik heb wel gelijk weer zin om uit eten te gaan.. :?

O, trouwens, mijn nichtje die 3 en halve week jonger is dan Stefanie, is nu al 6.3 kilo!!! :o Kind is loodzwaar vergeleken met die kruimel van ons hahahaha! Wat kan dat verschillen joh.

Em
6 April 2010, 10:32
net even op de site van bugaboo gekeken en hij kan plat ja. 3 standen, dus misschien dit weekend met manlief maar eens proberen of mevrouw dat beter vind. Goede tip brusje. Onze uk heeft nogal een duidelijke mening haha. Ze vind zichzelf al lang geen baby meer..;-)

Elisa20
6 April 2010, 10:38
Ik heb nu ook het zitgedeelte erin en dan in de ligstand. Bevalt goed.. Amy kan nu veel meer zien.

Tammie78
6 April 2010, 10:52
Ja em heel herkenbaar! Davd past ook zowat niet meer in de kinderwagenbak :o en trapt deken continu af en de kap die eroverheen zit ook. (niet zo handig dat ding zit dus niet vast!) en ook hij vind er niet veel meer aan! wil ook liefst zitten en kijken. maar het gaat nog wel soms hoor. maar 6 maanden ga ik ook niet redden met um hoor! ik doe nu al meestal in de cosy op onderstel van de wagen. vind ie fijner naar mijn idee. Ik ga denk binnekort ook de wandelwagen doen hoor en dan ook meer ligstand nog. ik bedoel als ie er niet meer in past houd het toch ook op?

Die vermoeidheid schijnt er (nog) even bij te horen. net zoals andere kwaaltjes zoals rugpijn, hongergevoel, wat lamlendig voelen, wat down zijn. past allemaal bij de periode dat je kindje de 4 maanden nadert. nou is david net 3 maanden, maar keheb dur al wel last van. en idd die vermoeidheid is volgens mij nog niet weggeweest hoor!

Haha ja dat etentje was echt heeel handig ja! en dan zit je ook nog tegenover een schoonvader die enorm zit te kwijlen en te knoeien met zn eten. getver! (ouderdom)

lilian
6 April 2010, 11:53
tammie hahaha ja goed georganiseert zeg..
en lekker zo'n schoonvader.. ;)

nadine.. 6.3 kilo..hahaha wat een verschil idd..

em en mippie gelukkig dat alles goed gegaan is en jullie lekker tot rust zijn gekomen..

ik heb de quinny zap buggy.. kan die ook plat?
iemand daar ervaring mee?

lilian
6 April 2010, 11:56
ik heb een 1950 kinderwagen... pas hij nog wel even in.. maar wil idd ook niet meer liggen...
en zelfs in de cosi als hij moe word.. wil hij liever door mij gedragen worden! kind met een eigen willetje..

savonds is ook een drama..
ligt hij rond half 7 in bed.. doet niks anders als huilen en krijssen.. nadat wij gegeten hebben haal ik hem eruit.. zit hij nog even half uurtje beneden.. en daarna naar bed.. gaat hij pas slapen.. raar kind..

gisteren naar de ikea geweest.. meneer is van 3 tot 8 wakker geweest :shock: ja 2 hazenslaapjes van 5 minuten ofzo.. en daarna ook wel weer zo ontzettend vrolijjk lachen.. :D

nluiten
6 April 2010, 12:57
Lilian, die hebben wij ook. Ik dacht het wel... weet het niet eens. :?
Vervelend van de avonden. Hopelijk een fase. Het is natuurlijk wel veeeeel gezelliger met paps en mams. ;)

Tammie, die rugpijn heb ik ook ja. Dat komt echt omdat ik verkeerd sta als ik haar vast heb, of te lang over de box hang ofzo. Dat aankleden op het kussen is voor mij ook net te hoog.

Shiley
6 April 2010, 13:04
em, ik heb een zwarte jas. levi had een donker grijs jasje aan met een capouchon. we hebben een blauwe wagen (quinny speedi) zaten in huisje 59. wij zijn zaterdag middag wezen zwemmen. waren vrijdag pas na 5 uur daar.

nluiten, dat is een zwaar kindje dan zeg. dat haalt levi nog niet eens dat gewicht.

lilian, de zapp kan voor zover ik weet niet in ligstand.

nluiten
6 April 2010, 13:18
Mippie, moet je nagaan.. ze is van 20 januari :shock: hihi.

Shiley
6 April 2010, 14:22
dat is bijna een maand ouder dan dat levi is. :shock:

nluiten
6 April 2010, 14:42
jonger bedoel je ;)

Em
6 April 2010, 15:08
haha nou hier ook een bollie hoor. Julia was met 3 maanden ook over de 6 kilo. Nu is ze ongeveer 7.4 schat ik. 2wkn geleden nog 7 exact en komt ong. 200 gr. per week aan. Lekkere bollie dus. En daar ook behoorlijk rugpijn van ja haha

Em
6 April 2010, 15:09
ps mippie dan zijn we elkaar echt steeds misgelopen ja.. groot park he?

brusje
6 April 2010, 15:36
zowee..julia..hihi lekkere bollie..
hier gister met yma op de weegschaal gestaan gaf 6,1 kilo aan, zou ongeveer wel kloppen was laatste keer op CB 5,6 kilo

vandaag echt een klote dag alles zit tegen voel me opgfokt gaverdamme
ik zou kyan om 12 uur halen en door gaan naar gemeentehuis om voor de kids eindelijk de id kaart aan te vragen (ze moeten beide mee!) om 11 uur hoor ik yma krijsen boven..dus ga kijken neem r mee naar beneden, flesje maken maar yma was zo overstuur bleef maar krijsen, wilde neti drinken en stikte er zowat in..: (ze huilt bijna nooit) ik haar tempen omdat ze warm was..37.2, niks aan de hand, maar op haar benen en lijfje allemaal rode vlekken met donkere stukjes..schrok me dood!
HA gebeld en kon meteen komen..onder tussen was ze nogsteeds ontroostbaar!! eenmaal in de auto werd ze rustiger gelukkig en eenmal bij de huisarts had ze alleen nog rode vlekken in haar gezicht..:S en wat plekjes op de beentjes, er leek dus verder niks aan de hand.. :? nou toen had ik nog 1 minuut om weer helemaal terug naar school te racen , was inmiddels 12 uur, kyan opgepikt, tas gehaald en nar gemeentehuis dan maar..sta ik daar wil de parkeermeter betalen zit mn pinpas in mn jas die ik in ale haast niet aan heb gedaan..G*DVERDOMME (sorrrry) was helemaal over de pis, tegen half 1 thuis dus yma de fles en om 13uur kyan weer op school zijn..de hond die aan mn kop zat te zeiken..owww en dat op een mooie dag als deze..jasses!!!
heb me al 2 keer omgekleed omdat t zweet me uitgebroken was..bah zit echt met een rot opgefokt gevoel de hele tijd..
met yma gaat t wel weer oke..alles is weg getrokken

nluiten
6 April 2010, 15:56
Jasses Brusje, daar raakt iedereen denk ik van over zijn zeik..
Wat vaag van die vlekken.. :( Gelukkig is het weg. Is ze misschien gestoken door iets en daar een reactie op ofzo? Zeg ook maar wat...
Hopelijk heb je een betere avond!

