PDA

View Full Version : mama`s dec 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20

brusje
11 June 2010, 21:07
hier krijgt ze ook al af en toe vis of kip, vandaag weer stuk broodkorst gegeven..maar echt ervan eten doet ze nog niet..sabbele en bijten joh met dat tandvlees zo`n leuk gezicht..als ik t voordoe doet zij t ook meteen en lacht er dan bij.

balen tammie lastig is dat met dat afplatten..mij werd toen ook gezegd als je therapie (helm) wilde doen dat je daar uiterlijk met 5/6 maanden mee begonnen meot zijn voor t best e resultaat omdat daarna t hoofdje idd gaat uitharden, maar t trekt dan nog wel wat bij.
hihi kyan paste met 7 maanden al niet meer in een bumboo omdat zn benen zo dik waren..zat vreselijk klem ging dan huilen..

ow sjit..ze begint te huilen..als t maar niet weer zo de hele nacht doorgaat...

en bram weer koorts getver..

hier had ze toen ik r naar bed bracht 38.6 maar vrees dat het nu weer mis is..als ze doorzet ga ik ff kijken.. :(

Shiley
11 June 2010, 21:19
brusje, he wat balen zeg dat yma nog niet lekker is. groot gelijk dat je morgen dan met haar (of rene) naar de hap gaat. breekt voor jou ook op, die nachten.

angel, bram ook nogsteeds niet koorts vrij :( heeft wel heel lang last van zijn doorkomende tandje.

tammie, levi heeft ook een afgeplat achterhoofd hoor. mn man en ik vinden het nog best meevallen. je ziet het wel, maar zo 'stom' vinden we het eigenlijk niet. ben wel benieuwd wat ze 21 juni zeggen op t cb. de vorige keer heeft ze er ook al naar gekeken. leg hem zo vaak mogelijk op zijn buik. zn hoofdje is al vanaf de 3 maanden ofzo afgeplat.

levi heeft ook 3 namen. hij heet voluit: Levi Johannes Adriaan.
vernoemd naar papa en beide opa's. (en toevallig ook nog naar mijn moeder, mijn zusje, de broer van mn man en de opa van mijn man)

is zo'n bumboo stoeltje wel goed om ze in te zetten? ze kunnen toch nog niet zitten?

brusje
11 June 2010, 21:35
nou ze worden er wel goed in ondersteund behalve nekje en hoofd..maar ook daar mogen ze voor de rug niet te lang in hoor officieel

nou even bij mn meid geweest koorts was gezakt naar 38.0 zonder zetpil..maar nu toch 1 gegeven voor evt pijn die ze heeft..voor de nacht..hopelijk gaatze weer slapen ze was best erg wakker zat te brabbelen op schoot.. :?

hoe vond david de pompoen?

Tammie78
11 June 2010, 22:14
in de bumboo mogen ze vanaf 4/5 maand. is juist voor kindjes die nog niet echt zelf kunnen zitten. maar mag idd ook nog niet te lang achter elkaar. david vind het even leuk en dan wordt ie het zat en gaat zich overstrekken. en dat is uiteraard vervelend want dan steekt dat leuninkje in zn rug!

Pompoen nog niet gegeven. eigenlijk moet ie eerst nog 2 keer brocolli. maar ik weet eigenlijk niet hoe lang je 3 keer achter elkaar hetzelfde moet geven. moet dat bij alle soorten eten? Dan ben je nog wel even bezig voordat je kunt gaan mengen dus? :? vind het ook wel beetje overdreven hoor steeds 3 dagen hetzelfde geven.

ow amy en levi dus ook afgeplat hoofdje. ja kennelijk is al dat op de rug liggen niet altijd zo goed dus! Moeten woensdag naar cb. weten jullie hoe lang zo'n helmpje dan zou moeten? En tsja elisa hoe erg afgeplat het is... Hij heft nog wel een beetje een bobbel zeg maar.

Shiley
12 June 2010, 09:49
zit 16 en pregnant te kijken, dat meisje MOET van haar ouders haar kindje ter adoptie doen. ze heeft gewoon geen keus! echt te erg.

verder alles goed hier. erg rustig dagje vandaag. heb nergens zin in en het ziet er best lekker uit vandaag. hopelijk blijft het zo en kan ik weer gaan wandelen.

brusje
12 June 2010, 09:55
een helmpje is vaak wel voor een paar maanden en meest al ook voor 23 uur per dag ongeveer..zover ik weet
gek genoeg had kyan het heel erg en heeft yma het helemaal niet..toch niks anders gedaan en yma is ook niet vlot met draaien ofzo dus ligt er ook veel op...raar he

zow weer lekker gesport , en dan straks op mn werk weer sporten tot 23uur..yekki

yma had vanmorgen geen koorts meer en is maar 2 keer wakker geweest vannacht en daarna geslapen tot half 8! heerlijk
straks ff kijken hoe t met de temp gaat ze ligt er alweer een poosje op..
zo ff wat boodschappies halen, rene is lessen op de vrachtwagen en ik dus om half 3 gaan werken..

Tammie78
12 June 2010, 10:31
Onze tickers doen het nie :shock:

David vind de bumbo erg leuk! We willen er ook een kopen. En ja dat wist ik wel dat zo'n helmpje echt iets van 23 uur p/d op moet. mag alleen ff af met bijv. wassen.

Brusje is Kyan's hoofd nu dan nog zo plat van achteren?

Shiley
12 June 2010, 10:43
wat fijn dat yma redelijk geslapen heeft vannacht. beter dan elk uur eruit. en ook voor haar fijner.

tammie, fijn dat de bumboo goed bevalt.
zag idd vanmmorgen ook dat onze tickers het niet doen. en die van je bv doet het nog wel. en is toch ook van lilypie.

Shiley
12 June 2010, 10:45
heb ff op de site gekeken maar ze zijn er mee bezig en ze moeten binnenkort weer werken.

Tammie78
12 June 2010, 10:55
Ja dat snap ik dus ook niet dat die van de bv het wel doet :? is idd ook van lilypie.

Shiley
12 June 2010, 10:56
en die van de zwangerschap en de memorial die doen het ook.
je kunt op de site ook geen nieuwe verjaardags ticker maken.

brusje
12 June 2010, 12:05
ow hihi vaag..

als kyan zn haar helemaal nat is en je weet het dan zie je het wel wat hoor maar anders nu niet meer.heeft wel een poos geduurd, toen ie 1 a 2 jaar was en je ging zwemmen zag je t toch wel..zal er eens foto`s van zoeken morgen..

angelangel
12 June 2010, 13:11
Tammie: nu snap ik het . Ja bram overstrekt zich ook als hij het zat is. Vraag me af hoelang hij er in kan blijven met zijn dikke spekbilletjes, hihihi. Maar hij vind t wel erg leuk. Kan alles eens van een andere kant bekijken. Vanacht om half 2 speentje gedaan en toen 6 uur de fles. Iets minder dunne luier vanmorgen.

Bram heeft ook al wel een aardig platte kop hoor, maar volgens cb zag het er prima uit. Aan de voorkant en zijkant was er goede symmetrie dus dan was het ok. Bram smikkelt zijn broodje goed hoor. Sta daar echt van te kijken hoe dat zo kan.

Over vis en vlees heb ik een schema meegekregen op cb.
Zo nu ben ik weg, heb zo de meiden van de pufclub hier en meneertje slaapt nog

Tammie78
12 June 2010, 17:41
David heeft net pompoen gegeten. Hij vond het lekker :D Echt smikkelen wat die deed! En wil dan ook zn handen er zowat bij opeten haha! djeez werd wel een enorme bende haha! :mrgreen:

Nou heb ff wat eten ingeslagen om voor david te maken.
-courgette
- tomaat
- aardappel
- rijst
- sperzieboontjes
- kipfilet
- zalmfilet
- schelvis (goedkoper dan kabeljauw, maar volgens mij zowat hetzelfde)
- peer
- banaan

Ga ik lekker wat combi's maken voor hem. En dan invriezen.
Vanaaf maar eens mee aan de slag denk ik.

Shiley
12 June 2010, 17:53
mogen ze al tomaat, rijst, kipfilet, zalmfilet en schelvis?
of pas vanaf 6 maanden?

vind het bij levi ook niet echt te zien dat het aan de achterkant plat(ter) is

brusje
12 June 2010, 18:40
hoii ff vanaf t werk..hihi er wil niemand naar bed nog..(liggen er al wel stuk of 5 op hoor..)

vanaf een maand of 6 mogen ze dat alelmaal wel hoor yma heeft ook al tomaat met nog wat op...was wel een potje..en vis wil ik niet meer uit een potje meurt dat zeg..bah
moet wel zeggen voor je teveel maakt in de vriezer..yma vind het dus uit de vriezer allemaal niet zo lekker..moet zeggen ziet er ook minder smakelijk uit..jammer genoeg..mischien als je t voor een week maakt dat t wel gaat maar als t er langer in staat vind ik het toch wat smakelozer

ik hoop dat rene zo smst dat ze geen koorts meer heeft...vanmiddag toen ik weg ging nog niet in iedergeval

fijne avond meisjes

Tammie78
12 June 2010, 22:31
Zow heej net iets van 2 uur bezig geweest met hapjes maken! Pfff wat een bende was het in de keuken :o haha! benw el trots op mn zelfgemaakte hapjes! Tsja is nog afwachten of david ze lust idd! Hij zal vast niet alles lekker vinden! Nah hij vreet maar wat de pot schaft :mrgreen:

Mippie die dingen als kip, vis, rijst, tomaat geeft ik echt niet eerder dan 6 maanden hoor. Eerder met 7 denk ik. En vanaf 6 of bijna 6 de nog wat fijnere dingen als courgette, aardappel, wortel, sperzieboontjes. Hij krijgt nu nog maar af en toe een hapje, maar met 6 maanden wil ik er toch wel naar toe dat die zo'n beetje elke avond krijgt. en dan ook 's morgens fruit. maar misschien wil ik fruit ook wel als rapley gaan doen. gewoon stukje peer of banaan in de hand.

brusje
13 June 2010, 06:36
ja voelt lekekr he als je hebt staanb freubelen..ik had ook de hele vriezerlade vol..helaas kon ik t weg doen..weet ook niet hoe lang het max in de vriezer goed blijft..

hier geen koorts meer gehadde kleine meid..gelukkig..
liet net wel de helft van t ontbijt staan..maja zal wel geen trek hebben komt wel weer ze heeft reserves genoeg..hihi

ik voel me niet zo lekker beetje misselijk en moe..heb net tegen rene gezegd dat ik zo nog ff mn bed in wil..maar trekt zich er niks van aan en blijft zelf liggen :evil:
vanavond weer werken tot 23 uur en morgen weer om 6 uur er uit..foeii

nluiten
13 June 2010, 08:30
Ah brusje wat fijn dat het met yma goed gaat, maar nu ben jiij dus aan de beurt... :x gtvrrrr
Bedankt rene! ;)

Ik doen het nog ff met de potjes. :D Noem me lui haha, ga wel het fruit zelf doen.

Stefanie werd vanmorgen om half 6 wakker :o . En ook echt wakker he... pfff, al een paar weken dat ze zo vroeg wakker is, ik trek dat heel slecht.
VOel het heel erg in mijn rug. Echt vermoeidheid. Was gisteren voor ons ook later dan normaal. Gingen om twaalf uur naar bed, hadden eters. Was erg gezellig, wij hebben een miniwokset. Soort gourmetten maar dan oosters.

Verder niet veel gebeurt hier he?

Tammie78
13 June 2010, 09:28
Nou ja zeg brusje! mag jij ook eens een keertje je bed nog in? :x :evil: wat een B**r*nl*l! of mag ik dat niet zeggen? :?

Tsja half 6 zou ik dus geweldig vinden, maar idd niet als die daarna niet meer zou slapen!

David kwam om half 5 :D Best goed dus. had flesje op. kam alleen om 6 uur alweer. ook nog 2 boobs gedronken :shock: topen geslapen tot 9 uur! lag lekker te kletsen toen!

Nah zal best een tijd goed blijven in vriezer toch? :?

brusje
13 June 2010, 10:03
- Bewaartijden voor de vriezer:

Fruit
6 maanden

Groenten
6 maanden

Puree met melk
4-6 weken

Vis
10 weken

Rood vlees en kip
10 weken

valt me nog mee inderdaad

nou ik ben mooi van kwart over 8 toen ik yma in bed legde ook lekker gaan slapen tot half 11..yma slaapt nog :o slaperd
en tamie j magt best zeggen hoor ik dacht het namelijk ;)

Tammie78
13 June 2010, 10:42
Nou zit gelukkig nergens melk door, dus kan ze iig langer dan 6 weken bewaren!. Maar in veel hapjes wel kip of vis, dus dan dus max 10 weken! nah dan is het wel op denk ik hoor. Rood vlees? dat moet je je baby toch niet geven? :o

Goed zo brusje! lekker nog ff geslapen! Wel fijn dat yma ff meewerkte!

Volgens mij voelt david zich niet zo lekker ofzo. heeft 6 uur voor het laatst gedronken. net ff paar slokjes, maar totaal geen interesse verder. heb wat banaan gepureerd en gegeven. nah ook niet je van het! Hij vond het mar niks! Dus of hij vind banaan echt niet lekker of hij heeft echt geen honger nu!

Shiley
13 June 2010, 11:17
brusje fijn dat yma geen koorts meer heeft! en wat gemeen van rene om zelf in bed te blijven liggen zeg :twisted: groot gelijk dat je net nog lekker terug naar bed bent gegaan hoor.

tammie, zo zo druk bezig geweest hoor. nu idd hopen dat david het allemaal lust.

levi kreeg net vers fruit. meloen, nou kokhalzen! die moest ie dus niet. toen een appeltje. ook kokhalzen. moest ie ook niet. tja dan maar een potje he! worteltjes heeft hij wel vers op van de week en dat ging prima. maar het verse fruit dat wil nog niet echt. van de week denk ik maar een keer peer en banaan proberen. kijken of hij die wel vers wil.

heb levi ook een keer een stukje banaan gegeven maar dat vond hij maar niets. liet het gelijk los en wilde het niet meer vast houden haha.

nluiten
13 June 2010, 12:09
Tammie, ik kreeg steeds de indruk dat je nog wat langer wilde wachten met bijvoeden?

Ja, als ze wakker is, dan is het echt het begin van een nieuwe dag. Wakker, klaar.
ZE heeft vanmorgen ook eerst een half uur liggen kletsen. 6uur heeft Thomas haar eruit gehaald en is naar beneden gegaan.

Overdag laat ze tegenwoordig heel vaak niet zien dat ze moe is. Best lastig. Moet een beetje rekening houden met wanneer ze eruit is gekomen en wanneer volgende voeding is.
Haar rode wangetjes verraden haar nog wel eens ;). Maar gapen en ogen wrijven komt niet vaak voor ineens.
Daarnet dachten we echt die MOET moe zijn. Al zolang wakker. Hebben haar maar naar bed gedaan, ze was onwijs wakker. Maar na 10 minuten lag ze al te pitten. :shock:

Hoe gaat het met het happen nu van Levi, mippie? ik wil dat binnenkort ook wel doen, gewoon een stukje banaan geven.

Shiley
13 June 2010, 12:49
happen gaat goed :D hij heeft het helemaal door en word soms boos als het te lang duurt haha. lekker ventje is het ook.
Vanavond spercieboontjes, ben benieuwd want de vorige keer wilde hij die niet. hapte toen ook nog niet goed dus hopelijk eet hij het vanavond wel. pak eerst een potje en daarna (misschien) de verse. maar denk dat de verse niet fijn genoeg zijn en dat hij daarom de vorige keer ook zo rilde en moest kokhalzen. dan nog maar ff potjes hoor. of spercieboontjes met aardappel doen. maar dan kan ik denk ik niet nu alleen een aardappeltje koken en die door de (al gepureerde) sperciebonen doen.

ga denk ik wachten met een stukje fruit geven tot hij een tandje heeft (of meer) zodat hij een beetje beter kan bijten.

Tammie78
13 June 2010, 13:42
Ja ik heb ook sperzieboontjes met aardappel samen gedaan hoor. anders is het idd niet fijn te krijgen!

Nluiten ik begin het nu beetje bij beetje te introduceren bij David. En als hij dan 6 maanden is wil ik hem echt elke dag bijvoeding geven. Tis wisselend de ene keer krijg ik de indruk dat hij er best aan toe is, de andere keer totaal niet en moet ie er niets van weten!

David moest ook niets van het stuk banaan weten hoor mippie! Wilde het niet eens vasthouden! ik een beetje met de banaan tegen zn mondje wrijven, kijkt die vies joh!
En ook david vond de vers gepureerde banaan maar niets! wel best wat hapjes op, maar met veel moeite. was meer dat ik het wat naar binnen schoof dan dat hij het goed hapte hoor. Dus misschien vind hij dat ook maar niets! ben benieuwd wat ie van verse peer vind! Tot nu toe ging groente iig beter. Behalve bloemkool, daar kokte hij ook van. Hij moest net trouwens wat spugen. misschien is ie wel wat misselijk geworden van de banaan. :?

Shiley
13 June 2010, 17:08
tammie, zag net filmpje van david op je hyves maar wat ik kon zien vond ik zn 'platte' hoofd best mee vallen hoor. levi heeft dat ook zo of misschien nog wel platter :(

en die potjes eten! haha, zijn er echt kei veel! en heb je alles gestoomd of niet? rijst gewoon gekookt denk ik of niet? en die tomaat? en de vis en de kip?
en welke combi's heb je allemaal gemaakt?
(haha hoezo veel vragen!)

Shiley
13 June 2010, 17:13
ff foto's gemaakt van levi zn hoofdje.

http://www.mijnalbum.nl/Album=RO8T4CAZ

Tammie78
13 June 2010, 17:39
Ow ja hmmz misschien heb je wel gelijk ja en is die van levi misschien wel platter :?

De vis en kip zijn gekookt oftewel gepocheerd. Dus gewoon in gekookt water gelegen zeg maar. rijst ook gekookt idd. tomaat heb ik eigenlijk niets mee gedaan. velletje eraf en gepureerd. krijg je zeg maar tomatensap en dat deed ik dan door een mengsel groenten zeg maar.

Woei welke combi's :? nah zal er eens wat noemen dan :D

- zalm, rijst, tomaat
- rijst, kip, courgette
- rijst, witte vis, courgette of tomaat
- sperziebonen en aardappel
- courgette, zalm, aardappel
- courgette, ardappel

en nog wel een paar combi's. kortom kheb lekker zittenmixen :mrgreen:

nluiten
13 June 2010, 18:12
Volgens mij valt het best mee.. of zie ik het echt niet goed?
Stefanie haar hoofd is ook niet (helemaal) rond.

Shiley
13 June 2010, 18:33
gelukkig is levi dan niet de enige haha.

wij hebben zelf ook niet zoiets van, we vinden het erg plat en niet mooi enzo. t moet alleen niet Te plat zijn. maar dat zal ik de 21e wel horen. moet dan weer naar cb.

tammie, bedankt voor de combi's. hoop voor je dat david het lekker vind. hoop dat ze op t cb dingen gaan noemen (groente, vlees en vis) wat hij mag als hij 6 maanden is zodat ik ook aan de gang kan. even een dagje voor uit trekken en dan kan ik weer even vooruit. als meneer het dan wil!
vanavond potje sperciebonen gegeven (half potje) heeft hij niet helemaal op. begon op het eind zn tond uit te steken en te lachen en gek te doen met een hap sperciebonen in zn mond. zag er wel leuk uit maar hij was er duidelijk klaar mee. misschien is sperciebonen gewoon niet zijn ding. wortel (ook vers) en bruine bonen met appel gaat heel goed.

Tammie78
13 June 2010, 20:53
Ja nluiten misschien heb je wel gelijk hoor en valt het idd wel mee. wij keken net ook nog ff naar zn achterhoofd en hadden nu ook zoiets van valt eigenlijk best wel mee. er zit nog ietwat een ronding in. :)

hoe zit het eigenlijk met rode kool en bietjes? mogen ze dat ook? Zal zo nog ff googelen op babyhapjes v.a. 6 maanden.

Kids zijn welkom om er van mee te eten hoor van de groentehapjes ;)

de hapjes met kip en rijst geef ik nog niet hoor! die zijn best grof nl.

David heft veel geslapen vandaag. van 11.20- 13.10 en van 16.00-18.00!

Mippie david vind het een duidelijk ook lekkerder dan het andere, maar om nou te zgegen dat die goed hapt?! Ook niet echt hoor.

Shiley
13 June 2010, 21:08
het is ook weer wennen voor hem he, die nieuwe hapjes. of heeft hij die nog niet gehad?
rijst zal idd wel lastig te pureren zijn. maar over een maandje of 2 dan kunnen ze ook stukjes eten dus dan is dat een oplossing.

Tammie78
14 June 2010, 05:40
Wat een K nacht :evil: meneer kwam om de 2 uur :( half 1, half 3, half 5, half 7! Wordt echt tijd voor het cb, want het begint me toch wel op te breken merk ik. Meneer maakt er een zooitje van. overdag zowat niet (willen) drinken en snachts juist te vaak :| Ze zullen denk ik wel een schema adviseren ofzo.

angelangel
14 June 2010, 11:48
Hier ook een K nacht achter de rug. ieder uur was meneertje wakker en nu heb ik dus nog mega koppijn. Gister ook al helemaal beroerd van de koppijn. Hij ligt er nu een uurtje in. Zo samen effe eten en dan voetbal kijken denk ik met de buren. Zo eerst maar eens een paracetamolletje naar binnen werken.

