PDA

View Full Version : gewicht. lengte van je ukkie

Pagina's : 1 2 [3] 4

snippie
25 March 2011, 14:59
Tara ja hij past er nog wel in maar niet lang meer.hij is volgens ons alweer aardig gegroeid ten opzicht van 8 maart!

hij groeit echt als kool.

canacat giovanni is ook niet nederlands.ik ben van colombiaanse afkomst.
hij is dus een half bloedje.half colombiaans half nedenlands:)!

Lunanoa
26 March 2011, 10:33
Agh, denk niet dat het aan de Nederlandse roots ligt.

Mijn vriend is half Peruaans en ons mannetje is ook mini :p
Maar ik ben 1,58 en liep ook altijd op de onderste lijntjes van de curves.

Het is wel grappig om te zien dat sommige kids als kool groeien en anderen minder snel.

Nou moet ik ook zeggen dat Owen een echt druk ADHD kind is mhoehahahahahahahahahahahhaa.
In de triptrap zit hij zelfs de zwingen, klappen, op en neer, heen en weer etc. Al zit hij alleen in de kamer.... Verbrand superveel.
Hij was vorige keer 8035 gram en 71 cm geloof ik. Agh, klein maar fijn zei mn papa altijd ( groot idioot kwam er achter aan, als ik verdrietig was omdat ik de kleinste van de klas was haha )

In het begin was ik er HEEL erg mee bezig.
owen viel in het ziekenhuis veel af, thuis ook nog, bijna terug naar het ziekenhuis. Rond de 6 maanden werd hij heel erg ziek, viel hij superveel af etc.
Dus dan ben je nogal bezig met aankomen van kg's.

Nu maak ik me er absoluut niet druk om. Hij eet heerlijk met de pot mee & is supergelukkig.
Tis geen veelvraat en hij is erg actief :D
Het ene kind heeft gewoon meer nodig als de ander.

En babyspekkies verdwijnen vanzelf :D

Sanel
26 March 2011, 13:04
Welnee zeg. Mijn kids zijn Hollands op en top maar zijn echt niet enorm!! Fenna is klein en is/was altijd de kleinste in het topic maar bijna altijd de zwaarste zowat. Ze zal nu ongeveer 82 cm zijn en 13 kilo wegen. Officieel is dat veel te zwaar. Ze krijgt geen gekke dingen te eten en is vreselijk druk in haar doen. Kian is precies hetzelfde. Was vorige week 65 cm en 8505 gram. Ook klein en zwaar. Hij is 2 cm groter en 1 kilo zwaarder dan dat Fenna met 6 maanden was en zal dus dezelfde kant op gaan denk ik. Mijn vriend en ik zijn allebei rond de 1.78 dus echt klein zijn we niet. Ik denk dat de spurt later komt net als dat bij ons vroeger ging. Ik heb altijd commentaar op het cb gehad over Fenna en ook bij Kian begon het gezeik overnieuw. Ik heb een klacht ingediend. Was er echt spuugzat van. Wilde een ander cb ook. Als ik hier weleens lees dat er geen commentaar op kindjes komen die veeeeeel zwaarder zijn en de lengte ook niet lang is dan denk ik....ligt het nou aan mijn cb....
Ach ik heb 2 lieve kleine kindjes. Als ik Fenna zo af en toe zie rennen op straat denk ik weleens wat een lief klein meisje!!! Hahaha. En ik krijg altijd hele leuke opmerkingen erover.

snippie
26 March 2011, 13:29
Het heeft niks actief zijn te maken denk ik.Giovanni heeft ook ADHD lijkt het ook altijd druk ook in zijn bed is alleen rustig als hij slaapt en toch is hij zwaar.en krijgt gewoon 5voedingen waarvan 180cc de rest bv!dus tjah

Sanel
26 March 2011, 13:33
Ach welnee joh. Maakt niets uit. Ik heb ooit eens de opmerking op het cb gehad dat Fenna meer moest bewegen!!!!!!!!!!!!!! Uhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Ze is zo druk als hooi!!! En kreeg nog een mooi boekje mee over beweging. Nou ja zeg gaat het niet. Alsof ze daar ineens 2 kilo vanaf valt. Het is een peuter van bijna 2 en die ga ik toch echt niet op dieet zetten. Kan ook niet eens want ze eet gewoon normaal.

snippie
26 March 2011, 14:02
Ja irri is dat hè !rare mensen soms!

Lunanoa
26 March 2011, 16:04
Nou het wel algemeen bekend dat als je HEEL veel beweegt dat je meer verbrand. Dat kun je echt niet tegenspreken hahahahaha.

Snippie: Valt ook niet te vergelijken een baby van 4 maanden die met zijn handjes & voetjes slaat of een baby van 10 maanden die de hele huiskamer verbouwt.

Maar Sanel, wat jij zegt. Als je kind gewoon gezond eet & goed beweegt dan kun je er niks anders van maken. Als je kind gelukkig en gezond is zie ik het probleem niet. Het verschilt heel erg per CB. Zonde dat ze mama's zo onzeker kunnen maken he.
De één heeft nou éénmaal meer aanleg. Maar vantzelfde zijn de dunne baby's met 10 jaar dik & krijgen de kleine zware kindjes een groeispurt in de lengte en zijn ze dunnetjes.
Wat maakt het uit. Als ze maar gezond en blij zijn :D

Sanel
26 March 2011, 16:57
Luna
Ik zal haar eens op een loopband zetten. Whhahahaha. Nee alle gekheid. Fenna is hartstikke gelukkig en ik vindt het wel prima. Vooral met je eerste kindje kun je behoorlijk onzeker worden idd. Nu met Kian ben ik zeker makkelijk en heb me bek open getrokken daar. Het heeft geholpen want ze waren vorige week poeslief.

J_mylove
26 March 2011, 17:52
Mijn ventje is met 13 maanden 75 cm en 7700 gram... Echt een lekker tenger ventje dus. En ik ondervoed hem niet, haha. Hij is wel mega actief maar ik denk dat het gewoon de bouw is van je ukkie. Kan me er ook niet druk over maken, heb veel commentaar gehad van het CB maar ik weet dat hij prima eet en heerlijk tevreden en actief is, dan vind ik het allemaal wel prima hoor! Ze groeien nou eenmaal gewoon in hun eigen tempo / lijn!

canacat
26 March 2011, 18:33
stom zeg, die opmerkingen van het cb. Terwijl ze er net zijn om te ondersteunen...

Belachelijk, die opmerking over meer moeten bewegen van baby's. stel DAT je dat zou kunnen stimuleren, krijg je erg veel trek van hahaha.
Maar ze beginnen in Nederland blijkbaar ook behoorlijk bang te worden voor overgewicht bij kinderen. Nu snap ik het wel, ik woon momenteel in Canada, 26% van de kinderen overgewicht (over de VS zullen we maar zwijgen). En je ziet het ook in het straatbeeld. Echt zielig als je zo'n veel te zwaar kind ziet. Maar dat komt meestal door het voedsel dat ze naar binnen werken (echt, ik heb kinderkampen geleid hier, en wat de kinderen 's middags mee kregen om te eten, je BEDENKT het niet eens: chips, hamburgers, donuts, vieze suikerdrankjes, ...) .

Maar zo ver is het in Nederland nog niet. D8s, als ze gezond zijn en goed (gezond) eten, dan is die lintmeter en weegschaal ook niet zo belangrijk.

Dat die van ons er zo klein uitziet, is natuurlijk omdat hij zo klein is, maar ook omwille van zijn kleine kopje. was bij 6 maanden check 41 cm. Gelukkig zitten er prima hersentjes in :)

over het algemeen vind ik wel dat je ziet dat de Nederlander groter is hoor! Ik heb vaak de reis Vlaanderen Noord-Nederland gemaakt met de trein, en in Vlaanderen was ik niet erg klein in de menigte, maar vanaf Rotterdam (was tweede overstap), begon ik me steeds kleiner te voelen. Ik heb in Vlaanderen ook veel met kleuters gewerkt (ik kon de leeftijden op een paar maanden nauwkeurig redelijk inschatten), en toen ik in Nederland met kinderen ging werken, kon ik ineens de leeftijden niet meer nauwkeurig inschatten. Ik zat er bij de kleinsten al minstens een half jaar naast :)

Lunanoa
26 March 2011, 20:04
Wat grappig, die verschillen in landen!

Lees ik het goed dat jouw kindje 41 cm is met een halfjaar ?

canacat
26 March 2011, 23:31
haahaaa, nee, zou niet best zijn, die 41 cm was zijn hoofdomtrek bij 6 maanden. Hij was 64 cm en 6.6 kg.
Hij begint eindelijk iets van vaste voeding te eten. Hij houdt nog erg van zijn melkje! (borstvoeding). maar nu een paar lepeltjes hier, een brokje daar. Hehe, eindelijk.

cindy85
27 March 2011, 08:08
haha hier ook eentje met zo'n klein hoofdje, ook 41cm. Gaat hij idd wel jonger door lijken dan hij werkelijk is als je hem naast leeftijdsgenootjes ziet :)

Lunanoa
27 March 2011, 08:46
hahahahahaha GELUKKIG. Vond het al zo raar hahahahahaha. Ik zal eens in het boekje kijken....
Hier 43,3 cm met 9,5 maanden. Dus ook niet zo groot schijnbaar....
Hier ook een "fijn" kindje...
Maar hij heeft wel wat een "ouder" gezichtje dus zo piepjong vind ik 'm dan weer niet lijken.

Die vaste voeding komt vanzelf. Sommige kids zijn gewoon gek op melk. Hier nog steeds gek op zijn fles, dan wel geen bv, maar ook het "melkproduct". Ook toetjes zijn favoriet.

Tinkerbell79
27 March 2011, 19:40
Lun: ik was ook altijd de kleinste van de klas..ik ben 160...mijn man was vroeger ook klein en heeft een groeispurt gekregen in de pubertijd. Mik is ook klein en erg smal. Zit ook net boven het onderste lijntje. Maar meisje is ook heel erg druk (tja zij kan echt ADHD hebben, aangezien haar papa ADHD heeft ;-))
Ik maak me niet druk erom, want ze eet genoeg, beweegt prima dus en is gezond..dan maar lekker een kleintje :D

Lunanoa
27 March 2011, 19:45
Hier heeft papa ook ADHD, nouja de vorm van concentratie problemen :p mhoehahahaha Laat het man op zoon nou net super erfelijk zijn.
Dus snap je "angsten" hahahahahaha.

Wat leuk, nog zo'n ukkepuk, ben 2 cm kleiner als jou :p

Hoe groot/zwaar is Mikje nou? :D

Ja precies, geen zorgen om maken.
Ik snap niet dat ze naar zo'n stomme curve kijken als mama bijna een midget is & kind zo druk is als een ADHD-er...

Sanel
27 March 2011, 21:09
Toen Kian was geboren en we voor het eerst met hem naar het cb gingen werden wij zelfs gemeten.
Kian heeft een dikke kop als ik het zo lees. Hahaha. 45 cm. Hij lijkt echt op zn zus. Die had ook zon plofkop.

1571

Oordeel zelf. Hihihi.

Sanel
27 March 2011, 21:10
O wel erg klein zie ik. Even op klikken!!

Lunanoa
27 March 2011, 21:11
Maar wel een HEEEEEEEEEEEERLIJKE KNAPPE kop :D

Sanel
27 March 2011, 21:12
Dank je!!!!