Tammie78
6 April 2010, 16:11
Jeetje brusje wat een K dag voor jou dan zeg! en wat raar dar yma ineens van die rare vlekken had zeg. en dan ook nog met doere stukjes :o zal wel schrikken geweest zijn dan!

David ook best stevig hoor! maar hij is opzich niet echt een bollie. stevige bouw meer denk. hij was laaste keer bij cb 6685. zal misschien nu ook wel tegen de 7 kilo aanzitten. en 62 cm. misschien idd geen wonder dat ik last van me rug heb! maar overdag heb ik dat niet. alleen 's nachts/'s ochtends :? we hebben onze matrassen pas iets van 1,5-2 jaar. daar zal het toch niet aan liggen zou je denken :?

zo vanmiddag er 2 uur op uit geweest met david. (jaja in de cosy, want de bak vind ie dan toch niet goed genoeg) heb bij kruidvat zo'n speelkleed met babygym gekocht van bambino. vind um wel gaaf! wilde eerst die van woezel en pip doen, maar deze is 11 ueuro goedkoper, dus ach vind um ook wel net zo leuk eigenlijk. lekker handig ook van mij heej. met wagen lopen en dan zo'n mega kleed :roll: ziet er ook niet uit. maar ach het ging wel. toen in de rij bij apotheek. huisarts zou recepje dar naartoe gestuurt hebben. niet gebeurt! Dus ik naar assistente huisarts. (is ernaast) sta ik daar ook in de rij :shock: inmiddels begon david het naturlijk zat te worden. lag al zowat 2 uur in die cosy, en het laatste half uur ook nog zo'n kleed (in het plastic) half op zich! :o maargoed het ging wel met af en toe speentje erin en wat hen en weer rijden. nou bleek dus dat de huisarts was vergeten het door te sturen :evil: nou toen dus weer terug naar apotheek en toen werd ik gelukkig wel zo geod al meteen geholpen. (had tenslotte al eerder gewacht). eindelijk thuis, ik david in bed gelegd. maar no way dat die ging slapen! dus ik er weer heen en maar gevoed. boertje gelaten en weer in bed. nah weer huilen, maar ik had zoiets van bekijk het maar ff hoor. en toen is die nog best snel in slaap gevallen. (slaapt dus nu) nou de kinderopvang voor david is ook helemaal in orde. is keurig afgestemd op mijn baan. goed geregeld dus!

moet trouwens morgen ook naar gemeentehuis voor VOG.

Shiley
6 April 2010, 16:22
sorry nadine, bedoel idd dat ze een maand jonger is dan levi.

tammie, wat fijn dat dat goed geregeld is. geeft toch weer wat rust he.

em, ja het is idd een groot park. welk huisnr hadden jullie?
hebben we elkaar idd echt steeds mis gelopen. of wel gezien maar langs elkaar heen gelopen. kan ook nog. maar ja er waren ook zo veel baby's!

Em
6 April 2010, 16:30
wij hadden huisje 408..helemaal aan de andere kant dus... Ik heb goed opgelet maar er waren zeker onwijs veel baby's :-) En merk dat ik het lastig vind in te schatten hoe oud een ander baby'tje precies is. Daarbij ben ik ook mijn wachtwoord voor mijn hyves vergeten dus kan ik daar ook niet op kijken voor de foto's haha.

Tinkerbell79
6 April 2010, 16:33
ff inbreken :)

Ik heb vandaag Mik voor het eerst in het half lig gedeelte van de buggy van de bugaboo gedaan. Ging helemaal prima en ze kan er goed in liggen, ze vond het wel een stuk leuker zo geloof ik :)

Brusje, he vervelend zo'n dagje, Raar van die vlekken van Yma, hoop dat het wegblijft.

xxx

Shiley
6 April 2010, 16:34
haha dat is lastig. maar die kun je toch opvragen?

wij zijn maandag nog een rondje gelopen. ook langs huisje nr 408 gekomen. mn man en zwager allemaal roepen: julia!!!! haha maar niemand reageerde. waren jullie misschien ook wel net weg.

brusje, wat een baaldag zeg!! en dan idd met die lekkere weer, zit je echt niet op te wachten dan he. wel balen dat nu gewoon nog een keer je eigen moet haasten om bij t gemeentehuis te komen.

Lindy
6 April 2010, 20:45
Tammie heerlijk he dat genieten. Ik heb toen met dat geklooi met de fles 2 weken niet echt genoten en nu ik het los heb gelaten geniet ik weer vollop. Gijs zit ook lekker in zn velletje en doet steeds meer kunstjes hihi… echt leuk!!!

Ik heb een boek met leuke babyhapjes, als ik hier een recept neer moet typen dan hoor ik het wel hoor. Voor kleine babietjes staan de volgende receptjes erin: eerste rijstevlokken (ofwel rijstebloem), eerste gemalen rijst, gierstpap, aardappeluree, wortel-aardappelpuree, erwten-aardappelpuree, pastinaakpuree, puree van zoete aardappelen en bloemkool, avocadopuree, appelmoes, peer-appelmoes, perzik-mangopuree.
In dat boek staat ook dat als je te vroeg met bepaald soort eten begint er een voedselalergie kan ontstaan. 1 van de meest voorkomende is glutenallergie, dus ze raden met klem aan geen gluten te doen de eerste 6 maanden.

Hihi Brusje algehele onthouding is ook zo saai…. En nou gelukkig geen uitvallende dreads, misschien moet ik er ook dreads van maken, al worden het dan zielige dunnen dreadjes, maaruh hoe is het met de luizen hihi ;)

Linda leuk eieren verstoppen, nog 2 jaartjes dan kunnen onze uks ook eitjes zoeken… of misschien volgend jaar al… hihi hier ook al kriebels voor een tweede hoor, maar nog niet ongi dus ws geen cyclus nog. Hoop dat ik in de zomer weer cyclus heb!!!

Bah Lilian dat is schrikken, ben ineens blij dat Gijs geen speentje wil, hij kan zijn bekkie ook heel ver open doen, dus zou ook wat voor hem zijn. Maar vind je het niet eng om hem al 12 uur te laten slapen? Ik maak Gijs altijd na 10 uur wakker…

Angel ik ben nog niet aan het werk, maar de combi lijkt mij ook lastig hoor! Jee dan heeft die jongen wel een klapper gemaakt zeg…

Hihi mippie grappig dat je op zoek bent geweest, jammer dat jullie elkaar niet hebben gezien!