Levi heeft geen bijzonder plat koppie hoor, heeft Bram ook zo ongeveer. Moet zeggen dat het de laatste week wel meer bij begint te trekken. Legt zichzelf vaak op de zij om te slapen en zit regelmatig in zijn bumbo. Dus denk wel dat dat werkt

Shiley
14 June 2010, 12:34
klinkt misschien stom maar toch fijn dat er meer kindjes zijn die ongeveer net zo'n achterhoofd hebben als mijn mannetje. bij jullie kindjes is er niets over gezegt dus moet t bij levi ook goed zijn, toch?

tammie, wat balen zeg van die nacht. pff elke 2 uur! weet dat je liever niet via schema gaat voeden maar misschien is het wel een idee om dat (tijdelijk) te doen? misschien krijgt hij zo in de gaten dat het nacht is en hij dus moet gaan slapen. ben benieuwd wat ze je gaan adviseren. 6 maanden lang s nachts komen voor voeding, en dan vaker als 1x is ook niet helemaal normaal he.

angel, he bah jij ook al zo'n rotnacht. ligt dat nogsteeds aan zijn tandje? heeft hij dan wel heel veel last van. arm mannetje. dat ze maar snel door mogen komen, dan is hij er vanaf.

ik kan geen voetbal kijken, ja op mn werk misschien, als we de tv's daar aanzetten. want moet weer werken. heb nu echt geen leuke weken hoor. nu 4 dagen werken, dan 1 dag vrij en dan 5 dagen werken. pff deze week van maandag tm zondag ben ik 1 dag vrij! en dat noemen ze part time werken :o heb t wel ff aangegeven dat ik dit dus niet leuk vind he. in 1.5 week ben ik maar 1 dag vrij en verder sta ik elke dag op de groep. ook een keer alleen maar voor vergadering, maar ja, moet wel komen! sta verdorie meer dagen binnen dan een ful timer. die krijgen namelijk de lange diensten en de part timers krijgen de korte diensten. houd dus in dat we vaker moeten komen. fijn!

lilian
14 June 2010, 12:59
mippie vind het hoofdje van levi wel meevallen hoor..

kaylen had 1 zijkant iets plat volgens het cb..
nou ik kan er niks tegen doen..
meneertje draait toch hoe hij het zelf wil..
dus kan hem wel ondersom in bed leggen..
maar dat helpt niks..
was niet schokkend gelukkig..

hij kan alle kanten op draaien..
buik-rug
rug-buik :D
hopelijk ook gauw in bed..
want mama blijft nu bij hem staan en zijn billen naar beneden drukken tot hij slaapt.. (best vermoeiend)
maarja beter als 5 x naar boven lopen omdat meneertje weer op zijn rug ligt.. :D

jeeeeeeeee wat goed bezig allemaal met eten maken..
ik begin er niet meer aan (op dit moment)
hij wou alleen de sperziebonen eten met aardappel..
en de bloemkool enzo niet..
mama kan niet koken denk ik ;)

verder uit potjes eet hij alles! :D

gelukkig yma weer beetje beter..
arm moppie..
was het nou een tandje brusje??

angel en tammie wat een nachten zeg..
ook zielig voor die kleintjes..
krijgen zo ook geen rust en mama's ook niet..

hier ook geen voetbal kijken..
misschien straks stiekem even de eindstand :D

Em
14 June 2010, 13:44
Mippie valt toch mee? Misschien dat het beter wordt als hij meer op zijn buik gaat spelen?

Tammie en Angel wat vervelend van de nacht! Ik kan er een beetje over meepraten. Julia wordt de laatste nachten steeds om 4 uur / half vijf wakker om te eten. Daarna ligt ze nog erg te rommelen (beetje huilen/ praten) totdat ze na half uurtje (en 2x heen gelopen) weer in slaap valt en dan om half 6 wakker wordt. Daarna wil ze ook niet meer in eigen bed slapen, dus leggen we haar tussen ons in. Wel schattig, ze valt dan met een hele grote smile om haar mond weer direct bij ons in slaap. Niet handig, maar wel gezellig haha. Vanaf 1 juli ga ik tot december 3 dgn pw werken en dan gaan we weer even werken aan normale eet- en slaaptijden. Ben dat gerommel met eten (overdag nog steeds lastig; drinkt soms maar 100 ml. per voeding) en daardoor ook slapen echt zat.

Hier alleen nog vers gestoomde groenten. Julia vond de sperzieboontjes ook vies, maar worteltjes en bloemkool gaan heel goed. Als het maar goed geblendered is. Met stukjes is het duidelijk iets minder. Wel interessant was gisteren een gestoomd worteltje zelf uit de hand mogen eten.. Al trok ze de hele tijd vieze gezichten.

nluiten
14 June 2010, 15:36
Mippie, hoe doe je dat met opvang eigenlijk?

Meiden, wat vervelend die nachten zeg. En het eten bij sommige. Dat is vreselijk vermoeiend.

Ben vandaag even wezen spieken bij mijn nieuwe buurjongetje Stan. :D Wat een klein hoopje mens he. Aaaaah.. zo lief.

O, we hebben trouwens de zitten op de onderstel gezet. De bak niet meer. Die is wel krap, was ook vrij smal en ze kon zich niet helemaal lekker bewegen. Zitter vind ze wel prima. Kan ze tenminste een beetje kijken.

angelangel
14 June 2010, 16:24
Bram heeft ook de voorkeur voor vers hoor. Vandaag hadden wij shoarma, dus kreeg hij potje, maar als t kan dan kook ik voor hem mee, of mix een hafl potje met verse groenten en aardappel ofzo.

Op tijd naar bed vandaag denk ik ben megamoe. Hopelijk verpest dat feestbeest hier onze nachtrust niet weer.

Tammie/: hoe bevalt je bumbo? Hier wel goed hoor, heb een blauwe. Eerst ging hij zich alleen maar overstrekken of vooroverhangen, maar nu vind hij het helemaal geweldig.

Nog zo'n grapje van hem, net schone luier, krijgt hij eten en onder het eten moet de luier even volgepoept worden. Nieuwtje sinds een paar dagen. Als hij op zijn buik ligt strekt hij al heel zijn armpjes en begint zijn kontje omhoog te doen. Hij probeert te kruipen, maar snapt nog niet helemaal hoe hij die beentjes eronder moet krijgen. 1 lukt nog soms, maar niet lang. hihihi, grappig gezicht hoor dat geworstel.

Heb ik een nieuwe digid aangevraagd omdat ze voor de zoveelste keer mijn inlog niet kende. Wil ik activeren, kennen ze mijn gebruikersnaam weer niet. En er is een storing. Morgen kan ik niet meer activeren, moet ik weer een nieuwe aanvragen. Nou ben er zo zat van, heb hem al 4 x aangevraagd. En dan zeggen ze nog dat ik het verkeerd invoer, ja ben toch zeker niet gek!!! Maar heb dat dus nodig om een uitkering aan te vragen. Wordt er een beetje kriegel van.

Tammie78
14 June 2010, 19:02
nou voel me weer eens ff k zonder te weten waarom :? lijkt wel of ik weer omgo wordt. verlies weer wat bloed en bruine afscheiding. maar dat was 2 weken geleden (ongeveer) ook zo en ik kan het steeds keurig opvangen in een inlegkruisje :? die is bij lange na niet doorweekt dan (sorry voor de details) dat kun je ook geen ongi noemen lijkt me. pff me lichaam lijkt welvan slag. ook met plassen steeds wat bloederige schilfertjes en/of bloederige slijmdraden :shock: :? echt weird...

Ik vroeg vanmorgen om 7 uur aan me man of hij david alvast naar het kdv wilde brengen. omdat ik me zo rot voelde. emo, onrustig, ik weet niet, gewoon niet fijn. David was toch wakker. dat was geen probleem dat wilde hij wel. dan kon ik nog ff beetje slapen. djeez waren ze weg voelt dat ook weer rot. schuldgevoel, stil, leegte. ben gelukkig wel snel in slaap gevallen. kom ik om 1 uur op kdv. eventueel om david te voeden en anders om nog ff lekker te knuffelen. had die net een flesje op en was net in slaap gevallen :shock: :( :cry: had ik zooo nodig en dan kon het dus niet!

Ik ging net ff kijken hoe laat david woensdag naar cb moet. Moet die woensdag helemaal niet! :shock: mijn man had dat gezegd dat we de 16e moeten! Dus ik kijken staat er de 24e! Volgende week donderdag dus pas! En ik had het eerder aan me man gevraagd en die had het in het boekje gezien zei hij :shock: :? nou lekker dan! Ik tegen me leidinggevende gezegd dat ik woensdag niet bij inwerkmiddag kon zijn omdat david naar cb moet!

David heeft hetw el weer goed gedaan op kdv! iets van 2 uur geslapen en weer lekekr vrolijk. toen me man hem ging halen waren zo'n beetje alle baby's aan het huilen behalve david! :D

Hihi Em ik heb david vanavond ook een gekookt worteltje gegeven. nu niet gestoomd want dan duurde het veel te lang voor het klaar was! Hij heeft er toch aardig wat van op! Maar zelf vasthouden doet ie niet. laat um meteen weer vallen! Maar als ik de wortel aan zn mond hou likt hij er wel van enzo. Lachen! morgen stukje broccoli!

Lilian goed van Kaylen dat die alle kanten op kan rollen nu! David nog steeds niet hoor :(

Em david drinkt ook maar 100cc als die een flesje krijgt hoor. heb wel van meer bv kindjes gehoord dat ze zoveel drinken in een fles.

Angel david vind het ook erg leuk meestal de bumbo! Maar als hij het zat wordt gooit die zichzelf ook naar achteren! en ja dan zit er een leuning in je rug, dus das nie fijn dan he!

Lilian mwah wat valt er dan aan te koken? ik bedoel je mag toch niets toevoegen. gewoon koken of stomen tot het lekker zacht is en dan zo glad mogelijk blenden/pureren. kind kan de was doen toch :D Nee dan denk ik dat kaylen het vers gewoon niet lust. is bij david ook nog maar afwachten! ik hoop het wel natuurlijk!

angelangel
14 June 2010, 19:22
Tammie: zeg je toch gewoon op t werk dat het cb de afspraak heeft verschoven. hebben ze bij mij al 2x gedaan dus kun je toch doen alsof.
En snap dat je je een beetje K voelt toen david sliep, maar doet je denk ik ook wel weer goed dat hij het wel prima doet daar. Stel je voor dat je er kwam en hij was helemaal overstuur, nou dan was t nog erger denk ik.

Bram heeft ook duidelijk de voorkeur voor vers hoor. Heb nog geen verse bloemkool geprobeerd, want uit een pottie lust ie echt niet.

Om 20hr sliep meneertje, vanmiddag heeft hij 2 uurtjes geslapen en om 6 uur nog een 3 kwartier, dus hopelijk een goede nacht. Hij was total loss.

Hij wil op bed altijd zijn kunsten vertonen en daarstraks ging hij wat kruipen, kontje omhoog en een beentje naar voren, hahaha. Kwam steeds een stukje verder tot hij eindelijki zijn knuffel kon pakken die een eindje verderop lag.

Tammie: dat slijmerige gedoe van je, dat heb ik ook wel hoor met de pil.

brusje
14 June 2010, 20:39
mippie..ja je ziet het wel inderdaad bij zn hoofdje..bij kyan was t voor mn gevoel nog wel platter hoor..zal s ff gaan zoeken
maarja wat anderen ook vinden je bepaald zelf of je t wel of niet nodig vindt.

tammie wat balen dat je je rot voelde..en dan ook david nog s niet kunt voeden ook!! bah!
en ja david kan nog neti rollen..yma ook niet en die is nog een maand ouder..haha

Lilian..nee t was geen tandje..niks te zien nog..

vandaag alles weer goed gegaan op kdv met mn meissie..ze laat wel van bijna alle flessen wat staan soms wel 50/70 ml..maja zal ze t wel niet nodig hebbn, fruit en groenten eet ze wel
morgen naar CB

hier ben ik ruime week geleden met de pil begonnen maar heb nu al bijna een week pijn rechts onderin mn buik, zoals ik ook wel s had rond de eisprong..doet ook zeer als je gaat zitten en als je weer opstaat..voelt erg vervelend..
en erger nog heb me rot gesport, niks gesnoept en dan ben ik aangekomen!! f*ck!

Shiley
14 June 2010, 20:55
nluiten, levi gaat naar de oma's dus wanneer ik mn rooster heb bel ik beide oma's en hun lossen de opvang op. lukt tot nu toe elke maand gelukkig. mn schoonmoeder had tijdens de zwangerschap gezegt dat ze 1x in de week op wilde passen (ivm lichamelijke klachten) maar nu hij is is mag hij gerust 2x in de week komen. ze houd het goed vol dus kan dat. soms gaat hij ook op zaterdag nog naar mn schoonmoeder omdat mn man dan ook nog gaat werken.

(mn schoonmoeder heeft 2.5 jaar terug een longonsteking gehad en hyperfentilatie. bloeddruk zakte in de ambulance naar 40 dus was kantje boord. 2 nachten op hartbewaking gelegen. totaal een week in het ziekenhuis en is daarna nooit meer helemaal herstelt. weinig energie maar ze kunnen niets vinden)

tammie wat jammer dat je een rotdag hebt gehad en dat je dan ook david nog niet eens wakker hebt gezien. snap dat je het even nodig hebt maar zoals al gezegt is, het is ook fijn dat je kon zien dat hij het goed doet op het kdv.

brusje, hmm die pijn is minder. en dat je bent aangekomen ook! is dan echt even een domper he, gaat het zo lekker, ben je opeens weer aangekomen :twisted: niet eerlijk!

verder weet ik het niet meer. sorry

Tammie78
14 June 2010, 21:03
Ja daar hebben jullie wel gelijk in idd dat het ook fijn was om te zien dat david lekker lag te slapen!

Angel ik slik geen pil! ;)

Bloemkool vind david vers ook niks. Maar en tijdje terug uit een potje weer wel aardig dacht ik :? Maar het is vaak ook wel wennen denk ik, dus ga het gewoon nog eens geven!
Wortel, pompoen en brocolli vers gaan best goed tot nu toe. En tsja een maandje terug heeft ie ook wel wat hapjes uit wat potjes op en dat ging toen ook wel goed. Dat was bloemkool, bruine bonen en sperziebonen.

Huh brusje dat snap je toch niet dat je dan aankomt :shock:

hihi david was de enige op de babyroep met een oranje shirtje aan! :mrgreen:

Echt lekker hoor mippie dat de oma's kunnen oppassen! Hier niet. Een oma willen we niet en de ander werkt zelf ook!

Shiley
14 June 2010, 21:13
ja is echt heerlijk. beide oma's hebben dit tijdens de zwangerschap aangeboden.

bloemkool in potje, waar heb je die gevonden? van olvarit heb ik die nog nooit gezien. of is dat een potje van 6+
levi heeft tot nu toe alleen nog maar potjes van 4+ gehad.
wil straks ook weer een aantal bakjes verse groente maken maar wacht ff op t cb wat ik allemaal mag gaan geven. dan net als tammie even mn best doen en de vriezer vullen.

levi had ook een oranje t shirtje aan vandaag met een witte broek, witte sokjes en een romper met witte mouwen er onder (dacht dat korte mouwen te koud zou zijn)
nu snel weer wassen voor zaterdag he.

Tammie78
14 June 2010, 21:16
Ow nou ik trek me niet teveel aan van cb hoor. ik weet het zelf ook prima wat ze mogen en wat niet. Ik wil dat ook gewoon een beetje zelf kunnen bepalen. Ik ben de moeder en niet zij.

Hmmz kan ook wel zijn dat ik um van friso had de bloemkool. ik had daar nl ook wat potjes van. maar die is wel vanaf 4 maanden hoor.

Shiley
14 June 2010, 21:21
oke, kan ik anders ook eens ff kijken, bij de groente van friso. van olvarit hebben ze het in ieder geval niet. hebben ze erg weinig voor 4+ (sperciebonen, wortel, wortel met aardappel, bruinebonen met appel)

ik weet ook wel dat ik zijn moeder ben maar wil hem niet iets geven waar hij nog niet klaar voor is. hoe ik het ga combineren dat bepaal ik zelf maar vind het wel fijn om te weten welke groente en fruit ik aan hem kan geven. aardbei mag bijvoorbeeld niet te vroeg (dacht ik)

brusje
14 June 2010, 21:39
Van Friso heb je die en ook doperwtjes 4 mnd! Ik overleg ook niks hoor probeer gewoon rustigaan wat dingen.

Balennnnn haal net een uitnodiging uit kyans tas voor kindrrfeestje van zijn vriendje, de 25e! K@t!
Nou ga turns verder kijken lig al op bed, handig zo'n mobieltje hihi

Tammie78
14 June 2010, 21:44
Ja die doperwtjes vind ik beetje raar. dacht dat ze dat nog niet mogen?

Kom je dan niet de 25e brusje?

Shiley
14 June 2010, 22:22
ow balen dat hij de 25e een kinderfeestje heeft. kun je nu niet komen?
zou wel jammer zijn!

Shiley
14 June 2010, 23:02
zijn nu alle kindjes uit de kinderwagenbak? levi ligt er nog in. past nog goed en hij mopperd er ook niet over.

brusje
15 June 2010, 06:54
lekker laten liggen zou ik zeggen, als ie t goed vind

nou weet dus nog niet of ik kan..hij moet er om half twee zijn en om 5 uur klaar..toen ik vanmorgen zei dat we al iets hadden moest ie echt huilen..zo zielig..mischien kan ik iets regelen dat kyan bij mn vriendin is en zei m daar afzet...? moet ik dus wel om 5 uur weer thuis zijn dus trein van kwart over 4 ongeveer..als ze kan natuurlijk..

Shiley
15 June 2010, 08:26
ahhh wat zielig dat hij moest huilen. hoop voor hem dat het lukt om het met je vriendin te regelen zodat hij lekker naar het feestje kan.

laat levi ook nog liggen hoor. zolang het past en hij het goed vind, komt de zitting nog niet op de wagen.

brusje
15 June 2010, 08:59
hmm mn vriendin kan niet die heeft al andere dingen die dag :(
getver wat baal ik hiervan..

Tammie78
15 June 2010, 10:06
Wat lastig brusje. Tsja tis dubbel he. aan de ene kant snap je natuurlijk dat Kyan teleurgesteld zou zijn, aan de andere kant hebben we onze meeting al heel lang staan en kan ik me ook voorstellen dat je dan toch daar voor kiest. :?

Lindy
15 June 2010, 10:38
He lastig brusje, misschien vind de moeder van zn vriendje het goed als hij direct uit school meegaat of kan dat niet? Zou mn kindje ook niet teleur willen stellen voor mn eigen plezier, gaat vast nog wel eens nodig zijn, maar zal ik moeten leren.

Gijsie ook in oranje romper hoor, van oma gekregen met tekst new star in 2030 erop :mrgreen:

Hebben jullie al vaderdagcadeautjes? ik heb shirte bij simply colors met Gijs (hartje) papa, die doe ik hem aan als ik hem 's avonds op bedje leg en dan ziet mn mannetje het als hij Gijs 's ochtends uit bed gaat halen. Verder nog een stoere Ed Hardy slab (vind ie leuk, zwart met een tijger) en een broodbakje met een foto van Gijs dat ie helemaal onder wortels zit en dan eet smakelijk erop. Hihi heb er nu al zin in om te geven...

nluiten
15 June 2010, 10:51
Heb net ook de doperwten gehaald en broccoli van friso.
Ben benieuwd :D. Vanavond gelijk proberen.

Leuk hoor lindy.
Voor vaderdag heb ik vingerverf klaarliggen... haha. Spannend.
Wil een lijstje waar je drie foto's in kan doen, daar 2 vakjes van vullen met een afdruk van een hand en een voet. De middelste een foto van Stefanie.

Balen brusje van de 25ste. Lastig. Maar kan me heel goed voorstellen dat je Kyan dan graag bij het vriendje op zijn feestje wil hebben.
Hopelijk kun je een oplossing vinden! Zo niet, dan moeten we maar snel iets nieuws afspreken ;).

Mippie, opzich past Stefanie er ook nog wel in hoor. En klagen deed ze ook niet. Ik vond het alleen leuker en had het idee dat zij het ook leuk zou vinden omdat ze dan meer ziet.

Lindy
15 June 2010, 10:55
Bij de maxicosi Mura kun je heel makkelijk wisselen tussen bak of buggy. Ik gebruik ze dus allebei nog veel... Het is een grote bak dus hij past er ook nog net in... Heb zaterdag mn mama-fiets opgehaald die had ik voor mn verjaardag gekregen. Haha kan niet wachten...

angelangel
15 June 2010, 11:44
Brusje dat is vet balen. Die pijn die je aangaf heb ik een paar maanden gehad toen ik met de pil begon, maar dan links onderin. Heel irritant.Nu de afgelopen maand geen last van gehad.

Tammie: Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het volgens mij niks zorgwekkends is, je geeft bv dus dan is alles toch nog wat ontregeld.

Hier ook bloemkool van frisio gehad, maar ook die vind hij niet te vreten.

Zo naar de fysio en dan naar t werk mijn laatste spullen ophalen. heb er geen zin in, maar dan is t ook klaar. Heb er nu al een zere kop van.

Hier weer een K nacht gehad. Wel 7x eruit en om 5.45 maar een fles erin gestopt, had hij die op gaat hij hele verhalen vertellen Toen toch nog een uurtje geslapen. Om 11.30 was hij zo moe en heb hem bij mijn schoonmoeder in bed gestopt. Uiterlijk 13.30 moet hij eruit heb ik gezegd, anders slaapt hij vanacht helemaal niet meer. Ben een beetje bang als we hem zijn gang laten gaan hij het dag/nacht ritme weer gaat omgooien.

Moest gister uiterlijk mijn digid activeren, is er een storing. Nu ben ik dus weer telaat en kan voor de 5e x een nieuwe aanvragen. Dus weer een week wachten voor ik mijn ww kan aanvragen, pfpfpf. Ben er zo flauw van. Iedere keer wat met dat ding.

Voor vaderdag wilde ik ook iets met verf doen voor papa. Lijstje met foto is ook wel leuk ja zo'n 3luik. Voor moederdag had ik alleen maar iets van KDV, maar ja is er nu ook niet. Verder doen we eigenlijk niet zoveel.Vind het leuker als ze zelf mee gaan iets kopen en het geheim willen houden

angelangel
15 June 2010, 11:46
o ja Bram ligt eigenlijk nooit meer in de bak. Past er nog wel net in. Bijna klem. Maar de zit kan ook helemaal in ligstand dus net zo makkelijk. Kan hem ook met 2 klikken wisselen.

brusje
15 June 2010, 11:54
angel..ow dan hoop ik dathet hier ook weer over gaat en wennen is van de pil..

lindy..kyan hoeft niet naar school die dag dus dan zou ie al vanaf uur of tien smorgens daar moeten zijn..is ook zo wat he..;)

tammie..ja zoals jij denkt denk ik ook wel..maja dat gaat echt niet meer als je kind ook een sociaal leventje krijgt hoor en hij kan dat niet overzien dat de ene afspraak eerder stond dan de andere..vriendjes zijn in zijn ogen heeel belangrijk..en dat is ook zo..zijn eerste stap naar onafhankelijkheid
ik vind het ook stom om voor die paar uurtjes feest de hele dag thuis te moeten blijven..maja bepalde "opofferingen" moet je voor je kind(eren) soms wel maken

owww er ligt er 1 te kakken naast me in de wipper..

yma heeft dr eerste ruime halve boterham op..ging best goed net nog flesje na..maar drinkt ze weer niet leeg nu straks soepstengel of broodkortje met wat sap rond 15 uur en dan 17 uur groenten en dan de 3e fles..kijken hoe dat gaat!

ze was nu met 6½ maand 7,6 kilo en 67 cm verder ales oke

hier alleen de cadeautjes van school en kdv voor papa, we doen er verder meestal niet aan.

