PDA

View Full Version : mama's Januari/Februari 2010

Pagina's : [1] 2

Tessa1981
4 February 2010, 12:29
Al tikkend met 1 hand (omdat dochterlief alleen bij mama wil slapen nu) heb ik toch maar een nieuwe geopent. Aangezien we toch al bij elkaar meekletsten en sommige van februari in januari zijn bevallen en andersom heb ik er maar een gemaakt van 2 maanden ;)

Hopelijk kunnen we hier weer lekker kletsen en zeuren over alle mooie en minder mooie dingen van het moederschap..

Femkes
4 February 2010, 15:30
Hoi!!

Leuk initiatief. Sinds 22 januari ben ik nu ook moeder. Ik moet zeggen: het is heerlijk, ik ben helemaal verliefd op mijn mooie dochtertje.

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.

Groetjes!

Lenteding
5 February 2010, 09:56
Goed idee :) Kunnen we hier lekker verder kletsen met zn allen :)

bloemmie
5 February 2010, 11:48
mogen de eind decembermama's Lenteding, draakje, ladyd en mie dan ook hier mee beppen,want wij zijn natuurlijk eigenlijk december mama's :?

Tessa1981
5 February 2010, 12:28
Ja natuuuuuuuuuuuuuuuurlijk gekje.. Jullie horen er toch ook gewoon bij....

Kheb cb gebeld over het niet in de wieg willen slapen en over de borstvoeding en ben helemaal gerustgesteld. Wel fijn hoor dat je mensen kunt bellen die er verstand van hebben..
Heb vannacht ChloŽ op mn borst gelegd op haar buik en ons toen samen ingebakert zodat ze niet van me af kon rollen.. Vond ze van t cb wel een hele goeie...

Lenteding
6 February 2010, 10:04
Tessa, mooi dat ze het een goed idee vonden. Is voor jezelf ook wel prettig om even gerustgesteld te worden, weet je tenminste dat je het goed doet! Hopen dat het met een paar weekjes over is die krampjes en dat ze dan beter in haar eigen bedje kan slapen!

Janina, had er niet eens overnagedacht dat Sophie in december geboren was :P Voel me hier zo thuis in dit groepje, dat ik ook niet in een ander groepje zou gaan kletsen :) Krijgen me hier niet weg hoor ;)

IsabelleS
6 February 2010, 13:12
A hier kan ik dus ook lekker mee kleppen :D

Max had sinds gisteren wat puistjes op zijn gezicht maar dat zijn mijn hormonen via de BV volgens mij?

draakje27
6 February 2010, 13:53
nou precies.....ook ik laat me niet wegjagen door die januari mama's hoor :-) ahahaha kan jullie niet missen hoor meiden!!!

wat fijn tessa dat je nu gerust gesteld ben en dst je zelf al een goede oplossing bedacht had!!

isabella...kunnen idd voedingspukkeltjes zijn!! niets aan doen trekken vanzelf weer weg!! ook met flesvoeding kan je die pukkeltjes krijgen!!

faya heeft hier ook regelmatig wel krampjes hoor zo zielig maar je doet er zo weinig aan...wil ook niet te snel naar de druppels grijpen omdat ik dan weer bang ben voor luie darmen....

Tessa1981
6 February 2010, 14:17
Wij kunnen jullie ook niet missen hoor.

O die pukkeltjes heeft ChloŽ ook al sinds ze 2 dagen oud is ofzo. Maar trekken vaak al binnen een halve dag of paar uur weg.. Dus scheelt..

Gatver zeg, door dat veelvuldig handen wassen en die kou springen me handen gewoon open.. Auuuwww...

En ben net op pad geweest met de kinderwagen. Boodschappen gedaan bij de Plus, is ongeveer 20 minuten lopen. En toen moest de kinderwagen en boodschappen ook nog hier de trap op. Heb nu onwijze pijn in mn onderrug. Dus doe lekker ff helemaal niks meer, was blijkbaar iets te veel van t goede.

Mn meissie is vandaag alweer 3 weken oud. Sterker nog, precies 3 weken geleden werd ik nu gehecht volgens mij.. Of ze was net klaar.. Gek hoor...

IsabelleS
6 February 2010, 14:28
faya heeft hier ook regelmatig wel krampjes hoor zo zielig maar je doet er zo weinig aan...wil ook niet te snel naar de druppels grijpen omdat ik dan weer bang ben voor luie darmen....

Dat wist ik helemaal niet.. Kunnen ze daar luie darmen van krijgen?? Max heeft/had er ook wat last van...

Tinkerbell79
6 February 2010, 17:53
Isabelle, ben je een beetje goed hersteld van de ks? Vel last van gehad??? Leuke naam trouwens, Max!!

bloemmie
6 February 2010, 21:11
gelukkig maar dat we niet zonder elkaar kunnen :mrgreen:

tis wat met die kinderdarmpjes zeg. Na met de bv ist erger vind ik. Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: en me boobs doen nog steeds zeer en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden arghhhh hormonen :evil:

IsabelleS
7 February 2010, 11:16
Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: en me boobs doen nog steeds zeer en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden arghhhh hormonen :evil:

Daarom ben ik aan het kolven, dan kan ik het beter bij houden, en kan Andre in de nachten soms ook voeden en dan kan ik lekker door slapen :D Wel was hij dan in het begin wat meer lui aan de borst, maar hij krijgt het verschil snel door...

Tinkerbell: ja gaat gelukkig heel goed, vanaf de tweede dag ben ik opgestaan en kon ik het meeste zelf, wel was ik snel moe. Je hebt gelijk, dat drukken op je buik is iets wat je niet snel vergeet.... :shock:

NoaM
7 February 2010, 11:38
Hai lief nichtje!
Die pukkeltjes krijgen alle babytjes ook als ze geen bv krijgen, zijn idd wel de hormoontjes die hij van jou heeft meegekregen bij de zwangerschap. Milan had zelfs borstjes hahahahaha! Komt ook door de vrouwelijk hormonen van ons!

Hoe is het met mijn neefje?

Dikke kus!

IsabelleS
7 February 2010, 12:35
Ah dat had ik gister net gelezen in het boek ook :) Het trekt ook al wat weg... Je moeder zei ook dat Milans borstjes ook ech pijn deden, zo zielig!! Na hoe lang was dat weg?

Hier gaat alles goed, je moeders hoofdpijn is over dus die is weer aan het ontspannen, en Max doet het heel goed! Afgezien van soms een paar uurtjes onverklaarbaar huilen is hij lekker makkelijk, en hij trekt ontzettend veel gekke bekken :D
Hoe gaat het daar en met Milan?

Sandy
7 February 2010, 13:09
Hey meiden, helemaal fijn om hier verder te kletsen. Heb ook regelmatig onhzekerheden en heb 1x het cb gebeld. Ben op hun aanraden gaan wegen en Femke was goed gegroeid van 3380 met 1 week, naar 3715 op 3,5 weken. Heb woensdag a.s. de eerste officiele afspraak, ben benieuwd.

Femke heeft 3 nachten doorgeslapen in totaal, wel verspreid over een week. Wat is dat heerlijk zeg!
Hebben straks een etentje, gaan daar met haar heen. Tot nu toe geef ik haar eerst bv voordat we vertrekken en dan slaapt ze de hele tijd dat we ergens zijn, best relaxed is dat. Iedereen vraagt dan wat we met haar gedaan hebben, maar echt eerst badderen of douchen en dan eten, daarna de auto in en ons kind is total loss voor in ieder geval 3 uur.

Groetjes

leeuwinnetje
7 February 2010, 13:52
Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: :evil:

Kan me voorstellen dat je daar onzeker over bent.
Hier hebben de meiden 5,5 week in het ziekenhuis gelegen en elke keer als ze uit de borst dronken, was het daarna wegen wat ze ophadden, dan wist ik altijd wat ze dronken. Maar omdat ze nog zo klein waren, was het heel belangrijk dat ze genoeg dronken. Toen de meiden mee naar huis kwamen, toen heb ik ook vooral gekolfd, want ik was bang dat ze anders niet voldoende binnen zouden krijgen.
Maar een baby die gewoon op tijd is geboren, is dat heel anders.
Als hij honger heeft, dan meld hij zich wel en zolang hij voldoende plasluiers heeft is het ook goed.
hebben jullie geen weeguurtje op het cb, dan kan je kijken of hij voldoende aankomt?
Meestal komen bv-baby's veel aan, dat gaat als een speer. ;)
Succes!!

Tessa1981
7 February 2010, 19:56
Ik heb vorige week ook het cb gebeld hoor. Is fijn dat je even je twijffels met iemand kan bespreken en dan advies krijgt waar je wat aan hebt.
Moet wel zeggen dat ik steeds wat zekerder wordt en mn eigen oplossingen wel bedenk.
Vandaag werd ChloŽ ineens ziek, snotterig, hoesten, waterige oogjes en alleen maar bij papa of mama willen slapen.. En huilen steeds. Zo zielig. Toen ze na 3,5 uur nog niet voor een nieuwe voeding kwam heb ik maar gewoon 1 borst gekolfd en manlief de fles laten geven. Ik wilde gewoon weten hoeveel ze dronk. Waren sinds vrijdag al begonnen met 1 voeding af te kolven zodat hij flesje kan geven.
Ze dronk goed en viel daarna gelijk weer in slaap. Ga wel vanavond en vannacht even haar voedingen en luiers opschrijven en haar temperatuur opnemen.
Wilde morgen met haar naar t weeguurtje maar kijk eerst wel even hoe zede nacht doorkomt en desnoods bel ik morgenochtend eerst even.

Sandy
8 February 2010, 10:40
Vervelend Tessa dat Chloe ziekjes is, hopelijk is het nu wat beter.
Ik moet nog steeds gaan kolven, maar stel het steeds uit. Het loopt nu alemaal wel lekker en heb niet zo'n behoefte aan verandering. Al is het wel nodig, want op den duur ga ik werken. Dus ieder dag neem ik me voor om te beginnen, jullie horen het wel als het eindelijk "gelukt" is, haha. Stom he, want ik vind het ook wel leuk voor mijn vriend als hij de fles kan geven.

Ik ga nu maar even snel van alles doen, want ze zal zo wel wakker worden.

Liefs Sandy

Lein80
8 February 2010, 13:05
Ik heb zaterdag ook een kolf gekocht,maar heb 'm ook nog niet gebruikt..heb wel Tessa vanmorgen gesms't om te vragen hoe zij 'm schoonmaakt. ;)
Ben bang dat er nog bacteriŽn inzitten,en dat m'n melk bederft ofzo.. :?
Zaterdag ga ik uit eten omdat een vriendin van me 30 wordt..spannend hoor,om m'n kleine moppie een paar uurtjes alleen te moeten laten.(bij z'n papa natuurlijk.voor alleen thuis blijven vind ik hem nog wat jong)
Dus er moet wel gekolft zijn voor die tijd..

Gek dat 'ons topic' nu soort van voorbij is..kan nog steeds niet bevatten hoe snel het allemaal gegaan is..mijn kleine man is alweer bijna 3 weken,'t vliegt voorbij!
Die eerste berichtjes van ons in dat topic zijn zo grappig om terug te lezen!

Fijne dag meiden!
Ik ga straks naar de verjaardag van m'n neefje (3),hoop dat kleine V het ook een beetje leuk vindt daar..en dat hij niet de boel bij elkaar brult.. :?

Ranja
8 February 2010, 13:06
Hallo dames, ook ik hier! :D Ik ben nog niet zoveel online sinds ons meisje er is, maar dat zal vanzelf wel weer meer worden. ;)
Ik moet ook maar eens een nieuwe banner eronder plakken... :oops:
Sandy, ik zie dat Femke op 13 oktober 2010 geboren gaat worden... :roll: :mrgreen:

Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven? Ik lees dat een aantal (Isabelle, Tessa) al zijn begonnen. Ons is verteld dat we hier het beste mee kunnen wachten tot ze een week of 4 is om tepel-speen-verwarring te voorkomen/verkleinen.

Tessa1981
8 February 2010, 13:20
Ik had voor me gevoel al wel eerder kunnen beginnen. Wij hebben zo'n Tommyfles geval (weet de preciese naam ff niet meer :oops: ) en die heeft een speen die precies als een tepel en tepelhof is. En ChloŽ pakt al vanaf geboorte enorm goed de borst. Van t cb zeiden ze dat ik t met 3 weken mocht proberen en ze pakt nu zowel de fles als de borst. Als er maar melk uitkomt dan is ons hongerlapje al gauw tevreden hahaha..
Ik moet ook een voorraad gaan inslaan want wij hebben 5 maart een bruiloft waarbij we ceremoniemeester zijn en ChloŽ gaat dan de hele dag en avond naar mn schoonouders. Dus moet dan wel genoeg hebben aan voeding.

Zie er nu al tegenop trouwens maar Tim kwam met t goede idee om haar t weekend ervoor een paar uur naar mn schoonouders te brengen zodat wij ff een paar uur naar de sauna kunnen. Vanaf 28 februari mag ik weer naar de sauna toe dus slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Vind het ook wel raar om nu in een mamaforum te kletsen hoor, voor mn gevoel was t gister dat we eindelijk na 1,5 jaar proberen een positieve test hadden en nu is ze alweer ruim 3 weken oud :shock: gaat zooooooooooooooooooooow snel..

En vanaf vandaag is manlief weer aan t werk, vond het erg spannend helemaal omdat ze dus gister ook nog eens ziek werd. Maar t gaat tot nu toe allemaal goed.Gelukkig. Zullen vast wel dagen tussen zitten dat t voor geen meter gaat maar Tim riep vanmorgen al dat zn vrouw en dochter vor werk gaat dus als het niet gaat mocht ik gewoon bellen en dan kwam hij naar huis. :D

IsabelleS
8 February 2010, 15:08
Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven? Ik lees dat een aantal (Isabelle, Tessa) al zijn begonnen. Ons is verteld dat we hier het beste mee kunnen wachten tot ze een week of 4 is om tepel-speen-verwarring te voorkomen/verkleinen.

Ik doe het inderdaad al een tijdje, en Max is wel wat lui aan de borst maar hij pakt het na 2 minuutjes wel weer op en dan gaat het gewoon goed... Ik vind het geruststellender om bij te houden hoeveel hij binnen krijgt en ik kan dan wat langer slapen :D

Wel leuk idee om de Jan/Feb dames samen te doen op dit forum, maar is inderdaad vreemd om nu op een moeders forum te zitten in plaats van op een zwangeren forum, ik mis mijn buik wel :D

Tessa1981
8 February 2010, 15:25
ik mis mijn buik totaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet hoor.. kan nu weer heerlijk knuffelen en stoeien met mn hubbie en dat had ik zo gemist. Lekker ravotten.. heerlijk

bloemmie
8 February 2010, 16:15
ik mis mijn buik ook absoluut niet gewoon alles weer goed kunenn, me schoenen ZELF aantrekken :mrgreen:

Ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met kolven, heb er alleen niet altijd de geduld voor :oops:
Hoe maken jullie de kolf schoon dan? Ik doe gewoon alles weer uitkoken keer op keer en de bakjes waar de melk in komt de vaatwasser in.

Ik heb toch genoeg melk woei. vandaag namelijk naar inloopspreekuur van cb geweest. Tim weegt nu 4410gram en is 56cm :shock:
is dus in 1.5 week tijd 370 gram aangekomen en 2.5cm gegroeit :shock: maar nu kan ik dus nergens pyama's maat 62 vinden :roll: allemaal groter, dus moet echt naar de stad zucht.

Snow
8 February 2010, 16:21
Sandy: onze dochters hebben dezelfde naam.. mooi he :mrgreen:

liesje88
8 February 2010, 18:50
ik voeg me hier ook maar toe:D

en ik mis mijn buik ook echt niet!
lekker mijn eigen kleren weer aan! heerlijk!

maar ja onze kleine meid was ook heel erg rustig vanaf 30 weken!.. dus ja dan ben je ook wel blij als ze geboren is.. dan is al die ongerustheid even weg..

bloemmie
8 February 2010, 19:54
haha liesje ik heb alleen maar me eigen kleren aangehad tijdens de zwangerschap, nu zakt alles af, zelfs me onderbroeken :?

Maar kan me voorstellen dat t een gerustheid voor je is als je niks meer voeld en nu je kindje tenminste kunt zien etc

brusje
8 February 2010, 19:55
wat gaat de tijd snel..alweer jan/feb mama`s..(ik was dec, maar ze kwam in nov)

succes allemaal met de ukkies..

Snow
8 February 2010, 20:11
haha liesje ik heb alleen maar me eigen kleren aangehad tijdens de zwangerschap, nu zakt alles af, zelfs me onderbroeken :?

Maar kan me voorstellen dat t een gerustheid voor je is als je niks meer voeld en nu je kindje tenminste kunt zien etc

dus je bent ook niet heel dik geworden uiteindelijk? net als ik haha..
ik pas niks meer van mijn eigen kleren.. beste zonde ..
ik ben nu 9 kilo lichter dan voor de zwangerschap..

liesje88
8 February 2010, 20:12
wow bloemmie..ik wou dat ik dat had!

pff.. ik moet nog even 5 kilo kwijt voor ik op mijn oude gewicht zit!.. maar dat moet lukken dacht ik!

brusje
8 February 2010, 20:14
joh..je bent pas 2 weken geleden bevallen..hihi hier al ruim 2 maanden en moet nog 7 kilo :roll:

bloemmie
8 February 2010, 20:17
dus je bent ook niet heel dik geworden uiteindelijk? net als ik haha..
ik pas niks meer van mijn eigen kleren.. beste zonde ..
ik ben nu 9 kilo lichter dan voor de zwangerschap..

9 kg in totaal en 15 afgevallen :mrgreen: tenminste laatste keer dat ik me gewogen had. Is alweer 2 weken geleden ofzo. 1 week na de bevalling naja 4 dagen :mrgreen: was ik al 12,8kg afgevallen, daarna helaas niet meer zo veel :cry:
moet nog 20kg grrrrr :evil:

liesje88
8 February 2010, 20:39
haha brusje dat is ook zo.. maar heb het geduld niet haha..

Sonja165
8 February 2010, 21:45
Oh ik mag hier mee typen :mrgreen: leuk dat er een topic voor ons is en ja zo beland van je van februari in januari

Tessa1981
9 February 2010, 06:03
Ik ben weer terug op mn gewicht van voor de zwangerschap :D :D :D Nu hopen dat ik niet nog meer afval maar ik vreet genoeg dus dat moetwel goed komen..

goedemorgen trouwens, hier vannacht heerlijk geslapen. Heb om 00 gevoed, kwam ze om 2 uur weer en toen pas om 6 uur. Ga nu nog lekker ff op de bank tukken,

IsabelleS
9 February 2010, 09:23
Ja oke het is wel heerlijk dat mijn schoenen weer passen (ik hield veel vocht vast), en dat ik mijn eigen veters weer kan strikken en dat ik er snachts niet meer uit hoef om te plassen :D

Max was bij geboorte al 54 cm maar weet niet hoe groot hij nu is, afgelopen week bij wegen was hij alweer 3.3kg, 300 gr hoger dan zijn geboortegewicht. Hij past nog wel in maat 50 maar sommige maat 56 past hij ook al in :mrgreen:

Ik maak het kolfspul schoon door he te wassen en dan in de stomer....

NoaM
9 February 2010, 09:37
Hai lief nichtje!

Zo maakte ik de kolf ook altijd schoon hoor! Idd goed schoonmaken voordat ie in de sterilisator gaat want anders krijg je er zo'n laagje op. Ieder keer na elke kolfbeurt, schoonspoelen en hoppa in dat ding... pffff wat ben Ūk blij dat dat niet meer hoeft hihi!

Met Milan gaat het alweer een stuk beter, hij hoest nog wel erg veel, maar spuugt niet echt meer, soms een mondje maar ja das normaal.

Milan pastte tot een week of 10 maat 50. Maat 50 was hem bij de geboorte ook echt veeeeel te groot. T was echt een kleintje hoor. Maat 56 heeft ie daarentegen bijna overgeslagen wat truitjes betreft. Maat 62 heeft ie nu van truitjes alleen broekjes maat 62 zijn hem vaak veel te wijd, terwijl hij niet dun is ofzo!

Hier ff een link naar meneer zijn eertse groentehapje gisteravond!!!!
http://s720.photobucket.com/albums/ww20 ... ?start=all (http://s720.photobucket.com/albums/ww203/NoaM_2009/?start=all)

Ff naar beneden scrollen!

Sandy
9 February 2010, 10:59
Regenboog; wat leuk dat onze dochters dezelfde naam hebben, had ik niet opgemerkt.