Tammie, pfff schoonouders… Gelukkig zijn die van mij lieve schatten en zelfs dan vind ik ze soms al vermoeiend hihi…

Em mijn broer lag altijd op de buik in de kinderwagen, lekker over de rand te loeren… Anders kan de buggy ook wel hoor, tenminste als je hem beetje naar achteren kan zetten. Die van ons kan helemaal in de ligstand.

Brusje doe es lief voor jezelf!!! Even lekker tijd voor jezelf nemen, zo’n opgefokt gevoel is echt kut. Rene wel thuis vanavond?

Hier heerlijk relaxed daggie gehad, lunchen met vriendinnetje en babietje in het zonnetje op tarrasje in de stad, beetje winkelen. Daarna naar mn ouders en heeft zusje lekker gekookt. Morgen weer zo'n lekker dagje, zusje komt en gaan ff shoppen. Met zulk weer is alles ook gewoon leuker. En Gijsie is alleen maar lachen sinds we met die domme fles zijn gestopt... Heerlijk ventje, kletst de hele dag als ie wakker is en giechelt veel en kan zichzelf ook goed vermaken in de box.

Linda-1982
6 April 2010, 20:51
@Lilian Bah wat schrikken ik zou de speen ook maar niet meer geven als je er niet bij bent. Moet je toch niet aan denken dat je s'ochtends op het kamertje komt en ie in de speen gestikt is :o .

@Angel Bah dat is wel schrikken ja. En dan pas 19. Nou hopelijk komt ie er helemaal bovenop.

@Mippie Fijn dat het weekend goed is bevallen en dat Levi zich zo goed heeft gedragen

@Em ook fijn dat jullie het leuk hebben gehad. En ik denk idd dat als je de buggy helemaal plat kan dat het opzicht niet zo'n kwaad moet kunnen. Gelukkig vind Abby het wel nog leuk in de kinderwagenbak. Moet wel meestal de kap ietsjes naar beneden klappen zodat ze naar de wolkjes kan kijken. Vind ze o zo intressant :D

@Tammie Is niet echt handig in zo'n restaurant met zo'n kleine hummel. Zeker niet met een ziek kindje. Dan zou ik het ook jammer vinden voor mijn schoonouders/ouders maar zou niet met een ziek kind in een restaurant gaan zitten. En idd een pannekoekenrestaurant of een anders kindvriendelijk restaurant zou wel leuke zijn met kleintjes.

EN ja het kriebelde me wel toen ik die kleine baby zag. En had echt zoiets van o wat is Abby al groot. En mis het dan ook soms wel dat ze niet meer zo mini is (Maar wil ook echt nog even wachten tot ze 1,5/2 jaar is). Vind het vooral snel gaan. Maar ik vind haar ook steeds leuker worden hoor. Helaas kan Abby haar voetjes nog niet vastpakken want die zitten vast. Als ze met verschonen de beentjes los heeft begint ze vrolijk te spartellen zo leuk. Duwt ze ook echt haar kont omhoog. Afgelopen week toen ik echt die bandage nodig moest wassen omdat ze erover hespuugd had. Was ze ook flink aan het spartellen in de box. Dus ze wilt wel. Maar ja ze moet nog even wachten tot half mei. En met een beetje geluk mag het dan af.

Zo ga even verder in een ander berichtje want dat verspringen wordt ik weer gek van

Liefs, Linda

Linda-1982
6 April 2010, 21:11
@Nluiten 6,3 kilo :o dat redt Abby nu nog niet, hihi. Flinke baby :lol:

@Tammie Nou dan zullen die kwaaltjes van rond de 4 maanden nu wel bij mij zijn. Want ben ook echt mega moe elke dag. Terwijl we toch echt niet mogen klagen wat het slapen van Abby betreft het s'nachts. Afgelopen nacht van 10 tot vanochtend half 8. En heb ik haar nog wakker gemaakt ook :D.

@Brusje Bah wat een K.. dag. Daar zou ik ook opgefokt door raken.

Over verschillende smaken fruit. Ik maakt s'zomers ook vaker een fruithapje voor mezelf. Dan doe ik verschillende soorten fruit klein snijden en in een bakje. Maar ja is natuurlijk weer anders dan door elkaar gepureerd hihi.

Ja eieren zoeken met mijn nichtjes was echt leuk :D . Volgend jaar kan Abby een beetje meezoeken hihi. Niet dat ze het dan al zal snappen. Gister hebben we bij mijn ouders ook nog een keer eieren gezocht met mijn nichtjes. Abby's ogen rolde er bijna uit toen ik een ei voor haar hield hihi. En de slimme paashaas had fruitpotjes voor haar verstopt :D .
Bij de oma van mijn vriend hadden ze ook eieren verstopt voor de achterkleinkinderen. Toen zei de moeder van Damian (die is 2 jaar) och hebben ze Abby geen paashaas gekocht (de oma had mij geld voor haar gegeven voor in de spaarpot, hihi) komt Damian naar mij en Abby toegelopen en legt de paashaas bij Abby opschoot en zegt alsjeblief dan heb jij er ook een. Zo schattig :D . Heb hem weer teruggegeven en gezegd dat ik dat wel heel lief van hem vond maar dat hij hem lekker zelf mocht opeten.

Zo ik ga de laatste fles geven en lekker naar bed. Ow ja het drinken gaat trouwens weer goed :D . Van het weekend wil ik het met 4 flessen gaan proberen.

Liefs, Linda

nluiten
7 April 2010, 08:22
Linda, ik kan me voorstellen dat Abby helemaal los gaat als haar beentjes vrij zijn! Hopelijk is ze er snel vanaf.

Wat een rust hier.
Heb weer een niksdag op het werk. Ben zo onwijs niet gemotiveerd. Er is te weinig te doen en zit regelmatig alleen. Ik heb besloten eens om me heen te gaan kijken of er ander werk is wat ik misschien wel leuk zou vinden. Dit ga ik niet volhouden. Daarbij komt ook dat ik geen gevoel van waardering krijg hier.
O, en heb gehoord dat mijn werkgever tegen 1 iemand heeft gezegd dat zij en nog 1 andere collega van me het afgelopen jaar wel een bonus zouden krijgen (mag ik natuurlijk niet weten). De andere drie (waaronder ik dus) niet. Dat ik dat hoorde gingen mijn nekharen overeind staan. Wat een L*L.
Heb verdorie voor 200% gewerkt tijdens de zwschap. Nooit geklaagd, altijd gewerkt. Niets, helemaal niets voor terug gekregen. Gatver, zit mezelf op te fokken hier hahaha. Trutje..
Dus, op zoek naar iets anders denk ik maar.

