PDA

View Full Version : Forum clubje voor ALLE mama's!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Vickypreg
4 January 2010, 18:49
Ik vind het persoonlijk heel jammer dat we allemaal eigen forumpjes hebben en we elkaar daardoor nooit spreken of om advies kunnen vragen! Ik zou het leuk vinden om naast die kleine eigen clubjes dit onderwerp te gebruiken om lekker met alle mama's van alle maanden/ jaren te kletsen! Hopelijk vinden jullie dat ook dus...brand los :D

Tinkerbell79
4 January 2010, 19:28
Goed idee!!!
Zie ik het goed dat je aan het proberen bent voor een tweede???? Heel veel succes...

x

karin26
4 January 2010, 19:38
Jeetje Vickypeg, wat een super idee van jou.

Ik kom ook lekker hier meekletsen.

Misschien leuk om dan ook meteen een voorstel ronde te doen???

Nou ik begin wel.

Ik ben Karin, 29 jaar en getrouwd. Samen hebben we een dochter genaamd Janneke.
Janneke wordt volgende maand 2 jaar oud.

Nou dit was het :mrgreen:

french
4 January 2010, 19:49
Wat een leuk idee, veel tips uitwisselen ;)

Ik ben 26 jaar en mijn mannetje 29 jaar, samen hebben we een zoontje Niek
van 8 maanden.

maha
4 January 2010, 19:56
Jaaaaaaaaaaaa dit is een leuk topic! Ik ben maha...28 jaar! Mijn man is 30...we hebben een zoontje van bijna 1,5 en de tweede is onderweg!

Liefs maha

Nootje38
4 January 2010, 20:19
Hallo mama,s ik kom ook ffie,s invallen... ben moeders van 2 kinderen nu 14 jaar en 8 jaar..
ook 2 sterretjes om ons heen.. en hopen dat in 2010 een mooi wondertje mag komen...
mijn vriend heeft geen kinderen...

Sanel
4 January 2010, 20:21
Gezellie!!!Dan meldt ik me ook maar.

Ik ben 27 en me vriend 25. We hebben samen een dochter van 7,5 maand en we zijn druk aan het klussen voor een tweede!! Dit wordt de eerste ronde en ik kan bijna testen!!

Vickypreg
4 January 2010, 20:39
Joepie ik vind het nu al leuk :D

Zal mezelf dan ook ff voorstellen he, ben Vickypreg net 27 en mama van een zoontje van bijna 14 maanden. Bezig voor de 2de idd (goed gezien tinkerbell) en hopelijk is het deze maand gelukt maar dat moeten we maar weer afwachten natuurlijk!

@Jamilah, kan jij als moderator wijzigingen in de titel aanbrengen? Ik heb form opgeschreven ipv forum :oops:

Vickypreg
4 January 2010, 20:43
Ik wacht in spanning af ;) :D

Syl
4 January 2010, 20:48
Hai!

Mijn naam is Syl en ben 35 jaar. In oktober 2009 ben ik getrouwd met de liefde van mijn leven en hij is 32 jaar. Samen hebben we een zoontje Tygo die nu bijna 21 maanden is.

Groetjes!

Tinkerbell79
4 January 2010, 20:49
Ik ben dus Tinkerbell. Ik ben 30 jaar en mijn man (we zijn vorig jaar 12 juni getrouwd toen ik 19 weken zwanger was) is 31 jaar. We hebben een dochter van 2 maanden, genaamd Mik. En een tweede...nou voorlopig even niet ;-)

Sanel en Vicky...heel veel succes met zwanger worden :)

riannetje
4 January 2010, 20:54
Ik ben riannetje en ik word zaterdag 29! En mijn vriend word woe 32. We hebben samen een dochter Rosalie die aanstaande donderdag 8 weken is. ( volgen jullie het nog?? :D ;) )

Leuk idd dit topic!!

leeuwinnetje
4 January 2010, 21:10
Wat ene leuk idee! :)
Ik ben 28 jaar, mijn man is 30 jaar en we hebben een tweeling (Esmee en Gwen) van 3 maanden!

Vickypreg
4 January 2010, 21:12
@leeuwinnetje, wat leuk een tweeling! Wel ff aanpoten zeker? Leek mij altijd zo leuk een tweeling, maar 1 heb ik handen al vol aan hoor haha laat staan 2 tegelijk! Respect!

Snow
4 January 2010, 21:15
Ik ben regenboog, 24 jaar en ruim 3 jaar getrouwd met mijn lieve man (25 jr)
Ons lieve meisje is 14 weken geleden geboren en heet Femke.

sofietje
4 January 2010, 23:26
Wat een goed idee Vickypreg!

Dan zal ik me hier ook maar even voorstellen...
Ik ben 27 jaar oud, 4 jaar getrouwd met m'n mannetje (34jr), we hebben zoals je aan m'n banner kunt zien een zoon en een dochter.

En nu ga ik gauw m'n bedje in, over een paar uurtjes heeft dochterlief me weer nodig ;)

brusje
5 January 2010, 08:49
sofietje..komt je dochter nog snachts? hoe laat ongeveer?

Ik doe ook mee ben 28, getrouwd (man 34) en mama van Kyan (over 3 weken 5jaar) en Yma nu ruim 5 weken oud!

jannie
5 January 2010, 11:25
Ooooo, gezellig!! :D

Ik ben Jannie, ik ben 33 en mijn vriend is 41. We hebben een zoontje, Joep, van ruim een jaar oud. En er is een tweede op komst! Morgen de termijnecho, dus dat vind ik erg spannend!!

Vanmiddag ga ik met Joep naar het babylab, van de universiteit. Dan zijn we daar een uurtje en dan speelt hij met iets of kijkt naar een filmpje ofzo, en dan kijken ze naar zijn reactie ed. voor hun onderzoek. De meeste babies vinden dat wel leuk (een vriendin van mij doet er ook aan mee), en na afloop mag je dan een speeltje of een boekje kiezen, als beloning. Ben benieuwd hoe dat is. Heeft iemand zoiets al wel eens gedaan??

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:37
jannie, gefeliciteerd met je zwangerschap!!
ben benieuwd hoe het gaat met het onderzoek, altijd wel goed toch??

leeuwinnetje
5 January 2010, 12:51
Gefeliciteerd jannie!!
Succes morgen!

sofietje
5 January 2010, 13:08
sofietje..komt je dochter nog snachts? hoe laat ongeveer?

Meestal geef ik haar de laatste voeding als ik naar bed ga, en dan komt ze vaak ergens tussen 4-5 uur weer, en dan tussen 8-9 uur. Za/zo nacht kwam ze om de 2,5-3 uur, dat was dus een nachtje met weinig slaap :roll:

@Jannie: gefeliciteerd!

karin26
5 January 2010, 14:06
@Brusje, wat een kei mooie namen heb je voor je kinders!!!!

@Jannie, ben benieuwd hoe het je is vergaan, of anders gezegd Joep :mrgreen: met de onderzoek.

Nou hier lekker gewerkt. Morgen maar 4 uurtjes en dan zondag weer...Janneke ligt nog lekker te slapen.
Wel ff lekker, ben kei kapot. We waren maar met ons tweetjes en 10 karren met bestelling weggewerkt en ondertussen nog klanten helpen, snacks bakken etc etc...
Morgen ben ik dus lekker om 12 uur al klaar met werken. Dus als ik thuiskom dan ga ik nog ff aan de poets en dan kan ik om 16 uur Janneke weer halen..

riannetje
5 January 2010, 16:28
Hier ben ik ook weer even!! Tjonge ik moet nu in veel topics wat typen zeg!! :D ;)

Heb vanmiddag een portret foto laten maken van Rosalie en mij. Mijn vriend is morgen jarig en vond het wel een leuk kado. Wilde er ook nog 1 van Rosalie alleen maar omdat ze nog zo klein is ( bijna 8 weken) adviseerde ze om het niet te doen ivm de flitsen. Wel jammer maar ja..

brusje
5 January 2010, 19:47
riannetje..leuk idee die foto!!

en karin..thanx..ben er zelf ook blij mee..;)

french
5 January 2010, 20:04
Sofietje dat is ook zwaar dat je dochterje nog steeds komt zeg 's nachts !
Krijgt ze dan ook de fles ?

Vickypreg
5 January 2010, 20:07
@Jannie, waar is dat onderzoek precies voor dan? Kan je je daarvoor opgeven ofzo? Hoe voel je je verder?

@Rianne, leuk die foto's en gefeliciteerd alvast!! Ik vraag me af hoe erg die flitsen zijn, heb al honderden foto's gemaakt toen Dani pasgeboren was haha :D

@jamilah en dan laat je ze hier ook zien natuurlijk :D

@Sofietje, dat is idd weinig slaap ja! Komt ze nu nog vaker 's nachts omdat ze prematuur is of heeft dat er niks mee te maken? Dani heeft er ook lang over gedaan hoor daar niet van :shock:

karin26
5 January 2010, 20:36
Volgens mij geeft Sofietje bv. Maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk...

Leuk idee trouwens die foto voor mannetje.
Alvast gefeliciteerd..

Nou hier dag twee van onze sonja menu. En manlief heeft het erg zwaar hahahahaha. Normaal 's ochtends 4 tot 6 sneeen brood, en vanmorgen maar twee crackers + een appel + een ontbijtkoek. Hij eet gelukkig niks extra's anders gaan die kilo's er nooit af hahahahaha Een voordeel we eten 's avonds veeeel beter.
Janneke was echt super lief vandaag, dus denk dat ze weer een sprongetje gemaakt heeft. Ze geeft nu ook soms al aan wanneer haar luier vol is hahahaha. Ik kreeg zomaar uit het niets drie kusjes en werd helemaal geknuffeld. Mmmm heerlijk.. Daar geniet je van toch dames????

Nou ik ga naar bed, ben helemaal gebroken....

susieq12
5 January 2010, 20:39
zoooooooooooo ik doe ook mee

ik ben dus susie 27 (bijna 28) mijn man is 29 en ons wondertje heet Jesper en is 2.5 maand

Karin ik zit ook op dag 2 van het sonja menu.... heb wel zin in lekkere dingen nu hoor!

karin26
5 January 2010, 20:42
Welk boek doe je nu???
Ik ben weer bij 1 (heb ze bijna allemaal hahahahaha). Dus vandaag en gister niet veel soeps hahaha. Morgen witlof :( en gister bloemkool. Ik eet het wel, maar vind het absoluut niet lekker. Janneke eet gewoon mee, en wonder boven wonder vond ze de bloemkool gisteren lekker. Of moet ik zeggen de jus hahahahahha.

Nou nu ga ik echt :mrgreen: :oops: :mrgreen:

susieq12
5 January 2010, 20:45
het bereik en behoud je ideale gewicht, en dan eet ik als avondeten wat meer omdat ik nog een beetje bv geef dus mag niet heel veel afvallen in een keer... ben het heel niet gewend dat lijnen haha Merk wel dat ik meer zin heb in een sigaret....

brusje
5 January 2010, 20:52
o oke..vroeg me ook al af maar als sofietje bv geeft hoor je idd wel vaker dat ze snachts langer komen he..en was jekindje prematuur sofietje? en de bv wel gelukt? ow nieuwsgierig ben ik he!

hier geen sonja maar ben wel aan t opletten en minderen met eten! sonja werkt hier niet want man lieflust niks! dus ben beperkt in wat ik kan maken..
ik moet nog 8 kilo van de zwangerschap..en liefst voor mei, dan ga ik op vakantie..;)

jannie
5 January 2010, 20:56
@karin: toch ga je goed met sonja!! hou vol! en je man ook! wat vindt hij ervan, dat ie meedoet? En slaap lekker, ga ik nu ook doen!
@susieq: ook succes!!

Toen Joep een paar maanden oud was, kreeg ik een brief van de universiteit Leiden, of ik mee wilde doen met mijn kindje aan een onderzoek, als dat zo uit zo komen. Daar heb ik positief op geantwoord, en vandaag was onze eerste keer! :mrgreen:
Het gaat om taalverwerving. Ze laten voor dit onderzoek een groep kinderen van 9 maanden en een groep kinderen van 12 maanden bepaalde klankencombinaties horen. Ze kijken tegelijkertijd naar een tv-scherm, waar dingetjes op te zien zijn, en met een camera nemen ze het kindje op. Het idee is dat een kind bepaalde klankencombinaties interessanter vindt dan andere, en dan dus geïnteresseerd naar het scherm kijkt. Zo onderzoeken ze hoe kinderen zich klanken aanleren.
Je bepaalt zelf of je aan dit onderzoek mee wil doen en je geeft aan op welke dag / tijdstip je zou kunnen - voor ons wel relaxed, want het is ook niet ver weg.
Joep vond het gezellig en vond het wel mooi, zo'n grote tv. Sommige kinderen houden het niet de volle 10 minuten vol, maar kruipen dan al op de grond rond bijv. :lol: , maar Joep vond het best.
Ook was er nog een knuffeltje dat heel interessant gebracht werd, met een bepaalde naam (Taas ofzo). Later in een filmpje komt dat knuffeltje dan ook weer voor, maar dan heet hij net anders (Traas??). En daar reageren die kindjes dan echt op - zo van, heee, dat klopt niet.
Al met al duurde het zo'n drie kwartier, met info en kopje thee erbij.
En Joep heeft nu voor het eerst een Dribbel-boekje echt zelf verdiend! :)

Morgen E-day (= echo-dag!).
Vind het spannend, misschien ook omdat het dit keer zo snel raak was (1e ronde), de vorige keer duurde het veel langer (7e ronde).

karin26
5 January 2010, 20:59
Och jeetje maar 8 kilo hahahahahaha Peanuts toch???

Ik om eerlijk te zeggen, een kilootje of 40???? En zit dan helaas nog niet op mijn ideale gewicht. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik ben een echte emo eter. En na de bevalling van Janneke ben ik in het begin helemaal losgeslagen in het eten. Janneke moest 3 weken in het zkh blijven en ik werd ziek en wel naar huis gestuurd. Ik had een spoedkeizersnede en kon toen ik thuis was echt helemaal niks. Toen nog 2x op een dag 14 dagen lang op en neer naar het zkh. En toen Janneke eindelijk thuis was, is een week later mijn oma overleden, toen een paar weken later, mijn man met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Dus een echte kraamtijd heb ik helaas niet gehad. Ik weer dat er mensen zijn die het beroerder hebben dan ik. En dat ik nu in mijn handen mag knijpen dat ik een super gezonde dochter heb. Maar die gedachte had ik toen echt niet. Ik ben flink depri geweest en ben toen een kleine 20 kilo aangekomen :oops: :oops:

Nou dames nu ga ik echt, ben er morgenmiddag weer hahahahaha

@Jannie spannend morgen!!!

leeuwinnetje
5 January 2010, 21:16
@Jannie: wat ene goed iniatief dat onderzoek. Succes morgen!!

@karin: ik ben ook ee emo-eter, dus kan me ook wel voorstellen dat je in die periode veel hebt gegeten. hier hebben de meiden ook 5,5 week in het ziekenhuis gelegen, dus heb ook veel te veel gegeten. :oops: ik was al na 2 weken 12 kg kwijt, moet er nu ook nog 8 kg, maar die blijven er gewoon aanzitten, daar moet ik echt moeite voor gaan doen. probeer in ieder geval niet aan te komen en dat lukt aardig. Mijn moeder zegt 9 maanden ontzwangeren, misschien hier 7 maanden, want ben maar 7 maanden zwanger geweest. Er zijn al 3 maanden voorbij, ben benieuwd of ik die andere 4 maanden wel 8 kg kwijt raak. ;)

riannetje
6 January 2010, 08:01
Goedemorgen!!!!!!!

@jamilah: Haha maar het is zo gezellig hier!!
@susie: rook je weer of ben je nog steeds gestopt?? Ik ben nog steeds gestopt. Opzich gaat het heel goed, maar ik ben nog niet bij vrienden geweest die roken, dat lijkt me wel moeilijk. Om dan de verleiding te weerstaan. Als ik het volhou dan ben ik in maart een jaar gestopt!!

Mn vriend vond de foto erg leuk!! Ik had ook nog wat anders besteld maar dan via internet en dat was er nog niet gisteren. Hopelijk wel vandaag anders ga ik wel balen...

Nootje38
6 January 2010, 08:16
Goeie morgen dames... hier de kids weer naar school.. vanmiddag ff shoppen... in de stad nijmegen lol..
met de kids... na het shoppen gaan we altijd ffie,s wa eten en drinken in de stad.. sooww leuk
en vanavond hebben we op het menu macaronie lol en die hebben we al klaar hier..
dus opwarmen en hup na binnen werken haha..
wens alle een fijne dag toe..
hugs en kiss nootje

brusje
6 January 2010, 09:08
gezellie nootje..

en ja als je 40 af wilt vallen dan is 8 wel weinig ja :oops: ik ben ook niet dik ofzo hoor maja wat je neit had wil je liever ook neit hebben he..;) meestal..
pff ik ga maar were naar boven..ze huilt..wil echt niet in dr bed slapen.. :roll:

Ik ga denk ik even schaatsen vanmiddag nouja Kyan..haha

french
6 January 2010, 09:09
Grappig zie wat overeenkomsten hier.
ook bezig met afvallen hier en dag gewoon opletten wat ik eet. Moet ook nog 8kg van
de zwangerschap kwijt. Gelukkig geen emo eter hier. Val juist af van stress. Dus mss weer
wat stress krijgen ;) Alhoewel heb mijn pakkie wel gehad voor een paar jaar !

En roken ohhh ik ben weer begonnen nadat ik ben gestopt met bv geven, ja slecht weet het !
Voor Niek zijn 1e verjaardag wil ik weer gestopt zijn.

Nootje veel plezier met shoppen !!

brusje
6 January 2010, 10:43
hier ook geen emo eter hoor..ik viel de eerste 2 weken na de bevalling 15 kilo af..maar er zijn er weer 2 bijgekomen toen ik weer kon eten..;)
en tja om er nou stress voor te krijgen idd..nee dan maar 8 kilo zwaarder..;)
(ik ben zaterdag begonnen, weeg me zaterdags dus..maar vnmorgen toch ff gekeken..0,5 er af..hihi t gaat me ook wel goed af..neem 1 keer per dag wel iets lekkers..maar dan en klein dingetje..en als ik trek krijg neem ik een kaugompie..haha)

zonde dat je weer bent gaan roken!!

leeuwinnetje
6 January 2010, 11:12
Wat zonde french: dat je weer bent begonnen. Maar van ene verslaving afblijven is moeilijk.