Zie inderdaad nu dat ik Femke haar geboortedatum verkeerd getypt hebt, dom dom dom :mrgreen:

Ik pas mijn eigen broeken wel weer, maar mijn bovenkleding is lastiger met die cupmaat meer :D
Heeft 1 van jullie voedingskleding en zo ja, waar vandaan? En is het handig? Zit er nu soms zo bloot bij en das niet altijd handig.

NoaM
9 February 2010, 11:16
Volgens mij hebben ze bij de hema (anders hema.nl) leuke simpele voedingsshirts!! Scheelt wel he? Heb dan nooit gebruikt dus moest dan mijn hele shirt omhoog bah bah....

Ranja
9 February 2010, 12:00
Ik wacht toch nog wel even met 'borstmelk in een flesje'. Ik ben altijd even bezig met aanleggen, voordat ze de tepel echt goed vast heeft. En ik wil niet het risico lopen dat ze straks helemaal niet meer aan de borst wil drinken. Ik hoop dat ze snel beter gaat happen, zodat papa ook eens een flesje kan geven! :D

Ik mis mn buik ook helemaal niet! Vind het juist heerlijk om mijn lijf weer voor mezelf te hebben... :oops: Ik pas voorlopig mn kleren nog niet. Van de 22 kilo die ik was aangekomen, zijn er nu 10 weer af, nog 12 te gaan. Maar ik hoef niet zo nodig terug naar mijn 'oude' gewicht. Een paar kilo extra dan ik was zou niet erg zijn, als ze maar op de juiste plek zitten... :roll:

Ik heb een shirt bij prettymum.nl besteld, maar vind ze wel duur. Ik vind de keuze sowieso erg beperkt, en dat wat er is, is vaak belachelijk duur. Van Hema heb ik een bh en hempje. Het voedingsshirt met lange mouw is al weken (maanden?) niet leverbaar. :|

NoaM
9 February 2010, 13:05
Nee Ranja dan zou ik idd nog ff lekker gewoon aan de borst blijven leggen. Milan had er ook veel moeite mee om juist te happen, en daardoor moest ik hem tijdens 1 voedingsbeurt wel een keer of 15 aanleggen met als gevolg: tepelkloven, huilbuien voor het voeden enz.... Toen ben ik gaan kolven om en om. Hij had gelukkig geen tepel-speen verwarring en kon hem nog 's ochtends en 's avonds gewoon aanleggen.

liesje88
9 February 2010, 13:38
ranja.. onze kleintjes schelen precies 24 uur! haha wat grappig

Tessa1981
9 February 2010, 14:28
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5993 ... tml?p=12,1 (http://www.telegraaf.nl/buitenland/5993834/__Voetbalkaartjes_gaan_voor_geboorte__.html?p=12,1 )

Nou echt hoor, gelukkig houdt mijn man niet van voetbal maar als hij me dit had geflikt had hij weg kunnen blijven.. pfffffffffffffffffffffffff.....

Klopt dat dieshirts al eeuwen niet leverbaar zijn bij Hema. Ik zit er ook met smart op te wachten. Ik heb er maar 1 en die is uitgelubbert omdat ik die tijdens mn zwangerschap heb gedragen,..Daarbij poept,piest of kotst ChloŽ hem steeds onder als ik hem net een half uurtje aan heb..

bloemmie
9 February 2010, 14:57
haha die van mij houd wel van voetbal, maar dit zou die nou ook weer niet flikken hoor. Dan hoefde die ook niet voor bij t puffen erbij te zijn

NoaM
9 February 2010, 16:10
Tssss als dat mijn vent was had ik die kaartjes achterin zijn &^*&^gestopt!!!!

Wat een belachelijke reacties ook zeg jee.... wordt er gewoon gezegd: kinderen worden pas leuk voor een vader als ze mee naar het voetbalstadion kunnen! Hebben die mensen wel hersens? Vast zelf geen kinderen in ieder geval, dan zeg je zoiets niet!

bloemmie
9 February 2010, 16:16
haha eerst tuis oefenen ;)
Tim heeft al wel een voetbalrompertje en voetbalsokjes van Willem 2 woei :mrgreen: en hebben ook al een goaltje, maar dat was mama's idee :mrgreen:

IsabelleS
9 February 2010, 19:07
Wij hebben een oranje shirtje en broekje van het merk Lief gekregen van iemand, dat hopelijk precies gaat passen over een paar maanden bij het WK :D Lijkt me leuk!

NoaM: Mooi dat het beter gaat met Milan!! Nu nog maat 62? denk je dat Max ook nog in mt 62 gaat passen met 4 maanden?

Pfff hebben me hier toch een dag gehad... Sinds 2u was meneer wakker en wilde hij niet meer in slaap vallen, elke keer als we hem terug proberen te leggen zet hij een keel op. Elke anderhalf uur wil hij nu gevoed worden maar hij drinkt nog wel ontzettend veel, en hij huilt nu al 3 uren achter elkaar.. Iemand advies? Hoeveel huilen jullie babies ongeveer?

brusje
9 February 2010, 19:15
3 uur huilen is wel veel hoor..is ie onrustig ook? mischien even strak in een doek wikkelen (inbakeren) dat ie dan rustiger wordt? succes

en ranja wil even zeggen dat ik de naam van je dochter echt vet vind! ;)

draakje27
9 February 2010, 19:22
mijn vent had dat ook echt niet hoeven te flikken, das toch niet normaal!!!

Heb geen idee hoeveel Faya huilt....niet veel in ieder geval. smorgens standaard bij het in bad doen, maar dan heeft ze honger... ze slaapt voornamelijk erg veel...of in haar bedje of in de boks of in de wagenbak....en als ze huilt en je pakt haar bij je dan is ze zo ook weer stil....en dan kan ej er heel makkelijk weer in der boks leggen....denk dat ze totaal over 24 uur genomen nog geen 1,5 uurtje huilt....

de 18de moet ik weer naar het cb met haar....ben benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is en dan krijgt ze ook gelijk der prikje...zo zielig!!!....maatje 50 gaat goed zitten en sommige kleine maatjes 50 worden iets krap dus groeien gaat goed!!

vandaag was ze net in badje geweest....flesje gehad gaat mw effies poepen...nou toen kon ze weer in bad......tot haar nek zat ze onder!!!

nou ga me theetje opdrinken en dan me bedje opzoeken, me twee draakjes slapen lekker in hun bedje dus wij gaan ook lekker vroeg.....effies wat uurtjes pakken tot 23 uur. ( laatste flesje!!)

meiden een hele fijne avond

kus kus

IsabelleS
9 February 2010, 19:28
Ja hij is wel redelijk onrustig.. Soms helpt inbakeren maar hij wordt nu een stuk drukker met zn handjes dus soms word hij alleen maar meer overstuur als we hem inbakeren. Gelukkig slaapt hij nu eindelijk :D

brusje
9 February 2010, 19:35
ow gelukkig..en bij inbakeren helpt het als je toch even doorzet ookal vind ie t niet leuk..;) en met regelmaat doen als t nodig is..dan went hij er wel aan!
tis nu nog wat vroeg om te zeggen of ie t nodig heeft maar ik heb veel baad bij de woombie zak..(zie google) is erg makkelijk in gebruik ook.

Snow
9 February 2010, 20:25
ow gelukkig..en bij inbakeren helpt het als je toch even doorzet ookal vind ie t niet leuk..;) en met regelmaat doen als t nodig is..dan went hij er wel aan!
tis nu nog wat vroeg om te zeggen of ie t nodig heeft maar ik heb veel baad bij de woombie zak..(zie google) is erg makkelijk in gebruik ook.

die heb ik nog nooit gezien .. Femke heeft de pucka baby, lijkt er wel wat op.. die is minder strak

brusje
10 February 2010, 09:19
ja das t zelfde idee alleen deze geeft wel het strakkere gevoel..omdat hij helemal aansluit..:D

NoaM
10 February 2010, 10:15
Lief nichtje ik denk dat Max een regeldag heeft! Hij wil meer voeding, leg hem ook vaker aan dan zal je bv zich erop aanpassen. Regeldagen zijn ROND de 10 dagen, 6 weken, 3 maanden (en volgens mij ook 6 maanden). Hij is natuurlijk al 15 dagen maar ook iets te vroeg geboren dus denk dat het dan niet helemaal klopt qua dagen. Milan had het ook pas op de 12e 13e dag..

Ja 62 (qua broekjes meestal nog 56, meer voor de breedte). Hihi weet niet of Max 62 nog past dan, is gemiddeld voor baby's tussen de 2 en 4 maanden. Welke maat was dat wk pakje? En wanneer is het wk precies?

Liefs!

NoaM
10 February 2010, 10:17
Misschien dat daaarom ook je bv terugliep! Daar had ik ook last van! Duurde een paar dagen en hoppa dan had ik ineens weer genoeg!

Ho egaat je 1e werkdag trouwens, doe rustig aan he?! Anders krijg je later nog een klap.

IsabelleS
10 February 2010, 14:58
Tja moest mezelf nu toch echt dwingen om even te gaan zitten, lekker druk weer, eerst vandaag werken, Max mee (dat kan dan wel weer :D) en toen ben ik om twee uur naar huis gegaan, huishouden gedaan en wat met die kleine jongen gespeeld toen hij wakker was net (gaat nog niet echt hahaha maar gewoon liedjes zingen en zo).. Vandaag ging het wel weer lekker gelukkig, hij had ook iets van 36 uur niet een vieze luier gehad terwijl hij nu meer op FV zit ( dus zal wel regeldag zijn geweest idd?) maar om 04.20 vanochtend ging het ineens maar door! Hij leek wel een molentje van Playdough; het leek ook wel op klei :mrgreen: Toen was het weer helemaal goed!

WK pakje is maat 62, en WK begint ergens in Juni en eindigt in Juli...

Brusje bedankt voor de tip! Zal zeker proberen door te zetten ;) Ik heb gewoon een speciaal gevormde doek waarmee je hem kan inbakeren, maar geen Woombie of Pucka baby, heb wel gehoord dat ze goed zijn...

Sandy
10 February 2010, 17:10
Isabelle; ik heb het boek Oei ik groei gekocht, voor elk sprongetje in de ontwikkeling kan een baby meer huilen en meer getroost willen worden. Misschien is het een sprongetje?

Vandaag bij het cb geweest voor de eerste afspraak. Ze weegt nu 3865gram en afgelopen vrijdag was dat 3715gram, gaat wel goed dus.
Femke vond het verder allemaal maar niks en heeft de boel bij elkaar gekrijst, kon die mevrouw amper verstaan zo hard als dat ze huilde en met traantjes erbij. Zielig!!!!!
Afijn thuis was ze helemaal kapot en viel gelijk in slaap op mijn borst, gossie echt lief was dat.

Heb alle benodigheden voor het kolven in kokend water gehad, dus nu kan ik gaan kolven. Femke laat de tepel ook wel eens los tussendoor, maar denk dat het wel kan. Ben eerder bang dat ze de fles niet wil, ze wil nu ook geen speen terwijl ze wel zuigbehoefte heeft. Probeert steeds op haar handjes te sabbelen, maar lukt haar nog niet echt. Mijn pink moet dan in haar mond en ze houdt met haar handjes dan ook mijn pink vast.

IsabelleS
12 February 2010, 11:22
Ik zal zo f op de oei ik groei website kijken, als het goed staat het daar ook op...

Het gaat hier wel goed nu, al geeft hij soms wel veel FV terug. Verder geniet ik zo van hem :D hij gaat nu naar van alles kijken en heeft zijn ogen vaker open en trekt gekke bekken :mrgreen:

brusje
12 February 2010, 11:40
even nieuwsgierig waarom krijgt hij fv bij?

NoaM
13 February 2010, 15:43
Wat is het hier druk! ;)

Sandy
13 February 2010, 17:36
Ja Noam ik denk dat al deze nieuwbakken moeders volop aan het moederen zijn ;) .
Ikzelf heb het best wel druk moet ik zeggen, uiteraard met Femke, maar ook nog steeds veel kraamvisite en probeer zo nu en dan zonder kind weg te gaan om te hobby-en. Daarbuiten lig ik vaak 's avonds vroeg in bed omdat ik dan moet bijslapen voor de nacht. Heeft momenteel al een tijdje niet doorgeslapen helaas.

Ik heb trouwens 2x gekolfd nu, ze drinkt goed uit de fles tot nog toe. Had de 1ste keer 120ml gekolfd en de 2e keer bijna 100ml. Hoeveel lukt het jullie om te kolven?

IsabelleS
13 February 2010, 17:52
even nieuwsgierig waarom krijgt hij fv bij?

Omdat ik alweer aan het werk ben :( We runnen een hostel (ben nu in Zuid Afrika, hier is Max ook geboren en we komen eind Mei weer naar NL) en het is zo moeilijk om vervanging te krijgen! Gelukkig wonen we 2 huizen naast het bedrijf en mijn man en ik werken shifts en zorgen dus ook om en om voor Max.. Meestal betekent dat gelukkig nog wel dat ik vrij heb maar ik doe wel alle admin en dat soort dingen. Maar BV volhouden op die manier is gekte, ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het ten minste 2 weken heb gedaan maar hij doet het ook heel goed op de FV.

Het is idd lekker rustig hier nog! Ach er komen er nog meer bij en iedereen zal wel druk zijn...

brusje
13 February 2010, 20:21
ja dan kan ik t me voorstellen hoor voor bv moet je toch veel rust en tijd hebben..t vergt ook veel van jezelf..prima zo dan toch!
grappig je staat er neti bij stil dat je zo ver weg kunt wonen als je hier op t forum zit..hihi

ladyd
14 February 2010, 11:26
Hee mama's,

Is idd rustig hier!

Hier gaat alles prima! Vrijdagavond lekker wezen carnavallen en Luna bij mijn moeder gebracht. Voor die tijd eerst nog bij mijn oma geweest in verzorgingstehuis en daarna bij graf van mijn vader. Stom maar wilde haar ff laten zien... Daarna dus naar mijn moeder met vriendlief en Luna en bij mams gegeten. Carnavallen was erg leuk, lekker wat gedronken. Had de hele week al extra gekolfd en genoeg voor 24 uur extra voeding! Daarna 3x gekolfd en weggegooid!

Luna slaapt prima gelukkig alleen als we dan op pad zijn geweest dan is ze daarna de hele dag wat onrustig. Maar logisch als je ziet waar ik haar vrijdag allemaal mee naar toe gesleept heb!

Ze heeft alleen al wel anderhalve week ofzo niet gepoept. Is al eerder voorgekomen dat ze een week niet poepte maar nu wel erg lang! Morgen maar weer ff cb bellen of ik daar niet wat aan moet doen. Ze lijkt af en toe was last te hebben van een krampje maar niet heel erg.

En ik moet een echo laten maken voor haar heupjes, cb constateerde dat ze wellicht wat asymmetrisch zijn en huisarts bevestigde dat. Wel balen, straks moet ze zo'n bandage om of een spreidbroekje...

Hoe is het met jullie?

Liefs,

Ladyd

Lenteding
14 February 2010, 12:42
O, wat erg :( Bedacht me dat ik hier al een tijdje niet geweest was :oops: Zal er aan proberen te denken :P Maar is idd lekker druk met 2 kinderen, kruip je minder achter de pc!

Ladyd, misschien even proberen te temperaturen en dan heel klein beetje rondjes draaien met de thermometer. Wil ook nog wel een helpen bij die kleintjes. Als je dat een enkel keertje doet kan dat geen kwaad, natuurlijk niet te vaak. Anders gaan de darmpjes wennen aan die prikkel.
Maar als ze het vaak kwijt zijn, zijn ze weer lekker opgelucht en loopt het daarna wel weer!
Maar ze mogen idd met bv wel 10 dagen niet poepen. Is per kindje verschillend.

Verder gaat alles hier zn gangetje! Even lekker rust, want zo te horen slapen beide kinderen nu :P
Ga even niet alles bijlezen hier, maar ga het gewoon weer vanaf hier oppakken :)

Tessa1981
14 February 2010, 20:08
o ik ben hier ook al ff niet meer geweest :oops:

@isabelle: Dat je dat trekt zeg zo snel al weer werken, snap t wel als je een eigen bedrijf hebt maar ik moet er persoonlijk niet aan denken hoor...

Geniet teveel van mn meisje en zie al op tegen een bruiloft waarbij we ceremoniemeester zijn op 5 maart :shock: Eigenlijk zou ChloŽ gewoon vanaf 13 uur tot 1 uur 's nachts naar mn schoonouders gaan maar hebben nu toch besloten dat we t anders gaan doen. Ze gaat van 13 tot half 16 naar mn schoonouders. Dan pik ik haar daar op en dan gaat ze mee naar t etentje. Mijn man blijft dan bij de gasten op de bruiloft om de dingen te regelen. Na t eten gaat hij met haar naar huis. Rond 20 uur is dat, dan heb ik haar daar kunnen voeden nog. Dan geeft hij rond half 23 een afgekolfde fles voeding en dan gaat de buurvrouw hier een half uurtje zitten. Dank omt hij naar t feest en ga ik naar huis toe..

Net onwijs hard gelachen trouwens, ChloŽ heeft nogal de neiging om mama onder te plassen, poepen en spugen. Dus Tim roept elke keer als ik dr luier net af heb:"ja nu goed hard poepen"
Maar ik ging net met haar douchen en toen pakte Tim haar van mn over in een badcape zodat ik me af kon drogen en ff een badjas kon aantrekken. Hoor ik ineens een onwijs gekletter op de laminaatvloer. Ja hoor had ze echt Tim helemaal ondergeplast :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Net goed hahahaha...
Ze ligt nu lekker te slapen, meestal slaapt ze na een bad of douche onwijs lang dus ik ga rond 22 uur ook lekker mn bedje in. En dan hoor ik wel hoelaat ze komt.

Morgen voor t eerst naar t cb, ben benieuwd wat ze weegt en hoelang ze is, ze is ehct onwijs gegroeid volgens mij.

ikkewil
14 February 2010, 22:24
ohhhh ik kan niet wachten tot ik me hier ook mag toevoegen... Nog max iets minder dan 3 weken :D

Sandy
15 February 2010, 10:15
ikkewil; bijna is het zover voor jou, en ik kan je vast verklappen; Moeder zijn is heerlijk!!!!!!!!!!!!!

Tessa; Hier hebben wij ook al de nodige ongelukjes gehad wat betreft pies/poep/spuug en haar scheten doen niet onder van een volwassene :lol:

Zo te horen wordt mijn meisje langzaam wakker, dus ga er weer vandoor.

Liefs Sandy

Tessa1981
15 February 2010, 11:08
Nou die scheten van mijn meisje daar kan ik in elk geval niet tegenop hoor :mrgreen:

pffffffffff, chaos in mn hoofd. Moet nog zoveel doen en straks voor t eerst naar t cb. Ben heeeeeel benieuwd hoeveel ze nu weegt en ze gaan haar nu ook voor t eerst opmeten. Spannend wel. Kom alleen in de knoei met mn voeding denk ik. Moet met de bus. En ze komt meestal om 15 uur maar dan zit ik nog n de bus terug. Ga denk ik daar maar ff voeden ofzo..

esther
15 February 2010, 13:19
Hay

Ik ben van t januari 2010 topic. Ik was al in geen tijden geweest en zie nu inene dat jullie een nieuw topic gestart zijn. Gezellig.

Ik ben op 3-2-10 bevallen van een dochter, Kirsten.
Ze woog 3860 gram en is 51cm.
De bevalling ging echt zo snel! In 7 uurtjes was ze er, en ik hoefte maar 3 minuutjes te persen.
Helaas heb ik door die snelle bevalling wel 4 dagen last van naweeen gehad.. pff.. dat was echt slopend!!

Kirsten is nu alweer 12 dagen oud en het voelt nu al alsof ze er altijd al is geweest. Het is een lief klein meiske die heel tevreden is en veel slaapt. Nu snachts nog wat beter slapen en dan is mams ook helemaal tevreden
Ze drinkt heel goed aan de borst maar helaas blijft ze wel afvallen. Nu moet ik bijvoeding geven. Alleen heeft ze elke keer aan dat flesje (60cc) al genoeg en wil ze daarna de borst niet. Nu geef ik de ene voeding het flesje en de volgende voeding de borst. Morgen ga ik naar het weegspreekuur. Ben benieuwd of ze dan nu is aangekomen.
Het breekt me trouwens wel op om nu zoveel met voedingen bezig te zijn.. Maarja, als t maar ergens goed voor is... Mocht ze morgen nogsteeds niet veel verbetering laten zien in haar gewicht dan stop ik met de borstvoeding. Met de fles is het veel beter te zien hoeveel ze daadwerkelijk binnen krijgt.

Lenteding
15 February 2010, 13:37
Ikkewil, nog eventjes geduld en dan is jullie kleintje er ook! Hoop dat je hem snel in de armen kunt houden!

