PDA

View Full Version : Juli 2010 mama's

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Anntje
17 August 2010, 07:45
Joehoe!! We hebben ons nieuwe topic!!
Hier nog ff het lijstje erbij, maar dit keer gesorteerd op de geboortedata van onze wondertjes.

ams ------------- 30 jaar ------------ 28 mei Isa Julia (35.2wk./2600gr)
jk1988----------- 22 jaar ------------ 6 juni Sem (34.5wk/2522gr.)
Tina------------- 27 jaar ------------ 20 juni Simon (36.2wk/2900gr.)
Wammie--------- 31 jaar ------------ 26 juni Linde (38.5wk /7pond)
Prinses78-------- 31 jaar ------------ 27 juni Mees Emmanuel (35.5wk/2700gr.)
SB--------------- 25 jaar ------------ 29 juni Linde (4320gr.)
Daisy------------ 27 jaar ------------ 30 juni Julie (38.4wk/2910gr.)
Greetje83 ------- 26 jaar ------------- 7 Jjli Max (40.6wk/3180gr.
annalize--------- 28 jaar ------------- 7 juli Kasper (40.2wk.4150gr.)
Minka12--------- 29 jaar ------------- 8 juli Saphira (38.3wk/3075gr.)
Anoniempje------ 28 jaar ------------ 11 juli Tessa (39.5wk)
VickyC----------- 32 jaar ------------ 12 juli Gilles (37.2wk/3390gr.)
Second baby------ 6 jaar ------------ 13 juli Thom (38.3wk/3300gr.)
Schorpioentje87-- 22 jaar ------------ 14 juli Nica (37.4wk/3030gr.)
Sunshine01------ 31 jaar ------------- 15 juli Dewi Lynn (39.2wk/2840gr.)
Jootje 82-------- 27 jaar ------------- 19 juli Senn Joy (40.0wk/4200gr.)
appelflap-------- 32 jaar -------------- 20 juli Pieter (40.2wk)
Misslola---------- 28 jaar ------------- 24 juli Myla (40.4wk-3010gr.)
Zon-------------- 31 jaar ------------- 28 juli Thijne (41 wk/3380gr.)
Anntje----------- 25 jaar ------------- 30 juli Emma (40,1wk/4020gr.)
Mick------------- 29 jaar -------------- 1 augustus Luuk
De_knapste------ 29 jaar -------------- 2 augustus Sonny (40.4 wk /3600gr)
Babylover-------- 23 jaar ------------- 16 augustus Jayleigh (42.2wk / 8 pond)

minka12
17 August 2010, 08:06
Goeiemorgen lieve allemaal,

Anntje bedankt voor het nieuwe topic openenen en het lijstje:)

minka12
17 August 2010, 08:16
Wil ik dus net een heel verhaal typen , post hij mijn bericht al.
Anntje wat geweldig zo'n nacht van heerlijk.
Babylover , ik ben zo benieuwd naar je verhaal wat heb jij een geduld moeten hebben :shock:
We zijn nu gewoon allemaal mama, is dat geen feest :)

Saphira had gisteren echt haar dagje niet, niet zo erg als zaterdag maar wel onrustig niet goed willen drinken , buikkrampjes.
Ik ga vandaag de osteopaat bellen.
Vanacht kwam ze om half 5.
Sinds zaterdag is ze weer aan het spoken s'nachts.
Ik heb haar een klein flesje gegeven , maar dat was niet genoeg.
Gelukkig was mijn man vrij en die steunde mij want ik was zo moe.
Na de fles heeft ze nog 2 uur geslapen.
Ze doezeld nu ook al weer.
Heb haar om 8 uur ook een fles aangeboden anders is het gat zo groot na 11:00.
Die heeft ze bijna helemaal leeg gedronken.
Ik ga haar zo ook wegen.
Soms denk ik dat het door mij komt , ze zeggen je mag geen prei enz.
Dan denk ik kan ze niet beter na fles dan heeft ze daar geen last van.
Ik drink al geen koffie en geen scherp eten en als ik drankje neem gooi ik het weg.
Je wil alles doen en ik wordt er soms wat onzeker van.
We gaan maar eens zien wat vandaag brengt.
Ga haar nu lekker wassen en aankleden.
Het is hier vandaag een grijze regenachtige dag blehhh.
Straks nog maar lekker even sporten dat doet me goed.

Prinses78
17 August 2010, 09:45
Jeetje wat zielig voor haar Minka. Het kan ook komen door te weinig voeding he..Ik merk namelijk bij Mees dat hij vaak krampjes krijgt een uur voor de voeding. En dan probeerde ik dat uur eerst nog te rekken en gingen de krampjes niet over. En als ik dan de fles gaf was hij er vanaf en uren daarna ook nog.
Maar ik weet het ook niet altijd, want net gilde hij het uit net na zijn fles. Heb hem snel in een warm badje gedaan en dat hielp hem gelukkig. Ga zo even naar de drogist er iets voor halen. Wat raden jullie aan...cinababy, venkelwater of infacol?
Of wordt het gewoon uitproberen.
Moet zo trouwens ook voor nacontrole naar de verloskundige.

Prinses78
17 August 2010, 09:47
wat is second baby trouwens jong moeder geworden (hihi, zie lijstje)

mick
17 August 2010, 09:56
Second baby------ 6 jaar ------------ 13 juli Thom (38.3wk/3300gr.)
Mick------------- 29 jaar -------------- 1 augustus Luuk (41,4wk/4475gr.)

heb mijn gegevens even toegevoegd.
Second baby is inderdaad een erg jonge moeder! En het is haar 2e kindje al!! ;-)

mick
17 August 2010, 10:00
jongens - meisjes
12 - 11

Schorpioentje87
17 August 2010, 10:10
hey wat leuk, we zitten in het mama's topic!!

Babylover van harte met je meisje Jayleigh, leuke naam ook! Ben benieuwd naar je verhaal!

Zo nu ga ik eerst eens alles bijlezen in ons vorige topic..

minka12
17 August 2010, 10:29
Prinses , dat klopt soms als Saphira honger heeft dan komen er ook krampjes en dan geef ik haar eerder de fles.
Maar soms ook wat je zegt na de fles.
Welke middeltjes nou als je begint zou ik gewoon infacol proberen en als dat niet werkt stapje voor stapje verder.
Wow second baby was er inderdaad vroeg bij hihihi.

second baby
17 August 2010, 10:54
hehe...gelukkig was ik op die leeftijd nog niet sexueel actief hoor :-) dat duurde nog zo'n 10 jaar en nog weer 7 jaar voor mijn eerste kindje kwam....

pff hier nu al 2 beroerde nachten achter elkaar en ook vanmorgen huilt thom veel, en dat doet hij normaal nauwelijks..kom nergens aan toe.
vraag me af of dit het begin van zijn eerste sprongetje is...zal straks oei ik groei er eens bij pakken.

babylover: van harte meid, je hebt ontzettend veel geduld moeten hebben maar daar is ze dan eindelijk :-) geniet ervan!!!

minka12
17 August 2010, 11:02
:confused:sprongetje , wat houd dat in precies.
Heb er meer van gehoord maar weet het niet precies :oops:

Anntje
17 August 2010, 11:04
Second baby----- 26 jaar ------------ 13 juli Thom (38.3wk/3300gr.)
Mick------------- 29 jaar -------------- 1 augustus Luuk (41,4wk/4475gr.)

Ik heb hem aangepast hoor, mijn excuses :oops:

Ons slaapkopje heeft net na de fles van 7 uur weer geslapen tot 10 uur. Toen heb ik haar lekker in badje gedaan, om 11 uur heeft ze weer een flesje gehad en nu ligt ze alweer te slapen vanaf 11:15. 'k Ben heel benieuwd hoe het vanmiddag gaat, anders ga ik haar dan gewoon een groter flesje geven.

Jootje82
17 August 2010, 11:06
Joehoeeee de nieuwe topic!! :D

Hier 2 goeie nachten gehad. Gisteren had hij 7 uur tussen de voeding zitten en vanacht 6uur :D
Overdag is het de afgelopen dagen minder.. Elke x na de voeding als we hem neerleggen huilt hij, en pakken we hem op dan is het goed.
Nu gaat het tot nu toe beter vandaag.. Maar jah, liever overdag huilen dan 's nachts. Verder doet hij het super. Donderdag voor het eerst naar het cb. Denk dat ons mannetje al wel 5 kilo is.. Dus ben benieuwd!

jk1988
17 August 2010, 11:30
minka, een sprongetje is dat ze een ontwikkeling doormaken in de hersenen.. ze zijn dan vaak onrustig,veel huilen en daarna kunnen ze zeg maar iets zoals lachen of omrollen....

Anntje, fijn zeg dat Emma zo lekker slaapt vannochtend! Als Sem eerder komt voor zijn fles dan is het bij hem meestal tijd om op te hogen met de voeding.. vorige was was dit het geval.. hij sliep na 4 nachten niet meer door en kwam na 3u alweer voor de voeding.. hij kreeg 5x 150cc en nu 3x 180cc en 2x 150cc en slaapt al 3 nachten weer door :-D en komt netjes om de 4u overdag!

princes, ik zou ook infacol proberen dit heeft bij Sem heel goed geholpen! het is even uitproberen wat voor Mees het beste werkt...

Jootje, goed zeg dat jullie mannetje al 2 nachten zo goed slaapt!

Second baby, misschien heeft hij inderdaad nu een sprongetje! ik hoop dat hij zich snel beter voelt...

Hier beginnen de zenuwen toe te slaan.. mijn vriend en ik laten vanavond een tattoo zetten met de naam van ons mannetje :-D

Jootje82
17 August 2010, 11:32
Mijn man moet HELAAS morgen weer beginnen met werken.. :(

Wij douchen altijd samen met Senn alleen doen we dit met zijn 3tjes.
Bijv. ik was hem, breng ik hem naar mijn man die onder de douche staat, haal ik hem op als hij klaar is en dan droog ik hem en kleed ik hem weer aan.
Maar aangezien mijn man weer werken moet betekent dit dat ik nu niet meer met hem kan douchen. Of heeft iemand tips hoe ik alleen met hem kan douchen???

Babylover; Ben benieuwd naar je verhaal!!

Jootje82
17 August 2010, 11:35
Jk; Wat ontzetten gaaf!!! :D Hihi dit gaan wij ook doen!! (alleen niet vanavond ;)) Spannend hoor.. Ben benieuwd naar een foto.
Waar laat je hem zetten? Wij laten hem in September/Oktober zetten.

jk1988
17 August 2010, 11:35
Jootje, wij doen het ook met z'n 3e.. ik heb geen idee hoe ik dit alleen zou moeten doen dus ik ben ook wel benieuwd hoe andere dit doen! nou kunnen we het s'avonds wel doen als mijn vriend thuis is...

jk1988
17 August 2010, 11:38
ja leuk he! ik vind het wel spannend hihi ik laat hem op mijn voet zetten en volgens mij is dat best gevoelig... maar ach even tanden op elkaar :-D

Wij laten hem hier in de buurt zetten.. oosterhout..

Ik zal vanavond als het lukt nog wel een foto op hyves zetten :-D

Jootje82
17 August 2010, 11:56
Jk; Jah dat kan idd ook 's avonds douchen.. Maar hoop dat iemand toch tips heeft ;) Had al iets gehoord van een wipstoeltje gebruiken om hem daar voor en na het douchen in te zetten??

Op je voet..? Leuk leuk! Ik heb ook een tatto op mijn voet maar vond het meevallen qua pijn. Op het einde werd het minder maar toen was de tattoo ook klaar :D
Ik zal je hyves in de gaten houden! :D

daisyensteven
17 August 2010, 11:59
amaai al 2 pagina's in ons nieuwe topic :-)

Proficiat babylover met je meisje! Heel mooie naam!

Ik heb er weer een vreselijke nacht opzitten van heel korte slaapjes en ik ben dus ontzettend moe. Ik hoop dat mijn meisje na haar flesje van sewwes goed slaapt, zodat ik hier vlug wat kan poetsen en daarna ook wat kan slapen.
We moeten weer naar mijn schoonouders gaan eten zoals elke week vandaag.

Julie kreeg gisteren om half twaalf haar laatste fles en het was weer 1uur voor ik in bed lag. Daarna was ze wakker om 3.15u en sliep ze gelukkig al vlug terug om 4u. Maar om 6u was ze alweer wakker, 6.45u terug in bed, half negen was ze terug wakker en heb ik haar nog wat bij mij in bed genomen. Ze is daar terug in slaap gevallen, ik heb haar tussen de kussens laten liggen zodat ik vlug kon douchen en om 10u heeft ze terug gegeten.

We moesten om 11u voor onze 2de afspraak bij de osteopaat zijn. Ze werd er weer heel rustig van. Ik hoop zo hard dat het gaat beginnen helpen. We hebben wel de indruk dat het al iets verbeterd is, dus hopelijk gaat het alleen maar in stijgende lijn.

Ze zit weer wakker in haar schommelstoel nu. Ik had haar in haar park gelegd, maar dan begint ze te wenen. Die stoel kan ik niet meer missen.

Ik hoop zo dat ze binnekort begint door te slapen, want dat slapen is tegenwoordig weer terug een enorm probleem aan het worden :-( Ik word er zo moe van.

Wij zijn gisteren met drie in bad geweest, douche heb ik nog niet geprobeerd. Alleen zou ik het precies ook niet vlug doen, ook geen idee hoe ik dat moet doen.

minka12
17 August 2010, 12:22
Hier ook tattoo in de planning ik denk dat ik vlg week of zo ga.
Ik heb de J van Jada en daar doorheen wil ik nu de s van saphira.

Ik doe het zo als ik alleen douche.
Wibstoeltje klaar leggen met grote handdoek en dan nog douchecap die dan douche en ik leg alles klaar dus washandje met zeep er al op in de douche enz.
Dan leg ik haar op het stoeltje en ga gauw alles zelf doen.
Dan is Saphira aan de beurt , is ze klaar droog ik haar af en wikkel haar lekker in en da zelf afdrogen gauw shirtje aan en dan ga ik verder met Saphira.

Dank je jk van dat sprongetje wist ik helemaal niet.

Anntje
17 August 2010, 12:24
Wij gingen in eerste instantie ook met Emma onder de douche, net zoals jij dat beschrijft Jootje. Dit weekend heb ik (terwijl mijn man wel thuis was) het alleen geprobeerd. Een badcape in de maxicosi en een hydrofiel luier. Daar heb ik haar ingelegd, en toen ben ik onder de douche gaan staan en heb ik Emma uit de mc gehaald. Later haar daar weer ingelegd, doeken lekker om haar heen gevouwen en zelf nog ff haren wassen e.d. Toen ik klaar was heb ik m'n badjas aangedaan en ben ik Emma gaan aankleden en toen mezelf. Het ging allemaal prima. Maar ik heb het dus wel bewust eerst geprobeerd terwijl C thuis was, want als het niet zou gaan, zou hij haar van me over kunnen nemen, maar dat was dus niet nodig.

Wammie
17 August 2010, 12:38
Gefeliciteerd babylover!!!!

Ik doe mijn meisje altijd gewoon in het kleine badje. Gaat prima zo. We doen haar eigenlijk nooit mee in de douche, maar kan het wel eens proberen zo te lezen.

Ons meisje heeft zo'n heerlijk ritme nu. Ze komt overdag ongeveer rond 7,11,15,19,22 en dan 's nachts nog ergens een keertje. Meestal is ze 's avonds erg onrustig en slaapt slecht, maar dan slaapt ze de nacht zo'n 6 uurtjes door. Ik vind het prima zo!

Tina
17 August 2010, 12:49
Handig die 'douche-tips'! Ga ik ook eens proberen!

Babylover, gefeliciteerd!!! Eindelijk! En wat een stoere naam!

second baby
17 August 2010, 13:13
@ minka: het is inderdaad precies zoals JK zegt: je zou eens kunnen kijken op oeiikgroei.nl hier kun je je ook aanmelden voor de sprongenwekker. Je krijgt dan een mailtje op het moment dat ze een sprong in gaan.
Ze gaan er vanuit dat ieder kind rond dezelfde periode zo'n sprong doormaakt door de groei van de hersenen. wel moet je rekening houden met wanneer je kindje geboren is, bijv de eerste sprong is rond 8 weken (wel kunnen ze hiervan al een paar weken eerder van slag zijn dus is je kindje 2 weken te vroeg geboren dan zal hij zijn sprong pas met 10 weken maken, is hij 2 wkn te laat dan al met 6 weken...jij moet er dus 1.5 a 2 weken bij op tellen...)
Zo'n sprong kun je herkennen door dat ze meer bij mama willen zijn, meer bezig gehouden wil worden, slechter eet of drinkt,of juist de hele dag aan de borst wil liggen, en slechter slaapt...
Je baby lijkt gewoon meer hangerig dan anders zijn huileriger en prikkelbaarder...zo'n sprongetje kan een paar dagen tot 2 wkn duren, dat verschilt per kind, en mijn ervaring met mijn dochter is ook dat het verschilt per sprong.
In mijn geval denk ik dat het nog wat vroeg is voor Thom zijn sprongetje omdat hij 1,5 week te vroeg is en dus pas rond 9,5 week zijn sprong zou moeten krijgen en hij nu pas 5 weken is.
Op het moment dat ze een sprong maken zijn ze dus bezig zichzelf te ontwikkelen...op dat moment veranderd hun hele wereld...ze kunnen bijvoorbeeld ineens geluidjes maken en weten niet wat ze ermee aan moeten.
Ik maak altijd deze vergelijking om het duidelijk te maken:
Stel dat jij vanmorgen wakker was geworden en je ineens kon vliegen, of kon toveren...dan zou je even helemaal niet weten wat je daar mee aan zou moeten en staat je wereld even op zijn kop.
Dat is dus bij jou baby ook zo als hij een sprong maakt.
Overigens maakt niet elke baby op dezelfde manier zijn sprong, en daardoor ontwikkelen ze zich toch nog allemaal op een andere manier...ze kiezen iets om zich te ontwikkelen waar ze zelf in geinterreseerd zijn, daardoor praat de 1 eerder en loopt de ander eerder. Aan jou de taak om haar interesse te volgen en haar te helpen bij haar sprongetjes...zo help je haar in haar ontwikkeling!

daisyensteven
17 August 2010, 16:35
Ik ga dat douchen toch ook eens proberen. Lijkt me wel leuk en handig op momenten dat je alleen bent, je weg moet en ze niet rustig te krijgen is.

We zijn ons aan het klaarmaken om weer bij mijn schoonouders te gaan eten. Ik hoop dat ons meisje sewwes in slaap valt in de wagen en ginder ook heel de tijd slaapt. :-) Slecht van mij, ik weet het :-)

second baby
17 August 2010, 16:43
correctie dames: het 1e sprongetje komt al rond 5 weken, en ik denk dus toch dat ik opnieuw het eerste sprongetje herkent heb...bij mijn dochter waren ze ook altijd zo duidelijk...

minka12
17 August 2010, 17:24
Dank je wel second baby ik heb mij meteen aangemeld.
Ik had er echt nog niet duidelijk van gehoord en bij mijn dochter heb ik het echt niet gemerkt.
Hier zijn de krampjes weer begonnnen , ze moet om 19:00 weer de fles en daar gaan we weer.
Heb net gekolfd en dan maar eerder geven.

Daisy ik vind het knap hoe je elke week bij je schoondouders eet terwijl je het vaak zo moeilijk met ze hebt.
Ik hoop dat het vanavond mee valt.

babylover
17 August 2010, 17:28
Nou hier komt het verhaal dan hoor haha ..
Zondag ochtend werd ik gestript met 2cm ontsluiting heledag erg veel last gehad van ween in me rug maar allemaal nog veelste licht diezelfde dag ben ik smiddag's nog wezen kijken naar een voetbalwedstrijd van mijn vriend en daarna naar me zusje geweest die stage loopt op een camping en daar nog even een rondleiding had gegeven, om 23:45 ging ik even naar de toillet en toen voelde ik een raar plopje en zag witte dingetjes drijven in de wc toen ik opstond viel er een hele plas op de grond (het waren mijn vliezen!!!) eigenlijk zou ik natuurlijk de volgende ochtend naar het ziekehuis gaan voor een echo en een inleidings datum maar nu mijn vliezen waren gebroken zag ik het allemaal weer zitten ik belde gelijk de vk en de ween waren ook meteen aanwezig en nog heftig ook toen ze kwam kijken zat ik op bijna 4cm ontsluiting ze zei dat ze om 04:00 weer langs zou komen om te kijken en dat deed ze ook ik zat toen op 5cm dus het ging niet heel vlot maar zat wel al op de helft en die ween waren zo pijnlijk ik kon niet normaal liggen of zitten niks hielp dus om half 5 snachts gingen we naar het ziekehuis daar aangekomen moest ik de ween rustig proberen op te vangen om 07:00 uur in de ochtnd zat ik op 7cm maar om half 10 ook nog steeds dus de verloskundige vertelde dat ik toch zou worden ingeleid en toen kreeg ik nog meer extra ween erbij nou op dat moment dacht ik dat ik dood ging en zei al de hele avond dat ik niet snapte dat mensen 3 of meer kinderen hebben hahaha.. om 11 uur sochtends zat ik bijna op 9 cm maar om half 12 kreeg ik persween die ik dus weg moest werken (wat een werk!!!) ik hield het echt niet meer dus om half 1 kwam de gynecholoog nog een keer kijken en toen zat ik tussen de 9 & 10 cm ik moest het nog een halfuur volhouden maar dat lukte niet dus om kwart voor 1 kwam ze weer kijken en ik was al half aan het persen dus het ging beginnen! helaas lag ze in een kruin-ligging waardoor het persen wat moeilijker werd en ze er eigenlijk niet helemaal doorheen kon dus met een knip en een pompje op dr hoofd werd ze er uiteindelijk uitgehaald wouw wat was dat een mooi moment die ik nooit meer zal vergeten zo een mooi klein meisje met veel haartjes en een lief koppie toen kwam al snel een dokter langs en zei dat ik gehecht moest worden want was van boven na beneden helemaal uitgescheurd waar ik niks van heb gemerkt maar ik moest wel onder nacose dus na een z'n uur me dochtertje te hebben vastgehouden die uiteindelijk om 13:50 geboren was werd ik naar de o.k gebracht en lag ik daar aan van alles en nog wat ze zoude me dus gaan hechten 17:30 werd ik in de uitslaap kamer gebracht en hebben ze echt 5x bloedgeprikt maar dat lukte niet wat bleek ik had bloedarmoede heel vaag allemaal ik sliep half dus snapte er niks van zat aan verschillende infuzen met zakjes bloed + slangen door me neus nou ik dacht echt wat is dit nou weer ??? moest dus wel blijven 1nachtje in het ziekenhuis samen met me meissie we zijn vandaag lekker thuis alleen wat een pijn ik kan niet zitten amper lopen en alles onder doet zeer van die hechtingen! Zucht maar verder maakt ze het goed en ik ook wel al mag ik wel flink wat uitrusten haha! nou dit was mijn verhaal hihi

greetje83
17 August 2010, 18:46
Tjee Babylover, wat een verhaal zeg! Heb je een totaalruptuur (tot aan je anus) gehad? Dat was echt mijn ergste nachtmerrie! Ik hoop dat het snel geneest. Gelukkig kan je nu wel genieten van je kleine meisje.