(kyan heeft by the way een leuk shirt van ed hardy..gaaf!

nluiten
15 June 2010, 12:00
Angel, slaapt bram niet meer na half 2?
Stefanie slaapt meestal tot half 3 en doet nog een tukkie ergens rond half 5 ofzo. Anders trekt ze het echt niet.

Zitter kan hier ook in allerlei verschillende standen. Kan 'm ook van me af draaien als ze vervelend is ;). Haha.
Maar dat zal denk ik met de meeste wagens wel kunnen.

Angel, zo te horen loopt je kop over.. :( Rustig aan zou ik willen zeggen, maarja kan zo moeilijk zijn he..

Brusje, sorry dat ik het vraag hoor, maar heeft yma ook al echte kak? Stefanie draait tegenwoordig af en toe een echte drol. :D haha, als ik dit teruglees moet ik best even lachen..

nluiten
15 June 2010, 12:02
brusje, wat een superschattige foto van Yma op haar site, dat ze ligt te slapen

lilian
15 June 2010, 12:28
heb (weer) niet alles onthouden..

tammie wat K*t dat je je zo rot voelt..
maar gelukkig aan de ene kant dat je hebt kunnen zien dat david lekker lag te slapen op kdv.. toch? :D

brusje wat balen van de 25e..

voor diegene die met de trein komen/gaan..
bij de blokker heb je 2 persoons treinkaartjes voor 29.95.
kinderen tot 4 jaar gratis..
4 tot 11 jaar 2.50

als mijn man mij niet zou brengen zou ik die halen..
anders was ik voor mij alleen al meer dan 30 euro kwijt retourtje..

friso heeft idd andere smaken als olvarit...
kruitvat eigen merk heeft ook veel keuze dacht ik..

Shiley
15 June 2010, 12:39
haha is idd een erg grappig stukje nluiten. maare, levi draait af en toe ook al een echte hoor haha.

lilian, groot gelijk dat je dan zo'n kaartje zou halen. scheelt nogal. maar dat je man je wegbrengt is ook wel lekker he.

angel, snap dat je er geen zin in hebt. hun hebben jou laten vallen, heb jij geen zin om terug te gaan. geef je gelijk. maar ja, t is denk ik ook wel fijn om je spullen weer te hebben of niet? maak er gewoon een snel bezoek van. spullen pakken en weg. je hebt die man niets meer te zeggen, toch?
balen van je nacht. niet te hopen dat hij zn dag/ nachtritme weer om gaat gooien.

ik heb voor levi sokjes gekocht met i love papa erop. donkerblauw met grijs. die heb ik ingepakt en krijgt hij voor vaderdag. verder weet ik het eigenlijk nog niet.

heb net de boodschappenmand van de bugaboo gewassen. die plaat die onderin zit was er niet uit te krijgen! met 2 personen geprobeerd. tja dan maar met plaat wassen........ is de stof van de mand gescheurd !!!!! :( :cry: :cry: echt balen gewoon.
en die persoon die mee geholpen heeft werkt bij babydump en die wist ook echt niet hoe die eruit moest. dat ding zag helemaal klem! lukte echt niet. nu gaat ze morgen bellen met bugaboo over hoe en wat. baal echt enorm! nieuwe mand is gewoon 50 euro.

lilian
15 June 2010, 12:45
mippie dat is balen..
sommige dingen hebben ze echt niet gemaakt en over nagedacht.. :twisted:
nou hopen dat bugaboo er iets mee kan..

Shiley
15 June 2010, 12:48
ja dat hoop ik wel. echt niet grappig. ligt wel buiten in de zon te drogen maar ja, er zit een scheur van 10 cm precies op die stik naad, dus er blijft niet veel in dat mandje zitten denk ik. grote dingen wel maar mn pompje voor de banden kan er zo uit vallen.

brusje
15 June 2010, 13:47
zoo dat is balen!!

en nluiten..ja yma heeft echte kak..hahahaha ;)

en nog een primeur vandaag!!!! ze rolt op haar buik!!! :D:D lag op de tafel ivm verschonen en toen ik klaar was rolde ze zo om..zonder moeite..haha

Shiley
15 June 2010, 13:55
wow goed zo yma!!

ja t is echt balen. ben benieuwd wat ze morgen zeggen maar vrees dat ik gewoon zelf een nieuwe kan kopen. fijn! :(

Lindy
15 June 2010, 15:02
He balen Mippie, zijn dure geintjes waar je niet op zit t wachten...

Angel succes morgen... zou er idd ook niet te lang blijven, met leuke collega's kun je nog wel keer buiten werk afspreken toch... Had je nog gebeld naar die solicitatie?

Ik heb morgen die sollicitatie... brrr eng...

Gijs is dol op de potjes van de kruidvat, de tuingroenten vind ie heerlijk, ik draaide doppie eraf en wilde het bijna direct de prullebak in mikken, maar toch ff geprobeerd en hij smikkelde ervan haha... Vanavond zelf mgemaakte brocoli, had ik nog in de vriezen. Zal dit weekend eens nieuwe happies gaan maken... Met iets meer variatie dan alleen groente, is ook leuker om te maken. Kan nog wel even aardappeltje koken en die door de brocoli prakken... Heeft vanmiddag ook al half potje fruit op...

Nluiten Gijs heeft ook drollen hoor hihi... Stinkt wel sinds het vaste eten...

Brusje wat goed yma op dr buik gerold. Gijs rolde gisteren ineens paar keer van buik naar rug, had ie paar weken geleden ook gedaan en toen niet meer... Jammer als je niet kunt komen trouwens, maar snap het wel...

Lindy
15 June 2010, 15:08
Oh ja de reden dat ik Gijs nog wel vaak in de bak heb is omdat ik hem dan lekker buiten laat slapen... Hoe doen jullie dat campingbedje? of slapen ze niet buiten?

lilian
15 June 2010, 15:40
goed zo yma.. :D

en gijs ook goed.. :D

kaylen heeft wel hele donkere stinkpoep..
maar of hij plet het of het zijn nog geen echte drolletjes.. ;)

angelangel
15 June 2010, 17:50
Haha drollen. Hier ook echte drollen hoor. Soms rollen ze de luier uit, en soms zit er zo'n mooi driehoekje vastgeplakt.

Bram slaapt meestal eind van de middag of begin avond nog een klein uurtje voor we in bad gaan, maar nu ligt meneertje in de box mret rode wangen maar is niet moe hoor :o . Hij rolt de hele tijd weer op zijn buik en dan kont omhoog. Nog even en dan gaat hij in bad, fles en bed in.

Vandaag op t werk geweest. De leidinggevende was er gelukkig niet. Mijn collega omhelsde me meteen en had de tranen in haar ogen. Ze moest eerst even gaan zitten toen ze het jhoorde zei ze. Toen kwam mijn andere collega met de bus kids aan en zag me staan en ging heel hard toeteren, hihihi. Gezellig koffie gedronken. Die tuthola die dus niet functioneerde zit er nog, maar had niet veel te melden. Het meest erge vond ik nog dat de kinderen me meteen aanspraken en vroegen: Waarom mag jij niet meer hier werken? Ja wat moet je zeggen tegen zo'n kind. De kinderen snappen er niks van en telkens kwam er een ander iets vragen, wanneer stopt je vakantie. Vond het zo rot voor die kids. Maar geeft wel aan dat ik toch mijn werk wel goed deed, maar dan zo'n lul van een leidinggevende denkt alles te kunnen maken. Nou die komt zich nog wel tegen denk ik zo maar.
Heb nu dus megahoofdpijn, maar ben blij dat t klaar is. Vanmiddag ook nog fysio gehad dus daar wordt t ook niet beter van.
Op tijd naar bed vandaag. Morgen naar de orthopeed voor mijn steunzolen. Deze moeten denk ik aangepast worden, hopelijk krijg ik dan mijn bekken weer een beetje in t gareel.

angelangel
15 June 2010, 17:51
NIEUWTJE, Bram heeft ontdekt dat hij naar buik en weer terug naar rug kan rollen. Dat scheel;t een hoop gebrul. :lol:

Tammie78
15 June 2010, 19:10
Sorry nog niets gelezen, maar ff ego berichtje.

Vandaag een enorme dip. Ik zat gister al niet lekker in me vel en miste het dat david niet echt goed dronk. mijn man was vandaag vrij, dus afgesproken dat hij tussen de middag met david zou komen zodat ik um kon voeden. Zo gezegd zo gedaan. maar meneer dronk weer maar vrij weinig. Wat misschien ookw el komt omdat ik ongi ben :? soms vinden ze de melk dan minder lekker. Maar... meneer had ook gepoept :shock: en natuurlijk had mijn man er niet aan gedacht om een luier mee te nemen :roll: dus kregen we daar ook woorden over dat ik het gevoel heb dat ik mbt david overal aan moet denken maar ook mij dat niet meer zo goed lukt altijd omdat ik echt werkelijk waar zo snel en veel vergeet :( maar hij dus ook. dus ik vraag aan hem hoe dat kan. bij mij is het waarschijnlijk een combi van vermoeidheid en nog zwangerschapsdementie. nou dat mocht ik echt niet vragen! hij was gewoon mens die wel eens wat vergat! nou sorry ook hij vergeet heel veel. teveel voor een gezond mens om zo maar even te zeggen! Anyway ik merk dat we er zo langzamerhand beiden aan onderdoor gaan (vooral ik) aan de gebroken nachten. David komt de laatste tijd zeker 2 keer snachts. vannacht ook weer om half 1, 3 uur en half 7. half 7 is een prima tijd, maar dus niet als het een gebroken nacht is geweest! dat trek je dan echt niet. en hem negeren werkt niet. gaat die alleen maar harder huilen en dat kunnen we dan ook niet over ons hart verkrijgen om hem maar te laten. maar we hebben sterk het idee dat hij qua eten dag en nachtritme omdraait. overdag maar weinig willen drinken en snachts dus 2-3 keer komen! ik weet het allemaal niet meer. mijn man zei dat hij vond dat hij nu ook om mij moest denken en niet alleen om david en dat we misschien moeten kijken om te stoppen met de bv. iets wat ik absoluut niet wil :cry: of misschien moet ik toch met een ritme gaan voeden. iets wat ik ook liever niet wil, maarja als ik werk kan ik hem toch ook al niet voeden op verzoek. Mijn man heeft vanmiddag nadat ik nogal overstuur was geweest meteen de lactatiekundige gebeld om te overleggen wat we kunnen doen. Maar bovenal vind ik het ook gewoon fijn dat er even iemand naar me luistert. het is niet david die met een probleem zit want die blijft vrolijk, nee het is vooral ikzelf waar het ff niet zo lekker mee gaat. verder ben ik ook ongi en daar lijk ik emotioneel ineens ook wel veel meer last van te hebben dan normaliter. Ik heb er nooit last van eigenlijk. nu kan ik maar weinig hebben en ben echt mega emo!

nluiten
15 June 2010, 19:24
Zo kids! Wat zijn we lekker aan het rollen hahaha. Wat goed zeg!
Hier lijkt het nog niet echt te gebeuren hoor.

Lindy, alvast succes morgen! Je kan het he ;). Stefanie slaapt niet in de tuin. Ook is het bij mij al maanden niet meer voorgekomen dat ze in de bak heeft geslapen. Hoe moe ze ook was. :roll:

Angel, wat prettig zo'n ontvangst van je oude collega's. En zielig gewoon voor de kinderen he. Lijkt me inderdaad niet makkelijk. Slaap lekker voor strakjes.
Ik ga nog ff voetbal kijken. Eens kijken of we nu een wedstrijd te zien krijgen met een lekkere hoeveelheid doelpunten! :D

He tammie, meid. Als ik mijn mening zou mogen geven. Ga voor het ritme. Dat kan toch ook met bv? Probeer dat dan met de fles. Dat je hem niet meer aanlegd? Het is wel duidelijk dat je bv belangrijk vind, maar ik denk dat je nu even stil moet staan en denken aan jezelf. En aan je relatie. Thomas was overigens net zo vergeetachtig als ik hoor, toen ik nog zwanger was. Misschien zwangert jou kerel ook nog mee. ;)
Waarom zou je nu niet bepalen wanneer David eet? Waarom wil je zo graag op verzoek voeden dan?
Vooral heel belangrijk is niets te forceren denk ik.
ff lekker janken, gooi het eruit, op het forum, laat je maar gaan hoor. Je weet daar zijn we voor!

Tammie78
15 June 2010, 19:42
Ik wil ten eerste voeden op verzoek omdat dat bij borstvoeding het beste is. ten tweede omdat ik het juist relaxter vond om te voeden op verzoek ipv op schema. klinkt misschien raar maar bij schema krijg je die taferelen van: shit ik moet zo weg en hij moet nog eten, shit hij heeft nu honger maar ik mag nog niet geven, en van dat soort dingen. Ik heb gewoon zoiets van als hij aangeeft te willen drinken dan mag hij. Gewoon ff aanleggen, klaar. Ik heb er ook best moeite mee een kind/baby te laten eten als ie eigenlijk nog niet wil of als hij honger heeft dat ie niet mag. Wij eten toch ook niet als je totaal geen honger hebt? en als je honger hebt eet je toch?

Jeetje wat een rollers ineens!

Ja brusje dat is ook wel weer zo wat je zegt over kyans feestje.

Spannend hoor lindy morgen solliciteren!
David ligt al een maand of 2 niet meer in de bak! Past nu helemaal niet meer. en ook zijn wandelgedeelte kan helemaal plat, dus hij ligt ook wel vaak. David slaapt niet buiten. die slaapt sowieso vaak maar matig, dus als die slaapt dan liever gewoon in bed.

Mippie balen van die bak! ben benieuwd wat ze zeggen!

David dus nog geen drollen, maar die is ook nog maar net bezig met wat vast voedsel.

Lindy
15 June 2010, 19:57
Grappig dat verschil in kindjes... Gijs krijg ik overdag haast niet in slaap in zn bedje, terwijl als ik dan met hem ga wandelen dan is ie in slaap voordat ik de straat uit ben. Dan laat ik hem lekker buiten staan en slaapt ie vaak wel een uurtje... Tenzij dat er mensen aan het toeteren zijn op die kut oranje toeterdingen... grrrr :mrgreen: Heb hem vanaf het begin overdags buiten laten slapen, tenzij het echt hard vroor... dan sliep ie altijd heerlijk.

Gijs rolt dus alleen soms van buik naar rug, vandaag deed ie het niet maar gisteren 3x. Doen de meeste kindjes eerst van buik naar rug of de meesten eerst van rug naar buik?

Bah Tammie kut dat je je zo voelt. Probeer het niet op elkaar af te reageren. Vind het wel logisch dat je mannetje dingen vergeet, hij heeft ook slechte nachten he... Als ik je vaak over hem hoor klinkt het als een echte schat die alles voor jullie 2 over heeft, dus verdiend hij het niet om afgekat te worden toch? ;)

Nou ik zal me nog even verdiepen in de functieprofielen enzo voor morgen...

brusje
15 June 2010, 20:55
oww tammie wat rot dat je je zo voelt..en dat van die luier..zou voor mij ook iets zijn om pissig van te worden..(vroeger dan ik heb me er nu bij neergelegd dat rene gewoon niks weet mbt yma en haar schema en dingen..;) bij kyan gaat t wel die is zelfstandiger he..)
Het zou best kunnen dat david zijn ritme aan het verdraaien is hoor..overdag dus te weinig en daardoor snachts wakker worden.
Voeden op verzoek is inderdaad wel fijn met bv, maar wel als het werkt..en uiteindelijk moet je nu toch wel een beetje ritme krijgen want over een paar weken ga je bijvoeden, maar dat doe je ook op vaste tijden ongevee..en over eten als je geen honger hebt..als je een ritme krijgt heb je vanzelf om de zelfde tijden trek...wij eten toch ook geen avondeten om 15 uur omdat je dan al honger hebt? of om 22 uur omdat je eerder geen trek had..
En lastig met weg gaan..dat valt best mee hoor..bedoel als david om 8 uur drinkt en jij moet om 11 uur een uur de auto in..dan voed je hem toch ook voordat je gaat ookal geeft ie t niet aan omdat ie anders in de auto mischien honger krijgt.
Meid je doet t hardstikke goed hoor, hij groeit heerlijk op jouw melk en je doet alles voor hem maar mischien is ritme nu wel de oplossing

Yma slaap overdag als ik thuis ben zeker 2 keer in haar bedje, meestal van 9-9.30 tot 11 en in de middag nog een keer of van 13 tot 15 of soms van 16 tot 17
in de wagen slaapt ze wel met wandelen maar vaak niet meer als je stopt..probeer t wel s en idd soms wel buiten

Shiley
15 June 2010, 21:24
tammie meid wat rot dat je je zo voelt. maar zoals al vaker is gezegt vandaag. je hebt het 5.5 maand zo gedaan en goed gedaan. maar je moet ook aan jezelf gaan denken. je relatie en jou gezondheid enzo mogen er niet aan onderdoor gaan. dat is de bv niet waard. probeer het voeden op verzoek en geef het een week of 2. kijken hoe het gaat en of je verbetering ziet. en s nachts toch proberen te rekken met een speentje. ik weet hoe lastig dit is en hoe moeilijk maar hij moet er doorheen om s nachts niet meer wakker te worden. is nu ook een gewenning van hem, denk ik.
echt meid, ga ook aan jezelf en aan je man denken. en wat brusje zegt, straks krijgt hij bijvoeding en heb je toch een beetje een schema nodig.
echt je doet t heel goed en je wilt het beste voor david, maar kies ook een keer wat het beste is voor jou! hoef je je niet schuldig over te voelen, echt niet!

hier draait levi ook nog niet van rug naar buik hoor. wel af en toe van buik naar rug.

lindy, succes morgen met je sollicitatie

angel, fijn dat het gezellig was met je collega's. en wat moeilijk dat de kindjes je terug willen maar dat dat niet kan.

Lindy
15 June 2010, 22:19
Bah zie ineens heel erg op tegen de solicitatie, weet niet of die functie wel echt leuker is dan mn huidige functie... Nou ja ik zie het wel.

Tammie ik voed ook op schema hoor. Misschien heb je dr wat aan, maar ik heb de volgende tijden:
07.00 bv
10.00 - 11.00 bv
14.00 bv
17.00 groente of fruit
20.00 bv
Als ik vrij ben doe ik iig 1x flesje gekolfde melk en als ik moet werken kan ik alleen de eerste en laatste voeding zelf doen. De rest krijgt ie dan gekolft. De 2 avonden dat ik moet werken, ben ik pas om 21.00 thuis, dus dan moet er ergens een uurtje gerekt worden, daar baal ik dan van... Zou graag van die avonden af zijn...

Tammie78
15 June 2010, 22:27
Lief van jullie hoor. waardeer ik echt! En hihi ik ga de bijvoeding niet op verzoek geven hoor! maar op vaste tijden! En ikzelf zit dan te denken om hem tijdens die voedingen ook nog aan te leggen aangezien de melk nog hoofdvoedsel is en dat andere puur voor erbij. daar hoeven ze nog niet eens veel van binnen te krijgen. en wil hij buiten dat om nog een keertje drinken dan mag dat ook. maar dat is hoe ik er nu over denk. vrijdag komt lactatiekundige en dan wil ik het ook met haar bespreken. Brusje nee hoor dat doe ik allang niet meer als ik met um wegga dat ik hem dan nog even wat geef. Ten eerste omdat dat niet meer werkt bij david. als hij niet iets aangeeft heeft hij vaak geen trek en gaat ie echt niet drinken dan. ten tweede, omdat ik het ook echt op verzoek wil doen en doe als ik thuis ben met hem. Dus als ik dan ergens ben en hij wil dan drinken, dan gebeurd dat dus ook daar.

Lindy meestal rollen ze eerst van buik naar rug omdat dat makkelijker is.

Mippie rekken met speentje heeft geen zin. gaat ie alleen maar harder huilen. voelt zich dan kennelijk genaaid ofzo! Zo van wat maak je me nou?!

Lindy bedankt voor je schema! Tsja als ik naar een schema ga heb ik zelf ook al wel tijden in me hoofd hoor maar die zijn wel anders dan de jouwe. maar ik overleg eerst wel met lactatiekundige wat zij allemaal voor ideeen heeft.

brusje
16 June 2010, 06:53
hmm lastig hoor..er meto een manier zijn om hem overdag meer te laten drinken zodat ie snachts meer verzadigd is mischien..
en ja speentje heb je alleen wat aan bij kindjes die een speentje willen..anders heeft het idd geen nut!
Kyan nam ook geen speentje vanaf een maand of 2 en dan ook gewoon nooit! vind het eerlijk gezegd wel makkelijk dat yma t wel wil..ze is er soms echt lekker zoet mee!
vannacht helaas om 3.15 wakkeer, maar met speentje weer in slaap gevallen, tot 07 uur.
dus goed gegaan op 3 flessen, maar nu van de eerste laat ze weer 40 staan...nouja vol is vol he!

ik dacht dat kindjes met bewust rollen eerst van rug naar buik doen en dan later pas terug..?? dat af en toe omrollen van buik naar rug is niet echt bewust dacht ik altijd..hier neti..meer geluk dat t armpje goed lag en t hoofd zwaar is..
meestal eerst op de buik..en kun je je gek lopen om ze weer terug te draaien..hahah en na 2 tellen liggen ze er weer op..echt leuk! ;)

Ik ga vandaag s foto`s maken van mn princesje weer..lekker ding.hihi

owj..ik ga mn schoonouders vragen of zij kyan naar feestje willen brengen als ik zorg dat ie daar is, moetren er wel even voor rijden dan maar mischien vinden ze dat geen probleem?

nluiten
16 June 2010, 08:12
Brusje, ik ga voor je duimen!
Ja, ik vind het ook wel prima dat Stefanie het speentje neemt hoor. Als ze huilerig is, dan willen we 'm nog wel eens geven.
Jep, vol is vol. 40cc over is nog netjes toch?