Lunanoa
27 March 2011, 21:14
Hoe ervaar jij het, twee kindjes zo snel op elkaar Sanel? :D

Sanel
27 March 2011, 21:23
Het is mij echt werkelijk alles mee gevallen nog. Er zijn gerust periodes dat ik dacht jemig waar ben ik aan begonnen maar een dikke glimalch van je kids maakt weer een hoop goed. En we hebben ook mazzel met Fenna. Heeft altijd nog doorgeslapen en is nooit wakker geworden van Kian in de nacht. En de eerste nachten heeft ie wat gehuild hoor. Echt moedertje is het ook. Helpt mij veel en geeft altijd lief zn speelgoed aan. Doet hem wassen in bad enzo. Echt zo schattig en dan is ze nog niet eens 2. Hahaha. We hebben ook mazzel gehad dat Kian met 3 weken de nachtfles al niet meer had en dat ie een lekker makkelijk mannetje is.
Nou heb ik deze week wel een baggerweek achter de rug en zie je wel dat het soms wel moeilijk is 2 kids. Fenna was behoorlijk ziek. Had de buikgriep en ikzelf ook. Ze wilde alleen maar bij me hangen en veel huilen. Best lastig als je nog een baby van een half jaar hebt. Mijn vriend is kok en werkt overdag en in de avond dus ik bijna altijd alleen. En dan heb ik al van 06:15 tot 12:15 gewerkt. Maar het went hoor. Ik heb een goed schema waar ik niet snel van af wijk omdat je anders jezelf in de vingers snijdt. Ik zie dat jullie in augustus er weer voor gaan? Waarom dan? Specifieke reden voor?

Lunanoa
27 March 2011, 21:31
Nou ik ken je probleem dat je bijna alles zelf moet doen want ook mijn vriend is kok ;) hahahaha

Fijn om te horen dat het zo leuk gaat met Fenna :D Zullen inderdaad wel zware momenten zijn.

De zwangerschap van Owen ging niet helemaal rooskleurig... Heb tot de 16 weken constant gekotst, waardoor ik soms dagenlang bij de wc pot zat & niet eens kon werken. Meestal zette ik door maar soms haalde ik de auto geeneens.
Toen ging het tot de 20 weken goed, daarna kreeg ik ontzettende rugpijn. Heb vanaf toen nog maar 3 halve daagjes gewerkt. Met 26 weken zat ik volledig in de ziektewet & kon ik nog amper mijn bed uitkomen.
Kon geen kind tillen.
Het lijkt me dus niet handig om dan een kleintje te hebben, waarbij de kans is dat hij nog niet zelfstandig is. Je weet niet hoe hij zich ontwikkelt... Hij laat nu een "normale" ontwikkeling zien, maar wie weet verandert dat & zitten we met de gebakken peren.

Ik wil ook geen duo wagen :p mhoeha.

ENNNN.... Ik moet in september contract verlenging. Zoals het lijkt krijg ik die wel.
Maar.. er is een maar...
Binnen de vereniging gaat het ietsje minder goed, bij ons locatie top. Maar er zijn dus mensen met vast contract die straks misschien bij ons moeten worden ondergebracht & dan gaan er mensen geen contractverlenging krijgen.
Eerst verliezen de mensen met een 0 uren contract hun uren & na mij zijn gelukkig nog wel 5 collega's gekomen. Maar wil het mezelf niet moeilijker maken dan het is.
We hebben de financiën nodig, dus even mijn verstand gebruiken & niet de kletterende eierstokken volgen hahahahahahahahahahaha.

Sanel
27 March 2011, 21:50
Nee idd de ontwikkeling blijft een verrassing. Wij hebben het ook een beetje gegokt. Fenna was echt zo snel met alles dat we dachten ach die loopt tegen die tijd wel. En gelukkig liep ze met 11 maanden haar eerste passen los en voor haar verjaardag al volledig los!! En dat kwam heel mooi uit want ik denk zon 2 weken later raakte ik in de ziektewet. Ik heb een helse zwangerschap gehad met Kian. Ik kon ook niet veel meer. Alles deed zeer ook. Ik heb het ook niet makkelijk gehad met Fenna. Ze wilde van alles maar ik kon het gewoon niet. Vondt het voor haar nog het ergste. Ik kon niet eens meer een stukje lopen en het was onwijs mooi weer dat ik hoogzwanger was.

Dat is idd dan wel verstandig dat je je contract afwacht. Ik had net mazzel want ik raakte in december zwanger(wist het in januari) en mij contract liep in februari. Ik heb toen tijdig gevraagd wat me baas wilde en heeft ze hem in december al verlengd. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. We hadden zelf ook later gepland maar mijn eisprong was onverwachts eerder. Hahaha.

NEEEEEE geen duowagen!! Ben blij met mijn meerijdplankje!!!

Lunanoa
28 March 2011, 16:03
Oeh dat klinkt heftig zeg! Lijkt me zwaar.....
Dat laatste end vooral, heavy hoor!
Gelukkig heb je van die heerlijke makkelijke kids :D

Ja ik wil ook zo'n meerijdplankje, met een seat. Heb de Bugaboo Cameleon & zag dat ze daar een meerijdplankje met seat bij hebben :D
Al hebben wel meer wagens dat natuurlijk, maar dacht dat die speciaal voor die wagen was gemaakt..

Sanel
28 March 2011, 18:00
Dat zou heel goed kunnen ja dat Bugaboo zijn eigen plankje heeft. Volgens mij heb ik die wel gezien ja. Ik heb de Quinny en die heeft ze niet. Heb nu een plankje van Lascal. Maar dan zonder zitje. Er staat een foto op me hyves. O wacht ik heb je niet op me hyves. Hahaha. Je kunt me zoeken via Jamilah als je het leuk vindt natuurlijk. Ik zit nu op me phone en dat is lastig zoeken.

Lunanoa
28 March 2011, 20:02
Maar ik weet wat je echte naam is Sanel hahahahahahahahahaha

Lunanoa
28 March 2011, 20:09
Ik zie het al Sanel ;)
je hebt de naam van je kids in je hyves naam zie ik :D

Sanel
31 March 2011, 13:38
Sjonge jonge,. wat word ik weer gebruikt zeg!
Dat kan niet he Sanel!!!!! :wink: :mrgreen:.

Dan moet je niet eerst mij erbij halen!! Hahahaha. Ik zag ineens me naam voorbij schuiven.....:mrgreen:

Sanel
31 March 2011, 13:41
Ja echt wel!!! Ik kan ze nog net niet in de tuin zetten omdat ze niet stil kunnen zitten maar klein zijn ze zeker. Kian is weliswaar wel iets groter. Maar 2 cm hoor. Hahahaha. Maar is ook een kilo zwaarder als dat Fenna was met 6 maanden.

Lunanoa
31 March 2011, 20:21
Ahjoh, hekje om de tuin. Moet kunnen toch? :p

Sanel
31 March 2011, 21:22
Fenna kan wel heel goed klimmen en heeeeeel boos worden. Dus die slaat dat hekje zo weg!! Stok onder haar shirt en de stok in de grond slaan. Dat had ik in gedachte. Whahaha.

wannabeeb
19 April 2011, 07:49
Zo, na lange tijd weer eens aan het spieken op het forum. Mijn kleine meid is aankomende donderdag 8 maanden oud. We zijn 11 april voor het laatst bij het CB geweest en ons meisje was toen 7560 gram en 70,5 cm.
1900
Ik was benieuwd naar andere babies van die leeftijd, dus ik ga ff dit topic en verder het forum doorspitten.

MeLu
19 April 2011, 08:16
Ik was gister met Danley naar het CB.

Hij is nu 8m1,5 week. Hij weeg 9780grm en is 75,5cm. Een lang kind zei ze.

Joya
20 April 2011, 11:27
Naam: Julian
Leeftijd: bijna 8 maanden
Lengte: 76 cm
Gewicht: 11.070
Eten: pap, fles met brood, fruit, groente en toetje, papfles/avondpapje

cindy85
20 April 2011, 17:49
Naam: lucas
Leeftijd: 7m2w
Lengte: 70 cm
Gewicht: 7.235kg
Eten: borstvoeding, 1/2 boterham, fruitpap, maaltijd (aardappel, vlees, groente)

cindy85
20 April 2011, 17:51
wat zijn jullie kindjes trouwens groot zeg melu en joya!!
Hier was hij ook lange tijd heel lang voor zijn leeftijd, maar hij is al een tijdje gestabiliseerd qua groei en afgevallen qua gewicht, dus in plaats van grote vrij slanke baby heb ik nu gemiddelde heel slanke baby :shock:

@ wannabeeb: wat een prachtmeid heb jij zeg, die oogjes, wauw!!!

cindy85
20 April 2011, 17:53
Leeftijd: 7m2w
Gewicht: 7.395kg
Eten: borstvoeding, 1/2 boterham, fruitpap, maaltijd (aardappel, vlees, groente)

heb gewicht ff aangepast, was ff fout :)

wannabeeb
20 April 2011, 17:56
Dank je Cindy :)
Lucas en Faye lijken qua gewicht en lengte op elkaar. Ze is ook gemiddeld lang en slank van postuur. Is wel wat anders dan bijna 11 kg haha. Maar goed je moet eigenlijk niet vergelijke hè. Als ze maar gezond zijn!

cindy85
20 May 2011, 23:28
Leeftijd: 8m2w
Lengte: 73.5 cm (zelf gemeten)
Gewicht: 8.015kg
Eten: borstvoeding 's morgens en 's avonds, boterham, fruitpap, maaltijd (aardappel, vlees, groente) en yoghurtje

Een groeischeutje gehad deze maand dus :)

@ wannabeeb: hoe is het met faye? Nog steeds lang en slank als lucas ? :)

Tara28
3 June 2011, 10:17
Met 11 maanden en 2 weken met ons ukkie op het cb geweest. Ze is niet groot, maar zit we keurig op haar eigen lijntje onder de middellijn in het groen:
Naam: Jolijn
Lengte: 70cm
Gewicht: 8315gram
Eten: 1x borstvoeding, fruit, 1,5 tot 2 broodjes, warme maaltijd met vla, tussendoor koekje

wannabeeb
17 June 2011, 18:46
Faye is pas weer op het consultatiebureau geweest.
9mnd
Lengte: 74 cm
Gewicht: 8160 gram

Geen hele stevige tante dus. Maar het gaat hartstikke goed met dr!!! Het scheelt dus niet veel met Lucas.

Tinkerbell79
17 June 2011, 23:19
Mik,
1 jaar en 8 maanden
81 cm
9,3 kilo

een lichtgewichtje dus

cindy85
18 June 2011, 08:19
haha ik denk dat lucas faye ingehaald heeft qua gewicht :) Mijn eigen metingen waren vorig weekend:

Leeftijd: 9m1w
Lengte: 73.5 cm
Gewicht: 8.310kg
Eten: borstvoeding 's morgens en 's avonds + 's nachts, boterham, fruitpap, maaltijd (aardappel, vlees, groente) en yoghurtje

@ Tinkerbell, inderdaad een lichtgewichtje maar zo moeten er ook zijn he :)

lilian
18 July 2011, 13:40
kaylen vorige maand met 18 maanden 2 weken
12 kilo 580 gram
87 1/2 cm!

Lunanoa
18 July 2011, 16:27
Hier met 14 maand 9,1 kg & 74 cm :) Ukkiepukkie!

Eet alles.

snippie
18 July 2011, 16:30
zo daar komt snippie met der grote beer hihi

30juni was G hou jullie vast 79cm en 12,3kg

snippie
18 July 2011, 16:31
oja hij is nu ruim 8maanden.

krijgt 3keer bv.
fruit,brood avond prak en 2schepjes pyama pap door de laatste bv

Lunanoa
18 July 2011, 16:35
Grote kerel :D

snippie
18 July 2011, 16:37
Mijn zwager noemt hem de beer van de plaats waar ik woon hihi!

Ikke1980
22 July 2011, 17:00
Haha Snippie, blij te zien dat ik niet de enige ben met een grote beer :-)

Sem 6 mnd 1 week
70 cm
9 kilo

cindy85
10 September 2011, 09:57
@ ikke: wow 9kg aan 6mnd! Die van mij is nu 1 jaar geworden en zit daar nog maar net aan haha.

Hierbij dus Lucas op 12m1w:

Leeftijd: 12m1w
Lengte: 75 cm
Gewicht: 9.370kg
Eten: Alleseter (boterham, warm eten, fruitpap, koemelk) (borstvoeding stopgezet sinds 1 week!)

Haha net eens zn vorige gegevens bekeken aan 9mnd, in de laatste 3mnd is hij nog geen 2cm gegroeid en 1kg bijgekomen, mn klein fijn mannetje :)

Lunanoa
10 September 2011, 10:22
Cindy: Wat knap dat je zo lang borstvoeding hebt gegegven :D

Ah ik zal mijn lijstje van met 13,5 maanden nog eens neerzetten hihihi.

