PDA

View Full Version : mama`s dec 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20

Shiley
22 June 2010, 14:44
haha als ik al die gewichten en lengte's zo lees is levi echt de kleinste!

balen zeg van de Ka U Tee nachten. hier gelukkig nogsteeds goede nachten maar ik weet hoe vermoeiend het is. pff

nluiten, haha heerlijk die thomas. heeft best leuke teksten idd. vond het bericht dat hij stuurde toen je bevallen was ook erg leuk. zal m eens opzoeken.

lindy, succes met je gesprek morgen!

nluiten
22 June 2010, 14:46
He lindy wat leuk dat je voor een 2e gesprek mag!!
En wat een raar mens ja op dat cb.. Was er niet helemaal bij ofzo? Kan toch niet..
Flink hoor Bram! Lekker gegroeid :D

Sofia, Stefanie slaapt ook een beetje hetzelfde als Amber overdag.
Maak haar eigenlijk nooit wakker. Enkele keer gedaan. Vorige week sliep ze bijna 3 uur en ik vond het wel tijd om te eten.
Ik denk laat maar lekker slapen zolang het kan, ze zal het wel nodig hebben.

haha leuk mippie, volgens mij heb ik die zelf niet eens gezien.. :?

Stefanie is ook een kleintje hoor.

Shiley
22 June 2010, 14:47
hier de tekst:

Even een teken van leven.. Nadine ligt nu lekker te slapen met kleine Stefanie naast haar bed. 2800gr en 49cm. Het is geen reus, maar wel onze grote kleine meid

Zoals gezegd is gisteravond een balonnetje ingebracht. Vanmorgen aan de CTG en gekeken of er ontsluiting was. Wijzelf hielden hier geen rekening mee, maar.. 3cm!! Gelijk aan de druppelaar (8.15u), en al relatief snel kwamen er weeen. Om half 10 begonnen ze écht pijn te doen en half 11 trok nadine het niet goed meer. Even op het belletje gedrukt, en de arts kwam toucheren. Wat blijkt.. 9cm

Om 11 uur nog een keer gekeken, er kwam nu ook wat 'drang' bij. Volledige ontsluiting en gaan met die hap! Om 11.15 begonnen met de persweeën. Wat een bikkel is die meid van me.. top mee gepuft, ik een beetje stom ernaast gehangen, en om 12u hebben we al meermaals het hoofdje gezien. Besloten wordt een stukje mee te knippen, en na die volgende wee komt het hoofdje mee. Gelijk werd duidelijk waarom die laatste cm zo moeilijk ging; navelstrengetje om de nek.
Knip knip en klaar (ik kreeg zowat een hartverzakking..) en gaan met die banaan. Stefanie geboren o m12.20u

Alles leek goed te gaan, maar Nadine had veel bloed verloren (bijna een liter) en ging bijna out nadat de adrenaline was weggezakt en die kleine werd aangelegd. Gelijk paniek in de tent en infuus en alles, maar na een paar uur ging het al een stuk beter.

Stefanie heeft heerlijk liggen pitten en eigenlijk niet gehoord. Om 17.00u kregen we een kamer op de verpleging en hebben we even een momentje voor onszelf gehad voordat de opa's en oma's kwamen.

Morgen gaat nadine ongetwijfeld meer vertellen (i know, i know.. dat zei ik vorige keer ook, maar toen wist ik niet dat het allemaal zo snel zou gaan..) en foto's delen.. maar dit wilde ik jullie niet onthouden.

En van mij (Thomas) naar jullie allemaal; vrouwen, jullie zijn toppers en verdienen mijn eeuwige respect... seriously, mannen zouden dit NIET kunnen.

groetjes, Thomas Nadine en Stefanie

nluiten
22 June 2010, 14:56
krijg er een beetje waterige oogjes van..
wat een skatje is het toch ook

nluiten
22 June 2010, 15:09
hihi hier stiekem Thomas zijn reactie op het stukje tekst hiervoor:
Haha.. ja. Kan ik me nog wel goed herrinneren. Ik was toen teruggereden naar huis van 30 op 31 december, zwaar sneeuwen.. Wilde perse even wat op dat forum zetten, die laptop stuk/virus. Met een biertje en Meijers laptop op schoot, doodop, stukje geschreven op Hyves en dat forum. Wilde toen ook nog wat foto's uploaden maar oogjes gingen telkens dicht.. sja.. dat dat alweer zo lang geleden is he. Wel leuk om dat zo terug te lezen. Was echt een emotioneel wrak toen! hahaha..

Vind het wel serieus best moeilijk om haar telkens dat stapje meer te laten doen. Heb soms zoiets van; laat haar heel even lekker klein zijn en genieten van het feit dat ze alles onder controle heeft.. maar stiekum ben ik dat natuurlijk zelf die er een beetje de rem op houdt, want Stefanie zelf wil wat haar betreft volgens mij al lopen en praten tegelijk.

Lindy
22 June 2010, 15:21
Haha Thomas is idd een schatje, dat eeuwige respect voor vrouwen was ook wat mijn mannetje toen riep haha... Als ze het maar onthouden ;) !!!

Net Gijs even beetje Rapley-methode stukje appel gegeven. Had die Rapley er ook rekening meegehouden dat de ukjes al tandjes hebben. Het enige wat ie doet is stukjes eraf knabbelen, zich erin verslikken en weer uitspugen haha... :D Nu zit hij even tekenfilmpie te kijken in de wipper, met een tuitbekertje diksap, echt veel krijgt ie er niet uit, maar het is wel een heel grappig gezicht. Loopt af en toe te grommen naar dat flesje haha...

nluiten
22 June 2010, 15:33
hahaha, arme Gijs.. haha, zie het al helemaal voor me

brusje
22 June 2010, 15:46
hhii leuk he terug te lezen

sofia..yma heeft dat ook hoor soms nachten goed slapen en soms wel meerdere keren wakkeer..of huilen in dr slaap..kom ik r ligt ze wel met de ogen dicht maar wel te jammeren..helaas zal t er toch een beetje bij horen.kan me dat van kyan niet meer herinneren..dus we vergeten dit vast ook ooit weer! ;)

ik neem de trein van 8 voor 10 in tiel..ben dan om half 11 op CS, dan pak ik de tram..als t een beetje aansluit ben ik er tegen kwart voor 11/11uur! trein eerder red ik net niet :S moet eerst naar mn schoonouders crossen en terug

Tammie78
22 June 2010, 19:00
Ow is toch prima brusje?

Aaahhhhh wat een enorme schat is Thomas toch! heerlijk! Hmmz ik weet eigenlijk niet of Jos daar ook moeite mee heeft om David een stapje verder te laten doen :? heb ik hem eigenlijk nooit over gehoord!

Nadine, ja doen we ook nog steeds hoor 's avonds om 11 uur een fles bv van 150 cc. zoals ik al eerder zei we snappen david niet. die kan het iets van 2-3 nachten goed doen op iets nieuws wat we proberen, maar dan is het weer over :(

Vandaag was mn man thuis. heeft zoveel mogelijk melk geprobeerd te geven in fles. ook toen ik weer thuis was geen borst mar alleen maar flesjes. wil gewoon wel eens weten dat ie genoeg binnenkrijgt. Zitten nu op 560cc. en dan vanavond nog 150 erbij (als dat op gaat dan) is 710cc. lijkt mij toch aardig? :? en ja meer kon ook weer niet want ja vol is vol bij hem. en dan komt het er ook net zo hard weer uit!

Brusje tsja dat zou je idd denken dat ie dan na een half uur geen honger heeft, maarja omdat ie maar 1 borst had gehad wilde hij toch die andere nog :roll: volgens lactatiekundige wil david waarschijnlijk 's nachts de tijd met mij inhalen die hij dan overdag niet heeft gehad!

Lindy nah weet je David slaapt overdag ook niet echt super. en 's nachts dus ook niet! dus ik zou zeggen lekker laten slapen. hij slaapt toch goed 's nachts?

Lindy super hoor dat je als enige op 2e gesprek mag!

Nou ff ons kereltje naar bed brengen hoor!

Shiley
22 June 2010, 19:10
leuk he die tekst!
ook leuk voor jou nluiten dat je die zelf ook een keer kunt lezen. en dat mannen het maar goed onthouden dat wij bikkels zijn! haha.

ook leuk stukje tekst daarnet. hij heeft leuke opmerkingen!

was ik net vergeten, lindy, wat een stom wijf daar op dat cb zeg. schiet ook niet op he. snap dat je niet meer wilt gaan naar haar.

tammie, groot gelijk dat je eens kijkt wat hij nou binnen krijgt op een dag.

hier vanavond bloemkool, aardappel en kipfilet gemaakt voor hem. alles gestoomd. geef het hem morgen. ben benieuwd wat hij er van vind. ga morgen nog broccolie met zalm en aardappel & wortel met witvis en aardappel maken.

tammie, hoe heb jij dat gedaan met dat schrijven op die potjes? speciale plaats? wat voor pen of maakt dat niet uit? en hoe krijg je het er weer vanaf?

Tammie78
22 June 2010, 19:29
Mippie je bedoelt op die VIA bekers van Avent? wij doen op de deksel een stukje schrijfbaar plakband en dan met een zwarte stift/fijnlijner schrijf ik erop wat het is en de datum. we schrijven het niet op de potjes zelf want dat gaat het er niet af volgens mij. maar zou wel moeten kunnen :?

Ja weet je mippie eigenlijk wilde ik me daar dus totaal niet mee bezig houden met de hoeveelheden die david drinkt. dat is (voor mij dan) het voordeel van bv. (voor anderen weer een nadeel haha) gewoon alleen naar hem kijken en zn plasluiers. maarja omdat hij er 's nachts dus zo'n potje van maakt had ik zoiets van maar is een dag alleen maar flesjes en niet geheel op verzoek. maar volgens mij is het dat wel geworden want hij kwam vaak al eerder dan 4 uur later. we hadden gezegd max 4 uur ertussen en dan dus fles geven. maar komt ie eerder dan mag ie ook. maar niet later. Pfff hoop eigenlijk stiekem wel dat het straks beter gaat als hij er ander eten bij krijgt hoor! :roll:

Ow ja lindy ook vergeten. wat een dombo zeg. denkt ze soms dat je Gijs al gewone melk gaat geven ofzo? duh tuurlijk kv! maar ga je nu helemaal stoppen dan met de bv? :?

Lindy
22 June 2010, 19:34
He bah verhaal getypt, error... alles weg :evil:
Mippie goed hoor dat je zelf hapjes maakt, wil ik ook meer gaan doen. Ik doe nu meestal potjes.
Tammie ik maak hem ook niet wakker hoor overdag, alleen als ik hem naar mijn ouders of schoonouders moet brengen omdat ik moet werken.
710 lijkt mij ook wel genoeg. Geen idee wat Gijs drinkt... Zal ik straks wel achterkomen, ga de borstvoeding afbouwen. Heb er dan 6 maanden opzitten en dat wilde ik ook graag. ALs ik die andere baan krijg, wil ik daar ook niet weer gaan kolven, ben er wel flauw van dat kolven... Zolang het goed gaat blijf ik de ochtend- en avondvoeding wel zelf doen. Dan hopen dat mn cyclus ook weer terug komt, ben nog niet ongesteld geweest. Verder iedereen al wel toch?

brusje
22 June 2010, 21:12
kan me voorstellen dat dat toch wel een nadeel is van bv, kloven op je werk, dat zou ik ook wel zat geworden zijn, en jouw nachten had ik ook neti volgehouden hoor tammie..;)
hopelijk lukt het je de ochtend/avondvoeding er in te houden.
mn vriendin is nu ook aan t afbouwen doet er nog 1, kindje is 9 maanden.

mippie, om op te schrijven rolletje leukopor meenemen van je werk..;)

net gemeten enz op sportschool, 3% minder vetpercentage, 3 kilo lichter en 11 CM!! kwijt! we gaan vol goede moed door..
yma slaapt ook best wat overdag hoor ook zeker 1 keer per dag 2,5 uur en dan nog en keer 1,5/2 en soms eind middag nog n half uurtje als ze t na t even niet red om wakker te blijven..
ze is zo mak als een lammetje joh..scheetje..echt heel makkelijk en lief..vandaag ook een ruime 45 min lekker gespeeld in de box toen eten..even in de wipper gerelaxt en 20 min de wipper gedut, toen gingen wij eten en daarna nog een poosje samen gekroeld/speelt..echt genieten (L)

Shiley
22 June 2010, 21:14
hmm best lekker. al 5 maanden lang geen ongi!

bedankt voor de tip tammie, schrijfbaar plakband. ook maar eens voor gaan kijken dan! wil er wel graag opzetten wat er in zit en idd wanneer ik het gemaakt hebt. hij mag 2x in de week vis en wil dat dan ook wel proberen. en beetje afwisselen als hij dingen lust want wij eten ook niet elke avond het zelfde.

lindy, het is een goed voornemen van me om vers eten te maken. maar de vorige keer moest hij het niet. duurde een paar weken voordat hij het wilde. dus ben benieuwd. heb nog geen potje voor nood in de kast staan. morgen met de boodschappen wel ff mee nemen. anders heeft hij niets.

levi krijgt sinds vandaag 3 flessen, half potje fruit, bied een heel potje groenten 6+ aan en die heeft hij 3/4 op en een beetje yoghurt met een heel klein beetje diksap (anders zat hij te rillen in zn wipstoel haha) vond de yoghurt best lekker haha. heeft in totaal denk ik 1.5 eetlepel yoghurt op. misschien iets minder. lastig, dat inschatten. :?

wow brusje, netjes hoor!! 11 cm kwijt. super! mag trots zijn op jezelf!
en zoals je al zegt, ik had die nachten van tammie ook echt niet volgehouden hoor! was al helemaal gaar toen levi 2 maanden elke nacht 2 tot 5x kwam voor zn speentje.

Lindy
22 June 2010, 21:17
Heb me maar even verdiept in de bijvoeding...
Tammie voor jou ook even goed, maar kwam tegen dat als je bv geeft dat je dan snel met vlees moet beginnen omdat ze de ijzer nodig zijn. Verder vond ik het wel grappig om te lezen dat het goed is om kindjes snel uit bekertje te leren drinken. Ik ben dat Gijs gaan leren omdat hij de fles niet wilde, dus hij drinkt nu af en toe uit bekertje. Eigenlijk vooraal voordat hij in bad gaat want hij gooit er nog wel wat naast, maar doet het best wel heel erg goed. Dat is goed voor de spraak en als je wacht tot na 1 jaar dan doen ze er vaak een jaar over om het te leren. Terwijl als je nu begint zouden ze het met 9 maanden moeten kunnen. Gijs vind het ook gewoon leuk...

Heb nu het volgende schema bedacht, wil ik dit weekend mee gaan beginnen. Het fruit is nu nl nog een borstvoeding of flesje gekolfde melk.

07.00 bv
10.00 fruit
13.00 kv, daarna op bedje
15.00 beetje diksap
17.00 groentehap
19.30 bv en naar bed

Hoe likjt jullie dit? zou ik dan nog vitamine D moeten geven?
Zitten jullie al op opvolgmelk? ik maak eerst mn bus zuigelingenvoeding maar leeg... Zit er veel verschil in de smaak?

Brusje goed trouwens dat je toch komt vrijdag, wat kunnen regelen met kyan's feestje?
Super dat het afvallen lekker gaat, ga zo door!!!
Lekker aan het geniten van Yma dus... Ik denk dat ik Gijs misschien nog vroeger naar bedje moet doen, want hij wordt eind van de avond beetje huilerig enzo. 's middags wil hij echt niet meer slapen dan nu, ja af en toe hazeslaapje van kwartiertje ofzo in de kinderwagen.

Lindy
22 June 2010, 21:18
Oh ja joghurt ka ik ook nog wel doen, doe je dat na de groentehap? haha hij krijgt het nog druk met eten...

brusje
22 June 2010, 21:22
probeer je m toch om 19 uur te voeden en naar bedje doen? hier is t wisselend, soms kwart voor 7 somshalf 8..net hoe ze zelf ook is..

ja opa en oma brengen kyan naar t feestje! :P

geloof niet dat er veel verschil in zit tussen de opvolgmelk hoor alleen in samenstelling anders..
yma drinkt wel eens een slokje thee uit mn beker..vind ze reuze intressant!

Shiley
22 June 2010, 21:25
ziet er goed uit hoor, je schema. ik heb het zo ook ongeveer, alleen nog geen diksap in de middag. maar levi zijn tijden zijn anders. komt omdat hij s morgens pas om half 9 wakker is. start de dag wat later he.
ik geef eerst de groente. wacht dan 5 a 10 minuten en geef hem dan een beetje yoghurt.

bedankt voor de info over het bekertje. is dat dan een echte beker of een tuitbekertje? en zouden ze daar nu al een beetje uit kunnen drinken? levi moet denk ik eerst de diksap gaan lusten haha. anders drinkt hij deze denk ik zo ie zo niet uit die beker. heb er al wel 1 van avent.

brusje, net niet gezegt maar idd, kan ik van mn werk misschien ook nog wel meenemen ja. ohh wat zijn we weer slecht haha.

tammie, was t net ook vergeten maar ik bedoelde idd die via bekers. heb die speciaal gekocht voor zn eten. heb ook de flessenwarmer, maar meestal doe ik het in de magnetron :oops: zonde van dat apparaat eigenlijk.

angelangel
22 June 2010, 21:37
Lindy, heb volgens mij dezelfde site van de week gelezen, hihihi. Advies is inderdaad om tussen de 6 en 8 mnd te beginnen met oefenen om uit een gewone beker te leren drinken, vooral voor de spraak en handigheid. Soms kan een kind met 1,5 jaar nog niet goed uit een beker drinken als ze lang aan de fles zitten. Vandaar vaak vanaf 6 mnd een tuitbeker.
Op het CB zeiden ze me dat ik er rekening mee moest houden dat als Bram minder dan 500cc kv binnen kreeg dat hij dan extra vitamine D moet krijgen. Met 7 mnd zou hij naar 2 flessen kunnen en dan moet hij zowieso vitamine D hebben, maar nu laat hij ook nog wel eens wat staan en dan moet ik hem ook bijgeven.

O mooi als enige gesprek en Brusje al die cm kwijt, nou mag ook wel als je ziet wat je er voor doet, respect hoor.

Smelten als je die tekst weer even leest van toen. zo lief.
De rest weet ik niet meer sorry, beetje moe. Morgen WW aanvragen, heb mijn digid weer binnen, al 6x aangevraagd en vandaag kon ik hem eindelijk activeren zeg. Wat een gezeik.

Tammie78
22 June 2010, 21:46
Hihi mippie wij hebben ook een flessenwarmer. warmden we eerst trouw de flesjes met bv in op, maar later hoorden we dat dat tegenwoordig ook in de magnetron mag :roll: dus gebruiken we de flessenwarmer ook niet meer!

Ow helemaal vergeten te zeggen. vandaag wat dingen bij de etos gehaald. een pakje gekleurde bakjes om eten in te doen zoals fruit- en groentehapjes. vind ik toch leuker als de VIA bekers. in de VIA bekers gaat het nog wel de vriezer in, maar als ik het dan echt geef dan doe ik het in zo' n kommetje. 1 avent tuitbeker magic cup. 1 tuitbeker van etos zelf wat lijkt op de nuby tuitbeker. voor een makkelijke overstap van fles naar tuit. dus de tuit is van siliconen. en zo'n bekertje met een neusuitsparing. Ga denk morgen maar wat mee oefenen. Ben ik toch thuis met hem.

Ja lindy ik weet het van dat vlees. maar sta daar zo niet achter! Eerst mogen ze tot 6 maanden alleen maar (moeder)melk. en dan pats boem ineens komt daar vlees bij! mag dat jochie misschien ff rustig wennen aan wat fruit en groente? :x

Hier nog geen bv afbouwen hoor! ga gewoon door.

nluiten
23 June 2010, 07:45
ik raak helemaal in de war van die bijvoedingen... :(
diksap? wat is dat eigenlijk en waar is het goed voor? wanneer??
*zucht*

Tammie78
23 June 2010, 08:30
Hihi Nadine ;) diksap is een soort appelsiroop (ja je hebt ook wel andere smaken hoor) waar geen suiker aan toe is gevoegd. je lengt het dus aan met water. maar je kunt het dus ook door de yoghurt doen ofzo.

Nou die flesjes geven gisteren had dus ook geen ene zin :evil: meneer kwam gewoon weer vannacht hoor :roll:

nluiten
23 June 2010, 08:33
dus gewoon een extra beetje drinken? limonade ..
hmm.. misschien wel handig om vrijdag dan mee te nemen :?

Hoeveel geef je David 's nachts dan tammie? Wel balen weer hoor..

Tammie78
23 June 2010, 08:47
nou nu werd hij om 2 uur wakker. mn man heeft hem toen ff een knuffel gegeven en toen sliep ie verder. toen kwam ie om 4 uur. toen heb ik hem de borst gegeven. dus geen idee hoeveel ie dan drinkt. en toen weer om 6.45.

brusje
23 June 2010, 10:02
pff arme tammie..:(

ja diksap is gewoon aanvullend vocht dus..

hier was ze weer om 6 uur wakkeer..maar met tutje pas weer tegen half 8!
net heerlijk fruitje op had kiwi met banaan en beetje sinaasappelsap geprakt..smullen..hij smaakte ook heerlijk ;)

vanmiddag heb ik bbq op t werk dus mn zusje komt hier voor de kids..we hebben wel mooi weer dat scheelt..

maakte er nou al iemand iets van sandwiches??

nluiten
23 June 2010, 10:28
O lekker bbq! :D

Ik zou wat wraps maken, denk wel dat ik alleen die met ham en tonijn doe. Anders gaat het me iets te veel kosten ;). En maak grotere stukjes.
Maar goed, geen sandwich ofzo.

Sorry hoor, maar hoeveel zijn we nou?

brusje
23 June 2010, 10:41
is toch prima..t moet wel leuk blijven..en je hoeft niet iedereen propvol te vullen hoor we hebben vast zat bij ons! ;)

pff ik zit net te denken meot ik wel vandaag spullen halen voor wat ik nodig heb..morgen werken en vrijdag ochtend ben ik al zo vroeg aan de gang..moet voor half 9 de deur uit en voor die tijd dus t eten maken dat ik meeneem...sjeemig..hahaha
moet ook nog cadeautje gaan halen voor t feestje van kyan..en dat voor half vier vanmiddag..en na 13 uur want meot straks kyan halen en nog eten.. :shock: ow ik kan ook zo goed plannen, heb net boodschappen gedaan mar er niet aan gedacht.. :roll:

ahum..ik ben weg dus..zat te doen..:P

nluiten
23 June 2010, 11:09
hahahaha.. :D

Tammie78
23 June 2010, 11:13
ja ik zou sandwiches doen. maar zal ik dan met gerookte zalm doen? omdat jij al wrappes met tonijn doet Nadine? Hopelijk lusten jullie zalm! :?

Hihi brusje, ja ik moet zo ook al de boodschappen doen voor vrijdag! Morgen ook werken. en vrijdag kan idd niet meer. denk dat ik dan morgen avond de dingen al klaarmaak voor vrijdagochtend.

Nadine we zijn met 7.

GVD k*t buren! die kunnen gewoon nooit eens de deur in hun hand houden als ze um dicht doen. BHAM! GRRRR :x :evil: David ligt te slapen! pfieuw gelukkig nog steeds!

