PDA

View Full Version : mama`s dec 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20

lilian
23 April 2010, 15:11
hahaha moesten jullie lachen om mijn geklets tegen mezelf.. ;)
en me thee nog koud laten worden (alweer) ook! :D

gisteren bij ons nichtje wezen kijken..
wat een klein poppie.. 2590 gram.
en ze meten niet in dat ziekenhuis..
maar maatjes 44 past net niet over de luier en 50 is te groot.. dus denk idd tammie zo rond de 47 cm.. :D

of nog kleiner.. want 44 past wel verder in de lengte..

kaylen hebben we niet meegenomen omdat hij altijd zo heerlijk slaapt snachts..
hij lag om 6 uur in bed en kwam vanmorgen om 8 uur..

onze auto moet voor de apk dus zitten het hele weekend zonder auto (sorry als ik in de herhaling val.. weet niet meer of ik dat al gezegt had)
anders waren we zondag gegaan met kaylen.. :D
mooie foto's maken.. :D

nadine.. een tandje waarschijnlijk... lekker snel ding! :D

brusje werkze.

ik heb ook wortel in de kleertjes.. maar vorgens my zijn de vlekken van de vorige keer eruit.. (weet ik eigelijk niet eens)
doe als mijn man thuis is en ik werk.. kaylen altijd truitjes aan die oud zijn of die ik toch niet zo mooi vind.. maakt het niet uit als die smeert met eten.. :D

ik was alle kleren op 60 graden..
en al het witte of op 60 of op 95..
en zonder wasverzachter.. en heerlijk in de droger..

was maar 1 x in de week.. dus als er wortel in de kleren zat dan heeft het lekker de tijd gehad om in de kleren te trekken.. :D

Shiley
23 April 2010, 15:21
em, de flessenwarmer die ik heb is volgens mij alleen met met een stekker te gebruiken en niet in de auto. zit geen extra stekkertje bij.
ik heb die van philips avent IQ
is makkelijk met instellen. je kan kiezen tussen fles of potje voeding
en dan kiezen tussen: diepvries, koelkast of kamertemp (komt de voeding uit de vriezer uit de koelkast of is dit al op kamertemperatuur voor je het gaat verwarmen
en dan geef je nog de hoeveelheid aan die er in het flesje/ potje zit en dan gaat ie hem verwarmen.

nluiten, snap dat je steeds naar buiten kijkt t is super lekker. net 2 uur wezen wandelen. ben nu wel moe hoor. pff

lilian, ik was alles met vlekken altijd zo snel mogelijk om te zorgen dat t er wel uit gaat. vind het zonde als er vlekken niet meer uit levi zn kleertjes gaan. ga denk maar zo'n slab met mouwtjes halen voor de groente hap ;)

Em
23 April 2010, 16:14
bedankt mippie. Dat dacht ik al. Vind het wel handig om er eentje te hebben die ook in de auto kan. We gaan nogal wat weg (vakanties en de opa's en oma's wonen alletwee (deel van de week) best ver weg, dus is het wel handig als je niet meer per se hoeft na te denken hoe laat je ergens moet zijn enzo..

Shiley
23 April 2010, 16:26
dat is waar. weet niet of er een optie is om deze flessenwarmer toch in de auto te krijgen. zijn er geen verleng stekkers daarvoor ofzo?

Em
23 April 2010, 16:29
geen idee. Denk dat dat niet bij alle flessenwarmers kan. Doe avent gaat waarschijnlijk sneller en gebruikt meer stroom. Volgens mij is voor de auto iets van 12 volt goed ofzo?? Daar zit die van avent waarschijnlijk boven. Maar misschien kan het ook gewoon hoor.. ik heb er niet zo veel verstand van ;-)

Linda-1982
23 April 2010, 16:50
Zo weer eens een berichtje van mij (alleen even een ego berichtje, sorry)

Ik ben afgelopen woensdag bij de huisarts geweest omdat ik constant moe ben, elke dag hoofdpijn heb en super vaak duizelig ben. Bloeddruk was goed. Voor de zekerheid wordt er komende woensdag bloed geprikt. (woensdagen komen het beste uit omdat ik dan vrij ben van het werk en van school). Maar de huisarts dacht dat het niks lichamelijks was.

Heb een gesprek met hem gehad en hij denkt dat het me op het moment allemaal teveel is :o. Dat ik als het ware overbelast ben en dat mijn lichaam zo om rust vraagt.
Dus ik zeg tegen hem dat ik het juist super vind nu met de kleine enzo. Dat het alleen op mijn werk op het moment een gaos en stress is.

Maar toen zei hij van ja je moet werken, je moet naar school, je moet huiswerk maken en leren, je moet je huishouden doen en boodschappen doen, je moet voor je kleine meid zorgen (ik tegen hem ja maar dat zie ik dus echt niet als moeten voor mijn kleine meid zorgen, zegt hij dus weer op of je het nu leuk vind of niet je zult het toch moeten doen.
Hij zegt en als je alles heb gedaan wat voor tijd blijft er dan voor jezelf over. Ik moest hierover gaan nadenken.

Dus heb er over nagedacht (altans een beetje) en ga inderdaad met zware tegenzin naar mijn werk en naar school. Voor de rest heb ik het leuk voor mekaar. Maar merk idd dat de stress van mijn werk doorspeelt in mijn privé leven enzo. EN dat ik steeds minder kan hebben.

Alleen ja makkelijk dat ik erover na heb moeten denken. Maar ja zou niet weten hoe ik het kan veranderen. Werken zal ik moeten anders redden we het financieel niet. En mijn studie moet ik weer voor mijn werk.
Ondertussen mis ik mijn kleine meid ontzettend veel als ik werken ben of naar school ben. En wil ik dus niet veel weg zijn als ik niet hoef te werken of naar school hoef. Waardoor ik dus ook bijna niet meer aan mijn hobby toe kom.

Nou ja sorry voor mijn geklaag. Maar moest er even uit.

Nou heb in iedergeval zin in het weekend want dan komt ons nieuwe hengstje.

En sorry dat ik even niet op andere heb gereageerd.

Liefs, Linda

brusje
23 April 2010, 17:06
het is ook moeilijk een balans te vinden tussen zoveel dingen hoor! en die opleiding is dat nog lang? (die van mij neit en daar hou ik me maar aan vast!)
ik hoop dat je snel wat meer rust er in kunt vinden!
Ik plan nu af en toe gewoon een vakantiedagje in (op onze aanvraaglijst) en die dag hou ik dan lekekr voor mezelf..is de enige manier want minder werken kan ik ook niet.

owja..hahaha zo kan ik nooit op t werk achter de pc..mn collega is ziek dus heb nu alleen pauze, er komt iemand van afd naast ons helpen straks als ik ze niet allemaal t bed in krijg..haha
ben ik mooi de enige lullo die aan t werk is met personeelsuitje.. :twisted:

collega had wel een lekkere bak zelfgemaakte salade en stokbrood voor me achtergelaten..daar zit ik dus nu van te vreten..haha

fijne avond allemaal..oh bedenk me net dat ik popstars ga missen zo..dus ze moeten hier ervoor of erna naar bed..whahah

Em
23 April 2010, 17:09
Hmm linda, vervelend om te horen dat je je echt niet lekker voelt. Lastig zo he? Ik heb hetzelfde een tijdje gehad toen mijn man ernstig ziek was (kanker).. op zich ging het tijdens zijn ziekte allemaal goed en cijferde ik mijzelf helemaal weg (geen probleem- hij ging natuurlijk helemaal voor) maar toen het met hem beter ging raakte ik erg vermoeid en kwam ik er niet meer bovenop. Toen even korte periode wat minder gaan werken.. elke dag ongeveer 3 uur minder (ziekteverlof) en gaan slapen en lekker mijn eigen ding doen. Misschien kan jij dit ook voor een korte periode aanvragen via de arbodienst?

Tammie78
23 April 2010, 18:41
:o Moest 4 pagina's bijlezen :shock: vandaag bij sandra en ambertje geweest! Djeez heenweg 2 uur over gedaan. terugweg zowat 3 :shock: Pffff wat heb je gedaan vandaag? in de auto gezeten! vond het allang fijn dat me man ons wilde brengen en halen! pfff weet niet meer hoe we de terugweg precies zijn gereden, maar dan weer ff binnendoor, dan weer ff snel weg en vice versa. overal stond het vast! Gelukkig hield david zich best goed :)

Was erg gezelli bij sandra! David heeft nog in haar mooie roze wieg gelegen! Dacht ik dat ie sliep was ie aan het rondkijken haha!

Brusje ja je mag zelf bepalen of je kind meegaat op babyzwemmen. maar me man en ik willen zelf ook mee. er worden ook ouders gevraagd om mee te gaan hoor anders kan het idd niet. 1 begeleider op 1 baby idd.

Tsss lilian das idd een klein poppetje zeg!

Jakkes Linda! ik hoop dat je je toch snel een beetje beter voelt! Tis idd wel veel wat je allemaal doet! Slaap je wel een beetje goed? IK ben benieuwd hoe ik het straks zal ervaren om weer te werken. maar ik denk wel goed. heb er ten eerste weer zin in, het is helemaal nieuw, dus lekker uitdaging, david is dichtbij en ik ga er waarschijnlijk 2 keer heen op een dag, dus zie hem ook lekker tussendoor en ik werk eerst nog niet zo mega veel. komt vast goed.

Bah david gaat weer eens niet slapen! was weer teveel voor um denk ik. Ga nu ff naar hem toe!

nluiten
23 April 2010, 19:28
Linda, het is ook inderdaad wel veel allemaal. Rustig aan hoor meid, echt wel tijd voor jezelf nemen. IS niet makkelijk, maar zo belangrijk.

Tammie, maar goed dat je man jullie wilde brengen en ophalen. Moet je toch niet aan denken dat je alleen zo lang in de auto moet zitten met David? Ik zou dat niet prettig vinden in ieder geval.

We hebben goeie poep! Of in ieder geval een heel stuk beter! Ze drinkt minder, nu zo'n 160cc. En dat dronk ze ook voordat ze aan de diarree ging. Dus eigenlijk voor haar heel erg goed! Oeh! Ik ben zo blij..
Ik ga ff douchen, heel snel. Wil zo weinig mogelijk missen van x-factor. Toch wel een leuk programma haha. Vond het eerst niks maar zitten echt goeie tussen.

lilian
23 April 2010, 20:00
even snel een tip voor diegene die de fruithapjes zelf willen maken..

1/5 banaan met 1 uitgeperste sinaasappel en een eerste stap koekje.. erg lekker..!!!! maar zet het potje niet in de koelkast of vriezer.. was bij mij binnen een uur beschimmeld! :shock: had 3 potjes ermee gevuld..

zo nu ga ik ook weer x factor kijken.. :D

lees morgen even bij!

fijne avond / nacht gewenst!

brusje
24 April 2010, 07:24
fruithapje kun e beter elke keer vers maken, banaan wordt zowieso snel vies/bruin enzo

gezellig tammie maar idd wel lang rijden...en ging je man dan weer terug tussendoor????
Arme david steeds in t roze als ie ergens is!

linda..ja als t niet over gat zou ik idd aan de bel trekken bij arbo arts ofzo..

nou heerlijk hier..yma mega verkouden, ik vreselijk keelpijn..bahh
vandaag vrij ga niet zoveel doen, rene moet weer lessen straks
morgen moet ik weeer werken echt balen van t mooie weekend..maja

yma sliep tot kwart over 7 had haar om 23.30 toch nog 130 gegeven
ze drink ze flessen van 200 ook niet leeg overdag meestal 160/180

Linda-1982
24 April 2010, 07:59
Bedankt dat jullie meeleven. Denk dat alleen dat ze me op het werk schieten als ik een tijdje minder zou gaan werken.
De theorie van mijn studie duurt alleen nog dit jaar (denk wel dat ik volgend schooljaar nog mot herkanssen aangezien ik de vorige 2 tentamens niet gehaald had begin januari). Maar dan moet ik op vrijdag gaan werken ipv naar school.
Zie ik erg tegenop. Had al voorzichtig bij mijn baas een balletje opgegooid of ik niet 3 dagen kon gaan werken. Maar dat kapte hij gelijk af. Dat ging nu echt niet. :cry: .
Nog iets wat me ontzettend stoort (buiten dat ik het heel rot vind voor die nieuwe collega hoor) maar toen ik met zwangerschaps verlof was is een nieuwe begonnen. Die zit nu dus al een paar weken overspannen thuis.
Hoor ik mijn baas bellen voor een grootte bos bloemen te sturen. Nou toen ik zwanger was en me hondsellendig voelde hadden ze dus 0 begrip.

Slapen heb ik nooit super gedaan. Slaap mijn hele leven al niet vast en wordt vaak wakker. Maar lig er meestal (buiten de weekenden) wel redelijk op tijd in bed. Tussen 22:00 en 23:00.

Nou heb nog nooit zo gehoopt dat ze toch wat in mijn bloed vinden. Is makkelijker wat aan te doen.
En anders misschien eens rustig opzoek gaan na iets anders. Want is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn gezinnetje eronder gaat lijden. Want ben als de doods dat ik een keer flauwval als ik Abby vastheb.

@Nluiten Gelukkig gaat het een stuk beter.

@Tammie dat is wel een stuk in de auto zeg. Fijn dat je man je wou brengen en halen. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om lange stukken te rijden. Heb alleen een hekel aan file rijden.
En kan me voorstellen dat je wel zin heb om te gaan beginnen met werken is toch een nieuwe uitdaging.

Lief, Linda

nluiten
24 April 2010, 08:12
Wat een eikel Linda. Dat heb ik ook gehad, kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! Lekker motiverend ook van die kerel zeg.

Brusje, lekker nachtje wel weer. Werkze vandaag! Zal aan je denken ;).

Stefanie is ook weer snotverkouden. Als die niest vliegen de klodders je om de oren. Moet echt een duik maken.
Ook ik voel mijn keel een beetje opzetten...
Ze was er overigens weer om 4uur. Laatste fles was kwart over 11.

Ga nu mini saucijzenbroodjes maken :D MMMMMM!!!!!!

Shiley
24 April 2010, 09:07
zo was weer aardig wat bijgeschreven.
brusje, is het gelukt ze op bed te krijgen voor of na popstars?
jij werkt wel rare weekenden dan, maar 1 dag. of is dat nu toevallig zo?

nluiten, ow wat fijn dat stefanie weer gewone poep heeft! wel balen dat ze nu weer verkouden is. het houd niet op.

tammie, zo dat is een eind rijden zeg. pff. maar wel fijn dat t gezellig is.

linda, je doet idd veel dus het is niet echt gek dat je dan moe bent. wel balen dat je baas t gelijk afkapte toen je begon over die extra dag werken. fijn dat je studie dit jaar nog afgelopen is. is te hopen dat die herkansingen niet te lang op zich laten wachten zodat die studie ook echt weg valt. en wat gemeen om voor die collega wel iets te doen tijdens haar ziek zijn en voor jou toen helemaal niets. je moet wel gelijkwaardig met je werknemers om gaan hoor. toen ik met verlof ging kreeg ik een kleinigheidje en donderdag ging collega bijna met verlof (was de laatste x dat we haar met t hele team zagen) en toen kreeg ze ook n kleinigheidje.

mn ma heeft gister niets gezegt over de rijstebloem. wel fijn want na een feest ben je moe en heb je daar geen zin meer in. maar t viel mee dus. was heel goed gegaan en ik dacht dat ik rond 11 uur wel thuis zou zijn/ wilde zijn. maar t was zo gezellig dat we 10 voor 12 daar weg gingen want tussen 12 en half 1 wilde mn ma ook graag naar huis.
meneer kwam alleen vanmorgen weer om half 6 en 10 over half 6 en toen heeft hij geslapen tot 10 over 7.

Tammie78
24 April 2010, 09:21
Nou het was opzich niet zo'n eind rijden hoor. was normaliter maar iets van 1 uur en 10 minuten, maar doordat het dus overal vast stond waren we nogal wat langer onderweg!

David kwam trouwens vannacht om 1 uur, half 5, 7 uur (hebben we hem laten gaan en ging weer slapen) 8 uur. pffff. ik ga dit toch maar aankaarten volgende week bij cb. weet anders ook niet waar. voelt beetje alsof we negens terecht kunnen. Althans ik weet niet goed waar. op cb weten ze volgens mij zowat niks over bv en hij heeft niet echt iets waar die last van heeft, dus arts hoeft m.i. ook niet. want ik vind het niet meer normaal hoor die nachten. kijk 1 keertje komen ok, maar dit?

Ow trouwens ik mag david ook wat later naar kdv brengen. dus ongeveer 11 uur-half 12 en dan kan ik door naar me eigen werk. Hoeft ie niet van die lange dagen!

Enne fruithapjes ga ik eerst nog niet met liga/koek doen hoor. en idd fruit moet je vers maken. laat je dat even staa is het heel snel bruin!

brusje
24 April 2010, 09:59
fijn tammie scheelt voor david en voorjou ook hoef je niet heen en weer!

Linda..wat een l*l die vent..ik zou er echt wat van gezegd hebben, bos bloemen..pff
ja mischien is zoeken naar iets anders nog wel een goede oplossing.minder uren en druk mischien?

nluiten fijn dat t wat beter gaat met r..hopelijk blijft die poep goed..hihih enne lekker sausijzenbroodjes..hihi yummie
enne vandag werk ik niet..morgen weer!

mippie..tja voorheen werkte ik gewoon hele weekenden maar er wordt nu veel gerommeld, ik heb straks een keer 5 halve weekenden achter elkaar en dan vaak in combi met de vrijdagavond..blehh heb er wat van gezegd maja ik heb al zo`n voorkeursbehandeling dat ik op moeten passen wat ik zeg..;)
maargoed moet mn uren hoe dan ook draaien he..

yma ligt alweer 2 uur te pitten..slaapkoppie..straks weer flesje en dan ff de stad in lopen.

tammie..was er maar een oplossing voor he dat ie langer slaapt snacht..baker je hem nog in??

lilian
24 April 2010, 18:55
linda wat vervelend dat het niet goed met je gaat..
hopelijk vinden ze wat.. en dan kunnen ze er idd wat aan doen..

tammie jeetje wat een rit..

ik heb trouwens een keer gehoord dat je kindje niet meer dan 2 uur in de maxicosi mag.. (voor de rug... houding) op een dag..

brusje.. fijn zo'n nacht.. lekker! goed zo yma.. :D

nadine.. fijn dat de poep van stefanie weer goed is.. is het tandje al verder door?

mippie fijn dat je moeder er niks van gezegt heeft..
dan heeft ze het vast niet gezien :D

nadine.. ik heb van de week met het cb gebeld.. over dat kaylen van half 7 tot 8 uur slaapt snachts..
en ze vonden het wat lang.. maar niet super erg als het mannetje honger heeft meld hij zich anders vanzelf..
ik ben zelf ook een slaapkop :D tijdens de zwangerschap (en ik hoefte niet te werken) sliep ik van 9 uur savonds tot 11 uur sochtends.. om 7 uur gaat mijn man zijn wekker dus daarna niet zo heel vast meer.. maar lag dan lekker te soezen.. :D

en je mag best een schepje extra in de fles doen.. maar ze mogen op deze leeftijd/ gewicht niet meer dan 1000 cc op een dag hebben.
daar heeft het mee temaken..

kaylen krijgt 3x 210 ml.. met schepjes ongeveer 240 ml..
en 1x 180 ml. met schepjes 200 ml..
dus dan komt hij niet aan die 1000..

ze raden het niet aan.. maar ook niet niet af.. :D en als hij er goed op slaapt.. waarom dan niet..
ik heb zo iets van moet je kijken wat voor nachten hij maakt.. en rijstebloem reageert hij niet zo goed op.. dus dan maar zo.. heeft hij nog iets meer voeding binnen voor die lange nacht.. :D

lilian
24 April 2010, 18:58
al die fruithapjes als je die zelf maakt.. is het veelste veel voor 1 x.. dus dacht verdeel ik het in 2 a 3 potjes.. je red het bijna niet om maar voor 1 dag te maken..
groente wel.. in een zakje en in de vriezer..

geen suc6 dus... dan maar potjes.. :D

kaylen eet nu ongeveer 1/3 a 1/2 potje.. :D grote vent!

brusje
24 April 2010, 19:53
als ik de helft over hou eet ik t zelf op..hahaha

yma eet een half potje fruit, groende wil ze niet behalve t potje met bruine bonen en appel..maja das 50% appel..dus zo goed als een fruithap..;) maargoed zo leert ze t eten wel in iedergeval
ik prbeer overigens wel de andere groenten maar kan ik wel 3 keer met een potje doen want ze eet er nauwelijks van..de doperwtjes van friso vond ze wel redelijk.. en sperciebonen at ze ook wel een beetje mar wortel en bloemkool krijg je er echt niet in

ze is neti lekker hoest erg veel is verkouden en de hele dag al 38 temp..schaapie..hopelijk gaat t niet de verkeerde kant op dan raak ik meteen in de stress met mn werk..maandag, morgen is papa er gewoon dat scheelt

Tammie78
24 April 2010, 22:02
zow heej vandaag ff dagje utreg gedaan :D met de tram! hebben daar auto geparkeerd in transferium. kun je de hele dag staan voor maar 4 euro. en dan met dat kaartje met de tram. (kun je max met 5 personen op gaan.) anders waren we met benzine misschien wel iets van 15 euro kwijt geweest! :o david was nogal onder de indruk. mijn man bleef staan met de wagen en ik nam david op schoot op een bankje in de tram. keek zn ogen uit!

wat dingen bij prenatal gehaald. ik wilde graag nijntje badje, maar was helaas uitverkocht. verder wat badspeeltjes, nijntje zwembroekje en nijntepetje. (zooo lief!) wat kleertjes en nog 2 voedingsshirts voor mij. ow ja en nieuwe VIA bekers. voor groente straks. ow ja en nog wat handige slabben. eentje die waterafstotend is. en zo eentje met mouwen. handig voor de wortelhapjes haha!
We hebben bij een 2e hands zaakje bij ons in de buurt een heel leuk spijkerjasje en een broekje gekocht voor david. totale kosten 2 euro!

heb ook een leuk schrift met harde kaft voor kdv gekocht. net meteen al een leuk stukje in geschreven. ga dur ook nog wat foto's in doen.

Ow en van me man een hele mooie (lees ook dure!) bikini gehad. we gaan de eerste week van mei naar cp maar heb geen bikini meer die past! dus moest naar een speciale lingeriezaak met grote maten. nog best lastig want ik heb dan nu wel een grote cupmaat, maar van onder gewoon iets van maatje 38 ofzo. nou nu moet ik nog maar even doorgaan met bv, anders past deze bikini me niet meer en das beetje zonde want is nogal duur! (94, nog wat :o )

Lilian noem me een onwijs grote bemoeial hoor, maar ze raden dus zowel dat lange slapen niet aan als een extra schepje in de fles. als je dat extra schepje nu eens niet doet, dan slaapt hij misschien ietsjes korter, maar waarschijnlijk nog steeds een flinke nacht. misschien een idee? ik bedoel als ie van half 7-half 6 of half 7 slaapt, das toch ook lang zat? (vind ik zelfs al erg lang)

Ja brusje klopt! die bruine bonen met appel, smaakt meer naar appel. je proeft de bonen eigenlijk niet echt en haha ik eet dan ook gewoon dat teveel aan fruithap op hoor! jammie! nog gezond ook!
als je trouwens van yoghurt houd, tip: fruithap mengen met yoghurt. Lekker!

ow en lilian die 2 uur cosy tsja denk dat dat vooral geldt als ze nog heeel klein zijn. te lang is idd niet goed, maar denk dat ze nu af en toe ook wel wat langer mogen hoor.

Ow is jullie ukkie trouwens ook (nog) zo enorm aan het kwijlen? bij david staat de kraan non-stop open! niet normaal. alles wordt zeiknat. dat kan toch niet alleen meer komen van het vele oefenen met praten?

brusje nee we bakeren hem niet meer in. hij ging daar op een gegeven moment erg tegen protesteren. weet ook niet of het verstandig is om dat nu weer wel te gaan doen. ten eerste hebben we het al een aantal weken niet meer gedaan, dus zal dat weer erg vreemd voor um zijn en ten tweede hebben we liever dat ie nu leert slapen zonder. maarja misschien is dat nu wel eventjes de gouden tip! :?

nluiten
25 April 2010, 07:15
O eh, nou werkze vandaag dan maar.. Je moest wat later beginnen toch?
Gisteren wel een lekker dagje gehad? (brusje?)

Tammie, klinkt als een geslaagd dagje! Jammer van het badje. Zeker een dure bikini zeg! :o Zal wel kwaliteitje zijn. Lief van je hubbie hoor! En voor 2 euro geslaagd :shock: goeie koop gedaan!
Leuke foto's op je hyves weer ;). Erg schattig.

Stefanie heeft het weer flink te pakken zeg. Poep gaat echt goed, stinkt weer als vanouds hahahaha. Gatvrdmme. Ze is zoooooo verkouden. Ze heeft zo'n lekkere snotsnor, snotoogjes.. zo zielig. Ook net als Yma aan het hoesten.
Is ook vanaf 4uur bezig geweest met rotzooien. Zal wel last van de snotjes gehad hebben. Om 6uur was ze wel wakker, ja wij ook natuurlijk. 8uur weer naar bed gedaan. Lopen nu een uurtje voor maar ach dat zal vast wel weer goedkomen.

Lilian, wat eet kaylen veel zeg! Vreetzakkie.

nluiten
25 April 2010, 07:18
Ow brusje. Ik heb een woombie besteld en binnen. Dat zit een stukkie strakker dan de puckababy.
Deze woombie heeft een rits die zowel van boven als van onder open kan. Handig met verschonen ofzo en ik denk handig met afbouwen. Kun je eventueel beginnen met het loslaten van de beentjes.

Shiley
25 April 2010, 09:43
aahhh arme stefanie. zo zielig dat ze aan het tobben blijft op het moment.

tammie, dat is lief van je mannetje dat je zo'n bikini hebt gekregen. is idd best
prijzig.

ben benieuwd welke groente levi straks lekker vind en welke totaal niet.

hier kwam hij weer om kwart voor 4 :( dat was al weer ff geleden. hij kwam inmiddels weer tussen kwart over 5 en 6 uur.

angelangel
25 April 2010, 12:09
Zo weer even een bericht van mij. Kon op mijn laptop niet meer een bericht plaatsen, wel alles lezen. En dat was veel, donderdagochtend voor t laatst gelezen zeg.

Fijn het Tammie dat we ze pas om 11 hr hoeven te brengen ik vind het ideaal, heb ik nog ff tijd met mijn kereltje.