Ik kan beter geen strees krijgen, want dan val ik echt niet af, dan ga ik juist eten. ;) Want als ik juist niet lekker in mijn vel zit, vind ik dat dan wel weer mag.

@nootje: veel plezier vanmiddag!!

karin26
6 January 2010, 11:53
Nee idd wat je nooit hebt gehad, dat moet weer weg hahahahah.
Ach die 65 kilo die ik woog op mijn 18de ga ik nooit meer redden. Maar vind het toch wel prettig als ik weer lekker mijn oude kleren aankan. Gelukkig ben ik wel zo verdeeld dat mensen niet goed aan mij zien dat ik errug zwaar ben.

Nou heb lekker gewerkt, en we mogen nu twee boterhammen. Ik heb me vanmorgen gewogen en ben in 2 dagen nu 1 kilo kwijt. Het is wel allemaal vocht hoor hahahahahaah. Maar dat maakt niet uit. Weg is weg..

Janneke is nu op het kdv, dus manlief en ik gaan saampjes ff de stad in (Nijmegen) dus misschien kom ik nootje wel tegen hahahaha. Ik ken haar niet, dus wel zullen elkaar vast voorbij lopen hahahahahah.

Nou ik ga lunchen..

french
6 January 2010, 12:02
Ja zonde het dat roken, vind ik zelf ook natuurlijk.
Tijdens de zwangerschap totaal geen moeite mee gehad, met bv geven ook niet.
Maar toen ik daarmee gestopt was nam ik een keer een hijsje van manlief en verkocht was ik weer :evil:
Dom dom.

Ik heb vanmorgen ook even op de weegschaal gestaan, ook ongeveer een kilo lichter. Maar zal idd
wel allemaal vocht zijn.

Kunnen we geen afval clubje topic maken haha :mrgreen:

french
6 January 2010, 12:04
Karin jij ook veel plezier met shoppen trouwens.
Winkelen is nu erggg leuk, overal opruiming.
Kan dan met tassen vol thuis komen haha :mrgreen: .
Ben 2 weken terug al geweest, dus ga maar niet heen voorlopig ;)

Tijger1
6 January 2010, 12:49
ook ik meld mij hier.
ik ben 30 jaar, mijn vriend 35 en we hebben een zoontje robin en die is bijna 7 maanden.
voorlopig komt er hier nog geen tweede. op den duur wel hoor.

erg leuk dit topic!

Tijger1
6 January 2010, 12:56
zie dat er hier veel meiden aan het afvallen zijn.
hier nog eentje.
ik wil vanaf volgende week weer het eerste boek van sonja bakker doen.
ben daar pas al 10 kilo mee afgevallen.
en wil er minimaal nog 10 kilo vanaf hebben.

Vickypreg
6 January 2010, 13:31
Knap hoor dat jullie zo hard bezig zijn om af te vallen. Hier niet, heb er eigenlijk ook nog niet echt de goede wil voor... Ben wel alles kwijt van voor de zwangerschap, maar zou voor mezelf nog wel 5 kilo kwijt willen. Heb een hekel aan sporten en honger hebben haha, slechte combi ;)

En shoppen, ik koop tegenwoordig alles alleen voor Dani, daar is het toch zo leuk om voor te shoppen. Vooral de mexx shop op internet, bij sale en kids kijken heerlijk! En heb net weer een leuk boekje voor hem gekocht, hij had namelijk nog niks :oops: haha, maar kan het gewoon niet laten!! Erg!

french
6 January 2010, 13:50
Hé Antoinet leuk dat je je hier ook meld :mrgreen:
Tjee ben je al 10kg ermee afgevallen zeg, wist wel dat je afgevallen was, maar 10 kg. You go girl haha.
Nog 10 kg te gaan dus, vind die 10kg die je al kwijt bent al ergggg goed !

Vicky ik shop ook meer voor Niek dan voor mezelf moet ik zeggen.
Mijn kledingkast kan nog wel wat extra gebruiken, maar ik wil dus eerst weer wat afvallen
en dan pas ik ook weer veel van mijn oude kleding hoop ik.

Tijger1
6 January 2010, 14:06
french ik moet ook zeggen dat ik best trots op mij zelf ben dat ik al zoveel afgevallen ben.
maar wil er nog meer vanaf hebben. gaat ook lukken. ga gewoon heel veel wandelen met robin en de hond. en straks als robin op de fiets mee kan veel fietsen.
ben gelukkig in de decembermaand niets aangekomen. heb toen niet aan sonja gedaan.

ook ik koop bijna alleen maar kleren voor robin. koop voor mijzelf maar heel weinig, ook omdat ik nog wil afvallen, vind het dan zonde om allemaal nieuwe kleren te kopen

french
6 January 2010, 14:09
Daar mag je ook zeker trots op zijn zeg !!!!
Ja straks lekker fietsen, wil ik ook gaan doen. Alles op de fiets doen naar de winkel etc..

Tinkerbell79
6 January 2010, 14:25
10 kilo is idd erg knap antoinet!!

Een fiets...pff die heb ik niet eens erg he?? ben ook wel een beetje lui hoor :oops:

french
6 January 2010, 14:28
10 kilo is idd erg knap antoinet!!

Een fiets...pff die heb ik niet eens erg he?? ben ook wel een beetje lui hoor :oops:

Nooit te laat om te kopen toch, Mik kan toch nog niet op de fiets.
Dus nog de tijd om 1 te kopen ;)

Hoe is het afgelopen bij je zus ?
Krijgen ze al schade etc.. vergoed. En zijn ze alweer bezig aan de opbouw ?

Tijger1
6 January 2010, 14:30
geen fiets? ik vind het ramp dat ik nu de fiets niet kan pakken met robin. deed altijd wel veel op de fiets zelf.
kan deze maand ook mijn nieuwe fiets ophalen, moet even bellen wanneer ik hem wil ophalen. moet ik zo maar even doen, vergeet het de hele tijd. ben af en toe een erge zeef nog. pfft.

French inderdaad lekker op de fiets naar de winkel. maar ook zoals ik naar deventer naar de stad, moet daar nu altijd de auto voor pakken, en op de fiets is het denk ik 20 minuten.
wil hem denk ik ook wel eens meenemen als we een dagje naar mijn ouders toe gaan en dan lekker daar naar de kinderboerderij fietsen, naar de hertjes. hebben we helaas hier in het dorp niet.

Tinkerbell79
6 January 2010, 14:33
French, wat lief dat je het vraagt! Ze zijn begonnen met de plafonds overal eruit te halen (hebben een bungalow en dus echt OVERAL). vandaag zijn ze geloof ik begonnen met schoonmaken. Ze hebben al heel wat meubels uitgezocht, want alle meubels waren niet meer schoon te krijgen, dus hebben alles nieuw gekocht en ze krijgen alles verzekerd. Ze moeten dus nog weeeeken bij haar schoonouders logeren (geeeen leuke mensen). En mijn zus heeft volgens mij wel psychosomatische klachten (komt dan ook weer door haar etter van een man die geen reet uitvoert, sorry moest het even kwijt). Dus al met al, erg sneu...en het duurt nog wel ff....

en die fiets, dat komt wel goed, hahaha

french
6 January 2010, 14:35
Mss maar op de fiets naar het werk dan Antoinet ;)
Is voor mij een beetje te ver.
Maar ik fietste ook wel veel, mis dat nu ook.
Kan ik nog wel fietsen whhhaaa, o ja vorige week
even een proefritje gemaakt op die nieuwe fiets.
Moet ook nog bellen naar de fietsenzaak :mrgreen:

french
6 January 2010, 14:37
French, wat lief dat je het vraagt! Ze zijn begonnen met de plafonds overal eruit te halen (hebben een bungalow en dus echt OVERAL). vandaag zijn ze geloof ik begonnen met schoonmaken. Ze hebben al heel wat meubels uitgezocht, want alle meubels waren niet meer schoon te krijgen, dus hebben alles nieuw gekocht en ze krijgen alles verzekerd. Ze moeten dus nog weeeeken bij haar schoonouders logeren (geeeen leuke mensen). En mijn zus heeft volgens mij wel psychosomatische klachten (komt dan ook weer door haar etter van een man die geen reet uitvoert, sorry moest het even kwijt). Dus al met al, erg sneu...en het duurt nog wel ff....

en die fiets, dat komt wel goed, hahaha

Geen dank hoor ;)
Wel weer begonnen in het huis dus, eerst alles eruit slopen en dan weer opbouwen.
Verschrikkelijk hoor als je huis zo in puin ligt. Al je spullen weg.
En moeten bivakeren bij anderen pfff.
Lijkt me ook helemaal niks.
Hoop dat alles heel snel gaat en ze snel weer in hun huis kunnen.
En dat die man van haar ook een beetje mee werkt !

Tinkerbell79
6 January 2010, 14:39
dat van het huis komt wel goed :) maar mijn zus is al dik 15 jaar met haar man en hij heeft nooit een hand uitgestoken naar het huishouden, kinderen of in positieve zin naar mijn zus (van hetgeen ik zie natuurlijk), dus ga er niet vanuit dat dat ooit verandert ;-)

Tijger1
6 January 2010, 14:45
french op de fiets naar het werk is te ver. ik ga nu heel klein stukje snelweg op en af. met de fiets moet ik er helemaal omheen. denk dat ik wel een half uur onderweg ben.
en ik zie mij ook nog niet om 23.00 's avonds op mijn fietsje naar huis zitten na een late dienst. of als ik nachtdienst heb ook niet. dus nee het fietsen naar het werk wordt niet wat.
denk dat mijn vriend het ook echt niet zou willen dat ik dat zou doen. puur voor de veiligheid van mij dan.

tinkerbell verschrikkelijk om zoals je zus alle spullen kwijt te zijn. lijkt mij zo erg.
wel fijn dat ze alles vergoed krijgen.

ach voorlopig kan je toch nog niet fietsen met mik. haha

Tinkerbell79
6 January 2010, 14:50
Antoinet, is idd verschrikkelijk ja!
Nee fietsen zit er gelukkig nog niet in hahahha. En het erge is, ik kan gewoon twee fietsen krijgen...(moet dan alleen een band vervangen...tja hoe moeilijk kan dat zijn :mrgreen: ) maar ben gewoon al te lui om ze te halen...kun je voorstellen als ik de fiets HEB, hahhaha.

Maar moet wel halen, want we hebben een winkelcentrumpje in de buurt en dat is veel makkelijker als ik dat met de fiets doe...en uiteraard veel leuker als Mik straks groter is om haar erbij te hebben!

Idd fietsen na je late dienst is geen pretje nee, lijkt me ook beetj eng!

french
6 January 2010, 14:53
Tink das balen zón vent, zou ik me ook mateloos aan irriteren dan denk ik.

Antoinet ach gewoon de snelweg pakken met je fiets haha :mrgreen: .
Met een super snelle nieuwe fiets :mrgreen:
Na late dienst enzo zou ik ook nooit op de fiets gaan, en helemaal niet
in die wijk waar ik werk. Niet zón lekker buurtje is dat namelijk.
Zit achter de IJsselhallen, mss weet je het dan wel ;)
Maar op de fiets is ook veel te ver voor mij, zón 30 km. Dus dat wordt
wat te gortig. Dan mag ik wel 2 uur van te voren weg gaan haha.

french
6 January 2010, 15:05
O ja Jamilah jij kent dat buurtje wel natuurlijk.
Had een poos terug een keer in de nachtdienst dat er ruzie was op straat, werd iets
geschreeuwd over messen. Ben maar snel naar binnen gegaan toen.
Ja wordt idd afgebroken, maar zal wel een 10jaren plan zijn denk ik.

En het is wat mijn naam, Antoinet is niet de enige die zich wel eens vergist haha :D

french
6 January 2010, 15:18
French: Ja ligt idd al jaren in de planning dat er iets gebeuren gaat daar, maar elke keer word het uitgesteld. Maar geloof wel dat het dit jaar plat gaat daar, als ik me het bestemmingsplan zo herinner.

ja jouw naam is wat he, is het Limi niet die er een zooitje van maakt, dan wel iemand anders hahaha :mrgreen: , gelukkig ben ik er ook nog hahaha ;) .

Achter de brandweerkazerne is al wel een heel stuk plat gegooid. Komt ook weer wat nieuws op voor ouderen,
van de dezelfde stichting waar ik werk. En verder in de wijk kom ik eigenlijk niet.
De Ijsselhallen gaan ook plat volgens mij ?
Gelukkig ben jij er nog ;)

Tijger1
6 January 2010, 15:34
french sorry dat ik je echte naam had opgeschreven! zal het proberen niet meer te doen. ;)

ik ken die wijk achter de ijsselhallen niet zo goed.

ga robin zo het ben in doen, onze mopperkont vandaag. is niet te genieten de hele dag. bah!

Limi
6 January 2010, 15:40
wat een leuk forum clubje! Mag ik er ook bij haha

Ik ben 23 en mijn manlief 24, we hebben een dochtertje van bijna 9mnd!

leeuwinnetje
6 January 2010, 15:49
@limi: gezellig!!

@antoinet: knap dat je al 10 kg kwijt bent!!

Nu we het toch over fietsen hebben, wij willen straks ook nieuwe fiets kopen, want we hebben nu echt hele oude fietsen.
En even kijken hoe we de 2 meiden straks geen meenemen op de fiets, daar zijn we nog niet helemaal over uit, hoe we dat gaan doen.

brusje
6 January 2010, 16:05
is er niet iets als een zitje wat achterop kan waar ze ook in kunnen vanaf dat ze kunnen zitten? (geen idee hoor nooit in verdiept.. anders ga ik t uitvinden..haha wordt ik vast rijk..;))
anders zou ik voor een fietskar gaan is dan t makkelijkst denk ik.

Ik heb de dag dat mn bevalling begon mn nieuwe fiets gehaald..:D ik had al een mama fiets maar die heb ik aan mn zus verkocht en via fietsenplan van mn werk weer een nieuwe gekjocht eens een ander kleurtje en nieuw natuurlijk (luxe he..wat inflatie..hihi)
ik heb de blauwe sparta amazone trendy
deze http://www.fietsplaza.nl/images/Sparta-Amazone-Trendy-Light-Cyaan-D-L2.jpg ben er super blij mee al fiets ik nu alleen als ik zonder yma weg ga natuurlijk..als ze op bed ligt haal ik kyan op de fiets uit school

Limi
6 January 2010, 16:28
Ik zal ook op je naam letten.... uhhh french hahahahaha!

Hier ook met Sonja 12 kilo afgevallen, en nu dus weer mijn eigen vertrouwde gewicht! Erg blij mee!
Ik fiets wel veel, het liefst ook naar me werk, dat is zo'n 25minuutjes, nu met dit weer gaat dat niet echt. Ik heb kort geleden de mama fiets van Gazelle gekocht, mijn meissie kan er nog wel niet op, maar wel erg leuk haha!

Gezellig clubje zo, sommige ken ik nog wel uit andere topics, alleen was me gebruikersnaam toen anders, deze maar dan omgehusselt! hahahaha

riannetje
6 January 2010, 16:45
Ik heb een hele oude fiets ( die ik gebruikte voor het stappen) maar ik haaaaaaaaaaaat fietsen!! Vind er echt niks aan tot nu toe. Toen ik 16 werd was ik zo blij dat ik een brommer kon kopen! :D Fiets nu soms in de zomer naar de stad haha. Maar ik heb nu ook echt zo'n brik. Als ze em stelen zou ik alleen balen dat ik lopend naar huis zou moeten. ( dus dan weten jullie ongeveer wat voor fiets ik heb...) Maar ik denk wel dat ik in de zomer met Rosalie ga fietsen dus tegen die tijd maar even rond kijken.

Mijn vriend is jarig vandaag en we hebben Rosalie naar mijn moeder gebracht omdat wij straks uit eten gaan. Heb er wel zin in om te gaan maar ik mis mijn meisje zo!!!!!!!! :)

Tinkerbell79
6 January 2010, 16:47
gefeliciteerd riannetje met je man en veel plezier met uiteten en succes met rosalie missen ;-)

Ohja, jullie moeten er wel rekening mee houden dat ik in limburg woon en fietsen hier een heeeeel stuk zwaarder is (even mijn luiheid verklaren ;-)) hahahahah :mrgreen:

Limi
6 January 2010, 16:57
gefeliciteerd met je mannerje Rianne, snap dat het moeilijk is zonder je meissie, toch veel plezier!

nou vooruit, limburg haha!

susieq12
6 January 2010, 17:05
tink luie donder (hier in apeldoorn zijn ook veel heuvels..... ;)

Riannetje ik ben nog steeds gestopt met roken... alleen merk ik nu dus dat ik best wel veel lekkere dingen at en nu ik dat niet meer doe heb ik dus ongelofelijke zin in een peuk. Terwijl ik er met oud en nieuw tijdens het vuurwerk aansteken nog eentje had en die niet te pruimen vond... zit dus gewoon tussen mijn oren....en hoop dat ik er af kan blijven...

Ik heb ook een mama fiets, paars is ie geloof ik :D

riannetje
6 January 2010, 17:15
@tink: Hier in Arnhem zijn ook flinke bulten hoor!! :D Dus geen smoesjes!!

karin26
6 January 2010, 17:20
Wat is er in een zeer korte tijd weer een hoop geschreven hahahahaha :mrgreen:

Eens kijken of ik het allemaal nog weet.

In Limburg, Apeldoorn en Arnhem veel bulten/heuvels hahahahaah. Wij hebben de zevenheuvelenweg in Nijmegen. Maarja daar fiets ik nooit hahahahaah. Wij in Millingen hebben geen bulten/heuvels alleen irritante verkeersdrempels. :mrgreen:

Ik heb een tweede hands mama fiets, maar ben toch maar aan het kijken voor een nieuwe Deze fiets die ik nu heb mankeert vanalles aan alle kanten en heb een flink slag in het wiel. Is erg irritant fietsen...

Janneke wilde vanavond geen groenten. Ze wilde niet eens proeven. Pfff daar kan ik dus boos om worden. Heb geprobeerd om haar 1 hapje te laten proeven, maar het lukte niet. Iemand een tip?????????????

Nou ik ga nu nijntje kijken. Tis erg spannend want ze gaat uit logeren :mrgreen:

french
6 January 2010, 17:47
Hoop geschreven dames ;)

Riannetje gefeli met je mannetje en veel plezier met jullie etentje.

Leewinnetje is idd lastig met 2 kleine kids op de fiets natuurlijk. Mss allebei een zitje voorop.
Maar dan kan je natuurlijk niet alleen fietsen met ze.
Of een bakfiets ?