Tessa, hier kan de kleine meid ook aardig stinken. Maar merk dat het vooral erger wordt als ze al een paar dagen niet gepoept heeft. Want daarna stinkt het een stuk minder! Dus merken nu aan haar dat het tijd wordt om weer eens even te gaan poepen!! :)

Esther, is ook wel zo dat het extra vermoeiend is als je ook nog een moet gaan bijvoeden met de fles, naast het geven van de bv. Hoop dat ze gewoon lekker aangekomen is. En anders idd gewoon je eigen gevoel volgen en lekker overstappen op fv. Geeft jezelf ook meer rust als je je niet meer druk hoeft te maken over de voedingen!

Hier vanmorgen ook even verplicht wezen wegen op het cb. Ze was vorige week niet genoeg aangekomen volgens hun, dus moest deze week nog maar een keertje komen. En nu was mevrouw gewoon 260 gram aangekomen in een week tijd :P Dus de borstvoeding is voedend genoeg :P Ze vroeg me al wat ik anders had gedaan dan de week ervoor. Klonk erg tegenstrijdig, maar heb juist meer op verzoek gevoedt en daardoor heeft ze minder gedronken op een dag. En daardoor minder gespuugd. Dus ze zal in verhouding wel meer binnen hebben gehouden! Wel mooi, hoef ik nu niet meer elke week richting cb om te wegen :)

liesje88
15 February 2010, 14:48
esther..ik had het ook.. eline viel eigenlijk alleen maar af.. en de kraamverzorgster hield vol dat het niet aan de bv lag.. nou ik ben toen toch langzaam overgegaan op fv.. en mw groeide als kool in paar dagen tijd meer dan 300 gram gegroeid!.. dus ook ik ben overgestapt op fv.. vond het ook veel te vermoeiend.. en dan kolfde ik ook nog.. en ik word hier ook veel gelukkiger van.

IsabelleS
16 February 2010, 10:14
Ik heb inderdaad ook even combinatie BV (kolven) en FV gedaan, maar ben nu over gegaan op alleen FV, en hij doet het gewoon fantastisch!

Tessa ik wilde inderdaad ook nog niet aan het werk, maar we moeten wel. Ik doe het alleen omdat het noodzaak is. Wel werk ik zoveel mogelijk vanuit huis (administratie, etc)

Hier inderdaad ook iemand die regelmatig over me heen plast hahaha vooral als we in bad zitten :D

Tessa1981
16 February 2010, 10:20
oohw hahaha.. huh, mag jij al inbad dan? Ik pas als ze 6 weken oud is ivm infectiegevaar ofzo.. pfffff.. ik wil oook in bad weer..

Lenteding
16 February 2010, 13:22
Hier in bad gegaan vanaf het moment dat ik helemaal niet meer vloeide. Was mij ook zo verteld.

Sonja165
16 February 2010, 14:27
Ff vraagje over het in bad gaan met de kleine. Welke tempratuur houdenn jullie dan aan? rond 37 moet voor de kleine maar is dat voor ons niet te koud ?
Verder leuk dat hier getypt word :D

NoaM
16 February 2010, 14:36
38 is goed! Dus scheelt maar 2 graadje ;)

Sonja165
16 February 2010, 18:17
Okee dat word dus blauwbekken want in een bad koelt t best snel ook af haha maar t gaat om de lol die je beleeft tuurlijk, al denk ik dat ik het bij douchen hou dat vind mijn kleine meid zooooooooooooo lekker die valt echt in slaap in mijn armen

Linda29
16 February 2010, 19:55
Hey hoi,

meld me hier ook ff... Ff wennen hoor, ga nog steeds automatisch naar het forum 'zwanger zijn', maar... Dat ben ik (gelukkig) niet meer, :).

ZoŽ heeft vandaag weer een huildag, wil niets anders dan vastgehouden worden, heeft ook pas een uurtje geslapen vandaag. Word er heel eerlijk gezegd een beetje gestoord van, :oops: . Hoop dat het vannacht beter gaat!

ladyd
17 February 2010, 08:53
Goedemorgen,

Hier een vrolijke morgen! Niet door mezelf want werd weer eens wakker om 8 uur van de rolcontainers v.d. Action onder ons. Maar mijn kleine meid was lekker naar me aan het lachen en dat is toch geweldig!

Trouwens dezelfde dag als ik hier schreef over dat poepen, heeft ze nog maar liefst 2 poepluiers vol geproduceerd! Ik ga me er ook niet meer druk om maken, komt vanzelf wel! Had vrijdag idd al geprobeerd met die thermometer, maar hielp niet.

Heb Luna niet meer gewogen nadat ik bij het cb geweest op 1-2. Ze ziet er goed uit en 1 maart moet ik er alweer heen, dus zal wel goed zijn. Ik kolf nog steeds alles af en geef het met een flesje.

Verder eigenlijk weinig te melden. Ga maar weer eens proberen nog even te slapen, maar zal wel weer niets worden..

Fijne dag! Liefs,

Ladyd

bloemmie
17 February 2010, 11:27
ladyd heb je nog kunnen slapen? lief he zo een lachje :D 1 maart krijgt ze der eerste spuitjes dan niet? Tim krijgt zijn spuitjes de 4e een week later dan gepland omdat ze vol zaten :roll:

Linda miss een regeldag? ze zeggen dat ze die rond de 10e dag krijgen, maar Tim had m ook later.

Hier ook gehoord dat je in bad mocht als je niet meer vloeide. Dus Tessa gewoon doen hoor als je niet meer lekt.
Maandag samen met Timmie in bad geweest, wij hadden m ook op 37 graden, maar koelt idd snel af dus iets warmer water erbij gedaan. Tim vind een bad trouwens helemaal niet leuk, dies meer vant douchen :roll: mama gaat gewoon lekker met m in bad als ze dat wil :mrgreen:

Ik ga voortaan ook op verzoek voeden denk ik, ben allemaal bang dat me mannetje te hard groeit. Het weekend heeft die dus alleen maar gehuild en sinds gisteren slaapt die alleen maar heel de dag, moet m wakker maken om te voeden en daarna slaapt die weer. :roll: huilt die ist niet goed maar slaapt die dan ist ook niet goed haha vervelende mama ;)
Dus ga morgen ff bij cb inloopspreekuur langs en navraag doen. Die zullen daar ook wel denken is ze weer maar heb allemaal t gevoel dat zijn lichaampje te snel gaat en dat die t niet kan bijhouden.
Ook spuugt die de laatste tijd meer als ie heeft gegeten, hij wil niet boeren dus leg ik m op bed even later huilt die dan omdat die moet boeren :roll:

Lenteding
17 February 2010, 12:50
Linda, hoe is het vannacht gegaan?

Sonja, vaak ga je ook niet al te lang in bad met de kleine. Dus tegen de tijd dat het water afgekoelt is, ga je er al bijna weer uit. En anders gewoon even weer wat warm water er bij laten lopen :) Doen we hier ook nog wel eens. Vind het wel heerlijk om in bad te gaan met de kleine! Daar geniet ze echt van, maar ook wel van het douchen hoor. :)

Ladyd, jammer dat je steeds wakker wordt van die containers :( Maar wel mooi om je dag te beginnen met een lachje van je kleine meid. Ben je gelijk weer vrolijk :)

Janina, als hij idd veel spuugt, kan het zijn dat hij teveel binnen krijgt. Sophie spuugde ook veel meer toen ik om de 3 uur voedde. Maar nu ik haar zelf laat komen (wel maximaal 4 uur na de vorige voeding overdag) spuugt ze een stuk minder. En ze komt toch wel vanzelf, soms moet je haar wakker maken. Maar dat is vaak als ze na de voeding een hele tijd wakker is geweest en pas later in slaap valt!

IsabelleS
17 February 2010, 12:54
Hier ook 1 die meer van de douche is hoor, al begint hij nu wel aan het bad te wennen en vindt hij dat ook heerlijk (gewoon blijven proberen ;) ) Ik mag eigenlijk nog niet in bad, ben wel gestopt met vloeien maar moet eerst nog naar de gynae over 3 weken om KS litteken te controleren dus ga ik nu nog in een ondiep bad zodat mijn litteken niet onder water is...

Vanaf wanneer beginnen jullie met een voedingschema? Ik voed hem gewoon op aanvraag en dat gaat goed dus wil dat voorlopig zo houden, hij komt dan zo ongeveer elke 3 uren, en snachts meer elke 3,5u.

Ben nu zo ziek als een hond, lekker dan, en Max geeft vandaag ook veel terug na voedingen, gelukkig ging het bij de laatste voeding wel goed

bloemmie
17 February 2010, 12:58
ik doe al om de 4 uur voeden :? maar soms laat ik m 5 uur slapen en dan ist ook goed, maar ja we zullen morgen wel zien als ik m laat wegen. hij heeft iig nog geen knijpbilletjes :( wel van die lekkere knijpwangen woei :mrgreen:

isabelle ik zal t blijven proberen :D
heb je nog veel last van je ks dan?

Tessa1981
17 February 2010, 14:35
ik voed ook echt op verzoek hoor, alleen als ik echt weg moet en ze al langer dan 3 uur slaapt dan maak ik dr wakker omdat ze meestal toch om de 3uur komt. behalve gister dan toen kwam ze elk uur.. pfffff

Ik ga zo ff opfrissen en omkleden. over 2 uurtjes komt mn vriendin en dan gaan we naar mn andere vriendin om mn haartjes te verven en knippen :D :D Neem chloŽ gewoon mee want manlief is dan nog niet thuis..

Sandy
17 February 2010, 16:16
Ik voed ook op verzoek en op aanraden van mijn schoonzus laat ik minimaal 2 uur en maximaal 4 uur ertussen zitten overdag. Dat gaat prima. 's Nachts 1x maximaal 6 uur, maar dat heeft ze nog niet gehaald, heel soms lukt 4,5 a 5 uur.
Ben vandaag op mijn eigen weegschaal gaan wegen met haar en toen kwam ik op 4300gram vorige week op cb was het 3865, of het klopt weet ik niet maar ze zal in ieder geval gegroeid zijn. Maak me soms wel eens zorgen, want ze is zo snel klaar. Echt binnen 10 minuten, maar zolang ze goeie plasluiers heeft moet het goed zijn.

Over poep gesproken; Vanochtend moest ze poepen toen ze bij mij lag en dat ging niet helemaal goed. Gevalletje lekkage :lol: We zaten beide onder. Hebben lekker samen gedoucht, dat vindt ze echt heerlijk. Ze zit dan met die grote ogen te kijken echt prachtig vind ik dat!

ladyd
17 February 2010, 17:27
Hallo,

Niet meer geslapen helaas, heb het maar gelaten. Zo meteen weer kraambezoek, deze en volgende week ineens weer wat mensen die nog willen komen kijken. Ga het nog missen al die aandacht!

Vraagje, hoe doen jullie dat met je kindje in bad? Lijkt me beetje lastig om dan jezelf ook te wassen enzo. Ik heb zo'n klein zitje die ik normaal gesproken in het babybadje zet, misschien is dat wat?

Liefs,

Ladyd

ladyd
17 February 2010, 17:30
Oh en ik voed ook op verzoek, alleen dan uit de fles (afgekolfde moedermelk). Ik laat er wel minimaal 3 uur tussen zitten en als het echt niet lukt dan 2,5 uur. Ik doe niet aan een maximum, heel soms slaapt ze 's nachts wel 8 uur of meer achter elkaar als ze overdag veel wakker is geweest. Dan maak ik haar wel eens wakker. Dan komt ze soms maar aan 5 voedingen, maar ik geef meer als nodig is voor haar gewicht, dus ze krijgt altijd toch genoeg binnen. Ik geef 6 x 125 ml en ze is ergens tussen de 4,5 en 4,8 kilo denk ik. Moet het wel iets gaan verhogen denk ik, want ze begint soms iets te morren als de fles leeg is.

IsabelleS
17 February 2010, 18:58
Bloemmie: nee gelukkig helemaal geen last meer van ks :D Alleen de eerste week was pijnlijk, maar ik denk dat ze gewoon standaard 6 weken nemen voor voorzichtig aan doen, kan niet wachten tot ik weer mag zwemmen en hardlopen en zo, eindelijk weer wat in vorm komen :oops:

LadyD: Als Max en ik in bad gaan doe ik Max eerst, en daarna geef ik hem aan mijn man en die droogt hem dan en kleedt hem aan en dan kan ik in bad blijven zitten :) Als ik alleen ben doe ik het idd ook meestal met een speciaal babyzitje voor in het bad...

Tessa1981
18 February 2010, 12:02
wij doen meestal alleen douchen met haar omdat ze bad 10x niks vind. Als mn man gaat douchen met haar pak ik haar weer aan om af te drogen en aan te kleden en andersom.

Als ik alleen ben en ze heeft een ongelukje gehad dan doe ik haar gewoon alleen in haar eigen badje. Maar mn kraam gaf als Tip dat je ook warme handdoeken in t badje kan leggen. Dan leg je haar daar snel in, droog je zelf en badjas aan en dan kan je haar verder afdrogen en aankleden.
Maar dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk.

T begint nu pas beter te gaan dat ze t iets beter accepteerd als je dr kleertjes uittrekt. Was eerder echt elke verschoonbeurt een groot drama.

Ranja
18 February 2010, 12:07
Hier ook voeden op verzoek. Meestal zit er 3,5 a 4 uur tussen de voedingen, overdag soms iets minder, snachts soms iets meer. Ik maak haar wel rustig wakker als het overdag tegen 4 uur aan loopt. We komen op 6 a 7 voedingen per dag uit. Ze groeit in ieder geval goed! :D Maandag naar het cb geweest om te wegen en ze bleek 250 gram aangekomen in 10 dagen.

Hier ook een douche fan (Nova dus! ;) ), maar ik vind nog wel een hoop gedoe als ik alleen met haar ben. Ik moet daar nog iets handiger in worden... :roll: Vaker oefenen denk ik! ;) In bad 'mag' ik nog niet, maar het lijkt me wel erg leuk! Ze is ook zo heerlijk ontspannen als ik haar in bad doe.

Maar mn kraam gaf als Tip dat je ook warme handdoeken in t badje kan leggen. Dan leg je haar daar snel in, droog je zelf en badjas aan en dan kan je haar verder afdrogen en aankleden.
Goeie tip! Ga ik eens proberen. :mrgreen:

Ik had trouwens steeds last van pijnlijke tepels, tijdens maar ook tussen de voedingen, dus heb een lactatiekundige over de vloer gehad om te kijken of het met het aanleggen te maken had. Blijkt dat ik een candida infectie heb en Nova dus spruw! :cry: Zij lijkt er gelukkig weinig last van te hebben. Bij haar zie je er ook nauwlijks iets van, alleen een beetje een lichte waas over haar tong. De wijkverpleegkundige van het cb had het ook niet gezien...

Nu hebben we sinds gisteren medicijnen, maar Nova krijgt steeds last van krampen na de medicijnen... Volgens de bijsluiter zou dit vanzelf over moeten gaan. Ik moest trouwens zelf om een zalfje voor mijn tepels vragen, ik kreeg eerst alleen iets voor Nova mee. :?

Ranja
18 February 2010, 12:13
Vanaf wanneer beginnen jullie met een voedingschema? Ik voed hem gewoon op aanvraag en dat gaat goed dus wil dat voorlopig zo houden, hij komt dan zo ongeveer elke 3 uren, en snachts meer elke 3,5u.
Voorlopig ben ik van plan op verzoek te blijven voeden (komende weken), maar ik schrijf de tijden meestal op en hoop een ritme te ontdekken, zodat ik het subtiel kan beinvloeden... :roll: :o ;) :lol:
Ik hoop dat er zo vanzelf een vast ritme ontstaat.

Ben nu zo ziek als een hond, lekker dan, en Max geeft vandaag ook veel terug na voedingen, gelukkig ging het bij de laatste voeding wel goed
Balen! :( Het is al druk genoeg met zo'n kleintje. Ziek zijn kan je er dan vaak niet bij gebruiken. Beterschap!

Tessa1981
18 February 2010, 12:56
Ik ben ook ziek aan t worden bah!!
Snotterig, keelpijn en koppijn.

MAdame ligt nog steeds te tukken in de box dus ben benieuwd hoelang ze t nog gaat volhouden vandaag. Al zie ik wel steeds 2 voetjes de lucht ingaan nu :mrgreen:

Bah zeg spruw, niet fijn voor mama en ook normaal gesproken niet fijn voor de kleine toch?

bloemmie
18 February 2010, 14:45
ranja wat voor spulletje heb je gekregen dan?
Tim had eerst spruw toen had hij nystatine gekregen, daarna was t bij hem over toen had ik t :roll: een of andere zalf gehad maar die mocht Tim weer niet hebben :? en nu heb ik weer stekende tepels dus heb ik nu nystatine gekregen :roll:
Vind Tim niet erg, smaakt naar amaretto vindt die heerlijk, int begin vies en nu smullen. :mrgreen: maar iig als je dat spul hebt daar kunnen ze idd krampjes van krijgen, maar dit gaat idd na een paar dagen over.

Vandaag naar inloopspreekuur van cb geweest, want had t gevoel dat Tim te hard groeide en t niet bij kon houden, heel t weekend alleen maar zitten huilen en vanaf maandag tot gister alleen maar slapen :shock: vandaag ook weer geslapen van 23.15 tot 5 uur en toen tot 10 uur vanmorgen :o was helemaal uitgerust :? maar dus hele verhaal uitgelegd aan die arts daar en Tim gewogen, piest die natuurlijk in de weegschaal :? :oops: hij weegt nu 4740 gram en is 57.5cm :shock:
kortom een lange Jan. Is in 10 dagen dus weer 1.5 cm gegroeit en 330gram aangekomen :?
Denk dus echt een sprongetje, die arts vroeg hoeveel flesjes geef je per dag? Ik zo ik geef borstvoeding :? ow, dan heeft mama slagroom ipv melk :mrgreen: okeeeeeeeeee, mannen humor denk :roll:
Maar Timmie is vandaag lekker wakker en alert en gaat lachen met geluid en brabbeld veel woei

Sonja165
18 February 2010, 16:49
Als ik met Robin douche leg ik 2 badhandoeken in de wasbak of in dr maxi cosi, ik vind de maxi cosi makkelijker omdat ik dr makkelijker eruit getilt krijg en het is zachter als ze wasbak. Robin is ook erg gek op douchen ze valt echt bij me in slaap onder de stralen

IsabelleS
18 February 2010, 17:18
Voorlopig ben ik van plan op verzoek te blijven voeden (komende weken), maar ik schrijf de tijden meestal op en hoop een ritme te ontdekken, zodat ik het subtiel kan beinvloeden... :roll: :o ;) :lol:
Ik hoop dat er zo vanzelf een vast ritme ontstaat.

Dat doe ik dus ook, wel handig om bij te houden en maakt alles wat duidelijker, want met die verweekte hersenen van me is het natuurlijk moeilijk om te onthouden ;) :mrgreen:

Wat een mooie naam heeft je dochter trouwens!

Ik ben ook ziek aan t worden bah!!
Snotterig, keelpijn en koppijn.

Beterschap!

IsabelleS
18 February 2010, 18:36
O en weet iemand ook wanneer je ongeveer stopt met lekken? Ik ben nu 9 dagen gestopt met BV maar lek nog steeds... :(

bloemmie
18 February 2010, 19:02
haha ik geef al bijna 8 weken bv en lek nog dus duurt nog ff :P

Fiemo
18 February 2010, 20:28
even snel een berichtje terwijl Pip op mijn schoot slaapt...

Hier gaat alles elke dag weer wat beter. Ik heb nog steeds wel een spierpijn gevoel maar het gaat al een stuk beter dan vorige week. Ik heb nu alleen last van ongelooflijke stuwing en dus Pamela Anderson borsten :mrgreen:
Pip groeit lekker.. ze is nu ongeveer 9 pond. Even een schatting door samen op de weegschaal te gaan staan. Ik ga morgen even kijken wanneer er bij ons op het cb een inloop weeguurtje is. Ik ben benieuwd, ook hoe lang ze nu is :D

Fijne avond allemaal!!

Gerjanne1981
18 February 2010, 22:13
Hallo meiden! Nou, eindelijk kan ik mij hier ook bij aansluiten! :D Op zaterdag 13 februari is onze zoon Vince geboren. Hij doet het super tot nu toe, de borstvoeding loopt als een trein en het is een heerlijk rustig mannetje. Huilt praktisch alleen bij het verschonen en bij krampjes, die hij niet veel heeft (gelukkig).

