PDA

View Full Version : Forumclubje moeders oktober 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12

lion
13 August 2010, 17:52
hey meiden! ben ik effetjes. kom morgen wel verder reageren. mannetje is nu ook thuis, dus niet zo gezellig als ik dan een uur achter de laptop zit. maar wou even van me laten horen. mar, ben je nog niet ongi. dus een test gedaan die negatief was, nou wel apart dat je collega dat juist nu tegen je zei zeg.
malou, wat fijn dat jullie nu alles rustig aan klaar kunnen maken en over kunnen verhuizen. fijn ook dat je kattenren in je nieuwe tuin past. kan me wel voorstellen dat jesse even van slag is geweest, het is ook nogal wat. maar gelukkig gaat dat nu goed! straks lekker bijkomen als jullie klaar zijn!
susanna, ik ga je opzoeken morgen;) leuk!!!
claudia, hoe is het meid? kijk je met warme gevoelens terug op de doop van milan. ik las dat een broer van je man kwam, van wie jullie het niet verwacht hadden. kijk, dat zijn leuke verrassingen. en milan lekker verwend:)
tink, gatsie ben je door een wesp gestoken... oh, daar ben ik altijd zo bang voor die beesten. jak. en gestopt met roken, zo ineens klaar ermee? succes!!!
ilse, ben benieuwd naar je echoverhaal. hoe was het?
hier nog twee weekjes wachten tot de echo. verder alles wel ok, vermoeidheid wordt ietsje minder. misselijkheid nam tot overgeven aan toe wel toe, maar de laatste twee dagen gaat het goed. dus misschien heb ik het ergste nu gehad. hoop het. kan wel weer moeilijk naar het toilet, had ik bij elin ook. dus pruimen gehaald en kiwi's, hopen dat het dan beter gaat. want hier krijg ik wel buikpijn van. mijn handen en knieholtes onder het exzeem zitten, daar baal ik wel van. ik was er zo mooi van af, hopen dat het na de twaalfde week weer afzakt. nou ja en als het daarbij blijft h;)
vanmorgen met elin voor de laatste keer bij de osteopaat geweest, gillen!!! oh, niet te krap zeg. ze was woest. gelukkig hoeft ze nu niet meer. ik ga er zelf uit voorzorg binnenkort weer naartoe vanwege mijn bekken. moet even wachten tot ik 3,5 tot 4 maanden zwanger ben. hoop dat we het daarmee voor kunnen zijn en anders in ieder geval in de hand kunnen houden.
goed ladies, we gaan zo de honden uitlaten en dan gaat elin naar bed. oh ja, vanmiddag voor het eerst met elin op de fiets geweest, wat is dat leuk zeg!!!!:):):)

Malou
14 August 2010, 08:22
Lion, waarom vond Elin het niet leuk? Heeft ze dan pijn ofzo dat ze het niet wil?
En hoe gaan ze dat doen bij jou dan? Ik lees er wel eens over en hoor t ook wel, maar wat zo iemand allemaal doet?

En de moeheid word iets minder dus? Dat is wel fijn, al is t exzeem en de misselijkheid ook niet alles natuurlijk, dan nog liever moe.

En spannend over 2 week de echo :D

Ja de kattenren past perfect, hij zal iets buiten t schuurtje uitsteken, maar dat is niet storend, eerder leuk :D
De katten zijn hier al, die leggen zich er prima bij neer gelukkig.
En ja t schiet langzaam aan lekker op met verhuizen. Gisteren weer een bubs gehaald en vandaag ook maar weer wat spullen meenemen, en een poging doen het oerwoud te trotseren hihi en de tuin daar dus ff te doen :lol:

We gaan eerst om boodschappen zo.
Moet ff wakker worden, daar Jesse om 5 uur begon te gillen.
Meneer was tot 2 x toe weer in bed gaan zitten, maar ja hoe ga je dan weer liggen.
Uiteindelijk wilde hij niet meer slapen, terwijl hij bek af was, dus een flesje water gegeven, en hij is tussen ons in in slaap gevallen, en zo konden we zelf ook nog ff tukken hihi.

Nu ff mn visjes eten geven, en zien hoe mn 2 nieuwelingen t doen in de vijver, en dan die kant op ;)

Susanna
14 August 2010, 08:49
Hier weer een &*%^&-nacht achter de rug. Ik heb van 1 tot 3 met Jynthe rondgelopen, daarvoor en daarna heeft manlief het op zich genomen. Uiteindelijk was ze zo moe dat ze (huilend) toch in slaap viel (naast dat ze daarvoor al steeds in haar slaap huilde, of wakker werd en dan ging huilen).

Gisteren voor de zekerheid (zo voor het weekend) even langs de huisarts geraced, maar die kon niets vinden. Ik vond 'r ook niet erg fijn meewerken, begint ze over nekkramp als ik ineens allemaal bultjes zie op haar armen en benen :shock: Een gewoon buldje (geen kleur, alleen een bobbel) is iets heel anders dan een roze/rode punt die niet weggedrukt kan worden hoor! Maar goed, ik wilde zeker weten dat het niet Jynthe haar oren waren, en daar was niets mee aan de hand.

Pf, als dit een voorbode van tandjes is, dan mogen ze wel in rijen tegelijk aankomen! :) Ook nu kan ze niet zonder aandacht en eten gaat slecht, maar ze drinkt volop en mt aandacht is ze aardig vrolijk.

Vanmiddag gaan we bij mijn ouders pannenkoeken eten met alle kids als afsluiting van de vakantie. Ja, ook Jynthe. Wie weet wat ik op m'n nek haal, want ze mag het eingelijk niet en misschien komen er dan vannacht gezellig wat buikkrampen bij. 'positief': ik ben vannacht alleen. Ok, komt wel goed allemaal. Vanmiddag maar even voorslapen dan ;)

lion
14 August 2010, 09:10
susanna, wat balen dat jullie wederom zo'n akelige nacht hebben gehad. pff, zouden het inderdaad tandjes zijn die nu achter elkaar door gaan komen. wat gebruik je voor de pijn die ze er mogelijk van heeft? ik gebruik chamodent druppels van vsm en vind ze echt super!!! elin heeft nu ook 1 puntje van een boventandje net aan door, maar heeft er best last van en een aantal bulten dus er komen er meer. kan er jammerig, huilerig van zijn en met die druppels klaart ze helemaal op! misschien het proberen waard? hoop voor je dat het vannacht goed gaat! ennuh, geen pannenkoek geven ook een optie??;)

malou, tijdens die behandeling bij de osteopaat moet elin op haar rug liggen en als er iets is wat ze niet wil dan is dat het! en dan is het een driftkikker, poeh. het gegil komt dan echt uit haar tenen!!! een deel van de behandeling kon zittend, toen ging het nog aardig... moest ze ook huilen hoor maar minder dan daarna. de behandeling doet geen pijn, maar ze wil gewoon echt niet zitten/liggen. elin mag graag haar eigen gang gaan en als ze daarin belemmerd wordt, dan laat ze dat horen ook. hij oefent druk uit op haar organen en zenuwbanen om er zo voor te zorgen dat alles weer in balans komt. elin had een stijve nek/gevoelige zenuwbanen in haar nek en op haar hoofdje als gevolg van de bevalling. dit heeft hij losgemaakt. haar darmpjes waren nog niet voldoende gerijpt, dit stimuleert hij tijdens de behandeling. hij zorgt er voor dat je lichaam weer in evenwicht komt, door op bepaalde plekken druk uit te oefenen. anders kan ik het niet uitleggen...
hij gaat mijn borstkas behandelen als ik er weer naartoe ga. omdat je hartvliezen(?) in verbinding staan met je bekkengebied. hij wil het bekken niet zelf behandelen om geen enkel risico te lopen dat mijn baarmoeder daarop gaat reageren, maar kan dat dus via een ander punt in mijn lichaam doen. het heeft mij de vorige keer veel verlichting gegeven. en ik merkte toen ook dat wanneer hij mijn borstkas vrij maakte er ruimte in mijn bekken kwam, heel gek. zo is mijn man door hem behandeld, die ging heen met rugpijn. zijn rug heeft hij niet aangeraakt, maar wel zijn twaalfvingerige darm. en een eetadvies meegekregen en binnen no time was hij van zijn rugpijn af. zo zie je maar weer dat alles met elkaar in verbinding staat en invloed op elkaar heeft.

mar, je hebt wel een hele lange cyclus als ik dat zo lees zeg. benieuwd wanneer je nou uiteindelijk ongi gaat worden. en anders misschien toch eens informeren bij de doc...
tink, gezellie een meeting van de novemberdames. wat minder van die wespensteek natuurlijk.
en joepie!!!! MIK en STAN hun eerste tandje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!!!!!:-D
ilse, wat een geweldige foto van stan zeg, schatje!!!
elin heeft het woordje nee ontdekt. haha, ik zei vanmorgen ga je mee naar boven papa wakker maken..... 'nee'. nou ja, nu is het nog leuk maar straks.... echt heel wijs 'nee', tussendoor ook steeds 'nee'. grappenmaker hier dus. en mama en papa, soms lijkt het bewust als ze het ook bedoelt, maar soms zegt ze het ook zomaar heb ik het idee. ze probeert zich nu aan mijn benen ook op te trekken tot staan, auw. ze zet die handjes echt in mijn kuiten en knijpen.... ik vind het ook zo'n grappig gezicht als ze aan het kruipen is, gaat ze ineens op haar handen staan, voeten eronder, kontje in de lucht:-D. soms n handje los, ze wil zo graag omhoog dan, maar dat kan natuurlijk nog lang niet. ze staat nog maar een weekje in de box. maar hoe stevig ze nu al staat, daar sta ik versteld van hoor. wat gaat dat hard. en een stapje naar voren en naar achteren. echt knap!!
hier deze week ook de eerste tranen toen ik haar bij de oppas bracht, zo dat komt wel even binnen. ik ben momenteel ook al lekker weer zo'n emo-muts, dus dat kan er ook nog wel bij. maar ik ben er ook een voorstander van om er geen drama van te maken. dus hup elin aan de oppas gegeven, een kus en even zwaaien en weg was ik. gelukkig hoorde ik 's middags dat het al snel weer over was en ze was gaan spelen. maar leuk is anders... het hoort er echt bij h nu. gelukkig weten we ook dat het een fase is waar ze doorheen gaan. vind het wel grappig dat zoveel ukken het tegelijk hebben nu.
hoe is het met je mams claudia, ik lees dat ze er weer heerlijk van kan genieten dat ze op milan kan passen. wat fijn!!! en wanneer gaan ze weer controleren of de behandeling aanslaat? is je man al weer bij de psycholoog geweest?

goh, jullie schreven over de mac. daar had ik dus van de week ineens ook zin in. maar ja, om er nou een kwartier voor te gaan rijden vonden we ook zo wat. dus niet gedaan. echt raar hier hoor, zo hang ik boven de pot en zo heb ik zin in mac. wat kan een mens raar in elkaar zitten h;)
vandaag maar eens wat schoonmaken in huis. verder dan een lap overal langs, stofzuigen en dweilen kom ik steeds niet. ook een beetje zo'n lamlendig gevoel steeds, maar vandaag voel ik me goed, dus daar gaan we gebruik van maken!!! morgen verjaardag van schoonzusje, wel gezellie! kan elin aan oom/tante/opa laten zien hoe goed ze al kan staan!!!:-D
vandaag voor het eerst weer een positiebroek aan, mijn vriendin heeft gister even n van mijn spijkerbroeken terug gebracht. zij is over tien dagen uitgerekend, dus ik zei joh als ik eerst even een broek weer heb dan komt de rest wel. zit wel weer heerlijk. ik heb nog twee zomerbroeken die wat ruimer zitten, dus die wissel ik steeds al af, maar ik wou toch graag nog een broek erbij. kan mijn gewone spijkerbroek en spijkerrokje echt niet meer dichtkrijgen. en dat terwijl ik twee kilo ben afgevallen, maar schijnbaar zet mijn buik toch uit.
nou, ik ga wat doen. anders heb ik straks weer het excuus dat elin wakker is;) groetjes!!!

Susanna
14 August 2010, 20:14
Hihi, Lion, wat een lap tekst, je had even wat in te halen!
Voorzorgsmaatregelen dus om last van je bekken te voorkomen. Idd, wat een aparte verhalen, iemand van z'n rugpijn afhelpen door daar juist niet aan te zitten etc. Heel bijzonder, wel mooi dat dat helpt!
Knap dat Elin al 'nee' zegt! Jynthe heeft wel eens 'mama' gezegd en 'papa' gefluisterd, maar het is vooralsnog bepaald geen kletser.
Leuk h, als ze kunnen staan, en dat ze dat dan zo snel doorhebben. Jynthe stond met een paar dagen al heel stevig en stoer met n handje los. Inmiddels trekt ze zich overal aan op, dus dat zal Elin binnenkort ook wel doen. We hebben de tafelhoeken alvast beveiligt.

Malou, ik heb foto's van je kattenren gezien, jee wat een gevaarte zeg! Wist ook niet goed wat ik me er bij voor moest stellen (ik denk dat ik een dubbellaags konijnenhok in gedachte had maar dan wat groter). Nu snap ik waarom je er zo lang mee bezig bent geweest. Maar ziet er goed uit hoor!

Ik heb niet het idee dat het een makkelijke nacht wordt. Jynthe heeft overdag 1 uur en 1,5 uur geslapen, dus netjes (zelfs wat weinig). Maar ik hoorde haar net al een paar keer piepen :( Ik heb uit voorzorg haar hele bedje verschoond, een grotere trappelzak gehaald, haar niet teveel laten slapen overdag en idd afgezien van de pannenkoek en in plaats daarvan maar een potje groente gegeven, wel zo veilig. En nu: fingers crossed! Ik duik vast in m'n bedje, elk uurtje slaap dat ik nu vast heb is meegenomen. Dan heb ik wat meer energie om vannacht een extra partijtje te knuffelen als ze weer van streek is. Truste!

Mar22
14 August 2010, 20:39
Jeetje waar Fenna nu last van heeft. Gisteravond lag ze in bed, na half uur werd ze wakker en was het huilen geblazen. Niks hielp, water niet, schone luier niet, even eruit gehaald, weer in bed, huilen en huilen. Dan was ze 5 minuten stil en begon ze weer. Totdat we haar om 23.00 maar een zetpil gegeven hebben, wisten t ook niet meer. Dachten dat ze misschien wel last had vd doorkomende kies... En oom 23.45 sliep ze dan eindelijk. Vandaag was ze er gewoon schor van van al dat huilen. Zielig!
En nu dus precies hetzelfde, weer naar een half uur wakker geworden, en nu weer steeds huilen, stil, huilen, stil... Net maar een beetje melk gemaakt en dat gegeven....

Of ze is ons aan het uitproberen..???...???....

Mar22
14 August 2010, 20:39
sorry even een ego berichtje, alleen over mezelf/Fenna... Kom morgen op de rest reageren!

lion
15 August 2010, 07:08
mar, geeft toch niks. die berichtjes moeten ook kunnen!
hoe is het verder gegaan?
en susanna, heeft jynthe een beetje geslapen vannacht?
en wat het staan betreft, ja het gaat zo snel. elin laat zo nu en dan ook al een handje los en probeert zich inderdaad overal aan op te trekken. net stond ze al tegen de radiator aan, en er ondertussen met n handje op te slaan. ze zijn dan echt wel baby af vind ik hoor als ze gaan staan. ze probeert zich ook aan mijn benen op te trekken, maar dat lukt nog niet. dan begint ze te mopperen en steekt die armen omhoog, zo van nou mam, help me eens. en tussen het kruipen door ook steeds die kont in de lucht en proberen te gaan staan. voordat dat lukt zal wel even duren denk ik. maar oh oh, ze valt dus ook best wel nu, dus moeten best wat tranen drogen zo nu en dan. vind ik wel sneu hoor, en nu hebben we nog niet eens een tand door de lip gezien of zo.... en ik vind dit al sneu... oh jee;)
ja die behandeling bij de osteopaat is ook bijzonder. daar ontdek je echt dat je lichaam n geheel is en samen moet werken en als er n onderdeel uit balans is merk je dat vaak op een ander punt in je lichaam. en inderdaad, ik ga er straks vast naartoe. kan wel wachten tot ik mogelijk weer zo'n pijn heb, maar als hij ervoor kan zorgen dat het een beetje in balans blijft, scheelt dat misschien een hele boel. ik heb na de zwangerschap ook nog wel wat last gehad. stelde niks voor vergeleken bij tijdens de zwangerschap hoor, maar vind het dan wel prettig om er straks vast naartoe te gaan.

goed, ik ga elin even een broodje geven. straks maar eens op de site van h&m wat nieuwe broeken voor d'r kopen want maatje 74 is nu toch echt te kort geworden...
en vanmiddag/vanavond op verjaardag bij mijn schoonzusje. jullie ook een fijne zondag meiden!!! en ik denk tot woensdag dan pas weer. want na het werk heb ik nog geen puf om gezellig te komen kletsen helaas.

Mar22
15 August 2010, 09:44
Hey Ladies,

Nou Fenna is uiteindelijk om 22.00 in slaap gevallen... Hoop dat ze vanavond gewoon lekker blijft slapen! Of het een soort verlatingsangst is? Ik weet het niet, omdat ze eerst wel lekker gaat slapen en dan pas wakker word en gaat huilen.. Denk eerder dat ze misschien dingen moet verwerken? Ze kan nu tijgeren als een speer, wilt steeds staan, alleen het zelf optrekken lukt haar nog niet. Maar als je haar eventjes aan tafel zet dan staat ze daar zo eventjes. Dus wie weet moet ze alles wel verwerken....

@ Susanna, hoe is het vannacht gegaan? Jullie weten niet waarom Jynthe wakker word en moet huilen? Lastig is dat he... Gelukkig slaapt Fenna bij ons de nacht wel, en word ze vroeg in de avond weer wakker.. Maar niet gelukkig voor jullie, want als je dat een paar nachten hebt dan breekt je dat wel op!

@ Lion, wat knap van Elin zeg! Die gaat ook als een speer! Hihih Elin dus naar de broekjes maatje 80. Dat duurt bij Fenna ook niet lang meer! Had uit voorzorg al een aantal broekjes in 80 gekocht. Welke maat shirts heeft ze nu dan?

Hey is Ilse ondertussen al langs gewees?????? Ze hebben de echo gehad... Of heb ik haar berichtje gemist? Nee toch.... Hmmm..

Ik had winterjasje besteld voor Fenna, die krijgt ze van mn schoonouders voor de verjaardag... Maar ruil hem toch om voor maatje groter. Had 86 besteld, maar lijkt me toch te klein. Omdat ze dat jasje pas over een poos aan hoeft, in de winter je vaak wat dikkere kleren aan hebt. En omdat je het jasje toch wel tot zeker begin maart nodig hebt.. En ze nu dus al in shirtjes maat 80 zit en dus al richting de 86 gaat.. Dus ruil het jasje om voor een 92. Jeetje wat klinkt dat groot he!

Fijne dag iedereen, ik heb vanmiddag verjaardag dus ben er niet meer... Xxxx

Susanna
15 August 2010, 10:28
Mar, blijven ze niet steeds langer in hetzelfde maatje? Blijft lastig h. Maar beter te groot dan te klein zou ik denken. En stel dat we net zo'n winter krijgen als afgelopen jaar, 't is niet te hopen!

Fijn dat Fenna toch weer is gaan slapen. Geen idee wat ze heeft, het volgende sprongetje is wel bij 11 maanden, daar zit Fenna nog 1,5 week vanaf, misschien is het dat?

Jynthe begon om 11 uur idd weer met haar ritueel, kwart over 11, half 12, 12 uur, half 1. Toen maar weer haar luier verschoond en bleek ze veral kleine bultjes te hebben. Had ze wel eerde gezien, maar ze trokken steeds weg. Nu maar sudocreme overheen gesmeerd (had zo snel niets anders) en eroverheen geblazen, dat vond ze wel fijn. Vervolgens in bed gelegd en om 3 uur begon ze weer te huilen in haar slaap, speen erin en toen heeft ze het tot 8 uur vanochtend gered!

Dus misschien last van die bultjes? Het lijken warmtebultjes, maar ik had Jynthe juist alleen met romper/trappelzak in bed gelegd omdat m'n zusje ook al zei: misschien heeft ze het 's nachts te warm. Maar ze kreeg ijskoude armen en op haar kamer is het 20 graden. Zelf slaap ik ook met nachthemd onder een deken. Dus na twee huilbuien toch een pyjamajasje aangedaan, maar dat hielp dus ook niet en ze had toen al wel die bultjes, snap er niets van.

Overigens heeft mama de hele nacht wakker gelegen, iedere keer erop ingesteld dat Jynthe wakker zou worden en de buren hebben tot diep in de nacht buiten zitten feesten en (zo doof als ik ben) iedere keer als ik wat hoorde dacht ik dat het uit Jynthe's kamer kwam. Maar goed, al met al redelijk gegaan, we zetten de lijn door ;)

Sorry voor de lap tekst, ik moet toch tegen iemand kletsen ;) manlief komt vanavond weer thuis. Zo even kijken of ik Jyntje ook in m'n eentje onder de douche krijg (ipv in bad). Fijne zondag!

Mar22
15 August 2010, 12:03
@ Susanna, ja dat klopt! Iedereen verteld me dat ze een lange poos in maat 80-86 zitten. Ze heeft nu broeken 74 maar gaat richting 80. En shirts zit ze al in de 80 en sommige wat kleiner uitvalt al 86. Dus heb voor het najaar de kleertjes in 80 broekjes en shirtjes 86. En daar zitten ze dus wel een poos in.....

lion
15 August 2010, 14:33
hey meiden, ben ik toch nog effe. ben aan het wachten tot elin wakker wordt, dan gaan we weg.
mar, elin heeft al een aantal broekjes/leggings maat 80 aan. had nog twee joggingbroekjes en en katoenen broekje maat 74 van h&m, vallen over het algemeen wat groter. maar ze zijn nu toch echt 3/4 broeken geworden en dus echt te kort. heb maar wat broeken maat 86 besteld nu, want maat 80 zal dan precies goed zitten. dus liever ietsje groter dat ze er wat langer mee doet. shirtjes zit ze voor een deel al in maat 86. het gaat hard!
susanna, balen dat ze weer wakker was zeg. wat kan het nou zijn? misschien inderdaad de sprong al, kan zich wat eerder aankondigen. of de ontwikkeling, dat ze te hard gaat dan ze in haar koppie kan bolwerken? wist je het maar h. en die bultjes vandaag weer weg?
hoop dat het snel beter zal gaan! succes!!
ilse is nog niet langs geweest mar nee, maar ze ging ook op vakantie. dus die zal zich als ze terug zijn wel weer melden.
goed, fijne dag nog verder! groetjes!!!:-D

Tinkerbell79
15 August 2010, 14:36
Mar, Ik hoop dat Fenna vanavond wel goed in slaap valt. Mik heeft het ook wat meer de laatste dagen. Ik denk dat ze idd wat meer moeten verwerken tegenwoordig, ze doen al zoveel en dat gaat vast allemaal in hun bolletje rond als ze gaan liggen.
Susanna, dan heb jij ook een zware nacht gehad met Jynthe...hoe is het nu met de bultjes??

Hier verder alles goed. Mik haar tandje komt nu goed door...ik voel een scherp puntje, vind het wel schattig. Ze heeft er niet echt last van geloof ik, misschien wel een klein beetje, maar geen koort, rode billen etc, dus dat scheelt en hopen dat het blijft.

xxx

Mar22
15 August 2010, 18:58
Hey Ladies,

Met Ilse is alles oke! Had haar even mailtje gestuurd, en was indd op vakantie!

Hier is het weer raak, Fenna is na 20 minuten nu net weer wakker geworden en aan het huilen... ZUCHT !!!
Volgens mijn schoonzus die heeft de Baby Bijbel ( oei ik groei ) is het de 11 maanden sprong! Bij haar dochtertje was het precies hetzelfde en kon wel 2/3 weken duren.. DUBBEL ZUCHT !!

Susanna
15 August 2010, 19:49
Nee, flink balen als dit al het sprongetje is! Krijg je haar weer makkelijk in slaap? Of wordt ze dan weer wakker? Hopelijk ebt dat sprongetje geleidelijk weg, dus dat je niet echt drie weken met een huilende meid zit. Is voor haar niet leuk, maar voor jullie bepaald ook niet, lastig hoor! En dat staat de rest dan waarschijnlijk ook te wachten. Ben benieuwd hoe heftig de andere ukkies erop reageren.

Die bultjes van Jynthe, daar krijg ik geen hoogte van. Zo zit ze onder, zo is alles weer weggetrokken. En een paar uur later zitten ze er weer. Ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat, we hebben haar expres pas in bed gelegd toen ze in haar oogjes begon te wrijven en ging gapen, dus hopelijk is ze moe genoeg om het huilen vannacht snel op te geven (of: helemaal niet huilen). Maar: als de trend van de afgelopen nacht zich doorzet, dan hebben we vannacht weer iets meer rust, dus daar hopen we dan maar op ;)

Positieve kant aan het alleen doorbrengen van het weekend: Jynthe's reactie op haar papa als die weer thuis is. Ze zat voor de box te spelen, met mij blokkentorentjes om te gooien en zo, en m'n man komt binnen. Ze draait zich om, begint te stralen en vliegt eropaf! Echt z schattig om te zien! Echt een smeltmomentje.