Haha iedereen excuses aan het zoeken met heuvels en bulten, hier geen last van gelukkig.
Erg plat hier :mrgreen:

Karin volgens mij las ik in een tijdschrift dat je het niet forceren het eten op die leeftijd.
Mss even een periode nu ??
Lastig hoor lijkt me als ze niet willen eten. Dan mss wat lekkernijtjes geven. Worteltje om zo
op te kauwen of tomaat ofzo...krijgt ze toch nog wat binnen. Als ze dat wil natuurlijk.

Ga vanavond schaatsen met manlief, eerste keer weer in 11 jaar ofzo.
Kijken of ik het nog kan :mrgreen:

Tijger1
6 January 2010, 18:47
ik heb dezelfde fiets als limi gekocht. hij is erg mooi he limi? ;)

riannetje geliciteerd met je mannetje. geniet lekker van jullie avondje samen!

leeuwinnetje dat is inderdaad lastig wat je moet doen met een tweeling. wat voor fiets bedoel ik.
vrienden van ons hebben 3 kids, waarvan 2 best kort op elkaar. die hebben toen voor een bakfiets gekozen. ze hebben hem heel veel gebruikt en de kids vonden het ook erg leuk.

french bij jouw in de buurt is inderdaad alles best plat. toen mijn vriend en ik de eerste keer naar mijn ouders samen gingen was dat ook het eerste wat hem opviel. zo vlak alles. haha.

bij ons valt het ook wel mee met de heuvels. zit tegen deventer aan. is goed te doen allemaal op de fiets.

karin heb geen tips voor je. sorry!
nog lekker gewinkeld vandaag? jij ging toch winkelen vanmiddag?
wat nijntje nog erg spannend? ;)

Limi
6 January 2010, 18:51
Sorry Karin, ik heb ook geen tips voor groentes!

Jaa super fiets Antoinet!
Ik kan voor een tweeling ook een bakfiets aanraden, ik heb ook de bakfiets van gazelle, super ding! Er kunnen alleen geen 2 maxicosi's in! Dus je zult toch moeten wachten, of van die babyschalen aanschaffen, speciaal voor kleine kindjes!!!

xxx

leeuwinnetje
6 January 2010, 18:56
Hoi dames,

bedankt alvast voor ene paar tips over fietsen met ene tweeling, zal me er binnenkort eens in gaan verdiepen, heb nog even de tijd voordat ze goed kunnen zitten. ;)

@brusje: mooie fiet hoor!!

@karin: vervelend dat ze niet wilde proeven, heb ook geen tips!

@riannetje: gefeliciteerd en veel plezier vanavond!!

@limi: knap dat je 12 kg bent afgevallen!!

karin26
6 January 2010, 19:03
@Antoinet, Ja nijntje was erg spannend. Ik hoorde Janneke alleen maar, oh, oei en boem zeggen hahahahaha.

Janneke eet alleen de groentes niet. Wel de aardappels en een stukje vlees. Maar heb geen zin om elke avond appelmoes o.i.d te gaan voeren.. Pff Lastig hoor die sprongetjes....

Net een vervelend telefoontje gehad van mijn moeder. Mijn vader is gister avond zo aan de grond gevallen. Hij was raar aan het praten en erg misselijk en duizelig. Uiteindelijk heeft hij een black out gehad, en is op de eiken salon tafel gevallen. Ik was erg boos op mijn moeder dat ze mij niet had gebeld. Ja zegt ze wat kan jij er dan aan doen.
Maar ze heeft ook niet de ha gebeld omdat dat niet mocht van mijn vader. Nou toen werd ik helemaal pissig. Hij had wel een hersenbloeding kunnen hebben ofzo.
Ze had wel vanmiddag naar het telefonisch spreekuur gebeld met de ha zelf. Nu moet mijn vader langskomen en wordthij doorgestuurd naar het zkh en dan gaan ze foto's maken.

Pff ben erg bang hoor. Mijn vader is mijn alles en ik wil hem nog heeeeel lang bij me houden...
Mijn man reageerde een beetje raar. Hij luisterde totaal niet naar wat ik wilde vertellen en zat alleen maar televisie te kijken. Toen ik daar wat van zei kreeg ik te horen: Nou ja het gaat nu weer goed en het is toch te laat om nu naar de ha te gaan. Had hij gister maar moeten gaan.
Pfffff Ik ben echt flink pissed zeg. Als zijn moeder wat mankeert (wat zo'n 1000x per maand gebeurd) dan moet ik een en al oor zijn en vooral geïntresseerd zijn. Nou ja misschien valt het ook wel allemaal mee. Maar dat neemt niet weg dat ik flink geschrokken ben...
Morgen gaan Janneke en ik naar de stad. Manlief had vanmiddag geen zin. Nu begint mijn scherm raar te doen, dus stop ik ermee,,,,

Limi
6 January 2010, 19:14
Karin, sterkte met je vader! Kan me goed voorstellen dat enorm geschrokken bent! Je moeder heeft idd wel erg luchtig gereageerd!

Veel plezier met shoppen morgen!

brusje
6 January 2010, 19:53
zo dat is schrikken..dom van hem om niet naar de ha te gaan..t kan idd zo anders lopen!! kan me voorstellen dat je liever gebeld was..

haha al die smoezen om niet te fietsen.. :geek:

Limi
6 January 2010, 20:17
Poeh hey, veel geschreven al weer.

heb nog wel ene tip voor meenemen op de fiets als ze nog niet kunnen zitten in een zitje.

Ik zag dus laatst toen ik me moest laten enten voor de mex. een vrouw met ene maxicosi. Zij had iets achterop haar fiets waar ze de maxicosi op kon klikken. Dus ik vragen wat het precies was, of dat ze dat zelf bedacht had, maar schijnt dus gewoon echt te koop te zijn in de winkel zodat je dus je kind mee kan nemen op de fiets. ( vind het zelf eng, maar misschien een goede tip voor een nader? Weet alleen niet hoe het heet.)
ja van buggymee is het! ik vind het doodeng, vooral omdat je het niet ziet! Ik klik mijn meissie voor op de bakfiets in de bak dus!

leeuwinnetje
6 January 2010, 20:25
@karin: kan me voorstellen dat je geschrokken bent, heel veel sterkte

Tinkerbell79
6 January 2010, 20:41
Karin, veel sterkte met je vader!!

Vickypreg
6 January 2010, 21:00
Wat een kletstantes hier haha, leuk dat het topic zo lekker los gekomen is!!

@Karin, wat naar van je vader! Ik kan me voorstellen dat je enorm schrok, vind ook wel dat je moeder wat eerder had moeten reageren/bellen. Hopelijk is het gewoon flauwvallen geweest. Jammer dat je man zo reageerde, misschien kun je het er nog eens over hebben. Met het eten idd niet pushen, laten eten wat ze wil en gewoon toetje geven. Dan gebruiken ze het later niet om jou te pakken, klinkt raar maar eten en dus met name het niet eten is echt een uitprobeer middel!

Over dat fietsen, ik vind het heerlijk. Ik heb namelijk een hekel aan wandelen haha. En dat komt ook deels omdat ik er gewoon last van krijg (bekkeninstabiliteit) na een poosje lopen of winkelen. Ik doe het wel af en toe want ja soms heb ik wat meer boodschapjes nodig en dan wil ik niet de auto pakken en met de fiets kan dan weer niet als ik nog meer winkels in moet (buggydrager is eraf en vind het ook zo onhandig fietsen met dat ding) Maar hij begint nu goed los te lopen, dus wie weet kan het straks altijd! En je kunt trouwens die maxi cosi's ook voorop de fiets zetten als je zo'n fiets koopt met zo'n soort hekje voorop over je wiel....weet niet hoe ik het anders uit moet leggen haha.
En heb een 2de hands mamafiets gekocht met alles erop en d'r aan, bevalt super goed en is een stuk goedkoper! Aanrader!

Het sneeuwt hier weer! :o

french
6 January 2010, 22:28
Karin tjee dat is schrikken zeg van je vader !
En kan me voorstellen dat je er stevig van baalt dat je moeder niet eerder gebelt heeft zeg.
hoop dat alle onderzoeken helemaal goed zijn.

Limi heb je een bakfiets zeg !!
Wist ik helemaal niet, leuk zeg.

riannetje
6 January 2010, 22:54
Hey dames!!

@karin: Pff kl*te van je vader joh!! Ik weet er alles van. Mijn vader is voor een paar jaar geleden ook niet goed geworden. Achteraf bleek dat ie een tia heeft gehad.. Laten ze het maar goed uit zoeken hoor!!
@french: Hoe was het schaatsen?? Overeind gebleven of gevallen?? ;)
@limi: Een bakfiets is zo leuk idd!!

@ all: Bedankt voor de felicitaties!!

Hier een leuke middag/ avond gehad. We hebben eerst een magnetron gekocht omdat die van ons het erg raar deed, Rosalie was bij mijn moeder dus we hebben lekker rustig aan gedaan. S'avonds dus uit eten geweest. Was gezellig!! Voelde me zo gelukkig en verliefd op mijn vriend!! Kennen jullie dat gevoel wat zomaar ineens over je heen kan komen? Een gelukkig gevoel, dat is het. Maar miste mijn meisje wel hoor!! Toen we haar weer ophaalde zei mijn moeder dat ze bijna niet geslapen had, maar ook niet huilde. Ze is echt zoooooooooo lief.
Mijn moeder heeft op haar hyves gezet dat ze zo genoten heeft vandaag van Rosalie. Daar ben ik heel blij mee, even een verzetje na de moeilijke feestdagen..

leeuwinnetje
6 January 2010, 23:32
@riannetje: ik dat wel dat geluksgevoel, echt heerlijk is dat!! :D
Maar fijn dat je een leuke avond hebt gehad en dat rosalie het ook naar haar zin heeft gehad bij je moeder!

karin26
7 January 2010, 08:07
Thnx allemaal voor het medeleven.
Mijn moeder belde vanmorgen nog. Ze had het zo niet bedoeld. Maar ze was zelf in paniek toen het gebeurde en wilde mij niet ongerust maken. Ze wilde wel de ha bellen, maar mijn vader wilde het absoluut niet. Nu is hij zover wij kunnen zeggen weer de oude. De ha zei dat het praten met dubbele tong angst is geweest van mijn vader. Dus toen mijn moeder dat hoorde had ze natuurlijk wel spijt dat ze niet gelijk de ha had gebeld. Nu doet ze het wel gelijk en heeft mijn vader niks in te brengen :mrgreen:
Mijn ouders zijn schatten, maar soms pfff maar denk dat iedereen dat heeft.

@Riannetje, een geslaagd dagje dus. Enne dat geluksgevoel ken ik ook. Heerlijk. Ik had dat toen Janneke net geboren was en wij met ons drietjes op de kamer waren. De eerste 10 minuten als gezinnetje..

Nu heb ik het nog vaak hoor. Als ik naar mijn man en dochter kijk als ze samen buiten de dieren voeren enzo hahahahah.

Nou hier is het toch aan het sneeuwen :o Zometeen douchen en dan lekker sleeën met Janneke en natuurlijk foto's maken hahahahahaha...

Syl
7 January 2010, 09:08
Hoi Karin,

Dat is inderdaad schrikken zeg, met je vader. Kan me voorstellen dat je heel bezorgd en bang bent. Ook dat je boos bent op je moeder en je man!
Mijn vader is net zo belangrijk voor mij als die van jou voor jou, mijn alles en ik moet er niet aan denken dat hem zoiets gebeurt! En er dan zo gereageert zou worden...
Knuffel voor jou meis!

Gisteren 3,5 uur erover gedaan om thuis te komen en vanochtend weer 1,5 uur om op mijn werk te komen..pfff. Ik hoop dat het straks allemaal meevalt!
Ik mis Tygo en hij heeft er ook wel moeite mee dat hij zijn mama zo weinig ziet deze week, arm ventje!
Van het weekend maar extra veel tijd met hem doorbrengen..

liefs!

maha
7 January 2010, 09:25
Wat wordet er hier gezellig gekletst zeg!! :D

@Karin, wat fijn dat het goed gaat met je vader! Ik zou ook wel boos zijn hoor in jouwn situatie! Mijn moeder heeft er ook nogal een handje van om mij ''buiten'' te sluiten! Kan er soms zo kwaad om worden....!!

@Syl, zo das behoorlijk 3,5 uur! en vandaag nogeens 1,5 uur! Pffffffffffff lang leve de winter haha!
Van het weekend idd even extra knuffelen met de kleine man!

Ik ben vandaag een lekker dagje thuis met maxx...net een teletubbie kleurplaat gemaakt....zo even naar de winkel! Het is veel te glad om met hem naar de speeltuin te gaan dus maar even kijken wat we vanmiddag gaan doen!

Fijne dag allemaal!

Liefs Maha

brusje
7 January 2010, 09:36
hier gelukkig geen sneeuw maar zon..gister ook al, van mij mag die troep weg blijven...hha zo kan ik er tenminste goed door met de wagen en kleine meid.
(even bij haar kijken ligt te krijsen wil niet slapen..)

french
7 January 2010, 11:41
Yeah Niek heeft eindelijk weer eens lekker doorgeslapen vannacht, is de laatste weken al aan het spoken 's nachts.
Hij is 1x wakker geworden rond 1.00uur, toen speen erin en verder geslapen tot 9.00uur vanmorgen. Helemaal blij haha.

@Riannetje leuke avond gehad dus ! En dat gelukmakend gevoel ken ik, goed van genieten hoor !!
Het schaatsen was een regelrechte ramp, ik heb zelf 20 meter geschaatst denk ik en toen kwam ik niet
meer vooruit. Nogal zwakke enkels en dat ondervond ik weer even. De kinderen schaatsten me nog voorbij haha.
Manlief heeft me verder de baan over moeten slepen. Dus ik ga NOOIT weer schaatsen ;)

@Karin gelukkig gaat het beter met je vader, hoefde hij niet naar het zkh ?
Ik zou ook niet weten wat ik moest als mijn vader en moeder iets zou overkomen, pfff moet er niet aan
denken. Zou dat niet trekken volgens mij. Mijn schoonvader leeft niet meer, maar als ik dan zie hoe sterk
manlief zich opstelt daarover, poeh doe het hem niet na. En van het zomer is plotseling ons neefje van 8 jaar overleden.
Wat een hel zeg, je weet echt niet waar je het zoeken moet als je fam. wat overkomt.
Hoop dat het niks ernstigs is bij je vader en idd alleen flauw vallen is geweest.

@Syl tjee lijkt wel een wereldreis zeg met die sneeuw. Dekentje en thermoskan mee in de auto ;)
En das flink balen dat je Tygo nu weinig ziet. Die lag al op bed natuurlijk gisteren.
Van het weekend maar flink knuffelen met hem !

En idd wat een gezellig geklets hier :mrgreen:

Vickypreg
7 January 2010, 12:08
@Karin, volgens de huisarts was er dus niet iets ernstigs? Flauwgevallen dan?

@Riannetje, heerlijk dat gevoel he! Ik ken het zeker wel, al gaan wij nooit echt samen weg sinds Dani er is. We genieten zo ook met z'n 3en, heerlijk!

@French, haha de baan over slepen nou dat was dan idd geen succes. Ik heb nog niet geschaatst, als ik al naar buiten kijk krijg ik het koud haha.

@brusje, ik ben ook helemaal klaar met die sneeuw. Hier ligt zo goed als niks, het is wel wit maar maar 1cm is veel. Ik verlang alweer naar de zomer haha.

Pff wat een gedoe, mijn schoonfamilie nodigde ons uit om naar Egypte te gaan in oktober. Maar zoals jullie aan mijn2de banner zien zijn wij bezig voor de 2de. Wij kunnen dus niet mee, mocht ik binnenkort of nu al zwanger zijn dan mag ik niet vliegen. Moet ik dat maar gewoon eerlijk zeggen?? De rest van de familie zal er ook wel over beginnen, waarom gaan jullie niet mee.....

french
7 January 2010, 12:12
Kun je niet een smoesje eerst gebruiken dat je je zoontje nog te klein vind om te vliegen.
Of dat jullie er nog even over na moeten denken ??
Is ook niet leuk om te vertellen dat je bezig bent voor een 2e lijkt me. De hele verassing dan weg..

Vickypreg
7 January 2010, 12:16
Nou ik denk dat ik deze cyclus nog wel af kan wachten maar ze willen het deze maand nog weten. Daar schiet ik dus weinig mee op. Als het de volgende ronde dan wel raak is kan ik alsnog niet mee.
Ik kan wel zeggen dat ik hem te klein vind, maar ja eigenlijk is dat onzin en mijn schoonfamilie/schoonzus heeft zelf 2 kleintjes mee (1 van 9 maanden ouder en 1 9 maanden jonger dan Dani) dus dan zullen ze me wel aankijken....
Schoonmoeder heeft wel gezegd als je het niet ziet zitten dan hoor ik het wel...zal me niks verbazen als ze ook best wel denkt dat we bezig zijn. Volgens mijn man moeten we het dan maar gewoon eerlijk zeggen, alleen tegen mijn schoonmoeder dan. Wel jammer want wilde juist nu mijn mond houden en het een verassing laten zijn :(

french
7 January 2010, 12:19
Ja dan kom je er bijna niet onderuit idd. Mss alleen je schoonmoeder vertellen dan, en vragen
of zij voor jullie een smoes wil gebruiken dan.
Moeilijk hoor !

Syl
7 January 2010, 12:23
Dat is lastig inderdaad Vicky..
Stel je raakt niet zwanger, wat ik niet voor je hoop hoor, zou je dan wel mee willen gaan?

want dan zou je nog als je wel zwanger raakt wat ik heel erg voor je hoop de reis evt kunnen annuleren? Ik weet niet in hoeverre daar kosten aan verbonden zijn. En volgens mij mag je na een bepaalde tijd dat je zwanger bent niet meer vliegen maar ik kan me ook voorstellen dat je zo lang niet meer wil vliegen als je zwanger bent.

Lastig hoor.

succes met het maken van je keuze! ook of je het wel of niet gaat vertellen..

Liefs!

karin26
7 January 2010, 12:31
@All, Mijn vader moet nog wel naar het zkh. Hij heeft namelijk ook een nekhernia, en de ha denkt dat er een zenuw bekneld heeft gezeten. Ook heeft hij nog steeds pijn in zijn oren. Dat kan de duizeligheid veroorzaken. En waarschijnlijk heeft hij ook een suiker insult gehad. Want het ging namelijk beter na een sterke bak koffie met flink suiker.
Dus het is een combinatie van alles.