Max heeft vanacht 6,5 uur geslapen, heerlijk, ik was zo blij! Hij heeft het al wel vaker gedaan, maar hoop dat het het begin is van een ritme. Ik baal wel een beetje van het weer. Ik wandel graag veel en lang met Max, maar met die regen kom ik het huis bijna niet uit. Bah bah, hopelijk wordt het snel beter!
Ik ga overigens a.s. donderdag voor het eerst samen met Max een treinreisje naar Utrecht maken en daar lekker shoppen. Ik hoop dat het een beetje wil met hem. Mijn moeder en mijn nichtje komen ook naar Utrecht, super gezellig. Dat zijn de enige momenten dat ik wel eens verlang naar flesvoeding, nu moeten we een paar keer ergens in een hoek van een kroegje gaan zitten zodat ik Max kan voeden, maar ach, het mag de pret niet drukken!

minka12
17 August 2010, 18:50
Babylover , arme meid zo lang gewacht en dan nog uitgescheurd ook.
Nou ga nu maar bij komen en genieten van je kleine meid.
Het wachten is beloond en wat is het mooi he zo'n klein wondertje in je armen.

Ik heb geprobeerd Saphira in bed te leggen maar dat gaat hem wederom niet worden vanavond.
Krampjes en onrustig.
Ach ja beter in de avond dan in de nacht.

minka12
17 August 2010, 18:52
Greetje,
wat leuk zo'n dagje uit.
En ja die borstvoeding.
Ik heb een keer op de wc in de kroeg gekolf en toen de fles gegeven hihi.
Ze stonden raar te kijken hoor toen ik met flesje melk naar buiten kwam hihi.
Heerlijk he die nachten van 6.5 uur dat doet een mens goed.

Prinses78
17 August 2010, 19:49
babylover wat een verhaal...Sterkte met herstellen.
Ik ga nu lekker naar bed en hopen dat Meesie na de fles van 11 uur ook eens langer dan 4 uurtjes slaapt....
Welterusten allemaal!

jk1988
17 August 2010, 20:08
zo babylover wat een verhaal! klinkt erg pijnlijk! ik was 2 kanten opgescheurd en het hechten was bij mij een hel aangezien de verdoving uitgewerkt was....

De tattoo staat :-D was af en toe even de tanden op elkaar maar het is erg meegevallen!

Schorpioentje87
17 August 2010, 20:26
Pff heftig verhaal Babylover! Gelukkig is je kleine meid er. Mij hebben ze ook ingeknipt en geholpen met de vacuumpomp. Pff hier deden de hechtingen ook echt helse pijn. Het hechten zelf maar de dagen erna ook!

Word een beeje jaloers van die lekkere nachten van sommige hier.. Hoop ook dat het hier gauw komt. En anders al af en toe, hihi zelfs dat is beter dan nooit;) Ik heb vandaag de puckababy gehaald. Nica had eerst vooral s' avonds moeite met in slaap vallen. Maar de laatste dagen ook soms overdag. En soms na de fles van half 12 of die rond half 4.. Dus hier ligt ze nu lekker in te slapen. Hoop zo dat de nacht nu ook eens goed gaat! Ben benieuwd.

VickyC
17 August 2010, 20:48
Ik hoop dat je snel herstelt, Babylover! Nu genieten van je meisje!!

Nog nvraagje aan de keizersnede mama's (Minka, Jootje, Daisy, nog iemand?) : hebben jullie nog last van de wonde? Ikzelf wel dus. 't Is nu ruim 5 weken geleden. Mijn wonde is wat ontstoken aan de buitenkant (ik doe er dagelijk ontsmettingsmiddel op), ik denk dat het mss een ingegroeid haartje kan zijn, nu dat hoop ik althans... Maar ook aan de binnenkant lijk ik nog pijn te hebben, ietwat trekkerig gevoel. Herkent iemand dit?

Schorpioentje87
17 August 2010, 20:59
De tattoo staat :-D was af en toe even de tanden op elkaar maar het is erg meegevallen!

Waar blijft je foto op hyves?? Ik was meteen aan het spieken;)

daisyensteven
17 August 2010, 21:01
Vicky, dat trekkerig gevoel heb ik ook aan mijn huid, maar niet aan de wonde. Ik heb een echo laten nemen en alles was in orde, dus mijn kinnesist zegt dat het het bindweefsel onder de eerste huidlaag is dat terug soepel moet worden. Dat kan even duren.
Aan mijn wonde zelf heb ik al lang geen pijn meer. Ik durf er alleen nog altijd niet helemaal over scheren.

Babylover, idd wat een verhaal! Lijkt me enorm pijnlijk! Ik hoop op een vlug herstel voor je, maar het genieten van je meisje zal de pijn wel wat verzachten h!

daisyensteven
17 August 2010, 21:02
Ons meisje ligt weer te slapen in haar schommelstoel. Ik hoop zo dat het deze nacht een beetje beter gaat, want ik ben ook zo enorm moe en jaloers op degene met goede nachten :-)

VickyC
17 August 2010, 21:09
Bedankt voor je reactie, Daisy, tzal een kwestie van geduld en herstel zijn zeker? kDenk dat ik te vlug te veel weer wil kunnen...

Schorpioentje87
17 August 2010, 21:13
Ons meisje ligt weer te slapen in haar schommelstoel. Ik hoop zo dat het deze nacht een beetje beter gaat, want ik ben ook zo enorm moe en jaloers op degene met goede nachten :-)

Zullen we samen duimen op een goede nachtrust dan! Laat je haar als ze slaapt dus gewoon in de schommelstoel liggen totdat ze weer wakker word?

daisyensteven
17 August 2010, 21:48
meestal ligt ze daar 's avonds in en word ze rond 23u - 23.30u wakker voor haar laatste voeding en daarna gaat ze naar haar bedje

Ik ben doodop, dus ik ga haar proberen in haar bedje te leggen. Als ze dan wakker word, geef ik haar ineens eten, maar als ze doorslaapt, kruip ik ook al even in mijn bed. Ook al is het dan misschien maar even.

Ik weet het allemaal efkes niet zo goed meer.

En idd, we zullen allemaal samen hopen en duimen op een goede nacht voor ons allen :-)

daisyensteven
17 August 2010, 21:49
@Vicky, ik ken dat gevoel hoor. Ik ga nu echt wel hevig met mijn oefeningen van de kinesist, omdat ik mijn figuurtje zo graag terug wil. En nu ben ik enorm stijf :-)

daisyensteven
18 August 2010, 03:34
Julie heeft geslapen tot 3u (dus weer 8 uur tussen haar eten gelaten), laatste voeding was om 19u. Maar dus weer niet 's nachts en nu zit ik hier nog beneden.
Ik heb haar nu net even in haar schommelstoel gezet, want ze bleef weer maar overgeven en is nu dus weer klaarwakker.
Als ze sewwes niet slaapt ga ik eens proberen haar zo in haar bedje te leggen.

Dat is nu al de 2de keer dat ze er zo eens een keertje 8 uur tussen laat, maar altijd 's avonds ipv 's nachts. Ik hoop zo dat ze het was opschuift.

Als ik nu wat vroeger had geweten dat ze niet meer achter haar laatste voeding (half twaalf) ging vragen, had ik haar beter om half tien (na haar badje) in bed gelegd en zelf ook zo vroeg gaan slapen :-) In het vervolg ga ik haar na haar badje in bed leggen, wordt ze dan toch tussen 23u en half twaalf nog wakker, geef ik haar haar voeding en anders heb ik toch wat langer geslapen. We kunnen het maar proberen zeker :-) Ik weet het anders echt allemaal niet goed meer.

Ik moet straks om 11u op na controle bij de gyneacoloog.

minka12
18 August 2010, 07:29
Goeiemorgen Dames,

Daisy 8 uur is best lang maar net wat je zegt als ze het nou s'nachts doet.
Meisje kom vandaag maar wat bij als dat lukt.

Hier heb ik best wel een goeie nacht gehad.
Gisteravond maar krap 2 uurtjes krampjes gehad en toen is Saphira om half 9 in bed gaan slapen wow de eerste keer.
Heb haar om half 11 de fles gegeven , ging moeilijk ze was nog erg slaperig maar ja laat ik haar liggen dan komt ze om 2 a 3 uur.
Vanochtend begon ze om 4:15 onrustig te worden heb haar bij ons genomen en toen is ze weer gaan slapen tot half 7.
Toen werd ze wakker en had ze echt honger.
Het enige waar ik me zorgen om maar is dat ze sinds 2 dagen slecht drinkt.
Gisteren de laatste voeding liet ze 30 cc in de fles en vanochtend de eerste voeding wel 40 cc.
Normaal dronk ze haar flessen van 140 cc bv zo leeg.
Ga toch zo de cb bellen.
Verder is eindelijk na 4 wk haar spruw zo goed als weg.
nou meiden ik moet vandaag ook naar de gyn voor controle.

second baby
18 August 2010, 10:14
Heey minka: denk aan het sprongetje he?! dan drinken ze ook slechter, misschien is dat aan de hand als je verder het idee hebt dat ze niets mankeert...er staat letterlijk in het boek dat veel ouders bij het eerste sprongetje bang zijn dat er iets mis is met hun kindje en naar de ha gaan, en dat daar dan blijkt dat er niets aan de hand is. Wel heel goed om haar goed in de gaten te houden, en te controleren of ze geen koorts oid krijgt!!
Sterkte hopelijk drinkt ze gauw weer goed...

@ daisy ik zou haar denk ik dan wakker maken voor de 23 uur fles zodat ze daarna die 8 uur gaat pakken...dan wordt ze niet meer snachts wakker omdat ze honger heeft...misschien het proberen waard?

Hier nog steeds 2 nachtvoedingen...zucht... maar goed het is niet anders, wel balen dat ik het nooit is even aan papa over kan laten...

minka12
18 August 2010, 10:49
second baby , ohhh ja zou dat het zijn.
Pff wordt al wat rustiger nu. Ze woog vandaag 4600 gram dus dat is volgens mij uitstekend. Ze is niet ziek of zo geen koorts enz.
Ze heeft net wel fles van 140 cc op.
Nou het cb zou ook nog terug bellen.
Dank je wel he !!!

Jootje82
18 August 2010, 10:50
Babylover; Wat een verhaal meid!! Jeetje.. Hoop dat je snel wat herstelt. Geniet van jullie meisje!!

Vicky; Ik heb zelf geen last van de wond meer maar wel van mijn buik boven de wond. net of alles beurs en blauw is. Maar word steeds beter.

Daisy; Kan je niet, als ze de laatste voeding bijv. om 19.00uur krijgt, 4uur later weer voeden dus om 23.00uur? Zodat ze daarna miss 8uur slaapt?
Of kan dat om bepaalde redenen niet..?

Jk; Mooi tattoo hoor, heb hem net even bekeken! Nu kan ik helemaal niet meer wachten.. ;)

Hier; Ons mannetje heeft om 23.40uur laatste fles gehad en meldde zich om 06.40uur weer, dus weer lekker 7 uur ertussen. Hopen dat het zo blijft.. Tegen 07.15 weer lekker samen met Senn op bed gekropen tot de volgende fles. Helaas is mijn man vandaag weer begonnen met werken en bevalt me niks. Mis hem echt.. Maar jah, wat kan ik er aan doen. Hoort erbij..

minka12
18 August 2010, 10:50
Daisy ik doe dat ook.
Ik maak saphira echt wakker om half 11 doe ik dan niet dan wordt het echt een nacht voeding.
Dus net wat second baby zegt het valt misschien te proberen

Jootje82
18 August 2010, 10:51
Second baby; Ik kan op die site niet vinden waar ik me kan aanmelden voor die sprongenwekker.. Kan jij me helpen?

Jootje82
18 August 2010, 10:52
Trouwens sorry second baby, ik stelde hetzelfde voor aan Daisy maar had niet gezien dat jij het al had gezegd.. ;)

minka12
18 August 2010, 11:13
eerste pagina jootje en dan aan de rechterkant blauw vak met sprong wekker en emagezine

second baby
18 August 2010, 11:39
@ jootje geeft niets hoor, ik schrijf ook wel eens dingen dubbel...komt alleen maar overtuigender over als je het van meerdere personen hoort toch? hihi

@ minka: kan heel goed een sprong zijn hoor, als je haar goed in de gaten houdt en ze idd niet ziek is denk ik dat dit het is...let maar eens op of je al nieuwe vaardigheden van haar kan ontdekken..als je over een paar dagen denkt
"heey nu is ze weer net zo makkelijk als eerst" weet je dat de sprong genomen is en zul je zeker dingen tegenkomen die ze daarvoor nog niet kon! In een sprong huilen ze vaak ook wat meer en willen ze et liefst de hele dag bij mama zijn..

Jootje82
18 August 2010, 11:53
Minka; bedankt!

Second baby; Dat is idd waar jah.. :D

VickyC
18 August 2010, 11:55
Gilles is nu 5 weken en 2 dagen. Hij eet al 150 ml met 5,5 schepjes (Nutrilon). Fles altijd volledig leeg. Daarnet om 11.30u gegeten, wilde na een uur alweer eten. 'k Heb hem maar nog een fles gemaakt en heeft er beetje van gedronken (30 ml) en nu is ie blijkbaar voldaan. Ik heb me gewogen en dan met hem erbi,j en mijn weegschaal duidde aan dat hij 5,100 kg weegt. Hij drinkt wel veel zeker als ik vergelijk met sommige hier op 't forum?

VickyC
18 August 2010, 11:57
Inderdaad, Jootje, net beurs en blauw boven de wond, zo omschrijf je het heel goed... Mijn snede zelf is trouwens beter nu. Tja, tkomt uiteindelijk allemaal wel goed, h, positief denken...

jk1988
18 August 2010, 12:15
vicky, ik denk dat het niet teveel is hoor.. hoeveel voedingen krijgt hij op een dag?
Sem krijgt nu 3x 180cc en 2x 165cc vandaag krijgt hij 6 voedingen omdat hij vannacht is gekomen en dan krijgt hij 4x150cc en 2x180cc de eerste en laatste voeding..
Hij weegt nu rond de 5,5 kilo...

daisyensteven
18 August 2010, 12:42
Meestal krijgt Julie haar laatste fles tussen 23u en 24u. Maar nu is het dus al 2 keer (niet achtereenvolgens) voorgevallen dat ze niet wakker word. Misschien idd als ik ze nu eten gegeven had terwijl ze sliep, want ze is echt niet wakker te krijgen... Maar dan heeft ze misschien ook weer last van het overgeven...
Ik weet het niet. Misschien volgende keer eens proberen en dan zal ik dat onmiddelijk zien h.

Ik ben op na controle bij de gyn geweest en alles is in orde.

Morgen moet ik om 16u met Julie naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes. Dat is voor de zekerheid omdat ze zo lang in stuit gelegen heeft.

Vicky, ik geef Julie ook gewoon waar ze achter vraagt hoor en soms is dat ook veel, soms weer wat minder.

babylover
18 August 2010, 12:49
@greetje83 ja helemaal tot aan de anus vreselijk kan geneens zitten of wat dan ook!
Ben wel blij dat ik er tijdens de bevalling niks van had gemerkt

babylover
18 August 2010, 13:22
Nou hier flink aan t genieten van me kleine meid kan de heledag naar dr kijken, helaas heeft ze het ritme omgedraait en is zer snachts heel huillerig en overdag
wilt ze slapen haha nu alle visite nog helemaal niet z'n zin in aangezien ik geneens normaal kan zitten en opstaan,
Had wel een vraagje voor de mensen die geen borstvoeding geven hadden jullie na de bevalling nog last ervan gehad??
Ik voel namelijk niks maar ben bang dat ik opeens last ga krijgen

Schorpioentje87
18 August 2010, 13:25
@greetje83 ja helemaal tot aan de anus vreselijk kan geneens zitten of wat dan ook!
Ben wel blij dat ik er tijdens de bevalling niks van had gemerkt

Ik kon de eerste 5 dagen ook niet zitten. Ze zeggen dat de 5de dag de piek heeft qua pijn.. Daarna zakt het snel af! Bij mij hebben ze de 5de dag de hechtingen eruit gehaald en dat was echt een verademing, wat een verschil! Kon meteen zitten, wel voorzichtig natuurlijk maar vond het al heel wat. Dacht in het begin echt van dit komt nooit meer goed haha. Maar gelukkig wel:)

Schorpioentje87
18 August 2010, 13:27
Nou hier flink aan t genieten van me kleine meid kan de heledag naar dr kijken, helaas heeft ze het ritme omgedraait en is zer snachts heel huillerig en overdag
wilt ze slapen haha nu alle visite nog helemaal niet z'n zin in aangezien ik geneens normaal kan zitten en opstaan,
Had wel een vraagje voor de mensen die geen borstvoeding geven hadden jullie na de bevalling nog last ervan gehad??
Ik voel namelijk niks maar ben bang dat ik opeens last ga krijgen

Ook dit had ik pas rond dag 4 of 5. Was net Pamela Anderson haha. Zo dik, kon er met een handdoek niet eens tussen om tussen mijn borsten af te drogen zo erg! Mijn vriend vond het wel leuk natuurlijk haha! Ik dacht voor de stuwing nog van oh daar kom ik goed vanaf. Maar helaas kwam het toch nog...

Schorpioentje87
18 August 2010, 13:32
Touwens, tot nut toe ben ik erg positief over de puckababy. Ze valt hier duidelijk beter door in slaap. Gisteravond was ze alle keren zo vertrokken. Ook vanacht! Dus ik ben weer helemaal blij:) Vanmorgen geprobeerd zonder de puckababy in bed te leggen, want normaal kon ik haar smorgens zo terug brengen en was ze zo weer in dromenland tot vaak de volgende fles. Helaas was dit nu geen succes. Puckababy aan en ze sliep! Wat een uitvinding!

Prinses78
18 August 2010, 13:35
Gisteren voor nacontrole geweest.......is er op een bepaalde plek scheef gehecht...Ik had ook nog wat last. Ze kan niet garanderen dat dit overgaat. Als ik er dan vanaf zou willen moet er opnieuw een sneetje gezet worden en opnieuw gehecht. Baal echt enorm....

Mees komt 's nachts ook elke 3 a 4 uur. Ik begin nu echt wel moe te worden..MAar ja gelukkig slaapt hij redelijk snel weer in.

VickyC
18 August 2010, 14:12
JK, ik heb het aantal voedingen per dag eigenlijk nog niet geteld...Meestal is het om de 3 4 uur, en soms een beetje erbij ertussen als het duidelijk is dat hij nog honger heeft.

Prinses, kan me voorstellen dat je ervan baalt. 'k Hoop voor jou dat het niet nodig is om te herdoen...

Ik zou eigenlijk ook op nacontrole moeten gaan, maar mijn eigen gyn (een vrouw, voor wie ik dus specifiek gekozen heb, ik ben hierin nogal een moeilijke...) is nog altijd in zwangerschapsverlof, dit tot oktober. En ik heb geen zin om op controle te gaan bij een man. Mijn man zou me direct sturen, maar ik zie dat echt niet zitten... Verder zijn mijn voeten en benen nog altijd wat opgezwollen, zodat ik niet in mijn schoenen (lees : al mijn o zo mooie pumps, laat staan laarzen) kan en nog steeds loop op Scholls... En verder nog altijd geen gram afgevallen, nog altijd ruim 20 kg teveel, kan niet in de kleren die ik wil dragen (sportieve rok, of een broek, met T-shirt en riem met strass, o wat is dat lang geleden...). Voor de babyborrel die doorgaat op 12 september heb ik gelukkig alvast een outfit gevonden die me past, maar nog geen schoenen voor erbij... Och, sorry, klaag klaag, moest ik even kwijt...

jk1988
18 August 2010, 14:58
princes, jee wat vervelend zeg! ik hoop niet dat het opnieuw hoeft!

babylover, bij mij begon de stuwing ook pas dag 4/5!! ik dacht er ook goed vanaf te komen maar helaas. ik kan je 1 tip geven maandverband een beetje vochtig maken en een beetje buigen en dan invriezen (dit deden ze bij ons in het ziekenhuis)! dit kun je als je veel last krijgt erop leggen en daarvoor voelde in nauwelijks nog wat van de stuwing en paracetamol hielp ook goed.

jk1988
18 August 2010, 14:59
schorpioentje, wat fijn zeg dat nica zo goed slaapt in de pucababy!

second baby
18 August 2010, 19:05
@minka: wat zei het cb?

hier: thom slaapt al de hele dag en is alleen even wakker voor de voeding, sliep om 11:15 tot 16:15 toen heb ik hem wakker gemaakt (tussendoor ook om 13.30 even liggend gedronken maar gelijk verder slapen) ligt nu ook weer op mijn schoot te slapen. tjonge ik vrees voor weer een beroerde nacht, maar heb zelf ook nog even geslapen vanmiddag....

greetje83
18 August 2010, 20:07
Oh Babylover, wat erg! Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Prinses: vreselijk! Ga je je laten opereren, of heb je er te weinig last van?

Vicky: ik kan me voorstellen dat je baalt van al die dingen! Ik baal ook van mijn blubberbuik!

Hier alweer een nacht van 6,5 uur! Zal hij het nu eindelijk snappen? hihi, ik hoop het zo!
Ik heb gisteren bij het knippen van Max zijn nageltjes per ongeluk in zijn vinger geknipt. Ik heb 2 uur zitten janken, afschuwelijk! Ik voel me nog steeds heeeeeeeel erg schuldig, ik ga NOOIT meer proberen zijn nagels te knippen!

second baby
18 August 2010, 20:55
@greetje, wat naar van zijn nageltje...misschien de volgende keer vijlen? de nageltjes zijn nog zo zacht dat gaat makkelijk. ik dacht me ook te herinneren dat je de eerste 6 weken zowiezo ook niet de nageltjes mag knippen maar dat kan ik verkeerd hebben hoor....

@prinses: hier ook het idee dat ze niet goed gehecht hebben, er is onderin echt een soort bobbeltje/bultje ontstaan, heel gek....weet nog niet of het problemen opleverd wat ik heb nog geen seks gehad..ik blijf met regelmaat steeds beetjes bloeden namelijk.
misschien een genante vraag maar wanneer hadden jullie het idee dat alles onderin weer een beetje in de oude stijl terug was? en niet meer zo'n opgerekt gat (sorry hoor maar weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken :-S)

Schorpioentje87
18 August 2010, 20:57
Hier slaapt Nica vandaag ook echt supergoed, dankjewel puckababy. Hoop dat het vanacht ook weer zo goed gaat. Misschien nu eens doorslapen?? haha Zal vast wel niet..
Vandaag is mijn vader aangereden met wielrennen. Met de ambulance vanuit duitsland hier naar het ziekenhuis gebracht. Valt gelukkig erg mee. Heeft pijn aan zijn heup, maar hier is niets aan te zien. En heeft zijn been in het gips. Kan zijn voet niet bewegen maar ze kunnen op de rontgen niet duidelijk zien of hij nu geborken is of niet. Zien wel wat scheurtjes enzo.. Nu ga ik morgenvroeg weer met hem terug naar het zh, dan weer opnieuw foto's maken en nieuw gips erom.
hehe het is toch wat, heb me het zh wat te veel gezien dit jaar! Maar komt goed, is gelukkig niet ernstig..

Second baby: Ik hoop op een goede nacht voor jullie!