Tinkerbell79
15 August 2010, 20:35
Susanna, oh dat is wel heel erg schattig zeg! Dan smelt je idd, wauw. Misschien maar eens naar de ha als de bultjes blijven komen en gaan, niet een of andere kinderziekte?
Mar, ohjee hebben ze met 11 maanden ook alweer een sprongetje...ieeehhh/ Nou succes ermee dan hoop dat het snel voorbij is!

claudiagf
16 August 2010, 09:19
Goedemorgen dames, alles goed? Hier redelijk. Susanna, ik herken je probleem. Hier ook een kindje die opeens sinds een paar nachten dramatisch slecht slaapt. Hij wordt echt tig keren per nacht huilend wakker. De ene keer huilt ie 2 minuutjes en slaapt dan weer verder. En de andere keer blijft ie huilen tot eentje van ons komt. Echt sneu. Snap er ook niks van. Misschien nachtmerries ofzo. Overdag is ie hartstikke vrolijk enzo.
Heeft iemand nou al iets gehoord over de echo van Ilse???? Ben zo benieuwd...

Susanna
16 August 2010, 10:09
Jynthe huilde vannacht vooral in haar slaap. Tussen 10 en 12 twee keertjes, en nog een keer om 4 uur, netjes toch? En dan om 6 uur huilend wakker geworden, maar toen moest ik toch opstaan. Gaat dus zeker de goede kant op :)

Die bultjes, ik ben vrijdagmiddag nog bij de ha geweest voor de zekerheid, maar die kon niets nuttigs vertellen. Kan op internet en in het cb-boekje ook niets vinden, maar zolang ze goed plast (en dat lijkt wel meer dan normaal, twee volle luiers per nacht!) en levendig is, en met vlagen (erg) vrolijk, dan laat ik het maar zo. Ze heeft ook geen koorts dus ja.

Alleen wat moeilijk doen met avondeten, maar dat kan ook de leeftijd zijn. Gisteravond ben ik erin getrapt en heb ik een banaan gegeven ipv de broccoli die ik voor haar had :oops::mrgreen: In het vervolg maar de tip van mijn moeder volgen: dan maar geen avondeten, en direct over naar het toetje (yogurt). Ben bang dat ze anders denkt: hm, banaan is vl lekkerder, ik eet mooi m'n groente niet op!

claudiagf
16 August 2010, 11:22
Maar Susanna, is het dan wel slim om meteen het toetje te geven als ie zijn warm eten niet wilt!?!?
Want dan beloon je haar door niet het warme eten te eten en lekker een toetje te geven. Want Milan hangt zich op voor een toetje...dus als ik hem i.p.v. het warme eten (als ie het niet wilt) een toetje geef, gaat ie volgens mij elke keer lastig doen ermee...of vergis ik me nu?

Susanna
16 August 2010, 11:29
Als ze wat ouder is wil ik sowieso het toetje niet als beloningsmiddel gebruiken. Dus warm eten tot je geen trek meer hebt en daarna het toetje. Het is een ander soort eten, dus het kan heel goed dat je geen boon meer binnenkrijgt maar nog wel plek hebt voor yogurt of fruit. En als ze 's avonds dan honger krijgt, tja, dan had ze maar meer groente moeten eten. En dat kan ze dan alsnog krijgen. Ik ga geen extra toetje geven dan, of iets anders. Maar goed, dat is toekomstmuziek, tzt maar eens kijken of dat zo werkt ;)

Voor nu: het is niet zo dat ze toetje onwijs lekker vindt, het hoort er gewoon bij, meestal vindt ze haar warme eten lekkerder. Dus ik verwacht niet dat ik haar nu verwen. Die banaan vond ik achteraf wel te ver gaan, dan beloon je haar idd voor het niet warm eten. Want die vindt ze gewoon superlekker.

claudiagf
16 August 2010, 11:31
Ooooh, hier hangt Milan zich echt op voor een danoontje. Als ie de verpakking al ziet, krijgt ie al een smile! En dan kan het hem niet snel genoeg gaan.
Geweldig om te zien.

Susanna
16 August 2010, 11:40
Hihi, ja maar Jynthe zit nog op pure yogurt. Danoontje (zonder koemelk) hebben ze bij ons in de supermarkt niet. Bovendien zijn wij ook geen toetjesmensen (tenmiste niet vlak na het eten), dus ook in de toekomst zal er waarschijnlijk geen pudding of vla op tafel komen te staan (arm kind ;) )

Susanna
16 August 2010, 11:42
Wel onwijs leuk dat ie zo op z'n toetje reageert, dan weet je gewoon dat je hem een plezier doet.

Dat hebben we bij Jynthe dus met banaan. Ze was gisteren heel boos, echt zwaar beledigd. Ik had de bananenschil in het zicht laten liggen, en toen de banaan op was, dacht zij dat er dus nog eentje was, en bs, omdat ze die dus niet kreeg :) Vlug de schil maar weggegooid, toen begreep ze wel dat ze niets meer zou krijgen.

susieq12
16 August 2010, 11:47
Jesper krijgt ook gewoon een toetje als hij zijn warme eten niet opeet hoor en dat is het dan hij krijgt niet twee toetjes of andere extra dingen. Ik ga het toetje niet als beloon of straf middel gebruiken. Ik doe helemaal niet moeilijk met het eten. Hij eet altijd goed en eet hij een keer niet of slecht naja dan niet. Ik denk namelijk als je er teveel aandacht aan schenkt dat dat niet goed is!

Wanneer had Ilse haar echo dan?

Susanna misschien heeft jynthe de 5e of 6e ziekte ofzo....of heb je een ander wasmiddel oid??

Nog een paar dagen meiden, dan ben ik hier twee weken niet te vinden, zit ik lekker met mijn dikke billen in zuid frankrijk!

Susanna
16 August 2010, 11:52
Vakantie!!! Lekker hoor. Is het dan nog een beetje zonnig in Frankrijk?

Wasmiddel had ik ook aan gedacht, maar dat is gewoon hetzelfde. Voor de zekerheid haar slaapspulletje vervangen door vers gewassen goed, omdat we misschien per ongeluk wasverzachter hadden gebruikt of zo, maar dat was het ook niet. Zesde ziekte is volgens mij met hoge koorts, dat heeft ze niet. Maar 5e ziekte zal ik eens opzoeken.

Nee, wil geen drama maken van het eten. Ze ging gisteren huilen in haar stoel, en had ik haar stil dan begon ze na n of twee hapjes weer, dus toen haar maar uit de stoel gehaald, dan maar niet. Eten moet wel leuk blijven.

claudiagf
16 August 2010, 11:59
Ooh dat is hier ook hoor. Ik geef em te eten en dan eet ie vanzelf. Als ie vol zit, prima! Dan stopt ie met eten en dan pak ik het weg. Ik doe er ook niet (meer) moeilijk over.
En ja, als ie een hapje van een danoontje krijgt, zie je em echt smullen! Zo lief...
Maar eigenlijk komt het nooit voor dat ie zijn warm eten niet helemaal op eet....

claudiagf
16 August 2010, 12:00
Lekker Suus, bijna vakantie...echt aftellen dus!

Tinkerbell79
16 August 2010, 17:48
Suus, lekker he bijna vakantie :)

Toetje, die krijgt Mik ook gewoon na het eten. Ook niet belonen of straffen dmv toetje. Idd je kunt niets meer op willen en een toetje gaat er dan nog in, hebben wij ook nog he?
Grappig hoe die kleintjes al kunnen reageren op een verpakking of schil!

Ilse heeft afgelopen vrijdag geloof ik echo gehad. Vind het ook wel een beetje raar dat ze zich niet heeft gemeld hoor. maak me beetje zorgen, zal toch wel goed zijn hoop ik..ILSE WAAR BEN JE??

Susanna
16 August 2010, 17:54
Mar had een mailtje gestuurd, die had het erover dat ze op vakantie was en dat alles goed was, maar weet niet of dat ook op de echo sloeg, ga ervan uit van wel.

Susanna
16 August 2010, 17:55
Jynthe is de hle dag chagi geweest. Lekker gehuild en boos geweest (haha, ik heb er eentje die de dreumispubertijd gaat introduceren, is weer wat anders dan de peuterpuberteit :) ). Maar: ze heeft vanavond wl netjes haar bordje leegegeten (waarbij ze de helft door de kamer smeet, en dat doet ze anders nooit, de boef). Dus goede hoop dat ze vanavond ng lekkerder slaapt dan gisteren :)

Susanna
16 August 2010, 17:56
dreumes bedoel ik natuurlijk, niet dreumis...

Mar22
16 August 2010, 18:27
Hey Ladies..

Nou ben benieuwd of Fenna nog weer wakker gaat worden! Dan moet dat over ongeveer een half uurtje gebeuren.. Fingers crossed!

Klopt ik had Ilse email gestuurd,alles was goed met de echo! :D

Fenna heeft tandje nummer 8 erdoor, onderin.... Vlotte meid..

Tinkerbell79
16 August 2010, 18:48
Ah fijn dat de echo goed was.
Tandje 8 al?? hahhaha, Mik is net bezig met haar eerste ;-)

Mar22
16 August 2010, 18:53
Ja, boven heeft ze er nu 4. En onderin naast de 2 ondertandjes zijn ze er nu beide ook door.. Dus ook 4...

susieq12
16 August 2010, 19:01
jaaaa zeg het is nog 30 graden in zuid frankrijk!!! In gewone yoghurt zit dan geen koemelk?? Jawel toch? Danoontjes is kwark en dat mag ze best hebben (dacht ik hoor)
Jesper heeft weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer koorts, 38,7. Jee wat moet ik daar nou mee? Hij is er niet ziek onder ofzo... hij heeft ook zijn billen erg rood dus ik hoop dat het van tandjes is......Jesper springt trouwens een gat in de lucht als hij zo'n verpakking van a la carte eten ziet... hahaha dure smaak heeft dat jonk.... (nu al haha)

Susanna
16 August 2010, 19:01
Nou Fenna, kom op! Volgens mij is het inmiddels een half uur later, slaapt ze nog Mar?

Jynthe is net op haar achterhoofdje gevallen, zo wat kan die brullen zeg! Ik hoorde haar al, en omdat ze bleef huilen dacht ik eerst dat manlief me aan het uitproberen was of zo. Toch maar naar beneden gerend en hoorde dus dat ze was gevallen. Dikke tranen, maar toen ze mij zag was het verdriet al een heel stuk minder. Lekker geknuffeld, papa heeft nog gek gedaan en daar kon ze ook wel om lachen. We hebben haar wel verteld dat dit nog vaker gaat gebeuren ;)

susieq12
16 August 2010, 19:02
en snapte ze dat al? :-D

Susanna
16 August 2010, 19:02
Hihi, moet lachen om Jesper en z'n dure smaak :lol:
Rot dat ie weer koorts heeft, wat moet je ermee h?

Susanna
16 August 2010, 19:03
Geen idee, vast wel, het is er n van mij h ;)

susieq12
16 August 2010, 19:04
hahaha gelukkig eet hij verder alles, anders werd het een duur grapje! Hihi Ik weet niet wat ik met die koorts moet hoor. Anders maar weer naad de doc ofzo, nog ff oortjes checken voor de vakantie ofzo?

susieq12
16 August 2010, 19:05
tja maar jij hebt nog last van dementie... hoe zit dat bij Jynthe? :-D

Susanna
16 August 2010, 19:07
Volgens mij staat koemelk niet helemaal op de verboden lijst. Van het cb mag ik voordat Jynthe 1 jaar is al met volle melk beginnen (dat had dan weer de voorkeur boven halfvolle melk).
En yogurt mocht ze vanaf het cb al vanaf 6 maanden, dus snap niet goed hoe dat met die koemelk zit. Misschien is die fv juist aanbevolen vanwege andere voedingsstoffen? Ze hoeven bijvoorbeeld ook geen vitamine D zolang ze genoeg fv krijgen.

Susanna
16 August 2010, 19:08
tja maar jij hebt nog last van dementie... hoe zit dat bij Jynthe? :-D

Die vergeet niets hoor! Bananen kan ze hl goed herkennen :):)

Susanna
16 August 2010, 19:09
Tink, hoe gaat het trouwens met het stoppen met roken, is het nog een beetje te doen?

susieq12
16 August 2010, 19:10
tink is een doorzetter!!!

Ja maar een banaan... jee is het bij jou zo erg dat je zelfs niet meer weet hoe een banaan eruit ziet?? whahahaha lol!

Susanna
16 August 2010, 19:11
Hihihi, banaan, kun je dat eten?!

susieq12
16 August 2010, 19:12
Volgens mij staat koemelk niet helemaal op de verboden lijst. Van het cb mag ik voordat Jynthe 1 jaar is al met volle melk beginnen (dat had dan weer de voorkeur boven halfvolle melk).
En yogurt mocht ze vanaf het cb al vanaf 6 maanden, dus snap niet goed hoe dat met die koemelk zit. Misschien is die fv juist aanbevolen vanwege andere voedingsstoffen? Ze hoeven bijvoorbeeld ook geen vitamine D zolang ze genoeg fv krijgen.

Volle melk? Jakkie bah....ongeveer 500 cc fv betekend 5 mg vit D. Dan mag ze ook kwark toch?? Ik snap er ook niks meer van....

susieq12
16 August 2010, 19:13
Hihihi, banaan, kun je dat eten?!

Nee niet eten hoor!! Is alleen voor baby's onder de 1!

Susanna
16 August 2010, 19:31
Nee niet eten hoor!! Is alleen voor baby's onder de 1!

O jee, Jynthe is onder n, maar echt geen baby meer :mrgreen:

Kwark kan ook gewoon hoor, tenmiste heb nooit gehoord dat dat niet mag. Lijkt me onzin ook, als yogurt wel mag. Wat vindt Jesper dan allemaal lekker?

susieq12
16 August 2010, 19:35
Alles! hahaha behalve andijvi, das jakkie hahaha Jesper is heel makkelijk hoor die eet echt alles, als hij ziet dat wij wat eten wil hij ook en meestal krijgt hij dat. Hij lust zelfs olijven en haring!

Mar22
16 August 2010, 19:41
Fenna slaapt nog !

Ik moet even mijn frustraties hier kwijt, ben boooooos !!!!!!!!!!!!!!!

Wij vieren de zondag voordat Fenna 1 word haar verjaardag voor de familie ( ze is op woensdag jarig ). Belt net mijn schoonmoeder, of het de zondag de 26e was. Ik zeg ja, heel verhaal over dat ze met de vriendengroep van de cross naar een of ander eenmalig huppel de puppel concert van Normaal willen. Of wij dat goed vonden.... Ik zeg "dat moeten jullie zelf weten" . Ja maar dan komen we woensdags op de dag zelf..

Ik vind het belachelijk, we vieren godsamme de eerste verjaardag van Fenna !!!! En dat wisten ze, maar nee Normaal is belangrijker. Fenna heeft nog maar 1 opa en oma, en dan viert ze nu dus haar 1e verjaardag zonder opa's en oma's. En zij snapt er dan zelf niks van, maar gaat om het principe. En nu komen dus waarschijnlijk de broer van vriendlief met zijn vriendin ook niet, want die horen ook van de cross-vriendengroep..

Leuk hoor...

Vriendlief wil nu terug bellen en zeggen dat wij dat niet leuk vinden.. Maar ik ben daar te eigenwijs voor, laat ze maar fijn naar dat concert gaan als dat belangrijker is dan Fenna haar 1e verjaardag.....

Mar22
16 August 2010, 19:43
Ben niet alleen boos, maar ook erg verdrietig hierom...

susieq12
16 August 2010, 19:54
tsssss lekker egoistisch, zou ik ook niet leuk vinden!!! Ik geloof dat ik dan zou zeggen dat we er woensdag niet zijn.....

susieq12
16 August 2010, 19:54
Die snapte ik al.....knuffel voor jou!

Tinkerbell79
16 August 2010, 20:08
Mar, dat meen je niet zeg. Hoe kunnen ze dat nou maken???!?!??!?!? Ik vind het belachelijk. Ik vind ook dat je vriend moet bellen om te zeggen dat jullie dat niet leuk vinden. Tjee het is de eerste verjaardag van haar!!! Snap zoooo goed dat je boos bent!! Knuffel

Susanna
16 August 2010, 20:26
...sta even met m'n mond vol tanden! Wat is er nu belangrijk in je leven!!! En ja, alleen die opa en oma ('k begin met je mee te sniffen zo, vind dit z ongemakkelijk en onaardig!).
Is zo'n concert overdag dan trouwens? En de hele dag?
Ik zou niet meteen terugbellen, even laten bezinken, maar er zeker nog op terug komen, dit doet pijn!

Mar22
16 August 2010, 20:28
En het gekke is, zo is ze helemaal niet, egoistisch of wat dan ook. Daarom vind ik het ook zo raar. Ik denk dat als ik meteen had gezegd van "nee vind ik niet goed/leuk" dat ze dan ook niet eens zouden gaan. Maar daar ben ik dan weer te eigenwijs voor. Ik zelf zou zoiets niet eens vragen maar tegen die vrienden zeggen van "nee ik kan niet mijn kleindochter viert haar 1e verjaardag" En dat steekt me gewoon, dat ze dat niet meteen gezegd heeft omdat die 1e verjaardag veel belangrijker is..

susieq12
16 August 2010, 20:29
ja meid, misschien moet je van je hart geen moordkuil maken, en ook uitleggen waarom je het er zo moeilijk mee hebt. Dat zal ze ongetwijfeld snappen hoor... Maar toch, ik snap je helemaal.... ten slotte kan een concert van Normaal niet belangrijker zijn dan je baby.....

Mar22
16 August 2010, 20:34
Zelf is ze hartstikke gevoelig en moet huilen om de kleinste dingen, en hier doet ze dan zo luchtig over, "dan komen we woensdags op de dag zelf toch" Nou leuke zondag word dat, de naaste familie van vriendlief zijn kant is er niet eens bij. ( zijn broer hoort ook bij die cross-vrienden-club en gaan hoogstwaarschijnlijk ook mee )

Ik ben nu veel te eigenwijs om er op terug te komen...

Susanna
16 August 2010, 20:34
Snap het, als ze eerst je mening moeten horen voor wat een handige beslissing is, dan 'zegt' dat al dat ze het concert belangrijker vinden dan Fenna. Dat zal ze echt niet denken/vinden, al komt het nu misschien zo over, maar dat geeft je zo al een rotgevoel. Of zou ze de verjaardag op de dag zelf belangrijker vinden? Ik zou er morgen of zo zeker op terug komen, dit mag je niet laten zitten, want dan blijft het tussen jullie in staan.

Susanna
16 August 2010, 20:35
Weet je trouwens al dat die broer niet mee gaat? Misschien heeft die al wel de verjaardag in z'n agenda staan?

susieq12
16 August 2010, 20:41
nou juist dan moet je er op terug komen mar.....tis zoals je het zelf zegt, fenna heeft nog maar 1 opa en oma hier.....

susieq12
16 August 2010, 20:41
meisjes ik ga afsluiten en mijn bedje opzoeken... hopen dat Jesper doorslaapt want hij is echt niet fit....

Mar22
16 August 2010, 20:42
Ja volgens schoonmoeder hoorden zij daar ook bij en hadden ze daar ook plannen voor om te gaan..

Het steekt me gewoon dat ze uitgerekend op de dag dat we de verjaardag groots vieren met alle familie dan verstek laten gaan. Leuk zeggen tegen de rest van de familie "nee opa en oma zijn naar Normaal toe"

Maar goed... ze moet morgen oppassen op Fenna dus het onderwerp zal morgenavond vast nog wel ter sprake komen...

Susanna
16 August 2010, 20:45
Hopelijk een goed gesprek dan morgen, dikke knuf!

H, als ik me niet vergis is Fenna nog in dromenland? Netjes!

Ik ga ook afsluiten voor vandaag, morgen weer vroeg dag, al denk ik dat we vannacht meer gaan slapen dan de afgelopen nachten, Jynthe heb ik nog niet gehoord.

Mar22
16 August 2010, 20:46
Thanks allemaal... !!!!!

Jaa onze dame is nog steeds in dromenland! Yes Yes..

Nou jullie gaan dus ook een goede nacht tegemoet! Fijn!

Slaap lekker allemaal

Susanna
17 August 2010, 07:33
Even vlug (heb ook al teveel tijd verkletst met collega's die terug zijn van vakantie :oops:): Jynthe heeft de hele nacht doorgeslapen! Zo ken ik haar weer :-D

claudiagf
17 August 2010, 08:02
Nou, hier weer een dramatische nacht. Om 4 uur werd ie wakker en heeft rond zitten spoken tot half 6. Toen is hij weer in slaap gevallen en ik ben maar opgestaan omdat mijn wekker om 6 uur zou gaan. Dus heb niet meer geslapen vanaf 4 uur vannacht!!!! Ben helemaal gebroken en mag dus "lekker" een hele dag op het werk hangen!!!!
En bij overmaat van ramp kregen mijn man en ik ook nog flinke ruzie vanmorgen. Want hij had het zogenaamd zo ontzettend zwaar. En dan is ie effe heel egostisch. Bah! Voel me dus echt kl*te!

claudiagf
17 August 2010, 08:11
Fenna slaapt nog !

Ik moet even mijn frustraties hier kwijt, ben boooooos !!!!!!!!!!!!!!!

Wij vieren de zondag voordat Fenna 1 word haar verjaardag voor de familie ( ze is op woensdag jarig ). Belt net mijn schoonmoeder, of het de zondag de 26e was. Ik zeg ja, heel verhaal over dat ze met de vriendengroep van de cross naar een of ander eenmalig huppel de puppel concert van Normaal willen. Of wij dat goed vonden.... Ik zeg "dat moeten jullie zelf weten" . Ja maar dan komen we woensdags op de dag zelf..

Ik vind het belachelijk, we vieren godsamme de eerste verjaardag van Fenna !!!! En dat wisten ze, maar nee Normaal is belangrijker. Fenna heeft nog maar 1 opa en oma, en dan viert ze nu dus haar 1e verjaardag zonder opa's en oma's. En zij snapt er dan zelf niks van, maar gaat om het principe. En nu komen dus waarschijnlijk de broer van vriendlief met zijn vriendin ook niet, want die horen ook van de cross-vriendengroep..

Leuk hoor...

Vriendlief wil nu terug bellen en zeggen dat wij dat niet leuk vinden.. Maar ik ben daar te eigenwijs voor, laat ze maar fijn naar dat concert gaan als dat belangrijker is dan Fenna haar 1e verjaardag.....

Gets Mar, wat een rottige situatie. Een beetje zoals bij ons met de doop, dat zijn eigen peetoom gewoon niet komt. Je moet proberen het naast je neer te leggen, hoe lastig dat ook is. Want ik had uiteindelijk voor mezelf besloten: "Ok, als jullie niet uit jezelf willen komen dan heb ik liever niet dat jullie nog komen!"
Ga er geen woorden aan verspillen, hoe lastig het ook is. Je wilt toch alleen mensen daar hebben die uit zichzelf heel graag willen komen....
kop op meis!

Susanna
17 August 2010, 15:35
Claudia, klinkt niet fijn, gauw weer bijleggen met je mannetje hoor!
Milan is precies even oud als Jynthe, zouden ze van hetzelfde last hebben? Hopelijk slaapt ie vannacht beter!

Hier grrr, m'n cyclus is ineens 25 dagen ipv 28, lekker onhandig zeg!

claudiagf
17 August 2010, 15:54
Waarom zou het handig moeten zijn dat je cyclus gelijk is Susanna??? Moet je ons iets vertellen ;-)

lion
17 August 2010, 16:54
hey meiden! ik kom effe langs fietsen.
mar, hoe is het gegaan vandaag? heb je het onderwerp nog aangesneden. ik kan me niet voorstellen dat ze naar Normaal gaan belangrijker vinden dan Fenna's eerste verjaardag. Zij zien waarschijnlijk helemaal niet hoe jij dit voelt, omdat ze gelijk aangaf de woensdag te komen. pff, kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las. ineens het besef van oh ja, dat is ook weer zo'n moment waarop het zo moeilijk is dat ze 'hier' niet zijn om de verjaardag mee te vieren h. en dan zo'n reactie van je schoonmoeder, het zou de mijne kunnen zijn. bleh, niet leuk! zou je eigen moeder nooit zo gedaan hebben en dat doet pijn h. hoop dat je het kwijt kon vandaag meid. dikke knuf!

susie, lekker bijna vakantie!!! oh wat heerlijk, als het hier zulk triest weer is dan zo'n vooruitzicht te hebben! ik zou inderdaad als het zo blijft nog even met jesper langs gaan, je weet maar nooit. effe checken voor je weggaat. heeft 'ie nog een beetje geslapen vannacht?

gelukkig heeft jynthe weer doorgeslapen susanna. en fenna gisteravond niet wakker geworden. dat scheelt!
wel balen claudia dat jij zo'n beroerde nacht hebt gehad. hoop dat milan vannacht wel door gaat slapen. heb je het een beetje volghouden op je werk vandaag?

mooi dat de echo van ilse goed was!! lekker gevoel!:-D oh ik wil ook!!!! nog anderhalve week dan mag ik ook spieken!

wel twee lekkere dagen op het werk gehad, nu weer heerlijk een dagje thuis met mijn mooie lieve dochter!!! ze trekt zich inmiddels overal aan op, eluk hoor. en als er iets is, dan komt ze naar me toe gekropen, steekt d'r armpjes in de lucht. ah, smelt. en als ik thuis kom, zoals vanmiddag, dan weet ze niet hoe snel ze naar me toe moet kruipen. geweldig en kirt het ondertussen uit. die liefde voor haar groeit nog steeds!!! zo heerlijk!:-D:-D:-D
goed, ik ga d'r zo eens lekker badderen. en strakjes bleh in de regen naar buiten. dat is dan wat minder, maar ja doen het voor de hondjes h. fijne avond meiden en welterusten, hoop dat we allemaal lekker mogen slapen.

