PDA

View Full Version : Mama's Juni 2010

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Free
10 July 2010, 01:14
Gisteren is de laatste juni baby geboren, nu kunnen we verhuizen!! :D

wendytje
10 July 2010, 08:12
Ik ben meeverhuisd!
Zal dit weekend weer eens een keertje uitgebreidt op het
forum komen. Komt er steeds niet van.
Ook lautje van harte gefeliciteerd!!!!

lovesivo
10 July 2010, 08:54
Ook ik sluit me aan....

linny84
10 July 2010, 09:01
joehoe!!!! allemaal mama's!!! waar kan ik vinden dat lautje bevallen is? waar heeft ze dat geschreven dan?

Lautje van harte gefeliciteerd met jullie kleintje!!! geniet ervan!!!

Vinny45
10 July 2010, 09:09
Ook ik sluit me hierbij aan!!!! Goedemorgen trouwens!! Eindelijk is Laura bevallen he. Ik moet wel even wennen aan dit forum hoor. Het is even zoeken allemaal, ga even lekker neuzen op het forum.

Liefsxxxxxxxxx

Free
10 July 2010, 09:36
In jonge meiden die mama willen worden deel 3 noemde sylvia dat ze bevallen was.. Ging dus gelijk op hyves kijken en daar stond een www dat ze bevallen was :D

Lunanoa
10 July 2010, 13:01
Ja supergeweldig voor ze! Eindelijk genieten van hun kereltje!

Ben dan uiteindelijk wel een mei-mama geworden maar het blijft natuurlijk "ons" topic hihi.

Owen slaapt al vanaf half 11 vanochtend na zijn 10 uur fles! Hij moet nu weer de fles. Zal hem maar eens wekken.

Free
10 July 2010, 13:14
Dan heeft Owen ook last van de warmte... Yara slaapt ook veel vandaag.. Ligt nu lekker op bed in der romper. Als ze wakker wordt haal ik haar weer naar beneden en anders met de volgende fles, om 5 uur..

Ze heeft ook goed haar ritme te pakken :D

Vanmorgen heeft ze wel nog een keer best gespuugd en natuurlijk over mama heen, ze was zelf nog helemaal schoon................... Lekker met die warmte ;)

Onze hond heeft ons gisteren ook even laten weten dat ze wat meer aandacht wilde.. Ik was Yara de fles aan t geven en ze ging wel sneaky naast me zitten, maar zag niet wat ze deed... Tot ik op een gegeven moment mn voet verzette en wat nats voelde.. Dacht dat Chris had staan lekken met de fles (sfles heeft vaak water in de onderste rand..) maar toen ik op stond zag ik dat het wel een heeeeel grote plas was voor wat er uit de fles komt..
Bleek dus dat mevrouw lekker had zitten plassen, midden in de woonkamer... Sinds ze pup af is heeft ze het nooit meer gedaan, maar nu dus echt aandacht trekken.. GRRR weer extra was, alsof er niet genoeg was is ;)

Lunanoa
10 July 2010, 13:41
Heh gedverderrie :(

Owen heeft last van de warmte ja, maar hij wil juist NIET slapen haha. Dus was allang blij dat hij sliep :)

Lunanoa
10 July 2010, 13:49
Morgen is Owen gewoon al 8 weken oud! WOW.
Het is al een heel mensje, als ik die foto's zie van de eerste twee weken, herken ik hem niet terug.. Jeetje wat gaat dat snel.

Het is zo grappig met al die gezichtsuitdrukkingen die hij nu maakt & de geluidjes die hij begint te maken hahahaha GEWELDIG.

Dinsdag krijgt Owen zijn eerste prikjes. Wanneer moeten jullie?

linny84
10 July 2010, 13:56
@ lun geen idee wanneer we voor prikjes moeten, ik moet wel as de donderdag voor het eerst naar het cb toe. volgens mij is dat wat vroeg maar dat doen ze ook ivm de vakantie scheen nu heeeeeel druk te zijn dus ben benieuwd. voor het eerst alleen met haar op pad best spannend het is gelukkig wel dichtbij!

Lunanoa
10 July 2010, 14:03
Oehs pannend Linny ;)
Die eerste prikjes moeten voor de 9 weken. Dus je hebt vast nog wel even de tijd ;)

Zal maandag maar meteen zetpilletjes halen voor de koorts dan.

Vriendin van me zat er bij te janken ivm de lange naalden. Ze zegt dat het verschrikkelijk is. Zal ook wel zielig zijn maar Owen werd dagelijks geprikt in het ziekenhuis, lag aan een infuus, hartbewaking, sondevoeding etc.
Hij heeft niks aan een mama die zit te janken maar wel aan een mama die er voor 'm is toch?

Wieweet kom ik er op terug, maar denk het niet. Ondanks het hardstikke zielig is voor zo'n minimensje

Lunanoa
10 July 2010, 14:07
O enne.. Ik ben vandaag ongesteld geworden, de eerste x na de bevalling!
Nuvaring erin & weer helemaal safe. Raar idee dat je nu niet meer met zwanger zijn/worden bezig bent hoor...
Hebben we meer als een jaar gedaan. Dan ben je 9 maanden niet ongesteld & dan moet je opeens weer aan de anticonceptie :P Raar idee

Free
10 July 2010, 14:14
Nouw idd vind ik ook een raar idee..

Net mn 1e pil weer geslikt... Wil niet wachten tot ik voor t eerst ongesteld wordt.. Condooms kan ik niet tegen, dus of we zullen moeten wachten (maar hoe lang..) of het risico lopen..
Ha zei dat het verstandig was weer te beginnen op t moment dat ik er aan toe zou zijn weer te beginnen.. En dat was eigenlijk gisteren, maar vergat em.. (begint alweer goed ;) ) Niet dat ik nu alweer aan seks toe ben, maar de pil doet er 2 weken over om veilig te worden (wat klinkt dat dom..) Dus liever nu beginnen dan nog langer wachten ;)

Kunnen we straks weer als ik er aan toe ben, en t vloeien helemaal over is.. :D

Prikjes, denk dat wij de 21e daar wel een datum voor krijgen.. 21e hebben wij de eerste afspraak.. Prikjes vind ik ook niet leuk, naalden nog minder.. Maar net wat jij zegt Lun, wat heeft je kindje er aan als je als moeder onrustig bent/ wordt...
Heb toen ik in t ziekenhuis lag zoveel prikken gehad, dat ik er niet meer zo bang voor ben als dat ik was... :D

Ga ffies wat opruimen hier, straks komen mn moeder en broertje hier bbqen. Chris is nu nog op pad om de laatste dingen te halen.
Hoop wel dat t wat af gaat koelen, zeer snel.. Deze warmte is gewoon niet leuk meer... Yara is er ook helemaal loom van.. Bah...

Lunanoa
10 July 2010, 14:23
Ze zeggen dat het vanavond gaat onweren! HEEEERRRLLIIJJJJKK

Lunanoa
10 July 2010, 14:24
Nou dat Risico zou ik ook niet nemen haha.
Dirk zei gister: Komop... ( hij wou sex) NEE DIRK das onveilig & ik wil eerst niet nog één.
Zegtie: Agjoh zijn we meteen maar klaar.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Over 3 jaar maar weer eens hahahahahhaa.

Tara28
10 July 2010, 15:15
Jaaaaa ons mama clubje is nu compleet:)

Jolijn krijgt 12 augustus haar eerste prikjes. Zal wel even zielig zijn, maar denk dat ik er wel tegen kan. Het is uiteindelijk voor haar eigen bestwil.

Mannen en sex haha, die van mij kan ook niet wachten tot ie weer mag, maar ik hoef nog ff niet hoor.....
Volgens mij ben ik vandaag ongesteld geworden. Jolijn is vandaag precies 4 weken, dus als het direkt weer op gang gekomen is zou het kunnen. Had altijd een cyclus van zo'n 25 tot 28 dagen....Ik had al zeker anderhalve week geen echt rood verlies meer, maar vanmorgen opeens weer wel en ook wat slijmerig. Precies zoals mn ongi altijd, alleen t is een stuk minder (en was al nooit zo heel erg ongesteld...) Ben benieuwd of het doorzet en of het nou echt een menstruatie is.

Hier in huis is het gewoon 28 graden. Bah! Straks gaan we eten bij mn ouders. Hun huis is wat koeler en later vanavond naar de dansschool. Eens zien of we het nog kunnen. Ga niet meteen op volle toeren hoor;) Jolijn nemen we mee. Ben benieuwd hoe dat gaat, maar tijdens die diplomauitreiking laatst deed ze het prima en daar was ook een hele hoop herrie. Denk dat die dansmuziek wel wat fijner is haha.

Lunanoa
10 July 2010, 17:19
Ben benieuwd Tara :D Hoe het gaat :D

Wij blijven lekker thuis. Die hitte heeft al genoeg werking op Owen & hij is niet erg in zijn element. Met uitjes is hij dan weer makkelijk uit zijn doen .. Owen is er de laatste weken nogal gevoelig voor.. :? :(

Jouw cycles is weer snel op gang!

Mijn cycles is meestal rond de 42 dagen, dus misschien duurt het daarom wat langer hier :P Ik heb wel erge krampen maar verlies maar HEEL weinig & tis maar wat bruin spul..

wendytje
10 July 2010, 20:10
hallo mama's!
ook ik heb net een poging gedaan om een foto bij te voegen, ben daar geen ster in dus denk niet dat het me is gelukt...
Tygo is ook uit zijn doen hoor met die hitte. heeft veel moeite om overdag te slapen nu, 's nachts gaat het gelukkig perfect. dat scheelt weer.
hij krijgt 2 aug zijn eerste prikjes.
mannen en sex inderdaad... hahahaha. vond het de eerste keer best eng hoor om daar weer mee bezig te zijn. zeker omdat ze mij verkeerd gehecht hebben en de vk bij de controle zei dat ik daar misschien wel altijd last van zou blijven houden. het valt gelukkig mee!
nou, even kijken of mijn foto erbij komt...

wendytje
10 July 2010, 20:17
joehoe! het is zelfs mij gelukt!!!
wat kijkt ie ernstig op de linker foto he?! erg grappig.

geen regen hier helaas... heb daar wel behoefte aan, kom maar op met een flinke plensbui!

fijne avond dames

Lunanoa
10 July 2010, 21:07
Owen spuugt steeds wat & heeft hele lichte verhoging. 37.6. Geen koorts gelukkig. Houd het wel goed in de gaten. Arme jongen is hélemaal uit zijn doen :( Gelukkig is papa thuis kan hij hem nu troosten, in bed issie HYSTERISCH. Hier wachtend op een plensbui......

Lunanoa
10 July 2010, 21:08
Wat een práchtige foto's fan Tygo! Wat een mooi kereltje zeg!

wendytje
10 July 2010, 21:21
Dank je wel! Ben ook erg trots op mijn mannetje.
Owen is ook al een heerlijk kereltje zeg, 8 weken alweer!
Snel gaat dat hè?! Vervelend dat hij verhoging heeft. Tygo
had dat een weekje geleden. Hij had toen 38,3. Verder
niet ziek volgens mij. Een uur later was zijn temp. Weer gezakt.
Kan toch snel gaan met die kleintjes.

jo-jootje
10 July 2010, 21:40
@ tara..mij is verteld dat je met BV geven de ongesteldheid nog wel even wegblijft...

ik moet 27 juli voor de 1e prikjes naar de CB...ben benieuwd..kan gelukkig wel tegen naalden etc...maar ja weet toch niet hoe ik er dan op reageer..we zien wel..

Leuk he Mayella...zo heb ik ook al 3 flesjes over me heen gehad...sinds paar dagen hebben wij meer ritme in flesgeven en geeft ze alleen nog maar zo nu en dan een mondje terug..maar dat wil ook heel goed op een net schoon shirt..had het niet eens door..ze had een boertje gedaan...en lag lekker op mij...tot ik haar overeind haal en een hele witte melkvlek zie..goed zo hoor..net schoon spul aan..zucht...;)

Hier kan Esmée ook moeilijk inslapen..tenminste gisteravond enorm klaarwakker tot uurtje of 2 toen ging ze slapen..ze komt soms ook sneller overdag om een flesje...soms wil ze na 3 uren weer een flesje ipv 4...zal ook wel door het warme weer komen..hier binnen in huis 26 graden..en wij wonen op het noorden..dus kan me voorstellen hoe warm het bij anderen allemaal is..bleeeeg...ik wil ook regen!

lovesivo
10 July 2010, 22:55
Jeetje heey, alweer 3 pagina's geklets haha
Dat gaat alweer lekker!

Mooie foto's wendy!
Dus jij had ook alweer ges*xt?
Hoe ging dat?:oops:

Lunanoa, ik moet maandag met dylan voor z'n prikjes bahbah
Maar papa is vrij omdat we naar het cb moeten (jaja, die heeft vrij omdat ie verwacht feest te kunnen vieren na de finale morgen haha) en dat vind ik wel weer fijn...

Dylan is vandaag 8 weken!!!:-D
En is ook niet meer wat hij was, hij word echt zichzelf zeg maar...
Alle karaktertrekken zijn al te zien, zooo leuk!

Nou, weet niet meer wat ik allemaal heb gelzen hoor haha dus sorry als ik ergens op vergeet te reageren...

Hier ook regen en onweer nu!!!
HEERLIJK!!!!!

p.s. als de kleintjes niet willen slapen helpt t hier om nog ff 30cc extra te maken, en ze te laten coma-drinken haha
Dylan was net na de laatste fles klaarwakker (huh?) en zat gewoon te spelen met de fles/speen haha een half uurtje erna wat jengeliig, nog ietsje te drinken gemaakt en meneer is knock out!
Heeft vandaag wel 80cc extra aan water gehad tussendoor...wat een hitte hé...pfff

Tara28
11 July 2010, 08:45
Nou ja zeg, had ik een heel verhaal getypt is het weg....

Dan maar even de verkorte versie opnieuw....

Mooie foto wendy!

Luna en jo-jootje: zou je met bv gewoon even heel kort ongi kunnen zijn. Het bloedverlies duurde gisteren de hele dag, maar nu is het weer over. Het leek toch echt verdacht veel op een ongi en qua tijd na de bevalling die vergelijkbaar is met mijn normale cycluslengte zou het kunnen kloppen...

Gisteravond 2 nummers quick step gedanst. Ging super goed. Jan-Willem hield mij bijna niet bij haha. Voor meer was het echt veel te warm. Het was veel te warm en benauwd op de dansvloer. Eerder op de avond bij mijn ouder was Jolijn erg huilerig. Overdag had ze weinig geslapen (maar huilde toen niet). Ze kreeg toch wat last van de warmte. Ook op de dansschool sliep ze niet, maar huilen deed ze ook niet. Ze keek echt heel erg om zich heen met die grote ogen en genoeg mensen wilden haar even vasthouden, wat ze best fijn leek te vinden. Hadden papa en mama even de handen vrij voor een dansje. Het was alleen niet de gewone dansmuziek. Er was een zanger ingehuur en die had eigen apparatuur mee. Het leek wel een discotheek. De muziek stond zooooo hard. Gelukkig leek Jolijn het niet erg te vinden en op het buitenterras klonk het minder hard. Vannacht sliep ze ook goed.
O ja, we waren echt niet voor het noodweer hier losbarste terug bij de auto. Wat een timing zeg, want wat ging het tekeer hier:shock:

Lunanoa
11 July 2010, 09:35
Geen idee over de ongi met bv. Ik geef flesvoeding maar mijn ongesteldheid is ook minimaal, terwijl de kraamverzorgster had gezegd dat ik wel eens dood kon bloeden zo hevig :P

Lovesivo: Owen heeft na 2 uren ook weer een fles gehad. Niet helemaal leeggedronken, maar inderdaad het COMA ZUIPEN hahaha. Toen wou hij eindelijk slapen, arme jongen. Was op een gegeven moment 37.7 & toen begon ik 'm te knijpen. Maar gaat nu hardstikke goed dat ik niet meer heb getempt.
Owen krijgt bij elke fles 10cc extra water erin. Dus zal ook wel op zo'n 70cc komen. + dat ik hem nog één keer 20cc water tussendoor heb gegeven.

Owen kwam gister ook om de 3 uur ofzo! Heel hongerig was hij.

Gefeliciteerd met Dylans 8 weken :D
Owen is vandaag alweer 8 weken! woehoeh wat gaat dat snel. Dag baby-baby... Want dat is hij al niet meer...

Heb me gister 4x moeten verkleden omdat Owen me steeds onderspuugde. Komt door het weer :(

Lunanoa
11 July 2010, 09:46
:-?Hebben jullie de kinderbijslag al binnen?
Wij gingen even kijken maar stond in de brief de eerste week van juli maar we hebben het niet...:-?

Beebie_Wish
11 July 2010, 10:08
Ik geef BV en ik ben nog helemaal niet ongi geworden het schijnt echt zo te zijn dat moeders die BV geven ook laat ongi kunnen worden of dat de ongi nog lekker even weg blijft (vind ik ook echt niet erg vind het alleen maar heerlijk).
En over de kinderbijslag wij krijgen dit pas vanaf augustus dat het in gaat. Maar goed wij zitten niet erop te wachten het is mooi meegenomen die kinderbijslag maar ach we redden het zo ook wel met alle luiers en benodigdheden voor ons mannetje te hoeven kopen.

Morgen is ons mannetje alweer 2 maanden en als ik naar zijn geboorte foto´s zit te kijken herken ik hem ook al niet echt meer terug, het is zo´n opgewekt en vrolijk maar vooral ook heel lief mannetje heeft weinig last van de warmte tsja hij slaapt overdag hooguit alleen maar 20 min maar daarintegen slaapt ie s´nachts aan een stuk door vanaf een uurtje of 10 a half 11 tot de volgende ochtend 06.00uur of soms 06.30uur.

Ik doe ook totaal niet aan schema´s en ben ook zelf helemaal niet bezig om hup een ritme erin te krijgen dat komt allemaal van zelf wel, ik voed hem wanneer hij wilt ook al is dit om het uur of om de 2 uur of om de 8uur het maakt mij allemaal niks uit ik maak hem ook absoluut niet wakker, dit doe ik allemaal bewust want het zijn toch geen ROBOTS! En we hebben er een heel vrolijk mannetje ervoor terug, ook het zwembadje vind ie prachtig in de tuin en de BabyBjörn is ook helemaal geweldige uitkomst lekker mijn handen vrij en geen wagen mee naar buiten om te wandelen.

Wilde hierbij alleen even ook laten weten dat alles zo goed kan verlopen en er ook een heel tevreden kind mee krijgt als men helemaal niet telkens op de klok loopt te gluren, het is dus ook absoluut niet aanvallend bedoeld dames ik vind ook iedereen moet doen wat het beste bij je past.

Groetjes en een fijne zondag.

Lunanoa
11 July 2010, 10:52
Ik voedde Owen ook wanneer hij zelf wou, soms sliep hij overdag wel 6 uren. Het slapen ging erg slecht. Nu ik hem na 4 uren wakker maak gaat het VEEL beter.