Greetje: Ach germ, wat zielig voor je kleine vent. Heeft hij hard gehuild? Kan me goed voorstellen dat je je heel schuldig voelt al doe je het zeker niet met opzet! Zijn de moedergevoelens. Jij hebt het waarschijnlijk erger gevonden dan Max! Knuffel voor jullie beiden!

second baby
18 August 2010, 21:01
hihi greetje, je komt zeker uit brabant? "ach germ?"

second baby
18 August 2010, 21:02
ach ik bedoel schorpioentje natuurlijk, dom dom

second baby
18 August 2010, 21:13
oh nog een vraagje, hoe leggen jullie de kids op bed? gebruiken jullie slaapzakjes, pyamaatjes of leggen jullie ze gewoon met de kleertjes aan op bed?

daisyensteven
18 August 2010, 21:46
@second baby, toen het zo warm was had ze heel de dag alleen body's of kleedjes aan en dan sliep ze in haar body onder haar dekentje.
Maar nu doe ik haar na haar badje in een pijama en dan zo onder het dekentje (dat ze wel altijd weg stampt, maar toch :-))

@greetje, ocharme dan zou ik me ook schuldig voelen. Ik durf ons meisje haar nageltjes nog niet knippen. Ze zijn ook helemaal nog niet lang.

@schorpioentje, super dat Nica zo goed slaapt! Ik hoop ook voor je dat het doorzet naar de nacht.

Ons meisje heeft net haar laatste fles gehad en is in slaap aan het vallen, dus ga haar zo dadelijk in haar bedje leggen en er dan zelf ook maar onmiddelijk inkruipen, zodat ik zo lang mogelijk kan slapen. Ik hoop dat ze goed slaapt vannacht.
Ze zal in ieder geval wel doodop zijn denk ik, want ze heeft amper geslapen vandaag.
Ze is wakker geweest van 11 tot 16u, dan een uurtje geslapen, terug wakker en dan terug geslapen van half zeven tot acht. En nu is ze net in slaap. Dus het kan toch niet anders dan dat ze goed moe is nu h. Ik hoop het zo :-)

Anntje
18 August 2010, 21:46
Zo, wat hebben jullie weer veel geschreven zeg!
@ Babylover, wat een verhaal meid, doe rustig aan en laat de visite anders lekker ff wachten tot je er zelf weer wat meer aan toe bent. Jij en jullie dame gaan nu voor hoor!
@ Daisy, je zei dat Julie 8 uur geslapen had. Dat is geen probleem hoor, het cb zei vandaag tegen mij dat ze tot 2 mnd 8 uur mogen doorslapen en vanaf 2 mnd 10 uur.
@ Minka: het kan een sprongetje zijn zoals de andere meiden al zeggen, maar het kan ook weer een regeldag zijn, die heb je weer met 6 weken en misschien is Saphira er wel iets vroeger mee.
@ JK: Wat een super mooie tattoo!!
@ Second Baby: Ik heb ook nog geen seks weer gehad, want ik vloei nog steeds een (heel klein) beetje. Maar ik heb nu niet echt het gevoel dat het er anders voelt als voor de bevalling.
@ Schorpioentje: Wat naar voor je vader, maar wat fijn dat het niet ernstig is. Veel sterkte voor hem bij het herstellen!

Schorpioentje87
18 August 2010, 21:51
Pff net een heel verhaal getypt, duw ik op een knopje alles weg! GRRRRR!

Maar goed begin maar weer opnieuw..

Ik heb door de bevalling een aambei gekregen:( Geen pretje. Poep gelukkig maar een keer in de 2 dagen maad damn dat voelt niet fijn! Heb zalf wat ik er 3/4 keer per dag op moet smeren. En als ik dat dus doe hang ik boven een spiegeltje maar dan staat mijn gat ook echt helemaal open! Jaja second baby, ik kan het ook niet netjes onder woorden brengen dus dan maar zo he;) Geen idee hoelang het duurt voordat het weer 'normaal' is. Moet wel zeggen dat je van de hechtingen niets meer ziet, bevallen mijn inwendige echo daar zie ik in de spiegel ook nog de uiteindes van..

En over het op bedje leggen. Nica ligt nu dus in de puckababy. Met alleen een romper eronder aan, is warm genoeg. Wel nog onder een dekentje met lakentje. Voordat ze de puckababy had, sliep ze of alleen in een romper met lange mouwen of een romper met korte mouwen met een shirtje eroverheen met lange mouwen. Dus zonder broekje. Slaapzak heb ik de eerste week soms gedaan, maar daarna niet echt meer. Ja nu dan emt die puckababy.. Maar een pyama vind ik maar onhandig als ze zo klein zijn. Ze gaan zo vaak in en uit bed dat je om aan het kleden blijft. Dus die komt er wel als ze wat groter is..

Anntje
18 August 2010, 21:53
Hier was het volgens mij ook een regeldagje vandaag. Emma kwam om 9:00, 10:30, 13:00, 14:45, 17:00, 19:00 en ze dronk niet eens alle flessen leeg.. Na de voeding van 19 uur heb ik haar maar in hara bedje gelegd in plaats van in de box en daar ligt ze nu nog steeds te slapen. 'k Ga haar zo wakker maken voor d'r laatste fles, dan kan ze vannacht weer lekker doorslapen. Afgelopen nacht maakte ze ook weer 9 uur tussen de voedingen. Op het cb zeiden ze dat ze op deze leeftijd maximaal 8 uur mogen doorslapen tussen de laatste en de eerste voeding. Dus als ik 'r nu om 23 uur geef, dan mag ze morgen om 7 uur weer.

Ik was dus vandaag ff op het cb om Emma te wegen, en ze is bijna weer op haar geboortegewicht, eindelijk! 3940 gram, dus nog 80 en dan zit ze weer goed.

Ik heb op het cb gevraagd hoe het zit dat ze nu met de flesvoeding nog steeds 's avonds om de 2 uur komt. Ze zeiden dat het kind daardoor aangeeft dat het meer voeding nodig heeft. En toen ze hoorden dat ik nog 90 cc per keer gaf zeiden ze dat ik direct over moest gaan op 120. Dat is wrschlk de reden dat ze 's avonds vaker komt.

Zo weer een heel verhaal geworden, sorry, had ook de hele dag nog niets geschreven..
'k Ga nu snel ons meisje wakker maken en dan na de fles lekker slapen.
Slaap lekker en tot morgen!
Liefs Anntje

Anntje
18 August 2010, 21:57
Oh ja, ik gebruik hier sinds een tijdje de SwaddleMe, ook zo'n inbakerslaapzakje en Emma slaapt er dus heerlijk in. Ik doe hem alleen aan als ze in haar bedje ligt, dus 's avonds en 's nachts. Maar ik leg haar er gewoon in haar kleertjes in, is dat dan te warm? (Romper, broekje en shirtje.)

Schorpioentje87
18 August 2010, 21:58
Daisy: Slaap lekker meid, hoop dat Julie nu zo moe is en die 8 uur door gaat slapen wat ze afgelopen dag overdag deed!

Antje: Dankjewel!! Hoe gaat het met jou?

Hier krijgt Nica ook zometeen haar laatste fles. Denk dat we haar weer wakker kunnen maken. Maarja dat doe ik toch anders komt ze dadelijk net als we slapen... Ze zit om half 12 weer op haar 4 uurtjes.. Misschien dat ze hem iets eerder krijgt.. Ik ga in ieder geval ook zo lekker naar bed! Vriendlief heeft de laatste fles en ik de nachtfles(die ze hopelijk over gaat slaan;))

Schorpioentje87
18 August 2010, 21:59
Ow Antje zie net dat je verteld hoe het met jullie ging vandaag, ik ga even lezen..

Schorpioentje87
18 August 2010, 22:11
Ow Antje dat van die inbakerslaapzak. Bij mij stond in de gebruiksaanwijzing dat ej ze niet te warm aan moest kleden. Maar nu sliep Nica zowieso al zonder broekje in bed. Je kan het checken door als ze uit bed komt in aar nekje te voelen en aan haar hoofdje en handjes. Voelt ze klam aan dan heeft ze het misschien toch te warm. Dan kun je even voor de zekerheid temperaturen en als je twijfelt natuurlijk ook!
Nica ligt er ook alleen in als ze in bedje ligt. Maar ze slaapt ook overdag in bedje. En meestal 1 keer tussen de flessen door in de box en smorgens even bij mij in bed:D
Ze vertelden mij namelijk dat ze in bed moeten slapen en dat de box voor te spelen is en aangezien dat ze dat nog niet echt doen hoeven ze daar ook nog niet teveel in. Nu ligt ze hier ook wel eens in te slapen hoor! Maar probeer het toch voornamelijk in bedje te doen. En ook op mijn borst natuurlijk hihi! Dat is zooo heerlijk:D

minka12
19 August 2010, 06:23
Goeiemorgen, wow er is veel geschreven. @ Greetje, meid vergeef je zelf. Je bent een mens en dan kan er wel eens wat fout gaan. @ second baby Saphira slaapt in kort broekje en shirtje en de puckababy en cb zei dat er niks was en kon sprongetje zijn of gewoon wat minder trek. Ze heeft gisteren weer gewoon gedronken. @ Daisy ik hoop dat je echt lekker hebt geslapen vanacht. @ vicky ik snap je helemaal. Ik wil nog geen nieuwe kleren kopen want pas toch niks. Maar mis het enorm. Ik moet nog 5 kilo en eigenlijk wil ik meer haha. Mijn wond is super heb nergens last van, alleen als je er op drukt is het nog gevoelig. @schorpioentje, saphira ligt ook in haar bedje als ze echt slaapt. s'middags tot 14:45 en in de avond als het lukt en s'nachts en dan met puck. Ik vind ook dat ze dan haar rust nodig heeft. Als ze wat doezelt dan mag ze wel in de box. En s'avonds ligt ze meestal bij mij als het bedje niet wil. @jk super mooie tattoo. Zo hoop dat ik nu iedereen heb gehad.

Anntje
19 August 2010, 06:47
Okay, ik heb Emma vannacht maar haar shirtje uitgedaan in bed en ze was nog lekker warm toen ik haar eruit haalde net, dus dat zal wel goed zijn.
Nu kwam ze vannacht ineens weer om 4 uur. ik heb het idee dat dat komt doordat ze gisteravond zo diep in slaap was toen ik haar wakker maakte voor de laatste fles, dus maar es ff kijken hoe dat komende nacht gaat.
Vannacht bij papa heeft ze wel de 120 opgedronken maar toen ze net om 7 uur weer kwam liet ze weer 50 staan. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat, en dan vooral vanaf 15:00 want dat heeft c een bedrijfsuitje en sta ik er voor het eerst helemaal alleen voor...

jk1988
19 August 2010, 08:43
Sem was gisteravond na het wandelen om 20.30 in slaap gevallen en om 23.00u kregen we hem niet wakker dus maar laten slapen in de hoop dat hij door zou slapen... nou mooi niet hahaha hij kwam om 1.45 voor de voeding dus die laatste voeding heeft hij nog hard nodig!
Dadelijk weer een sollicitatiegesprek! ik ben benieuwd...

minka12
19 August 2010, 08:57
Aloa,

Jk je kan niet alles hebben dat had ik dus ook zaterdag toen ze zo'n krampen had gehad en echt op was.
Heb ik haar laten liggen en toen kwam ze om 2 uur of zo en sindsdien komt ze elke nacht om 4 uur.
Ik moet haar dan bij nemen en dan slaapt ze wel weer tot 6 uur.
Maar voorheen was het van 11 tot 6 in 1 ruk snif.

Gisteren ben ik naar de gyn geweest alles was goed.
Alles nog eens doorgenomen en heel raar om de arts te horen zeggen we hebben maar 1 a 2 keer per jaar dat iemand zwangerschapsstuipen (epelepsie) heeft zo erg als u en u er bijna niet meer was geweest.
Maar goed het is voorbij.
Ik krijg over 2 weken de merena spiraal, ik wilde mij laten sterriliseren maar dat durfde ze niet want ik ben nog zo jong.
Ok vooruit dan gaan we dit proberen , koperspiraal werd ik echt ziek van maar van deze niet verzekerde ze mij.

Vandaag om 12:00 met Saphira naar de osteopaat ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik hoop zo dat ze wat voor ons kan doen.

mick
19 August 2010, 10:20
Minka: ik heb ook een mirena spiraaltje gehad, vond ik echt ideaal! Laat er zo snel mogelijk weer 1 plaatsen.

Ik ga ook een puckababy kopen, hopelijk slaapt Luuk dan wat langer.

Vannacht kwam hij weer om de 2 a 3 uur......
En vanmorgen wil hij elke 2 uur drinken.
Heb hem pas laten wegen en hij was erg veel aangekomen: hij wog al 4680 gram!
Hij komt dus niets tekort. Hij moet 6 voedingen per 24 uur, maar hij krijgt er momenteel gemiddeld 11. Hoop dat het snel wat minder wordt!

Ik leg hem altijd gewoon in zijn kleren op bed. Anders blijf je aan en uit kleden! Als ik zometeen de puckababy ga gebruiken, denk ik dat ik zijn broek in ieder geval uit doe en misschien ook zijn shirt. Hangt er van af hoe dik die puckababy is....

jk: succes met je sollicitatiegesprek!

daisyensteven
19 August 2010, 10:54
hallo meiden :-)

Hier een gelukkige mama vandaag :-)
Julie heeft gisterenavond om 22u (na haar badje) haar laatste fles gehad, ze is om 22.45u haar bedje ingegaan en heeft geslapen tot iets voor 5u. Ik heb haar dan eten gegeven en om 6u lagen we allemaal terug in ons eigen bed.
Ik werd om 8.30u wakker en Julie om 8.40u :-)

Ik ben zooooo blij! Ik hoop echt dat ze nu door heeft dat ze 's nachts moet slapen en dat dit het begin is :-)

Ik heb haar ook voor de eerste keer mee onder de douche genomen zoals jullie zeiden dat jullie het doen en ze vond het zalig :-) Ik zag het aan haar gezichtje. Ze deed af en toe zelfs haar oogjes dicht om van de stralen te genieten.

Om half twee gaat ze weer even naar mijn mama, want ik heb om twee uur een afspraak om mijn nagels te laten doen.
Daarna ga ik haar terug halen, want om 16u moeten we naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes. Die doen ze om zeker te zijn dat alles in orde is, omdat ze zo lang in stuit gelegen heeft.
Ik hoop dat alles goed is!

@Mick, ik hoop ook voor je dat Luuk snel wat minder drinkt, want 11 keer is wel heel veel.

Minka ik hoop dat de osteopaat bij jullie kan helpen. Ik heb de indruk dat het bij ons Julie wel wat helpt. Ze geeft nog wel over, maar ik vind dat ze precies toch al minder pijn heeft dan ervoor. Ze lijkt mij al veel vrolijker.

Ik ben gisteren naar de gyn geweest, alles was in orde. Mijn baarmoeder zit terug op zijn plaats. Nu alleen ook die kilo's er nog afkrijgen. Ik heb enkel nog maar goedkope kleedjes en leggings gekocht, omdat dat gemakkelijk zit en je er nog in kunt als ik hopelijk binnekort mijn kilo's kwijt ben :-)
Ik heb nog 8kg te gaan om mijn zwangerschapskilo's kwijt te raken, maar zou liefst ook nog een paar meer kwijt raken :-)

Jk veel succes met je sollicitatie! Voor welke job ga je?

Die inbakerslaapzak helpt blijkbaar wel goed bij jullie allemaal. Ik ga het op deze manier nog even afwachten. Julie heeft ook niet graag dat er iets over haar armen ligt en in zo'n pucka liggen ze volledig vast, dus weet niet of ze dat wel graag gaat hebben.

Allez ga er met stoppen, want ik ben hier weer maar aan het doorgaan :-) Sewwes staat het forum helemaal volgeschreven :-)

Prinses78
19 August 2010, 11:37
Daisy ik weet hoe je je voelt. Ben ook zo gelukkig. Mees heeft om 22.00 uur voeding gehad en daarna geslapen tot half 5. Toen na de voeding tot kwart over 8. Voor het eerst zo'n heerlijke nacht gehad...
Ik baker Mees ook in. Hij wil ook liever met zijn armen zwaaien maar slaapt daardoor zo onrustig. Ik heb nu de swaddle me besteld, omdat hij dan echt vast ligt met zijn armpjes. Hij begint het nu zelfs fijn te vinden als ik hem inbaker.

Ben vandaag ook weer ongesteld geworden voor het eerst. Dus kan ik beginnen met de pil.

Prinses78
19 August 2010, 11:38
Bij de puckababy hebben ze trouwens nog wel wat bewegingsruimte hoor!

Wammie
19 August 2010, 12:37
Wat een hoop verhalen weer. Gezellig hoor.

Ik leg mijn meisje met haar romper en shirtje in de puckababy. Dan nog een lakentje eroverheen.

Ik heb ook best lang last gehad van mijn hechtingen. Ik denk wel 4,5 weken. En het klopt ook dat de boel nog best lang "open" blijft staan van onder. Ziet er zo raar uit. Bij mij is de sex nog best gevoelig. Wil zelf het ritme bepalen, anders vind ik het niet fijn.

Mijn meisje poept me al 4 nachten helemaal onder terwijl ze de fles krijgt. Tot haar nek zit ze dan onder... en dat in 5 seconden. Ik ben dan zelf klaarwakker op het moment dat ik weer terug naar bed ga. (en mezelf ook weer omgekleed heb) Kleine deugniet!

Vraagje: ik ben nu bijna vd borstvoeding af. Moet ik nu nog vit d en k blijven geven?

Wammie
19 August 2010, 12:41
Oh ja, ik durf de nageltjes ook nog niet te knippen. Heb al wel klaargezeten met het schaartje, maar durfde niet. Ik heb het toen ook met een vijl gedaan en dat ging wel goed.

Stuwing: aaaahh, verschrikkelijk. Ik voelde me net Pamela in de kraamweek. En nu ik de borstvoeding aan het afbouwen ben, heb ik er ook weer last van. Niet leuk!
Was gister even bang dat ik een borstontsteking had. Voelde me niet lekker, rode plek op mijn borst en een harde schijf. Gelukkig heeft mijn meisje me er vanaf geholpen door het leeg te drinken. Nu is het gelukkig weer over.

mick
19 August 2010, 13:30
ik ben mijn zwangerschapskilo's al weer kwijt! Toch handig zo'n verblijf in het ziekenhuis en een zoon die veel borstvoeding drinkt! ;-)
Maar nu wil ik er nog wel een paar kwijt. Voordat ik zwanger was, was ik al iets aangekomen.... Nog ongeveer 4 kilo te gaan dus! En mijn buik mag nog wel wat strakker!

mick
19 August 2010, 13:32
Vraagje: ik ben nu bijna vd borstvoeding af. Moet ik nu nog vit d en k blijven geven?

Ik heb begrepen dat die vitamines wel in flesvoeding zitten, dus als je dat geeft hoef je het volgens mij niet extra te geven.

Schorpioentje87
19 August 2010, 13:34
Minka: Wat doe je dan zelf als je Saphira er om 4 uur uithaald? Of ligt ze dan in dat bedje bij jou op de kamer? Ik dacht vanacht namelijk ik geef haar de speen en hou haar tegen me aan. Valt ze diep in slaap leg ik haar weer terug in bedje.. Helaas geen succes! Had haar er om 3.45 uitgehaald en uiteindelijk om 4.30 toch maar de fles gegeven. Daarna viel ze helaas niet direct in slaap, ze was tijdens de fles ook al erg onrustig. Dus ben er regelmatig uitgeweest voor het speentje en dan was het weer goed, voor even.. helaas. Dus om 6 uur zei ik tegen mijn vriend nu ga jij maar, ik ben kapot;) We doen namelijk om de beurt de nachtvoeding.. Daarna werd ze om 8 uur wakker. Dus mijn vriend heeft de fles moeten geven en de hond uit moeten laten en de troep op moeten ruimen want hij had helaas was binnen gedaan:(
Ik moest namelijk om 8.15 bij mijn vader zijn om snel naar het zh te gaan voor gips om zijn been te doen! Oeps, een beetje aan de late kant dus.. Maar ik was nog net op tijd;) Had hier dus de race tegen de klok!

Daisy en Prinses: Ben blij voor jullie dat jullie een goede nacht hebben gehad!!:D

Mick: De puckababy is maar dun, maar is wel warmer als een gewone slaapzak omdat je kleintje zijn armpjes tegen zijn lijfje heeft en niet 'los'..

Antje: Wowie 11 voedingen is echt wel heel veel. Zegt het cb daar niks over?? Ik moest in het begin zitten op 6 voedingen en als ze zich snachts melde dus op 7.. Nu zit ik omm 5 voedingen en met de nacht erbij dus op 6. Duim nog steeds dat die nacht binnekort eens gaat afvallen!

Zo ik heb de was alweer gedraaid en netjes opgehangen. Loop nog even langs de winkel. Ga vanavond die kipdrumsticks in zak in de oven maken, Heb alleen die zak niet hier dus die ga ik maar even halen. En dan loop ik nog langs mijn vader met Nica. Kan die eindelijk weer knuffelen. Die zou normaal gesproken (zonder been in gips) allang hier zijn geweest om met haar te knuffelen hihi, zo lief!

Sunshine01
19 August 2010, 13:34
Hoi meiden,

zooo wat is er al veel geschreven in het nieuwe forum!!! Leuk hoor
@ babylover gefeliciteerd!! maar jeetje wat afschuwelijk van het uitscheuren!!sterkte
Heb me ook aangemeld voor de sprongenwekker.

Verder gaat het hier goed, ben dus begonnen met afbouwen van de bv en vervang nu 1 voeding door een flesje nutrilon, alleen zit er dan 6 uur tussen de bv en ik krijg na 4 uur al enorme stuwing, ik doe dit nu al 6 dagen maar merk nog geen verbetering qua stuwing. Zijn er meer die de bv aan het afbouwen zijn? ik vraag me af hoe jullie het doen en hoeveel cc geven jullie in het vervangende flesje? ik geef nu 100 cc en daarnaast nog 7 keer bv. Vraag me nu wel echt af hoe lang dit afbouwen wel niet gaat duren zo, misschien heeft iemand tips hoe het sneller kan?

Schorpioentje87
19 August 2010, 13:40
Ik geef flesvoeding en hoef er idd geen extra vitamines bij te geven!

Mick: Fijn he, ik was toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis op vrijdag(was op woensdag bevallen) al meteen mijn kilos kwijt. Zat er al 1,5 kilo onder! Hihi maar wil er ook nog wat meer vanaf! Zo'n 5 kilo.. En idd mijn buik mag ook wel wat strakker!

Hoe doen jullie dat met sex als je nog niet voor de eerste keer ongesteld bent geweest? Wij zijn dus geen voorstanders van condooms maar zit ook niet te wachten op een 2de nu al! Dus wij hebben het nog niet gedaan na de bevalling. Vind het stiekem ook wel een beetje akelig hoor!

Schorpioentje87
19 August 2010, 13:42
Sunshine: Ik kan je niet helpen, sorry!
Je mag wel een nieuwe ticker plaatsen;) Deze is niet meer up to date;) En jullie krijgen geen meisje, die hebben jullie al :D whaha flauw ben ik he;)

Ben nu trouwens wel echt weg doei!!