@Vicky, tsja dit is idd lastig. Op zich best lekker naar Egypte. Maar idd als je zwanger wordt dan is het niet handig om te vliegen..

@Syl, jeetje 3,5 uur om thuis te komen :o Ik zou enorm balen zeg..
en lekker Tygo knuffelen van het weekend.

@French, jeetje lekker hoor doorslapen!!!! Janneke heeft afgelopen nacht ook eindelijk weer doorgeslapen. Maarja als ze het niet doet, merk ik nog niks. Want mijn man gaat er altijd uit. Ik ben aan een kant lichtelijk doof. Dus als ik op mijn goede oor lig hoor ik helemaal niks hahahahahaha.

Hier heeft Janneke gesleet vandaag. Maar was geen succes, ze is met slee en al onderste boven gevallen, ze zat helemaal onder de sneeuw. Later zag ze een opstapje niet en boem daar lag ze weer. Dus de pret was gauw over en toen wilde ze vlug naar binnen... Dus ik heb alleen de konijnenhokken gedaan. Normaal helpt ze mij altijd heeeele goed mee. Voeren en water halen, stro en hooi halen. Dat doet ze allemaal zelf. Heerlijk om dat te zien. Dus nu stond ik alleen in de kou hahahha..

Vickypreg
7 January 2010, 12:34
Ja dan zouden we zeker mee gegaan zijn, maar idd aan annuleren zitten kosten verbonden. Je krijgt nooit alles terug. Dus dat zouden ze niet doen denk ik. En ja 4,5 uur vliegen is denk ik ook geen pretje als je al over de 25 weken bent ofzo..dus ja lastig! Denk dat we het maar in elk gevaal tegen haar zeggen, voor de anderen weet ik nog niet wat we dan moeten doen.

french
7 January 2010, 12:43
Karin alleen in de kou mogen bibberen met de nijntjes dus ;)
Had Niek met de sneeuw vorige keer ook even op de slee gezet en trok hem het bochtje om en boem
met slee en al onderste boven ging hij. Zo met zijn snuffert in de sneeuw oeps.
Dus maar een paar meter gesleed met hem.
Irritant die stoeprandjes en die zie je niet goed met al dat sneeuw.

Vicky denk dat je het maar gewoon moet vertellen aan je schoonmoeder in ieder geval dan.
Na 25 weken vliegen idd is ook geen pretje meer lijkt me.

Tijger1
7 January 2010, 13:13
vicky ik zou het zelf ook niet leuk vinden om te moeten vertellen als wij voor een tweede zouden gaan.
maar denk dat je nu bijna wel moet. een ander excuus wordt bijna niet geloofd denk ik.
zou er ook van balen!

frech fijn dat niek zo goed geslapen heeft.
denk dat niek en robin het vannacht even hebben omgedraaid.
robin heeft 3 of 4 keer vannacht liggen kletsen en lachen. denk tegen de knuffels die hij bij het hoofd eind heeft staan. en vanmorgen bleek dus ook dat hij die te pakken had gehad. duurde elke keer een half uur en dan ging hij weer slapen.

karin je kleine meid dus tot 2 keer toen in de sneeuw gelegen. haha.
toen er helemaal klaar mee. en daar sotnd je dan alleen de konijntjes te doen.

vanmorgen lekker wezen babyzwemmen samen met de buurvrouw en haar dochter.
heerlijk!

robin is erg aan het spoken in bed. net lag hij te kletsen in bed en ineens begon hij te krijsen. lag hij omgekeerd in bed. met zijn hoofd aan het voeten eind. en had zelfs de dekentjes helemaal over hem heen, zag alleen zijn zijn voeten uitsteken.dus vanaf nu gaat hij 's middags altijd in deslaapzak. was eerder nog niet nodig.

Vickypreg
7 January 2010, 13:22
Bedankt voor het meedenken allemaal!

@Antoinet, dat is dan idd wel verstandig. Dani kan nu weer onder lakentje en dekentje incl slaapzak, vanaf 1 jaar ongeveer.Daarvoor lag hij ook alle kanten op.

Tijger1
7 January 2010, 13:31
vicky ging hij dan nog draaien met slaapzak aan?
robin heeft 's nachts altijd ook een slaapzak aan, hebben we denk ik al vanaf dat hij 6 weken oud is gedaan omdat hij alles van zich aftraptje.
met slaapzak aan blijft hij wel goed liggen in bed. schuift soms wat omhoog maar meer niet.

robin krijgt sinds vorige week 2 tandjes tegleijk er door.
je gaat ze nu steeds beter zien. wel een leuk gezicht.

pluis
7 January 2010, 13:37
Leuk nog een topic. Ik zal me hier ook maar aansluiten :D

Ik zal me even voorstellen. Ik ben pluis, 31 jaar en ben getrouwd(man 27). Ik heb een dochter van 11 esma en een zoon van 10 maand levi.

Ik heb een moederstuur(http://www.moederstuur.nl) gekocht voor mijn gewone fiets, omdat ik liever geen mamafiets wilde.
En hier kan levi zich mooi aan vasthouden aan zijn eigen stuur.

Hier ook bezig met afvallen. Gaat een beetje op en neer. Eerst best wel wat kwijt geraakt maar ook al weer aangekomen. We zijn afgelopen maandag weer begonnen hier in huis. Doe geen dieet, maar op vaste tijden eten en gezond en geen tussendoortjes. sonja boeken komen hier er niet in want manlief heeft altijd een schijt aan sonja dag :mrgreen: zoals hij het noemt, dus zal het zonder sonja moeten doen haha.
Maar dit lukt ook wel. Ben al eerder 25 kilo afgevallen. Wil alleen nu toch wel 35 kilo kwijt dus mag nog wel even.
Daarbij moet ik zeggen, dat nu ik gestopt ben met roken dat niet echt meehelpt :oops:

Snow
7 January 2010, 13:39
Pluis: wat handig zo'n stuur!!!!!!

pluis
7 January 2010, 13:42
@regenboog
aangezien ik geen kindjes meer wil nu vind ik voor mij een mamafiets onzin. Ze zijn er zo weer uit. En zo kan ik lekker op mijn eigen fijne fietsie blijven fietsen.

french
7 January 2010, 13:58
Antoinet ze hebben idd even omgeruild haha. Vannacht ook weer doen, moet morgen namelijk weer
vroege dienst draaien ;)
Niek kan ook met slaapzak omdraaien in bed, vanmorgen dus ook bij voeteneind lag hij. Of op de buik
allemaal mogelijk haha.

Pluis zón mama stuur heb ik ook gekocht en een nieuwe fiets erbij.
Vind die prijzen ook mega mee vallen voor zón stuur.
Ik moest wel een nieuwe fiets erbij, want heb een oud brik vandaar.
Maar als je een goede fiets hebt is het een goede oplossing ook zón stuur.

Tijger1
7 January 2010, 14:05
french het lijkt mij een beter plan dat ze vannacht lekker gaan slapen, en de hele nacht door. haha
ik heb dan wel geen vroege dienst morgen, maar wel een late. tot 23.00 dus.

op de buik draaien doet robin nog niet. denk dat ik mij dan op kan bergen met robin. denk dat ik hem dan regelmatig goed moet leggen weer in bed.
gelukkig dat niek boven de dekentjes ligt als hij draait in bed. moet hij robin ook maar even leren. hou niet zo van zulke acties, het helemaal onder de dekens liggen met het hoofdje ;)

Tijger1
7 January 2010, 14:41
pluis wel handig dat je ook gewoon alleen een ander stuur kan halen en dan gewoon je eigen fiets kan lbijven gebruiken.

bij ons is het de bedoeling dat er op den duur nog wel een kindje bij komt, dus kunnen de fiets dan blijven gebruik nog.

jamilah robin heeft er ook heel lang over gedaan met zijn tandjes. weet je nog dat hj een hele poos terug al een wit puntje had?
die is toen helemaal verdwenen en op een andere plek zijn nu 2 tandjes tevoorschijn gekomen. ook al goed zichtbaar en doen ook al goed zeer als robin op mijn vinger bijt.
leuk dat de foto's goed zijn gelukt

robin slaapt vandaag eindelijk een keer wat langer. ligt nu nog lekker te slapen.
laatste tijd was het 's middags krap een uurtje dat hij sliep

Elena.S
7 January 2010, 15:32
Pluis ja dat is inderdaad een goed idee, zo'n stuur. Wist niet dat dat kon/bestond.

nog even een vraag he aan alle mama's :) (of eigenlijk 2 vragen)

- gebruiken jullie kindjes (nog) een fopspeen? En wanneer en hoe hebben jullie dit eventueel afgebouwd?

- en zijn jullie al begonnen met zindelijkheidstraining? Wanneer en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Mijn zoontje is 2, gebruikt alleen nog een fopspeen tijdens zijn het slapen ('s middags en 's avonds). Ik ben nog niet begonnen met zindelijk proberen te maken. Heb al wel een potje aangeschaft.

karin26
7 January 2010, 15:59
Idd daar stond ik in mijn eentje hahahahaha. Maar is niet erg hoor, een hok is snel schoon. Ik heb ook alles in grote partijen bij de hand (hebben een melkveebedrijf) dus hoef niet te klooien met verpakkingen e.d.

@Jamilah, een beetje doorschijnend tandvlees is het begin. Daarna gaat het wit kleuren en komt er daarna een bobbel op. Dus het komt eraan ;) Janneke had pas met 9,5 maand een tandje en met 1 jaar kwam de tweede :oops:
Leuk die foto serie, ik vond hem toen te duur. Heb het dus ook niet gedaan. Als ik had geweten dat ik een kleine 2 weken later een flink bedrag van de belasting dienst terug kreeg had ik het wel gedaan.

Zo;n stuur is ook wel makkelijk idd. Maar volgens ons fietsenmaker niet erg veilig.

Ohhh dat jullie kindjes nog een slaapzak aanwillen. Pffff Janneke was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Als ik hem aandeed was het aan een stuk huilen. Deed ik hem uit dan was het goed.

Janneke wordt over 1 maand 2 en we zijn nog niet begonnen met zindelijkheidstraining. Dit doen we pas van het voorjaar.
Speentje krijgt zij ook alleen met slapen. Maar wil dit dus ook gaan afbouwen. Dus alleen 's avonds nog.

Nou wij gaan lekker prei eten met een visje en gekookte aardappels...
Tot later!!!!!!!!!!!!

riannetje
7 January 2010, 17:25
Hoi,hoi

Rosalie is hier verkouden en nu wil ik vanavond een zout oplossing geven. Weet iemand hoeverel zout ik dan in de pan moet doen? ( is het een theelepel of zo??) en dan 2 druppeltjes in elk neusgat of zo iets?? Rosalie is vandaag 8 weken oud...

Limi
7 January 2010, 17:50
Hoi dames!

Hoop geschreven hihi!

French, ja ik heb een bakfiets, van gazelle de cabby? Dat je dat niet wist haha! Ik ga er heel vaak mee weg, je kan de maxicosi er zo op klikken, en binnenkort krijgt ze een stoeltje op het bankje. Hij was vooral voor manlief bedoelt, omdat hij geen rijbewijs heeft, maar ik ben er helemaal gek van! Ik hou ook totaal niet van autorijden, dus hier gebeurt zoveel mogelijk op de bakfiets, ook de grote boodschappen haha!

Vickypreg, lastige keuze! Ik weet ook niet goed wat je moet doen, misschien inderdaad alleen je schoonmoeder het vertellen!

Karin, gelukkig gaat het weer beter met je vader!!

Zie dat er best een paar, of zwanger van een 2e of bezig met een 2e zijn leuk!!! Dat het maar snel mag lukken!

Zo'n stuur alleen is ook superhandig zeg!!!

Ik weet niet hoe je een zoutoplossing maakt, sorry!

Mijn meissie had t/m 4 mnd een speen, en daarna wilde ze hem niet meer, nu geen speen meer! Zindelijkheid is hier nog niet aan de orde!

Jamilah, hier ook geen tandjes hoor, en ze is bijna 9mnd! haha

Vickypreg
7 January 2010, 18:26
@Antoinet, Dani slaapt idd ook al vanaf 6/8 weken in slaapzak (combisleeper toen nog) en nu dus nog maar hij draaide wel alle kanten op hoor vanaf zo'n 4/5 maanden. Dus regelmatig onderin zijn bed te vinden, daarom altijd zonder dekentjes gedaan ook omdat de combisleeper geschikt was om zonder dekentjes te gebruiken.

@elena, Dani heeft nog een speen maar dat afbouwen gaat nooit lukken haha. Hij is er zo aan verknocht, wel alleen in bed altijd. Hij doet hem zelf uit als hij uit zijn bed gaat dus dat weet hij al. Wil het met 2 jaar ook wel afgeleerd hebben eigenlijk maar nu begrijpt hij het echt nog niet als ik hem ineens niet meer zal geven. En wij zijn vroeg, vanaf 7 maanden (!) (toen zat hij stevig) gaat hij al op het potje en doet hij altijd een plasje of een poep. Nu zal ik dit geen echte zindelijkheidstraining noemen hoor, maar meer gewenning. Mijn schoonfamilie deed het ook altijd zo, het is ook een speciaal potje van vroeger zodat ze beter blijven zitten. Nu is het dus heel normaal voor hem en hij blijft ook echt wel een tijd droog zo!

@jamilah en antoinet, dat witte puntje is een tandpareltje wat je gezien hebt. Dat krijgen ze al vroeg. Anyway, bobbels veel kwijlen, kauwen allemaal tekenen en die poepluiers......Dani heeft nu al 8 tanden en 2 kiezen! Die laatste waren het ergste, zelfs paracetamol 's nachts moeten geven toen ze bijna door waren zo zeer deed het.

Mickey
7 January 2010, 18:50
@Riannetje,
wilde even snel voor je reageren voor de zoutoplossing.
Je moet 2.25 gram keukenzout per 250 ml gekookt water.
Dit is dan een fysiologische zoutoplossing.

Succes!

ps. mijn zoontje is ook erg verkouden, wat ook helpt is het middel "LUUF" smeren op de borst/rug/hals. Dit is speciaal voor baby's.

Mickey
7 January 2010, 18:53
oeps...en wilde me natuurlijk ook even voorstellen.

Ik ben mickey, 26 jaar en heb een zoontje Sam van bijna 10 mnd. Inmiddels ben weer opnieuw zwanger, nu bijna 9 wkn. We hebben al een goede echo gehad, maar ben nog wel onzeker hoor. Ik krijg over 1,5 nog een echo.

Tinkerbell79
7 January 2010, 18:55
mickey, van harte gefeliciteerd meis!!
Wij gebruiken ook LUUf voor de kleine meid. dat werkt idd wel goed.

Elena.S
7 January 2010, 19:52
Mickey welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bedankt voor de reacties op speentjes en zindelijkheid. Wij gaan denk ik in de zomer beginnen met zindelijkheidstraining en voor die tijd denk ik al het speentje afnemen.

Uh zoutoplossing weet ik ook niet zo goed. Je hebt ook speciale baby neusspray.
En luuf werkt ook. Smeer ik nog steeds als mijn zoontje verkouden is.

Vickypreg, lastig hoor. Misschien dan alleen je schoonmoeder vertellen en dan misschien samen een smoes voor de overige familie bedenken (indien je niet meegaat).

Syl
7 January 2010, 21:04
Tygo wordt over drie maanden twee en hij heeft als hij naar bed gaat nog steeds een speen, ook met zijn middagdutje. ook als hij erg verdrietig is wil hij m wel eens en dan geef ik m wel. Dan voelt hij zich denk ik meer geborgen. Wil het wel afbouwen maar daar wacht ik nog even mee.

potjes doen we hier nog niets mee. Bij jongetjes duurt het meestal langer dan bij meisjes wat ik gehoord heb en ik denk dat als hij twee geworden is, we eens langzaam af en toe een potje in de kamer gaan zetten.
hij gaat met mij altijd mee naar de wc en komt dan op mijn schoot zitten, dat vindt hij wel erg leuk en wil ook altijd kijken hoe de wc doorspoelt en doet dan helpen met de deksel op de bril.
Op die manier went hij er ook wel aan. Wat ik gelezen heb is dat je er vooral de tijd voor moet nemen zodat ze er aan kunnen wennen. Anders wordt het eng en kan het heel lang duren.

sofietje
7 January 2010, 21:56
Argh... Er wordt hier veel te veel gekletst :shock: Moest erg veel bijlezen nu :D Nou ja, dan maak ik er ook een lekker lang verhaal van, want voor ik overal op gereageerd heb..:

o oke..vroeg me ook al af maar als sofietje bv geeft hoor je idd wel vaker dat ze snachts langer komen he..en was jekindje prematuur sofietje? en de bv wel gelukt? ow nieuwsgierig ben ik he!

Ik geef idd bv, en ben nog steeds helemaal blij dat dat zo goed gaat :D . Sylke was niet prematuur, maar had na alle gedoe de eerste maanden wel een flinke groeiachterstand. Die is ze nu lekker aan het inlopen, vandaar dat ik die nachtvoeding nog maar lekker even zo laat. Ik vind het ook geen probleem trouwens, want slaap na een voeding zo weer verder.

Janneke eet alleen de groentes niet. Wel de aardappels en een stukje vlees. Maar heb geen zin om elke avond appelmoes o.i.d te gaan voeren.. Pff Lastig hoor die sprongetjes....
Ik maak voor Timon dan vaak een prakje, dus gewoon de groentes door de aardappels. Dat werkt hier meestal wel aardig.

robin is erg aan het spoken in bed. net lag hij te kletsen in bed en ineens begon hij te krijsen. lag hij omgekeerd in bed. met zijn hoofd aan het voeten eind. en had zelfs de dekentjes helemaal over hem heen, zag alleen zijn zijn voeten uitsteken.dus vanaf nu gaat hij 's middags altijd in deslaapzak. was eerder nog niet nodig.

Hihi, moest hier wel om lachen eigenlijk. Zag het al helemaal voor me, alleen een paar voetjes boven de dekens uit :mrgreen:

- gebruiken jullie kindjes (nog) een fopspeen? En wanneer en hoe hebben jullie dit eventueel afgebouwd?