Wij wachten ook niet op de kinderbijslag hoor. Vond het alleen raar dat het er niet was. Wist niet eens dat het zoveel was :| Best lekker deze maand, aangezien we een nieuwe auto hebben gekocht:mrgreen:

jo-jootje
11 July 2010, 11:09
@ tara..weet niet of je dan heel kort ongi kan worden...ff navragen anders..

geven jullie allemaal extra water tussendoor? ik doe dat helemaal niet...heb ook niet het idee dat ze het nodig heeft...ze komt soms wel wat eerder voor de fles..soms 3 uur ertussen..overdag gelukkig...dat zal ook wel door weer komen..
laatste fles hier heb ik gegeven met speen nummer 1...moet ze meer werk verzetten en dan wordt ze ook wel moe..doet ze er wel langer over..zo'n 30 minuten..ze sliep daarna wel meteen....lekker trouwens die onweer rond 12 uur...mag van mij wel overdag hoor..slaap ik weer niet van..die kleine maft mooi door...;)

Free
11 July 2010, 11:12
Lovesivo en Luna, jullie kereltjes alweer 8 weken.. Wat gaat de tijd toch onwijs snel.... Yara is morgen ook alweer 3 weken..

Wij kwamen er vannacht achter dat we het dak lek hebben :( Tijdje terug hadden we al een water plek op t plafond in de slaapkamer, maar Chris kon t lek niet vinden.. Maar afgelopen nacht dus wel.. Wat dus gaat betekenen dat ook het dak aangepakt moet worden hier.. En een andere auto... Maargoed scheelt dat we er al wel rekening mee hadden gehouden dat we het dak ook moeten aanpakken, maar t komt altijd zo ongelukkig uit als het er echt aan toe is..

Iedereen een fijne dag vandaag! En succes in de warmte..........

sonja2009
11 July 2010, 11:58
lautje gefeliciteerd met jullie zoon..

hehe kan eindelijk weer normaal internetten was gister voor het eerst met daisy alleen naar de camping een dagje en had daar wel internet maar het lag er de hele tijd uit dus kon niet reageren...

Ik geef daisy ook extra water in de fles ze drinkt het heel af en toe maar op..
Ik vind het echt zielig maar moet haar echt inbakeren anders krijst ze alles bij mekaar en is ze zeiknat van de zweet door het om haar heen slaan wat ze dan doet

Ging gister voor het eerst met haar in de auto de snelweg op vond het doodeng normaal ben ik wel van het inhalen en zo heb nu keurig op de rechtbaan de hele weg 100 gereden hahhaha

sonja2009
11 July 2010, 12:00
ik ben alweer een week begonnen met de pil heb er heel erg buikpijn van.. ik heb nu een pil die ik de hele tijd moet doorslikken omdat deze me wel gewoon een eisprong laat krijgen en ik dus gewoon zwanger kan worden dus we moeten toch iets anders gaan verzinnen

Babii
11 July 2010, 12:04
Son lieverd, had je niet beter een menstruatie kunnen afwachten? Maar welke pil heb je dan??? Ben zomaar even benieuwd ;).

sonja2009
11 July 2010, 12:13
nee in overleg met de ha moest ik al na weken starten met de pil ivm mijn mygraine aanvallen

Ik slik cerazetta dit is een minipil en gaat de rijping van de eicel niet tegen

linny84
11 July 2010, 12:29
Ik moet ook maar eens een afspraak maken met de ha over anticonceptie, heb zelf wel al weer zin in s*ks maar mijn wond is nog niet genezen dus de daad zelf wordt het voorlopig toch niet...moet er niet aan denken dat er langs die wond wat komt...... wel lastig hoor wel zin maar het kan niet. ik ga denk ik voor een pil die kan in combinatie met borstvoeding geven. zelf zijn we helemaal niet van de condooms dus dat is uitgesloten en tja moet toch wat wil ook niet wachten totdat alles genezen is en dan we hebben wel zin maar tja geen voorbehoedsmiddelen en dan zeker opnieuw zwanger nou moet er echt niet aan denken! ten eerste willen we het er bij 1 houden (Zoals we er nu over denken) financieel gezien maar ook wat betreft het huis. dus laten we maar geen risico nemen haha.

@ bw ik voed ook op verzoek, overdag is dat meestal om de 3 uur soms om de 4 maar ook vaak genoeg om de 2 of 2,5 ik vind het ook helemaal niet erg dat er nog geen ritme inzit dat gaat bij mijn meisje ook niet want kan het echt niet rekken dat gaat ze compleet overstuur (dat is wel eens gebeurt omdat ik niet doorhad dat ze alweer wou drinken) in de avond zit er vaak korter de tijd tussen soms ook maar 1 uur, dan is ze ook vaak huileriger, maar daar in tegen liet ze me gister en eergisternacht doorslapen tot 's ochtends 6 uur!! en dan had ze voor het laatst om 22 uur gedronken. ook ik maak haar niet wakker voor een voeding ze komt vanzelf. als ik weer ga werken of wat dan ook komen er vaak vast genoeg momenten dat ik haar moet wakker maken voor een voeding omdat ik weg moet of wat dan ook. ik geniet ervan dat ze zelf zo goed aangeeft wanneer ze wat wil drinken en voorlopig is dat prima :D

sonja2009
11 July 2010, 12:37
ik voed ook op verzoek hoor idd de ene keer om de 3 uur en dan om de 5 uur

Tara28
11 July 2010, 13:26
Voor zover ik weet kun je met bv toch alleen maar voeden op verzoek? Ik doe het ook zo en tussendoor let ik niet echt op de tijd. Als Jolijn zich meldt voor eten, reken ik de uren vaak wel even terug, maar het is telkens weer anders....

Kinderbijslag...dat duurt nog wel even hoor. Je hebt recht op kinderbijslag in het kwartaal dat volgt op het kwartaal waarin je kindje geboren is. Voor ons als juni mama's is dat gunstiger, dan wanneer je kindje in april geboren is, want ook dan begint het eerstvolgende kwartaal in juli....We hebben vanaf nu dus recht op kinderbijslag, maaaaaaaaar ze betalen het pas na afloop van een kwartaal uit, oftewel dat duurt nog tot eind september/begin oktober.

wendytje
11 July 2010, 13:32
@ linny en Sandra: ik had er inderdaad ook weer behoefte
aan. Mijn wond is wel dicht gelukkig, maar soms nog wel
gevoelig. We hebben het gewoon heel voorzichtig geprobeerd.
Ging tegen mijn verwachting in goed. In het begin beetje
gevoelig en een eng idee...
Wij helaas aan de condooms. Kan niet tegen voorbehoedsmiddelen
waar hormonen inzitten. Krijg ik giga hoofdpijn van.
Misschien nog es ooit een koperen spiraaltje, maar daar ben
ik niet zo happig op. Iemand hier ervaring mee?

Nog een vraag: met welke fles/ speen drinkt jullie kindje het
rustigst? Wij hebben eerst de avent fles gehad, in 5 min leeg. Nu
difrax s speen, in 10-15 min leeg. Nogsteeds redelijk snel.
Tygo is heel sterk dus zuigt ook erg hard...

Vanavond lekker BBQ bij mijn ouders.
Fijne dag allemaal!!

Free
11 July 2010, 13:44
Wendy, Wij hebben difrax s speen. Dit is de kleinste speen maar dan nog drinkt Yara onwijs snel.. Wij moeten nu gaan rekken.. Fles er een paar keer uithalen en als ze wil zuigen even op je pink of een speentje.. En tussendoor even laten boeren werkt ook wel..
Nu doen we tussen de 20 en 30 min over de fles, op aanraden van t cb.. En werkt dus super!! Nu geeft ze ook bijna niets meer terug, en spuugt ze ook bijna niet meer (alleen als mama net schoon is ;) )

Beebie_Wish
11 July 2010, 13:44
Idd Tara met BV kun je ook alleen maar ´´voeden op verzoek´´ dat is mij ook verteld en ook geleerd! En water tussendoor geven moeders die BV geven zou ik persoonlijk geen water tussendoor geven dit omdat als je merkt je kind honger/dorst heeft gewoon lekker bij je moet nemen om te laten drinken, ons mannetje vind het water helemaal niks wel dus geprobeerd totdat ik las dat dat helemaal niet nodig blijkt te zijn als je BV geeft.

Tara28
11 July 2010, 13:52
Ik geef wel water tussendoor. Is me aangeraden door vk en een kraamverzorgster, nadat Jolijn met de warmte iedere keer heel even een minuutje of 2 wilde drinken. Dat waren dus geen echte voedingen, maar mn melkproductie nam wel (teveel) toe van al dat aanleggen. En water vindt ze echt heerlijk! T was even 5 minuutjes oefenen, maar ze slobbert het nu zo van een theelepeltje af. Doe dat een paar keer per dag. Tussendoor als ik vind dat ze veel tijd tussen de voeding laat bied ik het aan en dan wil ze vaak wel. En ook af en toe alvast voor de voeding en daarna drinkt ze er dan niet minder om.
T zal ook wel voor elk kindje anders zijn denk ik. Net waar ze behoefte aan hebben.

Lunanoa
11 July 2010, 15:35
Ja geen één kindje is gelijk en je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt ;)

Ik maak Owen overdag wakker als de 4 uren verstreken zijn voor de fles. Door het ritme is Owen veel rustiger & slaapt hij véél beter in. Eerder moest ik hem ook inbakeren, superstrak, anders sliep hij niet. Sinds een week bakeren we niet meer in omdat het ritme hem veel rustiger maakt, hij weet nu waar hij aan toe is.
Vond het heel moeilijk want ben zelf iemand van de vrijheid & geloofde niet in het ritme. Hoeveel mama's me ook vertelden over hun goede ervaringen. haha ben een dwarskop :$
Na 3 dagen alleen maar gejank het toch maar geprobeert. EN HET WERKT.
Overdag inbakeren wou ik niet, schijnt niet goed te zijn voor de motorische ontwikkeling. Weet niet precies hoe & wat.
Vond het inbakeren nooit een probleem, een uitkomst! Gelukkig is het niet meer nodig.
Owen slaapt ook op zijn buik, dan heeft hij minder bewegingsvrijheid & slaapt hij beter & langer!
Als hij zijn fles wil, wordt hij dus wat bozig & dan drukt hij zich af met zn beentjes & kruiptie door zijn hele bedje. HEEL grappig gezicht, maar wel onhandig want laatst lag 'ie met zijn pootjes tussen de spijlen :P

Owen is van mei! In ons brief staat toch echt dat het begin van de maand wordt gestort. Appart... Nou dan volgende maand maar ;) hihi

Lunanoa
11 July 2010, 15:37
Wij gebruiken overigens ook de Difrax S speen, Owen zuigt ook enorm hard & lurkt de fles zo binnen 5 minuten leeg. Gelukkig met deze fles niet!
Heb inmiddels een doos vol met HEEL veel flessen. Het is gewoon zoeken naar de juiste fles & speen voor je kleintje.

Ik had een wat oudere kraamverzorgster, zij vertelde me dat je vroeger gewoon een speen kocht zonder gaatjes & zelf moest je dat dan inprikken. Omdat elk kind verschillend is & anders drinkt. VEEL HANDIGER!

Lunanoa
11 July 2010, 17:37
Hup Holland Hup !

De zenuwen beginnen hier al wel ietsjes te komen hoor....... :ugeek:

Tara28
11 July 2010, 18:40
Haha, nog een klein uurtje en dan.....HUP HOLLAND!!!!!:)

Ik hoef Jolijn niet wakker te maken voor eten. Ze haalt overdag de 4 uur tussen de voedingen meestal niet. Zo'n 3 tot 3,5 uur is het nu, maar als ze de leeftijd van Owen heeft zou het zomaar wel 4 uur kunnen zijn.

Wat raar van die kinderbijslag. In onze brief werd niet specifiek een maand genoemd, alleen dus dat je recht hebt op die kinderbijslag vanaf het kwartaal dat volgt op het kwartaal waarin ze geboren is en dat het dan aan het eind van dat kwartaal wordt uitbetaald. Dan kom ik op eind september uit. Ik ga daar dus maar van uit, kan het alleen maar meevallen;)
Owen en Jolijn zijn welliswaar niet in dezelfde maand geboren, maar wel in hetzelfde kwartaal. Ben benieuwd wanneer jij het nou uiteindelijk gestort krijgt.....

wendytje
11 July 2010, 20:05
@ lunanoa: vind je het niet eng om owen op zijn buik te
laten slapen? Ik durf het niet goed..

linny84
12 July 2010, 07:18
Goedemorgen allemaal, wat een domper he van het voetballen....was toch leuk geweest om later aan onze kindjes te vertellen maar ach over 4 jaar beter ;)

Vinny45
12 July 2010, 07:21
Schatties!!!! Wanneer hebben jullie die brief ontvangen over de kinderbijslag??? Mijn vriend en ik hadden het er nog over. Ik weet dat de gemeente heeft gezegd toendertijd dat we een brief zouden ontvangen over de kinderbijslag, maar wij hebben nog niets ontvangen. Niet dat ik per se nu die kinderbijslag wil, maar heb nog geen informatie ontvangen.....

Gisteren zei mijn beste vriendin dat zij hun kinderbijslag (zoontje van hun is bijna 2 jaar) ook nog niet hebben ontvangen.

Ik mag vrijdag weer beginnen met de pil. Ben benieuwd. Vloei af en toe nog wat, maar het is maar bruin gelukkig en erg weinig.

Ons meissie ligt nu lekker te slapen en papa is vandaag weer voor aan het werk gegaan. Zijn vakantie van 3 weken zit er weer op. Gelukkig goed weer gehad. Mis hem nu al hi hi.

wendytje
12 July 2010, 08:13
die brief hebben wij vorige week ontvangen, ik moest gegevens invullen op www.svb.nl (http://www.svb.nl).
ik heb daarna bericht gekregen dat we in okt voor de eerste keer kinderbijslag ontvangen.

Tara28
12 July 2010, 08:17
Ik kreeg die brief ook vorige week en moest ook gegevens invullen op de website van de svb. Gek genoeg kon dat alleen met de digiDcode van mijn man. Zal wel komen omdat hij de aangifte bij de gemeente gedaan heeft. Maakt ook niet uit. Al dat soort zaken regel ik thuis, dus heb ook zijn digiD;)

Jammer maar helaas van de voetbal! Ik kan er niet echt mee zitten hoor. De 2e plaats op het wk is ook al meer dan ze gehaald hebben sinds mijn geboortejaar:)

Vinny45
12 July 2010, 09:25
Owww ok, dan wacht ik het nog even af. Jady is a.s. vrijdag 4 weken dus zal ik misschien deze week of begin volgende week die brief wel ontvangen. Hier is het aan het onweren en het regent pijpenstelen!!! Lekker afkoelen!

Ik zit er ook echt niet mee hoor dat NL geen wereldkampioen is. Over een paar dagen is iedereen het al vergeten.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Ik krijg zo kraamvisite, een vriendin van me komt langs. En vanavond weer kraamvisite. Morgen nog twee en donderdag nog 1 en dan is het ver gedaan met de bezoeken denk ik. Vind het ook niet zo heel erg eigenlijk. Eindelijk beetje rust dan. Van het weekend ook de versiersels in huis opruimen en lekker met mijn manneke het huis schoonmaken samen. Dan is alles weer als vanouds.

Lunanoa
12 July 2010, 10:28
Zou wel vreemd zijn toch als we september pas krijgen, dan is owen al 4 maanden...
Stond toch echt begin juli in die brief... Vreemd.

Ik bel vandaag of morgen wel even.

wendytje
12 July 2010, 10:35
@ lunanoa: vind jij het niet eng om owen op zijn buik te laten slapen?
ik durf het niet goed....

Lunanoa
12 July 2010, 10:57
O sorry ik vergat te regeageren op je vraag :$

Had er eerst wel moeite mee, maar owen slaapt gewoon 10x beter op zijn buik. Eerst alleen overdag omdat ik hem dan in de gaten kon houden. Owen draait zijn hoofdje meerdere malen om in zijn slaap & dat geeft mij dus het gevoel dat hij sterk genoeg is om zijn gezichtje goed te draaien. Dus ben ik niet bang dat zijn gezichtje in het matras komt.
Hij slaapt dus nu ook op zijn buikje 's nachts. Ik laat de hydrofylluier wel weg onder zijn hoofdje. Owen "kruipt" naar voren als hij honger krijgt & dus wakker wordt. Hij eindigt dan aan de andere kant van het bed of dwars over. Vind het wat eng met die hydrofylluier erbij.
De eerste dagen heb ik de deur van zijn slaapkamer (zit één deur tusesn ons kamers) opengelaten "voor het gevoel".

Over die kinderbijslag. Zie inderdaad dat je het aan het eind van het kwartaal krijgt. Dus wel september :P

wendytje
12 July 2010, 11:02
Tygo was gister erg onrustig. ik legde hem even op zijn buik in bed en hij was meteen in slaap.
hij draait ook zelf zijn hoofd en heft deze zelfs, dus de kracht heeft hij wel.
heb ook zo'n speciaal airosleep matje op zijn matras. zou dan toch moeten kunnen denk ik...

Lunanoa
12 July 2010, 11:07
Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt & je niet bang laten praten. Op het KDV waar ik werk slapen ook enorm veel kindjes op hun buikje!
Goede slaap is voor Tygo alleen maar fijn ;)& voor jullie ook natuurlijk haha.

wendytje
12 July 2010, 11:14
je hebt helemaal gelijk. bedankt voor de tip.
heeft owen ook zo'n last van de warmte?

Lunanoa
12 July 2010, 11:18
Ja heeft enorm last van de warmte gehad. Hij was soms zeiknat van het zweet! Heb hem dus vaak extra vocht gegeven. Zijn temperatuur ging zelfs stijgen tot de 37.7 & ik was heel bang dat hij ziek zou worden & koorts zou krijgen. Gelukkig gaat het sinds gister weer redelijk & nu weer echt goed.
Het is hier lekker kkoel & plenst! HEERLIJK.
Owen was echt niet in zijn sas, erg huilerig, overdag niet kunnen slapen etc. etc.
Tygo ook? :(

wendytje
12 July 2010, 11:23
hij heeft er ook last van ja, vooral het niet in slaap kunnen komen van de warmte. huilen doet hij eigenlijk nooit.
tygo had vorige week 1 dagje zelfs 38,1. ik was meteen helemaal bezorgd. na een paar uur nog een gemeten en toen weer 37,5 en dalende. hij bleef goed alert en dronk goed zijn fles leeg. gelukkig niks aan de hand. kan toch snel gaan met die kleintjes.
het regent en onweert hier nu flink. echt lekker!

Lunanoa
12 July 2010, 11:33
Kan je bezorgdheid goed voorstellen, lijkt me doodeng.
owen krijgt morgen zijn prikjes & zal ook wel koorts krijgen. Zal vandaag even zetpilletjes halen uit voorzorg.