VickyC
19 August 2010, 14:33
Wammie, die vitamines zijn niet meer nodig bij flesvoeding. Ik heb het uitdrukkelijk gevraagd toen Kind en Gezind op visite kwam. Die vit. K is zelfs enkel ev later nog nodig voor wanneer je kindje een hersenbloeding zou krijgen, dus de kans hierop is heel klein, h.

Daisy, hoe ist me de heupjes van Julie? Bij Gilles hebben ze die echo reeds genomen toen ik nog op de materniteit lag, alles bleek goed te zijn.

Gilles heeft gisteren om 20.30u flesje gehad, dan geslapen, ik was bij vriendin, ben dan thuis gekomen, hij heeft eventjes wakker geweest, hem in zijn bedje gelegd, ik dan ook gaan slapen, was tegen dan al 01.00u, en hij is pas weer wakker geworden om 3.30u! Goed h. Nu hopen dat die trend zich verder zet...

Sunshine01
19 August 2010, 14:38
ff checken of die werkt....

Sunshine01
19 August 2010, 14:39
jaaaa schorpioentje helemaal gelijk hoog tijd voor een nieuwe ticker haha

second baby
19 August 2010, 14:49
@ sunshine: ik zit hier ook na te denken over het afbouwen vd borstvoeding en heb al snel last van stuwing, als ik bijv 's avonds een wijntje heb gedronken en 1 voeding heb vervangen door een flesje dan merk ik het de volgende dag nog.
Ik zie het dus ook niet zitten om zo lang over het afbouwen te doen, ik weet dat je bij de docter medicijnen kunt krijgen waardoor het heel snel stopt dus ik denk dat ik daar voor ga!

morgen moeten we naar het ziekenhuis voor de controle van het tongriempje en daarna voor het eerst naar het cb...ik ben benieuwd wat mijn slokop nu weegt, in zijn 2e week was hij 400 gram aangekomen dus ik vrees die weegschaal echt...als hij in hetzelfde tempo door is gegaan zit er nu alweer 1200 gram aan en zou hij al ruim 5 kilo moeten wegen...we zullen zien...overigens weer een ellendige nacht, ik moet tussen de middag echt plat om een beetje bij te slapen, gelukkig slaapt mijn meisje nog zo'n 2 uur tussen de middag dus kan dat ook...ik heb echt vreselijk slaap tekort, maarja het hoort erbij

second baby
19 August 2010, 14:51
@wammie: voor elke bv die je voor flesvoeding vervangt haal je 1 druppel van de vitamines af, geef je meer dan de helft aan flesvoeding dan mag je stoppen met de vitamines!

minka12
19 August 2010, 17:52
@schorpioentje, ik heb het zelfde als jou gehad.
Saphira werd heel onrustig gevolg ik kon om het kwartier er uit om haar speen terug in te doen.
Nu heb ik bedje bij mijn bed en dan leg ik soms mijn hand op haar buik of speen er in.
Daarna sliep ze dus 4 nachten tot 6 uur en na 2 nachten zelfs in haar eigen bedje op haar kamer.
Maar na zaterdag is de onrust dus weer terug.

Mick fijn van die spiraal steld mij weer gerust.
Jeetje meid 11 voedingen petje af hoor.

Jk hoe was je sollicitatie.
Second baby wat handig zo'n middel ga het zeker onthouden als ik besuit te stoppen.

Ik ben net terug van de osteopaat , wat een hel.
Saphira heeft alles bij elkaar gekrijsd ze had zo'n pijn.
Heb alles bij elkaar gehuild.
Er bleek iets in haar schdeltje vast te zitten en die zenuw raakt dan geirriteerd en die staat in verbinding met de darmen.
Ook had ze enorm veel lucht in haar buik.
Ik hoop zo dat het helpt vond het zo erg.
Ze is nu wel wat jengelig maar heeft ook goed geslapen.
Ik ben weer begonnen met infacol want dat was echt het beste middel juist bij die lucht.
Ze zdacht dat het door haar hoofdje kwam dat ze zo veel pijn had en niet door de infacol.
Inmiddels gilt Saphira het weer uit.
Soms ben ik bang dat het ligt aan wat ik eet, ik let al zo op.
Wat moet ik toch, flesvoeding is dan toch beter of zie ik dat verkeerd ???
Natuurlijk is bv beter maar op de fles is zo veel studie en zo precies gemaakt dat ze misschien dan minder kramp heeft.

mick
19 August 2010, 17:54
mijn mannen liggen nu samen op de bank te slapen, zo lief!

Het cb zei dat ik echt moest proberen om 3 uur tussen de voedingen te krijgen (dus niet om de 2 uur). resultaat: Luuk heeft al 2x ruim een half uur liggen krijsen. Echt zo zielig.....
Uiteindelijk heb ik hem toch maar iets eerder gegeven. Ben benieuwd hoe hij het straks en vannacht gaat doen.
Mijn man gaat zo sporten, dus sta ik er alleen voor.....

mick
19 August 2010, 17:56
trouwens: willen jullie kleintjes allemaal al een speen?
Luuk snapt er niets van en hoeft hem echt niet.

mick
19 August 2010, 18:02
even kijken of mijn nieuwe ticker werkt......

mick
19 August 2010, 18:04
nu zou hij het moeten doen..... Ben niet zo tecnisch dus hoop ik dat het werkt!

mick
19 August 2010, 18:04
jaaahh!! het werkt!

second baby
19 August 2010, 18:34
@ mick: ik kom net als jij ook op zo'n 10 voedingen uit (heb ze niet precies geteld hoor), overdag om de 2 uur en 's nachts om de 3 uur, maar ik vind het zo idioot zo willen dat je op verzoek voed en dan moet je ineens de voedingen gaan rekken...ik vind het pittig om iedere keer te moeten voeden maar dat hoort nu eenmaal bij de bv...het is gewoon lichterverteerbaar dan flesvoeding...echt er komt een tijd dat ze ons wat meer tijd tussen de voedingen gunnen..

@minka: ik zou gewoon de bv blijven geven hoor, je doet het juist zo goed nu...alle kindjes hebben krampen de een wat erger dan de andere maar dat ligt echt niet alleen aan wat jij eet, zeker niet als je het al zo goed in de gaten houd. Mijn kraamzorg zei dat de piek qua huilen en krampjes op 6 weken zit en dat het daarna afneemt, daar ben je bijna. nog even doorzetten en dan zul je zien dat het minder wordt. Bovendien moet je er rekening mee houden dat als je nu over gaat op fv haar darmpjes daar ook weer gigantisch aan moeten wennen, en zeker als ze van jouw eigen voeding al reageert zou ik er niet voor kiezen om nu over te stappen.

nou ik heb voorbeeld genomen aan jullie puck's en Thom in een lakentje gewikkeld, het was even mopperen en kreunen en steunen dat vond ik wel moeilijk maar hij slaapt nu wel in zijn eigen bedje...ik hoop zo op een goede nacht. We moeten morgen al om 9:15 in het ziekenhuis zijn en moeten daar nog 45 min voor rijden het wordt dus een vroegertje en ik hoop dus dat ik wat meer kan slapen..

minka12
19 August 2010, 18:54
@second baby, mijn man zei net wie zegt dat het door jou komt dat geloof ik niet.
voel me zo schuldig. saphira is vandaag pecies 6 wk.
de osteopaat voelde zo veel lucht bij haar arme schat.
morgen vroeg dagje dus meid hoop voor jou op een goeie nacht.

@mick Saphira wil alleen een speen als ze kramp heeft en anders niet.

second baby
19 August 2010, 18:57
precies, ik sta er niet eens zo bij stil bij wat ik eet en dat dit invloed kan hebben...zo zat ik net aan een bord zuurkool (ja ik weet het het is nog geen winter maar ik had er zo'n zin in) en toen dacht ik ineens shit straks krijgt hij er super veel last van...maar toen was het al te laat, we zullen wel zien dus maar ik denk echt dat het wel mee zal vallen.

minka12
19 August 2010, 20:02
ohhh jammie zuurkool !!!
Vanochtend was het 5 uur hier ben dus behoorlijk moe nu.
Ik hou Saphira en vanacht bij mij na zo'n zware dag.
Morgen is Jada lekker vrij gaan we eens even lekker uitslapen.
Mijn man moet werken en doet dus de hondjes uitlaten mmmm.
Ik hoop dat iedereen een goeie nacht maakt met puckjes , lakentjes , zonder iets hahahaha

De_knapste
19 August 2010, 20:46
Ha meiden,

Ook ik meld me dan op het mama forum, speciaal hoor mama zijn, ik vind het heerlijk.

Sonny doet het goed, alhoewel hij niet genoeg heeft aan mijn borstvoeding alleen. We zijn nu langzaam over aan het stappen op flesvoeding, hij krijgt nu de borst en wat extra met de fles. Wat een gulzig kereltje. Ik voel me wel een beetje schuldig dat het niet is gelukt met borstvoeding alleen. Al is het prettig om het voeden nu ook met papa te kunnen delen.

Ik heb niet alles kunnen bijlezen :oops: , maar dat ga ik snel doen. We hebben hier eerst even ons ritme moeten vinden. Ik hoop nu vaker weer mee te kunnen forummen.

Hoe is het lichamelijk eigenlijk met alle moeders? Ik merk dat ik nog lang niet op volle kracht ben. Mijn bekken is ook nog zeer week, lopen gaat heel langzaam nog steeds en de buik blubbert maar mee. Ik heb me nog niet fit genoeg gevoeld om te gaan sporten ofzo, herkenbaar? Ik snak ernaar om weer mijn oude zelf te zijn. Wellicht dat het stoppen met de borstvoeding hier een beetje bij helpt.

Ik ga nog even lekker bijlezen.
Dikke kus!!!!

jk1988
19 August 2010, 21:00
minka, ach zo zielig dat Saphira zoveel last van haar darmpjes heeft.. is voor jou ook zo moeilijk om te zien :( je geeft de borstvoeding met de fles toch? welke fles gebruik je als ik vragen mag? want hier kan het misschien ook in zitten dat ze veel lucht zuigt?
Sem drinkt uit de difrax s fles... werkt erg goed bij ons!
Ik hoop ook dat het verzachting geeft nu ze bij de ostheopaat is geweest... ze zit inderdaad zoals second baby zegt op haar piek met 6 weken, ik hoop dat het snel minder wordt!

Second baby, ik hoop dat Thom vannacht goed slaapt! als je s'ochtend nog terug in bed kan is het minder vermoeiend dan wanneer je al vroeg afspraken hebt..

mick, Sem wilde al heel snel een speen en zuigt nu ook regelmatig op zijn duimpje...

De knapste, fijn dat het goed gaat met Sonny!

Hier ben ik lichamelijk al helemaal hersteld.. ik ben natuurlijk ook al 2,5 maand geleden bevallen hihi alleen merk ik dat mijn buikspieren heel slap zijn dus die train ik nu een aantal keer in de week :) het heeft toch zijn tijd nodig...

Minka, lief dat je het vraagt! De sollicitatie ging goed.. ik hoor morgen of zaterdag of de keus op mij is gevallen of niet.. verder werdt ik vanmiddag gebeld door het bedrijf waar ik gisteren op gesprek ben geweest dat ik ben afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb... dat konden ze toch al uit mijn cv opmaken of zie ik dat verkeerd hahaha...

We hebben net lekker gewandeld met Sem en de hond, nu ligt hij lekker bij papa te dutten en over een half uurtje de fles en hopen dat hij vannacht weer eens lekker doorslaapt :mrgreen:

minka12
19 August 2010, 22:05
jk, ik ga duimen dat je aangenomen bent. Ik geef van af het begin al met de difrax s fles. Heb alles gedaan wat ik kon dus moet het nu los laten van mijn mannetje.

Anntje
19 August 2010, 22:10
JK, das wel een goeie, eens een andere fles proberen. Emma drinkt uit de Avent fles, maar ze zuigt altijd zo gulzig dat ik altijd luchtbelletjes in de fles zie komen. Zal dat betekenen dat ze dan teveel lucht binnenkrijgt? Ik zal straks de Tommee Tippie eens proberen, kijken hoe dat gaat.
Maar kunnen jullie mij vertellen of die luchtbelletjes een teken zijn van teveel lucht binnenkrijgen? Anders moet ik morgen ff een difrax fles halen.

Xx

daisyensteven
19 August 2010, 22:11
Ze heeft net haar laatste flesje gehad en nu hopen dat ze sewwes in bed kan en wij ook en dat het weer zo'n goede nacht is.
Ben benieuwd, want ze heeft vandaag wel veel meer geslapen dan gisteren tijdens de dag, dus misschien wil dat wel zeggen dat ze dan deze nacht niet zo goed doorslaapt h... afwachten

We zijn daarstraks naar het ziekenhuis geweest voor de echo van haar heupjes. Aan 1 kant is het niet 100% goed. Motorisch gezien is alles in orde zei de dokter, maar omdat er toch een kleine afwijking nog is, moeten we in oktober nog een keertje terug voor een nieuwe echo. Omdat ze nog zo klein is, zit de kans er namelijk heel dik in dat het uit zichzelf nog in orde komt.
Maar ze zijn liever 100% zeker, want als er anders ineens een probleem opduikt als ze begint te stappen, is het lastiger om het nog in orde te krijgen.

Haar grote en klein schaamlipjes hangen ook nog een beetje aan elkaar, maar dat komt ook nog wel in orde normaal gezien...

Ze kijken toch nogal wat na h

Ze was weer 150g bijgekomen en zit nu op 4500g.

daisyensteven
19 August 2010, 22:24
Ik heb ook zo een difrax fles, maar bij Julie hielp het niet voor de reflux. Ik gebruik de fles nog wel, maar zie geen verschil met de avent flessen.
Een mam fles heb ik ook in leen van een vriendin om eens te proberen, maar daar drinkt ze helemaal niet goed uit.

Ik ben ook nog niet volledig lichamelijk in orde hoor! Ik ben nog vlug moe en mag ook nog niet voluit sporten. Voorlopig hou ik het nog op de oefenigen van de kinesist van de postnatale lessen, maar in september ga ik wel rustig terug beginnen te sporten denk ik.
Voel me ook niet super in mijn vel. Let echt ontzettend op mijn eten en zo, maar dat is niet voldoende om terug op mijn gewicht te geraken.

Minka, ocharme dat Saphira zo brulde bij de osteopaat. Julie valt er altijd bij in slaap, zij vindt het precies wel zalig als er zo aan haar geprutst wordt :-)
Wat deden ze dan juist bij Saphira?

Julie is rustig in slaap aan het dommelen hier, dus we zullen eens gaan proberen haar in haar bedje te krijgen.

Slaapwel iedereen en hopelijk allemaal een goede nacht!

Schorpioentje87
19 August 2010, 22:44
Ff snel een berichtje.. Ga nu ook naar bed namelijk ben kapot na deze drukke dag!
Nica is vanavond best veel wakker geweest. Ze wou vanavond niet in bedje slapen, nu liet ze wel een flinke boer toen ik haar net om had getrokken en mee naa beneden had genomen. Maar d8 och ja blijf maar even lekker bij mama:D
Qua slaap zou hje zeggen moet ze goed moe zijn. Toch geloof ik er helaas niet meer zo in dat doorslapen. Ben een beetje bang dat het hier nog wel even gaat duren.
s' nachts meld ze zich net zo goed om de 4 uur en vaak zelfs al iets eerder terwijl ze overdag eigenlijk niet eerder komt.. Ach ja we zullen zien!

Slaap lekker allemaal en succes voor de nacht!

mick
20 August 2010, 07:17
Help!
Weer een slechte avond/ nacht gehad. Om 20.50 uur heb ik hem BV gegeven en daarna wilde hij niet meer slapen...
En op een gegeven moment bleef hij maar huilen. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, was zelf ook zo moe!
Uiteindelijk kwam mijn man thuis rond 00.00 uur. Hij heeft ook nog even met hem gelopen. Heb ook geprobeerd om hem nog eens BV te geven. Uiteindelijk lukte dat om 00.30 uur en is hij daarna op mijn man's borst in slaap gevallen.
Daarna kwam hij nog 2x 's nachts, maar hoefde hij geen drinken. Om 5.30 uur heb ik hem weer BV gegeven. Nu ligt hij nog in zijn bed en ik hoor hem (nog) niet.
Mijn man en ik zijn allebei kapot. En hij mot nog werken ook vandaag, dat vind ik eigenlijk wel zielig...
Bijna weekend!!!

Krijg trouwens zondag een kolf. Kan ik via via overnemen. Ga dan ook een keer een flesje proberen, ben benieuwd hoe hij dat vindt.

Fijne dag allemaal!!!

daisyensteven
20 August 2010, 07:49
goeiemorgen

Ik denk dat ons meisje haar nieuwe wekker genstalleerd heeft. We hebben een uur later dan gisteren eten gegeven, maar ze werd weer om 5uur wakker. Maar ik klaag niet, want 5u is al veel beter dan 3u :-)
Zeker aangezien we al 2 nachten ook om 6u al terug in bed lagen.

Ik ga me klaarmaken, want ga zo dadelijk Julie naar mijn moeder brengen.
Ik ga een half dagje met mijn zus naar een spa. We hebben een gezichtsbehandeling en van kop tot teen massage geboekt :-) Jippie!
Daarna gaan we Julie terug halen bij mijn moeder en gaan we nog wat shoppen in Hasselt.

Vanavond gaat mijn meisje voor de eerste keer niet thuis slapen. Ze gaat bij mijn zus slapen. MIjn schoonmoeder zaagt er al zolang achter, maar ik wil dat Julie eerst eens een nachtje bij iemand geweest is waar ik me volledig goed bij voel.
En aangezien mijn man ik en allebei heel moe zijn en wel eens een nachtje zonder opstaan kunnen gebruiken, en vanavond nog hebben afgesproken met vrienden, dacht ik dat het nu misschien wel een goed idee was om haar eens bij mijn zus te laten slapen.

Ik ben benieuwd hoe dat voor ons allemaal gaat zijn. Ik ga mijn kleine meid ontzettend hard missen, dat weet ik nu al.
Maar zo lang is het ook niet, want ik zal daar zaterdagmorgend al vroeg staan om haar terug op te halen, zowiezo :-)

MIck, vind het zo spijtig voor je dat je weer een slechte nacht gehad hebt! Ik hoop dat het vandaag beter gaat!

Anntje
20 August 2010, 10:10
Hier weer een goede nacht gehad. Emma had om 0:00 uur haar laatste fles en lag om kart voor 1 in bed, en vanmorgen kwam ze om 8 uur weer. Maar ik denk dat dat komt omdat ik haar 's nachts inbaker, want als ik haar 's avonds in haar bedje leg (zonder in te bakeren) dan slaapt ze maar een uurtje ofzo, net als dat ze in de box doet.
Maar ze drinkt steeds maar halve flessen en dan komt ze om de 2 uur. Vanmorgen om 8 uur 60cc gedronken en nu om kwart over 10 maar 40cc. Minka, jij hebt ook ervaring met spruw. Kan het daardoor komen dat ze zo vaak komt en dan zo weining drinkt? Ikheb al wel sinds gisteren medicijnen van de huisarts, en ik hoop dat die heel snel werken.

Daisy, veel plezier vandaag en succes jullie eerste nachtje zonder Julie.

Ik weet nog niet wat wij vandaag gaan doen. We zijn 2 jaar getrouwd en ik wilde wat leuks doen, maar met een meisje wat zo vaak komt weet ik nog niet wat handig is. Ik hoop dat ze vanavond rustig is, want het zusje van vrienden trouwt vandaag en we wilden eigenlijk naar de kerkdienst. Nou ja, we zien wel ff..

Xx

minka12
20 August 2010, 10:42
Mick wat jammer dat het zo zwaar is.
Mijn man moest ook werken en heeft 4 uur geslapen zo zielig vind ik dat.

Daisy wat goed zeg meid.
En vanacht een nachtje bij slapen.
Ik las jou stukje en wilde Saphira ook 1 nachtje na oma doen want we zijn op.
Maar helaas papa wil er niks van weten.
Wie had dat nou gedacht dat ik het wel kon en hij net.
Fijn weekend meid en geniet lekker van je verwen dag.

Anntje , ja dat kan heel goed hoor dat ze daardoor wat minder drinkt.
arme meid hoop dat de medicijnen snel werken.
wel super zo'n goeie nacht.
En jullie ook trouwdag.
Wij zijn 6 jaar getrouwd.

Hier een heftig nachtje.
Saphira was heel onrustig de hele nacht kreunen heb nauwelijks geslapen ben helemaal op. Vind het zo sneu voor haar.
Vanmorgen is ze wat rustiger gelukkig.
Dinsdag zijn wij dus 6 jaar getrouwd heb nu in de planning om morgen lekker een dagje naar scheveningen te gaan.
Met de meiden en mijn broer en schoonzus.
Gaan we onze trouwdag een beetje vieren.

De_knapste
20 August 2010, 10:56
Wat vervelend Mick dat het zo zwaar is. Ik heb dat met Sonny ook dagen lang gehad. Het bleek bij ons dat hij gewoon niet verzadigd was enkel met mijn borstvoeding. Nu we wat extra bijvoeden met de fles gaat het veel beter. Sonny kwam vannacht gewoon op schema om de 3 uur ongeveer. Dus heb best wel geslapen maar onderbroken. We hebben wel vanochtend nog even lekker met z'n allen in bed uitgeslapen. We stonden om 10 uur pas op!!! Dan komt alles bij elkaar, Sonny honger en moet een badje, de honden moeten nodig uit en eten enzovoort.
We hebben net zelf gegeten en Sonny ligt alweer op een oor in zijn bedje.

Wat een heerlijk weer, ik denk dat we maar weer een stuk gaan wandelen vandaag, is goed voor mijn slappe bekken :P

Fijne dag meiden.

mick
20 August 2010, 11:24
daisy: veel plezier in het spa!! Lijkt me heerlijk!

Anntje: Luuk had ook spruw, we gebruiken nu 3 dagen medicijnen en het is al bijna helemaal over! Gefeliciteerd met je trouwdag!

Vandaag overdag is hij weer rustiger gelukkig. Ga zo een borstvoedingsvereniging bellen. Vind het ook raar dat er gezegd wordt dat je op verzoek moet voeden en dat ik vervolgens met gaan rekken en met een krijsende baby zit.... Ga even advies vragen.

Wammie
20 August 2010, 12:05
Hier alles zijn gangetje. Wij mogen echt niet klagen over de nachten. Ze komt 1x voor voeding en slaapt meteen weer door daarna. Overdag wordt ze wel regelmatig wakker tijdens haar slaapjes. Dan valt ze na een paar minuutjes mopperen weer terug in slaap. 's avonds is ze vaak wat mopperiger, maar dat vind ik niet zo erg. Liever 's avonds dan 's nachts.

Vanochtend heerlijk een uur met haar gewandeld, op zulke momenten voel ik me zo gelukkig.

Sunshine: Lastig dat het afbouwen vd bv bij jou zo moeizaam gaat. Ik heb er 2.5 week over gedaan en ik had elke keer de 1e dag erge stuwing, dag 2 minder en dag 3 waren mijn borsten weer soepel. Dus dan kon ik er weer een voeding afhalen. Dus eigenlijk kan ik je ook geen advies geven, best raar dat die stuwing zo lang duurt bij jou.