Tinkerbell79
17 August 2010, 17:45
Hallo daar is ik ook weer!!
Uhm, had net alles gelezen, de eerste zin geschreven en toen belde mijn zus dat ze kwam...dus even nog wat poetsen, aangezien manlief dat niet had gedaan. Daarna belde mijn schoonmoeder...en nu ben ik dus weer alles vergeten geloof ik...

ga mijn best doen

Mar, en weet je al meer over je schoonouders? Zo'n nare situatie, maar ben benieuwd of je al wat weet.

Pff nee ben echt leeg...heb weer een drukke dienst gehad, ben echt moe....vier vroeges achter elkaar en dan is Tink kapot...gelukkig nu twee dagen vrij. Maar moet morgen naar politiebureau aangifte doen voor gisteren dat een jongere mij in de buik heeft geschopt...idioot.

maar wel uitslapen, dus dat scheelt.

kom andere keer weer terug

Mar22
17 August 2010, 20:58
Hey Ladies...

Nou na het werk dus naar mijn schoonouders, daar eten en Fenna ophalen.. Ik wachtte tot hun erover zouden beginnen. Kwamen we dus via een omweg daarop. Dus zegt mijn vriend "dat scheelt weer een kaartje sturen en een halve taart minder" Dus zegt mijn schoonmoeder als grapje "nou ik wil wel een kaartje hoor" dus ik zeg "nee dat is alleen voor de mensen die zondags komen" Ging beetje als gein over en weer van die opmerkingen daarover, totdat mijn vriend zei "jeetje Fenna heeft nog maar 1 echte opa en oma en die komen niet eens" Zegt mijn schoonmoeder "ja had dat dan gisteravond gezegt" dus vriendlief weer "nah dat kun je toch wel zelf nagaan" Onderwerp gesloten..
Belt zostraks mijn schoonmoeder op, dat we toch wel gelijk hadden en dat ze het er nog over had gehad met mijn schoonvader en dat ze wel gewoon kwamen, en dat ook vriendlief zijn broer en vriendin gewoon kwamen want die had ze ook nog gebeld en hun vonde ook dat we gelijk hadden dat het Fenna haar 1e verjaardag was en ze nog maar 1 echte opa en oma had en dat ze het niet konden maken om niet te komen...
Dus heb gezegd dat ik dat heel fijn vond en dat we het er gisteravond nog over gehad hadden en dat we het toch wel erg vonden als ze niet kwamen....

Nou zo ken ik mijn schoonmoeder weer! Gelukkig...

Susanna
18 August 2010, 10:56
Oh, gelukkig zeg, dat het opgelost is en dat ze toch komen. Een hele opluchting, fijn dat jullie het uitgepraat hebben!

Tink, heftig zeg, heb je al vaker aangifte moeten doen, of komt het (hopelijk) niet zo vaak voor? Ik vind het knap dat je dit werk doet, ik zou het nog geen week volhouden.

nu weer heerlijk een dagje thuis met mijn mooie lieve dochter!!! ze trekt zich inmiddels overal aan op, leuk hoor. en als er iets is, dan komt ze naar me toe gekropen, steekt d'r armpjes in de lucht. ah, smelt. en als ik thuis kom, zoals vanmiddag, dan weet ze niet hoe snel ze naar me toe moet kruipen. geweldig en kirt het ondertussen uit. die liefde voor haar groeit nog steeds!!! zo heerlijk!:-D:-D:-D

Sja, ik kopieer Lion's stukje maar, en dan zet ik m'n eigen naam erboven ;) Z herkenbaar, mooi h?
En aan het aftellen voor de echo, leuk, leuk!

Jynthe heeft van 12 tot 1 liggen huilen vannacht. Manlief er steeds uit, maar kreeg haar niet stil. Toen moeders maar, neusje gesnoten, schone luier, in bedje gelegd en heel langzaam de kamer uit gelopen en voila, een meisje dat tot 7 uur heeft geslapen (en om 4 uur nog even in haar slaap heeft gehuild, zucht, maar dat ging vanzelf over).
Wat wel jammer was: vanochtend was weer de eerste les van babyzwemmen, en Jynthe vond het nt leuk. Dat is voor het allereerst dat ze water niet leuk vindt! Eenmaal uit het zwembad had ze weer grapjes. Volgende week maar weer eens proberen.

Tinkerbell79
18 August 2010, 11:21
Susanna, gefeliciteerd met de tien maandan van Jynthe!!!!!!
Mar, wat fijn dat het nu goed is gekomen, moet toch wel heel prettig zijn!!!

Nee, is de eerste keer dat er fysiek geweld tegen me is gepleegd (in mijn hele leventje, dus dat valt mee ;-))

Susanna
18 August 2010, 14:54
Jee, 10 maanden alweer, zo even foto's maken :)

Milan, ook gefeliciteerd met je 10 maandjes!

Tink, oh gelukkig. Lijkt me nogal bedreigend zeg!

Mar22
18 August 2010, 15:13
Gefeliciteerd met Jynthe en Milan hun 10 maanden!

TInk, best wel heavy dus ! Wat doe je nou precies? Je bent groepsleiding op een groep met jongeren, dat weet ik. Maar wat hebben die jongeren dan? Gedragsstoornis of is het een soort jeugdgevangenis?

Hier een rustig dagje gehad, Fenna sliep vandaag wat anders dan normaal ( vanmorgen maar 3 kwartier waardoor ze half 1 alweer zo moe was en er al weer in lag ) dus ik had ons bed verschoond, en toen ging ik zitten, en toen ging ik liggen, en toen sliep ik. Hahaha... En toen werden we beide om 15.00 weer wakker... Hihihihhih...
Dus qua huishouden niet veel gebeurd hier vandaag behalve 2x een was gedraaid, foei foei ! Ohja en boodschappen gedaan
Net maar vast lekkere lasagna gemaakt, kan die zo de oven in als vriendlief thuis is..

Tinkerbell79
18 August 2010, 15:30
Mar, nou dan heb je toch best wat gedaan. Ik heb voor mijn doen juist veel gedaan (ga het even opschrijven want dan krijg ik het gevoel veel te hebben gedaan ;-)): vaatwasser uitgeruimd, vaatwasser ingeruimd, was van boven gehaald en in de machine gestopt, deze was opgehangen indien nodig en anders in de droger gedaan, kamer van Mik opgeruimd en gepoetst, de keukenkastjes schoongemaakt, woonkamer opgeruimd (had gisteravond al gezogen), kleertjes weer uitgezocht, uhm dat was het dan toch eigenlijk wel :)

Ik werk dus in een psychiatrische kliniek. Hier zitten jongeren die zowel vrijwillg als met een OTS (onder toezichtstelling) bij ons op de groep zitten. Hier zitten dus jongens en meisjes van 12-17 met gedragsstoornissen en psychiatrische stoornissen zoals: adhd, autisme, odd (opstandig), hechtingsstoornis, borderline in wording, agressieregulatieproblemen, ouder-kind problemen etc etc etc. Veel van de jongeren, jongens voornamelijk hebben problemen met gezag en tonen hierdoor redelijk wat agressie... Het is echt pittig werk. je wordt iedere dag wel uitgescholden voor "kankerhoer" "kutwijf" en ga zo maar door. Maar dat doet je niets hoor...je zegt er uiteraard wel iets van en kunnen er een waarschuwing of kamerverwijzing voor krijgen, maar persoonlijk raakt het me niet. Ik ben wel al vaker bedreigd geworden of in gevaarlijke situaties terecht gekomen. Vaak de jongeren (ook van andere groepen) moeten vastpakken en fixeren. is allemaal niet leuk.
Maar het is helaas vaak pappen en nat houden, politieagent spelen en ik wil graag meer behandelen...dus ga op zoek naar een baan waar ik ambulant kan werken, 1 op 1. Want om me te laten slaan, schoppen en uitschelden voor 1400 euro in de maand zie ik niet meer zitten ;-)

lion
18 August 2010, 17:33
tink, klinkt heftig ja. tjonge zeg. vind het knap hoor dat je dat werk doet. ben benieuwd wat de toekomst je qua werk mag brengen.
mar, wat fijn dat het is uitgesproken! en natuurlijk dat ze allemaal komen!!!!:-D
ja susanna, herkenbaar h. ik blijf het zo bijzonder vinden die liefde, en het stroomt in overvloed h. heerlijk!!!:-D
vanmiddag mijn vriendin op bezoek met haar twee kids. volgende week uitgerekend van nummer 3. pff, druk hoor. was blij toen ik weer alleen met elin thuis was. het was wel gezellig hoor, maar jee in plaats van eentje dan drie om je heen. je komt ogen en oren te kort. ik wens haar vast succes. ik heb het gevoel dat ze de 24ste gaat bevallen. ben benieuwd of het klopt.
goed, ik moet elin even opvoeden;) ze gaat steeds naar de honden terwijl ze in hun mand liggen en dat mag niet..

Susanna
19 August 2010, 08:26
Hier heeft tandje 3 zich laten zien, het linkervoortandje.

Tinkerbell79
19 August 2010, 14:20
Susanna, weer een tandje!!

Dames waar zijn jullie allemaal zeg?
Ik heb vandaag alweer veel gepoetst, weet niet wat me bezielt, hahaha.
Mik moet eigenlijk slapen maar ligt wat te kletsen en te gillen op haar kamertje....verder heb ik niets nieuws

Susanna
19 August 2010, 15:27
Hier op het werk itgebreid gekletst over het werk wat we nog moeten doen, maar waar we geen zin in hebben omdat we anders zo snel door het werk heen zijn (snappen jullie nog?). Zwaar irritant, vooral als je weet dat het in het voorjaar dus megadruk is, maar ja, dat hoort bij het vak.

Die Mik, gezellig is dat h, als ze zo in hun bedje bezig zijn. Gistermiddag lag Jynthe op bed, en na twee uur 'sliep' ze ng, dus ik even kijken. Hadden we de speen in haar bedje laten liggen...Dus mevrouw zat lekker op haar kont met haar speen in d'r mondje lekker met haar knuffels te spelen :) Kijkt nog quasi verbaasd om, h daar is mama, wat komt die nou doen? Hihi, boefjes.

Tink aan de poets, bij jou kan het geen nesteldrang zijn, is er regen op komst of zo? ;) Ik ben absoluut niet van het poetsen. Manlief heeft drie dagen geroepen dat ik woensdag de beide wc's en de beide trappen schoon moest maken. Als je je er flink toe zet, is dat hooguit een uurtje, anderhalf werk. Sja, die wc's zijn nog gelukt (manlief belde dat ie naar huis kwam en toen had ik nog een halfuur om te poetsen...), maar die trappen moeten nog steeds... schaam me diep. Oh n ik had de was opgehangen (ook 10 minuten werk). Maar goed, Jynthe heeft genoten van een gezellige moeder, da's ook wat waard ;)

Tinkerbell79
19 August 2010, 15:46
Hahahha Susanna, dat is toch veel meer waard dan een opgeruimd en schoon huisje???
Ik weet ook niet waar mijn poetsdrang vandaan komt...nee absoluut geen nesteldrang...of die is gewoon 10 maanden te laat bij mij ;-). Ik heb toch veel leukere dingen te doen dan te poetsen.
gelukkig heb ik een man die er zelf ook niets om geeft, nooit boos zal worden ofzo als ik niets doe, want zelf is ie ook enorm lui. dat scheelt.

Mik is gelukkig in slaap gevallen....krijg zo bezoek...

nou ik ben dus weer weg. Weet niet wat ik moet eten vandaag....misschien frietjes halen ofzo....

Trouwens al een week gestopt met roken...dat is voor mij al 17,50 gespaard!! En voor mijn man al 35 euro! Gaan we trouwens ook echt apart leggen...sparen we door het niet meer roken ongeveer 200 euro in de maand.. dan hebben we volgend jaar een leuke vakantie...jippie!!

Susanna
19 August 2010, 15:53
Wauw, goed zo Tink, zat me al af te vragen hoe het ging. Hmmmm, wordt een lekkere vakantie dus, leuk vooruitzicht!

riannetje
19 August 2010, 16:10
Hier op het werk itgebreid gekletst over het werk wat we nog moeten doen, maar waar we geen zin in hebben omdat we anders zo snel door het werk heen zijn (snappen jullie nog?). Zwaar irritant, vooral als je weet dat het in het voorjaar dus megadruk is, maar ja, dat hoort bij het vak.

Die Mik, gezellig is dat h, als ze zo in hun bedje bezig zijn. Gistermiddag lag Jynthe op bed, en na twee uur 'sliep' ze ng, dus ik even kijken. Hadden we de speen in haar bedje laten liggen...Dus mevrouw zat lekker op haar kont met haar speen in d'r mondje lekker met haar knuffels te spelen :) Kijkt nog quasi verbaasd om, h daar is mama, wat komt die nou doen? Hihi, boefjes.

Tink aan de poets, bij jou kan het geen nesteldrang zijn, is er regen op komst of zo? ;) Ik ben absoluut niet van het poetsen. Manlief heeft drie dagen geroepen dat ik woensdag de beide wc's en de beide trappen schoon moest maken. Als je je er flink toe zet, is dat hooguit een uurtje, anderhalf werk. Sja, die wc's zijn nog gelukt (manlief belde dat ie naar huis kwam en toen had ik nog een halfuur om te poetsen...), maar die trappen moeten nog steeds... schaam me diep. Oh n ik had de was opgehangen (ook 10 minuten werk). Maar goed, Jynthe heeft genoten van een gezellige moeder, da's ook wat waard ;)

Tink heeft de slechte huisvrouwen hyves opgericht, zin om daar ook bij te komen?? ( ik zit er ook bij:mrgreen:)

Mar22
19 August 2010, 16:48
Dan meld ik me daar ook aan.... Zucht ik ben ook al zo slechte huisvrouw. Ik ben niet voor het poetsen in de wieg gelegd... :( Schaam Schaam...

Tinkerbell79
19 August 2010, 17:33
Waarom schaam schaam...zijn toch gewoon leukere dingen dan huishouden!!

claudiagf
19 August 2010, 18:41
Dames, 1 van mijn grootste nachtmerries is uitgekomen. Ik schaam me bijna dood om het te vertellen maar het moet gewoon! Ik ben er zo van geschrokken, het is verschrikkelijk.

Milan is van de commode gevallen!!!!! :-o Gistermorgen (woensdag dus) haalde ik em uit bed om aan te kleden enzo. Ik legde em op de commode en draaide me heel even weg om iets te pakken! En boem!! Een klap en ik kijk....hij lag op de grond, op zijn rug! En jullie weten wel hoe hoog een commode is!!!!! Ik raakte dus stevig in paniek! Ik pakte em op en hij bewoog niet. Hij huilde wel maar zijn armen en benen hingen slap. Nog meer paniek. Ik rende naar mijn man, die nog in bed lag. En die sprong uit bed. Hij pakte hem en merkte ook dat zijn armen en benen slap hingen. Ik begon te huilen en Milan huilde ondertussen ook hysterisch! Ik ben naar beneden gerend en hem 112 gebeld. Wist het anders ook niet. Ze zouden met spoed een ambulance sturen. En ondertussen waren we zo bang dat hij misschien verkeerd terecht gekomen was en verlamd was of zoiets. Omdat ie niet fatsoenlijk bewoog. Binnen 10 minuten hoorde ik sirenes en ben naar beneden gerend. Ik heb ze naar boven gestuurd en ben zelf zowat ingestort. Ze hebben hem helemaal nagekeken en vonden niks geks. Zelfs geen bult op zijn hoofd. Geen breuken, niks. Hij begon toen langzaam ook weer wat te zwaaien met armen en benen. Ze namen hem niet mee naar het ziekenhuis omdat ze geen aanleiding hadden hiervoor. Maar adviseerde om toch effe met hem naar de huisarts te gaan. Het was pas half 8 toen dus we moesten nog wachten tot 8 uur, tot de praktijk open zou gaan. Daarna ben ik meteen naar de dokter gereden. Ondertussen was Milan rustiger geworden en bewoog hij weer normaal.
De huisarts heeft hem ook nog helemaal bekeken en niks geks gevonden. Milan reageerde ook gewoon helder en alert. Wel kregen we het advies om hem elke 2 uur wakker te maken om te kijken of hij dan alert was. Zo niet, kon er eventueel een bloeding zijn ontstaan in de hersenen.
Ik ben naar huis gegaan en ik was helemaal kapot van verdriet. Wat had ik mijn kind aangedaan!??! Gewoon in 1 seconde gebeurt zoiets. Nog niet eens 1 seconde maar een halve seconde.
We hebben em de hele dag in de gaten gehouden en ik ben natuurlijk niet gaan werken. Dat kon niet.
Eigenlijk in de loop van de morgen leek het alsof er niks was gebeurt. Hij speelde, kroop, klom, at goed, enz. En dat is gelukkig ook zo gebleven. Onze kleine man heeft er gelukkig niks aan over gehouden...maar papa en mama zijn in 1 klap 25 jaar ouder geworden. Het is cliche maar echt....er mag gewoon nooit iets aan je kind gebeuren! Dit waren echt de meest verschrikkelijke uren wat ik ooit in mijn hele leven heb meegemaakt. Ik vond mezelf echt een flutmoeder, maar gelukkig dat mijn man en familie me hebben kunnen overtuigen dat dit echt niet het geval is. Maar dat het een ongelukje was wat in principe iedereen had kunnen overkomen. Toch is het echt vreselijk. Ben nu mega, super, extra voorzichtig. Heb hier in elk geval een goeie les uit geleerd; never nooit, nog niet voor een seconde, je kind uit het oog verliezen!!!!!

Ook vandaag ben ik niet gaan werken. Wilde gewoon zeker zijn dat het ook vandaag goed met hem ging. Dat hoort gewoon als mama. Alleen zijn ze daar op het werk wel moeilijk over aan het doen. Alsof het onbegrijpelijk is dat ik graag nu bij mijn kind wilde zijn. Nouja, laat ze maar zeiken. Ik heb gedaan wat goed voelde...

Hopelijk vinden jullie me nu ook niet een flut-moeder.......:cry:

Babii
19 August 2010, 18:44
Lieve Claudia,

Ik hoor hier niet thuis, maar je bent echt geen flutmoeder! Dit kan iedere moeder overkomen en heb het wel vaker gelezen. Helaas zit z'n ongelukje met een klein spartelend kindje in een heeeel klein hoekje!

Voel je geen flutmoeder, dat ben je niet!

Liefs

claudiagf
19 August 2010, 18:47
dankjewel Babii.....

claudiagf
19 August 2010, 18:57
Telkens als ik mijn ogen dicht doe hoor ik die klap en zie ik hem steeds op de grond liggen, bewegingloos. Echt, het valt niet te omschrijven wat dan door je heen gaat! Ons perfecte kindje......oef......

Tinkerbell79
19 August 2010, 19:27
Och lieve lieve lieve Claudia, ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen en met je mee te leven. Ten eerste haal het ajb niet in je hoofd om jezelf een flutmoeder te noemen, dat ben je totaal niet, je bent een super goede en lieve moeder!!! Dat weet ik zeker. Iedereen van ons draait zich wel eens 10 sec om...zoiets gebeurt zo verschrikkelijk snel en dat overkomt vast iedereen wel eens...(ik zat er ook naast toen Mik van de bank af viel).
Ik voel gewoon je paniek en je verdriet. Ik vind het echt heel erg k*t voor je dat je dit hebt meegemaakt. Ik weet verder niet veel te zeggen, behalve dat ik verschrikkelijk blij ben dat alles goed is met Milan en er niets aan heeft overgehouden, die kleintje kindjes kunnen echt wel wat hebben blijkbaar. Trouwens wel heel goed dat je 112 hebt gebeld hoor, helemaal goed!!! Logisch dat je niet bent gaan werken, met zoveel paniek nog in je lichaam en je wilde vast heeeel graag bij Milan blijven!! Meisje, je bent een goede moeder echt waar!!!

Tinkerbell79
19 August 2010, 19:29
10 sec=1 sec

Tinkerbell79
19 August 2010, 19:30
Ohja Claudia en laat ze op het werk maar zeiken! Ik zou ook thuis zijn gebleven. Niets van aan trekken meid!

Mar22
19 August 2010, 20:22
Lieve Claudia,

Wat moet jij geschrokken zijn... Meisje toch!! Maar je bent echt geeeeeen flutmoeder! Een ongeluk zit in een heeel erg klein hoekje! Geef jezelf niet de schuld, je bent niet de enigste want ik denk dat ieder van ons zich kan beamen dat ook wij ons wel eens een seconde omdraaien bij de commode of iets dergelijks.. Ik ben blij dat met Milan alles oke is..
Ga niet aan jezelf twijfelen, je bent een topmoeder en jij als geen ander weet hoe je met Milan om moet gaan !!

Dit is geen punt van kritiek, dus ik hoop ook echt dat je het niet zo opvat. Wil alleen een advies geven aan jou en de rest van de mama's hier :

Als een kind zo hard gevallen is, pak hem niet op! Ook al zegt je verstand en je moedergevoel dat en als eerste reactie doe je dat ook. Maar niet doen. Als er letsel is, kan je het hiermee verergeren... Een kindje moet zelf overeind komen of als het een kleintje is zoals Milan pogingen tot doen... Als het kindje alert of bij is dan kan je hem helpen om overeind te komen, maar nooit meteen oppakken/opbeuren..
Dit is ons geleerd bij kinder ehbo...

En nogmaals, dit is een tip, geen verwijt of kritiek !!! Ik vermoed dat ik hetzelfde als jou gehandeld zou hebben als dit met mijn kind gebeurd was.......

Een dikke knuffel voor jou!

Tinkerbell79
19 August 2010, 20:24
Mar, thanks voor de tip. Ik zou dus ook zoals Claudia uiteraard mijn kindje meteen willen pakken. Maar logisch ook dat je dat niet mag doen en letsel erger kan worden, is natuurlijk ook bij een gewoon ongeluk he?
Meer tips betreffende kinderehbo zijn welkom ;-)

Mar22
19 August 2010, 20:27
En ik zou het zelf misschien ook wel gedaan hebben, dat instinct zit in je om je kind te willen beschermen en dus op te pakken...

Welke tip wil je? ;)

Tinkerbell79
19 August 2010, 20:35
Hahah, uhm, nou deze was wel heel handig denk ik. Van chloor drinken enzo weet ik dat je dan veel water moet geven en vooral niet moet laten overgeven. Brandwonden....onder de lauwe kraan??? Iets inslikken??? Babyheimlich, maar geen idee hoe dat moet. Weet wel wat ik moet doen als ze zich verslikken..
Uhm,,,,tja ik weet het eigenlijk niet... hiih

Tinkerbell79
19 August 2010, 20:39
uhm ohnee, je moet niets doen volgens het rode kruis als je kindje chloor drinkt...niets doen en 112 bellen...oh dan heb ik weer wat geleerd!!

Mar22
19 August 2010, 20:51
Brandwonden --> Lauw water

Verstiking ---> op je arm leggen met het hoofdje naar beneden, met je hand hoofdje/nekje ondersteunen. Met de onderkant van je hand ( hoe heet dat eigenlijk, bal/muis??? ) op het ruggetje slaan....

Verstikking kindje ouder dan 1 ---> Achter kind staan, armen om hem heen, met 1 hand vuist maken, met andere hand vuist vast pakken, armen boven de navel, en dan een paar keer tegen je aan drukken, omhoog drukken tegen het middenrif

Bijtend gif ingenomen ---> NIET LATEN BRAKEN

Geen bijtend gif ---> Wel laten braken

Tinkerbell79
19 August 2010, 20:56
lesje ehbo door Mar, hahaahha!

Ik hoop dat ik het nooit nodig ga hebben!

Ik denk dat ik zo eens naar bed ga...verveel me en mijn man is pas laat thuis...dus...luitjes, tot morgen ofzo

Mar22
19 August 2010, 21:02
en bij dat laatste bedoel ik als het kind medicijnen of een giftige plant heeft gegeten, dan laten braken!

Maar altijd 112 bellen en het advies van de arts opvolgen. Want als een kind bijvoorbeeld afwasmiddel heeft binnen gekregen is het juist het beste als je het kind iets vettigs laat eten om schuimvorming te voorkomen.... En zo heb je heel veel dingen...

Tinkerbell79
19 August 2010, 21:09
idd altijd een arts bellen...dat sowieso...

riannetje
19 August 2010, 22:24
Lieve Claudia,

Ook ik vind je geen flut moeder!! Ik zou ook zo reageren denk ik!!
Dikke knuf van mij.

Susanna
20 August 2010, 07:21
Pff Claudia, wat een rotsituatie! Hoop dat je inmiddels een beetje bij bent gekomen. Met Milan is alles gelukkig goed. Ik sluit me aan bij de rest van de dames, je bent een prima moeder! En wij kunnen het weten, we lezen al zolang met je mee.

Het had mij ook kunnen overkomen, als er iets valt raap je het toch van de grond ook al ligt je kindje op de commode. Maar na jouw verhaal zou ik Jynthe zeker met n hand vasthouden voor ik buk om iets te pakken, iig bewuster dan ik nu deed (heb me vancohtend zelfs omgedraaid om even een broekje te pakken, dat doe ik dus ook niet meer). Dus wat dat betreft: goed dat je je verhaal hebt neergezet.