Lovesivo: Dylan kreeg vandaag zijn prikjes, hoe gaat het?

linny84
12 July 2010, 11:47
Hier regent het ook heerlijk!! helemaal lekker het koelt goed af nu, heb 2 ramen openstaan in huis kan de warmte lekker een beetje weg :D hier ook nog niks van de belastingdienst gehoord, wacht het wel even af en anders vraag ik het aan via toeslagen.nl

Lunanoa
12 July 2010, 11:48
Je krijgt vanzelf bericht van het SVB & de belastingdienst.
Als het goed is krijg je ook nog kindgebondenbudget! Wij krijgen maandelijks ook nog een bedrag dus, hebben jullie dat ook? Wist niet eens dat het bestond :$

Lunanoa
12 July 2010, 11:49
Als je recht hebt op kindgebonden budget & je hebt het nog niet gehad de eerste maand, krijg je dat met terugwerkende kracht ;)

linny84
12 July 2010, 11:54
Je krijgt vanzelf bericht van het SVB & de belastingdienst.
Als het goed is krijg je ook nog kindgebondenbudget! Wij krijgen maandelijks ook nog een bedrag dus, hebben jullie dat ook? Wist niet eens dat het bestond :$

ben ik even dom ik dacht dat kindgebondenbudget en kinderbijslag hetzelfde was......:oops:

Lunanoa
12 July 2010, 12:00
Je bent niet dom hoor. Ik wist niet eens dat kindgebonden budget bestond hahahahahahaha.

sonja2009
12 July 2010, 12:37
Pff het is nog steeds heel erg benauwd hier ondanks de regen..

Ik had gedacht dat de kinderbijslag ook via de belastingdienst ging maar dat is niet zo...ja weet ik veel zei ik tegen die man die moest heel hard lachen

Ik moet morgen met daisy naar de ha want ze blijft maar huilen en wil alleen maar slapen bij mij inbakeren hielp 2 dagen en het lijkt wel of ze huilt omdat ze pijn heeft..
Nu las ik in een boek dat kinderen die met een vacuum geboren zijn een kiss syndroom kunnen hebben dus ik wil gewoon dat ze nagekeken word door de ha omdat ik het gewoon niet meer weet zit de hele dag met een baby in me armen heel leuk maar niet de hele dag kan niet eens een broodje smeren

Vinny45
12 July 2010, 13:04
hee, ik was vroeger ook een buikslaper en ik ben er ook nog steeds, dus gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt hoor. En inderdaad, laat je niet bang maken door anderen en neem het CB ook met een korreltje zout hoor. Natuurlijk is alle advies en raad welkom, maar wij doen ook echt met Jady wat wij zelf willen en denken dat het beste voor haar is.

Hier schijnt inmiddels de zon, maar het is heerlijk afgekoelt. Jady ligt eindelijk op bed zonder eerst alles bij elkaar te krijsen van de hitte.

Vervelend Son, dat Daisy zo blijft huilen. Ben benieuwd wat de ha zegt morgen. Succes!

Kraamvisite is weg, kind slaapt, hond ligt knock out op z'n kussen (had het zo warm), dus ben aan het bedenken wat ik ga doen. Owww....de was.......

lovesivo
12 July 2010, 13:20
Haiiiiii,

Hier noodweer geweest!
Maar wel lekker afgekoeld...

Nog voor het noodweer met dylan naar het cb geweest en hij is 1,5 kilo gegroeid en 4 cm (jesus)
Bij de prikjes was hij heel stoer!
Jengelde alleen iets toen de vloeistof erin gespoten werd...toppertje!
Wel is hij nu (3uur later) een beetje uit zn doen,wil t liefst knuffelen, maar ligt heerlijk te slapen.
Nog geen koorstverschijnselen, maar dat kan tot 24u erna...
Als ze de beenspieren ontspannen houden, zijn de kans op klachten het minst, en meneer was knockout dus totaal relaxt haha

Dylan leggen wij al heel lang op zn buik, en als je dat maar geregeld doet wanneer ze wakker zijn, dan trainen ze de spieren ook genoeg.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken wendy...
Ik zou dr alleen niet voor kiezen om het een hele nacht te doen gelijk...

Dylan heeft geslapen van 23.30u tot 08.00u vanmorgen!!!
Werd alleen om 06.30u ff wakker van een natte luier, verschoont en meneer slaapt rustig verder haha (niet eens op zn buik deze keer)
Normaal leggen we m het laatste uurtje/anderhalf uurtje op zn buik, tot onze wekker gaat.

Hier direct de kinderbijslag aangevraagd en krijg ook pas eind september/oktober de 1ste keer.
Ook kindgebondenbudget, jaja wel 5 euro per maand haha
Het stond dubbel in mijn brief Lunanoa, dus ik ga dr maar vanuit dat het oktober word...

Wat goed dat Owen de regelmaat zo goed onder de knie krijgt!!!!
Dat doe je goed meid!
Hoe doe je het nu precies? (bepaald muziekje na de voeding? verschonen voor de voeding? etc.)
Ohwja ennehhh ik lig trouwens snachts met een kussen onder mn kont, en het lijkt nu sprongen vooruit te gaan met t beneden-gedoe haha

Buikpijn van de pil?
Klote hormonen hé...
Ik was na 21 dagen ook weer met de pil begonnen, maar had het idee dat de pil het tegenwerkte om het benedenboeltje weer goed te laten terugtrekken enzo...
Met de pil gestopt, ongi geworden, en nu ook geen vieze afscheiding enzo meer, je lijf moet zichzelf écht ff reinigen.
Dan helaas maar echt ff met condoom tot de volgende ongi, en dan weer opnieuw met de pil beginnen...

Goed dat je naar de ha gaat sonja, wat zei hij/zij?

Heb een boel terug moeten lezen weer, dus weet niet of ik wat vergeten ben...
excuses anders...

Liefs

shadylady313
12 July 2010, 13:23
jeetje wat een gedoe om hier weer te komen zeg!!!
ik heb jullie berichten nog niet gelezen maar ook ik sluit me aan bij de mama's van juni!!!
nu ff alles terug lezen.
xxx laura

Free
12 July 2010, 13:37
Heey meiden,

Zal Chris zo eens vragen over kinderbijslag.. Wat ze gezegd hebben ;)

Yara had net wat bloed door haar ontlasting.. Moeten om 20 over 4 bij de ha zijn.. Vind het wel eng hoor.. Als je op internet leest kom je al snel uit op koemelk allergie..
T maakt me niet uit wat t is, als ik maar weet wat het is.......... Gelukkig is Chris ook thuis vandaag, was zelf denk ik helemaal raar geworden als ik t zelf had gezien op t moment dat ik allen was..
Naja wordt vervolgd...

Verder gaat het hier goed! Zal binnenkort ook maar eens beginnen met Yara ook op haar buik te leggen... Goed voor het nekje :D

lovesivo
12 July 2010, 13:42
jeetje mayella, toitoitoi!!!!!
shadylady, welkom hier haha

Vinny45
12 July 2010, 13:53
Oww jee Mayella, dat is vervelend zeg voor jullie lieve Yara. Succes bij de ha!

Heej Shadylady, welkom back hi hi hi.

Lovesivo, wat goed van Dylan zeg!! En wat fijn dat hij zo lang heeft doorgeslapen. Ik hoop het ook iedere keer, maar mevrouw wil echt haar fles 's nachts......en hoe!!! Ze grijpt gewoon de fles vast, maar het laatste beetje uit haar fles gaat niet zo snel. Gelukkig duurt het maximaal 30 min. om haar flesje te geven.

Owww....volgens mij wordt ze wakker......tot strakkies weer!

linny84
12 July 2010, 14:15
Wat vervelend zeg sonja, ik vind het heel goed dat je er naar laat kijken! ten eerste is het niks als je de hele dag je kindje vast moet houden en verder niks kan doen en ten tweede is het kiss syndroom gewoon heel vervelend, maar ook makkelijk te verhelpen! als de ha het niet zeker weet gewoon een doorverwijzing eisen hoor, het is wel belangrijk dat ze je serieus nemen met zo'n kleintje.

@ mayella, dat lijkt me ff flink schrikken! hopelijk valt het allemaal mee met jullie meisie!!!

linny84
12 July 2010, 14:16
hier staat trouwens de arico weer aan, het was lekker afgekoeld maar dat was van korte duur inmiddels schijnt hier de zon weer volop:cry:

sonja2009
12 July 2010, 14:31
ja daarom heb ik gelijk de ha gebeld op het spoednummer dat vond de assistent alleen niet zo heel erg fijn...

Eindelijk slaapt in onze slaakamer heb een half uur boven haar gehangen op advies van de assistent ben nu heel erg verdrietig had nooit verwacht dat het me zo zou aangrijpen ligt er zo´n klein hummeltje in haar pamper met hele rode ogen tegen haar slaap te vechten en elke keer van elke geluidje en beweging schrikt ze wakkker om te kijken of ik er nog wel ben

linny84
12 July 2010, 14:39
dat is ook heel erg naar! geen enkele moeder wil dat toch, snap heel goed hoor dat je het zo aangrijpt, ik heb dat ook als ons meisje heel erg huilt en ik haar niet kan troosten, verschrikkelijk is dat.

shadylady313
12 July 2010, 14:42
zo he, alles weer bijgelezen...
over de kinderbijslag, ik heb zelf niets aangevraagd ofzo.. dat hoeft toch ook niet? mij werd verteld door de kraamhulp dat dit automatisch in werk gezet wordt zodra je je kindje aangegeven heb... laten we het hopen!
afgelopen vrijdag was semmy zijn temperatuur ook 38,2. ik maakte me niet echt druk hoor. heb hem zijn kleertjes uitgedaan, met een nat washandje over zijn hele lijfje gegaan, in een luier gewikkeld, toen op die manier zijn fles gegeven en daarna weer temperatuur gemeten. toen was hij 37,2. en dat is zijn gemiddelde temperatuur dus helemaal goed. het arme kind had het gewoon warm.
ik moet woensdag voor het eerst naar cb. ben benieuwd. maken ze daar dan een afspraak voor de eerste prikjes ofzo?
ik vind de tijd echt niet normaal snel gaan hoor... vind nu al het baby baby eraf.
maar hij doet het wel goed hoor. af en toe wel een huilmoment en eergister was ik er echt ff zat van. toen bleef hij maar huilen en het stopte maar niet.
geen idee waar hij dan last van heeft. denk toch krampjes. is daar niet iets tegen?

liefs laura

sonja2009
12 July 2010, 14:42
ja en ik voel gewoon dat er iets is maar ze kan me natuurlijk niet vertellen wat maar merk gewoon doordat ze stil is bij me dat ze weet dat ik weet dat ze ergens last van heeft...
Krijg zelf al de hele dag geen hap doorme keel zo dwars zit het mij al

sonja2009
12 July 2010, 14:45
zo he, alles weer bijgelezen...
over de kinderbijslag, ik heb zelf niets aangevraagd ofzo.. dat hoeft toch ook niet? mij werd verteld door de kraamhulp dat dit automatisch in werk gezet wordt zodra je je kindje aangegeven heb... laten we het hopen!
afgelopen vrijdag was semmy zijn temperatuur ook 38,2. ik maakte me niet echt druk hoor. heb hem zijn kleertjes uitgedaan, met een nat washandje over zijn hele lijfje gegaan, in een luier gewikkeld, toen op die manier zijn fles gegeven en daarna weer temperatuur gemeten. toen was hij 37,2. en dat is zijn gemiddelde temperatuur dus helemaal goed. het arme kind had het gewoon warm.
ik moet woensdag voor het eerst naar cb. ben benieuwd. maken ze daar dan een afspraak voor de eerste prikjes ofzo?
ik vind de tijd echt niet normaal snel gaan hoor... vind nu al het baby baby eraf.
maar hij doet het wel goed hoor. af en toe wel een huilmoment en eergister was ik er echt ff zat van. toen bleef hij maar huilen en het stopte maar niet.
geen idee waar hij dan last van heeft. denk toch krampjes. is daar niet iets tegen?

liefs laura

kinderbijslag daar krijg je automatisch bericht over van het svb binnen 2 a 4 weken na de aangifte
Ik kreeg de eerste keer dat het cb bij mij was al 2 afspraken de eerste keer met de verpleegster en de tweede met de arts en die is dan gelijk voor de prik

lovesivo
12 July 2010, 14:45
jeetje sonja!
sneu bij zo'n kleintje hé...
Zet zachtjes de (wekker-)radio bij haar aan, dan is ze niet meer zo gefixeerd op andere omgevingsgeluidjes en kan ze meer ontspannen...
Succes & sterkte meiss...

Hier heeft Dylan nu ook wat last van zn prikjes, is heel zielig, en trekt zijn voorhoofd in de pijn-rimpels....toen hield ik het ook ff niet droog...
Net ff beetje vloeibare paracetamol bij zn melk ingedaan...en nu gaat het alweer wat beter.
Vriendlief is toch ff zetpilletjes halen, want dylan voelt al wel warmer in zn nek!

Tara28
12 July 2010, 15:24
Hier heeft het ook flink geplenst, maar helaas nu niet meer en is het alweer warm. Krijg de warmte ook niet goed uit huis. Jolijn ligt nog steeds alleen maar met een rompetje (gisteren zelfs zonder trouwens). Gelukkig blijft haar temperatuur wel goed. Toen ze gisteren helemaal gloeide van de hitte had ze toch netjes 37.2:)

Lovesivo: wat fijn dat Dylan zo lang doorslaapt. Ik zal nog wel even aan de nachtvoeding moeten geloven vrees ik, maar Dylan is ook iets ouder. Ik ben al blij als Jolijn 's nachts 4 uur achter elkaar doorslaapt. Heel soms zelfs iets langer, maar ook weleens maar 3 uur. Gelukkig is ze tussen de voedingen door meestal helemaal knock out en kunnen wij ook goed slapen. Ook goed nieuws van die prikjes trouwens! Wij mogen over een maand.

Sonja: hopelijk valt het mee bij de ha, maar misschien toch wel handig als hij iets vindt. Dan weet je tenminste wat er is en kan er hopelijk iets aan gedaan worden.

Wat buikslapen betreft.....tegenwoordig moeten kindjes dan wel op de rug, maar er zijn ook tijden geweest dat ze op de zij of op de buik moesten. Het verandert nog wel eens, dus volgens mij is geen 1 methode heel slecht of heel goed. Jolijn slaapt wel op haar rug, maar af en toe draait ze zelf op haar zij en dan laten we haar gewoon zo liggen. Soms leggen we haar heel even op haar buikje om te zien wat ze doet. Met haar beentjes maakt ze dan echt al een kruipbeweging en haar hoofdje kan ze al een heel stukkie optillen dan. Echt geweldig om te zien!

Nou, ik ga er weer vandoor. Hoor een jengelend meisje. Eens zien wat er is, want ze heeft net gegeten.

Lunanoa
12 July 2010, 15:42
Nadeel van op de rug slapen is dat je kindje een plat achterhoofd krijgt of een scheef hoofd door de voorkeurshouding. Dan moeten ze misschien op latere leeftijd wel een helmpje!

Sonja: Mocht de huisarts niets vinden, zou ik eens met haar naar een ostheopaat gaan! Vriendin van me had ook altijd een huilend kindje, had iets met der heupjes & de ostheopaat heeft dat na een paar x behandelen verholpen!

Lovesivo: Wat zielig voor Dylan :( Heerlijk dat hij doorslaapt. Owen wordt ook nog altijd wakker voor zijn nachtvoeding.
Ik maak owen overdag wakker voor zijn fles. Het was een week DRAMA omdat hij erg moest wennen maar tis nu een veel tevredener kereltje, net als eerst. Hij slaapt makkelijker in & is gewoon blijer. ritme doet een kind dus toch goed.

Owen ligt al wekenlang alleen in zijn pamper. Sinds vandaag een kortemouwen & korte-pijpjes kruippakje aan.
Hij kan overigens niet op zijn zij liggen, dan moet ik hem echt vastleggen met rollen van handdoeken, maar dan nog draait hij op zijn rug of buik...

sonja2009
12 July 2010, 15:53
dank je ik heb gelijk even een ostheopaat bij ons in de buurt gezocht en zal het morgen aangeven bij de ha maar anders bel ik zelf daarheen want je hebt namelijk geen verwijzing nodig van de ha

Lunanoa
12 July 2010, 15:59
Nee inderdaad. Zag ook al bericht van Storm @ je hyves.

Schijnt een wondermiddel te zijn, zo'n Ostheopaat! Hopelijk is je meissie snel weer een tevreden meisje zonder pijn.
Ook een dikke knuffel voor jou!
Het is niet niks om een kindje de hele dag beet te moeten houden. Heb het hier zelf een week gehad & ik werd werkelijkwaar gek :$

sonja2009
12 July 2010, 16:01
ja je voelt je zo machteloos en zij kan er ook niets aan doen

Lunanoa
12 July 2010, 16:03
Nee inderdaad..

Al werd ik soms wel echt kwaad. Hoe fout het ook is. Ik zei dan bijv.: Owen & NOU STIL! ER IS NIKS MEER AAN DE HAND!
Gewoon puur uit frustratie :$

Tara28
12 July 2010, 16:06
Om een plat achterhoofd te voorkomen moeten we haar hoofdje de ene keer naar links laten 'kijken' en de andere keer naar rechts. Ze draait alleen zelf nog wel eens de andere kant op, maar als ze echt slaapt, ligt ze nooit op haar achterhoofd zelf. Ze 'kijkt' altijd een kant op zeg maar.

Lunanoa
12 July 2010, 16:15
Ja precies! Dat scheelt inderdaad, als je het zelf goed in de gaten houdt!

wendytje
12 July 2010, 16:16
nu ligt Tygo heerlijk te slapen op zijn buik na heel veel huilen en niet in slaap kunnen komen op zijn rug/zij....

lovesivo
12 July 2010, 16:20
@sonja,
Ik hoop dat je gauw bij de ostheopaat terecht kan! (al een datum geprikt?)
Het is inderdaad een wondermiddel, en word zelfs al door artsen aangeraden om standaard na een bevalling te doen.
Onze kindjes hebben heel wat te voorduren gehad, en met een vacuum o.i.d nog veel erger.
Mazzel; het word nog deels vergoed door je verzekeraar ook!
Ik ga eerdaags ook voor dylan ff een afspraak maken, ff de spiertjes & botten losmaken, en dan ga ik zelf ook weer een keer mmm nu al zin in!

Ja, de kinderbijslag gaat inderdaad vanzelf lopen...