Schorpioentje: Ik slikte vanaf 3 weken de minipil. Had ook nog geen menstruatie gehad. Nu ik klaar ben met bv geven ga ik gewoon rechtsstreeks over op mijn oude pil. Ik blijf dan gewoon veilig. Volgens mij mag je toch ook al best aan de pil zonder gemenstrueerd te hebben? Alleen moest je dat wel 21 tot 28 dagen na je bevalling doen, dan was je meteen veilig. Als je later begint ben je volgens mij de eerste week nog niet veilig. (verschilt per pil)
Ik haat condooms nl ook, dus leek het me wel een handige oplossing zo.

second baby
20 August 2010, 12:40
Hallo meiden:
We hebben er al een drukke dag opzitten vanmorgen, eerst naar het ziekenhuis voor controle van Thom zijn tongriempje, gelukkig alles goed! daarna met zijn 4 boodschappen gedaan en toen door naar het cb...en ja hoor zoals ik al had verwacht is Thom FLINK gegroeid....hij weegt nu 5010 gram en is 53 cm pff...en als ik dan ook al die andere super kleine baby's zie die net zo oud zijn als hij dan denk ik jeetje hij is echt een bulletje, zo stevig.
Uiteraard werd er ook meteen over gesproken, want hij was toch wel erg hard gegroeid en dat liet ze even duidelijk zien op de groeicurves (ze zei zelfs qua lengte hoort ie bij de kleinsten en qua gewicht bij de zwaarsten) en moest ik de voedingen maar gaan rekken met een speentje..Zowiezo idioot vind ik want dat zijn curves gebasseerd op kvbaby's en niet op bv baby's...heb net direct de groeimetingen ingevoerd op de borstvoeding.com (dat zijn bvcurves van het who) en dan zit hij heel mooi op schema...prima dus, achja hij is lekker spekkig, maar dat is zijn zus ook...slagroom he?! :-D
Het cb gaat er vanuit dat hij nu wel meer tijd tussen de voedingen gaat laten, nou ik hoop het... Overigens hebben we een betere nacht achter de rug...22:15 gevoed en toen kwam hij om 3:15 en 7:00 uur weer....1 nachtvoeding dus :-) super! (ja hihi daar zijn wij dus al blij mee)
Verder is zijn naveltje aangestipt met zilvernitraat, het bleef maar nattig en er groeide ook al wat wild vlees, en ook ik moet de docter weer bellen want de spruw is nog niet weg en ook zijn rechter oogje blijft ontstoken.
Over zijn oogjes zei ze niet zo veel, ik geloof dat ze er nog niets over durfde te zeggen...ze zei "ik heb wel het idee dat hij me zoekt als ik weg ga, ook al volgt hij mijn gezicht niet dat is een goed teken, maar hij kijkt me niet aan hij kijkt strak langs me heen"
Ik ben er dus nog niet van overtuigd dat het helemaal goed is, ook niet omdat ze boven hem ging hangen en tegen hem praatte dan kan hij net zo goed op het geluid van haar stem af zijn gegaan als dat hij haar werkelijk ziet. Maar hij is nog geen 6 weken dus we geven hem nog even de tijd.

Anntje en Minka gefeliciteerd!!

@ mick: heel goed, gewoon even advies inwinnen...het cb buro is toch erg kv minded vind ik vaak hoor...

Meiden mijn kanjers slapen dus ik ga ook nog even plat....

mick
20 August 2010, 13:42
Ik heb La Leche League gebeld en zij zeggen dat je BV gewoon op verzoek moet geven. Als je je kind helemaal overstuur laat huilen, wil hij ook helemaal niet goed meer aanleggen en kan hij niet meer rustig drinken.
Ik ga dus gewoon verder zoals ik deed, laat hem dus niet meer wachten. Voelt eigenlijk veel fijner, vind het zielig als hij honger heeft en ik niets mag geven....

second baby
20 August 2010, 13:46
precies meid!! gewoon je gevoel volgen!! uiteindelijk komt er echt wel meer tijd tussen de voedingen, we moeten nog even doorbijten..hihi

mick
20 August 2010, 13:50
weet iemand hoe het komt dat mijn ticker niet verandert? Hij blijft staan op 2 weken en 4 dagen...

Jootje82
20 August 2010, 14:57
Hoi Dames!

Sorry maar heb al een tijdje niet gelezen en heb net alles terug gelezen.
Het is voor mij helaas wel teveel om allemaal te onthouden dus op iedereen te reageren.. Sorry!

Jk; Heb je al wat gehoord van je sollicitatie?

Hier gaat het goed! Senn heeft vanacht weer 7uur tussen de voeding laten zitten.
Gisteren bij het cb geweest en hij woog alweer 5036gram! En ze zeiden dat hij 59cm was maar dat kan niet. Hij was 50cm, dus hebben ze gisteren of bij de geboorte verkeerd gemeten. En de een strekt de beentjes ook meer dan de ander dus doe niet zoveel op lengte. Vind gewicht belangrijker.. Maar iig weer goed gegroeid dus! :D Vandaag is hij een beetje huilerig. Hij ligt nu voor het eerst in zijn wipstoeltje en is nu net in slaap gevallen. Het nadeel is dat hij daar niet in mag slapen zeggen ze maar hij krijgt over een uur weer de fles dus dat uurtje kan vast geen kwaad voor een x. Hij ligt er prinsheerlijk bij :D

Trouwens, ik moet even klagen; Ik voel me zo vet en niks geen kleding zit lekker! Grrr.. Maar jah, mag ook niks verwachten na een maand.. Maar is wel kl*te, wil me wat dat betreft graag weer mezelf voelen. Geduld, geduld.. ;)

Jootje82
20 August 2010, 14:59
Probeer trouwens vaker mee te lezen maar een dagje is zo snel voorbij tegenwoordig (nog sneller dan ervoor).
En krijg ook bijna elke dag kraamvisite..
Maar ga mijn best doen!

jk1988
20 August 2010, 16:03
Jootje, Wat is jullie mannetje weer goed gegroeid zeg! fijn hoor! Hier klopte de laatste keer de lengte ook niet.. of hij moet zijn gekrompen haha

Maar.... Ik heb de baan!!!!!! ik begin na mijn verlof 2 dagen in de week vrijdag en zaterdag bij een winkel hier in de buurt! ben echt zooo blij!
Ik was bang dat het niks zou worden omdat ze per direct iemand zochten maar het was geen probleem dat ik pas over 5 weken kan beginnen want ze zeiden verlof is er niet voor niks en je moet lekker genieten van deze tijd.. wij redden ons wel die paar weken! zoo leuk!

Prinses78
20 August 2010, 17:49
Gefeliciteerd jk!

minka12
20 August 2010, 18:17
jk joepie, gefeliciteerd meid super. Jootje geeft niks joh. Nou ik ben nu onderweg mijn meiden na oma brengen. Ik ben op. Vanmiddag in tranen, jada huilen, saphira krijsen en heb de hele dag nauwelijks voeding. Ik moet slapen en even alles op een rij zetten. Het voelt of ik faal nu. Ga vanavond de kroeg in met mijn mannetje. En dan slapen slapen slapen.

jk1988
20 August 2010, 18:41
minka, lieve meid toch!! Je moet absoluut niet denken dat je faalt, je moet lekker even bijtanken en aan jezelf denken! je hebt een hele zware zwangerschap en bevalling achter de rug en je hebt 2 meiden waar je 24 uur per dag voor zorgt! Je moet trots zijn op jezelf, ik heb enorm veel bewondering voor je en hoe je het allemaal doet! Geniet vanavond lekker even met je mannetje samen en slaap vannacht lekker wat uurtjes bij... dan kun je er weer tegenaan! Dikke knuffel!

minka12
20 August 2010, 19:51
tis net wat je zegt jk.
Van de week bij de gyn vertelde hij dat hij 30 gyn is en nog maar 5 keer zo'n vreselijke bevalling als mij had gezien.
Ook mijn zwangerschap had hij nog niet zo erg mee gemaakt.
Hij vertelde ons dat ze hebben gevochten om mij en saphira te redden.
Alles bij elkaar en mijn hondje suka en jada's gezondheid het is even te veel.
Mijn mama zei het is juist niet goed als je maar door gaat en dan in stort en dat zo trots op me was dat ik hulp vroeg.
Maar nog steeds voel ik me schuldig.
Ik belde net en saphira huilde weer zo.
Heb afgelopen week 9 uur geslapen vanaf vorige week zaterdag.
Maar genoeg geklaag nu sorry

Lautje
20 August 2010, 21:54
Babylover; nog GEFELICITEERD meid!!!!! :D :D :D
Wat 'n heftige bevalling...pffff......

babylover
21 August 2010, 04:44
Hey allemaal,
Tijdje niet meer wezen kijken maar was lekker genieten van me kraamtijd het enige vervelende is dat ik byna niks kan
alles is nog hartstikke beurs van onder! Nu ging t goed totdat ik koorts kreeg zonder enige infecties dus vanaf gisterr avond ben ik
opgenomen in het ziekehuis omdat ik boven de 40graden koorts heb gelukkig is jayleigh wel mee maaar baal wel natuurlijk!
Wil zo snel mogelijk na huis maar moet verlopig nog blijven

minka12
21 August 2010, 06:48
Goeiemorgen allemaal, @babylover meid toch wat erg. Ik hoop dat het gauw beter gaat en je na huis mag. Beterschap en een dikke knuffel. Ik heb een top avond met mijn man gehad. Fijn gepraat en gelachen. We lagen heerlijk op van die loungebanken op het terras mmm. Ik moet iets beter op mezelf letten. Ik drink namelijk bijna niks gister 1 glas over de hele dag. S'avonds denk ik dan vaak shit en dan drink ik wel 4 glazen bij. Mijn goeie voornemen is daar op letten. Vanochtend en vanacht wel goed gekolfd en vanochtend had ik weer 1.5 fles. Ik ga zo nog slapen. Net gebeld na mam en wat denk je saphira door geslapen tot half 7 haha.

minka12
21 August 2010, 06:50
Daisy, hoe heeft jou meissie het gedaan vanacht ?

Prinses78
21 August 2010, 07:03
Jeetje Babylover het zit niet mee. Sterkte meid en ik hoop dat je snel opknapt en weer naar huis mag.

daisyensteven
21 August 2010, 07:21
goeiemorgen iedereen

moest weer enkele pagina's bijlezen van gisteren :-)

Babylover, kvind het zo erg voor je! Rust maar goed en gelukkig heb je je kleine meid bij je!

Minka, als je er door zit, heb je groot gelijk dat je de kindjes naar oma gedaan hebt! Je moet idd aan jezelf denken ook, want als jij eronder door gaat, hebben je kindjes er ook niets aan h. Zo denk ik ook, want voelde me ook heel schuldig dat ik mijn meisje een nachtje naar mijn zus gedaan heb.
Ik ga zo dadelijk douchen en haar halen, want mis haar wel enorm!
Maar dat nachtje slaap heeft me deugd gedaan.
Mijn zus heeft gisterenavond wel heel veel gesmst als ze niet goed wist wat ze moest doen en zo :-) En ze stuurde dat ze niet veel geslapen heeft, ze werd wakker van elk geluid dat Julie maakt :-) Kben benieuwd hoe mijn meisje geslapen heeft, want ben wel een beetje bang dat het ritme dat we nu gevonden hadden dat ze sliep tot vijf uur, terug om zeep is nu :-s

De spa heeft me ook deugd gedaan, was zalig! Ben zelfs even in slaap gevallen tijdens de massage.

Free
21 August 2010, 07:34
@ sunshine: ik zit hier ook na te denken over het afbouwen vd borstvoeding en heb al snel last van stuwing, als ik bijv 's avonds een wijntje heb gedronken en 1 voeding heb vervangen door een flesje dan merk ik het de volgende dag nog.
Ik zie het dus ook niet zitten om zo lang over het afbouwen te doen, ik weet dat je bij de docter medicijnen kunt krijgen waardoor het heel snel stopt dus ik denk dat ik daar voor ga!

morgen moeten we naar het ziekenhuis voor de controle van het tongriempje en daarna voor het eerst naar het cb...ik ben benieuwd wat mijn slokop nu weegt, in zijn 2e week was hij 400 gram aangekomen dus ik vrees die weegschaal echt...als hij in hetzelfde tempo door is gegaan zit er nu alweer 1200 gram aan en zou hij al ruim 5 kilo moeten wegen...we zullen zien...overigens weer een ellendige nacht, ik moet tussen de middag echt plat om een beetje bij te slapen, gelukkig slaapt mijn meisje nog zo'n 2 uur tussen de middag dus kan dat ook...ik heb echt vreselijk slaap tekort, maarja het hoort erbij

Lees hier wat over een tongriempje, is deze bij jullie meisje tekort???

Free
21 August 2010, 07:35
Euhm, jullie jochie.. Las je berichtje niet helemaal goed :D Sorry!!

second baby
21 August 2010, 07:55
hoi,
Ja het tongriempje was idd te kort, maar deze hebben ze op dag 3 bij de kno arts geknipt. Thom hoefde niet te huilen deed heel even "whee" en dat was het. hij kon zijn tong niet uitsteken en zijn tong trok ook helemaal in een hartjesvorm...denk dat je dat wel een keer gezien moet hebben om te weten wat ik bedoel. het was nu een hele kleine ingreep terwijl hij als we het niet zouden doen er later problemen met zijn spraak of bijvoorbeeld zoenen mee zou kunnen krijgen. Bovendien zou hij dan op 2 jarige leeftijd onder narcose moeten en wordt het al een veel heftigere ingreep. ook hielp het enorm voor de borstvoeding, hij kan nu de tepel goed pakken...

minka12
21 August 2010, 08:01
Daisy, wat heerlijk meid. Je brengt me op idee haha. Oh fijn dat je zus zo lief smste. Dat had ik ook was bang dat ons mam haar vanacht zo zou voeden of zo. Maar gelukkig is het goed gegaan. Ik ga ook douche en mijn meiden halen. Heb vanacht 5 uur geslapen lag er tegen 2 pas in. Eigenlijk nog niks dus. Maar zoals ik al zei wel topavond gehad. Ben blij dat jij zo lekker hebt geslapen dat heb je gewoon nodig en bij je zus is het echt vertrouwd.

jk1988
21 August 2010, 08:34
minka, wat fijn dat je een heerlijke avond hebt gehad met je mannetje! en wel goed opletten dat je genoeg drinkt he meid! Wat goed dat Saphira lekker heeft geslapen nu maar hopen dat ze er thuis mee doorgaat hihi

Daisy, wat fijn dat je genoten hebt bij de spa en dat het goed is gegaan met Julie bij je zus!

Babylover, wat ontzettend vervelend meid, ik hoop dat je snel weer naar huis mag en opknapt! beterschap!

Sem heeft vannacht geslapen van 22.30 tot 4u en toen tot 8u en slaapt nu nog... dus best een lekker nachtje gehad!
Zo lekker even winkelen bij prenatal :-D

Free
21 August 2010, 09:13
hoi,
Ja het tongriempje was idd te kort, maar deze hebben ze op dag 3 bij de kno arts geknipt. Thom hoefde niet te huilen deed heel even "whee" en dat was het. hij kon zijn tong niet uitsteken en zijn tong trok ook helemaal in een hartjesvorm...denk dat je dat wel een keer gezien moet hebben om te weten wat ik bedoel. het was nu een hele kleine ingreep terwijl hij als we het niet zouden doen er later problemen met zijn spraak of bijvoorbeeld zoenen mee zou kunnen krijgen. Bovendien zou hij dan op 2 jarige leeftijd onder narcose moeten en wordt het al een veel heftigere ingreep. ook hielp het enorm voor de borstvoeding, hij kan nu de tepel goed pakken...

Ik weet idd wat je bedoelt. Yara heeft het ook.. Maar volgens de ha was het geen probleem als ze maar goed zou drinken. Als we niets zouden merken moeten we met een jaar weer komen. En dan gaan ze er wat aan doen, en idd onder narcose..
Maar nu was ik dinsdag op t cb, en ze schrok dat Yara vaak een half uur over de fles doet. (ben dus per voeding incl verschonen vaak een uur bezig.. :shock: ) Moest dus maar een andere speen gaan doen, zodat ze sneller zou drinken.. Wij dat proberen, maar dat levert dus gigantische krampen op.. Met andere woorden, ik hang maandag aan de telefoon bij de ha en ik eis dat er wat aan gedaan gaat worden..
Chris (de papa) heeft het ook gehad en is pas op zn 6e geholpen.. Hierdoor een spraak achterstand, enz.. Is wel weer bij getrokken maar heeft wel een tijdje geduurt..
Vind het wel erg raar dat er niet 1 lijn getrokken wordt... Als het in de 1e week gebeurt voelt het voor de kleintjes als de hielprik aldus de vk... En nog vreemder vind ik het dat ze het hier in het ziekenhuis niet eens gezien hebben :shock: Toen we thuis kwamen zei de kraamhulp het...... (heb er ivm met mn ks 4 dagen gelegen..)

Vandaar mn vraag.. :D

mick
21 August 2010, 10:14
hoi meiden,

Hier gelukkig een betere nacht gehad. Ook al heeft hij om de 3 uur gedronken, toch heb ik lekkerder geslapen!
Het lijkt wel of hij sinds gisteren beter en langer slaapt... Of moet ik dit niet te hard zeggen??
Zo even naar de stad en langs opa en oma.
Verder helemaal niets vandaag!! Heerlijk!

Fijne dag allemaal!

greetje83
21 August 2010, 10:17
JK: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Babylover: wat ontzettend @#$%^ dat je weer in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat ze je daar wel iets tegen de pijn kunnen geven! Word maar snel weer beter zodat je naar huis kunt!

Minka: wat fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad! Let op het weinig drinken, daardoor kan de borstvoeding ook enorm afnemen! Wat er bij jou niet inkomt kan er ook niet uit, zeg maar.

Sorry dat ik al even niets van me heb laten horen! Wat Jootje zegt: de dagen gaan zo snel! Ik ben afgelopen donderdag met Max wezen winkelen in Utrecht. Dat was echt superleuk, hij heeft het echt heel goed gedaan en kreeg zoveel aandacht van mensen, en dan ben ik zo trots!!!

Max doet het weer prima. Hij heeft na 3 nachtjes doorgeslapen te hebben helaas wel weer een nachtvoeding nodig gehad, maar hij gaat eigenlijk altijd daarna meteen weer slapen, dus dat vind ik niet zo erg.
Maak me verder wel een beetje ongerust over zijn ritme. Overdag slaapt hij amper! Ik durf hem ook niet te laten huilen, want ik lees overal dat je die kleintjes niet mag laten huilen, maar vraag me inmiddels af of hij wel genoeg slaap krijgt. Meestal doet hij 10 minuten zijn oogjes dicht om vervolgens weer wakker te schieten en dan blijft hij ook meteen weer anderhalf uur wakker. Hoe doen jullie dat met het slapen overdag? Altijd in zijn eigen bedje en laten jullie de kleintjes dan even huilen? (ik voel me zo slecht als ik hem weg leg, alsof ik hem niet wil ofzo...)

greetje83
21 August 2010, 10:18
Super Mick! Misschien moet je het even afkloppen ja, haha!

Wammie
21 August 2010, 12:31
Hier weer lekker een nachtje doorgeslapen...... heerlijk!!!

Ik schrok om 6 uur wakker, bleek ze nog heerlijk te slapen. Ze had de laatste voeding de avond ervoor om 22.00 gehad.

minka12
21 August 2010, 13:54
vraagje, ik heb veel gedronken en nog wil het niet. We zijn aant strand ik kolfen en heb er maar 80 uitgekregen. Mijn melk loopt zo terug hoe kan dit toch en wat kan ik er aan doen. Durf nu niks meer bang dat ik te weinig heb. Tis duimen dat saphira het vol houd nu. Ben al weer in tranen.

Prinses78
21 August 2010, 14:19
Sorry Minka kan je niet helpen...Lijkt me wel heel vervelend. Misschien de vk bellen? Kijken of die tips heeft.
Heerlijk Wammie geniet er lekker van.

Hier een baby die vreselijk veel huilt. Voor de fles, na de fles, in bed etc. Als je hem oppakt is hij een kwartiertje stil en dan begint het weer. Het is afgelopen dagen steeds ergers geworden. Ik ook in tranen natuurlijk. MAandag moet mijn man weer werken en zit ik alleen met hem....pffff...
Heb al voeding voor hongerige baby's gekocht want volgens mij heeft hij ook steeds honger. Krampjes heeft hij af en toe ook maar dat is anders.
Ik kan hem ook niet langer dan 5 min laten huilen hoor. Vind ik zo zielig...

Meiden is het echt zo dat na 3mnd de meeste ellende voorbij is...Volgens mij is een aantal van ons daar al aardig aan toen. Natuurlijk zijn we allemaal stapelgek op onze kindjes, maar soms is het we moeilijk.

Hij is nu eindelijk al 30 min stil en slaapt op de borst van mijn man. Ik ga ook maar even mijn ogen dichtdoen.

Schorpioentje87
21 August 2010, 14:42
Schorpioentje: Ik slikte vanaf 3 weken de minipil. Had ook nog geen menstruatie gehad. Nu ik klaar ben met bv geven ga ik gewoon rechtsstreeks over op mijn oude pil. Ik blijf dan gewoon veilig. Volgens mij mag je toch ook al best aan de pil zonder gemenstrueerd te hebben? Alleen moest je dat wel 21 tot 28 dagen na je bevalling doen, dan was je meteen veilig. Als je later begint ben je volgens mij de eerste week nog niet veilig. (verschilt per pil)
Ik haat condooms nl ook, dus leek het me wel een handige oplossing zo.

Ik ga niet meer aan de pil. Ga aan de ring. Dit omdat hier veeel minder hormonen inzitten. Hier ben ik voorheen wel wat kilo's van bijgekomen en ik wil er juist een paar vanaf;) Ik ben bij de ha geweest en heb het nagevraagd. Hij zegt, of je begint er nu meer maar bent de eerste 3 of 6 weken nog niet veilig... Of je wacht op de eerste menstruatie en dan ben je vanaf dag1 veilig. Aangezien ik er vanuit ga dat deze niet lang op zich laat wachten, heb ik voor de laatste optie gekozen..

Schorpioentje87
21 August 2010, 14:53
Minka: Lieve schat, voel je niet zo schuldig! Je doet het juist super! Ik vraag me iedere keer af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt wat jij allemaal op 1 dag doet!! Doe lekker rustig aan en denk goed aan jezelf! Qua bv kan ik je ook niet helpen..Misschien idd even het cb bellen voor advies?

Prinses: Dikke knuffel hier is Nica vandaag ook veel jengeliger dan normaal:( Niet leuk he! Huilt Mees altijd zoveel, of is het de laatste tijd zo?