Was je nou vandaag nog een dag thuis om bij te komen? Geniet er dan lekker van, hier schijnt de zon al, dus het beloofd een lekker dagje te worden. Dikke knuf!

Mar, heeft Fenna haar slaapritme weer te pakken, is ze gisteren netjes gaan slapen?

Tink, kan Mik inmiddels al lopen ;) ? Mijn schoonmoeder heeft in de uitverkoop een loopkarretje op de kop getikt (superleuk, en maar 10!), dus ik verwacht dat Jynthe binnenkort gaat oefenen, hihi :) Mik moet haar natuurlijk wel een beetje voorblijven.

Mar22
20 August 2010, 07:22
Goedemorgen Dames!

Claudia, ben je al een beetje bekomen van de schrik?

Nou ik wil zoveeeel doen vandaag! Moet echt hard aan de poets en het opruimen.. Maar dat werkt het beste als Fenna in bed ligt, dus even wachten nog ;)
Hihih nee zal zo tussendoor maar eens beginnen.. Blleehh... Maar ik moet vandaag wel, morgenmiddag/avond/nacht zijn we weg, en zondagmiddag ook...
Had ik maar die poetskabouters....

Mar22
20 August 2010, 07:25
HoHo Susanna, Fenna is de oudste hier die heeft de eer om als eerste te gaan lopen! :twisted:

Hihihh grapje! De eerste die gaat lopen zal zeker Fenna niet zijn! Ons dametje doet het lekke rustig an met alles!

Susanna
20 August 2010, 07:29
:mrgreen:

Fenna wt toch dat ze de oudste is, dus die wacht rustig af tot die ukkies ook eindelijk doorhebben hoe het moet, en dan laat zij pas zien dat ze het kan ;)

Trouwens, Fenna gaat vl te hard met haar tandjes. Jynthe heeft er pas drie :cry: Op die leeftijd (haha, d'r zit ook wel 3 weken tussen) had Fenna onderhand al het dubbele!

Susanna
20 August 2010, 07:30
Sorry, drie weken-en-n-dag

Mar22
20 August 2010, 07:36
Hahaha das waar, maar ik maakte ook een grapje.. Ieder kind is anders en ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo...

Weet je trouwens wat Fenna doet? Als je aan Fenna vraagt "Waar is de lamp?" wijst ze naar boven naar de lamp, zo schattig.. En we hebben een boerderijboek, als je dan aan haar vraagt "Waar is de koe?" wijst ze de koe aan, dacht de eerste keren dat het puur toeval was, maar op een andere pagina staat op een andere plek een koe, en die wijst ze dan ook aan... Grappig.. Maar dat komt omdat het zwart-witte opvalt. Dus als je een paar keer zegt dat dat een koe is. Associeert ze die kleuren met de koe, althans dat denk ik. Want nu al weten wat een koe is?

Susanna
20 August 2010, 07:52
Ik wilde met een grapje reageren, maar ik denk toch wel dat ze het al kan herkennen. Hoewel ze een paard en een varken ('iets' met 4 poten) waarschijnlijk de eerste tijd standaard 'koe' noemt als ze eenmaal kan praten :)

Ik ben bang dat Jynthe hier als eerste een olifant gaat herkennen, daar hebben we verbazend veel schilderijen, knuffels en plaatjes in boeken van. Alleen wordt dat wat moeilijker om uit te spreken :)

Susanna
20 August 2010, 07:53
En van afstand kijken gaat ook supergoed, stond gisteren buiten voor het raam toen ik uit m'n werk kwam. Jynthe zit in de keuken, zit mij en gaat die hele keuken doorkruipen, op naar mama! Puntje voor Jynt :)

Susanna
20 August 2010, 07:54
zit = ziet

Mar22
20 August 2010, 07:58
het 1e woordje zit of de 2e ? ;) :P

Susanna
20 August 2010, 08:06
Ze ziet in de keuken en ze zit mij, ehm, andersom dus ;)

Mar22
20 August 2010, 09:12
Haha ik had al zo'n klein vermoeden ;)

Zo Fenna die slaapt weer, mama drinkt nog 1 kopje koffie... En dan aan de slag :s :( Zooo geen zin.. Maarja..

leeuwinnetje
20 August 2010, 09:31
claudia: zat net je verhaal te lezen, jeetje kan me voorstellen dat je super geschrokken bent, gelukkig alles goed afgelopen.
Zoals de rest ook al zegt, je bent zeker geen flutmoeder, dit kan iedereen overkomen.
En logisch dta je niet bent gaan werken, laat ze op dat werk maar zeuren, dit heeft ook tijd nodig om over de eerste schrik heen te komen.
Je hebt goed gehandeld om 112 te bellen en daarna nog de huisarts te gaan.
dikke knuffel voor jou

Susanna
20 August 2010, 09:40
Zo Fenna die slaapt weer, mama drinkt nog 1 kopje koffie... En dan aan de slag :s :( Zooo geen zin.. Maarja..

Huphup, aan de slag! 't Is me wat met al die anti-poetsdames hier :-o :mrgreen:

Hier is het anders geregeld, manlief belde me net op het werk: de vloer is gedweild, ik ga nu met Jynthe het dorp om te winkelen, kijken of ik nog geld uit kan geven. :mrgreen: En van zijn andere gevleugelde uitspraken is: maar dan verpieterd m'n eten! Maar meestal help ik wel ietsje mee hoor, voorzover dat dan lukt, want het is niet alleen vervelend, ik ben er ook helemaal niet goed in :oops::mrgreen:

Mar22
20 August 2010, 10:02
Nou ik verdien een schouderklopje.. En niet 1, maar zelfs 2 !! :D

Alles is gestofd beneden, gezogen, opgeruimd en de wc gedaan.. Nu alleen nog dweilen en dan is de benedenverdieping klaar, maar dat moet in het andere slaapje van Fenna, want ze is wakker!

Susanna
20 August 2010, 10:59
Joehoe!!! Klop, klop, vindt zeker dat je ze verdiend hebt. Lgevoel als het dan weer achter de rug is toch?

Zo weer lekker genieten van Fenna, jaloers! Manlief belde net weer, krijg ik Jynthe aan de lijn, lief lachend. En een hele beschrijving van m'n man hoe ze haar broek uittrekt en guitig op de grond heen en weer vliegt :( Ik wil naar huis!!!! Gelukkig vanochtend vroeg begonnen, dus nog maar een uurtje of 4, we zijn halverwege!

Mar22
20 August 2010, 11:16
Ja dat is wel weer lekker als alles gedaan is! Hihihih...

Hier vandaag een "ik wil alleen bij jou zijn mama dag" bij Fenna.. Zucht ! Wel heel lief en schattig en lekker dat knuffelen en samen spelen.. Maar t meiske moet ook zelf even spelen en bezig zijn..
Zodadelijk maar eens even naar de winkel wandelen, het is mooi weer! Word 27 graden hier.. Dat is lang geleden!

Nog even volhouden en dan kan je naar huis Susanna!

claudiagf
20 August 2010, 11:28
Hey dames, wat een lieve reacties. Ik ben gelukkig wat van de schrik bekomen. Maar zal het in elk geval mijn leven nooit meer vergeten. Wat een horror.
Met Milan gaat het nog altijd prima. Is nog altijd lekker druk en speelt. Ben ook heel blij dat ik die 2 werkdagen nog lekker bij hem ben gebleven. Heb zo met eigen ogen kunnen zien dat het goed met hem gaat. En de mensen op het werk kunnen me wat! Mijn "bazin" heeft geen kids en weet dus ook niet hoe het voelt. En dat andere collegaatje probeert in een goed blaadje te komen en praat dus met haar mee, terwijl ze zelf wel een kindje heeft. Ik weet wel hoe het daar aan toe gaat! Maar probeer het me niet aan te trekken.

Hij ligt nu nog altijd te slapen, de slaapkop. Maar gisteravond heeft ie dan ook gehuild tot 12 uur 's nachts ofzo. Dus die was moe. Oooh ik hoor em, hij wordt wakker.
Ik denk dat ik dadelijk eens een stukkie met hem ga fietsen. Voor het eerst...maar het is ook zo'n lekker weer.....

leeuwinnetje
20 August 2010, 12:31
Goed bezig, Mar!!!!
Je hebt in ieder geval al meer gedaan, als ik, heb de vloer geswifferd en de was opgeruimd, o ja, en boodschappen gedaan. Denk dat ik vanmiddag ook niet echt veel meer zal doen.

claudia: Wat fijn dat met Milan alles goed gaat.
Mijn bazin heeft dan wel een kind, maar is ook vaak onbegripvol.
Je moet idd naar je gevoel luisteren, want die baze deken alleen maar in hun eigen straatje.

Mar22
20 August 2010, 13:50
Hmm hier komt er ook niet veel meer van! Net lekker wezen wandelen met Fenna, even koffie gedronken bij schoomoeders en Fenna ligt nu weer te slapen... Straks lekker nasi koken en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag!
Ohja nog wel weer de wasmachine aangezet.. Opvouwen doe ik vanavond wel op de bank! Vriendlief is naar een verjaardag, en aangezien we morgen al oppas nodig hadden blijf ik lekker thuis.. Lekker weertje is het he! Geloof dat het dit weekend mooi blijft, vanaf maandag weer minder..

lion
20 August 2010, 17:09
claudia, pff meid. wat een berichtje. tjonge, wat zul jij ontzettend geschrokken zijn. ik sluit me helemaal aan bij de andere mama's meid. dit kan iedereen overkomen. gelukkig, heel erg gelukkig dat met milan alles goed is afgelopen zeg! die had een hele grote beschermengel op zijn schouder zitten!!
gelukkig ben je nu weer bijgekomen van de schrik en kun je weer lekker genieten van je mannetje en wat je zegt, laat je collega's maar kletsen meid! jij hebt gedaan wat het belangrijkst was, je was er voor je zoon!!!
tjonge, aan de poets geweest vandaag mar! inderdaad een schouderklopje hoor meid! ik lekker helemaal niet. alleen stofgezogen beneden, maar ja dat doe ik elke dag n of twee keer, afhankelijk van hoeveel haren de honden loslaten. dus dat telt eigenlijk al niet mee h. vanmiddag met manlief, met dochterlief en met de honden naar het bos geweest, wat een heerlijk weertje was het toch!!! lekker genoten!
nu op de bank hangen, straks nog even een rondje buiten lopen. zal zo nog even op de grond bij elin kruipen, die is lekker aan het spelen.
en claudia, heb je gefietst? ga ik morgen weer doen denk ik, vind het zo leuk!!!!:)
h meiden, fijne avond gewenst!! hier eigenlijk niks bijzonders verder te melden..

Mar22
20 August 2010, 22:55
Zo ik lig in bed, met laptop ja! Vriendlief is naar een verjaardag, en ook de buurman naast ons viert zijn verjaardag. Buiten in de tuin.. Dus duurt nog wel even voor ik in slaap val.. Vind niet erg hoor, gebeurd tenslotte niet vaak en hij heeft netjes gemeld dat er lawaai kon komen.. Dus uit verveling maar even internetten..

Moet trouwens nog wat vertellen... Pppff..

We waren er eigenlijk wel over uit dat er een 2e zou komen in de toekomst. Althans dat dacht ik! Vriendlief wil graag met de zolder aan de gang, zijn bezig om te kijken of daar een dakkapel op geplaatst kan worden en dus een extra slaapkamer gecreeerd kan worden.
Gisteravond in bed kwamen we daar op, en zegt vriendlief ineens "ik weet nog niet of ik dat wil" dus ik vraag "of je wel een dakkapel wilt?" "Nee zegt hij, nog een kindje"
Hmm toen sloeg mijn hart even een aantal tellen over... Ben toen beetje boos geworden en heb hem gezegd "dat jij al een kind hebt en nu met Fenna 2 kinderen hebt, dat wil niet zeggen dat daarmee ook mijn kinderwens vervuld is" En dat ik het oneerlijk van hem vind dat nu de beslissing bij hem ligt.. Zucht..

Zo ben ik dat ook weer even kwijt....

lion
21 August 2010, 07:25
pff mar, nou kan me voorstellen dat je er pissig over was ja. dacht je dat jullie erover uit waren, blijkt hij nog twijfels te hebben. ik hoop dat jullie er wel uit zullen komen in de toekomst. dikke knuf voor jou!
heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht of duurde het feestje bij de buurman nog lang?
elin was vanmorgen weer om kwart over zes wakker. beetje jammer nadat ze twee ochtenden zeven uur/kwart over zeven haalde. maar goed, daar heb ik van genoten dus niet mopperen. ik zal haar zo eens in bad doen. ze zit nu haar laatste korst brood weg te kauwen.
straks maar eens lekker op de fiets als ze weer uit bed is. het zonnetje schijnt al weer, dus komt vast goed vandaag!

Mar22
21 August 2010, 09:01
Goedemorgen...

Ja ik baalde er flink van, en nog steeds..
Ik werd om 2 uur wakker vannacht want toen kwam vriendlief thuis, en toen zaten ze bij de buurman nog buiten maar kon er gewoon om verder slapen.. Dus weinig last van gehad!

Jammer dat Elin weer vroeger wakker was! Hier was het eerst 7.00 toen heeft ze heel even gekletst en is weer gaan slapen tot 8.00, ze ligt er nu net weer in want ze was alweer moe.. Ze slaapt trouwens wel minder overdag, nu elke keer ( 2x ) een slaapje van een uur, soms anderhalf uur..

Het moet inderdaad mooi weer worden vandaag, hier nog wel erg bewolkt maar zou ondanks de bewolking nog 26 graden worden..

Nou ik ga weer verder, vanmiddag Fenna weg brengen want wij gaan kermis vieren in mijn oude woonplaats. Dat is elk jaar nog traditie, elk jaar ga ik daar een dag/avond heen.. En vanmiddag komt Nick&Simon, vanavond geloof ik Mooi Wark. Zal dus wel gezellig worden!

Fijne dag allemaal....

Tinkerbell79
21 August 2010, 10:26
Mar, wat vervelend dat hij er nu op terugkomt zeg! kan me voorstellen dat je er goed van baalt!

Susanna
21 August 2010, 10:44
Mar, da's wel ineens een domper, hij is dus aan het twijfelen geslagen. Hopelijk draait ie bij en zitten jullie weer op dezelfde lijn. Heeft ie ook aangegeven waarom ie nu ineens twijfelt?

Gisteravond uit eten geweest, laat thuis. Vanochtend om 7 uur kwam Jynthe. Dus ik eruit, netjes bv gegeven en hup, d'r bedje weer in. Wordt ze om 8 uur weer wakker, drie keer raden wie eruit mocht om haar bezig te houden. Terwijl manlief dus minder slaap nodig heeft dan ik, n de hele dag weer eens de hort op is (nou ja, hij heeft 's ochtends een afspraak en hoopt 's middags thuis te zijn, hem kennende komt ie weer iedereen tegen en is ie vanavond pas thuis, ben er nu al boos om). Pls dat ik overal hoor dat het zulk lekker weer wordt vandaag en hoewel het niet koud is, waait het hier en heb ik nog geen zon gezien! Jullie snappen al: vandaag ben ik chagarijnig :evil: sorry voor m'n gemopper, ik kom wel buurten als m'n boze bui is overgewaaid (hm, misschien Jynthe maar eens wakker schudden, daar vrolijk ik meestal wel van op).

Mar22
21 August 2010, 11:24
Hij twijfeld nu dus omdat hij 2 kids heeft.. En hij 2 wel genoeg vind.. Heb hem ook gezegd dat zijn kinderwens nu wel vervuld is, maar die van mij dus niet. En dat ik het niet fair van hem vind dat daarmee de keuze bepaald is. Hij heeft wel 2 kinderen, maar ik niet..

Nou ik ga Fenna haar tas inpakken, douchen en klaarmaken.. en dan gaan we!

Fijn weekend allemaal.

PS Susanna, het word vandaag indd mooi weer, 26 graden maar dan wel MET bewolking ;)

Susanna
21 August 2010, 17:56
Hoi, ik heb de zon gezien vandaag (n m'n echtgenoot), dus dat humeur is al een stuk beter ;)

Sja, twee kinderen, maar Fenna groeit nou toch niet op met een broer, dat is alleen om het weekend toch? Vind ik persoonlijk niet echt te vergelijken met twee kinderen die bij je thuis wonen. En hij mag idd ook rekening houden met jou. Maar de discussie is dus nog open, hopelijk draait hij bij. Heel fijn weekend, lekker genieten Mar!

Zag trouwens net dat kruidvat volgende week lego in de aanbieding heeft, zit er sterk aan te denken om een paar boxen voor haar verjaardag en/of sinterklaas te halen.

Tinkerbell79
21 August 2010, 18:34
Susanna, oh lego is altijd leuk idd om mee te spelen. Zo'n degelijk spul wat jaren meegaat.
Mar, hm ben benieuwd dan of hij bijdraait, is niet leuk dan die onzekerheid.

Mik zegt nu altijd "dag dag" als ik van de kamer af ga en haar in bed heb gelegd. Zo enorm schattig...man het wordt echt al een mensje zeg, gaat zo snel!
Weet niet meer wie het zei, over welk kindje, maar dat die KOE kon aanwijzen, super grappig!

Ohja en ik las dat Mik niet als eerste mocht gaan lopen...nou ik zal het haar zeggen dat ze nog even wacht (want anders oh oh oh ze gaat hard ;-)) met loslopen, dan mogen jullie kindjes eerst :)

Vandaag was mijn man Mik aan het verschonen en toen had ze gepoept, zegt mijn man "bah poep", zeg Mik ook "bah poep". Helemaal duidelijk uitgesproken, we lagen echt dubbel. Ze begint nu al vaker dingen na te zeggen, dus moet enorm op gaan letten met bepaalde woorden, dat gaat wat worden, haha.

Meiden, fijn weekend en tot de volgende keer
xxx

Susanna
22 August 2010, 10:39
Jee wat gaat Mik hard! Leuk dat ze zo begint te kletsen! En knap dat ze jullie nu dus gewoon al nakletst!

Jynthe doet dat voorlopig nog niet. Dat is er meer n die de hele kamer rondkruipt en dan steeds even tussen de leunstoelen doorkruipt om mama even lachend aan te kijken. Dan draait ze zich weer om, om een rondje kamer te doen, tot ze weer even komt kijken. Ook leuk, maar ergens jammer dat er tegenwoordig zelfs geen 'mama' meer vanaf kan ;) Komt vanzelf!

lion
22 August 2010, 11:14
wat is het hier rustig!! susie zit inmiddels heerlijk in het zonnige zuid frankrijk!!! benieuwd of elin's krabbel aan jesper nog zichtbaar is.
mar, hoe was het gisteren?
hier een trotse mama!!!! elin heeft vanmorgen haar eerste stapje gezet!!:) ze ging tegen de poef aan staan, toen mijn man haar handjes pakte en zei kom maar bij papa elin. en ja hoor, ze zette allebei haar voetjes een stapje naar voren!!!:):):) super om te zien. heel wiebelig en ze leek helemaal verbaasd daarna, grappig hoor.

wat lachen zeg dat mik jullie al nakletst tink. hier momenteel alleen kaka, de papa's en mama's zijn hier ook weer verdwenen hoor susanna;) en veel gegil. steeds harder, ze vind het zelf erg grappig... wij wat minder....
ik zei vanmorgen tegen mijn man, wat zou het fijn zijn als ze gaat praten zeg. ;) ach, ik weet dat ze het van mij heeft. ik heb het als kind ook erg gedaan, nou ja dat troost me dan een beetje. ik weet dat het over gaat;):)
goed, ik hoop dat het zo droog zal worden hier, want ik wou na de boterham wel even naar buiten eigenlijk.
eerst elin maar eens uit bed plukken voor haar broodje. ze was vanmorgen al om half zes wakker... bleh, echt vroeg. haar in bed gehouden tot kwart over zes. toen eruit en om half acht er weer in. en nu ligt ze dus weer. ga haar dus wel wakker maken zo, zodat ze vanmiddag wel een beetje op de normale tijd naar bed kan. ik hoop dat dit eenmalig was. ze heeft ook last van haar mondje, drie bultjes en misschien ook wel een sprongetje...? is niet helemaal de vrolijkheid zelve. maar ja, gaat wel weer over. fijne dag in ieder geval meiden!

Tinkerbell79
22 August 2010, 18:47
Lion, Haar eerst stapje zonder haar vast te houden?!?!??!?! Wauw wat goed zeg en snel!!! JIPPIE!!!!

Mar22
22 August 2010, 18:58
Hey Ladies...

Was gisteren erg gezellig! Altijd leuk om daar weer te zijn en allemaal oude bekenden tegen te komen..

Vanmiddag een bbq gehad bij een collega van vriendlief, en Fenna stal natuurlijk weer de show ;)

@ Lion, wat knap van Elin zeg !! Echt helemaal leuk! Heeft ze de stapjes los gezet?

@ Tink, leuk he als ze gaan kletsen en helemaal als Mik jullie al na praat! Pas maar op met wat je nu zegt ;) Hahahahaha...

@ Susanna, dat mama en papa zeggen komt vanzelf weer terug hoor! En denk dat we er over een aantal jaar nog wel eens "gek" van worden "Mamaaaa MAMAAAAA!!!!!" hihihi..

Tinkerbell79
22 August 2010, 19:02
Leuk he Mar, pronken met je kindje? Vind het altijd ook wel raar, mensen zien toch vaker baby's maar toch vindt iedereen ze altijd heeeel schattug :)
Moet idd nu gaan opletten met wat we zeggen...

Susanna
22 August 2010, 19:46
Wauw Elin, goed zo meid, lekker stappen!

Mar, ja als mama eenmaal is gelukt, zal ik met een aantal maanden dat 'mama' denk wel eens graag vervangen door 'papa' ;) En Fenna de show gestolen, blijft toch altijd leuk. Als wij ergens zijn geweest zitten we op de terugweg ook zo van: wat heeft ze zich netjes gedragen, ze was weer op het juiste moment vrolijk, wat kunnen we weer trots zijn :oops:

Jynthe wordt hier vooral platgeknuffeld door haar neven en nichten. De vier kids van m'n zus (1,5-6 jaar) konden vanmiddag weer niet van haar afblijven (aai, aai, veel kusjes en knuffels), heel lief. Gelukkig vond Jynthe het ook prima.

lion
22 August 2010, 19:56
hihi meiden, lezen wat ik schrijf;)
Nee, elin heeft NIET los gelopen. Aan papa's handen zette ze twee stapjes en later vanmiddag nog twee stapjes terwijl ze zich vasthield aan de tafel!!:)
't zou een wonderkind zijn als ze nu al stapjes los kon zetten;), haha, ze staat nog maar twee weken. maar geeft niks meiden, ik ben er niet minder trots om.
hoe gaat dat met die van jullie? worden het van twee stapjes snel meer? loopt mik bijvoorbeeld de tafel al rond? ben wel benieuwd hoe dat nu gaat.
vanmiddag nog heerlijk gefietst, wat een schik had ze onderweg. zwaait naar.... niks?? hihi, geweldig!
mar, heerlijk dat fenna de show steelde h. je bent al zo trots op je kleine meid en dan helemaal!!!
en ik denk inderdaad dat we straks denken, zeg eens iets anders als mama... of als je dan mama zegt, zeg dan ook iets...;)
goh, ik ben al weer een halve kilo kwijt. nu dus 2,5 in totaal. ik doe toch echt mijn best om te eten. eet veel fruit, dat gaat beter dan warme groente. en toch wat meer verdeeld over de dag. benieuwd wanneer het weer toe zal gaan nemen. volgens mijn buuf begon mijn buik al wat te groeien. hij voelt in ieder geval wel al anders aan. nog een paar dagen en de echo meiden. vind het toch stiekem wel een beetje spannend hoor, zou nu wederom alles gewoon goed zijn. we zullen het zien vrijdag!
goed, ik ga zo nog even lekker voor de tv hangen en op tijd naar bed. morgen weer werken. drie collega's beginnen morgen weer na hun vakantie, die ga ik het nieuws morgen vertellen, leuk!!!!
fijne avond, trusten en een fijne dag morgen!!

Mar22
22 August 2010, 20:08
@ Lion, nou het begin is er dus! Voor je het weet loopt ze los ;)

Fenna doet nog steeds verwoede pogingen om zich op te trekken, wat haar nog steeds niet lukt. Frustrerend! Hihih..

Hier trouwens nog steeds geen ongi :S Vermoed dat er iets aan zit te komen, pijnlijke nippels en beetje menstruatie achtig gevoel, maarja dat had ik al vanaf donderdag en nog steeds niks. Zucht!

Susanna
22 August 2010, 20:24
Lion, hier waren we ook beretrots toen Jynthe haar eerste stapje (aan de hand) zette, met platte voetjes op de grond. Dus Elin, lekker blijven stappen, is hartstikke leuk meid! Jynthe loopt al een paar weken als je haar goed vasthoudt, en staan kan ze ook al even, maar rond de tafel lopen heb ik nog niet gezien. Ziet ze het nut ook niet van in, als ze zich laat zakken en ze kruipt een stukje dan is ze sneller! :)

Fijn dat je je goed voelt, en vrijdag je echo, leuk! Wel vaag dat je alleen maar afvalt, had ik in het begin ook, maar dat vond ik niet fijn, lijkt zo tegendraads.

Mar, pff, zit het er eindelijk aan te komen? Hoe lang is je cyclus dan deze keer?

Fenna druk aan het oefenen, dan kan het nooit meer lang duren, leuk!