Afplatten van het hoofdje KAN, maar hoeft niet...
Dylan heeft ook voorkeurshouding, in de box en maxicosi naar links, en in de wipstoel en bed naar rechts haha
Dus krijgt op alle kanten wat....

lovesivo
12 July 2010, 16:20
goed zo wendy!!!!!:-D

lovesivo
12 July 2010, 16:27
Dit is wat een ostheopaat voor je kan betekenen, en vooral voor je kindje kan betekenen/bij welke klachten je erheen kunt;
Een echte aanrader hoor!

http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/05_33_w.jpghttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifDe geboorte van een baby is meestal een bijzondere en blijde gebeurtenis waarbij de bevalling vaak zonder al teveel grote problemen verloopt.
Toch is in het leven de geboorte een van de meest stressvolle gebeurtenissen die een mens meemaakt. De baby wordt namelijk onderworpen aan enorme krachten van de baarmoeder (weeën) die er voor zorg dragen dat er stuwing plaatsvindt in het geboortekanaal.
De baby moet wenden en draaien bij het uitpersen en ondervindt daarbij weerstand van het benige bekken en de bekkenbodemspieren van de moeder.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifDank zijn grote fontanellen en een goede beweeglijkheid van de schedelbotstukken kan het hoofd van de baby zich vervormen als antwoord op die krachten die het moet ondergaan tijdens de bevalling. Deze vervormingen van het hoofd verdwijnen meestal op een natuurlijke manier.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifEchter als de krachtsinwerking op de schedel van de baby te sterk is geweest kan het zijn dat de baby zelf niet in staat is om dit bewegingsverlies op te vangen. Deze te grote krachtsinwerking kan onder andere ontstaan doordat het bekken van de moeder te nauw is of de baby te groot, het bekken niet beweeglijk genoeg is, de bevalling te snel of juist heel langzaam verloopt of door het toepassen van hulpmiddelen zoals een zuignap. Er kunnen hierdoor irritaties ontstaan van onder andere de hersenvliezen, zenuwen,bloedvaten of de botstukken.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/05_45_s.jpghttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifOok problemen in de wervelkolom, de schouder, het bekken, de heup, enkel, organen, het bindweefsel enzovoort, kunnen een oorzaak zijn voor het ontstaan van allerlei klachten.
Ook na een keizersnede kunnen klachten ontstaan met als oorzaak bijvoorbeeld een verkeerde ligging of doordat er rondom de baby te weinig vruchtwater aanwezig was om in te bewegen.

Er wordt veel geschreven over het zogenaamde KISS-syndroom. Dit is een afkorting van een Duits woord en betekent Kopfgelenk Induzierte Symmetrie Störung. Hiermee wordt een functiestoornis bedoeld van de bovenste nekwervels bij kinderen vanaf de geboorte tot aan de leeftijd van twee jaar. Na de leeftijd van twee jaar wordt de term KIDD-syndroom gebruikt. Dit betekent Kopfgelenk Induzierte Dyspraxie Dysgnosie. Vrij vertaald betekent dit een door de hoofdgewrichten geinduceerde storing in het handelen en kennis.

Een functiestoornis van de bovenste wervelkolom kan verschillende symptomen veroorzaken. Echter er zijn meer mogelijke oorzaken voor het ontstaan van deze symptomen dan alleen een probleem van de bovenste wervels (zoals bijvoorbeeld een functiestoornis van de schedel botstukken of organen). Andere mogelijke oorzaken dan hierboven genoemd kunnen zijn: voeding, bepaalde ziektes, en alleergiën.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/05_27_w.jpgSymptomen:
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifHet is daarom van groot belang dat de baby of kind zo volledig mogelijk door een osteopaat wordt onderzocht.
Bij twijfel over onbekende symptomen, ziektes of acuut letsel moet u altijd overwegen om uw huisarts of kinderarts te raadplegen voordat u een osteopaat consulteert.
Osteopathie is geen vervanging maar een aanvulling voor een behandeling door een medicus.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gif
<LI style="TEXT-ALIGN: left">Veel huilen, slaapproblemen, vermoeidheid
Abnormaal rustig zijn,zelden huilen, veel slapen
Vormveranderingen van de schedel
Scheefstand van het hoofd/romp, overstrekken
Voorkeursrotatie
Voedingsproblemen,reflux, hik, darmklachten
Aan- en uitkleden geeft hevige reacties, gevoelige nek, koude handen en/of voeten, slikklachten, kwijlen, aan een oor trekken, haarplukken, vuistjes maken, bij oppakken overstrekt de baby zich
Hechtingsproblemen
Niet graag op de buik of rug willen liggen
Achterstand in de motorische- en/of sensorische ontwikkeling, evenwichtsproblemen, vaak vallen, spraakproblemen
Groeiachterstand
Niet gelijkmatig bewegen van de romp, armen en benen.
Problemen in de andere gewrichten
Onrustige kinderen, prikkelbaarheid, driftig zijn, ADHD, Dyslexie,concentratieproblemen,leerproblemen. <LI style="TEXT-ALIGN: left">Scoliose
Scheelzien
Chronische oorontstekingen
Slaapproblemen
Hoofd-en buikpijn
Bedplassen
Bronchitis
Huidklachten
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/w_schwangere_frau.jpghttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gifhttp://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/assets/images/autogen/clearpixel.gif
Om de geboorte zoveel mogelijk probleemloos te laten verlopen kan het voor de aanstaande moeder raadzaam zijn om voor de bevalling al een osteopaat te raadplegen.

lovesivo
12 July 2010, 16:29
dat is trouwens mijn ostheopaat op de foto's haha
ik ben in de zwangerschap ook geweest...

Lautje
12 July 2010, 16:31
Heeeeeey lieve meiden!!!!!!!!!!!!
Hier even 'n klein beriggie van mij!!!!!!!!! :D
Super bedankt voor alle lieve krabbels en reacties!!! xxx-jes
Hier gaat het (naar omstandigheden ;) ) redelijk goed!
Het was 'n behoorlijk heftige bevalling met uiteindelijk 'n keizersnee...maar zal binnenkort mijn verhaal hier wel ff neerzetten!!!

Dikke knuffel!!!!

lovesivo
12 July 2010, 16:46
Jeetje Lau,
op-knapze dan maar...
Doe het kalm aan
-xxx-

Vinny45
12 July 2010, 16:51
owww echt waar Laura! Nou meid, we lezen snel je bevallingsverhaal. xxxxxxxx

Lunanoa
12 July 2010, 18:34
Jeetje heftig Lau!

Ik loop ook bij een Ostheopaat! Werkt super. Mijnrug staat scheef & wordt dan weer even rechtgezet op een geheel pijnloze manier.

Free
12 July 2010, 19:03
Sonja, wat vervelend meid!!! Hoop dat de ha wat voor je kan doen en anders de osteopaat.. Succes met Daisy!!!

Lautje, klinkt heftig.. Ben benieuwd naar je verhaal!!!

Bij Yara was gelukkig niets ernstigs aan de hand!! Ze blijkt bij haar anus een klein scheurtje te hebben, had ik zelf niet eens gezien.. Waarschijnlijk komt hier t bloed vandaan.. Haar darmen klonken goed!
Ben weer helemaal gerust gesteld.. En ze mag met deze warmte zon 20cc extra water na elke fles.. Heb t gelijk maar even gevraagd, was bang dat ik teveel ging geven...

Ga nu gauw weer troosten.. Ze huilt ontroostbaar.. Zou niet weten wat er nu is, luier verschoond, fles nog geen tijd, water net gehad.. ze is nog warm genoeg.. Kweet t niet.. Lastig is dat he...

Tara28
12 July 2010, 20:57
Jeetje Lautje, klinkt heftig...heb je zo lang moeten wachten krijg je alsnog een ks.....Maaaaar je hebt je wondertje:) Genieten nu dus!

En nu stap ik mn bed in. Jolijn ligt al heerlijk in haar bedje te slapen, dus ik profiteer maar even van de rust. Nadeel van zo vroeg op de avond al de laatste voeding is dat ik er vannacht vast 2x uit zal moeten, maar ja, het valt niet te plannen die bv....

Trusten!

lovesivo
12 July 2010, 21:02
Hai Mayella,

Fijn dat het alleen maar iets uitgescheurd is, door waarschijnlijk te harde keutels...ofzow
In ieder geval hele geruststelling.
Maar wel balen dat ze wat ontroostbaar is...
Heeft ze niet van een vorige fles melk laten staan of weer uitgespuugd?
Hier komt dylan namelijk na een tijdje nog precies voor datgene wat hij is "misgelopen"
Dan kunnen we ook alles proberen, maar melk is dan de enige remedie haha
Volgens mij vroeg jij ook een aantal berichten terug of er iets voor krampjes is?
Difrax S-fles schijnt goed te helpen, en wij gebruikt Cinababy van VSM ,dat zijn druppels en dat werkte erg goed.
Van de fles kan ik je niet vertellen, want ik krijg ze deze week pas binnen...

Dat Yara zo huilt komt niet omdat het water (te) koud was?
Kunnen ze ook kramp/buikpijn van krijgen...?
Dan is knuffelen het enige dat helpt hihi

Lunanoa
12 July 2010, 22:55
Misschien haar anusje lekker invetten met vaseline? Dan glijd haar poep er wat makkelijker langs & trekt het zuur van de urine niet in het wondje...

Lunanoa
12 July 2010, 22:57
Difrax S fles werkt prima. Owen heeft nooit echt veel krampjes gehad dus kan er niet over mee praten. Vind het verder een prima fles.

lovesivo
13 July 2010, 07:33
je kan er niet over meepraten Omdat je dié fles gebruikt hahahaha

wendytje
13 July 2010, 08:29
Heel scherp en alert opgemerkt sandra!!! Haha!!

Wilde toch weer eens de avent fles proberen. Tijdens de
kraamtijd had hij die veel te snel leeg.
Dus ik haal die fles uit de kast en ik kijk even goed.. Zit er
een 2 speen op! Heeft die kraammuts dus gewoon de verkeerde
speen erop gezet. Geen wonder dat Tygo zijn fles zo snel
leeg had! Met een 1 speen gaat het wel goed!!

Vinny45
13 July 2010, 08:29
Morguhh!!

Hier ook de difrax S-fles. Jady heeft ook geen krampjes en spuugt niet. Vandaag heerlijk geslapen. Om 22.30 uur de fles en gelijk daarna naar bed gegaan. Jady kwam pas om 3.45 uur in de nacht en vanmorgen was het 8.00 uur dat ze zich melde. Heerlijk dus. Nu ligt ze lekker in de box.

Nog plannen voor vandaag???

Liefs van ons

Vinny45
13 July 2010, 08:31
Lekker slim van haar Wendy. Tjonge jonge, geen wonder ja dat hij het zo snel heeft opgedronken.
Gelukkig doet hij het nu wel goed op de 1-speen.

Free
13 July 2010, 09:47
Het jammeren van Yara kwam dus echt van krampjes.. Arm meisje..
Uit eindelijk is ze met haar buikje op mn arm rustig geworden en in slaap gevallen.

Das wel erg handig Wendy.. Zal zo eens kijken wat er hier op zit ;) Yara had em de eerste dagen ook veel te snel leeg, daarom gebruiken wij sinds die tijd de Sfles.. Vind die flessen echt ideaal!!!
Hier zat gewoon 1 op ;)

Tara, hoe is je nacht gegaan??? Moest je er ook echt 2x uit????

Sonja, al bij de ha geweest???

Lunanoa
13 July 2010, 10:30
hahaha nee Lovesivo. Wij hebben eerst de Dodi fles gehad & toen had Owen ook geen krampjes. Owen krijgt hypoallergene voeding & dat is heel makkelijk afbreekbaar in zijn buikje, waardoor hij veel minder last heeft van krampjes ;)
Die Difrax hebben we pas vanaf de 4e of 5e week ofzo!

Owen heeft zijn prikjes gehad. Moest haast wel een uur wachten op het CB. Ze kwamen erachter dat Owen ook een hepatites spuit moest, zijn papa komt uit Zuid-Amerika & Owen is een kwart Peruaans.
De spuit hadden ze alleen niet klaarliggen & moest worden opgehaald.. Gaaaaaaaaap. Lang wachten met Owen, gelukkig heeft hij zich goed gedragen :P
De prikjes deden hem wel pijn, bij beide prikken een hele zielige krijs maar zodra de arts klaar was, was Owen klaar met huilen. Hij ligt nu in zijn wiegje tegen zijn slaap aan.
Ging hardstikke goed. Maar wieweet wat de dag nog brengt... De zetpilletjes liggen in ieder geval klaar ;)

Lunanoa
13 July 2010, 10:31
O & de BORN FREE fles schijnt héél goed te zijn voor krampjes! Google maar even. Een kennis van mij gebruikte dat omdat haar dochter veel krampjes had & was binnen no-time 10x minder!

Free
13 July 2010, 11:22
Jeetje Luna, wat een gedoe op t buro... Een uur wachten, pff.. Gelukkig heeft Owen het nu allemaal gehad, hoop dat hij er niet teveel last van krijgt!!

Lunanoa
13 July 2010, 11:40
Ja lang he :P Grmpf. Moest iedereen voor laten gaan omdat ons spuitje er nog niet was... Frustrerend :P haha Maar we hebben het gehad.

Hoeist met Yara's krampjes?

linny84
13 July 2010, 12:19
hallo allemaal,

son hoe is het gegaan bij de ha???

even over krampjes, Angie heeft er ook nog wel eens last van ik probeer haar dan te troosten door haar in te bakeren een speentje te geven en dan mijn hand op haar buik te leggen, het lukt niet altijd maar na een tijdje wordt ze vaak weer rustig, ik heb gehoord dat er in cinababy alcohol zit :shock: dus dat gebruik ik liever niet.

Lunanoa
13 July 2010, 12:35
Je kunt ook "Infacol" gebruiken tegen krampjes. Schijnt érg goed te werken.

owen heeft een paar keer krampjes gehad. Het werkte om hem op zijn buikje te dragen zegmaar. Zijn buikje op mijn hand & dan intussen lekker zijn buikje aaien.
Of de beentjes even wat omhoog doen, net als bij het luierverschonen, vaak krijgen ze dan hun lucht er net wat beter uit ;)

sonja2009
13 July 2010, 12:49
hey meiden

ben bij de ha geweest maar was eigenlijk niet nodig omdat ik de boosdoener al gevonden heb het lag namelijk aan het johannesbroodpitmeel spul.... dacht in ene gister misschien heeft ze wel krampjes gezien ze ook met haar benen trapte en echt moeite had met poepen niet dat het hard was maar ze moest echt keihard persen... gister om half negen een fles gegeven zonder had ze gelijk gepoept en geslapen tot half 1 en toen de fles gegeven om half 5 weer gepoept half 8 kwam ze weer nog een fles gegeven weer gepoept daarna pas om 11 uur gegeven ivm dokter en ze ligt nu nog steeds te slapen en ze huilt helemaal niet

Gelukkig weet ik nu wel dat er echt niets met haar aan de hand is mocht ze toch weer gaan huilen continu mocht ik direct weer bellen

Lunanoa
13 July 2010, 12:50
Wat goed Sonja!
Hopelijk was dat de oplossing.

Owen kreeg door het johannesbroodpitmeel juist diaree! Ook niks aan..

linny84
13 July 2010, 13:07
gelukkig sonja dat je zelf de oplossing gevonden hebt!!! hopelijk blijft het zo!

sonja2009
13 July 2010, 13:10
Wat goed Sonja!
Hopelijk was dat de oplossing.

Owen kreeg door het johannesbroodpitmeel juist diaree! Ook niks aan..

ze had ook diaree maar moest echt moeite doen om dat eruit te krijgen dus ze heeft er echt wel last van gehad voel me best wel slecht

Lunanoa
13 July 2010, 13:12
Tuurlijk niet. Je probeert alles voor je kleine meid! Je kunt dat ook niet weten.

Ik heb Owen een tijdje teveel gevoed, hij was alleen maar aan het krijsen, maarja, wist ik veel? Er zit geen beschrijving bij die kleine kerel :P

sonja2009
13 July 2010, 13:18
nee dat had wel makkelijk geweest een beschrijving erbij hahahaha

Tara28
13 July 2010, 13:33
Tja, een beschrijving...volgens mij hebben we die allemaal tegelijk met de placenta weggegooid ofzo haha;)
Maar fijn dat Daisy nu zo rustig is Sonja!

@mayella: ik moest er inderdaad 2x uit vannacht, maar dat kon ook haast niet anders als de laatste avondvoeding om half 9 is......Om half 1 en om half 5 wilde Jolijn toch echt even eten:)

Tara28
13 July 2010, 13:34
O ja, wij gaan hier binnenkort afgekolfde melk in een flesje proberen....Heb flessen van avent met een nr.1 speen dus ben benieuwd. We gaan eerst gewoon eens oefenen als ik gewoon thuis ben en daarna is het enkel bedoeld voor als ik een keer mn handen vrij wil hebben, een winkelmiddagje wil, een keer een nacht door wil slapen etc.....

sonja2009
13 July 2010, 13:34
nou je het over de placenta hebt moest ik even lachen in het ziekenhuis vroegen ze of ik die wou zien toen schijn ik gezegd te hebben nee natuurlijk niet ik wil zo een broodje eten hahahah

Lunanoa
13 July 2010, 13:35
Tara: Dat heb ik inderdaad ook wel eens, dat het nét zo uitkomt dat je 2x in de nacht moet.

linny84
13 July 2010, 13:47
wahahahah wat een goeie!!! sonja ik wil zo een broodje eten hahaha. ik had hem best wel willen zien, mijn man vroeg nog wel of de gebruiksaanwijzing in de placenta zat en of ze die eruit wouden halen :lol: maar volgens hun zat ie er niet bij.....

je moet je vooral niet schuldig voelen hoor sonja jij kan er ook niks aan doen jij probeert idd ook gewoon te doen wat jij denkt dat goed is! ik heb ook wel eens dat ze heel erg ligt te huilen en ik denk nou het kan geen honger zijn en dan probeer ik alles en niet helpt op het laatst leg ik haar dan toch aan en dan is ze stil dan voel ik me ook wel eens schuldig maar ja wij kunnen toch ook niet alles weten en gelukkig zijn ze erg vergevingsgezind. :D

Free
13 July 2010, 13:51
Luna, t gaat wel weer goed met de krampjes, was echt gister avond een drama.. Maar als het nu elke dag gebeurt ga ik er toch maar eens wat spul voor halen ;)

Tara, Dan was je een half uur voor ons aan met voeding ;) Yara krijgt nog om 1 en 5.. Moet haar wel wakker maken, maar merk wel dat ze nu dus overdag veel rustiger is.. Ze is die nachtvoeding nog steeds nodig..
Spannend dat jullie een flesje melk gaan proberen!! Ben benieuwd hoe Jolijk dat vind!!

Sonja, Fijn dat je er achter bent wat het was met Daisy!! Je kunt beter een keer te vaak dan te weinig naar de ha!! ;)

Over ontlasting gesproken, ik vind dat van Yara voor mijn gevoel ook aan de dunne kant, maar volgens de ha gisteren was het een beste luier met toch nog wel vrij stevige ontlasting... (En hierdoor zal waarschijnlijk dat kleine scheurtje zijn onstaan..)

Denk idd dat de beschrijving met de placenta weg gegooid is :P

Tara28
13 July 2010, 13:52
Dat werd hier ook gevraagd, of we de placenta wilden zien. Dat wilden we wel....was wel nieuwsgierig en mijn man heeft er zelfs foto's van gemaakt.

Als ik twijfel of Jolijn huilt omdat ze alweer honger heeft, dan is het vaak snel duidelijk als ik haar oppakt. Ze gaat dan met haar mondje in mijn t-shirt happen ter hoogte van mijn borst. Heel handig dus:) En laatst was ik nog even met iemand aan het praten, toen begon ze mijn arm al vacuum te zuigen...;)

Free
13 July 2010, 14:03
Haha, ja hier net zo :D Vaak ligt ze savonds nog een poosje bij Chris op de borst en nu met die warmte heeft ie in huis geen shirt aan.. Nouw ook Yara weet dat papa tepels heeft :mrgreen: Of ze trekt aan zn borsthaar!! :D Een kleine versie van mama :?