Met mij gaat het stukje bij beetje wat beter. Ben 1,5 liter bloed verloren bij de bevalling (thuis bevallen maar moest daardoor alsnog naar het zkh) dus voel me nog een beetje slapjes, maar dat komt helemaal goed. Vanavond voor het eerst lang beneden gezeten, Vince eerst in de box en toen op schoot, lekker beneden gevoed (wel even de gordijnen dicht gedaan whaha) en nu ligt meneertje heerlijk in zijn wiegje te slapen terwijl ik op bed achter de laptop zit. Voel me wonderbaarlijk fit, al moet ik zo wel gaan slapen want tja de nachtvoeding he... Vince komt om 7-10-13-16-19-22u en dan nog een keer tussen 2 en 3 uur.

Ik heb ook last van stuwing, heb eindelijk borsten :lol: maar ja ze zijn wel heel gevoelig nu. Ook tepelkloofjes, maar Bepanthen doet echt wonderen bij mij. Het voeden doet eigenlijk ook helemaal geen pijn, behalve 3 seconden bij het aanleggen. Ze voelen alleen zo zwaar en strak aan...

Nou meiden, ik hoop hier regelmatig mee te kunnen kletsen maar heb momenteel weinig momentjes voor mezelf haha, je wordt echt geleefd zo'n eerste week...

Ranja
19 February 2010, 08:22
ranja wat voor spulletje heb je gekregen dan?
Tim had eerst spruw toen had hij nystatine gekregen, daarna was t bij hem over toen had ik t :roll: een of andere zalf gehad maar die mocht Tim weer niet hebben :? en nu heb ik weer stekende tepels dus heb ik nu nystatine gekregen :roll:
Vind Tim niet erg, smaakt naar amaretto vindt die heerlijk, int begin vies en nu smullen. :mrgreen: maar iig als je dat spul hebt daar kunnen ze idd krampjes van krijgen, maar dit gaat idd na een paar dagen over.
Ze krijgt Nystatine, een 'suspensie' voor in haar mond, 4x 1 ml per dag of 4ml per dag verdelen over de voedingen. Ik gebruik een zalf op mijn tepels. Voordat ik ga voeden maak ik eerst mijn tepels weer schoon, en na het voeden weer opnieuw het zalfje erop.
Gisteren wilde ik bijna de Nystatine staken! :x Nadat ze al duidelijk last kreeg van krampjes na dat spul, werd ze gisteren misselijk en slapjes en wilde ze niet meer goed drinken, uitiendelijk braakte :shock: ze alles weer uit. En ik weet nu dat braken duidelijk anders is dan spugen... :cry: Het was veel en zuur! Gelukkig dronk ze gisteravond alsnog weer een keer goed...
Ik ga de Nystatine nu alleen nog maar aan de binnenkant van haar mondje smeren met een vinger, zodat ze zo min mogelijk van dat vieze spul ook echt binnen krijgt. Hoop dat er vandaag verbetering in zit.

Vandaag naar inloopspreekuur van cb geweest, want had t gevoel dat Tim te hard groeide en t niet bij kon houden
Ik heb me laten vertellen dat ze nooit te hard kunnen groeien met borstvoeding. Maar ik begrijp je gevoel hoor, eigenlijk is het nooit goed! :mrgreen: Ze groeien te hard, te langzaam... drinken te snel, te kort, te lang...slapen te veel, te weinig...

Ranja
19 February 2010, 08:33
Tessa, beterschap! Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Isabelle, bedankt voor het compliment. :mrgreen: Altijd leuk om te horen!
Ik ben nog bezig met bv, dus weet niet hoe lang het lekken nog aanhoudt nadat je gestopt bent.

Gerjanne, gefeliciteerd! En welkom bij de club!! :mrgreen:

Fiemo, alias Pamela Anderson, 9 pond? :shock: Pip is er gewoon 1 van 19 januari! ;) Nova was afgelopen maandag 3200 gram, dus nu nog geen 7 pond. Ik vind het toch een groot voordeel voor die ukkies die wat later komen dat ze al zo flink zijn, lekker aangesterkt de laatste weken!

Sonja, de maxi cosi is inderdaad ook nog een goed idee ipv het badje. Ik heb ook nog een ongebruikte wipstoel staan... Die kan ik daar natuurlijk ook nog voor gebruiken.

Fiemo
19 February 2010, 09:11
Ja Ranja, ik vind het ook een heel groot voordeel nu hoor. Die laatste weken waren zwaar en ik was er ook helemaal klaar mee en had zin om haar zelf te halen, maar nu ben ik blij.
Ze kijkt vanaf dag 1 al heel helder uit haar ogen,waren ze echt verbaasd over in het ziekenhuis.
Ook kan ze zich al voortduwen vanaf dag 1.. ze 'kruipt' dan zo het aankleedkussen af.. ook moet ik opletten dat ze niet helemaal zonder dekentjes bovenin haar bedje ligt, daar kruipt ze ook heen. Dan moet ik haar weer naar beneden halen en haar stevig onder haar dekentjes klemmen. Ze zet zich al echt goed af en ze is vandaag pas 2 weken :shock:

Ik heb ook Nystatine voor mijn tepels. Gelukkig heeft Pip nog nergens last van, het is echt voor mij. Ik heb het idee dat de pijn ook weer erger wordt, vooral in mijn linkerborst, bah :cry:

Ik moet ervan tussen..Pip heeft honger :mrgreen:

Ranja
19 February 2010, 10:55
Ik heb ook Nystatine voor mijn tepels. Gelukkig heeft Pip nog nergens last van, het is echt voor mij. Ik heb het idee dat de pijn ook weer erger wordt, vooral in mijn linkerborst, bah :cry:
Ik heb miconazol(nitraat) voor mn tepels, een zalfje in een tube. Is de Nystatine die jij hebt ook een zalf? Of gebruik je hier de suspensie voor?

Fiemo
19 February 2010, 11:21
ik heb die plakkerige vloeibare suspensie...dus blijft ook niet echt goed zitten op mijn tepels :?

bloemmie
19 February 2010, 14:48
die zalf had ik eerst ook ranja, maar ben al een keer vergeten dat spul eraf te halen dus ben blij met die nystatine s nachts ben ik niet altijd even wakker :lol:
En krampjes ja die horen bij dat spul. Tim vond t eerst niet lekker naderhand wel. En gister wassie me tepels aant aflebberen :?
ik zelf ben sinds vanacht weer aant bloeden, vrees echt dat er van binnen iets niet goed zit maar ben te schijt om naar de dokter te gaan :oops: maar ja over 2 weken weer naar de vk(nog steeds voor nacontrole) dan vraag ik t daar wel na... :?

hier niet veel bijzonders te melden, Tim ligt heel de dag al ene beetje te *zeuren* speen erin is niet goed tuft die steeds uit. maar zonder is ook niet goed :roll: eigenwijs ding haha

brusje
19 February 2010, 15:22
bloemmie..wil je niet bang maken maar zou toch ff gaan hoor..straks is er een stukje placenta achtergebleven waar je last van hebt?

Shiley
19 February 2010, 15:26
ik zou idd ook gaan hoor bloemmie. ook omdat je de vorige keer ook hevig hebt gevloeid met stolsels. net wat brusje zegt, misschien is er een stukje van je placenta achter gebleven.

bloemmie
19 February 2010, 16:36
i know ik moet gaan zegt manlief ook steeds, maar ja dan moet ik weer helemaal gepakt en gezakt met Tim naar de dokter voor miss maar 5 minuten :roll: placenta was helemaal compleet dus denk niet dat t dat is, maar denk zelf dat ze iets verkeerd(aan elkaar) heeft gehecht.
dat me darm is vastgehecht of zo :? Als ik moet poepen dan bloed ik steeds weer opnieuw, dacht eerst door de aambei maar dies weg.Voeld steeds of ik me anus scheur en me darm naar buiten pers, maar durf niet te kijken(bang dat t echt zo is :oops: ) en als ik doe spoelen met een vaginale douche, dan voelt t net of ik steeds van binnen ook me darm raak, krijg meteen persdrang.Dus weet gewoon ik MOET gaan, mja miss maandag afspraak maken. Maar heb t gevoel alsof ik de dokter(naja de assistente) elke week al spreek en ik t me miss maar inbeeld.

Ow jullie weten zo wel heeeeeel veel van me onderlijf :mrgreen: :oops:

Tessa1981
19 February 2010, 17:30
ik zou ook maar ff gaan bellen bloemmie... vind t maar eng..
Straks is t iets heel simpels...zit je je voor niks drut te maken

NoaM
19 February 2010, 20:17
Gerjanne gefeliciteeeeerd!!!!

Wij hebben tot week 32 de naam Vince bovenaan ons lijstje gehad! Het is uiteindelijk Milan geworden, maar vind t nog steeds een hele gave naam!

bloemmie
19 February 2010, 20:24
oh ja helemaal vergeten te zeggen. Gerjanne gefeliciteerd met jullie zoon!!

brusje
19 February 2010, 21:28
[quote="NoaM"]Gerjanne gefeliciteeeeerd!!!!
grappig..wij hadden voor een knul Vinz :D

Snow
19 February 2010, 21:34
bloemmie: hebben ze bij jou ook in je anus gevoeld na het hechten? bij mij zei ze: 'dit voelt vene rot hoor' en toen ging ze met haar vinger voelen of alles goed zat daarbinnen..

Ik zou toch even naar de huisarts gaan. (ik weet hoe lastig het is; ben toen ook geweest omdat ik last had van een hechting. ging die man met een eenedenbek kijken en een felle lamp erop.. grr! maar goed, het is wel zijn/haar vak he!)

liefs

Snow
19 February 2010, 21:34
vene = even

ladyd
19 February 2010, 21:54
Gerjanne van harte met je zoontje!

Fiemo, fijn dat alles goed gaat met jou en Pip!

Tessa, beterschap!

Bloemmie zou ook gaan hoor! Ik dacht ook dat er bij mij iets niet goed zat, maar is waarschijnlijk onderhuidse knoop van hechtingen.

Verder ook weinig te melden, Luna is de hele dag ook al aan het zeuren. Steeds wakker en huilen. Ze ligt nu wel te pitten, maar moet haar zo al weer wakker maken voor laatste voeding. Morgen en zondag weer kraambezoek, woensdagavond ook al. volgende week ook nog wat verlate bezoekjes.

Gerjanne1981
20 February 2010, 11:46
Dank voor jullie felicitaties meiden! NoaM, wat grappig dat jullie dezelfde naam eerst hadden! Je hoort 'm niet zo vaak, tenminste niet bij ons in de regio. :) (het is de derde doopnaam van het neefje van mijn mannetje, zo zijn we eraan gekomen)

Onze kraamhulpen zijn net weg, moest wel even een brok wegslikken hoor... :? Nu moeten we het zelf doen, best een eng idee. Maar het gaat hartstikke goed met ons drietjes, Vince doet het supergoed, dus dat komt vast helemaal goed. We hadden twee volleerde kraamhulpen, de ene had in beide polsen een peesontsteking dus werd ze bijgestaan. Wat een luxe zeg, twee kraamhulpen! We zijn dan ook flink in de watten gelegd. Twee meiden van mijn leeftijd, dus erg gezellig.

Vince ligt nu beneden even in de kinderwagen te slapen, ik ga 'm zo voeden. En dan duik ik zelf ook weer even mijn nest in. Vandaag voor het eerst weer gewone kleren aan, nog wel een positiebroek, dat zit net wat fijner. Nou tot later!

Sandy
20 February 2010, 13:26
Gerjanne; nog gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bloemmie, ik herken je terughoudenheid wel hoor. Ik heb het idee dat mijn baarmoeder te laag zit (als ik voel dan zit ik er gelijk tegenaan), maar durf ook niet te gaan. Wij hebben 1x seks gehad na de bevalling, maar dat voelde ook niet helemaal fijn. Maar goed, verder geen last en jij wel. Dus als jij eerst gaat, dan ga ik na jou. Oke?

Hier heeft mijn meisje 2 nachten achter elkaar doorgeslapen, echt wennen hoor. Schrik wakker en moet dan rekenen hoe lang ze geslapen heeft, dacht vanochtend dat ze 8 uur geslapen had, maar was een voeding vergeten mee te rekenen. Ga toch maar de wekker zetten denk, 6 uur is lang zat denk ik voor nu.

Fiemo
20 February 2010, 15:40
Had ik je nu al gefeliciteerd? Ik ben het ook even vergeten.. dus bij deze..

Gerjanne, super gefeliciflapstaart met de geboorte van Vince!!!

Ik wilde vragen aan de kolvers.. voelt dit net zo als aan de borst of maakt het kolf apparaat minder gebruik van je tepels? Ik heb de apparaten van mijn zus gekregen (hand en elektrisch) maar ben toch een beetje bang dat het ook zo'n zeer gaat doen. :oops:

Lenteding
20 February 2010, 21:23
Gerjanne, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Gezellig dat je ook mee komt kletsen hier :)

Hier weer schuldig gemaakt aan lang wegblijven. Maar ben er niet altijd helemaal bij met mn hoofd als ik even snel achter de pc kruip. Dan ben ik al blij dat ik de hyves heb bijgelezen en gereageerd. Dan is mn tijd achter de pc vaak alweer om :(
Heb nu nog even tijd, dus zal eventje bijlezen :)

ladyd
20 February 2010, 21:53
Hallo!

Fiemo ik vond het echte borstvoeden niet echt prettig en vond kolven goed te doen! Maar ik had dan ook een nare tepelkloof. Het voelt wel anders. ik heb eerst met de hand gekolfd, zo'n ding die je in en uit moest trekken. Beetje ouderwetse versie nog geloof ik. Nu heb ik een supersonische dubbele elektrische kolf met 2-fasen. Dat is ook prima te doen. Wel beetje naar als ik toeschietreflex heb met de kolf erop, maar dan kan ik een knopje indrukken dat hij naar de afkolffase gaat. Dan pompt hij langzamer maar steviger.

Maar herken je angst wel hoor! Vond het ook wel eng om mee te beginnen! Misschien eerst ff handkolf proberen!

Vandaag Luna voor het eerst met mij in bad gedaan. Heb haar eigen badje met zitje ook gevuld met water en bij mij in het bad gezet. Nadat ik haar gewassen had kon ik haar in haar eigen badje zetten. Ze moest inmiddels al wel voeding hebben dus heb haar in bad maar even aan de borst gelegd. Al weken niet meer gedaan omdat ik alles kolf maar ging wel goed. Ook de borst die de kloof heeft ging wel aardig. Maar blijf toch bij het kolven, weet ik precies wat ze binnen krijgt en ben veel mobieler. Nadat ze gedronken had heb ik haar in haar in het zitje in haar eigen badje gedaan en toen viel ze snel in slaap! ;) Kon ik mooi even wassen enzo. Was echt mooi momentje vandaag! :D

Liefs,

Ladyd

bloemmie
21 February 2010, 12:18
jaja ik weet t :P morgen ga ik de dokter bellen, dus jij daarna Sandy ;)
Het bloeden is namelijk weer gestopt, dus dat kan geen menstruatie meer zijn of ik moet in 2 weken al 2 keer een eisprong hebben gehad :roll: en ik heb ook 1 keer "sex" gehad, naja was niet pijnloos en verder dan 5 cm zijn we niet gekomen :roll: maar heb steeds t idee dat als ik een vaginale douche neem dat er iets in de weg zit, merk dat ik dan iets weg moet duwen :?

@ regenboog, ze heeft niet in me hollie gevoeld, wel de buitenkant bekeken en toen zei ze dat t niet helemaal was doorgescheurd, maar ja nu twijfel ik of dat wel zo was. Maar ja morgen zullen we t weten :mrgreen: ow ga nu al door de grond :oops: toen ik moest bevallen was die schaamte weg en ook in de kraamtijd maar nu pff tis er weer hoor.

Ow me kleine mannetje is ziek, vanacht wakker geschrokken omdat hij aant piepen was :cry: morgen ook de dok even laten kijken(als ik er dan toch ben :P ) hij heeft me alleen wel aangestoken :shock:

kolven vind ik trouwensw ook pijnlijk hoor, heb na t kolven altijd van die tepels net als van die axe reclame :roll:

Fiemo
21 February 2010, 22:58
Ik vind kolven echt een verademing :D . Ik zet hem ook niet op volle kracht vooruit maar wel ruim halverwege en dan nog is het niets vergeleken bij de zuigkracht van Pip. Ik heb het idee dat haar zuigkracht echt enorm is. Dat zeiden ze in het ziekenhuis al en ook onze kraamhulp zei het maar ja.. ik dacht, dat zeggen ze vast tegen alle moeders om hun ego te boosten. Kennelijk is het echt enorm.
Mijn tepels zien er na Pip uit als een platgezogen lange toeter, echt enorm auw :cry:

Ik heb Pip vanmiddag allebei de borsten gegeven en zelfs de linker was zowat pijnloos. Ik kon wel huilen van blijdschap zeg.. echt even 1 dagje gekolfd en mijn linker tepel was echt lekker bijgekomen. Ook dronk Pip goed aan beide borsten dus last van de verwarring heeft ze gelukkig niet.

Vanavond de buren op bezoek gehad. Pip was de hele dag al wakker en hongerig en huilerig dus ik hield mijn hart al vast. Ze kwamen binnen met zijn vieren, ik gaf Pip even mijn buurvrouw en ze was stil. Heeft 2 uur lang bij mijn buurvrouw, daarna buurmeisje en daarna ander buurmeisje op schoot geslapen en nu slaapt ze alweer 2 uurtjes in haar bedje :shock: Ik ga haar zo maar wakker maken want anders gaan we zo weer een drama nacht in...

dikke knuffel iedereen en slaap lekker.

NoaM
22 February 2010, 07:58
Gaat hier goed lees ik! ;)

Fiemo, ik ben ook begonnen met kolven na een dag of 4 na de geboorte van Milan. Ik had een zeer pre-bv kraamverzorgster en ik kreeg hem iedere keer weer aan de borst maar zat al te janken vooraf. Pffff ik voel t gewoon weer als ik eraan terugdenk!
Toen we voor t voeden en na het voeden erachter kwamen dat meneer geen gram aankwam werd ik vreselijk onzeker! (hij had 3 kwartier liggen 'drinken'!!!!
Toen is mijn vriend op zondag ergens een kolf gaan regelen, ik gekolfd, 70cc, aan Milan gegeven, hij dronk het op en viel in slaap! Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest haha!

Sindsdien ben ik langzaamaan alles gaan kolven. Heb nog wel 3 weken iedere ochtend en avond Milan aan de borst gehad ivm zijn zuigebhoefte, dit ook langzaamaan gaan kolven en dat 3 maanden volgehouden met een handkolf!!!!

Milan heeft ook zo'n enorme zuigkracht, hij drinkt nu bijv een papfles 's avonds door een s-speen van difrax!!! :shock:

Sandy
22 February 2010, 12:41
Bloemmie; wauw wat luister jij goed naar ons zeg! Ik heb ook de huisarts gebeld hoor, maar de mijne is op vakantie :lol: heb dus uitstel van executie. Belde eigenlijk voor Femke, had in mijn hoofd gehaald dat ze weleens spruw kon hebben. Ben met haar naar de vervanger geweest, maar ze had geen spruw. Het onrustig drinken aan de borst kan komen door darmkrampjes en/of doordat ze verkouden is. Tja, als ze drinkt gaat ze vaak scheten laten en poepen, dus dat kan het best zijn. Misschien had ze een virusje, omdat ze al een tijdje verkouden is en nu ook een prutoogje heeft. Als je verkouden bent drinkt het ook moeilijker. Kan het dus ook zijn.
Ben in ieder geval weer gerust gesteld, haha, die man zal wel gedacht hebben.........

Verder gaat alles erg goed, Femke heeft nu 3 nachten achter elkaar doorgeslapen. Vind het zo knap van haar! Lekker ook voor mij natuurlijk, merk je goed hoor qua energie.

Vanavond nagym. ben benieuwd, heb eigenlijk niet zo'n zin. Is van 20.30-21.30, veels te laat, dan lig ik vaak al in bed.

bloemmie
22 February 2010, 15:52
naaaaaa avontuur gehad vandaag hoor, voort eerst met de bus :shock:
na ging goed totdat de bus ineens een andere afslag nam wegens een omleiding :roll: na uiteindelijk nog een kilometer of 2 kunnen lopen naar de dokter om 1 uur zou t verholpen zijn....VERVOLGT

na ons mannetje is gewoon verkouden, heeft een beetje slijm in de longetjes maar niks verontrustends. Gewoon niks aan doen tenzij die koorts krijgt dan weer contact opnemen. Had ook gevraagd hoe t met t poepen zat want hij had gister 6 poepluiers en allemaal hadden ze slijm erbij. Dus hij luisterde naar zijn darmpjes maar die maakten goede geluiden en buik was niet hard, hij had ook meteen zijn hartje geluisterd maar die was ook goed.
Bij mij heeft die niet gekeken, heeft een brief voor de gyno. geschreven, hij zei ik kan wel kijken maar dan moet je daar weer t zelfde onderzoek krijgen en daar weten ze er meer van. Dus ff afspraak maken met gyno.
Hij zei kan best dat er iets niet goed zit of een hecting nog niet helemaal is opgelost, gebeurd vaker als er vocht in zit tussen t gehechte gedeelte.