Voor Jynthe's verjaardag zijn we aan het denken om iets op de salontafel te zetten (of zo) zodat je kopjes thee en gebaksvorkjes veilig neer kan leggen. Was vandaag op een verjaardag en Jynthe moest verplicht op schoot omdat ze anders alles van tafel zou maaien. Lijkt me geweldig als je zelf jarig bent (not), en aangezien er dan nog meer grut rondkruipt wat net kan staan, proberen we daar dus iets handigs voor te verzinnen. Iemand nog een idee?

claudiagf
23 August 2010, 10:29
Hier ben ik weer. Nog altijd gaat het goed met Milan. Hij trekt zich zelfs sinds het weekend zelfstandig op en gaat staan. Soms schuifelt ie dan nog opzij, dus dat gaat ook prima. Voetje voor voetje langzaam opzij schuiven. Echt snoezig. Met die dikke beentjes en voetjes. Hij tilt ze nog niet echt op. Maar het begin is gemaakt. Ben trouwens inderdaad nog met hem gaan fietsen vrijdag. Geweldig leuk om te doen. En de reacties van andere fietsers; zo leuk! Allemaal kijken ze naar hem, hoe hij zo parmantig zit. Ben helemaal naar mijn moeder gefietst, als bewijs dat ik heb gefietst. Anders hadden ze me geloof ik niet eens gelooft, heb namelijk al jaren niet meer gefietst. Trouwens, wel best lastig hoor, met een kinderzitje fietsen. Je hebt weinig plek tussen het zitje en je zadel. Of ben ik alleen hierin?
Vanmorgen op het werk verder geen commentaar meer gekregen dat ik thuis ben gebleven. Gelukkig. Wel is het waarschijnlijk onbetaald verlof. Ik heb zorgverlof hiervoor aangevraagd maar de kans is klein dat het goedgekeurd word door de uitkeringsinstantie. En dan is het dus onbetaald.

Mar, ik las net dat je man twijfels heeft over een tweede kindje. Oja, voor hem is het dan een derde kindje. Tja, aan de ene kant snap ik het wel. Hij heeft er al 2. Ook al is dat voor jou niet zo. Wel lastig natuurlijk dat hij eerst wel riep dat hij er nog eentje wilt en dan opeens misschien niet meer. Kan me voorstellen dat je boos bent geworden. Ik heb hier een andere situatie. Ik wil dolgraag een tweede, terwijl man-lief altijd al heeft geroepen dat hij er maar eentje wilt. Makkelijk gezegd maar het gevoel bij mij is er wel. En dat is heel sterk. Dat zou ik dan opzij moeten zetten en voor nu lukt me dat wel. Maar of ik dat kan blijven doen, ik denk het niet.
Heb het idee maar effe in de koelkast gezet tot Milan wat ouder is. En dat ie wat meer zelf kan. Misschien dat ik dan het onderwerp nog eens kan opgooien. Voor nu begin ik er maar niet over....

claudiagf
23 August 2010, 14:09
Ben wel "blij" om te horen dat er meerdere dames in ongeveer hetzelfde schuitje zitten als mij; wel de grote wens voor een 2de kind maar je partner niet of twijfelachtig. Zo kunnen we er tenminste wel met een paar dames over praten. Is wel prettig. Toch?

claudiagf
23 August 2010, 15:35
Jaaahaaa, een eigen forumpje...goed idee Jamilah...hahahahahahah!

Tinkerbell79
23 August 2010, 16:08
Mar, oh wat grappig de hele tijd zwaaien!!! hahahha! Tuurlijk ben je niet minder trots...ze doet iets nieuws en wat dat ook is en wanneer dat ook is maakt niets uit!!! Mik zet idd stappen rond de tafel of in de box. Gisteren waren we bij vrienden en die hadden zo'n loopding, je weet wel een rollator voor baby's. Ik vond het maar niets maar ze wilden eens proberen of Mik dat kon...nou, proberen dan...mijn man ernaast en Mik erachter en jawel hoor ze zette een paar pasjes...echt super leuk om te zien. Wanneer het te zwaar werd ging ze weer zitten, hahah.

Lion, bijna echo, ohhh heerlijk, wel foto's op hyves zetten he!!

Lijkt me idd heel frustrerend als je nog een kindje wilt en je partner niet omdat hij er nu dan twee heeft, of gewoon echt niet wilt als jij heel graag een tweede wilt... Geen dom idee voor die dames in hetzelfde schuitje om een topicje te openen toch, volgens mij zitten er helaas meerdere in dat schuitje...

Mar22
23 August 2010, 19:30
Hey Ladies...

Hier weer een werkdagje achter de rug, nu eventjes relax op de bank!

@ Tink, inderdaad ben je zowiso altijd trots als je kind weer iets nieuws kan! En wat goed van Mik dat ze een paar stapjes kon zetten achter het loopwagentje!

@ Claudia, leuk he fietsen! En helemaal als je de mensen naar je kleine ziet kijken! En goed dat je het wel probeerd voor die 2 dagen zorgverlof te krijgen, kan je altijd proberen toch! En knap van Milan dat hij zich optrekt!
En inderdaad ik snap je gevoelens voor een 2e heel goed...

@ Jamillah, dan zitten wij inderdaad helemaal in hetzelfde schuitje! Wist niet dat jou vriend ook al een kindje had! Hoe oud? Zoontje van vriendlief word in januari 7. En ik heb nu ook echt het balen ervan, zelf wil ik zo graag nog een 2e. En ik snap zijn kant ook heel goed, hij heeft er nu natuurlijk ook 2. Maar Fenna maakt hem alleen maar om het weekend en in de vakanties mee, dus echt opgroeien doet ze niet met hem, en dan bedoel ik dagelijks. Niet dat ik perse een brusje wil zodat ze niet alleen is.. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik nooooooit meer zwanger zal zijn en nooit meer zal bevallen, noooooit meer een klein volmaakt mensje van ons 2en uit liefde zien opgroeien. En een keer een "normale" "gelukkige" kraamtijd die ook langer duurt dan 2 weken...

@ Susanna, net even terug geteld, en was 56 :shock::shock::shock: dagen geleden voor het laatst ogs. Wel diverse verschijnselen dat er wat aan moet komen, en net voor de zekerheid nog maar eens een test gedaan. Maar die was negatief, had stiekem de hoop dat hij positief zou zijn omdat vriendlief nu dus zo aan het twijfelen is voor nog een kindje. Dus ik dacht "als ik zwanger ben, heeft hij nu niks meer te twijfelen" Erg he dat ik dat dacht!

Susanna
23 August 2010, 19:38
Mar, heel begrijpelijk, zeker in deze situatie. Maar begrijp ik nou goed dat je ng niet ongi bent?

Tinkerbell79
23 August 2010, 19:41
Mar, kan me goed voorstellen dat je dat dacht met die test...maar goed is het idd niet. maar goed dat snap je zelf ook wel ;-) Het is idd anders twee kinderen hebben (jouw vriend dan) waarvan je eentje niet veel ziet...voor jou voelt het dan niet compleet, snap dat wel!
Claudia, ik vind het eigenlijk wel stom dat je geen zorgverlof krijgt hoor. Je moest toch voor Milan zorgen, erg stom. Ohja we moeten nog steeds iets afspreken ;-)

Mik werd net erg boos toen ze naar bed moest. Ging gewoon echt met haar knuffels smijten...ja ja ja nu lach ik er enorm om, later ben ik er boos om, hihi

Mar22
23 August 2010, 19:44
Nopes nog steeds een Opoe op visite......... Lange cyclus he? Pfffff

Susanna
23 August 2010, 19:44
Vind het dus niet gek dat je dat dacht, ik zou zo voor je mee willen duimen. Een broertje voor in het weekend vind ik gewoon echt niet samen opgroeien. Dat is wat anders dan een echte broer/zus-relatie. Nou ja, je snapt me wel, ze groeien wel op als broer en zus, maar het is gewoon niet hetzelfde als iemand waar je de hele week je leven mee moet/mag delen. Daar leer je zoveel van! Jynthe poot ik zo vaak mogelijk bij haar neven en nichten, zodat ze daar ook iets van meekrijgt, vind dat zo waardevol.

Hier gaan we vooralsnog toch uit van de situatie-Tink, dat wil zeggen, bij alles wat ik doe ga ik er vanuit dat Jynthe ons enige kind blijft (want ik weet het gewoon echt niet voor mezelf), dus omdat het een meisje is, ga ik met sommige dingen helemaal uit m'n dak met roze, terwijl dat niet handig is als er ooit een jongen komt :) Meiden, ik hoop dat jullie mannen ooit nog eens omdraaien, jullie hebben ook het recht om je compleet te voelen. Maar jullie weten hoe mannen zijn, in de meeste gevallen is het wellicht handiger om het eerst te laten rusten en dan uitgebreid de tijd nemen om ze over te halen. Hopelijk met succes!

Susanna
23 August 2010, 19:45
Jullie kletsen weer dwars door me heen ;)

Susanna
23 August 2010, 19:46
Even wat anders trouwens, Jynthe heeft al bijna twee weken 5 muggebulten op haar wang. Eerst waren het muggepikjes, daarna werden ze donkerroze en nu zijn het echt flinke bultjes die wat bruinig/gelig lijken. Vind ze er wel erg lang zitten, jullie enig idee wat het is?

Susanna
23 August 2010, 19:48
Oh ja, Claudia: met die fiets, dat heb ik ook, nauwelijks ruimte om er zelf tussen te passen :) Vandaar dat sommige meiden hier voor een echte mama-fiets zijn gegaan, dan heb je extra instapruimte. Maar ik vind zoiets zelf wat aan de prijs (heb nog een goede fiets), dus hier prop ik mezelf er ook maar tussen. Het gaat precies, dus ja.

Mar22
23 August 2010, 20:03
@ Susanna, Fenna heeft ook wat muggebultjes gehad die er langer zaten! Misschien dat ze beetje ontstoken zijn geweest dat er beetje pus in zit?

Fenna had trouwens vorige week aantal rode spikkels om haar mondje, zijn nu weg. Maar 1tje die onder haar lip zat die is beetje kapot gegaan, en doordat ze zoveel kwijlt met tanden krijgen wil dat dus niet weg gaan.. Smeer er telkens al beetje zalf op als ze naar bed gaat en ze haar speentje in heeft. Maarja door dat kwijlen en de speen blijft dat plekje nat en wil het dus niet helen..

Tinkerbell79
23 August 2010, 20:08
Susanna, ohhhwwww sorry dat we alweer door je heen kletsen... :(. geen idee wat die muggebultjes kunnen zijn. Heeft ze er last van... hahaha ik ben al een situatie... "situatie-Tink" whhaha. Moest er wel om lachen. Tja eerlijk is eerlijk, het is wel handig als je het allebei zeker weet...bij zowel kindjes als geen kindjes. Ben wel heel benieuwd hoe dat bij jou gaat verlopen....

Susanna
23 August 2010, 20:31
Hihi, met dat nieuwe forum heb ik lang niet altijd in de gaten dat er alweer gereageerd is als ik eindelijk uitgelezen ben en m'n verhaaltje heb getikt :)
En hier zien we het wel, ik hoef tot januari sowieso niet na te denken, eerst scriptie!!! (jaja, ben nog steeds op dreef, het gaat goed).
Nee, van die muggebultjes heeft ze gelukkig geen last gehad, kan best iets ontstoken zijn geweest idd, maar wilde er niet aanzitten omdat ik bang was voor littekens. En zelf snapt ze er gelukkig niks van, dus ze zit er ook niet aan.

claudiagf
24 August 2010, 08:35
Oh ja, Claudia: met die fiets, dat heb ik ook, nauwelijks ruimte om er zelf tussen te passen :) Vandaar dat sommige meiden hier voor een echte mama-fiets zijn gegaan, dan heb je extra instapruimte. Maar ik vind zoiets zelf wat aan de prijs (heb nog een goede fiets), dus hier prop ik mezelf er ook maar tussen. Het gaat precies, dus ja.

Ik vind zo'n mama-fiets ook wel erg prijzig. Vooral omdat ik niet echt een fietser ben. Vind ik zonde om dan veel geld uit te geven aan een fiets, voor die paar keer dat ik ga.
Maar het is wel passen en meten ja...

Oja en Tink, inderdaad iets afspreken????

Malou
24 August 2010, 15:07
Hey meiden, kom er ook ff tussendoor piepen ;)

Voor de dames wiens partner geen 2e wilt, het lijkt me verschrikkelijk.
Ik hoop heel hard dat de heren bij zullen draaien.

Lion, t eten wil nog niet zo dus? dat had ik toen ook zo. Bleegh, verder wel alles goed dus?

Tink, Jesse gaat hard ergens op meppen als hij boos is en grommen/brommen tijdens te huilen :lol:

Susanna, misschien dat d ebultjes idd wat ontstoken waren.

De rest ben ik alweer kwijt.

Hier gaat t wisselend. T ene moment voel ik mn oude ik, vrolijk en blij, t andere moment vliegt t ongeluk weer door mn gedachten en voel ik me zo ongelooflijk rot..
Ik zou vandaag naar de begrafenis, maar we hadden ook sleuteloverdracht van ons oude huis, plus dat de kattenren nog mee moest, en Bas had 2 ritten, dus die moest nog slapen vanmiddag.
Oppas was er niet, dus maar niet gegaan. Enerzijds ben ik er ook wel blij om, omdat ik al zo'n emo muts ben op t moment, maar anderzijds was het misschien ook wel goed geweest om het zo beter een plek te kunnen geven. Nou ja, t is niet anders..

T weekend zijn we ff weggeweest, ff dr uit, erg gezellig gehad, had ik wel ff nodig.

Mn vriend is weer aan t werk, en ik merk gelijk dat Jesse het nieuwe ritme wel ff op moet pikken weer.
Heel huilerig, steeds staan en niet meer kunnen gaan zitten op zijn manier, en ik mag nog geen 20 cm van hem vandaan of t is al brullen. Vermoeiend, maar goed, maar ff doorbijten ;)

lion
24 August 2010, 18:01
oh malou, effe pittig dus bij je. hoop dat jesse z'n ritme snel weer te pakken heeft. en het is ook lastig als je kunt staan (HOERA!!!), maar nog niet weet hoe je dan weer moet gaan zitten. gelukkig duurt het niet zo heel lang voor ze dat ook in de gaten hebben.
ik hoop dat je de beelden van het ongeluk snel uit je gedachten kunt wissen meid. lijkt me echt heel erg akelig! dikke knuf voor jou!
susanna, you go girl met je scriptie!!! ben benieuwd, in ieder geval nog veel succes met het werken er aan. pittig hoor, schouderklopje voor jou!:-D
wat betreft een mamafiets, ik vind het ook prijzig hoor. maar moet nu op mijn fiets stappen alsof het een mannenfiets is, zo weinig ruimte heb ik er tussen. nou, nu lukt dat nog wel maar als ik strakjes dikker wordt.... dus voor mijn verjaardag maar geld vragen en hopen dat ik voor inruil nog een leuk bedrag voor mijn huidige fiets terug krijg.

dus tink, jij bent een situatie. zo zo, dat ben je ook niet zomaar;) :)
hoe is het daar?
hier elin maar even een half uurtje op bed gelegd, ze was zo jengelig en huilerig en hangerig. nu net weer wakker dus zit nu weer op de grond met haar telefoontje. als het droog is nog even de hondjes uitlaten en dan kan ze lekker na d'r flesje naar dromenland.
en ik ga haar vanavond niet veel later achterna. prima werkdagen gehad, maar ben echt leeg na twee dagen werken. dus weer even mijn batterij opladen.
malou, ik kan wel eten maar niet teveel tegelijk. dus eet meerdere porties per dag zeg maar. maar toch val ik af. die kleine eet me nu al op, oh oh, als het maar niet weer zo'n joekel wordt....
oh en elin heeft echt last van die drie tandjes die op doorkomen staan. zo sneu zeg. hoop dat het snel over is.
morgenmiddag mag ik naar de tandarts, omdat ik een vulling kwijt ben. bleh, niet leuk. maar ja toe maar.
goed meiden, fijne avond en tot morgen!

oh ja, hoe kan ik het vergeten! weten jullie nog dat mijn vriendin op knappen stond en ze hier vorige week was. en ik tegen haar zei dat 24 augustus wel een mooie dag was??
in ieder geval, ze is dus vanmorgen bevallen van een zoon (zoon nummer drie), hoe bijzonder. ik kreeg helemaal kippevel toen ik haar smsje las. morgen maar even kijken of ik om een hoekje mag snuffelen.:)

Tinkerbell79
24 August 2010, 18:20
Lion, nou dat heb je dan goed gezegd, de 24e augustus!! Ik zie dat je alweer 10 weken zwanger bent, tjee wat gaat dat snel zeg!
Jamilah, ik had helemaal over jouw tekst heen gekeken. kan me voorstellen dat je je rot voelt hoor. Hoewel ik dus niet heb dat ik perse een broertje of zusje zou willen voor Mik. Ik denk juist niet dat ze dat echt NODIG heeft. Tuurlijk vond ik het mooi om zwanger te zijn en leven te voelen. Maar ik vind het belangrijkste om gewoon mijn dochter te hebben, heb niet de behoefte om nog een kindje te zien opgroeien, heb mijn handen vol aan deze kleine meid :) Maar ieder gelukkig zijn eigen ding daarin, maar pff als je zo enorm graag nog een kindje wilt...en je partner wilt niet, lijkt me echt heeeel erg zwaar! Sterkte...
Malou, he meid zeg wat vervelend dat je zo schommelt met emoties. Heb geloof ik niet veel gelezen betreffende het ongeluk, had je er hier iets over geschreven? Kende je die mensen dan die dat ongeluk hebben gehad? Maar dan nog, gadver zo k*t om mee te maken!

Hier alles prima...vanmiddag even met mijn moeder gaan shoppen, heeft Mik weer wat gekregen, kleertjes, jippie!
Ze is vandaag echt enorm vrolijk (tot dat ze dadelijk anar bed moet denk ik, haha), lacht om alles, lekker gek doen en ze heeft de slappe lach. Man man man wat ben ik verliefd op die kleine meid :)

claudiagf
25 August 2010, 09:18
Hier nog eentje die super verliefd is op de kleine man! Vanmorgen toen ik em uit bedje ging halen, zat meneer al lekker rechtop in bedje naar zijn fisher price aquarium te kijken. Daar zitten lampjes in enzo. Ik kwam binnen en meteen een mega smile. Dan smelt ik weg. Zodra ik em oppak, begint ie al meteen met "mama, mama, mama!"
Zo lief....en als ik hem dan op de commode leg, begint ie meteen naar mijn kleren te kijken en te pulken eraan. Vandaag had ik een bloesje aan dus hij had al meteen met zijn kleine vingertjes mijn knoopjes te pakken...zucht!
Zo geweldig. Papa had vrij vandaag en die was speciaal voor de kleine man toch om 8 uur bed gekomen zodat hij hem nog effe kon zien en kon knuffen voordat hij naar mijn moeder zou gaan. Echte liefde...

Mar22
25 August 2010, 11:16
Hier ook een verliefde mama :D

Heerlijk gevoel he!

Mar22
25 August 2010, 11:21
Zo zal eens reageren op alles, nouja de dingen die ik nog weet ;)

@ Malou, jeetje dat is inderdaad een heftige tijd voor je! Waren het goede bekenden van jullie dan? Goed erover blijven praten, want het is niet niks wat je voor je ogen hebt zien gebeuren! Dikke knuffel voor jou!

@ Lion, jij hebt een voorspellende gave! Hahaha... Leuk zeg dat je vriendin bevallen is! En wanneer ga jij bevallen of vermoed je van je zelf geen datum? HIhihih... Jeetje 10 weken alweer, waar blijft de tijd????? Wanneer had je nou de echo deze week???

@ Tink, leuk he shoppen! En die oma's die blijve maar kopen! ;) Altijd handig! Hahaha..

Zo hier een rustig mama dagje thuis.. We hebben nog weinig uitgespookt hihihih... Fenna vermaakt zich heeerlijk op de grond met spelen, en het lukt haar bijna om zich op te trekken in de box aan de spijlen! En trots dat ze dan is ! ( mama helpt af en toe heel iets ) Zo leuk om te zien!
Ohja nog wel even boodschappen gedaan, hadden bij het Kruidvat 2 kleine doosjes van Little People ( met mini stalletje en diertjes ) normaal 15 euro nu 8 euro. Heb ze beide meegenomen. ALs iemand eens niet weet wat ze voor Fenna moeten kopen met dr verjaardag, of ik zet ze lekker op zolder voor Sinterklaas... Nu zijn overal van die leuke aanbiedingen en kleine kadootjes wat mooi handig is voor 5 december :D

lion
25 August 2010, 11:49
h hoi! ja, bijzonder h. nou mar, ik heb die voorspellende gave dus niet voor mezelf. dacht namelijk dat ik van elin op 16 oktober zou bevallen en dat is de 25ste geworden, dus daar zat ik behoorlijk naast.
vorige keer had ik voor mijn vriendin voorspelt dat ze de 19de zou bevallen en is uiteindelijk de nacht van de 19de op de 20ste geworden. ik zat er toen maar vier uurtjes naast. dus ze had nu wel zoiets van nou, ik hou er maar vast rekening mee dat ik de 24 ste ga bevallen en dat gebeurt het ook nog. echt leuk!
en inderdaad zelf al weer ruim tien weken zwanger, gaat echt super snel!
vrijdagmiddag heb ik de echo! spannend hoor! pas om kwart voor vijf 's middags, moet dus vrijdag nog wel lang wachten. maar goed, toe maar. het is al bijna!
inderdaad wat je zegt, overal leuke aanbiedingen voor die kleine kadootjes h. gister vroeg mijn vader of ik al iets wist voor elin haar verjaardag. ehm, nou nog niet echt. moet me er echt eens in gaan verdiepen.
goed dat fenna al bijna zelf kan gaan staan hoor! nog een paar dagen en dan lukt het haar vast!! mooi dat ze dan trots op zichzelf zijn h, echt geweldig!
zo, na het onweer van gister schijnt nu gelukkig het zonnetje hier. veel beter!
en tja, die verliefdheid... daar hoeven we niks meer over te zeggen h.;) :) soms kan ik ook niet ophouden met knuffelen, dan merk ik dat elin het inmiddels al weer klaar vind dus als ze kan praten zal ze dat ook vast tegen me zeggen;)
tink, je had het verhaal van malou hier niet gemist hoor. ze had het op hyves geschreven.
leuk zeg dat oma weer wat heeft gekocht voor mik. altijd goed toch!
ik ga even op de bank liggen meiden. elin slaapt, heeft een beetje raar ritme vandaag. maar geeft niet, ik pas me zo aan;)
vanmiddag naar de tandarts, hopelijk niet teveel last daarna. fijne dag!

claudiagf
25 August 2010, 12:15
Lion, succes vanmiddag bij de tandarts....

Als iemand nog ergens leuke enkellaarsjes zit met een sleehak...laat het me weten!!! Het liefste zwart. Kan ze gewoon nergens vinden, die betaalbaar zijn...grrrr!

lion
25 August 2010, 13:51
claudia, ik had gisteren een hele stapel folders en heb ze dacht ik ergens zien staan. maar ja, waar??? als ik ze nog tegenkom dan hoor je het!

lion
25 August 2010, 13:52
yep, weet het al weer! in het boekje dat ik van h&m had gekregen staan ze. voor 39,95 tot en met maat 41.

claudiagf
25 August 2010, 13:59
yep, weet het al weer! in het boekje dat ik van h&m had gekregen staan ze. voor 39,95 tot en met maat 41.

Geweldig!!! Ik ben al een paar keer op de site geweest van H&M want ik vermoedde al dat ze misschien daar zoiets hadden. Maar wat denk je? Potverdorie....elke keer als ik het tabje schoenen aanklikt, blijft ie hangen en staat er "pagina laden". Ik wacht telkens heel lang maar er gebeurt verder niks....grrrrrr!

claudiagf
25 August 2010, 14:00
Trouwens Lion, als je vrijdag de echo hebt en je krijgt een foto mee.....zet je em dan hier op het forum?!?!? :-D:-D:-D
Vind ik namelijk altijd zo ontzettend leuk om te zien....

Mar22
26 August 2010, 18:25
Hey Ladies..

Rustig hier vandaag!

Claudia heb je de laarsjes nog besteld?

Wat een weer zeg, niet normaal!
Onze straat stond straks echt mega mega blank! Ben blij dat onze huizen iets hoger staan, het water stond al over de stoep.. Het lijkt wel herfst!

Hier nu lekker weekend... Was ik aan toe!