Afgelopen nacht was ze wakker, begon te kletsen :o . Ben op automatische piloot eruit gegaan en heb haar luier gedaan (zat niets in haha), alles weer dichtgeplakt/gedrukt en geritst en weer terug in bed. Gelukkig ging ze gelijk slapen.

Thanks voor de tip van de friso potjes ladies! Ook de broccoli valt in de smaak. Ik moet alleen nog wel even de bloemkool zien te vinden, die wordt door de meeste niet echt als lekker ervaren he.

Stefanie is 2 maanden geleden al gaan rollen van buik naar rug. En gewoon vergeten nu hoor! Heb het haar al een tijd niet meer zien doen.

Tammie78
16 June 2010, 09:07
Hoi meiden!

Nluiten volgens mij vond david de bloemkool uit frisopotje wel lekker :? haha!

Nou we hebben wat uitegebrobeerd vannacht! we hebben een fles forte :!: voeding gemaakt vak 180 met 6 schepjes. Die tegen half 12 gegeven. 40 cc over, dus flink wat op. Nou dan KAN hij toch geen honger hebben 's nachts! We wilden nu echt iets geven warvan we dat zeker zouden weten. En ja hoor meneer komt op zijn vaste tijd. Half 3 :shock: Nu wistenw e dat het geen honger kon zijn maar het dus waarschijnlijk gewoonte. We hebben hem laten huilen! Het was een ramp. zo zielig, maar we hebben doorgezet. Om 3 uur was ie stil. om 3.15 begon ie weer. mn man maakte flesje (slaat nergens op, maar ja je wil van het gehuil af! Wil hij naar bven is david stil! in slap gevallen. Ik kolven. om 5 uur begon meneertje weer! Ik ben er nu wel naar toe gegaan. maar geen borst gegeven. (waren ook leeg haha). ik hem hem een flinke knuffel gegeven en speentje. hij mocht even in mijn armen liggen en dat had ie nodig! Hij is toen weer heerlijk gaan slapen! werd net 10 minuten geleden pas wakker! :o en is nu alweer stil! We willen dus zien te doorbreken dat ie snachts voeding krijgt en overdag te weinig. Dus nu hopen dat ie flink honger heeft vandaag! Ik ga hem ook extra veel aanbieden! En vanavond dan maar weer een forte fles.

nluiten
16 June 2010, 09:35
He maar tammie, dat is al een hele goeie doorbraak!
Nou, hopelijk de komende nacht ook geen voedingen!

brusje
16 June 2010, 09:46
t kost je mischien nog wel wat zware nachten om t te doorbreken maar wie weet lukt het..hij kan het dus wel..inslapen zonder eten te krijgen!
ff volhouden nog!!
hier moe ik er ook geregeld nog 1 of 2 keer uit omdat ze wakker is hoor..maar idd even troosten of tutje en geen eten enzo..tis maar zelden dat ik echt de hele nacht neit wakker word van haar!

ze slaapt nu ook weer als een blok...ze moet r fruitje nog eten..doe ik dan maar rond 11 uur en dan half 1 broodje en nog flesje

Tammie78
16 June 2010, 16:06
Ok dus yma wordt ook vaak wel wakker 's nachts? Tsja weet je wij worden zelf toch ook vaak wel een keer even wakker? waarom die ukkies niet? alleen moeten ze wel leren om dan weer verder te slapen uit zichzelf.

Ow brusje dat zou wel super zijn als je schoonouders Kyan naar het feestje willen brengen!

Woei heb me daar toch een leuk idee bedacht voor vaderdag! :D En ook al zo goed als klaar.
Ik heb een wit shirt gekocht bij zeeman. darr heb ik david op laten tekenen met textielstift. En met letterstempels (gekleurde) erop gezet:DAVID EN MAMA hartje PAPA. (hartje heb ik getekend. Die ingepakt en een kaartje erbij met gefeliciteerd met je eerste vaderdag.
Ook heb ik zo'n fotoklok gekocht. Die is in de winkel al leuk ingepakt. Heb ik net 10 fotootjes van David afgedrukt. (verkleind zodat het hopelijk in die lijstjes van de klok past!) en dan elk fotootje in een envelop. dichtgepplakt. op elke envelop met tode stift een leuke tekst zoals: mijn papa is de liefste, of Ik hou van jou papa. enz. nummers op de enveloppen. 1-10. Nummer 10 heeft als tekst Lieve schat wij houden van jou!. Ik ga ze verstoppen in huis. hij moet ze dus op volgorde zoeken. Ik maake r denk een speutocht van. en dan als laatste vind ie de klok.

Shiley
16 June 2010, 16:13
tammie wow wat goed van david!! het is echt heel moeilijk en hartverscheurend om je kindje zo te horen huilen maar ze moeten er doorheen. en tja, jullie zelf ook haha. want het is echt niet makkelijk! maar goed hoor! hou zo vol!

brusje, ga ook duimen dat je schoonouders Kyan op het feestje willen brengen zodat je gezellig kan komen!

was er ook broccolie van friso dan? ik dacht alleen doperwtjes en bloemkool. heb gister de doperwtjes gekocht. wil ik morgen geven. ben benieuwd haha. morgen ga ik ook mango van friso geven. ook erg benieuwd wat hij er van vind.

zo nu eerst een poepbroek verschonen. meneer is net even bezig geweest haha.

angelangel
16 June 2010, 16:39
Hier wederom een butnacht. heb hem maar bij ons in bed gelegd. 11hr begon t feest al weer en ik had natuurlijk veel pijn van de fysio, mijn man is helemaal gaar door de bouw waarmee we zijn begonnen. Dus ik heb hem tussen ons ingelegd op het voedingskussen. Sliep hij weer even en dan weer brullen. Hij is ook weer snottie, dus zal er ook wel mee te maken hebben. Nog extra flesje van 120 gemaakt om half 12 helemaal leeg. Eten is zijn grote hobby op t moment. Overdag slaapt meneertje dus ook maar 2 uurtjes of zo, pfpfpf. Dat kan toch niet genoeg zijn. Maar ja overdag heel vrolijk, alleen die nachten. Maar t is toch zo'n lieverd.

Vandaag heeft hij tagliatelle op van frisio voor 6mnd, is wat groffer en vind hij super lekker. Dat dunne spul van olvarit vind hij niks. Ook een bijtring van nuby gekocht voor hem vandaag, wat een leuk ding. Allemaal kralen en diertjes eraan. hij vind hem geweldig.

Nog gebeld achter mijn sollicitatie, maar geen gehoor. Morgen nog maar eens proberen.
Nu docuhen, vanavond verjaardag in Diepenheim, dus ben weer in de buurt Lilian, hihihi. Bram gaat mee,ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn man blijft thuis. Is helemaal kapot en nog aan t werk als we gaan. Ga met schoonouders mee.

Tammie: GOED GEDAAN MEID!!!! en nu volhouden hoor. Dat nachtelijke drama hadden wij ook met bram en o ik kon wel janken om hem te horen huilen, maar na 2 nachten was hij erdoorheen. Maar goed nu is hij weer bezig, maar komt denk ik door alle indrukken die hij opdoet en verkoudheid weer. Hij droomt ook zo veel.
Ook ik denk dat ritme nu hetgeen is waar David aan toe is. Ben benieuwd wat de lactatiekundige verteld als ze komt .

Nou ben er weg van weer anders zijn we niet op tijd klaar.

Lindy hoe ging de sollicitatie?

Shiley
16 June 2010, 20:56
ben ook benieuwd naar je sollicitatie lindy.

angel, echt balen zeg dan die nachten. pff kom op bram. laat papa en mama eens lekker slapen!

hier ook een verkouden mannetje (alweer).
vanavond weer bruine bonen op. vind hij toch lekker! na een half potje zit hij echt te kijken zo van, krijg ik niet meer???

heb vandaag telefoontje gekregen van mn vriendin die bij babydump werkt. ze heeft bugaboo gebeld over dat mandje van de wagen, en ik krijg een nieuwe!! :D :D hoorde idd niet kapot te gaan. dus hoop dat ik volgende week t nieuwe mandje heb. Ook is mn nieuwe kleurtje voor de wagen vandaag binnen gekomen. gelijk gehaald en erop gezet. staat veel leuker dan helemaal zwart vind ik. helemaal blij mee.

vanmiddag bij de oogarts geweest. half uur zitten wachten en toen waren we eindelijk aan de beurt. moet nu 6 maanden lang bij elke verschoning zijn traanbuisje masseren met een lang wattestokje en dan moet het eigenlijk over 3/ 3.5 maand over zijn. over 6 maanden nog een keer terug komen. mocht het dan niet over zijn dan gaan ze het traanbuisje open maken (weet niet hoe) maar hij is 20 jaar oogarts en heeft het pas 2x bij een kindje hoeven doen. dus hij gaf grote kans dat het met alleen masseren over gaat. ik hoop het!
heeft ook gelijk in zijn oogjes gekeken en de traanbuisjes zijn netjes aangelegd. (sommige kinderen worden geboren zonder, en dan kan het oogje ook vochtig blijven)

Tammie78
16 June 2010, 20:56
ja die erwten van friso vind ik maar raar. ik dacht dat je ukkies voorlopig geen peulvruchten mocht geven :? of zit ik daar nu naast? En mippie denk dat je gelijk hebt idd. friso heeft volgens mij geen brocolli.

Ja nuby heeft echt geinige dingen!

ja ben ook wel benieuwd wat lactatiekundige gaat zeggen. maar in eerste instantie is die wel voor voeden op verzoek! Mijn man wilde een afspraak maken met haar. vroeg ze op welke tijd ik hem voed 's middags, zodat ze mee kan kijken. Zegt me man " euhhh tsja das verschillend. ze voed hem op verzoek" Zegt zij " ow wat goed zeg!" Ach ja wel leuk om zo'n compliment te horen!

Shiley
16 June 2010, 21:00
ow ik weet niet of ze geen erwtjes mogen eigenlijk. als ze het in een potje vanaf 4 maanden doen lijkt me toch dat ze het mogen? maar ga het wel ff proberen op te zoeken.

Shiley
16 June 2010, 21:02
heb dit gevonden:

Potjesvoeding
Begin met zachte groente zoals bloemkool, worteltjes, sperzieboontjes of snijboontjes. Geef tot zes maanden alleen aardappelkruim, zachte rijst, bloemkool, doperwten, sperziebonen, ontvelde tomaat, broccoli, courgette of worteltjes. Andere groente zijn dan nog niet geschikt.
Gaat het goed, dan kun je eventueel gaan variëren met andijvie, spinazie, raapstelen, bietjes en bruine bonen. Sommige groente bijvoorbeeld spinazie, andijvie, bleekselderij en postelein, hebben een hoger nitraat gehalte dan de andere

Pas vanaf een maand of zeven mag een kind brood eten. Eerder niet, want de gluten die in brood zitten, kan een kind onder de zeven maanden nog niet verdragen. Het kan echter geen kwaad om uw kind al iets eerder op een droge broodkorst te laten sabbelen. De geringe hoeveelheid gluten die hij op die manier binnen krijgt is te verwaarlozen. Bovendien is het kauwen goed voor de doorkomende tandjes. Verder kan het kindje vast wennen aan de smaak. Oud brood is wat minder klef, jonge kinderen kunnen dat makkelijker kauwen en slikken. Wacht met volkorenbrood tot uw kindje minimaal 1,5 jaar oud is.

Tammie78
16 June 2010, 21:27
Thanks! Hmmz die bruine bonen is dan ook wel raar! zit in potjes voor baby's vanaf 4 maanden! :?

Shiley
16 June 2010, 21:39
hmm ja idd. dan weet ik niet of het klopt. misschien dat ik dan toch maar ff wacht tot maandag voordat ik hem doperwten geef.

Lindy
16 June 2010, 22:26
Whoehoe tammie wat goed, gaat vast lukken om het ritme om te keren. Heb wel eens gelezen dat je op een gegeven moment ze niet meer uit bed moet pakken, maar op een afstandje van het bed gaan staan en hem troosten met je woorden en blijven staan totdat hij diep in slaap is. Kost een paar nachtjes, maar uiteindelijk krijg je er hoop ik heel veel nachtrust voor terug. Kan me voorstellen dat je hem eerst wel pakt, totdat ie gewend is aan het niet voeden snacjts, maar dat kan misschien de volgende stap zijn.

Solicitatie ging wonderbaarlijk goed, zat een snaar mn eigen zinnen te luisteren. Geen idee waar ze vandaan kwamen, maar rolden er vloeiend uit en klonk best indrukwekkend haha... Ze gaven ook aan dat het een goed gesprek was en dat ze wel konden zien in het gesprek dat ik goed analytisch was onderlegd en goed verbanden kon leggen. Geen idee hoe ze dat uit zo'n gesprek kunnen halen hoor, denk dat mn baas dat ze ingefluisterd heeft haha... Maar goed einde was wel dat voorkeur nog steeds uitgaat naar fulltimer, dus denk nog steeds dat ik het niet wordt, maar ben zowiezo blij met het gesprek en misschien dat het in de toekomst nog een keer resultaat heeft, want afdeling blijft wel groeien. Vanavond minder leuk gewerkt, beetje agressieve klant bah, wilde mn collega op de bek slaan enzo. Tsja daar zit je dan, te hopen dat het niet uit de hand gaat lopen, was alleen in het pand, maar dat had de klant geloof ik niet door. Morgen maar eens met mn baas besprken hoe is hier verder mee moet, ga in ieder geval niet meer alleen met ze in gesprek.

Mippie super joh, wat een service!!

Angel hoop dat jij ook goeie nacht hebt vanacht!

Geen volkorenbrood? wat geef je dan? toch geen witbrood ook?

Sorry de rest vergeten... ga nu snel slapen, morgen weer vroeg eruit pfff.... truste meiden

nluiten
17 June 2010, 08:05
He lindy wat fijn dat je gesprek zo goed ging. Jammer dat je het niet geworden bent. Een goed gesprek en die bevestiging krijgen is ook belangrijk voor een volgend gesprek. Geeft je weer meer zelfvertrouwen.
Waar werk je nu eigenlijk? Klanten die collega's op de bek willen slaan? Best eng of nie?

Mippie wat goed! Kon toch ook bijna niet anders. ;)

Tammie, er staat toch 'Gaat het goed, dan kun je eventueel gaan variëren met andijvie, spinazie, raapstelen, bietjes en bruine bonen.' Ze mogen het best hebben.
En mippie, ik denk dat een paar dagen ook niet uitmaakt hoor! Als je doperwten wil geven dan kan dat best al.

Gewoon dat goedkope lichte bruine brood :D.

Stefanie heeft ook weer een beste snotneus. Heb haar vanmorgen een spray gegeven... moet ze daarna direct niezen :o hahaha KLODDERS!!... :mrgreen:

lilian
17 June 2010, 12:30
tamie vervelend he papa's die dingen vergeten..
maar word er niet al te boos om..
dat hebben papa's nou eenmaal af en toe..
wel rottig dat je je zo kut voelt..
maar niet vreemd..
en ongesteld en elke nacht een klein lief moppie dat je wakker maakt..
dat breekt op..

wat goed van david afgelopen nacht..

zou wel beetje op verzoek beetje schema gaan voeden overdag..
want je zei dat er soms 5 uur tussen zat overdag..
(als ik het goed gelezen onthouden heb)
en dat kan ook de reden zijn dat hij snachts komt..
probeer niet langer dan 4 uur tussen de voedingen te doen.

angel dus in de buurt hahaha..
veel plezier op verjaardag..

lindy wat goed van je gesprek..
nou hopen dat ze toch een partimer willen..

bij mij op het cb zeiden ze ook dat brood mocht..

lilian
17 June 2010, 12:31
mippie hoe is het afgelopen met bugaboo?????

Shiley
17 June 2010, 16:27
lindy, fijn dat je gesprek goed is gegaan. nu afwachten!
en gatver zeg, een klant die zo tekeer gaat en je collega op de bek wil slaan. zou daar ook niet graag bij zitten hoor! groot gelijk dat je dat even gaat bespreken met je baas. zou ik ook gedaan hebben.

nluiten, ze mogen gewoon tarwebrood dan denk ik. zou het anders ook niet weten.
haha klodders snot. jammie :lol:

lilian, ze sturen een nieuw mandje op :D is waarschijnlijk volgende week binnen.
echt goede service!

hier heeft levi net een heel potje worteltjes op. werd boos toen hij een half potje op had. huilen! dus toen maar de andere helft ook gegeven. was dat op. kwaad!!! huilen!!! mopperen!!! haha. hij was het er echt niet mee eens.

nluiten
17 June 2010, 16:52
Hahaha Levi.. vreetzak ;)

Ik heb net de bloemkool van friso gegeven. Nou, ik vraag me soms af of haar smaakpapillen wel werken. :? Steeds als ik iets nieuws geef dan zie je haar even kort reageren 'he iets nieuws.. hmm' :?..
En dan gaat haar mondje weer open of ik ajb een nieuw hapje wil geven.
Heb ook een fruitpotje mango gehaald. Laatste dagen pureerde ik het zelf maar morgen past Thomas zijn moeder op en dan moeten we het ff makkelijk maken. Is wel weer een nieuw smaakje.

Shiley
17 June 2010, 17:42
levi heeft vanmorgen ook potje mango gekregen. vond de eerste hap even wennen. daarna ging het best goed. paar happen later wilde hij minder goed happen. en opeens hapte hij weer. dus is redelijk geslaagd haha.

wil hem ook vers fruit geven maar hij pakt het niet :( heb vorig weekend meloen gemalen maar dat moest hij niet en appel ook niet. had verder niets in huis dus kon niets meer proberen, maar hij vind het nog maar niets.

angelangel
17 June 2010, 18:25
Klein feestje vandaag, Bram is een half jaar!!!

bram mocht ook al brood. geef tarvo. is lichtbruin, goedkoopste.
doperwtjes, heeft hij net op, na ja smeren. vind alleen groente niks meer aan, maar moet toch op. Bij de jumbo heb je ook doperwtjes van nino. Een of ander huismerk, maar erg goed spul vind ik zelf. Smaakt goed. Hebben ook tuingroente en zo.

Vandaag naar de stad geweest met meneertje, hij heeft lekker geslapen en toen kletsen tegen iedereen in de winkel. Hij is zo ondeugend vandaag en heeft dikke lol.

brusje
17 June 2010, 19:05
heey ladys...

fijn zeg lindy dat het zo goed ging..toch een goed gevoel al wordt je het niet nu waarschijnlijk
en jekkie slaan op je werk..zou ik ook ff mee uitkijken, wat een rare gasten zijn er toch..

angel..gefeliciteerd met zn half jaar!!

yma krijgt ook tarwe brood..
vandaag alles goed gegaan op kdv ook met 3 flessen en boterhammetje..alleen liga om 3 uur wil ze net dus maken er nu een ligapapje van..want ze moet dan wel weer ff wat eten natuurlijk..
Yma eet al heel wat groenten hoor..als ze t eenmaal goed verdragen kun je best wat varieren..
vandaag had ik bloemkool met aardappel en stukkie vlees, hadik gister door de blender gehaald..ging er in als zoete koek!

nou ik ga ff sporten weer..:D

Tammie78
17 June 2010, 19:14
JAAAAAAAAAAAAAAAAA DAVID HEEFT VANNACHT DOORGESLAPEN!!!! :D :D :D :D :D
Om 11 uur nog een late voeding. Geen forte, maar gewoon een fles bv. 200, maar hij dronk maar 100! Hihi en ik kolfde ook 100 :mrgreen: Hij werd pas om half 7 wakker. Gevoed en toen weer slapen tot ergens tussen half 10 en 10 uur!

Alleen sliep ik bout :shock: Voelde me wat grieperig. pijn in mn rechterborst ook. en zat telkens op te letten wanner ie zou komen :? .

Huh angel bram wil geen groente?

Weet niet hoe of wat of wie het vroeg, maar volkoren brood mogen ze niet hebben tot ze 1,5 jaar zijn. Idd gewoon dat lichte bruine brood geven. En voor de 7 maanden uberhaupt geen brood. hun darmen kunnen de gluten dan mogelijk nog niet verwerken. broodkorst mogen ze wel op sabbelen.

Lindy wat leuk dat het gesprek zo goed ging! En ook al nemen ze je niet, dan is dat waarschijnlijk alleen maar omdat je parttime werkt! Althans zo klinkt het. En nu ben je weer een ervaring rijker!

Brammie gefeliciteerd jochie! :D

Hihi gingen we david net halen op kdv. zat die in de bumbo met een speelpianootje voor zn voeten! Zegt een leidster: hij is piano aan het spelen met zn voeten! :mrgreen:

Hij heeft niet veel geslapen! 1 slaapje van 50 minuten :shock:

Zo lekker house kijken :D

angelangel
17 June 2010, 19:22
Bram heeft ook graag mango. Hier nog meloen proberen van de week. Vanmorgen prakkie, aardbei, peer, banaan en liga. Smullen maar.

Vanacht waren we om 1hr thuis, hij was onderweg in slaap gevallen. Op t feest had meneer geen tijd van slapen. In de slaapzak gedaan en hij sliep zo verder, tot ik hem in bed legde. Toen kon hij zijn draai niet vinden en hoesten. 3hr sliep hij eindelijk tot 6hr. fles erin en toen hebben we nog tot 8.30 geslapen. Had ik ook echt effe nodig. Vandaag op tijd erin denk ik maar.

Morgenmiddag verjaardag van oma vieren en zaterdag weer voetbal kijken met de buren en bbq erachteraan.

Vanmorgen nog achter mijn sollicitatie aangebeld, en ze hadden hem ontvangen. Er waren veel reacties, maar weinig mensen met zoveel papieren als ik, dus ik kon er wel vanuitgaan dat ik op gesprek kon kmnen. Was ook een erg prettig gesprek dus heb goede hoop.

Lindy, lekker dat t gesprek goed verliep, al is t misschien voor de toekomst.
Mijn leidinggevende zou er nog op terugkomen van die minuren en zo, maar nog niets gehoord. Wat een lapzwans zeg. Nog effe en dan bel ik de directeur.