Hihi ja he brusje arme ik :( :) ach ja er zijn ergere dingen denk ik maar zo! maar weer eens lekkere nachten maken is niet verkeerd!

lilian
23 June 2010, 19:40
is het trouwens niet handig als bijv 2 van ons een flessenwarmer meenemen ipv alle 7.. ????????

ik wil die van mij wel meenenen..
mijn man brengt me toch met de auto..

blijft trouwens niet heel lang..
wil smiddags nog naar dat feest hier in de stad..
borreluurtje van het werk..

neem de maxicosi mee..
ipv de kinderwagen..
als kaylen dan op schoot zit kan iemand anders die gebruiken als wipper ;)

en neem een koelbox mee.. weet alleen niet hoe vol die zit met mijn spullen..
kan wel diksap meenemen..+ fles water..
als je dan een extra flesje meeneemt nadine..

ik had nog niet ingevuld wat ik zal meenemen aan hapjes..
maar had in de planning om stokjes te maken met knakworstjes, augurk, kaas, zilveruitje en nog iets eraan..

is dat goed?????????

lilian
23 June 2010, 19:43
hier ook van die buren die constant met de deuren gooien..
kaylen reageert daar gelukkig niet echt op..

we hebben een hoekhuis met een steeg ernaast voor openbaar gebruik..
daar word je af en toe niet vrolijk van hoeveel herrie dat geeft..

lilian
23 June 2010, 20:52
wil david vrijdag wel meenemen tammie..
moet je hem voor woensdag weer ophalen want dan moet ik werken en lijkt me geen goed plan om mijn man met 2 baby's "op te zadelen" ;)

maarja 1 probleem.. mijn borsten doen het niet meer... ;)

lilian
23 June 2010, 20:54
weer even het lijstje.. altijd handig.. :D

Linda --- Abby is geboren op 24 November 2009
Brusje --- Yma Nikée is geboren op 29 November 2009

Sofia --- Amber Mali is geboren op 4 December 2009
Lilian----Kaylen is geboren op 9 December 2009
Em ----- Julia Emma is geboren op 16 December 2009
Elisa --- Amy is geboren op 17 December 2009
Angel --- Bram is geboren op 17 December 2009
Mippie --- Levi is geboren op 27 December 2009
Tammie--- David Lucas is geboren op 27 December 2009
Speedy---Demy is geboren op 28 December 2009
Lindy --- Gijs is geboren op 30 december 2009
nluiten---Stefanie is geboren op 30 december 2009

lilian
23 June 2010, 20:57
was ook even terug aan het lezen in dec... op 2 januari typte tammie dit..

lilian
23 June 2010, 20:59
ging even iets mis

Ow trouwens, David schijnt dus echt al door te slapen 's nachts! Ik heb hem gisteravond om een uur of half 12 de laatste voeding gegeven en meneer melde zich pas weer om 8.30 's morgens! Wij hebben zelf ook heerlijk (diep) geslapen.

angelangel
23 June 2010, 21:14
hahaha, ja dat was toen, David denkt er nu toch echt anders over. Hier heeft hij ook een tijdje doorgeslapen maar nu komt hij ook iedere nacht. Vanacht had hij zich vergist kwam pas om half 4 en dan na 6x speentje geven slaapt hij weer. 7.15 was hij wakker. Vanmiddag geen zin om te slapen uurtje maar, toen later in de winkel nog even.
Heb vandaag nieuwe brillen gekocht. Mijn buuf heeft specsavers zaak dus lekker veel korting. 2 gewone en 2 zonnebril op sterkte en moest iets meer als een bril afrekenen :lol: :lol: . Nu kan ik weer niet wachten dat ik ze krijg.

Ben helemaal gaar, vandaag nog met UWV gebeld, heb me ingeschreven, moet ik naar Emmen en mag niet naar Hoogeveen, scheelt me weer een kwartier rijden, belachelijk toch dat je zelf niet mag bepalen naar welke vestiging je gaat. Had ik maar 100meter verderop gewoond :twisted: :twisted: Dinsdag moet ik er heen om gezeik aan te horen hoe ik moet solliciteren. Nou dat weet ik wel hoor.

Kreeg vanmiddag van mijn zus te horen dat een oud collega van me is verongelukt met de motor bij breda geloof ik dat t was. Was bij hart van nederland. Auto heeft zomaar de auto gekeerd op de weg en hem zo plat gereden. is een jaar jonger dan ik ben. Jakkes is al de 2e jonge collega van daar die verongelukt. Zet je wel aan t denken, het kan zo afgelopen zijn.....

Sofia
23 June 2010, 21:21
Haha, dat was dus tijdelijk, van David. Arme Tammie!

Heerlijk, gerookte zalm! Ik lust eigenlijk alles.

Amber drinkt ook nog niet echt diksap hoor, Nadine. Ze vindt het wel lekker, maar weet er niet veel raad mee, haha. Is dan in de war denk ik, door het smaakje en dan krijgt ze het in d'r flesje en verwacht ze melk. Haha. Gek wijffie.

Hier ook van die luidruchtige buren, 2 huizen verder. Die kunnen niks doen zonder lawaai. Ze hebben een kaa uuu teee auto met een kapotte uitlaat die heel veel herrie maakt en die vrouw kan alleen maar schreeuwen tegen d'r kids. Vreselijk.

Nou, ik ga douchen en daarna richting bed.

Doeiii!!!

lilian
23 June 2010, 21:22
gadsie angel..
daar moet je idd niet aan denken..

is trouwens best leuk om de "geboortes en alles" weer te lezen.. :D
alleen beetje veel pagina's...

ik ga naar bed..

slaap lekker..

en tot morgen..

Tammie78
23 June 2010, 22:19
Ow gossie wat grappig zeg om terug te lezen! :D jeee waar is die goeie ouwe tijd! :shock: :? haha! heb een aantal weken terug ook eens terug gelezen van mezelf van toen ik net zwanger was en het echt bagger met me ging :( kan ik me nu niet meer voorstellen... wat slijt dat snel zeg!

Oooo lekker lilian die stokjes! :D Enne weet wat je zegt hoor! jij bent turbo nachten gewent, dus als je david dan hebt, kan je er tig keer uit :mrgreen: enne no problem dat je boobs het niet meer doen hoor. die van mij doen het ook bout momenteel naar mijn idee. iig drinkt david voor geen ene meter :evil:

heb nu het idee dat hij echt behoefte heeft aan meer/ander eten/drinken. heb rijstewafeltjes gehaalt en appel/aardbei diksap. en ook maar zo'n pakje met avondpapjes. weet ook niet zo goed waarom. is beetje tegen mn principes, maar ja wilde het denk gewoon eens uitproberen. ben die nachten ook wel zat zo.

had ik um om half 7 nog zelf gevoed. hadden we zoiets van laten we ook nog zo'n papje proberen. dat was 7 uur. gaat zonder problemen helemaal op :o nou jaaaa zeg! lekker dan. drinkt gewoon te weinig uit me boobs :( maargoed wie weet hoe hij het nu doet vannacht! owja en hij heeft ook iets van 40 ml diksap gedronken! duurde wel ff voordat hij doorhad dat het best lekker was. zat vooral veel met de speen van de fles te spelen!

Angel jeetje das idd schrikken zeg!

Oeps lilian daar heb ik niet eens aan gedacht flessewarmers en koelbox enzo :oops:
nah doe wel zo'n koeltas mee. ik kan wel flessewarmer meenemen. die kan namelijk ook in de auto. of hebben anderen dat ook? ja ik dacht dus niet aan flessewarmers omdat ik bv geef :roll:

wilde ik me man verassen door hem op te halen van zn werk vanmiddag. nou om 5 uur is die deur van zn werk altijd al dicht. dus ik hem bellen om te vragen of die ff de deur open wil doen. zegt ie ' Ik zit net in de bus!" :shock: :? :roll: nou lekker dan! net hele wagen van david in elkaar gezet enzo.... maargoed hij was uitgestapt bij volgende halte en ik reed hem tegemoet. zegt ie " had even gezegd dat je me kwam halen" ja halloooo wel eens van verassingen gehoord? :roll:
trouwens ik zei ook van je kent me inmiddels toch wel. ik haal je heel vak op als ik de auto heb!

hoeveel slapen jullie ukkies trouwens overdag? David lijkt nu steeds vaker standaard 2 uurtjes te slapen maar. 1 's morgens en 1 's middags.

angel is hoogeveen een kwartier korter rijden voor jou dan? wat balen dan zeg dat je daar niet heen mag. waar slaat dat nou weer op?

ow KUT david is alweer wakker!

Shiley
23 June 2010, 22:29
haha david dacht er toen idd anders over. hoop toch dat hij zich dat snel weer gaat herrinneren.

de telfoon nummers zijn verstuurd!!

he angel getver wat een rot nieuws zeg! brrr

tammie, ik lust ook zalm hoor! ben een vis liefhebber.

lilian, prima hoor, van die stokjes. ook altijd lekker!

verder weet ik het echt niet meer. vandaag voor de 5e dag gewerkt en ben helemaal gaar. ga nu douchen en naar bed (weer te laat *zucht*)
maar heb vanavond een sollicitatiebrief geschreven voor in de thuiszorg. alleen maar overdag werken en geen tot weinig weekenden. ben benieuwd. er is geen vacature, maar een open sollicitatie. mn buurvrouw werkt er ook en die zegt dat de ochtenden op het moment best druk zijn en dat er iemand met zwangerschapsverlof gaat en daarna ook stopt met werken. dus er kan een vacature komen.
morgen kom ik waarschijnlijk niet. ga dan in het water met de dolfijnen. ben heel erg benieuwd! misschien kom ik s avonds nog ff.

brusje
25 June 2010, 15:51
zowww we kunnen gelukkig weer!! wat een servise!!
was erg gezellie vandaag heerlijk weer ook..jammer dat t zo snel weer voorbij is enzo..had t nog wel een halve dag uitgehouden..
yma was voorbeeldi..lekker in de trein wat gedronken en waren netjes om kwart over 4 al thuis..geen gezeur met file..hopelijk voor de rest ook een beetje te doen geweest??

sofia..wat balen joh..getver!!! echt niet leuk..hopelijk voel je je al beter!!

Nou kyan zal zo wel thuis komen, yma mag zo lekker eten en dan ga ik de kip in de oven gooien..(ga maggie braadstomen..whaha ben benieuwd)

ben erg benieuwd naar de foto`s..echt dom dat ik t ben vergeten..:(

Owja..al t eten was heerlijk meiden!!!! nu moet ik weer 3 dagen balansen... :?

angelangel
25 June 2010, 16:21
Zo ben ik ook weer. Hebben jullie het leuk gehad meiden? Ik heb weer naalden in mijn spieren gehad vandaag. maar voelt redelijk goed moet ik zeggen.

Bram heeft iets nieuws geleerd: Als ik op de rug lig en mijn kont omhoog doe en afzet met mijn voeten, dan kan ik de hele kamer door :lol: :lol: En mijn tenen smaken ook lekker. Hij had wel door dat hij voetjes had, maar nu hij een beetje kan zitten, heeft hij ook door dat hij ze in zijn mond kan stoppen.

Heb hem vanmiddag 5 minuten in de loopstoel gezet. Hij heeft nu al door dat hij zich ermee kan verplaatsen. Wilde alleen maar even kijken of hij er uberhaupt al inpast.

Ook zullen we naar de kinderstoel overmoeten. Meneer gooit zich helemaal dwars in de wipstoel en gaat overboord hangen, nou dan kieper je dus met wipstoel en al om. Gelukkig zat ik erbij, dat is niet meer verantwoord zeg.

haha, mippie nog een sollicitant erbij. Spannend. Hier nog steeds geen duidelijkheid van mijn leidinggevende, dus ga denk ik maandag de directeur maar eens bellen dat ik een gesprek wil. Zal ik zijn disfunctioneren eens op de kaart zetten

angelangel
25 June 2010, 16:23
Mippie, ben benieuwd wat je van de dolfijnen vond. Heb je de jonge orka ook nog gezien, die zat toch in dat park?

Tammie: Misschien een optie om alles te kolven en met de fles gaan geven, dan weet je iig zeker of David genoeg krijgt en of het inderdaad terugloopt?

Tammie78
25 June 2010, 19:46
Angel nee das voor mij geen optie. kolven geeft namelijk totaal geen duidelijkheid over hoeveel melk je hebt. en ik wil david ook gewoon zelf blijven voeden.

ga je er toch maar achteraan angel? Ben benieuwd wat de directeur te zeggen heeft!

Nou gisteren naar cb geweest. david is nu 8 kilo en 68 cm! weer prima gegroeid. bij ons wordt er trouwens wel gekeken of je kind bv of kv krijgt want de arts zei: voor een borstvoedingskind is hij mooi gegroeid. maarja misschien was dat ook wel geweest als hij flesvoeding kreeg! :?
Nou wij alles uitleggen over het niet doorslapen enzo. en dat david zn hoofd zo naar achteren gooit als die in bed ligt. dus de arts denkt/dacht te weten hoe dat komt. david schijnt zich te willen stabiliseren in bed. en wellicht wordt hij steeds wakker van zn eigen bewegingen. dus nu moeten we hem als hij snachts wakker wordt hem in de wipstoel leggen om te kijken of dat beter gaat :o zeg nou zelf, je wilt je kindje toch niet in een wipstoel te slapen leggen 's nachts? :shock: :? dus hij werd afgelopen nacht weer wakker en we hebben het niet gedaan hoor! had hem trouwens wel weer even ingebakerd om te kijken of het dan echt door zn bewegingen kwam. nou dat kunnen we volgens mij ook afstrepen, want hij wordt nog steeds wakker! het is niet de voeding/honger en dus ook niet door bewegingen. heb nu zn bedje op een andere plek gezet en we hebben boeken onder de poten aan het hoofdeinde gedaan zodat hij wat omhoog ligt. nou om te beginnen ging hij nu al niet meteen zo met zn hoofd opzij en achterover toen ik hem in bed legde. nou ben benieuwd hoe dit gaat! en anders gaan we misschien wel over in hem bij ons te laten slapen. voor bv kindjes schijnt dat heel goed te zijn. nou ja eerst nog ff een en ander uitproberen.
wordt vervolgd!

Was onwijs gezellig weer meiden! :D ja jammer he brusje dat je weg moest terwijl je eigenlijk nog wel wilde blijven! toch slim van je dat je met ov bent gegaan hoor met al die file's!
nou ik had net afscheid genomen van lindy en mippie en ging nog ff naar de wc daar. loop ik terug en toen dacht ik al "shit waar heb ik mn sleutels gelaten?" ik hoopte toen dat ik ze aan de buitenkant in de auto had laten zitten. maar nee dus :( dus met hele hebben en houden heb ik ze naar binnen gegooid en achterklep weer dichtgedaan. telefoon ook in de auto :shock: dus ik weer terug naar binnen daar en heb maar aan een vrouw gevraagd of ze een telefoon had die ik even mocht lenen. hele verhaal uitgelegd. heb ik Jos gebeld en hij de anwb. die kwam ongeveer een half uurtje later. vraagt die om mn autopapieren :roll: duh die liggen dus in de auto en daar kan ik niet in! nou ja gelukkig weer gefixed. anwb weer weg, ik eindelijk david voeden. (pfff dat kind drinkt overdag waardeloos, dus blijf steeds met volle boobs zitten :roll:) komt me man aangelopen. ja zei die dacht dan konden we samen op anwb wachten. maarja die was dus al geweest!

Zo dat was weer een heel verhaal!

David lag vanavond op zn rug op het speelkleed. was die op een gegeven moment wat aan het mekkeren. dus me man kijken bij hem.
Zegt die: " heej ben je gerolt?" ja dus :D

Sofia voel je je alweer wat beter?

Tammie78
25 June 2010, 20:08
ik heb een pm, maar als ik daar op klik kom ik weer op dat gehackte gebeuren :?

brusje
25 June 2010, 20:11
neej dan zeg das ook wat was je vast erg laat thuis..enne geluk dat je david niet al in de auto had..met dat warme weer...pffff

en ik zei t al maar ik zou ook niet een hele nacht te slapen leggen in de wipper hoor..mischien ht ebedje eens omdraaien of anders zetten...baad het niet dan schaad het niet maar heb wel eens verhalen gehoord waarbij dat hielp..

angel, klinkt toch raar met die naalden..maar je hebt dus wel het idee dat het werkt?? zou mooi zijn!

nou ik ga zo een rondje hardlopen..ff de hapjes er weer af..;) hopelijk is t niet te warm

niet op klikken dan was mischien wel een virus..

Sofia
25 June 2010, 20:56
Voel me nog steeds belabberd, bah. Mijn maag en darmen borrelen alle kanten op en nog steeds misselijk en de schijterij. Ik dacht vanmiddag dat het ietsje beter ging, maar het is weer teruggekomen. Baal er zo van dat ik voor de 2e keer een meeting moest missen!

Jullie hebben het leuk gehad he? Ben benieuwd naar de foto's. Had er zo graag bij willen zijn. :cry:

brusje
25 June 2010, 21:03
we doen het vast nog wel een keer hoor!! maar nderdaad wel erg balen.hopelijk ben je er morgen echt vanaf hoor tis ellendig..ben je vrij t weekend??

ik ga zeker deze vakantie nog een keer daarheen met kyan..erg leuk..

Sofia
25 June 2010, 21:17
Neeeejj moet werken helaas! Hopen dat het te doen is morgen. Wil me net als jij niet ziek melden. Dat wil ik bewaren voor als Amber ziek is...

Jij wel vrij?

Ik ga richting bed. Ben doodmoe... Trusten allemaal.

nluiten
25 June 2010, 21:29
Sofia, wat klote zeg. Meid, echt balen bah!
We hebben je gemist.. (ook je brownies :)) hihi.

Jeutje Tamar wat een verhaal. Tjongejonge. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest??

Sefanie sliep dat ik nog niet eens op de snelweg was. Heeft ruim een half uur geslapen. Wel jammer dat ze niet in de wagen slaapt.. Dan had ik nog even langer kunnen blijven. Maar goed, dan had ik voeding te kort gekomen.
Thuis heeft ze netjes de fles leeg gedronken en daarna anderhalf uur geslapen. UIteindelijk pas om 8uur naar bed. Mogen we morgen uitslapen?? :?

slaap lekker voor strakjes, ik ben er helemaal klaar mee.
Snelwegrijden vind ik heel vermoeiend...

angelangel
26 June 2010, 06:27
Sofia, dat is klote zeg. Snel beter worden hoor.Geen weer om in bed te liggen.

Tammie: Wipstoel :o , hebben ze daar geen verstand of zo. Hier gister de wipstoel uitgewassen, ja de hoes. Die was ranzig. Bram gaat er ook niet meer in nu, te gevaarlijk. Hij gaat over de rand hangen om alles op de grond of tafel te pakken en dan komt hij van de grond. ZGister viel hij bijna om ermee, stel je voor dat zijn armpje eronder zit en breekt. Dus nu maar in de kinderstoel of bumbo met eten.

o er is er een wakker, z nieuwe laptop halen.

brusje
26 June 2010, 06:41
yma hangt ook veel naast haar wipstoel inderdaad..goed in de gaten houden..ik heb nog geen kinderstoel, ga ik binnekort wel halen.

sofia..werkse dan..pff

hier gebroken nacht..1.15 en 3.30 en toen 6.30..zie je tammie yma kan t ook.;)

nou ben benieuwd wat de dag brengt..rene wil de hele dag aan t water gaan liggen..waar alleen zon is...en ik wil hier de tuinen opruimen enzo :roll:

Tammie78
26 June 2010, 09:52
Nou we hadden zn bed anders gezet en dus omhoog met hoofdeinde. WERK OOK NIET! :( hij kwam half 12 (sliep 8 uur ofzo) en om half 4 alweer :roll: . GVD is er dan niets dat helpt? (sorry voor mn taalgebruik, maar we proberen zoveel er moet toch iets helpen?) Krijg er zo een punthoofd van! en hij deed ook weer zn hoofd zo raar naar achteren vannacht ondanks dat zn bed schuin omhoog lag. dus dan zal een wipstoel toch ook niet werken lijkt me. maargoe die wil ik niet eens uitproberen. vind ik ook nog eens doodeng. als ik jullie zo hoor over dat er naast hangen enzo :o david ligt al iets van 2 weken niet meer in de wipstoel, dus ook geen idee hoe hij het daarin doet/vind. zal het straks weer ff proberen. hij zit eigenlijk meetsal in de bumbo nu.

Tsja angel en dat is dan nog wel de kinderarts die dat zegt van die wipstoel! ja maxi cosy mocht trouwens ook :roll:

balen sofia dat je je nog steeds belabberd voelt! idd te hopen dat je dan toch in staat bent om te werken als je het ziekmelden wilt bewaren voor als Amber ziek is.
hihi volgende keer maken we allemaal brownies. als er dan iemand niet komt hebben we ze toch :mrgreen:

Ow djeez Yma ook gefeest vannacht :o :?

Nadine nou het voel al met al nog wel mee hoor. half uur moeten wachten en hij is denk ik 10 minuten bezig geweest in totaal. ow het scheelde idd zoooooooo dat ik david niet al in de auto had gezet zeg! was echt een geluk bij een ongeluk. wil er niet aan denken dat ik dat ook had kunnen doen! weet niet of ik dan ee half uur had kunnen/willen wachten op de anwb. denk dat ik dan een raam had ingeslagen om de deur open te kunnen doen voor david.

lilian
26 June 2010, 10:06
heey meiden..

was echt super gezellig gisteren..
jammer dat ik alweer zo snel weg moest..

we zijn via arnhem terug gereden..
deden er een half uurtje langer over..
viel nog wel mee..
kaylen aan de kook onderweg..
dus ik toch maar naast hem gaan zitten en fles koude diksap erin..

hij heeft de hele nacht doorgeslapen.. :D
maar vandaag een drama..
wil echt niet slapen gewoon..stom jonkie.. ;)

fijn dat we weer op het forum kunnen..

ga kaylen maar weer uit bed halen..
word echt niks zo.. :(

foto's komen eraan!

lilian
26 June 2010, 10:09
jammer tammie dat dat ook niet werkt..

had ik david nou toch maar meegenomen.. ;)
heb er trouwens ook niet meer aan gedacht gisteren..

maarja een paar dagen aan de fles..
straks wil hij je boobs helemaal niet meer.. :(
dat is ook niet de bedoeling..

kaylen is stil :D
(voor zolang het duurt)

sofia gauw beter worden!

Tammie78
26 June 2010, 10:12
Ja idd lilian daar maak ik me ook wel wat zorgen om hoor als dat hij misschien de borst niet meer wil vanwege de vele flesjes. dus vandaag maar ff niet een fles denk ik. ook geen diksap.

nluiten
26 June 2010, 12:41
Tammie, is David niet aan het overstrekken? K van je nacht zeg.. :|

Sofia, hoop dat het al iets beter met je gaat. Hoe is het trouwens met Amber? Hebben de behandelingen verder nog geholpen?

Vandaag voor het eerst een broodkorstje aan Stefanie gegeven. Lekker op zitten sabbelen en knabbelen.
Heb ook diksap gehaald.
O, trouwens, vandaag liet ze ook weer bij de eerste 2 flessen ong 100cc staan... Gisteren ook al.

Leuke foto's van de meeting! :D Ik zal ze er ook zo even opzetten.

brusje
26 June 2010, 15:34
die stefanie..hihi wordt vast een echte alleseter!! ;)
je zou niet zegen dat ze eerst een huilbaby was he!! vrolijkerd!

Yma ligt al voor de 3e keer op bed vandaag slaperd, vast door de warmte.
ik ben weer druk met hapjes maken, broccoli, courget en fruitjes..(blijft toch best goed voor een aantal dagen in de vriezer..dacht dat dat niet ging)
vandaag had ze 3kwart boterham op t gaat echt steeds beter!

erg leuke foto`s!! :D die van kaylen en yma..hihih

Shiley
26 June 2010, 19:33
he meiden, hier ben ik eindelijk weer. via hulp kon ik me weer inloggen.
de meeting was gezellig hoor! deed er best lang over om thuis te komen helaas. dik in de file en bloed heet. pfff.

tammie, wat balen zeg dat david ook nu weer niet doorgeslapen heeft. snap dat je onderhand niet meer weet wat je moet doen met hem. zou het ook echt niet weten. en met hem naar een osteopaat? die kunnen meer dingen dan alleen huilbaby's. je zou kunnen vragen of ze hier misschien ook iets mee kunnen.

angel, bij de dolfijnen in het water was erg leuk! moest zo'n wetsuit aan (wat zijn die dingen strak zeg! en warm!) toen doorkomen in het water om te voelen wat het pak doet als je in het water gaat. toen op een vlot liggen en dan kwam de dolfijn recht voor je en mocht je die aanraken en vis geven. daarna naar een ander bassin en daar kregen we een kusje van de dolfijn en mochten we zelf een signaal geven en dan deden ze iets. ik mocht haar laten zingen. daarna weer naar een ander bassin en toen konden we met snorkels onderwater kijken en dan zwommen ze langs (wij zaten achter een hek voor de veiligheid)
was echt super!!!!!

levi drinkt ook echt niet goed met dit weer. drinkt het beste als ik hem niet vast heb. vind hij te warm. diksap vind hij nog niet echt lekker helaas.

ik ga weer verder, heb morgen een drukke dag en moet nog wat dingen doen.