Tammie78
7 April 2010, 08:33
Jakkie nluiten das idd niet leuk! ik zou me daar ook over opfokken denk ik hoor! wat doe je ook alweer voor werk? en hoe lang werk je er al dan?

david kwam weer om 4 uur :roll: maar was wel 8 uur na laatste voeding. toch maar weer een late proberen denk ik hoor. pffff. en dan ook rijstebloem er maar weer door.

zijn bezig hem te laten wennen aan ledikantje. slapen ging gisteravond nog niet zo goed daarin, maar heeft er dus wel een tijd in gelegen. de nacht toch mar in wieg gedaan. kan eigenlijk niet meer. hij zet zich af aan voeteneind en stoot dan dus zn hoofd aan hoofdeind en ja dan is het huilen :roll: ga um nu overdag zoveel mogelijk in ledikantje doen. en ook niet meer altijd inbakeren. heb ik zojuist ook op die manier gedaan. hij had grote lol in zn ledikant haha :D en hij is nu stil. zo ff kijken of ie per ongeluk in slaap gevallen is :?

gisteravond was het trouwens weer ineens uit het niets huilen af en toe. nu schijnt er zo rond 15 weken weer een sprongetje aan te kunnen komen. alleen kan deze helaas wel een tijdje duren :( ben benieuwd. david heeft met 12 weken geen sprong gehad. heeft ie over geslagen!

nluiten
7 April 2010, 08:46
Werk bij de hypotheker. Nu alweer 4 jaar. Tijd voor iets anders. Verzekeringen boeien me. Ja ja, ik weet het voor sommige retesaai :D .

Wij willen het inbakeren ook afbouwen. DOen nu overdag niet. Alleen nog wel even op het kdv.

Die sprongetjes neem ik niet meer zo serieus. Merk er bij Stefanie ook niets van. Tsja, soms is ze wat lastiger met slapen, maar ik denk niet dat dat met een sprong te maken heeft. Ik denk maar, wij slapen soms ook minder goed dan anders.
Lees het wel graag, vind het wel leuk om te weten wat voor dingen ze steeds weer kunnen leren.

Ze is trouwens wel weer veel snotteriger.. Neusje zit helemaal vol.

Shiley
7 April 2010, 09:09
nluiten, wat een l*l inderdaad zeg. en daar doe je dan zo je best voor. misschien idd een idee om dan toch ergens anders te kijken en dan bij de verzekeringen, dat wat je leuk lijkt.

tammie, balen zeg dat david toch weer s nachts komt. wel fijn dat hij de grootste lol heeft in zn ledikant. zal het overgaan daar naartoe niet zoveel problemen geven denk ik.

hier weer een goede nacht. hij kwam om half 7. heeft gister tussen de fles van half 7 en half 11 niet geslapen :? ja in de auto een stukje maar daarna niet meer. was heel gezellig in de box. vind het prima, zo heeft hij wel mooi heel de ochtend geslapen. slaapt nu ook nog.

nluiten
7 April 2010, 09:17
Haha, die Levi.. Nachtbraker.
Wel grappig dat je steeds vaker leest dat de meeste kindjes nu langer wakker zijn. Vind het ook wel gezelliger hoor.

Shiley
7 April 2010, 09:22
levi is geen nachtbraker hoor. slaapt s nachts weer door :D
een echt avond mens is hij wel haha. maar was wel erg gezellig

nluiten
7 April 2010, 09:47
ja, dat bedoel ik ook hoor
Staat inderdaad een beetje raar zo. De nacht begint voor hun eerder denk ik altijd maar, dus heb je al snel een 'nachtbraker'.
Lekker lang opblijven. :D

Em
7 April 2010, 09:59
wat heerlijk, zo'n lekkere nacht. Klinkt goed Mippie. Julia heeft helaas niet zo'n goede nacht gehad. Haar hele nekje ligt weer open (echt helemaal open met wondvocht en bloed- zooo zielig).. en daar had ze vanacht erg veel last van denk ik. Kwam om 4 uur en toen weer om kwart voor 7. En maar huilen van de pijn. Wil alleen maar bij mij liggen en zitten omdat ze zich vast niet goed voelt. Hoop dat ze zich snel weer wat beter gaat voelen.. dit is zoo vervelend voor haar.

Mijn manager komt om 1 uur hier. Ik ga hem vragen of ik 3 dagen per week kan gaan werken ipv 4. Ben benieuwd wat hij er van vind. Ik vind 4 dagen toch eigenlijk iets te veel. Julia haar ontwikkeling gaat zo hard en ik ben toch een beetje bang dat ik anders te veel ga missen :-)

Succes op je werk nluiten. Kan begrijpen dat dat niet zo motiverend werkt!

nluiten
7 April 2010, 10:03
Ach arme Julia. Dat is wel zielig zeg. Hoop dat het snel beter gaat..
Ja, ik werk ook drie dagen en dat zijn er naar mijn idee genoeg. Het gaat vreselijk snel nu.
Wel fijn dat je financieel gezien die keuze kan maken.
Succes vanmiddag Em! En met Julia. Mupske..

Linda-1982
7 April 2010, 10:42
@Nluiten balen dat het niet leuk meer is op je werk. En wat een lul zeg. Jij je kapot gewerkt tijdens je zwangerschap en wat krijg je ervoor terug. Stank voor dank. Hopelijk vind je snel leuker werk.
Ik werk op een accountantskantoor. Ik werk graag mert cijfertjes. Vinden de meeste mensen ook saai, hihi, maar ik vind super leuk werk. Alleen is helaas onder mijn zwangerschap ook een kink in de kabel gekomen. Ze snapte niet goed dat ik me vaak zo honds ellendig voelde. Waardoor ik me minder kon consentreren en dus ook minder productief was. Ja dat is het nadeel in ons beroep he uren schrijven. Maar tot nu toe gaat het wel weer goed sinds ik terug ben. Hoop dat het zo blijft gaan.

@Em wat balen dat Julia haar nekje weer open heeft. Arm ding. En succes op je werk. Hopelijk kun je 3 dagen gaan werken.
Ik vind 4 dagen wegbrengen ook echt wel moeilijk. Maar ja ik moet 3 dagen werken en 1 dag naar school. Heb het er wel al met mijn vriend over gehad als we het financieel niet te moeilijk hebben komende maanden wil ik het er ook over hebben op het werk.

Abby heeft trouwens echt haar dag niet vandaag. Ze is ontzettend veel aan het huilen :cry: . Heb het idee dat ze last heeft van haar tandjes. Maar weet ik niet zeker. Ze is ontzettend aan het knauwelen op haar handjes en ook op de speen al een paar daagjes. En ze heeft geregeld rode schrale wangetjes. Kan er vaak slecht tegen als ze zo huilt, omdat ik niet weet wat er is en ik haar juist wil helpen.

Liefs, Linda

Em
7 April 2010, 11:29
hmm minder dat abby haar dag niet heeft. julia ook niet..de hele tijd aan het krabben en met haar hoofdje aan het draaien om de pijn en jeuk te verlichten..maar dan doet het alleen maar meer pijn.. dus huilen.

Julia kwijlt ook ontzettend en heeft schrale rode wangetjes..krijgen ze dan tandjes?