Bram is druk bezig met kruipen/ tijgeren, soms lukt het hem, hij doet zijn kont omhoog, benen eronder en dan schuift hij op zijn onderarmen naar voren, of het lukt niet en dan schuiven zijn beentjes weer terug. Zo schattig om te zien.

Toppie Tammie, lieve david. Gaat helemaal goedkomen.

Brusje: hoe doe jij het vlees klaarmaken en welk vlees als je het zelf maakt. Vaak hebben wij vlees dat al gekruid is of zo, dat mogen ze toch nog niet. Bram mocht al voor de 6 maanden van CB brood hebben dus verschilt denk ik ook veel per kind hoor.

angelangel
17 June 2010, 19:22
Hee ik ben een Spammer geworden zie ik, hihihihi

Tammie78
17 June 2010, 19:24
Angel weet niet hoe brusje het doet, maar ik kook het vlees omdat je toch geen bakolie en boter nog mag geven volgens mij.

Susanna
17 June 2010, 20:31
Tammie, wat voor vlees gebruik je dan? Wij hebben Jynthe tot nog toe alleen een paar keer gehakt gegeven (ze eet meestal vegetarisch, of vis uit een potje) en dat bakken we rul, dus zonder olie of boter. En dan giet ik het vet dat er toch vanaf komt weg. Geen idee of ze het mag hebben, maar ze heeft er geen last van gehad.
In ons cb-boekje staat overigens dat je (maar dat zal wel vanaf 6 maanden zijn veronderstel ik) best olie mag gebruiken om iets te bakken.

brusje
17 June 2010, 20:46
ja ik had gewoon en rundersausijsje gebakken en dan vel er af gehaald en hup in de mixer (klein stukkie maar hoor!)..haha ik dach took dat juist een beetje olie of boter wel mocht, je meot als je brood gaat geven juist ook boter gebruiken...hebben ze nodig.
yma krijgt by the way al wel brood..en is nog geen 7 mnd, maja of 2 weken nou zoveel uitmaken??

tammie..ik hoop voor je dat ie vannacht weer lekkr slaapt!!

Yma was vanmorgen om half 6 aan het kletsen..pff beetje vroeg maar moest gelukkig werken.

zow lekker gesport weer..t gaat lekker..heb me ook al ingeschreven vanaf volgende week 4 weken buikband! :twisted:

Tammie78
17 June 2010, 22:15
Ik heb wat potjes in de vriezer staan. in sommige zit kip, witte vis en zalm. maar das dus allemaal gekookt. Nou ja misschien maak ik dan ook nog wel wat met gebakken vlees. rundvlees dan maar. Ik ga niet vegetarisch doen denk ik omdat vlees toch ook wel belangrijke voedingsstoffen bevat.

Lindy
17 June 2010, 22:37
Ik heb wat babykookboeken staan,z al morgen even speuren naar de gerechtjes met vlees hoe ze dat daarin doen.

Ik mag woensdag voor een tweede gesprek komen :o :shock: :D was helemaal perplex, dus vergeten te vragen waar het gesprek over gaat hihi... Zou geweldig zijn, hele nieuwe uitdaging. Ik werk als financieel adviseur nu voor particulieren en heb gesoliciteerd voor bedrijven.

Tammie whoehoe goed zo davidje... hopen dat ie vnaacht weer zo goed slaapt...

Bram gefeliciteerd met je half jaar, wow wat gaat het toch allemaal ontzettend snel...
Wat goed angel dat je erachteraan hebt gebeld, dat vergroot denk ik direct je kansen... Alvast veel succes met je gesprek!!

Brusje echt respect hoor dat je zoveel sport!!!

Lilian hoe is het met je schoonvader eigenlijk?

Nluiten hoe is het met het kleine biermonstertje dan ;)

Mippie wat een lekker eigenwijs ding is het toch... hihi... die mango is dat ook van friso? Ik stond er vandaag mee in handen bij Trekpleister en nog heel veel andere dingen. Zei dat meisje achter de kassa, weet je dat zaterdag tussen 12 en 5 lles met 20% korting is, kun je beter dan kopen. Dan heb alles maar weer teruggezet hihi... wel lief dat ze het zei. Nu zaterdag weer heen, kan ik dircet de boodschappen voor het weekend doen. Maar eerst 's ochtends lekker zwemmen met mn mannetje.

Hij pakte vandaag ineens uit zichzelf zn voetje vast op het verschoonkussen haha... Mn kolf op het werk laten staan, bah moet ik hem morgenvroeg halen, nou ja mn collega's vragen toch steeds wanneer ik een skom met Gijs, dus heb ik dat meteen weer even gehad hihi...

Shiley
17 June 2010, 22:42
pff heel verhaal, alles weg :twisted:
gebeurt zo vaak he!

David goed zo mannetje!!! en nu vol blijven houden he!
geef papa en mama ook hun rust!

tammie, hoop dat je lekker kunt slapen vannacht. hou je borst in de gaten he. een borstontsteking blijkt niet leuk te zijn.

angel, fijn dat je tot nu toe er goed voor lijkt te staan met je sollicitatie.
alvast succes met je gesprek.

hier wil ik volgende week dinsdag of woensdag hapjes gaan maken. maandag naar cb dus ff kijken wat ze te zeggen hebben en dan lekker voor mn mannetje aan de gang.

brusje, goed zeg dat je het sporten zo goed vol houd. ik ben er nog niet eens mee begonnen. moeten nogsteeds uitzoeken wat zumba kost en waar ze dat allemaal doen hier in de buurt. en een beetje meer energie mag ik wel hebben hoor!

lindy, ja de mango was van friso.
dat is idd aardig dat ze dat ff zei, dat het zaterdag met korting is. altijd leuk! en dan op alles uit de gehele winkel? en alleen bij hun of alle trekpleister filialen?
en super! een 2e gesprek. ben je toch goed bevallen! succes!

balen dat je kolf op t werk staat maar wel een goed excuus om met gijs die kant op te gaan.
en wat leuk dat hij zn voetjes pakt!

lilian
18 June 2010, 02:39
nou lilian welkom bij de club van snachtswakkere baby's ;)

DAVID SUPER GOED DOORGESLAPEN!
en nu volhouden mannetje.. je kunt het..

mippie wat goed van je mand..

angel gefeliciteerd met bram zijn half jaar..
en wat goed van je sollicitatie..
op naar het gesprek..

en lindy op naar het volgende gesprek.. :D

mijn schoonvader is uit het ziekenhuis..
ben er zonder geweest met kaylen en hij pakte zowat gelijk kaylen in zijn armen..
was erg blij hem te zien.. :D
dus er is herkenning op dit moment..
ook ik was er nog niet eerder geweest en dat wist hij precies.. OEPS!
maarja en ik kon het niet aanzien hoe hij daar lag (foto's gezien) en ik zit met kaylen.. en mijn man bleef vaak het hele weekend bij zijn moeder..
dat wou ik kaylen niet aandoen..

hij is woensdag overgeplaats naar een verzorgingstehuis..
dus vooruitgang..
en moet daar waarschijnlijk blijven tot november..

lilian
18 June 2010, 02:40
ben er zondag geweest.. typfoutje! ;)

lilian
18 June 2010, 02:44
tammie hoe is het trouwens met diegene (sorry weet even niet meer wie het was) waar het niet zo goed mee ging????

brusje
18 June 2010, 07:08
tammie hopelijk weer een goede nacht gehad?? nouja david dan..en jij mischien ook beter??

lindy..wow nog en gesprek..wauw..spannend!

jeeej ik was vanmorgen 69 kilo..er was dus precies 3 kilo af! moet er wel wat voor doen maar t gaat er af!!

yma heeft al een paar keer gekkeuitslag vlek op haar hoofd..vaag joh..echt heel veel kleine bultjes in een vlek op r hoorhoofdje..dacht eerst van de warmte maar weet ook niet..vorige week ook al..toen ik dacht ik ga er naar laten kijken was t smorgens weg..?
weer goed gegaan op 3 flessen maar ben bang dat ze neti genoeg drinkt..luier is echt maar en kleine helft gevuld smorgens na dus 12 uur!

zijn er meer kids op 3 flessen en hoeveel diksapwater drinken die erbij? yma had nu 50cc op en 100 fruit 125 eten en 60 yoghurt, je zou toch denken dat dat genoeg is, ik ga nu na t fruithapje ook wat water of sap proberen..

nluiten
18 June 2010, 08:07
Go David go David! :D
Nu jij nog tammie. ;) Is voor mama ook even wennen he.

Stefanie zit nog steeds aan de standaard hapjes. Geen andere spannende dingen. En 4 flessen.
Ik heb gisteren ook de mango gehaald. Da's ook toevallig. Gaat mijn schoonmoeder vandaag geven. Zal ze ook wel weer zo naar binnen schuiven ;).
O, en bier blijft ze lekker vinden hahaha.

Gaat lekker brusje! Ja, ik denk dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt, succes boekt, dat je dan ook nog meer gemotiveerd bent om door te gaan.

lilian
18 June 2010, 08:59
ik gooi kaylen zondag over op 3 flessen..
heb nog 1 potje staan voor 4 maand voor vanavond..
en dan haal ik er nog eentje voor morgen omdat dan mijn man thuis is..
kan beter zelf gaan pieren met hoe ik het moet/zal doen dan dat ik het aan hem overlaat..

denk dat ik het zo ga doen..

+- 8.00 papfles 210 ml
10.30 fruit (grote pot 6+ ) met diksap 50 ml
13.00 fles 210 ml +7 met eventueel broodje
15.00 koekje met 100 ml diksap
17.30 groente (grote pot 6+ )
19.30 fles 230 ml en naar bed

Tammie78
18 June 2010, 09:26
WHOEI! :D David werd vanmorgen pas om 7 uur wakker :D :D :D en ik heb ook heerlijk geslapen! hij is na de ochtendvoeding weer gaan slapen en slaapt nu nog :o Ikzelf werd even om 5.15 wakker, maar toen weer in slaap gevallen tot 7 uur dus. en na de voeding ook weer lekker gaan maffen. werd pas om 9.45 wakker! Heerrrrrrlijk :D

Lindy WAAAAAAAAAHHHHH :D :D :D :D Super meis! 2e gesprek is altijd positief! Joh jij gaat het gewoon worden hoor!

Raar brusje van die bultjes.

Zo de kids lekker aan de mango! hihi :D

Lilian sorry ben een meeeeegaaaaaaaa zeef, dus weet ff totaal niet waar je het over hebt? :? (met een persoon waar het niet goed mee ging?)

Fijn dat het beter gaat met je schoonvader lilian!

Mippie mn borst doet al niet zo'n pijn meer. Is al bijna weer weg.

Shiley
18 June 2010, 09:28
toppie david!!!!
ga door door jongen!

lilian bedoelde die vriendin uit het buitenland die zwanger was en haar man/ vriend ging weg en toen heeft ze een abortus laten doen. lilian (en ik ook) zijn benieuwd hoe het nu met haar gaat.

Tammie78
18 June 2010, 09:30
Ow zo! Nou ik heb eigenlijk al een tijdje niets meer van haar vernomen :? had nog wel een mailtje gestuurd met hoe het ging maar geen reactie meer op. Zal nog ff een mailtje sturen. Dan laat ik het weten als ik reactie heb!

lilian
18 June 2010, 09:48
ook dat ;)

maar ook diegene van dit forum..
waar het met haarzelf niet zo goed ging en met haar relatie ook niet..

lilian
18 June 2010, 09:49
goed zo david... :D

Tammie78
18 June 2010, 10:01
Heb ik het over iemand over dit forum gehad waar het niet goed mee ging dan? :? zal wel dan. maar weet het echt ff niet meer :oops: :oops: :oops: :(

Shiley
18 June 2010, 10:15
ow, bedoelde je wat anders. dan zou ik het eerlijk gezegt ook niet meer weten. dacht dat tammie het alleen over die vriendin had gehad.

heb gisteravond gehoord wat ik voor mn verjaardag krijg van mn man. ben de 27e jarig.
moest donderdag 24 mei vrij houden, de hele dag. en we gaan naar dolfinarium.
daar mag ik in wetsuit Bij de dolfijnen, ze een kunstje laten doen, voeren enz. alleen niet het echte zwemmen.
ben geen mega dolfijnen fan maar het lijkt me wel echt super om een keer zo dicht bij ze te zijn. vind het echt een leuk idee. had het niet verwacht. hij wilde het vorig jaar al doen maar het mag niet als je zwanger bent, en ja, toen was ik zwanger.

word lekker druk weekje volgende week. werken tm woensdag, donderdag naar dolfinarium, vrijdag meeting, zaterdag boodschappen doen voor mn verjaardag, taart maken, vrijgezellen feest en s avonds mn verjaardag voor vrienden en zondag jarig dus hele dag visite.

nluiten
18 June 2010, 12:00
Zou ook niet weten welke anders vriendin..

O leuk mippie! Spannend ook wel hoor hihi.
Zeker druk pff.. maar klinkt wel ook allemaal erg gezellig!

Ik weet dat het WK niet zo leeft bij jullie, maar er zijn 4 z-koreanen verdwenen.
Die zullen het wel op een rennen gezet hebben.. Willen natuurlijk niet meer terug.. :(

Afijn, ik zit weer eens op mijn werk, allenig en er is niet veel te doen. Hopelijk komen jullie vandaag nog ff langs ;).

Shiley
18 June 2010, 12:55
waarom zijn de weggelopen dan?? is er iets gebeurd?
het leeft niet echt bij mij nee maar als nederland moet spelen kijk ik wel een aantal keer wat de stand is hoor. ben ik dan wel benieuwd naar. en levi krijgt ook zn oranje outfit aan. moet er nog een foto van maken.

ben net gebeld, het mandje voor de bugaboo is al binnen! top service!

en even een vraagje, weet iemand van jullie waar je baby nike's kunt kopen? op internet zijn er genoeg webshops maar wil ze graag ff in t echt zien.

brusje
18 June 2010, 13:00
nou hier ben ik dan nluietn..hihi z koreanen verdwenen? van t elftal??

lilian..als je een hele port fruit geeft hoeft ie er toch geen sap meer bij? is 200 al he

yma eet als ze een potje eet een halve, van het avond eten ook nog
vanmorgen bordje pap geprobeerd maar daar wordt ze nog erg ongeduldig, nu een andere speen voor de fles gekocht want die granenpap gaat slecht in de fles vind ik..
broodje had ze weinig zin in vandaag..naja maakt niet uit alles moet wennen

mippie ff bij sportzaken kijken ofzo..geen idee..ik zag net bij schoenenreus zulke lieve schoentjes voor jongens en meisjes maar is vanaf 19..wel zachte zool

lilian
18 June 2010, 13:04
denk wel bij de grote sportzaken..
dat ze ze daar hebben..

wat een service idd..
best snel.. :D

waar zijn die z-k gebleven dan?
en wat is er gebeurt?
waren ze van een elftal?

ik dacht dat tammie het laatst had over iemand van hier..
waar het niet zo goed mee ging..
en haar relatie op knappen stond..
en ze via tammie melde dat ze daarom hier niet meer zo vaak kwam..
omdat ze daar de kans en de tijd niet voor kon vinden..

of heb ik het dan verkeerd begrepen?

ja daar kan je wel gelijk in hebben brusje..
is weer een nieuw iets..
dus denk gewoon even uitproberen hoe we het moeten doen..
en of kaylen onze vreetzak daar intrapt..

iedereen vraagt aan mij of ik hem krachtvoer geef..

hij oogt ook wel heel groot hahaha :D lekkerding

lilian
18 June 2010, 13:06
ik geef de pap met een 3 standen speen..
heb op dit moment de bambix appel..
maar staat op het pak 160 ml water en 3 schepjes..
nou daar worden ze echt niet vol van na zo'n lange nacht..
doe nu meestal 210 water met 5 of 6 scheppen ligt eraan hoelaat hij komt sochtends..

Shiley
18 June 2010, 13:06
oke, ga vanavond shoppen dus zal eens kijken of ze die daar misschien hebben. weet ook nog niet of ik het doe hoor, is best prijzig en zo lang hebben ze die niet aan. maar ze zijn wel erg stoer!
hmm schoenenreus. zal ik ook eens kijken. maat 19 heeft ie alleen nog niet. maat 16 of 17 denk ik.

lilian, je bedoeld linda!
hebben we niets meer van gehoord idd maar ze voelde zich toen niet zo goed en met haar relatie ging het idd ook niet goed. ben net als jij benieuwd hoe het met haar gaat.

brusje
18 June 2010, 13:11
ja vind ik op de fotos ook wel hoor dat ie al zo groot en wijs oogt..

ja dat is linda die jij bedoelt van hier waar t allemaal niet zo lekker loopt..helaas

maar hoe laat ze wakker worden is niet echt afhankelijk van hoeveel eten ze krijgen hoor, yma slaapt op een halve fles soms wel door en op een volle minder lang..
ik heb de neutrale 6mnd pap, heb niet het idee dat ze t echt lekker vind..ze laat er regelmatig wat van staan, de 3 standenspeen gaat hier niet zo lekker, difrax, heb nu de L gekocht

lilian
18 June 2010, 13:12
Door: Novum, Vernieuwd: 18-6-2010
Vier Noord-Koreanen verdwenen
(Novum/AP) - Vier spelers van Noord-Korea ontbraken bij de openingswedstrijd van het land tegen Brazilië (1-2). De spelers stonden dinsdag niet op het wedstrijdformulier dat de Noord-Koreanen aan de Fifa overhandigden.

Het gaat om doelman Kim Myong Won, de middenvelders Kim Kyong Il en Pak Sung Hyok en de aanvaller An Chol Hyok. Vrijdag is er een persconferentie belegd door de Noord-Koreaanse voetbalbond.

De volgende wedstrijd van het land is maandag in Kaapstad tegen Portugal

lilian
18 June 2010, 13:15
hahaa ben blij dat jullie me snappen ;)

ben idd wel benieuwd hoe het met haar gaat..

als je een normale maat fles hebt..
kun je eigelijk alle spenen erop doen brusje toch?
difrax heeft niet echt een rare maat fles toch?
gewoon standaard hals..

ik wissel echt heel vaak van speen kijken wat het beste gaat..

Shiley
18 June 2010, 13:16
nou, zijn ze lekker mee haha. waar zijn die nou weer gebleven.
vind het maar een raar verhaal eigenlijk. ze zijn opeens weg, staan
niet op het formulier, maar horen er wel te zijn :?

heb linda via hyves een berichtje gestuurd. als ik reactie krijg en mag dit plaatsen van haar dan laat ik het hier weten.

lilian
18 June 2010, 13:24
is goed mippie..

ja idd raar verhaal..

brusje
18 June 2010, 13:24
ik heb de smalle difrax dus smalle spenen kunnen er op heb ze nu van maat s tot en met l en de 123 hihihi

nouw..klinkt alsof ze op familie vakantie zijn haha met die zelfde namen allemaal...

nluiten
18 June 2010, 13:25
Waaah! Wat gaan jullie ineens snel hahaha.
Normaal gesproken komen die koreanen het land niet uit, misschien hebben ze nu de vrijheid buiten korea gezien?
Ik maak er ook maar wat van hoor.

Ik zou het ook wel leuk vinden als Stefanie al die bijvoedingen gaat krijgen :).
Ik zie ons straks al helemaal aan de eettafel zitten. Samen ontbijten :D

brusje
18 June 2010, 13:26
ja lijkt me ook fijn als ze lekker in de stoel kan en dan aan tafel hoor!! tis nu allemaal nog oefenen en proberen...lees knoeien..haha

nluiten
18 June 2010, 13:30
Wij moeten nog een stoel aanschaffen.

Gisteren heb ik haar voor het eerst in de wipper rechtop gezet.
Leunde helemaal naar voren maar dat koordje zorgde er dan voor dat ze niet helemaal voorover dook. :D
Zag er zo schattig uit.

Heb gisteren met 'r geschilderd voor vaderdag. Ze heeft haar eerste tekening gemaakt en dus nog een leuke foto erbij.
Zie altijd overal fotolijstjes met drie lijstjes aan elkaar geschakeld staan, kan ik ze nu nergens vinden.
Iemand tips?

lilian
18 June 2010, 13:33
blokker heeft ze..

ik heb bij de action een lijst gekocht van 40 bij 50 cm..
en in het midden een foto van kaylen..
en de achtergrond heeft hij gekleurt (lees gekrast) met stiften..

papa heeft de lijst al gezien maar weet verder nog niks..
kon hem niet meekrijgen op de fiets dus papa moest mee met de auto..

Shiley
18 June 2010, 13:34
haha op familie vakantie. nou ja wie weet. zijn ze het geze*k van hun coach helemaal zat en dachten ze: wij gaan op vakantie! laat hem maar rennen en zweten! haha

is idd wel handig als ze kunnen zitten, kunnen ze mooi aan tafel mee eten. maar vind het toch ook nog wel lekker dat hij nog zo lekker klein is hoor. het gaat best hard allemaal.

lilian, krijgt kaylen al een grote pot fruit en een grote pot groente op een dag? (en bedoel dan ook de hele pot, leeg, per dag?)

levi kreeg gister voor het eerst een heel, klein potje. ging ook met gemak naar binnen hoor. en daarna een fles van 100 water + 3. ook nagenoeg leeg.

nluiten, xenos, blokker, marskramer, action???

wil denk ik voor mn man een shirt kopen en dan textiel verf en dan een tekst erop en een handje en voetje van levi. een shirt bestellen kan niet meer, duurt te lang. en hij krijgt ook nog een 'echt' cadeau voor vaderdag.

brusje
18 June 2010, 13:34
xenos of blokker??

lilian
18 June 2010, 13:35
kaylen is nu soepstengel aan het eten.. :D
zit er echt naar te kijken wat moet ik hiermee :D raar kind..
en hij doet dat stukje in zijn hand en doet zijn duim in de mond :D

nluiten
18 June 2010, 13:37
Nee, die hebben het allemaal niet. ZIe nu net wel bij ikea. Maar dan moet ik er vanavond weer uit.. (morgen voetbal en visite).

Mippie. Geef je dan direct erna een fles?
Ik geef meestal een half potje, wat eigenlijk net te weinig is. En een ruim uur later krijgt ze de papfles.

Haha succes met de handjes! Whahahaha, dat wilde ik ook doen, maar heb het bij een voet gelaten..

lekker snoepen kaylen

Shiley
18 June 2010, 13:40
haha die handjes weet ik ook nog niet zeker hoor. ff proberen voor dat hij in bad gaat.

levi krijgt groente en vrijwel gelijk een halve fles er achteraan. en dan om half 9 - 9 uur zijn papfles.