Mippie, ik heb ook van die slabbertjes met mouwen, ideaal, lekker op 60 in de wasmachine.

Brusje: Bram vond de doperwtjes van Friso niet te vreten, hihihi. Bloemkool vond hij ook niks, maar de rest gaat t er aardig goed in. Hij eet sinds t weekend ook danoontje met opvolgmelk speciaal voor 4mnd+. Vond ik in de winkel, wist niet dat ze bestonden.

Bram is ook nog steeds verkouden en hoest ook veel, ook in zijn slaap. Vanacht eindelijk weer doorgeslapen. De dagen ervoor heb ik er wel 10 keer uitgemoeten.
Donderdag ben ik naar mijn ouders gereden, 2 uur, en was erg gezellig, wij daar geslapen met zijn 2tjes, vrijdag ben ik met een vriendin naar de Musical Mary Poppins geweest. Erg leuk, maar waren beide ziek, hoofdpijn en misselijk. Ik heb zelfs nog gespuugd daar voor de voorstelling, toen werd het gelukkig wat beter. Was knalmoe, want had de nacht ervoor niet geslapen omdat Bram zo slecht sliep. Maar goed toe redelijk geslapen en opa en oma op Bram gepast. Zaterdagmiddag weer 2 uur terug rijden naar huis en wat was papa blij om ons weer te zien. Hij moest zowat huilen. Wat had hij ons gemist. De lieve schat.

Bram is suppervrolijk op t moment en heb handvaten op de fles gezet. Deze pakt hij al goed vast maar doet nu de hele tijd de fles uit zijn mond de grapjurk.

Las dat de diaree beter is geworden en zo, weet echt allemaal niet meer wat ik heb gelezen, was ook zoveel. Geniet van t mooie weer allemaal.

Tammie78
25 April 2010, 12:15
David weer om 2 uur en 5 uur. :( Ga het aankaarten bij cb. want misschien zienw e iets over het hoofd. wellicht krijgt ie toch te weinig overdag, of moeten we weer gaan inbakeren ofzo. hij was vanmorgen nog heel gzellig en toen was het ineens brullen en onrustig. hij is vandaag precies 17 weken en precies dan staat er een donderwolk boven in het oei ik groei boek! wellicht een sprong dus. klampt zich ook heel stevig vast aan me en als die maar merkt dat ik van plan ben hem in bed te leggen houdt die zich nog steviger vast en gaat benauwt kijken alsof die moet gaan huilen. Zielig! heb hem nu toch maar weer ff ingebakerd en was wel meteen weer rustig.

Angel ja vind het super fijn dat ik hem later mag brengen. enne heeft mippie ook slabben met mouwen? ik weet dat ik dat iig had geschreven ;) voor de wortelhapjes haha! enne tot nu toe vond david alles lekker wat ik hem heb laten proeven. zelfs de bloemkool! :o jakkie die vond ik echt vies!

aawww lief dat je mannetje zowat moest huilen toen die jullie weer zag!

Tammie78
25 April 2010, 17:07
huh wat is het hier uitgestorven :?

brusje
25 April 2010, 18:53
haha ja sorry ik was werken he..daarna de bbq aan gehad
yma had gister avond 38.3 dus zetpil en toch een late fles gegeven, wat denk je..mw was om half 3 wakkeer..klaarwakker :shock: dus ben tot kwart over 4 met haar in de weer geweest toen toch maar een fles gegeven en net na half 5 ging ze slapen..helaas ging om 06uur mn wekker..ze heeft tot 7.45 geslapen.
ik ben b :shock: hoorlijk brak nu zeg :shock: ..
yma nu geen koorts hoop dat dat zo blijft morgen kdv
ze zit weer op flessen van 175 want van de 200 laat ze steeds staan en ze krijgt nu toch weer de fles om 23uur nog, dan geef ik 130 en wil over een paar dagen als ze weer goed slaapt verlagen naar 100
gedoe he..hihi
dinsdag naar CB voor prikjes en controle woensdag ben ik jarig en donderdag is yma 5 maanden! :shock:

nou ik ga zo lekker douchen en pyama aan doen heb nu mn dreads in de blondeer zitten..(sommige..ik kleur ze zo heel af en toe iets bij de rest doet de zon..

Sofia
25 April 2010, 19:41
Linda, wat naar voor je dat je je niet zo goed voelt. Kun je misschien minder uren gaan werken? Bijv. tijdelijk ouderschapsverlof aanvragen ofzo? Ik werk momenteel maar 16 uur, maar vind het ook best zwaar hoor, naast het huishouden, voor Amber zorgen enzo. En dan heb jij ook nog je studie... Petje af hoor! Sterkte!

Was erg gezellig vrijdag, Tammie! Voor herhaling vatbaar! Wel balen dat je zo lang in de file hebt gestaan zeg! Inderdaad is het eigenlijk helemaal niet zo ver rijden.
Inderdaad zeg, David maakt er een potje van in de nacht! Hopelijk hebben ze bij het CB tips. Heb je al rijstebloem geprobeerd voor de nacht? We hebben het er vrijdag wel over gehad, maar weet het niet meer.

Brusje, zijn je dreads mooi blond geworden? :) Bijna op vakantie!!!!!!! De hoeveelste ga je ook alweer? Ben jaloers.

Woensdag slaaponderzoek in het ziekenhuis. Moet er om 3 uur 's middags zijn, dan krijg ik op de afdeling Klinische Neuro Fysiologie allerlei plakkers op mijn hoofd enzo. Daarna word ik naar de veroleegafdeling gebacht. Ik mag gewoon rondlopen over de afdeling en naar bed gaan wanneer ik wil. Als ik ga slapen word ik aangesloten aan een kastje, die weer draadloos in verbinding staat met de meetapparatuur. Ze gaan o.a. meten of en hoe diep ik slaap, of ik tijdens de slaap spieractiviteiten heb, kijken hoe mijn hart zich 's nachts gedaagt en hoe de zuustoftoevoer is. Best spannend. Twee weken erna krijg ik de uitslag van de neuroloog.

brusje
25 April 2010, 20:47
nou sofia..das inderdaad spannend..hopelijk worden ze er wat wijzer van! en jij dus ook!
gezellie hoor meeten..volgende keer doe ik ook mee..:D
ik moet nu nog maandag donderdag en vrijdag werken dan heb ik vakantie en hoef ik pas de 17e mei weer!
nog geen idee of mn dreads iets lichter zijn geworden..net gewassen en onder de zonnebank beetje gedroogd..zie ik morgen denk pas..ik doe t altijd met een pakkie flutverf van de action..dus geen schokkende reslutaten maar hou t liefst ook zo naturel mogelijk verder.
soms denk ik wel s om mn har te knippen..maar vind t zo zonde ben er erg aan gehecht na ruim 4 jaar ;)en t kost me geen tijd smorgens om mn haar te doen..;)

nou genoeg slap gelul..heb verder niks te melden

Shiley
25 April 2010, 22:05
zo hier ben ik ook nog even. ben net weer terug van t werken en niet helemaal fit.
heb al paracetamol gepakt en ga zo lekker mn bedje in.

linda, ouderschaps verlof idd. kan dat niet? heb je recht op. (dacht ik)

sofie, spannend, je slaaponderzoek. hopen dat je beetje slaapt daar in t ziekenhuis.

brusje, ben benieuwd of je dreads wat lichter geworden zijn. t zal wel makkelijk zijn ja, s morgens. maar zit er geen uiterlijke tijd aan dreads? dat je maar max. een bepaalde tijd mogen zitten?

tammie, ik heb nog geen slab met mouwen maar ga deze wel aanschaffen denk ik. vind t zonde om daardoor shirtjes te 'verpesten'

levi pakt ook vaak de fles of mijn vingers vast en gaat dan zelf de fles sturen haha gaat de fles er ook een paar x in en uit.

brusje
26 April 2010, 06:02
kunstdreads blijven vak neti zo lng zitten maar dit is allemaal mn eigen haar dus kan ze zo lANG LATEN WORDEN ALS IK MAAR WIL..oeps..caps..

wat een fuckzooi..ik ben yma ff zat..vannacht weer van 3 uur tot over 5en niet geslapen..denk dat ze wakker wordt door t hoesten ofzo en is dan gewoon uitgeslapen..weer een fles gegeven om kwart voor 5 anders gat ze niet slapen ook niet op de arm..ik dacht geef ik 100en dan nu voor ik ga werken weer 100..hoeft ze niet!! wordt weer een heerlijk schema vandaagmaar ze bekijkt t maar..
ook nog mot met rene want die zat te morren toen ik zei dat ik nu al de 3e nacht maar een paar uur slaap..zegt ie half in zn slaap..ja ik toch ook.. :evil: ..pang pang kon m wel schieten
heb een wallen onder mn ogen niet te geloven
ik heb ineens helemaal geen zin meer in vakantie..met zn allen op 1 kamer, nou als de nachten zo gaan dan kost het me mn huwelijk..
nou ik ga mooi met de auto naar t werk ben nu al kapot
yma heeft gelukkig geen koorts meer gehad ondanks ze echt niet lekker is.
morgen ook nog die k*t prikken er bovenop..

nou goeiemorgen voor de rest en sorry voor mn klaagzang..ik ga de kids in de jas hijsen enzo..

nluiten
26 April 2010, 09:08
Dat is plat gezegd weer een klotenacht geweest dus.
Lekkere vent ook.. :(

Stefanie heeft de laatste nachten ook een andere gedachte dan ons. Komt steeds tussen 4 en 5... Kan het rekken tot rond 6. Arm kind is wel nog steeds aan het snotteren.
Ze is nu ook niet echt in haar hum, ga even kijken.

Kom zo wel weer terug !

Shiley
26 April 2010, 09:13
brusje, dat is niet fijn zeg dat ze nu al voor de 3e nacht zo vroeg komt en dan niet gaat slapen. pff dat breekt aardig op. wel slecht van rene dat hij dan niet ff komt helpen of er zelf een keer uit gaat voor haar. jij kan er ook niets aan doen dat ze wakker word s nachts.

ow okey, wist niet dat je 2 soorten dreads had.

nluiten, bij jullie is t dus ook feest. hier ook nogsteeds. ook al dik een maand dat menneer komt. vannacht was t weer om kwart voor 4 ofzo, 10 over 5 en kwart over 6. bij de 2e x is mn man eruit gegaan. ik ben nogsteeds niet lekker en had echt de puf niet om er weer uit te gaan. heb ook verhoging dus ga mn werk denk ik maar afbellen voor morgen. zie me zo niet op de werkvloer staan. en ff wat voor mn keel halen wat daar heb ik ook last van.

nluiten
26 April 2010, 11:08
Jazeker feest.. Het was de zoveelste nacht weer. Vanmorgen heb ik haar van kwart voor 6 tot kwart over bij mij in bed gehad. Normaal ga ik naar beneden, maar daar was het nu wel echt te vroeg voor. Fles gegeven en terug in bed gedaan. Erg wakker terug gelegd (voordat ze de fles kreeg zat ze wel in haar ogen te wrijven) en ze is toch weer gaan slapen tot kwart over 9. Heb zelf lekker tot half 9 gelegen. Eerste keer dat ik terug mijn bed in ben gegaan. Was nog zo moe..

Levi is lekker bezig zeg. Hoop dat het een fase is waar hij even doorheen moet. Vervelend dat je je er dan ook niet lekker bij voelt. Ik heb zelf weer een neusverkoudheid zonder echt een snotneus. Holtes zitten dicht. ZO vaag.. Rauw gevoel in mijn keel, als ik praat lijk ik net een kerel :shock: .

Vanavond weer die nuvaring. Bah, zie er nu al tegenop. IS de afgelopen weken tegen gevallen. Misschien ook omdat ik 4 weken ongesteld ben?????!!!!!

Sofia, spannend! Hoop zo voor je dat ze erachter komen hoe of wat en dat er wat gedaan kan worden.
Meeting lijkt me ook weer gezellig!! :D Niet de volgende (is mijn verjaardag) keer maar de keer erna dan ben ik er ook bij.

Ik ga nu maar eens leren. Is weer een paar maanden geleden. Woningfinanciering 2. Is wel lastig. Gaat over hypotheken, verzekeringen en alles er omheen. Ook een stukje recht. Nou goed, ga maar eens wat doen. Stefanie ligt net op bed, hopelijk kan ik 2 uurtjes wat doen.
Later!

lilian
26 April 2010, 12:24
jeetje wat rot van jullie nachten.. hopelijk gaat het snel weer beter..

iedereen verkouden?
kaylen heeft wel snotjes en vaak niezen maar verder nog niks.. (ff afkloppen)
denk ook dat ik hem een beetje te warm kleed.. maar liever iets te warm als te koud..
kind zweet zich rot.. en ligt met dat weer van gisteren onder 1 dekentje alleen in zijn romper..

sofia hopelijk kunnen ze iets vinden van je slapen..
en word het gauw beter..

nadine suc6 met leren..

brusje zijn je dreads mooi geworden?
hoe zitten die dingen vast dan?

lilian
26 April 2010, 12:33
oh en tammie bij ons staat de kraan ook de hele dag open.. en hij maakt geluiden met zijn lippen en dan vliegen de spetters in het rond..

doen jullie ukkies ook en kruipbewegingen maken.. (denk aan benen onder de kont drukken en dan naar voren trekken een de handjes)
en kaylen doet stapjes aan mijn vingers..
snel kind! :D

lilian
26 April 2010, 12:33
en kruipbewegingen moet al kruipbewegingen zijn

nluiten
26 April 2010, 14:02
Wauw, dat is zeker snel.
Stefanie tilde gisteren wel haar kont op.. Dat zag er heel vreemd uit. Ook heeft ze gisteren gerold. Van haar rug naar buik. Dat was drie keer en daarna heeft ze het niet meer gedaan. Zal vast weer per ongeluk geweest zijn. :D Hahaha, ze vergeet nog wel eens wat.

Het witte puntje waar de de hele vorige week naar hebben zitten kijken is weg :o .
Zelfs de dokter dacht dat er wat zat. Is gewoon terug getrokken.

O,ow. We hebben bruine m&m's in huis. Kan dan echt niet stoppen met eten!

lilian
26 April 2010, 14:32
hahaha gekke stefanie..

kaylen rolt ook heel af en toe van buik naar rug..
en de laatste week zelfs 2x in bed..
kleine kruiperd.. ;)

lilian
26 April 2010, 14:33
maar rug naar buik is veel knapper.. :D
en moeilijker.. :D

Shiley
26 April 2010, 14:46
ow lekker, m&m's. die moet je gewoon niet in huis halen.

knap hoor van stefanie, dat ze omgedraaid is. ze is echt snel he.

levi deed van de week toen hij bij ons op bed lag zich draaien van buik naar rug.

kaylen is ook behoorlijk snel zeg

nluiten
26 April 2010, 14:50
O, ik dacht dat van buik naar rug juist later kwam en dus moeilijker is.

Mippie, sommige dingen doet ze en daarna is ze het ook weer vergeten. Dus echt slim lijkt het niet echt hahaha.
Ze is trouwens niet zo een vreetzak net als Levi. Zijn weer terug naar de 150. Ze hoeft niet meer. Het loopt nu ook niet meer zo snel door.

Ik heb net zo hard moeten lachen! Traaaaaaanen!! Ik had Stefanie bij me genomen. Ging op mijn rug op de bank liggen en Stef op mijn buik (liggen). Dat vond ze wel leuk. Had steeds een glimlach en ging een beetje kletsen. Op een gegeven moment zag ik dat ze mij zat te bekijken. Als ze dat doet dan knippert ze ook ineens heel traag. Thomas doet dat ook dus ik moest daarom best hard lachen. Nou, toen kwam ie weer hoor. Zij ging ook los. Met ze 2en heel hard moeten lachen.
Wat is dat heerlijk om zo met je kleine meisie bezig te zijn..

was een actie bij AH. Lag bij de ingang en we kwamen daar om 4uur in de middag. Tsja, dan kan ik het niet laten

lilian
26 April 2010, 14:53
als ze op de buik liggen en ze doen hun hoofd iets opzij vallen ze zo op de rug.. :D

en als ze van rug naar buik willen moeten ze hun armpje omhoog doen ander ligt die in de weg.. lijkt me moeilijker.. :D

nluiten
26 April 2010, 15:04
weet niet waarom maar het komt vaker voor dat kindjes eerst leren van rug naar buik te draaien

het gaat met al die dingen die ze nu leren wel snel hoor.. tijd vliegt (al vind ik dat echt wel prettig)

Tammie78
26 April 2010, 15:27
Hoi hoi! nou wij hebben david maar weer ingebakerd afgelopen nacht en het heeft geholpen! half 7 laaste voeding. 7 uur slapen (binnen 10 minuten!) en kwam pas om half 5! heel netjes!

Net wezen wennen. ging ook prima! had wel brok in me keel toen ik wegging hoor! :( hij had alleen niet echt veel geslapen! 2 x een kwartiertje ofzo! viel in slaap in de auto toen ik um had gehaald. nou toen heb ik maar wat extra rondjes gereden. toen had ie toch nog iets van 3 kwartier geslapen. nou net thuis (hij was/is natuurlijk doodop!) op bed gelegd. half uur liggen brullen. ik ernaar toe. speentje erin en over hoofd aaien. gaat ie slapen. is ie een kwartier later alweer wakker :shock: :( tssss djeez!

Nou er maar weer uit halen dan zo.

Gossie gaat lekker hier met de nachten he maar niet heus :roll:

Ja lilian dat met de kont omhoog enz. doet david eigenlijk al heel lang. al met een week of 8-9. Maar rollen dus nog steeds niet!

Ja buik naar rug is makkelijker omdat ze zich dan als het ware om kunnen laten vallen en idd andersom moeten ze over hun arm heen wat veel zwaarder is.

Hihi die stefanie met dur schaterlach! :D ben nog steeds aan het uitvogelen wat david nou echt heel leuk vind, maar voor hetzelfde geld kan die gewoon nog niet schaterlachen haha!

Volgende meeting? :? heb ik wat gemist?

Ow nluiten dat witte puntje in haar mond, was dat misschien geen aft?

nluiten
26 April 2010, 15:35
Aah, moeilijk he tammie..
Niet veel geslapen nee. Heeft David het verder wel naar zijn zin gehad?
Wat goed van dat inbakeren! Fijn dat het helpt.
Ik weet het niet, misschien wel.. Geen idee hoe dat eruit zou zien.

Moet morgen trouwens naar het cb. Geen zin in. Ze moet altijd zo vreselijk huilen door die prikken. Het is geen piepert, alleen als ze die prikken krijgt is het oorlog.

Dat is trouwens wel ons geluk hoor tammie, Stefanie is echt een onwijze lachebek.

Shiley
26 April 2010, 15:43
tammie, heeft hij idd niet veel geslapen op t kdv. slaapt hij vannacht misschien weer heel goed ;)
snap best dat je een brok in je keel had. maar moest je vandaag niet beginnen met werken? dacht dat dat de 26e was, dat je moest beginnen.

nluiten, vind het ook zielig, die rot prikjes. maar als t goed is hoeft ze nu pas weer met 11 maanden voor een prik.

levi heeft ook een keer een schaterlach gehad. was hem aan het uitkleden wat hij was best warm en wilde hem wat dunnere kleertjes aangeven. deed zn romper uit en toen begon hij. zo leuk is dat!

zijn jullie kindjes ook zo mega snel afgeleid wanneer ze aan de fles zitten? levi kijkt in een minuut wel 3x naar de andere kant en dan is die de speen kwijt. en als mn man de fles geeft en ik zit er naast dan kijkt hij meer naar mij dan dat hij zn fles drinkt.
vandaag krijgt hij weer 5 flessen ipv 4. want met 4 krijgt hij 800 ml voeding en met 5 van 180 900 ml. de laatste voeding krijgt hij 200 dus hij krijgt nu dan 920 ml voeding ipv 800. en dan nog rijstebloem erbij. hoop dat hij dan nu toch weer goed gaat slapen. is t proberen waard.

Tammie78
26 April 2010, 16:01
Ja david krijgt donderdag zn 3e prikken.

Nee niet veel geslapen maar vind ik ook niet zo raar hoor. ineens in een vreemde omgeving. valt mij nog mee dat ie uberhaupt geslapen heeft!

ja klopt mippie heb gewerkt vandaag! :D Was maar iets van 1,5 uur hoor. morgen ook weer. tussenschoolse opvang. vond het erg leuk! heb lekker een moeilijke klas dus lekker was uitdaging haha! is op een montessorischool. morgen naast tso ook beginnen inrichten nieuwe bso. daar ben ik dan hele dag mee bezig en dan doe ik tussendoor tso. zal wel wennen zijn zo'n hele dag! me man is dan thuis bij david.

David is ook wel een enorme lachebek hoor alleen kan die nog niet schaterlachen. althans nog iet gedaan. hihi heeft errrug weinig geslapen mar ligt nu wel te kirren/kraaien/gillen van plezier in de box hahaha! :D lekker ding!

Mippie dat afgeleid zijn tijdens het drinken is een fase. met 4 maanden ongeveer zijn ze idd snel afgeleid metd rinken. david ook aan de borst en wil maar kort drinken. heeft snel genoeg. en tis steeds eraan en eraf, eraan, eraf enz. soms duwen ze ook de fles of borst weg. maar dat doet david met de boob niet. wel soms met de fles haha!

Jeetje sofia jou helemaal vergeten meis! spannend joh woensdag! gaat je man mee? of ga je helemaal alleen? hoop zo voor je dat er iets uitkomt! dan kun je misschien eindelijk eens een beetje fatsoenlijk slapen! hoe is het met Ambertje?

Ow trouwens vond het ophalen van david net wel beetje tegenvallen hoor. diegene die er was (collega had pauze denk ik) besteedde er amper aandacht aan! ik moest zelf alles vragen en er min of meer uittrekken ipv dat ze zelf kam met dat het goed gegaan was. :? kwam echt zowat niks uit :roll: is zo raar maar het voelt dan alsof ze david ook zowat geen aandacht heeft gegeven weet je wel? omdat ze nogal mat/tam reageerde. niet echt enthousiast ofzo. maarja misschien is dat hoe ze is. ik was altijd (nou ja meestal) heel enthousiast naar ouders en al helemaal als ze nieuw waren, je moetz e toch een goed gvoel geven vind ik.

Nadine een aft ziet eruit als een wit puntje, dus vandaar dat ik het vroer. maar die doet wel nogal zeer, en stefanie had er geen last van toch? aften kun je krijgen als je wat minder weerstand hebt even.

Tammie78
26 April 2010, 16:12
ow sofia vergeten maar ja we hebben wel rijstebloem geprobeerd, maar dat hielp geen ene fl*kk*r!
maar had 2 flesjes meegegeven voor kdv en hij heefte r 1 op, dus ga die andere dan maar voor het slapen gaan geven en dan doe ik weer rijstebloem. we hebben nu heel lang niets gedaan, dus ga weer wat truckjes proberen denk ik haha!

Shiley
26 April 2010, 16:18
wie weet gaat de combi rijstebloem en inbakeren toch zorgen voor een goede lange nacht.

fijn dat je het goed naar je zin had op je werk. is toch belangrijk hoor.
en snap je 'rot' gevoel naar die begeleidster. ik zou ook vrolijk zijn naar ouders en hun uit mezelf vertellen hoe het met hun kindje is gegaan. daar voelen ze zich idd juist prettig bij. nu snap ik je gevoel dat je denkt dat ze bijna geen aandacht hebben gegeven aan david.
lijkt me ook heel leuk werk. bso en kdv. heb alleen een verzorgende diploma niveau 3. weet niet of je daarmee ook op kdv kan werken? of moet je daarvoor persé spw of sph hebben?

lilian
26 April 2010, 18:02
tammie mooi dat je het naar je zin gehad hebt.. :D
en ook dat alles wel aardig goed gegaan is met david.. als die maar iets geslapen heeft toch? :D

mippie ik dacht dat je met niveau 3 daar ook heen kan..
maar durf het niet met zekerheid te zeggen..

volgens mij krijgen ze met een half jaar de 4e prik en daarna met 11 maand ofzo.. :(

lilian
26 April 2010, 18:03
oh sorry tammie nog vergeten..

wat een supernacht.. hopelijk blijft het goed gaan!

kaylen kwam om half 7.. dus klokkie rond.. ik vind het prima.. :D
als die honger heeft komt hij maar! :D

lilian
26 April 2010, 18:19
jemig kaylen laat harde scheten van die bruine bonen met appel :D
net een volwassene! :D

Tammie78
26 April 2010, 18:21
Mippie om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat tegenwoordig de eisen zijn voor kinderopvang en bso :? voor zover ik weet idd spw of lkc (als dat nog bestaat :? )

Nah wilde net een flesje met rijstebloem geven wil die niet :( dus maar borst gegeven. en tussen door paar keer ventjes fles haha! nam die paar slokken, vertikte die het weer en wilde weer borst. naja iets van 50 cc fles met rijstebloem en 2 borsten die niet zo vol zaten. en viel aand e borst in slaap, dus slaapt al vanaf 7 uur! ben benieuwd!

Pfff kan me man ook wel shcieten af en toe. ging die spinazie maken. roerbakken. maar had teveel, dus ik proef wat. allemaal zand proef ik nog :shock: dus ik vraag of die wel goed gewassen heeft. zegt die ja. ik zeg je moet dat wel iets van 3 keer wassen he. zegt die ja weet ik! dus ik zeg dat er nog allemaal zand in zit zegt ie: de volgende keer mag jij het doen! :shock: dat zegt die de laatste tijd best vaak/snel als ik hem op iets wijs. nou ja zeg! mag ik toch wel zeggen?

brusje
26 April 2010, 19:00
dat zie je helemaal verkeerd tammie..haha je moet blij zijn dat ie t doet dus dan maar zand eten..;) yekk hihi
fijn dat t werk voor dat eventjes al leuk was..wel jammer dat ze niet wat enthousiaster was toen je david weer haalde..mischien volgende keer..en anders gewoon ff wat van zeggen, weten ze meteen wat ze aan je hebben..

ik dacht dat je met VIG diploma ook wel in de kinderopvang kunt werken, tenminste op een site van kdv waar ik eens keek wel

lilian..ik dacht dat half jar alleen controle was geen prik..dacht rond 11/12 maanden pas weer
en lekekr hoor klokje rond

ik kan wel janken..yma was vannacht weer van 3 tot 5 wakkeer..niet in slaap te krijgen..dus ik ook wakkeer..en weer mn wekken om 6 uur..ben gebroken was vanmiddag gewoon helemaal sloom van vermoeidheid (ga vanavond ook weer niet sporten)
oja schiet me ineens te binnen dat ik al had geschreven over mn heerlijke nacht..oeps sorry
nu ben ik eindelijk 2 dagen vrij!! :D

angelangel
26 April 2010, 21:04
Nou iritant zeg, kan nog steeds niet posten op mijn laptop. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Tammie: zand schuurt de maag ;) , die van mij kookt niet laat hij zijn moeder doen. Heb ik ook liever anders komt er denk ik niks van terecht. Hij bakt frietjes en pizza, hahaha.