Ja mijn man heeft een hele goede baan dus financieel gezien geen enkel probleem. Hoop alleen niet dat het voor mijn carriere erg zal zijn dat ik minder werk. Heb niet voor niets zo lang gestudeerd:-)

brusje
7 April 2010, 11:43
aah Em wat sneu dat ze er zo`n last van heeft t leek zo goed te gaan..zielig!!
kan me voorstellen dat je liever 3 dagen zou werken, ik werk gemiddeld ook 3 dagen..vind het pittig hoor maar dan vooral de weken dat ik 4 dagen werk omdat ik wissel diensten heb

ik heb straks cursus helaas 1,5 uur gelukkig mar, mn zusje komt zo even hier bij de kids, kan kyan met zn nichtje spelen.
vanmorgen oud collega op bezoek..gezellie leuk jurkje/tuniekje gehad voor yma

nou tot later..tis zo heelijk buiten joh.. 8-)

Shiley
7 April 2010, 11:46
em wat zielig voor julia dat haar nekje open ligt. geloof best dat ze daar last van heeft.
en ze kunnen het t niet zeggen he, zo zielig.
heeft de ha niet iets wat je erop mag smeren? wat de jeuk verminderd en/ of de genezing wat versnelt?

hmm ik heb een jasje besteld via mp. en deze zou ze vorige week donderdag opgestuurd hebben maar ik heb m nogsteeds niet binnen. heb t adres wat ik haar doorgegeven heb al gecontroleerd maar dat klopt gewoon. heb haar een mailtje gestuurd en heb via mp onder een andere naam nog een keer een bod gedaan op het jasje. benieuwd wat ze daarop reageerd. maar ze heeft veel advertenties. lijkt me dan toch dat je het wel opstuurd naar iemand.

t is idd heerlijk buiten brusje. ga straks ook lekker ff met levi wandelen hoor.

nog ff een vraagje, welke maat luiers gebruiken jullie nu? en vanaf wanneer ongeveer?

brusje
7 April 2010, 11:49
ik gebruik 3 van pampers dat gaat prima 2 was echt te klein al een paar weken dus zegmaar met 3½ maand

Em
7 April 2010, 12:08
ik gebruik ook maat 3 luiers. De activefit want de new baby pastte niet meer om haar dikke billen :-)

Shiley
7 April 2010, 12:19
okey. hier is de maat 2 nu op en heb al wel maat 3 staan. maat 2 paste nog wel. zit nu dus te twijfelen of ik toch nog een pak maat 2 ga halen of niet. staat bij maat 2 dat die is tot 6 kg en hij was 22 maart 5650 gram. dus nu zal hij ongeveer rond die 6 kg zitten denk ik

angelangel
7 April 2010, 12:49
Leuk dat de weekenden fijn waren.
Arme Julia met haar nekje, Bram begint er ook wat last van te krijgen door t vele kwijlen, maar is gelukkig niet open en zo. Smeer bepanthen nu,

Mijn neefje had met 4 mnd ook zijn eerste 2 tandjes, dus ja t zou kunnen. Gemiddeld pas bij 6 mnd.

Bram rolt ook nog maar alleen per ongeluk van buik naar rug. Ziet zijn voetjes wel, maar pakt ze nog niet vast. Wel pakt hij speelgoed veel meer goed vast nu.

Morgen naar bureau, ben zo benieuwd wat hij weegt en zo. heeft nu een blouse aan mt 74 :o Het meeste heeft hij 68 aan nu. Dikkop :D

hier ook megamoe weer, wil zoveel, maar t lukt me niet :cry:

angelangel
7 April 2010, 12:50
hier ook maat 3 nu, 2 is echt te klein

nluiten
7 April 2010, 12:54
Wij hebben ook al maatje 3.
Deze is voor baby's van 4-9 kilo. Daar moet levi zijn billetjes ook wel in passen. :D

Zow Angel! Ik ben ook wel benieuwd hoe groot Bram is geworden! :D

Shiley
7 April 2010, 13:21
ja maat 3 past hij wel hoor. maar 2 past ook nog. ga denk niet nog speciaal daarvoor een maat 2 kopen.

hier zit meneer net in maatje 62. sommige broeken nog 56.

Tammie78
7 April 2010, 13:44
Arme Julia! Mijn nichtje had als baby ook zo'n probleemhuidje. pffff en steeds maar weer andere dingen uitproberen. hoop dat het snel beter gaat.

David heeft nu een beetje pukkeltjes op zn wangen, maar ik wijt het maar even aan de warmte. heeft net eent ijd in auto gezeten enw as dus best warm! maar wel heerlijk weer! ook buiten gewandeld.

Ow haha david heeft vanmorgen zowat een uur in het ledikantje geslapen! zonder protest! misschien was hij er allang aan toe maar dachten papa en mama van niet :shock: :? ligt er nu net weer in en moest weer lachen toen ik hem er in legde :D is nu weer stil, dus slaapt misschien al weer!

Hmmz david had gister ook ineens een beetje een rood schraal wangetje. en vorige week ook al. vaseline helpt dan best goed moet ik zeggen. en ja ook hij nog steeds hele handen in zn mond en kwijlen van jewelste!

Ja nluiten heb je ook wel gelijk in hoor om die sprongen niet meer zo nauw te nemen. kan het idd ook zo zien dat je kind de ene keer lekkerder in zijn/haar vel zit dan de andere keer.

ah jazeker de hypotheker! (flauwwwww hoor je vast zooo vaak!) en er is volgens mij zoveel op gebied van verzekeringen, moet toch iets in te vinden zijn zou je zeggen. of wil je helemaal uit de verzekeringen?

David al een aantal weken maatje 3 pampers. En heeft ook maatje 62. maar ligt ook beetje aan wel merk/ van welke winkel het komt. soms past 56 ook nog :o en soms 68 al, maar meestal dus 62.

Abby toch meisje, voel jij je niet zo fijn?

Angel zooo irri he die vermoeidheid! David ziet zn voeten ook maar pakt ze ook nog niet. wilde trouwens gisteren een paar keer van rug naar buik rollen. lukte natuurlijk nog niet, maar deed een poging op zn nieuwe speelkleed!

Em zou het anders wat verlichting geven als je Julia wat vaker op haar buik legt? dan ligt ze niet op haar nekje. en wat ik in de kidneropvang wel eens deed bij kindjes met eczeem is er met een koel washandje wat tegenaan deppen. dat verlicht ook.

nluiten
7 April 2010, 13:55
Mippie, Stefanie heeft ook net aan maatje 62. Meeste broekjes inderdaad 56. Maar t-shirts 56 zijn wel echt naveltruitjes haha.

Tammie, pukkeltjes kunnen ook door het kwijlen komen.
Ach, roep maar hoor kan het wel hebben :D. Ik juist meer met verzekeringen gaan doen. Meer met pensioenen en lijfrente. Ik wil met getallen werken, analyseren. En het liefst in Hoofddorp :D.

Tammie78
7 April 2010, 14:14
David heeft nog wel pyamaatjes maatje 56. worden wel wat krap, maar kan nog net. en heeft toevallig een shirtje 56 van de zeeman die nog wel gaat, maar verder...

nou meneer vertikte het dus nu om te gaan slapen :evil:

nluiten
7 April 2010, 14:46
Dat is wel een beetje jammer David...