8.30 fles (190 water + 6)
10.30 fruit (half potje)
12.30 fles (190 water + 6)
16.30 groente (heel potje)
fles (100 water + 3)
20.30 - 21.00 fles (190 water + 6 + 3 rijstebloem)

lilian
18 June 2010, 13:41
mippie ik bedoel dat dat het schema word met 3 flessen..

Shiley
18 June 2010, 13:45
ow hij krijgt nog geen heel potje? (grote pot)
maar dat ga je binnenkort doen.
wat krijgt hij nu dan? van zo'n 4 maanden potje.
helemaal of half?
en van het fruit?

nluiten
18 June 2010, 13:46
chicas! het was gezellig, ik moet weer uitloggen..
collega is er zo weer
wellicht to vanavond!

Shiley
18 June 2010, 13:47
oke, tot vanavond nluiten.
werkse nog!

lilian
18 June 2010, 13:49
hij krijgt nu een heel potje.. 4+
maar doe de ene keer fruit en de andere avond groente..

misschien kan ik idd beter met een half potje 6+ beginnen..
omdat hij nu ook maar 1 potje per dag krijgt..
en straks ook eventueel nog brood erbij..

lilian
18 June 2010, 13:49
werkse nog even nadine

Shiley
18 June 2010, 13:50
ja ik zou denk ik ook beginnen met een half potje fruit en een half potje groente op een dag. hij is 6 maanden dus hij heeft nu elke dag groente en fruit nodig.

lilian
18 June 2010, 13:57
en ze zeiden 2 x in de week vis..
maar er zijn echt weinig verschillende potjes met vis te krijgen..
alleen 1tje met zalm heb ik gevonden..

maar ik ga naar mijn ouders..

miss tot vanavond..

nluiten
18 June 2010, 14:10
ow, heel even hoor :D haha
check deze even:
http://nl.wikisource.org/wiki/Kinderlied
vond m zelf erg leuk

Susanna
18 June 2010, 14:33
Lilian, gewoon elke supermarkt bestormen die je ziet. Ik heb tot nu toe zalm en tonijn gevonden in 4 varianten. Jammer idd dat er niet zoveel vispotjes zijn. Lust zelf namelijk geen vis, en het leek me een handige manier om mn meisje er toch aan te laten wennen ;)

lilian
18 June 2010, 15:53
ja idd.. ik ook niet graag..
maar kaylen eet niet graag vers gemaakt door mama..
dus potjes altijd makkelijk.. :D

ga maar even elke winkel af die potjes verkoopt! ;)

dankje..

brusje
18 June 2010, 17:18
straks kun je natuurlijk meer dingen proberen zelf te maken he evt met vis, de hapjes met alleen wortel enz vond yma vers ook neti gewelidg maar nu er meer in gaat lust ze het wel hoor..en smaak veranderd ook nog telkens

yma eet ook halve hoeveelheid van een groot potje..als ik zelf maak soms wel iets meer 120/130 ofzo en zo ook met fruit..dan kijk ik niet zo nauw als ik t zelf prak

dus levi krijgt nog 2 flessen na de groente hap..hihi vaag..nooit van gehoord (niet dat dat wat uitmaakt hoor.) zie dat jouw schema ook gewoon laat begint smorgens

angelangel
18 June 2010, 17:55
Jeetje wat veel geschreven weer. Ben de helft alweer vergeten.
Het gaat goed met de sollicitaties hier zie ik.
En Mippie top dat je bak binnen is zeg.

Vis is er alleen in zalm te krijgen voor 6 mnd, vanaf 8 mnd is er ook tonijn. Heb echt overal gekeken. Supermarkten, drogisten. Maak t zelf wel, want uit t potje stinkt zo en wij vinden vis ook erg lekker.

Meneertje hier heeft net een stukje cracotte op. Dat vind hij smullen, wordt ook meteen zacht en had het zo op.
Bram eet al wel volle potjes leeg hoor, en dan die grote van 6 mnd. Heb ik dan zo'n vreetzak?

6 hr 180 cc +6
verder slapen
9hr fruit vers of pot 6+ = 200gm
11hr broodje smeerworst en fles melk 180cc +6
naar bed tot ongeveer 13.30of 14.30
14.00-15.00 diksap, volle tuit en halve liga.
17.30 groente vers of pot 6+ = 200gm en een toetje of yoghurt zonder iets erin
vaak valt hij na eten nog even in slaap dan douchen
ongeveer 20hr fles pap/ goede nacht nutrilon 210cc+7 en 2 rijstebloem

die pap appel is toch voor een bordje pap? kan t ook in de fles, heb ook maat l liggen, kan t wel eens proberen.

olie en zo is wel nodig vanaf 6 mnd hoor!

haha, wat is dat toch met diie koreanen, zal eens op t nieuws kijken

o handig, hij is nu dus op mijn schoot in slaap gevallen. ja als je snachts niet slaapt dan moet je t nu doen. ;)

lilian
18 June 2010, 19:43
brusje levi krijgt 3 flessen als ik het goed gezien heb..

hier ook echt een vreetzakkie angel..dus denk dat die hele pot er ook makkelijk ingaat met 1 fles minder.. (dus 3)

kaylen had van de week zo'n zacht toastje.. die ging er ook makkelijk in..

kaylen doet het goed op de appel uit de fles..

waarom raden ze aan om pap uit een bordje te doen en niet uit de fles?
vind dat veel makkelijker..(zo sochtends "vroeg")

met pap uit de fles is het echt opletten hoe het uit de fles komt..
en vooral als je je niet aan de voorschriften op het pak houd.. :D
soms veel te dun en soms veel te dik..

brusje hoe is jou schema nu?
je geeft ook brood toch?

nluiten
18 June 2010, 20:20
zow.. wat krijgt bram al veel :shock:

brusje
18 June 2010, 20:22
7 uur papfles of dus bordje (dat is beter voor mondontwikkeling en spraak)
09.30 fruit
12.00 broodje en fles
15.00 sappie en iets tussendoor (nu nog ligapapje want zelf ervan eten wil ze niet)
17.00 warme hap en klein beetje yoghurt (of danoontje mild)
19.00/19.30 fles met rijstebloem

Tammie78
18 June 2010, 20:34
Oeps veel geschreven! Heb het ook niet allemaal onthouden hoor!

Angel, 200 gr. eten per keer :o Das een flinke portie ;)

Lilian eten van een lepeltje is in principe beter dan fles. met name voor het oefenen, maar ook is dat weer goed voor de spraakontwikkeling.

Waarschijnlijk zijn die koreanen gevlucht ;) die zagen hun kans schoon om de grens over te gaan, in noord-korea is het best arm namelijk!

Lactatiekundige geweest vanmiddag. mn man was er ook bij. we hadden toch wat vragen waar we mee zaten. maar ik kan er nu weer met volle moed tegenaan :D ga dur weer/nog lekker mee door.

Hmmz tsja ik kijk niet zo naar de potjes omdat ik eten zelf maak, dus ook vis. ik heb in elk groentehapje een scheutje olijfolie hoor, dus krijgt hij wel wat olie.

papa krijgt voor vaderdag een speurtocht door het huis en vindt dan fotootjes van david. uiteindelijk vind hij een fotoklok. daar moeten de foto's in. (ik hoop dat ze passen!) en een wit t-shirt waar david op getekend heeft en de tekst david en mama love papa. en een kaartje met gefeliciteerd met je 1e vaderdag. En ga lekker ontbijt maken.

Was vanmiddag inwerkmiddag op me werk. ik kon eerst eigenlijk niet omdat lactatiekundige kwam. maar ben toch nog ff gegaan. We gaan in de vakantie echt gave dingen doen met de kids :D Naar kidzcity of ballorig, boerderij, botanische tuinen, geldmuseum, dick bruna huis, dierentuin, bezoekje brandweer (misschien) en nog wat dingen. Heb dur zin in :D Ow je en wij zelf gaan workshops organiseren en geven. Moet nog ff wat leuke dingen bedenken :? :)

Ow ja Linda bedoelde je lilian. Nee heb ik ook al niets meer van vernomen. zag alleen op haar hyves bij dur www een keer zoiets staan als dat ze geen 2e keus wilde zijn. dus geen idee of ze nog wel samen is met haar vriend.

Nluiten hopelijk heb je die lijstjes nog gevonden! Enne ga je zingen? :mrgreen:

Ik vind het trouwens wel een beetje apart dat er eerst geadviseerd wordt om tot 6 mnd niets bij te geven en dan moeten ze met 6 maanden ineens al vlees en olie enzo :o :shock: dat is dan toch ook raar voor dat buikje :? nou ja vraag het volgende week wel aan cb.

Ja ik hoor heel vaak dat er of groente of fruit gegeven wordt, maar volgens mij als ze echt goed bijvoeding eten kun je beter bijv. 's morgens fruit doen en einde middag/avond groente.

Angel kan bram ook nog een toetje op na een volle pot groente?

brusje
18 June 2010, 20:47
naar mijn idee is zo en grote pot ook erg veel maar ik denk toch dat ze t wel kunnen hebben waarom maken ze de potjes anders zo groot? toch?
als ze maar 150 mogen hadden ze wel kleinere potjes gemaakt.

fijn dat t weer een betje opgelucht is voor je met de lactatiekundige..zou zonde zijn om nu nog over te gaan op kv, hij gaat nu al an de bijvoeding zometeen..dan wordt het bv-en toch al minder en minder belastend voor jezelf!

lilian
18 June 2010, 21:30
vind het gewoon zo fijn een fles doen..
lekker die kleine tegen je aan..
en ze krijgen ook al fruit/groente met een lepel..
daarom doe ik hem de pap uit een fles..

tammie mippie heeft haar een mailtje gedaan via hyves..
kijken of we wat terug horen hou het met haar is..

brusje dat is ook wel een fijn schema..

ik was een poosje terug echt met veel plezier begonnen met potjes zelf maken..
en dan pureren..
maar kreeg de worteltjes en nog een groente echt niet mooi glad..
heb de boel er toen maar bij neergegooit en potjes gaan halen..

maakt nu niet zoveel meer uit toch als er iets stukjes inzitten..

denk trouwens dat kaylen zijn 2e tand er ook al aankomt..
volgens mijn moeder zit er een bultje..
en hij heeft hele dunne poep..
dan heeft hij 2 tandjes onder! :D

lilian
18 June 2010, 21:32
brusje komt je schema wel goed uit met de ophaal wegbreng tijden van kyan?

brusje
18 June 2010, 21:34
ja 12 en 15 uur is eigenlijk 12.10 en 15.10..hihi dan heb ik hem net opgehaad ;)

en nu is fles ook nog geen probleem hoor maar ik ga wel steeds oefenen en wil emt een maand of 8 toch wel gewooon de ochtendvoeding uit een bordje doen ook..
ik oefen nu al met de tuitbeker maar dat gaat nog niet zo erg lekker..hihih (sapje he de melk niet hoor)

angelangel
18 June 2010, 21:35
Tammie: Ja hoor Bram kan makkelijk een toetje op, soms wel 2. kleine danoontjes kan hij wel 2 op, want als hij het toetje van olvarit heeft is veel groter bakkie en vreet hij ook zo leeg. hihihi.

Die vrouw op cd zei vorige week dat hij makkelijk volle potjes kon eten, deed ik toen ook niet hoor. Had wel t idee dat hij niet genoeg had, maar durfde nog niet goed. Nou gaat makkelijk dus. Ook mocht hij meteen stukjes brood ipv korstje knabbelen. Hij eet ook keurig van een vorkje.

Maar wat adviseerde de lactatiekundige: op verzoek of toch wat ritme erin brengen?
Klinkt leuk wat jullie allemaal gaan doen op de BSO.

Ik ben overigens ook wel voor pap uit t bordje, maar vind om 6 uur of eerder het toch echt te vroeg hoor. Slaapt vaak meteen na de fles weer verder en ik ook dan, zeker na die gebroken nachten kan ik dan nog ff bijtanken.

Tammie78
18 June 2010, 21:45
Ik mag het gewoon op verzoek blijven doen, maar als hij bijv. na 4 uur na de vorige voeding zichzelf niet meld, dan mag ik wel proberen hem te laten drinken. tis nl wel de bedoeling dat hij overdag aan een bepaalde hoeveelheid melk komt. als hij nl overdag te weinig drinkt is de kans idd groot dat hij snachts weer komt. Iets wat overigens niet raar is bij bv kindjes hoor. die komen soms zelf nog als ze 9 maanden zijn!

Ik vind 6 uur ook geen tijd nog voor een vol ontbijt!

brusje ging het jou nog lukken de 25e?

lilian
18 June 2010, 21:48
heb ook ff gevraagt bij de aug/sept mama's hoe hun dat deden met 6 maanden.. (met eten..hoeveelheid enzo)

misschien kunnen we daar iets aan hebben..

Shiley
18 June 2010, 22:07
kort bericht over linda,

het gaat ietsje beter met haar. er komen nu kleine ups in plaats van alleen maar downs.
Ze krijgen proffessionele hulp voor hun relatie
met abby gaat het super! ze is van haar spreidbroek af en is alle schade aan het inhalen en trappelt er vrolijk op los.
ze wil graag foto's zien van de meeting. had graag gekomen maar moet helaas werken.
en jullie krijgen allemaal de groeten van haar.
ze mist het forum en hoopt snel weer wat meer energie te hebben om weer gezellig te komen.

brusje
18 June 2010, 22:13
Ow nou we doen t toch prima!? Doe toch zoals ik vind dat t goed is hihi!ja zal er ook best op neer komen dat ik vooral van bordje geef als ik vrij ben hoor maar op ma en do gewoon fles, voordeel is dat ze die binnekort zelf kan drinken in wippertje. Kan ik ondertussen ook eten want mijn ontbijt is erg afgeraffeld nu.

O hopelijk komt alles weer goed, zal veel tijd en energie kosten!

Ik lig al lekker op bed turns kijken en ff forummrn in reclame

Tammie ik vraag m'n schoonouders dit weekend of ze vrijdag kunnen!
Wat doen we by THE way als t minder weer is?

Shiley
18 June 2010, 22:15
lilian, levi krijgt nog 3.5 fles. om half 9, half 1, half 5 na de groente een halve fles en om half 9 s avonds een fles.

angel, bram eet idd veel, of levi eet nog niet zoveel. kan ook.

tammie, fijn dat je weer tips enzo hebt gehad van de lactatiekundige.
en linda en haar man zijn nog bij elkaar maar krijgen wel hulp.

ik ga waarschijnlijk rijstebloem vanille proberen voor levi. liet vanavond 60 staan. best veel. en hij is al langere tijd aan het knoeien met die fles. mn ma zei dat hij er misschien helemaal niets aan vind. kan t altijd proberen. mn ma heeft nog vanille thuis staan dus die krijg ik om te proberen.

brusje, goede vraag zeg, wat te doen bij slecht weer. nog niet over na gedacht.

verder weet ik t niet meer, sorry

Tammie78
19 June 2010, 07:51
Ja zat ik gister ook aan te denken! maar vergeten te melden hier wat we dus gaan doen als het slecht weer is. tsja jullie zijn wel weer welkom bij mij dan hoor ;) maar weet niet of jullie dat leuk vinden....

Weer een rustige nacht. hij kwam om 4 uur en daarna pas om 8 uur!

Lilian weet je dan niet hoe je het moet doen met eten? gaat m.i. toch goed met wat je hem geeft?

Hihi mippie denk wel een beetje beide. levi krijgt nog niet zoveel en bram krijgt, nouja als ik het ff heel eerlijk mag zeggen ;) heel veel! :mrgreen:
Maar levi is nog geen 6 mnd en officieel wordt dus geadviseerd tot 6 mnd niets anders dan melk. dus een rustige introductie lijkt me prima hoor ;)

Fijn dat het wat beter gaat met linda! En leuk te horen dat abby het zo goed doet!

lilian
19 June 2010, 08:05
mooi dat het zo goed gaat met abby..
en dat ze therapie hebben voor hun relatie..
als het hun helpt is dat mooi toch?

ik twijfel wel over de hoeveelheden met eten..

als ik ook maar iets verander wat niet goed gaat komt hij snachts weer.. ben ik bang voor..

ik zat ook al te denken wat te doen bij regen..

goed zo david..netjes gedaan hoor..

Tammie78
19 June 2010, 08:09
Lilian ik zo het gewoon proberen als je iets wilt veranderen. ik persoonlijk denk dat het wel mee valt hoor dat ie dan 's nachts komt. omdat hij nl al zo lang lange nachten maakt. dat is hij nu gewend en denk niet dat dat nog zozeer door het eten komt hoor. en komt ie wel weer een keertje, nou dan weet je dat en dan doe je het dus weer anders toch?

lilian
19 June 2010, 08:12
ja dat is zo..

dankje tammie!
(ben soms niet zo zeker over het eten.. of ik het wel goed doe..)

nluiten
19 June 2010, 08:34
Nou gevonden hoor! Pallets vol bij de ikea. Alleen niet in het wit!!! :o Er lag er serieus nog maar 1 en die was stuk. Ik zweer het, alsof het niet zo mocht zijn... Heb een andere kleur genomen.

Fijn tammie dat jullie even rustig hebben kunnen zitten met de lactatiekundige. Alleen dat al zal weer wat rust en vertrouwen geven. Succes he. Enne, afgelopen nacht een goede nacht gehad?

Euhm.. Oja, lilian wat leuk een 2e tandje! Vind dat er altijd zo schattig uitzien :).

Stefanie krijgt om half 6 ong (soms iets later) een potje. Ga vandaag weer een hele geven. Het vervelende is dat ze best snel er achteraan de fles krijgt. Zit maar een uur tussen. Die gaat overigens wel leeg.
Mippie, ik heb laatst bij gebrek aan de gewone ook de vanille gehaald. Die zou ik zelf ook wel willen hahaha. DIe ruikt echt lekker!

Oe, ga nu ff de boel oranje maken hier. Beetje slingers ophangen. Krijgen zo visite met de voetbalwedstrijd. En ik moet vaderdag cadeau in elkar flansen.

brusje
19 June 2010, 09:45
yma heb ik vanmorgen om kwart over 7 wakkeer gemaakt..whahaha vanaf gister half 8 he! slaapkoppie..ze lag nog lekker te knorren. (nu ook weer by the way)
rene is r vergeten fruit te geven toen ik er neit was :roll: dus die doe ik nu vanmiddag met een stukkie liga er door.

heb net alweer gesport, en vanmiddag moet ik gaan werken tot 23uur..verder eigenlijk niks te melden ;) ga de was ophangen

Tammie78
19 June 2010, 10:20
Best een rustige nacht nluiten. hij kwam om 4 uur. na voeding meteen weer geslapen en toen pas om 8 uur.

angelangel
19 June 2010, 11:03
Tammie: hahaha, jij vind dat Bram veel krijgt. Geef hem nu precies wat ze op het cb zeiden hoor echt niet meer. En jawel, nu hij meer vaste voeding en zo krijgt, lijkt hij in de nacht ook rustiger te zijn. De nachten worden beter, vanacht is hij alleen even een paar keer wakker geweest van t hoesten, verder niet. Is ook zo weer ingeslapen zonder speentje en zonder naar bed gegaan. 6 uur wakker en toen een papfles gegeven en heeft hij nog tot 8.30 geslapen. Dus ik denk echt dat hij er ook aan toe was. Hij zit nu aan een broodje, een halve is ook niet genoeg voor hem, en ook de korstjes werkt hij zonder problemen naar binnen.

Mooi om te horen dat David nu ook wat betere nachten heeft zeg.

En mooi dat je even de reactie hebt geplaatst van Linda, gelukkig hebben ze nu hulp en zijn er ook ups te zien. En top dat Abby al van haar broekje af is zeg. Dat zal er ook wel positief aan bijdragen.

Yma wat ben je een lekker slaapkopje. En waarom heb je t niet op een krijsen gezet toen papa geen fruit had gegeven ;)

brusje
19 June 2010, 12:32
Fijn hoor dat brood al zo goed gaat! Hier nog niet vandaag veel kokhalzen als er een stukje in de keel komt dus maar gestopt, oefening baart kunst, komt wel!

Nou hup holland hup hihi doeggg

lilian
19 June 2010, 19:28
jee wat rustig hier.. ;)
iedereen aan het feesten omdat nederland gewonnen heeft ;)

angel hoe groot maak je de stukjes brood?
en je deed fruit erop toch?

yma lekkere slaapkop.. :D

mijn man had vandaag voor het eerst een potje gedaan voor 6+
groentemix met aardappeltjes en zalm..
was nog niet echt smikkelen..
maar het ging er wel in..
hij liet een boer na zijn fles en dat stonk toch naar vis :shock: :D

verder weinig te melden..

fijne avond..
en alvast een fijne vaderdag..

tot morgen!

angelangel
19 June 2010, 20:18
ik maak kleine stukjes brood, ja ongeveer vingertopje groot. ook de korst krijgt hij na 1 week zonder gehad te hebben. gaat er net zo goed in nu.
in het begin deed ik er roomboter op, maar na een dag of 2 al smeerworst of appelstroop, bevat veel ijzer en hebben ze nodig. Voordeel is dat t ook niet van t broodje valt. Maar smeerkaas kan ook.

Die potjes vis stinken vreselijk ja, moet je eens geven als je zwanger bent, had ik op t werk toen ik t nog niet verteld had. kon alles nog net binnenhouden. vreselijk, dus hier maar vers. Heb net nog op de site keukenkikker zitten kijken. leuke recepten hoor.

Vanmiddag ook voetballen gekeken, nou ja gekeken, was meer met bram bezig, 2x poepbroek. Samen met de buren kijken we altijd. na de wedstrijd hebben we de bbq aangestoken. was erg gezellig.

Nou ga meneertje in bed stoppen, zit nog vrolijk op mijn schoot te kletsen. zal wel iets moeten typen namens hem, maar weet niet zo goed wat hij nu precies bedoeld ;)

Sofia
19 June 2010, 20:47
Zo, ik ben er ook weer eens. Heb niet helemaal teruggelezen hoor.

Jeetje, ik sta er echt versteld van wat sommigen allemaal al veel geven aan de kids!!! Maar geven jullie allemaal al 3 flessen dan? Ik ben pas bij het CB geweest vorige week en toen zeiden ze 4 flessen (ik ben een paar weken geleden overgegaan van 5 naar 4 flessen), en fruit en groente geven. En af en toe vast op een broodkorstje of een Liga laten knabbelen.