Fenna gaat in eens heel hard qua ontwikkeling, het optrekken in de box lukt haar bijna en met het tijgeren gaat haar kont steeds omhoog en zet ze af en toe haar knieen eronder, dus dat duurt niet lang meer en dan gaat ze kruipen. Ook als je haar handen vast houd en ze staat zet ze al een paar passen vooruit..
Zondag is ze alweer 11 maanden, en gaan we richting haar eerste verjaardag. Een mijlpaal, dan is ze echt baby af :(

lion
26 August 2010, 19:40
oh mooi h mar, die ontwikkeling. ineens gaat het heel hard ja. dat vond ik ook al. en als ze eenmaal haar benen eronder krijgt, nou dan is ze baby af hoor. dan zie je echt een peutertje staan!
en inderdaad wat een regen, regen, regen zeg. gelukkig hier de straten niet zo blank als bij jullie, maar niks aan zeg!
claudia, ben ook benieuwd of je de laarsjes nog kon bestellen.
zaterdagmorgen kraambezoek bij mijn vriendin. zin in!!! ze klonk goed net aan de telefoon, ben reuze benieuwd naar kleine olav!!
en morgen de echo, spannend!! claudia, ik zal de foto dan wel op hyves zetten. weet niet hoe dat hier moet... maar dat wordt zaterdag pas hoor. en natuurlijk alleen als het allemaal goed is. heb er helemaal de kriebels van nu. hoop echt dat ik weer zo'n mooi dansend wondertje in mijn buik mag aanschouwen morgen!
jullie horen van me!
druk dagje morgen, boodschappen doen, pyama en jas voor elin kopen, hapjes voorbereiden. mijn broer en schoonzus komen morgenmiddag en passen dan ook op elin als wij naar de vk gaan. (16.45 uur pas..) en dan borrelen met de familie omdat het onze trouwdag is en hopelijk omdat er een mooi wondertje aan het groeien is in mijn buik!!
nu lekker bankhangen en op tijd naar bedje toe! fijne avond meiden!

Tinkerbell79
26 August 2010, 19:48
Mar, oh wat leuk dat die ontwkkeling ineens zo snel gaat. Ik vind onze kindjes nu eigenlijk al echt baby af....zijn nu al kleine dreumessen.
Claudia, is het nog gelukt met de laarzen?

ja vies weer he? Geloof dat het in limburg dan nog meevalt als ik foto's zie van de rest van nederland.

Susanna
26 August 2010, 20:18
Even vlug gelezen, dus heb niet alles onthouden.

Malou, hoe is het nu?

Lion, heel veel plezier morgen (en alvast gefeliciteerd!) wordt een leuk dagje volgens mij.

Mar, Fenna heeft het ineens te pakken, leuk h, als je ze ineens ziet groeien. Al blijft het ergens wel jammer dat ze alweer zo groot worden.

Tink, gaat het nog goed met het niet-roken? Deed je man nu ook mee met deze stopactie? Wel fijn als je een beetje steun aan elkaar hebt.

Hier alles nog prima, soms een pieperige Jynthe als we haar in het zwembad zetten terwijl ze wil slapen (zucht, ja, ze ging wr huilen woensdag, maar alleen als ze niet werd beziggehouden, da's dan weer positief, ze vindt het dus nog wel leuk, al is ze te moe) of als we haar tot half 9 ophouden (en laten wachten met de laatste voeding) omdat mama zonodig moet vergaderen...
En die bultjes op hang wang zitten er nog stds. Het zijn inmiddels wat vlakkere bultjes geworden met een bruinig/geel kleurtje. Hopelijk gaat het binnenkort weg, ziet er niet zo mooi uit.

Vanavond de auto naar de garage gebracht, dinsdag was er iemand achterop gereden, terwijl ik echt al een tijdje stil stond om verkeer op de rotonde voorrang te geven. Ze dacht dat ik optrok (maar er kwam nog steeds verkeer aan), maar dat deed ik niet, dus boem. Achterklep gedeukt en bumper gescheurd, gelukkig mag haar verzekeringsmaatschappij betalen.

Tinkerbell79
26 August 2010, 20:38
Susanna, erg vervelend als je een ongeluk krijgt zeg. is wel schrikken he?
Mijn man was idd ook met mij gestopt. Vandaag allebei twee weken en het gaat zeeeer goed :)

Mar22
27 August 2010, 06:52
Goedesmorgens !

@ Susanna, dat is schrikken! Heb jij nog ergens last van of is het alleen blikschade?

@ Tink, knap van je hoor, en van je man natuurlijk! Wij gaan binnekort ook weer stoppen.. Scheelt dat ik niet super veel rook. Maarja wat is veel?

@ Lion, gefeliciteerd met je trouwdag! Einde van de dag de echo, wooeeeiiii spannneeennndddd !!!!!

Nou ziet er hier nog steeds herfstig uit, nat natter natst... Denk dat ik zo maar eens de boodschappen vast ga doen. Is dat iig binnen..

lion
27 August 2010, 07:07
goeiemorgen!!
nou vannacht om half vier zette elin het op een brullen. tjonge, we schrokken ons rot. de volumeknop leek op twintig te staan zeg. wat er nou was weet ik niet, schone broek, even troosten weer in bed. huilen, huilen. na een kwartier maar een flesje gemaakt, want ja ik wou toch nog wel weer graag gaan slapen. daarna kletste ze nog wat en viel weer in slaap. om half zeven weer wakker, speentje gegeven en tot half acht geslapen. gelukkig, want voordat ik vannacht weer sliep. misschien gedroomd en toen had ze eigenlijk ook wel honger of zoiets. hopen dat het eenmalig was. gisteravond was ze ook al zoveel aan het kletsen in haar slaap, dus misschien had ze een boel te verwerken.
ik denk dat ik voor mijn man een lekker luchtje ga kopen vandaag. wat gaat zo'n jaar snel voorbij trouwens. alweer een jaar geleden dat we gingen trouwen, ik met mijn dikke buik:-D. echt super!!! en oh spannend vanmiddag hoor!
mar, hier ook regen, regen, regen. echt herfst. niks aan h, dat in augustus. wie weet wat september ons nog brengt. laten we het maar positief houden;)
tink, knap hoor van jullie allebei! hoop dat jullie er vanaf kunnen blijven! en volgend jaar lekker op vakantie van het gespaarde bedrag!!! maareh voor mikje willen jullie meer dan een paar jaar langer leven toch....
susanna, gatsie wat balen dinsdag zeg. heb je zelf niks? en zat je alleen in de auto?
geen spierpijnklachten in je nek??
goed, ik ga even stofzuigen hier! doei, doei!:-D

Susanna
27 August 2010, 07:30
Zozo, die Lion al weer vroeg in de weer vandaag! Gefeliciteerd met je trouwdag! En nogmaals een hele fijne dag gewenst, het weer werkt niet echt mee dus dan moeten jullie maar wat meer stralen ;) Hopelijk laat je ukkie zich vanavond van zijn/haar beste kant zien! Willen jullie trouwens weten wat het wordt?

Jemig, Mar ook al op pad. Wat zijn jullie toch vroeg zo op de vrijdagochtend! ik ben al wel een halfuur op mijn werk, maar er bracht er n z'n kinderdvd's mee en toen hebben we eerst alle oude kinderprogramma's besproken. Net een mail gekregen over het personeelsfeest dus daar zullen ze het nu wel over hebben. Ik dacht: ik ga maar vast aan het werk (maar ja, zoals jullie zien duurt het een paar minuten langer voor ik cht bezig ben ;) )

Ik zat gelukkig alleen in de auto, en alleen blikschade, al stond ik flink te shaken van de schrik. Vandaag komt de schade-expert en hij wordt volgende week ook meteen gerepareerd. Ik krijg een vervangende auto, dus dat is ook weer goed geregeld.

Hier nog wat stoms: ben Jynthe's fles vergeten op het kdv. En ze heeft er maar eentje. We hebben gelukkig nog wel een reservespeen, dus die dan maar op haar kleine flesje doen.
Gisteravond trouwens de eerste vergadering gehad van de oudercommissie van het kdv (ze zijn in januari opengegaan, dus de oudercommissie is splinternieuw). Erg leuk groepje en gelukkig allemaal vrouwen die zo af en toe een activiteit willen organiseren, dus dat wordt vast heel gezellig.

Nou, ik ga nu cht aan het werk. Ik ben de laagste in rang hier, maar ga toch even het goede voorbeeld geven ;) (oh, en niet jaloers worden, het is n superrustig, maar in de winter/het voorjaar is het hier juist beredruk, dus da's weer het andere uiterste, maar heb toch altijd een beetje rotgevoel als je voor je gevoel een beetje zit te niksen).

Mar22
27 August 2010, 09:11
Ja was er vroeg bij, maarja Fenna was wakker en we zaten beneden maar beetje te niksen. Dus hup in de auto en boodschappen doen! Hebben we dat gehad...
Nu ligt ze er weer in, even kopje koffie en dan ga ik zo even stofzuigen en dweilen, dan is dat ook weer gebeurd..

Mar22
27 August 2010, 10:15
Had straks even de huisarts gebeld en met de assistente overlegd. Fenna heeft nu al 2 weken een rode plek onder haar lip, dat maar niet wilt helen. Omdat ze zoveel kwijlt blijft het nat en gaat het niet weg, en is ondertussen al groter geworden dan eerst.
Krijg nu een zalfje, als het daarmee niet overgaat of er komen meer plekjes dan moet ik het even laten zien bij de huisarts.

lion
28 August 2010, 10:36
hey meiden! ben ik effe. gister een super dag gehad, de echo was helemaal goed!!!!!:-D:-D:-D
ben zelfs een paar dagen teruggezet. dus nu uitgerekend op 15 maart. wat super om te zien weer zeg!!! lekker die armpjes en beentjes aan het spartelen, en natuurlijk het hartje zien kloppen. wat een wonder is het toch weer zeg.
foto volgt nog op hyves, eerst nog wat mensen bellen die ik via de telefoon in wil lichten.

french
28 August 2010, 10:50
hey meiden! ben ik effe. gister een super dag gehad, de echo was helemaal goed!!!!!:-D:-D:-D
ben zelfs een paar dagen teruggezet. dus nu uitgerekend op 15 maart. wat super om te zien weer zeg!!! lekker die armpjes en beentjes aan het spartelen, en natuurlijk het hartje zien kloppen. wat een wonder is het toch weer zeg.
foto volgt nog op hyves, eerst nog wat mensen bellen die ik via de telefoon in wil lichten.
Ik was even heel nieuwschierig Lion :)
Maar goed nieuws, super dat de echo en de uk dus goed waren !!!!!
Nu lekker genieten ;)

Tinkerbell79
28 August 2010, 13:31
Lion, wauwieeeee, te gek dat alles goed was. Ben ik heeeeel erg blij om!!!

Mar22
28 August 2010, 13:50
Yeaahhhhh Lion fijn om te horen zeg !! Geweldig !!!

Rustig hier! Iedereen weekend aan het vieren ;)

Ik heb net even heerlijk geshopt, en warempel niks voor Fenna gekocht, goed he! :D
Volgende week word neefje gedoopt, en ik als peettante moet dan wel stylisch verantwoord in de kerk verschijnen he ;) Hahahahaa...
Heb heel gaaf lang taupe kleurig vest, moet dan wit hempje onder, spijkerrokje en dan een taupekleurige legging.. Erg leuk! Ook nog een grijze bolero gekocht, van dikkere stof, erg leuk voor de winter. En hele gave zwarte laarzen, gewoon lekker simpel maar erg mooi! Helemaal blij...

Susanna
28 August 2010, 15:05
Lion, super dat je echo goed was. En je nieuwe wondertje komt ook nog eerder dan verwacht ;) Hoe is de rest van je dag geweest, lekker genoten van je gezinnetje en je trouwdag gevierd?

Mar, lekker geshopt dus :) En niet eens wat voor die arme Fenna gekocht ;)

Hier in de winkels arriveert zo langzamerhand de winterkleding. En dat is te merken, beide oma's kwamen weer met leuke kleertjes aanzetten :lol: Jynthe komt niks tekort!

Mar22
28 August 2010, 16:36
Hahah nee en Fenna dus ook niet, heb me dus netjes ingehouden! Hihi.. Nu was mama weer aan de beurt ! ;) ( wel 2 stoere spijkerbroeken gekocht voor zoontje vriendlief, maar da was nodig )

lion
28 August 2010, 17:49
zo, ben ik weer effetjes. bleh, net languit op de bank gelegen en er alleen afgekomen als elin iets deed wat niet mocht. werd zo misselijk ineens. nu weer wat afgezakt gelukkig. moet zo nog wel effe naar buiten, hondjes uitlaten en dan elin nog verzorgen. denk dat ik er vroeg onder kruip vanavond, heb het ook steenkoud. hoop niet dat ik ziek word. elin is snotje verkouden geworden. beetje jammer, was al lang geleden trouwens. maar zal wel door het weer komen.
susanna, we hebben echt een gezellige dag gehad gisteren. lekker geborreld, gekletst, maar was wel bekaf aan het eind van de avond. hihi, net een opoe;)
mijn man vroeg enthousiast toen de visite weg was, 'wat gaan we nu doen?' met een knipoog. nou, ik weet niet wat jij gaat doen maar ik ga slapen. hmm, dat was dus niet zijn plannetje, maar jammer hoor. ik had er echt geen behoefte aan. heeft 'ie maar mee te dealen.
vandaag zouden we een verjaardag hebben, maar heb afgebeld. elin snotverkouden en ik niet helemaal lekker dus leek me niet handig.
knap hoor mar, dat je niks voor fenna hebt meegenomen! gister nog een heel leuk shirt met schuine hals (soort kol er aan) en een ballonrokje erbij gekregen, super leuk!!!
goed, ik ga weer ophangen. elin begint te mopperen. dus ik ga maar naar buiten, dan kan ze daarna naar bed. fijne avond nog! doei, doei.
oh ja, heb de echo op hyves gezet:)

Mar22
29 August 2010, 08:46
Hey Ladies..

Iedereen aan het genieten van een rustige lome zondag?

Is weer erg herfstig vandaag, dus vermoed dat dit bij ons ook een dagje thuis voor de tv gaat worden..

Yeahhhh Fenna is vandaag 11 maanden, op naar haar 1e verjaardag!

lion
29 August 2010, 09:59
mar, gefeli met fenna's elf maanden! nog een maandje, tjonge wat gaat dat hard. ik vind het altijd wel grappig als elin net zoals nu bijvoorbeeld tien maanden is dan een paar dagen later is fenna alweer een maand ouder! dat er zo'n verschil tussen kwam te zitten hadden we toch van tevoren niet gedacht!

elin wou gisteravond niet slapen, huilen, gillen, krijsen. ze was helemaal hysterisch in bed. wat er nou met d'r aan de hand was weet ik nog steeds niet. haar na een half uur toen ze helemaal overstuur was maar even meegenomen naar beneden. heeft ze nog een half uurtje op mijn schoot tegen me aan gehangen, lekker geknuffeld. en toen ze weer helemaal rustig en ontspannen was en wat begon te gapen maar weer naar bedje gebracht. toen was het nog vijf minuten huilen en is ze in slaap gevallen. vannacht n keer wakker geweest en daarna tot half acht geslapen. mocht ook wel want voordat ze gisteravond sliep. ik hoop dat het eenmalig was. ik lag om tien uur zelf ook al onder de wol. was al niet helemaal lekker, dan is het wel balen als je kleine meid ook niet in d'r hummetje is en je man aan het werk is. maar goed, weer bijgeslapen. vanmorgen wel overgegeven, maar nu net mijn broodje op en die lijkt er in te blijven zitten.
elin begint ook aardig te hoesten, morgen maar even een drankje halen. even zorgen dat het slijm niet vast gaat zitten. als ik dan dit weer zo bekijk buiten, die regen, regen, regen vind ik het ook niet zo gek dat ze niet helemaal fit is.

hier zal het ook wel een lui binnendagje worden. hopelijk kunnen we tussen de buien door de hondjes uitlaten. manlief is net vertrokken naar het werk.
goed, ik ga elin uit bed halen. die is wakker en begint te huilen, dus ze is het zat denk ik. doei, doei!

Susanna
29 August 2010, 10:09
Fenna, gefeliciteerd met je 11 maandjes! En nu aftellen naar je verjaardag, leuk!

Lion, zo even je echo bewonderen :)

Hier geen luie zondag. Ik wilde aan m'n scriptie werken, dat vond manlief een goed idee. Vervolgens smeert ie hem naar boven, zodat ik op Jynthe moet letten, is ie eindelijk beneden nodigt hij zijn moeder en neefjes/nichtje uit om te komen wiin! Tja, heel gezellig, maar hoeveel scriptiewerk denk je dat ik dan nog doe?

Jynthe wordt groot!! Gisteren het wijnrek uit de keuken maar verhuisd (die vond ze veel te interessant) en in plaats daarvoor staat er nu een houten keukentje dat mijn man als sinterklaassuprise twee jaar terug voor mij gemaakt heeft. Die vond Jynthe ook errug leuk, vooral de knopjes die eraan zitten. Als ze groter is, mag ze meehelpen met koken :)

n mevrouwtje klimt al bijna de trap op! Handjes op de tweede tree, knietjes op de eerste tree, en dan heeft ze het wel weer gezien, dan gaat ze op de onderste tree zitten, z schattig :) Heerlijk!

Mar22
29 August 2010, 10:38
@ Lion, haha nee dat hadden we niet van te voren kunnen denken dat er zo'n verschil in zou zitten! Maarja Fenna kwam dan ook 2 weken eerder, en jij ging overtijd..
Elin misschien al last van de 11 maanden sprong? Had Fenna ook ( toen ze nog 10 maanden was ;) ) dan komen ze veel moeilijker in slaap ( huilen, overstuur etc. ).

@ Susanna, nee zo word het vandaag niet wat met je scriptie! Niet er slim van manlief dan ;)

Susanna
29 August 2010, 19:54
Hier een gezellig dagje achter de rug ;) Weet nooit goed hoe ik m'n man dit soort dingen duidelijk moet maken, die is zo snel beledigd. Maar goed, uiteindelijk toch wel wat gedaan (gewoon Jynthe wat eerder op bed gegooid :oops:).

Genspireerd door Mik hadden we Jynthe een bordje mie voorgezet met wokgroente (ok, misschien niet het meest handige gerecht :mrgreen:). Groot zeil op de grond gelegd, Jynthe een vorkje gegeven. Ze heeft met n hand met de vork gezwaaid en met de andere hand alle groente er tussenuit gegeten, dus die vork hebben we maar weer afgepakt.

Vervolgens begon ze aan de mie, nou, lles zat onder, behalve dat zeil dan! Eten zat tot n haar romper, op de kinderstoel, op het tuigje, op de grote eettafel, maar de grond was en bleef schoon, da's knap toch? Manlief zei al: het is jammer dat we er geen tomatensaus door hebben gedaan, dan hadden we een leuke foto kunnen maken :lol:

Susanna
29 August 2010, 19:56
Even een achtergrond: Jynthe krijgt haar eten altijd stukje voor stukje, de ervaring leert (en met de mie hebben we dat nogmaals gezien), dat als we meer dan n stukje geven, ze alles tegelijk wil eten. We hebben het getest: er passen vier stukjes meloen in haar mond :lol: Hebben jullie kindjes nou ook zo de neiging om alles maar tegelijk naar binnen te willen proppen? Ik wil graag grotere stukjes brood gaan geven, maar als ze dat ook in n keer naar binnen duwt, dan gaat dat natuurlijk niet goed.

Ilse1980
29 August 2010, 19:58
Hey meiden

Terug van weg geweest! Ben aan t bij lezen maar jullie hebben zoveel geschreven dat ik niet alles heb kunnen lezen nog!
Nou, we hebben dus de eerste echo gehad. Was weer zo mooi, kreeg echt weer tranen in mijn ogen! super zeg! Heel mooi t hartje zien kloppen! Alles zag er goed uit! Over twee weken mag ik weer! Vind ik helemaal niet erg!
Lion, fijn dat jouw echo ook goed was zeg! En leuk, die paar dagen extra erbij gekregen!
Wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad! Nu aan t bijwerken met de was, want dat is een hele hoop zeg! Morgen de eerste afspraak bij de VK. Ben benieuwd!
Ik kom morgen weer gezellig verder kletsen. Enne Susanna, ik kan je nog niet vinden op Hyves?

Groetjes

Susanna
29 August 2010, 20:01
H Ilse, weer terug dus, ja aardig wat bij te lezen :)
Ik zal je opzoeken op hyves, dat moet via n van de anderen wel te doen zijn.
Volgende week weer een echo, leuk! Maar wat vlot achter elkaar? Bijzondere reden?

claudiagf
30 August 2010, 08:36
hey dames, fijn weekend gehad? Hier wel hoor.
Ten eerste, Lion en Ilse...geweldig zeg, dat alles goed is met jullie ukkie in de buik! Is altijd wel heel erg prettig om te weten natuurlijk. En zo mooi, die eerste beelden van dat kleintje...ik moet nog op hyves gaan spieken!
Lion, nog flink misselijk dus? Hopelijk neemt dat snel af. Bij mij duurde het tot 15 16 weken. Toen voelde ik me al heel snel een stuk beter. Heb gelukkig nooit hoeven spugen.

Wat gaat het snel met die kleintjes h?!?! Ik sta er soms zo van te kijken. Nog effetjes en dan kunnen we de eerste verjaardagen gaan vieren. Geweldig.
Ik was gisteren bij ons in het dorp naar een dorpsfeest en toen moest ik effe terugdenken aan vorig jaar, tijdens het zelfde feest. Toen zat ik daar met dikke buik, op een stoel. Want lang staan ging niet. Zucht...
En nu op hetzelfde feest, met kleine mannetje erbij. Gek hoor!

Wij waren trouwens gisteren ook 2 jaar getrouwd. Poe, 2 jaar alweer!

Ondertussen hebben we hier het 3de slaapje tussen 19 en 20 uur afgeschaft. We proberen nu om Milan wat langer op te laten 's middags zodat ie later slaapt, tussen 15 en 17 uur. En dan moet ie het volhouden tot een uurtje of 8 's avonds. Daarna gaat ie naar bedje. Het is niet makkelijk want meneertje is tegen 14 uur doodmoe. Maar 3 slaapjes op een dag is wel veel.
Voor de rest schuifelt hij nog langs de bank, is nog niet echt lopen te noemen. Hij snapt het nog niet goed dat ie zijn benen moet optillen...hihihihihihi!
Maar het optrekken gaat als een trein. Ik vind em zowat elke morgen al staand in zijn bedje. Grinnikend. Zo lief.

Oja, en voor de genteresseerden, ik heb de schoenen niet besteld. Wel een ander paar gekocht. Bij Van Haren, zijn wel hoge laarzen. En in het bruin. Precies wat ik eigenlijk niet wilde maarja....vind ze wel leuk...

claudiagf
30 August 2010, 08:40
Oja, en morgen wordt het duimen voor ons dames....mijn moeder moet om 16.10 uur in het ziekenhuis zijn en dan krijgt ze te horen of haar behandeling aanslaat....!!!!!

Ilse1980
30 August 2010, 10:51
Hey hallo

Claudia, nog gefeliciteerd met je twee jarig huwelijk! Wat leuk! en uiteraard zal ik duimen voor je moeder! Hoop dat de behandeling aanslaat..
Poeh, we moeten echt gaan beginnen met de voorbereidingen voor de verjaardagen van onze kleintjes he? Wat gaat het inderdaad snel... Het voelt echt nog niet als een jaar vind ik.
Ben bezig met de grote schoonmaak, morgen weer werken! Ik ga ff verder schoonmaken
Groetjes

claudiagf
30 August 2010, 11:38
Tja Ilse, ik vraag me dan af wat er allemaal voorbereid moet worden voor hun eerste verjaardag? Misschien ben ik dan suf maar het is toch maar een kwestie van bezoek ontvangen en zorgen voor een hapje en drankje. That's it....
Of zie ik iets over het hoofd? Het scheelt dat we niet zo superveel mensen over de vloer krijgen...

Pfff, heb echt mega steekjes in mijn onderbuik. Echt vervelend. Het voelt echt als een eisprong ofzo. Maar dat kan helemaal niet dus.....gek....

Malou
30 August 2010, 11:48
Hey meiden, kom ook ff weer voorbij piepen ;)

Lion, super dat je echo zo mooi was :D En nog gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum!

Ilse, ook jouw echo was super dus :D Mooi joh! En idd wel lekker snel al die 2e echo, doenz e dat altijd daar bij jullie?

Susanna, Jesse propt gelukkig niet alles in zn mond. Die geef ik sinds een tijdje een broodkorst, en deze sabbelt hij op zn gemakkie op ;)
Misschien idd nog ff kleinere stukjes blijven geven?

Mar, gefeliciteerd met Fenna''s 11 maanden :D

Claudia, spannend! Ik hoop zo dat het aanslaat! Duim voor jullie!

De rest ben ik kwijt.

Ik lazerde me hier net ff lelijk op mn slechte knie :(
Jesse was met de muggenmepper aan de zwier geweest, en ik zag m niet liggen en glijd zo uit vol op mn knie.. AUWCH!
Nah jah... Gaat wel weer over.

Hier niet zoveel aanwezig. Ben op t moment veel bezig in en om huis, en dan vooral ook nog alleen met Jesse :lol:.
Die is momenteel erg hangerig. Als hij speelt is t 10 minuten om vervolgens op te trekken aan mijn benen of die van Bas en dan echt jiemelen, soms tot vervelens aan toe :lol: want hoe meer je het probeert te negeren hoe harder hij t doet :lol:
En dan til je hem op en dan is dat ook niet goed, en dan kun je gek doen, op de kop gaan staan om mijn part, hij wil niets!
Zal wel een sprongetje weer aankomen ofzo, geen idee.

T is ook wel lachwekkend ergens, want als je dat koppie erbij ziet, heel ernstig, en bij geen respons op t jiemelen, een dikke pruillip.
Ook met slapen overdag, dat was drama steeds, maar Bas heeft Jesse van de week op bed gelegd, en een half uur laten brullen toen ik aan t werk was.
Ik doe dat niet, na 10 minuten trek ik t niet, maar vandaag heb ik t ook geprobeerd, en verrek, na een half uur jiemelen en moppperen slaapt hij!
Heerlijk gewoon, want nu kan ik ff mn eigen dingetjes doen. Ik kom op t moment gewoon nergens aan toe zowat :lol:

Voor de rest gaat t super met t mannetje :D Hij is echt overal en nergens, trekt zich overal aan op, doet voorzichtig poging tot stapjes, zwaait daag, doet klap eens in je handjes en van alles en nog wat, echt ontzettend leuk.