Ben er trouwens wel achter gekomen dat de rompers van de zeeman niet zo best tegen de droger kunnen hahahaha. Zijn helemaal krom getrokken :D.

angelangel
7 April 2010, 17:10
56 krijg is echt niet meer aan hier hoor. Broekjes wil 62 nog wel, maar truitjes en zo lang niet allemaal. Pyjama's zijn de meeste ook al 68. Hij heeft ook een megabuik en breed op de schouders. Hemarompertjes met stretch zijn heel fijn. Heb er ook gekregen met snoopy erop, die zijn ook goed, maar weet niet waar je die kan halen. H&M?

Hadden vandaag visite en die man vroeg hoe oud hij was. Dus zeg 3 mnd en 3 weken. Huh :o , wat een beer zegt ie :mrgreen: . Nou ben benieuwd morgen op cb of het inderdaad een beer van een kerel is. Naar mijn idee is hij gemiddeld hoor.

angelangel
7 April 2010, 17:22
zo even nieuwe foto in de banner. bram is er 3 mnd.
meneer is weer aan t krijssen, iedere 3 uur wil meneer een fles van 180, en heeft ook al een heel potje fruit op ipv een half :o

Lindy
7 April 2010, 18:03
Nluiten wat een kl**tzak zeg, groot gelijk dat je op zoek gaat naar iets anders, hihi ik werk als financieel adviseur bij een bank, dus ook veel verzekeringen en hypotheken enzo… Als dat je wat lijkt moet je me even PB sturen in welke regio je zoekt, dan kan ik je wel vacatures mailen… Wij hebben een hekel aan de hypotheker bij ons hihi, is ook een klootzak!!!

Tammie heb je David wel in een slaapzakje? Ik merk dat Gijs dan langer doorslaapt…

Em gatsie wat zielig voor Julia… helpt de crème niet die je van de ha had? En wat zei je baas? Mag je minder werken? Volgens mij kunnen ze het trouwens niet echt verbieden, anders neem je toch ouderschapsverlof op voor 1 dag in de week, daar kun je het best lang mee rekken…

Linda klinkt als tandjes krijgen… ben er bij Gijs ook bang voor, hij vind zo;n bijtring fijn die je kunt koelen in de koelkast en tsja kan niet stoppen met de bv voorlopig…

Mippie hoop dat je jasje nog wel komt, anders kun je dat volgens mij wel ergens melden ofzo… Ik heb Gijs sinds 3 weken ofzo in maatje 3 luier… Ik gebruik de new baby en actifit door elkaar. Ik zou overgaan op 3 als ik jou was…

Als iemand trouwens ergens de actie 3 pakken voor € 20,- ziet moet je het hier even melden hoor. Dan koop ik altijd in hihi…

Angel Gijs hefet dat ook in zn nekje en tegen mij zeiden ze op vochtige plekjes beter sudocreme te smeren dan bepanthen. Heb idd het idee dat dat beter helpt. Bepanthen meer voor droge plekjes. Hoe is je HB-waarde trouwens? Omdat je steeds zo moe bent… Ik vind Floradix ideaal spul, hept ook tegen vermoeidheid. Coole foto trouwens!! Ligtie op zo’n drijfmatje?

Shiley
7 April 2010, 18:18
de newbaby luiers heb ik alleen maar maatje 1 van gebruikt. maatje 2 en 3 zijn de babydry van pampers. heb ook nog kruitvat staan maar denk dat ik de pampers toch fijner vind. vind kruitvat erg stug.

in heb nog wel bonnetjes waarmee ik 3 pakken voor 2o euro kan kopen. ga ik gebruiken voor de maatjes 4 en misschien nog 1 of 2 pakken maatje 3.
heb erg veel maatje 3 op t moment. 2x kruitvat 92 luiers per pak
5x pampers babydry. ongever 49? tot 56? per pak. kan nog ff door dus.
had ook in die dozen die proef pampers gehad. dat is wel activefit. staat sesamstraat op. echt leuk!

hoop ook dat mn jasje nog komt maar krijg t vermoeden van niet :(
heb heel gemeen een bod gedaan onder een andere naam. benieuwd wat ze reageerd

Lindy
7 April 2010, 18:24
Hihi wel slim, nou als je hem niet krijgt gaan we haar gewoon allemaal stalken met vale boden hihi zal dr leren... :mrgreen:

Shiley
7 April 2010, 18:25
ja gaan we doen!! haha. of als ze me bij mn nieuwe ik weer laat weten dat ik t jasje mag hebben, dan vraag ik of ik m op kan halen, gaan we met zn alle! haha

Lindy
7 April 2010, 18:29
vale=valse ;)

lilian
7 April 2010, 18:31
kaylen zit al zowieso vanaf 2 maanden in maatje 3 luiers..
en vanaf 3 maand in maatje 68 van kleren..

sommige kleren (shirtjes of bloesjes) soms nog maatje 62 maar zitten dan beetje strak onder de oksels..

vandaag weer gewerkt en heb dus snel even een beetje gelezen..

brusje wat zielig van yma met haar vlekjes.. hopelijk voelt ze zich weer beter..

angel mooie foto van bram!

kaylen heeft elke keer kapotte wangetjes en soms plekjes onder zijn onderkin ;)
die smeer ik in met vaseline..
kan ook door de weersveranderingen komen.. wangetjes zijn gewoon schraal..

vochtige plekjes zou ik ook met sudocreme insmeren..
dat droogt een beetje in..

de rest weet ik even niet meer..

en we gaan eten..

fijne avond allemaal..

brusje
7 April 2010, 19:01
mippie ik hoop dat je t gewoon binnenkrijgt..tis bij mij tnt altijd goed gegaan via MP gelukkig

Yma reageert ws met krampjes op de bijvoeding..vandaag ook weer! ik doe t dus even rustig aan..verder doet ze t allemaal pima..lekker ding, ze voelt alleen steeds zo warm, heb het idee dat ze het gewoon erg snel warm heeft!
gister bij zeeman een leuk zomerjurkje met legging gehaald voor de vakantie, mn moeder heeft was zomersetjes gemaakt en vandaag 4 shirtjes met korte mouwtjes gekocht voor haar en verder gwoon rompers als t warm is! (op vakantie) ik heb 68 gekocht voor over 4 weken, ze zit nu in 62, soms past 68, ligt er aan hoe t valt.
voor meiden hebben ze van t merk bakkaboe zulke leuke dingen en niet duur!! hier dorpje verderop hebben ze een winkel die dat heeft..erg gaaf ga er regelmatig even kijken.

ow en ik heb weer eens keelpijn van hier tot tokio..auw..

hihi ook leuk kyan wilde zo graag eens bij mij slapen dus we hebben papa gebeld (die gaat vandaag meteen uit t werk darten dus zag hij verder niet) en gezegd dat papa maar op kyans bed moest als hij thuis komt..;)
hopelijk gaat het goed als ik straks yma nog moet voeden.