Bij ons ziet het er ongeveer als volgt uit:

6.30 wordt ze vaak wakker
7.00 fles met granenpapje van Bambix 180+6+7 eetlepels granenpap (wil het binnenkort met een lepeltje gaan doen)
8.30 is ze vaak weer moe en gaat dan dus naar bed. Soms slaapt ze wel 2,5-3 uur in de ochtend!
11.00 fles 180+6 (soms 10 of 20 meer water)
12.30 fruit (vers of potje voor 4+ maanden, soms eet ze het helemaal op, soms laat ze wat staan). Liefst zou ik het fruithapje tussen de 1e en de 2e fles geven, maar aangezien ze momenteel zo lang slaapt 's morgens doe ik het tussen de 2e en de 3e fles.
13.00-14.30 (ongeveer) slapen
15.00 fles 180+6 (soms meer water)
16.30-17.00 slapen, meestal in de wandelwagen
17.30 groente (vers of potje 4+ maanden, soms helemaal op, soms niet)
19.00 fles met rijstebloem 210+7+3,5 eetlepel rijstebloem
19.30 naar bed

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen om een aardappeltje door de worteltjes te mengen. Ze vond het wel lekker, maar het was wat te dik, waardoor ze op een gegeven moment moest kokhalzen en er bijna in stikte. Ik schrok me rot. Olie heb ik er nog nooit door gedaan. Hebben ze dit echt al nodig? Jeetje, ik vind dat ook wat Tamar zei, ze zeggen dat bijvoeden niet nodig is tot 6 maanden en het ook beter is om niet te doen als er allergieen in de fam. zitten. Dat is bij ons het geval, dus wij hebben gewacht tot ze 5,5 maand was. Dus ze is nu net een maand fruit en groente aan het eten. Eerst 1x per dag en sinds een week of 2 2x per dag. Moet ik dan nu al meteen olie, vlees enzo gaan maken omdat ze dat nodig zou hebben?? Hoe kan dat? Je moet het toch rustigaan opbouwen lijkt mij?

En al een heel broodje met beleg, Angel, jeetje! Dat zie ik Amber nog niet gauw eten. Ik heb 3x een korstje brood geprobeerd, maar 2x stikte ze er bijna in, ook weer kokhalzen enzo. Zo ook met de liga. Af en toe meng ik wat Liga door het fruit.

Weet iemand een site waar ik kan zien wat baby's van 6 maanden allemaal al nodig hebben? Want ik word nu een beetje onzeker als ik jullie eetschema's allemaal lees of Amber wel genoeg krijgt enzo. Ik dacht dat ik het prima deed, omdat het CB me zei dat ik 4 flessen, fruit en groente moest geven en af en toe een korstje brood of Liga.

Wat is er verder afgesproken over de 25e? Tammie, weet jij een adres dat ik kan intoetsen op mijn TomTom? En hoe laat is er nou afgesproken? Mippie, ik zal je mijn mobiele nr. nog ff PB-en.

Doeiii!

Tammie78
19 June 2010, 21:54
Heej sofia :) Leuk dat je er ook weer bent!
Lieverd ik denk dat je het hartstikke goed doet hoor met het eten van amber! Net zo goed als bijv. angel dat ook doet. jullie doen beiden gewoon wat het cb tegen jullie zegt! Ten eerste verschilt het kennelijk per cb en ten tweede denk ik dat ze ook kijken naar hoe groot je kindje is en hoeveel hij/zij kennelijk kan en mag hebben. (denk ik hoor) ambertje is best een klein poppetje, dus die zal vast minder opkunnen als bram lijkt me. Je kijkt ook naar je meisje en als je ziet dat ze nog moet kokken in een broodkorst zou ik ook nog niet beginnen met stukjes brood hoor. misschien kun je ff googlen op eten voor baby's 6 maanden? of zoiets :?
Enne wat heerlijk dat amber zo goed slaapt!

En ja hoor ik heb een adres voor je ;)

Vreugdenhillaan 31 (Utrecht)

brusje
20 June 2010, 06:59
sofia..ik gef niet echt veel mer dan jij doet hoor...1 fles minder en proberen wat brood en diksap..valt wel mee dus ;)
en idd ligt ook een beetje aan waar je kindje aan toe is he, 6 mnd is een richtlijn...zoals voor brood 7 mnd een richtlijn is..alleen je geeft t waneer jij denkt dat ze er aan toe is.
hier gaat t met 3 flessen prima, is pas sinds een week hoor.

ik ga zo zwemmen met kyan en een vriendin en haar zoon..ff er uit..en inschrijven voor zwemles ook meteen.

brusje
20 June 2010, 07:00
owja..haha om 6.10 stond kyan bij rene aan t bed met de cadeautjes van hem en yma..hahahaha :shock:

Tammie78
20 June 2010, 09:26
goeiemmorgen! Nou david werd weer om half 3 wakker. mn man heeft speentje gegeven en dat was voldoende :) toen weer om 5 uur. toen heb ik maar gevoed. daarna pas half 9. best weer netjes dus.

Toen hem er uit gehaald en dingen klaarmaken voor vaderdag :D Buiten steentjes gepakt om in huis neer te leggen voor speurtocht. moest papa enveloppen met foto's zoeken. maar eerst ontbijt op bed en david had een shirtje aan met I love my daddy. had ik erop gestempeld. zal er wel niet op blijven zitten als die gewassen wordt haha. En papa kreeg een shirt met david en mama love papa en david heeft erop getekend. toen de speurtocht. vond ie echt heel leuk. en hij vond als laatste dus de fotoklok. vond ie onwijs leuk! Hihi t was wel een lekker zooitje in huis met die steentjes :mrgreen:

Ow ja we waren gisteren bij mn zwager en schoonzus. hebben een dochter van 2 jaar en 8 maanden. en een zoontje van 11 dagen. was mn schoonzus bij dur ouders met de kids. zei willemijn (dochter) op een gegeven moment: " nou daaag!" dus mn schoonzus " waar ga je heen dan?" willemijn weer " ik ga voetballen met oom Jos!" :mrgreen: whahahaha! :lol:
ze had haar broertje trouwens de eerste week continu David genoemt! :mrgreen:

nluiten
20 June 2010, 09:28
Hahaha, mooie tijd Kyan!

Sofia, jullie hebben bijna hetzelfde schema als ons. Stefanie krijgt alleen haar fruit om 12uur omdat ze meestal om hal1 weer gaat slapen.
Wil vandaag eens kijken wat ze doen met een stukje banaan. Of ze daar mee gaat gooien of beetje sabbelen. :D

Wat leuk dat het zo geslaagd is!!

Tammie78
20 June 2010, 09:39
Hihi heb dat ook 1 keer bij david geprobeerd een stukje banaan in zn hand geven. nou meneer moest er niets van weten :mrgreen: wilde het niet vasthouden! gooide het weg haha!

lilian
20 June 2010, 09:45
sofia denk dat je het heel goed doet..
je ziet/voelt zelf wel aan wat je kindje nodig heeft..

fijn dat het zo goed bij jullie gaat verder..

hahah tammie dat deed kaylen ook met een banaan.
(was er niet bij had mijn moeder gedaan)

mooie tijd kyan.. :D

hier kwam kaylen om half 5 en daarna om kwart over 9..
(hele schema in de war)
nou dan laten we het fruit wel zitten vandaag..

mijn man vond zijn kadootje ook heel mooi.
had een lijst en daarin een foto van kaylen
en daaromheen had kaylen getekend met stiften..
(ja later de foto erop gedaan..anders beetje zonde)
allemaal krasjes... super leuk..

en ik had nog even een pakje hollandse nieuwe haring gehaald..
vond hij ook lekker..

hahaha gaaf tammie dat je man het leuk vond..
super idee ook trouwens..

nadine wat had jij gedaan voor vaderdag???

nluiten
20 June 2010, 09:52
Had een fotolijst waar 3 foto's in kunnen.
links een afdruk met verf van haar voetje, in het midden een heeeeele leuke foto en rechts een tekening (nouja..) met potlood. Ik moet zeggen dat ie wel echt leuk is geworden. :D

En van het kinderdagverblijf een gevarendriehoek, pas op liefste papa aan boord. Haha. Ook met voetafdrukken. Erg schattig. Kan ie op z'n achterraam plakken.

Tammie78
20 June 2010, 10:03
Ow wat leuk meiden dat jullie cadeautjes ook zo in de smaak zijn gevallen! Tja wij moeders zijn toch crea bea's! :mrgreen: maareh ook vergeetachtig :roll: bedenkt me net dat ik ook nog een cadeautje in me tas heb zitten die david op kdv heeft gemaakt! :oops: :mrgreen:

lilian
20 June 2010, 10:07
hahaah tammie ach ja soms vergeet je wat..
nou dan krijgt hij die toch iets later..

geeft toch niks..

ohja nadine dat is waar ook..
leuk ideetje!

ah gos een gevarendriehoek..
hoe komen ze erop..
echt appart en super leuk..

angelangel
20 June 2010, 10:33
Sofia, als het cb je het advies geeft om nog 4 flessen te doen, dan heeft ze dat echt nodig hoor. Bram zat overal al vroeg aan in overleg, al voor 4 mnd aan fruit en zo. Hier zijn ook geen mensen in de familie met allergie dus dat maakt denk ik ook wel verschil hoor. Heb van cB ook een schema gekregen wat de kids mogen en moeten hebben met 4 mnd tm 1 jaar. Er staan verwijzingen naar het boek ik word groter. Dat is volgens mij dat cb-boekje. Al kloppen dan de paginanr's niet.
Tammie: bij 6-9 mnd staat bij eten en drinken dat je snel met vlees moet beginnen als je bv geeft, omdat het kind anders ijzertekort krijgt? Ook altijd klontje margarine(geen halvarine) aan de maaltijd toevoegen, anders krijgen ze tekort aan vitamine a en d.

Hier ging meneertje pas om half 5 slapen, nadat ik ff boos was geworden. Ja heb ff gemopperd dat hij nu onderhand eens moest gaan slapen. Nou dat deed hij tot 8,15. pfpfpf.

Tammie78
20 June 2010, 11:27
ow ok bedankt angel!

Tammie78
20 June 2010, 11:29
Maar wel vervelend want david heeft nog geen tand(en) en die potjes die ik heb met vlees daar zitten dus stukjes in omdat ik dat vlees echt niet glad kreeg! Dus vind ik dan wel beetje eng om te geven.

nluiten
20 June 2010, 11:48
sowieso zijn de voorste tandjes snijtanden.. daar zullen ze niet mee gaan kouwen

Sofia
20 June 2010, 12:25
Thanks meiden! :) Ben weer wat gerustgesteld. Haha. Daar zit idd wat in, dat ze naar gewicht kijken enzo en hoe groot je kindje is en op basis daarvan kijken hoeveel hij/zij mag eten.

Vanmiddag ga ik weer een Liga proberen. Wel ff oude kleertjes aantrekken of een badjasje aan ofzo, want het wordt toch steeds een zooi met die troep! :lol:

Thanks Tammie, voor het adres. Hoe laat moet ik daar zijn? En komen er nog meer met de auto? Is dat adres de verzamelplek, komt iedereen daar samen? Anders weet ik niet waar ik heen moet lopen. Nadine, we hadden kunnen carpoolen, maar dat lukt denk ik niet met al die kinderwagens, tassen, baby's en maxi-cosi's aan boord, hahaha. Jij woont in Hoofddorp toch? Ik in Langedijk, in de buurt van Heerhugowaard/Alkmaar. Ik rij via de A9 en dan A2 naar Utrecht.

Amber had op het kdv een notitieblokje met voetafdrukjes gemaakt voor vaderdag en samen hadden we een bewaardoosje gekocht met een hele leuke foto van pappa en Amber erin/erop gedaan (het is een doosje met een fotolijstje). Ook had ik 3 kaartjes geschreven, 1 namens Amber, 1 namens mijn ene kat en 1 namens mijn andere kat, haha. Dat zijn nl. ook onze kindjes. En de tafel mooi gedekt en samen met Amber wat bloemetjes geplukt in de tuin om in een klein vaasje te doen op zijn bord. En paps mocht uitslapen. Om half 10 kwam ie naar beneden en hadden we net alles klaar. Hij vond het heel leuk.

Amber sliep vandaag trouwens tot 10 voor 8! Tenminste, ik had haar om 10 voor 8 nog steeds niet gehoord (alleen om 4.45 1x speentje en 6.30 uur 1x hoesten), dus ging om 10 voor 8 maar eens bij haar kijken. Lag ze gewoon wakker in haar bedje en lachte me toe. Net alsof ze me had laten uitslapen. Haha, zo lief. Ze is vandaag in een opperbeste stemming.

We zijn nu 2x bij de osteopaat geweest en het lijkt beter te gaan met het huilen. Een aantal dagen is ze echt superzoet geweest, zo'n verschil! Ook wel weer wat mindere dagen tussendoor, maar beter dan voorheen. Ben zo blij! :D

Gisteravond ff wat hele leuke badpakken besteld voor de vakantie, heb er zo'n zin in! Duurt nog wel 2,5 maand, maar toch.. We gaan trouwens over 2 weken met mijn schoonfamilie (schoonouders, 2 schoonzussen, 2 zwagers, 3 van hun kids, tante en oom van mijn man en hun dochter en haar vriend) een lang weekend naar de Ardennen. Heb ik ook wel zin in. Zag er eerst erg tegenop met Amber, maar heb er nu toch wel zin in. En 2 weken later gaan we een lang weekend met z'n 3tjes naar Center Parcs. Was weer zo'n aanbieding, een 4-persoonscottage in een Mysterypark voor maar 179 euro. Normaal kost zo'n huisje in de zomervakantie hartstikke veel, het driedubbele ofzo. Je weet dan niet naar welk park je gaat, je hoort dit 5 dagen van tevoren. Maar het maakt mij niks uit welk park, ze zijn allemaal leuk en hebben allemaal veel faciliteiten. Waarschijnlijk gaan we half augustus ook nog een weekendje in het huis van mijn schoonzusje zitten in Middelburg. Lekker Middelburg en Vlissingen in en naar het strand als het mooi weer is. Leuk, heb echt zin in de zomer. Nu nog ff mooi weer!

Brusje, goed zeg, al 3 kilo kwijt! Ik stond gisterochtend op de weegschaal en ook al 2,5 kilo kwijt in 2,5 week! Gaat goed met ons! Kunnen we vrijdag lekker wat eten, haha.

Oh, ik herinner me trouwens dat ik een paar pagina's terug las dat het nog niet helemaal zeker is of je komt? Jammer. Hoop van wel.

XXX

Tammie78
20 June 2010, 13:23
Sofia we hebben half 11 afgesproken ;) Ja het adres is ook de verzamelplaats. Das een speeltuin en kinderboerderij. het wordt vrijdag mooi weer met kans op een buitje! Nou dan moeten we maar ff binnen schuilen daar ofzo...

Wat fijn dat het met Amber beter gaat zeg! Super om te horen! David is ook blij dat het met zijn vriendinnetje weer beter gaat! ;)

Zow heej lekker wat vakanties in het verschiet! Wij niet hoor :( :)

Owww liga das idd een erge troep! tis zo'n plakzooi ook! enne heb je leuk gedaan voor vaderdag!

Ik weet niet meer precies wie er ook alweer allemaal komen de 25e.
Mippie, sofia, nluiten, brusje (misschien), lilian, lindy en ik?

Sofia
20 June 2010, 13:41
Ok, dan ga ik rond een uurtje of 9 rijden. Leuk, heb er zin in. Hoop op mooi weer. En anders kunnen we altijd nog de spullen inpakken en naar jou toe rijden, toch?

Sofia
20 June 2010, 13:44
Het wordt heerlijk weer vrijdag! 23-25 Graden en een hele kleine kans op een buitje zag ik op Buienradar! Is er al besloten wie wat meeneemt? Ik moest brownies maken geloof ik. Zal ik ook nog wat drinken meenemen? En ik neem een kleedje mee en de wandelwagen.

lilian
20 June 2010, 14:26
ja klopt sofia..
die beroemde brownies van jou wil iedereen proeven..

iedereen neemt iets mee te eten..
en iedereen zijn eigen drinken was dacht ik de bedoeling..

KAYLEN HEEFT EEN 2E TANDJE.. grote vent :D
onderin voor (rechts)

Sofia
20 June 2010, 14:34
Haha, nou zo bijzonder zijn ze niet hoor. :lol: Ok, dan neem ik een fles cola light mee, dat drink ik graag. Leuk leuk! Zo leuk ook dat het mooi weer wordt!

brusje
20 June 2010, 14:58
Jaa ik kom ook, opa brengt kyan naar t feestje! Ik kom met de trein dan heb ik geen file terug!
Ik neem wat fruit mee en drinken doet ieder voor zich is mAkkelijker hè!

Fijndat het toch beter gaat met amber hoor scheelt een boel met hoe je je voelt ook hè!

Nou zit in de auto post straks wel verder doegg

lilian
20 June 2010, 15:10
gezellig brusje...
goed geregeld ;)

Sofia
20 June 2010, 15:18
Leuk dat je ook komt Brusje!!!!!!!! :D

Ja scheelt inderdaad een boel met hoe je je voelt dan. Voel me beter en slaap nu ineens ook een klein stukje beter lijkt wel. Zal misschien toch een wisselwerking zijn tussen mij en die kleine?

Tammie78
20 June 2010, 16:21
JOEPPPIE BRUSJE KOMT OOK!!! :mrgreen: Hihi ik was net zo enthousiast dat ik spontaan "jeeeeh" riep. Dus me man had echt zoiets van wat heb jij? :? hahaha!

Ik neem sandwiches en/of quiche mee. En misschien dat meerdere mensen een kleed mee kunnen nemen? ik neem sowieso voor david een boxkleed mee denk ik.

Sofia wat fijn dat het slapen ook wat beter gaat. al is het maar een beetje das toch vooruitgang!

Jeuuhhhh Kaylen een 2e tandje! welke kindjes hebben er nu allemaal een tandje? (ja of meer?) David iig nog niet!

Enne ja hoor meiden mochten we het zat worden of het weer is bout ofzo, dan zijn jullie uiteraard ook van harte welkom bij mij hoor!

brusje
20 June 2010, 17:18
hier ook geen tandjes nog hoor.. :mrgreen:

nou nou wat enthousiast dat ik kom..erg leuk..hihi heb er ook veel zin in dus was er ook blij mee hoor!

nou ga zo de kindjes met papa in bad zetten voor papadag.. zet ik meteen ff wasje aan enzo..morgren weer werken..gelukkig komende 2 weken mar 2 dagen en dan vakantie..lekker hoor..
hier neem ik in iedergeval ook boxkleed en ander kleedje mee, jammer dat de wipstoel niet mee kan..daar zit ze graag in..hihi

Sofia
20 June 2010, 19:28
Hier ook nog geen tandjes hoor. Ik zie ook nog niks wits ofzo.

Tammie78
20 June 2010, 19:48
ik neem de bumbo mee :D kan gewoon onderin bij de wandelwagen. en dan kunnen de kids er wel mee afwisselen. david vind het ook leuk om liggend te spelen dus dan kan er 1 van jullie kids in.

Oooowww bij jullie ook gen tandjes dus :) we denken steeds dat er 1 aan zit te komen bij David. zit de laatste dagen steeds met heel zn handjes in zn mond. lijkt ook zelf tegen tandvlees aan te drukken soms. maar als ik dan kijk of viel zie en voel ik niets!

Shiley
20 June 2010, 21:33
zo er is veel geschreven zeg!
zal niet alles onthouden hebben, sorry

hier nog geen tandjes te bekenen hoor.

brusje, super dat je komt!

tammie, ja volgens mij had je het lijstje goed zo ja.
zou je mij het adres ook nog een keer via pb willen latenw weten? weet al niet meer op welke pagina het staat.
die bumbo stoel ken ik niet. ben benieuwd. heb al wel foto's gezien maar toch.

leuk al die papa dag cadeautjes! hier heeft levi zn papa sokjes gegeven (die levi zelf aan krijgt) met daarop allemaal 'i love papa'
en papa heeft de body cruzer gekregen. wilde hij graag.

fijn dat ze voor vrijdag lekker weer aangeven! zou jammer zijn als het gaat regenen.

oja, ik neem muffins met chocolade stukjes mee en idd zelf drinken.

verder weet ik het echt niet meer. sorry!!!

nluiten
21 June 2010, 07:06
Heb er ook onwijs zin in!:D

Ben zooooo moe. Heb geen gebroken nachten maar Stefanie was weer om half6 wakker vanmorgen. Hoe later ze erin gaat hoe vroeger ze wakker is.. Pff.. Ik kan toch ook niet steeds om 9uur naar bed gaan?? Zodat ik genoeg slaap krijg?
Hoop zo dat het snel overgaat. Half 7 wakker, beetje kletsen in bed en dan eruit. Dat lijkt me heerlijk... :D
Sorry, hoor ik weet dat sommige het moeilijker hebben, maar ik ben het zo zat ff. Trekt ook door naar mijn rug als ik moe ben.

Sofia, wat goed dat die behandelingen zo goed aanslaan!! Heerlijk he. Ik weet ook nog wel dat ik zelf ook gelijk een stuk rustiger was en veel meer kon hebben. Lekker, je hebt het verdient hoor.

O, Stefanie wil sinds een week of 2 staan en springen.. Als je haar dan vast hebt om te staan gaat ze steeds springen hahaha. Erg schattig maar zwaar! hihi
Hmm.. mevrouw is moe zo te zien, kan ook niet veel anders he. ;)

angelangel
21 June 2010, 07:37
nluiten, vreselijk he die nachten. Hier net zo. Dan gaat t weer een nachtje goed en dan is het weer bingo. Vanacht half 3 weer, maar na een keer of 5 eruit te zijn geweest heeft hij wel aardig geslapen. Lag er zelf ook al om 9 hr in om wat slaap in te halen. Gistermiddag ook al in bed gelegen samen met hem. Ben blij dat ik niet hoef te werken nu hoor!

Hier ook nog geen tandjes, wel een hoektandje al een paar weken zichtbaar, maar er komt niks door. Kwijlen als de beste, maar geen dunne luiers meer dus ja wanneer er dan een doorkomt? Grover voedsel eten gaat prima in ieder geval.