Hier al 2 goede nachten gehad! Gisternacht hefet Nica om 11 uur haar laatste fles gehad en kwam ze om 5 uur! Helemaal trots op ons mupke! Nu kom ik alleen dan een beetje lomp uit met de flessen.. Dus ik hoopte dat als ze zich om 9 uur zou melden(krijgt altijd om de 4 uur) dat ik haar dan nog even bij me in bed kon pakken.En jawel hoor dit lukte, ze sliep gewoon tot half 11!!! Ik was al tevreden geweest als het me tot half 10 was gelukt haha. Maar ze overtof het even.
Nu zijn we gisteravond bij vrienden gaan bbqen en heeft ze om kwart voor 11 haar laatste fles gehad. Wij waren pas om half 4 thuis dus de fles gegeven. Ik dacht nog ach ja zelf schuld nu natuurlijk dat ze er niet meer tijd tussen laat, al was het evengoed 3 kwartier langer.. Dus daarna gaan slapen en sliep mevrouw tot half 10!! Wauwie weer 6 uur tussen de flesjes:D Wat was ik blij want had me toch een koppijn toen ik opstond, iets teveel wijntjes gedronken;) Hihi Nica was heel leif voor mama geweest, zooo trots:D
Nu wil ze dus alleen vandaag overdag niet echt slapen.. Hmm, maarja beter als 's nachts he!

minka12
21 August 2010, 15:20
schorpioentje, lekker gezellig avondje gehad dus. En wat doet ze het goed. Prinses mij wat vervelend ik voel met je mee meid. Nou heb er net door een tip op inet nog 40 cc uitgekregen. Saphira is heerlijk rustig dus ga maar wat ontspannen en om de drie uur kolfen en ook even s'nachts. Dit is niks voor mij dus nu na het vallen weer opstaan en vol goeie moed verder.

Prinses78
21 August 2010, 16:50
Schorpioentje: Mees was 4,5 week te vroeg geboren. Die weken hoorde je hem ook nauwelijks. Huilde echt nooit. Vroeg mij af of hij het uberhaupt wel kon. Na die weken ging hij af en toe huilen omdat hij honger had. De laatste week huilt hij echt veel meer. Hij groeit ook enorm hard in de lengte en de breedte. Misschien heeft dat er mee te maken. Mijn man is ook 2.06m dus hij zal die kant ook wel opgaan.
Wat heerlijk trouwens die nachten. Lekker genieten.

Minka wat fijn dat je toch nog weer iets hebt kunnen kolven.

jk1988
21 August 2010, 16:52
minka, ik heb ook niet echt verstand ervan qua bv maar ik hoop dat de voeding weer wat op zal lopen, je doet zo hard je best meid meer kun je echt niet doen dus voel je echt niet schuldig.

Schorpioentje, wat geweldig dat Nica al 2 nachtjes zo goed slaapt!! heerlijk zeg!

princes, hoe oud is mees nu want hij was ook te vroeg toch? vervelend dat hij zoveel huilt... ik hoop dat het snel minder wordt!

Prinses78
21 August 2010, 16:55
Mees is nu 8 weken en was 4,5 week te vroeg.

Anntje
21 August 2010, 17:59
Ik heb het eigenlijk heel druk, dus geen tijd om te reageren, maar ik las jou vraag Minka.
Ik had het in het begin ook, dus ik wilde je toch ff mijn tip meegeven. Normaal gesproken als het kindje aan de borst drinkt regelen ze het zelf hoeveel ze nodig hebben, en als ze vaker komen worden je borsten meer gestimuleerd en maken dus meer voeding aan.
Bij mij werkte het door zelf een regeldagje in te lassen. Ik heb een dag lang (24 uur) om de 2 uur gekolfd, behalve 's nachts, toen deed ik er 4 uur tussen. En doordat mijn borsten overgestimuleerd werden kreeg ik dus meer voeding. Als het niet nodig is krijg je er overproductie van, maar dat zal nu niet het geval zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs Anntje

mick
21 August 2010, 18:58
Even klagen: Luuk is vanaf 15.00 uur van slag. Hij heeft nauwelijks geslapen, veel gedronken (soms om de 1,5 uur!) en hij huilt heel veel. Niets is goed.....
Heb ik toch te vroeg gejuicht dus..... :-(

second baby
21 August 2010, 19:29
vraagje, ik heb veel gedronken en nog wil het niet. We zijn aant strand ik kolfen en heb er maar 80 uitgekregen. Mijn melk loopt zo terug hoe kan dit toch en wat kan ik er aan doen. Durf nu niks meer bang dat ik te weinig heb. Tis duimen dat saphira het vol houd nu. Ben al weer in tranen.

Heey minka, door te weinig drinken en alcohol gebruik (ook als dit niet veel is) kan je voeding inderdaad hard terug lopen...het enige wat je kan doen is kolven kolven kolven, als ik het zelfde probleem zou hebben zou ik namelijk alleen maar aan moeten leggen, op die manier denken je borsten dat er meer van ze gevraagd wordt en je baby meer nodig heeft en komt de productie vanzelf weer op gang!! doorzetten meid!!

second baby
21 August 2010, 19:37
Ik heb het eigenlijk heel druk, dus geen tijd om te reageren, maar ik las jou vraag Minka.
Ik had het in het begin ook, dus ik wilde je toch ff mijn tip meegeven. Normaal gesproken als het kindje aan de borst drinkt regelen ze het zelf hoeveel ze nodig hebben, en als ze vaker komen worden je borsten meer gestimuleerd en maken dus meer voeding aan.
Bij mij werkte het door zelf een regeldagje in te lassen. Ik heb een dag lang (24 uur) om de 2 uur gekolfd, behalve 's nachts, toen deed ik er 4 uur tussen. En doordat mijn borsten overgestimuleerd werden kreeg ik dus meer voeding. Als het niet nodig is krijg je er overproductie van, maar dat zal nu niet het geval zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs Anntje
Nou ik zie dat jij het eigenlijk al perfect uitgelegt had!!! Super!

minka12
21 August 2010, 19:46
super ik wilde om de 3 uur gaan kolven en inderdaad ook vanacht. Ga mijn best doen super bedankt. X x x

daisyensteven
21 August 2010, 21:29
Minka, kop op! Komt wel goed! Als iemand het kan, ben jij het wel h :-)

Ons meisje drinkt vandaag in stukjes... Ze heeft er enkel deze namiddag 4 uur tussen gelaten, nadat ze deze middag 100cc gedronken had. Ervoor en erna (nu vanavond dus ook) heeft ze bijna elk uur wel wat gedronken.
Ze heeft vanavond om 18.30u 40cc gedronken, om 19.45u 100cc. Dan heeft ze wat gedommeld, maar constant terug wakker geworden en toen kreeg ze de hik. Na de hik heb ik haar in badje gedaan en nu heeft ze net om 21.50u weer 80cc gedronken en nu is ze in slaap gevallen.
Ik ga haar nu in haar bedje proberen te leggen en ben benieuwd wat het deze nacht gaat geven... Ik hoop ook dat morgen haar eet schema terug wat meer normaal is ipv met die beetjes.
Zou dit ook weer zo'n regeldagje zijn dan?

Ik ben heel fier op mijn meisje. Ze begint zich echt wel heel goed recht te houden :-) Ze houdt haar hoofdje al echt super goed omhoog :-)

Princes, heel dikke knuffel! Ik kan het me voorstellen dat je er zelf ook van begint te wenen als Mees het zo moeilijk heeft!

Mick, ik hoop voor je dat je weer een goede nacht hebt! Misschien zal hij idd wel heel goed slapen vannacht nu h. HIj zal wel uitgeput zijn...

babylover
21 August 2010, 21:41
Even een update helaas was de koorts weer erg hoog vandaag wel 41 graden
ze snappe nog steeds niet waar het vandaan komt gelukkig heb ik nu een sterkere antibiotica
dus nu hopen dat het verlaagd! Bedankt allemaal liefs

Schorpioentje87
21 August 2010, 21:49
Och getsie Babylover, wat ontzettend balen zeg!! Dikke knuffel en hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en kun je eindelijk eens gaan genieten met je meisje!! Hele dikke knuffel!!

Minka: Goede tips voor jou lees ik. Hoop dat het helpt, succes!! En idd als iemand het kan ben jij het, vind je een erg sterke vrouw!!

Mick: Hier was ook een goede nacht maar vandaag overdag is Nica veel wakker geweest en kwam moeilijk in slaap, veel gehuild:( Ga haar nu de laatste fles geven en hopelijk maakt ze dan wel een goede nacht! Want moe moet ze toch echt wel zijn. Is gewoon net weer wakker geweest van half 7 tot 10! Dat is ze dus normaal nooooooit!

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, Nica is wakker dus ben weer weg doei en slaap lekker allemaal!

daisyensteven
21 August 2010, 22:02
Jeetje Babylover! Sterkte meid! Ik hoop dat ze vlug een oplossing vinden. Wel raar dat ze niet weten van waar de koorts komt!

Schorpioentje, ons meisje is ook zo lang wakker geweest, dus ik hoop ook op een goede nacht :-)
Wel niet zo leuk dat ze zoveel gehuild heeft :-( Geef haar maar een dikke knuffel!

Schorpioentje87
21 August 2010, 22:23
Dankjewel Daisy, zal haar een knuffel geven:D Ze heeft haar flesje op. Papa heeft de fles gegeven, ben ik even snel met Diesel gaan lopen. NU even flesje laten zakken, misschien nog een boertje en dan lekker naar bed!
Ik ga er dan ook meteen achteraan, tot morgen meiden en slaap lekker!

minka12
21 August 2010, 23:14
lieve meiden, niet zo overdrijven zo sterk ben ik niet. Maar super lief. Ik heb half 7 100 cc en half 10 140 cc en net 100 cc. Dus volgens mij werkt het. Ben nu op saphira ligt er net in. Ik ga morgen weer antw op iedereen sorry. Babylover meis toch. Ik duim dat de koorts zakt. Truste allemaal

daisyensteven
22 August 2010, 07:04
Goedemorgend!
Ik ben super fier op mijn kleine meid! :-) Ze is gisteren om 22.30u na haar laatste flesje in haar bedje gaan slapen en ze heeft geslapen tot 6.15u! Jippiejee!

Minka, super! Dat klinkt heel goed h :-) Komt dus zeker wel in orde!
Ik hoop dat je goed geslapen hebt!

Wij hebben deze namiddag een bbq bij vrienden. We nemen de schommel maar mee, ook al is dat een ongelooflijk groot ding om mee te nemen :-) Als ze dan wat onrustig wordt, kunnen we haar daarin zetten.

minka12
22 August 2010, 09:09
Goeiemorgen meiden,

@ Daisy wat super meid gefeliciteerd en inderdaad verstandig om die stoel mee te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen hihi:).

Ik ben zo blij , ik ben zo blij :-D:-D:-D
Saphira heeft na de fles van 23:00 geslapen tot 6 uur in haar eigen bedje.
En na de fles nog lekker bij ons tot half 10.
Gisteren hebben we ook ik denk 2 x 10 minuten krampjes gehad.
En mijn borstvoeding ik kolfde vanochtend 150 cc en nu elke 3 uur 100 cc.
Ik voel dat het meer wordt mijn borsten prikken weer wat en lek af en toe weer wat.
Ok was net zo blij dat ik dat niet meer had maar kan me nu niks schelen.
Ook heb ik het gisteren voor elkaar gekregen om 3 liter te drinken :)
Het enige waar ik me zorgen om maar is de spruw.Die was zo goed als weg en gisteren was het er weer.
Ik ben nu bijna 4 wk bezig dus ga morgen echt even de huisarts bellen.
Ik wil dat er nu wat aan gedaan wordt.
Ik zit al 4 wk elke dag 4keer per dag met spuitje in haar mond en die troep dat is toch ook niet leuk voor haar.
Ze krijgt ook weer infacol dat is dus 9 keer spul in haar mondje :cry:

Iedereen een fijne zondag en tot later maar weer :oops:

mick
22 August 2010, 09:19
balen Minka! Bij Luuk is de spruw ook weer weg, maar we maken de kuur van een week af.

Helaas weer geen goede avond en nacht gehad....
Gisteren wilde hij helemaal niets en bleef hij maar huilen.
Uiteindelijk liggend de borst gegeven en zijn we samen in slaap gevallen.
Daarna bleef hij om de 2,5 uur komen. Vanmorgen ook weer bij ons in bed geslapen.
Nu ligt hij even in zijn wiegje, ga zo met hem douchen. Ben benieuwd hoe hij dat vindt!

Babylover: heel veel sterkte!!!!!

Daisy: goed van jullie meisje zeg!!

jk1988
22 August 2010, 09:29
babylover, jee wat naar dat de koorts zo hoog blijft en ze niet weten waardoor! ik hoop dat de antibiotica aanslaat en je snel naar huis mag!

Daisy, wauw geweldig dat Julie zo lang heeft geslapen! heerlijk!

Minka, niet te bescheiden je bent een kanjer hoe je het allemaal doet! fijn dat je meer voeding hebt! ennn wat heeft Saphira ook goed geslapen zeg! fijn hoor!

Mick, vervelend dat jullie niet zo goede avond/nacht hebben gehad...

Hier heeft Sem geslapen van 23.00u tot 5.00u en daarna tot 8.45 en toen heb ik hem bij ons in bed gelegd en heeft hij nog een uurtje geslapen! heel goed want zo zitten we toch mooi of 5 voedingen vandaag!

Wij hebben zo een doop van de kleine van vrienden van ons... Sem brengen we tijdens de dienst in de kerk naar mijn schoonouders en daarna tijdens de borrel gaat hij lekker mee!

Fijne dag iedereen!

Prinses78
22 August 2010, 10:39
JK veel plezier bij de doop..
Mees wordt volgende week gedoopt. Kijken of hij daarna beter slaapt, hihi....Wat een ventje. Doorslapen ho maar...
Nu ben ik er achter gekomen dat hij alleen op zijn buik redelijk rustig wordt en zelfs in slaap valt. Vind dit alleen zo eng...Zijn er meer baby's die op hun buik slapen??

Schorpioentje87
22 August 2010, 12:57
Hier heeft Nica echt een supernacht gehad! Na de fles van kwart voor 11 is ze gaan slapen tot kwart over 6!! Wauwiee, wat ben ik trots zeg:D:D Nu is ze gister over dag ook best wel huilerig geweest en heeft ze heel weinig geslapen, terwijl ze normaal veel slaapt. Vanmorgen de fles dus gegeven om kwart over 6, en daarna weer gaan slapen tot half 11!! Jippie, wat goed zeg. Nu is ze weer wat meer wakker als normaal.. Ach zo lang ze niet huilt vind ik dat alleen maar gezellig hihi:D
Hopelijk gaat dit zo door, maar durf nog niet te hard te juichen;)

Minka: Wat fijn dat het bij jouw ook zo goed gaat!! De borstvoeding word weer meer en Saphira weer goed geslapen en minder last van de krampjes, jippie wat goed!!

Daisy: Julie ook al zo goed geslapen, wat ontzettend fijn he:D

Mick: Balen, dat Luuk niet zon goede nacht heeft gehad:( Hopelijk gaat het vandaag en vanacht beter!

JK: Fijn dat Sem ook zon goede nacht heeft gemaakt! Wij zitten dus ook op 5 voedingen..

Prinses: Nica vind het heerlijk om op haar buik te slapen. Dit mag alleen als ze onder toezicht ligt. Dus in de box ofzo. Niet als ze boven alleen in bedje ligt ivm wiegendood

Zo ik ga me douchen samen met Nica. Zometeen komen opa en oma weer gezellig knuffelen. En vanavond gaan we lekker met vrienden en hun kleintje van 2 jaar uiteten, heerlijk!! Helaas wel de laatste vakantiedag van vriendlief:( Morgen weer werken en daar baal ik best wel van!

minka12
22 August 2010, 15:15
@ Mick wat vervelend meid en voor jou ook intensief.
@jk lekker he die nachten. Fijn dat Sem het zo lekker doet.
Een fijne borrel meid.
@ prinses ja sommige kindjes hebben dat.
Saphira vind het af en toe lekker en dan mag ze dat van mij.
Al is het wel goed op letten geblazen zoals de andere zeggen.
Ik doe het nooit s'nachts of zo.
@schorpioentje en hoe doet Nica het vandaag nog lekker wakker ?
Ik hoop voor je dat de nachten zo blijven meid.
Saphira slaapt lekker vandaag.
Heb haar nu even in haar bedje gelegt ze sliep zo diep.
We zijn toch 2 dagen veel weg geweest.
Het gaat nog steeds lekker en inmiddels kolf ik ruim 125 cc per 3 uur :-D
Ik ben benieuwd hoe vanacht gaat, morgen begint het drukke leven weer.
Manlief werken en Jada morgen weer om 7 uur in het zwembad liggen betekend voor mij half 6 op.
Ik hoop dat iedereen een leuke zondag heeft gehad , lekker thuis of met familie of vrienden.

second baby
22 August 2010, 15:57
@ minka: wat fijn dat je borsvoeding weer op pijl is nu!! goed gedaan meis, wat betreft de spruw, ik hoorde op het cb dat dit medicijn maar bij 50% van de kinderen helpt, dus toen ik zelf de dokter opnieuw moest bellen voor een herhaal recept heb ik gevraagd of er niet wat anders was. Maar toen vertelde ze dat er wel wat anders was maar dat was uit de handel genomen :-( en dit dus eigenlijk HET gebruikte middel is tegen spruw, helaas...
Toen ik wat info op ging zoeken via google las ik wel dat je tijdens spruw eigenlijk geen afgekolfte melk mag bewaren, maar dat is voor jou natuurlijk geen optie omdat jij alleen maar kolft..maar het zou wel de reden kunnen zijn dat het langer duurt voor het weg is, Bij mij is het namelijk zo dat ik mezelf en dus mijn tepels ook moet behandelen...stel dat het bij jou ook op je tepels zit dan zou je onbewust haar toch iedere keer opnieuw besmetten doordat de kolf dan besmet raakt en de bacterien in de melk komen..ik zou me niet zo druk maken om het niet bewaren van de melk, maar misschien zou je is met je dokter kunnen bespreken of je niet jezelf ook moet behandelen (voor de zekerheid)...stel dat je ook maar 1 keer geprobeerd hebt om Saphira aan te leggen aan je borsten dan is het al mogelijk dat dit de oorzaak ervan is...het is effe een gedoe om jezelf een paar keer per dag in te smeren en je mag ook niet hetzelfde flesje gebruiken (ik krijg wel hetzelfde spul), maar als het dan over gaat? Overigens moet je ook 2 dagen door blijven gaan als de klachten uiteindelijk wel weg zijn....hopelijk heb je hier iets aan, want het is zo rottig en zo'n gedoe iedere keer dat spuitje in haar mond, weet helemaal wat je meemaakt.

Schorpioentje87
22 August 2010, 16:13
Nica slaapt vandaag overdag ook wel goed. Heb haar net ook nog even in bedje gelegd.. We gaan dadelijk alweer uiteten, hihi ja erg he! Maar is de laatste dag van de vakantie dus een mooie afsluiter dacht ik zo;) Och je moet wat verzinnen he hihi.. Ben benieuwd hoe het vanavond en vooral vanacht gaat!

Minka: Waarom moet Jada eigenlijk elke dag om 7 uur al zwemmen? Is niet gewoon zwemles neem ik aan? Want het is dus voor school?
Fijn dat Saphira zo lekker slaapt vandaag:D

mick
22 August 2010, 17:03
Minka: wat fijn dat het kolven zo goed gaat!

Ik heb nu ook een kolf, dus ben benieuwd hoe het gaat. Moet nog even bedenken hoe ik het ga doen. Luuk drinkt best veel, dus als ik ook nog tussendoor moet gaan kolven......

Vandaag begon Luuk goed, maar nu is hij al vanaf 14.30 uur bezig. Hij wil veel drinken, maar spuugt ook weer uit. Nu huilt hij ook al een poos, we weten echt niet wat er is.... Zo meteen toch maar weer de borst proberen dan maar.
Konden ze maar praten! Dan was het een stuk eenvoudiger!

Schorpioentje: eet smakelijk!! En fijn dat Nica zo goed slaapt!

Prinses78
22 August 2010, 17:55
Nou heb het cb gebeld....Mees huilt nog steeds veel, groene ontlasting nog steeds.....Morgen naar de huisarts. Misschien kan hij niet tegen de voeding oid. Cb vond dat ik niet langer moest tutten. Zo zielig allemaal.

Lautje
22 August 2010, 18:24
@Prinses78; Groene ontlasting kan duiden op; f teveel voeding f te weinig...hebben het zelf ook 2x gehad...(bij ons was het teveel voeing ;)) Onze kraamverzorgster vertelde ons dat toen ;)

minka12
22 August 2010, 18:38
second baby bedankt.
Ik kook al wel alles uit elke dag.
Ik heb nog een halve fles van dat spul staan en al weer een nieuwe fles bij de apotheek klaar staan voor mij van vorige week dus ik kan mezelf ook gaan behandelen je weet nooit.
Saphira heeft de eerste 5 dagen aan mijn borst gedronken.
Oja die afgekolfte melk bewaren dat is wel een punt ja.
Helemaal omdat Saphira nu onverwachts zo ineens eerder kan komen en als ik dan nog moet kolfen krijgen we dus weer stress want ze krijst alles bij elkaar.
Nou ik ga morgen meteen bellen.
Even een ander vraagje ik ben nu 24 bezig om de drie uur kolfen maar mijn melk wordt nu wel veel.
Kan ik nu weer gewoon terug naar om de 4 uur net als bij een regeldag zeg maar ?????

Schorpioentje , Jada heeft zwemles elke maandag en donderdag om 7 uur.
Het is een opgave hoor maar dan heeft ze les met maar 3 andere kindjes.
En omdat Jada heel ziek is geweest en weer op krachten moet komen is dat beter.
In een groep van 10 kinderen gaat ze achter lopen doordat ze nog niet zo snel mee kan komen en dan gaan de andere kinderen steeds voor haar en dan komt ze iedere keer niet aan de beurt voor bv van de duikplank of onder water door een gat zwemmen enz. geniet lekker van je etentje.

Mick toch wat vervelend misschien ook krampjes of zo.
Prinses meid hoop dat je gauw wat meer duidelijkheid hebt.

Ik ga weer gauw rennen Saphira hoor ik hier op zolder krijsen van de krampjes.
gauw papa helpen.

Prinses78
22 August 2010, 19:27
@Lautje: ja maar hoe weet je dan of het te veel of te weinig is.......Ik geef keurig wat er op het schema staat.(hij heeft veel honger dus houd de hoogste waarde aan..)
Hij poepte eerst ook 1 of 2x per dag en nu 1 keer in de 2 of 3 dagen......Ik bel morgen de huisarts wel.
Ga ook niet meer voeden op verzoek maar gewoon om de 3,5 uur ook 's nachts. Ritme en regelmaat gaat hem misschien ook wel weer helpen.

second baby
22 August 2010, 19:31
@ prinses: als ik lees over die groene ontlasting denk ik ook meteen aan teveel of te weinig voeding, weet even niet meer of je nou borstvoeding geeft of niet, maar denk dat dit voor flesvoeding net zo geld, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, die groene soms zelfs schuimende ontlasting kan ook voor enorme krampen zorgen dus ik denk dat daar het huilen vandaan komt...
Thom had net ook vreselijke krampen en toen ben ik op de bank gaan zitten met mijn knieen opgetrokken, heb hem toen met zijn rugje zeg maar zittend tegen mijn bovenbenen aan gelegt. ik leg mijn handen om zijn knieen en duw dan rustig zijn benen naar zijn buik. eerst stribbelt hij wat tegen maar na een tijdje wordt hij rustig en ontspant, na 2 minuten kwamen er allemaal scheetjes en een vreselijke poepluier...misschien werkt het voor jullie ook,

@minka: dat je alles uitkookt is super!! daarmee dood je uiteraard ook alle bacterien, ja klinkt misschien heel logisch allemaal maar denk ook aan elke dag nieuwe handoeken en theedoeken e.d gebruiken, die candida bacterie is echt heel hardnekkig...maar dat ondervind je al!! echt irritant he?!