Tammie78
26 June 2010, 20:11
Jeuhhh mippie kan er ook weer op! :D balen zeg van die file! hmmz levi ook slecht drinken nu dus. misschien is dat wel de reden dat david ook slecht drinkt. vanwege de warmte. maar je zou toch juist zeggen dat ze dan meer dorst hebben? :? Ja zat zelf ook al aan een osteopaat te denken. maar de kinderarts had het over fysio :? misschien dat eerst proberen? al denk ik zelf ook meer aan een osteopaat hoor.
nluiten ja idd volgens mij overstrekt hij zich. doet ie dus in bed en ook aan de borst.

brusje
26 June 2010, 20:15
door het overstrekken is/wordt vaak de afplatting aan het hoofdje ook erger...kyan deed dat namelijk ook veel..maar die wilde bv ook neti graag in de maxicosi en alles waarin ie niet kon strekken..bij fysio krijg je alleen wat oefeningetjes om met hem te doen..zou eerder eerst eens osteopaat doen..helpen ook bij slaapproblemen zag ik ergens op de site..

brusje
26 June 2010, 20:17
ze kunnen overal wel wat mee lijk thet..;)

Veel voorkomende klachten, waarmee kinderen bij een osteopaat komen zijn:
Onregelmatig of vervormd schedeltje
Voorkeurshouding van hoofdje
Asymmetrie van het lichaam
Veel huilen, onrustig gedrag
Motorische achterstand
Niet kruipen, laat lopen
Ontwikkelingsproblemen
Klachten door of na een val
Chronische oorklachten, steeds naar de oren pakken
Keel-, neus- en oorproblemen
Longklachten
Slaapstoornissen
Bedplassen
Hoofdpijn, buikpijnklachten
Buikklachten als darmkrampjes en obstipatie
Maagkrampjes, overgeven
Problemen met de stoelgang
Problemen met voeding
Slik- of zuigproblemen
Evenwichtsproblemen
KISS-syndroom
Moeilijkheden met praten
Snel vermoeid zijn
Snel kwaad worden, woedeaanvallen
ADHD, ADD, gedragsproblemen
Dyslectie, dyscalculie, leerproblemen
Epilepsie

Tammie78
26 June 2010, 20:18
Ok tnx brusje. ga nu ff googlen naar osteopaat.

Shiley
26 June 2010, 21:45
zou idd ook eerst de osteopaat gaan proberen hoor. heb ik dan meer gevoel bij dan een fysio. als je al van zoveel mensen hoort dat huilbaby's rustig worden, dat lukt een fysio niet zomaar denk ik.

tammie, nog bedankt dat je babii voor me een pb hebt gestuurd! anders was het nogsteeds niet gelukt vrees ik.

ik geef levi nu in de wipstoel of in de box of half zittend op de bank (hij ligt dan tegen het kussen aan) want anders drinkt hij niet. vind hij denk ik gewoon veels te warm. vanmiddag wilde hij toen ik hem vast had helemaal niets. maar 3 slokjes. 15 min later hem in de wagen de fles gegeven en het duurde ff maar liet uiteindelijk 40 a 60 cc staan. ben daardoor wel verbrand op mn schouders en rug. stond in de zon :roll:
nu flink afther sun smeren in de hoop dat het morgen weer minder is.

brusje
26 June 2010, 22:28
Lastig hoor dat niet willen drinken!

Nou meer heb ik niet te melden eigenlijk, lig me te vervelen in bed... Veel te warm hier jekkes. Ga toch slapen morgen vast weer vroeg dag.

angelangel
26 June 2010, 22:43
Goed om te horen dat er meer slecht drinkers zijn. Bram krijgt nog maar 3 flessen, maar dat gaat er echt met moeite in. Diksap drinkt hij zo een tuitbeker leeg, maar ja vind de melk wel belangrijker. Hij drinkt soms nog geen 500cc op een dag dus geef nu vitamine d extra. Ook het eten is de laatste dagen minder. Ja en het slapen is ook weer een ramp. Vanacht half 2 al en dan o,m de haverklap eruit. Om half 5 gemopperd op hem en toen geslapen tot half 8, pfpfpf. Overdag slaapt hij nu wel veel meer, maar dat komt denk ik ook door de hitte. Merken jullie daar wat van?
Zo nieuwe laptop is bijna helemaal klaar voor gebruik, kan nu ook weer op skype, met de cam. Leuk voor oma die 200km verderop woont. en mijn zussen natuurlijk ook.

Vandaag wel beurs gevoel in mijn kont/bekken en nek van de prikjes. Voelt beetje beurs, maar net lekker met de buuf aan de champagne gezeten,had ik nog koud liggen. Dus helpt ook wel, hihihi.

Heb ook mijn nieuwe brillen al, kwam de buuf vanavond brengen. Supersnel, dinsdag geweest in de winkel. Ben er helemaal blij mee.
Morgen kijken of ik weer fatsoenlijk op de hyves kan op de nieuwe pc kan ik foto's kijken van de meeting.
Ga nu douchen met manlief.

nluiten
27 June 2010, 07:50
ben ook helemaal voor een osteopaat hoor! :D
Nee, je zou zeker niet zeggen dat het een huilbabay is.

volgens mij hebben jullie niet veel geshreven.. ga eens even lezen ;)

Tammie78
27 June 2010, 09:04
JOEHOE LEVI EN DAVID ZIJN VANDAAG EEN HALF JAAR OUD!!! :D :D :D

Nou zo lief van me man. omdat ik echt doodop ben vanwege de nachtelijke bezoekjes naar David, mocht ik vannacht lekker blijven slapen. de babyfoon is uitgebleven. mn man hoort het zonder ook wel, maar ik niet vanwege oordopjes. nou jeb heerlijk geslapen en voel me nu een stuk fitter! heb david om half 6 gevoed en toen heb ik van 6-9 nog heerlijk geslapen! Jos slaapt nu nog. ben benieuwd hoe vaak die er uit moest vannacht! hopelijk viel het mee. vind ik anders ook zo lullig!

neuh angel david slaapt nog steeds erg weinig overdag hoor! :roll: en herkenbaar. volgens mij drinkt david nu ook liever diksap dan melk! maar juist omdat hij nu overdag de borst minder goed drinkt hebben we besloten even niets aan bijvoeding en drinken te geven. alleen de borst.

Nou las net dus in het bv topic dat een osteopaat ook kan helpen bij baby's die (even) niet meer zo goed drinken (aan de borst) dus wie weet zouden we dan 2 vliegen in 1 klap slaan! zou mooi zijn!

Haha volgens mij is Stefanie nu zo'n beetje de allervrolijkste van het stel :mrgreen:

Shiley
27 June 2010, 11:16
haha tammie je bent lekker bezig geweest vanmorgen haha. dan vauit mij ook nog een keer...

Hoera David en Levi zijn vandaag 6 maanden oud !!!

brusje
27 June 2010, 14:32
wat gaat de tijd hard he meiden...

lilian
27 June 2010, 15:14
gefeliciteerd levi en david.. :D

zou idd een osteopaat even proberen tammie..
voor allebei de "problemen".

kaylen draait super veel in bed.
en dan word hij heel onrustig van.
leggen hem al zo strak mogelijk ingestopt met slaapzak en dekentje/lakentje..
maar is echt wel een paar keer naar boven lopen omdat meneer niet op zijn rug in slaap kan komen..

dus nu heb ik vanmorgen zijn bedje anders in zijn kamertje gezet
dat hij van buik ook de deur kan zien..
hopen dat het helpt.. :D

stefanie is idd een super lekker vrolijk ding ;) :D

angelangel
27 June 2010, 16:44
Joepie al weer 2 kids die een half jaar zijn, het gaat echt snel zeg.

Nou Bram is ook weer lekker vrolijk, wat een feest eten, lekker spugen, hahaha. Alles zat onder. Gaat redelijk goed in de kinderstoel met een extra kussentje erachter. Vanmorgen aardbeien geplukt en geprakt met een banaantje, smullen, daar ging hij niet mee spugen, was te lekker denk ik. Ook een redelijke nacht gehad ondanks dat hij gister ook zoveel heeft geslapen. Kwam om 4.30 en toen pas om 8.15 :o :D . Hij vind de loopwagen ook helemaal fantastisch zeg, is boos als hij eruit moet, maar mag niet te lang van me erin. Wel weer veel geslapen vandaag, is een beetje loom van het warme weer denk ik.
Zo laptop is weer helemaal geinstaleerd, alleen nog wat belangrijke mails overzetten. Nu eerst eens kijken of mijn hyves weer normaal werkt en foto's kijken.
Straks onder de douche met Bram en dan gaat hij bed in, kunnen wij lekker gezellig van de bakplaat eten, de skottel staat nog bij de buren, geen zin om die op te halen. :roll:

Tammie78
27 June 2010, 19:05
Zow heej david heeft zowat 3 uur achter elkaar geslapen vanmorgen/vanmiddag! :o van 11.30-14.15 ongeveer! ligt alleen nu al een uur te jengelen. kan niet slapen door de warmte denk ik.

hij heeft vandaag trouwens wel weer heel goed gedronken! :)
Heeft vanavond sperziebonen met aardappel op. vond ie ook lekker! djeez wat een zooi maakt ie ervan! haha :mrgreen:

Jammie angel lekker aardbeien met banaan! hihi de fruithapjes zullen voor mij niet veilig zijn hoor als ik die ga maken voor david! :mrgreen:

owja david heeft het afgelopen nacht best goed gedaan! kwam pas om 4.45. had toen denk ik niet genoeg uit fles gehad, dus ook maar borst gegeven. daarna pas iets van 9 uur dat ie wakker werd!

nluiten
27 June 2010, 19:38
O kijk es, David heeft gewoon een dipje gehad ;). Komt weer helemaal goed!

Ah.. wat lief hihi... Stefanie is echt een lachebek. Vanmiddag nog met Thomas over gehad, daar hebben we het toch wel mee getroffen. Dat kun je zelf niet in de hand hebben denk ik dan.
Vandaag hebben mijn vader en vriendin een paar uur opgepassen. Gaan a.s. vrijdag voor het eerst een hele dag oppassen. Toch wel spannend.

Lekker Bram! Ik heb vandaag ook banaan en aardbei gehad!! Lekker hoor.

David en Levi!! Binkies!! :D een half jaar. Pfoei, zeker brusje de tijd gaat hard. Maar ik vind het prima hoor. Heb er zo veel meer lol in nu ze wat meer doet.

Vandaag een badje gekocht. Zit ook een gedeelte op die omhoog staat. Moet je opblazen. Maar dat ding blijft niet omhoog staan, lekker handig. Hebben maar een touwtje erbij gehaald.

nluiten
27 June 2010, 19:48
Oe mippie, ik bedenk met net dat jij jarig bent vandaag :D
Van harte gefeliciteerd!!
Hoop dat je een lekker dagje hebt gehad.

brusje
27 June 2010, 19:53
ja idd gefeliciteerd mippie..ook hier nog maar een keer..:D lekkere dag wel uitgezocht..hihi of te heet in de tuin? (hier namelijk wel..pfff) nog veel gekregen?

ik geniet nu ook veel meer ook nluiten..en wordt alleen nog maar meer

fijn dat t even beter gaat met david hopen dat het doorzet he..zou zo fijn zijn..

yma was vanmiddag wat huilerig denk ook van de warmte..maar is net wel lief gaan slapen..

angelangel
27 June 2010, 20:50
Oeps, iets gemist? Mippie van harte gefeliciteerd hoor. Kan nog net.

Ja lekker aardbeien, loop even de tuin in en heb t fruit. Heb vanmorgen een halve emmer aardbeien geplukt, en ben nog niet klaar met plukken, morgenvroeg maar weer. Ook de frambozen zijn bijna goed(roze 2 soort en gele). Dan hebben we ook nog bramen, 3 pruim 2 peer en 4 appelbomen en een gojibes struik, o ja rozebottel ook nog. Dus fruit genoeg hier straks voor hapjes. Vind het ook leuk om mijn eigen fruit te kweken en plukken. En ja wij hebben er de ruimte voor.

Bram drinkt naar mijn idee niet genoeg. Heeft maar 2 flessen melk op,kreeg het er niet in, ging kokhalzen. Wel nog grote fles diksap op, maar dan nog is het volgens mij te weinig. Geef hem vanacht nog maar een fles als hij wakker wordt. Hij is niet helemaal tot door t weer. Slaapt veel en spuugt regelmatig wat melk of hap terug. Verder is hij wel vrolijk en zo. Ikzelf kan ook niet zo goed tegen de hitte en herken het wel een beetje dus probeer met een flesje in de nacht extra hem toch voldoende te laten drinken. Arm kind vriest het dat de waterleiding is bevroren als hij is geboren en nu weet hij zich geen raad met de hitte en het wordt volgend weekend nog warmer.

nluiten
28 June 2010, 09:46
Ladies, goedemorgen..

Welk flesje hebben jullie nu weg laten vallen? Ik probeer te bedenken hoe we het moeten doen, maar ik kom er gewoon niet uit.. Flesje minder, maar wat komt er dan bij? En wanneer?

Dit krijgt ze nu:
7.00 fles met 2 schepjes pap
11.00 fles
12.30 fruit
15.00 fles
17.30 potje
19.00 fles met 3 lepels pap

Ongeveer hoor. Wijkt natuurlijk nog wel eens af.

Tammie78
28 June 2010, 10:48
Nadine misschien kun je dit doen:

7.00 fles
9.30-10.00 fruit
12.00-12.30 fles met brood/korst?
15.00 diksap met iets te sabbelen/knabbelen of yoghurt
17.30-18.00 potje groente
19.00-19.30 fles (met pap)

Maar aangezien je nog geen yoghurt en/of iets te knabbelen en diksap ofzo geeft is het ook idd wel lastig om een fles te laten vervallen. dan kan denk ik pas als je er iets anders zoals yoghurt bijv. lijkt mij hoor.

Ja ik heb het kennelijk ook gemist :oops: Nog van harte mippie!

Nou lilian Kaylen slaapt op zn buik en kan niet van rig naar buik rollen. David slaapt op zn rug en rolt naar zn buik en kan niet terug :roll: Handigggggg die 2 moeten elkaar ff leren hoe ze de andere kant op moeten! :mrgreen:

David heeft het weer netjes gedaan vannacht. kwam ongeveer 4 uur. daarna half 8. ach 1 keer mag die wel komen vind ik. slaapt alleen moeilijk in nu 's avonds. gaat nu al 2 avonden exact hetzelfde. 7 uur erin. uur doen over in slaap komen. (nadat wij dus al tig keer bij hem zijn geweest :roll: ) en dan om 22.00 meld ie zich zelf nog voor een voeding. slaapt daarna wel meteen.

hij heeft het rollen echt helemaal door. ja van rug naar buik dan. dus dan ligt ie op zn buik kan die niet terug. maar echt snel mopperen doet ie gelukkig nog niet.

heeft net weer goed geslapen. van 8.50-10.50! ik vond um op zn buik overdwars in zn bed met zn voeten tussen de spijlen :roll: Lolbroek!

Ooooww angel lekker lekker lekker! ben dol op fruit! en wauw ook rozebottels! zit de meeste vitamine c in! hoe eet je die eigenlijk? :?

Vervelend dat bram maar weinig drinkt. misschien wat extra fruithap geven met bijv. extra water of sap erdoor?

angelangel
28 June 2010, 11:32
Nadine: de fles van 15.00hr laten vervallen als eerste, maar dan wel diksap en iets van koekje of zo geven. Maar wel eerst laten wennen aan diksap en zo , steeds minder melk geven.

Hier een K nacht, konden alle drie niet slapen van de hitte, slecht geisoleerd huis, dus snikheet. Bram vanacht nog diksap gegeven en heeft tussendoor nog wel geslapen. Om 5 hr fles melk gemaakt en heeft hij op, ik paracetamol gegeten, had al de hele nacht last van mijn kaak. Nu gaat t weer. en ook hier is de schijteritus aangekomen, kan niet zo goed tegen de warmte. , bleh.

Vanmorgen de zaak gebeld, de directrice zat in vergadering, dus mailtje gestuurd. Heb direct antwoord gekregen toen ze uit bespreking was en vrijdag heeft ze tijd. Dus dan ga ik ff klagen over de gang van zaken. Hopelijk wordt dan mijn leidinggevende ook aangepakt. Hij heeft nog steeds niets van zich laten horen en het is bijna 1 juli.

Zo nu ff eten bij schoonmoeders en dan voetbal kijken met de buren, gezellie. Vanmorgen boodschappen gedaan en een erfenis van goude tanden ingeleverd bij een opkoper. Jakkes wat moet ik met die gore tanden, bracht lekker 62 euro op. Kan ik weer wat leuks mee doen :lol:

o ja de meter hier van zo'n klokbord aan de weg geeft 35 graden aan.

nluiten
28 June 2010, 11:59
gekke david ;)

Gatver angel, en het blijft ook nog wel ff warm de komende dagen... Heb je wel iets van een ventilator?
Thanks voor de tip. Dacht zelf ook die van 3uur dan te laten vervallen. Diksap en koekjes hebben we. Diksap is vooral met dit weer wel handig. Vind ze uiteraard ook lekker. Koekje heeft ze nog niet gehad. Kleine stapjes.

Whahahahahahaha!!! gouden tanden! jeg!

Shiley
28 June 2010, 14:11
bedankt voor de felicitaties :D
we hebben heerlijk buiten gezeten maar dan op de dam (waar de auto ook staat) daar is het altijd schaduw en heb je een zuchtje wind. achter het huis was het bloed heet. zelfs s avonds nog dus dat hebben we maar niet gedaan. levi heeft heel de dag in zijn rompertje gelegen. had het ook erg warm. heeft smorgens goed geslapen maar s middags maar 20 minuten. vannacht wel weer goed geslapen en vanmorgen ook 1.5 uur. ligt nu ook al een uurtje te slapen. is 29 graden op zijn kamertje. pfff
heb leuke cadeaus gehad. bios bon, bon voor babydump, geld, bonbons, douchegel, bos met 23 rode rozen, met dolfijnen het water in (wat ik donderdag heb gedaan) en oorbellen.

zou idd de fles van 15.00 uur dan laten vallen nluiten en dan diksap geven zoals al gezegt is. zou willen dat levi de diksap onderhand eens ging lusten. steeds maar paar druppeltjes. hij kijkt niet vies meer maar hij is echt niet enthousiast. straks maar weer een liga mixen met diksap. heeft hij toch wat binnen en went hij aan de smaak hoop ik. gister ook gedaan en dat ging zo naar binnen!

tammie, fijn dat david vannacht beter heeft geslapen. mag nu wel ook he.

brusje, de tijd gaat idd erg snel. nog maar 2 dagen en dan zijn ze allemaal al weer 6 maanden of ouders.

brusje
28 June 2010, 17:18
ik heb ook die van 15 uur laten vallen en dan diksap met evt broodkorsje geven..dat et ze niet echt maar kauwt wel lekker.. en idd in de ochtend fruit en dan fles om 12 uur doen..

tis hier 30 graden in huis mijn god..niet te harden..was werken en had zonnescherm dus omhoog..hele dag de zon er op..bahhh
op t werk is het lekke rgeen last van de warmte..
en jekkes ben ongesteld geworden..en flink ook helaas..hoofdpijn en buikpijn..grr dat miste ik vorig jaar nou echt niet..;)

Shiley
28 June 2010, 21:15
he balen brusje. dat miste ik ook echt niet vorig jaar. heerlijk heel de zomer niet dat irri feestje elke maand. erg prettig!
hier sloeg de babyfoon vanmiddag alarm. was 30 graden op levi zijn kamertje. begon dat ding te knipperen en er stond HIGH op het scherm. heb nu boven alles open staan zodat het wat af kan koelen.

brusje
28 June 2010, 21:22
ja bij ons is de zon pas laat weg aan die kant..probeer zo zachtjes t bovenstukje bij t raam open te zetten..hopen dat ze niet wakker wordt..

Tammie78
28 June 2010, 21:44
Mippie heb jij ook de babyfoon van alecto? dan kan je de max. temperatuur aanpassen. stond bij ons nog op 26 graden, dus kreeg ook HIGH! heb ik ff aangepast naar 30!

lilian
29 June 2010, 08:33
wat een drama slapen met die warmte.. :(

kaylen gelukkig doorgeslapen op 3 flessen JIPPIE! :D
en veeeeeeeeeeeeeel diksap!

hij heeft de hele dag dorst/honger.. hahaha.

nluiten
29 June 2010, 11:07
:? wat is het hier stil..
Wij hebben de tuin op het zuid-oosten. Dus hele dag zon aan de achterkant en daar zitten ook onze slaapkamers. Maar wij hebben luiken. En die zitten lekker de hele dag dich dus er gaat geen straaltje naar binnen. Is heel goed te doen zo.

lilian
29 June 2010, 12:26
kaylen zijn kamer zit de hele dag pal in de zon..
is daar op dit moment 28 graden..

hij heeft een wit rolgordijn maarja dan is de warmte al binnen..
en als hij er niet is dan staat er een ventilator op zijn bed gericht..
beetje verkoeling.. :D

brusje
29 June 2010, 16:07
wij hebben schuin dak achter dus helaas geen rolluiken, wel rolgordijn maar helpt weinig..
er staat nu wel een lekekr windje hier..en de zon is wat minder fel..iets bewolkt..en net al drupjes regen..heerlijk laat t maar ff afkoelen..

ik ben van 9 tot half drie lekker de stad in geweest met vriendin en yma..was heerlijk..nu alleen nog ff stofzuigen wasje ophangen en eten koken..

Shiley
29 June 2010, 19:04
zo heb ook weer even tijd. ook weer gewerkt vandaag.

tammie, nee ik heb een philips avent. het is nu alweer 29 graden op zijn kamertje. arme schat

drinken wil hij vandaag helaas niet :( hij pakt nogsteeds geen diksap en geen water :(
zou toch willen dat hij 1 van die 2 zou gaan accepteren.

lilian
29 June 2010, 19:19
je kunt de diksap ook door de fles doen om te wennen..
misschien dat een ideetje..
dan pakt hij het vanzelf daarna..

Shiley
29 June 2010, 20:06
dat doe ik idd al een paar dagen bij de laatste fles (21.00 uur).
doe ik er een scheutje doorheen. drinkt dan zonder problemen.
gister nam hij een paar sokjes zo zonder problemen maar vandaag wilde hij weer niets.
heb 3 smaakjes staan. appel aarbei lijkt het het lekkerst te vinden. heb nu ook maar van friso zo'n kant en klaar fles. misschien vind hij dat lekkerder? ik weet het ook niet meer anders.

brusje
29 June 2010, 21:14
die kant en klare smaakt lang niet zo lekekr..vind ik dan..hihi gewoon blijven proberen yma pakte het ook ineens wel..
van de 3 flessen bleef er hier ook 1x50 en 1x90 staan..maar wel 170 aan sap op...
ze heeft wel genoten van haar chili con carne uit pot..hihi met stukjes..gaat hier al echt prima..

net weer gesport, was om bij neer te vallen hahaha nu is t lekker aan t afkoelen buiten hoor...
ik ga zo lekker turns kijken op bed

angelangel
29 June 2010, 21:32
pfpfpf, wat een hitte zeg. Gelukkig heeft manlief vanmiddag alles boven opengegooid toen het begon te waaien, nu 24 graden boven. Beneden is het redelijk te doen, hebben een automatisch zonnescherm van 6mtr dus die werkt wel.

vanmorgen bij uwv geweest, wat een feest. Toen lekker wezen shoppen in Emmen. Bram drinkt gelukkig weer wat beter nu en eet ook weer redelijk goed. Ook hier stukjes eten hoor, geen dunne prut voor meneer.