Naam: Owen
Leeftijd: 13/14 maand
Gewicht: 9.2 kg
Eten: Alles of niets! Nog altijd een nutrilon fles voor het slapengaan erbij voor ons mega actieve hyper dwergje :)

Sanel
10 September 2011, 10:40
Ohh Lun jij hebt daar ook een lekker klein mannetje!! Past perfect bij mijn kleine meid. Hahahaha.

Kian
Leeftijd: 11 maanden(ten tijde van bezoek aan cb)
Lengte:73 cm
Gewicht: 10.2 kilo
Eten: uhh alles wel eigenlijk.

Fenna weet ik niet want die is al een tijdje niet geweest. Ze moet in novemeber voor extra controle.

cindy85
10 September 2011, 11:01
haha lun, jouw mannetje idd ook wel klein he. Lengte/gewicht verhouding zijn wel hetzelfde als bij lucas dus :)

Sanel
10 September 2011, 11:06
haha lun, jouw mannetje idd ook wel klein he. Lengte/gewicht verhouding zijn wel hetzelfde als bij lucas dus :)

Owen en Lucas scheelde niet veel qua leeftijd ten tijde van wegen. Maar anderhalve maand. En als je Lun ken dan is het niet gek want ze is zelf ook niet groot!! Hihihihi. Toch Lun???

cindy85
10 September 2011, 11:10
oja idd lun heb es ergens lun haar lengte gezien, dan is het idd niet zo gek. Bij ons wel, want ik ben 1.76m en Benny is er 1.87.
Ik was aan exact dezelfde leeftijd als lucas al 81cm haha, van mij heeft ie zn kleine gestalte dus niet mee (zal wel van mn vader zijn, die is wel klein) :)

Sanel
10 September 2011, 11:15
Ik was vroeger ook heel klein net als Fenna en Kian. Ik ben gelukkig nog aardig de lucht in gegaan. Ik ben 1.76 en me vriend 1.78. Fenna zal nu ongeveer wel 85 cm zijn. Is klein voor haar leeftijd en vooral voor haar gewicht. Kian is wel groter en lichter als Fenna toen was. Dus ik denk dat hij de bouw van zn vader krijgt. Die is veel dunner als ik. Whahaha

adniL
11 September 2011, 20:05
Naam: Ayden (meisje)
Leeftijd: 6 maanden
Lengte: 67 cm
Gewicht: 6.5 kg
Eten: borstvoeding (1x), 3xfles (1pap) fruit (met liga) groente hap

Lunanoa
11 September 2011, 20:16
Daarbij is Owen 6 weken te vroeg geboren ;) Was 22 juni uitgerekend.

Ben zelf maar 1,58 dus ik sta er niet van te kijken hahahahahahahahaha.

Sanel:Kunnen ze mooi samen koken :p

Sanel
13 September 2011, 12:10
Hahahaha zie je het al voor je? We moeten ze opgeven voor Masterchef Junior!!

Lunanoa
13 September 2011, 16:40
Inderdaaaaaaaad hahahaha

snippie
13 September 2011, 17:00
Naam: G (Jongen)
Leeftijd:9,5 maanden
Lengte: 81 cm
Gewicht: 12,4kg
Eten: borstvoeding (3x) waarvan 1 bv in de fles, fruit ,brood en avondeten

cindy85
13 September 2011, 18:03
snippie, grote jongen hoor heb je daar!
hihi je mannetje is exact even zwaar als ikzelf was met 81cm (12m) :)

snippie
14 September 2011, 16:49
hihi dat is toevallig cindy:)!

Pusta
24 September 2011, 09:47
Hier laatste meting met 6 maanden:

Naam: Lisa (meisje)
Leeftijd: 6maanden
Lengte: 64,5
Gewicht: 7090
Eten: (van 6 maanden, is inmiddels aangevuld met brood): fles 210+7 2x, groentehap, toetje, fruithap en soms een koekje/soepstengel/broodkorst.

Pusta
24 September 2011, 09:48
Begin november hebben we volgende meting en weging.

J_mylove
24 September 2011, 10:01
Naam: J. (jongen)
Leeftijd: 19 maanden
Lengte: 80 cm
Gewicht: 9 kilo
Eten: Wat de pot schaft :geek:

Naam: L. (meisje)
Leeftijd: 5,5 mnd
Lengte: 69 cm
Gewicht: 8005 gram
Eten: 3 flessen, fruit, groente (soms) & 1 bord pap

Broer en zus schelen qua gewicht dus niet veel meer ;)

Lunanoa
24 September 2011, 12:43
Oooh wat is hij nog een ukkie :D

Noor
24 September 2011, 16:20
Naam: Noor
Leeftijd: 12 mnd
Lengte: 80 cm
Gewicht: 10400 gram
Eten: 2 broodmaaltijden, ochtend en avond nog een kleine fles, fruit en avondeten

adniL
7 October 2011, 09:56
Naam: Ayden
Leeftijd: 7,5 mnd
Lengte: 69,3
Gewicht: 6975 gram
Eten: 3x melk,1x brood, fruit, groente, vlees, aardappel/rijst/pasta, vis

Lunanoa
7 October 2011, 18:47
Leeftijd: 1 jaar, 4 maand + 3 weken. ( gecorrigeerde leeftijd 1 jaar 3 maand, 2 weken )
Lengte: 77,5
Gewicht: 9600
Eten: Alles. Nog een fles voor slapengaan.

Tara28
7 October 2011, 20:55
Ah, was de vorige keer vergeten hier ff te posten. We waren 3 weken geleden op het cb, toen was ze 15 maanden.

Leeftijd: 15 maanden
Lengte: 75cm
Gewicht: 9435gram
Eten: van alles

Lunanoa
7 October 2011, 21:01
Owen is niet meer de kleinste zie ik Tara hahahahaha.
Jolijn ook zo'n heerlijke ukkie.

Hier een spurtje gemaakt in 2/4 maanden, bijna 4 cm. Gaat hier nooit zo snel hahahahahahahaa.

Tara28
7 October 2011, 21:03
Hihi, volgens mij is Jolijn de kleinste van ons juni clubje....Mensen schatten haar ook altijd jonger....vinden ze dat ze al zo goed kan lopen, denken ze dat ze zo'n 11 a 12 maanden is haha
Hier trouwens ook een spurtje hoor. Bij het vorige bezoek was ze 70cm, dus ff 5cm erbij in 3,5 maand.

nana
7 October 2011, 21:05
Meisje
2 jr en 6 mnd
94 cm
13,2 kg
Drinkt voornamelijk water, eet brood, aardappels/rijst/pasta, groente, fruit, vis/vlees (lust eigenlijk alles) en heel soms een koekje of een paar chipjes (alleen met feestjes)

Lunanoa
7 October 2011, 21:05
Wow das ook een hoop man!
Hahaha ja lijkt heel cute zo'n klein hummeltje dat loopt.

Ik ben benieuwd of hier nog wordt gelopen voor het anderhalf jaar hihihihi

Hier ook altijd jonger geschat. Kan gerust zeggen dat hij nog geen jaar is idd :p

Lunanoa
7 October 2011, 21:06
Owen past nog in de Maxicosi kwam ik vanavond achter MHOEHAHAHAHHAHAHAAHA

Tara28
7 October 2011, 21:13
Haha, dan zal Jolijn er ook nog wel in passen, denk alleen niet dat ze er blij van wordt mhoehahahaha

Lunanoa
7 October 2011, 21:17
Dirk gebruikt hem nog wel eens in de andere auto, als ik die met het zitje mee heb. Als het regent & hij moet naar het KDV gaat hij met de auto. De maxicosi mag voorin met de air bag uit. Ik vond het stom, maar zag dus net dat het nog wel kan :P
Handig :p

cindy85
18 November 2011, 14:40
Ga hier ook nog eens wat leven in blazen he :)

Leeftijd: 14m2w
Lengte: 78.5 cm
Gewicht: 9.990kg
Eten: met de pot mee

in anderhalve maand tijd 3.5cm en 0.5kg gegroeid, eindelijk eens een groeispurtje hahahaha. Als hij het spurtje nog ff volhoudt gaat hij mss eindelijk eens het gemiddelde halen :)

Pusta
19 November 2011, 13:42
Naam: Lisa
Leeftijd: 8M3W3D
Lengte: 67cm
Gewicht: 7920gram
Eten: 1,5 fles, 2 keer pd brood, fruit en warm eten

Was 890 gram en 2,5 cm gegroeid in 3 maanden tijd. Niet zo veel dus, ze was al niet groot, maar nu is ze redelijk onderaan in de curve. Maar was niet erg zeiden ze bij K&G, 1 groeispurt en ze haalde wel weer in...

MamavanLC
19 November 2011, 21:08
ik ook dan maar weer even..
was van de laaste keer bij het cb..

naam:lucas calvin
leeftijd:14 maanden
lengte:79 cm
gewicht:10.800 gram
eten:halfvolle melk brood fruit warm eten rozijntjes ontbijt koek haha eigenlijk van alles

Iet
1 December 2011, 12:57
Lise
6w2dgn
3830 gram/53 cm
voeding; fv

Sanel
1 December 2011, 20:35
Wij zijn ook weer geweest

Fenna
Leeftijd: 2.5 jaar
Lengte: 85.5 cm
Gewicht:13.75 kilo
Eten: uhmmm alleseter.

Kian
Leeftijd:14 maanden
Lengte: 76,5 cm
Gewicht: 11.075 gram
Eten: de groene bak is er niets bij. Hahaha alleseter dus.

djinnie
2 December 2011, 07:54
Siem
9wk5dg
5100 gram
58 cm
voeding: fv

Hij was met de geboorte 3446 gram en 48 cm.

Lunanoa
2 December 2011, 11:40
Siem groeit goed dus :D

Owen laatst even gewogen op de weegschaal & hij is nu met anderhalf jaar eindelijk 10 kg hahaha HIEPHOI.

djinnie
2 December 2011, 12:00
Ja, Siem groeit prima, hahaha. Maar als ik soms op dit forum bij jongere baby's spiek, dan zie ik vaak genoeg toch kinderen die jonger zijn en zwaarder. Elke keer denk ik weer, ja ja, daar komt het babyspek, en elke keer is het toch niet zo, hahaha.

Jouw menneke is al anderhalf jaar. Vind ik zo'n leuke leeftijd. Ben onwijs benieuwd hoe Siem dan gaat zijn. Maar goed, het gaat al snel genoeg, dus dat hoeft van mij ook weer niet te snel, hihihi.

Wopke
6 December 2011, 10:37
naam: Koen
leeftijd: 1 jaar
gewicht: 9,7 kilo
lengte: 79,2 cm
borst/fles: 'Gewoon' eten (3 weken borstvoeding gehad, daarna fles)
geslacht: Man

Iet
20 December 2011, 20:06
naam: Mees
Leeftijd: 2 jaar, 4dgn
Gewicht: 10,5 kilo
Lengte: 87 cm
Eten: Alles

naam: Lise
Leeftijd: 9 wkn
Gewicht: 4120 gram
Lengte: 54 cm
Eten: flesvoeding

Lin86
21 December 2011, 07:17
Naam: Kayne
Leeftijd: 7 maanden
Gewicht: ongeveer 9,5 kilo (bij geboorte 4140)
Lengte: 73 cm (54 bij geboorte)
Eten: Alles eigenlijk! In ieder geval steeds meer, vlees, ei, granen, veel fruit- en groentensoorten! Natuurlijk met mate!

Tinkerbell79
23 December 2011, 00:04
Naam: Mik
Leeftijd: 2 jaar en 2 maanden
Gewicht: 10,2 kilo
Lengte: 84 cm
Eet: alles!

Lunanoa
23 December 2011, 15:06
Oooooh wat heerlijk. O is ook net zo'n 9 a 10 kg met een lichaampje van 80 cm hihihihi.