Yara huilt hier ook gauw als ze een natte luier heeft, en die heeft ze nog al eens ;) Scheelt dat we die indicator pampers hebben en ze vaak een lichte romper aan heeft.. Hoeven we haar ook niet eens uit te kleden, schijnt wel door ;)

Tara28
13 July 2010, 14:13
Ja, handig is die indicator he! Helaas zitten ze alleen op de nr.1 luiers. Jolijn past ze nog wel, maar heb net het laatste pak opgemaakt voordat we op nr.2 overgaan en die hebben die indicator niet helaas.

linny84
13 July 2010, 14:17
ja dat happen doet angie ook wel maar niet als ze al overstuur is. ook bij papa hapt ze naar de tepels hihi of naar zijn neus alleen wordt ze dan heel boos als ze ontdekt dat er niets uitkomt...:-?

Tara28
13 July 2010, 14:24
Haha, dat deed Jolijn in het begin ook....aan de neus van papa zuigen, maar nu helaas niet meer. Zag er best grappig uit.

Beebie_Wish
13 July 2010, 14:30
@ Linny, hier doet Jayden het elke keer als ie bij zijn papa lekker ligt en dan op een gegeven moment gaat ie op zoek naar de tepel/tiet :D Echt zo grappig !! Vriendlief zegt dan heel vrolijk aan Jayden van ´´Lieffie je melkfabriek zit daar en daar hoor´´ :D haha.

linny84
13 July 2010, 14:40
haha ja mijn man zegt dan ja dat gaat niet he ik zal even aan de chefkok vragen of ze al voor je gekookt heeft haha

wendytje
13 July 2010, 14:46
Ik vertelde toch dat ik van difrax was overgestapt op avent
om dat weer eens te proberen. Nou, nu toch weer de difrax
gepakt hoor! Tygo spuugt alles onder sinds ik de avent fles
weer gebruik. Echt hele krachtige stralen. Heb het idee dat die speen te groot is en hij deze
daardoor niet goed vacuüm kan zuigen. Ik hoor gewoon valse
lucht langs de speen af naar binnen gaan.
Nu dus weer de difrax en geen spuug meer!!! Difrax rules!!! Haha

sonja2009
13 July 2010, 14:48
daisy pakt ook elke keer alex zijn borst haar en trekt er heel hard aan als ze honger heeft

Lunanoa
13 July 2010, 15:26
Whahahahaha wat grappig. Dirk heeft geen borsthaar, dat scheelt hahaha. Owen trekt soms wel flink aan mijn haar AAAAAAUW. Of knijpt in mijn vel.. Pfoewie!

Mijn placenta zat binnenstebuiten, schijnt heel bijzonder te zijn ofzo? Een Dirty Duncan noemen ze het. Duncan stond ook nog op ons lijstje van jongensnamen hahahahahahaha!

Owen was zonet wel erg zielig. Hij huilde echt héél verdrietig, zo huilt hij nooit. Zijn fles eerder gegeven ( ik hoopte op coma-zuipen hahahaha ) & jawel, hij viel lekker in slaap. Slaapt nogsteeds maakt soms een zielig piepgeluidje in zijn slaap.
Toch wel heel zielig om je mannetje zo lamlendig te zien. Hopelijk voelt hij zich snel beter, de schat!

Lunanoa
13 July 2010, 15:27
Ik vertelde toch dat ik van difrax was overgestapt op avent
om dat weer eens te proberen. Nou, nu toch weer de difrax
gepakt hoor! Tygo spuugt alles onder sinds ik de avent fles
weer gebruik. Echt hele krachtige stralen. Heb het idee dat die speen te groot is en hij deze
daardoor niet goed vacuüm kan zuigen. Ik hoor gewoon valse
lucht langs de speen af naar binnen gaan.
Nu dus weer de difrax en geen spuug meer!!! Difrax rules!!! Haha

Ik wou de Avent ook maar weer eens proberen, aangezien ik daar een miljoen flessen van heb & van die Difrax maar ééntje. Maar nu ik dat lees wacht ik er nog wel eventjes mee.
Al helemaal omdat Owen vandaag al zo zielig is vanwege zijn prikjes.

DIFRAX HUP HUP HUP

wendytje
13 July 2010, 15:55
Ik probeer nu een paar voedingen difrax. Als jij nu niet meer
zoveel spuugt probeer ik daarna weer de avent. Als hij dan
weer spuugt weet ik zeker dat het aan die avent fles ligt.
Ik heb ook veel avent flessen.
Ik kan evt ook nog een 1 2 3 speen van difrax proberen op
de avent fles. Heb ik nl ook en die passen ook op elkaar.
Nog meer opties, word er gestoord van! Je kunt eindeloos
proberen.... Hadden ze vroeger toch ook niet?!

wendytje
13 July 2010, 15:56
Rot dat owen last heeft van zijn prikjes. Hoop dat het
snel beter gaat!

Lunanoa
13 July 2010, 16:50
Vroeger kochten ze spenen zonder gaatjes & kon je ze zelf inprikken. Wel makkelijk, kun je gaatjes prikken naar de behoefte van je kindje ;)

Tara28
13 July 2010, 16:53
Klinkt nog als een heel gedoe met die flessen zeg....Ben benieuwd hoe het ons hier vergaat als we die afgekolfde melk gaan geven. Vooralsnog zit het nog in de diepvries;)

@beebie_wish: wat grappig, mijn man heeft het ook altijd over 'melkfabriek' ;)

Lunanoa
13 July 2010, 16:56
Wel goed dat jullie gaan oefenen met de fles.

Ik had een kindje op het KDV die borstvoeding kreeg, maar wij moesten "opeens' met de fles geven. Nou dat weigerde hij wekenlang. WAT EEN DRAMA. Urenlang met zo'n klein knulletje in de weer om die fles er maar in te krijgen. Heel zielig & frusterend. Zijn mama toen verteld dat ze goed moesten oefenen met de flesjes & gelukkig ging het toen veel beter!
Ook dronk hij alleen in de wipstoel, op de arm dacht hij dat hij de borst kreeg & weigerde hij de fles. In de wipstoel wou hij het wel.. Vreeeeeeeeeeemd hahaha :P

Tara28
13 July 2010, 17:00
Ik ga niet rustig de deur uit als ik niet heel zeker weet dat Jolijn goed drinkt uit de fles;)
Papa gaat ook als eerste de fles geven. Het schijnt ook beter te zijn als ik dan niet in dezelfde ruimte ben.

Lunanoa
13 July 2010, 17:03
Heb ook inderdaad wel eens gehoord dat mama de fles niet moet geven omdat dat verwarrend werkt voor de kleine.

THANKGOD Owen slaapt nogsteeds! Hopelijk slaapt hij door de pijn heen & is het over wanneer hij wakker wordt haha. Hij maakt wel wat geluidjes, maar hij mag straks wel weer een fles & wieweet slaapt hij dan wéér lekker door.. Hoop het.

linny84
13 July 2010, 18:33
Wel goed dat jullie gaan oefenen met de fles.

Ik had een kindje op het KDV die borstvoeding kreeg, maar wij moesten "opeens' met de fles geven. Nou dat weigerde hij wekenlang. WAT EEN DRAMA. Urenlang met zo'n klein knulletje in de weer om die fles er maar in te krijgen. Heel zielig & frusterend. Zijn mama toen verteld dat ze goed moesten oefenen met de flesjes & gelukkig ging het toen veel beter!
Ook dronk hij alleen in de wipstoel, op de arm dacht hij dat hij de borst kreeg & weigerde hij de fles. In de wipstoel wou hij het wel.. Vreeeeeeeeeeemd hahaha :P

Heel herkenbaar ik kom ook uit de kinderopvang en heb dit ook meegemaakt, terwijl ik bij de rondleiding nog had gezegd dat ze moest oefenen maar nee hoor niet gedaan.....ook dit kindje wou het eerst alleen uit de wipstoel pas na een paar weken lukte het ook op schoot.

linny84
13 July 2010, 18:39
Klinkt nog als een heel gedoe met die flessen zeg....Ben benieuwd hoe het ons hier vergaat als we die afgekolfde melk gaan geven. Vooralsnog zit het nog in de diepvries;)

@beebie_wish: wat grappig, mijn man heeft het ook altijd over 'melkfabriek' ;)

wij hebben nuby flessen die lijken heel erg op een borst waarop je de kans op tepel/speen verwarring flink verkleint. ook de tommy tippie hebben dit (etos)

Lunanoa
13 July 2010, 19:09
Ja inderdaad, die flessen lijken erg op borsten!

Owen is hardstikke blij & lijkt weinig last te hebben. Maar wat nog niet is, kan nog komen natuurlijk...

Ik doe wel eens een kussentje in de kinderwagen zodat Owen wat rechtop kan zitten & dan kan hij alles zien ;) Zonet weer, hij vindt het geweldig & kijkt zijn ogen uit!

jo-jootje
13 July 2010, 19:39
heey dames,

hier zijn we bezig met de aventfles en ik heb de speen 1 er weer opgezet...dacht laat haar eens een hele tijd drinken en dan pas een boertje..hhmm..niet handig..kwam weer wat uit..viel overigens wel mee..maar we moeten minstens 2 a 3 keer even tussendoor een boertje laten doen...oh ja en we waren met speen 2 bezig en ging wel goed...alleen ik had de 1 maar weer eens gepakt vond dat ze te snel ging.en voor het slapen meer werk verzetten en slaapt ze beter...maar papa had de 2 speen vandaag gebruikt....toen spuugde ze weer...heb ik het natuurlijk verlepst met de 1 speen..die overigens bij de ah en etos hier in de buurt niet los te verkrijgen zijn...irri..zal eens op internet kijken..moet even meer spenen hebben..ook ivm spruw..even sneller vervangen..ze heeft het nog steeds maar al stukken minder..hoop dat het met een week wel weg is want is soms irritant karweitje het goed in haar mond te krijgen...en maar met een wattestaafje dippen...ene keer krijst ze.( wel handig kan mama goed in de mond kijken).andere keer slaap ze zowat.mondje dicht...zucht..moet ook nog 4 keer op een dag...maar goed...als het straks maar weg is...

krampjes vallen hier wel mee..zo nu en dan..en dan wrijf ik over haar buikje en dan wordt ze wel rustig...ze kan trouwens aardig scheten laten..piew...ook het boeren schrik ik soms van..hallooww..buuuuurrrrrbbsss...en daarna over in de hik...maar dat vind ze niet erg...

Lunanoa
13 July 2010, 20:37
Owen raakt juist zwaar geïrriteerd van de hik, hij wordt dan echt kwaad haha.

Avent spenen kun je wel bij de Etos krijgen! Anders bij de betere babyzaken.
Je kunt eventueel een paar gaatjes bij de nummer 1 speen bijprikken, zodat je een "tussenmaatje" krijgt.

Kun je dat goedje niet op haar speen smeren & haar de speen laten happen ? of moet het op de plekjes ofzo? Heb geen idee hoe dat werkt & wat het is :$

Owen heeft echt geen last van zijn prikjes. Vanmiddag heel eventjes aan het piepen, maar hij slaapt alweer! Straks om 23 uur zijn fles, ga hem 150 geven & kijken of hij langer slaapt.
CB zei dat ik wel 150 om de 4 uren kon geven & mocht hij dan toch nog 's nachts komen, 120 geven.
Omdat ik hem vorige keren te vroeg zoveel heb gegeven, vond ik het een beetje eng wanneer ik weer op de 150 door kon. Maar kon prima op die manier volgens het CB Yeahoe..

BQ1986
13 July 2010, 21:06
Zie dat het mama's juni topic ook is geopend!

Meiden allemaal gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet er van... want het gaat zoooooooooooo snel ;)

yvon83
13 July 2010, 21:10
hallo dames!!

Ik ben ook eindelijk weer eens online en wat is er een hoop veranderd hier. Wel even wennen hoor. Ook dat we nu een ander plekje hebben om te kletsen.

Laura ook nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

Hier gaat het allemaal heel goed. Myrthe had van het weekend wel wat last van de warmte en vandaag wil ze ook niet echt slapen. Typ dit dus ook met een klein meisje op schoot die nu wel even slaapt. Vandaag voor het eerst bij het consultatiebureau geweest en alles was heel goed. De arts vond het een vlotte dame. Ze lacht al naar je als je tegen haar aan het praten ben. Erg leuk gezicht.

Ik zal morgen eens terug gaan lezen hier. Ga nu naar mijn bedje. Myrthe nog even de borst geven en dan lekker slapen.

Groetjes Yonne

jo-jootje
13 July 2010, 21:18
@ luna,,,dat had wel gekund met BV geven...maar nu moet ik echt 1 ml...en dat klinkt weinig maar is best nog een werkje...verdelen in de mond..had het er eerst zo ingespoten..zit spuitje bij..maar dat werkt niet want ze drinkt het dan meteen op ( lekker zoet spul) en het moet even in de mond blijven..dus het is eerst ook nog erger geworden de spruw voordat ik doorhad dat het even anders moest..duh...

maar euh wanneer besluit je dan over te gaan naar 150 ml flesvoeding? laatste voeding heb ik zoveel ook aan Esmée gegeven omdat ze zelf om meer vroeg na 120 ml...en dat was rond 5.15 en dat is nu 5 uur terug...en ze is (nog)lekker aan het slapen...denk dat ik het in de avond ( laatste voeding) wel doe...maar kan je het ook te snel geven dan? als ze het zelf aangeeft lijkt mij het wel goed toch? weet dat ze aangeven dat het na 4 kg tot 4,5 kg zou kunnen...zal ze nu ook wel tegenaan zitten...

yvon83
13 July 2010, 21:23
even kijken of mijn ticker het doet

Lunanoa
13 July 2010, 21:25
Owen kwam steeds om de 3 uur terwijl hij eerst om de 4 uren kwam. Toen dacht ik dat hij meer nodig had maar blijkbaar kon zijn maagje het nog niet aan..

Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Wanneer ze krampjes krijgt of verstijfd raakt, kan het wel eens te veel zijn. Dat had Owen tenminste..

yvon83
13 July 2010, 21:27
jo-jootje ik kan je niet helpen met je vraag over de fles. En vervelend dat spruw. Hoop dat het mij bespaart blijf.

Maar ik ben er vandoor. Mijn meisje wil nu echt eten. Slaap lekker allemaal.

BQ1986
13 July 2010, 21:27
jo-jootje, gewoon ophogen als ze er zelf om vraagt! Als het goed is, worden de tijden tussen de fles dan wat langer dus geef je in verhouding net zoveel.

Tara28
13 July 2010, 22:28
Pfff Jolijn doet nu voor de 2e achtereenvolgende avond aan clustervoeden.....Ik heb het net eens even gegoogled en het patroon klopt precies. Hoop dat het tijdelijk is. Overdag heb ik hierdoor wel rust en 's nachts slaapt ze ook wel goed, maar's avonds kom ik dus nergens aan toe. Ze wil dan heeeeeel vaak drinken, maar telkens niet heel erg lang (gelukkig). Ik heb dus gevoed om 7 uur, 8 uur, 9 uur en toen ze om 10 uur weer wilde heb ik het gerekt naar half 11. Nu is ze een kwartiertje geleden eindelijk in slaap gevallen, dus ik ga ook mn bedje maar eens opzoeken.
Weltrusten!

linny84
14 July 2010, 07:09
Pfff Jolijn doet nu voor de 2e achtereenvolgende avond aan clustervoeden.....Ik heb het net eens even gegoogled en het patroon klopt precies. Hoop dat het tijdelijk is. Overdag heb ik hierdoor wel rust en 's nachts slaapt ze ook wel goed, maar's avonds kom ik dus nergens aan toe. Ze wil dan heeeeeel vaak drinken, maar telkens niet heel erg lang (gelukkig). Ik heb dus gevoed om 7 uur, 8 uur, 9 uur en toen ze om 10 uur weer wilde heb ik het gerekt naar half 11. Nu is ze een kwartiertje geleden eindelijk in slaap gevallen, dus ik ga ook mn bedje maar eens opzoeken.
Weltrusten!

wat goed dat je dit typt tara ik heb echt al heel wat avonden dat Angie vanaf een uur of 7 echt constant wil drinken er zit meestal maar een uurtje soms anderhalf uur tussen. meestal lukt het dan uiteindelijk om de laatste keer om 10 uur te doen en dan slaapt ze soms zelfs door tot 5 of 6 uur :D ! maar dat is dus idd clustervoeden. nou weet ik tenminste dat het normaal is haha, het begint ook altijd als wij zelf gaan eten, en dat vind ik ook terug als ik google dus dank je wel haha ik ben weer gerust gesteld ;)

wendytje
14 July 2010, 07:41
Jeetje, dat is vervelend zeg dat clustervoeden. Hier gelukkig
niet aan de orde. Succes dames, hopelijk houden ze daar snel
mee op!
Straks ga ik even naar het cb om Tygo te wegen. Ben benieuwd.
Hij mag voor zijn gewicht 150cc water en dan 5 schepjes voeding,
maar dat krijg ik er echt niet in hoor. Straks maar eens vragen.
Vinden jullie ook dat het verlof zo snel gaat.... Moet er nog
niet aan denken om Tygo naar het kdv te brengen, ookal
is het maar voor 1 dag. Moet nog aan het idee wennen.
Succes weer met de hitte vandaag!

linny84
14 July 2010, 08:06
even een vies verhaal hoor, ik ga net naar de wc en met het afvegen verlies ik gewoon een stolsel van zo'n 5x5cm! :shock: nou ja dat is ook maar mooi weer weg.

Beebie_Wish
14 July 2010, 08:36
Tsja dat clustervoeden is ff zwaar in het begin maar je komt er uiteindelijk wel er gewoon doorheen als je je er maar aan houd en je kleintje gewoon lekker bij je neemt, baby´s die BV krijgen willen ook gewoon sowieso wat langer bij hun mammie lekker liggen (ivm dat ze 9 maand bij je in de baarmoeder hebben gezeten enz). Jayden komt elke avond heel erg vaak dit is ook dat ze zich zullen gaan voorbereiden op de nacht en zichzelf lekker vol willen eten, dus daar kan je je ook lekker aan toegeven en lekker je kleintjes bij je nemen.
Het houd een keer op idd maar Jayden is al 2 maanden en doet elke avond dat ie nog erg vaak wil drinken dit om zich voor de nacht voor te bereiden. Ach ja ik vind het heerlijk mn lieve mannetje bij me op schoot en lekker te laten drinken (heb al zoveel foto´s van mn mannetje aan de tiet zo ontzettend mooi).
Overdag drinkt Jayden juist erg weinig maar hij is en blijft tevreden! Het is bij Jayden dat ie S´morgens en s´avonds juist veel gaat drinken. Wij hebben ook spruw gehad en ook heb ik met flinke kloven gelopen echt die kloven wens ik niemand toe evenals de spruw ook niet want die spruw doet ook echt pijn bij zo´n kleintje. Bij Jayden iig wel die was toen erg ontroostbaar!