Morgen maar eens wat in huis gaan doen, heb een volle mand strijk, maar heb t al zo warm. Vrijdag nog gesprek met de directeur en voetbal kijken verder relaxed deze week.

Mippie: lekker verwend zeg.

Tammie78
29 June 2010, 21:56
Pffffff ben gaar *gaap*

al redelijk optijd begonnen en nog ouderavond gehad net met nieuwe ouders. was wel gezellig, maar merk wel dat zo'n lange dag me nu veel zwaarder valt nu we echt een gezinnetje zijn. ik mis ze dan echt! Jos haalde me op. david sliep maar ging wel mee met halen. vorige keer bleef die slapen maar dat vond ik toch wel eng. ik weet niet hij slaapt opzich altijd en als ie wakker wordt tsja dan jengelt hij wat, maar toch.... wil um gewoon niet alleen laten.

Heeft best goed gedronken/gegeten vandaag. 4 flesjes van papa en ook 3 keer bij mij gedronken. Jos kwam om 17.45 even naar mij toe zodat ik um zelf kon voeden. moest anders kolven. had ik toch geen zin in!

Zo brusje weer sportief geweest dus! toppie!

Ow mippie de philips avent babyfoon. die hadden wij ook maar waren we eerlijk gezegd niet echt tevreden over, dus maar de alecto gekocht.

Bleggg morgen weer lange dag. ehbo cursus. van 9.00-17.00. Dus ga mn bedje maar eens opzoeken!

brusje
29 June 2010, 22:00
ik heb niet eens een babyfoon.hihi dat beviel me niet bij kyan dus nu niet aan begonnen..ik hoor haar zelfs al is ze er niet..hahahaha

Tammie78
29 June 2010, 22:06
Nou ik kan niet slapen zonder oordopjes in, dus tsja dan moet de babyfoon wel aan anders hoor ik um echt niet hoor hahaha! :D

nluiten
30 June 2010, 07:46
Oh brusje waar haal je de energie vandaan..?

2 dagen hebben we Stefanie een speen gegeven om kwart over 5 en na 10 min kletsen ging ze weer slapen! En dan maak ik haar om kwart voor 7 wakker. Maar helaas had het vanmorgen geen succes. We blijven volhouden :D.
Ze is trouwens ineens een stuk stabieler met zitten. Draaien moet ze nog niets van hebben, zit er echt niet in. Staan maar al te graag.

Had haar gisteren opgehaald van het kdv. Helemaal onder het zand. Zelf in haar oren :shock: . Ze is niet in de zandbak geweest maar andere kindjes wel en die hebben de heerlijk met haar gespeeld. Hahaha, schattig joh. Kind zag er niet uit,
Had overigens wel 2 lelijke rode soort van schaafplekken in haar nek. Dat is dan weer niet zo leuk. Gaan ze vandaag goed in de gaten houden.

brusje
30 June 2010, 10:32
ow haha zand..daar krijg je straks niet genoeg van..men o men..wat kyan allemaal niet mee naar binnen sleept..haha
idd ff in de gaten houden die schaafplekken.

getsie joh ik heb er helemaal geen zin in dat het zo mega snikheet wordt.. :evil: vind het nu al te heet..bah..

nou de boodschappen binnen gestofzuigd..nu ff dweilen en de wc doen dan is t weer aan te zien hier..om over boven mar neti te spreken en de zolder..rommel en een berg strijk..bahh maar tis mij te warm daar

nluiten
30 June 2010, 10:45
Strijk is ook wel echt pokkewerk. En ja helemaal met dit weer.
Thomas strijkt zijn eigen overhemden (draagt iedere dag een pak). En als ik iets aan doe van een bloesje of iets anders dat gestreken moet worden, dan doe ik dat als ik het aan ga trekken.

Ja die schaafplekken kan van het zand komen, van een slab, misschien wel door de warmte gaan irriteren. Had ook een klein stukje blauwe lip en was stuk, was ik even vergeten bij te vertellen. Was net alsof ze bij een matpartij betrokken is geweest. :o

angelangel
30 June 2010, 13:35
Stefanie: nu al bij een vechtpartij betrokken geweest? ;)

Bleh, warm weer en hier ook de strijk nog staan, moet alleen nog de moed opbrengen om er aan te beginnen. Alleen de stekker er nog in en in actie komen. Als excuus om niet te beginnen zit ik nu hier en met mijn zus te bellen.

bram kwam om half 5 voor speentje en sliep door tot 7,30

Tammie78
30 June 2010, 19:15
Joepie david heeft vannacht doorgeslapen tot 6.45 :D 10 uur laatste voeding gehad.

Ik had vandaag EHBO cursus. Vond ik wel fijn. weer ff opgefrist worden (heb wel vaker ehbo gedaan nl) zodat ik ook weet wat ik met david moet doen mocht dat nodig zijn. Maar djeez wel vermoeiend hoor zo'n hele dag! maar wel leuk.was een ambulance broeder uit twente met echt leuke humor. ben geslaagd :D haha.

Omdat dit normaliter mn vrije dag is moest ik opvang regelen voor david. die kon niet naar zn eigen dagverblijf want was geen plek vandaag. mijn leidinggevende heeft toen voor mij daar ander kdv gebeld en daar was wel plek. woh wat een leuk kdv en wat een fantastish mens waar david op de groep was. (ja ze stond met een inval, dus iet alleen hoor) super enthousiast. ook naar ons en david, biedt van alles aan aan baby's en kinderen, verteld enthousiast, verdiept zich in jou als ouder, maar ook in je kind enz. we waren echt helemaal enthousiast! Dus nu willen we eigenlijk heel graag dat david daar heen gaat en dan bij haar op de groep! Dus ga denk maar eens met de manager van dat kdv praten of er plek is enzo. en misschien kan zij dan goed woordje doen bij planning en anders zullen we daar zelf wel ff heen bellen.

Toen ik hem kwam halen was hij lekker buiten. (andere groepen ook) lekekr op stukje gras. ik nam hem op schoot en toen zar hij met zn voeten in het gras. moest ie lachen! hihi kietelt natuurlijk.

David heeft vanavond weer gerapley-ed.stukje wortel en stukje courgette. krijgt er natuurlijk nog niet echt veel van binnen, maar hij is wel geinteresseerd. is wel lekker aan het sabbelen en likken eraan. stukje gaat wel meteen naar zn mond. hij vind het wel leuk. daarnaast ha dik ook een potje bloemkool ontdooid om er ook nog bij te geven. naaaaah dat vond ie echt niks hoor! kokken, steeds zo'n rilling als ie een hap kreeg, vies gezicht trekken! dut was de derde keer dat hij bloemkool kreeg en het niets vond, dus geloof dat we dat maar uit zn dieet schrappen. haha! denk er sterk over om helemaal op rapley over te gaan. iemand behoefte aan een stuk of 20 zelfgemaakte groentehapjes? :mrgreen: nouja misschien geef ik af en toe ook wel zo'n potje erbij.

oei vreemd hoor stefanie schaafwonden en kapotte lip! :? hmmz heb nog niet echt last van de warmte moet ik zeggen. wordt vrijdag trouwens 34-36 graden :o

Moet mn oma's nodig bellen, maar heb geen zin! met mn ene oma hang je dan zo een half uur aan de lijn namelijk! nouja wel gezellig hoor.

Ja strijken vind ik normaal niet zo erg, maar de zolder is een sauna nu, dus doe ik het als het ff niet hoeft liever niet!

brusje
30 June 2010, 19:58
tammie is toch zonde om die gemaakte hapjes niet te gebruiken..doe je m toch eerst een groentehapje geven en daarna een stukje lekker zelf laten knabbelen als jullie aan t eten zijn ofzo.. en t fruit rapleyen..(hihi leuk werkwoord)
ik heb ook het idee dat ze met rapley erg weinig binnen krijgen hoor..en hebben nu de vitamientjes toch wel nodig..zeker met dit weer..

yma was vanavond voor t eerst op dr buik gedraaid in bed toen ik r had weg gelegd..(onder t lakentje uit gekropen, tot nu toe deed ze dat alleen smorgens als ze wakker was en dan bleef ze op rug of zij liggen..
ze ging huilen dus heb haar ingestopt en ging meteen slapen..mutsie
lekker met papa onder de douche geweest..moet nu wel elke dag hoor ze gaat zo stinken in die plooitjes anders..zweet veel en overal plakken stofjes aan vast..handjes voetjes en in t nekkie..

leuk trouwens opfrissen EHBO..idd een goed gevoel dat je t weer precies weet
ik ben reanimatie nu neit meer verplicht en ben meteen niet meer op herhaling gegaan..dom eigenlijk..wil graag de AED ook halen..

Lindy
30 June 2010, 21:39
Nou ik kan ook weer inloggen, nog beetje met een omweg maar kan er weer in... Hihi jullie zijn iets sneller dan ik.
Heb wel een beetje bijgelezen, maar het enige wat ik heb onthouden was over de gouden tanden whoehoehoe wat een grap, idd goor :mrgreen:

Stefanie en Gijs zijn vandaag een half jaar!!!!! Gefeliciteerd!!! Alle andere babietjes ook nog gefeliciteerd!

Gijs heeft 38,3 en voelt ook warm. Hij is wel heel vrolijk en eet en drinkt goed. Ik hou het wel even in de gaten, maar hoef me hier niet echt zorgen om te maken toch?

Oh ja en welk kindje wilde er ook alweer geen diksap, levi? Als je een beetje bij hem binnen probeert te lepelen, wil ie dan ook niet? of liga beetje geweekt in diksap?? Heb gijs in het begin paar hapjes (gewoon verdunde) diksap gegeven en de eerste keer uit een flesje vond ie het niet super, maar inmiddels vind ie het heerlijk. Gewoon water drinkt hij ook wel.

Nou ik ga slapen, vanacht was het vanaf 4 uur feest, dus ben moe... nog 1 dagje werken en dan heerlijk weekend!!!

Tammie78
30 June 2010, 21:49
Brusje, ze hoeven nu ook in principe nog niets van het vaste voedsel naar binnen te krijgen hoor. althans bij bv niet. als ze 1 zijn komt 75% van de voedingsstoffen nog uit de moedermelk. slechts 25% uit ander eten/drinken. dus dat pecentage licht nu nog eens hoger! het kan wel 2 maanden duren voordat ze daadwerkelijk echt eten naar binnen "werken" maar dat geeft niet.
heb ook mango gekocht. morgen eens een stukkie proberen. denk wel dat hij dat lekker zal vinden.

Shiley
30 June 2010, 21:53
jep dat was mijn ventje die geen diksap wil. vandaag idd een liga gemengt met diksap en dat hapte hij zo weg. toen nog beetje diksap met het lepeltje gegeven en ook dat ging goed. maar uit het flesje drinken doet hij niet. spuugt meteen de speen uit zijn mond. bij mn moeder wilde hij ook niet (en die deed het ook met een lepeltje)
doe nu ook door elke fles een scheutje diksap in de hoop dat hij aan de smaak went.
in een tuitbeker snapt hij niet. weet hij niet wat hij er mee moet doen.
heeft vandaag wel ongeveer 60 ml diksap op maar wel met veel moeite.

tammie, zou idd die hapjes opmaken hoor. is zonde om weg te doen. en hij heeft nu bijvoeding nodig dus alleen rapley zou dan denk ik nog niet genoeg zijn hoor.

levi heeft maandag een stukje banaan gekregen en begon hier heerlijk aan te sabbelen en met zn kaakjes te kauwen. vond hij best wel lekker.
vandaag een korstje van brood gegeven. vond hij helemaal super! werd helemaal enthousiast als hij dat korstje zag. heeft ongeveer een half korstje op denk ik.

lindy welkom terug! ik kon er eerst ook niet meer op en heb toen tammie contact op laten nemen met babii en die mailde mij hoe ik het kon doen. en toen lukte het gelukkig weer.

haha stefanie al aan het vechten.... pittige meid hoor!

tammie, wat fijn dat david naar een ander kdv kon. is te hopen dat het mogelijk is dat david daar naartoe kan. als jij je er beter bij voelt, altijd proberen.

Tammie78
30 June 2010, 22:03
Met bv hoeven ze nog steeds maar heel minimaal iets anders binnen te krijgen. zelfs de kinderarts op cb zei dat een paar theelepeltjes eerst nog genoeg is. tis nog puur wennen. is allemaal om te oefenen en wennen nog. david krijgt alle voedingsstoffen nog uit de bv ;) maar ik geef hem wel af en toe ook een gepureerd hapje denk ik hoor.

enne mippie heb je al zo'n nuby tuitbeker geprobeerd? een siliconen tuit is dat. want het lijkt erop dat levi best diksap wil, maar niet uit de fles. ik denk dat hij alleen melk uit zn fles wil ;) maar aangezien hij een tuitbeker nog niet snapt, zou je zo'n nuby kunnen proberen. al moet ik zeggen dat david daar ook geen ene sikkepit van begreep. die kan al heel aardig zelf een flesje diksap drinken met van die handvatten eraan.

Shiley
1 July 2010, 12:55
ben nu aan het proberen om hem uit de tuitbeker van avent te laten drinken. niet dat dat lukt want hij snapt het idd niet en hij vind die 'tuit' maar raar. gaat al wel aardig richting zijn mond met dat ding.
is die van nuby makkelijker om uit te drinken??? want anders ga ik dat maar eens proberen idd.
en lindy, hoe heb jij het gijs geleerd? uit een tuitbeker drinken?
vandaag is het drama met de fles. liet vanmorgen 90 staan. toen nog 20 ingekregen met heel veel moeite en net liet hij 150 staan :o hem toen in bad gedaan zodat hij ff wat verkoeling kreeg en daarna nog een flesje klaargemaakt. 100 water + 3 en die heeft hij een heel eind op. ga zo nog ff yoghurt voor vanavond halen voor hem en misschien venkelthee. blijken ze lekker te vinden want is lekker zoet. hij moet toch echt gaan drinken! net in bad wel wat slokjes badwater op. zal hij dan toch water gaan lusten? straks anders ook maar proberen.

Shiley
1 July 2010, 14:48
owja, lindy welke tuitbeker gebruik jij voor gijs ?

Tammie78
1 July 2010, 18:29
Nah weet ik eigenlijk niet of nuby nou zoveel makkelijker gaat. tis alleen dat het dus een tuit is van siliconen. dus waar speen van fles ook van is, dus dat maakt overgang makkelijker. (zeggen ze :roll: )

David heeft weer heeeeeel goed geslapen :D Sliep ongeveer om 8 uur. en heeft doorgeslapen tot ietsjes voor half 6! Werd dus niet nog 's avonds laat akker voor een voeding. dus we hebben hem laten slapen.
En hij heeft uitgeslapen tot 10 uur :o :D

Alleen vond ik hem wel erg maf in bed :? lag nog wel op zn rug, maar lag nu met zn voeten tegen het hoofdeinde :shock: en had lakentje over zn hoofd getrokken :shock: :? dus ik snel dat ding wegtrekken, moet ie lachen :mrgreen: grapjas! maargoed geen lakentje voor meneer meer voorlopig!

Hij heeft net lekker van wat stukjes mango gesabbeld! Vond die echt lekker!

nou nu lekker 3 daagjes vrij en dan keihard werken op de bso! tis vakantie he! dus hele dagen werken! maar tis wel lekker want er is overbezetting dus als we een dagje vrij willen is dat geen probleem. hoeven we geen uren voor op te nemen want doordat we dus al overwerken heb je dat zo weer ingehaald! dus kan lekekr ns een daggie thuisblijven met David! :D Pffff maandag dus al om 7.45 beginnen :o

nluiten
1 July 2010, 18:55
Hej, goedzo David!
Oei, dat is vroeg beginnen :? . Gelukkig is het zo te compenseren.

Mippie, wat jammer dat Levi die tuitbeker nog niet wil pakken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Stefanie vandaag voor het eerst een startkoekje en diksap uit de tuitbeker heb gegeven en het ging erin! Koekje was smullen, echt een stukkie op. Wat een zooi :shock: . Daarna de tuitbeker. Ik was er vanuit gegaan dat het niks zou zijn, maar die begint er gelijk op te zuigen.
Ik weet niet hoe, maar ze heeft het voor elkaar gekregen om de dop los te krijgen... ahum... diksap all over! Wahaha, dat is pas troep. Gelijk de hoes van de wipper maar in de was gedaan, er lag echt een plasje in. Hihi.

Ik heb een verhaal gehoord. Een vriendin van me was er vandaag en die vertelde dat een vriendin van haar en partner uit elkaar zijn. Kindje 1 jaar.
Die kerel is in de KRAAMWEEK!!!! met de kraamverzorgster vreemd gegaan. EN die is zwanger geraakt, heeft het uiteindelijk weg laten halen. :o :o :o :o :o
Vreemd gaan in de kraamweek??? wat een eikel !$%^$!# (en een trut natuurlijk)

Tammie78
1 July 2010, 19:49
WAAAAAATTTTT :o :o :o Tsja die vent stond natuurlijk al heel lang droog en dat trok ie niet meer. en dan komt er een knappe kraamverzorgster en nou ja de rest weet je dan wel! Nou mijn man kon/kan er gelukkig wel mee omgaan hoor met lang droogstaan en bovendien hadden we een niet a te knappe kraamverzorgster :mrgreen:

brusje
1 July 2010, 21:35
nou lang droog of niet ik zou m voor zn kl*ten schoppen hoor..gore eikel..

fijn dat david lekkr slaapt nu zeg!! enne succces met de bso drukte..

hier gewerkt vandaag en net gesport...was om neer te vallen hahah
nu ben ik moe dus ga mn bedje zoeken..
Ik heb vakantie en morgen kyan ook!!!

Shiley
1 July 2010, 21:56
haha stefanie, hoe krijg je dat nou weer voor elkaar!
en die snapt ook alles he. zou willen dat levi dat had.
die moet echt overal aan wennen (de meeste kindjes wel denk ik)
hij lag net heel enthousiast op die tuit te bijten, maar dan komt er niets uit he!
dat hij daarop ook moet zuigen snapt hij dus nog niet. de fles wil hij zo ie
zo niet, tenzij er melk inzit.
heb vanavond ook een bekertje voor hem gekocht om te kijken of hij dat misschien
wil.

nluiten
2 July 2010, 07:37
Lang niet alles mippie. Hahaha, dat rollen bijvoorbeeld wil echt gewoon niet. Ze zal er nog niet aan toe zijn.
Proberen af en toe te helpen. Maar alleen het allerlaatste stukje doet ze zelf.
Heb het haar laatst wel een keer bijna zien doen, maar ik denk dat ze daar nog steeds moe van is :D.

Haha voor ze kl*te trappen.. zeker weten!

Trouwens, het viel Thomas op dat Levi zichzelf opduwt als hij op zijn buik ligt. Dat is op de foto's van de meeting te zien. De rest hangt veel meer, maar Levi drukt zichzelf op. Zal wel spierballen hebben :D.

brusje
2 July 2010, 08:35
ja levi kan ook al erg lang zo liggen hoor! dat doet ze hier echt niet!

gatsie joh ik heb het nu al snikheet en de dag is net begonnen..

Tammie78
2 July 2010, 08:42
Hihi tsja jongens he :mrgreen: doet david ook! en die kan ook echt mega lang op zn buik met hoofd omhoog enzo. vindt ie prima! maarja david lag te pitten toen iedereen lekker op de kleedjes lag, dus van hem zie je niets! :roll: :)

Weer een goeie nacht :D hij melde zichzelf nog om 23.45. niets van gemerkt ik sliep als een blok! me man dus flesje gedaan. nou maar 60 cc :? werd vanmorgen pas weer wakker om 6.45 :D Gaat echt de goeie kant op!

nluiten
2 July 2010, 09:01
Haha, Stefanie legt als het allemaal te lang duurt haar hoofd neer als ze op haar buik ligt.
Even rusten... ziet er wel schattig uit.

Trouwens, ineens zit ze een stuk stabieler! Bizar, echt van de een op de andere dag.
Echt nog zeker niet alleen hoor, maar op schoot hoef je haar bijna niet vast te houden.
Normaal kukelde ze direct naar voren. (voeten pakken ;) )

brusje
2 July 2010, 09:11
wat fijn zeg tammie!!

yma gaat aan t kleedje likken als ze te lang op dr buikligt..hahaha en met dr gezicht erop liggen en proberen adem te halen..:S

lilian
2 July 2010, 09:14
de termometer in de zon geeft hier al 30 graden aan :o :shock:

goed zo david lekkere nachten hoor.. :D

kaylen houd zich zelf ook heel lang op de buik omhoog..
lekker spelen.. :D

het valt hier ook op dat kaylen met de dag nieuwe dingetjes kan en leert en ontdekt echt zo grappig..
doet nu de hele dag niks anders dan gillen.. mijn kleine meisje ;)

gisteravond rolde die op ons bed van buik rug buik rug..
begon aan het hoofdeind en eindigde bij het voeteneind en toen kwam die weer terug :D
gekke mafkees!

jeetje nadine wat een verhaal..
die zou je idd even in zijn kl*ten schoppen..
maarja als vrouw zijnde merk je dat toch?
in de kraamweek ben je toch gewoon thuis?

yma dus ook maar niet op dr buikje in bed doen dus..
adem halen met je koppie naar beneden gaat niet echt makkelijk.. :(

Tammie78
2 July 2010, 10:36
Hihi ja lilian dat doet David dus ook continu. dat gillen. en hooooooog :mrgreen: maar hij doet dat al heel lang. idd net een meid zeg :o

Ja nadine dat doet david ook hoor als het iets te lang duurt zn hoofd neerleggen. ff rusten hoor! maar das vaak maar een paar seconde en hop gaat ie weer omhoog en begint er weer vrolijk op los te gillen haha! Ook david kan ineens veel stabieler zitten. precies zoals jij zegt Nadine. op schoot hoef ik um ook zowat niet meer vast te houden! wat gaan ze hard ineens he ;)

ow ja net banaan gegeven. eerst a la rapley. nah hield um in zn handje, maar verders niets. ja fijnknijpen :? :mrgreen: dus toen maar geprakt. en met lepetje. naaahhh vind ie vies joh :o :? dacht dat baby's banaan zo lekker vonden? nou david niet hoor! kokken, weer uitspugen, nee hij vond het niets!

nluiten
2 July 2010, 11:05
Lilian, ik weet niet hoor maar er zijn genoeg momenten geweest dat Thomas en de kraamhulp saampies beneden hebben gezeten. ;)
De eerste paar dagen lag ik nog wel eens overdag op bed een slapie in te halen.

Wij gaan vandaag om half 4 dicht ivm de wedstrijd. Heb het eigenlijk tandjes druk en moet het nog eens in een kortere dag voor elkaar krijgen. :?
Jakkes, ga maar weer ff verder dus.

Shiley
2 July 2010, 11:28
pff hier is het al 32 graden. eigenlijk niet normaal ook he.

gister niet op gereageerd zag ik maar die man zou je idd tegen zn kl*te schoppen zeg! wat een eikel is dat! denk je ook je man te vertrouwen. pff.

haha ja levi is spierballen aan het kweken haha. ligt heel veel zo opgedrukt in de box. zakt dan in om een speeltje te pakken of een muziekje aan te zetten en dan gaat hij weer zo liggen. soms leunt hij op 1 arm.

hier draait hij ook nog niet dagelijks van buik naar rug hoor. gaat wel vaak nu op zijn zij liggen, als hij op zn rug ligt. dus wie weet binnenkort dat hij draait.

het gaat idd erg snel nu zeg. ze doen steeds meer.