@mick: ik zou bij de voeding waar hij het minste drinkt de borst waar hij het minste drinkt een aantal minuten kolven, je kan er voor kiezen om elke dag op een zelfde tijdstip te gaan voeden, dan wennen je borsten er het snelst aan. Hou er rekening mee dat het misschien even wennen kan zijn en dat het misschien niet meteen lukt. bij sommige vrouwen is het zo dat hun borsten het echt moeten "leren" zeg maar...succes!!

@schorpioentje, wat heerlijk uit eten!! dat is voor ons al zo lang geleden....mijn dochter is niet echt restaurant proof, haha, kan geen seconde stil zitten en gaat dan bij iedereen aan tafel staan kletsen en het eten van hun bord af schooien, hihi...en dat als ze in een goede bui is, als ze in een "slechte" bui is is het helemaal een drama :-S Hopelijk heb je vannacht weer zo'n heerlijke nacht!

Hier is Thom wat onrustiger dan normaal, afgelopen nacht ook weer 2 nachtvoedingen terwijl de 2 nachten daarvoor we op 1 nachtvoeding zaten...ben benieuwd wat hij vannacht doet, nu ligt ie in ieder geval lekker te slapen...
helaas zit het weekend er al weer op...
Ik wens jullie een goede week dames!!

second baby
22 August 2010, 19:34
@ prinses, ik zie dat je flesvoeding geeft, en dat hij nu 1 x in de 2 a 3 dagen poept, wat ik me herinner van wat de kraamzorg zei is dat fleskindjes elke dag moeten poepen....het zou zo kunnen zijn dat hij ergens een verstopping heeft en dat de poepluiers die hij heeft zeg maar diarree is wat er langs loopt (als het dun is tenminste)...misschien morgen maar even naar de huis arts? sterkte

Prinses78
22 August 2010, 19:35
Second baby bedankt voor de tip....Ga het zeker eens proberen. Het is wat h de opstartfase van die kleintjes...

Prinses78
22 August 2010, 19:36
hmmm het is geen diaree als hij poept dan is het ook een volle luier....Maar het duurt dus wel lang voordat het komt.

second baby
22 August 2010, 19:38
misschien dan toch gewoon een beetje verstopt? ik gok ook maar wat hoor, ik kan het natuurlijk niet zien...zit maar een beetje te brainstormen...

mick
22 August 2010, 19:46
Prinses78: is het Cb ook op zondag te bereiken dan?
Dat wist ik niet.

Ons ventje ligt nu al 2 uur heerlijk te slapen. We hebben snel allerlei klusjes gedaan! Hopelijk wil hij zometeen ook nog slapen....

Ik denk dat ik hem soms te veel drinken geef, hij gaat dan een beetje spugen. Maar als we alles al hebben geprobeerd om het huilen te stoppen, is aanleggen vaak het enige dat helpt....

Ga de tip voor de krampjes (met de beentjes) uitproberen, wie weet!

Jammer h dat het weekend alweer voorbij is. Ik vind dat vaders ook een aantal weken vaderschapsverlof moeten krijgen. Het is heerlijk om met z'n tween voor de kleine te zorgen. Als hij werkt, mis ik hem echt! Hebben jullie dat ook?

minka12
22 August 2010, 20:15
second baby en anntje mag ik nu gewoon stoppen met dat extra kolfen. Ik kolf nu heel veel melk. Tis nu 24 geleden dat ik ben begonnen ?

Anntje
22 August 2010, 20:18
ff snel, morgen weer uitgebreid.
Ja Minka, als jij denkt dat je nu weer een goede productie hebt, dus voldoende voor Saphira, dan kun je weer gewoon in haar ritme meegaan. En merk dat dat het weer es een keer zo ging zoals de afgelopen dagen, dan las je gewoon zelf weer een regeldagje in.

Xx

minka12
22 August 2010, 20:24
anntje super bedankt je hebt me echt geholpen. Dikke knuff. En second baby dat tegen de krampjes ga ik ook proberen. Ik had haar al wel zo liggen en dan wiegen.

jk1988
22 August 2010, 20:50
princes, welke voeding krijgt Mees? want van hypoallegene voeding kan de ontlasting ook groen worden...

Second baby, kindjes met flesvoeding hoeven niet iedere dag een poepluier te hebben volgens onze kinderarts... Sem poept om de dag en heeft een tijd gehad dat ik hem na 3 dagen moest helpen omdat hij verstopppingen had en het niet vanzelf kwam.. de arts zei dat het in principe niet uit maakt hoevaak ze poepen maar hoeveel moeite ze ervoor moeten doen en hoeveel last ze ervan hebben...Sem was dan al 2 dagen aan het persen zonder resultaat dus moest wel maar kon niet.. nu komt het zonder moeite om de dag of om de 2 dagen soms. en dit is helemaal prima volgens de arts?

Sem is vanavond erg onrustig.. veel jengelen/huilen en niks willen (speentje, wipstoel, box enz...)... ik hoop dat hij vannacht een beetje lekker slaapt!

daisyensteven
22 August 2010, 21:45
hier een zalige bbq bij vrienden gehad vandaag

ons meisje heeft vandaag in stukjes gegeten, dan eens 70cc dan twee uur later weer 50cc dan weer 2 uur later 70cc, ...
nu net met haar laatste fles heeft ze wel 120cc gedronken. Dus uiteindelijk heeft ze haar hoeveelheid van vandaag wel binnen, maar toch. Ik vraag me af of het door de warmte kwam en dat ze dan in stukjes dronk door dorst ofzo. Ben benieuwd of het frisser wordt of ze dat dan ook nog gaat hebben.

Ik ga haar zo dadelijk in haar bedje leggen en ben benieuwd of ze weer zo'n super nachtje gaat hebben.

Minka, ik ben enorm blij voor je dat het zo goed gaat terug. Wel spijtig van de spruw, maar zal ook wel goed komen.

Ik hoop voor iedereen op een goed nachtje! Dikke knuffels en slaapwel iedereen!

Schorpioentje87
22 August 2010, 21:52
Ik reageer morgen weer op iedereen. Ga Nica nu naar bed doen, hoop ook op een goede nacht! Ook voor allemaal!! Slaap lekker!!

Anntje
23 August 2010, 03:23
Normaal komt ze nooit 's nachts... Gaap!!

Schorpioentje87
23 August 2010, 04:11
Hmm dat valt tegen he antje!

Hier heeft Nica geslapen van kwart over 10 tot kwart voor 5! Ben weer helemaal blij want zijn weer 6,5 uur:mrgreen: nog even boeren en weer terug naar bed!

minka12
23 August 2010, 04:58
Goeiemorgen, hier ook een goeie nacht. Van 23:00 tot half 6. Tijd om op te staan. Gisteravond ben ik om 22:00 gaan slapen das toch 7 uur slaap goed te doen voor mij dus.

minka12
23 August 2010, 06:13
anntje, ik hoop dat je wat bij geslapen hebt. Daisy lekker dat het zo goed gaat. Hoop dat je een lekkere nacht hebt gehad. Iedereen trouwens ! Jk heeft Sem wat geslapen na de onrustige avond. Jada had ook echt een mindere avond. Ik ben nu int zwembad, dan gauw na huis eten en Jay na school brengen en dan lopen we meteen maar door na de AH. Vandaag nog sporten en de admin van de zaak en de kennel en het huishouden. De week is weer begonnen. Tot later allemaal !

mick
23 August 2010, 08:25
Wij hebben een redelijke nacht gehad.
Gisteravond sliep Luuk van 18.30 tot 21.50! Hierna kwam hij om 00.40 en 3.30 uur. Na die laatste voeding wilde hij alleen niet meer slapen...
Uiteindelijk om 4.45 weer aan de borst en toen is hij in slaap gevallen tot 7.35 uur.
Nu hoor ik hem weer, dus ga ik stoppen.

Fijne dag allemaal! :-)

second baby
23 August 2010, 09:09
Thom was gisteravond nog erg onrustig, geen enkele houding was goed..dus veel met hem rond gelopen...om kwart voor 10 voor het laatst gegeten en om kwart over 11 uiteindelijk slapen, maar wel tot 4 uur!! en toen weer tot half 8, maar dat kwam door de wekker...en van half 10 tot vier is toch 6 uur tussen de voedingen..dat geeft me goede hoop voor de nachten, als we het dan nog een beetje kunnen verplaatsen naar een laatste half 11 a 11 uur voeding komt het vast goed....

vraagje aan Mick en de andere bv moeders: ik heb echt zo vaak een toeschietreflex tussen de voedingen door, bijna wel elk uur...is dit normaal? het prikkeld helemaal alsof er naaldjes in gestoken worden...Of zou dit van de spruw kunnen komen? Hoe gaat dat bij jou mick want jij hebt ook zoveel voedingen toch? Ik wordt ook vaak nog 's morgens wakker dat alles doorgelekt is, dat zou toch een keer moeten stoppen lijkt me? Wordt echt gek van al die zoogcompressen en dergelijke...

second baby
23 August 2010, 09:10
iemand trouwens ervaring met de compressen "lilly pads"?

Sunshine01
23 August 2010, 09:43
Goedemorgen allemaal,

Jeetje wat slapen jullie baby's al allemaal lekker lang, Dewi slaapt echt niet langer dan max 3 uur achetr elkaar en komt dan alweer..
@ Sb ik heb ook zo vaak die toeschietreflex.. inderdaad heel prikkend gevoel. Ik heb die lilly pads en ze werken op zich goed, maar tijdens het voeden houdt de andere kant het niet zeg maar, dan stroomt het er onder uit en laat die los. Maar tussen de voedingen door houdt ie het goed. Wel moet je ze echt elke keer goed schoon maken, want als ik het niet bij elke voedingsbeurt doe dan laat die ook snel los, maar ik vind het beter dan die zoog kompressen en je kan s nachts lekker zonder bh slapen...

Prinses78
23 August 2010, 09:56
Wij zijn weer terug bij 7 a 8 voedingen en niet meer op verzoek maar op vaste tijden (fles). Ook bakeren we Mees in. Hij krijgt extra water bij zijn fles in om zo makkelijker te kunnen poepen. Kijken of dit werkt. Betekent dus zeker 2 x per nacht eruit maar als het helpt vind ik het prima.
Heel veel ritme moeten we geven. Dus na de fles half uurtje spelen inbakeren en naar bed. Ook al huilt hij er wel steeds naar toe maar niet eruit (tenzij hij echt helemaal overstuur raakt natuurlijk).
Fijn dat de meeste anderen lekker hebben geslapen vannacht. En sunshine zoals je ziet ben ik ook veel aan het voeden.

Prinses78
23 August 2010, 09:57
Wij zijn weer terug bij 7 a 8 voedingen en niet meer op verzoek maar op vaste tijden (fles). Ook bakeren we Mees in. Hij krijgt extra water bij zijn fles in om zo makkelijker te kunnen poepen. Kijken of dit werkt. Betekent dus zeker 2 x per nacht eruit maar als het helpt vind ik het prima.
Heel veel ritme moeten we geven. Dus na de fles half uurtje spelen inbakeren en naar bed. Ook al huilt hij er wel steeds naar toe maar niet eruit (tenzij hij echt helemaal overstuur raakt natuurlijk).
Fijn dat de meeste anderen lekker hebben geslapen vannacht. En sunshine zoals je ziet ben ik ook veel aan het voeden.

minka12
23 August 2010, 10:23
prinses en shunshine wow wat een voedingen meiden.
Maar ja prinses als het helpt dan doe je alles.
Zet hem op meiden.
Second baby hou je op als ik jou stukje lees voel ik de prikkels opkomen.
Ik heb het ook maar het was weg maar ja nu dus weer terug.
Ik heb die lilly pads ook gehad maar vond het niet fijn.
Bij mij ging het jeuken enz.

daisyensteven
23 August 2010, 11:03
hier een raar nachtje gehad...
ze heeft haar laatste fles gehad om 22u en is weer om 22.30u gaan slapen. Ze heeft geslapen tot half vier ongeveer en werd toen wakker. Ze lag wat te mopperen, maar had niet echt honger en wou haar ook nog geen eten geven. Ik dacht zo dat als ik ze nu weer 's nachts eten zou geven ze misschien terug volledig uit haar ritme ging komen. Ik wil die nachtvoeding liever niet meer doen en ze vroeg er ook niet achter.
We hebben eerst geprobeerd met haar speen en muziekje, maar een uur later sliep ze nog niet. Uiteindelijk heb ik haar bij ons in bed genomen en hebben we af en toe wat gedommeld, maar ook niet echt geslapen.
Om half zes hebben we haar eten gegeven en om half zeven terug bij ons in bed genomen en heeft ze nog geslapen tot half tien.

Om half tien een nieuwe fles en nu slaapt ze nog niet. Ik ga haar nu even mee in de douche nemen en dan zal ze wrslk sewwes wel weer terug moeten eten.

Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb van haar geen eten te geven deze nacht en dat ze vlug terug doorslaapt.

Ben blij dat sommige een goede nacht gehad hebben.
zijn idd wel veel voedingen princes, maar als Mees zich er beter door voelt, zou ik dat zeker ook zo doen!

jk1988
23 August 2010, 11:10
Sem heeft vannacht geslapen van 22.30 tot 5u en daarna tot 9u... dus weer een prima nachtje :-D

Het is echt weer slecht weer hier.. vandaag maar lekker een dagje thuis wat rommelen..

Mijn vriend is ook weer werken na 4 weken vakantie :(

Anntje
23 August 2010, 11:46
Zo, hier eindelijk weer es een update..
Een paar drukke dagen achter de rug, dus niet echt tijd gehad om te reageren. Het lezen gaat nog wel tijdens de fles, maar ik ben niet echt handig in typen tijdens de fles..

Wel leuke drukke dagen gehad. Zaterdag nog ff de stad in geweest en een terrasje gepakt en 's avonds lekker bij de buren gezeten met de vuurkorf aan. Helaas is de rook me op m'n stembanden geslagen (ik was al heel erg verkouden), waardoor ik aan het eind van de avond m'n stem kwijt was en ik heb hem ook nog niet weer gevonden...

Gisteren hebben we Emma laten dopen. Was een hele mooie dienst. Ze had ook een hele mooie doopjurk aan gemaakt door mijn moeder. 's Middags zijn we met z'n 3en in bed gekropen, we waren zo moe..
Emma had tijdens de hele dienst heerlijk geslapen, maar ja, wat wil je ook, in haar eigen kleertjes met een gevoerde! doopjurk erover heen.. Mijn moeder heeft haar gedragen in de kerk en zij had haar arm (en Emma's hoofd) nat van het zweet.

Nu vanmorgen was ze heel erg onrustig, ik denk doordat we 4 drukke dagen hebben gehad en dat zij daar nu van moet bijkomen. Wel heel lastig want ze heeft van 8 tot half 12 gehuild en dit was ook nog es m'n eerste dag alleen met haar, want C is weer aan het werk... 'k Heb hem op een gegeven moment in tranen opgebeld en toen de telefoon bij Emma's oor gehouden, en wat denk je, ze viel direct in slaap. Tja, ik kan ook niet echt rustgevend tegen haar praten, alleen fluisteren dus das wel erg lastig.

Ook heeft ze nogal moeite met haar ontlasting. Ik moet haar elke avond helpen door haar in haar blote billen neer te leggen en dan haar knietjes naar haar buik te drukken, anders krijgt ze het er niet uit. Ik ben vanmorgen begonnen met 10 cc extra water bij haar fles te doen. Iemand nog meer tips?

Ohw, ze wordt alweer wakker, een uurtje geslapen maar.. 'k Ga d'r maar weer halen.

Xx Anntje

Tina
23 August 2010, 12:02
iemand trouwens ervaring met de compressen "lilly pads"?

Ja!
Ik had ze eerst de hele dag in (op? aan?), maar dat was tijdens die warme periode en werd erg zweterig en het ging een beetje stinken. Toen alleen 's nachts en dat vond ik wel heel prettig, want dan kon ik zonder bh slapen. Ook al deden ze niet altijd wat ze beloofden: zorgen dat er geen melk uit je tepels komt. Soms zat er dus wel wat melk tussen de padz en mijn borst. Het gebeurt ook wel eens dat ze er tijdens het draaien af gaan. Ik vind het op zich wel goed werken, maar het is dus niet helemaal waterdicht.
Nu slaap ik toch maar weer met bh en gewoon compres, omdat ik het idee had dat de lilypadz m'n tepel erg terugduwde, waardoor het voor Simon lastig was om goed aan te happen. Maar slapen met een bh vind ik helemaal niks! Als ik op m'n zij lig floept m'n bovenste borst er steeds uit...

Free
23 August 2010, 12:03
anntje, in het topic van de juni mama's staat een voet massage tekening(nog niet zoveel pagina's terug hoor! Lovesivo heeft deze vanmorgen geplaatst..) Misschien heb je daar met Emma ook wat aan? Er zitten een paar drukplekken in de voet die bv de darmpjes kunnen prikkelen..

SB
23 August 2010, 12:36
Hoi allemaal,

Helaas een poosje niet op het forum geweest, maar nu wil ik me graag weer vaker komen melden.

Met Linde gaat het inmiddels wat beter en makkelijker, waardoor ik zelf ook weer wat tijd voor mijzelf over houdt.

Een paar weken terug liep bleek dat ik geen voedingsstoffen meer in de bv had, waardoor we hebben moeten besluiten over te gaan op fv. Hiervoor al een week een onrustige en ontevreden dame. Maar door de fv veranderde dit niet direct. Ze kreeg veel krampjes en had last van verstoppingen door de verandering van de voeding. Hierdoor haast 2 weken een huilende meid gehad en veel slapeloze nachten voor papa en mama. Inmiddels gaat het beter. Ze raakt gewend aan de voeding, we voegen wel wat extra water toe aan de fles, maar de krampjes zijn zo goed als verdwenen. Wel hebben we er spruw voor terug gekregen, hiervoor krijgt ze nu druppels en dit lijkt aan te slaan.

Wat betreft de moeilijke ontlasting, de volgende tips kregen wij van de ha en het cb, vaseline bij iedere verschoning op de anus aanbrengen, evt met een thermometer ook in het kontje van je baby, buikje met de klok mee masseren met olie, extra water geven, en je kindje meenemen onder de douche en de stralen heerlijk op zijn of haar buikje laten komen. (bij ons erg geholpen)

Gelukkig is Linde weer tevreden en krijg ik weer vaak een lach van haar te zien en maakt ze al geluidjes naar ons en naar haar speeltjes in de box. Ook 's nachts heeft ze 2 voedingen achter elkaar 6 uur ertussen, waardoor we weer voldoende slaap krijgen. We zitten nu op 5 voedingen per dag, heerlijk!

Nou, mijn dochter meldt zich, dus ik ga even een flesje klaarmaken!

Geniet allemaal van het prachtige moederschap!

second baby
23 August 2010, 13:08
[QUOTE=Anntje;526319]Ook heeft ze nogal moeite met haar ontlasting. Ik moet haar elke avond helpen door haar in haar blote billen neer te leggen en dan haar knietjes naar haar buik te drukken, [QUOTE]
Dit is dus precies wat ik gisteren bedoelde en deed toen thom zo'n vreselijke krampjes had! grappig dat jij dat als officile tip hebt gekregen :-) Het werkt dus wel kan ik je vertellen!!

second baby
23 August 2010, 13:11
pff het lijkt wel herfst hier, het stormt gewoon enorm, brr krijg het er helemaal koud van!!
Maar lees dus dat het wel normaal is om nog zo vaak een tsr te hebben...vind het maar lastig hoor! ik kijk iedere keer als het gebeurt angstvallig of mijn compressen nog wel goed zitten, ben zo bang om dan door te lekken zeker als ik ergens anders ben...maar haha hoe doe je dan onopvallend? kijken of je compressen nog wel goed zitten?

Anntje
23 August 2010, 13:19
Ook heeft ze nogal moeite met haar ontlasting. Ik moet haar elke avond helpen door haar in haar blote billen neer te leggen en dan haar knietjes naar haar buik te drukken,
Dit is dus precies wat ik gisteren bedoelde en deed toen thom zo'n vreselijke krampjes had! grappig dat jij dat als officile tip hebt gekregen :-) Het werkt dus wel kan ik je vertellen!!
Was geen officile tip hoor, is meer een stukje ervaring. Ik heb zelf ook altijd veel moeite met m'n ontlasting en als ik dubbel zit gaat het makkelijker, dus dat dacht ik bij Emma ook maar es te proberen.
'k Ga zo ff het cb bellen om te vragen of zij nog meer tips hebben. Ik heb namelijk het idee dat ze, doordat ze er zoveel moeite voor moet doen, geen energie meer heeft om te drinken. Ik moet van het cb flesjes van 120 cc geven, maar ze drinkt steeds maar rond de 80-90 cc.

Wammie
23 August 2010, 13:24
Second baby: ik moet lachen als ik jou laatste zinnen van je berichtje lees. Hoe kijk je stiekem of je compressen nog goed zitten. Ik zat thuis op de bank dus heel oncharmant te kijken of ze nog goed zaten, dit was niet het geval, dus ik ga met mijn handen mijn truitje in en ga ze uitgebreidt goed zitten doen. Ben ik daarmee bezig, kijk ik naar buiten, kijk ik recht in het gezicht van een man vd gemeente die de heg in de straat stond te snoeien. Hij keek me even heel vreemd aan. Ha ha.

Ik ben vrijdag gestopt met de bv, maar heb nog steeds stuwing. Iedere avond kolf ik nu een heel klein beetje om de ergste druk eraf te halen. (iedere keer een beetje minder probeer ik)

Gister hadden we voor het eerst echt een krijsend kind. We waren de hele middag naar een verj geweest en op een ander slaapt ze gewoon niet. Dus 's avonds was ze helemaal over haar toeren. Best balen. Want aan de ene kant blijf ik dan liever thuis, zodat zij haar rust krijgt, maar aan de andere kant, je kunt niet altijd thuisblijven en dat zou ik ook zelf niet willen. En ze moet er ook aan wennen dat ze niet altijd thuis is.
Maar ik blijf dat lastig vinden.

minka12
23 August 2010, 13:31
whaha second baby tjaa das lastig. Ik heb al gehad dat ik bij de kassa stond en daan zei je lekt. Vreselijk toch. Sb toch dat zijn pittige weekjes geweest. Fijn dat je er weer bent. Anntje wat fijn dat de doop zo mooi was. Ik hoop dat je stem gauw beter wordt. En wat lief dat ze stil was bij het horen van je ventjes stem. Jk en anntje wennen he als de mannen weer werken. Ik mag zelf donderdag al weer werken brr. Hier is het weer ruk weer brr.

minka12
23 August 2010, 13:34
hahaha. Wammie moet kunnen zelf voelen whaha

Anntje
23 August 2010, 13:38
Minka, hoezo donderdag alweer werken? Je hebt toch minimaal 10 weken verlof na de geboorte???
'k Heb het cb gebeld, maar die werken met een telefonisch spreekuur.Dan wordt je op een wachtlijst gezet en dan bellen ze je voor 16:30 uur terug. Nog ff wachten dus.
Van mijn zus kreeg ik de tip om Emma in kleermakerzit in de tummy tub te zetten, dan zit ze dubbel en dan heeft ze ook nog es de extra warmte op haar buikje. Maar zelf heb ik geen tummy, dus een vriendin gebeld, maar zij heeft hem uitgeleend en komt hem vrijdag pas brengen. Iemand ervaring met een gewone emmer gebruiken? Of is dat niet echt handig?