Vinny45
14 July 2010, 09:34
@ luna,,,dat had wel gekund met BV geven...maar nu moet ik echt 1 ml...en dat klinkt weinig maar is best nog een werkje...verdelen in de mond..had het er eerst zo ingespoten..zit spuitje bij..maar dat werkt niet want ze drinkt het dan meteen op ( lekker zoet spul) en het moet even in de mond blijven..dus het is eerst ook nog erger geworden de spruw voordat ik doorhad dat het even anders moest..duh...

maar euh wanneer besluit je dan over te gaan naar 150 ml flesvoeding? laatste voeding heb ik zoveel ook aan Esmée gegeven omdat ze zelf om meer vroeg na 120 ml...en dat was rond 5.15 en dat is nu 5 uur terug...en ze is (nog)lekker aan het slapen...denk dat ik het in de avond ( laatste voeding) wel doe...maar kan je het ook te snel geven dan? als ze het zelf aangeeft lijkt mij het wel goed toch? weet dat ze aangeven dat het na 4 kg tot 4,5 kg zou kunnen...zal ze nu ook wel tegenaan zitten...

Jo-jootje, Jady krijgt al 150 ml flesvoeding. Ze had aan de 120 ml nooit genoeg en kwam dan ook op onregelmatige tijden om voeding. Zwaaaar irri en zij was ook niet tevreden. CB heeft toen gezegd dat ik gewoon mag ophogen. Nu doet ze het op 150 ml prima en heeft een mooi ritme om de vier uur. Soms zit er zelfs 5 uur tussen. Dus gewoon ophogen, maar even goed in de gaten houden hoe je kleintje erop reageert.
Jady laat soms ook wat staan en dat prop ik er dan ook niet in. Ze is dan lekker verzadigt en slaapt van voeding tot voeding.

wendytje
14 July 2010, 10:07
Net tygo gewogen. 4460 weegt hij nu, dat is 290 erbij in 1 week!!!!
Groeit als kool. Haha

Tara28
14 July 2010, 11:02
@linny: dan doet Angie het wel beter dan Jolijn. Na de laatste voeding gisteravond, kwam ze vannacht om kwart voor 3. Ik was al heel blij met 4 uur en een kwartier tussen de voedingen. Dat is hier echt al heel wat, want het was 's nachts ook om de 3 uur. Daarna kwam ze om kwart voor 7, dus weer 4 uur ertussen. Overdag is het echt om de 3 uur, vanmorgen om half 10 wilde ze alweer, dus ze haalde de 3 uur niet eens helemaal, maar dus door het clustervoeden 's nachts een uur winst. Hopelijk worden het snel 2 uur winst 's nachts. Maaaaaar 1x eruit vannacht vond ik toch niet verkeerd:)

Dat clustervoeden is straks alleen met dansen wat lastig. Aanstaande maandagavond willen we weer met de wedstrijdtraining gaan beginnen en de privelessen zullen dan ook niet lang op zich laten wachten. Die krijgen wij altijd gratis aangeboden, omdat mijn man zoveel helpt op de dansschool. Gelukkig mag Jolijn gewoon mee en hebben ze een speciale ruimte speciaal opgeruimd zodat de kinderwagen en later het campingbedje er kan staan, zodat Jolijn ook op de dansschool rustig kan slapen (beeldbabyfoon gaat dan mee!) Gelukkig kan ik ook prima op de dansschool voeden, en de andere kant van het clustervoeden is, dat ze telkens maar kort wil drinken, dus heel veel tijd kost het nou ook weer niet. Enne, Jolijn gaat natuurlijk voor he en ook het clustervoeden zal uiteindelijk tijdelijk zijn.

sonja2009
14 July 2010, 11:27
hey meiden...

Ik lees dat jullie allemaal al veel meer voeding geven ik geef daisy nog steeds 110 omdat ze echt nog niet meer op kan ze ligt dan helemaal in coma.
Ik ben sinds gister overgestapt op nutrilon omneo speciaal voor darm klachten want het was gister weer mis na bijna elke voeding spuugde ze mega veel en poepen had ze zoveel last van ze lag keihard te krijssen voor 1 keutel..
Ha wel even het cb gebeld voor de zekerheid maar die vroeg alleen of dat ze het goed deed op deze voeding en dat doet ze nou dan was het geen probleem... Nou hoop ik dat ik nu eindelijk weer wat regelmaat in het voeden kan brengen zonder dat ze tussendoor de hele tijd brult of spuugt

Free
14 July 2010, 11:39
Sonja, hier maak ik de fles met 120. Heb je dus altijd meer.. Yara drinkt deze ook niet altijd leeg.. Afgelopen nacht dronk ze maar 60 en na een uur brullen.. Dus toen nog en keer 60 en madam sliep heerlijk door tot de volgende voeding :D
Maar als Daisy de fles niet leeg krijgt zou ik me niet druk maken! Ze drinkt 110, en das toch goed!! Wanneer ze meer nodig is vraagt ze hier vanzelf wel om :)

Gisteravond was het hier weer krijsen.. Ze had weer krampjes.. Vanavond gaan we eens even uitproberen of het aan het voeden van papa ligt.. Ze heeft nu 2 avonden nadat hij haar de fles gegeven had liggen krijsen.... En bij mij gebeurt het eigenlijk nooit... :oops: Voelde me wel een beetje lullig dat ik het gisteren tegen hem zei, maar t viel me wel op... Vanavond ga ik het maar eens proberen, misschien ligt het ook wel aan t einde van de dag ofzo ;) Normaal overdag is Chris er niet dus weet niet of het aan welke voeding dan ook ligt.. Oja en snachts laat ik hem ook slapen, wat ik erg vermoeiend vind hoor.. Maar hij moet er om half 5 uit smorgens.. Dus ja alleen de fles van 9 uur geeft hij..

Nouw ik ga mn meisje even verschonen en zo de fles geven voor het alarm (zoals papa het noemt :D ) af gaat.. En dan straks even met zn 3tjes even t centrum in.. Zwitsal doekjes halen ;) in de aanbieding bij Etos.. Die gaan aardig hard hier :D (bij wie niet :p )

Tot later!!!

wendytje
14 July 2010, 11:39
Ik geef ook niet meer voeding hoor Sonja.
Tygo mag eigenlijk 150 en 5 schepjes voeding,
maar dat krijgt hij echt niet weg. Ik geef 120 en 4
schepjes. Voor de nacht 135 en 4,5 schepje,
maar dan laat hij meestal wat staan.
Ik hoop dat daisy nu minder last heeft!

wendytje
14 July 2010, 11:42
Hebben jullie kindjes al echt keutels? Tygo heeft nogsteeds
wat dunnere poep, niet zo dun als diaree hoor.

Free
14 July 2010, 11:48
Hebben jullie kindjes al echt keutels? Tygo heeft nogsteeds
wat dunnere poep, niet zo dun als diaree hoor.

Hier ook wat dunner, maar het was keurige poep (naja beetje stevig waardoor ze wat last kon hebben..) volgens de ha van de week!! :D Vroeg t me laatst zelf ook af, mn moeder zei dat wij eerder al vrij snel keutels hadden.. Ze vond dat bij Yara maar dun...
Maare als je dan ziet dat Tygo al een maand en een week is, kan t ook nog best wel een tijdje blijven ;)

Tina
14 July 2010, 12:19
Dag dames,

Mag ik me bij jullie voegen? Ik heb altijd meegeschreven bij het 'uitgerekend in juli'-topic, maar Simon is toch echt een 'juni-baby' geworden! En nu ik zo even een stukje bij jullie lees zie ik dat er onderwerpen langskomen die hier ook aan de orde zijn, zoals het clustervoeden 's avonds en de nachtvoedingen. Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen! (ook al ben ik niet heel actief, maar ben toch zeker wel dagelijks even hier te vinden)

Nu is het tijd voor een schone luier...

Free
14 July 2010, 12:25
Tuurlijk mag je mee kletsen Tina!!

Gefeliciteerd met Simon!! Zie dat hij 1 dag ouder is dan Yara :D

Tina
14 July 2010, 12:34
Klopt, op 20 juni heeft de kleine man ons verrast! Hij is geboren met 36+2 weken, nadat ik toch wel één hele dag verlof had gehad! Ik was eigenlijk a.s. vrijdag uitgerekend...

Free
14 July 2010, 12:39
Lijkt me best wel raar ;) Heb je net verlof en dan is je kleintje er al.. Moest je nog veel doen??

jk1988
14 July 2010, 12:39
hoi meiden,

Ik zie dat tina dezelfde gedachte had als ik....

Ik kom ook uit het juli topic maar ben 6 juni bevallen van ons mannetje!
Ik zat jullie topic door te lezen en zag veel onderwerpen voorbij komen wat hier ook speelt en zou het fijn vinden om hier mee te kletsen!

groetjes

linny84
14 July 2010, 12:41
welkom tina! klets gezellig mee hier!

grrr ben er net achter gekomen dat er nog een hechting zit van onder en die is fijn aan het ontsteken.........moet dus maar even langs de ha miss dat dan de rest vd knip ook sneller geneest.. verder hier een baal dag angie komt om het uur voor een voeding en slaapt bijna niet, als ze wel slaapt en ik leg haar in de wagen is het gelijk huilen, zit dus al de hele dag met haar op schoot alles blijft liggen hier wordt er een beetje sjago van!

linny84
14 July 2010, 12:42
jk ook jij bent welkom hier!!!

Free
14 July 2010, 12:44
Jk ook welkom hier!!

Gets Linny... Hebben ze die hechting over t hoofd gezien dan?? Ja kweet niet hoe t gaat allemaal ;)

Ben zelf onderhuids gehecht dus hoef er niet meer achter aan...

Wel vervelend dat Angie zo uit haar doen is.. Hoop dat ze straks nog een poosje lekker gaat slapen zodat jij ook je handen even vrij hebt!!

wendytje
14 July 2010, 12:45
Welkom meiden!
Ik zie dat Sem 1 dag ouder is dan Tygo.
Hoe meer mensen hoe gezelliger!

linny84
14 July 2010, 12:48
Jk ook welkom hier!!

Gets Linny... Hebben ze die hechting over t hoofd gezien dan?? Ja kweet niet hoe t gaat allemaal ;)

Ben zelf onderhuids gehecht dus hoef er niet meer achter aan...

Wel vervelend dat Angie zo uit haar doen is.. Hoop dat ze straks nog een poosje lekker gaat slapen zodat jij ook je handen even vrij hebt!!

het zouden oplosbare hechtingen moeten zijn....heb net gebeld en kan om 10 voor 5 nog terecht! hoop wel dat angie dan rustig is.

Tina
14 July 2010, 13:01
Zo'n dag had Simon eergisteren, Linny! Regeldagje waarschijnlijk... Gewoon aan toegeven, maar wel erg onhandig! (en warm!)

Wat slordig dat er nog een hechting zit! Hopelijk heb je er snel minder last van als de dokter hem er uit haalt... Dat was voor mij echt een bevrijding! Het was niet ontstoken, maar het trok wel heel erg. Zodra de hechtingen er uit waren had ik geen last meer en kon ik weer normaal zitten, ook heel fijn!

Ik ga eens even een stukje wandelen en boodschappen doen, voor straks het noodweer losbreekt...

Vinny45
14 July 2010, 13:07
Welkom hier meiden en gezellig dat jullie meekletsen. Owww jaaa het noodweer straks!!! We hebben gister onze tuin al noodweer-vrij gemaakt (hadden een partytent staan).

Het is nu wel benauwd moet ik zeggen.

Vervelend Linny, die hechting! Succes bij de ha!

Owwww!! Mijn prinsesje wordt wakker....ik ga ze even uit bed halen.
Tot straks!!

Free
14 July 2010, 13:11
Linny, die oplosbare hechtingen geloof ik niet zo in :oops: Heb er ooit 1 in mn been gehad en die heb ik er zelf na een week of 3 uitgepeuterd...
Maargoed van onderen wordt dat wat lastig ;)

sonja2009
14 July 2010, 13:17
welkom meiden...

ik had 1 hechting maar was echt een bevrijding toen die eruit was had anders weken geduurd voordat hij was opgelost maar gelukkig mocht hij er na 5 dagen al uit...

Wij hebben echt een spook op de wereld gezet ze wilde niet slapen na haar fles van 1 uur dus ik dacht dan ga ik even met haar en de hond wandelen dus ik als gek snel naar beneden gerent naar de auto onderstel eruit hup weer naar boven gerent en ja hoor ligt ze gewoon in coma....dus heb even als een gek alleen de hond beneden laten plassen want zodra ik die bak optil is mevr wakker en brult ze weer de hele boel bij mekaar...
Ik vind het wel eng wil haar echt niet alleen laten straks gebeurt er wat al ben ik nog geen 3 minuten weg geweest

linny84
14 July 2010, 13:26
Linny, die oplosbare hechtingen geloof ik niet zo in :oops: Heb er ooit 1 in mn been gehad en die heb ik er zelf na een week of 3 uitgepeuterd...
Maargoed van onderen wordt dat wat lastig ;)

nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik wel een poging gewaagd heb voordat ik de dokter heb gebeld, zie er nl toch wel een beetje tegenop om naar de dokter te gaan, ben nu wel genoeg bekeken van onderen ;) maar met de pincet ging het niet maar ja ga ook maar niet te hard proberen op die plek haha

jk1988
14 July 2010, 14:47
linny, vervelend zeg die hechting!

Ik moet zeggen dat er bij mij ook nog 2 hechtingen in zitten...:? schijnen ook oplosbaar te zijn maar ik vind het erg lang duren.. ik heb er geen last (meer) van maar volgende week tijdens de nacontrole toch maar even vragen.

Toen ze wel zeer deden wilde de vk ze er niet uithalen omdat het bij het genezingsproces hoorde, ik had er alleen last van met lopen en staan.. en aangezien wij 2x per dag naar het ziekenhuis gingen voor de voedingen van Sem en ik geen kraamhulp had kon en wilde ik niet de rust pakken die ik eigenlijk nodig had... zegt de vk dan ga je maar niet naar het ziekenhuis hij krijgt toch wel de voedingen :-o toen was ik erg boos, want als ze de hechtingen eruit had gehaald had ik nergens last meer van gehad.... 2dagen later was het gelukkig een stuk minder.

sonja2009
14 July 2010, 14:54
linny, vervelend zeg die hechting!

Ik moet zeggen dat er bij mij ook nog 2 hechtingen in zitten...:? schijnen ook oplosbaar te zijn maar ik vind het erg lang duren.. ik heb er geen last (meer) van maar volgende week tijdens de nacontrole toch maar even vragen.

Toen ze wel zeer deden wilde de vk ze er niet uithalen omdat het bij het genezingsproces hoorde, ik had er alleen last van met lopen en staan.. en aangezien wij 2x per dag naar het ziekenhuis gingen voor de voedingen van Sem en ik geen kraamhulp had kon en wilde ik niet de rust pakken die ik eigenlijk nodig had... zegt de vk dan ga je maar niet naar het ziekenhuis hij krijgt toch wel de voedingen :-o toen was ik erg boos, want als ze de hechtingen eruit had gehaald had ik nergens last meer van gehad.... 2dagen later was het gelukkig een stuk minder.

de vk wilde hem bij mij hem er eerst ook niet uithalen maar ik had er echt super last van dus had haar op advies van de kraamhulp gebeld of ze please wou komen nou wou ze dus niet belde ze een uur later terug vroeg ze of ik er nog last van had jaaa duhhh toen wilde ze toch maar even komen kijken bleek dat de hechting er echt uit moest want hij was zo straks gezet dat hij op knappen stond

Vinny45
14 July 2010, 14:57
Ik heb ook oplosbare hechtingen, maar heb er gelukkig totaal geen last van. Ik zie ze ook eigenlijk helemaal niet.....

Vloeien jullie trouwens nog? Ik wel, maar lijkt op bruine afscheiding....ben blij als dat ophoudt zeg. Nou zei de VK tegen mij dat ik a.s. vrijdag met de pil moet beginnen, maar kan dat geen kwaad als ik nog vloei?? Op internet staat zelfs dat je na 2 weken (na bevalling) al met de pil mag beginnen...ik geef flesvoeding dus vandaar.
Dus het zal wel geen kwaad kunnen, maar vroeg het me even af. Staat ook niks van op internet ofzo, wel dat het 4 tot 6 weken dat je vloeit.

Zo het wordt hier erg donker...nog even en dan slaat het noodweer hier toe denk ik. Nou mijn meissie ligt weer lekker op bed, de slaapkop hi hi.

sonja2009
14 July 2010, 15:07
ik verlies ook nog steeds bruine afscheiding...Was begonnen met de pil maar ben er al weer mee gestopt had mega buikpijn en hoofdpijn en door deze pil heb ik al verschijnende verhalen gehoord van vrouwen die na gebruik onvruchtbaar zijn
Ik wil graag een spiraaltje en die mag na 10 weken na je bevalling dus wacht nog wel even want zolang ik bruin spul verlies ga ik echt nog geen seks hebben

jk1988
14 July 2010, 15:08
Sonja, nou maar goed dat ze de hechting er toch uit heeft gehaald zeg! Ik hoor in mijn omgeving van iedereen dat ze er meestal na 8 dagen uitgehaald worden...

Vinny, ik heb 2,5 week gevloeid... en ik wacht nu de eerste menstruatie af en begin dan weer met de pil, als het goed is is hij dan gelijk weer betrouwbaar? Maar het zal vast geen kwaad kunnen om te beginnen als je nog vloeit.. alleen is hij dan pas na 7 dagen betrouwbaar volgens mij..

jk1988
14 July 2010, 15:11
ik heb voor de zwangerschap een spiraaltje gehad maar ga nu liever aan de pil... ik werd iedere maand gewoon ongesteld en ook regelmatig spotting tussendoor en vind het wel makkelijk om af en toe de pil door te slikken ;)

linny84
14 July 2010, 15:12
ik vloei nog een klein beetje ook meer bruin afgezien van dat enorme stolsel vanmorgen heb ik bijna geen bloed verlies meer...verlies nog wel wondvocht.

sonja2009
14 July 2010, 15:15
Voor mij is de pil echt bijna geen optie heb heel erg last van mygraine aanvallen en doorde hormonen word het alleen maar erger ik heb al zoveel pillen geprobeert en bij heel veel kreeg ik ook tussendoor bloedingen verloor zoveel bloed dat ik gewoon elke keer vflauw viel

Tara28
14 July 2010, 15:16
Tina en JK, gezellig dat jullie hier mee komen kletsen!

Heb net even gewinkeld samen met Jolijn. Het grote winkelcentrum is een kwartiertje lopen, dus dat is goed te doen:) Van tevoren wel even de buienradar gecheckt, maar toen was er nog niks te zien. Als ik nu kijk, dan duurt het ook nog wel even voordat het slechte weer bij ons is. Moest weer zoogcompressen hebben. Die dingen gaan hard zeg! Meteen maar 5 dozen gekocht. Verder nog wat boodschapjes gehaald en een blousje voor mezelf gekocht en een zonnehoedje voor Jolijn:) Was weer precies op tijd thuis voor de volgende voeding.

Wat vervelend zeg wat ik allemaal lees over hechtingen. Kan er niet over meepraten, want heb ze zelf niet gehad.....Raar dat er vk's zijn die je niet serieus nemen als je ze eruit wilt hebben zeg!