Tammie78
2 July 2010, 12:25
Draait levi wel van rug naar buik?

David net weer lekker 2 uur geslapen. heb ik nu beneden zitten in allen een luier! doe zometeen zn oranje shirtje aan!

ow ja vanochtend vroeg om 6 uur stonden me boobs op knappen. tsja dat wil ook wel na zo'n lange tijd niet gevoed te hebben, dus ik kolven. pffff was bijna een uur bezig. 400cc :o paste dus niet in 1 fles!

nouja de kat is een pen aan het "bereiden" whahahaha! :mrgreen:

nluiten
2 July 2010, 12:30
wat heb ik toch dankbaar werk :D
Komt net een klant een taartje brengen omdat we alles toch nog voor elkaar hebben gekregen in een hele korte tijd. Lekkerrrr!!!

Stefanie is echt lui.. die gaat denk ik voorlopig nog niet draaien.

Heb ook me oranje shirt aan! Ben er klaar voor hoor. Laat hier alles vallen om half 4 en sjees naar huis!

400cc ?? :o :o :o MY GOD, da's echt veel.

nluiten
2 July 2010, 12:34
he mippie, het is ze gelukt zo te zien?
De foto's van de dolfijnendag? Leuk hoor, ziet er echt leuk uit! :D

lilian
2 July 2010, 13:47
nadine..

arjan is gewoon aan het werk geweest en toen de kraamhulp weg was was hij een paar dagen thuis..

vrijdags was ze er voor het eerst en toen zondags was ik jarig..
dus de hele dag visite..

en ik heb ook wel gerust maar dan sliep ik niet en hoorde dus alles.. :D
en kaylen wou de eerste dagen niet slapen overdag in zijn bedje dus sliep vaak beneden in e box dus hadden ze ook hun handen vol aan..

geen tijd voor andere dingen dus ;) hahahaha..

lekker hoor een taartje :D

kaylen drukt af en toe zijn beentjes onder zijn kont en probeert dan vooruit te komen :o wat gaat die ontwikkeling toch veelste hard..

400 cc jeetje tammie waar haal je het vandaan? ;)

het is hier nu in de zon 38 graden :shock: :shock: :shock: :shock:

angelangel
2 July 2010, 14:19
Goed zo David!!
Ik zou ook de hapjes gewoon geven hoor, zonde om weg te gooien.

AAHHH, vreemd gaan met de kraamverzorgster!!! :o , hoe haalt hij het in zijn botte harses. Castreren zonder verdoving is de beste oplossing als je t mij vraagt.

Bram heeft laatst ook een strartkoekje gehad, maar daar kan hij nog niet zo goed mee overweg. Liga, ontbijtkoek of brood met korst is geen probleem. Ook de Avent tuit kan hij nog niet goed mee overweg. Had ook die Nuby tuit staan van mijn schoonzus gekregen en daar drinkt hij perfect uit. Hij drinkt met hulp van ons ook goed uit een glas van ons of uit zijn oefenbeker. Vind hij helemaal stoer.
Arm zieltje hier heeft een smetplekje in zijn nek. zo zielig. Hij is ook in zijn achteruit bezig en kontje omhoog. Het gaat inderdaad retehard die ontwikkeling.

Vanmorgen gesprek gehad met de directeur en ze gaf me op heel veel punten gelijk en vond het niet netjes van mijn leidinggevende. Ze ging de zaak onderzoeken en dinsdag hebben we een gesprek samen met mijn leidinggevende. Mag hij zich verantwoorden waarom hij nooit eerder een gesprek met me heeft gehad over mijn functioneren en waarom hij niets meer van zich heeft laten horen. ZDus een fijn gesprek gehad en hopelijk helpt het. Blijft dus nog ff spannend.

Jemig wat is het snikheet hier zeg. Zo voetbal kijken. Oma gaat niet mee kijken, ze blijft in huis met bram, vind het te warm en zielig voor hem. Superoma hebben we hier. Zo lief.

Nou op naar oranje

Tammie78
2 July 2010, 15:59
Euhhh lilian uit me borsten :? :mrgreen:

Nou angel dat vind ik nou wel weer erg hard hoor castreren zonder verdoving! Dat vind ik meer voor een verkrachter of kindermisbruiker of iets in die trant.

Ja die hapjes, ik probeer er af en toe wel wat van te geven maar hij lijkt het zelf ook niets te vinden dat gepureerde spul!

Djeez david crossed de hele box door! :o Kan nu ineens ook van buik naar rug rollen! :? :D en haha Lilian ook david doet ook steeds zn kontje omhoog om te willen kruipen!

fijn dat je een goed gesprek had met de directeur angel! het verhaal krijgt dus nog een staartje!

nou als je het mij vraagt ligt nederland er gewoon uit straks. brazilie is veels te sterk! Damned na 10 minuten al 0-1 :evil:

Shiley
2 July 2010, 16:45
maar op dit moment is het toch echt 2-1 voor nederland. dus het kan toch nog...

haha jij bent een harde hoor angel haha. maar ik snap idd niet dat hij het in zijn botte hersens haalt om in de kraamweek vreemt te gaan. je bent net vader geworden. moet je helemaal niet bezig zijn met sex maar met je vrouw en kind.

pff 400cc, geloof best dat ze toen op knappen stonden hoor.

hmm lekker, een taartje. ik vanmorgen op mn werk ook. stagiaire was er voor het laatst. en omdat het zo warm was, het de laatste dag was en omdat er toch erg weinig te doen was mocht ze van ons om 11 uur naar huis.

ja er staan foto's van het dagje met dolfijnen op mn hyves! kreeg vandaag van t dolfinarium een cd rom met alle gemaakte foto's waar ik op sta. ter compensatie omdat we een week hebben moeten wachten op de foto van de 'kus' die we eigenlijk daar ter plekke zouden krijgen. deze heb ik nu ook gehad in zo'n boekje met daarop nog meer foto's van dolfijnen.

Tammie78
2 July 2010, 17:46
JEEEEUUUUUHHHHH NEDERLAND GAAT NAAR DE HALVE FINALE! WE HEBBEN GEWOON BRAZILIE VERSLAGEN :o :o :o :D :D :D

Ja mippie die foto's zijn cool op je hyves! ben echt jaloers haha! wil ook graag met dolfijnen zwemmen! Super gaaf!

David heeft vandaag nu al 7 keer gedronken :o zal wel dorst hebben! en net geonetehapje worteltjes/spezieboontjes/aardappl. smullen joh haha. wel weer een enorme bende! maar daarna lekker in bad, nog ff wat drinken en in bed. sliep meteen! heeft ook best veel geslapen voor zijn doen. vanmorgen 2 uur. een urtje later was die alweer moe, dus weer een uur en nu om half 7 alweer voor gaas!

Shiley
2 July 2010, 18:44
haha het is duidelijk hoor tammie. nederland heeft gewonnen. om jou bericht kunnen we niet heen. haha

het is niet echt zwemmen met de dolfijnen dat je doet hoor. je gaat op zo'n vlot liggen en mag hem dan aanraken, aaien, vis geven. ze laten je verschillende delen voelen. ik heb de kop, rug, staart en buik gevoeld. daarna ga je naar een ander bassin en daar krijg je allemaal 1 teken en dat mag je dan geven aan de dolfijn. en je krijgt een kusje van de dolfijn (alleen wanneer die in een goede bui is. dit controleren ze eerst. als de trainer een te harde kus krijgt, dan gaat het voor de gasten niet door. voelt dan, volgens de trainer, als een stuk beton tegen je wang.)
dan ga je nog naar een ander bassin en daar krijg je een duikbril en snorkel en ga je achter een hek, onder water kijken naar de dolfijnen. die lokken ze met ijsklontjes zodat ze dicht bij het hek komen.
daarna kun je douchen en krijg je een foto van hun (die heb ik dus vandaag pas gehad want toen was het apparaat kapot gegaan dus ze konden die toen niet afdrukken)

heb voor levi vandaag toch de nuby tuitbeker gekocht. als je daar op bijt (zoals levi doet) komt er wel drinken uit. uit de avent komt er niets als je bijt. heeft nu een paar slokjes water op. vind het ook super leuk om met dat ding te spelen en erop te bijten dus dat is mooi!
heeft zelfs 2 a 3 x echt gezogen aan de tuitbeker, en ja dan krijg je ook een slok binnen haha

Tammie78
2 July 2010, 18:57
Ah ok tnx voor de uitleg over hoe dat ging met de dolfijnen! vind het nog steeds super leuk hoor! :D tjee als een stuk beton! ja die dieren zullen flink wat kracht hebben! wel gaaf dat het wel kon dat kusje! dolfijnen zijn zo mooi! zijn echt mn lievelingsdieren!

wat fijn dat het toch iets lijkt te worden met drinken nu met de nuby! Kom op levi lekker gaan drinken! :)

Shiley
2 July 2010, 19:04
ja het is echt super om te doen. toen we daar liepen en onder water keken (in zo'n speciale hal met glas zodat je de dieren in het water kunt zien) dacht ik echt, dit durf ik niet. die beesten zijn groot! maar toen ik op dat vlot lag en dat koppie kwam boven water was ik dat ook meteen kwijt. vond het super!
Hier is de link met info:
http://www.dolfinarium.nl/nl/dolfinariu ... ijnen.html (http://www.dolfinarium.nl/nl/dolfinarium/dierenpark/speciale_arrangementen/dichter_bij_dolfijnen.html)

nluiten
2 July 2010, 19:19
haha sorry hoor.. maar het is Nederland ligt er straks uit en WE hebben gewonnen.. ;)
Ik heb in ieder geval punten gescoord in mijn poultje! :D

Taartje was niet lekker haha,

o Lilian, nouja ik had er in ieder geval helemaal niks van in de gaten wat er allemaal beneden gebeurde ;).
En Thomas was de eerste twee weken vrij, dus ook de kraamweek.

brusje
2 July 2010, 20:40
hellow ben ik ook weer ga zo je foto`s kijken mippie!! fijn dat het toch goed gekomen is.

hier vanmiddag nar t water..in de schaduw onder n boom en nog niet te houden bah..yma even geslapen daar nog en daarna wilde ik de fruithap geven..begint ze me toch te spugen..helemaal leeg...(ze had aardig watsap gedronken over de dag) daarna ging t wel weer dus huo nar huis..thuis oke, in de wipper en ik dacht geef ik wat fruit ipv warm eten..ging er goed in..mar met dezelfde vaart er ook weer uit daarna..:S

toen om 18.30 halve fles gemaakt en gegeven, die bleef er wel in..maar ze blijft onrustig en gaat niet slapen...net om 21 uur nog wat gegeven..nu ligt ze er in..zo even kijken hoe t gaat..ze heeft ook 38.1 hopelijk niet meer spugen want dan is ze zo uitgedroogd..ben er zo bang voor.. :|

tammie vs melkunie..;)

brusje
2 July 2010, 21:10
owja tammie vind ie banaan niet lekker of omdat er stukjes in zitten??

nou yma slaapt...duim met me mee dat het goed blijft gaan..

Tammie78
2 July 2010, 21:24
Nou Nadine als ze brazilie kunnen verslaan kunnen ze in theorie elk land verslaan. dus de kansen liggen nu wel heeeeel gunstig voor nl hoor!

ow haha das minder dat het taartje niet lekker was! wat voor taart was het dan?

nah brusje zaten ook stukjes door zn avondeten. vind ie niet erg. en heb ook wel eens banaan echt helemaal fijn gepureerd. toen vond ie het ook al niks!

hihi ja kan een eigen melkfabriek beginnen! :mrgreen:

hmmz brusje yma niet zo lekker misschien zeker door het warme weer? David heeft er niet echt veel last van. die slaapt juist veel.

brusje
2 July 2010, 21:49
yma had er tnt ook geen last van..sliep ook veel, hopelijk gaat t morgen wat beter..ben zo bang dat ze uitdroogt met dit weer..

Tammie78
3 July 2010, 07:15
Maar ze drinkt toch wel goed? ff haar luiers in de gaten houden. maar dat doe je waarschijnlijk al.

David heeft het wederom goed gedaan. het was wel al half 5 dat ie kwam, maar hij sliep al vanaf half 7 's avonds, dus is toch heel netjes. Had toen ook wel mega honger! een flesje was niet genoeg. ook nog 2 boobs :o :mrgreen:

nluiten
3 July 2010, 07:30
was iets van mokka.. en heel romig, veel te zoet ook. Was van alles mis aan hahaha, maar heel lief dat we het gekregen hebben natuurlijk!

Brusje, hoe is Yma de nacht doorgekomen?

Shiley
3 July 2010, 09:10
ben ook heel erg benieuwd hoe het met yma is. spugen kun je met dit weer niet gebruiken.

vannacht wilde onze poes naar buiten. stom beest. bedenk dat VOOR we gaan slapen en niet halverwege de nacht! is ze ongeveer 2 uur buiten, begint het me toch te onweren en te regenen!! nergens die kat te zien dus ja, laat maar dan. half 10 kom ik beneden en zie ik haar dus roep haar binnen. is ze nog een aardig stuk nat haha. had je maar binnen moeten blijven.

nluiten, toch jammer dan dat er van alles mis was met het taartje. maar het blijft leuk van ze dat ze het gedaan hebben.

angelangel
3 July 2010, 09:24
Regen????? Nou dat hadden we hier ook wel kunnen gebruiken maar helaas, niks.
Hupo holland Hup. Urugay is zijn beste speler kwijt met een rode kaart dus dat wordt de finale.

Arme Yma, hopelijk gaat t al wat beter. Bram spuugt met t warme weer ook wel meer dan normaal , maar niet zo dat alles er weer uitkomt. Ook slaapt hij megaveel.

Ik had jullie toch laatst verteld over die jongen die zijn nek gebroken had die ons vaak helpt. of niet. Nou iig die kreeg van de week te horen dat t goed ging en hij weer in de auto mocht rijden korte stukjes. S'middags is zijn broertje van 16 naar groningen gebracht. Had al 2 weken hoofdpijn en hield zoveel vocht vast dat hij inmiddels een waterhoofd heeft. Door de scan geweest en nu heeft hij een hersentumor. Er id een drain geplaatst en dan moeten ze bekijken wat ze nog kunnen doen. Hoeveel kan een mens hebben zeg. Het speelt de hele dag door mijn hoofd.

brusje
3 July 2010, 11:51
helloww..nou zo rond00.30 is ze in slaap gevallen en was om 5.20 weer wakkeer..toen nog even doorgeslapen maar om half 7 ging dat niet meer..ze heeft tnt de flessen binnen gehouden en ook weer watsap op..wel heeft ze nogsteeds koorts, vanmorgen al 38.3 en ze is erg hangerig en huilt mega..wil niet slpen of maar heel kort..best heftig..ik wordt zo moe met dit weer ook..jakkes..hier helaas ook nog geen regen gehad.kan haast niet wachten op verkoeling..

sjee angel..wat en heftige dingen en dan in 1 fam..vreselijk dat zet je wel aan het denken he..
yma spuugde gister echt, zoals in overgeven zegmar..dat was vreselijk...ze ziet er ook pips uit hoor..

david gaat t echt door krijgen he!! :D

Tammie78
3 July 2010, 15:25
Kut hele bericht weg :evil:

we waren al vroeg op om naar utrecht tegaan om warmte en drukte voor te zijn!
ff wat kleren voor david gekocht. had zowat geen shirtjes met korte mouw en das toch wel fijner met dit warme weer!

hier trouwens net ook een lekkere plensbui en onweer! david's eerste onweer volgens mij :? of kan dat niet? :? hij sliep er iig gewoon doorheen!

hihi onze kat kwam net ook zeiknat aangelopen en niet rennen nee heeeeel rustig lopen!

getver tis benauwd binnen!

ook maar ff nieuwe flessespenen gekocht. was hoognodig :o gewoon weer nr 2 want dat gaat nog prima.

jeetje angel heftig joh van die jongen en zn broer! hoeveel kan een mens hebben!

david is trouwens echt actief joh. kan nu zowel van rug naar buik als van buik naar rug rollen. en ook om zn as draaien dus kan zich aardig verplaatsen. wil ook kruipen. komt omhoog en zn benen maken soms al de juiste kruipbewegingen. maarja de rest van zn lichaam blijft liggen en dan kom je dus niet ver! :roll: maar ziet er wel mega komisch uit!

ah gossie yma ziek :( hopelijk gaat het alweer beter met haar!

brusje
3 July 2010, 16:04
nouja ze heeft gelukkig niet meer gespuugd dat is al heel wat he..helaas wel koorts dus probeer maar geregeld wat drinken te geven..

Tammie78
3 July 2010, 16:57
nou gelukkig dat ze iig niet meer spuugt dan! en drinken is altijd goed! zielig hoor verhoging met dit warme weer :(

getsie moet eigenlijk nodig stofzuigen maar tis veels te benauwd/warm daarvoor!

David heeft net een half potje eten op. rijst, wortel en kip. denk dat ie iets van 60 gram opheeft ofzo. ging er aardig in. morgen krijgt ie het maar weer want is nog best veel over in het potje. moet zeggen dat mijn kookkunsten aardig zijn :mrgreen: tis best lekker haha! tsja ikzelf zou er wat kruiden doorheen mikken maarja..... :roll: :mrgreen:

brusje
3 July 2010, 17:04
ik proef ook altijd wat ik r geef hoor..en ja smaakt idd niet gek.. wij eten zo bloemkool dus maak meteen weer een prakkie ervan voor yma..
ze ligt al bijna een uur te slapen in de wipper hier in de kamer op de grond..

nou ga verder met koken..

owja heb een heeel gaaf filmpje van yma zal m vanavond op hyves zetten..

Tammie78
3 July 2010, 17:13
Ja ik proef het ook altijd! ow lekker dat ze ff slaapt. veel rust knapt ze ok van op lijkt me. djeez Jos is echt onwijs moe volgens mij. ligt nu al 2,5 uur te pitten :o Ik kan dat echt niet meer hoor overdag. ja ik kan echt wel slapen, maar na hooguit 1,5 uur wordt ik wakker en slapen doe ik daarna niet meer dan.

ow ja haha bloemkool. lust Yma dat? David dus niet!

ow leuk filmpje kijken! ik moet ook ff wat filmpjes op hyves zetten weer! doe ik denk vanavond als david op bed ligt.

lilian
3 July 2010, 19:37
angel wat goed van het gesprek... door vechten meis zo hoor je niet behandeld te worden..

brusje zielige yma..
gauw beter worden lieverd..
gelukkig spuugt ze niet meer..

kaylen doet precies zoals david..
draaien van buik naar rug en van rug naar buik en om zijn eigen as..
en af en toe de benen onder zijn kontje en zijn buik op de grond zo kom je idd niet vooruit :D

sommige potjes zijn echt niet te eten van de olvarit 6+
had gisteren de bladspinazie.. :shock: zelfs ik zou het niet willen eten en kaylen dus ook niet..
en vorige week de andijviestampot met rundvlees..
die leek me lekker maar vond kaylen niet..

hij wil met dit weer ook alleen maar fruit..

op dit moment het schema

8.00 papfles 200 ml + 6 schepjes pap
tussendoor fles diksap 200 cc
13.00 fles 210 ml + 7 schepjes
tussendoor diksap doe de fles vol tot 200 cc
en hij krijgt wanneer en hoeveel hij zin heeft
17.00/17.30 fruit half potje met yoghurt en diksap erdoorheen klein beetje.
19.00/19.30 fles 230 + 8

we hebben even nieuwe fopspenen gekocht..
kaylen had nog steeds zijn eerste spenen :D
dus nu voor 6+
er is nergens een 1 love mama speen te krijgen zelfs niet bij babypark hier..
misschien prenatal maar die zit een half uur hier vandaan..

hebben jullie kleintjes ook last van hele dunne luiers door het warme weer???? (spetterpoep ;) )

jeetje angel wat een verhaal...
idd hoeveel kan een familie verdragen..
dat gun je toch niemand..
sterkte voor hun!

brusje
3 July 2010, 20:25
yma had vanavond toen ze wakkeer werd in de wipper ook een mega dunne luier..zouden er tandjes aan komen of mischien ook van de warmte voorheen alleen dikke drolltjes de laatste tijd..
had ik net gister de wipper gewassen..nu alweer! haha stinken joh!!!
alleen ze had te lang geslapen voor een warme hap dus dacht slaan we die wel over en lekker een goeie fles voor ze gaat slapen..weigert mw..dus is naar bed zonder eten..:S laatste fles was om 12uur en om 15 uur fruit en om 16uur nog 100 ml sap...dus denk dat ik straks toch probeer nog een fles te geven..

owja filmpje stat er op..beetje schuin kijken, haha ik weet netihoe ik mn telefoon moet houden zodat t filmpje recht staat.

tis hier lekker koeler na een flinke bui..heb alles open staan..

rene ligt te pitten hier..gezellie...ik ga er ook optijd in..

Tammie78
3 July 2010, 20:52
Hihi grappig lilian dat kaylen nu dezelfde ontwikkeling doormaakt als David! wie zal er als eerste kruipen? hahaha!

hmmz tis een beetje wisselend bij david hoe zn ontlasting is. meestal wel 1-2 poepluiers op een dag nu. ene keer wat steviger als een pasta en ook wel wat dunner dat het op zn rug zit!

Ow ja heb filmpjes op hyves staan! Ook van de meeting.

Hmmz tsja is ook wel begrijpelijk als ze niet zo'n zin in warm eten hebben met dit weer. wat extra fruit is dan ook prima toch? Maar lilian ik dacht dat kaylen ook al brood kreeg toch? :? we hebben ff licht brood gekocht. ga ik david morgen zn eerste stukkie van geven! ben benieuwd hoe hij het vindt!

Aahhh gossie. David was gedoucht en papa deed hem in bed. maar hij bleef beetje huilerig. tsja meneertje had zn slaapmutsje nog niet gehad :mrgreen: altijd voordat ik hem in bed leg voed ik hem nog op zn kamer. dan valt ie aan de borst in slaap (meestal) en kan ik um zo wegleggen en slaapt dan door. vind het zo schattig dat hij dat ook echt nog wil dat moment met mij.

angelangel
3 July 2010, 21:16
Ja lief he tammie.
Nou tandjes kunnen wel eens de oorzaak zijn Brusje, wie weet.
Bram heeft juist helemaal geen zin in fruit de laatste dagen, maar brood met abrikozenjam weer wel, nu doe ik fruit nog als toetje na de lauwe hap. Ja warm wil hij t niet. Brood eet hij echt een heel sneetje met korst op tussen de middag en als ik in de avond zelf brood eet wil hij daar ook van ook al heeft hij net gegeten, Nu slaapt hij heerlijk, ga er ook zo in. Heb vanacht in logeerbed gelegen, hoest de longen uit mijn lijf en maak iedereen wakker dus ga ik naar beneden naar de logeerkamer/. Was toevallig ook nog eens een graadje koeler. Alleen jamer dat papa goed genuttigd had met voetbal en zijn zoon dus niet hoorde, kon ik dus weer een paar kleer de trap op.

o ja bram heeft niet echt dunne luiers of zo, wel minder plas in zijn luiers dat valt wel op, ja en wat meer spugen.
Paar drupjes regen gehad, maar dat is lang niet genoeg. onze koeien staan te puffen en t gras wordt al aardig bruin.

Wie was t ook alweer over dat speentje, Prenatal kan je ook online kopen, als ze hem daar hebben misschien een optie. De i love papa heb ik laatst voor vaderdag gekocht bij etos. Bram heeft nu ook van 6+ en ook nog kleiner, maar de voorkeur is wel de 6+, kan hij beter op zuigen of zo. Bram heeft nu de hup holland speen van bibi. En ja brengt nog steeds geluk.

84 minuten gespeeld en Spanje scoort. Die hebben mazzel. Die gaan dus wel door zonder verlenging.
\nou ben er weg van zit een K-mug me te irriteren en manlief ligt te snurken op de bank.

angelangel
3 July 2010, 21:17
Mippie: wilde ik je foto;s bekijken. sta je niet meer in mijn hyves. En nu weet ik je naam ook niet meer van de hyves. Wil je me nog wel als vriendje???? :roll:

brusje
3 July 2010, 22:03
Shit... Yma wil echt niet drinken, koud ook niet :( al vanaf 16.00 niks op, en nog koorts, maak me zorgen!