Vanmorgen vond hij t weer grappig om zijn bordje pap door de hele kamer te spugen, fijn. Mar wel grappig.

En jakkes wat is t weer koud. Ga zo meloen met peer maken, kijken of hij t lekker vind.

Sorry de rest weet ik niet meer.

Tammie78
21 June 2010, 08:37
Hier voor de verandering maar weer eens een Kaa uuuuu teeee nacht! :evil: het was half 1, half 4, half 7 :roll: david kan op de een of andere manier altijd maar een paar nachten goed slapen op iets nieuws wat we dan proberen (zoals nu een late avond fles) en dan is het weer over! :?

Nluiten ik ken dan hoor. ik zou ook best al vroeg me bed in kunnen gaan om op die manier aan voldoende slaap te komen, maar 's avonds als david slaapt is juist de tijd aan onszelf en dan vind ik het ook zonde om al te gaan slapen!

hihi lachen dat stefanie gaat srpingen als je dur vast hebt aan dur handen! :mrgreen:

nluiten
21 June 2010, 08:45
Tjonge balen van jullie nachten...
Onze nachten zijn wel ondoorbroken, dus kunnen wel doorslapen. :oops:

Zelfs als je haar in de lucht houdt dan maakt ze sprong of soort van zwembewegingen. Het ziet er niet uit, maar zo vreselijk grappig!

Angel, dat witte puntje heeft Stefanie ook een tijdje geleden gehad. Ik was toen bij de huisarts voor de diarree destijds en hij dacht dat ze ook een tandje ging krijgen. Maar niet dus. Mijn nichtje heeft het ook. Ook op de hoek.
Weet overigens niet wat het wel is...

Tammie78
21 June 2010, 08:50
Een aft?

angelangel
21 June 2010, 09:21
de arts van het CB heeft er ook naar gekeken en zei dat het wel duidelijk een tandje is, maar dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze ook als eerste doorkomt. Hij slaapt nu al ruim een uur en heeft me toch rode wangen. O jee als hij maar weer geen verhoging heeft.
Ben hapjes aan het koken voor meneertje, Ook kip en zo extra koken, kan ik dat door die dunne potjes mengen, anders zit hij er alleen maar mee te kliederen. Gisteravond een potje van 8 mnd op, is wat grover van structuur en dat eet hij heel netjes op, verslikt zich ook niet. Enige verschil met de potjes van 6 mnd is de structuur en mocht deze ook gerust geven van de arts als hij zich niet verslikte. Is alleen maar beter als ze snel op structuur over gaan voor de spraakontwikkeling.

Stukjes fruit wil overigens nog helemaal niet. Zit hij mee te kliederen niet normaal.

Stefanie springen, laatst bij de meeting van de pufclub deed er dat ook een, grappig om te zien. Dat manneke is van 25 nov. en gaat ook op handen en voeten staan, kontje in de lucht, hahahaha.

Balen tammie dat je weet een K nacht hebt gehad.

nluiten
21 June 2010, 10:05
Ja, is echt dikke pret hoor! Zal je zien dat ze het vrijdag ineens niet meer kan ;).

Heb gisteren een stukje banaan gegeven. Moest even wennen, trok 1x een raar gezicht en begon er daarna een beetje aan te sabbelen en likken enzo. Vond het wel prima.
Kan niet wachten om de andere potjes te geven. Meer smaak, meer variatie. Benieuwd of ze dat ook zo lekker vind.

Stefanie krijgt in de vroege middag fruit en de late middag of tegen de avond groente.
Wat is dan nu een mooie stap om verder te gaan of toe te voegen?

Shiley
21 June 2010, 11:36
nluiten, levi doet dat ook, dat springen. doet hij al een week of 2/ 3. vind het helemaal super. ziet er ook erg grappig uit.

balen van de slechte nachten! hier gaat het gelukkig nogsteeds goed.

net op cb geweest, 7280 gram, 63 cm en hoofdje 42 cm

verder mag hij vanaf 6 maanden op een stukje broodkorst sabbelen en wanneer hij stukjes daarvan goed weg krijgt mag hij een halve boterham (met korst) met boter. mogen er dan ook smeerkaas of paté op doen. hij mag als hij het op krijgt gerust een grote pot groente en dan geen fles meer erbij maar evt beetje yoghurt of beetje vanille vla.
ook mag hij nu vlees en vis gaan eten. ga vandaag receptjes opzoeken en morgen of woensdag maar eens maken.

is mis nog telefoon nr's van: nluiten, brusje en sofia.
als ik die heb is het lijstje voor vrijdag compleet en ga ik die naar jullie pb'en zodat we elkaar kunnen bereiken.

Susanna
21 June 2010, 11:41
Hé, vanillevla! Ik dacht dat dat niet mocht. Jynthe vindt yogurt echter niet lekker, dus ik was al naar de vanilleyogurt gegaan, maar als ze dat bij jullie op het cb aangeven, dan kan het zeker weten geen kwaad. Fijn om even wat bevestiging te lezen ;)

lilian
21 June 2010, 12:06
kaylen gisteren geprobeert op 3 flessen te doen..
de boterham ging er niet in..
en hij kwam gisteravond om half 11 en vanmorgen om half 6..
en dan ook echt honger..

hij gaf zelf met de pot groente aan dat hij genoeg had..

de yoghurt die ze mogen was op bij de supermarkt..
dus had halfvolle kwark meegenomen..
met banaan smaak..
die ging er goed in! :D

lilian
21 June 2010, 12:06
goed zo levi goed gegroeid.. :D

Shiley
21 June 2010, 12:59
susanna, ja bij ons op t cb gaf ze aan dat een beetje vanille vla ook mocht. mn neefje kreeg dat ook als toetje toen hij zo'n 7 a 8 maanden was dacht ik.

hier voel ik me op t moment mega K*T !!!!
moest eigenlijk werken tot 22.00 uur vanavond.
maar die H*mo is weer eens ziek. echt die is ZOOO vaak ziek!!
en nu MOET ik dus werken tot 22.30 uur. heb er niets over in te
brengen. gewoon verplicht!!!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
ben echt ZOOOOOO PISSED op het moment.

sorry hoor!!

brusje
21 June 2010, 13:33
Zo goed gegroeid Levi!!! En wat een hufters op je werk zeg niet normaal flikken ze hier gelukkig.

Nluiten je gaat eigenlijk pas weer wat toevoegen als er een fles af gaat lijkt me, toch?

Ik zalals ik thuis ben ff m'n nummer pb-en!

Nu weer aan t werk....

nluiten
21 June 2010, 14:49
Zeker wat een hufters mippie, dat zou toch niet zomaar mogen lijkt mij? Eikels.

Nouja brusje, dat vraag ik me dus af. Wat is de volgende stap.. en wanneer doe je dat?
Zijn er al kids die nu al drie flessen krijgen? Krijgt Yma 3 flessen?

nluiten
21 June 2010, 15:07
ladies wat hebben wij een ongelofelijke mazzel met het weer vrijdag! :o

angelangel
21 June 2010, 16:37
nluiten: Bram krijgt al 3 flessen, of pap. Nu is hij wel snel met eten dus weet niet of t zo.n goed vergelijkingsmateriaal is. vorige week op cb geweest en kreeg het volgende als schema:
6-7hr bordje melkpap of fles
915 fruit
11hr broodje en fles melk
15hr diksap en liga of cracotte
17-18hr groente en toetje
20hr fles goede nacht of avondpapje
bram weegt ruim 8kg nu en 68cm en blijkt nergens een allergie voor te hebben. het broodje en de diksap vervangen zo'n beetje de 4e fles en hij krijgt nu meer groente en fruit. ik zou pas met de 4e fles stoppen als ze dit op t cb aangeven.

meneer had niet zo'n zin in zijn warm eten. hij slaapt en huilt veel en kwijlt heeeeel verschrikkelijk. Zie ook witte bobbels op zijn tandvlees. wil de hele dag bij me op schoot.

mippie: wat een klojo's, mag je daar niets van zeggen? klote hoor.

brusje
21 June 2010, 17:41
ik heb het niet op advies cb gedaan maar keek gewoon naar yma zelf, ze liet van de 4 flessen steeds wel wat staan..dus dacht dan kan ze wel af met 3..en ben aan t oefenen met brood maar soms eet ze daar nog hel weinig van..dikspa dinkt ze zo`n 80/120 ml per dag van en liga zo uit de hand lukt r neit dan gat ze krijsen.dus maak een ligapapje..
yma is ook een flinkerd al hoor die was ruim 7,6 kilo en is natuurlijk wel 1 mnd ouder dan stefanie, ze is over een week 7 maanden! :shock:

vanavond hadden we nasi dus yma een potje..8md, met stukjes..smullen hoor..hihi zo`n leuk gezicht hoe ze dan kauwen zonder tandjes..hahah

ik heb zelfde schama als jij eigenlijk angel alleen broodje om 12 uur en laatste fles om 19uur..

angelangel
21 June 2010, 17:55
Ja Brusje, dat had ik met Bram ook dat hij van de middagfles niet zoveel dronk, maar dacht ach blijf aanbieden en overleg over een week of 1,5 wel met cb. Toen kreeg hij ook al diksap en liga. Bram eet die wel goed uit de hand, vind het best meevallen met gesmeer. En ook hier potjes van 8 mnd hoor, die dunne prut vind hij helemaal niks meer, dus doe ook niet alles volgens de regeltjes van het cb hoor. Bram slaapt meestal na zijn eerste fles nog een uurtje of meer, dus is dan wakker tot uur of 11, vandaar dan broodje, anders trekt hij het niet. Vanmorgen wel op tijd eruit en dan heeft hij ook later zijn broodje.
Hij heeft vandaag al bijna 6 uur geslapen overdag, ik kan hem niet wakker houden, als hij vanacht maar slaapt. Hij is ook dikke vriendjes met zijn bijtring als hij wakker is. Verder zit er niet zoveel brand in vandaag.
hahaha werken aan zijn wasbordje, benen de lucht in en koppie omhoog, dat is een van zijn favoriete bezigheden van de laatste dagen.

Tammie78
21 June 2010, 18:46
K zooi mippie! nouja meis aan de andere kant is het maar een half uurtje moet je maar denken! maar leuk is anders!

Angel vind ik een mooi schema hoor. zo wil ik het ook gaan doen denk ik alleen dan idd broodje om 12 uur of half 12 ipv 11 uur. ik wil het ongeveer zo gaan doen:

7 uur bv
9.30 fruit
11.30-12.00 broodje en bv
15.00-15.30 diksap of thee met soepstengel of rijstewafel oid
18.00 groente en bv en andere yoghurt ipv bv
ja en dan weet ik het verder nog niet. we geven hem nu nog een late voeding om 11 uur. en hij slaapt om 7 uur. dus sowieso om 7 uur naar bed blijven doen denk ik. misschien dan toch maar een late bv voeding blijven doen.
maargoed woensdag cb dus dan eens kijken wat ze zeggen over eten. Denk dat ik hem flink wat moet/mag gaan geven omdat hij bijna 6 maanden is.

ow toppie dat het lekker weer is vrijdag! :D

Tammie78
21 June 2010, 18:47
Oeps ik bedoelde en anders yoghurt, ipv andere youghurt!

nluiten
21 June 2010, 19:53
Ben ook nog niet van plan al iets te veranderen hoor. Vroeg me gewoon even af.
Vanavond mais met aardappelen gegeven. Ook dat gaat er goed in! :D
Zondag eindelijk de 6mnd potjes, daar zitten pas lekkere smaakjes tussen!

Pff.. Ik viel net in slaap op de bank. Was pas 8uur hahaha.

angelangel
21 June 2010, 20:04
nieuwe pics op de hyves, nu in bad met meneertje

brusje
21 June 2010, 20:53
nluiten..als ze de andere dingen goed eet mag je ook albest de 6 mnd potjes geven hoor een ander smaakie..die met pompoen viel hier ook goed in de smaak..(zelf geproefd is ook wel lekker..;))

dat is wel een mooi schema hoor tammie en dan idd bv nog geven savonds..dan raakt ie echt wel een keer verzadigd!!

nou ik kijk morgen ff foto`s angel..

ga nu brood smeren voor rene morgen en dan douchen en naar bed, net terug van t hardlopen

Tammie78
22 June 2010, 08:46
GAAAAAPPPPP :evil: :evil: :evil: volgens mij was meneer aan het clusteren vannacht ofzo :roll: kwam geloof ik elke 2,5 uur ofzo. heb de tijden niet meer bijgehouden! Ik was om half 10 al naar bed gegaan want was doodop. nou dankzij dat heb ik nog enigzins wat geslapen! David lag er gewone tijd in. 7 uur en sliep meteen. werd 9 uur alweer wakker! borst gegeven en weer slapen. toen ik dus naar bed. me man opgebleven totdat david zich zou melden voor late voeding. dat was 12 uur. toen kwam ie alweer om half 3! gevoed, geknuffeld, schone luier. 3.10 weer :o andre borst aangeboden want die wilde die eerst niet. nou nu ook maar matig. nou en toen is die nog wel een par keer geweest. mn man is vandaag thuis bij hem. ik heb gezegd dat hij david maar om de 3-4 uur een fles moet geven/aanbieden. en dan desnoods met een tikkeltje dwang want anders krijgt hij m.i. gewoon te weinig binnen. tis maar goed dat we morgen naar cb gaan!

angelangel
22 June 2010, 10:57
pfpfpf tammie, dit is toch niet vol te houden zo. Hier gelukkig maar 2x vanacht. half 3 en toen voor 3. kan er zo ongeveer de klok op gelijk zetten. toen pas 7.10. Had ik niet verwacht, aangezien hij gister heel veel overdag geslapen heeft. en vandaag weer netzo.
Hij heeft sinds gisteravond niet meer zo'n zin in eten. rotzooien ermee is veel leuker en nog steeds een vuurrode wang. En slapen is ook zijn hobby weer vandaag.

nluiten
22 June 2010, 11:40
He maar tammie, ik dacht dat je een fles gaf? Ook al is het met bv, maar dat werkte toch?
Wel balen van je nacht.

Stefanie begon om 5uur alweer te kletsen. Mafklapper. Thomas is even geweest. Half 6 hoorde ik haar weer. Ga ik er naartoe om een tul te geven, is de hele kamer vergeven van poeplucht. Bah, moet ik terug om mijn bril te pakken (tsja, kan niet goed zien zonder bril en ga er echt niet bovenop hangen hahaha).
Daarna werd ze weer om half 7 wakker. Weet niet hoelang ze zelf nog wakker is geweest. Heb een oordop in gedaan :lol: . Thomas is verkouden en lag te ronken.
Niet echt een goede start.

Brusje, dat wil ik ook wel heel graag hoor. Thomas is daar wat lastiger mee.. Ahhhh, zij kleine meisje weer een stapje verder ;)... hihi Hij wil graag wachten tot zondag.

lilian
22 June 2010, 12:00
hahaah wat lief hoe thomas daar op reageert..
hier niet hoor..
mijn man bemoeid zich eigelijk niet zo met het eten..
leg een lijstje klaar en daar houd hij zich aan..

kaylen laat niks staan van de flessen..
zou hij dan nog niet toe zijn aan 3????????

tammie wat rot weer van je nacht..
david kom op je kunt het..
laat mama even met "rust" .. ;)

angel denk dan een tandje bij bram..
rode wang en veel/weinig slapen kan daar mee te maken hebben..

mippie wat klote van je werk..
je hebt er toch zelf wat over te zeggen..
of kunnen het anders even met je overleggen..
maarja als dat niet eens gebeurt dan was ik ook pissed geworden..

hahaah zielige stefanie..
papa snurken en mama oordoppen in.. :D
dus allebei horen ze "niks/weinig"

angel leuke foto's op je hyves..

nluiten
22 June 2010, 12:14
hahaha, leuke foto's van Bram
ook een vrolijk kereltje :D

angelangel
22 June 2010, 12:37
haha vrolijk is hij zeker ja. Nu slaapt meneer weer. Net onder het broodje eten viel hij zo in slaap, met brood nog in zijn mond :o

Lilian, ik zou het dan gewoon een keer proberen om 3 flessen te doen. Je merkt snel genoeg of hij er nog behoefte aan heeft. Ik zou dan de middagfles vervangen voor wat water of sap en stukje liga of zo.

lilian
22 June 2010, 12:44
ik heb het zondag geprobeert..

8.00 fles
10.00 fruit halve pot
13.00 fles 210 +7 + broodje (die ging er niet in 2 stukjes maar)
15.00 diksap 100 ml + koek
17.30 warme hap halve pot + 2 eetlepels yoghurt
19.30 fles 230 + 8

hij kwam om half 11 savonds en om half 6 sochtends..
en echt honger..

denk dat ik rustig aan de fles van 16.00 af ga bouwen en de rest ophogen..

hij kreeg eerder geen fruit sochtends..
en een paar slokjes diksap bij de koek om 15.00..

brusje
22 June 2010, 13:00
wat lief van je man nluiten dat ie zo meedenkt.haha de mijne niet hoor die bemoeit zich nergens mee..net als lilian leg in een lijstje klaar als ik moet werken...;)

tammie..maar als ie na een half uur weer komt..lijkt me dat ie echt geen honger kan hebben hoor..al is t bij bv wel anders zou ik daar toch niet aan toegeven.

Hier een goeie nacht..wel was ze gister avond 2 keer wakker en om 2 uur een keer en toen om kwart over 6, tutje gegeven en toen heb ik r om half 8 wakker gemaakt voor de fles. Het gaat echt mega goed op t nieuwe schema, vandaag ½ sneetje brood op ging ook al echt beter!

zowee vanmorgen ff gesjopt..2 paar schoenen voor kyan en blouse en verst en 2 spijkerbroeken, kind groeit ineens joh..en dan mooi al voor na de vakantie zegmaar, met lange mouwen enzo. (koop altij in de uitverkoop alvast voor de winter..) hij heeft nu maat 110, yma zit nu in 68 en sommige dingen 74 (vooral jurkjes)

Oww heb echt zin in vrijdag hoor..gezellie..lekkr in t zonnetje..

Sofia
22 June 2010, 13:15
Sjeetje, hier ook echt 2 KAAA UUU TEEE nachten achter de rug, zoals jij dat zo mooi kunt verwoorden Tammie, haha! Ik weet niet wat dat is hoor. De ene nacht slaapt ze door van 19.30-6.30 (soms) en de andere nacht (zoals de afgelopen 2 nachten) is ze om 19.30 naar bed gegaan, huilt ze om 20.30 een keer, tutje erin, slaapt ze verder, maar dan vanaf 3.30 ofzo zijn we er wel 5 of 6x uitgeweest, pfff... Wat is dat toch? Ben blij dat andere kindjes er ook soms last van hebben, anders zou ik bijna denken dat die van mij niet helemaal in orde is, haha. Mijn vriendin zegt dat het waarschijnlijk komt doordat ze te veel slaapt overdag, maar ik weet het niet hoor... Ze is nog maar 6 maanden! Ze slaapt 's ochtend meestal 2 uur, 's middags 1,5-2 uur en dan aan het eind van de middag meestal nog een klein slaapje van een half uur of hooguit 3 kwartier. Hoeveel slapen jullie kids overdag? Zij zegt dat ik haar 's morgens wakker moet maken na 1,5 of 2 uur. Maar als ze een keer 2,5 uur wil slapen vind ik het zo zielig om haar dan wakker te maken. dan denk ik toch dat ze het nodig heeft. Wat vinden jullie? Maken jullie de kids wel eens wakker als ze langer dan 2 uur slapen???

LEUK het wordt vrijdag echt geweldig weer! Komt iedereen om half 11? Of sommigen ook later?

Straks gezellig met Amber naar de stad als ze wakker wordt, mijn man ophalen van zijn werk (die is vandaag 16.45 klaar) en daarna ff lekker met z'n 3tjes naar Prenatal en even lekker op een terrasje zitten.

Lindy
22 June 2010, 14:12
Nou heb niet alles bijgelezen, maar wel een gedeelte alleen in omgekeerde volgorde hihi...
Ik ben als enige uitgenodigd voor 2e gesprek morgen hihi... Gesprek van vorige week had ik ook echt goed gevoel over, ben benieuwd. Zou betekenen dat ik mooi van de avonden af ben, moet dan waarschijnlijk wel verdeeld over 4 dgn gaan werken ipv nu over 3, maar dat vind ik niet zo erg.

Net bij CB geweest en vond het een flutbezoek. Ik had gedacht ook een soort schema te krijgen ofzo... maar nee hoor. Ze vroeg of ik nog bv gaf en ik zei ja en dat ik af wilde gaan bouwen nu. Vroeg ze of ik dan kv wilde gaan geven. Ik snapte haar vraag niet helemaal, hoezo?? ze kunnen toch niet in 1x brood enzo alleen maar eten?? Daar reageerde ze ook weer raar op.... Ik was bij een andere verpleegkundige nu omdat ik niet meer op maandag kon ivm werk... Nou straks met mn nieuwe werkuren, ga ik wel weer gewoon op maandag, moet mannetje maar heen of ik keertje later beginnen ofzo. Wat een dom wicht !!!! Volgens mij had ze nog nooit eerder een baby gezien :shock: :?
Het enige wat ze heeft gedaan is testen of ie zn hoofd op kon houden als ie op zn buik ligt, duuuuuuuuh dat doet ie al maanden. Nou ja lekker zinloos dus. Hij was wel weer mooi gegroeid 8590 gram, 69,4 cm en hoofdje 44,7 cm.

Lindy
22 June 2010, 14:16
Oh ja vergeet helemaal op jullie te reageren :oops: ben ook al bijna alles vergeten :oops:
Sofia ik vind het ook jammer om Gijs wakker te maken, maar die is niet zo'n goeie overdagslaper, dus is ook niet nodig. 's Nachts slaapt ie altijd goed.

Oh ja ik heb ook heel veel zin in vrijdag!!!! Volgens mn mannetje was couscoussalade niet echt handig om mee te nemen, heeft ie wel gelijk in. In kan appelflapjes maken of mini preitaartjes. Zeg maar wat jullie lekkerder vinden. haha zoet of hartig... Helemaal iets anders kan ook hoor, weet niet meer wat iedereen meenam. Ik weet niet of ik half 11 helemaal redt, wil iets na de spits gaan rijden maar probeer er wel zo vroeg mogelijk te zijn.

Oh aapie nu al wakker, hij ligt er net een uurtje in... nou ja ga hem maar pakken dan....