- en zijn jullie al begonnen met zindelijkheidstraining? Wanneer en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Timon heeft nog steeds een fopspeen, en is daar echt helemaal aan verknocht. Hij mag hem alleen in bed, maar af en toe smokkelt ie hem toch mee naar beneden en dan issie helemaal blij ;) Ikzelf laat het maar een beetje op zijn beloop, denk ik. Hij heeft de speen vaak niet de hele nacht in, alleen even bij in slaap komen of als hij tussendoor weer wakker wordt. Hij zal het voor z'n 18e heus wel afgeleerd zijn :P
Het potje is hier nog niet zo'n succes. Timon geeft het inmiddels wel aan als ie gepoept heeft, maar ja, dan is het potje al te laat :roll: Als het wat mooier weer wordt laat ik hem denk ik maar een tijdje in z'n blote kontje lopen, en ik er met het potje achteraan :mrgreen:

Rosalie is hier verkouden en nu wil ik vanavond een zout oplossing geven. Weet iemand hoeverel zout ik dan in de pan moet doen? ( is het een theelepel of zo??) en dan 2 druppeltjes in elk neusgat of zo iets?? Rosalie is vandaag 8 weken oud...
Het is idd 9 gr op een liter, dus 2,25 op 250 ml. Ik kook gewoon wat water in de waterkoker, weeg een beetje zout af en meng dat in een afsluitbaar bakje. Het is dan 2 dagen houdbaar. Ik geef het zelf met zo'n injectiespuitje zeg maar, en vind dat beter werken als zo'n neusspray.
Zielig trouwens hé, als zo'n ukkie verkouden is..

hij gaat met mij altijd mee naar de wc en komt dan op mijn schoot zitten, dat vindt hij wel erg leuk en wil ook altijd kijken hoe de wc doorspoelt en doet dan helpen met de deksel op de bril.

Herkenbaar, hier gaat het precies zo ;) Timon moet alleen altijd eerst even hard rennen naar de boekenkast, want hij wil altijd boekjes lezen op de wc :lol:

pluis
8 January 2010, 06:43
Gefeliciteerd met timon s 2e verjaardag vandaag sofietje!!!

karin26
8 January 2010, 08:38
Nou eindelijk heb ik uit kunnen slapen tot 8 uur vanmorgen. Janneke had een week de manie om om 6:15 wakker te worden. Pff dat vind ik echt vroeg hoor.

Zometeen boodschappen doen. Gelijk maar voor een paar dagen. Want nog een sneeuwbui en dan kunnen we de weg niet meer op hahahahaha. Het zout raakt op.'
Zondag moet ik werken en eerst maar eens kijken hoe de weg is anders ga ik dus echt niet. Ik ga mijn eigen niet te pletter rijden voor het werk...

brusje
8 January 2010, 08:50
ik moet ook boodschappen doen..blehh..haha

wat voor werk doe je dan? kun je dan zomaar wegblijven? dat zouden ze bij mij niet zomaar pikken..maja ik woon op afstand dat ik zou kunnen lopen (half uur) dus dan zou ik daarvoor moeten kiezen..

gefeliiteerd met je zoon sofietje, mijnes is over 3 weken jarig..:D 5 jaar alweer! knullie

ran83
8 January 2010, 09:12
Gezellig zo'n kletsgroepje van alle mama's zeg zal ook meelezen en posten, ga alles niet meer teruglezen want dat zijn nog al wat pagina's.

Maar zal me even voorstellen ben miranda 26 jaar m'n vriend is 32 jaar en we hebben een dochtertje amy van bijna 8 weekjes

brusje
8 January 2010, 09:29
hoii..wordt lekker druk heir al..haha ik heb bijna een dagtaak aan t forum..;) vind het heerlijk af entoe ff kijken of er gepost is..tussen de bedrijven door..haha

Tijger1
8 January 2010, 09:33
sofietje gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje!
maak er een leuke dag van.

karin26
8 January 2010, 10:22
Ik werk op een tankstation, dus kan niet zomaar wegblijven :( Maar als de wegen ontoegankelijk worden dan ga ik mijn leven niet riskeren voor het werk. Ik kan er niet lopens heen. En openbaarvervoer zal dan ook wel plat liggen. Ach we zien het wel. Ik hou het nieuws gewoon goed in de gaten.
Maar voor vandaag hadden ze vieze wind voorspeld en een hoop kou. Dat valt nu ook erg mee. Dus we kijken wel..

Nou de boodschappen zijn binnen. Vanmiddag even lekker de keuken schoonmaken. Wij hebben een vrij groot huis. Nouja valt eigenlijk ook wel mee. Maar ik doe dus per kamer schoonmaken anders ben ik de hele dag bezig :mrgreen: Gister was de woonkamer aan de beurt en vandaag de keuken en bijkeuken. Morgen de hal, toilet en onze slaapkamer en maandag de bovenverdieping.

Nou de kleine man van sofietje was in dec jarig, ze is gewoon toe aan een nieuwe banner :mrgreen:

Pixxie
8 January 2010, 10:23
Leuk dit forum! Ik zal me ook nog even voorstellen.

Ik ben 22 mijn vriend 25 en onze zoon Liam is 6 maanden.

Ik kom ook meekletsen! :)

karin26
8 January 2010, 10:24
Welkom Jenta!!!!

riannetje
8 January 2010, 12:02
Hoi,hoi

Ik heb Rosalie gister avond een zout oplossing gegeven. Heb een theelepeltje zout in een kopje water gedaan. Duurt wel lang voor dat het afgekoeld is trouwens :mrgreen: Vanmorgen ook wat Luuf opgesmeerd. Ze heeft er weinig last van tot nu toe van de verkoudheid.
Is vrolijk en is nu zelfs aggressief in de wipstoel ( zie em heel hard heen en weer gaan hahah)

Vickypreg
8 January 2010, 12:31
@Welkom alle nieuwe mama's :D

Wel grappig dat onderwerp zindelijkheid. Hier is het dus totaal geen probleem, hij gaat na het eten op zijn potje en dan doet hij bijna altijd iets. Ik denk dat als je eerder begint het dus ook iets makkelijker is. Als hij het niet wil dan hoeft hij ook niet, zo blijft het leuk. Het voordeel is ook dat hij nooit (behalve met tandjes) rode billen heeft omdat hij dus nooit (behalve bij tanden haha) in zijn broek poept.

@Karin, hoe is dat met jullie boerderij dan in de sneeuw? Zal wel lastig zijn om alles goed bij te houden of valt dat wel mee? En enorm koud zeker in de stal? Ik vond het trouwens wel vies koud vandaag hier, wind is hier heel fris.

Dani heeft vandaag zijn eerste valpartij buiten gehad met los lopen...arm mannetje had een tand door zijn lip. Helemaal dik nu :(

Vanmiddag wordt hij voor het eerst geknipt, hij heeft niet veel haar bovenop maar achter is het wel lang. Ben benieuwd hoe het zal gaan hihi.

karin26
8 January 2010, 13:59
@Vicky, het gaat hier op zich wel. Alleen het zand van de kuilen halen is een rotklus. Door de sneeuw is het allemaal vastgevroren. Dus dat doet manlief met de tractor. Normaal vind ik het een leuk klusje om te doen. Je bent buiten en je traint gelijk je arm spieren :mrgreen:
Bij de koeien zijn beide deure dicht en de doeken naar beneden gedraaid. Ook hebben we net een verwarmings kacheltje gehaald voor bij de melktank. Dat de leidingen niet bevriezen.

Pfff net mijn sm aan de lijn gehad. Ze had wat geld in het huis laten zitten.En ze eist dat we deze maand dus al een deel betalen. Ze wilde dus even € 5000,- van ons vangen. Dus ik zeg (dit zeg ik altijd) Nou dan verkopen we de boerderij en dan heb jij je geld en wij niks. En dan moet ik me niet aanstellen.
Dus dan zeg ik: Vertel jij maar hoe we het moeten doen dan. En dan zegt zij weer, tjsa dat weet ik ook niet.

Grrrrr Hier wordt ik echt helemaal moedeloos van. Officieel is het geld kindsdeel. Dus dat hoeven wij pas te betalen/verdelen als zij doodgaat. Dus toen ik dat tegen haar zei, was ze natuurlijk helemaal pissed hahahahahaha.

Maar goed, zij slaapt slecht en ik niet....

Zo de kaarten voor de babyshower voor mijn schoonzusje zijn ook binnen.
Ze zijn erg mooi geworden. 31-1 ga ik een babyshower geven. Ben benieuwd hoe ze het vind hahahahaha.

amanda16
8 January 2010, 18:21
Hey leuk deze topic,

de meeste ken ik wel, maar voor de andere zal ik me even voorstellen

Ik ben Amanda 30 jaar (jong) Moeder van Damian 10 en Xander 8 maanden. Xander is via een keizersnede geboren.

Meteen een vraag hoe verliep de eerste tandjes bij de kids hier? Bij Xander komt nu de eerste door en wat een drama geen land mee te bezeilen! Verhoging en vieze broek heeft hij NIET gehad.

Sanel
8 January 2010, 18:25
Nou van mij weet je het wel denk ik. Fenna kreeg de eerste met 5 maanden en de tweede met 6 maanden. Met de eerste dronk ze heel slecht en wilde ze bijna niet meer slapen. Kwijlen deed ze ook. De tweede heb ik niet door gehad. Ook Fenna heeft geen verhoging gehad en geen vieze luiers.

Elena.S
8 January 2010, 19:33
Hee bedankt hoor voor de reacties op de fopspeen en zindelijkheidstraining.

Karin, wat een toestand met je schoonmoeder (daar staat sm voor toch?). Waarom wil ze het geld deze maand hebben dan? zit ze zelf in nood? Of wil ze dwarsliggen?

wat betreft de tandjes. Mijn zoontje kreeg zijn eerste tandje pas met 10 maanden en de 2e met 11 maanden. Vrij laat, ik zelf ook. Ik was al 1 jaar en liep tandenloos rond haha.

pluis
8 January 2010, 19:58
hey amanda leuk!

Levi zit ook te klooien met zijn tanden. Wil slacht slapen s avonds en snachts en kwijlt(dikke druppels onder zijn kin)maar moet zeggen kwijlt niet mega extreem.
Zitten echt te wachten tot ie nu echt doorkomt. scheelt 1 mm of zo haha.
De 2 ondertanden zijn tegelijk gekomen en zijn voortanden komen er nu tegelijk aan.
kwa luiers, tja misschien iets meer maar niet extreem. Wel overal op kauwen.

sofietje
8 January 2010, 21:00
Bedankt voor jullie felicitaties, heb m'n banner toch maar even bijgewerkt ;)

Limi
8 January 2010, 22:27
Fijne avond allemaal!

ran83, wij kennen elkaar al! Hoop dat je nu snapt wie ik ben ;-) Welkom!

amanda, wij kennen elkaar ook! Welkom! en jenta ook!

Sofietje, was ie gewoon nog keertje extra jarig hahaha!

amanda16
9 January 2010, 08:16
Het Pluis,

zo Levi al een mond vol tanden hahahaha, Xander is ook een stukje aan het kruipen kontje in de lucht knietjes er onder en een stukje naar voren en dan valt hij weer.

Kwijlen hier ook hahaha zn hele shirt zit onder (zo'n kraagje ;) )

Hoi Limi ja wij kennen elkaar ook.

Ik zal proberen het hier een beetje bij te houden maar ben erg druk!

Elena.S
9 January 2010, 08:29
Hoi dames,

Even een vraag om advies.
Mijn zoon staat altijd als hij tv mag kijken vlak voor de tv. Hij gaat dus niet op de bank zitten zodat ie er wat verder vanaf zit. Nu kijkt hij niet heel veel tv, maar ik wil hem toch afleren om zo dichtbij de tv te gaan staan en wil hem dus leren gewoon op de bank te zitten.
Ik weet nu al dat dit drama wordt, zeker omdat hij het dus altijd wel mocht en dan nu opeens niet meer. Ik besef heel goed dat ik hier vanaf het begin consequent in had moeten zijn. Mijn fout, ik weet het.
Heb jullie tips? Bedankt vast.

brusje
9 January 2010, 08:49
mijn zoon doet dat ook hoor alleen dan in zn stoeltje..hij heeft zo`n kinder relax stoeltje waar hij altijd in zit en zit dan ook vlak voor de tv vaak..als ike r wat van zegt zegt hij dat hij anders niks hoort omdat ikzit te praten :roll: haha
maar ik sleep m vaak weer iets achteruit zodat ie aan tafeltj zit ermee..iets verder weg..
mischien is een stoeltje een oplossing..en bij de tafel zetten??

karin..tover even 5000 uit je hoed.. :shock: hoe denkt ze dat je dat gaat doen..lekker egoistisch om daar zo ineens mee te komen..

tandjes..mn zoon was 9 maanden precies bij de eerste...en bij Yma zal t nog wel even duren..;)

zindelijkeheid..ik was er met 2 en paar maanden mee begonnen maar dat werkte gewoon niet..dus op zn beloop gelaten en net voor zn 3e verjaardag ging het bijna vanzelf(gaf zelf aan geen luier te hoeven en dat hij moest plassen en ook meteen als we weg gingen zonder luier deed ik m eerst naar de wc)..toen was hij er klaar voor blijkbaar..en met ruim 3,5 was hij snachts pas zindelijk

amanda16
9 January 2010, 09:25
@ Elena.s,

misschien je kindje belonen als hij op de bank gaat zitten (in een vorm van stickers) Geen snoep. Leg ook uit waarom je het zo wilt of moet.
Zijn er in de omgeving groter kinder? Anders het goede voorbeeld laten nemen en zeggen kijk ... zit ook op bank tv te kijken. Mocht er niemand zijn dan zeg je papa en mama.
Su6

karin26
9 January 2010, 10:04
@Brusje, idd ze doet dit wel vaker hoor. Wij hebben haar 100.000 betaald voor het huis, en dat is dus gewoon al op. En nu loopt ze steeds aan onze kop te zeuren. Maandag bellen we met de notaris. Even nog horen wat de afspraken waren en hoe sterk wij staan. We hebben ook de koop overeenkomst erbij gehaald.
Dus voorlopig kan ze fluiten.
Dit is puur en alleen omdat wij naar een andere auto kijken. Zij heeft zo iets van: Ikke eerst en dan de rest. Maar wij MOETEn een andere auto omdat die we nu hebben niet door de keuring komt en het kost teveel om dit autootje op te knappen. Maar dat wij zonder komen te zitten intereseert haar niet.
En dat ik dus niet meer naar het werk kom is dus ook mijn probleem.

Nou wij gaan nog ff mosterd halen. Morgen hebben we witte koolsalade van Sonja, dat is zooooo lekker. Maar ik moet morgen dus werken dus maak het morgenochtend al klaar. Zo kan ik het ook gewoon eten op het werk.

Vanavond mogen we 2 pistolets, soep en yoghurt, dus Janneke krijgt wel wat lekker die krijgt kroket met frietjes..
Hahhaah Wij dus gewoon een karige maaltijd hahahah.

Mickey
9 January 2010, 11:12
zijn er hier meiden die ervaring hebben met het bibabad.
Wij hebben dus geen gewoon ligbad en mijn zoontje zit nog steeds in het echte babybadje, en zittend gaat het eigenlijk prima. We hebben het badje geleend van een vriendin en zij verwacht in maart weer een kindje, dus ja...het badje moet binnenkort terug. Ik twijfel of ik een bibabad ga aanschaffen, een babybadje moeten we zoiezo nog aanschaffen want ons 2e kindje komt in aug en dan denk ik niet dat we het badje van mijn vriendin al terig hebben.
Is zo'n bibabad niet een heel "gedoe"? Vanaf welke leeftijd kunnen kindjes erin?

Vickypreg
9 January 2010, 12:31
@Karin, wat apart dat je sm zo snel het geld ineens terug wil. Idd de afspraken goed nagaan, dat is wel vervelend als je geld van familie leent he. Je wordt dan zo in de gaten gehouden met wat je uitgeeft zoals met die auto. Ik ken het wel een beetje.

@Mickey, ken zo'n bibabad niet maar die van ons gaat gewoon in een badje van de hema. WIj hadden er eerst ook eentje geleend maar die kregen idd ook een kleine toen moest ie weer teurg. Wij hebben wel een ligbad maar we zetten deze kleine erin en dan kan hij gewoon zitten in het kleine badje. Scheelt heel veel water!!

@Elena, Dani staat ook altijd met zijn neus op de tv zowat en zo klein is die niet haha. Ik vraag wel eens of hij bij mij komt zitten op de bank dat vind hij wel leuk. Maar als ik aan het koken ben kan dat niet en dan staat hij er ook altijd zo bij. Volgens mij komt het vanzelf wel goed als ze ouder worden, wij deden het vroeger ook. Stoeltje kan helpen maar Dani gaat er dan gewoon af :D

@limi, volgens mij weet ik inmiddels ook wie je bent haha! Leuk!

Wij hebben vannacht weer twee keer een enorme huilbui van Dani gehad en waarom??? 1 keer eruit gehaald, dan is ie ineens klaar wakker en wil hij gewoon gaan spelen! De tweede keer maar laten huilen en toen is hij toch weer in slaap gevallen. Wel gek he want hoe het nou komt????

Lenteding
9 January 2010, 12:58
Heej, leuk zo'n nieuw topic voor alle mama's :)
Zie het ook nu pas, zo druk geweest in huis en met de kleine dat ik al eventjes niet op het forum geweest was!
Maar ga denk ik ook lekker hier meekletsen. Zag aan het begin van het topic dat iedereen zich voorgesteld had, dus dat zal ik ook even doen :)

Ik heet Bianca, ben 26 jaar, mn man is 29 jaar. We hebben nu 2 kinderen, een zoontje Niels, die nu 21 maanden is en een dochter Sophie die vandaag 2 weken oud is :)
Vandaar dat het hier op het moment ook een beetje druk is in huis, moeten nog een beetje wennen aan het extra werk hier :P

Tijger1
9 January 2010, 13:00
amanda leuk dat je hier ook komt kletsen. gezellig!
robin heeft op het moment ook helemaal geen vieze luiers en rode wangen.
heeft hij wel gehad een hele poos terug alweer. maar nu komen er dan 2 tandjes door en hadden we nu niet verwacht.
dus hier ook geen klachten van de tandjes.
wel kwijlt hij heel erg.

robin kan sinds gister heel even zelf zitten. vandaag zat hij alweer wat langer dan gisteren.
zo leuk om te zien. :lol:

Sanel
9 January 2010, 13:04
Lenteding
Gefeliciteerd nog en je moet nog wel je banner aanpassen. ;)

Antoinet
Goed zo. Blijven oefenen met Robin. Voor je het weet kun je hem alleen laten. Super!!! En voor je het weet wil ie niet meer anders. Hahahahaha. Fenna wil alleen nog maar staan.