Tammie78
3 July 2010, 23:10
Ow gossie brusje meis! hopelijk heb je inmiddels toch nog wat naar binnen gekregen. Geen idee ook trouwens of je nog op bent want tis niet echt meer een tijdtip om op te zijn :roll: maar kan me je zorgen wel voorstellen. na vier uur geen drinken meer op is idd niet goed lijkt me! check haar luiers regelmatig! liefst ook 's nachts een paar keer dan maar. zolang ze nat blijven zal het nog best goed gaan.
jeetje zit hier helemaal mee te leven en te denken! hoop morgenochtend te lezen dat ze weer goed gedronken heeft!

Hihi angel "wij zijn 2 vriendjes, jij en ik, jij en ik tralalala" :mrgreen:

Nah schijnt dat koorts niets met tandjes krijgen te maken heeft hoor. ze heeft dan gewoon iets onder de leden. een of andere infectie. en bovendien als ze tandjes krijgt zou dat toch ook niet verklaren dat ze niet drinkt. ik denk dat ze gewoon niet lekker is door een infectie en totaal geen trek heeft.

lilian
4 July 2010, 08:42
arme yma..
anders doe je haar even in een lauw/koud badje..
en ondertussen een fles erin proberen..
misschien dat het helpt..
(bedenkt ook maar wat)

ik was het met het speentje..
ben bij de etos geweest
en daar hadden ze alleen normale en de hup holland hup speen ook..
de i love papa speen heb ik nog nooit gezien..
zoek ik ook al een tijdje..

zal even kijken online bij prenatal :D thanks..

angel mippie is mirjam..
heeft levi als profielfoto volgens mij..

nluiten
4 July 2010, 08:51
Sommige kindjes kunnen goed ziek zijn van tandjes hoor. Koorts en niet willen drinken had ons neefje ook.
Ik hoop dat Yma nog wat heeft gedronken.. :( Arm meisie

Tammie78
4 July 2010, 11:05
Ow ja ik geloof ook best dat kindjes niet lekker kunnen zijn door het doorkomen van tandjes hoor. het schijnt alleen dat koorts en diarree niet door tandjes komt.

ben benieuwd hoe het met yma is nu.

David weer goeie nacht. melde zich om 11 uur nog om te eten. toen pas wakker om 7.15! Hij heeft het helemaal door!

nluiten
4 July 2010, 12:10
http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/b ... andjes.asp (http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/babykwaaltjes/art_babykwaaltjes_tandjes.asp)
zomaar even de eerste site gepakt
Natuurlijk kan het ook een virusje zijn.
En bij ieder kindje weer anders. Kaylen had er niet zo heel erg veel last van toch?

lilian
4 July 2010, 12:53
kaylen had met zijn eerste tandje 37.7 graden...
dus licht verhoging.. heeft normaal zo tussen de 36.5 en de 37.5..

verder nergens last van..
en hij heeft er nu al 2..

maar ze kunnen idd koorts krijgen van tandjes en diaree, jammerig huilerig, hangerig..aanhankelijk..

kaylen heeft 1 x brood gehad tammie 2 stukjes en was geen suc6..
maar hij heeft tot nu toe genoeg aan dit schema...

zit alleen elke dag weer te knooien met zijn slapen..
eerder had hij een vast ritme.
maar daar wijkt hij nu elke dag weer vanaf..

Tammie78
4 July 2010, 12:55
Dat is geen medische site ;) en dus niet op medische feiten berust. diarree en koorts horen echt bij een virusje/infectie. tanden krijgen is dat niet. maar goed maakt ook niet zoveel uit denk ik. je kind kan er niet lekekr van zijn en ja kan toevallig net op dat moment ook iets anders onder de leden hebben en dus koortsig zijn. das vervelend dan.

brusje
4 July 2010, 15:05
nou dit komt idd niet door tandjes...ze heeft op t moment 40 graden koorts het arme ding..wilde pas vanmorgen weer drinken om kwart v00r 6, toen fles leeg en om kwart voor 11 ook leeg (geeft nu alleen ff drinken dus geen brood enzo..en een 4e fles) maja net heeft ze maar 60 op..ik vermoed dat ze keelontsteking heeft..gezien het later op de dag minder gaat met drinken/slikken..morgen even naar de huisarts met r! of als het de spuigaten uitloopt straks nog..maar hopelijk redden we t tot morgen
ze heeft nu 200+200+ 70 sap+60 op tot nu toe..ze plast nog wel maar niet veel, kleine stukjes nat in de luier, maarja je zweet nu ook veel he.

Shiley
4 July 2010, 15:15
he brusje wat vervelend dat ze zo ziek is. arme yma! en dan ook nog met dit weer! echt zielig.
hoop idd voor je dat je het vandaag red met haar en niet vanavond al met haar naar de hap moet. en als je t niet vertrouwd gewoon gaan hoor. daar zitten ze voor.

angel, wat raar dat je er niet meer tussen staat. ik heb geen vriendjes weggedaan ofzo dus je zou er tussen moeten staan. weet t dan ook niet. via de 'zoek' functie van hyves zelf ben ik volgens mij niet te vinden. is me zelf tenminste nog nooit gelukt. als je bij tammie, brusje, lilian, lindy enz kijkt en dan bij vrienden dan sta ik er wel tussen (als t goed is tenminste)

krijg het idee dat stefanie en levi de enige 2 zijn die nog niet van buik naar rug en rug naar buik rollen. de buik naar rug doet levi af en toe maar nog niet echt bewust denk ik.

het speentje met i love mama heb ik heel veel gezien hier bij de babydump en de drogisten.
i love papa is er volgens mij ook niet. wel 'papa is the best'
via babydump zijn ze ook te bestellen http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... oep_id=432 (http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=283&groep_id=432)
als je op de link klikt zie je de spenen. staan ze tussen.

brusje
4 July 2010, 15:20
yma heeft de speen met girl power..en voor jongens heb je I am the boss..hihi die vind ik ook leuk..

Tammie78
4 July 2010, 15:32
a gossie arme yma :( 40 graden koorts! gelukkig drinkt ze wel wat! zou idd heel goed keelontsteking kunnen zijn. nou we weten ook niet wat david heft maar die is ook niet te genieten vandaag. heb hem maar een bijtring gegeven en daar zit ie fijn op te sabbelen, maarja komen er wel tandjes of niet? ik voel en zie nog niets maar hij kwijlt weer als een bezetene. kan ook niets hebben zowat. de 6 maanden sprong misschien? hopelijk gaat het morgen op kdv wel goed want hij moet een hele dag! :(

ja stom he dat een speen met "I love papa" er niet is! slaat nergens op! ik moet ook nodig spenen voor 6+ kopen. heb ook nog die vanaf 1 dag, nah daar haalt ie echt niet genoeg zuigbevrediging uit hoor! halve schild gaat ook mee naar binnen! :o ga denk iig maar voor zo'n oranje speen!

Shiley
4 July 2010, 15:54
levi spuugd die 6+ steeds uit. en die van 1 dag die houd hij in zijn mond. moet er nog aan wennen. maar ja, waar niet aan! het drinken gaat ook nog niet. :(

angelangel
4 July 2010, 16:47
Nou zal je ff weer opzoeken Mippie. Jemig wat warm weer vandaag. Vanmiddag met BRam in het zwembadje gezeten. O wat vond hij t prachtig. en smullen van de frambozen uit eigen tuin.
hopelijk knapt Yma snel op zeg.

o ja dat speentje wat ik heb is ook papa is the best. au, bram zit me toch in mijn arm te kniijpen. Zo ff visje maken voor hem.

Shiley
4 July 2010, 16:57
levi heeft net voor het eerst (sinds hij ook aardappel en vlees/ vis krijgt) vers eten op. was niet zo enthousiast als met potje, maar hij heeft het op! stukjes is hij nog niet dol op maar daar zal hij wel aan moeten wennen.

leuk angel, met hem in een badje. ik wil van de week ook een klein badje kopen voor levi. kan hij met warm weer ook lekker in bad.

Shiley
4 July 2010, 17:19
he meiden, weet niet of jullie je hebben aangemeld bij babyopkomst.nl
maar levi kan daar baby van de maand worden. als jullie zijn aangemeld, willen jullie dan op hem stemmen?

lilian
4 July 2010, 17:35
ik heb kaylen aangemeld voor blijstebaby..
maar iedereen kan pas stemmen vanaf 1 augustus.. :D

ben daar niet lid van mippie.. sorry..

Shiley
4 July 2010, 17:49
ja ik heb levi daar ook voor aangemeld haha.
vond het wel grappig. niet dat hij bij die laatste 25 zal komen
maar toch.

angelangel
4 July 2010, 17:56
op tijd me aan herinneren dat ik moet stemmen anders vergeet ik het.

mippie ik heb je weer toegevoegd op hyves. ik heb weer nieuwe pics van macaroni eten en badje eropgezet

Shiley
4 July 2010, 18:05
kijk, weer een vriendje erbij :D

we zullen je eraan herrineren, elke dag! haha.
stemmen is dacht ik van 1 tm 23 augustus. elke dag mag je op max 10 kindjes 1 stem uitbrengen.

Tammie78
4 July 2010, 19:23
ja ik had david gister ook frambozen gegeven. las ik op een site dat ze dat niet mogen voordat ze 1 jaar zijn! :shock: :? nou ja tot nu toe nog geen rare reactie.

Hihi mippie ik ben zo eigenwijs geweest op David er ook voor op te geven! http://www.babyopkomst.nl dus uiteraard wil ik jullie vragen ook op hem te stemmen! Mippie ik heb geen idee of je op je eigen baby mag stemmen, maar zo niet dan stem ik wel op levi! Moet mezelf nog wel ff aanmelden.
ow angel zal ff je foto's bekijken dan!

En ja een badje wil ik ookw el graag kopen voor in de tuin, maar doe het steeds niet omdat hij toch nog niet zelf los kan zitten en dat leek me wel handig dan! maar misschien kan dat ding erin wat ik ook voor het gewone badje gebruik.

Tammie78
4 July 2010, 19:34
zo heb al ff op Levi gestemd ;) David staat er toch nog niet bij.

Shiley
4 July 2010, 20:31
nee david komt in de maand augustus erbij. ik heb levi in juni opgegeven dus staat hij er bij juli tussen. david komt volgende maand. je kan op je eigen kindje stemmen! heb ik ook gedaan haha.
aanmelden is zo gedaan en je kunt je ook weer afmelden dacht ik. dus als je toch wil lilian ;)
maar bedankt dat je op levi hebt gestemd!! :D zal volgende maand op david stemmen!

Tammie78
4 July 2010, 20:36
ow tnx dan weet ik dat ik nog ff een maandje moet wachten!

weet trouwens niet wat david heeft vandaag zeg. is enorm huilerig en bijna niets is goed. zal het de 6 maanden sprong zijn?

angelangel
4 July 2010, 21:18
Tammie: Ze mogen gewoon bramen en frambozen hebben hoor, zelfs citroen. Heb net ook eens zitten kijken en wist je dat er in Wageningen onderzoek naar is gedaan en ze blijken zelfs erg gezond te zijn. Ze bevatten 10x meer anti oxidanten dan een tomaat enm hebben een geneeskrachtige stof die goed is voor de celontwikkeling. Ze zouden zelfs gezonder zijn dan brocolli, tomaten en kiwi's. Nou dat wist ik ook allemaal niet maar las het net in een artikel van de universiteit.
Het zit toch ook in al die kindertoetjes en zo.

Denk dat David ook wel last heeft van de warmte hoor, je wordt er zelf ook vervelend van. Hier koelt het echt nog steeds niet af/
Nou meneertje ligt uitgeteld op bed.

Brusje: Hoe gaat t met Yma? Al wat beter?

Mippie: leuk zeg met de dolfijnen. Ik heb er wel mee gezwommen op de dominicaanse republiek, wat een ervaring. maar als je t een keer gedaan hebt is t ook wel prima vind ik.

Nou ga slapen als het lukt hier in de 29 graden boven.

Shiley
4 July 2010, 21:38
weet niet of er een 6 maanden sprong is. heb dat boek niet. t zou ook goed door de warmte kunnen komen idd. slapen ze ook wat minder en daar worden ze ook niet gezelliger op. al moet ik zegge dat mn mannetje de afgelopen dagen best gezellig was. begint alleen met het eten te 'spelen'. zo'n prrr geluid te maken zodat de groente alle kanten op spetteren. zn handje of vingertje in zijn mond doen of de hele slab in zn mond. 1 grote klieder bende. maar ja, als hij maar eet he.
drinken wil ook nogsteeds niet. flesje niet en tuitbeker niet. heb m liga geprakt in diksap gegven en dat ging zo naar binnen. toen met de lepel nog zo'n 20 cc diksap naar binnen gelepeld. en met de tuitbeker een paar slokjes. dus zeg dat hij zo'n 50 cc diksap opheeft vandaag. maar wel met heel veel moeite!

angel, ohh zwemmen met ze lijkt me ook super. dat was dit niet. maar dit was ook echt super hoor! echt een geweldige ervaring. zou het gerust nog een keer doen en er dan weer van genieten. maar ben al blij dat ik het deze keer kon en mocht doen.

ben ook erg benieuwd hoe het met yma gaat!

willen er toevallig nog meer op levi stemmen? :oops:

brusje
4 July 2010, 23:25
Yma had 4 uur na de zetpil alweer 39.5 geen fles op vanavond

en ik ben al de hele avond aan t spugen en op de wc zitten heb mega pijn in m'n lijf

lilian
5 July 2010, 08:32
brusje ook beterschap dan..
lekker samen het bed in ;)

Kaylen wil echt niet slapen.
gisteravond om 7 uur naar bed meneer was moe..
niks anders dan krijssen..
tot 2 x toe er weer uit gehaald..
en om half 10 sliep meneer eindelijk..

vanmorgen ook krijssen toen ik hem in bed deed..
weer eruit..
en nu slaapt hij net..
hij is echt heel erg moe..
maar wil of niet slapen of is zo weer wakker..
gelukkig snachts nog geen last ervan..
maar het breekt jezelf ook een beetje op..

mippie wat gebeurt er als je hem afleid op een of andere manier???
en dan een flesje met speen 1 erop met diksap..

angel leuke foto's :D

Shiley
5 July 2010, 09:01
beterschap brusje! niet fijn dat je je zo rot voelt en dan yma ook nog ziek :(
doe lekker rustig aan.

lilian, heb al zoveel geprobeerd. afleiden heeft tot nu toe weinig effect gehad. heb nu wel de difrax m op de avent fles gezet. kreeg het idee dat er uit de 1 of 2 van avent erg weinig kwam. ga het vandaag nog maar een paar keer proberen. blijf gewoon elke dag bezig ermee in de hoop dat hij het een keer gaat pakken.

brusje
5 July 2010, 09:14
yma dronk de sap ook ineens beter met de m speen! gaat het iets makkelijker..

oww ik voel me zo belabberd..zit er aan te denken me ziek te melden op t werk..zonde van mn vakantiedagen zo kan niks doen..

yma heeft ws ook een virusje want keel en oortjes zien er rustig uit, longetjes ook niks te horen dus we mogen gewoon zo doorgaan en even aanzien..ze droogt nog niet uit zo..als t erger wodt woensdag weer als t neti over gaat vrijdag weer en hopelijk is het eerder beter..

rustig aan doen is er nu even niet bij, kyan is ook vrij natuurlijk he dus kan niet gaan liggen met yma..maar hij is best lief voor me hoor..;)

nluiten
5 July 2010, 09:51
jakkes brusje, balen.. Beterschap voor jullie allebei!

Er is een sprong met 26 weken, 6 mnd. Leren weer allemaal leuke dingen!

Tammie, wij hebben nu ook een bumbo. Schoonzusje had er een en die gebruiken ze niet meer. Bram klimt er steeds uit. Dus wij hebben 'm te leen, echt helemaal te gek! Kan ze lekker bij ons aan tafel zitten als we eten, echt gezellig!

brusje
5 July 2010, 11:44
dat is wel handig ja.leuk hoor..ik ga deze vakantie een kinderstoel halen en kijken hoe dat gaat voor als wij aan t eten zijn..kleine kindjes worden groot he!

ik ga zo bij dr kijken, ze slaapt al vanaf 10 uur en moet wel weer wat drinken nu..

mn schoonvader is geopereerd vanmorgen nieuwe knie..nu hopen op goed herstel..

verder niks te melden eigenlijk..

lilian
5 July 2010, 11:52
brusje zou haar denk ik niet wakker maken..
ze voelt zich niet lekker dus slaapt ze meer..
hebben wij ook last van als we ziek zijn..
ze meld zich vanzelf en dan kun je het wel proberen..

(tip.. zelf even kijken wat je ermee doet :D )

nadine wij hebben kaylen altijd op tafel zitten met de wipper :D

nluiten
5 July 2010, 11:57
Een nieuwe knie.. Bijzonder toch he, dat dat kan.

Tsja, ik kan me zo voorstellen dat drinken iets belangrijker is dan slapen. Dat doet ze toch wel, drinken geeft ze niet aan.

Wij hadden Stefanie ook altijd op tafel liggen hoor. Dan legden we een speelkleed neer en was ze er toch lekker bij. Maar ik vind het zo veel gezelliger zo in die stoel. Eetstoel heb ik ook gehaald van het weekend. Daar is ze nog iets te klein voor. Of eigenlijk, ze kan nog niet zelfstandig zitten. Gisteravond tijdens ons eten wel in gezeten, hahaha, zo schattig. Dan zie je wel dat het toch nog een heel klein meisje is hoor. Zelf vond ze het ook prachtig.

Het is weer tijd voor mevrouw om naar bed te gaan.

lilian
5 July 2010, 12:04
ja kan ik me wel voorstellen..
in de bumbo (die had tammie ook mee met de meeting toch?) zitten ze echt rechtop..
kun je haar mooi zien en zij jullie ook en dan ook nog rechtop ;)

kan me ook wel voorstellen dat drinken belangrijker is..
maar telkens flesjes maken en dat ze dan niet wil is ook zonde en je kunt haar ook niet dwingen lijkt me..
(bedoel het goed)

brusje
5 July 2010, 12:22
nou ben r na 3 uur gaan kijken en werd ze wakker en fles 220 leeg 200 met 6 schepjes..grote meid..ik geef nogsteeds alleen flessen en diksap..of een koude fruithap als ze niet wil drinken..gisteravond had ze zo`n bakje fruitzuivel met graan op van friso, fles wilde ze niet.

nluiten
5 July 2010, 12:35
Dat weten we toch lilian. ;)

Ja klopt, dat was er ook een. Dat stoeltje schijnt oorspronkelijk gemaakt te zijn voor kindjes die gehandicapt zijn of grote achterstand hebben hoorde ik laatst.
Ideaal stoeltje. :D

Ik ga nu ff 'pauze' nemen. Ben zoooo moe.. Dan slaapt ze misschien wel door, maar nu denk ik al een maand tussen 5 en 6 wakker worden breekt een heul klein beetje op.
Lekker in de tuin eventjes hangen.

lilian
5 July 2010, 12:37
brusje die heeft kaylen ook wel eens gehad..
die vult ook best door die granen.. :D

grote meid yma..

dan is het goed nadine ;)

oke dat wist ik ook niet..

een vriendin van me zij een voedingskussen om hem heen leggen blijven ze ook wel zitten.
maar dat zou ik op tafel maar niet doen.. ;)

"rust" lekker! :D

brusje
5 July 2010, 13:13
ja yma zit ook wel s in t voedingskussen maar is idd voor op tafel niet handig he..;) maar wipper gaat hier ook nog goed hoor..vind ze prima

Em
5 July 2010, 14:10
Hey dames,
Ben ik ook weer eens. Tijd niet geweest- druk druk druk. Ik lees nog wel regelmatig mee, maar het dagelijkse forumverkeer gaat mij een beetje te snel ;-)

Hier gaat alles erg goed. Julia is een hartstikke vrolijke meid die veel lacht (vaak al als je alleen maar naar haar kijkt) en zichzelf erg goed kan vermaken(dat was de eerste 3 mdn wel anders!). Tegenwoordig doet ze dat door over de hele vloer te rollen. Leg haar op een speelkleed op de grond (leuker dan in de box) en binnen no-time ligt ze 1-2 meter verder.. is ze dan heen gerold. Puntje is alleen dat ze maar 1 kant makkelijk rolt, dus dan horen we ‘kloing’ en ligt ze tegen een bloempot aan ofzo.. dan draaien we haar om en rolt ze weer verder haha.

Eten gaat ook best goed. Ze drinkt 3 flesjes flesvoeding van ong. 200ml en krijgt daar dan nog 2x bv (’s ochtends en ’s avonds bij) + fruithap en avondeten. Dat gaat best lekker. Avondeten eet ze ook wel maar nog steeds niet veel. Ze vind het na een paar happen wel weer genoeg. Dat moeten we dus nog wel even stimuleren. Als ze dat goed eet hebben wij volgens mij wel een mooi schema. In plaats van de dixap/water van andere kindjes heeft zij dan 2x bv naast de 3x ong. 200ml flessen.

Het slapen overdag blijft een probleem. Ze slaapt hooguit 2 uur op een dag, maar is er vrolijk onder, dus ik ga er vanuit dat ze gewoon weinig slaap nodig heeft ofzo.

Gisteren voor het eerst gezwommen. Na tien minuutjes mopperen besefte ze dat ze het eigenlijk wel heel leuk vond en begon ze te spetteren en keihard te gillen.. dus was wel een succes. Ga het even aanleren voordat we eind aug. op vakantie gaan. Dan wil ik namelijk veel gaan zwemmen met haar :-)

Een paar dingetjes die ik net snel zag. Mippie ik las dat Levi geen warme flessen wil? Van Nutrilon hebben ze kant-en-klare opvolgmelk. Die kan je ook koud aan je kindje geven. Misschien is dat iets voor Levi als het zo warm is?
Vervelend dat zowel jij als Yma niet lekker zijn Brusje. Hopelijk knappen jullie snel weer op. Fijn iig dat ze alweer wat gedronken heeft.

Lillian, slecht slapen heeft Julia de afgelopen 2wkn ook gedaan. Tot vrijdag nacht- toen zetten we de airco op haar kamer (hebben zo’n verrijdbare airco-unit) en sliep ze heerlijk door tot 07.30 uur (echt een uitzondering voor haar). Dus tot nu toe steeds ’s nachts maar de airco aan en mevrouw slaapt continue lekker uit (en wij dus ook!).

Ik heb nog een paar vraagjes aan jullie..
- welke pap gebruiken jullie voor de papfles/bordje pap ’s ochtends? Is dat de rijstebloem of iets anders al?
- Hoe geven jullie de boterham aan de kindjes? Ik geef Julia als wij ontbijten nu altijd een broodkorstje maar dat verdwijnt meer op en in de romper dan in de mond uiteindelijk. Hoe kunnen ze het brood weg krijgen?

Nou tot snel weer. Groetjes

angelangel
5 July 2010, 14:44
Arme Brusje en Yma, dat is zo geen leuke vakantie. Gelukkig hebben jullie een lief broedertje in huis ;)

Die bumbostoel is fijn ja, maar bram heeft inmiddels zulke dikke billen dat ik de stoel echt van zijn kont moet trekken :)
Tammie, ik zag op mijn hyves dat je hem ook onder de douche gebruikt, dit is er niet goed voor hoor, slijten ze erg snel van en gaat hij scheuren. Ze raden het ook af, kijk maar eens op hun site. Maar hij is makkelijk af te wassen dat wel. Alleen nu nog de vraag hoelang ons spekkie er nog in past. De wipstoel is hier gewassen en opgeborgen, dat past echt niet meer, veel te gevaarlijk.