@vinny: Ik vloei vandaag niet meer en gisteren ook niet. Daarvoor was ik volgens mij 3 dagen ongesteld. Daar leek het precies op, want had al anderhalve week geen rood verlies meer gehad...Volgende week maar even vragen bij de nacontrole of dat kan als je bv geeft....Maar volgens mij kun je gewoon de pil slikken als je nog wat vloeit hoor.

Tara28
14 July 2010, 15:20
O ja, ik doe nog even niet aan de pil hoor. Ik ga vast op een gegeven moment wel aan zo'n minipil die mag als je bv geeft, maar ik laat mn lijf eerst maar eens hormoon vrij. Dan maar even met de rubbers....totdat we die zat zijn natuurlijk;)

Lunanoa
14 July 2010, 15:24
Sonja: Wist je dat je de Nutrilon Omneo uit je verzekering kan krijgen? Zou even met de doktersassistente bellen, dan kunnen ze het voor je betellen & kun je het misschien GRATIS krijgen.
Krijgen wij ook met de hypallergene voeding.

Die hechtingen eruit luchten enorm op! Het herstel ging bij mij toen supersnel. Ik ben ook "binnenhuids" gehecht maar dat zegt niks hoor Mayella haha. Mijn hechtingen zouden allang op moeten zijn gelost maar is nooit gebeurd. Grmpf.

Owen poept ook nog altijd dun. Hij heeft heel soms een hard keuteltje maar dan merk ik ook dat hij er moeite mee heeft om het eruit te krijgen, dan doe ik wat extra water bij zijn fles ;)

Lunanoa
14 July 2010, 15:26
Ik heb maar 2,5 week gevloeid denk ik.

Ben nu zo ongesteld als een koe. Ik loop al dagen leeg, lekker met dit weer! Kraamverzorgster had geadviseerd nog geen tampons te gebruiken de eerste menstruatie, zodat je lichaam "lekker leegt".
Dus zit lekker te plaken met maandverband h ahahahahahhahah. Verschrikkelijk.
Ik stond voor de maandverbandschappen, heb dat spul NOOIT, gebruik zelfs voor de nacht tampons. Zoek dan maar eens de juiste maandverband. Heb zo'n 4 verschillenden meegenomen hahaha.

jo-jootje
14 July 2010, 15:26
welkom dames van het juli forum!

@ mayella..zo te horen heb jij niet veel last meer van de wond of wel? ik nog wel redelijk veel last....soms steekt het even goed...en als ik een dagje teveel doe merk ik het de volgende dag wel...ik ben ook van binnenuit gehecht en hoef ook niet meer heen voor eruit te laten halen...handy!

@ dames met andere hechtingen..vervelend zeg...ik hoop dat het allemaal snel opgelost is...

Vandaag inderdaad doorgezet met 150 ml..alleen lukt dat niet meer met de 1 speen van avent...dat duurt zo lang en soms wil ze dan nog maar de helft van de fles...dus we zijn maar weer met speen 2 bezig en houden deze nu maar gewoon aan..gaat prima....20 a 25 minuten met boertjes tussendoor...en ze slaapt veel sneller en meer...dus ze was er wel aan toe...

merk ook dan het savonds en snachts beter gaat met slapen...ze huilt niet veel meer vlak voor het slapen gaan...slaapt mama ook beter..:)

sonja2009
14 July 2010, 15:27
Sonja: Wist je dat je de Nutrilon Omneo uit je verzekering kan krijgen? Zou even met de doktersassistente bellen, dan kunnen ze het voor je betellen & kun je het misschien GRATIS krijgen.
Krijgen wij ook met de hypallergene voeding.

Die hechtingen eruit luchten enorm op! Het herstel ging bij mij toen supersnel. Ik ben ook "binnenhuids" gehecht maar dat zegt niks hoor Mayella haha. Mijn hechtingen zouden allang op moeten zijn gelost maar is nooit gebeurd. Grmpf.

Owen poept ook nog altijd dun. Hij heeft heel soms een hard keuteltje maar dan merk ik ook dat hij er moeite mee heeft om het eruit te krijgen, dan doe ik wat extra water bij zijn fles ;)

oke dat wist ik niet dat zou wel mooi zijn idd

sonja2009
14 July 2010, 15:28
O ja, ik doe nog even niet aan de pil hoor. Ik ga vast op een gegeven moment wel aan zo'n minipil die mag als je bv geeft, maar ik laat mn lijf eerst maar eens hormoon vrij. Dan maar even met de rubbers....totdat we die zat zijn natuurlijk;)

ik had nu ook zo´n minipil nou wil hem je echt afraden ik had vanaf dag 1 echt buikpijn en hoofdpijn en heb meerdere vrouwen gehoord die dit hadden en ook vrouwen die na gebruik van de minipil onvruchtbaar zijn

Lunanoa
14 July 2010, 15:30
Wat goed om te horen Jojootje! Heerlijk voor Esméé!

Oh jongens hebben jullie ook al zo'n verlangen naar een tweede? :P Mhoehahah erg he.
Ik zei altijd dat ik dat niet zou hebben door mijn kutzwangerschap. Maar toch echt wel.
We zouden 3 jaar wachten, maar misschien stellen we dat ook wel af naar 2 jaar hahaha. Aangezien we voor Owen een jaar lang hebben "geklust".

jo-jootje
14 July 2010, 15:31
oh ja ik vloei nog maar heel weinig...dus bijna voorbij..jippie...

mijn borsten zijn ook weer normaal...kon eindelijk een nachtje zonder bh slapen....yeuh...dus officieel melkfabriek af..;)

@ lun..leuk he...weer ongesteld worden..bleeeh...je hebt toch wel iets gekozen met vleugeltjes toch..hahaha...

sonja2009
14 July 2010, 15:35
lun ik heb dat ook wilde er altijd maar 1 maar nu wil ik er eigenlijk wel een tweede bij
Maar ga eerst echt een spiraaltje laten zetten en die wil ik eigenlijk wel 5 jaar laten zitten en dan pas voor de tweede gaan

Lunanoa
14 July 2010, 15:39
Als je zo'n kleintje hebt maakt dat die hele zwangerschap weer goed he?

jojootje: jazeker met vleugels hahaha. Heel charmant. Ben steeds bang dat mijn rok of jurkje omhoog waait & je twee van die enorme witte vleugels op mijn onderboek ziet zitten geplakt. hahahahaha

Vinny45
14 July 2010, 15:49
Ok, dan slik ik gewoon de pil a.s. vrijdag. Klinkt misschien stom, maar mijn manneke en ik kunnen 's avonds in bed niet van elkaar afblijven en inmiddels ook al het een en ander gebeurd.........maar gelukkig nog niet naar de grote stap hoor, dus geen kans op zwangerschap hierzo!!! Ik las inderdaad ook dat als ik nu begin met de pil, dat deze de eerste 7 dagen niet veilig is, dus voorlopig even rubbers voor ons ..........

Lunanoa, ik verlang nog niet naar een tweede hoor....ben blij dat ik nu beetje bij beetje weer mezelf wordt. Maar ik heb een hele zware bevalling gehad en zei tegen mijn vriend nooooooit meer....maar daar denk ik al weer anders over. Denk als Jady 2,5 is ofzo, dat ik wel een tweede kindje zou willen. Erg he die ongesteldheid.......het erge is dat ik niet goed tegen tampons kan en dus altijd maandverband moet....maar heb altijd always normaal zonder vleugels en die plakken gelukkig niet zo. Doe ik altijd in een goede boxer en blijven goed zitten. Beter als die vleugels hi hi.

Lunanoa
14 July 2010, 15:51
Oh wat vervelend Vinny!
De ene is inderdaad minder plakkerig als de andere. Maar ik bloed nu enorm hevig omdat het mijn eerste menstruatie is & heb de vleugels dus écht nodig hahaha.
Kan me voorstellen dat je dan nog even geen tweede wilt.

Wij waren ook al vrij snel weer bezig maar ook niet het grote werk. We wouden wel maar toen bleken we geen condooms te hebben, dacht van wel maar helaas. Nu wachten tot na mijn menstruatie ;) hihihihi

Vinny45
14 July 2010, 15:56
Gelukkig, ik hoor dat veel vrouwen niet aan sex moeten denken na de bevalling, maar bij mij is dat omgekeerd denk ik.....hi hi hi. Ook wij hadden geen rubbertjes dus moeten ook even wachten.

Oww jaaa, dan kan je die vleugels wel gebruiken ja! hahahhaa.

Owwwwwwwwwwwww hier is het al aan het regenen en al een lichtflits gezien buiten!! Moet zelfs de lampen aandoen zooo donker!

Lunanoa
14 July 2010, 15:59
Oh heerlijk zeg.
Hier is de lucht nog hardstikke blauw & tis bloedheet..

Haha nee ik was ook extra hitsig. Tijdens de bevalling juist niet, dus kan nu de schade inhalen haahahahahhahaa

Lunanoa
14 July 2010, 16:00
Uh nee duh, tuurlijk niet tijdens de bevalling.
Ik bedoel natuurlijk tijdens de zwangerschap hahaha :$

sonja2009
14 July 2010, 16:05
hahaha ik wil alex ook wel bespringen maar helaas vloei nog steeds dus helaas

Tara28
14 July 2010, 16:08
Haha hier ook nog niet het grote werk hoor, maar er zijn genoeg andere intieme dingen te bedenken;)

jk1988
14 July 2010, 16:08
jojootje: jazeker met vleugels hahaha. Heel charmant. Ben steeds bang dat mijn rok of jurkje omhoog waait & je twee van die enorme witte vleugels op mijn onderboek ziet zitten geplakt. hahahahaha

hahaha :lol::lol:

ik ben wel benieuwd wanneer de eerste menstruatie weer komt...
ik hou ook niet zo van maandverband!
ik vond die kraamverbanden ook zo ranzig...

Ik verlang ook nu al weleens naar een tweede, erg hoor een maand geleden bevallen haha
maar ik mis het zwanger zijn ook best vaak, misschien omdat ik de zwangerschap niet heb uitgelopen?

linny84
14 July 2010, 16:22
Oh heerlijk zeg.
Hier is de lucht nog hardstikke blauw & tis bloedheet..

Haha nee ik was ook extra hitsig. Tijdens de bevalling juist niet, dus kan nu de schade inhalen haahahahahhahaa

hahaha nee ik ook niet tijdens de bevalling ;)

ik heb ook al weer zin zin zin!!!! en ook hier is wel al wat gebeurd maar nog niet de daad zelf, met een nog aan het genezen zijnde wond en geen voorbehoedsmiddelen ook niet zo'n goed idee haha maar ik heb net gelijk een recept meegekregen voor de pil (die met bv mag) dus als het van onder wat beter gaat ga ik die maar eens ophalen.

mijn hechting is er dus uit :D daar kan het dus niet meer aanliggen, was wel ff vervelend wat ze moest er wel wat aan trekken om achter het knoopje te kunnen knippen maar het is gebeurd verder zei ze dat mijn wond er medisch wel goed uit ziet gelukkig maar!! was hier toch wel onzeker over, het duurt gewoon wat langer omdat de hechtingen toen gesprongen zijn maar het ziet er dus gelukkig goed uit!

Lunanoa
14 July 2010, 17:04
Hier idem, duurde ook wat langer, maar gaat sinds een weekje ofzo hardstikke goed!

JK: Hoeveel te vroeg is Sem geboren ook alweer? Volgens mij net als Owen met 34+5 zeker? Of was jij dat niet....

jk1988
14 July 2010, 17:24
ja sem is geboren met 34.3 weken... in het lijstje in het juli topic staat het niet helemaal goed...

Lunanoa
14 July 2010, 18:21
Oké vandaar ;)
Merk je het heel erg aan Sem?
Owen was wel langer echt een baby-baby. Al is dat er nu wel vanaf :P
Doet Sem het allemaal goed verder? :D Groeit hij goed?

sonja2009
14 July 2010, 18:49
ik vind het trouwens wel knap van jullie dat jullie al wel iets intiem zijn geweest ik weet gewoon dat ik dan gewoon alles wil hihi

Lunanoa
14 July 2010, 18:51
Mhoehahaha nou ik wil het risico niet nemen om alweer zwanger te zijn. Dat overleeft mijn lichaam niet hahahaha. We hebben ook geen plek voor een tweede;) Dus ik weet heel goed mijn grenzen te houden hahaha.

linny84
14 July 2010, 19:14
Mhoehahaha nou ik wil het risico niet nemen om alweer zwanger te zijn. Dat overleeft mijn lichaam niet hahahaha. We hebben ook geen plek voor een tweede;) Dus ik weet heel goed mijn grenzen te houden hahaha.

hier precies hetzelfde!!

lovesivo
14 July 2010, 19:19
Jeetje, wat is er alweer veel geklets!
Weet niet meer wie wat heeft gezegd maarehhh;

Voor de overgang van bv naar fv is de tommy tippie inderdaad een heeeeel goed middel!

Met de pil kun je het beste weer beginnen ná je 1ste échte menstruatie i.v.m terugtrekken van je binnenboeltje.

Hier al na 4 dagen weer zin aan s*x, toen wou t lichaam dr alleen nog ff niet aan denken haha
Vond het ook niet fris als je nog vloeit.
Gelukkig was dat snel over en hebben we na 4 weken weer s*x gehad.(inclu.inwendige hechtingen die er nog zaten!)
Handwerk had ik ook na 2 dagen wel bekeken en wou het (voorzichtige) échte werk hihi

De oplosbare hechtingen zijn 100% niet oplosbaar haha
Heb ze na 6 weken weg laten halen, voelt nu veel beter en de boel begint nu pas te genezen/terug te trekken op af en toe een drukkend gevoel na op mn clit.
S*x helpt me trouwens ook om me beter te laten voelen "van binnen"

Dylan doet "raar"
Zo ken ik hem helemaal niet!
Komt overdag de normale tijden qua voeding, maar is vanaf de half 7 voeding wakker, jengelig, hangerig, etc.
Knuffelen helpt niet en extra eten of water ook niet.
Dit is al de 3de avond...hij zal nu gewoon wakker zijn tot de half11 voeding vanavond, das toch niet gezond zo lang?
Hoe gaat dat bij jullie?

Dylan krijgt met dit warme weer hele vieze nagels van iedereen die hem vasthoud, hij krabt dan bijv.aan iemands arm en daar komt nu veel huidsmeer vanaf met dit weer...
Hoe maken jullie die vieze nagels schoon?
En al eens tussen je kindjes tenen gekeken?
Hoe maken jullie daar schoon?
Dylan doucht/badderd nu iedere dag met dit weer, en toch krijgt hij nog pluisjes tussen zn tenen enzo...bah!

Hier ook het gemis van de zwangerschap, maar ik wil nog niet aan nóg een bevalling denken...
Dus een 2de komt er vast ooit, maar nog niet nu haha
Heb het er al wel met Ivo over gehad...maar wij kunnen het beide niet voorstellen dat je deze gevoelens nog een keer zo heftig kunt beleven en je liefde zo moeten verdelen lijkt ook een raar vooruitzicht en we zouden dat Dylan haast niet aan willen doen zoals we er nu over denken...
Iemand hier al meerdere kinderen?
Hoe doe je dat???

Grrr wanneer komen mijn Difrax flessen een keer binnen!?!?!
Dylan heeft last van kramp TIJDENS het drinken aaah

Nou, weet niet of ik overal op gereageerd heb haha
Zal morgenochtend gelijk weer ff op t forum komen. (vanmorgen druk druk geweest,heerlijk voldaan qua poetswerk haha en online geshopt)
Kleren besteld, want mijn moeder en dr vriend gaan in September trouwen...heb voor Dylan een 5-delig zwart pakje besteld hahahahahahaha
Zoooo schattig...hebben we straks de 1ste échte gezinsfoto's whooow

Nou fijne avond allemaal
Hier viel het noodweer mee (ik zit in gelderland jaja) maar door de regen wel lekker afgekoeld.

doeidoei

sonja2009
14 July 2010, 19:21
hahaahhahahah nou dat vind ik echt knap van je hahahhahaha
Mijn lichaam zou het nu ook echt niet aankunnen om zwanger te zijn en daarbij heb ik nu weer maatje 38 en die wil ik graag nog even houden

Lunanoa
14 July 2010, 19:26
Owen is heel soms ook wel wakker tussen twee voedingen in. Dus rond de 3 tot 4 uren!

Het is normaal als kindjes een paar "jengel-uurtjes" per dag hebben. Als Owen het knuffelen niks aan vind doe ik hem in de wipstoel & als hij echt heel zeurderig is, doe ik hem gewoon in bed. Dan jengelt hij daar maar verder & geef ik hem iets eerder de fles!

Owen heeft ook enorme pluisjes tussen zijn vingers en tenen. Tussen de vingers pluk ik weg & tenen laat ik zitten, lukt me niet hahaha.
Owen gaat om de dag in bad omdat hij een hele gevoelige huid heeft. Ik laat de pluisjes dus gewoon zitten tussen de teentjes & de handjes pluk ik wat weg. Kan er verder niks aan doen & Owen heeft er toch geen last van :P

sonja2009
14 July 2010, 19:32
ik doe daisy ook om de dag in bad moet ook heel eerlijk zeggen dat niemand anders haar vast mag houden (erg he) dan alex en ik

Free
14 July 2010, 19:35
Jo- jootje, heb idd weinig last meer van mn wond.. Gisteren maakte ik een draai beweging en toen voelde ik een steek.. Maar meer is het niet.. Kan ook alweer hele stukken lopen enz, echt heerlijk!! :D

Vinny, hier zei de ha dat je elk moment met de pil kan beginnen maar deze dan 2 weken niet veilig is...... Ben afgelopen zaterdag weer begonnen dus nog 1,5 week ;)

En hebben we dan tussen door zin, gaan we toch maar even klooien met rubbers :oops: We kunnen nu ook niet van elkaar afblijven.. Doen we wel, want verlies nog steeds wat bruins.. Nog even :D Denk dat t t weekend wel over is :p

Ga nu gauw mn meisje op de arm nemen (huilt weer ontroostbaar, ze heeft volgens mij honger.. ) en dan 60 baby's in een uur kijken (of hoe heet dat programma...)

Tot morgen maar weer!!!

lovesivo
14 July 2010, 19:49
haha ff in de pauze van Kraamkliniek;60 baby's per uur , ff bijlezen haha
leuk programma!
maar goed dat dat 3 maand geleden niet was...dan hadden we allemaal niet meer gedurft hihi.

Wat een paniekerige scheeuwerd is die 20-ger hé?
Ben blij dat ik niet zo was....ik was heel erg bang om zo'n duivel te worden...
Ik was alleen ff kort angstig toen "het hoofdje stond"
Wát een pijn deed dát zeg!

sonja2009
14 July 2010, 20:00
haha ff in de pauze van Kraamkliniek;60 baby's per uur , ff bijlezen haha
leuk programma!
maar goed dat dat 3 maand geleden niet was...dan hadden we allemaal niet meer gedurft hihi.