Lenteding
9 January 2010, 13:15
Heb hem net aangepast :P Bedacht ik me ook toen ik mn reactie geplaatst had :)

Sanel
9 January 2010, 13:19
Lenteding.

Gelukt!! Wat een schatje!!!! Geniet er maar van. Ik kan alweer niet wachten totdat ik weer zon kleintje heb!!!

Limi
9 January 2010, 13:43
Gefeliciteerd lenteding met je dochter, zo op de foto te zien is het een schatje! en welkom hier!

Vickypreg, leuk dat je weer weet hihi!

Karin, heel raar van je sm, ik zou inderdaad maar even met de notaris overleggen!

Antoinet, ik ben trots op Robin, zelf gaan zitten!!

Sanel, je weet het inmiddels al! Maar gefeliciteerd meis, ben heeeeel blij voor je!

Tijger1
9 January 2010, 13:53
lenteding nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. wat een schatje om te zien!
was je net nog vergeten te feliciteren :oops:

karin wat vervelend met je schoonmoeder zeg!

sanel ik feliciteer je hier ook nog maar een keer. dus bij deze gefeliciteerd. hoop dat je lekker kan genieten van je zwangerschap en niet veel last van kwaaltjes gaat krijgen.

lieke ik ben ook super trots op mijn mooie mannetje :D

riannetje
9 January 2010, 17:01
@sanel: Van harte met je zwangerschap!!! :D

Vind het leuk om te lezen dat het hier nu gaat over tandjes die doorbreken. Sla het meteen in me op zodat ik er straks wat aan heb als Rosalie haar tandjes krijg!!

Tinkerbell79
9 January 2010, 20:04
Riannetje, onthoud jij dat allemaal?? hahaha ik dus niet. Tegen de tijd dat Mik tandjes krijgt, dan stel ik weer opnieuw alle vragen :)

brusje
9 January 2010, 20:40
mikey, ik zou gewoon voor een babybadje gaan voorlopig je zoon in pas 9 maanden, mijn zoon van bijna 5 gaat bij opa en oma nog steds graag in t babybad!! (oke hij wordn nu wat groot ervoor maar t gaat dus best heel lang goed hoor ze willen toch alleen maar zitten als ze groter zijn!) kun je tegen de tijd dat ze allebei kunnen zitten weer verder kijken..

sanel gefeliciteerd!! hoe oud is je eerste kindje nu?

Sanel
9 January 2010, 20:59
mikey, ik zou gewoon voor een babybadje gaan voorlopig je zoon in pas 9 maanden, mijn zoon van bijna 5 gaat bij opa en oma nog steds graag in t babybad!! (oke hij wordn nu wat groot ervoor maar t gaat dus best heel lang goed hoor ze willen toch alleen maar zitten als ze groter zijn!) kun je tegen de tijd dat ze allebei kunnen zitten weer verder kijken..

sanel gefeliciteerd!! hoe oud is je eerste kindje nu?

Dank je. Die wordt over een week 8 maanden.

Lenteding
9 January 2010, 21:32
Bedankt nog voor de felicitaties :) Genieten er hier ook echt van!!

brusje
9 January 2010, 21:33
oja zie nu je banners..hihi leuk hoor dat je er zo van geniet..(ik kan me op dit moment niet voorstellen dat iemand met zo een klein kindje t weer wil..haha maargoed dat is gelukkig neti voor iedereen zo..;)) wel spannend weer hoor..t gaat zo hard..ik kan me nog herinneren dat ik in t NOD topic zat en nu al bij de moeders..

sofietje
9 January 2010, 22:06
@Mickey, mijn zus heeft zo'n bibabad en die vindt hem heel fijn (haar kids zijn 6,4 en 2). Maar zolang het nog past zou ik lekker een babybadje gebruiken hoor!

Wij dachten vandaag even lekker een rondje door de sneeuw te gaan lopen, maar na 5 min. zijn we maar weer omgekeerd en naar de auto gegaan. Wat een wind :shock:

riannetje
9 January 2010, 22:09
@tink: Nou of ik kan wel veel onthouden ja!! Ondervraag me tegen die tijd nog maar een keer!! :mrgreen:

Wat is een Biba bad??

sofietje
9 January 2010, 23:00
@tink: Nou of ik kan wel veel onthouden ja!! Ondervraag me tegen die tijd nog maar een keer!! :mrgreen:

Wat is een Biba bad??

dit (http://www.bibabath.com/nl/index.html) is een bibabad.

riannetje
9 January 2010, 23:52
Aha!! Wel een handig ding zo te zien!

Hoe vaak deden ( er zitten hier toch veel mama's met oudere kindjes) jullie je kindje in bad toen hij / zij ongeveer 8 weken was??
Ik doe Rosalie nu 2 keer per week in bad en elke dag was ik haar. Wanneer kan ik haar vaker in bad doen?

Sanel
9 January 2010, 23:57
Wat ik me kan herrineren is dat wij Fenna om de dag een douche of een bad gaven. En dat doen we nog steeds. Nu zit ik met haar in het grote bad omdat ze zelf kan zitten. Het badje hebben we niet heel lang gebruikt. We hadden er eigenlijk altijd een emmer in staan. Een tummy. Was wat makkelijker en lekkerder voor je rug. Toen wat ouder was ging ze in het grote bad.

ran83
10 January 2010, 08:22
Sanel gefeliciteerd met je zwangerschap, jee zeg wat gaat die tijd toch snel fenna alweer 8 maand. Ik weet nog wel dat we beide in het forum clubje zwanger worden zaten en nu ben je zwanger van je 2de.

Riannetje ik doe amy om de dag in bad

Sofietje ja er stond gisteren een behoorlijke wind zeg, kan begrijpen dat je snel weer bent omgekeerd.

Amy is de laatste paar dagen behoorlijk huilerig zeg. Eergister werd ze een aantal keer wakker en sliep wel weer verder na haar het speentje te hebben gegeven. Vannacht werd ze ook weer wakker. Vanmorgen de fles om 7 uur gegeven en ze heeft gejengelt tot half 9 toen viel ze in slaap.

Tessa23
10 January 2010, 09:24
Dan reageer ik hier even Jamilah , wat een mooie foto s meid van je zoontje!!!

Tijger1
10 January 2010, 10:20
riannetje wij hebben robin vanaf het begin om de dag in bad gedaan. en dat doen we nu nog steeds.

ran wat lastig dat amy zo huilerig id de laatste dagen.
heb je geen idee waar ze last van heeft? krampjes misschien?

Vickypreg
10 January 2010, 12:17
@Jamilah, wat een schatje zeg!! Erg leuk die foto's! Kan me voorstellen dat je ze allemaal genomen heb :D

@Riannetje, wij hebben Dani ook om de dag in bad gedaan en nu nog steeds. Hij had in het begin een onwijs droge huid en toen deden we er olie in overal dreven velletjes haha. (ik was overtijd 41+4dgn dus vandaar)

Pixxie
10 January 2010, 12:36
Hee meiden, ik pik het vanaf hier weer op! :) Las iets over badjes. Liam heeft maar kort in zn badje op de standaard gebadderd, hij ligt nu in zo'n stoeltje in het grote bad, maar we kopen binnenkort zo'n 1 waar hij rechtop in kan zitten. Het los zitten gaat ineens heel goed! Nog wel een beetje wiebelig natuurlijk, maar we zijn maar wat trots op hem!

@Lenteding, nog gefeliciteerd met je dochter! :)

ran83
10 January 2010, 13:03
Antoinet nee geen krampjes, want dat is een ander "soort" huilen. Dit is gewoon jengelig en alleen bij me willen zitten en als ik d'r in de box of bed laat liggen heeft ze echt dikke tranen.

Tijger1
10 January 2010, 13:07
ran misschien een sprongetje?
weet zo even niet of ze met die leeftijd ongeveer ook een sprongetje hebben

Pixxie
10 January 2010, 13:09
Hebben ze niet ron de 8 weken een sprongetje?? Dan zou het dat goed kunnen zijn inderdaad..

Snow
10 January 2010, 13:18
Aha!! Wel een handig ding zo te zien!

Hoe vaak deden ( er zitten hier toch veel mama's met oudere kindjes) jullie je kindje in bad toen hij / zij ongeveer 8 weken was??
Ik doe Rosalie nu 2 keer per week in bad en elke dag was ik haar. Wanneer kan ik haar vaker in bad doen?

wij doen Femke 2/3 keer per week in bad. Dat is het (dus niet tussendoor wassen.. ja het gezichtje wel)
Femke houd niet van al het gefriemel + ze krijgt er steeds een droge huid van. (ik smeer haar na een bad in met body liotion of olie)

leeuwinnetje
10 January 2010, 16:07
@lenteding: gefeliciteerd!!!

@ran83: wat vervelend day Amy zo huilerig is en dat je niet weet wat er aan de hand is. het zou idd een sprongetje kunnen zijn,
je kunt je evt ook aanmelden voor de sprongenwekker, ik heb afgelopen week een mail gehad wat de 8-weken sprong.

@jamilah: mooie foto's!!!

Wij doen de meiden ook 2 keer per week in bad ivm met droge huid en de andere dagen wassen (gezichtjes, handjes en kontjes)

Pixxie
10 January 2010, 17:07
Liam gaat nu in bad met badolie van Balneum, heerlijk zacht huidje krijgt ie daar van! Hij gaat ook zo'n 3 keer per week in bad, de andere dagen word hij gewassen.

Lenteding
10 January 2010, 19:45
Jamilah, wat een mooie foto's van jullie kereltje :) Zou ook moeilijk hebben kunnen kiezen, zijn allemaal mooi!

Riannetje, wij doen sophie nu nog om de dag in bad, omdat ze nu ook echt aan het spugen is. Maar Niels gaat nog maar 2 keer in de week. Zullen we straks met Sophie ook doen, want ze heeft nu al een erg droog huidje!

Hier vannacht ook een rotnacht gehad, had een borstontsteking, dus de hele nacht pijn gehad in mn borst en ondertussen liggen bibberen van de kou onder mn dikke dekbed :shock:
En vanmorgen op weg naar de badkamer voor de wc 2 keer onderuit gegaan. Gelukkig kon ik mn mannetje nog net roepen, dus die kon gelijk helpen! Nu maar weer aan de antibiotica en hopen dat het over een week weg is! Was blij dat ik vanmiddag weer op de been was, want onze dochter werd in de middagdienst van onze kerk gedoopt. En zoals ik me vanmorgen voelde, kon ik lopend niet eens van de kamer af. Maar paracetamol en amoxicilline doen wonderen :)

french
10 January 2010, 19:49
Ik pik het vanaf hier weer op, heb flink de buikgriep te pakken op het moment.
Gisterenavond flinke koorts en koud zeg brrrrrr en overgeven, diarree. Het hele pakket heb
ik gekregen :evil:
Onze kat is al 3 dagen spoorloos, nergens te vinden. Hoop zo dat hij morgen weer voor de deur staat, of liever zometeen nog.

@Lente ding wat balen een borstontsteking zeg, gelukkig wel naar de doopdienst kunnen gaan.
Mooie dienst ? en nog meer kindjes die gedoopt werden ?

Heeeee Amanda ook hier verschenen :mrgreen:

Lenteding
10 January 2010, 19:55
Nee, alleen onze dochter werd gedoopt. Was wel een mooie dienst, maar zat de hele tijd te gapen :oops: Was gewoon moe van de hele nacht rondspoken! Maar we hebben het weer overleefd, zo lekker op tijd naar mn bedje toe :)

French, beterschap trouwens! Hoop dat je snel weer opknapt!!!
Hoop voor je dat jullie kat ook gewoon weer aan komt lopen! Je zult je ondertussen toch ook wel zorgen maken of er niks gebeurt is!

Tijger1
10 January 2010, 20:11
french hier nogmaals een keer beterschap.
probeer goed uit te zieken! laat je lekker verwennen door je mannetje!

en ik hoop dat je kat heel snel weer komt aanwandelen. het is verschrikkelijk als je niet weet waar je kat is.

dikke knuffel voor jouw!

lenteding wat balen dat je vanmorgen zo beroerd was. fijn dat het vanmiddag beter ging en je gelukkig wel naar de doopdienst toe kon.
hoop dat de antibiotica snel aanslaat!
ook voor jouw beterschap

riannetje
10 January 2010, 20:38
@all: bedankt voor jullie antwoorden!! Ik ga morgen voor Rosalie maar andere shampoo kopen. Heb nu Zwitsal maar ze heeft rode plekjes op haar hoofd en wat schilfertjes dus ik denk dat ze er niet tegen kan. Ik doe idd nu ook olie in bad omdat ze ook een vrij droge huid heeft. Ik lees dat meerdere kindjes dat hier hebben. Is dit dan normaal??

@french: Ik hoop ook dat de kat snel terug komt, is echt niet leuk als ze weg zijn!!

@ran: Misschien idd een sprongetje?? Ik heb ook de mail gehad over het 8 weken sprongetje en veel dingen herkende ik bij Rosalie.

amanda16
10 January 2010, 21:11
@ French yep probeer het hier bij te houden ;) En beterschap meid

Xander gaat om de dag soms om de 3 dagen onder de douche. Als zn huidje droog aanvoelt smeer ik hem in. Als we hebben gezwommen altijd na het douchen. Zn haartjes (hij heeft er niet zoveel) wassen we 2x per week.

Snow
10 January 2010, 21:15
Femke krijgt Nutrilon AR 1 voeding. deze is wat dikker ivm spugen.
Nu mag ze over 10 dagen rijstebloem bij de fles. weten jullie ook of dit bij
deze Nutrilon AR 1 mag? want dan wordt het volgens mij wel erg dik..

ben benieuwd!

Snow
10 January 2010, 21:17
french: shit zeg van je kat!!! en euh: beterschap!

lenteding: fijn dat je naar de doopdienst kon.. hopen dat de antibiotica goed helpt en je je snel weer goed voelt!!!

karin26
10 January 2010, 21:32
@Regenboog, nee dat mag niet. Janneke heeft ook die AR gehad. Waarom het niet mag weet ik eigenlijk niet. Maar het cb raadde het echt af...

Hier moest ik vandaag werken Maar omdat het zo slecht weer zou worden (volgens de weerman) heeft manlief mij weggebracht. En opgehaald. Nu bleek dat ik gewoon zelf had kunnen rijden hahahahaha.

Morgen lekker een dagje vrij, dan twee dagen werken en dan een weekje vrij :mrgreen:

Gister met manlief de kamer veranderd. Ohh wat heerlijk is dat. Alles weer lekker schoon achter de banken, etc. etc. Wat een heerlijk gevoel hahahahahaha.

@French. Ik hoop dat je kat gauw terug komt... Misschien zit ie ergens in een schuurtje en wordt hij gevoerd...

Nou ik ga lekker naar bed. Tot morgen!!!!!!

french
11 January 2010, 09:08
@French. Ik hoop dat je kat gauw terug komt... Misschien zit ie ergens in een schuurtje en wordt hij gevoerd...

Hoop wel dat hij ergens in een schuurtje zit, maar niet dat hij gevoerd wordt. Dan is hij ook ten dode opgeschreven.
Hij heeft namelijk een blaasaandoening (blaasgruis) en dieet voer. Van ander voer gaat zijn plasbuis dicht zitten met alle
gevolgen van dien. Daarom maak ik me ook nog weer extra zorgen.

@lenteding ogen moeilijk los kunnen houden ;) , ze werd al vroeg gedoopt dan zeg met 2.5 week. Is dat gebruikelijk
bij jullie ? En nog gefeliciteerd met de doop van haar !!!! (was ik helemaal vergeten :oops: )

Weet niet wie het vroeg van douchen/badderen. Maar Niek gaat hij om de dag in bad of douche. Ook vanwege eczeem huidje.
En zón bibabad leek me ook wel wat, maat vind ze wel behoorlijk prijzig. Heb een goedkoper alternatief bedacht ervoor.
Een grote speciekuip (waar ze cement in maken) zijn van die zwarte tonnen. Die gebruiken als bad, plak er wat anti slip stickers in
en voila een mooie badkuip voor als hij kan zitten. En dan ben je voor 20 euro klaar.

amanda16
11 January 2010, 09:20
hihih French die specibak pimpen leuke stickers erop.

Xander had gister wat moois uit zn boxla heeft hij een knuffel gepakt en de la weer dicht gekregen. (hij lag op de grond te spelen)

Gisteravond hebben we iets meer dan een uur zonder stroom gezetten gelukkig sliepen de kids al. We koken niet op gas namelijk.

riannetje
11 January 2010, 09:20
@french: Dat was ik van het badderen. En van je kat is herkenbaar!! Mijn kater heeft ook blaasgruis en dus ook dieet voer.
Gisteren wilde mijn broer em iets anders geven, vriend en ik meteen roepen: Nee dat mag niet!! :D
Ik hoop echt dat hij terug komt..

french
11 January 2010, 09:27
@french: Dat was ik van het badderen. En van je kat is herkenbaar!! Mijn kater heeft ook blaasgruis en dus ook dieet voer.
Gisteren wilde mijn broer em iets anders geven, vriend en ik meteen roepen: Nee dat mag niet!! :D
Ik hoop echt dat hij terug komt..

Ook een kat met blaasgruis dus, als ze een paar keer wat anders krijgen kan het al goede misse boel zijn !

french
11 January 2010, 09:30
hihih French die specibak pimpen leuke stickers erop.

.

Even creatief zijn haha !

amanda16
11 January 2010, 09:36
tja je moet toch wat. Ik vind douchen veel sneller dan hem in bad te doen. Wij hebben zelf geen bad :cry:

french
11 January 2010, 10:40
Ja douchen gaat veel sneller idd.
Maar Niek vind badderen helemaal geweldig, hij kan er dan rustig een half uur in zitten en
dan wordt hij nog kwaad als hij eruit moet haha.
Als manlief hem in bad doet heeft hij geluk, die laat rustig een aantal keren het koude water weg lopen
en vult het bad weer opnieuw.
Wij hebben ook geen gewoon bad, miste zón ding nooit eigenlijk. Maar nu met Niek zou ik er wel
graag 1 willen hebben.

Syl
11 January 2010, 10:45
@ French,

Ik hoop dat je kat terug komt!!!!!
Heb je er al eens aan gedacht om hem natuurlijke voeding te geven?
Wij hebben twee katers waarvan eentje ook een paar keer verstopt was. Die had een paar keer brokjes gekregen in plaats van vers vlees en toen ik hem weer terug zette op versvlees en hem appelazijn en nierblaas compositum gaf was het binnen een paar weken weer helemaal oke met hem.