Tinkerbell79
26 December 2011, 14:08
Lun, had je het over Mikje?? hahaha lekker meisje

Lunanoa
26 December 2011, 18:12
Over Owen die hetzelfde formaat heeft als Mik :D Heerlijk kleine vogeltjes hahahaha

Tinkerbell79
26 December 2011, 23:04
ja dat bedoelde ik hahha. Ja onze lekkere kleine smalle dingen :D:D

Lunanoa
27 December 2011, 11:16
Scheelt weer een hernia met tillen :p

belletje
29 December 2011, 08:18
Jullie hebben inderdaad kleine kindjes.
Mijn dochter was al groot geboren, ze was 3900 g en 51 cm lang.
Nu is ze ongeveer 7 kg en tussen de 63en 68cm in. Ik heb haar nog niet opgemeten.
Toch heeft ze niet veel babyvet, het is een lange dunne zeg maar.

Ze drinkt nu 4 flessen van 210 mL en 60 g fruit en 60 g groente. Meer heeft ze ook niet nodig.

Groetjes
belletje

Lunanoa
29 December 2011, 13:01
Groot of klein, ze zijn allemaal supermooi en leuk :D

Als ze maar gezond zijn :D

Tinkerbell79
29 December 2011, 17:14
helemaal mee eens

Tinkerbell79
29 December 2011, 17:15
hey belletje woont in geleen zie ik...ik woon in dezelfde gemeente ;-)

belletje
29 December 2011, 20:35
goh wat toevallig! Ja de wereldstad zoals hier word gezegd. Ik ben niet een geboren en getogen limburgse, ik ben een Brabantse, maar toch wel gezellig ;)

Tinkerbell79
30 December 2011, 00:10
hahaha wereldstad, nou....ik ben wel echt limburgs, maar niet geboren en getogen in onze gemeente, maar wat zuidelijker ;-)

en zeker, als brabantste ben je ook gezellig :P

cindy85
5 January 2012, 12:33
Hier ook al zo'n kleintje! En dat terwijl mama en papa allebei lang zijn...

naam: Lucas
Leeftijd: 16 mnd
Gewicht: 10,5 kg
Lengte: 80.5 cm
Eten: alleseter, hoe meer hoe liever :)

ran83
7 January 2012, 11:20
naam: Amy
Leeftijd: 25 mnd
Gewicht: 13,9 kg
Lengte: 89 cm
Eten: Alles wat je d'r voorzet....

ran83
7 January 2012, 11:21
Tink tjee zeg wat een lichtgewichtje is mik toch..........ben jaloers op je hihi...(met tillen dan he)

belletje
12 January 2012, 11:48
Zo we hebben even gemeten.... Lengte is 66 cm en het gewicht is 7,510 kg. Dus ja we hebben een flinke meid. Ze zit wel in de curve dus dat is niet erg. Ze is altijd bovengemiddeld geweest en nu nog steeds.

Groetjes
Belletje

ran83
1 February 2012, 20:49
naam: Ashley
Leeftijd: 6 mnd
Gewicht: 8275 gram
Lengte: 67,5 cm
Eten: borstvoeding en we beginnen met wat bijvoeding

Madelief1980
10 February 2012, 19:42
Grappig topic! Laatste meting

Naam: Maria
Leeftijd: 4 maanden
Gewicht 6280
Lengte: 65 cm

Madelief1980
10 February 2012, 19:43
Oh en 100% bv

cindy85
10 February 2012, 19:49
grote meid al voor 4mnd hoor! Doet ze goed op je melk blijkbaar :)

Madelief1980
10 February 2012, 20:25
Ja hè! Geeft ook veel voldoening en dat hou ik maar voor ogen als ze me per nacht 2 keer wekt voor voeding :-) ze groeit vooral in de lengte, gewicht is precies gemiddeld! Ramp met kleertjes kopen dus!

Spannend bij jou Cindy!

cindy85
10 February 2012, 21:58
haha herkenbaar, moest ik mezelf ook steeds voor ogen houden als ik er weer voor de zoveelste keer uit moest 's nachts voor voeding bij Lucas :)
Lange slanke meid dus bij jou! Zal ze later de jongens van zich af moeten slaan ;)

Idd spannend aan het worden hier, kan ik straks weer gaan spammen met lengte/gewicht van onze tweede spruit :)

Lunanoa
11 February 2012, 13:39
Wow, Cindy, jouw uk mag al komen. Gaaaf!

Gewicht: 10,4 kg
lengte: 81 cm
Leeftijd: 1 jaar en 8,5 maaand

Lunanoa
11 February 2012, 13:39
En hij eet vanalles. Slechte eter dat wel.

cindy85
11 February 2012, 13:43
lun: haha owen die is echt exact even zwaar (of licht haha) en groot als lucas!

Iet
11 February 2012, 13:58
Naam: Lise
Gewicht: 4920 gram
Lengte: 60 cm
Leeftijd: 16 weken
Flesvoeding

Lunanoa
11 February 2012, 13:59
Cindy: Wat grappig haha

Madelief1980
20 February 2012, 12:28
Net bij CB geweest!

Leeftijd: 5 maanden
Gewicht: 6720 gram
Lengte: 67 cm
Voeding: 100% BV

Fiemo
3 March 2012, 21:15
jeetje wat ben ik alweer lang niet op het forum geweest. Leuk om te lezen hoe het met alle grote kleintjes gaat!!

Pip groeit nog steeds als kool, vorige maand naar het CB geweest met 24 mnd.

Naam: Pip
Leeftijd: 25 maanden
Gewicht: 14,5 kilogram
Lengte: 94 cm
Voeding: Een allesetertje, vooral fruit

Marijke1981
5 March 2012, 13:10
Goh wat een leuk topic. Ik kom hier ook maar eens pronken met ons beertje:

Naam: Vinz
Leeftijd: 2 maanden
Gewicht: 5720 gram
Lengte: 58 cm
Voeding: 100% BV (binnenkort 1 fles kv)

cindy85
5 March 2012, 13:42
idd wel een lekker beertje hoor hihi, groeit goed zeg voor 2mnd oud!

Marijke1981
5 March 2012, 14:19
Cindy: ja hij groeit zeker heel hard, maar hij had wat in te halen. Nog geen bub meid?

cindy85
5 March 2012, 14:28
neen kleine meid wil mama maar niet loslaten haha. Volgende week dinsdag willens nillens inleiding als ze er tegen dan nog niet is, 42 weken dan :)

Madelief1980
5 March 2012, 15:46
Wow, Cindy, ik hoopte dat jouw post een gewicht en lengte van jullie uk was! Oh, wat balen dat het zo langzaam gaat! Heel herkenbaar trouwens. Hoe veel cm willen ze voordat de vliezen gebroken worden? Pas echt volgende week? Sterkte!

Marijke1981
5 March 2012, 15:48
Cindy: ik ben met 3cm ingeleid dmv vliezen breken en daarna weeopwekkers..grappig he eerst weeenremmers en daarna weeopwekkers. Wel toevallig dat het bij jou ook mss wel zo gaat hihi. heel veel succes meid!

cindy85
5 March 2012, 16:18
@ madelief: had ik zelf ook al gehoopt intussen haha.
Ik had vorige dinsdag al de mogelijkheid tot inleiding maar vond ik toen (40w) nog niet nodig. Voorlopig wacht ik het liever zelf nog wat af + mijn eigen gyn is er de volgende drie dagen toch niet dus dan zou inleiding al bij iemand anders zijn. Wil mn meisje dan nog even de kans geven het zelf te gaan doen.
En haha bijkomend voordeel (misschien want wet nog steeds niet gestemd): kans zit er dik in dat voor kinderen geboren vanaf 8mrt we hier in belgië een extra maand betaald ouderschapsverlof krijgen. Dus is maar 3 daagjes meer verwijderd van nu, zou te gek zijn mij dan nu in te leiden haha als ik voor die 3 daagjes (intussen maar 2.5 meer) een hele extra maand thuis kan blijven genieten met mn meisje ;).
maar ja eigen gyn doet enkel op dinsdag inleidingen dus dan is wel het meteen wachten tot de volle 42 weken. Tenzij er natuurlijk indicatie zou zijn dat mn meid het niet meer goed maakt daarbinnen natuurlijk, dat spreekt voor zich.

@ marijke: toch erg he, zit je al van 23w in de stress dat ze veel te vroeg komt en nog geen deftige kans op overleven heeft of op zn minst met zware gevolgen, wil ze er dan nu niet meer uit hahaha. Net alsof ze wil zeggen "jullie wilden mij er toen niet uit, nu kom ik ook niet meer" hahaha. Eigenwijs kind :)

Marijke1981
6 March 2012, 12:44
Cindy: nou precies zodacht Vinz er ook over hihi. Nou hopelijk krijg je die maand extra zou toch heerlijk zijn.

Iet
6 March 2012, 13:27
Naam: Lise
Leeftijd: 20 weken (41/2 mnd)
Gewicht: 5680 gram
Lengte: 61 cm
Voeding: FV 1/3 groentenhap

Madelief1980
6 March 2012, 17:08
Cindy, oh redenen genoeg dus om nog even geduldig te zijn! Een hele maand extra, ik snap wel dat die kleine blijft zitten daarvoor!

cindy85
6 March 2012, 17:19
haha ja vandaar dat ik het lange wachten nog enigszins kan relativeren nu want een maand extra kunnen genieten van mn meisje is ook niet niets natuurlijk. Maar eens we 8mrt zijn zal elke minuut er wel teveel aan zijn denk ik haha

cindy85
16 March 2012, 17:24
Leeftijd: geboorte
Gewicht: 3440 gram
Lengte: 52 cm
Voeding: BV

op dag 6, gisteren dus, zat de kleine meid al op 4565g, al 125g boven geboortegewicht dus hahaha

cindy85
16 March 2012, 17:24
euhm 3565g bedoel ik hahaha

Madelief1980
16 March 2012, 17:48
Gefeliciteerd met jullie dochte Cindy! En ze groeit al goed dus! Hoe voel jij je? En hoe is de bevalling gegaan?

djinnie
16 March 2012, 18:10
Naam: Siem
Leeftijd: 5 maanden, 3 weken en 3 dagen
Gewicht: 6300 gram
Lengte: 64,5 cm
Voeding: FV, beetje groenten en fruit (eet hij nog nauwelijks)

ran83
16 March 2012, 19:39
Naam: Ashley
Leeftijd: 8 maand
Gewicht: 8790 gram
Lengte: 68,5 cm
Voeding: BV, fruit, groente, brood, koekje.....

cindy85
16 March 2012, 19:55
@ madelief: thanks!
Met mij gaat het super, maar bevalling was dan ook echt een makkie en vooral heel erg snel gegaan. Enige minpunt was veel bloedverlies na de bevalling dus de eerste dag wat zwakjes geweest maar tegen de avond alweer helemaal de oude. Lisa deed het vanaf het begin ook super, en was op dag 2 alweer aan het bijkomen haha. Borstvoeding loopt dan ook echt als een trein vanaf het begin. Alleen is na een geweldige start lisa op dag 4 wel ziek geworden, enorm veel slijm, hele erge vieze hoest en wat koortsig dus we zijn een dagje langer in het zh moeten blijven terwijl ze wat bloedtesten gedaan hebben op infecties en rsv test. Gelukkig allemaal negatief dus mocht mits goede verzorging en opvolging mee naar huis de dag erop. Nu doet ze het steeds beter maar toch wel nog steeds verkouden. Maar desondanks komt ze razendsnel bij. En maar goed want zo is ze ten minste wel sterk genoeg om haar zware verkoudheid zelf te verslaan zonder nu al aan medicijnen te moeten!

hierbij toch maar es trots fotootje showen :)
9323

Madelief1980
2 April 2012, 19:10
Cyn, wow, wat een alerte dame op de foto! Hoe is het nu? Super dat de bevalling zo goed ging en dat de BV ook soepel gaat! Ben je weer een beetje bij getrokken na het bloedverlies? Of nog moe? En Lisa groeit dus goed in haar eerste dagen, hoe is dat nu? Geniet lekker!

Hier weer even een weeg-meet moment gehad met 6 maanden.

Maria
6 maanden
7310 gram
68 cm
100% BV tot 6 maanden, inmiddels eet ze van alles aan groente en fruit, heeft net 1,5 stengel bleekselderij op zitten peuzelen! ( wel gekookt!)

cindy85
2 April 2012, 20:51
hey madelief, lekker grote meid heb jij daar al zeg!!!