Ik na me mammie geweest, woont in dezelfde straat. en om 1 uur wou ik de bus pakken. Rijden ze nog steeds niet. Waren bezig met de weg repareren(MOET DAT ALS IK MET DE BUS GA!!!) naja om 2 uur nog een poging, gelukkig regende t niet al heel de dag :? na komt eindelijk de bus om kwart over 3, bomvol :shock: paste er niet meer in met de kinderwagen :roll: ik naar een andere bushalte lopen, komt onderweg al de bus die was 5 minuten te vroeg *zucht* weer wachten na komt om 10 over half 4 de bus weer vol, maar nu heb ik me erin gepropt hoor, ik was al zeiknat en wou onderhand naar huis.iedereen ging netjes opzij ze stonden zelfs op voor me dat ik kon gaan zitten :mrgreen: na dat was me verhaal een beetje jaja nu benk moe en ga ik soeppie maken

NoaM
23 February 2010, 12:59
Pfff wahaha Bloemmie wat een mazzel had jij zeg met die bus!!!!

Wat si het hier trouwens druk!

Sandy
23 February 2010, 15:33
Bloemmie; volgende keer gelijk gebruik maken van je moederschap dan maar?

Zo net klaar met kolven, Femke drinkt nu vaak nog maar aan 1 borst en dan stroomt die andere op den duur leeg. Had net dat ze toch de 2e borst pakte, maar heel kort. Toen ze losliet spoot het echt in haar gezicht, haha. Ik wist niet wat ik zag.
Ze krijgt pas op z'n vroegst om 18.00uur weer, dus leek kolven wel handig. Ik heb extra flesjes van medela gekocht zodat ik ook kan invriezen zonder over te gieten als ik wil. Leek me wel handig voor als ze steeds maar 1 borst drinkt, anders moet ik het weg gaan gooien en dat vindt ik zonde.

Goed, echt druk is het hier niet nee, ga nu nog maar even strijken voordat m'n mannetje weer thuiskomt. Wil dan even snel boodschapjes doen voor het avondeten. Boerenkool met worst, nu het nog wat frisjes is.

Hebben jullie ook zo'n zin in mooi weer? Zie het al helemaal voor me dat ik met Femke op een terrasje zit in de zon 8-)

Groetjes

IsabelleS
23 February 2010, 18:13
Hebben jullie ook zo'n zin in mooi weer? Zie het al helemaal voor me dat ik met Femke op een terrasje zit in de zon 8-)

Dat heb ik hier dus wel ;) Ik zit hier nog in Zuid Afrika (Max zijn vader is Afrikaans) en het is hier dus nog zomer, ik zit regelmatig lekker met Max op de veranda met een bakje koffie en een boek terwijl hij lekker ligt te slapen of aan het wauwelen is :D En ik moet zeggen dat het heerlijk is, hij hoeft meestal ook alleen maar een rompertje aan en dan is het klaar!

Maar ik mis aan de andere kant dan de sneeuw wel weer...

NoaM
24 February 2010, 08:23
Nou Li, na euh ff denken bijna 8!!!!! weken sneeuw ben ik er heeeelemaal klaar mee hoor! Hoe gaat t nu verder?

Fiemo
24 February 2010, 08:35
Ja heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk... ik hoop dat de lente snel komt hier.. lekker in de tuin zitten en Pip in haar hangmat :D

NoaM
24 February 2010, 08:49
Jaaa heerlijk romper aan en klaar! Badje naar buiten!

Hoe is het verder met pip?

En met Yma? Alweer beter?

brusje
24 February 2010, 09:08
hihi yma hoort in nov en dec topic..maar lees hier ook..hihi t gaat beter ze spuugt niet meer maar drinkt nog wel erg weinig, maar beter dan niks toch..

Sandy
24 February 2010, 11:34
Isabelle S; Met zo'n kleintje is zon en warmte lekkerder dan kou en sneeuw denk ik zo. Ik ben ook eens in Zuid Afrika geweest in maart was dat en ik denk dat ik het niet vervelend zou vinden daar nu met Femke te zijn qua temperatuur. Je gaat hier nu niet voor de lol naar buiten.

Ik ga maar eens een warme douche nemen, is er nog niet van gekomen vandaag. Femke had krampjes, maar heeft nu gelukkig lekker kunnen poepen en slaapt.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tessa1981
24 February 2010, 15:20
Ik verlang ook naar de lente hoor, ben het SPUUGZAT die sneeuw.. Al was t gister wle lekker zonnig maar berekoud. En vandaag is het zacht en nat pfffffff....

Zo ik heb net boodschappen gedaan, nu ff de zooi hier opruimen en dan mn meissie voeden enin dr bedje gooien.. Kan mama lekker aardappels gaan schillen :(

Ga morgen ff shoppen in Hilversum met ChloŽ en mn vriendin. Moet ff zwarte pumps hebben en een grijze pantalon voor hun bruiloft.. Zij weet overal wel plekjes waar ik kan gaan voeden als t nodig is.
Gister brak t zweet me uit, ze begon echt KEIHARD te brullen in de AH. Ben toen super snel naar mn schoonouders gereden om daar te gaan voeden. :oops:

Regina08
24 February 2010, 18:43
Hallo mama's,

hoe gaat het hier?
Ik meld me alvast. Probeer vaker op t forum te zijn, maar met Jelco gaat dat niet altijd lukken.
Zijn er nog meer mama's waarbij de kleine moeilijk in slaap valt en veel wakker is?
Ben benieuwd wanneer dit verandert?!

ladyd
25 February 2010, 09:46
Hallo mama's,

Bloemmie wat een gedoe met die bus zeg! Wanneer heb je afspraak bij de gyn?
Pff heb ook zin in de lente! Gisteren was het wel ff lekker, mooi even gaan wandelen. Vanmiddag ook met een vriendin wandelen als het droog is.

Ff vraagje, hoe is het met jullie slaap? Ik kan soms zo slecht is slaap komen na de nachtvoeding. Soms slaapt ze door maar vannacht was het weer 5 uur en ik sliep pas half 1, we hadden make-up avondje met vriendinnen. 6 uur weer het bed in, 7 uur ging mijn vriend eruit, sliep ik nog niet. half 9 alweer wakker, maar eruit gegaan, gaan kolven en daarna haar voeden.
Nu ff douchen en dan ga ik maar weer poging wagen in bed. Rusten jullie nog en wanneer?

Liefs,

Ladyd

Gerjanne1981
25 February 2010, 13:45
Hoi meiden! Over het niet willen slapen... Na een heerlijke eerste week waarin we Vince echt voor IE-DE-RE voeding wakker moesten maken heeft meneer nu ineens de wijde wereld ontdekt. Overdag komt hij moeilijk in slaap, 's nachts is het gelukkig minder problematisch. Ik wil zelf iedere middag nog wel slapen, maar zodra ik hem in zijn wiegje leg is het brullen geblazen. En zodra ik hem lekker tegen me aan hou is het stil. Hij heeft me nu al om zijn vinger gewonden... :roll: Ik zit nu dus helemaal brak aan de keukentafel... :?

Aan de voeding ligt het niet, hij drinkt nog volop, boertjes zijn het ook niet en ook geen vieze luiers, meneer wil dus gewoon lekker bij mama zijn... Vind ik natuurlijk helemaal iet erg, want ik vind het heerlijk om met hem te knuffelen, maar ja ik wil zo graag slapen... :roll:

Ik mag dus eigenlijk klagen hoor, want hij huilt in principe niet heel veel, maar als hij dan huilt gaat het me door merg en been en kan ik hem gewoon niet laten huilen. Heb het vanmiddag een half uur geprobeerd maar hij krijste het uit dus heb ik 'm maar weer naar beneden gehaald...

Tessa1981
25 February 2010, 14:25
hoi meiden,

Ik ken dat wel hoor, ik slaap zelf gelukkig heel makkelijk maar ChloŽ heeft er na 6 uur geen zin meer in. dus doe ik de tv aan en neem haar bij me in bed. ligt zij lekker naar me te koekeloeren terwijl ik nog ff slaap tot de volgende voeding.

Nu ligt ze ook al een half uur te zeuren in dr bedje maar ik laat haar mooi liggen. Vind het wel ff goed zo. vaak heeft ze t ook wel even ndig om te huilen om in slaap te kunnen vallen.

ik ga ff snel de woonkamer doen.

IsabelleS
25 February 2010, 15:47
Nou gaat wel lekker hier nu, lekker weer, meneer begint volgens mij het verschil tussen dag en nacht te snappen en langzamerhand komt er steeds meer tijd tussen voedingen te zitten (zat op 3 uren, gaat nu steeds meer naar 4 uren) :D Het is wel verrot dat ik al aan het werk ben natuurlijk maar voor de rest is het genieten ;)
Gelukkig zit ik deze zomer ook in NL, dan is hij oud genoeg om in een zwembadje in de tuin te gaan (samen Met Milan;) he NoaM)

Ja heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk... ik hoop dat de lente snel komt hier.. lekker in de tuin zitten en Pip in haar hangmat :D

Hangmat? Speciaal voor babies? Wat voor 1 is dat dan? Dat is wel leuk! Ik heb Max meestal op een groot voedingskussen buiten met een deken erover en daar ligt hij dan op...

Isabelle S; Met zo'n kleintje is zon en warmte lekkerder dan kou en sneeuw denk ik zo. Ik ben ook eens in Zuid Afrika geweest in maart was dat en ik denk dat ik het niet vervelend zou vinden daar nu met Femke te zijn qua temperatuur. Je gaat hier nu niet voor de lol naar buiten.

Het is wel een prachtig land he, maar pfff ik mis mijn familie en vrienden... Jammer genoeg is Max nu nog te jong om te kunnen zien hoe mooi het hier is

Ik wil zelf iedere middag nog wel slapen, maar zodra ik hem in zijn wiegje leg is het brullen geblazen. En zodra ik hem lekker tegen me aan hou is het stil. Hij heeft me nu al om zijn vinger gewonden... :roll:

Hahaha dat heb ik dus ook, en ik denk dat we niet de enigen zijn! Meestal leg ik hem gewoon weg dan als hij slaapt overdag, maar ik hou hem wel in dezelfde kamer (ik heb hem alleen snachts in de wieg want die staat in zijn eigen kamer), een draagzak helpt ook, dan kan je gewoon van alles blijven doen, maar dat vind ik nu pas makkelijker nu hij wat meer zijn hoofd overeind kan houden...

Gerjanne1981
25 February 2010, 17:29
Ik wil zelf iedere middag nog wel slapen, maar zodra ik hem in zijn wiegje leg is het brullen geblazen. En zodra ik hem lekker tegen me aan hou is het stil. Hij heeft me nu al om zijn vinger gewonden... :roll:

Hahaha dat heb ik dus ook, en ik denk dat we niet de enigen zijn! Meestal leg ik hem gewoon weg dan als hij slaapt overdag, maar ik hou hem wel in dezelfde kamer (ik heb hem alleen snachts in de wieg want die staat in zijn eigen kamer), een draagzak helpt ook, dan kan je gewoon van alles blijven doen, maar dat vind ik nu pas makkelijker nu hij wat meer zijn hoofd overeind kan houden...

Nou dat doe ik dus ook, ik leg hem bijvoorbeeld in de box of in de kinderwagen als ik beneden ben, en dan wil hij vaak wel slapen, nadat hij eerst eventjes in mijn armen heeft gelegen en al wat is weggedoezeld. Maar ja hij moet toch ook aan zijn wiegje wennen... Vind het wel moeilijk soms hoor. Ik weet dat ik hem soms gewoon even moet laten huilen maar da's niet altijd makkelijk! :roll: Op dit moment slaapt hij weer als een roosje, eigenlijk moet hij (volgens schema) om 19u voeding maar vind het nu zo sneu om 'm wakker te maken. Hij heeft om ongeveer half 5 nog wat gehad namelijk. Nouwja we zien wel.

bloemmie
26 February 2010, 11:11
allereerst Regina gefeliciteerd met je kleintje!! had ik nog niet gedaan.
Gerjanne, wat een lekker ding is Vince zeg!!
Sandy, na heb vandaag gebeld :oops: kan pas 24 maart terecht :shock: gelukkig moet ik volgende week bij de vk dus miss dat die al even kan kijken.En jij? :P

Hier gaat t slapen van me moppie best goed, vanacht heeft die van 22.10 tot 5 uur geslapen 8-)
maar idd met de slaap van mama gaat t wat minder. Lig dan meestal ook een uur soms 2 wakker :(

en ik heb er steeds meer moeite mee om de kleine te laten liggen als ie huilt hoor, vooral 's nachts, maar das om 2 redenen.
1 de buren :oops: schaam me dan dood en bang dat ze wakker zijn door Tim
2 omdat ik denk dat als ik dan meteen er naar toe ga en zijn tutje geef hij sneller slaapt dan dat die zich eerst weer wakker huilt :?

IsabelleS
26 February 2010, 13:35
Inderdaad dat heb ik dus ook.. Eerst huilde hij elke keer als hij wat wakker werd snachts, nu is het meer murmelen wat hij doet, maar als ik niet reageer zet hij wel een keel op. Dan ga ik er liever naar toe en dan laat ik hem gewoon liggen en ik praat niet tegen hem maar aai wat over zijn rug, geef hem een kus en stop zijn speen in zn mond, meestal valt hij dan wel weer in slaap.

Het is zo moeilijk om hem te laten liggen als hij huilt, van tevoren had ik echt nog niet door hoe groot dat instinct is om daar op te reageren, ik bedoel bij mij reageert mijn hele lichaam erop, ik word er helemaal onrustig van (dat had ik bij babies van andere mensen nooit), ik voel het in mijn buik en zelfs mijn borsten lekken nog zodra hij echt huilt, ook al ben ik al 2,5 week gestopt met BV.
Soms laat ik hem wel liggen of leg ik hem weg, als ik alles heb geprobeerd en hij huilt al een langere tijd en als het geen krampjes zijn leg ik hem ergens waar het rustig en schemerig is en dan laat ik hem daar even liggen...

Hij begint nu steeds meer te reageren op de honden, op zijn speelgoed en vooral op onze gezichtsuitdrukkingen. Als er eerst geluid was reageerde hij wel maar nu draait hij zijn gezicht er ook naar toe en soms trekt hij een gezicht. Ik kan niet wachten tot hij lacht voor de eerste keer! We hebben nu al 2 weddenschappen lopen, de eerste is over tegen wie Max het eerste gaat lachen, en de tweede gaat over wiens ogen hij krijgt (papa heeft ijsblauwe ogen, echt heel mooi)

NoaM
26 February 2010, 15:18
Jaaaa samen met Milan in het badje van de zomer leuk leuk!!!! Heb dr zin in meid!

Jullie doen het goed hoor meiden, lees dat jullie ook wel erg rustig blijven bij alles, wij waren wat sneller wanhopig ...;) Wahaha.

liesje88
26 February 2010, 16:44
als ik de verhalen lees over slapen.. dan heb ik volgens mij een luxe :oops:

mijn kleine meisje slaap van 10 tot 7!.. heerlijk.. dan kun je zelf ook goed doorslapen s nachts!..
en ze kan overal wel slapen.. gelukkig heeft ze daar geen problemen mee..

Gerjanne1981
27 February 2010, 10:07
Ben niet jaloers hoor, Liesje... (stiekem toch wel... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

;)

Vince slaapt 's nachts eigenlijk vrij goed dus ik mag niet klagen. Hij krijgt om 22u nog een voeding, en vannacht kwam hij om 2.30u en toen weer om 7u. Dus heel netjes! Vanavond ons eerste echte uitstapje, we hebben een kinderverjaardag. Ik blijf niet zo lang, tussen twee voedingen in, vind ik eerst lang zat haha. Denk ook dat het best druk zal zijn voor Vince, die krijgt natuurlijk enorm veel prikkels.

IsabelleS
27 February 2010, 13:17
Gaat goed dus met Vince!!

Wij hebben vannacht voor het eerst 6 uren achter elkaar geslapen, ben zo trots op hem! :D

Tessa1981
27 February 2010, 13:30
Hey Meiden,

Grappig om te lezen dat ieder kind wel moeite heeft met t inslapen en elke mama moeite heeft met t laten huilen.

Ik kan t ook niet, hoor wel duidelijk het verschil tussen het ene of andere huiltje gelukkig. Maar wakker in dr bedje leggen heeft hier weinig nut. Dan gaat ze echt schreeuwen. Daarbij geeft ze ook een gilletje als ze moet poepen maar tegen de tijd dat ik dan boven ben slaapt ze alweer verder.

soms moet ik haar wel 3x opnieuw aanleggen,dan neemt ze 2 slokjes (nadat ze al volledige voeding heeft gehad hoor) en dan valt ze weer in slaap. Dat werkt nu erg goed maar ja als papa zoals gister de fles heeft gegeven ben ik niet thuis kan hij moeilijk zn eigen tepel aanbieden als troost :mrgreen:
Nou en doorslapen zit er hier echt niet in hoor. Gister om half 11 in bed gelegd en toen kwam ze rond 2.15 uur. toen om 3 uur weer in bed gelegd en toen kwam ze om 6.45 uur en daarna pas weer om 10 uur.

Morgen hebben wij ook een kinderverjaardag, van mn nichtje bij mn schoonouders thuis (daar woont mn schoonzus met haar kids tijdelijk) en ik zie er zoooooooooow tegenop. ChloŽ krijgt snel teveel prikkels en daarbij wil ik haar gewoon niet van arm op arm laten gaan. Maar ja, wiemag haar dan vast houden he? Krijg je dat weer. blehhhhh...

gelukkig is manlief altijd heel eerlijk en hard tegen zijn familie dus die zal t hopelijk wel oplossen.

Nou ik ga even aan de schoonmaak hier.

Tessa1981
27 February 2010, 13:33
liesje, wat goed zeg dat ze zolang doorslaapt, heerlijk lijkt me dat. Maar staan jouw borsten dan niet op knappen/ Of geef je fv?

Isabelle, ChloŽ begint ook overal op te reageren. Zo leuk, hoe gekker je doet hoe meer ze gaat lachen...

Ik snapte dat bij andere nooit, dat rare gepraat wat ouders doen tegen hun baby en nu doe ik t zzelf ook hahaha.. Hele verhalen vertel ik haar.. en dan zit ze maar naar mn mond te kijken

liesje88
27 February 2010, 19:13
tessa.. ik heb de eerste 2 weken bv gegeven.. maar ben overgegaan op fv.. omdat het bij mij zo terug schoot.. en ik het ook niet meer op gang kreeg helaas

IsabelleS
28 February 2010, 18:38
Heb ik ook gedaan, alleen BV de eerste 2 weken, maar dan hebben ze in ieder geval de eerste melk binnen gekregen.
En het gaat fantastisch met Eline toch?

Mijn lieve jongen vannacht voor de tweede keer 6u achter elkaar geslapen :D

liesje88
28 February 2010, 18:47
isabelles.. het gaat super!..

Eline groeit als kool!

en ze slaapt s nachts van 10 tot 7!.. wat wil je nog meer

NoaM
28 February 2010, 18:51
Li wat goed van Max zeg, probeer je op skype steeds te bellen maar lukt niet.. :( Heb je gelukkig wel ff gesproken dus hoop dat je dit berichtje leest!!!!

IsabelleS
28 February 2010, 19:46
Jeetje van 10 tot 7 wat een luxe :D

Hee NoaM gelukkig hebben we elkaar even gesproken, is toch altijd wel heerlijk om even met iemand te praten, het is hier niet altijd even makkelijk ik voel me soms net een monster. We spreken elkaar snel weer ;)

NoaM
28 February 2010, 19:57
O ik snap je gevoel meid, maar Max is het belangrijkste he? En zijn moeder moet goed in haar vel zitten om goed voor hem te kunnen zorgen, daarbij moeten moeilijke keuzes worden gemaakt!!!!

Spreek je gauw weer, en oeoeeee strakjes met de kids op terrasje, groene ster, shoppen enz enz! En we gaan met zijn 4-tjes steeds Engels praten!

Sandy
1 March 2010, 09:38
Grappig dat het over slapen gaat, ben net begonnen om haar wakkerder in het wiegje te leggen overdag. 's Nachts is zeker geen probleem en 's middags ook niet. Overdag na de eerste voeding 's ochtends slaapt ze wel weinig en rond etenstijd 's avonds ook. Wil dan eerst in de box naar haar mobile kraaien en met die handjes zo schattig in de lucht. Uiteraard is dat prima, maar dan moet ze eigenlijk wel even slapen tot de volgende voeding en dan het liefst in haar wiegje. Afijn nu net 3x speentje erin gedaan en nu slaapt ze :P
Verder slaapt Femke nu ruim een week 's nachts met 6 uur tussen een voeding, echt heerlijk. Overdag slaapt ik niet, nooit gedaan. Ik ga 's avonds om 21.00uur mijn bedje in, Femke stort dan ook helemaal in, dus pak dan vast wat uurtjes rust/slaap.