Ook begint hij nu echt te brabbelen, en heeft hele verhalen op zijn manier, echt heel erg leuk :D

Met mijzelf gaat t weer iets beter. Had vorige week na t ongeluk echt een dikke dip, maar langzaam aan voel ik me weer wat beter.
Langzaam krijgt het een plekje, al is en blijft het verschrikkelijk wat er gebeurd is. En gisteren hoorde ik op de radio dat er in Lunteren ook al een ongelukw as gebeurd met een paard met ringrijderij. Het is net of hangt er wat in de lucht.

Mijn schoonmoeder beseft niet goed volgens mij dat wij t ook hadden kunnen zijn, en toen ze er over begon dat we volgend jaar lekker met zn allen op de koets zouden heb ik haar maar ff uit dr dromen gehaald. Ik ga niet meer, en als ik ga zeker niet met Jesse hoe mooi en leuk t ook is, ik mag en kan dat risico niet nemen, zeker niet na wat ik vorige week heb meegemaakt.

Als Jesse een pony wil, prima, daar mag hij thuis mee rijden en t dier verzorgen, maar ik ga niet bewust de deur uit waar overal een ander zn paarden zijn waar van alles meegebeurd.

Ook sneu, belt mn vader gisteren. Ik voel me zo lullig.
Ik: Hoezo?
Ik heb Jesse zn pony verkocht (Jesse en Luna hadden van mn vader allebei een veulen gekregen, zodat ze daar als ze groot genoeg zijn op kunnen rijden enzo).
Dus ik: Ja en? Wel heel jammer, want ik vond Marit een schitterend beestje, maar als je t geld nodig hebt en je kunt goed geld krijgen, moest je t doen heb ik toen gezegd he?

Ja dat is zo, en dat kon ik dus, maar vind t wel lullig.
Pap, maak je niet druk, we zien tegen dan wel weer joh ;)
Lief he van mn paps, hij voelt zich dan zo schuldig, maar ik had denk ik t zelfde gedaan. T is prachtig geld, en hij fokt vast wel weer een mooi merrieveulentje.

claudiagf
30 August 2010, 13:06
Bleh, ook misselijk zeg. Steekjes in mijn onderbuik, misselijk en het lijkt af en toe net alsof er iets uitloopt van onderen (om het netjes uit te drukken). Maar ben aan de pil, dus zou geen last van eisprong moeten hebben. Heb ik voor mijn zwangerschap ook nooit gehad. Maar sinds de zwangerschap opeens wel. Kan toch niet? Wat voel ik dan?

Susanna
30 August 2010, 14:15
Malou, klinkt als een hele trotse moeder, fijn dat het zo goed gaat! En balen van je knie, hopelijk gaat het deze keer snel over.

Claudia, niet lekker dus, vervelend. In een ander topic is een meisje wat nog bv geeft n de pil slikt zeer waarschijnlijk zwanger... Had ze nooit verwacht, want ze had nog niet eens gemenstrueerd, pil niet vergeten etc. Haar kindje is pas 4 maanden. Het zou bij jou toch niet ook die kant op gaan? ;)
H meid, heel veel succes vanmiddag, hopelijk kom je daarna goed nieuws melden!

Jynthe is aan tandje vier bezig. Ik heb eergisteravond met tandenpoetsen per ongeluk een gaatje gemaakt waar de ene helft nu al doorheen piept, maar de andere helft zit (duidelijk zichtbaar) nog nder haar tandvlees. Ze is er af en toe wat pieperig door, hoewel over het algemeen haarlekkere vrolijke zelf. En dan die vervelende mama die steeds even wil kijken :) Maar verwacht dat ze er met een dag of twee, drie geen last meer van heeft.

claudiagf
30 August 2010, 14:24
Hey Susanna, dat schiet lekker op h, met die tandjes....als er eenmaal eentje door is, volgt de rest vrij snel daarna...wij zitten al op 8 tandjes....

Neh, hier geen zwangerschap hoor...(was het maar waar)....
Maar het is wel heel gek. Met de pil kun je gewoon nooit een eisprong hebben (nouja, nooit kun je niet zeggen maar de kans is piepklein). En toch lijkt het erop dat ik er last van heb. Maar kan jullie verzekeren dat er geen zwangerschap is...(alhoewel ik heel vaak naar de wc moest vanmorgen, hihihihihi)..
Nee, mijn man en ik zijn voor het laatst 1,5 week geleden intiem geweest...en toen had ik geen eisprong, neem ik aan..want toen was ik net ongesteld geweest...

Snow
30 August 2010, 18:55
ooh even spieken. Susanna zei dat er hier ook twee zwanger zijn. Lion wist ik en Ilse dus ook; gefeliciteerd!
Hoe ervaren jullie het met jullie kleintjes? Femke heeft energie voor 10 en ik voor 0 = geen goede combinatie :D

Mar22
30 August 2010, 19:21
Hey Ladies !

Ilse, welkom terug! Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie!

Claudia, misschien toch last van je eisprong? je weet het niet, lichaam kan heel anders reageren na een zwangerschap! Kan er over meepraten want mijn cyclus is nog steeds niet normaal.. En nog steeds niet ongesteld...
En over het organiseren van verjaardag.. Ik ben er wel "druk" mee, heb uitnodigingen gemaakt via kaartje2g0.nl Erruuugg leuk met een eigen foto! Krijg ze deze week binnen, verder bezig geweest met kado's etc.

Susanna, tandje nr 4 dus!

Malou, kan me voorstellen dat je nu niet naar een groot paardenevenement meer wilt.. En toch wel lief van je paps dat hij zich verontschuldigde dat hij de pony had verkocht. Maar net wat je zegt, als het nodig is dan is het toch goed.. Wie weet komt er binnekort dus wel een nieuwe begrijp ik?

Pff wilde op meer dingen reageren maar weet even niet meeer... En heb straks met typen op een of andere combinatie gedrukt waardoor mijn scherm nu anders is, qua helderheid enzo.. Eens zien of ik dat kan herstellen..

claudiagf
31 August 2010, 10:05
Goeiemorgen meiden, hier ben ik weer. Voel me nog altijd niet super. Ben vandaag al 3 keer naar het toilet kunnen rennen. Grote boodschappen! Pfffff!
Heb last van mijn buik. Flinke last. Maar heb het idee dat het ook een beetje zenuwen zijn voor mijn ma's ziekenhuisbezoek straks. Wat gaan we vandaag weer horen?!?!?
Het stomme is dat mijn ma dus niet van te voren bloed heeft laten prikken. Daar heeft ze geen bericht van gehad. Terwijl ze dat normaal elke keer moet, als ze op controle moet. Dus ik vraag me af waar ze op gaan baseren of de behandeling aanslaat. Er zijn ook geen foto's gemaakt ofzo. De afspraak is na 4 uur dus dan kan er verder ook weinig onderzoek meer gedaan worden. Heel vreemd allemaal. Maar we wachten het af. Voel me wel erg nerveus....allemaal duimen dus...

Susanna
31 August 2010, 11:52
:shock: Vanochtend ongeveer zo'n zelfde ongeluk zien gebeuren als ik vorige week had! Staat een auto raar geparkeerd, ik had voorrang, maar m'n tegenligger zag me niet, dus ik denk: even wachten. Ja, wat denk je, ziet ie mij, stopt hij, toen toch rijden, nee, toch maar weer stoppen. En boem, busje op z'n achterkant. Het is niet mijn schuld, maar ik heb hem toch in verwarring gebracht. Ik ben er langsgereden, niet gestopt, maar vind het wel heel lullig zo, gats!

claudiagf
31 August 2010, 12:47
Bah Susanna, wat rot! Ik heb ook al eens zo'n ongeluk meegemaakt. Alleen was ik dus degene die achterop iemand reed. Die persoon stond voor me op een grote voorrangsweg. Ze trok op en ik reed langzaam met haar mee. Tot ze dus als een bezetene op de rem ging staan! Tja, en ik kon niet meer mee remmen. Pats! Erboven op! Mijn auto was flink beschadigd, die van hun had een piepklein krasje. Mijn bumper was helemaal in elkaar. En ja, het was natuurlijk mijn schuld. Ellende. Heb daar tranen met tuiten gehuild op straat. Van de schrik maar ook van de schade aan mijn autootje.
Vond het zo erg. In de auto die ik had geraakt, zaten 1 vrouw, 1 kind en 2 bejaarden. Ze hadden allemaal niks. Het stomme was dat die vrouw die reed, later vertelde dat dit al het 4de ongeluk was wat hun was overkomen, in 1 jaar tijd. Tja, toen dacht ik wel effe van: "Goh, zou je dan niet eens gaan denken dat het misschien niet aan de anderen ligt maar aan jezelf!?!?!"
Uiteindelijk is mijn bumper gemaakt (uitgedeukt dus) door een vriend van ons. En heb effe later de auto verkocht. Voelde me er niet meer prettig in...

Mar22
1 September 2010, 07:25
Goedemorgen Ladies !!

Niet veel gekletst hier gisteren! Komt natuurlijk omdat ik er niet was ;)

Wij hadden gisteravond grote opruiming op het werk, kwamen 2 grote afvalcontainters. En moesten alles weg gooien wat kapot was, vies, nooit gebruikt, niet meer compleet.
Heerlijk om alles weg te knikkeren! Hihihi.... En we hadden echt veeeeel zooi, nouja zooi? Veel dingen dat niet compleet was, boven stonden veel oude meubels etc.
En aangezien ze dit jaar gaan verbouwen bij ons!
Maar het mooiste is, we hebben sinds klein jaartje een grotere houten poppenwagen, kei duur ding. Maar daar zit telkens een plank van los. De kinderen bij ons die gaan er zelf in zitten en racen er hard mee, botsen, etc.
Die wilde we ook weg gooien... Nou dacht het niet! Hahaha... die staat nu fijn hier. Vriendlief kan dat dingetje even vast maken en dan heeft Fenna een hele mooie poppenwagen. :D

Mar22
1 September 2010, 09:37
@ Claudia, hoe was het gister in het ziekenhuis? Had je mams toch wel moeten bloed prikken eerst voor de waardes?

claudiagf
1 September 2010, 10:34
hallo allemaal, gisteren is er tijdens het bezoek van mijn ma aan het ziekenhuis niks nieuws naar voren gekomen. Het bezoek ging er alleen om hoe het met mijn moeder ging en hoe ze zich voelde. Over 2 maanden wordt er pas bloed geprikt en gekeken of de tumorwaarden gezakt zijn. Nu kon er dus nog niks geconcludeerd worden. Pfff, voor niks stress gehad dus.
De dokter gaf aan dat zolang mijn ma geen pijn had en zich goed voelde, het prima was. Zodra dit zou veranderen, moest ze aan de bel trekken....

lion
1 September 2010, 10:57
h claudia, balen dat ze jullie geen nieuws konden brengen. inderdaad al raar dat ze geen bloed hoefde te prikken, dan kunnen ze toch ook niet zeggen of het goed gaat. dus ze hebben langer de tijd nodig om te bepalen of het helpt of niet. ik blijf voor jullie duimen meis!
hoe voel je je vandaag? heb je misschien een buikgriepje te pakken?
mar, super zeg dat je die poppewagen mee kon nemen:)
susanna, gatsie ook naar om dat dan te zien. maar goed, jij dacht maar even voorzichtig doen want ze zien me niet. voor hetzelfde geldt was ze op jouw auto geknald als je toch door was gereden.
ilse, super meid dat jullie ook een mooie echo hadden. en dus binnenkort nog eentje, is dat standaard bij jullie? wel leuk natuurlijk!:)
wil je dit keer ook weten wat het geslacht van jullie kindje is?
ik twijfel heel erg. het lijkt me ook wel bijzonder om het wel een keer te weten. en zoals we er nu tegenaan kijken en zo voelt het nu ook eigenlijk al voor me is dat dit het laatste kindje hier wordt. dus is het nu of niet zeg maar. we zullen zien wat we besluiten, want we moeten dat natuurlijk wel allebei willen.
elin is nog niet door d'r sprongetje heen helaas. de ene avond is het drama met slapen en de andere avond slaapt ze zo, maar wordt 's nachts wakker. zo ook vannacht. pff, anderhalf uur wakker geweest. verschoond, flesje (want ze had gisteravond niet veel gegeten), even knuffen, en uiteindelijk maar een paracetamolletje omdat ze zo'n last van haar mondje heeft. daar is ze uiteindelijk op in slaap gevallen. ik haar snel verschonen vannacht want ik voelde me helemaal niet lekker. begon te zweten en trillen. hup weer in bed gelegd en rennen. bah, weer overgegeven. je zou toch verwachten dat dit na de 12de week wel over is, maar nee het gaat nog door. elin snapte er niks van. daarna nog maar even naar d'r toe gegaan. vanmorgen heeft mijn man eerst wat te eten op bed gebracht, elin ook de fles op bed gegeven, lekker tussen ons in. handig dat ze zelf de fles vast kan houden nu. nu gaat het eigenlijk wel weer. toch apart hoor.
vanmiddag maar even een dutje tegelijk met elin doen. gelukkig was ze niet om zes uur wakker, het lijkt de goeie kant op te gaan hier. meestal is het nu zeven uur geweest als ze wakker wordt, soms zelfs half acht. en soms kwart over zes, maar eerder was het standaard kwart over zes, dat is nu dus al wat beter!
heb een lakjasje voor d'r gekocht bij de hema! ben benieuwd of 'ie past. zo leuk! oh en ze wordt echt overmoedig. ze gaat al zonder handen staan. ik houd mijn hart vast!!!
goed, ze is wakker. dus ik ga haar halen. kan ze lekker broodje eten en straks even wandelen met de hondjes! fijne dag!

Malou
1 September 2010, 12:01
Mar, mijn vader had idd dit merrieveulen voor jesse, maar er lopen ook nog 2 hengstveulens, wel wat pittiger van karakter, maar goed, wie weet, en als ik me niet vergis word de merrie weer gedekt, dus komt er volgend jaar ook wel weer een veulen.
Daarbij, voordat Jesse echt er op kan rijden is hij wel een jaar of 7, dus tegen dan kunnen we altijd wel weer zien ;)

Susanna, schrikken zeg!

Lion, nog steeds zo misselijk dus? Bah!
Elin gaat wel iets beter met slapen nu?

Waar is de rest eigenlijk?

Claudia mooi balen dat je stress voor niets had! Hoop je op nieuws, en dan is t maar een tussencontrole. Maar wel fijn te horen dat zolang ze zich goed voelt, het ook goed moet zijn volgens hun.

Hier alweer druk geweest. Vanmorgen gewerkt, en daarna thuis ff de vijver herbeplant.
Ik vond het al steeds zo idioot dat mijn complete watergladiool overal in de vijver dreef, terwijl ik hem goed ingeplant had.
Blijkt dat mijn visjes baby's willen maken met onze grote nemo-dame (ik dacht namelijk 2 of 3 dames te hebben en 3 heren, maar neen hoor, t zijn volgens mij 5 heren en 1 dame) en ze zijn dus druk aan t paaien. Normaal is het te laat om te jongen, maar wie weet!

Daarna met jesse buiten gespeeld, t was zo heerlijk hier.
Nu ligt hij op bed.

Het gaat overdag weer steeds beter met slapen trouwens :D
Hij jankte t weekend echt tranen met tuiten, dik een half uur, nu 5 minuten en meneer slaapt, en hij slaapt zelfs langer dan een uur!
Dus ff doorzetten dit, bevalt me prima, want anders kom ik echt nergens aan toe.
Ja pas om 22:00 s'avonds, en dan heb ik ook geen puf meer.

Nu ff de tuin in, tot laters!

Malou
1 September 2010, 12:02
O ja Lion, wij hebben t er ook over gehad, maar ik denk dat ik t wel weer wil weten.
Ik vind het gewoon heel leuk om zelf te weten, alleen weet ik niet of ik het anderen vertel zeg maar. Maar goed als t hier zover is zien we het dan wel ;)

Mar22
1 September 2010, 14:10
@ Claudia, dat is even "balen" dat jullie niet veel wijzer zijn. Althans wijzer in de zin hoe het met de tumorwaardes is. Maar wel een goed teken dat je moeder weinig tot geen last heeft, en dat dus volgens de arts ook een goed teken is!

@ Lion, en ik denk juist andersom, mocht er hier een brusje komen dan wil ik het dit keer denk ik niet weten..

@ Malou, haha je krijgt sneller gezinsuitbreiding dan dat je denkt ;) Babyvisjes :D

Malou
1 September 2010, 16:35
Nou inderdaad Mar :lol:
Ze zijn nog steeds zo idioot aan het doen :roll: Ik ben benieuwd of je ook duidelijk eitjes ziet.
Op zich moet t niet kunnen, daar de temperatuur hoger zou moeten zijn, maar je weet t maar nooit ;)
We wachten t rustig af ;)

Susanna
1 September 2010, 21:12
He Claudia, ik had gehoopt op goed nieuws. Dat hadden ze dan ook wel van tevoren mogen zeggen, dat ze verder niet iets gingen onderzoeken. Nog twee maanden wachten dus. Ik blijf nog even duimen.

Applausje voor Elin! Knap zeg, los staan!
En het is dus nog niet bekend of het voortijdig bekend gaat worden of brusje een jongen of een meisje is. Ik zou het niet willen weten, hoewel, je hebt tegenwoordig zoveel leuke babyspulletjes die jongen of meisje zijn. We hadden voor Jynthe behoorlijk wat moeite om bijvoorbeeld veel onzijdige kleertjes te scoren.
Vervelend dat je je nog niet veel beter voelt! Hopelijk gaat het snel over. Komt het niet doordat je te druk bent? Tussendoor je rust nemen, heel verstandig.

Malou, hihi, vind het wel lief, zo voortvarend als je vader met die veulens aan de slag is gegaan. Maar idd, het duurt nog behoorlijk wat jaren voor je er echt n nodig hebt voor Jesse, tegen die tijd loopt er vast allang een ander dier rond.
Fijn dat ie weer goed slaapt trouwens! En dan die vissen van jou... goed doen doet goed volgen????:mrgreen:

Mar, da's mooi meegenomen, die poppenwagen!

Susanna
1 September 2010, 21:18
Ben hier even de zolder opgedoken. Jynthe is nu in het bezit van een parkeergarage en een vliegtuig (geel/groen/wit) van little people, die zijn nog van mij geweest. Het vliegtuig vindt ze aardig interessant, de garage moeten we nog uitproberen (eerst even de poppetjes en auto's erbij zoeken).

Zwemmen ging vandaag gelukkig zonder huilen. Slapen ging vanavond een stuk minder, het leek wel of ze niet moe was. Uiteindelijk hebben we haar om 9 uur voor de tweede keer op bed gelegd en na twee keer heen en weer lopen is ze nu toch al een heel tijdje stil, zo eens kijken of ze slaapt.

Ze heeft vanavond met haar fietsje gespeeld (zo'n trike-bike voor buiten), leuk om heen en weer te duwen. Maar ja, toen trok ze die dus om en lag ze eronder. Ik moest wel lachen, ze hoefde niet te huilen, maar werd boos omdat ze met wat wurmen er niet onderuit kwam. Ik had niet verwacht dat ze zo sterk zou zijn dat ze hem om kon trekken, toch maar wat beter opletten. Omdat ze die fiets zo leuk vindt om te duwen, heb ik ook een grote auto gevraagd voor haar verjaardag, dan gaat ze die maar duwen.

claudiagf
2 September 2010, 10:44
Hihihihihihi Susanna, jij hebt dus ook zo'n dare devil. Hier ook. Schrik er soms van wat die kleintjes allemaal ondernemen. Ze zijn voor de duvel niet bang. Hij probeert alles uit. En als ie zich pijn doet, effe een huiltje en dan is het goed. Mijn ma vind het echt een jongen! Maar blijkbaar zijn er ook genoeg meisjes die zulke dingen doen. Gisteren stond ie in de box rechtop, leunend tegen de rand. Ik was liedjes met hem aan het zingen, toen ik stond te koken. Opeens begint ie met zijn hoofd te zwaaien, op de muziek. Ik noem dat dansen. En pats! Met zijn hoofd tegen de rand van de box. Tja, dat is hard. Meteen een rode plek. Maar daar hebben we Blauwe plekken creme voor van VSM. Ideaal spul.
Ik probeer grote valpartijen altijd te voorkomen maar soms laat ik het ook gewoon gebeuren. Daar leert ie dan alleen maar van, lijkt me. Laats wilde hij zich optrekken aan een speelhuis. Dat lukte hem, dus stond ie gebogen rechtop leunend tegen dat speelhuis. Maar dat huisje is echt niet stevig genoeg om zo te blijven staan. Ben ernaar toe gelopen maar heb niet ingegrepen. Het huisje kiepelde om en Milan kiepelde mee. Wel stond ik klaar om eventueel op te vangen maar het was niet nodig.
Dit heeft ie 2 keer gedaan, daarna niet meer.

Wat ik wel superleuk vind, elke keer als we de trap afkomen, komen we langs een tekening van een foto van mij. Tekening is gemaakt jaren geleden, met een foto van mij. Heel mooi. En elke keer als ik met Milan de trap afloopt, wijst hij de tekening aan en zegt: "mama, mama". Zo lief! Zucht...wil naar huis, naar mijn mannetje...

claudiagf
2 September 2010, 10:47
Vanochtend bij het gastgezin, kroop hij meteen naar het keukentje toe en trok meteen het oventje open. Ook ging hij rechtop tegen het keukentje staan en begon aan de "gasknopjes" te draaien. Mmmmh, dat maar voor zijn verjaardag kopen dan....

claudiagf
2 September 2010, 13:53
Joepie, heb alweer bijna weekend! Mag bijna mijn mannetje ophalen bij het gastgezin en dan beginnen mijn mama-dagen weer....JOEPIE!

Tinkerbell79
2 September 2010, 14:01
Heb niet alles gelezen, maar val weer even lekker erin :)

Claudia, een keukentje is altijd wel een heel leuk kado vind ik. Milan wordt een goede kok, dan zien we dan nu wel al :)
Ik heb lekker al weekend, vijf dagen vrij, dat werd ook weer eens tijd!!

Apart he hoe die kindertjes vanalles kunnen hebben qua pijn. Alsof ze zo'n hoge pijngrens hebben en dat de mens erom heen deze verlaagt door telkens paniekerig te reageren als ze zich "pijn doen". Nou dan weten wij wat ons te wachten staat.

Claudia, denk je nog vaak aan het ongeluk van Milan..denk nog wel eens aan je wat dit betreft, hoe vreselijk het moet zijn geweest voor jou!

claudiagf
2 September 2010, 16:31
Heb niet alles gelezen, maar val weer even lekker erin :)

Claudia, een keukentje is altijd wel een heel leuk kado vind ik. Milan wordt een goede kok, dan zien we dan nu wel al :)
Ik heb lekker al weekend, vijf dagen vrij, dat werd ook weer eens tijd!!

Apart he hoe die kindertjes vanalles kunnen hebben qua pijn. Alsof ze zo'n hoge pijngrens hebben en dat de mens erom heen deze verlaagt door telkens paniekerig te reageren als ze zich "pijn doen". Nou dan weten wij wat ons te wachten staat.

Claudia, denk je nog vaak aan het ongeluk van Milan..denk nog wel eens aan je wat dit betreft, hoe vreselijk het moet zijn geweest voor jou!

Ik kan je vertellen dat ik er nog geregeld aan denk ja, aan het ongelukje van hem en de commode. Gelukkig ebt het wel elke keer wat meer weg. Dus het ergste gevoel is er gelukkig vanaf. Maar onthouden doe je het altijd. Dat gaat nooit meer weg, denk ik. Lief dat je aan mij en Milan denkt.

claudiagf
2 September 2010, 16:32
Oja, en geniet maar lekker van je lange, verdiende weekend......

claudiagf
2 September 2010, 16:33
Pffff, ik sta wel heel erg veel op deze pagina....

Tinkerbell79
2 September 2010, 16:46
Hahaha, nee hoor je staat nu als eerste op een nieuwe pagina ;-)

Tuurlijk denk ik ook aan jou en Milan...duhhhhhhhhhhhh ;-)

dank je , ga van mijn welverdiende weekend genieten hahah.

lion
2 September 2010, 17:31
haha susanna, ze heeft nog maar n keertje heel kort los gestaan hoor. het haar nog niet weer zien doen;) maar ze gaat wel hard! de oppas zei het vandaag ook al. ook lijkt ze wat te oefenen met praten, ze heeft hele verhalen. we snappen er nog helemaal niks van want het is echt in haar eigen taaltje, maar wel heel erg leuk:)
claudia, zo'n keukentje is inderdaad heel erg leuk. wij hebben er eentje boven staan. ik wou hem pas beneden neerzetten als elin zich zonder op te trekken kan staan, anders denk ik dat ze dat keukentje ervoor gaat gebruiken en dan zal ze nog wel eens omkiepen.
vandaag regiodag van mijn werk gehad. wel gezellig en informatief. vanmiddag klootschieten, nou vond aan het klootschieten op zich niet zoveel aan maar met elkaar is het gewoon gezellig!
heb nu lekker een week vakantie!!!! joepie, heerlijk!:) morgen boodschappen doen en dan zaterdagochtend op naar duitsland! heerlijk, in het huisje zit een bubbelbad. ga ik lekker bubbelen met elin:) ben benieuwd wat ze daarvan vind!
ze is nu lekker aan het spelen, ik zal haar zo eens lekker in bad gaan doen. en als ze op bed ligt, dan ga ik op de bank en vroeg onder wol. ben kapot.
susanna, misschien wel dat het er mee te maken heeft. ik zal er eens op letten als ik druk ben of het dan erger is. hoop toch dat die misselijkheid en dat spugen snel over zijn hoor. dat vind ik minder leuk aan zwanger zijn.
gister het ledikantje dat bij mijn vader stond meegenomen, want wij hadden er zelf eentje die we opgeknapt hadden en elin vind het dus nodig om de verf er vanaf te knabbelen. niet zo handig dus. dus nu maar even zo en binnenkort maar even een ritje ikea plannen.
h meiden, fijne avond!