Hier gaat het wel goe. Lisa is helaas een paar dagen nadat we thuis waren uit het ziekenhuis terug opgenomen geweest voor 4 dagen, had inmiddels een zware bronchitis, en tijdens zh opname ook nog eens een of andere infectie opgelopen. Dus helaas wel aan de medicatie gemoeten en nu nog steeds want nog steeds niet helemaal over maar heeft er nog maar bitter weinig last van gelukkig. Morgen opnieuw op controle met haar naar de kinderarts dus hoop dat haar longetjes nu nog iets beter klinken dan vorige week (was toen gelukkig al heel wat beter!) Ze bleef gelukkig wel goed aankomen op mijn bv dus daar toch al geen zorgen over gehad. Maar merk wel goe het verschil in aankomen nu ze zoveel beter is hoor, is in een week tijd maar liefst 400g aangekomen nu haha, lekker wijfie :)
Ikzelf ben wel goed bijgetrokken hoor na het bloeverlies, vermoeidheid valt ook heel goed mee!

Morgen zal ze waarschijnlijk ook wel nog eens gemeten worden dus ben benieuw of ze ook zoveel gegroei is in lengte als in breedte :)

Botske
4 April 2012, 20:51
Jasper
9 maanden
73 cm
9980 gram
Papfles, fruit, brood, koekje, warme hap, toetje, flesje

cindy85
4 April 2012, 21:00
flink mannetje die Jasper! Mijn zoontje is meer dan dubbel zo oud en weegt amper een kilo meer hahaha

Botske
5 April 2012, 06:54
@Cindy, zijn lengte is precies gemiddeld en zijn gewicht zit al vanaf dat hij 1 maand oud is precies 1 lijntje daarboven, maar als ze eenmaal kruipen/lopen etc dan gaat het gewicht niet meer zo snel meestal, dus ik ben benieuwd. Het is een flinkerd inderdaad, ook lekker breed gebouwd, brede schouders, grote handen en voeten. Een echte vent dus!

cindy85
5 April 2012, 09:20
ja dat klopt wel maar ik heb gewoon ook een mager ventje in huis :). Net es terug opgezocht, met 9mnd was hij 73.5cm en amper een goeie 8kg :). Moet er mss wel bij zeggen dat hij toen wel al bijna 3mnd kroop en al bijna 2mnd overal langs kon stappen (en 2 weken later zn eerste stapjes los) dus hij verbruikte best wel heel veel energie daarmee ook, zal ook wel wat schelen :)

Nu is hij wel iets dikker dan toen hoor, want nu is hij vrij klein voor zijn leeftijd (ca. 83cm) dus lengte en gewicht komt hier nu waarschijnlijk ongeveer op dezelfde lijn uit vermoed ik.

maar heerlijk hoor zo'n echte vent haha :)

Madelief1980
5 April 2012, 10:13
Cyn, fijn dat ze nu beter is en lekker groeit! Toch niks als die ukkies zo ziek zijn.

Botske, lekker ventje waarschijnlijk! Hier kruipt nu mijn neefje rond. Ruim een jaar en net zo'n binkie als jouw Jasper. En nu hij goed kruipt en ook al wat loopt verandert zijn hele bouw. Klopt wat je zegt, lengte gaat door kilo's minder.

Ben dan trouwens benieuwd hoe dat bij ons meisje zal gaan. Die buikschuift al een week of drie de kamer door en sinds deze week echt op handen en knieën af en toe. Nog wel achteruit! Zo grappig.

Botske
5 April 2012, 14:12
@Cindy, Jasper kruipt niet (en ik denk ook niet dat hij dat gaat doen). Hij tijgert een beetje, maar alleen achteruit en in een rondje...dus hij schiet er niet echt mee op. Hij schuift op zijn billen...hij zit een beetje stroef in elkaar! hihi. Als gevolg van de bevalling waarbij hij flink klem heeft gezeten zaten zijn schouders en nek helemaal vast. Na 6 behandelingen bij de osteopaat is het wel beter geworden, maar nog steeds vind hij staan en zitten het leukste en ook lopen aan de hand, maar zelf van lig naar zit oid kan hij nog niet. Wat knap zeg dat jouw kleine man dat allemaal zo snel kon! Maar ook wel moeilijk een jonge baby die al kan lopen en dus overal bij kan. hihi

@Madelief, jij ook al zo;n snelle kruiper. Leuk hoor! Jasper is zeker een lekker ventje! hihi

9661Dit is hem dan! Onze knapperd

cindy85
5 April 2012, 15:55
knappe man!!!!

Madelief1980
5 April 2012, 16:40
Wat een mooi blond mannetje!

Prinses88
5 April 2012, 16:43
Wat een leuk topic!!

Naam: E.
Leeftijd: 4 maand, 1 week en 6 dagen
Lengte: 65 cm
Gewicht: 6720 gram
Voeding: Volledige bv

Botske
5 April 2012, 18:31
Dankjulliewel voor de complimentjes over onze blonde knapzak!

@Prinses, Hoe zit je meisje op de lijn? Gemiddeld kindje of niet? Hoe loopt de bv? Ik heb 5 maanden bv gegeven, maar mannetje was er bepaald niet meer tevreden over en kolven ging NIET! Vindt het nog steeds jammer, maar hij is nu veel tevredener.

Prinses88
5 April 2012, 18:43
Ze zit iets boven het lijntje.. ;) Als ik het zo lees hier allemaal dan is ze wel een flinkerd, terwijl ze er niet zo uitziet haha.. Ik heb enorm veel melk, ze is heel erg tevreden! Groeit er ook goed op dus ik ben hartstikke tevreden, zou eerst stoppen omdat we gaan trouwen in juni en de jurk in mei nog vermaakt wordt maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen omdat het zo lekker loopt dus ga lekker door en voed op mn bruiloft zelf..

Liever een tevreden kindje dan ontevreden, dat is voor jou ook niet leuk! Wel erg jammer, maar het beste voor de kleine dan he.. Hier gaat kolven maar aan een kant, de andere kant wil niet..

Botske
5 April 2012, 18:49
Super, prinses! Ga zo door!

Prinses88
5 April 2012, 19:13
Dankje Botske! :D

Marijke1981
13 April 2012, 13:28
Leeftijd: 3 maanden 1 week 3 dagen
Lengte: 61 cm
Gewicht: 6760 gram
Voeding: Volledige bv

Hij gaat echt heel hard. Hij begon met 45cm en 2910gram hihi

cindy85
13 April 2012, 13:48
wow marijke gaat idd heel hard hoor dan want wel klein bij de geboorte zeg!

cindy85
13 April 2012, 13:49
Leeftijd: 4w4d
Lengte: 56.5cm
Gewicht: 4690g
Voeding: volledige bv

Naam: Lucas
Leeftijd: 19mnd
Lengte: 83.5cm
Gewicht: 10980g
Voeding: met de pot mee, alleseter

cindy85
13 April 2012, 13:50
had gewicht van lisa verkeerd, is 4590 ipv 4690 :)

Leeftijd: 4w4d
Lengte: 56.5cm
Gewicht: 4590g

Marijke1981
17 April 2012, 08:10
Cindy: Vinz was waarschijnlijk door de weeenremmers kleiner dan verwacht. Zat eerst boven de gem.lijn en na het zkhopname stopte hij bijna met groeien. Hij is begonnen met ongeveer 45cm en 2910 gram. Gelukkig stabiliseert zijn gewicht nu wel iets meer. Anders kan ik hem niet meer vasthouden hihi.

Heeft Lucas een gem. gewicht? Ik heb geen idee namelijk ben benieuwd hoe onze kleintjes straks met een jaar zijn.

cindy85
17 April 2012, 09:34
marijke: datzelfde had ik met lisa!!! De eerste 23 weken van mijn zwangerschap liep ze voorop maar van zodra ik aan de weeënremmers ging (23w3d) ging dat heel fel achteruit tot ze op een bepaald moment met sommige metingen (buikomtrek bvb) zelfs 4 weken achterop liep! Toen ik stopte met weeënremmers op 34w is ze weer harder beginnen groeien en op 36w nog 'maar' 2 weken achterstand. Daarna geen echo's meer gehad dus ook geen metingen maar ik voelde zelf dat ze ineens razendsnel heel wat meer plaats innam in mn buik en uiteindelijk is het een vrij grote meid geworden met haar 52cm bij geboorte, maar was natuurlijk ook wel al 41w3d :).

Lucas zit op de P25 met gewicht dus lijntje net onder het gemiddelde. Gemiddelde voor zijn leeftijd is 11.750kg. Met 1jr was hij trouwens 9.3kg, net eens opgezocht :)
Maar hij is altijd vrij fijntjes geweest, met uitzondering van de eerste 3 mnd, toen groeide hij echt enorm, maar schijnt normaal te zijn bij bv zo'n verloop werd mij op K&G gezegd!
Op 3mnd1wk was hij trouwens 63.5cm en 6120 (bij geboorte 49.5cm en 3010g op 38w4d)
Met

Marijke1981
17 April 2012, 09:54
Cindy; ik heb maar 3 dagen die medicijnen gehad, maar wel heel toevallig dat jij dat dus met Lisa ook hebt gehad. Ik heb het gezegd tegen mijn vk dat ik daar zo dus overdacht, maar hun hadden daar nog nooit van gehoord. Maar goed gelukkig groeien ze nu super goed. Ben heel benieuwd hoe Vinz het gaat doen de komende weken.

adniL
1 May 2012, 09:42
Naam: A.yden
Leeftijd: 14 maand
Lengte: 80
Gewicht: 9165
Voeding: met de pot mee :D

Pusta
3 May 2012, 11:37
Naam: Laura
Leeftijd: 2 maand 2 dagen
Lengte: 54,5
Gewicht: 4620
Voeding: 5x 150+5

cindy85
3 May 2012, 12:42
heerlijk klein meisje heb je haha, zo lang was die van mij al met 3 weken :). Wel aardig gewichtje al hoor voor zo'n klein mopje!

Madelief1980
3 May 2012, 21:24
hihi, en zo lang was die van mij bij geboorte! Dan lijken ze gelijk zo groot... Ik vind het zo snel gaan!

Hier nieuwe meting die ik nog niet op had geschreven!
Leeftijd: 7 maanden
Gewicht: 8030 gram
Voeding: voornamelijk BV (6 voedingen per 24h) maar ook Rapley groenten en fruit en een broodkorstje

Haar gewicht begint eindelijk een beetje in lijn te lopen met haar lengte!

Tara28
4 May 2012, 07:09
Heb hier al heel lang niet gepost. Komt omdat we in september voor het laatst op het cb geweest zijn. 18 maanden slaan ze hier over, dus zal binnenkort wel een oproep krijgen, want de 2e verjaardag komt eraan volgende maand:) Heb zelf maar eens even gemeten en gewogen. Ze blijft een ukkie:

Leeftijd: bijna 23 maanden
Lengte: 82 a 83 cm
Gewicht: 11,7 kilo

ran83
4 May 2012, 09:35
Naam : ashley
Leeftijd: 10,5 maand
Lengte: 71 cm
Gewicht: 9,3kilo
Voeding: borstvoeding, brood, fruit en warme hap

cindy85
4 May 2012, 10:13
@ tara: haha blijft idd wel een ukkie, maar wel flink gewichtje voor haar lengte hoor.

@ madelief: wauw was maria zo lang bij de geboorte?! Ik vond lisa met haar 52cm al een (mini)reus ivg met de 49.5cm van mijn zoontje destijds haha.
Nog steeds wel een lange meid he met haar 70cm!

@ ran: ook mooie lengte en gewicht van ashley!

Tara28
4 May 2012, 11:56
@Cindy, haha ja ze is inderdaad niet mager;), maar zeker niet te dik gelukkig. Wel lekker stevige pootjes hihi, anders dan haar mama, ik mag er wel wat kilo'tjes bij, maar kom moeilijk aan.

ran83
4 May 2012, 17:54
Ashley is trouwens 9,5 maand!

cindy85
13 May 2012, 13:24
Hier ook weer eens een updateje. Donderdag eerste prikjes gehad en gewogen en gemeten :)

Leeftijd: 2mnd1d
Lengte: 60.1cm
Gewicht: 5620g

Prinses88
14 May 2012, 09:01
Leeftijd: 5,5 maand
Lengte: 68,5 cm
Gewicht: 7425 gram
Voeding: 4x bv, fruit- en groentehap

Iet
14 May 2012, 22:47
Mees
29 maanden
88 cm
1140 gram
Eet alles!