Van het weekend hadden we wel de regeldagen en daar werd ik wel zenuwachtig van, was helemaal bang dat ik niet genoeg voeding had. Ik in tranen, maar gelukkig heb ik mijn schoonzus die nu de 2e heeft en borstvoeding geeft. Alles is verklaarbaar. Twijfel nu niet meer hoor, grote lekkage vannacht. Alles maar weer eens in de wasmachine gedaan.

Ga nu even strijken en ga dan straks samen met Femke douchen en dan even masseren met babyolie, heb er zin in.

ladyd
1 March 2010, 10:05
Hee meiden,

Hier ook nog echt een doorslaper op het moment. Ze sliep van 22 tot 4 uur en daarna weer van half 5 tot 9 uur. Mag zeker niet klagen hoor! Soms komt ze 's nachts om 5 uur, 6 uur of 7 uur, beetje afhankelijk van de onrust overdag en 's avonds. Tegenwoordig leg ik haar bijna altijd wakker te slapen, soms is ze tijdens of na de voeding ingedut maar wordt altijd wel weer wakker. Maar dat gaat goed gelukkig.

En ik houd haar nu wat langer wakker overdag tijdens de voedingen. Vanmorgen even in de wipstoel gedaan toen ik aan het kolven was. Toevallig waren de Teletubbies erop, ze kijk er de hele tijd naar! Ze is ook al echt dingen aan het volgen met haar ogen en ze probeert af en toe mee te kletsen. :D

Vanmiddag naar CB, ben weer benieuwd!
Oh en mijn Lilypadz plakken niet meer, kijken of ik nog ff langs de winkel kan gaan, vind het niet normaal na 3 weken gebruik ofzo. :roll:

Liefs,

Ladyd

IsabelleS
1 March 2010, 17:47
Lacht jullie baby ook al en sinds wanneer :?:

Max hier heeft soms wel een scheve grijns, het is geen kramp maar ik heb ook niet het gevoel dat het een echte lach is :?: klinkt stom haha
Als we aan het spelen zijn of als zijn mobiel aan staat heeft hij soms wel iets wat op een verbaasde grijns lijkt... :?

liesje88
2 March 2010, 12:03
isabelles.. eline lacht ook al echt hoor!.. als je tegen haar praat begint ze echt te lachen.. het is zelfs al vast gelegd op het cb!.. toen was ze 4 weken

Tessa1981
2 March 2010, 12:11
ChloŽ lacht hier nu 2 weken ongeveer en sinds vorige week echt veel meer.
Nu ook heel gericht, als ze mama ondergepoept heeft gaat ze echt grijnzen gewoon.. :mrgreen:

Sandy
3 March 2010, 11:22
Femke lacht ook al een tijdje, maar nu nog meer. Vooral als je haar als ze wakker is in haar bedje legt. Ze lacht dan zo schattig dat ik er dan moeite mee heb haar alleen te laten. Ze probeert mama dan als echt bij zich te houden denk.
Verder is ze helemaal gek op haar mobile in de box, ligt dan met haar armpjes in de lucht te kraaien, echt schattig :!:

Hier is het al een paar dagen lekker weer, dus ben veel aan het wandelen 's middags. Heerlijk en ik wandel naar de winkels en koop dan vaak wat voor haar. Ben echt een shop-a-holic nu. Ga nu op jacht voor een leuke zomerjas, iemand al ergens een leuke gezien?

Ga nu even kinderbijslag aanvragen, had ik nog niet gedaan. Moest een digitale code aanvragen. Ach, komt toch pas in juni geld binnen.

Groetjes Sandy

Tessa1981
3 March 2010, 19:36
Ja heerlijk weer he? Ben er ook helemaal blij van. Eindelijk lekkernaar buiten zonder dat ik bang ben dat ze t koud krijgt.

Ik ben nu de boel aan t omgooien. Ik bleek te weinig melk aan temaken waardoor ons meisje steeds maar honger blef houden en soms 1,5 uur aan mn borst bleef.. :( ik zag steeds meer op tegen de volgendevoeding en zat ondertussen uren met een huilende baby die niet wilde slapen.

Nu ben ik begonnen met flesvoeding en zodra mn borsten vol voelen gaan kolven. De gekolfde melk geef ik ook uit de fles. En nu gaat t super.
MAandag had ze haar sprongetje en nu kan ze onwijs goed, lang en ver haar koppie optillen. En leuk dat ze het vind.. Heerlijk..

O voedertijd, ze begint te brullen

Lenteding
3 March 2010, 22:11
Mooi om te horen dat er meer kindjes met 4 weken lachen :P Op het cb zeiden ze de laatste keer dat dat niet kon, was pas met 6 weken gericht lachen. Alsof ik zelf niet weer wanneer ze echt gelachen heeft :x Zijn hier echt gericht op het gemiddelde!! En alles er onder of er boven is blijkbaar niet mogelijk of niet goed!

bloemmie
4 March 2010, 10:24
We hebben een minireus!!!
Tim is gegroeit als kool! Ligt nu boven het gemiddelde kwa lengte Tim is in 8 weken 7cm!! gegroeit, hij is nu 60,5cm lang en weegt 5105gram nog steeds iets onder t gemiddelde, maar toch iets meer dan 1 kg gegroeit!
En toen kwamen de spuitjes, mama was al bang dat ze zou gaan huilen, maar nee mama was dapper, maar niet zo dapper als ons ventje! Alleen even gekrijst tijdens t inspuiten en daarna was t meteen over. Nu ligt die lekker te slapen.
Ben zo trots op me kleine grote vent!

de vk was trouwens verbaasd dat Tim al de hele tijd dat ze m op zijn buik had gelegd zijn nek omhoog hield :mrgreen: maar niet zo verbaasd als toen ze keek of hij naar voren kwam als ze aan zijn handjes trok, dat die wilde gaan staan :lol:
Toen we zeiden dat die af en toe ook van buik naar rug draait, viel ze bijna flauw :D loopt dus kwa handelingen erg voor, ben benieuwd :?

Tessa1981
4 March 2010, 10:33
Nou ChloŽ houdt ook haar koppie omhoog als ze op dr buik ligt hoor. Ze drukt zich ook op op haar onderarmpjes en strekrt dan haar rug en nekje om verder te kunnen kijken.

Ze woog vandaag trouwens alweer 4610 gram terwijl ze net 6 weekjes is en bij dr geboorte woog ze 3160 gram... :shock:

ik heb bij t cb gezegd dat ik in overleg met de ha gestopt ben met bv hahahaha.. is niet zo, had ik zelf al besloten maar had geen zin in gezeur erover.

ga even een broodje eten en dan wat in t hui doen. Krijgen vanmiddag en vanavond bezoek..

ladyd
4 March 2010, 11:56
Hallo,

Goed te horen dat onze kleintjes goed groeien! Luna was maandag bijna 5 kilo en 57,5 cm, helemaal prima dus! Ze kreeg ook haar prikjes, huilen, huilen echt zielig hoor. Verder was ze nog een beetje huilerig maar viel mee, geen zetpil gegeven ook. Ze sliep wel veel 's nachts en de dag erna.

Ik ga proberen nu 5 voedingen te geven want ze heeft al 3 nachten doorgeslapen. Vannacht en die nacht ervoor zelfs tot 8.15 uur vanaf 23.30 :shock: . Maar kan ook nog van prikjes komen. Ik geeft nu 4 x 150 ml en de laatste 170 ml. Gaat goed zo en blijf gewoon vrolijk door kolven!

Lindy goed toch dat je bent overgestapt, als je niet meer genoeg aanmaakt dan is het niet anders!

Zometeen ff met haar langs me werk. Wel spannend want is ongeveer 40 min rijden alleen de heenweg. En kan haar alleen op de achterbank zetten want we hebben airbag die niet uitgezet kan worden.

Oh en lachen doet ze vanaf 6 en halve week ongeveer. Hoofdje omhoog kan ze ook heel goed.

Liefs,

Ladyd

Sandy
4 March 2010, 12:09
Ah jullie hebben al prikjes gehad, ik mag woensdag. Ben benieuwd, ben zelf momenteel snel aan het janken, haha.

Lachen doet Femke ook al een tijdje hoor en ik vond het al vrij snel geen lachstuipje, maar echt gericht. Ze volgt ons ook al een tijdje. dat ziet er ook komisch uit.

Ladyd; wat heerlijk dat Luna al doorslaapt zo lang, dat is luxe. Hier vannacht van 21.00 tot 02.45 geslapen en dan tot 05.45. Femke slaapt altijd eerst 6 uur en dan daarna 3 uur. Vindt ik altijd wel jammer, want als het 4 uur is dan voel ik me helemaal top denk.

Vanmiddag weer kraamvisite, maar dan van haar naamgenoot. Onze inspiratie qua naam, wel leuk om de 2 Femkes op de foto te zetten.

Hebben jullie ook zo veel foto's?

Fiemo
4 March 2010, 14:42
Tessa, ChloŽ is zaterdag toch alweer 7 weken? Ze groeit wel als kool zeg, apart dat je dan niet 'genoeg' bv hebt, ze heeft gewoon heel erg veel honger :D
Hadden ze wat gezegd over het stoppen met bv bij de cb of vonden ze het wel ok?

Met Pip vanmorgen naar cb geweest en ze is 57cm en 4760gr.. Qua lengte goed gegroeid maar qua gewicht wat minder snel volgens mij maar ja.. ze is morgen pas 4 weken dus ik vind het allemaal primaaaaaa :D
Volgende keer krijgt ze haar eerste prikjes. Echt zielig, bah!
Ze kijkt kennelijk als een kindje van 8 weken, kan al goed focussen en lachen enzo.. We waren helemaal trots :D
Ze kwamen er ook achter dat Pip haar linker sleutelbeentje heeft gebroken, echt zoooooooo zielig.. voelde me ook gelijk een slechte moeder dat ik dat nog helemaal niet had opgemerkt. Nu begrijpen we het waarom ze jammert als we een rompertje aan of uit doen. Je kan ook een hele bobbel voelen :cry:

bloemmie
4 March 2010, 15:13
haha fien Pip is net zo lang en zwaar als dat Tim met 6 weken was. Wordt dus ook een lange denk ik!
Wat zielig dat t sleutelbeentje gebroken is, arm meissie.

Ow Timmetje is zo zielig, alleen nog amar aant piepen en krijgt verhoging, breekt me hart echt :cry:

Tessa1981
4 March 2010, 18:07
ik had gezegd dat ik in overleg met de ha gestopt ben :mrgreen: dus ze zeiden niet echt wat..

C krijgt ook ineens verhoging :( en net echt overgegeven :cry: zoooooow zielig... zo verdrietig dus heb haar nu aan de borst liggen.
Ga dr zo wel in dr bedje leggen maar alleen onder een lakentje even,als dr temp weer gezakt is dan kan dr dekentje er wel weer overheen

Ja c heeft nu dat ze qua lengte 62 aan moet maar dan zijn de mouwen te lang en het lijfje te breed :mrgreen:
lange smalle dus ook.

IsabelleS
5 March 2010, 06:28
Wat sneu Fiemo dat ze haar sleutelbeentje had gebroken! Was dat dan al zo vanaf de geboorte?

Wij gaan komende dinsdag voor de prikjes, krijgen ze daar ook verhoging van? Hier zijn meer ziektes waar ze tegen ingeent moeten worden dus Max krijgt 2 prikken in de linkerarm, 2 in de rechterarm , en 2 orale toedieningen :( Ik kijk er nu al tegenop
En worden ze altijd wat ziek na de inentingen of is dat alleen in sommige gevallen zo?

Ilonana
5 March 2010, 17:50
he meiden ben hier nog niet geweest.

Liesje wat een luxe van 22 tot 7 lekker hoor.

Fiemo wat zieli dat ze der sleutelbeentje heeft gebroken heb ze er veel last van?

Isabelle de eerste prikjes lijkt me ook moeilijk hoor.

hier gaat alles goed met quinten hij is afgelopen week 215 gr aangekomen :D .
Dus de bv gaat zeker super.
De nachten gaan hier ook goed om 23 uur voeding en dan rond half 3 en dan rond 6 uur weer en dan rond half 9 9 uur dus super.

Sonja165
5 March 2010, 23:23
Fiemo wat naar voor de kleine dat ze dr sleutelbeetje gebroken heeft, wat dat betreft is t zo jammer dat die kleintjes niet kunnen zeggen wat ze dwarszit.
Beterschap er mee

Sandy
6 March 2010, 08:40
Fiemo; wat vervelend voor Pip, hoe lang duurt het ongeveer voordat zoiets genezen is?

Femke is met haar sprongetje bezig, veel grote bange ogen en huilen.
Ze is echt wat angstig voor sommige nieuwe dingen.
Gisteren van 19.00-22.30 geslapen en toen tot 04.15 en toen tot 07.00, best goed. Was al om 07.00uur wakker want ze moest poepen. Ze is dan druk bezig en slaakt veel kreetjes totdat je de poep eruit hoort spuiten.

Goed ze is nu weer wakker, dus ga haar halen.

bloemmie
6 March 2010, 17:15
Isabelle, nu al spuitjes :shock: is dat niet heel vroeg? :?

Sandy, heel veel sterkte met t sprongetje, hoop dat t snel voorbij is

ladyd
6 March 2010, 22:10
Tessa wat sneu dat Cloe ziekjes is!
Fiemo balen van Pip haar sleutelbeentje, hoe moet dat genezen?

Luna slaapt de hele week al door heerlijk!

Wat is eigenlijk zo'n sprongetje dames? Daarna kunnen ze meer en tijdens het sprongetje zijn ze onrustig. Maar ik weet het niet te herkennen hoor...

Weet iemand ook wanneer de oogjes van kleur veranderen?

boba80
6 March 2010, 22:35
mag ik hier ook mee komen kletsen?
Hoor eigenlijk bij de maart-mama's, maar ben 7 februari al bevallen van m'n ťťn-eiige tweeling Bas & Wim.
ze zijn met 34 weken via een spoed-keizersnede geboren omdat ik het Hellp-syndroom kreeg.
Ik lag toen al 9 weken opgenomen omdat de placenta van de knullen verkeerd verdeeld was en Bas een hele slechte navelstreng doorbloeding had en de knullen goed in de gaten moesten worden gehouden.
Bas is hierdoor ook erg klein en woog bij de geboorte 1280 gram en Wim 1930 gram.
Inmiddels is Wim alweer lekker thuis en woog hij vanochtend 2420 gram en Bas ligt nog wel in het ziekenhuis, maar sinds vandaag in een gewoon bedje.
het kleine mannetje weegt nu 1725 gram...en we hopen dat hij over een week of 2 (de uitgerekende datum 21 maart) ook lekker thuis is.

Fiemo
7 March 2010, 06:40
Natuurlijk mag je meekletsen, jouw mannetjes zijn maar 2 dagen na mijn dochter geboren!! Ik volg je al een paar maanden, sinds je in het ziekenhuis ligt eigenlijk, via jouw site.. Wat een ieniemienie mannetjes zeg en wat fijn dat het elke dag wat beter met ze gaat :D

Zo, ik ga nog even terug naar bed, Pip ligt er ook weer in :D

Tessa1981
7 March 2010, 16:42
wat een rust weer hier zeg, tis echt zondag weer. wij zijn vandaag ff op visite geweest bij mn zusje en dr zwager. Was gezelligChloŽ laat nu steeds meer tijd tussen de voedingen. vannacht steeds 5 uur, na de voeding van vanmorgen ook 5 uur en na die van vanmiddag 4 uur.. Daardoor drinkt ze dr flesje ook leeg, echt een cirkel dus. want doordat dr fles leeggaat slaapt ze weer langer :mrgreen:

hebben vanmorgen weer sex gehad. 2de keer pas na de bevalling. Eerste keer was al 2 weken geleden en toen deed het wel een beetje pijn maar vanmorgen helemaal niet meer gelukkig.

Ik heb trouwens die nuvaring en vind het ideaal. Heb er totaal geen last van en ook niet van rare hormonen in mn lijf. Zou bijna vergeten dat ik hem heb.

NoaM
7 March 2010, 18:55
Isabelle, nu al spuitjes :shock: is dat niet heel vroeg? :?

Sandy, heel veel sterkte met t sprongetje, hoop dat t snel voorbij is

Milan heeft de eerste prikjes al met 4 weken gehad omdat hier kinkhoest heerstte! Zoooo zielig want t was al zo'n kleintje!

Sandy
7 March 2010, 19:03
Boba80; welkom hier hoor. Gefeliciteerd nog met Bas en Wim, fijn dat het goed gaat. Hopelijk mag Bas ook snel naar huis.

Ladyd; ik heb het boek Oei ik groei en daar staat in wanneer je een sprongetje kan verwachten. Ik merk het aan Femke dat ze meer huilt en dat ze wat angstig is. Verder zie ik nu al dat ze wat meer kan, zo heeft ze gisteren voor het eerst tegen een knuffeltje gebrabbelt.

Femke heeft afgelopen nacht helaas niet doorgeslapen, maar gelukkig drinkt ze maar 5 minuten aan de borst, dus ben snel klaar. Was eerst bezorgt dat 5 minuten te kort zou zijn, maar ze doet het er prima op.

bloemmie
7 March 2010, 19:51
ow boba tuurlijk mag dat!
Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met je kleine mannetjes.
Wat een frutjes zeg en van die grote handjes voor zo een kleine mini mensjes :shock: .

oeh Tessa weer all the way :mrgreen: ik durf nog steeds niet, die eerste keer deed veels te zeer hoor :roll:
eerst maar de 24e afwachten bij de gyno

draakje27
7 March 2010, 20:22
snap hier helemaal niets van kreeg helemaal geen nieuwe vermeldingen van het forum meer...dacht nu nou laat ik is gaan kijken en ja hoor zoveel pagina's achter....

aaah janina..das ook wel sneu voor je mannetje dat tie dan zo lang moet wachten hahaha...
hier gaat het kwa sex gelukkig een stuk beter dan na mn eerste bevalling....toen heeft het ruim een half jaar geduurd voor we het weer deden....
nu gelukkig iedere week al wel weer...alleen merk ik wel dat sinds ik weer aan de pil ben de zin wel weer minder word en daar baal ik wel van....

slapen gaat hier ook slecht....faya slaapt wel goed...krijgt om half 11 de laatste fles en slaapt dan tot half5/half 6...
alleen voor de fles van half 11 moeten we haar steeds wakker maken en dan drinkt ze van de 170cc er maar 100 op. maar wil haar ook niet laten slapen want ben dan bang dat ze snachts gaat komen voor een voeding.... iemand een oplossing hoe ik dit het beste kan aanpakken?? zit al wel op de 5 voedingen....

oja...faya was ook 4 weken toen ze echt al lachte....vanaf 5 dagen lachte ze al maar dat waren echt stuipjes...vanaf 4 weken was het echt gericht lachen...en nu krijg je echt van die hele breede lachjes met van die kleine pretoogjes en kletsen/brabbelen doet ze ook al goed!!!
alleen is ze nog niet echt heel erg sterk in der nekje...ze houd der hoofdje opzich wel goed omhoog maar als ze op der buikje ligt kan ze het wel om der hoofdje omhoog te doen, maar neerleggen opzij is veel makkelijker!!

nou meiden fijne avond nog en slaap lekker voor straks

ladyd
7 March 2010, 20:45
Hee Boba leuk dat je hier ook meekletst! Volg je ook regelmatig via het forum gestopt in aug 2008. Zal zo weer eens even op je site kijken. Fijn dat je mannetjes het zo goed doen!

Draakje leuk om weer wat van jou te horen! Fijn dat alles goed gaat met Faya. Zou wel lekker zijn als die laatste fles ook leeg ging ja, misschien slaapt ze 's nachts dan ook wat langer door. Tja tips vind ik lastig, misschien even goed wakker laten worden voordat je haar drinken geeft, eerst verschonen voor het voeden of juist tussendoor en daarna weer de rest van het flesje aanbieden? Valt ze weer in slaap tijdens het laatste flesje, anders af en toe even de speen eruit halen zodat ze weer bij de les is....

Hier vandaag 3 uur :shock: gewandeld met vriendlief en Luna. We zijn naar de kinderboerderij geweest erg leuk. Ze keek echt al naar de dieren en mijn vriend tilde haar en hield haar bij een koe en die likte over haar wang! Daarna lekker door de stad gewandeld, broodje gegeten en in het park een kopje thee gedronken. Daarna waren we allemaal helemaal munt. We gaven Luna om 4 uur een flesje, ze sliep toen pas om 6 uur, maar ze slaapt nu nog, dus we slaan een voeding over vandaag.