Hier ook dikke wallen onder de ogen van de slechte nachten. meestal rond half 3 begint t feest en kan ik er ieder half uur uit. Bram is verkouden en spuugt op t moment ook veel. verder wel vrolijk en eet goed. Ik al dagen koppijn en regelmatig aan de race, mijn man ook al. Vermoeidheid :?:
Ga mijn bed in drukke week 4 dagen werken, jakkes. o ja ik moest ook SPW3 hebben, weet niet zo goed of je met andere diploma's het ook kan, misschien iets bijscholen? Is vast te vinden op t net, heb t ook ergens op papier maar heb nu geen zin en tijd om t uit te zoeken.

Shiley
26 April 2010, 21:09
angelangel, volgens mij moet je dan je hele geschiedenis wissen op je laptop. ik heb ook weleens dat ik een error krijg en niets kan posten. soms kan ik zelfs helemaal niet meer op het forum komen. mn man die doet dan altijd 'iets' en dan kan ik er weer op.

lilian, haha scheten laten als een grote.
levi is morgen 4 maanden. heb alleen die stomer nog niet en wil hem graag zn eerste hapje ook vers geven. heb wel een potje staan, zat in zo'n baby doos.
ben wel benieuwd wat hij lekker vind en wat hij vies vind.

brusje
26 April 2010, 21:18
jah grappig joh ik ook zo ijverig vers gemaakt..maar dat vind ze toch echt minder lekker..:S zegt mischien wel wat over mn kook kunst..
anders doe je toch gewoon een keer koken ipv stomen?
yma vind eigenlijk alleen de bruine bonen uit t potje lekker de rest gaat echt moeizaam!!
fruit slurpt ze steeds beter naar binnen ipv naar buiten
4 mnd..wat en verschil he yma bijna 5 (over 3 dagen)

ben erg benieuwd wat ze weegt en meet morgen! en hoop dat ze niet nog meer gaat kloten door de spuitjes..ik duim nu voor een nacht slapen..pf wordt er gestressd van!

tammie..lekkere nacht al trouwens van david! hopelijk zit er nu een blijvend stijgende lijn in!

heb trouwens gister erg leuke kleertjes gehaald voor yma..broekje en 2 shirtjes..8euro bij de wibra was 25% korting, zondag mag ze t aan als ik mn verjaardag vier! hihi

nluiten
27 April 2010, 06:51
Leuk Brusje, moet dus ook met Stefanie vandaag.
Maar goed, die 2 vallen niet te vergelijken. :D

Mijn vriend wil nog lang niet beginnen aan het vaste voedsel. Ik ga toch proberen binnenkort wat door haar fles te doen. Proberen Thomas te overtuigen bedoel ik dan natuurlijk.

Shiley
27 April 2010, 09:30
vandaag 4 maanden :D

oh, nou hoop toch wel dat levi straks t vers gemaakte lekker vind hoor. anders sta ik voor nop mn best te doen haha. kan idd ook wel ff wat boontjes halen en die koken en dan pureren idd. hmm. kijk nog wel ff. de bruine bonen krijgt hij wel uit een potje

idd best wel een verschil haha. yma al bijna 5 maanden en levi 4 maanden.

nluiten, waarom wil je vriend nog niet beginnen aan vast voedsel? zit er bij jullie voedselallergie in de familie? want dan raden ze t idd pas aan vanaf 6 maanden te doen.
wij zijn beide niet allergisch voor eten ofzo dus wij zouden dan denk ik wel al eerder mogen starten.

hier een drama nacht :(
heeft gister 5 flessen gehad en de laatste was 210 + rijstebloem en hij kwam om half 3, 4 uur, kwart voor 5, 5 uur en kwart over 6. pffff ik word er ook moe van hoor. komt weer steeds vroeger s'nachts en dan dat huilen in zn slaap, met zn armen over zn hoofdje te poetsen. heb echt niet t idee dat hij honger heeft dan. en met 4 maanden zou een nachtvoeding toch ook niet meer nodig zijn lijkt me.

nluiten
27 April 2010, 10:16
Mippie balen van je nacht. Gatverdamme. Is wel weer tijd dat ie de nachten weer gaat slapen. Drama zeg.
Mijn vriend denkt dat ze het nog niet nodig heeft. Ook is het zonder allergie goed om te wachten tot 6 maanden. Niet dat het niet goed is om het eerder te doen hoor. Maar het is nog niet nodig voor die tijd. En ons neefje (van zijn broer) kreeg ook pas met 6 maanden... Dus sja...

Stefanie is goed gegroeid! Lengte gaat ze iets sneller dan gewicht en hoofdomvang. Gaat een slanke den worden ;)
Ze was onwijs stoer! Na de 1e prik gaf ze zelfs nog een lachje. De 2e was wel ff brullen maar redelijk snel rustig. Wat een held. Onwijs trots natuurlijk. Alleen het aankleden had ze niet zoveel zin in.
Ze is nu heerlijk aan het spelen op haar vrolijke kleed :D. Straks de fles en naar bed. Mama in de zon :D.

Sofia
27 April 2010, 11:24
Vreselijk zeg, die nachten bij iedereen! Hier was het ook 2 uur, kwart over 5, half 6 en kwart voor 6. Toen uiteindelijk maar om kwart over 6 flesje gedaan. Ze wil 's avonds ook steeds eerder slapen, heb het idee dat het daardoor komt. Gisteravond lag ze er al om kwart over 6 in. Afgelopen weekend ook steeds rond die tijd. Dan wel om 21.00/21.30 steeds wakker gemaakt voor de fles en daarna gelijk weer slapen. Geen idee hoe ik het naar bed gaan wat kan uitstellen, ze is echt moe om kwart over 6.

Tammie, niet leuk idd dat die leidster niet gelijk kwam vertellen hoe het ging. Wel fijn dat je werk leuk was!

Hier weer een k*tweekend gehad op het werk. Was alleen met 2 uitzendkrachten, er kreeg iemand een epileptische aanval, moest alle medicijnen alleen delen terwijl ik me tegelijkertijd met die man die die aanval kreeg bezig moest houden, zijn fam. begeleiden, andere bewoners geruststellen, die uitzendkrachten constant aan het werk zetten en controleren of alles wel goed ging en toen viel er ook nog eens een naaldencontainer om toen ik een naaldje van de insulinepen erin wilde doen... allemaal gebruikte naalden over de vloer... PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!! Gelukkig nu weer heerlijk vrij tot volgende week dinsdag. Had eigenlijk morgen moeten werken, maar omdat ik dan dat slaaponderzoek heb, ben ik vrij. Heerlijk.

Amber net ion bed gelegd. Zo maar even stofzuigen, was ophangen en vaatwasser leeghalen enzo. Vanmiddag lekker even het dorp in wandelen met d'r. Heerlijk weer!

O ja Mippie, Amber is ook een tijd ontzettend druk geweest tijdens de fles, het was gewoon soms niet te doen, was ik 3 kwartier bezig om de fles te geven, echt niet normaal meer. Maar nu is het minder geworden.

Shiley
27 April 2010, 11:37
miscchien een stomme vraag maar hoe kan je zien/ merken dat je kindje toe is aan groente en fruit?

lilian
27 April 2010, 11:42
levi gefeliciteerd met je 4 maand! :D

jeetje wat een nachten weer..
waar hebben ze toch last van vraag je je dan af.. :(
lastig...

mippie wat weeg levi?

toen ik kaylen een dag 5 voedingen deed ipv 4 kwam die snachts ook weer..
dan krijgt hij overdag teveel en wil die snachts ook weer..

en hoeveel doe je in de fles?

als die toe is aan groente of fruit zeggen ze dat ze het eten uit je hand of mond kijken..
en ook kwijlen en smakken hoort daarbij..

Shiley
27 April 2010, 12:00
hmm hij kijkt weleens ja als wij eten en hij is wakker. (meestal ligt hij dan te slapen)
smakken weet ik eigenlijk niet of hij dat dan doet.

levi woog 22 maart (laatste x op cb) 5650 gram

krijgt 4 flessen. 190 water + 6 schepjes (is dan 210 ml voeding)
bij de laatste voeding (22.30 uur) krijgt hij 2 eetlepels (zonder kop erop) rijstebloem erbij.

ook met die 4 flessen komt hij s nachts zo tussen 4 en 5. en blijft dan bezig tot kwart over 6 (steeds een half uur tot uur stil en dan weer wakker)

brusje
27 April 2010, 12:22
nluiten...hoe groot en zwaar was ze nu dan? nieuwschierig!

ik ben vanmorgen met yma geweest, ze is 6,7 kilo en 63 cm, netjes gegroeid
ze heeft vreselijk gebruld bij de prikken, marja ze is al wat brullerig en neit in dr hum, toch de prikken gedan omdat we anders zo achter komen, we gaan 2 weken weg met vakantie enzo..
vannacht is ze nog maar een uur aan het rommelen geweest :( we gaan al vooruit, ik ben niet bij haar gaan kijken ze ging uiteindelijk weer slapen tot kwart over 7
voeding zoals ze nu krijgt is prima vlgs CB, de laatste fles mag er wel af als ze weer beter is (ik geef nu nog 120+4)
wel moet ik gaan afbouwen met dr bakerslaapzak..ivm kans op draaien naar haar buik..ik snappem maar zal nog niet meevalen, kyan hadden we er zo vanaf maar deze dame vind het erg lastig, net geprobeerd zonder weg te leggen maar toen ze even lag te brullen heb ik r toch ingepakt!

het is zulk mooi weer he vandaag heerlijk gewoon

sofia..getver wat een klote dag op je werk..tis overal t zelfde..
ik had vrijdag avond dienst en mn collega was ziek en we hadden personeelsuitje..dus er was verder neimand beschikbaar..ik zou hulp krijgen van afdeling tegenover..maarja zij bleef wel ook daar de verandwoording draaien ze liep met 3 leerlingen, valt er daar iemand en is 3 kwartier buiten bewustzijn..dus
zij pleite en ik precies in de spits alleen emt loodzware mensen die het liefst allemaal tegelijk naar bed gaan!
(en geen begrip hebben voor je situatie!)
BAH

Gelukkig kan ik t op mn vrije dagen snel naast me neerleggen!!

brusje
27 April 2010, 12:26
mippie..over t eten, je kunt gewoon eens af en toe wat hapjes proberen om te kijken hoe t gaat dan zie je vanzelf als ie t echt nog niet wil
op CB zei ze net dat het goed is om te oefenen maar nog niks noodzakelijk is met 5 maanden dus voor levi ook nog niet! tis extra maar door t oefenen leren ze wel van een lepeltje eten.
ik ga op vakantie geen groenten geven behalve af en toe mischien bruine bonen die lust ze wel en ook niet elke dag fruit, heb wel van dat kant en klare fruitsap gekocht kan ik daar wat extra van geven met n flesje.

ik vergeet steeds wat ik alemaal heb gelezen..wel dat er veel slechte nachten zijn hier..zal wel een periode zijn dus..pff bah..net liep ik tegen haar te lullen en dat ik r zo lief vond..maar oeff snachts ben ik soms zo kwaad/moe!

Shiley
27 April 2010, 13:00
haha dat ken ik brusje. overdag is hij zoo lief! maar als hij dan om half 3 begint te mopperen/ huilen dan kan ik m wat haha. maarja, t zal ook wel een reden hebben dat hij dat doet. maar wat!!!
mn ma denkt dat t komt omdat hij overdag teveel indrukken krijgt. hmm, gister was ik ziek en ben dus niet met m weg geweest en hij heeft alleen maar in de box gelegen en was vannacht nog vaker wakker dan 'normaal'. lijkt me dus ook niet t geval.

heb net ook potje bruine bonen met appeltjes gekocht. dat is t enige wat ik niet zelf ga maken. maar bloemkool, worteltjes, spersieboontjes krijgt ie vers. weet nog niet wanneer ik ermee ga beginnen.
wel vandaag de stomer & blender van avent besteld. niet via de philips site maar ergens anders en dan is die nog goedkoper ook! scheelt zeker 20 euro. dus voor mensen die m ook willen...

lilian
27 April 2010, 13:10
mippie of je nou met hem weg gaat of thuis blijft..
ze doen altijd veel indrukken en nieuwe dingen op..
kan het best zijn..
maar je kunt er niks tegen doen..
ze zijn nog zo klein en zien en leren heel veel..
zeg maar tegen levi dat hij dat niet moet doen snapt hij toch niks van.. ;)

het eten op dit moment is idd wat brusje ook zegt gewoon als extra en om te leren eten met een lepel en verschillende smaken op te doen..
als je kindje er nog niet aan toe is of de smaak niet lekker vind zie je dan snel genoeg..
kaylen kan bij de eerste hap ook heel smerig kijken en daarna kan het hem niet snel genoeg gaan..
de bloemkool zelf gemaakt vond hij niet wat maar ga het deze of volgende week gewoon weer proberen..
ook geef ik hem elke dag na het eten even wat slokjes appel diksap.
zo kan hij ook leren dat er niet alleen melk uit zijn fles komt..
en hij begint het steeds lekkerder te vinden! :D

nluiten
27 April 2010, 13:33
Sofia en Brusje wat een klote situatie op het werk. Dat kan toch niet he? Iedereen weet het maar niemand doet er wat aan (of kan er wat aan doen).

Sorry ;) Stefanie is 5.840 kg en 61.6 cm

Brusje, die prikjes zijn ook zo zielig. Vorige keer brulde Stefanie ook de hele boel bij elkaar. Ik had het deze keer ook verwacht. Hoe is ze er nu onder? Last van?
Ik zit al vanaf half 1 buiten :D. Ze zal zo wel wakker worden.

Kwijlen? Dat gaat de hele dag door.. :shock:

Ja vraag me af of je wel kan zien of ze er klaar voor zijn. Gewoon maar proberen.
Wat gaan jullie vanavond eten? Heb met dit weer nooit zo veel zin om me best te doen (eigenlijk nooit haha).

Shiley
27 April 2010, 13:52
haha ik heb met warm weer ook nooit echt zin om te koken.
wij hebben vanavond krieltjes, kip braadstick en sla.
ben ook erg benieuwd wat levi nu weegt en hoe groot hij is. mag volgende week maandag (3 mei)

lilian
27 April 2010, 14:42
heb een man die altijd kookt terwijl ik kaylen in bad fles bed doe.. :D
heb zelfs geen zin om te eten als het zo extreem heet is.. valt nu nog wel mee :D

we hebben nog draadjesvlees van gisteren over.. verder heb ik geen idee!

nluiten
27 April 2010, 14:50
O, mijn vriend kookt ook hoor. Ik moet het alleen wel nog halen..
En mag het dus ook verzinnen. Zijn voorkeur gaat naar witlof, hij is zo verkouden dat hij niets proeft. Hahahaha, wat een lolbroek.

lilian
27 April 2010, 15:28
hahaha.. ja maar eten moet hij natuurlijk wel :D

kies je toch iets wat jij super lekker vind en hij iets minder..
hij proeft het toch niet.. ;)

Em
27 April 2010, 18:31
Goed te horen dat het vandaag bij het CD allemaal goed is gegaan en de ukjes (ze zijn bijna al geen ukjes meer he?) Hier toevallig ook al naar het CB; eventjes gehuild tijdens de prikjes maar was direct over. Was erg trots dat het zo goed ging. Zelfs het aankleden was geen probleem.... ze lijkt steeds relaxter te worden. Ook op de creche ging het vandaag voor het eerst echt goed. Weinig gehuild en lekker geslapen en zelfs 2x gedronken; 140 en 120. Nog niet veel maar op zich wel genoeg om de dagen door te komen. Hopen dat het zo blijft en het eten nog iets beter gaat.

CB heeft sterk aangeraden julia geen bijvoeding te geven tot de 6 maanden. Omdat ze zoveel eczeem heeft is dat nog erger. Maar deze arts was er zowieso erg op tegen om bijvoeding te geven voor de 6 maanden. Denk dus dat ik maar wacht, wil niet dat ze haar hele leven zo'n last van de eczeem blijft houden dus nog even uitstellen ook al wil ik zo graag proberen ;-) Probeer af en toe wel een rijstpapje en blijf dat ook wel doen, maar meer niet.

Julia is nu 66 cm en 7.7 kilo. Goed gegroeit dus ook al drinkt ze erg slecht op het ogenblik (zowel uit borst als fles)

Het is hier sinds ik werk weer continue spitsuur voor mijn gevoel dus heb niet zo veel tijd meer om te lezen :-(

Tammie78
27 April 2010, 18:38
Hallo allemaal! zo mn eerste lange werkdag vandaag! en nog wel zonder kids op de bso. we zijn begonnen met inruimen en meubels enzo in elkaar zetten. het wordt gaaaaf! :D supergaaf pand! pff miste mn mannetje wel hoor! maar was gelukkig niet alleen maar bij hem in me gedachten! ook weer tso gedaan. begin de kids al een beetje te kennen. de kids van die school komen straks ook naar de nieuwe bso, dus das wel leuk!

pfff moest trouwens voor het eerst kolven in een andere omgeving! was beetje bang dat er niets of niet veel uit zou komen. nou dat viel wel mee! ging zelfs beter/sneller dan thuis :shock: :? 2 x 200 cc gekolft!

Mippie is niet zo raar dat levi (en ook andere ukkies) nu weer komen snachts hoor. met 4 maanden begint (of kan) er weer een sprong die volgens mij een lange aanloop kan hebben en ook lang kan duren. wel een paar weken en met 17 weken (dat zijn onze ukkies nu) is er een donderwolk. alleen david is overdag ook echt heel lief. snachts eigenlijk opzich ook wel, maar komt dus dan ook. alleen komt die altijd alleen om te drinken.
David opzich weer best goed vannacht. weer om half 7 laatste voeding. 7 uur weer meteen slapen en kwam om 4 uur. viel dus mee. en daarna half 7. beetje snel alweer, maar ach niet heel slecht. maar had wel gehoopt dat het juist wat later zou zijn dan half 5 van de nacht ervoor :roll: krijgen jullie muppets nog wel een late voeding? misschien ga ik dat vanavond weer wel doen. maarja tot nu toe heeft dat geen ene reet uitgemaakt. ook de rijstebloem trouwens niet. dat had die namelijk gisteren nog om half 7 in zn flesje.

Nou ik geloof dat meneertje mij gemist heeft vandaag. heeft misschien maar iets van een kwartiertje geslapen over de dag! :o :shock: :( ja en in de auto een beetje. tssss. arme Jos! die heeft geen moment voor zichzelf gehad. maar hij had nu wel meteen door hoe zwaar het is/kan zijn de hele dag voor zo'n uk zorgen en het huishouden doen! pfff zo weinig heeft die nog nooit geslapen. bij mij slaapt ie meestal 3-4 keer! en dan zeker 3 kwartier tot 2 uur per keer. nou ja misschien gewoon wennen. nou ik moet ermee kappen, want het eten is klaar! :D

Em ze is zeker goed gegroeid1 maar drinkt ze nu zo slecht joh? hoe komt dat dan denk je?

Lilian nu al diksap :?

angelangel
27 April 2010, 19:39
Bram drinkt ook diksap hoor. Kan prima als hij zijn melk ook maar binnenkrijgt. Sinds hij diksap drinkt gaat de ontlasting ook weer beter.

mippie, thanks voor de tip, kan weer posten zoals je ziet.

hier ook weer een k*tnacht. iets voor 2 begon t feest weer. ieder half uur eruit. Om 4 uur ging ik zowat door t lint. Ben zo moe en heb wallen onder de ogen. Net nu ik t megadruk heb zeg. Kereltje kan er niks aan doen zit vol met snot en zo. Heb hem om 4 uur maar bij ons op de kamer in t wiegje gelegd, hoefde ik niet iedere keer naar zijn kamer. heb hem op zijn zij te slapen gelegd, wat op een gegeven moment buik werd, maar hij sliep wel iets beter, lees om de 3 kwartier a uur eruit. Breekt me echt op, gaat nu al een week zo.
Je kunt me dus bij elkaar vegen inmiddels. Morgen weer naar de tandarts want mijn kies ligt weer eens over de helft, die waar ik tijdens de zwangerschap ook al zo'n elende mee heb gehad. en dan nog cursus BHV waarvoor we bijna een uur moeten rijden. Zit ik ook op te wachten.

Sorry voor mijn geklaag, maar moet t effe kwijt hoor. Zal er de rest van de week niet veel zijn heb t megadruk.

Em
27 April 2010, 19:44
Tammie fijn dat je werkdag goed is gegaan. Ja ook wennen voor David natuurlijk en wel goed voor je man ja. Manlief past hier vanaf volgende week ook om de week op (wisselt af met oma die donderdag een dag komt). Ben benieuwd hoe het bevalt haha

Is eigenlijk sinds we met die fles aan het werken zijn. Vind ze echt niet leuk nog. Las ook ergens op een site dat baby's rond de 4 maanden een korte periode slechter gaan drinken omdat hetgeen wat om hen heen is opeens veel interessanter is. Julia drinkt nu een paar minuten aan de borst en dan strekt ze zich om rond te kijken.. als ze dan niemand ziet een hele diepe zucht en gaat dan weer drinken. Als ze wel iemand ziet gaat ze even lachen naar die persoon en pas als die weer uit beeld is (manlief mag dan niet op de bank zitten van mij ;-)) gaat ze weer drinken. Op zich wel heel grappig hoe dat gaat maar als je haast heb een beetje irritant ;-)

Mippie; was jij nu op zoek naar die lodger doekjes? Ik wist niet precies wat je bedoelde maar zag net in de nieuwe folder van de etos dat je die bij 8 potjes olvarit (in de aanbieding voor 7 euro) krijgt. Als je er nog een nodig hebt?

brusje
27 April 2010, 19:48
owww menn wat heb ik allemaal gelezen had vanmiddag een bericht getikt en toen was ie ineens weg en had geen zin om t nog een keer te doen..
nluiten ze is goed gegroeid hoor! lang idd!

yma`s hoofd is iet boven gemiddeld, lengte iets onder en gewicht op..hhahah was bij kyan ook altijd.
ze is erg huilerig geweest vanmiddag en had net 38.1 is helemaal niet in dr hum..is wel lekker gaan slapen nu, vanavond nog een flesje.

tammie fijn dat het goed is gegaan met werken leuk om alles wel zo van de start mee te maken heb je niet t gevoel dat je in een team binnenkomt en zoveel dingen niet weet!!
en leuk om de kids toch al te leren kennen zo!
enne zow 400 gekolf..lekker!

Em..ze groeit dus prima op de mindere voeding..mooi toch! heeft ze er gewoon genoeg aan, fijn dat kdv nu toch beter gaat!! en dat ze er ook drinkt!! Go julia!

hier hebben we gemarineerde kipfilet met boontjes en aardappels op lekekr makkelijk en snel klaar..ahah
morgen komt mn vrinedin eten, rene gaat vissen meteen uit t werk..(lang leve mn verjaardag) en kyan heeft to 18uur een kinderfeestje dus eet daar neem ik aan!
ik maar taco`s en krieltjes en lekkere salade enz

owww angel wat klote ik weer precies hoe je je voelt..ik plof ook zowat als ik r hoor snachts..:S
gelukkig heb ik geen last van mn kies erbij..;)
ik zal voor ons duimen dat die klote verkoudheid snel weg is en onze ukken weer lekker slapen!!

hihi em dat weg draaien deed dochter van mn vriendin ook die draaide haar hoofd heeeelemaal de andere kant op omdat de tv aan was..zit je met je boeltje bloot..haha

Tammie78
27 April 2010, 20:11
hihi ja em heel herkenbaar dat drinken aan de borst, david drinkt de laatste tijd meestal ook best kort en is ook snel afgeleid. soms ga ik sussend tegen hem praten en dan kijkt die op naar mij en gaat lachen! laat dan de tepel half los of helemaal. wel heel lief, maar soms heb ik zoiets van ga nou eens ff goed drinken! maarja is dan ook me eigen schuld. moet ik maar niet tegen um kletsen haha!
ik moet trouwens donderdag weer naar cb.
david doet het trouwens wel weer erg goed snachts met inbakeren. gaat steeds meteen slapen 's avonds. nu ook weer. ja heel ff wat jengelen, maar is dan snel weg. haha mocht ook wel na zo goed als niet geslapen te hebben vandaag!

angelangel
27 April 2010, 21:42
pfpfpf eindelijk meneertje in bed en stil. heb hem weer op zijn zij gelegd zonder bakerzak. Afgelopen nacht hing zijn bakerzak op zijn buik :o . Doorslapen doet hij toch niet dus nu dan maar in een keer doorpakken en in de slaapzak. Moet nu eigenlijk aan de boekhouding want is weer niks van gekomen maar heb geen puf meer. Morgenvroeg op tijd Bram naar oma en dan maar aan de slag. Ben zo onrustig in mijn hoofd. Moet het jaar afsluiten eind deze maand, deze week dus en moet nog bijwerken sinds januari. Mijn geheugen laat me nog steeds in de steek, raak je die zwangerschapsdementie dan nooit kwijt :cry:
Nou ga douchen en slapen, hopelijk een goede nacht kan ik morgen de hele wereld aan.