Lise
29 weken
66 cm
6590 gram
3 flessen, fruithap en volledige warme maaltijd

Marijke1981
24 May 2012, 08:10
Het gaat hier veels te goed hihi

Vinz
4,5 mnd
64cm
7850 gram
Volledige bv

Madelief1980
24 May 2012, 11:28
Hoi!

Haha, Marijke, geef je slagroom? Lekker binkie zeg!

Hier ook weer geweest! 3cm en 6 ons erbij!

Maria
8 maanden
73 cm
8600 gram
6x BV + fruit, groenten en brood(Rapley)

Marijke1981
24 May 2012, 12:43
Madelief: ja dat blijkt hihi. Gewicht is bovengemid lengte niet. Hij heeft lekkere knufdijen hihi. Geef jij al je voeding rapley (behalve dan natuurlijk de bv) Wanneer ben jij begonnen (beetje of topic sorry)

Shirtjuhh
24 May 2012, 12:48
Leeftijd 6 maanden en 12 dagen
Gewicht: 8750
Lengte: 69,5 cm
Voeding: 3x 180/6 1 x 210/7 + schep rijstebloem S'avonds rond 18.00 krijgt hij 100 gram fruit/of groenten

Madelief1980
24 May 2012, 19:13
Marijke, ja, alles Rapley! Behalve yoghurt trouwens. Dat wel met lepel. Ben begonnen 2 dagen voor de zes maanden! Het werkt hier echt super!

Marijke1981
25 May 2012, 08:13
Madelief: oke thx..ja haha lijkt me wel leuk met yoghurt om dit op de Rapley methode te doen... mag je direct weer opnieuw behangen :)

Madelief1980
25 May 2012, 21:55
Haha, nu is het allen nieuwe tegels als ze groter is!

Marijke1981
26 May 2012, 18:52
:)

Pusta
31 May 2012, 12:45
Leeftijd: 15m 2w
Lengte: 79cm
Gewicht: 10620g
Voeding: met de pot mee

Naam: Laura
Leeftijd: 3m -1d
Lengte: 56,5cm
Gewicht: 5380gram
Voeding: 4x 180+6 en 1 schepje nutriton. (Slaapt door na de voeding van 20 uur tot 7-8 uur in de ochtend zonder fles)

cindy85
31 May 2012, 13:20
hihi wat een klein meisje is laura toch :)
lisa ook goed gegroeid hoor

cindy85
12 June 2012, 09:49
Leeftijd: 3mnd 3dagen
Lengte: 64.5cm
Gewicht: 6410g

Kleine dame zit met haar lengte gewoon bóven de P97 curve. Gewicht tussen 1 en 2 curves lager. Mijn klein supermodelletje hihi.

Marijke1981
21 June 2012, 07:38
Leeftijd: 5 maanden 2 weken
Lengte: 67,5 cm
Gewicht: 8520 gram
Voeding: BV sinds vandaag 1 fles kv

Onze boedha wordt echt zwaar hahaha

djinnie
21 June 2012, 07:47
Leeftijd: 8 maanden, 3 weken en 6 dagen
Gewicht: 7470 gram
Voeding: kv op verzoek, fruit, warme hap

Onze ukkepuk dus =)

Madelief1980
21 June 2012, 08:07
Wat is het toch grappig die verschillen te zien!

Marijke, Vinz is inderdaad een lekkage Buddha zo te lezen!

Hier 10 juli weer naar het CB. Volgens mij groeit ze nig steeds heel hard!

Marijke1981
4 July 2012, 09:25
Leeftijd: 6 maanden
Gewicht: 8800 gram
Voeding: BV/KV/Fruit groente

Voedingschema
05.00 bv
10.00 bv (vanaf dit weekend kv) 180cc
12.00 fruit (half stuk meestal)
14.00 kv 180/6
17.00 groente (100 gram)
18.30 fles bv met 4 scheppen rijstebloem (vanaf vandaag kv) 180/6

Madelief1980
4 July 2012, 09:53
Zo, Marijke, Vinz gaat als een dolle zeg! Hij groeit echt super! Je bent aardig aan het afbouwen zie ik. Gaat het goed? Heb je zelf weinig last en reageert hij goed?

Marijke1981
5 July 2012, 07:19
Madelief: hihi hij gaat als een speer idd. Afbouwen gaat nu goed maar wel twee weken drama geweest qua stuwing. Had het bijna helemaal opgegeven, maar gelukkig gaat het nu goed en doen we nog 2 bv's per dag.

cindy85
5 July 2012, 07:52
@ marijke: zo, vinz gaat idd erg hard hoor!
@ djinnie: hihi idd best een ukkepuk, is net zo groot als marijke's Vinz haha

hier is de kleine meid ook weer gemeten en gewogen deze week:

Leeftijd: 3mnd 3weken 3dagen
Lengte: 66.5cm
Gewicht: 6890g

Marijke1981
5 July 2012, 08:28
Cindy: jee Lisa is wel heel lang geloof ik he voor haar leefdtijd. Is wel een verschil met Lucas?

cindy85
5 July 2012, 08:39
ja idd lisa zit een stuk boven de hoogste curves met lengte, en dat terwijl lucas nog niet eens of nu mss eindelijk net de gemiddelde curve haalt haha.
ik heb dus zowel klein duimpje als de reus in huis ;)

Marijke1981
5 July 2012, 09:51
Cindy: hihi wat grappig dat ze zo verschillen. Kleine zus wint het straks van kleine broer met stoeien :)

pluisje-1987
5 July 2012, 16:47
Naam: Merel
Leeftijd: 7 maanden en 5 dagen
Lengte : 63,5 cm
Gewicht: 6700 gram

Marijke1981
17 July 2012, 08:07
Merel: wat een kleintje ivm Vinz zeg, grappig he hoe al die ukkies anders zijn. Ze was dan ook wel een lichtgewichtje zie ik met haar geboorte.

Madelief1980
17 July 2012, 08:34
Pluisje, inderdaad een klein, fijn meisje! Maar toch groeit ze goed zeg, als je haar geboortegewicht ziet! Normaal is 3 x geboortegewicht bij een jaar, ze gaat al aardig in die richting!

Hier: Maria is vorige week ook weer op het CB geweest
Leeftijd 9,5 maand
Gewicht: 9160
Lengte: 75,5 cm
Voeding: 4 x BV, boterhammen, fruit en warm eten.

Marijke1981
17 July 2012, 08:39
Madelief; echt is dat zo 3 x geboortegewicht hahaha arme Vinz. Is nu rond de 9 kilo en begon met 2910 gram.

Marijke1981
17 July 2012, 08:40
Maria groeit ook super zeg!

cindy85
5 September 2012, 13:31
Wat is het hier stil zeg! Maar eens wat nieuw leven inblazen.
Metingen van Lisa zijn alweer van twee weken geleden, intussen alweer wat gegroeid en verzwaard heb ik de indruk. Zullen we volgende week donderdag op controle bij K&G (zoals CB bij jullie) wel weten :)

Leeftijd: 5mnd1wk5d
Lengte: 69cm
Gewicht: 7,4g

Leeftijd: 2 jaar
Lengte: 90cm
Gewicht: 11,8kg
Voeding: alleseter

Marijke1981
6 September 2012, 08:10
Cindy: jee meid L gaat super snel zeg. Staat ze nu ook al? Gaat het goed met de bv

wij moeten maandag weer naar het cb. Houd me hart vast. Hier op de weegschaal weegt hij 10kg.!

Madelief1980
6 September 2012, 08:43
Inderdaad stil! Cindy, je hebt een mooi duo zo volgens mij!

Marijke, wow! echt een bink!

Hier dinsdag weer geweest:

Maria
11,5 maanden
9850 gram
76,5 cm
2x BV en verder normaal vast voedsel

Prinses88
6 September 2012, 08:57
Wauw, jullie kindjes groeien ook goed!!

Leeftijd: 9mnd 1wk
Gewicht: 8670 gram
Voeding: 3x fles, fruit, warm eten, tussendoortje

cindy85
6 September 2012, 09:31
wow marijke echt een bink idd als hij al zoveel weegt! Stoer :)
Lisa staat idd al. Is net een kind van een jaar oud dat ik in huis heb hihi...zelf gaan zitten, kruipen, gaan staan... Waar is mijn baby?????
borstvoeding loopt nog steeds super. Sinds eergisteren krijgt ze nu ook een groentehapje en gaan we nu de voedingen overdag langzaamaan gaan afbouwen zodat we nog enkel 's morgens en 's avonds over hebben als ik terug aan het werk moet. Overdag moet ze dan maar teren op vaste voeding alleen aangezien flesjes er nog steeds niet in gaan :)

@ madelief: flinke vrij slanke meid heb je daar hoor!
@ prinses: lange meid hoor! Lucas was maar een centimetertje groter op 1jr haha.

Prinses88
6 September 2012, 09:53
Wauw! Kan ze al zelf staan en kruipen.. Kan me voorstellen dat je soms die kleine baby wel even terug wilt, dan vind ik het al snel gaan! Ze kruipt hier volop en doet pogingen tot staan, maar ze is dan ook 9 maand.. Vlotte meid heb je!
Wij hebben zeker een lange meid, maar dat heeft ze niet van vreemd.. Manlief is 1,97 en ik ben 1,75.. Er is een schatting gemaakt dat zij ook rond de 1,75 zal worden..

cindy85
6 September 2012, 11:03
Dan is het idd niet vreemd dat ze zo lang is.
Lisa heeft ook onze lengte mee (mijn man 1.87m en ik 1.76m), lucas dan weer niet. Die heeft nu eindelijk nog eens de gemiddelde lijn gehaald qua lengte haha. Terwijl lisa steeds op of boven de P97 curve zit :).

Prinses88
6 September 2012, 11:50
Grappig hoe dat zo kan verschillen! En dan is het bij jullie ook niet vreemd dat ze zo lang is, zal straks misschien wel weer even rustiger aan gaan.. E. zit met haar gewicht net iets boven gemiddeld en met haar lengte op de +1 lijn.. Ach, zolang ze het maar goed doet ben ik tevreden.. ;)

cindy85
6 September 2012, 11:58
denk dat lucas meer van mijn vader mee heeft, die is maar 1.67m, best wel een ukkie voor een volwassen man dus haha. Lucas heeft zowat hetzelfde postuur, dezelfde korte beentjes, dus denk niet dat hij ooit echt lang zal zijn haha.
En idd maakt niet uit hoe lang ze zijn, zolang ze het maar gewoon goed doen :)

Botske
6 September 2012, 12:32
Jeetje wat is de kleine meid snel zeg Cindy!

Hier vandaag ook bij het Cb geweest:
Leeftijd: 1 jaar en 2 maanden
Lengte:79.5 cm
Gewicht: 11180 gram

Lengte gemiddeld en gewicht er iets boven.

Prinses88
6 September 2012, 12:50
Hihi, leuk om dan te zien dat hij het van je vader heeft.. En zolang ze gezond zijn, is alles goed! :)

Een gezonde knaap Botske!

cindy85
6 September 2012, 12:57
idd een gezonde knul Botske! Mooie lengte en gewicht!

Marijke1981
10 September 2012, 09:48
Leeftijd: 8mnd1w
Lengte: 73,5 cm
Gewicht: 9790 gram
Voeding: Alles

cindy85
12 September 2012, 12:29
@ marijke: wat is hij toch lekker gegroeid zeg als je kijkt van waar hij komt, dat is maar liefst 7kg bijgekomen in 9mnd tijd haha

cindy85
12 September 2012, 12:30
hmm in 8 maanden tijd bedoel ik, ik kan al niet meer lezen of rekenen duidelijk :)

djinnie
12 September 2012, 12:35
Jee, wat is mijn ventje dan echt een mini. Die is nu bijna een jaar, moet 8 oktober weer naar het cb en we hopen dan dat hij op de 8,5 kilo zit, maar ik betwijfel het stiekem. Lengte en gewicht precies op het onderste lijntje.