Liefs,

Ladyd

boba80
8 March 2010, 12:07
Bedankt voor het warme welkom

Hier heeft Wim vanacht ook doorgeslapen..wat helemaal de bedoeling nog niet is, want kereltje heeft nog 7 Š 8 voedingen nodig.
Gisteren avond hadden we hem voor de voeding van 24.00 lekker in badje gedaan (met zwitsal goede nacht badschuim) omdat hij zich helemaal onder gespuugd had.
Kereltje vond het heerlijk, daarna hem de borst gegeven en hem lekker nog een poosje bij mij laten liggen op de bank.
Toen hij echt in diepe rust was hebben we hem in bedje gelegd (die lekker voorverwarmd was met een warme kruik).
En rond 7.15 schok ik wakker...keek op de wekker en vroeg aan manlief of hij hem soms om 3.00 een flesje gegeven had.
nee hoor...kereltje heeft gewoon de hele nacht geslapen.
Ik heb hem toen maar zelf wakker gemaakt en een fles gegeven (Ik wissel de borst af met de fles met afgekolfde melk... zodat hij allebei gewend is).
Daarna heeft hij weer lekker verder geslapen tot 11.30.... en ik ook.
Ik vind het prima hoor...zolang hij aan blijft komen krijgt hij vast genoeg voeding binnen.
Gisteren avond heb ik hem nog gewogen (weegschaal bij de thuiszorg geleend i.v.m. borstvoeding) en hij was 2530 gram.
Wim heeft ook wat last van z'n darmpjes en ik geef hem nu cinababy en hij is dan echt een stuk rustiger.

Met Bas gaat het ook goed, vandaag gaat hij over naar 8 voedingen...om 18.00 gaan we naar het ziekenhuis om hem weer de fles te geven.

Sex....daar heb ik echt al maanden niets meer aan gedaan.
Tijdens de zwangerschap had ik al snel erg last van m'n buik (veel harde buiken enzo) door de flinke groei...dus toen heb ik het al snel voor gezien gehouden...daarbij heb ik de laatste 9 weken van m'n zwangerschap in het ziekenhuis gelegen.
En nu 4 weken na m'n keizersnede moet ik er ook nog niet echt aan denken...werd mij de eerste 6 weken ook afgeraden door de gynaecoloog.
En over 2 weken....zien we het wel, manlief is gelukkig wel heel begripvol.

Ik zit er trouwens over te denken om straks een mirena spiraaltje te laten zetten....heb geen zin meer om de pil te gaan slikken (daarbij moet ik dan een lichte pil hebben omdat ik ook borstvoeding wil blijven geven...en ik wil niet het risico lopen om per ongeluk zwanger te worden).

Sandy
8 March 2010, 13:23
Boba80; Ik heb je site even bekeken, leuk gedaan zeg!

boba80
8 March 2010, 15:34
Boba80; Ik heb je site even bekeken, leuk gedaan zeg!
Bedankt...moet eerlijk zeggen dat de lay-out te danken is aan m'n zus (kruimeltje...zit hier ook op het forum)
Ze heeft na de geboorte het uiterlijk aangepas aan het geboortekaartje van de knullen.

Sonja165
8 March 2010, 15:47
Hoi boba nog van harte met je 2 kleine kereltjes en leuk dat je hier mee komt beppen ;) Heb net even op je site gekeken wat ziet het er gezellig uit

IsabelleS
8 March 2010, 17:23
Ik zit er trouwens over te denken om straks een mirena spiraaltje te laten zetten....heb geen zin meer om de pil te gaan slikken (daarbij moet ik dan een lichte pil hebben omdat ik ook borstvoeding wil blijven geven...en ik wil niet het risico lopen om per ongeluk zwanger te worden).

Heb ik ook gehad en wil ik nu graag ook weer. Het is echt fantastisch, je merkt er niks van en kan 5 jaar blijven zitten.
Inbrengen vond ik vreselijk maar dat duurt maar heel even...

Boba wat heb jij een leuke website trouwens!!

Hier gaat alles goed, hij heeft al een paar keer weer gelachen, en 2 dagen geleden zich weer omgedraaid van buik naar rug :D

En tja prikjes met 6 weken is normaal wel toch?

liesje88
8 March 2010, 17:28
isabelles eline krijgt de eerste prikjes met 7,5 week.. dus valt wel mee dan toch?

liesje88
8 March 2010, 17:41
http://www.mijnalbum.nl/Album=QVMGAW8B

foto van mijn meisje die lacht!

draakje27
8 March 2010, 18:36
wat hebben jullie toch een sterke snelle kindjes...geloof dat faya liever lui dan moe is...die ligt wel lekker op der ruggetje en als ze op der buikje ligt nou dan draaid ze toch gewoon haar hofdje opzij ligt ook best lekker hoor...haar hoofdje optillen kan ze wel, maar waarom moeilijk doen als je ook gewoon lekker lui kan zijn

Sandy
9 March 2010, 10:21
Draakje27; Faya is niet de enige hoor, Femke heb ik ook nog geen dergelijke moove zien maken. Moet eerlijk zeggen dat ik haar ook nog niet echt op haar buik heb, alleen na het douchen met afdrogen even. Leggen jullie ze in de box op de buik?

Hebben jullie de kleine al eens bij iemand anders gelaten? Ik nog niet behalve dan bij mijn vriend, maar ben dan rond de tijd dat ze moet eten weer terug. Ik zit er geloof ik wel erg bovenop, maar vind het moeilijk weg te gaan. Het idee dat ik straks moet werken en ik het niet zelf kan doen bevalt me nog allerminst. Gelukkig hoef ik pas eind april weer te werken.

Sandy
9 March 2010, 10:21
Liesje; leuke foto! je smelt weg als ze lachen naar je.

NoaM
9 March 2010, 19:01
Hai ladies, gaat goed lees ik!

Liesje: wat schattig zeg!!!!

IsabelleS, Max is net zo snel als zijn neef haha, Milan heeft vandaag voor t eerst van zijn rug naar zijn buik gedraaid!!!!!

Over het op de buik liggen, het is goed om ze een aantal keer per dag op hun buikje te laten liggen zodat ze sterk worden in hun nekje en rug. Kan op verschillende manieren: op je buik/borst, als je zit met de knietjes op de bank en met hun borst en armpjes op je been, en lekker op een speelkleed of in de box. Je zal zien dat ze heel snel een hoofdje hoog kunnen houden.

IsabelleS
11 March 2010, 07:29
Ja gaat goed he :)
Ik doe het idd ook elke dageven, lekker op de buik spelen, soms vindt hij het heerlijk, maar meestal begint hij of te schreeuwen of hij valt in slaap ;) Maar naarmate ik het meer doe, hoe minder hij begint te huilen...

Gister prikjes (het waren 3 prikjes en 2 orale toedieningen),kleine monster was fantastisch! begon pas te huilen bij de dede prik! Na de tijd wat morrig maar het viel me 100% mee, nu heeft hij een beetje verhoging. Mijn boek zegt bij kind onder de 2mnd is het koorts alsde rectale temp hoger is dan 38graden?

bloemmie
11 March 2010, 09:13
Isabelle 3 prikjes en ook nog 2 orale toedieningen?? zoveel?? :shock: voor wat dan? :?
Tegen mij zei t cb tussen de 38,5 en hoger is koorts, daaronder verhoging. Maar mochten wel iets geven als we merkten dat die veel last had.
Tim had met zijn spuitjes 's avonds 38 graden, mar we hebben niks gegeven. Hij had goed geslapen was niet aant huilen en de volgende ochtend was t weer 36.8

Zielig is dat he als ze gaan huilen, vooral als ze zich omhoog duwen, maar t niet altijd lukt (mama vind t vooral grappig om te zien hoor, issie helemaal gefrustreerd:mrgreen:)

Tessa1981
11 March 2010, 10:01
goedemorgen meiden,

ik moet donderdag voor haar eerste prikjes. Zie er als een berg tegenop zeg bah bah! heb pas om 16.15 uur een afspraak zodat Tim dan ook thuis is mocht ze echt wel heel huilerig worden.
overigens gaf ze met de hielprik geen kik maar toen had ze net gedronken..

Kraamhulp zei toen tegen mij dat haar temp niet boven de 37.5 maguitkomen. :?

Sandy
11 March 2010, 10:43
Femke heeft gisteren 2 prikjes gehad, ze was al begonnen met huilen en met de prikjes ging ze niet erger huilen. Vraag me af wat ze anders gedaan zou hebben. Heb haar verder niet getempt, kwam normaal over en leek dus nergens last van te hebben.
Minder leuk is dat ze een heupabductiebeperking vonden bij haar. Ja, wat is dat? Haar bilnaadzit niet symmetrisch en ze heeft een extra huidplooi. Ik was lichtelijk verdoofd en vergat van alles te vragen. Vanmiddag gaan we naar onze eigen huisarts met z'n tweeen. Dan vragen we meer en dan zien we wel. Ze krijgt waarschijnlijk sowieso een foto/echo. Het kan nog steeds niks zijn, maar het kan zomaar ook zijn dat ze een spreidbroekje moet. We hebben even gegoogled. Afijn wij zijn even van de roze wolk gevallen hier.
Assistente zei wel dat ze bij het cb snel doorverwijzen en dat het vaak toch niks is, daar hopen we dan maar op. Is toch niet leuk als ze wat mankeert.

Tessa1981
11 March 2010, 11:33
o bah Sandy wat waardeloos zeg. Hoop dat t allemaal meevalt dan.

Hoelaat moet je bij de huisarts zijn?

Hier een dametje met een regeldag volgens mij. Wil gewoon NIET gaan slapen en veel drinken. bah! Kom nergens aan toe zo.

Fiemo
11 March 2010, 23:05
Sandy, je hebt een pb'tje !!!!

Wat zielig van Femke, hopelijk is het niets en kan ze snel weer doorspartelen ;)

slaap lekker iedereen..

(waar is Eva nu, ben zo benieuwd hoe het allemaal gegaan is!)

Snow
12 March 2010, 08:00
sandy: over de heupjes; bij mijn Femke zeiden ze het ook op het CB .. en het was uiteindelijk niks bleek ik in het ZH. hoop dat het bij jouw Femke ook zo is!

IsabelleS
12 March 2010, 10:09
Ja ik was ook wel benieuwd hoe het met Eva gaat, ze is trouwens wel actief op Hyes, heb gister even paar fotos bekeken...

Bloemmie: hier krijgen babies ook entingen tegen Hepatitis (B?), nog een andere naast de difterie, kinkhoest, polio en tetanus, en de orale toedieningen zijn een extra voor polio en nog 1... Derde wereldlanden he, komen wat meer ziektes voor...
Max zat op 37,9 gisteren, en toen 38, en daarna ging de temp weer mooi omlaag. Hij leek ook niet ziek, maar sliep en dronk gewoon veel. Vandaag zit ie weer om van alles te lachen dus gaat goed :D

Sandy vreselijk, hoop voor jullie dat het wat mee valt en ze geen spreidbroekje hoeft... Een van de meiden in mamas okt 2009 heeft een dochter die een spreidbroek heeft..

Fiemo
12 March 2010, 10:20
Pip krijgt ook de inenting voor Hepatitis B omdat ik in Spanje geboren ben.. ik hoop dat dit in de cocktail zit en niet als extra prik :cry:

Eijn dat Max er niet teveel last van had!

Kunnen jullie aan Eva vragen of ze haar verhaal wil vertellen hier?? Ik ben gewoon zoooooo nieuwsgierig en ook naar fotootjes haha.. :D

Pixxie
12 March 2010, 10:58
Hier in Noorwegen krijgen ze Hep B als ze de ouders uit een land komen waar een groter risico is om Hep B te krijgen. Toen Liam geboren werd, werd ik ook uitgehoord of het in zijn geval ook nodig was, toen ik vertelde dat hij Nederlands is met een beetje Indo hoefte het niet :)

Sandy
12 March 2010, 11:37
Nou de huisarts zei ook dat het duidelijk dysplasie is, ze zou niet weten wat het anders zou moeten zijn.
Vanochtend het ziekenhuis gebeld voor een afspraak, deze is pas in april. Ze doen niet voordat baby's 3 maanden zijn echo's, omdat de heupjes nog zo ontwikkelen voor die tijd. De behandeling start ook niet voor 3 maanden. Ze zeiden dat het ook nog steeds een vals negatief resultaat kan zijn ,maar als 2 artsen zo duidelijk het zeggen en wij zelf ook zien dat het scheef zit dan durf ik daar niet meer op te hopen.
Heb gelukkig nog even uitstel van executie, 14 april maken ze de echo's en 2 dagen later is de uitslag er bij de huisarts.

Ben er erg verdrietig om, maar als ik ons blije meisje zie dan realiseer ik me dat er ergere dingen zijn. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed.

Sandy
12 March 2010, 11:42
Fiemo; ik heb je een pb-tje teruggestuurd.

Tinkerbell79
12 March 2010, 12:22
Sandy (kom hier ook nog even haha). Mik heeft ook een echo moeten doen voor de heupjes (omdat ze in stuit heeft gelegen) en dat die echo was echt wel voordat ze drie maanden was, dus vind het wel raar...

bloemmie
12 March 2010, 15:23
ik wil ook een pb van fien :( :mrgreen:

FIEN KRIJG IK ER OOK EEEEEEEEEEEEEN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

IsabelleS
13 March 2010, 08:42
Jee, Max was altijd al redelijk beweeglijk met z'n beentjes maar hij gaat nu echt zijn hele bedje door, ik kan er 's nachts wel een paar keer uit want dan begint hij een zootje lawaai te maken omdat hij ergens vast zit in een hoek :roll:
Vanaf wanneer kan je een slaapzak gebruiken? Nu gaat hij nl ook steeds onder de deken vandaan.. Dan kom ik 's nachts naar hem toe en ligt hij daar in een hoek hahaha en dan krijg ik weer een grote smile :D (Dat is het dan wel waard om er uit te komen)

boba80
13 March 2010, 16:05
Hier even snel een berichtje tussen alle voedingen en schone luiers door.
Sinds vanochtend 10.00 is ons tweeling-duo compleet.
We hebben Bas mee naar huis mogen nemen.
Hij is nog wel te licht...woog vanochtend 1875 gram en heeft nog iets moeite om zich goed op temperatuur te houden...maar omdat we inmiddels al ervaring hebben met Wim en ook nog 3 dagen couveuse-nazorg krijgen, mocht hij toch met ons mee.
We moeten hem nu morgen ochtend wel thuis wegen en bij elke voeding temperaturen en dit morgen doorbellen naar de arts.

Maar ik moet zeggen..het is heerlijk om beide knullen nu lekker thuis te hebben.

Snow
13 March 2010, 16:58
Jee, Max was altijd al redelijk beweeglijk met z'n beentjes maar hij gaat nu echt zijn hele bedje door, ik kan er 's nachts wel een paar keer uit want dan begint hij een zootje lawaai te maken omdat hij ergens vast zit in een hoek :roll:
Vanaf wanneer kan je een slaapzak gebruiken? Nu gaat hij nl ook steeds onder de deken vandaan.. Dan kom ik 's nachts naar hem toe en ligt hij daar in een hoek hahaha en dan krijg ik weer een grote smile :D (Dat is het dan wel waard om er uit te komen)

bij babywinkels als prenatal heb je slaapzakken van 60 cm. deze zijn klein. ( bij hema maat 50-62 ofzo.. die kan ook)

femke lag met 5 weken in een slaapzak. lekker warm!

Gerjanne1981
13 March 2010, 19:49
Boba, wat fijn dat je beide mannetjes nu thuis zijn! Nu heerlijk gaan genieten he, van je kanjers!

Isabelle, je kunt ze al vrij snel in een slaapzakje doen hoor. Dan stop je het onderste gedeelte onder het matras zodat hij niet omhoog kan kruipen.

Hier gaat alles lekker. Vince krijgt wel steeds meer huilmomentjes (gelukkig ovderdag, want 's nachts slaapt hij als een roosje), hij heeft veel krampjes en soms moeite met poepen. Verder doet hij het heel goed, hij woog gisteren op het CB 4302 gram en groeit dus perfect. Hij is ook al 1,5 cm in de lengte gegroeid. Op 14 april krijgt hij zijn eerste prikjes.

Bij mezelf slaat nu de vermoeidheid toe. Sinds mijn kraamweek heb ik 's middags niet meer geslapen. Vaak heeft Vince een wat onhandig schema met voeden waardoor het er niet van komt, maar vaak als hij slaapt denk ik ook van: hehe, even tijd voor mezelf. Dan ga ik even op de laptop, of de was doen of opruimen. Maar ik wil vanaf nu wel minstens 3x in de week 's middags een dutje doen.

Gerjanne1981
13 March 2010, 19:51
Ik ben vandaag, vannacht en morgen trouwens helemaal alleen met Vince, mijn mannetje is weg met de voetbal. De rest ging van vrijdag tot maandag maar dat vond hij zelf ook te gek, dus wilde hij maar twee dagen. Moest wel even slikken toen hij vanochtend weg ging, ik had een huilende Vince op mijn armen (hij had 's ochtends vreselijk gespuugd en bleef sindsdien huilen) en het huilen stond me nader dan het lachen. Ach, 's nachts heb ik toch niks aan hem want dan slaapt hij, dus moet het nu ook lukken... ;) Maar gewoon, het idee dat ik alleen ben...

Hoe gaat het met de rest?

boba80
14 March 2010, 05:28
Ik ben vandaag, vannacht en morgen trouwens helemaal alleen met Vince, mijn mannetje is weg met de voetbal. De rest ging van vrijdag tot maandag maar dat vond hij zelf ook te gek, dus wilde hij maar twee dagen. Moest wel even slikken toen hij vanochtend weg ging, ik had een huilende Vince op mijn armen (hij had 's ochtends vreselijk gespuugd en bleef sindsdien huilen) en het huilen stond me nader dan het lachen. Ach, 's nachts heb ik toch niks aan hem want dan slaapt hij, dus moet het nu ook lukken... ;) Maar gewoon, het idee dat ik alleen ben...

Hoe gaat het met de rest?

Hoe is de eerste nacht 'alleen' gegaan? heb je wel een beetje kunnen slapen?

boba80
14 March 2010, 05:39
Hier zelf een zware nacht achter de rug.
Gisteren avond waren beide knullen lekker aan het miepen (mopperen)..Bas had om 21.00 z'n voeding en Wim volgde om 22.00.
Bas bleef na de voeding lekker mopperen en uiteindelijk heb ik om 22.00 besloten dat hij nog een halve fles mocht hebben (in het ziekenhuis kreeg hij immers extra voedingsstoffen toegevoegd aan de borstvoeding...dus viel de voeding zwaarder).
Dit was een schot in de roos...alleen wilde het knulletje maar niet gaan slapen...uiteindelijk hebben we hem om 23.30 uur toch zonder huilen in bed weten te krijgen en hebben beide knullen tot 01.00 geslapen.
Toen moesten ze allebei weer een fles....na deze voeding sliep Wim vrijwel gelijk...maar Bas begon wederom te jammeren.
Heb hem toen maar ingebakerd...en daarna heeft meneer heel goed geslapen en rond 4.30 begon wim te roepen om z'n voeding en Bas hebben we uiteindelijk om 5.00 maar wakker gemaakt...(hij moest eigenlijk om de 3 uur de voeding krijgen).
Alleen nu zat meneer lekker te knoeien met de fles leegdrinken...liet ook nog 10cc staan...en was lekker aan het spugen.
Hij ligt nu net op bed...en ik hoop dat hij tot een uurtje 0f 8 nog even wil slapen.
Wim ligt in de box want die was klaarwakker na z'n fles van 5.00.
Ook hij is lekker aan het spugen nu.....wel balen want het ging zo goed met de voeding van 1.00.

Ik ben er maar uit gebleven...en heb manlief nog een extra rustmomentje gegund.
Om 8.00 staat de kraamzorg op de stoep....hoop alleen wel dat we nu een beetje een ervaren kraamverzorgster hebben, want ik wil vooral tips over hoe ik m'n aandacht over beide knullen moet verdelen, samen voeden enz.
Vorige keer (toen Wim thuis kwam) kregen we een kraamverzorgster die net 1 week haar diploma had en totaal geen ervaring met tweelingen en/of te vroeg geboren kindjes had.
Wim was het kleinste kindje wat ze ooit had gezien (woog 2200 gr bij thuiskomst).

Ga nu zo nog maar even kolven (ben wel blij dat ik uitkom met 4 x per dag kolven...en dan heb ik nog teveel voeding voor beide knullen) en daarna lekker even onder de douche.

brusje
14 March 2010, 07:05
oei dat klink inderdaad zwaar zeg!! wel fijn dat ze samen thuis zijn hopelijk heb je snel een beetje een soort van ritme!!
en daar heb je weinig aan een hulp zonder ervaring met 2lingen en kleintjes..pff hopelijk nu een goede hulp!