Afgelopen nacht is het hier weer een drama geweest, dromen en gillen. Jemig vanmorgen allemaal helemaal gaar. Gelukkig kwam hij om half 7, want wij hadden de wekker niet gehoord :oops: , scheelt eigen baas maar toch.

Vandaag alle kleden en prut gewassen. Lekker snel droog buiten op de lijn. Vandaag of morgen gaan ze mijn horren er eindelijk voorzetten hebben ze me beloofd, nou ben benieuwd kan niet wachten, zit helemaal vol met muggebulten.

Em, leuk weer wat van je te horen. Een echte rollie al daar die Julia. Bram lukt het ook steeds beter om door te rollen, maar ook een kant vaak op. Ook zo'n nieuw grapje, meneer slaapt op zijn zij sinds een paar dagen.

Bram krijgt ook pap, s'avonds en soms ook s'morgens. Ik heb diverse varianten van Bambix vanaf 6 mnd. Avondpapje bisquit, of ontbijtpap met appel. Brood eet bram heel goed van een vorkje, kleine stukjes. Om te beginnen zou je eerst alleen het zachte van het brood kunnen geven. Bram vreet alles op, maar ja alles wat los en vast zit vreet hij op. Vandaar ons spekkie, hihihi. Ik m aakte eerst het brood vingertopjes groot aan stukjes.

angelangel
5 July 2010, 14:47
Em: ja beeld versprong de hele tijd, zo irritant. Je zou kunnen beginnen met alleen boter of jam, . Ik zou geen smeerkaas doen, dat plakt zo en dan plakt het aan het verhemelte vast en kunnen ze het ook niet wegkrijgen. Ik heb in het begin alleen boter gedaan. Kreeg hij meteen zijn hoeveelheid vetten binnen die hij moest hebben. Nu doe ik er wel eens smeerworst, vruchtenjam op. Vanmiddag heeft hij een beetje pasta erop gehad, net zwarte piet, hahaha. Bij zijn broodje krijgt hij fles melk. Soms drinkt hij tussendoor ook wat.

Shiley
5 July 2010, 14:55
he em, leuk dat je er bent.
levi drinkt wel warme melk hoor. hij wil geen diksap of water of iets anders. weigert hij en dan word hij boos.

nu net had ik een halve liga met diksap geprakt en dat ging er zonder problemen in en daarna gelijk de fles in zn mond. heeft hij klein beetje uit gedronken. toch wat sap op! was nu een kant en klare fles van friso. dacht, probeer die maar. zit nu de andere helft van de liga op de knabbelen. straks kijken of hij misschien nog wat wil drinken. hoop van wel!

leuk is dat rollen he. mn nicht haar zoontje draait ook heel de kamer door. die doet wel 2 kanten op draaien maar is ook al 8 maanden. ziet er echt heel erg leuk uit haha.

ik gebruik voor levi voor zn avond papje tot nu toe nog rijstebloem. als dit pak leeg is wil ik avondpapje bisquit gaat gebruiken. moet wel ff wennen dat ik daar alleen maar water aan toe hoef te voegen. dat de opvolgmelk daar al in zit. scheelt weer flesvoeding he. maar de komende week heeft hij nog wel rijstebloem denk ik.

vanmorgen potje fruit voor 8 maanden gegeven. koek eet hij ook stukjes van op dus ik dacht, probeer het. maar dat moest hij toch niet hoor haha. vies kijken, rillen en uiteindelijk na een paar hapjes, weigeren en huilen.

brusje
5 July 2010, 15:00
angel, kyan zn benen waren ook al snel te dik voor de bumbo (bj vriendin eens in gezeten) dat heeft ervoor gezorgd dat ik m nu neit ga kopen voor deze meid met wederom mollige benen..;)
balen van je nacht!!!

en..fijn dat alles goed gaan ben benieuwd hoe groot je meid is..denk dat ik weet waarom ze weinig warm eten wil..3 flessen en 2 keer bv vult al behoorlijk he ;) komt vanzelf hoor dat ze meer van de lepel gaat eten
ik geen smorgens normaal de granenpap (6 mnd) is ietsje vezelrijker dan rijstebloem, dikt ook iets beter in..als ze fit is eet ze goed van de lepel..en iets dunner kan ie ook uit de fles met een grotere speen
ik heb ook andere papjes gehaald maar daar zit de opvolgmelk ook al in en moet je maken met 130 water..vind ik een beetje weinig..en als je meer gaat doen weet ik de verhouding niet zo goed van wat ze dan krijgt..
als ze nu beter is kan ik de 130 voor de ochtend wel gaan proberen..
boterham doe ik met boter en leverpastei of smeerkaas, in kleine blokjes en dan van een vorkje..dat gaat net als met een lepeltje een heeft ze wel door, in t begin ging het moeizaam maar na een ruime weer ging ze echt kauwen er op en slikte ze het beter door..oefening baart kunst

hihi die levi dacht..heej wat doe je me nu weer aan..;)
ja die bisquit had ik ook gezien maar stat ook alleen op 130 water toch..is dat niet weinig..en dan is iete dik voor in de fles.

Shiley
5 July 2010, 15:08
bij t avondpapje van bambix staat dat je 160 water moet pakken met 7 eetlepels.
denk dat ik gewoon 190 water pak en dan 7.5 a 8 eetlepels doe. is voor de fles.

voor een borje pap is het idd 130 ml water + 7 eetlepels.
hoe hebben jullie dat gedaan lilian en angel? jullie hebben deze toch al eens gebruikt?

Tammie78
5 July 2010, 19:44
Ben ik ook weer!

Em leuk weer van je te horen. wat fijn dat het lekker gaat met Julia! En dus ook nog aan de bv! Goed hoor.
En ook leuk dat rollen! David rolt nu alleen nog maar heen en terug zeg maar. dus blijft min of meer op dezelfde plek nog.

Ja angel ik weet het dat de bumbo eiegnlijk niet onder de douche mag. maar tis zoooo handig en david vind het zooooo leuk! :D
David heeft vanavond voor het eerst "meegegeten" bij ons aan tafel. heb de bumbo op de stoel naast me gezet! Hij vond het geweldig! Had hem wat stukjes bloemkool voorgeschoteld. nah moest ie wederom niets van weten hoor van die bloemkool! vind ie niet lekker! maar heeft er wel ietsiepietsie van binnen gekregen haha!

David sabbelt nu af en toe op een broodkorst. Vind ie best lekker. maar echt ervan eten doet ie nog niet volgens mij.
Wij gaan david trouwens geen smeerworst en smeerkaas geven waarschijnlijk. vinden we niet echt gezond. zit nogal wat zooi in nl. maargoed ieder zijn eigen keus uiteraard.

Ook gaan we geen pap geven. omdat dat geen meerwaarde heeft qua voedingsstoffen. Dus hoeft niet echt. Maar ik blijf ook nog bv geven dus dan hoeft het sowieso niet.
We willen david ook al snel van een vorkje leren eten. maar nu eerst kennis maken met eten en dat mag ie nog lekker met zn handjes doen.

haha david heeft nou niet echt dikke benen, maar ook die komt vaak met bumbo en al omhoog als ik hem eruit wil tillen! :mrgreen:

Em
5 July 2010, 19:50
Bedankt voor de tips! Ga het binnenkort maar eens proberen. Kijken of ze nog 'ontbijt' wil na de BV 's ochtends.

Hierbij nog wat foto'tjes van de afgelopen week. http://www.mijnalbum.nl/Album=7DUXV4BV Zoals je aan haar armpjes ziet komt ze nog steeds goed aan.

Ik vond het trouwens leuk om wat foto's te zien van de meeting. Vond het echt jammer dat ik daar niet bij kon zijn. Was zulk lekker weer en ik zat de hele dag binnen in een te warm kantoor te vergaderen. Ik ben mijn wachtwoord van Hyves vergeten dus kon daar niet kijken maar Brusje heeft wat foto's op de site van Yma staan, dus daar heb ik even gekeken. Erg leuk. Kon iedereen wel een beetje plaatsen alleen Mippie en Lindy kon ik van de foto niet onderscheiden. De kindjes zijn te ver weg om te kunnen zien wie wie is :-)

Tammie78
5 July 2010, 19:56
aaahhhh Em wat een verschrikkelijk mooi meisje zeg! ;) Prachtig gewoon!

Shiley
5 July 2010, 21:01
em, ik had een blauw topje aan en levi ligt op bijna alle foto's op zn buik. Lindy zit rechts naast mij (op de foto gezien) en gijs ligt voor haar.

net voor het eerst naar zumba geweest. pff wat is dat een energie vretend iets zeg. was kapot! nu gaat het wel weer. lekker kunnen zweten dus zo eerst eens een douche nemen! maar wel erg leuk om te doen hoor. volgende week weer. hier is het sporten dus ook begonnen!

we hebben vanavond op de dam een vogeltje gevonden (net uit ei) het leefde nog. is denk door een kat achter gelaten want in de boom die het dichtste bij staat zit geen nestje. beestje is helemaal heel en doet steeds zn snaveltje open en beweegt soms zijn pootjes. echt zo zielig! licht nu in een soort nestje in de schuur en krijgt af en toe wat water druppels (t shirt een stukje nat maken en dan druppels in zn bekkie laten vallen) alleen we kunnen geen wormpjes vinden om hem te geven. mn man heeft m een paar stukjes gemalen shoarma gegeven van vanavond :? hij at het wel op. zal wel honger hebben. wie weet hoe lang die er al ligt en hoe lang hij al niet gegeten heeft.

weet niet meer wie het wilde weten, maar ik heb vanavond weer een bonnenboekje van 'lekker in het leven' ontvangen. zaten ook 4 pampers active fit bij. en weer 2x een bonnetje waarmee je 3 pakken voor 20 euro kunt halen. :D inslaan die pampers!

brusje
5 July 2010, 21:29
hmm ik krijg ze niet meer...
goed hoor sporten!! ikben vanavond uiteraard niet gegaan..kan amper lopen of ik ben duizelig..
ahh dat vogeltje gaat t nie redden..geen nestje in de buurt? mischien willen andere vogels hem dan adopteren..:( zielig

mooie meid hoor em..idd nogsteeds flink!

Pap wel degelijk meerwaarde hoor..vezels, totdat je naar brood voor ochtend en middag gaat! (bij bv hoeft dat mischien niet..al staat t bij ons cb wel op t lijstje..)
en wat is dan gezond beleg op brood? alleen fruit of kwark is in het begin leuk maar je kind gaat uitendelijk toch beleg eten lijkt me..?
ieder zn ding over eten natuurlijk maar uiteindelijk gaan ze t toch wel eten..snoep ook en friet ook..

yma wilde de middag fles maar 100 en vanavond alleen koud hapje weer een bakje fruitzuivel met graag..zit aan 600 ml voor vandaag..dus niet echt slecht..
ze had net weer 40.0 :(

Lindy
5 July 2010, 21:35
Zoooooooo was ik ook weer ens, heb alleen even de laatste bladzijde gelezen, blader zo nog wel even verder terug...

Em leuk dat je dr weer bent!

Gijs eet echt nog geen brood hoor, hij loopt nog altijd te stikken in de broodkorst... Hij knabbelt overal stukjes vanaf, krijg je met die tandjes he... Vanavond heeft ie spagethi bolognese op van Friso. Is 6 maanden potje, maar zitten best grote stukjes in. Mannetje had het gegeven want ik was aan het werk en dat at ie best wel goed. Ben benieuwd ga hem morgen de andere helft geven. Lijkt me zo leuk als ie ook broodjes kan eten. Verder laat ik hem soms van een nectarine knagen, dat blijft niet in zn keel hangen...

Ik ook vandaag die lekker in het leven gehad. Ben blij met de pamperbonnen en zag nog wel meer leuke bonnen. En idd die gratis pampertjes zijn nooit weg. Ga denk ik mn moeder en schoonmoeder ook lid maken, kost toch niets en die bonnen zijn welkom hoor!!!

Mippie goed hoor wezen sporten. Hier nog steeds niet, maar als ik straks geen avonden meer hoef te werken kan ik misschien de maandagavond gaan als mannetje dan nog thuis is... Wil ook wel zumba gaan doen...

Whaha dat vogeltje eet shoarma??? Denk ook dat ie het niet redt... zielig he...

Lindy
5 July 2010, 21:38
Oh brusje, yma al weer koorts, meisie toch... hoop dat het morgen weg is. Had ze al tandjes inmiddels?
Broodbeleg mag Gijs wel maar snoep en friet voorlopig nog heel lang niet. Maar gaat met de eerste ook makkelijker dan met de tweede denk ik. Ik wil hem ook wel papje geven, maar kan dat ook gewoon smiddags of niet? krijgt 's ochtends en 's avonds nog bv.
Pffff heb het gevoel dat ik hem de hele dag loop vol te stoppen...

Tammie78
5 July 2010, 21:50
Ja brusje dat bedoelde ik ook meer hoor. als je brood geeft heeft pap geen meerwaarde. en dat geven de meesten al vanaf 6 maanden dacht ik toch :? maar tis ook niet verkeerd hoor. en gezond beleg. er is best meer dan alleen fruit en kwark hoor. maar kost misschien soms wat meer moeite idd. en tuurlijk uiteindelijk gaan ze vanzelf alles eten. juist daarom vin ik het belangrijk dat zolang ik nog in de hand heb wat hij binnen krijgt, dat dat zo gezond mogelijk is ;)
je kunt gewoon wat roomboter zonder zout op brood doen, wat olijfolie, groentepure of fruitpuree, jam zonder suiker, smeebare zachte milde kaas, plakje jonge kaas, pindakaas zonder bijgevoegde vetten en zonder zout, sesampasta, notenpasta, pure appel- of perenstroop. Best mogelijkheden dus. ik denk dat veel van deze dingen bij de biologische winkel te krijgen zijn. Kom ik zelf verders ook nooit hoor! maar misschien ga ik dat dus nu voor David wel doen.

Lindy blijf je voorlopig dan de ochtend en avondvoeding bv geven? dacht dat je helemaal wilde stoppen?

Tammie78
5 July 2010, 21:57
Hier nog even een stukje over pap. Komt van http://www.borstvoeding.com

Sommige artsen hebben de gewoonte om te adviseren baby's te laten beginnen met pap en daarna ander voedsel te introduceren. Er is echter niets magisch aan pap, en baby's kunnen prima zonder. In feite is pap, behalve calorieën en toegevoegd ijzer (áls dat toegevoegd is tenminste), van weinig voedingswaarde. De beste manier voor baby's om extra ijzer binnen te krijgen is door hen vlees te geven, en geen pap waarvan het toegevoegd ijzer slecht wordt geabsorbeerd en waarvan het meeste weer met de ontlasting mee naar buiten komt. Ook kan het verstoppend werken. Echt eten, wat jij ook eet, is het beste voor je baby.

Gewoon ter info! uiteraard gewoon zelf weten wat je ermee wilt doen ;)

Shiley
5 July 2010, 21:58
fijn he, die bonnetjes. wel raar dat jij ze niet meer krijgt brusje.
lindy, het is niet zo dat iedereen dezelfde bonnetjes krijgt hoor. mn moeder krijgt nooit of zelden die pamper bonnetjes. die heeft dan wat anders daarvoor in de plaats. en ik heb wel pamper bonnetjes.

ja we kunnen nogsteeds geen wormpjes vinden. is het te droog voor. mn man heeft wel 2 gaten gegraven maar geen word tegen gekomen. ook de buren hebben geen worm gezien. hij mag ook universeel vogelvoer. maar waar haal ik dat om dit tijdstip? dierenwinkels zijn niet meer open hoor. belde net een vogelopvang. kreeg een oudere vrouw aan de telefoon. ze kon me niet goed verstaan dus moest morgen maar bellen. en ze mikt zo die hoorn erop. dat doe je toch niet als je vogelopvang bent! dan moet je toch klaarstaan als mensen bellen? regel dan iemand die wel goede oren heeft. ben ook bang dat hij morgen niet meer leeft. en zo wel dan bel ik morgen nog maar een keer en dan kijk ik wel verder.

tammie, die pasta en pindakaas enzo die jij net opnoemd, die mag hij voorlopig nog niet he! alles waar noten in verwerkt kunnen zijn mag hij nog niet ivm de kans op notenallergie. dus die vallen al af.

Lindy
5 July 2010, 22:06
owja, lindy welke tuitbeker gebruik jij voor gijs ?
Zo pffffffffff ben weer bij hoor... sorry voor de late reactie.
Ben bij Gijs op een gegeven moment alles gaan proberen, tuitbeker van Nuby met siliconen tuit. Tuitbeker me harde tuit, beker met rietje, tuitje van avent en gewoon bekertje.
Eerst wilde hij niks en nu kan hij alles een beetje. Bij de avent haal ik dan wel de antilek eruit. Alleen rietje doet ie nog niet, heb ik ook al lang niet geprobeerd. Waarschijnlijk probeerde ik iets teveel tegelijk uit pure wanhoop haha... Niet echt een goed voorbeeld dus...

Tammie78
5 July 2010, 22:07
Ja dat kan wel kloppen idd mippie!

Lindy
5 July 2010, 22:20
Mippie ik zou het vogeltje wat pap geven, is dat geen idee?
Oh zijn die bonnetjes voor iedereen anders. Nou maak ik mn moedre toch gewoon 30 jaar jonger en ook met kindje haha... zal ze leuk vinden ;)

Tammie zolang de bv goed blijft gaan 's ochtends en 's avonds blijf ik die gewoon doen hoor, vind het nog veels te leuk. ALs het wel weg gaat heb ik er wel vrede mee hoor, wil er geen drama van maken. Kom de dag aardig goed door zonder kolven alleen mn ene tiet is steeds veel groter. Lop dus steeds met een cup E en de andere cup C ofzo rond, lekker charmant haha...

brusje
6 July 2010, 01:02
Ow even hier ter afleiding voel me zo beroerd...yma wilde niet slapen en ik sta stijf van de stress daardoor weer erg
misselijk en buikpijn en diaree trek het zowat niet meer ben zo moe 2e nacht al weinig slaap voel me zo klote.... Kut ze huilt

Shiley
6 July 2010, 08:50
ahhh brusje het zit je ook niet mee he. yma al bijna een week ziek en aan het spoken s nachs en jij ook niet lekker. snap niet dat rene niet ff zn bed uit komt voor je zodat jij eens kan blijven liggen. hij heeft nergens last van!? dikke digi knuff meid.

weet niet of vogeltjes pap mogen? ga zo eerst maar eens kijken of hij nog leeft. nog niet gedaan.

lindy, die antilek uit de avent. is dat dat transparante ding dat tegen dat witte tuitje aan zit? kan ik anders ook nog wel proberen. gister alleen flesje geprobeerd en geen tuit. maar hij pakje maar 2 kleine slokjes.

hier vanacht niet zo'n lekkere nacht. eerst was het steeds huilen toen we hem in zijn bedje hadden gelegen. steeds naar boven. speentje erin. naar beneden en dan binnen 15 minuten hard huilen. uiteindelijk in slaap gevallen maar vannacht zo'n iedere 2 uur wakker en huilen. lag hij of dwars of met zn arm klem of met zn benen omhoog tegen het voeteneind.
dat word toch echt weer gewoon een slaapzak aan hoor.

nluiten
6 July 2010, 11:50
Ach Brusje, heb het zo met je te doen.
Sterkte meid! Ook vanuit hier een digiknuf!!

lilian
6 July 2010, 15:37
hoi dames

gisteren een heel verhaal getypt wil op verzenden drukken en valt mijn pc uit..
hele bericht weg..

em wat fijn dat het zo goed met je gaat en met julia ook..
wat een mooi moppie is het toch :D

ik geef kaylen sochtends pap uit een fles..
200 ml met 6 scheppen (ochtendpapje bisquit of bambix appel)
om 8.00 krijgt hij die en dan red hij het perfect tot een uurtje of 13.00..

hij heeft gisteren voor het eerst een hele boterham opgegeten (zonder korst)
had er fruit op gedaan en het was wit brood..
mijn moeder zei dat dat makkelijker weg te krijgen is..
sommige stukjes slikte hij zo door zonder te kauwen.. raar mannetje! ;)

brusje heel veel sterkte...
heb ook met je te doen..
dikke knuf van ons!

lilian
6 July 2010, 15:37
mippie wat zielig voor dat vogeltje..
stukjes brood ofzo mogen ze toch ook wel hebben..

hoop dat die het red..

Shiley
6 July 2010, 16:47
vogeltje heeft het niet gered. :(

ik weet het ff niet meer. zit er doorheen. kan wel janken, boos zijn verdrietig zijn. ik weet het niet maar van alles. meneer net huilen met zn warme hap. neem ik hem op schoot om verder te eten smeert hij alles op zn broek :roll: terug de wipstoel in. huilen! even later rustig en ik alles schoongemaakt. dus kijken of hij meer wil eten. huilen! wilde niet meer dus. yoghurt gegeven. wilde niet eens happen! uiteindelijk toch een hapje. huilen! beetje drinken (je weet maar nooit of hij het toch een keer gaat pakken) huilen!! toen maar danoontje gepakt. 2 hapjes, huilen!! ik weet het niet meer!!!!!!! weet niet meer wat ik moet doen! morgen word het weer bloed heet tm het weekend en hij wil niets extra drinken!!! wat moet ik hiermee! ik zie het straks nog misgaan. de fles wil die dan al niet geweldig drinken en ook al niets extra's drinken. wat moet ik nou??
sorry hoor maar zit er echt ff doorheen met dat drinken van meneer en steeds huilen als je hem drinken ofzo aanbied. hij wil het gewoon op geen 1 manier :cry:

brusje
6 July 2010, 17:39
awh arm vogeltje

en kan me je zorgen goed voorstellen hoor klinkt alsof ie gewoon echt gen trek heeft..hier doet yma dat namelijk ook gaat huilen als ze echt niet hoeft..daar kun je helaas helemaal niks aan doen! hoop het neti voor je maar mischien heeft ie ook iets onder de leden dat ie minder trek heeft?
hier heeft ze ook pas 2 flesjes op en niet helemaal leeg en net bij t fruit hield ze t ook na paar happen voor gezien..tja ik kan er nisk an doen hoor..ze wil ook geen sap of water..probeer straks nog een fles en zo niet..ja dan maar zonder naar bed.. :?
hoeveel krijgt ie ongeveer binnen op en dag? met alles bij elkaar..dus ook fruit en groente, yma zit nu op 500/550 ongeveer..ze geeft helemaal geen honger aan had om 9 uur een fles op en sliep van kwart voor 11 tot ruim 14 uur!

nou rene sms dat ie uit t werk even langs zn vader gaat in ziekenhuis in gorinchem en dus pas tegen 20 uur thuis is..vond het anders zo lullig voor zn vader..wordt tijd dat ie t eenslullig voor mij vind dat ik terwijl ik me klote voel alles alleen moet doen en hij dan ook nog s langer weg blijft.. :evil:

brusje
6 July 2010, 17:43
owja mippie..heb de bonnetjes toch gekregen :D

en sjee joh..waar buikgriep al neit goed voor is..zit zowat op mn oude gewicht...;) maar vol me liever wat beter..menn
nou ga yma maar douchen en tuttelen..denk dat de koorts weer opgelopen is ze voelt warm, bleef vandaag rond de 38.6/38.7 overdag zonder zetpil..maar geeft haar er straks wel 1
vannacht heb ik er 2 best dich op elkaar gegeven ze had 40.3 en dat vind ik toch eng al zeggen ze dat t geen kwaad kan..

Shiley
6 July 2010, 18:30
sow, dat zijn toch geen temperaturen meer! pff wat hoog! snap best dat ze zich dan niet goed voelt.

lullig voor zn pa, tja is te begrijpen maar idd, is het niet lullig voor jou????? jij voelt je ook klote en mag alles in je uppie doen. tssss sommige mannen he! je zou ze wat!

levi heeft vanmorgen van 200 water + 6 ongeveer 40 a 50 laten staan. dus zo'n 160 op. om half 11 een half potje fruit op. (100 gram) half 1 een fles. 160 van op en een stukje broodkorst. vanmiddag 1 a 2 slokjes sap. bijna een heel groente hapje en 3 hapjes toetje.
echt drinken is dus nog maar 320 ml. en dan 100 fruit. groente is niet echt vocht he. dus heb dat niet meegerekend. krijgt vanavond nog een flesje van 200 + 6 + 3 rijstebloem. hoop dat die dan leeg gaat. van de week wel een keer helemaal leeg. snap gewoon niet dat hij niets extra's wil drinken. ook niet met heel heet weer. met een lepel pakt hij wel een aantal slokjes. dus waarom niet met een fles of tuitbeker. :roll:

fijn dat je de bonnetjes toch hebt gehad. altijd leuk!