Tinkerbell79
2 September 2010, 17:55
Lion, vandaag is het Mikje ook gelukt om 3 seconden los te staan, geweldig. Daarna nog eens geporbeerd maar zodra je haar handjes los doet gaat ze door de knietjes zitten, hahahah. Slimme kinderen ook.

Mar22
2 September 2010, 18:26
Hey Ladies..

Ppff wat een dag... Ik heb een grote afkeer van kaas, verse kaas dan. Smeerkaas vind ik niet erg. Normaal als een kindje broodje met kaas wilt dan laat ik altijd mijn collega dat doen ( erg he ). Waren buiten wezen spelen en toen dacht ik "laten we eens tosti's maken voor de kids". Dus ik alles klaar zetten en dacht ach Margje stel je niet aan even een paar plakken kaas afschaven... Nou dat had ik beter niet kunnen doen, daar ging mijn duim! Juist ja, ik roets met de kaasschaaf over mijn duim, flinke jaap erin en bloeden als een rund ! Oepss..... Even HA gebeld, moest langskomen. Nu een boel hechtpleisters op, moet er 5 dagen op blijven, en mijn duim omhoog houden.
Jeetje wat doet dat zeer zeg, kloppen en steken.. En bloed nog steeds beetje... DOM HE !!! Nouja kon mannetje aan het werk zetten vanavond ;)
En moet as maandag op het werk boventallig werken, aangezien we niet weten hoe het maandag met mijn duim is en er dan nog steeds hechtpleisters en verband om zit...

FENNA KAN ZICH NU OOK EINDELIJK OPTREKKEN IN DE BOX !!!!! :D:D:D Yeahhhh.... Ze probeerde het wel steeds, en als ze dan je hand vast had dan deed ze het ook wel. Maar nu doet ze het dus uit zichzelf..

Nou ik ga weer, even erg ego alleen overmezelf en Fenna, maar typen gaat niet zo lekker zo!

Tinkerbell79
2 September 2010, 19:45
Mar, hhahaha hoe kun je nu echt een afkeer hebben van kaas, dusdanig erg dat je niet eens brood kan maken met kaas. Ik vind het heel bijzonder. Maar overigens enorm pijnlijk voor je!!
War goed dat Fenna kan optrekken, JIPPIE, grote meid!!!!!!!!!!!!

Mar22
2 September 2010, 19:52
Omdat kaas STINKT.....

Susanna
2 September 2010, 20:28
Hihi, dat kaas stinkt klopt wel. Ik heb gecontroleerd bij een klant en dat mochten we doen in het kamertje naast de kaashal. Dus het was n hartstikke koud (kaas bewaar je niet warm) n het stonk naar kaas. En wat nam ik van huis mee op m'n boterham: kaas! Sja, ondanks dat het stinkt had ik er toch altijd wel weer zin in. Maar dat deel ik dan niet met jou :lol:

Wel ontzettend balen van je duim :(. Gaat het inmiddels weer een beetje? En idd je man dan maar extra aan het werk zetten :mrgreen: Boventallig werken, vind je dat vervelend? Lijkt me wel saai, tenzij je gezellige collega's hebt (maar die kun je natuurlijk ook niet steeds van het werk houden)

Wow, Fenna heeft de smaak te pakken, netjes hoor!

Elin en Mik dus al los staand. Nou, die 3 seconden vind ik zeker ook al een applausje waard. Manlief riep vandaag trots: kijk, Jynthe kan los staan! Ik kijken: ja, ze stond met haar buik tegen haar keukentje geleund (bij ons staat ie al beneden :mrgreen:) en haar handjes los. Maar dat noem ik niet losstaan :lol: Maar het gaat niet lang duren, vandaag stond ze al voor de tweede keer op haar handjes met gestrekte beentjes als jullie snappen wat ik bedoel, zo'n pamper-actie. En dat vond ik eigenlijk ook wel stoer.

Lion, geniet van je weekje vakantie!!! Lekker rustig aan doen en genieten van Elin, maar dat doe je automatisch :-D

En Claudia had ook een berg geschreven, kan het alleen niet terugzien onder het berichtje wat ik nu typ :( Zal zo nog even terugkijken. O ja, jij begon over het keukentje :) Als Milan een beetje z'n best doet mag ie wel een keertje voor Jynthe komen koken ;)

Susanna
2 September 2010, 20:30
O ja, kdv-meiden: het is weer bijna juffendag! En omdat ik nu in de oudercommissie zit, moet ik natuurlijk een heel leuk cadeautje bedenken voor de juffen van Jynthe. Wat vinden jullie leuk, of hebben jullie al eens gehad? Wij zaten te denken aan een lekkere taart voor de dag zelf en een high-tea arrangement of zo. En dan de ouders indien ze willen een klein cadeautje geven, in plaats van op elke verjaardag van de juffen (wel zo praktisch).
Het kdv is net 8 maanden open, dus we kunnen geheel nieuwe tradities instellen. Ben dus heel benieuwd wat jullie leuk en wat jullie minder geschikt vinden ;)

Tinkerbell79
2 September 2010, 21:36
Susanna, ja kan me het voorstellen hoe Jynthe stond met beentjes, is ook wel heeeel grappig!
Mar, ja kaas stinkt idd, dat klopt, maar kan soms heeeeel lekker zijn :)

Ilse1980
3 September 2010, 06:21
goedemorgen

Kom ook weer ff inbreken! Regenboog, wat leuk dat je ook weer zwanger bent! Gefeliciteerd!
Claudia, ik heb geloof ik iets gemist over het ongeluk met Milan en de commode? Wat is er gebeurd dan?
Mar, dat schiet niet op met die kaasschaaf! Geen kaas meer voor jou dus! Sterkte met je duim!

Hier nog steeds een luie Stan hoor! Begin me er eerlijk gezegd wel een beetje zorgen om te maken... hij kruipt nog niet eens! Heeft van de week wel een beetje vooruit getijgerd maar that's it! Is dit erg? Als ik sommige verhalen van jullie hoor... Hij is bijna 11 maanden?

Van de week weer eens afgesproken met mn beste vriendin, ons contact was nogal verwaterd en we waren er allebei uit dat we er voor willen gaan en er aan gaan werken. Dus ik vertel op den duur dat ik zwanger ben, zij helemaal blij en vroeg wanneer ik was uitgerekend, ik zeg rond 24 maart, zegt ze, die van mij op 11 april! Haha hoe toevallig! Zijn gewoon allebei zwanger! Leuk he?

Druk maandje voor de boeg... 21 sept mn stiefzoon jarig, 24 sept mn man, 5 okt Stan en 7 okt ik.. en omdat mn man en ik allebei 30 worden dit jaar willen we er toch iets aan doen... dat bedoelde ik dus met nog druk voor de verjaardagen plannen... weet nog niet helemaal hoe ik t ga doen. Heb geen zin om elk weekend een huis vol visite te hebben...

Ik ga eens kijken of de kleine man al wakker is! Oh Lion, lekker een weekje naar Duitsland! Heerlijk! Waar ga je heen precies?

Groetjes

Mar22
3 September 2010, 06:37
Goedemorgen!

Nee was inderdaad niet slim van me! Doet ook nog erg zeer, vooral net met Fenna wassen en aankleden.. Maar goed..

@ Ilse, geen zorgen maken hoor. Het ene kind is nu eenmaal sneller dan de andere! Fenna was ook met dingen wat later, maar ze kan bijvoorbeeld wel weer andere dingen! Wie weet praat Stan wel eerder en beter! En wie weet kan Stan het wel, maar heeft hij er geen zin in! Dat idee heb ik soms met Fenna ook! Lui ding ;)

@ Susanna, leuk zeg! Gaan jullie dat doen met de "dag van de leidster"? Jaja wij hebben een heuse echte dag van de leidster! Dat is inderdaad al bijna weer, ergens in september. Vorig jaar heeft de oudercommissie ons op gegeven voor de verkiezing leidstersteam van het jaar, van het kdv blad de Ezeltje Prik. Zijn we landelijk nog 5e geworden..
Maar een high tea klinkt erg leuk! ook weer goed voor de teambuilding ;) En om je even uit de droom te helpen, nouja droom te helpen dat klinkt zo stom! In het begin krijg je nog iets als je jarig bent, een tekening of klein kadootje. Maar tegenwoordig gebeurd dat bijna niet meer! ALthans niet meer bij ons...

@ Lion, hele fijne vakantieeeeee !!!

lion
3 September 2010, 07:24
mar, auw. gatsie, dat zijn akelige dingen zeg. heb het zelf ook wel eens gehad. erg pijnlijk h. jij gaat dus echt geen kaas meer schaven.:twisted:
sterkte! en knap van fenna dat het haar nu zelf lukt om zich op te trekken!!!:-D het komt wel, maar allemaal op hun eigen tijd.
pff, ilse jeetje hoe konden jullie het plannen;) zoveel verjaardagen achter elkaar.
nou, ik zou het mooi koppelen. zou inderdaad ook niet zoveel weken achter elkaar je huis vol willen hebben.
ik kan me indenken door wat je leest over onze ukken dat je je zorgen maakt om stan, maar meid. dat hoeft echt niet hoor. een paar weken geleden was ik op het cb en wat ze wilden zien was dat ze om kon rollen en kon zitten. wat ze verder allemaal al kon was mooi meegenomen, maar hoefde nog niet.
de kleine van een kennis is al 14 maanden en kruipt nog niet. ze begint nu net met zelf te gaan zitten. haar eerste was ook zo laat, maar uiteindelijk loopt, rent, springt etc. zij ook. als je niet de indruk hebt dat er iets lichamelijks is wat hem tegenhoudt dan zou ik me niet druk maken. het komt vanzelf.
we gaan trouwens naar winterberg, sauerland. mijn man is er al eerder geweest toen er sneeuw lag, dus wel benieuwd hoe het er zonder sneeuw uitziet. op de foto's ziet de natuur er prachtig uit! heb er zin in!
susanna, speelt jynthe al echt met het keukentje of is het meer handig om tegen aan te gaan staan? trekt ze 'm niet omver?

malou, vraagje aan jou. jesse krijgt toch ook nog steeds hypo allergene voeding? geef jij hem na de warme prak ook een toetje en zo ja, wat geef je dan?? ik durf nog niet zo goed gewone yoghurt te geven namelijk.

Mar22
3 September 2010, 08:26
Hey Ladies,

Net met Fenna naar het CB geweest, is nu 10.5 kilo en 76.4 cm
Qua gewicht niet veel gegroeid maar lengte redelijk ( vorige keer was 10.2 kilo en 73.5 cm ) maar in gewicht gaan ze nu ook minder hard omdat ze zoveel bezig zijn.

Ook prikken gehad, ze heeft zich goed gehouden. Bij het 2e prikje iets gehuild, verder niet. Ben benieuwd of ze er nog koortsig van word.

Verder was alles goed, mogen de poedermelk gaan afbouwen met gewone melk. En als ze 1 jaar zijn hebben ze genoeg aan 300 ml op een dag ( dus een bekertje melk en joghurt en dan zit je er al aan ). Qua ontwikkeling was alles ook prima! Gelukkig...

Verder weinig bijzonderheden dus, ze deed alles goed.

Nou ik ga madam even fruit geven en drinken...

Toedels !

lion
3 September 2010, 11:32
nou fenna, keurig meid!!!! goh, dus de poedermelk al afbouwen. hmm, had ik niet verwacht.
laatst nog op het pak gekeken en zag dat het tot 18 maanden gaat, dus had verwacht dat ze tot die tijd nog wel een flesje poedermelk op een dag moesten drinken. zo zie je maar.
goh, die elin bezorgt me echt hartverzakkingen hoor. staat ze tegen de schuifpui aan, hup handen los. het ging goed, maar ik vind het doodeng. bang dat ze achterover klapt. en overal tussendoor en overheen. het is echt een klauteraar. pff, leuk joh zo'n ondernemend kind;) dat is dus de andere kant ilse, maar dat komt jullie vast ook nog wel. dat je je hart vasthoudt en je afvraagt of het goed gaat.
zo heeft ze ook weer wat nieuws. als ze aan het kruipen is zich ineens op haar buik laten vallen. elin is aan het solliciteren voor acrobaat geloof ik. ;) :)
ze vind het zelf nogal grappig... maar ik niet.:?
goed, we zullen een broodje eten.

Susanna
3 September 2010, 12:17
Fenna goed gegroeid, altijd fijn om te horen dat het helemaal goed zit. En bijna niet gehuild, netjes!

Lion, lijkt me idd eng zoals Elin loopt te stunten. Maar ze moeten het zelf leren, Jynthe is ook n keer achterover geklapt. Hard huilen, maar verder geen bult of zo. Heel vervelend (vond het echt zielig) maar het hoort er helaas wel bij.

Ilse, Stan is absoluut niet langzaam hoor! Je hebt hele schema's met wanneer je kindje wat 'moet' kunnen, maar als je goed leest zijn die periodes heel lang. Dus als ze met 1 jaar lopen, is dat normaal, maar als ze met bijna 2 jaar pas lopen, zijn ze ook nog normaal. Je hebt denk een beetje 'pech' dat je op dit forum veel kinderen ziet die met bepaalde dingen relatief vroeg zijn. Ik klets natuurlijk veel over Jynthe die staat, omdat ze dat goed kan. Terwijl ik me wel eens zorgen heb gemaakt (lach me maar uit) dat ze nog niet praat. Is ze veel te klein voor natuurlijk, maar als je dan hoort dat Fenna de koe al weet te vinden, en dat Milan en Mik ook al een beetje uit de voeten kunnen met geluid maken, dan ga je toch stiekem vergelijken.

Jynthe net weer bij de kapper geweest :) En ik heb bij de hema twee slaapzakjes besteld, die had ik niet meer in haar maat. Pff, die dingen zijn constant uitverkocht. Volgens mijn zusje is iedereen winterkleertjes aan het hamsteren omdat anders alles al uitverkocht is :shock:, slaat toch ook nergens op, we maken elkaar gek. Ik durf juist niet teveel te kopen omdat ik nog niet weet hoe groot Jynthe van de winter is. Stel dat de winter laat begint? Of juist vroeg? Waar je je al niet druk om kunt maken ;)

Mar22
3 September 2010, 14:26
Net wat je zegt Susanna je vergelijkt toch elkaars kinderen, terwijl ieder kind verschillend is. Ik had/heb dat ook hoor, Fenna kan zich sinds gister eindelijk zelfstandig optrekken in de box terwijl Jynthe en Elin dat bijvoorbeeld al veel langer doen. Daarin tegen wijst Fenna inderdaad al dingen aan ( de koe, de lamp ) en kletst ze er wat van af. Niet alles verstaanbaar maar Papa Mama Bah en Da ( daar ) kan ze al goed zeggen...
Ieder kind is anders, gelukkig maar!

Yeahhhhh net een afspraak gemaakt voor een fotoshoot voor Fenna :D :D Hadden we vorig jaar als kraamkado gekregen, en werd nu wel eens tijd om die te gebruiken! Hihih.. Wel erg grappig, mijn schoonzusje had die bon vorig jaar 18 september gekocht, en ra ra op welke datum hebben we de shoot.. Juist 18 september ;)

Malou
3 September 2010, 15:01
Even snel:

Lion, Jesse krijgt idd nog steeds de hypoallergene voeding hier.
Wij geven hem gewoon de kleine danoontjes, en van Nestl heb je yogolino ofzo, dat verdraagt hij ook prima.

Ook geef ik hem wel van die banaanyoghurtbekertjes van Olvarit, vind ie ook heerlijk en hij heeft er geen last van.

Gewone yoghurt en vla heb ik hem ook nog niet gegeven.

Veel plezier op vakantie! En als je weer thuis bent, voor je vakantie om is, bel of mail of sms je dan ff? Kunnen we nog ff een bakkie doen ofzo :D

Nu manlief helpen ;)
heeft toen ik boven bezig was met Jesse ff t keukenblok er uit gesloopt! En de originele keuken komt er dus weer in met veel kastruimte!Joepiedepoepie! :D

Susanna
3 September 2010, 15:16
Wie vroeg dat ook alweer over het keukentje? Iig: mijn man heeft van hout twee jaar geleden als sinterklaassuprise voor mij een keukentje gemaakt, ongeveer 80cm hoog (schat ik, hij komt zowat tot mijn knie). Heel leuk met een deurtje erin als oventje, met 4 draaiende knoppen aan de voorkant en vier kookplaten aan de bovenkant. Nogal zwaar, dus hij valt niet zo snel om.
We hebben er nu een maatbeker op staan die Jynthe erg leuk vindt, dus als ze de keuken in kruipt, gaat ze staan om die te pakken :) We stoppen ook wel speelgoed in de maatbeker, dan vist ze dat er uit.

Oh, en ons boeffie doet nog wat schattigs: Als ze wil kruipen, of staan, heeft ze twee handjes nodig. Wat doe je dan als je toch je knuffel mee wilt nemen? Precies, die hou je vast met je mond :lol: Ze is er best handig in!

Susanna
3 September 2010, 15:17
Malou, druk aan de klus! Hadden ze de oude keuken nog bewaard dan? Wel lekker dat je meer opbergruimte hebt!

lion
3 September 2010, 15:37
susanna, ik vroeg het van het keukentje. wij hebben geen houten, dus denk dat die niet zo stevig staat als elin 'm wil gebruiken om te gaan staan. wacht denk ik nog even tot ze zonder zich op te trekken kan gaan staan.
malou, thanks voor je reactie. ik zal eens kijken in de winkel, en dan maar voorzichtig wat hapjes proberen. we contacten wel volgende week ja, en als je de indruk hebt dat ik het vergeet dan meld je je maar! ;)
goed meiden, ik ga straks eens even de tassen inpakken. nu even op de fiets met elin naar de winkel, voor de vergeten dingetjes. fijn weekend en tot volgende week!

Mar22
3 September 2010, 16:21
Fijne vakantie Lion, geniet ervan met jullie 3tjes! Nouja 4tjes dan ;)

Leuk dat keukentje Susanna!
Ik heb een houten keukentje op zolder staan, overgenomen van een collega. Met alle toebehoren erbij ( potjes pannen, bestek, eten, ) dus als ze straks lekker aan de wandel is kan ze daar mooi mee spelen!
Hahaha grappig gezicht dat van Jynthe ofnie! Hihih..

Fenna heeft weer wat nieuws, had deze week van oma een pop gekregen. Als die pop ergens op de grond ligt en je zegt tegen Fenna "Fenna krijgt de pop nog een kusje?" dan tijgert ze naar die pop en gaat daarmee kussen, zooo lief! Hihihih..

Fenna drinkt de laatste tijd geen water meer, wil ze niet meer. En warempel is mijn diksap op, dus heb haar net een drupje gewone ranja in beker gedaan en dan met water. Je kan aan t water niet zien dat er ranja in zit, maar voor haar smaakt het dus niet naar water, dus ze drinkt het! Hihih..

Vanavond avond alleen thuis, dat word lekker voor de tv met een dvd van Gooische Vrouwen :D Ben bezig met seizoen 4.. Hopelijk vanavond starten met 5 :D

Susanna
3 September 2010, 20:20
O Mar, leuk dat ze dingen al zo goed begrijpt! Wordt Fenna trouwens een poppenmeisje? Jynthe is meestal druk in de weer met haar boekjes.

Hier was het vandaag papadag :roll: Gaat normaal gesproken wel goed, maar vandaag! Vitamine D: vergeten. Ze had kleertjes aan die ze in de twee dagen daarvoor k al aan had (kwijl, kwijl, kruip, kruip, jullie snappen me wel). In plaats van twee slaapjes heeft ze alleen 's middags op bed gelegen. Boterham als ontbijt: vergeten (ze had al wel bv gehad). Koekje: twee keer ipv n keer. Drinken: uit de fles ipv uit de beker (ja maar, ik was tegelijkertijd aan het dweilen! Pff, tussendoortje moet juist even een rustmomentje zijn, voor allebei). Nou ja, je moet een man af en toe aan laten rommelen. Maar ik baalde wel onwijs toen ik net zag dat ze tussen de middag dus ook geen melk op heeft... Dus mijn netjes ontdooide bv staat nu lekker in de koelkast een beetje te bederven. Zo, n lange riedel met gemopper op m'n vent. Diep ademhalen: gelukkig doet ie dat niet elke week. Mannen zijn mannen. Jynthe had het vandaag verder prima naar d'r zin. De vloer is iig wl gedweild :mrgreen: Zo, genoeg positieve energie verzameld. Welterusten!

Malou
4 September 2010, 00:15
Haha Susanna, k moest ff lachen hoor :D Geweldig hihi! Alhoewel jij t minder geslaagd vond natuurlijk, maar t staat geweldig geschreven ;)

Mannen toch ook soms! :lol:

Over de keuken, de woningbouw voorziet in de zoveel tijd de woningen van nieuwe keukens, en als je deze vervangt door een eigen, dien je wel de oude keuken te bewaren, stel een nieuwe bewoner wil de originele keuken hebben zeg maar..

De vorige huurder heeft alleen de keuken bewaard in een onverwarmde soms vochtige schuur, dus in een van de bovenkastjes zit t weer in de zijkant.
De onderkant was ook niet je van het.
Het aanrechtblad was door gewicht van spullen wat hij er altijd op had, verbogen, en goor geworden, dus die hebben we er af gehaald, en het aanrechtblad gepakt van de keuken die hij er zelf nieuw in had gezet.

We willen maandag ff bellen met de woningbouw wanneer de keukens weer vernieuwd zouden worden, en eventueel een aanvraag doen voor een nieuw onder en bovenblok.

We zijn in ieder geval blij met de extra ruimte nu, en mocht het lang duren voordat er nieuwe keukens komen, misshien dat we zelf wel een nieuw keukenblok aanschaffen, zonder t weer in de zijkant, en eventueel nog een extra kastje die we nu niet hebben.

Lion, komt goed ;)

Ik zal maar eens naar bed, t is laat zat, maar er kwam vandaag van alles om de hoek.

De keuken, schoonouders die stoelen nodig hadden, ik moest Roxy ff trimmen voor zondag, en een vriendin belde die in nood zat, en waarmee ons gezin dus waarschijnlijk zeer binnenkort uitgebreid gaat worden, met jaja, nog een kat ;)
Dit was niet onze planning, maar deze kat heb ik een paar jaar geleden zelf bij haar ondergebracht. Joy was van een andere vriendin van me, die haar niet kon houden omdat ze waar ze op kamers ging, geen huisdieren mocht houden, Joy is daarbij ook nog eens stokdoof. Ik pastte tijdens de vakanties altijd al op haar, en dus mocht ze wel bij mij komen destijds. Maar toen ging ik bij mn ex weg, en weer terug naar mn ouders en bij mn ouders moesten de katten naar buiten, en een dove kat kun je gewoon niet buiten laten, dat zou mis gaan.

Nu zit mn vriendin met financiele problemen, en een groot aantal katten die door anderen ongewenst waren, en die zij dus heeft opgevangen.
Ze is genoodzaakt om er een aantal van te gaan herplaatsen, en ze zoekt ook tijdelijke opvangadressen, dat wanneer het zover komt dat ze t echt niet meer op red, ze plek heeft om de katten eerst onder te brengen.

Bas en ik hebben het er over gehad, en waren het beiden al snel eens, dat ondanks dat 5 onze max eigenlijk is van katten, we Joy dan hierheen zouden halen.
Joy en ik hebben nog steeds een sterke band, en ondanks dat ze doof is, merkt ze me altijd gelijk op als ik bij mn vriendin kom, en we zijn nog steeds dol op elkaar, en we hebben de kattenren nu waardoor ze veilig naar buiten kan, mocht ze hier komen.

Dus ff zien hoe t loopt ;)

En nu naar bed ;)

Tinkerbell79
4 September 2010, 12:52
Susanna, whahahhaha dan neemt ze de knuffel in de mond?!?!? Oh helemaal geweldig zeg! Oh had papa het niet goed gedaan...hahaha
Lion, fijne vakantie meid!
Mar, hahah ja dat doet Mik ook. heeft een pop gekregen van mijn moeder en als ik zeg of pop een kusje krijgt, gaat ze die echt vastpakken en kussen en knuffelen, hahah die pop is even groot als haar!!! Lekker gooische vrouwen kijken? Ik heb ook alle seizoenen gedownload, kom alleen niet aan kijken toe..
malou, och arme katjes. Ik hoop dat ze dan wel een plekje krijgen, sneu hoor!

Hier alles prima. Mik kan geen moment stilzitten, constant staan, kruipen, hangen hahah. Op de kop hangen door papa vindt ze ook helemaal het einde (mama vindt het doodeng, hahah)
Vanavond ga ik naar een feestje van een collega en blijft mannetje thuis.

xxx