Anntje
23 August 2010, 13:39
Hihi, wammie en sb, ik zie jullie al zitten voor het open raam :D
Ik draag ze vandaag voor het eerst niet meer, ben nu een week helemaal van het kolven af, maar had steeds nog wat druppels. Maar m'n shirtje is nog steeds droog, dus het gaat gelukkig goed ;)

minka12
23 August 2010, 13:49
anntje, wij hebben eigen bedrijven en ik werk maar 15 uur per maand buiten de deur. Ik vond het weer eens tijd worden ben zo lang niet geweest.

Jootje82
23 August 2010, 15:54
Jeetje wat praten jullie veel! Of ik lees en praat te weinig haha. Vind de dagen echt ontzettend snel gaan.. Probeer echt het forum bij te houden maar ben al blij als ik even op hyves kan.

Hier gaat het super! Gisteren heeft hij 9uur tussen de voeding gelaten 's nachts en vandaag 8 1/2.. Echt supertrots.. :D

Maar ons ventje moet weer eten dus ga hem even voeden.. Fijn dagje allemaal!!!

Sunshine01
23 August 2010, 16:07
Second baby: ik moet lachen als ik jou laatste zinnen van je berichtje lees. Hoe kijk je stiekem of je compressen nog goed zitten. Ik zat thuis op de bank dus heel oncharmant te kijken of ze nog goed zaten, dit was niet het geval, dus ik ga met mijn handen mijn truitje in en ga ze uitgebreidt goed zitten doen. Ben ik daarmee bezig, kijk ik naar buiten, kijk ik recht in het gezicht van een man vd gemeente die de heg in de straat stond te snoeien. Hij keek me even heel vreemd aan. Ha ha.

Ik ben vrijdag gestopt met de bv, maar heb nog steeds stuwing. Iedere avond kolf ik nu een heel klein beetje om de ergste druk eraf te halen. (iedere keer een beetje minder probeer ik)

Gister hadden we voor het eerst echt een krijsend kind. We waren de hele middag naar een verj geweest en op een ander slaapt ze gewoon niet. Dus 's avonds was ze helemaal over haar toeren. Best balen. Want aan de ene kant blijf ik dan liever thuis, zodat zij haar rust krijgt, maar aan de andere kant, je kunt niet altijd thuisblijven en dat zou ik ook zelf niet willen. En ze moet er ook aan wennen dat ze niet altijd thuis is.
Maar ik blijf dat lastig vinden.

@ Wammie, mag ik vragen hoe je gestopt bent? Ben je op vrijdag in n keer helemaal gestopt of heb je het afgebouwd? Ik blijf zelf maar problemen hebben met het afbouwen van de BV. Heel veel stuwing en het lukt niet om er langer dan 4 uur tussen te laten, want heb weer een borstontsteking gehad omdat ik er 5 uur tussen liet...zucht word echt stapelgek van die Bv en wou dat ik er nooit aan begonnen was

Anntje
23 August 2010, 16:12
Sunshine, ik neem aan dat je dan om de 4 uur kolft? Of leg je Dewi dan nog aan? Want aanleggen is misschien dan niet echt handig meer in jou geval. Als je kolft, dan kun je proberen om alleen de druk eraf te kolven en niet je borst leeg te kolven, want dan blijf je nieuwe aanmaken. Maar goed, ik kan hier tips gaan zitten geven, maar ik weet dus niet zo goed wat je nu doet.. 'k Denk dat ik dat ff gemist heb.. Sorry!!

mick
23 August 2010, 16:36
vraagje aan Mick en de andere bv moeders: ik heb echt zo vaak een toeschietreflex tussen de voedingen door, bijna wel elk uur...is dit normaal? het prikkeld helemaal alsof er naaldjes in gestoken worden...Of zou dit van de spruw kunnen komen? Hoe gaat dat bij jou mick want jij hebt ook zoveel voedingen toch? Ik wordt ook vaak nog 's morgens wakker dat alles doorgelekt is, dat zou toch een keer moeten stoppen lijkt me? Wordt echt gek van al die zoogcompressen en dergelijke...

Ik heb hier eigenlijk geen last van... Ik lek (tot nu toe) helemaal niet. Voel alleen de laatste tijd wat steekjes in mijn andere borst als hij aan het drinken is.
Heb wel zoogcompressen in en draag 's nachts mijn bh.

minka12
23 August 2010, 20:02
bv is heel mooi maar ook wel zwaar. Second baby had er toch een medicijn voor is dat niet wat ? Ik heb mezelf voor genomen het vol te houden de eerste 3 maanden. Vanavond was weer zo slecht. Ze heeft alles bij elkaar gegild. Ze ligt nu te slapen naast me. Wat is het een hel. Hoop zo dat het gauw weg gaat.

Schorpioentje87
23 August 2010, 20:57
Pff hier ook een slopende dag achter de rug. Tussendoor hier wat bijgelezen tijdens de flessen maar niet kunnen reageren. Nica heeft vandaag niet haar dagje. Ze huilt veel. En is alleen tevreden als ze bij je is of slaapt. En laat ze dat slapen nu de laatste dagen overdag nou niet zo nodig vinden! Diesel is niet lekker eraan, heeft vorige week een prikje gehad tegen hondsdolheid en de dierenarts waarschuwde al dat ze hier na ongeveer 1 week goed ziek van konden worden. Nou ik kom vanmorgen met een hongerig kind onder heeft hij binnen gepoept, diarree! Dus eerst die zooi op kunnen ruimen:( Arme Nica moest even wachten want die geur was niet te harden bah bah.. Toen fles.Daarna nog een keer achterom gepoept, weer diarree! Snel op kunnen ruimen voordat het bezoek kwam. Maar met het bezoek mee beschuit gegeten want had niet eens tijd gehad om te eten nog net om te douchen. Gatver! Vanmiddag met de hond wandelen was Nica niet vrolijk in de wagen, dus ik liep ook niet op mijn gemakkelijk. Thuis heeft Nica lekker een uurtje tegen me aan geslapen en daarna weer fles.. Toen was Diesel alweer voor me aan het draaien van ik moet wat. Maarja zat met Nica aan de fles dus had zowat van jij wacth maar even! Maar dit lukte hem niet, hij poepte weer binnen en was zo dun als maar kon zijn, spoot alle kanten op met nog hele stukken erin, germ zielig beestje. Maar bah bah dat stonk!!:( Laat ik uitgerekend vandaag 2 keer bezoek hebben op de eerste dag dat vriendlief is werken. Snel weer de poep opgeruimd voordat het bezoek kwam om 15.00 en me nog een broodje gegeten want had de hele dag nog niks anders gegeten als vanmorgen dat beschuitje.. Damn wat was ik blij dat mijn vriend er was. Zo gehad voor vandaag! Wat een drama dag zeg!!:(
Hopelijk wel weer een goede nacht, want die kan ik wel gebruiken!

Sorry dat ik op niemand heb gereageerd moest even klagen:S

Schorpioentje87
23 August 2010, 21:21
Waaaah sorry nog 1 ego berichtje: NICA HEEFT ZICH NET OMGEDRAAID!!!!! Mijn vriend had haar op de buik in de box gelegt en ineens lag ze op de rug, en ik meende dus vanmiddag ook dat ik haar op de buik had gelegt en ik haar daarna op de rug zag liggen.. Dus hij zo van huh heb jij haar omgedraaid. Toen wist ik het zeker dat moest ze zelf gedaan hebben. Dus wij haar nog een keer terug gelegt. Ze ligt dan met haar armpjes omhoog en drukt zich omhoog en kiept dan om een gegeven moment om naar haar zij en draait dan door naar haar rug. Ik heb het gefilmpt haha, zo schattig om te zien! Ze is wel aan het huilen dus zonder geluid is het leuk:mrgreen:

minka12
23 August 2010, 21:40
wow schorpioentje wat leuk dat maakt je dag goed. En wat een rot dag heb jij. Helaas ik ook met 1 van onze meiden. Vraag je meiden. Kom ik dus net op de wc. Allemaal bloed heb al weken niet gevloeit. Kan toch niet ongesteld zijn. Mag je trouwens nu al tampons gebruiken ja toch? Vind maandverband zo goor ! Ik ben nu de laatste fles aan het geven. Ben benieuwd hoe de nacht gaat. Truste

Schorpioentje87
23 August 2010, 21:48
Ja dat maakt mijn dag weer helemaal goed:mrgreen: Volgens mij mag je gewoon tampons gebruiken. Mag d8 ik alleen niet tijdens de eerste bloeding vanaf je bevalling, maar dat is geen menstruatie..Maar weet niet 100% zeker..

minka12
24 August 2010, 05:40
Goeiemorgen lady's, ik heb een goeie nacht gehad. Saphira kwam om half 3, speentje gegeven sliep ze weer een half uurtje toen heb ik haar maar bij me gepakt. Ze heeft doorgeslapen tot 6:15 toen heb ik haar wakker gemaakt voor de fles. Ze was de 2e helft wel af 2x onrustig maar als ik mijn hand op haar buikje legte ging het weer. Volgens mij ben ik echt ongesteld ik vloei nog steeds heel erg. Vind ik toch snel.

Schorpioentje87
24 August 2010, 06:31
Fijn dat Saphira goed heeft geslapen! Wel gek idd dat je al ongesteld bent. Normaal duurt dit toch langer als je borstvoeding geeft!?
Hier mag het wel komen kan ik eindelijk met die Nuvaring beginnen, eens kijken hoe me dat bevalt!

Hier een super nacht gehad. Ze had weer 7,5 uur tussen de voedingen:mrgreen: Om kwart voor 11 de fles gedronken en om half 12 gaan slapen. Daarna lekker geslapen tot kwart over 6. Ze was van te voren ook al wat geluidjes aan het maken maar was niet wakker haha. Dat was een aankondiging dat ze bijna wakker werd ofzo;)
Zo ik ga me klaarmaken want moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn met Nica voor controle omdat ze toch in het begin in het ziekenhuis heeft gelegen met koorts wat een vrius bleek te zijn. Maak me er niet druk over, want ze doet het super is gewoon een standaard controle!

Kan een sprongetje ook eerder komen? Misschien dat Nica daardoor wat huileriger was en dat ze zich nu kan draaien?? Geen idee he, ik gis maar wat?

Schorpioentje87
24 August 2010, 06:33
Weet je wat het stomme is, mijn vriend stond om kwart voor 6 op om te werken, en ik had echt zoiets van huh Nica slaapt nog. Was echt een beetje aan het wachten! Whaha moet niet gekker worden! Ik ga haar dus echt niet wakker maken. Laat maar lekker slapen, mogen namelijk uiteindelijk nog wel een paar uutjes achteraan;) Tja en ook ervoor..

Anntje
24 August 2010, 06:54
Schorpioentje: Wat een rotdag had jij gister zeg! Maar gelukkig heeft Nica dat wel weer helemaal goed gemaakt met je. Zoals ik al zei op hyves: ik ben benieuwd naar het filmpje! Is Diesel alweer een beetje beter?

Minka, ik heb eigenlijk helemaal geen idee wanneer je weer ongi gaat worden na een bevalling...
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/menstruatie-en-borstvoeding.html
En dit staat er ook op: Een aantal vrouwen ervaren dat hun melkvoorraad een klein beetje afneemt een tot twee dagen voor hun menstruatie en dat hun emoties oplopen. Na een paar dagen neemt dan de melkvoorraad weer toe. Dit verklaart dan volgens mij ook waarom je zo weinig kolfde afgelopen week, Dan zal je dat waarschijnlijk elke maand hebben.

Ook wij hebben een goede nacht gehad. Emma mocht eigenlijk tussen 12 en 1 nog een fles, maar ze lag rond half 11 al wat te mopperen. Normaal gesproken zeg ik haar dan in bedje en moet ze echt ff wachten, maar nu heb ik haar beneden bij C gelaten en ben ik zelf in m'n bed gekropen. Ik was zo moe! C heeft om kart voor 11 maar een fles gegeven omdat ze zo aan het huilen was toen, ik heb echt niets meer gehoord, ook niet dat ze naar bed gekomen zijn. Ik werd net om kwart voor 7 wakker van C, ben toen maar een flesje gaan maken, want Emma lag al wel wat te 'kletsen'. En nu ligt ze met een volle buik weer in haar wiegje, hopelijk wil ze nog ff slapen, want ik lig ook in bed, en wil ondanks een lange nacht nog wel een paar uurtjes extra pakken.

Anntje
24 August 2010, 06:58
Oh ja, Schorpioentje, is Nica niet te laat geboren? Oei ik groei geeft namelijk aan dat ze met sprongetjes uitgaan van de uitgerekende datum en niet van de geboortedatum. (En nu ga ik echt slapen!)

second baby
24 August 2010, 07:49
@ schorpioentje: kan heel goed dat ze een sprong heeft gemaakt!! als ik het goed zie is ze nu 5,5 week? als je dan te laat bevallen bent denk ik zeker dat ze de sprong al gemaakt heeft helemaal omdat ze ook al draait!!! wauw, wat een vlotte tante zeg!!! mijn meisje kon dat pas met 5 maanden :-s maar goed die zei dan wel met 7 maand al dag dag, papa mama, en nijntje :-D haha en zo zie je maar dat ze zich allemaal verschillend ontwikkelen, net naar waar hun eigen interesses liggen!
Misschien kun je het boek eens lenen bij de bieb?

VickyC
24 August 2010, 09:32
Hey meiden, ik lees nog altijd mee, maar tegen dat ik aan het einde ben, heb ik geen tijd meer om zelf nog iets bij te voegen...

Mss nvraagje : hoe lang steriliseren jullie de flessen en de fopspenen? Sommigen zeggen 3 maanden, anderen zeggen 6 maanden... Iemand ervaring met koud steriliseren?

Eind september gaan we voor 5 dagen naar Rome met het vliegtuig en Gilles gaat mee. Ben er best wel zenuwachtig over. 'k Hoop dat dat lukt met die kleine op het vliegtuig.

jk1988
24 August 2010, 10:43
schorpioentje, wat een rotdag gisteren zeg! hoe gaat het nu met Diesel? En zooo knap van jullie meisje dat zo omrolt! super! en fijn zeg dat ze zo goed geslapen heeft!

Anntje, wat heeft Emma ook lekker geslapen zeg!

Minka, fijn dat Saphira ook een goede nacht heeft gehad! slaap je zelf ook nog wel als Saphira bij jou ligt?

Sem heeft ook goed geslapen van 22.30 tot 5.30 en daarna tot 9u en is om 10.30 weer terug gegaan! Vanmiddag na de fysio en het cb.. ik ben benieuwd hoe hij is gegroeit!

mick
24 August 2010, 10:58
wat een goede berichten allemaal!

Nu ligt Luuk lekker te slapen, maar het was weer drama gisteravond....
Vanaf 19.30 begon hij te huilen, niets was goed. En natuurlijk hadden we bezoek... Uiteindelijk is het tot 23.30 ongeveer doorgegaan. Mijn man zei: wil je hem alsjeblieft eten geven, dan is hij tenminste stil. Ik kan dat huilen echt even niet mee rhoren!
Ik lag al in bed, dus liggend bv gegeven. Luuk viel in slaap, maar toen we hem in zijn bed legde, werd hij weer wakker. En weer krijsen!!
Uiteindelijk de andere borst ook liggend gegeven en toen zijn we alle 3 in slaap gevallen tot 3 uur. Toen was het weer tijd voor eten. Hierna heeft hij gelukkig wel in zijn bed geslapen tot 6.10. Toen weer tot 7.40 geslapen en weer gevoed. Hierna wilde hij niet meer slapen en begon hj weer te huilen en beetje te spugen.
Gelukkig viel hij net in slaap, wil het voeden zo lang mogelijk uitstellen.

Ben soms bang dat ik hem te veel geef omdat hij soms beetje spuugt. Dat deed hij eerst nooit.
En soms denk ik dat hij last heeft van maagzuur dat om hoog komt na het eten. Weten jullie wat je daar tegen kan doen?

Vandaag verder geen plannen, hopelijk wil hij vanmiddag ook weer even slapen. Dan kan ik ook tukken! Ben echt erg moe.....

Prinses78
24 August 2010, 11:13
Ik vind het sneu voor jou mick maar ben blij dat ik niet de enige ben met dramanachten. Hij sliep om 12 uur eindelijk. Toen om 3 uur de fles en toen begon het gehuil (kramp?) tot half 7. Weer de fles en toen heeft hij tot 8 uur gehuild. Toen geslapen tot 10 uur en toen om 11 uur in bed en hij ligt er nog steeds in. Veel gekreun en gejammer hoor ik en af en toe is het stil. Kreunt jullie baby ook zoveel...Komt dat door de kramp? Word er soms zo onzeker van. Beheerst echt je hele leven. Als hij een poosje stil is ben ik gewoon zenuw en bang voor het gehuil dat er weer aankomt....

Tina
24 August 2010, 11:19
Mick, mag ik vragen waarom je het voeden uit wil stellen? Als ik je verhaal zo lees klinkt het alsof Luuk gewoon wilde drinken... Simon is 's avonds ook vaak wakker en pikt het dan ook niet als we hem weg leggen, hij wil ook vaker drinken. Ook al is dat wel minder vergeleken met de eerste weken...

Prinses, Simon kreunde eerst ook heel veel. Het leek alsof hij heel vaak met geluid aan het persen was. Nu is dat minder gelukkig! Was Mees ook niet te vroeg geboren? Ik heb wel gelezen dat heel veel prematuurtjes dat hebben...

Anntje
24 August 2010, 11:25
Lieve Mick en Prinses, kunnen jullie niet eens met het cb bellen of zij tips voor jullie hebben? Dat heb ik gisteren ook gedaan vanwege Emma haar moeite met de ontlasting en toen kwam ik er achter dat die kleintjes totdat ze fruit en groente krijgen nog hele zachte ontlasting horen te hebben en nog niet stevig zoals Emma het dus wel heeft. Als het extra water in de voeding vrijdag nog niet geholpen heeft moet ik met haar naar de ha voor medicijnen om de darmen leeg te maken. Dus misschien hebben ze voor jullie ook wel een paar tips hoe je er mee om kan gaan.

Emma heeft vanmorgen nog tot kwart over 10 weer geslapen en toen weer een fles gehad. En nu is ze nog steeds wakker en begint nu een beetje te mopperen. Maar goed, das nog veel te vroeg voor een flesje eigenlijk, dus zal zo es kijken wat ze dan wil.

minka12
24 August 2010, 11:36
prinses bij mij kreunde Saphira ook zo veel.
Nadat ze bij de onsteopaat is geweest ging het stukken beter.
Wat vervelend dat het gehuil ook s'nachts is.
Ik heb het in het begin van de avond gelukkig.
Maar het is drama zo hard als saphira dan huilt.

Anntje bedankt voor je tip , ik denk dat dat het bij mij is geweest.
Ben echt gewoon ongesteld.
fijn dat het cb jou heeft kunnen helpen.

Mick ik zou ook eens bellen meid.
Te veel bv kan je, je kindje toch niet geven ???
Ja misschien ook wel ik heb geen idee maar je moet het zelf ook volhouden meid.

Jk ik slaap wel licht hoor als ze bij ons ligt maar ja 10 keer er uit is ook niks dus dan liever licht.
Veel succes bij de fysio en cb.

Wammie
24 August 2010, 12:05
Mijn meisje kreunt ook veel, vooral in haar slaap. Maar dat doet ze volgens mij gewoon zomaar. Ik vind het af en toe wel fijn dat ze het doet, want ik wordt er wakker van en dan weet ik weer even dat ze gewoon lekker ligt.

Sunshine, jij hebt wel erg veel bv dan zeg. Ik heb het in een aantal weken afgebouwd, maar alleen de 1e dag erge stuwing, 2e dag beetje stuwing en ongeveer de 4e dag bouwde ik weer een voeding af. Nu heb ik gewoon last van wat "na-stuwing" denk ik en ik kolf iedere dag een heel klein beetje af om de ergste druk eraf te halen. Voel dan daarna nog wel de melkkliertjes als bobbeltjes op mijn borsten lopen en het doet ook wel zeer, maar ja, ik hoop er zo snel vanaf te zijn.

Lachen jullie schatjes ook zoveel???? Ik vind het zooo geweldig.

daisyensteven
24 August 2010, 12:26
ons meisje lacht idd ook zoveel :-) en is ook echt zalig :-)
Nu zit ze weer in haar schommelstoel volop te lachen en rond te kijken :-)

Ik heb idd ook niet altijd tijd om hier te reageren, hangt echt van dag tot dag af :-) En mijn ventje was gisteren nog thuis, dus dan heb ik al helemaal niet zoveel tijd :-)
Maar ik lees wel altijd alles.

Ons meisje drinkt ineens heel weinig. Eerst dacht ik dat het door de warmte kwam, maar nu is het toch al minder warm en nu is dat nog steeds.
Ze drinkt meestal maar 80cc en heeft dan ook vlugger terug honger, waardoor ik bijna nergens meer even naartoe kan gaan, zonder dat ik haar pap bij heb om ergens op te warmen als het nodig zou zijn.
Eerst kwam ze niet meer toe met haar 120cc, dus we hadden de dosis verhoogd naar 150cc en nu maak ik terug maar 120cc, want ze drinkt het toch niet op.
Is wel vervelend. Heel af en toe drinkt ze eens 110.

Deze nacht was ze om half vier wakker, ben ik opgestaan om haar tutje te geven en is ze gelukkig onmiddelijk terug in slaap gevallen tot half zes.
we lagen wel pas om half twee in bed.
Ze had om negen uur gegeten en werd om 1uur wakker. Ik was bij de buren blijven plakken, dus heb haar dan om 1uur eten gegeven en dan zijn we gaan slapen.

Ik hoop dat ze sewwes nog wat slaapt, zodat ik ook nog een namiddagdutje kan doen :-)

Deze morgend weer naar de osteopaat geweest. Ze was er een beetje lastig en heeft heel de tijd gehuild. Wat wel wat ambetant was, want ze spande dan haar buikspieren samen en dan kon de osteopaat niet veel doen.

Gisteren ben ik weer naar de postnatale les geweest. Het was weer ontzettend zwaar. Ik hou me er dus echt heel goed aan van mijn oefeningen te doen thuis. Vrouwen moeten toch afzien h :-)

Prinses78
24 August 2010, 13:32
Mick, mag ik vragen waarom je het voeden uit wil stellen? Als ik je verhaal zo lees klinkt het alsof Luuk gewoon wilde drinken... Simon is 's avonds ook vaak wakker en pikt het dan ook niet als we hem weg leggen, hij wil ook vaker drinken. Ook al is dat wel minder vergeleken met de eerste weken...

Prinses, Simon kreunde eerst ook heel veel. Het leek alsof hij heel vaak met geluid aan het persen was. Nu is dat minder gelukkig! Was Mees ook niet te vroeg geboren? Ik heb wel gelezen dat heel veel prematuurtjes dat hebben...

Ja Mees was 4,5 week te vroeg. inderdaad alsof hij aan het persen is en soms gaat dat dan over in huilen....
Fijn om te lezen dat je het herkent.