Wat een paniekerige scheeuwerd is die 20-ger hé?
Ben blij dat ik niet zo was....ik was heel erg bang om zo'n duivel te worden...
Ik was alleen ff kort angstig toen "het hoofdje stond"
Wát een pijn deed dát zeg!
:oops: lijkt mij wel
Heb het hele ziekenhuis bijmekaar geschreeuwd
Heb ook de zusters uitgescholden omdat ik dacht dat ik dood ging

jk1988
14 July 2010, 20:30
Oké vandaar ;)
Merk je het heel erg aan Sem?
Owen was wel langer echt een baby-baby. Al is dat er nu wel vanaf :P
Doet Sem het allemaal goed verder? :D Groeit hij goed?

Sem is inderdaad ook langer baby-baby.. vorige week woog hij 3800 gram en 51,5 cm, verder knorde hij heeel erg schijnbaar komt dat omdat de slijmvliezen nog heel zacht zijn als ze zo vroeg geboren worden?
Hij begint nu lekker wat babyspek op zijn armpjes en beentjes te krijgen en bolle wangen, hij was zo ieltjes de eerste weken.
verder doet hij het super goed, hij is snel tevreden en slaapt goed tussen de voedingen... s'nachts vaak 5,5 uur.

merk je nu nog aan owen dat hij te vroeg geboren is?

jo-jootje
14 July 2010, 20:54
nou Esmée is best wel veel wakker..en erg helder...ze slaapt echt niet van voeding naar voeding...snachts wel...trouwens erg verschillend per dag trouwens....vanochtend heeft ze wel geslapen en in de middag ook wel wat...

vanavond erg wakker..even na de voeding geslapen en toen na uurtje weer wakker...en vreselijk jengelig en huilerig... uit de wieg op de arm alles oke....weer erin huilen en huilen...weer uit de wieg..mijn man even geprobeerd.....toen weer alles oke...weer in de wieg..weer mis..nu de speen erin gedaan en alles rustig...ligt vredig te sabbelen..ppff...oh nee..speen eruit gevallen..jengel jengel...zal wel de jengeluurtjes zijn..

lovesivo
14 July 2010, 22:27
Hai,

Dan zal dylan nu ook wel meer wakker zijn, gewoon omdat ie ouder word hihi
Geen zorgen....

lovesivo
15 July 2010, 07:35
hij heeft geslapen van 22.30u tot 06.30u !!!! wauwieeeee:-D

linny84
15 July 2010, 08:15
hij heeft geslapen van 22.30u tot 06.30u !!!! wauwieeeee:-D

wow wat lekker zeg!!!

sonja2009
15 July 2010, 08:31
hier ook een megq goede nacht voeding werkt echt super ze heeft geslapen van 22:30 tot 4:30 en toen kwam ze weer om 8:30

jo-jootje
15 July 2010, 08:57
zow lovesivo en sonja..lekkere nachtjes met de kleintjes! gebruik jij nog iets speciaals dan sonja?

Hier wat minder maar mijn eigen schuld...ze moest voor de laatste voeding rond 11 a 12 uur weer komen maar ze sliep nog door...en toen heb ik haar wakker gemaakt.( ik wou graag ook naar bed).wat resulteerde in heel weinig drinken..zucht..niet slim...dus 0.30 laatst voeding en toen kwam ze rond 3.30...en toen ook niet alles leeggedronken..toen kwam ze om 7.30...bijelkaar opgeteld wat ze gedronken heeft kwam ze op 180 ml dus probeer ik dat vanavond eens met de laatste voeding dat te geven...kijken of ze dan wel een lange nacht maakt...lijkt mij heerlijk!

linny84
15 July 2010, 09:08
hier ook een goede nacht maar niet zo fantastisch als laatst die 2 nachten dat ze gewoon door sliep tot 6 uur, gisteren en vannacht kwam ze om half 3 voor een voeding en toen weer om 6 uur ach mag niet klagen maar vond dat doorslapen wel lekker hoor ;) nou ik ga me klaar maken voor het consultatiebureau moet er om half 11 zijn, vind het best spannend zo in m'n eentje maar ja komt vast goed, hoop dat ze zich gedraagt ;) en niet daar gaat krijsen voor een voeding ofzo hmmmm misschien moet ik me wat minder druk maken haha

@ sonja dat van dat vasthouden heb ik ook heel erg, mijn man heeft het minder en van hem mag iedereen wel, ik vind het erg moeilijk.....maar als ze gaat huilen laat ik dat maar 2 min toe en dan neem ik haar weer over, en ik wil ook niet dat ze wakker gemaakt wordt voor het vasthouden helaas verschil ik hier ook nog wel eens over van mening met mijn man maar ja......

Beebie_Wish
15 July 2010, 09:09
* breekt even in *

Hier van ons moet elk bezoek en ook als wij op bezoek zijn en iemand wilt ons mannetje vasthouden hun handen eerst heel goed ontsmetten (dus eerst wassen gewoon en daarna met ontsmettings spul) als ze dat niet doen of niet willen dan mogen ze ons mannetje ook absoluut niet vasthouden!!

lovesivo
15 July 2010, 09:14
succes bij t consultatiebureau Linny!!!
Stelt écht niks voor... (zolang je maar mee-lult haha)
Straks snap je wat ik bedoel....:-D

Vinny45
15 July 2010, 09:19
Morguh!!! Weer een hoop gekletst joh!!

Heb wel alles even bijgelezen. Hier is het vloeien echt bijna weg!!!! Morgen met pil beginnen en dit weekend maar even rubbertjes halen hi hi hi.........
Wij laten ook iedereen eerst handjes wassen met Dettol en heb ook overal handgel staan. Als mensen gerookt hebben, moeten ze gelijk handen wassen. Vind het gewoon normaal ook als je eerst even je handen wast. En mensen mogen absoluut ook geen pinkje geven ofzo.....................bah!!!!

Maar iedereen mag ze wel pakken van mij. Anders ben ik bang dat ze zo eenkennig wordt. Gelukkig vind ze alles goed, maar mama moet af en toe even wegkijken, want ik wil dan weer dat iedereen het op mijn manier doet en dat kan gewoon helaas niet. Als ik het beu ben, pak ik ze gewoon over hoor.

Lovesivo, fijn dat Dylan zo lang heeft geslapen zeg. Ennuhhh....hier nog zo een die rond zeven uur tot een uur of 10 wakker was gisteravond. Dit is ook de enige uren dat ze jengelig/huilerig is en niks wil. Daarna slaapt ze heerlijk door tot de nacht, dus denk ook echt dat dat haar huiluurtjes zijn. Overdag als ze huilt, leg ik haar op bed en mevrouw wordt gelijk rustig. Nu ligt ze weeer op bed.......de slaapkop. Maar wel fijn, dan kan ik lekker mijn huishouden bijhouden en natuurlijk het forum!!! haha.

Nog meiden last gehad van het noodweer?? Hier niet!!! Alleen maar regen en paar donderslagen en na een 1,5 uur weer blauwe lucht en zon hoor! (zit in Noord-Brabant, denk dat buien in Oosten erger waren).

xxxxxxxxxxxx

Vinny45
15 July 2010, 09:21
Lovesivo, ik heb ook al diverse adviezen gekregen om maar gewoon overal "ja" op te antwoorden.........hi hi hi. Dus ga dat ook zeker doen haha! Had bij het intakegesprek al zoiets van.....hmmmmm....ik doe het echt op mijn eigen manier hoor.

jk1988
15 July 2010, 09:32
fijn dat jullie kleintjes ook goed hebben geslapen vannacht! Sem sliep van 22.30 tot 4.00 en toen tot 7.30

linny, succes bij het cb

Vinny, hier hetzelfde qua weer (ook brabant) en vannacht heeft het nog goed geplenst!

lovesivo
15 July 2010, 10:57
hier achterhoek/gelderland....niks aan het handje...
Na 2uur weer rustig, wel storm, regen en onweer maar niks gebeurd hier gelukkig.
Hadden wel alles storm-proof gemaakt op aanraden van de verzekeringsmaatschappijen, alles wat los staat de schuur inzetten enzooo

Iedereen mag dylan vastpakken, maar pas als ik heb gezegd je mag m wel ff uit de box halen of wil jij m ff vasthouden.
We laten dylan niet speciaal wakker worden voor visite ofzo, en als ik hem aan iemand geef en hij slaapt dan slaapt ie gelukkig rustig verder.
Mensen hoeven niet hun handen te wassen, het is ook goed voor de weerstand...maar ook zeker geen pinkjes!!!
Mocht hij wakker worden (en schrikken, want wie is dat nou?) dan pak ik hem over/terug, maar het is goed aan zijn gezichtsuitdrukkingen te zien of hij het fijn vind en of het een bekende is bij wie hij op de arm ligt.

Vinden jullie ook dat je zo makkelijk met je kindje omgaat?
Ik sta nog wel eens van mezelf te kijken, whoep whoep en rechttrekken en hij heeft zn truitje alweer aan haha snel hoor...Beterrrr

@ vinny, juist! Jou manier is de juiste....tenzij je ergens flink over twijfelt natuurlijk.
Dylan laat zich de hele dag niet horen, ja brabbelen, spelen, en nep-lachen, en dat wakkere savonds kan ik ook niet écht zijn huil-of jengeluurtjes noemen eigenlijk.
Hij wil gewoon aandacht haha en sabbelen, maar is niet huiliger, meer zeurderig (snappie? haha)

Dylan lag vanmorgen na de fles te slapen, en na afgelopen fles alweer, hij is echt aan het genieten dat het ietsje koeler is en is zijn slaap weer een beetje aan het inhalen...
Hij was ook zoveel wakker de afgelopen week.
Fijn voor hem hoor!

Nou, paps komt zo ff thuis pauze houden, ik ga ff een bak koffie zetten...
doeiiii

linny84
15 July 2010, 11:01
zo weet terug en het ging helemaal prima!! ze weegt gewoon al 4930!!!! en is al 55,5 cm lang vind je het gek dat de maatje 50 broekjes zo strak zitten haha ze zit dus ook wel een stukje boven de curve maat dat vind ik helemaal prima :D de arts vond haar al heel ver in haar ontwikkeling en ze vond mij een relaxte moeder (zat daar ook rustig te voeden tja ze had nou eenmaal honger haha) dus het viel 100% mee. volgende keer krijgt ze prikjes ik ben benieuwd hoe ze dat vind, ze is in het ziekenhuis wel vaak geprikt maar dit is toch anders. nou ik ga zo maar eens ff een broodje smeren want m'n meisje wordt zo weer wakker volgens mij.

Lunanoa
15 July 2010, 11:24
Wat fijn Linny! Helemaal super! Ze groeit flink, is al zwaarder & groter als Owen ahhahaahha :P

JK: Owen maakt ook van die kreun geluidjes, vrij lang, nogsteeds wel eens. Is mij verteld dat ze dat doen om de longetjes "klaar te maken" oid. Maar misschien heb ik ook wel niet goed opgelet.
Owen is nu 4860 en 54,5 cm dus eigenlijk op gewicht & lengte van een baby van iets jonger. Maar hij loopt prima in de groeicurve & heeft een hele goede stijgende lijn. Hij is wel heel erg helder & erg sterk! Hij zet zich af, kruipt zijn hele bed door, houdt zijn hoofd superlang omhoog etc. etc.
Maar dingen als doorslapen e.d. zijn bij ons nog niet aan de orde. Eigenijk is hij nog maar net 3 weken geweest. Prematuren lopen in het begin vaak ietsjes achter. Al valt het bij Owen zeer mee, je merkt wel kleine dingetjes.

Hier drama nacht. Steeds gehuil & wakker. Mocht van het CB wel op 150 over maar Owen is weer zo onrustig, spuugt veel, veel de hik.. Pff. Ik kijk het nog eventjes aan want misschien moet het ook wel wennen hoor. Hij drinkt het met gemak weg, als ik 180 geef krijgt hij dat ook makkelijk binnen de 20 minuten weg. Snap het dus niet zo goed...
Er zitten nu wel 4 uren tussen de voedingen gelukkig.

Wij hebben een héle leuke mevrouw bij het CB. Iedereen vindt het CB altijd drama maar zij is echt heel leuk. Laat me ook gewoon doen wat ik zelf wil etc. & heb gewoon heel veel aan de tips.
Hier nog geen slechte ervaringen gehad dus, op het uur wachten van de hepetites prik na haha.

Hier ook geen storm gehad in Friesland. Alleen erge regen in de avond/nacht, maar that's all. Nu waait het lekker hard!

Free
15 July 2010, 11:36
Hier in Drenthe ook geen noodweer gehad, ja wat waaien en regen maar meer was t ook niet :D

Begin hier nu Yara wat meer aan anderen te geven.. Wilde ik in het begin helemaal niet.. Geloof dat ze ook al wel zon dag of 10 was dat mn moeder haar voor het eerst vast had :oops: En daarna volgde de rest..
Fles geven doen we wel gewoon zelf. En haar uit de box halen als ze slaapt beginnen we niet aan.. Ze is dan meteen wakker :( En met een beetje pech wordt het dan brullen tot de volgende fles.. Dus als er visite is en ze is wakker mogen ze haar wel even vasthouden, of als ze bijna een fles moet.. Dan maken we haar wakker..
Maare de visite is nog steeds niet op gang, dus op familie na heeft alleen een soort tante (vriendin van mn moeder) haar vast gehouden.. Verders nog niet ;)

We hebben Yara gisteravond voor het slapen gaan eerst 120 gedaan maar ze ging weer krijsen.. Dacht dus weer aan krampjes.. Pink in der mondje en ze ging me toch driftig zuigen... Heeft Chris nog snel 30 bij gemaakt en dat dronk ze helemaal op.. Daarna viel ze redelijk snel in slaap :D
Alleen werd ze rond half 12 weer wakker en toen kwam er nog wat voeding terug..
Ze is nu ook al de hele ochtend wat aan het pruttelen.. Af en toe komt er wat voeding terug.. Maar ach verder weinig te klagen!! :D

Ik ga haar zo maar eens even verschonen en de fles geven, ze begint steeds iets harder te pruttelen ;) (heb ging zin in het alarm :p )

Tina
15 July 2010, 11:43
zo weet terug en het ging helemaal prima!! ze weegt gewoon al 4930!!!! en is al 55,5 cm lang vind je het gek dat de maatje 50 broekjes zo strak zitten haha ze zit dus ook wel een stukje boven de curve maat dat vind ik helemaal prima :D

Zooo!!! Wat een gewicht al, joh!!! Wat was haar geboortegewicht? Simon woog maandag 3275 gram, bij zijn geboorte 2900. En die twee zijn gewoon op dezelfde dag geboren! :shock: (Simon dan wel 4 weken te vroeg)

Ze voelde trouwens ook iets afwijkends in zijn lies/balzak, waarschijnlijk een liesbreuk... :( Net naar de huisarts geweest, die voelde het ook, maar nog steeds geen bevestiging dat het inderdaad een liesbreuk is. Nu heb ik dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo van zijn scrotum. Arm kind, nog geen maand oud! (en arme mama, want die vind het ook niet zo leuk! :cry:)

Hier heeft Simon ook bepaalde wakkere periodes, helaas valt die meestal zo rond de laatste voeding... :-| En volgens mij heeft hij dan ook wat krampjes, dus dan is het lastig hem in bed te leggen... Ik ga vanavond maar eens proberen om hem voor het slapen gaan in bad te doen met zo'n bedtime badolie. Volgens mij is een warm bad ook wel lekker voor als hij last heeft van zijn buik!

Wat grappig om te lezen over knor- en kreungeluidjes bij de premature kinderen. Hoewel Simon niet zo prematuur is als Owen en Sem doet hij dat ook. Soms als hij huilt gaat hij heel erg knorren. Kreunen doet hij vooral als hij wakker wordt, zo lijkt wakker worden een hele opgave voor hem. Soms heb ik ook het gevoel dat er iets van ontlasting dwars zit ofzo, omdat hij dan zo hard aan het persen/kreunen is. Maar hij heeft gewone (borstvoedings)poepluiers... Ik wist niet dat dat te maken had met vroeggeboorte.

Nog even een praktisch vraagje... Hoe gaan de 'jongensmama's' om met het plasgedrag van hun zoontjes? Ik wordt hier heel regelmatig ondergeplast en ben steeds net te laat... Als ik de luier open doe hou ik hem goed in de gaten, maar hij 'pakt me' altijd op een onoplettend moment. Liefst 's nachts! :mad: Gisternacht bleef het niet alleen bij plassen! Pfff, er zaten zelfs poepspetters op de kast die toch zo'n meter verderop staat! :shock: Ach, de volgende ochtend kon ik er wel om lachen! :-D

Lunanoa
15 July 2010, 11:47
Als Simon 4 weken te vroeg geboren is, is het geen wonder dat hij lichter is joh ;) Moet je je geen zorgen om maken!
Ligt ook aan de papa & mama.
Wij zijn beide vrij klein & ik verwacht dus ook niet dat Owen lang gaat worden hahahaha.

Ik leg meteen een zwitsal doekje op Owens piemeltje, dan plast hij tenminste naar onderen. Maar moet zeggen dat dat rondspuiten met de week minder wordt! Er is dus hoop hahahaha

Free
15 July 2010, 11:48
Tina, moet wel een beetje lachen om t plasgedrag van Simon (en poep gedrag :P )

Yara plast hier ook 9 van de 10 keer als ze de luier af heeft :D Lekker vrij toch.. haha
Maare een meisje plast niet de lucht in dat scheelt weer ;)
Zat laatst mn eigen babyfotos terug te kijken en zag dat mn moeder iets van een zakje onder mn kont had liggen :p Dus ben nu ook maar begonnen met een zak onder de hydrofielluier te leggen zodat t aankleedkussen niet steeds nat wordt (heb aan 2 niet genoeg ;) ) En t werkt ;) Hoef nu de hoes niet elke keer te wassen :p

Linny, wat een beste meid is Angie al zeg!! :D

Lunanoa
15 July 2010, 11:48
Als Owen wakker is mag iedereen hem wel vast houden. Maar slaapt hij, dan laten we hem lekker liggen!
Handen wassen e.d. vind ik niet nodig, behalve als mensen gerookt hebben want dat vind ik goor. Maar hij moet ook wat weerstand opbouwen dus kan hem moeilijk voor elke bacterie gaan beschermen.

linny84
15 July 2010, 11:49
Zooo!!! Wat een gewicht al, joh!!! Wat was haar geboortegewicht?

ze woog bij de geboorte 3990 zo goed als 8 pond dus, en Angie was 9 dagen overtijd ;)

Free
15 July 2010, 11:49
Als Owen wakker is mag iedereen hem wel vast houden. Maar slaapt hij, dan laten we hem lekker liggen!
Handen wassen e.d. vind ik niet nodig, behalve als mensen gerookt hebben want dat vind ik goor. Maar hij moet ook wat weerstand opbouwen dus kan hem moeilijk voor elke bacterie gaan beschermen.

En dat wilde ik er ook nog bijzetten ;) Bij roken handen wassen, verder doe ik niet zo moeilijk :D

Sweetangel
15 July 2010, 11:53
Dag alle juni-mama's

Ik ben uiteindelijk ook een juni-mama geworden, en ben nog de enige van mijn topic (uitgerekend in aug.)
Ging dus even bij jullie neuzen. :)

-xxx-