Je hebt er nu natuurlijk niets aan, maar misschien als hij terug komt?

sterkte in ieder geval!

french
11 January 2010, 11:14
@ French,

Ik hoop dat je kat terug komt!!!!!
Heb je er al eens aan gedacht om hem natuurlijke voeding te geven?
Wij hebben twee katers waarvan eentje ook een paar keer verstopt was. Die had een paar keer brokjes gekregen in plaats van vers vlees en toen ik hem weer terug zette op versvlees en hem appelazijn en nierblaas compositum gaf was het binnen een paar weken weer helemaal oke met hem.

Je hebt er nu natuurlijk niets aan, maar misschien als hij terug komt?

sterkte in ieder geval!

Ja heb ik me wel eens in verdiept, noem je dat niet barf ??
Maar we hebben nog 2 katten en dat is veel te veel gedoe dan en ook een stuk duurder dan natuurlijk.
Met het dieetvoer ging super goed de laatste tijd.

Syl
11 January 2010, 11:37
Ja zo noem je dat als je zelf eten samensteld zeg maar. ;)
Je hebt ook kant en klaar vers vlees speciaal bereid voor katten en het is wel iets duurder maar ook beter voor je huisdier ;)
en je zou natuurlijk kunnen proberen je andere katten ook over te zetten hahah nee hoor moet je helemaal zelf weten.

Ik merk dat mijn katten het er goed op doen. mijn oudste kat van bijna tien kreeg altijd gourmet enzo en nu alleen nog maar blikvoer met zo min mogelijk granen etc en nu is ze zelfs dol op rauwe kipfilet terwijl die eerder echt gekookt moest worden.
En soms eet ze zelf carnibest. Laatst gaf ik haar weer ouderwetse brokken en daar trok ze haar neus voor op hahaha

french
11 January 2010, 11:41
Ja zo noem je dat als je zelf eten samensteld zeg maar. ;)
Je hebt ook kant en klaar vers vlees speciaal bereid voor katten en het is wel iets duurder maar ook beter voor je huisdier ;)
en je zou natuurlijk kunnen proberen je andere katten ook over te zetten hahah nee hoor moet je helemaal zelf weten.

Ik merk dat mijn katten het er goed op doen. mijn oudste kat van bijna tien kreeg altijd gourmet enzo en nu alleen nog maar blikvoer met zo min mogelijk granen etc en nu is ze zelfs dol op rauwe kipfilet terwijl die eerder echt gekookt moest worden.
En soms eet ze zelf carnibest. Laatst gaf ik haar weer ouderwetse brokken en daar trok ze haar neus voor op hahaha

Rauwe kipfilet krijgen ze hier ook wel eens als extraatje en tonijn uit blik (ongezouten) verder krijgen ze nooit tot zelden blikvoer.
Is slecht voor de tanden heb ik gehoord. Dus ze krijgen droge brokjes en afentoe dan kipfilet of vis.

Lenteding
11 January 2010, 11:45
French, is bij ons idd wel normaal dat de kleintjes zo jong gedoopt worden. Is ook wel een beetje afhankelijk van de ouders en hoe moeders zich voelt na de bevalling! Maar aangezien ik een week na de bevalling alweer 's middags in de kerk zat, dachten we dan laten we haar ook gelijk deze week dopen. Dan kunnen we vanaf volgende week 's morgens ook weer lekker samen gaan :)

french
11 January 2010, 11:56
French, is bij ons idd wel normaal dat de kleintjes zo jong gedoopt worden. Is ook wel een beetje afhankelijk van de ouders en hoe moeders zich voelt na de bevalling! Maar aangezien ik een week na de bevalling alweer 's middags in de kerk zat, dachten we dan laten we haar ook gelijk deze week dopen. Dan kunnen we vanaf volgende week 's morgens ook weer lekker samen gaan :)

Oke vandaar, bij ons heb je per kwartaal een doopdienst, en hebben een hele grote gemeente.
Worden dan zo 5 tot 10 kindjes gedoopt.
Niek is gedoopt toen hij 3.5 maand was. Kon ook toen hij 2 weken oud was, maar vond ik persoonlijk te snel
toen. Was ook nog niet goed herstelt toen.

Lenteding
11 January 2010, 12:03
Is idd ook wel erg snel, maar ik voelde me eigenlijk gelijk al zo goed gelijk de dag na de bevalling. Dat was ook een erg groot verschil met de vorige bevalling moet ik zeggen. Toen heb ik ook wel meer tijd nodig gehad om te herstellen!
En aangezien onze dominee deze maand ook nog maar 2 keer zou preken, deze zondag en de zondag erop ´s middags, hebben we maar gelijk een datum gepland! Anders was het idd pas februari geworden. Kwam nu ook wel mooi uit, want alle andere weekenden zijn allemaal familieleden jarig! Dus nu konden de meesten er ook mooi bij zijn!

Maar even gekopieerd van mn andere bericht ergens anders op het forum :lol: Hoef ik niet alles nog een keertje te typen!

Hier al weer goed op de been, geen last meer van mn linkerborst. Dus de ab is gisteren gelijk goed aangeslagen, maar zal er ook wel mooi op tijd bij zijn geweest. Is het voordeel van die 5 borstontstekingen bij Niels, dan ben je gelijk alert bij het eerste pijntje nu. En dan weet je ook wel de voortekenen, dus dan kun je gelijk bellen!

Onze kraamvisite vanmorgen ging niet door, want hun dochtertje is gisterochtend geboren
Dus denk dat wij nu misschien nog wel eerder bij hun op visite gaan Kunnen we het mooi combineren!! Moeten toch nog een keertje naar hun huisje kijken!

Vanmiddag lekker naar vrienden toe en daar lekker blijven eten. Hadden ze voorgesteld, dan hoefden we een keertje lekker niet te koken zelf! Heerlijk, daarna lekker spelletjes doen als de kinderen na het eten op bed liggen!! Heb ik wel weer zin in, laatste keer was ook bij hun thuis, de avond voordat ik bevallen ben! Lijkt echt al zo lang geleden, terwijl het pas net iets meer dan 2 weken is En waarschijnlijk komt er nog een ander stel ook spelletjes doen, zou mooi zijn, want dan kan die vriendin haar weegschaap even meenemen. Kunnen we Sophie nog weer een keertje wegen. Donderdag was ze gelukkig alweer 60 gram aangekomen in vergelijking met dinsdagavond, dus dat was wel een opluchting. Als ze nu ook weer gewoon aangekomen is, hoef ik me er ook niet meer druk om te maken! Dan komt het allemaal wel in orde!

Lenteding
11 January 2010, 12:05
Maar wat veel kinderen dan te gelijk! Zal ook wel moeten denk ik zo, zeker als je maar 1 keer per kwartaal doopt natuurlijk. Bij ons is dat idd beetje afhankelijk van de dominee en wanneer je als ouders de kleine wilt dopen. Hadden vorige week ook nog een doop. En binnenkort ook wel weer, want gisteren is er weer een kleintje geboren bij ons in de kerk. En nog een jongetje dat net voor Sophie is geboren. Dominee had het er nog over om ze samen te dopen, maar denk dat het voor zijn ouders nog niet te doen was of niet uit kwam.

riannetje
11 January 2010, 12:08
Ik heb ook nog een andere kat en ze krijgen allebei dieet voer vd dierenarts. Mijn kater lust bijna alles en ik heb geprobeerd om de andere poes normaal voer te geven maar dan eet mijn kater het op!! Dus dat werkt niet of ik moet er naast gaan zitten ;)
Ze krijgen nu droge brokjes en af en toe een blikje...

Wij hebben ook geen bad ( ook geen plaats voor) maar douchen met Rosalie vind ik een beetje eng, heb het wel geprobeerd maar ik ben zo bang dat ze uit mijn handen glipt...

french
11 January 2010, 12:16
Riannetje we hebben de andere 2 katten op gewoon eten staan, de dieetkat (om het zo even te zeggen)
komt niet aan die brokjes. Hij vind zijn eigen veel te lekker.
Ook hebben ze een eigen plekje om te eten, en hij krijgt meestal een klein laagje in zijn bakje en als hij
honger heeft mauwt hij een keer.
Maar nu horen we geen mauw meer dus..

Lenteding veel plezier bij jullie vrienden, zo te horen ben je al heel snel weer goed op de been zeg !!

amanda16
11 January 2010, 12:56
Ik heb ook nog een andere kat en ze krijgen allebei dieet voer vd dierenarts. Mijn kater lust bijna alles en ik heb geprobeerd om de andere poes normaal voer te geven maar dan eet mijn kater het op!! Dus dat werkt niet of ik moet er naast gaan zitten ;)
Ze krijgen nu droge brokjes en af en toe een blikje...

Wij hebben ook geen bad ( ook geen plaats voor) maar douchen met Rosalie vind ik een beetje eng, heb het wel geprobeerd maar ik ben zo bang dat ze uit mijn handen glipt...

Over het douchen je het beste in het begin het met zn 2e doen. Wat mijn schoonzusje en zus deden was zn hydrofilehandoek gebruiken onder de douche misschien een tip.

Limi
11 January 2010, 13:25
hoi dames, het is gewoon bijna niet bij te houden!
ons meissie gaat om de dag in bad!
lenteding, onwijs snel op de been zeg haha!, leuk dat het een mooie doop was,
french, ik duim dat je kat snel terug komt!
xxx

Pixxie
11 January 2010, 14:46
Haha, ik houd het hier ook bijna niet bij! Ga even in het algemeen reageren.

Over het douchen en badderen. In het begin (vanaf 2 weken) heeft Liam veel met zn papa gedouched, want badderen vond hij niks aan, en dit was altijd een heerlijk momentje voor hun beiden. Sinds 2 maand gaat Liam altijd in bad. Gewoon het grote bad met een zitje erin. Ik vind het idee van French wel een goede! Een bibabad is inderdaad vrij prijzig, en zoiets koop je ook niet snel tweedehands denk ik?

Onze katten krijgen alleen brokjes van Friskies, en de oudste af en toe een beetje tonijn. Blikvoer zijn ze niet bepaald dol op, en hun verse vlees halen ze wel van buiten, haha!

Lenteding, oef een borstonsteking, zo vervelend! Heb het zelf ook gehad toen Liam 2 week ''oud'' was, ben toen bijna onderuit gezeild met hem in mn armen. Bah bah bah! Fijn dat het een mooie doopdienst was, en dat je je weer beter voelde :)

sofietje
11 January 2010, 15:04
Mijn zus heeft het bibabad wel tweedehands gekocht, die stoffen zak kan nl. gewoon gewassen worden. Hier gaan de kinders altijd samen in het grote bad, Sylke zit dan in zo'n badsteun. Echt ideaal vind ik! Toen ik haar nog in de tummytub deed was het altijd een grote kliederboel omdat Timon er dan het liefst ook inklom ;) Nu dus lekker saampjes in het grote bad en ik maak in die tijd de badkamer schoon :D Af en toe gaan ze samen met papa in bad. Hier gaan ze nu trouwens om de andere dag, en 1 keer per week was ik de haren. Als ik dat vaker doe hebben ze algauw allemaal schilfers op de hoofdhuid.

@Lenteding: ga je nu met die borstontsteking nog door met bv geven? Balen dat je daar zo gauw last van hebt, zeg!
Fijn dat jullie een mooie doopdienst hadden, altijd toch weer een bijzonder moment vind ik.
Wordt er bij jullie voor alle kindjes een aparte doopdienst gehouden? Dat zou hier geen doen zijn, dan hebben we iedere dienst dopen. Het is hier iedere 6 weken, en vaak zijn er dan wel 5 kinderen ofzo.

Wat een kattenverhalen hier :) Hier (gelukkig :? ) geen kat in huis, af en toe wel in de tuin helaas, met alle smerige gevolgen van dien :roll:

Hihi, Sylke ligt nu vanuit de box naar me te kijken en te gillen. Zodra ik haar kant uit kijk krijg ik direct een big smile :D

Tinkerbell79
11 January 2010, 17:03
French, zo sneu van je kat!!! Hoop dat hij terug komt! ook nog dat ze dan boos worden op jou, dat je hem in de sneeuw laat. Onze kat gaat ook nog steeds naar buiten hoor. Hoewel hij daar zelf weinig zin in heeft als er sneeuw ligt.
Vorig jaar was onze andere kat ook ineens verdwenen. Briefjes opgehangen, alles afgebeld, maar geen Semmie...we hebben alles afgezocht, maar hem nooit meer gezien. Kort daarvoor was ook nog eens mijn andere kat overleden, zomaar ineens. Dus ik was erg verdrietig. Nu hebben we dus een kat (die we na de dode kat hebben gekocht) en een pup Border Collie...gezellige boel dus!

Snow
11 January 2010, 17:04
Mijn kat heeft ook blaasgruis. Maar krijgt geen ander voer. van alles geprobeerd; eet hij niet :shock:
Dus nu op normaal voer.. hij plast wel eens bloed.. maar volgens de dierenarts en volgens ons heeft hij GEEN pijn.. en dat is het belangrijkste!!

French: wat stom dat die vrouw dat zei van niet buiten laten in de sneeuw. pff. dat is net als 'kijk uit' als je al uitgegleden bent!!!

goed idee van het douchen met een hydr. luier. ik neem Femke vaak mee onder de douche, vind ze super. alleen ik vind het ook glibberen! thanx!

hier wat foto's van Femke

http://www.mijnalbum.nl/Album=AFGMITQ7

Vickypreg
11 January 2010, 17:18
@Regenboog, wat een schatje zeg!! Wat lacht ze lief, echt een mooie meid hoor!

Wij hebben geen kat maar Dani zegt de hele dag tegen alle dieren POES haha, en hoe hij erbij komt? Het komt denk ik van een boekje waar een echte poes in stond en nu zegt hij het constant. Ook als hij een kattengeluid hoort, grappig.

@Lenteding, hopelijk is de ontsteking snel over. Lijkt me echt heel naar, knap dat je doorgaat hoor!

Heb zo vergadering, helemaal geen zin in maar ja .....

Snow
11 January 2010, 18:01
vickypreg: thanx! succes met vergaderen! is altijd zoooo saai he! hopen dat het een korte vergadering is

french
11 January 2010, 19:14
@Tinkerbell kat ook nooit weer terug gekomen dus, vrees hier ook het ergste hoor.
Hij is max. een dag weg geweest een keer. Nu al 4 dagen. Denk mss aangereden ofzo..

@Regenboog mooie meisje hoor !!!! Ze lach zo lief op die ene foto zeg !
Tjee wat een gedoe dat je kat geen ander voer lust dan, verschillende merken geprobeerd ?
Die van ons kon helemaal niet meer plassen bijna, waren echt druppels met bloed.
Gelukkig waren we echt net op tijd, anders had hij een katheter gemoeten en opgenomen
moeten worden.

@Vickypreg wat een rare tijd voor een vergadering zeg 's avonds. Zou ik ook helemaal geen zin aan
hebben zeg.

Tijger1
11 January 2010, 19:54
regenboog wat een mooi meisje!!!

french wat ontzettend balen dat je kat nog niet weer terug is.
die van ons is 1,5 jaar geleden 5 dagen weggeweest en toen hebben we haar gelukkig weer gevonden. wij hebben er wat aan gehad om flyers rond te brengen in de buurt

vicky succes met je vergadering!
zou er nu ook geen zin meer in hebben om deze tijd

Snow
11 January 2010, 20:19
thanx voor jullie leuke reacties! Ik vind haar ook mooi, maar ja, daar ben ik moeder voor he hihi!

french: van alles geprobeerd inderdaad.. maar hij heeft geen pijn en is gelukkig.. hopen dat dat zo blijft! (ik moet zeggen dat ik ook nooit heb gemerkt dat hij pijn had. hij was 2 jaar en toen plaste hij per ongeluk expres achter ons tv kastje. zag ik opeens bloed in de urine! .. dus misschien had hij het al heel lang. toen een dieet gehad + medicijnen. dacht dat het weg was. zag ik pas weer bloed toen hij op de sneeuw plaste!)

riannetje
11 January 2010, 20:42
@regenboog: Ook ik sluit me bij de andere dames aan. Wat een moppie!!

Onze kater word dus wel heel erg ziek als hij iets anders eet. Vind het best zielig dat hij niks anders mag maar ik hou me er nu wel aan. ( heb hem ook weleens ander voer gegeven en dat heb ik geweten...)

Snow
11 January 2010, 20:51
Regenboog: Mijn vorige kat had ook blaasgruis. Trof ik op een zondagmorgen helemaal onder het bloed en de urine aan. Snel naar de da toe en die heeft zijn best gedaan. Het leek toen beter te gaan, maar 3 dagen later weer naar de da toe. Toen moest mijn schat daar blijven en dat was de laatste keer dat ik hem in leven had gezien. Hij was dus van woensdag op donderdag dood gegaan. En dat allemaal door blaasgruis...(en van die blaasgruis wist ik dus pas 4 dagen).

zo, dat is rot zeg!!!!!! :(

riannetje
11 January 2010, 20:54
Tjonge dat is kut Jamilah!!!

sofietje
11 January 2010, 21:04
@Regenboog: wat een lekker grietje zeg! Hoe lang is ze? Ze lijkt zo groot op die foto's. Ze heeft trouwens dezelfde slaapzak als Timon ;)

Zo, ik had vanavond lekker een vroegertje :D Moest eigenlijk tot 22 uur werken, maar zit alweer lekker thuis. Morgenavond moet ik ook weer tot 22 uur werken, dus was wel lekker dat ik nu wat vroeger was.

Hé, wat een naar verhaal, Jamilah. De kat van m'n ouders is pas ook doodgegaan, maar dat beessie was al stokoud, dan zie je het allang aankomen. Hoewel ik niet echt een dierenvriend ben vond ik het toch wel vreemd dat hij ineens 'weg' was als ik bij m'n ouders kwam.

ran83
11 January 2010, 21:12
Sofietje lekker zeg een vroegertje en morgen tot 22 uur dus.

Jamilah jee zeg dat is ook niet niks zeg vooral omdat je kat zo jong was zeg. Kan begrijpen dat je er goed ziek van bent geweest zeg.