Ik gebruik voor yma de babycreme van c1000 goedkoop en heerlijk gebruik m nu ook zelf elke dag voor mn gezicht..haha mischien krijg ik nog een babyhuidje..;)

Lindy
7 April 2010, 19:28
Hihi lekker ding die kyan en arme papa die in een kinderbedje moet slapen, maar ja moet ie maar niet zo vaak gaan darten hihi :P
Ja doen we hoor mippie!!!

brusje
7 April 2010, 19:31
ach papa kan overal slapen al moet ie in de hondenmand..hij slaapt ook geregeld een nacht op de bank omdat ie in slaap is gevallen ;)
kyan wilde dit al zo lang dus nu dacht ik..zo..doen we gewoon.. ;)

Linda-1982
7 April 2010, 19:33
@Mippie idd hopen dat je het jasje nog komt. En anders gaan we idd gewoon met zijn allen stalken.

@Brusje balen van je keelpijn.

Abby was vanmiddag gelukkig niet meer zo huilerig :D . Ze had zelfs leuk in de box gespeeld. Ze had zichzelf een halve slag gedraaid in de box (niet van rug op buik, maar ze lag met haar hoofd naar boven en opeens met haar hoofd naar beneden hihi) Echt zo grappig.

Hopelijk gaat ze niet lang last van de doorkomende tandjes houden. Zo zielig voor haar. Je merkt echt dat ze last heeft van haar tandvlees.

@Lindy Auw borstvoeding geven als er al tandjes zijn. Lijkt me best pijnlijk.

Abby heeft nog altijd de luiers maatje 2 van de kruidvat. Ik vind juist de pampers niet fijn bij haar. Een paar keer geprobeerd. Maar die sluiten niet goed aan bij haar. En als ze poept zit ze altijd onder met de pampers.
Ze heeft in de broekjes meestal nog 56 (soms 62) en in de shirt en jurkjes meestal 62 (en soms 56 die groot uitvalt) dit aangezien ik 56 niet fijn voor haar vind met de bandage.

Boh ben de laatste tijd weer zovaak dizzie in mijn hoofd. Echt vervelend.

Liefs, Linda

Lindy
7 April 2010, 19:36
Haha da's ook een mooie straf voor het vele darten... een nachtje in de hondemand... :P
hihi linda ja lijkt mij ook pijnlijk, maar ja weinig keus zolang hij niet uit een flesje drinkt hihi... grappig he dat verschillende kindjes het beter doen met ander soort luiers, die van kruidvat zaten Gijs juist helemaal niet...

brusje
7 April 2010, 19:39
ik heb nu bij yma geen andere luiers geprobeerd, van kdv heeft ze andere luiers..weet ff niet welke maar die voelen zo plasticerig aan en st stug..hihi
bij kyan heb ik later ook de luiers en broekjes van lidl gebruikt die deden t ook goed, maar die hebben geloof ik neit die kleinste maatjes..ik heb nog 4 pakken 3 liggen ofzo en dan al meerdere pakken van 4..koop ook steeds in de aanbieding..hopelijk snel nog een keer bij de etos, ik heb er nog een bon van..

Tammie78
7 April 2010, 19:54
Hihi lindy en zeker biedingen ipv boden :D ;)

Ja david doe ik dan idd wel in slaapzakje. maar ach tis nog beetje wennen voor um. heeft er vandaag al best goed in geslapen vind ik. vanmorgen een uur en vanmiddag een half uur. heb um daarna nog wel een kwartiertje laten jengelen/huilen. toen hem ff bij mij in bed genomen aan de borst. heeft toen ook nog iets van 3 kwartier gemaft. en hij sliep net ook alweer iets van 3 kwartier in ledikantje en begon beetje te jengelen. ik er dus heen en ff aangelegd. en slaapt weer verder. we bakeren hem nu voor de avond en nacht wel in trouwens. maar we willen wel proberen hem vannacht daar ook te laten slapen ipv wieg.

Brammie lekker vreetzakkie! :mrgreen:

Kan iemand mij al die verschillen tussen al die soorten pamper ff uitleggen :shock: actievit heeft denk nog betere pasvorm voor actieve baby's? hadden wij gekregen nog als kraamcadeau. die lila toch? die zijn wel prettig moet ik zeggen. maar weet niet zo wat ik van de newborn moet vinden. wat is baby dry dan? zijn die prettiger/fijner?

Tammie78
7 April 2010, 19:55
sorry bedoelde dus new baby :roll:

Tammie78
7 April 2010, 19:56
ow haha en active fit LOL :mrgreen:

lilian
7 April 2010, 19:58
ik vind die van de kruitvat ook perfect.. alleen niet voor lange nachten.. dan is kaylen nat.. hahaha..

daar heb ik de huggies voor.. heb ik ook in de aanbieding gekocht.. nu nog 1.5 pak.. en gebruik ze nu ook overdag omdat ik hem denk ik binnenkort over doe op maatje 4..

dat is vanaf 7 kilo toch?

lilian
7 April 2010, 19:59
oja kaylen krijgt in bed geen speen meer...

heel soms in de wandelwagen maar dan ligt hij op zijn rug..

breedbekkikkertje ;)

Tammie78
7 April 2010, 20:00
Okeej heb zelf al ff op de website gekeken. baby dry is dus vooral voor 's nachts :? nah heb niet idee dat david enorma an het woelen is hoor. vooral niet als die ingebakerd is! en ja die active fit is wel fijn, maar duurder :evil:

Ow haha lilian als ik een merk niet fijn vind dan is het huggies wel! als een baby die had in de kinderopvang, dan trok ik geregeld die clips los :o

Shiley
7 April 2010, 20:20
activefit is idd duurder en er zitten minder luiers in een pak. ik ga gewoon voor de babydry.
levi is bij zowel kruitvat als pampers niet nat. dat is wel fijn. vind zelf gewoon de pampers fijner.
heb bonnen via 'lekker in het leven'
krijg 1x in de zoveel tijd een boekje met kortingsbonnen en daar zitten er meestal ook 2 van pampers bij. altijd lekker.

angelangel
7 April 2010, 20:24
Lindy: ga zo ook sudo smeren want de bepanthen werkt idd niet perfect wel op de wangen.
Ligt in zo'n badzitje/ligding ja. Makkelijk hoor.