Kids groeien goed, zo te lezen :)

cindy85
13 September 2012, 11:40
net ook weer met Lisa naar K&G geweest dus een update:

Leeftijd: 6mnd en 4dagen
Lengte: 70,4cm
Gewicht: 7,4 kg
Voeding: volledige bv en vorige week gestart met groentehap)

gewicht wel nog steeds hetzelfde als 3 weken geleden bij kinderarts dus maar niet onbegrijpelijk als je ziet hoe actief die hier ineens het hele huis doorgaat, kind ligt geen seconde meer gewoon neer haha.

cindy85
13 September 2012, 11:42
@ djinnie: haha idd wel mini hoor dan je ventje

Marijke1981
18 September 2012, 06:04
cindy: ja mama had slagroom. Sinds de bijvoeding is hij minder gaan aankomen, maar goed dat ik gestopt ben met bv anders was het nu echt een sumo worstelaar hihi. Lisa is een lange meid zeg! Scheelt toch nog 1,5 kilo met Vinz toen. Jee ik heb echt een beer haha.

djinnie: idd wat een verschil zeg, maar wel fijn dat gewicht en lengte gelijk zijn.

Marijke1981
23 October 2012, 13:16
Leeftijd: 9mnd 2 weken
Lengte: 74,5 cm
Gewicht: 10300 gram
Voeding: Alles

Hij gaat maar door met groeien. Ze vroegen wat ik hem gaf. En ik kreeg als antwoord: Oh hij eet ook weinig...ja lekker te zien aan zijn gewicht hihi. Ik krijg spierballen.

Madelief1980
23 October 2012, 13:35
Marijke wat een kerel! Teken dat het goed met hem gaat toch? Maria is hier nu ongeveer even zwaar en ik ben blij dat ik haar nauwelijks meer hoef te dragen omdat ze al weer ruim een maand loopt.... Ik heb het met je te doen, want ruim 10 kilo is best zwaar!

Iet
23 October 2012, 18:40
Naam: L
Leeftijd: 12 maanden 5 dagen
Lengte: 71 cm
Gewicht: 7.5 kg
Voeding: alles

Marijke1981
24 October 2012, 07:56
Madelief: haha ik hoef ook niet meer naar de sportschool. Gelukkig is Vinz ook al aan de tafel aan het stappen dus het duurt niet lang meer denk ik zo. Wat super zeg dat je meissie ook loopt. En nog steeds bv? Respect.

Iet: grappig he hoe het zo verschilt. Wat een ukkie heb jij dan in vergelijking met mijn sumo worstelaartje hihi. Ik zie dat je voor een derde gaat? Heel veel succes met zwanger worden.

Iet
24 October 2012, 08:48
Idd een heel verschil, maar wel grappig om dat allemaal te zien! Wij gaan idd voor een 3e, dank je wel.

Prinses88
24 October 2012, 10:55
Leeftijd: bijna 11 maand
Lengte: 76,5cm
Gewicht: 9390 gram
Voeding: alles!

Gister weer heen geweest!

Marijke, wat een heerlijke vent heb je!

Madelief, wat goed dat je nog bv geeft! Ik had ook graag langer willen geven maar hier beet ze steeds, dan wil je wel stoppen..

Iet, leuk voor een 3de! Succes

cindy85
24 October 2012, 18:06
@ marijke: haha wat een bink zeg!!! die groeit ook wel lekker door!

@ iet: whahah en dan die kleine uk van jou na de bink van marijke. Geweldig dat verschil!

@ prinses: lange slanke dame heb je hoor!

hier pas 3dec weer op controle bij K&G. Gisteren wel bij KA geweest om haar medicatie te verhogen want moet om de twee maanden aangepast worden aan gewicht. Maareuh moest dus helemaal niet aangepast worden nu en in plaats daarvan moet ik over 4 weken opnieuw op controle want kleine dame is wat teveel gezakt met gewicht. Maalde gisteren best wel veel door mn hoofd want ongewild ga je je toch zorgen maken, maar eigenlijk nergens voor nodig. Lisa loopt dan ook wel erg veel voor op haar leeftijd en is gewoon net zo mobiel als een ukkie van 1jr, dus ook niet zo verwonderlijk dat ze dan met zoveel bewegen ook wat fijner wordt :)
gewicht was trouwens 7.7kg en lengte weet ik dus niet maar volgens wat ik zelf meet zit ze ergens rond 71.5cm.

Prinses88
24 October 2012, 18:30
Wauw, jij hebt ook een lange slanke dame Cindy.. Maar dat gewicht, zou me er niet teveel zorgen om maken.. Als ze verder goed eet en drinkt dan is het extra er door beweging weer af.. Normaal komen ze nu pas wat in actie, die dame van jou gaat als een speer!

Onze dame zit met de lengte op de +1 lijn en met het gewicht op de +0,5 lijn..

Iet
24 October 2012, 21:21
cindy, idd je geen zorgen maken hoor. Ze weegt nog meer dan onze dochter met 1 jaar! Gaat helemaal goed komen. Soms kunnen ze je ook zo onzeker maken bij K&G of CB.
En idd bij meer bewegen dan is dat toch logisch!
Geweldig he zo'n verschil. Heb gewoon een klein poppetje ;-)

Prinsess; een flinke dame ;-)

cindy85
24 October 2012, 22:29
was ook niet bij K&G hoor, maar bij de kinderarts in het ziekenhuis. Die zei trouwens ook wel dat ik me absoluut geen zorgen moest maken omdat lisa er wel erg gezond uit zag, zeker als je dan bedacht waar ze qua ontwikkeling staat. Maar gewoon voor de zekerheid wou ze haar nog eens terugzien omdat het gewoon opviel als je naar de gewichtsontwikkeling keek dat ze nu erg achteruit gegaan was, terwijl ze bvb van groente met gemak 350g eet en fruit 3 stukken + 2 koekjes + 3 à 4 borstvoeding. Is meer eens een extra opvolging.
oh en haha ze weegt dan mss wel net ietsje meer maar ze is ook net ietsjes langer he, dus komt in verhouding net overeen met jouw dochtertje denk ik :)
Ach zit er al niet meer zo mee hoor, denk gisteren gewoon wat omdat ik het niet verwacht had. Maar ben er al wat overheen. Ten slotte gaat ze ook nog maar 2 weken naar het kdv dus ook daar is het nog wat aanpassen en eet ze mss wat minder dan thuis..

Marijke1981
25 October 2012, 06:52
Prinses: nou wat een mooi gewicht en lengte van E. Super

Cindy: ja hij stopt nog steeds niet haha. Mag ik vragen wat voor medicatie je meissie krijgt. Nou jee ze kan al gewoon lopen ik dacht dat mijn ventje snel was. Naar mijn inziens toch nog een super gewicht en lengte?Is toch ook niet gek dat je je zorgen maakt. Je bent mama, dan mag dat ookJ. Maar wat de rest ook zegt ze eet goed ze ziet er goed uit. No worries. gek trouwens ze eet best veel als ik het schema van vinz pak begrijp ik ook niet dat hij zo door blijft groeien.

's ochtends pap (180cc 6 scheppen en granen)
fruit 1 stuks
1 boterham 60cc 3 scheppen
fruit 1 stuks
200 gram groente/pasta/aardappelen/vlees etc
100ml yoghurt
180cc 6 scheppen en 2 scheppen rijstebloem.

Prinses88
25 October 2012, 07:49
Ons schema is:

7.30u fles 150/5
9.00u fruit
11.30u 2 broodjes of 1 broodje en een beschuit + thee
15.00u rijstwafel/soepstengel/koekje + water/diksap
17.30u 250-300 gram warme prak + toetje toe
19.00u fles 150/5

Marijke1981
25 October 2012, 08:07
Prinses: oke je geeft dus eigelijk alleen geen pap zoals mij verder wel redelijk hetzelfde. Vinz wil nog niet echt een koekje etc. Sabbelt 2 sec en gooit het dan naar benenden lekkere bende altijd hihi. Ik zit er ook aan te denken om de laatste fles wat minder te doen, maar hij wordt al zo boos als hij op is. Wanneer ga jij beginnen met een boterham 's ochtends?

Prinses88
25 October 2012, 10:32
Ik heb pap geprobeerd, dat was drama.. Dan gooide ze de fles door de kamer heen! Dus toen gevraagd bij het consultatiebureau en ik mocht haar gewoon de fles geven en als die mindert er wat bij geven.. Ik denk dat ik deze week ga beginnen met beschuitje geven 's ochtends na de fles, want het lijkt mij erg veel als ze al 3 broodjes eet op een dag.. Maar ik doe vooral wat voor mij goed voelt en wat goed werkt voor E. want er zijn zoveel regeltjes dat je soms niet weet hoe en wat.. En moedergevoel is het beste, dus daar vertrouw ik op.. ;)

Marijke1981
25 October 2012, 11:38
Prinses: amen! idd zo moet je ook denken. Ik geef pap met een lepel en dat vindt hij alleen maar leuk. Alleen tegenwoordig gooit hij het eruit en wil het dan zelf doen. Dus dat is wel een zooitje. Ik denk dat ik met 11 maanden een boterham 's ochtends ga geven. Volgens mij is het wel normaal hoor 3 boterhammen op een dag, maar een beetje afwisseling is ook wel lekker denk. ach als ze goed groeien en vrolijk zijn niets veranderen ja toch.

cindy85
25 October 2012, 21:46
@ marijke: ja hoor mag je best vragen. Na erg zware nieronsteking op 3mnd1wk is ontdekt dat lisa reflux van de nieren heeft en de urine dus bij iedere plasbeurt terugkeert naar de nieren en daar dan ook van zodra er een 'vuiltje' in de urine zit nierontstekingen gaat veroorzaken wat natuurlijk wel nierschade kan teweegbrengen. Daarom krijgt ze dagelijks een soort antibiotica die ze moet blijven nemen tot ze minstens 1 jaar is. Dan wordt onderzoek herhaald en mogen we er hopelijk mee stoppen. Zoniet wordt het of nog een jaar AB (of afhankelijk van hoe erg het nog steeds is een operatie). Die dagelijkse dosis AB dient dus eigenlijk om haar urine blijvend te 'ontsmetten' om nieuwe ontstekingen te voorkomen. En telkens ze wat koorts zou maken moeten we urine gaan inleveren in het zh. Tot nu toe gelukkig niet meer nodig geweest dankzij die AB, want op nog eens 8 dagen ziekenhuisopname zit ik ook niet te wachten met mn arm ukkie.
ja echt zot hoor dat mn meisje hier gewoon alles wat los staat vooruit duwt en erachteraan stapt. Hoor je bij een zevenmaandertje niet te zien haha. Maar jouw ventje is ook echt wel heel snel hoor!!! Als je ooit nog een dochtertje zou hebben , wordt die gewoon ook fenomenaal snel hahah.

hier is het schema dus:
(4u à 6u: bv) --> normaal niet maar de laatste week wel weer
7u bv
(9u bv + soepstengel/brood) --> enkel weekends, dus niet tijdens de week in kdv
11u30 350g groente/aardappel/vlees
15u: fruitpap (3 stuk fruit + 2 koekjes)
18u: bv
20u: bv
En tussendoor krijgt ze thuis ook wel nog eens eens wat brood of soepstengel, al naargelang ik zie of ze er behoefte aan heeft. Vaak wel om 19u als wij eten gaat ze mee aan tafel en krijgt ze dan ook een boterhammetje terwijl.

en Vinz die groeit gewoon zo door omdat hij gewoon alles echt opneemt wat hij eet haha. Lisa en lucas zijn echte doorjagertjes. Lucas eet bvb gewoon volwassen porties maar blijft magertjes, zal lisa dan ook wel hebben denk ik :)

@ prinses: Amen inderdaad! Ik kijk ook niet echt naar de regeltjes hoor. Als ik zie dat ze wat meer of wat anders nodig heeft dan doe ik dat gewoon. Niet alle kindjes zijn hetzelfde dus niet alle regeltjes zijn voor alle kindjes goed. Jouw meisje eet trouwens ook best wel een flinke portie groente/aardappel/vlees he!