Shiley
27 April 2010, 22:23
pfff angel, snap dat je de wallen onder je ogen hebt. ik ben al bij elkaar te vegen maar hoef er minder vaak uit dan jij en krijg ook meer slaap dan jij. is niet fijn! hopelijk is hij snel van zijn verkoudheid af. ook zo zielig. ze kunnen er niets aan doen.

tammie, fijn dat het goed gegaan was op je werk en het ook met kolven goed ging.

brusje, ahh toch wat verhoging door die stomme prikken. hoop dat ze er niet teveel last van heeft en vannacht lekker doorslaapt.

em, ja dat was ik ja. wij krijgen geen folders van de etos :?
zal zo eens op de site kijken. bedankt voor de tip!

hier heeft levi vanavond zn eerste groentehapje op. moest er wennen haha. begon ook te huilen na een poosje haha. foto's staan op mn hyves.

brusje
28 April 2010, 06:49
zal zo eens gaan kijken..leuk hoor..en yma gat idd ook huuloen als ze t zat is..:D

gister heeft ze een heel bakje fruit op (zo`n plastic bakje..vond ze toch lekker!!) jammer dat ie er na een half uur volledig uit kwam doordat ze vreselijk moest hoesten :|
t was weer een rampen nacht..heb me rot gejankt en was/ben zoo moe..ze heeft uiteindelijk weer de fles gehad om 4 uur en is toen gaan slapen, moet haar zo wakker maken voor naar school.
ze is van 2.30 tot 4.30 wakker geweest..heb r een poos laten huilen/rommelen maar hield neti op..ze had ook 38.9 :oops: dus na fles en zetpil weer gaan slapen..arm schaapje, ik hoop dat ze vandaag wat opknap..morgen kdv..:S

brusje
28 April 2010, 10:51
nou mn meissie is echt ziek temp blijft hoog ondanks de pcm..net had ik er weer 1 gegeven en poept ze na een kwartier dr broek vol..geen idee of ie nu wel goed ingewerkt was..maar durf ook neit meteen een nieuwe te geven..kijk t wel even aan..
heb mn moeder gevraagd of ze evt hier wil zijn morgen bij yma als ze nog ziek is, gelukkig wilze dat wel mar voel me wel erg bezwaard hoor..pff hopelijk kan ik eerder weg.

nluiten
28 April 2010, 11:23
Levi heeft het nog netjes gehouden Mippie. Leuk hoor die foto's!

Brusje, wat een kutzooi. Als ze overdag niet te genieten zijn is het al vervelend, maar de nachten zijn voor jezelf ook zo belangrijk.
Durf er bijna niet over te beginnen, maar je man? :?
)Anders ga je gewoon met Yma in jullie slaapkamer zitten ;))
Hopelijk is Yma snel weer de oude. Beste verhoging.. Succes vandaag!

Stefanie lijkt nergens last van te hebben gelukkig. Ze heeft wel een beste rode plek op haar been. Da's ook alles.

Djeezzzz, ik heb de hik.

Succes vandaag sofia!!

Shiley
28 April 2010, 11:52
brusje wat een baalnacht zeg. pff yma had t ff goed door toen ze hele nachten doorsliep maar dat is ook verleden tijd. en zo'n verhoging, de prul. zo zielig he als ze niet lekker zijn.
durf ook niet te zeggen of de pcm na 15 min wat gedaan heeft. anders daarvoor ff de ha bellen? kijken wat hun advies is? en helemaal rot dat je t gewoon elke nacht alleen moet doen.

sofia, succes vandaag!!

nluiten, ja hij heeft t netjes gehouden he :D vanavond weer proberen. kijken of hij t dan lekkerder vind haha.

brusje
28 April 2010, 12:01
nluiten..dat doe ik ook hoor zit met een huilende yma in ons bed..maar dat hoort ie niet..of hij hoort iets..kijkt een keer en draait zich om..
toen yma even stil was begon hij te hoesten..menn ik kreeg echt kill neigingen..haha :lol:
gister zei ik dat ik er erg tegenop zie om op vakantie met 4 op 1 kamer te liggen..nou kreeg de wind van voren en als ik maar niks laat merken aan zn ouders..hij vond dat ik niet zo negatief moest doen..sja..wat zou jij doen als je al zowat een week elke nacht loopt te spoken..
maar ach..rene is zoals ie is..daar doe ik echt niks aan..ben ik wel achter na 8½ jaar.

ow ga zo ff echt naar je fotos kijken mippie

nluiten
28 April 2010, 12:17
Heb het zo met je te doen.. Vind het wel echt lullig. Maar goed, daar heb je nu ook niks aan.

Dus, hier weer een dagje op het werk. De enige dag deze week :D. Lekker hoor.
Moet commerciele nabel troep gaan doen. Heb over een maand een cursus dag en moet dan een gesprek opgenomen hebben en dat gaan we dan in die training bespreken. GATVER! Heb daar zo een hekel aan. En hoe moet ik dat op gaan nemen?? Dat verplichte cursusgebeuren hier altijd, echt vervelend.

brusje
28 April 2010, 13:08
jah bah ik heb ook zo`n hekel aan dat gedoe..hier ook..voor mn scholing.van die verplichte feedback gesprekken en dan in een verslag verwerken enzovoord..bleh ik stel het ook al heel lang steeds verder uit..

ach zulke dagen en nachten horen er nou eenmaal bij...en rene is wie hij is..dus ik moet niet zo zeuren maar t janken staat me de hele dag nader dan het lachen..yma blijft mar huilen, heb r nu op bed gelegd in romper in slaapzak en dan alleen onder t lakentje..ik kan t ff niet meer aanhoren hoor.
ik weet ook niet wat goed is..meot ik morgen zelf thuisblijven..moet ik naar de huisarts..of heeft dat geen zin 1 dag na de prikken schuiven ze het daar op af..maar moet ik dan niet even naar keel en longen laten kijken want wat als ze wel een keelontsteking heeft..danblijven we nu eerst nog 2 dagen aanmodderen maar wordt het toch niet beter...en dan nog die vakantie dinsdag al.. :|

nluiten
28 April 2010, 14:06
Ach jeetje.. Kan nu toch niet meer van het prikkie zijn? Of kan dat nog zo ver doorwerken?
Lastig, erg lastig. Waarom denk je eigenlijk dat ze een keelontsteking heeft?
Weet je, ik zou gewoon de huisarts bellen. Als die zegt kijk het morgen nog even aan, dan ga jij lekker naar je werk en laat je je moeder oppassen. Mocht dat niet gaan, kun je altijd nog naar huis.
En zegt ie kom maar langs, dan ga je later of niet naar je werk.
(of gaat dat niet zo makkelijk?)

nluiten
28 April 2010, 14:09
schapie, wijfie, vrouwtje... (bedoel het lief he ;))
VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! :D
sjips... heb niets om te eten... nou dan proost ik vanavond wel met een kop thee en de laatste M&M's op je birthday!

brusje
28 April 2010, 14:55
thanx..ik wilde cakejes bakken maar heb geen tijd dus kan ook niet tracteren ;) ..yma huilt de hele tijd en wil niet slapen..ja nu op schoot..ze heeft 39.2 inmiddels.
of het lijkt of ze ergens pijn heeft en t lijkt soms bij hoesten en slikken..en weet van kyan dat het bij die kleintjes bijna altijd keel of oren zijn al ze echt hoge koorts hebben..

en bij kyan dacht ik dan altijd na 3 4 dagen is t wel over maar dat ging danneit over en dan begin je pas laat met de kuur en zijn ze zo een ruime week ziek..en das gewoon klote ook voor de kleine maar ook voor je werk, ikkan dus inderdaad niet zomaar naar huis of t moet calamiteit zijn! als ze morgen ochtend koorts heeft kan ik niet zomar bellen dat ik niet kom, dat heb ik eens geprobeerd en liep op een drama uit..dus daarna heb ik me altijd zelf ziek gemeld op t moment dat kyan niet naar kdv kon en ik verder niets had aan oppas.
nouja mn moeder wil gelukkig komen morgen en als de koorts te hoog is of wordt dan ga ik toch zelf met r naar de huisarts..
op zulke momenten zou ik t lieft niet werkende moeder zijn dan hebje die dilemma`s er ook neti nog eens bij!
alsof t neti genoeg is dat je kindje ziek is..

nou ik ga toch ff stofzuigen voor mn vriendin komt straks anders ziet ze me neti eens zitten tussen alle hondeharen..gruwelijkzoals dat beest verhaard..YEKKK

heb je trouwens nogsteeds m&M `s uit die ene zak nluiten? doe je goed..whahah

nluiten
28 April 2010, 15:26
Joh, dat loopt aardig op.
Je hebt natuurlijk te maken met een rooster. Logisch dat je niet zomaar weg kan.
Balen dat je dan werkt he, ja echt wel..

Moet je drie katten nemen ;)

Ja, ze zitten er nog in! Thomas had ze gisteren verstopt hahaha. Om mezelf te beschermen. Sappie, doet ie niet nog een keer hoor. Heb uit narigheid brownies gemaakt hahahaha!

Shiley
28 April 2010, 15:41
brusje gefeliciteerd met je verjaardag.
wat balen zeg dat yma zich niet lekker voelt. is idd wel lang na de prikjes hoor. bij mij hadden ze gezegt dat dat een dag kon zijn maar daarna niet meer. dus dan zou t van iets anders moeten komen.

nluiten, haha dat heeft dan ook weinig geholpen, die m&m's verstoppen. zal die ook niet snel een 2e keer doen.

heb vanmiddag 2 witte broekjes voor levi erbij gekocht. ligt nu in een dunne spijkerbroek maar toch best warm lijkt me. heeft er 1 lange en 1 3 kwart bij. en die 3 kwart kan ook later weer door voor een korte maat 68.

lilian
28 April 2010, 18:13
hmm hij kijkt weleens ja als wij eten en hij is wakker. (meestal ligt hij dan te slapen)
smakken weet ik eigenlijk niet of hij dat dan doet.

levi woog 22 maart (laatste x op cb) 5650 gram

krijgt 4 flessen. 190 water + 6 schepjes (is dan 210 ml voeding)
bij de laatste voeding (22.30 uur) krijgt hij 2 eetlepels (zonder kop erop) rijstebloem erbij.

ook met die 4 flessen komt hij s nachts zo tussen 4 en 5. en blijft dan bezig tot kwart over 6 (steeds een half uur tot uur stil en dan weer wakker)

waarom geef je hem geen 90 of 120 flesje water + schepjes? en dan de rest van de dag je normale ritme weer.. weet niet hoelaat je normaal begint..

lilian
28 April 2010, 18:14
brusje van harte met je verjaardag! :D

lilian
28 April 2010, 18:18
sorry reageer even vaak.. hele dag gewerkt.. dus even beetje lezen en dan terug typen..
appel diksap is vanaf 4 maand tammie..

en vanaf 6 maand mogen ze roosvicee.. :D

Tammie78
28 April 2010, 20:08
pfpfpfpfpf. weer gewerkt. djeez das wel wennen hoor. moest echt wel ff janken toen me moeder david meenam vanmorgen :cry: arme jochie weer zowat hele dag niet geslapen. maar blijft zowat hele dag vrolijk! hij zou morgen wennen nadat we naar cb zijn geweest, maar doe het lekker niet. laat um lekker thuis. tis echt teveel voor um. arm schaap. ja heeft af en toe ff in wandelwagen of in auto geslapen, maar meer ook niet. is nu nog aan het vechten! en die 4 uur wennen morgen zet echt geen zoden aan de dijk hoor als we volgende week een weekje weg zijn. ff niet zoveel prikkels meer. ik hoop dat die morgen ff bij kan tanken!

Mippie ga zo ff kijken op je hyves

Sofia ben erg benieuwd hoe het gaat het onderzoek. Is vanavond toch?

Ow ja das waar ook lilian van die diksap dat dat vanaf 4 mnd is. ach ja ik geef david eigenlijk nog niets anders dan bv (ja heeft paar keer wat hapjes groente op), dus denk dan bij alles " huh mag dat al?" haha!

Brusje meis van harte! mar gossie het zit je ook weer niet mee he! david komt ook nog iedere nacht, maar die geef je te drinken en 20 minuten laten slaapt ie weer. is dus niet aan het spoken. laat staan dat ie 2 uur wakker is! En meis anders breng je Yma maar es hier als je vrij bent, dan kan je bijpitten. maarja ik werk inmiddels ook weer, dus moet wel net zijn als ik ook vrij ben! Of ik haal Yma een keertje op!

Ja mippie ik zou dan idd ook eens proberen als die om 4 uur al komt om een klein felsje te geven. anders ben je nog zo lang met um bezig. zou het gewoon proberen. david geven we ook en dan slaapt iedereen 20 minuten laten weer. maar das natuurlijk aan jou.

Zo ff wat te drinken pakken en aan de oreo! Vind pure chocola ineens erg lekker! :o

brusje
28 April 2010, 20:41
bedankt voor de felicitaties! t was een rotverjaardag bah..haha maar vier het zondag gelukkig nog.

ik ga yma nu ook meteen flesje geven als ze weer wakker wordt vannacht..schijt..ze heeft van de week al meer op 6 flessen gezeten, vandaag wel 5 heb er wat langer tussen gelaten. ze drinkt gelukkig wel aardig heeft 2 keer wat laten staan.
nou mn moeder bel ik morgen ochtend of ze koorts heeft..bij geen koorts gaat ze naar kdv en anders komt mn mams hierheen.

tammie sneu he als ze zo weinig slapen..wel fijn dat hij er niet mega chagerijnig van is

nluiten
28 April 2010, 20:45
IEW ! Oreo haha, dat hebben wij laatst ook gehad. Echt een raar smaakje.
Tammie, het voelt zo onnatuurlijk he. Is zo moeilijk om je kindje ergens achter te laten en dat voor een hele dag! Je bent nooit zo lang zonder hem geweest.
Heb je wel een lekkere werkdag gehad? Ik bedoel, denk je dat je daar wel aan kan wennen?
Wel jammer dat David overdag niet zo veel slaapt.

Brusje, ik ga voor je duimen! O, en heb samen met Thomas de M&M's opgevroten :D. Op je verjaardag!

Shiley
28 April 2010, 20:46
ben bang dat als ik levi s nachts een klein flesje geef hij dan elke nacht blijft komen voor dat flesje. en voorheen was meneer dan niet tevreden met een kleiner flesje (heb weleens moeten inspelen op de voedingstijden dus kreeg hij een uur eerder eten en dan wat minder en dan die keer erna weer een gewone fles (kreeg die dan ook een uur eerder weer hoor) en dan was het na dat 'kleine' flesje huilen.

brusje, balen dat je verjaardag niet geweldig was. hoop dat t zondag beter is.

lilian, vandaag in de supermarkt gekeken en ze hebben idd verschillende smaken diksap voor kindjes vanaf 4 maanden.

brusje
28 April 2010, 21:05
ik heb die kant en klare sap van frutapura heet dat geloof ik..maar ze vond het helemaal niks vanmiddag..haha ik dacht haar wat extra vocht te geven om de tijd tussen de flessen wat te breken maar ging dus niet.

ow das wel lastig he mippie..tnt pikt yma een flesje van 120 dan wel gelukkig, maar toen ik laatst 1oo gaf en dan om half 7 week 100 wilde geven voor ze naar kdv ging wilde ze niks meer..eigenwijze kids he
ik geef straks voor t slapen gaan 120+4

Tammie78
29 April 2010, 08:14
ja idd nluiten voelt eigenlijk zelfs verkeerd om je kind weg te brengen. tis mijn kind dus hoort bij mij te zijn. maar dat gaat nu eenmaal niet altijd en tis ookw el beter zo hoor. zowel voor hem als voor mij. tis gewoon wennen. maar ja loslaten hoort er ook bij. en ja hoor ik heb het erg naar me zin op het werk, dus dat scheelt. heb nu ook niet meer zoiets van ik wil thuisblijven hoor.

Ja mippie daar zit ook wel weer wat in dat je bang bent dat hij dan blijft komen. maarja 2 uur met um bezig zijn is ook weer zo wat. hmmz lastig! David vannacht om 1 uur en 4 uur :roll: maarja kan ik het arme jochie ook niet kwalijk nemen na zoveel prikkels!

Heb um net om half 9 weer op bed gelegd. nou hij zei nog net boe en bah maar toen was die ook vetrokken! mannetje weet dat mammie er is dus kan die rustig gaan slapen :)

nluiten
29 April 2010, 08:17
Nou. Was een heerlijke nacht kan ik wel zeggen. Rustig. Ik heb alleen haar luier bij de laatste voeding niet verschoond..
Dus lady craps a lot heeft lekker liggen poepen en is tussen haar pijpjes haar slaapzakje ingelopen. Hahaha. Wat een bende. Luier was behoorlijk verzadigd. En wat een lucht! :|

Meeste klusjes gedaan. Alleen nog even het gasfornuis goed poetsen en de was doen. Maar die zit erin, ff wachten dus.

Stefanie ligt nu trouwens zonder slaapzakje. Ben benieuwd hoe lang ze dat vol gaat houden.

Tammie, het is inderdaad iets wat moet wennen. Als je ook ziet en hoort dat ie het daar goed doet, zal het ook sneller makkelijker worden. Wel fijn dat je gelijk een goed gevoel hebt op je werk.
Ik zat vanmorgen nog te denken hoe snel dat bij jou gegaan is. :D

Tammie78
29 April 2010, 08:27
Whahahaha "lady craps a lot" :mrgreen:

Ja is zeker snel gegaan! maar opzich wel op een fijne manier. ik bedoel voel me er best goed bij.

Shiley
29 April 2010, 10:09
pff nluiten wat kan jij smorgens toch ijverig zijn in huis. lukt mij echt niet :roll:
heb er een was in zitten en ben aangekleed.... en dat was t wel. wilde strijken maar...
Levi draaide van zijn buik naar zijn rug in de box! :D dus helemaal trots zijn papa gebeld.
en die bleef ff hangen aan de telefoon en toen kwam die stomer blender binnen dus ja.
hij krijgt om half 12 zn flesje dus beginnen aan de strijk heeft nu weinig nut denk ik. doe ik wel na zijn flesje.

hoe maak je voor zo'n kleintje een fruithapje van banaan klaar? als ik alleen een banaan mix dan word dat toch 1 kleffe troep? en wil er nog geen koek ofzo doorheen doen. moet ik m dan mixen met water ofzo? weet iemand dat?

gisteravond gingen de bruine bonen ietsje beter, maar nog niet van harte haha. vandaag worteltjes proberen denk ik.
wel jammer, wat die potjes die mogen maar 24 uur open staan, en je moet 3 dagen hetzelfde smaakje geven. maar dan moet je voor die ene dag een nieuw potje pakken want zoveel eten ze nog niet. of pakken jullie toch 3x uit t zelfde potje?
weet nog niet wanneer ik de stomer mag gebruiken (is voor moederdag).

haha die stefanie, helemaal onder, zal idd niet lekker geroken hebben. pff.
volgende keer toch maar verschonen? :lol:

lilian
29 April 2010, 10:34
1/5 banaan met 1 sinaasappel en 1 eerste stap koek.. maar kan de koek ook weglaten denk ik wel..

mippie jammer dat hij dat niet pikt een kleiner flesje..
maarja dan heeft hij er ook al een hele nacht opzitten natuurlijk.

kaylen komt ook wel eens om 6 uur of half 7 (ipv het schema 7. 00) en probeer het dan gewoon te rekken tot de normale tijd van half 11 11 uur.. :D (de fles erna dan he)
en meestal lukt dat..
dus dan zitten we weer op schema..

ja nadine.. ik heb sochtends ook echt geen zin om iets te doen.. :(
beetje lui in bed liggen.. tv kijken.. kaylen aankleden en mezelf.. en even boodschappen doen en dat was het wel zo ongeveer..
soms zet ik een was aan..
maarja dan krijg je ook geen zweetrug ;)

goed zo levi.. :D
ze leren het allemaal wel! :D

hahaha die stefanie..
is toch niet lekker!
ik doe bij elke voeding de luier verschonen.. en als ik hem uit bed haal en hij heeft gepoept dan doe ik het ook..

Tammie78
29 April 2010, 12:06
net bij cb geweest. david weegt nu 7140. is dus 455 aangekomen. en is 66 cm lang. dus 4 cm gegroeid. was allemaal netjes. rollen hoeven ze volgens de wijkverpleegkundige nog niet te kunnen. mag ook bij 5 maanden of zelfs later als je kindje gewoon wat later ermee is.
ik maakte me wat zorgen of zn achterhoofd niet te plat was dus heeft de arts ff gemeten verhouding lengte en breedte van zn hoofd. die is 92%. bij 95% en meer moet er iets aan gedaan worden, dus voor nu was het nog goed. bij 6 maanden wordt er weer naar gekeken.

Het snachts komen komt volgens verpleegkundige omdat ie bv krijgr. die kindjes kunnen nu eenmaal wat langer komen snachts. ze gaf me een compliment dat ik nog mv gaf. ik zei dat ik best moe was (nog) en dat komt ook door de bv. nog maar kijken hoe lang ik dat met combi werken nog volhoud! maar advies is nog steeds zo lang mogelijk. ze denkt wel dat david eerder dan pas met 6 mnd toe is aan hapjes erbij. dat denk ik ook wel hihi! Heb nog ff gevraagd of ik nu wel of niet moet inbakeren snachts. zij zei vanaf 4 mnd eigenlijk niet meer doen omdat ze kunnen gaan rollen. nou ik verwacht dat echt nog niet zo snel hoor en al zeker niet als die zn handen/armen niet kan gebruiken! maarja doe vannacht wel weer zonder. met inbakeren komt die ook 1 of 2 keer, dus tsja....

Shiley
29 April 2010, 12:35
zo david, goed gegroeid hoor!
en van zn hoofd ook netjes.

en leuk dat ze kunnen zien dat david waarschijnlijk eerder toe is aan hapjes.
keek net op internet en overal waar je iets vind over die baby hapjes staat dat je pas
vanaf 6 maanden mag beginnen ivm de kans op voedselallergie.
nou als dat zo is dan moeten ze ook verbieden om potjes te verkopen in de winkel waarop
staat vanaf 4 maanden. net zo als die acties: geen reclame voor fv voor kindjes van 0 tot 6 maanden.

hier wilde levi zn fles net niet helemaal. heeft 70 laten staan. pff. vanmiddag maar wat extra water geven ofzo. of misschien fruithapje dat ie toch wat extra binnen krijgt.
meiden, ik ga wandelen. tot later!

Tammie78
29 April 2010, 12:40
ja ik vind het ook wel maf hoor dat er dan wel potjes zijn voor vanaf 4 maanden! doe dan 5 maanden omdat sommigen er wel echt wat eerder aan toe zijn dan 6 maanden, maar opzich is 4 maanden idd nog best snel volgens mij. moeten ze die idd maar uit de schappen halen! maarja weet je wat ook weer vreemd is dan. de potjes vanaf 6 maanden zijn weer heel anders dan vanaf 4. dus als je bijv. met 6 maanden begint, geef je dan eerst potjes die voor 4 maanden zijn of meteen 6? :? Dat zou ik dan ook niet weten!

lilian
29 April 2010, 14:42
tammie denk dat je dan eerst die van 4 maanden pakt..
want op internet staat idd alles vanaf 6 maand..
en dat zit dan in de potjes die in de winkel staan vanaf 4 maand..
snap je me nog? ;)

lilian
29 April 2010, 14:43
wow goed gegroeit david...:D

hij is echt lang..
kaylen was 64.6 cm.. :D

Em
29 April 2010, 15:06
Hey Tammie. Goed te horen dat David weer goed gegroeit is. Hij is lang en dun.. mooi hoor. Hier ook een ukje van 66 cm maar wel een dikkerdje. 7.7kg haha. Misschien nog een tip voor jou en Lindy. Er is een nieuw topic geopend voor moeders die nog bv geven. Handige tips gekregen van VJ!

nluiten
29 April 2010, 15:31
Ukje van 66cm? Hahaha, een reus!

Tammie, wat is David grooooot zeg :D. Echt een binkie he. Fijn dat alles goed was.

NOrmaal verschoon ik ook altijd de luier hoor. Maar ze was gisteravond zo slaperig.. Die luier moet het toch een nacht volhouden? Nou niet als er nog een fles tussendoor komt dus.

Even een vraagje over de rijstebloem. Wij gebruiken om de melk dikker te maken al de nutriton, wordt door die rijstebloem de melk ook veel dikker?

Tammie78
29 April 2010, 16:10
Ligt eraan hoeveel je erin doet ;) maar ja het wordt er idd wel dikker van ja. Spuugt stefanie dan veel? want nutriton is echt tegen spugen he.

ja david wordt nu idd wat dunner omdat die in gewicht nu niet meer zo hard aankomt. in 5 weken ofzo maar 455 gram. maar wel 4 cm erbij! hij oogt ook totaal niet dik hoor. maar ook niet dun. gewoon.

hihi ja lilian ik snap je. :)

Nluiten hoe lang is stefanie dan? en andere baby's? :?

Net david beetje peer uit n potje gegeven. om eens te kijken wat zijn reactie daarop was. naaaahh geloof dat hij meer van de groente is! hihi mama is ook niet echt een zoetekauw! trok echt een vies gezicht de eerste paar hapjes. daarna ging het wel, maar niet echt van harte hoor! nou vind ik fruit in de potjes zelf eigenlijk ook niet echt om te vreten! vers gemaakt is veel lekkerder!

ow tnx em ga ik eens ff dat topic bekijken!

nluiten
29 April 2010, 16:19
Stefanie krijgt zelfs een medicijn tegen het spugen ;). Ja, ze spuugt aardig. Het gaat wel al veel beter hoor.
Maar misschien kan ik dan ipv de nutriton, rijstebloem doen.

Stefanie is gisteren gemeten en was 61.8 cm. :D Bij geboorte was ze 49cm.

Tammie78
29 April 2010, 17:38
Ow ja das waar ook van dat spugen van stefanie! helemaal vergeten! stom stom! heerlijk klein poppetje nog hoor! maar wel netjes gegroeid! stefanie is in totaal 13 cm gegroeid en david 14, dus gaat gelijk op dan!

Shiley
29 April 2010, 19:12
vanmiddag paar hapjes banaan gegeven. ging beter dat groente haha. hoefde niet te huilen en spuugde niet zoveel uit. de worteltjes kwamen vanavond ook aardig zn mond weer uit gelopen.
hij doet nog niet 'happen' als hij de lepel ziet. is t dan toch nog te vroeg voor hem misschien?

Shiley
29 April 2010, 19:12
vanmiddag paar hapjes banaan gegeven. ging beter dat groente haha. hoefde niet te huilen en spuugde niet zoveel uit. de worteltjes kwamen vanavond ook aardig zn mond weer uit gelopen.
hij doet nog niet 'happen' als hij de lepel ziet. is t dan toch nog te vroeg voor hem misschien?