Tammie78
6 July 2010, 19:32
Ff snel want voetbal begint. Mippie probeer anders een heeeeel sterk verdunde fles te geven. Omdat je zegt dat hij wel zn fles aardig drinkt toch? nou doe dan bijv. 180 cc met 2 schepjes of zoiets! dan krijgt ie zowat geen voeding maar wel veel water. Maar ja of hij er in tuint?

David heb ik vanavond een half potje gegeven! omdat hij nog totaal niet geinteresseerd lijkt in eten had ik zoiets van ik probeer datw el eens misschien vind ie dat wel lekker. was stoofpotje rundvlees, tomaat en wortel. en ja hoor smullen! :roll: vind ie mijn kookkunsten zeker ook niet lekker :? mag hij morgen de andere helft. en hij heeft wat hapjes yoghurt op met scheutje diksap. eerste hap trok hij toch een vies gezicht! :o hihi. maar daarna ging het er lekker in! papa en mama zijn ook yoghurt liefhebbers, dus wie weet vind hij het ook wel erg lekker. Maar voor het slapen gaan toch nog zijn lievelingstoetje: mama's melk! :mrgreen:

Shiley
6 July 2010, 21:06
dat gaat m ook niet worden tammie.
mn man had pas een 'foutje' gemaakt en had voor de fles die hij toen kreeg na de warme maaltijd (voordat hij een toetje krijgt) 190 water gepakt met 3 schepjes. nou meneer moest het dus niet he! mn man belde me op toen ik in de auto zat naar mn werk dat levi de fles echt weigerde en ging huilen en kwaad werd enzo. even later had hij net nog een keer geprobeerd maar meneer moest m niet. tja dan maar geen fles. beld ie om iets voor 9 op naar mn werk: zit de rijstebloem er al bij? nee die moet je er zelf nog bij doen. maar waarom zit het bakje dan zo vol? dat was om 17.00 uur niet. euh hoeveel water heb je om 17.00 uur gepakt? ja 190. :roll: had nog zo opgeschreven dat hij 100 water moest pakken. daarom wilde hij m toen dus niet.
gaat nu dus ook niet werken helaas. maar t is niet dat hij t sap niet lust. met een liga geprakt eet hij het op. kan ik zelfs nog een paar lepeltjes met alleen sap na geven. hij pakt het alleen Niet uit een flesje of een beker.

levi wil ook geen vers eten hoor tammie. toen hij eindelijk de verse worteltjes wilde, mocht hij ook aardappeltjes en vlees. en toen moest hij het weer niet. zondag wel een vers potje met vis, worteltjes en aardappel op. vond het niet super maar at het wel op. geef hem anders gewoon ff een potje en probeer later nog eens vers eten te geven. ben ik ook aan het doen. heb ik van 4 tot 6 maanden ook gedaan. ga binnenkort weer wat met vlees maken voor in de vriezer en dat geef ik dan een keer en kijk wel wat hij er van vind. niet lekker, dan nog verder met de potjes. komt echt wel goed.

yoghurt wilde levi vanavond ook niet. heeft hij wel een keer gegeten maar vanavond was niets goed. :(

toen ik hem net voor de wedstrijd hoorde (lag in bed te mopperen) lag hij echt dwars in bed haha. past net haha maar lag wel echt met zn hoofd tegen de spijlen

Tammie78
6 July 2010, 21:24
Mippie misschien zit Levi wel in zn 6 maanden sprong. Daar hoort slechter eten/drinken ook bij he ;) Meid probeer je er niet te druk over te maken. gaat vanzelf weer over. En als hij wel gewone flessen wil, misschien daar wat extra van geven en dan maar even geen bijvoeding? De melk is nog steeds hoofdvoeding, dus dat moet geen kwaad kunnen.

Jeuhhhh Nederland naar de finale!!!

Lindy
6 July 2010, 22:53
Mippie idd dat transarante dingetje...

Brusje kut voor je meid, hoop dat het snel beter gaat met Yma en dat jij je dan ook weer lekkerder voelt. Als je je er beter door voelt moet je gewoon met haar langs de HAP gaan hoor, die stress is ook niet goed voor jou! En laat rene ook even helpden, want dit is echt niet goed dat je alles alleen moet doen.

Mippie bah snap dat je ervan baalt. Merk aan Gijs dat hij beter eet als ik heel overdreven ga doen. Haaaaaaaaaaaaap en daar komt het lepeltje. Maar eet ook niet altijd even goed hoor. Als je dan water met heel klein beetje voeding doet, gewoon voor de smaak. Pakt ie dat ook niet? Zn gewone flessen drinkt ie wel leeg? Misschien kun je daar iets extra water in doen? Verder zit in fruit enzo ook vocht hoor. Beetje vruchtensap aangelengd met water wil ie ook niet? Misschien heb je het allemaal al geprobeerd hoor, roep maar wat...

Wauw gaat goed met het voetbal, gelukkig wi mn moeder zondag wel even oppassen. Kan ik in de stad voetbal kijken. Ga dan niet drinken, want wil hem wil weer ophalen na de wedstrijd. Kan mannetje wel in de stad blijven feesten als we hebben gewonnen en gaan Gijs en ik ons bedje in.

Whaha tammie lekker dan dat je kookkunsten zo gewaardeerd worden... :shock: dat stoofpotje vind gijs ook lekker. Ik vind trouwens olvarit wel erg glad, maar wat zitten er in friso 6 maanden grote brokken zeg... Zou graag iets ertussenin hebben, dus toch maar zelf aan de kook donderdag denk ik... Yoghurt krijg ik er bij Gijs niet in, maar wil er ook geen diksap door doen, dus snap het ook wel... kwark gaat ietsie beter. Mn moeder krijgt bijna alles bij hem naar binnen, geen idee hoe ze het doet, maar bij haar eet hij perfect alles op en zonder smeren.... Bij mij doet ie steeds prrrr met hapje in zn mond, grapjas...

nluiten
7 July 2010, 07:14
yoghurt?
Hoe doen jullie dat?
Als ik werk dan kom ik samen met Stefanie om kwart voor 6 thuis. 6uur krijgt ze een potje, nu nog een halve.
En een uur later een avondfles. Avondpapje. Als ik daar ooknog toetje bij ga doen dan is die fles wel echt te veel.

brusje
7 July 2010, 08:32
goeiemorgen..ik voel ma al wat stabieler nu ik goed geslapen heb wil vandaag ok weer gewoon proberen te eten..dan gaat het vast nog beter..
yma heeft vanmorgen voor het eerst geen koorts, dus wie weet gaat dat ook wat beter..ze heeft wel dr hele gezichtje vol rode vlekjes..:S EN! ik zag een puntje van haar li-ondertandje..en die andere zit er ook aan te komen! Is het mischien allemaal toch een beetje dubbel, en ziek en tandjes erbij..arm ding.
Ze slaapt wel erg veel ligt alweer op dr bedje..
Hopelijk kunnen we snel weerterug naar dr oude schema..zit nu alleen op 3 flessen, 4 krijg ik niet voor elkaar omdat ze teveel slaapt..

mippie..je zou nog fruithap met water in de fles kunnen doen..wie weet vind ie dat wat..maar ik vrees dat dat ook niet gaat werken..gewoon maar blijven proberen elke dag met diksap lijkt me t beste..dan pakt ie t vast een keer..

lindy, als een potje te grof ik kun je t evt op een bordje gewoon iets kleiner prakken, heb ik ook s gedaan.

leuk dat nederland door is maar ik wordt gek van dat vuurwerk wat ze er om afsteken..hond over de zeik en kind wakker..gelukkig yma niet..maar dat zal zondag nog wel veel erger worden ALS we winnen...pfff :roll: daar kan ik dus ook echt niet tegen!!

Shiley
7 July 2010, 08:36
lindy, alles wat je opnoemde heb ik idd al geprobeerd. heb nu de tuitbeker leeg in de box liggen in de hoop dat hij hem erg interresant vind en eens gaat kijken wat dat ding allemaal kan.

nluiten, ik heb een heel ander schema dan dat stefanie heeft. levi krijgt zn papfles pas om half 9 / 9 uur. zou deze misschien wel wat moeten vervroegen zodat hij straks ook gewoon optijd in bed ligt, maar vind het wel lekker dat hij s morgens pas om half 9 weer komt :mrgreen:
dus levi kan nog wel een toetje eten en dan zit er nog zeker 3/ 3.5 uur tussen voor hij de papfles krijgt.

brusje, fijn dat je je beter voelt en dat yma koorts vrij was vanmorgen. zou goed kunnen hoor dat het een combi was van ziek zijn en tandje(s) arme meid. hoop dat je je eten binnen kunt houden. zonder eten kun je je ook echt slecht voelen idd.

hier gisteravond laat ook. stopt er een auto voor t huis. allemaal van die gasten die gillen en op die stomme toeters gaan blazen en toeteren. doe toch normaal! pff word idd nog wat zondag ALS ze winnen idd.

brusje
7 July 2010, 09:47
owja..heeft lang geduurt mar heb de foto`s van vroeger zitten kijken en vond de foto`s van kyans hoofje..

http://img819.imageshack.us/img819/8631/kyan9044.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/4303/kyan2a020.jpg

plat ook he?
je ziet t nu wel als ze haar nat is dat t niet erg rond loopt..maar verder niet

lilian
7 July 2010, 10:26
brusje fijn dat yma koortsvrij was vanmorgen..
jeetje dat is wel erg plat van kyan..,
en ondertandjes... GOED MAN!!
hopen dat dat ziek zijn daar vandaan kwam..

nadine ik heb voor kaylen of een pakje halfvolle yoghurt en dan gewoon een scheutje diksap erdoorheen..
ongeveer 2 eetlepels geef ik hem..
of ik geef hem halfvollle banaankwark..
die vind hij ook lekker..

had van de week bruine bonen met appel en rundvlees.
kaylen had bijna de hele pot leeg..
was echt smikkelen..

zie ook op tegen zondag..
of we huren even een hutje op de hei met zn allen.... ;)

kaylen krijgt om 17.00/17.30 half potje
yoghurt doen we meestal als wij aan het eten zijn..
anders dramt hij een beetje :S
19.00/19.30 fles..

Shiley
7 July 2010, 10:32
zn hoofdje was idd best plat aan de achterkant. maar denk dat levi zn hoofdje aardig in de richting komt hoor. misschien wel even plat. je hebt t kunnen zien bij de vorige meeting. weet niet wat je er toen van vond? of misschien niet op gelet?

lilian, krijgt kaylen nog geen hele pot groente? levi al wel hoor. al 2 weken denk ik. en die gaat meestal helemaal leeg. alleen gister niet. had hij bladspinazie. niet echt zn favo denk ik.
en jij geeft of gaf kaylen toch al weleens dat avondpapje met bisquit van bambix? hoe deed je dat want achter op het pak staat 160 water + 7 eetlepels maar levi krijgt altijd 190 water.
die bruine bonen met appel, aardappel en rundvlees vind levi ook super lekker. gaat de pot zo ie zo leeg. wil straks ook wat potjes van friso gaan geven want die hebben ook tagliatelle en spagetti enzo. lijkt me voor hem toch ook wel een keer lekker. alleen zitten er stukjes in. en de stukjes die in een potje olvarit fruit 8+ zitten vind hij niet lekker. deed hij moeilijk mee en hij had na 1/4 van het potje echt genoeg. is al niet extreem dol op fruit maar toen helemaal niet.

lilian
7 July 2010, 10:42
hij geeft zelf aan hoeveel die wil en meestal is dat een halve pot..
behalve dan met de bruine bonen.. :D

heb ook iets (voor mij) nieuws ontdekt..
bij de jumbo bakjes voor in de magnetron met gestoomde groenten enzo..
mama's ideetje van friso..

hij heeft een paar keer dat avondpapje gehad maar dan kwam die snachts rond 5 uur weer..
dus toen weer terug naar oude voeding..
hij komt nu ook snachts nu ik hem na 3 flessen heb gedaan..
maar wil hem ook niet meer geven savonds want hij zit al aan 230 ml + 8..

volgens mij deed ik toen wel 160 + 7..
maar weet het niet meer zeker..
moeten ze eigelijk genoeg aan hebben voor de hele nacht..
kan ook zijn dat ik 200 + 10 had gedaan..
schiet me even te binnen..
(is het pak wel zo leeg hahha)

bambix pap 25 % korting bij de c1000
en ook de fruit en groente potjes.. :D

nluiten
7 July 2010, 10:53
Ik heb gisteren ook de bladspinazie gegeven. Ik moet zeggen dat ik die zelfs wel smakelijk vond :? . Haha.
Van de week had ze een potje met stukjes, ze zat echt een beetje te kauwen hihi, gekkie.
Laatste tijd weet ze ook lekker te kunnen genieten van een stukje brood. Gisteren had ze dat ook op het kdv gekregen. Nou, ik weet niet wat of hoe ze het gedaan heeft, maar het zat in haar luier toen ik haar in bad wilde doen.. :o
Wordt dat niet gewoon 200? 160+ 7 scheppen? Zal vanavond eens kijken, wij hebben die namelijk ook.

Brusje, wat fijn dat het bij jullie thuis weer wat beter gaat. Yma heeft het niet getroffen dan zeg, poe! (jij ook niet hoor ;)) En ziek en een tandje.

Zo, heb net ff pampers gescoord, met die bonnetjes. :D

Lilian, je hebt ook speciale danoontje voor die kleintjes he.

Shiley
7 July 2010, 11:07
ja danoontje start... maar die kan ik Nergens vinden!!!! *zucht*
weet iemand dat misschien???

haha pampers gescoord. gelijk 6 pakken gekocht? of toch maar eerst 3 en straks nog 3?
ik heb hier denk ik al 4 pakken maatje 4 staan. maar die maat die gaat toch lang mee straks? dus daar heb je aardig wat pakken van nodig dan? want dan haal ik met die bonnetjes denk ik allemaal pakken maat 4.
heb al 1 pak maat 5 staan. had die met een volle etos babyzegel kaart. hij past er vanzelf een keer in.

nluiten, heeft stefanie het al vaker gehad? en slaapt ze dan de nacht ook gewoon door? ben benieuwd hoe levi t erop doet. eerst ff de rijstebloem opmaken en dan krijgt hij die.

brusje
7 July 2010, 11:14
nou arm schaapje joh dr tandvlees wordt met t uur dikker en roder..en ze huilt de hele tijd..:S heb nu dentinox er op gesmeerd en zetpilletje tegen de pijn gegeven..arm ding..en na een uur wakker ligt ze alweer op bed..nogsteeds dr hele gezicht onder de rode vlekken...:S ze wilde niks.,.geen sap amper fruit en maar 110 melk op.

ik haal morgen de pampers even..neem 4..die zitten wel goed kan ik weer een poos vooruit.daar lijven ze erg lang in denk ik hoor ze groeien nu in kilo`s niet zo heel hard meer, (gemiddeld is ongeveer 10 kilo rond 1 jaar denk ik) je hebt ook nog maar 2 maten groter he..4+ en 5..en daar kunnen ze in tot ze 4 zijn ofzo..;)

zo ik ga een beetje rommelen ind e tuin.gaat wel oke hier..meld ik me morgen ochtend weer beter..kan ik de hort op..als t ff kan gaan de kids naar opvang (als yma dat trekt ook) kan ik grote boodschappen doen en naar tuincentrum voor wat leuke dingetjes of evt ikea voor kinderstoel enzo..even alleen weg (al vind ik dat altijd erg eenzaam..;))

brusje
7 July 2010, 11:20
owja..mippie..levi zn hoofdje lijkt idd wel wat op dat van kyan op die eerste foto! je ziet het ook van de voorkant he ze hebben gewoon een wat breder voorhoofdje ook..david heeft dat ook..

en waar halen jullie de pampers nu want bij etos heben ze geen aanbieding nu toch?
of halen jullie nu de niet afgeprijsde met de bonnen? ik wil lieft bij etos actie 3 voor 25, dan heb je ze voor 15..want bij andere winkels mag je gen bon inleveren op akties..

nluiten
7 July 2010, 11:56
Ja, ze slaapt gewoon door.
Heb de pampers gehaald bij dirx met het bonnetje. Nr 3 nog hoor. Kan ze nog wel even mee. Is tot 9 kilo, nou dat is ze nog niet. Maar dat is inderdaad niet afgeprijst.
Kan inderdaad van die andere bon al nr 4 halen.. :? Hebben we vast wat in huis haha.
Slim hoor brusje.. actie op actie ;).

Ach, arme Yma. Jeetje, wat kunnen die kids er last van hebben he.. :(
Hopen dat ie snel doorkomt.

Shiley
7 July 2010, 12:17
ahhh arme Yma. hoop idd dat dr tandje snel doorkomt.

ik wil ook wachten tot de etos weer een actie heeft idd. heb je voor 15 euro 3 pakken pampers. helemaal mooi.
dacht ook al dat ze in maatje 4 wel lang zouden zitten idd. die is tot ongeveer 20 kilo. nou dat duurt toch echt wel ff haha.

ik vind dat je het bij levi niet extreem goed kunt zien aan de voorkant, dat de achterkant platter is. alleen als je dan gericht kijkt naar de zijkant van zn hoofd (hem recht aankijken, dan zie je de zijkant wat breder worden. daar kun je het wel aan zien. maar t cb zegt er niets over en ik wil eigenlijk ook geen helmpje ofzo. hij heeft er geen last van en zoals jij al zegt, bij kyan zie je het ook niet. alleen als zn haar nat is. en wie weet trekt het nog wel een beetje bij.

ik net ff de zitting van de bugaboo op de wagen gezet en levi erin. wat is hij dan klein!!! haha. als ik in de bak kijk denk ik, wat ben je al groot! maar daarin, echt een mini mensje haha. heb toch de bak maar weer terug gedaan. hij past er nog in. draaid zich wel al op zn zij om een speeltje ofzo te pakken.

brusje
7 July 2010, 12:29
ja grappig dat ie dan weer zo klein lijkt he!

nee bedoelde ook niet dat je t echt ziet van voor hoor maar opvallend is wel dat kindjes met een platter achterhoofd een iets breder hoofdje hebben..

nou ik ga ff de hond doen voor yma weer wakker is..

nluiten
7 July 2010, 12:41
Haha, grappig. Ik heb juist de laatste tijd steeds meer het idee dat ze groot aan het worden is.
Eigenlijk meer rond zegmaar. Beetje mollig, van dat lekker babyspek hihi.

angelangel
7 July 2010, 12:51
pampers bij c1000 in aanbieding voor 29 euro. maar iets meer luiers dan bij 3 pak voor 25,ook voeding en bambixz 25% korting.

arme yma. en arm vogeltje,

ik doe de pap ook in de fles als hij heel vroeg komt en doe 210 water en ongeveer 7 a 8 schep voeding. met 3 stand speen.

jullie mazzel, maar hier tocvh echt GEEN bonnen gekregen. Zal mijn zus wel vragen. Hier gelukkig geen voetbaloverlast.

vanacht om half b2 een huilende Bram tot half 6, toen maar fles gemaakt en tot half 9 geslapen. Dus we gaan er nu samen maar even in.

o ja gister gesprek gehad met werk. heb de excuses gekregen van de directeur, maar het leek haar niet verstandig om nog verder te werken, omdat er zoveel is gebeurd., mijn hoofd is op t madje geroepen over de gang van zaken.

brusje
7 July 2010, 13:09
tja er zit wel wat in natuurlijk, maar toch goed dat je t er niet bij hebt gelaten!

omg...yma kan niks anders dan huilen zeg...wil he-le-maal niks..

Shiley
7 July 2010, 13:13
ahhh echt zo zielig is dat dan he. en je kan helemaal niets want ze willen niets.

angel, haha hij pech, hij moet op t matje komen. snap opzich wel dat er teveel gebeurd is dus het niet verstandig is als je er weer gaat werken maar aan de andere kant, je hebt toch ook werk nodig!
wat balen dat jij geen bonnen hebt gehad. ook stom!

Shiley
7 July 2010, 13:16
nog een een vraag meiden.
ik heb een zwarte luiertas. niet echt een brede. als levi smorgens naar oma gaat moet er voor een fles mee, kleding mee en zn fruit mee. straks dus ook nog een flesje sap en een koek (als hij een hele dag blijft)
de kleding krijg ik niet 'mooi' meer in de tas want die zijn eigenlijk net te groot, of de tas net te smal. zijn fruit en doekjes daarvoor doe ik al in een apart tasje. niet echt handig.
nu heb ik deze gezien: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=3852 (http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=12600&groep_id=468&merk=3852)
wat vinden jullie van die? en zal die makkelijk zijn?

brusje
7 July 2010, 13:21
hij ziet er wel aardig ruim uit..ik heb een gewone schoudertas..heb je in veel meer maten..ook leuke van bv kitch kitchen..

Tammie78
7 July 2010, 13:25
Ow brusje ging het net wat beter dus met yma, krijgt ze dus toch tandjes :( nou ja wel een mooie mijlpaal, maar zo zielig als ze er last van heeft! Bij david nog steeds niets. En idd een plat hoofdje van Kyan. zo plat is het bij david niet. of althans niet meer.

En yoghurt. nou dat waren een paar lepeltjes hoor, dus niet echt dat dat nou vult ofzo. tis voor david sowieso nog niet om te vullen he de bijvoeding. ik doe ook beetje diksap erdoor. wilde ik eerst niet doen, maar lijkt me anders wel echt te zuur.

ow nou meiden komen jullie zondag maar lekker hier! hier totaal geen last van feestende mensen ofzo. ja af en toe hoor je zo vuvu geval :mrgreen: tis hier juist saai!

Shiley
7 July 2010, 13:33
ja hij ziet er idd lekker ruim uit. als ik ervaringen lees zijn ze er ook allemaal erg over te spreken. ook weer positief.
vind een luiertas wel makkelijk. die hang ik aan de kinderwagen en dan hoef ik er verder niet mee te sjouwen. denk niet dat een schoudertas dan voor mij is weggelegt.

heb die zwarte tas die ik nu heb bij de wagen gekregen hoor. heb ik er niet bij gekocht. nam toen die quinny over van mn tante en daar zat de tas bij. dus hoef evt niet dubbel een tas te kopen.

hier wil levi ook nog niet veel yoghurt hoor. zomaar een paar hapjes. ook met diksap want anders moet hij het echt niet.

lilian
7 July 2010, 14:14
ik heb een weekendtas paar weken terug bij de kruitvat gekocht..
daar past echt alles in wat ik mee moet nemen..
stapel luiers.. doekjes.. snoetpoetsers.. flessenwarmer.. flesvoedingbakje.. fles diksap ofzo.. verschoonmatje.. koekjesbakje.. enzovoort enzovoort.. en dan nog ruimte over.. :D

angel snap ook wel dat je er miss niet eens meer terug wil na alles..
maar goed dat je het er niet bij hebt laten zitten..

ik heb ook geen bonnen gekregen..

denk dat ik kaylen binnenkort overgooi op de 4 + luiers..
heb af en toe het idee dat zijn kontje er niet meer fijn inpast..
maar om de taile zit hij wel goed.. 4..

brusje
7 July 2010, 14:16
neeeeej hoeveel kun je hebben zeg....kyan komt net naar binnen voelt zich niet lekker en is nu aan het spugen geslagen... :cry: :evil: verdomme..t houdt echt niet op

ik denk dat yma de 6e ziekte heeft..is echt helemaal door gevlekt op de hoofd/gezicht..