@ marijke: haha wie weet gaat hij gewoon ook erg snel alleen eten. Lucas wou op een bepaald moment ook steeds maar zelf eten, en toen hij 12 à 13mnd was was alle hulp gewoon volledig not done. Omdat hij 's middags in de crèche toch al warm eten kreeg dachten we ach wat kan het kwaad om hem dan 's avonds met nog een bordje warm eten bij ons aan tafel te zetten terwijl wij eten en dan maar wat laten aanmodderen. Vond hij leuk, wij hadden geen gezeur meer en tegen dat hij 15mnd was at hij volledig zelfstand met een lepeltje of vorkje zonder morsen. Hebben hem nooit nog moeten helpen. Dat avondlijke bordje warm eten hebben er dan wel nooit meer vanaf gekregen dus krijgt hij dagelijks 2x warm eten maar ach aangezien hij met meer dan 2jr nog steeds geen 12kg weegt, kan hij het wel gebruiken haha, mn lekker fijn ventje :)

Prinses88
26 October 2012, 06:58
Marijke, haha.. Lekker zelluf doen! Dat heeft E. ook met brood/koekje/fruit etc.. Avondeten mogen wij wel geven.. Tja, dametje he!

Cindy, ja wij hebben een buffeltje.. Al vanaf het begin zo geweest, ze lijkt soms onverzadigbaar! Maar als je stopt en het is op dan zeurt ze ook niet, dus ik geef haar ook niet meer.. Maar jouw meisje eet ook goed! Fijn hoor..

cindy85
27 October 2012, 08:23
vanmorgen eens de moeite gedaan om lisa eens deftig op te meten: 't kind meet gewoon echt wel 72.5cm!!! Dat wordt gewoon een slank reuzinnetje hihi

Marijke1981
4 December 2012, 10:13
Leeftijd: 11 maanden
Lengte: 75,5 cm
Gewicht: 10,5 kg

cindy85
4 December 2012, 18:51
Blijft lekker groeien he je mannetje! Loopt hij intussen eigenlijk al los? Ik meen me te herinneren dat je toch ook zo'n snel mannetje had he, dus vroeg het me even af :)

Hier ook naar K&G geweest met lisa! Kind blijft maar groeien en groeien. Of in de lengte dan toch, breedte is niet zo positief ontwikkelt, moet nu regelmatig op controle bij de kinderarts met haar omdat dat steeds verder gaat zakken in curves terwijl lengte wel op de top blijft. Maar ach ze is gezond, maar beter te veel opvolgen dan te weinig. Ik krijg gewoon een blond blauwogig supermodel zeg ik dan maar :)

Leeftijd: 8mnd3wk
Lengte: 74,2 cm
Gewicht: 7,8 kg
Voeding: alles (borstvoeding)

Gegevens van Lucas zijn eigen metingen. Maar hij is nu eindelijk wat aan het groeien en zelfs ietsje boven de gemiddelde lijn aan het gaan. Helemaal niet dezelfde groeiontwikkeling als zusje dus :)

Leeftijd: 2jr3mnd
Lengte: 91,5cm
Gewicht: 12,3 kg

Marijke1981
6 December 2012, 07:20
Cindy: nee hij loopt nog niet los. Gaat wel steeds vaker los staan. Jee zeg die Lisa wil alleen maar de lengte dus in. Nou zolang ze goed eet en gezond is is het toch niet heel erg? Maar wel goed dat ze onder controle blijft. Zij is toch ook super snel met alles? Met lucas ook alles goed?

cindy85
6 December 2012, 18:30
nou ja ze at/eet ook lang niet meer zoals ze voordien at, misschien nog een derde ofzo. Borstvoeding wel nog steeds hetzelfde gelukkig maar vaste voeding ging/gaat moeizaam. Nu in de crèche gaat dat dat alweer goed en eet ze weer alles op, alleen thuis nog erg wisselvallig. Maar ze ging ook door een sprongetje in combinatie met RSV en nasleep ervan nu nog steeds en 3 doorkomende tandjes (waarvan 2 door intussen) dus hielp allemaal niet mee. Sprongetje is sinds eergisteren voorbij denk ik, heb weer een stralend zonnetje in huis! Genieten dus! Nu nachten nog wat langer opnieuw en het is weer compleet want we zaten weer geruime tijd op 2 en zelfs 3 (lange) nachtvoedingen. Vannacht voor het eerst in bijna 2mnd wel weer 6u aaneen geslapen dus er is weer hoop :)

Nou met wat geluk loopt je mannetje dus nog voor hij 1 is!
Lisa idd ook echt bijzonder snel, maar ze staat nu toch al wel een tweetal maand beetje stil qua ontwikkelingen. Ontwikkelt wel nog natuurlijk maar niet meer aan hetzelfde tempo. Had verwacht dat ze intussen ook los zou staan en eerste stapjes los zou zetten als ze in dezelfd trend verder ging, maar denk met al het gesukkel van de laatste maanden en weinige eten dat ontwikkelen wat op de achtergrond verdwenen is haha. Nu staat ze wel stevig genoeg om eigenlijk los te staan maar ik merk dat ze niet zo goed durft, want ze gaat al door haar knietjes van zodra ze nog maar denkt dat ik haar loslaat, terwijl als ze het niet beseft ze eigenlijk zo goed als zonder steun staat. Zal gauw wel weer wat vaart achter komen denk ik. Maar van mij mag het ook evengoe nog even zo blijven, kan lucas haar dat niet in het midden van de woonkamer omverduwen, nu heeft ze zich ten minste nog steeds altijd ergens vast haha. Wel moet ik nu steeds extra in het oog houden want mevrouwtje kan sinds een aantal weken zelf op de bank kruipen...niet zo handig als ze niet weet hoe er correct weer af te kruipen :)

Marijke1981
7 December 2012, 12:43
Cindy: Ja ik denk ook wel dat hij loopt met zijn eerste verjaardag. Is het helemaal over met de rust hihi. Jee eet ze opeens zo weinig. Ja he is niet gek dat zij dan ff stilstaat met de ontwikkeling. Vinz was ook opeens 6 weken gestopt met ontwikkelen (wat wij zagen dan natuurlijk) en opeens gaat hij weer beginnen. Maar L is ook zo snel. Is niet erg dat ze ff wacht hihi. Wel fijn ze nog bv krijgt zit toch ook een hoop bouwstoffen in. Zo te lezen gebeurt er ook opeens vanaaf. Natuurlijk ziek geweest en dit rot tanden. Vinz krijgt een kies en een mega sprong. Hij slaapt al 4 weken helemaal bagger. Gewoon 2 uur bezig midden in de nacht. Ben wel gebroken. Maar afgelopen nacht was het goed. Maar 1 x 20 min eruit geweest. Dus hopelijk is het tij ook hier gekeerd. Lekker he 6 uur achter elkaar slapen. Nou hopelijk is de sprong over bij haar. Oh wat grappig over dat durven los te staan. Vinz doet precies hetzelfde. Alleen staat hij wel los zodra wij voor hem liggen of op de bank. Dat valt hij niet hard denk ik hihi. Jee al op de bank klimmen. Vind ik ook best snel. Vinz kan dat wel als er wat voor ligt anders is de bank nog te hoog. Gelukkig gaat hij 9 van de 10 keer wel goed van de bank af. Nou hopelijk blijft ze weer lekker eten en blijft het goed gaan met je twee Lltejs hihi.

Druifje
16 December 2012, 16:08
Ik zag dit voorbij komen en ben nog niet zolang mama. Misschien is dit al een vaste groep en pas ik er niet echt meer bij, maar dat hoor ik vanzelf dan wel.
Maar ons mannetje is 25 okt geboren en is al een flinke man. GEboren met 2640 gram en 53 cm, was spoedkeizersnede omdat het niet goed ging met hem. Ik geef borstvoeding en hij groeit als kool. Volgens bureau te snel en teveel. gezeur,zucht!

Naam: J.u.d.a.
Leeftijd: 7 weken en 3 dagen
Lengte: 54 cm
Gewicht: 5350 gram (13dec)
Voeding: borstvoeding

cindy85
16 December 2012, 16:55
ach als je borstvoeding geeft niets mis mee toch dat hij zo snel bijkomt! Kun je echt niets verkeerd mee doen met hem veel bv te geven dus laat ze maar zeuren :)

JoLi
16 December 2012, 17:04
Ik wil bij onze 3e uk ook BV geven, eerste keer écht volledig dus ben benieuwd of ik dan verschil in groei zie met onze andere ukkies :)

Naam: J. (boy)
Leeftijd: 2 jaar en 10 maanden
Lengte: 93 cm
Gewicht: 12.5 kilo
Voeding: Alles, hoewel hij selectief eet, alleen wat hij lekker vind ;)

Naam: L. (girl)
Leeftijd: 1 jaar en 9 maanden
Lengte: 88 cm
Gewicht: 13.6 kilo
Voeding: Alles!

cindy85
16 December 2012, 17:15
haha wel grappig dat je jongste meer weegt dan je oudste :)

JoLi
16 December 2012, 17:19
Cindy, grappig he ;) De oudste is slank en de jongste is niet dik, maar gewoon lekker stevig. Ze eet ook echt alles terwijl de oudste heel selectief eet, echt alleen wat hij heel lekker vind. + dat hij een hartpatientje was, hij is afgelopen januari geopereerd en nu in nog geen jaar tijd ruim 3 kilo gegroeid. Gaat vast wel een keer goedkomen ;)

Druifje
16 December 2012, 17:26
Oh uhm foutje, hij is met 48 cm geboren, hihi.

Druifje
16 December 2012, 17:27
Het gaat zeker lang duren trouwens, voordat ik weer beetje ongesteld ga worden of niet.

Marijke1981
20 December 2012, 13:37
Duifje: het kan lang duren idd. Ik werd 2 weken nadat ik gestopt was met bv ongesteld. Alhoewel ik van 9 weken tot 14 weken ook gevloeid had, maar dat kwam door de minipil. Daar ben ik meteen mee gestopt en toen stopte het vloeien ook. Hier ook een bv jongen die heel snel gegroeid is.

Loli: grappig idd het verschil tussen je twee ukkies. Ach zolang ze het goed doen hoeft niemand zich druk te maken.

cindy85
20 December 2012, 13:51
oh was dan helemaal vergeten te antwoorden op jou, druifje.
Zoals Marijke zegt, kan best lang duren voor je ongesteld wordt. Maar hoeft ook niet, sommige worden na een paar weken alweer ongesteld terwijl het van anderen meer dan een jaar kan duren. Bij mij was het beide keren na ruim 7mnd, een week nadat ik weer aan het werk gegaan was en dus enkel nog maar ochtend- en avondvoedingen had.

@ Joli: hihi jouw mannetje heeft zo'n beetje dezelfde bouw als die van mij dan, hij is 92cm en 12.2kg :) Alleen is hij niet echt selectief te noemen maar vreet gewoon alles wat hij ziet passeren :-) Goed metabolisme dus denk ik :). Wat sneu zeg voor je mannetje dat is moeten geopereerd worden. Gaat alles nu goed met hem?

hier met Lisa nog steeds geen vooruitgang in gewicht. Zit nu al 3mnd op 7770g. Zucht. Je zou voor minder ongerust gaan worden, maar in de lengte blijft ze wel een uitschieter dus als er echt iets aan de hand zou zijn zou ze ook niet meer zo snel groeien in de lengte denk ik dan maar, hoewel het steeds moeilijker wordt om het uit mn hoofd te zetten en ik moet opletten dat haar wegen geen obsessie wordt. Dus verplicht mezelf tot max 1x per week op de weegschaal.

Marijke1981
20 December 2012, 14:08
Jee zeg cindy wat raar zeg dat ze zolang op haar gewicht blijft. Maar wat je zegt als ze goed groeit in de lengte. Je blijft wel onder controle toch bij het zkh?

cindy85
20 December 2012, 16:00
ja idd, moet in januari terug op controle bij KA in het zh. Nog geen datum vastgezet, zal eerder eind januari zijn als haar medicatie bijna op is en ik nieuw voorschrift moet. Bij laatste K&G controle zeiden ze dat ze haar ook tussentijds wilden terugzien maar heb ik toch maar voor bedankt. Hecht wat meer waarde aan kinderarts :)