Shiley
29 April 2010, 19:16
sorry, paar keer t zelfde berichtje. ging iets mis

brusje
29 April 2010, 20:05
hey daar ben ik weer!

goed gegroeid david hoor!!
yma is 63 cm..hihi dus een ukkie..;) vandaag 5 maanden precies!
best goed gegaan met mn moeder hier vandaag, toen ik thuis kwam om 15.45 zei mn moder dat ze om 15 uur 38.2 had, maar toen ik haar zag dacht ik oef..ziet er neti fris uit..en ze voelde heet! dus nog een keer tempen had ze 39.8! ik ben dus met haar naar de huisarts gegaan om te laten kijken..en ja hoor linker oortje en keel beiden ontstoken! dus aan t kuurtje! echt zielig zeg!
Gelukkig heeft ze vannacht wel geslapen, om 23uur dronk ze maar 20 ml.
morgen meot ik ook werken 15-23 maar dan is rene gelukkig thuis...nu heel hard duimen dat ze dinsdag beter is! heb neusspray gekregen voor t vliegen..zorgen dat alles open is van te voren voor de druk op de oortjes. en een uitdraai van bewijs dat de antibiotica mee t vliegtuig in mag en de neusspray..wat een gedoe

Mippie gewoon ff blijven oefenen met hapjes..maakt niet uit of ie er echt wat van vinnen krijgt..hij leert er wel van! yma krijgt nu even niets tussendoor heb liever dat ze de flessen drinkt..gelukkig gaat dat wel goed.
ik heb wel eens gelezen als je de banaan warm maakt dat t dan neti schuimt als je m mixt..moet zeggen dat ik m lekker uit een potje geef..of als ik meerdere soorten doe..dan kan t wel schuimt ie niet.
die plastig potjes fruit met banan, perzik, aardbei zijn lekker!!! yummie

Nluiten rijstebloem maakt ook wat dikker..zeker als je t eerst laat staan dus hoeft er dan geen nutriton door!
als je 2 lepeltjes van de voeding er door doet..(is 2 eetlepels zonder kop) dan is ie mooie dikte! alleen emt aventspeen wel lastig denk ik..de 3 heeft die 3 kleine gaatjes? want dan gat het er moeilijk door..en de 123 gaat erg snel!

Tammie78
29 April 2010, 20:28
ja dat probleem heb ik ook altijd als ik david een flesje geef met bv en rijstebloem. spenen met gewone nummers daar gaat het niet goed doorheen, maar met de I II III gaat het idd te hard door I. ja of moet er heel veel doorheen doen en dat doe ik dus liever niet! maarja rijstebloem helpt toch niet bij meneer du ben dur maar mee gestopt :roll:

Huh plastic potjes :? nooit gezien/van gehoord!

David vandaag peer uit potje gehad. vind ie minder lekker dan groente naar mijn idee! ging iig veel moeizamer. hij eet het echt zo van "tis dat het moet" (al moet het natuurlijk helemaal niet haha). maar ik vind fruit uit die potjes zelf ook best vies hoor. vers is lekkerder! maar volgens mij had ik dit allang verteld en val ik in herhaling :roll:

David heeft lekker bij geslapen vandaag! over de dag iets van 3,5-4 uur. en sliep om 6 uur al vanavond! en slaapt nu nog! hihi die begint de nacht vroeg! zal dus wel vroeg komen! nou ja als die nu maar ff goed bijtankt!

Shiley
29 April 2010, 20:54
kom ik een keer met de tip, maar heb m van brusje:
op de avent kun je de brede difrax speen maat M doen en dan gaat t perfect met de rijstebloem.

de 1 2 3 gaat idd te snel en de nr 2 van avent gaat ook niet. zijn 2 kleine gaatjes ipv 1 grotere.

dus de fles met rijstebloem ff laten staan en dan word heel de fles dikker? ga ik dat maar eens doen. levi heeft naar mijn idee in t begin gewoon melk en daarna komt de dikke drap zeg maar.

brusje, wat zielig zeg dat yma haar oortjes en keel ontstoken zijn. pff en dat net voor je vakantie. balen! hoop toch dat het kuurtje snel aanslaat en ze op vakantie geen koorts en last meer heeft daarvan.

heb mn stomer in de vaatwasser staan. morgen een vers banaantje maar dan op een goede manier gepureerd. kreeg t met de staafmixer niet voor elkaar, allemaal stukjes.

tammie, ja je hebt ook plastic potjes fruit. van friso dacht ik.
maar mogen ze al aarbei met 4 maanden? heb namelijk ook 1 zo'n potje hier staan. appel banaan aardbei. staat op de onderkant idd vanaf 4 maanden maar dacht dat aardbei pas met 6 maanden mag?

brusje
29 April 2010, 21:21
ja ik stond er ook van te kijken maar er zit maar 10% aardbei in..en staat idd 4 maanden op.

hihi goeie tip ;)

Shiley
29 April 2010, 21:23
haha dank je 8-)

Tammie78
30 April 2010, 15:48
Rustig hier! iedereen zeker de hort op! hmmz ik heb ze iig nog nooit gezien plastic potjes met fruit :? nog eens kijken als ik de supermarkt ben dan.

hoe is het nu met yma brusje? heeft ze veel pijn? echt zielig :(

ik vanmorgen ff 1,5 uur staan flyeren op een vrijmarkt in utrecht. om nieuwe bso te promoten. lekker hoor met die regen! :evil: verders hebben we daarna nog ff snel boodschappen gedaan voor vanavond. was nog een appie open. en daarna naar huis. ff lekker in bad gelegen en toen ff plat. david en me man slapen nu ff en zit ik dus ff achter de laptop.

ow nou was van korte duur. david wordt alweer wakker!

Linda-1982
30 April 2010, 17:22
@Brusje balen van de oorontsteking van Yma en dat vlak voor de vakantie. Hopelijk slaat de kuur goed aan.

@Tammie bah flyeren in de regen.

Ik heb trouwens geen problemen met de 1,2,3 speen. Ik gebruik deze altijd voor de laatste fles met rijstebloem. Ik begin met deze op 1 en halverwege zet ik hem op 2. En dat werkt hier perfect.

Verder gaat het met mij nog altijd niet echt lekker. Maar ja zal wel weer komen. Ik krijg maandag de uitslag van het bloedprikken. Hoop nog altijd dat ze daar iets in vinden zodat ik er wat aan kan doen.
Met Abby gaat het gelukkig super. Ze kletst steeds meer en begint steeds meer dingen vast te pakken en mee te spelen.

Liefs, Linda

nluiten
30 April 2010, 18:32
Arme Yma.. Gaat het al ietsjes beter?

Oei, bah Tammie het was ook wel echt vies weer he.. Vond het ook zo lullig voor al die kleintjes die op de rommelmarkt zaten.

Linda, wat jammer dat je je nog steeds zo rot voelt. Heb je nou je bloed laten prikken? Weet het even niet meer.

Stefanie heeft overdag erg weinig geslapen. Korte slaapjes van steeds max een uurtje. Erg weinig voor haar doen.
Dus vandaag lekker vroeg in bad gegaan. Of eigenlijk onder de douche :). Was alweer een tijdje geleden. Vond ze heerlijk! Was helemaal op.

Tammie78
30 April 2010, 19:53
ow david doet meestal ook slaapjes van 1 a 1,5 uur hoor. vind ik prima. korter dan een uur vind ik weer wel wat kort, maar een uur vind ik wel ok.

nluiten
30 April 2010, 21:08
Nou normaal doet ze 's ochtends anderhalf en in de middag 2 uur of zelfs 2 en half. En heeeel soms daarna ook nog een klein uurtje.
Echt een slaapkop hoor. Maar goed, als ze die uurtjes niet haalt, dan is ze de rest van de dag van slag.

Morgen gaan we ook weer op pad. Hebben een verjaardag en er komen mensen speciaal voor Stefanie en Fleur (nichtje) om naar ze te kijken. Hahaha, je komt toch voor de jarige? Dus... Maar dat gaat ook lekker druk worden weer en zal ze ook weer een slapie missen en ook nog eens die drukte. Ben benieuwd!

Meiden, fijne avond en slaap lekker voor straks.
Allemaal een goede nacht!

brusje
1 May 2010, 07:56
ik was werken gister..alweeer haha maar heb nu vakantie.
Yma haar koorts is gezakt gelukkig door de kuur, wel heeft ze nu waterdunne luiers..dus hoop niet dat dat in dr billetjes gaat bijten..goed smeren..AB poep is zooo zuur!
T gaat dus wel al beter met haar!
Ze slaapt nu al 3 avonden zonder late fles en dan om ongever 7 uur smosrgens wakker!
ik hoop wel dat ze er genoeg aan heeft vanmorgen liet ze 40 staan van de 210 dus hopelijk drinkt ze de rest wel leeg!
Ik ga r nu overdag de bakerzak niet meer aan doen..(hoop ik haha) ze slaapt nu in een gewone slaapzak.maar vaak is ze zo snel weer wakker.

bah tammie..flyeren in de regen..
leuke tickers heb je!

ik kan die van mn pot met goud wel verwijderen.. :evil: sjit! en nu met de vakantie zal t ook niet meerwerken..:( en ik wilt zo graag..

Tammie78
1 May 2010, 18:12
Dank je brusje.

pfieuw was ff bang dat ik mega veel moest bijlezen, maar dat viel errug mee haha!

Fijn dat het beter gaat met yma. en ja joh wordt de poep zo zuur van die kuur? (ow haha dat rijmt lol)

Vanmiddag geluncht met familie. me moeder en broer vierden verjaardag. david was weer super gezellig! de schat. en ook al slaapt die zowat de hele dag niet (ja in de auto) hij blijft gezellig. wonderbaarlijk.

heb um net weer worteltjes gegeven. heeft ie zowat een half potje op! hij vind het lekker. hihi lekker kliederen. maar het gaat opzich best goed naar binnen. duwt bijna niets meer met zn tong naar buiten. maar las gisteren op een site over borstvoeding dat ze zelfs de eerste 9 :!: maanden niets naast de moedermelk (en denk dat dat dan ook geld voor flesvoeding :? ) hoeven te hebben! Andere dingen zijn puur voor erbij en geen vervanging van. tis puur om te oefenen. kan me toch niet voorstellen dat een baby tot 9 maanden niets anders hoeft/krijgt :?

brusje
1 May 2010, 19:34
nee ik geloof ook niet dat dat zo is hoor..oke ze zouden mischien wel zonder kùnnen maar ze moeten toch ook leren andere dingen eten en hun mondmotoriek oefenen..denk niet dat als je 9 maanden alleen bv geeft je kind dan ineens een boterham kan eten hoor..;)
Ik blijf lekker oefenen, en wat ze binnen krijgt is meegenomen..

Yma slaapt nu ook weer metgewone slaapzak hopelijk ook netjes de nacht door..ze heeft geen koorts meer en is best weer vrolijk.
ze is zo op haar broer gefocut..erg leuk..als ze hem ziet volgt ze meteen en moet lachen..*smelt*

de koffers zijn al grotendeels gepakt..oeff komt dichtbij nu!

Shiley
1 May 2010, 19:58
tammie, wat goed van david dat hij al goed groente eet.
heb levi gister en vandaag geen groente gegeven. gister wel een stukje banaan.
morgen denk ik weer groente of anders dinsdag weer (maandag avond werken)
en de eerste 9 maanden niet? nog nooit van gehoord. wel de 1e 6 maanden.

brusje, heerlijk hoor dat de vakantie dichterbij komt en het beter gaat met yma. anders ga je ook niet lekker op vakantie lijkt me.
zou fijn zijn als ze nu met de slaapzak ook goed slaapt.

linda, balen zeg dat het nogsteeds niet lekker gaat. hopelijk komt er iets uit maandag en kunnen ze er iets aan doen om je te helpen want zo is t ook niet fijn.

levi heeft vannacht geslapen tot half 6 en toen tot half 8 (half 6 speentje gegeven)
hij doet t beter sinds ik weet dat je de fles met rijstebloem ff moet laten staan en dan pas moet geven. nu gooi ik minder rijstebloem weg dan voorheen. toen bleef t in t laatste restje hangen en nu zit het naar mijn idee beter gemengd door de fles.

ben benieuwd maandag op t cb wat hij weegt en hoe lang hij is. krijg dat ook het 'voedings praatje' ben benieuwd!

Tammie78
1 May 2010, 20:07
nou misschien dat ik dan vanavond laat toch ook nog maar ns een flesje met rijstebloem ga geven en die dan ook eerst ff dikker laat worden. david kwam afgelopen nacht om 12 uur, half 3 en 7 uur :roll:

Shiley
1 May 2010, 22:27
ow dat is wel minder zeg!
hoop dat t gaat lukken met t flesje.

nluiten
2 May 2010, 07:15
He Brusje, wat fijn dat het zo snel al beter gaat. Zal vandaag ook weer een stuk opgeknapt zijn gok ik.

Gisteren eerste x rijstebloem in de fles gedaan. Nutriton verdikt een stuk meer dan rijstebloem. Was nog steeds redelijk dun. Heb er 2 schepjes doorheen gedaan.
Ze heeft liggen brullen. Dat is 2 maanden geleden voor het laatst geweest dat we haar zo hebben moeten troosten. Was direct na de fles. Thomas denkt darmen, maar het lijkt mij niet zo snel te kunnen werken. ZE lag op een gegeven moment te slapen, en na een half uur brullend wakker. :shock: Zo zielig.
Vanmorgen gewoon weer gezellig. Nu weer in bed.

Ook nieuw is dat ze haar rug hol trekt als ze op haar rug ligt. Maakt er een vreemd geluid bij. Alsof er weer frustraties in zitten.. Zo raar.
Ben zelf ook een beetje gefrustreerd. Gisteren verjaardag van mijn moeder. Mijn broer was er ook met die kleine. Die was moe en viel zo bij moeder in slaap. Stefanie was moe en was niet in slaap te krijgen. Dat we daar aankwamen was ze al moe. Niet slapen in de auto he. Er was nog een schoonzus van mijn moeder, ook een moeder, en die zei gelijk dat we het met haar niet makkelijk gaan krijgen. Die ogen, die blik, die wil alles in de gatenhouden. Die wil alles meemaken, overal bijzijn en niets missen. Wil eerder zitten dan dat ze het kan, eerder pakken dan ze kan, eerder staan dan ze kan, eerder lopen dan ze kan. Vanaf dag 1 is dat al zo. Zag ze heel goed. (ze heeft zelf ook zo een allert kind gehad)
Even verder in een nieuw bericht hoor sorry.

Sofia
2 May 2010, 07:24
Hoi meiden!

Nou, woensdag het slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis. Moest er om 15.00 uur zijn en toen werden er allemaal plakkers op me geplakt (vooral op mijn hoofd) met 20.000 draadjes er aan. My god... echt veeeeel meer dan ik had gedacht. Ook een band om mijn borst en een om mijn buik om mijn ademhaling te registreren, plakkers en draden op mijn been, een microfoontje op mijn keel om te checken of ik snurk en 2 kasdtjes om waar die draadjes ingeplugd werden. Ook kreeg ik zo'n knijper op m'n vinger om het zuurstofgehalte in mijn bloed te controleren gedurende de nacht en kreeg ik vlak voordat ik ging (proberen te) slapen een ding in mijn neus om de zuurstoftoevoer te checken. Nou ja... zo kun je toch helemaal niet meer slapen!!!!! Haha. Ik zag er echt uit als een debiel en zo voelde ik me ook. Gelukkig had ik een 1-persoonskamertje.'s Middags was mijn moeder mee en die ging om half 5 naar huis en om half 6 kwam mijn man, die is gebleven tot half 8. Daarna heb ik wat tv gekeken en om half 11 kwam de verpleegkundige om me aan te sluiten. Toen moest ik dus gaan slapen... nou forget it! Ik heb het nog 2 uur zien worden. En maar draaien en woelen. Heb zelf van 1 tot half 2 nog even gelezen, want het wilde echt niet. Na 2 uur ben ik het even kwijt geweest, wat betekent dat ik toch nog wel heel even ben weggezakt, om half 7 was ik in ieder geval weer wakker. Daarna nog geprobeerd te slapen tot half 8, dan zouden ze pas met ontbijt komen, maar dit lukte niet meer. Om half 9 moest ik beneden zijn bij afd. Klinische Neurofysiologie (ik overnachtte op Neurologie verpleegafdeling, tussen de bejaarden, haha) en toen werd alles weer van me afgehaald. Er moest aceton aan te pas komen om de lijm uit mijn haar te krijgen, verschrikkelijk! 2 Dagen later zaten er nog lijmbrokken in mijn haar. Bij de lift kwam ik nog 2 mannen tegen met dezelfde draden op hun kop, hahaahhaha, geen gezicht. We moesten allemaal lachen.

11 Mei heb ik weer een afspraak bij de neuroloog en krijg ik de uitslag. Ben heel benieuwd. Hoop echt dat ze een verklaring vinden waarom ik niet slaap, want heb nu alweer 3 k*tnachten gehad, waarbij het uren duurde voor ik in slaap viel. Kan zo toch niet doorgaan? Ik heb overdag gewoon pijn in mijn spieren, botten en gewrichten. Dat komt echt daardoor, want dat heb ik nooit eerder zo erg gehad.

Amber is 's nachts nog steeds aan het spoken 2-3 keer per nacht. Dan hoef je alleen maar het speentje erin te doen, maar toch moet je eruit, heel vervelend.

Geven jullie trouwens al 4 flessen? Wanneer kun je dit doen? Pas als je fruit en groente geeft? Hier willen wij nog ongeveer 2 weekjes mee wachten. Maar hoe doe je dat dan, want Amber krijgt nu 5 flessen van 180 en 6 schepjes om 7.00, 10.30, 14.00, 17.30/18.00 en 21.00/21.30. Bij die laatste moeten we haar altijd wakker maken en ze is dan in een diepe slaap, dus ik wilde eigenlijk die laten vervallen. Maar hoe doe ik dat? 4 Flessen van 210 en 7 schepjes geven? Of gewoon de 5 flessen om de 3 uur gaan geven: 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 en 19.00? Maar dan lijkt het me zo snel achter elkaar. Ze is nu ook steeds eerder moe 's avonds. Vaak is ze om 18.00/18.30 al echt rijp voor bed. Soms heb ik het idee dat het daaraan ligt dat ze 's nachts een paar keer wakker wordt, omdat ze al zo vroeg aan haar nacht begint. Maar ik weet niet goed hoe ik dat kan veranderen, want ze is echt zo moe dan. En overdag slaapt ze vaak ook niet heel veel. Meestal 's morgens 1 uur tot anderhalf uur en 's middag maximaal 2 uur, soms echt maar een uurtje ofzo. \En 's middags doet ze meestal nog een klein hazeslaapje. Iemand tips hoe ik het anders kan doen?

Brusje, hoe is het met Yma? Ik wens je vast een heeeeeele fijne vakantie!!! Heb je er zin in, of zie je er tegenop? Waar in Turkije gaan jullie heen? En hoe lang?

Nadine, dat ken ik, dat niet willen slapen en alles in de gaten willen houden. Ben gisteren de hele dag weggeweest en ze heeft maar 2x een half uurtje geslapen in de maxicosi, in totaal dus maar 1 uurtje op een hele dag!!! Is toch veel te weinig. Gelukkig is ze wel vrolijk dan (sinds kort, voorheen was ze erg ongezellig als ze zo moe was). Ik denk trouwens wel dat het de darmpjes zijn waren van Stefanie. Als Amber last van haar darmpjes had was het vaak ook al tijdens het drinken of heel gauw nadat de fles op was. Rijstebloem is natuurlijk heel wat anders dan ze gewend is, het is vaster voedsel, haar darmpjes moeten eraan wennen. Ik vind trouwens wel dat rijstebloem veel meer verdikt dan Nutriton! Het is echt een papje als wij het erdoor doen en ze vindt het heerlijk.

nluiten
2 May 2010, 07:24
Maar goed, heel leuk een allert kindje. Is vind ik erg gezellig. Maar soms kan ik heel jaloers worden omdat mijn broer met Fleur overal naartoe kan omdat ze toch wel slaapt in de wagen of cosi. Die zijn gisteren eerst de stad in gegaan en toen naar de verjaardag. Stefanie zet het op een brullen als ze die cosi in moet. En als ze moe is gaat ze niet slapen.
Fleur slaapt daarentegen overdag weer niet goed als ze niet onderweg zijn. Thuis of op het kdv slaapt ze heel slecht. Die is gewend geraakt aan op pad te zijn.

Pff, ik wil zo veel zeggen gewoon klagen maar krijgt het mijn strot niet uit. Merk dat er heel veel frustraties bij mij zitten nu. Dat met dat kutmedicijn ben ik ook zat. Ze vind het echt niet lekker. Arm ding. Poep is ook nog steeds niet helemaal de oude. Vreet energie. Denk dat ik er even genoeg van heb :? . Haha, sorry meiden. Even van me afschrijven.

Tammie, ik heb eerder gezegd dat ik niet in die sprongetjes geloof. Nou, nu even wel hoor. Vind het wel makkelijk. Ze eet heel slecht en slaapt de laatste dagen ook steeds zo kort.
Stefanie is nu bijna 18 weken (geloof ik). Ik tel niet meer in weken, doe weer aan maanden. Veel makkelijker.

Thanks for listening.. :lol:

Sofia
2 May 2010, 07:28
Nadine, we zijn het allemaal wel eens zat hoor, schrijf maar lekker van je af! Daar zijn we hier voor toch, om naar elkaar te luisteren en van je af te kunnen schrijven.

Ik ken dat 'jaloerse' gevoel wel. De tweeling van mijn vriendin is ook zooo makkelijk en rustig en Amber zooo druk en pittig en niet willen slapen. Mijn man vindt het prachtig dat ze zoveel pit heeft, maar van mij mag het wel eens wat minder, zodat ik ook eens een beetje wat rust heb...

Kus en knuffel!

nluiten
2 May 2010, 07:35
Sofia, straks hebben we er vast meer lol aan :D.
Ik vind het ook wel leuk een meisie met pit te hebben..
Die komt later thuis met groene knietjes, een zarte zandsnor en een schaafwond op haar handjes en dan is er niets aan de hand. Zo probeer ik het dan een beetje goed te denken. Moet toch wat.

Hoe is het gegaan met het slaaponderzoek? Heb je daar al iets over gehoord?

Em
2 May 2010, 08:35
even snel reageren; ook ik ken het hoor. Hier ook familie-ledenmet een 'slaper' die amper reageert (1.5 mnd jonger)en wij duidelijk niet! Eigen mening en erg actief, alles willen zien en horen en slapen is maar zonde van de tijd. Vind het wel gaaf om zo'n ukje te hebben al heb ik ook zeker momenten dat ik denk: aaaaghhh! Wel steeds minder gelukkig. Binnenkort familie-feest en zal je zien dat julia opeens niet in haar hum is (terwijl het opeens een mega vrolijke baby is geworden) en dat hun kind de hele tijd slaapt..;-) Extra leuke kleertjes aan dan maar haha.

Maar zoals vanmorgen is ze heel vrolijk en wakker en dan liggen we lekker met ons drieeen te gymnastieken op bed (althans zij en wij kijken en lachen).. dat doen die 'slaap' baby's weer niet :-)

Ze draait trouwens eindelijk op haar zij. Sinds gisteren. Nu vind ze het zooo leuk dat dat het enige is wat ze wil doen. Heerlijk om te zien.

Em
2 May 2010, 08:37
Brusje; weet niet wanneer je nu op vakantie ging.. vandaag al? Maar iig een hele fijne reis gewenst! Hoop dat jullie genieten.

Tammie78
2 May 2010, 09:23
Jeetje sofia 20.000 draadjes :o :shock: pffff. en nee idd zo zou ik ook niet kunnen slapen hoor! hoop ook zo voor je dat er wat uitkomt!

hier ook een spoker vannacht! echt niet normaal vind ik het en was echt pissed vannacht hoor :evil: had ik meneer om half 12 nog een flesje gegeven met extra veel rijstebloem erin. die even laten staan zoals iemand hier zei. nah helpt met bv helaas niet. wordt gewoon niet echt dik :roll: maar goed hij krijgt de rijstebloem hoe dan ook binnen lijkt me. die verdijnt niet. (had op 100 cc 2 eetlepels!) komt die om 3 uur alweer! :o :( grrrrrr ik dacht eerst je KAN geen honger hebben, dus deed speentje erin en ff over hoofdje aaien. nou fotget it. ging alleen maar harder huilen. dus toch maar de borst gegeven. dronk wel. mar daarna niet willen slapen zoals die anders wel gewoon doet. was om half 5 nog wakker en wij dus ook. was die gewoon aan het kletsen :shock: kletsen en jengelen door elkaar. had geen vieze broek, had boertjes gedaan, en mn man heeft nog een flesje geprobeerd. wilde die ook niet. dus ik uiteindelijk nog een keer borst aangeboden. wilde die ook niet :shock: tsss mn beste hulpmiddel hielp dus gewoon niet :o uiteindelijk maar weer ingebakerd. en speen erin en doekje over zn hoofd. nou toen gaf ie eindelijk op. 4.45! mijn goed dit moet echt geen gewoonte worden hoor. en dan heeft ie overdag ook zowat niet geslapen! net als stefanie misschien 2 keer 20 minuten ofzo in de cosy in de auto. dat kind moet toch doodop zijn? maar overdag gewoon super gezellig hoor.
ik snap ook niet waarom meneer nu al een heeeele tijd niet meer doorslaapt. dat heeft ie in het begin nl wel gedaan :? ja het zal nu ook wel mede een sprongetje zijn en dan schijnen ze nu minder goed te slapen, maar vind het ook wel erg makkelijk om je daar achter te verschuilen. zo van er gaat ff iets wat minder goed, zal wel sprongetje zijn. dan heeft ie wel erg vaak een sprongetje. het gaat heel lekker met hem, maar dur is dan toch altijd wel iets wat ietsjes minder gaat. en tsja dat mag natuurlijk ook wel.

nluiten
2 May 2010, 09:35
Sorry Sofia, ik zie nu pas je bericht over het onderzoek :oops: .
Wat een gedoe al die plakkers en rotzooi op je lijf! Nee, zo kan niemand toch slapen? Laat staan iemand die er al moeite mee heeft. Hopelijk hebben ze wat aan die uurtjes gehad en komen ze met een oplossing! Hoop het zo voor je..

Misschien moet ik het dan inderdaad eerst even laten staan? Het was gewoon niet dikkig.
Dat die darmpjes dan al zo snel kunnen reageren. Denk wel dat ik het vanavond weer doe, ze heeft het nu al binnen gehad en dan kunnen we het toch maar beter doorzetten? Of kan ik beter een dagje wachten?

Haha, Em, ja zo herkenbaar. Altijd gezellig en vrolijk, behalve als.. Hoe gaat het nu met Julia?

Tammie, wat een drama. Kan me voorstellen dat je pissed bent dan. Slaap je overdag nog wel eens een uurtje bij?

Tammie78
2 May 2010, 09:41
nou heel soms doe ik dat wel eens ja. maar bijna niet meer hoor. voel me overdag opzich ook best goed moet ik zeggen maar er zijn dan van die indut momenten. wie kent ze niet haha!