IsabelleS
14 March 2010, 12:00
Ah dat is een goed idee, ik stop de slaapzak gewoon gedeeltelijk onder het matras, heb er namelijk al 1 maar die is nog iets te groot..

Boba gefeliciteerd dat beide jongens nu gewoon lekker thuis zijn! Het klinkt wel zwaar :? Hoe is de kraamhulp?

Gerjanne hoe gaat het alleen? Slaapt Vince al door?

boba80
14 March 2010, 21:46
Boba gefeliciteerd dat beide jongens nu gewoon lekker thuis zijn! Het klinkt wel zwaar :? Hoe is de kraamhulp?

De kraamhulp is super, heeft al jarenlange ervaringen en ook met tweelingen en prematuur geboren kindjes.
Bas is niet eens het kleinste kindje waar ze bij heeft gekraamd, terwijl er niet vaak kindjes onder de 1900 gram naar huis worden gestuurd.
Ben er erg blij mee, vandaag is ze 5 uurtjes geweest, morgen komt ze 4 uurtjes en dinsdag komt ze nog 2 uurtjes helpen.

ze heeft me nog wat goede tips gegeven, bijvoorbeeld dat je de flesjes het beste in de koelkast kan bewaren omdat er dan geen bacteriŽn in gaan groeien (nooit van gehoord).

Ook gaf ze wat tips hoe ik ze straks het makkelijkste allebei kan voeden, maar dat kan ik nog niet uitproberen omdat Bas eerst moet leren aan de borst te drinken...en dat kost hem nu nog iets teveel energie.
Pas wanneer hij het goed door heeft kan ik proberen ze tegelijk aan te leggen.

Verder gaat het vandaag goed met de knullen, waarschijnlijk waren ze gisteren gewoon wat overprikkeld.
Vandaag dus maar heel rustig aan gedaan met het duo....en ook Bas niet bij iedereen op schoot gelaten zodat hij minder prikkels kreeg.
Verder hebben we ze allebei ingebakerd in bed...en ze sliepen veel rustiger.
Over een paar dagen...als Bas een beetje gewend is, mag ik gaan proberen of ze lekker slapen als ze samen in een bedje liggen...soms zijn ze dan nog wat rustiger.

Vanmiddag zijn m'n schoonouders en schoonzusje op visite geweest...en we hebben we erg leuke spullen gekregen.
Van m'n schoonouders hebben ze allebei een paar adidas gympen maatje 16 gekregen...echt heel gaaf.
Van m'n schoonzusje hebben ze allebei een winnie de pooh kraammand gehad (blauwe mand met Winnie de pooh knuffel, rammelaar met lichtjes, tijgertje knuffeldoekje, slabbetje met plastic achterkant...ideaal, pyjamapakje van Mickey Mouse en een fopspeen van knorretje met een winnie de pooh speenklip) echt heel gaaf.
En m'n schoonmoeder had van haar hulp ook nog cadeautjes voor ons meegekregen, 2 konijnenknuffels en voor allebei een setje met plastic slab, bordje, lepeltje en tuitbeker.

De knullen moeten zo om 23.00 weer een fles krijgen en dan gaan we lekker alle vier naar bed.
Hopen dat ik vanacht wat meer slaap kan pakken.

Eva_697
15 March 2010, 09:18
Nou dames ik mag me ook eindelijk melden(A) alhoewel officieel in het maart forum :oops:

Het gaat hier onwijs goed! geef BV en dat loopt als een trein:D vind het ook echt onwijs heerlijk om te doen. Jesse is veel wakker overdag en zodra we naar bed gaan en hij in zijn wiegje komt, slaapt hij als een roosje en wordt wakker voor de voedingen :) dus tot nu toe een droom-kraamperiode gehad haha! hopen dat het zo blijft:D vandaag voor het eerst alleen, spannend hoor, maar voel me gelukkig niet onzeker en heb het gevoel dat het allemaal wel goedkomt! vandaag komt voor de laatste keer ook de verloskundige langs en dan is dat ook helemaal voorbij. Gek idee hoor.. zo ben je zwanger en zo heb je een kind waar je fulltime voor moet zorgen en voor klaar moet staan :shock: maar het is prachtig *zwijmel*

Snow
15 March 2010, 10:40
gefeliciteerd! lekker genieten en inderdaad hopen dat het zo blijft :mrgreen:

Sandy
15 March 2010, 13:14
Eva; gefeliciteerd met Jesse, fijn dat het zo goed gaat.

Boba; jij ook lekker thuis met beide knullen, fijn zo'n goede kraamhulp. Hoe was je nacht nu?

Ik had een feestje en Femke ging mee. Wat een mierennest rondom haar toen we binnenkwamen zeg. Uiteindelijk wilde ik haar in de wagen laten slapen, maar bleef iedereen maar boven die bak hangen. Werd het wel een beetje zat! Heb er als een waakhond naast gezeten en op den duur werd het geloof ik wel duidelijk. Ben rond 22.00 naar huis gegaan, ze was bekaf. Ach, ook weer overleefd.

Fiemo
15 March 2010, 15:14
pfff... en hoe gaat het vandaag met haar? Ik vind Pip nog iets te jong voor feestjes.. ik ben erg prikkelgevoelig en ik wil nog niet testen of zij dat ook is hahahaa..

Sandy, volgende keer ben je er bij toch? Zie hier de foto..

http://i43.tinypic.com/34rsh2h.jpg

boba80
15 March 2010, 16:28
@ Eva...gefeliciteerd met Jesse...heftig bevallingsverhaal...als ik dat zo lees ben ik toch wel blij dat ik een keizersnede heb gehad en alleen maar wat naweeŽn heb gevoeld en geen echte weeŽn.

@ Fiemo gave foto...hebben jullie een meeting gehad??

@ Sandy...kan me het wel voorstellen dat je als een waakhond naast de kinderwagen zat...zou ik ook doen denk ik.

@ hier...heerlijke nacht gehad :mrgreen: heb namelijk lekker mogen doorslapen.
Manlief storte net voor 23.00 in..dus die heb ik naar bed gestuurd met de mededeling dat ik de voeding van 23.00 wel alleen zou doen als hij die van 3.00 wilde doen.
En daar ging hij mee accoord...uiteindelijk ben ik rond 1.00 gaan slapen, heb om 3.30 manlief wakker gemaakt dat het voedingstijd was (manlief slaapt overal doorheen...altijd al...ook door wekkers) en heb me weer omgedraaid.
Om 7.15 schok ik wakker van het huilen van Wim.
De mannetjes hadden weer honger...snel ze bij ons in bed gelegd zodat ik eerst kon kolven (had namelijk al lekker lopen lekken) en daarna mezelf aangekleed omdat om 8.00 de kraamzorg weer op de stoep zou staan.
Toen Bas verschoond...toen hij klaar was ging de bel...dus heb Wim overgelaten aan de kraamzorg (ze kwam precies op tijd)en ben zelf Bas de fles gaan geven...terwijl manlief lekker stond te douchen.

Morgen komt de kraamhulp ng 2 uurtjes...en daarna moet ik het alleen zien te rooien hier in huis...manlief moet morgen hele dag op pad.
Woensdag komt m'n zus tussen de middag een bakkie doen en boterhammetje eten...(kan ze mooi helpen met de voeding van 12.00 :mrgreen: ) en om 14.00 komt dan de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau op huisbezoek.
Ze klonk erg aardig en enthousiast door de telefoon...dus ben benieuwd.

Vanavond nog ff de vragenlijst invullen die ze thuis gestuurd hadden.
De knulletjes liggen nu heerlijk te slapen.
Manlief heeft vandaag vanuit huis gewerkt..dus vanmiddag wilde ik nog even naar de kruidvat lopen met Wim (in de wagen...Bas mag nog niet naar buiten)...maar toen begon het net te miezeren buiten...en inmiddels regent het.
Jammer want de zwitsal billendoekjes zijn in de aanbieding en we zijn bijna door onze voorraad heen....(gaat erg hard met 2 van die knullen).
Ook de luiers gaan erg snel...zeker nu ze allebei nog de micro luiers dragen.

NoaM
15 March 2010, 17:49

Hai lieverd!

Ik had Milan ook vrij snel in een slaapzakje hoor, want die 'wandelt' ook het hele bed door. Van de week vonden we hem ondersteboven in bed, op zijn buik, en een lol dattie had, ja en dat MET slaapzak! Maar ach helpt altijd beter dan geen!

abi
16 March 2010, 10:50
Hoi mama's!

Ik ben in Februari ook moeder geworden van een zoontje! Het gaat allemaal erg goed, maar ik heb een vraagje over de voeding. Hij drinkt heel gulzig (borstvoeding) en vaak geeft hij heel veel melk terug. Het probleem is alleen dat hij vaak pas een boertje laat of melk terug geeft meer dan een uur na het voeden. Ik durf hem dan ook niet zo goed in zijn bedje te leggen zonder dat hij melk heeft terug gegeven. Komt dit jullie ook bekend voor of hebben jullie hier geen problemen mee.

Dank je wel en geniet van jullie babies!

Sandy
16 March 2010, 13:02
Fiemo; wat een toffe foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had er graag bijgeweest, volgende keer organiseer ik het wel en dan ben ik er sowieso bij ;), Is dat een plan?

Abi; Femke heeft maar 4x melk teruggegeven, dus heb geen ervaring. Mijn neefje spuugt ook veel (soms ook nog na uren) en met bogen, maar daar schijn je niks aan te kunnen doen begreep ik, gaat vanzelf een keer over. Heeft die vast ook krampjes. Suc6

Boba80; lekker zo'n nachtje!

Hier heeft Femke 21.30 tot 04.30 tusen de voedingen gehad, niet onaardig al zeg ik het zelf.
Goed ga nog even snel huisvrouwtje spelen nu ze nog slaapt

Fiemo
16 March 2010, 13:25
Jaaaaaaaaaaaaa, heel goed plan.. waar woon je eigenlijk? Misschien lekker warm in mei/juni of zo.. die kleintjes groeien zo snel, moeten we wel bijhouden hahaha en ruim van te voren plannen want er zijn er een aantal die wisseldiensten werken en dus ook weekenden.

We hadden inderdaad een meeting van het 'uitgerekend in januari' topic. We hebben in oktober ook al een meeting gehad met onze dikke buiken en nu dan met de kleintjes..

van links naar rechts/oudste naar jongste: Faya (draakje), Sophie(lenteding), Tim(bloemie), ChloŽ(Tessa),Valentijn(Lein), Yvette(Sluisweg),Jesse(Inge),Kirsten(Esther) en Pip(Fiemo).. helaas waren Ladyd en Luna al weg toen we bedachten deze foto's te maken.

Heb je wel de ruimte voor zoveel babietjes? Ik denk dat de volgende keer iedereen gaat komen hoor hahaha..

Sandy
16 March 2010, 13:31
Fiemo; In de zomer kunnen we hopelijk buiten zitten, kids in het badje of iets in die trant. Als iedereen alleen de maxi-cosi meeneemt moet het lukken denk. Ik woon in Bodegraven, vlakbij Gouda.

Fiemo
16 March 2010, 13:34
Oooh dat gaat helemaal goed komen met die badjes hahaha de box erbij en dan hebben we nog meer ruimte. Bij mij hebben ze er met zijn 3-en in gelegen/geslapen, echt zo schattig!

Sandy
16 March 2010, 13:36
Komt goed dan.
Als we nu vast plannen, dan moet het met de weekenddiensten ook wel goed komen denk.
Dus roept u maar; augustustus doen? lukt dat met vakanties?

Fiemo
16 March 2010, 15:25
dan paaaaaaaaaaaaaaaassss?? :shock:

bloemmie
16 March 2010, 17:50
augustus kan ik niet, dan is me collega op vakantie en alleen ik kan/moet dan de winkel openen/sluiten :roll:
Gouda :shock: we gaan steeds verder omhoog niet, ik moet wel uit t zuiden komen he :?

IsabelleS
16 March 2010, 18:14
Mooie foto van alle kleintjes :D Dus begrijp ik het goed, volgende keer Jan en Feb babies? Ik moet helemaal ver komen, uit Zuid Afrika ;) Nee, dan ben ik al in NL hoop ik, maar dan moet ik wel uit Leeuwarden komen.

Ik had Milan ook vrij snel in een slaapzakje hoor, want die 'wandelt' ook het hele bed door. Van de week vonden we hem ondersteboven in bed, op zijn buik, en een lol dattie had, ja en dat MET slaapzak! Maar ach helpt altijd beter dan geen!

Hahaha lijkt me ook een gezicht :D Had vannacht voor het eerst slaapzak, en dan onder matras gevouwen want is nog een stuk te groot, lag hij vanochtend wel weer bovenin! Ach ja, hij blijft nu iig warm

NoaM
16 March 2010, 20:14
Whahaha, wat een kerels hebben wij~! Hoe krijgen ze het voor elkaar he?! :shock: :? :lol:

IsabelleS
17 March 2010, 12:07
Kan me ook ECHT nie voorstellen dat Milan alweer over de 5 (!!) maanden is :shock: Gaat echt zo ontzettend snel!
Welke maat heeft hij nu?

Sandy
17 March 2010, 12:34
Fiemo; sorry, eerder dusssssssssssssssssssssssssssss :D , hmmmm mei dan, of nog eerder. Alleen die badjes zal dan even afwachten zijn.

Eva_697
18 March 2010, 12:28
dankjulliewel:D

hier gaat het nog steeds super, heb meneer echt nog nooit horen huilen:S piepjes als hij honger heeft, en ja, als het hem te lang duurt komt er een jammerhuiltje, maar na de voeding valt hij als een roosje in slaap 's nachts, en overdag is hij veel wakker:) maar 100% tevreden!
nu wel zijn regeldagen dus blijf hem aanleggen haha, maargoed hoort erbij moeten we even doorheen en dan is dat ook weer gedaan:P

T is echt geweldig weer vandaag, lekker veel wandelen stond op mijn planning, maar heb de hele dag volgeplant met kraamvisite *stom stommer stomst* dus helaas.. dan vanavond maar een extra rondje maken;)

IsabelleS
19 March 2010, 17:15
Het is hier stil :(

Eva mooi dat het zo goed gaat!! Wel heerlijk dat hij zo tevreden is, geeft jou ook wat rust...

ladyd
19 March 2010, 20:52
Oei meiden ik heb de hele week al niet op het forum gekeken! Meeting was leuk, jammer dat ik alweer zo snel weg moest om te kolven thuis. Erg schattige foto!!!!!

Boba fijn dat de jongens allebei thuis zijn. Pff respect voor jullie hoor, lijkt me pittig met 2!
Eva van harte met de kleine!

Hier alles picobello! Alleen is mijn contract niet verlengd. Mijn baas is woensdag langs geweest met de fijne mededeling. Maar ik had er al op gerekend. Nog steeds slechte tijd... Maar wel netjes: wordt vrijgesteld van werk tot en met einde van mijn contract (t/m 31-5) dus kan nog ff tijdje lekker thuis blijven met Luna. Zou 6 april weer moeten beginnen namelijk. Maar ja solliciteren is ook lastig nu, weinig vacatures en dan ook nog parttime.... Dat kan wel eens een lange zomer worden.

Liefs,

Ladyd

Sandy
21 March 2010, 14:25
Ladyd; balen van je contract zeg! In welke branche zoek je werk? Gelukkig kan je nog eventjes zoeken naar werk en mag je thuis blijven, maar blijft naar. Suc6 met zoeken.

Met Femke alles goed, helemaal vrolijk bij mij. Wil alleen niet bij anderen zitten, wel bij mijn vriend gelukkig. Ben steeds aan het oefenen met op de buik, maar ze vindt het helemaal niet leuk en is voornamelijk aan het krijsen dan. Hoe doen jullie kindjes het op de buik?
Ga maar weer eens voeden, ik hoor haar pruttelen.

Fijn weekend nog.

NoaM
21 March 2010, 19:38
Kan me ook ECHT nie voorstellen dat Milan alweer over de 5 (!!) maanden is :shock: Gaat echt zo ontzettend snel!
Welke maat heeft hij nu?

Hij heeft maat 68 nu, heeeel lang maat 50 gehad, 56 bijna overgeslagen, tijdje 62 gehad en nu 68 alleen broeken zijn hem nog wel wat te groot, 62 is weer net te kort!

Hoe is het verder met mijn vriendje?

NoaM
21 March 2010, 19:43
Ladyd; balen van je contract zeg! In welke branche zoek je werk? Gelukkig kan je nog eventjes zoeken naar werk en mag je thuis blijven, maar blijft naar. Suc6 met zoeken.

Met Femke alles goed, helemaal vrolijk bij mij. Wil alleen niet bij anderen zitten, wel bij mijn vriend gelukkig. Ben steeds aan het oefenen met op de buik, maar ze vindt het helemaal niet leuk en is voornamelijk aan het krijsen dan. Hoe doen jullie kindjes het op de buik?
Ga maar weer eens voeden, ik hoor haar pruttelen.

Fijn weekend nog.

Ik legde Milan elke dag een paar keer op zijn buik, vond t ook helemaaaal niet leuk. Zodra hij ging huilen (dus niet als hij miepte) draaide ik hem weer om. Nu draait hij sinds twee weken al zelf op zijn buik! T zal steeds wat bter gaan, maar tis wel belangrijk voor nek en rug spieren!

Sandy
22 March 2010, 11:47
Noam; dank je voor je antwoord. Vanochtend ging het ineens wel heel goed met op de buik liggen, ze lag zelfs met voetjes en armpjes los van de grond, ik wist niet wat ik zag :shock:
Gaan vrolijk verder dus.

Tessa1981
22 March 2010, 12:01
Hier gaat t buikliggen ook steeds beter. Niet te lang want dan gaat ze gillen hahaha...

wat een lekker weer meiden. Wo en do wordt t nog beter. lekker hoor, ik gazo mn balkon opruimen en zomerproef maken. Dan woensdag even met mn zusje naar t tuincentrum voor wat plantjes..

Eva_697
23 March 2010, 14:50
het is hier inderdaad rustig. Jesse leg ik ook elke dag een paar keer op zijn buik, hij kan zijn hoofd zelf al heel goed optillen en heen en weer draaien, ziet er zo schattig uit:D hij huilt eigenlijk nooit dan.. hij vindt t wel leuk geloof ik;)

heerlijk weer trouwens he:D vandaag al naar het dorp gewandeld en zo nog even boodschappen doen, ben ondertussen al 12 van de 19 kilo kwijt! en ben eindelijk niet meer zo opgezwollen(vocht) en mijn buikje is weg:D alleen nog flubby dat wel... en begin weer broeken van voor de zwangerschap te passen, pfft doet me echt goed, voel me steeds beter in mijn vel echt heerlijk!

IsabelleS
23 March 2010, 17:39
Hier ook 1 die helemaal niet van op de buik houdt!! Ik doe het ook een paar keer per dag, en dan ook omdraaien als hij huilt. Meestal protesteert hij even en dan gaat hij heen en weer wriemelen, en pas later begint hij te huilen. Soms valt hij ook in slaap :D
Als ik mijn handen achter zijn voeten zet schopt hij zichzelf vooruit dat is ook wel leuk.

NoaM: met Max gaat het goed! Vandaag wel weer 3uren huilen en zo'n heel zielig huiltje, maar nu ligt hij alweer lekker te slapen. Sprongetje?
Gister nl ook al, niet huilen maar gewoon veel proberen te slapen en het lukte niet. Hij werd elke 10 min wakker met een schreeuw (geen huil) en dan valt hij weer in slaap. Ik kom meteen naar hem toe maar dan slaapt hij alweer half. Ging de halve dag zo door.

Fiemo
23 March 2010, 21:27
Isabelle, is Max nou maar 1cm gegroeid of hebben ze hem niet goed gemeten bij de geboorte??

Pip weet geloof ik nog niet helemaal of ze het nou leuk vindt of niet om op haar buik te liggen. Soms moet ze hard lachen en 1 minuut later gaat ze huilen en dan weer lachen. Wel heel erg schattig hoe ze haar beentjes en haar hoofdje de lucht in houdt.. *zwijmel*

IsabelleS
24 March 2010, 17:21
Hahaha klinkt grappig, ze lacht er ten minste soms nog om!

Ja idd max was 1cm gegroeid (2wkn geleden, toen hij 6wkn was), vond ik ook heel erg vreemd want hij lijkt wel een stuk groter maar dat kan ook wel door het "uitvouwen" komen?
We zullen zien, met 10 weken (dus over 2 weken) moet hij weer injecties dus dan vraag ik wel of ze hem even meten.