Mippie: Die bonnen had ik ook maar allemaal maar tot en met december 2009 in te leveren of de newborn, maar ja die zijn niet zo goed van formaat meer denk ik. weet eigenlijk ook niet zo goed t verschil in al die luiers. heb er verschillende geprobeerd die ik heb gekregen, maar vind pampers de fijnste.

voordeelmuis.nl is een leuke site. zie je zo wat waar in de aanbieding is. van luier tot telefoon.

angelangel
7 April 2010, 20:28
wij gebruiken op t werk ook pampers.

meneertje heeft net de helft van zijn badwater door de huiskamer gespetterd. zal goed zijn dat t wat warmer wordt, kan hij weer op de badkamer in bad. nu trekt het daar teveel voor hem.

komt hij uit bad, helemaal woest, schiet ik niet vlug genoeg op met de fles :cry:

brusje
7 April 2010, 20:47
hihi ja yma is dan ook heel ongeduldig altijd..

ik heb nu de 3 in newbaby nog..nie topgelet toen ik kocht, babydry vind ik fijner..deze is meer voor bv kindjes met dunnere poep..wordt beter opgenomen..;)
maar ach t gaat goed dus maak ze gewoon lekker op

nou ik ga brood smeren voor mn catreing bedijkf..haha rene werken ik werken enkyan overblijven..smeer me rot..;)

dan hondje doen en naar boven met de fles..ATWT kijken en voeden..
morgen werken dus ben er pas later weer...

doegg fijne dag voor degene die vrij zijn en werkse voor de werkers morgen..

Lindy
7 April 2010, 20:56
Hey als je toch zo lekker bezig bent, stuur dan ook een pakketje bammetjes deze kant op, ik ben er vaak te lui voor hihi...
Tammie ja dat woord zocht ik ;) en ik zat maar boden, bods... klonk allebei waardeloos maar had geen zin om langer na te denken hihi...
Oh ja ik heb babydry en new born door elkaar. Babydry is iets goedkoper omdat er meer inzitten, maar ik vind de new born iets fijner, die babydry ruiken anders...
Kan iedereen daar lid van worden mippie?? zal eens googelen...
Ja voordeelmuis is ook leuk. Kreeg van vriendin de tip als je iets van hennes of esprit ofzo wil bestelen dat je gewoon moet googelen op kortingscode, nooit geweten... :?

Lindy
7 April 2010, 21:09
Mippie als je je inschrijft voor lekker in het leven, betaal je daarvoor? ff geen zin om het uit te zoeken...

Shiley
7 April 2010, 21:54
lindy, ik krijg dat volgens mij omdat ik zo'n bonus kaart heb van de appie. kan me namelijk niet herinneren dat ik me heb aangemeld daarvoor :?
weet niet of jij al zo'n kaart hebt?
volgens mij kun je je ook aanmelden op http://www.lekkerinhetleven.nl
bij mij weten is t gratis want ik heb nog nooit een afschrijving daarvan gevonden.
krijg je van verschillende artikelen 1x in de zoveel tijd kortingsbonnen opgestuurd. pampers, head en shoulders, cocacola, venus scheermesjes, knorr producten en nog veeeeel meer.

brusje, werkse morgen! ben nog lekker een dagje vrij. mag er daarna weer 3 :(

angelangel
7 April 2010, 21:57
hahaha, ik google ook altijd voor kortingscodes overal. Echte hollander ;)
Mijn zus en schoonzus krijgen ook altijd die bonnen, ik wil die ook, maar weet niet hoe ze eraan komen. Heb wel een pas van de appie. Ja waar niet van. Waarschijnlijk ooit met een enquete meegedaan of zo.

Shiley
7 April 2010, 21:59
nou ja, niet dat ik weet. dat is t m nou juist. kreeg m opeens toegestuurd. altijd leuk.
maar had net de site neergezet. kun je je misschien toch ervoor aanmelden?

hoe doe je dat dan? zoeken naar kortingsbonnen? koop ook veel van esprit namelijk en korting is altijd leuk!

angelangel
7 April 2010, 22:07
Heb meteen een account aangemaakt bij die site, volgens mij is het daarvan dat boekje met bonnen want het zijn allemaal P&G producten, Dat was vroeger een klant van me.

Die kortingscode tik in google in: kortingscode esprit bijvoorbeeld.

Lindy
8 April 2010, 07:07
Ja idd gewoon intypen kortingscode en dan de site waar je wilt kopen. Ik wist het ook nooit hoor, maar zei me vriendinnetje, al die jaren teveel betaald :( hihi ;)
Ga me ook maar eens aanmelden voor die site, thanx!!!

Tammie78
8 April 2010, 07:27
:? :o :shock: :D :mrgreen: JOEHHOEEEEEEE DAVID HEEFT DOORGESLAPEN VAN 21.00-7.15!!!!!! En in het ledikantje dus!

Haha zal je zien komt die vannacht gewoon weer om 4 uur :D

Wahahaha wat zijn we lekker hollands met zn allen LOL :mrgreen: al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk zelden doe zo hoor. te lui voor om dat allemaal uit te zoeken :?

vandaag tussen half 11 en half 4 kunnen we geen water uit de kraan gebruiken :( zijn ze bezig met leidingen. dus ben er ook maar meteen om 7 uur uitgegaan. gekolfd, me man david een fles gegeven. en toen ben ik maar snel gaan douchen. zowheej ben je wel meteen wakker :o (ben meestal meer van 's avonds douchen) toen heeft me man de hoofdkraan dichtgedaan. kan ik ook niet per ongeluk water tappen.

nou david wordt weer moe dus ga ik weer in bed leggen. Fijne dag meiden!

Lindy
8 April 2010, 07:53
Wow mooi zeg, wat goed davidje!!!!
Misschien werd ie wel steeds wakker omdat ie met zn hoofd tegen de rand van het wiegje botste hihi :mrgreen:
Ik deed het ook nooit hoor, maar kleine moeite en alle besparing is welkom helemaal met onze kleine uk nu...
Oh heb weer mooi huis gezien op Funda, staat er net op, dus zo meteen even bellen om een afspraak in te plannen...

lilian
8 April 2010, 09:56
Mippie als je je inschrijft voor lekker in het leven, betaal je daarvoor? ff geen zin om het uit te zoeken...

nee gewoon aanmelden en dan krijg je die kortingsbonnen..

lilian
8 April 2010, 09:59
goed zo davidje! :D

maar hoe doe je het dan als je een flesje wilt maken? heb je pak water in huis?

(weet dat je bv geeft maar ook af en toe een flesje toch? )

kaylen van half 7 tot half 5..
rot tijd weer.. maarja wel lekker lang geslapen mijn kleine mannetje :D

Tammie78
8 April 2010, 10:52
klopt lilian, maar flesjes krijgt ie tegenwoordig ook alleen nog maar met bv ;) dus das in dit geval wel handig dan! maar in die uren dat water is afgesloten krijgt hij de borst. hij krijgt meestal 1 x per 24 uur een fles en dat is die van 's nachts of in dit geval 's ochtends. dat is dan toch uit de vriezer gehaald en moet binnen 24 uur op. en mijn boobs zijn nogal vol dan, dus ik ga dan kolven. en dat gaat dan weer de vriezer in. maar heb dus altijd voldoende voor flesjes.

haha nou david heeft het te pakken geloof ik in zn ledikantje. heeft net ook nog van 8.45-11.00 geslapen :o dus ik kon ook nog lekker ff maffen haha! alleen lag ie er wel apart bij. gaat volgens mij zn halve ledikant door haha!