Lindy
2 May 2010, 10:03
Haha Em hier een vrolijke gymende slaapbaby, maar die wil weer niet uit de fles haha hebben ze allemaal wat...
Sorry dat ik zo lang niet geweest ben, kon er geen tijd voor vinden, heb mn eerste werkweek met halve dagen erop zitten en had he niet gedacht, maar vind het heerlijk om weer te werken... Verder alles goed met iedereen?
Hier behalve het flessegedoe alles perfect, Gijs is echt super vrolijk, heeft inmiddels 2x op zn buik gerold en ik gaf hem altijd mn handen om zichzelf in zit te trekken en nu gaat ie er direct bij staan, heerlijk!!
Krijg dinsdag een logopediste die gaat naar gijs kijken hoe hij drinkt, misschien heeft zij nog tips...

nluiten
2 May 2010, 10:14
Haha ja Tammie die ken ik ook wel :D.

He Lindy. Wat fijn dat je werk zo goed bevalt. En wat heerlijk dat het met Gijs ook zo goed gaat. Helaas van de flessen. Zal vast overgaan ;) Ja, ieder kindje heeft wel wat. En het zijn ook allemaal schatjes :) .
Wat goed zeg dat staan. Da's ook wel snel he.

Shiley
2 May 2010, 10:35
zo wat veel weer zeg. hoop dat ik alles heb onthouden.

sofia, zal idd niet echt lekker geslapen hebben. mijn schoonmoeder heeft pas ook dat onderzoek gehad en die zag er ook erg leuk uit haha. idd heeeeeel veel draadjes en vooral op je hoofd. lijtk me ook verschrikkelijk slapen. hoop wel voor je dat er iets uit komt en ze er iets aan kunnen doen.

levi krijgt al 4 flessen op een dag. dronk erg slecht toen hij nog 5 flessen van 180 kreeg. hij krijgt nu 4x 190 water + 6 schepjes en in de laatste fles rijstebloem (ipv 180, 190 water voor de ontlasting) krijgt om de 4 uur eten. zit nog wel op die late voeding van half 11. moet hem dan ook wakker maken. wil nu kijken of ik de laatste voeding om half 10 s avonds ga geven en straks als hij wat beter groente en fruit eet wil ik dit gaan vervroegen naar half 9 ongeveer. kijk ook wat hij doet op de rijstebloem. nu krijft hij om half 11 die fles en om half 8 s morgens is hij wakker (huilt nog niet om zn fles) wil nu kijken hoe laat hij komt als hij om half 10 s avonds de fles krijgt. en zo kijken hoe het gaat om die laatste fles vroeger te geven en hem straks dus niet meer wakker te maken.

nluiten, snap dat het voor jullie niet zo leuk is dat stefanie niet lekker gaat slapen als je ergens met haar bent. en schrijf het lekker van je af meid. daar is het forum ook voor hoor. t zit gewoon niet mee bij jullie en ik snap dat je er gefrustreerd van word. en je wil je kind geen medicijnen geven en al helemaal niet als ze het niet lekker vind, maar je weet dat t moet/ beter is.

tammie, hmm wat een rot nacht zeg :roll: ik merk t wel aan de fles met de rijstebloem dat de melk wat dikker is en levi drinkt er langzamer uit.

hier vannacht 1x eruit voor zijn speentje. gaat de goede kant weer op. eerst was t 2x of meer.

lindy, wat fijn dat het werken je bevalt! en hopelijk weet die logopediste iets om gijs toch uit een flesje te laten drinken. dat op en neer rijden zal ook veel energie kosten denk ik.

Em
2 May 2010, 11:18
haha ja elke baby is toch altijd de beste baby van de hele wereld voor moeder he? :-)

nluiten vervelend ook van het medicijn. Is dan niet leuk om te geven ook al werkt het wel. Hmm sofia wel minder klinkt het onderzoek ja. Denk niet dat het mijn nachtrust zou verbeteren nee. Hoop dat ze er iets aan kunnen doen uiteindelijk.
Lindy wat goed dat je het weer lekker vind om te werken. Misschien helpt die logopediste, heb zelf ook nog getwijfeld of ik die zou inschakelen maar mevrouw doet het nu goed. Ze drinkt nog steeds niet veel uit de fles en soms weigert ze gewoon, maar wie weet, dronk ze ook nooit zo veel uit de borst. En ze groeit nog goed. Gisteravond zelfs een flesje met kunstvoeding gedronken zonder protest (geen hypoallergene meer- is niet nodig meer aangezien ze getest is en geen koemelkallergie heeft).

Na een tweetal weken een beetje hangerig (weinig slapen en 's nachts veel wakker) gaat het de laatste weken echt super! Mega vrolijk, lekker aan het gymen en weer lekker doorslapen. Hier superenthousiaste ouders.. haha. Op de creche gaat het ook steeds beter. Op maandagochtend is het steevast huilen, maar daarna wordt het steeds beter. Ze slaapt en eet daar ook steeds beter dus dan is de wereld wat vrolijker ;-) Haar eczeem zit er nog duidelijk helaas. Nu ze erg verkouden is zie je dat het weer erger wordt en gaat ze weer krabbenmaar is goed te onderdrukken met zalf.

ik vind het werken op zich ook wel weer lekker. Was even wennen maar nu is het ok. Ga zelfs begin juni een 2 dgn op cursus in maastricht. Lekker luxe hotel voor mama alleen en eventjes er op uit.. Spannend...is straks eerste keer namelijk ;-)

angelangel
2 May 2010, 18:27
Even snel een berichtje van deze kant. Had 9 pagina's te lezen, nou daar had ik geen puf meer voor sorry.
We hebben een gezellige Koninginnedag gehad en mijn zus heeft vanaf donderdag gelogeerd met de 2 kids en is net weg. jongste is 1,5 en eenkennig en de oudste is 3,5 en mega jaloers op t moment. Ook van die heerlijke fases die er aankomen. Bram slaapt nog steeds erg slecht in de nachten en ik dus ook. Ben helemaal kapot. Mijn zus zegt gistermiddag ga maar slapen ik pas op Bram en doe de fles wel. Wat denk je iedere 3 kwartier wakker, het zit inmiddels dus in mijn systeem :cry: , ondanks dat heb ik toch nog even lekker geslapen maar dit moet niet lang zo doorgaan. komende weken ook een paar keer om 7 hr beginnen, pfpfpf. Breng hem maar naar oma denk ik als ik om half 7 de deur uit moet en hopelijk kan ik dan wat bijtanken.
Verder is Bram heel vrolijk en eet erg goed. Ook poept hij nu soms 2 of 3 keer op een dag :o . De laatste dagen ook dunne luiers soms en ook rode wangen, zouden zijn tanden onderweg zijn, slaapt hij daarom zo slecht al ruim 2 weken. 10x wakker worden op een nacht is niks nu, en eerst sliep hij lekker door.

Sorry voor mijn geklaag weer, maar trek t niet meer zo. Val zowat in slaap als ik dit zit te tikken en moet Bram nog in badje doen en zelf douchen. 9hr papfles en dan met zijn allen naar bed denk ik.

Em jij had toch ook van die vreselijke nachten, nog een oorzaak kunnen achterhalen?
Fijn dat de zalf verlichting geeft trouwens.

Brusje ben je al weg? Anders fijne vakantie

Shiley
2 May 2010, 18:46
pff angel wat balen zeg dat bram zo vaak wakker word s nachts. snap dat je ogen zo'n beetje dicht vallen tijdens het typen. ik trok het al slecht toen levi 3 a 4x op een nacht kwam maar jij krijgt dus nog minder slaap.

hier is het poepen wat minder geworden. soms gerust 3 dagen niet. vandaag is ook weer de 3e dag en heb t vandaag nog niet gezien. hoop eigenlijk nog wel dat t gaat komen maar vrees dat ik moet hopen op morgen. en doe dan al 190 ml water in de fles ipv 180 ml zodat hij extra krijgt.

vanavond heeft hij weer worteltjes gehad maar dan verse. en hij heeft niet geknoeid! was nog niet fanatiek aan het happen maar heeft wel ongeveer 7 a 8 hapjes binnen gekregen. is tot nu toe zijn record haha.
morgen cb. ben benieuwd hoe lang en zwaar hij is en wat ze te zeggen hebben. ook weer die rot prikken. arm mannetje

brusje
2 May 2010, 19:07
sofia..alleen van al die slangen zou ik niet meer slapen idd, pff lastig! ik hoop dat je er wijzer van wordt!

nluiten ja ik snap wel wat je bedoelt..je voel je dan zo aangekeken omdat jouw kind niet wil slapen! probeer er boven te staan hoor kun jij niks aan doen..enne allerte tante dus he!

em, fijn dat julia t zo goed doet en ook op kdv!

lindy..fijn dat t werken weer bevalt en dat je bventje t goed doet..hij is snel hoor!

Mippie goed toch zn record..zo leert ie t wel hoor!

angel..ik heb medelijden met je je voelt je echt brak zo he..dikke knuf!!
ik hoop dat alles kindjes hier toch snel echt goed gaan slapen!

hier is yma koortsvrij en hoest ook al wat minder..ze had 3 mooie nachten gemaakt (van 19.30 tot 07 ongeveer maar vannacht was t feest..eerste nach in een gewone slaapzak..ze sliep van 19.30 tot 01.15 prima maar was daarna om 02.45-03.15-04.30-05.00-05.45 steeds wakker, soms even speentje ging ze verder en heb r ook een keer laten huilen werd ze weer even stil..weinig slaap voor mama dus..(ging pas om 00.30 slapen..was een feest bij de buren en een herrie!
Vandaag was yma niet erg in de stemming maar heeft wel 2 keer 2 uur geslapen in de gewone slaapzak en 45 in in de box.
Morgen dagje kdv en BSO voor de kids kunnen wij de laatste dingen regelen, dinsdag morgen gaan we naar t vliegveld..dus morgen voor t laatst on line!
Ze laat nogsteeds wel wat van de flessen staan, die met rijstebloem slurpt ze wel zo op mischien in elke fles een beetje doen voor de smaak.
Bruine bonen had ze zo op t halve potje vanavond! hihi smullerd.

Tammie78
2 May 2010, 20:30
Gossie angel ik heb ook met je te doen! pffff dacht dat ik het slecht had met meestal 1 keer en soms 2 keer wakker 's nachts. en vannacht als klap op de vuurpijl bijna 2 uur liggen spoken! ging die midden in de nacht gewoon vrolijk liggen kletsen :shock: mafkees! toch kan ik op zo'n moment dan niet eens boos zijn! maar hoop niet dat dat gewoonte wordt! een keer eruit 'snachts ok, maar dit.... maarja als ik dan jouw stukje lees met meer dan 10 keer eruit :? :shock: scheelt dan wel dat bram overdag wel lekker vrolijk is.

nah wat david inene heeft? is gewoon weer veel huileriger vandaag. maarja slaapt ook amper. vandaag in totaal maar 1,5 uur :shock: (en dat niet eens achter elkaar hoor!) en om half 7 lag die op bed, maar tot half 9 liggen brullen en jengelen. pfff heb me oordoppen op een gegeven moment ingedaan. ik trok het niet meer. had koppijn en was misselijk. uiteindelijk weer ingebakerd. (deed me man) en toen gaf die eindelijk op. nou ben weer benieuwd voor vannct. zal wel weer 12 uur, 3 uur en 7 uur worden ongeveer! :roll:

nluiten
3 May 2010, 09:06
Angel, hoop dan maar dat het tandjes zijn he.. Dan houdt het ook op als ie door is.
Sterkte!!

Mippie, Levi heeft het dan lekker snel te pakken. Lekker smullen! :D Bij Stefanie wachten we nog even. Ik wil wel vanaf nu de rijstebloem erin houden. Hebben het gisteren niet gedaan, en ze had vanmorgen weer dunne poep. Ik denk dat kindjes het op een gegeven moment gewoon nodig hebben. Wel hopen dat Levi gaat poepen vandaag!

Gisteren op visite geweest. Bij een (oude school-) vriend van Thomas. Hij kwam daar vroeger heel vaak en die ouders wilde Stefanie zo graag zien. Die vriend woont eigenlijk in Engeland en veel familie wilde de kleine ook zien. Ja, echt ze hebben een feestje georganiseerd voor Stefanie en omdat die vriend laatst jarig was. Heel veel engelse mensen, pff dat is vermoeiend!! :shock: Wat een volk. Wel onwijs lief, er waren allemaal lekker hapjes en oma's die Stefanie lekker aan het uitlachen was. Hihi. Ze is heeeeel lief geweest. Vond het reuze interessant. Onwijs moe. En natuurlijk niet willen slapen ;). Ook niet bij papa of mama in de armen in een rustige kamer. Bikkel hahaha.
Ik denk dat Stefanie door de 2 drukken dagen achter elkaar ook zo onrustig geslapen heeft. Is allemaal iets te veel geweest.

Brusje, wat fijn dat het met Yma weer goed is. Heerlijk op vakantie! Weg van die natte rotzooi hier. :D Fijne vakantie!

Shiley
3 May 2010, 09:12
nluiten, wat leuk zeg dat ze een feestje voor haar en die vriend hadden georganiseerd.
en wag fijn dat ze zo lief is geweest. alleen dan jammer van het slapen he haha. maar ze is er niet lastig van geworden, dat ze zo moe was?

de rijstebloem ben ik ook mee begonnen en niet meer mee gestopt. in t begin poepte hij elke dag en na 3 dagen werd het om de dag en nu zit er de laatse tijd al weer 3 dagen tussen. vandaag is dag 4 dus hoop eigenlijk wel dat hij t vandaag doet.

brusje, fijne vakantie!!!!!

Em
3 May 2010, 09:23
even snel reageren op werk;

Angel balen van die nachten. Bij Julia lag het volgens mij aan 2 dingen. Ten eerste de eczeem (veel krabben en jeuk.. als ze half wakker was werd ze wel wakker (huilen) van de jeuk. En ook het niet gemakkelijk kunnen poepen leverde nogal wat kreunen en dan huilen op 's nachts. Nu geef ik niet meer zo veel te eten (gewoon om de 3 uur en dan max een half uur ipv wanneer ze wilde) en overdag 2x een flesje van iets van 100 en nu gaat het poepen veel beter. Ze komt iets minder hard aan dan tot voor kort (toen was het nog 250 gram per week!) maar dat is niet zo erg met haar gewicht ;-) Nog steeds genoeg. Weet niet of dit voor Bram ook iets kan doen?

nluiten
3 May 2010, 09:50
mippie, ja op een gegeven moment was ze er wel klaar mee. En daarnaast hebben we haar ook de hele tijd vast moeten houden. En is ze heen en weer gesleept door iedereen. Oooh, ze was helemaal op.
In de auto sliep ze bijna gelijk :D. Maar! na 10 minuten wakker he, en thuis weer gezellig doen.

Shiley
3 May 2010, 10:09
haha ze is echt een die hard!
levi slaapt nog bijna elke autorit hoor. na 5 minuten is hij meestal wel weg. soms blijft hij wakker. en tegenwoordig is hij wakker als de auto stopt.

nluiten
3 May 2010, 10:40
We hadden het van te voren kunnen weten, ze was in de buik al heel actief. Zit gewoon in de genen. Heeft ze van haar pa denk ik, niet van mij hahaha.

Wat nieuw is de laatste dagen is dat ze blrrlrlbbll en dat met spuug. Snappie haha?
O, en ze drinkt haar flessen niet leeg. Laat steeds 40 staan. Ze krijgt 150+5.

Nou, nu maar even naar de supermarkt. Met de auto helaas. Wat een vies weer. ZOnder de isofix. Ben benieuwd of ik de gordel vast ga krijgen.

lilian
3 May 2010, 12:36
heey dames..
sorry heb alles gelezen maar weinig onthouden..

ben vanaf vrijdagavond al ziek.. behoorlijke griep.. :(

brusje fijn dat het een stuk beter gaat met yma..
fijne vakantie..

tammie veel plezier op cp!

nadine.. leuk een feestje voor stefanie en die man.. :D
gelukkig was ze de hele tijd lief..
idd wat een die hard..

mijn man is gisteren met kaylen naar ons nichtje geweest..
was ook een geslaagde dag..
en of ik heb hem aangestoken of hij is moe van gisteren want hij doet niks anders dan slapen vandaag..
:D
voor mij wel lekker.. even nog extra bijkomen.. :D

speedy28
3 May 2010, 12:57
Hey meiden, hier ook lang niet geweest, heb het erg druk, van de week 6 dagen gewerkt en ja als je dan thuis bent wil je ook bij je kleintje zijn he...

Angel, wat balen van die nachten, ms tandjes idd, kan wel qua leeftijd. Hoop dat je snel weer beetje bij kunt tanken.

Lees wat over de nachten en huilerigheid enzo. Er komt voor een aantal weer een sprongetje aan he. 19 weken en iets de ervoor.

Lilian, balen dat je ziek bent, gelukkig begrijpt Kaylen je en slaapt hij lekker hahaha.

Nadine, leuk dat feestje. Dan heeft ze het knap gedaan. Wij hadden gister ook nog verjaardag, Demy was helemaal hyper, heeft het gillen ontdekt, doet dit de hele dag. Was na de verjaardag ook kapot.
Heb nog niet gezien wat stefanie voor medicijnen krijgt, zal ik nog even terug zoeken.

Brusje veel plezier op vakantie.

Vanochtend nog naar het cb geweest. Hij weegt al 7 kilo en is 64.5 cm lang. Kreeg nu het advies voor het spugen en niet kunnen poepen friso comfort te gebruiken en roosvicee laxo en beginnen met fruit. Nou ja dat laatste deed ik al wel. Als hij dan nog niet gaat poepen dan even naar de huisarts voor lactulose ofzo.
Ook ga ik nu proberen om hem savonds eerder de fles te gaan geven, zodat hij langer doorslaapt. Ms met rijstebloem er dan door.

brusje
3 May 2010, 13:03
beterschap lilian!! bah!

mippie..ik hoop ook dat ie poept vandaag ik wordt er altijd een beetje onrustig van als t lang duurt bij yma..bang dat ze er last van gaat krijgen.

Yma is op kdv nu, ga haar wel vroeg halen, kyan is op BSO, wij hebben de laatste dingen ingepakt en nog een parasolletje gekocht voor op de wagen.
ik ga zo laatste handdoeken die ik heb gewassen ophangen dan is alles wel zo een beetje klaar hihi en zo druk als ik bezig ben met alle voorbereiding..is rene vissen :evil: :roll: :? :x wat een lul is het soms ook..kan ik straks weer net als altijd alleen de kids ophalen en entertainen voor t eten...en dat terwijl hij vrij is..hij zei net, ik denk dat ik even een paar uurtjes ga vissen..dus ik zeg nouwja..we gaan morgen op vakantie en jij denkt alleen aan vissen..? en liet merken dat ik t niet leuk vind dat ik de kids dan alleen moet halen..zegt ie..HET LIJKT WEL OF IK STEEDS MINDER VAAK WEG MAG!! Nou toen heb ik hem vriendelijk verzocht voor zijn eigen veiligheid nu beter wel te kunnen gaan vissen :lol:

Ik zie erg op tegen de vakantie..gatver..met zn 4en op 1 kamer slapen..dat wordt geen oog dichtdoen voor mij helaas!

erg pittige tante die stefnie hoor nluiten!

speedy..das veel 6 dagen werken! oef!
fijn dat ie t zo goed doet..ook al 7 kilo!!

Em
3 May 2010, 13:15
brusje.. hmm die mannen ook altijd. Het is toch ook niet zo lekker weer om te vissen zou je zeggen ;-) Wie weet gaat het slapen hartstikke goed... lekker de hele dag buiten en de zeelucht maken iedereen misschien wel lekker slaperig. In ieder geval een fijne en relaxte vakantie gewenst.

brusje
3 May 2010, 13:26
thanx..:D

nluiten
3 May 2010, 13:27
..... Brusje, ik wens je een heule fijne vakantie! Gaat vast goed ! Verstandig dat je je kerel er even uit hebt gezet. ;)
Veel plezier.

Lilian, beterschap meid.

Speedy, dat zijn inderdaad veel dagen zeg. Moet je iedere week zo veel werken of was dat eenmalig?
Stefanie krijgt zantac.

lilian
3 May 2010, 14:34
brusje groot gelijk dat je dat gezegt heb tegen je man.. :D

ze denken altijd dat ze alles kunnen doen en maken en als wij dan keertje weg willen dan is het gelijk niet goed.. of worden we vriendelijk verzocht om verantwoording af te leggen bij elke stap wat we doen.. :twisted:

komt vast goed met je vakantie..
zoals em ook zegt.. misschien worden ze wel slaperiger van dat andere klimaat. het strand.. andere dagindeling misschien..
in ieder geval veel plezier. :D

speedy 6 dagen werken?
is dat noodzakelijk?
en elke week weer?

speedy28
3 May 2010, 15:27
Nee gelukkig niet elke week. Deze week werk ik 2 dagen en 1 middag vergadering. Zou niet te best zijn zo veel. Ik was ook gesloopt. Ik werk onregelmatig, en in principe 25 uur per week, maar soms is dat de ene week meer en de andere week minder. Ze plannen dat maar hoe hun het het beste uit komt. Straks krijgen we een basisrooster, dan zal dat minder voorkomen gelukkig, is wel heavy.

Nadine, oja voor het spugen, ik dacht ms heeft ze ondertussen iets anders wat ik heb gemist. Is stefanie ook lichamelijk heel druk, omdat je ook zegt dat ze alles mee wil krijgen enzo. Demy heeft dat namelijk ook.

Brusje, volgens mij heeft jou man niet altijd in de gaten wat een leven met 2 kinderen inhoud he. Denkt wel veel aan zichzelf als ik het zo zie. Die van heeft heeft Demy afgelopen week vrij veel moeten doen, en ook grotendeels het weekend en die vond het best pittig.
En idd, op vakantie overdag lekker zwemmen enzo, worden ze wel moe van. En van dat warme weer ook wel denk. Heerlijk, ben wel jaloers hoor, lekker op vakantie

nluiten
3 May 2010, 16:06
Dat ze er dan niet een beetje rekening mee houden met die tijden zeg. 25 uur is toch zeker geen 6 dagen?

Ja Stefanie is echt wel heel druk met bewegingen. Ze wil ook niet al te lang vastgehouden worden, ze wil wel kunnen trappelen. Dan kun je haar het beste voor je houden en beetje laten hangen. Vasthouden als een baby kan echt al een tijdje niet meer. Alleen na het eten :D.
Maar ik denk eigenlijk dat alle kindjes wel zo druk zijn?

angelangel
3 May 2010, 17:48
ow Brusje probeer toch maar lekker te genieten op vakantie hoor! Gaat vast goed komen.
\
Vanacht Bram om 4 hr maar bij ons in bed gelegd, ik was er klaar mee. Heb t idee dat hij de fles wil, maar daar begin ik echt niet aan hoor! Hij zit al boven zijn tax. Hij was helemaal over de rooie weer en toen hij tussen ons inlag werd het wel iets beter. om 7 hr fles gemaakt en dan slaapt hij bijna 2 uur of meer. Dus ik ook tot 9.15 geslapen. die 2 uurtjes in de ochtend daar moet ik t echt van hebben. Merk wel dat ik erg moe ben hoor, ben duizelig en zo. Vandaag op KDV de kids ook allemaal hyper, pfpfpf. Oma geeft hem zijn hap en doet hem in bad. Papa haalt hem op als hij klaar is met melken. Kan ik even rustig met de boekhouding aan de slag. Al heb ik erg veel moeite om me te concentreren zeg.

Hup schop onder mijn reet, ik moet door. 9hr in bed denk ik vanavond als t lukt.

Ow lilian beterschap, de griep niet fijn.

brusje
3 May 2010, 19:56
jekkie angel..hoeveel drinkt ie nu dan hoeveel flessen?
ik probeer yma ook niets te geven in de nacht maar als ze echt lang wakker blijft doe ik wel een klein flesje hoor dan ging ze tnt wel meteen weer slapen, maar idd t moet geen gewoonte worden.
echt balen!

Nou we zijn er bijna klaar voor hoor..zit mn teennagels te french manicuren..hihi nu ff drogen en dan volgende laagje, we gaan veel foto`s maken dus als ik terug ben kunnen jullie mee genieten! ;)

Yma heeft vandaag ook weer geslapenzonder de bakerslaapzak en ligt er nu ook weer in zonder!

Shiley
3 May 2010, 22:07
brusje, je leest het denk ik niet meer maar een hele fijne vakantie!!!! ga lekker genietne en ik hoop dat je toch lekker kunt slapen.

groot gelijk dat je rene ff buiten gezet hebt. soms kun je ze wat he, die mannen. pff.

tammie, jij ook een fijne vakantie. hopelijk bevalt het in centerparks.

lilian, ow jak de griep. beterschap!

angel, ik snap dat je moe en duizelig bent. t is niet niks om elke nacht zovaak voor je kind uit je bed te moeten. en dat je geen flesje wilt geven snap ik ook. straks gaat hij er een gewoonte van maken. of toch geven maar om de zoveel nachten minder tot je geen fles meer geeft?

speedy, 6 dagen pff dat is veel zeg. toch niet te hopen dat dat nog een keer zo is. ben je echt gesloopt. en idd je wilt toch ook van je mannetje genieten he. wel grappig/ raar dat jij van het cb mag beginnen met sap en fruit en ik kreeg vandaag te horen dat het toch echt vanaf 6 maanden pas mag.