Vickypreg succes met je vergadering

Ik denk dat amy met dat "sprongetje" bezig is en dat ze daarom zo jengelig is. Morgen krijgt ze d'r 1ste prikjes :cry: ik denk dat ik er meer last van heb dan amy

Snow
11 January 2010, 21:13
sofietje: Femke is 63 cm .. ( en 5,7 kilo) .. maar er is nog een lang stuk over hoor in de slaapzak!!!

lekker dat je vroeger thuis bent!

sofietje
11 January 2010, 21:28
sofietje: Femke is 63 cm .. ( en 5,7 kilo) .. maar er is nog een lang stuk over hoor in de slaapzak!!!

lekker dat je vroeger thuis bent!

Ik dacht al dat ze ongeveer even groot was als ons meisje, en dat klopt dus wel. Die is 63,5 cm en 6,2 kg, en 2 maanden ouder. Jouw ukkie is dus een flinkerd ;)

french
12 January 2010, 08:21
Wou het hier ook even melden
Hij is weer thuis Youpie !!!! Zat gisterenavond gewoon weer voor de deur, helemaal nette vacht en niet uitgehongerd.
Dus die heeft ergens lekker voor de kachel gelegen denk ik ;)

@Jamilah bah wat een naar verhaal zeg van die kat. Maar blaasgruis is wel een ernstige aandoening.
Op een gegeven moment kan de plasbuis dicht gaan zitten, en je kunt dan wel nagaan wat er gebeurd als
ze niet meer kunnen plassen natuurlijk. Hele nare ervaring voor je bah zeg. Kun je behoorlijk van van slag zijn kan
ik me voorstelen !
Ik hou hem nu ook eerst een paar dagen binnen, kijken of hij wel goed plast. Want vermoed dat hij zeker wel ander eten
heeft gehad. Manlief dacht mensen mss mijn advertentie op MP hebben gezien, daar had ik ook heel duidelijk bijgezet dat
hij een blaasaandoening heeft en dieetvoer namelijk.

Zo en nu genoeg over de kat haha, zitten hier ook mensen die geen beestenliefhebbeers zijn natuurlijk :mrgreen:

@Sofietje lekker zo vroeg vrij zeg, werk je in de zorg ?

@Ran succes met de eerste prikjes vandaag, is altijd erg naar. Vind het nog steeds erg klote als hij ze moet, kijk altijd weg.
En als hij begint te schreeuwen wil ik het liefst hem direct meenemen en helemaal plat knuffelen.
Gelukkig is hij nooit boos op mij en kijkt hij alleen heel vuil naar de diegene die hem geprikt heeft haha :mrgreen:

Syl
12 January 2010, 09:15
Wat fijn French, dat hij weer thuis is!!!!! ben erg blij voor je!

brusje
12 January 2010, 11:38
oh gelukkig!!!! :mrgreen:

leeuwinnetje
12 January 2010, 12:01
French: Wat fijn dat hij weer thuis is!!!

Snow
12 January 2010, 12:53
french: yes yes yes, gelukkig!!!!!!

sofietje: ja, 'flinkerd' wijst altijd een beetje op dik.. terwijl ze dat absoluut niet is. niet dat jij dat perse bedoeld hoor.
maar ja.. ze is wel wel groot ja :mrgreen: [ op conslutatiebureau zeiden ze dat het prexies het gemiddelde is.. wat zeggen ze bij jou dan? hoe lang was jouw meisje bij de geboorte? en hoe zwaar? Femke was 52 cm en 3780 gram]

Lenteding
12 January 2010, 12:54
Ga maar even in gedeeltes bijlezen en reageren :P Anders ben ik alles al weer vergeten als ik eerst alles bij ga lezen!

Hier idd erg snel weer op de been deze keer. Maar de bevalling was ook een stuk sneller en makkelijker dan bij de vorige. En nu ook geen last gehad van de hechtingen, wat ik de vorige keer wel heel erg heb gehad! Dus voor mijn idee kon ik de volgende dag alweer de meeste dingen zelf doen en lekker beneden gaan zitten :P Maar heb me in gehouden, eerste 2 dagen boven gebleven en daarna pas een keertje naar beneden gegaan. Zul je denk ik ook sneller doen als je je goed voelt en er al een kleintje rond loopt. Want Niels haalde de heleboel overhoop boven, maar hij miste natuurlijk ook wel mama beneden ;) En dan steeds van dat bezoek wat in en uit loopt!

Wel grappig om te lezen dat er zoveel verschil zit in het dopen per kerk. Zal ook wel een beetje afhankelijk zijn van de grote van de gemeente denk ik!

Vanmorgen hier lekker onder de douche geweest met Sophie! Ze vindt dat ook echt heerlijk, zie je haar gewoon genieten op je arm!

Ga weer even de volgende pagina lezen :P

Snow
12 January 2010, 12:57
lenteding: in welke kerk in almelo is je meisje gedoopt?

Lenteding
12 January 2010, 12:59
Regenboog, mooi foto's van jullie dochtertje :) Onze dochter is in de gereformeerd vrijgemaakte kerk gedoopt.

Ran, succes met de prikjes!

French, fijn dat jullie kat weer thuis is. Nu hopen dat hij geen last krijgt van eventueel ander voer dat hij gehad heeft!

riannetje
12 January 2010, 13:22
@french: Fijn dat ie weer thuis is!! En normale urine??

sofietje
12 January 2010, 13:49
Hé French, wat fijn dat ie er weer is!
Ik werk idd in de zorg. Sinds kort in een huis voor BZW, dat doe ik één avond in de week. Lekker een vaste avond, ideaal dus :D Manlief komt dan wat eerder uit zijn werk, dus geen oppas ofzo nodig. Verder ben ik nog invalkracht in een wooncentrum voor mensen met een verst. handicap, daar moet ik vanavond werken.

@Regenboog: nee, dik ziet ze er niet uit, maar ik vond haar gewoon zo groot lijken. Sylke was bij de geboorte 51 cm en woog 3195 gr, gewoon netjes dus, maar de eerste tijd is ze helemaal niet gegroeid (nou ja, alleen een paar cm. erbij) omdat ze toen erg ziek was. Nu begint het langzaam een lekker spekkie te worden ;)

@Lenteding: heb je al een beetje een ritme gevonden met je twee ukkies? Lekker dat je zo vlot opknapte, ik vond ook dat je best kunt merken dat de weg al een beetje gebaand is door de eerste :)

Tijger1
12 January 2010, 13:57
french wat fijn dat de kat weer thuis is!
heb je hem al helemaal plat geknuffeld?

french
12 January 2010, 14:07
Haha iedereen helemaal happy om de kat, ik des te meer !!
Thanks iedereen !!

@Riannetje hij heeft nu 2x wat gedaan op de bak en zag er normaal uit. De vroige keer toen hij de blaasgruis had
moest hij ook telkens op de bak. En heel onrustig doen op de bak. Maar dat is nu niet het geval.
Dus voor alsnog ziet het er allemaal goed uit gelukkig :mrgreen:

@Sofietje wat is BZW ? Ik werk ook in de zorg, op een PG afdeling. Al zou ik vandaag net mijn eerste dag bij mijn nieuwe baan
hebben. Maar dus de buikgriep te pakken :evil:
Fijn dat je een vaste dag hebt zeg, dat krijg je moeilijk in de zorg zeg !

@Antoinet ja hij is helemaal plat geknuffeld natuurlijk ;)

sofietje
12 January 2010, 14:09
BZW is Begeleid Zelfstandig Wonen.

En nu ga ik gauw weg, moet aan de arbeid.. Doei!

french
12 January 2010, 14:16
Oke duidelijk, ook met gehandicapten neem ik aan.
werk ze !!

brusje
12 January 2010, 16:18
wat een zorgtypes hier..hihi ik werk op somatiek in verpleeghuis..24 uur, en ik heb 2 vaste dagen..;) en begin ook en uur later ivm de kinderopvang..:D en ja dat heeft heel veel tijd en moeite gekost omdat zo te krijgen! dat doen ze eigenlijk nooit..ik heb het puur door mn functie voor elkaar gekregen. (evv-er)

en over de grootte van kindjes..grappig he hoe dat zo kan verschillen.zoon van mn vriendin is 1,5 jaar jonger maar maar 2 cm kleiner dan mijn zoon.. :shock:
yma zal ook en een kort dikkertje worden de eerste tijd..hha

french
12 January 2010, 16:42
Yjee brusje dan heb je heel veel geluk gehad, heb net namelijk mijn baan opgezegd ook als evver.
Omdat mijn oudersschapsverlof af liep en ik terug moest naar 28uur.
Dat zijn de minimale eisen bij ons voor die functie. Konden ze jammer genoeg niet onderuit.
En een uur later beginnen, zit hier echt met de mond open zeg. Dat je dat ook voor elkaar
hebt gekregen :shock: . Maar voor jou helemaal goed natuurlijk !!

Tinkerbell79
12 January 2010, 16:49
Ik werk ook in de zorg, psychiatrische kliniek voor jongeren... Ik mag 24 uur gaan werken en krijg helaas geen vaste dagen. das echt balen, moeten per twee maanden dus kijken hoe we het allemaal regelen. Als ik late heb en man ook (en ik krijg niet geruild), tja vindt dan maar een oppas tot half twaalf s avonds :(

amanda16
12 January 2010, 17:02
hmmm veel meiden in de zorg. En er wordt volgens mij ook veel naar gevraagd.

French moest je dan 28 uur werken bij je oude baan? Fijn dat je kat weer terug is en plat geknuffelt!!

Svtje
12 January 2010, 17:15
Hallo allemaal,
Ik als aanstaande moeder kom even jullie raad vragen.
We hebben een Vellux deken gekocht met overtrekjes, die deken is 135 lang en het bedje maar 120, hoe kan ik het bedje nu het beste opmaken? Ik ben al aan het stunten geweest, maar krijg telkens zo'n prop overtollige deken onder het matrasje, vooral aan het voeteneind omdat je daar dan en de overtollige lengte EN de overtollige breedte weg moet stoppen...
Wie kan me helpen? (wij krijgen trouwens geen kraamzorg omdat we varende zijn en we de kraamtijd in het kraamhotel doorbrengen, dus niemand komt het voordoen)

Groetjes Roos

Tinkerbell79
12 January 2010, 17:20
Hoi Roos...kunnen ze je dat dan niet voordoen in het kraamhotel?? Tja is natuurlijk anders mej je eigen bedje en spulletjes enzo, hm snap je probleem :)

Dubbelslaan lukt ook niet, aangezien de kleine in het begin errug klein is? Is ook een gedoe hoor als je veel overhoudt, kan je verder niet helpen, helaas

amanda16
12 January 2010, 17:28
Hoi svtje,

op bv prenatal staat hoe je een bedje kan opmaken (via plaatjes) je moet het bedje zo kort mogelijk opmaken. Anders even googlen (is je best vriend). ;)

ran83
12 January 2010, 18:31
Nu amy heeft de prikjes gehad en het viel gelukkig mee. Ze was nu 56cm en 4600gram. Ik had er meer moeite mee dan amy, maar dat komt omdat ik zelf een hekel heb aan naalden.

French wat super dat je kat er weer is.

Svtje ik heb ook de vellux deken en ik heb m een keer dubbel in het sloopje, met deze kou is dat niet zo'n probleem.

Tijger1
12 January 2010, 18:40
brusje wat heb jij geluk dat je zoveel voor elkaar hebt gekregen op je werk.
ik werk namelijk ook in de zorg, en eerder ook als evv-er. ook ik moet 24 tot 28 uur blijven werken als ik evv-er had willen blijven.
maar ik zou het zelfde aantal bewoners ook nog eens houden. en ik werkte eerst 32 uur.
ik ben dus ook gestopt met die baan en ben nu gewoon als verzorgende aan het werk weer.
ik werk trouwens in een verzorgingshuis.
en ik krijg echt geen vaste dagen. moet alle diensten kunnen draaien, en mag 1 vaste aanvraag hebben.

french
12 January 2010, 20:15
@Ran gelukkig vielen de prikken mee, maar blijft zielig hé !!

@Amanda ik werkte voor de zwangerschap 32 uur, toen 1 dag ouderschapsverlof opgenomen waardoor ik tot
afgelopen jan. 24 uur in de week kon werken. Maar nu dat is afgelopen moest ik dus naar 28 uur minimaal voor
die functie. Met ouderschapsverlof kunnen ze er niet onderuit als je minder dan 28 uur werkt.
Snappie ;)

Vickypreg
12 January 2010, 20:26
Veel zorgmensen hier, heel leuk en dankbaar werk maar ook zwaar mede door de onregelmatige diensten. Ik kom uit de zorg maar heb er eigenlijk niet echt in gewerkt na mijn studie verpleegkunde, ik kwam erachter dat ik de onregelmatigheid een te groot struikelblok vond en nu werk ik al een tijd in de kinderopvang, heerlijk die vastigheid. Werk nu ma-di en woensdagochtend.

De vergadering was belachelijk lang voor niks, zo'n hekel aan!

@French wat heerlijk dat je kat er weer is, wat een opluchting moet dat zijn. Gelukkig heeft hij vooralsnog geen klachten van blaasgruis.

@Ran, gelukkig in het begin vinden ze die prikjes niet zo erg en zijn ze het zo weer vergeten. Ze is lekker gegroeit of niet?

brusje
12 January 2010, 21:07
@mama`s in de zorg..ja ik weet dat ik heel veel geluk heb hoor..!! en dat t ook gerust weer ooit zou kunnen veranderen op mn werk..
ik werkte voor mn zoon 36 uur en zou 20 gaan werken als verzorgende maar omdat ale 3 de evv-ers zwanger waren en weg gingen hebben ze me dat voorgesteld met 24 uur..ik wilde dat wel de anderen niet..(ik ben de enige in de stichting die 24 uur werkt met de functie..;)) ik doe het nu al bijna 5 jaar dus.
eerst werkte ik alle diensten (geen nachtdienst hebben wij niet..;)) en had ik flexibele opvang bij kdv en bracht mn zoon bij mn vriendin die op kdv werkt en zo kon ik dus om 7 ur beginnen, maar dit ging neti meer toen vriendin ziek werd en ben ik om de tafel gegaan over de tijden..en gezien er meer clientgericht gewerkt meot worden en lang neti iedereen om 7 uur gewassen wil worden heb ik het voor elkaar gekregen...het uur wat ik dus langer werk dan de anderen smiddags kan ik als evv-uur gebruiken omdat ik dan niet in de zorg meer sta! ik werk op maandag en donderdag dat zijn dagen dat onze arts er ook is(en om t weekend).. dus sluit erg goed aan..wel moe tik soms etra terug voor cursus/scholing ofzo..maja..
ikzit er nog aan te denken ouderschapsverlof te nemen..dat zou ik dan willen voor 1 weekend per maand..maar ik kijk t nog even aan..

oke heel verhaal..
:roll:

ran83
13 January 2010, 07:24
French ja ik vondt het echt zielig, maar gelukkig was ze ht zo weer vergeten.

Vickypreg ja ze was nu in 1 maand tijd 4cm en 600gram gegroeid, volgens mij wel goed.

Vindt het wel knap hoor dat in de zorg werken en die onregelmatige tijden. Geef mij maar m'n kantoorbaantje vaste tijden en soms eens overwerken. Toch petje af voor de dames in de zorg, want zo makkelijk is het nog niet met een kleine en de tijden enzo.

Ik werkte voorheen altijd 5 dagen tot 2 uur. Toen ik zwanger was heb ik wel direct gezegd tegen m'n baas dat ik minder ging werken en ik mag zelf bepalen welke dagen. Ik ga straks de maandag, dinsdagmiddag en woensdag werken. Ik heb echt een hele makkelijke baas, maar nu ben ik ook makkelijk en bereid in nood meer te werken.

Ik hoef dan maar voor 1 morgen amy naar m'n zus te brengen, omdat m'n parner s'nachts werkt en hij er tegen half 11 al weer is en z'n werkweek begint pas van ma. op di. begint. Het heeft z'n voor en nadelen.

brusje
13 January 2010, 07:52
zowiezo petje af voor moeders die werk en kindje(s) combineren want tis echt niet makelijk..;)

Lenteding
13 January 2010, 12:38
Sofietje, ritme is hier wel al gevonden, maar denk dat dat ook komt omdat mn man tijdelijk thuis zit. Is namelijk per november werkeloos, dus nu extra hulp met Niels en Sophie :P Zal straks als hij weer een baan heeft natuurlijk wel weer wennen zijn! Want dan moet ik het drie dagen in de week alleen doen met die 2 ukkies ;) Maar dan is Niels in ieder geval ook genoeg gewendt dat ik niet altijd tijd voor hem heb hoop ik! Hij snapt wel al dat ik hem niet kom helpen als ik aan het voeden ben, dan moet hij gewoon even wachten :)
En die weg gebaant door de eerste, dat idee had ik idd wel bij deze bevalling :P Want Niels kostte me 3 kwartier persweeen wegzuchten en daarna nog 65 minuten persen voordat hij er was. En nu bij Sophie was het maar 2 persweeen wegzuchten en 16 minuten persen en mevrouw was er al :) Wel lekker achteraf!!

brusje
13 January 2010, 13:19
dat was hier ook wel ja, bij de eerste 80 min persen bij de 2e 30 min. (nog lang zat..want pinder pijnlijk is t niet..haha)

sofietje
13 January 2010, 13:27
:shock: Pffft (nee, dat was geen perswee wegzuchten ;) ) dan heb ik beide keren echt een makkie gehad! Bij Timon hoefde ik er maar een paar weg te zuchten (ok, de vk probeerde wel met de hand het laatste randje weg te masseren, dat vond ik GEEN goed idee :evil: ) en met 20 min. persen was hij er (wel deels op eigen kracht, omdat m'n persweeen maar heel kort waren). Bij Sylke duurde het maar 10 min, die kwam helemaal vlot, alleen toen wilde de placenta niet. De vk heeft die er toen met de hand uitgetrokken, normaal doen ze dat onder narcose zei ze, maar omdat het met ons allebei niet zo goed ging hadden we niet meer de tijd om daarvoor naar het zkhs te gaan. En eigenlijk vond ik dat niet eens zo pijnlijk, zo'n kind eruit poepen is veeeeuuuul pijnlijker :mrgreen:

brusje
13 January 2010, 13:29
ja dat randje weg masseren had ik beide keren..bbrr..en de 1e was met vacuum en de 2e alleen een knip..wie weet zou een 3e zonder kunnen..hahahaha maar dat ga ik neti proberen.. :P

Sanel
13 January 2010, 13:34
O ik teken er voor om bij me volgende bevalling er wat sneller over te doen. Met Fenna was het niet echt een pretje. Ook ruim een uur geperst. En de persweeen waren echt slecht en kort van duur. Kon maar 1x persen in een wee en er zat in het begin ook aldoor 5 minuten tussen