Shiley
3 May 2010, 22:13
nou hier dus naar het cb geweest. levi wil graag zitten en staan maar dit mag hij echt niet vanwege zijn rug en zijn beetjes (veel gewicht erop en dan kunnen zijn botjes krom gaan staan) verder heeft ze niet veel gezegt over zijn hoofdje. heb wel zelf aangegeven dat ik vind dat die niet platter is geworden afgelopen 4 weken. fruit en groente pas geven met 5.5 a 6 maanden. ze hebben t nog niet nodig en mn schoonmoeder heeft hooikoorts en dus is het beter te wachten met groente en fruit.

zijn gewicht was 6600 gram en 60.5 cm
een kleintje dus haha. zit nog net binnen de groei lijn maar echt op de onderste lijn.
vroeg ze naar zijn voedingen dus ik zeg dat hij 4x 190 water met 6 schepjes krijgt en s avonds nog rijstebloem erbij. en dat hij dus smorgens vroeg (5 uur) al wakker is en dan zijn speentje krijgt en verder slaapt. ja zegt ze dan krijgt hij overdag misschien te weinig voeding. dus ik gelijk gezegt dat hij met 5 voedingen van 180 ml (incl schepjes) ook s morgens vroeg komt. ow zegt ze, geef dan smorgens ook maar een schepje rijstebloem in zijn fles. kijkt ze naar zn gewicht en lengte. nou zegt ze, doe maar niet trouwens want dat zijn allemaal extra caloriën en hij is dik zat. nou toen werd ik kwaad!! hij is helemaal niet dik. hij heeft een klein vet laagje maar is zeker niet dik. een baby mag ook juist een vetlaagje hebben vind ik. alleen t moet niet te erg worden en levi beweegt zn eigen nog makkelijk dus is niet te dik. als hij straks gaan draaien en kruipen en lopen dan komt dat echt wel weer goed hoor.

ook weer prikken gehad. bij de 1e gaf hij geen kik. stoere jongen!
maar bij de 2e was het flink huilen. arme schat.
hij is in de auto in slaap gevallen en heb hem slapend in zijn bedje gelegd

lilian
4 May 2010, 11:03
goed gegroeit levi..
idd niet al te groot maar ook zeker niet dik! :D
wat een gezeur altijd met dat cb..

doe je hem sochtends na de hele nacht altijd een gewone fles of toch wel iets extra's?

kaylen krijgt de ochtend fles hetzelfde als de avond fles..
maar die slaapt ook standaard 12 uur.. of langer..

ik vraag me af of kaylen ooit een fruithapje of groente als vervanging gaat vragen/krijgen voor een fles..

hij eet nu al halve potjes en drinkt daarna (1,5 uur ertussen) zo zijn fles nog helemaal leeg alsof het niks is.. :D

nluiten
4 May 2010, 12:08
Je kan ze af en toe toch wat het bij dat CB. :twisted:
Binkie hoor Levi! Heel goed gedaan!
Stefanie wil ook heel graag zitten en sinds laatst ook staan. Nog niet zo vaak. Maar als ze dat wil dan laat ik haar ook hoor. Denk maar dat ze er dan klaar voor is. Als ik er niet aan toegeef dan is ze echt boos.
Wel alleen als ik haar vast heb hoor, niet los ofzo. (alsof ze dat kan haha)

heb echt een onwijs goed filmpje op hyves staan :D

nluiten
4 May 2010, 13:31
Stefanie wordt trouwens de laatste nachten huilend wakker.. :(
Ze wil dan eten. Doe rijstedinges door de fles van half 7 en 12 uur is ze schreeuwend wakker. Honger! Honger! Niet te stillen joh.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Moet ik anders eerst de fles van 11.00u met rijstedinges doen? En die van half 7 gewoon?
Kan ik toch even niet op de naam komen.. :? Irritant. Hahaha.

lilian
4 May 2010, 14:31
als ik kaylen de fles deed met RIJSTEBLOEM ;)
dan werd hij altijd een half uurtje na de fles schreeuwend wakker..
niet te stoppen.. (denk buikpijn)
half uurtje bij ons zitten en dan was het goed wou hij weer naar bed..
dan kwam hij snachts altijd alsnog.. idd honger!!!!

en de volgende dag kon hij niet poepen..
dus ik ben ermee gestopt..
kan je niet verder helpen sorry..

idd briljant filmpje op de hyves van nadine! :D

Shiley
4 May 2010, 17:11
lilian, levi krijgt 3 normale flessen en de laatste met rijstebloem. heeft daar ook voldoende aan want hij drinkt ze niet allemaal leeg. laat bij elek fles 60 staan ongeveer.
en t cb zei dat hij s morgens geen rijstbloem hoefde want dat waren extra caloriën en die had hij niet nodig want hij was zwaar genoeg :twisted:

nluiten, t is idd altijd wat met dat cb. word je helemaal sjaggie van hoor.
levi word elke nacht (vroeg in de ochtend) huilend wakker. alleen is een speentje dan genoeg.

lilian
4 May 2010, 18:23
mippie hoelaat krijgt hij de flesjes?

zal je vast al vaker hebben gezegt.. maar moet dan gaan zoeken :D

ik heb kaylen ook op 4 flessen en dat gaat goed..
misschien kan ik je ergens mee helpen.. :D

Shiley
4 May 2010, 18:50
hij krijgt s morgens wanneer hij wakker word. maar pas na kwart over 6.

stel dat hij om half 7 komt. dan krijgt hij om:

half 7
half 12
half 5
10 uur

soms rek ik overdag nog weleens een kwartiertje, waar hij helemaal niet moeilijk over doet) en word het kwart voor 5 en 10 uur/ kwart over 10

angelangel
4 May 2010, 19:39
Dat bedoel ik nou met schijt aan CB. Dat gezeur altijd. Dan moet dit dan dat. Bram mocht ook nog niks hebben want hij heeft t niet nodig. Nou het gaat er prima in en heeft er ook behoefte aan hoor. En sinds hij fruit en hap heeft poept hij tenminste ook zonder drama, zelfs soms 2 of 3 x op een dag, ipv 2x in de week met hele dagen brullen. En baby's mogen wel een beetje babyvet hebben hoor, als ze straks actief worden is het er zo weer af.
Bram krijgt 4x 210 met 7 schepjes en 1 schepje rijstebloem, de laatste fles krijgt hij als papfles.
6.30 fles'
9.30 fruit
11.00/ 11.30 fles
16.00/ 16,30 fles
18.00/1830 warme hap en danoontje
21.00 ongeveer fles pap.
en dan nog janken in de nacht omdat hij honger heeft volgens mij, want als hij de eerste fles krijgt dan slaapt hij zo 2 uur. :o

Gisteravond heeft papa hem opgehaald bij oma die hem in bad heeft gedaan en hem zijn papfles gegeven. Kon ik mijn bed in, stond te zwaaien op mijn benen. Helaas kon ik niet de slaap pakken, pfpf dus nog moe. Gelukkig is hij overdag in opperbeste stemming. Dat maakt t dan ook wel weer een beetje goed.

Lindy
4 May 2010, 20:17
Angel gatsie wat een nachten, hoop dat het snel beter zal zijn. Wel raar dat hij eerst zo goed doorsliep, misschien toch even bij HA langs? Respect hoor dat je nog volhoudt zo hard te werken.

Mippie, wat goed dat ie jouw worteltjes ook lust, ik heb inmiddels zelf brocoli gemaakt, maar Gijs zat steds erg verstopt van het vaste eten, dus we doen nu even een weekje niet. De brocoli ligt te wachten in de diepvries, ik zou toch wel een beetje beledigd zijn als hij mijn eten niet lust hihi…

Brusje je leest het niet meer, maar fijne vakantie!!!

Tammie, Davidje blijt dus ook lekker spoken, wel schattig hoor dat ie dan gewoon ligt te kletsen, maar David mama vind het nog leuker als je dat overdag doet ;)

Nadine, dus stefanie heeft al even aan haar engels kunnen werken… dat brrll met spuug doet Gijs ook, grappig he…

Speedy bij mij zeiden ze op cb juist beter groente ipv fruit, want fruit is aggresiever voor de darmpjes… Raar hoor zoveel verschillende adviezen… Oh ja en rijstebloem kan opstoppend werken he…

Haha brusje zit hier te schaterlachen om het verhaal over rene, dat ie voor zijn eigen veiligheid tch maar beter kon gaan vissen… Hihi maar groot gelijk hoor dat je er wat van zegt!!

Mippie mocht alleen Levi niet zitten en staan of alle kindjes niet? Gijs doet dat ook best vaak… oeps…Pfff hij ziet er zeker nier dik uit, t’is gewoon een lekker ding!

Lindy
4 May 2010, 20:23
Heb vandaag een logopediste langs gehad. Echt hele lieve vrouw, ze zegt ook dat het niet door ons komt dat het niet lukt met drinken. Had nog weer een nieuw speentje, waar ie wel wat binnen kreeg. Was 3 standenspeen en had hem op de papstand haha.. wel veel gesmeer. Op haar advies ook bekertje met zo'n ingebouwd rietje gekocht, die gaan we morgen eens proberen. Zelf even geprobeerd maar ik moet nog wel hard zuigen, dus ben benieuwd of het hem lukt...

Em
4 May 2010, 20:34
lindy, fijn dat de logopediste is geweest en wat tips had. Natuurlijk ligt het niet aan jullie! Zowel jullie als Gijs kunnen er niets aan doen.. moet gewoon weer even de 'feeling' (hoe moet je zuigen) terugkrijgen. Had ook al eens gelezen dat zo'n fles met rietje zou kunnen werken. Laat je weten hoe het gaat?

Hier gaat het ook nog steeds niet soepel hoor..thuis normaal wel, maar op kdv heel verschillend. Moet zeggen dat dat wel grotendeels komt door hoe ze er op het kdv mee omgaan. Beetje stom namelijk. Een leidster (van de dinsdag) vind dat ze snel afgeleid is (klopt wel, maar maakt op zich toch niet zo veel uit?)en legt nu al 2x een doekje over haar ogen tijdens het drinken.. gevolg: als ze thuiskomt is ze zo van slag door dat doekje dat ze zodra ze de fles ziet gaat huilen. Nu maar de borst gegeven dus en hopen dat het morgen weer over is. Dit is namelijk al de 2e keer dat het gebeurt en ik had gevraagd het niet meer te doen.. vandaag dus wel, dus ben ik een beetje pissig. Gisteren had ze een andere leidster en heeft ze zonder problemen (zonder doekje) veeel meer gedronken (het dubbele). Blijft lastig zo..

Shiley
4 May 2010, 20:56
even snel wat moet m zo onder de douche uit halen.

alle kindjes mogen nog niet zitten of staan tenzij ze het zelf kunnen. dus helaas mag gijs het volgens cb ook niet dan.

t is te hopen dat hij gaat drinken uit die beker waar de logopediste mee kwam. wel fijn om te horen dat het niet aan jullie lag, toch?

Tinkerbell79
4 May 2010, 21:29
Em, ik las toevallig (hm doe ik wel vaker ;-)) mee met jullie. Maar ik snap dat je pissig bent. Ik vind het echt NIET normaal dat ze een doekje over haar ogen leggen. Ik vind dit echt enorm te ver gaan. Je hebt er zelfs wat van gezegd en dan doen ze het niet. Vind het belachelijk, echt waar! dat ze dan met haar even apart gaan zitten, zodat ze rustig is. OHHH IK BEN ECHT KWAAD!!!! Pff sorry moest het even kwijt geloof ik :(

Shiley
4 May 2010, 21:37
em, jeemig zeg wat een stom mens zeg.
je legt toch niet zomaar een doekje over de ogen van een kindje. en al helemaal niet als je hebt aan gegeven dat je het niet wilt hebben! ga idd even apart zitten met haar.
ze gaat echt te ver, en jij zit er thuis mee.

nluiten
5 May 2010, 08:25
Em, ik vind het ook niet kunnen hoor. Ze zou dan inderdaad een rustigere plek moeten zoeken.

Mippie, over dat zitten.. Wat bedoelen ze daar dan precies mee? Mogen ze dan niet bij je zitten? Of niet in de zitstand in de wipper? Als Stefanie bij me zit, zit ze vaak rechtop. Hou haar uiteraard nog wel vast. Ze moet het toch op een manier leren? Het is niet dat ze van de ene op de andere dag kunnen zitten of staan.

Angel wat jammer dat het slapen niet wilde lukken.. Misschien te hard je best aan het doen om in slaap te komen..

Stefanie zit echt nog aan de 5 flessen. Krijgt niet meer dan 150+6 weg. Laat regelmatig wat van staan ook.
Heb gisteren een schepje meer in de papfles gedaan. Nou, was echt pap geworden en mw was na een dag op het kdv en na die fles helemaal op en stortte in slaap. Was voor het eerst dat ik haar zo weg kon leggen en dat ze gelijk haar hoofd opzij draaide. Zo moe.. Wel weer om 12uur brullen..

speedy28
5 May 2010, 08:53
Ja idd, domme actie. Helemaal als je het gezegd hebt niet te doen. Straks wil ze geen fles meer.

Echt die verschillende meningen bij het cb ook. Vorige keer had ik al gezegd dat Demy de hele tijd wil staan en zitten op schoot. Nou dat mocht wel zolang hij voor de rest maar ligt. Ze geven zelf ook wel beetje aan wat ze kunnen. Demy kan al heel goed zitten, wil ook niet anders. Kan hem ook niet tegenhouden, trekt zichzelf omhoog. Tja hij wil sneller dan hij mag/kan.
Wel lastig hoor, volgens mij kun je toch maar beter op je eigen gevoel af gaan.
En idd met het eten/ drinken ook. Gewoon geven wat je zelf denkt dat het beste is. Ben in ieder geval blij dat ze het bij mij wel aanraadde hoor.

Lindy, fijn dat de logopediste is geweest, hopelijk heb je wat aan de tips. Ben benieuwd.
En ja rijstebloem werkt verstoppend, maar het is toch al drama. Denk dat zijn darmpjes wat meer de tijd nodig hebben voor alles. Heb nu nieuw schema met de nieuwe voeding enzo, en ga dit eerst zo laten, dan kunnen zijn darmen er aan wennen.
Hij heeft gister 4 flessen gehad, en fruit, en bij de laatst fles rijstebloem en heeft als een os geslapen. Voor het eerst geslapen van 20.30 uur tot 7.30 vanochtend, wat een toppertje en dat in zijn sprongetje.

En mippie, goed gegroeid hoor. En babyvet, nou als ze dat al hebben gaat vanzelf weer weg ja. Hij zit toch zelfs op de ondergrens, dan is hij toch niet te dik.

HIer nu:
7.30 fles
11.30 fles
14.30 fruit
16.00 fles
20.00 fles met rijstebloem en 10 extra water

speedy28
5 May 2010, 08:55
nadine, leuk filmpje, die weet al vroeg wat ze wil hebben haha

Em
5 May 2010, 09:16
bedankt voor de reacties. Ik vroeg mij af of ik nou wel goed zat.. mag ik dat wel eisen? Ze is natuurlijk niet het enige kindje daar en moet ook meedoen met de groep. Maar begrijp dat jullie het ook niet oke vinden om dat te doen. Vanacht heeft julia de hele nacht nachtmerries gehad..om half 3 wakker, half 5 en half 8 klaarwakker (geen idee of het daarvan komt maar ze heeft het normaal nooit). Heb haar vanmorgen om half acht maar lekker in bed genomen (man is werken en ik ben vrij op 5 mei) en samen heerlijk geslapen tot half tien.

De fysiotherapeut hier zegt; als ze echt even wilt staan mag je het oefenen maar nooit meer dan 2x per dag (de ruggegraat kan dat nog niet aan- is niet sterk genoeg). Julia heeft het een tijdje ook de hele tijd (echt continue) gewild en nu ze kan draaien op haar zij is dat iets wat ze nu doet (gelukkig...dan staan ging niet zo soepel haha)

Shiley
5 May 2010, 09:59
em, ik vind dat je dat als moeder wel mag eisen hoor. t is toch jou kindje! en ze moeten toch de tijd nemen voor haar en haar flesje dus waarom dan niet op een rustiger plekje?

stom he al die tegenstrijdige adviezen. word je toch helemaal simpel van?
nluiten, ze mogen wel tegen je aan hangen maar niet met hun hele gewicht op hun eigen kontje zitten. en met hun hele gewicht op hun beentjes staan. volgens cb dan he.

speedy, zo langslaper! dat is hier nog niet hoor. in 30 minuten er 3x uit kunnen gaan voor meneer vannacht. en na de fles, na 1.5 uur kon ik er weer uit voor meneer. pff

hier drinkt hij de flessen ook niet leeg. heeft hij wel een poosje gedaan. zal dan wel genoeg hebben denk ik. kan dan wel weer 5 flessen gaan geven maar voor s nachts maakt dat niets uit. komt hij ook gewoon.

Shiley
5 May 2010, 10:30
nluiten, super filmpje op je hyves haha.
als je dat zo ziet is ze denk wel toe aan hapjes haha. ze zit gewoon te smakken!

nluiten
5 May 2010, 11:03
Wij gaan dat hier eens opzoeken. Heb daar nog nooit iets over gehoord namelijk. Ben wel benieuwd.
Stefanie laat ik regelmatig op haar eigen kont zitten. Het is nooit heel erg lang, maar best wel vaak eigenlijk.

Em
5 May 2010, 11:13
julia zit sinds ongeveer een maand zelf bij ons op schoot. Ze blijft redelijk goed zitten alleen en volgens mij vind de fysio dat geen probleem. Als je het maar afwisselt met liggen in de box is mijn idee. Ze trekt zichzelf ook overeind als ze tegen je buik aanligt en ook in de wipstoel komt ze tegenwoordig zelf overeind (nu dus maar gordeltjes vast ;-)) Vreemd dat iedereen overal van die tegenstrijdige adviezen krijgt he? Gewoon je eigen gevoel volgen is meestal volgens mij het beste.

nluiten
5 May 2010, 12:10
Dat denk ik ook hoor Em.
Heb Stefanie wel al lang in de gordels zitten, in de wipper. DIe kan zo druk zijn dan ze zichzelf zowat lanceerd uit die stoel :D.

Shiley
5 May 2010, 12:40
levi zit ook vast in de wipper. durf het niet aan als hij los ligt. ligt ook bijna niet stil die jongen.

net zn flesje helemaal leeg :D dat was lang geleden.

wil iemand trouwens nog een gewone damesfiets???
doe de mijne weg.

lilian
5 May 2010, 15:22
mippie

ik doe de flessen om
7.00
11.00
15.00
half 7 7 uur..

maar moest eigelijk van het cb gaan rekken maar dan gooi ik zijn hele ritme in de war..
en daar hou ik niet zo van

rond 5 uur krijgt hij een half potje fruit of groente..

ik heb nutrilon forte door de fles..
hij krijgt 210 ml met 7 scheppen
of soms 230 ml met 8 scheppen..

doe dan 1 schep standaard voor de nacht en 6 (of 7)
scheppen nutrilon..
kaylen slaapt daar veel beter op als op de rijstebloem..
toen ik hem dat gaf ipv forte toen kwam hij rond 1 uur alweer..

vind dat levi het nog wel goed doet! :D

misschien ideetje om te gaan mixen met de forte voor de nacht!

lilian
5 May 2010, 15:23
hoe oud is levi nu?

kaylen word de 9e 5 maand..

angelangel
5 May 2010, 16:18
Nou Em ik zou het niet pikken. Geloof niet dat ik dat hoef te flikken zonder berisping op mijn werk. Soms leggen we ze wel in de wipper in de maxicosi in de box met een mobiel boven ze als ze afgeleid zijn. Dan kijken ze naar de mobiel en kunnen ze rustig drinken. Wellicht een mogelijkheid op t kdv. Doekjes daar doen wij dus niet aan!

Hele goede vrienden van ons zijn altijd huisarts geweest, en volgens hem is t geen probleem als ze willen zitten en staan met hulp. Als ze het zelf willen en proberen zijn ze sterk genoeg hiervoor. Bram probeert in de wipper ook steeds helemaal rechtop te komen, of hij is gewoon al aan t trainen voor een sixpack ;) Ook de arts van het CB vond het geen probleem zolang hij zelf de moeite doet. Zolang ik hem niet dwing in een positie is er niets aan de hand.

Vanmiddag heeft hij toch echt ontdekt dat hij van buik naar rug kan rollen. Gebeurde al wel eens maar was dan vaak per ongeluk. Nu heel bewust en hij heeft dikke lol.
Vanacht gelukkig maar 4x eruit geweest. Hopelijk zet hij de trend voort.

Shiley
5 May 2010, 16:44
lilian,
levi heeft weleens de forte voeding gehad en moest toen erg huilen. ben toen gestopt. later nog een keer geprobeerd en toen ging het wel beter moet ik zeggen. maar als ik en forte en rijstebloem ga geven dan stopt t helemaal zo op. en weet niet of hij nu wel goed reageert op de forte voeding. anders moet ik weer zo'n bus weg gooien. meer in de fles doen heeft echt geen zin. laat bijna elke fles 60 ml staan.

angel, ow wat leuk dat hij het nu echt ontdekt heeft. levi nog niet. die heeft t 1x gedaan in de box en daar is het bij gebleven.

lilian
5 May 2010, 17:46
mippie
ik zou het ook even niet weten.. :(
sorry!

als ik op een ideetje kom laat ik het je gelijk weten.. ;)

lilian
5 May 2010, 17:46
maak je hem wakker om 10 uur savonds voor de fles?

lilian
5 May 2010, 17:49
angel wat goed! :D

kaylen doet het alleen in bed als hij wakker word en als je dan bij hem komt ligt hij ineens op zijn rug om zich heen te kijken!
raar kind ;)
in de box vertikt hij het.. :D

Shiley
5 May 2010, 18:23
ja ik maak hem wakker voor die laatste fles.

lilian
6 May 2010, 10:59
wat gebeurt er als je dat niet doet?

en misschien hem van 10 uur naar 8 uur verplaatst?

lilian
6 May 2010, 11:01
het is hier uitgestorven?! :(

Shiley
6 May 2010, 12:00
dat vertel ik je morgen lilian.
ga het vandaag uitproberen.
werd echt gek vannacht. vanaf half 4!!!! tot half 6 !!!!
kon ik er steeds uit voor meneer. pff en dan je wekker om 6 uur.
hij krijgt vandaag rond 8 uur zijn laatste fles en dan ga ik kijken wat hij doet.
komt hij dan echt s nachts en hij is ook echt wakker, dan krijgt hij een klein
flesje zodat hij slaapt tot half 7 en dan gaan we maar weer op de oude
manier verder.... maar als het wel lukt, dan ga ik het voortaan doen dat hij
vroeger de laatste fles krijgt.
ben benieuwd!!

t is idd uitgestorven hier haha. tammie en brusje zijn op vakantie en die waren best vaak online. scheelt misschien?

nluiten
6 May 2010, 12:24
He ladies. Zeker rustig hier.
Stefanie drinkt op het moment nog heel graag op de momenten dat wij graag slapen. Wat een onzin dat ze met rijstebloem meer verzadigd zijn en dan langer zonder een fles kunnen. Hier werkt dat echt niet.
Ze vindt het overigens wel onwijs lekker! :D

Vandaag weer lastig met slapen hoor. Zonder woombie gaat ze gewoon niet slapen. Was vanmorgen maar een half uurtje.. Nadat ze een half uur wakker heeft gelegen terwijl ze doodop was. Aan de andere kant, het is toh een half uurtje geweest.

Succes mippie!

O, heb trouwens van Stefanie (van het kdv) een moederdag cadeautje liggen :D. Leuk hoor, onze eerste moederdag. Onze eigen moeders kunnen het dit jaar shaken, even een jaartje voor onszelf.

Em
6 May 2010, 12:56
leuk he nluiten? Ik heb ook al een cadeautje van het kdv gehad. Maar dacht er helemaal niet bij na en heb het thuis al geopend haha. Wel schattig gedaan hoor.

Manlief was ook druk op zoek naar een moederdagcadeautje - hij vond het altijd een erg commerciele dag waar hij niet aan mee wilde doen... maar nu wij ouders zijn was hij volgens mij op zoek ;-)

Shiley
6 May 2010, 13:12
ow wat leuk, een moederdag cadeautje van het kdv. dat heb ik dan niet. met oma's die oppassen. tenminste, niet dat ik weet. en hij gaat voor moederdag niet meer naar ze toe. moet zaterdag en zondag weer werken en dan is mn man gewoon thuis.
kreeg vorig jaar toen ik net zwanger was ook een moederdag cadeautje van mn man. en de dag erna hadden we een kloppend hartje met de echo. dit jaar weet ik het al wat ik krijg. heb het zelfs al een keer gebruikt haha. dat is die stomer/ blender van avent.
vind t een heerlijk apparaat. lekker makkelijk en zo klaar.

nluiten, wat balen zeg dat ze niet echt wil slapen zonder die woombie. moet ze nu toch snel uit? ivm draaien in bed straks? of niet? wel te hopen dat dat dan gaan lukken

bedankt! :D hoop echt dat t gaat lukken met de tip. anders weet ik het ook niet meer :(

Em
6 May 2010, 13:23
Dat is ook een mooi cadeau mippie. Goed te horen dat hij goed werkt. Ik wil hem over een paar weekjes ook eindelijk gaan gebruiken. Staat nu al meer dan een maand op zolder en elke x dat ik hem zie wil ik hem gaan gebruiken :-) Maar probeer het echt nog even uit te stellen. Over 10 dagen is ze 5 maanden, dus nog een weekje of 3 en dan is het echt mooi tijd. Ze trekt de lepel en glazen al uit mijn handen en opent al op weg naar haar mond toe haar mond om het eten te ontvangen. Ben het wachtwoord van mijn hyves vergeten dus kan het stukje van stefanie niet bekijken maar begreep dat het ook zoiets is :-)

Hoeveel groente maak je steeds klaar Mippie? Hoeveel worteltjes kan je bijvoorbeeld in één keer stomen?

Shiley
6 May 2010, 13:27
er zit een max lijn op die bak waar je de groente in doet en ik heb de worteltjes in stukjes gesneden (hele wortel en dan kleine rondjes van maken) en toen die bak gevuld tot die max rand en toen aangezet om te stomen. 15 min. en hij was klaar. toen even af laten koelen en hem omgedraaid en de blender gebruikt. werd een mooi glad papje en het rook ook echt naar worteltjes. en het is het enige van groente waar levi niet zo vies bij keek en waarbij hij ook echt hapjes binnen heeft gehouden. bij de potjes groente spuugde hij bijna alles weer naar buiten.

Lindy
6 May 2010, 13:39
Hihi leuk mippie, gijs heeft gisteren vor het eerst zelf gemaakte hap op... Brocoli, hij trok even een vies gezicht maar heeft later lekker zitten happen, gelukkig maar als een baby je kookkunsten al niet waardeert... :? Ik bedoel Gijs kijkt zlefs (al enige) blij als ik zing haha :D lief dankbaar mannetje...

Uhm de rest alweer vergeten pfff...

Heelrijk weekend nu, da's het leuke van werken he.. dan heb je weer echt weekend. Heb mn cursus materiaal binnen, dus kan lekker aan de studie dit weekend, ja heb dr gewoon zin in, stom he!!!

Lindy
6 May 2010, 13:42
Oh ja wat ik nog wilde zeggen, idd belachelijk van die creche em, zou het niet pikken hoor. Gewoon nog eens aangeven, ms realiseert die leidster zich niet wat ze ermee aanricht.

Gijs drinkt sinds kort liggend op zn rug in de box uit een tuitbekertje, hoort niet echt zo, maar ja krijgt iig wat binnen zo. Oma van papa's kant kreeg er op die manier vandaag zelfs 140cc mee binnen, da's gewoon een volledige voeding zowat... Had liever gehad dat hij een gewoon flesje pakte, maar ja dit is al beter dan niets. Blijf wel oefenen met het flesje.
De rietjesbeker was geen succes... Is ook niet zo gek, want er zit een antilek in, heb het zelf geprobeerd en is erg lastig om er wat uit te krijgen. Ga dus nog even op zoek naar een beker met siliconen rietje en dan zonder antilek, dus als iemand hem ergens ziet hoor ik het graag... Gewoon rietje ook wel geprobeerd maar dat is te scherp aan zn gehemelte. Gewoon een los siliconen rietje zou ook al een oplossing zijn, maar ook nogniet kunnen vinden.

nluiten
6 May 2010, 13:44
Mippie, ja we moeten er wel een beetje vanaf zien te komen. Ik wil haar nu gewoon ieder ochtendslaapje zonder de woombie doen. Heb een gewone slaapzakje net gehaald. Wat zijn die dingen groot trouwens.
Wat een leuk moederdagcadeau mippie! Iets wat je wel heel graag wilde.
Thomas heeft ook nog iets gehaald. BEn gek op cadeautjes.

Ojee, Stefanie is wakker, dat is snel :? Hmm, kom strakjes nog wel even kijken hier :D

Shiley
6 May 2010, 13:47
haha spannend he nluiten. ben ook dol op cadeautjes :D

lindy, wat fijn dat hij in ieder geval wat binnen krijgt zo.
en dat is een goeie. siliconen rietje en geen anti lek. pff bijna al die bekers voor die kids zijn anti lek.
zal met je meedenken.

Em
6 May 2010, 14:03
lindy fijn dat hij toch wat binnenkrijgt zo. 140 is netjes hoor. Julia drinkt maar 100 per keer. Soms 120/140 maar zeker niet meer.

Misschien een simpel silliconen rietje bij de Blokker of Xenos ofzo kopen? Die hebben volgens mij wel van die verschillende rietjes..

Lindy
6 May 2010, 14:37
Ja zal wel even kijken of ze bij xenos of blokker iets hebben. ALs hij het maar eenmaal doorheeft kan ie die antilek rietjesbeker ook vast wel...
Rollen alle ukjes al van buik naar rug?? Het is gijs nu 2x gelukt, maar was meer toeval volgens mij...

Shiley
6 May 2010, 14:39
levi heeft het 1x gedaan in de box maar daarna niet meer. lag vandaag wel weer heel ver gedraaid maar zn rechter armpje lag in de weg dus hij draaide niet helemaal door. hij moet nog ff door krijgen dat hij dat armpje dan even anders moet leggen en dat het dan wel lukt.

nluiten
6 May 2010, 14:39
Lindy, zeker fijn dat ie iets binnen krijgt!
En erg fijn dat ie je kookkunsten wel kan waarderen ;) hahaha. Zou toch wat zijn ja.
Stefanie heeft het een tijdje gedaan. Toen was ze het kwijt en nu heeft ze het weer gevonden. Maar het wil nog niet altijd lukken hoor!
Zit te wachten op de rol van rug naar buik. Heeft ze 2x bij ons op bed gedaan, is lekker makkelijk :D hihi.

Alles op z'n tijd natuurlijk.

Susanna
6 May 2010, 14:45
Hé Lindy, goed nieuws zeg :D Heeft die eigenwijse Gijs toch nog een manier gevonden om genoeg te drinken. Zal wel een opluchting zijn denk ik. Was je alweer begonnen met werken?

lilian
6 May 2010, 14:45
lindy super 140!
het gaat al beter..
heerlijk meis..
maakt niet uit hoe die drinkt al die maar drinkt toch?

bij de xenos hebben ze idd heel veel verschillende rietjes..
ook van die gedraaide met een beestje ofzo eraan..
misschien vind hij die wel helemaal geweldig en drinkt hij nog beter..
(of juist niet... alleen maar rietje kijken) :(

mippie wat een mooi kadootje! :D
mooi dat hij zo goed bevalt..

ik verwacht niks..

denk dat we maar eerst papadag doen.
zal wel even iets maken met kaylen als mijn man even niet kijkt..

en dan doen we wel moederdag (als het officieel vaderdag is)
heeft hij een beetje gezien hoe het moet! :D

kaylen had gisteren boontjes met aardappel zelf gemaakt..
voordat ik het in de vriezer deed was het ook wel zo glad..
maar nu een beetje raar klonterig..
maar hij vond het best lekker..
weer half potje naar binnen gewerkt..:D

Em
6 May 2010, 15:19
kaylen had gisteren boontjes met aardappel zelf gemaakt..
voordat ik het in de vriezer deed was het ook wel zo glad.

Ik zie hem al staan aan het aanrecht haha

Shiley
6 May 2010, 15:20
haha ja idd. staat er leuk geschreven.
kijk eens mama, ik kan al koken! :D

angelangel
6 May 2010, 17:47
Bram net opgehaald op KDV en ook een moederdagcadeautje. Spannend wat mijn collega's gemaakt hebben met hem?

Bram heeft net gesmuld van de sperciebonen. De meeste vinden dit niet zo lekker maar hij dus wel. En een danoontje natuurlijk. Nu is hij met zijn sleutelbos aan t smijten, hihihi

Bram draait dus sinds gister heel bewust van buik naar rug. Nu wil hij dus ook andersom maar dat lukt hem niet en boos dat hij dan wordt.

Zo nu lekker knuffelen met mijn grote vriend.
Fijn weekend, wij gaan zondag naar Brabant, mijn zus is jarig op moederdag. Die heeft dus dubbel feest.

Linda-1982
6 May 2010, 21:24
Weer veel te lang niet op het forum geweest :oops. Heb het erg druk op het moment. Heb proberen bij te lezen. Maar ben het meeste alweer vergeten :oops: . Sorry.

@Em Wat belachelijk dat ze een doekje over haar ogen leggen. Bahbah. Zeker als je hebt gezegd dat je dat niet wilt. Is toch zeker jullie kindje. En als jullie dat niet willen horen ze het niet te doen.

Abby probeert ook al zelf te zitten als ze op schoot zit. Ze duwt zich dan echt zelf naar voren en blijft dan ook al goed zelf zitten. Maar na 5 minuten wordt ze meestal moe en kiept ze terug. En dan probeert ze het vrolijk opnieuw :D .

Leuk he komende zondag voor een hoop van hier de eerste moederdag. Niet dat wij er erg veel aan doen. Mijn vriend heeft springconcour.

Hopelijk krijg ik komende tijd weer wat meer tijd op het forum te komen.

Liefs, Linda

Lindy
6 May 2010, 21:32
Haha ben blij dat ik niet als enige las dat kaylen had staan koken, hihi knap hoor ;)
Wat goed dat jullie uks al zo draaien, die van ons maakt meer aanstalten om te gaan staan haha... denk dat ie nu ook de tuitbeker drintk en als die van jullie straks aan de tuitbeker gaan dat hij dan een flesje wil, maffie aapie haha :D
Waar is tammie eigenlijk?? Lang niet gezien hier... Oh die is inmiddels ook aan het werk zeker... zal ze wel druk zijn!
Lilian zal eens kijken bij de xenos... ja haha zal je zien dat ie alleen naar de beestjes kijkt...
Susanna, leuk dat je hier komt kijken! Ja ben nu 2 weekies weer aan het werk, eerst nog halve dagen, maar bevalt super om weer aan het werk te zijn!!! Hoe is het met jou?

Shiley
6 May 2010, 21:40
tammie is op vakantie. is naar centerparks. dacht een midweek maar weet dat niet zeker.
brusje is naar turkije

linda, hoe gaat t met abby? mag ze haar spalk al vaker af of nog niet? en hoe lang moet ze hem nu nog aan?

lindy, haha ja gijs doet alles gewoon andersom. eerst tuitbeker en dan flesje.
ben benieuwd of je bij de xenos idd een beker gaat vinden. zou wel fijn zijn want zo krijgt hij toch melk binnen en scheelt het jou heel veel reistijd.

pff ben moe zeg. ben ook heel erg benieuwd hoe levi het vannacht gaat doen. had wel bijna heel zn flesje met rijstebloem leeg. zat nog maar 20 ml in denk ik. toch netjes. vanavond had hij m ook al bijna helemaal leeg. de laatste tijd liet hij steeds 60 staan maar vandaag gaat t al beter.
nu nog DOORSLAPEN!!

Lindy
6 May 2010, 21:49
Aha tammie is lekker naar centerparks... hoop dat ze lekker aan het zwemmen is met david. Brusje had ik wel gelezen dat ze in turkijke was, heerlikj zeg is daar vast lekker warm nu...
Levi kom op droppie even lekker doorslapen nu :D Is het nieuw ofzo dat kindjes inene niet meer doorslapen. Gijs was vanochtend om 05.30, dat doet ie echt nooit... werd ineens hard huilend wakker. Hopen dat hij vanacht ook weer gewoon goed slaapt...

Linda-1982
6 May 2010, 22:05
@Mippie Met Abby gaat het goed. In overleg heb ik het spreidbroekje nu een paar uur per dag om. Maar nog het grootste gedeelte van de dag heeft ze het wel om. Dat het lijkt alsof ze scheefgroeit komt puur vanuit haar spiertjes en niet van haar gewrichtjes. En dat kon geen kwaad dat zou helemaal bijtrekken als ze het straks helemaal niet meer omhoeft.
18 mei worden er foto's gemaakt en dan hoop ik dat haar heupjes helemaal goed zijn. Zodat het spreidbroekje helemaal af kan.

Sinds ze het spreidbroekje af heeft probeert ze wel veel meer. En is ze een stuk levendiger geworden. Ik kan haar nu ook gerust in de box leggen en dan ligt ze lekker te spelen. Voorheen was het 5 minuten en dan was het brullen. Ze kon zich gewoon niet bezighouden.

Levi wel lekker gaan doorslapen he. Krijgt je mama ook wat rust.

Liefs, Linda

nluiten
7 May 2010, 07:44
Nou Linda, ik kan me wel voorstellen dat Abby dan helemaal los gaat :D. Hoop dat het een mooie foto gaat worden!

Mippie, hoe is je nacht geweest? Stefanie heeft ook een paar slechte nachten gehad. En onrustig in de avond. Maar dat is nu weer iets beter aan het worden. Ik gooi het op de sprong van 19 weken. Geeft moed om vol te houden ;).
Zal bij Levi ook zo zijn denk ik.

Vandaag werken. Heb er geen kl**t zin in. Haha, sorry voor mijn taal. Maar heb er helemaal geen zin meer in hier.
Voor de meiden die thuis zitten, ik hoop dat het in ieder geval een beetje droog blijft!
Wat is het koud :shock: .

Shiley
7 May 2010, 09:08
:cry: ook dit werkt niet helaas :(
hij kwam om half 4 voor een fles. was klaar wakker. dus klein flesje gegeven. heeft 120 op. ging toen slapen maar was er om half 6 weer met het 'huilen in zijn slaap' dus speentje gegeven en daarna nog een keer rond 6 uur. en toen was het opeens kwart over 7 en was hij klaar wakker. dus toen weer de gewone fles gegeven. maar werkt dus ook niet, denk ik. wil toch echt niet elke nacht nu een flesje moeten geven hoor. daar is hij toch echt te oud voor lijkt me. wil hem het ook niet aanwennen. en het kost meer tijd dan even een speentje geven.

iemand nog tips????????

nluiten, t is idd bagger weer zeg! niets aan vandaag.

linda, hopen dat de foto goed is en ze lekker van dat broekje af is! en ik snap dat ze zich nu beter kan vermaken in de box. ze kan dan ook veel meer.

heb gister een nieuwe mama fiets gekocht! :D ze gaven er voor inruil net zoveel voor als wat ik op marktplaats aan biedingen had gehad. ze komen hem vandaag brengen :D
ga ik m eerst gebruiken zonder fietsstoeltje en wanneer levi goed kan zitten en op de fiets mag dan gaat t stoeltje erop. heb de gazelle bloom. wilde eerst de sparta amazone dynamic maar dat frame aan de achterkant vond ik toch wat minder mooi en als ik de sparta en gazelle naast elkaar bekeek dan vond ik de gazelle toch mooier.

Lindy
7 May 2010, 09:17
he bah Mippie, ik zou het ook echt niet weten... wel lastig hoor...
Oh leuk nieuwe fiets... Ik kan de mijne ls het goed is ook in mei ophalen, ik heb de sparta maar dan de simpelere versie dan de dynamic, weet niet meer hoe die heette. Die Gazelle bloom vind ik ook mooi!!!
Bah jammer van het weer zeg... Mijn schoonzus met man en kids uit Noorwegen zijn er en we gaan bbq-en. Nou dan moeten we maar binnen opeten, kan Paul mooi in de regen bbq-en en geef ik wel tips door het raam haha... Maar wel jammer anders hadden we mooi de vuurkorf aan kunnen doen en marshmellows voor de kids en voor mij haha...

Lindy
7 May 2010, 09:30
Oh hihi hier begint het trouwens echt alweer te kriebelen voor een tweede... Ben nog steeds niet ongi dus kan waarschijnlijk niet... geeft ook niets, maar zou het niet erg vinden. Net onze 100% waterproof anticonceptiesysteem "voor het zingen de kerk uit" dan ook maar achterwege gelaten...

nluiten
7 May 2010, 09:41
Hahaha lindy, ik zie een plaatje van een doorregende man achter een bbq en een vrouw binnen die klaagt dat het vlees niet goed doorbakken is. Hihi. :D.

Mippie, wat leuk een nieuwe fiets! Ik ga eens kijken wat een mamafiets is. Hoorde er laatst iemand over maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit eerder van gehoord heb. :?

speedy28
7 May 2010, 10:00
Lindy, als het goed is gaat je eisprong gewoon door, ook al wordt je niet ongi. Dus kun je wel zwanger worden. Ik ben het ook nog steeds niet trouwens.
Super dat Gijs iets uit een bekertje ddrinkt hoor, het begin is er.

Mippie, het klinkt hard, maar misschien gewoon laten huilen tot hij weer in slaapt valt. Dat zal dan ws een paar keer duren en ms heeft hij het dan in de gaten dat hij lekker de hele nacht moet slapen.
Demy heeft nu 3 nachten door geslapen (lees 20.30 tot 7.30, vannacht 8.15), had vannacht wel 3 keer dat hij beetje jengelde. Dan ga ik er niet gelijk naar toe, meestal valt hij gewoon weer in slaap. Het is ook normaal dat ze snachts wel eens wakker worden, hebben wij ook.

Leuk al die moederdagcadeautjes, ben benieuwd of ik wat krijg.

Demy heeft nu wel wat last van krampjes, maar dat zal ws door de wisseling van voeding komen, plus fruit, roosvicee.

speedy28
7 May 2010, 10:02
Oja nog even galspuwen haha.
Werd ik daarnet weer gebeld door mijn werk, was ziekte of ik vanavond nog even weer kon werken. Was net lekker 3 dagen vrij en zou vanavond op verjaardag. Maar ja het wordt weer zo gebracht dat je enigste bent die kan, dat anders iemand van vakantie terug wordt geroepen. Hoezo ze spelen op je schuldgevoel, bah. Lang leve de zorg...

speedy28
7 May 2010, 10:05
Demy draait nog niet echt. Is nu wel bijna zover dat hij van rug naar buik draait. Gaat nog net niet. Van buik naar rug,weet hij niet hoe hij zijn arm moet houden haha, de schat.
Hij is meer van het staan en zitten.

Linda, als ik Abby was zou ik er ook gebruik van maken als je lekker kon bewegen. Hoop dat de foto helemaal goed is. Wat zal dat lekker voor haar zijn, en ook voor jou trouwens.

Tammie78
7 May 2010, 10:07
Hallo weer allemaal! ga eerst ff vertellen en dadelijk bijlezen hoor! moet namelijk 9 pagina's lezen :o

net terug van midweekje CP. we zaten in limburg. het heijderbos. We hebben heerlijk genoten. David ook. die was hartstikke gezellig en heeft zich keurig gedragen! Sliep overdag zowat niet, maar bleef gezellig. 's nachts deed ie het wat ons betreft prima. kwam meestal pas om half 5 en sliep daarna nog tot half 10- 10 uur! Heerlijk dus! werd ook vaak kletsend wakker dan.
We hebben 2 keer gezwommen met um. hij vond het we; prima. hij huilde niet, maar echt lachen deed ie ook niet. kwam op een gegeven moment wel wat meer los en ging beetje kletsen.

hihi stond me man bij het zwembad onder de douche met david. 2 tienermeiden echt zo van "aaahh kijk nou een baby! wat een lieverdje en wat een mooi kindje! nu wil ik zeker ook een kind!" hihi!

Heb overal gewoon in openbaar gevoed. ging me prima af!

kon het niet laten en heb nog een leuk broekje voor um gekocht!

wat een bout bedden trouwens in cp zeg! kon me niet meer herinneren van de vorige keer. of nou ja de bedden zijn wel ok, maar die dekbedden en kussens.... vanaaf lekker weer me eigen bedje!

zo reageer zo verder. david heeft honger!

nluiten
7 May 2010, 10:20
Haha, maakt niet uit hoe oud ze zijn he David. Die wikkelt ze gewoon om al die vingertjes van 'm. ;)
Wat fijn dat jullie even lekker hebben kunnen genieten.
Ja, ik vind in die parken ook altijd wat met die bedden hoor.. Jammer. Maar goed je kan lekker loskomen in het water als je stijf bent ;).

Speedy, balen joh. Nu 'moet' je wel dus?

Nou als ze honger hebben kun je ze niet laten huilen denk ik hoor. Misschien toch even toegeven. Heb je zelf de rust, dan probeer je het over een weekje weer..
Zou er niet al te gebrand op zijn dat ze perse door moeten slapen. Ik doe liever nog even een fles om 23uur ofzo dan het risico dat we er om 4uur uit moeten.

Tammie78
7 May 2010, 10:28
Ow ja de laatste nacht kregen we een cadeautje van david. Hij kwam namelijk pas om 6.15! :D

lilian
7 May 2010, 11:43
tammie
wat leuk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.. :D
en david ook!

super van jullie laatste nacht..
pas kwart over 6..
goed zo david! :D

mippie
ik heb het altijd zo gedaan..
de laatste fles om haldf 7 en dan maar laten komen wanneer hij wil.
hij kreeg dan meestal 1 fles snachts..
en de hoeveelheid lag een beetje aan de tijd dat hij kwam..
en dan maakte ik hem sochtends tussen 7 en 8 weer wakker voor het gewone dag ritme..
hij heeft vanacht weer geslapen van half 7 tot 8 uur vanmorgen!
(heb dan ook wel een extreem uitzonderingskind ;) )
maar hij heeft het zelf gedaan..
wakker maken voor een fles werkte bij hem gewoon niet.. want dan kwam hij 4 uur later zo weer..

misschien kun je hem dan gewoon snel een flesje doen..
kaylen lag er altijd met een kwartier weer in en sliep zo verder..
dan pik je daarna toch nog weer wat slaap mee!

en idd laat maar jengelen voor zijn speentje..
is misschien zielig..
maar daar leert hij wel van.

geweldig een nieuwe mamafiets! :D
ideale dingen zijn dat..
alleen kijk wel uit hoe je hem parkeert.
die van mij wil nog wel eens omvallen.. :(

linda
hopen dat alles goed is met abby..

speedy suc6 met je werk..

Tammie78
7 May 2010, 11:59
Zo heb alles bijgelezen en ga nu ff reageren!

nluiten ga zo ff kijken op je hyves voor fimpje hoor! :D

Hihi nou lindy afgelopen week heeft david dus iet gespookt, maar het best netjes gedaan! Hmmz 140 cc voor gijsje. vind ik toch heel goed hoor!

ja em david krijgt ook altijd 100 in flesje. we geven niet meer. heeft ie altijd wel voldoende aan.

Ik mag volgens cb opzich over een maand wel beginnen met vast voedsel als david daar behoefte aan heeft. hoef niet te wachten tot 6 maanden, maar wordt wel geadviseerd.

NOU JA ZEG MIPPIE LEVI DIK??? :o :? :evil: wat een wijf zeg dat ze dat zegt!!!! tsssss slaat toch echt helemaal nergens op? en ja hoor van 1 schepje extra gaan ze ook echt heeeel dik worden! :roll: enne calorieen in rijstebloem? :? valt toch wel mee?

Em rare leidsters idd. toch doekje over haar ogen terwijl je het niet wil! Hoe bedoel je hardleers? Wat een gave foto trouwens van Julia bij je ticker!

HUH? ik heb david bst vaak zittend opschoot en ook staand. vind ie leuk en kan die gewoon goed ook! die wil echt niet liggen!

Ik heb altijd de riemen vast van wipper. ook toen die nog heel klein was.

Mippie JAAAAAAAAAA ik moet een fiets hebben nog voor in utrecht. voor heen en weer te gaan van me werk naar kdv en ook nog tussenschoolse opvang. dus als je um nog hebt..... ik heb belangstelling!

hmmz lindy jammer dat dat rietjesbekertje niets is!

Ow ja maadag voordat we naar cp ginggen heeft david voor het eerst een schaterlach gehad!!! hij moest onwijs lachen omdat die steeds omviel toen die op de bank zat :mrgreen: en ik kietelde hem en daar moest die ook om lachen haha!

ah angel iig vooruitgang in de nacht! maareh 4x is toch nog wel veel vind ik hoor! wat zeggen ze op cb dan?

David rolt ook nog steeds niet trouwens. had gehoopt dfat die dat zou leren in cp. niet dus haha!

Heb um trouwens wel ingebakerd snachts. mocht eigenlijk niet meer vanaf 4 maanden, maar had er ff schijt aan. ligt ie wel rustiger.

Jaaaaa 1e moederdag zondag idd :D krijg wel cadeautje van me man, maar geen idee wat!

Lindy is gewone tuitbeker niets voor gijs? of had je dat al geprobeerd?

Whahahaha lilian! goed van kaylen hoor dat die al zelf zn eten maakt! :mrgreen:

Linda fijn joh dat ut spreidbroekje vaker af mag nu! en hopelijk is de foto goed!

Kunnen jullie kids zich ook zo lang zelf vermaken? david is zo iets van 45 minuten of langer zelf bezig met spelen en lekker kletsen enzo. vind nu zo'n knisperdoekje helemaal geweldig!

leuk mippie een nieuwe fiets!!!!

hihi lindy hier ook grote kriebels voor een 2e :D en al wel 2 keer ongi geweest, maarja geen idee of er ook alweer een eisprong is he.
speedy jawel hoor eisprong blijft over algemeen wel uit bij bv. maar dan moet er niet meer dan 6 uur tussen de voedingen zitten en volgens mij zit er snachts wel meer tussen bij lindy.

zo beetje van de hak op de tak, maarja heb iig zo'n beetje overal op gereageerd dacht ik!

speedy28
7 May 2010, 12:19
Nadine, bedoelde ook niet laten huilen als hij honger heeft hoor. Als ik het goed begreep heeft ze maar 1 keer flesje gegeven snachts, gisteravodn en toen had ze savonds ook eerder gegeven. Voor de rest speentje snachts.
Mippie, ben je hiermee al naar het cb geweest???
Dacht nog na over die sprong. Hij is bij 19 weken, maar deze had wel een lange aanloop van meerdere weken, zal het nog wel even nakijken voor je, weet niet of je het boek ook hebt?

Tammie, mooi dat je het zo leuk hebt gehad en dat David zich goed geeft gedragen, en tot 6.15 is ook een goeie.

En ja vanavond dus idd maar werken, heb het wel weten te rekken dat ik pas om 18 uur begin, ga er geen oppas voor regelen, hij moet al vaak genoeg weg hoor.

Shiley
7 May 2010, 12:30
speedy, nee ik heb dat boek niet. maar is wel een hele lange aanloop dan :? al vanaf de 12 weken doet hij dit. en ja heb alleen vannacht een flesje gegeven omdat hij echt wakker was. andere keren ligt hij met zn ogen dicht te huilen. en de laatste fles was gister om 8 uur dus vandaar een fles gegeven. het cb had eerst zo iets van, geef hem s morgens ook een lepel rijstbloem maar dat trok ze in toen ze zn gewicht zag. ALS OF HIJ DIK IS! NOT!
maar verder hadden ze geen advies en ging ze er ook niet echt op in. soms heb je er ook niets aan he!

wat balen zeg dat jij weer de l*l bent om te werken vanavond. bij mij doen ze dat ook zo hoor, t zo spelen dat jij je schuldig voelt en toch komt. maar ik ga echt niet meer zo vaak toegeven heb pas ook me helemaal suf gebeld en toen kon er ook niemand. was ik zelf de l*l om tot half 11 s avonds te werken. nou ze kunnen t ook ff bekijken hoor. doe het dus ook niet meer. en zeker niet als ik s avonds al wat gepland heb.

tammie, wat fijn dat je vakantie goed bevallen is zeg! en ja die bedden, pff. en de bedden gaan meestal wel. maar die kussens!!!! stijve nek krijg je ervan. en wat goed van david dat hij zo lang geslapen heeft! nu thuis volhouden david! levi deed t op vakantie ook goed, maar zodra we thuis waren weer niet meer. dus kom op david!

de fiets heb ik gister ingeleverd bij de fietsenwinkel. kreeg hetzelfde bedrag bij hun als wat ze op mp hadden geboden. dus heb daar maar voor gekozen. sorry!

Shiley
7 May 2010, 12:35
even zo want t scherm verspringt steeds.

nluiten, een moederfiets is een fiets met een ander stuur zodat je meer ruimte hebt tussen jou zadel en het fietsstoeltje. er zitten bij mij bredere banden onder en een standaard zoals brommers ook hebben. dit voorkomt het omvallen van de fiets (voor een groot deel) het stuur blijft door middel van een veer of in mijn geval een knop die ik om kan zetten, staan zodat jij rustig je kindje in het fietsstoeltje kan zetten en je stuur niet gelijk omklapt. fiets is helemaal geschikt voor fietsstoeltjes. de fiets die ik had daar mochten niet alle fietsstoeltjes op omdat het een verstelbaar stuur had en dat is dan niet veilig.

hem nog maar een keer laten huilen. je wie weet. de vorige keer ging het van kwaad tot erger moet ik zeggen. en met een flesje dan ben ik zo een half uur uit mn bed. heb ik er meer aan om hem steeds een speentje te geven want kan dan binnen 2 minuten terug mn bedje in en ben dus niet helemaal wakker. meer ideaal is het niet.

en weet ff niet meer wie het zei maar die sparta fiets, is misschien de amazone trendy? of de classic? meer heb je er niet van sparta.

nluiten
7 May 2010, 12:50
Ik heb gelijk zin om te gaan fietsen hahaha :D.
Klinkt goed!

Tammie78
7 May 2010, 13:03
Whahahaha nluiten ge-wel-dig filmpje! ga dat denk ook eens proberen met david. kijken wat hij doet!